چگونه از گوشی دل بکنیم

 
helpkade
چگونه از گوشی دل بکنیم
چگونه از گوشی دل بکنیم

اعتیاد به گوشی معضل انسان امروز است. پدیده‌ای که وابستگی بیش از حد آن می‌تواند فرصت انجام کارهای دیگر را در فعالیت‌های روزانه ما بگیرد.

مجله مهر:هر چه بیشتر به سمت دنیای تکنولوژی پیش می رویم و در این دهکده جهانی گشت و گذار می کنیم.عبارت«دنیای مجازی»  بیشتر هویت خودش را از دست می دهد. به اندازه ای که گاه کمیت حضور آدم ها در فضای سایبری از معاشرت در دنیای واقعی پیشی می گیرد و این دنیای مجازی است که برای کاربرها رنگ و بوی حقیقی می گیرد؛ تا جایی که تلفن های همراه را می توان جزء جدانشدنی انسان امروز دانست، وسیله ای که انقدر صاحبانش را در خود غرق می کند که دیگر اجازه و زمانی برای سایر فعالیت های لازم و روزمره به جا نمی گذارد.

احتمالا برای بسیاری از شما پیش آمده که با خانواده در یک خانه و زیر یک سقف باشید، اما به جای صدا کردن و گفت و گو با شخص مورد نظرتان در همان خانه و زیر همان سقف ترجیح داده اید تا با فرستادن پیغام در تلگرام و واتس آپ پیامتان را به او منتقل کنید یعنی انقدر به این وسیله کوچک توی دستتان وابسته شده اید که ترجیح می دهید ساده ترین حرفهای یومیه را هم در همین شبکه های اجتماعی رد و بدل کنید. اعتیاد و وابستگی به گوشی های هوشمند در چند سال اخبر به قدری در میانمان همه گیر شده که بخش زیادی از فعالیت های مفید روزانه ما را تحت الشعاع قرار داده است. گوشی های هوشمندی که نمی شود آنها را از زندگی حذف کرد ولی با رعایت برخی نکات می توان از وابستگی به آن کم کرد.

ساعت ها را کوک کنید

چگونه از گوشی دل بکنیم

بدیهی ترین راهی که در ابتدا به ذهن می رسد این است که ساعات زمانی ای را که صرف وقت گذرانی با گوشی می کنید محدود  نمایید. یکی از روش هایی که می شود از آن استفاده کرد این است که ساعت هشدار گوشی تان را فعال کنید. به عنوان مثال طی یک قرارداد شخصی، برنامه ریزی روزانه داشته باشید، سعی کنید مطابق با آن شبانه روزتان را جلو ببرید و در راستای آن خودتان را در یک محدوده زمانی خاص مجاز به استفاده از گوشی کنید.

به خودتان هدیه دهید

یکی از روش هایی که در کم کردن وابستگی می توان از آن استفاده کرد و همیشه جواب گرفت، در نظر گرفتن هدیه و جایزه برای خودتان است. این راهکار روشی است که شاید پیش پا افتاده به نظر برسد؛ اما تاثیرگذار است به طور مثال در ازای هر تعداد ساعتی که در استفاده از گوشی صرفه جویی می کنید می توانید خودتان را به یک خرید ساده یا صرف یک وعده غذایی لذیذ مهمان کنید.

گوشی را به طور کامل حذف نکنید

سنگ بزرگ همیشه نشانه نزدن است. برای همین اگر عزمتان را جزم کردید تا کمتر خودتان را در فضای مجازی  غرق کنید آهسته و پیوسته پیش بروید . این ضرب المثل را فراموش نکنید که تب تند زود عرق می کند؛ پس این روش را از ذهنتان بیرون کنید که بخواهید به طور کلی گوشی را کنار بگذارید چون مدت زمان زیادی طول نمی کشد که قید تصمیم تان را می زنید و دوباره رویه قبلی را پیش می گیرید. از طرف دیگر اینکه قطع کردن ناگهانی استفاده از گوشی باعث می شود که ناخودآگاه نگران و مضطرب باشید. بنابراین بهتر است که رفته رفته زمان استفاده را کم کنید به عنوان مثال اوایل روزی نیم ساعت، روزهای بعد روزی یک ساعت و بیشتر

گوشی را دور از خودتان بگذارید

اگر در محل کار یا در خانه هستید سعی کنید موبایل را جایی بگذارید که جلوی چشم و در معرض دید شما نباشد یا ترجیحا آن را روی حالت بی صدا بگذارید تا صدای پیام های پرشماری که مدام به تلگرام واتس آپ و … می آید شما را وسوسه  و در نهایت حواستان را از کار، مطالعه یا معاشرتی که دارید پرت نکند.

به کوه و کمر بزنید

یکی دیگر از کارهایی که می توان برای  ترک اعتیاد به موبایل انجام داد رفتن به کوه و کمر برای پیک نیک است. یعنی مکان ها و مناطقی که به خاطر بکر بودنشان سرویس های مخابراتی و اینترنت جواب گو نیست برای همین هم خواه ناخواه استفاده از گوشی امکان پذیر نیست. اما اگر به سراغ این روش رفتید برای اینکه سایر دوستان و آشناها را از نگرانی در بیاورید بد نیست که پیش از سفر در همان شبکه های اجتماعی که عضو هستید به آنها اطلاع رسانی کنید تا همگی باهم آسوده خاطر باشید.

افکارتان را عوض کنید

تغییر فکر شما باعث تغییر احساسات و رفتارهای شما می شود. به عبارت دیگر اگر تفکر خودتان را در مورد استفاده از تلفن همراه عوض کنید می توانید احساس راحتی کنید و کمتر از آن استفاده کنید.  برای همین هر بار وقتی این فکر به سرتان زد که بیشتر از حد مجاز موبایل چک کنید، پیش از اینکه وارد عمل شوید این را در نظر داشته باشید که آیا واقعا چک کردن پیام های فان یک کانال تلگرامی یا یک صفحه در اینستاگرام در فاصله های زمانی کوتاه تا چه اندازه ضروری است؟ یا اگر کمی دیرتر به سراغ آنها بروید چه اتفاق خاصی در دنیای شما خواهد افتاد؟

به فکر گزینه های جایگزین باشید

اولین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که محرکها را بشناسید، یعنی چیزهایی که شما را به این موضوع سوق می دهند تا مدام زمان خود را با گوشی سپری کنید. وقتی این محرکها را شناختید به فکر گزینه های جایگزین باشید یعنی چیزهایی که می تواند همان نیازها را برای شما برطرف کند. به عنوان مثال اگر زمان زیادی را در گروه های مختلف مجازی می گذرانید چون تمایل بیشتری برای داشتن ارتباط اجتماعی دارید؛ بهتر است این زمان را صرف رابطه ها و گپ وگفت های حضوری و چهره به چهر کنید.

هزینه فرصت های از دست رفته را حساب کنید

وقتی شما زمان زیادی از وقت خود را صرف گشت و گذار در پیج های مختلف اینستاگرام می کنید یا مدام پیام های کانال های تلگرامی را از یک گروه به گروه دیگر می فرستید به این فکر کنید که در ازای صرف کردن این زمان چه کارهای دیگر می توانستید انجام بدهید. از گپ و گفت با اعضای خانواده گرفته تا لذت دیدن یک فیلم خوب یا رفتن به یک کلاس هنری

عادت های جدید را کشف کنید

آدم ها به دلایل مختلفی سراغ گوشی می روند که می تواند شامل بازی کردن، پیام فرستادن یا تماس های تلفنی باشد که در این میان بعضی از آنها عادت های ضروری است؛ مثل رد و بدل کردن  ایمیل ها و تماس های کاری اما در این بین می شود عادت هایی را پیدا کرد که چندان ضروری نیست و می شود برای آن جایگزین در نظرگرفت؛ مثل بازی های موبایلی که برای جایگزین آنها می شود سراغ بازی های رومیزی و دست جمعی رفت.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اعتیاد و وابستگی به موبایل یکی از معضلات جدید زندگی در عصر ارتباطات است که گریبانگیر بسیاری از افراد در رده های سنی مختلف شده است. وابستگی به گوشی در برخی افراد به گونه ای است که زندگی عادی و روزمره آنان را به طور کامل مختل کرده و کنار گذاشتن آن کار ساده ای نیست. استفاده از گوشی هوشمند و فضای مجازی با همه خوبی های خود در صورتی که از حد متعادل خارج شود، زیان های فراوانی دارد.

صرف ساعت های بسیار در اینستاگرام و شبکه های مجازی نه تنها ساعت های مفید زندگی شما را به هدر می دهد بلکه با ایجاد مقایسه موجب ناراحتی افسردگی در فرد می شود. اگر نمی دانید به گوشی هوشمند وابسته هستید یا خیر، این بخش از سبک زندگی نمناک را مطالعه نمایید و با رعایت نکات زیر در 21 روز استفاده از گوشی هوشمند را به حداقل برسانید.

علائم و نشانه های اعتیاد به گوشی و شبکه های اجتماعی عبارتند از:

چگونه از گوشی دل بکنیم

در مطلب ” خطرات اعتیاد به گوشی موبایل ” کامل در این باره صحبت شد و دانستید که مهم ترین عوارض وابستگی به تلفن همراه شامل:

استفاده از گوشی های هوشمند بد نیست و در این زمانه نمی توان بدون فناوری های ارتباطی نوین زندگی و کسب و کار سالمی داشت اما اگر استفاده از گوشی و شبکه اجتماعی باعث اخلال در زندگی شخصی و حتی تغییر در ساختار مغز و ایجاد وابستگی بیشتر در شما شده است، برای کاهش وابستگی به گوشی و کاهش زمان تلف شده در طول روز برای تان پیشنهادهایی داریم تا بتوانید اختیار زندگی تان را بیشتر در دست داشته باشید.

هرگز گوشی همراه خود را به اتاق خواب نبرید و آن را برای شارژ در اتاق های دیگر مثل پذیرایی یا آشپزخانه به برق بزنید و به کنار تختخواب نیاورید. پیش از خواب گوشی تان را به شارژ بزنید، قبل از رسیدن به شارژ کامل آن را از برق جدا کرده تا باتری آسیب نبیند و صبح مجددا از آن استفاده کنید.

آیا به بهانه گذاشتن گوشی روی ساعت برای بیدارشدن صبح گوشی خود را به اتاق خواب برده و ساعت ها قبل از خواب در فضای مجازی غرق می شوید. اگر اینگونه است، راحت ترین روش برای ترک استفاده از گوشی هراه قبل از خواب تهیه یک ساعت زنگ دار ارزان قیمت و پر سروصدا است که شما را بیدار کند و هم بهانه ای برای کار کردن با گوشی پیش از خواب به شما ندهد.

مطمئنا اگر به گوشی و فضای مجازی معتاد باشید، تنها شب ها از گوشی استفاده نمی کنید بلکه روز را نیز با چک کردن گوشی های هوشمند آغاز می کنید. چنانچه در نمناک اشاره شده است سعی کنید با وسوسه چک کردن گوشی همراه مقابله کنید و کارهای روزمره صبحگاهی را بدون نگاه کردن به گوشی هوشمند انجام دهید.

برای مقابله با اعتیاد به گوشی و کنترل زمان استفاده از گوشی، زمان های مشخصی تعیین کنید و سعی کنید در زمان تعیین شده از گوشی استفاده نمایید. می توانید گوشی تان را برای بازه های زمانی مشخص، سرکار یا در محل تحصیل در حالت Mute یا Do Not Disturb قرار دهید.

به جای اینکه در هر وعده غذایی گوشی خود را کنارتان قرار دهید و از آخرین اخبار جهانی و آخرین پیام های دوستان اطلاع یابید، به خودتان زمان بدهید و از خوردن صبحانه تان در کنار خانواده لذت ببرید و پیش از شروع طوفان ایمیل ها، نوتیفیکیشن ها، پست های اینستاگرام و استوری های نه چندان دیدنی، زمانی را در آرامش بگذرانید.

در بازه های زمانی معین که تعیین نموده اید از گوشی استفاده نکنید، گوشی خود را در محلی دورتر و خارج از دسترس – مثل داخل کیف، کمد، یک اتاق دیگر – نگهداری کنید. اگر گوشی در محدوده دید شما نباشد، ذهن تان برای کارهای دیگر بازتر و فعال تر عمل می کند و تمرکزتان برای انجام کارهای دیگر بیشتر می شود.

می توانید با وضع قوانین ساده محدودیت استفاده از تلفن همراه در خانه و رعایت این قوانین به صورت خانوادگی عادت استفاده از گوشی همراه را کمتر کنید. در صورتی که عادت کنید در ساعت های مشخصی از روز گوشی را همراه تان نداشته باشید، به مرور راحت تر می توانید در سایر ساعت های روز توجه تان را به آن کمتر کنید و بیشتر به کارهای مفید بپردازید.

شما نمی توانید اعتیاد به گوشی را یک شبه ترک کنید پس برای تغییر عادت های تان عزم جدی و برنامه طولانی مدت داشته باشید. ابتدا ساعت استفاده نکردن از گوشی کمتر و به تدریج این ساعات را اضافه کنید. شروع کار با تغییرات کوچک ولی مستمری باعث تغییر رفتار شما در دراز مدت می شوند.

برای ترک وابستگی به گوشی، برنامه های محدود کننده را روی گوشی خود نصب نمایید. برخی از بهترین برنامه های محدود کننده عبارتند از:

با استفاده از این برنامه می توانید بدانید چند بار در روز قفل گوشی تان را باز کرده اید و چقدر از گوشی تان استفاده می کنید.

این برنامه به شما اجازه می دهد زمان استفاده از هر اپلیکیشن را به صورت جدا تعیین کنید. روش دیگر هم انتخاب تعداد دفعاتی است که در هر روز می توانید یک اپلیکیشن را اجراء کنید.

با این برنامه می توانید ببینید از خود گوشی و هر یک از اپلیکیشن ها چقدر استفاده می کنید و برای آنها محدودیت تعیین کنید.

این برنامه هم مثل AppDetox، دسترسی شما را به برنامه های خاص در بازه های زمانی مشخص شده محدود می کند.

اگر با رسیدن هر ایمیل، پیامک و نوتیفیکیشن شبکه های اجتماعی گوشی تان سروصدا کند، تمام روزتان را باید برای آن اختصاص می دهید پس ایمیل، پیامک و نوتیفیکیشن شبکه های اجتماعی را بی صدا کنید. می توانید گوشی تان را برای زمان های مشخصی خاموش کنید، روی حالت هواپیما قرار داده یا آن را کاملا Mute کنید.

با تنظیم گوشی روی حالت «Do Not Disturb» در بازه های مشخص زمانی در طول روز، می توانید نوتیفیکیشن ها را دریافت کنید اما گوشی هیچ صدا یا لرزشی که بخواهد حواس شما را پرت کند ایجاد نکند.

همچنین می توانید در بخش تنظیمات سیستم عامل گوشی برخی برنامه ها را به طور کلی از نمایش نوتیفیکیشن محروم کنید. کافی است وارد قسمت Apps & Notifications اندروید یا Notifications در iOS شده و برنامه هایی را که می خواهید حواس تان را پرت نکنند، انتخاب کنید.

از تم های کمتر رنگی و غیر جذاب استفاده کنید تا دائم گوشی خود را بررسی نکنید زیرا استفاده از تم های جذاب باعث می شود خواه ناخواه مرتب به گوشی خود سر بزنید.

کاربران معتاد به استفاده از گوشی، اغلب تنها از چند اپلیکیشن مخصوص به طور مکرر استفاده می کنند. می توانید این برنامه ها را پاک کنید و با پاک کردن اپلیکیشن، کمی اختیار روزتان را در دست بگیرید یا اپلیکیشن های دارای استفاده فراوان را در محلی دور از دسترس درون رابط کاربری قرار دهید.

برای ترک عادت وابستگی به گوشی بازی نصب نکنید و بازی های موجود را هم پاک کنید. بسیاری از افراد وابسته به موبایل خود، زمان زیادی را در بازی های استراتژیک غرق می شوند و در نتیجه کنترل زمان را از دست می دهند.

در بخش انتهایی این مطلب نمناک توصیه می کنیم با رعایت نکات زیر در 21 روز استفاده از گوشی هوشمند را به حداقل برسانید و ترک کنید.

حتما شما هم دچار اعتیاد به گوشی شده اید که به نظرتان وقتش رسیده است که کمی از گوشی موبایل خود فاصله بگیرید و در طی روز زمان کمتری را سرگرم آن باشید. هر فرد به دلایلی شخصی ممکن است که تمایل به قطع اعتیاد به موبایل داشته باشد که بی شک به سلامت جسم و روان خود کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

اگر شما هم این تصمیم را گرفته اید باید بسیار بسیار خوشحال باشید که در حال فاصله گرفتن از نور آبی موبایل تان هستید.

مشکلات بسیاری از این نور آبی ممکن است برای شما پیش آید. اما این که چگونه ساعات کمتری را با گوشی موبایل تان همراه باشید کار ساده‌ای نیست.

شما می‌بایست راه‌های ترک اعتیاد به گوشی را به خوبی بیاموزید و بدانید در غیر این صورت بعد از مدتی بیشتر از سابق به گوشی خود حس وابستگی پیدا خواهید کرد.

ما در نت نوشت چند راه کار مفید برایتان داریم.

چگونه از گوشی دل بکنیم

فهرست عناوین این مطلب

کار با موبایل بعد از مدتی به اعتیاد منجر خواهد شد

بسیاری از ما می‌دانیم که استفاده بیش از حد از و اعتیاد به موبایل علاوه بر مشکلات جسمی می‌تواند عامل مشکلات رفتاری در خانواده‌ها نیز شود.

با توجه به آمار به دست آمده نزدیک به پنج میلیون کاربر روزانه چهار ساعت در روز را با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند.

البته این آمار کمی تکان دهنده است اما خطرناک تر از آن استفاده از برنامه‌های کاربردی موبایل است که حس وابستگی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

اشخاص بسیاری به لحاظ جنبه مفید و سرگرمی موبایل می‌خواهند که مرزهای بیشتری را به کمک آن رد کنند که متاسفانه بعد از مدتی کار با موبایل تبدیل به یک عادت، تغییر رفتار یا بهتر بگوییم یک اعتیاد می‌شود که برای خود و خانواده شان درد سر ساز خواهد بود.

با این که این افراد معمولا جنبه مثبت تلفن را هدف خود قرار داده اند ولی باز هم به نتیجه منفی دست پیدا خواهند کرد.

برخی از عادات کلیدی و یا رفتارهای کلیشه ای  که می‌تواند منجر به عادت ناپسند استفاده بیش از حد از و اعتیاد به گوشی شود را اینجا برایتان آورده ایم.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان وضع کنید. مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید

بسیاری از مردم به بهانه لذت بردن از زندگی زمان بسیاری را در گوشی موبایل شان صرف می‌کنند در صورتی که معمولا در این زمان‌ها شما در حال وقت گذرانی هستید و کمتر از زندگی بهره مند می‌شوید.

همان مدت زمان را می‌توانید در امور بسیار لذت بخش صرف کنید به اموری که فکر می‌کنید در زندگی شما وجود دارد و برایتان خوشایند است بپردازید یا حداقل این که زمان بیشتری را به زندگی خارج از موبایل بپردازید حتی اگر از آن موضوع لذت نمی‌برید از گوشی خود فاصله بگیرید.

زندگی همان مسئله‌ای است که شما می‌بایست به آن توجه کنید. زندگی شما مهم ترین مسئله‌ای است که برای شما حائز اهمیت و البته ارزش است.

تا به حال هیچ دقت کرده اید برنامه‌های طراحی شده برای موبایل از شما به عنوان یک کاربر یا بهتر بگویم به عنوان یک اسکناس استفاده می‌کنند.

در بیشتر برنامه‌های کاربردی موبایل شما در حال تبلیغ برای دیگر مشتریان هستید این امر به صورت مستقیم یا معمولا غیر مستقیم اتفاق می‌افتد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد نقطه توجه خود را به چه مسئله‌ای معطوف کنید و به چه مسئله‌ای بها بدهید.

محرک‌های بسیاری در زندگی هست که موفقیت را به شما یاد آوری می‌کند. یک کتاب کنار میز یا تخت خود قرار دهید کمی بیشتر کتاب بخوانید.

اگر هدف شما رژیم غذایی است لیست رژیم خود را یادداشت کنید و وقتتان را روی آن تمرکز کنید.

اگر به دنبال رسیدن به یک هدف هستید در مورد آن فکر کنید یا یادداشت برداری داشته باشید تا تمامی این لحظاتی که بدون موبایل سپری می‌کنید را برای رسیدن به موفقیت و هدف خود به جلو پیش رفته باشید.

لطفا برای موبایل تان یک ایستگاه مشخص کنید که حتما دور از تخت خواب و یا میز کارتان باشد.

این کار به شما کمک می‌کند زمانی به دیگر کارها مشغول هستید موبایل را کنار گذاشته و به سراغش نروید. حتی برای شارژ کردن نیز موبایل را در ایستگاه بگذارید و در کنار خودتان نگذارید.

ساعت زنگ دار کنار تخت بگذارید تا به بهانه زنگ موبایل آن را هنگام خواب نزدیک تان نگذارید.

برای ترک اعتیاد به گوشی کمی از برنامه‌های کاربردی موبایلتان را کم کنید.

لطفا چند رسانه اجتماعی در تلفن همراه خود نداشته باشید. یک مرورگر برای موبایل کافیست. اعلان‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

تا جایی که امکانش هست پیام‌های متنی، تماس‌های غیر ضروری و تقویم و . . . را نگاه نکنید. می‌توانید یک سری قوانین برای خود و خانواده تان تنظیم کنید تا هنگام ضرورت به موبایل خود رجوع کنید.

هنگام غذا خوردن هرگز موبایلتان را در سر میز شام نیاورید.

یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند

برای بسیاری از ما پیش آمده که به قصد این که “فقط می‌خواهم موبایلم را بررسی کنم” گوشی را برداشته ایم سپس ۲۰ دقیقه در تلفن همراه خود مشغول کنترل کردن پیام‌ها و . . . بوده ایم.

می توانید برای این که این اتفاق رخ ندهد یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند و مجبور شوید موبایل را کنار بگذارید.

لطفا یک مرتبه وقتی چند دقیقه‌ای در موبایل خود سرگرم شده اید به بدن خود دقت کنید !!!

وضعیت سر و گردن و دست‌ها و بی شک کمر و مهره‌های ستون فقرات در بدترین وضعیت است. در این لحظات شما در حال نابود کردن بدنتان هستید.

کمی بیشتر به بدنتان احترام بگذارید و برای سلامتی خود تلاش کنید.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان و برای ترک اعتیاد به موبایل وضع کنید.

مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید و . . .

ممکن است دفعات نخست کمی دچار خشم یا احساس ضعف کنید اصلا نگران نباشید شما قرار نیست چیزی را از دست بدهید فقط می‌خواهید از زندگی بیشتر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اعتیاد به فضای مجازی: چگونه اعتیاد به موبایل و شبکه های اجتماعی را ترک کنیم؟

اگر شما احساس می‌کنید که اعتیاد به تلفن همراه پیدا کرده اید و مانند بسیاری از افراد نگران مقدار زمان صرف شده در گوشی خود هستید باید بگوییم که خوشبختانه برنامه‌های بسیار عالی وجود دارد که به شما در صرفه جویی زمان کمک می‌کند.چگونه از گوشی دل بکنیم

پس از مک، Freedom اکنون برای iPhone و iPad در دسترس است. Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

از آنجایی که Freedom هم برای iOS و هم برای مک موجود است، شما می‌توانید به آسانی یک بلک لیست سفارشی برای همه دستگاه هایتان تهیه کنید. در حالی که Freedom یک ورژن آزمایشی رایگان عرضه کرده است، اشتراک ماهانه، ۷ دلار در ماه یا ۲۹ دلار برای سال، برای دسترسی به تمام ویژگی‌های آن لازم است.

Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

دانلود Freedom برای iOS

اگر چه اپ In Moment از نظر ظاهری زیبایی چندانی ندارد ولی این اپ مورد علاقه کاربرانی است که می‌خواهند استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند و اعتیاد به تلفن همراه را کنار بگذارند.

این اپ اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند.

علاوه بر این به شما می‌گوید که چقدر زمان صرف اینستاگرام یا توییتر می‌کنید، In Moment به شما اجازه می‌دهد محدودیت هایی را در استفاده روزانه از رسانه‌های اجتماعی برای خود اعمال کنید. اشتراک ماهانه In Moment از ۱۰ دلار آغاز می‌شود و به صورت خودکار از طریق فروشگاه App صورت می‌گیرد.

In Moment اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند و به ترک اعتیاد به گوشی کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود In Moment برای آیفون

Space کمی با اپ‌های دیگر در لیست امروز ما تفاوت دارد. با این اپ شما می‌توانید میزان استفاده از گوشی خود را بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه مشاهده کنید.

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید. سپس اپ در صورت بیشتر استفاده کردن از گوشی به شما پیغام می‌دهد و در صورتی که به اهداف روزانه خود برسید به شما جایزه می‌دهد

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید

دانلود Space برای آیفون 

دانلود Space  برای اندروید

AppDetox به شما کمک می‌کند زمان استفاده از موبایل خود را کاهش دهید. با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید.

هر زمانی که شما یکی از مقررات را نقض کنید، AppDetox به شما پیغام می‌دهد. و اپ می‌تواند گزارشی از تمام پیغام‌های رد شده به شما بدهد. از این رو بعضی از کاربران از AppDetox جهت کنترل فرزندان خود استفاده می‌کنند.

با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید و اعتیاد به گوشی را ترک کنید.

برنامه Detox یکی از چند برنامه ای  است که گزینه “Forever” را برای برنامه هایی که نمی‌توانند از گوشی شما حذف شوند، فراهم می‌کند.

دانلود App Detox جهت اندروید

این اپ مناسب کسانی است که واقعاً نمی‌توانند از گوشی خود دست بردارند. Off the Grid به طور کامل تلفن شما را بعد از مدت زمان تعیین شده قفل می‌کند و برای فعال کردن آن باید هزینه پرداخت کنید.

اگر هم منتظر تماس‌های مهمی هستید می‌توانید در لیست Grid وارد کنید تا آنها را از دست ندهید و یا می‌توانید تنظیم کنید بطور خودکار برای تماس گیرنده پیغامی فرستاده شود.

Off the Grid

دانلود  Off the Grid برای آندروید

آخرین اپ از لیست امروز ما AntiSocial می‌باشد که یکی از مشهورترین برنامه‌های کاهش زمان مصرف و درمان اعتیاد به تلفن همراه موجود در اندروید است.

علاوه بر اینکه بسیاری از ویژگی‌های استاندارد مانند محدودیت‌های زمان استفاده و مسدود سازی اپ‌ها را فراهم می‌کند، فوت و فن‌های جالبی نیز دارد.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید، بنابراین اگر شما از دستگاه خود بیش از همتایان خود استفاده می‌کنید، به فکر چاره باشید.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید،

دانلود AntiSocial برای آندروید

کلمنز شلینگر طراح اتریشی، وسیله‌ای را ساخته است که ممکن است به کمک شما بیاید.

این وسیله یک قطعه پلاستیکی است که به شکل یک گوشی هوشمند میباشد و تعدادی مهره سنگی نیز در دل آن جای گرفته است. به لطف پلاستیک سنگین acetal استفاده شده در آن، وزن نهایی این وسیله همچون یک گوشی همراه شده است.

این وسیله جالب که هیچ گونه مدار سلیکونی، قطعه الکتریکی و محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass در آن استفاده نشده است، می‌تواند شما را در ترک اعتیاد به گوشی یاری کند. شما می‌توانید مهره‌ها را به صورت عمودی یا افقی کشیده، یا همچون هنگامی که دست به بزرگنمایی یا کوچک نمایی یک تصویر می‌زنید آنها را به حرکت درآورید.

بیشتر بخوانید: ترک عادت: چگونه عادات بد را با عادات خوب جایگزین کنیم؟

منبع + + +

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

حتما شما هم دچار اعتیاد به گوشی شده اید که به نظرتان وقتش رسیده است که کمی از گوشی موبایل خود فاصله بگیرید و در طی روز زمان کمتری را سرگرم آن باشید. هر فرد به دلایلی شخصی ممکن است که تمایل به قطع اعتیاد به موبایل داشته باشد که بی شک به سلامت جسم و روان خود کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

اگر شما هم این تصمیم را گرفته اید باید بسیار بسیار خوشحال باشید که در حال فاصله گرفتن از نور آبی موبایل تان هستید.

مشکلات بسیاری از این نور آبی ممکن است برای شما پیش آید. اما این که چگونه ساعات کمتری را با گوشی موبایل تان همراه باشید کار ساده‌ای نیست.

شما می‌بایست راه‌های ترک اعتیاد به گوشی را به خوبی بیاموزید و بدانید در غیر این صورت بعد از مدتی بیشتر از سابق به گوشی خود حس وابستگی پیدا خواهید کرد.

ما در نت نوشت چند راه کار مفید برایتان داریم.

چگونه از گوشی دل بکنیم

فهرست عناوین این مطلب

کار با موبایل بعد از مدتی به اعتیاد منجر خواهد شد

بسیاری از ما می‌دانیم که استفاده بیش از حد از و اعتیاد به موبایل علاوه بر مشکلات جسمی می‌تواند عامل مشکلات رفتاری در خانواده‌ها نیز شود.

با توجه به آمار به دست آمده نزدیک به پنج میلیون کاربر روزانه چهار ساعت در روز را با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند.

البته این آمار کمی تکان دهنده است اما خطرناک تر از آن استفاده از برنامه‌های کاربردی موبایل است که حس وابستگی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

اشخاص بسیاری به لحاظ جنبه مفید و سرگرمی موبایل می‌خواهند که مرزهای بیشتری را به کمک آن رد کنند که متاسفانه بعد از مدتی کار با موبایل تبدیل به یک عادت، تغییر رفتار یا بهتر بگوییم یک اعتیاد می‌شود که برای خود و خانواده شان درد سر ساز خواهد بود.

با این که این افراد معمولا جنبه مثبت تلفن را هدف خود قرار داده اند ولی باز هم به نتیجه منفی دست پیدا خواهند کرد.

برخی از عادات کلیدی و یا رفتارهای کلیشه ای  که می‌تواند منجر به عادت ناپسند استفاده بیش از حد از و اعتیاد به گوشی شود را اینجا برایتان آورده ایم.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان وضع کنید. مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید

بسیاری از مردم به بهانه لذت بردن از زندگی زمان بسیاری را در گوشی موبایل شان صرف می‌کنند در صورتی که معمولا در این زمان‌ها شما در حال وقت گذرانی هستید و کمتر از زندگی بهره مند می‌شوید.

همان مدت زمان را می‌توانید در امور بسیار لذت بخش صرف کنید به اموری که فکر می‌کنید در زندگی شما وجود دارد و برایتان خوشایند است بپردازید یا حداقل این که زمان بیشتری را به زندگی خارج از موبایل بپردازید حتی اگر از آن موضوع لذت نمی‌برید از گوشی خود فاصله بگیرید.

زندگی همان مسئله‌ای است که شما می‌بایست به آن توجه کنید. زندگی شما مهم ترین مسئله‌ای است که برای شما حائز اهمیت و البته ارزش است.

تا به حال هیچ دقت کرده اید برنامه‌های طراحی شده برای موبایل از شما به عنوان یک کاربر یا بهتر بگویم به عنوان یک اسکناس استفاده می‌کنند.

در بیشتر برنامه‌های کاربردی موبایل شما در حال تبلیغ برای دیگر مشتریان هستید این امر به صورت مستقیم یا معمولا غیر مستقیم اتفاق می‌افتد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد نقطه توجه خود را به چه مسئله‌ای معطوف کنید و به چه مسئله‌ای بها بدهید.

محرک‌های بسیاری در زندگی هست که موفقیت را به شما یاد آوری می‌کند. یک کتاب کنار میز یا تخت خود قرار دهید کمی بیشتر کتاب بخوانید.

اگر هدف شما رژیم غذایی است لیست رژیم خود را یادداشت کنید و وقتتان را روی آن تمرکز کنید.

اگر به دنبال رسیدن به یک هدف هستید در مورد آن فکر کنید یا یادداشت برداری داشته باشید تا تمامی این لحظاتی که بدون موبایل سپری می‌کنید را برای رسیدن به موفقیت و هدف خود به جلو پیش رفته باشید.

لطفا برای موبایل تان یک ایستگاه مشخص کنید که حتما دور از تخت خواب و یا میز کارتان باشد.

این کار به شما کمک می‌کند زمانی به دیگر کارها مشغول هستید موبایل را کنار گذاشته و به سراغش نروید. حتی برای شارژ کردن نیز موبایل را در ایستگاه بگذارید و در کنار خودتان نگذارید.

ساعت زنگ دار کنار تخت بگذارید تا به بهانه زنگ موبایل آن را هنگام خواب نزدیک تان نگذارید.

برای ترک اعتیاد به گوشی کمی از برنامه‌های کاربردی موبایلتان را کم کنید.

لطفا چند رسانه اجتماعی در تلفن همراه خود نداشته باشید. یک مرورگر برای موبایل کافیست. اعلان‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

تا جایی که امکانش هست پیام‌های متنی، تماس‌های غیر ضروری و تقویم و . . . را نگاه نکنید. می‌توانید یک سری قوانین برای خود و خانواده تان تنظیم کنید تا هنگام ضرورت به موبایل خود رجوع کنید.

هنگام غذا خوردن هرگز موبایلتان را در سر میز شام نیاورید.

یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند

برای بسیاری از ما پیش آمده که به قصد این که “فقط می‌خواهم موبایلم را بررسی کنم” گوشی را برداشته ایم سپس ۲۰ دقیقه در تلفن همراه خود مشغول کنترل کردن پیام‌ها و . . . بوده ایم.

می توانید برای این که این اتفاق رخ ندهد یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند و مجبور شوید موبایل را کنار بگذارید.

لطفا یک مرتبه وقتی چند دقیقه‌ای در موبایل خود سرگرم شده اید به بدن خود دقت کنید !!!

وضعیت سر و گردن و دست‌ها و بی شک کمر و مهره‌های ستون فقرات در بدترین وضعیت است. در این لحظات شما در حال نابود کردن بدنتان هستید.

کمی بیشتر به بدنتان احترام بگذارید و برای سلامتی خود تلاش کنید.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان و برای ترک اعتیاد به موبایل وضع کنید.

مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید و . . .

ممکن است دفعات نخست کمی دچار خشم یا احساس ضعف کنید اصلا نگران نباشید شما قرار نیست چیزی را از دست بدهید فقط می‌خواهید از زندگی بیشتر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اعتیاد به فضای مجازی: چگونه اعتیاد به موبایل و شبکه های اجتماعی را ترک کنیم؟

اگر شما احساس می‌کنید که اعتیاد به تلفن همراه پیدا کرده اید و مانند بسیاری از افراد نگران مقدار زمان صرف شده در گوشی خود هستید باید بگوییم که خوشبختانه برنامه‌های بسیار عالی وجود دارد که به شما در صرفه جویی زمان کمک می‌کند.چگونه از گوشی دل بکنیم

پس از مک، Freedom اکنون برای iPhone و iPad در دسترس است. Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

از آنجایی که Freedom هم برای iOS و هم برای مک موجود است، شما می‌توانید به آسانی یک بلک لیست سفارشی برای همه دستگاه هایتان تهیه کنید. در حالی که Freedom یک ورژن آزمایشی رایگان عرضه کرده است، اشتراک ماهانه، ۷ دلار در ماه یا ۲۹ دلار برای سال، برای دسترسی به تمام ویژگی‌های آن لازم است.

Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

دانلود Freedom برای iOS

اگر چه اپ In Moment از نظر ظاهری زیبایی چندانی ندارد ولی این اپ مورد علاقه کاربرانی است که می‌خواهند استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند و اعتیاد به تلفن همراه را کنار بگذارند.

این اپ اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند.

علاوه بر این به شما می‌گوید که چقدر زمان صرف اینستاگرام یا توییتر می‌کنید، In Moment به شما اجازه می‌دهد محدودیت هایی را در استفاده روزانه از رسانه‌های اجتماعی برای خود اعمال کنید. اشتراک ماهانه In Moment از ۱۰ دلار آغاز می‌شود و به صورت خودکار از طریق فروشگاه App صورت می‌گیرد.

In Moment اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند و به ترک اعتیاد به گوشی کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود In Moment برای آیفون

Space کمی با اپ‌های دیگر در لیست امروز ما تفاوت دارد. با این اپ شما می‌توانید میزان استفاده از گوشی خود را بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه مشاهده کنید.

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید. سپس اپ در صورت بیشتر استفاده کردن از گوشی به شما پیغام می‌دهد و در صورتی که به اهداف روزانه خود برسید به شما جایزه می‌دهد

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید

دانلود Space برای آیفون 

دانلود Space  برای اندروید

AppDetox به شما کمک می‌کند زمان استفاده از موبایل خود را کاهش دهید. با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید.

هر زمانی که شما یکی از مقررات را نقض کنید، AppDetox به شما پیغام می‌دهد. و اپ می‌تواند گزارشی از تمام پیغام‌های رد شده به شما بدهد. از این رو بعضی از کاربران از AppDetox جهت کنترل فرزندان خود استفاده می‌کنند.

با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید و اعتیاد به گوشی را ترک کنید.

برنامه Detox یکی از چند برنامه ای  است که گزینه “Forever” را برای برنامه هایی که نمی‌توانند از گوشی شما حذف شوند، فراهم می‌کند.

دانلود App Detox جهت اندروید

این اپ مناسب کسانی است که واقعاً نمی‌توانند از گوشی خود دست بردارند. Off the Grid به طور کامل تلفن شما را بعد از مدت زمان تعیین شده قفل می‌کند و برای فعال کردن آن باید هزینه پرداخت کنید.

اگر هم منتظر تماس‌های مهمی هستید می‌توانید در لیست Grid وارد کنید تا آنها را از دست ندهید و یا می‌توانید تنظیم کنید بطور خودکار برای تماس گیرنده پیغامی فرستاده شود.

Off the Grid

دانلود  Off the Grid برای آندروید

آخرین اپ از لیست امروز ما AntiSocial می‌باشد که یکی از مشهورترین برنامه‌های کاهش زمان مصرف و درمان اعتیاد به تلفن همراه موجود در اندروید است.

علاوه بر اینکه بسیاری از ویژگی‌های استاندارد مانند محدودیت‌های زمان استفاده و مسدود سازی اپ‌ها را فراهم می‌کند، فوت و فن‌های جالبی نیز دارد.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید، بنابراین اگر شما از دستگاه خود بیش از همتایان خود استفاده می‌کنید، به فکر چاره باشید.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید،

دانلود AntiSocial برای آندروید

کلمنز شلینگر طراح اتریشی، وسیله‌ای را ساخته است که ممکن است به کمک شما بیاید.

این وسیله یک قطعه پلاستیکی است که به شکل یک گوشی هوشمند میباشد و تعدادی مهره سنگی نیز در دل آن جای گرفته است. به لطف پلاستیک سنگین acetal استفاده شده در آن، وزن نهایی این وسیله همچون یک گوشی همراه شده است.

این وسیله جالب که هیچ گونه مدار سلیکونی، قطعه الکتریکی و محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass در آن استفاده نشده است، می‌تواند شما را در ترک اعتیاد به گوشی یاری کند. شما می‌توانید مهره‌ها را به صورت عمودی یا افقی کشیده، یا همچون هنگامی که دست به بزرگنمایی یا کوچک نمایی یک تصویر می‌زنید آنها را به حرکت درآورید.

بیشتر بخوانید: ترک عادت: چگونه عادات بد را با عادات خوب جایگزین کنیم؟

منبع + + +

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

حتما شما هم دچار اعتیاد به گوشی شده اید که به نظرتان وقتش رسیده است که کمی از گوشی موبایل خود فاصله بگیرید و در طی روز زمان کمتری را سرگرم آن باشید. هر فرد به دلایلی شخصی ممکن است که تمایل به قطع اعتیاد به موبایل داشته باشد که بی شک به سلامت جسم و روان خود کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

اگر شما هم این تصمیم را گرفته اید باید بسیار بسیار خوشحال باشید که در حال فاصله گرفتن از نور آبی موبایل تان هستید.

مشکلات بسیاری از این نور آبی ممکن است برای شما پیش آید. اما این که چگونه ساعات کمتری را با گوشی موبایل تان همراه باشید کار ساده‌ای نیست.

شما می‌بایست راه‌های ترک اعتیاد به گوشی را به خوبی بیاموزید و بدانید در غیر این صورت بعد از مدتی بیشتر از سابق به گوشی خود حس وابستگی پیدا خواهید کرد.

ما در نت نوشت چند راه کار مفید برایتان داریم.

چگونه از گوشی دل بکنیم

فهرست عناوین این مطلب

کار با موبایل بعد از مدتی به اعتیاد منجر خواهد شد

بسیاری از ما می‌دانیم که استفاده بیش از حد از و اعتیاد به موبایل علاوه بر مشکلات جسمی می‌تواند عامل مشکلات رفتاری در خانواده‌ها نیز شود.

با توجه به آمار به دست آمده نزدیک به پنج میلیون کاربر روزانه چهار ساعت در روز را با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند.

البته این آمار کمی تکان دهنده است اما خطرناک تر از آن استفاده از برنامه‌های کاربردی موبایل است که حس وابستگی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

اشخاص بسیاری به لحاظ جنبه مفید و سرگرمی موبایل می‌خواهند که مرزهای بیشتری را به کمک آن رد کنند که متاسفانه بعد از مدتی کار با موبایل تبدیل به یک عادت، تغییر رفتار یا بهتر بگوییم یک اعتیاد می‌شود که برای خود و خانواده شان درد سر ساز خواهد بود.

با این که این افراد معمولا جنبه مثبت تلفن را هدف خود قرار داده اند ولی باز هم به نتیجه منفی دست پیدا خواهند کرد.

برخی از عادات کلیدی و یا رفتارهای کلیشه ای  که می‌تواند منجر به عادت ناپسند استفاده بیش از حد از و اعتیاد به گوشی شود را اینجا برایتان آورده ایم.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان وضع کنید. مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید

بسیاری از مردم به بهانه لذت بردن از زندگی زمان بسیاری را در گوشی موبایل شان صرف می‌کنند در صورتی که معمولا در این زمان‌ها شما در حال وقت گذرانی هستید و کمتر از زندگی بهره مند می‌شوید.

همان مدت زمان را می‌توانید در امور بسیار لذت بخش صرف کنید به اموری که فکر می‌کنید در زندگی شما وجود دارد و برایتان خوشایند است بپردازید یا حداقل این که زمان بیشتری را به زندگی خارج از موبایل بپردازید حتی اگر از آن موضوع لذت نمی‌برید از گوشی خود فاصله بگیرید.

زندگی همان مسئله‌ای است که شما می‌بایست به آن توجه کنید. زندگی شما مهم ترین مسئله‌ای است که برای شما حائز اهمیت و البته ارزش است.

تا به حال هیچ دقت کرده اید برنامه‌های طراحی شده برای موبایل از شما به عنوان یک کاربر یا بهتر بگویم به عنوان یک اسکناس استفاده می‌کنند.

در بیشتر برنامه‌های کاربردی موبایل شما در حال تبلیغ برای دیگر مشتریان هستید این امر به صورت مستقیم یا معمولا غیر مستقیم اتفاق می‌افتد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد نقطه توجه خود را به چه مسئله‌ای معطوف کنید و به چه مسئله‌ای بها بدهید.

محرک‌های بسیاری در زندگی هست که موفقیت را به شما یاد آوری می‌کند. یک کتاب کنار میز یا تخت خود قرار دهید کمی بیشتر کتاب بخوانید.

اگر هدف شما رژیم غذایی است لیست رژیم خود را یادداشت کنید و وقتتان را روی آن تمرکز کنید.

اگر به دنبال رسیدن به یک هدف هستید در مورد آن فکر کنید یا یادداشت برداری داشته باشید تا تمامی این لحظاتی که بدون موبایل سپری می‌کنید را برای رسیدن به موفقیت و هدف خود به جلو پیش رفته باشید.

لطفا برای موبایل تان یک ایستگاه مشخص کنید که حتما دور از تخت خواب و یا میز کارتان باشد.

این کار به شما کمک می‌کند زمانی به دیگر کارها مشغول هستید موبایل را کنار گذاشته و به سراغش نروید. حتی برای شارژ کردن نیز موبایل را در ایستگاه بگذارید و در کنار خودتان نگذارید.

ساعت زنگ دار کنار تخت بگذارید تا به بهانه زنگ موبایل آن را هنگام خواب نزدیک تان نگذارید.

برای ترک اعتیاد به گوشی کمی از برنامه‌های کاربردی موبایلتان را کم کنید.

لطفا چند رسانه اجتماعی در تلفن همراه خود نداشته باشید. یک مرورگر برای موبایل کافیست. اعلان‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

تا جایی که امکانش هست پیام‌های متنی، تماس‌های غیر ضروری و تقویم و . . . را نگاه نکنید. می‌توانید یک سری قوانین برای خود و خانواده تان تنظیم کنید تا هنگام ضرورت به موبایل خود رجوع کنید.

هنگام غذا خوردن هرگز موبایلتان را در سر میز شام نیاورید.

یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند

برای بسیاری از ما پیش آمده که به قصد این که “فقط می‌خواهم موبایلم را بررسی کنم” گوشی را برداشته ایم سپس ۲۰ دقیقه در تلفن همراه خود مشغول کنترل کردن پیام‌ها و . . . بوده ایم.

می توانید برای این که این اتفاق رخ ندهد یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند و مجبور شوید موبایل را کنار بگذارید.

لطفا یک مرتبه وقتی چند دقیقه‌ای در موبایل خود سرگرم شده اید به بدن خود دقت کنید !!!

وضعیت سر و گردن و دست‌ها و بی شک کمر و مهره‌های ستون فقرات در بدترین وضعیت است. در این لحظات شما در حال نابود کردن بدنتان هستید.

کمی بیشتر به بدنتان احترام بگذارید و برای سلامتی خود تلاش کنید.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان و برای ترک اعتیاد به موبایل وضع کنید.

مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید و . . .

ممکن است دفعات نخست کمی دچار خشم یا احساس ضعف کنید اصلا نگران نباشید شما قرار نیست چیزی را از دست بدهید فقط می‌خواهید از زندگی بیشتر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اعتیاد به فضای مجازی: چگونه اعتیاد به موبایل و شبکه های اجتماعی را ترک کنیم؟

اگر شما احساس می‌کنید که اعتیاد به تلفن همراه پیدا کرده اید و مانند بسیاری از افراد نگران مقدار زمان صرف شده در گوشی خود هستید باید بگوییم که خوشبختانه برنامه‌های بسیار عالی وجود دارد که به شما در صرفه جویی زمان کمک می‌کند.چگونه از گوشی دل بکنیم

پس از مک، Freedom اکنون برای iPhone و iPad در دسترس است. Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

از آنجایی که Freedom هم برای iOS و هم برای مک موجود است، شما می‌توانید به آسانی یک بلک لیست سفارشی برای همه دستگاه هایتان تهیه کنید. در حالی که Freedom یک ورژن آزمایشی رایگان عرضه کرده است، اشتراک ماهانه، ۷ دلار در ماه یا ۲۹ دلار برای سال، برای دسترسی به تمام ویژگی‌های آن لازم است.

Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

دانلود Freedom برای iOS

اگر چه اپ In Moment از نظر ظاهری زیبایی چندانی ندارد ولی این اپ مورد علاقه کاربرانی است که می‌خواهند استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند و اعتیاد به تلفن همراه را کنار بگذارند.

این اپ اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند.

علاوه بر این به شما می‌گوید که چقدر زمان صرف اینستاگرام یا توییتر می‌کنید، In Moment به شما اجازه می‌دهد محدودیت هایی را در استفاده روزانه از رسانه‌های اجتماعی برای خود اعمال کنید. اشتراک ماهانه In Moment از ۱۰ دلار آغاز می‌شود و به صورت خودکار از طریق فروشگاه App صورت می‌گیرد.

In Moment اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند و به ترک اعتیاد به گوشی کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود In Moment برای آیفون

Space کمی با اپ‌های دیگر در لیست امروز ما تفاوت دارد. با این اپ شما می‌توانید میزان استفاده از گوشی خود را بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه مشاهده کنید.

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید. سپس اپ در صورت بیشتر استفاده کردن از گوشی به شما پیغام می‌دهد و در صورتی که به اهداف روزانه خود برسید به شما جایزه می‌دهد

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید

دانلود Space برای آیفون 

دانلود Space  برای اندروید

AppDetox به شما کمک می‌کند زمان استفاده از موبایل خود را کاهش دهید. با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید.

هر زمانی که شما یکی از مقررات را نقض کنید، AppDetox به شما پیغام می‌دهد. و اپ می‌تواند گزارشی از تمام پیغام‌های رد شده به شما بدهد. از این رو بعضی از کاربران از AppDetox جهت کنترل فرزندان خود استفاده می‌کنند.

با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید و اعتیاد به گوشی را ترک کنید.

برنامه Detox یکی از چند برنامه ای  است که گزینه “Forever” را برای برنامه هایی که نمی‌توانند از گوشی شما حذف شوند، فراهم می‌کند.

دانلود App Detox جهت اندروید

این اپ مناسب کسانی است که واقعاً نمی‌توانند از گوشی خود دست بردارند. Off the Grid به طور کامل تلفن شما را بعد از مدت زمان تعیین شده قفل می‌کند و برای فعال کردن آن باید هزینه پرداخت کنید.

اگر هم منتظر تماس‌های مهمی هستید می‌توانید در لیست Grid وارد کنید تا آنها را از دست ندهید و یا می‌توانید تنظیم کنید بطور خودکار برای تماس گیرنده پیغامی فرستاده شود.

Off the Grid

دانلود  Off the Grid برای آندروید

آخرین اپ از لیست امروز ما AntiSocial می‌باشد که یکی از مشهورترین برنامه‌های کاهش زمان مصرف و درمان اعتیاد به تلفن همراه موجود در اندروید است.

علاوه بر اینکه بسیاری از ویژگی‌های استاندارد مانند محدودیت‌های زمان استفاده و مسدود سازی اپ‌ها را فراهم می‌کند، فوت و فن‌های جالبی نیز دارد.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید، بنابراین اگر شما از دستگاه خود بیش از همتایان خود استفاده می‌کنید، به فکر چاره باشید.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید،

دانلود AntiSocial برای آندروید

کلمنز شلینگر طراح اتریشی، وسیله‌ای را ساخته است که ممکن است به کمک شما بیاید.

این وسیله یک قطعه پلاستیکی است که به شکل یک گوشی هوشمند میباشد و تعدادی مهره سنگی نیز در دل آن جای گرفته است. به لطف پلاستیک سنگین acetal استفاده شده در آن، وزن نهایی این وسیله همچون یک گوشی همراه شده است.

این وسیله جالب که هیچ گونه مدار سلیکونی، قطعه الکتریکی و محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass در آن استفاده نشده است، می‌تواند شما را در ترک اعتیاد به گوشی یاری کند. شما می‌توانید مهره‌ها را به صورت عمودی یا افقی کشیده، یا همچون هنگامی که دست به بزرگنمایی یا کوچک نمایی یک تصویر می‌زنید آنها را به حرکت درآورید.

بیشتر بخوانید: ترک عادت: چگونه عادات بد را با عادات خوب جایگزین کنیم؟

منبع + + +

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

حتما شما هم دچار اعتیاد به گوشی شده اید که به نظرتان وقتش رسیده است که کمی از گوشی موبایل خود فاصله بگیرید و در طی روز زمان کمتری را سرگرم آن باشید. هر فرد به دلایلی شخصی ممکن است که تمایل به قطع اعتیاد به موبایل داشته باشد که بی شک به سلامت جسم و روان خود کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

اگر شما هم این تصمیم را گرفته اید باید بسیار بسیار خوشحال باشید که در حال فاصله گرفتن از نور آبی موبایل تان هستید.

مشکلات بسیاری از این نور آبی ممکن است برای شما پیش آید. اما این که چگونه ساعات کمتری را با گوشی موبایل تان همراه باشید کار ساده‌ای نیست.

شما می‌بایست راه‌های ترک اعتیاد به گوشی را به خوبی بیاموزید و بدانید در غیر این صورت بعد از مدتی بیشتر از سابق به گوشی خود حس وابستگی پیدا خواهید کرد.

ما در نت نوشت چند راه کار مفید برایتان داریم.

چگونه از گوشی دل بکنیم

فهرست عناوین این مطلب

کار با موبایل بعد از مدتی به اعتیاد منجر خواهد شد

بسیاری از ما می‌دانیم که استفاده بیش از حد از و اعتیاد به موبایل علاوه بر مشکلات جسمی می‌تواند عامل مشکلات رفتاری در خانواده‌ها نیز شود.

با توجه به آمار به دست آمده نزدیک به پنج میلیون کاربر روزانه چهار ساعت در روز را با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند.

البته این آمار کمی تکان دهنده است اما خطرناک تر از آن استفاده از برنامه‌های کاربردی موبایل است که حس وابستگی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

اشخاص بسیاری به لحاظ جنبه مفید و سرگرمی موبایل می‌خواهند که مرزهای بیشتری را به کمک آن رد کنند که متاسفانه بعد از مدتی کار با موبایل تبدیل به یک عادت، تغییر رفتار یا بهتر بگوییم یک اعتیاد می‌شود که برای خود و خانواده شان درد سر ساز خواهد بود.

با این که این افراد معمولا جنبه مثبت تلفن را هدف خود قرار داده اند ولی باز هم به نتیجه منفی دست پیدا خواهند کرد.

برخی از عادات کلیدی و یا رفتارهای کلیشه ای  که می‌تواند منجر به عادت ناپسند استفاده بیش از حد از و اعتیاد به گوشی شود را اینجا برایتان آورده ایم.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان وضع کنید. مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید

بسیاری از مردم به بهانه لذت بردن از زندگی زمان بسیاری را در گوشی موبایل شان صرف می‌کنند در صورتی که معمولا در این زمان‌ها شما در حال وقت گذرانی هستید و کمتر از زندگی بهره مند می‌شوید.

همان مدت زمان را می‌توانید در امور بسیار لذت بخش صرف کنید به اموری که فکر می‌کنید در زندگی شما وجود دارد و برایتان خوشایند است بپردازید یا حداقل این که زمان بیشتری را به زندگی خارج از موبایل بپردازید حتی اگر از آن موضوع لذت نمی‌برید از گوشی خود فاصله بگیرید.

زندگی همان مسئله‌ای است که شما می‌بایست به آن توجه کنید. زندگی شما مهم ترین مسئله‌ای است که برای شما حائز اهمیت و البته ارزش است.

تا به حال هیچ دقت کرده اید برنامه‌های طراحی شده برای موبایل از شما به عنوان یک کاربر یا بهتر بگویم به عنوان یک اسکناس استفاده می‌کنند.

در بیشتر برنامه‌های کاربردی موبایل شما در حال تبلیغ برای دیگر مشتریان هستید این امر به صورت مستقیم یا معمولا غیر مستقیم اتفاق می‌افتد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد نقطه توجه خود را به چه مسئله‌ای معطوف کنید و به چه مسئله‌ای بها بدهید.

محرک‌های بسیاری در زندگی هست که موفقیت را به شما یاد آوری می‌کند. یک کتاب کنار میز یا تخت خود قرار دهید کمی بیشتر کتاب بخوانید.

اگر هدف شما رژیم غذایی است لیست رژیم خود را یادداشت کنید و وقتتان را روی آن تمرکز کنید.

اگر به دنبال رسیدن به یک هدف هستید در مورد آن فکر کنید یا یادداشت برداری داشته باشید تا تمامی این لحظاتی که بدون موبایل سپری می‌کنید را برای رسیدن به موفقیت و هدف خود به جلو پیش رفته باشید.

لطفا برای موبایل تان یک ایستگاه مشخص کنید که حتما دور از تخت خواب و یا میز کارتان باشد.

این کار به شما کمک می‌کند زمانی به دیگر کارها مشغول هستید موبایل را کنار گذاشته و به سراغش نروید. حتی برای شارژ کردن نیز موبایل را در ایستگاه بگذارید و در کنار خودتان نگذارید.

ساعت زنگ دار کنار تخت بگذارید تا به بهانه زنگ موبایل آن را هنگام خواب نزدیک تان نگذارید.

برای ترک اعتیاد به گوشی کمی از برنامه‌های کاربردی موبایلتان را کم کنید.

لطفا چند رسانه اجتماعی در تلفن همراه خود نداشته باشید. یک مرورگر برای موبایل کافیست. اعلان‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

تا جایی که امکانش هست پیام‌های متنی، تماس‌های غیر ضروری و تقویم و . . . را نگاه نکنید. می‌توانید یک سری قوانین برای خود و خانواده تان تنظیم کنید تا هنگام ضرورت به موبایل خود رجوع کنید.

هنگام غذا خوردن هرگز موبایلتان را در سر میز شام نیاورید.

یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند

برای بسیاری از ما پیش آمده که به قصد این که “فقط می‌خواهم موبایلم را بررسی کنم” گوشی را برداشته ایم سپس ۲۰ دقیقه در تلفن همراه خود مشغول کنترل کردن پیام‌ها و . . . بوده ایم.

می توانید برای این که این اتفاق رخ ندهد یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند و مجبور شوید موبایل را کنار بگذارید.

لطفا یک مرتبه وقتی چند دقیقه‌ای در موبایل خود سرگرم شده اید به بدن خود دقت کنید !!!

وضعیت سر و گردن و دست‌ها و بی شک کمر و مهره‌های ستون فقرات در بدترین وضعیت است. در این لحظات شما در حال نابود کردن بدنتان هستید.

کمی بیشتر به بدنتان احترام بگذارید و برای سلامتی خود تلاش کنید.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان و برای ترک اعتیاد به موبایل وضع کنید.

مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید و . . .

ممکن است دفعات نخست کمی دچار خشم یا احساس ضعف کنید اصلا نگران نباشید شما قرار نیست چیزی را از دست بدهید فقط می‌خواهید از زندگی بیشتر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اعتیاد به فضای مجازی: چگونه اعتیاد به موبایل و شبکه های اجتماعی را ترک کنیم؟

اگر شما احساس می‌کنید که اعتیاد به تلفن همراه پیدا کرده اید و مانند بسیاری از افراد نگران مقدار زمان صرف شده در گوشی خود هستید باید بگوییم که خوشبختانه برنامه‌های بسیار عالی وجود دارد که به شما در صرفه جویی زمان کمک می‌کند.چگونه از گوشی دل بکنیم

پس از مک، Freedom اکنون برای iPhone و iPad در دسترس است. Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

از آنجایی که Freedom هم برای iOS و هم برای مک موجود است، شما می‌توانید به آسانی یک بلک لیست سفارشی برای همه دستگاه هایتان تهیه کنید. در حالی که Freedom یک ورژن آزمایشی رایگان عرضه کرده است، اشتراک ماهانه، ۷ دلار در ماه یا ۲۹ دلار برای سال، برای دسترسی به تمام ویژگی‌های آن لازم است.

Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

دانلود Freedom برای iOS

اگر چه اپ In Moment از نظر ظاهری زیبایی چندانی ندارد ولی این اپ مورد علاقه کاربرانی است که می‌خواهند استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند و اعتیاد به تلفن همراه را کنار بگذارند.

این اپ اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند.

علاوه بر این به شما می‌گوید که چقدر زمان صرف اینستاگرام یا توییتر می‌کنید، In Moment به شما اجازه می‌دهد محدودیت هایی را در استفاده روزانه از رسانه‌های اجتماعی برای خود اعمال کنید. اشتراک ماهانه In Moment از ۱۰ دلار آغاز می‌شود و به صورت خودکار از طریق فروشگاه App صورت می‌گیرد.

In Moment اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند و به ترک اعتیاد به گوشی کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود In Moment برای آیفون

Space کمی با اپ‌های دیگر در لیست امروز ما تفاوت دارد. با این اپ شما می‌توانید میزان استفاده از گوشی خود را بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه مشاهده کنید.

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید. سپس اپ در صورت بیشتر استفاده کردن از گوشی به شما پیغام می‌دهد و در صورتی که به اهداف روزانه خود برسید به شما جایزه می‌دهد

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید

دانلود Space برای آیفون 

دانلود Space  برای اندروید

AppDetox به شما کمک می‌کند زمان استفاده از موبایل خود را کاهش دهید. با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید.

هر زمانی که شما یکی از مقررات را نقض کنید، AppDetox به شما پیغام می‌دهد. و اپ می‌تواند گزارشی از تمام پیغام‌های رد شده به شما بدهد. از این رو بعضی از کاربران از AppDetox جهت کنترل فرزندان خود استفاده می‌کنند.

با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید و اعتیاد به گوشی را ترک کنید.

برنامه Detox یکی از چند برنامه ای  است که گزینه “Forever” را برای برنامه هایی که نمی‌توانند از گوشی شما حذف شوند، فراهم می‌کند.

دانلود App Detox جهت اندروید

این اپ مناسب کسانی است که واقعاً نمی‌توانند از گوشی خود دست بردارند. Off the Grid به طور کامل تلفن شما را بعد از مدت زمان تعیین شده قفل می‌کند و برای فعال کردن آن باید هزینه پرداخت کنید.

اگر هم منتظر تماس‌های مهمی هستید می‌توانید در لیست Grid وارد کنید تا آنها را از دست ندهید و یا می‌توانید تنظیم کنید بطور خودکار برای تماس گیرنده پیغامی فرستاده شود.

Off the Grid

دانلود  Off the Grid برای آندروید

آخرین اپ از لیست امروز ما AntiSocial می‌باشد که یکی از مشهورترین برنامه‌های کاهش زمان مصرف و درمان اعتیاد به تلفن همراه موجود در اندروید است.

علاوه بر اینکه بسیاری از ویژگی‌های استاندارد مانند محدودیت‌های زمان استفاده و مسدود سازی اپ‌ها را فراهم می‌کند، فوت و فن‌های جالبی نیز دارد.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید، بنابراین اگر شما از دستگاه خود بیش از همتایان خود استفاده می‌کنید، به فکر چاره باشید.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید،

دانلود AntiSocial برای آندروید

کلمنز شلینگر طراح اتریشی، وسیله‌ای را ساخته است که ممکن است به کمک شما بیاید.

این وسیله یک قطعه پلاستیکی است که به شکل یک گوشی هوشمند میباشد و تعدادی مهره سنگی نیز در دل آن جای گرفته است. به لطف پلاستیک سنگین acetal استفاده شده در آن، وزن نهایی این وسیله همچون یک گوشی همراه شده است.

این وسیله جالب که هیچ گونه مدار سلیکونی، قطعه الکتریکی و محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass در آن استفاده نشده است، می‌تواند شما را در ترک اعتیاد به گوشی یاری کند. شما می‌توانید مهره‌ها را به صورت عمودی یا افقی کشیده، یا همچون هنگامی که دست به بزرگنمایی یا کوچک نمایی یک تصویر می‌زنید آنها را به حرکت درآورید.

بیشتر بخوانید: ترک عادت: چگونه عادات بد را با عادات خوب جایگزین کنیم؟

منبع + + +

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

حتما شما هم دچار اعتیاد به گوشی شده اید که به نظرتان وقتش رسیده است که کمی از گوشی موبایل خود فاصله بگیرید و در طی روز زمان کمتری را سرگرم آن باشید. هر فرد به دلایلی شخصی ممکن است که تمایل به قطع اعتیاد به موبایل داشته باشد که بی شک به سلامت جسم و روان خود کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

اگر شما هم این تصمیم را گرفته اید باید بسیار بسیار خوشحال باشید که در حال فاصله گرفتن از نور آبی موبایل تان هستید.

مشکلات بسیاری از این نور آبی ممکن است برای شما پیش آید. اما این که چگونه ساعات کمتری را با گوشی موبایل تان همراه باشید کار ساده‌ای نیست.

شما می‌بایست راه‌های ترک اعتیاد به گوشی را به خوبی بیاموزید و بدانید در غیر این صورت بعد از مدتی بیشتر از سابق به گوشی خود حس وابستگی پیدا خواهید کرد.

ما در نت نوشت چند راه کار مفید برایتان داریم.

چگونه از گوشی دل بکنیم

فهرست عناوین این مطلب

کار با موبایل بعد از مدتی به اعتیاد منجر خواهد شد

بسیاری از ما می‌دانیم که استفاده بیش از حد از و اعتیاد به موبایل علاوه بر مشکلات جسمی می‌تواند عامل مشکلات رفتاری در خانواده‌ها نیز شود.

با توجه به آمار به دست آمده نزدیک به پنج میلیون کاربر روزانه چهار ساعت در روز را با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند.

البته این آمار کمی تکان دهنده است اما خطرناک تر از آن استفاده از برنامه‌های کاربردی موبایل است که حس وابستگی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

اشخاص بسیاری به لحاظ جنبه مفید و سرگرمی موبایل می‌خواهند که مرزهای بیشتری را به کمک آن رد کنند که متاسفانه بعد از مدتی کار با موبایل تبدیل به یک عادت، تغییر رفتار یا بهتر بگوییم یک اعتیاد می‌شود که برای خود و خانواده شان درد سر ساز خواهد بود.

با این که این افراد معمولا جنبه مثبت تلفن را هدف خود قرار داده اند ولی باز هم به نتیجه منفی دست پیدا خواهند کرد.

برخی از عادات کلیدی و یا رفتارهای کلیشه ای  که می‌تواند منجر به عادت ناپسند استفاده بیش از حد از و اعتیاد به گوشی شود را اینجا برایتان آورده ایم.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان وضع کنید. مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید

بسیاری از مردم به بهانه لذت بردن از زندگی زمان بسیاری را در گوشی موبایل شان صرف می‌کنند در صورتی که معمولا در این زمان‌ها شما در حال وقت گذرانی هستید و کمتر از زندگی بهره مند می‌شوید.

همان مدت زمان را می‌توانید در امور بسیار لذت بخش صرف کنید به اموری که فکر می‌کنید در زندگی شما وجود دارد و برایتان خوشایند است بپردازید یا حداقل این که زمان بیشتری را به زندگی خارج از موبایل بپردازید حتی اگر از آن موضوع لذت نمی‌برید از گوشی خود فاصله بگیرید.

زندگی همان مسئله‌ای است که شما می‌بایست به آن توجه کنید. زندگی شما مهم ترین مسئله‌ای است که برای شما حائز اهمیت و البته ارزش است.

تا به حال هیچ دقت کرده اید برنامه‌های طراحی شده برای موبایل از شما به عنوان یک کاربر یا بهتر بگویم به عنوان یک اسکناس استفاده می‌کنند.

در بیشتر برنامه‌های کاربردی موبایل شما در حال تبلیغ برای دیگر مشتریان هستید این امر به صورت مستقیم یا معمولا غیر مستقیم اتفاق می‌افتد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد نقطه توجه خود را به چه مسئله‌ای معطوف کنید و به چه مسئله‌ای بها بدهید.

محرک‌های بسیاری در زندگی هست که موفقیت را به شما یاد آوری می‌کند. یک کتاب کنار میز یا تخت خود قرار دهید کمی بیشتر کتاب بخوانید.

اگر هدف شما رژیم غذایی است لیست رژیم خود را یادداشت کنید و وقتتان را روی آن تمرکز کنید.

اگر به دنبال رسیدن به یک هدف هستید در مورد آن فکر کنید یا یادداشت برداری داشته باشید تا تمامی این لحظاتی که بدون موبایل سپری می‌کنید را برای رسیدن به موفقیت و هدف خود به جلو پیش رفته باشید.

لطفا برای موبایل تان یک ایستگاه مشخص کنید که حتما دور از تخت خواب و یا میز کارتان باشد.

این کار به شما کمک می‌کند زمانی به دیگر کارها مشغول هستید موبایل را کنار گذاشته و به سراغش نروید. حتی برای شارژ کردن نیز موبایل را در ایستگاه بگذارید و در کنار خودتان نگذارید.

ساعت زنگ دار کنار تخت بگذارید تا به بهانه زنگ موبایل آن را هنگام خواب نزدیک تان نگذارید.

برای ترک اعتیاد به گوشی کمی از برنامه‌های کاربردی موبایلتان را کم کنید.

لطفا چند رسانه اجتماعی در تلفن همراه خود نداشته باشید. یک مرورگر برای موبایل کافیست. اعلان‌های غیر ضروری را خاموش کنید.

تا جایی که امکانش هست پیام‌های متنی، تماس‌های غیر ضروری و تقویم و . . . را نگاه نکنید. می‌توانید یک سری قوانین برای خود و خانواده تان تنظیم کنید تا هنگام ضرورت به موبایل خود رجوع کنید.

هنگام غذا خوردن هرگز موبایلتان را در سر میز شام نیاورید.

یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند

برای بسیاری از ما پیش آمده که به قصد این که “فقط می‌خواهم موبایلم را بررسی کنم” گوشی را برداشته ایم سپس ۲۰ دقیقه در تلفن همراه خود مشغول کنترل کردن پیام‌ها و . . . بوده ایم.

می توانید برای این که این اتفاق رخ ندهد یک نوار یا یک برچسب به روی موبایل خود بزنید و سرعت خود را هنگام کنترل کردن بالا ببرید تا زمان که برای بررسی کوتاه موبایلتان اقدام می‌کنید کمتر از چند دقیقه آن یادآور شما را خسته کند و مجبور شوید موبایل را کنار بگذارید.

لطفا یک مرتبه وقتی چند دقیقه‌ای در موبایل خود سرگرم شده اید به بدن خود دقت کنید !!!

وضعیت سر و گردن و دست‌ها و بی شک کمر و مهره‌های ستون فقرات در بدترین وضعیت است. در این لحظات شما در حال نابود کردن بدنتان هستید.

کمی بیشتر به بدنتان احترام بگذارید و برای سلامتی خود تلاش کنید.

قوانین ساده در عین حال کارآمد برای خودتان و برای ترک اعتیاد به موبایل وضع کنید.

مثلا به پیاده روی بروید و تلفن همراه نبرید، به جای چک کردن ایمیل در طول سفر از پنجره اتومبیل مناظر را نگاه کنید و . . .

ممکن است دفعات نخست کمی دچار خشم یا احساس ضعف کنید اصلا نگران نباشید شما قرار نیست چیزی را از دست بدهید فقط می‌خواهید از زندگی بیشتر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اعتیاد به فضای مجازی: چگونه اعتیاد به موبایل و شبکه های اجتماعی را ترک کنیم؟

اگر شما احساس می‌کنید که اعتیاد به تلفن همراه پیدا کرده اید و مانند بسیاری از افراد نگران مقدار زمان صرف شده در گوشی خود هستید باید بگوییم که خوشبختانه برنامه‌های بسیار عالی وجود دارد که به شما در صرفه جویی زمان کمک می‌کند.چگونه از گوشی دل بکنیم

پس از مک، Freedom اکنون برای iPhone و iPad در دسترس است. Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

از آنجایی که Freedom هم برای iOS و هم برای مک موجود است، شما می‌توانید به آسانی یک بلک لیست سفارشی برای همه دستگاه هایتان تهیه کنید. در حالی که Freedom یک ورژن آزمایشی رایگان عرضه کرده است، اشتراک ماهانه، ۷ دلار در ماه یا ۲۹ دلار برای سال، برای دسترسی به تمام ویژگی‌های آن لازم است.

Freedom اجازه می‌دهد تا شما یک بلک لیست و برنامه زمانبندی شده از اپ هایی که ممکن است بیشتر حواس شما را پرت کنند تهیه کنید.

دانلود Freedom برای iOS

اگر چه اپ In Moment از نظر ظاهری زیبایی چندانی ندارد ولی این اپ مورد علاقه کاربرانی است که می‌خواهند استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند و اعتیاد به تلفن همراه را کنار بگذارند.

این اپ اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند.

علاوه بر این به شما می‌گوید که چقدر زمان صرف اینستاگرام یا توییتر می‌کنید، In Moment به شما اجازه می‌دهد محدودیت هایی را در استفاده روزانه از رسانه‌های اجتماعی برای خود اعمال کنید. اشتراک ماهانه In Moment از ۱۰ دلار آغاز می‌شود و به صورت خودکار از طریق فروشگاه App صورت می‌گیرد.

In Moment اطلاعات حضور شما در رسانه‌های اجتماعی را بر حسب تاریخ ردیابی و فراهم می‌کند و به ترک اعتیاد به گوشی کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود In Moment برای آیفون

Space کمی با اپ‌های دیگر در لیست امروز ما تفاوت دارد. با این اپ شما می‌توانید میزان استفاده از گوشی خود را بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه مشاهده کنید.

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید. سپس اپ در صورت بیشتر استفاده کردن از گوشی به شما پیغام می‌دهد و در صورتی که به اهداف روزانه خود برسید به شما جایزه می‌دهد

وقتی که Space را نصب می‌کنید باید یک پرسشنامه کوتاه راجع به عادات استفاده از موبایل خود پر کنید

دانلود Space برای آیفون 

دانلود Space  برای اندروید

AppDetox به شما کمک می‌کند زمان استفاده از موبایل خود را کاهش دهید. با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید.

هر زمانی که شما یکی از مقررات را نقض کنید، AppDetox به شما پیغام می‌دهد. و اپ می‌تواند گزارشی از تمام پیغام‌های رد شده به شما بدهد. از این رو بعضی از کاربران از AppDetox جهت کنترل فرزندان خود استفاده می‌کنند.

با این اپ شما می‌توانید به راحتی مقرراتی برای محدود کردن دسترسی به برنامه‌های موبایل خود ایجاد کنید و اعتیاد به گوشی را ترک کنید.

برنامه Detox یکی از چند برنامه ای  است که گزینه “Forever” را برای برنامه هایی که نمی‌توانند از گوشی شما حذف شوند، فراهم می‌کند.

دانلود App Detox جهت اندروید

این اپ مناسب کسانی است که واقعاً نمی‌توانند از گوشی خود دست بردارند. Off the Grid به طور کامل تلفن شما را بعد از مدت زمان تعیین شده قفل می‌کند و برای فعال کردن آن باید هزینه پرداخت کنید.

اگر هم منتظر تماس‌های مهمی هستید می‌توانید در لیست Grid وارد کنید تا آنها را از دست ندهید و یا می‌توانید تنظیم کنید بطور خودکار برای تماس گیرنده پیغامی فرستاده شود.

Off the Grid

دانلود  Off the Grid برای آندروید

آخرین اپ از لیست امروز ما AntiSocial می‌باشد که یکی از مشهورترین برنامه‌های کاهش زمان مصرف و درمان اعتیاد به تلفن همراه موجود در اندروید است.

علاوه بر اینکه بسیاری از ویژگی‌های استاندارد مانند محدودیت‌های زمان استفاده و مسدود سازی اپ‌ها را فراهم می‌کند، فوت و فن‌های جالبی نیز دارد.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید، بنابراین اگر شما از دستگاه خود بیش از همتایان خود استفاده می‌کنید، به فکر چاره باشید.

با AntiSocial می‌توانید میزان استفاده از گوشی را با افراد دیگر در سن و جنسیت خود مقایسه کنید،

دانلود AntiSocial برای آندروید

کلمنز شلینگر طراح اتریشی، وسیله‌ای را ساخته است که ممکن است به کمک شما بیاید.

این وسیله یک قطعه پلاستیکی است که به شکل یک گوشی هوشمند میباشد و تعدادی مهره سنگی نیز در دل آن جای گرفته است. به لطف پلاستیک سنگین acetal استفاده شده در آن، وزن نهایی این وسیله همچون یک گوشی همراه شده است.

این وسیله جالب که هیچ گونه مدار سلیکونی، قطعه الکتریکی و محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass در آن استفاده نشده است، می‌تواند شما را در ترک اعتیاد به گوشی یاری کند. شما می‌توانید مهره‌ها را به صورت عمودی یا افقی کشیده، یا همچون هنگامی که دست به بزرگنمایی یا کوچک نمایی یک تصویر می‌زنید آنها را به حرکت درآورید.

بیشتر بخوانید: ترک عادت: چگونه عادات بد را با عادات خوب جایگزین کنیم؟

منبع + + +

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

زندگی روز به روز بیشتر از قبل رنگ و بوی تکنولوژیک به خود می گیرد. پیش از این پاسخ دادن به ایمیل یا چک کردن شبکه های اجتماعی فقط با رایانه انجام می شد. اما امروز با تلفن های هوشمند به راحتی می توان از پس تمام آن کارها برآمد.

در سال گذشته نتایج تحقیقاتی منتشر شد که طبق آن مشخص شد هر کاربر به طور متوسط روزانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ بار قفل تلفن هوشمند خود را باز می کند و جالب اینکه بارها این عمل را بدون هیچگونه دلیل یا هدفی انجام می دهد.

چک کردن ها و کارکردن مداوم با تلفن همراه باعث می شود شما از زندگی واقعی خود دور شوید. این یعنی لذت صحبت کردن رودر رو با یک دوست، تماشای فیلم یا حتی کار کردن را از خود دریغ خواهید کرد.

این نوع اعتیاد درست همانند دیگر اعتیادها برای سلامتی فرد بسیار مضر است و اگر شما هم از این عادت آسیب رسان خود مطلع هستید، [پیشنهاد: با اپلیکیشن BreakFree از اعتیاد خود به تلفن هوشمند با خبر شوید] بهتر است هرچه سریع تر نسبت به ترک آن اقدام کنید.

این بار در سری مطالب ترفندها ما به ارائه راهکارهایی برای ترک اعتیاد تکنولوژیک می پردازیم.چگونه از گوشی دل بکنیم

با دیجیاتو همراه شوید.

در اندروید لازم است تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن های هر اپلیکیشن را جداگانه خاموش کنید ولی در iOS به آدرس Settings و سپس Notification Center بروید. مثلا شما می توانید به صورت دستی ساعتی یک بار ایمیل های خود را چک کنید. دریافت و پاسخ ایمیل با یک ساعت تاخیر هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

اما نتیجه نهایی چیست؟ شما به مرور چک کردن های بیهوده شبکه های مجازی را به طرز محسوسی کاهش می دهید. شاید ارسال یک توییت یا لایک یک عکس در فیسبوک کمی دیرتر انجام شود ولی در عوض، زندگی واقعی خود را بیشتر در دستان خود خواهید داشت.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که خاموش کردن نوتیفیکیشن ها برایشان کافی نباشد. بنابراین بهتر است اپلیکیشن های غیرضروری را پاک کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را با اپلیکیشن هایی که دنیای آنلاین را به تلفن هوشمند شما میاورند شروع کنید: آیا واقعا در تلفن همراه خود به اپلیکیشن توییتر یا فیسبوک نیاز مبرم دارید؟ یا دسترسی هر لحظه به ایمیل از واجبات زندگی شما است؟ مطمئنا کمی صبر هیچ لطمه ای به زندگی مجازی نمی زند و بهتر است در رایانه شخصی به این وب سایت ها و سرویس ها پرداخت. همچنین در مواقع ضروری می توان از طریق مرورگر تلفن همراه به اینگونه سرویس ها دسترسی داشت.

به خود جرات دهید و اپلیکیشن های اضافی را پاک کنید تا هم نوتیفیکیشن کمتری دریافت کنید، فضای آزاد بیشتری در دستگاه خود داشته باشید و هم زمان بیشتری را صرف امور زندگی واقعی خود بدهید. به یاد داشته باشید، هرچیزی که زمان را از دیگر فعالیت های ارزشمند تر شما می کاهد، نیازمند بررسی بیشتری است.

یک بار این اپلیکیشن ها را به کل پاک کنید و اگر طی یک ماه مجددا آنها را نصب نکردید بدانید که از اول هم به آنها احتیاجی نداشتید.

یکی از ساده ترین راه های دور شدن از تمام نوتیفیکیشن ها و پیغام های غیرضروری، فعال سازی حالت پرواز است که در تلفن های هوشمند با لوگوی هواپیما مشخص شده. با فعال کردن این حالت فقط دسترسی گجت به شبکه های مخابراتی و وای فای بسته می شود و البته هیچ خللی در استفاده از فایل های موجود در دستگاه ایجاد نخواهد شد.

در حالت پرواز شما هیچ پیامک یا تماسی دریافت نخواهید کرد و این یعنی شما در دسترس هیچ کس قرار نخواهید گرفت. شاید نتوان همیشه از این قابلیت استفاده کرد ولی حداقل برای چند ساعتی می توانید به خود استراحت مطلق بدون تکنولوژی بدهید.

پیشنهاد می کنیم اگر نیاز به تمرکز واقعی حین کار یا استراحت مطلق حین خواب دارید، از حالت پرواز تلفن خود غافل نشوید.

خوشبختانه نیاز نیست فقط به تنظیمات تلفن های همراه اکتفا کنید. چرا که اپلیکیشن های بسیار خوبی در زمینه ترک اعتیاد تلفن هوشمند وجود دارد که بهترین آنها BreakFree است که پیش از این هم آن را معرفی کرده بودیم. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای اندروید موجود است و به زودی برای iOS هم معرفی می شود.

در اپلیکیشن BreakFree تنظیماتی برای غیرفعال کردن بخشی یا تمام نوتیفیکیشن ها وجود دارد و همچنین شما قادر به فعال کردن یک پیامک خودکار هستید تا در زمان های دلخواه در پاسخ به تماس یا پیامک دریافتی ارسال شود. از دیگر امکانات این اپلیکیشن غیر فعال سازی صداهای دستگاه و اینترنت است و همانطور که گفتیم، میزان اعتیاد به تلفن همراه خود را به طور کامل زیر نظر خواهید داشت.

اپلیکیشن های دیگری هم مانند StayOnTask یا AppDetox هم کارایی مشابه با برک فری دارند که می توانید از آنها هم استفاده کنید. متاسفانه برای iOS آنطور که باید اپلیکیشن خوبی یافت نشد و فعلا بهترین کار، استفاده از انتخاب های موجود (حالت پرواز، غیر فعال سازی نوتیفیکیشن ها و اینترنت) در Settings خود آیفون است.

یکی از راهکارهای چک کردن کمتر تلفن همراه، قرار دادن موانع بیشتر است. مثلا گذاشتن یک پترن سخت یا یک کلمه عبور طولانی. اما شاید پنهان کردن تلفن همراه در کشوی میز حین کار یا دیدن مسابقه فوتبال در خانه ساده تر باشد. با این کار شما فقط در مواقع ضروری و با فاصله زمانی بیشتری به تلفن همراه خود رجوع می کنید.

حتی می توانید مجموعه ای از قوانین برای نحوه استفاده از تلفن همراه برای خود وضع کنید. مثلا به اشتراک گذاری تصاویر یا ارسال یک توییت و غیره را به زمانی دیگر موکول کنید تا به مرور زمان، عادت استفاده مداوم از تلفن همراه خود را ترک کنید.

اشتباه نکنید؛ ما ضد تلفن همراه نیستیم. اما تعادل در استفاده از تکنولوژی هم درست همانند هر چیز دیگری واجب است. حتما شما هم تجربه کردید که در یک دیدار دوستانه اکثر افراد مشغول تلفن همراه خود هستند. شاید بهتر باشد کمی بیشتر به اطراف خود دقت کنیم و کمتر درگیر تکنولوژی و گجت هوشمند خود باشیم. راستی شما روزی چند بار صفحه قفل دستگاه خود را باز می کنید؟

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

زنگ ساعت رومیزی یا گوشی رو خاموش می‌کنی، پلک می‌زنی تا چشمات باز بشه، و بعد نگاه می‌کنی که روی گوشی چه پیغام‌های جدیدی داری. و به همین راحتی از اولین لحظه بیداری گرفتارش می‌شی.

به چرخه باطل خوش اومدی!

چرخه باطل یعنی همون چند تا اپی که تا چند لحظه فرصت پیدا می‌کنی، از روی عادت بازشون می‌کنی. فیسبوک. توییتر. تلگرام. اینستاگرام. به نوبت نگاهشون می‌کنی، و طوری توی مطالبشون می‌گردی که انگار قراره گنج پیدا کنی!

این اپ‌ها رو دقیقا طوری طراحی می‌کنن که توجهت رو اسیر خودش کنه و چشمت رو به صفحه میخکوب کنه. مثلا فیسبوک، همیشه داره یاد می‌گیره که تو از چه‌طور چیزهایی خوشت میاد. تا به حال از خودت پرسیدی چرا عکس و نوشته‌های بعضی‌ها رو بیشتر از بقیه می‌بینی؟ هیچ‌وقت دقت کردی که پست‌های محبوب‌تر سر از بالای صفحه در میارن؟ اینها اتفاقی نیست.چگونه از گوشی دل بکنیم

کلی پول توی این اعتیاد تو هست. توی این صنعت بعضی از باهوش‌ترین مهندسین و دانشمندهای دنیا دقیقا دارن روی همین کار می‌کنن که چطور تو رو به اپ‌های خودشون وابسته کنن.

نگاه کن چه چیزهایی برات اختراع کردن: نوتیفکیشن، که باعث بشه مرتب برگردی و نگاه کنی. صفحه‌های بدون انتها که همین‌طور می‌ری پایین و پایین و باز هم مطلب و عکس برای دیدن هست. شخصی‌سازی، تا چیزهایی رو نشونت بدن که بیشتر خوشت بیاد. دادهٔ بزرگ، تا تمام رفتارهای تو رو بفهمن و درک کنن. و حالا ساعت مچی هوشمند که مبادا یک لحظه از تمام این چیزها دور بمونی.

اعتیادهای مشابهی هم سال‌هاست که در تلویزیون ساخته می‌شه، اما تلویزیون در مقایسه با این گوشی‌ها یه ماده مخدر خفیف بیشتر نیست. تلویزیون نمی‌تونه نصفه شب بیدارت کنه یا تا توی دستشویی همراهت بیاد. با تلویزیون نمی‌تونی حرف بزنی، یا از توش دوست پیدا کنی.

مهمترین خاصیت گوشی هوشمند اینه که همه چیز همیشه در دسترس توست. و متاسفانه این یعنی همه‌چیز همیشه در دسترس توست. من متوجه شده‌ام اینکه همیشه همه چیز همراه آدم باشه، خیلی حواس آدم رو پرت می‌کنه.

پس بیا چند راه برای کنترل اعتیادت به گوشی نشونت بدم:

کلام آخر درباره استفاده از گوشی و شبکه‌های اجتماعی

دوستان عزیز، امسال سال سرنوشت سازی برای آینده شماست و مثل سال‌های گذشته فرصت تفریح ندارید. از طرفی استفاده از گوشی میتونه جنبه‌های خوبی هم برای شما داشته باشه، بنابراین توصیه ما این هست که در طول این یک سال طبق برنامه ای مدون درس بخونید و زمان‌هایی رو نیز به تفریح اختصاص بدید. اگر بنا به استفاده از اینترنت وجود داره حتما از سایت‌هایی دیدن کنید که به شما در راه رسیدن به هدف هاتون کمک میکنه و این استفاده از گوشی و اینترنت باید زمان مشخص و معینی داشته باشد.

 

برگرفته از: oliveremberton

گوشی رو خاموش کن بذار تو کارتونش بدید به مشاور مدرسه و بگید که بعد کنکور بهتون تحویل بده .

واقعا من کلافه شدم دیگه
دارم دوران طلایی زندگیم و از دست میدم
منم همینجا قول میدم دیگه سمت گوشی نمیام
حتی بعد کنکور هم نمیام
اینستاگرام لعنتی دست از سر آدم بر نمی داره و بزرگترین دشمن بچه های کنکوریه

سلام خیلی عالی و تاثیر گذار بود ممنون.

رتبتون چند شد؟

اموز قول میدم تا13 تیر 99 از گوشی استفاده نکنم و بعد از اون هم کنترل شده استفاده کنم تا زندگی خوبی رو تجربه کنم پیش به سوی زندگی

قابل توجه بیشترخودم ازفرداباید مثل ۳سال پیش درس بخونم تازه بهتر تاتمام روزم درس نشه ول نمی کنم بعداین کامنت هم گوشی بی گوشی تا روزی که بیام این کامنتودوبتره بخونم ۹۸/۶/۲۵

من واقعا خسته شدم ولی انگار قفل شدم روش و اصلا نمیتونم درس بخونم
ولی قول میدم از فردا بذارمش کنار

برای کنکور کارشناسی موبایل نداشتم رتبم ٢٥٥ شد. کنکور ارشد شدم سی هزار

من سال کنکور گوشیمو شکستم تنها راهش همینه

نطر شما محترم ولی بهتر نبئد مثلا باتری شو بندازی دور

رتبتون چند شد؟

رتبت چند شد ؟!!

هیچ چیز جز استمرار و پشتکار حلال درس خوندن و موفقیت نیست این مطالب فراوونه ولی در عمل آدم یک هفته هم عمل نمیکنه

واقعا گوشی باعث اختلال هست

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

چگونه از گوشی دل بکنیم

اعتیاد به اسمارت‌فون یک نگرانی واقعی است. به ویژه که مردم به طور روزافزونی در فعالیت‌های روزانه خود به این وسیله وابسته شده‌اند. اگر شما هم به اسمارت‌فون خود چنین ارادتی دارید و فکر می‌کنید که به مرز اعتیاد نزدیک شده‌اید، به این ده نشانه توجه کنید:

1. شما برای کسی که در همان اتاق شما هست، پیامک می‌فرستید.

2. تلفن را همه جا به دنبال خود می برید، حتی به رخت‌خواب.

3. نمی‌توانید شماره تلفن هیچ از کسانی را که دوست دارید، به یاد بیاورد.

4. همراه با گوشی تلفن‌تان می‌خوابید.

5. شما نمی‌دانید که تلفن‌تان چطور خاموش می‌شود.

6. عزت‌ نفس شما بستگی به این دارد که چه مقدار توجه یا لایک دریافت کرده باشید.

7. بیشتر از طریق اپ عکس گوشی خود به جهان نگاه می کنید تا با چشمانی که زیر ابروان‌ شما قرار دارد.

8. اگر تلفن شما خارج از دید شما باشد، دچار وحشت می‌شوید.

9. ترجیح می‌دهید دیر کنید، تا بدون گوشی به جلسه و یا مهمانی بروید.

10. شما نمی توانید سرتان را از صفحه نمایش گوشی همراه‌تان برگردانید، حتی اگر یک فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه شما در حال پخش باشد.

برخی از این علایم شاید به نظر اغراق‌آمیز و یا حتی مضحک به نظر برسد؛ اما آن‌ها شاخص‌هایی واقعی برای نشان دادن این هستند که سطح وابستگی شما به اسمارت‌فون‌تان در چه مرحله‌ای است.

یکی از ویژگی‌ها اعتیاد  پدیده‌ای است به نام افزایش سطح «تحمل» یا  Tolerance است. به این معنا که با گذشت زمان به مقدار بیشتری از همان چیز نیاز دارید تا به همان حال مورد نظر برسید. بازخورد فوری و آنی‌ که اسمارت‌فون‌ها ارایه می‌کنند، بسیار لذت‌بخش است و این کشش را در ما یجاد می کنند که به طور مداوم به ای‌میل‌ها و پیام‌‌ها توجه کنیم یا به شکلی وسواس‌گونه ببینیم که چه اتفاقی در دنیای مجازی در حال رخ دادن است. رفتن به دنبال کسب این لذت، نشانه‌ای است از اعتیاد به اسمارت‌فون. با وجودی که این عادت ما ممکن است برای دوستان و خانواده ما خوشایند نباشند، اگر در کار و زندگی شما اخلالی ایجاد نکنند، چندان خطرناک به نظر نمی‌رسند. البته معنای این حرف این نیست که وابستگی زیاد به اسمارت‌فون‌ها، هیچ‌گونه ضرر و خطری ندارد. اختلال در تمرکز، خواب بی‌کیفیت و کم‌عمق و افزایش اضطراب، آسیب به روابط بین‌فردی  و مارت‌های ارتباطی  از پی آمدهای استفاده بیش از حد از اسمارفون‌ها هستند.

چگونه به حال عادی برگردیم؟

مسخره کردن اعتیاد به اسمارت‌فون‌ها و اعتقاد به این که این حرف بسیار افراطی است، آسان است. اما اگر حداقل دو یا سه مورد از علائمی را که در بالا ذکر کردیم، در خود می‌بینید، شاید وقت آن است که تجدیدنظری در مقدار زمانی که صرف آن‌ها می‌کنید و یا نوع رابطه شما با اسمارتفون‌تان بکنید. در اینجا به چهار راه آسان برای ترک این عادت اشاره می‌کنم، بدون آن که بخواهید به یکباره همه چیز را زیر و زَبر بکنید.

– محدودیت بگذارید

برنامه ای برای خودتان بریزید که میزان استفاده اسمارتفون‌ها را مدیریت کنید. مثلا تا یک ساعت بعد از بیدار شدن، از گوشی‌تان استفاده نکنید. یا موقع شام و یا تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان گوشی را خاموش کنید. این که چه مقدار زمان را بدون گوشی خود سپری می‌کنید خیلی مهم نیست؛ مهم این است که چنین برنامه زمانی را مشخص کنید.

– بی‌خیال شوید

–  فکر می‌کنید که باید به همه تماس‌ها و ایمیل‌ها و پیامک‌ها جواب بدهید؟ اجازه بدهید بعضی از تماس‌ها به صندوق صوتی‌تان برود و بعضی از ایمیل‌ها را به عنوان نخوانده علامت گذاری کنید تا سر فرصت به سراغ آن ها بروید. به تدریج مقدار زمانی را که صبر می‌کنید که در موقع مناسب پاسخ بدهید، افزایش دهید.

– به احساسات تان توجه کنید

زمانی که به سراغ گوشی همراه‌تان می‌روید به احساس‌تان توجه کنید. شناسائی وضعیت هیجانی‌تان، به شما نشان می دهد که چرا شما به سرغ تلفن‌تان رفته‌اید. آیا خسته‌اید؟ دچار استرس و یا اضطراب هستید؟ شاید هم احساس تنهایی می‌کنید. اگر دلایل احساسی رفتن به سمت گوشی را بیابید احتمالا می توانید راه‌های جایگزین بهتری برای آن پیدا کنید.

– یک جانشین پیدا کنید

اسمارت‌فون‌ها به مهم‌ترین راهی تبدیل شده‌اند که آدم‌ها می‌توانند خودشان را تسکین دهند و آرام کنند. اگر تمایل شما به استفاده از گوشی همراه برای ایجاد نوعی آرامش در زندگی‌تان زیاد است، به راه‌های جایگزین دیگری فکر کنید. اگر به دلیل این که خسته یا به‌هم‌ریخته هستید به سرغ گوشی می‌روید، بهتر است که روش‌های تن‌آرامی(Relaxation) و تمرکز و حضور ذهن (Mindfulness) را تمرین کنید که به شما کمک می‌کنند که ارتباط بهتری با بدن و دنیای اطرفتان برقرار کنید، آرامش‌تان را حفظ کنید و رابطه خود را با محیط اطرافتان تنظیم کنید. در حالی که استفاده زیاد از گجت‌ها بیشتر به قطع این ارتباط و فرار از زندگی کمک می‌کنند.

این که بخواهید یک سم‌زدایی کامل دیجیتال انجام بدهید و یا خیلی ساده، کم‌تر از گوشی استفاده کنید به خود شما بستگی دارد. نگاهی صادقانه به وابستگی خود به فناوری بیندازید و راه‌هایی برای کاهش این وابستگی پیدا کنید. خلاص شدن از آن صفحه نمایش کوچک، حتی به مقدار خیلی کم، به شما کمک می کند که یک زندگی عادی روزانه را تجربه کنید.

یک برداشت

موضوع بسیار جدی است. به ویژه که مدت‌ها است پای کودکان و به ویژه نوجوانان هم به این میدان باز شده است. برای بسیاری از ما، چه در تهران و دیگر شهرهای بزرگ و یا در شهرهای بسیار کوچک کشورمان، این صحنه‌ای آشناست: میهمانی‌هایی که تعدادی از اعضای فامیل، به ویژه نوجوان‌ها، با گوشی خود، گوشه‌ای گیر آورده‌اند و ساعت‌ها، بی توجه به اطراف خود، یا می‌خوانند و یا ضربه‌هایی به گوشی خود می‌زنند. گه‌گاهی لبخند محوی بر لبانشان می‌نشیند و گاه زیرچشمی نگاهی به والدین خود می‌اندازند که با اشارت‌های ابرو، آن‌ها را به کنار گذاشتن گوشی فرا می‌خوانند. اما، دست‌کم در این گونه جمع‌ها، این اشارت‌ها اثری ندارند و نوجوانان می‌دانند که والدینشان در میان جمع بیش از این پیش نخواهند رفت. اما چون به خانه می‌روند، همان کاری را می کنند که اغلب والدین در چنین موقعیت‌هایی می‌کنند. ماجرا ابتدا با پند و اندرز شروع و در مقابل بی‌اعتنایی فرزندان و یا اعتراض آن‌ها به جنگی تمام‌عیار منتهی‌ می‌شود. در نهایت، اقتدار زخمخورده والدین، چند روزی گوشی را در گنجه‌ای پنهان می‌کند، اما این نه پایان ماجرا، که تازه آغازی دیگر از یک بازی متقابل است که ممکن است یکی دو هفته‌ای به درازا بکشد؛ اما نتیجه از پیش روشن است: شکست والدین و بدتر شدن روز به روز رابطه‌ها آن ها و متشنج شدن فضای خانواده. بسیار پیش می‌آید که بین والدین در مورد میزان و نحوه استفاده فرزندان از گوشی و یا نحوه برخورد با آن‌ها اختلاف نظر به وجود می‌‌آید که این امر به نوبه خود به ابعاد این موضوع پیچیده می‌افزاید.

راه حل خاصی هم دست‌کم در این نوشته نه چندان بلند به نظرم نمی‌رسد. این موضوع بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوان تنها با چند توصیه به آن خاتمه داد. اگرچه توصیه‌ام را هم خواهم گفت! اما امیدوار نباشیم که با ساده‌ترین و دم‌دست ترین راه‌حل‌ها موضوعی چنین پیچیده که ابعاد مختلف اجتماعی، روانی، خانوادگی و حتی اقتصادی دارد را حل کنیم.

توصیه اول من این است که در ابتدا بپذیریم و باور کنیم که ما در مقابل یکی از بزرگ‌ترین طوفان‌های فناوری در طول تاریخ بشری قرار گرفته‌ایم. ماهیت این توفان هم به گونه‌ای نیست که مانند گردبادها، بیایند و بروند. خیر این توفان نه تنها ماندنی است بلکه روز به روز هم بزرگ‌تر و سهمگین‌تر می‌شود. پس انکار و یا نادیده گرفتن آن راه مناسبی نیست.

دوم آن که، به عنوان والدین فرزندان امروزی، تلاشمان را بکنیم که دست‌کم گوشه‌ای از دنیای پیچیده‌تری را که قرار است فرزندانمان در آن زندگی کنند بفهمیم. این کار باعث خواهد شد از حجم هجمه‌های ما به آن ها کاسته شود. در عوض فضایی را پدید می‌آورد که بتوانیم با آن‌ها به گفت و شنود بپردازیم. با این شرط که «شنود»ِ آن بیشتر و مهم‌تر از بخش اول یعنی «گفت» باشد.

و بالاخره این که شما با آشنایی هرچند اندک با این فناوری‌ها، ابزارهایی را پیدا خواهید کرد که تا حدود زیادی می‌توانند جلوی محتوای نامناسب برای کودکان و نوجوانان را بگیرد. این کار کاملا امکان‌پذیر و حتی ضروری است.

اما این پایان ماجرا نیست. این سخن بگذار تا وقت دگر.

====================

از همین نویسنده:

چگونه از گوشی دل بکنیم

– برای ازدواج با یک کارآفرین، این 4 نکته را به یاد داشته باشید

– اگر می‌خواهید قبل از ۳۰ سالگی مدیرعامل شوید، این ۳ نکته را به خاطر بسپارید

– اگر موفقیت می‌خواهید، این ۲۵ ویژگی را از خود دور کنید

– چرا ثروتمندترین مرد چین پیش از میلیاردر شدن شادتر بود

– نور آبی، خواب سیاه: چرا نور تلفن همراه و نمایشگر قبل از خواب آسیب زاست؟

– 5 رسوایی برندهای بزرگ در سال 2015

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک



در بخش قبلی مقاله، به اعتیاد نو ظهور و فراگیری اشاره شد که این روزها دامن‌گیر کاربران زیادی شده است. یکی از مشکلات بزرگ این اعتیاد در کاربران، عدم آگاهی آن‌ها از اعتیادشان به فضای مجازی بود. حال روی صحبت بخش دوم مقاله با کسانی‌ است که به اعتیاد خود اطمینان پیدا کرده‌اند و به دنبال راه‌حلی برای حل مشکلات خود در زمینه وابستگی به اینترنت هستند. با زومیت همراه باشید تا با راه‌حل‌های ساده و قدم‌های کوچک تلاش برای برقراری ارتباط و زندگی‌ بدون اعتیاد به اینترنت را آغاز کنیم.

برای درمان هر نوع اعتیاد، برخورد محکم و مصمم با خویشتن قدم بسیار مهمی است. در واقع، استحکام در برداشتن قدم‌های مربوط به ترک و بازپروری موضوع مهمی است که  پایبندی شما برای اجرای روش‌های درمان، همچون تکنیک‌های مدیریت زمان، شناخت احساسات و مقابله با تنهایی و یا اعتیاد جنسی را می‌طلبد.

همانند دیگر اعتیاد‌ها، گاهی بعضی افراد معتاد به اینترنت حاضر به قبول کمک برای درمان بیماری خود نمی‌شوند و حتی منکر اعتیاد خود از بیخ و بن می‌گردند. برای اینکه متوجه شوید که آیا شما نیز به نوعی در حال تکذیب اعتیاد خود و جبهه گرفتن نسبت به موضوعات مربوط به اعتیاد خود هستید، حملات زیر را نگاه کنید. آیا به نظرتان آشنا نیست؟ آیا شما نیز از این جملات برای دفاع از خود در برابر هجوم انتقاد اطرافیان یا ندای درونتان که به شما در رابطه با اینترنت انتقاد یا اعتراض می‌کنند، استفاده می‌کنید؟

“تنهام بذارین، کاری که با کامپیوتر انجام می‌دم به خودم مربوطه” – ” این چت‌ها و گفتگو‌ها فقط یه سری نوشته و کلمات توی کامپیوتر هستن و هیچوقت باعث بروز احساس یا مشکلی نمی‌شن– ” اگه مدتی رو توی چت‌روم‌ها عادی باشم و کار خاصی انجام ندم، هیچ اشکالی نداره” – ” من فقط چند ساعت کمتر خوابیدم ، این زمان به هر صورت هدر می‌رفت”چگونه از گوشی دل بکنیم

خب. در صورتی که شما هم از این جملات برای گول زدن خود و اطرافیان و تکذیب اعتیاد خود استفاده می‌کنید،‌ وقت آن رسیده‌ است که به جای تکذیب و فرار، به دنبال بازگشت از راهی که انتخاب کرده‌اید، باشید. برای این کار، قدم‌های زیر شاید در حل مشکلات شما موثر باشند.

لیستی از مواردی را که احساس می‌کنید در اثر استفاده افراطی از اینترنت از دست داده‌اید تهیه کنید (برای مثال، زمانی که برای ارتباط با خانواده از دست داده‌اید، خواب روزانه، دیدار با دوستان)

مقدار زمان آنلاین بودن و استفاده‌های متفاوتی که از اینترنت طی یک هفته انجام می‌دهید را بر اساس مقدار ساعات در طی یک هفته یادداشت کنید، برای راهنمایی بیشتر موارد زیر را یادداشت نمایید:

بعد از تهیه لیست از مواردی که بیشترین زمان استفاده شما از اینترنت در ساعات آنلاین بودن را شامل می‌شود نوبت به استفاده از تکنیک‌های مدیریت زمان می‌رسد. برای مدیریت زمان خود موارد زیر را آغاز نمایید.

اغلب افرادی که دچار اعتیاد آنلاین هستند، خود را از خانواده، دوستان، فعالیت‌ها و عادات اجتماعی که پیش از این از آن‌ها لذت می‌بردند جدا نموده‌اند. به همین خاطر تلاش برای ارتباط دوباره با دوستان، خانواده و کسانی که به آن‌ها عشق می‌ورزید، استراتژی بسیار موثری است. این موضوع همچنین باعث ایجاد موقعیت‌های اجتماعی تازه و تجربه‌های جدید می‌گردد. همچنین جایگرینی محبت و پشتیبانی که از طرف دوستان مجازی یا اینترنتی دریافت می‌شود با محبت دوستان و همراهان واقعی بسیار مفید است چرا که لذت محبت و همراهی با دوستان واقعی به هیچ وجه قابل قیاس با دوستان مجازی نیست.

احساسات خود را هنگامی که به سمت کامپیوتر می‌روید، مورد بررسی قرار بدهید. برای اینکار جمله ” قبل از اینکه به دنیای مجازی اینترنت وارد شوم، احساس ………. می‌کنم” کمک بگیرید. پاسخ‌هایی که معمولا رایج هستند، شامل احساس‌هایی مثل: “احساس خسته بودن، احساس تنهایی، احساس بدبختی، افسردگی، دلواپسی، خشم، استرس ” می‌باشند.

در مرحله بعدی، جمله “وقتی در فعالیت اینترنتی مورد علاقه‌ام وارد می‌شوم، احساس می‌کنم …… “پاسخ‌های معمول در این جمله نیز شامل احساس” آرامش، هیجان، شادی، اعتماد به نفس، شایستگی و لیاقت، کمال، احترام، خونسردی، مورد عشق و علاقه قرار گرفتن، مورد حمایت قرار گرفتن، شهوت و امیدواری می‌باشد.

با شناخت پیدا کردن نسبت به احساسی که در هنگام اغاز استفاده از اینترنت و زمان مشارکت در فعالیت‌های مورد علاقه خود دارید، می‌توانید به وضوح ببنید که از چه چیزی در زندگی حقیقی فرار می‌کنید و در پی به دست آوردن چه چیزی در زندگی مجازی هستید. از این به بعد، هر بار که شما تصمیم به استفاده دوباره از اینترنت برای به دست آوردن یا فرار کردن از موضوعات زندگی می‌گیرید، با حق انتخاب مواجه می‌شوید.

خصوصیات و رفتاری که در تجربه‌های خود در گروه‌ها و ارتباطات مجازی پیدا یا آغاز کرده‌اید را به دنیای واقعی منتقل کنید. زندگی اجتماعی خود را محدود نکنید؛ به دنبال حمایت و حامی و مهر و محبت افرادی که می‌توانید ببینید یا در ارتباط هستید، باشید. اگر در فضای اینترنتی و مجازی شوخ طبع، باهوش و مهربان هستید، تلاش کنید در زندگی واقعی نیز به همین گونه رفتار کنید و باشید. خود را در هنگام ارتباطات دنیای واقعی، با همان رفتارها و خصوصیت‌هایی تصور کنید که در زندگی مجازی مواجه شده‌اید.

موقعیت خود را تغییر دهید. به شرایط زندگی خود نگاه دیگری داشته باشید و ببینید که این موضوعات چگونه سبب تشدید احساس تنهایی در شما می‌شود: آیا زمان آن رسیده است که محیط زندگیتان را تغییر دهید؟ شغلتان را؟ به عضویت یک گروه اجتماعی واقعی در آیید؟ زمان مواجهه و درگیری با مشکلات بزرگ فرا رسیده است؟ یک اقدام مثبت در رابطه با رفتار خود اتخاد کنید و زندگی خود را بهتر نمایید.

احساسات و مشکلات خود را پیدا کنید. ممکن است کشیده شدن شما به سمت اینترنت ناشی از احساساتی باشد که در برهه‌های حساس زمانی همچون: تغییر شغل، تغییر روابط عاطفی و مقاطع تحصیلی باشد. بهترین راه‌ها برای مواجهه با این احساسات، صرف نظر از نوع آن‌ها، صحبت با کسی‌ست‌ که به آن‌ها اعتماد دارید. به علاوه نوشتن درباره آن‌ها نیز راه حل سودمندی خواهد بود.

به طور کلی، هر چند مشخص کردن احساسات مشکل در ابتدا کار سختی است، اما بیشتر مردم غالب مردم از  “باقی نماندن” و “جدا شدن ” به الگویی که برای آنها مضر و اعتیاد آور بوده است راضی هستند.

این لیست‌ها را بر روی کاغذ یادداشت نمایید و همراه خود داشته باشید. زمانی که در دوراهی انتخاب بین فرار کردن از زندگی واقعی و پناه بردن به فضای مجازی یا انجام کارهای مفید و بهتر دیگر گرفتید، به کارت خود نگاه کنید تا به شما یادآوری کند که از چه چیزهایی قصد دوری کردن دارید و قصد رسیدن به چه مواردی را دارید.

از جمله مواردی که اینترنت در آن‌ها موثر است، از دست دادن موفقیت‌های شغلی یا درسی، دوری یا نادیده گرفتن دوستان واقعی، کم خوابی یا بی‌خوابی، دوری و مواجه نشدن با اظطراب از مسائل مهم می‌باشد. فواید دوری از این اعتیاد نیز ایجاد موقیت برتر شغلی یا درسی، استراحت بهتر، توجه به روابط اجتماعی و پیدا کردن راه حل‌های تازه برای رهایی از استرس می‌باشد.

در قدم بعدی، به مدیریت زمان استفاده از اینترنت بپردازید. خود را ملزم کنید که روزانه ساعات استفاده از اینترنت را کاهش دهید تا به یک عدد معقول برسد. این برنامه را با دقت و جدیت پیگیری کنید و تا حد امکان از شکستن قوانینی که وضع کرده‌اید بپرهیزید. برای مثال قبل از شروع استفاده از اینترنت، ساعت مشخصی را برای پایان آن مشخص کنید و حتی اگر احساس می‌کنید که فراموش می‌کنید یا غافل می‌شوید و خدایی ناکرده ساعات استفاده را افزایش می‌دهید، از برنامه‌هایی که خود به خود سیستم را خاموش می‌کنند استفاده نمایید. همچنین سعی کنید استفاده از اینترنت را به عنوان پاداش در نظر بگیرید. مثلا در صورتی که یک کار، مثل درس خواندن، اتمام پروژه یا … را با موفقیت تکمیل کردید، مدتی استفاده از اینترنت را به عنوان پاداش برای خودتان در نظر بگیرید.

سعی کنید روزانه همه این کارها را انجام دهید. به علاوه از خود بپرسید که اگر من ساعت‌های متمادی پشت کامپیوتر قرار بگیرم، چه چیزهایی را از دست خواهم داد؟ چه فعالیت هایی را ناتمام باقی خواهم گذاشت؟ این فعالیت‌ها و موارد را یادداشت کنید و سعی نمایید به جای استفاده از کامپیوتر این موارد را انجام دهید.

فعالیت‌هایی را از پیش از استفاده تعیین نمایید و تنها همان‌ها را انجام دهید. برای مثال حتی اگر مجبور شدید هر یک ساعت، پنج دقیقه به پشت کامپیوتر بروید و یک کار را انجام دهید، دریغ نکنید. شک نکنید که اینگونه استفاده بهتر از ساعت‌ها غرق شدن بی هدف در دنیای مجازی‌ست.

عادات استفاده روزمره از اینترنت را تغییر دهید. اگر عادت دارید که بعد از ظهرها خود را با اینترنت بگذارنید، این کار را به صورت محدودتر یه زمان دیگری مثل صبح‌ها موکول نمایید.

از موارد زندگی آفلاین استفاده بیشتری کنید. خواندن کتاب‌های رمان و طولانی به شدت شما را از زندگی آنلاین دور نگه می‌دارد و زندگی واقعی را مهم‌تر جلوه می‌دهد. همچنین سعی کنید که بیشتر به موزه، سینما پارک و مراکز تفریحی ورزشی بروید و با افراد واقعی ارتباط برقرار کنید.

برای زمان خود ارزش قائل شوید. اگر در جستجوی موضوع خاصی هستید. زمان خود را صرف مسائل گوناگون نکنید و هرگز نگویید این یک کار را هم انجام دهم، بعد می‌روم. خودتان بهتر می‌دانید که این “یک کار” هیچ وقت پایان ندارد و می‌توانید تا ابد به آن بپردازید. پس برای خود محدودیت در زمان استفاده و میزان مطالب قائل شوید.

در قدم نهایی، سایت‌ها و به طور کلی بخش‌هایی از اینترنت که برای شما اعتیاد آور یا خیلی جذاب هستند را شناسایی کنید. تلاش و اراده خود را به کار بگیرید که تا حد امکان روزانه کمتر از این وبسایت‌ها دیدن نمایید و تمرکز خود را به جای دوستان مجازی، بر روی افراد واقعی که در کنار شما هستند معطوف کنید. با فکر کردن بر روی کارهای جذاب دیگر و حتی مهم‌تر سعی کنید که از جذابیت‌های این سایت‌ها بکاهید و کمتر ذهن خود را با این موضوعات درگیر کنید. در واقع تا حد امکان تمرکز خود را بر روی مسائل مهم‌تر قرار دهید. برای مثال دوستانتان را دعوت کنید، بیرون بروید. گردش بروید، کلاس‌های گوناگون ثبت نام کنید و به کارهایی که از دستتان برای دیگران بر می‌آید تمرکز نمایید.

بعد از چند هفته انجام این موارد، به صورت کاملا محسوسی تغییرات رفتاری، روحی و روانی و حتی اجتماعی را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد. بنابراین کمی صبور باشید تا لذت زندگی در اجتماع حقیقی را دوباره به دست آورید.

در صورتی که با مضرات اعتیاد به پورنوگرافی و به طور کلی منابع جنسی در بستر اینترنت اگاهی پیدا نموده‌اید زمان پیدا کردن راه حلی دائمی برای جلوگیری از آلودگی دوباره به این موارد است. در اولین قدم برای این موضوع، بهتر است که اطمینان خود را نسبت به مضرات این اعتیاد افزایش دهید. در قدم بعدی و پس از کسب اطمینان تصمیم گیری کنید. تصمیم گیری خود را باور کنید و اطمینان داشته باشید که در تصمیم خود جهت بهبود محکم و استوار هستید. به علاوه بهترین راه برای جدا شدن از اعتیاد، جدا شدن از بهانه‌ها و دور شدن از عواملی‌ست که شما را در اجرای تصمیم‌تان سست می‌کنند. حال برای تکمیل و کمک به اجرای تصمیماتی که اتخاذ نموده‌اید موارد زیر را رعایت نمایید:

اگر شما با فردی معتاد در حال زندگی هستید (برای مثال همسر یا عضوی نزدیک از خانواده شما معتاد است)، سعی کنید که هفت مورد زیر را انجام دهید:

۱. هدف خود را برای ترک دادن فرد معتاد مشخص کنید. آیا می‌خواهید که همراه شما تنها به این وابستگی پایان دهد یا احساس نیاز بیشتری به محدود کردن اینترنت دارید؟ دوست دارید که فرد معتاد شب‌ها و روزهای تعطیل برای گذراندن اوقات بیشتر با شما باشد؟ آیا احساس می‌کنید که او یا شما نیاز به مشاوره دارید؟

۲. زمان مناسبی را برای گفتگو معین کنید. بدترین زمان برای گفتگو با فرد معتاد زمانی است که او پای کامپیوتر است. مانند مواجهه با تمامی مشکلات و بازگو کردن مسائل مهم، صحبت در این باره نیز نیازمند آرامش طرفین است. بنابراین مکالمه  را به زمانی که هر دو طرف بحث آماده گفتگو هستند موکول نمایید.

۳. صحبت خود را پیش از آغاز گفتگو معین کنید. باید فرد معتاد بداند که اعتیاد او چه تاثیری بر روی شما گذاشته است. محکم و مشخص در رابطه با آنچه که قلبا به آن معتقد هستید صحبت کنید. در رابطه با احساس سختی که از زمان از دست رفته برای با هم بودن دارید صحبت کنید.

۴. از جملات بدون سرزنش استفاده نمایید که در آن‌ها واژه “من” به کار نمی‌رود. جملات خود را با زبان “عدم داوری، قضاوت یا سرزنش” مرتب کنید. برای مثال اگر بگویید: ” تو به من توجهی نمی‌کنی برای اینکه همیشه روی آن‌ کامپیوتر لعنتی هستی” شریک شما حالت دفاعی به خود می‌گیرد و او نیز در مقابل از جملات دارای واژه “من” برای دفاع از احساسات خود استفاده می‌کند. در عوض از جملات بدون سرزنش مانند زیر استفاده کنید” وقتی که شب‌ها را پشت کامپیوتر می‌گذرانی، من احساس می‌کنم که از من غافل شده‌ای .” یا ” من احساس غمگینی دارم و ناراحتم از اینکه تو دیگر نمی‌خواهی درباره آینده یا نقشه‌هایمان صحبت کنیم”

۵. با همدلی گوش کنید. زمانی که شما پاسخ می‌دهد، شما صحبت خود را قطع کنید و با احترام به تمام حرفهایش گوش دهید. سعی کنید کمی هم از دیدگاه خود فاصله بگیرید و خود را جای او قرار دهید (با کفشهای او راه بروید). این کار به معنی از دست دادن قدرت یا اعلام موافقت شما با او نیست، بلکه به معنای آن است که شما کاملا نسبت به حرفهای او بی‌طرف هستید و سعی می‌کنید که واقعیت آن‌ها را بدون محکوم کردن بپذیرید.

۶. آماده شنیدن پاسخ منفی باشید. در حالت ایده‌ال، شریک شما به طور کامل به صحبت‌های شما در رابطه با عذابی که اعتیاد او برای شما فراهم آورده است گوش می‌کند. نظریه‌های شما را می‌پذیرد، در یک مباحثه مفید شرکت می‌کند و برای تغییر و اجرای محکم تغییرات موافقت می‌کند. اما در رابطه با افراد معتاد، ایده‌آل‌ها کمتر اتفاق می‌افتند. پاسخ‌های منفی شایع‌ترند و شما باید بر نیازهایتان پایدار باشید و به هدف‌هایتان چنگ بزنید. اگر اولین مباحثه خوب پیش نرفت یا خراب شد، سعی کنید زمان دیگری را برای مباحثه پیدا کنید و دوباره موضوع را به میان آورید دوباره خواسته ها و احساسات خود را به آرامی بیان کنید.

۷. راه‌های متفاوتی را انتخاب کنید. در صورتی که ارتباط برقرار کردن با شریکتان میسر نبود و یا مباحثه موفقیت آمیز پیش نرفت،‌ راه‌های دیگر را انتخاب کنید. این راه‌ها‌ می‌تواند نوشتن نامه برای فرد یا حتی استفاده از ایمیل باشد. برای مثال ارسال ایمیل، خود باعث نفی این نظریه که شما اینترنت را بد یا شیطانی و مضر می‌دانید می‌شود.

در نهایت و در صورتی که از راه‌حل‌های بالا به نتیجه‌ای که می‌خواستید نرسیدید، می‌توانید از مشاوره و متخصصین امر کمک بگیرید. حتی اگر زوج شما از انجام این کار نیز سرباز زد، خودتان بهتر است که به مشاوره برای کمک بیشتر مراجعه کنید.

این روزها شاید پدر و مادرهای زیادی در رابطه با اعتیاد فرزندانشان نگران باشند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که این بخش را نیز در روش‌های درمانی اعتیاد  برای خانواده‌ها قرار دهیم. برای شروع، در زیر لیستی از نشانه‌هایی که از اعتیاد فرزند شما به اینترنت خبر می‌دهد نگاهی می‌اندازیم:

اگر فرزند شما سه مورد یا بیشتر از موارد بالا دچار شده است، بنابراین احتمال آلودگی وی به اعتیاد آنلاین بسیار زیاد است. از لحاظ روانی، نوجوانان و افرادی که به طور کلی در شرف رسیدن به بلوغ هستند به همان مقدار افراد بزرگسال، نسبت به ویژگی‌های جذاب اینترنت وابسته می‌شوند.چگونه از گوشی دل بکنیم

البته باید والدین در نظر داشته باشند که موارد بالا در نوجوانان و جوانان می‌تواند ناشی از اعتیاد به الکل، مواد مخدر یا حتی مواد غذایی نیز باشد. بنابراین برقراری ارتباط نزدیک با فرزندان تنها راه آگاهی از نوع اعتیاد آن‌هاست.

همچنین نکته مهم و موثری که والدین باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، استفاده فرزندان معتاد از روش‌هایی همچون گریه کردن برای درمان مشکلات خود است. از عواملی که سبب بروز اعتیاد در فرزندان در خانواده می‌شود، می‌توان به مشکلات خانوادگی، همچون اعتیاد پدر یا مادر به الکل یا مواد مخدر، کار بیش از اندازه پدر یا مشکلات شناخته نشده و پنهان در خانواده اشاره نمود.

حالا، در صورتی که متوجه شدید که فرزند شما به اینترنت معتاد شده است آگاهی از روش‌های گفتگو و همراهی با فرزندان نقش بسیار مهمی پیدا می‌نماید. شما باید علاوه بر مهارت‌هایی که پیش از این از آن‌ها سخن گفته شد، از اساس روش‌های “برقراری ارتباط” چه برای درمان اعتیاد و چه در باقی مسائل اساسی زندگی، آگاهی داشته باشید.

این توانایی‌ها را در زیر با هم مرور می‌کنیم:

در صورتی که احساس می‌کنید علایم بهبود به مرور در شما ایجاد شده است،‌ باید به شما تبریک گفت. شما اعتیادتان را شکست‌ داده‌اید و از خطرات و مشکلاتی که این موضوع برایتان ایجاد نموده است، در امان هستید. در صورتی که در اجرای برنامه‌هایتان، خصوصا در روزهای ابتدایی، موفق نبودید، باید بدانید که روزهای ابتدایی درمان اندکی مشکل است و حتی شاید باعث ناامیدی شما از خودتان شود.مطمئنا بعد از بهبود، طعم خوش زندگی در دنیای واقعی را خواهید چشید.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.

در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

کمی از تکنولوژی فاصله بگیرید

تولید و توسعه نرم‌افزار زومیت توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.سرورهای زومیت توسط پارس پک میزبانی می‌شود.

مرکز مشاوره دکتر شکری – مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1400 با دکتر شکری

یکی از دغدغه های بزرگ دانش آموزان در امر مطالعه برای کنکور ، اعتیاد دانش آموزان به گوشی خود هستش. وابستگی به گوشی موبایل میتواند باعث کم شدن میزان کیفیت در مطالعه ی دانش آموزان در سال کنکور شود. وابستگی و اعتیاد به گوشی در سال کنکور میتواند باعث عقب ماندن ما در مطالعه ، نرسیدن به آزمون های آزمایشی ، عدم تمرکز کافی هنگام مطالعه ، و بسیاری از مشکلات دیگر در این مسیر شود. در این مقاله و فایل صوتی ترفند هایی را جهت برطرف کردن و ترک اعتیاد به گوشی را عنوان میکنیم.

 

دوستان عزیز امسال سال سرنوشت سازی برای تو هستش .. نزار با موضوعات حاشیه ای هدفتو ازت بگیرند. تو قوی باش… جلو شرایط و نفس خودت مقاومت کن . اینکه بخوای گوشی رو کنار بزاری برای یکسال ، این میتونه باعث رسیدن تو به بهترین ها باشه. یادت باشه که تو اشرف مخلوقات هستی و هیچ کاری نیست که نتونی انجامش بدی. اینو فراموش نکن که هر موفقیتی بهایی داره. بهاش رو بپرداز . لازم باشه تمام زندگیتو وقف کارت کن. مطمئن باش در انتهای مسیر پاداشی در انتظارته که یک زمان آرزوشو داشتی. اونوقت هستش که میبینی آرزوت تبدیل میشه به واقعیت…

برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل و متاهل

چگونه از گوشی دل بکنیم

عربی کنکور و روش مطالعه قواعد درس عربی

همه چیز به خودت بستگی داره ، اینکه ادامه ی مسیر رو چطوری میخوای جلو بری. مثل یک فرد مقتدر یا یک فردی که در بند نفس خودش هست. تصمیم با خودته.

 

شرایط مشاوره و برنامه ریزی با استاد شکری (تک جلسه ۴۵ دقیقه ای/ماهیانه) را از مقاله مشاوره تلفنی مطالعه فرمایید.

موفقیت تصادفی نیست و نیازمند برنامه ریزی است.

سوالات خود را در سامانه پرسش و پاسخ سایت از ما بپرسید

پست قبلی

انواع سهمیه ها در کنکور سراسری

پست بعدی

روش پر کردن فرم ثبت نام کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور برای افراد شاغل و متاهل

عربی کنکور و روش مطالعه قواعد درس عربی

چگونه میتوانیم سریعتر یاد بگیریم و درس بخوانیم؟

رفع خواب آلودگی در هنگام مطالعه

سلام استاد خوب هستین استاد من خوب درس میخونم ولی مثلا هروقت میخوام از کامپیوتر یا گوشی استفاده کنم زمانم اونقدر هدر میره که حتی قید کنکورم میخوام بزنم افسرده میشم ناراحتی منو میکشه چندباری خواستم گوشیمو بذارم کنار اما نتونستم الان خیلی دلسرد شدم به مطالب گذشته که خوندم نگاه میکنم و چیزی یادم نیست تمرکزمو رو برنامه ریزی از دست دادم و حتی نمیتونم برنامه ریزی روزانه داشته باشم و خیلی ناراحتم هدفم پزشکی بود و هست اما چی بگم واقعا ناامیدم وقتی حجم کتب کنکورمو میبینم دیوونه تر میشم میگم کی اینارو میخونم ولی شروع نمیکنم و وفقط آه و حسرت میکشم دارم خودمو نابود میکنم نه درس میخونم نه تفریح فقط و فقط شرمندگی و ناراحتی و حسرت گذشته

با نا امید شدن کار درست نمیشه… پیشنهاد میکنم اگر میبینی نمیتونی از گوشیت دل بکنی موقع درس خواندن ، کلا بده به مادر یا پدرت و این مدت به طور کامل گوشی نداشته باش… اینطوری خیلی بهتره برای تو ، یا اینکه اپلیکیشن forest رو امتحان کن شاید تونستی باهاش این وابستگی رو کم کنی…

نگران نباش از الان بخون ، نزار همین روز ها تبدیل بشه به حسرت برات قوی بخونی میشه

ممنونم استاد حتما از راهنماییتون استفاده میکنم

خواهش میکنم…

موفق باشید

حتمأ در کانال تلگرام سایت عضو بشو!

سلام استاد ممنونم از سایت بسیار خوبتون خواستم ازتون یک‌تشکر بکنم واقعا با استفاده از توصیه هاتون بلاخره تونستم موبایلو بزارم کمار موقع درس خواندن ک الان ساعت مطالعم به ۱۰ ساعت رسیده

ممنونم بابت سایت بسیار خوبتون

ممنونم المیرا خانم امیدوارم از مطالبی که در سایت و کانال میزارم استفاده بکنی…

خوشحالم که تونستم بهت کمک بکنم

موفق باشید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

جهت ثبت نام در طرح مشاوره و برنامه ریزی کنکور با دکتر شکری عبارت ” مشاوره ماهیانه ” را به شماره تماس 09303591049 پیامک کنید.چگونه از گوشی دل بکنیم

ایمیل *

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه از گوشی دل بکنیم
چگونه از گوشی دل بکنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *