چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم
چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم


۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۲۰


توسط ساناز شمس

اول صبح است و باید سریع برای رفتن به سرکار آماده شوید و بعد از کار قرار است به باشگاه برای ورزش بروید، شاید هم قراری با دوستان خود در کافی شاپ داشته باشید. ولی احتمالا خیلی زود و بعد از چند ساعت تمام آرایش شما پاک شده است، این بدترین اتفاقی است که ممکن است برای شما بیافتد. چگونه می‌توان ماندگاری آرایش را در طی روز افزایش داد؟ در این مقاله ۱۰ راه برای ماندگاری آرایش روی پوست را برای شما شرح می‌دهیم.

 

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

مهم نیست معیار شما برای ماندگاری آرایش‌تان چه چیزی باشد، اگر به درستی پوست خود را برای آرایش آماده نکنید محصولات آرایشی روی پوست شما نمی‌نشینند. چربی پوست، باکتری‌ها و سلول‌های مرده روی پوست، همان بافتی هستند که بعد از آرایش روی صورت خود می‌بینید. حداقل دوبار در هفته را به پاکسازی و لایه برداری پوست صورت خود اختصاص دهید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید و آرایش شما برای ساعت‌های طولانی ماندگاری داشته باشد. استفاده از تونر بعد از لایه برداری پوست به ایجاد تعادل در PH پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستی نرم و لطیف داشته باشید. انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست اهمیت بالایی دارد. مرطوب کننده مناسب بدون روغن استفاده کنید تا سریع جذب پوست شود و رطوبت لازم برای پوست را در طی روز تامین کند.

انتخاب یک پرایمر آرایشی خوب گام مهمی در رسیدن به آرایشی زیبا و ماندگار است. پرایمرهای صورت جای جوش‌ها و چین و چروک‌های پوست را پر می‌کنند و سطح پوست شما را صاف و یکدست می‌کنند و باعث می‌شوند کرم پودر کاملا روی پوست بنشیند و آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. سعی کنید پرایمری انتخاب کنید که فاقد روغن باشد و بر پایه آب باشد. پرایمرهای آرایش چشم باعث می‌شوند رنگ واقعی سایه چشم خودنمایی کند، سایه چشم راحتت‌تر پخش شود و خط چشم وسایه ماندگاری بیشتری داشته باشند.

محصولاتی که برپایه روغن هستند باعث می‌شوند آرایش ماندگاری کمتری داشته باشد. اگر پوست خشکی دارید حتما قبل از استفاده محصولات فاقد روغن، از مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم‌ها و کرم پودرهای مایع زودتر از روی صورت پاک می‌شوند، سعی کنید پودرهای سبک همرنگ کرم پودر خود و یا رژ گونه خود پیدا کنید و بعد استفاده از محصولات آرایشی مایع و کرمی از آن‌ها روی پوست خود بزنید. سعی کنید همیشه کرم پودری سبک برای پوشش دادن قسمت‌هایی از پوست که براق شده‌اند به همراه داشته باشید.

اگر دوست دارید آرایشی ماندگار و تثبیت شده داشته باشید باید آرایشی سبک داشته باشید. همیشه سعی کنید از پدهای آرایشی برای زدن کرم پودر استفاده کنید تا صورت شما بعد از آرایش حالتی طبیعی داشته باشد.

قبل استفاده از سایه چشم، برس آرایشی را با پرایمر آغشته کنید. این تکنیک کمک می‌کند رنگ سایه چشم شما ماندگارتر باشد.

اگر نمی‌خواهید بعد از چند ساعت آرایش چشم شما از بین برود از ریمل و خط چشم ضد آب استفاده کنید.

بهترین راه برای داشتن رژگونه مایع که ماندگاری بالایی داشته باشد همین است! رژگونه‌های پودری و معمولی معمولا بعد از چند ساعت محو می‌شوند.

ابتدا لایه‌ای رژ لب مات یا مداد لب بزنید. مقدار اضافه رژ لب را با دستمال کاغذی از روی لب‌ها پاک کنید. کمی پودر تثبیت کننده رژ لب یا پنکیک بزنید و سپس یک لایه دیگر از رژ لب استفاده کنید.

پودر تثبیت کننده آرایش، علاوه بر اینکه آرایش را ماندگار می‌سازد، باعث طبیعی جلوه کردن آرایش نیز می‌شود و براق شدن پوست بعد از استفاده از کرم پودر را از بین می‌برد.

مطالب مرتبط:

۱- لباس مناسب برای آرایش با رژ لب قرمز

۲- ۷ نکته‌ای که هنگام رنگ کردن مو باید در نظر داشته باشید

۳- نکات مهم و کاربردی برای استفاده از کانسیلر دور چشم

محبوبترین مطالب

ممنون از راهنمایی های خوبتون

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

همه خانم ها از کم بودن ماندگاری آرایش روی صورت شان ناراضی هستند و مجبور میشوند وسط جشن چند بار آرایش شان را تمدید کنند و این برایشان خسته کننده است. برای افزایش ماندگاری آرایش صورت رازها و تکنیک هایی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها باخبر است.

– آرایش روی پوست تمیز ماندگاری بیشتری دارد، قبل از آرایش صورت تان را بشویید و نرم کننده بزنید سپس شروع به آرایش کردن کنید. اگر نرم کننده نزنید صورت تان پوست پوست میشود و جلوه زیبایی ندارد.

– پرایمر را فراموش نکنید، پرایمر مهمترین عامل افزایش ماندگاری آرایش است و از چرب شدن پوست جلوگیری میکند. با استفاده از پرایمر حتی اگر عرق کنید باز هم آرایش تان سر جایش ثابت خواهند ماند.

– کرم پودر مات بزنید زیرا اینگونه کرم پودرها وقتی عرق میکنید براق نمیشوند و ماندگاری زیادی روی پوست دارند. کرم پودرهای براق ماندگاری بسیار کمی دارند و سریع از روی پوست پاک میشوند.چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

– ریمل ضد آب بخرید تا ماندگاری بیشتری روی مژه هایتان داشته باشند، ریمل های ضد آب به این آسونی از روی مژه ها پاک نمیشوند و میتوانند از صبح تا شب روی مژه هایتان بمانند.

– رژلب های براق و برق لب ماندگاری بسیار کوتاهی دارند بهتر است از رژلب های مات استفاده کنید، به این صورت که ابتدا از خط لب مات استفاده کنید و سپس رژلب مات. اصولا آرایش مات ماندگار تر است.

 

در فصل تابستان به علت گرمی و رطوبت هوا سطح ماندگاری آرایش بر روی صورت کاهش می یابد و آرایش بعد از گذشت چند ساعت بر روی صورت می ماسد . برخی خانم ها در این فصل اشتباهاتی را در آرایش خود انجام می دهند که ماندگاری میکاپ شان را کمتر می کند بنابراین برای داشتن یک آرایش ماندگار و چهره جذاب در این فصل باید با آرایشی که دوام آن مناسب است و نحوه استفاده از ابزارهای آرایشی ایده آل آشنا شوید و نکات آرایشی مهم و موثری را بدانید که در این بخش از دنیای مد نمناک به بیان همه این نکات پرداخته ایم.

انتخاب کرم پودر مناسب

در روزهای گرم تابستان که بیشتر عرق می کنید و ممکن است ماندگاری آرایش شما کمتر باشد بهتر است کمی کرم مرطوب کننده و پرایمرقبل از استفاده از تونر به صورت بزنیدتا آرایش شما مدت بیشتری روی پوست بماند.

استفاده از کرم مناسب جنس پوست، استفاده از کرم های بدون چربی برای پوست های چرب و استفاده از پرایمر باعث جذب چربی پوست می شود. در فصل تابستان بهتر است از کرم های چرب خودداری کنید.چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

بعد از آماده سازی و زیرسازی پوستتان با کرم ها و پرایمرها در فصل گرم تابستان از کرم های ضد آفتاب پودری و رنگی به جای کرم پودر استفاده کنید تا پوست احساس سبکی کند . تا جایی که لازم است کرم پودر نزنید و در صورت استفاده از نوع خشک آن بزنید. حتما قبل از زدن کرم ضدآفتاب از پرایمر استفاده کنید تا ماندگاری آن بالا برود. شما می توانید از کرم پودر در قسمت های وسط صورت استفاده کنید.

نحوه استفاده لوازم آرایشی در تابستان

در فصل گرم تابستان ، از انگشت برای استفاده از لوازم آرایشی استفاده نکنید و برای اینکه کرم بهتر روی صورت بنشیند از اسفنج یا برس های آرایشی استفاده کنید. برای جلوگیری از بهم خوردن آرایش تان در دمای هوای بالا از پدهای خشک که رطوبت اضافی صورت را جمع می کنند بصورت نقطه ای استفاده کنید.

برنز کننده های فوری

برای اینکه یک آرایش طبیعی داشته باشید ، از برنزکننده ها روی بعضی قسمت های صورت مثل پیشانی، گونه، چانه و بینی استفاده کنید. در صورت استفاده از برنز کننده ها چشم ها و دندان های شما سفیدتر به نظر می رسد.

ملایم آرایش کنید

در گرمای تابستان و با عرق کردن زیاد آرایش ماندگاری کمتری دارد بنابراین بهتر است کمتر آرایش کنید و تنها در این فصل به زدن مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل اکتفا نمایید.

مبارزه با براقیت چرب نمای پوست

برای اینکه بعد از استفاده از کرم پودر پوستمان بیش از حد براق نباشدبهتر است از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده کنیم. ترکیب این کرم ها با چربی های منافذ پوست باعث می شود آنها کمی تیره تر به نظر رسند.

اجتناب از رنگ های تند

استفاده از رنگ های تند و جیغ در آرایش تابستانی باعث می شود اجزای صورت به صورت دلخواه نشان داده نشود پس بهتر است در این فصل از رنگ های پاستلی و خنثی استفاده کنید.

استفاده از سایه های ایده آل

در فصل تابستان بهتر است از سایه های مایع که بسیار سریع جذب پوست می شوند و روی پوست می نشینند ، استفاده کنید و هیچگاه از سایه های چرب که پشت چشم می ماسند ، استفاده نکنید. استفاده از سایه های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم می شود.

استفاده از رژگونه

رژگونه های مایع برای فصل تابستان بسیار مناسب تر از رژگونه های پودری است زیرا ترکیب رژگونه های پودری با عرق ناشی از گرمای هوا روی پوست لکه های ناخوشایندی ایجاد می کند . پس بهتر است در این فصل یک لایه نازک رژگونه مایع استفاده کنید تا صورت شما چرب به نظر نرسد.

بخش دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند که از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید و با برس مخصوص رژگونه را بزنید و بعد از پخش رژگونه روی صورت آن را با پد پنکیک مخلوط کنید تا رنگ مصنوعی پیدا نکند.

انتخاب پودر مناسب

در تابستان از پنکیک های فشرده استفاده نکنید زیرا گرما و عرق آن ها سفت و غلیظ کرده و صورت را چرک نشان میدهد. پنکیک های غیر فشرده و پودری برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.

ریمل دائمی

در روزهای گرم تابستان به دلیل ازدیاد عرق ، مواد آرایشی پاک می شود پس بهتر است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است استفاده کنیم. در این روزها بهتر است از ریمل های ضدآب که دوام بیشتری دارند ، استفاده نمایید . ریمل های ضدآب با خاصیت چسب مانندی که دارند هیچ وقت در اثر گرما پخش نمی شوند.

مداد چشم و ابروی مناسب

در روزهای گرم تابستان که حتی پیاده روی نیز باعث می شود مداد زیر چشم بریزد حد المقدور از مداد چرب استفاده نکنیدو از مدادهای چشمی خشک برای فرم دادن چشم و ابرو می توانید استفاده کنید .

خط چشم

بهتر است در فصل تابستان که عرق ریزی مانع ماندگاری لوازم آرایش است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است و بیشتر دیده می شود استفاده کنیم. خط چشم ضدآب با خاصیت چسب مانند خود بر اثر گرما پخش نمی شوند، برای ماندگاری خط چشم از سایه های پودری روی پلک استفاده نماییدو خط چشم ضدآب را جایگزین مداد های چرب چشمی کنید.

رژلب مناسب

در فصل تابستان که بر اثر گرما لب ها خشک می شود از رژلب های 24 ساعته استفاده نکنید و بهتر است از برق لب که تقویت کننده است و روی لب ها ثابت می ماند ، استفاده کنید.

در صورت استفاده از رژ لب رنگ های روشن را انتخاب نمایید و برای پایداری بیشتر رژ بر روی لب، ابتدا روی لب ها پنکیک بزنید و بعد با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد خط لب بکشید ودر آخر با پخش خط لب روی لب و زدن یک رژ مناسب آرایش لبتان را تکمیل نمایید.

مداد ابرو

برای آرایش ابروهایتان در فصل تابستان به جای مداد ابرو از ژل ابرو بیرنگ استفاده کنید زیرا آرایش ابروی شما در این فصل ماندگاری زیادی ندارد ودر صورت استفاده از مداد ابرو پس از چند ساعت تعریق و قرار گرفتن در گرما و رطوبت همه آرایش ابروی شما پاک خواهد شد.

پس بهتر است در این روزها که آرایش طبیعی مد روز است به جای کشیدن ابروهای غیرواقعی به ابروهای طبیعی خود را با یک ژل ابروی بیرنگ و باکیفیت که پس از چند ثانیه خشک و تثبیت می شود فرم دهید و آن ها را زیباتر کنید . این روش آرایش ابرو بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی گیرد .

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

استفاده از روغن های سبک

برای جلوگیری از وز شدن موها بر اثر تعریق و گرما کمتراز کرم ها و ژل های حالت دهنده استفاده کنید و کمتر سراغ حالت دادن به موها بروید و اگر موهای صاف دارید آن ها را فر نکنید تا حالت موها به هم نخورد . بهتر است در این فصل برای حالت دادن به موها و گرفتن وز آن به جای استفاده از کرم و ژل مو از روغن های سبک و طبیعی مانند ترکیب روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا استفاده کنید .

دستمال اکسیژن رسان صورت

برای اینکه بتوانید در روزهای تابستان آرایش صورت را ثابت نگه دارید حتما دستمال اکسیژن رسان صورت به همراه داشته باشید تا در مواقع استفاده از آن چربی ها و عرق ها را از صورت شما پاک کند.

اسپری آب معدنی معجزه ای برای بالا بردن دوام آرایش

اسپری آب معدنی سبب مرطوب کردن و آبرسانی به پوست شده و میکاپ را درخشان و با طراوت میکند.اگر پوست چرب دارید و نمیتوانید از کرم های سنگین مرطوب کننده استفاده کنید اسپری آب معدنی بهترین راهی است که بدون چرب کردن، پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید و با آب رسانی مدارم از پیری پوست جلوگیری کنید.

اگر در طول روز احساسمی کنید آرایش روی صورت شما سنگینی میکند تنها چند اسپری از آب معدنی میتواند به پوست و آرایش شما طراوت مجدد ببخشد. اسپری آب معدنی در روزهای گرم سال به دلیل تبخیر شدن آب پوست بسیار مفید است همچنین در روزهای سرد زمستان که پوست خشک میشود اسپری آب معدنی نجات بخش پوست صورت شما خواهد بود.

 


پوست چرب مزایای زیادی دارد. پوست چرب دیرتر چروک می افتد، خطوط صورت کمتری روی پوست به وجود می آید و به طور طبیعی مرطوب می ماند که این ها از مزایای داشتن پوست چرب است. اما هرچیز خوبی جنبه بدی نیز دارد، به عنوان مثال خرید لوازم آرایشی که مدت زمان زیادی روی این نوع پوست ها بمانند کار دشواری است.
در این مقاله سعی بر این است که روش هایی ارائه دهیم تا آرایش روی پوست چرب ماندگاری بیشتری داشته باشد.لایه برداری:


لایه برداری از پوست بسیار مفید است ولی فراموش نکنید که لایه برداری بیش از حد از پوست منجر به چرب تر شدن پوست می شود. بنابراین باید در پوست های چرب بهتر است لایه برداری مناسبی صورت گیرد.آماده سازی پوست:


چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

اولین کار قبل از آرایش شستن پوست است. برای این منظور باید قبل از آرایش پوست را شسته و آلودگی های روی صورت و داخل منافذ پوستی را از بین ببرید. این کار باعث می شود تا آرایش شما مدت زمان بیشتری روی صورت تان باقی بماند.بستن منافذ پوستی:
 


کسانی که پوست چربی دارند پس از انجام آرایش روی صورت خود شاهد ماسیدن آرایش روی قسمت هایی از پوست که منافذ پوستی باز بوده اند، می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق باید بعد از تمیز کردن پوست سعی کنید منافذ باز آن را نیز ببندید.مرطوب سازی:


با استفاده از یک مرطوب کننده که ضد چربی بوده و حالت کرم مانند نداشته باشد پوست را مرطوب کنید. سپس روی صورت یک ضد آفتاب که SPF 15  و یا بالاتر داشته باشد را روی پوست بزنید. در خرید ضد آفتاب دقت کنید که در مواد تشکیل دهنده آن زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید وجود داشته باشد، زیرا هر دوی این مواد ضد باکتری  و ضد التهاب هستند.استفاده از پرایمر یا فیکساتور:


اگر می خواهید آرایشتان بیش از 5 ساعت روی صورت باقی مانده و خراب نشود باید آرایش خود را با یک پرایمر یا فیکساتور مات آغاز کنید.  این کار باعث می شود که آرایش به مدت بیشتری روی پوست باقی بماند.شروع آرایش:
پس از انجام زیرسازی های اولیه به روش های انجام آرایشی می پردازیم که روی پوست چرب ماندگاری کافی داشته باشد.


انتخاب کانسیلر مناسب:


 



 

در استفاده از کانسیلر همیشه آن را روی صورت زده و برای پخش آن از نوک انگشتان خود به جای انواع فرچه ها و اسفنج ها استفاده کنید. هیچ گاه از کانسیلر مایع استفاده نکنید. به جای آن می تواند از کانسیلر قلمی نیز استاده کنید.استفاده از کرم پودر مناسب:


 



 

استفاده از کرم پودر مناسب در پوست های چرب به معنی انتخاب کرم پودری است که چربی یا مواد چرب کننده داخل آن وجود نداشته باشد.تکنیک مناسب:
در پوست های چرب بهتر است برای زدن کرم پودر از فرچه مخصوص این کار استفاده کنید تا بتوانید منافذ پوستی را نیز پوشانده و مدت ماندگاری آرایش را نیز طولانی تر کنید. برای نقاط تیره پوست تان نیز از نوک انگشت حلقه تان استفاده کنید.سایه مناسب:


 



 

کسانی که پوست چربی دارند بهتر است که به جای استفاده از سایه های مایع از سایه های پودری استفاده کنند. برای زدن سایه نیز از فرچه مخصوص استفاده کنند تا منافذ پوستی دور چشم را بپوشانند تا سایه بهتر روی پوست بماد.رژ گونه:


اگر می خواهید با گذشت زمان آرایش روی گونه هایتان زیبا باقی بماند از فرچه بزرگی استفاده کرده و از رژ گونه های پودری استفاده کنید.رژ لب:


 


 



 

اگر پوست چربی دارید از رژ لب  های چرب استفاده نکنید. زیرا آن ها باعث می شوند که پوست شما از آن چه که هست چرب تر به نظر برسد. برای جلوگیری از این کار از رژ لب های مات استفاده کرده و در پایان نیز روی آن پنکک بزنید.برق لب:
اگر می خواهید از برق لب استفاده کنید، آن را در وسط لب بالایی و پایینی خود بزنید.
فراموش نکنید که قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. اگر این کار را فراموش کنید منافذ پوستی شما در طول شب بسته شده و با تولید چربی بیشتر احتمال زدن جوش و یا آکنه افزایش می یابد.



 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

چگونه در تابستان آرایش ماندگار تر و با دوام تری داشته باشیم؟ برای جواب این سوال و یادگیری تکنیک های صحیح با زیبامون در این پست همراه باشید.

در فصل تابستان به علت گرمای هوا آرایش بر روی صورت تثبیت نمی شود و بعد از مدتی کوتاه به هم می ریزد و برخی ازخانم ها با انجام اشتباهاتی در آرایش خود به تسریع این روند کمک می کنند. با زیبامون همراه باشید تا با یاد گرفتن تکنیک های صحیح، آرایش ماندگار تری داشته باشید.

 

 

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

بهتر است در ابتدای کار صورتتان را با آب سرد بشویید تا شاداب تر شود سپس مرطوب کننده بدون چربی یا آبرسان به پوستتان بزنید و بعد از آن کرم ضد آفتاب که از واجبات در فصل تابستان است، را به روی پوستتان بزنید و اگر پوست چربی دارید از کرم های فاقد چربی استفاده کنید. بعد از زدن کرم ضد آفتاب صبر کنید تا کاملا جذب پوستتان شود.

 

 

استفاده از پرایمر

در نقاطی از صورت که منافذ باز وجود دارد بهتر است پرایمر بزنیم تا از برق افتادن آرایش جلوگیری کنیم و به مدت ماندگاری آرایش اضافه کنیم. پرایمر سبک است و به راحتی بر روی پوست می نشیند و زیر ساز مناسبی برای آرایش محسوب می شود.

 

 

آرایش سبک تری انجام دهید.

برای جلوگیری از پخش شدن و به هم ریختگی آرایش بهتر است از محصولات پودری بیشتر استفاده کنید تا به جذب روغن اضافی کمک کند همچنین آرایش ملایم تری داشته باشید.

 

 

انتخاب کرم پودر مناسب

می توان از نوع های پودری و فاقد چربی کرم پودر استفاده کرد و باید در انتخاب کرم پودر دقت لازم را داشته باشیم تا مناسب پوست ما باشد.

با پد های آرایشی کرم پودر را بر روی صورتتان بزنید.

برای ماندگاری بالاتر بهتر است کرم پودرتتان را با براش یا اسفنج بر روی پوستتان بزنید و از زدن کرم پودر با انگشت دست خودداری کنید. با استفاده از پد های خشک می توانید رطوبت اضافی آرایش را با ضربه های نقطه ای بگیرید.

 

 

رژگونه ی کمتری بزنید.

در فصل تابستان به طور طبیعی به علت گردش خون به سمت گونه ها، گونه ها رنگ دارند و قرمز ترند. پس لازم نیست رژگونه ی زیادی بزنید همچنین بهتر است از رژگونه های ژلی یا مایع استفاده کنید که پخش نمی شوند.

 

 

آرایش مات را انتخاب کنید.

اگر پوست چربی دارید و دوست دارید آرایش ماندگار تری داشته باشید، آرایش مات را انتخاب کنید. این نوع از آرایش از مدل براق و کرمی دوام بیشتری دارد.

سایه و خط چشم

بهتر است از سایه کمتر استفاده کنید. سایه امکان پخش شدن بیشتری دارد و اصطلاحا پشت پلک چین می خورد. سایه های مایع که زود جذب می شوند و ثابت تر باقی می مانند می توانند راهکار خوبی برای این امر باشند. همچنین برای ماندگاری بیشتر خط چشم می توانید از کمی پرایمر استفاده کنید.

استفاده از خط لب و رژ لب

رژ لب با گرما می تواند پخش شود پس بهتر است قبل از استفاده از رژ لب از خط لب استفاده کنید تا جلوی پخش شدن رژ را بگیرد.همچنین راه حل دیگری برای این کار وجود دارد که بعد از زدن رژ لب با یک دستمال یا کاغذ، رطوب و روغن اضافه ی رژ را بگیرید.

 

 

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

پودر بیک

پودر بیک ماندگاری بالاتری به آرایش می بخشد. برای این که آرایش با دوام تری داشته باشید می توانید از پودر بیک کمک بگیرید.

 

 

اسپری فیکس کننده

در آخر آرایش استفاده از اسپری فیکس کننده را فراموش نکنید. اسپری آب معدنی سبب آبرسانی و شاداب تر کردن آرایش می شود. همچنین بهترین راه برای آبرسانی و مرطوب کنندگی بدون چرب کردن پوست و جلوگیری از چین و چروک است. اگر در طول روز احساس می کنید آرایش بر روی پوستتان سنگینی می کند با اسپری کردن آب معدنی به روی پوستتان طراوت و تازگی مجدد را به آرایشتان ببخشید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

ترفند هایی برای ماندگاری بیشتر لاک

روش های صحیح پاک کردن آرایش

مدل آرایش لایت جدید + عکس

 


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

 

 

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

اگر پوست شما خشک است و می خواهید آرایشتان تمام روز خوب به نظر برسد، باید پوستتان را تغذیه کنید. و به این معنی است که شما باید در انتخاب نوع لوازم آرایش خود دقت کنید وهمچنین قبل از آرایش به پوست خود برسید. این 8 روش که از سوی یک هنرمند آرایشگر و متخصص پوست ارائه شده است، به شما می گوید که چه باید بکنید و چگونه انجامش دهید.

 

1. دنبال مایعات و کرم های آرایشی باشید.

اگر پوست شما مستعد پوسته پوسته شدن است یا پینه های خشک می زند، کرم زیرسازی مایع یا روغن دار استفاده کنید. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، از مرطوب کننده های رنگ دار استفاده کنید که مانند کرم زیرسازی نازک عمل می کند.

 

بنابراین اگر پوست شما از نوع خشک است، باید توجه کنید که نباید کرم مرطوب کننده رنگ دار خود را جایگزین کرم مرطوب کننده متداول خود ، بسازید.

نکته بعدی کرم مرهم زیبایی است. کرم مرطوب کننده محصولی است که چندین کار را با هم انجام می دهد و نه تنها پوشش دهنده و پنهان کننده قسمت های مختلف پوست است، بلکه حاوی مواد مفید آب رسان به پوست مانند اسید هیلارونیک و ویتامین ب نیز، می باشد.

 

2. لبان خود را صاف و صیقلی کنید.

پوستهای خشک و مرده، یا رژ لب مایع ، نمی توانند رطوبت را نگه دارند. لبان خود را هفته ای یکبار با محلول خانگی شکر و عسل ، شاداب کنید. شکر بافت های مرده پوست را ، می اندازد در عین حال عسل نیز به پوست لب ، برای جذب آب کمک می کند. همچنین می توانید با یک مسواک مرطوب بدون خمیردندان ،پوست لب را به آرامی آب رسانی کنید.

 

3. یک فرمول درست برای لبان خود انتخاب کنید.

اگر لبان شما به راحتی خشک می شوند، از رژلبهای مات و یا رژ لب با ماندگاری طولانی استفاده نکنید. چون باعث می شود لبانتان خیلی سریع خشک شوند. بجای آن از رژلب مایع یا یک لایه نازک ماتیک استفاده کنید که لبانتان را شادابتر نشان می دهند و خودتان نیز حس شادابی می کنید.

4. پودرهای آرایشی را کنار بگذارید.

بدون توجه به آنچه فروشنده های فروشگاه های آرایشی به شما می گویند، اگر پوست شما مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن است، به گفته هنرمند آرایشگر بوستون “دانا توماس” نباید از پودرهای آرایشی استفاده کنید.

 

اگر پوست شما خشک است ولی در نواحی پیشانی، بینی و چانه براق است، می توانید کمی از پودرهای آرایشی فقط در همین نواحی استفاده کنید. در غیر این صورت اصلا از این پودرها استفاده نکنید.

 

5. جلا دهنده ی پوست را هم به آرایش خود اضافه کنید.

اگر متوجه شدید که آرایش شما، پس از دو ساعت ،در حال پوسته و لایه لایه شدن است، به دلیل زیاد شدن پوستهای خشک و مرده در صورت شماست. در این صورت از یک کرم مرطوب کننده ی ملایم به طور روزانه استفاده کنید. به گفته خانم دکتر الیزابت تازی متخصص پوست و زیبایی باید لایه های مرده پوست را از صورت بردارید و سپس از مواد آب رسان پوست در زیر آرایش تان استفاده کنید.

 

6. یک شاداب کننده پوست همراه خود داشته باشید.

برای اینکه به مرطوب بودن پوستتان در طول روز کمک کنید، یک آب افشان آرایشی کوچک ، همراه خود داشته باشید. کمی آب افشانی به صورت ،می تواند به معتدل شدن پوست خشک کمک کند و از پوسته شدن آرایشتان ، جلوگیری می کند.

 

7. از مرطوب کننده ها مضایقه نکنید.

پوست های خشک ،چربی خیلی کمی تولید می کنند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها به معتدل شدن پوست تان خیلی کمک می کنند. بجای لوسیون، از کرم غلیظی استفاده کنید که نیاز پوست خشک شما را مرتفع سازد. مرطوب کننده ها یا سرمی که حاوی اسید هیلارونیک باشد از جمله مواد آبرسان پوست هستند که استفاده از آنها مفید است.

 

به گفته خانم توماس، کسانی که پوست خشک دارند، باید مرطوب کننده ها را به تمام صورت حتی به گردن و ناحیه سرو سینه بمالند.

 

8. آب زیاد بنوشید.

اگر لب ها و پوست شما خشک است، می تواند به رژیم غذایی شما مربوط باشد. آیا به اندازه کافی در طول روز آب می نوشید؟ رژیم غذایی که شامل کافئین و الکل به مقدار زیاد باشد، پوست را به راحتی در معرض خشکی قرار می دهد.

منبع: مجله پزشکی مادر

زیبایی خود را دوچندان کنید


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس


واسه همه چی جا هست!


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


طراحی و بازسازی فضای داخلی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

آرایش اگر روی پوست تمیز باشد ماندگاری طولانی تری خواهد شد. پوست را لایه برداری کرده و آن را به صورت طبیعی با نوشیدن آب مرطوب نگاه دارید. روغن های روی سطح پوست موجب از بین بردن سریع آرایش می شود.1.تمیز نگاه داشتن پوست آرایش اگر روی پوست تمیز باشد ماندگاری طولانی تری خواهد شد. پوست را لایه برداری کرده و آن را به صورت طبیعی با نوشیدن آب مرطوب نگاه دارید. روغن های روی سطح پوست موجب از بین بردن سریع آرایش می شود، بنابراین پیش از آرایش پوست را تمیز کرده و قبل از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر آرایش را روی پوست خشک انجام دهید زود پوسته پوسته می شود.۲. استفاده از پرایمر پرایمر مانند یک سد بین پوست و کرم پودر عمل می کند. کمک می کند پایه آرایش طولانی تر روی پوست بماند. پرایمر اجازه نمی دهد پوست چرب شود. پوست را یک دست کرده و اجازه می دهد پوست به خوبی نفس بکشد. پرایمرها یکی از بهترین جذب کننده های چربی هستند. بنابراین رژگونه روی پوست ساعت ها خواهد ماند. ۳. استفاده صحیح از کرم پودر بهتر است از کرم پودرهای مرطوب اجتناب کنید، زیرا ماندگاری زیادی ندارند. از نوع پودری یا ضد آب برای وقتی که به ماندگاری طولانی تر نیاز دارید استفاده کنید. مقداری از کرم پودر را در مرکز صورت زده و آن را به آرامی به اطراف ترکیب کنید. به آرامی دستمال را به دور صورت فشار دهید تا کرم پودر ثابت شود. ۴. استفاده از یک پودر با کیفیتحتی زمانی که عرق می کنید، اگر یک پودر مات با کیفیت زده باشید طولانی تر خواهد ماند. از یک کرم پودر روشن تر و پودر تیره تر استفاده کنید تا اگر آرایش پاک شد، چهره تان لکه دار دیده نشود. از یک پودر مات و از یک برس بزرگ پرز دار برای زدن پودر استفاده کنید. ۵. اجازه دهید لب ها طولانی مدت بدرخشداستفاده از برق لب یا رژلب های براق ماندگاری ندارند. باید آنها را با یک فرمولاسیون مات جایگزین کنید تا رنگ آن طولانی تر بماند. پیش از زدن رژلب حتما لب ها را مرطوب نگاه دارید. همچنین استفاده از خط لب مات نیز تا حدی رنگ رژ لب را بر روی لب حفظ می کند. اگر فکر می کنید رژلب هایتان به ویژه در طول هوای گرم نتیجه بهتری در این مورد نمی دهد می توانید آنها را برخی اوقات در یخچال نگهداری کنید. ۶. روی ریمل کار کنید با زدن ریملی با فرمولاسیون ضد آب از ریخته شدن ریمل جلوگیری کنید. این کار باعث ماندگاری طولانی تر آن می شود. به خاطر داشته باشید که ریمل همچنین اگر دو بار بر روی مژه های پودری زده شده باشد ماندگاری اش بسیار طولانی تر خواهد شد.منبع:آرایشیک

 

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

زیبایی خود را دوچندان کنید


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شب یلدا، یکی از خاطره‌انگیزه‌ترین شب های سال برای ایرانیان است. خیلی از افراد دوست دارند که در این شب خاص، زیباتر از همیشه باشند. اگر دوست دارید برای شب یلدا آرایش صورت جذاب و البته ماندگاری داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. در این مقاله آموزش صفر تا صد یک آرایش صورت مناسب شب یلدا به همراه نکات کلیدی آن را آماده کرده‌ایم تا با خیالی راحت در این شب طولانی بدرخشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیزی به فکر خرید بهترین لوازم آرایشی از بهترین مارک کرم پودر گرفته تا دیگر لوازم آرایشی، باشید؛ چراکه کیفیت محصولات آرایشی تأثیر مستقیمی روی زیبایی میکاپ شما دارد.

خیلی از افراد دوست دارند که آرایش زیبا و ماندگاری داشته باشند. از طرفی بهتر است بدانید داشتن پوست سالم و تمیز سهم بسیاری در ماندگاری، جذابیت و یکدست بودن میکاپ دارد. با این حال بسیاری از خانم‌ها از پاکسازی اصولی پوستشان غافلند. از آنجایی که معمولاً مراسم شب یلدا طولانی است، ماندگاری آرایش صورت خیلی حائز اهمیت است. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم نوع و نیاز پوست خود را بشناسید. سپس متناسب با آن از اسکراب، ماسک صورت و تونر برای پاکسازی صورت استفاده کنید.

اگر می‌خواهید آرایش ماندگاری داشته باشید، زیرسازی آرایش خود را بر طبق مراحل زیر انجام دهید:

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

کانتورینگ یکی از مهم‌ترین مراحل در آرایش صورت مناسب شب یلدا است. همان‌طور که می‌دانید از کانتورینگ برای فرم‌دهی موقتی پوست کمک گرفته می‌شود. با این حساب بهتر است ابتدا فرم صورت خود را مشخص کنید. سپس متناسب با آن و به کمک پالت کانتور یا کرم پودر تیره‌تر از رنگ پوستتان، صورت خود را کانتور کنید.

برای آرایش صورت مناسب شب یلدا، بعد از کانتورینگ نوبت به آرایش چشم و ابرو می‌رسد. ابتدا با یک برس سعی کنید ابروهای خود را به سمت بالا شانه کنید. برای قرینه‌سازی ابرو و پرکردن جاهای خالی آن، می‌توانید از سایه یا مداد ابرو استفاده کنید. دقت داشته باشید که ابرو را به‌طور یکنواخت پررنگ نکنید؛ چراکه این کار از زیبایی آرایشتان می‌کاهد. پس بهتر است خیلی کم‌رنگ و طبیعی به آرایش ابرو بپردازید. یک ابروی طبیعی در قسمت تاج کم رنگ و در قسمت شکستگی، پررنگ‌تر است. ضمناً بعد از آن می‌توانید برای ثابت و یکدست کردن جهت موهای ابرو از ریمل ابرو یا ژل ابرو استفاده کنید.

آرایش چشم در آرایش صورت مناسب شب یلدا نقش پررنگ و حیاتی دارد. برای این کار بهتر است ابتدا رنگ سایه چشم خود را متناسب با سبک آرایش و لباس خود انتخاب کنید. بعد از زدن سایه، وقت استفاده از مداد چشم یا خط چشم است. در ادامه بعد از کشیدن خط چشم، با دقت یک لایه ریمل را روی مژه های خود بکشید. سپس در صورت علاقه، مژه مصنوعی را روی مژه ها گذشته و دوباره ریمل بزنید.

رژ لب قرمز از برازنده‌ترین لوازم آرایشی برای استفاده در آرایش صورت مناسب شب یلدا است. لبخند خانم‌های زیبارو با آرایش لب قرمز اناری در شب یلدا قطعاً جذابیت بی‌حدی دارد. بنابراین در مهمانی این شب به هیچ عنوان رژ قرمز را فراموش نکنید. شما می‌توانید برای جذاب‌تر شدن میکاپتان با کمک یک خط لب تیر‌ه تر از رنگ رژتان گوشه های لب را پررنگ کنید.

بعد از انجام مراحل بالا، کمی از آینه فاصله بگیرید سعی کنید واقع‌بینانه آرایش صورت خود را ارزیابی کنید. هر قسمت از صورت که نیاز به اصلاح داشت، با دقت آن ایراد را رفع کنید. پیشنهاد می‌کنیم در انجام این عمل وسواس نداشته باشید؛ چراکه ممکن است آرایشتان خراب شود. بعد از بررسی نهایی صورت،‌ بهترین مارک کرم پودر خود برداشته و با آن قسمت‌هایی از صورت که نیاز به پوشش بیشتری دارند را با کمک براش یا اسنفج آرایشی کاور کنید.

بعد از اتمام مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم، نوبت به استفاده فیکس کننده آرایش صورت می‌رسد. فیکساتور در انواع مختلف پودری، اسپری و … تولید و روانه بازار شده است. برای تثبیت آرایش صورت مناسب شب یلدا باید به کمک یک براش مویی مخصوص از پودر فیکساتور به مقدار لازم روی صورتتان بزنید. اگر از اسپری فیکس کننده نیز استفاده می‌کنید، فقط کافیست چشمان خود را ببندید و سپس فیکساتور رو در فاصله حدوداً ۲۰ سانتی متری از صورت، روی آرایشتان اسپری کنید. با این کار آرایشتان تا پایان مهمانی تکان نمی‌خورد. 😉

امیدواریم به کمک مراحلی که برای آرایش صورت مناسب شب یلدا یادآور شدیم، آرایشی زیباتر از همیشه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین مارک کرم پودر و سایر لوازم آرایشی به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در پایان خواندن مقاله‌ی «بررسی نکات مهم برای انتخاب بهترین مارک کرم پودر» را از دست ندهید و ما را از پیشنهادات خود در بخش دیدگاه‌ها برای داشتن آرایشی ماندگار بی‌نصیب نگذارید.

ثبت دیدگاه شما صرف نظر از پاسخگویی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی *

آدرس ایمیل *

وبسایت/وبلاگ

هنگامی که به دیدگاه من پاسخ داده شد، مرا از طریق ایمیل باخبر کن.

متن دیدگاه

You may use these HTML tags and attributes:



Special Price

‎155,800 تومان


Regular Price:

‎190,000 تومان


Special Price

‎126,600 تومان


Regular Price:

‎149,000 تومان


Special Price

‎126,600 تومان


Regular Price:

‎149,000 تومان


Special Price

‎147,000 تومان


Regular Price:

‎173,000 تومان


Special Price

‎160,200 تومان


Regular Price:

‎188,500 تومان

با اشتراک در خبرنامه اُردمی، از آخرین تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه، مقالات علمی در حوزه
زیبایی و
تندرستی و بسیاری مطالب دیگر مطلع شوید.

اُردمی، یک مرجع تخصصی در حوزه زیبایی و تندرستی است که می‌کوشد آگاهی و شناخت شما
را
نسبت به
کلیه نکات و ملاحظات مربوط به انتخاب، خرید و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی افزایش
دهد؛ تا
بتوانید هر چه بیشتر تاثیر مطلوب آن‌ها را احساس کنید.
بیشتر بخوانید

آیا می خواهید در تابستان آرایش بادوام تری داشته باشید؟

از ریختن و پخش شدن آرایشتان در هوای گرم ناراحت هستید؟

چرب شدن آرایش و براق شدن آن آزارتان می دهد؟

قطعا هیچ خانمی دوست ندارد دائم کیف لوازم آرایشش را با خود همه جا حمل کند و آرایشش را تجدید کند. بسیاری از خانم ها هم بیشتر زمان خود را در بیرون از منزل و ساعت ها در محیط کاری هستند و امکان تجدید میکاپ و زمانی برای تمیز و مرتب کردن آرایش را ندارند. در کنار تمامی این موارد، تجدید این کار در حالت کلی هم زمانبر است و هم آزاردهنده است.چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

فیکساتورها همانند کانتور و هایلایتر که مکمل یکدیگر و آرایش شما هستند، تکمیل کننده میکاپ بوده و استفاده از هرگونه مدل این محصول چه بصورت مایع و چه پودری برای بالا بردن دوام آرایش شما نیاز است. اگر که شما به دنبال آرایش هایی تمیز و بدون نقص هستید به شما توصیه می کنیم در ابتدای آرایش از پرایمر و زیرساز و در انتهای آن از تثبیت کننده ها استفاده کنید.

با روش ها و استفاده از فیکساتورهای آرایشی که برای این منظور طراحی شده اند، می توان به میکاپی بادوام تر رسید و زمان تجدید آرایش را طولانی تر کرد.

برای رسیدن به جواب تمامی سوال ها در بالا و یادگیری تکنیک ها و روش های اصولی آرایش ماندگار با این مطلب الانزا همراه باشید.

پاکسازی و شست و شو روزانه پوست نه تنها پوستی صاف، شفاف و نرم و لطیف را به ارمغان می آورد، بلکه پوست را آماده میکاپ می کند؛ لوازم آرایشی به خوبی روی پوست می نشینند و آرایش تمیزتری خواهید داشت.

حتی اگر آرایشی هم ندارید، روزانه پوستتان را با پاک کننده های صورت و سازگار با پوست بشویید، به این ترتیب تمامی آلودگی ها از روی پوست برداشته می شوند. پاکسازی روزانه پوست، تمامی چربی ها را از بین برده، پوست دچار مشکلاتی از قبیل جوش، آکنه و اگزما نمی شود.

در صورتی که آرایش دارید، حتما قبل از خواب، صورتتان را بشویید. فیس براش های دستی و برقی، ابزاری مفید و کارآمد در پاکسازی عمیق تر پوست هستند.

بعد از شست و شو کامل، می توانید از تونرها برای تمیزتر شدن پوست کمک بگیرید. تونرها به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که دارند، آلودگی هایی که قابل مشاهده نیستند را نیز پاک می کنند.

انواع ماسک ها می توانند به لایه برداری و پاکسازی بهتر پوست کمک کنند. هفته ای دو بار از ماسک های لایه بردار استفاده کنید.

بعد از شست و شو صورت، زیرسازی درست و اصولی، بهترین راه برای رسیدن به آرایش ماندگار است. برای زیرسازی از پرایمر استفاده کنید. پرایمرهای فاقد چربی نسبت به سایر پرایمرها در اولویت هستند.

پرایمر هم تمامی لک ها و جای جوش ها را کاور می کند و هم دوام میکاپ را بالاتر می برد. یک زیرسازی خوب با پرایمر، آرایش را تا ساعت ها روی پوست حفظ می کند. پرایمر به عنوان یک پایه برای ماندگاری بیشتر کرم پودر و پنکیک عمل می کند.

نکته حائز اهمیت در انتخاب کرم پودر، مات و فاقد چربی بودن آن است. کرم پودرهای مات نسبت به کرم پودرهای معمولی و براق، ماندگاری بیشتری دارند. کرم پودرهای مات، حتی در تابستان و هوای گرم، نمی ریزند، پاک نمی شوند و ظاهر طبیعی و مات خود را حفظ می کنند.

از آن جایی که پوست های چرب، به خودی خود چرب هستند، بایستی از کرم و لوازم آرایشی استفاده کنند که چربی پوستشان را تشدید نکند.

کرم پودرهای مات و فاقد چربی بهترین گزینه برای پوست های چرب هستند. توجه داشته باشید برای رسیدن به یک میکاپ بی نقص و تمیز، بایستی کرم پودر را با براش آرایشی مخصوص کرم پودر که سری بزرگی دارد، پخش کنید، در این حالت کرم پودر خیلی تمیز و یکنواخت در تمامی قسمت ها پخش می شود، علاوه بر این پوست به واسطه دست ها آلوده نمی شود.

نکته دیگر در استفاده از کرم پودر برای رسیدن به آرایش ماندگار، میزان کرم پودر است. یک لایه نازک از کرم را روی صورت پخش کنید.

استفاده بیش از حد از این محصول، علاوه بر ماسیده شدن، از دوام آرایش هم می کاهد. بعد از پخش کردن کرم پودر به وسیله براش آرایشی، در این مرحله می توانید از پنکیک استفاده کنید.

آرایش های سبک نسبت به آرایش های غلیظ و سنگین دوام و ماندگاری بیشتری دارند. یک پنکک خوب و مطلوب، محصولی است که از درجه کیفی بالایی برخوردار باشد. از متریال خوبی تهیه شده باشد و حساسیتی ایجاد نکند. آرایش های ملایم و سبک ساعت های بیشتری بدون تغییر روی پوست می مانند. برای آرایش های سبک، پرایمر، پنکک و کرم پودرهایی با فرمولاسیون سبک انتخاب کنید.

چرب و روغنی شدن پوست، از ماندگاری آرایش می کاهد. بنابراین اگر بین مدل های مختلف پنکیک مردد مانده اید، مدلی را انتخاب کنید که کاملا عاری از چربی و مات باشد.

این مدل پنکیک ها کوچکترین چربی روی پوست را جذب کرده و ظاهر طبیعی و ماتی به پوست داده و دوام بیشتری به آرایشتان می دهند.

مدادهای چشم، انتخاب های خوبی برای آرایش ماندگار نیستند؛ خیلی زود پاک می شوند و شما را به دردسر می اندازند. خط چشم های مایع و ژلی که خاصیت ضد آب دارند، مانند چسب روی پوست می مانند.

حتی در فضای استخر و یا در آب و هوای گرم و تابستانی که تعریق زیاد است، خیالتان راحت است که خط چشمتان تکان نمی خورد.

برای تثبیت و دوام بیشتر آرایش چشم، در کنار استفاده از سایه های پودری و خط چشم ضد آب، بایستی ریمل چشمی انتخاب کنید که ضد آب باشد.

ریمل های ضد آب نسبت به سایر ریمل ها، فرمولاسیون سخت تری دارند و تنها با پاک کننده های مخصوص چشم و محلول های پاک کننده با پایه روغنی پاک می شوند.

این ریمل ها در فضای استخر، هوای گرم تابستان و هوای بارانی پاییز نمی ریزند، زیر چشم ها را سیاه نمی کنند و آرایش را خراب نمی کنند.

مداد لب به تنهایی هم می تواند مفید و کارساز باشد. مداد لبی را انتخاب کنید که رنگی نزدیک به پایه رنگ رژ لب داشته باشد؛ در این حالت هارمونی بهتر و طبیعی تری ایجاد می شود.

هر چند اساسا مداد لب برای کشیدن خط لب و مرز لب طراحی شده، با این حال می توانید به کمک آن، رژ لبتان را ماندگارتر کنید. اگر نمی خواهید رژ لبتان زود پاک شود، پیشنهاد می کنیم ابتدا لب ها را با مقدار کمی پودر پنکیک بپوشانید، سپس خط لب را بکشید. بعد از کشیدن خط لب، روی لب ها را با مداد لب کامل بپوشانید و در نهایت رژ لب بزنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، مداد لب فاقد چربی و رژ لب مات انتخاب کنید.

فیکساتور با نام تثبیت کننده آرایش هم شناخته می شود و همان طور که از نامش برمی آید به طور تخصصی برای ثبات بیشتر آرایش طراحی شده است.

اگر می خواهید در مراسم یا جشنی حضور داشته باشید و ساعت ها آرایشتان ثابت بماند، استفاده از تثبیت کننده آرایش را از یاد نبرید.

اگر در تمامی مراحل از لوازم آرایش سبک و فاقد چربی استفاده کنید و در نهایت فیکساتور را روی کل آرایش بزنید، دیگر نگرانی از بابت ریزش یا پاک شدن وجود ندارد.

فیکساتور را می توانید به صورت پودر یا اسپری تهیه کنید. انتخاب بین فیکساتورهای پودری شکل و اسپری فیکساتور کاملا سلیقه ای است.

اسپری های فیکساتور در سال های اخیر روانه بازار شده اند و کاربری راحت تری دارند، با این حال مدل های پودری آن متداول تر هستند.

فیکساتورها به لحاظ کاربری نیز به دو دسته تقسیم می شوند. فیکساتورهای قبل از آرایش و فیکساتورهای بعد از آرایش؛ استفاده از فیکساتورهای قبل از آرایش اجباری نیست، با این حال استفاده از آن ها می تواند نقش به سزایی در دوام آرایش داشته باشد.

برای استفاده از این مدل فیکساتورها، پیش از شروع آرایش، مقداری از آن را روی پوست تمیز اسپری کنید، با این کار منفذها به طور موقتی بسته شده و از تعریق جلوگیری می شود.چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم

فیکساتورهای بعد از آرایش، بعد از اتمام کامل میکاپ مورد استفاده قرار می گیرند. این فیکساتورها می توانند آرایش چشم، رژ لب و مداد لب را هم فیکس کنند.

توجه داشته باشید که برای استفاده، چشم ها را کامل ببندید، سپس فیکساتور را روی کل صورت اسپری کنید تا مواد آن وارد چشم ها نشود.

فرقی نمی کند پوستی چرب یا مختلط دارید و یا پوستتان معمولی و خشک است؛ مطمئنا برای شما بسیار پیش آمده که بعد از چند ساعت آرایشتان چرب و روغنی شده، ظاهر مرتب اولش را از دست داده و یا در مواردی بیشتر میکاپتان پاک شده است.

در این نوشتار سعی بر این داشتیم با ذکر اصول و تکنیک های آرایش صحیح و استفاده از لوازم آرایشی مناسب، شما را در رسیدن به آرایش ماندگارتر کمک کنیم.

انواع و اقسام محصولات آرایشی سبک، فاقد چربی و ضد آب نظیر پنکیک، کرم پودر، مداد لب و فیکساتور از برندهای ایرانی و خارجی را می توانید در قسمت لوازم آرایشی فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و به صورت اینترنتی خریداری کنید.

بسیار عالی مقاله کاملی بود

خوشحالم که دوست داشتید.

مرسی ازمطالب مفیدتون، بسیار عالی

سپاس

مطلب خوب و مفیدی بود

خوبی از خودتونه : )

مرسی از مطالب مفیدتون

لطف شماست.

دیدگاه

تصویر امنیتی *

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم
چگونه ارایش ماندگاری داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *