چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

 
helpkade
چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم
چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

آیا از اهمیت تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد با خبرید؟ مصرف مواد مخدر آسیب‌ها و مضرات زیادی به جسم، ذهن و کارکردهای شناختی وارد کرده و بسیاری از عملکردهای بدنی را مختل می‌کند. اعتیاد باعث ایجاد عادات و رفتارهای غلطی می‌شود که یکی از این عادات مخرب رژیم غذایی نامناسب است. اکثر مبتلایان به اعتیاد دچار سوء تغذیه می‌شوند. از طرفی مواد مخدر در هضم غذا نیز اختلال ایجاد کرده و منجر به ضعیف‌تر شدن وضعیت جسمانی فرد می‌شود. بنابراین با داشتن یک برنامه غذایی مناسب و رفتارهای سالم، برای تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد اقدام کنید. در این مقاله به باید و نبایدهای تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله نکات مهم بعد از ترک اعتیاد را مطالعه نمایید.

 

اغلب افراد در زمان مصرف مواد، تصور می‌کنند که مواد مخدر به آن‌ها انرژی می‌دهد. در واقع آنچه از مصرف مواد نصیب فرد می‌شود کاهش اشتها، سوء هاضمه، نقص عملکرد کبد و لوزالعمده، کم کاری روده و عدم دفع مناسب سموم از بدن است.

بعد از ترک اعتیاد، متخصص به شما کمک می‌کند تا بتوانید وسوسه‌های خود را کنترل کنید و مانع از بازگشت اعتیاد شوید. یکی از موارد مهمی که در کنار برنامه ترک باید به آن پرداخته شود، برنامه غذایی مناسب و ورزش است. در واقع در کنار جلسات مشاوره که حتما باید دریافت شود، تغذیه مناسب می‌تواند به تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد کمک کند و به وضعیت جسمانی مناسب‌تری بیانجامد. داشتن وضعیت جسمانی بهتر با کاهش فشارها و علائم ترک بازگشت به اعتیاد را کاهش می‌دهد.  

 

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

بعد از ترک اعتیاد، جسم شما به تقویت بیشتری نیاز دارد. مواد مخدری که تا پیش از ترک، مشکلات جسمانی فرد را تا حدودی پنهان می‌کرد دیگر وجود ندارد، در نتیجه این مشکلات خود را نشان خواهند داد. تغذیه مناسب به همراه ورزش و استراحت کافی، نقش مهمی در تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد ایفا می‌کند. برای تقویت بدن خود می توانید از دستور العمل های زیر پیروی کنید:

ورزش روزانه و منظم انرژی بدن و اعتماد به نفس را بالا می‌برد و روحیه و خلق فرد را بهبود می‌بخشد. ورزش منجر به کاهش استرس و  تخفیف علائم افسردگی ناشی از ترک اعتیاد می‌شود. ورزش همچنین میل به مصرف مجدد را کاهش می‌دهد. باید توجه کنید که ورزش به تنهایی نمی‌تواند وسوسه مصرف را از بین ببرد و مانع از عود مجدد اعتیاد شود؛ به همین دلیل برای جلوگیری از بازگشت باید تحت نظر متخصص باشید. برای داشتن برنامه ورزشی مناسب لازم نیست از همان ابتدا فعالیت جسمی طولانی داشته باشید. شما می‌توانید با 10 دقیقه ورزش روزانه آغاز کنید و به تدریج به زمان آن بیفزایید. برای کسب اطلاعات در زمینه افسردگی ناشی از ترک اعتیاد کلیک کنید. 

لازم است حداقل روزی 8 لیوان آب در روز بنوشید. آب می‌تواند به تخلیۀ مواد سمی کمک کند و آسیبی که در اثر اعتیاد به دستگاه گوارش شما وارد شده است را جبران نماید. نوشیدن یک لیوان آب قبل از وعده‌های غذایی به این هدف کمک می‌کند. همچنین یبوست و مشکلات گوارشی ایجاد شده در اثر اعتیاد را از بین می‌برد. 

در زمان بعد از ترک مواد مهم است که همواره خود را سیر نگه دارید. شما باید سعی کنید در فواصل دو تا چهار ساعت وعده غذایی داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا قند خون ثابت بماند و بدن شما بهتر بتواند در برابر سایر مشکلات جسمانی مقاومت کند. در صورتی که امکان مصرف وعده‌های غذایی برایتان وجود ندارد، توصیه می‌شود تنقلات مغذی مثل آجیل همراه خود داشته باشید و در طول روز مصرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله غذاهای مفید برای ترک اعتیاد را مطالعه نمایید. 

تغییر هر عادتی از جمله عادت‌های غذایی نیز مانند ترک مواد مخدر باید به صورت تدریجی یا با جایگزین کردن عادتی جدید انجام شود. برنامه غذایی بعد از ترک باید به تدریج و با جایگزینی برخی مواد به جای بعضی دیگر تغییر کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک مواد مخدر کلیک کنید. 

 

در دوره بعد از ترک بهتر است از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز شود که عبارتند از:

این نوع از چربی‌ها در روغن‌های جامد و فست فودها بیشتر یافت می‌شود. مصرف این چربی‌ها باعث مشکلات گوارشی و روده‌ای شده و در طولانی مدت می‌تواند باعث بروز مشکلات قلبی نیز بشود. از آنجایی که مصرف مواد خود اختلالاتی در سیستم گوارش و سیستم قلبی و عروقی ایجاد می‌کند، مصرف غذاهای دارای چربی پس از ترک مشکلات شما را تشدید خواهد کرد. 

مصرف بیش از دو فنجان در روز به خاطر خاصیت محرک این ماده تأثیراتی بر خلق می‌گذارد که می‌تواند فرد را به وسوسه مصرف مجدد مواد دچار کند. لازم است این مواد با چای یا موارد مشابه جایگزین شود. در صورتی که فرد نمی‌تواند بدون مصرف قهوه روز خود را سپری کند، بهتر است که مصرف آن را کاهش دهد. 

 این مواد انرژی زیادی را برای بدن تأمین می‌کنند اما مواد مغذی کمی دارند. این مسأله باعث می‌شود فرد احساس سیری کند اما نیاز خود به مواد غذایی را دریافت نکند. پس از ترک اعتیاد باید مصرف این مواد را به حداقل برسانید و از غذاهای مغذی استفاده نمایید.

فرآورده های بسته بندی شده آب بدن را کم می‌کنند و تأثیر منفی در فرایند بهبودی دارند. به جای مصرف مواد غذایی بسته بندی می‌توان انواع تازه همان ماده غذایی را مصرف کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای ترک اعتیاد موفق لازم است که بعد از فرایند سم زدایی و ترک نیز برای مدتی با یک فرد متخصص در ارتباط باشید تا از بازگشت مجدد به اعتیاد جلوگیری کرده و برای تقویت و بهبودی بهتر نیز یاری‌تان کند. مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی این امکان را برای شما مهیا کرده تا در هر کجا که هستید به صورت تلفنی با متخصصان این مرکز تماس بگیرید و از خدمات آنان بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

بله شما می‌توانید با نظر متخصص، روزانه یک عدد قرص مولتی ویتامین مصرف نمایید. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می‌تواند برای بدن مضر باشد. 

آب میوه‌های طبیعی بدون افزودنی به همراه آب از بهترین نوشیدنی‌های برای تقویت بدن هستند که علاوه بر کمک به سم زدایی، به کاهش احساس خستگی و بی حالی نیز کمک می‌کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق شماره 02122018502 و یا از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

ترک اعتیاد تنها اولین قدم برای کنار گذاشتن مصرف مواد اعتیاد زا به شمار می رود چرا که مراقبت های پس از ترک از فرایند ترک اعتیاد مهم تر و ارزشنمند تر است. بیشتر افرادی که به مصرف داروی اعتیاد آوری به نام متادون عادت کرده اند برای کنار گذاشتن آن شرایط سخت و ارزشمندی را پشت سر گذاشته اند، به همین منظور برای بقای سلامت و حفظ روحیه خود پس از درمان و ترک داروی اعتیاد زایی به نام متادون کافی است تا از مراقبت های پس از ترک اطلاع لازم داشته باشند.

در این مقاله قرار است تا در مورد بهترین روش های مراقبی پس از ترک داروی متادون مطالعه کنیم، پس اگر شما به تازگی استفاده از این دارو را کنار گذاشته اید و یا عزیزانی را در اطراف خود می شناسید که مصرف متادون را ترک کرده اند، حتما در ادامه این مقاله همراه کلینیک پیام باشید زیرا این مقاله برای راهنمایی و همراهی شما نوشته شده است.

افسردگی بعد از ترک در کلینیک ترک متادون، از عوارض مهمی است که بیماران با آن رو به رو می شوند. این مسئله پس از عوارض سختی مانند ضعف، کاهش فشار خون، سرگیجه، اضطراب، خارش و اختلال دید، مهم ترین و اصلی ترین موردی است که اطرافیان شخص ترک کرده باید به آن توجه کنند.

در این شرایط مراجعه به کلینیک های ترک به جهت روانشناسی ترک اعتیاد از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند در کوتاه مدت به افراد کمک کند. در جلسات فردی و گروهی روانشناسی و مشاوره، مشاوران با ارائه راهکارهای برای زندگی پس از ترک متادون همراه مناسبی برای بیماران به حساب می آیند و به این صورت می توانند با چند جلسه مشاوره حضوری از بروز افسردگی بعد از ترک جلوگیری و یا در صورت مشاهده افسردگی در فرد، آن را از بین ببرند.

یکی دیگر مواردی که بعد از دوران ترک متادون باید کنترل شود، تغذیه و نوع خوراک فرد است. افزایش وزن و چاقی از جمله شایع ترین مواردی است که پس از ترک اعتیاد برای بیماران آزار دهنده است اما با این مشکل چگونه می توان دست و پنجه نرم کرد؟چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

در این ایام نوشیدن مایعات و به ویژه آب از جمله مهم ترین مواردی است که باید رعایت کنید البته نوشیدن مایعات کافئین دار مثل قهوه اصلا برای این دست از افراد توصیه نمی شود. علاوه بر این خوردن انواع سبزیجات و مواد پروتئینی مفید به افرادی که به تازگی اعتیاد به متادون را ترک کرده اند توصیه می شود.

دقت داشته باشید که کنترل تغذیه مناسب اصلا به معنای رژیم غذایی سخت برای کاهش وزن نیست چرا که بدن در روزهای بعد از ترک توانایی لازم برای انجام رژیم های سخت را ندارد و در این دوران تنها کنترل وزن و استفاده از مواد غذایی مناسب کفایت می کند.

وسوسه های بعد از اعتیاد از جمله مخرب ترین مواردی است که زحمت افرادی که فرایند ترک را به سختی انجام داده اند از بین می برد. بسیاری از افراد پس از ترک قرص ب 2 متادون و یا سایر مواد اعتیاد زا، برای رفع دردهای ناشی از ترک و یا دردهایی که از بیماری های متفاوت منشا می گیرد مصرف مجدد را آغاز می کنند. این دسته از افراد با تحریک پذیری برای مصرف دوباره تلاش خود را برای سم زدایی از بین می برند اما راه حل چیست و چگونه می توان با مراقبت های لازم این وسوسه ها را بی پاسخ گذاشت؟

تفریح های و سرگرمی های سالم از جمله ساده ترین روش ها برای بی توجهی به وسوسه های بعد از ترک است. به عبارتی بیمار ترک کرده در مدت زمان معینی نباید به تنهایی زندگی کند و باید سبک زندگی خود را از تنهایی و گوشه گیری تغییر دهد. به این صورت با انجام بازی های رایانه ای، تماشای فیلم و سریال و مطالعه می توان تا حد قابل قبولی مشکلات بعد از ترک و قبول وسوسه های استفاده مجدد را کاهش داد.

ورزش و داشتن تحرک کافی از جمله نشاط آور ترین رفتارهایی است که بعد از اعتیاد می تواند تا حد قابل قبولی از بی حالی و خماری بعد از ترک بکاهد. شاید با خواندن این مطلب به این مسئله فکر کنید که اصلا خماری ترک متادون چند روز است در پاسخ به این مسئله باید توجه داشته باشید که زمان خماری هر شخص با توجه به قدرت بدنی و درصد اعتیادی که به داروی هایی مانند متادون دارد متغیر است و ممکن است تا یک ماه پس از ترک نیز ادامه پیدا کند اما شما می توانید با ورزش روزانه و تحرک کافی درصد بی حالی و خماری بعد از اعتیاد را کاهش دهید و آن را به صفر برسانید.

حال پیشنهاد می کنیم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی با اعتیاد دست و پنجه نرم کرده اید و روزهای ترک را پشت سر گذاشته اید، حتما مراقبت های بعد از ترک را مانند فرایند ترک اعتیاد جدی بگیرید تا با پشت سر گذاشتن این دوران مهم و سرنوشت ساز بتوانید هر چه سریعتر به زندگی عادی خود برگردید. امید است که این مقاله از کلینیک پیام توانسته باشد راهنمای خوبی برای روزهای پس از ترک متادون برای شما به حساب بیاید.

در نهایت اگر شما هم تجربه پشت سر گذاشتن روزهای بعد از ترک اعتیاد را دارید، حتما تجربه مراقبت های خود را در این دوران با ما به اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبان کلینیک پیام نیز بتوانند از تجربیات ارزشمند شما استفاده کنند.

 

ترک سیگار یکی از شایع‌ترین مواردی است که روزانه افراد زیادی [ … ]

بدون شک مخدر تریاک مشهورترین ماده اعتیادآوریست که جمعیت زیاد [ … ]

اعتیاد نوعی بیماری است که عوارض بیولوژیکی و فیزیولوژیکی متعد [ … ]

تقریبا متادونو ترک کردم اما میخوام علائمشو کنترل کنم وگرنه نمیتونم برم سر کار ممنون میشم اگه کمکم کنید

سلام
کنترل علائم ترک داروهای شبه مخدر خصوصا مانند متادون و یا ترامادول تنها توسط پزشک اصولی بوده و نتیجه بخش است. به شما توصیه میکنم به روانپزشک ترک قرص در کلینیک ما مراجعه کنید تا بهترین درمان را با توجه به شرایط خاص شما ، تشخیص دهند.

سلام.من۲۷سالمه.دو سال متادون میخوردم.روزی بیست میلی قرص.بخاطر اینکه بی اشتهام میکرد و وزن از دست میدادم.خیلی میشد بخاطر سفر یا تست و…موقت میذاشتم کنار.اما تا وقتی خودتون نخواین نمیشه بذارینش کنار.تا وقتی به معنای واقعی ازش متنفر بشین…خوشبختانه الان چندوقته ترک کردم.ازش متنفر شدم و یهو گذاشتم کنار.واسه کاهش وزن هم ورزش میکنم…

سلام. من مدت ۵ ساله شربت مصرف میکنم. اصلا نمیتونم بیشتر از دو روز خماریشو تحمل کنم. بدنم یخ میزنه و موهام مدام سیخ میشه و دل درد میگیرم و فشارم افت شدیدی میکنه و بی اشتها میشم و..، خلاصه فلج میشم. چند بار خواستم ترک کنم ولی نشد. لطفا کمکم کنید. درد عجیبی میکشم موقع ترک

سلام دوست عزیز
برای درمان اعتیاد به متادون با دریافت نوبت قبلی به کلینیک مراجعه کنید. مشاورین ما راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند کرد.

پیام تندرستی بهترین مراقبت های بعد از ترک متادون چیست؟

اعتیاد یک انتخاب نیست بلکه یک بیماری است، اما درمان یک انتخاب به معنای زندگی است. ما در کلینیک ترک اعتیاد پیام جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی جامع و به روز را برای کمک به بیماران و خانواده آن‌ها به کار می‌بریم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

سیگار کشیدن در جامعه امروزی افزایش پیدا کرده است و جوانان بسیاری به سمت سیگار سوق داده شده اند. باید برای ترک سیگار اقدام نمود. ترک سیگار با چه روش هایی امکانپذیر خواهد بود چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک می کنند پس از ترک سیگار چه اتفاقاتی در بدنمان خواهد افتاد؟

 

توصیه های پزشکی در این باره چگونه اند اگر تمایل به اضافه وزن و چاقی دارید بهتر است سیگار را ترک کنید و به دنبال روش های موثر برای ترک آن باشید کنترل وزن با سیگارکشیدن امکانپذیر نیست و دود کردن سیگار آسیب های زیادی برای بدن به همراه دارد .

 

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

محققان آمریکایی می‌گویند هر چه بیشتر سیگار بکشید بعد از ترک دچار اضافه وزن و چاقی بیشتری خواهید شد. به گفته متخصصان نیکوتین محرک متابولیسم است و اشتها را کم می‌کند.وقتی سیگار را ترک می‌کنید با افزایش اشتها و کاهش متابولیسم ‌باعث دریافت کالری بیشتری می‌شود.

 

به همین دلیل بعد از ترک سیگار اضافه وزن وچاقی امکان ناپذیر است. محققان مرکز پزشکی Susan Veldheer du Penn State در پنسیلوانیا برای اثبات این قضیه داده‌‌های نظر سنجی مرکز ملی سلامت و تغذیه Examination Survey را بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ بررسی کردند.

 

نظر سنجی از ۱۲۲۰۰۴ فرد ۳۶ ساله در مورد قد و وزن و و عادات زندگی آنها نشان داد، در حالت عادی اکثر افراد طی ۱۰ سال ۴.۵ کیلو افزایش وزن پیدا می‌کنند. در افرادی که سیگاری بودند و ۱۴ سیگار در روز می‌کشیدند و ترک کرده بودند این ‌میزان به ۲ کیلو رسیده بود ولی در افرادی که روزانه بیش از ۲۵ سیگار می‌کشیدند این میزان به ۱۰.۳ کیلو رسید.

 

 به گزارش پارس ناز به گفته پژوهشگران یک سوم سیگاری‌‌‌ها از ترس اضافه وزن و چاقی بعد از ترک، سیگار را رها نمی‌کنند. اما حقیقیت اینجاست که سیگار ابزار خوبی برای کنترل وزن نیست. با تغذیه و تحرک مناسب و کافی بعد از ترک می‌توان جلوی اضافه و چاقی را گرفت.

 

 

با توجه به اينكه مصرف شكر و قهوه تغييرات رفتاري نامطلوبي ايجاد مي‌كند بهتر است در مراحل اوليه ترك اعتياد مصرف نشود يا به مقدار خيلي كم مصرف شود.

ایسنا: به طور كلي افراد معتاد به مواد مخدر دچار سوء تغذيه هستند و با توجه به اين امر، براي كمك به ترك اعتياد درك نقش تغذيه اهميت فراواني دارد. مواد مخدر عمل جذب و هضم مواد مغذي و دفع سموم را مختلف مي‌كند و سبب بروز بيماريها و مشكلات متعددي در بدن مي شود. ترك اعتياد شامل تغيير عادات و رفتارهاي منفي به عادات مثبت است. تغذيه مناسب، استراحت كافي و آرامش و ورزش عوامل اصلي در موفقيت اين تغيير هستند. انتخاب درست و سالم مواد غذايي، براي رسيدن به شيوه سالم زندگي اهميت دارد. افراد معتاد به سبب بي توجهي به برنامه غذايي خود، دچار اختلالات گوارشي متعددي مثل، اسهال، يبوست، اشكال در هضم غذا و كاهش اشتها مي‌شوند. در نتيجه اين افراد براي موفقيت در ترك اعتياد نيازهاي تغذيه‌اي خاصي ندارند. غذاي اين افراد بايد حاوي مقادير زيادي مواد مغذي باشد تا بتواند بافتها و اندام‌هاي از بين رفته بدنشان را ترميم كند و عملكرد دستگاه عصبي و گوارشي را بهبود بخشد. هر معتادي در آغاز ترك، با ميل شديد به مصرف مواد مخدر درگير بوده و با آن دست و پنجه نرم مي‌كند. تحقيقات نشان داده است كه داشتن رژيم غذايي حاوي پروتئين، مواد غذايي با ارزش زيستي بالا
و غني از كربوهيدرات مرغوب نسبت به ساير رژيم‌ها، در ترك اعتياد تاثير بيشتري داشته است. غذا بر خلق و خوي فرد نيز اثر دارد. كمبود مواد مغذي مثل اسيد فوليك و ويتامين‌هاي گروه B، هم چنين كمبود اسيدهاي آمينه براي سلامت فرد خطري جدي محسوب مي‌شود. با توجه به اينكه مصرف شكر و قهوه تغييرات رفتاري نامطلوبي ايجاد مي‌كند بهتر است در مراحل اوليه ترك اعتياد مصرف نشود يا به مقدار خيلي كم مصرف شود. مصرف مواد مخدر سبب مي‌شود دو اسيد آمينه مهم مثل تيروزين و تريپتوفان نتوانند به درستي عمل كنند. اين دو اسيد آمينه مسوول توليد نوراپي نفرين، دوپامين و سروتونين در بدن است. اين تركيبات انتقال دهنده‌هاي عصبي‌اند كه براي پايداري احساس، هوشيار ذهن و حفظ شادابي و طراوت لازم‌اند. يتروزين، پيش ساز انتقال دهنده‌هاي عصبي نوراپي نفرين و دوپامين است كه اين انتقال دهنده‌ها، سطح هوشياري و تيزهوشي فرد را افزايش مي‌دهد. اين اسيد آمينه ضروري در غذاهاي غني از پروتئين مثل انواع گوشت قرمز و سفيد و غذاهاي دريايي وجود دارد. اسيد آمينه تريپتوفان براي توليد سروتونين لازم است. سروتونين اثر آرامش دهنده در فرد دارد و باعث خواب راحت و آرام مي‌شود. اين
اسيد آمينه در مواد غذايي مثل موز، شير، تخمه‌هاي آفتابگردان و گوشت بوقلمون وجود دارد. – برنامه غذايي در ترك اعتياد: مطالعات تغذيه‌اي نشان داده است كه تغذيه فرد در مراحل ترك اعتياد بايد به صورت وعده‌هاي غذايي سبك، متناوب و به مقدار كم باشد تا انرژي بدن حفظ شود. به طور كلي توصيه‌هاي تغذيه‌اي براي بهبود كيفيت ترك اعتياد عبارتند از: – خوردن 3 وعده اصلي غذا و3 ميان وعده در هر روز – نوشيدن دم كرده‌هاي گياهي به جاي قهوه براي كاهش دريافت كافئين – خوردن ميوه و سبزيجات تازه – خوردن غذاهاي تهيه شده از غلات كامل (سبوس دار) – خوردن انواع محصولات تهيه شده از غلات، لوبيا و ساير دانه‌هاي خوراكي به مقدار زياد و كاهش مصرف گوشت قرمز به دليل ديرهضم بودن آن – حذف يا كاهش مصرف مواد غذايي حاوي شكر – آگاهي از وجود قند پنهان در كاكائو، چاشنيها و بيشتر داروهاي بدون نسخه پزشك – آگاهي از وجود كافئين در بيشتر داروهاي تجويز شده پزشك يا داروهاي بدون نسخه معمولا تركيب مواد مغذي در برنامه غذايي ترك اعتياد بايد شامل 25 درصد پروتئين، 45 درصد كربوهيدرات و 30 درصد چربي باشد. براي رسيدن به چنين تركيبي در وعده‌هاي غذايي فرد، مي‌توان از
موادغذايي زير استفاده كرد: صبحانه: نان ذرت، نان ساجي يا كلوچه، خوراك (گوشت و ماكاروني و اسفناج و پنير)، املت و ماست ناهار: انواع ساندويچ، انواع سالاد، انواع سوپ شام: انواع سوپ و آبگوشت، برنج و انواع لوبيا، جوجه (مرغ) و سبزيجات، چيپس ذرت، لازانيا همراه با سبزيجات. دسر: ماست، ميوه، كلوچه‌هاي ذرتي، فرني با توجه به اينكه مصرف مواد مخدر باعث دفع ويتامينها و املاح نيز مي‌شود، خوردن مكمل‌هاي مولتي ويتامين و املاح همراه با مكملهاي ويتامين B براي بدن ضروري و مفيد است. مكمل‌هاي غذايي و ويتاميني براي جذب بهتر، بايد همراه با غذا خورده شوند.


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

تقریبا می توان گفت بیشتر مواد مخدر باعث اختلال در سیستم گوارش بدن می شود و در نتیجه فرد بعد از مدتی لاغر می شود؛ تقریبا به همین دلیل است که هرگاه فردی لاغر و تکیده می بینیم سریعا قضاوت می کنیم و با خود می گوییم که معتاد است. البته در شرایطی خاص سازگاری مواد مخدر با بدن فرد متفاوت است و باعث می شود که فرد به جای لاغر شدن چاق تر شود، این شرایط خاص ممکن است به این صورت باشد که فرد وضع مالی خوب و تغذیه مناسبی دارد.

در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم در مورد این صحبت کنیم که چه مواد مخدری باعث لاغری می شود.

 

یکی از مواد مخدری که تاثیر زیادی روی لاغری دارد، شیشه یا مت آمفتامین می باشد. بیشتر افرادی که به این ماده اعتیاد پیدا می کنند دلایلی مانند: کاهش خستگی، زیاد شدن انرژی، لاغر شدن و کم کردن اشتها دارند. از آنجایی که شیشه قوی ترین ماده محرک اعصاب است، بسیار اعتیاد آور می باشد و مصرف کننده سریعا به آن وابسته می شود و در طول زمان مصرف اثرات منفی خود را روی فرد می گذارد. به عنوان مثال بعد از مدتی فرد دچار بدبینی شدیدی و شکاکی می شود و این مشکل به دلیل آن است که زمان مصرف شیشه حجم دوپامین آزاد شده به شدت بالاست و تاثیر بسیار خوشایندی روی فرد دارد و به اصطلاح فرد احساس نشئگی می کند. مشکل این روند این است که فرد بعد از مدتی دچار افسردگی شدیدی میشود و حتی ترشح دوپامین در مغز او باعث ایجاد توهم و هذیان می شود و به مرور زمان این احساس بدبینی بیشتر می شود.

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

ماده مخدر شیشه ابتدا اشتهای فرد را کاهش می دهد و همزمان با این انرژی را افزایش و نیاز به استراحت را در او بسیار کاهش می دهد، البته این انرژی کاذب است و فقط تا مدتی چنین احساسی در فرد ایجاد می شود. در مرحله بعدی فردی که شیشه مصرف می کند دچار سوخت و ساز داخلی زیادی در بدنش می شود و به این صورت است که چربی ها با سرعت بیشتری می سوزند و از بین می روند، اما این پایان داستان نیست؛ چون شیشه باعث می شود که بدن شما مواد ضروری را نتواند جذب کند و به مرور زمان پروتئین های بدن شما نیز بسوزد و به این شکل تبدیل به پوست و استخوان شوید. به همین دلیل لاغر شدن با شیشه اصلا صورت زیبایی ندارد و بیشتر از این که تناسب اندام ایجاد کند، کل بدن شما را زشت و بدترکیب می سازد. در ضمن به یاد داشته باشید که لاغر شدن به هیچ وجه به سرعت اتفاق نمی افتد و در صورتی که دارویی برای لاغری به شما معرفی شد و تاثیرات بسیار شگفت آوری از آن گفته شد، بدانید که آن دارو حاوی ترکیباتی مانند شیشه است و به هیچ وجه آنرا مصرف نکنید. این داروها بیشتر در باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه ها در اختیار جوانان قرار می گیرد و باعث می شود که آنها بدون هیچ آگاهی قبلی معتاد به شیشه شوند.

 

شما ابتدا باید با یک متخصص ترک اعتیاد مشکل خود را درمیان بگذارید و سپس سراغ رژیم غذایی برنامه ریزی شده ای بروید که بدنتان را به حالت اولیه بازگرداند و بتوانید ویتامین ها، پروتئین ها و سایر مواد معدنی ضروری بدن را جذب کنید. همچنین کمبود اشتهای شدید را باید با بالا بردن تعداد وعده های غذایی جبران کنید. از طرفی مولتی ویتامین ها و مکمل های غذایی می توانند گزینه های خوبی برای بازگشت به روال عادی بدن باشند. همچنین به یاد داشته باشید که ورزش کردن بعد از ترک اعتیاد علاوه بر اینکه تاثیر بسیار مناسبی روی روح و روان شما دارد، باعث می شود که ماهیچه ها و اندام ها از دست رفته را به مرور زمان دوباره از نو بسیازید. نکته بسیار مهم در این مسیر این است که صبر داشته باشید و با ثابت قدمی مراحل ترک اعتیاد را پشت سر بگذارید.

 09134120677

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

باز شدن اشتها پس از ترک سیگاربعد از ترک سیگار افراد تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا می کنند و دچار نوعی حرص و ولع به تغذیه می شوند که این امری طبیعی ست و موجب چاقی آنان می شود!یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان اینکه با ترک سیگار، هوس به خوردن و ناخنک زدن در فرد افزایش پیدا می‌کند، گفت: «بر اساس نتایج پژوهش‌های به‌دست‌آمده گرچه با ترک عوامل تأمین‌کننده نیکوتین و سایر ترکیبات زیان‌بار، نیاز بدن به انرژی 15 درصد کاهش می‌باید ولی هوس خوردن و ناخنک زدن در فرد افزایش پیدا می‌کند.»

دکتر مظهری  اظهار داشت: «علت اینکه فرد بعد از ترک، تمایل بیشتری به ناخنک زدن دارد، قطع اثر نیکوتین روی پیام‌آوران مرکز گرسنگی است که قسمتی از عملکرد آن را کاهش داده بود. از طرف دیگر با مکیدن سیگار و فرو بردن دود و ترکیبات معلق در آن قسمت لذت‌خواهی مغز که درگیر بود، حالا با ترک سیگار، دنبال جایگزین تازه‌ای است و همین باعث می‌شود فرد به ناخنک زدن به هله‌هوله و خوردن شکلات و آب‌نبات و… روی بیاورد.»وی در ادامه با بیان اینکه لاغری‌های حاصل از اعتیاد به دود و دوم ناشی از تخریب عملکرد اندام‌های حساس بودن و برهم خوردن سوخت و ساز بدن از قند و چربی گرفته تا پروتئین‌های مصرفی و… است، گفت: «ترک سیگار و سایر ترکیبات زیان‌بار، باعث بالا رفتن سریع دو تا 5 کیلوگرم وزن در ترک‌کنندگان سیگار می‌شود و این افراد معمولاً در هفته‌ها و در ماه‌های نخستین شاهد افزایش دور کمر هستند.»

این استاد دانشگاه  در پایان خاطرنشان کرد: «اگر ترک‌کنندگان بتوانند گذر و تغییرات حاصله را تحمل کنند و پشت سر بگذارند، بعد از چند ماه یا حداکثر یکی، دو سال تمام اختلالات سوخت و سازی و روانی‌ای که در اثر مصرف سیگار و سایر ترکیبات زیان‌بار برایشان به وجود آمده، رفع می‌شود و به ایده‌آل‌ترین تناسب اندام دلخواهشان دسترسی خواهند یافت.»منبع : salamaneh.com

در ادامه بخوانید

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی


فروشگاه سیسمونی آنلاین


معتبر ترین مرجع پزشکی برای رزرو نوبت

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


میخوای تاعید لاغربشی؟همین حالا شروع کن


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


موارد بیشتر

همه ما میدانیم که اعتیاد چه بلای خانمان‌سوزی است. اگر شما هم یکی از اطرافیانتان به اعتیاد مبتلا است، احتمالاً به دنبال مولتی‌

ویتامین برای ترک اعتیاد یا غذاهای خوب برای ترک اعتیاد هستید. برخی مواد غذایی برای ترک تریاک بسیار مفید هستند و به درمان اعتیاد کمک می‌کنند که ما در این مقاله آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اعتیاد بیماری است که بیمار، رفتاری با عوارض بد را دائماً تکرار می‌کند. این بیماری با ایجاد اختلال در کنترل سیستم رفتاری، باعث تکرار آن رفتار بد می‌گردد. بیماری اعتیاد مدارهای عصبی مربوط به نظام پاداش، انگیزش و حافظه را در مغز دچار اختلال کرده و اختلال در این سیستم‌ها در مغز باعث بروز عوارض بیولوژیکی ، فیزیولوژیکی ، اجتماعی و روحی می‌گردد. به خاطر این عوارض بیولوژیکی است که ترک اعتیاد موضوعی مهم در جامعه ما است.

به دنبال مصرف ترکیبات افیونی (مخدر) ، تغییرات روان‌شناختی و رفتاری بارزی ایجاد می‌شود. فرد در ابتدا احساس سرخوشی می‌کند. این سرخوشی به‌تدریج با کج‌خلقی و بی‌تفاوتی جایگزین می‌شود. تندی و کندی فعالیت روانی ، اختلال قضاوت و اختلال عملکرد شغلی و اجتماعی از تبعات دیگر آن است.چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

اگر یکی از اطرافیان شما به تریاک اعتیاد دارد، برای کمک به شخص می‌توانید مطالعه مقاله ” ترک تریاک : بهترین روش ترک تریاک ” را به آن‌ها توصیه نمایید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا ثبت کنید.

ترک اعتیاد به مواد مخدر ، به روند درمان روانی یا پزشکی اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان مانند تریاک، هروئین، کوکائین، برخی داروها و الکل گفته می‌شود. زمانی که فردی قصد دارد اعتیادش را کنار بگذارد، بدن او با مشکلات زیادی روبرو می‌شود که باید از راه‌های درستی با آن مشکلات مقابله کند. تغییر در رژیم غذایی و مکمل‌های غذایی به‌تنهایی نمی‌تواند برای بازگشت زندگی فرد به مسیر طبیعی خود، کافی باشد. اما یک رویکرد جامع به چندین مورد مانند: رژیم غذایی ، مکمل‌ها و مشاوره فشرده فردی می‌تواند به فرد، درروند ترک اعتیاد کمک کند.

چه غذایی در هنگام ترک اعتیاد باید مصرف شود؟ تغذیه در ترک اعتیاد نقش بسیار مهمی دارد. یک باور جهانی غلط در میان مردم وجود دارد که در آن، مردم فکر می‌کنند زمانی که فردی در دوران ترک اعتیاد است، باید شیرینی، چربی و مواد غذایی به درد نخور را به افراط بخورد. اما شواهد نشان می‌دهد که این عادات غذایی، نه تنها به فرد در ترک اعتیاد کمک نمی‌کند، بلکه مانع او نیز می‌شود.

تغذیه و مواد غذایی مناسب افراد معتاد در پروسه ترک اعتیاد شامل: جلوگیری از افزایش میزان قند دریافتی، رژیم غذایی سرشار از غلات سبوس‌دار ، حذف غذاهای فراوری‌شده ، استفاده از غذاهای کامل کلیدی، استفاده از غذاهای پروتئینی (به دلیل اینکه باعث تولید اسیدآمینه می‌شوند که اسیدآمینه‌ها در بهبودی ترک اعتیاد نقش کلیدی دارند و روی عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز تأثیرگذار هستند و در نتیجه پیامی که از مغز به سلول‌های بدن می‌رسد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اگر فردی به شیشه اعتیاد دارد، برای کمک به شخص می‌توانید مطالعه مقاله ” ترک شیشه با انواع روش‌های مرسوم ” را به آن‌ها توصیه نمایید.

پیشنهاد: برای اطلاعات بیشتر در مورد بیماری عمومی روی لینک کلیک کنید.

نکته دیگری که در رژیم غذایی مهم است، این است که چه میزان غذا و در چه زمانی از روز بخورید. نکته مهم این است که به‌جای استفاده از میزان زیاد پروتئین در دو وعده غذایی، تعداد وعده‌های غذایی را بیشتر کرده و در هر وعده ۲۰-۱۵ گرم ماده پروتئینی بخورید. متخصصان تغذیه به افراد معتاد توصیه می‌کنند: گرسنه نمانید و هیچ‌گاه احساس سیری زیاد نیز نکنید. یعنی هر ۴-۲ ساعت یک بار، غذای کم حجمی بخورید.


افراد معتاد در دوران نقاهت باید ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن، روز خود را با یک صبحانه مفید شروع کنند و در طی روز نیز، میان وعده‌هایی سالمی مانند آجیل (برای جلوگیری از افت قند خون و حفظ ثبات قند خون) مصرف کنند.همچنین برای بهبود عملکرد معده و روده بهتر است، این افراد در دوران نقاهت مصرف پروبیوتیک‌ها (Probiotics) را افزایش دهند. ورزش و مواجهه با نور خورشید (برای تولید ویتامین D) برای دوران نقاهت ترک اعتیاد بسیار مفید هستند.

مصرف کوکائین باعث می‌شود که بدن فرد، با کمبود اسیدهای چرب ضروری مواجه شود، که در دوران نقاهت ترک اعتیاد به کوکائین ، فرد باید با مصرف امگا ۳ این کمبود را جبران کند. البته رژیم غذایی و مکمل‌های مهم برای دوران نقاهت ترک اعتیاد هر معتادی، بسته به نوع اعتیاد او و مدت‌زمان اعتیادش، متفاوت است. با توجه به این موضوع، بهتر است هر معتادی در دوران نقاهت ترک اعتیاد ، با یک متخصص تغذیه مشورت کند. به طور کلی تغذیه‌ای برای افراد معتاد مناسب است، که در آن مواد غذایی ارگانیک به همراه مکمل‌های غذایی خاص باشد تا این مکمل‌ها به بهبودی ترک اعتیاد این افراد کمک کند.

اگر فردی به متادون اعتیاد دارد، برای کمک به شخص می‌توانید مطالعه مقاله ” روش ترک متادون بدون درد ” را به آن‌ها توصیه نمایید.

ترک اعتیاد می‌تواند سخت باشد، زیرا در اغلب موارد، انواع مختلفی از اعتیاد در یک فرد وجود دارد. برای جلوگیری از عود مجدد اعتیاد ، باید شیوه زندگی فرد تغییر کند و از آنجا که فقر غذایی ممکن است باعث شود که فرد، به سمت مواد مخدر یا الکل روی بیاورد، باید فرد معتاد در دوران نقاهت ترک اعتیاد خود ، تغذیه مناسبی در کنار مصرف مکمل‌های غذایی مناسب داشته باشد. داروهای مکمل ترک اعتیاد در زیر آمده‌اند:

این آنتی‌اکسیدان ممکن است تنها ماده غذایی مهم برای کاهش یا حذف رفتارهای اعتیادآور باشد. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که NAC تا حد زیادی می‌تواند تمایل به کوکائین و علاقه به قمار را کاهش دهد و ممکن است به کاهش میل به الکل کمک کند. مطالعات دیگر نشان داده است که این ماده در حل و فصل وسواس، جویدن ناخن و کشیدن مو خود مفید است. محققان معتقدند که NAC سطح برخی از انتقال‌دهنده‌های عصبی را تنظیم می‌کند.در دوران نقاهت ترک اعتیاد ، روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم NAC، یک تا چهار بار در روز، بدون غذا میل کنید.

آیا از ” روشهای ترک اعتیاد به الکل ” اطلاع دارید؟ مطالعه این مقاله را از مجله سلامتی drsosha از دست ندهید.

تأثیر ویتامین ث در ترک اعتیاد غیر قابل انکار است. مغز به‌طور معمول دارای غلظت بالایی از ویتامین C است، که می‌تواند در برابر اثرات سمی محرک‌ها از مغز محافظت کند. دوز زیادی از مکمل ویتامین C نیز ممکن است فعالیت گیرنده‌های مخدر در مغز را تغییر دهد و منجر به علاقه کمتر به مواد مخدر شود. روزانه ۳۰۰۰-۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در دوزهای جداگانه مصرف کنید.

ویتامین B کمپلکس به بازگرداندن عملکرد طبیعی کبد و کاهش هوس کمک می‌کند. همچنین مصرف ویتامین B1 (تیامین) و B3 (نیاسین) نیز در این زمینه، کمک خوبی می‌کند. یک مکمل B کمپلکس قوی را انتخاب کنید و در دوران نقاهت ترک اعتیاد ، آن مکمل را مصرف کنید.

مصرف‌کنندگان مواد مخدر، تصور می‌کنند که باید فرایند درمانشان با خوردن مواد غذایی کم ارزش همراه باشد. اما مکمل‌های پروبیوتیکی و آنزیم‌های گوارشی، می‌تواند به التیام دیواره روده و متعادل نگه‌داشتن باکتری‌های روده کمک کند. پروبیوتیک ها از جمله این مواد هستند که عملکرد روده‌ها را تنظیم می‌کنند.

وب سایت پزشکی دکتر سوشا در مقاله‌ای به نام ” مراکز ترک الکل ” بهترین این مراکز را در تهران به شما معرفی می‌کند. برای اطلاع از این مراکز لطفاً به این مقاله مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید.

الکل باعث اختلال در عملکرد طبیعی کبد می‌شود و این عصاره‌های گیاهی به خوبی از عملکرد نرمال کبد و تنظیم قند خون حمایت می‌کنند. در دوران نقاهت ترک اعتیاد الکل ، روزانه ۳۰۰-۱۰۰ میلی‌گرم سیلیمارین مصرف کنید.

آیا از ” روشهای ترک اعتیاد به الکل ” اطلاع دارید؟ مطالعه این مقاله را از سایت سلامتی drsosha از دست ندهید.

در یک مطالعه انسانی نشان داده شد که تیریشه، میل به الکل را کاهش می‌دهد و باعث کاهش مصرف الکل می‌شود. روزانه در سه وعده جداگانه، ۱۰۰۰ میلی‌گرم تیریشه مصرف کنید.

مفیدترین نوشیدنی برای ترک اعتیاد آب است. بسیار مهم است که فرد به مقدار کافی آب در روز دریافت کند. از نوشیدنی های سالم مثل اسموتی ها که از میوه‌های طبیعی تهیه‌ شده‌اند نیز می‌توان استفاده کرد.

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

در این مقاله ما به بررسی تغذیه معتادان در حال ترک پرداختیم و متوجه شدیم که برای ترک اعتیاد چه بخوریم .موادی که در مقاله بالا به آن‌ها اشاره شد به افراد معتاد کمک می‌کنند که دوره ترک را با موفقیت بیشتری پشت سر بگذارند.

اعتیادم راچندوقته گذاشتم کنار پهلوهام درد میکنه دردش که زیاد میشه تحملش نمیکنم چنددود که میگیرم دردساکت میشه یک هفته ای آروم میشه یبوست هم دارم هفته ای یک یا دو بار شکمم کار میکنه چکار کنم تا ازشر اعتیاد خلاص بشوم ممنون میشم کمکم کنید

سلام.خسته نباشین.من چهل سالم.میخوام شروع کنم به ترک شیشه.لطف میکنید بهترین داروها و مکمل تقویتی که به دردم بخور چندتا نام ببرین.ببخشین چون سرکارم نمیتونم تند تن جواب بدم.میدونم مقدار مصرف و نوع مصرف مهمه.در کل نام میبرین.ممنون

سلام برای ترک قرص های اعتیاد آور مثل ترامادول و بی ۲ ، چه قرص های تقویتی جایگزین کنیم ؟

ايا مولتي ويتامين مينرال و ال كارنتي و جينكو بیلوبا و ولبان براي معتاد شيشه تداخل داروي دارد؟ و براي كم كردن مصرف فرد چه قرص هاي بهش پيشنهاد بديم بهتره

سلام همسرم اعتیاد به تریاک دارد و میخواد تو خونه ترک کنه و من هم میخوام کمکش کنم ولی نمیدونم چه غذاهایی رو باید در روزهای اول ترک بهش بدم یا چه میوهایی مناسب هست ممنون میشم راهنمایی کنید سنش 34سال هست و 10سال بیماره و گرفتار تریاک

با عرض سلام و خسته نباشید
1-بهترین قرص برای ترک اعتیاد و طرز مصرف آن
2-برنامه غذایی و چیز هایی که مفید هست برای دوره درمان

باسلام عرض ادب بنده سه ماه ترک کردم اولش خوب بودم ولی الان میترسم وسوسه زیاد دارم الان غذام کم نمیدونم چیکار کنم باتشگر

ویدیو طرز تهیه دتاکس لیمو عسل و زنجبیل

درمان قطعي برای ام اس وجود ندارد اما… (ویدیو آموزشی)

ویدیو آموزشی اهدای سلولهای بنیادی و مغز استخوان

دکتر جعفر اسدالله پور | گفتگو با دکتر اسدالله پور در خصوص تغذیه بیماران دیابتی

دانلود رایگان کتاب “راهنمای کامل بارداری هفته به هفته”

result

ثبت نام نکرده اید؟ ثبت نام

result

اگر قبلا در دکتر سوشا | مرجع تخصصی پزشکی و سلامت عضو شده اید، وارد شوید. ورود


سوال

سلام دکتر من به خاطر مصرف شیشه در محیط کار دارم تابلو مىشم راهى هست که از تغییرات بدنى جلوگىرى کند کمک کن دکتر به خاطر خدا

جواب

طرح خود این سوال مبحث جالبی را مطرح می کند

مصرف کننده خود می داند مصرف این مواد در نزد افراد جامعه مطرود است بنابراین می خواهد در ضمن مصرف کسی از اعتیاد او با خبر نشود و این به این معنی است که هنوز برای احترام و خود در نزد دیگران ارزش قائل است این شخص  به مراتب از افراد دیگری که ارزشی برای احترام و شخصیت خود قائل نیستد مستعد تر برای ترک کردن اعتیاد است چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

اما جواب سوال 

بله راه های زیادی وجوددارد که اثرات جسمی مصرف مخدر شیشه را بتوان پنهان کرد

اولین و مهمترین ان ترک کردن اعتیاد است که فعلا گزینه مورد نظر ایشان نیست 

دوم  

اثرات مخدر شیشه که ممکن است دیگران را مظنون کند شامل دو قسمت است

 تغییرات رفتاری و گفتاری که در این جا مورد نظر ما نیست

تغییرات بدنی بر اثر مصرف مخدر شیشه

مهمترین تغییر در بدن انسانی که معتاد به شیشه است لاغری بدن و صورت است لاغری صورت به مراتب مهمتر است زیرا صورت انسان قسمتی از بدن است که بیشتر در معرض دید دیگران است تغییرات صورت در انسان معتادبه شیشه به صورت لاغر شدن لپ ها و ضایغات در دندان ها است

البته ضایعات دهانی در اشخاص جوان بسیار دیرتر بروز می کند و انچه برای معتاد مهمتر است لاغری عضلات صورت به خصوص عضلات لپ (بوکال ) است

اگر مابتوانیم صورتی پر و چاق داشته باشیم هیچکس به ما انگ اعتیاد به شیشه را نمی زند

Transcutaneous electrical nerve stimulation

درمان

باید به صورت موضعی عضلات صورت را تقویت کرد در این راستا می توان از دستگاه های تحرک کننده عصب و عضله (TENS ) کمک گرفت

دستگاه تحریک عصب الکتریکی عصب از طریق پوست با فرستادن ایمپالس های از طریق الکترودهایی که بر روی پوست قرار می گیرد باعث تقویت و هیپرتروفی (چاقی ) عضلات می شوند این دستگاه را بدن سازان می شناسند و برای زیبایی اندام ها استفاده می شود در پزشکی انرا برای فیزیوتراپی عضلات استفاده می کنند در سالن های زیبایی از ان برای زیباتر کردن صورت و سینه استفاده می شود

برای پر کردن عضلات صورت اغلب از پد استفاده نمی شود بلکه الکترودهای ان با فاصله مشخص بر روی یک دسته وجوددارد که با گذاشتن ان بر روی لپ ها دیگر احتیاج به چسباندن پد نیست

در موقع استفاده پد ها باید فاصله مناسبی از عضلات چشم داشته باشند و محل قرار دادن ان باید مشخص باشد

استفاده از دارو های افزایش دهنده اشتها مثل سیپروهپتادین و مصرف غذا های مثل کله پاچه که دارای مقدار زیادی چربی هستند می توانند کمک موثری برای ترمیم اثرات جلدی مصرف مخدر شیشه باشد

دندان ها باید بعد از مصرف حتمامسواک زده شود و استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید و یا شستشو دهان با محلول های حاوی فلوراید توصیه می شود

تزریق چربی در صورت

بسیار سریعتر عمل می کند اما گران است

تزریق چربی در صورت به طور کامل می تواند صورت شما را از شکل یک معتاد خارج کند اما ادامه اعتیاد به مخدر شیشه باعث می شود که به مرور اثرات ان از بین برود

چگونه تجربه اولین لذت جنسی شما را معتاد به شیشه …

چگونه بدن خود را از ماری جوانا پاک کنید (سم زدایی تی اچ سی …

از کجا بفهمیم نامزدمان به مخدر شیشه معتاد است – مشاوره …

چگونه میزان صدمات مغزی در معتادان به مخدر متامفتامین (شیشه …

تزریق چربی برای افزایش حجم سینه Fat Injections Can …

نکات مهمی که باید در موقع مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین …

مصرف ماری جوانا در سن بلوغ باعث بزرگ شدن حجم سینه مردان …

ایا معتادان به شیشه که دچار جنون شده اند بهبودی می یابند …

سوالات پزشکی :چکار کنم دوست پسرم مخدر هروئین و شیشه را …

علائم مصرف بیش از حد مخدر شیشه (متامفتامین ) چیست (اوردوز …

چطور ماده مخدر شیشه مصرف کنیم تا بدن ما کمتر اسیب ببیند …

چگونه تریاک مصرف کنیم تا کمترین اسیب را به بدن برسانیمچگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم

چطور میزان مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین )خود را با …

چگونه تجربه اولین لذت جنسی شما را معتاد به شیشه …

زیر چشم ستاد مبارزه با مواد مخدر سی دی CD- ice -cristalساخت …

چرا استفاده از اسپری فلفل بر علیه معتادان به ماده مخدر شیشه …

قطره بینی فنیل افرین و اعتیاد به متامفتامین (مخدر شیشه …

شیشه (متامفتامین )غذا سکس و حساب دو دو تا چهار تای دوپامین …

برای درمان اعتیاد به مواد مخدر فقط باید عشق را شناخت …

ترک یابویی مواد مخدر ، موجب کاهش و زوال عقل می شود – مشاوره …

عکس زنان و مردان معتاد به ماده مخدر شیشه قبل و بعد از اعتیاد …

دارو های ترک اعتیاد مخدر شیشه (متامفتامین ) پروتکل آناندا …

شیشه و یا کریستال چیست و چه فرقی با متامفتامین دارد …

چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم
چگونه بعد از ترک اعتیاد چاق شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *