چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم
چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شستن مداوم دست‌ها و یا استفاده مکرر از محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده است.

اگر نمی‌توانید محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده را بخرید و امکان دسترسی به آن‌ها را ندارید، می‌توانید به روش زیر آن‌ها را در خانه درست کنید. هم چنین باید توجه اشته باشید که الکل برای کودکان مضر است و برای تهیه محلول ضدعفونی کننده دست کودکان باید از مواد گیاهی استفاده کنید.

تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه

برای تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه به مواد زیر نیاز دارید:250سی سی ژل آلوئه ورا 94 درصد500سی سی الکل طبی30قطره اسانس نعنا یا هر اسانس دیگری برای رفع بوی الکل

این مواد را در مخلوط کن ریخته و حدود 30 ثانیه تا یک دقیقه مخلوط کنید. در نهایت محلول بدست آمده را در بطری یا ظرف اسپری ریخته و از آن استفاده کنید.چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده برای کودکان

الکل باعث خشک شدن دست کودکان می‌شود و استفاد طولانی مدت از آن می‌تواند به کودکان آسیب برساند؛ بنابراین برای تهیه محول ضدعفونی کننده برای کودکان باید از مواد گیاهی استفاده کرد.

برای درست کردن این محلول به یک چهارم پیمانه ژل آلوئه ورا و 20 قطره روغن اسانس میکروب کش (ایمن برای کودکان) نیاز دارید. کافی است این مواد را با هم مخلوط کرده و در بطری سیلیکونی نگهداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که نباید از متانول، الکل چوب و الکل صنعتی برای ضدعفونی استفاده کنید؛ چرا که این مواد نه تنها خاصیت ضدعفونی بسیار کمی دارند بلکه سمی بوده و هرگونه تماس پوستی، دهانی و تنفسی با آن‌ها می‌تواند منجر به مسمومیت جدی شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

استفاده از آب و صابون یکی از بهترین روش ها برای شستن دست ها به صورت سنتی می باشد اما زمان هایی هست که شستشو با آب و صابون کفایت نمی کند. ژل های ضد عفونی کننده دست یکی از بهترین راه ها برای استفاده در شریط سخت تر و حساس تر است . از طرفی به راحتی در خانه هم قابل ساخته شدن است.

ساخت ژل ضد عفونی کننده در خانه یکی از عالی ترین راه ها برای کودکان و نوجوانان است و هم اینکه می توانید پول ذخیره کنید و خود و خانواده تان را در امنیت قرار دهید . در این بخش از سلامت نمناک با توجه به درخواست برخی از شما کاربران تصمیم گرفته ایم که روش ساخت ژل ضدعفونی کننده دست کاملا خانگی و گیاهی را آموزش دهیم که شامل چندین مورد است.

با توجه به گسترش ویروس کرونویید 19 در کشور و کمیاب شدن ژل ضد عفونی شستشو ، بهتر است خود در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنید و دیگر نگران نبود این ژل در داروخانه ها نباشید.

مواد لازم:

طرز تهیه:

چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

تمام مواد را به غیر از آب با یکدیگر ترکیب کنید. می توایند به جای روغن دارچین از روغن های ضروری دیگر مثل لاوندر و … استفاده کنید و بعد از مخلوط شدن کامل، کمی آب را اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه ژل ضد عفونی کننده دست:

برای تهیه این ژل ، الکل ، آب و ژل مرطوب کننده آلوئه ورا را با یکدیگر به خوبی مخلوط می کنیم سپس مواد ترکیب شده را درون یک بطری اسپری می ریزیم.

اجزای مورد نیاز برای ساخت ژل ضد عفونی کننده دست یکی از بهترین محصولات خانگی است که می توانید به راحتی آنها را از داروخانه تهیه کنید. همچنین باید از الکل با خالصی حداقلی 91 درصد و آلوئه ورا استفاده نمایید.

2. ابزار مناسب را فراهم کنید :

ابزاری که نیاز دارید را نیز می توانید به راحتی در منزل پیدا کنید تا فرآیند کار شما را راحت تر کند . باید از یک کاسه و قاشق تمیز، قیف و صابون مایع یا بطری ضد عفونی کننده استفاده کنید. اگر بطری خالی ندارید، می توانید از ظرف های دیگر استفاده کنید.

3. مواد را با یکدیگر ترکیب کنید :

دو سوم فنجان را با الکل ایزوپروپیل و یک سوم آن را با ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و آن را داخل کاسه بریزید و بعد از ریختن مواد در کاسه دوباره با قاشق مواد را کامل هم بزنید.

4. ترکیب را داخل بطری بریزید :

با قیف، ترکیب را مستقیما از کاسه به داخل بطری بریزید و در بطری را ببندید. این ترکیب را می توانید 6 ماه یا بیشتر نگه دارید ، آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه ندارید تا بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید.

سپس می توانید ترکیب مورد نظر را داخل بطری های کوچک تر بریزید تا راحت تر آن ها را حمل کنید ، می توانید بطری های خالی ضد عفونی کننده را نگه دارید و در این شرایط از آنها استفاده کنید ،البته می توانید از مغازه ها بطری های خالی کوچک را نیز خریداری کنید.

5. از ضد عفونی کننده به طور صحیح استفاده کنید :

برای این که اثربخشی ضد عفونی کننده را به حداکثر برسانید، باید به طرز صحیح استفاده از آن هم دقت کنید . قبل از استفاده از ضد عفونی کننده، حتما باید دستتان را بشویید زیرا ضد عفونی کننده ها هرگز برای دست های آلوده جواب نمی دهند.

ضد عفونی کننده را به اندازه کف دست به مدت 20 تا 30 ثانیه بریزید. همچنین باید زیر ناخن ها، بین انگشت ها و پست مچ و دست هایتان را به دقت تمیز کنید.

اجازه دهید که ضد عفونی کننده به طور کامل بدون مالیدن دستتان به هم خشک شود ، بدون اینکه دستتان را با آب بشویید.

بعد از اینکه ضد عفونی کننده خشک شد، یعنی کار شما کامل شده است.

1. به ضد عفونی کننده خود روغن های گیاهی را اضافه کنید :

فواید این روغن ها باعث می شود که خاصیت ضد عفونی کننده چندین برابر افزایش پیدا کند . این روغن ها در تمام کشور ها و در هر فرهنگی پیدا می شود و اثرات مثبتی روی ذهن، جسم و احساسات افراد خواهد داشت . روغن های گیاهی علاوه بر خاصیت زیاد، رایحه خوبی نیز دارند .

بو کردن این روغن های گیاهی می تواند مغز را تحریک کند و واکنش های ذهنی و عاطفی را به حداقل برساند . اضافه کردن این روغن ها به ضد عفونی کننده ها همچنین خواص درمانی دارند و جرم ها را از بین خواهند برد . می توانید از یک یا ترکیبی از این روغن ها استفاده کنید. بهترین روغن ها برای ژل ضدعفونی کننده دست شامل:

روغن های گیاهی کاملا مواد طبیعی دارند و فواید زیادی برای درمان خواهند داشت که برای ریه ها و پوست مفید است . این روغن ها خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی دارند ، بنابراین برای ضد عفونی کردن عالی هستند.

روغن های گیاهی هم می توانند دارای عوارض جانبی باشند . خانم های باردار و افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، نباید بدون مشورت با پزشک از این روغن ها استفاده کنند. همچنین می توانید مقداری کمی از آن را روی نقطه ای از پوستتان تست کنید.

5. روغن انتخابی را به ضد عفونی کننده ای که ساختید، اضافه کنید.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

سازمان CDC توصیه می‌کند در محلول‌های ضدعفونی کننده دست، حداقل الکل ۶۰ ٪ برای مقابله با ویروس‌ها وجود داشته باشد. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به نحوه ساخت محلول ضدعفونی کننده خانگی.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ فرارو به نقل از  wellnessmama نوشت: بسیاری از افراد طرفدار ضد عفونی کننده‌های خانگی دست هستند. شاید به نظر بعضی‌ها این کمی عجیب به نظر برسد، اما گروهی از افراد معتقدند که از صابون ضد باکتری یا پاک کننده‌های قوی نباید در خانه استفاده شوند، زیرا وجود باکتری‌های کوچک در اطراف می‌تواند حتی تا حدودی خوب باشد. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به نحوه ساخت محلول ضدعفونی کننده خانگی.

به لطف سیستم ایمنی قوی بدن، نیازی نیست که خانه مان عاری از وجود هرگونه باکتری باشد؛ بنابراین با اتخاذ یک رویکرد متعادل، ممکن است تنها زمانی از یک ضدعفونی کننده دست استفاده کنیم که امکان شستن دست‌ها وجود ندارد یا در مواجهه با باکتری‌های خطرناک نگران هستیم.چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

عموما هنگامی که یک فرد از خانواده دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شود به معنای بیمار شدن همه اعضا است؛ بنابراین مهم است که دست‌های خود را تمیز نگه داریم و هنگامی که بیرون از خانه هستیم، دست‌های خود را کمتر به صورت مان نزدیک کنیم. در صورت تمایل به استفاده از یک محلول ضدعفونی کننده تجاری، به خاطر داشته باشید که باید حاوی الکل حداقل ۷۰ درصد باشد.

حتی در اغلب موارد از ضدعفونی کننده طبیعی دست استفاده نمی‌کنیم و احتمالا در هر زمان شستشوی ساده دست را انتخاب می‌کنیم. توصیه ما این است که یک بطری ضدعفونی کننده دست خانگی را در کنار سینک قرار دهید.

علاوه بر مقرون به صرفه بودن ساخت این محلول، بهتر است به این امر توجه داشته باشید که ضد عفونی کننده‌های تجاری حاوی الکل، برای دست‌های کودکان بیش از حد قوی هستند. نکته جالب در مورد ساختن محلول خانگی این است که می‌توانیم یک نسخه ملایم‌تر برای استفاده کودکان تهیه نماییم و نسخه قوی‌تر برای استفاده در مکان‌هایی مانند سرویس بهداشتی عمومی باشد.

به جای تریکلوزان یا سایر داروهای ضد باکتریایی، از روغن‌های اساسی استفاده کنید که باکتری‌ها را به طور طبیعی مهار می‌کنند، و در انتخاب مواردی که برای کودکان بی خطر هستند، محتاط باشید. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این روغن‌ها می‌توانند در مقابله با ویروس‌ها اثرگذار باشند و از این طریق آن‌ها را به طور بالقوه موثرتر جلوه دهند.

این ژل ضدعفونی کننده گیاهی دست‌ها را خشک نمی‌کند، زیرا حاوی آلوئه ورا است. همچنین دستور العمل بسیار ساده‌ای دارد و فرزندان شما می‌توانند در ساخت آن کمک کنند.

► مواد لازم • ¼ پیمانه ژل آلوئه ورا • ۲۰ قطره روغن germ destroye

► دستورالعمل تهیه • تمام مواد را مخلوط کرده و سپس آن را در یک ظرف مخصوص سیلیکونی ذخیره کنید. • در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

برای ضد عفونی کننده دست قوی که مانند نسخه‌های تجاری (بدون تریکلوزان (triclosan)) عمل می‌کند، این دستور العمل را امتحان کنید. اگر در بیمارستان کار می‌کنید، این ضدعفونی کننده می‌تواند مورد استفاده شخصی قرار گیرد. عموما از این دستور العمل برای ضدعفونی کردن دست‌های کودکان استفاده نمی‌کنیم!

► مواد لازم • ۱ قاشق غذاخوری الکل مالشی • ۱/۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی (اختیاری) • ۱/۴ پیمانه ژل آلوئه ورا • ۱۰ قطره روغن دارچین • ۱۰ قطره روغن درخت چای یا ۲۰ قطره روغن germ destroye • آب مقطر (نقره کلوئیدی / یونی در صورت موجود بودن به قدرت ضد باکتری اضافه می‌کند) • سایر روغن‌های اساسی (فقط برای اضافه کردن یک رایحه دلنشین)

► دستورالعمل‌ تهیه • برای تهیه، ژل آلوئه ورا، گلیسیرین و الکل مالشی را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید.

• روغن اسانس دارچین و درخت چای را به همراه یک قطره یا دو روغن دیگر که برای ایجاد یک رایحه دلنشین که در نظر دارید به ترکیب اضافه کنید. اسانس لیموترش، پرتقال، اسطوخودوس و نعناع انتخاب‌های خوبی هستند.

• مواد را به خوبی مخلوط کرده و آب مقطر (یا نقره کلوئیدی / یونی) را اضافه کرده تا محلول تان کمی رقیق شود.

• برای انتقال ضدعفونی کننده دست به بطری‌های اسپری یا سایر بطری‌های پمپی از قیف استفاده کنید.

سازمان CDC توصیه می‌کند در محلول‌های ضدعفونی کننده دست، حداقل الکل ۶۰ ٪ برای مقابله با ویروس‌ها وجود داشته باشد. این فرمول از این میزان درصد پیروی می‌کند و آلوئه ورا را برای حفظ لطافت پوست و روغن‌های اساسی برای مبارزه با سایر ویروس‌ها اضافه می‌شود.

► مواد لازم • ۲/۳ فنجان الکل مالشی • ۱/۳ فنجان آلوئه ورا • ۲۰ قطره روغن germ destroye

► دستورالعمل تهیه • تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری یا بطری کوچک بریزید. در صورت نیاز می‌توانید از این ضدعفونی کننده خانگی استفاده کنید.

همیشه قبل از استفاده از روغن‌های ضروری، به ویژه برای کودکان یا در صورت داشتن سابقه پزشکی خاص، با پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی برای استفاده از این محلول‌ها مشورت کنید.

استفاده از ژل تازه آلوئه‌ورا به اندازه کافی تایید شده نیست. بهتر است از یک مارک تجاری استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از این دستور العمل برای ضد عفونی کردن پیشخوان آشپزخانه یا سایر قسمت‌های خانه استفاده کنید.

در حالی که ترجیح ما بر این است که از دستور العمل خانگی محلول‌های ضدعفونی استفاده کنیم، اما این تصمیم شماست که از ضدعفونی کننده‌های طبیعی خانگی یا تجاری استفاده کنید.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

اگر امکان دسترسی به محلول‌های ضدعفونی کننده ندارید، با مواد موجود در خانه می‌توانید خودتان آن را تولید کنید.

 به گزارش مشرق، یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شستن مداوم دست‌ها و یا استفاده مکرر از محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده است.

اگر نمی‌توانید محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده را بخرید و امکان دسترسی به آن‌ها را ندارید، می‌توانید به روش زیر آن‌ها را در خانه درست کنید. هم چنین باید توجه اشته باشید که الکل برای کودکان مضر است و برای تهیه محلول ضدعفونی کننده دست کودکان باید از مواد گیاهی استفاده کنید.

تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه

برای تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه به مواد زیر نیاز دارید: ۲۵۰ سی سی ژل آلوئه ورا ۹۴ درصد ۵۰۰ سی سی الکل طبی ۳۰ قطره اسانس نعنا یا هر اسانس دیگری برای رفع بوی الکلچگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

این مواد را در مخلوط کن ریخته و حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه مخلوط کنید. در نهایت محلول بدست آمده را در بطری یا ظرف اسپری ریخته و از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کمک به کودکان برای مقابله با استرس شیوع کرونا

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده برای کودکان

الکل باعث خشک شدن دست کودکان می‌شود و استفاد طولانی مدت از آن می‌تواند به کودکان آسیب برساند؛ بنابراین برای تهیه محول ضدعفونی کننده برای کودکان باید از مواد گیاهی استفاده کرد.

برای درست کردن این محلول به یک چهارم پیمانه ژل آلوئه ورا و ۲۰ قطره روغن اسانس میکروب کش (ایمن برای کودکان) نیاز دارید. کافی است این مواد را با هم مخلوط کرده و در بطری سیلیکونی نگهداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که نباید از متانول، الکل چوب و الکل صنعتی برای ضدعفونی استفاده کنید؛ چرا که این مواد نه تنها خاصیت ضدعفونی بسیار کمی دارند بلکه سمی بوده و هرگونه تماس پوستی، دهانی و تنفسی با آن‌ها می‌تواند منجر به مسمومیت جدی شود.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم

اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

 

درست کردن ژل ضدعفونی کننده دست

این روزها با شیوع بیماری های فراوان به خصوص کرونا که سریع از طریق تماس دست ها منتشر می شوند. که باید دست ها را با آب و صابون بشویید.چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

 

هنگامی که در حال حرکت هستید و نمی توانید مکانی برای شستن دست های خود پیدا کنید، ضد عفونی کننده دست می تواند یک نجات دهنده باشد. ضد عفونی کننده دستی تجاری می تواند گران باشد، به علاوه دارای رایحه ای شیمیایی است که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. درست کردن ضدعفونی کننده دست خود فرایندی ساده است که نتیجه آن فرمولی است که می توانید متناسب با سلیقه شخصی خود آن را تنظیم کنید. الکل یا ضد عفونی کننده بر پایه فندق را انتخاب کنید.

 

درست کردن ژل ضد عفونی کننده دست با الکل

ترکیبات خود را جمع کنید. این ضد عفونی کننده بدون هیچگونه مواد شیمیایی و بدون بوی بد می باشد. ضدعفونی كننده دست نباید جایگزین شستن دست باشد. فقط زمانی واقعاً به آن احتیاج دارید از آن استفاده کنید.

 

آنچه در اینجا شما نیاز دارید:

2/3 فنجان الکل  

1/3 لیوان ژل آلوئه ورا خالص (ترجیحا بدون مواد افزودنی)

8 تا 10 قطره اسانس مانند اسطوخودوس ، میخک ، دارچین یا نعناع

کاسه مخلوط کردن

قاشق

قیف

ظرف پلاستیکی

 

نحوه درست کردن ژل ضدعفونی کننده دست با الکل :

ژل آلوئه ورا و الکل را در کاسه بریزید و با قاشق به خوبی مخلوط کنید. مخلوط باید کاملاً صاف باشد.

 

آموزش درست کردن ژل ضدعفونی کننده دست

 

اگر می خواهید محلول غلیظ تر باشد، یک قاشق مرباخوری ژل آلوئه ورا را نیز اضافه کنید.

یا آن را با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری دیگر الکل رقیق کنید.

 

ساخت ژل ضدعفونی کننده دست

 

اسانس را اضافه کنید. هر بار یک قطره آن را اضافه کنید و همزمان با هم، هم بزنید. بعد از حدود 8 قطره، این مخلوط را بو کنید تا ببینید که رایحه را دوست دارید یا خیر. اگر به نظر می رسد به اندازه کافی بوی آن قوی است، دیگر اسانس اضافه نکنید. اگر رایحه ای قوی تر دوست دارید، چند قطره دیگر اضافه کنید.

 

اگر این عطرها را دوست ندارید، بهتر است از هر عطر و بویی که لذت می برید استفاده کنید. لیمو ، گریپ فروت و میوه همه خوب هستند.

 

ژل را به وسیله ی قیف درون بطری مورد نظر بریزید و درب آن را محکم ببندید تا آماده ی استفاده شود.

 

طرز درست کردن ژل ضدعفونی کننده دست

 

اگر می خواهید در طول روز ژل ضدعفونی را با خود حمل کنید آن را درون بطری کوچک بریزید و بقیه ی آن را درون بطری بزرگتر در داخل کمد نگهداری کنید.

 

چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

درست کردن ضد عفونی کننده دست با فندق جادوگر

 

درست کردن ژل ضد عفونی کننده دست خانگی

 

ترکیبات خود را جمع کنید. برخی افراد ترجیح می دهند از الکل در ضدعفونی کننده دست خود استفاده نکنند، زیرا الکل بوی قوی دارد و می تواند اثر خشک کنندگی شدید بر روی پوست داشته باشد. استفاده از یک ضد عفونی کننده مبتنی بر فندق جادوگری یک جایگزین عالی است. اسانس درخت چای فواید ضد عفونی کننده دیگری را فراهم می کند.

 

در اینجا آنچه شما نیاز دارید:

1 لیوان ژل آلوئه ورا خالص (ترجیحا بدون مواد افزودنی)

1 1/2 قاشق چایخوری فندق جادوگر

30 قطره اسانس درخت چای

5 قطره اسانس مانند اسطوخودوس یا نعناع

کاسه مخلوط کردن

قاشق

قیف

ظرف پلاستیکی

 

روش درست کردن ژل ضدعفونی کننده ی دست :

ژل آلوئه ورا، اسانس درخت چای و فندق جادوگر را با هم بزنید. اگر این مخلوط خیلی رقیق به نظر رسید، یک قاشق مرباخوری آلوئه ورا را اضافه کنید تا غلیظ شود. اگر خیلی غلیظ است، یک قاشق مرباخوری فندق جادوگر را نیز اضافه کنید تا رقیق شود.

 

مراحل ساخت ژل ضدعفونی کننده

 

در اسانس هم بزنید. از آنجا که بوی اسانس درخت چای در حال حاضر قوی است، به راحتی روی اسانس ها اضافه کنید. پنج قطره باید کافی باشد، اما اگر می خواهید بیشتر اضافه کنید، آن را همزمان با یک قطره هم بزنید. 

 

آموزش درست کردن ژل ضدعفونی کننده در خانه

 

ژل آلوئه ورا را با قیف درون بطری بریزید و درب آن را ببندید. همان طور که می دانید ژل ضدعفونی کننده با الکل بهتر است. اضافه کردن اسانس ها بوی الکل را از بین می برد.

 

درست کردن ژل ضدعفونی کننده دست در خانه

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 


تخفیف یلدایی محصولات نوزاد و کودک


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


خرید اینترنتی انواع پارچه مانتویی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


به همسرت اعتماد نداری؟


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چاپ صفحه

انتشار: 07 اسفند 98

زمان مطالعه: 8 دقیقه

دسته بندی ها: سلامت خانواده

هیچ نظر

چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

فهرست مطالب

یکی از راه های انتقال ویروس همچون ویروس هایی مانند کرونا ویروس و سرماخوردگی از طریق دست دادن و لمس سطوح است و یکی از موثرترین راه های جلوگیری از انتشار آن شستن دست ها است. ضد عفونی کننده دست به همان اندازه در از بین بردن باکتری ها و ویروس ها موثر است و استفاده از آن در زمانی که به آب دسترسی نداریم بهترین گزینه است. در ادامه این مطلب شما یاد میگیرد که چجوری در خانه محلول ضد عفونی کننده دست درست کنید باما همراه باشید.

محلول‌های ضدعفونی کننده دست باید حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشند تا بتوانند میکروب‌ها را از بین ببرند؛ پس حتما هنگام خرید این محصول، مواد تشکیل‌دهنده را با دقت بخوانید.

ضدعفونی کننده دستی بهترین دفاع در برابر ویروس ها در هنگام کار است و نمی توانید برای شستن دستان خود به یک سینک ظرفشویی بروید. بهترین راه برای محافظت در این حالت شستن دست ها به مدت 20 ثانیه پس از بازگشت از مکان عمومی است. به عنوان یک قاعده کلی، باید از دست زدن به بینی ، چشم ها یا دهان خودداری کنید.

اگر از قبل از محلول ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید، حتماً حداقل 60٪ الکل داشته باشد. برخی از ضد عفونی کننده های دستی وجود دارد که عاری از الکل هستند و این در کشتن باکتری ها و ویروس ها به همان اندازه مؤثر نیست. روش صحیح استفاده از ضدعفونی كننده دست این است كه آن را به صورت آزادانه روی دستان خود بمالید و آنها را با هم مالش دهید.

به این دلیل که این روزها محلول ضدعفونی کننده دست کمتر در داروخانه‌ها یافت می‌شود تصمیم گرفتیم مقاله‌ای درمورد چگونگی تهیه آنها در خانه بنویسیم. در ادامه، طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده دست را آموزش می‌بینید.

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

این ضد عفونی کننده بدون هیچگونه مواد شیمیایی و بدون بو و بوی بد نوع تجاری را از نزدیک تقلید می کند. ضدعفونی كننده دست نباید جایگزین شستن دست باشد. فقط وقتی واقعاً به آن احتیاج دارید از آن استفاده کنید. در اینجا آنچه شما نیاز دارید:

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

هر بار یک قطره آن را اضافه کنید و همزمان با هم بزنید. بعد از حدود 8 قطره، این مخلوط را بو کنید تا ببینید که رایحه را دوست دارید یا خیر. اگر به نظر می رسد به اندازه کافی قوی است، آنجا را متوقف کنید. اگر رایحه ای قوی تر دوست دارید، چند قطره دیگر اضافه کنید.

اسانس های اسطوخودوس ، میخک ، دارچین و نعناع فواید تأثیر اضافی ضد عفونی کننده موجود در مخلوط را دارند.

اگر این عطرها را دوست ندارید ، بهتر است از هر عطر و بویی که لذت می برید استفاده کنید. لیمو ، گریپ فروت و میوه شور همه خوب عمل می کنند.

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

قیف را روی دهان ظرف قرار داده و محلول ضدعفونی کننده دستی را درون آن بریزید.

اگر می خواهید در طول روز ضد عفونی کننده را با خود حمل کنید ، یک بطری کوچک کوچک به خوبی کار می کند.

اگر بیش از حد بطری درست می کنید، ضد عفونی کننده مانده را در یک ظرف با یک درب محکم ذخیره کنید.

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

برخی افراد ترجیح می دهند از الکل در ضدعفونی کننده دست خود استفاده نکنند ، زیرا الکل بوی قوی دارد و می تواند اثر خشک کنندگی شدید بر روی پوست داشته باشد. استفاده از یک ضد عفونی کننده مبتنی بر ناورن کوهی یک جایگزین عالی است.

روغن درخت چای مزایای ضد عفونی کننده دیگری را فراهم می کند.

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

نارون کوهی، روغ درخت چای و ژول الوئه ورا را در ظرف ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. اگر میخواهید محلول غلیظ شود از ژل الوئه ورا بیشتر، و اگر میخواهید رقیق شود از نارون کوهی بیشتر استفاده کنید.

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

اکنون به منظور خوشبو کردن محلول، از یکی از روغن های اسطوخودوس و یا نعنا استفاده کنید. قطره قطره روغن مد نظر را اضافه کنید تا محلول بوی خوبی بگیرد.

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

قیف را روی دهان ظرف قرار داده و محلول ضدعفونی کننده دستی را درون آن بریزید.

اگر می خواهید در طول روز محلول ضد عفونی کننده را با خود حمل کنید،

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

اصلی‌ترین محصولی که برای این محلول ضدعفونی کننده نیاز دارید الکل ایزوپروپیل است. برای خوش‌بو کردن محلول‌تان می‌توانید از روغن‌های اسانس استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از روغن درخت چای استفاده کنید که ویژگی‌های آنتی‌باکتریال خوبی دارد. همچنین می‌توانید ژلاتین گیاهی یا ژل آلوئه ورا هم اضافه کنید تا دست‌هایتان مرطوب بمانند. با‌این‌حال، توصیه می‌کنیم از الکل خالص استفاده کنید تا حداقل الکلِ موجود در محلول ضدعفونی کننده‌تان ۶۰ درصد باشد.

همه مواد را به بطری اضافه کنید، در بطری را ببندید و خوب تکان دهید. اگر الکل دست‌هایتان را خشک کرده است، باید صبر کنید تا همه الکل از دست‌هایتان بخار شود سپس مرطوب کننده معمولی را اضافه کنید.

شاید این نوع محلول ضدعفونی بیشتر به محصول‌های موجود در بازار شبیه باشد. توصیه می‌کنیم که از این محلول برای کودکان استفاده نکنید.

برای تهیه محلول ضدعفونی کننده ویژه کودکان از مواد گیاهی استفاده می‌شود؛ زیرا الکل دست آنها را خشک می‌کند و اگر زیاد استفاده شود، حتی می‌تواند به پوست آنها آسیب برساند. تهیه این محلول بسیار ساده است و می‌توانید از فرزندانتان بخواهید در تهیه آن به شما کمک کنند. می‌توانید مواد را در همان بطری محلول اضافه کنید و از کاسه برای مخلوط کردن آنها استفاده نکنید.

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده دست برای کودکان بسیار ساده است: فقط کافی است مواد بالا را با هم مخلوط کنید و در بطری سیلیکونی نگهداری کنید.چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

دکتر کالیسوار ماریموتو (Kalisvar Marimuthu)، مشاور ارشد بیماری‌های واگیردار در مرکز ملی بیماری‌های واگیردار آمریکا می‌گوید: «دستمال‌های مرطوب برای تمیزکردن سطوح مناسب هستند، نه برای ضدعفونی کردن دست‌ها. پژوهشی که ویروس‌شناس دانشگاه کوئین مری لندن انجام داد، نشان می‌دهد که دستمال‌های مرطوب به‌جای اینکه میکرب‌ها را از بین ببرند بیشتر آنها را پخش می‌کنند. دستمال‌های مرطوب به‌شرطی مفید هستند که حداقل ۴۰ درصد الکل داشته باشند.»

مشاور ارشد بیماری‌های واگیردار در مرکز ملی بیماری‌های واگیردار آمریکا می‌گوید: «دستمال‌های مرطوب برای تمیزکردن سطوح مناسب هستند، نه برای ضدعفونی کردن دست‌ها. پژوهشی که ویروس‌شناس دانشگاه کوئین مری لندن انجام داد، نشان می‌دهد که دستمال‌های مرطوب به‌جای اینکه میکرب‌ها را از بین ببرند بیشتر آنها را پخش می‌کنند. دستمال‌های مرطوب به‌شرطی مفید هستند که حداقل ۴۰ درصد الکل داشته باشند.»

البته، بهترین گزینه این است که دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. محلول‌های ضدعفونی کننده فقط در شرایطی مناسب‌اند که دسترسی به آب و صابون ندارید.

محلول-ضدعفونی-کننده-دست

محلول‌های ضدعفونی‌کننده بازاری اغلب حاوی میزان زیادی الکل هستند که برای کودکان مناسب نیست. محلول‌های خانگی به‌ویژه برای کودکان مناسب‌ هستند. در محلول‌های خانگی به‌جای استفاده از تری‌کلوسان از روغن‌های اسانس استفاده می‌شود که ویژگی‌های آنتی‌باکتریایی طبیعی دارند؛ البته دقت کنید اسانس‌هایی را انتخاب کنید که برای کودکان مناسب باشند.

در این مقاله سعی کردیم طرز تهیه 4 نوع محلول ضدعفونی کننده خانگی را آموزش دهیم. البته باز هم تکرار می‌کنیم که هیچ‌چیز بهتر از شستن صحیح دست ها با آب و صابون نیست. حتما دست‌هایتان را مرتب با آب و صابون بشویید و اگر در موقیعتی بودید که به آب و صابون دسترسی نداشتید، محلول‌های ضدعفونی کننده خانگی گزینه‌های خوبی هستند.

اگر این مقاله برایتان مفید بود، حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا بتوانیم باهم این روزهای بحرانی را پشت سر بگذاریم. همچنین اگر در این زمینه دانش و تخصص دارید، تجربه‌ها و دانش خودتان را برای بهبود این مقاله با ما در میان بگذارید.

نام، ایمیل و وبسایت من را برای دفعه بعد در مرورگر ذخیره کنید.

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده و بهداشتی خانگی با مواد طبیعی …- طرز تهیه ژل ضد عفونی کننده دست با کاربوپول ,طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی. در ادامه مطالب با دو روش تهیه ژل ضد عفونی کننده آشنا خواهید شد. مواد لازم برای تهیه ژل ضد عفونی کننده خانگی بدون الکلمراحل شستشوی ضد عفونی کننده دستژل ضد عفونی کننده دست بس 60 گرم – داروخانه آنلاین مثبت سبز- مراحل شستشوی ضد عفونی کننده دست ,ژل ضد عفونی کننده دست بس بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، دست ها را از وجود باکتری های مضر و بیماری زا تمیز و ضدعفونی می نماید …

نحوه درست کردن مایع ضدعفونی کننده به جای استفاده از این محصولات، می توانید به راحتی با استفاده از موادی مانند سرکه، مالیدن الکل و روغن های ضروری ضد عفونی کننده طبیعی در خانه تهیه کنید.

دستور تهیه ی ژل ضدعفونی کننده ی ملایم و بی ضرر برای کودکان. ژل ضدعفونی کننده ی دست گیاهی نه تنها پوست را خشک نمی کند بلکه به خاطر وجود آلوورا در آن، پوست را نیز تغدیه می کند.

پست با عنوان فرمول تهیه محلول الکلی یا ژل ضد عفونی کننده دست در این صفحه نمایش داده شده است. همچنین شما میتوانید با کلیک بر روی عنوان وبلاگ مرجع صفحه …

ژل ضدعفونی کننده دست با الکل + نکاتی برای استفاده از ژل ضدعفونی کننده. تهیه ژل ضد عفونی کننده دست با الکل و بدون رایحه مواد لازم : مالش (ایزوپروپیل) الکل نیاز دارید که حداقل 91٪ ژل آلوئه ورا خالص …چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم

با این ضدعفونی کننده خانگی دست به جنگ کرونا بروید. برای این کار دو فرمول وجود دارد: فرمول یک از سازمان جهانی بهداشت مایع است و نه بصورت ژل و روی دست کمی زبر است، در حالی که نوع دوم مانند ضدعفونی کننده موجود در بازار است.

طرز تهیه ژل ضد عفونی کننده دست با مواد طبیعی و غیر سمی … طرز تهیه ژل ضد عفونی کننده دست با مواد طبیعی و غیر سمی. بهداشت دست برای دفع عفونت و سالم ماندن، به خصوص در خارج از خانه ضروری است و برای …

ژل ضد عفونی کننده دست آتوسا 100 میلی لیتر: مقدار لازم از ژل ضدعفونی کننده آتوسا را بر روی دست قرار داده و دست ها را به نحوی که تمام دست به ژل آغشته شود به هم بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده دست چطور یک محلول ضدعفونی کننده دست درست کنیم؟ در ادامه ما روشی را به شما آموزش خواهیم داد که به کمک آن می توانید یک محلول ضدعفونی کننده دست غیر سمی و بدون ضرر درست …

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده دست در خانه. فکر می کردم برای آماده کردن آن کافی است مقداری وایتکس را با آب مخلوط کنم تا مایع ضدعفونی کننده به دست بیاید.

طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده دست چطور یک محلول ضدعفونی کننده دست درست کنیم؟ در ادامه ما روشی را به شما آموزش خواهیم داد که به کمک آن می توانید یک محلول ضدعفونی کننده دست غیر سمی و بدون ضرر درست …

طرز تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی. در ادامه مطالب با دو روش تهیه ژل ضد عفونی کننده آشنا خواهید شد. مواد لازم برای تهیه ژل ضد عفونی کننده خانگی بدون الکل. ژل یا اسپری آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری

تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه. برای تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه به مواد زیر نیاز دارید: 250 سی سی ژل آلوئه ورا …

ساخت ژل ضدعفونی کننده دست در منزل ارائه از مینا حسینی دبیر شیمی … آب و ژل آلو ورا به نسبت درست مخلوط بشه ژلی با درصد الکل 70 به دست بیاد . … خود ژل آلو ورا دارای آب هست پس در عمل شما ضد عفونی کننده …

آموزش تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه (روش اول) برای این کار ابتدا مواد زیر آماده کنید. می توانید این مواد را از داروخانه تهیه کنید. ۱- ژل آلوورا ۹۴ درصد (۲۵۰ سی سی) ۲- الکل طبی (۵۰۰ سی سی)

تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه. برای تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه به مواد زیر نیاز دارید: 250 سی سی ژل آلوئه ورا …

با توجه به کمبود ژل و اسپری ضد عفونی دست در داروخانه ها و سواستفاده دلالان از این قضیه، با دیدن این ۴۵ ثانیه به سادگی این ژل را در خانه تهیه کنید! همه ما این مواد را در خانه داریم، فقط تاکنون کسی شیوه ساختش را به ما نگفته …

طرز تهیه ژل ضد عفونی کننده دست در خانه. طرز تهیه ژل ضد عفونی کننده دست در خانه … با کیفیت 144p. با کیفیت 240p. با کیفیت 360p. با کیفیت 480p. با کیفیت 720p.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید) 1 علت درد مفاصل از دیدگاه طب سنتی; 2 روشهای درمان درد مفاصل . 2.1 به مقدار زیاد آب مصرف کنید. 2.1.1 ماساژ دادن مفاصل یک روش درمانی راحت و ارزان قیمت

دستور تهیه ی ژل ضدعفونی کننده ی ملایم و بی ضرر برای کودکان. ژل ضدعفونی کننده ی دست گیاهی نه تنها پوست را خشک نمی کند بلکه به خاطر وجود آلوورا در آن، پوست را نیز تغدیه می کند.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید) 1 علت درد مفاصل از دیدگاه طب سنتی; 2 روشهای درمان درد مفاصل . 2.1 به مقدار زیاد آب مصرف کنید. 2.1.1 ماساژ دادن مفاصل یک روش درمانی راحت و ارزان قیمت

الکل ایزوپروپیل خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. مواد لازم. ۱ پیمانه الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد؛ ۶ تا ۱۰ قطره اسانس درخت چای؛ بطری اسپری. طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده دست

تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه … کمک به کودکان برای مقابله با استرس شیوع کرونا. طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده برای کودکان … وقتی در اخبار اعلام می کنید فلان کشور از نظر مواد ضد عفونی کننده و …

آموزش تهیه ژل ضدعفونی کننده در خانه (روش اول) برای این کار ابتدا مواد زیر آماده کنید. می توانید این مواد را از داروخانه تهیه کنید. ۱- ژل آلوورا ۹۴ درصد (۲۵۰ سی سی) ۲- الکل طبی (۵۰۰ سی سی)

صفحه مربوط به آخرین خبرهای عفونی دست. ایسنا/سیستان و بلوچستان استفاده بیش از حد از مواد ضد عفونی کننده دارای عوارض خاصی است که می تواند مشکلاتی را در بدن ایجاد کند.

Copyright ©AoGrand All rights reserved

چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم
چگونه در خانه ژل ضد عفونی کننده دست درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *