چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

 
helpkade
چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم
چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث استحکام زندگی مشترک می شود

 

چگونه با همسرتان رابطه جنسی لذت بخش داشته باشید؟رابطه جنسی یکی از پایه های اصلی در زندگی زناشویی است. برای داشتن زندگی زناشویی ای محکم تر باید یک رابطه جنسی لذتبخش و دلنشین با همسرتان داشته باشید.نزدیكی زن و شوهر عملی است  که ضمن تامین نیاز جنسی باعث آرامش روح و روان آنها می شود. داشتن یک رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث می شود که زن و مرد همیشه در یک آرامش روحی قرار داشته و زندگی مشترک برایشان دلنشین شود.

در این مطلب مواردی برای لذت بخش تر کردن رابطه جنسی بیان می شود.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

 

– زن و شوهر قبل از رابطه جنسی چکار باید بکنند؟زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفتگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفتگو های تحریک آمیز و شهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها می باشد. زن و شوهر باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارند همسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد.

البته از این جملات قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده كنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوست دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچكسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …

 

– پیشنوازی و معاشقه قبل از رابطه جنسیهر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند. تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند، البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

 

– در هنگام رابطه جنسیزن و مرد باید از دستگاه تناسلی خود و همسرشان، اطلاعات كافی بدست بیاورند و نقاط تحریک یکدیگر را بشناسید تا نزدیكی كامل و لذت بخشی داشته باشند. پس برای پیدا کردن نواحی تحریک‌ کننده همسرتان وقت بگذارید از او بپرسید که حین رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارد. شما و همسرتان، می توانید در رابطه جنسی هرگونه لذتی از هم ببرید. زن و شوهر باید مرحله های صحیح رابطه جنسی را بیاموزند و به کار ببندند. زوج هرگز نباید تصور کنند با عمل فیزیکی سروکار دارند در این صورت هم خود را از لذت عمیق جسمی و روحی محروم کرده اند هم به حسن تفاهم بین خود لطمه زده اند.

 

– بعد از اتمام رابطه جنسی، زن و شوهر چکار کنند؟متاسفانه نود و پنج درصد زوج ها بعد از رابطه جنسی به خواب می روند یا از یکدیگر فاصله می گیرند و هر یک به کاری مشغول می شوند. همانگونه که قبل از رابطه جنسی زن و شوهر مقدماتی وجود دارد پایان آن هم وظایفی بر عهده زوج است. بیشتر زنان تصور می کنند مردان آنان را فقط برای کامجویی و لذت می خواهند برای اینکه این تصورات را در هم شکنید همسرتان را در آغوش بگیرد ببوسید و از اقدامات و تلاش وی تشکر کنید و گپ صمیمانه ای داشته باشید.

 

 

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفتگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند.

 

 نکاتی مهم درباره رابطه جنسی:

√ برای رابطه جنسی به مکان توجه بسیاری کنیدمکان هم آغوشی باید فضایی آرام و امن باشد در اتاق در بسته یا محیطی که مطمئن هستید اشراف ندارد و از دیدها محفوظ است. زیرا فضای امن و آرام، زمینه كافی را برای نزدیكی زن و شوهر فراهم می كند.

 

√ در رابطه جنسی افراط و تفریط نداشته باشیدراز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست كه هر روز با هم رابطه جنسی دارند زن و شوهر باید در فواصل زمانی منظم با هم رابطه جنسی داشته باشند و همان طور که زیاده روی در رابطه جنسی مضراتی به دنبال دارد عدم برقراری رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

√ به دنبال آمیزش های خیالی و فراتر از تصور نباشیدآنچه در فیلم های پورنو و هالیوودی می بینید را كنار بگذارید!

 

√قبل از رابطه جنسی اگر درباره موضوعی نگران هستید آن را رفع کنیداگر از مطلب خاصی ناراحت هستید یا به دلایلی از دست همسرتان دلخور هستید موضوع را با او در میان بگذارید و نگرانی خود را رفع کنید زیرا این مسئله باعث می شود از لحاظ روحی و روانی به هم بریزید و نتوانید رابطه ای لذت بخش با همسرتان داشته باشید.

 

√از رابطه جنسی سوء استفاده نکنیدزن دانا و آگاه هرگز رابطه جنسی را با دیگر مسائل زندگی مشترک در هم نمی آمیزد و برای تامین خواسته هایش هرگز از رابطه جنسی به عنوان اسلحه استفاده نمی کند.

 

√ به بهداشت بدن در رابطه جنسی توجه کنیداستفاده از عطر در تحریک جنسی زن و شوهر تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش لذت جنسی می شود.منبع : besooiekamal.com 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


قاعدگی دردناک زنان و دختران

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


درمان افسردگی یک بار برای همیشه

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


واسه همه چی جا هست!


لاغری موضعی با لیزر

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

چگونه از رابطه جنسی لذت بیشتری ببریمخانم‌ها برخلاف آقایون می‌توانند از چند ارگاسم در یک جلسه رابطه‌ جنسی لذت ببرند. از طرف دیگر، آقایون می‌توانند بعد از رسیدن به اوج لذت جنسی خود، خیلی راحت به خواب بروند. و این اتمام شب برای هر دو طرف است درحالیکه زن هنوز میل به ادامه کار دارد. چرا اینقدر تفاوت؟

 

مقصر دوره بی‌پاسخی است. این زمان استراحت بعد از ارگاسم است که از نظر فیزیولوژیکی برای مرد غیرممکن است که بتواند چندین ارگاسم دیگر داشته باشد. در طول این دوره، آلت به شدت حساس شده و تحریک بیشتر آن دردناک خواهد بود.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

هدف از این دوره این است: بازگرداندن ذخیره خون و مایعات دفعی آلت تناسلی شما. هر چه سنتان کمتر باشد، این مدت‌زمان کوتاهتر خواهد بود، از 10 دقیقه در نوجوانان تا چند روز برای افراد پیرتر. در همه موارد، این یک رکود موقتی است نه ناتوانی.

از طرف دیگر، خانم شما بلافاصله بعد از ارگاسم نیاز به این دوره بی‌پاسخی ندارد. در بسیاری از موارد، آنها می‌توانند با تحریک بیشتر به چندین ارگاسم دیگر هم برسند. اما آیا شما هم می‌توانید در طول یک شب لذتتان را چندبرابر کنید؟ غیرممکن نیست اما اول باید طرزفکرتان را تغییر دهید و نکات زیر را دنبال کنید.

ارگاسم را از انزال متمایز کنیدداشتن چند ارگاسم برای مردان به معنی اینکه یاد بگیرید طی یک جلسه نزدیکی چند انزال داشته باشید نیست.

انزال و ارگاسم در مردان دو تجربه فیزیولوژیکی و روانی جدا هستند. وقتی مردها یاد بگیرند این دو را از هم جدا کنند، می‌توانند بیاموزند که چطور برای هر انزال چند ارگاسم داشته باشند.

نزدیکترین چیز برای ارگاسم‌های چندگانه این است که یاد بگیرید چطور بدون انزال چند ارگاسم پشت سر هم را تجربه کنید. حدود 80 درصد از مردان می‌توانند با سه ماه تمرین این کار را انجام دهند. اما نباید خیلی نگران نتیجه نهایی باشید. رابطه جنسی و ارگاسم نباید با این دید که چقدر انزال داشته‌اید یا چند مرتبه در یک جلسه می‌توانید انزال داشته باشید، ارزیابی شود. قرار نیست در رابطه‌جنسی چیزی را به کسی ثابت کنید. همان چیزی مهم است که بهترین احساس را به شما بدهد.

به خودتان استرس وارد نکنیدیک باور اشتباه این است که ارگاسم‌های چندگانه باید پشت‌سرهم باشد. ارگاسم چندگانه زمانی صورت می‌گیرد که فردی بیشتر از یک ارگاسم در یک جلسه رابطه‌جنسی داشته باشد—با احتساب زمان‌های استراحت، یا طی روند همان فعالیت جنسی بیش از یک ارگاسم داشته باشند.

پس به خودتان استرس وارد نکنید که در همان جلسه رابطه جنسی به چند اوج لذت برسید. اضطراب مخرب‌ترین چیز در عملکرد جنسی است. هرچه بیشتر نسبت به ارگاسم ترس و اضطراب داشته باشید، ارگاسم شما زودتر فرا می‌رسد. باید با متمرکز شدن روی واکنش همسرتان به حرکات خود، حواستان را پرت کنید.

به تاخیر انداختن انزالهمچنین می‌توانید با به تاخیر انداختن انزالتان، بر ارگاسم‌های خود چیره شوید. برای تقویت کنترل انزالی خود، تمرین کرانچ لگن را تمرین کنید که توسط دکتر آرنولد کگل (Arnold Kegel) طراحی شده است.

 

این تمرین بر روی عضله انزال—همان عضله‌ای که برای نگه داشتن جریان ادرار از آن استفاده می‌کنید—تمرکز دارد. دکتر کگل این تمرین را اینطور تعریف می‌کند، “فشار دهید، برای چند لحظه نگه دارید، بعد آن عضلات را ریلکس کنید. این تمرین را در سه ست 20 تکراری انجام دهید. خیلی زود متوجه توانایی خود در کنترل آن عضلات و به تاخیر انداختن ارگاسمتان تا زمانیکه خودتان بخواهید می‌شوید.

وقتی در انتظار هستید، چیز جدیدی را امتحان کنیددوره پس از ارگاسم در یک فرد متوسط 30 ساله حدود نیم ساعت است. وقتی در حال انتظار هستید، چند حقه جدید امتحان کنید. همه چیز به تنوعی که به کار می‌گیرید بستگی دارد. هر چیزی اگر زیاد استفاده شود خسته‌کننده خواهد شد، حتی اگر خیلی خوب باشد.زنان به طور متوسط می‌توانند بدون داشتن دوره استراحت یا بی‌پاسخی به چندین ارگاسم دست پیدا کنند. اما بدون تحریک آنها به سطح پایه انگیختگی می‌رسند. انقباضات متوقف می‌شود، رحم پایین می‌آید و کلیتوریس (چوچوله) به زیر صدف خود برمی‌گردد. ضربان‌قلب و تنفس کند شده و گردش خون به حالت طبیعی برمی‌گردد. کلیتوریس هم نسبت به تحریک بسیار حساس می‌شود اما سایر قسمت‌های بدن توجه می‌طلبند.

چطور ارگاسم‌های زنانه را به حداکثر برسانیمرابطه‌ جنسی فقط برای تولید مثل نیست. سکس باید تجربه‌ای لذت‌بخش برای هر دو طرف باشد و پیوند بین زوج‌ها را تقویت کند. رابطه‌ جنسی عملی بسیار صمیمی و نزدیک بین دو نفر است و نیاز به تجربه و رابطه دادن و گرفتن بین شما و همسرتان دارد تا هر دو بتوانید از آن لذت ببرید.

با این وجود، واقعیت این است که اکثر افراد واقعاً از آن لذت نمی‌برند. تحقیقات و مطالعات  نشان می‌دهد که اکثر زنان در روابط‌ جنسی ندرتاً به ارگاسم می‌رسند.

و این امکان وجود دارد که وقتی ندرتاً به اوج لذت جنسی برسید، احتمالاً نمی‌دانید که چطور باید ارگاسم‌هایتان را به حداکثر برسانید.

در زیر به چند نکته ساده برای کمک به تقویت ارگاسم‌های زنانه و لذت بردن از سکس تا حد امکان اشاره می‌کنیم.

نیاز به پیش‌نوازیبرای تقویت ارگاسم‌هایتان، باید ریلکس کرده و فقط از لحظات صمیمانه بین خود و همسرتان لذت ببرید. نباید خیلی جدی روی رسیدن به ارگاسم تمرکز کنید. اگر ذهنتان خیلی درگیر افکار و نگرانی‌های اینچنینی باشد، احتمال رسیدن به اوج لذت جنسی کاهش می‌یابد.

 

درعوض باید روی بدن همسرتان تمرکز کنید  و اینکه چطور با شما پیوند می‌خورد و به شما واکنش می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید بیشتر روی حرکات و حس های بدنتان تمرکز کنید. ذات و ماهیت اصلی رابطه جنسی حس کردن، واکنش دادن و لذت بردن است.

در اوج لحظات، شما و همسرتان حتی بدون پیش‌نوازی به سراغ رابطه جنسی می‌روید. گاهی‌اوقات هیجان رابطه آنقدر قوی است که به یک سکس سریع ختم می‌شود و درنتیجه زمان پیش‌نوازی کاهش می‌یابد. پیش‌نوازی نقش مهمی در رسیدن به ارگاسم دارد زیرا می‌تواند شما را به اوج لذتی جاودان برساند. پیش‌نوازی شامل در آغوش گرفتن‌، نوازش کردن و بوسیدن می‌شود.

 

در این لحظات، ضربان‌قلب شما افزایش یافته، دستگاه تناسلیتان متورم شده، تندتر نفس می‌کشید و ترشحات زیادی خواهید داشت. برای اینکه بتوانید ارگاسمی عالی داشته باشید، پیش‌نوازی در رابطه‌جنسی نباید فراموش شود.

بیان تخیلات جنسیعلاوه‌براین، داشتن تحیلات جنسی راهی عالی برای به حداکثر رساندن ارگاسم است. این یک واقعیت اثبات‌شده است که برای هر فردی داشتن افکار و تخیلات جنسی خصوصی در روابط‌جنسی خود با همسرشان، کاملاً طبیعی است.

 

جدا از داشتن تخیلات قوی جنسی، می‌توانید صحنه‌هایی را با همسرتان نقش بازی کنید. به این ترتیب، نه تنها تخیلاتتان را به واقعیت تبدیل می‌کنید، بلکه از رسیدن به اوج لذت جنسی هم لذت خواهید برد.

حرف زدن با همسرتان حین رابطه‌جنسی نیز یکی از جنبه‌های مهم در تقویت ارگاسمتان است. وقتی خواسته‌ها و نیازهای جنسی خود را با همسرتان مطرح می‌کنید، برای شما و همسرتان رسیدن به اوج لذت آسان‌تر خواهد شد. حرف زدن درمورد چیزهایی که هر دوی شما در رابطه‌جنسی می‌خواهید، پیوند جنسی بین شما را هیجان‌انگیز‌تر و قوی‌تر خواهد کرد. معمولاً این زنان هستند که مکالمه را شروع می‌کنند. بهتر است اینگونه مسائل را با زبانی نرم و لطیف و غیرمستقیم با همسرتان بیان کنید.

سلامت خوب، لذت بیشترسرحال بودن و داشتن انرژی جنسی مثبت می‌تواند به ایجاد یک رابطه‌جنسی ارضاکننده و عالی بین شما و همسرتان کمک کند. ازآنجاکه سالم بودن کمک می‌کند بهتر بتوانید در فعالیت‌های جنسی شرکت داشته باشید، خیلی مهم است که بدنتان را همیشه قوی و متناسب نگه دارید. برای داشتن فیزیکی سالم، می‌توانید از مکمل‌های غذایی که برای بالا بردن سطح انرژی بدن هستند استفاده کنید.

به‌طورکلی، رسیدن به ارگاسم ماکسیمم آنقدرها که همه فکر می‌کنند سخت نیست. آنچه مهم‌تر است این است که از طبیعی‌ترین و ساده‌ترین راه‌های برای کشف جنسیت خودتان استفاده کنید زیرا در به دست آوردن یک رابطه جنسی هیجان‌انگیز و ارضاکننده به شما کمک می‌کند.

 

فقط لذت ببرید، تفریح کنید، و هیچوقت از درمیان گذاشتن آنچه به شما لذت می‌دهد با همسرتان خجالت نکشید. به خاطر داشته باشید که سکس باید مفرح باشد. نگرانی‌هایتان را دور بریزید و برای ایجاد پیوندی عمیق بین خودتان و همسرتان زمان بگذارید.

پایین بودن میل جنسی در زنانپایین بودن میل جنسی یکی از موانع بر سر راه زنان برای دست یافتن به ارگاسم است. تقویت‌کننده‌های مختلفی برای میل جنسی خانم‌ها وجود دارد که این روزها بسیار محبوب شده‌اند زیرا تعداد زیادی از زنان آنها را خریداری می‌کنند.

این تقویت‌کننده‌های طبیعی ترکیبی از مواد گیاهی و ارگانیک هستند که به بالا بردن گردش خون در اندام جنسی، افزایش تحریک جنسی، تقویت واکنس و سرعت انگیختگی و غلبه بر خشکی واژن کمک می‌کنند.

 

منبع:mardoman.net

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


خرید مستقیم فرش از کارخانه

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 چقدر از روابط جنسی خود با همسرتان لذت می‌برید؟ آموزش سکس یکی از اصول مهم در دست یابی به به رابطه جنسی سالم و رضایت‌بخش است. مسئله تنها به کسب لذت از رابطه‌ی جنسی محدود نمی‌شود. روابط زناشویی باید به‌گونه‌ای باشد تا موجب بهبود روابط عاطفی در میان زوج‌ها باشد. رابطه‌ی جنسی در زندگی مشترک از اهمیت بسیاری برخوردار است و عدم رضایت از آن ارتباط تنگاتنگی با طلاق و شکست در زندگی مشترک دارد. در رابطه جنسی سالم زن و مرد هر دو لذت کافی را از بودن در کنار یدیگر کسب می‌کنند و از هم انرژی می‌گیرند. به همین دلیل لازم است تا در مورد نحوه‌ی صحیح برقراری رابطه جنسی اطلاعات و آگاهی‌های خود را بالا ببرید و عوامل مثبت و ویرانگر در سکس را بشناسید. جلسات مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند از بروز مشکلات و اختلافات در زندگی مشترک جلوگیری کند.

برای اینکه بتوانید رابطه‌ی جنسی خوب و ایده‌آل داشته باشید لازم است نکاتی را رعایت کنید. اگر با وجود رعایت نکات زیر از رابطه‌ی جنسی خود رضایت ندارید، می‌توانید از مشاوره جنسی استفاده کنید. یکی دیگر از عواملی که باعث لذت جنسی می شود، تجارب مربوط به اولین رابطه جنسی است. شب زفاف می تواند در آینده رابطه زناشویی اهمیت به سزایی داشته باشد. برای خلق یک شب زفاف لذت بخش کلیک کنید. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم در داشتن رابطه‌ی جنسی صحیح را ذکر کرده‌ایم.

شرایط محیطی بر لذت و رضایت زوجین از رابطه‌ی جنسی تاثیر زیادی دارد. برای اینکه بتوانید کیفیت رابطه‌ی جنسی خود را افزایش دهید باید تمام عوامل را در نظر بگیرید؛چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

مثلا اتاق خواب باید به گونه ای باشد که در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشید. برای این کار مطمئن شوید از بیرون اتاق خواب دید ندارد، از رنگ روشن با نور کافی مزین شده باشد. پخش یک موسیقی آرام و استفاده از بوهای خوش در ایجاد آرامش زوجین موثر است. برای مناسب تر کردن اتاق از خلاقیت خود استفاده کنید.

معاشقه و پیش نوازی برای شروع رابطه را فراموش نکنید. هم زن و هم مرد برای لذت بیشتر و رسیدن به ارگاسم نیاز به آمادگی دارند. عشق بازی قبل از رابطه باعث تحریک زوج‌ها و افزایش صمیمیت و علاقه آن‌ها می‌شود. نداشتن معاشقه می تواند موجب دردناک شدن رابطه جنسی و انزال زودرس در مردان شود؛ اما معاشقه بدون شناخت بدن همسر امکان پذیر نیست. برای شناخت بدن همسر خود کلیک کنید.

بنابراین برای رابطه‌ی خود با همسرتان وقت بگذارید و معاشقه قبل از رابطه جنسی را نادیده نگیرید. برای آگاهی از چگونگی انجام این کار بر روی عشق بازی با همسر کلیک کنید.

یکی از راه‌های داشتن رابطه‌ی جنسی موفقیت آمیز، داشتن حس خوب نسبت به همسرتان است. در صورتی که احساس خوبی نسبت به او نداشته باشید نمی‌توانید از رابطه‌ی زناشویی‌ لذت ببرید. رابطه جنسی می تواند به ایجاد علاقه و حفظ رابطه کمک کند، اما کافی نیست. رابطه زناشویی مانند هر رابطه دیگری نیاز به تجدید و تلاش برای بهبودی دارد. پس در حفظ علاقه و عشق میان خود با همسرتان مقاله ارتباط صحیح با همسر را مطالعه نمایید.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های رابطه‌ی زناشویی سالم، رعایت بهداشت و استفاده از روش های محافظت شده جهت جلوگیری از انتقال بیماری است. برای این کار باید در ابتدا از سلامت جنسی خود و طرف مقابل‌تان مطمئن شوید و در صورت لزوم از وسایلی مانند کاندوم استفاده کنید.

خانم ها بهتر است از دوش واژینال به طور مکرر اجتناب کنند، زیرا باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌ها مقاربتی می‌شود. همچنین اگر یکی از طرفین دارای تبخال هست؛ تا زمان درمان از برقراری رابطه‌ پرهیز کنید.

برای پیشگیری از بارداری از روش‌های ضد بارداری مثل کاندوم، اسفنج، دیافراگم، آی‌یو‌دی و… استفاده کنید. البته می‌توانید بهترین روش را با مشورت پزشک خود انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی از بارداری پیشگیری کنید.

بهتر است زوجین قبل از رابطه‌ی جنسی دوش بگیرند و مناطق تناسلی خود را شستشو دهند؛ بهداشت ضعیف یکی از عوامل کاهش میل جنسی است. استفاده از عطر، آرایش صورت، تمیز بودن دندان و دهان و عدم استفاده از سیگار و الکل از دیگر نکاتی است که با رعایت آن‌ می‌توانید از رابطه‌ی جنسی لذت‌بخشی بهره‌مند شوید.

درخواست رابطه مقعدی یکی از موضوعاتی است که زوجین را دچار اختلاف نظر می کند. زوجین باید توجه کنند که کسب لذت در رابطه جنسی مختص مردان یا زنان نیست، بلکه رضایت هر دو جهت برقراری چنین رابطه‌ای بسیار مهم تلقی می شود. اصرار و انکار در این مورد باعث سردی در رابطه زناشویی نیز می شود، بنابراین زوجین باید برای حفظ سلامت جنسی و رسیدن به یک توافق کلی در این باره از کمک های مشاوران جنسی استفاده نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که با توجه به عوارض رابطه مقعدی، متخصصان آن را توصیه نمی کنند. برای اطلاع از عوارض و نحوه برقراری سکس مقعدی کلیک کنید.

در نهایت رضایت زناشویی در گرو به ارگاسم رسیدن زن و مرد است. در یک رابطه جنسی ایده آل زن و مرد هر دو به طور همزمان و یا با فاصله زمانی کوتاه از یکدیگر به ارگاسم می رسند. معمولا ارگاسم برای زنان در اولین رابطه جنسی اتفاق نمیفتد و ممکن است حتی هرگز آن را تجربه نکند، اما به طور طبیعی از رابطه جنسی لذت می برد. با اطلاع از بایدها و نبایدهای رابطه جنسی می توانید به کیفیت آن بیافزایید. 

مجموعه‌ای از کارها و رفتارها هستند که رابطه‌ی جنسی را نابهنجار می‌کنند و باعث توقف میل جنسی می‌شوند. توصیه می‌شود از این کارها و رفتارها در هنگام رابطه‌ی جنسی دوری کنید تا بتوانید روابط خود با همسرتان را بهبود ببخشید. در ادامه به بررسی هریک از رفتارهای نادرست در رابطه‌ی جنسی می‌پردازیم.

اکثر افراد از دستورات شریک جنسی شان حین سکس، احساس خوبی نمی‌کنند. این که مدام به همسرتان متذکر شوید که باید الان فلان کار را انجام بدهی یا نباید الان این کار را می‌کردی و… باعث می‌شود تا رابطه‌ی جنسی از حالت احساسی خارج شود و حالت اجبار و امر و نهی به خود بگیرد. ابراز احساسات در رابطه‌ی جنسی ایرادی ندارد اما با دستورات پیاپی از لذت آن نکاهید.

یکی از کارهایی که رابطه‌ی جنسی را لذت بخش می‌کند تحرک و فعالیت دو طرف است؛ سعی کنید در رابطه‌ی جنسی منفعل نباشید. نباید در حین رابطه‌ی جنسی از طرف مقابل انتظار داشته‌باشید تا همه‌ی کارها را انجام دهد و شما را به لذت برساند. نشان دادن واکنش به طرف مقابل باعث می‌شود رابطه‌ی جنسی از یکنواختی در بیاید و خسته کننده نباشد.

یکی از دلایل انفعال در رابطه‌ی جنسی می‌تواند بی‌میلی و سرد مزاجی جنسی یکی از زوجین باشد. سردمزاجی باعث می‌شود تا هر دوطرف لذت کافی را از رابطه‌ی زناشویی نبرند. برای درمان و پی بردن به دیگر علل این مسئله مقاله‌ی بی‌میلی جنسی را مطالعه کنید.

اگر مدام از خودتان بدگویی کنید و از نقاط ضعفتان صحبت کنید در ناخودآگاه همسرتان تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود به تدریج از برقرای رابطه‌ی جنسی با شما ناامید شود. اگر بر روی توانایی‌ها و نکات مثبت خود و همسرتان توجه کنید، باعث می‌شود همسرتان بیشتر تحریک شود و رابطه‌ی جنسی خوبی داشته باشید.

همچنین بازگو کردن نقایص همسرتان در طول رابطه‌ی نزدیکی، منجر به آزاردگی خاطر و سرد مزاجی می‌شود. مطمئنا در این شرایط رابطه‌ی جنسی به خوبی پیش نمی‌رود. بنابراین به جای اینکه روی نقاط ضعف همسرتان تمرکز کنید، به توانایی‌های او توجه کنید و سعی کنید با تشویق کردن، این توانایی‌ها را افزایش دهید؛ با این کار علاوه بر رابطه‌ی جنسی، روابط عاطفیتان را نیز بهبود می‌بخشید.

تصوری اشتباه در این رابطه وجود دارد. بیشتر خانم‌ها گمان می‌کنند نباید به همسرشان پیشنهاد رابطه‌ی جنسی بدهند و اگر در این کار پیشقدم شوند شخصیت خودشان را پایین آورده اند. در صورتی که آقایان تمایل دارند گاهی همسرشان شروع کننده‌‌ی رابطه‌ی جنسی باشد؛ با این کار بیشتر تحریک می‌شوند. می‌توانید در این زمینه با همسرتان صحبت کنید تا بدانید آیا همسرتان تمایل دارد شما شروع کننده‌ی رابطه‌ی جنسی باشید یا خیر.

یکی از تصورات غلط زوجین (مخصوصا آقایان)؛ طولانی تر بودن زمان رابطه مساوی با لذت بخش تر بودن آن است. این تصور باعث می شود مردان دائم در طول رابطه نگران انزال زود هنگام خود باشند. همین موضوع آن ها را به دنبال راهی برای بالا بردن زمان رابطه می کشاند، استفاده از داروها و مواد مختلف ناشی از همین تفکر است. در حالی که به برای لذت بخش تر کردن سکس تنها کافی است مردان و زنان ویژگی های جنسی خود و همسرشان را بشناسند و بر اساس آموزه های جنسی رابطه برقرار کنند. برای اطلاع از زمان طبیعی رابطه جنسی کلیک کنید.

 

در رابطه با دخول روش‌های مختلفی وجود دارد که در هرکدام میزان تحریک برای زن و مرد متفاوت است؛ یکی از اصول رابطه‌ی جنسی صحیح داشتن آرامش است. در رابطه‌ی جنسی باید انتظارات هر دو برآورده شود و زن و شوهر سعی کنند تا علاوه بر نیازهای جنسی نیازهای عاطفی یکدیگر را ارضا کنند. انواع پوزیشن در رابطه‌ی جنسی از جمله مسائلی است که می‌توانید در مورد آن با همسر خود صحبت کنید و به تفاهم برسید. در ادامه به بررسی برخی از انواع پوزیشن رابطه‌ی جنسی پرداخته‌ ایم. برای اطلاع از دیگر انواع پوزیشن های جنسی کلیک کنید.

این روش متداول ترین پوزیشن است و در آن زن بیشتر از مرد تحریک می‌شود، به این صورت است که زن در زیر و مرد در بالا قرار می‌گیرد؛ زن پاهای خود را باز کرده، مرد بین پاهای همسرش قرار می‌گیرد و به آرامی عمل دخول را انجام می‌دهد. مرد باید به آرامی و با طمأنینه رابطه را به پیش ببرد و از تحریک شدید و یا فشار زیاد بپرهیزد. اجازه دهید زن شدت تحریک را تعیین نماید و با حرکات خود به رابطه کمک کند.

زن و مرد در کنار هم قرار گرفته و یکی به پهلوی چپ و دیگری به پهلوی راست درست در کنار هم قرار می گیرند. زن کمی پای بالایی را بلند کرده و مرد به آرامی دخول را انجام می‌‌دهد. تحریک به کندی و آرامی صورت می‌گیرد.

در این پوزیشن رابطه جنسی، زن به پهلو دراز کشیده و مرد در پشت سر او و به پهلو قرار می گیرد. زن کمی مفصل ران را به سمت شکم جمع می کند و مرد از پشت و به آرامی آلت خود را وارد مجرای تناسلی او می نماید و تحریک را به کندی انجام می‌دهد.

در این روش دخول، زن تحریک زیادی را تجربه می کند و مرد با کنترل تحریک خویش می‌تواند مانع از انزال زودرس شود. مرد می‌تواند در این شرایط با دست خویش به تحریک کلیتوریس زن مبادرت کند.

این پوزیشن برای زوجینی که اولین دخول را انجام می‌دهند بسیار مناسب است. زن و مرد در این پوزیشن نیمه ایستاده هستند، مرد در مقابل زن می‌ایستد و زن به دور مرد می‌پیچد. در این پوزیشن فاصله‌ی کمی بین مرد و زن وجود دارد که باعث می‌شود رابطه‌ی جنسی لذت بخش‌تر شود.

در این پوزیشن زن دمَر می‌خوابد و بالشی را زیر شکم خود قرار می‌دهد. زانوها باید کمی خم باشند و کمر به سمت بالا و چپ متمایل شود. در این شرایط مرد بر روری زن قرار می‌گیرد و دستان خود را در دو طرف زن می‌گذارد.

در این روش مرد آلت تناسلی خود را از پشت بر روی ناحیه کلیروتوس زن عقب و جلو می‌برد و تحریک جنسی صورت می‌گیرد. این پوزیشن در رفع انزال زودرس در مردان و افزایش طول رابطه جنسی تأثیر بسیار زیادی دارد. همچنین ارگاسم زیادی را برای زن فراهم می‌کند. در این زمینه می‌توانید به مقاله‌ی درمان زودانزالی در مردان مراجعه کنید.

در این پوزیشن زن به پشت دراز می‌کشد و مرد به حالت معکوس بر روی او قرار می‌گیرد. به این ترتیب که انتهای پای مرد در دو طرف صورت زن قرار می‌گیرد. زن پاهای خود را تا جای ممکن باز می‌کند و مرد آلت خود را به آرامی وارد واژن می‌کند و با حرکات موجی کمر آن را هدایت می‌کند. حرکات باید به آرامی و با احتیاط صورت بگیرند. در این پوزیشن کم‌ترین فشار به زن باردار وارد می‌شود و در عین حال از لذت جنسی نیز بهره مند می‌شود. برای اطلاع بیشتر درباره نکات مربوط به رابطه حین بارداری کلیک کنید.

در این پوزیشن مرد زانو می‌زند و زن و درحالی که به پشت خوابیده پاهای خود را بروی سینه مرد و یا شانه‌های او قرار می‌دهد. در این وضعیت کمر زن از زمین جدا می‌شود و هردو طرف می‌توانند حرکات را کنترل کنند. این پوزیشن برای تحریک ناحیه جی در زنان بسیار مناسب است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خیلی مطلب آموزش سکس خوب بود. ممنون می شم مقالات بیشتری در این زمینه بنویسید. بازم ممنون از سایته خوبتون

ببخشید وقتی راجب انزال طبیعی اینکه مثلا باید ۷ دقیقه باشه منظورتون اینه نرمالش بدون توقف دخول باید باشه یا با کنترل توقف وسط دقیقه ها؟؟ و اینکه با شیوه استارت استاپ میشود به مرور زمان مثلا ۲۰ دقیقه بدون هیچگونه توقف دخول داشت یا خیر؟

سلام همانطور که در مقاله اشاره کردیم، زمان رابطه جنسی برای هر کس متفاوت هست. حتی یک شخص واحد هم در یک روز حال روحی بهتری داره و لذت بیشتری از رابطه جنسی می بره و مدت بیشتری می تونه دخول داشته باشه ، اما همین فرد در زمان خستگی و افت روحی عملکرد مناسبی نداره. خوب پس نمیشه به طور دقیق گفت که تایم نرمال دخول چقدره، مسلما استفاده از روش هایی مثل استارت استاپ به طولانی تر شدن رابطه کمک می کنه، اما باز هم به دلیل وابسته بودن به سایر متغییر ها نمی توان به طور دقیق زمان افزایش را مشخص کرد.
چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

با سلام ما پنج ماهه ازدواج کردیم ولی تو نزدیکی الت همسرم کج میشه و نمیتونیم رابطه داشته باشیم چیکار کنیممم

سلام برای این موضوع لازمه به اورولوژیست مراجعه کنید، مشاوره جنسی در صورتی که مشکل جسمی نداشتید می تونید دریافت کنید

ممنون از سایت خوبتون موفق باشید

جسارتا دلیل تفاوت در گزینش تصاویر مربوط به پوزیشن رو نمیفهمم. منظورم اون رابطه های دهانی است. چرا تنها برای زن وجود داره؟ و چرا دو مدل ویژه زن برای مردان تحقیرآمیزه؟ شاید تصویر یک تکه رو از سایتهای خارجی فمنی گرفته اید؟ ایا تصاویر بیشتری وجود نداشت؟ که در صورت نیاز ویرایش بشه؟ احتمالا بخواید بگید در رابطه جنسی ایرادی نداره. اگر ایرادی نداره، تکرار میکنم: چرا تنها ویژه زن؟؟؟ اگر رابطه ویژه مرد مثل اون دو پوزیشن ویژه زن ولی جابجا بودند اشکالی نداشت؟

مودبانه و ساده گفتم تا شاید بهتر متوجه بشید. ولی متاسفانه باز فرقی نمیکنه. به اون تصویر نگاه کن تجسم کن اقا اونطور روی یک خانم نشسته. خوبه؟؟؟؟
یک بعد علم و کار روانشناسی اینه که چیزی میگه که زنها خوششون بیاد. خصوصا زنهای امروزه (بدلایل ریشه ای ذاتی فکر زنانه). از جمله از توهین و تهمت یا تحقیر آقایون. خدایان روانشاسی دنیا خیلی خوب با روان زنان آشنا هستن. مسائلی خیلی مهم که پنهان و منحرف و.. میشه. (بعضی از مهم مسائل روانی و فکری و احساسی مردان هم پنهان میشه). زنان چندان خوب و بد جنسیتی و یا حقوق مردان رو درک نمیکنند. مثلا همین جنسی چند مثال: از اون خانهایی که میرن آبروریزی و زشت کردن شوهر پیش چند نفر دوست و اشنا، یا پیش خیلی بیشتر از اینها ابروریزی شوهر میکنند. و مثلا الان نه محدودیتی نه خجالتی نه ترسی، و راحت در مراکز درمانی انواع تحقیرهای غیرکاری و غیر مجاز، و تجاوزات غیرکاری و غیرمجاز…. اما زنن! بیشتر بگم؟؟؟؟ خیلی هاشون اینطورن. نه از کارشون نه از سنشون نه از…. خجالت نمیکشن. زنان در خیلی از مسائل مربوط به جنسیت و مردان، یکیش و خصوصا جنسی، تفکر کودکانه دارن. عموم خانمها از جمله خانم های روانشناس(که هیچ کاری به مردان ندارن جز برای زنان) اینا رو بفهن یا بشنون، کاری که ندارن هیچ، بیشترشون از کلیت ماجرا خوشحال هم میشن، گرچه ممکنه خودشون نفهمن. کلا اقایون شدن تاپاله. شدن عروسک و بازیچه زنان.
زنان که معلومه چندان……. ولی وقتی خوده مردان در رشته روانشناسی شستشو و به نحوی دیکته شدن و جرات دفاع از حقوق خودشون رو ندارن……!
زنهای سکسولوژیست (که مثل شغل روانشاسی اکثریت زن هستند!) بگم چکار میکنن؟ از جمله تحریف های علمی. معمولا غیرمستقیم و مثلا با نحوه خاصی بیان کردن. مثلا: در یک مورد ساده در مورد اقایون با مسخره کردن اقایون چیزی گفت که منم اول تقریبا باور کردم اما چند ماه بعد فهمیدم حرفش فریب بوده، و برای میل و علاقه خودش اونطور حرفی زده. اقایون که وضعیتشون معلومه، اما به ضرر درصدی از زنان که است. به غیر از توهین و تحقیر به مردان و این انحرافات علمی، مسائل دیگه هم وجود داره. قطعا در مشاوره روانشاسی ازدواج هم خیلی چیزا وجود داره و راحت میشه فهمید.
فکر نکنید توهین و تحقیر و تهمت و خورد کردن و ظلم و خوردن حقوق مردان فقط ضررش برای مردان است. همش، از طرف گوناگون و بینهایت، مستقیم یا غیرمستقیم به ضرر زنان هم تموم میشه.
نه از مسائل جنسی چیزی گفتم. گفتن بیشترش ، نه از مثلا روانشاسان زن هنوز چیزی نگفتم! یکم بگم؟
علم روانشاسی سواستفاده از روان زنان است برای چیزایی که واضحه. در خدمت و در چارچوب …….. زنان فریب معنی شو میخورن. قشنگ فهمیدیم که در علم روانشناسی هر چیزی که مستقیم یا غیر مستقیم به جنسیت مربوط باشه احتمالا توش مخفی کاری، فریب، دروغ، و….. وجود داره. و کلیات روانشاسی که معلومه.
درباره مسائل مهم و اساسی روان زنان حرف بزنم؟ نه سرکار، نه جناب، من دچار هذیان نیستم. خیلی چیزای خیلی مهم در نحوه فکر و احساس زنان رو با کمک دوستان فهمیدیم.

متوجه خیلی حرفها و مطالب ملانصردینی روانشانسی هستید؟ بعضی هاش که کاملا واضحه
الان تو دنیا هیچی سرجاش نیست. جابجاش کردن

کامنت دو خانم خارجی در فیسبوک درباره اون کشف درباره دیپ وویس مردان رو پیست میکنم. (البته میگن و واضحه که که درکل خانمها در کشور ایران از تمام کشورهای دیگه علیه مردان دچار عدم درک و دشمنی و نفرت و ستیز هستند. آخی از چیزی خبر ندارید یا یادتون نمیاد؟ حتی از کامنت های خانمها در پیجهای روانشاسی در ایسنتا هم معلومه). اون دو کامنت:
اولیش ماله یه خانم مسن که شغلش فکر کنم مددکار اجتماعی هست و یه وبسایت هم داره:
“Since when was psychology a reliable platform? Publisher of BS for years.”
دومی ماله یه خانم تقریبا چهل و خورده ای ساله
“Really.. maybe I should look for one that doesn’t talk at all then 😳”
جواب بعضی از آقایون:
“doubling down on this nonsense with a reshare. great. ”
و
“Psychology. lol…”

اون خانم مسن در جمله گفته BS. این مخفف bullshit هست. یعنی چرند و مزخرف. کلمه nonsense هم مثل اینه
میدونید قصداشون از این کشف چیه؟! نوشته بود آقایان از سن 18 سالگی صداشون دیپ میشه. deep voice. و اقایون با چنین صدایی فریبنده جنسی خانمها هستند…….. (حرفها و جملات مهندسی شده و کلا ایات شیطانی!) هدف شون؟ قبلنا خونده بودم که خانمها از اقایونی که چنین صدایی دارن بیشتر خوششون میاد و جذب میشن. این اقایون جدا از صداشون که برا خانما جذابه، دقیق یادم نیست اما فکر کنم شخصیت خاصی هم دارن و خانمها از شخصیت شون هم خوششون میاد؟ و معلومه سیاه پوست ها رو هم هدف گرفتن
شاید و ممکنه یه نقشه های دیگه هم باشه. خودشون متخصص روانشاسی و بیولوژی هستند و بهترمیدونن. مثلا: که کم کم اقایون برن صداشون رو نازک کنن (مثلا الان با فایلای سبک جدید هیپنوتیزم این کارا هم میشه کرد). و وقتی کم کم صدای اقایون دنیا نازک شد خانمهایی که روانشاسی هم نخونده باشن یا توجه نکنن اینا هم کمتر جذب اقایون میشن….. و یا شخصیت مردانه از بین میره و یا……… (من خودم صدام معمولیه)

اون نقاشی جلد مجله اکونومیست رو تفسیر کنم؟ مبل وسط اتاق که سه نفر یک پسرکوچولو ، یک خانم، یک اقا روش نشستن؟
پسر کوچولوی سرباز (عموم آقایون در دنیا) مظلوم و رنجور که دودستی خودشو نگه داشته (و اون علامت قرمز رو لباسشه. صلح ولی قرمز! با زنان در صلح باشید و درخدمت اونها اما زنان خط قرمز هستن و مبادا…..!!!!! وگرنه….!!!!!!! الان هم به اندازه کافی داریم میبینیم).
از اون پسربچه و اون خانم و اقا که ماسک زدن خیلی چیزا برا من معلومه……….. که روانشناسی داره شدیدا رو همینا کار میکنه!!!!
چرا ماسک؟ ماسک که برای جلوگیری از مسموم شدنه. چون ادما وقتی مسموم بشن حتما خفه میشن و در این مورد اگه این ماسک نباشه در جامعه خفه میشن (و یکم مثل پسر، سرشون پایین میفته و یا رنجیده و افسرده و… میشن) .
رنگ قسمت چشم در ماسک سیاهه. پیامش: یعنی چشمشون رو بستن و اتفاقات بیرون رو نگاه نمیکنن. یا اگه نگاه هم بکنن اما جلو چشمشون پرده ست و متوجه نمیشن و واقعیت ها و اقایون رو درک نمیکنن! یا نگاه میکنن و میفهمن اما انگار که نمیبینن.
اون اقا و اون خانم ماسک زدن یعنی چشمشون رو بستن و اتفاقات بیرون رو نگاه نمیکنن(و یا اصلا نمیبینن و نمیفهمن). اون زن یک طرف سرش ماسکه و رو به مرده و یک طرف سرش ازاده و رو به پسربچه. یک منظور اینه که زنان میتونند (و یا نا اگاهانه) هم با ماسک هم بدون ماسک عموم مردان (یا شوهر) رو نگاه کنند(خوده یک زن هم میتونه که یا ممکنه که ترکیبی نگاه کنه). (اما بدون ماسک باز هم محدود میبینن). و قطعا زنانی هم فقط با ماسک نگاه میکنند (که الان هم زیادن). یک منظور اینه که عموم زنان وقتی روشون به طرف اون مردان قدرت دنیا است خفه نمیشن(خفه و ساکت شدن در دنیا)، اما وقتی به عموم مردان نگاه میکنند مثل مردان خفه میشن. (و سرشون اونطور میفته پایین). ولی این وجود باز قویتر و بالاتر و بالاسر مردان هستند و با مردان کوچک و درمانده شده مثل بزرگتر همدردی و یا نوازش میکنن. حتی اگه با اونها زندگی میکنن بالاتر هستند(چرا؟ بخاطر جامعه، تحصیل، شغل، رسانه،… ).
یا اون پسر، یعنی اقای کوچولو و ضعیف و … شده که کلاه سربازی هم سرش گذاشتن و اونو یک سرباز کردن، زنه از بالا سر بیشتر یا تماما اون کلاه سربازی پسر رو میبینه.
متوجه میشید؟

یک منظور احتمالا اینه که اون عده(درصد) از زنان که در کنار این مردان قدرت دارن زندگی میکنن (که همسر، فامیل، یا… این مردان هستند) خفه نمیشن (و نیز سرشون بالاست)، اما درصد دیگه زنان که در کنار عموم اقایون زندگی میکنند مثل این اقایون خفه میشن و سرشون پایین میفته.

ترکیب این منظورها فقط در مورد یک زن هم اتفاق میفته.
روانشاسی و پشت پرده اون فریب ها بر علیه مردان وجود داره برا تضعیف مردان، و نیز فریب دادن خانمها برای ایجاد نفرت و نادانی و….. تا کم کم مردان توسط زنان خورده بشن
به قولا تو گوگل کلمه زنان رو سرچ کنیم همش قدرتمند بودن زنان، حقوق زنان ، مظلومیت زنان و….. کلمه مردان رو سرچ کنیم همش تفسیرات جنسی!

عجایب روانشاسان زنان رو نمیخوام بگم اما واضحه خانمها برای این چیزا رفتن روانشناسی خوندن و الان روانشناس هستن:
1. برای خودشون(نیاز هاشون و بیشتر برا درون خودشون) 2. برا جنسیتشون (که مربوطه به خودشون) 3. پول 4. موقعیت اجتماعی

برا این دو به اقایون مشاوره میدن:
1. جنسیت شون ویا 2. پول
بس. برا کمک به اقایون؟ هرگز. (پسرشون یا شوهرشون یا.. کمابیش فرق داره). ذاتی اینطورن (درصد خیلی ناچیزی از زنان مقداری بهترن)

و اکثر یا بسیاری از مطالبی که روانشاسهای زن در پیج ها و سایتها و غیره منتشر میکنن ایناست: * تخلیه احساسات درونشون(مربوط به خود خانم باشه و یا جنسیت شون)، *صحبت کردن و حرف زدن با خانمهای دیگه *کمک به خانمهای دیگه(زنان ذاتی اینطورن و به فکر جنسیت شون هستن)، *یا سرگرمی شونه (که خیلی حرفا و اموزش هاشون کمی دقت میکنم مثل داستان گفتن و خاطره و حرفای قشنگ و …. میمونه).

کاملا این چیزاست. فکر کنم اکثرا میرن در مورد ازدواج میخونن و یا یه رشته شون در مورد ازدواجه. ولی اونایی که یکیش درباره ازدواج میخونن باز اکثرا درباره همین ازدواج حرف میزنن. و کلا برای علایق و نیز منافع زنان

و مثلا دقت میکنم، خلاصه: خانمهای روانشاس، پیجها و …. حرفاشون برا لایک شدن و تایید و تعریف شنیدنه. کمی دقت کردم فهمیدم وقت میزارن و از حرفهای خودشون و در واقع از خودشون تشکر میکنن.
همین و بس! وای از ان روز که بگندد نمک

در جنس زن خودخواهی(و یا ممکنه خودپرستی) و نیز همجنس پرستی است. و بعضی ها خود بزرگ بینی.
زنان همینجوریش…دیگه روانقناس بشن…
چیزایی میبینم و… ِحس میکنم و فکر میکنم بسیاری از خانمها از جمله خانمهلی روانشاس چقد پست فکر میکنند. قشنگ حس میکنم. خوده خانمها
یکی دو تا خانم روانشناس پیدا میشن نظرشون مثلا در مورد خیانت کاملا متفاوته انگار حقیقت و واقعیت کن وفیکون میشه روانشناسی روانشسای اقا هم

تفکر زنانه به درد خودشون شاید بخوره ولی به درد مردان به درد دنیانمیخوره. به قولا مردان راه خود را میروند. ولی نه الکی از روی نادانی یا هر مردی
(زیاد حرف زدم؟ چندان چیزی نگفتم!)

خود دانید. سایتتون چه مشکلی داره که هر بار باید لاگین بشم و برای هر لاگین باید از نو پسورد رو از طریق اس ام اس تغییر بدم؟ فقط اینو بگم یکی از نقشه ها کاهش درصد جمعیت جنسیت مرد بوسیله نقشه های علمی هست. معلوم نیست کار به کجا برسه!!!! الان دیدم یه خانم خارجی معمولی در فیسبوکش چیزی نوشته بود(تحقیق شده بود و پی برده بودن) که ظاهرا نقشه برای تغییرات ژنتیکی در بدن انسان ها در واکسن ضد کرونا وجود داره. MRC-5 cell strain 5 . چند ماه قبل یک مسئله خطرناک دیگه در مورد ساخت واکسن کرونا معلوم شده بود. کلا اینکه میخوان چه تغییراتی در بدن اقایون ایجاد کنن معلوم نیست. اما نقشه ها برای کم کردن درصد جنسیت مردان که از سالها پیش در آزمایشگاههای دنیا روش تحقیق میشه کاملا جدیه. و خیلی خطرناکه و معلوم نیست کار به کجا بکشه

ببخشید، نظر قبلیم به علتی که خودتون میدونید تایید نشد اما یک حرفشو لازمه دوباره بگم: نوشتم که “انگار حقیقت و واقعیت کن وفیکون میشه روانشناسی روانشسای اقا هم” بعد از کلمه ی “هم” یک نقطه باید باشه اما چون رفته بودم خط بعدی نقطه نگذاشتم. در این سایت در متن قسمت نظرات خطوط بدون کامل شدن به خط بعدی منتقل نمیشن. جمله ی بعدی ش از “تفکر زنانه…” شروع میشه

جسارتا گفتم روانشناسی حرفهای عجیب مبزنه. کمی توضیح بدم. البته من دیگه جرات رفتن به سایتهای روانشاسی (که مطالبش به نحوی مربوط به جنسیت باشه و یا حتی کلا روانشناسی) رو ندارم و اگه برم و اگه مطلبی باز جرات خوندنش رو ندارم. میدونید که چرا؟ (دنبال شکار عیب و عیوب، یا حتی عیب های خیالی و ساخته ذهن خودتون نگردید. حتی تلیت کردن چندین مفهوم روانشاسی کلی و مختلف. که روانسشای زن زیاد این کارو میکنن. ذاتیه. برا عیب یابی از اقایون نباشه حداقل برای دفاع و ماله کشی کردن از خودشون هست. حداقل پیش خودشون. متوجه میشید؟ بارها دیدم که خصوصی حرف یا حرفهایی میزنم اما بلاک نکنن اما جواب نمیدن (با احترام! و معلوم نیست دارن میخونن یا نه. اما گاهی معلومه میخونن، برا خودشون میرن پست هایی ارسال میکنن هم برای ماله کشی(حداقل پیش خودشون) و یا عیب درست یا غلط در اقایون دیدن و کلا دیگه دوست دارن با خانمها حرف بزن، و یا بعضی وقتها چیزایی یادشون میاد و مخصوص خانمها. یک خصوصیت ذاتی زنان اینه که فقط به فکر جنسیت خودشون هستند (و زیاد). ما احتمالا انتقد پذیر نیستیم اما خودشون؟ روانشناس هم شدن دیگه بیشتر. نظرات قبلی گفتم که آینه… مگه روانشناس ها قرار نیست به فکر حل ناراحتی و دردهای مردم باشن؟ پس چرا همش دنبال شکار عیب و عیوب در مردم(اقایون) هستن و ……. . قبلنا فکر میکردم روانشنساها رفتن روانشناس شدن که مشکل و ناراحتی های مردم رو حل کنن. قبلنا تصور میکردم روانشناسی (و کلا علم روانشناسی) ادمای مقدسی هستند. اما…..!!!!!!!! نظرتون در مورد بسیاری از دکتر پرستارهایی (گاه کاملا تخصصی و روان درمانی و…) که حتی تحمل یک سرفه بیمار اقا رو هم ندارن چیه؟! چندان حال و درد بیمار رو متوجه نمیشن اما اگه از سرفه یا.. و کلا از چیزی در بیمار خوششون نیاد اونوقت دیگه صفر. و منفی و برعکس. (!!!!) بیمار درد داره اما دکتر چون خوشش نمیاد! حتی با چکش میکوبه تو زخم و تو سر بیمار.
یک خصوصیت فکری زنان که اکثرا کمابیش دارن اینه: عیب اقایون رو شکار و زوم میکنن، بزرگش میکنن، تعمیم میدن، و پیش همدیگه تعریف میکنن، و بقیه هم کپی میکنن، و میرن برا بقیه خانمها. / یادمه یک دختر تایید کرد گفت خصوصا اگه اون خانم دوستمون باشه. یا مثلا تو کلاس دور هم میشینن و… شاید مهم نیست ولی میدونید عوارض داره؟ لزوما جنسی نیست. مثالها بزنم؟ مثلا در مورد الکی باعث طلاق شدن. به این سادگی ها نیست. خصوصا که الان رسانه ها همه جوره……… حتی گوگل! یا یاد بعضی کلیپ های بی مصرف و بلکه مضر افتادم، جدا از توهین و تحقیر اقایون از چند جهت، برای خانمها مضره، گاهی تمام تخیلی و مثل فیلمهای تخیلی ساخته شده، در هالیوود، حداقل ذهنیت منفی، نفرت… دختربچه هم میبینه. خیلی مسائل جزئی خصوصا در بعضی خانمها پیش میاد./ و خیلی خصوصیات مهم دیگه فکری زنانه(که ظاهرا کسی خبر نداره) و داره فقط ازش سواستفاده میشه. هم برای عموم خانمها هم خانمهای روانشناس). پرانتز که فکر کنم بعد از “چرا؟” شروع شده رو ببندم. چرا؟ چون حرفها کلیش و کلا حرفهای اولا ضد مرد و توهین و تحقیر و سواستفاده و بازیچه کردن اقایون… و دوما مضر برای مردم. اینم از جهات و ابعاد مختلف. روانشناس ها (خصوصا اقایون) مواظب مفاهیم و مقالات و حرفهای روانشاسی باشید و گول نخورید. خیلی باید مواظب باشید. حتما یکی از دلایلی اینکه اقایون کمتر میرن سراغ مطالب روانشاسی رو فهمیدید. حتی پسر دانشجوی روانشاسی یه بار باهاش چت میکردم هم گفت سراغ هر سایتی نرو چون اکثرش (سایتهای مربوط به جنسیت) مطالبش … هست. (کلمه رو یادم نیست). گفتم حرفهای الکی مثال بزنم؟ مثلا ازدواج با بیماران اسکیزو/دوقطبی. چرا روانشاسی و روانشاسها که اینهمه حداقل غیرمستقیم تو سر خانمها فرو میکنن که شوهر اینده باید فردی کامل و بی عیب باشه، اما اینجا؟ معلومه. به خاطر خوده خانمهاست! اولا ممکنه خودشون مبتلا باشن. ثانیا ممکنه دوست باشن یا ناچار باشن با یه اقایی که چنین بیماری داره ازدواج کنن. (وارد جزئیات مطالب نمیشم. چند خط یا کلمه هم که میخونم باز میبینم اهداف و نقشه های…). یا مثلا اون مطلب تون درباره ارتباط جنسی دوران مجردی. خوبه یا بده؟ فکر کنم معلومه. اگه بده، پس چرا ………….؟ (که به صدها مسائل در حرفهای و اموزشها و ….. روانشناسی مربوطه). خانمها عده ای دوست ندارن اما چرا حرفهاشون ……؟ معمولا فیلتری و به نفع جنسیت شون حرف میزنن. و جدا از حرفهای روانشاسی، خانمها حرفهای غیرمنطقی و پراکنده و بی هدف(برای اجتماع یا خوده زنان) زیاد میزنن. …………….. خیلی چیزاست. (بعلاوه مسائل غیرجنسی). مثلا یک خصوصیت فکری زنان اینه که کلی و از بالا نگاه نمیکنن و زوم میکنند رو جزئیات. گاهی میبینم دارن کلی نگاه میکن اما باز….(باید چند مثال زد). مطلب در مورد ارتباط جنسی دوران مجردی مسئله دوم خودارضایی. مطلب رو بخونید. خودارضایی مگه اعتیاداور نیست؟ این همه جوونا دچارن. مثل اعتیاد دود از یک بار شروع میشه. سایتهای پورن؟ فقط این نیست، هزاران مسئله دخیله، از مسائل در اجتماع و زندگی گرفته تا……. . روانشناسی که باید مسائل روحی روانی رو بفهمه؟! البته خودارضایی یا روابط (خصوصا بی بند و بار) دوران مجردی جدا از عوارضش (روحی، مربوط به خوده فرد، مربوط به ازدواج و همسر ….، عوارض جسمی) خیلی فواید داره. برای رسانه ها، برای دکتر پزشک ها، یا برای خوده روانشناس ها. هم برای مشاوره، هم برای بازار گرمی حرفهای روانشاسی. زیاد فایده داره. حرفها تمامی نداره. فریب مردم دنیا و پاره کردن بندها، آزادی تحمیلی و اجباری برای مردم دنیا(البته خانمها تمام ازاد و جاشون خاص هست) ، که چی بشه؟ یا مثلا امار میزان مرگ در نیمه اول سال 2020 بعد از کرونا به ترتیب اینا بیشتر از کرونا و بیشتر از قبلی هستن: به ترتیب از ایدز و الکل و سیگار و سرطان و گرسنگی و سقط جنین. امیدوارم نظرم تایید بشه. این حرفها و گفتن این مسائل به ضرر زنان نیست و فقط به نفع مردان و برای مردان نیست. اقا هستید یا خانم کمی از گود خارج بشید و بعد فکر کنید

ببخشید، تصحیح: حرفهام تمامی نداره

ببخشید بازم تصحیح. منظورم این بود که حرفهای مربوطه تمامی نداره نه اون حرفهای روانشاسی

میتونم چیزی که میبینم به چیزی تشبیه کنم؟ فکر نکنم اشکالی داشته باشه؟ روانشناسان خصوصا زن هم گاه از این کلمه استفاده میکنند. بگم؟ مثل حیوان. البته زنان زیاد از این کلمه برای خیلی مسائل استفاده میکنند. حیوان یا کلمات مربوطه دیگه. و کلا از کلمات کوبنده و غلیظ و قلمبه زیاد استفاده میکنند. عموم زنان خصوصا که تحصیلکرده باشن یا چند تا کتاب خونده باشن… و کلا یاد گرفته باشن. استفاده از کلمات یک بخش کوچولو از استعداد حرف زدن زنانه است. مثلا خیلی حرفهاشون که ….. به سبک های مختلف هست و یک علمه. با اینکه اکثر وقتها و در خیلی موارد معلومه حرف الکی است. به قول یه اقا اگه بخوایم این سبک های مختلف اینطور حرفها رو توضیح بدیم و به مردم نشون بدیم نصف عمرمون تلف میشه. در مورد واژن زنان در سایتی پزشکی خونده بودم، اولا بهداشتش از ماله اقایون ضروری تره و بیشتر شستشو میخواد و اینکه خیلی وقتها زنان دچار عفونت واژن میشن و هر زمان ممکنه عفونت وجود داشته باشه و در اینصورت اگه قبلش حمام رفته باشن و کامل هم شستشو داده باشن اما بازم باعث بیماری شوهر میشه

شاید به خاطر تایپ نشدن “کلمات رو”…. که دیگه جمله اصلا به نفع زنان نیست نظرم رو تایید نکردید. باشه اما مرورگرم افزونه ای داره که متون تایپ شده در وبسایتها رو هر چند ثانیه یکبار ذخیره میکنه تا اگه بیخبر اینترنت قطع شده بود اگه برق رفت، یا اگه تایید نشد متن تایپ شده از بین نره. و برا مدتی ذخیره است. متنم:


سهوا تایپ نشد و عمدی نبود!

میتونم چیزی که میبینم به چیزی تشبیه کنم؟ فکر نکنم اشکالی داشته باشه؟ روانشناسان خصوصا زن هم گاه از این کلمه استفاده میکنند. بگم؟ مثل حیوان. البته زنان زیاد از این کلمه برای خیلی مسائل استفاده میکنند. حیوان یا کلمات مربوطه دیگه. و کلا از کلمات کوبنده و غلیظ و قلمبه زیاد استفاده میکنند. عموم زنان خصوصا که تحصیلکرده باشن یا چند تا کتاب خونده باشن… و کلا کلمات رو یاد گرفته باشن. استفاده از کلمات یک بخش کوچولو از استعداد حرف زدن زنانه است. مثلا خیلی حرفهاشون که ….. به سبک های مختلف هست و یک علمه. با اینکه اکثر وقتها و در خیلی موارد معلومه حرف الکی است. به قول یه اقا اگه بخوایم این سبک های مختلف اینطور حرفها رو توضیح بدیم و به مردم نشون بدیم نصف عمرمون تلف میشه. در مورد واژن زنان در سایتی پزشکی خونده بودم، اولا بهداشتش از ماله اقایون ضروری تره و بیشتر شستشو میخواد و اینکه خیلی وقتها زنان دچار عفونت واژن میشن و هر زمان ممکنه عفونت وجود داشته باشه و در اینصورت اگه قبلش حمام رفته باشن و کامل هم شستشو داده باشن اما بازم باعث بیماری شوهر میشه

ممنون که تاییدش کردید. اینم اگر مایلید اینم میتونید تاییدش کنید. دوست دارم تایید بشه ولی هیچ وقت نخواستم که مجبورتون کنم نظراتم رو تایید کنید و به میل خودتون بوده. بد نیست اسم این افزونه رو بگم **** در مرورگر *****

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

آیا سکس مقعدی می‌تواند لذت بخش باشد؟ چگونه می‌توان رابطه جنسی مقعدی بدون درد برقرار کرد؟ ممکن است شما راجع به رابطه مقعدی شنیده باشید، یا دوست داشته باشید آن را امتحان کنید. این رابطه اغلب توسط مردان درخواست می‌شود، با این حال برخی زنان هستند که از رابطه مقعدی لذت می‌برند و تمایل به تجربه آن را در رابطه جنسی نشان می‌دهند. گرچه عوارض این نوع رابطه زیاد است و احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی بالاتر است، اما گاهی زوجین برای تنوع در رابطه جنسی خود یا کسب لذت بیشتر برای انجام این رابطه توافق می‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی تمام جوانب رابطه مقعدی می‌پردازیم. با دریافت مشاوره جنسی می‌توانید مسائل و مشکلات مربوط به روابط جنسی خود را مطرح نمایید.

هنگامی که دخول از طریق مقعد صورت گیرد، رابطه جنسی مقعدی نامیده می‌شود. چنین رابطه‌ای با دخول به مقعد زن و یا مرد می‌تواند ایجاد شود. رابطه مقعدی در همجنس گرایی مردان نیز مشاهده می‌گردد. این نوع رابطه جزء روابط جنسی پر خطر است و می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی شود اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از بروز بسیاری از عوارض پیشگیری کرد.

برای شناخت بیشتر درباره روابط جنسی پرخطر کلیک کنید.

عموما مردان متقاضیان رابطه جنسی مقعدی هستند. یکی از علل مهم آن، ناتوانی آن‌ها در به ارگاسم رساندن همسرشان است. ممکن است به این انگیزه دوست داشته باشند به طریق دیگری وارد رابطه جنسی شوند یا به دلیل کنجکاوی تمایل به داشتن این نوع رابطه داشته باشند. برخی مردان هم به علت اینکه پوزیشن دخول مقعدی را تحریک کننده تر می‌دانند، دوست دارند در این حالت رابطه جنسی برقرار کنند. علت مهم دیگر تنوع دادن به رابطه جنسی است. مرد ممکن است دوست داشته باشد با تغییر شکل رابطه جنسی به فعالیت جنسی‌اش غنا ببخشد. برخی از مواقع دختران در رابطه مقعدی مصر هستند، علت این امر می‌تواند ترس از رابطه واژینال، ترس از بارداری و حفظ پرده بکارت باشد. گرایش به این رابطه در افرادی که اقدام به کودک آزاری و تجاوز جنسی می‌کنند بسیار به چشم می‌خورد.

برای آشنایی بیشتر درباره پرده بکارت، کودک آزاری و تجاوز جنسی کلیک کنید.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

مقعد برای دخول طراحی نشده است. اما واژن برای مقاربت ساخته شده است. بدین معنا که مقعد مانند واژن دارای ترشحات لیز کننده و روان کننده نیست. در نتیجه در اثر این خشکی ممکن است بافت مقعد آسیب ببیند و همین آسیب بافتی باعث انتقال بیشتر برخی بیماری‌ها از قبیل اچ آی وی شود. از طرفی مخاطی که در واژن وجود دارد در مقعد وجود ندارد. اسفنکتر مقعد که کمک به نگهداری مدفوع می‌کند، در حین رابطه مقعدی ممکن است آسیب ببیند. این مسئله در دراز مدت اتفاق می‌افتد که منجر به بی اختیاری مدفوع خواهد شد. به علاوه محیط مقعد، نسبت به محیط واژن، برای انتقال بیماری‌های مقاربتی خطرناک‌تر و مستعدتر است. 

برای اطلاعات بیشتر درباره عوارض رابطه مقعدی کلیک کنید.

رابطه جنسی یک توافق دو طرفه برای دست یافتن به لذت دو طرفه است. اگر هر یک از طرفین از این مسئله لذت نبرد، نباید در رابطه جنسی تکرار شود. برای مثال اگر شما دوست ندارید رابطه مقعدی داشته باشید، می‌توانید با صراحت خواسته خود را بیان کنید و نباید چیزی که نمی‌خواهید را به خودتان تحمیل کنید. اما اگر شما هم دوست دارید آن را امتحان کنید و همسرتان هم راضی است، با رعایت مواردی می‌توانید مضرات آن را کاهش دهید و به عنوان تنوع در رابطه جنسی (و نه یک امر دائمی) از آن بهره ببرید.

برای آشنایی بیشتر درباره رابطه جنسی کلیک کنید.

رعایت نکاتی که در ذیل آمده است برای برقراری یک رابطه مقعدی لذت بخش و سالم می‌تواند مفید باشند.

1- اولین و مهم ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید مسئله بهداشت است. حتما از کاندوم استفاده کنید.

2- حتما قبل از آغاز رابطه جنسی، مقعد باید تخلیه شده باشد.

3- اگر می‌خواهید سکس مقعدی را تجربه کنید، اول از همه زن باید به ارگاسم رسیده باشد. در یک معاشقه یا دخول واژینال، اجازه دهید همسرتان به ارگاسم برسد. این ارگاسم کمک می‌کند عضلات کف لگن و مقعد در حالت آرامش باشد و فرد در این حالت درد کمتری را متحمل می‌شود.

4- بعد از ارگاسم، زن به پشت دراز بکشد و از لوبریکانت استفاده کنید. در همان وهله اول آلت را وارد نکنید بلکه از انگشت شروع کنید. حواستان باشد باید با آرامش پیش بروید.

5- بعد از اینکه کمی با انگشت این کار را انجام دادید، آلت را وارد کنید. از پوزیشن‌های دیگر فعلا استفاده نکنید. در همان حالت مرد روی زن، این کار با فشار کمتر، درد و آسیب کمتری انجام می‌شود.

6- ابتدای دخول آلت حرکت انجام ندهید. چند دقیقه صبر کنید، سپس هم حرکات را آرام آرام ادامه دهید تا همسرتان به شرایط عادت کند.

8- فراموش نکنید، رابطه مقعدی در دفعات زیاد توصیه نمی‌شود. از آن به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به رابطه‌تان استفاده کنید. اگر همسرتان درد احساس کرد، حتما باید فعالیت را متوقف کنید. اگر در اطراف مقعد ضایعه‌ای وجود دارد، رابطه جنسی مقعدی برقرار نکنید.

مرکز مشاوره حامی هنر زندگی با سابقه چندین ساله در ارائه خدمات درمانی در زمینه روابط زناشویی و جنسی جزء بهترین و جامع ترین مراکز خدمات روانشناسی است. این مرکز با گردهم آوری جمعی از متخصصین توانسته خدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت ارائه دهد. ما در این مرکز شرایطی را برای شما فرآهم آورده‌ایم تا بتوانید از هر کجای کشور با مشاوران ما به صورت تلفنی و حضوری در ارتباط باشید. این مرکز به شما تضمین خواهد داد تا در کمترین زمان ممکن بتوانید با دریافت راهکارها و مشاوره مربوطه مسائل خود را حل کنید و در روابط جنسی خود بهترین لحظات را تجربه نمایید. 

برای آگاهی از روند دریافت مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برخلاف تصور بسیاری، رابطه از مقعد باعث بزرگ شدن باسن در خانم‌ها نمی‌شود و این موضوع از نظر علمی نیز ثابت نشده است.

در صورتی که تخلیه مایع منی در اسرع وقت انجام گیرد مسئله‌ای به وجود نمی‌آورد اما باقی ماندن آن در مقعد باعث بروز عفونت می‌شود. عامل اصلی عفونت وجود میکروبی به نام استریپکوک که در انتهای روده بزرگ قرار دارد. وجود این میکروب برای جذب آب و پیشگیری از یبوست الزامی است. از آنجایی که اسپرم حاوی قند و پروتئین است به رشد سریع‌تر این میکروب کمک می‌کند. به همین دلیل اینکار توصیه نمی‌شود. 

اگر اسپرم در داخل مقعد ریخته شود و در هنگام خروج مایع از مقعد به سمت واژن حرکت نکند باعث بارداری نخواهد شد. اما اگر بر روی مقعد ریخته شود احتمال ورود به واژن و بارداری وجود دارد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط زناشویی و جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

شناخت بدن همسر چه اهمیتی دارد؟ چگونه می‌توانیم بدن همسر خود را بشناسیم؟ آیا بدن همسر خود را دوست دارید؟ آیا راجع به بدنتان راحت باهم صحبت می‌کنید؟ آشنایی با بدن همسر شامل شناخت درباره نقاط حساس و تغییرات جسمانی بدن اوست. در واقع مردان و زنان هر کدام از نظر جسمی تفاوت‌های بخصوصی با یکدیگر دارند. آشنایی با این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا بتوانید در ارتباط با یکدیگر بهتر عمل کنید و رمز و رازهای تحریک همسر را بدانید. همچنین رابطه جنسی و عاطفی مناسب‌تری با یکدیگر داشته باشید. در کنار این مسئله بهره بردن از مشاوره جنسی نیز می‌تواند بسیار مهم باشد چراکه مشاور با بیان نکات و موارد مهم به افزایش تجربه یک حس واقعی در رابطه با همسرتان به شما کمک می‌کند.

برای داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش زن و مرد باید بتوانند شناخت درستی از بدن یکدیگر داشته باشند. از جمله مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود شناخت بدن همسر در کیفیت رابطه جنسی اهمیت بسیاری داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای شناخت بیشتر درباره رابطه جنسی کلیک کنید.

داشتن معاشقه و پیش نوازی مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که زن و مرد را برای یک رابطه جنسی کامل آماده می‌کند و باعث می‌شود که احتمال تجربه اوج لذت جنسی و ارگاسم نیز بالاتر برود. شناخت بدن همسر به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک معاشقه عالی داشته باشید و در طول آن لذت بیشتری را برای یکدیگر ایجاد نمایید.

بسیاری از افراد در طول رابطه جنسی همواره برای ایجاد لذت بیشتر در همسر خود تلاش می‌کنند اما هرگز به نتیجه دلخواه دست نمی‌یابند. این مسئله می‌تواند در اکثر موارد ناشی از عدم شناخت کافی از بدن همسر و علائق جنسی او باشد. برای مثال تحریک برخی نقاط ممکن است برای زن خوشایندی چندانی نداشته باشد. اگر شما در رابطه جنسی همواره بر لمس و تحریک همان نواحی تاکید داشته باشید هرگز واکنش دلخواه را در همسرتان مشاهده نخواهید کرد. در حالی که شناخت بدن همسر به شما کمک می‌کند علاقه مندی‌های جنسی خاص او را بشناسید و با توجه به آن‌ها در حین نوازش‌های جنسی حس لذت بیشتری را برای خود و همسرتان رقم بزنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه تحریک همسر کلیک کنید.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

عدم دریافت واکنش‌های مناسب از جانب همسر در طول رابطه جنسی می‌تواند سوء تفاهم‌های بسیاری را ایجاد کند. برای مثال اغلب مردان وقتی همسرشان در حین سکس به اندازه کافی تحریک نمی‌شود یا نمی‌تواند ارگاسم را تجربه کند عملکرد جنسی خود را زیر سوال می‌برند و حتی ممکن است اعتماد به نفسشان را در این زمینه از دست بدهند. در حالی که در بسیاری از مواقع با کسب آگاهی از بدن همسر و شناخت نقاطی که بیشترین تحریک پذیری را ایجاد می‌کنند این مشکل برطرف شده و در نتیجه سوءتفاهمات نیز رفع می‌گردند.

زنان برای رسیدن به سطح مناسبی از برانگیختگی به زمان بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند. به همین دلیل معاشقه و پیش نوازی برای آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. نوازش‌های جنسی به آن‌ها کمک می‌کند تا به آمادگی لازم برای تجربه یک رابطه جنسی رضایت بخش دست پیدا کنند.

برای آن که عشق بازی شما و همسرتان به بهترین شکل پیش برود لازم است که شما با نقاط حساس بدن زن و نحوه تحریک و لمس مناسب آن‌ها آشنا باشید. آشنایی با این نقاط و لمس آن‌ها در طول رابطه جنسی، سطح رضایت و لذت را در هردوی شما بالا خواهد برد.

برای اطلاع بیشتر درباره عشق بازی با همسر کلیک کنید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تنها زنان به معاشقه نیاز دارند؛ یا این عمل فقط کاری است که مردان برای افزایش لذت در زنان انجام می‌دهند و تأثیر چندانی بر عملکرد جنسی مردان ندارد. در حالی که این نظر کاملاً اشتباه است. بسیاری از مشکلات جنسی مردان نظیر زود انزالی یا ناتوانی در تجربه ارگاسم از طریق معاشقه کافی تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا می‌کند.

معاشقه و نوازش‌های جنسی پیش از دخول برای مردانی که دچار زود انزالی هستند  فرصت کافی را فراهم می‌کند تا به آمادگی کافی برای برقراری رابطه کامل جنسی دست پیدا کنند و بتوانند انزال را به تأخیر بیاندازند.

هم‌چنین با وجود تجربه انزال در اکثر مردان، بسیاری از آن‌ها اوج لذت جنسی یا ارگاسم که با انقباض عضلات تحتانی مشخص می‌شود را تجربه نمی‌کنند. آشنایی با نقاط حساس بدن مردان و تحریک آن‌ها به مردان کمک می‌کند تا به سطح بالاتری از برانگیختگی و لذت جنسی برسند و با احتمال بیشتری ارگاسم را نیز تجربه کنند.

برای اطلاع بیشتر درباره زودانزالی کلیک کنید.

زنان و مردان از نظر جسمی با تغییرات هورمونی و شیمیایی متفاوتی رو به رو هستند. چرخه قاعدگی در زنان باعث می‌شود که آن‌ها در طول ماه دستخوش تغییرات خلقی گوناگونی بشوند برای مثال آن‌ها در اواخر این چرخه یعنی در روزهای نزدیک به شروع قاعدگی دچار خلق پایین، غمگینی، تحریک پذیری، عصبانیت و کاهش میل جنسی می‌شوند. همه این علائم می‌توانند در طول هفته قاعدگی و حتی در سال‌های یائسگی نیز ادامه پیدا می‌کنند. در صورتی که این علائم بسیار شدید باشد و عملکرد روزانه زن را به هم بریزد احتمالاً او به سندروم ملال پیش از قاعدگی دچار است و نیاز به روان درمانی و در برخی موارد دارو درمانی دارد. این تغییرات در طول ماه حتی بر روی نقاط حساس بدن زن نیز تاثیر می‌گذارد.

آگاهی از این تغییرات خلقی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید راحت‌تر با همسرتان کنار بیایید و مراقبت بیشتری را از او به عمل بیاورید. این مراقبت و حمایت‌ها از جانب شما به میزان زیادی در بهبود حالات روحی ناخوشایند همسرتان تأثیر می‌گذارد. برای آشنایی با بدن زنان با کمک مشاوره جنسی اقدام نمایید.

برای آشنایی بیشتر درباره چرخه قاعدگی و یائسگی در زنان کلیک کنید.

جالب است بدانید تنها زنان نیستند که در اثر چرخه قاعدگی خود دچار تغییرات خلقی و هورمونی می‌شوند. بلکه مردان نیز با چرخه‌ای مشابه رو به رو هستند که روحیات آن‌ها را به میزان زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. چرخه مردان درست مانند زنان نشان دهنده عملکرد طبیعی دستگاه تولید مثل است. خوب است بدانید مردان نیز در برخی قسمت‌های بدن‌شان بیشتر احساس جنسی دارند. پس برای ارتباط کامل با همسر خود، از نقاط تحریک پذیر مردان نیز اطلاع کسب کنید. برای آگاهی بیشتر درباره نقاط تحریک پذیر آقایان کلیک کنید.

علائم مربوط به چرخه هورمون‌های جنسی در مردان به پریود مردانه معروف است. کاهش و نوسانات مربوط به هورمون تستوسترون در برخی از روزها گاه منجر به بروز علائم زیر می‌شود.

– استرس

– تجربه مشکلاتی در خواب

– ایجاد تغییراتی در اشتها و رژیم غذایی

– عصبانیت

– حساسیت بیش از حد و تحریک پذیری

شناخت بدن همسر تنها به آشنایی با تغییرات فیزیولوژیکی بدن زن و مرد محدود نمی‌شود. جالب است بدانید که نقاط حساس و برانگیزنده میل جنسی در زن و مرد نیز با هم تفاوت‌هایی دارند که ما در ادامه به هریک از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. همچنین با خواندن مقاله آشنایی با بدن زن می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه بالاتر هم ببرید. 

لمس و تحریک برخی نواحی در بدن زنان می‌توانند لذت بسیار بیشتری برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و کیفیت رابطه جنسی را نیز افزایش دهد از جمله مهم‌ترین نواحی حساس بدن زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

گوش‌ها: بسیاری از زنان در طول معاشعه از لمس آرام گوش‌های خود لذت می‌برند. نوازش لاله گوش می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع تحریکات و نوازش‌های جنسی در زنان باشد.

گردن: گردن یکی از اعضای بسیار حساس به تحریکات جنسی در زنان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر زنان به نوازش‌های آرام و ملایم در ناحیه گردن پاسخ جنسی مناسبی نشان می‌دهند و لذت بیشتری را از رابطه جنسی کسب می‌کنند.

لب و دهان: بوسیدن لب‌ها همواره یکی از اجزای جدایی ناپذیر از رابطه جنسی است. این ناحیه برای هر دو جنس می‌تواند تحریکات جنسی مناسبی فراهم کند و در عین حال کیفیت رابطه عاطفی را نیز بهبود می‌بخشد.

سینه‌ها: لمس نوک سینه‌ها یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در تجربه ارگاسم برای بانوان است. نوازش و ایجاد تحریکات مناسب در این ناحیه می‌تواند تا حد بسیار زیادی در افزایش لذت و رضایت جنسی زنان موثر باشد.

کلیتورس: کلیتوریس یکی از حساس ترین نقاط بدن زنان است. ایجاد فشار و لرزش در این ناحیه تاثیر بسزایی در رسیدن به ارگاسم ایفا می‌کند و می‌تواند زنان را به اوج لذت جنسی برساند.

واژن: ناحیه فرضی خاصی به نام نقطه جی یکی از نقاط بسیار حساس در بدن زنان است که باعث می‌شود در حین دخول بیشترین لذت را کسب نمایند. نقطه جی معمولا برای اکثر زنان انتهایی ترین نقطه واژن است که عصب‌های زیادی را در بر می‌گیرد.

برای شناخت بیشتر درباره نقاط حساس بدن زن کلیک کنید.

نقاط حساس تنها به بدن زنان اختصاص ندارد بلکه مردان نیز هنگام لمس برخی نواحی تحریک بیشتری را تجربه می‌کنند که از جمله آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد.

گوش‌ها: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تحریک گوش‌ها می‌تواند در تجربه ارگاسم در آقایان نیز تاثیرگذار باشد و تنها به زنان اختصاص ندارد.

لب و دهان: همان طور که در مورد بانوان گفته شد لب و دهان یکی از اجزای اصلی در یک رابطه جنسی لذت بخش هستند و در اکثر موارد معاشقه با بوسیدن لب‌ها آغاز می‌گردد. تمرکز بر نواحی لب و دهان می‌تواند میل جنسی مردان را بیش از پیش برانگیخته کرده و آن‌ها را برای شروع رابطه جنسی آماده سازد.

زیر بغل: لمس و نوازش ناحیه زیر بغل یکی از مواردی است که در برانگیختگی هرچه بیشتر مردان تاثیر بسزایی دارد.

بیضه ها: بیضه‌ها یکی از حساس ترین نقاط بدن مردان هستند که لمس آرام آن‌ها می‌تواند موجب برانگیختگی بسیاری در مردان شود. البته به دلیل آسیب پذیری بالای این ناحیه لازم است توجه داشته باشید که به آن ضربه نزنید.

نواحی داخل ران: نوازش یا بوسیدن نواحی داخلی ران اغلب لذت بسیار زیادی برای مردان ایجاد می‌کند و برانگیختگی جنسی آن‌ها را افزایش می دهد.

نوک سینه‌ها: لمس نوک سینه‌ها برای برخی مردان می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. از همین رو لازم است در طول رابطه به واکنش‌های او در حین لمس این ناحیه نیز توجه داشته باشید.

گردن: لمس گردن معمولا در زنان نسبت به مردان تحریک جنسی بیشتری ایجاد می‌کند. با این حال نوازش یا بوسیدن این ناحیه برای مردان نیز لذت بخش است و می‌تواند در تجربه یک رابطه جنسی رضایت بخش تاثیر بسزایی داشته باشد.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

بدن زنان بعد از زایمان با تغییرات هورمونی گسترده‌ای رو به رو می‌شود که می‌تواند میل جنسی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بسیار اهمیت دارد که برای بازگشت به وضعیت نرمال به او زمان بدهید و نشان دهید درکش می‌کنید. اگر همسرتان در کنار کاهش میل جنسی دچار آشفتگی خلقی شده و دائما ناراحت و پریشان است ممکن است دچار افسردگی پس از زایمان شده باشد. در این شرایط بهتر است با یک متخصص سلامت روان نظیر روانشناس یا روان پزشک مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت بدن همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق شماره 02122018502 و یا از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام مشاورین محترم.من یک مرد ۴۵ساله هستم که آلتم متاسفانه کوتاه و نازک میباشد و لذتی را از ناحیه همسرم مشاهده نمیکنم .و این مسئله رنج دهنده شده برای من و همسرم .حالا از شما ملتمسانه خاهش میکنم کمکم کنید

سلام ، فاکتور های متعددی در لذت جنسی زن و مرد دخیل هستند. از طرفی واژن انعطاف پذیر بوده و می توان به اندازه های مختلف در آید (تنها 10 سانت اول واژن برای خانم احساس لذت می کند). شما می توانید مقاله اندام تناسلی زنان را نیز در سایت هنر زندگی مطالعه نمایید.
لازم به ذکر است که اندازه آلت تناسلی معیاری است که بیشتر از جانب شبکه های پورن مورد توجه قرار میگیره (شبکه هایی که حتی در کشورهای سازنده نیز مورد تایید عموم و افراد آگاه قرار نمیگیره).
در مورد عدم لذت همسرتون که شما رو رنجانده باید گفت خیلی خوبه که به فکر راهی برای لذت همسرتون هستید و این نشان از توجه تان به خانواده تان است . راه های مختلفی برای اوج رساندن ایشان در رابطه جنسی وجود داره شما می توانید با خواندن مقالات چگونه زنان را به اوج لذت جنسی برسانیم ، آموزش سکس ، پوزیشن های جنسی و در نهایت مشاوره جنسی دریافت کنید

سلام خسته نباشین چطور میشه زود انزالی را درمان کرد

سلام اگر زود انزالی ناشی از مشکلات جسمانی نباشه ، حتما باید مشاوره جنسی دریافت کنید. معمولا استرس ناخودآگاه در رابطه با مسائل جنسی موجب زود انزالی و عدم ارضا روانی میشه. برای بررسی علت و درمان لازمه بررسی بیشتری بشه

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

آیا مشاوره ازدواج برای گرفتن تایید متخصص است؟ در ابتدای آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک نادیده گرفته می‌شود، به همین دلیل با گذشت سال‌ها، مشکلات و اختلافات زیادی بین زوجین به وجود می‌آید. مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق محسوب می‌شود. ازدواج مهمترین تصمیم در زندگی هر فرد است، پس برای تصمیم گیری و کسب مهارت‌های لازم نیاز به آموزش دارید. باید بدانید که همسر آینده‌تان در خانواده‌ای با افکار، فرهنگ، علائق و تربیتی کاملا متفاوت از شما بزرگ شده است؛ خواه ناخواه بسیاری از معیارها و علایق زندگی او با شما متفاوت می‌باشد؛ پس باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت‌ها یک زندگی مشترک موفق بسازید. مشاوره ازدواج مطمئن ترین روش برای رسیدن به یک زندگی موفق است.

ازدواجشان از هر لحاظی کامل و عالی به نظر می‌رسید. زوجینی که از هر لحاظی در زندگیشان موفق بودند. اما با گذشت زمان چهره زندگیشان عوض شده بود به طوری که هیچ امیدی برای بیرون امدن از بحران موجود نداشتند. دعوا با همسر جزو روال عادی زندگیشان شده بود و عشق اوایل ازدواج این زوجین از زندگی مشترک‌شان رفته بود. باید بدانید که مشاوره ازدواج در چنین شرایطی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید با ترس، انتظارات، خشم و رفتارهای پرخاشگرایانه برخورد صحیحی داشته باشید و آن‌ها را مدیریت کنید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که در مشاوره ازدواج می‌آموزید نوشته شده است:

هر کسی دارای یک شخصیت است و حساسیت‌های خاصی دارد که در هنگام صحبت کردن و یا انجام یک کار در حال نشان دادن آن‌هاست. شخصیت از دوران کودکی تا بزرگسالی هر کسی در حال شکل گیری است. بنابراین باید بدانید که واکنش هرکسی نسبت به حساسیت‌ها و خط‌های قرمز، غیر قابل کنترل است. برای داشتن ازدواج موفق و برقراری ارتباط صحیح با همسر باید از حساسیت‌های او آگاه باشید تا باعث تشدید حساسیت همسرتان نگردید.

از جمله مهمترین حساسیت‌های افراد می توان به حساسیت به خشم، حساسیت به احترام، حساسیت به ناامیدی، حساسیت به ارزش‌ها، حساسیت به بی کاری، حساسیت به خانواده و… اشاره داشت. این حساسیت‌ها باعث می‌شوند تا خاطرات گذشته در فرد زنده شوند  و حتی ممکن است موجب واکنش احساسی منفی در فرد گردد. شما مسئول این حساسیت منفی نیستید ولی مسلما خاطرات بد سرکوب شده و احساسات همسرتان را باز می‌گردانید و آن‌ها را برایش زنده می‌کنید.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

یکی از موارد مهمی که اکثر زوجین فراموش می‌کنند توجه به حساسیت‌های خودشان است. خطرات بد سرکوب شده در ناخودآگاه که هنگام تحریک شدن برای انسان یادآوری می‌شوند، بسیار خطرناک هستند. بنابراین باید اول از چیزهایی که شما را آشفته، ناراحت و یا عصبانی می‌کند آگاه باشید. ممکن است در همسرتان عادات بدی وجود داشته باشد که شما آن را دوست نداشته باشید و خاطرات بد و احساسات منفیتان را تحریک و شما را عصبانی می‌کند؛ در نتیجه مانع به وجود آمدن ارتباطی صحیح بین شما و همسرتان می‌گردد.

معمولا زوجین در زمان برخورد با اختلافات زناشویی دائما یکدیگر را مقصر دانسته و همدیگر را سرزنش می‌کنند. به طوری که همواره همسرشان را مسئول خراب شدن رابطه و نابودی ازدواجشان می‌دانند. باید بدانید که سرزش یک نوع عذر و بهانه خود خواهانه است که سبب می‌شود یک نفر به قیمت ناراحتی و نارضایتی دیگری احساس بهتری داشته باشد. باید بپذیرید که هیچ کس کامل نیست. 

باید به جای عیب جویی از نقص‌ها و کمبودهای همسرتان، به طور محبت آمیزی در مورد مسائلی که شما را نارحت و عصبانی می‌کند، برخورد کنید. به آرامی و با ملایمت رفتار کنید؛ برنده یا بازنده بودن در زمان برقراری با همسرتان به هیچ عنوان معیاری صحیحی برای داشتن یک ازدواج موفق نیست. بلکه باید این نکته را درک کنید که نمی‌توان با سرزش یک ارتباط موثر برقرار کرد. برای اطلاع بیشتر از عوامل اصلی طلاق کلیک کنید.

وقتی به جای انتظار برای تغییر همسرتان، تصمیم به بهبود رفتار خودتان بگیرید، احساس مسئولیت کرده و تغییرات مثبتی در زندگی مشترکان ایجاد می‌کنید. به مرور زمان متوجه می‌شوید که دیگر بسیاری از مشکلات گذشته را ندارید و احساس ناامیدی و درماندگی از شما دور شده است. 

پویایی و مسئولیت پذیری به شما کمک می‌کند که به جای تمرکز بر روی نقص‌ها، کمبود‌ها و انتظار کشیدن، زندگی مشترک خود را بهبود بخشید. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که وقتی زن یا شوهر تغییر کنند، کل خانواده به سمت تغییر پیش خواهد رفت.

در نهایت باید بدانید که مهم نیست که چقدر از شما انتقاد می‌شود یا اینکه همسرتان چقدر شما را مسئول خراب شدن رابطه‌تان می‌داند. شما باید همواره دیدگاه مثبت و انرژی خود را حفظ کنید. اگر درصدد تلافی کارها و واکنش‌های همسرتان برآیید، اذیت خواهید شد و احساس درماندگی به شما دست می‌دهد. 

مشاوره قبل از ازدواج دارای 3 هدف اساسی است:

1- بررسی آمادگی  نامزدها برای ازدواج

2-ارزیابی هم کف بودن و یا هماهنگی و همسانی نامزدها

3- ارزیابی مهارت‌های زندگی مشترک نامزدها

وقتی دو نفر تصمیم به ازدواج با یکدیگر می‌گیرند، مقدمات ازدواج خود را فراهم می‌کنند، اما با بررسی دقیق‌تر متوجه می‌شویم آن‌ها مقدمات عروسی خود را فراهم می‌کنند و در واقع برای جشن عروسی آماده می‌شوند تا برای ازدواج. خرید و یا اجاره لباس عروسی، خرید طلا و جواهرات، اجاره سالن و تهیه سفارش غذا، تهیه لیست مهمانان، چاپ کارت عروسی و درنهایت مراسم عروسی. تمام آمادگی‌های چند ماهه در یک شب به اتمام رسیده و ظاهراً همه چیز پسندیده است.

اما باید به این هم فکر کرد که اگر این زوج جوان با موضوعاتی مانند تصمیم گیری در مسائل زندگی مشترک، برنامه ریزی مالی، اوقات فراغت، برقراری ارتباط، اعتقادات مذهبی، فعالیت‌های لذت بخش، صمیمیت و دلبستگی، مسئولیت پذیری، ایجاد تغییر در یکدیگر، قضاوت منصفانه بر مبنای جنبه‌های مثبت و منفی و… مواجه شدند با کدام وسیله در سبد جهیزیه و با کدام قسمت از ماشین و خانه خواهند توانست این مشکلات را حل کنند؟ اگر فریاد آنان در حل مسائل زندگی مشترک بلند شد و به گوش همسایه و دیگران رسید، آیا باز هم همه چیز آبرومندانه خواهد بود؟ هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است. این مرحله مهمترین مرحله‌ مشاوره ازدواج است زیرا جنبه‌ پیشگیری دارد و در صورت هدایت صحیح، موجب تأمین بهداشت روانی خانواده می‌شود.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج زمانی مشخص می‌شود که توجه داشته باشیم انسان‌ها از یکدیگر شناخت کافی ندارند، بنابراین به منظور دستیابی به این شناخت برای ازدواج به کمک مشاوره نیاز دارید.

در مشاوره پیش از ازدواج، مشاور جلساتی به‌ صورت انفرادی و زوجی (زوج درمانی)، مشاوره می‌دهد. گاهی اوقات بعضی از مشاوران آزمون‌های معتبری را به صورت کتبی از طرفین می‌گیرند که احتمال موفقیت‌آمیز بودن ازدواج را بررسی می‌کند، البته احتمال به‌ معنی قطعیت نیست. این آزمون‌های شناختی به‌ منظور شناخت زیر ساخت‌های شخصیتی طرفین به کار می‌رود. به‌ عنوان مثال، در نظر بگیرید از طریق این آزمون‌ها، یکی از زوج‌ها درون‌گرا شناسایی شود که تمایل به کناره‌گیری، سکوت، تنهایی و خلوت دارد. در مقابل زوج دیگر برون‌گرا است به طوری که حضور در جمع، خرید کردن و مهمانی رفتن را ترجیح می‌دهد. مسلماً این دو نفر در ارتباط با هم به مشکلاتی برخورد خواهند خورد، چرا که خصوصیات زیرساختی شخصیتشان با هم متفاوت است، به این معنی که یک نفر همیشه باید گذشت کند و خواسته‌های خود را نادیده بگیرد.

متخصص در مشاوره پیش از ازدواج توانایی سنجش و شناخت تفاوت‌های زیر‌ بنای شخصیت را دارد و نظر زوجین را نسبت به این تفاوت‌ها جلب می‌کند. موارد دیگری که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود آرزوها، تمایلات، توقعات، خط قرمزها و رمز و رازهای طرفین است. مشاوره قبل از ازدواج به طور کلی مشاوره برای انتخاب مورد مناسب برای یک عمر زندگی است. در مشاوره قبل از ازدواج، مشاور هیچ وقت به طرفین نمی‌گوید که این کار را بکنید یا نکنید بلکه وظیفه مشاور آگاه کردن است. او می‌گوید که نتیجه چنین ازدواجی چه خواهد بود تا شما خودتان دست به انتخاب بزنید. مشاور تلاش می‌کند دیدگاه‌ها و اهداف زوجین را در زندگی مورد بررسی قرار داده و طرف مقابل را با این دیدگاه‌ها و اهداف آشنا کند.

اول از همه باید فکر ‌کنید چه چیزهایی را می‌توانید و باید با مشاور در میان بگذارید؟ آیا باید تمام جزئیات مسائل خانوادگی‌تان را به مشاور بگویید یا فقط مسائلی را مطرح کنید که باید روی آن‌ها کار بشود؟ اگر مسأله خیلی حساس است، آیا باید تمام آن را تعریف کنید یا باید شمایی کلی از مسأله را بگویید؟ اگر همسرتان در جلسه حاضر است و تعریف کردن موضوع خاصی باعث شرمندگی او می‌شود، او را دچار خشم می‌کند یا در او احساس گناه را بیدار می‌کند، بهتر است بعضی چیزها مخفی بماند مگر اینکه موضوع اصلی مراجعه شما به مشاور همان باشد.

نظرات منصفانه‌ای درباره نقاط قوت و ضعف همسرتان و همچنین درباره خودتان ارائه بدهید. آماده باشید به جای اینکه تمام مدت از همسرتان ایراد گرفته و از او انتقاد کنید، درباره خودتان هم حرف بزنید. بگویید: «احساس خشم کردم وقتی که…» یا «احساس غم کردم وقتی که…” روی مشکلات اصلی متمرکز شوید. ممکن است در زندگی زناشویی‌تان با چند مسأله دست و پنجه نرم کنید، بدترین و بزرگترین مشکل را درنظر گرفته و به کمک مشاور نخستین مرحله را برای آن طراحی کنید. جزئیات را مستند کنید؛ تاریخ‌ها، ساعت‌ها و محل‌های وقایع مهمی که به یاد دارید را در اختیار مشاورتان قرار دهید تا چشم انداز دقیقی از موقعیت موجود داشته باشد. با توجه به آنچه گفته شد، اگر بخواهید برای مشاوره ازدواج مراجعه کنید، فکر می‌کنید چه مسائلی برایتان اولویت داشته باشد؟ برای آگاهی بیشتر، مقاله سوالات مهم قبل از ازدواج را مطالعه فرمایید.

همانطور که گفته شد زمان انجام مشاوره ازدواج دارای اهمیت بسیاری است. هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج رسیدن به یک مدل برای برقراری ارتباط بین زوجین است و برای آنکه این امر با موفقیت توام گردد، می‌بایست در زمان مناسبی این کار صورت پذیرد. بلافاصله پس از آشنایی و یا شروع صحبت موقعیت مناسبی برای اینکار نیست. برای اطلاعات بیشتر از آشنایی قبل از ازدواج کلیک کنید.

همچنین گذشت زمان زیاد از آشنایی به دلیل اینکه رابطه عاطفی شکل گرفته از سودمندی جلسات مشاوره ازدواج خواهد کاست. معمولا بهترین زمان انجام مشاوره در صورت خواستگاری بعد از هشت الی ده ساعت گفتگو و در صورت آشنایی پس از دو یا سه ملاقات است. با این حال در هر مرحله از آشنایی که هستید برای ازدواج (که یکی از اصلی ترین تصمیمات زندگی هر فرد است) باید از یک متخصص مشورت بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز هنر زندگی تماس گرفته تا شما را یاری کنند.

طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، زوجینی که مشاوره قبل از ازدواج را دریافت کرده‌اند 30 درصد بیشتر از سایر زوجین ازدواج موفق داشته‌اند. مشاوره ازدواج نقاط ضعف و مشکلات احتمالی در آینده زندگی مشترک‌تان را بررسی کرده و شما را نسبت به آن‌ها اگاه می‌کند. در واقع مشاوره ازدواج مانند یک شبیه ساز است. به این صورت که چالش‌های پیش رو را به شما نشان داده و راه برخورد و حل آن‌ها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. 

برخی از زوجین با خود فکر می‌کنند که شاید مشاوره قبل ازدواج با تشخیص عدم سازگاری، آن‌ها را از ازدواج با یکدیگر منع کند و در نتیجه بدون دریافت مشاوره و حل چالش‌های پیش رو زندگی خود را شروع می‌کنند. اما این را بدانید که مشاوره یک مانع نیست؛ روانشناس به بررسی عمیق شخصیت و سازگاری شما می‌پردازد و اگر عدم سازگاری شما تشخیص داده شود، با شرکت در جلسات زوج درمانی و خانواده درمانی می‌توانید این موانع را به طور کامل برطرف کرده و خانواده موفق و سالم خود را از پایه شکل دهید. 

برای دریافت مشاوره ازدواج تلفنی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

من یکی رو دوست دارم. اصلا بهم توجه نمی کنه کلی ام تلاش کردم تا بهش ثابت کنم دوسش دارم. نمی دونم باید چی کار کنم. انقدر برای اینکه بهش بفمونم دوسش دارم تلاش کردم که از جمع دوستای مشترکی داشتیم کم کم دارم حذف می شم. واقعا نه اون درکم می کنه نه دوستام….. خیلی خیلی تنها شدم خیلی

نصيحتي نمايمت بشنو و بهانه مگير / هر آنچه ناصح مشفق بگويدت بپذير.
ميل رفتن منما اي دوست، دمي با ما باش / بر لب جوي طرب جوي و بکف ساغرگير.

با سلام و احترام. البته باید تمایل و رغبت در امر ازدواج دو طرفه و با آگاهی درست از هم باشد.
درضمن توصيه مي نمايم کتاب «تنها راه رسيدن به تکامل و سعادت ابدي و چشيدن لذات واقعي/ ج1» را حتماً مطاله نماييد، که در واقع بسيار فوق العاده براي زندگي هم اکنون و آيندة شما مهم و البته مفيد است. اين کتاب ارزشمند در پيرامون مسائل خانوادگي، زناشويي، تولید نسل، پزشکی و نیز اجتماعي مي باشد و البته به همراه داستان هايي کوتاه امّا بسيار آموزنده و شيريني است، که باعث مي شوند طعم لذيذ آرامش و نشاط زندگي را بهتر و بيشتر و البته پيوسته در زندگي خود بچشيد. در ضمن جلد 2، بیشتر برای زنان و مادران گرامی و بارداری است.

سلام وقت بخیر
من خیلی وسواسم تو ازدواج ولی تا میام یکیو دوسش داشته باشم اولش که دوسم داره و خوب جوابه پیامام رو میده و حتی تلفن هم بهم میزنه ولی تا میفهمه خیلی دوسش دارم یکم سردتر میشه نسبت به پیامام و حتی خیلی وقتا جواب پیامم رو هم نمیده الان که یکیو دوسش دارم و یکم اینجوری میکنه من چیکار کنم دوباره مثله قبل جواب پیامام رو با اشتیاق بهم بده و بهم زنگ بزنه حواهش میکنم کمکم کنین چه ابتکاری باید به خرج بدم که خودش عاشقم بشه و بهم نزدیک بشه
ممنونم از شما

با آقایونی که اوایل خودشون بیشتر دوس داشتن طرفشونو و بعد از اشنایی که متوجه میشن طرف دوسشون داره و زیاد طرفو تحویل نمیگیرن چیکار باید کرد که دوباره برا طرفشون قلبشون بتپه و عاشقش بشن خواهش میکنم کمکم کنید که بتونم دوباره نظر طرفمو جلب کنم


سلام مرسی از مطالب خوب تون

سلام سوالی در زمینه مشاوره ازدواج و یا مشاوره قبل از ازدواج دارید بفرمایید پاسخ داده می شود.

سلام ،پسری 32 ساله هستم،مجردم،با شغل و درآمد خوب،با یه خانمی آشنا شدم ،دو بار ازدواج ناموفق داشته،از ازدواج دوم یه بچه داره که حضانتش رو پدرش برعهده گرفته،الان من ایشون رو دوست دارم،اما فکر اینکه ایشون با همسران قبلیش چه کارهای کرده ذهنم رو مشغول کرده و احساس میکنم بعد از ازدواج این موضوع مرا اذیت خواهد کرد،لطفا مرا راهنمایی کنید،که آیا اصلا ازدواج من و ایشون صحیحه؟ و اگه صحیحه چکار کنم؟با تشکر

سلام ازدواج برای هر کس با اهداف به خصوصی صورت می گیره. معمولا ازدواج هایی که در آن احساس درک شدن و توجه متقابل وجود داره هر دو نفر بعد از ازدواج احساس آرامش خواهند کرد. اما برای آن که بتوانیم موفقیت یک ازدواج را پیش بینی کنیم معیارهای زیادی باید مورد بررسی قرار بگیرند. اما بسیاری از مسائل را نمی توان در ازدواج پیش بینی کرد و شکست در رابطه برای هر کسی می تواند اتفاق بیفتد. اگر گذشته ایشون بر رابطه و دیدگاه شما به ایشون تاثیر دارد پس توصیه می کنیم برای بررسی کامل موضوع به مشاور ازدواج مراجعه نمایید. مشاور با بررسی ابعاد مختلف رابطه به شما کمک می کنه تا بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرید.

باسلام
من و یه آقایی همدیگرو میخوام خاتواده هامون راضی هستن جز داداشای من که مخالفت شدید دارین بااین قضیه و منم میخوام تاحدودی راضی باشن که بعد ازدواج خدایی نکرده مشکلی پیش نیاد
علت مخالفت داداشام میگن پسره هم غریبه هستش از استان دیگه هم اینکه کمی حاضرجواب و این به درد زندگی باتو نمیخوره درحالیکه من شناختم و میدونم میتونم باهاش زندگی کنم و اینکه واقعا ایشون منو دوس دارن و منم همچنین.
لطفا راهنمایی کنید اگر سوالی دارین بپرسین جواب میدم که کمک بیشتری شاید بهم بشه

سلام یکی از بخش های شیرین ازدواج رضایت دو خانواده به وصلت هست. زمانی که مخالفتی پیش میاد از دو جنبه باید به موضوع نگاه کرد. اول اینکه این مخالفت چقدر می تونه در مورد آینده شما صحت داشته باشه و دوم اینکه برای پی بردن به حقیقت امر چه کسی پاسخ بهتری می تونه به شما و خانواده اتون بده. اگر گفته های خانواده اتون مورد پذیرش شما نیست و این مخالفت موجب نرسیدن شما و یا شک و دودلی در شما برای ازدواج شده، پس لازمه که برای پیشگیری از بدتر شدن اوضاع از اقدامات عجولانه و یکدندگی خوداری کرده و سعی کنید موضوع را با گفتمان به نتیجه برسانید. در این زمان احتمال نادیده گرفته شدن نظرات شما زیاده چرا که درگیر بودن احساسات تان در رابطه با نامزدتان و از طرفی باور اطرافیان به تاثیر این احساسات در تصمیم گیری تان باعث می تواند شرایط را سخت تر و پیچیده تر بکند. بنابراین توصیه می کنم حتما قبل از هر کاری با فردی مشورت کرده و از تجربیات دیگران استفاده نمایید. مشاوره ازدواج نیز به شما این امکان را می دهد تا با دریافت نظرات تخصصی روانشناسان خانواده از بهترین راهکار استفاده نمایید.
چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

جواب سوالم لطفا. من نیاز دارم به پاسختون

با توجه به پاسخی که به شما داده شد برای رسیدگی بیشتر موضوع در این فضا نمی توان به راه کار مناسبی رسید. می توانید تنها با یک تماس از مشاوره ازدواج بهره مند شوید

سلام . وقت بخیر . من ۳۲ سالمه و ۵ ساله با پسری هم سن خودم دوستم . هم دیگه رو دوست داریم اما ایشون این رابطه رو به همین صورت نگه داشته و این واقعا برام سخت هست . مادرش از مدتها قبل متوجه دوستی ما شد و واکنش خوبی نشون نداد . ی جورایی انگار خودشون باید براش همسر انتخاب کنن. و بعد هم خود ایشون هم راجع به قضیه ازدواج ترس دارن البته ازدواج با من.چون دوستیم .میگه اگه دچار مشکل شیم انوقت چی. ما تو شهرهای نزدیک همیم . با نیم ساعت فاصله . و خانوادش معیارهای عجیب غریبی دارن مثل این که طرف غریبه نباشه . حتما اشنا باشه و چادری باشه و ازاینجورچیزا. احساس میکنم با اینکه دوستم داره در مورد ازدواج سردرگمه و گذشت این مدت طولانی هم فایده ای نداشته . خیلی کلافه شدم . من این چند سال واقعا اذیت شدم چون رابطمون یه جا ساکن موند . نمیدونم چکار میشه کرد . باید چکار کنم . دوستش دارم ادمی نیستم که بتونم ترکش کنم . ینی امتحان کردم نتونستم . راه حلی پیدا نمیکنم. چکار کنم .

سلام هر کسی برای ازدواج دارای معیارها و انگیزه هایی است. بخش مهمی از این معیارهای ازدواج در طول زمان شکل گرفته اند. تربیت خانوادگی، نوع روابط بین اعضای خانواده، باورهای حاکم بر اطرافیان فرد، فرهنگ هر منطقه و…. از جمله عوامل بیرونی هستند که نقش اساسی بر تصمیمات فرد در ازدواج دارند.
از طرفی عدم بیان و مشخص نکردن دقیق نوع و وضعیت رابطه تان در واقع شما را در یک برزخ قرار داده که نمی دانید هدف از این رابطه چیست (این رفتار ها برای هر کسی آزار دهنده و غیر قابل تحمل است).
پس اگر می خواهید از این برزخ و ترس ها رها بشید لازمه کاری انجام بدید. نادیده گرفتن 5 سال رابطه کار آسانی نیست اما زمانی که به سال هایی که در پیش رو دارید می نگرید 5 سال زمان زیادی هم محسوب نمیشه. پس برای تصمیم گیری دیر نیست. بنابراین لازمه که قبل از هر چیز شما به خود حق انتخاب داده و به مسیرهای دیگه ای که در پیش رو دارید نگاه بهتری بیندازید. تصمیم گیری کار راحتی نیست اما با جمع کردن قوا قادر به انجام هر کاری خواهید بود. اگر فکر می کنید ایشون همان شخصی است که میخواهید و دارای تمام معیارهای شماست پس حتما باید راهی برای رسیدن به او وجود داشته باشد و بر عکس اگر فکر می کنید تنها این 5 سال باعث میشه که به ماندن در این رابطه اصرار کنید بهتره به درستی انتخابتون نگاه دوباره بیندازید. برای در آمدن از این سردرگمی پیشنهاد می کنم حتما از مشاوره ازدواج استفاده نمایید. روانشناس به شما کمک می کنه تا به جای داده هزینه های بی ثمر در این رابطه ( عشق ، عاطفه ، محبت و مهم تر از همه زمان….) در کمترین زمان به نتایج دلخواه تون برسید.

سلام . من یکیو دوست دارم 1 ساله میشناسیم همچی خوبه ولی من میگم همچی برابره چرا باید مهریه بدم؟ مگه فرقی بین ما هست؟ اصلا درسته؟ من شروطط زمن عقد رو میدم بهش .به نظرم یه دختر هیچ چیز بیشتری نداره به پسر بده که پسر بابتش ضمانت بده

سلام اختلاف در مورد مهریه و تدارکات ازدواج از جمله مسائلی است که باعث برهم خوردن بسیاری از ازدواج ها شده است. شاید برخی بگویند این مسائل اهمیت ندارد و باید به جنبه های دیگر توجه کنید. اما همین قدر که این موضوع باعث اختلاف نظرتان شده پس باید برای رسیدن به یک نظر مشترک با هم صحبت کرده و یا از کمک افرادی با تجربه استفاده کنید. با باز شدن این مسائل ممکن است دیگر مسائل نیز تبدیل به معضل شوند. از این رو توصیه می کنیم برای تشخیص درستی رابطه و انتخاب مناسب از مشاوره ازدواج بهره مند شوید

سلام ، من خواستم ازتون بابت مشاوره ای که گرفتن تشکر کنم. خیلی ممنونم واقعا از انتخابی که کردم راضی هستم

سلام من یکی رو دوست دارم
نمیتونم فراموشش کنم چیکار کنم برای من بهتره دوسش نداشته باشم

سلام عشق یه طرفه در نهایت باعث ناراحتی و دلسردی میشه. پس بهتره واقع بین باشید و اگر از طرف مقابلتون علاقه ای دریافت نمی کنید ازش دوری کنید و از هر راهی برای فراموش کردنش استفاده کنید. شما می تونید برای رسیدن به اون تلاش کنید اما خیلی مهمه در این مسیر عزت نفستون رو از دست ندید. بررسی کنید تا ببینید که آیا واقعا او فرد مناسبی برای شماست. بر چه اساسی این باور رو دارید؟ آیا معیارهای ازدواجی که در نظر دارید درستن؟ اگر نمی توانید جواب درستی به این سوالات بدید حتما از مشاوره ازدواج دریافت کنید

با سلام یه سوال داشتم خیلی وقته ذهنم در گیرشه من توی رابطه فوق العاده عاشقانه و مهربانانه رفتار میکنم اما یه چند جایی خوندم میگن که نباید زیاد خوب باشی و از این حرفا ولی کسی مثالی نمیزنه ممنون میشم بگید که چطوری هم اون مهر و عشق رو نثار کنیم هم از به اصطلاح سواری دادن به همسر جلوگیری کنیم منظورم نگهداری همون حد تعادل هستش واقعا گیج شدم تشکر از زحماتتون

سلام حفظ تعادل در هر چیزی اهمیت زیادی داره. خوب در رابطه اما کمی موضوع پیچیده تر میشه . در واقع هیچ الگوی مشخصی برای ابراز علاقه وجود نداره. هر زوجی ویژگی های منحصر به فردی داره و لازمه که با توجه به آن ها رفتار بشه. قبل از اینکه بخوایید در باره چگونگی رفتار و برقراری رابطه سوال کنید و دنبال یک الگو باشید، لازمه که به یک خودشناسی برسید. برای مثال کسانی که رفتارهایی نزدیک به شخصیت های وابسته دارند، آسیب پذیرترند پس لازمه که ابتدا خودتون رو بشناسید و با ویژگی های خودتون آشنا بشید سپس سعی کنید که شناختی هم نسبت به همسرتون به دست بیارید . این گونه هم سلامت رابطه را می توانید حفظ کنیدو هم طوری رفتار کنید که هم شما از بودن در این رابطه لذت ببرید و هم ایشون

سلام من و عشقم خیلی همدیگر میخوایم خانواده آقا مخالف ازدواج مون هستند در حدی ک راضی نشدن با من ملاقاتی داشته باشند میشه کمک مون کنید ک چکار کنیم دیگه؟؟؟

سلام خانواده های زن و مرد بخشی از زندگی مشترک هستند. مخالفت ها می تونه روی ارتباط زن و مرد تاثیر منفی بزاره . اما در ابتدای شروع رابطه بهتره به جای توجه به این عوامل ابتدا شما دو نفر از درستی رابطه اطمینان کسب کنید. بلوغ هر دو نفر در مدیریت این وضعیت بسیار اهمیت داره. اگر هر دو نفر بر ادامه این رابطه تصمیم دارید توصیه می کنیم با چند جلسه مشاوره از درستی آن اطمینان پیدا کنید سپس برای حل سایر مشکلات به دنبال راه حل باشید. مشاور شما و خانواده ها رو می تونه در باره حل اختلاف نظرها نیز راهنمایی کنه.
با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و برای مشاوره قبل از ازدواج اقدام کنید. خودتون تنهایی هم می تونید برای شروع وارد جلسه درمان بشید.

با سلام … وقت بخیر
چند وقتی است موضوعی ذهن مرا بدجوری درگیر کرده
به خواستگاری دختری رفتیم دختره خواهر یکی از دوستان صمیمی پسرم می باشد. خانواده دختر و خود دختر ظاهرا خانواده خوب و مذهبی هستند .و صحبتهایی که بین دختر وپسر انجام شده مورد رضایت پسرم قرار گرفته است . وباتوجه به شناختی که به رفیقش دارد و با خانواده آن هم آشنا بوده
ولی از نظر من مورد پسند قرار نگرفته است .به دلایلی که ما وسط شهر هستم در واقع شهر نشینی هستیم و انان در اطراف شهر است
یعنی تقریبا شهر نشین نیستند.. و راه دوری با ما دارد. شاید بگویید اینها ملاک نیستند ولی من می گویم ممکن است بعدا اختلافاتی پیش بیاید .. ظاهرخانواده آنان با ما کمی تفاوت فرهنگی دارد…. شکل وقیافه دختر موردپسند قرار نگرفته است.
البته ناگفته نماند تحقیقی با دوستان انجام دادم نظراتشان مثبت بوده است.. و تعریف می کردند
خواهش میکنم مرا از این مشغله ذهنی نجات دهید..و بیشتراز اوقات با پسرم درگیری لفظی داریم ..

سلام وصلت با یک خانواده ی دیگر به خودی خود استرس خاصی رو به همراه دارد. در این بین ممکنه مسائل بسیار جزئی بزرگ جلوه کنن ، اهمیت شما به فرزندتان باعث میشه بیشتر و بیشتر به این مسائل توجه کنید. تفاوت فرهنگی موضوعیه که میتونه برای زوجین چالش هایی رو به همراه داشته باشه ، اما کدام دو خانواده ای رو میتونید پیدا کنید که از نظر فرهنگی کاملا عین هم باشن؟ همیشه مواردی هست که آن طور که دلبخواه شما هستند رخ نمیدن، آگاهی دختر و پسر از تفاوت ها و آموزش مهارت های ارتباطی به اون ها کمک می کنه تا چالش های زندگی را راحت تر رد کنند. توصیه میکنیم مشاوره خانواده دریافت کنید، مشاور به شما کمک می کنه تا نقش سازنده ای در ازدواج پسرتون داشته باشید و به ایشون برای یک ازدواج موفق کمک کنید. می تونید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و به صورت تلفنی و یا حضوری مشاوره دریافت کنید.

سلام من یه دختر 27 ساله دارم که بتازگی فارغ التحصیل شده و پزشکه ایشون حدودا 4 سال با شخصی دوست بود و این اواخر بمدت یکسال و نیم باهاش ارتباط جنسی داشت. دخترم بمن دخترم گفته بود که فقط دوستای معمولی هستن و وقتی متوجه واقعیت ماجرا شدم مانع از ادامه رابطه شون شدم چون اون آقا بسیار انسان نادرستی هست. الان نگران آینده دخترم هستم. با توجه به فرهنگ جامعه ما که باکره بودن خیلی اهمیت داره آیا دختر من میتونه ازدواج موفقی داشته باشه؟ آیا لازمه به خواستگارهای آینده ش درباره باکره نبودنش اطلاع بده؟

سلام باکره نبودن قبل از ازدواج آن هم در چنین فرهنگی مساله ای است که نمی توان بدون بررسی پاسخی درباره آن داد. توصیه می کنیم جهت جلوگیری از مسائل بعدی در ازدواج ایشون از کمک روانشناس استفاده کنید ، چرا که پنهانکاری در ازدواج مشکلات بیشتری رو برای ایشون به همراه خواهد داشت و از طرفی گفتن این مساله هم باز برای ایشون و خانواده مسائل زیادی به همراه داره. پس حتما در این باره با فردی آگاه لازمه صحبت کنید. با شماره های درج شده تماس گرفته و درخواست مشاوره نمایید راهنماییتون می کنن

سلام یه سوال دارم من دختری هسم اهل شیراز پسری رو میخام اهل مشهد سه سال باهم هستیم از همه اخلاقیاتش با خبرم پسری خوبی هس فقد بخاطر مسیر راه دور بهش گفتم نمیخامت پدر مادر جواب نمیدن بنظرتون چیکا کنم هم دوسش دارم هم میترسم خانوادم جواب ندن تو رو خدا کمک کنید خیلی حالم بده

سلام مسافت اهمیت زیادی در شناخت و موفقیت ازدواج داره. یکی از مهم ترین عوامل در این میان فرهنگ هست حتما باید چنین رابطه بیشتر بررسی بشه درسته که شما چند سال با ایشون آشنایی داریداما بدون کمک متخصص احتمال اینکه در تشخیص تون اشتباه بکنید زیاده . حتما برای مشاوره ازدواج اقدام بکنید. درستی این ازدواج لازمه اول بررسی بشه در مورد مسائل خانواده نیز مشاور راهنماییتون خواهند کرد.

سلام من پسری متولد 79 هستم زندگی فوق العاده ای دارم از لحاظ پیشرفت در زندگی، کار میکنم درامد عالی دارم و از اینی که هستم موفق میشم و خیلی به زندگیم خوش بین هستم تمامی افکارم مثبت و بزرگ هستند.
به همین دلیل با توجه به فشار نیاز به داشتن رابطه نمیتونستم با هیچ دختری کنار بیام چون منو درک نمیکنن من زودتر از سنم پیشرفت کردم وبزرگ شدم به تازگی تقریبا دوماه با دختری متولد متولد 74 آشنا شدم و از نظر درک به فهم و اینکه به بنده علاقه داره و میتونم به عنوان یک نفر در آیندم بهش فکر کنم قبولش دارم اما ترس از اینکه اختلاف سنی بالاتر بعدا کار دست ما بده منو اذیت میکنه برای مثال دیرمادر شدن همسرم و یا پیر شدن ایشون ممنون میشم راهنماییم کنید در این مورد ساکن شهر شیراز هستیم مایل به مشاوره تلفنی هم هستم

سلام اختلاف سنی یکی از مسائل مهم در ازدواج هست. محدودیت های خانم ها در بارداری بیشتر باعث نگرانی خود خانم از بابت این اختلاف سنی میشه. اما نمیشه تنها برای موفق یا نا موفق بودن ازدواجی فقط سن رو در نظر گرفت. فرهنگ و نگاه خود شما و اطرافیانتان هم به سن روی رابطه شما تاثیر میزاره . جهت ارائه نظر نیاز به اطلاعات بیشتری از شما و رابطه فی ما بین شما داریم. با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و درخواست مشاوره قبل از ازدواج کنید

سلام من دختري ٢٦ با مردي ٣١ساله ، پنج ساله دوستم ك از همسر قبليش يه دختر داره ك حضانتش با همسر سابقشه ، من واقعا دچار مشكل شدم شب روزم گريه اس،الان ميگه بايد باهم ازدواج كنيم ولي من نميتونم اون بچه رو فراموش كنم همش احساس ميكنم در اينده دچار مشكل ميشيم با اينكه خيلي منو دوس داره و هميشه ميگه نگران نباش خوشبخت ميشيم من ميخوام زندگي جديد شروع كنم هيچوقت به گذشتم برنميگردم ولي من نميتونم به ازدواج باهاش فك كنم، واقعا نميدونم چيكار كنم ، اگر امكانش هست كمكم كنيد

سلام در رابطه با شرح حالی که دادید سوالاتی زیادی مطرح هست که باید ارزیابی بشه. برای مثال اطلاع شما از وجود بچه و ازدواج سابق از چه زمانی بوده؟ هدف شما از ادامه این رابطه چیه؟ برای ادامه و یا قطع این رابطه چه برنامه ای دارید؟ خب بدون بررسی نمیشه نظری داد. حتما از مشاوره ازدواج استفاده کنید راهنماییتون می کنن. پدر بودن ایشون نمیتونه موجب ناموفق بودن ازدواجتون بشه اما لازمه که بیشتر رابطه و این ازدواج بررسی بشه مخصوصا ناراحتی شما تاثیر زیادی بر روی احساساتتان در اینده خواهد داشت

سلام. من تو کارگاهی که کار می کنم پنج ساله با دختری همکارم عشق و محبتم به او کم کم ایجاد شد و الان حس وابستگی پیدا کردم .از یکسال پیش که فهمیدم خواستگاری داشته ولی کنسل شده خاطر خواهش شدم و چند ماه پیش ازش درخواست اشنایی بیشتر کردم ولی گفت که قصد ازدواج نداره دوباره چند روز بعدش گفتم گفت که اصلا قصد ازدواج نداره . من برا اینکه هم مزاحنش نشم هم فراموشش کنم از کار در اونجا منصرف شدم ولی چند روز بعد دوباره سر کار خواستنم منم به خاطر شرایط مالیم مجبور شدم برگشتم ….ایشون از یک پا معلول هستند مشکل حرکتی دارند و تقریبا هم سنین من سی و دو سال دارم و دخترایی رو که مادرم برام انتخاب می کند رو به بهانه های مختلف رد می کنم با خانوادم در مورد دختره صحبت کردم گارد گرفتن ولی معمولا اگه کاری رو بخوام و مصمم باشم قبول می کنن .لطفا راهنمایی کنید چطور نظر دختره رو جلب کننم چطور بفهمم دوستم داره وقتی از کار خارج می شدم گفت تو برام مثل برادرم هستی .لطفا راهنماییم کنید !

سلام برای ازدواج مسائل زیادی هست که باید در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم قبل از تلاش بیشتر معیارهای ازدواج خودتون رو یکبار مرور کنید تا بعدا به مشکل نخورید. در مورد دختر خانم در ظاهر به نظر میاد به دلیل مشکلی که دارن نمی خوان وارد هیچ نوع رابطه ای بشن و نسبت به چالش های رابطه نوعی ترس وجود داره ، در صورتی که این فرضیه صحیح باشه می تونید با چند اقدام ساده به اصل موضوع پی برده و ایشون رو راضی به آشنایی بیشتر کنید. اما در غیر این صورت بهتره با عقاید ایشون کنار بیایید. توصیه می کنیم حداقل یک الی دو جلسه مشاوره ازدواج دریافت کنید.

سلام من قبلا سوال پرسیدم ولی نذاشتید. من عاشق دختری هستم و ازش درخواست اشنایی بیشتر کردم گفت قصد ازدواج نداره . می دونم که مشکلاتی مثل شکست عشقی ،بچه دار نشدن و … داره و به این دلایل قید ازدواج رو زده . ولی با این مسائلش مشکلی ندارم . چطور این حرفها رو بهش بگم در حالی که نمی خواد در این باره صحبتی کنیم . دوسش دارم و یه بار بهم گفت تو مثل برادر منی کمکم کنید . ما هم سنیم و دارم سی و سه ساله می شم نمی خوام به کس دیگه ای فکر کنم لطفا راهنماییم کنید .

سلام پاسختون در کامنت قبلی داده شد. مشاوره ازدواج جهت تصمیم گیری ضروری به نظر می رسه

سلام خوب هستین من با یکی از همشهریامون تقریبا ۴ ماهه باهم هستیم و ایشون منو خیلی دوست دارن و عاشقم هستن منم چن سالی بود میشناختمش و خانواده امم میشناسنشون و یه خواستگاری کوچیکی این وسط انجام شد ک هیچ جوابی ردو بدل نشد به همین دلیل ایشون خودشون از من حسمو پرسیدن ومن قبول کردم ک باهاشون باشم و الانم خیلی دوسش دارم اما گاها ک بعضیا میگن دنبال فرصت بهتری باش شاید نتونی با شرایط مالیش کنار بیای یکم منو سر درگمم میکنه ممنون میشم یکیتون کمکم کنه

سلام برای ازدواج هم دختر و هم پسر هر دو انتخاب های زیادی دارن . مسلما هر انتخابی بخوان بکنن اینده ای متفاوتی میسازن . برای این که در اینده پشیمانی در انتخابشون نداشته باشن باید قبل از ازدواج با خودشون مشخص کنن که انتظاراتشون چیه و یا چه چیزی از زندگی می خوان معیارهاشونو مشخص کنن و بر اساس اون ها تصمیم بگیرن.
خوب خیلی چیزها رو هم نمیشه پیش بینی کرد اما با دیدی باز میشه از بروز خیلی از مسائل پیشگیری کرد. به همین منظور مشاوره ازدواج ضروری است ، با شماره های درج شده در سایت تماش گرفته و درخواست مشاوره ازدواج نمایید.

با سلام من مشکلی که دارم خلاصه بگم اینکه تو خیابان یا بیرون دختر زیبایی میبینم دلم میخوادش و این باعث اعصاب خوردیم میشه که نمیتونم داشته باشم البته اینم بگم ۲۵ سالم فوق لیسانس و تا حالا با دختری در ارتباط نبودم و نگرانی از اینه اولا تو ازدواج نتونم یکی انتخاب کنم و مقایسه کنم و بعد ازدواجم  تا دختری ببینم بگم ای کاش اینو انتخاب میکردم فقط همه اینا فکر اما بسیارر عذاب اور راه حل چیست؟

سلام برای هر کس چه خانم و چه آقای انتخاب های زیادی برای ازدواج وجود داره، ظاهر تنهای یکی از پرامترهای ازدواج هست، اگر مقاله ملاک های انتخاب همسر رو مطالعه کنید می بینید که برای ساختن زندگی معیارهای زیادی هست که باید مد نظر قرار بدید ، زمانی که انتخاب شما نزدیک ترین حالت به چهارچوبهاتون باشه پشیمانی نخواهد بود. چه بسا اینکه یک رابطه زناشویی چالش های خودش رو. داره و شما لازمه برای حفظ یک رابطه مهارت های لازم رو داشته باشید. توصیه می کنیم از مشاوره ازدواج برای انتخاب همسر استفاده نمایید.

شما مثلا سایت ایرانی اسلامی هستین

سلام دختر 20ساله هستم حدودا چهارسالی میشه ک علاقه شدیدی به پسر همسایمون دارم ایشون 23سالشه قبلاً چند دفعه شماره بهم داد که در ارتباط باشیم ولی به خاطر اینکه همسایه بودیم و آبروی خانوادگیمون درمیون بود قبول نکردم ایشونم بعد چند وقت نامزد کردن خیلی داغون شدم واقعا دوستش داشتم به سختی تونستم کنار بیام ولی بعداز دوماه نامزدیشون بهم خورد دلیلشم نمی‌دونم. مدتی بود که کنار اومده بودم با قضیه و داشتم کلا فراموشش میکردم اما تو اینستاگرام پیجشو وسوسه شدم دنبال کردم اونم منو دنبال کرد حالا دوسه هفته ای میشه که بهم پیام میده تمامی پیام ها ازطرف اونه من خیلی سرد برخورد کردم باهاش هفته اول مرتبا پیام میداد اما الان در هفته شاید یکبار پیام بده به گفته خودش مادرش در جریان هست اون منو برای ازدواج پیشنهاد داده مادر منم در جریانه ولی مخالفه زیاد خوشش نمیاد میگه اختلاف طبقاتی داریم علاوه بر اینها فکر میکنم دختر بازی می‌کنه. ولی مطمئن نیستم و اینکه خب هر پسر یا دختر مجردی یه دورانی این کار رو انجام میده منم با جنس مخالف در حد تلفنی و چت صحبت کردم الان مشکل من اینه حس میکنم منو میخواد اذیت کنه یا از حسی ک دارم نسبت بهش خبر دار شده یا شایدم اونم منو دوست داشته باشه نمی‌دونم باید چیکار کنم درسته که باهاش حرف بزنم یا نه موندم تو دوراهی بین عقلم و دلم توروخدا جوابمو بدین ممنون میشم …

سلام رابطه با جنس مخالف در کشور ما معمولا بر اساس اداب و فرهنگ هر خانواده ای متفاوته ، اما معمولا زمانی که بحث ازدواج در میون باشه لازمه دو طرف راهی برای شناخت و ارتباط داشته باشن تا بتونن انتخاب مناسبی انجام بدن. زمانی که این ارتباط خیلی محدود بشه و یا بر عکس خیلی از حد بگذره برای هر کدام از طرفین میتونه مشکلاتی پیش بیاد. حالا که هم مادر شما و مادر ایشون در میان هستن می تونید بخوایید تا شرایطی فراهم بشه که شناخت بیشتری نسبت به ایشون پیدا کنید. خوب در هر صورت این شما هستید که در اینده قراره زیر یک سقف زندگی کنید اما بدون شناخت ممکنه انتخابی اشتباه داشته باشید. برای حل این مشکل نیز مشاوره قبل ازدواج تعریف شده تا طرفین بدون نگرانی از درگیر شدن با کمک مشاور بتونن انتخابی مناسب داشته باشند. مشاور بدون غرض ورزی به شما و ایشون کمک می کنن تا ببینید چقد برای شروع زندگی مشترک با هم سازگاری دارید. برای دریافت مشاوره می تونید خودتون تنهایی هم اقدام کنید و در صورت نیاز طرف مقابل هم وارد جلسه می شن

سلام من 4 ماهیه با یه اقایی دوستم ایشون خیلی حرف ازدواج و اینده میزنه ولی یه روز خوبه یه روز بدون دلیل سرد برخورد میکنه علتشم که میپرسم شاکی میشه میگه سرد نیس میگه دوسم داره ولی در طول روز هیچ تماسی نمیگیره وقتیم بهش میگم میگه وقت ندارم( پرستاره) سوالم اینه ازدواج با ادم دمدمی مزاجی مث ایشون درسته یا نه؟ خواهش میکنم جواب بدین

سلام هر زن و مردی برای رسیدن به ارامش تن به ازدواج میده، مسلما زمانی که شما احساس امنیت (از رابطه و یا هر نوع رفتاری از طرف مقابل) نداشته باشید ، به ارامش نخواهید رسید. اما با توجه به شرح حالی که دادید نمیشه گفت با همین توصیفات این آقا دمدمی مزاج هست. برای بررسی تفاهم در ازدواج حتما باید مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید. در واقع شخصیت ها در طی مشاوره شناخته میشن. چرا که در طی روز اتفاقات زیادی میتونه خلق ادم رو تغییر بده اما شخصیت ان بخش از وجود انسان هست که سال ها طول کشیده تا شکل بگیره و به راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار نمیگیره. در مشاوره ازدواج یکی از مهمترین وظایف مشاور کمک به زوجین برای شناخت شخصیت طرف مقابل و سنجش آمادگی آن ها برای پذیرش نقص ها و نقاط مثبت یکدیگر است.

سلام یه سوال داشتم از خدمتتون ممنون میشم اگه مقدور بود راهنماییم کنید
من یه دختر ۲۱ سالم و بیشتر از یک ساله به پسری علاقه مند شدم ، ایشون این قضیه رو نمیدونن
الان داره بحث خواستگارایی با موقعیت خیلی خوب مطرح میشه ولی من همرو به دلیل اون آقا رد میکنم و به خانواده گفتم تا ۵ سال آینده در مورد هیچ خواستگاری با من صحبت نکنن تا وضعیت اون آقا مشخص بشه (یه جورایی منتظرم یا ایشون پا پیش بذارن یا ازدواج کنن که من فراموششون کنم ) به نظر شما دیدگاه من درسته و دراینده از این که موردای خوبو رد کردم پشیمون نمیشم ؟؟؟
این موضوعو بهشون ک نمیتونم بگم و تو یه بلاتکلیفی گیر کردم ، یه مشاور پیشنهاد دادن از دوستاشون نظر ایشونو در مورد خودم بپرسم به نظر شما این میتونه کار درستی باشه ؟؟؟

سلام علاقه شما به ایشون به حدی است که حتی نوعی تعهد براتون ایجاد کرده. چنین علاقه یک طرفه ای بدون هیچ دریافت محبتی سوال برانگیزه و میشه گفت شما از ایشون در ذهن خودتان شخصیت و فردی ساخته اید که ممکنه پس از ارتباط با شما تفاوت زیادی با باورهای امروزتان داشته باشه. صبر کردن برای چیزی نامعلوم از نظر هیچ کس معقولانه نیست. از طرفی به دلیل مسائل فرهنگی شایسته نمیدونید که در شروع پیش قدم شوید، اما همیشه برای شروع رابطه نیاز نیست احساسات بیان بشن، در طی مکالمات روزمره هم میشه به نظر طرف مقابل پی برد و این نیاز به مهارت های ارتباطی شما داره. توصیه می کنیم حداقل یه جلسه مشاوره ازدواج دریافت کنید تا شرایط و شناخت شما از خودتون و ایشون بررسی بشه تا بتونیم نظر دقیق تری ارائه بدیم.

بامردی در شرف ازدواج هستم.به من روابط آزاد با زنان دیگررامیخواهد.درجواب اعتراضم میگوید:توراباهیچ کس عوض نمیکنم.

سلام هر فردی دارای تعارضات و نقص هایی است. زن و مرد با پوشش دادن نقص های همدیگه میتونن در کنار هم زندگی مشترک موفقی داشته باشند. اما برای انکه انتخاب مناسبی داشته باشید لازمه قبل از ازدواج توسط یه مشاور ازدواج مورد ارزیابی قرار بگیرید. از طرفی گاه این نقص ها به مشکلات و انحرافاتی شباهت دارند که در این صورت فرد قبل از ازدواج باید آن ها را حل و فصل کند. چرا که در ازدواج با شکل گیری نقش های جدید و مسئولیت های بیشتر نیاز به سلامت روان بیشتر از پیش می شود.برای دریافت مشاوره ازدواج با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سلام من با یه اقایی ۳ ساله رابطه دارم و از فامیل هستن خیلی دوسش دارم و کاملا اشنا هستم به اخلاقیات و شرایط زندگیشون منتها تنها اختلاف کی دارم اینه که ایشون سمت جنوب کار دارن و هیچ جوره نمیتونه بیاد سمت تهران برای ادامه زندگی واقعا خیلی تصمیم سختیه همش احساس میکنم نمیتونم برم اونجا زندگی کنم و نمیتونم تصمیم بگیرم میشه راهنمایی بفرمایین

سلام ازدواج به خودی خود باعث تغییر شرایطی برای هر دو طرف می شود که زوج ها را با چالش های مختلفی رو به رو می کند. در کنار اون تغییر مکان زندگی می تواند به دشواری این موضوع بیافزاید. بنابراین توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری راهی برای پی بردن به مصائب این جابه جایی پیدا کنید. مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیمی منطقی بگیرید.

سلام دختر ۲۶ ساله هستم مدت دو سال و دو ماه با آقایی هستم متاسفانه یه بار خیانت دیدم از ایشون بخشیدم واقا کاملا آدم شیطونی هست و دوستایی داره که هوس باز هستن و دنبال عشق و حال و خوشی ، آقا پنهان کاریم زیاد داره .مچشو میگیرم میگه مریض هستی و بد بین . متاسفانه نمیدونم چی کار کنم .دروغ میگه میگم چرا راستشو نمیگی میگه دعوا راه میندازی خودم میرم اینستا عکسشو میبینم با یکی دیگه میگه این قدر بیکاری تو پیچ این و اون میگردی عکس منو پیدا کنی . میگه من میخوام ازدواج کنم باهات افکار منفیتو بریز دور یا درست شو برو پیش مشاور یه روز خوبی یه روز بدی تو دو شخصیتی هستی ، میگم تو خوب باش دروغ نگو من کاریت ندارم . گوشیشو از خودش جدا نمیکنه تا دستشوییم میبره . اصن دلش میخواد هر کاری کنه ولی من هیچی نگم . به من میگه روانی هستی مشکل داری

سلام با توجه به مسائلی که بیان کردید اعتمادی که باید از جانب ایشون به شما داده نشده و این باعث میشه آرامشی که در یک رابطه لازم هست رو شما نداشته باشید . مسلما چنین ازدواجی هم نمیتونه مساله رو حل کنه چرا که در نداشتن آرامش به مراتب بیشتر به شما و رابطه آسیب خواهد زد. بهتره برای بررسی کامل موضوع مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید. با شماره های درج شده تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

روابط جنسی و سکس نیاز اصلی هر انسانی است که با مدل‌ و پوزیشن های جنسی مختلفی صورت می‌گیرد. هر فرد با شناخت پوزیشن‌های متفاوت می‌تواند حالت مناسب برای لذت خود و شریک جنسی‌ خویش را پیدا و به یک رابطه خوب دست پیدا کند. بسیاری از زوج‌ها از یک مدل پوزیشن استفاده می‌کنند و از مدل‌های دیگر اطلاعات کافی ندارند و حاضر نیستند تغییری در آن ایجاد کنند. بعضی از افراد نیز در روابط خود از پوزیشن‌های مختلفی استفاده می‌کنند که می‌تواند معایبی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

در این حالت که بسیار مرسوم است زن به پشت می‌خوابد و پاهایش را باز می‌کند و مرد روی او دراز می‌کشد و دخول را انجام می‌دهد. در این حالت مرد باید آرام دخول را انجام دهد به طوری که از فشار زیاد خبری نباشد و زن بتواند تا حدودی فشار را کنترل کند. بهتر است دستانش را در طرفین بدن زن قرار دهد تا فشار وارد شده به بدن زن کاهش پیدا کند.

در این پوزیشن هر دو به پهلو دراز می‌کشند و دخول انجام می‌گیرد. در این پوزیشن، صورت باید روبروی یکدیگر قرار بگیرد.

در حالت متقاطع زن به پهلو دراز می‌کشد و مرد در بین پاهای او قرار می‌گیرد. زن باید یکی از پاهایش را روی مرد قرار دهد. این روش می‌تواند احساس بسیار خوبی را برای زنان ایجاد کند.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

در این پوزیشن زن به پشت دراز می‌کشد و پاهایش را دور گردن یا دور کمرمرد قفل می‌کند، در این حالت مرد می‌تواند به خوبی دخول را انجام دهد.

در حالت دخول از پشت زن زانوها و دست‌هایش را به موازات هم روی زمین قرار می‌دهد و مرد در پشت او ایستاده و آلت خود را وارد واژن می‌کند. در حالت دیگر زن می‌تواند روی زمین دراز بکشد و دخول انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  آموزش سکس کلیک کنید.

در این پوزیشن زن به روی زمین زانو می‌زند و بدن خود را به سمت جلو می‌کشد، مرد پشت او می‌نشیند و عمل دخول را انجام می‌دهد.

در این حالت مرد دراز می‌کشد و زن به روی آلت تناسلی او می‌نشیند؛ در این پوزیشن زن فشار وارد شده را تنظیم می‌کند و بالا و پایین می‌رود. (ممکن است در این پوزیشن زن به ارگاسم برسد). درحالت دیگر زن می‌تواند در این پوزیشن بعد از دخول روی مرد دراز بکشد.

این پوزیشن مانند پوزیشن پهلو به پهلو است اما در این حالت هردو پاهایشان را پشت یکدیگر قفل می‌کنند و با عقب و جلو کردن پاها رابطه جنسی را انجام می‌دهند. در این حالت باید فشار بسیار کم باشد در غیر این صورت دخول دردناک می‌شود.

در این پوزیشن در حالی که زن ایستاده و پاهایش را باز کرده مرد از پشت دخول را انجام می‌دهد و زن تا جایی که دستش را روی زمین قرار دهد خم می‌شود. اگرهردو قدرت بدنی و توانایی کافی داشتند مرد می‌تواند کمر زن را نگه دارد تا پاهایش را بالا نگه دارد.

در این پوزیشن مرد در جای خود می‌ایستد، زن دستانش را به دور گردن مرد می‌اندازد و پاهایش را به دور پاهای مرد قفل می‌کند. این حالت برای کسانی که می‌خواهند یک رابطه طولانی داشته باشند بسیار دشوار است و نیازمند تعادل بسیار بالایی است. این پوزیشن تنها در مواردی که می‌خواهید بعد از مدت‌ها تنوع ایجاد کنید مناسب است، در غیر این صورت توصیه نمی‌شود.

در این پوزیشن زن بر روی میز یا تخت می‌نشیند و مرد روبروی او ایستاده است. در این حالت زن می‌تواند پاهایش را دور کمر مرد قفل کند و یا با دست، پاهایش را بالا نگه دارد.

در این پوزیشن مرد باید به پشت روی زمین دراز بکشد و زانوهایش را از زمین جدا کند بعد از جدا کردن زانو باید ران‌ها را نیز بالا نگه دارد ( به صورتی که پل درست شود) و زن روی الت تناسلی او بنشیند. برای استفاده از این پوزیشن باید از قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشید و بهتر است برای مدت زیادی ادامه پیدا نکند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه‌های باردار شدن کلیک کنید.

 

انتخاب پوزیشن مناسب بستگی به خود فرد دارد و این که در کدام یک از آن‌ها بیشتر احساس راحتی می‌کند و لذت بیشتری برای فرد به وجود می‌آید اما باید نسبت به شرایط بدنی و محیط اطراف پوزیشن، مناسب انتخاب شود.

زنان دارای اضافه وزن: بهترین روش برای این اشخاص روش معمولی است که زن به پشت دراز بکشد. در این حالت می‌تواند از بالشت برای زیر باسن خود استفاده کند. 

مردانی با درد کمر: بهترین روش برای این زوج‌ها، پوزیشن نشسته است که زن روی مرد می‌نشیند و پاهایش را روی زمین قرار می‌دهد اما باید بدانید که در این پوزیشن درصد تحریک و لذت کم است.

جلوگیری از بارداری : در این حالت بهتر است از روش پهلو به پهلو استفاده شود اما با این تفاوت که پایش را روی شانه مرد قرار دهد و همان زاویه را حفظ کند.

باردار شدن: حالت مناسب برای باردار شدن پوزیشن معمولی است به طوری که پاهای زن به طور کامل باز شده باشد.

زنان باردار :  شیوه انجام رابطه جنسی در زمان بارداری بسیار مهم است زیرا در صورت فشار آوردن به رحم و شکم نه تنها به مادر بلکه به کودک نیز می‌تواند آسیب برساند. در این حالت زن باید به پشت دراز بکشد و مرد به صورت برعکس روی او قرار بگیرد اما با او تماس نداشته باشد و از این راه به آرامی دخول را انجام دهد. برای اطلاع بیشتر درباره رابطه جنسی حین بارداری کلیک کنید.

رابطه جنسی با مردان دارای آلت تناسلی کوچک و باریک : در این حالت می‌توان از پوزیشنی که زن می‌نشیند و مرد می‌ایستد استفاده کرد به طوری که زن روی یک صندلی بنشیند و باسنش را از آن خارج کند که مرد بتواند به راحتی با فشار، آلت تناسلی خود را وارد واژن زن کند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه عوارض رابطه جنسی زیاد کلیک کنید.

 

ممکن است رابطه جنسی با یک نوع پوزیشن بعد از مدت‌ها شما را خسته کند و دیگر علاقه‌ای به ادامه آن نداشته باشید و این موضوع می‌تواند برای شما و شریک جنسی‌تان خوشایند نباشد. با ایجاد تنوع در انجام رابطه جنسی می‌توانید به بهتر شدن و لذت بیشتر رابطه‌ خود کمک کنید.

تنوع دادن متداول و ممتد در پوزیشن های جنسی می‌تواند نارضایتی در شریک جنسی شما ایجاد کند و از حالتی که در آن لذت بیشتری دارید دور شوید. ممکن است بعضی از پوزیشن‌ها اصلا برای شما مناسب نباشد و موجب به وجود آوردن بعضی از مشکلات شود. حتما قبل از امتحان کردن یک نوع پوزیشن با شخص مقابلتان مشورت کنید که از رخ دادن بعضی مشکلات جلوگیری شود.

 

پوزیشن های جنسی تا حدودی می‌تواند باعث تعیین جنسیت فرزند شود. صفات جنسی مردانه خیلی زودتر از صفات جنسی زنانه از بین می‌روند. اگر شما از پوزیشنی استفاده کنید که با آن اسپرم، قبل از این که صفات جنسی مرد از بین برود به دهانه رحم برسد و خود را به تخمک برساند می‌تواند احتمال پسر شدن جنین بالا می‌رود و اگر از پوزیشنی استفاده شود که در آن اسپرم دیرتر به دهانه رحم وارد شود و به دیواره‌ها بچسبد احتمال دختر شدن جنین زیاد می‌شود.

برای آشنایی کامل درمورد اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

ممکن است درد واژن در زمان رابطه جنسی به دلیل پوزیشن نامناسب انتخاب شده باشد پس تغییر آن می‌تواند درد واژن را کاهش دهد.

انتخاب بهترین پوزیشن‌ بستگی به خود و شریک جنسی‌ شما دارد که با کدام یک لذت بیشتری می‌برید.

تغییر پوزیشن و امتحان کردن مدل‌های متفاوت ممکن است در به ارگاسم رسیدن بهتر نقش داشته باشد. استفاده از روش معمولی اما به طوری که زن روی مرد باشد می‌تواند کمک بسیاری کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوزیشن های جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از مثبت زندگی، رابطه جنسی یکی از پایه های اصلی در زندگی زناشویی است. برای داشتن زندگی زناشویی محکم تر باید یک رابطه جنسی لذتبخش و دلنشین با همسرتان داشته باشید.

نزدیکی زن و شوهر عملی است که ضمن تامین نیاز جنسی باعث آرامش روح و روان آنها می شود.
داشتن یک رابطه جنسی خوب و لذت بخش باعث می شود که زن و مرد همیشه در یک آرامش روحی قرار داشته و زندگی مشترک برایشان دلنشین شود.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفت وگوهای تحریک آمیز وشهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها است.

باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارندهمسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد.

البته از این جملات هم قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده کنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوستت دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچ کسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

هر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند.

تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند. البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند.

اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید. خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

زن و مرد باید از دستگاه تناسلی خود و همسرشان، اطلاعات کافی بدست بیاورند و نقاط تحریک یکدیگر را بشناسند تا نزدیکی کامل و لذت بخشی داشته باشند.

پس برای پیدا کردن نواحی تحریک کننده همسرتان وقت بگذارید از او بپرسید که حین رابطه جنسی چه چیزی را دوست دارد. شما و همسرتان، می توانید در رابطه جنسی هرگونه لذتی از هم ببرید.

زن و شوهر باید مرحله های صحیح رابطه جنسی را بیاموزند و به کار ببندند. زوج هرگز نباید تصور کنند با عمل فیزیکی سروکار دارند در این صورت هم خود را از لذت عمیق جسمی و روحی محروم کرده اند هم به حسن تفاهم بین خود لطمه زده اند.

متاسفانه نود و پنج درصد زوج ها بعد از رابطه جنسی به خواب می روند یا از یکدیگر فاصله می گیرند و هر یک به کاری مشغول می شوند.

همانگونه که قبل از رابطه جنسی زن و شوهر مقدماتی وجود دارد پایان آن هم وظایفی بر عهده زوج است. بیشتر زنان تصور می کنند مردان آنان را فقط برای کامجویی و لذت می خواهند برای اینکه این تصورات را در هم شکنید همسرتان را در آغوش بگیرد، ببوسید و از اقدامات و تلاش او تشکر کنید و گپ صمیمانه ای داشته باشید.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفت وگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند.

برای رابطه جنسی به مکان توجه بسیاری کنید

مکان هم آغوشی باید فضایی آرام و امن باشد. در اتاق در بسته یا محیطی که مطمئن هستید اشراف ندارد و از دیدها محفوظ است. فضای امن و آرام، زمینه کافی را برای نزدیکی زن و شوهر فراهم می کند.

در رابطه جنسی افراط و تفریط نداشته باشید

راز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست که هر روز با هم رابطه جنسی دارند. زن و شوهر باید در فواصل زمانیمنظم با هم رابطه جنسی داشته باشند و همان طور که زیاده روی در رابطه جنسی مضراتی به دنبال دارد عدمبرقراری رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به دنبال آمیزش های خیالی و فراتر از تصور نباشید

آنچه در فیلم های پورنو و هالیوودی می بینید را کنار بگذارید!

قبل از رابطه جنسی اگر درباره موضوعی نگران هستید آن را رفع کنید

اگر از مطلب خاصی ناراحت هستید یا به دلایلی از دست همسرتان دلخور هستید موضوع را با او در میان بگذاریدو نگرانی خود را رفع کنید.

این مسئله باعث می شود از لحاظ روحی و روانی به هم بریزید و نتوانید رابطه ای لذت بخش داشته باشید.

از رابطه جنسی سوء استفاده نکنید

زن دانا و آگاه هرگز رابطه جنسی را با دیگر مسائل زندگی مشترک در هم نمی آمیزد و برای تامین خواسته هایشهرگز از رابطه جنسی به عنوان اسلحه استفاده نمی کند.

به بهداشت بدن در رابطه جنسی توجه کنید

استفاده از عطر در تحریک جنسی زن و شوهر تاثیر بسزایی دارد و باعث افزایش لذت جنسی می شود. بهداشت رارعایت کنید و خودتان را برای رابطه جنسی مثل یک میهمانی بیارایید. مطمئن باشید این لذت بخش ترین مهمانیعمرتان است اگر درست و با آداب برگزارش کنید.

مشاوره تلفنی و خصوصی

آدرس مطب و برنامه هفتگی

مشاورۀ خانواده و ازدواج

استخدام پرستار

مرکز تخصصی مشاوره خانواد

چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

درمان اعتیاد

مطالب ویـژه

نوروفیدبک

نشانهای جسمی روانپزشکی

روان پریشیها

خواب

اختلالات خلقی

شناخت شخصیت افراد

اعتیاد

اختلالات اضطرابی

اختلالات جنسی

اختلالات رفتاری کودکان

مطالب و مقالات

دکتر سارا ناصرزاده

پژوهشگر و روان‌درمانگر جنسی

اين مقوله بحثي است بسيار حساسيت برانگيز. متخصصان امورمذهبي، سياسي، سلامت و اجتماعي هركدام از يك زاويه خاص به اين امر نگاه مي‌كنند. بنابراين نقطه نظرهای متفاوتي در این زمینه وجود دارد. در اين مقاله كوتاه سعی می‌کنم به شایع ترین سوالهای مخاطبان در این زمینه پاسخ بدهم.

وقتی صحبت اولین رابطه جنسی می‌شود، اولین مقوله ای که فکر اکثر افراد را مشغول می‌کند بکارت است. در حالی که پیش از هر چیز دیگر ابتدا باید به مساله رابطه جنسی کم خطر پرداخت، چون هم از نظر سلامتی اهمیت بیشتری دارد و هم اینکه صحبت کردن راجع به آن سخت‌تر است.

کاندوم

چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

مهمترین جنبه رابطه جنسیِ (سکس) کم خطر استفاده درست از کاندوم‌های مردانه یا زنانه است. برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که چنانچه از قرص‌ها یا روش‌های دیگر ضدبارداری استفاده کنند، دیگر نیازی به کاندوم نیست. با اینکه قرص‌های ضدحاملگی در پیشگیری از باردار شدن موثر هستند ولی از بیماری‌های مقاربتی از جمله ایدز پیشگیری نمی‌کنند. کاندوم نه تنها می تواند از حاملگی پیشگیری کند (اگر درست استفاده شود) بلکه یکی از موثرترین ابزارهایی است که می تواند جلوی انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز، سیفلیس، سوزاک، و تا حدی تبخال جنسی و زگیل‌های تناسلی را بگیرد.

برخی خانم‌ها یا آقايان خجالت می‌کشند مبحث کاندوم را پیش بکشند چون در درجه اول ممکن است تا بحال کاندوم ندیده باشند یا از آن استفاده نکرده باشند و در وهله دوم مطرح کردن آن را شایسته ندانند. این مساله براحتی قابل حل است: یک بسته کاندوم بخرید و در خلوت آن را باز کنید، روی میوه‌هایی مانند خیار یا موز تمرین کنید تا اساسا یاد بگیرید که از آن چگونه باید استفاده شود. مرحله بعد این است که بتوانید راجع به آن به راحتی حرف بزنید و خواسته خود را با اعتماد به نفس بگویید. برای این امر هیچ چیز بهتر از پیش بینی کردن بهانه‌های مختلف و تمرین جواب‌هایتان نیست. در اینجا چند مورد رایج را مطرح می کنم:

خود را برای این سوال‌ها آماده کنید

-ممکن است طرف مقابل بگوید “من با کاندوم اصولا راحت نیستم.” جواب شما می تواند این باشد که “شاید باید نوع یا اندازه دیگری را امتحان کنی.” در ضمن استفاده از کاندوم کمی تمرین و عادت کردن می خواهد. به مرور زمان آن قدر راحت می شود که طرف آن را جزئی از مراحل طبیعی رابطه جنسی می داند.

-یا بگوید: “کاندوم باعث می‌شود من از حس و حال رابطه جنسی بیرون بیایم.” پاسخ شما می تواند این باشد که “اگر از کاندوم استفاده نکنیم، من هم از این حس و حال بیرون می‌آیم.”

-گاهی طرف مقابل می گوید “اگر واقعا همدیگر را دوست داشته باشیم باید به همدیگر اطمینان داشته باشیم.” یکی از پاسخ‌های خوب این است که “اتفاقا چون همدیگر را خیلی دوست داریم می‌خواهیم مراقب همدیگر باشیم تا دچار مشکل یا بیماری نشویم.”

-اگر از شما بپرسد “مگر نگران هستی که از من بیماری بگیری؟ من اطمینان می‌دهم که هیچ بیماری ای ندارم.” پاسخ ممكن این است که “من به تو اطمینان دارم ولی خیلی وقت‌ها آدم‌ها بیماری دارند ولی خودشان هم خبر ندارند. بنابراین بهتر است ریسک نکنیم.”

-گاهی طرف مقابل ممکن است بگوید “با کاندوم من لذت نمی‌برم”. پاسخ‌تان می تواند این باشد که “من هم بدون کاندوم احساس امنیت خاطر ندارم”.

-و درنهایت ممکن است بگوید “من اصلا بلد نیستم از کاندوم استفاده کنم” می‌توانید جواب دهید که “جای نگرانی نیست. می توانیم با هم تمرین کنیم.”

مثال حاملگي‌هايي كه يك نفر و يا هر دو طرف، نمي‌خواستند كم نيست. زوج‌هاي تازه‌اي كه با بيماري‌هاي مقاربتي هم مراجعه ميكنند كم نيستند. بنابراين واقعا استفاده از كاندوم نشانه احترام و اعتماد است نه بی‌احترامی و بی‌اعتمادی.

چه زمانی و با چه کسی؟

مساله دوم، گرفتن تصمیم درست در مورد اولین رابطه جنسی است. این تصمیم دو بعد اساسی دارد: یکی زمان اولین رابطه جنسی است و دیگری شخصی که می‌خواهید این رابطه را با او تجربه کنید. سن فرد برای برقراری اولین رابطه جنسی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد: از جمله مرد یا زن بودن، سن ازدواج، فرهنگ جامعه، ارزش‌های فردی و خانوادگی، اعتقادات مذهبي، فشار دوستان هم سن و سال و در نهایت انتخاب شخصی تان.

نکته مهم در برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج یا پیش از رسیدن به سن قانونی این است که از خودتان کاملا مراقبت کنید تا دچار بیماری‌های مقاربتی نشوید، به طرف مقابل‌تان آسیب روحی یا جسمی نزنید، به طور ناخواسته حامله نشوید (یا در مورد آقایان، طرف مقابل را به طور ناخواسته باردار نکنید) و درنهایت مسوولیت عواقب آن را بپذیرید. به عنوان مثال در جامعه‌ای که بکارت هنوز جنبه ارزشی دارد، داشتن رابطه پیش از ازدواج ممکن است عواقب ناخوشایندی مثل احساس گناه، احساس سرخوردگي و يا پس از ازدواج تحقير از طرف همسر، مسائل عرفي و قانوني داشته باشد.

گذشته از سن رابطه جنسی، اینکه با چه کسی و در چه موقعیتی اولین تجربه جنسی خود را برقرار می‌کنید در احساسی که بعدها نسبت به آن خواهید داشت، خیلی تاثیر دارد. به عنوان مثال اینکه آیا رابطه از نوع عاشقانه بوده یا خیر، با میل وارد رابطه شدید یا احساس کردید که مجبور شدید این رابطه را داشته باشید، اینکه از نظر روحی و جسمانی برای این رابطه آمادگی‌های لازم را داشتید یا خیر، اینکه رابطه موقت و گذرا بوده یا ادامه دار، اینکه ارتباط جنسی جزء کوچکی از رابطه بوده یا محور اصلی رابطه بوده و مسائلی از این قبیل. دقت داشته باشید که هیچ کدام از این موارد به خودی خود خوب و بد و تعیین کننده نیستند ولی کم پیش می آید که افراد از روابط اوليه جنسی خاطره خیلی خوش یا منطبق با انتظاراتشان داشته باشند، بخصوص خانم‌ها.

اولین رابطه جنسی در شب عروسی

حال فرض کنید که طرفین یک زوج تصمیم می‌گیرند که اولین رابطه جنسی خود را موکول به شب عروسی کنند. هر چند این امر از نظر فرهنگی ممکن است خیلی مقبول به نظر بیاید ولی تصور کنید چه فشار روانی زیادی روی عروس و داماد وجود دارد که بعد از یک روز به این طولانی و بعضا بعد از مصرف مشروبات الکلی رابطه جنسی برقرار کنند. در برخي نقاط هنوز خانواده داماد حتی بيرون در منتظر هستند تا پارچه به خون آغشته را دريافت كنند (مي‌دانيد كه دخول لزوما با خونريزي همراه نيست). چه بسا داماد اصلا نتواند نعوظ کامل داشته باشد و یا به دلیل هیجانات شدید دچار انزال زودرس شود.

از طرف دیگر ممکن است عروس آمادگی‌های روانی و جسمانی لازم را برای برقراری این رابطه نداشته باشد و یا تجربه اول همراه با درد یا انقباضات شدید باشد به نحوی که حتی دخول اولیه ممکن نباشد. همین سناریو ممکن است ادامه پیدا کند و برخی زوج‌ها مدت‌ها بعد از ازدواج نتوانند دخول واژینال داشته باشند. اين مشكلات بخصوص در جوامعي كه آموزش‌هاي جنسي صحيح وجود نداري بسيار شايع است از جمله ايران، افغانستان، هند و تركيه.

آمادگی جسمی و روانی

نکته اساسی در تمام این شرایط عجله نکردن و فرصت دادن به طرف مقابل است تا برای برقراری این رابطه، آمادگی جسمانی و روانی لازم را پیدا کند. از جمله مواردی که تجربه اول و یا هر تجربه جنسی را بهتر می‌‌کند انجام پیش‌نوازی یا foreplay باکیفیت و به مدت کافیست. سعي كنيد اول بدن هم را بشناسيد. بعضي از زوج‌ها حتی با هم ملاقات فردي نداشته‌اند بنابراين مي‌توان تصور كرد كه بودن بدون لباس در حضور هم چقدر سخت خواهد بود. توضیح راجع به پیش‌نوازی خارج از حوصله این مقاله کوتاه است اما به طور مختصر بوسه، نوازش و ماساژ کل بدن طرف مقابل می‌تواند به طرز قابل توجهی کیفیت رابطه جنسی را که پس از آن اتفاق می‌افتد بهتر کند. هم براي آقا و هم براي خانم. علاوه بر آن، استفاده از ژل‌های لغزنده‌کننده در هر شرایطی می توانند مفید باشند حتی اگر بدن خانم مقدار کافی ترشحات لغزنده‌کننده تولید کرده باشد. بیشتر کاندوم‌ها نیز آغشته به این مواد هستند که به همین دلیل استفاده از آنها برای خانم‌ها در ابتدا بخصوص ممکن است خوشایندتر از تماس مستقیم پوستی-مخاطی باشد.

به طور خلاصه، زمان و شرایط تجربه اول جنسی در شکل دادن نگرش کلی فرد نسبت به روابط جنسی در آینده اهمیت بسیاری دارد و از این رو مهم است که در زمانبندی و انتخاب اولین شریک جنسی دقت کافی به خرج داده و همزمان با مراقبت‌های لازم (مانند استفاده حتمی از کاندوم) به تاثیرات درازمدت آن نیز بیندیشید.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

مطالب پر بازدید

داشتن رابطه جنسی و برطرف شدن نیاز های جنسی زن و مرد از جمله مهم ترین علل ازدواج و همچنین پایبند بودن زن و مرد به زندگی زناشویی است. تحقیقات نشان می دهند که امروزه علت اکثر طلاق ها بین زوجین، نداشتن رابطه جنسی لذت بخش و کامل است که پیامد های بسیار مخربی را در پی خواهد داشت. در ادامه نحوه افزایش میل جنسی و برقراری یک رابطه جنسی لذت بخش و کامل را به شما آموزش خواهیم داد.

زن و شوهر قبل از رابطه جنسی باید گفتگوهای تحریک آمیز جنسی داشته باشند. گفتگو های تحریک آمیز و شهوت انگیز قبل از رابطه جنسی برای زن و شوهر لذت بخش و عاملی برای تحریک ذهنی و آمادگی آنها می باشد. زن و شوهر باید خواسته ها و سوالات جنسی خود را مطرح کنند از قبیل اینکه از چه کارهایی لذت می برند و دوست دارند همسرشان هنگام نزدیکی به کدام قسمت از بدنشان توجه بیشتری داشته باشد. البته از این جملات قبل از رابطه جنسی می توانند استفاده كنند تا لذت در رابطه جنسی خود را دو چندان کنند: «دوست دارم»، «بزرگترین شانس زندگی من، آشنایی و ازدواج با توست»، «در این دنیا هیچكسی برای من مثل تو نیست»، «تو خیلی خیلی برای من عزیزی» و …
چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

بدانید که او خود به ‌خود نمی‌داند که چطور باید به شما لذت بدهد
این روزها کمتر مردی هست که راه و رسم عشق‌بازی با همسرش را بلد نباشد اما همیشه هم اینطور نیست. مشکل اینجاست که کارهایی که قبلاً برایتان لذت بخش بودند ممکن است الان دیگر تاثیر نداشته باشند. دلیل آن می‌تواند بچه‌دار شدن یا بالاتر رفتن سنتان باشد. اگر خودتان به او نگویید که چه می‌خواهید ، او از کجا باید بفهمد؟

معاشقه را می توان کلیدی طلایی برای بازکردن یک در بزرگ دانست. قطعا زن ها از وحیه لطیف تری نسبت به مردان برخوردار هستند و همچنین مردان نیز حرص و ولع بیشتری را برای شروع رابطه نسبت به زن ها دارند. یک معاشقه مناسب و طولانی می تواند هر دو یه آنها را برای یک رابطه کامل آماده کند.

هر چه زن و شوهر قبل از نزدیکی بیشتر وقت صرف معاشقه کنند، رابطه جنسی شان لذت بخش تر خواهند بود. استفاده از لمس کردن و نوازش کردن باعث می شود در رابطه جنسی راحت تر عمل کنند. تمام بدن زنان را در معاشقه و پیشنوازی مورد توجه قرار دهید، مطمئن باشید اگر همسرتان از لحاظ جنسی برانگیخته شود خود اقداماتی انجام می دهد و شما را برای رابطه جنسی دعوت می کند، البته زن و شوهر باید به همدیگر کمک کنند اگر از رفتاری لذت می برند همان موقع به همسرشان بگویند و از او بخواهند ادامه دهد یا به شدت آن بیفزاید خلاصه هنگام رابطه زناشویی بی تحرک و ساکت نباشند.

1-زن به پشت خوابیده و پاها را از هم باز می کند و بعد از فرو کردن آلت مرد در آلت تناسلی خودش به آرامی پاهایش را باز کرده و رانها را بهم نزدیک می کند بطوریکه مرد کاملآ بین پاهای زن قرار می گیرد.در این حالت فشار رانها باعث تحریک لب های بزرگ آلت زن و کلیتوریس میشود.این نوع عمل جنسی برای ماه های اول حاملگی مناسب است ولی برای مردانیکه آلت تناسلی دراز دارند مناسب نیست.

2-متداولترین نوع انجام عمل جنسی كه حدود ۸۰٪ نزدیكی ها به این روش انجام می شود به این ترتیب است كه زن به پشت میخوابد و رانهایش را از هم بازو زانوهایش را كمی خم میكندو مرد میان دو پای او قرار گرفته و پس از فرو كردن آلت تناسلیش روی زن می خوابد در حالیكه نقطه اتكا پایین تنه او روی زانوهایش است. در این نوع عمل جنسی دخول تقریبآ كامل است ولی دهانه زهدان و كلیتوریس (برجستگی نوك بالای آلت تناسلی زنان كه حساسترین نقطه زن برای تحریك شدن هستند) كم تحریك می شود. این روش برای شب زفاف مناسب است ولی برای زنان حامله مخصوصآ از نیمه دوم حاملگی بعلت اینكه وزن بدن مرد بر شكم زن وارد می شود مناسب نیست.

3-در این روش زن به پشت می خوابد و پاها را روی شكم و سینه اش خم كرده و یا بر شانه های مرد می گذارد یا دور كمر او حلقه می زند. در این حالت آلت تناسلی زن (مهبل)۳ الی ۴ سانتیمتر كوتاه تر میشودو در نتیجه عمل دخول آلت مرد در فرج زن بطور كامل انجام می شود. همچنین كلیتوریس در مسیر آلت تناسلی مردقرار گرفته و با تماس آلت تحریك می شود.

در این روش بعلت دخول كامل زن و مرد هر دو ارضا می شوندو از طرفی برای حامله كردن زن امكان بیشتری وجود دارد.مردانی كه مایع لذتبخششان سریع میریزد می توانند هنگام انجام عمل جنسی با زن با این روش در هر رفت و برگشت آلت تناسلی خود را كاملآ از آلت تناسلی زن خارج كرده و دوباره فرو كنندو با كم كردن حركات مایع لذت بخش شان را دیرتر درون فرج زن بریزند تا بیشترین لذت جنسی را در وجودشان احساس کنند.

4-زن روی لبه تختخواب نشسته و پاهایش را از هم باز و آویزان نموده و روی آرنجهای خود تكیه می كند.مرد بین پاهای او می ایستد و آلت تناسلیش را درون آلت تناسلی زن فرو می كند.برای انجام این نوع عمل جنسی باید چند بالش زیر باسن زن گذاشت تا آلت تناسلی مرد وزن در یك سطح و رو بروی هم قرار گیرد. در این نوع عمل جنسی كلیتوریس (برجستگی نوک بالای آلت تناسلی دختران) بخوبی تحریك می شود. همچنین این روش مناسبترین روش برای شب زفاف و پاره كردن پرده دختران است و برای مردان چاق هم نزدیكی را آسان می كند.

5-مرد به پشت میخوابد و پاها را به هم چسبانیده و دراز می کند. زن پاهایش را در طرفین پاهای مرد قرار می دهد و روی او می نشیند و یا زانو زده و کمی به جلو خم می شود و بدستهای خود تکیه می دهد و آلت تناسلی مرد را در فرج خود فرو می کند.در اینحالت فعالیت و حرکات رفت و آمد با زن است و با تکانهای پی در پی که بخود میدهد موجب ریخته شدن مایع لذت بخش مرد و ترشح شدن مایع لذتبخش خود میشود. در این روش دخول بطور کامل انجام می شود و چون فعالیت با زن است اوج لذت جنسی زن زودتر فرا می رسد.این روش برای جلوگیری از حاملگی مناسب است. چون بیشتر مایع لذتبخش مرد بعد از ریخته شدن به پایین برمی گردد.همچنین برای مردان خسته و یا کسانی که آلت تناسلی شان کاملآ راست نمی شود روش خوبی است.

6-مرد به پشت می خوابد و زن روی او می نشیند و یا زانو زده و به جلو خم میشوداما این بار پشت زن بطرف مرد است.در این حالت زن آلت تناسلی مرد را بدرون مهبل خود فرو می کند و مانند حالت قبل خود را حرکت می دهدتا اوج لذت جنسی فرا برسد. این روش برای مردان چاق و زنان حامله مناسب است.

علاوه بر این روش ها روش های متعدد دیگری نیز وجود دارد که می توانند در صورت تمایل زن و مرد به بهبود روابط بین زوجین کمک کنند. اما نکته ضروری در این بین وجود رضایت هر دو طرف برای برقراری رابطه به این روش است. به یاد داشته باشید که یک رابطه جنسی کامل کمک شایانی به تقویت قوای جنسی روابط عاطفی می کند.

 

در این باره بیشتر بخوانید: بررسی فواید و مضرات داشتن رابطه جنسی در تمام روز های ماه

 

هرگونه کپی برداری با ذکر نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط

مطلب درستی بود . و ممنون ک زوج هارو آگاه میکنید فقط مثلا رابطه دوبار در هفته یا چند بار در هفته طبیعیه?

خوب بود مخصوصا به درد متاهل میخوره تنوع رابطه زناشویی

سلام میشه در مورد تعداد رابطه جنسی هم صحبت کنید من مقاله های رابطه جنسی فیلیا رو میخونم چیزی توش نگفته شما هم اینجا چیزی نزدید اگه میشه بگید چند بار رابطه جنسی توی ماه طبیعی هست و باید باشه ی حداقل و حداکثری براش وجود نداره یعنی؟

سلام بله مطلبی در این باره در سایت قرار می دهیم

مطلب خوبی بود ممنون

سلام خواهش میکنم

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

رابطه جنسی و حفظ یک رابطه سالم زناشویی وابسته به رعایت نکات مهم بهداشتی و به طبع آن حفظ سلامتی زوجین است. گاهی قبل و یا در حین رابطه جنسی اشتباهی موجب عوارض و بیماری های خطرناک می شوند. حتی زنان زرنگ هم می توانند اشتباهات جنسی را مرتکب شوند.

و آن خطاهای پیش بینی نشده ممکن است تبدیل به یک تجربه بد شود.برخی اقدامات ضروری را زوجین باید رعایت کنند که باعث تداوم زندگیشان خواهد شد.

1- مصرف آنتی هیستامین:

آنتی هیستامین با خشک کردن غشای مخاطی، برای رفع گرفتگی بینی مفید است … و انجام این کار می تواند بخش های دیگر بدن شما را نیز خشک کند، به خصوص واژن که برای رابطه جنسی بسیار بد خواهد بود.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

2. خوردن غذاهای تند:

این غذاها می تواند روی بو و مزه واژن تاثیر بگذارد.” غذاهای خیلی تند مانند هالوپینو می توانند باعث گاز روده، باد کردگی شوند که متوقف نخواهند شد. بدتر از این، باقی مانده شان روی دستان و در دهان شماست.

3. استفاده از مسواک برقی:

عجیب به نظر می رسد اما استفاده از یک مسواک برقی و دهانشویه مبتنی بر الکل ممکن است شما را بیشتر مستعد STDs (عفونت ها و بیماری های دستگاه تناسلی) کند. شبیه به مخاطی حساس واژن، چرخش این مسواک می تواند پارگی های کوچک در لثه ها ایجاد کند و دهانشویه های مبتنی بر الکل ممکن است که مخاط شما را خشک کنند و باعث بروز زخم و ابتلا به STD شود.

5. اصلاح کردن:

اگر شما زنی هستید که ترجیح می دهد موهای بدنش را اصلاح کند، بهتر است شب قبل از رابطه پوست خود را اصلاح کنید تا امکان التیام را به پوستتان بدهید. اصلاح کردن باعث لایه برداری لایه رویی پوست می شود و این لایه را حساس و تحریک می کند.

این می تواند فولیکول های مو را تحریک کند و باعث خارش و جوش و ایجاد بریدگی هایی شود که در این صورت پوستتان را باز می کند و مستعد گرفتن عفونت هایی می کند، مانند تب خال تناسلی و HPV.

همچنین یکی از دلایل اصلی خارش پوست شما خواهد بود. از یک تیغ چند لبه برای اصلاح دقیق تر استفاده کنید و یک لایه نازکی از کرم 1 % هیدروکورتیزون را برای کاهش التهاب روی پوستتان اعمال کنید.

* نکته :

مورد اصلاح موهای زائد برای ایجاد جذابت و رضایت در رابطه زناشویی تنها مختص زنان نیست و مردان نیز باید این مسئله ی بهداشتی را رعایت کنند . به طور کلی بسیاری از موارد توصیه شده که زنان مخاطب آن هستند در برخی موارد مثل همین مورد رفع موهای زائد نکاتی است که مردان نیز باید حتما رعایت کنند و لازم نیست که به صورت جداگانه به آنها توصیه شود.

6.مصرف غذاهایی به عنوان محرک جنسی:

خوراکی هایی مانند سس شکلات پیش از رابطه عالی است، اما عفونت قارچی پس از رابطه چطور؟ استفاده از هر چیزی با شکر به عنوان یک روان کننده (چه عمدی یا نه) می تواند باعث عفونت قارچی شود، چون مخمر با وجود شکر، رشد می کند.

7. ادرار:

شما احتمالاً می دانید که بعد از رابطه جنسی باید ادرار کنید تا از عفونت جلوگیری کنید – زیرا بیشتر باکتری هایی که باعث عفونت می شوند، خارج خواهندشد. پس این کار بسیار مهمی است که باید انجام دهید.

8. سیگار کشیدن:

به غیر از اثرات منفی سیگار کشیدن روی قلب، مشخص شده که بر عملکرد جنسی مردم تاثیر می گذارد. می تواند تحریک جنسی را کاهش دهد چون میزان تستوسترون (هورمون جنسی) را کاهش می دهد و در نتیجه به مردم توصیه می شود که قبل از رابطه سیگار نکشید.

این امر برای استفاده از الکل نیز صادق است. سیگار کشیدن تقریباً هر سیستم یا اندام بدن را از جمله عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

افراد باید درک کنند که نغوظ درست در مردان دارای قلب سالم، رگ های خونی و جریان خون خوب است. بنابراین هر چیزی که جریان خون را تحت تاثیر قرار دهد، قطعاً بر نغوظ تاثیر خواهد گذاشت. نیکوتین، مایع روغنی سمی است که عامل اصلی فعال دخانیات است، می تواند شریان ها را مسدود کرده و جریان خون را به اندام های جنسی محدود کند که بر عملکرد تاثیر می گذارد.

سیگار کشیدن می تواند تعداد اسپرم انسان را کاهش دهد؛ علت آسیب ژنتیکی اسپرم است و توانایی اسپرم برای بارور کردن را کاهش می دهد. و در زنان هم چنین ممکن است باعث سرد مجازی و کاهش رابطه جنسی شود.

9. خوردن بیش از حد و یا مصرف نوشیدنی های انرژی زا:

بدون شک، رابطه جنسی فعالیتی است که بسیار درگیر و خسته کننده است و به همین دلیل برای برخی مردم عادی نیست که قبل از رابطه غذا بخورند، به خصوص مردان که همگی باید برای این عمل آماده شوند اما چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است یافته ها نشان داده اند که خوردن تنقلات، آجیل یا غذای سبک قبل از انجام این کار برای جلوگیری از احساس خواب آلودگی، بهتر است.

مردم باید از غذاهای سنگین، چرب و فیبر بالا اجتناب کنند، تا از ناامید شدن همسرشان با عملکرد ضعیفشان اجتناب کنند.

هم چنین مصرف نوشیدنی های انرژی زا توصیه نمی شود. مردم این کار را انجام می دهند تا انرژی را “تحویل دهند” اما متخصصان گفته اند که تاثیرش ممکن است زیاد نباشد و بعد از زمان کمی (کوتاه) فرد را خسته و ضعیف رها کند.

10. خودارضایی:

این یکی از تاکتیک برخی افراد است که معمولاً ساعت ها قبل از آمیزش انجام می شود تا رابطه جنسی برایشان طولانی شود و اغلب توسط مردانی که انزال زودرس دارند یا زنانی که خواهان رابطه جنسی طولانی مدت هستند, انجام می شود.

آن ها بر این باورند که انزال (مردان) یا ارگاسم (زنان) قبل از داشتن روابط جنسی، لذت جنسی بعدی را به تاخیر می اندازد, اما یافته ها نشان داده اند که این کار می تواند تقریباً غیرممکن شود . خودارضایی می تواند اعتیادآور باشد و پس از درگیر شدن در آن برای مدت طولانی, چنین افرادی تمایل به از دست دادن علاقه به رابطه جنسی واقعی با همسرشان دارند.

1. صبحانه:

بیکن و گوشت های چرب در صبحانه می تواند مشکل آفرین باشد، و با مشکلات قلبی در ارتباط باشد.در عوض بهتر است که تخم مرغ نیمرو، یا سفیده اش را بخورید.

2. اسپرسو:

نوشابه های انرژی زا قوی می توانند باعث بروز مشکلات معده مانند اسهال شود.در عوض، چای بنوشید. کافئینش کمتر از قهوه است.

3. استیک:

یک تکه گوشت 8 اونسی می تواند باعث ایجاد گاز به ویژه بوی بد شود. گاز همراه با گوشت قرمز به دلیل مواد شیمیایی است که در روده بزرگ تولید می شود.به این دلیل است که وقتی پروتئین را زیاد بخورید، برای تخمیر به طور مستقیم به کولون می رود، در صورتی که بعضی از محصولات جانبی به طور جدی تهاجمی ایجاد می شود.

در عوض ماهی یا مرغ بخورید آنها به طور معمول کمتر متراکم هستند و هضمشان هم راحت تر است.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

4.کلم بروکلی / گل کلم :

از اینها اجتناب کنید که باعث ایجاد گاز معده خواهند شد. در عوض خوردن سبزیجات کاهو, خیار, گوجه فرنگی, فلفل دلمه ای, قارچ همه آن ها کمی ایمن تر هستند.

5. سالاد کلم:

در حالی که خوردن کلم حس خوبی به شمامی دهد، اما وقتی به دستگاه گوارش می رسد, ماده تشکیل دهنده اش یک خبر بد را می دهد, تخمیر باعث فراوان شدن گاز می شود. پوشاندنش با سس مایونز تنها باعث بدتر شدن اوضاع می شود و باعث می شود که حتی بیشتر تحریک شوید.در عوض کاهو سبز با سرکه و روغن گیاهی بخورید.

6. سیب زمینی سرخ شده:

هضم سیب زمینی ها نسبتاً آسان است – روغنی که در آن سرخ می شوند می توانند شما را دچار مشکل کنند. به این دلیل که زمان زیادی می برد تا چربی از معده خالی شود و باعث می شود که شما برای مدتی بعد از خوردن غذا احساس سیری و ناراحتی بکنید که برای زمانی هایی که رابطه دارید اصلا ایده آل نیست.در عوض سیب زمینی پخته شده بخورید.

7. آدامس:

بله، شما می خواهید تنفس خود را با طراوت نگه دارید. اما به طور خاص، آدامس های بدون شکر اغلب مملو از سوربیتول است، قند خون ناشی از الکل است که بدن شما جذب می کند.به جای آن دندان هایتان را مسواک بزنید و یا دهانشوییه غرغره کنید.

این اشتباه قبل از رابطه جنسی موجب بیماری زنان می شود 

ادرار قبل از رابطه جنسی یکی از باورهای غلطی است که عفونت های زنانه را در شما افزایش می دهد. در حالی که افراد زیادی توصیه می کنند قبل و بعد از رابطه ی جنسی ادرار کنید اما این کار، نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه ممکن است احتمال پیشرفت عفونت ها را در شما افزایش دهد اما ادرار کردن بعد از آمیزش بسیار مهم است.

در حین آمیزش باکتری های واژینال ممکن است به مجرای ادرار راه یابند. اگر پس از رابطه جنسی ادرارتان را نگه دارید ، حجم ادرار افزوده شده و با فشار بیشتری خارج می شود که این خروج پر فشار سبب دفع باکتری های مضر از بدن می گردد.

اگر حجم ادرار برای دفع باکتری کم باشد این باکتری ها در بدن عفونت تولید می کند. ادرار قبل از رابطه جنسی منجر به عفونت های ادراری پس از مقاربت (عفونت ماه عسل ) می شود. بعد از رابطه جنسی جریان شدید ادرار ضروری است زیرا این باکتری خیلی سخت از جای خود بیرون رانده می شود.

این باکتری ها مانند قلاب به قشر داخلی مجاری ادرار می چسبند و در صورتی که به بیرون دفع نشوند، به داخل مثانه راه می یابند و رشد کرده و به عفونت اداری تبدیل می شوند. مجرای ادرار آقایان تنها 50 میلی متر طول برای رشد و انتقالات باکتری ها دارد اما پرورش عفونت ادرار بعد از مقاربت در برخی خانم ها بالا است زیرا دهانه ی مهبل آنان نزدیک مثانه قرار گرفته است.

جلوگیری از عفونت های ادراری

علائم عفونت در خانم ها ظرف 24 ساعت بروز می کند. قبل از رابطه جنسی شستشوی باکتری ها از داخل بدن، برای کاهش احتمال سرایت به عفونت ادراری مفید به نظر می رسد اما مهبل زنان مخاطی دارد که برای ترشحات لزج و چرب مناسب است و دارای باکتری های سالم و مفیدمی باشد . بنابراین پزشکان شستشوی واژن را قبل از رابطه جنسی توصیه نمی کنند. 

فراگیری مهارت های کنترل مثانه و جلو عقب دادن عضلات شکمی و زیر شکمی یکی از راهکارها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری عفونت ادرار است که این باکتری های ناخواسته را از فضای مهبل خارج می کند.

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ، از کرم های چرب کننده، اشیای جنسی که با مهبل برخورد دارند و ابر حمام مخصوص مهبل که می توانند مخفی گاه خوبی برای باکتری ها باشند، استفاده نکنید.

از مهم ترین راه های مقابله با عفونت ادرار ترشحات بدن و ادار بعد از رابطه ی جنسی می باشد.

اگر نمی توانید ادرار خود را برای بعد از ارتباط جنسی نگه دارید ، بعد از رفتن به دستشویی آب فراوان بنوشید تا ادرار شما جریان شدید بعد از مقاربت داشته باشد. برخی از زنان با مثانه ی پُر، ارگاسم بهتری را تجربه می کنند.

«چیکار کنم خانمم بیشتر از رابطه‌مون لذت ببره؟»، «چیکار کنم خانمم ارضاء بشه؟»، «چطور همسرم رو از رابطه‌مون راضی نگه دارم؟»، «چرا نمیتونم خانمم رو به صورت صحیح ارضاء کنم؟ آیا مشکل از منه؟؟» شاید این سوالات در ذهن شما نیز باشد. یک رابطه جنسی لذت‌بخش، از معاشقه طولانی و دخول تشکیل شده. درواقع دخول به تنهایی کافی نیست. خانم‌ها معمولا از معاشقه بیشتر لذت می‌برند. بنابراین برای اینکه بتوانید همسرتان را از لحاظ جنسی ارضاء کنید و نیازهایش را برطرف کنید، روش‌هایی برای بهبود بخشیدن به رابطه جنسی، معاشقه درست و هیجان‌انگیز کردن رابطه جنسی‌تان آموزش ببینید. در این مقاله قصد داریم روش‌های خاص و موثر برای ارضاء خانم در رابطه، معرفی کنیم. شما نیز می‌توانید طبق علایق خودتان و همسرتان، از این روش‌ها کمک بگیرید. در بخش انتهایی مقاله، درباره مشکلات و اختلالاتی که باعث ارضا نشدن زنان و کاهش کیفیت رابطه زناشویی می‌شود، توضیح داده‌ایم.

فهرست مطالب

معاشقه و ارضاء همسرتان، لازم نیست حتما از اتاق خواب شروع شود. اگر قبل از اینکه در خانه رابطه‌تان را شروع کنید، او را از لحاظ ذهنی آماده کنید و شور و اشتیاق را در ذهن و قلبش به وجود بیاورید، بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود. به عنوان مثال وقتی به محل کار رسیدید، به خانم‌تان پیام بدهید:«دارم لحظه‌شماری می‌کنم که بیام خونه و بهت لذت و آرامش بدم عزیزم» یا «امشب یه سورپرایز برات دارم عشقم! آماده باش» این پیام‌ها، ذهن او را درگیر می‌کند و با ذوق و شوق، منتظر برگشتن شما به خانه می‌ماند. برای شروع، این پیام‌ها بسیار عالی هستند!

کنجکاوی به خرج دهید و بدن همسرتان را کشف کنید. برای اینکه بتوانید همسرتان را ارضاء کنید، باید اطلاعات و آگاهی کافی درباره اندام او و نحوه رساندن او به اوج لذت جنسی را داشته باشید.چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

اکثر خانم‌ها به لمس شدن، حساس هستند و از آن لذت می‌برند. بنابراین یکی از روش‌هایی که باعث لذت و ارضاء همسرتان می‌شود، نوازش کردن موها، صورت و بدن، در آغوش گرفتن و بوسیدن اوست. سعی کنید در حین رابطه جنسی نیز پوزیشن‌هایی را انتخاب کنید که امکان معاشقه بیشتر در آن باشد.

با روغن‌های مخصوص ماساژ، همسرتان را ماساژ بدهید. لمس بدن و نوازش آن، هم باعث تحریک و ارضاء خانم می‌شود، و هم باعث آرامش و رفع خستگی او می‌شود. قبل از اینکه معاشقه را شروع کنید، می‌توانید ماساژ را انجام بدهید.

فرق بین هیجان و تنوع، و خشونت و آزار را بدانید. هرگز در حین رابطه، خشونت به خرج ندهید و آسیب روحی و روانی یا جسمانی به همسرتان نزنید. با همسرتان طوری برخورد کنید، که مثل اینکه او گلی است که نیاز به محبت، توجه و عشق دارد، و باید با او با لطافت برخورد شود.

همانطور که به خانم‌ها توصیه می‌شود، برای ارضاء جنسی مردشان، در حین رابطه از جملات تحریک‌کننده استفاده کنند و ساکت نباشند، به مردان نیز این توصیه می‌شود. نجواها و کلمات تحریک‌کننده و جذاب، به ارضاء خانم‌ها کمک می‌کند. سعی کنید از طریق کلام در حین رابطه، بیان کنید که چقدر از نزدیکی با همسرتان لذت می‌برید. می‌توانید از عملکرد و برخی از رفتارهایش که بسیار از آنها لذت می‌برید، نیز تعریف و تمجید کنید یا بگویید:«این حرکتت عالیه، منو دیوانه می‌کنی!» این موضوع، نوعی تشویق به حساب می‌آید، که باعث می‌شود عشق‌تان عملکردش را بهتر کند و به شما نیز بیشتر و بیشتر لذت بدهد.

در حین رابطه، همسرتان را با شوخی‌های مناسب یا با قلقلک دادن، بخندانید تا استرس و اضطراب در رابطه کاهش پیدا کند و صمیمیت افزایش یابد.

در حین اینکه لباس خانم‌تان را درمی‌آورید، از اندام او، پوست لطیفش و زیبایی‌هایش تعریف و تمجید کنید. این کار، به او اعتماد به نفس می‌دهد و او را از لحاظ جنسی و احساسی، ارضاء می‌کند.

یکی از تنوع‌هایی که می‌توانید در رابطه‌تان ایجاد کنید، این است که در حمام رابطه داشته باشید. حمام‌های دو نفره، بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخش هستند، و باعث افزایش عشق و صمیمیت شما می‌شود. اگر وان حمام دارید، می‌توانید از گل رز برای تزیین، و از خوشبوکننده‌ها استفاده کنید.

لباس‌های تحریک‌کننده هم برای مردان وجود دارد و هم برای زنان. شما نیز می‌توانید لباس‌ها و پیراهن‌های تحریک‌کننده و بدن‌نما بپوشید. مخصوصا اگر اندام ورزیده داشته باشید، این لباس‌ها به شدت برای همسرتان جذاب خواهد بود.

قبل از رابطه، حتما حمام کنید و بهتر است دندان‌هایتان را مسواک بزنید. رعایت بهداشت فردی و استفاده از عطرهای خوشبو، باعث احساس رضایت خانم می‌شود، و همچنین میل جنسی خانم را نیز بیشتر می‌کند. مسلما هیچ کسی دوست نخواهد داشت با شخصی که بهداشت فردی را رعایت نمی کند، رابطه صمیمی و نزدیکی را برقرار کند. بنابراین به تمیزی و پاکیزگی خود، اهمیت بدهید.

نیاز نیست هر دفعه فقط در اتاق خواب رابطه داشته باشید. گاهی روی مبل، در حمام و هر جایی که این امکان وجود دارد، می‌توانید رابطه برقرار کنید. حتی می‌توانید برای شروع، به عوان مثال اگر همسرتان در حال پختن غذا در آشپزخانه است، او را در آغوش بگیرید و معاشقه را با  بوسه و نوازش، آغاز کنید. با این کار، همسرتان کم کم برای رابطه جنسی آماده خواهد شد، و همچنین از اینکه به صورت ناگهانی او را سورپرایز کردید، خوشحال خواهد شد.

اینکه از همسرتان بپرسید که چه می‌خواهد، چه پوزیشنی را دوست دارد و چه کار کنید تا بهتر ارضاء شود، برای او بسیار جذاب و تحریک‌کننده خواهد بود. این سوالات نشان می‌دهند که او برای شما مهم است، و شما به دنبال کشف راه‌های جدید برای عشق ورزیدن و لذت بخشیدن به او هستید.

اگر از همان ابتدای رابطه، قصد تحریک خانم‌تان را داشته باشید و بخواهید او را سریعا به ارضاء برسانید، اشتباه است. تحریک مستقیم کلیتوریس از همان ابتدای رابطه و بدون انجام معاشقه کافی، می‌تواند بسیار دردناک باشد. بنابراین آرام آرام پیش بروید، معاشقه کنید و سپس به تحریک و رابطه جنسی بپردازید.

وجود یک سری از مشکلات، باعث می‌شود شما نتوانید همسرتان را از لحاظ جنسی به خوبی ارضاء کنید. در ادامه مقاله، چند مورد از این مشکلات را مطرح خواهیم کرد. البته برخی از این مشکلات، مربوط به خودِ خانم است، که شما برای رفع آن نمی‌توانید به صورت کامل کمک کنید، بلکه او باید به سکس‌تراپیست مراجعه کند.

برخی از خانم‌ها به دلایلی، اختلال ارگاسم دارند. اختلال ارگاسم یعنی شخص در به ارگاسم رسیدن، دچار مشکل است یا اصلا به ارگاسم نمی‌رسد. رسیدن به اوج لذت جنسی، برای زن و مرد مهم است و باعث لذت بردن از رابطه زناشویی می‌شود. اگر ارگاسم اتفاق نیفتد، طبیعتا خانم لذت کافی را از رابطه جنسی نخواهد برد. بنابراین برای لذت بیشتر، باید ابتدا این مشکل توسط سکس‌تراپ، حل شود.

واژینیسموس به این صورت است که ورود هر گونه جسم خارجی به داخل واژن، از جمله تامپون، آلت مردانه یا سپکولوم معاینه، باعث انقباض و سفت شدن دهانه واژن می‌شود. این حالت، به دلیل انقباض غیرارادی ماهیچه‌های لگن بروز می‌کند. این حالت منجر به درد شدید می‌شود. واژینیسموس نیز یکی از دلایل عدم ارضاء و لذت جنسی زن از رابطه زناشویی است. راه حل این مساله نیز، مراجعه به سکس‌تراپ است.

زمانی که همسرتان دچار استرس خاصی باشد، هورمون کورتیزول بیشتر ترشح می‌شود. این هورمون، هورمون‌های جنسی که باعث لذت و ارضاء شخص می‌شود را سرکوب می‌کند. بنابراین هرچقدر همسرتان استرس و اضطراب شدیدتری را داشته باشد، میل جنسی‌اش نیز کمتر می‌شود. همین امر باعث می‌شود شما نتوانید او را به خوبی ارضاء کنید.

اگر خانم اعتماد به نفس کمی نسبت به خود (مخصوصا نسبت به ظاهر خود) یا عملکرش در رابطه زناشویی داشته باشد، کمتر از آن لذت خواهد برد. اعتماد به نفس کم در رابطه جنسی، باعث خجالت بیشتر، ایجاد افکار منفی و مخربی مثل:«نکنه نتونم به شوهرم لذت بدم.»، «نکنه الآن شوهرم فکر میکنه بدنم زشته»، «نکنه در حین ارضاء شدن، رفتار خنده‌داری رو از خودم بروز بدم»، «الآن شوهرم درباره من چی فکر میکنه» و…. می‌شود. همه این موارد باعث می‌شود که خانم نتواند راحت و صمیمی در رابطه برخورد کند و کمتر لذت ببرد.

مردانی که دچار زودانزالی یا اختلال در نعوظ هستند، طبیعتا عملکرد پایین‌تری نسبت به سایر مردانی که این اختلال و مشکلات را ندارند، دارند. همین موضوع باعث کاهش کیفیت رابطه زناشویی، افزایش استرس، اضطراب و نگرانی‌های مرد و ناتوانی در به ارگاسم رساندن خانم می‌شود.

سخن پایانی

رابطه جنسی، یکی از مسائل مهم در زندگی مشترک است که تاثیر مستقیمی روی آن می‌گذارد. ارضاء و لذت بردن زن و مرد از رابطه زناشویی، بسیار مهم است. برای اینکه زوجین ارضاء شوند، باید مهارت‌هایی را آموزش ببینند. در این مقاله، روش‌هایی برای به ارگاسم رساندن همسرتان توضیح دادیم. روش‌هایی مثل: ارسال پیام‌های جذاب و تحریک‌کننده، شناختن بدن همسر، رعایت بهداشت فردی و سایر روش‌هایی که در مقاله توضیح دادیم، همه این موارد به ارضاء خانم کمک می‌کند، اما ممکن است شما یا همسرتان دچار مشکلاتی باشید که در انتهای مقاله به آنها اشاره کردیم. مشکلاتی مثل بالا بودن استرس و اضطراب خانم، اعتماد به نفس پایین خانم، واژینیسموس (دخول دردناک)، زودانزالی یا اختلال نعوظ در مرد که باعث اختلال در عملکرد جنسی زوجین می‌شود و در نتیجه کاهش لذت را به همراه دارد. اگر شما یا همسرتان نیز از این مشکلات رنج می‌برید، می‌توانید از سکس‌تراپیست‌های رادیو عشق کمک بگیرید. سکس‌تراپیست به شما کمک می‌کند، تا مشکلات مربوط به رابطه زناشویی‌تان را حل کنید و کیفیت آن را بهبود ببخشید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

61 بازدید

64 بازدید

252 بازدید

329 بازدید

284 بازدید

دیدگاه

نام *

چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم
چگونه از رابطه زناشویی استفاده کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *