چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

 
helpkade
چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم
چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

 فرادید| روابط مسموم مانند حملِ چمدانی سنگین در سربالایی است: هرچه مدت بیشتری تلاش کنید، بار سنگین‌تر می‌شود. زمانی که بفهمید در یک رابطه مسموم هستید، با خارج شدن از آن خود را از فشار عذاب‌آور نجات می‌دهید. درباره خواسته خود روراست باشید تا همسرتان به‌وضوح متوجه شود که خواهان پایان رابطه هستید. محدودیت‌هایی تعیین کنید تا دوباره به عقب برنگشته و به دام نیفتید. سپس به فکر سلامت عاطفی و روانی خود باشید تا در آینده روابط سالم‌تری داشته باشید.

آن‌چه در این گزارش می‌خوانید صرفاً برای روابطی است که تحت عنوان “مسموم” تعریف می‌شوند. مسموم بودن یک رابطه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشند اما نباید بعد از هر مشکل یا سختی در روابط، آن را رابطه‌ای مسموم تلقی کنید.

 

گام اول: اتمام رابطه

چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

به خود یادآور شوید که رابطه باید تمام شود

برای اتمام رابطه از همان اول به دلایل و استدلال‌های محکمی نیاز دارید تا مطمئن باشید که آن‌ها را دنبال خواهید کرد. اندکی وقت بگذارید و تمام دلایل بد بودن رابطه را یادداشت کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل برای ترک رابطه مسموم این است که شما لیاقت بیشتری دارید. بعلاوه، ممکن است مانع پیشرفتتان شود،  شما را از دیگران جدا کند و یا به رابطه‌ای  توهین‌آمیز تبدیل شود.

 

حرف‌هایتان را از قبل تمرین کنید

حرف‌هایی که قرار است به همسرتان بزنید را از قبل مرور کنید. این کار سبب می‌شود هنگام رویارویی اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. می‌توانید مقابل آینه یا با یکی از دوستانتان تمرین کنید. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است مکالمه مسیر دیگری در پیش گیرد.

 

همسرتان را از قبل مطلع کنید

به او بگویید که قصد دارد با او صحبت جدی‌ای داشته باشید و بپرسید چه زمانی وقت دارد. می‌توانید تلفنی یا از طریق پیام این کار را انجام دهید. می‌توانید بگویید: “باید درباره مسئله مهمی باهات صحبت کنم. چه موقع وقت داری؟”

 

محل ملاقات را تعیین کنید

تاحد ممکن سعی کنید مکالمه رودررو باشد. محل ملاقات را بر اساس انتظاری که از واکنش همسرتان دارید تعیین کنید. مثلاً اگر فکر می‌کنید احتمال دارد همسرتان عصبانی شود، در مکانی عمومی قرار بگذارید. اگر همسرتان سابقه رفتارهای خشونت‌آمیز را دارد، با تلفن یا تماس تصویری با او صحبت کنید.

 

تصمیمتان را واضح و قاطع بیان کنید

درباره کاستی‌های رابطه رک باشید و با قاطعیت تصمیمتان برای جدایی را بیان کنید. می‌توانید بگویید: “فکر می‌کنم با زوج خوبی نیستم. دائم باهم قهر و آشتی می‌کنیم و نزدیکانم از من فاصله گرفته‌اند. می‌خواهم رابطمان تمام شود.”

یا می‌توانید بگویید: “من در این رابطه خوشحال نیستم. فکرهایم را کردم و می‌خواهم از هم جدا شویم.”

 

به حرف‌های همسرتان گوش کنید

به‌احتمال‌زیاد طرف مقابل نیز حرف‌های زیادی دارد. تا زمانی که حرف‌هایش خالی از توهین و تهدید است، به او گوش کنید. اگر سعی کرد نظر شما را تغییر دهد یا از تاکتیک دیگری استفاده کرد، فقط تصمیمتان را تکرار کنید. تا حد امکان روشن و مختصر حرف بزنید. اگر عصبانی شد فقط بگویید: “برای حرف زدن به اینجا آمده بودم. من میرم و لطفاً دنبالم نیا.”

 

چگونه در تصمیم ثابت‌قدم باشیم؟

مرز تعیین کنید

شاید همسرتان جدایی را نپذیرد. اما رک و قاطع باشید و بگویید دیگر علاقه‌ای به حضورش در زندگی‌تان ندارید. مثلاً اگر مدام با شما تماس می‌گیرد یا به محل اقامتتان می‌آید، مرز و حریمی برای خود تعیین کرده و به او تذکر دهید. مثلاً بگویید: “گفتم که دیگر نمی‌خواهم تو را ببینم. لطفاً به خانه من نیا و با من تماس نگیر.”

 

تمام راه‌های ارتباطی را قطع کنید

تمام راه‌های ارتباطی با آن فرد را قطع کنید. شماره و ایمیل او را از موبایلتان پاک‌کنید و اکانتشان را در رسانه‌های اجتماعی بلاک کنید. اگر به برخی مکان‌های مشابه رفت‌وآمد می‌کنید، مسیر و برنامه‌تان را تغییر دهید.

 

  

چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

مراقب وعده‌های واهی باشید

افراد مسموم به‌راحتی دیگران را بازی می‌دهد و کنترل می‌کنند. ممکن است بخواهند با رفتارهای خوب نظر شما را عوض کرده و یا حتی اعتبارتان را خراب کنند تا دیگر رقیبی برایشان وجود نداشته باشد. گرفتار این بازی‌ها نشوید. بهترین راه برای جلوگیری از خسارت بیشتر این است که تمام ارتباط‌ها را قطع کنید. به هیچ‌یک از تماس‌ها، پیام‌ها، ایمیل‌ها یا دیگر درخواست‌هایش پاسخ ندهید.

 

 از خانواده و دوستان درخواست کمک و پشتیبانی کنید

اگر دور ماندن از همسرتان برایتان دشوار است، درخواست کمک کنید. شرایط را برای دوستان و اعضای خانواده توضیح دهید و از آن‌ها بخواهید شما را در مسیر نگاه‌دارند. مثلاً اگر پیامی از او دریافت کردید، بلافاصله با دوستتان تماس بگیرید تا حواستان پرت شود.

 

در صورت نیاز با پلیس تماس بگیرید

اگر همچنان با شما تماس می‌گرفت یا برایتان مزاحمت ایجاد می‌کرد، با پلیس تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای فراموش کردن عشق گذشته

التیام زخم‌های عاطفی

با یک فرد مورد اعتماد حرف بزنید

احساساتتان را در خود انباشته نکنید، زیرا این کار شما را منزوی می‌کند. درباره جزئیات رابطه و احساسی که دارید با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید. اگر خواسته‌ای دارید، آن را بدون تعارف مطرح کنید.

 

یک رابطه مثبت را جایگزین رابطه قبلی کنید

برای اینکه به‌طور کامل بهبود یابید، باید قلبتان را به روی رابطه‌ای مثبت و سالم باز کنید. شاید برای بهبودی به زمان بیشتری نیاز داشته باشید که کاملاً طبیعی است. هر زمان که حس می‌کنید آماده‌اید، وارد رابطه جدید شوید.

 

روشی برای مراقبت از خود اتخاذ کنید

احتمالاً در رابطه مسموم زیاد از خود مایه گذاشته‌اید و پر از انرژی منفی هستید. اکنون باید سعی کنید احساسات منفی را از خود دور کرده و عشق و محبت را جایگزینش کنید.

 

نزد مشاور یا روان‌پزشک بروید

اگر در روابط زیادی شکست‌خورده‌اید، ممکن است مشکل در سبک ارتباطی ریشه در کودکی‌تان داشته باشد. شاید روش و سبک شما در برقراری ارتباط سبب می‌شود رفتارهای مسموم را تشخیص ندهید. به کمک یک متخصص، می‌توانید از تأثیر تجارب کودکی در روابط فعلیتان مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه افرادی می‌توانند شما را سمی کنند؟

منبع: Wikihow

ترجمه: وب‌سایت فرادید

با نام کاربری فیسبوک خود وارد شوید

در این صفحه با ارائه دانستنی‌های متنوع، تلاش خواهیم کرد وسعت دید شما را در مورد دنیای پیرامون و درون افزایش دهیم.

مجموعه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف فناوری اطلاعات نظیر (آفیس، کاربری کامپیوتر، شبکه‌های مایکروسافتی، لینوکس، میکروتیک، سیسکو و …) در این بخش قرار دارند، آموزش‌های حرفه‌ای و مبتدی، ویدیویی و متنی بصورت رایگان در این بخش قابل دسترس هستند.

ویدومدیا یک حرکت بومی است که در راستای انتقال دانش عمومی و تخصصی بصورت صوتی و تصویری راه اندازی شده است. در این بخش از ویدوآل می‌توانید ارتباطی گرم و تاثیرگذار با دانش روز برقرار کنید.

چه نوع محتوایی رو دوست داری؟ انتخابش کن تا همه رو برات یکجا نمایش بدیمچگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

3075

مترجم

تامین و مدیریت محتوا حرفه اصلی‌ام است؛ فرقی نمی‌کند در یک نشریه یا در فضای آنلاین. آن‌چه مهم است دقت در نوشتن، استفاده از منابع معتبر، بهره‌گیری از یک زبان ساده و روان و تامین محتوای کاربردی است.

Copyright© 2015 – 2017 Vidoal.com | Designed by Videvelop Team

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

اگر فکر می کنید که زندگی کردن نیازی به مهارت ندارد و همه ما ذاتا می دانیم چگونه زندگی کنیم در اشتباهید. در زندگی همه ما به دلیل نداشتن مهارت ، مسائلی پیش می آید که موجب دعوا و سرد شدن رابطه عاطفی می شود.

اگر این مسائل را نا دیده بگیرید و به علت دوست داشتن طرف مقابلتان از این رفتارها به سادگی بگذرید و آنها را برای خودتان توجیه کنید ، دچار مشکل می شوید زیرا برای حل برخی از مسائل باید دست از رابطه بکشید.

در ادامه این بخش از نمناک علائمی را که نشان می دهد رابطه عاشقانه به انتهای خط رسیده و با هیچ مهارتی امکان بازسازی آن وجود ندارد را آورده ایم.

تغییر دادن خود برای شاد کردن طرف مقابل

همه ما هنگام آشنایی با فردی جدید ، باید کمی تغییر کنیم اما نه اینکه برای راضی کردن او هسته وجودی خودمان را تغییر دهیم . اگر در رابطه با طرف مقابل خود مجبورید ارزش ها، اعتقادات و حتی طرز لباس پوشیدنتان را تغییر دهید، بدانید که مشکلی وجود دارد.چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

اگر مجبورید برای حفظ رابطه همه کلماتی که به زبان می اورید را چندبار ویرایش کنید و چندین بارهمه رفتار و اعمالتان را ارزیابی کنید، دست از این رابطه بکشید.

علاقه نداشتن خانواده و همه دوستان

اگر تمام اعضای خانواده و دوستانتان از نامزد شما راحت نیستند و از او خوششان نمی آید، بدانید که مشکلی وجود دارد پس روی رابطه تان بازنگری داشته باشید البته ممکن است این علاقه نداشتن آنها به علت عدم شناخت او باشد که در این مورد لازم به قطع رابطه نیست.

انتقاد و گله و شکایت

اگر طرف مقابلتان دید منتقدانه دارد و به موفقیت های زندگی شما همیشه با عینک بدبینی و انتقاد نگاه می کند به طوری که سبب پایین آمدن اعتماد به نفس شما می شود ، با او در این رابطه صحبت کنید. مقایسات و انتقادات علاوه براثر گذاشتن بر اعتمادبه نفس شما ، سلامت رابطه تان را به خطر می اندازد.

شک داشتن به طرف مقابلتان

اگر وقتی پیش نامزدتان نیستید و دائم به فکر این هستید که او کجاست و چه می کند و نسبت به او شک و تردید دارید ، هیچوقت نمی توانید با هم کنار بیایید پس از آن رابطه بیرون بیایید و به دنبال کسی باشید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا شک آفت زندگی زناشویی است و آن را ویران می کند.

گرفتن تصمیمات بزرگ رابطه توسط نامزدتان

اگر همیشه طرف مقابلتان برایتان تصمیم می گیرد و شما همیشه تابع او هستید مثلا وقتی همدیگر را می بینید که او امکانش را داشته باشد و فقط به جایی می روید که او می خواهد و تنها با دوستان و خانواده او معاشرت می کنید و او به مراوده با دوستان شما علاقه ای ندارد ، بهتر است دوباره رابطه تان را ارزیابی کنید.

بروز مشکلات و تفاوت های جنسی

ارتباط جنسی خوب و باکیفیت برای بادوام شدن ازدواج و رابطه ضروری است پس اگر همسرتان از لحاظ تمایلات جنسی با شما تفاوت دارد، پیش مشاور جنسی بروید تا با ارائه راهکارهای او زندگی جنسی شما بهتر شود.

توافق نرسیدن درمورد میزان مناسب رابطه

اگر نامزدتان همیشه می خواهد با شما در ارتباط باشد اما شما به دنبال زمانی برای تنهایی هستید و او همیشه از اینکه وقت کمی را با هم می گذرانید ، گله می کند و در کل درمورد میزان مناسب این تماس ها به توافق نمی رسید، حتماً مشکلی وجود دارد بهتر است در رابطه تان بازبینی کنید .

مسئول شادی و خوشبختی طرف مقابل شدن

اگر طرف مقابلتان برای ایجاد تعادل احساسی خود شدیداً به شما تکیه می کند. اگر هنگام نا امیدی یا خشم کاری می کند که احساس کنید شما مقصرید، تا او را از این وضعیت بیرون بیاورید.

اگر کارهایتان برای درست کردن این اوضاع موجب بدتر شدن حال طرفتان می شود ، باید زنگ هشدارتان به صدا دربیاید و بلافاصله از این رابطه بیرون بیایید.

کنترل کردن کارهای شما توسط نامزدتان

اگر طرف مقابل شما کارهایی که انجام می دهید مانند زمانی که با خانواده و دوستانتان می گذرانید، مسائل مالی و حتی لباسی که می خواهید بپوشید و یا آرایش تان را کنترل می کند باید آن را جدی بگیرید زیرا این می تواند مهمترین علامت هشدار باشد.

فکردن مکرر به اشتباه بودن رابطه

اگر همیشه فکر می کنید که در رابطه اشتباهی قرار دارید اما این شک تردید را نا دیده می گیرید و به نشانه های درست نبودن رابطه را نادیده می گیرید ، این کار بعدها باعث پشیمانی تان خواهید شد پس باید نسبت به مشکلات و نگرانی های رابطه تان دقیق باشید و با طرفتان قبل از اینکه صدمه ببینید، در مورد آنها صحبت کنید و چیزهایی در رابطه که شما را اذیت می کند در ذهنتان بسپارید و در صورت پیش آمدن دوباره آنها از رابطه خارج شوید.

حامی و پشتیبان نبودن شریک عاطفی تان

شریک عاطفی شما باید در دوران حرفه ای و کاری شما و در سلامت روانی و فیزیکی شما و در رابطه ی شما با خانواده و دوستان حامی شما باشد. پیش از این هم در بخش روابط عاطفی نمناک گفتیم که اگر شریک عاطفی تان در زمان های سختی پشتیبان شما نیست این رابطه ارزش ادامه دادن ندارد.

رنج آور شدن رابطه

رابطه باید موجب شادی و شور در شما شود پس اگر عصبانی و ناخشنود و افسرده هستید و شادیهای رابطه را در گذشته می جویید مطمئن باشید که این شخص برای شما مناسب نیست و به رابطه پایان دهید.

متفاوت بودن ارزش ها و عقاید

تفاوت در اصول، رابطه را در سراشیبی سقوط به پیش می برد. اگر در ابتدای رابطه با عقاید متفاوت بو ده اید و سعی در تغییر عقایدتان گرفته اید اما نتوانسته اید عقاید خود را تغییر دهید ، ادامه این رابطه اشتباه است. 

عضو هیئت مدیره سازمان مردم نهاد خانواده موفق با همکاری استانداری تهران با هدف تحکیم بنیان خانواده
فعالیت در حوزه بالا بردن آمار ازدواج و پایین آوردن آمار طلاق
دارای 8سال سابقه ی مطبوعاتی و فرهنگی
مدیر روابط عمومی مجله روانشناسی شادکامی
مدیر اجرایی انتشارات فریور
عضو سرای روزنامه نگاران کشور

با پیچیده شدن دنیا و اتفاقاتی که در اون میفته، روابط بین انسان ها هم پیچیدگی های خاص خودش رو پیدا کرده و از دیدن یا شنیدن بعضی از روابط تعجب کردید!

دختران و پسرانی که سالها به یک رابطه عاطفی ناسالم ادامه میدن بدون اینکه بدونن آیا واقعا طرف مقابل رو دوست دارن یا نه!

یا پسران و دخترانی رو می بینم که طرف مقابلشون رو به آینده و ازدواج امیدوار می کنند اما در واقع آینده ای در کار نیست!

چرا تو یه رابطه ای می مونیم که می دونیم با اون آینده ای نداریم؟چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

چرا بعضی از دخترها یا پسرها به هر قیمتی تو یه رابطه عاطفی ناسالم می مونن؟؟؟

بعضی از دخترا یا پسرا هستند که از یه رابطه عاطفی ناسالم هرچند لذت می برند و سرخوش هستن، اما وقتی حرف از ازدواج میشه و بهش میگی چرا با طرف مقابلت ازدواج نمی کنی؟ در جواب میشنوی که : فلانی کیس مناسب ازدواجم نیست!!

خب پسر یا دختر خوبی که تو یه رابطه عاطفی ناسالم هستی و طرف مقابلت رو امیدوار کردی، میدونی با این کارت چه بلایی سر طرف مقابلت داری میاری؟؟

اون با خودش فکر میکنه قراره یه روزی با تو ازدواج کنه اما نمی دونه که تو قصد ازدواج با اون رو نداری و فقط به دنبال لذت های خودت هستی؟

 

 

 

 

 

من نمیگم کسی رو دوست نداشته باشید، اما تو رو خدا این دوست داشتناتون واقعی باشه! برای کسی فیلم بازی نکنید، کسی رو بیخود و بی جهت امیدوار نکنید! این موضوع دختر یا پسر هم نداره.

روی حرفم با تمام دخترا و پسرایی هست که طرف مقابلشون رو امیدوار می کنند به آینده ای که میدونن وجود نداره و یه رابطه احساسی رو می سازن بدون اینکه احساس واقعی نسبت به طرق مقابلشون داشته باشند.

دخترخانم یا آقاپسری که طرف مقابلت رو احمق فرض کردی و فکر می کنی دیگران به تو احتیاج داشتند و از سر نیاز به تو نزدیک شدند، داری اشتباه می کنی. اگر کسی یه رابطه عاطفی رو با تو شروع کرده و تو بهش نگفتنی که با تو آینده ای نداره، در حقش ظلم کردی!

اگر می بینی کسی نسبت به تو (دختر یا پسر) حس خوبی داره، زندگیش با تو آرومه بدون دوستت داره و عاشقت شده!

شما اگر کسی رو دوست ندارید ولی طوری وانمود می کنید که اونو دوستش دارید و یه رابطه عاطفی ناسالم رو باهاش ادامه می دید، در واقع اونها رو طعمه قرار دادید و در حال سواستفاده از اون هستید!

اگر کسی رو دوست ندارید، رک و پوست کنده بهش بگید تو کیس مناسب من نیستی، من دوست دارم مرد یا زنی که قراره با اون ازدواج کنم، باید این ویژگی ها رو داشته باشه اما تو این ویژگی ها رو نداری و تمام!

قبل از اینکه دیر بشه و شما با طرف مقابلتون یه رابطه احساسی رو شروع کنید همه چیز رو بهش بگید.

 

 

 

 

لطفا انگیزه های رابطه تون رو پاکسازی کنید!  بله می دونم نیت تو بد نیست، اما همینقدر که طرف مقابلت رو به آینده امیدوار نگه داشتی اما در واقع اون هیچ آینده ای با تو نداره، بدون که تو در حال خیانت کردن هستی!

آدم ها رو بلاتکلیف نگه ندارید! اگر حتی وارد یک رابطه شدید و متوجه شدید که اون رابطه اشتباه بوده، سریع از اون رابطه خارج شید و برید با طرف مقابلتون صحبت کنید و بهش بگید که رابطه ای که شروع شده از اساس اشتباه بوده.

دوستان عزیزم، منشا بسیاری از مشکلات روحی و روانی می تونه همین رابطه عاطفی ناسالم و اشتباه باشه.

رابطه احساسی اشتباه، می تونه زندگی شما رو نابود کنه و شما رو سالها عقب بندازه!

تو انتخاب هاتون دقت کنید و هرگز تن به یک رابطه عاطفی ناسالم ندید هرچند براتون لذت بخش و خوب باشه.

 

ویدئوی پایین رو ببینید و اگر در این زمینه سوال یا تجربه ای دارید حتما کامنت کنید تا به کامنت هاتون پاسخ بدیم.

 

برای ورود به حساب کاربری لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد نمایید.پس از وارد
کردن
شماره
موبایل کدی برای شما ارسال شده و شما با آن کد میتوانید وارد حساب کاربریتان شوید.

برای عضویت در کمتر از 30 ثانیه مشخصات را در فرم زیر پر کنید و دکمه عضویت را کلیک
کنید

رهایی از وابستگی در رابطه اشتباه

 

آیا تا به حال خود را بیش از حد به چیزی ،‌ شخصی یا جایی وابسته دیده‌اید؟ اینکه به شخص یا چیزی آنقدر وابسته باشیم که ترک کردن آن برایمان امکان‌پذیر نباشد یا حتی فکر کردن به کنار گذاشتنش در ما ایجاد وحشت و هراس به وجود آورد؟

اما به راستی چیست که ما را اسیر می‌کند؟ چرا باید به رغم تمام شایستگی‌ها و ارزشمندی‌هایی که در وجود خودمان است به شخص یا چیز دیگری رو بیاوریم و بدون او احساس حقارت ،‌ کمبود و نومیدی کنیم؟ چرا وقتی میخواهیم از یک رابطه سرشار از وابستگی‌ بیرون بیاییم با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو می‌شویم؟چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

اگر دقیق‌تر نگاه کنیم می‌بینیم در یک رابطه سرشار از وابستگی‌ آنچه بیش از هرچیز نمود دارد این است که معمولا ما طوری به طرف مقابل وابسته میشویم که یک شخص معتاد به موادمخدر اما آیا هرگونه رابطه‌ای را می‌توان نوعی اعتیاد نامید؟ چرا اسمش را عشق ، دوست داشتن زیاد یا احساس تعهد نگذاریم؟!

اغلب اوقات در یک رابطه اعتیادی ، عشق و تعهد فراوانی وجود دارد اما برای آنکه عشق و تعهدی وجود داشته باشد باید کسی بتواند دیگری را آزادانه انتخاب کند ولی یکی از نشانه‌های اعتیاد در این است که اغلب میلی اضطرارآمیز در کار است که آزادی و حق انتخاب رامحدود میکند؛ یعنی قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری را از شخص میگیرد ، حال آنکه در یک ارتباط سالم ناشی از عشق ما حق انتخاب داریم و با استفاده از قدرت تفکر و تعقل خود می‌توانیم تصمیم درست بگیریم.

اما در یک رابطه غلط توام با وابستگی بیش از حد ، وقتی خود شخص می‌داند ادامه ارتباط به نفع او نیست بازهم ادامه می‌دهد زیرا احساس می‌کند باید این شخص را حفظ کند و به او وابسته باقی بماند حتی اگر این رابطه برایش مخرب باشد.

بنابراین اولین نشانه وجود یک رابطه مخرب ناشی از وابستگی خصوصیت اضطرار گونه آن است ، نشانه بعدی وحشتی است که در شخص وجود دارد مبادا اینکه طرف مقابل او را تنها بگذارد یا به او دسترسی نداشته باشد.

افراد معتاد اگر ندانند مواد مخدر خود را چگونه تهیه کنند وحشت‌زده میشوند یا سیگاری‌ها وقتی در جایی قرار می‌گیرند که آنجا کشیدن سیگار ممنوع است ناراحت می‌شوند ، همچنین افرادی هم که در یک رابطه غلط اعتیاد گونه قرار می‌گیرند از فکر اینکه این رابطه قطع شود احساس وحشت می‌کنند.

نشانه بعدی یک رابطه اشتباه این است که بعد از قطع ارتباط احساسی از پیروزی و آزادی به شخص دست می‌دهد.

در واقع خواه کسی به ماده‌ای مخدر معتاد باشد یا به یک شخص ، اساس تمام این واکنش‌ها شباهت فراوانی به یکدیگر دارند و آن این است که همه این افراد احساس کامل نبودن و پوچی می‌کنند و اغلب ناامید و اندوهگینند.

 

نوع ارتباط : به احتمال زیاد در هر رابطه عاطفی عضوی از اعتیاد وجود دارد و این به خودی خود چیز بدی نیست و برعکس می‌تواند رابطه را مستحکم‌تر هم بکند زیرا هیچ‌کس آنقدر کامل و قوی نیست که نیازی به ارتباط با شخص دیگری نداشته باشد اما یکی از نشانه‌های رابطه خوب این است که ما را با بهترین شرایط خود در تماس نگه ‌می‌دارد.

آنچه سبب می‌شود رابطه‌ای شکلی اعتیادگونه به خود بگیرد این است که احتیاج به طرف مقابل تبدیل به یک نیروی کنترل کننده می‌شود و اجبار و اضطراری به وجود می‌آورد که شما را از چندین آزادی اصلی و ضروری محروم می‌کند ؛ آزادی در بهترین حد قرار گرفتن در رابطه ، آزادی دوست داشتن دیگران از طریق انتخاب و تعهد و پایبندی توام با علاقه و توجه و نه اینکه تحت تاثیر وابستگی خود در شرایط فشار و اضطرار قرار بگیرید و همچنین آزادی انتخاب در این‌ باره که آیا شخص می‌خواهد در این رابطه باقی بماند یا نه !

 

اگر در یک رابطه عاطفی شاد و لذت‌بخش هستید برای تشخیص اینکه آیا در ارتباطی اعتیادگونه قرار دارید یا نه به این موارد توجه کنید :

» باوجود اینکه قضاوت خودتان و دیگران به شما می‌گوید که باقی ماندن در این رابطه به صلاح شما نیست و نمی‌توانید انتظار بهبود آن را داشته باشید ، هیچ اقدام موثری برای پایان دادن به آن صورت نمی‌دهید.

» خود را توجیه می‌کنید که باید در این رابطه باقی بمانید اما نمی‌توانید دلیل محکمی برای آن بیاورید.

» وقتی به فکر قطع این رابطه می‌افتید احساس وحشت و اضطراب می‌کنید و در نتیجه بیشتر به ارتباط خود می‌چسبید.

» وقتی برای پایان دادن به این ارتباط اقدامی می‌کنید با نشانه‌های حادتری روبه‌رو می‌شوید و چه بسا با مشکلات گوارشی و جسمی و ذهنی مواجه میشوید.

» هنگامی که رابطه قطع می‌شود شخص احساس تنهایی و تهی بودن می‌کند.

اگر اغلب این نشانه‌ها در شما وجود داشته باشد، می‌توانید مطمئن شوید در رابطه‌ای قرار دارید که در آن وابستگی شما آنقدر زیاد است که می‌توان نام آن را اعتیاد گذاشت و درست همانطور که شخص معتاد به ماده مصرفی خود معتاد است شما هم در دامی قرار گرفته‌اید که رهایی از آن چندان آسان به نظر نمی‌آید.

این قدم نخست در درک اساس شناخت نوع ارتباط شماست و بدین ترتیب باید تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید رابطه خود را بهبود ببخشید یا تمایل دارید آن را به همان شکلی که هست باقی بگذارید!

 

توجیه کردن : شاید برای اینکه بخواهید به یک رابطه غلط ادامه دهید دائم خود را فریب دهید و کارهایتان را توجیه کنید.

وقتی کسی در یک ارتباط غلط قرار می‌گیرد برای اینکه نخواهد آن را ترک کند سعی می‌کند جنبه‌های مثبت رابطه را بزرگ جلوه دهد و از کنار جنبه‌های منفی آن به آسانی بگذرد و این کار باعث می‌شود که نتوانیم جلوی اشتباهاتمان را بگیریم و همیشه به رفتار غلط خود ادامه دهیم.

اگر بخواهیم توجیهات اشتباه خود را ترک کنیم باید افکار غلط خود را مبنی بر اینکه طرف مقابلمان تنها کسی است که می‌توانیم او را دوست بداریم کنار بگذاریم ، حالا شما با شناخت بیشتر خود و اطرافتان دید بازتری پیدا کرده‌اید و می‌توانید خوشبختی خود را رقم بزنید ؛ در حالی که یک رابطه عاطفی درست هم می‌تواند بخش مهمی از این خوشبختی باشد.

اینکه فکر کنید تنها دلبستگی به یک شخص می‌تواند شما را خوشبخت کند یک توهم است که گرفتار آن شده‌اید.

هنگامی که به شخصی بیش از حد وابسته می‌شویم واکنش‌های جسمانی و فیزیکی قدرتمندی خواهیم داشت که روی قضاوت و تصمیم‌گیری‌ ما تاثیر زیادی دارد.

معمولا ما تحت تاثیر احساسات و عواطف نمی‌توانیم به خوبی تصمیم بگیریم و در واقع وابستگی می‌تواند روی احساسات و عواطف و رفتار ما تاثیر بگذارد البته ما نمی‌توانیم به طور قاطع بگوییم که کدام تصمیم بهترین است ؛ رفتن یا ماندن در یک رابطه !

تصمیم‌گیری صحیح به تمرکز ، مطالعه و بررسی و مشاوره نیاز دارد ، در این هنگام باید از خود سوال کنیم آیا منافعی که من از این رابطه می‌گیرم به زیان‌های آن می‌چربد یا آیا نیازهای کودکانه‌ام مانع از تصمیم‌گیری صحیح من نمیشود؟

 

رهایی : بسیاری از ما باوجود اینکه می‌دانیم در رابطه‌ای قرار گرفته‌ایم که ادامه آن به نفع مان نیست باز هم نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم اما اقدامات زیر می‌تواند سبب شود رابطه‌ای را که دوست ندارید ولی به آن عادت کرده‌اید ترک کنید :

» رهانیدن خود از احساس وابستگی شدید که مانع از آن می‌شود که رابطه‌ای را ترک کنید.

» پایان دادن به فرایندهای ذهنی مخرب و علیه خود که شما را از حرکت و پیشرفت باز می‌دارد.

» حفظ ارزشمند بودن خود بدون وابستگی به شخص دیگر ، هر روشی که بتواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برای رهایی از رابطه‌ای مخرب برسید مهم و ارزشمند است.

بسیاری از افراد یا خودشان روشی را انتخاب می‌کنند یا از روش‌های پیشنهادی دیگران سود می‌برند که در هر صورت فرقی ندارد شما بتوانید از چه راهی به رهایی برسید ، برای آزاد شدن از قید و بند وابستگی می‌توانید به علت بروز این موضوع و ارتباط آن با دوران کودکی خود بپردازید.

شاید به این نتیجه برسید که در دوران کودکی از تنها ماندن در خانه می‌ترسیدید ، بنابراین اکنون نیز می‌ترسید برای همیشه تنها بمانید و اینکه کسی شما را دوست نداشته باشد.

می‌توانید با بررسی دقیق دوران کودکی به علت واقعی وابستگی شدید خود پی ببرید ، هنگامی که شما احساس وابستگی شدید به شخص دیگری می‌کنید اعتماد به نفس و شخصیت خود را تضعیف می‌کنید و زیر سوال می‌برید ؛ بنابراین بکوشید علاوه بر بالا بردن توانایی‌هایتان خود را فردی لایق و با ارزش بدانید و برای خود احترام و ارزش بیشتری قائل شوید.چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

پس از آنکه احساس ناتوانی و محرومیت در شما از بین رفت باید به مسئله بازگشت دوباره به زندگی سرشار از آرامش و به دور از وابستگی باز گردید.

در این هنگام اطرافیان و دوستانتان می‌توانند از شما حمایت کنند؛ بدین ترتیب که وقتی مایوس و ناامید هستید به شما کمک کنند تا دوباره به زندگی و توانایی‌های خود امیدوار شوید و به علاوه هر زمان دوباره به یاد گذشته و محرومیت‌های موجود در آن افتادید به شما کمک کنند تا بتوانید زندگی خود را از نو سازمان‌دهی کنید.

 

آیا می‌توانم ؟! : آیا هنوز این سوال در ذهن شما باقیمانده که واقعا می‌توانم تنهایی را تحمل کنم و آیا می‌توانم با تنها ماندن احساس خوبی داشته باشم و …؟

البته فراموش نکنیم که این کار ابتدا به نظر آسان نمی‌رسد و طبیعی است که احساس ترس و وحشت داشته باشید ولی اگر بتوانید به خوبی و با صبر و حوصله این مرحله را پشت سر بگذارید می‌توانید احساس سرشار از اعتماد به نفس داشته باشید و دوباره به خودتان افتخار کنید.

فراموش نکنید اگر از ارتباط عاطفی خود رنج‌ می‌برید این خود شمایید که باید با انتخاب روشی صحیح خود را نجات دهید.

 

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

حتما از فرد دیگری شنیده اید بگوید: میدانم این رابطه اشتباه است. ولی نمیتوانم از این رابطه نا سالم خارج شوم! یا شاید برای خودتان هم اتفاق افتاده باشد. آیا می دانید چرا برخی نمی توانند از رابطه ناسالم خارج شوند با اینکه از اشتباه بودنش آگاهند؟چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

کسانی که وارد یک رابطه عاطفی اشتباه می شوند، ۲ دسته هستند:

۱- افرادی که می دانند در یک رابطه نا سالم به سر می برند و آن را ترک نمی کنند!

۲- کسانی که اصلاً نمی دانند که رابطه ای که وارد آن شده اند، رابطه نا سالم است.

اگر می خواهید بدانید رابطه ای که در آن هستید، رابطه ناسالمی هست یا نه؟ کلیک کنید!

از میان ۲ گروهی که نام بردیم، دسته اول همیشه این دغدغه ذهنی را دارند: من می دانم که این رابطه اشتباه است ولی نمی توانم از آن خارج شوم!

جالب است بدانید! این افراد به خاطر مزایایی که این رابطه ناسالم برای آنها دارد، آن را ترک نمی کنند!

بله! مزایایی پنهان که شاید حتی خود این افراد هم متوجه آنها نباشند! مثلاً :

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که می دانید در یک رابطه ناسالم و اشتباه هستید ولی نمی توانید از آن خارج شوید؟ حتماً به این بیندیشید که این رابطه چه مزایای پنهانی برای شما دارد؟

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

[مشاهده همه]

[مشاهده همه]

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

حتما از فرد دیگری شنیده اید بگوید: میدانم این رابطه اشتباه است. ولی نمیتوانم از این رابطه نا سالم خارج شوم! یا شاید برای خودتان هم اتفاق افتاده باشد. آیا می دانید چرا برخی نمی توانند از رابطه ناسالم خارج شوند با اینکه از اشتباه بودنش آگاهند؟چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

کسانی که وارد یک رابطه عاطفی اشتباه می شوند، ۲ دسته هستند:

۱- افرادی که می دانند در یک رابطه نا سالم به سر می برند و آن را ترک نمی کنند!

۲- کسانی که اصلاً نمی دانند که رابطه ای که وارد آن شده اند، رابطه نا سالم است.

اگر می خواهید بدانید رابطه ای که در آن هستید، رابطه ناسالمی هست یا نه؟ کلیک کنید!

از میان ۲ گروهی که نام بردیم، دسته اول همیشه این دغدغه ذهنی را دارند: من می دانم که این رابطه اشتباه است ولی نمی توانم از آن خارج شوم!

جالب است بدانید! این افراد به خاطر مزایایی که این رابطه ناسالم برای آنها دارد، آن را ترک نمی کنند!

بله! مزایایی پنهان که شاید حتی خود این افراد هم متوجه آنها نباشند! مثلاً :

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که می دانید در یک رابطه ناسالم و اشتباه هستید ولی نمی توانید از آن خارج شوید؟ حتماً به این بیندیشید که این رابطه چه مزایای پنهانی برای شما دارد؟

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

[مشاهده همه]

[مشاهده همه]

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد در روابط ناسالم باقی می مانند. برخی از افراد نمی دانند یا نمی خواهند قبول کنند که در رابطه اشتباه قرار دارند یا از خاتمه دادن به این رابطه می ترسند یا قدرت روحی این کار را ندارند. یا آنها اعتقاد دارند می توانند شریک خود یا مسایل آزاردهنده را تغییر دهند.واقعیت ناراحت کننده این است که بسیار کم پیش می آید که روابط ناسالم بهبود بیابند و در عوض، هر روز بدتر نیز می شوند. سعی کنید از این زخم ها که بهبود آنها سخت است، دوری کنید.نشانه های هشدار دهنده برای اجتناب از آنهااگر بدانید دنبال چه هستید، خیلی راحت می توانید نشانه های یک رابطه ناسالم را کشف کنید. در وهله نخست، مسایلی که باعث ناراحتی و ترس شما می شوند مهم ترین مسایل برای توجه هستند. از واضح ترین هشدارها می توان به سوء مصرف مواد و الکل اشاره کرد که می تواند به رابطه افراد آسیب برساند. اما نشانه های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.1. ستیزه جوییهرگونه رفتار خشونت آمیزی ناسالم است اما رفتارهای ناشایست فیزیکی، از انواع رفتارهای خصمانه است. هرگونه بدرفتاری فیزیکی، نه فقط مشت و سیلی زدن، بلکه هل دادن و کشیدن نیز ناسالم است.رفتارهای بیرحمانه داشتن نسبت به افراد و حیوانات نشانه ستیزه جویی در افرد و نشان دهنده خشم و عصبانیتی است که به کتک کاری، مشت و لگد زدن و پرتاب اجسام به طرف فرد مقابل منجر می شود. هر زمان که در رابطه ای دچار ترس و وحشت شدید، باید از آن رابطه بیرون بیایید.

 2. کنترلهرگونه عدم تعادل قدرت یا رفتارهای کنترلی در رابطه، ناسالم و غلط است. هر زمانی که فردی طرف مقابل را سطح پایین و نابرابر دید، عدم تعادل وجود دارد. در رابطه ای که همیشه تحت کنترل است، طرف مقابل از شما انتظار دارد تا همه انتظارات آنها را برآورده کنید و طبق خواسته او رفتار کنید. شاید آنها این گونه وانمود کنند که می خواهند به شما کمک کنند تا تصمیم درستی اتخاذ کنید یا اینکه ادعا کنند، می دانند بهترین چیز برای شما چیست. اما واقعیت این نیست، بلکه ارضای نیاز آنها برای کنترل دیگران است. این رفتار می تواند تاحدی ادامه پیدا کند که حتی پیام کوتاه های موبایل شما یا ایمیل هایتان را چک کنند. چراغ قرمز روابط کنترل کننده این است که احساس حقارت کنید و فکر کنید هیچ قدرتی برای تصمیم گیری ندارید.3. حس مالکیتاحساس مالکیت می تواند در نتیجه حسادت یا تنهایی اجباری به وجود بیاید. شاید آنها به شما بگویند که عاشق و نگران شما هستند اما واقعیت این است که حس مالکیت با عشق کاملا فرق دارد و در نتیجه عدم اعتماد است. آنها به هر کاری دست می زنند تا شما را از بودن در کنار افراد دیگر بازدارند. به طور مثال، خود را به مریضی می زنند یا دعوا راه می اندازند. یا حتی ممکن است بدون اطلاع با شما تماس بگیرند یا به شما سربزنند تا بتوانند کارهای شما را کنترل کنند. شاید این کارها در ابتدا عشق تصور شوند اما واقعا اینگونه نیست.4. خودخواه بودنتقریبا همه ما در شرایط متفاوت خودخواه و خودپسند می شویم؛ این لازمه ذات آدمی است. خودخواهی، زمانی به یک معزل تبدیل می شود که همه چیز حول محور این ویژگی روی رفتارهای فرد با دیگران تاثیر بگذارد. افراد خودخواه همیشه به خود و خواسته های خود فکر می کنند و برای افکار و احساسات دیگران ارزش قائل نیستند.آنها انتظار دارند همه نیازهای آنها را برآورده کنید و در مقابل هیچ انتظاری هم از آنها نداشته باشید. آنها اغلب به شما القا می کنند که شما مسوول خوشحالی و دیگر حالت های روحی آنها هستید. هنگامی که توجه، مراقبت و سخاوتمندی یک طرفه باشد این رابطه ناسالم و اشتباه است.5. سواستفاده و دغل کارییک فرد متقلب و سواستفاده چی کاری می کند تا شما کاری را انجام دهید که نمی خواهید – بیشتر مواقع کارهایی که می دانید درست نیست. هر زمان که فردی به شما احساس گناه داد یا از تهدید برای تحت تاثیر گذاشتن شما استفاده کرد یا توجه و عشق خود را به منزله تنبیه از شما گرفت، انسان متقلب، دو رو و سواستفاده کنی است.اگر کارهایی را برای جلب توجه و رضایت طرف مقابل انجام می دهید که خودتان دوست ندارید و احساس می کنید اشتباه است، باید مراقب باشید زیرا در رابطه ای اشتباه گیر افتاده اید.6. انتقاد دایمیهمه ما در زمان های مختلف به رفتارها و گفتارهای دیگران انتقاد می کنیم اما اگر این کار به طور دایم برای سرکوفت زدن و آزار رساندن به دیگری صورت بگیرد، رفتاری  ناسالم و اشتباه تلقی می شود. افراد عیب‌جو باعث می شوند تا شما احساس حقارت یا ناراحتی کنید. آنها به طور مرتب به شما، افکار، رفتار و گفتار شما بی احترامی می کنند. آنها همیشه شما را در مقابل دیگران تحقیر می کنند یا برخی از آنها می دانند این کار زشت است و سعی می کنند در خفا انتقادهای خود را بازگو کنند. هر گاه فردی باعث شود شما احساس کنید به اندازه کافی خوب، زیبا یا باهوش نیستید و ایده های شما احمقانه و بی ارزش است، باید بدانید در رابطه ای ناسالم گرفتار شده اید.7. بی ثبات و دمدمی مزاجرفتارهای متغیر و غیرقابل پیش بینی جزو رفتارهای ناسالم و اشتباه دسته بندی می شوند. تغییر رفتار ناگهانی یک فرد باعث گیجی و تعجب طرف مقابل می شود. فردی که یک دقیقه عصبانی و هیجان زده است و لحظه ای بعد می خندد یا طوری رفتار می کند که گویا اتفاقی نیفتاده است، تعادل ندارد و باید به او کمک کرد.افراد دمدمی مزاج اصولا آدم های بسیار حساسی هم هستند که کوچک ترین حرف و حرکت شما می تواند آنها را عصبانی کند. هر مساله کوچکی حالت های روحی آنها را تغییر می دهد. اینگونه رفارها در رابطه های اجحاف آمیز و ناسالم رایج است و نشانه های عدم تعادل روحی است.8. عدم صداقتعدم صداقت در رابطه های سالم هیچ جایگاهی ندارد. این رفتار نه تنها اشتباه است که باعث از بین رفتن اعتماد میان دو طرف نیز می شود. دروغ، می تواند کوچک یا بزرگ، اغراق آمیز یا جعلی باشد و هیچ دلیلی نیز نداشته باشد. افراد به دلایل مختلفی روراست نیستند: یا تلاش می کنند تا ارزش خود را بیش از آنچه هست نشان دهند، خود را از مخمصه و مشکلات رها کنند یا می خواهند به دیگران آسیب برسانند و ناراحتی به وجود بیاورند. دلیل این کار چندان مهم نیست، ذات این کار مهم است که به کل اشتباه است و عدم وجود اعتماد باعث می شود تا رابطه ناسالم شود.9. غیر مسئولانسان های غیرمسوول و رفتارهای متفاوتی دارند و تشخیص آنها چندان سخت نیست. مشکلات مالی همیشگی یا عدم مدیریت پول می تواند نشانه های فرد غیرمسوول باشد که نمی تواند یک کار برای برای مدت طولانی برای خود نگه دارد. چراغ قرمز این مورد زمانی است که فردی از نظر مالی به فرد دیگر احتیاج دارد یا انتظار دارد تا در شرایط سخت زندگی از او حمایت کند، اما فرد غیرمسوول همان طور که از نامش پیداست، این کار را انجام نمی دهد. همه ما به کمک یکدیگر نیاز داریم اما اینکه همیشه منتظر باشیم تا دیگران از ما حمایت و مراقبت کنند و مشکلات ما را برطرف کنند، درست نیست. در یک رابطه سالم، هر دو طرف نسبت به یکدیگر احساس مسوولیت دارند.یک رابطه سالم و کامل، می تواند مساله بسیار مهمی د زندگی باشد اما وقتی یک رابطه ناسالم داشته باشیم، می تواند بسیار آسیب رسان و مخرب باشد. یک رابطه سالم می تواند صداقت، مهربانی، درک و سخاوتمندی باشد که یک فرد به دیگری ابراز می کند و حس حمایت و شجاعت را در دیگری تقویت می کند.یک رابطه ناسالم، شامل خشونت، عدم اعتماد، مردم آزاری، و مسوولیت ناپذیری و حسادت است. وقتی در یک رابطه توجه و احترام وجود نداشته باشد، نتیجه آن ناراحتی های روحی و جسمی خواهد بود. بنابراین، مراقب خط قرمزها و نشانه های خطر باشید و به سرعت از روابط ناسالم بیرون بیایید.

منبع:برترین ها /سلامت نیوز

 

چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم
چگونه از یک رابطه اشتباه خارج شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *