چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

 
helpkade
چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم
چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

 فرادید| روابط مسموم مانند حملِ چمدانی سنگین در سربالایی است: هرچه مدت بیشتری تلاش کنید، بار سنگین‌تر می‌شود. زمانی که بفهمید در یک رابطه مسموم هستید، با خارج شدن از آن خود را از فشار عذاب‌آور نجات می‌دهید. درباره خواسته خود روراست باشید تا همسرتان به‌وضوح متوجه شود که خواهان پایان رابطه هستید. محدودیت‌هایی تعیین کنید تا دوباره به عقب برنگشته و به دام نیفتید. سپس به فکر سلامت عاطفی و روانی خود باشید تا در آینده روابط سالم‌تری داشته باشید.

آن‌چه در این گزارش می‌خوانید صرفاً برای روابطی است که تحت عنوان “مسموم” تعریف می‌شوند. مسموم بودن یک رابطه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند اما نباید بعد از هر مشکل یا سختی در روابط، آن را رابطه‌ای مسموم تلقی کنید.

 

گام اول: اتمام رابطه

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

به خود یادآور شوید که رابطه باید تمام شود

برای اتمام رابطه از همان اول به دلایل و استدلال‌های محکمی نیاز دارید تا مطمئن باشید که آن‌ها را دنبال خواهید کرد. اندکی وقت بگذارید و تمام دلایل بد بودن رابطه را یادداشت کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل برای ترک رابطه مسموم این است که شما لیاقت بیشتری دارید. بعلاوه، ممکن است مانع پیشرفتتان شود،  شما را از دیگران جدا کند و یا به رابطه‌ای  توهین‌آمیز تبدیل شود.

 

حرف‌هایتان را از قبل تمرین کنید

حرف‌هایی که قرار است به همسرتان بزنید را از قبل مرور کنید. این کار سبب می‌شود هنگام رویارویی اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. می‌توانید مقابل آینه یا با یکی از دوستانتان تمرین کنید. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است مکالمه مسیر دیگری در پیش گیرد.

 

همسرتان را از قبل مطلع کنید

به او بگویید که قصد دارد با او صحبت جدی‌ای داشته باشید و بپرسید چه زمانی وقت دارد. می‌توانید تلفنی یا از طریق پیام این کار را انجام دهید. می‌توانید بگویید: “باید درباره مسئله مهمی باهات صحبت کنم. چه موقع وقت داری؟”

 

محل ملاقات را تعیین کنید

تاحد ممکن سعی کنید مکالمه رودررو باشد. محل ملاقات را بر اساس انتظاری که از واکنش همسرتان دارید تعیین کنید. مثلاً اگر فکر می‌کنید احتمال دارد همسرتان عصبانی شود، در مکانی عمومی قرار بگذارید. اگر همسرتان سابقه رفتارهای خشونت‌آمیز را دارد، با تلفن یا تماس تصویری با او صحبت کنید.

 

تصمیمتان را واضح و قاطع بیان کنید

درباره کاستی‌های رابطه رک باشید و با قاطعیت تصمیمتان برای جدایی را بیان کنید. می‌توانید بگویید: “فکر می‌کنم با زوج خوبی نیستم. دائم باهم قهر و آشتی می‌کنیم و نزدیکانم از من فاصله گرفته‌اند. می‌خواهم رابطمان تمام شود.”

یا می‌توانید بگویید: “من در این رابطه خوشحال نیستم. فکرهایم را کردم و می‌خواهم از هم جدا شویم.”

 

به حرف‌های همسرتان گوش کنید

به‌احتمال‌زیاد طرف مقابل نیز حرف‌های زیادی دارد. تا زمانی که حرف‌هایش خالی از توهین و تهدید است، به او گوش کنید. اگر سعی کرد نظر شما را تغییر دهد یا از تاکتیک دیگری استفاده کرد، فقط تصمیمتان را تکرار کنید. تا حد امکان روشن و مختصر حرف بزنید. اگر عصبانی شد فقط بگویید: “برای حرف زدن به اینجا آمده بودم. من میرم و لطفاً دنبالم نیا.”

 

چگونه در تصمیم ثابت‌قدم باشیم؟

مرز تعیین کنید

شاید همسرتان جدایی را نپذیرد. اما رک و قاطع باشید و بگویید دیگر علاقه‌ای به حضورش در زندگی‌تان ندارید. مثلاً اگر مدام با شما تماس می‌گیرد یا به محل اقامتتان می‌آید، مرز و حریمی برای خود تعیین کرده و به او تذکر دهید. مثلاً بگویید: “گفتم که دیگر نمی‌خواهم تو را ببینم. لطفاً به خانه من نیا و با من تماس نگیر.”

 

تمام راه‌های ارتباطی را قطع کنید

تمام راه‌های ارتباطی با آن فرد را قطع کنید. شماره و ایمیل او را از موبایلتان پاک‌کنید و اکانتشان را در رسانه‌های اجتماعی بلاک کنید. اگر به برخی مکان‌های مشابه رفت‌وآمد می‌کنید، مسیر و برنامه‌تان را تغییر دهید.

 

  

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

مراقب وعده‌های واهی باشید

افراد مسموم به‌راحتی دیگران را بازی می‌دهد و کنترل می‌کنند. ممکن است بخواهند با رفتارهای خوب نظر شما را عوض کرده و یا حتی اعتبارتان را خراب کنند تا دیگر رقیبی برایشان وجود نداشته باشد. گرفتار این بازی‌ها نشوید. بهترین راه برای جلوگیری از خسارت بیشتر این است که تمام ارتباط‌ها را قطع کنید. به هیچ‌یک از تماس‌ها، پیام‌ها، ایمیل‌ها یا دیگر درخواست‌هایش پاسخ ندهید.

 

 از خانواده و دوستان درخواست کمک و پشتیبانی کنید

اگر دور ماندن از همسرتان برایتان دشوار است، درخواست کمک کنید. شرایط را برای دوستان و اعضای خانواده توضیح دهید و از آن‌ها بخواهید شما را در مسیر نگاه‌دارند. مثلاً اگر پیامی از او دریافت کردید، بلافاصله با دوستتان تماس بگیرید تا حواستان پرت شود.

 

در صورت نیاز با پلیس تماس بگیرید

اگر همچنان با شما تماس می‌گرفت یا برایتان مزاحمت ایجاد می‌کرد، با پلیس تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای فراموش کردن عشق گذشته

التیام زخم‌های عاطفی

با یک فرد مورد اعتماد حرف بزنید

احساساتتان را در خود انباشته نکنید، زیرا این کار شما را منزوی می‌کند. درباره جزئیات رابطه و احساسی که دارید با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید. اگر خواسته‌ای دارید، آن را بدون تعارف مطرح کنید.

 

یک رابطه مثبت را جایگزین رابطه قبلی کنید

برای اینکه به‌طور کامل بهبود یابید، باید قلبتان را به روی رابطه‌ای مثبت و سالم باز کنید. شاید برای بهبودی به زمان بیشتری نیاز داشته باشید که کاملاً طبیعی است. هر زمان که حس می‌کنید آماده‌اید، وارد رابطه جدید شوید.

 

روشی برای مراقبت از خود اتخاذ کنید

احتمالاً در رابطه مسموم زیاد از خود مایه گذاشته‌اید و پر از انرژی منفی هستید. اکنون باید سعی کنید احساسات منفی را از خود دور کرده و عشق و محبت را جایگزینش کنید.

 

نزد مشاور یا روان‌پزشک بروید

اگر در روابط زیادی شکست‌خورده‌اید، ممکن است مشکل در سبک ارتباطی ریشه در کودکی‌تان داشته باشد. شاید روش و سبک شما در برقراری ارتباط سبب می‌شود رفتارهای مسموم را تشخیص ندهید. به کمک یک متخصص، می‌توانید از تأثیر تجارب کودکی در روابط فعلیتان مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه افرادی می‌توانند شما را سمی کنند؟

منبع: Wikihow

ترجمه: وب‌سایت فرادید



مرکز مشاوره دکتر فهیمه رضایی در سعادت آباد

تلفن:٠٢١٨٨٣٧٠٠٦٠ – ٠٢١٨٨٣٧٧٨١٦

۸۸۰۸۸۵۹۲

روانشناسی زندگی مشترک روانشناسی رابطه
چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

وقتی امکان بهبود و اصلاح نیست، زمان جدایی است.

یک ازدواج خوب می‌تواند زندگی شما را از طرقی بهبود دهد که هرگز متصور نبوده‌اید. ازدواج بد می‌تواند شما را با قلبی شکسته، افسردگی و بی‌حوصلگی مواجه کند. روابطی که الگوهایی از سوء استفاده (فیزیکی یا احساسی)، آشفتگی، خیانت مکرر، رفتار جنسی نامناسب، اعتیاد و … دارند، از آنچه فکر می‌کنید شایع‌تر هستند. این یک مشکل جدی است و اثرات آن می‌تواند ویرانگر باشد. این روابط ناسالم و سمی اغلب برای افراد دیگر گیج کننده است. مطمئناً اگر کسی شما را دچار بدبختی کند و از نظر جسمی و عاطفی به شما آسیب برساند، تصمیم بدیهی این است که وی را ترک کنید، درست است؟ خوب، حقیقت اغلب پیچیده‌تر است. افراد به الگوی روابطی گره خورده‌اند که شکستن آن دشوار است. همچنین بسیاری از افراد از لحاظ مالی وابسته هستند و یا نگران فرزندان خود هستند. در حقیقت، زنان به‌طور متوسط قبل از پایان یک رابطه ناموفق هفت بار برای حفظ آن تلاش می‌کنند.

 چرا رهایی از یک رابطه سمی سخت است؟

در این ازدواج‌ها، یکی از زوجین نسبت به دیگری به‌شدت تحکم دارد. در این موارد اگر همسر از طلاق صحبت کند اغلب به شکل تهدید همراه با عواقب فیزیکی، عاطفی و گاهی اوقات مالی است. ترس زیادی در قربانی القا می‌شود. برای زوج‌هایی که فرزند نیز دارند، رها کردن خود بسیار دشوار است زیرا این کار برای کودکان نیز دشوار خواهد بود.

اگر مدت طولانی در یک رابطه پر از پستی و بلندی قرار داشته باشید، یافتن یک ارزش شخصی که به شما کمک کند تا از رابطه خارج شوید، دشوار است. حتی ممکن است به این باور برسید که واقعاً علت مشکل یا مقصر خود شما هستید. احساس دیوانگی یک پدیده شایع است زیرا مقصر مشکلات در ازدواج در اغلب موارد متخصص سرکوب زدن است.

علاوه بر این، بسیاری از افراد ماهیت روابط خود را از طریق دوستان، خانواده و آشنایان خود پنهان می‌کنند. در نتیجه، آنها بی سر و صدا آسیب می‌بینند چرا که از اینکه از دیگران کمک بخواهند احساس شرمندگی می‌کنند. ممکن است برای تسکین به دارو یا الکل مراجعه کنند و عواقبی گرفتاری در این رابطه را بدتر کنند.

 

پایان دادن به یک رابطه بد می‌تواند واقعاً پیچیده باشد، بنابراین در ادامه به مواردی اشاره شده است که برای آسان‌تر کردن پایان رابطه از آنها استفاده کرد.

یک شبکه ایمن بسازید. اگر به فکر پایان دادن رابطه هستید، نقشه‌ای برای چگونگی مقابله با اثرات آن ایجاد کنید. کجا می‌خواهید بمانید؟ چه اموالی را باید جمع آوری کنید؟ این کار را بدون برنامه ریزی انجام ندهید و به‌خوبی در مورد آن فکر کنید.

هدفی را برای استقلال تعیین کنید. اگر شغلی یا راهی برای حمایت از خود ندارید، وقت آن است که شروع به کار کنید. به دانشگاه بروید، آموزش فرا گیرید، یک حرفه شغلی شروع کنید (حتی یک شغل سطح پایین یا پاره وقت). استقلال مالی شما یکی از اصلی‌ترین راه‌های آزادی است.

دیگران را مطلع کنید. بیش از این رازدار نباشید. به یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود اعتماد کنید تا بتوانند به شما کمک کنند. اگر احساس خطر می‌کنید، به مقامات محلی اطلاع دهید که نیاز به کمک دارید.

به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. ترک و بهبودی از یک رابطه سمی به تلاش و زمان نیاز دارد. برای حمایت با گروه‌ها یا مشاورانی که در مشکلات روابط باتجربه هستند، تماس بگیرید. یک تراپیست می‌تواند یک منبع عالی برای راهنمایی شما باشد و در تحقق اهداف به شما کمک کند. یک وکیل خانواده باتجربه نیز لازم است. همچنین باید در برخی از رفتارهای خود در ازدواج تأمل کنید.

صحبت با شریک زندگی خود را متوقف کنید. افراد سمی بسیار حیله گر هستند و می‌توانند از باج خواهی عاطفی استفاده کنند تا شما را مجذوب خود کنند. هنگامی که تصمیم به جدایی یا پایان زندگی مشترک گرفتید، هر نوع ارتباط با همسر را متوقف کنید مگر اینکه فرزند داشته باشید و به همسر همچنان نیاز داشته باشید. در این حالت، فقط در مورد نگرانی‌های کودکان ارتباط برقرار کنید.

خود را باکارهایی که دوست دارید انجام دهید مشغول کنید. بخشی از یک رابطه سمی بودن برای عزت نفس شما بسیار مضر است. مدتی طول خواهد کشید تا برای بخشی از یک رابطه دیگر بودن آماده باشید. عجله نکنید! برای خود وقت بگذارید. برای کمک به بهبودی خود، برای سرگرمی‌هایی که در طول ازدواج نادیده گرفته‌اید، وقت بگذارید. کسب و کار خود را راه بیندازید و یا یک حیوان خانگی بگیرید. سفری که مدت‌ها منتظر آن بوده‌اید انجام دهید.

 

ترک یک ازدواج ناسالم و سمی اقدامی بسیار دشوار است؛ اما اگر می‌خواهید دوباره زندگی و خوشبختی و راحتی خود را پیدا کنید، باید این جهش را انجام دهید. افراد خوبی در بیرون هستند. اجازه ندهید که این تجربه جستجوی خوشبختی را دچار مشکل کند. در زمان مناسب، شخصی را پیدا خواهید کرد که شما را خوشحال کند.

دكتر فهيمه رضايی دارای دكتری روانشناسی از دانشگاه دهلی نو هندوستان روانشناس و مشاور ازدواج طلاق زوج و خانواده درمانگر اضطراب وسواس افسردگی و اختلالات خلقی وشخصيتی و عضو هئيت علمی دانشگاه تربيت معلم و داراي ١٥سال سابقه تدريس دانشگاهی و روان درمانی

Power By Coms CMS

با نام کاربری فیسبوک خود وارد شوید

در این صفحه با ارائه دانستنی‌های متنوع، تلاش خواهیم کرد وسعت دید شما را در مورد دنیای پیرامون و درون افزایش دهیم.

مجموعه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف فناوری اطلاعات نظیر (آفیس، کاربری کامپیوتر، شبکه‌های مایکروسافتی، لینوکس، میکروتیک، سیسکو و …) در این بخش قرار دارند، آموزش‌های حرفه‌ای و مبتدی، ویدیویی و متنی بصورت رایگان در این بخش قابل دسترس هستند.

ویدومدیا یک حرکت بومی است که در راستای انتقال دانش عمومی و تخصصی بصورت صوتی و تصویری راه اندازی شده است. در این بخش از ویدوآل می‌توانید ارتباطی گرم و تاثیرگذار با دانش روز برقرار کنید.

چه نوع محتوایی رو دوست داری؟ انتخابش کن تا همه رو برات یکجا نمایش بدیمچگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

3078

مترجم

تامین و مدیریت محتوا حرفه اصلی‌ام است؛ فرقی نمی‌کند در یک نشریه یا در فضای آنلاین. آن‌چه مهم است دقت در نوشتن، استفاده از منابع معتبر، بهره‌گیری از یک زبان ساده و روان و تامین محتوای کاربردی است.

Copyright© 2015 – 2017 Vidoal.com | Designed by Videvelop Team

مقالات جالب

warbletoncouncil

دانستن چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم لازم است از شر شرارت بیشتر جلوگیری شود ، از طولانی شدن شرایط جلوگیری شود و زندگی جدیدی با رفاه بیشتر آغاز شود. وقتی عاشق می شویم ، معمول است که فرد مقابل را ایده آل کنیم و از جزئیات یا موقعیت هایی که در غیر این صورت تحمل نخواهیم کرد ، چشم پوشی کنیم.

به همین دلیل ، یکی از ویژگیهای اصلی روابط سمی این است که تشخیص آنها توسط کسانی که از آن رنج می برند دشوار است. معمولاً اطرافیان از سالم نبودن این رابطه ، صدمه ای که در فرد ایجاد می کند و ناراحتی که کم کم باعث تضعیف آنها می شود ، آگاه هستند. اما به نظر می رسد اعضای زوج از این وضعیت بی اطلاع هستند.چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

روابط سمی دارای چندین ویژگی است که آنها را از یک رابطه سالم که در آن مشکلات و درگیری های طبیعی ظاهر می شود متمایز می کند.

در این نوع رابطه ، فرد احساس نارضایتی بسیار بیشتری می کند و در مقایسه با میزان خوشبختی و لذتی که به همراه می آورد ، بیشتر رنج می برد. سطح ناراحتی زیادی در یکی از اعضای زن و شوهر ایجاد می کند ، زیرا بیشتر اوقات غمگین ، ناراضی و مضطرب هستند.

فرد برای تمرکز بر دیگری دیگر خود را متوقف می کند ، که عملاً به یک وسواس تبدیل می شود ، همه چیز به دور او می چرخد.

همانطور که کریستین داوین روانشناس توضیح می دهد ، هنگامی که در یک رابطه سمی است فرد احساس آزادی نمی کند آنچه را فکر می کند یا احساس می کند. شما این احساس را دارید که مجبور هستید برای پذیرفته شدن توسط دیگری متفاوت عمل کنید یا فکر کنید.

ویژگی دیگری که معمولاً در روابط سمی ظاهر می شود این است که فرد ترجیح می دهد وقت خود را با شریک زندگی نگذارد زیرا تنها بودن یا تنها ماندن احساس بهتری دارد.

با تنها ماندن شما این آزادی را دارید که بدون سرزنش یا عدم تأیید دیگری ، هر طور که می خواهید رفتار کنید. آنها حتی ممکن است در مورد پایان دادن به رابطه تخیل کنند اما معتقدند که نمی توانند آن را انجام دهند یا نمی دانند چگونه آن را انجام دهند.

علاوه بر این ، در این روابط وابستگی عاطفی مهمی به دیگری ایجاد می شود. فرد معتقد است که فقط ارزش دارد زیرا دیگری آن را به او می دهد. بنابراین ، در اصل از دست دادن آن ، آنها احساس ناراحتی ، اضطراب و گیجی شدیدی می کنند زیرا در همه زمینه های زندگی خود به پذیرش و تأیید شما احتیاج دارند.

افرادی که این سطح از وابستگی را تجربه می کنند احساس نمی کنند که تنها باشند از زندگی لذت می برند و یا فعالیت های لذت بخشی انجام می دهند ، آنها همیشه به دیگری احتیاج دارند.

اگرچه معمولاً وقتی این فعالیتها را انجام می دهند از آنها لذت نمی برند. وابستگی عاطفی که ایجاد شده است ، هنگامی که فرد بدون رضایت ، حمایت یا تأیید دیگری نتواند کاری انجام دهد ، یک مشکل اساسی است.

یکی دیگر از علائمی که می تواند به شناسایی رابطه سمی کمک کند این است که حسادت و تفکر غیر منطقی به طور مکرر ظاهر می شود. گاهی اوقات ما به اشتباه حسادت را با نشانه ای از عشق شناسایی می کنیم ، اما آنچه معمولاً پشت آن است ، نیاز به تصرف و کنترل شریک زندگی است.

و سرانجام ، یکی دیگر از ویژگی های مشترک این نوع روابط داشتن احساس انجام درست کاری نیست ، که به جای تشویق و حمایت از تصمیماتی که گرفته می شود ، شریک دائماً آنها را نقد و کوچک می شمارد. شریک به جای کمک به رشد شخصی ، به یک کشش و مانع تبدیل می شود.

اولین قدم برای پایان دادن به رابطه این است آگاه از آنچه اتفاق می افتد تشخیص دهید که مشکلی وجود دارد و ما از این رابطه راضی نیستیم.

هر چقدر که افراد در محیط از آسیب هایی که این رابطه ایجاد می کند آگاه باشند و آن را به فرد اطلاع دهند ، تا زمانی که او آگاه نشود و آن را به این ترتیب تشخیص ندهد ، هیچ قدمی برای ترک رابطه برنمی دارد.

از خارج تشخیص آن بسیار آسان است ، اما فرد در روابط دارای چندین فاکتور است که از شناخت او جلوگیری می کند. بعنوان مثال ، اینکه علی رغم همه چیز عاشق شخص مقابل است ، اما این امید را که دیگری تغییر خواهد کرد یا عزت نفس پایین او را از داشتن قدرت کافی برای پایان دادن به آن باز می دارد ، حفظ می کند.

هنگامی که از مشکل آگاه شدید ، قدم بعدی این است که مشکل خود را از دست بدهید ترس از عواقب که ممکن است از وقفه ناشی شود. در بسیاری از اوقات این ترس همان چیزی است که فرد را در آن رابطه سمی نگه می دارد.

این می تواند مفید باشد که فکر کنیم اگرچه ممکن است عواقب ناخوشایندی برای خروج از رابطه داشته باشد ، اما حفظ آن از قبل عواقبی را برای سلامتی و سلامتی ما به همراه دارد.

ترس دیگری که باید از بین برود ترس از تنهایی است. ما باید این ایده را کنار بگذاریم که به تنهایی یا به تنهایی نمی دانید که چگونه مشکلات روزمره را مدیریت کنید.

برای مدت طولانی فرد بر این باور است که دستاوردهایی که به دست می آورد به لطف حمایت از دیگری است ، اما خیلی زود متوجه می شود که به لطف توانایی ها ، استعدادها یا دانش آنها است و برای پیشرفت پشتیبانی دیگری لازم نیست.

پس از تصمیم گیری برای پایان دادن به رابطه ، مناسب ترین کار این است که ضرر و زیان خود را کاهش دهید. این بدان معناست که دیگر با فرد دیگر تماس نداشته باشید ، در شبکه های اجتماعی به دنبال او نباشید تا بفهمید زندگی او چگونه پیش می رود یا از افراد عادی در مورد او س askingال نکنید.

این “دوره سم زدایی” برای بازیابی قدرت و بالاتر از همه برای جلوگیری از خطر بازگشت به رابطه زمانی لازم است که هنوز به اندازه کافی بهبود نیافته اید و در اکثر موارد به شخصی که هنوز دوست دارید برنگردید.

درخواست کمک از خانواده و دوستان یک سوال اساسی و اساسی است. آنها به ما کمک می کنند تا بر ترس ، غم و گیجی که در لحظه پایان رابطه احساس می کنیم غلبه کنیم.

در عزیزان است که باید از خود حمایت کنیم تا به جلو حرکت کنیم. همچنین انجام فعالیت های تفریحی و تفریحی با آنها به ما کمک می کند تا از نظر جسمی و روحی استراحت کنیم زیرا در این مدت درگیر کارهای دیگری خواهیم بود.

گاهی اوقات نیز لازم است که از یک متخصص حرفه ای کمک بگیریم تا به ما کمک کند تا این لحظات سخت را پشت سر بگذاریم. اگر به آن احتیاج دارید ، در انجام آن تردید نکنید ، زیرا این امر می تواند به شما در دستیابی به بهبودی رضایت بخش کمک کند.

حتی اگر آگاهانه رابطه را ترک کرده و بدانیم که تصمیم گیری بهترین کاری است که می توانیم انجام دهیم ، مانع احساس غم و اندوه شما نمی شود.

گاهی اوقات زمان زیادی با شخص دیگر به اشتراک گذاشته شده و امیدها و منابع زیادی برای کارایی این رابطه سرمایه گذاری شده است. بنابراین احساس غم و اندوه کاملاً طبیعی است و برای غلبه بر آن باید آن را بپذیرید و از آن عبور کنید.

وقت آن است که در مورد خودتان تجدید نظر کنید ، زیرا مدتهاست که خواسته ها و افکار شخص دیگری بر خواسته های شما ترجیح داده می شود.

شما باید مراقب خود باشید و تمام کارهایی را که در این مدت کنار گذاشته شده است انجام دهید. فعالیت های اوقات فراغت ، برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی ، مطالعه آنچه که همیشه می خواسته اید اما به تعویق انداخته اید و غیره

در طول مدتی که این رابطه دوام داشته است ، اعتماد به نفس تضعیف شده و تلاش برای بازیابی آن ضروری است. با بهبودی فرد ، بدون نیاز به تأیید یا پذیرش دیگری ، دوباره برای خود احساس ارزش می کنند.

فعالیت هایی انجام دهید که به شما احساس خوبی می دهد و می تواند به شما در لذت بردن از تنهایی کمک کند. به عنوان مثال ، یک کتاب بخوانید ، فیلمی را ببینید که احساس خوبی به شما می دهد ، از یک موزه دیدن کنید یا به گردش در پارک بروید.

به دنبال فعالیت هایی باشید که به دلیل داشتن رابطه متوقف شده اید اما باعث لذت بردن از لذت های کوچک زندگی می شود و در آن لحظات رفاه خود را دوباره بسازید و باعث می شوید با خود احساس راحتی کنید.

بعد از قدم گذاشتن در رابطه ، ممکن است لحظاتی عصبی یا اضطراب را احساس کنید. تمرین روش های تنفس و آرامش می تواند به شما کمک کند تا میزان تحریک عاطفی را کاهش داده و به بهبود جسمی و روحی کمک کنید.

ممکن است عوامل مختلفی وجود داشته باشد که ما را به سمت برقراری رابطه سمی سوق دهد ، برخی از این موارد مربوط به تاریخچه هر شخص یا حتی نحوه زندگی یا درک او از جهان است ، اما ما می توانیم به یک سری جنبه های مشترک اشاره کنیم که معمولاً به حفظ رابطه کمک می کنند. رابطه از این نوع:

فردی که مدت طولانی در چنین رابطه ای غرق شده است دیگر از مراقبت از خود دست کشیده ، از مراقبت از خود منصرف شده و به فکر نیازهای خود نیست تا نیاز دیگران را در اولویت قرار دهد. او این اعتقاد را دارد که بدون شخص دیگر هیچ کس نیست ، و به او احتیاج دارد تا فردی مهم باشد.

بنابراین ، اگر رابطه به پایان برسد بی فایده خواهد بود ، بدون حمایت خود نمی توانید پیش بروید. همچنین ، با داشتن اعتماد به نفس بسیار زیاد ، بسیاری از اوقات فاقد قدرت لازم برای برداشتن گام برای پایان دادن به رابطه هستند.

شخص دیگر توجیه می شود ، می گوید که آنها کودکی سختی را پشت سر گذاشته اند یا اینکه اوضاع بدی را پشت سر می گذارند تا خود را متقاعد کنند که به لطف حمایت خود می توانند تغییر کنند. این باور که عشق می تواند همه کارها را انجام دهد ، تأثیر بسیار منفی در این جنبه دارد و به حفظ رابطه کمک می کند. چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

ما فکر می کنیم که اگر عشق وجود داشته باشد ، بقیه موارد در درجه دوم قرار دارند ، اگر شخص مقابل را دوست داشته باشیم و هر کاری را که آنها درخواست و نیاز دارند انجام دهیم ، در نهایت نحوه عملکرد او را تغییر خواهیم داد ، یک رابطه شاد و عادی خواهیم داشت. این یکی از قوی ترین فاکتورها در مورد حفظ رابطه است.

در لحظه ای که فرد شروع به آگاهی از اینکه دیگری قرار نیست تغییر کند ، می کند ، گام هایی برای برون رفت از رابطه برداشته می شود. اما تا لحظه ای که فرد به حفظ این باور ادامه می دهد ، کاری نمی کند که بخواهد آن را خاتمه دهد.

در بسیاری از مواقع ، مرحله خاتمه رابطه برداشته نمی شود زیرا فرد احساس می کند نمی تواند کاری برای خودش انجام دهد. این همان چیزی است که او مدتها به آن اعتقاد داشته است و هر تصمیمی که باید در زندگی خود بگیرد ، فکر می کند که قادر نخواهد بود به تنهایی تصمیم بگیرد ، زیرا او همیشه به دیگری احتیاج دارد.

این جنبه ارتباط مستقیمی با عزت نفس دارد. هرچه اعتماد به نفس در فرد کمتر شود ترس او از تنهایی بیشتر می شود.

بعضی اوقات رابطه به این دلیل پایان نمی یابد که فرد مقابل تهدید می کند به خودش آسیب می رساند یا به او آسیب می رساند. از این استراتژی برای حفظ شخص استفاده کنید. همچنین ممکن است از صحبت آنها ، یا واکنش خانواده و / یا دوستان هنگام انتقال خبر جدایی ، ترس وجود داشته باشد.

عامل مشخص دیگری که مانع از پایان رابطه می شود ، احساس گناه است. شخص دیگر این مسئولیت را به عهده گرفته است که هر وقت مشکلی پیش آمد ، هر مشاجره یا درگیری او را سرزنش کند. این امر وی را مسئول رفتارهای بد خود می داند و باعث می شود وی باور کند که اگر چنین رفتاری انجام داده باشد نتیجه نتیجه کاری است که انجام داده است.

بنابراین ، احساس گناه از خروج از رابطه جلوگیری می کند ، او فکر می کند که هر اتفاق بدی برای آنها رخ می دهد تقصیر او است ، بنابراین تلاش خود را برای جبران یا رفع آسیب به جای جستجوی راهی برای خارج شدن از رابطه هدایت می کند.

در برخی موارد ، این وابستگی نه تنها عاطفی است ، بلکه مالی نیز هست. اگر این رابطه به پایان برسد ، ممکن است درآمد و مکانی برای زندگی نداشته باشید.

این جنبه ترمز بسیار مهم دیگری است زیرا همانطور که اشاره کردیم ، به دلیل عدم عزت نفس ، فرد احساس می کند نمی تواند این منابع را به تنهایی بدست آورد. اگر این زوج فرزندان کوچکی نیز داشته باشند ، این عامل وزن بیشتری به خود می گیرد.

Demetrio Aguilera Malta: بیوگرافی و آثار

رویداد نامطلوب: مفهوم ، ویژگی ها و مثال ها

warbletoncouncil | ar | az | be | bg | bn | ca | cs | da | de | el | ga | fi | fr | hi | hu | hy | is | it | iw | ja | ka | ko | kk | ky | lb | lo | lt | lv | ms | mr | nl | no | pl | pt | ro | ru | sk | sl | sq | sr | sv | ta | te | tg | th | tl | tr | uk | ur | uz | vi | zh


Sitemap

بلاگ » روابط عاطفی » مدیریت رابطه ناسالم: اذیتم میکنه ولی چیکار کنم عاشقشم!

روابط در زندگی مثل یک جاده ناهموار هستند. همانطور که رابطه سالم باعث بقای شادی در زندگی می‌شود، رابطه ناسالم می‌تواند زندگی را به کاممان تلخ کند.

به همین خاطر با مجموعه‌ای از فراز و نشیب‌ها و حوادث غیر منتظره روبرو می‌شویم که گاهی ما را غرق در خوشی می‌کنند.

حتی زمانهایی هستند که فکر می‌کنیم این شادی‌ها تا همیشه باقی می‌مانند؛ که متاسفانه این طور نیست.

وقتی در چنین مسیر طولانی قرار داریم گاهی ممکن است آسیب ببینیم.چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

این آسیب‌ها به ما نشان می‌دهند که مسیرمان اشتباه است و باید روشمان را عوض کنیم.

وقتی در یک رابطه صدمه می‌بینیم و کسی ما را اذیت میکند باید دلیل آسیب را پیدا کنیم و آن را از بین ببریم.

با این حال برخی افراد با وجود آسیب‌هایی که در یک رابطه می‌بینند حاضر به ترک آن نیستند!

در واقع نمیتوانند آن رابطه یا شخص را رها کنند.

در این مطلب قصد داریم در مورد آسیب‌های رابطه سمی و نحوه خارج شدن از روابط ناسالم صحبت کنیم.

با ما همراه باشید.

اگر در یک رابطه صدمه می‌بینید، باید به دنبال دلیل آن باشید.

صدمه یا آسیب در رابطه ذهنیت و تجربه‌ای است که از آن رابطه داریم.

گاهی افراد ذهنیت قربانی دارند. به این معنی که از رفتارها و فعالیت‌های خودشان راضی نیستند.

همیشه احساس پشیمانی و گناه می‌کنند.

برخی بیش از حد نسبت به رفتار و عملکرد افراد حساس هستند و هر گونه بی‌صبری و بی‌حوصلگی در موقعیتی خاص را به خودشان می‌گیرند.

اینها نمونه هایی از ذهنیت های اشتباه در مورد صدمه در روابط هستند.

برای از بین بردن چنین ذهنیت‌هایی، ترک رابطه کارساز نیست.

بلکه باید با کمک یک مشاور به دنبال دلایل ایجاد این ذهنیت و رفع آن باشید.

در غیر این صورت با وارد شدن در روابط جدید نیز این مشکل به دنبالتان می‌آید و زندگی را به کامتان تلخ می‌کند.

اما زمانی که مطمئن شدید یک رابطه ناسالم است و باعث اسیب روح و روانتان می‌شود؛ باید بتوانید آن را رها کنید.

رها کردن رابطه برای خیلی از افراد سخت و طاقت فرسا است. اما با استفاده از تکنیک‌های زیر میتوانید به آن سختی غلبه کنید.

اسکن‌های مغزی افراد عاشق و معتاد به کوکائین شبیه همدیگر است.

بنابراین دریافت نکردن عشق میتواند عوارض جانبی منفی مثل سو مصرف مواد داشته باشد.

همچنین همانقدر که عشق و دوست داشتن احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند به شدت روی قدرت داوری‌تان اثر می‌گذارد.

با این وجود هنوز هم میتوان از یک رابطه سمی و آسیب زننده خارج شد.

برای این کار باید اگاهی کسب کنید.

با یک مشاور در مورد نشانه‌های یک رابطه ناسالم و سمی صحبت کنید.

سپس نگاهی به رابطه خودتان بیاندازید و با خودتان صادق باشید.

اگر پاسختان به هر یک از سوالات بالا مثبت است حتما این موضوع را با یک مشاور متخصص در میان بگذارید.

رها کردن معمولا آسان نیست و پایان دادن به یک رابطه هر چند با منافع کم میتواند دردناک باشد.

به هر گونه احساس غم و اندوهتان احترام بگذارید و به جای سرکوبش آن را احساس کنید.

اندوه رابطه را به عنوان بخشی از یک تجربه بپذیرید و به خودتان زمانی برای بهبودی بدهید.

کسانی که در یک رابطه ناسالم و سمی هستند اغلب احساس گناه یا شرم می‌کنند.

چون فکر می‌کنند زمانشان از دست رفته است. با این حال هر شخصی که وارد زندگی‌مان می‌شود چیزهایی را با ما یاد می‌دهد.

سعی کنید این تجربیات و درس‌ها را یاد بگیرید.

این رابطه و شخص چه چیزی به شما آموخته است؟ چطور در رابطه جدید میتوانید از این تجربه استفاده کنید؟

فاصله گرفتن از کسی که بخشی از زندگی‌تان بوده دشوار است؛ اما تنها راه نجات‌تان از یک رابطه ناسالم و سمی می‌باشد.چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

سعی کنید جای آن را با چیزهای تازه مثل وقت گذرانی با دوستانتان؛ انجام کارهای جدید یا بودن با خانواده پر کنید.

یادگاری‌های قدیمی و خاطرات گذشته میتوانند وسوسه انگیز باشند.

اگر میخواهید از یک رابطه ناسالم و سمی خارج شوید بهتر است برای مدتی طولانی تمام خاطرات و یادگاری‌های قدیمی رابطه‌تان را در جایی دور از دسترس نگهداری کنید.

عشق، درک و اگاهی شما از واقعیت‌ها را می پوشاند.

دوست داشتن و عشق را کنار بگذارید و یک بار دیگر دقیق به شخص و رابطه‌تان نگاه کنید.

در این مورد میتوانید از اعضای قابل اعتماد خانواده یا یک مشاور بی‌طرف کمک بگیرید تا ارزیابی بهتری داشته باشید.

این تکنیک به شما کمک می‌کند که خاطرات خوب را در کنار خاطرات و تجربه‌های بد رابطه‌تان ببینید و چشم اندازتان از رابطه را حفظ کنید.

مرکز تمرکزتان را از رابطه به وجود خودتان تغییر دهید.

سعی کنید چیزها و کارهای جدیدی را امتحان کنید.

انرژی‌تان را در یک سرگرمی که مدت‌ها از آن غافل بودید صرف کنید.

دلیل ناسالم بودن رابطه‌تان و هدفتان برای رهایی از آن را همیشه در ذهن داشته باشید تا بتوانید با قدم‌هایی محکم، رو به جلو حرکت کنید.

از همه مهمتر این که میتوانید زمانی را برای پرورش احساس عشق، دوست داشتن و احترام اختصاص دهید.

داستان خودتان را بازنویسی کنید.

اگر همیشه در ذهنتان خود را یک فرد شکست خورده در رابطه بدانید؛ احساس تنهایی می‌کنید.

این احساس تنهایی میتواند شما را وارد یک رابطه سمی و ناسالم دیگر کند.

بنابراین باید تغییرات مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید. بخاطر داشته باشید رابطه در خدمت شماست نه شما در خدمت رابطه.

همینطور هر احساس گناه یا پشیمانی که از برقراری رابطه دارید را رها کنید.

خودتان را به خاطر اتفاق‌هایی که در گذشته افتاده‌اند ببخشید.

دیگر نمیتوانید آنها را تغییر دهید. فقط میتوانید از آنها درس بگیرید و رو به جلو حرکت کنید.

هر جای زندگی شخصی‌تان احساس کردید که در رابطه ای سمی گیر کرده‌اید و نمی‌توانید از آن رهایی بیابید ما در کنار شما هستیم.

سامانه روانشناسی و مشاوره مشورَپ جمعی از روانشناسان را گرد هم آورده و شما کافیست اپلیکیشن آن را نصب کنید.

برای گرفتن مشاوره کافیست آنلاین شوید و دسته بندی مسائل عاطفی را انتخاب کنید.

منابع:

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

آبان ۲۰, ۱۳۹۸

آبان ۲۰, ۱۳۹۸

آبان ۲۰, ۱۳۹۸

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

سامانه مشاوره روانشناسی آنلاین مشوِرَپ با گلچین کردن زبده‌ترین متخصصان توانسته بستر امنی را فراهم کند.
با استفاده از این سامانه هم‌میهنان داخل و خارج کشور قادر خواهند بود در هر ساعت از شبانه روز مشاوره آنلاین بگیرند.
تنها ملزومات برای مشاوره گرفتن داشتن گوشی هوشمند، اتصال اینترنت و صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

اگر فکر می کنید که زندگی کردن نیازی به مهارت ندارد و همه ما ذاتا می دانیم چگونه زندگی کنیم در اشتباهید. در زندگی همه ما به دلیل نداشتن مهارت ، مسائلی پیش می آید که موجب دعوا و سرد شدن رابطه عاطفی می شود.

اگر این مسائل را نا دیده بگیرید و به علت دوست داشتن طرف مقابلتان از این رفتارها به سادگی بگذرید و آنها را برای خودتان توجیه کنید ، دچار مشکل می شوید زیرا برای حل برخی از مسائل باید دست از رابطه بکشید.

در ادامه این بخش از نمناک علائمی را که نشان می دهد رابطه عاشقانه به انتهای خط رسیده و با هیچ مهارتی امکان بازسازی آن وجود ندارد را آورده ایم.

تغییر دادن خود برای شاد کردن طرف مقابل

همه ما هنگام آشنایی با فردی جدید ، باید کمی تغییر کنیم اما نه اینکه برای راضی کردن او هسته وجودی خودمان را تغییر دهیم . اگر در رابطه با طرف مقابل خود مجبورید ارزش ها، اعتقادات و حتی طرز لباس پوشیدنتان را تغییر دهید، بدانید که مشکلی وجود دارد.چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

اگر مجبورید برای حفظ رابطه همه کلماتی که به زبان می اورید را چندبار ویرایش کنید و چندین بارهمه رفتار و اعمالتان را ارزیابی کنید، دست از این رابطه بکشید.

علاقه نداشتن خانواده و همه دوستان

اگر تمام اعضای خانواده و دوستانتان از نامزد شما راحت نیستند و از او خوششان نمی آید، بدانید که مشکلی وجود دارد پس روی رابطه تان بازنگری داشته باشید البته ممکن است این علاقه نداشتن آنها به علت عدم شناخت او باشد که در این مورد لازم به قطع رابطه نیست.

انتقاد و گله و شکایت

اگر طرف مقابلتان دید منتقدانه دارد و به موفقیت های زندگی شما همیشه با عینک بدبینی و انتقاد نگاه می کند به طوری که سبب پایین آمدن اعتماد به نفس شما می شود ، با او در این رابطه صحبت کنید. مقایسات و انتقادات علاوه براثر گذاشتن بر اعتمادبه نفس شما ، سلامت رابطه تان را به خطر می اندازد.

شک داشتن به طرف مقابلتان

اگر وقتی پیش نامزدتان نیستید و دائم به فکر این هستید که او کجاست و چه می کند و نسبت به او شک و تردید دارید ، هیچوقت نمی توانید با هم کنار بیایید پس از آن رابطه بیرون بیایید و به دنبال کسی باشید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا شک آفت زندگی زناشویی است و آن را ویران می کند.

گرفتن تصمیمات بزرگ رابطه توسط نامزدتان

اگر همیشه طرف مقابلتان برایتان تصمیم می گیرد و شما همیشه تابع او هستید مثلا وقتی همدیگر را می بینید که او امکانش را داشته باشد و فقط به جایی می روید که او می خواهد و تنها با دوستان و خانواده او معاشرت می کنید و او به مراوده با دوستان شما علاقه ای ندارد ، بهتر است دوباره رابطه تان را ارزیابی کنید.

بروز مشکلات و تفاوت های جنسی

ارتباط جنسی خوب و باکیفیت برای بادوام شدن ازدواج و رابطه ضروری است پس اگر همسرتان از لحاظ تمایلات جنسی با شما تفاوت دارد، پیش مشاور جنسی بروید تا با ارائه راهکارهای او زندگی جنسی شما بهتر شود.

توافق نرسیدن درمورد میزان مناسب رابطه

اگر نامزدتان همیشه می خواهد با شما در ارتباط باشد اما شما به دنبال زمانی برای تنهایی هستید و او همیشه از اینکه وقت کمی را با هم می گذرانید ، گله می کند و در کل درمورد میزان مناسب این تماس ها به توافق نمی رسید، حتماً مشکلی وجود دارد بهتر است در رابطه تان بازبینی کنید .

مسئول شادی و خوشبختی طرف مقابل شدن

اگر طرف مقابلتان برای ایجاد تعادل احساسی خود شدیداً به شما تکیه می کند. اگر هنگام نا امیدی یا خشم کاری می کند که احساس کنید شما مقصرید، تا او را از این وضعیت بیرون بیاورید.

اگر کارهایتان برای درست کردن این اوضاع موجب بدتر شدن حال طرفتان می شود ، باید زنگ هشدارتان به صدا دربیاید و بلافاصله از این رابطه بیرون بیایید.

کنترل کردن کارهای شما توسط نامزدتان

اگر طرف مقابل شما کارهایی که انجام می دهید مانند زمانی که با خانواده و دوستانتان می گذرانید، مسائل مالی و حتی لباسی که می خواهید بپوشید و یا آرایش تان را کنترل می کند باید آن را جدی بگیرید زیرا این می تواند مهمترین علامت هشدار باشد.

فکردن مکرر به اشتباه بودن رابطه

اگر همیشه فکر می کنید که در رابطه اشتباهی قرار دارید اما این شک تردید را نا دیده می گیرید و به نشانه های درست نبودن رابطه را نادیده می گیرید ، این کار بعدها باعث پشیمانی تان خواهید شد پس باید نسبت به مشکلات و نگرانی های رابطه تان دقیق باشید و با طرفتان قبل از اینکه صدمه ببینید، در مورد آنها صحبت کنید و چیزهایی در رابطه که شما را اذیت می کند در ذهنتان بسپارید و در صورت پیش آمدن دوباره آنها از رابطه خارج شوید.

حامی و پشتیبان نبودن شریک عاطفی تان

شریک عاطفی شما باید در دوران حرفه ای و کاری شما و در سلامت روانی و فیزیکی شما و در رابطه ی شما با خانواده و دوستان حامی شما باشد. پیش از این هم در بخش روابط عاطفی نمناک گفتیم که اگر شریک عاطفی تان در زمان های سختی پشتیبان شما نیست این رابطه ارزش ادامه دادن ندارد.

رنج آور شدن رابطه

رابطه باید موجب شادی و شور در شما شود پس اگر عصبانی و ناخشنود و افسرده هستید و شادیهای رابطه را در گذشته می جویید مطمئن باشید که این شخص برای شما مناسب نیست و به رابطه پایان دهید.

متفاوت بودن ارزش ها و عقاید

تفاوت در اصول، رابطه را در سراشیبی سقوط به پیش می برد. اگر در ابتدای رابطه با عقاید متفاوت بو ده اید و سعی در تغییر عقایدتان گرفته اید اما نتوانسته اید عقاید خود را تغییر دهید ، ادامه این رابطه اشتباه است. 

روابط سمی به شما این حس را می‌دهند که یک بسته‌ی بزرگ را به بالای کوه بالا می‌کشید: هرچه بیشتر برای آن تلاش می‌کنید بار شما بزرگ تر خواهد شد. وقتی فهمیدید در یک رابطه‌ی سمی قرار دارید باید برای به پایان رساندن این ارتباط گام‌هایی برداشته و خودتان را آزاد کنید. اما از قبل در این مورد بگویید تا آن فرد کاملاً بفهمد شما می‌خواهید همه‌ چیز را تمام کنید. محدودیت‌هایی بگذارید تا دیگر برنگردید. سپس از سلامت عاطفی و فیزیکی خود مراقبت کنید تا بتوانید در آینده روابطی سالم‌ تر داشته باشید.

از ابتدا شما برای اتمام رابطه به یک استدلال قوی نیاز دارید در نتیجه مطمئن هستید راهتان را ادامه خواهید داد. با خودتان روراست بوده و زمانی بگذارید تا دلایل سمی بودن این رابطه و نیاز به پایان یافتن آن را بنویسید.

تمرین کنید چه چیزی می‌خواهید بگویید. این کار کمک می‌کند زمان صحبت کردن اعتماد به‌ نفس بیشتری داشته باشید.

به آن فرد این شانس را بدهید تا بداند شما می‌خواهید با او صحبتی داشته باشید و از او بپرسید چه زمانی برای صحبت کردن با شما می‌تواند حضور داشته باشد. با توجه به اینکه چقدر احساس امنیت دارید صحبت رودررو، با تلفن یا حتماً پیامک را انتخاب کنید.چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم

در صورت امکان داشتن مکالمه‌ی رودررو با فرد بهتر است. با توجه به انتظاری که از پیشرفت مکالمه دارید مکان را انتخاب کنید. برای مثال اگر او عصبانی خواهد شد می‌توانید در یک محل عمومی صحبت داشته باشد.

در مورد اینکه چه چیزی در این رابطه درست نیست و تصمیم خود برای پایان دادن به آن رک باشید.

این احتمال وجود دارد که فرد مقابل شما نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. به حرف‌های او گوش دهید، تا زمانی که پاسخ‌هایش بدون توهین یا تهدید باشد.

اگر این فرد سمی است شاید جدایی را نپذیرد. با او رک بوده و بگویید او را دیگر در زندگی خود نمی‌خواهید.

با تمام کردن همه‌ی ارتباطاتی که با آن فرد داشته‌ اید تصمیم خود برای اتمام این رابطه را ادامه دهید. شماره و ایمیل او را از تلفن خود پاک کنید. او را در رسانه‌های اجتماعی آنفالو کنید.

افراد سمی می‌توانند شرایط را دستکاری‌شده کرده یا کنترل کنند بنابراین باید هشیار باشید. شاید او بخواهد برای تغییر تصمیم شما رفتارهای خوبی نشان داده یا حتی شهرت شما را خراب کند تا تنها فردی باشد که برایتان مانده است. اجازه ندهید این کارهای  او باعث برگشت شما شود.

اگر برای جدایی از این افراد سمی مشکل دارید از دیگران بخواهید شما را تقویت کنند. شرایط را برای یک دوست یا یکی از اعضای خانواده توضیح داده و از او بخواهید در این راه به شما کمک کند.

اگر این فرد به تماس یا دیدار با شما ادامه داد و باعث شد به نوعی احساس امنیت نداشته باشید با پلیس تماس بگیرید. شاید لازم باشد علیه او شکایت کنید.

این درخواست محدودیت باعث می‌شود آن فرد برای تماس با شما یا نزدیک ‌تر شدن از فاصله‌ ای خاص به خانه یا دیگر محیط‌ های اجتماعی مثل مدرسه یا محل کار محدود شود.

مخفی کردن احساساتتان در مورد این رابطه‌ی سمی اجازه می‌دهد او فرد برنده باشد زیرا شما تنها خواهید ماند. در مورد اتفاقاتی که افتاده و حسی که در مورد همه ‌چیز دارید حرف بزنید.

سعی کنید به سمت جلو رفته و از این رابطه‌ی سمی بهبود یابید، باید قلب خود را برای روابط سالم و مثبت باز کنید.

 به ارتباط فعلی خود نگاه کرده و راه‌هایی پیدا کنید تا ارتباط خود با افرادی که به شما حس خوبی می‌دهند را قوی کنید.

 شاید خودتان را در این رابطه‌ی سمی زیاد اذیت کرده باشید. حالا وقت آن است که تمامی عشق و محبت را به خودتان برگردانید. روالی برای مراقبت از خودتان داشته باشید که روی تقویت ذهن، بدن و روان تمرکز دارد.

 اگر خود را در رابطه‌ای سمی دیدید شاید شما یک سبک ارتباطی ناامن دارید که ریشه در دوران کودکی‌تان دارد. این سبک باعث می‌شود شما به سختی این رفتار سمی را تشخیص دهید. در درمان متوجه می‌شوید چگونه این تجربیات کودکی روی روابط فعلی شما اثر دارند. می ‌توانید آن زخم‌ها را درمان کنید.

منبع: https://www.wikihow.com/End-a-Toxic-Relationship

توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

بعدی
قبلی

چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم
چگونه از یک رابطه سمی خارج شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *