چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم

 
helpkade
چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم
چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم

ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

آیا کسانی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند و پادتن مربوطه در خونشان وجود دارد، دیگر هیچ گاه دچار این بیماری نمی‌شوند؟ تا چه اندازه می‌توان به نتایج تست آنتی‌بادی اطمینان کرد و به چه کار می‌آیند؟

پادتن یا آنتی‌بادی، نوعی پروتئین است در دستگاه ایمنی بدن که از جمله در پاسخ به حمله باکتری یا ویروس تولید می‌شود تا به آنتی‌ژن حمله‌ و آنرا بی‌اثر کند. اگر پادتنی در بدن تولید شود، گفته می‌شود ردپای آن تا مدت‌ها در بدن باقی می‌ماند و وجودش در خون قابل اثبات است. وجود پادتن‌ها نشان می‌دهد که فرد پیش‌تر به بیماری‌ معینی دچار شده که بدن در پاسخ به آن، آنتی‌بادی را تولید کرده است.

چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم

از این‌رو برخی محققان نتیجه می‌گیرند، این مسئله در مورد بیماری سارس کووید ۲ هم صدق می‌کند و معیاری برای تشخیص بیماری است.

در اوایل ماه مارس امسال در منطقه‌ای در اتریش، پس از دیده شدن یک مورد ابتلا به ویروس کرونا، مشخص شد که این ویروس به صورت گسترده‌ای در این منطقه پخش شده است. به گزارش دانشگاه اینسبروک در اتریش، در خون بیش از ۴۲ درصد از جمعیت تقریبا ۱۵۰۰ نفری این منطقه، این پادتن وجود داشت.

این دانشگاه در بیانیه مطبوعاتی که در این مورد منتشر کرد، نتیجه ‌گرفت که بنابراین بخش بزرگی از جمعیت این منطقه باید در برابر کوید ۱۹ ایمن باشند.

اما آیا به آزمایش آنتی‌بادی می‌توان تا به این اندازه اعتماد کرد؟ و آیا افرادی که وجود پادتن در بدنشان با تست ثابت شده، نسبت به ابتلای دوباره به این بیماری ایمن هستند؟

تغییر نتایج تست آنتی‌بادی با تغییر زمان

پژوهشگران “بنیاد همیاری کاکرین” پاسخی برای این پرسش دارند. محققان این شبکه تحقیقاتی را زیر ذره‌بین بردند که در آنها ۲۵ آزمایش آنتی‌بادی بررسی شده بود.

نتایج این گونه تست‌ها در صورتی که فرد به ویروس مبتلا نشده باشد تقریبا مشخص است: در ۹۸ مورد نتیجه تست در مورد این افراد، درست بود و پاسخ به پرسش وجود آنتی بادی در بدن، منفی.

اما در مقابل، برای پاسخ درست به پرسش وجود آنتی‌بادی در آن دسته‌ای که با ویروس در تماس بودند، زمان آزمایش نقش کلیدی بازی می‌کرد:

در هفته نخست پس از پدیدار شدن علائم بیماری، با تست آنتی‌بادی تنها ۳۰ درصد از موارد تشخیص داده شدند، از هفته سوم پس از شروع علائم و با افزایش تولید پادتن در بدن، نرخ پاسخ‌های صحیح تست تا ۹۱ درصد بالا رفت و این درصد در چهارمین هفته از شروع علائم به ۹۶ درصد رسید.    اما پژوهشگران نتوانستند به این پرسش پاسخ دهند که دقت این آزمایش‌ها وقتی بیش از ۴ هفته از شروع بیماری گذشته است، چه قدر است؟ از سوی دیگر این تست‌ها بیشتر در کلینیک‌ها و در مورد بیمارانی با روند شدید بیماری انجام شده و این پرسش که آیا اگر در مورد مبتلایان با علائم خفیف یا بدون علامت هم انجام می‌شد، به همین نتایج می‌رسیدیم یا نه، بی‌جواب است.

تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش پادتن‌ برای محققان مهم است

تا اینجا مشخص می‌شود که در واقعیت شمار کسانی که به ویروس آلوده‌اند بیش از آن چیزی است که نتایج تست نشان می‌دهد.

اما دانستن این نکته که در ایشگل ۴۲ درصد پاسخ تستشان به آنتی بادی مثبت بوده و در استکهلم تنها ۷ درصد، چه کمکی به ما می‌کند؟ 

نتایج این تجزیه و تحلیل‌ها بیش از همه برای اپیدمیولوژیست‌ها حائز اهمیت‌اند. آنها با کمک این داده‌ها می‌توانند ابعاد شیوع بیماری و شمار واقعی مبتلایان را بهتر تخمین بزنند و از این نتایج برای مدل‌سازی چگونگی رفتار و پیشرفت بیماری استفاده کنند. 

مؤسسه روبرت کخ آلمان و استفاده از نتایج تست آنتی‌بادی

مؤسسه روبرت کخ در آلمان هم تحقیقی در زمینه آنتی‌بادی‌ها انجام می‌دهد که در چندین منطقه گوناگون در این کشور در جریان است.

این مؤسسه دو روش را با هم ترکیب کرده است: از یک سو  بررسی‌هایی در کانون‌های شیوع بیماری در آلمان انجام می‌دهد که تخمینی از حداکثر شمار مبتلایان به دست بیاورد و از سوی دیگر از سرم خون اهداکنندگان ناشناس تست آنتی بادی می‌گیرد. مورد دوم به کار تخمین حداقل شمار مبتلایان می‌آید چرا که اهداکنندگان خون از متوسط جمعیت سالم‌تر هستند.

 تحقیقاتی که در آنها در کنار تست میزان آنتی‌بادی در بدن، اطلاعات شخصی آزمایش‌شوندگان هم سنجیده می‌شود، می‌توانند یافته‌های جدیدی برای پژوهشگران به ارمغان بیاورند. برای نمونه محققان می‌توانند به این وسیله به پرسش‌هایی از این دست پاسخ دهند که: 

افزون بر این، اگر آزمایش‌شوندگان در یک بازه زمانی طولانی چندین بار تست آنتی‌بادی را انجام دهند، می‌توان دریافت که این پروتئین‌های حفاظت‌کننده تا چه مدت پس از ابتلا در خون فرد باقی می‌مانند و سیر بیماری چگونه است. 

تست موردی آنتی‌بادی “بی‌اهمیت” و نادقیق

تست آنتی‌بادی اما در تشخیص موردی کمتر به کار می‌آید. از یک طرف مدت زمان طولانی‌ای نیاز هست تا متخصص به نتیجه تست نسبتا دقیقی دست پیدا کند و حتی پس از رسیدن پاسخ تست، نمی‌تواند با اطمینان بگویند که این آنتی‌بادی مربوط به عفونت فعلی است یا قدیمی. 

از این روست که محققان بنیاد همیاری کاکرین توصیه می‌کنند از آزمایش آنتی بادی تنها برای روشن کردن موارد مبهم استفاده شود. برای نمونه اگر بیماری برای مدتی طولانی علائم مربوطه را دارد اما پاسخ تست معمول واکنش زنجیره‌ای پلیمراز در او منفی است، آزمایش آنتی بادی می‌تواند اطلاعات مهمی به دست دهد.

محققان صرف‌نظر از نتیجه و به استثنای وضعیتی که در بالا شرح آن رفت، تست‌های آنتی‌بادی موردی را “بی‌معنا” می‌دانند چون با داشتن پاسخ تست، نمی‌توان گفت برای مثال آیا فرد با وجود اثبات آنتی بادی در خون، نسبت به ابتلای مجدد به این بیماری ایمن است یا خیر؟  و حتی اگر فرد ایمن باشد، باز هم این مورد نامشخص است که آیا این ایمنی برای همه آنها که آنتی‌بادی در بدنشان تولید شده، در یک سطح است یا خیر و برای چه مدتی این ایمنی پایدار است؟

ایمن در برابر کرونا با یک بار ابتلا؟

یک تحقیق نشان می‌دهد که افراد مبتلایی که فاقد علائم بیماری بودند، در بدنشان آنتی‌بادی کمتری نسبت به بیمارانی که علائم بیماری در آنها مشهود بوده است، داشته‌اند. ۸ هفته پس از بهبود، در ۱۳ درصد از بیمارانی که علائم بیماری را داشتند و ۴۰ درصد از بیمارانی که بدون علائم بودند، دیگر هیچ اثری از آنتی بادی دیده نشد.

به همین دلیل، چنین نتایجی تردیدها در مورد پیشنهادهایی مانند صدور گواهی ایمنی برای افرادی که یک‌بار به سارس کووید ۲ مبتلا شده و سپس بهبود یافته‌اند را به منظور تردد بی‌دغدغه و بی‌خطر در جامعه، افزایش می‌دهد.

پژوهشگران بنیاد همیاری کاکرین می‌گویند، در تحقیقاتشان به این نتیجه رسیده‌اند که پاسخ تست آنتی‌بادی تنها دو درصد تمامی کسانی که مبتلا به ویروس نبوده‌اند، به اشتباه مثبت از آب درآمده است. اما اگر این نتیجه را به تمامی جمعیت یک کشور تعمیم دهیم، به شمار نتایج نادرست افزوده می‌شود. برای نمونه اگر در مورد کشور آلمان این امکان وجود داشت که همین امروز تمامی مردم تست آنتی بادی انجام دهند، امکان این که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت به اشتباه فکر کنند ایمن هستند و با این خیال اشتباه به راحتی در جامعه تردد کنند و دیگران را آلوده کنند، وجود داشت. 

ایران می‌گوید ۴۰ هزار تست آنتی‌بادی کرونا به آلمان صادر کرده است. داروسازی روش از پیشگامان تولید انبوه این تست، ماه جاری میلادی سه میلیون تست آنتی‌بادی در اختیار وزارت بهداشت آلمان قرار داده است.

آنچه تیم پزشکان برای درمان ابتلای ترامپ به بیماری کووید-۱۹ تجویز کرده‌اند، معجونی از چند داروی متفاوت است. برای استفاده از برخی از این داروها حتی مجوز نیز صادر نشده است. به‌رغم آن، ظاهرا این ترکیب دارویی موثر بوده است.

به محض انتقال دونالد ترامپ به بیمارستان نظامی تیم پزشکان معالج او استفاده از پادتن ریجنرون پلیکلونال را تجویز کردند؛ دارویی آزمایشی که هنوز مجوز آن رسما از سوی اداره نظارت بر مواد خوراکی و دارو در آمریکا صادر نشده است.

پژوهشگران می‌گویند داروی به دست آمده از زعفران مرغزار می‌تواند عوارض ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در بیماران را کاهش دهد.  

حدود یک سال از آغاز همه‌گیری کرونا می‌گذرد. این پاندمی زندگی جهانیان را در تمامی سطوح دگرگون کرده است.
 

با این تصاویر نگاهی می‌افکنیم به جهان پیرامون‌مان. تصاویری از رویدادهای خارق‌العاده یا روزمره، از زیبایی‌ها و زشتی‌ها.
 

© 2021 Deutsche Welle |
حریم خصوصی کاربران |
شناسنامه |
تماس
| نسخه موبایل

بینی گرفته، سرفه، عطسه و گلو درد در پاییز و زمستان رواج می‌یابد. از کجا بفهمیم کرونا گرفته‌ایم یا دچار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شده‌ایم؟

این ویدیو را ببینید و به دوستانتان بفرستید

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

ممکن است آزمایش پادتن بتواند جلوی شیوع بیشتر کووید-۱۹ را بگیرد-Danny Lawson / POOL / AFP

پیشتر در ماه جاری میلادی، سرویس سلامت همگانی از برنامه خود برای انجام روزانه ۱۰ هزار آزمایش ویروس کرونا در جریان شیوع این بیماری عالم‌گیر خبر داد.

گرچه بوریس جانسون در مجلس عوام گفت که این عدد به زودی به ۲۵ هزار آزمایش در روز می‌رسد، آمار منتشر شده نشان می‌دهد که در روز دوشنبه ۲۳ مارس، تنها ۵۶۰۵ آزمایش انجام گرفته است.

آزمایش کووید۱۹ شامل نمونه گرفتن از بینی یا گلوی فرد است و علاوه بر آن، اگر فرد سرفه‌های گرفته داشته باشد، نمونه خلط سینه هم گرفته می‌شود.

با این وجود، علاقه شدیدی به کشف و تولید آزمایش پادتن برای این ویروس وجود دارد؛ پادتنی که ممکن است جلو شیوع بیشتر این بیماری را بگیرد.

چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم

آزمایش پادتن چیست؟

آزمایش پادتن که آزمایش سرم‌شناسانه هم نامیده می‌شود، قرار است تشخیص دهد که آیا فردی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده بود، اکنون کاملا بهبود یافته است یا خیر.

این آزمایش، خون افراد را برای ذرات پادتن ویروس کرونا مورد بررسی قرار می‌دهد تا روشن شود که آیا آنها از این ویروس بهبود یافته‌اند‌ و به همین خاطر تا حدی نسبت به آن مصون شده‌اند، یا نه.

آزمایش فعلی کووید۱۹ تنها تشخیص می‌دهد که آیا فردی در حال حاضر به این ویروس مبتلا است، ولی نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا فردی که قبلا به آن مبتلا شده بود، اکنون بهبود یافته است یا نه.

در روز ۱۹ مارس، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، توییت کرد: دولت «در حال مذاکره برای آزمایش‌های کاملا جدید پادتن است که به شما می‌گوید اگر قبلا به ویروس مبتلا شده بوده باشید، اکنون نسبت به آن مصون هستید یا نه»، و گفت که دولت بنا دارد صدها هزار از لوازم این آزمایش‌ را خریداری کند.

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی مصاحبه مطبوعاتی روزانه، در روز سه‌شنبه ۲۴ مارس وزیر بهداشت اظهار داشت که دولت اکنون سه و نیم میلیون آزمایش پادتن خریداری کرده است «که به مردم امکان می‌دهد ببینند که اگر قبلا به ویروس مبتلا شده بوده‌اند، آیا اکنون نسبت به آن مصون هستند و می‌توانند سر کار خود برگردند، یا نه.»

او گفت: «به اعتقاد ما، امکان ابتلای دوباره به این بیماری، مگر در مواردی ویژه و شرایطی خاص، وجود ندارد. آزمایشگاه جدید ما در میلتون کینز امروز افتتاح شد و به همین خاطر شاهد صعود شدید تعداد آزمایش‌ها خواهیم بود.»

کریس هاپسون، دبیر اجرایی دست اندرکاران سرویس سلامت همگانی، گفت که آزمایش پادتن «اکنون در مرحله آزمون و خطا قرار دارد»، و توضیح داد: «به گونه‌ای غیرقابل اجتناب، طراحی و تولید این آزمایش و رساندن منظم آن به خط مقدم سرویس سلامت همگانی کمی طول خواهد کشید.»

انجام این آزمایش پادتن، همچنین کارمندان سرویس سلامت همگانی را قادر خواهد ساخت که بعد از تماس با این ویروس و قرنطینه کردن خود، آزمایش دهند و ببینند که آیا می‌توانند سر کار برگردند یا نه.

آیا هیچ آزمایش پادتنی اکنون در حال استفاده است؟

در ماه فوریه گزارش شد که سنگاپور یکی از اولین کشورهایی است که آزمایش پادتنی برای این ویروس را به آزمون و خطا گذاشته است.

این آزمایش که «اولین آزمایش دنیا» در آن زمینه توصیف شد، توسط دانشمندان دانشکده پزشکی دوک-نوس (Duke-NUS Medical School) در سنگاپور انجام شد.

فرماندار اندرو کومو از ایالت نیویورک، اخیرا اظهار داشت که مایل است شاهد کاربردی شدن سریع‌تر آزمایش‌های پادتن باشد تا کارمندان نظام پزشکی بتوانند مصونیت خود را در برابر این ویروس آزمایش کنند و در صورت امکان، سر کار بازگردند.

فرماندار کومو پیشتر در هفته جاری در مصاحبه مطبوعاتی روزانه خود گفت، یک «سرم پادتن» در حال طراحی است تا پادتن فرد را آزمایش کند و تشخیص دهد «که ایا پیشتر به ویروس مبتلا شده بوده ‌است، یا نه.»

او گفت: «همه ما معتقدیم هزاران هزار نفر از مردم به این ویروس مبتلا شده‌اند و با مراقبت از خود بهبود یافته‌اند. اگر بتوانیم این را دقیق بفهمیم، خواهیم دانست که چه افرادی نسبت به بیماری مصون هستند و می‌توانند سر کار برگردند.»

© The Independent

The online version of the Iranian daily Hamshahri

با اعلام ابتلای دو نفر در کشور به بیماری کرونا یکی از سوالات مردم این است که از کجا بفهمم کرونا دارم، به کجا مراجعه کنم تا مطمئن شوم که مبتلا نشده‌ام. در این گزارش به این سوالات پاسخ داده شده است. ده دقیقه وقت بگذارید

به گزارش همشهری آنلاین، واقعیت این است که باید بیماری کرونا را خیلی جدی گرفت. در چین برخی شهرها به طور کامل قرنطنیه هستند. رفت‌وآمدها کنترل می‌شوند و تدابیری سخت‌گیرانه وضع شده است. در دیگر کشورهایی هم که بیماران مبتلا به این ویروس مشاهده شده مجموعه‌ای از تدابیر لحاظ شده است.

امروز پرسش بسیاری از مردم کشور این است که از کجا بفهمیم دچار این بیماری شده‌ایم یا یک سرماخوردگی ساده و اگر بخواهیم مطمئن شویم باید به کجا مراجعه کنیم. شما با خواندن مجموعه مطالب و نیز دقت در مجموعه اینفوگراف‌هایی که در ذیل آمده است تقریبا پرسش بدون پاسخی نخواهدی داشت.

واقعیت این است که بین بیماری کرونا و سرماخوردگی نشانه‌هایی وجود دارد و از این رو هر فردی که دچار سرما خوردگی شده احتمال دارد نگران ابتلا به کرونا باشد اما کرونا نشانه‌های خاص خود را دارد 

چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم

تب
سرفه خشک
مشکل تنفسی یا احساس نفس تنگی
 درد عضلات
بی حالی و احساس خستگی

حالت تهوع و استفراغ
سردرد
سرفه خون آلود
اسهال

علایم سرماخوردگی و دیگر بیماری‌ها که در کرونا دیده نمی‌شود
جاری شدن آب بینی
گلو درد
بر اساس گزارشی که دویچه‌وله چندی پیش منتشر کرد، علایم ممکن است ظاهر شوند، اما حتمی نیستند.در میان بسیاری از کسانی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند، ویروس برای مدتی، تا زمان بروز علایم در بدن شان وجود داشته، اما بدخیم نبوده است.

انستیتوت روبرت کوخ آلمان اعلام کرده که دوران ابتلا به ویروس کرونای جدید تا ۱۴ روز ممکن است طول بکشد.

در صورتی که مطمئن نیستید یا ترس دارید، لطفا به داکتر مراجعه کنید.

در سرماخوردگی ساده، معمولا خارش گلو وجود دارد، بینی آب ریزش دارد و بعدا سرفه شروع می شود. چندین روز طول می کشد تا علایم گلو درد، آب ریزش بینی، سرفه بلغم دار، یا سرفه های خشک، تب و سردرد ظاهر شده و خوب شوند. در این وضع گوش ها وزوز می کنند و فرد احساس ضعف می نماید.

آنفولانزای واقعی شما را یک باره گرفتار کرده و علایم اش بروز می کنند. سر و تمام اندام بدن درد می کند، سرفه خشک و خشکی گلو دارید.  گلو درد می کند، تب تا ۴۱ درجه سانتیگراد بالا می رود و غالباً با لرز همراه می باشد. احساس گرسنگی نمی کنید، کاملاً احساس می کنید خورد و خمیر شده اید، می خواهید در رختخواب دراز بکشید و می توانید ساعت ها بخوابید.

برای اینکه بیشتر در باره کرونا و موضوعات مرتبط با آن بدانید، مطالب زیر را بخوانید و اینفوها را ببینید

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

به جز الگوریتم های هوشمند مثل تست آنلاین کرونا که می توانند از طریق بروز علائم کرونا، وضعیت ابتلا را تخمین بزنند، برای تشخیص دقیق تر کرونا دو نوع تست کووید-۱۹ وجود دارد: تست تشخیص عفونی (PCR) و تست آنتی بادی.

در این تست از سیستم تنفسی، مانند قرار دادن گوش پاک کن در بینی، نمونه گرفته می­شود تا مشخص شود در حال حاضر به ویروس SARS-CoV-2، که باعث بروز بیماری کووید-۱۹ می­شود، مبتلا هستید یا خیر. بعضی از تست­ها در محل مراقبت از بیمار انجام می­شود یعنی جواب آزمایش کم­تر از یک ساعت در همان محل تست آماده است اما لازم است دسته­ی دیگری از تست ­ها برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده شود و این فرایند ۱ الی ۲ روز طول می­کشد.

در ادامه اطلاعاتی آمده که در تصمیم ­گیری پیرامون انجام تست تشخیص عفونی به شما کمک می­کند:

آزمایش کووید-۱۹ در هر منطقه متفاوت است. اگر علائم کووید-۱۹ دارید و می­خواهید تست دهید، اول با پزشک تماس بگیرید. با این­حال، باز هم باید نمونه را برای آزمایش به آزمایشگاه بفرستید.

چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم

لطفا برای دریافت نتایج با کادری که آزمایش را برایتان انجام داده، مثل پزشک یا متخصص آزمایشگاه، هماهنگ کنید. همچنین می توانید به طور موقت به نوشته تفسیر نتایج تست کرونا مراجعه کنید.

در این تست، آنتی بادی در نمونه­ ی خون مورد بررسی قرار می­گیرد تا مشخص شود آیا قبلا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده ­اید یا خیر. آنتی بادی پروتئینی است که به دفع عفونت کمک و از بدن در برابر ابتلای دوباره به ویروس محافظت می­کند (مصونیت). هر بیماری آنتی بادی مخصوص به خود را دارد. مثلا، اگر دوباره در معرض سرخک قرار بگیرید، آنتی بادی سرخک مانع از ابتلای مجدد می­شود اما اگر در معرض ابتلا به اوریون قرار بگیرید، از بدن در برابر این بیماری محافظت نمی­کند.

تنها درصورت به تاخیر افتادن تست تشخیص عفونی باید از تست آنتی بادی برای تشخیص عفونت حال حاضر کووید-۱۹ استفاده کرد. اگر در حال حاضر به کووید-۱۹ مبتلا باشید، ممکن است تست آنتی بادی وجود ویروس را نشان ندهد چون بدن ۱ الی ۳ هفته بعد از بروز بیماری شروع به تولید آنتی بادی می­کند. برای تشخیص این­که درحال حاضر به ویروس مبتلا هستید یا خیر، باید تست تشخیص عفونی را انجام دهید. تست تشخیص عفونی (PCR) وجود ویروس در دستگاه تنفس را از طریق نمونه مخاط مانند قرار دادن گوش پاک کن در بینی نشان می­دهد.

شما می­توانید از پزشک خود بپرسید آیا تست آنتی بادی را انجام می­دهد و آیا شما به این آزمایش نیاز دارید یا خیر.

اگر جواب مثبت باشد:

 

 

اگر جواب منفی باشد:

اگر بعد از انجام تست آنتی بادی دچار علائم شدید، به انجام نوع دیگری از آزمایش به نام تست تشخیص عفونی (PCR) احتیاج دارید.

صرف نظر از مثبت یا منفی بودن تست، نتایج مهر تاییدی بر ناقل بودن یا نبودن شما نیست. تا زمانی که اطلاعات بیشتر به دست ما نرسیده، اقدامات لازم برای محافظت از خود و دیگران را انجام دهید.

سلام وقت بخیر
برای انجام عمل پولیکتومی که هفته آینده دارم بیمارستان قرار هست تست کرونا بگیره ، دو ساعت قبل عمل، این تست جزو کدوم دسته اس؟pcr یا آنتی بادی؟

سلام
وقت بخیر
احتمال زیاد بخوان pcr انجام بدن.

سلام. من حدود سه هفته پیش علائم کرونا رو داشتم و یه کنی ریه ام درگیر شد. البته تست کرونا ندادم دکترم از روی تست سی تی ا سکن ریه گفتش مشکوک به کرونا هستی. الان دیگه علائم ندارم. تست خون دادم عدد covid19 igg برابر با ۲۵ و عدد covid19 igm 3.5 میخواستم ببینم الان این اعداد یعتی اینکه هنوز مثبته یا منفیه. ممنون

سلام
وقت بخیر
تست انتی بادی که انجام دادید فقط میگه که بدنتون احتمالا یه ایمنی نسبی به کرونا پیدا کرده و قطعی نمیشه گفت که هنوز ناقل هستید یا نه.
بعد از گذروندن دوهفته قرنطینه، اگر سه روز متوالی تب و علائم تنفسی نداشتید می تونید از قرنطینه خارج بشید.

با سلام خدمت شما
در مورد پرسشی که از من داشتید که آیا سه روز متوالی بدون علائم بوده ام یا خیر باید بگم بله هیچ علائمی نداشتم و کاملا بهبود یافته بودم (البته به جز قدرت بویاییم که کاملا بهبود نیافته) ولی در حال حاضر سر ،گوش ، گردن و گلوم درد دارم و واقعا گیج شدم باید چکار کنم لطفا من رو راهنمایی کنید
متشکرم

سلام
لطفا سوالتون رو در پاسخ به کامنت قبلیتون بپرسید تا بتونم شرح حالتون رو کامل تر بخونم و جواب بدم.
ممنون

من حدود ۲۳ روز پیش با درد شدید پاهام و کمرم مواجه شدم بعد از اون گلودرد و بعد از بین رفتن بویاییم( که هنوز هم بویایی ام بهبود نیافته)مواجه شدم و تا ۲۰ روز از خانه خارج نشدم امروز که ۲۳ روز میگذرد کمی سردرد گلودرد دارم و نمیدانم آیا دوباره مبتلا شده ام یا خیر ؟

سلام
وقت بخیر
علائم اولیه که داشتین بیشتر به کرونا میخوره و اگر بهبودی کامل داشتین، امکان ابتلای مجدد به این زودی کمه.
برای خروج از قرنطینه باید سه روز متوالی تب یا علائم تنفسی نداشته باشید. این مورد رو رعایت کردین؟

سلام من ۳ روز پیش بدن درد و لرز داشتم و کمی سرفه الان خوب شدم فقط حس چشاییمو از دست دادم به نظرتون خفیف گرفتم احتیاجی هست دکتر برم ؟

سلام
علائمتون به کرونا می خوره و بهتره به مدت ۱۴ روز بعد شروع علائم در منزل قرنطینه بشید.
اگر علائم خطر رو داشتید یا علائم خیلی شدید شد اون وقت به پزشکتون مراجعه کنید.
شرایط قرنطینه رو از این لینک ها بخونید:https://www.darmankade.com/blog/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7/

https://www.darmankade.com/blog/coronavirus-patient/
برای انجام آزمایش:https://www.darmankade.com/landing/corona-test/
اگر علائم جدیدی داشتین یا شدت پیدا کرد از این قسمت کمک بگیرید:https://www.darmankade.com/landing/corona/

سلام من حدودا ۴۰ روز پیش کرونا گرفتم تست دادم فهمیدم کرونا دارم ۲۰ روز خودمو قرنطیته کردم و حالم خوب شد رفتم سر کار امروز احساس میکنم قفسه سینم درد میکنه تنگی نفس دارم به نظرتون دوباره کرونا گرفتم؟

سلام
به این فاصله ی کم امکان ابتلای مجدد خیلی کمه و توصیه می کنیم آزمایش آنتی بادی بدید تا از ایمن شدن بدنتون مطمئن بشید.

سلام خسته نباشید من ۷ روزه حس بویایی چشایی مو از دست دادم تو روز ی دفعه یکم حالم بد میشه بد اوکی میشم دکتر رفتم گفت کرونا گرفتی بهم دارو داد دارم استفاده میکنم دیگه نرفتم آزمایش بدم سرفه تب ندارم اصلا فقط یکم قفسه سینه درد میگیره بعد ۱۴ روز باید برم آزمایش بدم

سلام دوست عزیز
ما صلاحیت مشاوره پزشکی برای شما رو نداریم که مورد شما رو پاسخ بدیم. به همین خاطر پیشنهاد می کنیمبا پزشکان دارای صلاحیت مشورت کنید.darmankade.com/corona-consultation/

سلام من خودم هیچ‌علائمی ندارم ولی دیروز فهمیدم یکی از دوستام کرونا داره ولی دکتر گفته که کرونا رو رد کرده و داره خوب میشه ،من هرروز با این دوستم در تماس بودم الان من چحوری نیتونم پیشگیری کنم که نگیرم و یا چجوری بفهمم که گرفتم یا نه؟چون مادر مریضی دارم برای اون نگرانم

سلام دوست عزیز
ما صلاحیت مشاوره پزشکی برای شما رو نداریم که مورد شما رو پاسخ بدیم. به همین خاطر پیشنهاد می کنیمبا پزشکان دارای صلاحیت مشورت کنید.darmankade.com/corona-consultation/

سلام خدمت شما من هفده شهریور جواب تست حلق و بینیم مثبت شد و هیچ علاعمی ندارم هنوذ چکار باید بکنم

سلام دوست عزیز
ما صلاحیت مشاوره پزشکی برای شما رو نداریم که مورد شما رو پاسخ بدیم. به همین خاطر پیشنهاد می کنیمبا پزشکان دارای صلاحیت مشورت کنید.darmankade.com/corona-consultation/

سلام سوال
پدر با کرونایی ها ارتباط داشته که همه اونا مثبت بودن
پدر الان روز ۹ هست که تازه روز ۹ام تست PCR داده تا فردا که روز دهم هست ج تست را میدن
سوال
آیا اگر ج منفی بودن میتونه ناقل باشه؟ و همچنان قرنطینه باشه

ایا بقیه اعضای خانواده باید تست PCR بدهند سپاس

سلام دوست عزیز
پیشنهاد می کنم با متخصصین دارای صلاحیت به صورت آنلاین مشاوره کنید:darmankade.com/corona-consultation/

سلام خسته نباشید من یه ۱۳روزه علایم آبریزش بینی عطسه وخارش گلوبیشتر سرگیجه وسردرد خفیف داشتم اماروزای اخرشدیدشده دکتر رفتم دوتاسرم باامپول تقویتی باچنتاقرص برا سرگیجم نوشت براابریزشم گفت حساسیت فصلی داری بنظرتون این علایم ازکرونامیشه باشه؟

چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم

سلام دوست عزیز
پیشنهاد می کنم با متخصصین دارای صلاحیت به صورت آنلاین مشاوره کنید:darmankade.com/corona-consultation/

سلام من ۲ ساعت زیر کولر فقط دراز کشیدم بعد بدنم درد گرفت و روز بعد تب و لرز کردم و صدام کامل گرفت و بی حال شدم و روز سوم با از بین رفتن حس بویایی و چشایی روبرو شدم آیا نیاز هست تست کرونا بدم؟الان بعد از ۳ روز تنها مشکلی که دارم اینه که حس بویایی و چشایی ندارم و کمی صدام بهتر شده

سلام دوست عزیز
پیشنهاد می کنم با متخصصین دارای صلاحیت به صورت آنلاین مشاوره کنید:darmankade.com/corona-consultation/

سلام .من احساس سنگینی در قفسه سینه دارم و رفتم دکتر فقط ازم ازمایش خون گرفتن و منفی بود و بهم گفتن احتیاجی به مابقی ازمایشات نداری
ایا بازم با اینکه همچنان احساس سنگینی در قفسه سینه دارم باید تست pcr بدهم؟؟

سلام دوست عزیز
پیشنهاد می کنم با متخصصین دارای صلاحیت به صورت آنلاین مشاوره کنید:darmankade.com/corona-consultation/

باسلام.من از ۱۱ مرداد به کرونا مبتلا شدم از ۲۵ تا ۲۹ مرداد بیمارستان بستری شدم و بعد از ۱۴ روز فرنطینه تست پی سی آر انجام دادم که دوباره مثبت هست . حالا باید چکارکنم؟

سلام سعیده جان
از صمیم قلب برات آرزوی سلامتی دارم
امیدوارم به زودی حالت خوب خوب بشه
شما حتما بایستی با یک متخصص بیماری های عفونی مشورت کنی
با شماره تلفن ۰۲۱۶۲۷۴۳۰۰۰ تماس بگیرید
همکاران من در بخش پشتیبانی سایت درمانکده راهنمایی تون خواهند کرد.

سلام و وقت بخیر. من مادرم چند روز بود که پشت قفسه سینه و بعضی قسمتای دستاش درد داشت و گاهی تیر میکشید پریروز آزمایش داد و جواب مثبت اومد دکتر هم گفت از یک هفته و نیم پیش بیماری ات(مادرم خودش متوجه نشده) شروع شده و تقریبا رد کردی بیماری رو ولی چند روزی تو خونه استراحت کن و مایعات و ..بخور. مادرم هم گفته بود که خانواده هم ازمایش بدن که دکتر میگه نیازی نیست اگه میخواستن بگیرن تا الان گرفته بودن از شما.
حالا منم گاهی وقتها بدنم تیر میکشه نمیدونم نیازه تست کرونا بدم؟ و اینکه کلا بیماران کرونایی نیازه دارو مصرف کنن یا فقط در شرایط خاصیه؟

سلام امیر جان
از صمیم قلب برای شما و خانواده محترم آرزوی سلامتی دارم
انشاالله این چند روز هم به سلامتی تموم میشه
ما تو سایت درمانکده یه تست آنلاین بر اساس الگوریتم های پزشکی معتبر مرتبط با تست کرونا طراحی کردیم
که میتونی خیلی راحت و به صورت رایگان این تست رو انجام بدی تا خیالت راحت بشه
–> تست آنلاین کرونا

سلام
حدود ی هفته پیش بخاطر سردرد و تب ولرز سرفه رفتم دکتر و ازمایش pcrواسم نوشت ازمایش جوابش منفی بود ولی حس بویایی چشاییم از بین رفته بخاطر بیحالی دوباره رفتم دکتر که واسم ازمایش خون و سی تی اسکن ریه نوشت جواب ازمایش خونم منفی بود ولی تو سی تی اسکن معلوم شد که خفیف کرونا گرفتم احتمال داره که کرونا داشته باشم یا نه بخاطر اینکه دوتا تستی ک دادم منفی شده
با ارزوی سلامتی برای همه

سلام مینا جان
انجام سی تی اسکن فقط در وضعیتی که بیماری شدت پیدا کرده باشه و آسیب به بافت ریه رسیده باشه میتونه کمک کنه

دقیق‌ترین روش تشخیصی در حال حاضر انجام آزمایش PCR هست که از طریق بینی یا حلق، نمونه ای برداشته و بررسی میشه.

سلام
من چند وقت پیش تب داشتم ولی قطع شد
الان دو روزه ایه دوباره تب کردم
ولی هیچ علائم کرونارو ندارم مثلا خستگی اینا
من نمیدونم کرونا دارم یا الکی نگرانم؟

سلام آنا جان
پوزش میخوام با تاخیر پاسخ میدم
دقیق‌ترین روش تشخیصی در حال حاضر انجام آزمایش PCR هست که از طریق بینی یا حلق، نمونه ای برداشته و بررسی میشه.

شما میتونید از طریق این لینک، در سایت درمانکده تست آنلاین کرونا رو رایگان انجام بدید تا وضعیت کلی سلامتی شما در رابطه با این بیماری بررسی بشه
–> تست آنلاین کرونا تست آنلاین کرونا، میتونید از طریق چت سایت، که در گوشه پایین-سمت راست صفحه قرار گرفته از همکاران بخش پشتیبانی سایت درمانکده بخواید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدن

سلام وقت بخیر
از پنجشنبه کمی ته گلوم احساس خشکی داشتم
شنبه مدیرمون تب و لرز داشت الان چند روزه نیومده به دلیل روابط کاری نزدیک منم بشدت استرس گرفتم
الان دوروزه دمای بدنم بالا رفته (بیشترینشدیشب بوده ۳۷درجه)
بدنم هر از گاهی مور مور میشه درد میگیره بعد کمی اروم میشه
روزی تقریبا ده بار سرفه میکنم امروز احساس میکنم خلطی شده اما چیزی بالا نمیاد(خلط)
امروز بعد از بیدار شدن توی دست راستم احساس گز گز داشتم که یهو به چندتا نقطه قرمز مثل جوش تبدیل شده
بی حال و نگرانم
خونه موندم دارم استراحت میکنم
استامینوفن و مایعات میخورم
چند تا سوال دارم!
۱-آیا مشکوک به کرونا هستم؟
۲- از چه زمانی میشه تست pcr بدم؟
۳-چه کنم؟

سلام
پوزش میخوام که با تاخیر پاسخ میدم
امیدوارم در حال حاضر که این متن رو میخونید حالتون خوب باشه
اگر همچنان پاسخ این سوالها به درد شما میخوره:

۱- یادتون باشه که ابتلا به کرونا حتی در مواردی میتونه بدون نشانه خاصی باشه، به همین خاطر هست که مدام بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید میشه
۲- انجام سی تی اسکن فقط در وضعیتی که بیماری شدت پیدا کرده باشه و آسیب به بافت ریه رسیده باشه میتونه کمک کنه، دقیق‌ترین روش تشخیصی در حال حاضر انجام آزمایش PCR هست که از طریق بینی یا حلق، نمونه ای برداشته و بررسی میشه.
۳-
شما میتونید از طریق این لینک، در سایت درمانکده تست آنلاین کرونا رو رایگان انجام بدید تا وضعیت کلی سلامتی شما در رابطه با این بیماری بررسی بشه
–> تست آنلاین کرونا تست آنلاین کرونا، میتونید از طریق چت سایت، که در گوشه پایین-سمت راست صفحه قرار گرفته از همکاران بخش پشتیبانی سایت درمانکده بخواید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدن

سلام دوستان خواستم تجربه خودم رو واستون بزارم،
اول دوم فروردین همسرم با کمر درد و درد ستون فقرات و پاها و سرد و کمی سرفه به دکتر مراجعه کرد که دکتر گفت سرماخوردی برو استراحت کن و چون اویل بود تست نمیگرفتن و علایم الان برای کرونا تعریف نشده بود،هفته بعد من هم کمی احساس تنگی نفس و سردرد جزیی حس کردم و یک روز بطور ناگهانی حس بویایی و چشاییم رو از دست دادم ولی سرفه نداشتم،خیلی توی سایتها گشتم دنبال اینکه چهـجوری یا چه زمانی حس بویاییم برمیگرده نوشته بودن از یکـهفته تا یکـماه یا حتی یکسال ممکنه طول بکشه که خدا روشکر ده روز بعد برگشت و بعد از اون بچه م بیرون روی و… گرفت و دو روز بعد خوب شد تو این مدت ما مدام آبمیوه و… استفاده میکردیم و یکـماه پیش که همسرم برای عمل چشم به بیمارستان مراجعه کرد با آزمایشی که گرفتن معلوم شد قبلا کرونا داشته یعنی ما همه کرونا گرفتیم ولی علایم هر کدوممون متفاوت بود و حتما اینکه سرفه داشته باشی نشونه کرونا نیست،نگران نباشید توکل کنید به خدا و تا حد ممکن از خودتون و خونوادتون مراقبت کنید و سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت کنید.
سلامتی روزیتان باد.
سپاس از ادمین

ممنون یاس عزیز که با حوصله نوشتی
ما هم از صمیم قلب برای شما و خانواده محترم آرزوی سلامتی داریم
فقط یه نکته ای
همچنان مراقب خودتون باشید
احتمال ابتلا به کرونا برای بیشتر از یک بار هم وجود داره
امیدوارم که همیشه شاد و سلامت بمونی

سلام خسته نباشید من حدودا بیست روز هست که کرنا گرفتم ایا باید تست بدم که مطمئن شم از بدنم خارج شده یا نه لازم نیس اگه لازم نیس از کجا بفهمم که بیماری از بدنم خارج شده من ریه ام درگیر شده بود

سلام
پوزش میخوام با تاخیر پاسخ میدم
بله،
دقیق‌ترین روش تشخیصی در حال حاضر انجام آزمایش PCR هست که از طریق بینی یا حلق، نمونه ای برداشته و بررسی میشه.

سلام.دو هفته پیش تب و لرز داشتم ازمایش دادم عفونتی نداشتم ولی همچنان تب و لرز ادامه داره و هی بیشتر می‌شه و بدن درد و سرفه هم‌اضاف شده ولی باز هم هفته پیش تست انتی بادی دادم و باز هم منفی بود.ولی تبم شب ها به بالای ۳۸ درجه می رسه.

سلام پیمان جان
بهترین روش تشخیصی در حال حاضر انجام آزمایش PCR هست که از طریق بینی یا حلق، نمونه ای برداشته و بررسی میشه.

شما میتونید از طریق این لینک، در سایت درمانکده تست آنلاین کرونا رو رایگان انجام بدید تا وضعیت کلی سلامتی شما در رابطه با این بیماری بررسی بشه
–> تست آنلاین کرونا تست آنلاین کرونا، میتونید از طریق چت سایت، که در گوشه پایین-سمت راست صفحه قرار گرفته از همکاران بخش پشتیبانی سایت درمانکده بخواید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدن

فراموش کردم خدمتتون بگم… من توی محیط کارم همکارم دچار بیماری کرونا شده و من هم بخاطر این موضوع تست دادم روز ۱۷ تیر و تست من مثبت اعلام شد و الان دوازده روز گذشته و هیچ علائمی ندارم دکتر گفته تا دو روز دیگه اگه علائم پیدا نشد نیازی به تست مجدد ندارم ولی محیط کار منو بدون آزمایش قبول نمیکنه خواستم روز چهاردهم تست آنتی بادی بدم سؤال من اینه که جوابش باید مثبت بشه یا منفی؟

اگر جواب بدین ممنون میشم

سلام روز بخیر امروز روز دوازدهم قرنطینه من هستش و همچنان بدون علامت روز چهاردهم میخوام دوباره تست آنتی بادی بدم در صورتی که دکتر گفته با توجه به اینکه طول این بیماری ۱۴ روزه هست و من امروز که روز دوازدهم هستم هیچ علائمی ندارم اصلا تست نیاز نیست ولی محل کار منو بدون آزمایش قبول نمیکنه خواستم بپرسم آنتی بادی باید مثبت بشه یا منفی؟

فراموش کردم خدمتتون بگم… من توی محیط کارم همکارم دچار بیماری کرونا شده و من هم بخاطر این موضوع تست دادم روز ۱۷ تیر و تست من مثبت اعلام شد و الان دوازده روز گذشته و هیچ علائمی ندارم دکتر گفته تا دو روز دیگه اگه علائم پیدا نشد نیازی به تست مجدد ندارم ولی محیط کار منو بدون آزمایش قبول نمیکنه خواستم روز چهاردهم تست آنتی بادی بدم سؤال من اینه که جوابش باید مثبت بشه یا منفی؟

سلام
جناب پشتوان برای شما آرزوی سلامتی دارم
من برای یک عمل ساده آزمایش خون انجام دادم که سطح گلبولهای سفید را ۱۲،۲ و Prc را ۱+ نشان داد
حدود ۲۰ روز هست در ریه هایم یک احساس سنگینی دارم ولی توجه بفرمایید حدود ۲۰ روز و در حال حاضر نه هیچ گونه سرفه ای دارم و نه تب و لرز و کوفتگی بدن و احساس کسل بودن و سایر موارد دال بر وجود کرونا
البته در زمان آزمایش یک مقدار سوزش ادراری داشتم ( عفونت )
و ۵ روز قبل از آن مصرف الکل داشتم ولی سنگینی قفسه سینه ام نگرانم کرده ممنون خواهم شد راهنمایی بفرمایید

سلام حمید جان
ممنون از لطفت، من هم متقابلا برای شما آرزوی سلامتی دارم

نکته ای که د رابطه با ویروس کرونا هست اینه که متاسفانه این ویروس در بعضی افراد بدون هیچ نشانه ظاهری مثل سرفه و مواردی که اشاره کردید بروز پیدا میکنه

بهترین روش تشخیصی در حال حاضر انجام آزمایش PCR هست که از طریق بینی یا حلق، نمونه ای برداشته و بررسی میشه.
شما میتونید از طریق این لینک، در سایت درمانکده تست آنلاین کرونا رو رایگان انجام بدید تا وضعیت کلی سلامتی شما در رابطه با این بیماری بررسی بشه

–> تست آنلاین کرونا تست آنلاین کرونا، میتونید از طریق چت سایت، که در گوشه پایین-سمت راست صفحه قرار گرفته از همکاران بخش پشتیبانی سایت درمانکده بخواید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بدن

سلام من ۱۱روز پیش تست دادم و مثبت اما یدونه علامتم ندارم و بعد ۱۱روز دوباره تستم مثبت شده باید چیکار کنم تا چند روز باید صبر کنم؟

سلام حمیدرضا جان
مدت زمانی که توسط مراجع پزشکی معتبر برای قرنطینه ذکر شده ۱۴ روز هست
بعد از پایان این مدت یا در صورتی که در طول این مدت حالتون نسبت به روزهای اول بدتر شد
بایستی به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید تا یک متخصص عفونی شما رو ببینن

از اینجا میتونید لیست پزشکان متخصص عفونی عضو سایت درمانکده رو مشاهده کنید و به راحتی برای مطب شخصی این پزشکان نوبت رزرو کنید.

–> رزرو نوبت از پزشکان عفونی سایت درمانکده

سلام . من آبریزش بینی دارم . همینطور هم عطسه میکنم. احساس میکنم یه ذره هم داغم. کرونا گرفتم؟

سلام دوست عزیز
هر نشانه ای به معنای این نیست که حتما شما به کرونا مبتلا شدید
متاسفانه این ویروس میتونه حتی بدون نشانه خاصی هم در بدن فرد میزبان باشه
بهترین کاری که میتونید بکنید اینه که اگر امکانش هست چند روزی در منزل استراحت کنید و درمان های خانگی معمول مثل مصرف مایعات، سوپ و … رو انجام بدید
اگر بهتر نشدید یا علائم شدید تر شد
ضمن رعایت پروتوکلهای بهداشتی
(زدن ماسک- پوشیدن دستکش- رعایت فاصله اجتماعی- شست و شوی دستها با آب و صابون)
به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید تا یک متخصص عفونی شما رو ببینن
انشاالله به زودی بهبودی کامل حاصل بشه

از اینجا –> لیست پزشکان متخصص عفونی عضو سایت درمانکده

سلام
من اواخر اسفند سرفه و تنگی نفس و سوزش سینه داشتم درمانهای مربوط به کرونا را انجام دادم اسکن هم کردم که به طور خفیف نشون میداد و دوماه بعد که ازمایش ترشح دادم منفی بود ولی الان خیلی سوزش سینه و درد هنگام تنفس و سرفه دارم

سلام دوست عزیز
هر نشانه ای به معنای این نیست که حتما شما به کرونا مبتلا شدید
متاسفانه این ویروس میتونه حتی بدون نشانه خاصی هم در بدن فرد میزبان باشه

شما میتونید از این لینک یه تست اولیه بدید تا بفهمید به کرونا مبتلا شدید یا خیرتست آنلاین کرونا

اگر سوال بیشتری دارید حتما از طریق چت سایت که گوشه پایین سمت راست صفحه ای که لینک رو تقدیم کردم، قرار گرفته، میتونید بپرسید.

از اینجا هم میتونید لیست پزشکان متخصص عفونی عضو سایت درمانکده رو مشاهده کنید و به راحتی برای مطب شخصی این پزشکان نوبت رزرو کنید.
اگر موفق به رزرو نوبت از سایت یا اپلیکیشن درمانکده نشدید
کافیه با شماره تلفن ۰۲۱۶۲۷۴۳۰۰۰ تماس بگیرید
همکاران من در بخش پشتیبانی سایت درمانکده راهنمایی تون خواهند کرد.

با سلام من تقریبا یک ماه پیش تنگی نفس داشتم وپیش دکتر رفتم ودکتر هم سی تی اسکن از ریه برام نوشت و در جواب سی تی اسکن کرونا نداشتم اما تقریبا از دو هفته پیش همان حالت تنگی نفس را دارم ولی سرفه نمیکنم و باز هم پیش دکتر رفتم و دکتر هم ازمایش برام نوشت و جواب ازمایش به این صورت است wbc 4.72-crp 3.9-esr 6

سلام محمد جان
هر نشانه ای به معنای این نیست که حتما شما به کرونا مبتلا شدید
متاسفانه این ویروس میتونه حتی بدون نشانه خاصی هم در بدن فرد میزبان باشه
بهترین کاری که میتونید بکنید اینه که اگر امکانش هست چند روزی در منزل استراحت کنید و درمان های خانگی معمول مثل مصرف مایعات، سوپ و … رو انجام بدید
اگر بهتر نشدید یا علائم شدید تر شد
ضمن رعایت پروتوکلهای بهداشتی
(زدن ماسک- پوشیدن دستکش- رعایت فاصله اجتماعی- شست و شوی دستها با آب و صابون)
به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید تا یک متخصص عفونی شما رو ببینن
انشاالله به زودی بهبودی کامل حاصل بشه

از اینجا میتونید لیست پزشکان متخصص عفونی عضو سایت درمانکده رو مشاهده کنید و به راحتی برای مطب شخصی این پزشکان نوبت رزرو کنید.
اگر موفق به رزرو نوبت از سایت یا اپلیکیشن درمانکده نشدید
کافیه با شماره تلفن ۰۲۱۶۲۷۴۳۰۰۰ تماس بگیرید
همکاران من در بخش پشتیبانی سایت درمانکده راهنمایی تون خواهند کرد.

سلام وقت بخیر من تقریبا ۹ روز پیش علائم سرماخوردگی داشتم و یه تب کوپولو کردم و یکم بیحالی داشتم اون دوره تقریبا ۵ روز طول کشیدالان حالم خیلی خوبه مثل روزهای معمولی هستم فقطتک سرفه دارم دوسه روز پیش سرم گیج رفت رفتم دکتر برام اسکن نوشت و گفت ۱۰ درصد درگیری ریه دارم میخوام ببینم ایا برای مثبت اعلام کردم کووید ۱۹ اسکن به تنهایی کافیه

سلام مریم جان
پوزش میخوام با تاخیر پاسخ میدم

خیر، انجام سی تی اسکن فقط در وضعیتی که بیماری شدت پیدا کرده باشه و آسیب به بافت ریه رسیده باشه میتونه کمک کنه

دقیق‌ترین روش تشخیصی در حال حاضر انجام آزمایش PCR هست که از طریق بینی یا حلق، نمونه ای برداشته و بررسی میشه.

هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علائم عمده کروناویروس جدید به این صورت است که در اغلب موارد به شکل یک بیماری تنفسی خفیف شبه‌آنفلوآنزا ظاهر می‌شود و در مواردی منجر به بیماری شدید تنفسی خواهد شد. این ویروس همچنین می‌تواند منجر به ایجاد علائمی نظیر تب، سرفه و تنگی نفس شود. در این اینفوگرافیک به مهمترین علائم ابتلا به این ویروس اشاره شده است.

منبع: ایسناانتهای پیام/خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم
چطور بفهمیم قبلا کرونا گرفتیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *