چطور به جوجه قناری غذا بدهیم

 
helpkade
چطور به جوجه قناری غذا بدهیم
چطور به جوجه قناری غذا بدهیم

مرداد ۳, ۱۳۹۷
راه اندازی سالن پرورش, سالن پرورش قناری, قناری

3 نظرها

تغذیه ی دستی جوجه قناری ها زمانی انجام می شود که بنا بر دلایلی نخواهیم قناری ماده، جوجه ها را بزرگ کند. بعضی اوقات قناری های ماده رغبتی به خوابیدن روی جوجه ها ندارند. به طور منظم به جوجه ها غذا نمی دهند. اغلب مشاهده می شود جوجه ها را لت و پار می کنند. در چنین اوضاعی بزرگ کردن جوجه ها توسط والدین کار عاقلانه ای نیست و باید خودتان به فکر بزرگ کردن جوجه ها باشید.

البته ناگفته نماند. اگر قناری پرستار در دست و بالتان دارید حتما جوجه ها را به قناری پرستار بسپارید. اما اگر قناری پرستاری نبود. یا قناری پرستار هم از عهده ی مراقبت از جوجه ها برنیامد حتما خودتان باید دست به کار شوید.

شاید پیش خودتان بگویید دلیل پرخاش گری قناری مولد و پس زدن جوجه ها چی می تونه باشه؟ در جواب باید بگم دلایلی زیادی می تواند داشته باشد. اما فکر میکنم مهم ترین دلیل پرخاش گری قناری ماده، برهم خوردن آرامشش است.

متاسفانه بعضی از پرورش دهندگان آنقدر تند تند به لانه ها سر می زنند و جوجه ها را دست کاری می کنند که به قناری مولد استرس و تنش وارد می شود. طوری که جوجه ها را از لانه بیرون می اندازند و زخمی می کنند.

چطور به جوجه قناری غذا بدهیم

بعضی ها معتقدند چون دست آدمیزاد به جوجه و تخم ها خورده می شود. جوجه ها بوی انسان ها را می گیرند و قناری ماده دیگه تخم ها یا جوجه ها رو قبول نمیکنه! در جواب باید بگم که این باور اشتباه است. قناری ماده بخاطر بوی دیگران، جوجه ها یا تخم هایش را رها نمی کند.

بخاطر تنش هایی که بر اثر رفت و آمد و جدا سازی جوجه از مادر صورت می گیرد. قناری ماده پرخاشگر می شود و جوجه، یا تخم ها را پس می زند. پس زدن جوجه ها توسط قناری مولد، مرحله ی نگران کننده و حساسی است! چون اگر به جوجه ها رسیدگی نشود تلف می شوند و تمام زحماتتان بر باد می رود!

با توجه به این مسئله من تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم وبه شما یاد بدهم.اگر زمانی قناری مولد جوجه ها را پس زد، چگونه خودتان از عهده ی تغذیه ی دستی جوجه قناری ها بر بیایید!

پس شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم.

 

 

پرورش دهندگان حرفه ای قبل از اینکه به مرحله ی پس زدن جوجه ها توسط مولدشان برسند! از قبل تعدادی قناری پرستار آماده دارند.

قناری پرستار به قناری هایی گفته می شود که از نظر تولید مثلی در مرحله ی والدین جوجه ها باشند.

طوری که بتوانید با خیال راحت جوجه یا تخم ها را زیر پای آنها بگذارید تا از آن ها نگهداری کنند.

اما اگر قناری پرستار نداشتید و شرایط جوری بود که تغذیه ی دستی جوجه ها را باید بر عهده می گرفتید این کار ها را باید انجام دهید.

باید بدانید که جوجه ها برای زنده ماندن به گرمای بدن مادرشان احتیاج دارند. زمانی که خودتان باید از آنها مراقبت کنید دیگر نمی توانید آن ها را درقفس نگه داری کنید! باید جوجه ها را در محیط گرمی مثل ماشین جوجه کشی در دمای ۳۸ درجه سانتی گراد و رطوبت حدود ۷۰ درصد قرار بدهید.

اگر ماشین جوجه کشی نداشتید می توانید یک کارتن ، ظرف یا قوطی کوچک آماده کنید و بستگی به بزرگی آن یک لامپ ۶۰ یا ۱۰۰ وات درآن قرار بدهید.

هر چه جوجه بزرگ تر می شود و پر در می آورد، دما را کم کم پایین بیاورید. مثلا در چنین زمانی دمای ۲۰ درجه ی سانتی گراد برای جوجه ها کافی است.

در طول زمان نگهداری جوجه ها شما وظیفه دارید هر ۱۵ دقیقه یکبار تا زمانی که چینه دان آن ها نسبتا پر و یک وری بایستد به آن ها غذا بدهید.

 

در ابتدا که بسیار کوچک هستند خوراک نرم باید به آن ها بدهید. به تدریج که بزرگتر می شوند دانه های جوانه زده و خیسانده شده می توانید به آن ها بدهید.

و بعد که بزرگ تر شدند دانه های کامل به آن ها بدهید.حتما مواظب باشید زمانی که به جوجه ها غذا می دهید غذا دور دهانشان خشک نشود! بلافاصله بعد از غذا دادن، دور دهانشان را با یک پارچه ی نرم پاک کنید.

در واقع باید در بیشتر ساعات روز ، جوجه ها سیر باشند.

 

در جواب این دوست عزیز باید بگویم که جوجه ها معمولا در سن ۲۱ روزگی مستقل می شوند و برچیدن دانه ها را شروع می کنند.

برای مستقل شدن جوجه ها، سعی کنید آب و مقداری دانه های خیسانده شده را به طور آزادانه جلوی جوجه ها بریزید.

حتما محلی که دانه روی آن می ریزید کاملا تمیز باشد. این جوجه ها سریعتر برچیدن دانه را شروع می کنند و مستقل می شوند.

در عوض جوجه هایی که مدام توسط پرورش دهنده تغذیه می شوندو پرورش دهندگان مقداری دانه یا آب را جلوی جوجه ها نمی ریزند، طبیعتا دیر تر از سن ۲۱ روزگی مستقل می شوند.

بعد از سن ۲۱ روزگی دیگر وقت آن می رسد که جوجه ها مستقل شوند و پرواز کنند.

جوجه ها را وارد قفس بزرگ تری کنید و اجازه دهید آن ها آزادانه پرواز کنند.

جوجه ها به طور غریزی به سمت نیخواب ها پرواز می کنند و روی نیخواب ها می نشینند. این لحظه برای هر پرورش دهنده ای لحظه ی شیرین و لذت بخشی است.

چرا که پرورش دهنده توانسته است، بصورت حرفه ای و متعهدانه از پس تغذیه ی دستی جوجه قناری ها بر بیاید و حالا شاهد مستقل شدن و پرواز کردن جوجه قناری ها است.

امیدوارم شما پروش دهنده ی عزیز هم بتوانید به خوبی از پس تغذیه ی دستی جوجه قناری هایتان بر بیایید و شاهد مستقل شدن و پرواز کردن جوجه قناری هایتان باشید.

 

همانطور که در این مقاله متوجه شدید، مهم ترین دلیل که باعث می شود قناری های ماده جوجه ها را پس بزنند و نخواهند آن ها را بزرگ کنند برهم خوردن آرامش قناری مولد است.

البته دلایل دیگری هم دارد مثل بیمار شدن قناری مولد و یا مرگ ناگهانی قناری ماده! اما اگر می خواهید قناری مولدتان به خوبی جوجه ها را پرورش بدهد. باید در طول زمان پرورش جوجه زیاد به لانه ی قناری نزدیک نشوید و تخم یا جوجه قناری ها را دست کاری نکنید!

دست زدن مداوم شما به جوجه قناری ها، قناری مادر را دچار استرس و تنش می کند. طوری که ممکن است جوجه ی خود را بکشد و آن را از لانه بیرون بیاندازد.

پس بزرگترین وظیفه ی شما به عنوان یک پرورش دهنده این است که تا می توانید محیط آرامی را برای قناری ها ی مولد فراهم کنید.

به شما توصیه می کنم در طول مدت نگهداری از جوجه ها برای قناری مادر ظرف آب تنی فراهم کنید. قناری مادر با آب تنی کردن شاداب تر می شود و آرامش بیشتری دارد.

چطور به جوجه قناری غذا بدهیم

جدا از این نکات سفارشی به شما توصیه کردم برای اینکه بتوانید به خوبی از پس تغذیه ی دستی جوجه قناری ها بربیایید. محیط گرم و رطوبت مناسبی را برای جوجه ها فراهم کنید. باید تا می توانید جوجه قناری ها را سیر نگه دارید.

برای مستقل شدن جوجه ها مقداری جوانه ی دانه و آب جلوی جوجه ها بگذارید تا به آن نوک بزنند و سریعتر برچیدن دانه را یاد بگیرند و مستقل شوند.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی برده باشید. و اصول مهعم تغذیه ی دستی جوجه قناری ها را یادگرفته باشید.

از شما دوستان پرورش دهنده می خواهم، تجربیات ، سوالات و نظراتتان را برای ما زیر این صفحه کامنت کنید.

 

Tags تغذیه ی جوجه قناری تغذیه ی دستی جوجه قناری قناری موسو ژاپنی قناری نورویچ قناری واتراسلگر قناری یورکشایر

اسفند ۶, ۱۳۹۸

فروردین ۲۲, ۱۳۹۸

دی ۲۷, ۱۳۹۷

بادرود خدمت شما مقاله ای که نوشته اید بسیار کار آمدو مفید است اگر غذاو چطور وبا چه وسیله ای رو هم اضافه کنید که دیگر کامل کامل میشود

ممنون ازشما آموزنده بود

سلام.ممنون میشم زود ج بدید.قناریم ۴تا جوجه آورد آخریشو دیگه رسیدگی نمیکنن.تخم گذاشت رفت رو تخما خوابید.باباهه هم زیا بش رسیدیگی نمیکنه.کوچولو مونده.کف قفس حتی نمیتونه بره رو نی خواب.هس دنبال باباش اینور اونور میره بش غذا نمیده.خودشم نمیخوره چیزی از کف قفس.بیچاره ب آب هم نمیرسه قدش.بخوام بش غذا بدم میخوره از دسنم؟یه سری نخورد!چجوری و با جی بش بدم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

تغذیه دستی جوجه ها نیازمند فداکاری و پشتکار زیاد شما می باشد چرا که در عین حالی که فعالیت های روزانه شما را مختل می کند،

سرعت رشد جوجه ها نیز از حالت طبیعی کمتر بوده و برای مدت بیشتری شما را درگیر خواهد کرد.

برخی مواقع در حالی والدین با جوجه ها هستند، به آن ها غذا نداده و در واقع آنها را از خود میرانند که در این صورت نیز باید مراقب بود و جوجه ها را به طور روزانه از قفسی خارج کرد و غذایشان داد.

چطور به جوجه قناری غذا بدهیم

بیشتر بخوانید::

چگونه میتوان تشخیص داد قناری نر یا ماده

آیا میدانید فلفل دلمه چقدر برای قناری مفید است؟

همه چیز در مورد تغذیه قناری

در صورتی که جوجه ها خیلی کوچک باشند، باید آنها را در ماشین جوجه کشی قرار دهید و دمای ماشین را در چهار روز اول زندگی در حدود ۳۸/۵ درجه سانتی گراد حفظ کنید.

اگر ماشین جوجه کشی در دسترس نمی باشد، می توان از یک قوطی که داخلش لامپ ۶۰ وات روشن باشد استفاده کرد.

به تدریج با بزرگ شدن جوجه ها و کامل تر شدن پرهای بدنشان، دمای ماشین را به حدود ۲۱ درجه سانتی گراد برسانید.

هنگامی که پرهای بدن آنها به حدی رسید که بتوانند دمای بدنشان را حفظ کنند، می توانید آنها را به داخل یک قفسی منتقل کنید.

به پرنده های کوچک، هر ۱۵ دقیقه یکبار غذا دهید، به نحوی که همواره یک طرف چینه دان آنها پر باشد.

می توان غذای تقویتی مخصوص دوران رشد را مرطوب کرده و توسط یک قاشق کوچک یا قطره چکان به پرنده بخورانید .

به تدریج فاصله بین دو وعده غذا را به یک ساعت افزایش داده ولی در عین حال در طول مدت روشنایی روز چینه دان پرنده را کاملاً پر نگهدارید.

دهان پرنده را بعد از هر بار غذا دادن توسط یک پارچه مرطوب یا دستمال کاغذی پاک کنید.در صورتی که مواد غذایی در اطراف دهان پرنده خشک شوند ، پاک کردن آن ها بسیار دشوار بوده و موجب زخم شدن اطراف منقار و دهان میشود.

همواره باید ظروف حاوی آب و مواد غذایی در دسترس پرنده باشد.جهت آشنایی پرنده با دانه پرچیده ، مقداری دانه خرد یا خیسانده شده را برروی یک تکه نان بریزید و جلوی او بگذارید.جوجه ها در حدود سن 21 روزگی توانایی غذا خوردن مستقل را کسب می کنند.

البته پرندگان که با دست تغذیه شده اند ، دیرتر استقلال می یابند و مدت طولانی تری به غذاگرفتن از دست انسان ادامه می دهند

ابتدا تخم‌مرغ رو آب‌پز كرده به مدت ٥٠ دقيقه و داخل آب آن كمي سركه سيب و نمك مي‌زنيم از همان ابتدا تا كامل پخته و ضدعفوني شود بعد سفيده را از زرده جدا مي‌كنيم با مقداري عسل و بيسكوئيت ساقه طلايي آن را قاطي كرده تا خوب حالت خميري شود مي‌توانيم مقداري هم روغن زيتون اضافه كنيم كه راحت‌تر توسط جوجه هضم شود.


بیشتر بدانیم:


تغذیه جوجه قناری


مصرف آنتی بیوتیک و ویتامین ها در قناری

روز اول كه جوجه احتياجي به غذا ندارد از روز دوم تولد جوجه مي‌توانيم با سرنگ يا نوك يك خلال دندان به جوجه بدهيم. مخلوط بايد نسبت به بزرگ شدن جوجه حالت غليظ‌تري پيدا كند و بايد كم‌كم به جوجه داد در حدي كه فقط پوست چينه دانش زرد شود و نسبت به بزرگ شدن جوجه غذا را بيشتر مي‌كنيم درضمن به جاي تخم‌مرغ مي‌توان از شير بدون لاكتوز هم استفاده كرد.

چطور به جوجه قناری غذا بدهیم


نویسنده: حسین رحیمی

ژانویه 31, 2021

 

چطور به جوجه قناری غذا بدهیم

 

سلام خيلي ممنون از راهنمايي مفيدتون

سلام.خسته نباشید.خیلی کامل ومفیدبودواقعاممنون ومرسی.

خوب بود

سلام اطلاعاتی در رابطه با تغذیه کامل قناری از جوجه گی تا بلوغ

یه سوال دارم ببخشید اگه بعد از غذا دادن به جوجه ها شکمشون باد کنه مشکلی بوجود میاد ؟ لطفا کمکم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


غذای تخم مرغیDownloads-icon


Powered By
 

BLOGFA.COM

چطور به جوجه قناری غذا بدهیم
چطور به جوجه قناری غذا بدهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *