چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

 
helpkade
چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم
چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

اما با این حال همان طور که دکتر رابرت پاتنام از دانشگاه هاروارد  اشاره می کند:

پول تنها می تواند شما را خوشحال کند نه خوشبخت

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن کوهن

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. – آندره توریه

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

محققان دانشگاه اسکس می گویند زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.

یک مطالعه نشان داده که پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده درست است فقط به این معنی است که شما دیگر نمی خواهید درد ناشی از آن را تحمل کنید.

هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می کنیم و این باعث می شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند اما تحقیقات روانشناسی نشان داده که افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند.

دکتر الکس لیکرمان می گوید که انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.

حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بازی کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز شما شده و باعث احساس خوشبختی و شادی در زندگی می شود.

تحقیقات نشان داده که شنیدن صدای مادر می تواند به کاهش استرس کمک کند و باعث می شود که شما زندگی شادتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند که مثبت تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افرد شود.

شادی واقعا مسری است، تحقیقات نشان می دهد که زمانی که افراد بیشتر با دوستان شاد خود زمان می گذرانند خوشحال تر و شادتر می شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده که برنامه ریزی برای تعطیلات هم می تواند شما را شاد کند.

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی کردن باعث شادتر شدن افراد می شود شما می توانید زمانی را به پختن یک غذای خوشمزه برای اعضای خانواده اختصاص دهید.

تحقیقات نشان می دهد که دوستان زیاد داشتن شادی و رفاه ما را افزایش می دهد، برای اینکه دوستان جدید پیدا کنید می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا با همکاران خود وقت بیشتری سپری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب گرم باعث افزایش احساس شادی در افراد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که گریه کردن می تواند منجر به بهبود خلق و خوی و باعث افزایش احساس شادی شود.

یک مطالعه در مورد چگونگی تاثیر بوییدن گل بر روی شاد بودن نشان داده که شرکت کنندگان در اتاق عطر گل، سه برابر بیشتر از افراد دیگر شاد بودند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و باعث احساس شادی در افراد می شود.

مطالعات نشان داده زمانیکه موفقیت های کوچک و بی اهمیت را جشن می گیرید روحیه شما تقویت شده و بیشتر احساس شادی در زندگی دارید.

موفقیت کلید شادمانی نیست، شادمانی کلید موفقیت است، اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر

تحقیقات نشان می دهد یادآوری خاطرات شاد قدیمی می تواند باعث افزایش احساس شادی در افراد شود.

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید : ما دو گوش داریم و یک دهان پس باید دو برابر گوش کنیم.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که سلفی گرفتن در واقع اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال تر و شادتر می کند.

اگر توقع زیاد از خودتان و دیگران داشته باشید ممکن است نرسیدن به آن ها موجب نا امیدی شما شود، انتظارات خود را کاهش دهید تا زندگی شادتری داشته باشید.

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا کنید.

اغلب به ما توصیه می شود که اگر می خواهید بیشتر بخندید بهتر است جوک، لطیفه و کتاب های طنز و خنده دار را بخوانید.

کمدین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برنامه های طنز او را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمی خواهم به شما بگویم که تلویزیون تماشا کنید اما می توانید زمان هایی را به تماشای برنامه ی طنز مورد علاقه ی خود در تلویزیون اختصاص دهید.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خنده دار می تواند برای درمان افسردگی و درمان بیماری ها مفید باشد.
مثلا تام و جری بسیار خنده دار است، یک کاسه پاپ کورن آماده کنید و به یاد کودکی به تماشای این سریال زیبا و خنده دار بنشینید.

فیلم زیر را مشاهده کنید و اگر توانستید نخدید! باور می کنید هیچکس تا به حال نتوانسته با دیدن این فیلم نخدد؟

گوش دادن به اخبار که بیشتر جنایت های جامعه و مشکلات اقتصادی را منعکس می کند تنها باعث افسردگی شما می شود، اگر می خواهید که بیشتر بخندید تا حد امکان اخبار را دنبال نکنید و به جای آن به پادکست های طنز گوش کنید.

حیوانات خانگی کار های بامزه انجام می دهند که باعث خنده ی شما می شوند پس می توانید یک سگ یا گربه داشته باشید که با او بازی کنید و به کار های او بخندید و شاد باشید.

شما می توانید با دوستان و خانواده ی خود بازی های مفرح انجام دهید و با کنار هم بودن بخندید و شاد باشید.

یک دفترچه بردارید و نقل قول های خنده دار که از کسی می شنوید و یا در جایی می خوانید بنویسید و هر چند وقت یکبار به آن ها سر بزنید و بخندید.

اگر از افرادی هستید که به سختی می خندید وقتی تنها هستید، یوگای خنده را تمرین کنید.

می نوش که عمر جاودانی اینست
خود حاصلت از دور جوانی اینست
هنگام گل و باده و یاران سرمست
خوش باش دمی که زندگانی اینست
خیام

منابع :  wikihow – lifehack – themindunleashed – huffingtonpost

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

پر پتانسیل و پر انرژی بودن نیاز به برنامه خاص و کارهای عجیب غریب ندارد فقط کافیه هوای خودتون را داشته باشید و چند کار ساده را روزانه انجام بدید.
داستان از جایی شروع شد که جان و جو، دو کارآفرین سان فرانسیسکویی مهم ترین روز های زندگی خود را می گذراندند و برای ارائه طرحشان به سرمایه گذارها آماده می شدند.

جین تا ساعت ۴ صبح بیدار پشت میزش درحال چک کردن فایل ارائه بود درواقع او کل آخر هفته را در خانه مانده بود و ارائه را آماده می کرد.اما امروز صبح خواب ماند و با عجله یک فنجان قهوه نوشید، لباس هایش را عوض کرد و لپ تاپ اش را برداشت و با حس گرسنگی و بی حالی از خانه خارج شد!به موقع به رویداد رسید اما با حس اضطراب و دستپاچگی!

از سوی دیگر جو مثل شب های گذشته ساعت یازده شب به رخت خواب رفته بود و فایل ارائه را عصر جمعه با هفت بار تجدید نظر پس از بازخوردهای دریافتی آماده کرده بود.او آخر هفته را با دوستانش به طبیعت رفته و امروز ۷ صبح بیدار شده بود. او روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب، دویدن، یک ربع مدیتیشن و درست کردن یک اسموتی برای صبحانه آغاز کرد.او شب قبل وسایل و لباس هایش را آماده کرده بود و بدون دردسر از منزل خارج شد.جو ۱۰ دقیقه هم زودتر به رویداد رسید و با اعتماد به نفس و آرامش مشتاق بود تا ارایه خود را بدهد.

شما اگر سرمایه گذار بودید روی کدام سرمایه گذاری می کردید؟ کدام از این دو بیشتر شبیه شما هستند؟

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

جین و جو شخصیت های داستانی هستند اما در دنیای امروز کلی استارت آپ با کارآفرین هایی مثل جین وجود دارند.آنها ۱۶ ساعت در روز و هفت روز هفته کار می کنند و متعجب هستند که چرا نتیجه دلخواه را نمی گیرند!واقعیت این است اغلب نتایج مطلوب با ساعت های بیشتر کار به وجود نمی‌آیند بلکه کارهای هوشمندانه آنها را می سازند.

در این مقاله فرصت هم صحبتی با مایک دل پونته را پیدا کردم که کمپین سوما را با هدف متحول کردن صنعت آب آشامیدنی با روشی پایدار در kickstarter راه انداری کرده(پیشنهاد می کنم حتما سری به آن بزنید) شخصیت او خیلی به جو داستان ما نزدیک است و با روحیه ای آرام و خونسرد در زمان نهار با ما درباره رازهای موفقیت خود صحبت کرد:

“من برای مقابله با اتفاق های روزانه نیاز به انرژی و تعادل ذهن و احساساتم دارم، مدیتیشن و مراقبه بهترین روش برای من هست تا همیشه در بالاترین سطح باشم”

در ادامه ۶ روش واقعا آسانی که او با آنها به بالاترین سطح آرامش و انرژی می رسد را بررسی می کنیم:

بدن در هنگام خواب آب از دست می دهد.پس با نوشیدن یک لیوان آب می‌توانید به بدن خود برای تازگی و شادابی کمک کنید. شما کی اولین لیوان آب خود را در روز می‌نوشید؟

مایک هر روز صبح از خود می‌پرسد:۳ کار مهمی که امروز باید انجام دهم چیست؟او تا این سه کار را انجام ندهد مسلما شب نمی خوابد. برای امروز ۳ الویت شما چه بود؟

کارهای خود را اگر با قانون ۵۰/۱۰ انجام دهید مطمئنا سریعتر پیش می‌روید.کافیست تایمر گوشی خود را برای ۵۰ دقیقه تنظیم کنید و در این مدت به کارهای خود برسید سپس ۱۰ دقیقه استراحت کنید.مایک در این ده دقیقه از پشت میز خود بلند می شود قدمی می‌زند٬ تماسی با دوستان می‌گیرید یا ریلکس کرده و یک لیوان آب مینوشد.مهم‌ترین کار شما برای ۵۰ دقیقه بعدی چیست؟

فعالیت و جنبش روزانه و منظم ما را سالم و سرحال نگه می‌دارد.این افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی با کاهش استرس همراه است.شما هم مثل مایک می‌توانید صبح ها ورزش هوازی یا یوگا انجام دهید.امروز سراغ کدام ورزش می‌روید؟

همان طور که در مقاله “۱۰ عادت صبحگاهی برای فوق‌العاده شدن“پرداختیم شاکر بودن شادی را افزایش می‌دهد برای همین مایک یک دفترچه قدردانی دارد که هر روز صبح حداقل ۵ موردی که بابت آن خدا را سپاسگزار است می نویسد.در زمان تشویش و استرس نیز به ۱۰ موردی که بابت آن حس رضایت دارد می‌اندیشد.شما امروز بابت چه چیزهایی سپاسگزار هستید؟

۱۰ دقیقه در روز را به بررسی بازتاب کارهایتان بپردازید.مایک از خود می‌پرسد که کدام کارها را خوب انجام داده یا چه چیزهایی نیاز به بهبود دارد؟
امروز شما چطور پیش رفته است؟

چه شبیه جین باشید چه جو، این ۶ روش کمک خواهد کرد که عملکرد خود را به سطح بالاتری از کارایی و بهره‌وری برسانید
ما دوست داریم در مورد روش های خودتان که به پر انرژی بودنتان کمک می‌کند بدانیم.می توانید آنها با ما و دیگران درمیان بگذارید تا با هم بتوانیم پرانرژی و فعال باشیم.

[stag_button url=”https://www.fastcompany.com/3003586/6-simple-rituals-reach-your-potential-every-day” style=”black” size=”small” type=”normal” target=”_self” icon=”” icon_order=”before”]منبع[/stag_button]

آموش‌های خوبی دارید… همیشه از مطالب خوب‌تون استفاده می‌کنم.
موفق باشید

[…] مقاله مرتبط: ۶ روش آسان برای پرانرژی بودن در طول روز […]

با سلام ممنون از سایت خوب شما

عالی بود. من اینارو واقعا تجربه کردم و دیدم در اطرافیانم

سایتتون واقعا عالی است
اینکه مطالب مفید وکاربردی را رایگان در اختیار مردم میگذارید خیلی خوب است

واقعا عالی بودوبه دردم خورد❤

واقعا از سايت خوبتون متشکرم 🌸🌸💖💖

ب نظرم بدک نبود ولی کاش روش های اسان هم بود مثلا شاید کسی نتونه ک ب باشگاه یا ورزش یوگا بپردازع 😞خودم رو نمیگم کسای دیگع یا ی روش های جالب و غیر تکراریب نظرم عالی میشع

عاللللی و کاربردی

پیام *

نام

ایمیل

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

برای اطلاع از محصولات آموزشی به فروشگاه سر بزنید

تا حالا شده که به افرادی صفت پر انرژی بودن بدهید ؟ یا بگویید وقتی کنار او هستم حالم خوب است و انرژی می گیرم ؟ یا بگویید از بودن در کنار این افراد احساس خوب و مثبتی دارم ؟

همه ما این افراد را دیده ایم افرادی که  با رفتارهایشان و کلامشان به ما حس خوبی می دهند و بودن در کنار آنها برای ما لذت بخش است .از آنجایی که شادی و انرژی مسری است و زمانی که افرادی با نشاط و پر انرژی در کنار ما هستند انرژی و نشاط ما هم افزایش می یابد .

 

 

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

پاسخ کاملا واضح است زمانی که سطح انرژی و نشاط ما بالا باشد بهره وری ما در کار و زندگی هم افزایش می یابد و در مسیر رسیدن به اهداف موفق تر هستیم ، دلیل دیگری که نشان دهنده اهمیت پر انرژی بودن هست و بسیار هم در زندگی ما تاثیر دارد بهبود روابط ما هست . ما انسان ها همواره ترجیح می دهیم در کنار افراد مثبت و پر انرژی باشیم و از افراد بی حال و حوصله و منفی تا حد امکان دوری می کنیم . پس نشاط و انرژی بالا در شما نه تنها موجب بهتر شدن زندگی خودتان می شود بلکه باعث می شود افراد جذب شما شوند و ارتباطات گسترده تری را تجربه کنید .

در یکی از کارگاه هایم و در صفحه اینستاگرام از مخاطبینم سوال کردم از چه افرادی انرژی می گیرید یا افراد پر انرژی و با نشاط چه ویژگی هایی دارند ؟ اغلب پاسخ ها به این صورت بود که :

” افراد پر انرژی هر جا باشند انرژی را با خود به همراه می آورند ”

” خود جوش هستند ، انرژی درونی بالایی دارند و در شرایط سخت انگیزه خود را از دست نمی دهند ”

” خوش خنده و با نشاط هستند و همیشه لبخند به لب دارند”

” خوش بین و مثبت هستند و غرغر نمی کنند ”

” انرژی کلامشان بالاست و با خودشان در هماهنگی هستند ”

حتی برخی از عزیزان گفتند که ” افراد پر انرژی دوستان پر انرژی هم دارند ” که البته درست و بسیار هم تاثیر گذار است .

تمامی پاسخ ها و نظراتی که این دوستان می گفتند در مورد افراد پر انرژی صدق می کند و هر کسی با دیدن یک یا چند نوع ویژگی در این افراد به آنها پر انرژی می گوید . در واقع ما به خاطر وجود این ویژگی ها در فرد به او صفت پرانرژی و با نشاط می دهیم . اما گاهی اوقات ممکن است مغز ما دچار خطای اثر هاله ای شود و به اشتباه به افرادی صفت پر انرژی و با نشاط بودن را بدهد . اثر هاله ای یعنی مغز ما یک ویژگی مثبت یا منفی را در فردی می بیند و آن را به سایر ویژگی های او تعمیم می دهد ، به طور مثال وقتی  یک شخص زیبا رو را می بینیم مغز ما می گوید پس این شخص خوش اخلاق ، راستگو ، پر انرژی و با نشاط هم هست که ممکن است در واقعیت این طور نباشد . پس مراقب باشیم دچار خطای اثر هاله ای نشویم و حواسمان به اثر هاله ای که در نظر دیگران از خود به جای می گذاریم باشد .

۳ مشخصه مهم در افراد با نشاط و پر انرژی هست که آنها را از دیگران متمایز می کند و عبارتند از:

حتی ممکن است برخی از این عوامل در ذهن و فکر این افراد باشد و دیده نشود ولی همین طرز فکر متفاوت باعث می شود تا رفتارهایی متفاوت داشته باشند و در بین افراد جذابیت و محبوبیت داشته باشند .

 

این افراد با انگیزه و مثبت هستند

هدفمند زندگی می کنند

همیشه سرحال و با حوصله هستند
وقتی کنار این افراد هستیم حالمان خوب هست

 

صدای رسا و واضحی دارند
تشکر و قدردانی می کنند
شوخ طبعی و حاضر جوابی محترمانه
مردد نیستند و مطمئن صحبت می کنند
هیجان در کلام دارند
غرغر و منفی بافی نمی کنند
سعی در بهتر شدن امور دارند

لبخند به لب دارند
سرعت عمل و چابکی دارند
قاطع و محکم رفتار می کنند

 

در مورد ویژگی های افراد پر انرژی و با نشاط مفصل صحبت کردیم هرچقدر این ویژگی ها در ما بیشتر باشد پرانرژی تر و با نشاط تر خواهیم بود به همین خاطر در ادامه چند تمرین را به شما خواهم گفت تا با انجام آنها به فردی پر انرژی و با نشاط تبدیل شوید . قبل از اینکه به سراغ این تمرینات بروید ، لطفا یک لحظه صبر کنید ، از شما می خواهم تا عادت های روزمره خود در تغذیه ، خواب مناسب و ورزش را هم بررسی کنید اگر عادتهای مناسبی در این زمینه ها ندارید حتما آنها را تغییر دهید .

 

تمرین اول : دائما به خودتان یاد آوری کنید دائما از خودتان بپرسید الان پر انرژی هستی ؟ اگر پر انرژی نبودید علت آن را پیدا کنید و آن را برطرف کنید . برای این تمرین می توانید یک آلارم تنظیم کنید تا به شما چندبار در روز یادآوری کند .

تمرین دوم : به حالت ایستادن ، راه رفتن و واکنش فیزیکی بدن تان توجه کنید . کمی سریع تر قدم بردارید ، صاف بایستید تا بدن تان حالت خمودگی و بی انرژی بودن نداشته باشد و ورزش روزانه را در برنامه خود قرار دهید .

تمرین سوم : اگر تن صدای پائینی دارید کمی بلندتر صحبت کنید و برای واضح و رسا بودن کلامتان ، هنگام صحبت لب هایتان را کاملا باز و بسته کنید .

تمرین چهارم : لبخند بزنید ، لبخند زدن کار ساده ای است مراقب باشید به خاطر ساده بودن ، ای تمرین مهم را نادیده نگیرید .

تمرین پنجم : یک لیست از کارهایی که حال شما را خوب می کند و و با انجام آنها احساس خوبی پیدا می کنید تهیه کنید و هر روز به این لیست اضافه کنید و آن را مرور کنید .

امیدوارم که این مقاله برای تان مفید و مورد پسند باشد و با انجام این تمرین ها هر روز پر انرژی تر و با نشاط تر شوید و لحظات خوب و شادی را برای خودتان و اطرافیان تان بسازید .

 

زهرا ابراهیمی هستم
مدرس ، مشاور و سخنران در حیطه مهارت های ارتباطی و فروش . علاقه مند به حوزه ارتباطات ، روابط بین فردی و فروش هستم و به افراد کمک کنم تا روابط خوبی را تجربه کنند و زندگی بهتری برای خود و اطرافیانشان بسازند .

دی ۸, ۱۳۹۷

۲۱۲

زهرا ابراهیمی

دی ۸, ۱۳۹۷

۵۲۹

زهرا ابراهیمی

دی ۸, ۱۳۹۷

۵۰۵۴

زهرا ابراهیمی

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

دی ۸, ۱۳۹۷

۵۹۷

زهرا ابراهیمی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

برنامه های ما


به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید
!

درباره ما




رفتار حرفه ای در محیط کار-نسخه الکترونیکی
Downloads-icon


خرید آنلاینDownloads-icon

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مجله مگ روز – مجله مگ روز یه مجله علمی آموزشی در تمام زمینه های مثل بهداشت و سلامتی ، تکنولوژی ، دیجیتال مارکتینگ ، سفر و گردشگری ، سبک زندگی ، رشد و توسعه فردی و شغلی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

چگونه پرانرژی و سرحال باشیم. آیا راهی برای داشتن انرژی و شادی وجود دارید، اگر وجود دارد چگونه می توانیم انسان شاد و پر انرژی باشیم؟ آیا می‌دانید افرادی که شاد و پر انرژی هستند کمتر دچار بیماری‌های روانی همچون افسردگی، اضطراب و استرس می‌شوند.

بیشتر دانشمندان این عقیده را دارند که افرادی که دارای روحیه شاد و مثبت اندیش هستند در کارهایشان موفق و پیروز خواهند بود و سر سلحه کاری خود را پشتکار وتلاش در نظر می‌گیرند تا به هدف خود برسند.

می‌دانید افرادی که همیشه شاداب و پر انرژی هستند دارای تمرکز ذهنی بیشتری نسبت به افراد افسرده و غمگین هستند؛ زیرا داشتن تمرکز ریشه اصلی آن بستگی به افکار،اعمال، زمان و انرژی زیاد دارد.

ورزش کردن؛ یکی از راه‌های داشتن شادی و نشاط انجام ورزش در هنگام صبح است. سعی کنید صبح خود را با انجام چند حرکت کششی ساد و نرم آغاز کنید تا روزی شاد و پر انرژی داشته باشید.

پیاده روی؛ هر زمان که وقت آزاد دارید حداقل ساعتی را اختصاص به پیاده روی در محیط‌های سبز همچون پارک ها یا هر جای که هوای پاک و محیط سبز دارد آرام راه بروید و بگذارید جریان مثبت انرژی در بدنتان انتشار پیدا کند.

چرت روزانه؛ بشتر محققات به این نتیجه رسیده اند افردای که در طول روز ساعتی را اختصاص به خواب می‌دهند داری تمرکز ذهنی و حافظه بالایی دارند.

اخبار منفی؛ سعی کنید هیچ وقت صبح خود را با دیدن اخبار منفی شروع کنید زیرا موجب می‌شود تا روز کسل کننده و ذهن آشوفته داشته باشید.

رسانه مگ روز وب سایتی برای همه افرادی است که تصمیم به آموختن دارند. در مگ روز شما با جدیدترین مقالات روز دنیا همچون: اخبار فناوری های جدید، سبک زندگی، بازی و سرگرمی، بهداشت و سلامت نمونه ای است مقالات magrooz است.

همچنین ما در اینجا راهنمای خرید انواع محصولات مانند: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و لوازم و کالاهای دیجیتالی را به شما با بیان گویا و شفاف معرفی می کنیم تا با دانش خرید خود را انجام بدهید.

مجله اینترنتی مگ روز همواره پذیرای انتقاد پیشنهادات شما خواهید بود شما می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

محبوب ترین ها

۲۲ مدل النگو طلا دستبند طلا جدید برای کادو به دخترها در سال…

۱۰ تا از بهترین سایت خرید و فروش خودرو

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

بیوگرافی کامل و جامع شیوا رضوی پور

جدیدترین مقالات

۱۰ تا از بهترین سایت خرید و فروش خودرو

تمام نکات مهمی که برای انتقال سند خودرو باید بدانید

تبلیغات گوگل ادوردز راهکاری مناسب برای فروش بیشتر

راهنمای خرید هندزفری

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

 

چه موقع انرژي شما تمام مي شود ؟لازم نيست بگوييد : ما مي دانيم .طي آخرين تحقيقاتمان در مورد خواب ، متابوليسم ، استرس و کرونوبيولوژي به تشخيص اينکه چه موقع بيشترين موقعيت خستگي را داريد پرداختيم و با کمک متخصصين ، طرحي مطمئن براي کمک به مقابله با آن انديشيديم .مطمئن باشيد که با اين 8 استراتژي ، شاداب و سرحال از خواب بيدارمي شويد ، در طول روز هوشياريد و درست به موقع به رختخواب رفته تا يک خواب راحت داشته باشيد.

 

1- چه موقع بيدار شويدبه جاي اينکه : بخوابيدسعي کنيد : بلند شويد و خودتان را در معرض نور آفتاب قرار دهيد .اين کار باعث مي شود تا ريتم محدود شما که با ساعت بيولوژيکي بدنتان در غده هيپوتالاموس تنظيم مي شود با 24 ساعت روز همگام شود . اگر نور نباشد ، چرخه ي خواب و بيداري بدن شما مايل است با ميانگين هر روز 12 دقيقه به تآخير بيافتد و با ريتم 24 ، 2 ساعت کار کند . ( دانشمندان علت آن را نمي دانند ولي فکر مي کنند که به تغييرات فصلي خورشيد مربوط مي شود ).

ماريانا فيگريو ، پزشک و مدير برنامه ريزي مرکز تحقيقات موسسه پلي تکنيک رينسلر مي گويد : ” اين بدين معني است که بدن شما مي خواهد بيشتر شما را در رختخواب نگه دارد . اما اگر اجازه بدهيد که چنين اتفاقي بيافتد و هر روز در يک ساعت از خواب بلند شويد ، کسل و خسته خواهيد شد “.

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم

براي اينکه ريتم محدود خود را با 24 ساعت روز تنظيم کنيد ( وقتي خستگي از بدنتان بيرون برود احساس مي کنيد مثل جت پرواز مي کنيد ) تصميم بگيريد که حتما 30 دقيقه اول را درمعرض نور آفتاب بايستيد حتي روزهاي تعطيل که مي خواهيد بخوابيد . ساده ترين راه اين است که از خانه بيرون برويد و نيم ساعت براي خودتان بچرخيد يا صبحانه اتان را کنار يک پنجره آفتاب گير بخوريد . اگر برنامه ي کاري اتان ايجاب مي کند هنگامي که هنوز هوا روشن نشده از خواب بلند شويد چراغهاي داخل خانه را روشن کنيد حتي کمي از آن مي تواند به شما کمک کند.

 

2- چه بخوريدبه جاي اينکه : شکم خود را از کربوهيدرات پر کنيدسعي کنيد : آنها را محدود کنيد تا جايي براي پروتئين بيشتر باز کنيد .

 

اگرچه کربوهيدراتها مي توانند به عنوان سوختي که سريع مي سوزند مصرف شوند اما مصرف بيش از اندازه ي آنها باعث تخليه انرژي مي شود .

 

در تحقيقات اخير که توسط دونالد . کي . ليمن ، پزشک و پروفسور تغذيه در دانشگاه ايلينويز انجام گرفت گزارش شده ، خانمهايي که ميزان کربوهيدرات را در رژيم غذايي اشان کم کردند و ميزان مصرف پروتئين را بالا بردند بيشتر احساس شادابي و پرانرژي بودن مي کردند .

مصرف کربوهيدرات سالم روزانه خود را به زير 150 گرم برسانيد . بهترين تقسيم بندي غذايي مي تواند اينگونه باشد : مصرف 5 وعده سبزيجات ، 2 واحد ميوه و 3 يا 4 وعده مواد نشاسته اي ( ترجيحا غلات سبوس دار ) . کربوهيدرات مانند نان ، برنج ، ماکاروني و برشتوک .

صبحانه : يک تکه نان يا کلوچه ، يک عدد تخم مرغ ، همبرگر و پنير از هر کدام يک تکه و يک ليوان شير.

 

ناهار : ساندويچ رو باز شامل يک تکه نان ، 2 تا 3 مثقال گوشت و 1 مثقال پنير ، 2 وعده سبزيجات و 1 عدد سيب .

 

شام : 6 مثقال گوشت بدون چربي ، 3 واحد سبزي ، يک واحد ميوه و 1 يا 2 واحد کربوهيدرات نشاسته اي .

 

3- چه موقع قهوه بنوشيدبه جاي اينکه : اولين چيزي باشد که سر مي کشيدسعي کنيد : آخرين چيزي باشد که در طول روز مي خوريد .اين زماني است که شديدا به آن نياز داريد . کافئين با مهار نمودن تأثيرات آدنوزين * که يک ماده شيميايي در مغز براي خواب است و در طول روز تجمع مي کند باعث مي شود تا خواب آلودگي بيشتري پيدا کنيد .

 

 

جيمز يات ، پزشک و مدير مرکز تحقيقات و خدمات اختلالات خواب در مرکز پزشکي دانشگاه راش مي گويد : ” در عين حال ،هر کجا که احساس خواب آلودگي کنيد ، کلا نزديک غروب قهوه به کمک شما مي آيد پس تأثير کافئيني که هنگام صبح مصرف مي کنيد از بين خواهد رفت .خوردن 2/1 تا 1 فنجان قهوه يا کافئين هنگام غروب يعني هنگامي که فشار خواب بالاست شما را پرانرژي نگه مي دارد ، اما اگر شديدا به اثرات کافئين حساس هستيد اوايل عصر آن را استفاده کنيد تا هنگام شب به سختي به خواب نرويد .

 

4- به غذا خوردن خود زمان بدهيمبه جاي اينکه : تمام طول روز را بچرخيدسعي کنيد : هر روز در يک زمان مشخص غذا بخوريدنيازهاي کالري بدن شما بسته به ريتم روزهاي ديگر دارد يعني هنگاميکه از خواب بلند مي شويد و به رختخواب مي رويد و هنگاميکه بيشترين انرژي را مصرف مي کنيد ( مثلاً : پياده روي آخر وقت که براي تناسب اندامتان مي رويد ).

ليمن مي گويد : “چيزي که شما را خسته مي کند اين است که بدنتان انتظار داشته باشد که مثلاً 7 صبح صبحانه بخورد و 12 ظهر ناهار و شما يکي از آنها را انجام ندهيد .

غذا خوردن نامنظم و نابهنجار منجر به گرسنگي بيشتر و پرخوري مي شود ” . صبحانه را شب قبل آماده کنيد تا مطمئن شويد که روز را با انرژي شروع خواهيد کرد حتي اگر ديرتان بشود . اگر وسط روز نمي توانيد بيرون برويد ، ناهارتان را با خود به محل کارتان ببريد . آخر هفته ، چند نوع غذا که سريع گرم مي شود را آماده و فريز کنيد تا شما و خانواده هر شب در يک ساعت مشخص شام بخوريد .

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید


اسلایس براونی آلبالو


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


خرید مستقیم فرش از کارخانه

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


درمان اختلالات گفتاری کودکان

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


لاکچری ترین نوع لمینت دندان

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


تعیین جنسیت پیش از بارداری

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم
چگونه فردی شاد و پر انرژی باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *