چگونه اندام متناسب داشته باشم

 
helpkade
چگونه اندام متناسب داشته باشم
چگونه اندام متناسب داشته باشم

چگونه اندامی زیبا و شکمی صاف داشته باشیم پارس ناز : شکم صاف و داشتن تناسب اندام  آرزوی هر کسی است. برای داشتن شکم صاف نیازی به رژیمهای سخت و طاقت فرسا ندارید. این بار بدون رژیم های سخت به شکمی صاف اندامی متناسب دست پیدا کنید.

 

هر گاه که حرف از شکم صاف و خوش‌ هیکلی به میان می‌آید، همه به فکر رژیم و ورزش‌های سنگین می‌افتیم. در این‌ که داشتن اندام خوب منوط به رعایت رژیم غذایی و تحرک داشتن است، شکی نداریم. اما نکاتی غیر از این موارد هم هست که می‌توانید با رعایت آنها، به هیکلی بهتر و شکمی صاف‌تر دست یابید.

 چگونه بدون رژیم های سخت شکمی صاف داشته باشیم؟

چگونه اندام متناسب داشته باشم

 برای داشتن شکم صاف، صاف بایستید

ژست شما بیش از آن‌که فکرش را بکنید در هیکل‌تان اثر دارد. هنگامی که قوز نمی‌کنید و صاف می‌ایستید، ناخودآگاه ماهیچه‌های شکم‌تان را درگیر می‌کنید. به این ترتیب قدتان بلندتر به نظر می‌رسد و شکم‌تان هم صاف‌تر می‌شود.

 برای داشتن شکم صاف آب بنوشید

هنگامی که آب کافی به بدن نمی‌رسد، بدن احساس خشکی می‌کند و آب زیادی را در خود احتکار می‌کند. به همین دلیل، افرادی که آب نمی‌خورند چیزی حدود دو کیلو در قسمت میان بدن اضافه وزن پیدامی کنند. روزانه حداقل شش لیوان آب بخورید تا به خوش‌اندامی خود کمک کرده باشید.

 برای داشتن شکم صاف زمان کافی در دستشویی بمانید

اگر از آن دسته افراد هستید که عجله شدیدی برای خروج از دستشویی دارید، باید بدانید که با این کار ناخواسته به مغزتان پیغام می‌دهید که نیازی به تخلیه کامل نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد، سریع ترک کردن آنجاست. این کار را نکنید. تخلیه کامل از جمله عوامل داشتن شکمی صاف است.

 برای داشتن شکم صاف خوب بجوید

هر لقمه را حداقل 10 مرتبه بجوید و پس از آن، لقمه را فرودهید وگرنه معده و روده دچار سوءهاضمه می‌شود. از این گذشته، فردی که تند غذا می‌خورد مقداری هوا هم فرومی‌دهد که به باد کردن معده و بزرگ شدن شکم منجر می‌شود.

 برای داشتن شکم صاف پروبیوتیک بخورید

خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک ( روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتریها است. بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید می‌باشد. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند ) به هضم غذا و در نتیجه خوش‌اندامی شما کمک می‌کنند. ماست، آبدوغ، ترشی کلم، کفیر، موز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و مارچوبه دارای پروبیوتیک هستند. مصرف آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

 برای داشتن شکم صاف راه بروید

روزانه نیم ساعت پیاده‌روی به روند لاغری و مسطح شدن شکم کمک می‌کند. مسیری مناسب را برای خود در نظر بگیرید و هر روز این مسیر را پای پیاده طی کنید. به‌طور کلی از بی‌تحرکی بپرهیزید و تا سرحدامکان برای ساعت‌های متمادی روبه‌روی کامپیوتر و تلویزیون ننشینید.

 برای داشتن شکم صاف آدامس نجوید

جویدن آدامس موجب قورت دادن هوا و پف کردن بدن می‌شود. آدامس را کنار بگذارید و اگر می‌خواهید طعم دهانتان تازه‌تر شود، کمی نعناع بجوید.

 برای داشتن شکم صاف آرام باشید

استرس را کنار بگذارید. روزانه دقایقی را در وان پر از آب ولرم یا زیر دوش آب سرد بگذرانید، موسیقی ملایم گوش کنید و استراحت کافی داشته باشید تا فشارهای روحی از وجودتان کنده شوند. استرس موجب سوءهاضمه و همچنین افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که چاقی شکمی را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

تلاش‌هایی که برای بدست آوردن اهداف سلامتی و تندرستی‌مان انجام می‌دهیم، می‌تواند با پیامدهای انتخاب‌هایی که هر روز می‌کنیم، مختل شود. حتی عادات بد کوچک و افکار منفی می‌توانند ناخواسته ما را برای شکست آماده کنند، حتی زمانی‌که برای موفقیت به سختی می‌کوشیم. به‌عنوان یک قهرمان همیشگی، زمان زیادی را با سایر زنان سالم و متناسب گذراندم.

در اینجا لیستی از عادات و عقایدی را که در قهرمانان زن برگزیده و زنان سالم مشاهده کرده‌ام، می آورم:

زنان سالم می‌دانند که لذت بردن از مهم‌ترین وعده غذایی روز نه تنها سوخت و سازشان را سرعت می‌دهد بلکه انرژی موردنیازشان را برای رسیدگی به سایر اهداف روزانه تامین می‌نماید. چشم پوشی از صبحانه، گزینه‌ای برای انتخاب نیست.

اجازه دهید روراست باشم، آنها کرفس شیرین شده نمی‌جوند، بلکه غذاهای مقوی مانند ماست یونانی همراه با انواع توت، سفیده تخم مرغ با اسفناج یا یک لیوان آب میوه سبز برای صبحانه مصرف می‌کنند.

چگونه اندام متناسب داشته باشم

زنان سالم از خوردن نمی‌ترسند و به درستی می‌خورند. آنها ۵ تا ۶ وعده در روز غذا می‌خورند: صبحانه، میان‌وعده، ناهار، میان‌وعده و شام. رژیم غذایی‌شان را محدود نمی‌کنند؛ هروقت گرسنه هستند می‌خورند و خوراکی‌ها را هوشمندانه انتخاب می‌کنند، مثل میان‌وعده‌هایی از انواع توت یا بادام.

زنان سالم می‌دانند که اگر خوب نخوابند و بدخلق شوند، به سمت غذاهای ناسالم و سبک زندگی نامناسب خواهند رفت، مثل هوس ناگهانی برای یک دونات شیرین یا چیپس نمکی. آنها مطمئن می‌شوند که خواب شبانه خوبی دارند، و زمان کافی برای تجدیدقوا، رهاکردن بدن از استرس، استراحت عضلات دردناک و بازیابی انرژی.

زنان سالم اغلب آب می‌نوشند و مصرف کافئین‌شان را محدود می‌کنند و آب همراه با لیمو، عصاره نارگیل، چای سبز، و افشره نوشیدنی‌های سبز را برای آب رسانی به بدن ترجیح می‌دهند.

زنان خوش اندام می‌فهمند که غذا وسیله‌ای برای سوخت رسانی به بدن است و براساس همین ذهنیت، انتخاب می‌کنند. آنها سعی می‌کنند برهرگونه وابستگی هیجانی نسبت به غذا غلبه کنند. آنها به این‌که به بهترین شیوه ممکن بدن‌شان را تغذیه می‌کنند افتخار می‌نمایند.

مسابقات چندان مهم نیستند، فقط لذت ناب شکلات بدور از قضاوت! تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که نسبت به خوردن کیک شکلاتی احساس گناه می‌کنند، کنترل کمتری روی خوردن‌شان داشته و کمتر می‌توانند وزن‌شان را مدیریت کنند. زنان سالم و تندرست با شکلات و سایر خوردنی‌های شیرین به‌طور موقعیتی رفتار می‌کنند و به‌طور کل و برای همیشه خود را محروم نمی‌کنند.

شما می‌توانید زنان سالم را ببینید که از پله‌ها استفاده می‌کنند، بعداز ناهار برای یک پیاده‌روی تند وتیز می‌روند یا با کیسه‌های سنگین سبزیجات خریداری شده، تمرینات ماهیچه دوسر را انجام می‌دهند. آنها انجام کارهای روزانه را به فرصت‌هایی برای کالری سوزی و تقویت عضلات تبدیل می‌کنند.

خندیدن استرس را کاهش می‌دهد، استرسی که می‌تواند موجب اضافه وزن و عادات ناسالم شود. زمانی که استرس دارید بدن شما ترشح گلوکز را افزایش می‌دهد. استرس دنیای مدرن، به این همه گلوکز زیادی نیاز ندارد، گلوکزی که باعث رها شدن انسولین در بدن می‌شود. انسولین هم گلوکز را به ذخیره چربی تبدیل می‌کند.

زنان متناسب می‌دانند چه زمانی احساس سلامتی می‌کنند و سالم به نظر می‌رسند و برای تائید این احساس نیازی به ترازو یا سایز لباس ندارند.

زنانی که شاخص توده بدنی‌شان دقیقا یکسان است، ممکن است سایزهای کاملا متفاوتی داشته باشند. به همین خاطر، زنان سالم خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند. چیزی که برای‌شان مهم است، احساس‌شان و میزان فعالیت‌شان است.

فعالیت با دوستان، شنا، پیاده‌روی در فروشگاه، باغبانی و یوگا هم راه‌های بسیارخوبی برای بالا بردن ضربان قلب و متناسب ماندن هستند.

زنان سالم می‌دانند که رژیم سخت، تمرینات دشوار و برنامه ثابت و بی انعطاف، قابل تحمل و تداوم نیستند. آنها سبک زندگی عاقلانه و متعادل با ایجاد عادات درست را برای زندگی سالم ترجیح می‌دهند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به چگونگی جلوگیری از چاقی و داشتن اندامی زیبا و سالم اشاره کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: برای رسیدن به تناسب اندام و داشتن بدنی سالم وعده غذایی را در شب سبک میل کنید.

گوشت ها و عضلات به مقداری لازم است که هیکل استخوانی انسان را بپوشاند، ولی اگر زیادتر از حد معمول شود، به طوری که با مفصل ها فاصله نسبتا زیادی بیاندازد، آن وقت است که بیماری ها به سراغ آن بدن می آید که عمده آن بیماری قلبی است.

چاقی خارج از تنومندی است، اگر همه اعضاء و اجزاء بدن با تناسب رشد کردند دلیل سلامتی بدن است، ولی رشد بی تناسب موجب مرض است.

در مورد چاقی باید گفت که نمی توان از آن به رشد واقعی یاد کرد، یعنی چیزی از مواد اصلی در بدن زیاد نشده است، بلکه به واسطه عدم نظم جریان خون یک نوع انبساطی در ماهیچه و بافت های عضلات پدید می آید و در مقابل مایعات و مواد دیگری که باید تبخیر شود در بدن پخش شده و شخص را چاق نشان می دهد.

چگونه اندام متناسب داشته باشم

سابق برای اینکه شخصی لاغر شود، دستور می دادند، تا جایی که ممکن است از خوردن غذا حتی خوراک های مقوی و مواد نشاسته ای خودداری کنند، ولی جز ضعف و ابتلا به بیماری های مختلف نتیجه دیگری نمی گرفتند، امروز هم این رژیم معمول است ولی علم و تجربه خلاف آن را ثابت کرده است و علم امروز تقریبا ثابت کرده است، که جبران مواد تحلیل رفته از بدن تقریبا در روز صورت می گیرد و برای اینکه بدن ما مواد ضروری خود را در مقابل آنچه از دست داده به دست آورد به عواملی نیاز دارد که از جمله آن ها می توان به وجود نور، حرارت آفتاب و نبودن اکثر چیزهایی که در شب وجود دارد.

بیشتر بخوانید:رفع سرگیجه با خوردن ماهی

غذایی که در روز مصرف می کنیم، علاوه بر آن که سوخت و ساز بدن ما را تامین می کند، کسری های بدن ما را نیز تامین می کند ولی غذای شب چیز قابل توجهی از آن داخل ترکیبات بدن نمی شود، بیشتر آن می‌سوزد و قسمتی از آن در بدن رسوب می کند.

رسوبات در بدن بافت های گوشتی و عضلانی را از هم باز می کند، وجود این رسوبات، باز شدن بافت های عضلانی و خارج نشدن مایعات اضافی شخص را چاق نشان می دهد.

اگر غذای شب کم و به مقدار کافی باشد، تمام آن می‌سوزد و رسوبی از آن نمی ماند؛ پس بهترین رژیم برای لاغری بدن، حفظ و تقویت آن، این است که تا جایی که مقدور است، غذای شب کم و سبک باشد.

انتهای پیام/

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 2018 www.qudsonline.ir

تناسب اندام بدون رعایت رژیم های سخت

در این مطلب قصد داریم 20 نکته را مطرح کنیم تا به آسانی بتوانید از تناسب اندام خود لذت ببرید.با ما همراه باشید

هدف از این کار حفظ آرامش در خوردن است. هر چه قدر زمان برای این کار صرف کنید نتیجه مطلوب تری از هر لحاظ به دست می آورید. این یکی از مهم ترین نکات برای حفظ تناسب اندام است، باعث لذت بردن شما از هر لقمه غذا می شود و بعلاوه هورمون مربوط به سیری بدن را تحریک می کند.

چگونه اندام متناسب داشته باشم

خواب کافی و مناسب باعث کاهش وزن به مقدارتقریبی 6 کیلوگرم در سال می شود. مکانیسم این عمل به چند روش کارساز است. یکی از آنها با این شاهد ثابت می شود که بیداری و عدم خواب کافی باعث افزایش اشتها و میل به غذاخوردن یا به عبارتی احساس گرسنگی می شود.

سبزیجات و میوه جات سرشار از آب و فیبر است در حالی که کالری کمتری دارد و همین امر باعث کاهش وزن می شود.

این نوع خوراک نیز به دلیل آب فراوان و کالری کم باعث کاهش وزن می شود. این خوراک بهتر است به صورت پیش غذا مصرف شود در این صورت باعث کاهش اشتهای شما می شود و یا به عبارتی احساس سیری می کنید قبل از این که وعده اصلی و پر حجمی را بخواهید مصرف کنید.

این مواد غذایی مانند برنج قهوه ای، جو دو سر، گندم و .. نقش موثری در کاهش وزن دارند به این ترتیب که با مصرف آنها احساس سیری می کنید در حالی که کالری کمتری به بدن وارد نموده اید.

یکی از لباس های مورد علاقه و قدیمی تان را که مربوط به دوران خوش اندامی تان بوده در مقابل چشمتان آویزان کنید. این حرکت باعث می شود که به خاطر علاقه ای که به تن کردن دوباره آنها دارید کمی به تناسب اندام خود بیشتر فکر کنید و مراقب باشید.

البته سعی کنید مواد غذایی مناسب دیگری را جایگزین این ترکیب کنید تا در ضمن برخورداری از مواد مغذی کالری کمتری نیز به بدن وارد کرده باشید.

به جای انتخاب پیتزای پر کالری مثل گوشت و .. از پیتزای سبزیجات استفاده کنید. پیتزاهایی که کمتر پنیر دارد و در عوض سبزیجات بیشتری به آن اضافه شده و یا حاوی مواد رژیمی است.

مثلا به جای مصرف نوشابه ها و یا هر نوع نوشیدنی پر شکر انواع رژیمی آن را انتخاب کنید یا به طور کلی آب را جایگزین آن کنید.

شاید روش مسخره ای به نظر رسد اما امتحان کنید مطمئنا نتیجه مطلوبی خواهید گرفت.

نوشیدنی های الکلی کالری بیشتری در مقایسه با نوشیدنی های ساده و غیر الکلی دیگر دارد.به علاوه اشتهای شما با خوردن نوشیدنی های الکلی بیشتر می شود.

این نوع چایی مصرف کالری را افزایش می دهد.

به این ترتیب که عملکرد مغز را تنظیم می کند و از پر خوری اجتناب خواهید کرد.

استفاده از غذاهای خانگی روشی عالی برای کاهش کالری های مضری است که در رستوارن و فست فود ها وجود دارد.

قاشق را زمین بگذارید و به کاری مشغول شوید.

مثلا گفتگو یا تمیز کردن بشقاب. این روش باعث می شود که سیگنال سیری را زودتر درک و دریافت کنید.

به خصوص در هنگام تماشای تلویزیون ، مهمانی و .. این کار باعث می شود از مصرف هله هوله و یا به طور کلی پرخوری و حمله به غذا اجتناب نمایید و آرام تر رفتار کنید.

یعنی سهم خود را از غذا کم در نظر می گیرند. به عبارتی دیگر بشقاب خود را لبریز از انواع غذاها نمی کنند. اگر شما نیز به این امر عادت کنید به مرور و به صورت خودکار کم خوراک تر می شوید.

بعضی از افراد عادت دارند که تمام غذای داخل بشقاب را بخورند حتی اگر سیر شده باشند . این عادت صحیحی نیست. شاید بهتر باشد که کمی از غذا را نگه دارید. مثلا 20% از غذایی که داخل بشقاب ریخته اید را نگه دارید.این کار به شما کمک می کند که کمتر بخورید.

یعنی سوخت و ساز را ارتقا بخشید . مثلا هر روز 100 کالری بیشتر مصرف کنید. روش های زیر به شما در این زمینه کمک می کند.

– در حدود 20 دقیقه پیاده روی – 20 دقیقه نظافت و مثلا باغبانی

هنگامی توانستید یکی از عادت های غلط خود را کنار بگذارید ، جشن کوچکی بگیرید و خود را به این ترتیب تشویق کنید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ ترکیب کردن روش‌های مختلف تمرین، بهترین راه برای دستیابی به تناسب اندام کل بدن است.

با استفاده از تمرینات قدرتی، کششی و تمرینات قلبی عروقی شما روی گروه‌های عضلانی مختلف کار خواهید کرد و برای جلوگیری از آسیب‌های مرتبط با ورزش و استرس ،بدن‌تان را به طور مؤثری تقویت کرده و استحکام می‌بخشید. دستیابی به تناسب اندام کل بدن باید بر دستیابی به یک ظرفیت ریه خوب، یک قلب سالم، یک BMI ایده آل و عضلات خالص و قوی متمرکز شود.

بهترین راه برای به دست آوردن تناسب اندام کل بدن، این است که هر روز روی یک نوع تمرین کار کنید. شما با انجام تمرینات به صورت متناوب می‌توانید قبل از تمرین بعدی، به عضلات و تاندون‌هایتان فرصتی برای التیام و ترمیم دهید.

این کار به شما امکان می‌دهد که قدرت بیشتری داشته باشید و هنگام انجام تمرینات، بهتر روی عضلاتتان کار کنید. در اینجا به شما می‌گوییم که چطور به تناسب اندام کل بدن دست پیدا کنید:

چگونه اندام متناسب داشته باشم

روز اول را با یک تمرین قلبی عروقی آغاز کنید. این تمرین می‌تواند شامل هر فعالیت قلبی عروقی باشد که قلب شما را به پمپاژ وا می‌دارد، مصرف هوای شما را افزایش می‌دهد و خون شما را به جریان می‌اندازد. گزینه‌های ایده آل عبارتند از:

پیاده‌روی سریع، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، بازی‌های ورزشی، تمرینات ایروبیک (هوازی)، دستگاه‌های تمرینی.

شما برای دستیابی به بهترین نتایج باید تلاش کنید و تمرینات قلبی عروقی‌تان را تغییر دهید تا بتوانید بخش‌های مختلف بدن‌تان را تمرین داده و تقویت کنید. اگر در تمرینات کاردیو تازه کار هستید، نگاهی به گزینه‌های مختلف در باشگاه محل‌تان، دانشگاه و … بیندازید.

بسیاری از مکان‌ها، کلاس‌های کاردیوی سرگرم کننده‌ای مانند رقص، ایروبیک در آب و سایر کلاس‌های تناسب اندام و ورزش‌های گروهی را ارائه می‌دهند که ممکن است برای شما جالب باشند و کمک کنند که در تمرینات کاردیو شرکت کرده و به آن‌ها علاقمند شوید.

شما در روز دوم باید روی تمرینات قدرتی تمرکز کنید. با ترکیب چندین تمرین که روی نواحی مختلف بدن کار می‌کنند، یک برنامه برای وزنه زدن ترتیب دهید که بتوانید به آن پایبند بمانید. یک باور غلط رایج این است که بلند کردن وزنه‌ها باعث حجیم شدن شما می‌شود اما شما با بلند کردن وزنه‌ها و افزایش توده خالص عضلانی‌تان چربی بیشتری خواهید سوزاند، تراکم استخوانی‌تان را افزایش می‌دهید و بدنی قوی و خوش ترکیب‌تر می‌سازید.

افزایش قدرت عضلانی شما یک عامل مهم برای ایجاد تناسب اندام در کل بدن‌تان است. برای شروع تمرینات قدرتی از وزنه‌های آزاد، تمرینات وزن بدن یا حتی اشیائ خانگی مانند قوطی‌های سوپ استفاده کنید و به تدریج جلو بروید.

در روز سوم روال تمرینی‌تان، شما باید حداقل یک ساعت را به کشش، یوگا یا پیلاتس اختصاص دهید. این تمرینات با افزایش تعادل شما، شل کردن عضلات و اندام هایتان و تقویت تاندون‌ها و مفاصل شما به جلوگیری از آسیب دیدگی کمک می کنند.روال های کششی(و تمرینات یوگا و پیلاتس) مختلف را امتحان کنید تا تمرین مناسب خودتان را پیدا کنید.

بعد از اینکه سه روز، این سه تمرین را به صورت متناوب انجام دادید، دوباره از اول با تمرین کاردیو شروع کنید و دوباره هر سه تمرین را انجام دهید. هنگامیکه شروع به تقویت و محکم کردن بدن‌تان می‌کنید، متوجه تأثیرات تمام تمرینات سختی که انجام داده‌اید، خواهید شد. برای دستیابی به بهترین نتایج، شما باید تمرینات‌تان در داخل هر گروه را تغییر دهید، تمرینات قدرتی و کاردیوی مختلف را انتخاب کنید تا به طور مداوم عضله بسازید و عضلات‌تان را تقویت کنید.

برای دستیابی به تناسب اندام کل بدن، این مراحل را دنبال کنید تا خیلی سریع از هیکل جدید و خوش تراش و همچنین بهبود سلامتی‌تان لذت ببرید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اندام متناسب و زیبا یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی می‌باشد. رسیدن به اندام متناسب و زیبا و حفظ آن، کار آسانی نیست و نیاز به مراقبت و رعایت اصولی دارد. داشتن اندام متناسب از آن جمله کارهایی است که باید برای تحقق آن صبر و حوصله به خرج داد.

اگر که از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید اندام متناسب داشته باشید و آن را برای همیشه متناسب نگه دارید می‌بایست مدت زمان مناسبی را برای آن صرف کنید زیرا کاهش وزن در مدت زمان کوتاه و به صورت غیر علمی می‌تواند باعث آسیب رساندن به سلامت جسمانی شما شود. ما سعی کرده‌ایم در اینجا بهترین و راحت‌ترین راه حل‌ها را برای رسیدن به اندامی خوب، به شما پیشنهاد دهیم.

همه می‌دانند که بهترین راه داشتن اندامی زیبا، ورزش می‌‌‌‌باشد. افراد می‌توانند با انجام ورزش‌هایی متناسب با اندام ایده‌آل‌شان سریع‌تر و بهتر به اندامی زیبا برسند، برای مثال فردی که فقط از چربی‌های ناحیه شکم رنج می‌برد می‌تواند با انجام ورزش‌های مخصوص برای این ناحیه، راحت‌تر از شر چربی‌های آن خلاص شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که وقت لازم برای باشگاه رفتن ندارید و یا هزینه ی باشگاه برای شما زیاد می‌باشد می توانید با انجام ورزش‌های ساده‌ای که در برنامه‌های تلویزیونی، صفحات اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی معرفی شده است، با صرف زمان بسیار کم در منزل خود و بدون نیاز به تجهیزات خاص به اندام متناسب خود برسید.

اندام متناسب

چگونه اندام متناسب داشته باشم

 

مهم ترین نکته ای که هنگام ورزش کردن باید مورد توجه قرار داد تغذیه مناسب می‌باشد. اگر که پیش خود فکر می‌کنید حال که ورزش را شروع کرده‌اید، دیگر به برنامه غذایی مناسب احتیاجی ندارید باید بگوییم که بهتر است کمی بیشتر فکر کنید زیرا در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب احتمالا ورزش شما تاثیری بر روی بدن و عضله‌های شما نخواهد داشت و احتمال رسیدن به اندام متناسب را برای شما کم خواهد کرد. شما می‌بایست هنگام ورزش مصرف غذا‌های پروتئین‌دار و سبزیجات را بیشتر در برنامه‌غذایی خود قرار دهید تا اندام متناسب خود را در مناسب‌ترین زمان بسازید.

ممکن است فکر کنید برای داشتن اندام متناسب می‌بایست گرسنگی زیاد و طاقت فرسایی را تحمل کرد، اما این باوری اشتباه است؛ زیرا انجام دادن کارهای سخت علاوه بر اینکه انگیزه شما را برای رسیدن به هدفتان کم می‌کند، ممکن است باعث آسیب‌های جسمانی در شما نیز شود. ما در زیر اقداماتی را برای شما آورده‌ایم که بتوانید آن‌ها را به سادگی در برنامه‌های روزمره خود قرار دهید و با تبدیل آن‌ها به عادات روزمره‌تان، اندام متناسب خود را بسازید و آن را برای همیشه حفظ کنید. پس با ما همراه باشید.

شما می‌توانید با نوشیدن آب به مقدار فراوان به سادگی وزن خود را کنترل کنید. نوشیدن آب باعث می‌شود از خوردن تنقلات خودداری کنید و اشتهای کاذب شما بسیار کم شود. نوشیدن آب می‌تواند علاوه بر کنترل وزن و اندام متناسب، فواید بسیاری برای سلامت جسمانی و شادابی پوست شما داشته باشد.

 

خوراکی حاوی پروبیوتیک به خوراکی‌هایی گفته می‌شود که حاوی باکتری پروبیوتیک می‌باشند. باکتری‌های پروبیوتیک باعث عملکرد بهتر روده‌ها و گوارش می‌شوند که در نهایت باعث رسیدن به اندامی متناسب می‌شود. شما می‌توانید با جای دادن لبنیات، سبزیجات، میوه‌ها، مارچوبه، ترشی کلم و… در رژیم غذایی خود، بیشتر از این باکتری مفید بهره ببرید.

اگر به نشستن و ایستادن به صورت صاف عادت ندارید، ممکن است این کار در ابتدا کمی برای شما مشکل باشد و یا فراموش کنید که می‌بایست به این صورت بنشینید و یا بایستید؛ اما اگر روزی چند بار این کار را انجام دهید در مدت زمان بسیار کم به آن عادت خواهید کرد و فواید آن را به وضوح در بدن خود خواهید دید.

صاف نشستن و یا ایستادن اصولی دارد که شما می‌توانید با رعایت این اصول از آسیب رسیدن به کمرتان جلوگیری کنید. شما می‌بایست هنگام نشستن و ایستادن شکم خود را بگیرید و کمر خود را صاف نگه دارید به صورتی که قوز آن را از بین ببرید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که هرگز در پایین کمر خود قوس ایجاد نکنید؛ درست است که قوس کمر باعث زیباتر دیده شدن اندام شما می‌شود اما قوس بیش از اندازه باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات و ایجاد کمر درد در شما می‌شود.

بهترین راه داشتن اندامی زیبا

یکی از راه‌هایی که همیشه برای جویدن کامل غذا پیشنهاد می‌شود شمردن تعداد دفعاتی است که غذا را می‌جوید، اما از آنجایی که این کار برای اکثر افراد، کار خسته کننده‌ای می‌باشد و یا وسط شمارش، ادامه دادن آن را فراموش می‌کنند، پس می‌توان با مشخص نمودن مدت زمانی مناسب برای میل کردن غذایتان، زمان صرف غذا را طولانی‌تر کنید تا غذایتان را به صورت کامل بجوید؛ زیرا نجویدن درست غذا و یا تند غذا خوردن باعث ورود هوا به معده فرد می‌شود که این باعث بزرگ شدن شکم در افراد خواهد شد.

یکی از مهمترین عواملی که باعث چاقی در افراد می‌شود استرس می‌باشد. در زندگی امروزه به دلیل فراز و نشیب‌های زیادی که در زندگی وجود دارد بسیاری از افراد دچار استرس می‌شوند. استرس یکی از عواملی است که باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که این هورمون نیز باعث چاقی در افراد می‌شود. افراد می‌توانند با کمک گرفتن از روش‌هایی مانند مدیتیشن، وان آب گرم و … استرس خود را به راحتی کاهش دهند و به اندام متناسب برسند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که شرایط لازمه را برای رفتن به باشگاه و یا بیرون رفتن در خانه ندارید بهتر است که جنب و جوش را به خانه خود بیاورید و با انجام کارهایی که باعث بالا رفتن ضربان قلب شما می‌شود، بی‌تحرکی را از خود دور کنید و چربی‌های اضافی را بسوزانید.

تمام حقوق برای سایت کیوت اسکین محفوظ میباشد.

داشتن تناسب اندام با کارهایی که در خانه تان انجام می دهید کار سختی نیست. فقط کافی است این مقاله را بخوانید

این خود شما هستید كه باید جایی را برای ورزش كردن در برنامه روزانه‌تان خالی كنید حتی 15 دقیقه قبل از صرف صبحانه. آیا شما فكر می‌كنید برای رسیدن به تناسب اندام و اندام دلخواهتان باید حتما در یك باشگاه ورزشی ثبت نام كنید و انواع دستگاه‌های ورزشی گرانقیمت را خریداری كنید. بله این روش‌ها فقط به شما انگیزه بیرونی می‌دهند ولی اگر انگیزه و شوق درونی شما برای دستیابی به تناسب اندام، قوی باشد شما می‌توانید حتی در منزل هم به اندام دلخواه خود دست یابید و از شر كیلوهای اضافی خلاص شوید.

بیشتر بدانید : بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان

دمبل از جمله وسایل ورزشی است كه با آن می‌توانید یك سری از حركات ورزشی را برای تناسب اندام و فرم دادن به بدنتان استفاده كنید. اگر شما به فروشگاه‌هایی كه در آن لوازم ورزشی ارائه می‌شود، سری زده باشید، خواهید دید كه خرید یك سری كامل از دمبل‌ها چندان هزینه سنگینی برنخواهد داشت. به علاوه اگر شما در آپارتمان كوچكی زندگی می‌كنید كه فضای كافی برای نگهداری دستگاه‌های بزرگ ورزشی مثل تردمیل را ندارید، دمبل‌ها جای كمی را اشغال می‌كنند و فضای كمی نیز برای انجام حركات ورزشی با آن نیاز خواهید داشت.با استفاده از این وسیله شما می‌توانید ورزش‌های بیشتری را نسبت به هالتر و سایر دستگاه‌های بدنسازی انجام دهید.باید به ورزشكارانی كه تازه به ورزش كردن روی آورده‌اند و رسیدن به تناسب اندام و كاهش وزن از اهدافشان است مژده داد كه دمبل، انتخاب مناسبی برای آنها خواهد بود چرا كه می‌توانند حركات ورزشی گوناگونی را با آن انجام دهند.اگر می‌خواهید با استفاده از دمبل در منزل ورزش كنید، بهتر است یك نیمكت تخت تهیه كنید و آن را با زاویه 45 تا 90 درجه به صورت مایل بر روی زمین نصب كنید. یك تشكچه پلاستیكی هم بر روی زمین پهن كنید تا اگر دمبل‌ها از دستتان بر روی زمین افتاد ضرب آنها گرفته شود. می‌توانید یك چنگك مخصوص نگهداری دمبل نیز نصب كنید.اگر مبتدی هستید، نخست از وزنه‌های سبك‌تر شروع كرده و یك سری 5 تا 15 تایی را برای 4 مرتبه تكرار كنید.

چگونه اندام متناسب داشته باشم

بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن در خانه با 4 وسیله ارزان قیمت!!

شما تا به حال فكر كرده‌اید كه خط خطی كردن یك صفحه كاغذ و یا بلند كردن یك صندلی نیز می‌تواند موجب كاهش وزن شود؟ مطالعات مختلف نشان داده‌اند كه این پا و آن پا كردن و وول خوردن موجب سوزاندن 800 كالری در روز می‌شود.برای اینكه در خانه، وزن كم كنید، می‌توانید هنگام تلفن كردن و مكالمه تلفنی با دیگران این پا و آن پا شوید و حركات ریز روی پنجه را انجام دهید.اگر در حین یك مكالمه 15 دقیقه‌ایی این نرمش‌ها را انجام دهید، 5 كالری مصرف می‌كنید. اگر خانم هستید، بدون شك عاشق خرید كردن و تماشای ویترین مغازه‌ها هستید، اگر 10 دقیقه در روز این كار را انجام دهید، 35 كالری انرژی مصرف می‌كنید.گاهی به باغچه منزل سر بزنید و علف‌های هرز را از ریشه خارج كنید. اگر این عمل را تند و سریع انجام دهید، 60 كالری می‌سوزانید تاتی كردن با كودك ناز و كوچولویتان در منزل، 40 كالری انرژی را از سر شما باز می‌كند.اگر منزلتان در طبقات بالای آپارتمان است، به جای استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده كنید. جاروبرقی كشیدن نیز به كاهش كالری بدن كمك می‌كند. این بار كه یك آهنگ و یا ترانه را در تلویزیون و یا از روی CD گوش می‌دهید، با او همصدا شوید با این كار 20 كالری انرژی از دست می‌دهید.

بیشتر بدانید : 3 ورزش اصلی که وزن تان را به شدت کاهش می دهد!!

اگر تمایل دارید در منزل و با همت خودتان ورزش كنید، قبل از هر چیز باید از شر اعتقادات و باورهای غلط كه مانع رسیدنتان به تناسب اندام است رها شوید و با ذهنی روشن به سوی اندام دلخواهتان گام بردارید.اگر فكر می‌كنید برای ورزش كردن وقت كافی ندارید و كارهای منزلمان شما را بریده‌اند، باید بدانید كه هیچ‌كس برای ورزش كردن وقت ندارد. شما باید این وقت را خودتان خلق كنید و به وجود آورید. این روزها همه سعی می‌كنند فعالیت‌ها و كارهایشان را پشت سر هم انجام دهند و یك وقت خالی بین فعالیت‌های روزانه ندارند.بنابراین این خود شما هستید كه باید جایی را برای ورزش كردن در برنامه روزانه‌تان خالی كنید حتی 15 دقیقه قبل از صرف صبحانه. ولی هنگامی كه این وقت را در نظر گرفتید، برای خودتان ارزش قایل شده و به آن پایبند باشید. اگر بهانه‌تان این است كه شما به دلیل متابولیسم پایین بدنتان چاق هستید. حق را به شما نمی‌دهیم چون اكثر مردم متابولیسم متوسطی دارند و فقط با رعایت نكردن رژیم غذایی و كم تحركی به راحتی چاق می‌شوند.حتی اگر در گروه افرادی باشید كه متابولیسم پایین دارند، باز هم با مشاوره پزشك و كمی تلاش بیشتر می‌توانید اندام متوسطی داشته باشید. بعضی‌ها می‌گویند من حوصله ورزش را ندارم بنابراین اصلا غذا نمی‌خورم تا لاغر شوم ولی این هم از همان حرف‌هایی است كه مغز انسان از شنیدنش سوت می‌كشد چرا كه بدن شما به انرژی، پروتئین، ویتامین و بسیاری از مواد ضروری دیگر در غذاها نیازمند است و با این كار با محدودیت روبرو خواهد شد، بنابراین یك تغذیه صحیح و اصولی، رمز تناسب اندام است و شما باید تغذیه درست را در كنار نرمش و فعالیت روزانه برای رسیدن به تناسب اندام مدنظر داشته باشید.

شاید شما هم این توپ‌های گرد و خوش رنگ تناسب اندام را كه تقریبا اندازه بزرگی هم دارند در باشگاه‌های ورزشی دیده‌اید. اگر میل دارید می‌توانید یكی از آنها را برای تمرین كردن در منزل تهیه كنید. شاید تصور كنید خیلی دخترانه به نظر برسند ولی حتی افراد عضلانی هم در باشگاه‌های ورزشی با این وسیله ورزش می‌كنند.با این توپ‌ها می‌توان تمام قسمت‌های بدن را ورزش داد. بنابراین علاوه بر احساس خوبی كه از ورزش كردن با یك توپ بزرگ پیدا می‌كنید می‌توانید با آن موجب كشش بالاتنه و حركات چرخشی شكم شده و شنای تعادلی یا درازنشست را با آن انجام دهید.

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 3 حرکت آسان با توپ های بدنسازی

كودكان معمولا سرشار از انرژی‌اند و یك لحظه آرام نمی‌نشینند. بنابراین نیاز به صرف وقت زیادی برای آموزش حركات ورزشی و جنب و جوش به آنها نیست و در این زمینه معمولا خودكار عمل می‌كنند ولی بازی‌های كامپیوتری و تلویزیون بلای جان بچه‌های این دوره و زمانه است.بنابراین تلاش كنید آنها به بازی با این وسایل عادت نكنند چون بازی و فعالیت بدنی علاوه بر كمك به تناسب اندام كودك برای رشد عضلات و اسكلت او ضروری است.شما می‌توانید یك بازی گروهی همراه فرزندانتان ترتیب دهید و همراه آنها فعالیت بدنی داشته باشید به این ترتیب با یك تیر دو نشان را زده‌اید.هم خودتان به جای لم دادن روی كاناپه و عوض كردن كانال‌های تلویزیون با كنترل، به خودتان یك حركت داده‌اید و هم كودكان به شادی و نشاط بازی كردن گروهی، عادت خواهند كرد. اگر فضای داخل منزل و یا حیاط خانه به شما اجازه می‌دهد بسیار مناسب است كه با نظارت خود شما به فرزندانتان فرصت دهید، ساعتی از روز را با همسالانشان در فضای آزاد بازی كنند و به جست‌وخیز بپردازند. آموزش فرهنگ ورزش و فعالیت به كودكان، یكی از همان اصول اساسی است كه شما باید در منزل برای فرزندانتان پی‌ریزی كنید كه می‌تواند در تمام طول عمر همراه ایشان باشد

بیشتر بدانید : ورزش در خانه برای تناسب اندام، چند نکته که خانم ها باید بدانند!

بیشتر بدانید : تناسب اندام در 8 هفته

بیشتر بدانید : 17 نکته مهم برای رسیدن به تناسب اندام

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه اندام متناسب داشته باشم
چگونه اندام متناسب داشته باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *