چطور با نامزد خود رفتار کنیم

 
helpkade
چطور با نامزد خود رفتار کنیم
چطور با نامزد خود رفتار کنیم

دوران نامزدی مرحله شیرینی است، که مقدمات شکل گیری یک زندگی جدید است و گزینه ای برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی است. بسیاری از جوانان در این دوران فقط به فکر خوش گذرانی هستند.

اما این دوران از مهم ترین دورانی است که برای شناخت افراد به کار می رود بنابراین باید در این دوره حساس زندگی به درستی رفتار کنید و اگر از همان روزهای نامزدی، اولین خشت این رابطه را کج بگذارید، مقدمات از دست دادن کسی که دوستش دارید یا وارد شدن به رابطه ای که تحمل ماندن در آن را ندارید، فراهم می کنید.

در این بخش از نمناک شما را با نکات مهمی درباره چگونگی رفتار در این دوره حساس و زیبا آشنا می کنیم.

به تغییر دادنش دل خوش نکنید

چطور با نامزد خود رفتار کنیم

برخی از آدمها بعد از ازدواج تغییرات اندکی می کنند و برای سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های خود را کنار می گذارند اما اگر با این امید ازدواج می کنید که همه ایرادهای شریک زندگی تان را تغییر دهید ، بدانید آینده خوبی در انتظارتان نیست.

اگر قصد ازدواج با کسی را دارید، باید او را همین گونه که هست بپذیرید، با همین کاستی ها یا عاداتی که گاهی ناراحت تان می کند. شاید همسرتان به مرور زمان در برخی زمینه ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند.

بهتر است برای اندیشیدن به اینکه همسرتان را به فرد دلخواهتان تبدیل کنید او را همان گونه که هست بپذیرید و برای ادامه دادن رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه ریزی کنید.

نامزدی را طولانی نکنید

اگر نمی توانید پس از 6ماه یا نهایتا یک سال از نامزدشد ن به خانه خود بروید، برای رسمیت بخشیدن به رابطه خود عجله نکنید وبرای فراهم نمودن شرایط لازم برای مقدمات ازدواج تان تلاش نمایید زیرا طولانی بودن نامزدی می تواند به رابطه تان آسیب بزند.

خودتان را زیر و رو نکنید

سازگاری بعد از ازدواج به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت های تان نیست و می تواند به نفع شما و رابطه تان تمام شود. قرار نیست که شما بعد از ازدواج به فرد دیگری تبدیل شوید و در قالب او زندگی کنید همانطور که نباید مثل دوران مجردی تان باشید و بدون هیچ محدودیتی زندگی کنید پس هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید که بعدها به خاطر از دست دادنش حسرت بکشید.

کار را تمام شده ندانید

نامزدی دورانی برای شناخت بیشتر یکدیگر است بنابراین اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد . در دوران نامزدی دقت کنید نباید به خاطر ترس از حرف مردم خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.

در دوران نامزدی ، درباره تفاوت ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این تفاوت ها می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما می توانید کدامیک از این تفاوت ها را نادیده بگیرید و کدامیک می توانند آرامش شما را بگیرند؟

بهتر است نامزد بودن تان را فقط به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید و آن را فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آن را بر هم بزنید.

فاصله ها را حفظ کنید

اگر نامزد کرده اید و بینتان صیغه محرمیت خوانده شده تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله ها را رعایت کنید تا احساسات شما خیلی بر انگیخته نشود که جلوی واقعیت ها را بگیرد .

همچنین اگر در این دوران با نامزدتان رابطه زناشویی برقرار کنید ، ممکن است در صورت بروز مشکل بر هم زدن رابطه برایتان سخت و غیر ممکن باشد و دیگر نتوانید با این شرایط با کسی دیگر ازدواج کنید .

بهتر است به خودتان فرصت دهید و فاصله ها را حفظ کنید زیرا قرار نیست که این دوران خیلی طولانی شود تا بتوانید با چشم باز مهم ترین تصمیم های زندگی تان را بگیرید.

آزمون عشق برگزار نکنید

هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد مثلا آزمون عشق راه نیاندازید و به او نگویید «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی داشته باشی و باید رمز عبور حساب های اینترنتی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی کنم» و…؛

از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان، آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها است اما این کار بسیار اشتباه است. برای سنجیدن میزان عشق همسرتان نسبت به شما ، وفاداری به قول هایش، احترام گذاشتن به شما و نزدیکانتان ، تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر را در نظر بگیرید.

ناشناس نمانید

از بزرگ ترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است . برای اغلب افراد دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل اما مهم تر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.

برای معرفی خود بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آینده چطور می خواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و او شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر می تواند نیازهایتان را برآورده سازد و خود را برای زندگی آینده در کنارتان آماده سازد.

همه رازها را نگویید

اگر فکر می کنید گفتن همه رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد ، به زبا آورید و بهتر است در مورد برخی از آنها سکوت کنید.گفتن برخی از حقایق و رازها درباره گذشته تان می تواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند. 

 

دوران نامزدی 

 

نامزدی چیست ؟

نامزدی دورانی طلایی بین عقد ازدواج نامیده ميشود ، دورانی که در آن دختر و پسر یکدیگر را بهتر شناخته و مشغول به انجام کارهای مرتبط به عروسي خویش هستند. ولی در دوران نامزدی چه کنیم ؟ چه رفتارهایی باید از افراد در نامزدی سر زده شود و در واقع در یک دوران نامزدی موفق هریک از افراد باید چه رفتارهایی از خویش نشان دهند؟

 

چطور با نامزد خود رفتار کنیم

دوران نامزدی، دوره ای کاملا حساس است که در آن دختر و پسر باید به شناخت از هم‌دیگر، بپردازند. در این دوران جوانان با وقت دادن به هم‌دیگر میتوانند بیش تر طرف مقابل را بشناسند.

 

بنابراین اگر آن ها هر چه قدر باهم صادق تر باشند، به نفع هم‌دیگر کار نموده اند . در این برهه از زمان، دختر و پسر باید آنچه که هستند، رفتار کنند.

 

اما باید بدانید که با یک و یا دو جلسه نمی توان راهکارهایی را در نظر گرفت که دختر و پسر را هم‌دیگر را بشناسند؛ برای این که آن ها روان شناس ماهر و باتجربه ای نیستند که رفتار فریبکارانه و یا فیلم بازي کردن طرفین را حدس بزنند. ولی با بررسی، تحقيق و تفحص میتوان به شخصیت ذاتی شخص تا حدودی پی برد.

 

هر چه قدر زمان نامزدی طولانی باشد و به دختر و پسر فرصت بیش تر داده شود که در موقعیت های اجتماعي قرارگیرند، به شخصیت اصلی و حقیقی هم‌دیگر بیش تر، دست پیدا خواهند کرد و حتی میتوان رفتار آن ها را مناسب با موقعیت سنجید.

 

این زمان تنها براي خوشگذرانی های موقت و ابراز علاقه های آتشین نیست. زوجین در دوران نامزدی می بایست به شناخت درستی از روحیات و باورهای یکدیگر برسند. بررسی رفتار های ساده که در روزهای عادی و بی هیاهو رخ ميدهد ، شما را به شناخت عمیق از همسر آينده تان نزديک ميکند . تنها کافیست در این دوران، قدری دقیق تر به اطراف نگاه کنید و رفتار های وی را زیر نظر بگیرید.

 

هرچند نمی توان با یک رفتار غیر ارادی و یا نابهنگام، حکم اصلی را صادر کرد و نامزدتان را در دسته انسان های خوب و یا بد قرار دهید ، ولی تکرار رفتارهای ساده در روابط وی، که شما را ازار ميدهد و یا خوشحال ميکند ، بطورحتم در زندگی آیندتان هم اتفاق می افتد. بنابراين بهتر است رفتارهای همسر آينده تان را به خوبی بررسی و آنالیز کنید و عمیقا فکر کنید که آیا میتوانید با این رفتار های به ظاهر کوچک و یا ساده، کنار بیایید و یا خیر؟

 

در دوران نامزدی چگونه رفتار کنیم

 

دوران نامزدی چه مدت طول بکشد؟

دوران نامزدی، با توجه به اینکه رسمیت شرعی ندارد، یکی از مهم ترين و حساس ترین مرحله ها در روابط دختر و پسر است. به دلیل آن که بعضی از اشتباهاتی که در روابط بین این دو به وجود مي‌ايد ، حتی در روابط پس از ازدواج آنان هم تأثير می گذارد. هیجان زدگی و عشق آتشین بین دختر و پسر، اغلب زمينه بروز بعضی اشتباهات را به وجود می آورد ولی در این بین تفاوت فرهنگی و یا فرهنگ های اشتباه هم بی تقصیر نیستند.

 

در قدم نخست، مهم ترين نکته کوتاه بودن دوران نامزدی است. به گفته روانشناسان، این دوران نباید بیش از 8 ماه طول بکشد. شما می بایست در طول این مدت استاندارد، با چشم باز، نامزد خویش را بشناسید و براي اساسی ترین تصمیم زندگی خویش، قدم بردارید.

 

به فکر تغییر دادن نامزدتان نباشید!

تغيير در روحیات افراد، بعد از ازدواج طبيعي است. ولی حتمی نیست! این تغييرات نامحسوس اغلب به علت وفق دادن شخص با شرایط جدید رخ ميدهد . احتمالا نامزدتان پس از دوران نامزدی، بر روی برخی از خواسته ها و اولویت های خویش پا بگذارد، ولی به آسانی میتوان گفت نباید به این تغييرات دل خوش کنید.

 

بهتر است با شناسایی کامل وی در روابط دوران نامزدی، به شناخت کامل از باور های وی برسید و وی را همان طور که هست قبول کنید. شما باید بتوانید، عادت های بد و ایرادات وی را بپذیرید و مطلقا فکر نکنید که میتوانید در وی تغييرات اساسی بوجود آورید. در این صورت آينده خوبی در انتظار شما نخواهد بود!

 

خودتان را زیر پا نگذارید

اکثر افراد، به دلیل عشق و هیجانی که در این دوران پدید مي‌ايد ، خویش را کلا فراموش ميکنند .

 

هنگامی که شما، از نامزد خویش یک بت بی نقص و عیب می سازید، نا خودآگاه خویش را در در برابر وی اصلاً می بینید. بهتر است خود را گول نزنید، وی هم مانند شما یک آدم است، با تمام کم و کاستی هایش.

 

همین تفکرات باعث ميشود تا براي رسيدن به شخصیتی والا، در حد نامزدتان، تمام علائق و اولویت های خویش را که وی دوست ندارد و یا با اون اختلاف دارد، زیر پا بگذارید. قرار نیست شما پس از ازدواج و قرار گرفتن زیر یک سقف، به فرد دیگری که با شخصیت اصلی شما فاصله دارد، تبدیل شوید. هرچند ديگر نمی توانید شبیه دوران مجردی بدون محدودیت زندگی کنید، ولی خویش را زیر پا نگذارید تا در آينده افسوس نخورید.

 

دانستنیهای دوران نامزدی

 

نامزدیتان را جار نزنید

نامزدی دورانی براي آشنایی بیش تر یکدیگر است بدین ترتیب اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود ، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. در دوران نامزدی توجه کنید نباید بخاطر ترس از حرف مردم خویش را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.چطور با نامزد خود رفتار کنیم

 

در دوران نامزدی، در مورد اختلاف ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این اختلاف ها میتوانند سبب زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما میتوانید کدامیک از این اختلاف ها را نادیده بگیرید و کدامیک میتوانند ارامش شما را بگیرند؟

 

بهتر است نامزد بودن تان را تنها به آگاهی اشنایان نزديک برسانید و آنرا فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آنرا بر هم بزنید.

 

یکدیگر را مدام ببینید

عشق بازی در دوران نامزدی فراموش نشود به نظر ساده مي‌ آيد، ولی بسياري از زوج ها به محض این که نامزد میشوند، فراموش ميکنند که عشق بازی کنند و هم‌دیگر را دوست بدارند. این که عشقتان را در بین هیاهوی زندگی حفظ کنید کار ساده ای نیست و به تمرین احتیاج دارد و چه زمانی بهتر از دوران نامزدی براي تمرین این مسائل؟ بسیار اهمیت دارد که روابط عاشقانه با همسرتان حفظ شود، باهم ناهار دونفره بخورید، باهم به پیک نیک ببرید و به یکدیگر عشق بورزید.

 

خودتان را معرفی کنید

از بزرگترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است. براي اغلب اشخاص دوران نامزدی یعنی آشنایی شخص مقابل ولی مهمتر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.

 

براي معرفی خویش بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آينده چه طور میخواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و وی شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر میتواند نیازهایتان را برآورده سازد و خویش را براي زندگی آينده در کنارتان آماده سازد.

 

همه رازها را نگویید

درصورتی که فکر می کنید بیان کردن تمامی رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد، به زبان آورید و بهتر است در خصوص بعضی از آن ها سکوت کنید. گفتن بعضی از حقیقت ها و رازها در مورد گذشته تان میتواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند.

 

نحوره رفتار در دوران نامزدی

 

برخی از رفتارها در زندگی زناشویی ضعف آن زن و شوهر محسوب می شود که در دوران نامزدی میتوان تا حدودی به آن پی برد، مثل:

 

1. پنهانکاری

یکی از علامت های پنهانکاری دختر و یا پسر از هم‌دیگر این است زماني که دختر و یا پسر، بعضی از مسایل را بازگو نمی کنند و یا از پاسخ دادن به نامزد خویش طفره میروند ، در نتيجه میتوان خيلي راحت به این مسأله پی برد.

 

2. تناقض گویی 

احتمالا به این مثال توجه نموده اید که« دروغگو، کم حافظه ميشود » یکی ديگر از روش های شناخت افراد این است که هنگامی که سوالی از وی می پرسید، وی به دروغ جواب شما را ميدهد و درصورتی که در زمان دیگری دوباره همان سؤال را پرسید جوابی ميدهد که اصلاً با قبل مطابقت ندارد.

 

3. وانمودکردن یا نقش بازي کردن

از طريق تست های روانشناختی تا حدی میتوان به این خصوصیات پی برد و محک زد که چه قدر طرف مقابل میتواند خود را خوب جلوه دهد و یا نقش بازي کند. اما ناگفته نماند، امکان دارد برخی دختر، پسرها حقیقتا خودشان را بدتر از آنچه که هستند، نشان دهند.

 

4. وسواس داشتن

گاهی اوقات شخص از آرایش و لباس پوشیدن طرف مقابل حساسیت نشان ميدهد و به طرف مقابل تذکر می‌دهند ، این رفتار نشان ميدهد که طرف در برابر بسیار حساس بوده و ریزبین و نکته بین است.

 

5. پرتوقع بودن

توقع بعضی اشخاص بیش از توان فرد مقابل است و خيلي میسر میتوان این رفتار را شناخت.

 

6. عدم سازگاری

بارها اتفاق می افتد که دختر و پسر به دلیل عدم سازگاری از هم جدا میشوند و اصلاً تفاهمی ندارد و هرکدام ساز مخالف طرف مقابل را می زند که این رفتار در دوران نامزدی قابل تشخیص است.

 

7. زود رنج بودن

یکی از ضعف های زن وشوهر در دوران زناشویی زودرنج بودن آن هاست و خيلي راحت این رفتار را میتوان در دوران نامزدی تشخیص داد.

 

8. بی ملاحظه بودن

یک رفتاری که سبب جدایی در بین زن و شوهر است، این است همسر آن ها بی ملاحظه است. زماني که دختر و یا پسر در زمان نامزدی ملاحظه طرف در برابر و یا خانواده و اطرافیان را نکنند؛ حتما آن ها بی ملاحظه بوده و تنها به فکر نیازهای خویش هستند.

 

9. عمل نکردن به وعده و مقررات

زماني که در دوران نامزدی، بین دختر و پسر قرار ملاقات گذاشته ميشود و شخص مقابل بر اساس همان وقت به محل قرار نمی رسد، میتوان متوجه شد که در آينده هم، به قول و وعده خویش عمل نخواهد کرد.

 

10. عجول بودن

در گاه گاهی فرد در برابر با کوچک ترین اشتباه از سوی دختر و یا پسر عصبانی شده و عکس‌العمل های غیر منطقی از خویش نشان می‌دهند .

 

یکی از بهترین شیوه های شناخت دو طرف« سفر» است. درصورتی که دختر و پسر در دوران نامزدی به سفر بروند، خيلي بهتر میتوانند به روحیات و شخصیت هم‌دیگر اشنا شوند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

 

شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گرددچطور با نامزد خود رفتار کنیم

 

 

از منظر آقایان خواندن آنچه در ذهن خانم ها می گذرد كار بسیار دشواری و پیش بینی آنچه خانم ها از ‌آنها توقع دارند هم سخت تر از آن است. بدین منظور حالت ذهن، خواسته ها و نیازها و توقعات و یا مقدار توجهی كه از شما انتظار دارد را درك كرده و همان گونه رفتار نمایید . شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد . در مطلب ذیل می توانید چند نمونه از حرفهایی كه نمی بایست به نامزدتان بزنید را بیابید .

 

10 . هرگز از یك خانم نخواهید صورت حساب را پرداخت كند .

 

بنابراین خانمهای جذاب از آقایان انتظار دارند كه صورت حسابشان را پرداخت كنند تنها به این دلیل كه آنها ارزش انجام چنین لطفی را دارند . حقیقتی كه در ذهن خانمها جریان دارد این است كه فردی كه باید صورت حساب را پرداخت كند شمایید و اگر شما نسبت به این موضوع آگاهی ندارید یعنی كه به اندازه كافی متشخص نیستید ، بنابراین اگر كه نمی خواهید این حقیقت ذهنی خانمها را خراب كنید فقط صورت حساب را پرداخت نمایید .  

 

9. هرگز از او نخواهید كه اسرار تان را حفظ كند .

 

بله درست فهمیدید تنها كسی كه می تواند به سرعت برق و باد حرفی را پخش كند اوست علی الخصوص زمانی كه از او می خواهید این كار را نكند . حتی اگر او این موضوع را تنها به بهترین و نزدیك ترین دوست خود بگوید كافیست زیرا همین اولین و آخرین نفر این راز را به بهترین نحو پخش خواهد كرد . او استاد این كارهاست بنابراین ریسك نكنید و اسرارتان را با او نگویید و بعد هم سفارش كنید به كسی نگو .  

 

8 . در باره این كه چرا حال خوشی ندارد هرگز از او سوال نكنید .

 

درك حال و هوای یك دختر می تواند خیلی سخت و دشوار باشد . اگر درباره نزار بودن حالش از او سوال كنید می بایست بسیار مصمم و سرسخت باشید تا بتوانید دلیلش را بفهمید . وقتی هم كه دلیلش را برملا كرد حق ندارید با او مقابله كنید و شروع به بحث نمایید . بدون در نظر گرفتن آن 1 دلیل برای آن موضوع ، خروار خروار اطلاعات آزار دهنده دیگر هم بازگو می شود . با پایان یافتن این موضوع، آن ناراحتی و غم به شما انتقال داده می شود و احساس می كنید كه در یك برزخ بزرگ گیر افتاده اید.  

 

7 . گفتن این جمله كه ” فكر كنم باید عضو یك باشگاه ورزشی شوی ” اصلاً درست نیست .

 

بطور طبیعی اغلب دختر خانمها از اندام خود راضی نیستند ، بطور عملی خودش دوست دارد كه به باشگاه برود اما اگر شما پیشنهاد انجام این كار را بدهید حس بدی پیدا می كند و در نهایت هم منجر به بحث خواهد شد .  

 

6 . برایش روز بدی را رقم خواهید زد اگر كه از كس دیگری تعریف نمایید .

 

اگر می خواهید كه او هم چنان خنده بر لب داشته باشد بهتر است كه در برابر او از دختر دیگری تعریف نكنید ، در غیر این صورت آماده درهم رفتن چهره و اخم كردن وی باشید . همه دختر خانمها ( اغلب آنها ) می خواهد به طریقی كه شده در مركز توجه و محبت مرد دلخواهش باشد . همه نقاط قوت وی را به ذهن بسپارید تا اینكه حواستان باشد در حضور او از دختر دیگری تعریف ننمایید . اگر كه می خواهید ، به اندازه كافی بذله گو باشید تا همین حالا به بهترین نحو از دخترتان تعریف و تمجید نمایید .  

 

5 . جمله ” من قول می دهم ” را هرگز بر زبان نیاورید .

 

اگر كه به او قول انجام كاری را دادید و انجام ندادید خودتان را آماده ورود به جهنم كنید . وقتی حرفی را می زنید مطمئن باشید كه می توانید آن را عملی كنید ( كه اغلب اوقات نمی توانید ) و یا اینكه آنقدر تواناییهایتان را افزایش دهید كه هرگز گیر نكنید . قول یا تعهدی كه می دهید چیزی است كه او تا آخر عمرش فراموش نخواهد كرد و حتی اگر به قولتان وفا نكنید او هرگز شما را باور نخواهد كرد و در همه جر و بحث های آینده نوك پیكان به سمت شما خواهد بود .  

4 . بهتر است این جمله را هرگز نگویید ” آیا مطمئنی كه این تیپ برازنده توست و به تو می آید ؟

به طور كلی دخنر خانمها دوست ندارند كه این سوال را از آنها بپرسید . حتی اگر بصورت شوخی و جوك از او بپرسید او آن را جدی گرفته و درباره اش فكر خواهد كرد . اغلب او نسبت به نوع پوشش و زیور آلات مورد استفاده خود دقت كافی را دارد اما ارائه هر گونه نظر بدبینانه باعث می شود كه حساسیتش نسبت به این موضوع را از دست بدهد . بنابراین این كار را نكنید .  

 

3 . جمله ” چقدر برای من آشنایید انگار شما را قبلاً جایی دیده ام ” برای او جمله بسیار آشنایی است .

 

حتی اگر قبلاً او را جایی دیده اید از گفتن این جمله به او خوداری نمایید . از نظر خانمها این جمله چندان جمله مودبانه ای نیست و فكر می كنند كه شما سعی در دلبری دارید و به اصطلاح خودمانی فكر می كنند می خواهید مخ زنی كنید .

 

2 . تنها زمانی كه واقعاً به او علاقه دارید از جمله ” دوستت دارم ” استفاده نمایید .چطور با نامزد خود رفتار کنیم

 

جمله ” دوستت دارم ” جمله ای است كه هر خانمی دوست دارد برای حداقل یك بار هم شده كه در زندگیش آن را بشنود . وقتی یك خانم این جمله را ادا می كند توقعاتش را به بالاترین حد خود می رساند و دلش نمی خواهد خیلی خود را پایین آورد . بنا بر عرف خانمها روابط را خیلی جدی می انگارند بنابراین تا زمانی كه نسبت به احساس خود اطمینان پیدا نكرده اید از ابراز علاقه كلامی و گفتن این جمله خوداری نمایید . وقتی هر یك از طرفین قبل از پردازش صحیح احساساتشان این جمله را ادا می نمایند این جمله می تواند همه چیز را تمام نماید چرا كه با ادای این جمله تمامی ابعاد رابطه تغییر خواهد كرد .  

 

1 . هرگز از هنرپیشه های مورد علاقه نامزدتان انتقاد نكنید .

 

با انتقاد از این شخصیت ها كه غالب خانمها نسبت به آنها تعصب دارند دنیا را برای خودتان جهنم می كنید . با انجام این كار امكان دارد خفه تان كنند . خانمها با شنیدن نام آنها زیر و رو می شوند بنابراین بهتر است كه در برابر خانمها از عدم علاقه تان به این افراد حرفی نزنید چرا كه آنها دیوانه این اشخاص هستند و هر چه قدر هم با آنها بحث كنید فایده ای ندارد و فقط وقت خودتان را تلف خواهید كرد .    

منبع: سیمرغ

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


ارسال محرمانه محصولات جنسی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


مشاوره تلفنی طلاق


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آیا دوران نامزدی برای دست یابی به شناخت از یکدیگر کافی است؟ چگونه باید در این دوران رفتار کرد؟ ازدواج بی شک از مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد. بنابراین برای دست زدن به چنین اقدامی معمولا افراد در دوره‌ای که به آن نامزدی می‌گویند، برای شناخت هرچه بهتر طرف مقابل خود می‌کوشند. بسته به فرهنگ و رسومات خانوادگی دوران نامزدی می‌تواند متفاوت باشد. این تفاوت‌ها از نظر مدت زمان و شکل ارتباط متغیر است. بسیاری از ابعاد شخصیتی و ارتباطی طرفین در این دوران قابل بررسی است. با ایجاد یک فضای مناسب زوجین می‌توانند یکدیگر را بهتر شناخته و برای شروع زندگی مشترک به یک تفاهم برسند.

دوران نامزدی دوره‌ای است که طرفین پیش از ازدواج در یک ارتباط گسترده و البته معمولا عاطفی با هم قرار می‌گیرند، سعی در شناخت یکدیگر می‌کنند، ارتباط خود را با هم گسترش می‌دهند و با آشنایان و اطرافیان هم ارتباط برقرار می‌کنند.

طبیعتا یک دوره نامزدی واقعی باید قبل از ازدواج به شکل رسمی و شرعی باشد تا طرفین فرصتی برای آشنایی با هم داشته باشند. در این دوران ازدواج قطعی نشده یعنی تصمیم طرفین در مورد هم با مقداری شک همراه است. فلسفه وجود دوران نامزدی همین آشنایی و مطمئن شدن در مورد انتخاب می‌باشد.

اما آن چیزی که در کشور ما مرسوم است، نامزدی به فاصله عقد تا ازدواج گفته می‌شود. یعنی ازدواج قطعیت پیدا کرده است و صرفا زن و شوهر به خانه خود نرفته‌اند ولی شرعا و قانونا همسر همدیگر محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله نامزدی تا عقد را مطالعه کنید.چطور با نامزد خود رفتار کنیم

اگر قصد آشنایی با همسر احتمالی آینده خود را دارید، توصیه روانشناسان این است که مدتی در حدود 6 ماه تا یک سال قبل از ازدواج با یکدیگر رفت و آمد کنید و اصطلاحا نامزد یکدیگر باشید. نامزد بودن به معنای کاندید احتمالی بودن می‌باشد. در واقع قبل از عقد دائم و رسمی حتما یک دوره آشنایی را به اسم نامزدی طی کنید و نامزدی و آشنایی خود را موکول به بعد از عقد نکنید.

برخی افراد مدت زمان نامزدی شان را بسیار طولانی می‌کنند و یا فکر می‌کنند هر چقدر بیشتر برای آن وقت بگذارند، بهتر است. در صورتی که چنین نیست. دوران نامزدی بیش از حد طولانی فرسایشی می‌شود و می‌تواند آسیب زا شود.

برخی فکر می‌کنند چون دوران نامزدی دوره شناخت است پس باید دائما فرد مقابل خود را بیازمایند. چنین کاری بیشتر از اینکه باعث استحکام رابطه بشود، بی اعتمادی ایجاد می‌کند و به جای مستحکم کردن رابطه آن را ضعیف می‌کند. در یک دوره 6 ماه تا یک ساله، اگر روابط گسترده باشند، به قدر کافی بحران پیش خواهد آمد که به شما و نامزدتان کمک کند همدیگر را بشناسید.

بهترین اتفاق در دوره نامزدی شناخت همدیگر می‌باشد. شما از نامزدی تا عقد فرصت‌های زیادی برای شناخت همسر آینده خود دارید. شناخت از طریق ارتباط مداوم به وجود می‌آید. این دوران، دوران پرهیجانی برای طرفین است و احساسات آتشین و عاشقانه در اوج خود قرار دارد. در چنین حالتی شناخت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد ولی اگر صادقانه با هم برخورد کنید، میزان موفقیت بیشتر خواهد بود.

مهم این است که ارتباط در این دوران فراگیر و همه جانبه باشد تا طرفین بتوانند همدیگر را در موقعیت‌های مختلف دیده و محک بزنند. در چنین حالتی احتمال پشیمانی بعد از عقد به کمترین حد خود می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی بعد از عقد کلیک کنید.

در یک دوران نامزدی موفق، افراد می‌توانند به یک تصویر کلی از همدیگر دست پیدا کرده و علاوه بر نکات مثبت، نکات منفی همدیگر را هم پیدا کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند برای هم مناسب هستند یا خیر؟ در واقع شما باید تصویر واقع بینانه‌ای از خود و خواسته‌هایتان داشته باشید و بتوانید فرد مقابل را با معیار‌های خود بسنجید و نهایتا تصمیم بگیرید که می‌توانید ادامه دهید یا خیر؟ بهتر است فکر تغییر دادن فرد مقابل را از سر خود بیرون کنید. برای اطلاع از روش‌های شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید.

خشت اول رابطه زناشویی شما با همسرتان در دوران نامزدی گذاشته می‌شود، بنابراین اگر آن را کج بگذارید، تا ثریا دیوار کج خواهد رفت و صاف کردن آن کار دشواری خواهد بود. پس رابطه‌تان را به گونه‌ای منطقی شکل دهید که فکر می‌کنید تا آخر عمر بتوانید از آن لذت ببرید. بسیاری افراد قبل ازدواج متوجه عدم تفاهمات و مغایرت‌های موجود نمی‌شوند و به این طریق با مشکلات بسیاری در زندگی مشترک مواجه می‌شوند. مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا کنند و با دید بازتری وارد زندگی مشترک شوند.

برخی از مسائل هستند که برای یک ازدواج مخرب‌اند. این موارد را در نامزدتان بررسی کنید و اگر به آن‌ها برخوردید، در مورد رابطه و ادامه آن تجدید نظر کنید. تمامی موارد ذکر شده برای رابطه شما تهدیدآمیز هستند. سعی کنید مطمئن شوید هیچ یک از این‌ها در نامزد شما وجود ندارد:

گاها علاقه‌ای که بین افراد وجود دارد مانع از آن می‌شود تا عیب‌های طرف مقابل خود را ببینند و در بسیاری موارد با امید تغییر او بعد از ازدواج همواره چشم خود را به روی مشکلات رفتاری نامزد خود می‌بندند. توجه داشته‌باشید مشکلاتی که در دوران نامزدی بروز پیدا می‌کنند هشداری برای چالش‌های بزرگتر در زندگی مشترک هستند. افراد در ابتدای آشنایی معمولا مشکلات و اختلالات روانی و شخصیتی خود را پنهان می‌کنند. برای آشنایی با اختلالات روانی کلیک کنید.

مثلا فردی که به اختلال شخصیت ضد اجتماعی مبتلاست فریبندگی بالایی دارد؛ ممکن است سریعا شیفته‌ی رفتار و ظاهر جذاب و اعتماد به نفس او شوید. اما چنین شخصیتی همانطور که از اسمش پیداست دست به کارهایی برخلاف قوانین جامعه می‌زند و اغلب وارد چند رابطه عاطفی همزمان می‌شود. نکته این جاست که چنین افرادی به صورت ماهرانه‌ای دروغ‌گو و پنهان کار هستند. بنابراین هشدارها را در دوران نامزدی جدی بگیرید. برای اطلاع از دیگر اختلال شخصیت کلیک کنید.

اینکه نزدیکی در دوران عقد یا نامزدی تان داشته باشید یا نه به مسائل زیادی بستگی دارد. برخی افراد همان بدو نامزدی صیغه محرمیت می‌خوانند و از این لحاظ مشکل شرعی جهت داشتن رابطه جنسی ندارند. البته نزدیکی و دخول در دوران عقد می‌تواند پیامدهایی را برای زوجین به دنبال داشته‌باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله نزدیکی در دوران عقد را مطالعه کنید.

معمولا برای دختران و خانواد‌ه‌ها پرده بکارت مسئله پر اهمیتی است و دوست ندارند تا قبل از ازدواج آن را از دست بدهند؛ بنابراین اگر از خانواده ای هستید که بکارت برایتان اهمیت دارد، بهتر است با نامزد خود رابطه جنسی که منجر به دخول شود، نداشته باشید. برای اطلاع بیشتر در مورد پرده بکارت کلیک کنید.

در هر صورت رابطه جنسی عملی دو طرفه است که برای هر دو نفر باید لذت بخش باشد. بنابراین در مورد آن با نامزدتان توافق کنید و به اشکالی از رابطه تن ندهید که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید. بسیاری از دختران با وجود عدم علاقه، در این دوران به رابطه جنسی مقعدی راضی می‌شوند، در حالی که از صدمات آن بر جسم و رضایت زناشویی شان در آینده آگاهی کافی ندارند. مطالعه مقاله رضایت زناشویی می‌تواند مفید باشد.

صحبت کردن در مورد علائق جنسی با نامزدتان، به شما کمک می‌کند شناخت بهتری از هم پیدا کنید. انتظارات و علائق جنسی خود را مطرح کنید و پذیرای گفتگو در این مورد باشید. مسئله دیگر که نباید آن را نادیده بگیرید بارداری در دوران عقد و نامزدی است که موجب استرس زیادی به هر دو طرف می‌شود. توصیه می‌کنیم به مقاله بارداری در دوران عقد مراجعه کنید.

از احساسات یکدیگر در مورد با هم بودن سؤال کنید اما نباید سؤالات منطقی را فراموش کنید. برای مثال از نامزد خود بپرسید دوست دارید چه کارهایی را با هم انجام دهید. سعی کنید بیشتر از سؤالات چالش برانگیز و باز پاسخ استفاده کنید.

به امید تغییر همسرتان در برابر مشکلات رفتاری او سکوت نکنید و تصمیم خود را برای ازدواج بار دیگر ارزیابی کنید. در این دوران خود و اولویت‌هایتان را کنار نگذارید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. تنها در صورتی می‌توانید علاقه طرف مقابل را در رابطه نگه دارید که ابتدا خودتان را دوست داشته‌باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوران نامزدی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام
سوالی داشتم در مورد این قسمت
نامزدتان هیچ دوست صمیمی ای ندارد.
این رو به درستی متوجه نشدم. یعنی اگر هیچ دوست صمیمی ای نداشت در مورد ادامه تجدید نظر کنیم؟
چرا؟

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جستجو در سایت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده : یکی از دغدغه های خانم ها و آقایان ، نگه داشتن نامزد و وابسته کردن آنها به خود میباشد ، همواره برخی از رفتارهای خانم ها برای آقایان آزار دهنده است که نهایتا منجر به اتمام یک رابطه می شود .

مقاله از علی سلطانی مجد

چطور با نامزد خود رفتار کنیم

در مقاله ذیل راهکاریی ارائه می شود که بواسطه آن تا حد زیادی خانم ها قادر به حفظ و تحکیم رابطه خود با نامزد یا همسر خود می شوند

1) پرس و جو راجع به گذشته او :

راجع به فردی که با او قصد ازدواج دارید حتما تحقیق کنید و عجولانه و بدون تحقیق تصمیم نگیرید اما بعد از تحقیقات در گذشته او به دنبال ردپای فرد یا افراد دیگر نباشید ، در زندگی هر فردی اشتباهاتی وجود دارد گشت و گذار در زندگی شخصی هر فرد میتواند آن اشتباهات را بیرون کشیده و البته جز ایجاد حس بی اعتمادی و بحث و جدال سودی ندارد

2) مدام غر نزنید :

آقایان از همان دوره جوانی به علت مشغله های فکری گوناگون ( اشتغال ، درامد ، مسئولیت پذیری ، ترس از آینده ) ظرفیت و صبر کمتری نسبت به خانم ها دارند لذا برخی از رفتارهایی که خانم ها در آن ریز می شوند اصلا به چشم آقایان نمی آید و مهم جلوه نمی شود و دقیقا خانم ها بر سر همین مسائل شروع به غر زدن میکنند ، غرزدن خانم ها باعث فرار اقایان از دست آن خانم می شود خصوصا غر زدن بر سر موضوعات و مسائل تکراری ، خانم ها اگر مسئله ای شما را نگران کرده و در صحبت کردن نتوانستید آنرا حل کنید به جای غر زدن حرفهای خود را بر روی کاغذ بنویسید و به نامزد یا همسرتان بدهید

3) مستقلا تصمیم گیری نکنید :

خودخواه ، خودرای و خودکار نباشید ، لازم است هر دو طرف سایر امور را با مشورت یکدیگر پیگیری کنند خصوصا خانم ها توجه داشته باشید روشنفکرترین مردها هم حس قدرت طلبی دارد و مردها تمایل دارند قبل از هر اقدامی شما با او مشورت کنید گذشته از این مشورت با آنها باعث می شود تا آنها بیشتر احساس مسئولیت کنند در نتیجه باعث ایجاد یک رفتار برگشتی از جانب همسر شما نسبت به شما می شود ، اما زمانی که شما بدون مشورت کاری را انجام دهید مرد مقابل شما تصور میکند هیچ جایگاهی در زندگی شما ندارد لذا نسبت به شما سرد برخورد میکند

4) مردها گاهی بچه می شوند :

در رقابت ، در دعوا ، در بیماری معمولا در سه حالت مذکور مردها همانند یک پسر بچه رفتار می کنند این رفتار آنها غیر طبیعی نیست اما هرگز بر زبان نیاورید که او همچون یک بچه رفتار کرده است

5) خانم ها نیاز به توجه دارند:

بر هر مردی چه در نامزدی چه بعد از ازدواج واجب است که تمامی صورت و اندام همسر خود را نگاه کند هر تغییری را به خاطر بسپارید هر چند شاید سخت باشد اما تغییر نوع پوشش و رنگ آن ، تغییر نوع آرایش یا مدل موی سر ، مدل ابروها رنگ آنها اندازه آنها همه و همه را بررسی کنید و هر تغییری را حتما به زبان بیاورید همیشه تغییراتی که برای زیبایی او میبینید را به زبان بیاورید ، شاید از نظر آقایان گفتن این حرفها بی ارزش باشد اما آنچنان تاثیری در خانم ها دارد که تاثیر آن در محل و رفتار دیگری که برای اقایان مهم است نمود میکند

6) در دوران نامزدی و عقد رابطه جنسی کامل نداشته باشید :

یکی از دلایل مهم آقایان برای ازدواج نیاز جنسی آنها میباشد که وجود این دلیل غیر طبیعی نیست ، اما چنانچه به هر شکل این نیاز به صورت کامل قبل از ازدواج تامین شود از میل و رغبت آنها برای ازدواج تا حدی کاسته می شود و ممکن است تاریخ عروسی بنا به دلایل و بهانه جدیدی از جانب اقا مدام عقب بیفتد ، پس روابط جنسی قبل از ازدواج در دوران عقد هر چه محدودتر باشد ( در حدی که با امیال و تخیلات جنسی هم آشنا شوید ) مطلوبتر است

7)احترام به یکدیگر خصوصا در مقابل دیگران

از همان ابتدا قرار بگذارید حتی اگر با هم قهر هستید در مقابل دیگران آتش بست موقت بر ارتباط گفتاری و رفتاری شما برقرار باشد و در مقابل دیگران چه آشنا چه غریبه نهایت احترام را به هم بگذارید این آتش بست در مقابل فرزندان نیز باید اعمال شود

8) مقایسه نکنید

همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید ، اصولا مقایسه کردن مربوط به قبل از ازدواج است زمانی که شما درمورد انتخاب همسر فکر میکنید بعد از ازدواج او را با سایرین قیاس نکنید و مدام به او نگوئید: فلانی را نگاه کن

9) خانم ها راجع به تمایلات جنسی همسرتان با دوستان ، همکاران و خواهر خود صحبت نکنید

آقایان درمورد رابطه جنسی خود با همسرشان هرگز با دوستان و همکاران یا برادر خود صحبت نمیکنند اما متاسفانه برخی از خانم ها کلیه جزئیات را کلمه به کلمه به دوست نزدیک خود یا همکار خود یا خواهر خود در میان میگذارند ، این عمل شما تجاوز به حریم خصوصی همسرتان است زمانی که شما به این حریم احترام نمیگذارید از فردی که در جریان آن قرار میگیرد چه انتظاری دارید که موضوع را در خلوت خود با شوهر خود مطرح نکند ؟

10) رازدار باشید

سعی کنید از همان دوران نامزدی محرم اسرار هم باشید ، آقایان همه صحبتهیا میان خود و نازمدتان یا همسرتان را با خانواده خود در میان نگذارید همچنین خانمها ، رازداری در زندگی زناشوئی بسیار بسیار جایگاه مهمی دارد

11) همدیگرا را چک نکنید

در خیلی از اختلافات دوران نامزدی شاهد هستیم که دو طرف بیشترین وقت خود را صرف آتو گرفتن از هم میکنند بعنوان مثال خانمی از یک شماره همراه دیگری مدت سه ماه به همسر خود پیامک ارسال میکند و خودرا جای فرد دیگری میزند تا همسر خود را به قول خود امتحان کند ، اوبا توجه به آشنایی با تمایلات جنسی همسر خود در پیامکهای خود سعی در تحریک جنسی همسر خود داشته که مطمئن شود آیا او به وی خیانت میکند یا خیر ، اینکه شما دام برای همسر خود بیندازید با اینکه او را امتحان کنید تفاوتهایی وجود دارد

اگر رفتاری شک بر انگیز از همسر خود دیده اید اولا به جای آنکه صبر کنید این رفتارها روی هم انباشته شود و شما در ذهن خود داستان پردازی کنید لازم است همان اولین رفتار شک برانگیز را که دید با آرامش با او در میان بگذارید البته نباید مضووع را اینگونه مطرح کنید که او تصور کند شما اعتمادی به وی ندارید ، آقایان نیز باید در نظر داشته باشند خانم ها بسیار حساس هستند و جزئیات را کامل به خاطر میسپارند پس زود تصور نکنند که همسرشان به وی بی اعتماد است

12) قبل از ازدواج چشمها را بازو بعد از ازدواج آنها را ببندید

برخی از مسائل هستند که تا زمانی که ازدواج نکرده اید باید مورد بررسی قرار دهید ، رابطه همسرتان با دوستان ، نوع پوشش ، نوع برخوردهای اجتماعی ، محیط کار ، وضعیت ادامه تحصیل یا اشتغال ، نوع برخورد با همکار جنس مخالف در محیط کار ، خانواده و فرهنگ خانوادگی و از این قبلی مسائل را قبل از ازدواج باید مورد بررسی قرار بگیرد

13) همانگونه که هستید پذیرفته بشید و همانگونه که هست بپذیرید

هر فردی برای ازدواج معیارهایی در نظر دارد ، فردی را انتخاب کنید که تا حد زیادی منطبق بر معیارهایی شما باشد ، برخی از افراد فردی را انتخاب میکنند و انتظار دارند او خود را متناسب با معیارهای وی کند که این انتظار منطقی نیست هر کسی را اگر همانگونه که هست متناسب با معیارتان است بپذیرید اگر نیست آن فرد مناسب ازدواج با شما نمیباشد ، اینکه فردی کلیه شرایط و برنامه های زندگی خود را تغییر دهد تا شما آنرا بپذیرید اصولی نیست گذشته از این به یاد داشته باشیم اگر چه همه ماها دنبال بهترین و کاملترین هستیم حتی اگر خودمان کامل نباشیم اما هیچ انسانی کامل نیست و اصولا کمالگرائی درانتخاب همسر صحیح نیست ، چنانچه فرد مقابل شما بالاتر از 60 درصد از معیارهای شما را داشت میتوانید امیدوار باشید که فرد مقابل میتواند انتخاب مناسبی باشد به دنبال فردی که 100 درصد معیارهای شما را داشته باشد نباشید چرا که ازدواج با چنین فردی حتی در صورت وجود ، خلاف تصور دیگران ، ازدواج موفقی نخواهد بود .

چطور با نامزد خود رفتار کنیم

14) دروغ نگوئید

از همان ابتدا با هم رو راست و صادق باشید ، صداقت پایه اعتماد است و اعتماد یکی از پایه های زندگی مشترک ، از آنجایی که معمولا برای حفظ یک دروغ چندین دروغ دیگر بکار برده می شود و انسان توانایی حفظ چند دروغ را ندارد ( چون ذات انسان با دروغ مخالف است ) لذا نهایتا دروغ و دروغهای شما افشا می گردد ، ممکن است بخشیده شوید حتی برای چند بار ، اما علیرغم بخشیده شدن اعتماد طرف مقابل از شما سلب شده است . ممکن است یک دروغ حتی باعث بر هم خوردن یک ارتباط بطور کامل شود

15) پیش داوری نکنید

خیلی از افراد بدون صحبت کردن با فرد مقابل یا بدون دادن فرصت دفاع یا توضیح به فرد مقابل یکطرفه بر اساس برداشتهای نادرست خود قضاوت نادرست کرده و تصمیم گیری میکنند و حتی فرصت به فرد مقابل نمیدهند که توضیح دهد ، معمولا افرادی که دنبال آتو گرفتن هستند از جمله این افراد هستند . از همان ابتدا اگر موضوعی شما ار نارحت کرده یا رفتاری از نظر شما شک بر انگیز است با طرف مقابل خود صحبت کنید و به او فرصت دهید تا توضیح دهد اکثر مواقع اتفاقات آنگونه نیست که ما در ذهنمان برداشت میکنیم .

16) اصول گفتار صحیح با همسر را بیاموزید

به جای اینکه بگوئید میخوام فلان کار را انجام دهم

بگوئید: به نظرت فلان کار را انجام دهم ؟

بگوئید : میخواستم نظر تو رو در مورد انجام فلان کار بپرسم

به جای آینکه بگوئید این چیه پوشیدی ؟

اگر خانم هستید به همسر خود بگوئید فلان لباس بیشتر بهت میاد

اگر آقا هستید به همسر خود بگوئید به نظر من فلان لباس خیلی خوشگلترت میکنه

به جای اینکه بگوئید می آیی دنبالم ؟

بگوئید : دوست دارم تو راه برگشت با تو باشم میتوانی بیائی ؟

به جای اینکه بگوئید بریم خرید ؟

بگوئید : دوست دارم خریدم با سلیقه تو باشه

همیشه یک واژه محبت آمیز را در ابتدای صحبتها و جملات خود ثبت کنید و قرار بگذارید در دعوا و بحث هم این واژه حتما بکاربرده بشود حتی در مقابل دیگران :

واژه هایی نظیر : عزیزم ، عشقم ، زندگیم و…

در نتیجه هر وقت همدیگر را میخواهید صدا کنید اول یکی از واژه های بالا را بکار میبرید ، استفاده از این روش باعث می شود تا دعواها و بحثهای زوجین درمدت کوتاهی خاتمه یابد .

ادامه دارد

در مقالات آتی موارد دیگری را که در ظاهر ساده اما عملا مفید و کارساز میباشد ، منتشر می شود

با تشکر

مقاله از : علی سلطانی مجد ( محقق و پژوهشگر ) گرداوری شده توسط : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


13340


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232233786


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

باید توجه کنید که دوران نامزدی با ازدواج کاملا متفاوت است و شما باید عده اي از کارها را انجام ندهید، مانند رابطه جنسی به صورت کامل. امروزه بدلیل شرایط کاری دختر و پسر، زندگی کردن نامزدها زیر یک سقف قبل از ازدواج تان بسیار رواج پیدا کرده است. دراین مقاله قصد داریم ضررهای این مدل نامزدی را برای شما بگوییم.

 

جذابیت هاي زندگی دریک خانه و زیر یک سقف، تلاش دختر و پسر را برای برگزاری مراسم ازدواج زود صد چندان می کند اما گاهی نامزدی هاي طولانی بدون مرز محدودیت موجب می شود زوجین به ویژه مردان تعهد اولیه خود مبنی بر ازدواج و تشکیل خانواده رابه روزهایی که از راه نمیرسند موکول کنند.

 

چطور با نامزد خود رفتار کنیم

ماجرای نامزدی و نوع ارتباط هاي بین دختر و پسر داستان طولانی است که هنوز انتهای آن نوشته نشده است. آهن ربای کشش و علاقه بین دختر و پسر در نخستین روزهای بعد از خواستگاری، فکر این‌که او همسر آینده من است، دقیق شدن در رفتار و حرکات و خلقیاتش همه ی و همه ی دوره نامزدی را بیش از هر دوره اي دیگر تجسسی و حساس می کند.

 

سبک زندگی و آداب و رسوم در مناطق مختلف کشور و حتی دریک شهر بین خانواده ها، اعتقادات و نگاه هاي گوناگونی رابه تشریفات و دوره هاي قبل از ازدواج بوجود می آورد. از طرف دیگر سبک ازدواج هاي دانشجویی، همکاری و آشنا شدن افراد توسط دیگران در شهر های مختلف موجب شده تا پیوند و وصل هاي بین شهری افزایش یابد. از این رو نامزدها در شهر های متفاوت دشواری بیشتری نسبت به کسانی که دریک شهر ساکن هستند را تجربه می کنند.

 

1 – نامزد هایي که با خانواده خود دریک شهر ساکن هستند.

 

2 – نامزدهایی که یکی از آن ها « در اکثر موارد پسر » به دلایل شغلی یا تحصیلی بدون حضور خانواده اش در شهری که نامزد او زندگی می کند، ساکن است.

 

3 – نامزدهایی که به دلایل شغلی یا تحصیلی دریک شهر واحد بدون حضور خانواده ساکن هستند. « اکثرا دانشجو در خوابگاه هستند و یا بعلت وضعیت شغلی یک خانه اجاره کرده اند»

 

زوجین تازه بهم رسیده که حرارت عشقی بین آن ها نقطه جوش را هم گذرانده است، نوع ارتباط و با هم بودنشان را فرهنگ و اعتقاداتی که دارند تعیین می کند. بر این اساس، چه هردو دریک شهر باشند یا نباشند و یا هردو در شهری بدون خانواده در خوابگاهی یا خانه اجاره اي زندگی می کنند میزان رفت و آمد و حدود ارتباط شان بسته به نوع افکار و اعتقادات خود و خانواده شان است.

 

انچه دراین پست قصد داریم به آن بپردازیم این‌که، اگر پسری بر اساس شغل یا تحصیل اش در شهر نامزد خود خانه اي اجاره اي داشت، بالاخره دختر در روزهایی از هفته یا ماه دوست دارد که در خانه نامزدش آشپزی کند، آنجا را برای حضور نامزدی که قرار است شوهرش شود مهیا سازد

 

و آراسته منتظر برگشتن او از دانشگاه یا محل کار باشد و یا اگر هردو در شهری به دور از خانواده در خوابگاه یا در خانه اجاره اي زندگی میکردند، پس از نامزدی با این هدف که اینک زن و شوهر محسوب میشوند و قرار است سالیان سال کنار هم زندگی کنند، این خوابگاه و خانه رابه یک سقف مشترک تبدیل و تا قبل از برگزاری مراسم ازدواج کنار هم برای شناخت بیشتر زندگی می کنند، نگاه به زندگی پس از ازدواج برای آن ها چگونه است؟ آیا میزان انگیزه برای تشکیل خانواده در زوج هاي دور از هم به همان نسبت زوج هایي است که روزبعد از نامزدی زندگی مشترک را آغاز می کنند؟

 

انتخاب یک راه دو طرفه

نامزدی شروع یک آشنایی برای زندگی طولانی است. راهی که در میانه به دو بخش تقسیم می شود. یک جاده سمت زندگی دائمی می‌رود و زمانی است که دو فرد بر اساس اصول و معیار های ازدواج و تطابق با یک دیگر آنرا انتخاب می کنند. مسیر دیگر بازگشت به سوی شروعی دوباره برای زندگی است.مسیری که اگر دو طرف بعد از فهم یک دیگر به این نتیجه رسیدند که متناسب با اصول و معیار های همسر آینده اي که در ذهن متصور بودند نیست، به سادگی قابل بازگشت است.

 

در حالتی که دو فرد به این سطح از درک رسیده باشند که نامزدی تنها برای شناخت بیشتر و نه دلبستگی و زندگی هایي فراتر از حد نامزدی است، چرا که اگر دو فرد نامزدی را بیش از حدی که دارد جدی بگیرند ودر مقابل در انتهای بازه زمانی این دوره متوجه شوند به درد هم نمی‌خورند ولی علاقه بین شان مانع از قطع این ارتباط شود، هردو در شانه خاکی زندگی قدم برداشته اند که بعد از مدتی گرد و غبار روی زندگی شان را می‌گیرد و زمانی دیرتر به این اشتباه خود پی می برند که کمی دیر شده است.

 

در دوره نامزدی دختر و پس هر کدام انگیزه هاي قوی برای تشکیل زودتر زندگی شان را دارند. ممکن است بین آن ها بارها این مکالمه صورت بگیرد که زندگی مشترک شان را چگونه آغاز کنند، از رفتار هاي بعد از ازدواج خود حرف بزنند، شوق انتظار و دیدن هم در خانه خودشان را داشته باشند ودر یک عبارت مرد خانه و خانم خانه بودن را تجربه کنند، هر کدام به تنهایی یک انگیزه قوی برای برگزاری مراسم ازدواج و مستقل شدن است. دراین شکل از نامزدی هاي دو فرد بی صبرانه تلاش می کنند تا مقدمات برگزای مراسم ازدواج خودرا سریعتر فراهم کنند تا زودتر طعم شیرین زندگی مشترک را بچشند.

 

حال زوجینی که انگیزه با هم بودن زیر یک سقف مشترک را پیش از مراسم ازدواج تجربه کرده اند و خودرا از شوق آن بعد از مراسم محروم ساخته اند، تلاش شان برای ساخت یک خانه واقعی کم می شود. بویژه این مسئله برای مردان بیش از زنان است ودر مقابل وابستگی که برای دختران حاصل می شود بیش از پسران.

 

نامزدهایی که دراین دوره نیز مانند یک زن و شوهر واقعی دریک خانه زندگی کرده اند و هر رفتار و عملی که متناسب با فرهنگ کشورمان برای بعد از مراسم ازدواج دختر و پسر بوده است را تجربه کرده اند، دیگر آن تلاش لازم برای یک زندگی واقعی را ندارند، گاهی اگر پسر از نظر اخلاقی فرد مناسبی نباشد

 

بعد از مدتی بدون آنکه تعهدی در قبال نامزد خود داشته باشد رابطه را به اتمام می‌رساند. این همان دو راهی اول نامزدی است؛ تابلوی سمت راست یا چپ؟ وقتی بعد از یک دوره زندگی مشترک دریک خانه و وابستگی عاطفی تازه به این نتیجه برسند که به درد هم دیگر نمی‌خورند، حتی بازگشت به اول راه هم نه امیدی برای یک زندگی جدید که راهی برای نابودی تمام احساسات و علاقه اي است که تاکنون داشته اند و این امر به خصوص برای دختران امری دشوار تر است.

از دیدگاه خانواده‌هاي ایرانی دوران نامزدی دو تعریف متفاوت دارد. برخی خانوداه‌ها فاصله بین بله بران و زمان عقد را بعنوان دوره نامزدی می‌شناسند و برخی خانواده‌ها دوران بین عقد و عروسی رابه این نام می‌شناسند که از دیدگاه شرع مقدس اسلام نیز دوران نامزدی، این دوران است.

 

به هنگام توافق طرفین برای ازدواج، طبق معمول داماد حلقه‌اي به نشانه قول ازدواج به عروس خانم تقدیم می کند. این حلقه نامزدی است که بعنوان نشانه نامزدی از یک رسم قدیمی گرفته شده است. در آن رسم قدیمی، از یک حلقه بعنوان نشانه صحت یک ادعا یا مهر کردن یک قرارداد یا نامه استفاده می‌شده است.

 

در برخی خانواده‌هاي امروزی ترجیح بر آن است که فاصله بین بله بران و عقد کمی طولانی‌تر شود تا دختر و پسر آشنایی بیشتری با یدکدیگر پیدا کنند. رابطه جنسی در دوران نامزدی که هنوز صیغه عقدی خوانده نشده است از دیدگاه عرف ناپسند و از دیدگاه شرع حرام و گناه است.

 

چطور با نامزد خود رفتار کنیم

برخی خانواده‌ها ترجیح میدهند جهت حفظ حدود دینی یک صیغه محرمیت بین آن‌ها خوانده شود تا رفت و آمد آنان اشکال شرعی نداشته باشد؛ ولی با این وجود هر گونه رابطه جنسی در دوران نامزدی که بدین شکل تعریف شده است، ناپسند است و یک دلیل ساده برای آن این است که درصورت منتفی شدن ازدواج، طرفین آسیب‌هاي روحی و روانی نبینند.

 

تعداد زیادی از خانواده‌هاي ایرانی چنین تعریفی از دوران نامزدی دارند؛ جاری شدن صیغه عقد دائم و محرمیت بین عروس و داماد. تقریباً بین تمام خانواده‌هاي ایرانی فاصله بین عقد و ازدواج وجوددارد که بنا به هر دلیلی زوجین نمیتوانند زندگی مشترک خودرا زیر یک سقف شروع کنند.

 

در فرهنگ ایرانی، دراین دوران زن و شوهر جوان دریک وضعیت خاکستری و غیر مشخصی از نظر جنسی به سر می برند. از نظر شرع و قانون زن و شوهر قانونی هستند و از نظر عرف هنوز کاملا زن و شوهر نیستند و رابطه جنسی در دوران نامزدی برای آنان ناپسند است و خانواده‌ها رابطه جنسی که یک زن و شوهر می توانند با یک دیگر داشته باشند را برای آنان جایز نمی‌شمارند. حال سوال اغلب زوج‌ها این است که رابطه جنسی آنان در دوران نامزدی چه کمیت و کیفیتی می تواند داشته باشد؟

 

رابطه دوران نامزدی – دوران عقد – عکس دوران نامزدی – رابطه جنسی در دوران نامزدی – آموزش رابطه جنسی – رابطه جنسی زناشویی

 

از نظر شرع مقدس اسلام بعد از جاری شدن صیغه عقد دائم روابط جنسی و زناشویی بین آنان کاملا آزاد و پسندیده است و زن و شوهر میتوانند روابط آزادی داشته باشند و غریزه جنسی یک دیگر را کاملا ارضا کنند که این آمیزش جنسی حتی پرستش محسوب می شود. اما عده اي از خانواده‌ها و حتی عده اي از مشاوران به زوج‌هاي جوان و خصوصا به دختر توصیه میکنند که از برقراری رابطه کامل جنسی در دوران عقد خودداری کنند و رابطه کامل زناشویی رابه پس از عروسی موکول کنند.

 

علت اصلی این توصیه، اختلافات مرسومی است که در دوران نامزدی پیش می آید و متاسفانه باعث جدایی زوجین میشود. بنابر این قبل از برقراری رابطه جنسی، این موضوعات را بررسی و سنجیده عمل کنید.دلایل زیادی نیز برای به تعویق انداختن هر گونه رابطه جدی جنسی تا بعد از عروسی وجوددارد که مهم ترین آن‌ها عبارتند از:

 

وجود ریسک در تداوم ازدواج
بی‌قراری و انحراف فکری زیاد بدلیل بیدار شدن میل شدید شهوانی
دلبسته شدن دو طرف و عدم توانایی در شناخت کامل یک دیگر
احتمال باردار شدن ناخواسته در دوران نامزدی

 

از بین رفتن انگیزه‌هاي دو طرف و خصوصا پسر برای تشکیل زندگی مشترک؛ چرا که مشاوران معتقدند مردان بعد از ارضای میل جنسی، انگیزه خودرا برای برگزاری مراسم عروسی از دست میدهند.اما حامیان این دیدگاه، برقرای رابطه جنسی در دوران نامزدی رابه کلی منع نمی کنند؛ بلکه توصیه میکنند زن و شوهر جوان به شیوه هایي غیر از رابطه کامل زناشویی یک دیگر را ارضا کنند.

 

شیوه‌هایي مثل : لمس کردن، بازی‌هاي عاشقانه، لمس قسمت‌هاي حساس بدن، بوسیدن و معاشقه و … که البته ارضا شدن از این راه‌ها برای زن و شوهر از نظر شرعی نیز هیچ اشکالی ندارد.

 

علت تمامی این توصیه‌ها بر پایه “ترس” است. مشاهدات گوناگون از تجربه‌هاي تلخ طلاق و شکست ازدواج دلیلی بر آن شده تا خانواده و مشاوران این توصیه‌ها رابه جوانان عرضه کنند که البته قابل درک و تامل است.

 

اما آیا واقعا بهترین راهکار همین است؟ آیا می بایست در دوران عقد از یکی از حلال‌ترین لذت‌ها چشم پوشی کرد و این میل و عطش جنسی را محدود کرد؟ آیا همین محدود کردن روابط جنسی باعث ایجاد برخی کج خلقی‌ها، اختلافات در دوران نامزدی و گاه انحرافات نخواهد شد؟ فراموش نکنیم که ازدواج بهترین راه برای ارضای امیال یاغی جنسی است

 

و چنانچه حتی بعد از ازدواج نیز به بهانه هاي مختلف فرد امکان بهره بردن جنسی از همسر خودش را نداشته باشد، خود باعث سرخوردگی، افسردگی و خدای نکرده انحراف خواهد شد.

 

همانطور که برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی ممکن است باعث ایجاد مشکل شود، محدود کردن این رابطه نیز می تواند عواقب خاص خودش را داشته باشد. سرپوش گذاشتن بر میل یاغی شهوت آن هم زمانی که دوطرف احساس می کنند این حق قانونی و شرعی آنهاست که از یک دیگر بهره ببرند، می تواند باعث برخی اختلافات و کج خلقی‌ها در زمان قبل از عروسی شود. از طرفی زمینه ایجاد انحراف را نیز فراهم نماید. تصمیم با شماست، اما درست تصمیم بگیرید!

 

برقراری رابطه جنسی بین شما و نامزدتان در دوران عقد یک تصمیم کاملا شخصی است و به حریم خصوصی شما مربوط می شود. از نظر شرعی و قانونی روابط جنسی بین پسر و دختری که صیغه عقد بین آن‌ها جاری شده است هیچ اشکالی ندارد. روابط زناشویی بین زن و شوهر بسیار مورد تاکید و سفارش اسلام قرار گرفته است

 

ودر بسیاری روایات ازآن بعنوان شکلی از پرستش یاد شده است. بنابر این تنها کسیکه می تواند در خصوص رابطه جنسی شما و نامزدتان در دوران عقد تصمیم گیری کند خود شما هستید. اما گرفتن این تصمیم کار ساده‌اي نیست و نباید از کنار آن به سادگی عبور کنید.

 

پنج نکته‌ اي که میتواند بشما کمک کند تا تصمیم درست بگیرید:

1 – از وجود تمام ریسک‌ ها باخبر شوید

بارداری ناخواسته در دوران نامزدی یکی از ریسک‌هایي است که باید ازآن آگاه باشید و درباره آن فکر کنید. احتمال به هم خوردن ازدواج شما به هر دلیلی نیز یکیدیگر از ریسک‌هایي است که باید به آن فکر کنید. باید بدانید که اختلافات در دوران نامزدی بسیار متداول هستند، اما کم نیستند شمار کسانی که در همان ابتدای راه زندگی ودر دوران عقد از یک دیگر جدا شده‌اند. بنابر این قبل از برقراری روابط کامل جنسی با نامزدتان، به این موضوعات خوب فکر کنید.

 

2 – آیا خاطرجمعی دارید که با هم میمانید؟

این‌که شما تا آخر عمر با هم میمانید کاملا مبهم و نامعلوم است. زندگی مشترک از همان ابتدا با فراز و نشیب‌هاي زیادی مواجه است. اما اگر قصد دارید با نامزدتان همبستر شوید، بهتر است یک شناخت و خاطرجمعی نسبی بین شما وجود داشته باشد. هرچقدر این شناخت و خاطرجمعی بیشتر باشد،

 

ریسک مواجه شدن با اتفاقات احتمالی مثل طلاق و جدایی در دوران عقد کمتر خواهد شد. فراموش نکنید که درصورت به هم خوردن ازدواج شما، چنانچه رابطه زناشویی بطور کامل بین شما برقرار شده باشد، هر دوی شما آسیب خواهید دید. شاید در نگاه اول بنظر برسد در چنین موقعیتی فقط دختر آسیب می بیند، اما مسئولیت‌هاي قانونی پسر نیز درصورت برداشته شدن پرده بکارت نامزدش، بیشتر خواهد شد. پس اگر هنوز مطمئن نیستید که ازدواج شما دوام خواهد داشت یا خیر، بهتر است همبستر شدن با نامزد خود رابه تاخیر بیندازید.

 

3 – احتمال بارداری ناخواسته را جدی بگیرید

هیچ یک از راه‌هاي پیش گیری از بارداری 100% تضمین شده نیست. کاندوم میتواند احتمال بارداری تا حدود 85% کاهش دهد اما هنوز 15% احتمال حاملگی وجوددارد. بنابر این اگر آمادگی بچه‌دار شدن در دوران عقد را ندارید، بهتر است روابط کامل زناشویی را تا بعد از عروسی به تعویق بیندازید.

 

4 – موقعیت مکانی و زمانی خودرا بسنجید

بهتر است بدانید که نخستین رابطه کامل جنسی با نامزدتان، الزاماً یک تجربه رمانتیک و لذت بخش نخواهد بود! در اغلب مواقع این رابطه با درد و خون ریزی شدید همراه است. بنابر این مطمئن شوید که در مکان و زمانی اقدام به اینکار می‌کنید که امکان مقابله با هرنوع اتفاق ناخوشایندی را دارید. بعنوان مثال دسترسی به جعبه کمک‌هاي اولیه، دسترسی به درمانگاه و… از نکاتی است باید به آن توجه کنید.

 

5 – هرگز فقط به خاطر نامزدتان  اقدام به اینکار نکنید

پس از درنظر گرفتن تمام موارد فوق، شما باید زمانی اقدام به برقراری رابطه جنسی کنید که خودتان نیز به آن تمایل کامل داشته باشید. هرگز به خاطر نامزدتان کاری راکه آمادگی آنرا ندارید انجام ندهید. این‌که “او می‌خواهد” و یا دوست صمیمی شما نیز در دوران نامزدی‌اش با همسر خود همبستر شده است و یا دلایلی از این قبیل هرگز دلیل کافی برای این‌که با نامزد خود همبستر شوید، نیست.

 

چطور با نامزد خود رفتار کنیم
چطور با نامزد خود رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *