چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

 
helpkade
چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده
چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

منابع

این مقاله به‌طور مشارکتی نوشته شده با همکاری Pippa Elliott, MRCVS.

این مقاله ۲٬۳۰۷بار مشاهده شده است.

اگر لاک‌پشت خانگی داری، احتمالاً دوست داری بدانی نر است یا ماده. برخلاف پستانداران دیگر، لاک‌پشت‌ اندام‌تناسلی خارجی ندارد. اگرچه این مساله‌ تشخیص جنسیت لاک‌پشت‌ را مشکل‌ می‌کند، اما غیر‌ممکن نیست. معمولاً تفاوت‌های بین لاک‌پشت‌ نر و ماده خیلی ظریف است ولی اگر از هر جنس لاک‌‌پشت یک نمونه داشته باشی، تشخیص آسان‌تر می‌شود چون می‌توانی آن‌ها را با هم مقایسه کنی. اگر فقط یک لاک‌پشت داری، تمام علائم و سر‌نخ‌های ممکن را بررسی کن تا بتوانی جنسیت آن را مشخص کنی.

چگونه

چگونه

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

چگونه

ما را دنبال کن

اگر شما لاک پشت به عنوان حیوان خانگی دارید، شاید بخواهید روش تشخیص جنسیت آن را بدانید. با این وجود، بر خلاف سایر پستانداران، لاک پشت هیچ گونه آلت تناسلی خارجی ندارد. این مساله، تشخیص جنسیت آنها را دشوارتر می کند، اما تشخیص آن غیر ممکن نیست. تفاوت بین لاک پشت های نر و ماده می تواند ظریف و برای تشخیص ساده باشد. اگر شما از هر جنس لاک پشت یک نمونه داشته باشید، می توانید آنها را با هم مقایسه کنید. اگر فقط یک لاک پشت دارید، به دنبال سرنخ هایی که ممکن است برای تعیین جنسیت لاک پشت استفاده شود، باشید.

لاک یا پوسته لاک پشت در بین نرها و ماده ها کمی تفاوت دارد. لاک پشت های بالغ ماده، دارای لاک های دراز تری نسبت به لاک پشت های نر هستند.

ناحیه زیرین لاک که قسمت شکم لاک پشت را می پوشاند، پلاسترون نامیده می شود. جهت بررسی پلاستون، به آرامی لاک پشت را بلند کنید. لاک پشت ها علاقه ای ندارند که آنها را بلند کنید، بنابراین ممکن است شما را گاز بگیرند، پس لاک پشت ها را از سمت دم آنها بلند کنید تا نتوانند خم شده و شما را گاز بگیرند. به آرامی لاک پشت را برگردانید تا بتوانید قسمت زیرین آن را مشاهده کنید. در لاک پشت های نر، پلاستون مقداری مقعر است (انحنا به سمت داخل دارد)، در حالی که پلاستون ماده ها صاف است.

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

لاک پشت های نر اغلب یک شکل کوچک V در پایان پلاستون خود دارند. این کار به دم در هنگام جفت گیری کمک می کند. در غیر این صورت، دم ممکن است در زیر پوسته اش، خرد شود.

برخی از گونه های لاک پشت خاص دارای خصوصیات جنسیتی خاص هستند. برخی از گونه هایی که ممکن است جنسیت را از طریق رنگ خود نشان دهند عبارتند از:

لاک پشت های نر از پنجه های جلویی خود در هنگام جفت گیری با ماده ها استفاده می کنند. آنها همچنین از پنجه های جلویی خود برای مبارزه و دفاع از قلمرو خود استفاده می کنند. بنابراین، پنجه ها در جلوی پاهای نرها، بلندتر از پنجه ها در لاک پشت های ماده است. باز هم مقایسه آنها هنگامی که یک لاک پشت از هر جنسیتی داشته باشید، ساده تر است.

هر دو لاک پشت نر و ماده یک بازشو یا منفذ در زیر دم خود دارند. این قسمت ریزشگاه (حفره ای که مجراهای گوارشی و پیشابی و تناسلی به آن می ریزند) نامیده می شود، و این قسمت بسته به جنسیت لاک پشت ها کمی متفاوت است.

اندام تناسلی لاک پشت های نر در دم آنها واقع شده است، در نتیجه دم آنها درازتر و ضخیم تر از دم لاک پشت های ماده است. دم ماده ها کوتاه تر و باریک تر است.

بهترین روش برای تشخیص جنسیت یک لاک پشت، استفاده از ترکیبی از روش های پیشنهادی برای رسیدن به نتیجه مطلوب است. به یاد داشته باشید که برخی از روش ها در تعیین جنسیت لاک پشت ها، کمتر از سایر روش ها قابل اعتماد هستند.

منبع: wikihow

لاک پشت ها خزندگانی آرام و کم تحرک هستند و امروزه به عنوان حیوان خانگی در آکواریوم ها نگهداری می شوند. در مطلب زیر درباره انواع لاک پشت ها، نحوه نگهداری، تغذیه و تشخیص طول عمر لاک پشتها صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

لاک‌پشت‌ها، سنگ پشت یا کَشَف‌ها[۱] سرده‌ای هستند از راستهٔ لاک‌پشت‌سانان[۲] (Testudines).

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

لاک‌پشت‌سانان از بی‌کمانان هستند، آب‌پرده‌دارانی (خزندگانی) با لاک استخوانی پشتی و لاک استخوانی شکمی هستند که کمربند اندام حرکتی آنها درون دنده‌هاست و دندان ندارند.[۲]

از ۳۰۰ گونهٔ موجود برخی از آن‌ها شدیداً در معرض انقراض قرار دارند. از گونه‌های معروف آن می‌شود به لاک‌پشت زینی، لاک‌پشت چرمی و لاک‌پشت‌های سه‌چنگالی اشاره کرد.[۱]

بسیاری از انواع لاک پشت ها به عنوان حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب دشوار است که مشخص شود چه جنس این لاک پشت ها است، به خصوص اگر آنها را از یک پرورش دهنده که آنها را از محیط های کنترل شده کنترل نمی کند خریداری کنید (از آنجا که درجه حرارت در طی انکوباسیون تعیین می کند که آیا جنین تبدیل به یک مرد یا زن شود، دمای تولید مرد و زن در دماهای گرمتر توسعه می یابد).

خوشبختانه نوعی از لاک پشت های موجود است که باعث می شود تا دیگران از یک زن بدون دانستن درجه حرارت انکوباسیون آن را آسان تر تشخیص دهند. به عنوان مثال، لغزنده های قرمز گوش، نشان می دهد دیمورفیسم جنسی و تفاوت های متفاوتی در اندازه و ظاهر آنها بین جنسیت.

تفاوت های قابل ملاحظه ای بین اندازه ترین لاکپشت های مردانه و زن وجود دارد، اما این تفاوت ها تا زمانی که لاک پشت به بلوغ جنسی نمی رسد (و رژیم غذایی نیز می تواند در اندازه یک لاک پشت نقش داشته باشد) مشخص نیست. بلوغ جنسی سرشاخه مردانه، زمان بلوغ جنسی است که به طول 4 سانتی متر می رسد (و در حدود دو تا پنج ساله). زنان وقتی که به 6 تا 7 اینچ می رسند (که ممکن است 5-7 سال طول بکشد)، از نظر جنسی بالغ می شوند. بسیاری از گونه های لاک پشت، از جمله لاک پشت های دریایی، به علت تفاوت اندازه های مردانه و زنانه، از لحاظ جنسی دیمورفیک هستند، اما برای اینکه به طور قابل اعتماد از اندازه پوسته به عنوان یک عامل در تعیین جنسیت یک لاک پشت استفاده کنید، باید سن خود را نیز بدانید.

پایین لاشه لاک پشت (به نام پلاستون) نیز به عنوان یک شاخص برای لاک پشت های سکسی استفاده می شود. لاکپشت های مردی یک پلاستون مقعر (منحنی) دارند در حالیکه زنان یک تخت دارند. این باعث می شود که لاکپشت های مردانه به راحتی زنان را بپوشند و به این ترتیب زنان بیشتری را برای نگهداری تخم مرغ در داخل خود می گذارند.

اگر نگاهی به چنگال در پای جلوی لاک پشت بکشید، متوجه خواهید شد که زنان اغلب دارای پنجه هستند که کوتاه، خراشیده و طولی طولانی دارند.

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

از سوی دیگر، مردانی (و به خصوص لغزنده های قرمز گوش و دیگر لاک پشت های دریایی ) دارای پاهای طولانی بیشتری نسبت به جنس ماده هستند. این به این علت است که مردان وقتی میخواهند زنان را به نژاد بکشند، از پنجه های خود استفاده می کنند. در طی جفت گیری، مردان نیز با استفاده از پنجه های خود، پوسته های فوقانی زن را می گیرند.

شایع ترین روش برای افرادی که یک لاک پشت دارند، این است که طول دم را بررسی کنند. لاک پشت های زن دندان های کوتاه و لاغر دارند، در حالی که مردان ورزش های طولانی و ضخیم دارند، با دمیدن آنها (کلوچه) بیشتر در مقایسه با یک ماده در انتهای دم قرار می گیرند. البته اگر به لک لک دوگانه هر دو جنس خود را با آن مقایسه کنید، ساده ترین راه برای دیدن جنس لاک پشت است.

هر دو لغزنده گوش و بدن مردانه و زنانه دارای بدن غالبا سبز هستند که دارای زردی روشن هستند که به شما کمک نمی کند تا تعیین کنید که چه کسی یک مرد است و زن است. اما شاخص های رنگی دیگری برای آنها وجود دارد که ممکن است. پوسته پایین، همچنین پلاسترون نامیده می شود، زرد با نشانه های ناهموار، تیره و زرد است که در حالی که دم، پاها و سر با سبدهای ضخیم زرد رنگ هستند.

لغزنده های قرمز گوش قدیم تر می شوند، بسیاری از آنها به رنگ تیره و تقریبا سیاه رنگ تبدیل می شوند و ممکن است برخی یا همه نشانه های زرد آنها را مبهوت کنند. این رنگ تیره تر در لغزنده های سر به سر مردانه رایج است.

لاک پشت های جعبه ی جعفری نوع دیگری از لاک پشت هستند که به صورت جنسی دیمورفیک هستند. لاک پشت های جعلی بالغ نر بالغ چشم های قرمز دارند در حالی که چشم های زن قهوه ای هستند. مردان نیز دارای سرخ های سبز رنگی با مقیاس های قرمز یا نارنجی هستند و زنان دارای سرهای قهوه ای با مقیاس های پا زرد هستند.

لغزنده های قرمز گوشه همهجنبه هستند و آنها را برای غذا شکار می کنند. هر دو مرد و زن این گونه از لاک پشت مواد غذایی مختلفی از قبیل ماهی، حلزون، سرخدار، کرم ها، کریکت ها، حشرات و گیاهان آبزی می خورند. با این حال، تنظیمات غذایی یک زن در هنگام بارداری تغییر خواهد کرد.

این تغییر را می توان به عنوان شاخص دیگری استفاده کرد که یک لاک پشت یک زن است اما نباید تنها به آن متکی باشد.

ویرایش توسط Adrienne Kruzer، RVT


© 2021 fa.maychola.com

تشخیص جنسیت لاک پشت گوش قرمز در سن زیر سه سال از زندگی ۲۰ تا ۴۰ ساله آن‌ها مانند بسیاری از خزندگان ساده نیست. در این نوشته از پت پزشک سعی می‌کنیم با مشاهده خصوصیات فیزیکی و علائم ظاهری این حیوان چگونگی تشخیص نر یا ماده بودن این حیوان را بررسی کنیم.

همان‌طور که لاک پشت که به عنوان حیوان خانگی توسط دوست داران این حیوان نگهداری می‌شوند به دلیل شرایط بهینه تغذیه، نگهداری و حتی در بعضی از موارد تغذیه بیش‌ازاندازه (over food) نسبت به گونه مشابه این حیوان در طبیعت، رشد فیزیکی سریعتری دارند به همین دلیل نیز زودتر به بلوغ جنسی و امکان تولید مثل می‌رسند.

برای تعیین جنسیت این حیوان در صورتی که از کوچکی وظیفه نگهداری از این حیوان را بر عهده گرفته‌اید، باید کمی صبر داشته باشید تا لاک پشت نر به سن ۲ تا ۴ سال با طول لاک بالایی ده سانتیمتر و لاک‌پشت ماده به سن ۳ تا ۵ سال با طول تقریبی لاک بالایی سیزده سانتی‌متر برسد. توجه داشته باشید که میانگین اندازه لاک‌پشت بالغ که توانایی جفت گیری و تخم گذاری داشته باشند چیزی در حدود هجده تا بیست و سه سانتیمتر در گونه نر و بیست و پنج تا سی سانتیمتر در گونه ماده این حیوان است.

لاک پشت گوش قرمز بالغ نر را از روی ویژگی‌های ظاهری مشخصی مانند بلندتر بودن دماغه و یا وجود گودی در قسمت پیش سینه لاک پایینی حیوان که در جفت‌گیری حیوان نر به آن کمک می‌کند قابل تشخیص هستند. اما برای لاک‌پشت جوان‌تر با توجه به کمرنگ‌تر بودن این دو ویژگی توصیه می‌کنیم از روش زیر استفاده کنید.

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

سلام
من ی لاک پشت گوش قرمز دارم که توی تنگ ماهی ازش نگهداری میکنم ن لامپ گذاشتم براش و ن ی جای خشکی برای استراحت داره . ی سری علائم داره که فهمیدم یکم مریض شده
چطوری میتونم حالشو خوب کنم؟؟؟

با مهربانی مثلا ببوسش

تنگ ماهی و امثال اونا اصلا برای نگهداری لاکپشت مناسب نیستن در واقع دارید عذابش میدید! لاکپشت حتما باید خشکی داشته باشه سعی کنید یه اکواریوم براش تهیه کنید و با سنگ یا شن براش خشکی درست کنید هرچند هم که کوچیک باشه … برای مریضیش هم ببریدش دامپزشک و سعی کنید کلیسم زیادی بهش بدید مثل کاهو یا کلسیم هایی که توی بازار هستن

چه غذاهايي براي بچه لاك پشت گرش قرمز خوبه؟

گوشت سفید مثل فیله مرغ بهترین غذائه ولی در کنارش میگو و ماهی حتما بدید که همه‌ نوع مواد غذایی بهشون برسه… سویا پخته شده هم گاهی بدید بهشون کمی‌ نمکم بزنید مفیده براشون.. نمک فقط کم باشه… هر از چندگاهی یه سری میوجات که خودش دوست داره برا ویتامین رسانی… من ۶ سال ۴تا گوش قرمز داشتم با این ترکیب خیلی سالم و سرحاد موندن مریضم نشدن… بعدم در اوج سرحالی ازادشون کردم برن تو دریاچه حال کنن… اصل غذاشون در کل گوشته ولی لاک پشتای من به دلیلی که نمیدونم گوشت قرمزو همیشه تف میکردن نمیخوردن 🙂

من به لاک پشت خودم غذای ماهی های اب شیرین میدم،معمولا به عنوان غذای ماهی فایتر میفروشن از پودر میگو و پودر ماهی و غلات درست طده خیلی ویتامین داره لاک پشتمم خیلی دوست داره ،میتونی ار اکواریو فروشی ها تهیه کنی و یا سایت های معتبر

سلام من برا لاکپشتم کاهو کلم میریزم.بعضی وقتام میذارمش جلو خورشید که جایگزین نوری باشه که تو آکواریومییا میذارن تا کلسیم بگیره ،،مشکلی براش پیش نیاد؟

یادتون باشه ک لاک پشت گوش قرمز عامل بیماری سالمونلا و اریزونا به انسان هست.

سلام من یه لاکپشت دارم نمی تونم بفهمم نره یا ماده آخه میخام جفت گیری کنند پنجه های جلو یکیش هم ریزه مادرت ولی هرچی تو بازار میگردم پنجه بزرگ نیست نمی دونم شاید اونا نر ندارن یا من نمی تونم بفهمم کدوم نره

سلام لاک پشت دارم تو خونه ولی خشکی نداره لاکش شل شله نمی دونم ممیزه چشه لطفا بگید چشه

دوست عزیز سریع عمل کنید و اکواریوم براش تهیه کنید با جای خشک کافی رژیم غذاییش معلومه خیلی بده(کاهو.خیار.گوشت)گوجه هم باید با چاقو ریز ریز کنید خواهشا اون طفلکو بهش برس داره عذاب میکشه

سلام منم یه لاک‌پشت گوش قرمز دارم چشماشو بسته و باز نمیشه چرا اینطوری شده راهه درمانش چیه؟

سن لاکپشت های مینیاتوری رو چه جوری باید مشخص کرد ؟؟؟

باید ببریدش دامپزشک اونم سریع یه نوع عفونته سیریع نجنبید لاکپشتتون از دست میره

سلام لاک پشت من چیزی نمیخورد و راه نمیرود هر روز هم غدا به زور بهش میدم باید چه کار کنم؟

و چشماش بیشتر موقع بسته هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

پت پزشک ساخته شده شده از عشق به حیوانات

845audio

845audio

845audio

اگر لاک پشت دارید ، می خواهید بدانید که مرد یا زن است. اما بر خلاف اکثر پستانداران ، لاک پشت ها اندام تناسلی خارجی یا اندام تناسلی خارجی ندارند. این امر تعیین جنسیت لاک پشت را بسیار دشوار می کند. اما

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

اگر لاک پشت دارید ، می خواهید بدانید که مرد یا زن است. اما بر خلاف اکثر پستانداران ، لاک پشت ها اندام تناسلی خارجی یا اندام تناسلی خارجی ندارند. این امر تعیین جنسیت لاک پشت را بسیار دشوار می کند. اما در حقیقت ، تمایز جنس لاک پشت ها غیرممکن نیست. تفاوت بین لاک پشت های زن و مرد می تواند بسیار واضح و ساده باشد و می توان گفت اگر یک جفت لاک پشت زن و مرد دارید برای مقایسه. با این حال ، اگر فقط یک لاک پشت دارید ، پس سعی کنید تا آنجا که ممکن است سرنخ ها را پیدا کنید تا جنسیت لاک پشت خود را تعیین کنید.


845audio

845audio | ar | az | be | bg | bn | ca | cs | da | de | el | es | et | ga | fi | fr | hi | hu | hy | is | it | iw | ja | ka | ko | kk | ky | lb | lo | lt | lv | ms | mr | nl | no | pl | pt | ro | ru | sl | sq | sr | sv | ta | te | tg | th | tl | tr | uk | uz | vi | zh


Sitemap


لاک پشت ها خزندگانی آرام و کم تحرک هستند و امروزه به عنوان حیوان خانگی در آکواریوم ها نگهداری می شوند. در مطلب زیر درباره انواع لاک پشت ها ، نحوه نگهداری، تغذیه و تشخیص طول عمر لاک پشتها صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.



نکاتی درباره بیماری لاک پشت ها که نمی دانید 

انواع لاک پشت ها گاهی اوقات بر اثر ترس، میل به غذا خوردنشان کم می شود.

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

عمر لاک پشت ها بستگی به تغذیه، محل زندگی، آزاد بودن، ورزش کردن و نحوه نگهداری آن ها دارد.

نمی توان سن لاک پشت را از طریق حلقه های فلسش تشخیص بدهید زیرا این حلقه ها فقط تا زمانی که بلوغ کامل شود رشد می کنند و بعد از سن بلوغ دیگر هیچ حلقه ای تشکیل نمی شود.

لاک پشت های آبی که سن بیشتری دارند، تمایل به خوردن سبزیجات دارند. لاک پشت های ماده از لاک پشت های نر اندام بزرگ تری دارند.

در طبیعت لاک پشت هایی که رشد سریع تری دارند، لاکشان بیشتر در معرض خطر و شکستگی است. نور آفتاب برای لاک پشت های جوان بسیار ضروری است. 


  


منبع: پرشین پت مگ


  

با فروشگاه حیوانات پرشین پت شاپ ، خرید آنلاین لوازم سگ و لوازم گربه را تنها با یک کلیک تجربه کنید.


آرایشگر حیوانات و مربی تخصصی سگ میباشد. همچنین از سن ۹ سالگی شروع به خواندن کتاب های مرتبط در حوزه حیوانات کرده است و عاشق حیوانات خانگی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

استفاده از مطالب پرشین پت مگ فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت به شرکت اطلس حیوانات پارسیان (فروشگاه آنلاین لوازم حیوانات خانگی پرشین پت شاپ) تعلق دارد.

۱۲ خانواده و حدود ۲۵۷ گونه لاک پشت وجود دارد. این جانور بی آزار می تواند تا صد سال یا بیشتر عمر کند ولی گاهی مرگ آن ها خیلی سریع فرا می رسد و باید علت آن جستجو گردد.

صدمات ناشی از حمل و نقل، گرسنگی، شرایط بد نگهداری آن ها در منازل و نامتعادل بودن هوای محیط مهم ترین عوامل مرگ حیوان هستند.

اغلب گونه ها دوجنسی هستند، با این حال هنگامی که جوان هستند تشخیص نر و ماده ممکن نمی باشد. نرها دم طویل دارند. قسمت شکمی لاک در نرها مقعر است. دست ها و پنجه ها در برخی از گونه های آبزی بلند هستند. لاک پشت ماده بزرگ تر از لاک پشت نر است ( لاک بزرگ تری دارد) در لاک پشت های آبزی آمریکایی از نژاد Terrapene رنگ عنبیه در نرها قرمز و در ماده ها زرد قهوه ای می باشد. آلت تناسلی در نرها به صورت یک برآمدگی در کف کلوآک قرار دارد و بیضه ها به کلیه ها چسبیده اند. ماده ها دارای یک جفت تخمدان هستند که به صورت معلق در بخش پشتی حفره بطنی  قرار دارند و حاوی تعداد زیادی فولیکول هستند.

این حیوان برای این که به خواب زمستانی فرو رود باید دستگاه گوارشش خالی از مواد غذایی باشد به همین علت در طبیعت هشت روز قبل از این که به آرامش زمستانی برسد، غذا نمی خورد.

لاک پشت برای این که خوا ب آرام و مداومی داشته باشد باید در محلی به خواب برود که گرمای آن بین ۵ تا ۸ درجه سانتی گراد باشد. برای این که این جانور عمر طولانی تری داشته باشد در درجه اول باید غذاهای متنوع و غنی از ویتامین در اختیار داشته باشد. کاهو غذای اصلی و بقیه سبزیجات غذای جنبی او را تشکیل می دهند. فقدان ویتامین ها و کلسیم، غذاهای بسیار سرد و آلوده به سمهایی که برای مبارزه با حشرات و آفات گیاهی به کار می روند مشکلاتی ایجاد می کنند که گاهی منجر به مرگ حیوان می شود.

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

لاک پشت ماده پس از جفت گیری با دو پای عقبی خود که دارای ناخن های قوی هستند زمین را می کند و تخم ها را در عمق ۱۲ سانتی متری آن می گذارد و با دقت و حوصله فراوان خاک ها را در سر جای خود ریخته و زمین را مسطح می کند به طوری که غیر ممکن  است کسی بتواند به جای آن ها پی ببرد.

معمولاً نوزادان از ۴ تا ۸ هفته بعد سر از تخم در می آورندآن ها را باید درون یک محفظه قرار داد و یک فنجان آب نیز در کنار آن ها گذاشت. هر روز باید مدتی مقابل نور خورشید قرار گیرند تا قوی گردند.

Turtle

سلام ببخشید یک سوال همه ی لاکپشت ها دوزیست هستن ؟ لگرم نیستن ازکجا میتونیم بفهمیم که لاکپشت دوزیست هست یا نه بعدشم از کجا مطمعا بشیم که غذایی که بهش میدیم رو میخوره؟ الان من دو روزه یدونه تهیه کردم کاهو خیار هرچی میریزم نمیخوره

لاک پشت دوزیست نیست یک خزنده هست نوع آبی داره و نوع خاکی و یه نو هم هست که در هردو محیط زندگی میکنه دوزیست موجودیه که در زندگی هم آبشش داره هم شش لاک پشت ها تغییر ندارند

سلام من چهار روز پیش یک لاکپشت خاکی پیدا کردم و تو باغچه ازش نگهداری میکنم غذا هم علف میخوره ولی دوروزه که میره زیر خاک بعد برای مدتی میاد بیرون دوباره میره زیر خاک میخواستم بدونم علتش چیه؟ ممنون

سلام من یه لاکپشت دارم که اصلا از آب خوشش نمیاد . هر کاری میکنه که آب نخوره یا در حموم تو آب نمونه. لطفا کمکم کنید که یه جوری به لاکی آب بدم میترسم طلف شه. ممنونم😉

سلام ،یک لاکپشت خاکی حدودا یکساله دارم که چشماش مدتیه بسته شده حتی قبل از رسیدن پاییز ،،،،،آیا الان که اواخر پاییزه به خواب رفته؟؟؟ گاهی می‌خوام آب و غذا بهش بدم هم چشماشو باز نمی‌کنه هیچی نمی‌خوره خمیازه های کشدار می‌کشه و گاهی هم از ته گلو جیغ می‌کشه شبیه خفه شدن ،نمیدونم باید واسش چیکار کنم ممکنه لطفا راهنمایی کنید ؟؟؟؟ممنونم

اون همیشه زمستان ها می خواب

سلام لاکپشتا چن وقتشون ک بشه هیکلشون یکم بزرگ میشه من دلم میخااد یکم بزرگتر بشه لاکپشتم

لاک‌پشت‌ها دوزیست نیستند ولی می‌توانند در آب شنا کنند.

من که یه دونه خریدم خیلی نازه مرتب کاهو میخوره و میره زیر خاک اره آیا طبیعیه که میره زیر خاک یا خاک اَره؟؟ آیا آب نیاز داره برای خوردن؟؟؟

من که یه دونه خریدم خیلی نازه مرتب کاهو میخوره و میره زیر خاک اره آیا طبیعیه که میره زیر خاک یا خاک اَره؟؟ آیا آب نیاز داره برای خوردن؟؟؟

سلام لاکپشت منم همینطوری شده بود دقیقا یه دوره هست صبر کنین یا بزارید تو اب شنا کنه یه ساعت بعد بزارید تو تاریکی بخوابه بعد بزارید تو خاک همینطوری ادامه بدید تا چند روز بعد تو ابی که شنا میکنه کاهوی ریز بریزید اوکی میشه;)

سلام میبخشید لاک پشت من ٣روزش هست تازه به دنیا اومده ،تا امروز راه میرفت خوب بود ولی امروز لاکش نرم شده هیچ حرکتی هم نمیکنه چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

باید خودت به لاک پشت غذا بدی

همه لاکپشت ها دوزیست هستن. احتمالاً مثل لاکپشت من سبزیجات دوست نداره، لاکپشت من فقط میگو و سفیده تخم مرغ پخته میخوره. توی ظرفش کمی آب بریزید و چند تا سنگ بذارید که ارتفاعش بالاتر از آب باشه اگه دوست داشت بره توی آب اگر نه خودش میاد روی سنگ‌ها میشینه. در هفته دو تا سه بار به اندازه کله اش غذا میخوره، یعنی یه میگو غذای دو تا سه هفته هست ولی همه میگو را توی آبش نندازید چون غذای مونده نمیخوره!! امیدوارم مفید باشه

سلام من لاک پشت دارم و کف ظرف‌ َسنگریزه ریختم اما دائما لای این سنگا دنبال ی چیزی میگرده و خیلیییی سر صدا میکنه همش سنگ هارو جا ب جا میکنه. کسی میدونه که نیاز ب چی داره؟؟ این رفتار برای چی هست؟؟

از کجا باید بفهمیم لاک پشتمون چی دوست داره؟

سلام انواع سبزیجاتوبراش بزارین بعدببینین کدوم بیسترمیخوره همونودوست داره

بازی میکنه یا شایدم مکانش سرده میخواد بره زیر سنگها چون لاکی منم همش میره زیره خاک اَره

با سلام و خسته نباشید من یک جفت لاک پشت خاکی دارم که ۸ عدد تخم گذاشته اند میخواستم بپرسم چه مدت طول میکشه تا بچه ها سر از تخم در بیارند؟

با سلام. یک جفت لاک پشت خاکی دارم. امروز که سوم مهر ماه هست جفت گیری کردن. خواستم بدونم فصل جفت گیری اونها چه زمانیه ؟ آیا با توجه به اینکه در ابتدای پائیز جفت گیری صورت گرفته ، منجر به تخم گذاری خواهد شد ؟ و اینکه زمان بارداری لاک پشت خاکی چند ماه است ؟ ممنون

سلام من حدود یک یا دو ماهی هست که لاکپشت خاکیم رو پیدا کرد. فقط میخواستم بگم که اصلا از آب خوشش نمیاد و همش یه کاری میکنه که آبش بریزه انقدر اینکارو کرده که جاش کلا جوونه زده. لطفا کمک کنید و بگید چی کار کنم که آب بخوره. ممنون😉

سلام من یک لاکپشت داشتم که بعد داخل خاک تخم گذاشت و بعد مدت ها لاکپشت های کوچک از خاک بیرون آندند اول لاکشان خیلی نرم بود و سه تا لاکپشت بودند یکی از ان ها توسط موش خورده شد و الان دو تا لاکپشت هستند . و ۱۸ اسفند وارد ۱ سالگی میشوند😇 و یکی از ان ها نر هستش و یکی از ان ها ماده از رنگ لاکشان فکر کنم بشه فهمید و لاکپشت ماده بزرگ تر از لاکپشت نر هستش😊

man lak poshtam tu goldoon ru eivun khabide,khako kande va do se mahi has ke khabide oon zir ama y surakhi az bala has ke mitunim bebinimesh,mikhastam bedunam nemimire?chon birun hava sarde….???va az oon soorakh havae sard noofooz mikone …..mamnun misham rahnamai konid

سلام من لاک پشتم چهار روز است هیچی نمیخوره نمیدونم باید چیکار کنم

سلام من ی لاکپشت دارم ب خواب زمستونی رفته نمیدونم مرده یا زندس چشم هاش ب داخل رفته مثل ی اسکلت این عادیه تو روخدا زود تر بهم بگید نگرانم ۱۰ ماهشه و اولین باره ب خواب زمستونی رفته تقریبا از اخرای اذر ماه به خواب زمستونی رفته اینجوری نبود یک یا دوهفتس اینجوری شده

حال شه به نظر من بیدارم کن

لاک پشت من گم شده😞😞😔😔

گم نشده من لاک پشت داشتم فکر کردم گم شده دو ماهی بود ندیده بودم بعد که باغچه را بیل زدیم لاک پشت از زیر خاک اومد بیرون

لاک پشت من توی بالکن است ودو روزی یدونه تخم میذاره وخیلی افسرده شده برای تخم گذاریش چکار کنم تا الان سه تا تخم گذاشته افسردگیش به خاطر تخم گذاریشه؟

باعرض سلام من یه لاک پشت داشتم توی بالکن نگهداریش میکردم ولی الان هرچی دنبالش میگردم نیست میشه گربه بردتش یانه؟؟؟توروخداجواب بدین یه روزه که نیست😔😞😔😞

آخی عزیزم 😔 نه من که فک کنم گربه نبرده یا یه جا قایم شده خوابش برده یا متسفانه کلاغ برده باشدش. حالا شما بالکنتون رو خوب بگرد شاید پیداش کردی 😘

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده

نترس عزیزم منم لاکپشتم اینکار رو میکنه یا داره برای تخم گذاری جا میکنه یا داره خودشه سرگرم میکنه یا حشرات زیر خاک رو میخوره.لاکپشت من که میکنه بازی میکنه آره هم همون جا میخوابه. 😉

سلام بعضی ها میگویند نگهداری لاک پشت در خانه برکت را ببار آورده و سایه بردار اس آیا درست است؟

سلام،ما توی شمال زندگی میکنیم و من دیشب یه بچه لاک پشت پیدا کردم، میخواستم بدونم که این نوع لاک پشت آبزی؟خاکی؟چیه؟…ممنون♥️

باید ببینی دست و پاش ناخون داره یا یک باله این باله پنگوعن اگه ناخن داش خاکی اگه باله داشت ابی

سلام به دوستان من تازه یه بچه لاکپشت گرفتم یکم بزرگ تر از قوطی کبریته لاکش هم هنوز نرمه راستش من زیاد اطلاعات ندارم ممنون میشم یکم بهم اطلاعات بدین چی باید بهش بدم؟ گوشت و مرغ باید بدم بهش یا نه؟ بشورمش یا نه؟ جاشو چجوری درست کنم؟ و اطلاعاتی ک لازم هست بدونم ممنون میشم کمکم کنید.

سلام دوستان من تازه بچه لاکپشت گرفتم یکم از قوطی کبریت بزرگتره و لاکش نرمه متاسفانه اطلاعات زیادی ندارم ممنون میشم یکم اطلاعات بهم بدید ک مراقبش باشم چه غذایی باید بدم بهش؟ گوشت و مرغ باید بدم چون بچس نیاز داره به گوشت و مرغ؟ جاشو چجوری باید درست کنم؟ باید بشورمش؟ و هراطلاعاتی ک ممکنه لازمم بشه ممنون میشم کمکم کنید.

سلام لاک پشت شما بخاطره کمبود کلسیم و ویتامین d نرمی لاک گرفته نود درصد میمیرن بعداز این بیماری.خودم لاکی خاکی داشتم نرمی لاک گرفت بردم دامپزشک بهش شربت کسیم دی داد ویک روز درمیانم میبردم بهش آمپول تقویتی میزد بااین حال بده دوسه هفته مُرد.. تا میتونی بزارش تو آفتاب وببرش دکتر

سلام من یک لاکپشت داشتم و بعد همش میرفت زیر خاک و می امد بیرون و بعد از چند مدتی نرفت اوایل اسفند بود که یک لاکپشت کوچولو من در روی خاک پیدا کردم و ۳ روز بعد یک لاکپشت کوچولو ی دیگر میدا کردم و فردای آن روز یکی دیگر پیدا کردم ان ها حدودا ۴ و ۵ سانتی متر بودند و لاک ان ها نرم بود و من ان ها را گذاشتم توی یک قفس به طول ۱ متر و چند در یک اتاقکی بودند و چند روز بعد موش یکی از آن ها را خورد اخه لاکش نرم بود و داخل شکمش معلوم بود . و الان من دو تا دارم و ۱۸ اسفند وارد ۱ سالگی میشوند❤❤

سلام من لاکپشتم گم شده بود بعد یکماه نیم متر زیر خاک پیداش کردم و درش آوردم و نمیتونست دست وپاشو تکون بده با آب گرم شستمش تا جون گرفت اگ دوباره رفت رهاش کنم بزارم بعد زمستون درش بیارم ؟خودش میاد بالا؟ چطوریه خیلی خاک و میکنه ولی نمیزارم از یه حدی پایین تر بره میترسم گم بشه یا بمیره دوتا لاکپشت دارم کوچیکتره رو عصابه همش ی جاهایی قایم میشه عقل هیچکس نمیرسه وقتی گشنش بشه میاد پیش بزرگه

سلام دوستان لاکپشت من خاکی هستش تقریبا ۵ سالشه مهر به خواب زمستانی رفت اما الان که ماه دی هست بیدار شده چیکار کنم؟ این عادیه؟ احساس میکنم یکم ضعیف شده خواستم بدونم لاکپشتای خاکی چی میخورن ؟ کاهو اصلا دوست نداره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

💌 اگر کسی جواب شما را بده، از طریق ایمیل بهتون اطلاع میدیم

دنیای حیوانات نشریه‌ای است که به همت فعالان مطبوعات ایران منتشر می‌شود و به هیچ یک از شرکت‌ها و افرادی که در حوزه حیوانات خانگی فعالیت تجاری می‌کنند وابسته نیست در نتیجه این نشریه تنها رسانه‌ی مکتوبی است که رشد و شکوفایی خود را در توسعه و تثبیت تمام دست اندرکاران این حوزه می‌بیند و نه در حذف یا تضعیف یک شرکت یا یک برند. نشریه حیوانات خانگی و سایت اینترنتی این نشریه یک حلقه‌ی اتصال بی بدیل برای دسترسی به تمامی دوست داران حیوانات خانگی و حیات وحش، مصرف کنندگان کالای این حوزه و شرکت‌های مرتبط است.

استراتژی و طراحی

© کلیه حقوق قانونی این وبسایت متعلق به مجله دنیای حیوانات می‌باشد.

چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده
چگونه تشخیص دهیم لاک پشت نر است یا ماده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *