چگونه استوری جذاب داشته باشیم

 
helpkade
چگونه استوری جذاب داشته باشیم
چگونه استوری جذاب داشته باشیم

زمانی که ویژگی استوری در اینستاگرام وجود نداشت، شاید کمتر کسی تصورش را می‌کرد که روزی پست‌های تایملاین در این شبکه اجتماعی به حاشیه بروند. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، این روزها استوری‌های اینستاگرام نقش مهمی در این اپلیکیشن بازی می‌کنند و با قابلیت‌هایی که طی چند ماه اخیر به آن‌ها اضافه شده، روز به روز به محبوبیت آن‌ها اضافه می‌شود.

استوری گذاشتن، کاری است که همه توانایی انجامش را دارند. اما «چگونه استوری گذاشتن» و ارائه محتوای جذاب برای مخاطب، موضوعی است که بهانه نوشتن مقاله پیش رویتان شد. در ادامه ضمن معرفی قابلیت‌های خوب استوری و کاربردهای هر کدام، ترفندهایی را مطرح می‌کنیم که می‌توانند استوری‌های پروفایل شما را به کانون جذب مخاطب تبدیل کنند.

پس تا پایان با ما همراه باشید.

احتمالا برایتان پیش آمده که بخواهید ده‌ها استوری را پشت سر هم پست کنید و مطمئن باشید که همگی خوانده می‌شوند. برای این کار، ما قالب مجله تصویری را به شما توصیه می‌کنیم. بدین صورت که استوری‌هایتان فقط حاوی عکس نباشند؛ بلکه داستان جذابی را روایت کنند که مخاطبان تا انتها با آن همراه شوند.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

این که چطور داستان سرایی کنید، به هنر خودتان بستگی دارد. سعی کنید بین هر عکس یا ویدیویی که می‌گذارید، متنی بنویسید که استوری قبلی را به استوری‌های بعدی متصل کند. در همین راه، از استیکرهای تعاملی مثل سؤال و نظرسنجی و اسلایدرها هم نهایت بهره را ببرید و بسته به حجم واکنش‌های دریافتی استوری‌های بعدی را کمتر یا بیشتر کنید.

این ترفند استوری را شاید خیلی‌ها ندانند. برای نوشتن متن‌های رنگارنگ، صفحه استوری را باز کرده و ابزار Text را برگزینید. بعد از نوشتن متن، انگشت‌تان را روی آن نگه داشته و گزینه Select All را بزنید که تمام متن انتخاب شود.

حالا در حالی که متن انتخاب شده، یکی از انگشتان‌تان را روی نوار رنگ‌های پایین صفحه قرار داده و نگه دارید تا اسلایدر طیف رنگی ظاهر شود. سپس در حالی که با یکی از انگشت‌هایتان متن را نگه داشته‌اید، با همان انگشت به سمت راست یا چپ حرکت کنید و همزمان با انگشت دیگر روی اسلایدر طیف رنگی هم همین کار را انجام بدهید. در این صورت می‌بینید که با پیشروی در متن، رنگ هر کلمه هم تغییر می‌کند! توجه داشته باشید که این کار به کمی تمرین نیاز دارد تا در آن حرفه‌ای شوید.

دوست دارید متن‌هایتان کمی برجسته‌تر باشند؟ با این ترفند استوری ساده به آن‌ها سایه اضافه کنید. برای این کار روی آیکن Aa در صفحه استوری اشاره کرده و متن‌تان را بنویسید. حالا همین کار را دوباره تکرار کنید، البته این بار با یک رنگ متفاوت.

حالا دو نوشته را طوری روی هم بگذارید که یکی از دیگری کمی فاصله گرفته باشد. حالا یک متن زیبای برجسته و سایه‌دار خواهید داشت!

بازی با کلمات دیگر بس است. حالا وقت آن رسیده که با عکس پس‌زمینه بازی کنید.

برای ساخت یک پس‌زمینه شفاف، اول از همه باید یک پس‌زمینه تک رنگ بسازید. برای این کار یک عکس تصادفی انتخاب کرده و روی پس‌زمینه بنشانید، سپس ابزار ماژیک (قلمی که نوک آن کمی شیب دارد) را از گوشه صفحه انتخاب کرده و رنگی برایش در نظر بگیرید. در مرحله بعدی، انگشت‌تان را به مدت 3 ثانیه روی نقطه‌ای از صفحه نگه دارید تا صفحه از رنگ انتخابی شما کاملا پر شود.

در این صورت می‌بینید که صفحه کاملا از رنگ پر نشده و اندکی شفافیت دارد و می‌توانید پشت آن را ببینید.

بومرنگ یکی از ویژگی‌های خوب استوری‌های اینستاگرام است که به شما امکان ساخت گیف‌های سه ثانیه‌ای را می‌دهد؛ تصاویر متحرکی که می‌توانند یک حلقه بی‌پایان باشند. سعی کنید در استفاده از این ویژگی‌ خلاقیت داشته باشید.

از هر دو حالت رو به جلو و معکوس بومرنگ (Reverse) برای خلق گیف‌های جذاب استفاده کنید. در اینترنت مثال‌های زیادی از بومرنگ‌ پیدا خواهید کرد. از آن‌ها ایده بگیرید و در کار خودتان استفاده کنید.

این یک ترفند استوری قدیمی است که خیلی‌ها آن را فراموش کرده‌اند. اما در صورت استفاده درست و صحیح، می‌تواند استوری‌های جذابی برایتان بسازد. برای تبدیل یک عکس سلفی به استیکر خوشبختانه نیاز نیست زحمت زیادی بکشید.

برای این کار منوی کشویی استوری را به سمت بالا کشیده و روی آیکن دوربین اشاره کنید. حالا می‌توانید یک سلفی از خودتان بگیرید و به شکل آیکن دایره‌ای شکل، ضمیمه استوری‌هایتان کنید.

تعامل داشتن با مخاطب یکی از راهکارهای پرطرفدار شدن استوری‌هاست. سعی کنید در داستان‌هایی که خلق می‌کنید، فالوئرهایتان را هم دخیل کرده و نظرشان را جویا شوید. اینستاگرام برای تعامل داشتن با دیگران سه استیکر سؤال، نظرسنجی و اسلایدر را در اختیارتان قرار داده است.

هر سه مورد را می‌توانید در صفحه استوری با بالا کشیدن منو مشاهده کرده و آن‌ها را به استوری‌هایتان بچسبانید.

اگر می‌خواهید توجه فالوئرهای شما به یک لحظه یا نقطه خاص در ویدیوهایتان جلب شود، استیکرها بهترین ابزار ممکن برای این کار هستند. استیکرها را می‌توانید برای ویدیوهای معمولی و تصاویر بومرنگ به کار ببرید.

تمام کاری که لازم است انجام بدهید، بارگذاری ویدیو و قرار دادن تمام آیتم‌های لازم در آن است (چه متن باشد، چه عکس و چه استیکر). در مرحله بعدی، باید انگشت‌تان را روی آیتم مد نظرتان کمی نگه دارید که یک اسلایدر زیر آن ظاهر شود. حالا با این اسلایدر می‌توانید مکان دقیق ظاهر شدن آن آیتم در ویدیو را به دلخواه خودتان تعیین کنید.

پس از تعیین مکان ظاهر شدن هم کافیست روی دکمه Pin بزنید تا آیتم دقیقا روی نقطه تعیین شده برایتان ظاهر شود.

این مورد هم یکی از ترفندهای ساده‌ای است که خیلی‌ها به آن بی‌توجه هستند.

وقتی که مشغول فیلمبرداری هستید، می‌توانید همزمان با این کار زوم را زیاد و کم کنید. برای این کار کافیست زمانی که انگشت‌تان را روی دکمه ضبط نگه داشته‌اید، اندکی به سمت بالا و پایین سوایپ کنید که زوم کم و زیاد شود. این زوم می‌تواند برای تأکید روی یک سوژه بسیار کاربردی ظاهر شده و به استوری شما جلوه‌ای جذاب و سینمایی بدهد.

البته اینستاگرام اخیرا قابلیت سوپرزوم را هم به استوری‌ها اضافه کرده که زوم‌های اتوماتیک و انیمیشنی را برایتان انجام می‌دهد که بد نیست استفاده از آن‌ها را هم در استوری‌هایتان مد نظر قرار دهید.

درست مثل عکس‌های تایملاین، بعضی استوری‌ها آنقدر جذاب می‌شوند که دلتان می‌خواهد آن‌ها را برای همیشه در پروفایل خود داشته باشید. برای این کار می‌توانید از ویژگی هایلایت اینستاگرام استفاده کنید.

آیکن هایلایت را می‌توانید در صفحه پروفایل و زیر قسمت bio مشاهده کنید. با اشاره روی این آیکن حالا صفحه‌ای از استوری‌های آرشیو شده‌تان ظاهر می‌شود که می‌توانید موارد دلخواه را به هایلایت خود اضافه کنید. جالب است بدانید که برای آیکن دایره‌ای شکل هر هایلایت هم می‌توانید لوگوی اختصاصی در نظر بگیرید.

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده کیبورد گوگل، موسوم به Gboard جستجوی مستقیم تصاویر از موتور جستجوی گوگل است. اگر کیبورد پیش‌فرض گوشی‌تان جیبورد باشد، می‌توانید از این قابلیت در استوری‌های اینستاگرام هم بهره ببرید.

برای این کار در صفحه استوری، آیکن نوشتن متن را انتخاب کنید تا کیبورد ظاهر شود. حالا روی لوگوی G گوگل اشاره کنید و سپس در فیلد خالی، چیزی را جستجو کنید. به لطف این ترفند ساده، می‌توانید در کنار عکس تصاویر گیف را هم جستجو کرده و با کپی کردن هر کدام را به استوری‌هایتان بچسبانید.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

گاهی اوقات ساده‌ترین ترفندهای استوری می‌توانند جذاب‌ترین آن‌ها باشند. به عنوان مثال، یکی از این ترفندها درخشان کردن و دادن هاله نور به ایموجی‌هاست.

برای این کار وارد صفحه بارگذاری استوری شده و ابزار نوشتن متن را انتخاب کنید. سپس حالت نوشتن را روی Neon بگذارید.

حالا هر ایموجی که به صفحه اضافه می‌کنید، یک هاله نور درخشان پشت سر خود دارد.

اینستاگرام در حالت پیش‌فرض اجازه اشتراک‌گذاری چندین پاسخ در یک صفحه را به شما نمی‌دهد. اما شاید دوست داشته باشید که در یک استوری، پاسخ‌های مختلفی که به یکی از سؤالاتتان داده شده را کنار هم گذاشته و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

برای انجام این کار یک ترفند بسیار ساده وجود دارد. در مرحله اول، یکی از پاسخ‌ها را روی صفحه استوری Share کنید. حالا از این استوری آماده یک اسکرین شات بگیرید.

در مرحله بعدی، اسکرین شاتی که گرفته‌اید را مجددا در استوری بگذارید. حالا امکانی برایتان فراهم می‌شود که بتوانید استیکر پاسخ دوم را هم روی صفحه و در یک جالی خالی بگذارید. این کار را تا جایی که فضای کافی داشته باشید می‌توانید ادامه بدهید.

اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری تصاویر گیف گزینه‌های محدودی در اختیارتان می‌گذارد. ولی خوشبختانه همیشه امکان استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث را دارید. یکی از بهترین این اپلیکیشن‌ها GIPHY است که گزینه‌ای اختصاصی برای اشتراک‌گذاری تصاویر گیف در استوری‌های اینستاگرام دارد.

GIPHY از دو نظر فوق‌العاده ظاهر می‌شود. اول اینکه با استفاده از آن می‌توانید ویدیوهایتان را در جا به تصاویر گیف تبدیل کرده و مستقیما به استوری‌ها بچسبانید. نکته دوم اینکه به لطف جستجوگر داخلی، قادرید گیف‌های مد نظرتان را با کلیدواژه جستجو کنید و در اینستاگرام بگذارید که در این حالت تنوع بیشتری از گیف‌ها را در اختیار خواهید داشت.

برای این کار کافیست در حالی که اپلیکیشن اینستاگرام را در پس زمینه باز کرده‌اید، وارد اپلیکیشن GIPHY شده و تصویر متحرک مد نظرتان را پیدا کنید (یا بسازید). سپس با فشردن دکمه Share، دو گزینه برای اشتراک‌گذاری گیف در فید یا استوری اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید مثل اسکرین‌شات بالا، گزینه استوری را انتخاب کنید. متأسفانه این روش همیشه جواب نمی‌دهد و فقط از بعضی تصاویر گیف پشتیبانی به عمل می‌آورد.

ساده‌ترین کار این است که از استوری‌های دیگران اسکرین‌شات بگیرید. اگر با استوری ویدیویی مواجه شدید هم به کمک رکوردر داخلی iOS و اندروید یا به کمک اپلیکیشن‌هایی همچون DU Recorder، امکان ضبط صفحه و استفاده از آن به عنوان استوری را هم خواهید داشت. اما راه ساده‌تری هم وجود دارد.

اگر پروفایل کسی که استوری ارسال کرده عمومی (پابلیک) بوده و شما را با نام کاربری در استوری خود منشن کرده باشد، به محض منشن شدن نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید. بالای این نوتیفیکیشن (در دایرکت) گزینه‌ای به نام Add this to your story مشاهده می‌کنید که با فشردن آن، قادر به اشتراک‌گذاری آن استوری در استوری خودتان خواهید بود.

این کار بسیار ساده است. کافیست وقتی عکس یا ویدیویی را در استوری بارگذاری کردید، منوی کشویی استوری را به سمت بالا بکشید و گزینه Mention را انتخاب کنید. حالا می‌توانید نام کاربری فرد مورد نظرتان را جستجو کرده و او را در استوری خود تگ کنید.

این مقاله به مرور زمان به‌روزرسانی می‌شود. پس از شما دعوت می‌کنیم اگر ترفندی در استوری‌ها بلدید، آن را با ما به اشتراک بگذارید تا به مقاله اضافه شود.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

همانطور که می دانید قابلیت استوری (Stories) اینستاگرام مدتی می شود به این اپلیکیشن اجتماعی راه پیدا کرده و روز به روز کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می کند. در همین رابطه اینستاگرام همواره سعی کرده که طی هر به روز رسانی قابلیت های جدیدی را به بخش استوری ها اضافه نماید.

استوری اینستاگرام حالا به یک ترند جهانی تبدیل شده و روزانه بیش از 250 میلیون نفر از آن برای به اشتراک گذاری محتوای گوناگون استفاده می کنند. این در حالی است که بسیاری از کاربران هنوز شیوه های صحیح به اشتراک گذاری استوری های زیبا را نمی دانند. این جا هستیم تا به شما بگوییم چگونه استوری های زیباتری را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اگر از امکانات داخلی اینستاگرام صرف نظر کنیم، اپلیکیشن های فراوانی وجود دارند که به شما کمک می کنند استوری های زیباتری را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. در ادامه مطلب قصد داریم برخی از این ابزار را به شما معرفی کنیم.

درست است که یک استوری هزاران سخن  برای گفتن دارد، اما محددیت 15 ثانیه ای اینستاگرام برای استوری ها سبب شده تا به فکر استفاده از یک ابزار شخص ثالث بیفتیم. در رابطه با همین موضوع جهت افزایش سرعت ویدیوها اپ Microsoft Hyperlapse Mobile را برای ساخت ویدیوهای تایم لپس به شما توصیه می کنیم.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

این اپلیکیشن از طریق ابزار دوربینش امکان ضبط مستقیم ویدیوها را مهیا می سازد اما با این حال توصیه می کنیم ویدیوها را با استفاده از اپ پیش فرض دستگاه خود ضبط کرده و سپس سرعت آن را با استفاده از Microsoft Hyperlapse Mobile افزایش دهید. استفاده از ابزار مذکور نیز بسیار راحت است و نتایج لذت بخشی را در اختیار شما می گذارد.

برای جذاب تر کردن استوری ها، Drool یکی از اپ های بسیار جالبی است که می شناسیم. ابزار مذکور این امکان را در اختیار شما می گذارد تا به تصاویر ثبت شده اموجی، استیکر و فیلترهای گوناگون اضافه کنید و بدین سبب موجب جذاب تر شدن استوری های خود شوید.

تنها کاری که که باید انجام دهید ایجاد طرح های خلاقانه روی تصویر مورد نظر خود با استفاده از ابزار موجود در Drool است. در پایان تصویر ایجاد شده را ذخیره کرده و آن را به عنوان استوری خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

متأسفانه همانطور که می دانید اینستاگرام در بخش استوری ها تصاویر را به صورت افقی برش می زند. این امر می تواند زیبایی تصاویر را به طور کامل خراب کند و به اشتراک گذاری آن ها را نا ممکن سازد. به همین جهت ابزار NoCrop به شما کمک می کند تا با تنظیم ابعاد تصاویر، از کراپ شدن آن ها توسط بخش استوری اینستاگرام جلوگیری نمایید.

اپلیکیشن فوق نه تنها قادر است ابعاد تصاویر را تنظیم کند، بلکه می تواند زمان ثبت تصاویر را هم به روزرسانی کند. در نتیجه کاربران قادر هستند بدین وسیله از تصاویری که بیش از 24 ساعت از عمرشان می گذرد نیز در استوری هایشان استفاده کنند. NoCrop رایگان است و از یک رابط کاربری ساده و کارآمد بهره می برد.

InShot یکی از معروف ترین و محبوب ترین ویرایشگرهای عکس و ویدیو برای دو پلتفرم اندروید و iOS محسوب می شود. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید همچون NoCrop مشکل تصاویر و ویدیوهای عمودی در استوری های اینستاگرام را به راحتی هر چه تمام تر با اضافه کردن یک کادر به بالا و پایین آن حل کنید.

علاوه بر این با استفاده از ابزار فوق می توانید فیلترها، استیکرهای مختلف و همچنین متون گوناگون را به تصاویر خود اضافه کنید و همچنین به سادگی هرچه تمام تر روی ویدیوهای خود موزیک بگذارید. در پایان و پس از ذخیره محتوای ایجاد شده می توانید آن را در اینستاگرام از طریق استوری به اشتراک بگذارید.

قطعاً Adobe Spark Post یکی از جذاب ترین اپلیکیشن های کمپانی ادوبی است. با استفاده از این ابزار می توانید ویدیوهای 4 ثانیه ای زیبا درست کنید، المان های گوناگونی را به تصاویر خود اضافه و به واسطه آن محتوای مناسبی را جهت به اشتراک گذاری در استوری اینستاگرام ایجاد نمایید.

البته حواستان باشد که به هنگام ذخیره ابعاد Instagram Story را انتخاب کنید تا دیگر با برش های افقی و ناشیانه اپلیکیشن اینستاگرام در بخش استوری ها مواجه نشوید. خبر بد آن که Adobe Spark Post تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده و قعلاً کاربران این پلتفرم قادر به استفاده از آن هستند.

همانطور که گفتیم Adobe Spark Post یکی از بهترین و حرفه ای ترین اپلیکیشن ها برای ساخت استوری های زیبا به حساب می آید. این ابزار یک طرح گرافیکی را در اختیار شما می گذارد و اجازه می دهد تا در کمتر از 10 دقیقه استوری اینستاگرام مختص به خود را به زیباترین شکل ممکن ایجاد کنید.

اینستاگرام برای به اشتراک گذاری استوری ها چند ویژگی مخفی هم دارد که شاید از آن ها خبر نداشته باشید. به عنوان مثال با مراجعه به بخش تنظیمات استوری اینستاگرام، با فشردن آیکن Aa یا مداد و پس از آن نگه داشتن انگشت روی رنگ ها قادر هستید به طیف رنگی گسترده تری از حالت پیش فرض دسترسی داشته باشید.

در رابطه با همین موضوع اگر قصد به اشتراک گذاری یک متن را از طریق استوری اینستاگرام دارید و می خواهید به یک صفحه ساده برای انجام این کار دسترسی داشته باشید کافیست با دوربین تان یک عکس ساده بگیرید. سپس آیکن مداد شکل را بفشارید تا پالت رنگ در اختیارتان قرار بگیرد.

حالا رنگ مورد نظرتان را برای تصویر پس زمینه انتخاب کنید و پس از آن دست خود را روی صفحه برای 3 ثانیه نگه دارید. علاوه بر این، می توانید همین کار را با ابزار chisel-tip pen نیز انجام دهید تا یک تصویر پس زمینه نیمه شفاف داشته باشید.

از این قابلیت می توان استفاده های مختلفی کرد. به عنوان مثال تصویر دلخواه خود را ثبت کنید،  آیکن مداد شکل را بفشارید تا پالت رنگ در اختیارتان قرار بگیرد، رنگ مورد نظرتان را برای تصویر پس زمینه انتخاب کنید و پس از آن دست خود را روی صفحه برای 3 ثانیه نگه دارید.

پس از انجام این کار با استفاده از ابزار Eraser Brush که کار همان پاک کن را برای شما انجام می دهد مشغول شوید به ایجاد طرح های خلاقانه بپردازید. ساخت استوری های جذاب و شگفت انگیز بدین طریق کاملاً به ذوق و هنر شما بستگی دارد.

همانطور که می دانید جهت اضافه کردن موزیک به ویدیوها ابزار زیادی وجود دارد؛ اما آیا واقعاً دانلود این ابزار و صرف زمان برای انجام این کار به صرفه است؟ اگر از ما بپرسید می گوییم نه، چرا که اینستاگرام خود قابلیت انجام این کار را در اختیار شما قرار داده است.

برای انجام این کار به وسیله اینستاگرام کافیست ابتدا آهنگ دلخواه تان را پخش و در همین حین، ضبط ویدیو از طریق ابزار استوری اینستاگرام را آغاز نمایید. با سوایپ کردن انگشت خود به سمت بالا به هنگام ضبط نیز امکان زوم کردن برایتان فراهم می شود.

همچنین استفاده از استیکرهای مختلفی که اینستاگرام در اختیارتان قرار داده سبب می شود تا به جذابیت استوری های خود بیافزایید. در همین رابطه می توانید از سلفی خود به عنوان استیکر استفاده نمایید. برای این کار بعد از گرفتن عکس یا ویدیو، آیکن چهره خندان در گوشه بالا و سمت راست صفحه را بفشارید.

حالا در صفحه باز شده و زیر استیکر Location می توانید با انتخاب آیکن دوربین، از خودتان یک سلفی گرفته و به هر قسمت از عکس یا ویدیو که می خواهید اضافه کنید.

اینستاگرام حالا بیش از 800 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که بیش از 250 میلیون نفر از آن ها از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده می کنند. استوری اینستاگرام را می توان یک کپی تر و تمیز از اپ اسنپ چت به حساب آورد. با این حال اقدام فیسبوک جهت اضافه کردن این ویژگی به اپ خود موفقیت آمیز بود و توانست رشد کاربران اسنپ چت را با کاهش مواجه کند.

حالا کاربران گوناگونی از استوری اینستاگرام استفاده می کنند؛ از کاربران معمولی گرفته تا بندهای موسیقی و شرکت های تجاری. کاربران می توانند تصاویر و ویدیوهای خود را به صورت استوری به اشتراک بگذارند، ویدیوهای معکوس ایجاد کنند و حتی اقدام به برپایی استوری های زنده کنند.

بارها در مورد اینستاگرام صحبت کرده ایم و طی مطلبی آموزش صفر تا صد آن را در اختیار شما گذاشته ایم. نظر شما در مورد استوری های اینستاگرام چیست؟ چه راه کارهایی جهت به اشتراک گذاری هر چه جذاب تر استوری ها می شناسید؟ تجربیات خود را در این خصوص با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

استوری های اینستاگرام راهی بی‌نظیر برای ایجاد تعامل با مخاطب‌هایتان است. آمار نشان می‌دهد که در اواخر سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در روز به تماشای استوری های اینستاگرام پرداخته‌اند. این آمار تقریباً دو برابر آمار اسنپ چت است!
با توجه به این آمار، شکی نیست که استوری اینستاگرام باید بخشی از استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۱۹ و سال‌های آینده باشد. چیزی که باید به آن اشاره شود این است که ما شاهد کاهش چشمگیری در میزان تعاملات کاربران با پست‌های معمولی بوده‌ایم ولی این در حالی است که استوری ها همچنان محبوب مانده‌اند.
درنتیجه، اگر از ویژگی استوری استفاده نمی‌کنید، بخش مهمی از اینستاگرام را از دست‌داده‌اید! ممکن است بپرسید: «در استوری چه چیزهایی پست کنم؟»
نگران نباشید!
در سال‌های گذشته، بیش از ۲ هزار اکانت اینستاگرام از نکات زیر استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند تعداد فالوور های خود را افزایش دهند!
بیش از این شمارا منتظرم نمی‌گذاریم. در ادامه می‌توانید لیست بهترین ایده‌ها برای استوری اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ را دنبال کنید.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

قرار نیست که تمام روز های زندگی شما یکسان باشد.
استوری های شما باید کاملا طبیعی باشند. سعی نکنید که همیشه عالی و بی نقص باشید.
وقتی که عجله دارید، می توانید خیلی راحت به مخاطبین خود بگویید که داستان چیست و به آن ها بگویید که چرا در حال به اشتراک گذاری پست هایتان نیستید.
اگر واقعا حوصله ندارید که یک استوری اینستاگرام خیلی عالی و جذاب تولید کنید، می توانید این مسئله را خیلی راحت به فالوور های خود بگویید.
از طرفی دیگر، این مساله به حوزه کاری شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما مربی ورزش هستید، بهتر است کاری نکنید که تنبل و بی حوصله به نظر برسید! به عنوان یک مربی تناسب اندام بهتر است بیشتر وقت ها پر انرژی و پر انگیزه باشید.

اگر موضوع یا چیز خاصی وجود دارد که شما به آن عشق می ورزید، بی شک می تواند محتوای بسیار مناسبی برای استوری اینستاگرام و پست های شما باشد.
برای اینکه نظر شما در مورد موضوع خاصی برای دیگران مهم شود، ابتدا باید در مورد چیزهای مختلف نظر دهید. اگر همیشه در مورد همه چیز نظر میانه داشته باشید و سعی کنید نظری دهید که با اکثریت موافق باشد، ممکن است به مرور زمان خسته کننده شوید.
نظر داشته باشید و از اینکه آن را با صدای بلند اعلام کنید ترس نداشته باشید.
هرکاری که انجام دهید همیشه افرادی خواهند بود نظر شما را دوست نداشته باشند. کسانی که با شما موافق باشند وقتی نظرات شما را ببینند بیشتر از قبل به شما احترام خواهند گذاشت.

ممکن است ایده معرفی محصول در اینستاگرام برای شما کاملا واضح باشد، اما اگر یک محصول یا سرویس جدید دارید فراموش نکنید که آن را در بخش استوری حسابتان نیز معرفی کنید.
محصول خود را از زوایای مختلف به نمایش بگذارید و از نحوه کار با آن ویدیو بگیرید.
اگر سرویسی را ارائه می دهید حتما ویدئو های کوتاه تهیه کنید که در آن ها از اهمیت آن برای مشتری های خود توضیح می دهید. در مورد مزایا و قیمت آن سرویس کاملا دقیق و واضح صحبت کنید.
فقط بر روی ویژگی های محصول خود تمرکز نکنید!

اگر واقعا قصد دارید که دیده شوید و بالا تر از بقیه قرار بگیرید، باید سطح ادیت کردن پست های خود را خیلی بالا ببرید!
این روزها تقریبا همه یک سری ویدیو کوتاه در بخش استوری خود پست می کنند. در این ویدیو ها معمولا هیچ یا در حد بسیار کم ادیت وجود دارد.
اگر می خواهید افراد جذب استوری های شما شوند باید پست های جذاب بگذارید!
بی شک ادیت کردن ویدیو ها آسان نخواهد بود و نیازمند این است که شما وقت زیادی بگذارید یا هزینه کنید. می توان کار ادیت ویدیو های خود را به یک فرد حرفه ای بسپارید.

اگر نمی خواهید وقت و هزینه زیادی صرف ساختن ویدئو های خود کنید، می توانید خیلی ساده به آن ها موزیک اضافه کنید تا بعد جدید و جذابی به ویدئو های شما افزوده شود. برای ادیت کردن ویدئو و اضافه کردن موزیک روی آن اپلیکیشن های بسیار زیادی وجود دارند که با یک جستجوی ساده می توانید آن ها را پیدا کنید.
توجه داشته باشید که خود اینستاگرام قابلیت اضافه کردن موزیک به پست را دارد ولی کاربران شما در ایران هنگام مشاهده آن ممکن است با ارور “Instagram music is not available in your region” رو به رو شوند. این ارور با استفاده از یک ابزار تغییر دهنده ی آی پی برطرف می شود ولی توجه به آن برای شما اهمیت دارد، زیرا ممکن است همه فالوور های شما ابزار تغییر آی پی نداشته باشند!

این نکته در ادامه نکته قبلی می آید.
هر زمان که می خواهید چیزی را به مخاطبین خود بگویید، نیاز نیست که حتما در قالب ویدئو باشد. یک عکس جذاب با متن روی آن می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
علاوه بر این، اصلا نیازی نیست که خود را خیلی درگیر ادیت عکس و نوشته کنید. اینستاگرام پس زمینه هایی را برای نوشته ها به شما پیشنهاد می دهد که کار نوشتن متن را بسیار جذاب تر می کند. می توانید خیلی ساده شروع به نوشتن کنید و یک جمله ساده مانند “صبح بخیر” را به شیوه ای جذاب بنویسید.

هیچ کس از به رخ کشیدن خوشش نمی آید. اما می تواند در حد بسیار کم از آن استفاده کرد؟ البته!
اینستاگرام تا حد بسیار زیادی در مورد نشان دادن سبک زندگی است. پس اگر در کار و یا زندگی خود موفق هستید، می توانید آن را در اینستاگرام نشان دهید و به مخاطبین خود بگویید به چه چیزهایی دست یافته اید.
بسته به حوزه فعالیت خود، باید توازنی بین خود نمایی و متواضع بودن برقرار کنید.

خوب! امروز باید فالوور های خود را به سر کارتان ببرید!
اگر افراد به خاطر کاری که انجام می دهید شما را فالو می کنند، شاید ایده بدی نباشد که ویدئویی از حین کار کردن خود به اشتراک بگذارید.
ممکن است عکس یا ویدئو گرفتن حین کار تمرکز شما را به هم بزند، امّا به مرور زمان می توانید با این مشکل کنار بیایید.یک پیشنهاد جذاب: اگر در یک اداره کار می کنید و تمام روز را پشت میز هستید و حس می کنید چیز جذابی وجود ندارد، می توانید موبایل خود را روی یک سه پایه سوار کرده و از روز کاری خود یک تایم لپس بگیرید. فراموش نکنید که قبل از آپلود کردن ویدیو به آن موزیک هم اضافه کنید!

فرقی نمی کند که اکانت شما شخصی است یا متعلق به یک کسب وکار. استوری بررسی محصولات دیگران ایده بسیار خوبی برای استوری اینستاگرام است.
از آنجایی که این استوری می توانند برای یک مدت زمان چند روزه بازدید داشته باشد، پیشنهاد می شود که آن را به بخش هایلایت های خود اضافه کنید.
نظر صادقانه خود را در مورد محصول مد نظر در قالب یک ویدئو یا عکس نوشته تهیه کنید و در مورد ویژگی های ان محصول صحبت کنید.
حتما از هشتگ مرتبط استفاده کرده و محصول مد نظر را تگ کنید. شانس این وجود دارد که نقد شما توسط تولید کنندگان ان محصول دیده شود و آن ها پست شما را به اشتراک بگذارند. مطمئن شوید که نقد شما جذاب، با کیفیت و صادقانه است.

هر برندی باید هشتگ های خود را داشته باشد. این هشتگ ها می توانند نام محصول یا نام برند شما باشند یا هر چیزی که نشانگر برند شما باشد.
استفاده از هشتگ ها بی شک می تواند تا حد زیادی توجه کاربران را به سمت پیج شما جلب کند.
هشتگ ها معمولا در کپشن پست ها استفاده می شوند، اما به کار بردن آن ها در استوری اینستاگرام نیز راه بسیار خوبی است.

این یک حقیقت است که اینستاگرام تنها شبکه ی اجتماعی که افراد استفاده می کنند نیست.
اگر شما هنوز فعالیت در سایر شبکه ها را شروع نکرده اید، قطعا از قافله عقب مانده اید! ممکن است اینستاگرام بهترین ابزار برای تعاملات با کاربران باشد امّا به شدت توصیه می شود که به سایر پلتفرم ها و شبکات اجتماعی هم بپیوندید.
به عنوان مثال، می توانید فعالیت در یوتیوب را شروع کرده و لینک اکانت خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید رشد خود در اینستاگرام را بالا ببرید. یکی از بهترین استراتژی ها دادن هدایا است.
می توانید این کار را یا به تنهایی یا با همکاری یک اکانت دیگر انجام دهید که در این صورت میزان دیده شدن آفر شما بیشتر هم خواهد شد.
برای معرفی کردن آفر خود می توانید از قابلیت Swipe Up استفاده کرده و یا استوری را در هایلایت های خود قرار دهید.

اگر شما در یوتیوب فعالیت دارید، حتما اینفلوئنسرهایی را دیده اید که ویدیو هایی در مورد “علاقه مندی ها” به اشتراک می گذارند.
به طور خلاصه، نقد کوتاهی از یک کتاب، محصول، خدمات یا هر چیز دیگری که دوست دارید تهیه می کنید و هر ماه همین کار را انجام می دهید.
اگر برای استوری انستاگرام ایده ندارید، می توانید یک کلیپ کوتاه تهیه کنید و در مورد بهترین های ماه جاری صحبت کنید.
پیشنهاد می شود که یادداشتی در طول ماه تهیه کرده و تمام موارد جالبی که می بینید را بنویسید تا آخر ماه راحت تر جمع بندی کنید.

یاد دادن مطالب جدید به فالوور ها میزان تعاملات کاربران با شما را بالا می برد و در این شکی نیست. علاوه بر این، این کار باعث می شود که شما به عنوان متخصص در آن زمینه خاص شناسایی شوید.
در نتیجه، سعی کنید در زمینه فعالیت خود ویدیو ها و تصاویر آموزشی تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر شما مربی بدنسازی هستید می توانید رژیم های تغذیه ای و برنامه های ورزشی را با فالوور های خود به اشتراک بگذارید. اگر یک طراح یا عکاس هستید، می توانید آموزش فتوشاپ یا لایت روم تهیه کنید.
اگر در زمینه کاری شما هیچ چیز جالبی برای آموزش دادن وجود ندارد، می توانید خیلی ساده با فالوورهای خود صحبت کنید و از آن ها بخواهید هر سوال یا مشکلی که دارند را با شما در میان بگذارند. پس اگر به هر طریقی می توانید به فالوور های خود کمک کنید، از آن یک استوری اینستاگرام جذاب بسازید.

این نکته به نکته قبلی شباهت زیادی دارد. تفاوت اینجاست که ترفند ها معمولا در قالب استوری های بسیار کوتاه می آیند. اگر بخواهید یک آموزش یا دستورالعمل خاص تولید کنید شاید در یک اسلاید استوری جا نشود، اما ترفند ها معمولا در یک اسلاید جا می گیرند.
به عنوان مثال می توانید استوری با عنوان “ترفند روز” بگذارید و در آن یک نکته آموزشی کوتاه را نشان دهید. این کار فالوور های شما را به خود جذب می کند و آن ها مشتاق خواهند بود که هر روز یک نکته جدید ببینند.

اگر می خواهید تعداد بسیار زیادی فالوور داشته باشید، حتما باید از لایو اینستاگرام استفاده کنید!
در کنار اینستاگرام، سایر شبکه های اجتماعی نیز در حال اضافه کردن قابلیت لایو هستند که به کاربر اجازه می دهد در هر لحظه و به صورت زنده با فالوور های خود در ارتباط باشد.
علاوه بر این، لایو اینستاگرام راه بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط با فالور ها است. اگر در ابتدای لایو فقط ۱۰ یا ۲۰ ویو داشتید نگران نشوید. اگر بار اول هست که لایو می گذارید، بی شک بازدید زیادی نخواهید داشت.
اگر اولین بار است، می توانید با همراهی یک فرد دیگر لایو بگذارید. اینکه لایو شما در لیست تاپ لایو ها قرار بگیرد برای شما بسیار مفید خواهد بود. اما زمانی این اتفاق می افتد که شما حداقل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ویو با بازخورد بالا داشته باشید.

مقاله در مورد اینستاگرام بسیار بسیار عالی بود. نکاتی رو یادآوری کردین که واقعا در جذب فالوور معجزه میکنه، لطفا مقاله در مورد کسب کار اینترنتی بیشتر بذارین. موفق باشین

سلام ممنون از مطالب خوبتون

سلام علت این که کنار استوری و پست های من خط سبز میاد چیه؟
میشه کمک کنید

سلام احتمالا مشکل از گوشی یا نسخه اپلیکیشنتون هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

با توجه به پیشرفت روزافزون علم اینترنت و افزایش رقابت‌های تجاری در دنیای وب، متخصصین ما گرد هم آمده‌اند تا تمام تجربه، تخصص، سابقه و تلاش خود را در جهت آسان‌تر کردن مسیر هدف و رشد شما بگذارند و تمام سعی ما بر این است تا شما در مدت‌زمان کوتاه به بالاترین حد خود برسید.

خدمات تاپ سئو

© 2020 تمام حقوق برای وبسایت تاپ سئو 724 محفوظ می باشد.

021 2213 9201 – 4

   پرتال کاربران     ثبت نام دسترسی سریع

تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید.

ثبت نام

جهت خرید و استفاده از همه خدمات وب رمز و ارسال تیکت پشتیبانی لازم است وارد شوید.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

ورود به پرتال

استوری اینستاگرام (instagram story) یکی از قابلیت‌های جذاب شبکه اجتماعی اینستاگرام است که روزبه‌روز بر تعداد استفاده‌کنندگان آن اضافه می‌شود. در این مقاله شما را با ۱۷ ترفند استوری اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل و جذاب‌تر کردن استوری‌ها آشنا خواهیم کرد.

استوری‌های اینستاگرام در نوار بالای صفحه feed ظاهر می‌شوند و تمام حساب‌های کاربری اینستاگرام قادر هستند که این استوری‌ها را به اشتراک بگذارند، از بهترین دوستان شما گرفته تا حساب‌های کاربری مورد علاقه. زمانیکه یک استوری جدید گذاشته می‌شود یک حلقه رنگی در اطراف آن پروفایل ظاهر می‌شود.

برای اینکه بتوانید استوری‌ یک شخص را ببینید تنها کافی است برروی پروفایل او ضربه بزنید، استوری به صورت تمام صفحه برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید تمام استوری‌هایی را که در طی 24 ساعت توسط یک شخص به اشتراک گذاشته شده است از این طریق ببینید. محتوای استوری‌ها به ترتیب ازجدیدترین تا قدیمی‌ترین نمایش داده می‌شود. زمانیکه شما یک استوری را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به عقب یا جلو بروید و یک ضربه روی آن بزنید تا به استوری شخص دیگری بروید.

پیشنهاد وب رمز: اینفلوئنسر مارکتینگ؛ ۵ استراتژی و ۶ راهکار پیداکردن اینفلوئنسر مناسب

 

برای ایجاد یک استوری در اینستاگرام باید روی نماد « + » در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید، یا می‌توانید با استفاده از کشیدن صفحه به سمت چپ این کار را انجام دهید. زمانیکه این کار را انجام دادید و دوربین استوری باز شد می‌توانید عکس بگیرید یا ویدیو ضبط کنید. بعد از اینکه ویدیوی خود را ضبط کردید یا عکس را گرفتید می‌توانید از طیف وسیعی از فیلترها استفاده کنید و همچنین متن و یا لوکیشن را از این قسمت به محتوای خود اضافه کنید. استوری اینستاگرام به شما نشان می‌دهد که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند.

هنگامی که استوری شما ارسال می‌شود می‌توانید برخی تحلیل‌های اساسی را مشاهده کنید که به شما نشان می‌دهد یک فیلم یا عکس در استوری شما چند بار دیده شده است. شما همچنین می‌توانید قسمت خاصی از استوری خود را انتخاب کنید و آن را در پروفایل خود پست کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب استوری اینستاگرام این است که به شما اجازه می‌دهد محتوای ایجاد شده در 24 ساعت گذشته از رول دوربین یا گالری گوشی‌های هوشمند خود را آپلود کنید. برای این کار کافی است برروی دوربین استوری ضربه بزنید، سپس آخرین محتوای رول دوربین خود را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. از این قسمت می‌توانید به راحتی محتوایی که می‌خواهید را به استوری خود اضافه کنید.

استوری‌های شما حریم خصوصی حساب کاربری شما را دنبال می‌کند. اگر شما حساب کاربری خود را خصوصی کنید، استوری‌های شما فقط برای دنبال‌کنندگانتان نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید به راحتی تمام استوری‌های خود را از هر کسی که نمی‌خواهید آن را ببیند پنهان کنید، حتی اگر آن‌ها جزء دنبال‌کنندگان شما باشند.

استیکرهای استوری در اینستاگرام فوق‌العاده هستند و شما را قادر می‌سازند به زمینه استوری خود یک محتوا اضافه کنید.

برای اضافه کردن برچسب یا استیکر به استوری خود کافی است یک عکس یا فیلم بگیرید و سپس روی دکمه استیکر (یک چهره لبخند در بالای سمت راست صفحه وجود دارد) ضربه بزنید تا استیکرهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید برای شما نمایان شود. این استیکرها برای آب و هوا، زمان، مکان و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند.

برای اضافه کردن لوکیشن به استوری اینستاگرام خود باید برروی دکمه برچسب یا استیکر ضربه بزنید و سپس گزینه Location را انتخاب کنید. در این قسمت با لیستی از مکان‌های نزدیک که در یک نوار جستجو قرار دارد مواجه می‌شوید که می‌توانید مکان مناسب خود را انتخاب کنید. سپس برروی مکان مورد نظر ضربه بزنید تا به استوری شما اضافه شود.

برای سفارشی کردن استیکر یا برچسب خود می‌توانید برروی آن ضربه بزنید و طرح رنگ را تغییر دهید. مانند هر استیکر دیگری می‌توانید با کشیدن دو انگشت به طرفین سایز آن را بزرگ یا کوچک کنید.

برای اضافه کردن هشتگ اینستاگرام شما با ضربه زدن برروی استیکر هشتگ می‌توانید به استوری خود هشتگ اضافه کنید. پس از انتخاب این گزینه از شما خواسته می‌شود تا در این قسمت هشتگ خود را بنویسید.

هنگامی که شما در جستجوی یک موقعیت مکانی یا یک هشتگ در اینستاگرام هستید ممکن است در بالای صفحه یک استوری مشاهده کنید که استوری‌هایی را که از آن هشتگ اينستاگرام استفاده کرده‌اند یا آن موقعیت مکانی را به اشتراک گذاشته‌اند نشان می‌دهد.

اگر پروفایل شما در حالت عمومی تنظیم شده باشد و شما یک لوکیشن یا هشتگ را به آن اضافه کنید استوری‌های شما نیز ممکن است در قسمت Explore اینستاگرام نمایان شود.

استوری‌های اینستاگرام همچنین یک لوگوی نظرسنجی تعاملی نیز دارد که به شما اجازه می‌دهد سوالی بپرسید و جواب یا نتیجه آن را از دوستان و دنبال‌کنندگان خود در استوری بخواهید.

پس از اینکه یک عکس یا ویدیو برای استوری خود قرار دادید منوی استیکرها را باز کنید و از آنجا برچسب نظرسنجی یا poll را انتخاب کنید. هنگامی که شما برچسب نظرسنجی یا poll را انتخاب می‌کنید از شما خواسته می‌شود یک سوال بنویسید و نظرسنجی خود را سفارشی کنید. پس از اینکه نظرسنجی خود را ایجاد کردید، استوری خود را ارسال کنید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند نظر دهند. هنگامی که کسی در نظرسنجی شما شرکت کرد در همان لحظه می‌تواند ببیند که چه کسان دیگری مانند او نظر خود را ثبت کرده‌اند. همچنین اگر آن‌ها دوباره استوری شما را نگاه کنند می‌توانند آخرین نتایج نظرسنجی را ببینند.

ابعاد استوری‌های اینستاگرام به پهنای 180 پیکسل و طول 1920 پیکسل است. نسبت ابعاد را می‌توان 9:16 در نظر گرفت.

این ابعاد به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک ویدیو یا گرافیک سفارشی ایجاد کنید و استوری اینستاگرام خود را با آن برجسته کنید.

استوری اینستاگرام تان بهترین مکان برای تبلیغات آخرین مقالات وبلاگتان است. وجود قابلیت لینک‌گذاری یا «Swipe up» در اینستاگرام شما را قادر ساخته است تا بتوانید از طریق استوری مخاطبان را به طور مستقیم به پست‌های وبلاگ خود ارجاع دهید. این یک راه عالی است تا بتوانید برای وب‌سایت نام تجاری خود ترافیک بیشتری بگیرید. متاسفانه در حال حاضر قابلیت لینک‌گذاری یا «Swipe up» تنها برایی 10 هزار کاربر در دسترس است.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

استوری اینستاگرام جای خوبی برای به اشتراک گذاشتن آخرین پست‌های اینستاگرام با دنبال‌کنندگانتان است. شما  واقعا نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آیا دنبال‌کنندگان و مخاطبان شما پست‌های شما را در قسمت feed مشاهده کرده‌اند یا خیر، اما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام دنبال‌کنندگانتان استوری شما را می‌بینند و در استوری متوجه خواهند شد که شما یک پست جدید گذاشته‌اید. تنها کافی است یک اسکرین‌شات از تصویر آخرین پست خود بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید.

آیا محصولی دارید که می‌خواهید دیگران را از وجود آن مطلع کنید؟ استوری اینستاگرام شما برای تبلیغ این محصول یک راه مناسب و عالی است. همچنین می‌توانید بازخورد محصول را نیز از این طریق بدست آورید.

اینستاگرام در سال 2019 تگ‌های خرید یا تگ محصولات را به استوری خود اضافه کرد. این قابلیت به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را به طور مستقیم با استفاده از یک برچسب مخصوص بدون رفتن به سایت و خارج شدن از برنامه اینستاگرام به فروش برسانند. برای دریافت این برچسب برخی الزامات باید موجود باشد.

شما باید یک محصول فیزیکی را که با خط و مشی‌های اینستاگرام مطابقت دارد به فروش برسانید. همچنین باید مشخصات کسب‌وکار شما در اینستاگرام موجود باشد. در سال 2019 این قابلیت تنها در 46 کشور دنیا موجود است.

take over در اینستاگرام زمانی است که شما به یک شخص دیگر اجازه می‌دهید تا به حساب کاربری شما در یک روز خاص که خود شما نمی‌توانید پست بگذارید دسترسی داشته باشد. این شخص می‌تواند کارمند، همکار یا یک اینفلوئنسر باشد که شما برای ارتقا نام تجاری خود استخدام کرده‌اید.

ویدیوهای زنده یا live یک راه فوق‌العاده برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. live اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند سوالات خود را در ویدیوهای زنده از شما بپرسند و شما در همان زمان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و به سوالات آنان پاسخ دهید. هنگامی که شما شروع به گذاشتن ویدیوی زنده می‌کنید بیشتر کاربران از این موضوع مطلع می‌شوند. و هنگامی که ویدیوی زنده به پایان می‌رسد این قابلیت وجود دارد تا بتوانید آن را برای کسانیکه ممکن است آن را به صورت زنده از دست داده باشند ذخیره کنید. این ویدیو برای 24 ساعت در استوری شما باقی خواهد ماند.

 

اینستاگرام یک برچسب نظرسنجی برای کاربران قرار داده است تا بتوانند آن را در استوری خود قرار دهند. با این قابلیت به سادگی می‌توانید از کاربران خود یک سوال بپرسید و دو پاسخ و حق انتخاب برای آنان قرار دهید. نظرسنجی یک راه عالی برای جذب مخاطب و برندسازی است. بهترین بخش این ویژگی این است که راه‌های زیادی برای نظر سنجی در آن قرار داده شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید نظرسنجی خود را به صورت یک طنز انجام دهید. یا دو گزینه خیلی ساده قرار دهید که مخاطبان بتوانند به آن رای دهند.

استوری اینستاگرام یک مکان عالی برای برند شما است تا بتوانید رهبری تفکر را از طریق آن ارائه دهید. انجام این کار باعث ایجاد تعامل است و همچنین باعث می‌شود نام تجاری شما به عنوان یک منبع قابل اطمینان از اطلاعات شناخته شود. می‌توانید درمورد موضوعات  مختلف در استوری با مخاطبان خود صحبت کنید یا از آن‌ها نظرسنجی کنید و در نهایت به آنان راه حل پیشنهاد دهید.

یکی دیگر از روش‌های عالی برای جذب مخاطبان استفاده از برچسب سوال در استوری است که این امکان را به شما می‌دهد تا سوالی را برای مخاطبان خود مطرح کنید و آن‌ها می‌توانند با هر چیزی که می‌خواهند به آن پاسخ دهند. پس از آن می‌توانید پاسخ‌هایی را که دریافت کرده‌اید در استوری به اشتراک بگذارید. این کار برای برقراری تعامل و همچنین سرگرم کردن مخاطبان در استوری اینستاگرام بسیار عالی است. با استفاده از برچسب سوال شما می‌توانید ایده‌های جدید برای محتوا، برگزاری مسابقات برای خوانندگان در موضوعات مختلف و یا درخواست شرکت آن‌ها در کنسرت و غیره را به راحتی انجام دهید.

یکی دیگر از ایده‌هایی که استوری اینستاگرام می‌تواند برای شما داشته باشد نشان دادن دفتر کار است با توجه به اینکه موقعیت مکانی این دفتر اهمیتی ندارد. شما از این طریق می‌توانید پشت صحنه و محل کار خود را به مخاطبانتان نشان دهید و باعث ایجاد اعتماد و شفافیت شوید.

بهترین بخش این ایده این است که شما حتی به یک دفتر واقعی برای نشان دادن به مخاطبان خود نیاز ندارید. این می‌تواند یک کافی شاپ، منظره ساحلی و یا نیمکتی باشد که از روی آن کار خود را انجام می‌دهید.

نیازی نیست برای نشان دادن پیغام مخاطبان خود حتما از به اشتراک‌گذاری برچسب سوال استفاده کنید. می‌توانید به سادگی از پیام‌های مستقیم یا دایرکت‌های مخاطبانتان اسکرین‌شات بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید. این ایده برای زمانی است که شما یک نظر خوب درمورد محصولات یا خدمات خود در دایرکت دریافت می‌کنید. این کار به بالا رفتن تعاملات اجتماعی برند شما کمک می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان دیگر نیز پیغام‌ها و بازخوردهای خود را برای شما بفرستند.

اگر شما به دنبال این هستید که شمار زیادی از مخاطبان و دنبال‌کنندگان را جذب کنید می‌توانید برای خوانندگان خود یک بیانیه یا مسابقه بگذارید.

این جایزه می‌تواند هرچیزی باشد، مانند محصولات و خدمات رایگان و یا یک ساعت مشاوره رایگان و مواردی از این قبیل. جایزه‌ای که در نظر می‌گیرید فقط به محصول شما بستگی دارد.

با قرار دادن هدایا و مسابقات شما می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود بخواهید کاری را برای شما انجام دهند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

بازاریابی موفق و بزرگ یعنی ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده به مخاطبان. چه راهی بهتر از اینکه از طریق آموزش به دنبال‌کنندگان خود اطلاع‌رسانی کنید. استوری اینستاگرام شما بستر مناسبی برای راهنمایی‌ها و توصیه‌های عملی و سریع و داشتن بازاریابی محتوایی موفق می‌باشد. آموزش دادن و یا مشاوره دادن به مخاطبان از طریق استوری یک راه بسیار عالی برای ارتباط با دنبال‌کنندگان و مخاطبان است که می‌توانند از این آموزش‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

گذاشتن پست‌های قبل و بعد نشان می‌دهد که چیزی قبل از تغییر چگونه بوده است و پس از آن چه تغییراتی کرده است. این ایده می‌تواند طیف گسترده‌ای از آگهی‌ها را در بر بگیرد. مانند تغییر لوگوی یک برند، تعداد کارکنانی که در طی سال‌ها تغییر کرده‌اند و یا چگونگی تغییر برخی محصولات. همچنین متخصصان پوست و زیبایی می‌توانند نتایج قبل و بعد عمل خود را در استوری به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از برچست‌های بزرگی که می‌توانید در استوری اینستاگرام استفاده کنید برچسب شمارش معکوس است. این برچسب را می‌توانید برای شمارش معکوس یک رویداد تنظیم کنید. می‌توانید این برچسب را با یک عنوان سفارشی‌سازی کنید تا دنبال‌کنندگان شما بدانند چه رویدادی قرار است اتفاق افتد. برخی ایده‌ها درمورد استفاده از شمارش معکوس در استوری اینستاگرام به شرح زیر است:

برچسب اهدای اینستاگرام به دنبال‌کنندگان اجازه می‌دهد که به یک موسسه خیریه به طور مستقیم از طریق استوری کمک کنند. برچسب اهدا را در قسمت برچسب‌ها انتخاب کنید، سپس یک کاتالوگ از مراکز خیریه مختلف ظاهر می‌شود که می‌توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین کاربران می‌توانند نام جمع‌آوری کمک‌های مالی خود را سفارشی‌سازی کنند.

این یک راه آسان برای حمایت از خیریه‌ها و ایجاد تعامل با دنبال‌کنندگان و مخاطبان است.

دادن تصویری از پشت صحنه کار شما به خوانندگان یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و شفافیت است. با انجام مصاحبه با کارکنان مختلف و صحبت درباره نقش آن‌ها در یک کسب‌وکار و آنچه که انجام می‌دهند باعث می‌شود مخاطبان به شما اعتماد کنند. همچنین می‌توانید یک روز کاری از کار کارکنان خود را به نمایش بگذارید. این ایده به دنبال‌کنندگان شما فرصتی می‌دهد تا بتوانند فعالیت داخلی برند شما را نیز مشاهده کنند.

برچسب ها : اینستاگرام بازاریابی اینترنتی

منبع :
buffer.com
blog.hootsuite.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

91071002 :خط ویژه

22139201 – 22139204

site[at]webramz[dot]com

sales[at]webramz[dot]com

support[at]webramz[dot]com

دسته‌بندی نشده

آموزش اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در تلگرام

آموزش ترفندهای تلگرام

پیشنهاد ما

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

شبکه‌های اجتماعی

آموزش یوتیوب

آموزش جامع ترفندهای اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام

معرفی

داستان موفقیت

اخبار

آموزش تلگرام

پیامرسان‌ها

آموزش لینکدین

دسته‌بندی نشده

آموزش اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در تلگرام

آموزش ترفندهای تلگرام

پیشنهاد ما

شبکه‌های اجتماعی

آموزش یوتیوب

آموزش جامع ترفندهای اینستاگرام

آموزش بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام

معرفی

داستان موفقیت

اخبار

آموزش تلگرام

پیامرسان‌ها

آموزش لینکدین

می‌دانستید استوری‌ها، ۸۰ برابر پست‌های عادی دیده می‌شوند؟ خب فکر ‌کنم این دلیل کافی‌ست تا شما تصمیم بگیرید صفر تا ۱۰۰ کار کردن با استوری را یاد بگیرید.

میدونستید اینستاگرام رازها و رمزهایی دارد که شما ازش بی‌خبرید؟؟ پس همین الان دوره آموزشی الف تا میم اینستاگرام ما را ببینید تا از صفر تا ۱۰۰ اینستاگرام را یاد بگیرید.

اما چرا استوری انقدر محبوبیت پیدا کرده؟ چون استوری اینستاگرام دقیقاً برای زمان‌هایی ساخته شده که شما می‌خواهید تجربیات روزمره و اتفاق‌های لحظه‌ای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اتفاق‌هایی که دوست دارید با دوستان یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. در واقع، استوری‌های اینستاگرام، داستان‌های جذاب و کوتاهی هستند که فالوورها دوست دارند ببینند.

تا بتوانیم قسمت‌های مختلف استوری اینستاگرام را به طور کامل به شما معرفی کنیم و یادتان بدهیم که چطور می‌توانید از این قابلیت جذاب اینستاگرام استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

پس بیایید از ابتدا شروع کنیم…

همانطور که از اسم آن مشخص است، استوری اینستاگرام در واقع یک داستان کوتاه است. یک داستان که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها روایت می‌شود و می‌تواند تمام اتفاقاتی که نهایتاً در طول ۲۴ ساعت برای یک فرد میافتد را به تصویر بکشد. در طول این ۲۴ ساعت، هر کسی که شروع به تماشای استوری شما بکند، به ترتیب زمان و از ابتدا تا انتها، این تصاویر و ویدئوها را خواهد دید و در واقع، تمام وقایع ثبت شده توسط شما را مرور می‌کند.

البته، همه‌چیز به همین ختم نمی‌شود. در استوری می‌توان تصاویر و ویدئوها را با افکت‌های مختلف جذاب کنید، شکلک‌های مختلف روی آنها بیندازید، رنگ‌آمیزی‌شان کنید و … در واقع آنقدر امکانات زیادی در اینستاگرام استوریز در اختیار شما خواهد بود که شاید احساس کنید یک کانال تلویزیونی دارید و می‌توانید هر آنچه بخواهید را به مخاطبان خود بگویید. دیگر فقط خلاقیت شماست که اهمیت دارد.

 

حالا می‌رسیم به مهمترین ویژگی داستان‌های اینستاگرمی: هر استوری اینستاگرام فقط ۲۴ ساعت طول عمر دارد. این یعنی آنکه بعد از یک روز، استوری شما به طور کامل از صفحه اینستاگرامتان پاک خواهد شد و دیگر هیچ‌کس به آن دسترسی نخواهد داشت. با اینحال، همانطور که احتمالاً فهمیده باشید، در طول ۲۴ ساعت یک استوری، شما می‌توانید به طور مداوم به عکس‌ها و ویدئوهای آن بیفزایید.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

نگران شدید؟ پس بگذارید هر چه زودتر خیال شما را راحت کنم.  لزوماً قرار نیست تمام زحمات خود شما بعد از ۲۴ ساعت برود. چرا که شما امکان ذخیره و نگه داشتن این داستان‌ها را نیز دارید. به علاوه، باید به این نکته دقت داشته باشید که پاک شدن استوری های اینستاگرام در حقیقت یک ویژگی بسیار جالب و مفید است. در ادامه دلیل این موضوع را توضیح می‌دهیم.

فرض کنیم که شما قرار است فردا صبح، با دوستان خود به کوه بروید. (اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به کسب و کارتان است، به جای کوه می‌توانید موقعیتی را فرض کنید که قرار است یک محصول جدید را معرفی کنید.) دقیقاً همینجاست که استوری اینستاگرام به کار شما خواهد آمد.

شما وقتی که سوار بر ماشین، به سمت کوه می‌روید، داستان خود را با یک تصویر سلفی از خودتان و دوستانتان آغاز می‌کنید. عکس بعدی هم زمانی است که بچه‌ها مشغول بالا رفتن از کوه هستند و شما آنها را به تصویر می‌کشید. بعد عکس غذا. بعد هم سخنرانی چند ثانیه‌ای یکی از دوستانتان. و همینطور با افزودن مداوم عکس‌ها و فیلم‌های مختلف، کم کم این داستان را کامل می‌کنید و مخاطبان خود را سرگرم می‌کنید. تا زمانی که وقت خداحافظی است و عکسی می‌گیرید که همه دوستان کوه‌نورد شما، در پایین کوه مشغول دست تکان دادن به دوربین هستند. و به این ترتیب داستان شما به پایان می‌رسد.

خب، تمام این عکس‌ها و فیلم‌ها، باعث می‌شوند که صفحه اینستاگرام شما بیش از حد شلوغ و تکراری شود. اما همانطور که گفتم، اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت، تمام آنها را پاک خواهد کرد تا این اتفاق نیافتد. در واقع، اگر بخواهم به زبانی دیگر بگویم، داستان های اینستاگرامی باعث در حرکت بودن و جذابیت بیشتر اینستاگرام می شوند. (البته همانطور که قبلاً هم گفتم، شما می‌توانید داستان‌های اینستاگرمی خود را نگاه داری (در ادامه به شما توضیح می‌دهم چگونه).

آماری که می‌خواهم در ادامه به شما بدهم، واقعاً مبهوت‌کننده است و فکر می‌کنم برای مجاب کردن شما به استفاده از استوری های اینستاگرام، به تنهایی کافی باشد. اما قبل از ارائه آمار، یک توضیح کوتاه لازم است. قابلیت استوری اینستاگرام، بر اساس یک اپلیکیشن به نام Snapchat طراحی شده است و فقط تعدادی امکانات جدید به آن اضافه شده است.

خب، حالا به نمودار زیر نگاه بیندازید که به مقایسه محبوبیت Instagram Stories در مقایسه با Snapchat می‌پردازد:

بله! همانطور که در نمودار می‌بینید، اینستاگرام توانسته فقط ظرف چند ماه، توانسته است بسیار بیشتر از تعداد کل کاربران Snapchat در ۳ سال، کاربر جذب کند. اما دقیقاً چند کاربر؟ جواب یک عدد قاطع و باورنکردنی است: در حال حاضر، Instagram Story روزانه ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. یعنی ۲۵۰ میلیون آدم مختلف، توسط آن اقدام به نقل داستان های زندگی و کار خود می‌کنند. باورتان می‌شود؟ این یعنی بهتر است بیش از این در استفاده از این قابلیت اینستاگرام تردید نکنید و با آغوش باز آن را بپذیرید.

قبل از هرچیز، باید این موضوع را بدانید که استوری های اینستاگرام، فقط از طریق برنامه موبایل اینستاگرام قابل دسترس هستند و شما نمی‌توانید به صورت اینترنتی و از طریق مرورگر، به این داستان ها دسترسی داشته باشید. (پس اگر هنوز اپلیکیشن اینستاگرام را بر روی گوشی خود نصب ندارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه iOS یا Android اینستاگرام را همین حالا دانلود و نصب کنید.)

بعد از اینکه شما از طریق اپلیکیشن اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شدید، از نوار افقی بالای صفحه، یعنی دقیقاً بالای فید (feed) اینستاگرام خود به آخرین استوری های اینستاگرمی دسترسی داشته باشید. اگر معنی فید را نمی‌دانید، نمی‌خواهد نگران شوید. فید همان بخشی از صفحه اینستاگرام است که در آن، به آخرین عکس‌ها و ویدئوهای دیگران دسترسی دارید.

برای اینکه بهتر منظور من را متوجه شوید، به دو عکس زیر دقت کنید. همانطور که می‌بینید، در بالای صفحه، تصاویر پروفایل افراد در دایره‌هایی رنگارنگ آورده شده است. این دایره‌ها، در واقع نمایانگر جدیدترین استوری هایی هستند که در ۲۴ ساعته گذشته توسط دیگران منتشر شده‌اند. یک نکته دیگر که باید بدانید این است که در کل، هر زمان دور عکس پروفایل یک نفر، این دایره رنگی نمایان شود، به معنی آن است که در حال نقل کردن یک داستان است. در واقع، فقط کافیست روی این دایره رنگی پروفایل ضربه بزنید تا استوری آنها را ببینید.

همانطور که احتمالاً بدانید و در تصویر هم مشخص شده است، اگر شما در صفحه اصلی اینستاگرام باشید (همان صفحه که به آیکون خانه مشخص شده است)، می‌توانید به آخرین پست‌های دوستان خود دسترسی داشته باشید و طبیعتاً، در بالای صفحه هم استوری های دوستان شما نمایش داده می‌شود. اما وقتی که شما در صفحه کاوش یا explore اینستاگرام باشید (که با آیکون ذره‌بین شناخته می‌شود)، اینستاگرام به شما آخرین پست‌ها و همینطور استوری های دیگران را نمایش می‌دهد. کسانی که از نظر اینستاگرام، می‌توانند دوستان خوبی برای شما باشند.

احتمالاً خودتان متوجه شده‌ باشید که این نوار افقی که استوری های اینستاگرام را نمایش می‌دهد را می‌توان به سمت چپ و راست کشید تا به استوری های بیشتری دسترسی داشت. به علاوه، یک گزینه Watch All هم وجود دارد که با فشردن آن، اینستاگرام تمام این استوری ها را به ترتیب به شما نمایش خواهد داد. در پایان لازم می‌دانم دو نکته را به شما توضیح بدهم: اول اینکه وقتی شما شروع به دیدن یک استوری می‌کنید، عکس‌ها و فیلم‌های این استوری به صورت تمام صفحه به شما نمایش داده می‌شوند و امکان لایک یا کامنت نیز وجود ندارد. فقط می‌توانید پیام مستقیم برای سازنده استوری بفرستید. در ضمن، با کشیدن انگشت خود به چپ و راست، می‌توانید به استوری بعدی بپرسید. نکته دیگر اینکه وقتی یک استوری همین الان و به صورت زنده مشغول پخش است، گزینه live بر روی آن نمایش داده می‌شود. استوری های لایو یا همان زنده، یکی دیگر از آن قابلیت های جالب ایسنتاگرام محسوب می‌شوند که شاید تماشای آنها چندان خالی از لطف نباشد. به خصوص که می‌دانید در همین لحظه در حال اتفاق افتادن هستند.

حالا می‌خواهم توجه شما را به یک دایره جذاب و دوست داشتنی جلب کنم که راه ورود شما به دنیای استوری ها است. یک دایره که کنار آن علامت مثبت قرار گرفته و زیر آن نوشته شده: You. این دایره، همان جایی است که قرار است استوری شما به زودی نمایش داده شود.

برای شروع داستان خود کافی است بر روی عکس پروفایل خودتان در نوار رنگارنگ استوری ها ضربه بزنید یا صفحه را به سمت چپ بکشید. همچنین، یک راه دیگر، لمس آیکون دوربین در منوی بالای صفحه است. به همین سادگی شما وارد بخش استوری اینستاگرام می‌شوید و می‌توانید اولین استوری خود را منتشر کنید.

اکنون در صفحه جدیدی که باز می‌شود، شما می‌توانید عکس یا ویدئو جدیدی را بگیرید تا استوری شما آغاز شود. یک گزینه جالب که اینستاگرام در این قسمت در اختیار شما قرار داده است، استفاده از عکس‌ها یا ویدئوهایی است که طی ۲۴ ساعت گذشته توسط گوشی شما گرفته شده است. برای دسترسی با گالری گوشی و مشاهده آنها، کافی است صفحه را سمت بالا بکشید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید استوری‌های جذاب بگذارید، گرافیک حرفه‌ای است. اگر دوست دارید پست و استوری‌های جذاب تولید کنید، آموزش طراحی پست و استوری اینستاگرام را به هیچ عنوان از دست ندهید. با دیدن این دوره بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید پست‌های خفن طراحی کنید.

در نهایت، بعد از این که عکس (یا ویدئو) مورد نظر خود را گرفتید و انتخاب کردید، می‌توانید افکت‌های مختلف به آن اضافه کنید، یک نقاشی بامزه روی آن بکشید یا حتی متنی به آن اضافه کنید. همیشه خوب است که در این مرحله، کمی وقت بگذارید تا از جذابیت پست خود مطمئن شوید. حال کافی است بر روی دکمه ” Your story+ ” ضربه بزنید تا داستان آغاز شود. تبریک می‌گوییم. به همین راحتی اولین استوری اینستاگرام شما پست شد! از حالا تا ۲۴ ساعت دیگر، شما می‌توانید از طریق همین بخش، عکس‌ها و ویدئوهای مختلفی را به داستان خود اضافه کنید.

برای آنکه مطمئن باشم که جای هیچگونه شبهه‌ای در زمینه نحوه ایجاد استوری باقی نمی‌ماند، در نهایت می‌خواهم یک ویدئو کوتاه در زمینه ساخت استوری اینستاگرام را نیز با شما به اشتراک بگذارم:

یکی از مهمترین قابلیت‌های موجود در بخش استوری اینستاگرام، فرمت‌های مختلفی هستند که یک پست داستانی می‌تواند داشته باشد. زمانی که دوربین شما در بخش استوری فعال است، در پایین صفحه به این گزینه‌ها دسترسی دارید (زیر دکمه عکس برداری) و می‌توانید با حرکت انشگت بین آنها جابجا شوید.

در ادامه به بررسی فرمت‌های مختلف موجود در پست‌های استوری می‌پردازیم:

 

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم، یک ویژگی جالب استوری های اینستاگرام این است که شما می‌توانید ویدئوهای زنده خود را در آنها قرار دهید. این یعنی بینندگان می‌توانند داستان شما را به صورت پخش زنده تماشا کنند. فکر می‌کنم ممشخص است که داستان های زنده، یک راه عالی برای ارتباط برقرار کردن با دنبال کنندگان کانال شما هستند.

اما چگونه می‌توان از قابلیت لایو استوری استفاده کرد؟ خب، کار شما چندان سخت نخواهد بود. برای اینکه ویدئو خود را به صورت زنده برای مخاطبان پخش کنید، کافی است وقتی که دوربین استوری را باز کردید، از نوار زیر دکمه عکس برداری (که در بخش قبلی به آن اشاره شد) گزینه Live را انتخاب کنید. و دکمه Start Live Video را فشار دهید. به این ترتیب، پخش زنده ویدئو شما برای جهانیان (یا حداقل دنبال کنندگان خودتان) آغاز خواهد شد.

توجه داشته باشید که وقتی کسی در اینستاگرام شروع به پخش زنده می‌کند، این موضوع توسط اعلان پخش زنده به دنبال کنندگان او اطلاع داده خواهد شد. این موضوع برای شما هم صادق است. یعنی به محض شروع ویدئو لایو خود، همه دوستان یا دنبال کنندگان شما، از پخش آن مطلع می‌‌شوند. البته اگر دوست ندارید که چنین اتفاقی بیافتد، می‌توانید این امکان را قبل از شروع ویدئوی زنده خود، خاموش کنید.

هم حساب‌های کاربری شخصی و هم تجاری، هردو می‌توانند پخش زنده داشته باشند. در طول این پخش زنده، بینندگان هم می‌توانند نظرات خود را بر روی ویدئو شما ارسال کنند (مگر اینکه این گزینه را غیرفعال کنید). همچنین، باید بدانید که در زمان اتمام این ویدئو زنده، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که پخش زنده خود را به عنوان یک فایل ویدئویی در گالری دوربین ذخیره کنید، اما مشخصاً نظرات و فیدبک‌ها هماره با آن ذخیره نخواهند شد.

درست است که هنگام ثبت یک استوری، خبری از قابلیت‌های فیلترینگ و امکانات معمول اینستاگرام نیست. اما همانطور که پیش از این هم گفتیم، شما به امکانات بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت تا بتوانید پست خود را تا جای ممکن جذاب و دوست داشتنی کنید. در تصویر زیر می‌توانید چند نمونه از کارهایی که به وسیله افکت های استوری ممکن است را ببینید.

شما به اکثر این امکانات از طریق آیکون‌هایی از قسمت بالا، سمت چپ صفحه دسترسی خواهید داشت که در عکس زیر، کاربرد هر یک از آنها مشخص شده است. اما اگر این امکانات کمی برایتان گیج کننده هستند، نگران نباشید. ما در این قسمت قرار است به این امکانات مختلف نگاهی داشته باشیم و تک تک آنها را معرفی کنیم.

 

ابتدا بگذارید قابلیت‌های اصلی ویرایشی را در استوری بررسی کنیم.

اولین این امکان ها هم، قابلیت افزودن فیلتر بر روی پست استوری است. لبته در استوری دیگر خبری از آن لیست متنوع فیلترها در پست‌های عادی نیست، اما با اینحال، هنوز هم به چندین فیلتر جالب دسترسی خواهید داشت. برای جابجایی بین فیلترهای استوری، کافی است انگشت خود را روی صفحه به راست یا چپ بکشید. در ویدئو زیر می‌توانید نگاهی به فیلترهای مختلف استوری داشته باشید.

 

شما با استفاده از قلم (که می‌توانید شکل، اندازه و رنگ آن را هم مشخص کنید) می‌توانید به نقاشی بر روی پست خود مشغول شوید و یک پست بامزه خلق کنید. به هیچ وجه هم لازم نیست نگران اشتباه کردن باشید، چون اینستاگرام یک پاک کن و همچنین قابلیت undo (بازگشت به حرکت قبلی) در اختیار شما قرار داده تا اگر در نقاشی خود اشتباهی مرتکب شدید، به راحتی این اشتباه را پاک کنید.

در ادامه قصد دارم دو تکنیک حرفه‌ای هم برای استفاده از قلم مو به شما یاد بدهم:

۲٫ اینستاگرام در حالت پیش فرض، رنگ‌های محدودی را به شما نمایش می‌دهد. اما شاید شما بخواهید فراتر از این گزینه‌ها بروید و دقیقاً رنگ مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. برای اینکار کافی است روی یک از گزینه‌های رنگ انگشت خود را نگه دارید تا پالت مربوط به انتخاب رنگ برای شما باز شود. در ویدئو زیر می‌توانید نحوه انجام دادن این کار را ببینید.

امکان دیگری که می‌خواهم اینجا در مورد آن حرف بزنم، امکان افزودن نوشته‌های مختلف است. که یعنی شما می‌توانید نوشته‌های خود را در هر جایی از صفحه، با هر رنگ و اندازه‌ای که دوست دارید، قرار دهید. مطمئن هستم که این قابلیت به خوبی می‌تواند جای خالی کپشن ها را برای شما پر کند. هنگام نوشتن یک متن، درست مثل قلم، شما می‌توانید اندازه و رنگ متن خود را مشخص کنید. همچنین با گرفتن یک متن با دو انگشت، می‌توانید آن را به هر طرف که خواستید بچرخانید. به علاوه، جهت چینش متن و سبک آن هم قابل انتخاب هستند. برای افزودن متن به یک تصویر، شما می‌توانید از آیکون متن استفاده کنید یا آنکه به هر جا از صفحه که می‌خواهید متن در آن قرار بگیرد، یک ضربه بزنید.

 

استوری اینستاگرام یک ابزار قدرتمند دیگر به اسم برچسب (sticker) هم دارد که به شما اجازه می‌دهد شکلک‌ها و آیکون‌های متنوعی را به عکس‌ها یا ویدئوهای خود بچسبانید. این برچسب‌ها واقعاً سرگرم‌کننده و هستند و می‌توانند در جذاب کردن تصویر شما، نقش زیادی داشته باشند. برای اضافه کردن این استیکرها به عکس، کافی است روی آیکون صورتک خندانی که در همان بالا، سمت چپ صفحه در دسترش شماست، ضربه بزنید. سپس هر کدام از آنها که دوست داشتید را انتخاب کنید و شروع به ویرایش و جابجایی آن کنید تا نتیجه، چیزی شود که دوست دارید.

اکنون بگذارید نگاهی به برخی استیکرهای ویژه که تلگرام برای شما تدارک دیده، داشته باشیم:

در پایان باید بگویم که یک نکته جالب دیگر هم در مورد استیکرها وجود دارد. زمانی که شما استیکر خود را به یک ویدئو اضافه می‌کنید، می‌توانید این استیکر را به نحوی تنظیم کنید که در یک نقطه ثابت باقی بماند. که یعنی این استیکر، بسته به حرکت دوربین شما، جابجا خواهد شد تا بتواند جای ثابت خود را در تصویر حفظ کند.

همانطور که می‌دانید، در اینستاگرام با استفاده از نشانۀ @ می‌توان افراد دیگر را مخاطب قرار داد (یا به اصطلاح mention کرد). با اینکار، برای آنها یک اعلان خواهد رفت تا متوجه شوند شما پستی برایشان منتشر کرده‌اید. در استوری اینستاگرام نیز مشابه همین قابلیت برای شما وجود دارد.

برای مخاطب قرار دادن یک فرد در پست استوری، کافی است یک متن بر روی پست خود قرار دهید و در اینن متن از همان نشانه @ استفاده کنید. با اینکار، دقیقاً مشابه یک پست عادی، اینستاگرام پیشنهادهای مختلف را به شما نشان خواهد داد و می‌توانید فرد مورد نظر خود را از بین گزینه‌ها پیدا کنید و او را مخاطب پست خود قرار دهید. دقیقاً مثل پست‌های عادی، پس از انتشار استوری هم، مخاطب شما مطلع خواهد شد که نامش در استوری اینستاگرام شما استفاده شده است.

 

فیلترهای صورت یکی از قابلیت‌های جدیدی هستند که اینستاگرام با الگوبرداری از اپلیکیشن‌های مشابه، به لیست امکانات خود افزوده است. این فیلترهای صورت هنگام ساختن استوری هم در دسترس شما خواهند بود و به لطف هوش مصنوعی و قابلیت تشخیص چهره، به شما اجازه می‌دهند تاج‌های متنوع، بینی‌های حیوانی، کلاه و بسیاری چیزهای دیگر را بر روی صورت خود قرار دهید.

تفاوت فیلترهای صورت با سایر قابلیت‌های ویرایشی که قبل از این به آنها اشاره کردیم این است که فیلترهای صورت را می‌توانید قبل از گرفتن تصویر یا شروع فیلم خود، بر روی آن اضافه کنید. برای این منظور، کافی است بر روی دکمه صورتکی که پایین، در سمت راست صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنید.

بعد از آن که داستان خود را شروع کردید، مطمئناً دوست دارید بدانید که چند نفر آن را دیده‌اند. اینستاگرام جواب این سوال را خیلی راحت به شما می‌دهد. کافی است استوری خود را باز کنید و آمار هر کدام از تصاویر یا فیلم‌ها را که می‌خواستید، روی آن که هستید، انگشتتان را به سمت بالا بکشید. به این ترتیب نه تنها می‌توانید تعداد بازدیدهای استوری خود را ببینید، بلکه متوجه می‌شوید چه کسانی آن را تماشا کرده‌اند.

برای اینکه استوری خود را ذخیره کنید تا بعد از ۲۴ ساعت حذف نشود، کافی است روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید و زمانی که استوری شما باز شد، در پایین سمت راست صفحه، گزینه “…” را انتخاب کنید. سپس دکمه ذخیره را فشار دهید.

توجه داشته باشید که اینستاگرام به شما دو نوع امکان ذخیره سازی برای استوری ها می‌دهد. اولین راه این است که فقط یک عکس یا ویدئو از استوری خود را ذخیره کنید. دومین راه هم این است که تمام استوری را نگاه دارید. در حالت دوم، اینستاگرام، داستان شما را تبدیل به یک ویدئو خواهد کرد. از نظر من، این قابلیت اینستاگرام واقعاً جالب است. چرا که به شما اجازه می‌دهد یک مجله ویدئویی از ماجراجویی‌های خود داشته باشید

به علاوه، همانطور که قبل از این هم توضیح دادم، شما می‌توانید پست‌های استوری خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. فقط کافی است بعد از زدن دکمه “…”، گزنیه share as a post را انتخاب کنید. به این ترتیب، صفحه اشتراک گذاری پست اینستاگرام باز می‌شود و شما می‌توانید پست مورد نظر را، دقیقاً مانند یک پست معمولی اینستاگرام، قبل از انتشار، ویرایش کنید.

 

من سعی کردم در این مقاله اکثر نکات آموزشی که باید در رابطه با استوری اینستاگرام بدانید را برای شما بیاورم. با اینحال، اگر هنوز دوست دارید بیشتر در رابطه با استوری ها بدانید، می‌توانید به مقالات سایت نوین (که از همکاران دیدوگرام محسوب می‌شوند.) مراجعه کنید و دو مقاله بازارایابی توسط استوری اینستاگرام و همینطور آموزش قرار دادن لینک در استوری های اینستاگرام را بخوانید.

استوری اینستاگرام (Instagram Story)، یک قابلیت بسیار جذاب است که به شما اجازه می‌دهد رابطه نزدیک‌تری با دنبال کنندگان خود داشته باشید و در مورد افکار و فعالیت‌های خود بیشتر به آنها بگویید. استوری ها به شدت در اینستاگرام پر طرفدار هستند و مطمئناً اگر شما هم یک استوری منتشر کنید، با استقبال مخاطبان خود روبرو خواهید شد.

فقط این نکته را فراموش نکنید که هر چند استفاده از امکانات و ترفندهایی که در این مطلب به شما یاد دادیم می‌تواند در جذاب‌تر شدن داستان شما موثر باشد، اما در نهایت خلاقیت شما مشخص می‌کند که چقدر Story شما موفق خواهد شد.

اکنون بگذارید با هم یک قرار بگذاریم، شما باید ظرف ۳ روز آینده، یک استوری در اینستاگرام منتشر کنید. این یعنی در اولین فرصتی که می‌توانستید یک داستان نقل کنید، تلفن همراه خود را بردارید و وارد بخش استوری شوید. لازم هم نیست نگران این باشید که اولین داستان شما جذاب از آب در بیاید، چرا که در هر صورت ظرف ۲۴ ساعت پاک خواهد شد.

راستی، حتماً از طریق بخش نظرات (که بعد از انتهای این مطلب آمده است)، به من در مورد تجربه‌های خود از استوری اینستاگرام، بازخورد آن و همینطور نظر خود درباره مطالبی که اینجا گفته شد، بگویید. منتظر پیام‌های شما هستم.

سلام و عرض ادب . دمتون گرم ، مطلب بسیار ارزشمندی بود واقعا ، دست مریزاد و خدا قوت .

درود بر شما. خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده

سلام ممنونم از مطالبتون.جدیدا در استوری نظرخواهی میکنن چطوره؟

سلام دوست عزیز. شما میتونید مقاله استیکرهای استوری رو در وبلاگ ما مطالعه کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

همین حالا شرکت کنید

تهران فاطمی غربی کوچه خزان پلاک 2

021-41897111

didogram.co@gmail.com

همکاران ما پاسخگو شما خواهند بود

همکاران ما پاسخگو خواهند بود

نیاز به مشاوره دارید؟

ارسال

ساخت استوری اینستاگرام، یکی از جذابیت‌های این برنامه جهانی است. اینستاگرام تبدیل به دنیایی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و داستان‌ها شده‌است. برخی افراد تصاویری از تجربیات خود را ارسال می‌کنند. برخی نیز ویدیوهایی از لحظات بامزه و جالب خود ضبط می‌کنند و در بخش استوری به اشتراک می‌گذارند. در ادامه با من همراه باشید تا ساخت استوری حرفه ای را با هم یاد بگیریم.

استوری در واقع ابزاری مهم و اساسی برای نمایش لحظات، شخصیت و دنیایی که تجربه می‌کنید می‌باشد. می‌توان از استوری برای تعامل و ارتباط با دوستان و مخاطبین استفاده کرد. افرادی که دارای اکانت‌های تجاری هستند، محصولات جدید، اعلامیه‌های مهم و مراسم‌های مختلف را با ساخت استوری تبلیغاتی معرفی می‌کنند. برخی با گذاشتن استوری، دوستانشان را با یک اتفاق مهم در زندگی خود آشنا می‌کنند. به طور کلی استوری، فضایی برای به نمایش گذاشتن اتفاقات، علاقه‌مندی‌ها، لحظات و تجربیات آن‌ها است. نکته مهم این است که از این فضا چگونه استفاده کنیم. داشتن خلاقیت و صرف انرژی برای ساختن استوری بسیار مهم است. ابزارهای مختلفی برای ساخت استوری وجود دارد. در این مقاله با روش گذاشتن استوری و تعدادی از بهترین ابزارهای تولید استوری آشنا می‌شویم.

برای گذاشتن استوری مراحل زیر را دنبال کنید. ۱٫ مطمئن شوید که برنامه اینستا آپدیت است. وارد برنامه شوید و از قسمت Feed، آیکون your story در بالای صفحه سمت چپ را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید صفحه را به طرف چپ بکشید و وارد بخش استوری بشوید.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

۲٫ در پایین صفحه انواع انتخاب‌ها وجود دارد. می‌توانید گذاشتن متن، ارسال عکس، ویدیو و لایو استوری را انتخاب کنید. ۳٫ می‌توانید از گزینه دایره‌ای‌شکل وسط صفحه، برای گرفتن عکس یا ویدیو استفاده کنید. می‌توانید از گالری خود هم استفاده کنید. از فیلترهای اینستاگرام، ایموجی‌ها، نوشتن متن و سایر امکانات استوری برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

۴٫ پس از انتخاب تصویر، ویدیو و … آیکون send to را بزنید. سپس گزینه your story را انتخاب کنید. در صورت لزوم می‌توانید استوری را به دوستانتان نیز بفرستید.

۵٫ در صورتی که خواستید باز هم استوری بگذارید، همان آیکون پروفایل خود را لمس کنید و استوری خود را مشاهده کنید. سپس صفحه را به بالا بکشید و با لمس دوربین، همان مراحل قبل را تکرار کنید. در نظر داشته باشید که هر استوری پس از ۲۴ ساعت حذف خواهد شد. در ادامه با انواع استوری و نحوه گذاشتن هر کدام آشنا می‌شوید.

لایو استوری (Live story): با استفاده از این مورد می‌توانید ویدیوی زنده از خود و موقعیتتان بگیرید و سایر دوستانتان لایو شما را ببینند. کافی است گزینه Live را انتخاب کنید و به صورت زنده صحبت کنید‌ یا هر برنامه دیگری را اجرا کنید.

Create : از این قسمت برای نوشتن یک متن و اشتراک‌گذاری آن استفاده کنید. متن موردنظر را بنویسید و سپس Send story را لمس کنید. Normal: از گزینه نرمال برای انتخاب یک عکس یا ویدیو و استوری کردن آن استفاده کنید. اگر بخواهید ویدیویی را ضبط کنید، باید دکمه را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید. می‌توانید از قسمت گالری گوشی برای این قسمت استفاده کنید. HANDS-FREE: این بخش مانند مورد Normal است. اگر این گزینه را انتخاب می‌کنید، می‌توانید یک ویدیو با تنها زدن یک دکمه ضبط کنید. اگر از این مورد استفاده کنید، استوری‌های بعدی به صورت خودبه‌خودی و پس از پر شدن تایم ۱۵ ثانیه‌ای ضبط می‌شود.

BoomRang: این قسمت برای ساخت ویدیوی کوتاه یا یک گیف مناسب است. در این نوع ویدیو، سرعت بیشتری وجود دارد و تصویر مکررا جلو و عقب می‌شود. این گزینه طرفداران زیادی داشته‌است. Superzoom: اگر بخواهید یک شی یا سوژه را مهم جلوه دهید، از این مورد استفاده کنید.

در این قسمت به آموزش کامل گذاشتن تصویرهای موجود در گالری گوشی می‌پردازیم. ۱٫ ابتدا وارد آیکون پروفایل خود و بخش استوری بشوید و صفحه را به طرف بالا بکشید. ۲٫ پس از این مرحله، تصاویر و ویدیوهای گالری خود را می‌بینید. تصویر، ویدیو یا هر تعداد مورد دیگر که می‌خواهید را انتخاب کنید. برای انتخاب چند مورد، آیکونی که به صورت چند صفحه روی هم می‌باشد را انتخاب کنید. ۳٫ هر تعداد عکس یا ویدیو که می‌خواهید را انتخاب کنید. ۴٫ سپس گزینه Send story را انتخاب کنید و استوری خود را به اشتراک بگذارید.

ما در این بخش چند نمونه استوری جذاب اینستاگرام را برای الگو برداری و آشنایی با سبک‌های مختلف برای شما قرار داده‌ایم. همانطور که می‌دانید استوری می‌تواند در قالب ویدیو و یا عکس منتشر شود. انتشار ویدیو در بخش استوری باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین کارایی را داشته باشد، بیشتر افراد اگر در اولین استوری ۱۵ ثانیه‌ای شما جذب محتوا نشوند، از دیدن ادامه آن منصرف می‌شوند. به دلیل این‌که درصد بازدید استوری بسیار بالاتر از پست‌ می‌باشد، باید در ساخت آن حساسیت به خرج دهید.

مشاهده نمونه پست‌های اینستاگرام می‌تواند به شما در ایجاد استوری‌های جذاب کمک کند. برای جذابیت محتوای خود تنها باید خلاقیت به خرج دهید. در ادامه راهکارهای ساخت استوری حرفه‌ای به شما آموزش داده می‌شود. اگر وقت و حوصله‌ی این‌کار را ندارید، نگران نباشید. می‌توانید از قالب‌های آماده استوری که توسط تیم تخصصی ریوند طراحی شده است، استفاده نمایید. ما در ریوند با بررسی و تحلیل انواع کسب‌وکارها و شناخت نیازهای بازار کاری متناسب‌ترین قالب‌ها را برای انواع مشاغل طراحی کرده‌ایم.

با این ابزار می‌توانید کلاژهای تمیزی بسازید. استفاده از این ابزار رایگان کمک می‌کند که استوری‌های جذاب و دیدنی داشته باشید. امکان ساخت تصاویر و ویدیوهای زیبا با متن‌های مختلف وجود دارد. استفاده از برخی قسمت‌های برنامه مانند ۲۵ قالب، فونت‌های متنوع، متن‌های گوناگون و … رایگان است. اما اگر بخواهید از کل قابلیت‌های آن استفاده کنید، باید هزینه پرداخت کنید.

یکی از بهترین و راحت‌ترین برنامه‌ها برای ساخت استوری، برنامه Canva است. می‌توان به راحتی ویدئوها را در برنامه قرار داد و به ویرایش آن‌ها پرداخت. این برنامه، یکی از گسترده‌ترین ابزارها است و توانایی بالایی برای ساخت استوری‌های جالب دارد. این برنامه برای افراد تازه‌کار مفید است و می‌تواند طراحی گرافیکی برای آن‌ها اجرا کند. نزدیک به ۶۰ هزار قالب مختلف و کلی ابزار و استیکر در این برنامه وجود دارد.

قطعا این اپلیکیشن استوری یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های ویرایش تصویر و ویدیو است. ابزارهای ویرایش ویدیو در این برنامه بسیار مفید است و با وجودی که باید برای استفاده از آن هزینه کرد، ارزش این پرداخت را دارد. می‌توان از فیلترهای عکس برای ویرایش ویدیوها هم استفاده کرد. در این برنامه ۱۰ ویرایش از قبل تنظیم‌شده و امکان تنظیم ده‌ها ویرایش مختلف توسط کاربر وجود دارد.

این اپلیکیشن برای طراحی و ایجاد جلوه‌های متحرک و جذاب بسیار عالی است. می‌توانید در زمان کوتاهی از طراحی‌های شگفت‌انگیز و قالب‌های برنامه استفاده کنید و ویدیوهای منحصربه‌فرد بسازید. اضافه کردن انیمیشن، یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه است. حتی اگر عکس یا فیلمی نداشته باشید، می‌توانید ویدیوها یا تصاویر جالبی بسازید. برای متفاوت بودن و داشتن استوری‌های غیرتکراری از این برنامه استفاده کنید. امکان افزودن افکت‌ها، صدا و انیمیشن موردنظر شما وجود دارد.

اگر به دنبال برنامه‌ای متفاوت برای ساخت استوری جذاب هستید، از برنامه InShot استفاده کنید. این ابزار دارای بالاترین امتیاز در بین اپلیکیشن‌های موبایل است و محبوب کاربران هم می‌باشد. در این برنامه امکانات متنوعی مانند بالا بردن کیفیت عکس‌ها، اضافه کردن آهنگ و … وجود دارد. همچنین در این برنامه کلی قالب، فیلتر و آیکون برای ویرایش و ساخت کلاژهای زیبا وجود دارد.

می‌توان از این ابزار برای زیباتر کردن عکس‌ها استفاده کرد. استفاده از فیلترها و افکت‌های ویژه، کمک می‌کند که استوری‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشید. حتما در این ابزار از گزینه‌های Glamour ،Glow ،Drama و Retrolux استفاده کنید.

با استفاده از این برنامه می‌توان از ویدئوهای قدیمی تایم لپس درست کرد. در این ابزار امکان افزایش سرعت فیلم تا ۳۲ برابر وجود دارد. امکان ویرایش ویدیو‌های گالری یا ضبط و ساخت فیلم‌های جدید وجود دارد.

این برنامه قابلیت‌هایی همانند اپلیکیشن Unfold دارد. طراحی‌های زیبایی در این برنامه وجود دارد که می‌توان انواع استوری‌های جالب با انیمیشن‌های متنوع را با آن ایجاد کرد.

این ابزار نیز شبیه برنامه Unfold است اما مزیت‌های بیشتری نسبت به آن دارد. اگر قصد دارید از رقبای خود پیشی بگیرید، از برنامه StoryLuxe استفاده کنید. زیرا هنوز بسیاری از افراد از برنامه Unfold استفاده می‌کنند. امکان ساخت استوری‌های حرفه‌ای با طرح‌هایی مانند چراغ نئون، قاب‌های زیبا و … وجود دارد. مزیت دیگر این برنامه رایگان بودن آن است.

ساخت انواع قالب‌ها، الگوها و انیمیشن‌های مختلف در این اپلیکیشن امکان‌پذیر است. یکی از مزیت‌های این ابزار، امکان اضافه کردن هر الگوی دلخواه است. اگر به طور مرتب از آپدیت‌های برنامه استفاده کنید، می‌توانید از قالب‌های جدید بهره ببرید.

این برنامه دارای قابلیت‌های عالی مانند ویرایش ساده، وجود انواع فونت‌، کلاژهای جالب، ویرایش ویدئو و … می‌باشد. به شما توصیه می‌کنیم از این برنامه استفاده کنید. زیرا هر نوع قابلیتی دارد و کار با آن بسیار سهل و آسان است.

اگر می‌خواهید ویدیوهای وینتیج تولید کنید، از برنامه ۸mm استفاده کنید. این برنامه امکان استفاده از مدل‌های قدیمی، جلوه‌های ویدیویی جالب و لنزهای متفاوت را فراهم می‌کند. امکان ویرایش ویدیو به صورت زنده توسط این برنامه وجود دارد.

می‌توان از این برنامه برای ساخت لایو استوری و ویرایش آن استفاده کرد. ابزارهای گسترده این برنامه و فیلترهای مختلف، استفاده از این ابزار را جذاب‌تر کرده‌است. ساخت استوری با موزیک هم با برنامه Lifelapse امکان‌پذیر است. روش‌های مختلفی هم برای ساخت استوری فیک هم وجود دارد. اگر می‌خواهید استوری جعلی داشته باشید و دیگران تصور کنند که شما استوری گذاشته‌اید، از سایت instarocket.co استفاده کنید. در این مقاله با انواع روش‌ها و ابزارها برای ساخت استوری اینستا آشنا شدید. آیا تا به حال از این ابزارهای جذاب اینستاگرام استفاده کرده‌اید ؟ چه اپلیکیشن‌هایی برای تولید استوری‌های زیبا به کار برده‌اید؟ تجربه‌های جالب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ریوند

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

ما یک تیم از علاقمندان به دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. از برنامه نویسان علاقمند به کدنویسی تا تدوینگر استراتژیک و گرافیست خلاق و نویسنده ماهر. ما در ریوند همه با هم همکاری میکنیم و با هم رشد میکنیم. این فرهنگ ریوند هست و عاشقش هستیم.

تیم ریوند هر آنچه به منظور پیشرفت در حوزه بازاریابی برای کسب و کار خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. ما کمک می‌کنیم تا شما با صرف کمترین وقت و هزینه به مشتری‌های واقعی خود در دنیای اینترنت دست پیدا کنید.

شنبه تا پنج شنبه ساعت ۹:۰۰ الی ۱۸:۳۰

تهران- خیابان نلسون ماندلا- بالاتر از پل همت- بن بست کیان- پلاک ۵ (برای مراجعه حضوری هماهنگ شود)

تهران- خیابان پیروزی- پلاک ۳۰۶ (برای مراجعه حضوری هماهنگ شود)

کپی رایت © ۱۳۹۹ تمامی حقوق متعلق به ریوند می‌باشد.

کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و متخصص وبلاگ نویسی و تولید محتوا با رعایت قواعد سئو به زبان فارسی و انگلیسی

کجا رفته اید، چکار کرده اید، چه خورده اید، با چه کسی بوده اید.

این موضوع اصلی استوری اینستاگرام است! که این روز ها بسیار پر طرفدار شده است.

در ادامه قصد دارم مجموعه ای از سوال های کلی در مورد قابلیت استوری اینستاگرام را توضیح دهم.

استوری اینستاگرام بخشی است که به کاربران اجازه می دهد عکس یا فیلمی را در بخش Story اکانت خود به اشتراک بگذارند. استوری شما را فقط فالوور های شما می بینند و هر استوری فقط 24 ساعت قابل دیدن است و بعد از آن حذف می شود.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

همان طور که در بالا گفتم استوری اینستاگرام به مدت 24 ساعت روی اکانت شما باقی می ماند. در مورد ویدئو نیز، هر اسلاید از استوری می تواند 15 ثانیه ویدئو را در خود جا دهد. پس اگر ویدئو شما از 15 ثانیه بیشتر باشد در قالب چند اسلاید نمایش داده خواهد شد. اگر به دنبال گذاشتن فیلم طولانی در استوری اینستاگرام هستید بهتر است ویدئو خود را به تکه های 15 ثانیه ای تقسیم کنید و سپس آن ها را آپلود کنید تا پشت سر هم و بدون وقفه نمایش داده شود.

ممکن است بگویید این دیگر چه سوالی است؟! ولی حقیقت این است که کسانی که به تازگی عضو اینستاگرام شده اند، ممکن است ندانند که چگونه این کار را انجام دهند.

برای دیدن استوری اینستاگرام فقط کافی است که اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و در بالای صفحه اصلی روی لیستی دایره های بالای صفحه لمس کنید. با این کار استوری های دوستان شما پشت هم به نمایش در خواهند آمد. می توانید روی ضربدر کلیک کنید تا از استوری ها خارج شوید.

همان طور که در بالا گفتم با لمس دایره ها در بالای صفحه اصلی می توانید استوری های دوستانتان را ببینید. ولی وقتی یک استوری را ببینید، آن استوری از لیست استوری های بالای صفحه حذف می شود.

حالا ممکن است بخواهید یک استوری را دوباره ببینید!

برای اینکار کافی است که پروفایل فرد مورد نظر را باز کرده و روی دایره عکس او لمس کنید. با این کار می توانید استوری او را مجدد ببینید. اما توجه داشته باشید که اگر 24 ساعت زمان استوری گذشته باشد و حذف شده باشد، راهی برای دیدن مجدد آن وجود ندارد!

حال به سوال اصلی رسیده ایم! روش گذاشتن استوری در اینستاگرام!

برای اینکار باید روی دایره عکس خودتان که در بالا و سمت چپ صفحه میبینید لمس کنید. همچنین می توانید صفحه اصلی را به سمت راست بکشید تا خیلی سریع به صفحه استوری ببرید.

اولین صفحه ای که برای شما باز می شود صفحه دوربین است. می توانید از هر چیزی که می خواهید عکس بگیرید و آن را استوری کنید. اگر می خواهید از گالری خود عکسی را انتخاب کنید، روی مربع کوچک سمت چپ و پایین صفحه لمس کنید تا به گالری برده شوید. حال فقط باید عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب عکس در صورت تمایل می توانید استیکر یا گیف اضافه کنید یا متن خاصی را نوشته یا شخص خاصی را تگ کنید. (توجه داشته باشید که برای اضافه کردن گیف باید از ابزار تغییر دهنده آی پی استفاده کنید!)

بعد از اتمام کار روی گزینه Send to در پایین صفحه لمس کنید. حالا می توانید استوری را برای همه دوستان یا فقط برای افراد خاصی بگذارید. اگر روی گزینه Share مقابل Your Story لمس کنید، استوری برای همه فالور های شما قابل مشاهده خواهد بود. و تمام!

برای تهیه استوری های جذاب می توانید مطلب استوری اینستاگرام پر بازدید را بخوانید.

همانطور که در استوری های دوستانتان دیده اید، اینستاگرام به شما اجازه می دهد که هر تعداد که دوست دارید عکس یا ویدئو را استوری کرده تا دوستانتان بتوانند آن ها را یکی پس از دیگری ببینند. برای اینکه بتوانید چند عکس را استوری کنید، هنگامی که طبق روش بالا به گالری خود رفتید، می توانید گزینه Select Multiple را از گوشه سمت چپ و بالای صفحه انتخاب کرده و سپس هر تعداد که مایل هستید عکس انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر یک استوری را پست کرده اید و می خواهید یکی دیگر اضافه کنید، دیگر نباید روی عکس خود لمس کنید چون با این کار استوری خودتان نمایش داده می شود! کاری که باید بکنید این است که صفحه اصلی را به سمت راست بکشید تا بتوانید عکس جدیدی را به استوری خود اضافه کنید.

یکی از قابلیت های هیجان انگیز استوری اینستاگرام این است که به شما می گوید چه کسانی استوری شما را دیده اند!

برای اینکه ببینید کدامیک از دوستانتان استوری شما را دیده اند کافی است استوری خود را باز کنید و صفحه را به بالا بکشید. با این کار خیلی راحت می توانید ببینید چه کسانی استوری شما را دیده اند!

بی شک یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام این است که به شما اجازه می دهد افراد خاصی را تعیین کرده و به آن ها اجازه ندهید که استوری شما را ببینند! به بیانی دیگر، می توانید استوری خود را برای آن ها ببندید.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

وقتی که دوستانتان استوری شما را می بینند، می توانند در پایین صفحه یک مستطیل برای تایپ پیام ببینند. با ارسال پیام در این قسمت آن پیام مستقیما به دایرکت شما ارسال خواهد شد و در واقع یک چت خصوصی بین شما و آن شخص شروع می شود. امّا به هر دلیلی شاید مایل باشید که امکان پیام دادن برای استوری را ببندید تا کسی نتواند مستقیما از روی استوری شما با شما وارد چت شود. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

توجه داشته باشید که اگر پیام ها را برای استوری اینستاگرام ببندید به این معنا نیست که دیگر هیچکس نمی تواند به شما پیام دهد! این کار صرفا باعث می شود که به اصطلاح نتوانند روی استوری شما ریپلای بزنند، ولی همچنان می توانند از طریق دایرکت به شما پیام بدهند!

تا الان فهمیدیم که استوری ها به صورت خود به خود بعد از 24 ساعت حذف می شوند. اما اگر بخواهیم زود تر یک استوری را حذف کنیم باید چکار کنیم؟

خیلی ساده است! استوری خود را باز کنید، روی گزینه سه نقطه و More در گوشه پایین صفحه لمس کنید و سپس گزینه Delete را بزنید. با این کار استوری شما برای همه پاک خواهد شد!

خوب تا اینجای مقاله بارها تکرار کردم که استوری شما بعد از 24 ساعت حذف می شود! 🙂

حال اگر بخواهیم یک استوری خاص را برای همیشه روی پروفایل خود نگه داریم باید چکار کنیم؟

استوری اینستاگرام بخش ویژه ای دارد به نام Story Highlights. برای دسترسی به این بخش وارد پروفایل خود شوید و دقیقا زیر اطلاعات پروفایلتان می توانید این بخش را ببینید. اگر روی + لمس کنید تمام استوری هایی که تا به حال گذاشته اید از آرشیو اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد (چی؟! اینستاگرام همه رو آرشیو می کنه؟؟؟ باید بگم بله!). حالا می توانید هر استوری که مایل هستید را انتخاب کنید و آن استوری برای همیشه در پروفایل شما خواهد ماند.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه! اگر بخشی رو توضیح ندادم و براتون سواله می تونید در بخش کامنت ها بپرسید!

کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی و متخصص وبلاگ نویسی و تولید محتوا با رعایت قواعد سئو به زبان فارسی و انگلیسی

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

استوری اینستاگرام.ترفند های استوری اینستاگرام.چگونه استوری بذاریم؟.Instagram Story.

یکی از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام ، قابلیت افزودن داستان یا همان استوری اینستاگرام (Instagram Story) است.

یک ویژگی که توانسته به سرعت محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران جهان و البته، ایرانی‌ها پیدا کند.

 

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

 

استوری اینستاگرام در واقع یک داستان کوتاه است. یک داستان که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها روایت می‌شود. و می‌تواند اتفاقاتی که نهایتاً در طول ۲۴ ساعت برای یک فرد میافتد را به تصویر بکشد.

در طول این ۲۴ ساعت، هر کسی که شروع به تماشای استوری شما بکند.به ترتیب زمان و از ابتدا تا انتها، این تصاویر و ویدئوها را خواهد دید.و در واقع، تمام وقایع ثبت شده توسط شما را مرور می‌کند.

البته، همه‌چیز به همین ختم نمی‌شود. در استوری می‌توان تصاویر و ویدئوها را با افکت‌های مختلف جذاب کنید.شکلک‌های مختلف روی آنها بیندازید. رنگ‌آمیزی‌شان کنید و … .

در واقع امکانات زیادی در اینستاگرام استوریز در اختیار شما خواهد بود. دیگر فقط خلاقیت شماست که اهمیت دارد.

Instagram Story

استوری اینستاگرام به مدت 24 ساعت روی اکانت شما باقی می ماند. در مورد ویدئو نیز، هر اسلاید از استوری می تواند 15 ثانیه ویدئو را در خود جا دهد.

پس اگر ویدئو شما از 15 ثانیه بیشتر باشد در قالب چند اسلاید نمایش داده خواهد شد.

 

 

به محض شروع لایو ستوری کلیه فالوورهای پیج از استوری شما باخبر می شوند.مشابه برنامه های زنده کانال های تلوزیون. 

هر شخصی که در آن لحظه لایو شما را مشاهده نماید، می تواند به استوری شما پیوسته، و درباره آن نظر دهد.

پس از اینکه فردی نظر خود را تایپ و ارسال نمود، شما می توانید در لحظه پاسخ ایشان را بدهید.

Instagram Story

در استوری نرمال شما قادر هستید تا از میان تصاویریا ویدیویی که در گالری خود دارید، یا تصویری که با دوربین موبایل خود می گیرید را به اشتراک بگذارید.

 

بومرنگ ویژگی جالبی است که در آن ویدیوهای کوتاه با تکرار عقب و جلو شدن نمایش داده می‌شود.

این استوری فقط برای ارسال فیلم کاربرد دارد. به این صورت که شما فیلمی کوتاه (حداکثر 20 ثانیه) گرفته.و با سایر کاربران به اشتراک می گذارید.

زمانی که فیلم شما پخش شود، از انتها به ابتدا پخش می شود.و این روند ادامه خواهد داشت.

 

استوری هندزفری دقیقا همانند استوری ریوایند می باشد. با این تفاوت که نمایش فیلم از ابتدا به انتها بوده و تکرار می شود.

 

در نوار افقی بالای صفحه، یعنی بالای فید (feed) اینستاگرام خود به آخرین استوری ها دسترسی داشته باشید.

فید همان صفحه اینستاگرام است که در آن، به آخرین عکس‌ها و ویدئوهای دیگران دسترسی دارید.

به عکس بالا دقت کنید.در بالای صفحه، تصاویر پروفایل افراد در دایره‌هایی رنگارنگ آورده شده است.

این دایره‌ها، در واقع نمایانگر جدیدترین استوری هایی هستند که در ۲۴ ساعته گذشته توسط دیگران منتشر شده‌اند.

یک نکته دیگر که باید بدانید این است که در کل، هر زمان دور عکس پروفایل یک نفر، این دایره رنگی نمایان شود.به معنی آن است که در حال نقل کردن یک داستان است. 

در واقع، فقط کافیست روی این دایره رنگی پروفایل ضربه بزنید تا استوری آنها را ببینید.

وقتی که شما در صفحه کاوش یا explore اینستاگرام باشید.(که با آیکون ذره‌بین شناخته می‌شود)، اینستاگرام به شما آخرین پست‌ها و همینطور استوری های دیگران را نمایش می‌دهد.

کسانی که از نظر اینستاگرام، می‌توانند دوستان خوبی برای شما باشند.

وقتی شما شروع به دیدن یک استوری می‌کنید، عکس‌ها و فیلم‌های این استوری به صورت تمام صفحه به شما نمایش داده می‌شوند.و امکان لایک یا کامنت نیز وجود ندارد. فقط می‌توانید پیام مستقیم (دایرکت)برای سازنده استوری بفرستید.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

در ضمن، با کشیدن انگشت خود به چپ و راست، می‌توانید به استوری بعدی بپرسید.

نکته دیگر اینکه وقتی یک استوری همین الان و به صورت زنده مشغول پخش است، گزینه live بر روی آن نمایش داده می‌شود.

استوری های لایو یا همان زنده، یکی دیگر از آن قابلیت های جالب ایسنتاگرام محسوب می‌شوند.

 

 

 

ابتدا بر روی عکس پروفایل خودتان در نوار رنگارنگ استوری ها ضربه بزنید.یا صفحه را به سمت چپ بکشید.

همچنین،راه دیگر لمس آیکون دوربین در منوی بالای صفحه است. به همین سادگی شما وارد بخش استوری اینستاگرام می‌شوید و می‌توانید اولین استوری خود را منتشر کنید.

حال باید نوع استوری اینستاگرام را تعیین کنید.

یکی از انواع استوری که گفته شد را انتخاب کنید.یکی از ( حالت Normal . حالت Boomrang .حالت Rewing .حالت Hands free . حالت Live ).

 

در نهایت، بعد از این که عکس (یا ویدئو) مورد نظر خود را گرفتید و انتخاب کردید.می‌توانید افکت‌های مختلف به آن اضافه کنید که در ادامه آموزش داده میشود.یا یک نقاشی بامزه روی آن بکشید یا حتی متنی به آن اضافه کنید.

همیشه خوب است که در این مرحله، کمی وقت بگذارید تا از جذابیت پست خود مطمئن شوید.

حال کافی است بر روی دکمه ” Your story+ ” ضربه بزنید تا داستان آغاز شود.

تبریک می‌گوییم. به همین راحتی اولین استوری اینستاگرام شما پست شد!

 

در استوری شما به امکانات بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت.تا بتوانید پست خود را تا جای ممکن جذاب و دوست داشتنی کنید. در تصویر زیر چند نمونه از کارهایی که به وسیله افکت های استوری ممکن است را ببینید.

شما به اکثر این امکانات از طریق آیکون‌هایی از قسمت بالا، سمت چپ صفحه دسترسی خواهید داشت.

در عکس زیر، کاربرد هر یک از آنها مشخص شده است:

 

شما با استفاده از قلم (که می‌توانید شکل، اندازه و رنگ آن را هم مشخص کنید) می‌توانید به نقاشی بر روی پست خود مشغول شوید. و یک پست بامزه خلق کنید.

به هیچ وجه هم لازم نیست نگران اشتباه کردن باشید. چون اینستاگرام یک پاک کن و همچنین قابلیت undo (بازگشت به حرکت قبلی) در اختیار شما قرار داده. تا اگر در نقاشی خود اشتباهی مرتکب شدید، به راحتی این اشتباه را پاک کنید.

 

شما می‌توانید نوشته‌های خود را در هر جایی از صفحه، با هر رنگ و اندازه‌ای که دوست دارید، قرار دهید.

این قابلیت به خوبی می‌تواند جای خالی کپشن ها را برای شما پر کند. هنگام نوشتن یک متن، درست مثل قلم، شما می‌توانید اندازه و رنگ متن خود را مشخص کنید.

همچنین با گرفتن یک متن با دو انگشت، می‌توانید آن را به هر طرف که خواستید بچرخانید.

به علاوه، جهت چینش متن و سبک آن هم قابل انتخاب هستند. برای افزودن متن به یک تصویر، شما می‌توانید از آیکون متن استفاده کنید یا آنکه به هر جا از صفحه که می‌خواهید متن در آن قرار بگیرد، یک ضربه بزنید.

 

استوری اینستاگرام یک ابزار قدرتمند دیگر به اسم برچسب (sticker) هم دارد.که به شما اجازه می‌دهد شکلک‌ها و آیکون‌های متنوعی را به عکس‌ها یا ویدئوهای خود بچسبانید. این برچسب‌هامی‌توانند در جذاب کردن تصویر شما، نقش زیادی داشته باشند.

برای اضافه کردن این استیکرها به عکس، روی آیکون صورتک خندانی که دربالا، سمت چپ صفحه در دسترش شماست، ضربه بزنید. سپس هر کدام از آنها که دوست داشتید را انتخاب کنید.و شروع به ویرایش و جابجایی آن کنید تا نتیجه، چیزی شود که دوست دارید.

 

 

یک نکته جالب دیگه اینکه زمانی که شما استیکر خود را به یک ویدئو اضافه می‌کنی، می‌توانید این استیکر را به نحوی تنظیم کنید که در یک نقطه ثابت باقی بماند. که یعنی این استیکر، بسته به حرکت دوربین شما، جابجا خواهد شد تا بتواند جای ثابت خود را در تصویر حفظ کند.

 

همانطور که می‌دانید، در اینستاگرام با استفاده از نشانۀ @ می‌توان افراد دیگر را مخاطب قرار داد.(یا به اصطلاح mention کرد). با اینکار، برای آنها یک اعلان خواهد رفت تا متوجه شوند شما پستی برایشان منتشر کرده‌اید. در استوری اینستاگرام نیز مشابه همین قابلیت برای شما وجود دارد.

برای مخاطب قرار دادن یک فرد در پست استوری، کافی است یک متن بر روی پست خود قرار دهید و در متن از همان نشانه @ استفاده کنید.

با اینکار، دقیقاً مشابه یک پست عادی، اینستاگرام پیشنهادهای مختلف را به شما نشان خواهد داد.و می‌توانید فرد مورد نظر خود را از بین گزینه‌ها پیدا کنید.و او را مخاطب پست خود قرار دهید. دقیقاً مثل پست‌های عادی.

پس از انتشار استوری هم، مخاطب شما مطلع خواهد شد که نامش در استوری اینستاگرام شما استفاده شده.

 

 

 

فیلترهای صورت یکی از قابلیت‌های جدیدی هستند که اینستاگرام با الگوبرداری از اپلیکیشن‌های مشابه، به لیست امکانات خود افزوده است.

این فیلترهای صورت هنگام ساختن استوری هم در دسترس شما خواهند بود.و با هوش مصنوعی و قابلیت تشخیص چهره، به شما اجازه می‌دهند تاج‌های متنوع، بینی‌های حیوانی، کلاه و بسیاری چیزهای دیگر را بر روی صورت خود قرار دهید.

تفاوت فیلترهای صورت با سایر قابلیت‌های ویرایشی که قبل از این به آنها اشاره کردیم.این است که فیلترهای صورت را می‌توانید قبل از گرفتن تصویر یا شروع فیلم خود، بر روی آن اضافه کنید. برای این منظور، کافی است بر روی دکمه صورتکی که پایین، در سمت راست صفحه قرار گرفته است، ضربه بزنید.

 

 

 

بعد از آن که داستان خود را شروع کردید، مطمئناً دوست دارید بدانید که چند نفر آن را دیده‌اند. اینستاگرام جواب این سوال را خیلی راحت به شما می‌دهد. کافی است استوری خود را باز کنید و آمار هر کدام از تصاویر یا فیلم‌ها را که می‌خواستید، روی آن که هستید، انگشتتان را به سمت بالا بکشید.

به این ترتیب نه تنها می‌توانید تعداد بازدیدهای استوری خود را ببینید.بلکه متوجه می‌شوید چه کسانی آن را تماشا کرده‌اند.

 

 

 

برای اینکه استوری خود را ذخیره کنید تا بعد از ۲۴ ساعت حذف نشود، کافی است روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.و زمانی که استوری شما باز شد، در پایین سمت راست صفحه، گزینه “…” را انتخاب کنید. سپس دکمه ذخیره را فشار دهید.

توجه داشته باشید که اینستاگرام به شما دو نوع امکان ذخیره سازی برای استوری ها می‌دهد.

اولین راه این است که فقط یک عکس یا ویدئو از استوری خود را ذخیره کنید.

دومین راه هم این است که تمام استوری را نگه دارید.(آرشیو) از نظر من، این قابلیت اینستاگرام واقعاً جالب است. چرا که به شما اجازه می‌دهد یک مجله ویدئویی از ماجراجویی‌های خود داشته باشید.

راه سوم:هایلایت استوری که در ادامه بیشتر توضیح داده خواهدشد.

 

اگر بخواهیم زود تر یک استوری را حذف کنیم باید چکار کنیم؟

استوری خود را باز کنید، روی گزینه سه نقطه و More در گوشه پایین صفحه لمس کنید.و سپس گزینه Delete را بزنید. با این کار استوری شما برای همه پاک خواهد شد!

 

اگر بخواهیم یک استوری خاص را برای همیشه روی پروفایل خود نگه داریم باید چکار کنیم؟

استوری اینستاگرام بخش ویژه ای دارد به نام Story Highlights.

برای دسترسی به این بخش وارد پروفایل خود شوید و دقیقا زیر اطلاعات پروفایلتان می توانید این بخش را ببینید. اگر روی + لمس کنید تمام استوری هایی که تا به حال گذاشته اید از آرشیو اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد.(چی؟! اینستاگرام همه رو آرشیو می کنه؟؟؟ باید بگم بله!).

حالا می توانید هر استوری که مایل هستید را انتخاب کنید و آن استوری برای همیشه در پروفایل شما خواهد ماند.

 

 

 

تمامی فالورهای شما این امکان را دارند تا برای داستان‌های شما پاسخی ارسال کنند.اما در تنظیمات Story Settings می‌توانید این امکان را به افراد زیر محدود کنید:

فالورهای شما (Your Followers).

فالورهایی که شما هم آن‌ها را فالو می‌کنید (Followers You Follow Back).

هیچکس (Off).

 

روی دایره Story فرد مورد نظر در بالای صفحه انگشت خود را نگه داشته و Mute …’s Story را انتخاب کنید.

به این ترتیب استوری این فرد به آخر صف انتقال یافته و به‌صورت خودکار پخش نخواهد شد.

 

 

به تنظیمات و Story Settings مراجعه کنید. سپس Hide Story From را انتخاب کرده و افرادی را که نمی‌خواهید Storyهای شما را ببینند انتخاب کنید.

 

استوری اینستاگرام (Instagram Story)، یک قابلیت بسیار جذاب است.که به شما اجازه می‌دهد رابطه نزدیک‌تری با دنبال کنندگان خود داشته باشید.و در مورد افکار و فعالیت‌های خود بیشتر به آنها بگویید.

استوری ها به شدت در اینستاگرام پر طرفدار هستند. و مطمئناً اگر شما هم یک استوری منتشر کنید، با استقبال مخاطبان خود روبرو خواهید شد.

فراموش نکنید که هر چند استفاده از امکانات و ترفندهایی که در این مطلب به شما یاد دادیم.می‌تواند در جذاب‌تر شدن داستان شما موثر باشد.

اما در نهایت خلاقیت شما مشخص می‌کند که چقدر Story شما موفق خواهد شد. ..

 

 

[block id=”tablligh-payan-maghalat”]

اگر در اینستاگرام فعالیت میکنید و میخواهید از بلاک شدن پیج جلوگیری کنید و همواره پیجتون رشد کنه و دیده بشه ، به این ابزارها نیاز دارید👇

9 بهمن 1399 / پنج‌شنبه

(فقط همین امروز)

 

پیج هایی که توی اینستاگرام روزبه روز فالوورشون افزایش پیدا میکنه، از چی استفاده میکنن؟

اگه کسب و کار داری میتونی به راحتی با این ربات رشدشان بدید و تبلیغات انبوه و کاملا رایگان بکنید.

رباتی که بتونید باهاش هزاران فالوور کاملا واقعی و 100% به پیجتان جذب کنید تنها با چند کلیک ساده.

این ربات هوشمند امکانات فراوانی دارد. برای آشنایی بیشتر با این ربات قدرتمند، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دوست داریم تجزیه و تحلیلتون رو ( با اسال نظر در پایین صفحه ) در رابطه با این موضوع بدونیم و کاربران دیگه رو هم از تجربیات خودتون مطلع کنید.

با سال ها تجربه و سابقه آمدیم تا مسیر رشد و پیشرفت را برایتان مهیا کنیم. با روش هایی حرفه ای و ساده که میتوانند بهترین ها را برایتان رقم بزنند.

بهترین راه حل بهینه و فعال برای تمامی سوال ها و نیاز های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

در اینکه اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعیست تقریبا همه موافق هستیم. اما دانش ما از این اپلیکیشن اقیانوسی به عمق یک سانتی متر است! این شبکه ی اجتماعی هر روز موضوع جدیدی برای کشف کردن در اختیار ما می گذارد. در این نوشته با این عنوان جذاب می خواهیم تکنیک ها و ترفندهای اینستاگرام را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. راستی اگر بدنبال اطلاعات بیشتر درباره آموزش تگ کردن در اینستاگرام هستید این مقاله را هم در بلاگ نشانت بخوانید.

یکی از علل موفقیت اینستاگرام، راحتی استفاده از آن است. با اینهمه امکانات زیادی که طی سالیان به آن اضافه شده، ممکن است حالت پیچیده تری به آن داده باشد. این یعنی اینستاگرام هنوز امکانات تازه ای دارد که ما از آن بی خبریم. حتما می دانید که داشتن اطلاعات در مورد امکاناتی که دیگران از وجود آن بی خبرند تا چه اندازه هیجان انگیز است.در ادامه  ما 25 مورد از ترفندها یا tricks های اینستاگرام در سال 2020 را برای شما آماده کرده ایم. اگر شما هم میخواهید از زیر و زبر این نرم افزار چموش اطلاعات به روزی داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

ترفندهای اینستاگرام

ترفند یا trick در لغت به معنی رمز و راز یا فوت و فن است. زمانی که از ترفندهای اینستاگرام صحبت می کنیم یعنی امکاناتی فراتر از آنچه به نظر می رسد در این اپلیکیشن وجود دارد و ما قصد داریم این نکات را کشف کنیم. شاید بپرسید فایده ی اینکار چیست؟ در جواب باید بگوییم که هر چه اطلاعات شما از امکانات یک نرم افزار یا یک وسیله بیشتر باشد، می توانید استفاده ی بیشتر و مفیدتری از آن داشته باشید. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس با این مقدمه در ادامه چندین ترفند جالب از ترفندهای اینستاگرام را برای شما معرفی می کنیم. هدف این است با استفاده ی هرچه مفیدتر از این اپلیکیشن به یک “حرفه ای” تبدیل شوید. ممکن است برخی از این ترفندها را از قبل بدانید.

نکته ی مهم: برای راحتی در مطالعه ی مقاله آن را به پنج بخش عمده تقسیم کرده ایم:

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

گفتنی است که در جای جای این نوشته برای طولانی نشدن مطلب، به نوشته های قبلی ارجاع داده ایم. برای اینکه اطلاعات کاملتری در خصوص یک مطلب به دست بیاورید توصیه می شود مطالب مرجع را نیز مطالعه کنید. نکته ی دیگر اینکه تصاویر تهیه شده در خلال متون از روی گوشی اندروید و اینستاگرام آخرین نسخه هستند. از انجا که نقطه ی اشتراک کاربران اندروید و ios برنامه ی اینستاگرام است،‌کاربران ios نیز مراحل نسبتا مشابهی برای بهره مندی از این ترفندهای اینستاگرام پیش رو خواهند داشت.

بیشتر بدانید: تولید محتوا در اینستاگرام

استوری یک فضای بی نظیر برای تعامل با کاربر و یک ابزارحرفه ای برای افزایش فروش در اینستاگرام است. استوری اینستاگرام چیزی فراتر از بارگذاری یک عکس یا نوشتن یک متن در آن است.  بیایید 10 ترفند از ترفندهای استوری اینستاگرام را با هم بررسی کنیم. توجه کنید که تمامی تنظیمات گفته شده برای اینستاگرام است که زبان پیشفرض آن انگلیسی باشد. در صورتیکه زبان اینستاگرام شما فارسی است تمامی تنظیمات را به صورت برعکس انجام دهید.

ترفند اول:‌ هایلایت استوری و آرشیو استوری ها

ذات استوری های اینستاگرام در فانی بودن آنهاست. یعنی میدانیم که هر استوری بعد از 24 ساعت از بین می رود.با اینهمه در دسامبر سال 2017 (یعنی حدودا آذرماه سال 1396) اینستاگرام یک ویژگی جدید اضافه کرد و آن آرشیوکردن تمامی استوری های شماست. این اتفاق قبل از پایان یافتن 24 ساعت عمر استوری اتفاق می افتد.برای دسترسی به آرشیو استوریهای خودتان مسیر زیر را طی کنید:‌

با دسترسی به این قسمت شما می توانید استوریهای قبلی خودتان را از نو بارگذاری کرده و یا به محتوای آنها دسترسی داشته باشید. تصاویر زیر را دنبال کنید:

همزمان با معرفی این ویژگی، خاصیت “هایلایت استوری” نیز توسط اینستاگرام معرفی شد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که استوری های خود را برای همیشه در پروفایلشان ذخیره کنند. برای ایجاد یک هایلایت جدید دو راه پیش رو دارید.در صفحه ی اصلی پروفایل خود بر روی علامت “+” یعنی new highlight بزنید. حال تمامی استوری های قبلی(آرشیو) شما پیش رویتان ظاهر می شود. شما می توانید برخی از این استوری ها و یا همه ی آن را در قالب هایلایت در پروفایل خود ذخیره کنید. بعلاوه می توانید با انتخاب نام و عکس کاور هایلایت های متمایزی بسازید. تصویر زیر را دنبال کنید:

هایلایت ها به خودی خود از بین نمی روند. اما هر زمان می توانید در پروفایل اصلی خود با نگه داشتن انگشت روی هایلایت مورد نظر آن را حذف کنید.

البته راه دیگری برای ساخت هایلایت وجود دارد. برای ایجاد هایلایت به این روش باید در زمانی که استوری شما هنوز موجود است، در گوشه ی پایین سمت راست بر روی علامت هایلایت بزنید و هایلایت جدید ایجاد کنید. البته می توانید استوری فعلی را در هایلایت های قبلی که ایجاد کرده اید نیز قرار دهید.

ترفند دوم: مخفی کردن استوری از برخی افراد

این ترفند شیک اینستاگرام که آن را بعنوان هاید کردن (hide) می شناسیم توسط اینستاگرام برای استوری ها معرفی شد. با استفاده از این ویژگی می توانید استوری خود را از کاربران به خصوصی مخفی کنید. این افراد ممکن است فالور بوده و یا حتی اعضای نزدیک خانواده ی شما باشند.به هر حال برای هاید کردن استوری از دید افراد به خصوص دو راه پیش روی شماست:

راه اول این است که به صفحه ی پروفایل شخص بروید.بر روی سه نقطه ی بالای صفحه سمت راست بزنید. در منوی پاپ آپ باز شده عبارت hide your story یا مخفی کردن استوری شما را پیدا کنید.با زدن بر روی این عبارت استوری های شما از دید این شخص پنهان می شود. البته خود شخص متوجه این موضوع نخواهد شد مگر در یک صورت. در صورتیکه شما شخصی را هاید کنید، آن شخص نمی تواند هایلایت های پروفایل شما را نیز ببیند. از این جهت اگر شخص پیشتر از این هایلایت های شما را دیده باشد و در زمانی که او راهاید کرده اید به صفحه ی شما مراجعه کند و هایلایت ها را نبیند متوجه موضوع می شود.امکان دیگر این است که قبل از این بررسی توسط دوستان مشترکتان از اینکه شما استوری گذاشته اید و او ندیده است مطلع شود! البته این موضوع می تواند برای شما مهم نباشد.

راه دوم برای هاید کردن پیش گرفتن مسیر زیر است:

استوری شما زین پس از دید این افراد پنهان است. هر زمان می توانید نسبت به ویرایش این لیست اقدام کنید.

ترفند سوم: دانلود کردن استوری اینستاگرام

اگر مدتی است از اینستاگرام استفاده می کنید، می دانید که امکان دانلود کردن استوری ها در اینستاگرام تعبیه نشده است. حتی امکان گرفتن اسکرین شات از برخی استوریها وجود ندارد و این مورد به صاحب استوری اطلاع داده می شود. با این همه دانلود کردن استوری اینستاگرام با این ترفند از ترفندهای استوری اینستاگرام به آسانی ممکن است. به مبحث دانلود استوری اینستاگرام در نوشته ی جداگانه ای به صورت مفصل پرداخته ایم. در اینجا صرفا برای تکمیل موضوع برای دانلود استوری اینستاگرام باید اپلیکیشن story saver for instagram را دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن برای کاربران اندروید است.

کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده است. در برخی از این اپلیکیشن ها نیاز به لاگین در حساب کاربری خود دارید اما برخی از آنها نیازی به این کار ندارد.

ترفندچهارم: اشتراک گذاری لینک در استوری اینستاگرام

اگر کانال یوتیوب، وبسایت محصولات و یا هر لینکی خارج از فضای اینستاگرام دارید، می توانید آن را در بخش استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید. کاربران با بالا کشیدن صفحه ی استوری به سمت بالا، وارد لینک مورد نظر شما شود.

با اینهمه ویژگی لینک در استوری اینستاگرام برای حساب های تایید شده دارای تیک آبی و همچنین برای کسانی که بالای 10 هزار فالور دارند به سادگی قابل دسترسی است. کافیست به بخش استوری خود بروید و در بالای استوری بر روی آیکون لینک در کنار آیکون استوری بزنید:

البته خبر خوبی برای شما که کمتراز 10 هزار فالور دارید،‌وجود دارد. آن اینکه می توانید از خاصیت لینک در استوری استفاده کنید. در این بخش صرفا به آن اشاره کردیم؛ اما اگر مایل هستید اطلاعات کاملی در خصوص آن داشته باشید برای تکمیل این ترفند از ترفندهای اینستاگرام، مقاله ی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

ترفند پنجم: ایجاد افکت های مختلف روی نوشته ها در استوری

چه چیزی بهتر از اینکه حتی نوشته های استوریتان را جذاب و چشمگیر بسازید. مهارت پیدا کردن در این گونه ترفندهای اینستاگرام نیازمند کمی صرف وقت است اما در نهایت ارزش آن را دارد. افکت های مختلفی می توانید روی نوشته های خود در استوری ایجاد کنید. ما در اینجا به دو مورد اشاره می کنیم و باقی را به خلاقیت شما واگذار می کنیم.

افکت رنگین کمانی: برای ایجاد این افکت مراحل زیر را طی کنید.

افکت متن سایه دار: برای ایجاد این افکت مراحل زیر را طی کنید:

ترفند ششم: ترفندهای اینستاگرام روی ظاهر استوری

برای داشتن یک استوری شیک راه های زیادی وجود دارد. در این بخش دو حالت جالب را معرفی می کنیم.

حالت اول:برای ایجاد نوارهای رنگی روی استوری برای زیر نوشته ها مراحل زیر را طی کنید:

تصویر زیر را دنبال کنید:

حالت دوم: برای ظاهر کردن عکس از زیر یک لایه ی رنگی این مراحل را طی کنید:

ترفند هفتم: ویژگی کلوزفرند یا دوستان نزدیک در استوری

در یکی از ترفندهای اینستاگرام در موارد بالا توضیح دادیم که می توانید استوری خود را برای افراد خاصی مخفی کنید. ویژگی کلوز فرند یا close friend کاربرد مشابهی در جهت معکوس دارد. یعنی شما استوری خود را صرفا به گروه خاصی از فالورهایتان نشان میدهید. این موضوع زمانی که فالورهای زیادی داشته باشید و هاید کردن آنها در تعداد بالا کار دشواری باشد مفید است. برای ایجاد لیست کلوز فرند مراحل زیر را طی کنید:

حال اگر بخواهید استوری خود را صرفا برای این لیست منتشر کنید، کافیست در زمان انتشار استوری بر روی دکمه ی کلوز فرند در پایین استوری بزنید. کلوز فرند شما استوریهای این چنینی را به رنگ سبز و به صورت متمایز می بینند. همچنین سایر فالورهای شما متوجه این موضوع نمی شوند. تصویر زیر مراحل ایجاد کلوز فرند را نشان میدهد:

ترفند هشتم: به اشتراک گذاشتن استوری مثل یک پست

شما می دانید که چطور باید پست های اینستاگرام را در قالب استوری منتشر کنید. برای اینکار بر روی آیکون موشک مانند در پایین پست می زنید. بعد از آن روی عبارت Add Post To Your Story می زنید. اگر پیج خصوصی نباشد،‌پست در استوری منتشر می شود و فالورهایتان می توانند با ضربه زدن بر روی آن پست را ببیند (View Post).

چگونه استوری جذاب داشته باشیم

برعکس این حالت نیز ممکن است و در این ترفند اینستاگرام می خواهیم آن را بررسی کنیم. البته تفاوت اینجاست که شما تنها می توانید استوریهای “خودتان” را در قالب پست منتشر کنید. برای اینکار مسیر ساده ی زیر را طی کنید:

تصویر زیر مراحل را به خوبی نشان می دهد:

ترفند نهم:‌ اضافه کردن موزیک به استوری

اضافه کردن موزیک به استوری قابلیت دیگری است که به بخش استوری اینستاگرام اضافه شده است. این موضوع را در مقاله ی جداگانه ای به طور کامل بررسی کردیم که توصیه می کنیم حتما آن را بخوانید(افزودن آهنگ به استوری). در ابتدا این ویژگی برای کشورهای محدودی فعال شد اما بعدا تقریبا تمامی کشورها از این خاصیت استفاده کردند. البته به استثنای کشور ایران!

برای بارگذاری موزیک در استوری چند راه عمده پیش روی شماست:

بعد از آن با زدن بر روی این استیکر می توانید موزیک مورد نظر خود را از میان موزیک های موجود انتخاب کنید. با انجام چند تنظیم ساده موزیک به استوری شما به شکل دلخواهتان اضافه می شود. البته هنوز تضمینی نیست تا فالورهای شما بتوانند موزیک اضافه شده به استوریتان را بشنوند.

با سه روش گفته شده می توانید به استوری خود آهنگ اضافه کنید. ترفندهای اینستاگرام در این زمینه بسیار متنوع است. به همین دلیل مجددا توصیه می کنیم نوشته ی مربوط به این موضوع را به طور کامل بررسی کنید.

بیشتر بدانید: روش های کاربردی تشخیص پیج فیک اینستاگرام

ترفند دهم: رفتن به استوری بعدی، قبلی و نگه داشتن استوری فعلی

استوری اینستاگرام در حالت عادی تنها چند ثانیه ی کوتاه به نمایش در می آید. بعد از آن به استوری بعدی همان اکانت و یا به استوری اکانت بعدی می رود. حال اگر ندانید که چطور به استوری قبلی بروید، چطور استوری فعلی را نگه دارید و یا از روی تمام استوری ها رد شده و به استوری های اکانت بعدی بروید، تماشای استوری یک کار بی هیجان می شود. هر اکانتی در اینستاگرام ممکن است روزانه چندین استوری بگذارد که برخی از آنها جالب و برخی از آنها خسته کننده است. شما با استفاده از ترفندهای اینستاگرام می توانید استوری کسل کننده را رد کرده و بر روی استوری های جالب بیشتر مکث کنید. با این مقدمه موارد زیر را دنبال کنید تا نتایجی که در ادامه می آید حاصل شود:

نکته: درصورتیکه یک اکانت استوری جدیدی داشته باشد، دایره ی تقریبا قرمز رنگی دور عکس پروفایل آن شخص ظاهر می شود. در صورتیکه تمام استوری های یک اکانت را دیده باشید این دایره به رنگ خاکستری در می آید و عکس پروفایل شخص به انتهای لیست استوری ها(و جدیدا به پایین فهرست استوریها) منتقل می شود. هرچه با استوریهای یک اکانت تعامل بیشتری داشته باشید،‌استوری های وی را جلوتر از استوری باقی اکانت ها می بینید.

ترفندهای اینستاگرام برای بخش استوری البته محدود به مواردی که گفته شد نیست. اما می توانید آسوده باشید که مهمترین ترفندها در این بخش برای شما بررسی شد. در بخش بعدی ترفندهای مربوط به بخش پست ها را بررسی می کنیم.

بیشتر بدانید: چگونه فیلم را استوری کنیم؟

ترفندهای اینستاگرام را با بررسی ترفندهای بخش پست ها ادامه میدهیم. در این بخش 5 ترفند جالب برای شما گردآوری کرده ایم.

ترفند اول: زمان بندی ارسال پست ها از قبل

البته این مورد بیشتر از اینکه یک ترفند باشد یک ابزار برای کسب و کارهاست. اگر حساب اینستاگرام شما از حساب های بیزینسی باشد می توانید از ابزارهایی که به منظور زمان بندی پست ها طراحی شده اند استفاده کنید. اگر شما هم کسب و کاری در اینستاگرام دارید و یا قصد راه اندازی آن را دارید این ترفند اینستاگرام برای شماست.

قبل از بررسی آن بهتر است نحوه ی تبدیل حساب شخصی به حساب بیزینسی را بررسی کنیم. برای اینکار مسیر ساده ای دارید. کافیست به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید. در منوی ظاهر شده روی account بزنید. صفحه را کمی به سمت بالا بکشید. عبارت switch to business account را بزنید. با طی چند مرحله ی بعدی حساب شما به بیزینسی تبدیل می شود.در نوشته ی راهنمای بیزینس پروفایل به این موضوع به صورت تحصصی پرداخته ایم.

زمانیکه قصد دارید در قالب کسب و کار در اینستاگرام فعالیت کنید، زمان انتشار پست هایتان اهمیت زیادی پیدا می کند. بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام هر کسب و کار با دیگری متفاوت است. نرم افزارهای زمان بندی پست در اینستاگرام پست های شما را در زمانی که به آنها اعلام می کنید منتشر می کنند. نحوه ی کار را در ادامه کامل توضیح داده ایم. برنامه های زیادی برای این موضوع وجود دارد که یکی از این برنامه ها اپلیکیشن buffer است.  ما بافر را از این لینک دانلود کردیم.

با اینکار شما می توانید پست های خودتان را با زمان بندی مناسب انتشار دهید. یعنی در صورتیکه در زمان انتشار پست فرصت بارگذاری یا نوشتن کپشن نداشته باشید بافر این کار را برای شما انجام می دهد. البته بافر قبل از انتشار پست در ساعت مقرر برای گوشی شما هشداری ارسال می کند که در صورت تایید شما پست منتشر می شود.استفاده از پست های زمابندی شده یکی از ترفندهای اینستاگرام برای کسب و کارهاست.

یک ایراد وارد بر برنامه ی بافر این است که امکان تگ کردن افراد یا اضافه کردن لوکیشن در آن تعبیه نشده است. در هر صورت استفاده از اینگونه برنامه ها مدیریت پست های اینستاگرامی بسیار آسان می شود.اگر می خواهید اپلیکیشن های بیشتری را در این خصوص امتحان کنید کافیست عبارت Schedule instagram post را در مارکت مربوط به گوشی همراهتان جستجو کنید. سازو کار اغلب این نرم افزارها به شرحی بود که گذشت.

ترفند دوم: ایجاد لیستی از پست های مورد علاقه

ترفندهای اینستاگرام را با بررسی یک ویژگی بسیار پرکاربرد ادامه می دهیم. بسیار پیش آمده که در گشت و گذار در سطح اینستاگرام به پست ای جالبی بر میخوریم که می خواهیم آن ها را بعدا هم ببینیم. با این نیت بر روی آیکون سیو کردن پست در گوشه ی سمت راست پایین عکس می زنیم. پست مورد نظر در بخش saved اینستاگرام ما در کنار هزاران پستی که قبلا ذخیره کرده ایم قرار می گیرد:

نتیجه چیست؟ انبوهی از پست های ذخیره شده که بی هیچ ترتیب خاصی کنار هم قرار گرفته اند. یعنی اگر بخواهید بعدا به هر یک از آنها مراجعه کنید احتمالا حتی پیدایش نمی کنید. در این ترفنداینساگرام میخواهیم دسته بندی یا collection پست ها را بررسی کنیم. همانطور که در تصویر بالا دیدید به محض اینکه یک پست را سیو می کنید، یک عبارت آبی رنگ به اسم save to collection در بالای آیکون ظاهر می شود. با زدن بر روی آن می توانید در همان قسمت پست مورد نظرتان را در یک گروه به اسم دلخواهتان قرار دهید. البته اگر قبلا دسته بندی هایی تشکیل داده باشید، می توانید در این بخش یکی از آنها را نیز انتخاب کنید. با اینکار پست فعلی به یکی از آن دسته بندی ها می رود.

حال اگر پست های زیادی دارید که دسته بندی نشده اند مسیر زیر را طی کنید:

تصویر زیر مراحل گفته شده را به ترتیب نشان می دهد(مستطیل ها را دنبال کنید):

همانطور که می بینید گروه یا collection  مورد نظرمان در این بخش اضافه شد.

ترفند سوم: روشن کردن اعلان پست جدید برای افراد به خصوص

ممکن است صفحات به خصوصی در اینستاگرام وجود داشته باشد که شما نخواهید حتی یکی از پست های آنها را از دست بدهید. مثلا آن پیج  قرار است به 10 نفر اولی که لایک کردند یا کامنت گذاشتند جایزه بدهد. در این صورت باید ویژگی post notification یا اعلان پست جدید را برای آن حساب فعال کنید.

این کار بسیار ساده است. کافیست مراحل زیر را طی کنید:‌

با اینکار هر زمان صفحه ی مورد نظر شما پست جدیدی برگذاری کند شمااز طریق اعلانات گوشی خودتان متوجه می شوید. هر زمان هم که تمایل داشتید می توانید با همین روش اعلان های یک صفحه را خاموش کنید(turn off post notification).

ترفند چهارم: دیدن تعداد لایک های یک پست (اگر اینستاگرام حذف کرد)

شاید بگویید که همین الان هم می توانیم تعداد لایکهای یک پست را ببینیم! بله میدانیم اما احتمالا شنیده اید که اینستاگرام تصمیم دارد تعداد لایک های پست ها را حذف کند تا کاربران و ادمین ها بیشتر بر روی کیفیت محتوایشان تمرکز کنند. در حال حاضر کاربران کشورهای زیادی به صورت تستی نمی توانند تعداد لایک هایشان را ببینند. کاربران کانادا، ایتالیا،‌ایسلند، ژاپن، برزیل و زلاندنو جز این کاربران هستند.این ترفند از مجموعه ترفندهای اینستاگرام برای رفع همین موضوع است. فقط پیش از آن بگوییم که برای استفاده از این ترفند باید از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر (دسکتاپ) وارد حساب کاربری اینستاگرامتان بشوید. مرورگر شما باید گوگل کروم باشد و نهایتا باید افزونه ی مربوط به این کار را نصب کنید. افزونه یا پلاگین the return of the like را از طریق این لینک در گوگل کروم ببینید.

با زدن روی دکمه ی add to chrome افزونه به مرورگر شما اضافه می شود. می توانید آن را در قسمت بالای صفحه سمت راست ببینید. حال اگر وارد اینستاگرام شوید و از آنجا وارد صفحه ی مورد علاقه تان شوید، می توانید تعداد لایک ها و کامنت های هر پست را در زیر عکس آن ببینید.

به اعداد نارنجی رنگ در ذیل عکس ها دقت کنید. در حال حاضر تنها راه برای این موضوع استفاده از پلاگین گفته شده در نسخه ی دسکتاپ است. اگر شما هم ناگهان فردا جز گروهی قرار گرفتید که اینستاگرام تصمیم گرفت این نسخه ی خود را روی حساب شما تست کند، نگران نباشید با استفاده از این ترفند می توانید هنوز تعداد لایک ها را ببینید.

ترفند پنجم:ترفندهای اینستاگرام در کار با پست های IGTV

پست های igtv پست های شامل ویدئو هستند که مدت زمان آنها از یک دقیقه بیشتر است. پست های این چنینی با یک مشخصه قابل تشخیص هستند و آن آیکون تلویزیون آنتن داری است که در گوشه ی تصویر آنها وجود دارد. همچنین پست های igtv در دسته بندی جداگانه ای در تب وسط در صفحه ی اصلی پروفایل اشخاص قرار میگیرند. تصویر زیر را ببینید، آیکونهای igtv مشخص شده اند:

با دیدن این آیکون شما با یک ویدئوی igtv مواجه هستید که کار با آن نسبت به ویدئوهای عادی کمی متفاوت است. ویدئوی های igtv قابلیت های زیادی دارند:

در تصویر زیر تمامی این موارد را مشاهده می کنید:

علاوه بر موراد گفته شده امکان دانلود igtv نیز مانند سایر ویدئوهای اینستاگرام وجود دارد. در این رابطه اپلیکیشن های زیادی که برای این کار طراحی شده اند مفید هستند.

مهمترین ترفندهای اینستاگرام مربوط به بخش پست ها شامل مواردی بود که بیان شد. در بخش بعدی ترفندهای مهم در حوزه ی پراهمیت حریم خصوصی و امنیت بررسی می شود.

حقیقتا موضوع امنیت موضوع با اهمیتی است و تفاوتی نمی کند در چه فضایی راجع به آن صحبت می کنیم. در فضای اینستاگرام اینکه بتوانیم از اطلاعاتمان به درستی حفاظت کنیم موضوع مهمی است. امنیت در اینستاگرام چیزی فراتر از انتخاب پسورد و منتشر نکردن عکس هایمان است.در نوشته ی راهنمای امنیت در اینستاگرام به این موضوع به طور مفصل پرداخته ایم و توصیه می کنیم حتما آن را مطالعه کنید. در این بخش می خواهیم چند ترفند حرفه ای برای خفط امنیت در این فضا بررسی کنیم.

ترفند اول: مخفی کردن آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام

این ویژگی از پرطرفدارترین ویژگی های اینستاگرام است. با اینکار دیگران متوجه نمی شوند شما چه زمانی آنلاین بوده اید. البته با غیرفعال کردن این ویژگی شما نیز نمی توانید ببینید دیگران چه زمانی آنلاین بوده اند.

برای فعال کردن این ویژگی مسیر زیر را طی کنید:

در نتیجه ی تنظیمات بالا اگر به صفحه ی دایرکتتان بروید، برای کاربران آنلاین دایره های سبز رنگ و برای کسانی که آنلاین نیستن آخرین ساعت فعالیتشان را زیر نام کاربریشان می بینید، البته آنها هم ساعت فعالیت و وضعیت آنلاینی شما را می بینند:

ترفند دوم: فعال کردن قفل دو مرحله ای در ورود به اینستاگرام

آیا کار از محکم کاری عیب می کند؟ قطعا نه! پس چه اشکالی دارد که دو پسورد یا رمز عبور در ورود به اینستاگرام داشته باشید؟ در این صورت اگر رمز اول شما به هر دلیلی به دست افراد سودجو افتاد، می توانید مطمئن باشید که رمز دوم شما را هیچ خطری تهدید نمی کند. در نوشته ی راهنمای امنیت در اینستاگرام به این موضوع نیز کامل پرداخته ایم.

ویژگی two factor authentication یا اهراز هویت دوگانه در واقع یک رمز دوم در اختیار شما قرار می دهد. اینکار باعث می شود که امنیت صفحه ی اینستاگرام شما دوچندان شود. فعالسازی این ویژگی بسیار ساده است:

از آنجایی که این کدها صرفا در دسترس شما هستند، در صورتیکه کسی به هر روشی به پسورد شما هم دسترسی داشته باشد نمی تواند وارد حساب اینستاگرام شما شود. با به کار گیری این ترفند اینستاگرام امنیت حساب کاربری خود را چندبرابر می کنید. البته از در نظر گرفتن یک پسورد قوی و حفظ آن غافل نشوید.

ترفند سوم: برداشت تگ خودتان از روی پست های دیگران

در راستای برقراری امنیت شما در فضای اینستاگرام، مهم است که حساب کاربری شما توسط افراد ناشناس قابل دسترسی نباشد. هنگامیکه شخص دیگری عکسی که شما در آن حضور دارید را پست کرده و شما را روی آن تگ می کند ممکن است برای شما مزاحمت هایی ایجاد شود و به هر نحو، حریم خصوصی و امنیت شما به خطر بیفتد. شما می توانید به سادگی تگ نام خودتان را از روی پست دیگران بردارید.

در این بخش از ترفندهای اینستاگرام چند گام ساده پیش رو دارید:

 تصویر زیر مراحل کار را نشان می دهد:

البته شما می توانید به طور کلی مانع از این شوید که دیگران شما را بر روی پست هایشان تگ کنند. مخصوصا اگر دوستانی دارید که مدام قصد دارند با تگ کردن شما زیر پست های جایزه دار، برنده ی قرعه کشی شوند. برای اینکار باید مسیر زیر را طی کنید:

در تصویر زیر مراحل را می بینید:

ترفندچهارم: استفاده از ویژگی restrict برای محدود کردن دیگران

اینستاگرام هر چندوقت یکبار ویژگی جالبی را به اپلیکیشن خود اضافه میکند. اخیرا ویژگی restrict یا محدود کردن به مجموعه امکانات اینستاگرام در بخش حریم خصوصی اضافه شده است. اما کاربرد این ویژگی چیست؟ در این بخش از ترفندهای اینستاگرام موضوع restrict کردن در اینستاگرام را بررسی می کنیم.

اگر آرامش و سلامتی روحی و روانی شما در فضای اینستاگرام برایتان مهم است، احتمالا تصمیم میگیرید که ارتباط برخی از افراد را با خودتان محدود کنید. شاید به دلایلی نتوانید آنها را آنفالو یا بلاک کنید. اگر این افراد به شما پیام بدهند، برایتان کامنت بگذارند یا شما را تگ کنند و در مجموع از هیچ فعالیتشان با خبر نمی شوید. دیگران نیز هیچگونه فعالیت ایشان را در رابطه با شما را نمی بینند. البته اشخاص محدود شده هم متوجه محدود بودنشان نمی شوند. محدود کردن افراد بسیار ساده است کافیست مراحل زیر را طی کنید:

تصویر زیر را ببینید:

ترفندهای اینستاگرام در بخش امنیت و حریم خصوصی را بررسی کردیم. کاربران حرفه ای اینستاگرام که به امنیت و حریم خصوصی خود ارزش زیادی می دهند حتما این ترفندها را به کار می گیرند. در ادامه ترفندهای کلی در خصوص اینستاگرام را بررسی می کنیم.

منظورمان از ترفندهای کلی اینستاگرام این است که این ترفندها در هیچکدام از دسته های بالا جای نگرفتند اما از طرفی به کارگیری آنها خالی از لطف نیست.

ترفند اول: استفاده از فونتهای خاص در اینستاگرام

قسمت بایوی پروفایل کاربری شما در اینستاگرام در واقع اولین چیزی است که دیگران در مورد شما می بینند. هر چه در این بخش بیشتر سرمایه گذاری کنید کاربران بیشتری به صفحه ی شما جذب می شوند. استفاده از عکس پروفایل خوب، ایموجی ها، علائم نگارشی و لینک ها در بخش بایو ممکن است. اما در این ترفند اینستاگرام می خواهیم چیز هیجان انگیزتری معرفی کنیم و آن استفاده از فونت های خاص و جذاب است. برای استفاده از فونت های متفاوت کار ساده ای در پیش دارید:

نکته: البته برای متن های فارسی انتظار خروجی های حیرت انگیز نداشته باشید. در اصل خروجی های این سایت برای نوشته های فارسی چیزی نیست که نتوانید با ایموجی ها و امکانات کیبورد انجام دهید. اما برای نوشته های انگلیسی می توانید به راحتی از خروجی های متنوع این برنامه استفاده کنید.

ترفند دوم: استفاده ی همزمان از چندحساب اینستاگرام

اگر به طور همزمان از چند اکانت اینستاگرام استفاده می کنید این ترفند به کار شما می آید. ممکن است به هر دلیلی نیاز داشته باشید تا چندین اکانت اینستاگرام را همزمان مدیریت کنید. در این صورت نیاز نیست برای استفاده از هر کدام یکبار از برنامه خارج شده و با حساب دیگری وارد شوید. شما می توانید همزمان تا 4 حساب کاربری را لاگین کنید. برای اینکار چند گام ساده دارید:

حال با هر باز ضربه زدن روی نام کاربریتان همه ی حساب های لاگین شده ی خودتان را می بینید. می توانید با ضربه زدن روی هر یک به پروفایل آن و سایر امکاناتش دسترسی داشته باشید.

به تصویر نگاه کنید:

حداقل فایده ی استفاده از این ترفند اینستاگرام صرفه جویی در وقت و بالارفتن سرعت در استفاده جابجایی بین حساب های اینستاگرام است.

ترفند سوم: داشتن دکمه های تماس،‌ایمیل و پیام در صفحه ی پروفایل

شاید در قسمت بایوی برخی از پیج های اینستاگرامی دکمه هایی دیده باشید که به واسطه ی آنها می توان به ادمین آن پیج پیام داد، یا تماس برقرار کرد و یا ایمیل ارسال کرد:

برای داشتن چنین امکاناتی ابتدا باید صفحه ی خود را به از حالت شخصی به بیزینسی تبدیل کنید. با تبدیل پیج شخصی به بیزینس یا تجاری امکانات زیادی در دسترس شما قرار می گیرید. آنچه که در این قسمت بعنوان ترفندهای اینستاگرام مطرح کردیم در واقع سنگ بنای کسب و کارهای اینترنتی در بستر اینستاگرام است. موضوعات زیادی برای پیج های بیزینسی مطرح می شود که در نوشته های قبلی وبلاگ نشانت به آن پرداخته ایم.

با اینهمه فعال کردن دکمه های تماس در اکانت های بیزنیسی بسیار ساده است:

در تصویر زیر این مراحل را می بینید:

به این دکمه ها دکمه های call to action یا فراخوانی به عمل گفته می شود. علاوه بر موارد گفته شده می توان دکمه های بیشتری به این بخش اضافه کرد اما از آنجا که در ایران چندان شناخته شده نیستند به آنها نمی پردازیم.

ترفند چهارم: به اشتراک گذاری پروفایل اینستاگرام با استفاده از nametag 

تگ نام یا nametag ویژگی از اینستاگرام بود که نسبتا ناشناخته ماند. در واقع nametag حالت جالب به اشتراک گذاری پروفایل اینستاگرام با دیگران است. دیگران از طریق اسکن تگ نام می توانند به پروفایل اینستاگرام دیگران دسترسی پیدا کنند. می توان ادعا کرد که نبودن این ویژگی مشکلی را ایجاد نمی کند. البته شاید ویژگی های مخفی داشته باشد که تا این لحظه هنوز کشف نشده اند. به هر حال برای اینکه بخش ناشناخته ای در اینستاگرام باقی نگذاریم nametag  را بعنوان یک ترفند اینستاگرامی بررسی میکنیم.

برای دسترسی به nametag خودتان راه زیر را پیش بگیرید:

به هر حال مراحل کار در تصویر قابل مشاهده است:

ترفند پنجم: استفاده از اینستاگرام روی دسکتاپ

مانند سایر اپلیکشن های شبکه های مجازی که یک نسخه ی تحت وب دارند،‌اینستاگرام نیز در دسکتاپ یعنی در لپ تاپ یا کامپیوتر شما نیز قابل استفاده است. به لحاظ امکانات نسخه ی دسکتاپ یا تحت وب اینستاگرام دست کمی از نسخه ی اپلیکیشنی آن ندارد.

نسخه ی دسکتاپ اینستاگرام روی ویندوز از این لینک قابل دریافت است:

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در استور مایکروسافت شوید. حتما شنیده اید که بهتر است ویدئوهای igtv بیشتر از 15 دقیقه را از طریق اینستاگرام دسکتاپ بارگذاری کنید.

همچنین می توانید از طریق سایت اینستاگرام به حساب خودتان لاگین کنید. پست ها و استوری هایتان را ببینید، دایرکت خود را چک کنید و به پیام ها پاسخ دهید.کسانی را فالو کرده و آنفالو کنید.

استفاده از اینستاگرام در نسخه ی دسکتاپ از ترفندهای اینستاگرام بود که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. بخش بعدی ترفندهای اینستاگرام برای کاربران حرفه ای تر و صاحبین کسب و کار در بستر اینستاگرام است.

رشد در اینستاگرام دغدغه ی تمام کسانی است کسب و کاری در این فضا راه اندازی کرده اند. ما در این نوشته قصد نداریم به این موضوعات به صورت کامل بپردازیم چرا که در حوصله ی این متن نمی گنجد. با اینهمه به مهمترین این ترفندها اشاره می کنیم و آنها را به نوشته های قبلیمان ارجاع می دهیم:

تبدیل صفحه شخصی به اکانت تجاری: این تبدیل را چندین بار در خلال همین نوشته بررسی کردیم.اولین گام برای فعالیت تجاری در اینستاگرام داشتن یک حساب اینستاگرامی بیزینسی است.

گذاشتن پست و بررسی آمار و insight: اکانت های تجاری از خاصیتی بهره می برند که اکانت های شخصی آن را ندارند. این ویژگی insight نام دارد. با استفاده از insight می توانید آمار دقیقی از وضعیت پیج کاری خودتان داشته باشید. مثلا بدانید که چه کسانی از پروفایل شما بازدید کرده اند، چه تعدادی از بازدیدکنندگان پست های شما را به اشتراک گذاشته یا ذخیره کرده اند. همچنین متوجه می شوید چه تعداد از دنبال کنندگان شما را مردان و چه درصدی را خانم ها تشکیل می دهند. می توانید بررسی کنید که فالورهای شما بیشتر ساکن چه شهرها و کشورهایی هستند و بیشتر در چه ساعاتی در اینستاگرام فعالیت می کنند. این از جمله ترفندهای اینستاگرام است که صاحبان کسب و کارها در هر ابعادی باید از آن مطلع باشند.

Insight همچنین نرخ تعامل پیج شما را به خوبی به شما نشان میدهد. منظور از نرخ تعامل مجموع لایک ها،کامنت ها،  به اشتراک گذاری ها و ذخیره شدن های یک پست است. بدیهی است که هرچه این عدد بزرگ تر باشد یعنی آن پست شما از نظر عملکرد عالی بوده است.

ترفندهای استوری در اینستاگرام: ترفندهای اینستاگرام در استوری بسیار زیاد است. در واقع ترفندهایی که در این مقاله بررسی کردیم می تواند به اکانت بیزینسی شما هم کمک شایانی کند. تمامی مواردی که در بند قبلی در مورد نرخ تعامل گفته شد در بحث استوری ها نیز مطرح است. شما با روش های زیادی می توانید استوری های کاربرپسند بسازید. آهنگ گذاشتم دراستوری ، لینک گذاشتن در استوری، افزایش تعامل با کاربران با استفاده از استیکرهای استوری تنها گوشه ای از امکانات استوری برای اکانت های شخصی و تجاری است.

رفتن پست به اکسپلور: اکسپلور اینستاگرام آن بخشی است که توسط آیکون ذره بین در پایین صفحه ی پروفایل به آن میرسیم. پست هایی که در این قسمت قرار گرفته اند هر یک در زمینه ی کاری خودشان جز پست هایی هستند که بهترین عملکرد را داشته اند. رفتن پست به اکسپلور جز دغدغه های تمامی صاحبان کسب و کار است. در رفتن یک پست به این بخش فاکتورهای زیادی دخیل هستند و دانستن ترفندهای اینستاگرامی در این حوزه بسیار مفید خواهد بود. بحث نرخ تعامل که در بندهای قبلی به آن پرداختیم به این موضوع ارتباط مستقیم دارد.

افزایش واقعی فالور و لایک و کامنت: برای یک ادمین احتمالا موضوعی جذاب تر از این وجود ندارد که فالورهای بیشتری داشته باشد. این خواسته باعث می شود که افراد برای موفقیت سریعتر اقدام به خرید فالورهای فیک کنند و فریب تبلیغات زرد را در این خصوص بخورند. برخی نیز اقدام به خرید پیج اینستاگرام می کنند که این کار نیز بایدها و نبایدهای مخصوص به خود را دارد. این درحالیست که برای داشتن نرخ تعامل بالا نیاز به فالورهای واقعی دارید. افزایش فالور واقعی نیز ترفندهای زیادی در اینستاگرام دارد که یک ادمین اکانت بیزینسی باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشد.

همانطور که دیدی ترفندهای اینستاگرامی قصد تمام شدن ندارند. این وظیفه ی ماست که برای رسیدن به موفقیت در این فضا و رقابت در مورد این ترفندها تحقیق کنیم و همواره به روز باشیم. پیشرفت در اینستاگرام های تجاری یعنی موفقیت در فروش محصولات و خدمات و این یعنی خدمت رسانی به تعداد بیشتری از افراد. اگر بدنبال ترفند تبلیغات در اینستا هستید به این صفحه بروید.

همیشه دانستن چیزهایی که دیگران نمی دانند برای ما جذاب است مثل راه های مخفی یک مسیر طولانی می ماند که شما با استفاده از آن زودتر به مقصد می رسید و مسیر جالب تر و هیجان انگیزتری هم انتخاب می کنید. اینستاگرام هم خیلی از این دست کاربردهای جالب دارد. در این قسمت ترفندهای مخفی اینستاگرام یا قسمت هایی از اینستاگرام را با هم مرور می کنیم که احتمالا کمتر سراغ آن رفته اید و یا از آن اطلاع ندارید:

آنفالو کردن گروهی در اینستاگرام

یک روز عصر ناگهان تصمیم میگرید تعداد زیادی از کسانی که فالو کرده اید اما تعامل زیادی با آنها ندارید، را آنفالو کنید. سابقا باید این کار را به صورت تک به تک انجام میدادید. یعنی لیست فالورهایتان را پیش رویتان میگذاشتید و بر اساس عکس و اسم به یاد می آوردید که میزان تعاملتان با این شخص یا صفحه چگونه است و بعد از آن با دو مرحله او را آنفالو میکردید. حال با این یکی از ترفندهای مخفی اینستاگرام خود اینستاگرام به شما امکان این را داده تا همین کار را طی چند حرکت ساده انجام دهید:یعنی آنفالو به صورت گروهی با کسانی که تعامل کمتری با آنها دارید.

بعلاوه دراین بخش می توانید کسانی را که شما را فالو کرده اند اما شما آنها را فالو نکرده اید را مشاهده کنید. همچنین می توانید کسانی را که شما فالو کرده اید را بر اساس تاریخ فالو کردنتان از قدیمی به جدید یا برعکس مرتب کنید.برای دیدن همه ی این موارد:

تصویر زیر به طور خلاصه این موضوعات را نشان می دهد:

دقت کنید که برای مشاهده ی تمامی این تنظیمات و استفاده از تمامی ترفندهای اینستاگرام باید به آخرین نسخه ی اپلیکیشن به روز باشید. ترفندهای بعدی را شما به ما بگویید.

سخن پایانی

راهنمای کامل دیگری در خصوص ترفندهای اینستاگرام در این نوشته در اختیار شما قرار گرفت. همانطور که احتمالا مشاهده کردید در خلال این نوشته به نوشته های دیگری در وبلاگ نشانت ارجاع داده ایم، این به معنی کامل نبودن این نوشته نیست،‌صرفا برای تکمیل هر چه بیشتر موضوع و پرداختن بیشتر به جزئیات کارآمد است. با نظرات خود درباره ی این نوشته در بخش نظرات نیز همراه ما باشید.

بهرحال امیدوارم نکات جدید موجود در این متن را به کار ببندید. اگر رشد کسب و کارتان دغدغه ی هر روز شماست، ما در نشانت در کنار شما هستیم. مقالات ما بر طبق آخرین بروزرسانی های اینستاگرام و توسط متخصصین این حوزه برای شما گردآوری شده است.

سوالات متداول

برای هر بخش از اینستاگرام ترفندهای زیادی وجود دارد که استفاده از هر یک از آنها می تواند فعالیت در این اپلیکیشن را جذابتر و البته کارآمد تر کند. این ترفندها می توانند مربوط به بخش استوری اینستاگرام باشد که خود شامل گذاشتن آهنگ،‌لینک، استیکرهای تعاملی، افکت های روی عکس و متن و مواردی از این قبیل باشد. همچنین ترفندها می توانند باعث افزایش امنیت در اینستاگرام و حفظ حریم خصوصی شما در این فضا شود. بعلاوه ترفندهای مربوط به پست های اینستاگرام نیز به استفاده ی هرچه بهتر از محتواهای تولید شده توسط دیگران می انجامد. البته برای صاحبان کسب و کار و کسانی که قصد دارند فعالیت حرفه ای در این فضا داشته باشند، ترفندهای اینستاگرام بیشتری نیز وجود دارد. 

هرچه بتوانیم از امکاناتی که اپلیکیشن اینستاگرام در اختیار ما قرار داده استفاده ی بهتری کنیم، این موضوع از چشم اینستاگرام دور نخواهد ماند. در واقع ترفندهای اینستاگرامی امکاناتی از اینستاگرام را در اختیار ما قرار می دهند که پیش از آن نسبت به آنها بی توجه بودیم. حال با به کارگیری این ترفندها و جلب رضایت اینستاگرام می توانیم صفحه ی خودمان را به افراد بیشتری نشان دهیم. این یعنی به کاربران، مخاطبان و در درجه ی آخر به مشریان بیشتری دست پیدا کنیم. بدیهی است که مشتری بیشتر به معنی فروش بیشتر است. برای دانستن راهکارهای بیشتر برای افزایش فروش مقاله قبلی ما را بخوانید.

ویژگی promote در اینستاگرام برای کمک به کسب و کارها و البته کسب درآمد اینستاگرام ایجاد شد. به این صورت که اینستاگرام پست مورد نظری که آن را promote کرده اید را به مخاطبان هدف شما نشان میدهد. امکان دنبال شدن شما توسط افرادی که به نوعی به حوزه ی کاری شما مربوط هستند قطعا بیشتر است. اینستاگرام در ازای این خدمت از شما پول دریافت می کند. بدیهی است که این تبادل ارز به دلار خواهد بود و برای ایرانیان ساکن ایران در حال حاضر کاربردی نخواهد داشت. در هر صورت این از ترفندهای حرفه ای اینستاگرام است که در حوزه ی تبلیغات به کار می رود و اگر بتوانید در آن ورود کنید قطعا از خیل رقیبانتان پیشی خواهید گرفت. یکی از دیگر از راه های تبلیغات در اینستاگرام طراحی مسابقه اینستاگرامی موفق است که برای آشنایی بیشتر مقاله های قبلی را بخوانید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه استوری جذاب داشته باشیم
چگونه استوری جذاب داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *