چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

 
helpkade
چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم
چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

عوارض رابطه مقعدی چیست؟ بسیاری از کسانی که رابطه مقعدی برقرار می‌کنند از عوارض این نوع رابطه اطلاعی ندارند. یکی از اصلی‌ترین خطرات رابطه جنسی مقعدی بالا بودن احتمال انتقال بیماری‌های جنسی در این نوع رابطه است. رابطه جنسی از پشت در میان زن و مرد چه از نظر متخصصان بهداشت و چه از طرف ادیان منع شده است. لذت حاصل از رابطه مقعدی بسیار کمتر از رابطه واژینال در هر دو جنس می‌باشد، چرا که این ناحیه از لحاط زیستی برای کسب لذت طراحی نشده است. این نوع رابطه در میان همجنس گرایان شایع می‌باشد. طبق مطالعات شیوع بیماری‌های مقاربتی نیز در این جمعیت بیشتر است. لازم است بدانید حتی یک بار رابطه مقعدی می‌تواند به طرفین آسیب بزند. در این مقاله درباره عوارض رابطه جنسی از پشت و علل منع آن صحبت خواهیم کرد. همچنین پیشنهاد می‌‌کنیم پیش از آن مقاله علل گرایش به سکس مقعدی را مطالعه کنید.

رابطه مقعدی، سکس از پشت یا  Anal Sex، یکی از اشکال روابط جنسی پر خطر است که در آن دخول از طریق مقعد انجام می‌شوند. این نوع رابطه هم در مردان هم در زنان وجود دارد و آسیب‌های آن بسیار شدید است و لازم است نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کنید. اشکال مختلفی که می‌توان با عنوان رابطه مقعدی شناخته شود شامل دخول آلت جنسی مردانه، ورود هر شیئی به مقعد به قصد لذت جنسی و ارضای دهانی مقعد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط جنسی پر خطر کلیک کنید.

به دلیل خشکی دهانه مقعد، دخول می‌تواند باعث پارگی بافت داخل مقعد شده و علاوه بر خونریزی، باکتری‌ها و ویروس‌ها را وارد جریان خون کند. این اتفاق باعث گسترش بیماری‌های جنسی مانند ایدز یا HIV شود. رابطه مقعدی 30 برابر بیشتر از رابطه واژنی، خطر ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهد. همچنین قرار گرفتن در معرض ویروس HPV ممکن است به ایجاد زگیل‌های مقعد و در ادامه به سرطان مقعد منجر شود. حتی استفاده از روان کننده‌ها و روغن‌ها با اینکه به ظاهر به رابطه کمک می‌کند اما نمی‌تواند از پارگی‌ها این ناحیه جلوگیری کند.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

بافت خارجی پوست دارای لایه‌هایی از سلول‌های مرده است که به عنوان محافظ در برابر عفونت‌ها عمل می‌کند. اما بافت درون مقعد این لایه‌ها را ندارد و با آسیب دیدن یا پارگی، به سادگی عفونت‌ها وارد جریان خون می‌شود. با این وجود بسیاری از زنان قبل از ازدواج از ترس پاره شدن پرده بکارت رابطه مقعدی را ترجیح می‌دهند. برای اطلاع بیشتر در مورد پرده بکارت کلیک کنید.

عضله حلقوی مقعد، بعد از دفع تنگ می‌شود، در این هنگام که عضله تنگ است، دخول بسیار دردناک و سخت می‌شود. به مرور زمان باعث آسیب دیدن اسفنکتر (عضله انعطاف پذیر در دهانه خارجی مقعد) شده و قابلیت انعطاف و کنترل آن از بین می‌رود.

حتی اگر هر دو طرف سکس هیچ بیماری مقاربتی یا عفونی نداشته باشند، باکتری‌های موجود در مقعد توانایی انتقال به آلت تناسلی مرد را دارد. به دلیل نزدیکی مقعد به واژن، ورود ترشحات مقعد به واژن به وسیله آلت تناسلی مرد، بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به عفونت واژن و آسیب‌های جدی واژن شود. بنابراین دخول آلت به واژن پس از رابطه مقعدی، به شدت خطرناک بوده و به هیچ وجه نباید انجام شود.

رابطه مقعدی می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد. همچنین رابطه دهانی با مقعد می‌تواند برای هر دو طرف خطر هپاتیت، عفونت یا زگیل، HPV و دیگر عفونت‌ها. همچنین در صورت ورود اسپرم از دهانه مقعد به واژن، حاملگی می‌تواند اتفاق بیفتد. به دلیل ماهیت انعطاف ناپذیر مقعد، بر اثر یک جابجایی یا فشار نابجا، امکان شکستگی آلت تناسلی مرد وحود دارد.

مقعد صرفا وسیله دفع مدفوع است و در هر دو جنس ساختار مشابهی دارد، بنابراین رابطه مقعدی برای زن به عنوان از بین رفتن زنانگی و ماهیت بدن اوست. این اتفاق باعث ایجاد بحران‌های وجودی و زیر سوال رفتن زن بودن می‌شود. به ویژه اگر اولین رابطه جنسی از پشت صورت بگیرد، ممکن است افسردگی، ترس از رابطه، بی میلی جنسی، جدایی عاطفی و مشکلات روحی و روانی در زنان ایجاد شود. توصیه می‌کنیم مقاله اولین رابطه جنسی را نیز مطالعه کنید.

در واقع رابطه واژینال و استفاده از قابلیت طبیعی بدن، علاوه بر لذت جسمی و جنسی، باعث تجربه لذت روحی و ارضای عاطفی زن نیز می‌شود. مردان به دلیل آسیبی که در حین رابطه مقعدی به زن وارد می‌کنند، در آینده احساس گناه را تجربه می‌کنند. مختل شدن هویت مردانه و زندگی جنسی سالم، افسردگی، احساس حقارت، اعتیاد به رابطه جنسی ناسالم و ضربه‌های روحی دیگر را به دنبال دارد. توصیه می‌کنیم به مقاله رابطه جنسی مراجعه کنید.

رابطه مقعدی باعث زود انزالی می‌شود. مرد به سرعت از این ناحیه ارضا می‌شود و زن به دنبال راهی برای ارضای خود می‌گردد، این مسئله فشار روحی برای دو طرف ایجاد می‌کند. بنابراین عوارض رابطه مقعدی هم آسیب‌های جسمانی و هم آسیب‌های شدید روحی را به دنبال دارد. بهتر است برای کسب لذت زودگذر، آسیب‌های طولانی مدت را در خود و یا همسرتان ایجاد نکنید.

تنها راه از بین بردن خطرات و عوارض رابطه مقعدی، اجتناب و انجام ندادن آن است. نکاتی برای افزایش ایمنی رابطه مقعدی را بیان می‌کنیم اما تاکید می‌کنیم هیچکدام از آن‌ها به طور کامل از آسیب دیدن شما محافظت نخواهد کرد:

اکثر مردان به دلیل ناتوانی در ارضای جنسی همسرشان و یا مشکلات واژنی آن‌ها، رابطه از پشت را پیشنهاد می‌کنند و احساس می‌کنند از این راه می‌توانند به همسرشان لذت جنسی مضاعفی اهدا کنند. در این شرایط زن لازم است با تایید توانایی همسرش از ارضای او و ابراز رضایت از سکس، احساس قدرت و لذت را به او منتقل کند. به علاوه دو طرف باید با لمس دیگر نقاط تحریک پذیر، آمادگی برای رابطه را ایجاد کنند و به تناسب آن به ارگاسم برسند.

زنان عموما به دلیل مشکلات واژن یا درد در آن ناحیه، پیشنهاد رابطه مقعدی می‌دهند یا در صورت درخواست همسر، با آن موافقت می‌کنند. برخی هم برای جلب رضایت همسر به این درخواست تن می‌دهند. زنان باید بدانند در هر حالتی رابطه مقعدی نادرست و آسیب زاست.

همچنین به دلیل شرایط هنجاری و فرهنگی، مسئله پرده بکارت باعث می‌شود زنان برای رابطه جنسی قبل از ازدواج محدودیت داشته باشند و رابطه مقعدی را به عنوان راهی بی خطر برای رفع نیاز جنسی تلقی کنند. رابطه جنسی قبل از ازدواج به هر طریقی که انجام می‌شود می‌تواند پیامدهایی را برای افراد به دنبال داشته‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله رابطه جنسی قبل از ازدواج را مطالعه کنید.

بهتر است زوجین برای رسیدن به اهداف خود در هر رابطه‌ی ابتدا پیامدهای رابطه را مورد بررسی قرار دهند. مشاوره جنسی به زوجین در هر مرحله‌ای برای کسب لذت جنسی و جلوگیری از انحرافات و مشکلات زناشویی خدمات ارائه می‌دهد. همچنین آن‌ها را در زمینه مشکلاتی همچون زود انزالی، دیر انزالی، سرد مزاجی و… راهنمایی می‌کند.

امکان پاره شدن پرده بکارت در هنگام برقراری رابطه مقعدی وجود ندارد. همچنین بارداری از طریق این نوع رابطه تقریبا نزدیک به صفر است. اما پیشنهاد می‌کنیم به دلیل مضرات فراوانی که ذکر کردیم از این نوع رابطه استفاده نکنید. با روش‌های بدون دخول می‌تواند میل جنسی خود را در دوران عقد برطرف کنید.

برقراری رابطه از پشت در دوران بارداری انقباضات مادر را افزایش می‌دهد و موجب بروز مشکل می‌شود. همچنین رابطه جنسی از پشت در ماه‌های آخر بارداری احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه عوارض رابطه مقعدی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

در طول رابطه جنسی مقعدی به هیچ عنوان از بی حس کننده استفاده نکنید

 

نکات بهداشتی در رابطه جنسی مقعدی

رابطه جنسی مقعدی از نظر شرعی و در صورت رضایت زن مکروه است و در صورت عدم رضایت زن حرام و از نظر شرعی این رابطه هرگز نباید انجام گیرد. در واقع رابطه جنسی مقعدی سالم نمی‌تواند به اندازه رابطه جنسی از طریق واژن ایمن باشد. به همین دلیل با چند پزشک در این باره صحبت شده تا دست کم با انجام این کار سلامت‌تان به خطر نیفتد.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

 

√ اگر مقعد تمیز نیست این کار را نکنیددرست است، قبل از رابطه جنسی مقعدی باید مطمئن شوید که روده‌های شما خالی است بعد دوش بگیرید و با صابون ضد باکتری منطقه را به خوبی تمیز کنید. از آنجا که چربی کمتری در این ناحیه وجود دارد و سوراخ مقعد حالت الاستیکی کمتری پیدا می‌کند بهتر است کمی این ناحیه را خیس کنید و به این ترتیب از عفونت جلوگیری میشود.

 

√ رابطه جنسی مقعدی را تنها به دلیل خواست همسرتان انجام ندهیداین واضح است که مانند تمام اعمال جنسی نباید هیچ فشاری در انجام رابطه جنسی به طرفین وارد شود چون این کار میتواند سلامت روان زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.

 

√ رابطه جنسی مقعدی خشک ناراحت کننده استرابطه جنسی مقعدی خشک ناراحت کننده است و میتواند ایجاد درد و ناراحتی کند. بهتر است از یک سیلیکونی که برپایه آب است، استفاده کنید تا لذت بیشتری ایجاد کند.

 

√ در رابطه جنسی واژنی و مقعدی از یک کاندوم استفاده نشوداگر می‌خواهید هم رابطه جنسی واژنی و هم مقعدی داشته باشید نباید از یک کاندوم استفاده کنید. در صورتی که بخواهید رابطه جنسی مقعدی را تبدیل به رابطه جنسی واژنی کنید باید حتما کاندوم را عوض کنید. زنان در صورتی که باکتری‌های این ناحیه داخل واژن شوید زود دچار عفونت می‌شوند.

 

هنگام رابطه جنسی مقعدی حتما از کاندوم استفاده کنید

 

√ در رابطه جنسی مقعدی فکر نکنید چون باردار نمی‌شوید نباید کاندوم داشته باشیدچربیهایی که روی پوست ناحیه مقعد وجود دارد میتواند باعث انتقال هر نوع بیماری مقاربتی جنسی که همسرتان به آن مبتلاست، میشود زیرا دسترسی مستقیم به جریان خون دارد. حتی اگر هیچ نوع بیماری مقاربتی وجود نداشته باشد باید از کاندوم استفاده کنید.

 

√ در رابطه جنسی مقعدی از داروهای شل کننده عضلات استفاده نکنیدبرخی افراد از داروهایی مانند نیترات آمیل استفاده میکنند تا ارتباط جنسی مقعدی راحتتر و ساده تری داشته باشند. در حالی که هیچ مدرک پزشکی در حمایت از این داروها در جهت کمک به رابطه جنسی مقعدی به دست نیامده است. علاوه بر این داروی شل کننده عضلات بسیاری قوی بوده و عوارض جانبی جدی مانند فشار خون بالا ایجاد میکند.

 

√ اگر از کاندوم استفاده نمیکنید یادتان باشد بین واژن و مقعد را بشوییداگر همسرتان از کاندوم برای برقراری ارتباط جنسی استفاده نمیکند از آنجا که واژن مستعد ابتلا به عفونت است بهتر است حتما این ناحیه را بعد از نزدیکی بشویید.

 

√ فکر نکنید مقعد تب خال نمیگیریدخیلی ساده است اما درست است که تب خال به همان اندازه که در رابطه جنسی واژینال قابل سرایت است در رابطه جنسی مقعدی نیز میتواند باعث ابتلا شود.

 

√ از لیدوکائین یا کرم بی حس کننده در رابطه جنسی مقعدی استفاده نکنیدبه منظور کاهش درد در طول رابطه جنسی مقعدی به هیچ عنوان از بی حس کننده استفاده نکنید. هنگامی که پوست مقعد بی حس باشد ممکن است آسیب قابل توجهی در اثر فعالیت شدید به مقعد وارد شود.

 

√ اگر هموروئید دارید رابطه جنسی مقعدی نداشته باشیداگر مبتلا به هموروئید هستید باید بدانید که رابطه جنسی مقعدی آن را بدتر میکند و باعث خونریزی میشود. 

منبع : niniban.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


لاغری موضعی با لیزر


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


تعیین جنسیت پیش از بارداری


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رابطه مقعدی، رابطه ای است که به هیچ وجه توصیه نمی شود در اینجا به شرح این نوع رابطه می پردازیم

رابطه مقعدی عمل جنسی است که توسط دخول آلت تناسلی مردانه به مقعد انجام می شود. مضرات رابطه مقعدی بسیار زیاد و خطرناک بوده و آسیبهای جبران ناپذیری به فرد وارد می کند. این رابطه از نظر متخصصان بهداشت منع شده است.

 

ابتدا نگاهی به مکانیزم عملکرد داخلی بدن می اندازیم. دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر داخلی و اسفنکتر خارجی است. اسفنکتر داخلی غیر ارادی و اسفنکتر خارجی ارادی است.

زمانی که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد دارید اسفنکتر داخلی باز می شود. اما اسفنکتر خارجی هنگام عمل باز کردن دریچه مقعد و دفع مدفوع باز می شود که به اراده ماست. از این جهت زمانی که احساس نیاز به دفع مدفوع دارید می توانید خودتان را نگه دارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خود عمل دفع را انجام دهید.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

در اطراف مقعد رشته های عصبی زیادی وجود دارد که بسیار آسیب پذیر و حساس می باشند و هنگامی که در دهانه مقعد چیزی وارد شود به سرعت واکنش نشان میدهند.

بنابراین رابطه جنسی از طریق مقعد یا وارد شدن هر شئی در درون مقعد به اسفنکتر خارجی آسیب می رساند و سبب از دست دادن قدرت ارادی آن می شود.

این عارضه باعث می شود کنترل خروج مدفوع از دست برود و به صورت ناخواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج شود.

 

مویرگهایی ریز در ناحیه مقعد وجود دارد که اگر آمیزش مقعدی با احتیاط صورت نگیرد منجر به خونریزی های کم و زیاد می گردد.

 

یکی از عوارض مهمی که رابطه مقعدی ایجاد می کند زود انزالی است. درنتیجه فرد نمی تواند از رابطه با همسرش لذت کافی را ببرد و دچار سرد مزاجی می شود.

 

همان طور که گفته شد در آمیزش مقعدی خونریزی وجود دارد و از این جهت احتمال انتقال ویروس ایدز بالا می رود. بنابراین استفاده از کاندوم ضروری است.

 

به دلیل وجود رشته های عصبی اطراف مقعد، این رابطه درد شدید مقعد را به همراه دارد.

 

احتمال انتقال بیماری های عفونی در رابطه مقعدی بالا می ورد مخصوصا هنگامی که پس از آمیزش مقعدی، بدون شستشوی كامل طرفین رابطه جنسی از جلو انجام گردد.

 

گیرنده‌هایی حساس در مقعد وجود دارد که به محض ورود مدفوع انتهای رکتوم احساس دستشویی در فرد ایجاد می کند. این گیرنده ها تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد اما آمیزش مقعدی در درازمدت سبب آسیب‌هایی به این گیرنده ها می شود

 

انجام مکرر آمیزش مقعدی به عضلات حلقوی آسیب می رساند. عضلات حلقوی وظیفه بستن مقعد را بر عهده دارند. در موارد پیشرفته تر سبب آسیب به عضله اسفنکتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی می گردد.

 

آمیزش مقعدی می تواند سبب سوراخ شدن روده ها شود.

 

یکی از مهمترین خطرات و آسیب های رابطه مقعدی، امکان ابتلا به بیماری بواسیر ( هموروئید ) و یا شقاق است.

همانطور که گفته شد رابطه مقعدی به دلیل آسیبی که به اسفنکتر خارجی وارد می کند احتمال ابتلا به بواسیر را افزایش می دهد، زیرا برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد سبب گشاد شدن عروق و تورم آن و در نتیجه ایجاد بواسیر و یا هموروئید می شود که بایستی جهت درمان بواسیر اقدام نمود.

به علاوه هنگامی که مبتلا به بواسیر هستید برقراری رابطه ممنوع است زیرا بیماری را تشدید می کند و سبب افزایش عفونت و خونریزی می گردد.

همچنین افرادی که یکبار مبتلا به بواسیر شده اند برقراری رابطه از پشت می تواند ریسک بیشتری داشته باشد. بنابراین تا بهبودی کامل صبر کنید تا احتمال آسیب به حداقل برسد.

معمولا رابطه مقعدی توصیه نمی شود ولی کسانی که اصرار بر این موضوع دارند بهتر است موارد زیر را رعایت نمایند:

اين مركز اولين مركز درمان بيماريهاي مقعد با ليزر از سال ١٣٨۴ مي باشد و در طی اين مدت بيش از هفتاد هزار مراجعه كننده و بيش از بیست هزار عمل با ليزر در آن انجام شده كه منجر به كسب تجربه بسيار بالايي نزد پزشكان شاغل در آن گرديده و هر روز نيز به آن افزوده ميگردد. در اين مركز مراجعين ابتدا توسط پزشكان متخصص خانم و آقا معاينه و پس از تشخيص بيماري راهكار مناسب به بيمار ارايه ميگردد اين درمان ميتواند شامل درمان دارويي يا درمان با ليزر باشد كه در هر صورت باعث بهبود سريع بيمار بدون بستری شدن در بيمارستان و بيهوشي است و از روز بعد بيمار مي تواند سر كار خود حاضر شود.

درباره ما

مطالب مرتبط

آخرین مقالات

رابطه مقعدی نوعی از رابطه ی جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. برقراری رابطه جنسی مقعدی موجب  بوجود آمدن مشکلات و بیماری های متعددی برای هر دو طرف رابطه می گردد بنابراین انجام آن چه از نظر شرعی و چه از نظر پزشکی نفی می شود. یکی از مهمترین مشکلات و آسیب های شایعی که ممکن است بعد از رابطه مقعدی رخ دهد، ابتلا به بیماری بواسیر( هموروئید ) و یا شقاق است که در ادامه به بحث در مورد آن و چگونگی این اتفاق می پردازیم:

پاسخ به این سوال مثبت است زیرا که بی شک برقراری رابطه جنسی موجب وارد آمدن آسیب به مقعد می گردد، بدن دارای دو اسفنکتر مختلف می باشد که اولی کاملا بدون اراده فرد باز و بسته می شود اما دریچه دوم در مقعد قرار داشته و به اراده فرد باز و بسته می گردد یعنی به شخص اجازه می دهد که کنترل دفع مدفوع را در دست داشته باشد. در صورتی که اسفنکتر با دخالت شی و یا آلت باز شود، می تواند آسیب ببیند و کنترل آن از دست شخص خارج شود که این آسیب احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد، به علاوه برقراری رابطه جنسی مقعد گشاد شدن عروق و تورم آن را در پی دارد که می تواند موجب ایجاد بواسیر و یا هموروئید شود.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

همان طور که گفتیم در هر صورت برقراری رابطه جنسی مقعدی بی ضرر نیست و می تواند در ابتلا به بیماری های ناحیه ی مقعد تاثیرگذار باشد اما در صورتی که شما مبتلا به بواسیر هستید برقراری رابطه ممنوع است زیرا که می تواند در تشدید بیماری و افزایش عفونت آن موثر باشد همچنین باعث خونریزی گردد، پس دست کم لازم است تا بهبود بیماری خود دست نگه دارید.

در هر حال برقراری رابطه از پشت می تواند مشکل آفرین باشد به خصوص برقراری رابطه برای افرادی که یکبار مبتلا به بواسیر شده اند ریسک بیشتری دارد اما اگر تمایل به برقراری رابطه مقعدی دارید لازم است تا بهبودی کامل و تکمیل فرآیند درمان صبر کنید تا احتمال آسیب به حداقل ممکن کاهش پیدا کند و سپس با حفظ برخی از مقررات به انجام رابطه مقعدی بپردازید.

مهمترین مضرات رابطه مقعدی به این شرح است :

یکی از خطرات مهم برقراری رابطه جنسی این است که چون زنان ( در حدود ۹۰% زنان) از این طریق به ارگاسم نمی رسند و لذت  حقیقی جنسی برای آنان فراهم نمی شود با گذر زمان و تکرار این رابطه دچار سردی نسبت به همسر خود خواهند شد. زیرا این زنان بعد از مدتی حس می کنند تنها وسیله ای برای دفع شهوت همسر خود هستند.

ساختار مقعد بگونه ای است که همانند واژن قابلیت ارتجاعی و لغزندگی ندارد از همین روی امکان آسیب به اسفنکتر مقعد و دهانه ی آن وجود دارد. در نتیجه ی تکرار این امر ممکن است زن دچار بی اختیاری در دفع مدفوع گردد که این بیماری نیاز به عمل جراحی و تحمل مشکلات بعد از آن را دارد.

بی شک برقراری این رابطه برای مردان نیز بی ضرر نخواهد بود زیرا که مقعد محیطی آلوده و محل ذخيره فضولات دستگاه گوارش است از همین روی حاوی میکروب های زیادی است که می تواند از طریق آلت مرد وارد بدن او شود و بیماری های آمیزشی (STD) بعدی را به همراه آورد.از طرفی مخاط مقعد بسيار ظريف و نازک است در نتیجه احتمال پارگي و انتقال ويروس ايدز از طريق آن به داخل خون بسیار زياد می باشد.

برقراری این رابطه موجب می شود دیواره های روده همانند یک کش محکم اطراف آلت مرد را فرا گیرد و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل کند در نتیجه احتمال پس زدن مني به عقب، فشار به کيسه­ هاي مني، غده پروستات و عوارض ناشي از آن افزایش می یابد.

یکی از عوارضی که شاید کمتر به آن پرداخته می شود، ابتلا به زود انزالی است که در نتیجه ی این امر، فرد نمی تواند از برقراری رابطه با همسرش لذت کافی را ببرد و دچار سرد مزاجی می شود.

نکات مهم هنگام برقراری رابطه مقعدی

برای انجام رابطه جنسی مقعدی لازم است به نکات زیر توجه کنید:

تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5

۰۲۱۸۸۸۷۱۰۴۷
۰۹۱۹۷۷۱۵۵۲۸

کلینیک جراحی

تماس

۰۲۱۸۸۸۷۱۰۴۷

۰۹۱۹۷۷۱۵۵۲۸

[email protected]

خدمات

مقالات تصادفی

تمامی حقوق سایت محفوظ است

 مضرات رابطه ی مقعدی بسیار خطرناک تر از ان است که حتی زوجین فکرش را هم بکنند. خونریزی و بریدگی های مقعد بعد از رابطه مقعدی زن را تا حد ابتلا به اچ آی وی هم می برد.

همه می دانیم که این نوع رابطه به هیچ وجه در اسلام و از لحاظ پزشکی قابل قبول نیست چرا که  مراجع نیز در مورد این عمل جنسی غیر طبیعی در حالتی که زن نسبت به انجام آن «رضایت» داشته باشد کراهت شدید را بیان فرموده اند، وگرنه نزدیکی از پشت حرام می باشد. به همین دلیل چنان چه «زن» راضی به این عمل نباشد، شوهر شرعاً نمی تواند همسرش را مجبور به این کار نماید. در ادامه این بخش سلامت نمناک به عوارض و مضرات رابطه مقعدی خواهیم پرداخت.

امام صادق (ع)در مورد  «نزدیکی از پشت» اجازه زن را شرط می داند مگر نه حرام است.

برخی از علما می گویند رابطه مقعدی حتی با اجازه زن هم مکروه است.

مهمترین عارضه ای که مجامعت از طریق مقعد  برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق مقاربت از فرج و مجرای تناسلی حاصل می شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سرد مزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می یابد که وسیله دفع شهوت شده و خودش نباید از این عمل خدادادی لذتی ببرد.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

زن در این نوع ارتباط دچار درد بسیار شدیدی خواهد شد که گاه تا مدتی امکان راه رفتن درست را از او خواهد گرفت ضمن اینکه این درد فراوان، هیچ لذتی از این رابطه جنسی برای او باقی نخواهد گذاشت.

مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبها فراوانی است. در اثر مالش و دخول آلت مرد این میکروبها می توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده خود و او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.

مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک است و احتمال پارگی و انتقال ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.

از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

مضرات رابطه مقعدی 

در این نوع رابطه، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال سرایت ویروس اچ. آی. وی. به شریک سالم وجود دارد.

حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی پنیس(آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می باشد. این خراش ها و بریدگی ها اغلب در بافت و بسیار ریز می باشند و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. هم چنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می دهد.

داشتن رابطه مقعدی موجب به وجود آمدن زخم هایی ریز می شوند که اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری ها و ویروس های خطرناک داخل جریان خون می باشند. این میکروب ها می توانند بیماری های STD نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده ای را ایجاد کنند.

از دیگر خطرات رابطه ی مقعدی به خصوص برای زنان باید گفت :  انجام رابطه جنسی مقعدی به صورت مکرر به تدریج سبب فراختر شدن مقعد شده و چین های مخاطی مقعد از بین رفته و در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.

به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل می تواند موجب ورود ویروس های موجود در روده به مهبل شده و بیماریهای عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در مهبل ، عفونت مثانه ، زگیل ، تبخال ، اختلال و عفونت کلیه ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.

دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ. آی. وی. از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد.

جستجو در سایت



چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


11000


بازدید امروز:


42714


بازدید دیروز:


232602769

چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

در نواحی مقعد رشته های عصبی زیادی پراکنده شده که این رشته های عصبی بسیار آسیب پذیر و حساس میباشند و نسبت به هر چیزی که وارد دهانه مقعد شود سریعا واکنش نشان میدهند

در محل خروجی راست روده از بدن (مقعد)، عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا “اسفنکتر”( sphincter ) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند. مقعد دارای دو نوع اسفنکتر sphincter می باشد که یکی از انها داخلی و غیر ارادیست و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که ارادیست.

زمانی که شما احساس میکنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانیست که اسفنکتر داخلی باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادیست، اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع، ارادیست و دست شما میباشد، یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به دفع دارید و خودتان رو نگاه میدارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتان باعث خارج شدن مدفوع می شود، این نگاه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع، توسط اسفنکتر خارجی که ارادیست انجام میشود.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

بعضا در مطالبی به این موضوع اشاره می شود که این نوع نزدیکی، هیچ اشکالی ایجاد نکرده و کافیست با استفاده از مواد روان کننده و ریلکس کردن مقعد دخول انجام شود ولی از لحاظ علمی توجه بانوان به این نکته ضروری است که:

– ریلکس کردن صرفا بر روی اسفنکتر خارجی انجام پذیر است و رفلکس اسفنکتر داخلی در مقابل دخول، کاملا غیر ارادی است.

– اسفنکتر داخلی فقط از طریق فشار از داخل شکم به سمت خاج بدن، خود را آزاد و اجازه خروج مدفوع را می دهد.

– اسفنکتر داخلی در مقابل هر گونه فشار از بیرون به داخل، سفت تر شده و خود را منقبض می کند و بصورت یک شیر یکطرفه عمل می کند.

– فشار وارده از خارج برای دخول هرچند با روان کننده و به وسیله جسم نرم انجام پذیرد، قادر به باز کردن اسفنکتر داخلی بدون زور و شکستن مقاومت اسفنکتر که بالطبع با درد همراه خواهد بود، نمی باشد.

– فشار به اسفنکتر داخلی، غلبه بر مقاومت آن و باز کردن آن برخلاف عملکرد طبیعی باعث از دست رفتن خاصیت ارتجاعی اسفنکتر می گردد.

– اسفنکتر برای جمع شدن و برگشتن به حالت اولیه نیاز به زمان خواهد داشت.

– تکرار بیش از حد این عمل، اسفنکتر را آسیب پذیر و گشاد خواهد کرد.

موارد فوق شرح داده شد تا شما متوجه شوید که رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر های مقعد شده و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد به درستی کار خود را انجام ندهد، یعنی از قدرت ارادی خارج شود. با تکرار زیاد رابطه مقعدی و به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع، یا نگه داشتن خود را ممکن است از دست بدهید. در این صورت ممکن است بصورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد به خارج نشت کند، در اینصورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد. که مسلما این موضوع برای هیچ کس خوشایند نیست.

 

این رابطه از نظر شرعی کراهت شدید دارد، در صورت رضایت زن مکروه و در صورتی که زن راضی به انجام این رابطه نباشد انجام آن حرام است تا جایی که زن میتواند از همسر خود شکایت کند و  همچنین تقاضای مرد مبنی بر انجام رابطه جنسی از راه مقعد و قبول نکردن زن مشمول قانون عدم تمکین نمیباشد.

 

اما غیر از وجه شرعی، باید جنبه های بهداشتی چنین رابطه جنسی را نیز در نظر گرفت؛ زیرا از نظر پزشکی احتمال ابتلاء به بسیاری از عفونت‌ ها و بیماری‌ ها برای زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسی از معقد وجود دارد. حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی پنیس(آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خون ریزی آن بسیار بالا می‌ باشد. این خراش‌ها و بریدگی‌ها اغلب در بافت و بسیار ریز می‌باشند و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. هم چنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می‌دهد.

اساسا ساختار مقعد برای انجام رابطه جنسی نمی‌ باشد و بگونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی، در نتیجه رابطه جنسی مقعدی کاملا غیر طبیعی است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا می‌باشد بگونه ای شکل گرفته‌اند که در اثر ورود آلت و با فشاری که مرد با آلت خود بر مقعد می‌آورد بنا به طبیعت خود منقبض می‌گردند تا از ورود جلوگیری کنند، این عمل کاملا غیر ارادی می‌باشد و موجب ایجاد زخم های بسیار ریز در دیواره داخلی می‌گردد ( حتی اگر این کار به آرامی صورت گیرد یا از مواد روان کننده استفاده شود).

این زخم ها اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک (اعم از ویروسهای داخل روده و مدفوع و یا ویروسهایی که از طریق آلت مرد وارد می‌شوند) به داخل جریان خون می‌باشند. این میکروب‌ها می‌توانند بیماری های STD نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده‌ ای را ایجاد کنند.

بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت روزانه شاهد بروز حدود یک میلیون مورد از بیماریهای آمیزشی(STDs) در دنیا هستیم. STD ها میکروب‌هایی هستند که می‌توانند پوست، مخاط، واژن (مهبل)، مقعد (رکتوم یا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتی چشم ، دهان و حلق را گرفتار کنند.

گزارش‌ها بیانگر این واقعیتند که STD ها خانمها را بیشتر گرفتار می‌کنند. طی تحقیقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخی از STD ها نظیر ویروس HIV ( ایدز) از طریق رابطه جنسی مقعدی بیشتر از رابطه جنسی مهبلی (از طریق فرج) می‌باشد.

رابطه جنسی معقدی همچنین می تواند موجب آسیب های فیزیکی مانند باد شکم‌، بواسیر، شقاق مقعدی، بی اختیاری مدفوعی و نظایر آن گردد. در ضمن این عمل علاوه بر مشکلات یاد شده میتواند موجب پارگی رکتوم گردد که در این صورت نیاز به عمل جراحی می‌باشد.

 

۱- مهمترین عارضه ای که آمیزش از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق آمیزش از فرج و مجرای تناسلی حاصل می­شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سردمزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می­یابد که وسیله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نباید از این غریزه خدادادی لذتی ببرد.

 

۲- از آنجا که ساختمان مقعد طوری است که ظرفیت پذیرش آلت مرد را ندارد (بر خلاف واژن یا فرج که خاصیت ارتجاعی و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسیب دیدگی ماهیچه حلقوی (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتی پارگی آن وجود دارد. در نتیجه زن گرفتار درجاتی از بی­اختیاری مدفوع شده و نیازمند جراحی و عوارض بعدی می­شود. چون مرد در حال لذت جنسی فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لـحـظه می­تواند به زن آسیب فیزیکی وارد کند.

 

۳- مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبهای زیادی است. در اثر مالش و دخول آلت این میکروبها می­توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده، خود او را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند. در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.

 

۴- مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک اسیت و احتمال پارگی و انتقال انواع ویروس از جمله ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.

 

۵- از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه­ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می­کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه­های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

 

۶- از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلای مرد به زودانزالی در آینده است در نتیجه نمی­تواند آنگونه که باید از همبستری با همسرش لذت ببرد و بنابراین دچار سردمزاجی شده و مشکلات روحی پیدا خواهد کرد.

 

7- رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی خارجی به درون مقعد، باعث آسیب دیدن اسفنکتر خارجی می شود و خاصیت ارتجاعی اسفنکتر ها را از بین می برد، به نحوی که پس از دخول و خارج شدن آلت تناسلی از مقعد، اسفنکترها نمی توانند به حالت قبلی خود برگشته و مانند حلقه کشی، که زیاده از حد کشیده و باز شده باشد، به عبارتی گشاد شده و با طی یک فاصله زمانی به حالت اول خود برمی گردند و در صورت تکرار، این عمل باعث میشود که اسفنکتر های مقعد نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند، یعنی از توانایی دریچه مقعد کاسته شده و گاها از قدرت ارادی خارج میشود.

 

دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ. آی. وی. از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد. در بین افراد آلوده از طریق آمیزش جنسی، مردان همجنسگرایی که به رابطه جنسی مقعدی گرایش دارند، بیشترین قربانیان این ویروس را تشکیل می دهند.

در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، ریسک انتقال ویروس HIV و سایر بیماری‌های آمیزشی که از طریق خون انتقال می‌یابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسیار بالا می‌باشد. در رابطه جنسی از معقد، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می‌باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال سرایت ویروس HIV به شریک سالم وجود دارد.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

بیشتر بدانید : علائم هشدار دهنده سرطان مقعد را بشناسید

بیشتر بدانید : آیا رابطه مقعدی ضرر دارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: drnematolahi.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

بنابر تحقیقات، حدود 10 درصد از زنانی که از لحاظ جنسی فعال هستند، در رابطه مقعدی شرکت می کنند. جدا از اینکه این نوع از رابطه رایج شده است، اما هنوز هم یک رفتار ناپسند شمرده می شود. در این مقاله در رابطه با رابطه مقعدی و نکاتی را که برای بهبود سلامت جنسی در این نوع رابطه حتما باید رعایت کنید، صحبت می کنیم.

 اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم؛ بارداری در رابطه مقعدی امکان ندارد مگر اینکه اسپرم های همسرتان وارد واژن شود. در این حالت احتمال بارداری می تواند وجود داشته باشد.

شانس بارداری در رابطه مقعدی به تنهایی بسیار کم است اما اگر این رابطه همراه با سایر فعالیت‌های جنسی باشد احتمال بارداری وجود دارد .

در این قسمت از مقاله  در رابطه با بارداری در رابطه مقعدی بیشتر صحبت کرده و برخی از ابهامات این موضوع را روشن می کنیم.

بارداری زمانی رخ می دهد که اسپرم داخل آب منی، به تخمک بالغ شده در داخل رحم یا لوله های فالوپ متصل شود. بنابر تعاریف، رابطه مقعدی به رابطه ای گفته می‌شود که در آن همسرتان آلت خود را وارد مقعد شما کند. با توجه به این تعریف، اسپرم کاملا به دور از واژن است.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

 اما اگر اسپرم از مقعد به سمت واژن حرکت کند، امکان بارداری وجود دارد.

اگرچه شانس بارداری در رابطه مقعدی پایین است اما خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی بسیار بالا است.

 برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مقاربتی، استفاده از کاندوم در رابطه مقعدی توصیه میشود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، احتمال بارداری در رابطه مقعدی وجود دارد. بسیاری از کاربران مینت این سوال را از ما می پرسند که من به بارداری مشکوک هستم، چطوری بفهمم که باردار هستم یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در بارداری عوامل زیادی مانند زمان رابطه به توجه به سیکل قاعدگی، تعداد رابطه، نوع رابطه، نظم سیکل قاعدگی و… دخیل هستند که برای تشخیص بارداری، باید همه این علائم را در کنار هم بررسی کنید تا در رابطه با احتمال بارداری بتوان تصمیم گرفت.

 

به همین دلیل تصمیم گرفتیم به کمک دکتر فائزه شهبازی همه این عوامل را در نظر بگیریم و در قسمت تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، پیاده سازی کنیم. در این تست به تعداد زیادی از سوالات پاسخ خواهید داد و با توجه به آن ها، احتمال بارداری شما، مشخص خواهد شد.

نمونه ای از پاسخ تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

برای دسترسی به این قسمت، می توانید اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید و سپس به قسمت دکتر مینت و پس از آن بخش تست بارداری آنلاین مراجعه کنید و به سوالات آن پاسخ دهید. دانلود اپلیکیشن

تنها روشی که به کمک آن می توانید بلافاصله پس از رابطه چقدر احتمال بارداری وجود دارد، استفاده از تست بارداری آنلاین است. چرا که برای استفاده از بی بی چک حداقل 10 روز پس از رابطه زمان نیاز دارید، تا پاسخ خود را بگیرید. بنابراین چنانچه به تازگی رابطه داشته اید و یا مشکوک به بارداری هستید و نمی دانید که قرص اورژانسی مصرف کنید یا نه، حتما ابتدا به کمک تست بارداری آنلاین، احتمال بارداری خود را تخمین بزنید و در صورتیکه احتمال آن بالا بود، حتما از روش های اورژانسی (طبق دستور مصرف) استفاده کنید.

رابطه مقعدی یکی از پر ریسک ترین انواع رابطه است. رابطه مقعدی امن نیازمند آمادگی، برنامه ریزی و برقراری ارتباط با همسرتان است. همچنین تعدادی نکات و نگرانی های پزشکی در این رابطه وجود دارد که عبارتند از:

رشته ای از باکتری ها مانند ایکولای در داخل مجاری مقعد وجود دارند و به راحتی پخش می شوند. حتی اگر شما و همسرتان عاری از هرگونه عفونت های منتقل شونده جنسی و عفونت مجاری ادراری باشید، باز هم عفونت های باکتریایی می توانند به همسرتان منتقل شود. در این موارد همیشه بهداشت را رعایت کنید و قبل از تعویض رابطه به رابطه واژینال، حتما از کاندوم استفاده کنید.

اگرچه پوست اطراف مقعد سخت تر و مانعی در برایر عفونت ها است، اما بافت نرم داخل مقعد، نازک و حساس است. داشتن رابطه مقعدی ممکن است باعث پارگی و خونریزی شود و شما را نسبت به میکروب ها و ویروس ها آسیب پذیر تر کند.

برعکس واژن، مقعد هیچگونه مایع روانی را تولید نمی کند. بنابراین لازمه یک رابطه مقعدی سالم، استفاده از روان کننده های بدون نسخه است. اگر از این روان کننده ها استفاده نکنید؛ ممکن است منجر به درد، آسیب و خونریزی پس از رابطه شود.

رابطه مقعدی هیچگاه یک هموروئید جدید را به وجود نمی آورد. اما ممکن است علائم آن را تشدید کند و موجب خارش، تورم و ناراحتی شود.

اگر چه این مورد بسیار نادر است، اما ممکن است این رابطه به روده آسیب برساند و در نهایت منجر به جراحی شود. اگر هر گونه خونریزی سنگین و درد زیر شکمی پس از رابطه مقعدی داشتید؛ حتما با پزشک مشورت کنید.

 

 

همانطور که در ادامه نیز ذکر خواهیم کرد، در رابطه مقعدی دو عامل مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

در مورد هر دو مورد باید بگوییم احتمال هر دو وجود دارد. یعنی در رابطه مقعدی، چنانچه اسپرم به واژن نفوذ کند، احتمال بارداری وجود دارد و همچنین ریسک ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز در این نوع از رابطه بالا است.

پیشنهاد ما این است که حتما با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید، یک نوع روش جلوگیری از بارداری را برای خود انتخاب کنید.

در انتخاب روش های جلوگیری، نکات زیر را در نظر بگیرید:

چنانچه همه عوامل بالا در در نظر بگیرید، یعنی در انتخاب نوع روش جلوگیری خود، با دقت و به دستی عمل کرده اید.

چنانچه فکر می کنید در نظر گرفتن همه این عوامل کار سختی است، می توانید به اپلیکیشن مینت مراجعه کنید، وارد قسمت دکتر مینت و بخش انتخاب بهترین روش جلوگیری از بارداری شوید و به سوالات آن پاسخ دهید، تا بهترین روش جلوگیری ویژه خود و همسرتان را انتخاب کنبد. ( در این قسمت، تمامی عوامل بالا را در نظر گرفته ایم.)

نمونه ای از سوالات بخش انتخاب بهترین روش جلوگیری از بارداری اپلیکیشن مینت

برای دانلود اپلیکیشن مینت، از طریق لینک زیر اقدام کنید: دانلود اپلیکیشن

با یک برنامه ریزی مناسب، میتوانید رابطه مقعدی امن و لذت بخشی را هم برای خود و هم برای همسرتان به ارمغان بیاورید. کافیست نکات زیر را راعایت کنید:

صحبت کردن با همسر در مورد نوع رابطه

اگر در شرف داشتن رابطه مقعدی هستید، حتما با همسرتان صحبت کنید و از نگرانی های خود بگویید. داشتن رابطه جنسی، هیچوقت نباید موجب خجالت و ناراحتیتان شود.

استفاده از کاندوم شما را از ابتلا به هرگون بیماری منتقل شونده جنسی و عفونت مجاری ادراری مصون میدارد. فقط هنگامیکه رابطه را از مقعدی به واژنی تغییر می دهید، حتما برای جلوگیری از انتقال باکتری ها، کاندوم خود را تعویض کنید.

یکی از راه هایی که باعث امنیت بیشتر این نوع رابطه می شود، این است که دست هایتان را تمیز نگه دارید و ناخن هایتان را کوتاه کنید. این کار باعث می شود که احتمال آلودگی با باکتری های واژن پایین بیاید و از خونریزی و آسیب های دیگر جلوگیری کند. هنگامی که دست هایتان را می شویید، حتما از صابون استفاده کنید و زیر ناخن ها را فراموش نکنید. قبل از استفاده از انگشتان در حین رابطه، آن ها را با آب گرم و صابون بشویید.

جهت کاهش خطر پارگی بافت های مقعد حین رابطه، از لوبریکانت یا همان روان کننده ها استفاده کنید. بسیاری از زوجین از وازلین استفاده می کنند، اما استفاده از وازلین گزینه چندان خوبی نیست و اصلا پیشنهاد نمی شود چرا استفاده از وازلین گزینه مناسبی نیست؟ اگر از کاندوم استفاده می کنید، باید به جای روان کننده های روغنی از روان کننده هایی که پایه آبی دارند استفاده کنید؛ چراکه روغن باعث از بین رفتن بافت کاندوم شده و در نهایت موجب پارگی آن شود. همچنین استفاده از وازلین ممکن است باعث کثیفی ملحفه ها و وسایل خوابتان شود.

10 الی 15 دقیقه معاشقه قبل از رابطه مقعدی، این رابطه را هم برای خودتان و هم برای همسرتان، لذت بخش تر می کند. معاشقه جزئی ضروری از رابطه است؛ چرا که باعث شل و ریلکس شدن عضلات مقعدی می شود.چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم

 

استفاده از کاندوم در رابطه

قطعا خیر. بسیاری از بیماری های عفونی مانند ایدز، کلامیدیا، زگیل تناسلی و سوزاک به وسیله رابطه مقعدی، منتقل می شود. در رواقع تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری های عفونی، داشتن رابطه مقعدی نا امن است.

ممکن است در دوران بارداری به دلیل سخت تر شدن دخول و بزرگ تر شدن شکمتان، این نوع از رابطه را را انتخاب کنید. این نوع رابطه تا زمانیکه از روان کننده استفاده می کنید و همسرتان نیز آرام تر برخورد می کند، امن است. هر گونه بروز ناراحتی یا درد، نشانه ای است که این نوع از رابطه را متوقف کنید.

اگر شما و همسرتان هرکدام از نکات زیر را داشتید، نباید در زمان بارداری این نوع از رابطه را داشته باشید:

نکته نهایی:

داشتن رابطه مقعدی امن می تواند لذت بخش باشد و به روابط جنسیتان تنوع ببخشد. با همسرتان صادق باشید، نکات لازم را رعایت کنید تا هم از خود و هم همسرتان مراقبت کنید و تجربه لذت بخشی را فراهم آورید.

احتمال بارداری در رابطه مقعدی

اثر ابتلا بیماری های مقاربتی در رابطه مقعدی بیشتر از رابطه واژینال است، به خصوص اگر در این رابطه از کاندوم استفاده نکنید.

 این نکته به این دلیل است که رکتوم، هیچ مایع روانکاری را تولید نمی کند و پوست بسیار حساس است بنابراین به سادگی آسیب می بیند و ممکن است پاره شود.

عفونت هایی که ممکن است به آن مبتلا شوید عبارتند از:

 برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی، بسیار مهم است که همیشه از کاندوم استفاده کنید. همچنین همانطور که قبلا اشاره کردیم در تعویض رابطه از مقعد به واژن یا رابطه دهانی، کاندوم خود را تعویض کنید.

 همچنین بسیار مهم است که از مایع های روان کار جهت جلوگیری وارد شدن آسیب به پوست استفاده کنیم. حتما از مایع های روان کار محلول در آب استفاده کنید. چرا که اگر محلول در روغن باشند ممکن است کاندوم پاره شود.

به خودی خود، احتمال بارداری در رابطه مقعدی کم است اما چنانچه اسپرم داخل واژن شود، این احتمال بالا می رود.

چنانچه به تازگی رابطه داشته اید و بلافاصله پس از رابطه می خواهید بدانید که آیا احتمال بارداری وجود دارد یا خیر، می توانید از تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت استفاده کنید.

این تست با توجه به زمان رابطه در سیکل قاعدگی و سایر عوامل و شرایط موثر در رابطه، شرایط رابطه را شبیه سازی می کند و احتمال بارداری را بلافاصله پس از رابطه تخمین می زند.

به دلیل مضرات و ریسک های بالای این نوع از رابطه، رابطه مقعدی اصلا توصیه نمی شود و یکی از ریسک های بالای آن، ابتلا به بیماری های مقاربتی است.

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی.

چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم
چگونه از عوارض رابطه مقعدی جلوگیری کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *