چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم

 
helpkade
چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم
چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم

زمستون 2 سال پیش روزی که از تخم در اومدن والدینشونو موقع پرواز باد برد و دو روز گم بودن تا برگشتن ولی نمیشد جوجه ها رو 2 روز گرسنه گذاشت پس من دست به کار شدمو اونارو بزرگ کردم
********* اون عکسی که به جای عکس خودم گذاشتم عکسه همین جوجه نوک سیاهست*****

زمستون 2 سال پیش روزی که از تخم در اومدن والدینشونو موقع پرواز باد برد و دو روز گم بودن تا برگشتن ولی نمیشد جوجه ها رو 2 روز گرسنه گذاشت پس من دست به کار شدمو اونارو بزرگ کردم
********* اون عکسی که به جای عکس خودم گذاشتم عکسه همین جوجه نوک سیاهست*****

وبلاگ گروه صنعتی اسکندری – دستگاه جوجه کشی | گروه صنعتی اسکندری | چیکن دیوایس

جوجه ها تا حدود ۶ هفتگی توسط مادران تغذیه می شوند و در ۴-۵ روز اول تولد غذای جوجه ها را شیرابه چینه دان تشکیل میدهد. جوجه ها منقار نازک خود را در دهان والدین فرو برده و آنگاه مایع شیری رنگ مثل شیر که از پستان خارج میشود از داخل گلوی والدین بیرون آمده و به داخل منقار نوزاد هدایت می شود و جوجه با کمال اشتیاق و ولع این ماده شیری رنگ را فرو می برد این شیرابه بسیار مغذی بوده و توسط سلولهای چین خورده چینه دان ترشح می شود .

چینه دان در تعدادی از گونه های پرندگان خصوصآ در خانواده کبوترها مولد شیر مخصوص چینه دان است تکثیر سلولهای مخاطی و کنده شدن و تولید شیر توسط آنها بوسیله هورمون پرولاکتین  صورت گرفته و کنترل می شود این پرندگان شیر ایجاد شده در چینه دان را به دهان بازگردانده و جوجه ها را به وسیله آن غذا میدهند. ساختمان میکروسکوپ یک چینه دان مشابه به ساختمان در مری است.

ترشح شیرابه تا ۸ روز پی از تولد جوجه ها نیز می تواند ادامه یابد بعد از گذشت چند روز (حدود ۵ روز ) ماده فوق جای خود را به قطعات بسیار ریز دان که با آب مخلوط شده می دهد که در واقع غذای خورده شده توسط والدین در این حالت پس از خرد شدن و ریز شدن در معده و در حالتی که تقریباقابل جذب است وارد چینه دان جوجه ها میگردد.

با گذشت زمان خرد شدن مواد غذایی خورده شده توسط والدین کاهش یافته و به عبارت دیگر غذا پس از مرطوب شدن در چینه دان وارد دهان جوجه ها می شود از این مرحله به بعد جوجه ها کم کم آمادگی آن را می یابند که از ظروف دانخوری دانه برچینند در این حالت جوجه ها را که از عمرشان حدود ۳۰ تا ۴۰ روز گذشته است میتوان از آشیانه جدا نمود این امر با توجه به نژاد و وزن جوجه ها متغییر خواهد بود.چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم

شرایط بهینه برای مست کردن و جفت گیری کبوتر ها

بیماری کبوتر برفک تا مایکوپلاسما آشنایی با انواع بیماری های کبوتران

غذای کبوتران بالغ در طبیعت ، عمدتآ دانه های غلات و ارزن می باشد و بعضی از گونه های حشرات و کرمها و حلزون ها را نیز می خورند. اما در سیستم صنعتی از خوراک های کنسانتره و پلت شده فرموله شامل ذرت، کنجاله سویا و … و همچنین انواع ویتامین ها و اسید های آمینه و پودر صدف و پودر صدف و استخوان و نمک طعام و سنگ ریزه استفاده می شود.

قبل از به دنیا آمدن جوجه ها  جیره غذایی والدین مخلوطی از گندم جو و ارزن درشت و همچنین مخلوط های ساییده شده مرکب از مواد معدنی و مولتی ویتامین بوده همچنین باید ظرف های محتوی شن و سنگریزه و نمک در کنار ظروف دان آنها قرار داد. شن سنگریزه های داخل سنگدان را جهت ساییدن مواد غذایی تامین میکند و نمک علاوه بر تامین سدیم و کلر مورد نیاز سبب اشتها و تا حدی موجب ضدعفونی چینه دان پرنده می شود .

بعد از به دنیا آمدن جوجه ها اگر هدف پرورش آنها جهت استفاده از گوشت آنها باشد باید به جیره غذایی والدین دان هایی که جهت پرورش مرغ های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد اضافه گردد  به عنوان مثال می توان به منظور پرورش جوجه ها از خوراک پیش دان مرغ گوشتی استفاده نمود غذای کبوتران باید در جای خشک و محفوظ نگهداری شود زیرا نم کشیدن باعث فساد شده و اثرات سویی در آنها یا جوجه هایشان باقی میگذارد.

پست قبلی

تاریخچه کبوتر

پست بعدی

مطالب جامع و مفید در مورد اردک و غاز ها

کبوتر شاهی سفید (white king pigeon)

کبوتر کله آبی (Blue headed Dove)

کبوتر چیندار شرقی (Oriental Frill Pigeon)

کبوتر نژاد جاکوبین (Jacobin Pigeon)

جوجه کفترام تازه در اومدن
به پدر مادرشون چی بدم که جوجه هاشون خوب رشد کنن

دانه های پودر شده ، تخم مرغ اب پز ، پودر سینه مرغ اب پز شده ، میوه و سبزیحات خرد شده و …

سلام جوجه کبوتره من رو زمبن به دنیا اومده بود جاشو عوض کردم ولی مادر پدرش دیگه روش نخوابیدن یخ کرده بود اوردمش داخل خونه اللن باید چیکار کنم که نمیره؟

سلام
باید با سرلاک بهش غذا بدید
محیط نگهداری هم گرم باشه
بهتره داخل یوتیوب نگاه کنید روش های سرلاک جوجه کبوتر رو پیدا کنید : Columbidae Cerelac feeder

سلام من وقتی بچه کبوتر هام ی کم بزرگ شدن پدر و مادرش دوباره تخم گذاشتن و به بچه دون ندادند و مُردَن،
باید چیکار کنم؟؟

بعد از اینکه جوجه ها از تخم اومدند ، باید پرنده نر رو جدا میکردید تا دوباره جفت گیری نکنند.

ببخشید من الان جوجه به دنیا اومد ولی مادر نداره روز اولشه چه غذایی بهش بدم خواهشا سریع جواب بدید ممنون

سلام
باید سرلاک داده بشه
همین پست رو بخونید

سلام
جوجه کبوتر های من تقریبا یک ماه و خوردی سن دارن ….. و کبوتر های نر و ماده دیگه بهشون غذا نمیدن…..اما جوجه کبوتر ها غذا هایی که جلوشان می زارم رو نمی خورند….. و هی سمت کبوتر ها میرن و ازشون غذا میخوان و اونا هم بهشون نمیدن
لطفا بگین باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟
واجبه🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

تغذیه کبوترهای پدر و مادر رو زیاد کنید ، اینقد زیاد کنید که هم خودشون سیر بشن هم به جوجه ها بدن
اگر بازم جواب ندارد جوجه ها رو با سرنگ تغذیه کنید.
سرنگ و سرلاک مخصوص جوجه ها توی داروخانه های دامپزشکی هست

سلام من یه جفت طوقی دمچتری پاپر دارم ولی هر کاری میکنم جفت نمیشن نر و ماده هستن ولی جفت نمیزنن چطور مستشون کنم جفت بزنن

سلام
پست زیر رو بخونید :مست کردن کبوتر ها

سلام من یک کفتر سفید پاک کاکلی ملکی ماده دارم که با یک دو خت که پشتش هست بنظرتون جوجه هاشون چه رنگی و آیا کاکل مشن فقط زود جواب بدید

سلام یه کبوترو با تفگ بادی زدن دوتا جوجه چهار پنج روزه داره چکنم سریععععع تروخدا،کفتر چاهین.چطور غذا بدم چند وعده چه تایمی از روز

سلام – من کم تجربه هستم ولی نخود پخته و یا خیس خورده و برنج آب پز می دهم

سلام من یک جوجه کبوتر داشتم که مرد و حالا یک جوجه دیگه به دنیا اومد الان می خوام بدونم که باید چیکار کنم که این جوجه نمیره

تا ۲ ماه جوجه در حساس ترین دروه هست که باید با مواد غذایی مناسب که در مقاله بیان شده تغذیه شود و همچنین دمای محیط باید دمای اتاق باشد

سلام من جوجه کبوتری رو پیدا کردم و دارم با سرلاک بزرگش میکنم.ولی سنش رو نمیدونم!چشم هاش تازه باز شده میشه بگید چند روزش هست؟؟؟؟؟؟
و چه نکاتی رو باید رعایت کنم؟

سلام من جوجه کبوتری رو پیدا کردم و دارم با سرلاک بزرگش میکنم.ولی سنش رو نمیدونم!چشم هاش تازه باز شده میشه بگید چند روزش هست؟؟؟؟؟؟
و چه نکاتی رو باید رعایت کنم؟

۵ یا ۶ روزه

۵ یا ۶ روز

چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم

اسم این کبووتر چییه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک ۴۸ تایی

دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳

دستگاه جوجه کشی ۸۰ تایی ایزی باتور چهار EB4

دستگاه جوجه کشی ارزان – دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی ( آماتور )

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی

نوشته اخیر وبلاگ


سود پرورش غاز |  کسب درامد با پرورش غاز


سرمایه لازم برای پرورش قرقاول

آیا جوجه کشی در فضای باز امکان پذیر است؟

نکات مهم هنگام خاموش کردن دستگاه جوجه کشی و رعایت ایمنی

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس و بستر

پر ریزی و پرکنی کاسکو | دلایل، نحوه درمان و پیشگیری

برای افزایش تخم گذاری بلدرچین چه کنیم؟ راهکارها و تکنیک ها

جوجه کشی کاسکو با دستگاه جوجه کشی | ترفندها و نکات مهم


کبوتر چیندار شرقی (Oriental Frill Pigeon)


کبوتر نژاد جاکوبین (Jacobin Pigeon)

پلدرچین

مرغ

کبک

طوطی

مرغ مینا

عروس هلندی

بوقلمون

قناری

طوطی برزیلی

کاسکو

شترمرغ

غاز

کبوتر

ارومیه – بزرگ راه محمد رسول الله – بعد از ورودی خیابان المهدی ابتدای باند پایین جنب ترشکاری اسکندری

044.32346612 | 044.32379188 | 044.32387133

09143403463 | 09144485590 | 09143883380 | 09126756145

کارشناس فروش برای خرید دستگاه جوجه کشی با ظرفیت بیشتر از 5000 تایی : 09126342262

ایمیل : mahmodi@mehsaz.com

این آموزش مربوط به پرورش و بزرگ کردن تمامی جوجه پرندگان مانند : مرغ عشق ، طوطی ، کبوتر ، عروس هلندی ، فنچ ، بلبل ، پاراکیت و غیره میباشد . معمولا در فصل بهار جوجه پرندگان زیادی گم میشوند و گرفتن و بزرگ کردن آنها کار عادی و انسان دوستانه ای میباشد . همچنین امکان دارد که جوجه پرنده خود شما باشد که نیاز به مراقبت داشته باشد . مراقبت از جوجه نیازمند داشتن اطلاعات کافی میباشد که در ادامه کامل توضیح داده خواهد شد .

فهمیدن نوع جوجه

۱ –  آلتریشیال ( altricial ) یا پروکوشیال ( precocial ) ؟

اولین چیزی که شما باید بدانید آلتریشیال یا پروکوشیال بودن جوجه پرنده مورد نظر است . آلتریشیال : اینگونه پرندگان با چشم های بسته و بدون پر به دنیا می آیند . پروکوشیال : اینگونه از پرندگان با چشمهای باز و پر به دنیا می آیند و دارای قدرت راه رفتن هستند ( مطابق عکس ) . بزرگ کردن پرنده های پروکوشیال خیلی راحت تر از پرندگان آلتریشیال میباشند ، زیرا خیلی کم به نگهداری احتیاج دارند و تقریبا تمام کارها را خودشان انجام میدهند .

چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم

۲ – تشخیص جوجه یا نوپا بودن بچه پرنده .

پرنده نوپا ( nestling ) : آنها خیلی کوچک هستند و پرهای آنها کاملا در نیامده است و شاید چشمان آنها نیز بسته باشد . اینگونه جوجه ها نیاز به آشیانه دارند و برای زنده ماندن باید آنها در آشیانه قرار داد که در مراحل بعد گفته خواهد شد .

جوجه پرنده ( fledgling ) : آنها بزرگتر از نوپاها هستند ، پرهای آنها کامل بوده ، میتوانند بنشینند و چنگ بگیرند .

غذا دادن به جوجه پرنده

۱ – از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب هر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به جوجه غذا بدهید . جوجه پرنده ها به غذا خیلی حساس هستند و باید مدام غذا بخورند .

۲ – بدانید که چه چیزی باید به جوجه داد . چیزهای زیادی را میتوان به جوجه داد که بستگی زیادی به نژاد آنها دارند مثلا : حشرات و دانه ها و توت ، اما تمامی آنها در یک چیز مشترک هستند آن هم مقدار بالای پروتئین است .

۳ – به جوجه نان یا شیر ندهید . خیلی از مردم به اشتباه با این ۲ ماده غذایی به جوجه غذا میدهند ، اما اینکار بسیار اشتباهی میباشد زیرا این مواد به اندازه کافی دارای مواد مغذی برای زنده ماندن جوجه نیستند . در ضمن غذای جوجه باید هم دمای اتاق باشد .

۴ – درست غذا دادن به جوجه . غذا دادن به جوجه بسیار حساس میباشد . این کار را با یک موچین انجام دهید . مقدار کمی غذا را برداشته و با موچین درون دهان جوجه قرار دهید .

۵ – به جوجه آب ندهید . امکان دارد که آب به درون شش های جوجه برود و آن را خفه کند .

نگه داری از جوجه

۱ – درست کردن آشیانه موقت . با یک جعبه مقوایی برداشته ، زیر و اطراف آن را چند عدد سوراخ کنید ، سپس یک قطعه پلاستیکی یا چوبی در کف آن قرار داده و روی آن را با دستمال کاغذی بدون رنگ بپوشانید .

۲ – گرم نگه داشتن جوجه . دمای مناسب برای جوجه ۳۵ درجه سانتی گراد میباشد . سعی کنید آشیانه ای را که درست کرده اید در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا از سرما خوردن و آسیب دیدن جوجه جلوگیری شود .

۳ – از انجام کارهای استرس زا در اطراف پرنده خودداری کنید . جوجه را در محیطی آرام و بدون استرس نگه دارید . استرس باعث افزایش ضربان قلب پرنده میشود ، که برای سلامت آن ضرر دارد .

۴ – زیر نظر داشتن وزن جوجه . جوجه باید مرتبا وزن اضافه کند ، در صورتیکه این روند کند باشد مشکلی وجود دارد .

۵ – قبل از آزاد کردن پرنده حتما پرواز کردن را به جوجه یاد دهید . بزرگ شدن جوجه ۵ تا ۱۵ روز طول میکشد ، بعد از این زمان شما باید پرواز کردن را به جوجه یاد بدهید اما نگران چیزی نباشید ، جوجه ها بعد از چند بار تمرین کردن اینکار را یاد میگیرند . در صورتیکه پرنده توانست کامل و بدون مشکل پرواز کند میتوانید آن را آزاد کنید . پرنده را در مکانی که پرنده های هم نژاد جوجه و غذای زیادی وجود دارد رها کنید .

آموزش ویدیویی غذا دادن به جوجه :

شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ در ۶:۱۴ ب.ظ

من یه مرغ مینا از بچگی اون رو دارم حالا که بزرگ شده هنوز خودش غذا نمی خوره لطفا کمکم کنید.

پاسخ دادن

خرداد ۲۶, ۱۳۹۹ در ۵:۴۹ ق.ظ

سلام من ۲ تا بلبل دارم هر ده دوازده دقیقه یک بار بهشون غذا میدم خیلی ضعیف و کوچکن پر ندارن چشمانم بستست چون بلبل هستن تو دمای ۲۵ درجه خونه مدام سردشدن میشه میبریمشون توی حیاط خودمم تا تو حیاط هستن مواظبشون ولی بیرون خیلی گرمه نکشونم از دیشب که بهشون غذا دادم باز نمیشه مدام دارم خودم نوکشون رو باز میکنم میترسم بهشون آسیب برسه لطفا راهنمایی کنید

پاسخ دادن

چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم

خرداد ۱۶, ۱۳۹۹ در ۳:۲۰ ب.ظ

سلام من یه جوجه گنجشک پیدا کردم خیلی ضعیفه… نمیتونه راه بره.. پرو بال داره.. نمیدونم چیکار کنم

پاسخ دادن

خرداد ۱۳, ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۸ ق.ظ

سلام من ی جوجه دومیل دارم حالش یکم بده غذایی ک بهش دادم رو هی میاره بالا چیکارش کنم

پاسخ دادن

خرداد ۱۳, ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۵ ق.ظ

سلام خسته نباشید من ی جوجه پرستو پیدا کردم . پر و بالش ب صورت کامل در امده ولی خیلی ضعیفه گاهیم برای پرواز تلاش میکنه اما نمیتونه ولی مشکل اصلی اینه ک هیچی نمیخوره وقتی هم میخام ب زور بهش غذا بدم نوکش اینقدر ظریفه ک هر لحظه میترسم چیزیش بشه شما نظری دارید؟

پاسخ دادن

خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ در ۲:۰۶ ب.ظ

به کناره های دهنش فشاره کوچیکی بیار تا دهنش باز بشه دونفری انجام بشه بهتره و دو روز اول ممکنه نخوره ولی بعدش حتما میخوره

پاسخ دادن

خرداد ۱, ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۶ ق.ظ

سلام منم دوتا جوجه سار دارم اگه میخوای زنده بمونن وبزرگ شن فقط کرم وحشره بده من هرروز کلی کرم میدم بهشون قشنگ از دستم میخورن.اگه باغچه دارین بکنی کرم پیدا میکنی

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۹ در ۲:۴۲ ب.ظ

سلام خسته نباشید من یه جوجه توکای یک هفته ای دارم سرلاک بهش میدادم ولی الان دیگه نمیخوره نمیدونم چی باید بهش بدم ؟

پاسخ دادن

بهمن ۴, ۱۳۹۸ در ۱:۲۴ ب.ظ

فنچ ماده که جوجه ۲۰ روزه داره اما خودش مریض شده و جوجه گرسنه مانده اما غذا از دست میخوره حالا چه غذای به جوجش بدهیم؟

پاسخ دادن

خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ در ۵:۲۷ ق.ظ

سلام یه جوجه بلبل دارم پراش درومده و دمبش تقریبا ۱بند انگشته میخام دستیش کنم هر نیم ساعت یه بارم با دست بهش دون پرسی میدم و آب ولی یکمی تا میخوره زود سیر میشه چشماشو میبنده و میخابه دوباره دلیلش چیه ؟

پاسخ دادن

خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ق.ظ

سلام یه جوجه بلبل دارم پراش درومده و دمبش تقریبا ۱بند انگشته میخام دستیش کنم هر نیم ساعت یه بارم با دست بهش دون پرسی میدم و آب ولی یکمی تا میخوره زود سیر میشه چشماشو میبنده و میخابه دوباره دلیلش چیه ؟

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۸ در ۲:۲۱ ب.ظ

سلام امروز تو کوچمون ی جوجه تازه از تخم دراومده پیداکردم .اوردمش توخونه اصلا نمیتونم تشخیص بدم جوجه چ پرنده ایه حتی چشماشم باز نمیگنه.بهش یکم مولتی ویتامینو اب هندونه دادم.چند ساعت پیش دیدم ی مدفوع عجیب ازش خارج شده.گلاب بروتون هم خیلی بزرگه هم دورش ی حالت زله ای داره میخواستم بدونم امکان داره مریض باشه و ماروهم مریض کنه؟درضمن هیچ غذاییو خودش نمیخوره با سرنگ بزور بهش میدم.

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸ در ۸:۱۰ ق.ظ

سلام من سه تاجوجه کمنزیل دارم هچی نمی خورن چه کارشون کنم

پاسخ دادن

فروردین ۱۷, ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۳ ب.ظ

من ی جوجه بلبل دیدم رو زمین دلم سوخت براش اوردمش خونه الان نمیدونم چی بش بدم فعلا که فقط اب خورده اگه میشه لطفا جواب بدین راسی با سورنگ اب بدم مشکل ندارع بلبله هم خرماس

پاسخ دادن

فروردین ۵, ۱۳۹۸ در ۴:۵۹ ب.ظ

با سلام خواهش میکنم که سریع جواب بدید، یه جفت یاکریم اومدن تو تراس تو زمستون تخم گذاشتن فکر نمی‌کردم جوجه‌ هاش در بیان ولی دوتاشم در اومدن یکیش بزرگ شده و اون یکی رو باحال خوش رها کردن، چند بار توی تراس دیدم روی کف زمین افتاده یه بار دیدم اصلا از سرما خشک شده آوردمش خونه گرم شد و کمی خوب شد تا اینکه دیدم نه بهش غذا میدن و هم اینکه دائم از لونه میافته، الان دیگه تصمیم گرفتم جوجه رو بیارم تو خونه خودم نگهش دارم ولی متاسفانه چندتا مشکل هست اول اینکه این جوجه وقتی از بالا لونش افتاده نوک پایینش شکسته و به طرف دیگه ای کج شده و بعد اینکه انگار رشد نمیکنه وزنش بالا نمیره من بهش برنج له شده و مخلوط زده تخم مرغ و آب با سرنگ میدم ولی هیچ تمایلی به خوردن نشون نمیده ولی وقتی میذارم لونه مادرشو میبینه جیک جیک میکنه و پر میزنه تا دون بگیره امشب من بهش ارزن دادم اصلا این غذایی که میدم بهش درسته؟ بعد اینکه نوکش درست میشه؟ اصلا نوک پرنده ها دوباره در میاد؟

پاسخ دادن

خرداد ۶, ۱۳۹۸ در ۲:۱۰ ق.ظ

سلام درمواقعی ک بهش غذاش رو دادی و وقت استراحته نوکش رو تا جوجه هست با ی چیزی ببند تا دوباره ب حالت اولیه برگرده در روز چند ساعت این کارو انجام بده

پاسخ دادن

مرداد ۱۲, ۱۳۹۷ در ۹:۴۴ ق.ظ

سلام. من یه جوجه شاهین دارم که تقریبا ۲ هفتشه. اول بهش جیگر دادم بعد فهمیدم که اشتباهه حالا دارم ماهی سفید و مرغ بهش میدم.روش نگهداری و غذا دادن به جوجه شاهین و بلد نیستم. از شما دوستان میخوام اگر کسی شاهین داشته یا داره منو راهنمایی کنه. دوست ندارم این پرنده ضعیف بزرگ بشه. ازتون ممنونم اگه کمکی کنید.

پاسخ دادن

خرداد ۳۱, ۱۳۹۸ در ۴:۲۴ ب.ظ

دادن جیگر اشتباهه؟منم یه جوجه شاهین دارم که تقریبا تا ۱ متری پرواز میکنه نمیدونم چندوقتشه غذا گذاشتم تو قفسش جیگر مرغ الان ۲ روزه لب به غذا نزده نمیدونم چکار کنم

پاسخ دادن

تیر ۱۳, ۱۳۹۷ در ۸:۰۷ ب.ظ

سلام شهاب هستم از گیلان . طاهرگوراب .. یه پرنده ی بالغ به اسم چلچله ی شنی پیدا کردم که پاش زخمی شده. بتادین زدم ضد عفونی کردم ولی اصلا غذا نمیخوره دهنشم باز نمیکنه فقط دلش میخواد ناز و نوازش بدمش خیلی بااحساسه‌ زود چشاشو میبنده میره تو رویا . واسه خودش عشق میکنه.‌ بهش ملخ و سنجاقک و مگس و پروانه و عنکبوت زنده گرفتم‌ که بخوره. چون‌ میدونم پرندگان حشرات زنده رو بیشتر ترجیح میدن تا مرده !!! اما باز نمیخوره. دلم برای اون‌ ملخ و سنجاقک بیچاره میسوزه که زدم تا حدودی نیمه گیج کردم تا فرار نکنه !! بیچاره ها نه دیگه میتونن برگردن به طبیعت نه میتونن خورده بش توسط چلچله!! حروم‌ شدن چلاغ شدن . در ضمن پرنده فقط خوب آب میخوره نیم‌ ساعت به نیم‌ ساعت.. ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار کنم غذا بخوره. حتی براش تخم مرغ آب پز هم رنده کردم جلوش گذاشتم‌میل نمیکنه. هر جور بهش میدم‌ نمیخوره. چون گونه کمیابی از چلچله هست دوس ندارم بمیره. جمعیتشون‌ رو به انقراضه. فعلا مهمون منه پاش خوب که شد آزادش میکنم… ولی خب تا اون موقع باید خوب بخوره‌.. تا زنده بمونه. ممنون میشم‌ببخش سرتونو درد اوردم..

پاسخ دادن

خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ در ۱۲:۲۵ ب.ظ

سلام از تو ناودون یه جوجه پرستو اومد بیرون اوردمش داخل خونه ولی هر کاری کردم دهنشو باز نمی کنه که غذا بهش بدم همش می خواد بره جاهای تنگ و تاریک بعضی وقتا به زور دهنشو باز می کنم تا غذا بهش بدم چی کار کنم؟؟

پاسخ دادن

تیر ۱۳, ۱۳۹۷ در ۹:۲۷ ق.ظ

با دست دهنشو باز كن غذا هم اگه تونستي حشره بده بهش مگس و كرم و… براي اب هم قطره قطره بنداز رو نوكش خودش ميخوره اين كارم هر نيم ساعت ي بار انجام بده مشكلي ني

پاسخ دادن

خرداد ۲۶, ۱۳۹۹ در ۵:۵۳ ق.ظ

باید توی یه جای تاریک و کم نور باشه و اینکه پرستو وحشی هست بهتره اگه مادرش و پیدا کردید بزارید توی لونه اما اگه پیدا نکردید بهش میلورم بدید تا زود تر رشد کنه یه بار دیدم یه پرنده فروش داشت میآورم میداد

پاسخ دادن

خرداد ۱۵, ۱۳۹۷ در ۸:۴۷ ق.ظ

سلان چند روز پیش یک جوجه سار پیدا کردم دو روز اول تعداد زیادی کرم بهش دادم بعدش دیگ کرم نتونستم پیدا کنم واس همین توت و نخود خیس شده بهش میدم . خوبه؟ یا باید غذای دیگ بهش بدم؟؟

پاسخ دادن

خرداد ۱, ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۰ ق.ظ

کرم که میتونی تهیه کنی منتها کمی گرونه .ویا میتونی جاهایی که باغچه هست بکنی کرم پیدا کنی اتفاقا منم دوتا جوجه سار دارم خیلی هم قشنگ از دستم غذا میخورند.کرم سرشار از پروتوئینه میخوای زنده بمونه وزود بزرگ شه فقط کرم و حشرات بده بهش

پاسخ دادن

خرداد ۱, ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۲ ق.ظ

سلام منم دوتا جوجه سار دارم اگه میخوای زنده بمونن وبزرگ شن فقط کرم وحشره بده من هرروز کلی کرم میدم بهشون قشنگ از دستم میخورن.اگه باغچه دارین بکنی کرم پیدا میکنی

پاسخ دادن

خرداد ۱۲, ۱۳۹۷ در ۱۰:۵۴ ب.ظ

مرسی دمتون گرم من یه پرستو پیدا کردم که از لونه افتاده بود مادرش هم دنبالش نمیاد هر کاری میکنم من یه کرم بش دادم خیلی خوب خورد(ساعت ۶ عصر بود) نمیدونستم که شبا غذا نمیخورن داشتم دیوونه میشدم هی گفتم خدایا چرا غذا نمیخوره. نمیره اینقد کوچیکه الان که دیدم از صبح تا غروب غذا میخورن خیلی حال کردم در ضمن من به چیزی جز کرم خاکی دسترسی ندارم. چی بش بدم؟؟ نوع پرند پرستو وحشی هم هست

پاسخ دادن

خرداد ۹, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۱ ق.ظ

سلام یه یاکریم اومده تو دستشویی رو ابگرمکن لونه درست کرده تخم گذاشته? چیکار کنم که تا میرم طرفش نترسه فرار کنه؟؟؟چی بهش بدم که بخوره؟؟؟ اخه هی میترسه از رو تخماش بلد میشه رو ابگرم کن هستش چیزیشون نمیشه رو ابگرم کن؟؟درضمن دوتا تخم گذاشته خواهشا سریع جواب بدین به ایمیلم ممنون الان سه روزه یاکریمه اومده???

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸ در ۸:۳۰ ب.ظ

اگه ی پنجره باز باشه خودش غذاشو میخوره فقط تحت هیچ شرایطی دست به تخمش نزنید که تخم هارو ول میکنه

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

لرزش بدن سگ علت های مختلفی دارد . بعضی از لرزش ها خوب هستند مانند : تخلیه انرژی ، خشک کردن…

موبایل تمایل زیادی برای جذب میکروب ، ویروس ، باکتری و کثیفی دارد و …

ضدعفونی کردن لباس‌ها یکی از قسمت‌های مهم برای تازه ، تمیز و سالم نگه‌داشتن …

بدن شما از دستگاه‌های مختلفی مانند : سیستم ایمنی ، قلبی و عروقی ، …

آشنایی با سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی قابلیت بدن برای جنگیدن با بیماری‌ها یا …

سیستم ایمنی ، بدن شما را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند . …

بسیاری از محصولات تمیزکننده رایج دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند برای سیستم …

گلبول های سفید خون که به لکوسیت معروف هستند سیستم دفاعی بدن در مقابل …

بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبزی جاتی که …

سلامتی ارزشمندترین چیزی است که در زندگی وجود دارد . خیلی از راهها وجود …

بهداشت فردی چیست ؟ به روش ها و کارهایی برای پیشگیری از انواع بیماری …

شما باید بدانید که با خوردن قرص ، دمنوش و دیگر مواد بادشکن و …

پلاسما ، LCD و LED نیاز به مراقبت و تمیزکاری ظریف‌تری نسبت به دیگر …

در ۲۰ سال اخیر استفاده از موبایل افزایش بسیار زیادی داشته است ، به‌طوری‌که …

ماسک صورت را میتوان با بسیاری از مواد در خانه تهیه کرد اما باید …

چربی سوزی شکم در عرض یک هفته !!!! چربی شکمی یا چربی احشایی ، …

با استفاده از این ۴ دانه طبیعی میتوانید به سادگی نفخ شکم و باد …

خال ( گوشتی و سطحی ) چیست ؟ هر نوع تغییر رنگ مشخص در …

طبق استاندارد طلای قلابی به طلایی با عیار کمتر از ۱۰ گفته میشود . …

تغییر لاین فقط چرخاندن فرمان و عوض کردن لاین نیست و باید بسیاری نکات …

ویتامین B درواقع از ۸ نوع ویتامین مختلف تشکیل‌شده است . تمامی این ویتامین‌ها …

محدود کردن چربی مصرفی ، با توجه به کم کردن کالری می‌تواند به کاهش …

ماشین لباسشویی تمام لباس ها را میشورد اما خود ماشین نیز نیاز به تمیز …

رنگ کردن مو با حنا آن‌قدر هم راحت نیست !! حنا یک نوع رنگ …

در ۲۰ سال اخیر استفاده از موبایل افزایش بسیار زیادی داشته است ، به‌طوری‌که …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم
چطور به جوجه کبوتر غذا بدهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *