چگونه تشخیص دهیم لز هستیم

 
helpkade
چگونه تشخیص دهیم لز هستیم
چگونه تشخیص دهیم لز هستیم

داشتن درکی روشن از تمایلات جنسی کار ساده ای نیست

بسیاری از مردم به همجنس خود کشش جنسی دارند اما مطمئن نیستند که این کشش به معنای همجنسگرا بودن باشد. برای بسیاری از مردم کشش به همجنس، حسی پر تنش است و باعث انزوای فرد می شود. بعضی از کسانی که خود می پرسند “آیا من گی هستم؟” واقعن گی هستند، و زندگی خود را بر همین اساس بنا می کنند و رابطه های جنسی همجنسگرایانه با همجنس های خود ایجاد می کنند. بعضی ها نیز متوجه می شوند که کشش جنسی شان به همجنس به مرور زمان از میان می رود

بعضی از مردم دوجنسگرا هستند، به این معنی که هم به مردان و هم به زنان کشش جنسی دارند، و هم با مردان رابطه جنسی ایجاد می کنند و هم با زنان.

بعضی از مردم به هیچ کس کشش جنسی ندارند و این سوال برایشان پیش می آید که شاید به این دلیل به کسی کشش جنسی ندارند که گی، یا لزبین هستند. بیشتر اوقات، این تردیدها فقط با گذشت زمان رفع می شود.

آدم کی مطمئن می شود که همجنسگرا هست یا نیست؟

چگونه تشخیص دهیم لز هستیم

جواب این سوال ساده نیست.  معمولن هر کس با دیگری، در این مورد، تفاوت دارد. کسب اطمینان یک فرد از این که گی هست یا نه، معمولن به تدریج اتفاق می افتد. ممکن است نتواند بلافاصله و پس از اولین نشانه های کشش به همجنس، نامی روی گرایش خود بگذارد. ممکن است تا مدت ها به شدت سر در گم باشد.

مردان جوان گاهی احساساتی را در خود کشف می کنند و به تدریج متقاعد می شوند که این گونه احساسات با احساسات دیگران “متفاوت” است، در حالی که پیش از آن، در دوره ی نوجوانی، خیال می کردند همه پسرهای جوان همین احساس را دارند.

گاه تصور می کنند که این احساسات گذرا هستند و دیر یا زود به دخترها کشش پیدا خواهند کرد. اما هر چه می گذرد بیشتر و بیشتر به مردها علاقمند می شوند و کششی به زن ها در خود پیدا نمی کنند. کم کم به این باور می رسند که واقعن گی هستند.  گاه با اطمینن از گی بودن خود، دچار شوک می شوند.

با گذشت زمان، مردانی که گی هستند به تدریج به این باور می رسند که نه تنها به همجنس خود کشش جنسی دارند، بلکه این کشش دائمی است و از بین نخواهد رفت. این باور ممکن است در هر دوره ای از زندگی یک فرد بروز کند. بسیاری از مردان در دوران نوجوانی از گی بودن خود اطمینان حاصل می کنند، زیرا معمولن مردم در این دوران از عمر، در مورد جنس و هویت خود می آموزند. با این حال، دشواری هایی که همراه با کشف این احساسات هست، و نیز دشواری هایی که در صورت آشکارسازی برای فرد روی می دهد باعث می شود بسیاری از مردان گی تا سال ها بعد خود را به عنوان همجنسگرا تعریف نکنند. گاهی مردان گی سال ها تلاش می کنند تا گرایش جنسی خود را انکار کنند و دست آخر در سی سالگی یا چهل سالگی ناچار واقعیت را می پذیرند و قبول می کنند که گی هستند.

آیا همجنسگرایی یک تجربه ی موقت است که برای مردان جوان پیش می آید؟

برای بعضی ها بله، و برای بعضی ها نه.

بعضی از مردم تنها زمانی که کاملن به بزرگسالی رسیده اند برای اولین بار کشف می کنند که به همجنس خود کشش دارند و اولین ارتباط با همجنس را هم در همین دوره از زندگی تجربه می کنند.

شواهد نشان می دهد برای بعضی از مردم تجربه های همجنسگرایانه بخشی از دوران گذار و یا دوران تجربه آموزی سال های نوجوانی است. و عجیب هم نیست زیرا نوجوانی دوره ای است که معمولن آدم نسبت به خود شناخت پیدا می کند و در می یابد که از زندگی آینده ی خود چه می خواهد. اینگونه رفتارها، و نیز موقتی بودن این احساسات در بعضی، و دائمی بودن آن در بعضی دیگر کاملن طبیعی است.

آیا آدم گی به دنیا می آید؟  چه چیزی باعث گی بودن آدم ها می شود؟

جواب ساده ای برای این سوال، پیدا نمی شود. “آیا بعضی از مردم لزبین و یا گی به دنیا می آیند؟”.   بنا بر چند نظریه، در میان افراد همجنسگرا و افراد دگرجنسگرای بزرگسال، تفاوت های بیولوژیک وجود دارد، و گرایش جنسی افراد پیش از تولد تعیین می شود.

آیا مردم گی به دنیا می آیند و یا انتخاب می کنند که گی باشند؟

 توضیحات روانی‌اجتماعی PSYCHO-SOCIALمجموعه ای از عوامل را به دست می دهد که ممکن است در تکامل همجنسگرایی فرد موثر باشد. هیج یک از این عوامل به تنهایی نمی تواند به سوال “چه چیزی باعث همجنسگرایی می شود” جواب بدهد، اما می تواند برای مثال مشخص کند که لزبین ها و گی های جوان، دگرجنسگراهای “سرخورده” نیستند. همچنین، وقتی می بینیم زوج های همجنسگرا به طور معمول همسن هم هستند، روشن می شود که این تصور که پسرهای جوان با ترغیب مردان مسن “همجنسگرا می شوند نیز غلط است. آنچه مسلم است این است که “رفتار” افراد (نه گرایش جنسی افراد) از محیط خانواده، تجربه های شخصی، و حسی که افراد در مورد خود دارند تاثیر می گیرد. باورهای افراد در مورد سکس معمولن بر اساس ارزش های خانوادگی شکل می گیرد. بعدها این باورها ممکن است از تجربه های  خوب یا بد سکس و یا انتخاب پارتنر و یا علاقمندی ها و فعالیت های جنسی فرد نیز تاثیر بگیرند و شکل عوض کنند. در طول زندگی یک فرد، حس و دریافتی که فرد از هویت خود و واقعیت وجود خود پیدا می کند تاثیر عمیقی بر روی گسترش و تجربیات جنسی فرد می گذارد.

قادرید دیگر گی نباشید؟

اکنون حمایت همه جانبه و روزافزونی از این باور به وجود آمده که می گوید گرایشات جنسی افراد مادرزادی و یا از پیش تعیین شده است، با وجود این امکان دارد که در طول زندگی تغییر نیز بکند.  بسیاری از مردم علاقمندند بدانند آیا ممکن است گرایش جنسی فرد تنها با اراده ی فرد، تغییر کند یا نه. نهادهایی که سعی می کنند همجنسگرایان را تشویق به اقدام برای تغییر گرایش جنسی بکنند معمولن دو گروه اند، یکی آنها که روش  “اصلاح” یا روان‌درمانی را به کار می برند، و دیگر آنها که از شیوه ی “شفا”ی مذهبی را استفاده می کنند.

بعضی از افراد گمان می کنند همجنسگرایی نوعی بیماری است و فکر می کنند این بیماری می تواند و باید درمان شود. بخش بزرگی از این “درمان” در چارچوب روش های روان‌درمانی قرار می گیرد موسوم به درمان های اصلاحی که با هدف تغییر گرایش شخس از همجنسگرایی به دگرجنسگرایی استفاده می شود. با توجه به شواهد موجود، روش های روان‌درمانی تا کنون بی نتیجه بوده اند. انجمن رواشناسان امریکا (APA)، بزرگترین انجمن روانشناسان جهان اظهار داشته است:

“همجنسگرایی یک اختلال روانی نیست و APA  با آن تصویری که از لزبین ها، گی ها، و بایسکسوال ها به عنوان بیمار روانی و در نتیجه به دلیل این گرایش جنسی، نیازمند به درمان و روان‌درمانی ارائه می شود کاملن مخالف است.

بعضی از گروه های تندرو مذهبی نیز باور دارند که همجنسگرایی گناه و در تضاد مستقیم با انجیل و دیگر متون مذهبی است. همانطور که در مورد روش های روان‌درمانی گفته شد، تقریبن هیچ ارزیابی علمی تا کنون به دست داده نشده که این روش های دعا و شفا تاثیری در تغییر گرایش جنسی داشته باشند.

با توجه به شواهد موجود این گونه روش ها فقط در این سه مورد موفق شده اند

۱-      بایسکسوال ها را متقاعد کنند که با حفظ گرایش خود به همجنس، اما فقط با جنس مخالف ارتباط جنسی ایجاد کنند.

۲-      همجنسگرایان را متقاعد کنند مجرد بمانند (ارتباط جنسی ایجاد نکنند).

۳-      زنان و مردان همجنسگرا را متقاعد کنند که در حالی گرایش همجنسگرایانه ی خود را حفظ  می کنند اما فقط با جنس مخالف رابطه ی جنسی ایجاد کنند.

سازمان های حامی حقوق همجنسگرایان معتقدند که این گونه دیدگاه ها قادر به درک معنای همجنسگرایی نیست و به نقض حقوق همجنسگرایان می انجامند. علاوه بر این، APA به طور مرتب مروری بر فعالیت هایی نظیر روان‌درمانی اصلاحی و مذهبی منتشر کرده و معتقد است که دخالت های اصلاحی در تغییر گرایش جنسی هیچ فایده ای نداشته اند و مایه ی آسیب دیدگی عمیق افرادی که در معرض این درمان ها قرار گرفته اند، شده اند.

Fill in your details below or click an icon to log in:

You are commenting using your WordPress.com account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Google account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Twitter account.
( Log Out / 
Change )

You are commenting using your Facebook account.
( Log Out / 
Change )

Connecting to %s

Notify me of new comments via email.

Notify me of new posts via email.

ژانویه 12, 2010 بدست همجنس گرا

نخست باید مشخص شود هویت جنسی شما چیست، برای مثال خود را یک زن یا یک مرد میدانید یا چیز دیگر، در صورتی که شما بدن زنانه دارید و از نظر جسمانی زن هستند ولی روان و شخصیت مردانه دارید و خود خود را مرد میدانید شما تراجنسی (transsexual) هستنید نه همجنس گرا، فردی که بدن زنانه دارد ولی روان و شخصیت مردانه دارد یک مرد محسوب می شود که دچار اختلال جسمانی است که می تواند با عمل جراحی مقداری از این اختلال را برطرف کند، این فرد اگر به زنان گرایش داشته باشد هر چند که خود نیز بدن زنانه دارد همجنس گرا نیست بلکه یک دگر جنس گرا و تراجنسی است، حال فرض کنیم شما بدن زنانه دارید و روان و شخصیت شما هم زنانه است یا دست کم در این مورد شک دارید و خود را از نظر روانی و شخصیتی نه زن میدانید نه مرد (جنس سوم) ولی با این حال از ظاهر بدن خود راضی هستید و تمایلی به اینکه بدن شما شبیه به جنس دیگری باشد ندارید در این صورت اگر شما از نظر عاطفی و جنسی فقط و فقط به همجنس خود گرایش دارید و گرایش عاطفی و جنسی به جنس مخالف ندارید شما همجنس گرا هستید. همجنس گرایان از زمانی که گرایش جنسی در آنان پدید می آید این گرایش متوجه همجنس است و همیشه این گرایش به همجنس باقی می ماند، ولی در بعضی افراد که دو جنس گرا هستند ممکن است همواره به هر دو جنسگرایش داشته باشد یا در یک بازه زمانی به یک جنس و در بازه زمانی دیگری به جنس دیگری گرایش پیدا کنند، این افراد دو جنس گرا هستند.

پس برای اینکه اطمینان پیدا کنید همجنس گرا هستید باید تحقیق کنید که این سه چیز نیستید :

1- دگر جنس گرا

2- ترا جنسی (و دگر جنس گرا)

چگونه تشخیص دهیم لز هستیم

3- دو جنس گرا

اگر هیچ یک از این سه مورد نیستید امکان دارد که همجنس گرا باشید.

نوشته شده در همجنس گرا, همجنسگرا | برچسب‌ها bisexual, degarbash, gay, hamjensgera, homoseuality, homosexual, lesbian, transsexual, لزبین, لزبین ایران, مرد, مردان, مردان همجنس گرا, مردان همجنسگرا, هم جنس گرا, هم جنس گرائی, همجنس, همجنس گرا, همجنس گرا هستم, همجنس گرایی, همجنس گرایی مردان, همجنس گرایی در ایران, همجنس گرایی زنان, همجنس گرایان ایران, همجنس گرائی, همجنسگرا, همجنسگرایی, همجنسگرایی مردان, همجنسگرایی در ایران, همجنسگرایی زنان, همجنسگرایان ایران, همجنسگرائی, هوموسکچوال, هوموسکسوال, هوموسکشوال, گی, گی ایران, گرایش به همجنس, گرایش جنسی به همجنس, گرایش عاطفی به همجنس, پسر, اقلیت جنسی, ایران, ایرانی, بای سکشوال, تهران, ترا جنسی, تراجنسی, جنس سوم, جنسیت, جامعه همجنس گرایان ایران, خانواده, دو جنس گرا, دو جنسه, دوجنسگرایی, دگرباش, دگرباش جنسی, دختر, رابطه, زن, زنان, زنان همجنس گرا, زنان همجنسگرا, زندگی مشترک, عشق, عشق به همجنس | 3 دیدگاه

[…] همجنس گرا: از کجا بفهمیم همجنس گرا هستیم ؟ پیوند به منبع […]

tanham yeki moarefi konid

منم تنهام 09376961565

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


WPThemes.

نگهبانان زندان با احتیاط با همتایان تست تشخیص همجنسگرا بودن خود در کاخ و گذرگاه های مرزی گفتگو کردند و یک خروج آرام و پایدار آغاز شد بیاموزید زمانهایی را که آریل برای شما پیام ارسال می تست تشخیص همجنسگرا بودن کند بشناسید و در مقابل آن مشارکت ها باز باشید تورسیل های نظرات درباره لز تازه پخته شده بخشی از رژیم غذایی نیکوویان هستند اما اگر همین شخص کربوهیدرات را به.

یکی از کشیشانی که با او کار می کنیم گفت اندازه کمر وی 42 تست تشخیص همجنسگرا بودن اینچ است، اما وقتی اندازه گرفتیم واقعاً 48 اینچ بود بسیاری از نظرات درباره لز این اشیاء به عنوان علت مقاومت به انسولین با خوش همجنس گراي لزبین ها چه کسانی هستن اینستاگرام بینی تبلیغ شده اند، اما فایده ای ندارد من باید گناه کنم که من از اشتباهاتم یاد می گیرم و بهتر انجام می دهم روابط شما مستحق حقیقت و عشق شما هستند.

تا زمان گرفتگی دست خود ادامه دهید یا احساس می از کجا بفهمیم لز هستیم کنید کارهای دیگری برای نوشتن ندارید دوست خوب من میک می گوید، اگر من هر آنچه را که شایسته آن هستم به دست بیاورم، شما نمی خواهید علائم ظاهری گی ها در کنار من بایستید همجنس گراي لزبین ها چه کسانی هستن اینستاگرام وقتی به همراه همسرش به خواهرزاده مغز چپ خود، می رود، در كیتس قرار دارد دیوید، گرگ و یک صبحانه از سویا تخمیر شده، کلم ترشی و ماهی خام، من و یک برنامه بازی آمدیم. چگونه تشخیص دهیم لز هستیم

من با وضوح بسیار زیاد به یاد می آورم، اوایل یک صبح، آن تاریک قبل از طلوع آفتاب زمستان ’85، که در آن حمام روی زانوهایم بود ممکن است کمی همجنس گراي لزبین ها چه کسانی هستن اینستاگرام از قرار دادن آن کنار برود؟ ما یک بار ایا لز بودن بیماری است مادر مضطرب را شنیدیم که اظهار داشت، من پسرم را نزد پزشک بردم که چه کار دیگری می توانستم انجام عوارض لز دهم؟ هیچ وقت فکر نمی کردم واقعاً تصمیم بگیرم چنین احساسی داشته باشم.

ساندویچ ها را می توان قبل از زمان آماده کرد، اما درصورتی که پر کننده های خیس مانند گوجه عوارض لز فرنگی شامل آن نباشد، خیلی دور نیست میزان ویتامین روت 8 نانوگرم در لیتر بود که بسیار کم بود کسانی که ورزش می کنند، سالها تست تشخیص همجنسگرا بودن جوان تر به نظر می رسند از کسانی که نمی کنند او به خودش آموخت كه در مورد احساساتش با همسرش بحث كند نظرات درباره لز و به او اطلاع دهد كه آيا خواسته هاي او از غير واقعي بودن است.


دانلود با سرعت 16 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 32 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 64 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 128 Kbps غیر مستقیم

توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد…

این مقاله توسط دیگران نگارش شده است. برا دیدن مقاله دکتر نجفی توانا در مورد درمان همجنس گرایی، اینجا کلیک کنید.

 

راهكارهايي براي بي ميلي به جنس موافق ودرمان همجنس گرایی1- قبل از هر اقدامي چه خوب است با مراجعه به روان پزشك و انجام برخي معاينات و آزمايشات، از ترشح عادي و نرمال غدد درونريز خود مطمين شويد. چه بسا در اثر ترشح غيرعادي غدد درون ريز چنين تمايلاتي به وجود آمده و با تنظيم ترشح غدد با مصرف دارو تمايلات جنسي شما نرمال شده و به سادگي درمان خواهد شد. يادآوري مي شود از مراجعه به روان پزشك امتناع نكنيد و خجالت نكشيد، كه این مسأله احتمالا يك مشكل جسماني است و همچون ديگر مشكلات قابل درمان. بايد درمان شده و قبل از تشديد بيماري، آن را حل كرد.2- عدم توجه به ذهنيت ها و افکار مبتني بر تمایل به همجنس و عدم تمايل به جنس مخالف. هیچ گاه به خود تلقین نکنید که: «من به جنس مخالف هیچ علاقه‌ای ندارم و نمی‌توانم این علاقه را در خودم ایجاد کنم». هیچ گاه به خود تلقین نکنید که «علاقه به همجنس و تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف در وجود من نهادینه شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد»، چون اولا این گونه نیست و شما با تلاش خود می‌توانید این مشکل را برطرف سازید، و ثانیا، این تصور جلوی هر گونه تلاش اصلاحی شما برای تغییر را می‌گیرد.3- گاهي اوقات شيطان براي وادار کردن آدمي به گناه از اين کانال بهره مي گيرد يعني مسير هر گناهي را به شکلي هموار مي سازد در اينجا نيز مسير آلوده شدن به برخي گناهان از کانال پشت کردن به جنس مخالف و ازدواج مي گذرد و اين نوع افکار و ذهنيت مقدمه ي ورود به آن وادي است بايد با اين گونه افکار که جز افکار شيطاني نام ديگري بر آن نمي توان نهاد بايد به مقابله پرداخت يعني ذره اي در شيطاني بودن اين افکار ترديد نداشته باشيد.4 – صحنه هائي از زندگي که در آن شخص همجنس گرا نقش يک مرد، پدر، همسر و پسر خانواده را بر عهده دارد تصور کند و به آن بال و پر دهد و نقش خود را پر رنگ و کاملا مردانه بيان کند. لازم است اين تصوير گري را در قالب ذهن پروري و نوشته ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعي و خيالي و… استمرار دهيد. در يک کلام به مرد بودن خود فکر کند، و همانگونه عمل کند، زندگي مردي و اجتماعي خود را تعقيب کند اگر شش ماه با اين طرز تفكر زندگي كند براي هميشه از آن افكار رهائي خواهد يافت.5- اجتناب از نگاه شهوت‌آمیز به پسرها. مراقب نگاه خود باشید و همان طور که از نگاه شهوت آمیز به جنس مخالف اجتناب می‌کنید از نگاه هوس آلود به پسرها نیز بپرهیزید. چون از نظر شرعی، نگاه از روی شهوت به همجنس هم حرام است. رسول اکرم صلی الله وعلیه وآله فتنه جوان زیبا را از فتنه دختر باکره بیش‌تر دانسته است (وسائل الشیعه، ج 14، ص 257).6 – اجتناب ازتمام ارتباطها، مكانها و موقعيت هائي كه انجام انديشه همجنس گرایی را تداعي مي كند.7- افکار خود را کنترل کنید. سعی کنید به افکار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسی با همجنس فکر نکنید. هیچگاه در ذهنتان به این افکار بال و پر ندهید و آن را برای خود نیارایید. برای این کار، تلاش کنید تنها نمانید، چون این گونه افکار بیشتر در هنگام تنهایی به سراغ انسان می‌آید. اگر این افکار، به طور ناخواسته به سراغتان آمد، آن را قطع کنید، از جای خود برخیزید و به میان دوستان یا اهل خانواده بروید و تا زمانی که این افکار کاملا از ذهنتان خارج نشده، جمع دوستان یا خانواده را ترک نکنید.8- توجه به آثار و عواقب همجنس بازی: انسان به صورت طبیعی تمایل به جنس مخالف دارد. هرگونه کاری که تمایل طبیعی او را منحرف سازد، یک نوع بیماری تلقی می شود. از دست دادن احساسات طبیعی بر جسم و روح انسان تأثیر می گذارد. چه بسا افرادی که به این بیماری مبتلا باشند، گرفتار ضعف قوه جنسی و به اصطلاح سرد مزاجی شوند. از امام صادق علیه‌السلام در مورد فلسفه تحریم لواط سؤال شد، فرمود: اگر آمیزش با پسران حلال بود، مردان از زن‌ها بی نیاز می شدند و این باعث قطع نسل انسان می شد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعی می گشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی به بار می آورد. ازدواج شرعی، چون موافق فطرت است، به فرمایش قرآن آرام بخش است (سوره روم، آیه 21). ولی هم جنس بازی و لواط، عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی نداشت، تأثیر سوء دارد، یعنی نه تنها فاعل و مفعول با این عمل به آرامش نمی رسند، بلکه بر تحیر و سرگردانی آن‌ها افزوده می شود. به همین دلیل روایات زیادی درباره هم جنس بازی نقل شده که بسیار تکان دهنده است. با مطالعه آن روایات، می توان به پلید بودن این عمل پی برد. قطعاً روایات در جلوگیری از این عادت ناپسند مؤثر است. پیامبر اکرم (صلی الله وعلیه وآله) فرموده‌اند: هر کس با نوجوانی آمیزش جنسی کند، روز قیامت ناپاک وارد محشر می‌شود، آن چنان که تمام آب‌های جهان او را پاک نخواهند کرد و خداوند او را غضب می‌کند و از رحمت خویش دور میدارد و دوزخ را برای او آماده ساخته و چه بد جایگاهی است. سپس فرمود: هرگاه جنس مذکر با مذکر آمیزش کند، عرش خداوند به لرزه درمی‌آید (وسائل الشیعه، ج 14، ص 249). البته واضح است‌ که با توبه، این گناه مانند گناهان دیگر بخشیده می‌شود.9 – از خوابیدن با پسر در یک بستر اجتناب کنید: رسول خدا صلی الله وعلیه وآله می فرماید: بستر فرزندان خود را از سن ده سالگی جدا سازید، یعنی دو برادر یا دو خواهر یا برادر و خواهر زیر یک لحاف نخوابند (وسائل الشیعه، ج 14، ص 171).10- قطع ارتباط با دوستاني که انسان را به سمت اين گونه رفتارها و افكار دعوت مي كنند و همچنین دوری از موقعيت هایی كه وقتي در كنار آنها قرار مي گيرد اين افكار را برايش تداعي مي کنند.11- نهایت تلاش خود را بکنید که بیکار نباشید. برای این کار، برای ساعات شبانه روز خود برنامه ریزی کنید. اوقات خود را با مطالعه، گردش با دوستان، ورزش، و… پر کنید.12- روابط اجتماعی‌تان را گسترش دهید. سعی کنید روابطتان را با دوستان و همکلاسی‌های خوبی که دارید توسعه دهید. با آنان به گردش، سینما، کوهنوردی، شنا، و… بروید و از تنها ماندن دوری کنید. به هر حال، سعی کنید تا حد امکان از انزوا و گوشه‌گیری به در آیید.در روزها و موقعيت هاي نخستين، عمل كردن به اين راهكارها و دل بريدن از اين حالت سخت و چه بسا ناممكن جلوه كند اما بايد توجه داشته باشيد كه به گفته ي علي(ع) «با ارزش ترين كارها دشوارترين آنهاست» پس اين حالت نشان از ارزشمندي و اهميت تصميم شخص دارد و بايد در مسير عمل كردن به اين تصميم بجا و ارزشمند گامهاي بهتر و بلندتر بردارد.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

چگونه تشخیص دهیم لز هستیم

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر تاکنون با روش های دیگر پزشکی و روانشناسی و غیره نتیجه ای نگرفته اید، هیپنوتیزم درمانی به همراه مشاوره روانشناسی و روان درمانی می تواند برای درمان مشکلات شما بهترین و موثرترین راه باشد.

منبع تصویر، svetikd

من صدف هستم. سی و اندی ساله. بار اولی که متوجه شدم کشش من نسبت به دخترهای هم سن و سال من صرفا جنبه عاطفی ندارد، بلکه جنبه جنسی هم دارد، ۱۵ ساله بودم. گیج و ترسیده بودم. احساس گناه میکردم و از اعتراف این حس به خودم هم هراس داشتم.

تا مدتها تصور می کردم ترنس هستم. چون در یک روزنامه محلی، گزارشی درباره وضعیت ترنس‌ها خوانده بودم. بعد از آن فکر کردم حتما من باید ترنس باشم. چون پیامی که آن گزارش منتقل میکرد این بود که کسی که همجنسش رو دوست دارد با بدنی “عوضی” به دنیا آمده و باید بدنش را تغییر دهد تا میلش مطابق با هنجارهای مورد پذیرش جامعه همخوان شود. آن زمان هنوز دسترسی به اینترنت در منازل راحت نبود.

تا هجده سالگی ذهنم درگیر این بود که پول پس انداز کنم و بدنم رو به تیغ جراحی بسپارم. فکر میکردم این تنها راهی است که من را به دختری که عاشقش هستم می‌رساند . این درحالی بود که من بدنم رو دوست داشتم و از بودن در آن کالبد زنانه راضی بودم.

به پسرهایی که اطرافم بودند حسی نداشتم. گاهی حس رفاقت داشتم. نه بیشتر. هیچ وقت نتوانستم خودم را درکنار یک مرد در تماس صمیمانه فیزیکی تصور کنم، حتی یک لحظه.چگونه تشخیص دهیم لز هستیم

برای تحصیل در دانشگاه رشته روانشناسی را انتخاب کردم. مهم ترین دلیلش کشف خودم بود. در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران درس خواندم. متاسفانه در بین دروس روانشناسی خبری از اطلاعات درست و دقیق درباره همجنسگرایی نبود. در واقع اصلا درباره گرایش جنسی صحبت نمی‌شد.

فقط یکبار در ترم پنجم یکی از اساتید بسیار مشهور که روانپزشکی بنام بود در یکی از کلاس‌ها گفت “هیچ حیوانی سراغ همجنس خودش برای سکس نمی‌رود! همجنس‌گراها را باید انداخت در قفس”.

شنیدن این جمله از زبان مثلا پروفسوری که الگوی علمی من بود خیلی برایم دردناک و تکان دهنده بود. چرا من باید مستحق قفس بودم؟ مگر من خودم تصمیم گرفته بودم که میل به همجنس داشته باشم؟!! بغضی که تا آخر کلاس گلویم را می فشرد هرگز فراموش نمی کنم. اما ته قلبم حسی میگفت که این جملات سرشار از نفرت، واقعیت وجود من و امثال من نیست.

مدتها طول کشید تا جست و جو کنم و بخوانم و بفهمم که آن روانپزشک معروف یک پیرمرد خشکه مذهب هموفوب است که اتفاقا اصلا هم با سواد نبود! چون حتی کتاب‌های کتابخانه بخش خودش رو هم درست و حسابی نخوانده بود چون اگر خوانده بود می‌دانست که حداقل ۱۵۰۰ گونه حیوانی در طبیعت وجود دارند که رفتار همجنس گرایانه بروز میدهند. بنابراین قضاوت اخلاقی در این باره بی معناست!

فرصتی که به واسطه دانشگاه برایم فراهم شد یک کتابخانه بزرگ و غنی بود و همچنین استفاده از سایت دانشگاه و دسترسی به منابع انگلیسی آکادمیک موجود در اینترنت!

بعد از مدتها جستجو در کتاب‌‌های مختلف روانشناسی و روانپزشکی کتابخانه دانشکده اطلاعات دقیق‌تری درباره همجنس گرایی کسب کردم. در اون کتاب‌ها نوشته شده بود که گرایش من یک بیماری نیست. مطالعات انسان‌شناسی نشان داده که بین ۲ تا ۵ درصد هر جمعیتی در دنیا، فارغ از فرهنگ، مذهب یا سبک زندگی همجنس‌گرا هستند.

درست مثل درصد چپ دست‌ها. جامعه ممکن است این میل را سرکوب کند یا به افراد امکان بدهد که ابرازش کنند. همانجور که در تاریخچه تعلیم و تربیت آمده در گذشته بچه های چپ دست را تنبیه می کردند تا با دست راست بنویسند! آیا این اقدامات، چپ دستی را درمان یا ریشه کن کرد؟! همجنس‌گرایی هم به همین ترتیب هست.

این مطالب به سختی دستگیرم شد‌ چون کتاب‌های علمی هم درایران از تیغ سانسور در امان نیستند.

منبع تصویر، Getty Images

“به واسطه گرایشم بهتر توانستم گوناگونی و تنوع آدمها را درک کنم بدون اینکه دیگران را قضاوت کنم”

در دورانی که من دانشجو بودم البته اینترنت در ایران هنوز به شکل امروزی فیلتر نبود. همین باعث شد وبلاگ‌هایی را بخونم که توسط افرادی مثل خودم نوشته می‌شد. حس خوبی بود وقتی فهمیدم که تنها نیستم.

تحصیلاتم را با موفقیت چشمگیر و رتبه عالی تا مقطع فوق لیسانس ادامه دادم. برای ادامه تحصیل مسایلی پیش آمد که من را متقاعد کرد علایق پژوهشی من جایی در آن سیستم آموزشی ندارد. بنابراین ترجیح دادم عطای دکترا رو به لقایش ببخشم. بعد از گذراندن چند دوره با عنوان روان درمانگر مشغول به کار شدم.

در شغلم بسیار موفق بودم . چون خیلی بیشتر از بقیه مطالعه داشتم و همیشه تلاش میکردم که دنیاهایی فراتر از گفته‌های اساتید و جزوه‌ها و کتاب‌هایشان را کشف کنم. به واسطه گرایشم بهتر توانستم گوناگونی و تنوع آدمها را درک کنم بدون اینکه دیگران را قضاوت کنم و این منش من حس خوبی به مراجعانم می داد.

با این حال در محیط کار خصوصا در مشاغلی که وابسته به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نیمه دولتی بودند محدودیت زیادی بر مشاوره‌ها اعمال می‌شد. جریان غالب روانشناسی و روان پزشکی در سیستم آموزش و سلامت در ایران به طور فعالانه تلاش دارد که همجنسگرایی را به عنوان بیماری قابل درمان و یا “انحراف” معرفی کند.

روشن است که من مخالف این جریان حرکت می کردم و همین مساله باعث بروز اصطکاک با کارفرماها و برخی همکاران می‌شد. متاسفانه باید اعتراف کنم که اکثریت همکاران روانشناس و روانپزشک من در ایران، محصول همان سیستم آموزشی معیوب سانسورگر و هموفوب هستند. روانشناس‌هایی که می‌خواهند گرایش جنسی مراجعان همجنس گرا را “درمان” کنند و تغییر بدهند. دلیلش نا آگاهی، عدم دسترسی به آموزش آکادمیک، خلط علم با دین یا خرافه، سانسور گسترده مطالب علمی و البته محافظه‌کاری و منفعت‌طلبی برخی افراد این قشر هست.

بعد از چندین سال کار کردن به این نتیجه رسیدم که ادامه دادن این شغل در آن سیستم برایم ممکن نیست. از من انتظار میرفت هر روز در جایگاه شغلی‌ام به عنوان روانشناس به مراجعان همجنس‌گرا یا خانواده‌هایشان دروغ بگویم. بگویم که مریض هستند و باید درمان بشوند!

صد البته گرایش خودم را هم زیر سوال ببرم! به خودم می‌بالم که هرگز چنین نکردم.

در خارج از ایران در رشته جنسیت و سکشوالیته ادامه تحصیل دادم. قصد دارم تا رسیدن به کرسی استادی تلاش کنم.

به جای همه زنان همجنسگرای ایرانی که میل معصومانه‌شان سرکوب شد، “درمان شد”، با نذر و دعا “شفا” پیدا کرد، با ازدواج اجباری با یک مرد در نطفه خفه شد یا در کمپ‌های پناهندگی دستمایه آزار و تمسخر شد، خواهم جنگید.

من روایت زندگی شغلی‌ام را نوشتم تا قبل از هرچیز بگویم که ما همجنس‌گراها برخلاف آنچه که رسانه‌ها در ایران سعی دارند تبلیغ کنند آدمهای غرب‌زده با لباس و پوشش و مدل موی عجیب و نمادهای شیطان‌پرستی و … نیستیم. ما تحت تاثیر کسی یا چیزی همجنس‌گرا نشدیم. این گرایش درونی ماست. ما افراد همین جامعه هستیم که شما هر روز ما را در نقش‌های مختلف مثل راننده، پزشک، مکانیک، استاد دانشگاه، مهندس، معلم، نویسنده و یا روانشناس می‌بینید.

دوم اینکه خطاب به همه عزیزانی که میل جنسی و عاطفی به همجنس دارند توصیه میکنم که به حس درونی‌شان اعتماد کنند و آن را با غرور و بدون احساس گناه بپذیرند. تحت تاثیر جریان مذهبی و غیرعلمی روانشناسی رایج در ایران ( که قدرت و پول و تریبون دانشگاهی دارد) به دنبال علاج و درمان برای گرایش طبیعی‌شان نباشند. درمان همجنس‌گرایی بر اساس کدهای حرفه‌ای اخلاقی روان درمانگری مدرن دنیا، غیرقانونی، غیر اخلاقی و مصداق شکنجه محسوب میشود.

در پایان روی سخنم با همکاران خودم است. روانشناس‌ها و روانپزشکان عزیز و مهم تر از همه مشاورین مدرسه.

یک جمله من و شما می‌تواند سرنوشت یک انسان را عوض کند. درک او از خودش را دگرگون کند یا باعث شود که تا آخر عمر با احساس گناه و بیماری زندگی کند. برچسب زدن روی آدمها ساده ترین کار ممکن است. لطفاً بیایید احساس همه چیز دانی و غرورکاذب را کنار بگذاریم! من و شما هم انسان هستیم! تجسم سلامت روان نیستیم! باید ابتدا دانش خودمان را نقد کنیم. دانش ما درباره ماهیت انسان، کتاب مقدس نیست. علم هر ثانیه در حال تغییر و گسترش است. قبل ازهرتوصیه‌ای به مراجعان خود، از خودمان بپرسیم که اطلاعات و دانش من از کجا آمده؟ بر اساس کدام منابع؟ و این منابع چقدر در معرض تحریف و سانسور و تعصب‌های شخصی و اجتماعی و جریان‌‍های سیاسی قرار گرفته؟ در دنیای امروز با وجود اینترنت و ماهواره و ارتباطات گسترده، دسترسی به اطلاعات و بررسی همه جانبه ‌آنها کار چندان دشواری نیست.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

چگونه تشخیص دهیم لز هستیم
چگونه تشخیص دهیم لز هستیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *