چطور به جزیره هرمز برویم

 
helpkade
چطور به جزیره هرمز برویم
چطور به جزیره هرمز برویم

حتما تا به حال نام این جزیره زیبا به گوشتان خورده است. جزیره‌ای کوچک، در ۸ کیلومتری بندرعباس با وسعت ۴۲ کیلومتر که می‌تواند ساعت‌ها و روزها شما را در خود غرق کند. هرمز را به خاطر خاک‌های رنگارنگش می‌شناسند و انگار این خاک بر روح مردم ساکن آن نیز رونق بخشیده باشد. هرمز، سرزمینی کوچک با تاریخی بزرگ و فرهنگی زیبا است. در این مطلب از سفرزون، راهنمای سفر به هرمز و هزینه‌های آن را برای شما نوشته‌ایم. آماده سفر هستید؟

هرمز، جزیره‌ای به شکل یک مخروط ناتمام، در فاصله نیم ساعتی از قشم و بندرعباس قرار گرفته است. یک گنبد نمکی میان خلیج فارس که مهر بهشت زمین شناسان و موزه زمین شناسی را بر سینه دارد. تنها سکونت‌گاه این جزیره، روستای کوچک هرمز است که کوچه‌های پرپیچ خم و خوش‌رنگ آن میزبان قدم‌زدن‌های گاه و بی‌گاه گردشگران است. این کوچه‌ها به ندرت شلوغ می‌شوند و جزیره همیشه در آرامشی محسور کننده قرار دارد. مسجدی با سنگ‌های زرد رنگ، نیز در میان روستا خودنمایی می‌کنند.

فصل‌های سرد سال، بهترین زمان برای سفر به جزیره هرمز است. در پاییز و زمستان، هرمز هوایی خنک و مطبوع دارد. ساحل در این ماه‌ها برای پیاده روی و شنا به روی شما لبخند خواهد زد. زمستان همچنین فصل مهاجرت پرندگان و لاک‌پشت‌ها نیز هست که تجربه‌ای شگفت‌انگیز برایتان رقم خواهد زد.

دو راه برای رسیدن به هرمز وجود دارد. اول این که می‌توان از اسکله شهید حقانی بندرعباس با قایق‌های تندرو به هرمز رفت. مسیر دیگر، از ساحل قشم و اسکله ذاکری است است و می‌توان با حدود ۴۰ دقیقه قایق‌سواری به هرمز رسید. هزینه هر نفر برای قایق از هر دو مسیر کمتر از ۲۰ هزار تومان است.چطور به جزیره هرمز برویم

راهنمای سفر به هرمز برای گردش در جزیره هم، توصیه‌هایی دارد. برای گردش در جزیره نیز، از همان ساحل، موتور سه چرخه‌هایی برای کرایه کردن آماده هستند که هزینه آنها معمولا ساعتی ۳۰ هزار تومان است. این قیمت‌‌ها نسبت به ساعت و روزی که آنها کرایه می‌کنید قابل مذاکره است.

همینطور دوچرخه‌هایی در سطح روستا و ساحل موجود است که استفاده از آنها نیز خالی از لطف نیست. راه دیگر برای گردش در جزیره و لذت بردن از مناظر آن پیاده روی است. اگر اهل قدم‌زدن‌های طولانی مدت هستید، ما این روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با چند ساعت پیاده روی، میتوان خط ساحلی جزیره را دور زد.

در راهنمای سفر به هرمز، نکاتی برای اقامت در این جزیره به کارتان خواهد آمد. دو انتخاب فوق‌العاده برای اقامت شبانه در هرمز پیش روی شما خواهد بود. یکی کمپ‌ در ساحل و خوابیدن زیر نور ستارگان و در کنار امواج آب، که هرگز از یاد نخواهید برد. تنها باید حریم جزر و مد را در نظر بگیرید که با آب، مهمان ناخوانده شب در چادرتان مواجه نشوید.

انتخاب دیگر، اسکان در اقامت‌گاه‌های بومگردی روستا است. این اقامت به شما تجربه خاص ارتباط با مردم خون‌گرم و خوش‌مشرب را هدیه خواهد کرد. هر کدام از ساکنان جزیره داستانی دارند که شنیدن آن خالی از لطف نیست. با اقامت در خانه محلی‌ها، شما شانس خوردن غذاهای سنتی با ادویه خاک سرخ هرمز را هم خواهید داشت. هرچند شما می‌توانید قبل از غروب آفتاب با همان قایق‌هایی که آمدید، به قشم و بندرعباس برگردید. فقط به یاد داشته باشید که ساعت دقیق حرکت آن‌ها را بدانید.

ارزش سفر به هرمز، تجربه ناب بافت طبیعی و سنتی آن است.نه در هرمز نه در راهنمای سفر به هرمز ازمراکز خرید بزرگ و لوکس خبری نیست. بهترین خرید از هرمز، صنایع دستی هنر زنان این روستا است. سوزن دوزی و گلدان‌ با طراحی‌های منحصر به فرد با خاک‌های رنگی هرمز، بهترین انتخاب شما در سفر به این جزیره خواهد بود.

دوچرخه‌سواری، تورهای نیم‌روزه شنا و غواصی و نقش حنا از جمله تفریحاتی است که در هرمز در دسترس است. برای شکم‌گردی هم دکه‌های فلافلی کوچکی وجود دارند که طعم خاص آن‌ها را از یاد نخواهید برد.

از خاک سرخ هرمز، که محلی‌ها به آن گلک می‌گویند، به عنوان یک ادویه بسیار خوش‌مزه استفاده می‌شود. از این خاک در تهیه یک سس خوشمزه، هم استفاده می‌شود که در طبخ ماهی و میگو از آن استفاده می‌شود. به علاوه غذایی به نام «سوراغ» نیز با این سس تهیه می‌شود که خوردن آن را در راهنمای سفر به هرمز حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم. محلی‌ها ماهی را به همراه پوست نارنج و این سس، در یک دبه به مدت ۲ ماه در برابر نور آفتاب قرار می‌دهند. نتیجه آن باورنکردنی است.

به علاوه از دیگر خاک‌های این جزیره، در صنایع آرایشی، سرامیک سازی و سفالگری و … نیز استفاده می‌شود. به علاوه همه این‌ها، هرمز، با خاک‌های رنگانگش، سوژه‌های نابی برای عکاسی پیشنهاد می‌کند که نمی‌توانید از آن بگذرید.

ما از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در راهنمای سفر به هرمز لیستی بلند داریم. قلعه تاریخی پرتغالی‌ها، قصر بی‌بی گل، موزه احمد نادعلیان با مجموعه‌ای نفیس از آثار هنری، فرش خاکی که هر ساله توسط هنرمندان در هرمز طراحی می‌شود.  دشت آهوان و غار سکوت از جمله جاهایی هستند که در سفر به هرمز حتما باید ببینید. دره رنگین کمان را هم از دست ندهید که محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها است.

هرمز، سرزمین آهوها هم هست و اگر آن‌ها را نترسانید شاید چند دقیقه‌ای مهمان منظره ای باشند که دارید از آن لذت  می‌برید.

هرمز، تاریخی پرفراز و نشیب داشته است، از ویران شدن به دست مغول‌ها گرفته تا اشغال توسط پرتغالی‌ها. به خاطر نزدیکی آن با تنگ مهم هرمز شناخته می‌شود و موقعیت استراتژیک آن برای کشور ما. اما باید شاه عباس صفوی آن را از چنگ پرتغالی‎ها در آورد و ما هم‌چنان می‌توانیم از زیبایی‌های آن لذت ببریم، تشکر کنیم. به هرمز سفر کنید و اگر تجربه‌ای از سفر هیجان‌انگیز خود به آنجا دارید برای ما بنویسید.

امیدواریم اگر راهنمای سفر به هرمز برایتان مفید بود، همین حالا بار سفر را ببندید.

سوغات قشم ، ره آوردهایی از جزیره‌ی زمزمه‌های شبانه

برج گنبد قابوس بلندترین و جذاب ترین برج آجری جهان

متن جالب بود. متن معرفی تان هم جالب است.

سلام ممنون از مطالب مفیدتان

خواهش می‌کنم فاطمه جان

مطالب بسیار عالی ،سپاس فراوان

خواهش می‌کنم میلاد جان.

بسیار خب و زیبا توضیح داده شده بود ممنون

خواهش می‌کنم حیدر جان

مرسی اطلاعات جامعی بود برایم . حال چه سوغاتی خوب باشد که برای بومیان منطقه برد را یاد میکردید که دست خالی نرویم .

خواهش می‌کنم منیژه جان. منیژه جان در هرمز اگه دقت کنی یک‌سری شیشه‌هایی با خاک رنگی هرمز هست که محلی‌های اونجا به عنوان سوغاتی هرمز می‌فروشن، که بهتره نخرید چون این به محیط زیست اون منطقه آسیب می‌زنه. به‌جاش می‌تونین لباس‌ها و پارچه‌هایی که محلی‌های هرمز با دست روش رو تزئین می‌کننن بخرید.

بسیار زیبا و قلم فرسایی خلاقانه ای دارید . دختر خوب ایران زمین که نمی دانم از کدام خطه این مام وطن هستی ، همواره پایدار و سربلند باشی .

سلام و تشکر از شما

عکسها و مطالبتون جالب خیلی مفید بود ممنون

ممنون از شما

سلام عزیزم ی سئوال داشتم نمیشه به جزیره هرمز ماشین برد؟؟چطور به جزیره هرمز برویم

سلام سامان جان خیر امکانش نیست

سلام ببخشید شما اطلاعی از هزینه موتور ها یا دوچرخه هایی ک اونجا هست دارین؟ اگه اطلاع دارین لطف میکنین بگین ممنون

سلام یگانه عزیز روزت بخیر یک گشت کامل دور جزیره با موتورها رو میتونید با قیمت ۱۵۰ هزار تومن استفاده کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مراکز خرید

پالادیوماستانبول مالایران مالپاساژ کوروشسیتی سنتر اصفهانمرکز خرید چارسو

تفریحی

بام لندپل طبیعتاتاق فرارپینت بالباغ کتابپارکینگ پروانه

شکم گردی

رستوران های تهرانکافه های تهرانرستوران های بام لندرستوران های اصفهانرستوران های کیشرستوران های استانبول

مطالب پربازدید

جاهای دیدنی قشمجاهای دیدنی کیشجاهای دیدنی چابهارجاهای دیدنی یزدجاهای دیدنی ترکیهجاهای دیدنی باکو

مطالب پربازدید

جاهای دیدنی تهرانجاهای دیدنی اصفهانجاهای دیدنی مشهدجاهای دیدنی شیرازجاهای دیدنی استانبولجاهای دیدنی دبی

مجله گردشگری سفرزون

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

ثبت نام بسته شده است.

عاشقان سفر و کشف سرزمین‌های تازه و بکر، همواره به دنبال یافتن مقصدهای جدید می‌گردند. شاید خیلی‌ها اسم تنگه هرمز و جزیره همجوار و هم‌نامش را شنیده باشند اما معمولا خبر ندارند جذابیت‌های ناشناخته و طبیعی این جزیره می‌تواند آن را به یک مقصد شگفت انگیز و جادویی برای مسافران جنوب تبدیل کند.

هرمز کجاست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان ، جزیره ای کوچک و بیضی شکل با وسعت 42 کیلومتر مربع در خلیج فارس و در جوار تنگه تجاری هرمز. در اهمیت این جزیره کهنسال همین بس که تا دو قرن، مرکز ولایت‌های خلیج فارس از جمله بحرین بوده، تا این که به دست پرتغالی‌ها  به اشغال در آمد. اما شاه عباس صفوی بیکار ننشست و در قرن 17 میلادی آن را از چنگ پرتغالی‌ها  نجات داد.

چگونه به هرمز سفر کنیم؟

برای رفتن به جزیره هرمز دو راه وجود دارد. از جزیره قشم، روزی دو بار قایق‌های تندرو به هرمز می‌روند و بر می‌گردند. حدود ساعت 7 صبح از اسکله شهید ذاکری قشم و حدود ساعت 3 عصر از اسکله هرمز. اگر هوا رو به راه باشد، حدود سی دقیقه وقت لازم است تا پایتان به خاک‌های خوش رنگ جزیره برسد و هزینه رفتن به جزیره برای هر نفر با قایق تندرو 9 هزار تومان است. اما از اسکله شهید حقانی بندرعباس و با همان قایق‌های تندرو، حدود چهل دقیقه روی خلیج هستید و هزینه برای هر نفر 14 هزار تومان است. ضمنا یک تور نصفه روزه برای دیدن کل جزیره هرمز کافی است و بهترین زمان سفر هم، نیمه دوم سال است.چطور به جزیره هرمز برویم

 گردش در هرمز

بیشتر ما عادت داریم با خودروی شخصی به سفر برویم. اما هرمز واقعا جای وسیله شخصی شما نیست، چون جاده مناسبی برای گشت و گذار ندارد. اما نگران نباشید! به محض پیاده شدن از کشتی، بومی‌های جزیره با خودروها و سه چرخه‌های راحت خود، منتظر هستند تا شما را با مبلغ بسیار اندکی در جزیره بگردانند و همه نقاط دیدنی را با صبر و حوصله به مسافران نشان دهند. شما فقط به آن‌ها  اعتماد کنید و به توافق برسید. ضمن اینکه جزیره آن قدر کوچک است که در صورت تمایل و علاقه، می‌توانید تمام خط ساحلی اش را با دوچرخه‌هایی که وجود دارد، رکاب بزنید و در چشم‌انداز بی نظیر و رنگارنگش، غرق خیالبافی شوید.

غذا چی بخوریم؟

جزیره هرمز در واقع یک روستای کوچک است که متاسفانه اقامتگاه رسمی و هتل و مسافرخانه ندارد اما محلی‌ها  خودشان سوئیت‌هایی تدارک دیده اند که می‌توان از آن‌ها  استفاده کرد. از رستوران و فست فود و کافه و این طور چیزها هم خبری نیست و شما باید در خانه محلی‌ها  با پرداخت مبلغ ناچیزی، خـــــوراک خانــــــــگی که عموما میگو و انواع ماهی است نوش جان کنید. یادتان نرود حتما نان محلی هرمز را امتحان کنید. نانی که روی آن ماده ای عجیب که از خاک سرخ جزیره درست شده، می‌پاشند.

 سوغاتی چی بخریم؟

در هرمز خبری از پاساژ و بازار و اجناس چینی نیست. اما تا دلتان بخواهد هنرِ دست وجود دارد. زنان بومی هرمز با دست‌های آفتاب سوخته شان، صدف‌های ساحل را به زیور آلات زیبایی تبدیل می‌کنند که نمونه اش را هیچ کجا نخواهید دید. در کنار این زیورآلات، آن‌ها  با خاک‌های رنگی و شگفت انگیز جزیره روی شیشه‌های کوچک و بزرگ نقاشی کرده اند و این هنر با شکوه دست و طبیعت را به قیمت بسیار ناچیزی می‌فروشند. سوغاتی‌های یگانه هرمز، جنس چینی نیست که در هر بازاری خروار خروار پیدا شود. سوغاتی هرمز شبیه یک رویای رنگارنگ است که با آمدنش به خانه‌ها یتان، بوی دریا می‌آورد و رنگ زندگی.

 

سلام
متاسفانه سواحل شمالی کشور به دلیل شلوغی و مسافرت زیاد مردم و اینکه مردم رعایت نمی کنن پر از اشغال شده. سواحل جنوبی کشور هنوز بکر تر و تمیز تره اما به دلیل اینکه مسافرت مردم داره به سواحل جنوبی زیاد می شه این خطر آلودگی سواحل جنوبی رو هم در خطر قرار داده. بیاید اگر به هر جایی به خصوص سواحل زیبا و بکر جنوب کشور سفر میکنیم مراعات محیط زیست رو هم بکنیم و سواحل رو همینجور بکر و دست نخورده نگه داریم. از همه متشکرم.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

شهرهای جنوبی کشور به غیر از مردم خون گرمی که دارد، دارای جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار زیادی هستند. در بین شهرهای جنوبی توریستی ترین مقاصدی که در تمام فصل های سال مخاطبین خود را دارند، دو جزیره قشو کیش هستند. اما در این مقاله با راهنمای سفر به جزیره هرمز با شما همراه هستیم تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم.

جزیره هرمز یکی از زیباترین و خاص ترین جزایر موجود در آب های خلیج فارس و در بخش های جنوبی کشور است. جزیره هرمز مساحتی ۴۲ کیلومتری دارد و در فاصله ۸ کیلومتری از شهر بندرعباس واقع شده است. پس در همین ابتدای راه بگذارید خیالتان را برای سفر به جزیره هرمز راحت کنیم. برای سفر به جزیره هرمز می توانید با خرید بلیط قطار تهران بندرعباس هم سفر کرده و با کمترین هزینه خودتان را به مقصد برسانید.

جزیره به لقب بهشت زمین شناسان نیز مشهور است. اما چرا؟ اگر در مورد شهرهای جنوبی کشور کمی اطلاعات داشته باشید، حتما خبری از خاک های رنگی و خاص جزیره هرمز به گوشتان رسیده است. جزیره هرمز خاکی رنگارنگ دارد و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که از سوغاتی هایش نیز به حساب می آید.

جزیره هرمز ساختاری بیضی شکل دارد و از گنبد های نمکی خلیج فارس به شمار می آید. همچنین به لحاظ موقعیت جغرافیایی اش اهمیت بسیاری در زمینه راهبرد، بازرگانی و ویژگی های استراتژیکی دارد. جزیره هرمز

با اینکه در بین جزایر جنوبی کشور، خیلی ها علاقمند سفر به قشم و کیش هستند، اما جاذبه های دیدنی جزیره هرمز به قدری بکر و نایاب است که اگر تنها یکبار از آنها دیدن کنید، دیگر جاذبه هایی مانند مکان های دیدنی قشم و کیش به چشمشان نمی آید.چطور به جزیره هرمز برویم

تمام جاذبه هایی که در جزیره هرمز وجود دارند، از نوع طبیعی است و به قدری دیدنی هستند که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می کند. البته تمام شهرهای جنوبی دارای جاذبه هایی خاص و زیبا هستند و همیشه از بهترین مقاصد سفر داخلی در زمستان اند. در ادامه با ما همراه باشید.

در مسیر دریایی قشم به جزیره هرمز کوه های رنگارنگی وجود دارد که به سه رنگ قرمز، زرد و سفید دیده می شوند. در میان این کوه ها با خاکی های رنگیشان، کوه که قرمز رنگ است قابلیت استفاده به عنوان ماده ای خوراکی دارد و همانند یک ادویه است.

خاک های رنگی هرمز از سوغاتی های محبوب و معروف این جزیره اند و بازرترین ویژگی جزیره هرمز نیز به شمار می آید. مردم محلی منطقه خاک سرخ جزیره هرمز را به عنوان ادویه برای طبخ ماهی، نان و تهیه ترشی مورد استفاده قرار می دهند و از آن حتی برای تهیه مربا و سس نیز استفاده می کنند.

این کوه در بین مردم بومی جزیره گِلَک نامیده می شود و با ارتفاعی ۲۰۰۰ متری در صنایع سرامیک سازی و رنگسازی هم کاربرد دارد.

همانطور که گفتیم، یکی از معروفترین جاذبه های دیدنی جزیره هرمز خاک قرمز رنگ آن است. در جزیره با خاک های رنگی موجود در منطقه، ساختاری فرش مانند را به وجود آورده اند که به فرش خاک قرمز هرمز معروف است. فرش هرمز را با استفاده از اصلی ترین جاذبه جزیره هرمز، یعنی همان خاک های رنگی اش به وجود آورده اند.

این جاذبه زیبا هر ساله مسافران زیادی به سمت خود جلب می کند، البته نه فقط برای دیدن فرش قرمز هرمز، که برای دیدن تمام جاذبه هایش.

یکی از زیبایی های جزیره هرمز که تبدیل به جاذبه جالبی شده است، همین کوچک بودن مساحت آن می باشد. وقتی با قایق به ساحل جزیره هرمز می رسد، اگر در کنار جاده ساحی شروع به قدم زدن کنید، بعد از مدتی نزدیک به سه ساعت مجددا به نقطه اول باز می گردید.

مسیرهای دوچرخه سواری نیز در این مسیر برای مسافران ایجاد شده است و می توانید علاوه بر دیدار از جاذبه های طبیعی جزیره هرمز، ورزش هم کرده باشید!

یکی از جالب ترین جاذبه های دیدنی در جزیره هرمز، دشت آهوان آن است. باورش کمی سخت به نظر می رسد که در چنین جزیره کوچکی آهو وجود داشته باشد و جالب تر اینکه این آهو ها بومی همین منطقه هستند! در سفر به جزیره هرمز می توانید به سمت دشت آهوان حرکت کرده و به دیدار از آهوی های زیبای جزیره هرمز بپردازید.

هرمز جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی دارد و مهمترین آنها همین خاک های رنگی اش است. قدم زدن در ساحل های رنگی جزیره هرمز مسلما متفاوت ترین تجربه شما از قدم زدن در کنار دریا خواهد بود.

البته قبل از هرچیزی باید به این نکته اشاره کنیم که بهتر است در فصل های پاییز و زمستان به شهرهای جنوبی کشور سفر کنید، اما هوا در چنین مکان هایی به قدری بهاری است خاطراتی بسیار زیبا برایتان رقم خواهد زد. در مسیرتان وقتی درحال قدم زدن در ساحل هستید پرونده های بومی و مختلف بسیاری هم خواهید دید که همانند خاک جزیره رنگارنگ و زیبا هستند.

برای سفر به جزیره هرمز راه های متعددی پیش روی شماست. برای فسر می توانید از قطار، هواپیما و یا خودروهای عمومی و شخصی استفاده کنید. اگر بخواهید در کوتاهترین زمان ممکن خودتان را به جزیره هرمز برسانید، بهترین انتخابتان خرید بلیط هواپیما تهران بندرعباس است. از بندرعباس تا جزیره هم مسافتی ۸ ساعته پیش رویتان قرار خواهد داشت.

البته خیلی ها هم به دنبال مسیر سفر به جزیره هرمز با خودروهای شخصی اند. برای سفر به حزیره هرمز با خودروهای شخصی از تهران، اولین ایستگاه شما در شهر قم خواهد بود. پس از آن باید به سوی یزد حرکت کرده، مسیر خود را تا سیرجان ادامه دهید و از آنجا خودتان را به بندرعباس برسانید. فاصله تهران تا بندرعباس در جاده های زمینی مسافتی ۱۲۸۶ کیلومتری دارد.

کاملا مشخص است که فصل های تابستان و ماه های پایانی عید نوروز به هیچوجه زمان مناسبی برای سفر به شهرهای جنوبی، به خصوص جزیره هرمز نیستند. در فصل تابستان هوای جزیره به قدری شرجی و گرم است که حتما دچار مشکل خواهید شد.

پس همانطور که پیش تر هم گفتیم، بهترین زمان سفر به جزیره هرمز فصل پاییز و زمستان است. اما اصلا نگران سردی هوا و یا بارندگی نباشید. هوای شهرهای جنوبی کشور در فصل های زمستانی و پاییزی به قدری عالی است که همانند هوای اردیبهشت و فروردین به نظر می رسد.

اگر به سمت شهرهای جنوبی و جزیره های خلیج فارس می روید، فرصت مناسبی است تا از جاذبه های دیدنی جزیره کیش نیز دیدن کنید.

به غیر جاذبه های طبیعی بی نظیر و بکر جزیره هرمز که خود به تنهایی می توانند موجبات سفر شما را فراهم کنند، باید جاذبه های گردشگری و توریستی این جزیره زیبا را هم به شما معرفی کنیم. از جمله تفریحات هیجان انگیزی که در جزیره هرمز منتظر میزبانی از شماست، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

جاذبه های دیدنی جزیره هرمز بسیار زیادند اما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از مهمترین موارد آنها را به شما معرفی کنیم تا برای سفرهای نوروزی امسالتان برنامه متفاوت تری در نظر گرفته و تجارب جدیدتری از سفر به دست بیاورید.

واقعا حیفه که اینهمه جای دیدنی داریم توی ایران و ازشون بی خبریم
من خودم عاشق ایرانم و کلا جدای از مشکلات خیلی عاشق سفر توی ایرانم
جزیره هرمز واقعا رویاییه راستش اصلا درک نمی کنم اینایی که هنوز ایران خودمونو ندیدن و میرن کشورای خارجی

سلام دوست عزیز
همونطور که شما می فرمایید کشورمون ایران هم نقاط دیدنی فراوانی داره، اما فکر می کنم باید تعادلی بین سفرهای خارجی برقرار باشه. به نظر ما بد نیست اگر مردم به جاذبه های داخلی توجه بیشتری داشته باشند.

سفربه هزمز بهترین سفر بود اما برای شنا کردن به قسمت های امن برید، عروس های دریای وجوددارند که به شما آسیب می زنند

مجله گردشگری راهنمای سفر راهنمای سفر به جزیره هرمز

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت خدمات مسافرت هوایی ساعی تهران می‌باشد.

Designed and programmed : Samtik 2017samtik.com All rights reserved.

جدول محتوا

اگر تمام دنیا را هم زیر پا گذاشته باشید باز هم تجربه سفر به جنوب ایران و سواحل شگفت انگیز آن تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما خواهد بود. یکی از جادویی‌ترین و زیباترین جزیره‌های خلیج فارس جزیره هرمز است که خاطرات نابی را برای مسافران خود رقم می‌زند. جزیره هرمز در ۸ کیلومتری بندر عباس قرار گرفته و بهترین مقصد برای ماجراجویانی است که اهل کشف نقاط بکر هستند. با سفر به جزیره هرمز به سرزمین رنگ‌ها قدم می‌گذارید که در نگاه اول مناظر آن بیشتر به رویا شبیه است تا واقعیت.

 

غالبا نیمه دوم سال فصل مناسب سفر به جنوب کشور است. جزیره هرمز در همه فصل‌ها زیبا و شگفت انگیز است اما در برخی از ماه‌های سال ممکن است تحمل شرایط آب و هوایی جزیره برایتان سخت باشد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به جزیره هرمز پاییز و زمستان است که به لحاظ آب و هوا شرایط مطلوب و مطبوعی دارد.چطور به جزیره هرمز برویم

از آن‌جایی که جزیره هرمز به قشم و بندرعباس بسیار نزدیک است برای رفتن به جزیره هرمز باید خود را به این دو شهر برسانید. برای سفر به جزیره هرمز از بندر عباس، باید به اسکله حقانی بروید و آن‌جا منتظر شناورهای دریایی باشید تا شما را به هرمز برسانند.

اگر هم خواستید از قشم به هرمز سفر کنید باید خود را به اسکله ذاکری برسانید و از آن‌جا راهی جزیره شوید. یک راه دیگر هم این است که از قشم به روستای شیب دراز بروید و برای سفر به جزیره هرمز قایق کرایه کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم هرمز طبیعتی بکر و منحصر به فرد و چشم اندازهایی بی‌نظیر دارد. جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی هرمز بسیارند و در فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند اما اگر سفرتان کوتاه باشد بعید است بتوانید به همه آن‌ها سر بزنید. به همین خاطر تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا با بازدید از آن‌ها سفر به هرمز برایتان خاطره انگیز شود.

جالب است بدانید با حدود ۴ الی ۵ ساعت پیاده روی می‌توانید کل جزیره را دور بزنید و با تماشای رنگ‌ها و مناظر اطراف غرق در لذت و شگفتی شوید. همچنین می‌توانید از دوچرخه استفاده کنید و یا از محلی‌ها بخواهید با سه چرخه، ون و یا خودروهای شخصی خود شما را به گشت و گذار ببرند. متناسب با بودجه خود از میان این‌ها وسیله‌ای را برای رفت و آمد انتخاب کنید.

در سفر به جزیره هرمز به انواع ساحل‌های صخره‌ای و شنی آن می‌توانید سر بزنید اما این موضوع عملا ممکن نیست. چرا که سفر به هرمز معمولا یک روزه و کوتاه است. هر ساحل این جزیره نامی مختص به خودش دارد. در میان این سواحل تماشایی ساحل سرخ از همه معروف‌تر است و شهرت جهانی دارد، ساحلی با شن‌ها و موج‌هایی به رنگ سرخ که نباید جزیره را بدون دیدن آن ترک کرد. خاک سرخ این ساحل یکی از مرغوب‌ترین انواع خاک سرخ در دنیاست که منظره‌ای تماشایی را خلق می‌کند و باعث شگفتی گردشگران می‌شود. این خاک خاصیت خوراکی دارد و در نوعی ادویه به نام گلک به کار می‌رود که محلی‌ها در پخت غذا از آن استفاده می‌کنند. در سفر به هرمز آن‌قدر همه چیز زیباست که باید دائم دوربین دستتان باشد تا خاطرات خوش آن را برای همیشه ثبت کنید.

در ضمن اگر خواستید شب را در جزیره بمانید سواحل مفنق و محیط زیست برای چادر زدن و کمپینگ در طبیعت بسیار مناسب هستند.

همچنین شنا و غواضی دو تفریحی هستند که در جزیره بسیار طرفدار دارند.

حدود پانصد سال پیش موقعیت استراتژیک جزیره هرمز باعث شد تا پرتغالی‌ها برای سلطه بر خلیج فارس هرمز را اشغال کنند. در نهایت شاه عباس پرتغالی‌ها را از هرمز بیرون کرد اما از استعمار پرتغال و حضور نظامی آن‌ها در جنوب ایران هنوز هم بقایایی به چشم می‌خورد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قلعه پرتغالی‌های هرمز است. قلعه پرتغالی‌ها جزو معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به جزیره هرمز باید حتما در لیست بازدید قرار بگیرد.

بازارچه‌ای در ابتدایی ورودی قلعه هست که انواع صنایع دستی هرمز را به عنوان یادگاری و سوغات می‌توانید از آن‌جا تهیه کنید.

در سفر به جزیره هرمز چیزهایی را به چشم می‌بینید که عقلتان به سختی و با مکث و تردید آن‌ها را باور می‌کند. دره رنگین کمان یکی از جاذبه‌های شگفت انگیز و شناخته شده هرمز است که به خاطر تنوع رنگ‌های موجود، این نام را بر روی آن گذاشته‌اند. برخی می‌گویند این دره از حدود ۹۰ طیف رنگی مانند سرخ، زرد، نقره‌ای، سیاه، خاکستری، صورتی، سفید و آبی ساخته شده است. مطمئن باشید که این تصویر چشم نواز که از کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها ایجاد شده یکی از زیباترین مناظری است که در کل دنیا می‌توانید ببینید.

فقط یادتان باشد به هیچ عنوان خاک جزیره را برای سوغات برندارید یا حتی اگر محلی‌ها خواستند این خاک را به شما بفروشند از خرید آن امتناع کنید. با برداشتن این خاک‌ها آسیب جدی به طبیعت منطقه وارد می‌شود.

سکوت و آرامشی که در این دره برقرار است باعث شده تا این نام را روی آن بگذارند. همچنین وجود سنگ نمک که انرژی مثبت زیادی از خود آزاد می‌کند سبب شده تا به آن دره انرژی هم بگویند. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به جزیره هرمز حتما از این جاذبه گردشگری دیدن کنید و شگفتی بلورها و گنبد نمکی را از نزدیک ببینید.

به این قسمت از جزیره هرمز که رسیدید باید کمی قوه تخیل خود را به کار بیندازید. از همان اول جاده تا زمانی که به ابتدای دره برسید باید سر به هوا باشید تا سنگواره‌ها و مجسمه‌هایی از اژدها و عقاب و خروس و انواع صورت‌های موجودات دیگر را ببینید. این که چه خواهید دید به قدرت خیال پردازی خودتان بستگی دارد پس آن را آزاد بگذارید و هیجان بی‌نظیری را تجربه کنید. در سفر به جزیره هرمز این دره تخیلی توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

در این موزه قرار است با هنر محیطی یا همان هنر زمین آشنا شوید. موزه نادعلیان یکی از جاذبه‌های هرمز است که گردشگران داخلی و حتی مسافران خارجی بسیار از آن استقبال می‌کنند و تمام آثار موجود در آن با استفاده از موادی ساخته می‌شود که در طبیعت وجود دارند. آثار محیطی دکتر نادعلیان، انواع آثار هنری ساخته دست زنان هنرمند مانند پوشاک سوزن دوزی شده، مهرهای ساخته شده از زباله‌های موجود در جزیره و… را می‌توانید در این موزه تماشا کنید. اگر دوستدار فرهنگ و هنر بومی هستید بهتر است در سفر به جزیره هرمز حتما از این موزه بازدید کنید.

*قدمگاه خضر نبی، برج تیرانداز، بازار محلی، قصر صورت، قصر بی بی گل، مکتب خانه، دشت آهوان و جنگل‌های مانگرو از دیگر جاذبه‌های گردشگری هرمز هستند. اگر زمان بیشتری داشتید می‌توانید در سفر به جزیره هرمز از آن‌ها نیز بازدید کنید.

باید بدانید که در سفر به جزیره هرمز خبری از رستوران‌های لوکس نیست اما قرار است خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را نوش جان کنید. تعداد کافه‌ها و رستوران‌های محلی هرمز زیاد نیست اما از میان آن‌ها کافه گلک معروف‌ترین کافه هرمز است. در کافه گلک می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه و متنوع را نوش جان کنید.

همچنین می‌توانید از محلی‌ها غذاهای دریایی لذیذ بخرید و حسابی دلی از عزا دربیاورید. به خصوص اگر تازه از پیاده روی در جزیره برگشته و گرسنه باشید.

معمولا افراد برای سفر کوتاه به هرمز می‌آیند و شب برای اقامت به قشم یا بندرعباس می‌روند. در این صورت می‌توانید از امکانات اقامتی متنوع این شهرها استفاده کنید و پیش از سفر اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید.

اما اگر قصد دارید شب را در جزیره هرمز بمانید بد نیست بدانید این جزیره تنها یک هتل دارد و آن هم هتل ساحل سرخ است. اما گزینه‌های دیگری هم برای اقامت در هرمز مانند اجاره خانه از محلی‌ها  وجود دارد که هزینه زیادی را هم به شما تحمیل نمی‌کند.

اما جدای از همه این‌ها اگر اهل کمپینگ باشید چادر زدن در سواحل هرمز و آرام آرام به خواب رفتن با صدای امواج دریا زیر آسمان نیلگون خلیج فارس می‌تواند تجربه بی‌نظیری برایتان باشد. فقط حواستان باشد وسایل لازم برای کمپینگ و لباس گرم همراه خودتان ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


کد کپچا *

سایت شب برای بهبود کیفیت اقامت در منازل شخصی، ویلا و سوئیت تاسیس شد. حاصل فعالیت مجموعه شب ارائه هزاران اقامتگاه و ویلا شخصی مطمئن و ده ها هزار شب اقامت در نقاط مختلف کشور است. هدف این مجموعه ایجاد بستر لازم برای معرفی اقامتگاه های شخصی سلامت و ایجاد تجربه های نو برای میهمانان است. شب به عنوان اولین مجموعه اجاره روزانه در شمال و سایر نقاط ایران، با نظارت بر کیفیت اقامت در فضای مجازی، افتخار همکاری با میزبان های متعهد و میهمانان با سلایق متنوع را داشته است. شب با مدلسازی کامل فضای اجاره ویلای کشور موفق به خلق مسیری مطمئن برای تضمین پرداخت ، اصالت و نظافت منازل گشته و با پشتیبانی 24 ساعته و تیم تامین رضایت مشتری، در هر لحظه از اقامت همراه شماست. شما در سایت شب می‌توانید از شهرهای های دنج ایران، اقامتگاه و ویلای شخصی خود را رزرو و اجاره کنید و با پرداخت آنی رزرو خود را قطعی کنید. کافیست در سایت شب اجاره ویلا در شمال، اجاره ویلا در کیش، اجاره سوئیت در تهران و اطراف تهران و اجاره روزانه آپارتمان در مشهد یا سایر شهرها را انتخاب کنید. سایت شب پرداخت شما را تضمین کرده و قابلیت استرداد وجه و پرداخت مبلغ لغو رزرو را داراست. ویلا، سوئیت و اقامتگاه خود را با ارزان ترین قیمت اجاره کنید.

همان طور که می‌دانید ایران جزایر زیادی دارد. ‌یکی از زیبا‌ترین جزایر ایران جزیره‌ی هرمز است. که جزء دیدنی های قشم است جزیره‌ای بیضی ‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس که به دلیل مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس نامیده می‌شود. با مساحت ۴۲ کیلومتر مربع، این جزیره در هشت کیلومتری بندرعباس قرار دارد. وجود کانی‌ها و سنگ‌های زيبا، لقب موزه زمین‌شناسی و بهشت زمین‌شناسان را به اين جزيره بخشیده است. بیاید باهم برای بازدید از جزیره هرمز در خلیج فارس اطلاعاتی را مرور کنیم. این سرزمین پهناور دارای جنگل‌ها، بیابان‌ها، کوه‌ها و شگفتی‌های زیادی است. این شهر همچنین دارای گروهی از جزایر زیبا و دیدنی در قسمت جنوبی است که غالبا در برنامه‌های سفر گنجانده می‌شوند. بازدید از جزیره هرمز برای مسافرانی که مایل به مسافرت و بازدید از مکان‌های دیدنی بدون سختی‌های راه هستند بسیار مناسب است. شما برای دیدن مکان‌های شگفت انگیز در جزیره هرمز نیازی به پیاده روی‌های طاقت فرسا ندارید. 
مشهورترین جزایر ایران کیش است که منطقه‌ای بدون ویزا است که مورد توجه گردشگران خاورمیانه است. اما در نواحی شرقی، کمتر شناخته شده است. اما بسیار بزرگتر از جزیره‌ی قشم و کوچکتر از هرمز یا “جزیره رنگین کمان” است. شاید با جستجوی آنلاین (کاری که همه برنامه‌ریزان مسافرتی انجام می‌دهند) در مورد مسافرت به این جزایر، اطلاعات کمی‌ پیدا کنید. بنابراین ما قصد داریم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. تا با اطلاعات بروزی به این مسافرت شگفت انگیز بروید. ما در این مطلب دانستنی های سفر به قشم را به طور کامل برای شما آورده ایمجزیره هرمز
این جزیره دارای جمعیتی در حدود 7000 نفر است. مردم این جزیره غالبا با زبان فارسی و تعداد کمی ‌به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین از پول ایران برای مبادلات استفاده می‌کنند. 

جزیره شگفت انگیز هرمز

چگونه به جزیره هرمز برسیم
ساده‌ترین راه برای رسیدن به هرمز توسط کشتی‌های مسافری از بندر عباس‌ یا قشم است. شما به راحتی با سوار شدن به این کشتی‌ها می‌توانید خود را به مقصد زیبا و شگفت‌انگیز خود برسانید.زمان حرکت کشتی‌های بندر عباس به هرمز، در ساعت‌های 07:00، 09:00، 12:00، 02:00، 17:00 و 20:30 است. که تقریبا 40 دقیقه طول می‌کشد تا به جزیره هرمز برسید. کشتی‌های قشم به هرمز، ساعت 7 صبح و 2 بعد از ظهر است و 50 دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید. 
قبلا قایق‌های موتوری بین جزایر وجود داشت. که با قیمت کمتری شما را به مقصد می‌رساند. اما پس از تصادف، که در آن چندین نفر جان باختند، دیگر از این قایق‌ها استفاده نمی‌شود. ما نیز استفاده از این قایق ‌ها را به شما توصیه نمی کنیم.با توجه به اینکه شرایط آب و هوا متغیر است حتما با اطلاع از شرایط جوی و با در نظر گرفتن زمان برگشت خود مبادرت به سفر با کشتی کنید. بعضی از حرکت‌های کشتی‌ها بر اثر شرایط بد آب و هوا ممکن است کنسل شود. بنابراین اگر گشت و گذار شما یک روزه است حتما قبل از حرکت از شرایط مساعد آب و هوا اطمینان حاصل نمایید.

چطور به جزیره هرمز برویم

جزیره زیبای هرمز در قشم

اسکان در جزیره هرمز
پیدا کردن محل اقامت در هرمز از قبل بسیار دشوار است. زیرا مکان قابل رزرو قبلی را احتمالا نخواهید یافت. بسیاری از افراد محلی اتاقه‌ای خود را به عنوان مهمانخانه‌ها به شما می‌دهند و از لحظه ورود به کشتی به شما این پیشنهاد داده می‌شود. قیمت‌ها بر اساس امکاناتی که ارائه می‌دهند متفاوت است. اگر هنگام روز به مقصد می‌رسید حتما به چند مورد سر بزنید و با اطلاع انتخاب نمایید. کمپینگ ساحل در هرمز نیز واقعا جذاب است، بنابراین اگر چادر دارید،‌یک مکان خوب پیدا کنید و اردوگاه خود را برپا کنید. نکته‌ی جالب این است، که در این جزیره‌ی زیبا شما می‌توانید بدون محدودیت در هر جایی چادر بزنید.شگفتی‌های جزیره‌ی هرمز
این جزیره مکانی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است که مانند ژئوپارک جهانی قشم دارای جاذبه های زیادی است.‌ یک جاده در اطراف جزیره هرمز وجود دارد و کوه‌ها و صخره‌ها در مرکز آن قرار دارند و منظره‌ای خارق‌العاده را پدید آورده‌اند. در این جزیره بازدید از شگفتی‌ها اغلب رایگان است و شما می‌توانید با اختصاص زمان مناسب مکان‌های دیدنی را تماشا کنید. شما می‌توانید با صرف‌یک روز، تمام شگفتی‌ها و جاذبه‌های هرمز را بازدید کنید. اما اگر وقت بیشتری دارید، اسرار محلی زیادی برای کشف وجود دارد. شما می‌توانید با کمک محلی‌ها به نقاطی که در روی نقشه‌های توریستی نیامده و بسیار دیدنی هستند سر بزنید و از دیدن جاذبه‌ها شگفت زده شوید. ما به شما توصیه می‌کنیم بیش از یک روز برای گشت و گذار در این مکان زیبا وقت بگذارید.

جزیره هرمز یکی از جاذبه های قشم است

بهترین مکان‌ها در جزیره هرمز غار الهه نمک فیروزه‌‌ای 
مردم محلی به این غار الهه نمکی می‌گویند. این غار ‌یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در هرمز است. بدنه‌ی نمکی این غار با طیف‌های گسترده‌ی رنگی ‌یکی از جنبه‌های معروفیت این غار است. 

غار الهه نمک فیره ای هرمز

موزه دکتر احمد نادعلیان 
این موزه گنجینه‌ای از آثار این هنرمند است، که در محله قدیمی‌ شهر هرمز قرار دارد. آثار هنری دکتر نادعلیان در عرصه‌های بین‌المللی شناخته و در بیش از چهل کشور دنیا پراکنده شده‌اند. این محل، ابتدا در سال ۱۳۸۸، با نام هنرمندسرا راه اندازی شد. در سال ۱۳۹۱ نیز، ورودی این خانه متروکه را هنرمندان بسیاری با ساختاری جدید طراحی کردند. این فرآیند ساخت، تزیین و توسعه ورودی موزه تا نوروز ۱۳۹۳ ادامه‌ یافت. در موزه آثار متنوعی وجود دارند. شما در موزه دکتر نادعلیان می‌توانید از مکان زندگی این هنرمند بازدید کنید. بسیاری از مستندات و آثار او نیز در گوشه و کنار جهان در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. از دیگر آثار موزه می‌توان به کارهای مشترک دکتر نادعلیان و زنان بومی ‌جزیره اشاره کرد. استخوان‌ها و بقایای موجودات دریایی از جمله نهنگ نیز در موزه به نمایش درآمده‌اند. این بقایا از منظر شکل برای هنرمندان الهام‌بخش هستند. از دیگر نکات جالب در این موزه تمامی ‌خاک‌های رنگی جزیره و کانی‌های جمع‌آوری شده برای مصارف هنری است. در این موزه همچنین به زنان جزیره هرمز آموزش داده می‌شود که چگونه با خاک‌های رنگی نقاشی کنند. 

موزه قدیمی دکتر احمد نادعلیان 

قلعه‌ی پرتغالی‌ها
این قلعه مانند ‌یک قلعه سنگ قرمز است، که از دوران استعمار پرتغالی‌ها در خلیج فارس به‌ یادگار مانده است. از آنجایی که این قلعه در شهر واقع شده است. شما به راحتی می‌توانید از محل اقامتتان به آنجا مراجعه کنید. یک سه چرخه اجاره کنید و به راحتی خود را به این مکان زیبا برسانید.

قلعه پرتغالی ها در هرمز

فرش خاکی قرمز
این فرش نمادی از تمدن ‌یک هزار ساله جزیره هرمز است. که تاریخ این جزیره را از دوران باستان تا به امروز نشان می‌دهد و استعدادها، سنت‌ها، تاریخ، اجتماع و فرهنگ آن را معرفی می‌کند. محلی‌ها در جشنواره‌های سالانه که اغلب در نیمه دوم سال، به مناسبت‌ نوروز ‌یا روز خلیج فارس در اردیبهشت برگزار می‌شود، با استفاده از خاک‌های رنگی موجود در خود جزیره و طرح و نقش‌های بومی، این فرش را بر ساحل می‌گسترانند. طرح‌های فرش هرمز از عناصر و اسطوره‌های هرمزگان و همین طور اشعار عمر خیام الگو گرفته‌اند. استفاده از تصویر لاک‌پشت پوزه عقابی، جبیر، نقوش پوشاک زنانه، تصاویری از قلعه پرتغالی‌ها و نماد موسیقی بومی‌ و سازهای محلی، از فرش خاکی هرمز جاذبه‌ای منحصر به فرد ساخته است. 

 فرش خاکی قرمز نماد تمدن هزار ساله هرمز است

خانه ای در سنگ 
همانطور که از اسم این مکان مشخص است یک طاق طبیعی در سنگ بنا شده است. ساحل در اینجا نیز زیبا و آرام است. با بازدید از این مکان زیبا حتما محو آرامش محیط خواهید شد.

خانه های سنگی هرمز 

ساحل سنگ مرغان 
 این ساحل‌ یکى از زیباترین سواحل جزیره هرمز به‌شمار می‌رود. سومین فرش خاکی هرمز در این جزیره قرار دارد. ترکیب رنگ‌های مختلف خاک منظره‌ای رویایی خلق کرده است.

ساحل سنگ مرغان یکی از زیباترین سواحل هرمز است

ساحل قرمز
بر خلاف اسم این ساحل، خود ساحل فقط از ماسه معمولی پوشیده شده است اما تپه‌های اطراف آن قرمز زیبا و عمیق هستند. ساحل سرخ در جزیره هرمز قرار دارد و سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. مواد معدنی موجود در خاک این ساحل رنگ‌های جالبی مانند زرد، سرخ و سفید را پدید آورده‌اند.‌ یکی از این مواد آهن است که رنگ سرخ ساحل نیز به وجود آن برمی‌گردد. همچنین آب‌های این ساحل برخلاف دیگر سواحل، آبی نیستند و رنگ قرمز دارند و آب نیز توسط این سنگ‌ها رنگی جلوه می‌کند و رنگ قرمز تیره ای را در ساحل به حرکت در می‌آورد. 

ساحل قرمز در هرمز طرفداران زیادی دارد 

ساحل کمپ 
این ساحل اسم رسمی‌ ندارد. شاید از آنجایی که بسیاری از توریست‌ها در این ساحل ساکن شدند این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. این ساحل بسیار دوست داشتنی است. مانند ‌یک مکان آرام و ساکت برای لذت بردن از غروب خورشید عالی به نظر می‌رسد. برای رسیدن به ساحل باید چند صخره جالب پوشیده از سنگ سفید را طی کنید اما مسیر به راحتی قابل مشاهده است. 

ساحل کمپ که محل اقامت گردشگران است

غارهای دریایی
این غارها از جذابیت‌های ساحلی جزیره‌ هرمز محسوب می‌شوند. که در کنار کوه و ارتفاعات سنگی قرار دارند و در جنوب و جنوب غرب جزیره قابل مشاهده‌ هستند. این چشم‌اندازهای بکر با صدای آرامش‌بخش موج‌ها و تابش نور گرم آفتاب، مقاصدی مناسب برای ماجراجویی، استراحت در دل طبیعت و عکاسی در جزیره هرمز به‌شمار می‌روند. 

غارهای دریایی هرمز از جذابیت زیادی برخوردار است

 دره‌ی رنگین کمان
کل جزیره از کوه‌های رنگین‌کمان پوشیده شده است و می‌توانید آزادانه در وسط آنها قدم بزنید. دره رنگین‌کمان ‌یکی از بخش‌هایی است که بیشترین رنگ‌های جزیره‌ی هرمز قشم را به خود اختصاص داده است و در جنوب غربی آن قرار دارد. این دره از بخش‌ها و کوه‌هایی به رنگ‌های مختلف زرد، سفید، قرمز و… تشکیل می‌شود که تلفیق این خاک‌های رنگی در کنار ‌یکدیگر صحنه فوق‌العاده زیبایی را به‌وجود آورده است. در این دره‌ یک سنگ بزرگ وجود دارد که مشابه دو دست رو به آسمان است، به‌گونه‌ای که هنگام وقوع باران آب از بین دو دست وارد گودال زیر سنگ می‌شود و تا مدت‌ها باقی می‌ماند. این نقطه مکان مناسبی برای ایستادن و بررسی همه رنگ‌ها است. نام این دره به خاطر این کوه‌های رنگین‌کمانی به این اسم خوانده می‌شود. این دره‌ یکی از شگفتی‌های هرمز است و ارزش توقف و دیدن را دارد. در برخی نقاط این دره چادر‌هایی دیده می‌شود که زنان محلی کارهای دستی و سوغات هرمز را به فروش می‌رسانند. 

دره رنگارنگ و زیبای رنگین کمان 

دره‌ی مجسمه‌ها
این مورد را کنار جاده می‌توانید ببینید. با قدم زدن انواع سنگ‌هایی را می‌بینید که در اثر باد، باران و عوامل مختلف شکل‌های مختلفی به خود گرفته اند. این دره در محدوده ۴۲ کیلومتر مربعی جزیره هرمز قرار دارد. با چند صد متر پیاده‌روی به سمت ساحل، در مسیری با ماسه‌های نقره ای رنگ سنگ‌های شگفت‌انگیز به شکل سر گوسفند، دیگری مرغ و حتی اژدها دیده می‌شود. عوامل فرسایش در سنگ‌ها باعث به وجود آمدن شکل‌های عجیب و غریبی شده است. با نگاه کردن به این مناظر احساس می‌کنید که این سنگ‌ها به شکل‌های مختلف تراشیده شده‌اند. ولی اشتباه می‌کنید این‌ها در اثر فرسایش به این شکل در آمده‌اند. چطور به جزیره هرمز برویم

دره مجسمه های هرمز که اشکال عجیب و غریبی دارد

آب و هوا و بهترین زمان مسافرت به هرمز
بهترین زمان برای بازدید از هرمز در زمستان است که دمای روز 23-28 درجه سانتی‌گراد است. در شب درجه حرارت کاهش می‌یابد و بسیار خنک می‌شود، بنابراین اگر قصد کمپینگ در ساحل را دارید ‌یک زیر انداز گرم و‌ یک کیسه خواب با خود داشته باشید. در تابستان هرمز به بیش از 45 درجه سانتی گراد می‌رسد، بنابراین اگر در ماه‌های تابستان آمده‌اید، برای دوچرخه سواری‌ یا انجام کارهای خیلی بدنی برنامه‌ریزی نکنید. 

مکان‌های غذا خوردن در هرمز
در این جزیره هیچ رستورانی وجود ندارد، بیشتر مجموعه‌ای از اتاق‌های خانه‌ی مردم هستند که غذا را برای افراد محلی تهیه می‌کنند. غذا در این مکان‌ها بسیار ارزان است و شما به راحتی می‌توانید سفارش دهید. اگر بعد از تاریکی در محل قدم بزنید، می‌توانید زنان آشپزی را در اتاق‌های کوچک ببینید. همچنین افراد محلی که منتظر سفارش خود هستند را مشاهده می‌کنید. همچنین چند مغازه ساندویچ فروشی وجود دارد که فلافل و” بندری “را با ترکیبی از سوسیس و سس تند سرو می‌کنند. 

جزیره هرمز دارای جاذبه های زیاد و دیدنی است

رسیدن  از هرمز به قشم
برای سوار شدن به کشتی از هرمز به قشم‌ یا بندر عباس شما نیاز به خرید بلیط در دفتر قبل از ورود به بندر دارید. کشتی‌های هرمز به قشم روزانه ساعت 8 و 3 بعدازظهر حرکت می‌کنند و حدود 50 دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسند. سفر به جزیره هرمز علاوه بر جذابیت هایی که گفته شد، با سایر نقاطی که تابحال دیده اید کاملا متفاوت است. هنگام قدم زدن در این خاک واقعا احساس می‌کنید جایی پیدا کرده اید که دست نخورده و بکر است. پر از آرامش و سرشار از زیبایی‌های طبیعی است. اگر به سمت جنوب ایران حرکت کردید، بازدید از هرمز را به شما توصیه می‌کنیم. 
 

ا

عالی بود و ممنون، میخوام ۸بهمن برم هرمز

0

0

پاسخ به این دیدگاه

س

خیلی عالیه حتما برید و از شیشه هایی که توش خاک های رنگی رنگی داره بخرید

0

0

پاسخ به این دیدگاه

ک

خرید خاک باعث تشویق مردم برای جمع آوری و نابودی زیبایی طبیعی خواهد شد.

0

0

پاسخ به این دیدگاه

ح

عالی وبسیارزیبا هست

1

0

پاسخ به این دیدگاه

با عضویت در خبر نامه و شبکه اجتماعی سفر باتو از جدیدترین تورها با خبر شوید

سفر باتو پلتفرمی برای برقرای ارتباط بین آژانسهای گردشگری و کاربران متقاضی خرید تورهای مسافرتی است. [ادامه]

استفاده از مطالب وب سایت تور لحظه آخری سفر با تو به هر نحوی ، بدون اجازه کتبی از مدیریت سایت ممنوع می باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ می باشد.

طراحی و توسعه توسط کارناوب

سئو  سایت حرفه ای  توسط لینک 1

در ادامه سفر به جنوب، حالا به جزیره هرمز رنگی سفر می کنیم و به سواحل و دیدنی های فوق العاده آن سر می زنیم. هرمز اگرچه قدری شلوغ تر از هنگام است و حالت شهری تری دارد اما زیبایی های خاصی دارد که در جزیره دیگری نمی توان آن ها را یافت.

به گزارش سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ در سه قسمت قبلی از گزارش های سفر به جنوب، ابتدا راه های سفر به بندرعباس و گشتی یک روزه در این بندر را مرور کردیم، سپس به قشم رفتیم و بخش اعظم زیبایی های این جزیره سر زدیم و پس از آن هم به جزیره آرام  و زیبای هنگام رفتیم. در این قسمت اما قرار است به هرمز برویم. جزیره ساحل های زیبا که البته به جزیره رنگ ها مشهور است.

پس از اینکه گشت و گذارمان در هنگام به پایان رسید، باید به همان اسکله ای که از آن وارد جزیره شدیم برویم و راه برگشت به قشم را در پیش بگیریم. با همان نفری سه هزار تومان قایق ها ما را به اسکله کندالو قشم بر می گردانند. با رسیدن به قشم، برای رفتن به هرمز باید به آن سر جزیره قشم و اسکله شهید ذاکری برویم. فاصله ای حدود پنجاه کیلومتری که باید طی شود تا به این اسکله بروید.

سفر به هرمز البته از همان اسکله حقانی بندرعباس هم ممکن است و می توانید از این بندر هم راهی قشم شوید.چطور به جزیره هرمز برویم

با شناورهای دریایی و هزینه ای 9 هزار تومانی چهل الی پنجاه دقیقه در راهید تا از قشم به هرمز برسید. از بندرعباس هم تقریبا همین اندازه تا هرمز در راهید اما به دلیل تعداد بیشتر شناورها، بلیط هرمز دو هزار تومان ارزان تر است.

از قشم به هرمز و بالعکس تنها دو شناور رفت و آمد می کند. همه روزه راس ساعت های 7 و 14 از قشم به هرمز و راس ساعت های 8 و 15 از هرمز به قشم دو شناور رفت و آمد می کند.

از بندرعباس اما تعداد شناورهای بیشتری به هرمز می روند و برمیگردند. هر روز در ساعت های 7، 9، 12، 14، 17 و 20:30 می توانید از بندرعباس به هرمز بروید. همین شناور ها نهایت پس از پنجاه دقیقه به هرمز می رسند و ده دقیقه هم زمان جابجایی مسافرهاست. پس همین شناورها به بندر باز میگردند و با اضافه کردن یک ساعت به زمان حرکت آن ها می توانید به زمان حرکت شناورها از هرمز به بندرعباس بروید. با این تفاوت که زمان حرکت آخرین شناور از هرمز ساعت 18 است.

به محض رسیدن به هرمز مخصوصا در ایام تعطیل، به حجم عظیمی از موتورهای سه چرخی روبرو می شوید که انتظار شما را می کشند. سه چرخه هایی که باید در فیلم های هندی و یا تصاویر مربوط به جنوب و شرق آسیا آن ها را دیده باشید که وسیله نقلیه اصلی در این جزیره است.

هزینه یک ساعته گشتن در جزیره و یا رسیدن به محل مورد نظرتان با این سه چرخه ها بین پانزده تا بیست هزار تومان است. همچنین می توانید برای گشتن در جزیره از موتور سیکلت استفاده کنید که هزینه اش ساعتی ده هزار تومان است و حداکثر می تواند دو مسافر را در جزیره جابجا کند.

به گزارش جی پلاس؛ اگر قصد ماندن در هرمز را ندارید و یا نمی توانید در هر ساحلش چندین ساعت را بمانید و یا شب را صبح کنید، یکی از همین موتورهای سه چرخ یا دو چرخ کرایه کنید و دورتا دور جزیره با بچرخید. از ساحل خضر و تک درخت گرفته تا محیط زیست و ساحل سرخ و رنگی و مفنق. در این میان دره مجسمه ها و غارنمکی را هم فراموش نکنید. تک تک سواحل هرمز برای شما دیدنی های زیبا و نویی کنار گذاشته که باید در سفرتان به این جزیره آن را ببینید.

همچنین در هرمز می توانید قلعه پرتغالی ها، الهه نمک و دره رنگین کمان را به لیست دیدنی هایتان اضافه کنید.

در هرمز تا پیش از عصر و نزدیک شدن به غروب آفتاب، کسی سمبوسه درست نمی کند. همین که هوا به تاریکی نزدیک شد، از ساندویچی های سیار و مغازه ها سمبوسه بخواهید. سمبوسه های پانصد تومانی که نمی توانی به خوردن یکی از آن ها اکتفا کنی و حداقل سه چهارتایی را با سس تند خواهی خورد. سمبوسه خوردن در بین خود اهالی هرمز هم رواج دارد و یکی از سرگرمی های رایج آن ها هنگام غروب و به عنوان عصرانه است.

سایر غذاهای جنوبی هم مثل دیگر جزیره ها طرفداران زیادی دارد و هرمزی ها هم آن ها را خوب درست می کنند. قلیه ماهی و میگو، ساندویچ کوسه یا همان کولی و فلافلی که در هر کدام از شهرهای جنوب می توانی نوع خوبش را پیدا کنی.

هرمز جزیره رنگ هاست و هر کجای آن یک رنگ است. پس سعی کنید از حداکثر زمانتان استفاده کنید و در بیشتر ساحل هایش بمانید.

در هرمز هم مانند دیگرجزیره ها هم می توانید چادر بزنید و هم در خانه های محلی اقامت کنید. هزینه اقامت در خانه ها از پنجاه هزار تومان آغاز می شود و تا صد و پنجاه هزارتومان هم می رسد. همچنین در هرمز چندین اقامتگاه بومگردی و یک هتل هم وجود دارد که می تواند برای اقامت انتخاب شود.

 

:با امام



هزینه سفر به جزیره هرمز با توجه به تنوع وسایل نقلیه برای دستیابی به این منطقه، طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

جزیره هرمز که به فاصله ۸ کیلومتری از بندرعباس واقع شده است، دارای جاذبه‌های طبیعی و زمین‌شناسی بسیار زیادی است. این جزیره، به دلیل داشتن کانی‌ها و سنگ‌های زیبا، به عنوان بهشت زمین شناسان و موزه زمین شناسی شناخته می‌شود. اگر شما قصد سفر به هرمز و بازدید از طبیعت بکر این جزیره را دارید، لازم است بدانید که عمده هزینه سفر به این جاذبه، به دلیل محدود بودن تعداد هتل و رستوران‌ و رایگان بودن بازدید از دیدنی‌های منطقه، صرف استفاده از وسایل حمل و نقل برای دستیابی به جزیره خواهد بود.اگر هم تمایل دارید سفری بدون دردسر و برنامه‌ریزی شده داشته باشید می‌توانید به صفحه  تور بندر عباس رجوع کنید و از میان تورهای متنوع، سفری به این جزیره زیبا داشته باشید.

چطور به جزیره هرمز برویم

از تهران تا جزیره هرمز در حدود ۱۳۰۰ کیلومتر راه است، که بخشی از آن از آب‌های تنگه هرمز می‌گذرد. به این ترتیب، شما برای رسیدن به جزیره هرمز، می‌توانید به وسیله اتوبوس، قطار یا هواپیما به بندرعباس بروید و سپس، با شناورهای مسافربری خود را به جزیره هرمز برسانید. 

هزینه بلیط اتوبوس از تهران به بندرعباس از ۶۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان متغیر است. در صورتی که بلیط خود را به صورت اینترنتی بخرید، می‌توانید از تخفیفات ویژه این بخش بهره‌مند شوید.

اگر قصد داشته باشید تا این مسیر را به وسیله قطار طی کنید، سفر شما در حدود ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد و هزینه بلیط آن نیز از ۸۰ هزار تومان تا ۱۴۰ هزار تومان متغیر است.

شما همچنین می‌توانید برای سفر از تهران به بندرعباس، از هواپیما استفاده کنید. هزینه بلیط هواپیما در این مسیر از ۲۴۰ هزار تومان تا ۵۹۰ هزار تومان متغیر است؛ که با خرید بلیط چارتر، می‌توانید در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی کنید.

در انتها، برای سفر از بندرعباس به جزیره هرمز، می‌توانید با خرید بلیط شناور مسافربری به نرخ ۱۰ هزار تومان به ازای هر نفر، به این جزیره دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که بلیط این شناورها، به صورت اینترنتی نیز قابل خریداری هستند.

برای اقامت در جزیره هرمز، شما می توانید از تنها هتل این جزیره با نرخ ۱۶۰ هزار تومان به ازای یک اتاق دو تخته برای هر شب، استفاده کنید. علاوه بر آن، هاستل‌های مختلف و بومی نیز در این جزیره، پذیرای مسافران خواهند بود.

 شما برای صرف غذا در جزیره هرمز، می‌توانید به رستوران‌های سنتی و کافه‌های این شهر مراجعه کنید. هزینه هر وعده غذا در این جزیره از ۱۰ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان متغیر است؛ که این هزینه با سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر افزایش خواهد یافت.

برای حمل و نقل در جزیره هرمز، شما می‌توانید از سه‌چرخه، موتور و ماشین جهت رفت و آمد بین مناطق مختلف استفاده کنید. برای این بخش به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از ۱۰ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان را به ازای رفت و آمد هر نفر در روز، در نظر بگیرید.

جزیره هرمز دارای دیدنی‌های طبیعی بسیار زیبایی است که بازدید از اکثر آنها رایگان است، اما شما می‌توانید بودجه‌ای به میزان ۱۰ هزار تومان به ازای هر نفر را، برای این بخش در نظر بگیرید.

اگر شما قصد داشته باشید تا سفری یک روزه به جزیره هرمز داشته باشید، هزینه‌های شما در ارزان‌ترین حالت ممکن در حدود ۶۰۰ هزار تومان (در صورت استفاده از اتوبوس جهت رفت و آمد بین تهران و هرمز) و در گران‌ترین حالت ممکن در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (در صورت استفاده از هواپیما جهت رفت و آمد بین تهران و هرمز) خواهد بود.

با توجه به نرخ‌های ارائه شده در مقاله، سفر به صرفه و ارزان‌قیمت سه روزه به جزیره هرمز در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. هزینه‌های همین سفر در صورت استفاده از امکانات بیشتر، تا حدود ۲ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

منبع عکس: گوگل مپ

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};چطور به جزیره هرمز برویم

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

آریسته – در سامانه رزرو آنلاین آریسته می توانید به سادگی یک کلیک آدرس، شماره تلفن، نوع خدمات و ساعات کار کلیه آرایشگاه های زنانه، مراکز اسپا و ماساژ و کلینیک های زیبایی را بررسی کرده و به سادگی وقت خود را ثبت و رزرو نمایید.

در مطالب گذشته از گردنه حیران برایتان گفیتم، منطقه ای ییلاقی و خنک مناسب برای فصول گرم سال؛ اما امروز می خواهیم منطقه ای را به شما معرفی کنیم که گشت و گذار در آن، آن هم در فصل زمستان حال و هوایی دیگر دارد؛ تا انتهای مطلب امروز و بررسی جاذبه های گردشگری جزیره هرمز با ما همراه باشید.

دسترسی سریع: برای مطالعه بخش مورد نظر روی دکمه روبرو کلیک کنید.

جزیره هرمز دارای مساحتی ۴۲ کیلومتری است، این جزیره در ۸ کیلومتری از بندر عباس واقع شده است و سنگ های زیبا و کانی های موجود بر روی آن منجر شده تا به این جزیره لقب بهشت زمین‌شناسان داده شود. در ان منطقه تنها سکونت گاهی که می توان یافت همان روستای کوچک هرمز است که از کوچه های پر پیچ و خم و باریکی بهره برده است که در اغلب اوقات روز خلوت می باشد.

برای رسیدن به جزیره هرمز می توانید از طریق شناورهای دریایی اقدام کنید و ورود به آن از دو مسیر بندر عباس و یا قشم امکان پذیر است. اگر از بندر عباس اقدام به رفتن می کنید باید در راه‌آهن و فرودگاه، تاکسی‌های خطی به مقصد اسکله حقانی را سوار شده و سپس از طریق این اسکله توسط قایق‌های تندرو کلاس A  مسیر خود را طی کنید تا به جزیره هرمز برسید. اگر در شهر قشم هستید و می خواهید به سوی جزیره هرمز بروید، باید پیش از ساعت ۷ صبح خودتان را به اسکله ذاکری برسانید از آنجا بلیط تهیه کرده و سوار بر شناورها شده و مسافرت خود به هرمز را شروع کنید.چطور به جزیره هرمز برویم

نکته جالبی که باید بدانید این است که در این جزیره امکان اقامت مسافر در هتل های چند ستاره وجود ندارد! و شما تنها می توانید گشت و گذاری کرده و سپس به اقامتگاه خود بازگردید و یا اگر تمایل به تجربه ای متفاوت دارید اقامتگاه‌های بومگردی شما را با سبک زندگی بومی آشنا می‌کنند و کمپ در ساحل فرصتی فراموش نشدنی برای خوابیدن زیر آسمان نیلی و رو به خلیج فارس را به شما هدیه می کند. اما در کل در روستای هرمز جایی برای اقامت مسافر وجود نداشته و بهتر است تا مسافران با یک تور یک روزه و یا یک روز و نیمه راهی این جزیره شوند.

تاریخچه جزیره هرمز می گوید که این شهر در ۷۰۰ سال پیش و زمانیکه مغولان به ایران حمله کردند یک شهر در دهانه رود میناب بوده، پس از آن مردم ابتدا به قشم و سپس به بندرعباس مهاجرت کرده و سپس در جزیره یک شهری کوچک برای خود برپا کردند و نام آن را به یاد سرزمین اولیه هرمز گذاشتند. در گذشته نام اصلی هرموز و یا خورموز نامیده میشد و در گذر زمان نام آن به هرمز تغییر یافت و به کل جزیره این نام را نهادند.

هر یک از ساحل های این جزیره نامی را به خود اختصاص داده اند، اما در میان آنها برخی دارای شهرت بسیاری هستند، که یکی از آنها ساحل سرخ جزیره هرمز است. ساحل سرخ در هرمز در واقع معدن خاک سرخ بسیار مرغوبی است که در میان کانی های موجود در دنیا پس از اسپانیا این خاک رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. اکسید آهن با خلوص ۷۰ درصد عنصر اصلی این خاک است و دقیقا همین ماده منجر به رنگ سرخ این خاک شده است. جالب است بدانید که خاک سرخ در این جزیره دقیقا همان بخشی است که خواص خوراکی داشته و از آن در ادویه گلک استفاده می شود. جالب است بدانید این خاک را به سادگی می توانید در دهان گذاشته و آن را بچشید! زمانیکه خاک سرخ با آب دریا مخلوط می شود رنگی صورتی از خود به جای میگذارد که اگر در آن قدم بزنید لباسهایتان به رنگ صورتی تغییر رنگ خواهد داد! که البته پس از شستشو کاملا از بین خواهد رفت؛ از این رو توصیه می کنیم لذت قدم زدن در ساحل سرخ را به هیچ عنوان از دست ندهید.


سوغاتی شهر شیراز


سفر به لاهیجان و معرفی دیدنی های آن


معرفی شهرستان مراغه و جاهای دیدنی آن


پیش بینی وضعیت آب وهوای شیراز


گردنه حیران


بوستان باغ ایرانی تهران

کاملا مشخص است جزیره هرمز در فصل تابستان دارای هوایی غیر قابل تحمل است به شکلی که در این فصل حتی ساکنان اندکی در جزیره باقی می ماند، در فصول بهار و پاییز هوا نسبتا شرجی است و آفتاب گرمی بر سر و صورتتان خواهد زد، اما هوا زمانیکه در سایه باشید و لباسی مناسب بر تن داشته باشید اذیت کننده نخواهد بود.  زمستان اما بهترین فصل برای گشت و گذار در هرمز است، هوایی مناسب که همراه با رویداد های طبیعی همچون مهاجرت پرندگان و لاک‌پشت‌ها بوده و می تواند لذتی وصف ناپذیر را برایتان رقم بزند.

دور تا دور این جزیره را ساحل هایی شنی احاطه کرده است که عمق آب در آنها به گونه ای بوده که شنا کردن را برای شما بسیار آسان خواهد کرد. در این میان ساحل هشتادگزی و اسکله سنگر مَح‌لی، جنوب غربی جزیره در ساحل محیط زیست و شمال جزیره در نزدیکی جنگل‌های حرا بسیار برای شنا مکان هایی امن به حساب خواهند آمد. در این جزیره تور های غواصی نیم روزه نیز برگزار می شود که می توانید از زیبایی های مرجان ها در اعماق لارک نیز بازدید کرده و لذت ببرید. برای این منظور نیازی نیست تا لباسی خاص با خود ببرید بلکه لباس های مخصوص به شما داده خواهد شد. برای این کار نیازی به مهارت خاص ندارید و حتی نیاز نیست تا شنا بلد باشید، چراکه هر دو نفر توسط یک مربی به زیر آب خواهند رفت و برای خانم ها نیز مربی خانم حضور دارد.

قایق های موتوری بسیاری در جزیره قرار دارد که می توانید با استفاده از آنها دور تا دور جزیره را گشته و از دیدن مناظر پیش روی خود لذت ببرید. اگر علاقمند به زدن کمپ در کنار ساحل بودید لازم است بدانید که برای این مسئله حتما باید مد را پیش بینی کنید و بدانید که در کجای ساحل می توانید چادر بزنید، برای این منظور هم نرم افزار های متفاوتی وجود دارد که درباره مقدار جزر و مد، ساعات آن و آب و هوا و روشنایی ماه به شما اطلاعات جالبی می‌دهند. برای آنکه بدانید بهترین ساحل این منطقه برای چادر زدن کجاست می توانید از مردم محلی استفاده کنید.

اگر اهل دوچرخه سواری باشید می توانید در هرمز دوچرخه کرایه کنید و تمام جزیره را دور بزنید. نکته جالب این است که این دوچرخه ها دارای پشتیبانی هستند و اگر دسترسی به تلفن داشته باشید با یک تماس دوچرخه دیگری را در صورت خرابی برای شما می آورند.

اگر علاقمند به نقش حنا هستید می توانید در این جزیره نقش حنا بر روی دست خود زده و برای مدت دو هفته از طرح زیبایشان لذت ببرید. دختران در این جزیره به صورت بداهه نقش ها را بر روی پوست شما با حنا خواهند کشید. در این منطقه سوزن‌دوزی‌های ظریف بر پارچه و نقاشی‌هایی با الهام از زندگی بومی در جزیره که با خاک های رنگی بر روی شیشه طراحی شده اند نیز وجود دارد که می توانید به جای خرید خاک از آنها استفاده کرده و به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.

 

من، ملیحه نصیری فارغ التحصیل از رشته کامپیوتر و گرایش نرم افزار هستم که از دوران دانشجویی علاقمند و مشغول به فعالیت در زمینه تولید محتوا بودم. اکنون چند سالی است که به طور حرفه ای به تولید محتوا در زمینه های مختلف از سبک زندگی و مد و زیبایی می پردازم.

قبلی

گردنه حیران

بعدی

۵۰ مدل از جدیدترین تزیین ماشین عروس با گل و بادکنک

سوغاتی شهر شیراز

سفر به لاهیجان و معرفی دیدنی های آن

معرفی شهرستان مراغه و جاهای دیدنی آن

پیش بینی وضعیت آب وهوای شیراز

گردنه حیران

بوستان باغ ایرانی تهران

پربازدیدها

انواع مدل مانتو جدید دخترانه و زنانه شیک تابستانه و پاییزه

زیباترین مدل لباس مجلسی دخترانه و زنانه را اینجا ببینید!

انواع مدل سارافون مانتویی، اسپرت، دخترانه و زنانه

جدیدترین ایده های آرایش مدل موی کوتاه زنانه ۲۰۲۰ فشن


علائم بارداری و جنین پسر در ماه های اولیه

۶۳ مدل مو بسته مجلسی دخترانه و شینیون ساده عروس


طرز تهیه کیک مرغ مجلسی با نان تست


۶۶ مدل دامن مجلسی

چطور به جزیره هرمز برویم

آخرین های گردشگری


سوغاتی شهر شیراز


سفر به لاهیجان و معرفی دیدنی های آن


معرفی شهرستان مراغه و جاهای دیدنی آن


پیش بینی وضعیت آب وهوای شیراز


جزیره هرمز


گردنه حیران

سامانه رزرو آنلاین آریسته

آریسته یکی از وب سایت های ارائه خدمات در حوزه رزرواسیون آرایشگاه های زنانه و مراکز اسپا بوده که با ایجاد بستری مناسب توانسته خدمات خود را همراه با طرح های تشویقی هیجان انگیز با ویژگی هایی همچون سادگی در رزرو نوبت و صرفه جویی در زمان همراه با تضمین کیفیت خدمات ارائه شده و پشتیبانی کامل در تمام مراحل رزرو به کاربران ارائه دهد. آریسته بستری مناسب برای کاربران مهیا کرده تا سالن های خود را بر اساس نظرات و رای کاربران دیگر انتخاب نمایند و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند به ساده ترین شیوه رزرو نوبت آرایشگاه و یا مرکز اسپای خود را در نزدیکترین نقطه به محل زندگی خود انجام دهند.

در واقع آریسته ویترینی پر زرق و برق برای شما آماده کرده است که در آن می توانید کلیه مراکز آرایشگاهی معروف و با کیفیت کاری بالا موجود در شهر تهران همچون آرایشگاه شبنم نظیف، آرایشگاه لی لی رضایی، آرایشگاه گیوا، آرایشگاه الی، آرایشگاه شایسته نو، آرایشگاه چهره پردازان، آرایشگاه پارس بانو و … به همراه همه مراکز ماساژ در غرب تهران، شمال، شرق و جنوب همچون مرکز ماساژ قوی نقره ای، مرکز ماساژ اسپا هانا، مرکز ماساژ نیلوفر آبی تهران، مرکز ماساژ حس خوب زندگی و … را یافته و از خدمات بی نظیر آنها بدون اتلاف وقت استفاده نمایید.مدل موی کوتاه , علائم ویروس کرونا , لباس مجلسی زنانه 

چطور به جزیره هرمز برویم
چطور به جزیره هرمز برویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *