چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم
چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

پر پتانسیل و پر انرژی بودن نیاز به برنامه خاص و کارهای عجیب غریب ندارد فقط کافیه هوای خودتون را داشته باشید و چند کار ساده را روزانه انجام بدید.
داستان از جایی شروع شد که جان و جو، دو کارآفرین سان فرانسیسکویی مهم ترین روز های زندگی خود را می گذراندند و برای ارائه طرحشان به سرمایه گذارها آماده می شدند.

جین تا ساعت ۴ صبح بیدار پشت میزش درحال چک کردن فایل ارائه بود درواقع او کل آخر هفته را در خانه مانده بود و ارائه را آماده می کرد.اما امروز صبح خواب ماند و با عجله یک فنجان قهوه نوشید، لباس هایش را عوض کرد و لپ تاپ اش را برداشت و با حس گرسنگی و بی حالی از خانه خارج شد!به موقع به رویداد رسید اما با حس اضطراب و دستپاچگی!

از سوی دیگر جو مثل شب های گذشته ساعت یازده شب به رخت خواب رفته بود و فایل ارائه را عصر جمعه با هفت بار تجدید نظر پس از بازخوردهای دریافتی آماده کرده بود.او آخر هفته را با دوستانش به طبیعت رفته و امروز ۷ صبح بیدار شده بود. او روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب، دویدن، یک ربع مدیتیشن و درست کردن یک اسموتی برای صبحانه آغاز کرد.او شب قبل وسایل و لباس هایش را آماده کرده بود و بدون دردسر از منزل خارج شد.جو ۱۰ دقیقه هم زودتر به رویداد رسید و با اعتماد به نفس و آرامش مشتاق بود تا ارایه خود را بدهد.

شما اگر سرمایه گذار بودید روی کدام سرمایه گذاری می کردید؟ کدام از این دو بیشتر شبیه شما هستند؟

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

جین و جو شخصیت های داستانی هستند اما در دنیای امروز کلی استارت آپ با کارآفرین هایی مثل جین وجود دارند.آنها ۱۶ ساعت در روز و هفت روز هفته کار می کنند و متعجب هستند که چرا نتیجه دلخواه را نمی گیرند!واقعیت این است اغلب نتایج مطلوب با ساعت های بیشتر کار به وجود نمی‌آیند بلکه کارهای هوشمندانه آنها را می سازند.

در این مقاله فرصت هم صحبتی با مایک دل پونته را پیدا کردم که کمپین سوما را با هدف متحول کردن صنعت آب آشامیدنی با روشی پایدار در kickstarter راه انداری کرده(پیشنهاد می کنم حتما سری به آن بزنید) شخصیت او خیلی به جو داستان ما نزدیک است و با روحیه ای آرام و خونسرد در زمان نهار با ما درباره رازهای موفقیت خود صحبت کرد:

“من برای مقابله با اتفاق های روزانه نیاز به انرژی و تعادل ذهن و احساساتم دارم، مدیتیشن و مراقبه بهترین روش برای من هست تا همیشه در بالاترین سطح باشم”

در ادامه ۶ روش واقعا آسانی که او با آنها به بالاترین سطح آرامش و انرژی می رسد را بررسی می کنیم:

بدن در هنگام خواب آب از دست می دهد.پس با نوشیدن یک لیوان آب می‌توانید به بدن خود برای تازگی و شادابی کمک کنید. شما کی اولین لیوان آب خود را در روز می‌نوشید؟

مایک هر روز صبح از خود می‌پرسد:۳ کار مهمی که امروز باید انجام دهم چیست؟او تا این سه کار را انجام ندهد مسلما شب نمی خوابد. برای امروز ۳ الویت شما چه بود؟

کارهای خود را اگر با قانون ۵۰/۱۰ انجام دهید مطمئنا سریعتر پیش می‌روید.کافیست تایمر گوشی خود را برای ۵۰ دقیقه تنظیم کنید و در این مدت به کارهای خود برسید سپس ۱۰ دقیقه استراحت کنید.مایک در این ده دقیقه از پشت میز خود بلند می شود قدمی می‌زند٬ تماسی با دوستان می‌گیرید یا ریلکس کرده و یک لیوان آب مینوشد.مهم‌ترین کار شما برای ۵۰ دقیقه بعدی چیست؟

فعالیت و جنبش روزانه و منظم ما را سالم و سرحال نگه می‌دارد.این افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی با کاهش استرس همراه است.شما هم مثل مایک می‌توانید صبح ها ورزش هوازی یا یوگا انجام دهید.امروز سراغ کدام ورزش می‌روید؟

همان طور که در مقاله “۱۰ عادت صبحگاهی برای فوق‌العاده شدن“پرداختیم شاکر بودن شادی را افزایش می‌دهد برای همین مایک یک دفترچه قدردانی دارد که هر روز صبح حداقل ۵ موردی که بابت آن خدا را سپاسگزار است می نویسد.در زمان تشویش و استرس نیز به ۱۰ موردی که بابت آن حس رضایت دارد می‌اندیشد.شما امروز بابت چه چیزهایی سپاسگزار هستید؟

۱۰ دقیقه در روز را به بررسی بازتاب کارهایتان بپردازید.مایک از خود می‌پرسد که کدام کارها را خوب انجام داده یا چه چیزهایی نیاز به بهبود دارد؟
امروز شما چطور پیش رفته است؟

چه شبیه جین باشید چه جو، این ۶ روش کمک خواهد کرد که عملکرد خود را به سطح بالاتری از کارایی و بهره‌وری برسانید
ما دوست داریم در مورد روش های خودتان که به پر انرژی بودنتان کمک می‌کند بدانیم.می توانید آنها با ما و دیگران درمیان بگذارید تا با هم بتوانیم پرانرژی و فعال باشیم.

[stag_button url=”https://www.fastcompany.com/3003586/6-simple-rituals-reach-your-potential-every-day” style=”black” size=”small” type=”normal” target=”_self” icon=”” icon_order=”before”]منبع[/stag_button]

آموش‌های خوبی دارید… همیشه از مطالب خوب‌تون استفاده می‌کنم.
موفق باشید

[…] مقاله مرتبط: ۶ روش آسان برای پرانرژی بودن در طول روز […]

با سلام ممنون از سایت خوب شما

عالی بود. من اینارو واقعا تجربه کردم و دیدم در اطرافیانم

سایتتون واقعا عالی است
اینکه مطالب مفید وکاربردی را رایگان در اختیار مردم میگذارید خیلی خوب است

واقعا عالی بودوبه دردم خورد❤

واقعا از سايت خوبتون متشکرم 🌸🌸💖💖

ب نظرم بدک نبود ولی کاش روش های اسان هم بود مثلا شاید کسی نتونه ک ب باشگاه یا ورزش یوگا بپردازع 😞خودم رو نمیگم کسای دیگع یا ی روش های جالب و غیر تکراریب نظرم عالی میشع

عاللللی و کاربردی

پیام *

نام

ایمیل

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

 

چه موقع انرژي شما تمام مي شود ؟لازم نيست بگوييد : ما مي دانيم .طي آخرين تحقيقاتمان در مورد خواب ، متابوليسم ، استرس و کرونوبيولوژي به تشخيص اينکه چه موقع بيشترين موقعيت خستگي را داريد پرداختيم و با کمک متخصصين ، طرحي مطمئن براي کمک به مقابله با آن انديشيديم .مطمئن باشيد که با اين 8 استراتژي ، شاداب و سرحال از خواب بيدارمي شويد ، در طول روز هوشياريد و درست به موقع به رختخواب رفته تا يک خواب راحت داشته باشيد.

 

1- چه موقع بيدار شويدبه جاي اينکه : بخوابيدسعي کنيد : بلند شويد و خودتان را در معرض نور آفتاب قرار دهيد .اين کار باعث مي شود تا ريتم محدود شما که با ساعت بيولوژيکي بدنتان در غده هيپوتالاموس تنظيم مي شود با 24 ساعت روز همگام شود . اگر نور نباشد ، چرخه ي خواب و بيداري بدن شما مايل است با ميانگين هر روز 12 دقيقه به تآخير بيافتد و با ريتم 24 ، 2 ساعت کار کند . ( دانشمندان علت آن را نمي دانند ولي فکر مي کنند که به تغييرات فصلي خورشيد مربوط مي شود ).

ماريانا فيگريو ، پزشک و مدير برنامه ريزي مرکز تحقيقات موسسه پلي تکنيک رينسلر مي گويد : ” اين بدين معني است که بدن شما مي خواهد بيشتر شما را در رختخواب نگه دارد . اما اگر اجازه بدهيد که چنين اتفاقي بيافتد و هر روز در يک ساعت از خواب بلند شويد ، کسل و خسته خواهيد شد “.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

براي اينکه ريتم محدود خود را با 24 ساعت روز تنظيم کنيد ( وقتي خستگي از بدنتان بيرون برود احساس مي کنيد مثل جت پرواز مي کنيد ) تصميم بگيريد که حتما 30 دقيقه اول را درمعرض نور آفتاب بايستيد حتي روزهاي تعطيل که مي خواهيد بخوابيد . ساده ترين راه اين است که از خانه بيرون برويد و نيم ساعت براي خودتان بچرخيد يا صبحانه اتان را کنار يک پنجره آفتاب گير بخوريد . اگر برنامه ي کاري اتان ايجاب مي کند هنگامي که هنوز هوا روشن نشده از خواب بلند شويد چراغهاي داخل خانه را روشن کنيد حتي کمي از آن مي تواند به شما کمک کند.

 

2- چه بخوريدبه جاي اينکه : شکم خود را از کربوهيدرات پر کنيدسعي کنيد : آنها را محدود کنيد تا جايي براي پروتئين بيشتر باز کنيد .

 

اگرچه کربوهيدراتها مي توانند به عنوان سوختي که سريع مي سوزند مصرف شوند اما مصرف بيش از اندازه ي آنها باعث تخليه انرژي مي شود .

 

در تحقيقات اخير که توسط دونالد . کي . ليمن ، پزشک و پروفسور تغذيه در دانشگاه ايلينويز انجام گرفت گزارش شده ، خانمهايي که ميزان کربوهيدرات را در رژيم غذايي اشان کم کردند و ميزان مصرف پروتئين را بالا بردند بيشتر احساس شادابي و پرانرژي بودن مي کردند .

مصرف کربوهيدرات سالم روزانه خود را به زير 150 گرم برسانيد . بهترين تقسيم بندي غذايي مي تواند اينگونه باشد : مصرف 5 وعده سبزيجات ، 2 واحد ميوه و 3 يا 4 وعده مواد نشاسته اي ( ترجيحا غلات سبوس دار ) . کربوهيدرات مانند نان ، برنج ، ماکاروني و برشتوک .

صبحانه : يک تکه نان يا کلوچه ، يک عدد تخم مرغ ، همبرگر و پنير از هر کدام يک تکه و يک ليوان شير.

 

ناهار : ساندويچ رو باز شامل يک تکه نان ، 2 تا 3 مثقال گوشت و 1 مثقال پنير ، 2 وعده سبزيجات و 1 عدد سيب .

 

شام : 6 مثقال گوشت بدون چربي ، 3 واحد سبزي ، يک واحد ميوه و 1 يا 2 واحد کربوهيدرات نشاسته اي .

 

3- چه موقع قهوه بنوشيدبه جاي اينکه : اولين چيزي باشد که سر مي کشيدسعي کنيد : آخرين چيزي باشد که در طول روز مي خوريد .اين زماني است که شديدا به آن نياز داريد . کافئين با مهار نمودن تأثيرات آدنوزين * که يک ماده شيميايي در مغز براي خواب است و در طول روز تجمع مي کند باعث مي شود تا خواب آلودگي بيشتري پيدا کنيد .

 

 

جيمز يات ، پزشک و مدير مرکز تحقيقات و خدمات اختلالات خواب در مرکز پزشکي دانشگاه راش مي گويد : ” در عين حال ،هر کجا که احساس خواب آلودگي کنيد ، کلا نزديک غروب قهوه به کمک شما مي آيد پس تأثير کافئيني که هنگام صبح مصرف مي کنيد از بين خواهد رفت .خوردن 2/1 تا 1 فنجان قهوه يا کافئين هنگام غروب يعني هنگامي که فشار خواب بالاست شما را پرانرژي نگه مي دارد ، اما اگر شديدا به اثرات کافئين حساس هستيد اوايل عصر آن را استفاده کنيد تا هنگام شب به سختي به خواب نرويد .

 

4- به غذا خوردن خود زمان بدهيمبه جاي اينکه : تمام طول روز را بچرخيدسعي کنيد : هر روز در يک زمان مشخص غذا بخوريدنيازهاي کالري بدن شما بسته به ريتم روزهاي ديگر دارد يعني هنگاميکه از خواب بلند مي شويد و به رختخواب مي رويد و هنگاميکه بيشترين انرژي را مصرف مي کنيد ( مثلاً : پياده روي آخر وقت که براي تناسب اندامتان مي رويد ).

ليمن مي گويد : “چيزي که شما را خسته مي کند اين است که بدنتان انتظار داشته باشد که مثلاً 7 صبح صبحانه بخورد و 12 ظهر ناهار و شما يکي از آنها را انجام ندهيد .

غذا خوردن نامنظم و نابهنجار منجر به گرسنگي بيشتر و پرخوري مي شود ” . صبحانه را شب قبل آماده کنيد تا مطمئن شويد که روز را با انرژي شروع خواهيد کرد حتي اگر ديرتان بشود . اگر وسط روز نمي توانيد بيرون برويد ، ناهارتان را با خود به محل کارتان ببريد . آخر هفته ، چند نوع غذا که سريع گرم مي شود را آماده و فريز کنيد تا شما و خانواده هر شب در يک ساعت مشخص شام بخوريد .

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی


تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


لاکچری ترین نوع لمینت دندان

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

طی تحقیقات انجام شده اگر مدام احساس خستگی می کنیم، تنها یک تغییر در چیزی که می خوریم (رژیم غذایی) یا تغییر در کارهایی که در طول روز انجام می دهیم (الگوی رفتاری)، می تواند تمام آن چیزی باشد که شرایط ما را هم متحول می کند. قطعا نمی توانیم تمام کارهایی که در لیست زیر آمده، را همیشه انجام دهیم. اگر هم این کارها را انجام دهیم در واقع برای به دست آوردن انرژی بیشتر فقط خودمان را خسته کرده ایم. اما می توانیم همه آنها را امتحان کنیم و ببینیم کدام مورد برای ما و برنامه ای که داریم سودمند است. چند تا از این نکات را به روال روزانه مان اضافه کنیم یا می توانیم برای اینکه بعضی کارها را برای خودمان جالب تر کنیم، آنها را با یکدیگر بیامیزیم یا تغییرشان دهیم.

برای داشتن حس تازگی جوراب های مان را عوض کنیم

این روش حقه زیرکانه ای است. با خودمان یک جفت جوراب به سر کار ببریم و وسط روز آنها را تعویض کنیم (ترجیحا بعد از ناهار)، با انجام این کار خواهیم دید چقدر احساس سرزندگی می کنیم. این ترفند به ویژه در روزهایی که زیاد پیاده روی می کنیم (مانند روزهایی که برای پیاده روی بیرون می رویم یا قرار است با خانواده به مکان تفریحی برویم) بسیار مفید است.

بلند آواز بخوانیم

اگر در محل کارمان در اتاقی با سایر همکارانمان هستیم و لازم است خودمان را کمی تخلیه کنیم، پس بهتر است سریع به گوشه ای دنج و خلوت برویم و بلند آواز بخوانیم. اگر هم با همکاران مان صمیمی هستیم، همه با هم آواز بخوانیم. پس باید آهنگی را انتخاب کنیم که همه بلد باشند و میبینیم که پر انرژی ترین جملات خواندن  همان آواز دسته جمعیست.

تکان دادن سرمان با ریتم آهنگ و تکرار کردن آهنگ با صدای بلند، انرژی مورد نیاز را به ما می دهد. هر آهنگ حدودا سه تا چهار دقیقه است. این روش شیوه سریعی برای تولید آدرنالین در بدن میباشد که کمی هم طول میکشد. همچنین شب های تحویل پروژه، آواز بخوانیم تا خستگی مان درشود.

خود را از گرفتگی بینی خلاص کنیم

با داشتن آلرژی مسیر سینوس های ما مسدود میشود، حتما احساس خستگی بیشتری خواهیم کرد و بداخلاق می شویم. با مصرف داروهای ضد آلرژی، سینوس ها و همچنین ذهن مان را پاکیزه و تازه کنیم.

بر اساس ساعت بدن مان کار کنیم

بدن ما در طول روز افت و اوج و جریان های متفاوتی از انرژی دارد. صبح پس از ۸ ساعت خواب کامل روزمان را با حس تنبلی آغاز می کنیم. انرژی بدن مان در اواسط روز به اوج خود خواهد رسید و طبیعی است که بخواهیم بعدازظهر کمی خواب نیم روزی داشته باشیم. اوایل شب دوباره انرژی زیادی در بدن مان حس میشود و پس از آن قبل از رفتن به رختخواب این انرژی به پایین ترین سطح خود می رسد. هنگامی که ریتم طبیعی انرژی که بدن مان در طول روز دارد را درک کردیم، می توانیم برای انجام کارهای روزانه مان برنامه ریزی کنیم. وظایف مهم و حیاتی را در ساعات اوج انرژی روزانه خود انجام دهیم و بعدازظهرها هم از گذاشتن قرار ملاقات های کسل کننده اجتناب کنیم.

یک تکه شکلات بخوریم

نباید زیاد شکلات بخوریم اما اگر خواستیم شیرینی بخوریم، بهترین شیرینی که می تواند به انرژی گرفتن مان هم کمک کند شکلات است. ما از شکلات مقدار کمی اندروفین دریافت می کنیم (همچنین لازم به ذکر نیست که حتی مقدار کمی کافئین که در شکلات است انرژی ما را تقویت میکند) شکلات تلخ در مقایسه با شکلات شیری میزان کافئین بیشتری دارد.

یک میان وعده مقوی بخوریم

چند ساعت بعد از ناهار، میان وعده سالم کوچکی که میزان قند کمی داشته و پروتئین و یا فیبر دارد بخوریم. خوردن این میان وعده به ما کمک میکند با نیروی بیشتری روزمان را به پایان برسانیم. بعضی از پیشنهادهایی که می توانیم برای میان وعده بگویم عبارتند از مخلوط انواع آجیل ها، ماست بدون چربی، کره بادام زمینی و سیب و …

نقشی که ذهن ناخودآگاه شما در زندگی روزمره تان ایفا می‌کند.


محافظین قانون جذب و حیوانات روحانی

قانون جذب چیست؟ چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات…


قانون جذب و شناختن فرصت‌های ارسالی

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

تمشک زیاد بخوریم

مخصوصا تمشک هایی که رنگ آبی، قرمز یا بنفش دارند. این رنگ ها از آنتوسیانین ها به وجود می آیند. آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که انرژی بدن را افزایش می دهد. هر نوعی از تشمک ها دربردارنده مقدار زیادی از این ماده است. همه انواع تمشک ها به مبارزه با خستگی کمک می کنند و همچنین لذیذ هستند.

لباس های رنگ روشن بپوشیم که پر انرژی ترین رنگها هستند

این حیله به تاثیر حالتی مربوط است که ما بر دیگران می گذاریم و واکنش آنها را نسبت به خود دریافت می کنیم. اگر لباس های تیره با رنگ های غم انگیز بپوشیم همین تیرگی و غم انگیزی را به دیگران منتقل می کنیم و مردم نیز با رفتار سرد به ما پاسخ می دهند اما اگر لباس های با رنگ روشن و شاد بپوشیم، هم حال و حوصله خودمان بهتر میشود و هم رفتاری که از دیگران دریافت می کنیم رنگ شادی و محبت دارد و همین موضوع حال ما را بهتر کرده و به ما انرژی مثبت می بخشد.

چرت بزنیم

اما این کار را روی صندلی مان انجام دهیم. روی مبل دراز نکشیم چون در این صورت بلند شدن از جایمان بسیار سخت می شود. سعی کنیم تا آنجا که می توانیم مدت چرت مان را کم کنیم. حداکثر ۵ تا ۱۰ دقیقه. اگر مدت زمانی که چرت می زنیم از این بیشتر باشد تاثیر معکوسی بر ما خواهد داشت و برای باقی روز گیج و پرت خواهیم بود.

آروماتراپی با اسطوخودوس

نتایج تحقیقی که در این خصوص انجام شد نشان داده که عطر اسطوخودوس میزان هوشیاری فرد را افزایش می دهد. در این آزمایش به شرکت کنندگان تست های ریاضی دادند. آنها ۳ دقیقه قبل و بعد از آروماتراپی یا رایحه درمانی با اسطوخودوس آن تست ها را حل کردند. افراد مورد آزمایش پس از رایح درمانی با سرعت و دقت بیشتری به تست ها پاسخ دادند.

هر روز در زمان معینی بیدار شویم

خودمان را عادت دهیم که هر روز سر ساعت معینی از خواب بیدار شویم، حتی آخر هفته ها. این کار ساعت بدن ما را تنظیم می کند. در غیر این صورت، زمانی که به خواب نیاز داریم بیدار می مانیم یا حتی بدتر از آن! زمانی که باید بیدار باشیم می خوابیم. واقعا شرم آور است که در یک جلسه مهم کاری خمیازه بکشیم یا چرت بزنیم. مهمترین روش حل این مسئله این است که هر شب سر ساعت معینی به رختخواب برویم. اگر می خواهیم یک روزه چرخه خواب مان را تنظیم کنیم، چند ساعت قبل از زمانی که می خواهیم به خواب برومد چیزی نخوریم.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

آب زیاد بخوریم

کم آبی بدن یکی از علل تاثیرگذار بر خستگی بدن است. اگر به طور مداوم کمتر از ۸ لیوان آب در روز بنوشیم، کم کم همیشه کند و تنبل خواهیم بود. یک بطری یک لیتری آب را در نظر بگیریم. برای خودمان هدف بگذاریم و مقرر کنیم که روزانه ۲ بطری آب را تمام کنیم. برای یک هفته این کار را امتحان کنیم و ببینیم میزان کلی انرژی مان چقدر افزایش می یابد.

کافئین را به میزان عاقلانه ای مصرف کنیم

قهوه و نوشابه های گازدار می توانند هوشیاری ما را تقویت کنند اما مراقب باشیم که این نوشیدنی ها به عادت های افراطی و غیرقابل ترک ما تبدیل نشوند. احتمال اینکه برای داشتن انرژی بیشتر، وسوسه شوید که نوشیدنی های کافئین دار بیشتری بنوشیم بسیار زیاد است. اگر این روند افراطی ادامه پیدا کند، در نهایت تنها با خوردن دو فنجان اسپرسوی قوی و فشرده قادر خواهیم بود در طی روز عملکرد معمولی خود را داشته باشیم.

برای رفع بی خوابی مان قهوه را صبح اول وقت بنوشیم

سعی کنیم به میزان متعادلی کافئین مصرف کنیم. کافئین میزان بخصوصی انرژی برای ما به ارمغان می آورد اما همچنین می تواند وابستگی معکوسی هم با خود داشته باشد.

مطلب قبلی

ویدیو انگیزشی تردید

مطلب بعدی

شگفتی های ضمیر ناخودآگاه در خواب و رویا

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

7 راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

10 دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مجله مگ روز – مجله مگ روز یه مجله علمی آموزشی در تمام زمینه های مثل بهداشت و سلامتی ، تکنولوژی ، دیجیتال مارکتینگ ، سفر و گردشگری ، سبک زندگی ، رشد و توسعه فردی و شغلی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

چگونه پر انرژی باشیم. چگونه می‌تواینم روز پر انرژی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم پر انرژی باشیم؟ چگونه بانشاط باشیم، چگونه میتوانیم شاداب و پر انرژی باشیم، چگونه بدنی شاداب و پر انرژی داشته باشیم، چگونه سرشار از انرژی مثبت باشیمچه کنیم انرژی بگیریم، چه بخوریم تا شاد و پر انرژی باشیم، چگونه خستگی ناپذیر شویم، برای سرحال بودن چه باید کرد.

همه این پرسش‌های سراسر سطح گوگل را فرا گرفته آیا دوستان راهی برای داشتن انرژی یا شادی توی این وضعیت گرونه‌ای،بیکاری و خیلی مسائل دیگه وجود دارد.

به نظر من باید همه‌ای ما تا می‌توانیم هر چند لظحه‌ای باید شاد باشیم.اگر شاد نباشیم چطور بتوانیم به خانواده خودمون محبت کنیم.خوب الان مراحل برای داشتم یه روز شاد را با هم یاد می‌گیریم.

به مجموعه عوامل و فرایندهای بطور کاملاً آگاهانه گفته می‌شود که فرد باید انجام دهد تا بتواند برای انجام کارهای خود زمان معیین برسد.

امروز با پشرفت جوامع و گسترش تکنولوژی باعث شده همه مردم به دنبال مدیریت زمان باشن زیرا اگر برنامه‌ریزی اصولی نداشته باشن ممکن است در کارها، اهدافشان یا به موفقّیت برسند یا تجربه تلخ سکشت را بچشند.

پس برای اینکه فردی موفقّی باشید. برای خودتان اهداف تعیین کنید.اصلاً بگید هدف من از زندگی چیه؟ چرا باید تلاش کنم؟ و کدام مسیر را باید طی کنم تا به موفقّیت برسم.

یادداشت برداری یا خلاصه نویسی به مجموعه های نوشته‌های است که این نوشته می‌تواند در مورد کارهای روزمره ما باشید یا خلاصه یا چکیده یه کتاب توجه داشته باشید هر کاری هم انجام بدهیم ممکن است بعضی چیزی‌ها را فراموش کنیم.پس باید یه نوتبرداری یا یه یادداشت از کاری‌های که می‌خواهیم در طول روز انجام بدیم داشته باشیم تا هر کاری در ساعت معیین خودش انجام بدهیم.[

فواید یادداشت برداری

نحوی یادداشت برداری در افراد متفاوت است بعضی از اشخاص هستند به طور کامل درباره هر آنچه که در طول روز باید انجام بدهند می‌نویسند بعضی‌ها هم بطور یه نقشه ذهنی یادداشت برداری می‌کنند.

نقشه ذهنی چیست؟نقشه به نوعی ابزار گفته می‌شود که هر آنچه در ذهن ما میگذرد را در یک صفحه ترسیم کنیم.همانند درخت بزرگی که شاخته های متعدد دارد.و هر شاخه از زیر شاخه های دیگر تشکل شده است مثلاًهر هدف از زیر شاخه اهدافی تشکیل شده است.

می‌دانید افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتری برخوردار هستند بر اساس آزمایش هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف صبحانه باعث می شود که وزن کاهش از افزایش وزن جلوگیری کند همچنین بیماری‌های قلبی قلبی و عروقی نیز را تا حد ممکن کاهش دهد همچنین باعث می شود که صبح شاداب و سرحال داشته باشیم.

یک صبحانه کامل صبحانه است که حاوی مواد پروتئینی مواد تشکیل شده باشد همچون مربا، عسل،  گردو، نان سبوسدار، تخم مرغ، شیرکم چرب نمونه ای از مواد مغذی به شمار می روند می آیند

آیا میدانستید که ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و نوشیدن آب بسیار مفید است زیرا باعث جلوگیری از عواقب خطرساز می شود. آب به اندازه کافی به بدن ما نرسد سبب بیماری هایی همچون بیماری بیماری فشار خون بیماری سرطان سینه سرطان رحم باعث سوء هاضمه و دیگر بیماری های خطرناک دیگر می‌شود. نوشیدن آب اولین و مهم‌ترین آن‌ها تامین آب مورد نیاز بدن باعث کنترل وزن انسان جلوگیری از سوزش های معده با داشتن پوستی روشن و جلوگیری از بیماری سنگ کلیه و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.


چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آیا می‌دانستید که ورزش کردن باعث می‌شود. که زندگی شادتری داشته باشیم بسیاری از دانشمندان این عقیده را دارند که ورزش کردن باعث می شود که یک زندگی شاد داشته باشیم.

شما با انجام ورزش‌هایی همچون دوچرخه سواری و پیاده روی و انجام حرکات کششی ساده در پارک ها و مناطق سرسبز باعث می شود که وضعیت تناسب اندام شما در شرایط نرمالی قرار بگیرد. توصیه ما به این است هنگاهی که از خواب بلند می‌شوید انجام حرکات کششی بسیار بسیار مفید است از نظر روانشناسان افرادی که ورزش می کنند دارای روحیه و اعتماد به نفس بالاتر و عدم وجود استرس و اضطراب در آنها است.

همه ما می دانیم که ما در طول شبانه روز نیاز به خواب داریم زیرا خواب باعث می‌شود که از بیماری‌های سرطانی یا استرس بالا جلوگیری کنند و همچنین باعث افزایش هوشیاری و حافظه و باعث کاهش وزن انسان و همچنین جلوگیری از افسردگی در ما می شود.

تغییرات محیط

 

 

تا حالا برای شما پیش بیاید که یک روز کلی انرژی داشته باشید به طور که دوست دارید کل روز زندگی خود را تغییر بدهید و در عین حال بعضی از روزهای آنقدر انرژی نداریم که از تحت خواب خودمان بیرون بیاییم و شروع جدید خود را شروع بکنیم. علت کمبود انرژی چیست؟ انگیزه چیزی نیست که ما باید آن را داشته باشیم انگیزه چیزی است که ما باید آن را بسازیم تا یک روز پر انرژی داشته باشیم.

و ساخت انگیزه در افراد متفاوت است. شاید برای یک نفر یک مدل انگیزه ساخته بشود و برای شخص دیگر متفاوت باشد. ولی ما باید درک کنیم تا انگیزه را خودمان بسازیم، افراد در جامعه به چند دسته تقسیم می شنود افرادی هستند که هر روز که بیدار می شوند تلاش می کنند یک پله سطح زندگی خود را بالاتر ببرند، و در عین حال افرادی هستند حس می کنند زندگیشان پر از مشکلات است و با خودشان می گویند چرا بقیه زندگی خوبی دارند و هر چی مشکل است برای من است.

انجام ورزش ، داشتن رژیم غذای مناسب از جمله نکات مهم در شیوه زندگی کردن است که اگر این موارد را رعایت کنید می توانید در زندگی احساس پر انرژی کنید.

پست قبلی

اعتماد به نفس چیست؟ + ۱۰ راه برای داشتن اعتماد به نفس بالا

پست بعدی

راهنمای خرید گوشی تا ۸ میلیون

چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

رسانه مگ روز وب سایتی برای همه افرادی است که تصمیم به آموختن دارند. در مگ روز شما با جدیدترین مقالات روز دنیا همچون: اخبار فناوری های جدید، سبک زندگی، بازی و سرگرمی، بهداشت و سلامت نمونه ای است مقالات magrooz است.

همچنین ما در اینجا راهنمای خرید انواع محصولات مانند: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و لوازم و کالاهای دیجیتالی را به شما با بیان گویا و شفاف معرفی می کنیم تا با دانش خرید خود را انجام بدهید.

مجله اینترنتی مگ روز همواره پذیرای انتقاد پیشنهادات شما خواهید بود شما می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

محبوب ترین ها

۲۲ مدل النگو طلا دستبند طلا جدید برای کادو به دخترها در سال…

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

۱۰ تا از بهترین سایت خرید و فروش خودرو

بیوگرافی کامل و جامع شیوا رضوی پور

جدیدترین مقالات

باشکوه ترین بناهای تاریخی استانبول را از دست ندهید

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

راهنمای خرید دوچرخه ثابت خانگی در سال ۱۴۰۰

راهنمای خرید اینترنتی ماسک تنفسی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مجله مگ روز – مجله مگ روز یه مجله علمی آموزشی در تمام زمینه های مثل بهداشت و سلامتی ، تکنولوژی ، دیجیتال مارکتینگ ، سفر و گردشگری ، سبک زندگی ، رشد و توسعه فردی و شغلی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

چگونه پر انرژی باشیم. چگونه می‌تواینم روز پر انرژی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم پر انرژی باشیم؟ چگونه بانشاط باشیم، چگونه میتوانیم شاداب و پر انرژی باشیم، چگونه بدنی شاداب و پر انرژی داشته باشیم، چگونه سرشار از انرژی مثبت باشیمچه کنیم انرژی بگیریم، چه بخوریم تا شاد و پر انرژی باشیم، چگونه خستگی ناپذیر شویم، برای سرحال بودن چه باید کرد.

همه این پرسش‌های سراسر سطح گوگل را فرا گرفته آیا دوستان راهی برای داشتن انرژی یا شادی توی این وضعیت گرونه‌ای،بیکاری و خیلی مسائل دیگه وجود دارد.

به نظر من باید همه‌ای ما تا می‌توانیم هر چند لظحه‌ای باید شاد باشیم.اگر شاد نباشیم چطور بتوانیم به خانواده خودمون محبت کنیم.خوب الان مراحل برای داشتم یه روز شاد را با هم یاد می‌گیریم.

به مجموعه عوامل و فرایندهای بطور کاملاً آگاهانه گفته می‌شود که فرد باید انجام دهد تا بتواند برای انجام کارهای خود زمان معیین برسد.

امروز با پشرفت جوامع و گسترش تکنولوژی باعث شده همه مردم به دنبال مدیریت زمان باشن زیرا اگر برنامه‌ریزی اصولی نداشته باشن ممکن است در کارها، اهدافشان یا به موفقّیت برسند یا تجربه تلخ سکشت را بچشند.

پس برای اینکه فردی موفقّی باشید. برای خودتان اهداف تعیین کنید.اصلاً بگید هدف من از زندگی چیه؟ چرا باید تلاش کنم؟ و کدام مسیر را باید طی کنم تا به موفقّیت برسم.

یادداشت برداری یا خلاصه نویسی به مجموعه های نوشته‌های است که این نوشته می‌تواند در مورد کارهای روزمره ما باشید یا خلاصه یا چکیده یه کتاب توجه داشته باشید هر کاری هم انجام بدهیم ممکن است بعضی چیزی‌ها را فراموش کنیم.پس باید یه نوتبرداری یا یه یادداشت از کاری‌های که می‌خواهیم در طول روز انجام بدیم داشته باشیم تا هر کاری در ساعت معیین خودش انجام بدهیم.[

فواید یادداشت برداری

نحوی یادداشت برداری در افراد متفاوت است بعضی از اشخاص هستند به طور کامل درباره هر آنچه که در طول روز باید انجام بدهند می‌نویسند بعضی‌ها هم بطور یه نقشه ذهنی یادداشت برداری می‌کنند.

نقشه ذهنی چیست؟نقشه به نوعی ابزار گفته می‌شود که هر آنچه در ذهن ما میگذرد را در یک صفحه ترسیم کنیم.همانند درخت بزرگی که شاخته های متعدد دارد.و هر شاخه از زیر شاخه های دیگر تشکل شده است مثلاًهر هدف از زیر شاخه اهدافی تشکیل شده است.

می‌دانید افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتری برخوردار هستند بر اساس آزمایش هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف صبحانه باعث می شود که وزن کاهش از افزایش وزن جلوگیری کند همچنین بیماری‌های قلبی قلبی و عروقی نیز را تا حد ممکن کاهش دهد همچنین باعث می شود که صبح شاداب و سرحال داشته باشیم.

یک صبحانه کامل صبحانه است که حاوی مواد پروتئینی مواد تشکیل شده باشد همچون مربا، عسل،  گردو، نان سبوسدار، تخم مرغ، شیرکم چرب نمونه ای از مواد مغذی به شمار می روند می آیند

آیا میدانستید که ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و نوشیدن آب بسیار مفید است زیرا باعث جلوگیری از عواقب خطرساز می شود. آب به اندازه کافی به بدن ما نرسد سبب بیماری هایی همچون بیماری بیماری فشار خون بیماری سرطان سینه سرطان رحم باعث سوء هاضمه و دیگر بیماری های خطرناک دیگر می‌شود. نوشیدن آب اولین و مهم‌ترین آن‌ها تامین آب مورد نیاز بدن باعث کنترل وزن انسان جلوگیری از سوزش های معده با داشتن پوستی روشن و جلوگیری از بیماری سنگ کلیه و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.


چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آیا می‌دانستید که ورزش کردن باعث می‌شود. که زندگی شادتری داشته باشیم بسیاری از دانشمندان این عقیده را دارند که ورزش کردن باعث می شود که یک زندگی شاد داشته باشیم.

شما با انجام ورزش‌هایی همچون دوچرخه سواری و پیاده روی و انجام حرکات کششی ساده در پارک ها و مناطق سرسبز باعث می شود که وضعیت تناسب اندام شما در شرایط نرمالی قرار بگیرد. توصیه ما به این است هنگاهی که از خواب بلند می‌شوید انجام حرکات کششی بسیار بسیار مفید است از نظر روانشناسان افرادی که ورزش می کنند دارای روحیه و اعتماد به نفس بالاتر و عدم وجود استرس و اضطراب در آنها است.

همه ما می دانیم که ما در طول شبانه روز نیاز به خواب داریم زیرا خواب باعث می‌شود که از بیماری‌های سرطانی یا استرس بالا جلوگیری کنند و همچنین باعث افزایش هوشیاری و حافظه و باعث کاهش وزن انسان و همچنین جلوگیری از افسردگی در ما می شود.

تغییرات محیط

 

 

تا حالا برای شما پیش بیاید که یک روز کلی انرژی داشته باشید به طور که دوست دارید کل روز زندگی خود را تغییر بدهید و در عین حال بعضی از روزهای آنقدر انرژی نداریم که از تحت خواب خودمان بیرون بیاییم و شروع جدید خود را شروع بکنیم. علت کمبود انرژی چیست؟ انگیزه چیزی نیست که ما باید آن را داشته باشیم انگیزه چیزی است که ما باید آن را بسازیم تا یک روز پر انرژی داشته باشیم.

و ساخت انگیزه در افراد متفاوت است. شاید برای یک نفر یک مدل انگیزه ساخته بشود و برای شخص دیگر متفاوت باشد. ولی ما باید درک کنیم تا انگیزه را خودمان بسازیم، افراد در جامعه به چند دسته تقسیم می شنود افرادی هستند که هر روز که بیدار می شوند تلاش می کنند یک پله سطح زندگی خود را بالاتر ببرند، و در عین حال افرادی هستند حس می کنند زندگیشان پر از مشکلات است و با خودشان می گویند چرا بقیه زندگی خوبی دارند و هر چی مشکل است برای من است.

انجام ورزش ، داشتن رژیم غذای مناسب از جمله نکات مهم در شیوه زندگی کردن است که اگر این موارد را رعایت کنید می توانید در زندگی احساس پر انرژی کنید.

پست قبلی

اعتماد به نفس چیست؟ + ۱۰ راه برای داشتن اعتماد به نفس بالا

پست بعدی

راهنمای خرید گوشی تا ۸ میلیون

چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

رسانه مگ روز وب سایتی برای همه افرادی است که تصمیم به آموختن دارند. در مگ روز شما با جدیدترین مقالات روز دنیا همچون: اخبار فناوری های جدید، سبک زندگی، بازی و سرگرمی، بهداشت و سلامت نمونه ای است مقالات magrooz است.

همچنین ما در اینجا راهنمای خرید انواع محصولات مانند: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و لوازم و کالاهای دیجیتالی را به شما با بیان گویا و شفاف معرفی می کنیم تا با دانش خرید خود را انجام بدهید.

مجله اینترنتی مگ روز همواره پذیرای انتقاد پیشنهادات شما خواهید بود شما می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

محبوب ترین ها

۲۲ مدل النگو طلا دستبند طلا جدید برای کادو به دخترها در سال…

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

۱۰ تا از بهترین سایت خرید و فروش خودرو

بیوگرافی کامل و جامع شیوا رضوی پور

جدیدترین مقالات

باشکوه ترین بناهای تاریخی استانبول را از دست ندهید

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

راهنمای خرید دوچرخه ثابت خانگی در سال ۱۴۰۰

راهنمای خرید اینترنتی ماسک تنفسی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مجله مگ روز – مجله مگ روز یه مجله علمی آموزشی در تمام زمینه های مثل بهداشت و سلامتی ، تکنولوژی ، دیجیتال مارکتینگ ، سفر و گردشگری ، سبک زندگی ، رشد و توسعه فردی و شغلی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

چگونه پر انرژی باشیم. چگونه می‌تواینم روز پر انرژی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم پر انرژی باشیم؟ چگونه بانشاط باشیم، چگونه میتوانیم شاداب و پر انرژی باشیم، چگونه بدنی شاداب و پر انرژی داشته باشیم، چگونه سرشار از انرژی مثبت باشیمچه کنیم انرژی بگیریم، چه بخوریم تا شاد و پر انرژی باشیم، چگونه خستگی ناپذیر شویم، برای سرحال بودن چه باید کرد.

همه این پرسش‌های سراسر سطح گوگل را فرا گرفته آیا دوستان راهی برای داشتن انرژی یا شادی توی این وضعیت گرونه‌ای،بیکاری و خیلی مسائل دیگه وجود دارد.

به نظر من باید همه‌ای ما تا می‌توانیم هر چند لظحه‌ای باید شاد باشیم.اگر شاد نباشیم چطور بتوانیم به خانواده خودمون محبت کنیم.خوب الان مراحل برای داشتم یه روز شاد را با هم یاد می‌گیریم.

به مجموعه عوامل و فرایندهای بطور کاملاً آگاهانه گفته می‌شود که فرد باید انجام دهد تا بتواند برای انجام کارهای خود زمان معیین برسد.

امروز با پشرفت جوامع و گسترش تکنولوژی باعث شده همه مردم به دنبال مدیریت زمان باشن زیرا اگر برنامه‌ریزی اصولی نداشته باشن ممکن است در کارها، اهدافشان یا به موفقّیت برسند یا تجربه تلخ سکشت را بچشند.

پس برای اینکه فردی موفقّی باشید. برای خودتان اهداف تعیین کنید.اصلاً بگید هدف من از زندگی چیه؟ چرا باید تلاش کنم؟ و کدام مسیر را باید طی کنم تا به موفقّیت برسم.

یادداشت برداری یا خلاصه نویسی به مجموعه های نوشته‌های است که این نوشته می‌تواند در مورد کارهای روزمره ما باشید یا خلاصه یا چکیده یه کتاب توجه داشته باشید هر کاری هم انجام بدهیم ممکن است بعضی چیزی‌ها را فراموش کنیم.پس باید یه نوتبرداری یا یه یادداشت از کاری‌های که می‌خواهیم در طول روز انجام بدیم داشته باشیم تا هر کاری در ساعت معیین خودش انجام بدهیم.[

فواید یادداشت برداری

نحوی یادداشت برداری در افراد متفاوت است بعضی از اشخاص هستند به طور کامل درباره هر آنچه که در طول روز باید انجام بدهند می‌نویسند بعضی‌ها هم بطور یه نقشه ذهنی یادداشت برداری می‌کنند.

نقشه ذهنی چیست؟نقشه به نوعی ابزار گفته می‌شود که هر آنچه در ذهن ما میگذرد را در یک صفحه ترسیم کنیم.همانند درخت بزرگی که شاخته های متعدد دارد.و هر شاخه از زیر شاخه های دیگر تشکل شده است مثلاًهر هدف از زیر شاخه اهدافی تشکیل شده است.

می‌دانید افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتری برخوردار هستند بر اساس آزمایش هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف صبحانه باعث می شود که وزن کاهش از افزایش وزن جلوگیری کند همچنین بیماری‌های قلبی قلبی و عروقی نیز را تا حد ممکن کاهش دهد همچنین باعث می شود که صبح شاداب و سرحال داشته باشیم.

یک صبحانه کامل صبحانه است که حاوی مواد پروتئینی مواد تشکیل شده باشد همچون مربا، عسل،  گردو، نان سبوسدار، تخم مرغ، شیرکم چرب نمونه ای از مواد مغذی به شمار می روند می آیند

آیا میدانستید که ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و نوشیدن آب بسیار مفید است زیرا باعث جلوگیری از عواقب خطرساز می شود. آب به اندازه کافی به بدن ما نرسد سبب بیماری هایی همچون بیماری بیماری فشار خون بیماری سرطان سینه سرطان رحم باعث سوء هاضمه و دیگر بیماری های خطرناک دیگر می‌شود. نوشیدن آب اولین و مهم‌ترین آن‌ها تامین آب مورد نیاز بدن باعث کنترل وزن انسان جلوگیری از سوزش های معده با داشتن پوستی روشن و جلوگیری از بیماری سنگ کلیه و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.


چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آیا می‌دانستید که ورزش کردن باعث می‌شود. که زندگی شادتری داشته باشیم بسیاری از دانشمندان این عقیده را دارند که ورزش کردن باعث می شود که یک زندگی شاد داشته باشیم.

شما با انجام ورزش‌هایی همچون دوچرخه سواری و پیاده روی و انجام حرکات کششی ساده در پارک ها و مناطق سرسبز باعث می شود که وضعیت تناسب اندام شما در شرایط نرمالی قرار بگیرد. توصیه ما به این است هنگاهی که از خواب بلند می‌شوید انجام حرکات کششی بسیار بسیار مفید است از نظر روانشناسان افرادی که ورزش می کنند دارای روحیه و اعتماد به نفس بالاتر و عدم وجود استرس و اضطراب در آنها است.

همه ما می دانیم که ما در طول شبانه روز نیاز به خواب داریم زیرا خواب باعث می‌شود که از بیماری‌های سرطانی یا استرس بالا جلوگیری کنند و همچنین باعث افزایش هوشیاری و حافظه و باعث کاهش وزن انسان و همچنین جلوگیری از افسردگی در ما می شود.

تغییرات محیط

 

 

تا حالا برای شما پیش بیاید که یک روز کلی انرژی داشته باشید به طور که دوست دارید کل روز زندگی خود را تغییر بدهید و در عین حال بعضی از روزهای آنقدر انرژی نداریم که از تحت خواب خودمان بیرون بیاییم و شروع جدید خود را شروع بکنیم. علت کمبود انرژی چیست؟ انگیزه چیزی نیست که ما باید آن را داشته باشیم انگیزه چیزی است که ما باید آن را بسازیم تا یک روز پر انرژی داشته باشیم.

و ساخت انگیزه در افراد متفاوت است. شاید برای یک نفر یک مدل انگیزه ساخته بشود و برای شخص دیگر متفاوت باشد. ولی ما باید درک کنیم تا انگیزه را خودمان بسازیم، افراد در جامعه به چند دسته تقسیم می شنود افرادی هستند که هر روز که بیدار می شوند تلاش می کنند یک پله سطح زندگی خود را بالاتر ببرند، و در عین حال افرادی هستند حس می کنند زندگیشان پر از مشکلات است و با خودشان می گویند چرا بقیه زندگی خوبی دارند و هر چی مشکل است برای من است.

انجام ورزش ، داشتن رژیم غذای مناسب از جمله نکات مهم در شیوه زندگی کردن است که اگر این موارد را رعایت کنید می توانید در زندگی احساس پر انرژی کنید.

پست قبلی

اعتماد به نفس چیست؟ + ۱۰ راه برای داشتن اعتماد به نفس بالا

پست بعدی

راهنمای خرید گوشی تا ۸ میلیون

چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

رسانه مگ روز وب سایتی برای همه افرادی است که تصمیم به آموختن دارند. در مگ روز شما با جدیدترین مقالات روز دنیا همچون: اخبار فناوری های جدید، سبک زندگی، بازی و سرگرمی، بهداشت و سلامت نمونه ای است مقالات magrooz است.

همچنین ما در اینجا راهنمای خرید انواع محصولات مانند: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و لوازم و کالاهای دیجیتالی را به شما با بیان گویا و شفاف معرفی می کنیم تا با دانش خرید خود را انجام بدهید.

مجله اینترنتی مگ روز همواره پذیرای انتقاد پیشنهادات شما خواهید بود شما می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

محبوب ترین ها

۲۲ مدل النگو طلا دستبند طلا جدید برای کادو به دخترها در سال…

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

۱۰ تا از بهترین سایت خرید و فروش خودرو

بیوگرافی کامل و جامع شیوا رضوی پور

جدیدترین مقالات

باشکوه ترین بناهای تاریخی استانبول را از دست ندهید

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

راهنمای خرید دوچرخه ثابت خانگی در سال ۱۴۰۰

راهنمای خرید اینترنتی ماسک تنفسی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مجله مگ روز – مجله مگ روز یه مجله علمی آموزشی در تمام زمینه های مثل بهداشت و سلامتی ، تکنولوژی ، دیجیتال مارکتینگ ، سفر و گردشگری ، سبک زندگی ، رشد و توسعه فردی و شغلی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

چگونه پر انرژی باشیم. چگونه می‌تواینم روز پر انرژی داشته باشیم؟ چگونه می توانیم پر انرژی باشیم؟ چگونه بانشاط باشیم، چگونه میتوانیم شاداب و پر انرژی باشیم، چگونه بدنی شاداب و پر انرژی داشته باشیم، چگونه سرشار از انرژی مثبت باشیمچه کنیم انرژی بگیریم، چه بخوریم تا شاد و پر انرژی باشیم، چگونه خستگی ناپذیر شویم، برای سرحال بودن چه باید کرد.

همه این پرسش‌های سراسر سطح گوگل را فرا گرفته آیا دوستان راهی برای داشتن انرژی یا شادی توی این وضعیت گرونه‌ای،بیکاری و خیلی مسائل دیگه وجود دارد.

به نظر من باید همه‌ای ما تا می‌توانیم هر چند لظحه‌ای باید شاد باشیم.اگر شاد نباشیم چطور بتوانیم به خانواده خودمون محبت کنیم.خوب الان مراحل برای داشتم یه روز شاد را با هم یاد می‌گیریم.

به مجموعه عوامل و فرایندهای بطور کاملاً آگاهانه گفته می‌شود که فرد باید انجام دهد تا بتواند برای انجام کارهای خود زمان معیین برسد.

امروز با پشرفت جوامع و گسترش تکنولوژی باعث شده همه مردم به دنبال مدیریت زمان باشن زیرا اگر برنامه‌ریزی اصولی نداشته باشن ممکن است در کارها، اهدافشان یا به موفقّیت برسند یا تجربه تلخ سکشت را بچشند.

پس برای اینکه فردی موفقّی باشید. برای خودتان اهداف تعیین کنید.اصلاً بگید هدف من از زندگی چیه؟ چرا باید تلاش کنم؟ و کدام مسیر را باید طی کنم تا به موفقّیت برسم.

یادداشت برداری یا خلاصه نویسی به مجموعه های نوشته‌های است که این نوشته می‌تواند در مورد کارهای روزمره ما باشید یا خلاصه یا چکیده یه کتاب توجه داشته باشید هر کاری هم انجام بدهیم ممکن است بعضی چیزی‌ها را فراموش کنیم.پس باید یه نوتبرداری یا یه یادداشت از کاری‌های که می‌خواهیم در طول روز انجام بدیم داشته باشیم تا هر کاری در ساعت معیین خودش انجام بدهیم.[

فواید یادداشت برداری

نحوی یادداشت برداری در افراد متفاوت است بعضی از اشخاص هستند به طور کامل درباره هر آنچه که در طول روز باید انجام بدهند می‌نویسند بعضی‌ها هم بطور یه نقشه ذهنی یادداشت برداری می‌کنند.

نقشه ذهنی چیست؟نقشه به نوعی ابزار گفته می‌شود که هر آنچه در ذهن ما میگذرد را در یک صفحه ترسیم کنیم.همانند درخت بزرگی که شاخته های متعدد دارد.و هر شاخه از زیر شاخه های دیگر تشکل شده است مثلاًهر هدف از زیر شاخه اهدافی تشکیل شده است.

می‌دانید افرادی که صبحانه می خورند نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتری برخوردار هستند بر اساس آزمایش هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مصرف صبحانه باعث می شود که وزن کاهش از افزایش وزن جلوگیری کند همچنین بیماری‌های قلبی قلبی و عروقی نیز را تا حد ممکن کاهش دهد همچنین باعث می شود که صبح شاداب و سرحال داشته باشیم.

یک صبحانه کامل صبحانه است که حاوی مواد پروتئینی مواد تشکیل شده باشد همچون مربا، عسل،  گردو، نان سبوسدار، تخم مرغ، شیرکم چرب نمونه ای از مواد مغذی به شمار می روند می آیند

آیا میدانستید که ۷۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و نوشیدن آب بسیار مفید است زیرا باعث جلوگیری از عواقب خطرساز می شود. آب به اندازه کافی به بدن ما نرسد سبب بیماری هایی همچون بیماری بیماری فشار خون بیماری سرطان سینه سرطان رحم باعث سوء هاضمه و دیگر بیماری های خطرناک دیگر می‌شود. نوشیدن آب اولین و مهم‌ترین آن‌ها تامین آب مورد نیاز بدن باعث کنترل وزن انسان جلوگیری از سوزش های معده با داشتن پوستی روشن و جلوگیری از بیماری سنگ کلیه و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.


چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آیا می‌دانستید که ورزش کردن باعث می‌شود. که زندگی شادتری داشته باشیم بسیاری از دانشمندان این عقیده را دارند که ورزش کردن باعث می شود که یک زندگی شاد داشته باشیم.

شما با انجام ورزش‌هایی همچون دوچرخه سواری و پیاده روی و انجام حرکات کششی ساده در پارک ها و مناطق سرسبز باعث می شود که وضعیت تناسب اندام شما در شرایط نرمالی قرار بگیرد. توصیه ما به این است هنگاهی که از خواب بلند می‌شوید انجام حرکات کششی بسیار بسیار مفید است از نظر روانشناسان افرادی که ورزش می کنند دارای روحیه و اعتماد به نفس بالاتر و عدم وجود استرس و اضطراب در آنها است.

همه ما می دانیم که ما در طول شبانه روز نیاز به خواب داریم زیرا خواب باعث می‌شود که از بیماری‌های سرطانی یا استرس بالا جلوگیری کنند و همچنین باعث افزایش هوشیاری و حافظه و باعث کاهش وزن انسان و همچنین جلوگیری از افسردگی در ما می شود.

تغییرات محیط

 

 

تا حالا برای شما پیش بیاید که یک روز کلی انرژی داشته باشید به طور که دوست دارید کل روز زندگی خود را تغییر بدهید و در عین حال بعضی از روزهای آنقدر انرژی نداریم که از تحت خواب خودمان بیرون بیاییم و شروع جدید خود را شروع بکنیم. علت کمبود انرژی چیست؟ انگیزه چیزی نیست که ما باید آن را داشته باشیم انگیزه چیزی است که ما باید آن را بسازیم تا یک روز پر انرژی داشته باشیم.

و ساخت انگیزه در افراد متفاوت است. شاید برای یک نفر یک مدل انگیزه ساخته بشود و برای شخص دیگر متفاوت باشد. ولی ما باید درک کنیم تا انگیزه را خودمان بسازیم، افراد در جامعه به چند دسته تقسیم می شنود افرادی هستند که هر روز که بیدار می شوند تلاش می کنند یک پله سطح زندگی خود را بالاتر ببرند، و در عین حال افرادی هستند حس می کنند زندگیشان پر از مشکلات است و با خودشان می گویند چرا بقیه زندگی خوبی دارند و هر چی مشکل است برای من است.

انجام ورزش ، داشتن رژیم غذای مناسب از جمله نکات مهم در شیوه زندگی کردن است که اگر این موارد را رعایت کنید می توانید در زندگی احساس پر انرژی کنید.

پست قبلی

اعتماد به نفس چیست؟ + ۱۰ راه برای داشتن اعتماد به نفس بالا

پست بعدی

راهنمای خرید گوشی تا ۸ میلیون

چگونه جذاب ترین فرد برای نامزدم باشم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

رسانه مگ روز وب سایتی برای همه افرادی است که تصمیم به آموختن دارند. در مگ روز شما با جدیدترین مقالات روز دنیا همچون: اخبار فناوری های جدید، سبک زندگی، بازی و سرگرمی، بهداشت و سلامت نمونه ای است مقالات magrooz است.

همچنین ما در اینجا راهنمای خرید انواع محصولات مانند: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و لوازم و کالاهای دیجیتالی را به شما با بیان گویا و شفاف معرفی می کنیم تا با دانش خرید خود را انجام بدهید.

مجله اینترنتی مگ روز همواره پذیرای انتقاد پیشنهادات شما خواهید بود شما می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با ما در ارتباط باشید.

محبوب ترین ها

۲۲ مدل النگو طلا دستبند طلا جدید برای کادو به دخترها در سال…

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

۱۰ تا از بهترین سایت خرید و فروش خودرو

بیوگرافی کامل و جامع شیوا رضوی پور

جدیدترین مقالات

باشکوه ترین بناهای تاریخی استانبول را از دست ندهید

بیوگرافی بهاره سرگل زایی و همسرش

راهنمای خرید دوچرخه ثابت خانگی در سال ۱۴۰۰

راهنمای خرید اینترنتی ماسک تنفسی

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

افزایش فالوور اینستاگرام واقعی ۱۰۰ درصد تضمینی در هشتگ مدیا

مشاغل جدید و پول ساز ؛آیا از شغل های جدید و پردرآمد ایران خبر دارید؟

دوره آموزشی تولید محتوا برای سایت به طور کامل و جامع

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟

زندگی شهری، آلودگی هوا، کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب سبب شده است که بسیاری از افراد جامعه
همیشه کسل و بی حال و بی انرژی باشند. در این حالت توان و انگیزه انجام کارهای روزمره را نداریم
و ترجیح می‌دهیم یا بخوابیم و یا اینکه وقتمان را به کارهایی که نیاز به فعالیت بدنی ندارد
مثل تماشای تلویون یا شبکه‌ها و کانال‌های مجازی اینترنت و گوشی همراه سپری کنیم.
کسالت و بی انرژی بودن یقینا باعث می‌شود که انسان نتواند به اهداف و برنامه‌های زندگی خود
دست پیدا کند و به عبارت بهتر،انسان را از موفقیت و خوشبختی دور می‌کند.
در فیلمی که می‌بینید دکتر ضیایی ۱۲ تجویز تغذیه ای و رفتاری برای درمان کسالت و بی حالی
ارائه کرده است. متن صحبت‌های دکتر ضیایی به قرار زیر است:(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

• صبح ناشتا ۲۱ عدد مویز یعنی کشمش انگور سیاه بخورید. برای پسران و مردان بدون هسته باشد
زیرا باعث عقیمی و ناباروری می‌شود.
• کندر خوراکی همراه با عسل طبیعی بخورید. کندر ضد بلغم اضافی یعنی ضد موکوس است. انسان را پر انرژی و سرحال
می‌کند زیرا رطوبات اضافی بدن حتی رطوبت اضافی مغز را از بین می‌برد و انسان را از
کسلی و خماری در می‌آورد.
• در صبحانه شیر تازه گاو کم چرب مخلوط با عسل آویشن بخورید.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

• صبح قبل از سر کار رفتن زنجفیل (زنجبیل) پرورده شده در عسل گون بخورید
که به گفته امام رضا(ع) باعث قوت عقل می‌شود.
• هر ۶ ساعت یک لیوان آب نوشیدنی سالم و یک لیوان آب جوشیده ولرم بخورید. بیش از ۱۵ فایده دارد
که یکی از آنها رفع کسالت است زیرا با فعال سازی کلیه باعث دفع اوره و کراتین خون می‌شود
و به این ترتیب سموم خون کاهش می‌یابد و نوشیدن آب همچنین باعث عرق کردن بدن می‌شود
به این وسیله نیز بخشی از سموم بدن دفع می‌شود لذا با نوشیدن آب کسالت انسان برطرف می‌شود.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

• سرکه طبیعی سیب بخورید. سرکه طبیعی سیب را می‌توانید با سالاد کاهو و خیار بوته ای و یا با
آبگوشت و یا با سوپ و یا مخلوط در یک لیوان آب بخورید.
• یک چهارم کاهو به همراه غذا بخورید و پس از غذا خوردن چند عدد خرما یا یک قاشق غذاخوری مخلوط
سه شیره (شیره خرما، انگور، توت) یا یک عدد سیب رسیده شیرین بخورید.
سه شیره ازاین جهت تجویز می‌شود که نصف جمعیت زنان ایران از کم خونی فقر آهن رنج می‌برند
و اکثرا مشکلات پوکی استخوان و فشار خون زیر ۱۰ دارند. مخلوط سه شیره همزمان هر سه را خوب می‌کند
و همچنین کسالت را برطرف می‌کنند و آنان را پرانرژی و سرحال میکند.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

• سبوس گندم، سبوس برنج، سبوس جو از هر کدام یک قاشق چایخوری، مخلوط باغذا بخورید. این سبوس‌ها
سرشار از فسفر است و فسفر ضد کسالت است و انرژی زاست. مغز گردو هم فسفر دارد.
شب‌هاگردو با پنیر بخورید زیرا هم باعث تعادل فسفر و کلسیم بدن و هم باعث تقویت حافظه می‌شود
و هم کمبود فسفر بدن درمان می‌شود و هم کسالت برطرف می‌شود. خود مغز گردو علاوه بر فسفر،
امگا۳ دارد که ضد افسردگی (یا سرماخوردگی روانی) است.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

لذا به جای قرص ماهی امگا۳، شب‌ها مغز گردو با پنیر
تازه بخورید و بنا بر روایات اهل بیت، پنیر را اولا خالی نخورید و همراه با گردو بخورید
و ثانیا در روز نخورید وشب‌ها بخورید. مردم غالبا به علت عادت غلط آبا و اجدادی، پنیر را صبح ناشتا
می‌خورند در صورتیکه پنیر و گردو یا پنیر و سبزی را باید شب بخورند . این یک غذای کمکی
و سبک است که برای پر انرژی شدن و سرحال شدن هم موثر است و به مقدار کافی فسفر دارد
و به مقدار کافی امگا۳ دارد و ضد افسردگی و کسالت است و فرد را سرحال و پرانرژی می‌کند.
فسفر ماده مهمی است که باعث تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به انرژی و کالری می‌شود.امگا۳
رفع افسردگی و کسالت می‌کند و فسفر هم انرژی بخش است لذا شخص سرحال و پرانرژی می‌شود.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

• از ترکیبات خوراکی حاوی پروتئین‌هاو کربوهیدرات‌ها استفاده کنید. ترکیب پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها
باعث رفع کسالت و ایجاد سرحالی و انرژی لازم برای بدن می‌شود.
چند ترکیب دارای پروتئین‌های گیاهی و کربوهیدرات‌ها:
مغز گردو با کشمش سبز
مغز گردو با عسل طبیعی
مغز خام بادام شیرین با خرما
مغز بادام شیرین با عسل
مغز بادام با گردو
این خوراکی‌ها دارای ترکیب پروتئین‌های گیاهی با کربوهیدرات‌هاست، انرژی و کالری به بدن می‌دهد و رفع کسالت می‌کند.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

• زندگی شهری باعث آلودگی هوا و کم تحرکی شده است که اینها سبب افزایش غلظت خون بدن می‌شود
که یکی از علل کسالت است. یکی از نشانه‌های غلظت خون بالا، خواب رفتگی پا، است. پس کم تحرکی
و گردش خون ضعیف و غلظت خون بالا یکی از علل کسالت‌ها است. پس حتما روزانه ۲۰تا۳۰ دقیقه نرمش مناسب
و پیاده روی در هوای آزاد انجام بدهید. بهترین ورزش‌های سبک عبارتند از: پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا
یا راه رفتن در آب.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

این ورزش‌ها علاوه بر اینکه موجب سرحالی و رفع کسالت می‌شود آسم را نیز تخفیف
می‌دهد. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی در هوای آزاد و نرمش‌های سبک با تنفس‌های عمیق،
اکسیژن کافی به سلول‌های بدن می‌رساند و موجب رفع کسالت می‌شود.
• در محیط سالم باشید، رفتار مثبت و روابط عمومی سالم انسان را سرحال می‌کند. افرادی که در محیط‌های آلوده
کار می‌کنند قبل و پس از کار یک لیوان شیر و عسل بخورند تا مبتلا به سل ریوی وسل‌های خونی نشوند.
خانم‌ها باید در محیط‌های بسته، با مواد سفید کنند (مثل وایتکس، جوهر نمک و …) کار نکنند و این مواد را با هم مخلوط نکنند.(چگونه سرحال و پر انرژی باشیم؟)

 

فیلم های بیشتر با موضوع عسل درمانی:

 

بسیار عالی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

عسل طبیعی دیجی عسل از سال ۱۳۳۰ به تولید عسل طبیعی و فراوردهای زنبور عسل اشتغال دارد و امیدوار است این خدمت ناچیز مورد قبول هموطنان گرامی واقع شده باشد.

تلفن تماس فروشگاه : 02176345287

تلفن تماس پشتیبانی : 09902738948

ایمیل : info@digiasal.com

آدرس فروشگاه : دماوند؛ گیلاوند. بلوار سپاه. خیابان بیت المقدس غربی پلاک 60

کلیه حقوق متعلق به سایت دیجی عسل می باشد. طراح سایت : پیشرو توسعه


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

تا به حال برایتان پیش آمده است به خاطر خستگی زیاد احساس خستگی کنید؟ ممکن است صبح از خواب بیدار شوید و احساس کنید حوصله انجام هیچ کاری را ندارید و نمی خواهید به سر کارهایتان بروید.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ بدترین چیزی که در این شرایط رخ می دهد این است که کارهای زیادی دارید که باید انجام شود. نمی توانید این کارها را به روز دیگری موکول کنید و در حال حاضر هم حوصله انجام دادنشان را ندارید. اما زیاد نگران نباشید. برای حل این مشکل هم راه حل های مختلفی وجود دارد.

از آن جایی که بدن شما از اندام های به هم پیوسته و به هم مرتبط تشکیل شده است، تغییر در یک ناحیه بر روی سایر بخش های آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر است که چنین تغییراتی باعث ایجاد احساس انرژی و انگیزه در طول روز می شود.

تغییراتی که شما در خود ایجاد می کنید یکی از چهار طبقه بندی موجود را تحت تاثیر خود قرار می دهد:

اگر احساس کمبود انرژی و انگیزه دارید می توانید همین امروز دست به کار شوید و تغییراتی که دوست دارید را در خود ایجاد کنید. این تغییرات به شما کمک می کنند انرژی از دست رفته تان را باز یابید.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

بیشتر ماها در مشاغلی مشغول به کار هستیم که در آن مجبوریم مدت زمانی طولانی بر روی صندلی های بد بنشینیم. بدن انسان برای چنین موقعیتی طراحی نشده است. پس سعی کنید هر روز 10 الی 30 دقیقه از زمان خود را برای پیاده روی اختصاص دهید.

اینکار به بدنتان کمک می کند سالم بماند. اگر فکر می کنید برای اینکار زمان کافی در اختیار ندارید می توانید از فردی که قرار است با او ملاقات کاری داشته باشید بخواهید این ملاقات را در حین پیاده روی برگزار نمایید.

شما باید پیاده روی کنید و زمانی را برای اینکار اختصاص دهید. هیچ بهانه ای برای انجام ندادن این فعالیت ساده پذیرفتنی نیست.

پیاده روی بسیار ساده، اسان و کوتاه است. اما در عین حال می تواند انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کند. پس همین امروز دست به کار شوید.

اگر فکر می کنید بچه های کم سن و سال به خاطر چرت روزانه شان احمق به نظر می رسند باید در تفکرات خود تجدید نظر کنید.

چرت روزانه کوتاه ایجاد کننده منبع خوبی از انرژی است. یک چرت کوتاه 20 یا 30 دقیقه ای می تواند تمرکز شما را بر روی کارهایتان بیشتر کند و به مغز اجازه دهد بهتر از قبل به کارها و فعالیت هایش بپردازد. همین امر شما را برای انجام کارهای بیشتر آماده می سازد.

همه ورزشکاران و افرادی که کارهای بزرگ در طول تاریخ انجام داده اند چرت روزانه را جزو برنامه هایشان داشتند زیرا فعالیت های این افراد نیازمند تمرکز ذهنی زیاد بود و انرژی زیادی هم از آن ها می گرفت. به همین خاطر است که چرت کوتاه روزانه می تواند به بازیابی انرژی بدن کمک کند.

گاهی از اوقات تنها چیزی که بدن شما بدان نیاز دارد انجام کشش های روزانه برای دو دقیقه است.

زمانی که بدنتان سفت می شود دیگر نمی تواند به خوبی به فعالیت هایی که دارد بپردازد. به همین خاطر باید به بخش های مختلف بدن اجازه شل شدن بدهید و کاری کنید انرژی در همه قسمت های ان جریان داشته باشد.

همین امر باعث جریان بهتر خون به اندام های بدن به خصوص سر می شود. سر شما برای تمرکز بر روی وظایف شناختی به خون بیشتری نیاز دارد. پس از روی صندلی تان بلند شوید و حرکت های کششی را انجام دهید. اینکار به شما کمک می کند انرژی بیشتری کسب کنید.

سعی کردیم حوزه مواد غذایی را در بخش فیزیکی قرار ندهیم زیرا برای بیشتر ماها ارتباط با غذایمان یک ارتباط احساسی و عاطفی است و دلیل بسیار مهمی برای این امر وجود دارد.

غذاهای اشباع شده از شکر و قند باعث می شوند در همان لحظه انرژی زیادی کسب کنیم اما در نهایت باعث افت انرژی می شوند. زمانی که می خواهید مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را انتخاب کنید به کارکرد آن خوب فکر کنید و غذایی را انتخاب نمایید که بیشترین انرژی را برای کل روزتان فراهم آورد.

غذاهایی با فیبر و پروتئین بالا می توانند مغز و شکم شما را پر کنند و باعث ایجاد خستگی زودرس نمی شوند.

ارتباطات نقش مهمی در زندگی ما بازی می کند. این ارتباطات ماست که منبع اصلی خوشحالی مان محسوب می شود و می تواند انسان را از سایر موجودات روی زمین متمایز کند. زمانی که انرژی اندکی دارید و بدون انگیزه شده اید، بهتر است وارد یک محیط اجتماعی شوید و روز خوبی برای خود بسازید.

حلقه های اجتماعی انرژی بخش هستند و می توانند در مواقع کاهش انرژی به بازیابی آن کمک کنند. اگر سر کار هستید و نمی توانید وارد یک محیط اجتماعی شوید کافیست گوشی تلفن را بردارید و با یک دوست تماس بگیرید. به او پیام ندهید باید به صورت تلفنی با او صحبت کنید.

ایا می دانستید که بیشتر کارآفرینان و مدیران برای موفقیت در کارهایشان بازی می کنند تا خلاق تر باشند؟

این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد اما زمانی که ماهیت بازی را در نظر می گیرید می توانید دلیل این امر را به خوبی درک کنید. بازی ها به اندازه خود انسان ها عمر و قدمت دارند. همه ما انسان ها از بازی کردن لذت می بریم. انجام یک بازی ساده می تواند انرژی زیادی به شما ببخشد و باعث افزایش خلاقیت و بهره وری تان گردد. پس فکر نکنید بازی ها باعث نابودی انرژی تان می شوند. برعکس، این ها منبع تولید انرژی هستند.

اصلا مهم نیست چه نوع موسیقی را دوست دارید. شما می توانید با گوش دادن به آن، انرژی و انگیزه درونی تان را بیشتر کنید. این شما هستید که می دانید چه چیزی بهترین عملکرد را برایتان دارد و در چه بازه زمانی باید به موسیقی گوش دهید. اگر دوست داشتید می توانید از آهنگ های انگیزشی هم بهره ببرید.

انگیزه و تحریکی که توسط کتاب فراهم می شود می تواند به بازیابی تمرکز برای مدت زمان طولانی کمک کند.

پس باید شروع به مطالعه کردن کنید. در ابتدا بیشتر افراد بعد از مطالعه چند صفحه خوابشان می گیرد و نمی توانند صفحات زیادی را مطالعه کنند. اما بعد از گذشت چند روز ذهن به مطالعه عادت می کند.

مغز شما تلاش می کند خود را برای تمرکز کردن بر روی مطالعه دوباره تنظیم نماید. بعد از یک ماه مطالعه روزانه کتاب ها، ایجاد تمرکز و دریافت انرژی بسیار ساده تر و اسان تر خواهد بود زیرا مغزتان یاد می گیرد خود را برای مدت زمان طولانی تری متمرکز نگه دارد.

چارچوب ها سلاح های قدرتمندی در دستان افرادی هستند که می دانند چگونه باید از آن ها استفاده کنند. زمانی که با مشکلی مواجه می شوید یا در زندگی با چالش هایی روبرو می گردید که شما را حتی قبل از شروع کارهایتان متوقف می کنند، باید بدانید که مشکل در انجام خودِ وظایف نیست بلکه در مسیر و رویکردی است که شما اتخاذ می کنید( چارچوب ها).

انجام برنامه های ورزشی روتین در باشگاه زمانی که بدانید در چه سطحی هستید برایتان بسیار ساده تر خواهد بود. در این شرایط سعی می کنید قدرت و استقامت فیزیکی تان را تغییر دهید و هر تکراری که در انجام تمرینات ورزشی دارید می تواند تجربیات بیشتری در اختیارتان بگذارد و شما را یک سطح بالاتر ببرد.

هر وقت چیزی انرژی تان را کاهش داد یا باعث کاهش انگیزه در انجام کارهایتان شد، سعی کنید آن را از زاویه متفاوتی مورد بررسی قرار دهید. زمانی که ارتباط تان با مشکل را تغییر می دهید دیگر با یک مشکل مواجه نخواهید بود.

حتی یک دقیقه تنفس عمیق و درست، تمرکز بر روی افکار از طریق مدیتیشن و حضور ذهن می تواند سطح انرژی شما را به حالت قبلی باز گرداند و باعث ایجاد انگیزه شود.

سال هاست که از مدیتیشن برای تسکین استرس، ایجاد شادی و افزایش انرژی استفاده می شود. اگر در یک دفتر کاری شلوغ کار می کنید تنها یک دقیقه مکان آرام و بی سر و صدایی را پیدا کنید و شروع به انجام روش های مدیتیشن نمایید. بعد از اینکار متوجه تغییر در سطح انرژی و انگیزه تان خواهید شد.

بیشتر افراد آن را جریان انرژی می نامند. این موضوع به معنای یافتن یک بخش جذاب در وظایف خسته کننده و اضطراب آور است.

زمانی که وارد ناحیه مدنظر می شوید زمان را فراموش می کنید و تمرکز و انرژی تان را بر روی چیزی که در حال انجامش هستید صرف می کنید.

مثلا گیمرها را در نظر بگیرید. گیمرها عاشق بازی کردن هستند. آن ها می توانند برای 10 ساعت متوالی روی یک صندلی بنشینند و بدون حرکت کردن عضلات شان به انجام بازی بپردازند. این تمرکز و انرژی فوق العاده ای که گیمرها روی بازی ها دارند از کجا سرچشمه می گیرد؟ آن ها سعی می کنند این انرژی را از نواحی مختلف جمع کنند و بر روی ناحیه مدنظرشان تمرکز نمایند.

شما همیشه با کمبود انرژی یا انگیزه روبرو نیستید بلکه نمی توانید انرژی که در نواحی مختلف پراکنده شده است را یک جا جمع کنید و از این جریان به نفع خود بهره ببرید.

جریان، شما را در مسیر درست قرار می دهد.

هر وقت کاری را انجام می دهیم به این فکر می کنیم که کار بعدی که باید انجامش دهیم چه چیزی است. همین امر باعث می شود به طور مداوم به فکر آینده باشیم و زندگی در لحظه را فراموش کنیم. مثلا در حال حاضر بر روی کار مشتری تان تمرکز کرده اید اما به طور مداوم به ملاقاتی که سه ساعت بعد دارید می اندیشید. وقتی نوبت قرار ملاقاتتان فرا می رسد به باشگاه رفتنتان فکر می کنید.

وقتی به باشگاه می روید به طور مداوم به شامی که با همسر و فرزندتان خواهید داشت فکر می کنید. زمانی که خوردن شام با همسر و فرزندتان را آغاز می کنید به گزارشی که باید قبل از خواب برای رییستان ارسال کنید می اندیشید.

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

زمانی هم که وارد رختخواب می شوید به کارهایی که باید صبح زود انجام دهید فکر می کنید. این چرخه ناقص همچنان ادامه پیدا می کند تا انرژی و انگیزه تان را از شما بگیرد. نکته مهم برای خارج شدن از این چرخه این است که همین جا کار را متوقف کنید و در لحظه زندگی نمایید. از قدرت لحظاتی که در آن هستید لذت ببرید.

اینکار باعث تجدید نیرویتان می شود و به شما کمک می کند انرژی از دست رفته تان را باز به دست آورید. زمانی که در لحظه زندگی می کنید نه تنها انرژی مدنظرتان را به دست می آورید بلکه می توانید به مسائل مهمی که در اینده رخ خواهد داد هم فکر کنید.

زمانی که این تغییرات را می خوانیم شاید آنقدرها به نظرمان مهم و بزرگ نرسد اما هر کدام از آن ها اگر به درستی ایجاد شوند تغییرات بزرگی در زندگی ایجاد خواهند کرد. در عمل اینگونه تغییرات به نتایج بزرگی ختم می شوند به خصوص اگر با هم ترکیب گردند.

همیشه تغییرات بزرگ مجموعه ای از تغییرات کوچکی است که در زندگی انجام می دهیم. پس هر چه زودتر دست به کار شوید. هر چقدر زودتر به این مسئله بپردازید زودتر نتایج مدنظرتان را خواهید دید.

تغییرات کوچک در نواحی فیزیکی بدن همچون پیاده روی روزانه، چرت کوتاه روزانه و کشش می تواند برای بازگرداندن انرژی به شما کمک کند.

تغییرات کوچک در حوزه احساسی هم شامل خوردن غذاهای مناسب، صحبت با دوستان و بازی کردن است.

تغییرات کوچک در ناحیه عقلانی دربرگیرنده گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و تغییر دیدگاه هاست. در نهایت چندین تغییر کوچک همچون انجام مدیتیشن، قرار گرفتن در ناحیه مدنظر و زندگی کردن در لحظه می تواند شما را به نتایجی که دوست دارید برساند.

خوب همانطور که مشاهده کردید هر تغییر کوچک آغاز یک تغییر بزرگ است. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شوید!

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ورزشکاران برای انجام مسابقات و ورزش کردن نیاز به انرژی کافی دارند. خواب کافی، تغذیه مناسب و نوشیدن مایعات از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند فرد هنگام ورزش پر انرژی باشد.

ورزشکاران برای انجام مسابقات و ورزش کردن نیاز به انرژی کافی دارند. خواب کافی، تغذیه مناسب و نوشیدن مایعات از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند فرد هنگام ورزش پر انرژی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ورزشکاران نیاز دارند تا به هنگام ورزش پر انرژی باشند. راه‌هایی برای افزایش انرژی برای ورزش کردن وجود دارد:

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

1- شب قبل از ورزش خوب بخوابید. گاهی اوقات سخت است که با وجود اضطراب خوب خوابید. به خصوص این مشکل قبل از بازی‌های بزرگ برای ورزشکاران پیش می‌آید. خواب برای خوب ورزش کردن مهم است.

2- تغذیه مناسب بسیار مهم است. وعده‌های غذایی باید متعادل باشند و دو تا چهار ساعت قبل از شروع ورزش باید غذا بخورید و کمتر از دو ساعت قبل از شروع ورزش یک میان وعده بخورید. قبل از ورزش غذا نخورید.

3- زیاد آب بنوشید. توصیه شده است که ورزشکاران هر 15 تا 20 دقیقه‌ در حین ورزش آب بنوشند. اگر بیش از 90 دقیقه‌ ورزش می‌کنید یا در هوای خیلی گرم هستید می‌توانید از نوشیدنی‌های ورزشی استفاده کنید.

4- قبل از بازی فکر کنید. فکر کردن به بازی، می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و توانایی شما را بالا ببرد، زیرا از نظر ذهنی آمادگی پیدا می‌کنید. چند ساعت قبل از مسابقه در سکوت بنشینید، چشمان خود را ببندید و مسابقه را تصور کنید.

5- آرامش داشته باشید. آرام بودن قبل از مسابقه باعث می‌شود بهتر بازی کنید. اگر تنش داشته باشید تمرکز خود را از دست می‌دهید.

6- قبل از بازی خود را گرم کنید و حرکات کششی انجام دهید. به مدت پنج تا 10 دقیقه‌ بدن را گرم کنید. حرکات کششی باید 10 تا 30 ثانیه باشد. هر دو طرف بدن را به یک اندازه بکشید.

7- به یاد داشته باشید که دوست داشتن ورزش بسیار مهم است. اگر از ورزش لذت نمی‌برید باید در انتخاب آن تجدید نظر کنید، توصیه‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند: با مربی خود درباره روش‌های گرم کردن بدن مشورت کنید. از داروهای استروئید استفاده نکنید. این داروها باعث مشکلات ذهنی و افسردگی می‌شوند. داروهای انرژی زا و مکمل‌ها واقعا به شما کمک نخواهند کرد. اگر احساس حالت تهوع یا خستگی کردید با مربی خود صحبت کنید.


انتهای پیام

صبح زود ساعت 6 از خواب بیدار شوید
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه دلشان می‌خواهد 10 دقیقه بیشتر بخوابند؟ بعضی از افراد بعد از زنگ ساعت و بیدار شدن سعی می کنند دوباره برای 10 یا 15 دقیقه بخوابند. این کار نتیجه عکس دارد و بیشتر شما را خسته و کسل می‌کند زیرا شما وارد سیکل کوتاه و معیوب خواب می شوید. این کار به خصوص در کودکان باعث خستگی و کسالت می‌شود. بنابراین وقتی ساعت زنگ می‌زند سعی کنید همان موقع از خواب برخیزد زیرا یک سیکل کامل خواب را طی کرده اید و سرحال و پر انرژی خواهید بود. هر روز حتی روزهای تعطیل در ساعت معینی از خواب برخیزید پس از مدتی صبح ها بسیار راحت‌تر بیدار می شوید. این کار باعث می شود روز خود را سرحال و پر انرژی آغاز کنید.

بیشتر بخوانید: چرا در طول روز احساس خستگی می کنیم؟

6:30 صبح ورزش صبحگاهی انجام دهید
نیم ساعت پس از برخاستن از خواب را به چند تمرین ساده ورزشی اختصاص دهید. ورزشی که به تقویت عضلات شما کمک کند. حتی اگر وقت هم ندارید می‌توانید حداقل حرکت دلفین پلانک را انجام دهید البته به شرطی که مشکل خاصی نداشته باشید. روی شکم روی زمین دراز بکشید سپس سعی کنید خودتان را بلند کنید طوری که روی آرنج ها و انگشتان پا قرار بگیرید پشتتان را صاف کنید ، شکم سفت و منقبض و ساعد روی زمین ، گردن تان را صاف نگه دارید سعی کنید حداقل به مدت 45 تا 60 ثانیه در این حالت باقی بمانید و این حرکت را چند بار تکرار کنید. حرکت پلانک بسیار ساده و مفید است و حتی کودکان نیز می توانند آن را انجام دهند. همین حرکت به ظاهر ساده صبحگاهی کمک بزرگی به تقویت عضلات و تناسب اندام شما کرده و احساس خوبی به شما خواهد بخشید.

برای اطلاعات بیشتر: آشنایی با حرکت تمرینی پلانک (Plank)

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم

7 صبح صبحانه میل کنید
صبحانه یکی از وعده های غذایی مهم روزانه است. مصرف صبحانه سالم می تواند انرژی و سوخت لازم را به بدن شما بخشیده و حتی به قدرت مغزی شما نیز کمک کند. علاوه بر این مصرف یک صبحانه سالم و کامل باعث می‌شود شما در طول روز به راحتی به میان وعده های ناسالم نه بگویید. بهترین صبحانه مخلوطی از پروتئین و کربوهیدرات می باشد مثلا می توانید یک تخم مرغ به همراه یک کف دست نان سبوس دار میل کنید و یا از ماست کم چرب به همراه میوه های تازه استفاده کنید. اگر یک روز سرتان شلوغ است و وقت آماده کردن صبحانه ندارید می توانید مقداری کره بادام زمینی روی برش های سیب بمالید و میل کنید. تنوع مواد غذایی مفید در وعده صبحانه بسیار بالاست و در کشورهای گوناگون متفاوت است. اما دقت کنید که صبحانه خوب باید حاوی مقادیری پروتئین و کربوهیدرات های غیر ساده باشد که علاوه بر رسیدن مواد مغذی به بدن مانع ایجاد گرسنگی کاذب در طول روز شود.

ساعت 8 در حال حرکت به سمت محل کار ریلکس باشید
یکی از نکات مهم حفظ سلامتی پیدا کردن ساعاتی در شبانه روز است که بتوانید ریلکس باشید. شاید عجیب باشد اما ساعاتی که در رفت و آمد هستید می توانید یکی از این اوقات باشد. سعی کنید از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس، تاکسی و یا مترو استفاده کنید تا بتوانید مطالعه کرده و یا موزیک گوش کنید. اگر ترجیح می دهید و یا مجبور هستید که با وسیله نقلیه شخصی به محل کار بروید سعی کنید زمانی حرکت کنید که کمتر در ترافیک بمانید. کنترل استرس حتی اگر جزئی باشد باز هم به سلامتی شما کمک می کند. سعی کنید از کودکی به فرزندان خود بیاموزید که ساعاتی از روز را به آرام سازی ذهن خود اختصاص دهند و از استرس دوری کنند.

وقت ناهار زمانی برای شارژ مجدد انرژی است
مسلما هر شغلی که داشته باشید در طول روز خسته شده و نیاز به انرژی دارید. صرف ناهار باعث تجدید قوای جسمی شما می شود. در عین حال می توانید از ساعت صرف ناهار برای شارژ مجدد قوای ذهنی خود استفاده کنید. می توانید در زمان ناهار با همکار خود معاشرت کرده البته اگر از این کار لذت می برید. علاوه براین در صورت امکان می توانید یک پیاده روی چند دقیقه ای در محوطه ساختمان محل کار خود داشته باشید و یا یک مکان آرام پیدا کرده چند دقیقه‌ای با خودتان خلوت کرده و نفس عمیق بکشید. همه افراد در هر سنی به این شارژ مجدد نیاز دارند. سعی کنید این موضوع را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید.

ساعت 3:30 دقیقه بعد از ظهر یک عصرانه سالم میل کنید
معمولاً در هنگام بعد از ظهر بدن نیازمند یک میان وعده برای تجدید قوا است. برای انتخاب میان وعده سالم دقت کنید تا حد امکان از مصرف شیرینی و کیک و خوراکی های حاوی شکر بپرهیزید. اگر در محل کارتان هستید سعی کنید یک میان وعده مناسب با خود از منزل بیاورید و اگر در منزل هستید یک میان وعده سالم آماده کنید. حتماً به بچه ها عصرانه سالم بدهید. یکی از مناسب‌ترین عصرانه هایی که می توانید میل کنید میوه ها و سبزیجات هستند می توانید بنا به فصل از میوه‌ها و سبزیجات برای عصرانه استفاده کنید.

ساعت 5:30 عصر پیاده روی همراه خانواده
حتما ساعات عصرگاهی ساعاتی هستند که مجبورید کارهای بسیاری انجام دهید ازملاقات کاری گرفته تا وقت دکتر و جلسه مدرسه فرزندان و غیره. اما سعی کنید روزهای خالی را به پیاده روی و ورزش سبک همراه خانواده اختصاص دهید. می توانید پیاده روی خانوادگی را برای سه شب در هفته در اطراف محل زندگی خود برنامه ریزی کنید. این کار را می توانید پس از ورود همه اعضای خانواده به منزل انجام دهید یا به ساعات بعد از شام موکول کنید.

ساعت 6:30 عصر شام میل کنید
شاید صرف شام ساعت شش و نیم عصر به نظرتان عجیب باشد اما محققان معتقدند که برای حفظ سلامتی باید چند ساعت فاصله بین زمان صرف شام و خواب وجود داشته باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید  زود بخوابید و صبح زود بیدار شوید بهتر است حدود ساعت شش و نیم عصر شام را میل کنید. نتیجه برخی تحقیقات نشان می دهد که هنگامی که همه اعضای خانواده با هم شام می خورند از نظر روحی اوضاع بهتری دارند به خصوص بچه ها احساس بهتری داشته و کمتر دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. شاید هماهنگ کردن یک ساعت مشخص برای صرف شام کل اعضای خانواده با هم کار دشواری باشد اما بهتر است در صورت نیاز حتی از برخی کارهای خود صرف نظر کنید زیرا این مسئله بسیار مهم و مفید است.

ساعت 7 شب کارهای عقب افتاده را انجام داده و برای کارهایتان برنامه ریزی کنید
سعی کنید از هنگام غروب به بعد کارهایتان را طوری برنامه ریزی کنید که آرامش داشته باشید و برای یک خواب شبانه آرام آماده شوید. در جوامع امروزی همه افراد هر شغلی که داشته باشند در طول روز استرس زیادی را تجربه می‌کنند. در این ساعت بهتر است به کارهای ساده نظیر شستن ظرفها ، اتوکاری و جمع و جور کردن خانه بپردازید. بهتر است فرزندان خود را نیز در این مورد دخالت دهید و کارهایی را نیز به آنها محول کنید یا با همراهی آنها انجام دهید. در طول انجام کارها بهتر است آرامش داشته باشید و تمام توجه خود را روی کاری که انجام می‌دهید معطوف کنید. به کارها و قرار های مهم فردا فکر نکنید و استرس کارهای فردا را نداشته باشید.

ساعت 7:30 با کودکان خود کودکی کنید
هر شب حداقل 15 دقیقه روی زمین نشسته و با کودک خود بازی کنید. توجه خود را به کودک و بازی معطوف کنید نه به تلفن همراه یا تلویزیون. بازی با بچه ها باعث آرامش شما و رابطه بهتر شما با فرزندتان خواهد شد. بهتر است حداقل یک ساعت قبل از خواب از تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر خودداری کنید. زیرا محققان معتقدند که نور صفحه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر باعث اختلالات خواب خواهد شد و نداشتن خواب درست باعث ایجاد مشکلات در طول روز می شود.

هر شب در ساعت معینی بخوابید
عادات سالم خواب در والدین به شدت روی کودکان نیز تأثیر می گذارد. سعی کنید یک برنامه خواب منظم داشته باشید. کمبود خواب و یا خواب ناراحت علاوه بر خستگی در طول روز می‌تواند منجر به ریزه خواری و حتی عدم تحرک شود. بدن به یک برنامه خواب منظم پاسخ مثبت داده و این امر منجر به حفظ سلامتی شما می گردد. بهتر است همیشه شب ها زود بخوابید و صبح زود بیدار شوید و این الگو را حتی در تعطیلات آخر هفته نیز حفظ کنید و به بهانه تعطیلی آن را تغییر ندهید.

مجله داروکده یک مجله اینترنتی و آنلاین است که شما را در امر آشنایی , تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می رساند .

استفاده از مطالب
مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت
داروکده
تعلق دارد.

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم
چگونه بدنی پر انرژی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *