چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

 
helpkade
چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم
چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

اغلب رابطه‌های عاشقانه پس از مدتی آن شور و هیجان اولیه خود را از دست می‌دهد، چرا که معمولا زوجین برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه خود کاری نمی‌کنند. عشق نیز مانند یک گلدان به توجه و رسیدگی نیاز دارد؛ تا زمانی که به گلدان‌تان آب دهید، سبز و باطراوت خواهد بود. سرد شدن رابطه زوجین در هر مرحله ای از ازدواج ممکن است پیش بیاید. چه بسیار زوج‌هایی که عاشقانه ازدواج کرده‌اند، اما سرانجام از یکدیگر جدا شده‌اند. در حالی که با تغییر نگرش‌شان نسبت به ازدواج و عشق، می‌توانستند زندگی مشترک خود را نجات دهند. پس پیش از آن که دیر شود، علت تغییر رفتارهای همسرتان را پیدا کرده و برای جلوگیری از سرد شدن رابطه‌تان قدمی بردارید. با حفظ عشق در رابطه می‌توانید خانواده سالم خود را شکل دهید. برای آگاهی بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

شما در دنیایی رویایی و افسانه ای زندگی نمی‌کنید، پس باید با دیدی واقع گرانه در مورد مهارت‌های زندگی آگاهی کسب کنید و دنیای عاشقانه خودتان را بسازید. اکثر انسان‌ها می‌کوشند عشق زندگی خودشان را پیدا کنند، ولی کمتر کسی برای حفظ روابط رومانتیک خود تلاش می‌کنند. چرا می‌گویند عشق در نرسیدن است؟ آیا این وظیفه هر زوجی نیست که در جهت نقض این گفته گامی بردارد؟ رابطه عاشقانه با جادو و خیال حفظ نمی‌شود بلکه تلاشی پایدار می‌طلبد. برای رسیدن به این منظور نکات مهم همسرداری را به اجرا درآورید.

آنچه در حفظ رابطه رومانتیک و جلوگیری از سسرد شدن رابطه به شما کمک می‌کند این است که هیجان‌هایتان را به خوبی شناسایی، ابراز و مدیریت کنید و از طرفی بکوشید هیجان‌های طرف مقابل‌تان را نیز بشناسید. لزومی ندارد که فقط هیجان‌های مثبت خودتان را ابراز کنید؛ بلکه در زمان ناراحتی و عصبانیت با همسر خود صحبت کنید. درگیری و تنش بین زوجین امری معمول است، پس از صحبت در مورد نگرانی‌هایتان نترسید. اینکه چگونه با این تعارض‌ها و درگیری‌ها برخورد می‌کنید، اهمیت دارد. این نوع تعامل راز خانواده‌های موفق است، برای اطلاع از ویژگی‌های خانواده موفق کلیک کنید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

ممکن است گمان کنید زمانی که فرد ایده آل‌تان را پیدا کردید، او باید شما را همان طور که هستید بپذیرد. درست است که همسرتان باید شما را با خوبی‌ها و بدی هایتان بپذیرد، ولی لازم است برای حفظ رابطه عاشقانه تان، در جهت ایجاد تغییرات سازنده و بهبود ابعاد شخصیت‌تان حرکت کنید تا همسرتان نیز برای تغییر گامی بردارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابعاد شخصیت کلیک کنید.

جالب است بدانید هر آنچه که باعث پیشرفت در زندگی  و بهبود شرایط موجود شود؛ می‌تواند در موفقیت زندگی عشقی‌تان تاثیر چشمگیری داشته باشد. این موضوع به خصوص در مورد زنان صدق می‌کند چون آن‌ها خواهان پیشرفت شوهران‌شان هستند. زندگی در طولانی مدت می‌تواند چالش برانگیز باشد پس افرادی که توانایی خود را در حوزه‌های مختلف زندگی نشان می‌دهند، به احتمال بیشتر روابط عاشقانه پایدارتری را ایجاد می‌کنند. موفقیت و پیشرفت نشان دهنده تلاش در موقعیت‌های مختلف است. حفظ رابطه عاشقانه هم نیازمند تلاش مداوم برای بهتر کردن شرایط می‌باشد. در صورتی که گره ای در زندگی مشترک تان وجود دارد و مدت‌هاست که باز نشده، حتما برای حل آن به مشاوره خانواده مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

سعی کنید روابط عاشقانه خود را بر اساس سه مولفه صمیمت، تعهد و شهوت (عناصر عشق) بسازید و همواره بکوشید این اصول را در روابط خودتان حفظ کنید تا علاوه بر تجربه لحظات زیبای با هم بودن، بتوانید عشقی پایدار را تجربه کنید. برای آگاهی بیشتر در زمینه عناصر عشق کلیک کنید. 

زمانی که به گذشته رابطه تان برمی‌گردید چه افکاری زنده می‌شوند؟ آیا هیجان‌های مثبت و خاطرات زیبا در ذهنتان مرور می‌شود یا ناراحتی عمیق و عصبانیت به دلیل لحظات دردناکی که با هم داشتید؟ هر چه گذشته‌ای که با یکدیگر ساختید زیباتر باشد به احتمال بیشتری آینده ای لذت بخش، برایتان رقم خواهد خورد. پس برای داشتن لحظات رومانتیک تلاش کرده و به یکدیگر احترام بگذارید. خاطرات به یاد ماندنی که از با هم بودن در ذهنتان حکاکی می‌شود، مانند سرمایه گذاری برای مقابله با مشکلاتی است که شاید در آینده پیش روی‌تان باشد. پس ابراز عشق را فراموش نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابراز عشق در خانواده کلیک کنید.

یکنواختی و روزمرگی از مهم ترین عوامل سرد شدن رابطه عاشقانه است. دوست داشتن و عشق ورزیدن امری است که هیچ گاه تکراری نخواهد شد اما یکنواختی‌های معمول می‌تواند باعث سردی آن شود. پس تا حد امکان این روزمرگی‌ها را از بین ببرید. مثلا ناگهان برنامه یک سفر کوتاه و غیرمنتظره را بچینید و یا حتی با یک شاخه گل، عشق خود را سورپرایز کنید. 

هرقدر هم که عاشق هستید، باید هر چند وقت یکبار این را به خودتان یادآوری کنید. برای جلوگیری از سرد شدن رابطه لازم است که ویژگی‌های فرد مقابل خود را مرور کنید تا دلیل دوست داشتن او برایتان یادآوری شود. فراموش نکنید که با شناخت مداوم خود و فرد مقابلتان، عشق و دوست را تمرین کرده و رابطه خود را بهبود می‌بخشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه بین زوجین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

بلاگ » زندگی مشترک » 4 راه جلوگیری‌ از سرد شدن رابطه ی‌ عاشقانه

راهکار اول چیزی است که همه می‌دانیم و آن‌‌قدر بدیهی به نظر می‌رسد که گاه از خاطرمان می‌رود. وقتی کسی را دوست داریم دل‌مان می‌خواهد وقت زیادی را با او بگذرانیم. اما این باهم بودن به معنای این نیست که هرکدام کار خودمان را بکنیم؛ بلکه قرار است برای لحظه‌لحظه‌اش برنامه‌‌ریزی کنیم و خلاقیت داشته باشیم. گوشی‌هایمان را کنار بگذاریم و تجربه‌های مشترک داشته باشیم. فیلمی را که هر دو دوست داریم ببینیم، با هم غذا درست کنیم و میز غذا را بچینیم، خاطره تعریف کنیم و بخندیم. خریدرفتن یا حتی تمیزکردن خانه با هم می‌تواند بخش دیگری از کارهایی باشد که با عشق با هم انجام می‌دهیم.

دونفری که همدیگر را دوست دارند به این موضوع آگاهی دارند که طرف‌شان دوست‌شان دارد، اما خیلی وقت‌ها لازم است عشق‌مان را یادآوری کنیم؛ واقعیت این است که ابراز عشق باعث می‌شود آن لحظه‌های ناامیدی و تکراری‌شدن دیرتر به سراغ‌مان بیاید و باورمان به معجزه‌ی عشق بیشتر شود. گفتنِ یک دوستت دارمِ ساده‌ی صبح‌گاهی، نوشتنش روی تکه‌کاغذی که کنار چند شاخه گل نرگس جا خوش می‌کند، یا بیان‌کردنش از پشت تلفن آن‌هم وقتی کسی انتظارش را نمی‌کشیده، انرژی‌ای دارد که تا روزها سرجایش باقی می‌ماند.

تمام لذت زندگی به این است که نمی‌دانیم لحظه‌ی بعد چه چیز در انتظارمان است؛ آن‌هم وقتی روزمرگی همه جا کمین کرده است. دوست‌داشتن تکراری نمی‌شود و همیشه تازه است، فقط نیازمند سرکشی روزانه است. نیازمند غافلگیری است تا بعدازظهری عادی و تکراری را مثل همان روزهای اول آشنایی کند؛ خانه‌ای که در غروب یک روز معمولی‌اش روی میز کنار چای عصرانه شمع روشن شده باشد یا هدیه‌ی کوچکی که در کتابخانه انتظار عزیزمان را بکشد، بلیط سفر دونفره‌ای که بی‌برنامه‌ریزی قبلی خریداری شده یا شاخه گلی که می‌شود یک روز ظهر خسته‌ی کاری برای کسی که دوستش داریم بفرستیم نه تنها از سرد شدن رابطه‌ی عاشقانه جلوگیری می‌کند بلکه معجزه‌ی عشق را چندبرابر می‌کند.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

آدم‌ها به توجه نیاز دارند و با وجود دانستن این مساله انگار هرقدر که زمان می‌گذرد برای هم عادی‌تر می‌شویم و دیگر یادمان می‌رود که طرف مقابل‌مان همانی بوده که با دیدنش توی دل‌مان خالی می‌شده و حتی به وقت حضور هم دل‌تنگش بوده‌ایم، یادمان می‌رود که زمانی تمام مرکز توجه‌مان بوده و حتی فراموش می‌کنیم که چرا دوستش داشته‌ایم. برای این‌که تازگی‌مان را برای هم حفظ کنیم باید مدام به خودمان یادآوری کنیم که چرا دوستش دارم؟ و چرا فکر می‌کنم او بهترین انتخاب من است؟ چه چیزهایی در او برایم از بقیه‌ی آدم‌ها بهتر است؟ و این ویژگی‌ها را مثل تمرین برای خودمان بنویسیم و تکرارش کنیم و این تکرار تنها تکراری است که تازگی را به دنبال دارد و از سردی رابطه‌ی عاشقانه جلوگیری می‌کند. کنار تمام این راهکارها باید به‌خاطر داشته باشیم که دوست‌داشتن تمرین مدام شناخت طرف مقابل و خودمان است.

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورَپ» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورَپ» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورَپ»‌ وصل شوید.
همین حالا مشاوره رایگان را شروع کنید

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”مهمترین علت سرد شدن رابطه عاشقانه”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب عاشق‌ها مرتکب می‌شوند این است که معشوق را از آن خود می‌دانند و چنین فرض می‌کنند که دیگر رابطه‌شان نیازمند همان سطح از مراقبت و توجه قبلی نیست. اگر این غفلت برای طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، مسلما رابطه سرد و دچار مشکلات اساسی می‌شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه رابطه عاشقانه سرد را گرم کنیم؟ ۱۳ روش برای گرم کردن عشق”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”۱. مشخص کنید کدام‌ یک توانایی بیشتری برای افزایش صمیمت دارید.
۲. به ‌قرار گذاشتن با یکدیگر ادامه دهید.
۳. برای جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی، به ماه‌عسل دوم یا سوم بروید.
۴. برای جلوگیری از سرد شدن عشق، پیش همسر گوشی خود را کنار بگذارید.
۵. برای گرم کردن عشق، با هم حمام کنید.
۶. زن و شوهر به نوبت به یکدیگر خدمت کنید.
۷. برای افزایش محبت، در دهان همسر / شوهر لقمه بگذارید.
۸. برای گرم نگه داشتن رابطه، با همسر ارتباط چشمی برقرار کنید.
۹. برای حفظ رابطه در خلوت با هم برقصید.
۱۰. برای احیای عشق همسر / شوهر خود را ماساژ دهید.
۱۱. برای بازگرداندن رابطه عاشقانه برای همسرتان شعر بخوانید.
۱۲. برای همسرتان یادداشت‌های عاشقانه مخفیانه بنویسند.
۱۳. به زبان عشق با هم همسرتان صحبت کنید.”}}]}

از جمله باورهای غلط این است که هر رابطه عاشقانه بلندمدتی و حتی رمانتیک‌ترین ازدواج‌ها درنهایت مبدل به رابطه‌ای خطی و خسته‌کننده می‌شوند. افراد زیادی این افسانه را به‌عنوان باور پذیرفته‌اند و درنتیجه منتظر هستند تا این اتفاق نامبارک دیر یا زود روابط عشاقانه آن‌ها را نیز سرد کند.

در برهه‌ای از زندگی که احساس جذابیت و برانگیختگی جنسی نسبت به همسر / شوهر رو به کاهش است، برداشت اغلب ما چنین است که عشق ما سرد شده است و دیگر زنده نیست و در نتیجه آینده امیدوارکننده و رمانتیکی نیز انتظارمان را نمی‌کشد.

(مقاله «چرا با کسی که جذابیت جنسی و ظاهری ندارد ازدواج می‌کنیم؟ بررسی مشکلات روانشناسی» را مطالعه کنید.)چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

داشتن چنین دیدگاهی سبب می‌شود انتظارات افراد از آینده رابطه با تغییراتی رو‌به‌رو شود که منتهی به یک مسیر سرازیری می‌شود که انتهای آن معمولا طلاق و یا حتی موارد بدتری است.

اگرچه نمی‌توان تمام لحظات یک رابطه رمانتیک را پرشور و حال نگه داشت، اما می‌توان با تقویت پایه‌های ارتباط عاطفی، تاثیر منفی لحظاتی که طرفین رمق زیادی برای تعامل مثبت ندارند را کاهش داد و از تکرار بیشتر لحظات سرد در رابطه تا حد زیادی جلوگیری کرد.

فهرست

سوال این است که چطور می‌شود عشق را همواره گرم و زنده نگه داشت و از سرد شدن رابطه جلوگیری کرد؟ شاید با خود بگویید که همچون چیزی امکان ندارد!

در جواب باید بگویم، حفظ طراوت، شور و هیجان یک رابطه عاشقانه هیچ ارتباطی به سن و سال و زمانی که از تاریخ عقد شما می‌گذرد، ندارد چه ۲۰ ساله باشید چه ۹۰ ساله، تنها کاری که باید بکنید این است که تا جای ممکن سرگرمی‌ها و کارهای لذت‌بخش بیشتری به روند روتین و ملال‌آور زندگی‌تان اضافه کنید (مسلما بچه‌دار شدن یکی از آن موارد نیست!).

ممکن است بگویید «من دوست دارم این کارها را انجام دهم، اما زمان کافی ندارم.»

به گفته متخصصان مدیریت زمان همیشه زمان کافی وجود دارد، مسئله اصلی این است که اولویت‌های خود را باید تعیین کنید.

در اغلب مواقع اولویت فعالیت‌ها و تعهدات خارج از رابطه عاطفی بر مراقبت و حفظ طراوت ارتباط پیشی می‌گیرد. این موضوع لزوما به این معنی نیست که ما برای رابطه عاطفی‌مان ارزش قائل نیستیم، بلکه دلیل آن است که خودمان را صاحب‌امتیاز رابطه می‌دانیم و این باور اشتباه در ما شکل می‌گیرد که می‌توانیم از آن غفلت کنیم و آن را در حالت کنترل کروز قرار دهیم و هیچ مشکلی هم پیش نیاید.

ما به‌اشتباه چنین می‌پنداریم که از زمانی که متاهل می‌شویم و با معشوق عهد می‌بندیم، رابطه و پیوندی مستحکم داریم که دیگر نیازی به‌صرف زمان، توجه و انرژی که در روزهای اول نسبت به همسرمان داشتیم، نیست.

بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب عاشق‌ها مرتکب می‌شوند این است که معشوق را از آن خود می‌دانند و چنین فرض می‌کنند که دیگر رابطه‌شان نیازمند همان سطح از مراقبت و توجه قبلی نیست. اگر این غفلت برای طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، مسلما رابطه سرد و دچار مشکلات اساسی می‌شود.

زوج‌هایی که چند سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد، رابطه‌ای را که روزگاری برای داشتنش قدردان بودند، به‌عنوان حق مسلم خود قلمداد می‌کنند. چنین دیدگاهی اشتباهی باعث می‌شود رابطه عاطفی زوجین در حد هم‌اتاقی و یا شریک‌های تجاری که صرفا به خاطر منافع ازدواج کنار هم هستند، تنزل پیدا کند و اگر فرزندی داشته باشند، روش‌های تربیتی جداگانه‌ای اتخاذ کرده و به‌صورت دو والده او را بزرگ کنند. مسلما اگر رابطه به این مرحله برسد عناصر اصلی عشق از آن رخت بر‌می‌بندد.

صرف وقت و مداومت برای افزایش صمیمیت، می‌تواند به عادت همیشگی مبدل شود. در ادامه به ۱۳ روش برای افزایش طراوت روابط عاشقانه و جلوگیری از سرد شدن رابطه اشاره می‌کنیم که می‌توانید خلاقیت خود را هم چاشنی آن‌ها کنید:

در اغلب روابط، یکی از زوجین توجه بیشتری به رمانتیک بودن رابطه دارد که لزوما و همیشه آن شخص زن نیست. ازآنجایی‌که این شخص حساسیت بیشتری نسبت به عنصر عشق دارد، با کمترین کاهش در میزان آن، متوجه تغییر آن می‌شود و چون توانایی یا خلاقیت بیشتری دارد با انجام پاره‌ای اصلاحات و مراقبت، می‌تواند سطح صمیمیت و طراوت رابطه را مجددا بالا ببرد.

البته این بدان معنی نیست که صرفا او مسئول مراقبت از رابطه باشد و طرف مقابل بخواهد بی‌توجهی کند. بلکه به این معنی است که به دلیل هشیاری بیشتر، آن‌ها توانایی بیشتری برای عمق بخشیدن به روابط دارد.

قرار گذاشتن مختص عاشقان جوان نیست. قرارهایی که در کافی‌شاپ یا هر جای دیگر ترتیب داده می‌شود می‌توانند در زندگی زوجینی که مدت‌زمان زیادی است با هم زیر یک سقف زندگی می‌کنند و احتمالا رابطه شان سرد شده است، تاثیری جادویی داشته باشد.

بیرون زدن از محیط تکراری خانه، برای هر دو طرف جذابیت و تازگی ایجاد می‌کند. البته ترتیب دادن قرار ملاقات متفاوت در خانه هم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید شام را در نور شمع سرو کنید. قرار گذاشتن را جزوی از رابطه خود کنید. قرار ملاقات لزوما نباید محدود به یکی دو ساعت عصرگاهی باشند، می‌توانید یک روز کامل یا آخر هفته یا زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهید.

ماه‌عسل (مسلما بدون بچه‌ها) فقط برای تازه عروس و دامادها نیست. هرچند سال یا سالی یک‌بار به ماه‌عسل رفتن زیاده‌روی محسوب نمی‌شود. بسیاری از مردم (ازجمله من و همسرم) این کار را به یک سنت تبدیل کرده‌اند.

یک‌زمان مشخص با نام «زمان مقدس» برای خود تعیین کنید و در آن بازه زمانی دور تکنولوژی را خط بکشید. مطمئن شوید چیزی مخل ارتباط صمیمی‌تان نمی‌شود و سپس لذت ببرید.

این از روش‌های بی هزینه و لذت‌بخش برای اختصاص وقت به یکدیگر است. نشستن داخل وان حمام که اطرافش شمع چیده‌اید و در ادامه شمع‌های بیشتری که در اتاق‌خواب انتظار شما را می‌کشد، مطمئنا روحیه عاشقانه را افزایش می‌دهد.

به‌صورت نوبتی در خدمت همدیگر باشید. می‌توانید شوهرتان را استحمام کنید و یا موهای همسرتان را بشویید. می‌توانید ریش‌های شوهرتان را اصلاح کنید و او نیز می‌تواند برای شما ماسک صورت بگذارد.

البته قبل از آن‌که قاشقی پر را در دهان همسرتان بگذارید از قبل با او توافق کنید! همه ما زوج‌هایی را می‌شناسیم که این حرکت زیبا را در رستوران و گاها برای جلب‌توجه دیگران انجام می‌دهند. طوری بنشینید که هنگام لقمه گذاشتن در دهان یکدیگر راحت باشید. گذاشتن لقمه در دهان یکدیگر سبب کاهش ضربان قلب هنگام بلعیدن می‌شود و برای کاهش وزن مفید است.

بدون آن‌که حرفی ردوبدل شود، زمانی را صرف تماس چشمی و ارتباط از طریق نگاه کنید. اگرچه در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، پس از چند دقیقه تجربه‌ای جالب خواهید داشت که منتهی به برانگیخته شدن احساسات شگفت‌انگیزی در هردوی شما می‌شود.

(ارتباط چشمی چه تاثیری بر روابط عاشقانه دارد؟ مقاله «اسرار پنهان ارتباط چشمی: از نگاه عاشقانه تا برانگیختگی جنسی و لو رفتن فرد دروغ‌گو» را مطالعه کنید.)

پس از صرف شام می‌توانید موسیقی گوش دهید و ممکن است دلتان بخواهد با هم برقصید. اگر ترجیح می‌دهید حریم خصوصی داشته باشید، با همسرتان در اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب خود برقصید. (یکی از مزایای بزرگ رقصیدن در خانه این است که می‌توانید لباس‌های خود را درآورید. اگر این اتفاق بیافتد می‌توانید مطمئن شوید که شما صرفا یک هم‌اتاقی یا شریک تجاری نیستید!)

یکی از راه‌های عالی دیگر برای زنده نگه‌داشتن عشق، ماساژ است. برای آنکه تن معشوق خود را نوازش کنید و محبت و عشق خود را به او نشان دهید، هیچ نیازی به میز ماساژ با روغن‌های معطر و گران‌قیمت نیست.

خواندن اشعار عاشقانه برای یکدیگر همچون شهدی است که شیرینی به همراه آورد. اگر به اشعار عرفانی علاقه‌مند هستید، از غزل‌ها و اشعار مولانا، حافظ یا سعدی استفاده کنید.

یادداشت‌های عاشقانه‌ای که به کتاب سنجاق کرده‌اید، یا زیر بالش و یا در کشوی لباس‌های زیر همسرتان گذاشته‌اید، مسلما لبخند قدردانی بر لب‌های او خواهد آورد.

آخرین مورد که مسلما کم‌اهمیت‌ترین مورد محسوب نمی‌شود، نحوه گفتگوی عاشقانه دو عاشق با همدیگر است. این کار باید صادقانه، صمیمی و پر از احساس قلبی باشد.

در نظر داشته باشید که اگر بده بستان‌های عاطفی را غذای اصلی و بخش مهم ماجرا در نظر بگیریم، رابطه جنسی صرفا در حد و اندازه دسر است (که مسلما باعث چاقی نمی‌شود!). مشخصا صرف زمان برای مطمئن شدن از رشد همه‌جانبه در تمام ابعاد صمیمیت، تاثیرات شگفت‌انگیزی در کیفیت رابطه دارد.

شور و شوقی که انجام کارهای جدید به زندگی ما می‌بخشد بیشتر از اضطرابی است که انجام کاری برای اولین بار دارد، ولی یک شرط دارد: به‌صورت آگاهانه انجامش دهیم. هنگامی‌که بتوانیم خود نیز از هنر خوشحال کردن دیگری، لذت ببریم، غنچه عشق در رابطه شکوفا می‌شود. جریان پیدا کردن عشق بیشتر در رابطه معادل ترشح بیشتر هورمون‌های است که باعث شادتر شدن و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

هورمون عشق و شادی را می‌شناسید؟ مقاله «اکسی‌توسین هومورن چند کاره عشق: بررسی جامع تاثیر بر شادی، سلامت روان، ارگاسم و وفاداری» را مطالعه کنید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

در همین راستا مقاله «چه چیزی برای مردان مهم‌تر از رابطه جنسی است و چرا زنان از اجابت آن عاجزند؟» را مطالعه کنید.

در همین راستا از افراد متاهل یا افرادی که قصد ازدواج دارند دعوت می‌کنیم ویدئوی متفاوت با عنوان «چیزهایی که درباره ازدواج نمی‌دانید و نشنیده‌اید!» از مجموعه سخنرانی‌های ارزشمند TED را تماشا کنید:

 

منبع: سایکالیجی تودی

پیام *

نام *

ایمیل *

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

روزهای خوش ابتدای رابطه را به یاد بیاورید که عشقتان لحظه‌ای از شما چشم برنمی‌داشت و از معاشرت با شما سیر نمی‌شد. عاشق دلخسته‌تان مدام با شما تماس می‌گرفت، ساعت‌ها تلفنی با هم حرف می‌زدید و تمام شب را بیدار می‌ماندید و با هم صحبت می‌کردید. اما اکنون همه چیز عوض شده است و دیگر وقتی به او فکر می‌کنید، قلبتان به تپش نمی‌افتد؛ احساس می‌کنید که رابطه عاطفی و عاشقانه‌تان سرد شده است. البته همچنان احساسات عاشقانه‌ای به او دارید و دوست دارید رابطه‌تان را دوباره مثل گذشته گرم کنید، اما احساس می‌کنید که طرف مقابل دیگر توجه چندانی به رابطه‌تان ندارد یا دست‌کم به اندازه شما به رابطه‌تان اهمیت نمی‌دهد. در چنین شرایطی طبیعی است که ناراحت و مضطرب ‌شوید. ممکن است این نگرانی وادارتان کند که تکنیک‌های مختلفی را برای گرم و پرشور کردن رابطه‌تان امتحان کنید.در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما آموزش دهیم که اولا نشانه‌های سردی در رابطه کدام‌ها هستند تا در این صورت اگر چنین زنگ‌ خطرهایی در ارتباطتان دیدید، سریعا برای رفع آن تلاش کنید. در نهایت هم روش‌ها و تکنیک‌هایی برای بهبود بخشید این رابطه و گرم شدن آن به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز بهتر است در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین نشانه‌های سرد شدن یک رابطه نگاهی بیاندازید. این نشانه‌ها به معنای زنگ خطری هستند که نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند به قیمت پایان یافتن رابطه تمام شود؛ بنابراین بهتر است که خوب به آن‌ها دقت کنید و در صورت مشاهده چنین نشانه‌هایی برای حل و فصلشان اقدام کنید. در بخش بعدی در مورد روش‌های موثر برای حل و فصل آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، یکی از نشانه‌های مهم سرد شدن رابطه است. زمانی که دیگر زوجین چه در دوره آشنایی قبل از ازدواج و چه در دوران متاهلی نتوانند مشکلاتشان را به صورت منطقی حل و فصل کنند، روز به روز از هم فاصله می‌گیرند و این شکاف ارتباطی به احتمال زیاد یک روزی به جدایی عاطفی ختم خواهد شد. البته اشتباه نکنید، بحث و اختلاف نظر، حتی دعوا در همه روابط پیش می‌آید، اما اگر این رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می‌توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند؛ علاوه بر این، این اتفاقات در زوج‌هایی که مهارت‌های ارتباطی قوی‌تری دارند، کمتر پیش می‌آید.

یکی دیگر از نشانه‌های سرد شدن در رابطه این است که شما دیگر با هم مثل قبل صحبت نمی‌کنید؛ به عبارت دیگر در اکثر زمان‌هایی که با هم هستید، حرفی برای گفتن ندارید؛ حتی در زمانی که مشکلی پیش آمده باشد؛ سکوت کردن و یا قهر کردن‌های طولانی در رابطه زنگ‌های خطری است که باید آن‌ها را جدی بگیرید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

یکی از رفتارهای  بارزی که نشان می‌دهد، نسبت به هم سرد شده‌اید این است که وقتی به نظر می‌رسد همه چیز روبراه است، فردی که با او در ارتباط هستید، ناگهان دیگر جواب پیام‌هایتان را می‌دهد یا پنج ساعت طول می‌کشد تا زحمت یک جواب مختصر را به خودش بدهد، آن هم در حالی که معمولا مدام برای هم پیام می‌فرستادید. یا این که برخلاف گذشته که عادت داشتید همیشه از قبل برای قرار بعدی برنامه‌ریزی کنید، به تازگی هیچ حرفی دربارۀ قرار هفته بعدتان نمی‌زنید یا اصلاً دیگر حرفی از قرارهای بعدی به میان نمی‌آید. یا اینکه اگر ازدواج کرده باشید، همسرتان با شما به مهمانی‌ها نمی‌آید، دیر به خانه برمی‌گردد، ترجیح می‌دهد نسبت به گذشته زمان بیشتری را با دوستانش باشد تا با شما و … .

هر کاری که در اوایل رابطه‌تان انجام می‌دادید، به نظر عشقتان قابل تحسین، یا حداقل قابل تحمل بود، اما الان او حتی از نفس کشیدنتان هم ایراد می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که او از رابطه ناراضی است و دارد تلافی این ناراحتی را سر شما در می‌آورد. این ایراد گرفتن‌ها و غر زدن‌ها می‌تواند روش غیرمستقیمی برای ابراز نارضایتیش باشد. البته ممکن است بنا به دلایلی به طور کلی ناراحت باشد یا مشکلی سر کارش داشته باشد. درهر حال وقتی یک نفر رفتارهای شریک عاطفیش را آزاردهنده‌تر از دیگر شرایط زندگی می‌یابد و دائما از او یاد می‌گیرد، این بهانه‌جویی‌ها را می‌توان نشانه نارضایتی از رابطه تلقی کرد که این خودش یک نشانه از سرد شدن رابطه عاطفی است.

این نشانه برخلاف نشانه‌های قبلی کمی نامحسوس‌تر است، اما اگر متوجه شدید که رابطه‌تان دیگر پیشرفتی نمی‌کند، روان‌شناسان توصیه می‌کنند که رابطه‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید تا علت این رکود را پیدا کنید. روابط عاشقانه باید با ضرب‌آهنگی طبیعی پیشرفت کنند، به این ترتیب که قرارهای آشنایی و دوستی به تدریج به ملاقات با دوستان و خانواده بیانجامد و بعد به خواستگاری، نامزدی و ازدواج ختم شود. اگر رابطه شما چنین روندی را طی نمی‌کند، احتمالا یکی از دو طرف از رابطه ناراضی است و مانع رشد آن می‌شود. مسلما این فرد ناراضی دلیلی برای ناراحتیش دارد که اجازه نمی‌دهد رابطه رشد کند.

در این قسمت به شما یاد خواهیم داد که چطور یک رابطه آسیب دیده را بهبود ببخشید و به رابطه‌ای که رو به سردی رفته است، گرما هدیه کنید.

حتما بخوانید: راهکارهای بهبود رابطه زن و شوهر (مهارت بهتر شدن ارتباط با همسر)

یکی از مهم‌ترین و اولیه‌ترین نکاتی که باید برای داشتن ارتباط سالم یاد بگیرید، مهارت‌های ارتباطی است؛ این تکنیک‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند که اولا میزان بحث‌های بی‌سرانجام را کاهش دهید و دوما کیفیت رابطه خود را بهبود دهید. در بحث مهارت‌های ارتباطی، دو موضوع از همه مهم‌تر است، یکی موانع ارتباطی و دوم روش‌های ابراز وجود و جرات‌ورزی که در زیر به طور مختصر به آن اشاره می‌شود:

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه عاطفی، یادگرفتن مهارت‌های‌ ابراز وجود و جرات‌ورزی است. فرض کنید در رابطه عاطفی‌تان موضوعی شما را عمیقا ناراحت کند؛ به طور کلی آدم‌ها عموما دو روش به کار می‌گیرند، یا دعوا راه می‌اندازند و با پرخاشگری ناراحتی‌شان را ابراز می‌کنند یا سکوت می‌کنند. هر دو این روش‌ها بسیار آسیب‌زا هستند. تبعات دعوا راه‌انداختن را اکثرا می‌دانید، اما شاید با تبعات سکوت خیلی آشنا نباشید؛ وقتی فردی از موضوعی ناراحت است ولی به جای مطرح کردن آن سکوت اختیار می‌کند، باز هم مشکل‌ساز است، زیرا یا این موضوعات روی هم جمع می‌شوند و به یکبار خودشان را نشان می‌دهند (مثل آتش زیر خاکستر) و یا فرد از روش‌هایی استفاده می‌کند که ظاهرا هیچ اشکالی ندارد ولی به فرد مقابل آسیب می‌رساند، مثل اینکه شما از همسرتان ناراحت باشید و لباسش را هنگام اتو کردن بسوزانید (البته در درجات پایین عصبانیت) یا در صورتی که از شما کاری خواست عمدا پشت گوش بندازید و … . بنابراین هر دوی این روش‌ها دیر یا زود رابطه را دچار مشکل می‌کند.

اما چه کار می‌توان انجام داد؟ یکی از روش‌های بینابینی (یعنی نه پرخاشگری و نه سکوت)، روش ابراز وجود است. در این روش هم شما حرفتان را زدید و هم به احتمال کمتری رابطه را دچار مشکل کردید. یکی از بهترین روش‌های ابراز وجود این است که شما از احساساتتان صحبت کنید؛ به عنوان مثال بگویید: “می‌دونی عزیزم، وقتی تو دیر به دیر به من زنگ می‌زنی، خیلی غمگین و ناراحت می‌شم، چون فکر می‌کنم برات خیلی مهم نیستم”. کلید ابراز وجود این است که حرفتان را کوتاه، بدون لحن قضاوتی و با آرامش بزنید. اینطوری قطعا موثرتر خواهد بود. به‌علاوه، شما نباید وارد بحث شوید، حرفتان را بزنید و اجازه دهید که فرد مقابل فکر کند. اگر بعد از این جمله، جملاتی دیگری استفاده کنید، اثر آن را از بین خواهید برد.

بعضی افراد نصیحتتان می‌کنند که بازی قدرت را برای برگرداندن عشقتان به رابطه یا شعله‌ور کردن آتش عشقتان شروع کنید. به هیچ وجه وارد بازی‌های روانی نشوید. اگر عمداً عشقتان را نادیده می‌گیرید یا به او بی‌محلی می‌کنید و از او فاصله می‌گیرید، در حال بازی دادن او هستید. چنین رفتارهایی شاید باعث شود که او برای مدت کوتاهی به شما بیشتر توجه کند، اما تاثیر مطلوب درازمدتی بر رابطه‌تان نخواهد داشت. اگر رفتارتان با او دائماً بی‌ادبانه یا تحقیرکننده باشد، نادیده‌اش بگیرید یا به او کم‌محلی کنید، او در نهایت علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

لازم به گفتن نیست که قرار نیست تمام آرزوهای عشقتان را برآورده کنید، اما برآورده نکردن آرزوهای او به معنای بی‌احترامی کردن به او به دلیل داشتن چنین خواسته‌هایی نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر مهم‌ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است. اگر شما دیگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا دیگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه‌تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است. برای این که به عشقتان ثابت کنید، چقدر به او احترام می‌گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه‌تان دست بردارید و از خصوصیات مثبتش تعریف کنید. سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه‌اش تعریف کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

حتما بخوانید: سیاست‌های زنانه برای جذب مردان (رفتار خانم با سیاست در رابطه) 

به وضوح برای طرف مقابل مشخص کنید که چه رفتارهایی را می‌توانید تحمل کنید و چه رفتارهایی برایتان غیرقابل تحمل است ـ البته این قانون‌گذاری‌ها را نباید وسط دعوا انجام دهید. اگر عشقتان رفتاری دارد که نمی‌توانید آن را تحمل کنید یا اظهارنظرهای آزاردهنده‌ای می‌کند، بگویید که این کارها یا حرف‌هایش باعث ناراحتیتان می‌شود و دوست ندارید که آنها را تکرار کند. مراقب باشید که صدایتان را بالا نبرید و تذکرهایتان را با لحنی آرام و مهربان بدهید. از طرفی اگر عشقتان بعد از شنیدن این تذکرها شروع به پرخاشگری کرد، بدانید مشکلی جدی وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کنید. می‌توانید رابطه‌تان را نجات دهید، اما مراقب باشید که وقتی عشقتان عصبانی است، نگرانی‌ها و شکایت‌هایتان را مطرح نکنید. صبر کنید آرام و خونسرد شود، سپس نگرانی‌هایتان را با آرام‌ترین و مهربانانه‌ترین لحن ممکن بیان کنید.

اگر احساس می‌کنید قدرتتان را در رابطه از دست داده‌اید، شاید قرار گرفتنتان در موضع ضعف به این دلیل باشد که بیش از حد برای بودن در کنار محبوبتان اشتیاق نشان داده‌اید یا توقع بیش از اندازه‌ای از او داشته‌اید. شما نمی‌توانید عشقتان را تحت فشار بگذارید و کارها را با عجله پیش ببرید، از طرفی امیدواریم که این رابطه عاشقانه یگانه شور و اشتیاق زندگیتان نباشد. برای علائق دیگرتان، مانند کار، ورزش، تحصیل و سرگرمی‌های مختلف وقت بگذارید و آزادی و فضایی را که طرف مقابل نیاز دارد، در اختیارش قرار بدهید. البته به این معنی نیست که به طور کلی رابطه عاطفی خود را فراموش کنید؛ بلکه منظور این است که سعی نکنید تمام انرژی و توان عاطفی خود را برای این رابطه خرج کنید، اما چرا؟

یکی از بحث‌های اصلی بین زوجین (چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن)، بر سر همین موضوع است. بسیاری از اوقات یکی از طرفین تمام انرژی خود را برای رابطه می‌گذارد و چون فرد مقابل چنین کاری انجام نمی‌دهد، از او شاکی می‌شود و همین مساله به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم می‌شود مبنای بحث‌های بین دو طرف. از طرف دیگر، یکی از طرفین ممکن است فکر کند که چون در رابطه عاطفی هستند، باید دائما با هم در ارتباط باشند؛ این تفکر باعث می‌شود تا فرد مقابل بخواهد یک روز را با دوستانش بگذراند یا …، ناراحت بشود و باز هم این مورد باعث بحث و دعوا شود. زیرا، یک طرف فکر می‌کند فرد مقابلش به او بی‌توجه است و یک طرف دیگر با خود فکر می‌کند که هیچ فضایی برای زندگی شخصی خود ندارد.

تمام این موارد روی ارتباط عاطفی بسیار تاثیر گذار است، به همین دلیل توصیه می‌شود اگر فکر می‌کنید جز این گروه‌هایی که ذکر شده هستید، کمی به خودتان و فرد مقابل فضا دهید تا علاوه بر لذت بردن از زمان با هم بودن، زمانی هم برای سایر کارهای مورد علاقه‌تان داشته باشید. یادتان باشد، درست است که در رابطه عاطفی، نقش‌ها متفاوت است و شما باید به عنوان شریک عاطفی زمان بیشتری را با هم بگذرانید، اما به این معنی نیست که همیشه و همیشه باید با هم باشید، مگرنه شما به هم هیچ علاقه‌ای ندارید!

اگر فکر می‌کنید شدت آسیب در رابطه زیاد است و خودتان به تنهایی نمی‌توانید آن را مدیریت کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اولا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید و در مرحله دوم قبل از اینکه دیر شود و رابطه به جدایی یا طلاق کشیده شود، ارتباط عاطفی خود را ترمیم کنید. روان‌شناس، ضمن بررسی دقیق رابطه و عوامل آسیب‌زا، به شما راهکارهایی برای مدیریت هرچه بهتر رابطه ارائه می‌دهد.

 اگر احساس می‌کنید رابطه عاطفی شما رو به سردی رفته و مانند روزهای اول نیست، بهتر است هرچه زودتر برای ترمیم آن کاری انجام بدهید. نشانه‌های رابطه سرد شدن رابطه به طور کلی: دعواهای زیاد و مکرر، سکوت، فاصله گرفتن از یکدیگر، عدم رشد و ارتقای رابطه، ایرادگیر شدن یکی از طرفین یا هر دو نفر و … است. برای ترمیم چنین رابطه‌ای بهتر است مهارت‌های ارتباطی مانند شناخت موانع ارتباطی و به کارگیری ابراز وجود را یاد بگیرید، از به کار گیری بازی‌های روانی بپرهیزید، به خواسته‌های شریک عاطفیتان احترام بگذارید، محدودیت‌های درستی برای رابطه خود وضع کنید، کمی به یکدیگر در رابطه فضا دهید و در نهایت اینکه به یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

13 بازدید

25 بازدید

52 بازدید

96 بازدید

86 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

سلام من با یکی آشنا شدم و همدیگه رو دوست داریم نزدیک یکسال هست ک باهمیم ولی رابطه ی ما داره رو به سردی میره چون برای بیرون رفتن و قرار ملاقات من از طرف خانواده نمیتونم بیرون برم و این واسمون مشکل شده و ما به دلیل اینکه همو نمیبینیم داریم باهم سرد میشیم من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم چون این مشکل چیزی نیس ک بخواد به دست من یا اون حل بشه.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر در سنی هستید که برای آشنایی جدی می‌توانید پیشقدم شوید و در ارتباط باشید، با خانواده صحبت کنید که این اجازه را بدهند و با او بیرون بروید. اما نکته مهم این است که او نیز باید شرایط شما را درک کند و اگر قصد جدی دارد همراه با خانواده‌اش پیشقدم شود و بتوانید راحت‌تر یکدیگر را ببینید.

سلام، بنده۱۹ و عشقم۲۱سالشه، سه ساله باهم رابطه داریم و خیلی همو دوست داریم وقصدمون هم جدیه واسه ازدواج به طوری که خانواده ها در جریانند، مدتیه بنده خیلی زودرنج شدم و توقع دارم ایشون همش به بنده ابراز احساسات کنن و اگه اینطور نشه من گریه میکنمو ایشونم ناراحت میشن و میگن تو صبر نداری و هنوز اماده نیستی واسه ازدواج و دعوامون میشه و منم چند وقتیه سعی میکنم دیگه زودرنج نباشم ولی این که بهونه نگیرم و گریه نکنم باعث شده سرد بشم

سلام دوست گرامی سن هردوی شما برای مسئولیت اجتماعی بزرگی مانند ازدواج، سن زیادی نیست. اما درباره ویژگی‌هایی که گفتید، ابتدا آزمایش تیروئید بدهید تا از نظر جسمانی وضعیت شما چک شود. سپس اگر این رفتار و خلق و خو ادامه پیدا کرد، به مشاور مراجعه کنید.

سلام، منو عشقم قبلا مقداری دعوا میکردیم اما مشکلات رو حل کردیم و مدتی خیلی خوب بودیم اما الان هردومون هیجان و گرمی قبل رو نداریم و از این موضوع هردومون ناراحتیم و خیلیم همو دوست داریم، چیکار کنیم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل و مدت زمان آشنایی اشاره نکردید. بحث و سردی در هر رابطه‌ای بوجود می‌آید. روابط یک دوره ماه عسل دارند که همه چیز در آن دوره معمولاً زیباست. روابطی می‌توانند این دوره ماه عسل را طولانی‌تر کنند که دارای مهارت‌های بیشتری باشند. این مهارت‌های ارتباطی هستند که باعث می‌شود شما به سمت بهتری حرکت کنید. می‌توانید از کمک مشاور بهره‌مند شوید.

سلام ۱۷سالمه بایه پسر ۲۶ساله دوستم خیلی دوسش دارم ولی همه جوره پسش میزنم‌ نمیتونم توکلمه های عاشقانش جواب بدم وقتی دستمو میگره پسش میزنم حالم بدمیشه نمیتونم همش باهاش تندی میکنم خیلی دلم میخواد جوابشو بدم ولی نمیتونم حتی تو جواب عشقم چیزی بگم بایه قلب ساده جواب میدم حس میکنم داره ازم زده میشه میشه بگید مشکل من چیه؟

سلام دوست گرامی اولین مساله شما سن شماست. چون هنوز در دوره نوجوانی هستید و هویتی شکل نگرفته است که بخواهید تصمیم درستی در رابطه عاطفی داشته باشید. دومین مساله بلد نبودن اصول رابطه و مهارت‌های ارتباطی است.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام دوست گرامی تحت تاثیر صحبت دیگران بودید و همین مساله طرف مقابل را دلسرد کرده است. بهتر است برای طرف مقابل این مساله را بازگو کنید و برای اصلاح رفتار خودتان مشاوره دریافت کنید تا مجددا رابطه گرم شود.

سلام من ۴ماه میشه که با یه دختری وارد رابطه شدم و خیلی هم دوستش دارم اوایل همه چیز خوب بود بهم محبت میکرد برام وقت میذاشت روم حساس بود و همیشه سعی میکرد که کنارم باشه اما این اواخر عوض شده کمتر سراغمو میگیره محبتش بهم کم شده وقتی بهش محبت میکنم خیلی عادی جواب محبتم رو میده و وقتی میگم میگه که نمیخوام خیلی وابسته هم شیم که وقتی درست تموم شد اومدی خواستگاریم خونوادم مخالفت کردن یا نشد که به هم برسیم ضربه نخوریم . منم بهش میگم راضی کردن خونواده هارو بسپار به من و مثل سابق کنارم باش اما میگه نه من احتمالات رو در نظر میگیرم و دائما منفی بافی میکنه . منم بهش میگم که برای اینکه شرایطم رو مهیا کنم و بیم خواستگاری نیاز به انگیزه دارم نیاز به پشتیبانی از سوی تو دارم در جواب میگه من الان حوصله هیچی رو ندارم نمیخوام استرس داشته باشم که نشد ضربه روحی میخورم . تو کارهاتو جور کن منم درسمو میخونم موعدش شد خونوادت با خونوادم حرف میزنن منم به پات هستم رابطمونم ادامه میدیم نه اونقد که وابسته هم شیم. لطفا راهنمایی کنید برای اینکه مثل سابق رابطمون پر شور و گرم شه چه کاری باید کنم؟؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقایل اشاره نکردید. زاویه دید ایشان منطقی‌تر است و نگران است که در آینده آسیب جدی به خودش و شما وارد نشود. بنابراین بهتر است شما شرایط خواستگاری را مهیا کنید و از مشاوره پیش از ازدواج نیز غافل نباشید تا این نگرانی‌ها بررسی شود.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام من یه دختری ۱۵ ساله هستم با یه پسر ۲۵ ساله یک ماه میشه که آشنا شدم باهاش و منم خیلی خیلی خیلی زیاد دوسش دارم اما اون خیلی سرد و بد رفتار میکنه و میگه که نمیخواد ببینم و میگه ولم کن من هم کاری نکردم که از دستم دلخور بشه و هر چی دلیل این کاراش رو میپرسم بهم نمیگه و همش مدام بلاکم میکنه و از بلاکی درم میاره و حتی در طی این یک ماه من حتی عزیزم و یا گلم هم نتونستم بهش بگم اون خیلی سرد رفتار میکنه من چیکار کنم تا از من دلسرد نشه و روز به روز عاشقم بشه ؟؟

سلام دوست گرامی به چه دلیلی می‌خواهید در رابطه‌ای بمانید که طرف مقابل شما را نمی‌خواهد؟! سن شما برای ارتباط بسیار کم است.

سلام. من دختری 38 ساله هستم حدودا بیست روز هست که با پسری آشنا شدم که ایشون فیزیوتراپ من هست روی دست من کار میکنن از همان روز اول نگاه‌های عاشقانه‌شون شروع شد ومدام به بنده سلام میکرد و حال بنده رو جویا میشد ولی من زیاد ایشون رو تحویل نمیگرفتم بیشتر اوقات بنده کم محلی میکردم حتی با لبخند به استقبال من می‌امدن حتی سربه سر من میگذاشتن ولی بنده یه خط در میان جواب میدادم ایشون الان بعد از کم محلی های من یه ذره رابطه و رفتارش سرد شده بامن من از طرفی چون خواهرشون هم اونجا رییس هست بنده مراعات کردم که نمیتونم به ایشان ابراز عشق و علاقه کنم یعنی هردو این مشکل داریم و من که دیدم ایشون ابراز عشق نمی‌کنم از روی عمد گفتم که همکارشان که پسر هم بود گفتم که ایشون چند روز هست که نیستن از اون روز رفتارشان و رابطه شون با من سرد شده خواهشا راهنماییم کنین که نشانه های عشق واقعی به دختر چیه؟ آیا دلیل سردشدن این رابطه رفتار خودم هست یا اون سوال در مورد اون پسر همکارشون هست؟ واقعا نمیدونم دلیل ساکتی وغمگین بودنشون بخاطر کم محلیهای منه یا چیز دیگه ؟خواهشا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی تناقضی در صحبت‌های شما دیده می‌شود. اگر ایشان به شما توجه داشتند دلیل اینکه با او سرد بودید چه بود؟ نحوه رفتار ایشان با سایر بیماران چگونه است؟ چه رفتارهایی در ایشان بوده است که باعث شده است شما تصور کنید که او به شما علاقه دارد؟ رفتار و کم محلی‌های شما می‌تواند دلیل این رفتارها باشد، اما پیش از این باید مشخص کنید که آیا واقعا او به شما علاقه داشته است یا خیر؟ زمانی می‌توانید این را متوجه شوید که او به صورت مستقیم به شما ابراز علاقه کند.

سلام من بایه دختری دوست شدم و خیلی دوستش داشتم ولی رفته رفته نسبت به اون شکاک شدم حتی وقتی می خواست بعداز صحبت تلفنی بام ن یه برنامه رو ببینه یا بره گردش عصبی می شم ولی نمی‌خوام ناراحتش کنم و رابطمون سرد شه احساس می کنم دوست دارم بهش بگم ازش متنفرم و اون مقاومت کنه که چرا ولی می دونم این کارا رابطه‌مونو کم رنگ می کنه ولی خیلی عصبی می شم می شه لطفا برای کنترل عصبی شدنم یه راهکاری رو پیشنهاد بدین ما هردومونم۱۸سالمونه

سلام دوست گرامی 18 سالگی برای انتخاب و شروع یک رابطه عاطفی کمی زود است، چون هنوز بلوغ و پختگی اتفاق نیفتاده است و دوطرف هنوز دنیای خودشان را نمی‌شناسند. دلیل این عصبی شدن ابتدا باید مشخص شود تا راهکاری متناسب با این شرایط به شما گفته شود. معمولاً اضطراب و ترس از دادن و تنهایی می‌تواند فردی را شکاک کند. گاهی هم تجره تلخ از دست دادن در گذشته نیز باعث می‌شود در رابطه دائماً حس کنید که طرف مقابل قصد ترک کردن شما را دارد. برای دریافت مشاوره از رادیو عشق، نوبت مشاوره خود را رزرو کنید.

سلام خسته نباشید من با یک آقایی بودم که اول خیلی باهمو دوست داشتیم و بحث ازدواج بود تو هر شرایطی ولی این آقا وقتی رفت تهران و ازهم فاصله گرفتیم گفت میترسم خانوادم نزارن و تو ضربه بخوری و رابطمونو سرد کرد یعنی فاصله گرفت من تلاش کردم چندباری بهشون گفتم ولی ایشون میگن ب هیچ عنوان نمیخام مثل سابق بشیم چون میترسم نشه و ضربه بخوریم من واقعا نمیدونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. زمانی که طرف مقابل شما هنوز به استقلال برای تصمیم‌گیری درباره زندگی مشترکش نرسیده باشد، نمی‌توانید روی او برای آینده طولانی سرمایه‌‌گذاری کنید. آیا ایشان دلیل اینکه خانواده‌اش ممکن است موافقت نکنند را دقیق توضیح دادند؟ آیا یکدفعه به این نتیجه رسیدند که خانواده‌شان موافقت نمی‌کنند و از قبل نمی‌دانستند؟ ایشان باید با ترس خودشان مواجه شود و اگر این رابطه برایش اهمیت دارد، برای آن تلاش کند. شما نیز برای بررسی بیشتر دلیل‌تان برای بودن در رابطه، نیاز به دریافت مشاوره دارید.

سلام خسته نباشید، من حدود ۷-۸ ماه است که با پسری اشنا شدم و همه چی به خوبی پیش میرفت، ایشون با مادرم اومدن صحبت کردند و قرار شد با خوانوادش بیان برای خواستگاری. چند وقت قبل ایشون از من رابطه جنسی خواستن یادمه وقتی بهش جواب رد دادم گفت به تو اسیب نمیرسه و به من اعتماد نداری بعد این همه وقت، این شد قبول کردم و شاید دو یا سه بار این اتفاق افتاد و وابستگیمون بیشتر شد. اما یک روز خیلی اتفاقی بعد از اخرین دیدارمون دیگه به من زنگ نزد. وقتی که پیگیر شدم گفت که ادم عصبی هستم بدرد نمیخورم زندگیتو خراب میکنم، فهمیدم ناراحته کمی ارومش کردم و گفتم که کنارشم و اگه ناراحته بهش فضا میدم تا اروم بشه بعد قطع کردیم. اما الان ۲۷ روزه که تماسی نمیگیره دو بارم پیام دادم اما جواب نیومد،میترسم. دلم نمیخواد از دستش بدم و فکر میکنم که تقصیر خودمه و ای کاش قبول نمیکردم و این باعث شده سرد بشه. اما خودش گفت که من هنوز دوستت دارم و مشکلم به تو بر نمیگرده، خب اگه به من بر نمی‌گرده ،این همه مدت کافی نبوده ک زنگ بزنه؟ من باید چکار کنم دیگه دارم چل میشم😔

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. حتما روزهای سختی را می‌گذرانید و باور نکردید که او شما را ترک کرده است. علت نبودن ایشان صرفاً برقراری رابطه جنسی نیست، اما برقراری این رابطه می‌تواند جذابیت‌های شما را پایین آورده باشد و او دیگر لازم نبیند تا تلاشی برای بدست آوردن شما از شیوه صحیح و خواستگاری انجام دهد. اما علت اینکه اشاره کرده‌اند که شما مشکلی ندارید و این یک مسأله فردی است، بدانید اگر ایشان برای این رابطه اهمیت خاصی قائل باشد، حتماً این مسائل فردی را حل می‌کند و مجدداً پیشقدم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید تا طریق صحیح بازگرداندن ایشان به رابطه را یاد بگیرید.

سلام من ۲۰ سالمه و حدوده ۲ سال هست با پسری همسن خودم که فامیل دورمون هست آشنا شدم تقریبا نه ماه میشه که حسش و بهم گفته و دوماهم هست من حس ام گفتم همه چیز خوب بود تا اینکه چند وقت جواب پیام هامو دیر میده مثلا یه هفته یا چهار پنج روز طول میکشه جوابمو بده و سرد شده و اینکه تو ابراز احساسات خیلی خجالتیه وقتی می‌پرسی حس ات چیه میگه قبلا گفتم دیگه این جواب دادن های دیرش هم گفت میبخشید یکم سرم شلوغه و فلان ولی تو واتس آپ آخرین بازدید هاشو میبینم متوجه میشم که میاد تو برنامه ها اما جواب من و نمیده می‌نویسه سلام خوبی جوابشو میدم میگم خوبم و چطوری و فلان یه هفته طول میکشه یه کلمه جواب بده چیکار کنم

سلام دوست گرامی اگر آشنایی شما از راه دور بوده است و هنوز به صورت رسمی همدیگر را ندیدید، این سردی دلیلش روشن است. اما اگر ارتباط‌تان نزدیک‌تر بوده و یکدفعه ایشان سرد شده استف باید علت‌های آن دقیق‌ مشخص شود. باید ابتدا از خودتان بپرسید که چرا در رابطه خودتان باید دائماً پیگیر او باشید؟ چرا تا این حد از جواب ندادن‌های او بهم ریختید؟ برای بررسی بیشتر نیاز دارید که با مشاوران رادیو عشق مشاوره داشته باشید.

سلام من ۲۳ سالمه و با پسری هم سنه خودم سه ساله که تو رابطم وخیلیم بهش علاقه دارم اما به من خیلی کم محبت میکنه و دیگه مهربون نیست و هرروز سر چیزای بی ارزش باهام دعوا میکنه و خیلی راحت بهم بی احترامی میکنه و تا از نارضایتیمو نشون میدم میگه میتونی بری و من چون خیلی دوسش دارم ، هرچی میگه کوتاه میامو تحمل میکنم وقتی بهش میگم خیلی بد اخلاق شده و مهربون نیست میگه تو بهم تلقین میکنی من بد اخلاقم اینجوری من لج میکنم ‌ خب من اگه نگم از چی ناراحتم پس چجوری مشکلمو بهش بفهمونم

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد که در ارتباط شما نوع لحن و محتوای صحبت برای طرف‌مقابل خوشایند نیست و مهارت برقراری ارتباط موثر و شیوه بیان درخواست و ناراحتی خود را ندارید که نیاز است از طریق مشاوره این مهارت‌ها را یاد بگیرید. نیاز دارید تا یاد بگیرید که به شیوه درستی درخواست‌های خودتان را مطرح کنید. مثلا به جای اینکه تو دیگه مهربون نیستی، بگویید، من احساس می‌کنم که نیاز به توجه بیشتری دارم. در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید از خود بپرسید چرا باید با کسی که اصلا با شما خوب رفتار نمی‌کند و تلاشی برای ادامه رابطه انجام نمی‌دهد ارتباط خود را ادامه بدهید؟ چه چیزی در این ارتباط وجود دارد که به شما انگیزه ادامه آن را می‌دهد؟

سلام.خسته نباشید من ۲۲ سالمه با یه آقایی ۲۴ ساله نزدیک به ۴ ساله که دوستیم قصدمون جدی بود از من به خانوادش گفتن منم به مادرم گفتم.اما من اشتباهی که کردم سر هرچیز کوچیکی قهر کردم. این اواخرقهرمون طول کشید و دوباره اشتی کردیم ولی میگفت سردم کردی.میونمون کمی شکراب بود تاباز سریه مسئله ای یه قهرکوچیک پیش اومد.یه مدت اومدسراغم دیگه نیومد.دیگه جوابمونداد.منم زیادنرفتم سراغش تا چندروزپیش رفتم وبه زورجوابموداد.حالاباهمیم بهم میگه دوسم داره بهم میگه جواب ندادن به من براش سخت ترینه بهم میگه حاضرم بمیرم امااشکتونبینم اما میگه من سردشدم من دیگه ادم سابق نیستم.وقتی پرسیدم بودونبودم برات فرقی نداره هیچی نگفت.من باید چکارکنم؟احتمال داره این رابطه درست شه؟خیلی دوسش دارم میدونم بچه بازی دراوردم اما نمیخوام از دستش بدم

سلام دوست گرامی قهر یک نوع رفتار است که ناشی از فرار کردن برای حل مساله است. اگر شیوه بازگشت صحیح به رابطه را بدانید، بهتر می توانید مجددا جذابیت های خود را در رابطه بیابید و احیا کنید. برای دریافت دوره بازگشت به رابطه، لطفاً ابتدا وقت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

روزهای خوش ابتدای رابطه را به یاد بیاورید که عشقتان لحظه‌ای از شما چشم برنمی‌داشت و از معاشرت با شما سیر نمی‌شد. عاشق دلخسته‌تان مدام با شما تماس می‌گرفت، ساعت‌ها تلفنی با هم حرف می‌زدید و تمام شب را بیدار می‌ماندید و با هم صحبت می‌کردید. اما اکنون همه چیز عوض شده است و دیگر وقتی به او فکر می‌کنید، قلبتان به تپش نمی‌افتد؛ احساس می‌کنید که رابطه عاطفی و عاشقانه‌تان سرد شده است. البته همچنان احساسات عاشقانه‌ای به او دارید و دوست دارید رابطه‌تان را دوباره مثل گذشته گرم کنید، اما احساس می‌کنید که طرف مقابل دیگر توجه چندانی به رابطه‌تان ندارد یا دست‌کم به اندازه شما به رابطه‌تان اهمیت نمی‌دهد. در چنین شرایطی طبیعی است که ناراحت و مضطرب ‌شوید. ممکن است این نگرانی وادارتان کند که تکنیک‌های مختلفی را برای گرم و پرشور کردن رابطه‌تان امتحان کنید.در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما آموزش دهیم که اولا نشانه‌های سردی در رابطه کدام‌ها هستند تا در این صورت اگر چنین زنگ‌ خطرهایی در ارتباطتان دیدید، سریعا برای رفع آن تلاش کنید. در نهایت هم روش‌ها و تکنیک‌هایی برای بهبود بخشید این رابطه و گرم شدن آن به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز بهتر است در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین نشانه‌های سرد شدن یک رابطه نگاهی بیاندازید. این نشانه‌ها به معنای زنگ خطری هستند که نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند به قیمت پایان یافتن رابطه تمام شود؛ بنابراین بهتر است که خوب به آن‌ها دقت کنید و در صورت مشاهده چنین نشانه‌هایی برای حل و فصلشان اقدام کنید. در بخش بعدی در مورد روش‌های موثر برای حل و فصل آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، یکی از نشانه‌های مهم سرد شدن رابطه است. زمانی که دیگر زوجین چه در دوره آشنایی قبل از ازدواج و چه در دوران متاهلی نتوانند مشکلاتشان را به صورت منطقی حل و فصل کنند، روز به روز از هم فاصله می‌گیرند و این شکاف ارتباطی به احتمال زیاد یک روزی به جدایی عاطفی ختم خواهد شد. البته اشتباه نکنید، بحث و اختلاف نظر، حتی دعوا در همه روابط پیش می‌آید، اما اگر این رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می‌توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند؛ علاوه بر این، این اتفاقات در زوج‌هایی که مهارت‌های ارتباطی قوی‌تری دارند، کمتر پیش می‌آید.

یکی دیگر از نشانه‌های سرد شدن در رابطه این است که شما دیگر با هم مثل قبل صحبت نمی‌کنید؛ به عبارت دیگر در اکثر زمان‌هایی که با هم هستید، حرفی برای گفتن ندارید؛ حتی در زمانی که مشکلی پیش آمده باشد؛ سکوت کردن و یا قهر کردن‌های طولانی در رابطه زنگ‌های خطری است که باید آن‌ها را جدی بگیرید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

یکی از رفتارهای  بارزی که نشان می‌دهد، نسبت به هم سرد شده‌اید این است که وقتی به نظر می‌رسد همه چیز روبراه است، فردی که با او در ارتباط هستید، ناگهان دیگر جواب پیام‌هایتان را می‌دهد یا پنج ساعت طول می‌کشد تا زحمت یک جواب مختصر را به خودش بدهد، آن هم در حالی که معمولا مدام برای هم پیام می‌فرستادید. یا این که برخلاف گذشته که عادت داشتید همیشه از قبل برای قرار بعدی برنامه‌ریزی کنید، به تازگی هیچ حرفی دربارۀ قرار هفته بعدتان نمی‌زنید یا اصلاً دیگر حرفی از قرارهای بعدی به میان نمی‌آید. یا اینکه اگر ازدواج کرده باشید، همسرتان با شما به مهمانی‌ها نمی‌آید، دیر به خانه برمی‌گردد، ترجیح می‌دهد نسبت به گذشته زمان بیشتری را با دوستانش باشد تا با شما و … .

هر کاری که در اوایل رابطه‌تان انجام می‌دادید، به نظر عشقتان قابل تحسین، یا حداقل قابل تحمل بود، اما الان او حتی از نفس کشیدنتان هم ایراد می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که او از رابطه ناراضی است و دارد تلافی این ناراحتی را سر شما در می‌آورد. این ایراد گرفتن‌ها و غر زدن‌ها می‌تواند روش غیرمستقیمی برای ابراز نارضایتیش باشد. البته ممکن است بنا به دلایلی به طور کلی ناراحت باشد یا مشکلی سر کارش داشته باشد. درهر حال وقتی یک نفر رفتارهای شریک عاطفیش را آزاردهنده‌تر از دیگر شرایط زندگی می‌یابد و دائما از او یاد می‌گیرد، این بهانه‌جویی‌ها را می‌توان نشانه نارضایتی از رابطه تلقی کرد که این خودش یک نشانه از سرد شدن رابطه عاطفی است.

این نشانه برخلاف نشانه‌های قبلی کمی نامحسوس‌تر است، اما اگر متوجه شدید که رابطه‌تان دیگر پیشرفتی نمی‌کند، روان‌شناسان توصیه می‌کنند که رابطه‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید تا علت این رکود را پیدا کنید. روابط عاشقانه باید با ضرب‌آهنگی طبیعی پیشرفت کنند، به این ترتیب که قرارهای آشنایی و دوستی به تدریج به ملاقات با دوستان و خانواده بیانجامد و بعد به خواستگاری، نامزدی و ازدواج ختم شود. اگر رابطه شما چنین روندی را طی نمی‌کند، احتمالا یکی از دو طرف از رابطه ناراضی است و مانع رشد آن می‌شود. مسلما این فرد ناراضی دلیلی برای ناراحتیش دارد که اجازه نمی‌دهد رابطه رشد کند.

در این قسمت به شما یاد خواهیم داد که چطور یک رابطه آسیب دیده را بهبود ببخشید و به رابطه‌ای که رو به سردی رفته است، گرما هدیه کنید.

حتما بخوانید: راهکارهای بهبود رابطه زن و شوهر (مهارت بهتر شدن ارتباط با همسر)

یکی از مهم‌ترین و اولیه‌ترین نکاتی که باید برای داشتن ارتباط سالم یاد بگیرید، مهارت‌های ارتباطی است؛ این تکنیک‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند که اولا میزان بحث‌های بی‌سرانجام را کاهش دهید و دوما کیفیت رابطه خود را بهبود دهید. در بحث مهارت‌های ارتباطی، دو موضوع از همه مهم‌تر است، یکی موانع ارتباطی و دوم روش‌های ابراز وجود و جرات‌ورزی که در زیر به طور مختصر به آن اشاره می‌شود:

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه عاطفی، یادگرفتن مهارت‌های‌ ابراز وجود و جرات‌ورزی است. فرض کنید در رابطه عاطفی‌تان موضوعی شما را عمیقا ناراحت کند؛ به طور کلی آدم‌ها عموما دو روش به کار می‌گیرند، یا دعوا راه می‌اندازند و با پرخاشگری ناراحتی‌شان را ابراز می‌کنند یا سکوت می‌کنند. هر دو این روش‌ها بسیار آسیب‌زا هستند. تبعات دعوا راه‌انداختن را اکثرا می‌دانید، اما شاید با تبعات سکوت خیلی آشنا نباشید؛ وقتی فردی از موضوعی ناراحت است ولی به جای مطرح کردن آن سکوت اختیار می‌کند، باز هم مشکل‌ساز است، زیرا یا این موضوعات روی هم جمع می‌شوند و به یکبار خودشان را نشان می‌دهند (مثل آتش زیر خاکستر) و یا فرد از روش‌هایی استفاده می‌کند که ظاهرا هیچ اشکالی ندارد ولی به فرد مقابل آسیب می‌رساند، مثل اینکه شما از همسرتان ناراحت باشید و لباسش را هنگام اتو کردن بسوزانید (البته در درجات پایین عصبانیت) یا در صورتی که از شما کاری خواست عمدا پشت گوش بندازید و … . بنابراین هر دوی این روش‌ها دیر یا زود رابطه را دچار مشکل می‌کند.

اما چه کار می‌توان انجام داد؟ یکی از روش‌های بینابینی (یعنی نه پرخاشگری و نه سکوت)، روش ابراز وجود است. در این روش هم شما حرفتان را زدید و هم به احتمال کمتری رابطه را دچار مشکل کردید. یکی از بهترین روش‌های ابراز وجود این است که شما از احساساتتان صحبت کنید؛ به عنوان مثال بگویید: “می‌دونی عزیزم، وقتی تو دیر به دیر به من زنگ می‌زنی، خیلی غمگین و ناراحت می‌شم، چون فکر می‌کنم برات خیلی مهم نیستم”. کلید ابراز وجود این است که حرفتان را کوتاه، بدون لحن قضاوتی و با آرامش بزنید. اینطوری قطعا موثرتر خواهد بود. به‌علاوه، شما نباید وارد بحث شوید، حرفتان را بزنید و اجازه دهید که فرد مقابل فکر کند. اگر بعد از این جمله، جملاتی دیگری استفاده کنید، اثر آن را از بین خواهید برد.

بعضی افراد نصیحتتان می‌کنند که بازی قدرت را برای برگرداندن عشقتان به رابطه یا شعله‌ور کردن آتش عشقتان شروع کنید. به هیچ وجه وارد بازی‌های روانی نشوید. اگر عمداً عشقتان را نادیده می‌گیرید یا به او بی‌محلی می‌کنید و از او فاصله می‌گیرید، در حال بازی دادن او هستید. چنین رفتارهایی شاید باعث شود که او برای مدت کوتاهی به شما بیشتر توجه کند، اما تاثیر مطلوب درازمدتی بر رابطه‌تان نخواهد داشت. اگر رفتارتان با او دائماً بی‌ادبانه یا تحقیرکننده باشد، نادیده‌اش بگیرید یا به او کم‌محلی کنید، او در نهایت علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

لازم به گفتن نیست که قرار نیست تمام آرزوهای عشقتان را برآورده کنید، اما برآورده نکردن آرزوهای او به معنای بی‌احترامی کردن به او به دلیل داشتن چنین خواسته‌هایی نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر مهم‌ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است. اگر شما دیگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا دیگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه‌تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است. برای این که به عشقتان ثابت کنید، چقدر به او احترام می‌گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه‌تان دست بردارید و از خصوصیات مثبتش تعریف کنید. سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه‌اش تعریف کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

حتما بخوانید: سیاست‌های زنانه برای جذب مردان (رفتار خانم با سیاست در رابطه) 

به وضوح برای طرف مقابل مشخص کنید که چه رفتارهایی را می‌توانید تحمل کنید و چه رفتارهایی برایتان غیرقابل تحمل است ـ البته این قانون‌گذاری‌ها را نباید وسط دعوا انجام دهید. اگر عشقتان رفتاری دارد که نمی‌توانید آن را تحمل کنید یا اظهارنظرهای آزاردهنده‌ای می‌کند، بگویید که این کارها یا حرف‌هایش باعث ناراحتیتان می‌شود و دوست ندارید که آنها را تکرار کند. مراقب باشید که صدایتان را بالا نبرید و تذکرهایتان را با لحنی آرام و مهربان بدهید. از طرفی اگر عشقتان بعد از شنیدن این تذکرها شروع به پرخاشگری کرد، بدانید مشکلی جدی وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کنید. می‌توانید رابطه‌تان را نجات دهید، اما مراقب باشید که وقتی عشقتان عصبانی است، نگرانی‌ها و شکایت‌هایتان را مطرح نکنید. صبر کنید آرام و خونسرد شود، سپس نگرانی‌هایتان را با آرام‌ترین و مهربانانه‌ترین لحن ممکن بیان کنید.

اگر احساس می‌کنید قدرتتان را در رابطه از دست داده‌اید، شاید قرار گرفتنتان در موضع ضعف به این دلیل باشد که بیش از حد برای بودن در کنار محبوبتان اشتیاق نشان داده‌اید یا توقع بیش از اندازه‌ای از او داشته‌اید. شما نمی‌توانید عشقتان را تحت فشار بگذارید و کارها را با عجله پیش ببرید، از طرفی امیدواریم که این رابطه عاشقانه یگانه شور و اشتیاق زندگیتان نباشد. برای علائق دیگرتان، مانند کار، ورزش، تحصیل و سرگرمی‌های مختلف وقت بگذارید و آزادی و فضایی را که طرف مقابل نیاز دارد، در اختیارش قرار بدهید. البته به این معنی نیست که به طور کلی رابطه عاطفی خود را فراموش کنید؛ بلکه منظور این است که سعی نکنید تمام انرژی و توان عاطفی خود را برای این رابطه خرج کنید، اما چرا؟

یکی از بحث‌های اصلی بین زوجین (چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن)، بر سر همین موضوع است. بسیاری از اوقات یکی از طرفین تمام انرژی خود را برای رابطه می‌گذارد و چون فرد مقابل چنین کاری انجام نمی‌دهد، از او شاکی می‌شود و همین مساله به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم می‌شود مبنای بحث‌های بین دو طرف. از طرف دیگر، یکی از طرفین ممکن است فکر کند که چون در رابطه عاطفی هستند، باید دائما با هم در ارتباط باشند؛ این تفکر باعث می‌شود تا فرد مقابل بخواهد یک روز را با دوستانش بگذراند یا …، ناراحت بشود و باز هم این مورد باعث بحث و دعوا شود. زیرا، یک طرف فکر می‌کند فرد مقابلش به او بی‌توجه است و یک طرف دیگر با خود فکر می‌کند که هیچ فضایی برای زندگی شخصی خود ندارد.

تمام این موارد روی ارتباط عاطفی بسیار تاثیر گذار است، به همین دلیل توصیه می‌شود اگر فکر می‌کنید جز این گروه‌هایی که ذکر شده هستید، کمی به خودتان و فرد مقابل فضا دهید تا علاوه بر لذت بردن از زمان با هم بودن، زمانی هم برای سایر کارهای مورد علاقه‌تان داشته باشید. یادتان باشد، درست است که در رابطه عاطفی، نقش‌ها متفاوت است و شما باید به عنوان شریک عاطفی زمان بیشتری را با هم بگذرانید، اما به این معنی نیست که همیشه و همیشه باید با هم باشید، مگرنه شما به هم هیچ علاقه‌ای ندارید!

اگر فکر می‌کنید شدت آسیب در رابطه زیاد است و خودتان به تنهایی نمی‌توانید آن را مدیریت کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اولا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید و در مرحله دوم قبل از اینکه دیر شود و رابطه به جدایی یا طلاق کشیده شود، ارتباط عاطفی خود را ترمیم کنید. روان‌شناس، ضمن بررسی دقیق رابطه و عوامل آسیب‌زا، به شما راهکارهایی برای مدیریت هرچه بهتر رابطه ارائه می‌دهد.

 اگر احساس می‌کنید رابطه عاطفی شما رو به سردی رفته و مانند روزهای اول نیست، بهتر است هرچه زودتر برای ترمیم آن کاری انجام بدهید. نشانه‌های رابطه سرد شدن رابطه به طور کلی: دعواهای زیاد و مکرر، سکوت، فاصله گرفتن از یکدیگر، عدم رشد و ارتقای رابطه، ایرادگیر شدن یکی از طرفین یا هر دو نفر و … است. برای ترمیم چنین رابطه‌ای بهتر است مهارت‌های ارتباطی مانند شناخت موانع ارتباطی و به کارگیری ابراز وجود را یاد بگیرید، از به کار گیری بازی‌های روانی بپرهیزید، به خواسته‌های شریک عاطفیتان احترام بگذارید، محدودیت‌های درستی برای رابطه خود وضع کنید، کمی به یکدیگر در رابطه فضا دهید و در نهایت اینکه به یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

13 بازدید

25 بازدید

52 بازدید

96 بازدید

86 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

سلام من با یکی آشنا شدم و همدیگه رو دوست داریم نزدیک یکسال هست ک باهمیم ولی رابطه ی ما داره رو به سردی میره چون برای بیرون رفتن و قرار ملاقات من از طرف خانواده نمیتونم بیرون برم و این واسمون مشکل شده و ما به دلیل اینکه همو نمیبینیم داریم باهم سرد میشیم من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم چون این مشکل چیزی نیس ک بخواد به دست من یا اون حل بشه.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر در سنی هستید که برای آشنایی جدی می‌توانید پیشقدم شوید و در ارتباط باشید، با خانواده صحبت کنید که این اجازه را بدهند و با او بیرون بروید. اما نکته مهم این است که او نیز باید شرایط شما را درک کند و اگر قصد جدی دارد همراه با خانواده‌اش پیشقدم شود و بتوانید راحت‌تر یکدیگر را ببینید.

سلام، بنده۱۹ و عشقم۲۱سالشه، سه ساله باهم رابطه داریم و خیلی همو دوست داریم وقصدمون هم جدیه واسه ازدواج به طوری که خانواده ها در جریانند، مدتیه بنده خیلی زودرنج شدم و توقع دارم ایشون همش به بنده ابراز احساسات کنن و اگه اینطور نشه من گریه میکنمو ایشونم ناراحت میشن و میگن تو صبر نداری و هنوز اماده نیستی واسه ازدواج و دعوامون میشه و منم چند وقتیه سعی میکنم دیگه زودرنج نباشم ولی این که بهونه نگیرم و گریه نکنم باعث شده سرد بشم

سلام دوست گرامی سن هردوی شما برای مسئولیت اجتماعی بزرگی مانند ازدواج، سن زیادی نیست. اما درباره ویژگی‌هایی که گفتید، ابتدا آزمایش تیروئید بدهید تا از نظر جسمانی وضعیت شما چک شود. سپس اگر این رفتار و خلق و خو ادامه پیدا کرد، به مشاور مراجعه کنید.

سلام، منو عشقم قبلا مقداری دعوا میکردیم اما مشکلات رو حل کردیم و مدتی خیلی خوب بودیم اما الان هردومون هیجان و گرمی قبل رو نداریم و از این موضوع هردومون ناراحتیم و خیلیم همو دوست داریم، چیکار کنیم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل و مدت زمان آشنایی اشاره نکردید. بحث و سردی در هر رابطه‌ای بوجود می‌آید. روابط یک دوره ماه عسل دارند که همه چیز در آن دوره معمولاً زیباست. روابطی می‌توانند این دوره ماه عسل را طولانی‌تر کنند که دارای مهارت‌های بیشتری باشند. این مهارت‌های ارتباطی هستند که باعث می‌شود شما به سمت بهتری حرکت کنید. می‌توانید از کمک مشاور بهره‌مند شوید.

سلام ۱۷سالمه بایه پسر ۲۶ساله دوستم خیلی دوسش دارم ولی همه جوره پسش میزنم‌ نمیتونم توکلمه های عاشقانش جواب بدم وقتی دستمو میگره پسش میزنم حالم بدمیشه نمیتونم همش باهاش تندی میکنم خیلی دلم میخواد جوابشو بدم ولی نمیتونم حتی تو جواب عشقم چیزی بگم بایه قلب ساده جواب میدم حس میکنم داره ازم زده میشه میشه بگید مشکل من چیه؟

سلام دوست گرامی اولین مساله شما سن شماست. چون هنوز در دوره نوجوانی هستید و هویتی شکل نگرفته است که بخواهید تصمیم درستی در رابطه عاطفی داشته باشید. دومین مساله بلد نبودن اصول رابطه و مهارت‌های ارتباطی است.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام دوست گرامی تحت تاثیر صحبت دیگران بودید و همین مساله طرف مقابل را دلسرد کرده است. بهتر است برای طرف مقابل این مساله را بازگو کنید و برای اصلاح رفتار خودتان مشاوره دریافت کنید تا مجددا رابطه گرم شود.

سلام من ۴ماه میشه که با یه دختری وارد رابطه شدم و خیلی هم دوستش دارم اوایل همه چیز خوب بود بهم محبت میکرد برام وقت میذاشت روم حساس بود و همیشه سعی میکرد که کنارم باشه اما این اواخر عوض شده کمتر سراغمو میگیره محبتش بهم کم شده وقتی بهش محبت میکنم خیلی عادی جواب محبتم رو میده و وقتی میگم میگه که نمیخوام خیلی وابسته هم شیم که وقتی درست تموم شد اومدی خواستگاریم خونوادم مخالفت کردن یا نشد که به هم برسیم ضربه نخوریم . منم بهش میگم راضی کردن خونواده هارو بسپار به من و مثل سابق کنارم باش اما میگه نه من احتمالات رو در نظر میگیرم و دائما منفی بافی میکنه . منم بهش میگم که برای اینکه شرایطم رو مهیا کنم و بیم خواستگاری نیاز به انگیزه دارم نیاز به پشتیبانی از سوی تو دارم در جواب میگه من الان حوصله هیچی رو ندارم نمیخوام استرس داشته باشم که نشد ضربه روحی میخورم . تو کارهاتو جور کن منم درسمو میخونم موعدش شد خونوادت با خونوادم حرف میزنن منم به پات هستم رابطمونم ادامه میدیم نه اونقد که وابسته هم شیم. لطفا راهنمایی کنید برای اینکه مثل سابق رابطمون پر شور و گرم شه چه کاری باید کنم؟؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقایل اشاره نکردید. زاویه دید ایشان منطقی‌تر است و نگران است که در آینده آسیب جدی به خودش و شما وارد نشود. بنابراین بهتر است شما شرایط خواستگاری را مهیا کنید و از مشاوره پیش از ازدواج نیز غافل نباشید تا این نگرانی‌ها بررسی شود.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام من یه دختری ۱۵ ساله هستم با یه پسر ۲۵ ساله یک ماه میشه که آشنا شدم باهاش و منم خیلی خیلی خیلی زیاد دوسش دارم اما اون خیلی سرد و بد رفتار میکنه و میگه که نمیخواد ببینم و میگه ولم کن من هم کاری نکردم که از دستم دلخور بشه و هر چی دلیل این کاراش رو میپرسم بهم نمیگه و همش مدام بلاکم میکنه و از بلاکی درم میاره و حتی در طی این یک ماه من حتی عزیزم و یا گلم هم نتونستم بهش بگم اون خیلی سرد رفتار میکنه من چیکار کنم تا از من دلسرد نشه و روز به روز عاشقم بشه ؟؟

سلام دوست گرامی به چه دلیلی می‌خواهید در رابطه‌ای بمانید که طرف مقابل شما را نمی‌خواهد؟! سن شما برای ارتباط بسیار کم است.

سلام. من دختری 38 ساله هستم حدودا بیست روز هست که با پسری آشنا شدم که ایشون فیزیوتراپ من هست روی دست من کار میکنن از همان روز اول نگاه‌های عاشقانه‌شون شروع شد ومدام به بنده سلام میکرد و حال بنده رو جویا میشد ولی من زیاد ایشون رو تحویل نمیگرفتم بیشتر اوقات بنده کم محلی میکردم حتی با لبخند به استقبال من می‌امدن حتی سربه سر من میگذاشتن ولی بنده یه خط در میان جواب میدادم ایشون الان بعد از کم محلی های من یه ذره رابطه و رفتارش سرد شده بامن من از طرفی چون خواهرشون هم اونجا رییس هست بنده مراعات کردم که نمیتونم به ایشان ابراز عشق و علاقه کنم یعنی هردو این مشکل داریم و من که دیدم ایشون ابراز عشق نمی‌کنم از روی عمد گفتم که همکارشان که پسر هم بود گفتم که ایشون چند روز هست که نیستن از اون روز رفتارشان و رابطه شون با من سرد شده خواهشا راهنماییم کنین که نشانه های عشق واقعی به دختر چیه؟ آیا دلیل سردشدن این رابطه رفتار خودم هست یا اون سوال در مورد اون پسر همکارشون هست؟ واقعا نمیدونم دلیل ساکتی وغمگین بودنشون بخاطر کم محلیهای منه یا چیز دیگه ؟خواهشا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی تناقضی در صحبت‌های شما دیده می‌شود. اگر ایشان به شما توجه داشتند دلیل اینکه با او سرد بودید چه بود؟ نحوه رفتار ایشان با سایر بیماران چگونه است؟ چه رفتارهایی در ایشان بوده است که باعث شده است شما تصور کنید که او به شما علاقه دارد؟ رفتار و کم محلی‌های شما می‌تواند دلیل این رفتارها باشد، اما پیش از این باید مشخص کنید که آیا واقعا او به شما علاقه داشته است یا خیر؟ زمانی می‌توانید این را متوجه شوید که او به صورت مستقیم به شما ابراز علاقه کند.

سلام من بایه دختری دوست شدم و خیلی دوستش داشتم ولی رفته رفته نسبت به اون شکاک شدم حتی وقتی می خواست بعداز صحبت تلفنی بام ن یه برنامه رو ببینه یا بره گردش عصبی می شم ولی نمی‌خوام ناراحتش کنم و رابطمون سرد شه احساس می کنم دوست دارم بهش بگم ازش متنفرم و اون مقاومت کنه که چرا ولی می دونم این کارا رابطه‌مونو کم رنگ می کنه ولی خیلی عصبی می شم می شه لطفا برای کنترل عصبی شدنم یه راهکاری رو پیشنهاد بدین ما هردومونم۱۸سالمونه

سلام دوست گرامی 18 سالگی برای انتخاب و شروع یک رابطه عاطفی کمی زود است، چون هنوز بلوغ و پختگی اتفاق نیفتاده است و دوطرف هنوز دنیای خودشان را نمی‌شناسند. دلیل این عصبی شدن ابتدا باید مشخص شود تا راهکاری متناسب با این شرایط به شما گفته شود. معمولاً اضطراب و ترس از دادن و تنهایی می‌تواند فردی را شکاک کند. گاهی هم تجره تلخ از دست دادن در گذشته نیز باعث می‌شود در رابطه دائماً حس کنید که طرف مقابل قصد ترک کردن شما را دارد. برای دریافت مشاوره از رادیو عشق، نوبت مشاوره خود را رزرو کنید.

سلام خسته نباشید من با یک آقایی بودم که اول خیلی باهمو دوست داشتیم و بحث ازدواج بود تو هر شرایطی ولی این آقا وقتی رفت تهران و ازهم فاصله گرفتیم گفت میترسم خانوادم نزارن و تو ضربه بخوری و رابطمونو سرد کرد یعنی فاصله گرفت من تلاش کردم چندباری بهشون گفتم ولی ایشون میگن ب هیچ عنوان نمیخام مثل سابق بشیم چون میترسم نشه و ضربه بخوریم من واقعا نمیدونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. زمانی که طرف مقابل شما هنوز به استقلال برای تصمیم‌گیری درباره زندگی مشترکش نرسیده باشد، نمی‌توانید روی او برای آینده طولانی سرمایه‌‌گذاری کنید. آیا ایشان دلیل اینکه خانواده‌اش ممکن است موافقت نکنند را دقیق توضیح دادند؟ آیا یکدفعه به این نتیجه رسیدند که خانواده‌شان موافقت نمی‌کنند و از قبل نمی‌دانستند؟ ایشان باید با ترس خودشان مواجه شود و اگر این رابطه برایش اهمیت دارد، برای آن تلاش کند. شما نیز برای بررسی بیشتر دلیل‌تان برای بودن در رابطه، نیاز به دریافت مشاوره دارید.

سلام خسته نباشید، من حدود ۷-۸ ماه است که با پسری اشنا شدم و همه چی به خوبی پیش میرفت، ایشون با مادرم اومدن صحبت کردند و قرار شد با خوانوادش بیان برای خواستگاری. چند وقت قبل ایشون از من رابطه جنسی خواستن یادمه وقتی بهش جواب رد دادم گفت به تو اسیب نمیرسه و به من اعتماد نداری بعد این همه وقت، این شد قبول کردم و شاید دو یا سه بار این اتفاق افتاد و وابستگیمون بیشتر شد. اما یک روز خیلی اتفاقی بعد از اخرین دیدارمون دیگه به من زنگ نزد. وقتی که پیگیر شدم گفت که ادم عصبی هستم بدرد نمیخورم زندگیتو خراب میکنم، فهمیدم ناراحته کمی ارومش کردم و گفتم که کنارشم و اگه ناراحته بهش فضا میدم تا اروم بشه بعد قطع کردیم. اما الان ۲۷ روزه که تماسی نمیگیره دو بارم پیام دادم اما جواب نیومد،میترسم. دلم نمیخواد از دستش بدم و فکر میکنم که تقصیر خودمه و ای کاش قبول نمیکردم و این باعث شده سرد بشه. اما خودش گفت که من هنوز دوستت دارم و مشکلم به تو بر نمیگرده، خب اگه به من بر نمی‌گرده ،این همه مدت کافی نبوده ک زنگ بزنه؟ من باید چکار کنم دیگه دارم چل میشم😔

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. حتما روزهای سختی را می‌گذرانید و باور نکردید که او شما را ترک کرده است. علت نبودن ایشان صرفاً برقراری رابطه جنسی نیست، اما برقراری این رابطه می‌تواند جذابیت‌های شما را پایین آورده باشد و او دیگر لازم نبیند تا تلاشی برای بدست آوردن شما از شیوه صحیح و خواستگاری انجام دهد. اما علت اینکه اشاره کرده‌اند که شما مشکلی ندارید و این یک مسأله فردی است، بدانید اگر ایشان برای این رابطه اهمیت خاصی قائل باشد، حتماً این مسائل فردی را حل می‌کند و مجدداً پیشقدم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید تا طریق صحیح بازگرداندن ایشان به رابطه را یاد بگیرید.

سلام من ۲۰ سالمه و حدوده ۲ سال هست با پسری همسن خودم که فامیل دورمون هست آشنا شدم تقریبا نه ماه میشه که حسش و بهم گفته و دوماهم هست من حس ام گفتم همه چیز خوب بود تا اینکه چند وقت جواب پیام هامو دیر میده مثلا یه هفته یا چهار پنج روز طول میکشه جوابمو بده و سرد شده و اینکه تو ابراز احساسات خیلی خجالتیه وقتی می‌پرسی حس ات چیه میگه قبلا گفتم دیگه این جواب دادن های دیرش هم گفت میبخشید یکم سرم شلوغه و فلان ولی تو واتس آپ آخرین بازدید هاشو میبینم متوجه میشم که میاد تو برنامه ها اما جواب من و نمیده می‌نویسه سلام خوبی جوابشو میدم میگم خوبم و چطوری و فلان یه هفته طول میکشه یه کلمه جواب بده چیکار کنم

سلام دوست گرامی اگر آشنایی شما از راه دور بوده است و هنوز به صورت رسمی همدیگر را ندیدید، این سردی دلیلش روشن است. اما اگر ارتباط‌تان نزدیک‌تر بوده و یکدفعه ایشان سرد شده استف باید علت‌های آن دقیق‌ مشخص شود. باید ابتدا از خودتان بپرسید که چرا در رابطه خودتان باید دائماً پیگیر او باشید؟ چرا تا این حد از جواب ندادن‌های او بهم ریختید؟ برای بررسی بیشتر نیاز دارید که با مشاوران رادیو عشق مشاوره داشته باشید.

سلام من ۲۳ سالمه و با پسری هم سنه خودم سه ساله که تو رابطم وخیلیم بهش علاقه دارم اما به من خیلی کم محبت میکنه و دیگه مهربون نیست و هرروز سر چیزای بی ارزش باهام دعوا میکنه و خیلی راحت بهم بی احترامی میکنه و تا از نارضایتیمو نشون میدم میگه میتونی بری و من چون خیلی دوسش دارم ، هرچی میگه کوتاه میامو تحمل میکنم وقتی بهش میگم خیلی بد اخلاق شده و مهربون نیست میگه تو بهم تلقین میکنی من بد اخلاقم اینجوری من لج میکنم ‌ خب من اگه نگم از چی ناراحتم پس چجوری مشکلمو بهش بفهمونم

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد که در ارتباط شما نوع لحن و محتوای صحبت برای طرف‌مقابل خوشایند نیست و مهارت برقراری ارتباط موثر و شیوه بیان درخواست و ناراحتی خود را ندارید که نیاز است از طریق مشاوره این مهارت‌ها را یاد بگیرید. نیاز دارید تا یاد بگیرید که به شیوه درستی درخواست‌های خودتان را مطرح کنید. مثلا به جای اینکه تو دیگه مهربون نیستی، بگویید، من احساس می‌کنم که نیاز به توجه بیشتری دارم. در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید از خود بپرسید چرا باید با کسی که اصلا با شما خوب رفتار نمی‌کند و تلاشی برای ادامه رابطه انجام نمی‌دهد ارتباط خود را ادامه بدهید؟ چه چیزی در این ارتباط وجود دارد که به شما انگیزه ادامه آن را می‌دهد؟

سلام.خسته نباشید من ۲۲ سالمه با یه آقایی ۲۴ ساله نزدیک به ۴ ساله که دوستیم قصدمون جدی بود از من به خانوادش گفتن منم به مادرم گفتم.اما من اشتباهی که کردم سر هرچیز کوچیکی قهر کردم. این اواخرقهرمون طول کشید و دوباره اشتی کردیم ولی میگفت سردم کردی.میونمون کمی شکراب بود تاباز سریه مسئله ای یه قهرکوچیک پیش اومد.یه مدت اومدسراغم دیگه نیومد.دیگه جوابمونداد.منم زیادنرفتم سراغش تا چندروزپیش رفتم وبه زورجوابموداد.حالاباهمیم بهم میگه دوسم داره بهم میگه جواب ندادن به من براش سخت ترینه بهم میگه حاضرم بمیرم امااشکتونبینم اما میگه من سردشدم من دیگه ادم سابق نیستم.وقتی پرسیدم بودونبودم برات فرقی نداره هیچی نگفت.من باید چکارکنم؟احتمال داره این رابطه درست شه؟خیلی دوسش دارم میدونم بچه بازی دراوردم اما نمیخوام از دستش بدم

سلام دوست گرامی قهر یک نوع رفتار است که ناشی از فرار کردن برای حل مساله است. اگر شیوه بازگشت صحیح به رابطه را بدانید، بهتر می توانید مجددا جذابیت های خود را در رابطه بیابید و احیا کنید. برای دریافت دوره بازگشت به رابطه، لطفاً ابتدا وقت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

روزهای خوش ابتدای رابطه را به یاد بیاورید که عشقتان لحظه‌ای از شما چشم برنمی‌داشت و از معاشرت با شما سیر نمی‌شد. عاشق دلخسته‌تان مدام با شما تماس می‌گرفت، ساعت‌ها تلفنی با هم حرف می‌زدید و تمام شب را بیدار می‌ماندید و با هم صحبت می‌کردید. اما اکنون همه چیز عوض شده است و دیگر وقتی به او فکر می‌کنید، قلبتان به تپش نمی‌افتد؛ احساس می‌کنید که رابطه عاطفی و عاشقانه‌تان سرد شده است. البته همچنان احساسات عاشقانه‌ای به او دارید و دوست دارید رابطه‌تان را دوباره مثل گذشته گرم کنید، اما احساس می‌کنید که طرف مقابل دیگر توجه چندانی به رابطه‌تان ندارد یا دست‌کم به اندازه شما به رابطه‌تان اهمیت نمی‌دهد. در چنین شرایطی طبیعی است که ناراحت و مضطرب ‌شوید. ممکن است این نگرانی وادارتان کند که تکنیک‌های مختلفی را برای گرم و پرشور کردن رابطه‌تان امتحان کنید.در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما آموزش دهیم که اولا نشانه‌های سردی در رابطه کدام‌ها هستند تا در این صورت اگر چنین زنگ‌ خطرهایی در ارتباطتان دیدید، سریعا برای رفع آن تلاش کنید. در نهایت هم روش‌ها و تکنیک‌هایی برای بهبود بخشید این رابطه و گرم شدن آن به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز بهتر است در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین نشانه‌های سرد شدن یک رابطه نگاهی بیاندازید. این نشانه‌ها به معنای زنگ خطری هستند که نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند به قیمت پایان یافتن رابطه تمام شود؛ بنابراین بهتر است که خوب به آن‌ها دقت کنید و در صورت مشاهده چنین نشانه‌هایی برای حل و فصلشان اقدام کنید. در بخش بعدی در مورد روش‌های موثر برای حل و فصل آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، یکی از نشانه‌های مهم سرد شدن رابطه است. زمانی که دیگر زوجین چه در دوره آشنایی قبل از ازدواج و چه در دوران متاهلی نتوانند مشکلاتشان را به صورت منطقی حل و فصل کنند، روز به روز از هم فاصله می‌گیرند و این شکاف ارتباطی به احتمال زیاد یک روزی به جدایی عاطفی ختم خواهد شد. البته اشتباه نکنید، بحث و اختلاف نظر، حتی دعوا در همه روابط پیش می‌آید، اما اگر این رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می‌توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند؛ علاوه بر این، این اتفاقات در زوج‌هایی که مهارت‌های ارتباطی قوی‌تری دارند، کمتر پیش می‌آید.

یکی دیگر از نشانه‌های سرد شدن در رابطه این است که شما دیگر با هم مثل قبل صحبت نمی‌کنید؛ به عبارت دیگر در اکثر زمان‌هایی که با هم هستید، حرفی برای گفتن ندارید؛ حتی در زمانی که مشکلی پیش آمده باشد؛ سکوت کردن و یا قهر کردن‌های طولانی در رابطه زنگ‌های خطری است که باید آن‌ها را جدی بگیرید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

یکی از رفتارهای  بارزی که نشان می‌دهد، نسبت به هم سرد شده‌اید این است که وقتی به نظر می‌رسد همه چیز روبراه است، فردی که با او در ارتباط هستید، ناگهان دیگر جواب پیام‌هایتان را می‌دهد یا پنج ساعت طول می‌کشد تا زحمت یک جواب مختصر را به خودش بدهد، آن هم در حالی که معمولا مدام برای هم پیام می‌فرستادید. یا این که برخلاف گذشته که عادت داشتید همیشه از قبل برای قرار بعدی برنامه‌ریزی کنید، به تازگی هیچ حرفی دربارۀ قرار هفته بعدتان نمی‌زنید یا اصلاً دیگر حرفی از قرارهای بعدی به میان نمی‌آید. یا اینکه اگر ازدواج کرده باشید، همسرتان با شما به مهمانی‌ها نمی‌آید، دیر به خانه برمی‌گردد، ترجیح می‌دهد نسبت به گذشته زمان بیشتری را با دوستانش باشد تا با شما و … .

هر کاری که در اوایل رابطه‌تان انجام می‌دادید، به نظر عشقتان قابل تحسین، یا حداقل قابل تحمل بود، اما الان او حتی از نفس کشیدنتان هم ایراد می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که او از رابطه ناراضی است و دارد تلافی این ناراحتی را سر شما در می‌آورد. این ایراد گرفتن‌ها و غر زدن‌ها می‌تواند روش غیرمستقیمی برای ابراز نارضایتیش باشد. البته ممکن است بنا به دلایلی به طور کلی ناراحت باشد یا مشکلی سر کارش داشته باشد. درهر حال وقتی یک نفر رفتارهای شریک عاطفیش را آزاردهنده‌تر از دیگر شرایط زندگی می‌یابد و دائما از او یاد می‌گیرد، این بهانه‌جویی‌ها را می‌توان نشانه نارضایتی از رابطه تلقی کرد که این خودش یک نشانه از سرد شدن رابطه عاطفی است.

این نشانه برخلاف نشانه‌های قبلی کمی نامحسوس‌تر است، اما اگر متوجه شدید که رابطه‌تان دیگر پیشرفتی نمی‌کند، روان‌شناسان توصیه می‌کنند که رابطه‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید تا علت این رکود را پیدا کنید. روابط عاشقانه باید با ضرب‌آهنگی طبیعی پیشرفت کنند، به این ترتیب که قرارهای آشنایی و دوستی به تدریج به ملاقات با دوستان و خانواده بیانجامد و بعد به خواستگاری، نامزدی و ازدواج ختم شود. اگر رابطه شما چنین روندی را طی نمی‌کند، احتمالا یکی از دو طرف از رابطه ناراضی است و مانع رشد آن می‌شود. مسلما این فرد ناراضی دلیلی برای ناراحتیش دارد که اجازه نمی‌دهد رابطه رشد کند.

در این قسمت به شما یاد خواهیم داد که چطور یک رابطه آسیب دیده را بهبود ببخشید و به رابطه‌ای که رو به سردی رفته است، گرما هدیه کنید.

حتما بخوانید: راهکارهای بهبود رابطه زن و شوهر (مهارت بهتر شدن ارتباط با همسر)

یکی از مهم‌ترین و اولیه‌ترین نکاتی که باید برای داشتن ارتباط سالم یاد بگیرید، مهارت‌های ارتباطی است؛ این تکنیک‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند که اولا میزان بحث‌های بی‌سرانجام را کاهش دهید و دوما کیفیت رابطه خود را بهبود دهید. در بحث مهارت‌های ارتباطی، دو موضوع از همه مهم‌تر است، یکی موانع ارتباطی و دوم روش‌های ابراز وجود و جرات‌ورزی که در زیر به طور مختصر به آن اشاره می‌شود:

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه عاطفی، یادگرفتن مهارت‌های‌ ابراز وجود و جرات‌ورزی است. فرض کنید در رابطه عاطفی‌تان موضوعی شما را عمیقا ناراحت کند؛ به طور کلی آدم‌ها عموما دو روش به کار می‌گیرند، یا دعوا راه می‌اندازند و با پرخاشگری ناراحتی‌شان را ابراز می‌کنند یا سکوت می‌کنند. هر دو این روش‌ها بسیار آسیب‌زا هستند. تبعات دعوا راه‌انداختن را اکثرا می‌دانید، اما شاید با تبعات سکوت خیلی آشنا نباشید؛ وقتی فردی از موضوعی ناراحت است ولی به جای مطرح کردن آن سکوت اختیار می‌کند، باز هم مشکل‌ساز است، زیرا یا این موضوعات روی هم جمع می‌شوند و به یکبار خودشان را نشان می‌دهند (مثل آتش زیر خاکستر) و یا فرد از روش‌هایی استفاده می‌کند که ظاهرا هیچ اشکالی ندارد ولی به فرد مقابل آسیب می‌رساند، مثل اینکه شما از همسرتان ناراحت باشید و لباسش را هنگام اتو کردن بسوزانید (البته در درجات پایین عصبانیت) یا در صورتی که از شما کاری خواست عمدا پشت گوش بندازید و … . بنابراین هر دوی این روش‌ها دیر یا زود رابطه را دچار مشکل می‌کند.

اما چه کار می‌توان انجام داد؟ یکی از روش‌های بینابینی (یعنی نه پرخاشگری و نه سکوت)، روش ابراز وجود است. در این روش هم شما حرفتان را زدید و هم به احتمال کمتری رابطه را دچار مشکل کردید. یکی از بهترین روش‌های ابراز وجود این است که شما از احساساتتان صحبت کنید؛ به عنوان مثال بگویید: “می‌دونی عزیزم، وقتی تو دیر به دیر به من زنگ می‌زنی، خیلی غمگین و ناراحت می‌شم، چون فکر می‌کنم برات خیلی مهم نیستم”. کلید ابراز وجود این است که حرفتان را کوتاه، بدون لحن قضاوتی و با آرامش بزنید. اینطوری قطعا موثرتر خواهد بود. به‌علاوه، شما نباید وارد بحث شوید، حرفتان را بزنید و اجازه دهید که فرد مقابل فکر کند. اگر بعد از این جمله، جملاتی دیگری استفاده کنید، اثر آن را از بین خواهید برد.

بعضی افراد نصیحتتان می‌کنند که بازی قدرت را برای برگرداندن عشقتان به رابطه یا شعله‌ور کردن آتش عشقتان شروع کنید. به هیچ وجه وارد بازی‌های روانی نشوید. اگر عمداً عشقتان را نادیده می‌گیرید یا به او بی‌محلی می‌کنید و از او فاصله می‌گیرید، در حال بازی دادن او هستید. چنین رفتارهایی شاید باعث شود که او برای مدت کوتاهی به شما بیشتر توجه کند، اما تاثیر مطلوب درازمدتی بر رابطه‌تان نخواهد داشت. اگر رفتارتان با او دائماً بی‌ادبانه یا تحقیرکننده باشد، نادیده‌اش بگیرید یا به او کم‌محلی کنید، او در نهایت علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

لازم به گفتن نیست که قرار نیست تمام آرزوهای عشقتان را برآورده کنید، اما برآورده نکردن آرزوهای او به معنای بی‌احترامی کردن به او به دلیل داشتن چنین خواسته‌هایی نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر مهم‌ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است. اگر شما دیگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا دیگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه‌تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است. برای این که به عشقتان ثابت کنید، چقدر به او احترام می‌گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه‌تان دست بردارید و از خصوصیات مثبتش تعریف کنید. سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه‌اش تعریف کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

حتما بخوانید: سیاست‌های زنانه برای جذب مردان (رفتار خانم با سیاست در رابطه) 

به وضوح برای طرف مقابل مشخص کنید که چه رفتارهایی را می‌توانید تحمل کنید و چه رفتارهایی برایتان غیرقابل تحمل است ـ البته این قانون‌گذاری‌ها را نباید وسط دعوا انجام دهید. اگر عشقتان رفتاری دارد که نمی‌توانید آن را تحمل کنید یا اظهارنظرهای آزاردهنده‌ای می‌کند، بگویید که این کارها یا حرف‌هایش باعث ناراحتیتان می‌شود و دوست ندارید که آنها را تکرار کند. مراقب باشید که صدایتان را بالا نبرید و تذکرهایتان را با لحنی آرام و مهربان بدهید. از طرفی اگر عشقتان بعد از شنیدن این تذکرها شروع به پرخاشگری کرد، بدانید مشکلی جدی وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کنید. می‌توانید رابطه‌تان را نجات دهید، اما مراقب باشید که وقتی عشقتان عصبانی است، نگرانی‌ها و شکایت‌هایتان را مطرح نکنید. صبر کنید آرام و خونسرد شود، سپس نگرانی‌هایتان را با آرام‌ترین و مهربانانه‌ترین لحن ممکن بیان کنید.

اگر احساس می‌کنید قدرتتان را در رابطه از دست داده‌اید، شاید قرار گرفتنتان در موضع ضعف به این دلیل باشد که بیش از حد برای بودن در کنار محبوبتان اشتیاق نشان داده‌اید یا توقع بیش از اندازه‌ای از او داشته‌اید. شما نمی‌توانید عشقتان را تحت فشار بگذارید و کارها را با عجله پیش ببرید، از طرفی امیدواریم که این رابطه عاشقانه یگانه شور و اشتیاق زندگیتان نباشد. برای علائق دیگرتان، مانند کار، ورزش، تحصیل و سرگرمی‌های مختلف وقت بگذارید و آزادی و فضایی را که طرف مقابل نیاز دارد، در اختیارش قرار بدهید. البته به این معنی نیست که به طور کلی رابطه عاطفی خود را فراموش کنید؛ بلکه منظور این است که سعی نکنید تمام انرژی و توان عاطفی خود را برای این رابطه خرج کنید، اما چرا؟

یکی از بحث‌های اصلی بین زوجین (چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن)، بر سر همین موضوع است. بسیاری از اوقات یکی از طرفین تمام انرژی خود را برای رابطه می‌گذارد و چون فرد مقابل چنین کاری انجام نمی‌دهد، از او شاکی می‌شود و همین مساله به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم می‌شود مبنای بحث‌های بین دو طرف. از طرف دیگر، یکی از طرفین ممکن است فکر کند که چون در رابطه عاطفی هستند، باید دائما با هم در ارتباط باشند؛ این تفکر باعث می‌شود تا فرد مقابل بخواهد یک روز را با دوستانش بگذراند یا …، ناراحت بشود و باز هم این مورد باعث بحث و دعوا شود. زیرا، یک طرف فکر می‌کند فرد مقابلش به او بی‌توجه است و یک طرف دیگر با خود فکر می‌کند که هیچ فضایی برای زندگی شخصی خود ندارد.

تمام این موارد روی ارتباط عاطفی بسیار تاثیر گذار است، به همین دلیل توصیه می‌شود اگر فکر می‌کنید جز این گروه‌هایی که ذکر شده هستید، کمی به خودتان و فرد مقابل فضا دهید تا علاوه بر لذت بردن از زمان با هم بودن، زمانی هم برای سایر کارهای مورد علاقه‌تان داشته باشید. یادتان باشد، درست است که در رابطه عاطفی، نقش‌ها متفاوت است و شما باید به عنوان شریک عاطفی زمان بیشتری را با هم بگذرانید، اما به این معنی نیست که همیشه و همیشه باید با هم باشید، مگرنه شما به هم هیچ علاقه‌ای ندارید!

اگر فکر می‌کنید شدت آسیب در رابطه زیاد است و خودتان به تنهایی نمی‌توانید آن را مدیریت کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اولا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید و در مرحله دوم قبل از اینکه دیر شود و رابطه به جدایی یا طلاق کشیده شود، ارتباط عاطفی خود را ترمیم کنید. روان‌شناس، ضمن بررسی دقیق رابطه و عوامل آسیب‌زا، به شما راهکارهایی برای مدیریت هرچه بهتر رابطه ارائه می‌دهد.

 اگر احساس می‌کنید رابطه عاطفی شما رو به سردی رفته و مانند روزهای اول نیست، بهتر است هرچه زودتر برای ترمیم آن کاری انجام بدهید. نشانه‌های رابطه سرد شدن رابطه به طور کلی: دعواهای زیاد و مکرر، سکوت، فاصله گرفتن از یکدیگر، عدم رشد و ارتقای رابطه، ایرادگیر شدن یکی از طرفین یا هر دو نفر و … است. برای ترمیم چنین رابطه‌ای بهتر است مهارت‌های ارتباطی مانند شناخت موانع ارتباطی و به کارگیری ابراز وجود را یاد بگیرید، از به کار گیری بازی‌های روانی بپرهیزید، به خواسته‌های شریک عاطفیتان احترام بگذارید، محدودیت‌های درستی برای رابطه خود وضع کنید، کمی به یکدیگر در رابطه فضا دهید و در نهایت اینکه به یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

13 بازدید

25 بازدید

52 بازدید

96 بازدید

86 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

سلام من با یکی آشنا شدم و همدیگه رو دوست داریم نزدیک یکسال هست ک باهمیم ولی رابطه ی ما داره رو به سردی میره چون برای بیرون رفتن و قرار ملاقات من از طرف خانواده نمیتونم بیرون برم و این واسمون مشکل شده و ما به دلیل اینکه همو نمیبینیم داریم باهم سرد میشیم من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم چون این مشکل چیزی نیس ک بخواد به دست من یا اون حل بشه.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر در سنی هستید که برای آشنایی جدی می‌توانید پیشقدم شوید و در ارتباط باشید، با خانواده صحبت کنید که این اجازه را بدهند و با او بیرون بروید. اما نکته مهم این است که او نیز باید شرایط شما را درک کند و اگر قصد جدی دارد همراه با خانواده‌اش پیشقدم شود و بتوانید راحت‌تر یکدیگر را ببینید.

سلام، بنده۱۹ و عشقم۲۱سالشه، سه ساله باهم رابطه داریم و خیلی همو دوست داریم وقصدمون هم جدیه واسه ازدواج به طوری که خانواده ها در جریانند، مدتیه بنده خیلی زودرنج شدم و توقع دارم ایشون همش به بنده ابراز احساسات کنن و اگه اینطور نشه من گریه میکنمو ایشونم ناراحت میشن و میگن تو صبر نداری و هنوز اماده نیستی واسه ازدواج و دعوامون میشه و منم چند وقتیه سعی میکنم دیگه زودرنج نباشم ولی این که بهونه نگیرم و گریه نکنم باعث شده سرد بشم

سلام دوست گرامی سن هردوی شما برای مسئولیت اجتماعی بزرگی مانند ازدواج، سن زیادی نیست. اما درباره ویژگی‌هایی که گفتید، ابتدا آزمایش تیروئید بدهید تا از نظر جسمانی وضعیت شما چک شود. سپس اگر این رفتار و خلق و خو ادامه پیدا کرد، به مشاور مراجعه کنید.

سلام، منو عشقم قبلا مقداری دعوا میکردیم اما مشکلات رو حل کردیم و مدتی خیلی خوب بودیم اما الان هردومون هیجان و گرمی قبل رو نداریم و از این موضوع هردومون ناراحتیم و خیلیم همو دوست داریم، چیکار کنیم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل و مدت زمان آشنایی اشاره نکردید. بحث و سردی در هر رابطه‌ای بوجود می‌آید. روابط یک دوره ماه عسل دارند که همه چیز در آن دوره معمولاً زیباست. روابطی می‌توانند این دوره ماه عسل را طولانی‌تر کنند که دارای مهارت‌های بیشتری باشند. این مهارت‌های ارتباطی هستند که باعث می‌شود شما به سمت بهتری حرکت کنید. می‌توانید از کمک مشاور بهره‌مند شوید.

سلام ۱۷سالمه بایه پسر ۲۶ساله دوستم خیلی دوسش دارم ولی همه جوره پسش میزنم‌ نمیتونم توکلمه های عاشقانش جواب بدم وقتی دستمو میگره پسش میزنم حالم بدمیشه نمیتونم همش باهاش تندی میکنم خیلی دلم میخواد جوابشو بدم ولی نمیتونم حتی تو جواب عشقم چیزی بگم بایه قلب ساده جواب میدم حس میکنم داره ازم زده میشه میشه بگید مشکل من چیه؟

سلام دوست گرامی اولین مساله شما سن شماست. چون هنوز در دوره نوجوانی هستید و هویتی شکل نگرفته است که بخواهید تصمیم درستی در رابطه عاطفی داشته باشید. دومین مساله بلد نبودن اصول رابطه و مهارت‌های ارتباطی است.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام دوست گرامی تحت تاثیر صحبت دیگران بودید و همین مساله طرف مقابل را دلسرد کرده است. بهتر است برای طرف مقابل این مساله را بازگو کنید و برای اصلاح رفتار خودتان مشاوره دریافت کنید تا مجددا رابطه گرم شود.

سلام من ۴ماه میشه که با یه دختری وارد رابطه شدم و خیلی هم دوستش دارم اوایل همه چیز خوب بود بهم محبت میکرد برام وقت میذاشت روم حساس بود و همیشه سعی میکرد که کنارم باشه اما این اواخر عوض شده کمتر سراغمو میگیره محبتش بهم کم شده وقتی بهش محبت میکنم خیلی عادی جواب محبتم رو میده و وقتی میگم میگه که نمیخوام خیلی وابسته هم شیم که وقتی درست تموم شد اومدی خواستگاریم خونوادم مخالفت کردن یا نشد که به هم برسیم ضربه نخوریم . منم بهش میگم راضی کردن خونواده هارو بسپار به من و مثل سابق کنارم باش اما میگه نه من احتمالات رو در نظر میگیرم و دائما منفی بافی میکنه . منم بهش میگم که برای اینکه شرایطم رو مهیا کنم و بیم خواستگاری نیاز به انگیزه دارم نیاز به پشتیبانی از سوی تو دارم در جواب میگه من الان حوصله هیچی رو ندارم نمیخوام استرس داشته باشم که نشد ضربه روحی میخورم . تو کارهاتو جور کن منم درسمو میخونم موعدش شد خونوادت با خونوادم حرف میزنن منم به پات هستم رابطمونم ادامه میدیم نه اونقد که وابسته هم شیم. لطفا راهنمایی کنید برای اینکه مثل سابق رابطمون پر شور و گرم شه چه کاری باید کنم؟؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقایل اشاره نکردید. زاویه دید ایشان منطقی‌تر است و نگران است که در آینده آسیب جدی به خودش و شما وارد نشود. بنابراین بهتر است شما شرایط خواستگاری را مهیا کنید و از مشاوره پیش از ازدواج نیز غافل نباشید تا این نگرانی‌ها بررسی شود.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام من یه دختری ۱۵ ساله هستم با یه پسر ۲۵ ساله یک ماه میشه که آشنا شدم باهاش و منم خیلی خیلی خیلی زیاد دوسش دارم اما اون خیلی سرد و بد رفتار میکنه و میگه که نمیخواد ببینم و میگه ولم کن من هم کاری نکردم که از دستم دلخور بشه و هر چی دلیل این کاراش رو میپرسم بهم نمیگه و همش مدام بلاکم میکنه و از بلاکی درم میاره و حتی در طی این یک ماه من حتی عزیزم و یا گلم هم نتونستم بهش بگم اون خیلی سرد رفتار میکنه من چیکار کنم تا از من دلسرد نشه و روز به روز عاشقم بشه ؟؟

سلام دوست گرامی به چه دلیلی می‌خواهید در رابطه‌ای بمانید که طرف مقابل شما را نمی‌خواهد؟! سن شما برای ارتباط بسیار کم است.

سلام. من دختری 38 ساله هستم حدودا بیست روز هست که با پسری آشنا شدم که ایشون فیزیوتراپ من هست روی دست من کار میکنن از همان روز اول نگاه‌های عاشقانه‌شون شروع شد ومدام به بنده سلام میکرد و حال بنده رو جویا میشد ولی من زیاد ایشون رو تحویل نمیگرفتم بیشتر اوقات بنده کم محلی میکردم حتی با لبخند به استقبال من می‌امدن حتی سربه سر من میگذاشتن ولی بنده یه خط در میان جواب میدادم ایشون الان بعد از کم محلی های من یه ذره رابطه و رفتارش سرد شده بامن من از طرفی چون خواهرشون هم اونجا رییس هست بنده مراعات کردم که نمیتونم به ایشان ابراز عشق و علاقه کنم یعنی هردو این مشکل داریم و من که دیدم ایشون ابراز عشق نمی‌کنم از روی عمد گفتم که همکارشان که پسر هم بود گفتم که ایشون چند روز هست که نیستن از اون روز رفتارشان و رابطه شون با من سرد شده خواهشا راهنماییم کنین که نشانه های عشق واقعی به دختر چیه؟ آیا دلیل سردشدن این رابطه رفتار خودم هست یا اون سوال در مورد اون پسر همکارشون هست؟ واقعا نمیدونم دلیل ساکتی وغمگین بودنشون بخاطر کم محلیهای منه یا چیز دیگه ؟خواهشا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی تناقضی در صحبت‌های شما دیده می‌شود. اگر ایشان به شما توجه داشتند دلیل اینکه با او سرد بودید چه بود؟ نحوه رفتار ایشان با سایر بیماران چگونه است؟ چه رفتارهایی در ایشان بوده است که باعث شده است شما تصور کنید که او به شما علاقه دارد؟ رفتار و کم محلی‌های شما می‌تواند دلیل این رفتارها باشد، اما پیش از این باید مشخص کنید که آیا واقعا او به شما علاقه داشته است یا خیر؟ زمانی می‌توانید این را متوجه شوید که او به صورت مستقیم به شما ابراز علاقه کند.

سلام من بایه دختری دوست شدم و خیلی دوستش داشتم ولی رفته رفته نسبت به اون شکاک شدم حتی وقتی می خواست بعداز صحبت تلفنی بام ن یه برنامه رو ببینه یا بره گردش عصبی می شم ولی نمی‌خوام ناراحتش کنم و رابطمون سرد شه احساس می کنم دوست دارم بهش بگم ازش متنفرم و اون مقاومت کنه که چرا ولی می دونم این کارا رابطه‌مونو کم رنگ می کنه ولی خیلی عصبی می شم می شه لطفا برای کنترل عصبی شدنم یه راهکاری رو پیشنهاد بدین ما هردومونم۱۸سالمونه

سلام دوست گرامی 18 سالگی برای انتخاب و شروع یک رابطه عاطفی کمی زود است، چون هنوز بلوغ و پختگی اتفاق نیفتاده است و دوطرف هنوز دنیای خودشان را نمی‌شناسند. دلیل این عصبی شدن ابتدا باید مشخص شود تا راهکاری متناسب با این شرایط به شما گفته شود. معمولاً اضطراب و ترس از دادن و تنهایی می‌تواند فردی را شکاک کند. گاهی هم تجره تلخ از دست دادن در گذشته نیز باعث می‌شود در رابطه دائماً حس کنید که طرف مقابل قصد ترک کردن شما را دارد. برای دریافت مشاوره از رادیو عشق، نوبت مشاوره خود را رزرو کنید.

سلام خسته نباشید من با یک آقایی بودم که اول خیلی باهمو دوست داشتیم و بحث ازدواج بود تو هر شرایطی ولی این آقا وقتی رفت تهران و ازهم فاصله گرفتیم گفت میترسم خانوادم نزارن و تو ضربه بخوری و رابطمونو سرد کرد یعنی فاصله گرفت من تلاش کردم چندباری بهشون گفتم ولی ایشون میگن ب هیچ عنوان نمیخام مثل سابق بشیم چون میترسم نشه و ضربه بخوریم من واقعا نمیدونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. زمانی که طرف مقابل شما هنوز به استقلال برای تصمیم‌گیری درباره زندگی مشترکش نرسیده باشد، نمی‌توانید روی او برای آینده طولانی سرمایه‌‌گذاری کنید. آیا ایشان دلیل اینکه خانواده‌اش ممکن است موافقت نکنند را دقیق توضیح دادند؟ آیا یکدفعه به این نتیجه رسیدند که خانواده‌شان موافقت نمی‌کنند و از قبل نمی‌دانستند؟ ایشان باید با ترس خودشان مواجه شود و اگر این رابطه برایش اهمیت دارد، برای آن تلاش کند. شما نیز برای بررسی بیشتر دلیل‌تان برای بودن در رابطه، نیاز به دریافت مشاوره دارید.

سلام خسته نباشید، من حدود ۷-۸ ماه است که با پسری اشنا شدم و همه چی به خوبی پیش میرفت، ایشون با مادرم اومدن صحبت کردند و قرار شد با خوانوادش بیان برای خواستگاری. چند وقت قبل ایشون از من رابطه جنسی خواستن یادمه وقتی بهش جواب رد دادم گفت به تو اسیب نمیرسه و به من اعتماد نداری بعد این همه وقت، این شد قبول کردم و شاید دو یا سه بار این اتفاق افتاد و وابستگیمون بیشتر شد. اما یک روز خیلی اتفاقی بعد از اخرین دیدارمون دیگه به من زنگ نزد. وقتی که پیگیر شدم گفت که ادم عصبی هستم بدرد نمیخورم زندگیتو خراب میکنم، فهمیدم ناراحته کمی ارومش کردم و گفتم که کنارشم و اگه ناراحته بهش فضا میدم تا اروم بشه بعد قطع کردیم. اما الان ۲۷ روزه که تماسی نمیگیره دو بارم پیام دادم اما جواب نیومد،میترسم. دلم نمیخواد از دستش بدم و فکر میکنم که تقصیر خودمه و ای کاش قبول نمیکردم و این باعث شده سرد بشه. اما خودش گفت که من هنوز دوستت دارم و مشکلم به تو بر نمیگرده، خب اگه به من بر نمی‌گرده ،این همه مدت کافی نبوده ک زنگ بزنه؟ من باید چکار کنم دیگه دارم چل میشم😔

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. حتما روزهای سختی را می‌گذرانید و باور نکردید که او شما را ترک کرده است. علت نبودن ایشان صرفاً برقراری رابطه جنسی نیست، اما برقراری این رابطه می‌تواند جذابیت‌های شما را پایین آورده باشد و او دیگر لازم نبیند تا تلاشی برای بدست آوردن شما از شیوه صحیح و خواستگاری انجام دهد. اما علت اینکه اشاره کرده‌اند که شما مشکلی ندارید و این یک مسأله فردی است، بدانید اگر ایشان برای این رابطه اهمیت خاصی قائل باشد، حتماً این مسائل فردی را حل می‌کند و مجدداً پیشقدم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید تا طریق صحیح بازگرداندن ایشان به رابطه را یاد بگیرید.

سلام من ۲۰ سالمه و حدوده ۲ سال هست با پسری همسن خودم که فامیل دورمون هست آشنا شدم تقریبا نه ماه میشه که حسش و بهم گفته و دوماهم هست من حس ام گفتم همه چیز خوب بود تا اینکه چند وقت جواب پیام هامو دیر میده مثلا یه هفته یا چهار پنج روز طول میکشه جوابمو بده و سرد شده و اینکه تو ابراز احساسات خیلی خجالتیه وقتی می‌پرسی حس ات چیه میگه قبلا گفتم دیگه این جواب دادن های دیرش هم گفت میبخشید یکم سرم شلوغه و فلان ولی تو واتس آپ آخرین بازدید هاشو میبینم متوجه میشم که میاد تو برنامه ها اما جواب من و نمیده می‌نویسه سلام خوبی جوابشو میدم میگم خوبم و چطوری و فلان یه هفته طول میکشه یه کلمه جواب بده چیکار کنم

سلام دوست گرامی اگر آشنایی شما از راه دور بوده است و هنوز به صورت رسمی همدیگر را ندیدید، این سردی دلیلش روشن است. اما اگر ارتباط‌تان نزدیک‌تر بوده و یکدفعه ایشان سرد شده استف باید علت‌های آن دقیق‌ مشخص شود. باید ابتدا از خودتان بپرسید که چرا در رابطه خودتان باید دائماً پیگیر او باشید؟ چرا تا این حد از جواب ندادن‌های او بهم ریختید؟ برای بررسی بیشتر نیاز دارید که با مشاوران رادیو عشق مشاوره داشته باشید.

سلام من ۲۳ سالمه و با پسری هم سنه خودم سه ساله که تو رابطم وخیلیم بهش علاقه دارم اما به من خیلی کم محبت میکنه و دیگه مهربون نیست و هرروز سر چیزای بی ارزش باهام دعوا میکنه و خیلی راحت بهم بی احترامی میکنه و تا از نارضایتیمو نشون میدم میگه میتونی بری و من چون خیلی دوسش دارم ، هرچی میگه کوتاه میامو تحمل میکنم وقتی بهش میگم خیلی بد اخلاق شده و مهربون نیست میگه تو بهم تلقین میکنی من بد اخلاقم اینجوری من لج میکنم ‌ خب من اگه نگم از چی ناراحتم پس چجوری مشکلمو بهش بفهمونم

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد که در ارتباط شما نوع لحن و محتوای صحبت برای طرف‌مقابل خوشایند نیست و مهارت برقراری ارتباط موثر و شیوه بیان درخواست و ناراحتی خود را ندارید که نیاز است از طریق مشاوره این مهارت‌ها را یاد بگیرید. نیاز دارید تا یاد بگیرید که به شیوه درستی درخواست‌های خودتان را مطرح کنید. مثلا به جای اینکه تو دیگه مهربون نیستی، بگویید، من احساس می‌کنم که نیاز به توجه بیشتری دارم. در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید از خود بپرسید چرا باید با کسی که اصلا با شما خوب رفتار نمی‌کند و تلاشی برای ادامه رابطه انجام نمی‌دهد ارتباط خود را ادامه بدهید؟ چه چیزی در این ارتباط وجود دارد که به شما انگیزه ادامه آن را می‌دهد؟

سلام.خسته نباشید من ۲۲ سالمه با یه آقایی ۲۴ ساله نزدیک به ۴ ساله که دوستیم قصدمون جدی بود از من به خانوادش گفتن منم به مادرم گفتم.اما من اشتباهی که کردم سر هرچیز کوچیکی قهر کردم. این اواخرقهرمون طول کشید و دوباره اشتی کردیم ولی میگفت سردم کردی.میونمون کمی شکراب بود تاباز سریه مسئله ای یه قهرکوچیک پیش اومد.یه مدت اومدسراغم دیگه نیومد.دیگه جوابمونداد.منم زیادنرفتم سراغش تا چندروزپیش رفتم وبه زورجوابموداد.حالاباهمیم بهم میگه دوسم داره بهم میگه جواب ندادن به من براش سخت ترینه بهم میگه حاضرم بمیرم امااشکتونبینم اما میگه من سردشدم من دیگه ادم سابق نیستم.وقتی پرسیدم بودونبودم برات فرقی نداره هیچی نگفت.من باید چکارکنم؟احتمال داره این رابطه درست شه؟خیلی دوسش دارم میدونم بچه بازی دراوردم اما نمیخوام از دستش بدم

سلام دوست گرامی قهر یک نوع رفتار است که ناشی از فرار کردن برای حل مساله است. اگر شیوه بازگشت صحیح به رابطه را بدانید، بهتر می توانید مجددا جذابیت های خود را در رابطه بیابید و احیا کنید. برای دریافت دوره بازگشت به رابطه، لطفاً ابتدا وقت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

روزهای خوش ابتدای رابطه را به یاد بیاورید که عشقتان لحظه‌ای از شما چشم برنمی‌داشت و از معاشرت با شما سیر نمی‌شد. عاشق دلخسته‌تان مدام با شما تماس می‌گرفت، ساعت‌ها تلفنی با هم حرف می‌زدید و تمام شب را بیدار می‌ماندید و با هم صحبت می‌کردید. اما اکنون همه چیز عوض شده است و دیگر وقتی به او فکر می‌کنید، قلبتان به تپش نمی‌افتد؛ احساس می‌کنید که رابطه عاطفی و عاشقانه‌تان سرد شده است. البته همچنان احساسات عاشقانه‌ای به او دارید و دوست دارید رابطه‌تان را دوباره مثل گذشته گرم کنید، اما احساس می‌کنید که طرف مقابل دیگر توجه چندانی به رابطه‌تان ندارد یا دست‌کم به اندازه شما به رابطه‌تان اهمیت نمی‌دهد. در چنین شرایطی طبیعی است که ناراحت و مضطرب ‌شوید. ممکن است این نگرانی وادارتان کند که تکنیک‌های مختلفی را برای گرم و پرشور کردن رابطه‌تان امتحان کنید.در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما آموزش دهیم که اولا نشانه‌های سردی در رابطه کدام‌ها هستند تا در این صورت اگر چنین زنگ‌ خطرهایی در ارتباطتان دیدید، سریعا برای رفع آن تلاش کنید. در نهایت هم روش‌ها و تکنیک‌هایی برای بهبود بخشید این رابطه و گرم شدن آن به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز بهتر است در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین نشانه‌های سرد شدن یک رابطه نگاهی بیاندازید. این نشانه‌ها به معنای زنگ خطری هستند که نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند به قیمت پایان یافتن رابطه تمام شود؛ بنابراین بهتر است که خوب به آن‌ها دقت کنید و در صورت مشاهده چنین نشانه‌هایی برای حل و فصلشان اقدام کنید. در بخش بعدی در مورد روش‌های موثر برای حل و فصل آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، یکی از نشانه‌های مهم سرد شدن رابطه است. زمانی که دیگر زوجین چه در دوره آشنایی قبل از ازدواج و چه در دوران متاهلی نتوانند مشکلاتشان را به صورت منطقی حل و فصل کنند، روز به روز از هم فاصله می‌گیرند و این شکاف ارتباطی به احتمال زیاد یک روزی به جدایی عاطفی ختم خواهد شد. البته اشتباه نکنید، بحث و اختلاف نظر، حتی دعوا در همه روابط پیش می‌آید، اما اگر این رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می‌توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند؛ علاوه بر این، این اتفاقات در زوج‌هایی که مهارت‌های ارتباطی قوی‌تری دارند، کمتر پیش می‌آید.

یکی دیگر از نشانه‌های سرد شدن در رابطه این است که شما دیگر با هم مثل قبل صحبت نمی‌کنید؛ به عبارت دیگر در اکثر زمان‌هایی که با هم هستید، حرفی برای گفتن ندارید؛ حتی در زمانی که مشکلی پیش آمده باشد؛ سکوت کردن و یا قهر کردن‌های طولانی در رابطه زنگ‌های خطری است که باید آن‌ها را جدی بگیرید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

یکی از رفتارهای  بارزی که نشان می‌دهد، نسبت به هم سرد شده‌اید این است که وقتی به نظر می‌رسد همه چیز روبراه است، فردی که با او در ارتباط هستید، ناگهان دیگر جواب پیام‌هایتان را می‌دهد یا پنج ساعت طول می‌کشد تا زحمت یک جواب مختصر را به خودش بدهد، آن هم در حالی که معمولا مدام برای هم پیام می‌فرستادید. یا این که برخلاف گذشته که عادت داشتید همیشه از قبل برای قرار بعدی برنامه‌ریزی کنید، به تازگی هیچ حرفی دربارۀ قرار هفته بعدتان نمی‌زنید یا اصلاً دیگر حرفی از قرارهای بعدی به میان نمی‌آید. یا اینکه اگر ازدواج کرده باشید، همسرتان با شما به مهمانی‌ها نمی‌آید، دیر به خانه برمی‌گردد، ترجیح می‌دهد نسبت به گذشته زمان بیشتری را با دوستانش باشد تا با شما و … .

هر کاری که در اوایل رابطه‌تان انجام می‌دادید، به نظر عشقتان قابل تحسین، یا حداقل قابل تحمل بود، اما الان او حتی از نفس کشیدنتان هم ایراد می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که او از رابطه ناراضی است و دارد تلافی این ناراحتی را سر شما در می‌آورد. این ایراد گرفتن‌ها و غر زدن‌ها می‌تواند روش غیرمستقیمی برای ابراز نارضایتیش باشد. البته ممکن است بنا به دلایلی به طور کلی ناراحت باشد یا مشکلی سر کارش داشته باشد. درهر حال وقتی یک نفر رفتارهای شریک عاطفیش را آزاردهنده‌تر از دیگر شرایط زندگی می‌یابد و دائما از او یاد می‌گیرد، این بهانه‌جویی‌ها را می‌توان نشانه نارضایتی از رابطه تلقی کرد که این خودش یک نشانه از سرد شدن رابطه عاطفی است.

این نشانه برخلاف نشانه‌های قبلی کمی نامحسوس‌تر است، اما اگر متوجه شدید که رابطه‌تان دیگر پیشرفتی نمی‌کند، روان‌شناسان توصیه می‌کنند که رابطه‌تان را دقیق‌تر بررسی کنید تا علت این رکود را پیدا کنید. روابط عاشقانه باید با ضرب‌آهنگی طبیعی پیشرفت کنند، به این ترتیب که قرارهای آشنایی و دوستی به تدریج به ملاقات با دوستان و خانواده بیانجامد و بعد به خواستگاری، نامزدی و ازدواج ختم شود. اگر رابطه شما چنین روندی را طی نمی‌کند، احتمالا یکی از دو طرف از رابطه ناراضی است و مانع رشد آن می‌شود. مسلما این فرد ناراضی دلیلی برای ناراحتیش دارد که اجازه نمی‌دهد رابطه رشد کند.

در این قسمت به شما یاد خواهیم داد که چطور یک رابطه آسیب دیده را بهبود ببخشید و به رابطه‌ای که رو به سردی رفته است، گرما هدیه کنید.

حتما بخوانید: راهکارهای بهبود رابطه زن و شوهر (مهارت بهتر شدن ارتباط با همسر)

یکی از مهم‌ترین و اولیه‌ترین نکاتی که باید برای داشتن ارتباط سالم یاد بگیرید، مهارت‌های ارتباطی است؛ این تکنیک‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند که اولا میزان بحث‌های بی‌سرانجام را کاهش دهید و دوما کیفیت رابطه خود را بهبود دهید. در بحث مهارت‌های ارتباطی، دو موضوع از همه مهم‌تر است، یکی موانع ارتباطی و دوم روش‌های ابراز وجود و جرات‌ورزی که در زیر به طور مختصر به آن اشاره می‌شود:

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه عاطفی، یادگرفتن مهارت‌های‌ ابراز وجود و جرات‌ورزی است. فرض کنید در رابطه عاطفی‌تان موضوعی شما را عمیقا ناراحت کند؛ به طور کلی آدم‌ها عموما دو روش به کار می‌گیرند، یا دعوا راه می‌اندازند و با پرخاشگری ناراحتی‌شان را ابراز می‌کنند یا سکوت می‌کنند. هر دو این روش‌ها بسیار آسیب‌زا هستند. تبعات دعوا راه‌انداختن را اکثرا می‌دانید، اما شاید با تبعات سکوت خیلی آشنا نباشید؛ وقتی فردی از موضوعی ناراحت است ولی به جای مطرح کردن آن سکوت اختیار می‌کند، باز هم مشکل‌ساز است، زیرا یا این موضوعات روی هم جمع می‌شوند و به یکبار خودشان را نشان می‌دهند (مثل آتش زیر خاکستر) و یا فرد از روش‌هایی استفاده می‌کند که ظاهرا هیچ اشکالی ندارد ولی به فرد مقابل آسیب می‌رساند، مثل اینکه شما از همسرتان ناراحت باشید و لباسش را هنگام اتو کردن بسوزانید (البته در درجات پایین عصبانیت) یا در صورتی که از شما کاری خواست عمدا پشت گوش بندازید و … . بنابراین هر دوی این روش‌ها دیر یا زود رابطه را دچار مشکل می‌کند.

اما چه کار می‌توان انجام داد؟ یکی از روش‌های بینابینی (یعنی نه پرخاشگری و نه سکوت)، روش ابراز وجود است. در این روش هم شما حرفتان را زدید و هم به احتمال کمتری رابطه را دچار مشکل کردید. یکی از بهترین روش‌های ابراز وجود این است که شما از احساساتتان صحبت کنید؛ به عنوان مثال بگویید: “می‌دونی عزیزم، وقتی تو دیر به دیر به من زنگ می‌زنی، خیلی غمگین و ناراحت می‌شم، چون فکر می‌کنم برات خیلی مهم نیستم”. کلید ابراز وجود این است که حرفتان را کوتاه، بدون لحن قضاوتی و با آرامش بزنید. اینطوری قطعا موثرتر خواهد بود. به‌علاوه، شما نباید وارد بحث شوید، حرفتان را بزنید و اجازه دهید که فرد مقابل فکر کند. اگر بعد از این جمله، جملاتی دیگری استفاده کنید، اثر آن را از بین خواهید برد.

بعضی افراد نصیحتتان می‌کنند که بازی قدرت را برای برگرداندن عشقتان به رابطه یا شعله‌ور کردن آتش عشقتان شروع کنید. به هیچ وجه وارد بازی‌های روانی نشوید. اگر عمداً عشقتان را نادیده می‌گیرید یا به او بی‌محلی می‌کنید و از او فاصله می‌گیرید، در حال بازی دادن او هستید. چنین رفتارهایی شاید باعث شود که او برای مدت کوتاهی به شما بیشتر توجه کند، اما تاثیر مطلوب درازمدتی بر رابطه‌تان نخواهد داشت. اگر رفتارتان با او دائماً بی‌ادبانه یا تحقیرکننده باشد، نادیده‌اش بگیرید یا به او کم‌محلی کنید، او در نهایت علاقه‌اش را به شما از دست خواهد داد.

لازم به گفتن نیست که قرار نیست تمام آرزوهای عشقتان را برآورده کنید، اما برآورده نکردن آرزوهای او به معنای بی‌احترامی کردن به او به دلیل داشتن چنین خواسته‌هایی نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر مهم‌ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است. اگر شما دیگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا دیگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه‌تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است. برای این که به عشقتان ثابت کنید، چقدر به او احترام می‌گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه‌تان دست بردارید و از خصوصیات مثبتش تعریف کنید. سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه‌اش تعریف کنید. همچنین اگر فکر می‌کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

حتما بخوانید: سیاست‌های زنانه برای جذب مردان (رفتار خانم با سیاست در رابطه) 

به وضوح برای طرف مقابل مشخص کنید که چه رفتارهایی را می‌توانید تحمل کنید و چه رفتارهایی برایتان غیرقابل تحمل است ـ البته این قانون‌گذاری‌ها را نباید وسط دعوا انجام دهید. اگر عشقتان رفتاری دارد که نمی‌توانید آن را تحمل کنید یا اظهارنظرهای آزاردهنده‌ای می‌کند، بگویید که این کارها یا حرف‌هایش باعث ناراحتیتان می‌شود و دوست ندارید که آنها را تکرار کند. مراقب باشید که صدایتان را بالا نبرید و تذکرهایتان را با لحنی آرام و مهربان بدهید. از طرفی اگر عشقتان بعد از شنیدن این تذکرها شروع به پرخاشگری کرد، بدانید مشکلی جدی وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کنید. می‌توانید رابطه‌تان را نجات دهید، اما مراقب باشید که وقتی عشقتان عصبانی است، نگرانی‌ها و شکایت‌هایتان را مطرح نکنید. صبر کنید آرام و خونسرد شود، سپس نگرانی‌هایتان را با آرام‌ترین و مهربانانه‌ترین لحن ممکن بیان کنید.

اگر احساس می‌کنید قدرتتان را در رابطه از دست داده‌اید، شاید قرار گرفتنتان در موضع ضعف به این دلیل باشد که بیش از حد برای بودن در کنار محبوبتان اشتیاق نشان داده‌اید یا توقع بیش از اندازه‌ای از او داشته‌اید. شما نمی‌توانید عشقتان را تحت فشار بگذارید و کارها را با عجله پیش ببرید، از طرفی امیدواریم که این رابطه عاشقانه یگانه شور و اشتیاق زندگیتان نباشد. برای علائق دیگرتان، مانند کار، ورزش، تحصیل و سرگرمی‌های مختلف وقت بگذارید و آزادی و فضایی را که طرف مقابل نیاز دارد، در اختیارش قرار بدهید. البته به این معنی نیست که به طور کلی رابطه عاطفی خود را فراموش کنید؛ بلکه منظور این است که سعی نکنید تمام انرژی و توان عاطفی خود را برای این رابطه خرج کنید، اما چرا؟

یکی از بحث‌های اصلی بین زوجین (چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن)، بر سر همین موضوع است. بسیاری از اوقات یکی از طرفین تمام انرژی خود را برای رابطه می‌گذارد و چون فرد مقابل چنین کاری انجام نمی‌دهد، از او شاکی می‌شود و همین مساله به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم می‌شود مبنای بحث‌های بین دو طرف. از طرف دیگر، یکی از طرفین ممکن است فکر کند که چون در رابطه عاطفی هستند، باید دائما با هم در ارتباط باشند؛ این تفکر باعث می‌شود تا فرد مقابل بخواهد یک روز را با دوستانش بگذراند یا …، ناراحت بشود و باز هم این مورد باعث بحث و دعوا شود. زیرا، یک طرف فکر می‌کند فرد مقابلش به او بی‌توجه است و یک طرف دیگر با خود فکر می‌کند که هیچ فضایی برای زندگی شخصی خود ندارد.

تمام این موارد روی ارتباط عاطفی بسیار تاثیر گذار است، به همین دلیل توصیه می‌شود اگر فکر می‌کنید جز این گروه‌هایی که ذکر شده هستید، کمی به خودتان و فرد مقابل فضا دهید تا علاوه بر لذت بردن از زمان با هم بودن، زمانی هم برای سایر کارهای مورد علاقه‌تان داشته باشید. یادتان باشد، درست است که در رابطه عاطفی، نقش‌ها متفاوت است و شما باید به عنوان شریک عاطفی زمان بیشتری را با هم بگذرانید، اما به این معنی نیست که همیشه و همیشه باید با هم باشید، مگرنه شما به هم هیچ علاقه‌ای ندارید!

اگر فکر می‌کنید شدت آسیب در رابطه زیاد است و خودتان به تنهایی نمی‌توانید آن را مدیریت کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اولا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید و در مرحله دوم قبل از اینکه دیر شود و رابطه به جدایی یا طلاق کشیده شود، ارتباط عاطفی خود را ترمیم کنید. روان‌شناس، ضمن بررسی دقیق رابطه و عوامل آسیب‌زا، به شما راهکارهایی برای مدیریت هرچه بهتر رابطه ارائه می‌دهد.

 اگر احساس می‌کنید رابطه عاطفی شما رو به سردی رفته و مانند روزهای اول نیست، بهتر است هرچه زودتر برای ترمیم آن کاری انجام بدهید. نشانه‌های رابطه سرد شدن رابطه به طور کلی: دعواهای زیاد و مکرر، سکوت، فاصله گرفتن از یکدیگر، عدم رشد و ارتقای رابطه، ایرادگیر شدن یکی از طرفین یا هر دو نفر و … است. برای ترمیم چنین رابطه‌ای بهتر است مهارت‌های ارتباطی مانند شناخت موانع ارتباطی و به کارگیری ابراز وجود را یاد بگیرید، از به کار گیری بازی‌های روانی بپرهیزید، به خواسته‌های شریک عاطفیتان احترام بگذارید، محدودیت‌های درستی برای رابطه خود وضع کنید، کمی به یکدیگر در رابطه فضا دهید و در نهایت اینکه به یک روان‌شناس متخصص مراجعه کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

13 بازدید

25 بازدید

52 بازدید

96 بازدید

86 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

سلام من با یکی آشنا شدم و همدیگه رو دوست داریم نزدیک یکسال هست ک باهمیم ولی رابطه ی ما داره رو به سردی میره چون برای بیرون رفتن و قرار ملاقات من از طرف خانواده نمیتونم بیرون برم و این واسمون مشکل شده و ما به دلیل اینکه همو نمیبینیم داریم باهم سرد میشیم من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم چون این مشکل چیزی نیس ک بخواد به دست من یا اون حل بشه.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. اگر در سنی هستید که برای آشنایی جدی می‌توانید پیشقدم شوید و در ارتباط باشید، با خانواده صحبت کنید که این اجازه را بدهند و با او بیرون بروید. اما نکته مهم این است که او نیز باید شرایط شما را درک کند و اگر قصد جدی دارد همراه با خانواده‌اش پیشقدم شود و بتوانید راحت‌تر یکدیگر را ببینید.

سلام، بنده۱۹ و عشقم۲۱سالشه، سه ساله باهم رابطه داریم و خیلی همو دوست داریم وقصدمون هم جدیه واسه ازدواج به طوری که خانواده ها در جریانند، مدتیه بنده خیلی زودرنج شدم و توقع دارم ایشون همش به بنده ابراز احساسات کنن و اگه اینطور نشه من گریه میکنمو ایشونم ناراحت میشن و میگن تو صبر نداری و هنوز اماده نیستی واسه ازدواج و دعوامون میشه و منم چند وقتیه سعی میکنم دیگه زودرنج نباشم ولی این که بهونه نگیرم و گریه نکنم باعث شده سرد بشم

سلام دوست گرامی سن هردوی شما برای مسئولیت اجتماعی بزرگی مانند ازدواج، سن زیادی نیست. اما درباره ویژگی‌هایی که گفتید، ابتدا آزمایش تیروئید بدهید تا از نظر جسمانی وضعیت شما چک شود. سپس اگر این رفتار و خلق و خو ادامه پیدا کرد، به مشاور مراجعه کنید.

سلام، منو عشقم قبلا مقداری دعوا میکردیم اما مشکلات رو حل کردیم و مدتی خیلی خوب بودیم اما الان هردومون هیجان و گرمی قبل رو نداریم و از این موضوع هردومون ناراحتیم و خیلیم همو دوست داریم، چیکار کنیم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل و مدت زمان آشنایی اشاره نکردید. بحث و سردی در هر رابطه‌ای بوجود می‌آید. روابط یک دوره ماه عسل دارند که همه چیز در آن دوره معمولاً زیباست. روابطی می‌توانند این دوره ماه عسل را طولانی‌تر کنند که دارای مهارت‌های بیشتری باشند. این مهارت‌های ارتباطی هستند که باعث می‌شود شما به سمت بهتری حرکت کنید. می‌توانید از کمک مشاور بهره‌مند شوید.

سلام ۱۷سالمه بایه پسر ۲۶ساله دوستم خیلی دوسش دارم ولی همه جوره پسش میزنم‌ نمیتونم توکلمه های عاشقانش جواب بدم وقتی دستمو میگره پسش میزنم حالم بدمیشه نمیتونم همش باهاش تندی میکنم خیلی دلم میخواد جوابشو بدم ولی نمیتونم حتی تو جواب عشقم چیزی بگم بایه قلب ساده جواب میدم حس میکنم داره ازم زده میشه میشه بگید مشکل من چیه؟

سلام دوست گرامی اولین مساله شما سن شماست. چون هنوز در دوره نوجوانی هستید و هویتی شکل نگرفته است که بخواهید تصمیم درستی در رابطه عاطفی داشته باشید. دومین مساله بلد نبودن اصول رابطه و مهارت‌های ارتباطی است.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام دوست گرامی تحت تاثیر صحبت دیگران بودید و همین مساله طرف مقابل را دلسرد کرده است. بهتر است برای طرف مقابل این مساله را بازگو کنید و برای اصلاح رفتار خودتان مشاوره دریافت کنید تا مجددا رابطه گرم شود.

سلام من ۴ماه میشه که با یه دختری وارد رابطه شدم و خیلی هم دوستش دارم اوایل همه چیز خوب بود بهم محبت میکرد برام وقت میذاشت روم حساس بود و همیشه سعی میکرد که کنارم باشه اما این اواخر عوض شده کمتر سراغمو میگیره محبتش بهم کم شده وقتی بهش محبت میکنم خیلی عادی جواب محبتم رو میده و وقتی میگم میگه که نمیخوام خیلی وابسته هم شیم که وقتی درست تموم شد اومدی خواستگاریم خونوادم مخالفت کردن یا نشد که به هم برسیم ضربه نخوریم . منم بهش میگم راضی کردن خونواده هارو بسپار به من و مثل سابق کنارم باش اما میگه نه من احتمالات رو در نظر میگیرم و دائما منفی بافی میکنه . منم بهش میگم که برای اینکه شرایطم رو مهیا کنم و بیم خواستگاری نیاز به انگیزه دارم نیاز به پشتیبانی از سوی تو دارم در جواب میگه من الان حوصله هیچی رو ندارم نمیخوام استرس داشته باشم که نشد ضربه روحی میخورم . تو کارهاتو جور کن منم درسمو میخونم موعدش شد خونوادت با خونوادم حرف میزنن منم به پات هستم رابطمونم ادامه میدیم نه اونقد که وابسته هم شیم. لطفا راهنمایی کنید برای اینکه مثل سابق رابطمون پر شور و گرم شه چه کاری باید کنم؟؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقایل اشاره نکردید. زاویه دید ایشان منطقی‌تر است و نگران است که در آینده آسیب جدی به خودش و شما وارد نشود. بنابراین بهتر است شما شرایط خواستگاری را مهیا کنید و از مشاوره پیش از ازدواج نیز غافل نباشید تا این نگرانی‌ها بررسی شود.

من ۲۲ سالمه و طرفم ۱۷ سالشه .مشکلی که هست اینه که من هنوز دانشجوام و سال بعد درسم تموم میشه بهش میگم چند ماه هم صبر کن درسم تموم شد اونوقت میام . چون از طرفی خونپادم مخالف اینن که قبل فارغ التحصیلی ازدواج کنم چون هنوز شغل و منبع درامد ثابتی هم ندارم . از طرفی این دختره هم میگه که من رو حرف بابام حرف نمیزنم و اگه مخالفت کنه کاری از دستم بر نمیاد خب پدر این دختر هم وقتی که دختره خواستگارایی داره که خونه داره شغل و درامد معقول ومناسبی داره اکه الان برم خواستگاری نمیاد دخترشو بده به منی که هنوز درسم رو تموم نکردم خونه ندارم و تا سال دیگه شرایط اولیه تشکیل خونواده رو ندارم

سلام من یه دختری ۱۵ ساله هستم با یه پسر ۲۵ ساله یک ماه میشه که آشنا شدم باهاش و منم خیلی خیلی خیلی زیاد دوسش دارم اما اون خیلی سرد و بد رفتار میکنه و میگه که نمیخواد ببینم و میگه ولم کن من هم کاری نکردم که از دستم دلخور بشه و هر چی دلیل این کاراش رو میپرسم بهم نمیگه و همش مدام بلاکم میکنه و از بلاکی درم میاره و حتی در طی این یک ماه من حتی عزیزم و یا گلم هم نتونستم بهش بگم اون خیلی سرد رفتار میکنه من چیکار کنم تا از من دلسرد نشه و روز به روز عاشقم بشه ؟؟

سلام دوست گرامی به چه دلیلی می‌خواهید در رابطه‌ای بمانید که طرف مقابل شما را نمی‌خواهد؟! سن شما برای ارتباط بسیار کم است.

سلام. من دختری 38 ساله هستم حدودا بیست روز هست که با پسری آشنا شدم که ایشون فیزیوتراپ من هست روی دست من کار میکنن از همان روز اول نگاه‌های عاشقانه‌شون شروع شد ومدام به بنده سلام میکرد و حال بنده رو جویا میشد ولی من زیاد ایشون رو تحویل نمیگرفتم بیشتر اوقات بنده کم محلی میکردم حتی با لبخند به استقبال من می‌امدن حتی سربه سر من میگذاشتن ولی بنده یه خط در میان جواب میدادم ایشون الان بعد از کم محلی های من یه ذره رابطه و رفتارش سرد شده بامن من از طرفی چون خواهرشون هم اونجا رییس هست بنده مراعات کردم که نمیتونم به ایشان ابراز عشق و علاقه کنم یعنی هردو این مشکل داریم و من که دیدم ایشون ابراز عشق نمی‌کنم از روی عمد گفتم که همکارشان که پسر هم بود گفتم که ایشون چند روز هست که نیستن از اون روز رفتارشان و رابطه شون با من سرد شده خواهشا راهنماییم کنین که نشانه های عشق واقعی به دختر چیه؟ آیا دلیل سردشدن این رابطه رفتار خودم هست یا اون سوال در مورد اون پسر همکارشون هست؟ واقعا نمیدونم دلیل ساکتی وغمگین بودنشون بخاطر کم محلیهای منه یا چیز دیگه ؟خواهشا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی تناقضی در صحبت‌های شما دیده می‌شود. اگر ایشان به شما توجه داشتند دلیل اینکه با او سرد بودید چه بود؟ نحوه رفتار ایشان با سایر بیماران چگونه است؟ چه رفتارهایی در ایشان بوده است که باعث شده است شما تصور کنید که او به شما علاقه دارد؟ رفتار و کم محلی‌های شما می‌تواند دلیل این رفتارها باشد، اما پیش از این باید مشخص کنید که آیا واقعا او به شما علاقه داشته است یا خیر؟ زمانی می‌توانید این را متوجه شوید که او به صورت مستقیم به شما ابراز علاقه کند.

سلام من بایه دختری دوست شدم و خیلی دوستش داشتم ولی رفته رفته نسبت به اون شکاک شدم حتی وقتی می خواست بعداز صحبت تلفنی بام ن یه برنامه رو ببینه یا بره گردش عصبی می شم ولی نمی‌خوام ناراحتش کنم و رابطمون سرد شه احساس می کنم دوست دارم بهش بگم ازش متنفرم و اون مقاومت کنه که چرا ولی می دونم این کارا رابطه‌مونو کم رنگ می کنه ولی خیلی عصبی می شم می شه لطفا برای کنترل عصبی شدنم یه راهکاری رو پیشنهاد بدین ما هردومونم۱۸سالمونه

سلام دوست گرامی 18 سالگی برای انتخاب و شروع یک رابطه عاطفی کمی زود است، چون هنوز بلوغ و پختگی اتفاق نیفتاده است و دوطرف هنوز دنیای خودشان را نمی‌شناسند. دلیل این عصبی شدن ابتدا باید مشخص شود تا راهکاری متناسب با این شرایط به شما گفته شود. معمولاً اضطراب و ترس از دادن و تنهایی می‌تواند فردی را شکاک کند. گاهی هم تجره تلخ از دست دادن در گذشته نیز باعث می‌شود در رابطه دائماً حس کنید که طرف مقابل قصد ترک کردن شما را دارد. برای دریافت مشاوره از رادیو عشق، نوبت مشاوره خود را رزرو کنید.

سلام خسته نباشید من با یک آقایی بودم که اول خیلی باهمو دوست داشتیم و بحث ازدواج بود تو هر شرایطی ولی این آقا وقتی رفت تهران و ازهم فاصله گرفتیم گفت میترسم خانوادم نزارن و تو ضربه بخوری و رابطمونو سرد کرد یعنی فاصله گرفت من تلاش کردم چندباری بهشون گفتم ولی ایشون میگن ب هیچ عنوان نمیخام مثل سابق بشیم چون میترسم نشه و ضربه بخوریم من واقعا نمیدونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. زمانی که طرف مقابل شما هنوز به استقلال برای تصمیم‌گیری درباره زندگی مشترکش نرسیده باشد، نمی‌توانید روی او برای آینده طولانی سرمایه‌‌گذاری کنید. آیا ایشان دلیل اینکه خانواده‌اش ممکن است موافقت نکنند را دقیق توضیح دادند؟ آیا یکدفعه به این نتیجه رسیدند که خانواده‌شان موافقت نمی‌کنند و از قبل نمی‌دانستند؟ ایشان باید با ترس خودشان مواجه شود و اگر این رابطه برایش اهمیت دارد، برای آن تلاش کند. شما نیز برای بررسی بیشتر دلیل‌تان برای بودن در رابطه، نیاز به دریافت مشاوره دارید.

سلام خسته نباشید، من حدود ۷-۸ ماه است که با پسری اشنا شدم و همه چی به خوبی پیش میرفت، ایشون با مادرم اومدن صحبت کردند و قرار شد با خوانوادش بیان برای خواستگاری. چند وقت قبل ایشون از من رابطه جنسی خواستن یادمه وقتی بهش جواب رد دادم گفت به تو اسیب نمیرسه و به من اعتماد نداری بعد این همه وقت، این شد قبول کردم و شاید دو یا سه بار این اتفاق افتاد و وابستگیمون بیشتر شد. اما یک روز خیلی اتفاقی بعد از اخرین دیدارمون دیگه به من زنگ نزد. وقتی که پیگیر شدم گفت که ادم عصبی هستم بدرد نمیخورم زندگیتو خراب میکنم، فهمیدم ناراحته کمی ارومش کردم و گفتم که کنارشم و اگه ناراحته بهش فضا میدم تا اروم بشه بعد قطع کردیم. اما الان ۲۷ روزه که تماسی نمیگیره دو بارم پیام دادم اما جواب نیومد،میترسم. دلم نمیخواد از دستش بدم و فکر میکنم که تقصیر خودمه و ای کاش قبول نمیکردم و این باعث شده سرد بشه. اما خودش گفت که من هنوز دوستت دارم و مشکلم به تو بر نمیگرده، خب اگه به من بر نمی‌گرده ،این همه مدت کافی نبوده ک زنگ بزنه؟ من باید چکار کنم دیگه دارم چل میشم😔

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. حتما روزهای سختی را می‌گذرانید و باور نکردید که او شما را ترک کرده است. علت نبودن ایشان صرفاً برقراری رابطه جنسی نیست، اما برقراری این رابطه می‌تواند جذابیت‌های شما را پایین آورده باشد و او دیگر لازم نبیند تا تلاشی برای بدست آوردن شما از شیوه صحیح و خواستگاری انجام دهد. اما علت اینکه اشاره کرده‌اند که شما مشکلی ندارید و این یک مسأله فردی است، بدانید اگر ایشان برای این رابطه اهمیت خاصی قائل باشد، حتماً این مسائل فردی را حل می‌کند و مجدداً پیشقدم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید تا طریق صحیح بازگرداندن ایشان به رابطه را یاد بگیرید.

سلام من ۲۰ سالمه و حدوده ۲ سال هست با پسری همسن خودم که فامیل دورمون هست آشنا شدم تقریبا نه ماه میشه که حسش و بهم گفته و دوماهم هست من حس ام گفتم همه چیز خوب بود تا اینکه چند وقت جواب پیام هامو دیر میده مثلا یه هفته یا چهار پنج روز طول میکشه جوابمو بده و سرد شده و اینکه تو ابراز احساسات خیلی خجالتیه وقتی می‌پرسی حس ات چیه میگه قبلا گفتم دیگه این جواب دادن های دیرش هم گفت میبخشید یکم سرم شلوغه و فلان ولی تو واتس آپ آخرین بازدید هاشو میبینم متوجه میشم که میاد تو برنامه ها اما جواب من و نمیده می‌نویسه سلام خوبی جوابشو میدم میگم خوبم و چطوری و فلان یه هفته طول میکشه یه کلمه جواب بده چیکار کنم

سلام دوست گرامی اگر آشنایی شما از راه دور بوده است و هنوز به صورت رسمی همدیگر را ندیدید، این سردی دلیلش روشن است. اما اگر ارتباط‌تان نزدیک‌تر بوده و یکدفعه ایشان سرد شده استف باید علت‌های آن دقیق‌ مشخص شود. باید ابتدا از خودتان بپرسید که چرا در رابطه خودتان باید دائماً پیگیر او باشید؟ چرا تا این حد از جواب ندادن‌های او بهم ریختید؟ برای بررسی بیشتر نیاز دارید که با مشاوران رادیو عشق مشاوره داشته باشید.

سلام من ۲۳ سالمه و با پسری هم سنه خودم سه ساله که تو رابطم وخیلیم بهش علاقه دارم اما به من خیلی کم محبت میکنه و دیگه مهربون نیست و هرروز سر چیزای بی ارزش باهام دعوا میکنه و خیلی راحت بهم بی احترامی میکنه و تا از نارضایتیمو نشون میدم میگه میتونی بری و من چون خیلی دوسش دارم ، هرچی میگه کوتاه میامو تحمل میکنم وقتی بهش میگم خیلی بد اخلاق شده و مهربون نیست میگه تو بهم تلقین میکنی من بد اخلاقم اینجوری من لج میکنم ‌ خب من اگه نگم از چی ناراحتم پس چجوری مشکلمو بهش بفهمونم

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد که در ارتباط شما نوع لحن و محتوای صحبت برای طرف‌مقابل خوشایند نیست و مهارت برقراری ارتباط موثر و شیوه بیان درخواست و ناراحتی خود را ندارید که نیاز است از طریق مشاوره این مهارت‌ها را یاد بگیرید. نیاز دارید تا یاد بگیرید که به شیوه درستی درخواست‌های خودتان را مطرح کنید. مثلا به جای اینکه تو دیگه مهربون نیستی، بگویید، من احساس می‌کنم که نیاز به توجه بیشتری دارم. در ضمن این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید از خود بپرسید چرا باید با کسی که اصلا با شما خوب رفتار نمی‌کند و تلاشی برای ادامه رابطه انجام نمی‌دهد ارتباط خود را ادامه بدهید؟ چه چیزی در این ارتباط وجود دارد که به شما انگیزه ادامه آن را می‌دهد؟

سلام.خسته نباشید من ۲۲ سالمه با یه آقایی ۲۴ ساله نزدیک به ۴ ساله که دوستیم قصدمون جدی بود از من به خانوادش گفتن منم به مادرم گفتم.اما من اشتباهی که کردم سر هرچیز کوچیکی قهر کردم. این اواخرقهرمون طول کشید و دوباره اشتی کردیم ولی میگفت سردم کردی.میونمون کمی شکراب بود تاباز سریه مسئله ای یه قهرکوچیک پیش اومد.یه مدت اومدسراغم دیگه نیومد.دیگه جوابمونداد.منم زیادنرفتم سراغش تا چندروزپیش رفتم وبه زورجوابموداد.حالاباهمیم بهم میگه دوسم داره بهم میگه جواب ندادن به من براش سخت ترینه بهم میگه حاضرم بمیرم امااشکتونبینم اما میگه من سردشدم من دیگه ادم سابق نیستم.وقتی پرسیدم بودونبودم برات فرقی نداره هیچی نگفت.من باید چکارکنم؟احتمال داره این رابطه درست شه؟خیلی دوسش دارم میدونم بچه بازی دراوردم اما نمیخوام از دستش بدم

سلام دوست گرامی قهر یک نوع رفتار است که ناشی از فرار کردن برای حل مساله است. اگر شیوه بازگشت صحیح به رابطه را بدانید، بهتر می توانید مجددا جذابیت های خود را در رابطه بیابید و احیا کنید. برای دریافت دوره بازگشت به رابطه، لطفاً ابتدا وقت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

زوجین اغلب با عشق و علاقه زندگی مشترک خود را آغاز می کنند اما با گذشت زمان رابطه عاشقانه آنها رو به سردی می گراید و از شور و هیجان اولیه شان کاسته می شود. عشق مانند یک گلدان نیاز به توجه و رسیدگی دارد و در صورت عدم رسیدگی رابطه عاشقانه به مرور زمان سرد می شود.

سرد شدن رابطه زوجین در هر مرحله ای از ازدواج ممکن است پیش بیاید بنابراین زوجین برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه، باید علت سرد شدن رابطه و تغییر رفتارهای همسررا یافته و در این راستا قدمی بردارند. در ادامه این بخش از خانواده پلاس نمناک به بیان علت سرد شدن رابطه عاشقانه و راهکارهایی برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه می پردازیم.

سردشدن رابطه ها علائم زیاد و متفاوتی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

در رابطه ای که رو به سردی می رود یکی از زوجین تمایلی به برقراری ارتباط با زوج دیگر ندارد و نمی خواهد وقت خود را با شریک زندگیش بگذراند و بدون او احساس می کند زندگی بهتری دارد.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

یکی از نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه این است که همسر علاقه زیادی به گذراندن وقت کنار خانواده ندارد و بدون خانواده به او بیشتر خوش می گذرد. او تمایل دارد تمام وقت فراغت خود را کنار دوستانش بگذراند.

در رابطه ای که رو به سردی می رود حرف های همسر به نظرمان تکراری و خسته کننده می شود و فرد دوست دارد همسرش زود سکوت کند.

در ابتدای زندگی مشترک همسران برای یکدیگر جذاب هستند زیرا آنها توجهی به عیوب یکدیگر نمی کنند و فقط حسن های طرف مقابل را می بینند. با سرد شدن رابطه حس نفرتی در طرفین به وجود می آید و همسران تنها به عیوب یکدیگر توجه کرده و سعی در تغییر هم دارند.

در رابطه ای که رو به سرد شدن می رود، زوجین با یکدیگر گفتگوی عاشقانه و محبت آمیز نمی کنند و ارتباط عاطفی ای اجباری و از سر وظیفه است.

در رابطه ای که رو به سرد شدن می رود، تیغ انتقادمان برجسته تر می شود و هیچ چیز خوبی به نظرمان نمی رسد که بتوانیم از او به خاطر آن تعریف و تمجید کنیم.

در رابطه ای که رو به سرد شدن می رود، دو فرد که روزی هم دیگر را به شدت دوست داشته اند، مقابل هم قرار می گیرند و تنها با یکدیگر هم خانه هستند و تمام خاطرات خوب را فراموش کرده و یا فکر می کنند تمام آن حس ها و روزهای خوش اشتباه بوده اند.

یکی از نشانه های مهم سرد شدن رابطه دعواهای زیاد و مکرر، حتی سر مسائل بسیار کوچک، است. زمانی که زوجین روز به روز از هم فاصله می گیرند دیگر نمی توانند مشکلاتشان را به صورت منطقی حل و فصل کنند و دائم با هم دعوا و بحث دارند. اگر رابطه سالم باشد و دو طرف مدیریت هیجانات و احساساتشان را یاد گرفته باشند، خیلی زود می توانند بحث و دعوا را خاتمه دهند.

یکی دیگر از نشانه های سرد شدن در رابطه این است که شما دیگر با هم مثل قبل صحبت نمی کنید و در صورت با هم بودن حرفی برای گفتن ندارید و ترجیح می دهید سکوت کنید.

ترک بیش از اندازه همسر باعث نابودی روابط بین زن و شوهر می شود. یکی از مهم ترین اساس ازدواج این است که زوجین زمان بیشتری را با هم صرف کنند. زمانی که زوجین برای یکدیگر ارزش قائل نشوند و با یکدیگر وقت نگذرانند، هر روز از یکدیگر فاصله خواهند گرفت.

اگر زوجین پس از بازگشت از محل کار به جای اینکه با همسر خود صحبت کنند، سرشان را با تلویزیون و یا گوشی و یا حتی بازی های کامپیوتری گرم کنند، بی شک ارتباط شان بسیار سرد می شود و این سردی بین روابط می تواند سبب احساس تنهایی و انزوا در خانه و به دنبال آن جدایی گردد. احساس تنهایی و انزوا سبب بروز رفتار های پرخاشگرانه و ناخوشایند و درگیری ها و هتک حرمت طرفین نسبت به هم می شود.

یکی از علت های سرد شدن روابط بین زوجین انتقاد و سرزنش یکدیگر است. شما با انتقاد و سرزنش همسر او را آزرده و دلخورکرده و همسرتان را می رنجانید.

صحبت کردن زوجین با هم موجب عمیق و قوی تر شدن ارتباط زناشویی می شود. اگر زوجین با یکدیگر گفتگوی مفیدی نداشته باشند، به تدریج از هم فاصله گرفته و روابط آنها سرد خواهد شد. زوجین برای بهتر شدن روابط خود باید به صحبت های هم گوش دهند.

در این رابطه به مردان توصیه می شود که وقتی همسرشان در حال صحبت کردن است، توجه بیشتری به وی داشته باشند تا زن با احساس خوشایندتری روبه رو شود زیرا زنان روح لطیفی دارند و اگر مردی به سخنان زنش با دقت گوش نکند، همسر وی دچار احساس بدی می شود.

بحث و دعوا در زندگی همه زوجین وجود دارد، برای پایداری روابط زوجین باید پس از پایان بحث و درگیری لفظی از یکدیگر عذرخواهی کنند. عذر خواهی کردن باعث می شود تنش ها خیلی زود به پایان رسد و فاصله ها کم شود. عذرخواهی نکردن باعث می شود بیشتر شدن کینه ها و تعداد مشاجر ها و سرد شدن روابط بین زن و شوهر می شود.

البته زوجین باید سعی نمایند کمتر با هم درگیر شوند زیرا با شکسته شدن حرمت ها بین زوجین آنها از هم فاصله می گیرند. بعد از دعوا و عصبانیت با یک عذر خواهی ساده روابط بین خود و همسرتان را بهبود ببخشید و با عذرخواهی نمودن آتش خشم بین طرفین را از بین ببرید.

هدیه دادن می تواند باعث ایجاد دوستی پایدار بین زوجین شود اما خانم ها بیش از گرفتن هدایای گراقیمت نیازمند مهر و محبت از طرف همسر خود هستند. مردان باید بدانند نمی توانند تنها با هدیه دادن تمام نیاز جسمی و روحی همسرشان را برآورده کنند بلکه آنها باید محبت کردن و عشق ورزیدن به همسر را یاد بگیرند زیرا عشق و محبت به همسر سبب پایداری روابط زوجین می شود.

البته این مطلب به معنی این نیست که آقایان از هدیه خریدن سرباز زنند . بهتر است آقایان در مناسبت های مختلف هدیه ای کوچک را با عشق تقدیم همسر خود نمایند تا اینکه هدایای گران قیمتی بخرند و بدون ابراز کلمات محبت آمیز به آنها بدهند.

یکی از علل سرد شدن روابط این است که زوجین احساس می کنند، طرف مقابل دیگر به آنها علاقه ای ندارد. دلیل این تفکرات یکی از زوجین عدم ابراز محبت می باشد. ابراز محبت و علاقه به همسر او را شیفته شما نموده و روابطتان را پایدارتر می کند.

بزرگ ترین عامل در ایجاد ناسازگاری های خانوادگی و بروز طلاق، عدم آشنایی با از روش های صحیح روابط زناشویی است. بنابراین زوجین برای پایدار شدن روابطشان باید از اسلوب صحیح روابط زناشویی مطلع شوند تا روابط آنها رو به سردی نرود.

اکثر انسان ها تمایل دارند عشق زندگی خودشان را پیدا کنند و برای حفظ روابط رومانتیک خود تلاش کنند. حفظ رابطه عاشقانه تلاشی پایدار می طلبد. برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه راهکارهای زیر را به کار ببرید.

برای حفظ رابطه رومانتیک هیجان هایتان را به خوبی شناسایی، ابراز و مدیریت کنید و تنها هیجان های مثبت خودتان را ابراز کنید و در زمان ناراحتی و عصبانیت با همسر خود صحبت کنید.

ایرادات و مشکلات خود را بیابید و در جهت ایجاد تغییرات سازنده و بهبود ابعاد شخصیت تان حرکت کنید تا رابطه خوبی با همسرتان داشته باشید.

ترتیب دادن قرار ملاقات متفاوت در خانه هم می تواند سرگرم کننده باشد و هم به حفظ رابطه کمک کند پس در جایی خارج از خانه قرار بگذارید تا تاثیر آن را در روابطتان ببینید.

برای بهبود روابطتان و جلوگیری از سرد شدن رابطه خود هر چند وقت یکبار مسافرت بروید اما بهتر است فرزندانتان را همراه خود نبرید.

جستجو در فضای مجازی و چت کردن با دیگران زوجین را از هم دور کرده و روابط آنها را سرد می کند. هنگامی که پیش همسرتان حضور دارید، دور تکنولوژی را خط کشیده و از با هم بودن لذت ببرید.

برای تجربه عشقی پایدار سعی کنید روابط عاشقانه خود را بر اساس سه مولفه صمیمت، تعهد و شهوت (عناصر عشق) بسازید و این اصول را در روابط خودتان حفظ کنید.

برای اینکه همیشه از لحظه هایتان خاطراتی زیبا درذهن داشته باشید و برای اینکه آینده شما با این خاطرات زیباتر باشد، برای داشتن لحظات رومانتیک تلاش کنید، به یکدیگر احترام بگذارید و ابراز عشق را فراموش نکنید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

زمانی را صرف تماس چشمی و ارتباط از طریق نگاه کنید، برقراری تماس چشمی با یکدیگر بدون حرف زدن سبب برانگیخته شدن احساسات شگفت انگیزی در هردوی شما می شود.

برای داشتن ارتباط سالم، مهارت های ارتباطی را یاد بگیرید و میزان بحث های بی سرانجام را کاهش دهید و کیفیت رابطه خود را بهبود دهید.

برای جلوگیری از سرد شدن روابط با یکدیگر صحبت کنید. نحوه گفتگوی شما باید صادقانه، صمیمی و پر از احساس قلبی باشد.

احترام گذاشتن به یکدیگر مهم ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است پس احترامی برای طرف مقابل قائل باشید و از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه تان دست بردارید و اگر فکر می کنید عشقتان دیگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

سپس نگرانی هایتان را با آرام ترین و مهربانانه ترین لحن ممکن و هنگام آرامش بیان کنید و برای طرف مقابل مشخص کنید که چه رفتارهایی را می توانید تحمل کنید و چه رفتارهایی برایتان غیرقابل تحمل است.

انتقاد یکی از آسیب زا ترین و پرتکرارترین موانع ارتباطی، است. پس از یکدیگر انتقاد نکنید، به یکدیگر دستور ندهید. همچنین تهدید کردن، به هر صورتی (چه کاملا مستقیم و چه غیرمستقیم) بسیار به سلامت رابطه آسیب می زند.

این مطلب برای افرادی نوشته شده است که به دنبال جلوگیری از سرد شدن رابطه خود هستند و می خواهند بدانند چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم؛ یعنی عشق و حرارت موجود در رابطه عاطفی را افزایش دهند.

فرق نمی کند که رابطه شما یک رابطه زن و شوهری بوده و ازدواج کرده باشید یا در دوران آشنایی بوده و به دنبال ازدواج باشید.

به هر حال این مقاله با هدف جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه زن و شوهر، به پرسش چگونه رابطه را گرم نگه داریم پاسخ خواهیم داد زیرا هر نوع رابطه ای اگر تکنیک ها و مدل های حفظ رابطه در آن اجرا نشود طبیعی است که نه تنها سرما بلکه یخبندان را در رابطه خود تجربه کند.

در این مطلب ۵ موضوع را بررسی می کنیم. اول به نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه می پردازیم و سپس با اشاره به ۴ اصل توضیح می دهیم چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم و گرم نگه داریم. این ۴ اصل شامل رهایی از مدل چسبندگی، بازشناسی روش های رفتاری، مدل برجسته سازی رابطه گرم و مدل تمرکز بر دریافت هدف است.

قبل از پاسخ به این پرسش که چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم پاسخ دهیم باید با نشانه های سرد شدن رابطه آشنا شویم. هرچقدر بیشتر نشانه های زیر را در رابطه عاشقانه خود مشاهده کنید یعنی دمای رابطه شما بیشتر زیر صفر است و هر چه کمتر مشاهده کردید یعنی اوضاع بهتری دارید.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

۱)وقتی رابطه سرد می شود عشقتان را کمتر می بینید: یکی دیگر از نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه این است که احساس می کنید همسر یا خواستگار تان وقتی کمتری برای شما می گذارد و تماس های کمتری با شما برقرار می کند.

۲) از بین رفتن اعتماد، رابطه را سرد می کند: یکی دیگر از نشانه های سرد شدن رابطه به خصوص در زن و شوهرها این است که اعتماد از بین می رود برای مثال به ارتباط های یکدیگر مشکوک می شوید.

۳) افزایش درگیری = کاهش دما: نشانه ی بعدی این است که با بهانه های کوچک با یکدیگر دعوا کنید و بیشتر وقت خود را به کشمکش و نزاع بگذارنید. یا برعکس همیشه مطیع و سرسپرده طرف مقابل باشید.

۴) کاهش سطح رضایت از رابطه: اما مهمترین نشانه سرد شدن رابطه عاشقانه این است که احساس کنید از طرف مقابل راضی نیستید، آنطور که می خواهید شما را خوشحال نکرده و انتظارات شما را برآورده نمی کند. چنین نشانه هایی را ممکن است در طرف مقابل نیز مشاهده کنید.

در چنین موقعیتی احساس می کنیدسرمای شدید رابطه تان شما را به یک پایان گریزناپذیر نزدیک می سازد. اما نگران نباشید. اگر زود به فکر بیفتید و اقدامی مثبت در جهت جلوگیری از سرد شدن رابطه انجام دهید قطعا می توانید خود را از باطلاق طلاق عاطفی رها سازید و  مجدد به سمت یک رابطه گرم و عاشقانه حرکت کنید.

در ادامه به نکاتی مهمی اشاره خواهم کرد که در گرم کردن یک رابطه سرد نقش مثبتی دارند.

مدل چسبندگی یکی از الگوهای غلط در روابط زناشویی و عاشقانه است که باعث سرد شدن بیشتر رابطه خواهد شد. قبل از هر اقدامی باید این مدل غلط را کنار گذاشته و بیش از آنکه به طرف مقابل وابسته باشید روی پای خود به ایستید.

فرق نمی کند که شما یک خانم باشید یا یک آقا در هر صورت خودکفا بودن و استقلال می تواند چند رتبه جذابیت شما را افزایش دهد و از سرد شدن طرف مقابل جلوگیری کند. پس همه سعی خود را به کار بگیرید تا از وابستگی افراطی جلوگیری کنید ( نگاه کنید به چگونه وابستگی را از بین ببریم)

وقتی همیشه به دنبال برطرف کردن انتظارات خود باشید یعنی همیشه می خواهید نیازهای خود را برطرف کنید. دیگران برای برطرف کردن نیازهای شما وارد رابطه نمی شوند بلکه خود نیز نیازهایی دارند که باید به آنها اهمیت داده شود.

برای مثال همیشه به دنبال تماس های وی نباشید، هر ساعت به او پیام ارسال نکنید، از او نخواهید هر روز برای گردش شما را بیرون ببرد و به طور کلی همیشه خواهان نباشید.

هیچ روش رفتاری صد در صد منفی و هیچ روش رفتاری صد در صد مثبت نیست. یک روش رفتاری خاص ممکن است در بعضی باعث سرد شدن احساس عاشقانه شود و در بعضی دیگر باعث گرم تر شدن رابطه شود.

به همین دلیل است که بازشناسی روش رفتاری تان اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از سرد شدن رابطه دارد. حتما پس از مطالعه این مطلب خوب فکر کنید و روش های رفتاری خود را بررسی کنید.

به این فکر کنید که کدام یک از رفتارهای شما باعث ایجاد احساس مثبت و خوشحال شدن طرف مقابل تان می شود ( اگر مدت ها است دیگر احساس مثبت و خوشحالی را در وی مشاهده نکردید به اوایل رابطه فکر کنید).

همچنین به این فکر کنید که در چه موقعیت هایی و با چه رفتارهایی باعث آزرده شده یا ایجاد احساس منفی در طرف مقابل خود شده اید.

لیستی از روش های رفتاری خود تهیه کنید و برنامه ای برای اجرای روش های رفتاری مثبت آماده کنید. باید بتوانید این روش ها را پیاده سازه کنید.

هیچ پاسخی بهتر از مدل برجسته سازی رابطه گرم برای این پرسش که چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم وجود ندارد.

سرد شدن رابطه عاشقانه باعث ایجاد یک دیوار تدافعی در طرف مقابل می شود. در چنین شرایطی هر نوع تلاش مستقیم و علنی برای صحبت کردن در مورد رابطه عاشقانه و قانع کردن وی برای گرم شدن رابطه با شکست مواجه خواهد شد.

احساس عشق، بر اساس  منطق و استدلال به وجود نخواهد آمد بلکه از درون شما نشات می گیرد. پس به جای اینکه برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه تان دلیل و استدلال بیاورید، غر بزنید، دعوا کنید یا حتی التماس کنید به دنبال برجسته سازی یک رابطه گرم باشید.

به عبارت دیگر به جای اینکه مستقیم برای گرم شدن رابطه تلاش کنید و اصرار کنید که ” مرا دوست داشته باش”، در عمل گرمای رابطه عاشقانه خود را برجسته کنید و نشان می دهید که رابطه عاشقانه ای دارید.

بازشناسی روش های رفتاری و پیاده سازی مدل های رفتاری مثبت و پرهیز از مدل های رفتاری منفی که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردم می تواند نقش قدرتمندی در برجسته سازی رابطه گرم و در نتیجه بهبود رابطه سرد شده بازی کند.

از دیگر مدل های برای جلوگیری از سرد شدن رابطه و برجسته سازی رابطه گرم که روی همه افراد تاثیر مثبت دارد شامل شوخ طبعی، سرحال بودن، پر انرژی بودن، خوشال بودن، خودآرایی و رسیدگی به خود است.

اما برای رسیدن به چنین احساس هایی نیاز به فردی دارید که بتوانید از او احساس مثبت دریافت کنید. در ادامه توضیح خواهم داد که چگونه حتی در یک رابطه سرد نیز می توانید چنین احساس مثبتی را از طرف مقابل دریافت کنید.

اگر نگران سرد شدن طرف مقابل هستید پس باید بدانید با مدل تمرکز بر دریافت هدف به سادگی می توانیم یک رابطه سرد را گرم کنیم.

فردی را تصور کنید که برای خرید مثلا یک نوشیدنی وارد فروشگاهی بزرگ می شود اما ناگهان متوجه سی دی موسیقی از خواننده ای می شود که به رفتارهای غیر اخلاقی معروف است. سپس آن سی دی را بر می دارد، به سراغ فروشنده می رود و درگیر یک دعوای حسابی می شود.

در نتیجه وقت خود را می گیرد، محیط فروشگاه را به متشنج می کند و روز خود را از بین می برد. آیا بهتر نبود همان اول روی دریافت هدف خود یعنی نوشیدنی متمرکز می شد و سی دی موسیقی را برای فردی دیگر می گذاشت؟.

من در مورد مواردی صحبت نمی کنم که جان فردی در خطر است یا امنیت تان تهدید می شود؛ در این شرایط حتما باید دخالت کرده و مشکل را حل کنید.

اما وقتی موضوع دیدگاه و نقطه نظرات متفاوت است بی جهت خود را درگیر نکنید. چیزی که می خواهید را مشخص کنید، آن را دریافت کنید و از مغازه خارج شوید.

در مورد سایت نوین بینش هم داستان به همین شکل است. به دنبال نکاتی باشید که برای شما مفید است و مطالب تکراری یا غیرمفید را رها کنید. به عبارت دیگر متمرکز شوید روی چیزی که باید دریافت کنید و هدف نهایی شما است.

به صورت خلاصه برای تمرکز بر دریافت هدف اول باید هدف اصلی خود را مشخص کرده و روی آن تمرکز کنید، و سپس آن را بدست آورید ( دریافت).

پس مدل تمرکز بر دریافت هدف یعنی مشخص کردن هدف و تمرکز روی دریافت آن تاحاشیه ها و حواس پرتی ها شما را از اهداف تان دور نکند.

در ادامه توضیح می دهم چگونه می توانید از این مدل جهت جلوگیری از سرد شردن رابطه عاشقانه استفاده کنید.

در یک رابطه عاطفی هدف اصلی شما چیست؟ دریافت احساس مثبت. پس باید روی دریافت احساس مثبت متمرکز شوید و سپس آن را دریافت کنید.

به عبارت دیگر متمرکز شوید روی ایجاد احساس خوب، مثبت و شاد در خود و سپس آن را از طرف مقابل دریافت کنید.

قرار نیست طرف مقابل را مجبور کنید به شما حس خوب بدهد؛ قرار نیست برای او دستورالعملی تعیین کنید از وظایفی که باید برای خوشحال کردن شما انجام دهد؛ قرار نیست آنطور که شما می خواهید با خانواده خود برخورد کند تا احساس کنید موفق شده اید یک رابطه سرد را گرم کنید.

بگردید و احساس مثبت ( یا همان احساس عشق) را در او پیدا کنید و آن را دریافت کنید. هر چیز دیگر را نیز که با آن مخالف هستید دور بریزید. حداقل فعلا.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

به جای اینکه به دنبال حذف یا تغییر ویژگی های منفی باشید سعی کنید بیشتر روی ویژگی های مثبت وی تمرکز کنید و چیزی را دریافت کنید که باعث افزایش احساس رضایت در شما می شود.

این نکته را در گفت و گوهای روزمره خود نیز به خاطر داشته باشید و از تنش در بحث ها و صحبت های تان جلوگیری کنید.

هر چقدر احساس مثبت بیشتر و حس رضایت بیشتری داشته باشید می توانید انرژی مثبت بیشتری به رابطه خود تزریق کنید. این فرایند خود یک مدل از برجسته سازی رابطه گرم است.

زیرا با اینکار بدون ارتباط مستقیم و اشاره به سرد شدن رابطه کاری می کنید که غیر مستقیم گرمای رابطه به ذهن طرف مقابل تلقین می شود.

به صورت خلاصه سه مرحله مهم در جلوگیری از سرد شدن رابطه و بهبود آن وجود دارد. مرحله اول رهایی از مدل چسبندگی است. مرحله دوم بازشناسی روش های رفتاری. مرحله سوم مدل برجسته سازی رابطه گرم و مرحله پایانی مدل تمرکز بر دریافت هدف در رابطه است.

در واقع پس از رهایی از مدل چسبندگی با تمرکز روی دریافت احساس عشق از طرف مقابل باعث برجسته سازی رابطه گرم خود می شوید. همچنین با بازشناسی روش های رفتاری خود می توانید راه های بیشتری جهت برجسته سازی رابطه گرم و همچنین دریافت احساس عشق پیدا کنید.

تکنیک های فوق فقط موارد معدودی از تکنیک های من برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاطفی و بهبود رابطه شکست خورده است.

اگر فکر می کنید نیاز دارید تکنیک های بیشتری بیاموزید حتما به شماره زیر پیام ارسال کرده و با تیم نوین بینش در ارتباط باشید.

آیا شما دچار چسبندگی عاطفی در رابطه خود هستید؟ اگر پاسخ مثبت است چه راهکاری برای جلوگیری از آن دارید؟

روش های رفتاری خود را بازشناسی کنید و مدل های برجسته سازی رابطه گرم تان را تعریف کنید.

چه چیزی در طرف مقابل باعث افزایش احساس رضایت شما از وی و رابطه عاشقانه تان می شود؟ به عبارت دیگر توضیح دهید چگونه می توانید روی دریافت احساس عشق از طرف مقابل متمرکز شوید؟

می توانید پاسخ  های خود را از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره زیر ارسال کنید تا تیم نوین بینش برای یادگیری تکنیک های بیشتر شما را همراهی کند:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

کارشناس تیم نوین بینش

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به دسته بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهم بیشتر بدانم:

۴ حرکت ساده برای بازگرداندن عشق از دست رفته

در مقابل تغییر رفتار ناگهانی مردان چه باید کرد

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نبایدها بعد از جدایی

تجربیات من در برگرداندن معشوق

ایجاد دلتنگی در مردان بعد از جدایی

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

حفظ رابطه عاطفی از راه دور

تست احتمال بازگشت به رابطه 

سیاست رفتاری در مقابل خانواده شوهر

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

خیلی مطالب‌تون مفید و خوب هستند. بیشتر پست بذارید و اینکه از طریق سایت‌تون وارد کانال تلگرام‌تونم شدم. امیداوارم بیشتر فعالیت کنید.

ممنون از مطالب آموزنده شما

بسیار عالی

خوشمان امد

عالییییییییییییییییی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


تصویر امنیتی
*

برچسب‌ها:درمان طلاق عاطفی, نشانه های طلاق عاطفی

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

رابطه عاشقانه سرد

 

هرچند نمی توان تمام لحظات یک رابطه رمانتیک را پرشور و حال نگه داشت، ولی میتوان با تقویت پایه های رابطه عاطفی، تأثير منفی لحظاتی که دو طرف توان زيادي برای تعامل مثبت ندارند را کاهش داد و از تکرار بیشتر لحظات سرد در رابطه تا حد زيادي جلوگیری کرد.

 

دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

 

بزرگ ترین اشتباهی که اغلب عاشق ها مرتکب میشوند این است که معشوق را از آن خویش می دانند و چنين فرض می کنند که ديگر رابطه شان نیازمند همان سطح از مراقبت و توجه قبلی نیست. چنانچه این غفلت برای طولانی مدت ادامه پیدا کند، مسلما روابط سرد و دچار مشکلات اساسی می شود.

 

– صحبت هایتان به دعوا ختم می شود

– بیشتر وقت ها آرام هستید و با هم حرف نمی زنید

– هر کس تفریح مخصوص بخود را دارد

– یکدیگر را در خرید و ديگر امور خانوادگی همراهی نمی کنید

– هر کس به فکر خود است

– به یکدیگر اعتماد ندارید

– توجهی به خواسته های یکدیگر ندارید

– به یکدیگر ابراز علاقه نمی کنید

– از روزهای خوبی که با هم می گفتید و می خندیدید مدت ها گذشته است

– ورود فرزند یا مواجهه با مشکلات گوناگون در زندگی

– اختلافات حل نشده

– وجود تفاوت و اختلاف فرهنگی زیاد

 

گرم شدن رابطه عاشقانه

 

به طور معمول، سرد شدن رابطه زوجین ناگهانی رخ نمی دهد. برای برطرف کردن مشکل سرد شدن زندگی مشترک باید علت آن و همراهی آن با ديگر مشکلات را پیدا کنید. چه مسائلی باعث گردید که فاصله شما از همسرتان بیشتر شود و رابطه تان سرد شود؟ بهتر است هنگامی که هر دو آماده هستید  و حس راحتی و ارامش دارید، در خصوص مسایل حل نشده و مشکلات پنهان در رابطه حرف بزنید.

 

لازم به گفتن نیست که قرار نیست تمام آرزوهای عشقتان را برآورده کنید، ولی برآورده نکردن آرزوهای وی به مفهوم بی احترامی کردن به وی به علت داشتن چنين خواسته هایی نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر مهم ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است.

 

چنانچه شما ديگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا ديگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است. برای این که به عشقتان ثابت کنید، چه قدر به وی احترام می گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه تان دست بردارید و از خصوصیت مثبتش تعریف کنید.

 

سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه اش تعریف کنید. همچنين اگر فکر می کنید عشقتان ديگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

 

دونفری که یکدیگر را دوست دارند به این مسئله اگاهی دارند که طرف شان دوست شان دارد، ولی خيلي اوقات لازم است عشق مان را یادآوری کنیم؛ حقیقت این است که ابراز عشق سبب می شود آن لحظه های نومیدی و تکراری شدن دیرتر به سراغ مان بیاید و باورمان به معجزه ی عشق بیشتر شود.

 

گفتنِ یک دوستت دارمِ ساده ی صبح گاهی، نوشتنش روی تکه کاغذی که کنار چند شاخه گل نرگس جا خوش می کند، یا بیان کردنش از پشت تلفن آن هم هنگامی کسی انتظارش را نمی کشیده، انرژی ای دارد که تا روزها سرجایش باقی می ماند.

 

جلوگیری‌ از سرد شدن رابطه ی‌ عاشقانه

 

در مورد تمام مشکلات با هم حرف بزنید. نگرانی ها و نظرات خویش را برای شریک زندگیتان بازگو کنید و بگذارید راه صحبت کردن بین شما همیشه باز باشد. چنانچه عدم آگاهی کافی از افکار همسرتان شما را ازار می دهد و منجر به حس نارضایتی در زندگی می شود.

 

با یک بحث کامل و بازگو کردن افکار و نظرات خویش میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید. به همسرتان بگویید که چه چیزی ناراحت تان کرده است. خجالت نکشید و احساسات تان را به وی بگویید به این ترتیب به او نزدیکتر می شوید و شانس شما در به وجود آوردن زندگی مشترک خوب و سالم قابل اصلاح نیستند. گاهی وقت ها لازم است این تفاوت ها را بپذیرید و تلاش در تغيير آن ها نداشته باشید؛ چرا‌که تنها خودتان را ازار خواهید داد.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

 

برای آنکه زندگی مشترک تان شکل یکنواخت و تکرار به خود نگیرد، لازم است گاهی وقت ها قدری هیجان را چاشنی آن کنید. این هیجانات و سرگرمی ها غیرقابل پیش بینی هستند و خستگی ها و ملالت های زندگی روزمره را از بین می برند. با انجام بعضی کارهای سرگرم کننده و هیجان انگیز همسرتان را متعجب کنید؛ مثلاً یک هدیه بدون مناسبت خاص به او بدهید و یا هر کار مثبت دیگری که انتظارش را ندارد. انجام دهید.

 

خودتان را وفق بدهید

نمی توان در یک رابطه انتظار داشت که تنها ایده ها و عقیده های خودتان را داشته باشید. چنانچه میخواهید روابط ادامه داری داشته باشید باید خودتان را وفق بدهید. چنانچه طرف مقابلتان برایتان مهم باشد این کار راحت تر می شود.شاید اعتقادات وی قدری با اعتقادات شما متفاوت باشد ولی اگر خودتان را وفق دهید رابطه ای مداوم تر خواهیدداشت.

 

مطمئنا هیچ کدام از شما نمی خواهید که بخاطر رابطه از انجام برخی کارها عقب بمانید یا برعکس مجبور شوید بخاطر رابطه دست به برخی کارها بزنید. پس برای رسیدن به اهداف تان همدیگر را تشویق کنید.

 

یخ شدن رابطه عاشقانه

 

گاهی یک رفتار غافلگیرانه میتواند داغی عشق را به زندگی شما بازگرداند. البته باید در نظر داشته باشید که همسر شما از سورپرایز شدن لذت می برد یا نه. این سورپرایز می تواند قرار دادن دو عدد بلیط سینما در کیف همسرتان، رفتن به شهر بازی به یاد دوران نوجوانی، جشن تولد گرفتن یا هر چیز دیگری باشد.مهم این است که بدانید همسر شما از این کار خوشحال خواهد شد.

 

گاهی بهتر است از روزمرگی فاصله بگیرید. همراه با همسرتان به یک مسافرت یکی دو روزه بروید.بهتر است بچه ها را با خود نبرید و این زمان را برای بهبود رابطه تان صرف نمایید.

 

زمانی را صرف تماس چشمی و ارتباط از طریق نگاه کنید، برقراری تماس چشمی با یکدیگر بدون صحبت کردن باعث برانگیخته شدن احساسات شگفت انگیزی در هردوی شما می شود.

 

این از روش های بی هزینه و لذتبخش برای اختصاص وقت به یکدیگر است. نشستن داخل وان حمام که اطرافش شمع چیده اید و در ادامه شمع های بیشتری که در اتاق خواب انتظار شما را می کشد ، مطمئنا روحیه عاشقانه را افزایش می دهد.

 

یادداشت های عاشقانه ای که به کتاب سنجاق کرده اید ، یا زیر بالش و یا در کشوی لباس‌های زیر همسرتان گذاشته اید، مسلما لبخند سپاسگذاری بر لب های او خواهد آورد.

 

اگر فکر می کنید شدت اسیب در رابطه زیاد است و خودتان به تنهایی نمی توانید آنرا مدیریت کنید، بهتر است با یک روانشناس متخصص مراجعه کنید. این کار به شما کمک می کند تا اولا از اسیب بیشتر جلوگیری کنید و در مرحله دوم پیش از این که دیر شود و رابطه به جدایی یا طلاق کشیده شود، رابطه عاطفی خویش را ترمیم کنید. روانشناس ، ضمن بررسی دقیق رابطه و عوامل اسیب زا، به شما راهکارهایی برای مدیریت هرچه بهتر رابطه ارائه می دهد.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


جستجوی بهترین و نزدیکترین مراکز خدماتی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


ست حلقه نقره هدیه برای زوجین


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


انواع جراحی زیبایی سینه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

دیدگاه‌های ایده‌آل‌گرایانه در زندگی زناشویی باعث سرد شدن روابط جنسی می شود

 

آشنایی با عوامل موثر در سرد شدن روابط جنسیدر خیابان زن و شوهرهایی را دیده‌اید که انگار با هم قهر هستند و با فاصله از هم راه می‌روند؟! گاهی آدم فکر می‌کند اینها هیچ نسبتی با هم ندارند؛ مگر زمانی که کمی گوش‌های‌تان را تیز کرده و به مکالمات‌شان توجه کنید! سرد شدن زندگی زناشویی در طول زمان که اصلی‌ترین دلیل آن عدم رضایت از رابطه جنسی است از مسائلی است که گریبان بسیاری از خانواده‌ها را گرفته است؛ موردی که همچنان اصلی‌ترین عامل طلاق زن و شوهرهاست.

 

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

دلایل اصلی سرد شدن روابط جنسی

یکی از دلایل اصلی سرد شدن روابط زناشویی کمال‌گرایی و القای آن در شبکه‌های مجازی و ماهواره است که حتی در مواردی منجر به جراحی‌های زیبایی می‌شود. رسانه‌های مختلف این باور را به وجود آورده‌اند که زندگی جنسی زن و مرد باید کمال‌گرایانه باشد و دوطرف یا بی‌نقص باشند یا برای رفع نقص‌های فیزیکی‌شان تلاش کنند. دکتر آذین، مشاور خانواده، متخصص پزشکی اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی در ادامه می‌گوید که دلایل سرد شدن رابطه جنسی در زندگی مشترک چیست.

 

– معیارهای جذابیت در روابط جنسی از کجا می آیند؟در بحث حفظ شور و اشتیاق اولیه ازدواج که بخش مهمی از آن مربوط به جنبه‌های جنسی است باید گفت، بهتر است زوج‌ها مهارت‌هایی را بیاموزند تا از یکنواخت شدن روابط زناشویی‌شان جلوگیری کنند چون در نهایت نداشتن آگاهی صحیح نسبت به این مسائل به مرور باعث از بین رفتن طراوت زندگی مشترک و در نهایت سبب سرد شدن روابط جنسی شان می شود.

 

متاسفانه فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای و… که ساختار ذهنی مردم را تا حد زیادی شکل می‌دهند به خاطر ملاحظات اقتصادی همواره در حال القای نیازهایی در جامعه هستند؛ مثلا با مطرح کردن این موضوع که برخی از خصوصیات فیزیکی لازمه جذابیت جنسی در خانم‌ها و آقایان است به فکر فروش دارو و تجهیزاتی هستند که از نظر اقتصادی برای‌شان سودآور است. شکل‌گیری این ذهنیت به‌ویژه در جامعه‌ای که تفکر نقاد در آن چندان رشد پیدا نکرده، باعث می‌شود این توقع به وجود بیاید که هنگام انتخاب شریک زندگی و حتی در طول زندگی مشترک باید دیدگاهی کمال‌گرایانه در خصوص این جذابیت‌های جنسی وجود داشته باشد. 

 

برای جلوگیری از سرد شدن روابط جنسی تان، انتظارات واقعی و درستی از همدیگر داشته باشد

 

– عدم تماس فیزیکی به سردن شدن روابط جنسی منجر می شودکمال‌گرایی یکی از مواردی است که از طریق رسانه‌ها تقویت می‌شود؛ به همین خاطر اکثر افراد به دنبال بهترین خصوصیات فیزیکی و کارکرد جنسی هستند. همچنین از باورهای اشتباه دیگری که در بین مردم رایج شده این دیدگاه است که مفهوم رابطه جنسی فقط به شکل نزدیکی است. زوج‌ها باید بدانند که اصولا تعاملات جنسی ممکن است فقط به صورت کلامی و صحبت‌های عاشقانه‌ای باشد که زن و شوهر مدام باید به هم ابراز کنند. خود این ابراز عشق و علاقه مدلی از رابطه جنسی است. همچنین تماس فیزیکی و لمس، تنها مرحله زمینه‌سازی برای شروع رابطه جنسی نیست و خود به نوعی رفتار جنسی تلقی می‌شود.

 

گاهی به شوخی در جلسات مشاوره از زن و مرد می‌پرسم از کجا در خیابان متوجه می‌شوید دو نفر نامزد هستند یا زن و شوهر؟ پاسخ اغلب مردم این است که اگر خیلی نزدیک به هم و دست در دست هم قدم بزنند به این معناست که در ابتدای رابطه هستند و مدت زمان زیادی از آشنایی آنها نمی‌گذرد ؛ در غیر این صورت به احتمال زیاد زن و شوهر هستند! بنابراین تماس فیزیکی یک ارتباط جنسی محسوب می‌شود و نداشتن آن به مرور باعث سرد شدن روابط جنسی می شود.

 

– نداشتن حریم خصوصی و سرد شدن روابط جنسی از عوامل موثر در سرد شدن روابط جنسی نداشتن حریم خصوص است. در واقع معمولا رابطه جنسی به صورت نزدیکی نیاز به شرایط حداقلی مناسب به لحاظ حریم خصوصی، زمان و… دارد که ممکن است فراهم آمدن همه این شرایط در زندگی شلوغ امروزی چندان ساده نباشد و خود این مسئله باعث می‌شود کیفیت و کمیت رابطه ی جنسی زوج‌ها به‌تدریج دچار افت شود. چون زمان مناسب به وجود نمی‌آید، حریم خصوصی لازم ایجاد نمی‌شود و بسیاری مسائل دیگر که در نهایت باعث می‌شود تا زمانی که همه شرایط مهیا شود تعاملات جنسی کاملا کنار گذاشته شود!

 

– دیدگاه‌های ایده‌آل‌گرایانه باعث سرد شدن روابط جنسی می شوددر طول زندگی مشترک، زن و شوهر باید در رابطه با نیازها و توقعاتی که از رابطه جنسی دارند، یکدیگر را آگاه کنند؛ البته این توقعات باید واقعی باشد و نه کمال‌گرایانه. بسیاری از همین دیدگاه‌های ایده‌آل‌گرایانه منجر به جراحی‌های بی‌موردی می‌شود که این روزها رایج است. در نهایت هم با همه این تغییرات ممکن است افراد باز هم از شرایطی که دارند راضی نباشند.

 

در حفظ جذابیت، هم خانم و هم آقا باید بدانند که هیچ یک از دو نفر خودش یا دیگری را نباید با این فضای رسانه‌ای مقایسه کند. هیچ‌وقت کسی نمی‌تواند این ادعا را بکند که با فردی ازدواج می‌کند که از نظر داشتن خصوصیت‌های فیزیکی بهترین است؛ البته جذابیت باید وجود داشته باشد. بعد از جذابیت اولیه نیز صمیمیت و تعهد اخلاقی است که باعث می‌شود زندگی عاشقانه کماکان تداوم داشته باشد.

 

-سرد شدن روابط زناشویی به علت نداشتن رفتار جنسی مطلوب

برای اینکه طراوت زندگی زناشویی را حفظ کنید و از سرد شدن روابط جنسی تان جلوگیری کنید، توصیه می‌شود از الگوهای برانگیختگی جنسی مختلفی استفاده شود. آدم‌ها در زمینه رفتار جنسی هم مثل زمینه‌های مختلف، الگوهای رفتاری متفاوتی دارند؛ حتی مثل سبک‌های مختلف زندگی، سبک‌های مختلفی هم در تعاملات جنسی وجود دارد.

 

بعضی افراد دوست دارند با تعامل دوطرفه رابطه جنسی داشته باشند. پس در حین رابطه جنسی با گفتار و رفتار مختلف رابطه برقرار می‌کنند و بعضی دیگر ترجیح می‌دهند روی رفتار و تحریکاتی که از طرف مقابل دریافت می‌کنند، تمرکز داشته باشند. شناخت این تفاوت‌ها در نهایت به شما کمک می‌کند تا رفتار جنسی مطلوب‌تری را با شریک زندگی‌تان داشته باشید و از سرد شدن رابطه زناشویی تان جلوگیری کنید.

 

– ماهواره ها در سرد شدن روابط جنسی زوج ها مقصرندشرط رابطه جنسی رضایت‌بخش این دیدگاه کمال‌گرایانه نیست و آدم‌ها هم اصولا در زندگی معمولی بنا نیست که همه خصوصیت‌های فیزیکی مطلوب را به صورت یک‌جا داشته باشند. ویژگی‌های جسمانی و شخصیتی آدم‌ها با هم متفاوت است اما آن چیزی که توسط رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، معمولا نمایش تمام خصوصیات مثبت به صورت یک‌جاست که منجر به ایجاد دیدگاهی کمال‌گرایانه می‌شود. به این ترتیب بسیاری از افراد همواره نسبت به شرایط خود یا شریک زندگی‌شان احساسی ناخوشایند دارند که همین احساس ناخوشایند باعث سرد شدن روابط جنسی شان می شود.

 

یکی از دلایل سرد شدن روابط جنسی کمال‌گرایی و القای آن در شبکه‌های مجازی و ماهواره است

 

– هماهنگ نشدن با تغییرات همسر با گذشت زمانزن و شوهر باید انتظارات منطقی و درستی از هم داشته باشند تا روابط جنسی شان سرد نشود. زوج‌ها نمی‌توانند توقع داشته باشند طی سال‌هایی که از ازدواج‌شان می‌گذرد شرایط زندگی‌شان دچار تغییرات نشود. گذر این سال‌ها به معنای این است که سن بالا رفته و کارکرد اجزای مختلف بدن دچار تغییراتی می‌شود که بعضا جدی و غیر قابل اجتناب است؛ مثل تغییراتی که در یک خانم باردار ممکن است در رابطه با فیزیک و تمایلات جنسی به وجود بیاید یا تغییرات هورمونی یا عروقی که در سنین بالاتر خودنمایی می‌کنند؛ بنابراین زن و شوهر در طول زندگی مشترک باید متناسب با تغییراتی که به صورت ظاهری و کارکردی برای هر دو طرف پیش می‌آید انتظاراتی منطقی از هم داشته باشند.

 

– سبک های جنسی یکسان و سرد شدن روابط جنسینمی‌توان گفت آدم‌ها الزاما باید از یکی از سبک‌های جنسی تبعیت کنند. دو طرف با وجودی که دو سبک مختلف دارند برای آنکه طراوت زندگی‌شان حفظ شود و از سرد شدن روابط جنسی شان جلوگیری کنند باید بتوانند از ترکیبی از این شرایط استفاده کنند؛ یعنی اگر فردی در حین روابط جنسی دوست دارد بر احساس و لذتی که می‌گیرد، تمرکز کند ولی همسرش ترجیح می‌دهد در روابط جنسی نقش فعال‌تری را بازی کند و تعامل بیشتری با هم داشته باشند حتما باید این سبک رفتاری را هم امتحان و تجربه کنند.

 

در روابط جنسی باید خواسته طرف مقابل هم تامین شود. مرد یا زنی که ترجیح می دهد همسرش در برانگیختگی جنسی نقش پررنگ‌تری داشته باشد باید به این مسئله واقف باشد که ممکن است سبک رفتار جنسی طرف مقابلش متفاوت باشد.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

 

درواقع گاهی اوقات باید حواسش به برآورده شدن نیازهای همسرش باشد. تاکید می‌کنم روابط جنسی را باید از حالت کلیشه‌ای خارج کنید. روابط جنسی فقط به معنای نزدیکی نیست. رابطه می‌تواند از خیلی از بازیگوشی‌های جنسی شروع شود که ممکن است به نزدیکی ختم شود  یا نشود. بسیاری از زوج‌ها با روش‌های ساده‌ای می توانند این موارد را وارد تعاملات‌شان کنند؛ مثلا نامه‌ای در رابطه با خواسته جنسی‌شان برای همسرشان بنویسند یا سورپرایزهایی را در تعاملات جنسی خود برای دیگری تدارک ببینند و… . روش‌های مختلفی وجود دارد که در سکس‌تراپی می‌توان این موارد را به زوج‌ها آموزش داد.

منبع :

مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


خرید مستقیم فرش از کارخانه


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت

سردی روابط عاشقانه،سرد شدن نامزد،از عاشق های جوان که بپرسید، می گویند ما با بقیه فرق داریم. امکان ندارد که دچار سردی روابط شویم. می گویند کاری می کنند که رابطه شان همیشه گرم باشد و اگر عشقشان روزی به سردی برود، خواهند مرد. همین تصورات ایده آل و رویایی از عشق خیلی وقت ها دردسرساز می شود. چون اولا نمی دانند چه چیزهایی می تواند رابطه شان را سرد کند و ثانیا وقتی رابطه شان سرد شد خود را می بازند و نمی توانند مشکل را حل و فصل کنند.

واقعیت این است که هر عشقی روزی از آن تب و تاب شورانگیز می‌افتد و از شهر شعرها و شورها به واقعیت زندگی روزمره وارد می‌شود. البته این عشق قوام یافته و همراه با احترام متقابل چیزی از آن احساس شورانگیز کم ندارد. این عشق هیجان زیادی برنمی‌انگیزد اما معنابخش‌ترین تمنای انسانی است. این عشق راستین و همراه با احترام دیگر آن آتش‌ سوزانی نیست که در دل عاشق دربگیرد و همه شور و هیجان مهارگسیخته باشد. این عشق آسیب‌پذیر است و باید از آن مراقبت کرد.

آسیب‌پذیری عشق به چشم نمی‌آید. آنقدر آرام و ذره‌ذره آب می‌شود که یک روز چشمتان را باز می‌کنید و می‌بینید اثری از آن نیست. مواجه شدن با دستی که گرمای گذشته را ندارد یا چشمی که فروغ نگاه همیشگی را ندارد، درد سنگینی است. جان گاتمن، یکی از مشهورترین زوج‌درمان‌گران معاصر، اعتقاد دارد که عاملی که بیشترین اثر پیش‌بینی کننده را در طلاق دارد، انتقاد از همسر است. در یک رابطه درست 2 نفر به یکدیگر پسخوراند یا فیدبک می‌دهند، در حالی که در یک رابطه ناسالم از یکدیگر انتقاد می‌کنند انتقاد مداوم، بزرگ‌ترین آسیب را به رابطه می‌زند و به زودی عشق را نابود می‌کند. البته واقعیت زندگی مشترک این است که همیشه اختلاف‌نظر پیش می‌آید. گفت‌وگو‌های زن و مرد در زندگی دیگر آن پچ‌پچ‌های رازآمیز عاشقانه نیست. صحبت سر زندگی واقعی با همه دشواری‌های آن است. طبیعی است که گاهی ما یا طرف مقابل مسیر اشتباهی را می‌رویم. گاهی به درست یا اشتباه فکر می‌کنیم روش طرف مقابل برای حل یک مشکل خاص روش درست و سنجیده‌ای نیست.چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

مشکل درست از همین جا شروع می‌شود. طبیعی است که شروع به مخالفت می‌کنیم. این مخالفت‌ها اگر به‌صورت «پسخوراند» یا «فیدبک» باشند، کاملا طبیعی و سازنده هستند اما اگر به صورت انتقاد باشند، آسیب‌رسان می‌شوند. «پسخوراند» با انتقاد متفاوت است. در یک رابطه درست 2 نفر به یکدیگر پسخوراند یا فیدبک می‌دهند، در حالی که در یک رابطه ناسالم از یکدیگر انتقاد می‌کنند. انتقادهای آسیب‌رسان شخصیت طرف مقابل را نشانه می‌گیرند و سعی در کنترل کردن او و تخریب شخصیتش دارند. در پسخوراند می‌گوییم من با این «رفتار» تو موافق نیستم در حالی که در انتقاد «شخصیت» طرف مقابل را زیر سوال می‌بریم. در پسخوراند به فکر این هستیم که نتیجه بهتری بگیریم در حالی که در انتقاد هدف ما بهبود نیست بلکه دنبال مقصر می‌گردیم.

کسی که انتقاد می‌کند، فکر می‌کند فقط یک راه درست وجود دارد در صورتی که کسی که پسخوراند می‌دهد، می‌داند که غیر از راهی که در ذهن خودش است، راه‌های جایگزین دیگری هم هستند. به‌عنوان نمونه عبارت «تو از پس این کار برنمی‌آیی» انتقاد ولی عبارت «بهتر است با کمک همدیگر این کار را انجام بدهیم» پسخوراند است. عبارت «بحران اقتصادی که در آن افتاده‌ایم تقصیر تو است» انتقاد است اما عبارت «برای بیرون آمدن از این بحران اقتصادی باید هر دو با هم از چیزهایی بگذریم» پسخوراند است.

عبارت «من باهوش‌تر و باتجربه‌تر از تو هستم و می‌دانم این تصمیمی که گرفته‌ای اشتباه است» انتقاد ولی عبارت «من شرایط تو را می‌فهمم و می‌دانم که حق تصمیم‌گیری با خودت است اما با تصمیمت به این دلایل موافق نیستم.» پسخوراند است. انتقاد کردن ویروسی است که آرام وارد رابطه و به‌تدریج بیشتر می‌شود و روز به روز اعتماد به‌نفس طرف مقابل را کمتر می‌کند. عشق ورزیدن به اعتماد به‌نفس نیاز دارد.

افرادی که مرتب از معشوقشان انتقاد می‌کنند، توانایی عشق ورزیدن را از او می‌گیرند. آتشی که دودش اول در چشم خودشان می‌رود. عشق ورزیدن مهارتی است که باید از اوان کودکی آموخته شود. به یاد داشته باشید پسخوراند هر چقدر هم مودبانه و سیاستمدارانه بیان شود، اگر در زمان عصبانیت گفته شود هیچ تفاوتی با انتقاد ندارد. ما بیشتر به بار هیجانی کلمه‌ها واکنش نشان می‌دهیم تا معنایی که منتقل می‌کنند. عشق گلی است که می‌توان با نسیم «پسخوراند» از آن مراقبت کرد.

عشق نیاز به مراقبت دارد عامل دیگری که عشق شما را دستی دستی سرد می کند، صحبت نکردن است. صحبت نکردن از خود، از آرزوها و خواسته ها و حتی دلخوری های ریز و درشت باعث می شود که کم کم زن و مرد برای هم غریبه شوند و احساس عشق و علاقه شان از بین برود. سکوت درواقع نخستین نشانه طلاق عاطفی است که نشان می دهد زن و شوهر دیگرحرفی برای گفتن با هم ندارند و میل و کششی هم به یکدیگر نخواهند داشت. این طور است که شما احساس می کنید حرف های زیادی دارید اما گوش شنوایی برای شنیدن آنها نیست. بنابراین حرف هایتان را در دل خود نگه می دارید و روز به روز بیشتر فاصله می گیرید.منبع:سلامت، شفا آنلاین

 

 

دلایل سرد شدن روابط بعد از ازدواج

سردی و یکنواختی در رابطه نامزدی

رابطه جنسی که سردی جنسی بهمراه دارد

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


10680


بازدید امروز:


42714


بازدید دیروز:


232602449


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم
چگونه از سردی رابطه جلوگیری کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *