چطور احساس خوشحالی کنیم

 
helpkade
چطور احساس خوشحالی کنیم
چطور احساس خوشحالی کنیم



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه احساس شادی کنیم ؟ 10 روش رایگان برای همین الان!

آیا فکر می‌کنید خوشحالی و شادی یک نیروی بیرونی است؟

چطور احساس خوشحالی کنیم

آیا فکر می‌کنید نمی‌توانید احساس شادی کنید؟

آیا فکر می‌کنید در شرایطی که کشورمان دچار نگرانی‌های گوناگون است نمی‌توان شاد بود؟

شاید هم فکر کنید باید منتظر شادمانی و خوشحالی بمانید تا در خانه‌تان را بزند!

 بنابراین منتظر می‌مانیم تا خوشبختی درِ خانهٔ ما را بزند! فکر می‌کنیم که اگر شریک زندگی مناسبمان را پیدا کنیم، لباس‌های خوب بپوشیم، شغل رؤیایی‌مان را پیدا کنیم یا اگر تعطیلات برویم، خوشحال خواهیم بود.

 

 

خیلی راحت می‌شود در روزمرگی‌های زندگی مدرن غرق شد و فراموش کرد که خوشحالی و شاد بودن، نیازی به قانون ندارد.

ماریا سیروا، مدرس مثبت‌اندیشی، می‌گوید شادی چیزی است که باید برایش برنامه‌ریزی کنیم… شاد بودن و خوشحالی وابسته به آینده و نداشتن مشغله فکری یا منحصر به افراد بی‌دغدغه و بدون مشکل نیست. بلکه بسیاری از شادترین مردم روی زمین، خود با جدی‌ترین چالش‌ها روبه‌رو هستند؛ اما آن‌ها آموخته‌اند که چطور از لذت‌های ساده و زمان به بهترین شکل استفاده کنند.

 

خانم سیروا می‌گوید: «واقعیت این است که خوشحال بودن یک انتخاب است، اینکه تصمیم بگیرید کنترل خوب بودن حالتان را در دست بگیرید و تا جایی که ممکن است از زندگی لذت ببرید.»

ماریا سیروا می‌گوید پنج دقیقه تمرین روزانه با فعالیت‌هایی که باعث خوشحالی می‌شود، آن‌ها را به عادت روزانه ما تبدیل می‌کند؛ درست مثل مسواک زدن و یا شانه زدن موها.

 

 

 با این لیست کوتاه از 10 ایده رایگان و فوری یاد می‌گیریم که «چگونه احساس شادی کنیم »

 

 

بر اساس تحقیقات دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند، یادگیری توانایی‌های جدید، به ما حس پیروزی و شادی می‌دهد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود. این میزان بالا رفتن اعتماد به نفس، تاثیر بسزایی بر سلامت روان دارد. سلامت روان یعنی داشتن حس خوب نسبت به خود و دنیای اطراف و ادامه زندگی به نحو مطلوب.

 

 

یک کار خیرخواهانه یا عمل مهربانانه، به افزایش قابل‌ملاحظه‌ای از احساسات خوشایند منتهی می‌شود.

کمک کردن، گوش دادن به حرف دوستان و مراقبت از نزدیکان باعث حس خوشحالی می‌شود.

کارهای متفاوت‌تری هم می‌توانید انجام دهید.

کمی شیرینی یا کیک یا هرچیز دیگر، درست کنید و به کسی که می‌دانید نیازمند است و بچه‌های کوچک دارد هدیه دهید.

به راننده تاکسی لبخند بزنید. با اشتیاق به آدم‌های توی آسانسور سلام کنید. اطرافیانتان را در آغوش خودتان بکشید و کاری کنید که احساس نشاط کنند، حتماً خودتان هم احساس شادمانی بیشتری خواهید کرد.

 

 

 

 

 

در روز دستکم یک تکه بسیار کوچک شکلات میل کنید.

حسابی کیف کردید؟

حتی فکر کردن به خوردن شکلات هم می‌تواند جذاب باشد.

شما هر روز یک بهانه خوب دارید تا تکه‌های شکلاتی که حسابی دهانتان را آب انداخته است، میل کنید.

چطور احساس خوشحالی کنیم

 خوردن شکلات محرک‌های عصبی را در مغز شما فعال می‌کند و این اتفاق واقعاً روحیه شما را بهتر خواهد کرد.

یکی از این محرک‌های عصبی نامش «فنتیل‌آمین» است. به فنتیل آمین اصطلاحاً «داروی عشق» می‌گویند.

همان که احساس دوست داشتن و عشق را در شما بیدار می‌کند. چطور می‌توانید خوشحال نباشید وقتی احساس عشق کنید؟

فقط یادتان نرود در مصرف شکلات هم میانه‌رو باشید …

 

شری آناندای ما نویسنده هندی در بخشی از کتابش می‌نویسد:

 

«در هر کجا که شانسی داری تا آنجا که می‌توانی بخند.»

او ادامه می‌دهد: «با خندیدن، همه گره‌های سفت و محکم تو باز خواهند شد؛ اما به شکلی سطحی خندیدن کافی نیست: باید تمامی وجود در خنده متحد شود، چه درونی و چه بیرونی. آیا می‌دانی این چگونه بیان شود؟ آدم به معنای واقعی کلمه، از سر تا پا ابراز شادی می‌کند، به‌نحوی‌که غیرممکن است گفته شود کدام قسمت از جسم آدم دچار بیشترین تأثیر است. آنچه که معمولاً انجام می‌دهی خندیدن با دهان است، درحالی‌که عواطف روحی‌ات در کنترل نگه داشته می‌شوند؛ اما من از تو می‌خواهم که با همه چهره‌ات، با همه قلب خود و با همه نفس زندگی خود بخندی.»

خندیدن یک حس شادی واقعی به آدم می‌دهد. ما می‌توانیم حتی در دشوارترین لحظات زندگی هم بخندیم. چه کسی است که بتواند جلوی خندیدن ما را بگیرد؟

 

 

مری جو کریتز، استاد دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «بودن با نزدیکان و دوستانی که از معاشرت با آن‌ها لذت می‌بریم باعث ایجاد حس خوشحالی می‌شود.»

سپری کردن لحظات با دوستان و نزدیکان و حمایت احساسی آن‌ها، منجر به بالا رفتن حس تعلق و ارزشمند بودن می‌شود.

همچنین بودن با افراد مثبت موجب بالا رفتن سلامت روان نیز خواهد بود.

 

امید تنها چیزی است که هیچ‌کس توانایی ندارد آن را از ما بگیرد.

هرچه هم زندگی سخت شود، «امیدواری» باز هم یک موهبت ارزشمند است.

 

مقاله زیر را بخوانید و از امید، لذت ببرید: 👇چرا باید امید به آینده را فراموش نکنیم؟

 

 

تحقیقات دانشگاه میشیگان در «مجله تحقیقات خوشحالی» نشان می‌دهد که ورزش کردن یا هر چیزی که باعث تحرک شود –مانند راه رفتن، دوچرخه سواری یا والیبال- نه‌تنها برای تندرستی بسیار مفید هستند بلکه باعث سلامت روان هم می‌شود.

با انتخاب هر تحرکی که از آن لذت می‌برید و با اضافه کردن به روزمرگی‌های زندگی می‌توان میزان خوشحالی و شادی واقعی را بالا برد.

تصور عموم بر این است که ذهن و بدن از هم جدا هستند؛ اما هر تحرکی برای بدن رابطه‌ای مستقیم با ذهن دارد و باعث ترشح اندروفین (مسئول مبارزه با استرس)‌ و هورمون‌هایی می‌شود که احساس خوشحالی را در مغز بالا می‌برند.

 

 

احساس می‌کنید زندگی شما را دست انداخته یا با شما ناسازگار است؟

بسیار خب!  وقت بگذارید و در مورد زندگی و تمام اتفاقاتش بنویسید.

نوشتن بدون شک ذهن شما را آرام‌تر و خالی‌تر می‌کند و باعث کاهش استرس شما خواهد شد.

این بار اگر احساس خشتگی و کرختی کردید، کاغذ و قلمی بردارید و هرچه به ذهنتان می‌آید بنویسید. بدون فکر!

قرار نیست اثر ادبی خلق کنید. با این کار در واقع آشغال‌های فکرتان را دور می‌ریزید، بعد از آن احساس آرامش می‌کنید و برای افکار مثبت کمی فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

 

 

شاید به سخنرانی‌های انگیزشی اعتقاد نداشته باشید؛ اما حتماً امتحانش کنید. سعی کنید سخنرانی‌هایی گوش کنید که واقعاً به شما امید می‌دهد و کاربردی است. نه آن‌ها که امید واهی می‌دهند و از شما می‌خواهند به شدت رؤیایی فکر کنید.

این سخنرانی‌ها واقعاً به شما روحیه می‌دهند و به شما می‌آموزند که چطور از چیزهای کوچک زندگی لذت ببرید. با آموزش‌های این سخنرانی‌ها یاد می‌گیرید چگونه ظرفیت تغییر را داشته باشید و بدون توجه به شرایطی که در آن قرار دارید خوشحال باشید.

بسیار خب. ما برای شما لیستی از 10 سخنران فوق‌العاده انگیزشی دنیا در سال 2019 را آمده کرده‌ایم و راز آن را هم آقای بهرام پور به شما می‌گوید:👇

 

راز محبوبیت سخرنانان انگیزشی + معرفی ده سخنران محبوب انگیزشی دنیا در سال 2019

 

یک جمله هست که می‌گوید:

«انسان‌های شاد نیستند که شکرگزاری می‌کنند، انسان‌های شکرگزار هستند که شادی واقعی را تجربه می‌کنند.»

چگونه احساس شادی کنیم ؟

یکی از بهترین راه‌هایش این است: شکرگزاری کنید!

آدم‌ها نیازی بی‌پایان به زندگی برای چیزی بزرگ‌تر از خودشان را همیشه حس می‌کنند. وقت بگذارید و به این ایمان برسید که نیرویی بزرگ‌تر از خودتان زندگی شما را پیش می‌برد. قدردان او باشید. چطور امکان دارد باور داشته باشید در راستای اهداف والاتر زندگی می‌کنید و شادی را تجربه نکنید؟ مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد.

 

معرفی کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

 

 

 

همه ما خواهان خوشحالی هستیم، خوشحالی مثل راننده‌ای است که علاوه بر تلاش برای رسیدن به مقصد نهایی، تلاش می‌کند که از رانندگی و مسیر هم لذت ببرد.

برای رسیدن به مقصد، هیچ مانعی برای استراحت کوتاه و لذت بردن از طبیعت و نوشیدن چای نیست. هدف، رسیدن به خوشبختی و آرامش است، اما با ایجاد فرصت‌هایی برای لذت بردن از مسیر، رسیدن به آن هدف نهایی، خوشایندتر هم خواهد شد.

 

 

اگر می‌خواهید نیرویی قوی به دست بیاورید و زندگی شادتری داشته باشید، پیشنهاد ویژه ما این کارگاه فوق‌العاده است:👇

 

 

کلیک کنید تا اطلاعات کامل‌تری دریافت کنید👆

بر اساس رای 34 نفر از بازدیدکنندگان

85 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

سعید عباسی

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

تغذیه اصولی

تصمیم و هدف گذاری نوجوانان

هویت سازی جنسی در کودکان

آموزش راه اندازی سایت شخصی با وردپرس

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چطور احساس خوشحالی کنیم

 

خوشحالی وضعیتی است که بسیاری از افراد می خواهند به آن دست یابند. متأسفانه ، دانستن اینکه واقعاً چه چیزی ما را خوشحال می کند و چگونه می توانیم احساس خوشحالی کنیم ، آسان نیست.

این سؤال که ( چگونه می توانم احساس خوشحالی کنم ؟) بسیار رایج است. اگرچه دستیابی به آنچه می خواهید ممکن است شما را برای دوره های کوتاه مدت خوشحال نگه دارد ، اما منجر به خوشحالی پایدار نمی شود.

راز خوشحالی پایدار ، پیشرفت است. تا زمانی که در مسیر خود به سمت یک وضع بهتر باشید و رو به جلو حرکت کنید ، می توانید در طول مسیر نسبت به خود و راه خود احساس خوبی داشته باشید. اگرچه (پیشرفت) ، هسته ی مرکزی یک زندگی شاد است ، اما پنج اصل وجود دارد که به شما کمک می کند احساس شادی بیشتری در طول مسیر زندگی خود داشته باشید.

فهمیدن اینکه چگونه احساس خوشحالی کنید ، کار آسانی نیست. آیا تابه حال شده که احساس افسردگی کنید و احساس کنید چیزی از قلم افتاده است ؟ آیا فکر می کنید باید کار دیگری وجود داشته باشد که بتوانید انجام دهید؟ آیا مطمئن نیستید که چگونه می توانید احساس خوشحالی داشته باشید؟

اول از همه باید بدانید اگر به دنبال راه هایی برای خوشحال بودن هستید ، تنها نیستید!

تونی پس از بیرون انداخته شدن توسط مادر خشمگینش در شب کریسمس ، مفاهیم کتاب (۵ راه برای پیشرفت )را درک کرد. او هنوز در دبیرستان مشغول به تحصیل بود ، پولی نداشت و نمی توانست به خانه برگردد. در آن لحظه یک برنامه ی عملی در ذهن او متولد شد که او در طی زندگی اش  از آن استفاده کرد – طرحی که شما نیز می توانید از آن استفاده کنید تا بفهمید چگونه خوشحال تر شوید.

در اینجا ما پنج اصل را برای رشد و پیشرفت شما و نه فقط زنده ماندنتان ، توضیح خواهیم داد و نکات دیگری در مورد چگونه خوشحال بودن را به شما یاد می دهیم. شما یاد خواهید گرفت که چگونه احساس خوشحالی کنید ، همچنین متمرکزتر و با انرژی تر شوید ، زیرا همانطور که تونی می گوید ، در جایی که ما تمرکز می کنیم ، انرژی جریان می یابد. در حقیقت ، به احتمال زیاد خواهید فهمید که به همراه تلاش  شما برای تبدیل شدن به یک نسخه شاداب تر از خودتان ، تلاش هایتان در همه جنبه های زندگی تان جاری می شود و باعث می شود شما در کل خوشحال تر باشید. اگر پاسخ سؤال “چگونه می توانم خوشحال باشم؟” را از ما می پرسید ، باید این ۱۰ اصل را در زندگی خود بگنجانید.

دلیل: برای رسیدن به پاسخ سوال (چگونه می توانم خوشحال باشم؟) باید به جایی فکر کنیم که افکار ما به آن سمت هدایت می شوند. در مورد چه مواردی بیشتر فکر می کنید؟ برای به دست آوردن کنترل تمرکز خود ، باید ذهن خود را به درستی تغذیه کنید. آنچه ذهن شما را تغذیه می کند همان چیزی است که شما بدان تبدیل می شوید. بنابراین برای رسیدن به بهترین حالت ممکن خود ، باید مغذی ترین محتوای ممکن را به ذهن خود بدهید.

به بیان دیگر ، جیم رون بیان کرده است :  “هر روز ، باید در مقابل ذهن خود مانند یک نگهبان بایستید.” چرا؟ از آنجا که هرچه  ایده ها ، افکار و احساسات بیشتری را در آنجا نگه دارید ، به طور ناخودآگاه بیشتر شروع به پذیرش آنها خواهید کرد و سپس شما شروع به ایجاد معانی جدیدی می کنید که زندگی شما را فرا خواهد گرفت. اگر به دنبال این هستید که بیشتر احساس خوشحالی کنید ، ابتدا باید به درون خود نگاه کنید.

اگر ذهنتان را تغذیه نکنید ، فقط علفهای هرز در فضاهای خالی ذهنتان رشد خواهد کرد. منظور از علفهای هرز ، اطلاعاتی است که در دنیای امروز ،بدون هیچ گونه هماهنگی و دلیلی دائماً به سمت مغز ما هجوم می آورند و شامل رسانه های اجتماعی ، اخبار خشن و پچ پچ های مداوم مردم می شود که فضای ذهن ما را پر می کند اما هیچ کار مفیدی برای ما انجام نمی دهد. شما تصمیم گیرنده هستید و به شما بستگی دارد که به چه چیز هایی اجازه ی ورود به ذهنتان را دهید.

برنامه: چگونه می توانید افکار خود را روی چیزی مثبت متمرکز کنید؟ روزانه ۳۰ دقیقه وقت بگذارید و مطلبی اساسی بخوانید(بالا و پایین کردن صفحات و وبسایت های رسانه های اجتماعی حساب نمی شود.)

اگر میخواهید احساس خوشحالی کنید ، سعی کنید بیوگرافی افراد بزرگی را که به نتایج شگفت انگیز دست یافته اند و چالش های گسترده ای را متحمل شده اند را مطالعه کنید. این به شما کمک می کند که بینشی عمیق پیدا کنید. همچنین می توانید کتابهایی در مورد علم و تاریخ بخوانید زیرا آنها ذهن شما را به سمت تولید ایده سوق می دهند. درباره مفاهیم مورد علاقه خود مطالعه کنید. اهل مطالعه نیستید؟ کتاب های صوتی یا حتی پادکست ها را امتحان کنید تا با آنها به تغذیه مغزتان بپردازید. این امر به شما بی نهایت کمک می کند تا در مورد چگونگی احساس خوشحالی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دلیل: مهم نیست که چقدر ذهن خود را تغذیه کنید ، ایجاد یک تغییر واقعی در زندگی شما زمانی که بدنتان ناسالم باشد ، دشوار است. ذهن و بدن شما یک واحد هستند. آنچه اتفاق می افتد بر دیگری تأثیر می گذارد. اگر احساس خوب یا بد داشته باشید ، از نظر فیزیولوژی تغییر خواهید کرد. وقتی احساس می کنید از نظر جسمی قوی و قدرتمند هستید ، ذهن شما هم از آن پیروی می کند. به همین دلیل تغییر در نحوه عملکرد بدن شما می تواند ذهن و جهان بینی کلی شما را تغییر دهد.

برنامه: یک رژیم غذایی سالم و پایدار را انتخاب کنید. شما باید به بدن خود فشار کافی بیاورید و استحکام و استقامت خود را افزایش دهید. بسیاری از افراد از زندگی خود ناراضی اند چون احساس خوشحالی نمی کنند ولی دلیل این امر این است که رژیم غذایی آنها با مواد افزودنی و نگهدارنده ، شکر و سایر مواد منفی که بر انرژی و خلق و خوی آنها تأثیر می گذارد پر شده است.

دلیل: مدلها به ما الگوهایی می دهند که چگونگی بهتر بودن و همچنین احساس خوشحالی را به ما آموزش می دهند. حتی تونی مربیان و الگوهایی داشته که در این راه به او کمک کرده اند. هنگامی که ما به دنبال موفقیت و شادی هستیم ، بهتر است ببینیم دیگران چگونه به همان چیز دست یافته اند. همانطور که جیم رن اغلب می گفت ، “موفقیت سرنخ هایی دارد.” اگر کسی به طور مکرر موفق باشد ، نمی توانیم بگوییم که او فقط خوش شانس است . الگوی خود را خوب نگاه کنید ، ببینید که چگونه کار هایش را انجام می دهد ، از او الهام بگیرید و منتظر باشید تا نتایجی که او در زندگی گرفته برای شما نیز تکرار شود.

برنامه: کسی را پیدا کنید که بر موانع غلبه کرده و به آنچه هم اکنون آرزوی شماست قبلا رسیده است . یکی از مدل های اصلی در زندگی تونی برای تسلط بر پول هایش ، سر جان تمپلتون است. او با سرمایه یه صفر این کار را شروع کرد و تصمیم گرفت ۵۰٪ از هر دلاری را که بدست می آورد ، پس انداز کند. او این عمل را در دوران جوانی اش شروع کرد  و این کار خیلی زود به یک عادت ساده تبدیل شد.

وی همچنین به تونی نشان داد که بهترین زمان برای کسب درآمد – چه از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و چه در تجارت – در زمان بدبینی است. می توانید از این روش در ایجاد احساس شاد بودن نیز استفاده کنید. به کسی فکر کنید که او را تحسین می کنید و او به شدت خوشحال است. آنها چه ذهنیت یا عقایدی را دنبال می کنند که به آنها امکان خوشحالی می دهد؟

این ذهنیت (طرز فکر) مهم باعث موفقیت بیشتر شما خواهد شد

اصول اثبات شده برای ثروتمند تر شدن، سالم بودن و شاد بودن…

اصول اثبات شده برای ثروتمند تر شدن، سالم بودن و شاد بودن


استیو جابز و ۷ قانون موفقیت

آیا بهترین زندگی را دارید؟ ۲۰ سوالی که همین حالا باید از خود…

آیا بهترین زندگی را دارید؟ ۲۰ سوالی که همین حالا باید از خود…

دلیل: بسیاری از ما در اطراف افرادی قرار می گیریم که در سطح خوشحالی برابر با ما و یا کمتر از ما هستند ، تا حدودی این کار به این دلیل که باعث می شود ما احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم و تا حدی به این دلیل است که آنها چالشی را برای ما ایجاد نمی کنند. همانطور که تونی می گوید ،شما شبیه افرادی می شوید که با آنها وقت می گذرانید.

به این مثال ورزشی توجه کنید: اگر با کسی که از شما بهتر است بازی کنید ، به سرعت بازی شما بهبود خواهد یافت، اما اگر با کسی که در سطح شما و یا از شما ضعیف تر است ، بازی کنید ، هرگز چالشی حس نمی کنید و در نتیجه بدون چالش ، پیشرفت نخواهید کرد. اگر به طور مداوم کنار افرادی باشید که منفی نگر هستند و تنها به نکات منفی زندگی نگاه می کنند ، احتمالاً شما هم همینطور خواهید شد. تصمیم بگیرید که در عوض خود را با کسانی که بسیار از زندگی خود راضی هستند، احاطه کنید و ببینید چقدر  خوشحال بودن، راحت تر می شود.

برنامه: خوشحال بودن به داشتن یک زندگی پرتحرک منجر می شود و شما باید خود را با کسانی که از این ایده حمایت می کنند احاطه کنید. اگر خود را در آن موقعیت قرار دهید ، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. اگر می خواهید بدانید که چگونه احساس خوشحالی کنید ، وقت خود را با کسانی بگذرانید که احساسات مشابه با شما داشته باشند یا کسانی که بتوانند چیز های جدیدی را به شما یاد دهند. داشتن چندین مدل دوست به معنای این است که شما می توانید چندین دهه پردازش را در یک هفته انجام دهید. بله ، اقامت در محیطی که در آن به اندازه کافی احساس خوب بودن نکنید می تواند سخت باشد ، اما به این کار ادامه دهید. این کار در دراز مدت تاثیر مثبت خواهد داشت .

شما همچنین باید روی توانایی خود در برقراری ارتباطات جدید و معنی دار کار کنید. هرچه افراد بیشتری با شما ارتباط برقرار کنند ، احتمال پیدا کردن احساس خوشحالی در زندگی شما بیشتر خواهد شد.

دلیل: بخشش حال روحی شما را به روشی مثبت تغییر می دهد. در حقیقت ، تونی می گوید که بخشیدن بدون انتظار دریافت چیزی در ازای آن و فقط تلاش برای اینکه در زندگی هر کسی که ملاقاتش می کنید یک برکت باشید، به شما انرژی می دهد تا چهار کار قبلی را انجام دهید و در نهایت منجر به احساس خوشحالی در شما می شود.

برنامه: مهم نیست چقدر شرایطتان بد به نظر برسد ، کسی را پیدا کنید که از شما شرایطش بدتر باشد و به آنها کمک کنید. می توانید به آنها غذا بدهید ، با آنها مکالمه کنید یا به آنها در حل یک مشکل کمک کنید. چه مشکل آنها بزرگ و چه کوچک باشد ، چیزی را به دیگران ببخشید و انتظار بازگشت نداشته باشید. به یاد داشته باشید: راز زندگی ، بخشش است. وقتی به خاطر آنچه که دارید سپاسگزار باشید و همیشه به دنبال بهبود بخشیدن به زندگی دیگران باشید ، واقعاً راز شاد زیستن را کشف کرده اید.

دلیل: زندگی در نزدیکی فضای سبز و قرار گرفتن در معرض هوای تازه ، با طرز فکر بهتر و احساس خوشحالی همراه است. نور خورشید باعث تولید ویتامین D می شود که برای مبارزه با افسردگی بسیار مهم است و طبیعت حس کنجکاوی و تعجب را در شما بر می انگیزد.

برنامه: زمانی را برنامه ریزی کنید که در بیرون از منزل بگذرانید. شما باید برای پردازش افکار و ارتباط مجدد با خودتان در کنار خانواده و دوستان خود از طبیعت لذت ببرید. قرار گرفتن در معرض هوای تازه ، چمن سبز و صدای آب جاری مسیری مطمئن برای ایجاد احساس خوشحالی است.

دلیل: همه ما می دانیم که لبخند زدن در هنگام خستگی دشوار است. احساس خوشحالی وقتی که به اندازه ی کافی استراحت کرده اید بیشتر به سراغ شما می آید و می توانید  در آن صورت روز خود را با خوش بینی و انرژی بیشتری شروع کنید .

چطور احساس خوشحالی کنیم

برنامه: اگر اختلال خواب  دارید و یا هفت تا هشت ساعت در طول شب را نمی خوابید ، باید تغییراتی در برنامه ی خود ایجاد کنید.

روتین سالمی را در طول روز انجام دهید تا در هنگام شب خسته باشید و مغز و بدن شما برای خواب آماده باشد.

دلیل: موسیقی سیستم پاداش مغز را فعال می کند. این موضوع توضیح می دهد که چرا ما به محض اینکه یکی از آهنگهای مورد علاقه مان شروع می شود ، احساس خوشحالی می کنیم. موسیقی می تواند به عنوان یک دارو و تقویت کننده خلق و خو عمل کند.

برنامه: هدفون خود را بگذارید و یک لیست از آهنگ های شاد خود را پخش کنید. این کار را می توانید حین کار های روزمره تان انجام دهید ، به طور مثال حین صرف شام یا هر زمانی که به تقویت روحیه نیاز دارید.

که تجربیات و اتفاقات بد را فراموش کنید !

دلیل: یکی از دلایلی که بسیاری از افراد با عدم داشتن احساس خوشحالی دست و پنجه نرم می کنند این است که توانایی رها کردن گذشته را ندارند. آنها نمی توانند تجربیات سخت گذشته را فراموش کنند یا نمی توانند به آنها فکر نکنند، ادامه دادن به منفی نگری منجر به نارضایتی از زندگی می شود.

برنامه: تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی خود را بگذرانید و الگوهای عاطفی را که مانع فراموش کردن اتفاقات نا خوشایند می شود را شناسایی کنید. سپس می توانید عادتهای خود را بررسی کرده و تغییر دهید تا از گذشته دردناک خود رها شوید و زندگی جدیدی را شروع کنید تا احساس خوشحالی  کنید .

دلیل: کسانی که مرتباً بدون مراقبت از خود و بدون توجه به نیازهای خود ،کار های دیگران را انجام می دهند ، غالباً به این فکر می افتند که چگونه می توانند احساس خوشحالی کنند. تمرین روزانه مراقبت از خود مهمترین چیز برای احساس خوشحالی است زیرا ما نمی توانیم زندگی کاملی داشته باشیم مگر اینکه با خودمان به خوبی رفتار کنیم.

برنامه: هر روز مدتی را برای کارهایی که دوست دارید در نظر بگیرید. این زمان می تواند به اندازه ی نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه مورد علاقه تان یا ۳۰ دقیقه چرت زدن قبل از قرار ملاقات با دوستانتان باشد. سپس ، فعالیتهای خودمراقبتی بزرگتر مانند ماساژ یا مسافرت را بصورت هفتگی یا ماهانه برنامه ریزی کنید. وقتی فرآیند مراقبت از خود را آغاز می کنید ، بیشتر احساس خوشحالی می کنید و همچنین حس می کنید توانایی بیشتری برای کمک به دیگران دارید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ اصل طلایی که باید در مورد قانون باور بدانید

 

مطلب قبلی

فراموش کردن گذشته | چگونه می توانیم گذشته را فراموش کنیم ؟

مطلب بعدی

بخشش واقعی چیست | چرا باید به بخشش اهمیت دهیم

12 عادت آخرهفته افراد موفق

12 اصلاحیه‌ی کوچک که باعث ایجاد تفاوت میان موفقیت و شکست در هر جنبه از زندگیتان…

11 نقل‌ قول انگیزه‌بخش برای موفقیت

11 راه ساده برای ایجاد عادت­‌هایی که موفقیت را تضمین می­کنند

10 روشی که افراد موفق توسط آنها تصمیمات هوشمندانه ای می…

9 کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند

8 موردی که افراد موفق هرگز وقت خود را برای انجام دادن آن‌ها…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

خوشبختی برای هر کسی متفاوت است. برای شما، شاید کنار آمدن با کسی که هستید، داشتن تعدادی دوست که شما را بدون قید و شرط قبول کنند، یا آزادی برای دنبال کردن عمیق ترین آرزوها منجر به خوشحالی می شود. صرف نظر از درجه خوشبختی، زندگی شادتر، رضایت بخش تر خواهد بود. اضافه کردن چند ترفند به عادت های معمول شما کمک کننده خواهد بود.

عادت مهم است. اگر تاکنون سعی کرده اید عادت بدی را ترک کنید، به خوبی می دانید چه کار سختی است. به همین صورت عادت های خوب نیز عمیقا غیر قابل ترک هستند. چرا عادت های مثبت را بخشی از روال کارخود قرار نمی دهید؟فقط به خاطر داشته باشید که نسخه خوشبختی هر کس و مسیر برای رسیدن به آن کمی متفاوت است.اگر برخی از این عادات باعث ایجاد استرس اضافی شوند یا با شیوه زندگی شما هماهنگ نیستند آنها را رها کنید. با کمی وقت و تمرین، شما متوجه خواهید شد که کدام یک برای شما اثر گذار بوده و کدامیک تأثیری ندارد.

وقتی خوشحال می شوید لبخند می زنید اما این در واقع یک مسیر دو طرفه است.ما لبخند می زنیم چون خوشحال هستیم و لبخند باعث می شود مغز دوپامین ( اسيد آمينه شادي آور ) آزاد کند، که ما را خوشحال می کند.این بدان معنا نیست که شما باید همیشه باید یک لبخند جعلی بر روی صورت داشته باشید. اما دفعه بعد شما که احساس بی انرژی بودن کردید یک لبخند را امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. یا هر روز صبح با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع کنید.

ورزش فقط برای بدن شما نیست. ورزش منظم می تواند به کاهش استرس، احساس اضطراب و علائم افسردگی کمک کند، در حالی که باعث افزایش اعتماد به نفس و شادی می شود.حتی یک مقدار فعالیت بدنی نیز می تواند تفاوتی در روند زندگی شما ایجاد کند. این تمرین ها را در نظر بگیرید:

چطور احساس خوشحالی کنیم

صرف نظر از اینکه جامعه مدرن ما را به سوی خواب کمتری هدایت می کند، می دانیم که خواب کافی برای سلامت خوب، عملکرد مغز و رفاه عاطفی حیاتی است.اکثر بزرگسالان هر شب نیاز به حدودا 7 یا 8 ساعت خواب دارند.

شما می دانید که انتخاب غذا بر سلامت جسمی شما تأثیر می گذارد. اما برخی از غذاها نیز می توانند روی حالت ذهنی شما تأثیر بگذارند.مثلا:کربوهیدرات هورمون آزاد “سروتونین” را آزاد میکند. فقط کربوهیدراتهای ساده ( غذاهای پر از قند و نشاسته ) را تا حد امکان حذف کنید، زیرا انرژی کمی به شما می دهند. کربوهیدرات های پیچیده مانند سبزیجات، لوبیا و حبوبات بهتر هستند.گوشت، مرغ، حبوبات و لبنیات دارای پروتئین بالایی هستند. این غذاها دوپامین تولید می کنند که باعث افزایش انرژی و تمرکز می شوند.غذاهای فرآوری شده حال شما را بد می کنند. بنابراین در انتخاب غذا دقت کنید.

سپاسگذاری به سادگی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر  نشان داد که تمرین قدردانی می تواند تأثیر قابل توجهی بر احساسات امید و شادی داشته باشد.هر روز با تأیید چیزی که از آن سپاس گزارید روز خود را شروع کنید. شما می توانید این کار را در حالی که دندان هایتان را مسواک می زنید و یا بعد از زنگ هشدار صبحگاهی انجام دهید.همانطور که روز خود ادامه می دهید، سعی کنید چشم خود را برای چیزهای دلپذیر در زندگی باز نگه دارید. این چیزها می توانند مانند یادآوری فرد مورد علاقه شما باشد. اما همچنین می توانند چیزهای کوچکی مانند پیشنهاد یک فنجان قهوه از طرف یک همکار یا دعوت یک همسایه برای دیدن شما باشد. شاید حتی گرمای خورشید روی پوست شما باشد.با کمی تمرین، شما حتی ممکن است از تمام چیزهای مثبت در اطراف خود آگاه شوید.

تحقیقات نشان می دهد که انجام اعمال مهربانی می تواند به شما کمک کند احساس رضایت بیشتری داشته باشید. تعریف صادقانه نه تنها یک راه سریع و آسان برای شاد کردن روز کسی خواهد بود، بلکه شادکامی و حال خوش شما را نیز تقویت می کند.

اگر شما تنش دارید، شانه هایتان درد میکند به طور غریزی با نفس عمیق کشیدن کمی حس راحتی خواهید کرد. با توجه به مجله سلامت هاروارد، تمرینات تنفسی عمیق می تواند به کاهش استرس کمک کند.

نگرش مثبت معمولا یک چیز خوب است، اما اتفاق بد برای همه رخ می دهد. این فقط بخشی از زندگی است. اگر شما برخی از اخبار بد دریافت کرده ، اشتباهی انجام داده اید یا تنها حس بدی دارید سعی نکنید وانمود کنید که خوشحال هستید. تشخیص احساس ناراحتی، آگاهی از یک لحظه است. سپس، تمرکز خود را بر روی آنچه که احساس می کنید و آنچه که ممکن است برای بهبودی کمک کننده باشد، تغییر دهید.

نوشتن یک راه خوب برای سازماندهی افکار شما، تحلیل احساسات شما و تنظیم برنامه است. نیاز نیست شما یک نابغه ادبی باشید یا حجم زیادی کلمات برای نوشتن استفاده کنید. قبل از رفتن به رختخواب، می توانید این کار ساده را انجام دهید. اگر نوشتن موارد خاصی باعث عصبانیت شما می شود، می توانید آن را به آخر کار موکول کنید.

زندگی پر از عوامل استرس زا است، و غیر ممکن است که از همه آنها اجتناب شود. البته نیازی هم نیست. کلی روانشناس استنفورد می گوید که استرس همیشه مضر نیست و ما حتی می توانیم نگرش هایمان را نسبت به استرس تغییر دهیم.هیچ دلیلی برای فکر کردن در مورد همه چیز وجود ندارد. به جای اینکه اجازه دهید خودتان غرق شوید، سعی کنید با استرس روبرو شوید. این ممکن است به معنای شروع گفتگو ناراحت کننده یا انجام دادن برخی کارهای اضافی باشد، اما هر چه زودتر با آن مقابله کنید.

انسانها موجودات اجتماعی هستند و داشتن دوستان نزدیک می تواند ما را خوشحال کند. سعی در حفظ روابط معنی دار با دوستان حتی اگر فقط یک یا دو نفر هستند، داشته باشید.سعی کنید در یک گروه داوطلب محلی یا در کلاس درس شرکت کنید. هر دو می توانند به شما در برقراری ارتباط با افراد مناسب با روحیه شما کمک کنند.

سعی کنید در پایان هر هفته بنشینید و یک لیست اولویت بندی شده برای هفته بعدی ایجاد کنید. حتی اگر شما به برنامه نپردازید، این کار باعث می شود شما از تمام کارهای عقب افتاده خود آگاه شوید. شما می توانید یک برنامه ریز فانتزی دریافت کنید، اما حتی یک یادداشت بر روی کامپیوتر شما و یا قطعه کاغذ چک نویس در جیب شما می تواند اثرگذار باشد.

تمام ابزارهای الکتریکی خود را حداقل به مدت یک ساعت در هفته خاموش کنید. با تجربه این کار از تفاوت ایجاد شده شگفت زده می شوید. در این مواقع به خواندن و پیاده روی به پردازید.

با توجه به یک مطالعه 2016، صرف 30 دقیقه یا بیشتر در هفته در فضاهای سبز می تواند به کاهش فشار خون و افسردگی کمک کند.فضای سبز شما می تواند هر جایی از پارک محله شما گرفته، تا حیاط خلوت و یا جایی از طبیعت که بتوان از هوای تازه استفاده کرد باشد.

بسیاری از روش های مدیتیشن وجود دارد. آنها می توانند جنبش، تمرکز، معنویت یا ترکیبی از هر سه را شامل شوند.مراقبه لازم نیست بسیار پیچیده باشد. می تواند نشستن آرام به مدت 5 دقیقه نیز جز مدیتیشن محسوب شود. حتی تمرینات تنفس عمیق که قبلا ذکر شد می تواند به عنوان یک نوع مدیتیشن مفید باشد.

شاید این کار را در هفته با یک حمام طولانی و گرم انجام دهید. یا به دنبال یک رژیم مراقبتی از پوست خود باشید. هر چه باشد، برای خود وقت بگذارید.

ورود / عضویت

احساس شادی درونی چیست؟ چگونه می توان به شادی درونی برسیم؟ عوامل شادی و خوشحالی در زندگی چه چیزهایی هستند؟ در زندگی امروزی کمتر کسی شادمان است. بیشتر افراد تحت فشارها و تنش های روزانه شادی و خوشحالی زیادی را تجربه نمی کنند. اما واقعاً چگونه می توانیم برای خودمان احساس شادی درونی ایجاد کنیم؟ احساس شادی چیست؟ با بیست درصدی ها همراه باشید تا این سوالات مهم را به صورت علمی و ثابت شده بررسی کنیم. راهکارهایی که می تواند مسیر زندگی شما را متحول کند.

آیا می دانید افراد موفق و شاد چگونه رفتار می کنند؟ افراد موفق و شاد این گونه رفتار می کنند!

آیا شادی یعنی ثروتمند بودن. آیا شادی به معنی داشتن روابط خیلی بهتر است. تحقیقات نشان داده افرادی که سلامت روان متعادل تر و بهتری دارند بیشتر شادی را تجربه می کنند. برخی افراد فکر می کنند خوشحالی باید به صورت کاذب ایجاد شود و به اوج خود برسد. جالب است بدانید شادی که از درون نیایید و به صورت موقتی ایجاد شود فوراً هم تمام می شود و بسیار گذرا است. پس بهتر است بیشتر به دنبال شادی درونی باشید و نه بیرونی؟ به بیان ساده تر توانایی خود را برای احساس شادی درونی بالاتر ببرید تا شادی و خوشحالی را به صورت دائمی و با لذت همیشگی تجربه کنید.

قبول دارم که اگر زندگی شما در شرایط سخت باشد احساس شادی و خوشحالی واقعاً سخت تر می شود! اما باید در نظر گرفت که غم و ناراحتی هم شرایط را عوض نمی کند باید از زندگی لذت برد. تنها چیزی که بر نمی گردد زمان است. باید به این نکته دقت کرد هر چیزی گذراست چه شادی و چه غم! هر چه درآمد بیشتر داشته باشید توقعات بیشتر هم شکل می گیرد و دوباره سر جای اول هستید. انسانها در هر موقعیت و در هر زمانی توقعات خودشان را تغییر می دهند. اگر خواسته و شادی آنها به داشتن یک خانه لوکس محدود شود در صورت داشتن آن فقط چند وقتی شاد خواهند بود و بلافاصله درخواست ها و توقعات جدیدی در ذهن شان شکل می گیرد و جایگزین خواسته های قبل می شود که احساس شادی درونی را موقتی می کند.

چطور احساس خوشحالی کنیم

تمام شادی ها موقتی هستند. تنها چیزی که اهمیت دارد شاد ماندن و حفظ احساس شادی درونی است که تلاش زیاد می خواهد.

بر اساس آمار محققان شادی را در واقع جمع دو احساس درونی در انسانها دانسته اند.

هر دوی این احساسات بر روی شاد بودن انسانها اثر می گذارد. شاید در طول دوران زندگی رفتار و حتی اخلاق شما عوض شود. حتی ممکن است زندگی تان هم دچار تغییرات زیادی شود. اما می توانید در مورد شادی با تلاش خود مانع این تغییر شوید و سلامت روان خود را ثابت نگه دارید.

این شما هستید که کیفیت و میزان احساس شادی درونی خود را تعیین می کنید. شما می توانید عادت های خوب و طولانی مدت در زندگی ایجاد کنید که شادی را روزانه و دائمی تجربه کنید.

اما چه رازهای مهمی برای احساس شادی درونی و خوشبختی وجود دارد؟

تمام انسانهای شاد شخصیت های مشترکی دارند که آنها را در این زمینه کمک می کند.

اگر شما هر روز خاطرات بد گذشته را به یاد آورید راهی برای خوشحالی و شادی باز نمی گذارید. افراد شاد به خاطرات بد گذشته نمی چسبند. آنها می دانند گذشته، تمام شده و دیگر هیچ کاری نمی توان کرد. پس چرا حال و آینده خود را به خاطر گذشته تباه کنند. افراد شاد بیشتر وقت و انرژی خود را برای حال و آینده صرف می کنند.

اگر شما آزادی عمل داشته باشید و در انتخاب های خود به صورت آزادانه تصمیم بگیرید ناخودآگاه حس شادی در شما بیشتر خواهد بود. آزادی نیازمند جسارت و شجاعت است. افرادی با این ویژگی حس مسئولیت پذیری بالایی دارند و متعهد به وظایف خود هستند. وقتی کاری خوب پیش نمی رود دیگران را مقصر نمی دانند و مسئولیت کارهای خود را می پذیرند چون می دانند خودشان قدرت آزادی و اختیار داشته اند و نتیجه هر چه باشد انتخاب خودشان است.

شادی واقعی زندگی از روابط و تعاملات موثری است که می سازیم. جایی که هم دوست داشته باشیم و هم دوستمان داشته باشند این زمانی اتفاق می افتد که روابط موثری شکل گرفته باشد در این صورت شما می توانید شاد و خوشحال بمانید.

شکی نیست که علاقه شما را بیشتر به سمت شادی هدایت می کند. اگر شما بیشتر به دیگران محبت کنید یعنی خودتان را بیشتر در معرض محبت دیگران قرار دهید ناخودآگاه بیشتر شاد می شوید.

برای رضایت مردم زندگی نکنید. زیرا شادی خود را خراب می کنید. هر آنچه هستید را بپذیرید و برای خودتان زندگی کنید تا خوشحالی را احساس کنید.

احساس شادی درونی وقتی ظاهر می شود که شما تمام وقت برای اهداف خود تلاش کنید. پس ابتدا باید هدفی برای زندگی خود تعیین کنید و با صداقت و پشتکار پیگیر اهداف تان باشید. در این صورت تاخودآگاه یک حس رضایت و شادی درونی در شما شکل می گیرید.

شاید برای شما هم پیش آمده که نسبت به چیزهای نداشته خود غصه و افسوس بخورید. اما باید یادآوری کنم همه انسانها داشته های خود را فراموش می کنند و نداشته های خود را بر می شمارند. اگر این عادت را در خود نهادینه کنید که داشته های خود را بشمارید و به خاطر آنها سپاسگزاری کنید دیگر احساس نگرانی و افسوس نخواهید داشت.حتی می توانید لیستی از این داشته ها تهیه کنید و هر روز چیزهای جدیدتر و بیشتر اضافه کنید. طولی نمی کشد که خواهید دید چیزهای زیادی دارید که به شما احساس شادی و خوشبختی می دهد.

خوش بینی و مثبت اندیشی یکی دیگر از روش های شادی است. ذهن به تنهایی می تواند تاثیر زیادی بر روی شادی شما داشته باشد. زیرا تنها ذهن است که احساس خوشبختی و یا بدبختی را درک می کند. انسانهای موفق و شاد آگاه هستند که کنترل ذهن به راحتی می تواند زندگی شان را متعادل نگه دارد. از این رو افکار منفی را از خود دور می کنند و با مثبت اندیشی راه خود را ادامه می دهند. آرامش افکار به راحتی می تواند بر روی جسم و سلامت روان تاثیر بگذارد.

اگر خلاقیت داشته باشید می توانید در کارها بیشتر پیشرفت کنید و ناخودآگاه احساس شادی و خوشحالی بیشتری خواهید داشت. زیرا می دانید موفقیت های جدیدتان حاصل خلاقیت است علاوه بر این اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا می کنید. اما چگونه خلاق باشیم؟چرا باید خلاق باشیم؟

بیشتر افراد در دنیایی خارج از دنیای خودشان به دنبال شادی هستند. آنها فکر می کنند برای خوشحالی و شادی باید هزینه کرد و یا درآمد بالایی داشت. این در حالی است که افراد موفق و شاد یاد گرفته اند با آنچه دارند شاد باشند و مهارت رضایت از حال را یاد گرفته اند و به دنبال شادی های پر هزینه و یا خاص نیستند.

علم ثابت کرده بیشتر افراد که تمایل به شادی و خوشحالی دارند اغلب تغییر می کنند. همین که چیز تازه ای را یاد می گیرید تاخودآگاه شاد می شوید. همین که به مرتبه و مقام بالاتر در زندگی می رسید احساس شادی درونی شما را فرا می گیرد. پس سعی کنید در زندگی تان تغییراتی به وجود آورید چه ظاهری و چه درونی؟

اگر شما استعدادهای خود را بشناسید و در این زمینه تلاش کنید قطعاً شادتر خواهید بود. باید از استعداد های خود به نحو احسن و کامل استفاده کنید تا شوق و اشتباق در شما دوچندان شود.

گاهی مسائل کوچک و کم اهمیت شادی شما را خراب می کند این شما هستید که تصمیم می گیرید چه چیزهایی برایتان غم و چه چیزهایی شادی به همراه آورد.پس سعی کنید مسائل کم اهمیت و بی ارزش را مهم ندانید و شادی درونی خود را با آنها خراب نکنید. به بیان ساده تر سخت نگیرید.

استرس یکی از مخرب ترین عوامل احساس شادی درونی است. زمانی که استرس دارید ذهن تان کاملاً درگیر است و وقتی برای خوشحالی باقی نمی ماند. بلند پروازی های زیاد را کنار بگذارید تا با آرامش و شادی بیشتر زندگی خود را ادامه دهید. زیاده روی اشکالی ندارد اما حریص مندی بیش از اندازه زندگی را به کامتان تلخ می کند.

اگر در رضایت و شادی دیگران سهیم باشید بیشک خودتان نیز شاد و خوشحال خواهید بود. شادی و خوشحالی از راه خودخواهی امکان پذیر نیست. در عوض با بخشش و شاد کردن دیگران زندگی خودمان نیز شاد خواهد بود.

اگر به دنبال شادی دیگران هستید باید تمرین همدلی داشته باشید. باید بتوانید دیگران را با دلسوزی و همدلی کمک کنید و با افکار مثبت آنها را یاری رسانید. این کار از خودپرستی شما می کاهد و درهای شادی را به دریچه های زندگی تان باز می کند.

شاید باورش کمی سخت باشد اما شخصیت، اساس خوشحالی است و خوشحالی ضامن شخصیت. اگر شما به قول و وعده های خود عمل کنید شخصیت و اراده بیشتری پیدا می کنید علاوه بر این اعتماد دیگران به شما بیشتر خواهد بود و نتیجه آخر خوشحالی بیشتر است. زمانی که به موقع سر وعده می روید. زمانی که تصمیم می گیرید برای همیشه سیگار را کنار بگذارید. همان زمانی است که احساس لذت را تجربه می کنید.

ورزش یک راه عالی برای شادی و غلبه بر افسردگی است. تحقیقات نشان داده ورزش علاوه بر سلامت جسم می تواند سلامت روان را نیز تضمین کند و باعث احساس خوشحالی درونی در افراد گردد.

گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود می تواند در به وجود آمدن احساس آرامش و شادی نقش داشته باشد. گوش دادن به موسیقی های مثبت، احساس شادی و آرامش در لحظه را بیشتر به وجود آورد. حتی دانشمندان پیشنهاد می کنند لیستی از آهنگ های شاد و مورد علاقه خود (آهنگ های مثبت) تهیه کنید و در زمان هایی که احساسات و افکار منفی شما را آزرده می کنند این لیست را بر خود پخش کنید.

علم ثابت کرده استراحت و خواب کافی تاثیر زیادی بر روی خلق و خو می گذارد از این مدیریت خواب و داشتن استراحت کافی می تواند علاوه بر شادی بر بازدهی و بهره وری فرد نیز تاثیر بگذارد. دانشمندان برای افرادی که استراحت کافی ندارند اضافه کردن 60 تا 90 دقیقه خواب کافی و مفید در شب را لازم می دانند تا افراد بتوانند در روز با سلامت جسمی و روانی بیشتری به کارهای خود بپردازند و شاد باشند.

این شما هستید که شادی را برای خودتان می سازید! این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه افکار خود را مدیریت کنید! این شما هستید که می توانید شادی هایتان را با چیزهای کوچک خراب نکنید! این شما هستید که حتی در مصیبت های بزرگی مانند سیل، زلزله، انبوهی از وام و قرض و… می توانید با روحیه مقاوم به مشکلات لبخند بزنید و به جای غصه و شکایت آنها را عزم راسخ پشت سر بگذارید. پس لطفاً بیشتر خودتان را شاد نگه دارید و برای حفظ احساس شادی درونی تان تلاش کنید.

‘ ‘ ‘

سلام ، امیر محمدی هستم یک بیست درصدی … نمایش تمام پست های امیر محمدی →

واقعا عالی بود. من یک کارگر هستم که در باربری تهران کار میکنم. از صبح تا شب فقط اسباب کشی و حمل بار برای خانه های مردم. این مطلب خیلی جالب بود.

سلام جناب استاد شفیعی عزیز مطالب بسیارعالی و کاربردی بود به امید موفقیت شما درتمام مراحل زندگی🌹

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام و نام خانوادگی *

چطور احساس خوشحالی کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

رمز عبور یکبار مصرف *

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

خوشحالی دو نوع است نوع اول پرسروصدا و بیرونی ، نوع دوم درونی اما بی سروصدا

 

خوشحالی دو نوع است. نوع اول پرسروصدا و بیرونی است. نوع دوم درونی اما بی سروصدا است. خوشحالی نوع اول یعنی خوشحالی بیرونی، چندان دوام ندارد و همواره وابسته به چیزهایی ست که خارج از کنترل شما است. اگر در پی یافتن این نوع خوشحالی باشید به فردی تبدیل خواهید شد که فاقد اعتماد به نفس و خودباوری است. فردی که شبیه کاه در باد شناور است. اما نوع دوم خوشحالی، یعنی خوشحالی درونی، بسیار عمیق و همیشگی است و هیچ چیز و هیچ فردی روی آن کنترل ندارد.

چطور احساس خوشحالی کنیم

 

خوشحالی و شوروشوق، اگر در عمیق‌ترین لایه‌های شخصیت انسان خانه داشته باشد، نیروی بسیار بزرگی برای رسیدن به آینده دلخواه به فرد می‌دهد. کسانی که فاقد خودباوری و اعتماد به نفس هستند، فاقد خوشحالی درونی نیز هستند. آنها شاید به ظاهر شور و شوقی از خود نشان دهند و آدمهای پرشر وشوری باشند اما آن خوشحالی که از عمق وجود انسان سرچشمه بگیرد، محصول داشتن خودباوری و اعتماد به نفس است.

 

بهترین راههای رسیدن به خوشحالی عمیق چیست؟

 

یک ) خوشحال کردن دیگران بهترین راه رسیدن به خوشحالی عمیق است

کمک کردن بی چشم‌ داشت به سایر افرد، یکی از راههایی است که انسان را به خودباوری و اعتماد به نفس می‌رساند و همانطور که گفته شد، خودباوری باعث ایجاد خوشحالی عمیق در انسان می‌شود.

 

یکی از مزایای‌ خوشحالی عمیق این است که وابسته به شرایط بیرونی نیست. شخصی که به خودباوری و اعتماد به نفس رسیده‌است منتظر تایید دیگران برای خوشحال بودن نیست و یا از عدم تایید دیگران، خوشحالی اش را از دست نمی‌دهد.

 

برمی‌گردیم به این نکته که بهترین راه خوشحال شدن، خوشحال کردن دیگران است. اینکه بتوانیم شخص دیگری را در پیش‌برد اهدافش کمک کنیم، اینکه تاثیر مثبتی بر دیگران داشته باشیم، اینکه گره‌ای از مشکل کسی بگشاییم و کارهای نیکویی از این دست، باعث ایجاد خوشحالی عمیق و دورنی در ما ایجاد می‌شود. هر چقدر در خفا دیگران را خوشحال کنیم قدرت خودباوری‌مان بیشتر می‌شود و میزان اعتماد به نفس‌مان بالاتر می‌رود. اگر جار بزنیم و دیگران را خبردار کنیم که آهای من فلان کار خوب را انجام داده‌ام در واقع هنوز هم منتظر تایید دیگران هستیم وخوشحالی‌مان وابسته به دیگران خواهد بود که البته خوشحالی عمیقی نیست و با اندک نسیمی‌، پراکنده خواهد شد.

 

این یک قانون است که خوشحال کردن دیگران اگر ۱۰ در صد باشد ۹۰ درصدش به خودمان برمی‌گردد. بنابراین خوشحال کردن دیگران بزرگترین راه برای خوشحال کردن خودمان است. آنهم به صورت عمیق، پایدار و همیشگی.

 

دو) انجام هر کاری به بهترین نحو

دومین عاملی که باعث ایجاد حس خوشحالی عمیق در ما می‌شود به سرانجام رساندن کارها آنهم به بهترین نحو موجود است. فرقی ندارد در چه زمینه‌ای مشغول به فعالیت هستید، اگر بهترین کار خود را ارائه دهید به خوشحالی عمیق و درونی می‌رسید. در تمرین‌های ورزشی، در هنگام درس خواندن، در هنگام انجام یک پروژه، موقعی که سرکار هستید و خلاصه هر کاری را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانید آنگاه آثار رضایت عمیق درونی را حس خواهید کرد.

 

هر کاری را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیدآثار رضایت عمیق درونی را حس خواهید کرد

 

سه ) ماهرتر شدن

سومین عاملی که باعث خوشحالی عمیق‌ می‌شود، افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های خودتان است. هر چقدر در زمینه‌ای که در آن کار می‌کنید مهارت بیشتری داشته باشید، احساس خوشنودی بیشتری از خود دارید. اگر نیاز است زبان جدید یاد بگیرید یا اگر نیاز است در یک فن و حرفه‌ی جدید آموزش ببینید یا ماهرتر شوید، اگر نیاز است مهارت‌هایی همچون مدیریت و سازمان‌دهی و یا بازاریابی موثر را یاد بگیرید، این کار را انجام دهید و خلاصه سعی کنید در هر زمینه‌ای که نیاز دارید، ماهرتر شوید. البته نه برای اینکه از نظر دیگران آدم قوی و سرشناسی شوید یا اینکه فقط به خاطر پول اینکار را انجام دهید بلکه به منظور رسیدن به نیرویی عمیق‌ و قوی به نام احساس خوشبختی درونی. (بیشتر بخوانید: راه رسیدن به خوشبختی )

 

ماهرتر که می‌شوید پخته‌تر می‌شوید. پخته‌تر که شدید از خامی‌ بیرون می‌آیید و از درون احساس قدرت و رضایت خواهید داشت.

 

چهار ) آماده شدن گام به گام 

چهارمین روش برای رسیدن به خوشحالی عمیق‌، این است که همواره خودتان را آماده‌ی رسیدن به مرحله‌ی بعدی کنید. مثلا اگر الان در ترم یک زبان هستید به گونه‌ای رفتار کنید که در حال آماده شدن برای رفتن به ترم دو هستید و سپس به ترم سه و الی آخر. همواره در حال آماده‌سازی خودتان برای رشد و ترقی باشید.

 

شانس‌ها به سراغ کسانی می‌روند که از قبل آماده شده باشند. اگر آماده نباشید فرصتها می‌آیند و می‌روند، آب از آب تکان نمی‌خورد.

 

اینکه مرحله به مرحله خودتان را آماده کنید بهتر است تا اینکه یک چشم انداز دور و غیرقابل دسترس را جلوی خود بگذارید و بخواهید به صورت جهشی به آینده بروید، چرا که غیرممکن است. بهتر است خودتان را برای پذیرش این واقعیت آماده کنید که رسیدن به هر مرحله‌ای فقط از طریق طی مرحله‌ی قبلی امکان پذیر است و راه میان‌بُری وجود ندارد.

 

اگر تقلب کنید و قواعد بازی را رعایت نکنید، شاید به ظاهر برنده شوید اما هرگز از خوشحالی درونی بهره‌مند نخواهید شد و شخص بااعتماد به نفسی نخواهید بود. شاید دیگران شما را فرد موفقی ببینند اما شما از درون احساس کوچکی و باخت خواهید داشت. پس بهترین راه این است که قدم به قدم و مرحله به مرحله خودتان را برای رسیدن به اهدافتان آماده کنید و پیش نیازهای لازم را بگذرانید. از خودتان بپرسید برای رسیدن به فلان هدف، چه کارهایی باید انجام دهم؟ چه آمادگی‌هایی را باید داشته باشم؟

 

زندگی به نیازهای ما کاری ندارد زندگی به لیاقتی که داریم کار دارد و به کسانی که از قبل خودشان را آماده کرده باشند و هزینه ای به نام زمان را خرج کرده باشند پاسخ مثبت می‌دهد.

 

چطور احساس خوشحالی کنیم

منبع: مجله قرمز

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور احساس خوشحالی کنیم
چطور احساس خوشحالی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *