چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

 
helpkade
چگونه با دوست پسر حرف بزنیم
چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

فهرست مطالب

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. رادیو عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

سلام . من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

سلام دوست گرامی می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

توی اینستا اشنا شدیم. اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم. دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا تو عراقه.

و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

ولی من میترسم نمیدونم چرا.

سلام دوست گرامی نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید. اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است. آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟ چون شما نیز به حضور او وابسته شدید. از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

مرسی از زحماتتون.

خونواده که مشکلی ندارن.

و اینکه در مورد اینده گفتید اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

سلام من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

سلام دوست گرامی سن شما برای ازدواج پایین است. برای صحبت بیشتر درباره برنامه و هدف‌هایی که در آینده دارید صحبت کنید.

من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند. از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

سلام وقت به خیر من دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه میتونه فرد مناسبی برام باشه فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

سلام دوست گرامی سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید. مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟ درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد. اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد. همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم نمیدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه…. و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم…. ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید. اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران رادیو عشق، استفاده کنید. در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برای بسیاری از ما باز کردن سر صحبت با دیگران ممکن است کار بسیار دشواری به نظر برسد و همین مشکل احتمالا باعث می شود که نتوانیم آنگونه که باید در جامعه خود را نشان دهیم و یا احساسات یا افکار خود را به دیگران منتقل نماییم. مانند بسیاری از مهارت های دیگر که قابل یادگیری است این مورد نیز می تواند با کمی تمرین و تکرار به افراد آموزش داده شود.

یکی از کارهایی که برای دخترها بسیار استرس‌زا و پرتنش محسوب می‌شود پیدا کردن موضوع برای حرف زدن با دوست پسر یا فردی است که به‌ تازگی با او آشنا شده‌اند. خصوصا اگر این فرد اولین کسی باشد که با او رابطه برقرار کرده‌اند کار را تا حدودی مشکل‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید از این تنش‌ها دور شوید و به راحتی سر صحبت را با دوست پسرتان باز کنید. توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید تا با چند موضوع پیشنهادی که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره شده‌است دیگر نگران کم‌ صحبتی خود یا نداشتن موضوع برای حرف‌زدن نباشید.

یکی از موضوع‌هایی که همه ما می‌توانیم ساعت‌ها درمورد آن حرف بزنیم “خودمان” است. برای این کار می‌توانید از دوست‌پسرتان بخواهید بیشتر در مورد خودش بگوید و علایقش را با شما درمیان بگذارد. از او سوال بپرسید که چه اهدافی دارد یا این که خیلی ساده حالش را جویا شوید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

این کار علاوه بر این که او را مدت‌زمان بیشتری مشغول حرف‌زدن می‌کند باعث می‌شود احساس کند برای شما مهم است و شما می‌خواهید درمورد او بیشتر بدانید. البته توجه داشته‌ باشید که صرفا پرسیدن این سوالات مهم نیست، این که بتوانید شنونده خوبی برای حرف‌های او باشید نیز یک مسئله بسیار مهم به حساب می‌آید زیرا بسیاری از افراد برخلاف آن چیزی که تصور می‌کنند نمی‌توانند شنونده خوبی باشند.

میخواهم دوست پسرم را مجذوب و وابسته خودم کنم

از بهترین موضوعاتی که می‌توانید در مورد آن صحبت کنید نقاط و علایق مشترکی است که با یکدیگر دارید. این موضوعات می‌تواند برای هر دو شما بحث‌برانگیز و جذاب باشد. اگر هنوز این نقاط مشترک را پیدا نکرده‌اید، فرصت بدهید و روی مورد 1 بیشتر تمرکز کنید تا با او و علایقش بیشتر آشنا شوید. برای شناخت بیشتر می‌توانید از سوالات زیر استفاده کنید:

هر کسی یک‌سری علایق و خواسته‌ها دارد که ممکن است برای افراد دیگر چندان جذاب نباشند. همان‌طور که شما به انواع رنگ و طرح لباس یا خواندن رمان علاقه‌مند هستید امکان دارد دوست‌پسرتان نیز به چیزهایی مانند انواع ورزش علاقه داشته‌ باشد که برای شما جذابیتی ندارد. با این‌ وجود سعی کنید این موضوعات را کاملا کنار نگذارید و درمورد آن‌ها نیز صحبت کنید. به طور مثال از او بخواهید تا اگر به ورزشی مثل فوتبال علاقه دارد گاها از قوانین آن برای شما بگوید یا این که نتیجه بازی‌هایی که می‌بیند را از او بپرسید. این مسئله برای او بسیار ارزشمند است زیرا نشان می‌دهد با این که شما علاقه‌ای به این کار ندارید اما چون جزو علایق او به حساب می‌آید دوست دارید در مورد آن بیشتر بدانید.

مقاله مرتبط: چطور یک رابطه راه دور عالی داشته باشیم؟

هروقت موضوعی برای حرف‌زدن نداشتید می‌توانید به اتفاقات و اخبار روزمره پناه ببرید. این اتفاقات و اخبار می‌تواند شامل اخبار روز دنیا یا برنامه و سریال‌های مختلف تلویزیونی باشد. با این که همه ما در گفتگوهای روزمره با دوستان، خانواده، همکاران و … این کار را انجام می‌دهیم در حرف زدن با دوست پسر نیز مطرح‌ کردن این موضوعات می‌تواند سرگرم‌کننده و بحث‌برانگیز باشد.

موضوع دیگری که می‌تواند شما و شخص مقابل را به صحبت بیشتر وادار کند حرف‌زدن درمورد محل کار یا دانشگاه است. اگر با یکدیگر همکار هستید یا در یک دانشگاه تحصیل می‌کنید پس حرف‌های بیشتری برای گفتن دارید. می‌توانید از خوبی‌ها و بدی‌های محیط کار یا دانشگاه خود حرف بزنید و به صحبت‌هایتان ادامه دهید.

در صورتی که موضوعی برای حرف‌زدن پیدا نکردید می‌توانید نگاهی به دور و بر خود بیاندازید و اگر چیزی مشاهده کردید که ارزش حرف‌زدن را داشت درمورد آن حرف بزنید تا مکالمه طولانی‌تر شود. معمولا اتفاقاتی که در اطرافتان رخ می دهند یا وسایل اطرافتان به راحتی می توانند به شما کمک کنند تا سر صحبت را با فرد مقابل باز کنید.

کمتر کسی پیدا می‌شود که حس شوخ‌طبعی را دوست نداشته‌باشد. پس می‌توانید با مطرح‌کردن یک موضوع خنده‌دار حس شوخ‌طبعی خود را نشان دهید. با تعریف‌کردن یک جوک یا مطلب خنده‌داری که در جایی شنیده یا خوانده‌اید می‌توانید او را بخندانید تا در مقابل، او نیز صحبت‌های شما را تکمیل کند و به این صورت قسمتی از روز را کنار یکدیگر خوش بگذرانید. علاوه بر این، شوخی و خنده در اوایل رابطه باعث می‌شود خیلی زودتر کنار هم احساس راحتی کنید. اما دقت کنید که در این کار زیاده‌روی نکنید و حرفی که می‌زنید موجب ناراحتی و رنجش فرد مقابل نشود.

می‌توان گفت تقریبا هیچ فردی وجود ندارد که از شنیدن تعریف و تمجید درمورد خودش بدش بیاید. پس می‌توانید از این موضوع هم برای حرف زدن با دوست پسر تان استفاده کنید. به‌ عنوان‌ مثال بگویید لباسی که پوشیده یا ادکلنی که استفاده می‌کند را می‌پسندید در ادامه از او بپرسید که آن را از کجا خریداری کرده‌ است و سپس درمورد آن فروشگاه، قیمت‌ها یا زیبایی اجناس آن صحبت کنید و به این صورت مکالمه خود را طولانی‌تر کنید. شما با این کار، هم می‌توانید او را خوشحال کنید و به او اعتماد‌به‌نفس بدهید و هم این که موضوع مناسبی برای صحبت‌کردن پیدا خواهیدکرد. البته فراموش نکنید که یک تعریف کاملا صادقانه و بدون ریا از او داشته‌ باشید.

بدون شک همه ما در طول چند سال زندگی، خاطرات و تجربیات بسیار زیادی داریم. این خاطرات و تجربیات می‌توانند یکی از بهترین موضوع‌ها برای حرف زدن با دوست پسر باشند. با این کار او نیز برای تعریف‌کردن خاطرات خود و درمیان گذاشتن تجربیات خوب و بد ترغیب می‌شود و درنهایت می‌توانید به نقاط و تجربیات مشترک نیز دست پیدا کنید. می‌توانید مکالمه خود را با بازگوکردن جذاب‌ترین و خنده‌دارترین خاطراتتان شروع کنید.

مقاله مرتبط: چگونه با دوست پسر خود ازدواج کنیم ؟ (آموزش ازدواج با دوست پسر)

وضعیت آب‌و‌هوا موضوع مناسبی برای شروع یک مکالمه است. اما چطور؟ منظور این نیست که از عبارات کلیشه‌ای مثل «امروز هوا چطور است؟» یا « هوا خیلی سرد شده‌ است» استفاده کنید. بلکه می‌توانید به جای این کار بگویید «در این هوای سرد خوردن یک فنجان قهوه داغ خیلی می‌چسبد». با گفتن این جمله به احتمال زیاد گفتگویتان را در بیرون از خانه و همراه با خوردن قهوه ادامه خواهید داد.

پرسیدن سوال نیز می‌تواند برای شروع حرف زدن با دوست پسر مناسب باشد. پس سوالاتی که در ذهن دارید را به زبان بیاورید تا به شناخت بیشتری نسبت به دوست‌پسرتان دست‌ پیدا کنید. می‌توانید از سوالاتی مثل سبک موسیقی موردعلاقه یا برنامه او برای تعطیلات استفاده کنید. در ادامه خواهید دید که مدت‌زمان طولانی درمورد این موضوعات صحبت خواهید کرد و زمان با سرعت بیشتری طی خواهد شد البته دقت کنید اگر او برای جواب‌دادن به سوالاتتان علاقه‌ای نشان نمی‌دهد زیاد سوال نپرسید.

در پرسیدن سوال به موارد زیر دقت کنید:

از این مکان خوشت می‌آید یا نه؟

برای زندگی کجا را ترجیح می‌دهی؟

آیا شغلت را دوست داری؟ در مورد شغلت بیشتر تعریف کن.

با وجود این‌ها فراموش نکنید که قرار نیست شخص مقابل خود را سوال‌پیچ یا بازجویی کنید پس تعداد سوال‌هایی که می‌پرسید زیاد نباشد.

مقاله مرتبط: چگونه پسری را دیوانه خود کنیم؟ (دیوانه کردن یک پسر)

یکی از موضوعاتی که برای حرف زدن با دوست پسر پیشنهاد می‌شود صحبت‌کردن درباره خودش، خانواده‌اش و برنامه‌هایی است که برای آینده دارد. پس با استفاده از این سوالات می‌توانید به شناخت بیشتر درمورد او و خانواده‌اش وهمچنین برنامه‌هایی که برای آینده دارد دست‌پیداکنید. اجازه بدهید از خاطراتش با خانواده و کسانی که در فامیل بیشتر از همه به آن‌ها علاقه دارد با شما حرف بزند.

یکی از کارهای موردعلاقه پسران راهنمایی‌کردن دیگران است. پس می‌توانید برای طولانی‌ترکردن مکالمه خود درمورد چیزهای مختلف از او کمک بگیرید و نظر بخواهید. این مسائل می‌تواند شامل مسائل شخصی، کاری و یا هر چیز دیگری باشد که در آن‌ها با مشکل روبه‌رو شده‌اید.

معمولا پسرها روابط دوستانه صمیمی دارند. درمورد این روابط از دوست‌پسر خود سوال بپرسید و از او بخواهید در مورد تجربه‌های جالب و جذابی که با آن‌ها داشته‌ است با شما حرف بزند. علاوه بر این که پسرها از بازگوکردن خاطرات خوبی که با دوستانشان داشته‌اند لذت می‌برند این کار به شما کمک می‌کند که با دوستان او نیز بیشتر آشنا شوید.

پسران علاقه زیادی به فناوری‌های جدید دارند و عاشق حرف‌زدن درمورد ابزارهای الکترونیکی جدید هستند. کافی است فقط نظرش را درباره فلان گوشی موبایل که جدیدا وارد بازار شده‌ است بپرسید یا اگر قصد خرید لپ تاپ دارید از او بخواهید به شما کمک کند در ادامه خواهید دید که چگونه اطلاعات کاملی را همراه با جزئیات در اختیار شما قرار می‌دهد.

پرسیدن سوال و مکالمه‌های طولانی در شناخت بیشتر موثر است اما اگر رابطه شما جدی شده‌ است و یا در آستانه ازدواج و نامزدی قرار دارید پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب موضوع صحبت و نحوه حرف زدن با دوست پسر تان بیشتر دقت کنید و فقط به سپری‌شدن وقت فکر نکنید. سوالات و بحث‌هایی را مطرح کنید که مربوط به آینده خودتان و او می‌شود. مطرح‌کردن سوالات و نکات اساسی، شما را در داشتن یک زندگی خوب کمک می‌کند.

ممکن است جز آن دسته از افرادی باشید که مشکل زود وابسته شدن دارند. این ویژگی می‌تواند زندگی را بر انسان بسیار سخت کند. افرادی…

داشتن زندگی خشک و بدون خنده برای هیچ کسی جذاب نیست. شاید شخصیت‌های جدی به نظرمان جذاب بیایند اما در نهایت، افراد ترجیح می‌دهند با…

یکی از مواردی که در جامعه ما بسیار منع می‌شود، ازدواج با دختر بزرگتر است. اصولاً مردان بزرگتر از همسر خود هستند. حتی به صورت…

بسیاری از زنان فکر می‌کنند برای این که ذهن پسری را جلب و درگیر کنند، باید خود را تغییر دهند. در صورتی که مردان جذب…


چگونه با دوست پسر حرف بزنیم




ما سرهمین حرف ردن خعلی مشکل داریم و خعلی وقتام مشکلات زیادیو ب مجود میاره من و دوس پسرم سرهمین خعلی بحثمون میشه و هردواز این موضوع ناراحتیم و نمیدونیم باید چیکار کنیم

سلام بر شما
یک مقدار اموزش ببینید مشکلتون حل میشه به خصوص فصل سوم دوره جذب مردان
پیشنهاد ما به شما پکیج آموزشی مخ زدن پسر – جذب دوست پسر – جذب مرد هست

کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آموزشی تکامل من میباشد.

Publisher –

وقتی با پسری دوست هستی و قصد داری او را به ازدواج راغب کنی، تلاش های قانونی و عرفی و شرعی تو کاملا پسندیده است. البته باید در چارچوبی این تلاش ها را انجام دهی که آسیبی متوجه تو نشود و عمرت را هم به پای پسر مردم نگذاری. یکی از روش های ترغیب پسر به خواستگاری این است که اقدام به جذب پسر با حرف زدن بکنی. بر خلاف روش بسیاری از دخترهای نا آگاه که فکر می کنند فقط با رابطه جنسی می توان پسری را به ازدواج کشاند ( که این روزها البته و صد البته این روش به هدف نمی نشیند ) با حرف زدن پیرامون موضوعات خاص می توان پسری را راغب تر و عاشق تر کرد.

در این مقاله در این باره صحبت خواهیم کرد

 

شاید با خودت بگویی توی مشورت و نصیحت خواهی چه عشقی وجود دارد!

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

خب معمولا آقایان در هر سن و سالی علاقه شدیدی دارند که به دیگران مخصوصا دخترها کمک کنند. حالا این کمک چه بهتر که پولی نباشد ( از نظر پسرها ) ولی مشورت خواستن معمولا از پسری که هم دیگر را پسند کرده اید، کار طبیعی است

بدین ترتیب می توانی مطمئن باشی که همه چیز به خوبی پیش می رود و احساس بهتری به خودش و شما پیدا می کند.

 

بگذار این مورد را در مورد یکی از کیس های مراجعه کننده برایت بگویم. روزی دختری 31 ساله با من تماس گرفت و گفت که هر کاری می کنم عشق 36 ساله ام انگار شعله دلش با من شعله ور تر نمی شود.

چکار کنم ؟

ضمن آموزش هایی که در دوره بیان سبز، در اختیار این دختر خانم قرار دادیم، یک نکته خیلی مهم را به او یاد آوری کردم

گفتم به او با تعریف کردن حس خاص بودن بده. اصلا شاهراه جذب پسر با حرف زدن این است که خاص بودنش را به او نشان دهی.

بعد از این که طی 1 هفته دوره بیان سبز را گذراند، برای مراجعه بعدی، از او خواستم یک مشورت ساختگی با عشقش راجع به مشکل یکی از دوستانش ترتیب دهد. جالب است که این آقا به مدت 30 دقیقه پشت تلفن برای این خانم صحبت کرده بود ( تکنیک قبلی ).

اما این حس خوبی ایجاد کرده بود ولی برای تثبیت این موضوع باید چکار می کرد ؟

حالا برای تثبیت باید روی به این می آورد که تعریف و تمجید کند. گفتم با این جمله صحبت جدیدی را با او آغاز کن:

دوستانم خیلی از تو متشکر هستند و خوشحال هستند که با من در ارتباطی تا از مشورت با تو بهره ببرند. خیلی حرف هایت به ان ها کمک کرد. تو باعث افتخار منی. 

این جمله همان و بحث های جالبی که از آن روز شروع شده اند هم همان.

می خواهم سرفصل های دوره جذب با موبایل را ببینم..

رانندگی کردن برای آقایان به منزله آشپزی کردن برای خانم هاست. وقتی با عشقت هستی از رانندگی اش تعریف کن

مثلا می توانی بگویی:

این کار واقعا عالی است.

 

اگر می خواهی در جذب پسر با حرف زدن عالی عمل کنی، لطفا عیب گرفتن و ایراد گرفتن و متهم کردن را کنار بگذار. هر نوع ایراد گرفتن به کنار، ایراد گرفتن از بدن هم به یک سمت! یعنی می بازی اساسی. چرا که احساسش در مورد خودش بد می شود.

نکته های موبایلی: 21 پیامک که بعد از قرار اول می توانید ارسال کنید

 

شاید با عشقت جایی رفته باشی که متوجه می شوی زن ها یا دید می زنند یا نخ می دهد یا راهنما می زنند. توی چنین شرایطی چشم غره رفتن برای مرد بدین معنی است که

هووووووی ! حتما یه غلطی کردی که دارند نگات می کنند.

توی این شرایط مرد دوست دارد برای لج کردن با تو همان غلطی که روحش هم از آن خبر ندارد، انجام دهد.

در عوض می توانی بگویی:

همین امروز یاد بگیر: چطور بفهمم قصدش دوستیه یا ازدواج؟ 

 

همه پسرها از وقتی که خودشان را می شناسند آرزو ها و رویاهایی دارند. این رویاها را با بهترین زن زندگی شان در میان می گذارند. در این حالت بهترین کار این است که حتی اگر آرزویش فتح ماه باشد، از او تعریف کنی و تمجید کنی و از او بخواهی بیشتر در مورد این موضوع صحبت کند.

بینش ها، رویاها، آرزوها و ای کاش هایش را با جان دل بشنو و تایید کن و بگذار بیشتر و بیشتر صحبت کند.

یکی از بهترین روش های وابسته کردن مرد و  جذب مرد این است که او را با آرزوهایش همراه کنی.

 

پسر ها همیشه دوست دارند تا کسانی که دوست می دارند را خوشحال کنند. وقتی که اوقات لذت بخشی را برای تو فراهم می آورد به گونه ای رفتار کن که تو مورد تاثیر قرار گرفته ای

بدین ترتیب او را سر زنده تر و شاد تر و شوخ طبع تر خواهی دید.

آیا می دانی؟ 13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد چیست؟

 

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

آیا وقتی می خواهی سوار ماشین شوی، در را برایت باز می کند؟

آیا وقتی می خواهید وارد اسانسور شوید، اول اجازه می دهد تا تو سوار و وارد شوی؟

این گونه زمان ها با یک اشاره می توانی از لطفش تشکر کنی و او را به این کار ترغیب تر کنی.

 

همه پسر ها دارای یک ویژگی محافظتی هستند، بدین ترتیب می توانید به راحتی در جاهایی که واقعا جا دارد از این موضوع تشکر کنی.

به عنوان مثال:

یک آموزش 2 دقیقه ای :چطور هنگام پیام دادن به پسر او را پای گوشی نگهداریم

 

برای زن ها سخت است که مردی، بخواهد با دوستانش بجوشد. اما می تواند این ویژگی به عنوان یک عنصر مهم در جلب توجه مرد بکار برد. گذراندن اوقات با دوستان برای مرد، در زندگی زوجیت شما بسیار اهمیت دارد. اگر با دوستانی مراوده دارد که آیینه ی تمام نمای خودش هستند، از آن ها تعریف کن. او متوجه می شود که دوستانش آیینه ای از خودش هستند و حس بهتری پیدا می کند. حتی این کار می تواند شیوه جدایی او از دوستانی شود که با شخصیت او متفاوت هستند.

 

وقتی که می خواهی خودت را شیرین کنی و لوس کنی، لازم نیست عشوه های خ ر ک ی بیایی! کافی است یک بطری و قوطی سس بخری و از او بخواهی که آن را باز کند.

بگو که چقدر برایش باز کردن این درب بطری سخت بوده و او توانسته آن را سریع باز کند.

سوال؟ : وقتی پسری میگه دوستت دارم چطور برخورد کنم

 

در زندگی که دارید، به دنبال این باش که ببینی در کجا مغزش را خوب به کار گرفته و از هوشش استفاده کرده؟

از مغزش تعریف کن. از قدرت محاسباتش تعریف کن.

 

اگر به دنبال روشی ساده برای جذب پسر با حرف زدن هستی، یکی از بهترین روش ها این است که از لباس هایش تعریف کنی. رنگ لباس، مدل لباس و حتی مود لباسش ( اسپرت – رسمی و غیره ) می تواند بهترین چیزها برای تعریف کردن باشد.

البته اگر به دنبال روش های بیشتری برای صحبت کردن با پسر ها هستی می توانی نیم پک شخصیت شناسی صحبت را تهیه کنی و بدین ترتیب شخصیت پارتنر خود را با یک تست ساده تشخیص دهی و از الگوهای پیشنهادی استفاده کنی.

می خواهم این ریز پک را ببینم..

این ریز پک شامل:
تست اولیه
تفسیر تست
نقاط قوت هر دسته شخصیتی
نقاط ضعف هر دسته شخصیتی
موضوعات مورد علاقه هر دسته شخصیتی
باید ها و نباید ها هر دسته شخصیتی است.

بقیه این ترفند ها را در دوره بیان سبز توضیح داده ام که می توانی ادامه این آموزش را از آن دوره دنبال کنی.

 

اگر در زمینه رابطه ات هنوز هم ابهام داری و نمی دانی کجای کارت می لنگد که هنوز کار به ازدواج نرسیده می توانی به من پیام دهی و از یک فرصت رایگان برای حل مشکلت استفاده کنی.

روش ارتباط با شادزیستیتلگرام:  اینجا را کلیک کنایمیل: info@shadzisti.irواتس اپ – آی گپ – گپ – بله : 09030280078

منبع الهام – دوره بیان سبز و جذب مرد

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

چطور هنگام پیام دادن به پسر او را پای گوشی نگهداریم

Next Post

با چه کاری توی بگو مگو ها و دعوا عزیز تر شوم

داستان پرونده آبنبات تلخ یا زنانه دو شوهره

هنگام سوال از مرد این اشتباهات را نکن

چطور اولویت اول زندگی نامزدم باشم

13 ویژگی پسر نرمال برای زندگی آرام و ازدواج

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

9 − پنج =

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

9 + یک =

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

هفت × = 42

همه دختران و خانم‌های جوان تمایل دارند تا در روابط عاطفی‌شان، جذاب و خواستنی باشند. اما این حس ممکن است تنها در ابتدای دوستی دیده شود و در طول رابطه، دیگر خبری از شیفتگی و دوست داشتن دیوانه وار وجود نداشته باشد. پس این سوال همواره در ذهن خانم‌های جوان به وجود می آید که چطور می‌توانیم جنس مخالف یا دوست پسر خود را عاشق کنم؟ چطور حس دوست داشتن او را حفظ کرده و حتی بیشتر کنم ؟ یا راه های جذب دوست پسر چیست؟ و سوالاتی از این دست.

در این مقاله از وب سایت شادیما درباره راه‌های جذب و ترغیب دوست پسر و افزایش عشق در رابطه صحبت میکنیم و اطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

اولین دلیلی که افراد به دنبال رابطه هستند فرار از تنهایی و حس نیاز به یک فرد دیگر است. تجربه نشان داده است که هر چه ساعت‌های بیشتری را در کنار هم بگذرانید، احساس بین شما و دوست پسرتان قوی تر از قبل می‌شود. به بیانی ساده، هر چه تعداد دفعات و طول ساعات برای دیدن یک فرد خاص افزایش پیدا کند، علاقه آن شخص نسبت به شما بیشتر از قبل می‌شود. لذا برای اینکه بیشتر وقت‌تان را با او بگذرانید، بدنبال راهکارهایی برای دیدن او باشید.

مسلما تا به حال درباره خود با دوست پسرتان حرف زده اید، اما ممکن است خصوصیات خود را با ذکر جزئیات دقیق نگفته باشید. البته دلایل زیادی برای نگفتن تمامی جزئیات ویژگی‌های‌ خودتان وجود دارد. اما آنچه که واضح است، با گفتن جزئیات بیشتر و دقیق تر می‌توانید خیلی بهتر نظر او را جلب نمایید.

فرض کنید فردا قرار است دوست پسرتان را ببینید و با او حرف بزنید. با خود فکر کرده اید که می‌خواهید درباره چه موضوعاتی حرف بزنید؟! بدیهی است که هر موضوعی برای یک قرار دوستانه با او مناسب نیست. برای همین، بهتر است از خودتان، خانواده‌تان، علایق و توانمندی‌هایی که دارید، با او حرف بزنید. دقت داشته باشید که با نگه داشتن بعضی از موضوعات مثل اهداف و آرزوهایی که دارید، دوست پسرتان را نسبت به خود کنجکاو می‌کنید و می‌توانید به راحتی او را جذب خود کنید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

هیچ پسری نمی‌تواند نقش زیبایی خانم‌ها را در دوست داشتن انکار کند. اگر دوست دارید تا برای دوست پسرتان یک دختر دوست داشتنی و تمام عیار باشید، نیاز دارید تا به ظاهر خود بیشتر برسید. لباس شیک و تمیز بپوشید و از آرایش‌های ملایم برای با طراوت نشان دادن خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که رعایت هماهنگی بین لباس و آراستگی ظاهری شما، نشان دهنده این است که برای طرف مقابل‌تان ارزش بخصوصی قائل هستید.

برای جذاب کردن ظاهرتان به دو نکته اساسی توجه داشته باشید. آرایش چشم را هیچ گاه فراموش نکنید و هر از چندگاهی، لباس قرمز بپوشید. چرا که چشم‌های یک زن در اولین نگاه مردان مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، وقتی که با دوست پسرتان قرار دارید، هیچ گاه آرایش چشم را فراموش نکنید و قسمت‌های پایینی و بالایی چشم و پلک را با سایه، خط چشم و ریمل زیباتر کنید.

علاوه براین، رنگ قرمز یکی از جذاب ترین رنگ‌هایی است که مورد توجه مردان قرار می‌گیرد. در واقع تاثیر کلام شما هنگامی که روسری یا شال قرمز پوشیده اید، بیشتر از هر وقت دیگری است. اگر این نتایج را باور ندارید، می‌توانید برای یکبار هم که شده، لباس قرمز بپوشید و به قرار بروید.

در حالت عادی وقتی کسی را دوست دارید، حاضر هستید تا تمامی ساعت‌هایی که با او حرف می‌زنید، به بهترین شکل ممکن بگذرد. این حالت از دوست داشتن احساس بین دو نفر را قوی می‌کند. اکنون که قصد دارید تا برای چندین ساعت در کنار دوست پسرتان باشید، سعی کنید که خوش بگذرانید و شاد باشید. گفتنی است که هیچ حسی مثل حس شادی و سرخوش بودن برای داشتن لحظات فوق‌العاده و ناب مهم نیست. با توجه به این موضوع لازم می‌دانیم که این نکته را یادآوری کنیم که تظاهر به شاد بودن نکنید. چون وقتی که تظاهر می‌کنید سر خوش هستید، به زودی دست شما رو می‌شود و تمامی راه‌های شما برای جذب دوست پسرتان لو می‌رود!

با توجه به نمونه‌های زیر می‌توانید در کنار دوست پسرتان خوش بگذرانید:

خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند در صورتی جذاب هستند که شبیه یک دختر ایده آل باشند. باید بگوییم که این دسته از افراد، سخت در اشتباهند. چرا که برای جذب دوست پسر و تسخیر یک مرد، لازم نیست تا همواره طوری رفتار کنید که مورد تشویق و تحسین دیگران قرار بگیرید تا توجه مرد آینده زندگی‌تان به شما جلب شود. با توجه به این توضیح، برای سپری کردن ساعت‌های زیاد با او، لازم نیست دقیقا حرف‌هایی را بزنید که او دوست دارد بشنود. در نخستین قدم برای جذب دوست پسر باید سعی کنید که خودتان باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

خوب است بدانید که داشتن اعتماد به نفس چه برای انجام کارهای عادی و چه برای انجام کارهای دشوار، برای اکثر مردم از جذابیت‌های بخصوصی برخوردار است. البته ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشند که شما در کنار دوست پسرتان کار یا فعالیتی نداشته باشید که آن را انجام بدهید! پس می‌توانید به راحتی درباره موفقیت‌های خودتان و نقش مفیدی که در به پایان رساندن فعالیت های محل کار یا محیط خانه دارید، صحبت کنید.

دقت داشته باشید که بعضی از افراد اعتماد به نفس پایینی دارند. اکنون ممکن است فردی که روبه‌روی شما است و شما او را دوست پسر خود خطاب می‌کنید، از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشد و تعریف و تمجیدهای شما را نوعی به رخ کشیدن، درک کند. پس در صحبت کردن خود درباره اعتماد به نفسی که دارید، معتدل رفتار کنید تا طرف مقابل شما حس بدی از بیان آن‌ها نداشته باشد.

هیچ چیز بهتر از این نیست که به علایق دوست پسرتان اهمیت بدهید و او را شیفته و مجذوب خود کنید. بالاخره همه آدم‌ها دوست دارند که به علایق و سلیقه‌های آنان اهمیت داده شود. البته اهمیت دادن به این موضوع بدین معنا نیست که بدون بررسی زمینه‌هایی که او علاقه دارد، بی چون و چرا او را تشویق و تحسین کنید، چون تشویق و تعریف بیش از حد نیز معمولا نتیجه عکس دارد.

درست است هر کسی دارای حریم خصوصی است. به طور قطع، هم شما و هم دوست پسرتان هم هر کدام حریم شخصی دارید که نباید به زور وارد این حریم شوید.، پس می توانید از این حریم و فعالیت های شخصی برای جذب دوست پسر خود استفاده کنید، اما چطور؟ یک راه بسیار موثر برای جذب دوست پسر، این است که اجازه بدهید دلتنگتان شود. دلتنگی همیشه بد نیست. تجربه کردن این احساس به او کمک می‌کند تا شور و اشتیاق دوباره‌ای برای بودن با شما داشته باشد.

البته می‌دانیم سخت است از کسی که دوستش دارید، مدتی فاصله بگیرید اما همین موضوع به شما کمک می‌کند تا به او ثابت کنید که زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و سرخوشی شما نیست. برای تمرین این قسمت، کافی است یک روز در هفته را با دوستان همیشگی خود بگذرانید و به دوست پسر خود نیز پیشنهاد بدهید تا یک شبی را در کنار دوستان خود باشد و با آن‌ها خوش بگذراند.

این موضوع خیلی اهمیت دارد که یک دختر هیچ وقت نباید به راحتی دست یافتنی باشد. حتی اگر مدت‌ها است که دوست پسر خود را می‌شناسید و صمیمیت زیادی بین شما وجود دارد، رفتار موقرانه و متین به شما کمک می‌کند تا آتش درون او را هر لحظه شعله‌ور تر کنید.

اگر تا به حال، از این راهکار برای جذب دوست پسر خود استفاده نکرده اید، پیشنهاد می‌کنیم تا در اولین فرصت، این ترفند را اجرا نمایید. غیر از این مورد، موارد دیگری هم هستند که در جلب نظر و توجه او بسیار پر اهمیت هستند. به موارد زیر دقت کنید:

نکته: البته به یاد داشته باشید که تکرار بیش از حد این کارها خود می تواند مشکل ساز باشد و توصیه شادیما به شما این است که در برخی مواقع از این ترفندها استفاده کنید.

تحسین کردن دیگران در واقع یک هنر است. این هنر، تنها یک مهارت اجتماعی نیست. بلکه تحسین و تمجید از دیگران، یکی از اساسی ترین مهارت‌ها برای ادامه روابط امروزی است. بالاخره دوست پسر شما یک انسان است و همه انسان ها نیازمند تشویق و تحسین می باشند و با این راه، خیلی بهتر از قبل می‌توانید عشق و علاقه خود را به دوست پسرتان نشان دهید.

در واقع وقتی از او تعریف می‌کنید، به طور واضح به او نشان می‌دهید که او را قبول دارید و اظهار عشق و علاقه می‌کنید. درست است که تحسین کردن برای موفقیت در کارهای بزرگ است، اما فراموش نکنید که تحسین کردن برای موفقیت دوست پسرتان در کارهای کوچک نیز نظر او را نسبت به شما تغییر می‌دهد. علاوه براین، با این واکنش نشان می‌دهید که هیچ گاه او دور از چشم شما نبوده است.

همیشه قرار نیست که با کلام و بصورت مستقیم ابراز عشق و علاقه کنید. برقرار کردن تماس چشمی یک روش غیرکلامی و موثر برای شیفته کردن دوست پسرتان است. در واقع، این روش غیرکلامی برای ابراز علاقه هنگامی موثر و مفید واقع می‌شود که فرد مقابل‌تان را واقعا دوست داشته باشید. البته این ارتباط چشمی نباید بیش از حد باشد. چرا که ارتباط چشمی بیش از حد، به طور غریزی با گستاخی، تکبر یا خصومت در ارتباط است. پس حواس‌تان را نسبت به این موضوع متمرکز کنید.

انسان‌ها برای ادامه زندگی خود و همچنین برای ادامه دادن به روابط عاطفی‌شان، نیاز دارند تا شور و اشتیاق داشته باشند. برای ایجاد این شور و اشتیاق لازم است تا شریک عاطفی‌شان، آتش شور و انگیزه آن‌ها را روشن کند. اکنون نوب شماست تا در اولین فرصت مناسب با یک غافلگیری نه چندان بزرگ، او را از روزمرگی‌های معمول جدا کنید. با این کار نشان می‌دهید که دیوانه او هستید و می‌خواهید از او دلربایی کنید. برای مثال، اگر به طور معمول باهمدیگر به یک دانشگاه یا محل کار می روید، می توانید با خرید دو بلیط سینما یا تئاتر و … او را هیجان زده کنید. همچنین بعد از روزهای سخت کاری که او در هفته دارد، می‌توانید او را به یک رستوران دعوت کنید و ساعاتی را بدون دغدغه در کنار هم باشید.

نقش حمایتگرانه شما که در روابط عاطفی بین شما و دوست پسرتان وجود دارد، بهترین راه برای وابسته کردن او به شمار می‌رود. با این کار ابراز می‌کنید که حاضرید پای تمامی کارهای او باشید و اطمینان خاطر می‌دهید که همواره برای کمک به او آمده هستید و در شرایط سخت کنار او خواهید بود.

فرض کنید دوست پسرتان فردا به یک مصاحبه شغلی دعوت شده است. اکنون بهترین فرصت است که نقش حمایتگرانه خودتان را بهترین شکل ممکن ایفا کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید و به او نشان دهید که چقدر عاشقانه پای خواسته‌تان مانده اید و مشوق او باشید.

و سخن آخر

اگر دوست دارید رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشید و در کل ارتباط مناسبی را ایجاد کنید، سعی کنید ابتدا به خودتان و سپس به او اهمیت دهید. تا زمانی که شما خود را دوست نداشته باشید نمی توانید آنطور که باید دوست داشته شوید.

هیچ احساسی زیباتر از عشق نیست پس سعی کنید اگر کسی را دوست دارید حتما به او نشان دهید و به او اهمیت دهید چون هیچ انسانی از اینکه یک مشوق و یار مهربان را از دست بدهد خوشحال نمی شود. پس برای جذب دوست پسر خود همانطوری با او رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار شود.

نظر شما چیست؟ اگر راه های دیگری را میشناسید در با ما در میان بگذارد.


خوب نبود یه نظر خلوت کردن در خانه رفتن به حموم دو تایی لب بازی

موافقم عشق بازی خیلی تا ثیر داره

عجب

میشه بگید باید چی کار کنم پسری که دوسش دارم هم دوسم داشته باشه
صراحتن به من میگه رابطمون تهی نداره و جداییه اخرش
من نمیتونم ی دقیقه بدون اون تحمل کنم … نمیتونم
چی کار کنم

بنظرم خوبه درصورتی که تورابطه هردونفرعاقل باشن وبدبین نباشن

احسنت

بنظرم خوبه درصورتی که تورابطه هردونفرعاقل باشن وبدبین نباشن

تا حدودی موافقم

خوب نبود

سلام
من ۵ ساله با زیدم هستم
وعشقش رو بهم ثابت کرده
وقتی بهش میگم میری قسم میخوره و میگه من هیچ وقت نمیرم البته نه جونه منو جونه مامانشو قسم بخوره
میخوام ی کاری بکنم که هیچ وقت نره هیچ وقت
من تو این ۵ سال رابطه جن*ی هم نداشتم
یعنی اون دوست نداره منم دوست ندارم
میخوام بهم ی نظر بدید 🙁

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

صددرصد اگه رابطه نخواد و با هر نوع اخلاق بدت سازگار باشه دوست داره💃

اگه میخای نره زیادی دم دست نباش اهمیتم نده همیشه کشته مردت میشه

وبسایت شادیما بعنوان مرجع راهنمای برگزاری جشن های عروسی کشور در تلاش است تا با ارائه جدیدترین اطلاعات و راهنمایی ها در مورد عروسی، لباس عروس و داماد، تالارهای عروسی و مشاوره های تخصصی در زمینه خواستگاری و ازدواج به شما در برگزاری هر چه با شکوه تر جشن هایتان کمک کرده و در شیرین ترین روزهای شما در کنارتان باشد.

کلیه حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای سایت Shadima.com محفوظ است.

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3546موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4069موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 1766موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 35690موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4124موضوع :

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9185موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 18895موضوع :

کارهای کمی در زندگی هست که می توانید آن ها را بدون هیچ استرسی و به بهترین شکل ممکن انجام دهید. یکی از این کارها حرف زدن با عشقتان می باشد.  مطمئنا دوست ندارید حرف زدنتان حوصله ی عشقتان را سر ببرد پس باید یاد بگیرید چگونه با پسرها حرف بزنید. در نتیجه نوین اطلس آموزش هایی برای عاشقانه حرف زدن و طرز صحبت با مردان را در این مطلب در اختیار شما می گذارد و به شما نشان می دهد با یک پسر در مورد چه موضوعاتی صحبت کنید که حوصله ی او را سر نبرد. روانشناسی رفتار با آقایان و زنان جذاب از نظر مردان موضوعات دیگری است که در این مطلب در مورد آن ها صحبت می کنیم و می تواند در روابط عاشقانه به شما کمک زیادی داشته باشند.

چگونه موضوعاتی برای بحث و صحبت با پسر پیدا کنید؟

پسرها همیشه می خواهند که در مورد چیزهایی که دوست دارند حرف بزنند. پس درباره موضوعاتی که طرف مقابلتان به آن ها علاقه مند است حرف بزنید و او را تشویق کنید در مورد خودش و کارهایش با شما حرف بزند.

در انتخاب موضوع برای صحبت دقت کنید. هیچگاه صحبت های خود را در مورد مطالبی که با او اختلاف نظر دارید شروع نکنید که با این کار پسر علاقه ای به صحبت کردن با شما نشان نمی دهد.

مطمئن باشید صحبت در مورد موضوعات مورد علاقه پسر، خیلی بیشتر از هر بحث دیگری باعث هیجان و شادی او می شود. ناراحت نباشید که مجبورید فقط گوش دهید. زیرا با این کار بیشتر از قبل دل او را به دست می آورید و حتی ممکن است کم کم به دانستن در مورد علایق شما روی آورد.

با عشقم راجب چی حرف بزنم ؟ به طور مثال در مورد خواننده و آهنگ ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، غذاها و خوراکی هایی ها، کسب و کار و شغل موردعلاقه اش، سفرهایی که تاکنون رفته و … خلاصه به هر موضوعی که علاقه مند است صحبت کنید.

برای فهمیدن علایق او می توانید از اطرافیان، دوستانش یا خود او به طور غیر مستقیم سوال کنید. با این کار می توانید موضوع گفتگو با نامزد خود را بیابید.

وقتی فهمیدید طرف مقابل به چه چیزهایی علاقه دارد و موضوع حرف زدن را یافتید، باید بعد درباره آن موضوعات تحقیق و مطالعه کنید تا آگاهی خود را در آن زمینه ها بالا ببرید و بتوانید به راحتی با او درباره آن موضوعات صحبت کنید زیرا طرز صحبت با مردان در مورد موضوع مورد علاقه شان خیلی مهم است.

پسر وقتی ببیند مسائل مورد علاقه اش را از زبان شما می شنود، شما اطلاعات کافی در این زمینه دارید و با اشتیاق درباره آن صحبت می کنید، عشق او نسبت به شما چندین برابر خواهد شد به گونه ای که او شما را نیمه گمشده خود خواهد دید.

بعد از پی بردن به علایق طرف مقابل می توانید روزی را به همراه او به انجام فعالیت های مورد علاقه اش بپردازید.

مثلا نامزد شما هر هفته به باشگاه ورزشی می رود و با دوستانش تنیس بازی می کند شما می توانید بدون اینکه از قبل به او بگویید به عنوان تماشاگر به باشگاه ورزشی بروید. قطعا وقتی او شما را در آن جا ببیند بسیار شگفت زده و خوشحال خواهد شد. می توانید بلیط کنسرت خواننده محبوبش را تهیه کنید یا بلیط بازی فوتبالی که تیم مورد علاقه اش در آن بازی دارد را بگیرید و او را شگفت زده کنید.

او بدون شک تحت تاثیر این توجه و محبت شما قرار خواهد گرفت و از این که این برنامه، فقط مخصوص او بوده، بسیار هیجان زده خواهد شد.

نکاتی مهم در مراوده و حرف زدن عاشقانه با شوهر:

۱. کلماتی مثل «تو» و «چرا» مردها را وارد وضعیت تدافعی می‌کند. مردها طبیعتا اهل رقابت هستند بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما مبارزه کنند. بهتر است شکوه‌ها را به درخواست تبدیل کنید. سعی کنید با «دوستت دارم وقتی که …» یا «خیلی خوشحال می‌شوم وقتی که …» شروع کنید . همین کار به تنهایی باعث می‌شود او به حرف شما گوش کند.

۲. مردها هنگامی بهتر ارتباط برقرار می کنند که بتوانند روی مکالمه خود با شما تمرکز کنند. در واقع آنها هنگامی احساس عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی را در دست داشته باشند. به این ترتیب، احساس می کنند روی هر مورد رفتاری کنترل کافی دارند.به همین دلیل نیازمندند هنگام صحبت و گفت‌وگو با شما تمرکز کافی داشته باشند. آنان دوست دارند، بدانند هدف از این صحبت چیست و اینکه از آن چه می خواهید. این باعث می شود هنگامی که با شما صحبت می کنند، بدانند چه کار می کنند.

۳. با همسر خود هدف‌دار صحبت کنید چون آقایان وقتی با یکدیگر صحبت می‌کنند در طول زمان صحبت خود از مقدمه و نکات اصلی و در پایان از نتیجه‌گیری استفاده می‌کنند و کم اتفاق می‌افتد که بدون هدف شروع به صحبت کنند. در ارتباط کلامی آقایان، معمولا از این شاخه به شاخه دیگر پریدن کم دیده می‌شود؛ لذا به خانم‌ها پیشنهاد می‌کنم که قبل از صحبت با همسرتان یک مکالمه عادی و هدف‌دار را تمرین کنید تا همسر شما بتواند نتیجه صحبت کردن با شما را حدس بزند.

۱- لطفا کمکم کن

یکی از سخترین کارها برای یک مرد این هستش که اعتراف کنه که همدردی احساسی نیاز داره . همه اونها فکر می کنند که باید محکم باشند پول درآر باشند بی احساس و همه این کلیشه ها … اعتراف کردن یک مرد به این که من کمک لازم دارم فکر می کنه که اینجوری ضعیف میشه … خانومها وقتی احساس می کنید آقایون کمی افسرده هستند یا مشکلی دارند، به آرامی و ملایمت بگید که در کنارشون هستید. فقط دونستن این کلمات برای آقایون ارزش زیادی داره.

۲- میتونی … اون شلوار گل گلی رو دیگه نپوشی یا کمتر بپوشی؟

خب تصور کنید از سرکار برمی گردید و صاف میرید دنبال راحتترین لباس تو خونه ای تون و اون رو می پوشید. خیلی راحته ولی قیافه ای نداره. خب برای یک مرد خیلی سخته که بگه این رو دوست نداره چون باعث میشه شما منفجر بشید!

۳ -من احتیاج دارم با رفقام باشم

برخی اوقات آقایون مثل خانمها احتیاج دارند دور از شما باشند البته این به احساسشون در مورد شما ربطی نداره. البته مطمئن باشید نیم ساعتی از وقت فوتبال رو به این فکر می کنیم که شما چقدر بزرگوار هستید.

۴- دوستت افتضاحه

خب فرض کنید آقایون از دوستتون سارا، دختری با جوکهای مسخره، لباسهای مسخره تر و … بدش میاد. اون این رو نمیگه . اما خب وقتی یه شب مسته … یا وقتی دعوا می کنید یهو بهتون میگه من نمیتونم دوستت سارا رو تحمل کنم. تعجب نکنید آقایون هستند دیگه! البته ایرادی نداره چون خانمها هم از اکثر دوستای اقایون خوششون نمیاد پس با هم برابر هستند.

عالی ترین هنر زن نیز این است که قلب همسر خود را تسخیر سازد. دستگاه آفرینش نیز توانایی جسمی و روحی لازم را برای این دلربایی در اختیار زن قرار داده است تا با تدابیر ظریف، بتواند در قلب مرد زندگی اش نفوذ کند.

احساس خوب به خود داشتن

زنان محبوب و جذاب، به خودشان احساس خوبی دارند. «گرانت» معتقد است در مرحله ی اول، زنان باید احساسات منفی را که به خودشان دارند بشناسند. احساسات منفی در عمق ضمیر ناخودآگاه یک زن، دفن و موجب می شود که او، احساس کند نمی تواند رابطه ی خوبی با همسر و جنس مخالف داشته باشد. رایج ترین احساسات منفی درباره ی خود عبارت اند از: احساس بی ارزشی، احمق بودن، محبوب نبودن و عجیب و زشت بودن که زنان با داشتن این احساسات منفی درباره ی خود، یک دیوار دفاعی در اطراف خویش ایجاد می کنند که به همسرشان اجازه نمی دهد به آن ها نزدیک شود و به این ترتیب، از ایجاد یک رابطه ی صمیمی تا حدودی خود را محروم می کنند.

در اولویت بودن احساسات

دومین ویژگی زنان جذاب این است که احساسات خود را در اولویت قرار می دهند و به این ترتیب قدرت اثرگذاری زیادی بر مردان دارند. رقت و لطافت از امتیازات روحی زن و از مواهب دستگاه آفرینش برای اوست. حضرت علی می فرمایند: «زن ریحانه (گل) است (نهج البلاغه، نامه ی ۳۱).»

خنده روبودن

همه ی مردان دوست دارند بتوانند یک زن را بخندانند. هر مردی وقتی بتواند زنی را بخنداند، احساس می کند فرد فوق العاده ای است و هرگاه نتواند، احساس بدی پیدا می کند. یک اصل در این نکته نهفته است و آن این که زنان جذاب «خیلی جدی» نیستند.

شاید به همین دلیل است که اسلام زنان و مردان نامحرم را از شوخی با یک دیگر برحذر می دارد تا با ایجاد محدودیت، از علاقه ی عاطفی نامحرمان به هم جلوگیری کند.

مطالب مرتبط:

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

کلمات جادویی برای مردان

حرف های عاشقانه برای جذب مردان

مردان جذب چه دخترانی میشوند

روانشناسی رفتار آقایان

novinatlas 1706 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

رفتار صحیح با دوست پسر: اگر شما دختر خانمی هستید که با پسری وارد رابطه عاشقانه شده اید بهتر است این مطلب از فالوده با عنوان رفتار صحیح با دوست پسر را مطالعه کنید. اگر رفتار صحیح با دوست پسر خود را بدانید می توانید این رابطه را از حالت دوستی و خوش گذرانی کوتاه مدت به یک رابطه عاطفی پایدار همراه با ازدواج تبدیل کنید. علاوه بر این رفتار صحیح با دوست پسرتان به شما کمک می کند اجازه سواستفاده و درخواست های نامعقول به وی ندهید. در این مطلب به شما خواهیم گفت رفتار با دوست پسر مغرور به چه شکلی باشد، چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود، راز نگه داشتن دوست پسر چیست، چگونه دوست پسر خود را وابسته کنیم، روش های دلبری از دوست پسر، چگونه با عشق خود رفتار کنیم و وظایف دوست پسر چه می باشند. پس با فالوده همراه باشید.

 

رفتار با دوست پسر مغرورباور قالب در ذهن ما این است که باید مدام در نزدیکی عشقم باشم تا او به من توجه کند. باید برای او کار های خاصی انجام بدم که متوجه علاقه من نسبت به خودش بشود. برای اینکه پسر مغرور را عاشق خودم کنم باید همیشه در دسترس و نزدیک او باشم. باید برای عشقم کادو بگیرم! باید به او بگویم که چقدر دوستش دارم یا حداقل از طریق رفتار هایم او را مطلع کنم.

متاسفا اکثر افراد این اشتباه را می کنند، هیچ چیز جالبی در شخصی که همیشه در صحنه حضور دارد نیست یک مثال جالب! بازیگری که در همه سریال ها بازی می کند و طی چند سال همیشه در سریال ها حضور دارد دوست داشتنی تر هست یا بازیگری که با فاصله زمانی مختلف او را مشاهده می کنیم کدام خوانده را دوست دارید خواننده ای که هفته ای یک اهنگ منتشر می کند یا خواننده ای که سالی یک آلبوم زیبا از او می شنویم. افراد پر کار در واقع به نوعی تمام هنر خود را خرج می کنند و همه کارهایشان شبیه هم می شود و جذابیتی نخواهد داشت. این شرایط در زندگی و روابط شخصی ما هم کاملا صدق می کند. همیشه حضور داشتن و در دسترس بودن کار پسندیده ای نیست!

چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود
متاسفانه بعضی از دختر خانم ها زمانی که با یک پسر در ارتباط هستند خیلی از نکات را نمی دانند یا رعایت نمی کنند و همین موارد باعث می شود آن نیرو و جاذبه ای که باید از سوی دختر، پسر را مجذوب خود کند، احساس نمی شود و بعد از مدتی به صورت ناخودآگاه سرد شدن یهویی رابطه و دوری پسر از دختر اتفاق می افتد. سپس از خود می پرسند چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

در رفتار صحیح با دوست پسر خود باید بفهمید پسر چه هدف و آرزوهایی دارد. بعد او را تشویق کنید به خواسته هایش برسد. اگر شما پسر مورد علاقه تان را برای انجام کاری تشویق کنید چنان شور نشاطی در او ایجاد خواهید کرد که او سعی می کند نقص های خود را برطرف کند و فردی توانمند و موفق شود. پسر وقتی ببیند شما او را درک می کنید و به خواسته هایش بها می دهید، قطعا شیفته و دیوانه شما خواهد شد و پیش خود خواهد گفت: این دختر با تمام دخترهای دیگر فرق می کند. من تنها در کنار او خوشبخت و موفق خواهم بود.

راز نگه داشتن دوست پسر
اما در این بخش از رفتار صحیح با دوست پسر می خواهیم بدانیم راز نگه داشتن دوست پسر چیست؟ شما به عنوان یک دختر به رابطه جدید طوری فکر می کنید که قرار است زندگی تان را تغییر دهد، اما پسرها در کنار برقراری رابطه به حفظ وضعیت قبل خود هم فکر می کند. شما دوست دارید بعد دوستی بیشتر وقتتان را با او باشید به سینما، پارک، رستوران و … بروید و از پسر انتظار دارید دور تفریحات با دوستانش را خط بکشد و بیشتر با شما باشد. درحالی که او مُصِر است تا حد امکان برنامه های قبلی خود را حفظ کند و در آن تغییری ایجاد نکند.

این روش صحیح برخورد با دوست پسرتان نمی باشد. اگر او را دوست دارید، آزادش بگذارید، حضور شما در همه لحظات ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. اگر سعی کنید زندگی او را به سرعت تغییر دهید، احساس تهدید خواهد کرد. راز نگه داشتن دوست پسر و رفتار صحیح با وی این است که باید به او نشان دهید که نمی خواهید همه چیز را از او بگیرید. بعنوان مثال، بگذارید وقتی را با دوستان خودش بگذراند. دائماً او را چک و کنترل نکنید، نپرسید: کجا هستی؟ دیشب کجا بودی؟ و … نشان دهید اگر بدون حضور شما برای تماشای فوتبال یک شب را با دوستان خود بگذراند، اعتراضی ندارید. 

روش های دلبری از دوست پسر
در این بخش از رفتار صحیح با دوست پسر می خواهیم به روش های دلبری از دوست پسر اشاره کنیم.
– تماس چشمی با پسر یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشم های شما خیره خواهد شد.
– نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. بر اساس روانشناسی شناخت پسران اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

– علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، اگر می خواهید بدانید چگونه با دوست پسرتان ازدواج کنید، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد.

چگونه با عشق خود رفتار کنیم
در رفتار صحیح با دوست پسر اگر بخواهیم بدانیم چگونه با عشق خود رفتار کنیم بایستی به این موارد توجه کرد:– ابراز علاقه کردن
بدانید در طرز رفتار با پسران ابراز علاقه به صورت گفتاری تاثیر بسزایی خواهد داشت.– انتظارات بجا داشته باشید
در رفتار با عشقتان توجه کنید که بیش از حد توان او توقع نداشته باشید چرا که این مورد باعث ارسال احساس منفی به فرد مقابل خواهد شد.– اختصاص دادن زمان
در طول روز حتما زمانی را برای وقت گذرانی حضوری و یا مجازی با او اختصاص دهید.– توجه به صحبت هایش
هنگامی که عشق تان با شما حرف می زند یا چیزی را تعریف می کند سعی کنید سراپا گوش باشید.– قدردانی
سعی کنید از دوست پسرتان برای کارهایی که برای شما انجام می دهد قدردانی کنید. 

آخه این دیگه چه عنوانیه که گذاشتید؟!!!!
دوست پسر؟!!!!
صد تا از این نکاتو اگه ملت رعایت کنن نه باعث میشه کسی بیاد خواستگاری نه اینکه اگرم اومد خواستگاری یعنی بعد از ازدواجم اون رابطه به همین خوبی و خوشی خواهد موند!

پسرا تا بهشون میگی میخوامت و دوستت دارم سریع شخصیتشون تغییر میکنه

خیلی از دخترها هم همینطورند

سلام ممنون که اینقدر زحمت میکشین واقعا تمام چیزایی که گفتین درست بود اما در این مورد من یکی از تجربه های خوبم بوده میگم که بقیه هم استفاده کنند:
ببینید اینکه خانم خودشو دوست داشته باشه به اندام و موستش برسه به خودش ارزش بده و اینا رو به عشقش یا همسرش بگه واقعا خوبه من مرتب ورزش میگیرم رژیم ماسک صورت و در این مورد هم صحبت میکنم میگم ورزش میکنم که اندام خوبم خراب نشه به پوستم اهمیت میدم که جوون بمونم اینا واقعا تاثیر مثبت داره حتی اگر اندامتون خوب نباشه یا پوست صافی نداشته باشین درباور مرد زندگیتون یه خانم خوشکل و خوش تیپ و خوش اندام جلوه میکنید

به نظر من فوقالعادس

اشتباه من این بود که مغرور بودم وقتی ازم درخواست چت سکسی میکرد بدن اینکه ضرری بهم برسونه من ضایعش میکردم و عکسایی که با لباس خوشگل دوس داش براش نمیفرستادم با اینکه خیلی زیبا بودم و پوستمم صافو سفید بود این باعث سردی رابطمون شد…تا اینکه بعد یه مدت برگشت و براش یه دختر پایه و شوخ شدم و الان رابطمون عالیه

واقعا دوست پسر یعنی چی خوب هیچ پسری با دختری که دوست هست ازدواج نمیکنه میره دنبال دختر خوب یا دختری که مامانش پیدا کنه اینها چیه ظررش برای دختر هست واقعا که زندگی بر اساس این دوستیها هم دوامی نخواهد داشت

چه میزبان باشید و چه میهمان، موقعیت های اجتماعی بسیاری هست که در آن نیاز به برقراری ارتباط پیدا می کنید، حتی اگر انجام آن برایتان دشوار باشد. مثلاً در یک میهمانی میخواهید که نامزد دوستتان احساس راحتی کند و به او خوش بگذرد یا ممکن است غریبه ای را کنار یک اتاق شلوغ ببینید و با خودتان فکر کنید که او تنها شانس شما برای تحت تاثیر قرار دادن کسی است که به او علاقه مندید. اما متوجه می شوید که نمی دانید چه باید بگویید.

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

 

مراحل

1. با یک مقدمه شروع کنید و خیلی ساده خودتان را به فرد مورد نظر معرفی کنید. دستتان را جلو برده و با او دست بدهید. اگر او را می شناسید این مرحله را نادیده گرفته و از قدم دوم شروع  کنید.

 

2. به اطراف نگاهی بیندازید. ببینید آیا چیزی هست که ارزش صحبت کردن داشته باشد یا نه. حرف زدن درمورد آب و هوا دیگر خیلی کلیشه شده است اما اگر نکته جالبی درمورد آن وجود داشت هیچ اشکالی ندارد می توانید سر صحبت را باز کنید.

 

3. از طرفتان تعریف کنید. اما دقت کنید که دروغ نگویید مثلاً اگر می بینید که موهای طرفتان به طرز مسخره ای زشت است، از موهایش تعریف نکنید اما اگر مثلاً از کفش هایش یا هر چیز دیگری خوشتان آمده با لبخند عنوان کنید. یک تمجید بی ریا و خالصانه راه بسیار خوبی برای نزدیک شدن به طرف مقابل است. اما دقت کنید این تمجید درمورد مسئله ای خیلی شخصی نباشد که او را بترساند یا باعث شود که احساس ناراحتی کند.

 

4. سوال بپرسید. اکثر افراد عاشق این هستند که درمورد خودشان حرف بزنند پس این اجازه را به آنها بدهید. اما توجه کنید که زیاد درمورد خودتان حرف نزنید که فرد اجازه صحبت پیدا نکند. مثلاً بپرسید، “امسال چه درس هایی برداشتی؟” یا “آیا فلان فیلم را دیدی؟” “نظرت درموردش چه بود؟” سوالهایی بپرسید که بتوانند راحت درموردش حرف بزنند و فقط به یک بله یا خیر معمولی ختم نشود. مثلاً می توانید بپرسید “چه کیف خوشگلی، از کجا خریدی؟” و خواهید دید که دقایق متمادی درمورد آنروز که برای خریدن آن کیف به بازار رفته بود و اتفاقاتی که در آن روز افتاد صحبت می کند. اما اگر می بینید که طرفتان تمایل چندانی به پاسخ دادن به سوالهایتان ندارد، خیلی سوال نکنید.

 

5. حرف طرف مقابل را دنبال کنید. موافقت کنید، مخالفت کنید، و نظرتان را ابراز کنید. تلاش کنید که با بی توجهی از آن نگذرید.

 

6. به چشمان دوست جدیدتان نگاه کنید. اینکار باعث ایجاد اعتماد بینتان می شود. اما دقت کنید که به چشمهایش زل نزنید. همچنین طی گفتگو یکی دوبار نامش را بر زبان بیاورید. اینکار باعث می شود هم اسمش را به خاطر بسپارید و هم توجه او را به حرفی که می زنید معطوف کنید. لبخند بزنید و در صورت لزوم بخندید.

 

7. لبخند زدن و لذت بردن از گفتگو را فراموش نکنید.

 

8. فقط خودتان باشید و سوالهایی بپرسید که فکر می کنید با موقعیت جور است. قبل از اینکه حرفی را به زبان بیاورید، کمی به آن فکر کنید.

 

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم

نکات

 

·     ریلکس باشید. این احتمال وجود دارد که هر گفتگوی کوچکی که دارید تا چند ماه بعد در ذهن مخاطبتان نماند. چیزی که به ذهنتان می رسد را بیان کنید.

 

·     یادتان باشد اگر موقع حرف زدن در ذهنتان به چیزی فکر می کنید. به احتمال زیاد مرتبط است.

 

·     نگاه کردن به تلویزین، گوش دادن به موسیقی و مطالعه—روزنامه، مجله و کتاب– کمک بسیار زیادی به شما می کند. می توانید از قبل چیزهایی که دوست دارید در موردش با کسی صحبت کنید را برنامه ریزی کنید.

 

·     اگر خجالتی هستید، بهتر است از قبل چند موضوع برای بحث آماده کنید.

 

·     به واکنش طرف مقابلتان دقت کنید. اگر به موضوع علاقه نشان داد ادامه دهید اما اگر مشاهده کردید که مدام یا به سعت خود نگاه می کند یا به دنبال راهی برای فرار است، باید دست نگه دارید.

 

·     عبارات و جملات جالب و خنده دار می تواند حال و هوای مکالمه را عوض کند و موضوعات جدیدی را برای صحبت کردن پیش رویتان قرار دهد.

·     اگر مکالمه پشت تلفن است باید هرطور که شده طرف مقابل را هم در مکالمه درگیر کنید. اگر موضوع جالبی به ذهنتان نمی رسد، از بازی “سوال کردن” استفاده کنید. از طرفتان سوال بپرسید. دقت کنید که سوالهایی که می پرسید مناسب زمان و مکان باشد. سوال ها باید طوری باشد که فرد بتواند به راحتی درمورد آن حرف بزند و به یک بله یا خیر عادی ختم نشود.

 

·     برخورد و رفتار شما هم در موفقیت گفتگو سهیم است. سعی کنید رفتاری دوستانه و با محبت داشته باشید تا حرفهایتان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

·     نکات و چیزهای جالب و جدیدی که در طول روز با آنها برخورد می کنید را جایی یادداشت کنید. مثلاً حرف خنده داری که کسی به شما گفته است، کار جالبی که یکی از دوستهایتان انجام داده یا هر چیز جالب توجه دیگر. این نکات می تواند در مکالمه های آتی به دردتان بخورد.

 

·     یادتان باشد، طرف صحبتتان هرکسی که باشد، همیشه می توانید نقاط مشترکی با او پیدا کنید. همه ما از یک آب و هوا استفاده می کنید، غذای خوب را دوست داریم و از خندیدن لذت می بریم. مثلاً اگر طرفتان را در ایستگاه اتوبوس ملاقات کردید، می توانید بپرسید که کجا می روند. اگر خارج از شهر زندگی می کنند، می توانید درمورد زندگیشان از آنها سوال کنید.

 

·     یادتان باشد احساس راحتی کنید و همیشه مرتب و شیک باشید.

 

·     آخرین نکته اینکه شروع مکالمه نیازمند تمرین است. ممکن است اول کار احساس گیجی و ناشی بودن به شما دست بدهد اما با تمرین رفته رفته برایتان راحت تر خواهد شد.

 

هشدارها

 

·     طرف مقابل را با سوال بمباران نکنید.

 

·     با لحنی صحبت کنید که طرف مقابل تصور نکند که مجبورید که حرفی بزنید. با آرامش و وقف های مناسب حرف بزنید.

 

·     سوال های خصوصی نپرسید.

 

·     ارتباط چشمی برقرار کنید.

 

·     درمورد ظاهر طرف مقابل یا کس دیگری اظهار نظر منفی نکنید چون ممکن است طرفتان با کسی که از او انتقاد می کنید، آشنا باشند.

 

·     هیچوقت قسم نخورید، بی احترامی نکنید، توهین نکنید، بحث های جنسی و مذهبی یا ملیتی را به میان نکشید.

 

·     در برخورد با افراد هیچوقت مغرورانه رفتار نکنید که انگار همه چیز دان هستید.

 

·     بچگانه و خام رفتار نکنید، حرف نزنید و لباس نپوشید.

 

·     صحبت دو نفر دیگر را قطع نکنید. اجازه بدهید مکالمه آنها تمام شود و بعد حرفتان را بزنید.

 

·     همیشه الفاظ “خواهش می کنم”، “متشکرم” “لطف می کنید” و امثال این را در صحبت هایتان بگنجانید. مودب بودن نشانه هوش و کمال شماست.

 

·     به اطرافیانتان احترام بگذارید.

 

·     مرتب و تمیز باشید و خوب لباس بپوشید. شلختگی، بوی بد دهان و بدن همه را از شما دور می کند.

 

·     گاهی اوقات وقتی مکالمه ای را آغاز می کنید، طرف صحبتتان ممکن است به نظر خسته کننده برسد. اما اشکالی ندارد. می توانید سراغ کس دیگری بروید چون ممکن است طرفتان را اشتباه انتخاب کرده باشید.

·     اگر با کسی صحبت می کنید که به او علاقه دارید هیچوقت درمورد دوست پسر یا دوست دهترش با او حرف نزنید. درمورد چیزی حرف بزنید که از او می دانید: مثلاً اگر اهل ورزش هستند می توانید درمورد آخرین مسابقات آن ورزش با او حرف بزنید.

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

چگونه با دوست پسر حرف بزنیم
چگونه با دوست پسر حرف بزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *