چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

 
helpkade
چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم
چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

شناختن شخصیت و درک احساسات دیگران جزو مهارت هایی است که در هر رابطه مهم است؛ چه رابطه احساسی باشد چه کاری. البته هر آدمی رفتارهای مختص خودش را دارد، ولی از روی بعضی از رفتارها این فرصت را دارید که شخصیت آن ها را متوجه شوید.

البته برای درک احساسات دیگران باید ذهن خود را انعطاف پذیر کنید، باید پیش زمینه های خود را کنار بگذارید و فقط به آنچه می بینید بسنده کنید تا به موفقیت و رشد فردی قابل توجهی دست پیدا کنید.

یکی از راه هایی که می توانید افراد را بشناسید و به درک احساسات دیگران دست پیدا کنید، لباس پوشیدن است. اگر فردی لباس رسمی می پوشد حتما او خیلی مبادی اداب است و یا اگر لباس اسپرت می پوشد، احتمالا زندگی را سخت نمی گیرد.

اگر فردی باشد که لباس های درهم و شلخته می پوشد، آدمی است که برای زندگی اش برنامه ای ندارد. پس تا حدودی می توانید از روی لباس پوشیدن به خصوصیات شخصی او پی ببرید. این موارد به شما در بالا بردن درک احساسات دیگران کمک کند.

شما می توانید از روی حرکات دست و پا به برخی از خصوصیات و درک احساسات دیگران دست پیدا کنید، مثلا اگر موقع راه رفتن سرش را بالا بگیرد، این نشانه اعتماد به نفس او است و یا اگر موقع صحبت کردن دست هایش را پنهان کند متوجه شوید او مسئله ای را از شما پنهان می کند.

اگر فردی پاهایش را مدام تکان دهد، به راحتی متوجه می شوید او مضطرب است و یا از کسی دلخور می باشد. البته این موضوع را هم بگویم که گاهی افرادی بی دلیل این کار را انجام می دهند و برایشان به صورت عادت شده است.

درک احساسات دیگران به خوبی از روی چهره آن ها قابل تشخیص است. زمانی که فشار روانی زیاد باشد و یا درگیری فکری وجود داشته باشد، وسط پیشانی افراد چروک می شود. و یا خیلی شاد باشند دور چشم هایشان چروک می شود. حتی از روی لب هم این تشخیص را می توانید بدهید تا احساس های درونی دیگران را بشناسید. مثلا جویدن لب نشانه خشم است و لبخند نشانه راضی بودن از شرایط است.

این که مکالمه کوتاه به شما کمک نخواهد کرد در شناخت اطرافیانتان سخت در اشتباه هستید. شما با چند جمله می توانید به خصوصیات دیگران پی ببرید. اگر فردی را برای بار اول دیده اید، می توانید از روی مکالمه هایش به خصوصیات رفتاری او پی ببرید و اگر آن فرد دوست شما است، به راحتی از روی لحن صحبت او می توانید به درک احساساتش برسید.

این ذهنیت (طرز فکر) مهم باعث موفقیت بیشتر شما خواهد شد

اصول اثبات شده برای ثروتمند تر شدن، سالم بودن و شاد بودن…

اصول اثبات شده برای ثروتمند تر شدن، سالم بودن و شاد بودن


استیو جابز و ۷ قانون موفقیت

آیا بهترین زندگی را دارید؟ ۲۰ سوالی که همین حالا باید از خود…

آیا بهترین زندگی را دارید؟ ۲۰ سوالی که همین حالا باید از خود…

اگر سوالی ذهن شما را درگیر کرده بهتر است خیلی صریح از او بپرسید. از حاشیه و کلنجار رفتن شدیدا بپرهیزید؛ چون هم خودتان و هم طرف مقابل را سردرگم می کنید. به شما پیشنهاد می کنم تا همه حرف های طرف مقابلتان به اتمام نرسیده است او را قضاوت نکنید، از او بپرسید و منتظر جواب باشید. این راه جزو راه هایی است تا درک شما را نسبت به احساسات دیگران بالا ببرد.

در حین صحبت با دیگران به کلماتی که دیگران استفاده می کنند دقت کنید. مثلا بگوید این بار بار دوم است که من مقام می اورم متوجه شوید به شما می خواهد بگوید که در گذشته مقام آورده است و فرد موفقی است. شما خیلی راحت می توانید متوجه شوید که او برای بالا بردن اعتماد به نفسش نیاز به مهر تایید دارد. پس کلمه ها یکی از مواردی است که به درک احساسات دیگران کمک می کند.

بعد از حالت های صورت لحن کلام راه دوم برای نشان دادن احساسات است. ولی بعضی از احساسات را نمی شود از طریق صدا منتقل کرد. از روی صدا مثل ارمش، اطمینان، رضایت، آرامش می توان به درک احساسات دیگران رسید. ولی احساس های دیگر مثل ناراحتی، دوستی، آرامش و ترس به این صورت قابل تشخیص نیست.

بعضی از احساسات در صدا کاملا گویا هستند و می توان تشخیص داد مثل صدای بلند نشانه خشم و یا علاقه به موضوعی که راجع به آن صحبت می کنید و بر عکس صدای آرام نشانه دوستی، رضایت و آرامش و اطمینان است؛ و در آخر اگر صدای ارام همراه نفس عمیق باشد نشانه ترس و یا مضطرب بودن شخص است.

فرضیه ها باعث سوتفاهم خواهند شد. وقتی بخواهید شخصیت کسی را از روی فرضیه ها تشخیص دهید چیزی دستگیرتان نمی شود و شما را گیج تر می کند. مثلا فرض کنید طرف مقابل خشمگین و عصبانی است هرچه بگوید شما به حساب خشمگین بودن او برداشت می کنید، این طور قضاوت شما را دچار سردرگمی می کند. مثلا اگر همسرتان شب زود خوابید و با شما بیرون نیامد او را قضاوت نکنید شاید او فقط خسته است. پس ذهن خود را باز نگه دارید و نشانه ها را ببینید و در آخر تصمیم بگیرید تا قضاوت شما دچار مشکل نشود.

بعد از دیدن تمام شواهد به سراغ شهودتان بروید. این حس درونی است، پس فرق ان با منطق زیاد است. این راه شناختن در برخورد اول بسیار حائز اهمیت است. این احساس در واقع قبل از فکر کردن لمس خواهید کرد.

شناختن و درک احساسات دیگران از روی ظواهر احتیاج به تمرین دارد، پس هرچه بیشتر تمرین کنید بیشتر مهارت خود را بالا می برید. تمرینی که می توانید انجام دهید این است که یک بار صدای تلویزیون را قطع کنید و از روی زبان بدن به درک احساس های دیگران برسید. بعد از این کار صدای تلویزیون را بلند کنید و همان برنامه را این بار با صدا گوش کنید. بعد ببینید در درک احساسات دیگران موفق بوده اید یا نه.

بعد از حالت های صورت تغییر لحن صدا راه دوم برای بروز احساسات است. افراد به کمک صدا می توانند به احساس خود را کنترل کنند. البته از طریق صدا نمی توانید احساسات خود را منتقل کنید. مثل اطمینان، رضایت، ترس، مشخص نیستند و سخت می توان آن ها را تشخیص داد.

مطلب قبلی

با این 6 مرحله به سمت جذب پول و ثروت بروید

مطلب بعدی

عوامل موفقیت در زندگی شخصی

12 عادت آخرهفته افراد موفق

12 اصلاحیه‌ی کوچک که باعث ایجاد تفاوت میان موفقیت و شکست در هر جنبه از زندگیتان…

11 نقل‌ قول انگیزه‌بخش برای موفقیت

11 راه ساده برای ایجاد عادت­‌هایی که موفقیت را تضمین می­کنند

10 روشی که افراد موفق توسط آنها تصمیمات هوشمندانه ای می…

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

9 کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند

8 موردی که افراد موفق هرگز وقت خود را برای انجام دادن آن‌ها…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

دیجی رو – دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

افراد بهبود یافته از کووید-19 تا چه مدت در برابر آن ایمن هستند؟

آیفون 13 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد بود؟!

رسماً تکذیب شد: ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج نمی‌شود!

عقب نشینی واتساپ؛ اجرای سیاست حریم خصوصی جدید به تعویق افتاد

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

چگونه تبلیغات منوی استارت و لاک اسکرین ویندوز 10 را حذف کنیم؟

چگونه از رجیستری ویندوز بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

بررسی کوتاه گلکسی ام 51؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با باتری بسیار بزرگ

بررسی کوتاه شیائومی می 10 تی لایت؛ میان‌رده‌ای با ارزش خرید بالا

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار


معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020


بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

رابطه‌ی عاشقانه و ازدواج با وجود مشخصه‌هایی نظیر صداقت و بیان احساسات به ویژه در ابتدای شکل‌گیری رابطه، بسیار برای طرفین ساده‌تر و آسان‌تر خواهد بود. اما اگر بخواهیم نسبت به این موضوع واقع‌بین باشیم، این تئوری هرگز در روابط عاطفی اتفاق نمی‌افتد. مگر این‌که افراد دارای توانایی‌های ماورائی نظیر خواندن ذهن یکدیگر باشند! اما نگران نباشید، طبق گفته‌ی کارشناسان، در روابط عاطفی نشانه‌های قطعی‌ای وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید که برای معشوقتان مهم هستید یا خیر. برای آشنایی با این نشانه‌ها ما را در ادامه‌ی این مقاله همراهی کنید.

کارشناس روابط و ازدواج، Vikki Ziegler می‌گوید: بعد از این‌که با شخص مورد نظر خود کمی وقت بگذرانید، هنگامی که به یکدیگر نگاه کرده و یا باهم به صحبت می‌پردازید یک حس خاص و یا جرقه‌ای به وجود می‌آید. این جرقه‌ها ممکن است برای برخی به شکل اشاره به یک ویژگی خاص مثل ابراز علاقه‌مندی به صحبت و نوع دیدگاهتان و یا برای برخی دیگر به شکل تعاریف از ظاهر شما باشد. اما باید بدانید که نشانه‌هایی وجود دارند که بیانگر نکات خاص فقط در مورد شخص شما هستند. هر کسی دارای نقاط مثبت خاص و متفاوت از دیگران است که در واقع وجه تمایز فردی را به وجود می‌آورد. زمانی‌که شخصی متوجه‌ی این نکات شود، به احتمال زیاد به شما علاقه‌مند شده است.

بیشتر بخوانید: 6 نشانه دردناک که شما در یک رابطه و عشق یک طرفه گرفتار شده‌اید!

در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چطور نشانه‌های خاص بودن برای فرد مورد نظرتان را در اولین قرار عاشقانه‌ی خود متوجه شوید! این نشانه‌ها همگی قابل اطمینان و طبق گفته‌ و نظریه‌های تایید شده‌ی کارشناسان و متخصصان این زمینه بوده است.

نویسنده و کارشناس روابط عاطفی یعنی Cindee Bartholomew می‌گوید: وقتی که با یک‌دیگر احوال پرسی کردید، این افراد با شور و علاقه مستقیما به چشم‌های شما نگاه می‌کنند، این ویژگی باعث می‌شود که قلبتان نیز از این موضوع کاملا آگاه شود. همچنین این اشخاص حتی زمانی ‌که حواستان جای دیگر است به شما خیره می‌شوند و وقتی که دوباره به آن‌ها نگاه می‌کنید به شما لبخند می‌زنند. پس به خاطر بسپارید که اگر شما متوجه شدید که شخص مورد نظر به طور مدوام به شما زل می‌زند نشانه‌ی خوبی برای علاقه‌مندی وی به خود را پیدا کرده‌اید.

Coree Schmitz متخصص زوج‌یابی می‌گوید: اگر شخصی حرف‌های شما و حتی مواردی که در گذشته به وی گفته‌ای را به خاطر دارد و در حین مکالمه به آن‌ها اشاره می‌کند، نشانه‌ی علاقه‌ی زیاد است.

Alyssa Bunn متخصص زوج یابی می‌گوید، در این حالت شخص مقابل در واقع حرکات بدنی شما، نحوه‌ی صحبت کردن و حالت شما را عینا کپی و تکرار می‌کند. اگر شخص مورد نظر، به شما علاقه داشته باشد شما به راحتی این انرژی را از وی دریافت خواهید کرد. پس حتما به خاطر بسپارید که در قرارهایتان به این نشانه توجه داشته باشید.

اگر شما برای شخصی اهمیت داشته و برای آن‌ها خاص باشید، آن‌ها در مورد شما کنجکاو خواهند شد. آن‌ها رفتار شما را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند تا بیشتر راجع‌ به شما بفهمند و با رفتارهای شما بیشتر آشنا شوند. این افراد تمایل دارند تا بیشتر درباره‌ی شما بدانند اما ممکن است که هنوز برای سئوال پرسیدن به طور مستقیم کمی مضطرب باشند. به خاطر داشته باشید که این افراد گاها کمی خجالتی، ساکت و کم حرف به نظر می‌آیند اما همیشه به شما گوش فرا می‌دهند و به تمام جزئیات توجه می‌کنند.

همه‌ی ما دوست داریم  به ویژه در رواط عاطفی، توسط طرف مقابل درک شویم. اگر کسی واقعا به شما علاقه داشته باشد تمام سعی خود را می‌کند تا شباهت خود به شما را یادآوری کند. برای مثال اگر شما در مورد دخترخاله‌ی خود که به زودی صاحب فرزند می‌شود صحبت کنید، ممکن است وی نیز از اولین باری که کودک تازه متولد شده‌ای را در آغوش گرفته است صحبت کند و یا اگر در مورد نوع غذای مورد علاقه‌‌ی خودتان صحبت به میان آورید ممکن است از رستورانی که این غذا را به نحو احسن طبخ می‌کند، به شما بگوید. صحبت شما در مورد هر موضوعی که باشد این افراد سعی می‌کنند که نقطه‌ی تشابه‌ای با شما پیدا کرده و این موضوع را به شا نیز یادآوری کنند تا ارتباط بین شما ادامه‌دار شود.

Kimberly Hershenso، مشاوره ازدواج عقیده دارد: خندیدن و خوشحالی در رابطه به عنوان یک نقطه‌ی قوت شناخته شده است اما برای هر فردی موضوعات جالب و خنده دار متفاوت است. اگر شما به نظر کسی بامزه و شوخ طبع هستید، احتمالا برایشان خاص نیز می‌باشید.

یکی از نشانه‌های خوب برای این‌که بفهمید برای شخصی خاص هستید یا نه، این است که به میزان توجه‌ای که آن فرد به شما دارد توجه داشته باشید. Hershenson می‌گوید: در این مواقع افراد تمایل ندارند با فرد دیگری صحبت کنند. اگر تمام مدت اطراف شما بچرخند و با افراد دیگری مکالمه آغاز نکنند، این یک نشانه دال بر اهمیت شما برای آن‌هاست.

مسلما شخصی که به شما علاقه دارد، دوست دارد تا مدت زمان بیشتری را در کنار شما بگذراند. پس اگر فردی از شما می‌خواهد تا بعد از شام برایتان چای بگیرد، تا خانه شما را برساند و یا حتی کمی با شما قدم بزند، یک نشانه‌ی بسیار خوب از این‌ بوده که به شما علاقه‌مند شده است.

Sophy Singer یکی از متخصصان زوج یابی می‌گوید: اگر شما برای فردی خاص باشید، قبل از این‌که قرارتان به پایان برسد سعی می‌کنند که نظر شما را برای قرارهای آینده بدانند. البته ممکن است خیلی واضح این موضوع را بیان نکنند اما ممکن است خیلی کوچک به برنامه‌های جالب دو نفره در آینده با شما اشاره داشته باشند.

در نهایت به یاد داشته باشید که اگر کسی برای اولین بار با شما ملاقات داشته است، تشخیص این‌که واقعا به شما علاقه دارد، واقعا سخت خواهد بود. متخصصان می‌گویند این نشانه‌ها تا حدی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کنند. اما در حالت کلی، اگر شما در حالی‌که احساس خاص و ویژه‌ای دارید، قرار را به اتمام می‌رسانید، احتمالا برای شخص مقابل نیز به همین صورت بوده است.

توسعه دهنده و طراح وب و نویسنده در زمینه‌ی فناوری، سبک زندگی و هرچیزی که بهش علاقه داشته باشم.

🖤

🖤

دقیقا

نصف این خصوصیات رو داره ولی ن میگه ن مباد سمتم

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

سخته واقن🖤🙂

نصفه اینارو داره ولی نمیگه

سلام‌من‌پسرداییم‌رودوست‌دارم‌ازبچگی‌نمیدونم‌دوستم.داره‌یانه‌ازوقتی‌به‌سن‌تکلیف‌رسیدم‌دیگه‌باهاش‌حرف‌نزدم‌دخترسنگین‌وسرسختی‌هم‌هستم

منم همینجوری هستم ولی از بچه که بودیم می گفت دوسم داره ولی من باهاش سرد رفتار می کردم ولی دوسش داشتم الان نمیدونم هنوز دوسم داره یا نه💔

آخرین‌ اخبار

افراد بهبود یافته از کووید-19 تا چه مدت در برابر آن ایمن هستند؟

آیفون 13 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد بود؟!

رسماً تکذیب شد: ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج نمی‌شود!

عقب نشینی واتساپ؛ اجرای سیاست حریم خصوصی جدید به تعویق افتاد

شیائومی لیست اولین گوشی‌های دریافت کننده MIUI 12.5 را اعلام کرد

گلکسی اس 21 اولترا معرفی شد؛ دوربین پیشرفته و قلم اس پن

دیجی فکت


آیا می دانید خالق گوگل چه کسی است؟

دیجی فکت؛ 25 حقیقت جالب در مورد استیو جابز


دیجی فکت:۵۰ دانستنی راجع به مغز انسان


دیجی فکت: با ترین های جهان آشنا شوید

دیجی 10

بهترین شهرهای جهان برای زندگی

بهترین بازی های موبایلی بدون پرداخت درون برنامه ای

دیجی10: با جوان‌ترین کسانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل…

با عجیب‌ ترین خودرو هایی که تاکنون ساخته شده‌اند آشنا شوید!

دیگران چه می‌خوانند؟

با NO.1 D6 آشنا شوید؛ یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه با امکانات بسیار

چگونه عکس‌ های اینستاگرام را دانلود کنیم؟

منتظر یک عنوان آتشین دیگر از سازندگان بازی Burnout باشید

میت اس هواوی رسما معرفی شد: نمایشگر حساس به فشار در بدنه تمام فلزی

ایسوس از دو گوشی جذاب زنفون AR و زنفون 3 زوم پرده برداشت [CES 2017]


تماشای آنلاین فیلم و سریال


با اپل پی ، پول نقد از یادها خواهد رفت

آموزش قطع دسترسی یک برنامه به اینترنت در ویندوز 10


تصاویری از رندرهای هواوی میت 10 منتشر شد

منتخب سردبیر


43 حقیقت خواندنی در مورد سلامت روان

48 نکته‌ خواندنی درباره نابغه موسیقی، بتهوون


29 نکته و دانستنی جالب در مورد فلامینگو

بیشتر بدانید

دیجی فکت: حقایقی درباره مرگ سیاه (طاعون) که نمی دانید!


حقایقی جالب درباره زندگی

دیجی فکت: حقایقی درباره ستاره دنباله‌دار هالی

بخش‌ها و برندهای اختصاصی دیجی‌رو شامل دیجی فکت، دیجی‌10، خلاقیت‌ کده و دیجی‌ لایف می‌شود.

دیجی رو بر روی سرورهای Mizbanfa میزبانی می‌شود.

در خبرنامه عضو شوید

آخرین مقالات

مشاور خانواده | مشاوره خانواده | روانشناس | روانشناسی | مشاوره کسب و کار | مشاوره شغلی | مشاوره موفقیت – آموزش های حوزه مشاوره، روانشناسی و مدیریت در زمینه های: موفقیت در کسب و کار و زندگی فردی و زندگی مشترک، مهارت های زندگی زناشویی، انگیزه برای کار و زندگی، مثبت نگری، انرژی مثبت و انگیزش، ازدواج موفق و بهبود روابط بین زوجین، آموزش حل مشکلات و اختلافات بین زن و شوهر و ایجاد تفاهم و عشق بین زن و مرد در زندگی مشترک زناشویی

دانلود رایگان کتاب آموزش برنامه ریزی بگذارید کارها انجام شود!

جدول برنامه ریزی | جدول هدف گذاری | جدول مدیریت زمان | به سبک دو مشاور

دانلود نرم افزارهای لازم برای مدیریت زمان و زندگی

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چطور متوجه شوید چه احساسی دارید. احساس غم، شادی، نگرانی و … از طریق نشانه هایی می توانید احساس خود را بشناسید. بدون شناخت احساس خود نمی توانید دیگران را متوجه احساسات درونی خود کنید. برای این که دیگران بتوانند شما را درک کنند، در درجه ی اول باید قادر به شناخت احساس خود باشید.

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چطور متوجه شوید چه احساسی دارید. احساس غم، شادی، نگرانی و … از طریق نشانه‌هایی می‌توانید احساس خود را بشناسید. بدون شناخت احساس خود نمی‌توانید دیگران را متوجه احساسات درونی خود کنید. برای این‌که دیگران بتوانند شما را درک کنند، در درجه‌ی اول باید قادر به شناخت احساس خود باشید.

تشخیص احساس، خود دارای شش زیرشاخه است. در مرحله‌ی تشخیص احساس باید سؤالات مشخصی را از خودمان بپرسیم و آن‌ها را یادداشت کنیم. یادداشت کردن این جواب‌ها مسئله‌ی بسیارمهمی است.

از شما می‌خواهیم که از همین لحظه شروع کرده، این مسئله را در ذهن داشته باشید تا بعداً بتوانید آن‌ها را به کار بگیرید. یادداشت کردن را حتماً در نظر داشته باشید، اگر نه قادر به استفاده از مطالب ذکر شده در این مقاله نخواهید بود. پس یادداشت کردن فراموش نشود.

برای خودتان یادداشت کنید که:

این‌ها مراحل، ۶ زیر مرحله‌ی تشخیص احساس هستند که هرکدام را صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

سؤال ۱: اول این‌که مشخص کنید احساستان خوب است یا بد؟ این‌که احساسی خوب است یا بد، چطور مشخص خواهد شد؟

ما باید به درون خود مراجعه کنیم تا ببینیم نسبت به این حس تمایل داریم یا می‌خواهیم از آن فرار کنیم؟ به طور مثال وقتی شادی عمیقی در ما وجود دارد، اگر به درون خود رجوع کنیم، متوجه می‌شویم که می‌خواهیم این احساس را تا آخر عمر به همراه خود داشته باشیم. یا اینکه وقتی ناراحت هستیم یا دلهره داریم، می‌خواهیم از آن احساس کاملاً فرار کنیم. این روش کمک می‌کند که بفهمیم اصلاً احساسمان خوب است یا نه.

سؤال ۲: پرسش دوم در مورد مکان، اندازه، شکل و رنگ احساس است. ما با مشخص کردن این موارد در خصوص احساسمان، به خود کمک می‌کنیم که آن را بهتر بشناسیم. یادداشت کنید که این احساس را در کدام قسمت بدنتان حس می‌کنید. مکان به این معنی است که ما ممکن است خشم را در دستان و مشت‌هایمان، محبت را در قلبمان و هر حس را در قسمت‌های مختلفی از جسم خود احساس کنیم. ناراحتی یا اضطراب و دلهره می‌تواند به دلیل فکرهای متفاوتی که در خصوص مسئله به ذهنمان خطور می‌کند، در قسمت سر احساس شود. هر کس بسته به احساس خودش، جایی از بدن را برای قرارگیری احساس در نظر می‌گیرد. پس باید یادداشت کنیم که احساس را در کجا احساس می‌کنیم.

مورد بعدی که به شما در تشخیص احساستان کمک می‌کند، اندازه است. احساس دارای اندازه می‌تواند باشد. کم یا زیاد. بزرگ یا کوچک. باید برای خود تعیین کنید که این احساس چه مقدار در شما وجود دارد. آیا زیاد است یا کم؟

شکل احساس هم می‌تواند مختلف باشد. خشم می‌تواند به صورت خطوط درهم یا خط‌خطی باشد، اضطراب می‌تواند به صورت اشکال چندضلعی نامنظم باشد و … . هرکسی این شکل را به صورت متفاوتی ترسیم می‌کند. وقتی به درون خود مراجعه می‌کنید، متوجه خواهید شد که شکل احساستان به چه صورت است.

همچنین شما می‌توانید برای احساس خود رنگی در نظر بگیرید. مثل خشم که رنگ نارنجی یا قرمز دارد. احساس خوشحالی، احساس ترس و … هرکدام می‌توانند رنگی خاص خود را داشته باشند که این امر را شما مشخص می‌کنید.

یادداشت کردن تمامی این موارد به شما کمک می‌کند که احساستان را بهتر بشناسید و تشخیص دهید.

سؤال ۳: سؤال سوم این است که احساسم چه چیزی به من می‌گوید؟

شاید در نگاه اول برای شما عجیب یا جالب باشد که احساسات با ما صحبت می‌کنند. اما باید بدانیم که این امر درست است و احساسات کاملاً با ما صحبت می‌کنند.

چقدر من بدبختم! زندگی چقدر ناعادلانه است! همه‌چیز در این دنیا بد است! حوصله‌ی انجام هیچ کاری را ندارم! خیلی خسته‌ام! این چه رفتاری بود که او با من کرد؟! این چه حرفی بود که او به من زد؟!

تمامی این‌ها، حرف‌هایی است که احساساتمان به ما می‌زنند و ما باید کاملاً به گفته‌های احساساتمان توجه کرده و آن‌ها را یادداشت کنیم تا بتوانیم احساس را فهمیده و آن را راحت‌تر تشخیص دهیم.

سؤال ۴: پرسش چهارم این است که با این احساس می‌خواهید چه عملی انجام دهید؟

این امر بسیار مهم است که ما برای آن‌که ماهیت و هدف احساس را بفهمیم و متوجه هویت آن بشویم، باید بدانیم که با آن احساس می‌خواهیم دست به چه عملی بزنیم؟ اصلاً به اینکه چه تصوراتی ممکن است داشته باشید، اهمیت ندهید. اصلاً مهم نیست. برای تصوراتتان هیچ محدودیتی قائل نشوید و کاملاً تصور کنید با احساسی که الآن دارید می‌خواهید دست به چه عملی بزنید؟ این امر مهم نیست چون در واقعیت شما نمی‌خواهید آن اقدام را عملی کنید، فقط می‌خواهید آن را تصور و یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند که احساستان را بشناسید. برای قابل درک‌تر شدن مسئله، مثالی می‌زنیم: مادری که فرزندش را خیلی دوست دارد، به او فکر می‌کند و احساس محبت را در وجود خود احساس می‌کند. با فکر کردن به فرزندش، تمایل دارد که او را در آغوش بگیرد. پس این کاری است که تصور می‌کند و اقدامی است که تمایل دارد انجام دهد.

شاید حتی در خیالمان گذر کند که اصطلاحاً می‌خواهم کله‌اش را بکنم! می‌خواهم کتکش بزنم! اگر دستم به او برسد، تلافی می‌کنم و … تمام این فکرها و تصورات راجع به این است که می‌خواهیم دست به چه عملی بزنیم. در مورد آن فکر کنید تا ماهیت احساستان را بهتر متوجه شوید. در واقع با این کار شما شدت و ضعف و اندازه‌ی آن احساس را کاملاً متوجه خواهید شد و می‌فهمید که احساستان چقدر مهم است یا چقدر در شما شدت دارد و دوست دارید که دست به چه عملی بزنید. پس این مسئله بسیار مهم است و باید به آن توجه کرده و برای خودتان یادداشت نمایید.

سؤال ۵: پرسش پنجم این است که آیا در گذشته هم‌چنین احساسی داشته‌اید؟

در چه موقعیتی و در قبال چه فرد یا افرادی، این احساس را داشتید؟

ممکن است در خانواده و در کودکی، احساسی مشابه احساسات فعلی‌مان تجربه کرده باشیم که از این طریق می‌توانیم الگوهای تکراری احساسمان را بشناسیم و به تشخیص بهتری برسیم. برای فهم بهتر موضوع، مثالی می‌زنیم: فرض کنید همسر خانمی به منزل مادر خود رفته و یک روز آن‌جا می‌ماند، این خانم بسیار ناراحت و افسرده شده و از این امر احساس غم شدیدی می‌کند و اگر به گذشته‌اش رجوع کند، متوجه می‌شود که وقتی در کودکی، یک بار پدر و مادرش به مسافرت رفته‌ و او را نزد مادربزرگش گذاشته بودند نیز همین احساس تنهایی و طردشدگی را تجربه کرده است. به این صورت متوجه می‌شود که این احساسات ممکن است ریشه در گذشته داشته باشند و بهتر درک کند که این احساسات مشابه چیزی است که در گذشته هم وجود داشته و مسئله‌ی جدیدی نیست. پس بهتر می‌تواند احساس خودش را بفهمد.

طبق ۵ سؤال قبلی که پاسخ دادید،

طی یک هفته، جدولی با این شرح را پر کنید. جدول شامل تاریخ، موقعیت و احساس است. تاریخ که همان تاریخ روز است، موقعیت شامل اتفاقی است که رخ داده و در ردیف سوم احساسی که این اتفاق در شما به وجود آورده، یادداشت می‌شود.

طبق این جدول و با پیش رفتن با آن شما قادر خواهید بود احساساتتان را تشخیص دهید و وقتی احساسی به سراغتان می‌آید، به خودتان تلنگر بزنید. این امر کمک می‌کند که احساستان نتواند شما را به بازی بگیرد و به شما غالب بشود. بلکه این شما هستید که به احساستان غالب خواهید شد.

گروه آموزشی دو مشاور در زمینه‌ آموزش موفقیت فردی، مهارت‌های زندگی و بهبود ارتباطات بین فردی فعال می باشد.
برای با خبر شدن و دسترسی سریع به جدیدترین آموزش‌های دو مشاور به همراهان کانال اینستاگرام دو مشاور بپیوندید:

https://www.instagram.com/domoshaver

در صورت داشتن سؤال از طریق ایمیل زیر پرسش خود را مطرح نمایید:

info@domoshaver.com

مطلب قبلی

هوش هیجانی چیست؟ هوش هیجانی در ارتباط با همسر

مطلب بعدی

هیجانات : به همسرتان کمک کنید تا احساس شما را بفهمد!

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

عالی


برای دانلود

رایگان و سریع

کتاب

“بگذارید کارها انجام شود!

دیر انجام دادن کارها را متوقف کرده و هوشمندانه برنامه ریزی کنید”

کافیست فرم زیر را تکمیل کنید

 

به صفحه کاربری خود خوش آمدید

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

شناخت احساسات و توانایی مدیریت آنها یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توان به دست آورد.

شانا نایت، کارشناس سلامت روان کودک، دیدگاه‌های خود را در مورد اهمیت درک و شناخت احساسات وعواطف کودکان و بزرگسالان در میان گذاشته است.

افرادی که به خوبی احساساتشان را در‌می‌یابند و می‌توانند خودشان را آرام کنند یا رفتارسازگاری با موقعیت در پیش بگیرند، زندگی بهتری دارند و روابط سالم‌تری برقرار می‌کنند و با مشکلات و شکست‌ها به خوبی کنار می‌آیند.

احساسات قوی گاهی می‌توانند ویرانگر باشند. هم بچه‌ها و هم بزرگسالان باید تلاش کنند تا واکنش‌شان را در برابراحساساتشان کنترل کنند و طوری رفتار کنند که مهار احساسات از دستشان خارج نشود.

برای مثال آیا تا به‌ حال به قدری عصبانی شده‌اید که به کسی که دوستش دارید، حرفی بزنید که دلتان نمی‌خواسته بزنید؟ بعد که آرام می‌شوید،احساسات هم آرام می‌گیرد، آرزو می‌کنید کاش چنان برخوردی نکرده بودید؟

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

همهٔ ما چنین رفتارهایی داشته‌ایم، اما برای بچه‌ها در دوران رشد خیلی مهم است که یاد بگیرند چگونه این احساسات و عواطف را کنترل کنند تا بتوانند با شرایط مختلف سازگاری بهتری داشته باشند.

آموزش کودکان در مورد احساسات‌شان و چگونگی مهار آنها باعث می‌شود مهارت‌های زندگی و راهبرد‌هایی یاد بگیرند که بتوانند در مسیر زندگی از موقعیت‌های سخت بگذرند و این شرایط را با آرامش و هدفمندی بیشتری پشت سر بگذرانند.

منبع تصویر، Getty Images

ما انسان‌ها، احساساتی داریم که می‌توانیم با آدم‌های اطراف‌مان ارتباط برقرار کنیم و می‌توانیم دریابیم که چه چیزی حالمان را خوب می‌کند و چه چیزی حالمان را بد می‌کند.

احساسات ما مثل قطب‌نمایی درونی عمل می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا دریابیم هر موقعیتی چه احساسی در ما ایجاد می‌کند. این دریافت به ما کمک می‌کند تا تصمیم بگیریم آیا می‌خواهیم در این موقعیت باشیم یا نه و به ما اجازه می‌دهد که بدانیم چه کارهایی را در زندگی می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم انجام دهیم.

لازم است بدانیم چه زمانی احساسی در ما ایجاد می‌شود و این احساس چیست و چه می‌خواهد به ما بگوید. برای مثال، اگر کودکی با آدم‌هایی به سر می‌برد که او را تحت‌فشار قرار می‌دهند و دچار اضطراب می‌شود و احساس بدی نسبت به خود پیدا می‌کند، خیلی مهم است که بتواند این احساس را بشناسد و احساسش به او بگوید که در موقعیت و شرایط درستی قرار ندارد.

اگر بتواند به احساساتش گوش دهد و در برابر احساساتش واکنش نشان دهد، بیشتر جذب کسانی خواهد شد که احساس خوبی در مورد خودش به او بدهند.

کودکی که به این آگاهی نرسیده باشد نمی‌تواند بفهمد که دوستانی که انتخاب کرده است تأثیر منفی بر سلامت روانی او می‌گذارند.

احساسات ما می‌توانند تا حد زیادی بر روحیه و رفتارهای ما اثر بگذارند. اگر خیلی عصبانی، مضطرب یا نگران باشید این احساسات بر دوستی‌ها و روابط خانوادگی و تحصیل و احساس شادمانی و خوشبختی شما اثر می‌گذارد.

داشتن احساسات منفی شدید هم باعث می‌شود که بچه‌ها احساس کنند دلشان نمی‌خواهد در سرگرمی‌های گروهی و فعالیت‌های خارج از مدرسه شرکت کنند و خیلی مهم است که به بچه‌ها کمک کنیم تشخیص بدهند که چه زمانی احساس ناراحتی می‌کنند تا بتوانند دلیل آن را بفهمند و تلاش کنند راه‌حلی برای رسیدن به احساس بهتر پیدا کنند.

مهارت ‌ در شناخت احساسات و درک اینکه احساسات چطور فرد را کنترل می‌کنند، اثر گسترده‌ای بر هدفمندی و در اختیار گرفتن زندگی دارد.

منبع تصویر، Getty Images

اگر مدام تلاش کنیم بفهمیم چه زمانی احساس ناراحتی می‌کنیم، همین باعث افکار ناراحت‌کننده می‌شود.

خیلی مهم است که به بچه‌ها کمک کنیم تا بفهمند افکارشان در اختیار خود آنهاست. اگر بیشتر اوقات به چیزهایی مثل، “من خیلی خوب نیستم” یا “هیچ‌کس مرا دوست ندارد” فکر کنند؛ این افکار بر طرز فکر آنها اثر می‌گذارد و نگرش آنها را به موقعیت‌هایی که درآن قرار می‌گیرند، تعیین می‌کند.

به کودکان باید یاد بدهیم که می‌توانند این افکار را تغییر دهند و تصمیم بگیرند که با تغییرافکارشان، دریافت‌شان را از محیط اطراف‌شان دگرگون کنند ودر آینده جوانانی شوند که رویکرد دیگری به امور منفی دارند و شادتر هستند و خودشان را باور دارند.

پیامی که باید شنیده شود این است که اگر باور داشته باشند، می‌توانند کاری را که می‌خواهند انجام دهند. تنها کاری که باید بکنند باور داشتن است. اولین گام مثبت برای سلامت روانی و تندرستی این است که متوجه باشیم چه زمانی احساس ناراحتی می‌کنیم تا افکار منفی خود را تغییر دهیم.

گاهی وقتی حالمان خوب نیست، لازم است از آدم‌های دور‌وبرمان کمک بگیریم، مادر ‌و‌ پدر‌ها، بزرگ‌تر‌ها، معلم‌ها یا دوستان.

منبع تصویر، Getty Images

اینکه بدانیم چه زمانی در مورد احساساتمان احتیاج به کمک داریم، خیلی مهم است و بیشتر بچه‌ها نمی‌توانند خودشان آن را بفهمند. آنها نیاز به راهنمایی و پشتیبانی مداوم در مورد احساسات‌شان دارند تا بدانند چطور آرامش پیدا کنند.

بیشتر اوقات کودکان وقتی احساساتشان سرریز می‌کند، فقط نیاز به آغوشی اطمینان‌بخش دارند یا کسی که بدون داوری به حرف‌های آنها گوش کند؛ کسی که احساسات کودک برایش مهم باشد نه موقعیتی که پیش آمده است. کودکان باید بتوانند احساسات شدید‌شان را با آدم بزرگ رازداری که آنها را راهنمایی کند، در میان بگذارند.

یادگیری ارتباط با آدم‌های اطراف و تشخیص نیاز‌ها و خواسته‌ها به کودکان کمک می‌‌کند که راه‌های سالمی برای پرورش و تنظیم احساسات خود پیدا کنند.

وقتی در تشخیص احساسات خودتان مهارت پیدا کردید و توانستید آنها را اداره کنید و با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنید، می‌توانید به دیگران هم کمک کنید که همین کار را بکنند.

بچه‌هایی که به خوبی احساسات آدم‌های اطرافشان را می‌فهمند، می‌توانند بگویند چه زمانی حال آدم‌های دور‌وبرشان خوب نیست و در نتیجه واکنش‌های مناسبی نشان می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند.

آنها می‌توانند از خواهر و برادر‌هایشان و دوستان و آدم‌های اطرافشان حمایت کنند و به آنها کمک کنند تا با هم روابط بهتری برقرار کنند.

منبع تصویر، Getty Images

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

مسئله ای که در مورد درک احساسات دیگران مطرح است اینکه همه ما به نوعی این مهارت را در جریان زندگی خود یاد گرفته ایم.

احتمالا برای همه ما پیش آمده که در حال صحبت با فردی بوده ایم و خیلی سریع متوجه شده ایم که او خسته است. یا وقتی که فردی از دست ما عصبانی است، بدون اینکه حرفی بزند عصبانیتش را تشخیص می دهیم. یا خیلی وقت ها که فردی چیزی از ما می خواهد، بدون اینکه حرفی بزند خواسته اش را می فهمیم. همچنین ما در بسیاری از مواقع متوجه می شویم چه کسانی ما را دوست دارند بدون اینکه حرفی در این مورد زده باشند.

حتی ما به قدری در درک احساسات دیگران مهارت داریم که خیلی از اوقات با وجود اینکه فرد مقابل در مورد خودش با ما صحبت می کند، متوجه می شویم احساس واقعی اش متفاوت از آن چیزی است که می گوید.

بنابراین تقریبا همه ما توانایی درک احساسات دیگران را تا حد زیادی داریم و فقط کافی است این مهارت را در خود تقویت کنیم.

برای بهبود این توانایی بر چهار موضوع تمرکز می کنیم:

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

۱- توجه به کلمات احساسی گوینده

۲- توجه به محتوای کلی پیام گوینده

۳- مشاهده زبان بدن فرد مقابل

۴- پرسیدن این سوال از خودمان: “اگر من در وضعیت او بودم چه احساسی داشتم؟”

 

 

 

البته از آنجایی که ابراز احساسات در اغلب فرهنگ ها، مرسوم و متداول نیست و موانع ذهنی و فرهنگی متعددی بر سر راه ابراز هیجانات وجود دارد ممکن است به راحتی نتوانیم از کلماتی که گوینده استفاده می کند به احساسات او پی ببریم.

به عنوان مثال در اغلب اوقات گفتگوهایی که بین افراد اتفاق می افتد به این شکل است:

مادری از دخترش می پرسد: “مهمانی دیشب چطور بود؟” و دختر در پاسخ می گوید: “اُه، خوب بود.”

در این گفتگو واژه “خوب” کلمه ی احساسی بیان شده از سوی دختر است. اما معنای آن واقعا چیست؟. ممکن است به این معنا باشد: “از اینکه در مورد مسائل شخصی من سوال می کنی عصبانی هستم.”، یا شاید به این معنا باشد که میهمانی دیشب چیزی بین متوسط تا عالی بوده است، که باز هم معنای دقیقی ندارد.

با این وجود توجه به کلمات احساسی که افراد به کار می برند در برخی مواقع می تواند در درک احساسات دیگران به ما کمک کند.

به عنوان مثال خانمی احساس خود را نسبت به کارش این طور بیان می کرد:

واقعا از کارم لذت می برم و وقتی سرگرم انجام آن هستم نمی توانم به هیچ چیز دیگری فکر کنم.

کلمات احساسی موجود در این جملات که شامل “لذت بردن” و “فکر نکردن به هیچ چیز دیگری به هنگام انجام کار” است به خوبی بیانگر احساسات این خانم نسبت به کارش که واقعا آن را دوست دارد هستند.

 

بسیاری از افراد به استفاده از کلمات احساسی برای بیان هیجاناتشان عادت ندارند. اما با این وجود مضمون و محتوای کلی صحبت هایشان می تواند نشان دهنده احساساتی که دارند باشد.

به عنوان مثال از مضمون و محتوای کلی حرف های امیر می توان تا حد زیادی به احساسات او پی برد:

امیر: “آن مشتری زندگی راحتی که داشتم را از بین برد. او از من خواست تا یک کار مشترک را با هم شروع کنیم و ساعت ها از وقت مرا برای بررسی گزینه هایی که در مورد تغییر روش تولیدمان در دست داشتیم هدر داد. اما در نهایت خط تولید رقیب مرا خرید و حالا حتی به تلفنم هم جواب نمی دهد.”

امیر در جملاتی که به کار می برد از هیچ کلمه احساسی خاصی استفاده نکرده است اما فقط با خواندن این جملات و بدون دیدن زبان بدن او و یا شنیدن لحن صحبتش می توان حدس زد که احساس اصلی او عصبانیت و یا ناامیدی بوده است.

 

یکی از کارآمدترین راه های درک احساسات دیگران توجه به زبان بدنشان است. حالت چهره، تن صدا، ایما و اشاره های فرد مقابل و وضعیت اندام ها و حالت کلی بدن او به راحتی می توانند بیانگر احساساتی باشند که تجربه می کند.

 

 

پرسیدن این سوال از خودمان که “اگر در وضعیت فرد مقابل بودم چه احساسی داشتم؟” می تواند بسیار راهگشا باشد.

البته چون هیجانات هر کسی منحصر به خود اوست نمی توان به طور صددرصد نسبت به درک صحیح احساس گوینده مطمئن بود، اما این سوال تا حد زیادی می تواند به ما کمک کند.

درواقع ما با پرسیدن این سوال از خودمان واکنش های درونی خود را درک کرده و بر اساس آن احساسات دیگران را حدس می زنیم. درستی یا غلط بودن حدسمان را می توانیم از روی واکنشی که گوینده به ما نشان می دهد (تایید یا عدم تایید انعکاس احساس صورت گرفته از سوی ما) ارزیابی کرده و در صورت نیاز آن را اصلاح کنیم.

 

 

 

چرا می خواهید این فرصت را از دست بدهید؟

اگر تا به حال در دوره رایگان “چگونه ارتباطات موثرتری را تجربه کنیم؟” شرکت نکرده اید، پیشنهاد می کنیم در عرض ۵ ثانیه فرم زیر را پر کرده و بلافاصله اولین درس این دوره ی رایگان را به همراه یک کتاب الکترونیکی دریافت کنید:

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

دیدگاه ها بسته شده است


دانلود PDF این مقالهDownloads-icon

ما در زندگی با افراد زیادی سروکار داریم و گاهی، از نظر احساسی و عاطفی به آنها وابسته می‌شویم. ولی همیشه افرادی که در محیط کار یا زندگی ما حضور دارند، صادقانه رفتار نمی‌کنند و از نظر احساسی به ما لطمه می‌زنند و حتی احساس ما نسبت به خودمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین بهتر است با نشانه‌های رفتاری کسی که شما را به بازی می‌گیرد، آشنا شوید و این افراد را بهتر بشناسید تا بتوانید در رویارویی با آنها عاقلانه رفتار کنید و اجازه ندهید که از نظر روحی و احساسی به شما لطمه بزنند.

همه‌ی ما می‌دانیم که به بازی گرفته شدن چه حسّی دارد. این کار می‌تواند تأثیر زیادی بر دیگران بگذارد و به همین دلیل، بعضی افرادِ فاقد صفات اخلاقی، این کار را بسیار انجام می‌دهند.

چند سال پیش، فیس‌بوک در همکاری با پژوهشگرانی از دانشگاه‌های کورنِل و کالیفرنیا، آزمایشی انجام داد که در آن، عمدا با احساسات ۶۸۹ هزار نفر از کاربران بازی شد. در این آزمایش، بخش اخبار این کاربران، به صورتی تغییر داده شد که بعضی از کاربران، فقط خبرهای منفی را می‌دیدند و کاربران دیگر، فقط خبر‌های مثبت را مشاهده می‌کردند. وقتی این کاربران، در فیس‌بوک مطالب خود را ارسال می‌کردند، تا حد زیادی تحت تأثیر مطالبی بودند که در قسمت اخبار، به آنها نشان داده شده بود.

فیس‌بوک به دلیل انجام این آزمایش، با انتقادهای فراوانی مواجه شد و دلیل بیشتر این انتقادها این مسئله بود که هیچ‌یک از «شرکت‌کنندگان» در این آزمایش، برای شرکت در آن، رضایت خود را اعلام نکرده بودند. شاید آنچه بیش از این خطا و لغزش فیس‌بوک، نگران کننده است، این مسئله است که به‌سادگی می‌توان احساسات مردم را به بازی گرفت. اگر فیس‌بوک می‌تواند فقط با تغییر دادنِ اخباری که به شما نشان می‌دهد، با احساسات شما بازی کند، تصور کنید که این کار برای فردی واقعی و زنده که ضعف‌ها و عوامل تحریک‌کننده‌ی شما را می‌شناسد، تا چه حد می‌تواند ساده‌تر باشد. یک فرد ماهر در به بازی گرفتنِ احساسات دیگران، می‌تواند عزت‌نفس شما را نابود کند و حتی موجب شود که به سلامت عقلی‌تان شک کنید.

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

از آنجا که به بازی گرفتنِ احساسات، می‌تواند بسیار مخرب باشد، شناسایی کردن آن در زندگی هر فرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. ولی انجام این کار به اندازه‌ای که تصور می‌کنید ساده نیست، زیرا معمولا افرادی که احساسات دیگران را به بازی می‌گیرند، بسیار ماهرانه عمل می‌کنند. آنها ابتدا کار خود را با اعمال نفوذهایی ظریف شروع می‌کنند و با گذشتِ زمان، تأثیر آنها را افزایش می‌دهند و این کار را چنان به‌آرامی انجام می‌دهند که حتی متوجه آن نمی‌شوید. خوشبختانه، پیدا کردنِ این افراد بسیار آسان است، البته اگر بدانید که باید به دنبال چه چیزی بگردید.

افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، دروغگوهای بسیار ماهری هستند. آنها در حالی‌که واقعه‌ای رخ داده اصرار دارند که بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده است و اصرار دارند که بگویند چیزی را انجام داده یا گفته‌اند، در حالی‌که آن را نگفته یا انجام نداده‌اند. مشکل اینجاست که این کار را آنقدر خوب انجام می‌دهند که شما در پایان، به سلامت عقل خود شک می‌کنید. اصرار آنها بر این مسئله که، هر چیزی که موجب ایجادِ مشکل شده، ساخته و پرداخته‌ی تصورات شماست، راه بسیار مؤثری است که آنها برای خارج شدن از مشکل و دردسر به کار می‌گیرند.

این افراد چیزی را می‌گویند که دوست دارید بشنوید، ولی کارهای آنها مطابق با حرف‌های‌شان نیست. آنها قول می‌دهند که از شما حمایت کنند، ولی وقتی زمان عمل می‌رسد، طوری رفتار می‌کنند که درخواست‌های شما کاملا غیرمنطقی به نظر برسد. آنها به شما می‌گویند که از آشنایی با شما بسیار خوشحال هستند، ولی طوری رفتار می‌کنند که انگار شما باعث زحمت و دردسر آنها هستید. این راه دیگری برای تضعیف اعتقادِ شما به سلامت عقلی‌تان است. آنها کاری می‌کنند که به واقعیتی که می‌بینید شک کنید و سپس، به درک و احساس شما به صورتی که برای آنها مناسب باشد، شکل می‌دهند.

این افراد در بهره‌برداری از احساس گناه دیگران به نفعِ خود، استاد هستند. اگر چیزی را مطرح کنید که شما را آزار می‌دهد، آنها کاری می‌کنند که برای گفتنِ آن، احساس گناه کنید. اگر هم از آن حرفی نزنید، طوری رفتار می‌کنند که برای صحبت نکردن در مورد آن و مخفی کردنِ آن، احساس گناه کنید. وقتی با این افراد سروکار دارید، هر کاری که انجام دهید، اشتباه است و فرقی نمی‌کند که شما و او چه مشکلی داشته باشید، چون در هر صورت، این شما هستید که مقصرید.

وقتی با افرادی که احساسات شما را به بازی می‌گیرند سروکار دارید، هیچ اشتباهی تقصیر آنها نیست. فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام بدهند (یا نتوانند انجام دهند)، چون همیشه دیگران مقصر هستند. همیشه شخص دیگری موجب شده که آنها آن اشتباه را انجام بدهند و معمولا، آن شخص دیگر، شما هستید. اگر عصبانی یا ناراحت شوید هم، شما مقصر هستید زیرا انتظاراتی غیرمنطقی دارید. ولی اگر آنها عصبانی شوند، این شما هستید که به دلیلِ ناراحت کردن آنها مقصرید. این افراد مسئولیت هیچ کاری را نمی‌پذیرند.

فرقی ندارد که رابطه‌ی میان شما و آنها رابطه‌ای شخصی باشد یا رابطه‌ای کاری، زیرا در هر صورت، افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، در فرایند ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی شدن با شما، چند مرحله را از قلم می‌اندازند و خیلی زود با شما صمیمی می‌شوند. آنها به سرعت ارتباط نزدیکی با شما برقرار می‌کنند و از شما نیز، همین انتظار را دارند. آنها خود را آسیب‌پذیر و حساس نشان می‌دهند، ولی این فقط یک فریب است. آنها می‌خواهند شما احساس کنید که فرد «ویژه‌ای» هستید که اجازه دارید به حریم آنها وارد شوید، ولی هدف از این کار نیز، این است که برای آنها احساس تأسف کنید و خود را مسئول احساسات آنها بدانید.

این افراد، هر احساسی که داشته باشند، در کشیدنِ افرادِ اطراف خود به درون آن احساسات، نابغه هستند. اگر ناراحت باشند و حالت روحی بدی داشته باشند، همه‌ی افراد اطراف آنها این مسئله را متوجه می‌شوند. ولی این بدترین قسمتِ ماجرا نیست. آنها آنقدر در انجام این کار ماهر هستند که علاوه بر آگاه کردنِ همه‌ی افراد اطراف خود از حالت روحی‌شان، موجب می‌شوند که آن احساس و حالت روحی در آنها نیز ایجاد شود. این مسئله موجب می‌شود که دیگران خود را مسئول ناراحت بودنِ این افراد بدانند و خود را موظف بدانند که آن را برطرف کنند.

اشتیاق اولیه‌ی آنها برای کمک، به سرعت، به آه و ناله تبدیل می‌شود و شکایت می‌کنند که کاری که قبول کرده‌اند انجام دهند، بار عظیمی بر دوش آنهاست. اگر شما از بی‌میلیِ آنها برای کمک صحبت کنید، آنها همه چیز را به خود شما نسبت می‌دهند و موجب می‌شوند فکر کنید که قطعا، آنها می‌خواهند کمک کنند و شما فردی بدگمان و کج‌خیال هستید. هدف آنها از این کار این است که شما احساس کنید، گناهکار یا به آنها بدهکار هستید و شاید حتی دیوانه هستید.

فرقی نمی‌کند چه مشکلاتی داشته باشید، چون مشکلات این افراد، همیشه بدتر از مشکلات شماست. آنها همیشه با یادآوری این مسئله که مشکلات آنها جدی‌تر از مشکلات شماست، درستیِ گلایه‌های شما را زیر سؤال می‌برند. پیام آنها این است که به شما بگویند، هیچ دلیلی وجود ندارد که از چیزی گلایه کنید، پس دهان‌تان را ببندید.

افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، ضعف‌های شما را می‌دانند و به سرعت از این دانسته‌ها، علیه شما استفاده می‌کنند. اگر در مورد وزن‌تان احساس خوبی ندارید، در مورد غذایی که می‌خورید یا لباس‌هایی که بر تن شما جلوه‌ی خوبی ندارند، صحبت می‌کنند. اگر نگران سخنرانی‌ای هستید که باید به‌زودی انجام دهید، در مورد ترسناک بودنِ شرکت‌کنندگان در کنفرانس یا اینکه چه قضاوتی در مورد شما خواهند داشت، صحبت می‌کنند. آنها اطلاعات زیادی در مورد احساسات شما دارند و از این آگاهی، برای بازی کردن با احساسات شما استفاده می‌کنند، نه برای کمک به شما برای اینکه احساس بهتری داشته باشید.

افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، شما را عصبانی می‌کنند، زیرا رفتارهای آنها بسیار غیرمنطقی است. اشتباه نکنید، رفتار آنها واقعا بر خلاف منطق است، پس چرا باید به آنها واکنش احساسی نشان بدهید و در بازی آنها وارد شوید؟

هر چه که این افراد، غیرمنطقی‌تر باشند و بیشتر خارج از اصول و قاعده رفتار کنند، بیرون کشیدنِ خود از دام و تله‌ی آنها نیز ساده‌تر است. سعی نکنید آنها را در بازیِ خودشان شکست دهید. از نظر احساسی از آنها فاصله بگیرید و به تعاملات خود با آنها، مثل یک پروژه‌ی علمی نگاه کنید (یا اگر دوست دارید، می‌توانید خود را روان‌درمانگرِ آنها درنظر بگیرید). نیازی نیست که به آشفتگی‌های احساسی پاسخ بدهید و فقط باید به واقعیت‌ها، واکنش نشان بدهید.

حفظ فاصله‌ی احساسی از این افراد، نیازمندِ داشتنِ آگاهی است. شما نمی‌توانید مانع کسی شوید که از ضعف‌های شما سوءِاستفاده می‌کند، اگر زمانی در زمانِ رخ دادنِ این مسئله، متوجه آن نشوید. گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرید که باید تجدید قوا کنید و بهترین راهِ پیشِ رو را انتخاب کنید. اشکالی ندارد، شما نباید از اینکه برای انجام این کار، به خودتان زمان بدهید، واهمه‌ای داشته باشید.

بیشتر مردم فکر می‌کنند، به این دلیل که با این افراد، کار یا زندگی می‌کنند، هیچ راهی برای کنترل این آشفتگی‌های احساسی ندارند. ولی این حقیقت ندارد. وقتی چنین اشخاصی را شناسایی می‌کنید، متوجه می‌شوید که رفتارهای آنها، قابل پیش‌بینی‌تر و قابل فهم‌تر است. این به شما کمک می‌کند تا در مورد اینکه کجا و چه زمانی باید آنها را تحمل کنید و کجا و چه زمانی نباید آنها را تحمل کنید، منطقی فکر کنید. شما باید میان خودتان و آنها مرز ایجاد کنید، ولی باید این کار را آگاهانه و فعالانه انجام دهید. اگر اجازه دهید که همه چیز به طور طبیعی اتفاق بیفتد، همیشه باید در مشاجرات دشوار درگیر شوید. اگر میان آنها و خودتان، مرزی ایجاد کنید و تعیین کنید که چه زمانی و کجا با این افرادِ پردردسر تعامل داشته باشید، بهتر می‌توانید این آشفتگی‌های احساسی را کنترل کنید. تنها ترفند، این است که آگاهانه رفتار کنید و زمانی که این افراد تلاش می‌کنند تا از مرزهایی که ایجاد کرده‌اید عبور کنند، این مرزها را حفظ کنید و به آنها اجازه ندهید بیش از حد به شما نزدیک شوند.

افرادی که با احساسات شما بازی می‌کنند، می‌توانند باعث شوند حس خوبی نسبت به خودتان نداشته باشید و حتی به سلامت عقلی خودتان شک کنید. فراموش نکنید که هیچ‌کس نمی‌تواند بدون رضایت و همکاری خود شما، با احساسات‌تان بازی کند.

برگرفته از: linkedin.com


مطالب پر بازدید

مطالب بسیار زیادی در رابطه با زبان بدن و معنی حرکات بدن نوشته شده است. ما می توانیم به راحتی با در نظر گرفتن حالت های رفتاری فرد به افکار او پی ببریم. شاید اگر شما در زندگی خود با افراد زیادی برخورد داشته باشید ، بتوانید حتی با لحن حرف زدن طرف مقابلتان بفهمید که در ذهن وی چه می گذرد.

آیا مایلید به افكار كسی كه در كنار دستتان نشسته است پی ببرید؟ اگر با افراد زیادی مواجه شده باشیم می توانیم بسیاری از افراد را حتی از نوع صحبت كردنشان بشناسیم . اما این شناخت در مواجه حضوری با دانستن بسیاری از حالات ثابت شده در علم روان شناسی بهترین فرهنگ نامهٔ آدم شناسی را برایمان می گشاید. با شناخت بیشتر افراد، ارتباطمان جهت دار می شود و در مدت كوتاهی خواهیم توانست كه به هدف مورد نظر از این آشنایی و ملاقات نزدیك شویم . ایجاد رابطه صحیح باعث رشد عزت نفس در انسان می شود و ارتباط ما با خودمان و اطرافیان تقویت می شود.
هر چه بهتر و كامل تر با خود و دیگران ارتباط برقرار كنیم ، احساس موفقیت از ایجاد یك ارتباط صحیح و دوستانه ما را زودتر به هدفهایمان می رساند و باعث تعالی افكار و رفتارمان در زندگی می شود.
۱ فرد خوددار:
اگر شخصی دستهایش را پشت كمر قفل كند، نشان می دهد كه خود را به شدت كنترل كرده است . در این حالت او سعی دارد خشم یا احساس ناامیدی را از خود دور كند.
۲ حالت تدافعی :
اگر انگشتان دستها به بازو گره خورده باشد نشان دهنده حالت تدافعی در برابر حمله ای غیر منتظره و ناگهانی یا بی میلی برای تغییر چهره شخص است . اگر انگشتها مشت شده باشند، حالت بی میلی شدیدتر است .
۳ متفكر:
گره كردن دستها به دسته های صندلی نشان می دهد كه شخص سعی دارد احساس خود را مهار كند. اما قفل كردن قوزك پاها به یكدیگر حالت تدافعی است . این حالت بیشتر در مسافران مضطرب هواپیمای هنگام پرواز و فرود آن دیده می شود.
۴ ـ دقت :
وقتی شخص انگشت سبابه را روی صورت و بقیه دستش را به صورت گره كرده در پایین صورتش قرار می دهد یعنی كه با دقت است . این حالت نشان می دهد كه شخص بادقت زیاد به صحبت های شما گوش می دهد و یك یك كلمات شما را می سنجد و در چهره او حالتی انتقادی به چشم می خورد.
۵ بدگمان :
انگشتهای گره شده زیر چانه و نگاه خیره نشان دهنده حالت تردید و دودلی است . او به صحبت های شما و صحت گفته هایتان تردید می كند. در این حالت ممكن است آرنج روی میز قرار گرفته باشد.
۶ بی گناه :
دستهایی كه روی سینه قرار گرفته باشد، بهترین نمونه برای نشان دادن و حالت بی گناهی و درستكاری است . این حالت اثر باقیمانده از شكل سوگند خوردن است كه دست را روی قلب قرار می دهند.
۷ مطمئن :
این حالت دستها در مردها نشان می دهد كه به آنچه كه می گویند اعتقاد و اعتماد كامل دارند و در خانمها كمتر دیده می شود. خانمها هنگامی كه دست خود را به كمر می زنند نشان می دهند كه به آنچه می گویند اطمینان دارند.
۸ مرموز:
دستهای به هم مشت شده زیر چانه نشان می دهد كه شخص نظریاتش را پنهان می كند و به شما اجازه می دهد به صحبت خود ادامه دهید، تنها هنگامی كه حرفهایتان پایان یافت به شما و نظریات شما حمله خواهد كرد.
۹ ظاهر ساز:
او آرام به نظر می رسد اما این آرامش پیش از توفان است . این حالتی است كه بیشتر رؤسا به خود می گیرند تا خود را به گونه ای به زیردستان نزدیك كنند و در عین حال جاذبه آنها نیز كم نشود.
۱۰ آماده و موفق :
قرار دادن پاها روی هر چیز (روی صندلی ، میز، سكو و… نشانه حالت مالكیت است … در یك میز گرد تنها رئیس اجازه دارد چنین حالتی داشته باشد و آرامش خود را نشان دهد.)
۱۱ اعتماد به نفس :
تكیه زدن به صندلی در حالتی كه دستها پشت سر قفل شده نشان دهنده اعتماد به نفس قوی است . اگر شخصی در این حالت صحبت می كند به گفته های خود اعتماد دارد و اگر به صحبت های شما گوش می دهد به خود زحمت ندهید، او خود همه ماجرا را می داند!

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

هر چه بهتر و كامل تر با خود و دیگران ارتباط برقرار كنیم ، احساس موفقیت از ایجاد یك ارتباط صحیح و دوستانه ما را زودتر به هدفهایمان می رساند و باعث تعالی افكار و رفتارمان در زندگی می شود.

۱ فرد خوددار:

اگر شخصی دستهایش را پشت كمر قفل كند، نشان می دهد كه خود را به شدت كنترل كرده است . در این حالت او سعی دارد خشم یا احساس ناامیدی را از خود دور كند.

۲ حالت تدافعی :

اگر انگشتان دستها به بازو گره خورده باشد نشان دهنده حالت تدافعی در برابر حمله ای غیر منتظره و ناگهانی یا بی میلی برای تغییر چهره شخص است . اگر انگشتها مشت شده باشند، حالت بی میلی شدیدتر است .

۳ متفكر:

گره كردن دستها به دسته های صندلی نشان می دهد كه شخص سعی دارد احساس خود را مهار كند. اما قفل كردن قوزك پاها به یكدیگر حالت تدافعی است . این حالت بیشتر در مسافران مضطرب هواپیمای هنگام پرواز و فرود آن دیده می شود.

۴ ـ دقت :

وقتی شخص انگشت سبابه را روی صورت و بقیه دستش را به صورت گره كرده در پایین صورتش قرار می دهد یعنی كه با دقت است . این حالت نشان می دهد كه شخص بادقت زیاد به صحبت های شما گوش می دهد و یك یك كلمات شما را می سنجد و در چهره او حالتی انتقادی به چشم می خورد.

۵ بدگمان :

انگشتهای گره شده زیر چانه و نگاه خیره نشان دهنده حالت تردید و دودلی است . او به صحبت های شما و صحت گفته هایتان تردید می كند. در این حالت ممكن است آرنج روی میز قرار گرفته باشد.

۶ بی گناه :

دستهایی كه روی سینه قرار گرفته باشد، بهترین نمونه برای نشان دادن و حالت بی گناهی و درستكاری است . این حالت اثر باقیمانده از شكل سوگند خوردن است كه دست را روی قلب قرار می دهند.

۷ مطمئن :

این حالت دستها در مردها نشان می دهد كه به آنچه كه می گویند اعتقاد و اعتماد كامل دارند و در خانمها كمتر دیده می شود. خانمها هنگامی كه دست خود را به كمر می زنند نشان می دهند كه به آنچه می گویند اطمینان دارند.

۸ مرموز:

دستهای به هم مشت شده زیر چانه نشان می دهد كه شخص نظریاتش را پنهان می كند و به شما اجازه می دهد به صحبت خود ادامه دهید، تنها هنگامی كه حرفهایتان پایان یافت به شما و نظریات شما حمله خواهد كرد.

۹ ظاهر ساز:

او آرام به نظر می رسد اما این آرامش پیش از توفان است . این حالتی است كه بیشتر رؤسا به خود می گیرند تا خود را به گونه ای به زیردستان نزدیك كنند و در عین حال جاذبه آنها نیز كم نشود.

۱۰ آماده و موفق :

قرار دادن پاها روی هر چیز (روی صندلی ، میز، سكو و… نشانه حالت مالكیت است … در یك میز گرد تنها رئیس اجازه دارد چنین حالتی داشته باشد و آرامش خود را نشان دهد.)

۱۱ اعتماد به نفس :

تكیه زدن به صندلی در حالتی كه دستها پشت سر قفل شده نشان دهنده اعتماد به نفس قوی است . اگر شخصی در این حالت صحبت می كند به گفته های خود اعتماد دارد و اگر به صحبت های شما گوش می دهد به خود زحمت ندهید، او خود همه ماجرا را می داند!

جالب بود

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

در اینجا با نکاتی برای اینکه بفهمید شخصی واقعا عاشق شماست یا نه آشنا خواهید شد.

وقتی با کسی آشنا می‌شویم و تصمیم می‌گیریم با او نامزد و در نهایت ازدواج کنیم، شاید گاهی شک و تردید سراغ‌مان بیاید و از خودمان بپرسیم آیا این فرد واقعا به ما علاقه دارد؟ چگونه می‌توانیم از عشق و احساس او مطمئن باشیم؟

شاید فهمیدن این موضوع به مرور زمان امکان‌پذیر باشد اما اگر می‌خواهید در همان مراحل اولیه به این موضوع پی ببرید لازم است زبان بدن آن شخص را بلد باشید. این روش به صورت قطعی نمی‌تواند به تمام سوالات ما پاسخ دهد اما با کمک آن می‌توانیم تا حدودی این موضوع را تشخیص دهیم. در این شماره پویا ودایع، سخنران و مدرس زبان بدن به شما می‌گوید چطور می‌توانید یک خواستگار عاشق را تشخیص دهید.

چشم‌ها

اگر زمانی که با خواستگار یا نامزدتان به گردش می‌روید در اغلب اوقات چشمان نامزدتان به شما دوخته شده است، نشانه این است که او عاشق شماست و اطلاعات درونی و شخصیت پنهان شما را واکاوی می‌کند اما اگر زمانی که با یکدیگر هستید چشمان او به اطراف می‌چرخد؛ این حالت می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که او در انتخاب خود مردد است. البته هر نگاه به اطراف نشانه این مردد بودن و شکاک بودن نیست. افرادی که در انتخاب مردد هستند سعی می‌کنند به دفعات مختلف از نگاه مستقیم پرهیز کنند.

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

مردها مغزی تصویری و کاملا مبتنی بر تصاویر دارند. زمانی که یک مرد نامزدش را می‌بیند دوست دارد دوباره به او نگاه کند. مردمک چشم افراد عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد دارای چشم‌های شفاف‌تر و درشت‌تری می‌شود که حس خیس بودن یا اشک‌آلود بودن به او دست می‌دهد.

عشق یک بیماری دوست‌داشتنی است

با تصویر‌برداری از افراد عاشق، پژوهشگران دریافتند یک نقطه خاص در تصاویر مغزی بیشترین ارتباط را با عشق دارد. این نقطه مسئول بیشتر اعمال حیاتی مانند خوردن، آشامیدن و حرکات چشم است. دانشمندان روی این موضوع تحقیق کردند و متوجه شدند همانند خوردن، خوابیدن و… عاشق شدن هم جزء نیازهای بدنی و روحی ماست و جالب است بدانید روانشناسان هم بیشترین شباهت را بین عشق و یک بیماری خاص روانی به نام وسواس اجباری مشاهده کرده‌اند.

در این بیماری، افکار خاصی به مغز هجوم می‌آورد که فرد از آنها گریزی ندارد؛ این افکار او را مجبور به انجام رفتارهای خاصی می‌کند که اگر انجام ندهد دچار اضطراب و استرس زیادی می‌شود. درست مانند شخصی که وسواس دارد و خانه و محل کار خود را روزی دو بار تمیز و گردگیری می‌کند. این علاقه شدید قلبی یا همان عشق در ظاهر نشانه‌های بالینی شبیه بیماری وسواس اجباری دارد که از نظر آزمایشگاهی هم به آن شبیه است. در بیماری وسواس اجباری، یک ناقل خاص در سلول‌های پلاکت خون بیمار افزایش پیدا می‌کند.

پژوهشگری به نام مارازیتی، افراد عاشق را به این طریق آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده که آنها هم درست همین حالت را دارند، پس عشق حالت وسواس اجباری ایجاد می‌کند در آن فرد عاشق دچار افکار و عادت‌های خاصی می‌شود که نمی‌تواند از دست آنها خلاص شود؛ مثل دیدار‌های پی در پی، تماس گرفتن مکرر با طرف مقابل خود و فکر کردن مداوم به او که عملکرد عادی مغزش را مختل می‌کند.

زبان بدن افراد عاشق

افراد عاشق همان‌طور که گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت‌ها را به اندام‌شان برعهده دارد، در نتیجه بدن‌شان دچار تغییر و تحول خواهد شد. بسیاری از نشانه‌ها وجود دارد که می‌توانیم از روی آنها حدس بزنیم یک فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه‌های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هر یک از این حالت‌ها دارای نشانه‌های مخصوصی هستند که می‌توانند در رفتار غیرکلامی ما انسان‌ها دیده شوند.

لبخند زدن

زمانی‌که نامزدتان به شما علاقه‌مند است، عمیق و صمیمی به شما لبخند می‌زند. اگر او لبخندی خشک و مصنوعی دارد انگار که آن لبخند به زور به او دیکته شده است. در این صورت بهتر است بدانید او از روی ادب کنار شماست و به محض اینکه فرصتی پیدا کند، شما را ترک خواهد کرد. لبخند مصنوعی را می‌توانید از هماهنگ نبودن ابرو‌ها با گوشه‌های لب در خندیدن تشخیص دهید.

در خندیدن واقعی گوشه‌های لب بالا و ابرو‌ها کمی مچاله می‌شوند. افراد عاشق سعی می‌کنند جوری بخندند که لب‌شان به گوشه کشیده‌تر شده و دندان‌های آنها همراه چشم‌های گرد شده دیده می‌شود. آنها خندیدن را با چشم‌های‌شان هم اجرا می‌کنند و می‌توانید آثار خندیدن یک عاشق را در چشم‌های گرد شده او هم ببینید.

شخصیت

مردی که به نامزدش علاقه داشته باشد سعی می‌کند در مقابل او مانند یک جنتلمن رفتار کند. کمک می‌کند تا مانتو یا پالتویش را بپوشد، مراقب اوست و سعی می‌کند زندگی را برای او ساده‌تر کند. با این نشانه‌ها می‌توانید بفهمید که مادرش او را به خوبی تربیت کرده و این علامتی است برای اینکه بفهمید علاقه مرد به نامزدش چقدر واقعی است و فقط از روی ادب با خانم‌ها رفتار نمی‌کند. این نوع مردان همیشه در تمام موارد اولویت را با خانم ها می دانند و در موضوعات مهم در زندگی با آنها مشورت می کنند.

مردانی که زبان عشق ندارند

بسیاری از مردان علاقه‌شان را پشت حرف‌های آزاردهنده و نیش‌دارشان پنهان می‌کنند. آنها ممکن است جوک یا حرف خنده‌داری بزنند یا نامزدشان را دست بیندازند اما این نوع مردان با کارهای‌شان در واقع به خانم‌ها نشان می‌دهند که عاشق‌شان هستند. ادبیات اغلب آقایان در این نوع خشونت کلامی خلاصه می‌شود و به مرور زمان هم خانم‌ها به این نوع ادبیات عادت می‌کنند.

زبان بدن افراد عاشق در اجتماع

افراد عاشق وقتی در مقابل معشوق قرار می‌گیرند بدن خود را به فرد مورد علاقه مایل کرده و سعی می‌کنند که همیشه رو به او قرار گیرند. در آقایان معمولا بدن به صورت یک حمایت کننده و در برگیرنده است و در خانم‌ها بدن کوچک و ضعیف‌تر نشان داده می‌شود تا حمایت مورد نیاز را از مرد دریافت کند. مرد‌ها غالبا دوست دارند نامزدشان در سمت چپ‌شان قرار گیرد و اندازه یک کف پا هم فاصله راه رفتن مرد از خانم بیشتر باشد.

موقع راه رفتن مرد با کج کردن سر به سمت نامزدش سعی در ارتباط چشمی با او دارد. بیشتر وقت‌ها افراد عاشق مات و خیره به یک نقطه نگاه کرده و از شنیدن صدای بیرون و خارجی اجتناب می‌کنند. سر فرد عاشق معمولا متمایل به یک طرف است و سعی می‌کند هنگام شنیدن هم لبخند کوچکی بر لب داشته باشد و با حرکات سر معشوق خود را همراهی می‌کند.

بازوها

زمانی‌که نامزدتان با دستانی باز به استقبال شما می‌آید، نشان‌دهنده علاقه به ایجاد صمیمیت و آشنایی بیشتر است اما اگر کسی بازوهایش بسته باشد به این معنی است که او علاقه ندارد شما به حریم شخصی‌اش وارد شوید. دست‌های عرق کرده و بازی کردن با وسایل دم‌دست خود یکی از نشانه‌های عاشق شدن مرد‌هاست.

شانه‌ها

زمانی‌که مردان در حال صحبت و گفت‌وگو با نامزد مورد علاقه‌شان هستند شانه‌های‌شان به‌طور غیر ارادی به سمت جلو خم می‌شود. این کار به خاطر بهتر گوش کردن به فرد مقابل انجام می‌شود. این حالت نشان‌دهنده این است که آن مرد می‌خواهد شما در مرکز توجهش باشید و تمام تمرکز و توجهش به شماست.

اندام بالاتنه

زمانی که مردی با نامزدش قدم می‌زند، سینه‌اش را جلو داده و بازوهایش به عقب متمایل می‌شود. این حالتی است که مردان سعی می‌کنند جنس مخالف‌شان را با آن تحت تاثیر قرار دهند و قدرت و استواری خود را به دیگران نشان دهند. معمولا هم تنفس‌های عمیق و بلندمدت می‌کشند یا تپش قلب ناشی از هیجان را کنترل می‌کنند.

پاها

اگر مردی به نامزدش علاقه‌مند شده باشد سعی می‌کند در راه رفتن خانم را راهنمایی کند یا هنگام ورود به محل خاصی بعد از خانم حرکت کند حتی در را برای خانم باز کند و صندلی‌اش را به جلو بکشد. موقعیت و حالتی که او به خود می‌گیرد نشان‌دهنده میزان صمیمیت و علاقه او به نامزدش است. او سعی می‌کند نامزدش را حمایت کند و به طرف مقابل بفهماند که همیشه در کنار اوست.

نشستن فرد عاشق

فرد عاشق برای فرار از دیده شدن استرس‌ها و علائم ظاهری، متمایل به جلو می‌نشیند و نشیمنگاه خود را از صندلی کمی فاصله می‌دهد. او با این کار به نامزدش توجه کرده و خود را به او نزدیک‌تر می‌کند و البته در تلاش است بدن خود را کنترل کند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌کنند روبه‌روی یکدیگر بنشینند اما در روابط بسیار نزدیک‌تر سعی می‌کنند کنار هم و در یک محل قرار گیرند حتی برای استفاده از یک بشقاب برای غذا و نوشیدنی ترجیح می‌دهند کنار هم بنشینند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌کنند هیچ مانعی روبه‌روی شان نباشند و هیچ چیز خارجی بین آنها قرار نگیرد. لباس‌های اضافی و وسایل اضافی خود را در کنار دیگری قرار می‌دهند و از فاصله انداختن یا مانع گذاشتن بین خود و نامزدشان پرهیز می‌کنند.

این افراد هنگامی که می‌نشینند و به گوش کردن و نگاه کردن نامزدخود ادامه می‌دهند، مشت خود را گره می‌کنند و کنار سر می‌گذارند و با علاقه و یک حسرت کوچک به فرد خیره می‌شوند./ مجله زندگی ایده آل

فال حافظ

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم
چگونه احساس دیگران را نسبت به خود بفهمیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *