چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

 
helpkade
چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید
چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن ارتباط میان زنان و مردان در جامعه امروزی، متاسفانه آمار خیانت نیز به شدت افزایش یافته است. گاهی زنان و یا مردان در شبکه‌های اجتماعی و یا در محیط کارشان با کسی آشنا می‌شوند، ممکن است از ابتدا این آشنایی و صمیمت به قصد خیانت نباشد و فقط یک ارتباط ساده باشد اما در نهایت منجر به خیانت به همسرانشان شود. فردی که خیانت کرده ممکن است خیلی زود به اشتباه خودش پی ببرد و بفهمد که رابطه‌هایی از این دست نه تنها سودی برایش ندارد بلکه زندگی و داشته هایش را نابود می‌کند. اما سوال اینجاست کسی که از خیانت خود پشیمان است چطور باید اشتباهش را جبران کند؟ چطور آسیبی که روح و روان همسرش زده است را باید برطرف کند؟ در این مقاله سعی داشته‌ایم تا ابتدا دلایل خیانت و سپس راهکارهای جبران آن را بیان کنیم.

فهرست مطالب

زمانی که به همسرتان و پیوند مقدس‌تان خیانت می‌کنید، در واقع خودتان را از یک زندگی راحت و آرام محروم ساخته‌اید. اکثر افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، جامعه‌ستیز نیستند؛ این افراد وجدان دارند و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی برای اکثرشان دردناک و زجرآور است. بخش بزرگی از همسر خائن می‌خواهد که صادق و وفادار باشد و به تعهد خود پایبند بماند؛ با این توصیف همسر گناهکار دائماً از احساس گناه و خیانت به خود رنج می‌برد. خیانت کردن به ارزش‌های خود حتی چشم‌های خیانتکار را با خواب آرام شبانه بیگانه می‌کند.

یکی از پی‌آمدهای خیانت کردن این است که نه از رابطه با همسر مشروع خود لذت می‌برید و نه رابطه با عشق غیرمجازتان برایتان لذت‌بخش است. هیچ یک از این روابط مبتنی بر اعتماد کامل نیست و هیچ یک از این دو نمی‌تواند جفت گم شده فرد خائن باشد و با او یکی شود. به این ترتیب همسر خائن خود را از یک رابطه کامل و لذتبخش محروم می‌کند. بسیاری از افرادی که زندگی زناشویی‌شان را آلوده به خیانت کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که از هیچ کدام از روابطشان لذتی نبرده‌اند.

همسر خیانتکاری که می‌داند نه تنها به همسرش، بلکه به نوعی به فرزندانش نیز خیانت می‌کند، نمی‌تواند مانند سابق از رابطه با فرزندانش لذت ببرد. چنین پدر یا مادری لذت رابطه با فرزندان را از خودش دریغ می‌کند. بارها و بارها از افرادی که مرتکب خیانت شده‌اند، شنیده‌ایم که حس گناه و حس خیانت به فرزندان باعث دور شدن عاطفی آنها از پاره‌های تن خودشان شده است. به علاوه والدین گناهکار برای فرار از حس خیانت به خود و فاصله گرفتن از فرزندانشان، حضور فیزیکی‌شان نیز کمرنگ‌تر می‌شود. این دوری و کناره گرفتن راهکار همسر خیانتکار برای مدیریت احساسات دردناک شرم و گناه است. البته فرد خیانت‌پیشه با محروم کردن فرزندش از بودن در کنار والدین خود، این حق طبیعی را از کودک بی‌گناه سلب ساخته و در حق او جفا روا داشته است. دوری از فرزندان به روش‌های مختلف به والد خیانتکار آسیب می‌زند، این خیانت عواقب درازمدتی را به روابط او با فرزندانش تحمیل می‌کند و فرزندان نیز به دلیل نداشتن پیوندی صمیمی و قوی با پدر یا مادر خود دچار مشکلات عاطفی درازمدت می‌شوند.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

با خیانت کردن حس عزت نفس خودتان، یعنی ارزیابی ذهنی خود از ارزش کلی‌تان را کاهش می‌دهید. زمانی که ما به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم و سلامت و آرامش زندگی عزیزانمان را به مخاطره می‌اندازیم، مطمئناً ارزش بالایی برای خودمان قائل نخواهیم شد. به علاوه عواقب عزت نفس پایین غالباً جنبه‌های دیگری از زندگی‌مان را فرامی‌گیرد، برای مثال شغل و سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد. کاهش عزت نفس منجر به پایین آمدن بازدهی و کارایی در کار می‌شود و وادارمان می‌کند که انتخاب‌های بدی، مانند کنار گذاشتن ورزش یا روی آوردن به مشروب و مواد، در زندگی داشته باشیم که به نوبه خود عزت نفس را هر چه بیشتر کاهش می‌دهد.

طبیعی است که وقتی انرژی‌تان بین دو رابطه تقسیم شده باشد، دیگر نتوانید رضایت همسرتان را جلب کنید. با این خیانت در واقع خودتان را از فرصت داشتن یک رابطه درازمدت بی‌نظیر محروم ساخته‌اید. چنانچه بهترین بخش از وجودتان را صرف هر چه بهتر ساختن رابطه‌ای کنید که نسبت به آن تعهد دارید، فرصت لذت بردن از رابطه‌ای صمیمانه و پرحرارت  را در اختیار خودتان قرار می‌دهید که به رشد و بالندگی‌تان کمک خواهد کرد.

همسر خیانتکار در واقع به خودش نیز خیانت می‌کند، چون:

شاید باورش سخت باشد، اما واقعیت این است که خیانت لزوماً به معنای پایان رابطه نیست. اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان باشید، بخواهید رابطه نامشروع‌تان را به پایان برسانید و هر دو برای یافتن راهی برای ادامه زندگی‌تان آماده باشید، هیچ دلیلی ندارد که نتوانید زندگی‌تان را نجات دهید. البته بسیاری از همسران به این نتیجه می‌رسند که رابطه‌شان مسیر طبیعی خودش را طی کرده است و این خیانت نیز علامت و معلول وجود مشکل، نه علت آن است.

در هر حال همکاری و همفکری همسران با یکدیگر برای بررسی و حل این مشکلات، بهترین راهکار برای جبران خیانت و جلوگیری از فروپاشی زندگی مشترک است. فردی که مرتکب خیانت شده است، باید مسئولیت رفتار اشتباه خود را قبول کند و بهانه نیاورد. در این بین هر دوی همسران باید مسئولیت مشکلاتی را که قبل از خیانت در رابطه‌شان وجود داشته است، به عهده بگیرند.

برای نجات دادن زندگی مشترک، التیام زخم‌هایی که به همسرتان زده‌اید و ترمیم آسیبی که به اعتماد همسرتان وارد ساخته‌اید، باید مراحل زیر را اجرا کنید:

شاید به نظرتان آسان بیاید، اما در عمل متوقف کردن خیانت یک بار برای همیشه بسیار دشوار است. اما شما باید از عهده این کار بربیایید و به هیچ وجه از هیچ طریقی با آن فرد سوم تماس نگیرید.

از بهانه آوردن برای توجیه خیانت خود دست بردارید. سعی نکنید که این رابطه نامشروع را توجیه کنید، هیچ توجیه قابل قبولی برای خیانت وجود ندارد.

همسرتان را سرزنش نکنید. شما حق انتخاب داشته‌اید، می‌توانستید ابتدا طلاق بگیرید و بعد رابطه جدیدی را شروع کنید، اما به جای آن تصمیم به خیانت کردن گرفته‌اید. مسئولیت این گناه کاملاً به دوش شما است و باید از همسرتان عذرخواهی کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه بدهید یا خیر. تصمیم همسرتان چیست؟ اگر هر دو برای نجات زندگی‌تان مصمم باشید، ازدواجتان محکوم به شکست نیست، چون هر دو هدف مشترکی دارید.

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را حفظ کنید، با خودتان و همسرتان صادق باشید. تارهای درهم تنیده دروغی را که برای سرپوش گذاشتن روی خیانتتان ساخته‌اید، یک به یک از هم باز کنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را از این دریای متلاطم به ساحل نجات برسانید، باید شفافیت، صداقت و راستگویی را پیشه کنید.

اگر قول داده‌اید که راس ساعت معینی در مکان خاصی باشید، به قولتان عمل کنید. اگر قول داده‌اید کاری را انجام دهید، حتماً قولتان را عملی کنید. قابل اطمینان باشید و زیر قولتان نزنید. اگر قابل اعتماد نباشید، نمی‌توانید اعتماد همسرتان را به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید که اعتماد همسرتان را تا حد زیادی از دست داده‌اید. درباره جایی که هستید، کسی که با او هستید و همه چیز با همسرتان روراست و شفاف باشید. اکنون وقت مرموز بودن و طفره رفتن نیست.

اگر احساساتتان در حد انفجار است یا عواطف یکی از شما به شدت برانگیخته شده است، اشکالی ندارد که مدتی از هم فاصله بگیرید. البته لازم نیست که مدتی طولانی از هم دور باشید. فقط قبل از صحبت کردن درباره موضوعات بحث‌برانگیز یا ارتباط دوباره با هم مدتی به همسرتان فرصت بدهید تا اوضاع آرام شود و آب‌ها از آسیاب بیفتد.

در عین حال که به همسرتان اجازه می‌دهید تا مدتی تنها باشد، باید برای او نیز وقت بگذارید. هر از گاه با هم بیرون بروید و وقتی همسرتان آمادگی کافی را پیدا کرد، دوباره نزد هم برگردید.

انتظار نداشته باشید که همسرتان بلافاصله دوباره به شما اعتماد کند. جلب اعتماد دوباره همسرتان زمان می‌برد.

اگر همسرتان می‌خواهد به مشاور ازدواج مراجعه کند، نه نیاورید. امتناع از کمک گرفتن از مشاور نشان می‌دهد که شما برای نجات زندگی‌تان جدی نیستید. باید صادقانه مشکلاتی را که در زندگی شخصی و مشترکتان وجود دارد، بیابید و درباره آن‌ها صحبت کنید. مشاوره هیجان‌مدار و رهایی از احساسات مخرب روش مناسبی برای مدیریت درد ناشی از خیانت و یافتن راهی برای ایجاد ارتباطی سالم و موثر با یکدیگر است.

باید خودتان را ببخشید، البته منظورمان این نیست که ناجوانمردانه خودتان را از مخمصه نجات دهید، واقعیت این است که احساس گناه تا پایان عمر بر دوشتان سنگینی خواهد کرد.

هرگز، هیچگاه همسرتان را ترغیب نکنید که موضوع را فراموش کند و از آن بگذرد. گوش شنوایی برای شنیدن دردها و رنج‌های همسرتان داشته باشید. در ترس منتظر نمانید که این آتش زیر خاکستر دوباره روزی شعله‌ور شود. صادقانه با هم صحبت کنید و بگذارید همسرتان بداند که شما از این خیانت پشیمان هستید و دیگر او را با این درد آزاردهنده تنها نخواهید گذاشت. مادامی که همسرتان می‌خواهد درباره اندوه و خشمش صحبت کند، حتی اگر به نظرتان بیاید این گله‌گذاری تا ابد ادامه دارد، به او گوش بدهید. اگر می‌خواهید شانه‌های همسرتان دیگر این دردی را که شما مسببش بوده‌اید، تحمل نکند، خودتان باید این بار را از او بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما یا احتمالاً هر دو مدتی طولانی از زندگی مشترک خود ناراضی بوده‌اید.

 

قطعا خیانت، اشتباهی است که عواقب و صدمات بسیاری بدنبال دارد اما هر انسانی در یک برهه از زندگی ممکن است اشتباه کند، اگر به موقع متوجه اشتباه خود شده‌اید حتی یک ثانیه را هم از دست ندهید و برای جبران خیانتی که به شریک زندگیتان کردید تمام تلاشتان را بکنید. برای جبران خیانت اولین قدم خیانت نکردن است. به همسرتان دیگر دروغ نگویید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید، با او صادق باشید، در جلب اعتمادش بکوشید، صبور باشید و زمان بیشتری با او صرف کنید. برای اینکه بتوانید پایه‌های زندگی مشترکتان را دوباره بنا کنید بهتر است سطح شناخت و آگاهی تان را در این زمینه بالا ببرید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

355 بازدید

543 بازدید

572 بازدید

644 بازدید

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ۵ماهه با یه فرد متاهل در حال جدایی آشنا شدم و اینکه گفت همسرم جدا میشه و منم میدونستم جدا میشن از هم قبول کردم و وارد رابطه شدیم و باهم خیلی خوب بودیم تا یکماه اول بعد سرد رفتار می‌کرد باز من خیلی گرم باهاش رفتار میکردم درکش میکردم و میگفت ورشکست شدم من میخوام برم از ایران من گفتم اشکال نداره من صبر میکنم تا بری و بیایی و اینکه صبر می‌کنیم تا شرایطت بهتر بشه همسرش گفته بود ک مهریه منو بده و برو ولی همچنان سرد بود و میگفت مشکل کاری دارم حوصله گوشی رو ندارم برو دنبال زندگیت ولی من وابستگی داشتم و میگفتم بزار شرایط خوب شه ولی اون خیلی سرد شده بود منم دوستم راجع به اون بهم خبر میداد و اینکه گفت یه خواستگاره بیا باهاش صحبت کن من صحبت کردم و اینکه یه بار هم دیدمش و اون شخص نیتش سو استفاده بود و من از پیاماش اینو فهمیدم و به دوستم گفتم من ادامه نمیدم بعد متوجه شدم ک قول داده بوده دوست منو ببره سرکار دوست منم واسه همین منو معرفی کرده بود و فکر می‌کرد اون شخص واقعا خواستگاره ولی رابطه قبلی کاملا تموم نشده بود ولی سرد بود حتی ۳۲روز نیومد منو ببینه بعد همیشه هم میگفت باید بری دنبال زندگیت ما نمیتونیم ادامه بدیم پیامای اون شخص رو من اسکرین گرفته بودم و رو گوشیم داشتم و ایشون دیدن حالا میگه ک خیانت کردی دیگه من گفتم من خیانت نکردم تو اصلا رابطه رو نگه نداشته بودی و به من گفته بودی برو میگه ک من هنوز فکر میکردم به ازدواج باهات و میگفتم شرایط درست میشه بعد من فقط بخاطر دوستم اینکارو کردم وگرنه اگه میخواستم خیانت کنم میکردم و اینقد التماس تو نمیکردم حالا نمیدونم ک چیکار کنم بفهمه من کاری به اون شخص نداشتم حتی اون شخص منو نمیشناسه و اینکه خیلی واسم عذاب اوره رفتارش و وابسته ام بنظر شما جدا بشم بهتره؟ الان شبا قرص امی تریپتلین میخورم با کلرو دیاپوکساید تا خواب برم و چندین بارم ازش درخواست بخشش کردم میگه آبی ریخته بشه جمع نمیشه پ اینکه تو رابطه بودیم میگفت شاید برم با یه خانم مطلقه ازدواج کنم پول داره بهم میده ک بدهیامو بدم 😭از منم درخواست چک ۸۰۰میلیونی کرد من گفتم ن چون همیشه میگفت ما بهم نمیرسیم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مورد سوءاستفاده عاطفی قرار گرفتید و به مرور زمان و بخاطر وابستگی که بوجود آمد، تلاش‌های زیادی انجام دادید تا این رابطه را درست کنید. اما به این نکته دقت نکردید که ایشان هنوز از همسرش جدا نشده است و در واقع به او خیانت کرده و با شما ارتباطش را ادامه می‌دهد. بنابراین بهتر است تا زمانی که ایشان به صورت قطعی جدا نشدند، شما ارتباط خودتان را قطع کنید. سلامتی جسم و روان هزینه‌های گرانی دارد و از دست دادن آن برای شما اصلا به صلاح نیست. برای بهبود شرایط‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

مردی که برای اولین بار به همسرش خیانت کرده و شدیدا پشیمان هست امکانش هست که دوباره پایش بلغزد و تکرار شود چون از همسرش دور هست و ارتباط ندارد با همسرش.

سلام دوست گرامی اگر علت خیانت اول کشف شود و آن را حل کند، احتمال بروز مجدد آن کمتر می‌شود. دوری آنها به چه دلیلی است؟ بعد از خیانت از هم دور شده‌اند یا به علت شغل همسر دور زندگی می‌کنند؟ بهترین راه‌حل مراجعه به زوج‌درمانگر متخصص درمان خیانت است تا بتواند روش‌های اعتمادسازی مجدد را دوباره به زوجین آموزش دهد.

سلام من به مدت یک سال و خورده ای با یکی از هم رشته‌ای هام توی رابطه بودم و خیلی هم عاشق هم بودیم. البته اونجوری که من فکر میکردم شاید اشتباه فکر میکردم.

یک ماه پیش به صورت تصادفی متوجه شدم که دوست پسرم با دوست صمیمی من رابطه دارن و ازش جدا شدم، اون اظهار پشیمونی میکنه و میگه رابطشو باهاش تموم کرده و اصلا مدت زیادی نیست که این رابطه شروع شده اما من تصمیم به این جدایی دارم دوست پسر سابقم خیلی بزدله و خیانت ترسو ترین و بزدلانه ترین راه برای فرار کردن از رابطه ای بود که شاید توش خوشحال نبود میتونست جدا شه من که اسیرش نکرده بودم اصلا اگر عاشق دوستم شده بود به من نمیگفت اما جدا میشد چرا بازی میکنه با من؟ من اصلا متوجه نشدم اون خیلی خوب رولشو بازی کرد مدام حمایتم میکرد کمکم میکرد تو تحصیل توی زندگیم آدمی بود که می تونستم روش حساب کنم ، من نمیخوامش به هیچ وجه من آدم وفاداری هستم و لیاقت بودن توی رابطه متعهد رو دارم، من با مردی خواهم بود که متعهد، صادق و شجاع باشه نه اینقدر دروغ گو و بزدل من میخوام بدونم چی بهش بگم که دست از سر من برداره؟چی مردا رو نا امید میکنه؟ با در نظر گرفتن اینکه اون کمی لجوج و مستبد هست.

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است متاسفیم. بله شما تصمیم درستی گرفتید که برای این رابطه دیگر سرمایه‌گذاری و ریسک بیشتری نکردید. شما می‌توانید تمام راه‌های ارتباطی خودتان با ایشان را قطع کنید(شماره تماس، هدیه، خاطره، عکس، ویدیو و..) تا هم خودتان اذیت نشوید و هم ایشان راهی برای ارتباط با شما نداشته باشد. اگر شما واقعاً نخواهید ایشان نمی‌تواند مججداً به رابطه برگردد یا شما را اذیت کند. خیانت علت‌‌های مختلفی دارد، اما برای اینکه بتوانید مجدداً وارد رابطه‌ای نشوید که در آن به شما خیانت شود، حتما از مشاوره رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام شوهرم با زن شوهر دار خیانت کرده، تمام پیام هاشون رو دارم و نشون میده که رابطه داشتن ولی همسرم دست روی قرآن گذاشته که این کار رو نکرده.دو هفته اس قهرم ولی اصلا سمتم نمیاد انگار من مقصرم و از آبروریزی هم نمیترسه.روانشناسی رفتارش نشون دهنده چیه و چکنم

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است بسیار متاسفیم خیانت یکی از مسائلی است که زندگی زناشویی را دچار چالش جدی می‌کند. اما نیاز هست که حتما ریشه و علت این اتفاق بررسی شود و سهم زوجین در این اتفاق مشخص شود. شما برای رفع این مشکل باید به زوج‌درمانگر مراجعه کنید.

من به همسرم خیانت کردم چگونه میتونم کمکش کنم ؟

سلام خیانت مسئله‌ای که آسیب زیادب به هر دو طرف رابطه می‌زنه. هم کسی که خیانت دیده و هم فردی که خیانت کرده. بنابراین لازمه حتما با مشاور صحبت کنید که هم بتونید شرایط خودتون رو مدیریت کنید و هم آسیبی که به همسرتون و زندگی‌تون زدید رو چبران کنید.

من امروز مشاوره انلاین با خانم حیدری گرفتم خیلییی خوب بود… واقعا راضی کننده بود مخصوصا که تخصصشون خیانت درمانی هست ولی خیلی شکستم… نمیدونم چجوری با خیانت کنار بیام. حرفای مشاورمو چندین و چند بار گوش دادم… ولی بازم نمیتونم بهش اعتماد کنم دوباره… خیلی سخته اعتماد دوباره به کسی که بهت پشت کرده… نمیدونم در چه صورت باید بهش اعتماد کنم… چه ویژگی باید داشته باشه؟ ممنون میشم کمک کنید

سلام خوشحالیم که از مشاوره‌تون راضی بودین. خیانت دیدن ضربه خیلی سنگینیه چون باورهای افراد رو درباره رابطه و طرف مقابل‌شون بهم میریزه و به اعتمادشون لطمه می‌زنه. در این زمینه چند نکته مهمه. اول اینکه از خودتون انتظار نداشته باشید بتونید سریعا طرف مقابل‌تون رو بپذیرید یا تصمیم بگیرید برای همیشه کنارش بذارید. شما و هرکس دیگه‌ای که در این شرایط قرار می‌گیره نیاز به زمان داره تا با موضوع کنار بیاد و بتونه درست‌تر و منطقی‌تر به ماجرا نگاه کنه. ضمن اینکه طرف مقابل‌تون باید کاملا به اشتباهش پی برده باشه و صادقانه خواهان بازسازی رابطه و اعتماد شما باشه. در این صورت شما می‌تونید به از سر گرفتن اون رابطه فکر کنید. البته هردوتون باید تحت نظر یک مشاور اعتمادسازی مجدد رو یاد بگیرید و به درستی در رابطه‌تون پیاده‌اش کنید.

Iبا عرض سلام. و ادب پرسش من این است که من سه بار یک موضوع که شوهرم خوش نداشت و گفته بود نباید تکرار کنم من انرا تکرار نمودم و حال شوهرم کاملا بالایم بی اعتماد شده و بسیار قهر است لطفا برایم رهنمایی کنید که چی کنم تا اعتماد و قلبش دوباره به دست بیارم

سلام دوست گرامی اینکه چندبار کاری که همسرتان دوست نداشتند را انجام داده اید و ایشان ناراحت هستند طبیعی هست اما انچه باید شما اکنون انجام دهید این هست که در رفتار و گفتار ایشان را متوجه پشیمان بودنتان کنید . ضمنا باید به ایشان زمان بدهید تا بتوانند مجدد به شما اعتماد کنند.صحبت کردن با هم میتواند خیلی از سوتفاهمات را حل کند

سلام ، ایا مردی که خیانتش را تکرار میکند و چند بار اظهار پشیمانی کرد (البته در حد دوستی ، تفریح با دوست خانمش ، کادو خریدن ، پول دادن و غیره … ) و هنوز به رابطه جنسی نکشیده باز میشود اعتمادکرد و میشود با او زندگی را ادامه داد هر چند به شدت مجددا اظهار پشیمانی کند .

سلام دوست گرامی در خیلی از رابطه ها پس از یکبار اشتباه و خیانت مرد،زن ها سکوت می کنند و بدون اینکه دنبال راه حل و رفع مشکل باشند و بجای مراجعه به فرد مطمئن و مشاور،سعی می کنند خودشان مشکل را به نوعی یا حل کنند و یا پنهان و این باعث بروز مجدد رفتارها میشود. ابتدا لازم است شما اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بالا ببرید. در مورد اطلاع از خیانت همسرتان با ایشان صحبت کنید و موضع را باز کنید.با ایشان صحبت کنید و دلیل رفتارشان را پیگیری کنید .و با صحبت قاطعانه در مورد ادامه زندگی سوال کنید. در صورتی که اشتباهاتی هم از سمت شما هست بپذیرید و با مشاوره حضوری نسبت به کنترل ایشان اقدام کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن ارتباط میان زنان و مردان در جامعه امروزی، متاسفانه آمار خیانت نیز به شدت افزایش یافته است. گاهی زنان و یا مردان در شبکه‌های اجتماعی و یا در محیط کارشان با کسی آشنا می‌شوند، ممکن است از ابتدا این آشنایی و صمیمت به قصد خیانت نباشد و فقط یک ارتباط ساده باشد اما در نهایت منجر به خیانت به همسرانشان شود. فردی که خیانت کرده ممکن است خیلی زود به اشتباه خودش پی ببرد و بفهمد که رابطه‌هایی از این دست نه تنها سودی برایش ندارد بلکه زندگی و داشته هایش را نابود می‌کند. اما سوال اینجاست کسی که از خیانت خود پشیمان است چطور باید اشتباهش را جبران کند؟ چطور آسیبی که روح و روان همسرش زده است را باید برطرف کند؟ در این مقاله سعی داشته‌ایم تا ابتدا دلایل خیانت و سپس راهکارهای جبران آن را بیان کنیم.

فهرست مطالب

زمانی که به همسرتان و پیوند مقدس‌تان خیانت می‌کنید، در واقع خودتان را از یک زندگی راحت و آرام محروم ساخته‌اید. اکثر افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، جامعه‌ستیز نیستند؛ این افراد وجدان دارند و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی برای اکثرشان دردناک و زجرآور است. بخش بزرگی از همسر خائن می‌خواهد که صادق و وفادار باشد و به تعهد خود پایبند بماند؛ با این توصیف همسر گناهکار دائماً از احساس گناه و خیانت به خود رنج می‌برد. خیانت کردن به ارزش‌های خود حتی چشم‌های خیانتکار را با خواب آرام شبانه بیگانه می‌کند.

یکی از پی‌آمدهای خیانت کردن این است که نه از رابطه با همسر مشروع خود لذت می‌برید و نه رابطه با عشق غیرمجازتان برایتان لذت‌بخش است. هیچ یک از این روابط مبتنی بر اعتماد کامل نیست و هیچ یک از این دو نمی‌تواند جفت گم شده فرد خائن باشد و با او یکی شود. به این ترتیب همسر خائن خود را از یک رابطه کامل و لذتبخش محروم می‌کند. بسیاری از افرادی که زندگی زناشویی‌شان را آلوده به خیانت کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که از هیچ کدام از روابطشان لذتی نبرده‌اند.

همسر خیانتکاری که می‌داند نه تنها به همسرش، بلکه به نوعی به فرزندانش نیز خیانت می‌کند، نمی‌تواند مانند سابق از رابطه با فرزندانش لذت ببرد. چنین پدر یا مادری لذت رابطه با فرزندان را از خودش دریغ می‌کند. بارها و بارها از افرادی که مرتکب خیانت شده‌اند، شنیده‌ایم که حس گناه و حس خیانت به فرزندان باعث دور شدن عاطفی آنها از پاره‌های تن خودشان شده است. به علاوه والدین گناهکار برای فرار از حس خیانت به خود و فاصله گرفتن از فرزندانشان، حضور فیزیکی‌شان نیز کمرنگ‌تر می‌شود. این دوری و کناره گرفتن راهکار همسر خیانتکار برای مدیریت احساسات دردناک شرم و گناه است. البته فرد خیانت‌پیشه با محروم کردن فرزندش از بودن در کنار والدین خود، این حق طبیعی را از کودک بی‌گناه سلب ساخته و در حق او جفا روا داشته است. دوری از فرزندان به روش‌های مختلف به والد خیانتکار آسیب می‌زند، این خیانت عواقب درازمدتی را به روابط او با فرزندانش تحمیل می‌کند و فرزندان نیز به دلیل نداشتن پیوندی صمیمی و قوی با پدر یا مادر خود دچار مشکلات عاطفی درازمدت می‌شوند.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

با خیانت کردن حس عزت نفس خودتان، یعنی ارزیابی ذهنی خود از ارزش کلی‌تان را کاهش می‌دهید. زمانی که ما به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم و سلامت و آرامش زندگی عزیزانمان را به مخاطره می‌اندازیم، مطمئناً ارزش بالایی برای خودمان قائل نخواهیم شد. به علاوه عواقب عزت نفس پایین غالباً جنبه‌های دیگری از زندگی‌مان را فرامی‌گیرد، برای مثال شغل و سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد. کاهش عزت نفس منجر به پایین آمدن بازدهی و کارایی در کار می‌شود و وادارمان می‌کند که انتخاب‌های بدی، مانند کنار گذاشتن ورزش یا روی آوردن به مشروب و مواد، در زندگی داشته باشیم که به نوبه خود عزت نفس را هر چه بیشتر کاهش می‌دهد.

طبیعی است که وقتی انرژی‌تان بین دو رابطه تقسیم شده باشد، دیگر نتوانید رضایت همسرتان را جلب کنید. با این خیانت در واقع خودتان را از فرصت داشتن یک رابطه درازمدت بی‌نظیر محروم ساخته‌اید. چنانچه بهترین بخش از وجودتان را صرف هر چه بهتر ساختن رابطه‌ای کنید که نسبت به آن تعهد دارید، فرصت لذت بردن از رابطه‌ای صمیمانه و پرحرارت  را در اختیار خودتان قرار می‌دهید که به رشد و بالندگی‌تان کمک خواهد کرد.

همسر خیانتکار در واقع به خودش نیز خیانت می‌کند، چون:

شاید باورش سخت باشد، اما واقعیت این است که خیانت لزوماً به معنای پایان رابطه نیست. اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان باشید، بخواهید رابطه نامشروع‌تان را به پایان برسانید و هر دو برای یافتن راهی برای ادامه زندگی‌تان آماده باشید، هیچ دلیلی ندارد که نتوانید زندگی‌تان را نجات دهید. البته بسیاری از همسران به این نتیجه می‌رسند که رابطه‌شان مسیر طبیعی خودش را طی کرده است و این خیانت نیز علامت و معلول وجود مشکل، نه علت آن است.

در هر حال همکاری و همفکری همسران با یکدیگر برای بررسی و حل این مشکلات، بهترین راهکار برای جبران خیانت و جلوگیری از فروپاشی زندگی مشترک است. فردی که مرتکب خیانت شده است، باید مسئولیت رفتار اشتباه خود را قبول کند و بهانه نیاورد. در این بین هر دوی همسران باید مسئولیت مشکلاتی را که قبل از خیانت در رابطه‌شان وجود داشته است، به عهده بگیرند.

برای نجات دادن زندگی مشترک، التیام زخم‌هایی که به همسرتان زده‌اید و ترمیم آسیبی که به اعتماد همسرتان وارد ساخته‌اید، باید مراحل زیر را اجرا کنید:

شاید به نظرتان آسان بیاید، اما در عمل متوقف کردن خیانت یک بار برای همیشه بسیار دشوار است. اما شما باید از عهده این کار بربیایید و به هیچ وجه از هیچ طریقی با آن فرد سوم تماس نگیرید.

از بهانه آوردن برای توجیه خیانت خود دست بردارید. سعی نکنید که این رابطه نامشروع را توجیه کنید، هیچ توجیه قابل قبولی برای خیانت وجود ندارد.

همسرتان را سرزنش نکنید. شما حق انتخاب داشته‌اید، می‌توانستید ابتدا طلاق بگیرید و بعد رابطه جدیدی را شروع کنید، اما به جای آن تصمیم به خیانت کردن گرفته‌اید. مسئولیت این گناه کاملاً به دوش شما است و باید از همسرتان عذرخواهی کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه بدهید یا خیر. تصمیم همسرتان چیست؟ اگر هر دو برای نجات زندگی‌تان مصمم باشید، ازدواجتان محکوم به شکست نیست، چون هر دو هدف مشترکی دارید.

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را حفظ کنید، با خودتان و همسرتان صادق باشید. تارهای درهم تنیده دروغی را که برای سرپوش گذاشتن روی خیانتتان ساخته‌اید، یک به یک از هم باز کنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را از این دریای متلاطم به ساحل نجات برسانید، باید شفافیت، صداقت و راستگویی را پیشه کنید.

اگر قول داده‌اید که راس ساعت معینی در مکان خاصی باشید، به قولتان عمل کنید. اگر قول داده‌اید کاری را انجام دهید، حتماً قولتان را عملی کنید. قابل اطمینان باشید و زیر قولتان نزنید. اگر قابل اعتماد نباشید، نمی‌توانید اعتماد همسرتان را به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید که اعتماد همسرتان را تا حد زیادی از دست داده‌اید. درباره جایی که هستید، کسی که با او هستید و همه چیز با همسرتان روراست و شفاف باشید. اکنون وقت مرموز بودن و طفره رفتن نیست.

اگر احساساتتان در حد انفجار است یا عواطف یکی از شما به شدت برانگیخته شده است، اشکالی ندارد که مدتی از هم فاصله بگیرید. البته لازم نیست که مدتی طولانی از هم دور باشید. فقط قبل از صحبت کردن درباره موضوعات بحث‌برانگیز یا ارتباط دوباره با هم مدتی به همسرتان فرصت بدهید تا اوضاع آرام شود و آب‌ها از آسیاب بیفتد.

در عین حال که به همسرتان اجازه می‌دهید تا مدتی تنها باشد، باید برای او نیز وقت بگذارید. هر از گاه با هم بیرون بروید و وقتی همسرتان آمادگی کافی را پیدا کرد، دوباره نزد هم برگردید.

انتظار نداشته باشید که همسرتان بلافاصله دوباره به شما اعتماد کند. جلب اعتماد دوباره همسرتان زمان می‌برد.

اگر همسرتان می‌خواهد به مشاور ازدواج مراجعه کند، نه نیاورید. امتناع از کمک گرفتن از مشاور نشان می‌دهد که شما برای نجات زندگی‌تان جدی نیستید. باید صادقانه مشکلاتی را که در زندگی شخصی و مشترکتان وجود دارد، بیابید و درباره آن‌ها صحبت کنید. مشاوره هیجان‌مدار و رهایی از احساسات مخرب روش مناسبی برای مدیریت درد ناشی از خیانت و یافتن راهی برای ایجاد ارتباطی سالم و موثر با یکدیگر است.

باید خودتان را ببخشید، البته منظورمان این نیست که ناجوانمردانه خودتان را از مخمصه نجات دهید، واقعیت این است که احساس گناه تا پایان عمر بر دوشتان سنگینی خواهد کرد.

هرگز، هیچگاه همسرتان را ترغیب نکنید که موضوع را فراموش کند و از آن بگذرد. گوش شنوایی برای شنیدن دردها و رنج‌های همسرتان داشته باشید. در ترس منتظر نمانید که این آتش زیر خاکستر دوباره روزی شعله‌ور شود. صادقانه با هم صحبت کنید و بگذارید همسرتان بداند که شما از این خیانت پشیمان هستید و دیگر او را با این درد آزاردهنده تنها نخواهید گذاشت. مادامی که همسرتان می‌خواهد درباره اندوه و خشمش صحبت کند، حتی اگر به نظرتان بیاید این گله‌گذاری تا ابد ادامه دارد، به او گوش بدهید. اگر می‌خواهید شانه‌های همسرتان دیگر این دردی را که شما مسببش بوده‌اید، تحمل نکند، خودتان باید این بار را از او بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما یا احتمالاً هر دو مدتی طولانی از زندگی مشترک خود ناراضی بوده‌اید.

 

قطعا خیانت، اشتباهی است که عواقب و صدمات بسیاری بدنبال دارد اما هر انسانی در یک برهه از زندگی ممکن است اشتباه کند، اگر به موقع متوجه اشتباه خود شده‌اید حتی یک ثانیه را هم از دست ندهید و برای جبران خیانتی که به شریک زندگیتان کردید تمام تلاشتان را بکنید. برای جبران خیانت اولین قدم خیانت نکردن است. به همسرتان دیگر دروغ نگویید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید، با او صادق باشید، در جلب اعتمادش بکوشید، صبور باشید و زمان بیشتری با او صرف کنید. برای اینکه بتوانید پایه‌های زندگی مشترکتان را دوباره بنا کنید بهتر است سطح شناخت و آگاهی تان را در این زمینه بالا ببرید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

355 بازدید

543 بازدید

572 بازدید

644 بازدید

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ۵ماهه با یه فرد متاهل در حال جدایی آشنا شدم و اینکه گفت همسرم جدا میشه و منم میدونستم جدا میشن از هم قبول کردم و وارد رابطه شدیم و باهم خیلی خوب بودیم تا یکماه اول بعد سرد رفتار می‌کرد باز من خیلی گرم باهاش رفتار میکردم درکش میکردم و میگفت ورشکست شدم من میخوام برم از ایران من گفتم اشکال نداره من صبر میکنم تا بری و بیایی و اینکه صبر می‌کنیم تا شرایطت بهتر بشه همسرش گفته بود ک مهریه منو بده و برو ولی همچنان سرد بود و میگفت مشکل کاری دارم حوصله گوشی رو ندارم برو دنبال زندگیت ولی من وابستگی داشتم و میگفتم بزار شرایط خوب شه ولی اون خیلی سرد شده بود منم دوستم راجع به اون بهم خبر میداد و اینکه گفت یه خواستگاره بیا باهاش صحبت کن من صحبت کردم و اینکه یه بار هم دیدمش و اون شخص نیتش سو استفاده بود و من از پیاماش اینو فهمیدم و به دوستم گفتم من ادامه نمیدم بعد متوجه شدم ک قول داده بوده دوست منو ببره سرکار دوست منم واسه همین منو معرفی کرده بود و فکر می‌کرد اون شخص واقعا خواستگاره ولی رابطه قبلی کاملا تموم نشده بود ولی سرد بود حتی ۳۲روز نیومد منو ببینه بعد همیشه هم میگفت باید بری دنبال زندگیت ما نمیتونیم ادامه بدیم پیامای اون شخص رو من اسکرین گرفته بودم و رو گوشیم داشتم و ایشون دیدن حالا میگه ک خیانت کردی دیگه من گفتم من خیانت نکردم تو اصلا رابطه رو نگه نداشته بودی و به من گفته بودی برو میگه ک من هنوز فکر میکردم به ازدواج باهات و میگفتم شرایط درست میشه بعد من فقط بخاطر دوستم اینکارو کردم وگرنه اگه میخواستم خیانت کنم میکردم و اینقد التماس تو نمیکردم حالا نمیدونم ک چیکار کنم بفهمه من کاری به اون شخص نداشتم حتی اون شخص منو نمیشناسه و اینکه خیلی واسم عذاب اوره رفتارش و وابسته ام بنظر شما جدا بشم بهتره؟ الان شبا قرص امی تریپتلین میخورم با کلرو دیاپوکساید تا خواب برم و چندین بارم ازش درخواست بخشش کردم میگه آبی ریخته بشه جمع نمیشه پ اینکه تو رابطه بودیم میگفت شاید برم با یه خانم مطلقه ازدواج کنم پول داره بهم میده ک بدهیامو بدم 😭از منم درخواست چک ۸۰۰میلیونی کرد من گفتم ن چون همیشه میگفت ما بهم نمیرسیم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مورد سوءاستفاده عاطفی قرار گرفتید و به مرور زمان و بخاطر وابستگی که بوجود آمد، تلاش‌های زیادی انجام دادید تا این رابطه را درست کنید. اما به این نکته دقت نکردید که ایشان هنوز از همسرش جدا نشده است و در واقع به او خیانت کرده و با شما ارتباطش را ادامه می‌دهد. بنابراین بهتر است تا زمانی که ایشان به صورت قطعی جدا نشدند، شما ارتباط خودتان را قطع کنید. سلامتی جسم و روان هزینه‌های گرانی دارد و از دست دادن آن برای شما اصلا به صلاح نیست. برای بهبود شرایط‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

مردی که برای اولین بار به همسرش خیانت کرده و شدیدا پشیمان هست امکانش هست که دوباره پایش بلغزد و تکرار شود چون از همسرش دور هست و ارتباط ندارد با همسرش.

سلام دوست گرامی اگر علت خیانت اول کشف شود و آن را حل کند، احتمال بروز مجدد آن کمتر می‌شود. دوری آنها به چه دلیلی است؟ بعد از خیانت از هم دور شده‌اند یا به علت شغل همسر دور زندگی می‌کنند؟ بهترین راه‌حل مراجعه به زوج‌درمانگر متخصص درمان خیانت است تا بتواند روش‌های اعتمادسازی مجدد را دوباره به زوجین آموزش دهد.

سلام من به مدت یک سال و خورده ای با یکی از هم رشته‌ای هام توی رابطه بودم و خیلی هم عاشق هم بودیم. البته اونجوری که من فکر میکردم شاید اشتباه فکر میکردم.

یک ماه پیش به صورت تصادفی متوجه شدم که دوست پسرم با دوست صمیمی من رابطه دارن و ازش جدا شدم، اون اظهار پشیمونی میکنه و میگه رابطشو باهاش تموم کرده و اصلا مدت زیادی نیست که این رابطه شروع شده اما من تصمیم به این جدایی دارم دوست پسر سابقم خیلی بزدله و خیانت ترسو ترین و بزدلانه ترین راه برای فرار کردن از رابطه ای بود که شاید توش خوشحال نبود میتونست جدا شه من که اسیرش نکرده بودم اصلا اگر عاشق دوستم شده بود به من نمیگفت اما جدا میشد چرا بازی میکنه با من؟ من اصلا متوجه نشدم اون خیلی خوب رولشو بازی کرد مدام حمایتم میکرد کمکم میکرد تو تحصیل توی زندگیم آدمی بود که می تونستم روش حساب کنم ، من نمیخوامش به هیچ وجه من آدم وفاداری هستم و لیاقت بودن توی رابطه متعهد رو دارم، من با مردی خواهم بود که متعهد، صادق و شجاع باشه نه اینقدر دروغ گو و بزدل من میخوام بدونم چی بهش بگم که دست از سر من برداره؟چی مردا رو نا امید میکنه؟ با در نظر گرفتن اینکه اون کمی لجوج و مستبد هست.

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است متاسفیم. بله شما تصمیم درستی گرفتید که برای این رابطه دیگر سرمایه‌گذاری و ریسک بیشتری نکردید. شما می‌توانید تمام راه‌های ارتباطی خودتان با ایشان را قطع کنید(شماره تماس، هدیه، خاطره، عکس، ویدیو و..) تا هم خودتان اذیت نشوید و هم ایشان راهی برای ارتباط با شما نداشته باشد. اگر شما واقعاً نخواهید ایشان نمی‌تواند مججداً به رابطه برگردد یا شما را اذیت کند. خیانت علت‌‌های مختلفی دارد، اما برای اینکه بتوانید مجدداً وارد رابطه‌ای نشوید که در آن به شما خیانت شود، حتما از مشاوره رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام شوهرم با زن شوهر دار خیانت کرده، تمام پیام هاشون رو دارم و نشون میده که رابطه داشتن ولی همسرم دست روی قرآن گذاشته که این کار رو نکرده.دو هفته اس قهرم ولی اصلا سمتم نمیاد انگار من مقصرم و از آبروریزی هم نمیترسه.روانشناسی رفتارش نشون دهنده چیه و چکنم

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است بسیار متاسفیم خیانت یکی از مسائلی است که زندگی زناشویی را دچار چالش جدی می‌کند. اما نیاز هست که حتما ریشه و علت این اتفاق بررسی شود و سهم زوجین در این اتفاق مشخص شود. شما برای رفع این مشکل باید به زوج‌درمانگر مراجعه کنید.

من به همسرم خیانت کردم چگونه میتونم کمکش کنم ؟

سلام خیانت مسئله‌ای که آسیب زیادب به هر دو طرف رابطه می‌زنه. هم کسی که خیانت دیده و هم فردی که خیانت کرده. بنابراین لازمه حتما با مشاور صحبت کنید که هم بتونید شرایط خودتون رو مدیریت کنید و هم آسیبی که به همسرتون و زندگی‌تون زدید رو چبران کنید.

من امروز مشاوره انلاین با خانم حیدری گرفتم خیلییی خوب بود… واقعا راضی کننده بود مخصوصا که تخصصشون خیانت درمانی هست ولی خیلی شکستم… نمیدونم چجوری با خیانت کنار بیام. حرفای مشاورمو چندین و چند بار گوش دادم… ولی بازم نمیتونم بهش اعتماد کنم دوباره… خیلی سخته اعتماد دوباره به کسی که بهت پشت کرده… نمیدونم در چه صورت باید بهش اعتماد کنم… چه ویژگی باید داشته باشه؟ ممنون میشم کمک کنید

سلام خوشحالیم که از مشاوره‌تون راضی بودین. خیانت دیدن ضربه خیلی سنگینیه چون باورهای افراد رو درباره رابطه و طرف مقابل‌شون بهم میریزه و به اعتمادشون لطمه می‌زنه. در این زمینه چند نکته مهمه. اول اینکه از خودتون انتظار نداشته باشید بتونید سریعا طرف مقابل‌تون رو بپذیرید یا تصمیم بگیرید برای همیشه کنارش بذارید. شما و هرکس دیگه‌ای که در این شرایط قرار می‌گیره نیاز به زمان داره تا با موضوع کنار بیاد و بتونه درست‌تر و منطقی‌تر به ماجرا نگاه کنه. ضمن اینکه طرف مقابل‌تون باید کاملا به اشتباهش پی برده باشه و صادقانه خواهان بازسازی رابطه و اعتماد شما باشه. در این صورت شما می‌تونید به از سر گرفتن اون رابطه فکر کنید. البته هردوتون باید تحت نظر یک مشاور اعتمادسازی مجدد رو یاد بگیرید و به درستی در رابطه‌تون پیاده‌اش کنید.

Iبا عرض سلام. و ادب پرسش من این است که من سه بار یک موضوع که شوهرم خوش نداشت و گفته بود نباید تکرار کنم من انرا تکرار نمودم و حال شوهرم کاملا بالایم بی اعتماد شده و بسیار قهر است لطفا برایم رهنمایی کنید که چی کنم تا اعتماد و قلبش دوباره به دست بیارم

سلام دوست گرامی اینکه چندبار کاری که همسرتان دوست نداشتند را انجام داده اید و ایشان ناراحت هستند طبیعی هست اما انچه باید شما اکنون انجام دهید این هست که در رفتار و گفتار ایشان را متوجه پشیمان بودنتان کنید . ضمنا باید به ایشان زمان بدهید تا بتوانند مجدد به شما اعتماد کنند.صحبت کردن با هم میتواند خیلی از سوتفاهمات را حل کند

سلام ، ایا مردی که خیانتش را تکرار میکند و چند بار اظهار پشیمانی کرد (البته در حد دوستی ، تفریح با دوست خانمش ، کادو خریدن ، پول دادن و غیره … ) و هنوز به رابطه جنسی نکشیده باز میشود اعتمادکرد و میشود با او زندگی را ادامه داد هر چند به شدت مجددا اظهار پشیمانی کند .

سلام دوست گرامی در خیلی از رابطه ها پس از یکبار اشتباه و خیانت مرد،زن ها سکوت می کنند و بدون اینکه دنبال راه حل و رفع مشکل باشند و بجای مراجعه به فرد مطمئن و مشاور،سعی می کنند خودشان مشکل را به نوعی یا حل کنند و یا پنهان و این باعث بروز مجدد رفتارها میشود. ابتدا لازم است شما اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بالا ببرید. در مورد اطلاع از خیانت همسرتان با ایشان صحبت کنید و موضع را باز کنید.با ایشان صحبت کنید و دلیل رفتارشان را پیگیری کنید .و با صحبت قاطعانه در مورد ادامه زندگی سوال کنید. در صورتی که اشتباهاتی هم از سمت شما هست بپذیرید و با مشاوره حضوری نسبت به کنترل ایشان اقدام کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن ارتباط میان زنان و مردان در جامعه امروزی، متاسفانه آمار خیانت نیز به شدت افزایش یافته است. گاهی زنان و یا مردان در شبکه‌های اجتماعی و یا در محیط کارشان با کسی آشنا می‌شوند، ممکن است از ابتدا این آشنایی و صمیمت به قصد خیانت نباشد و فقط یک ارتباط ساده باشد اما در نهایت منجر به خیانت به همسرانشان شود. فردی که خیانت کرده ممکن است خیلی زود به اشتباه خودش پی ببرد و بفهمد که رابطه‌هایی از این دست نه تنها سودی برایش ندارد بلکه زندگی و داشته هایش را نابود می‌کند. اما سوال اینجاست کسی که از خیانت خود پشیمان است چطور باید اشتباهش را جبران کند؟ چطور آسیبی که روح و روان همسرش زده است را باید برطرف کند؟ در این مقاله سعی داشته‌ایم تا ابتدا دلایل خیانت و سپس راهکارهای جبران آن را بیان کنیم.

فهرست مطالب

زمانی که به همسرتان و پیوند مقدس‌تان خیانت می‌کنید، در واقع خودتان را از یک زندگی راحت و آرام محروم ساخته‌اید. اکثر افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، جامعه‌ستیز نیستند؛ این افراد وجدان دارند و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی برای اکثرشان دردناک و زجرآور است. بخش بزرگی از همسر خائن می‌خواهد که صادق و وفادار باشد و به تعهد خود پایبند بماند؛ با این توصیف همسر گناهکار دائماً از احساس گناه و خیانت به خود رنج می‌برد. خیانت کردن به ارزش‌های خود حتی چشم‌های خیانتکار را با خواب آرام شبانه بیگانه می‌کند.

یکی از پی‌آمدهای خیانت کردن این است که نه از رابطه با همسر مشروع خود لذت می‌برید و نه رابطه با عشق غیرمجازتان برایتان لذت‌بخش است. هیچ یک از این روابط مبتنی بر اعتماد کامل نیست و هیچ یک از این دو نمی‌تواند جفت گم شده فرد خائن باشد و با او یکی شود. به این ترتیب همسر خائن خود را از یک رابطه کامل و لذتبخش محروم می‌کند. بسیاری از افرادی که زندگی زناشویی‌شان را آلوده به خیانت کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که از هیچ کدام از روابطشان لذتی نبرده‌اند.

همسر خیانتکاری که می‌داند نه تنها به همسرش، بلکه به نوعی به فرزندانش نیز خیانت می‌کند، نمی‌تواند مانند سابق از رابطه با فرزندانش لذت ببرد. چنین پدر یا مادری لذت رابطه با فرزندان را از خودش دریغ می‌کند. بارها و بارها از افرادی که مرتکب خیانت شده‌اند، شنیده‌ایم که حس گناه و حس خیانت به فرزندان باعث دور شدن عاطفی آنها از پاره‌های تن خودشان شده است. به علاوه والدین گناهکار برای فرار از حس خیانت به خود و فاصله گرفتن از فرزندانشان، حضور فیزیکی‌شان نیز کمرنگ‌تر می‌شود. این دوری و کناره گرفتن راهکار همسر خیانتکار برای مدیریت احساسات دردناک شرم و گناه است. البته فرد خیانت‌پیشه با محروم کردن فرزندش از بودن در کنار والدین خود، این حق طبیعی را از کودک بی‌گناه سلب ساخته و در حق او جفا روا داشته است. دوری از فرزندان به روش‌های مختلف به والد خیانتکار آسیب می‌زند، این خیانت عواقب درازمدتی را به روابط او با فرزندانش تحمیل می‌کند و فرزندان نیز به دلیل نداشتن پیوندی صمیمی و قوی با پدر یا مادر خود دچار مشکلات عاطفی درازمدت می‌شوند.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

با خیانت کردن حس عزت نفس خودتان، یعنی ارزیابی ذهنی خود از ارزش کلی‌تان را کاهش می‌دهید. زمانی که ما به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم و سلامت و آرامش زندگی عزیزانمان را به مخاطره می‌اندازیم، مطمئناً ارزش بالایی برای خودمان قائل نخواهیم شد. به علاوه عواقب عزت نفس پایین غالباً جنبه‌های دیگری از زندگی‌مان را فرامی‌گیرد، برای مثال شغل و سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد. کاهش عزت نفس منجر به پایین آمدن بازدهی و کارایی در کار می‌شود و وادارمان می‌کند که انتخاب‌های بدی، مانند کنار گذاشتن ورزش یا روی آوردن به مشروب و مواد، در زندگی داشته باشیم که به نوبه خود عزت نفس را هر چه بیشتر کاهش می‌دهد.

طبیعی است که وقتی انرژی‌تان بین دو رابطه تقسیم شده باشد، دیگر نتوانید رضایت همسرتان را جلب کنید. با این خیانت در واقع خودتان را از فرصت داشتن یک رابطه درازمدت بی‌نظیر محروم ساخته‌اید. چنانچه بهترین بخش از وجودتان را صرف هر چه بهتر ساختن رابطه‌ای کنید که نسبت به آن تعهد دارید، فرصت لذت بردن از رابطه‌ای صمیمانه و پرحرارت  را در اختیار خودتان قرار می‌دهید که به رشد و بالندگی‌تان کمک خواهد کرد.

همسر خیانتکار در واقع به خودش نیز خیانت می‌کند، چون:

شاید باورش سخت باشد، اما واقعیت این است که خیانت لزوماً به معنای پایان رابطه نیست. اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان باشید، بخواهید رابطه نامشروع‌تان را به پایان برسانید و هر دو برای یافتن راهی برای ادامه زندگی‌تان آماده باشید، هیچ دلیلی ندارد که نتوانید زندگی‌تان را نجات دهید. البته بسیاری از همسران به این نتیجه می‌رسند که رابطه‌شان مسیر طبیعی خودش را طی کرده است و این خیانت نیز علامت و معلول وجود مشکل، نه علت آن است.

در هر حال همکاری و همفکری همسران با یکدیگر برای بررسی و حل این مشکلات، بهترین راهکار برای جبران خیانت و جلوگیری از فروپاشی زندگی مشترک است. فردی که مرتکب خیانت شده است، باید مسئولیت رفتار اشتباه خود را قبول کند و بهانه نیاورد. در این بین هر دوی همسران باید مسئولیت مشکلاتی را که قبل از خیانت در رابطه‌شان وجود داشته است، به عهده بگیرند.

برای نجات دادن زندگی مشترک، التیام زخم‌هایی که به همسرتان زده‌اید و ترمیم آسیبی که به اعتماد همسرتان وارد ساخته‌اید، باید مراحل زیر را اجرا کنید:

شاید به نظرتان آسان بیاید، اما در عمل متوقف کردن خیانت یک بار برای همیشه بسیار دشوار است. اما شما باید از عهده این کار بربیایید و به هیچ وجه از هیچ طریقی با آن فرد سوم تماس نگیرید.

از بهانه آوردن برای توجیه خیانت خود دست بردارید. سعی نکنید که این رابطه نامشروع را توجیه کنید، هیچ توجیه قابل قبولی برای خیانت وجود ندارد.

همسرتان را سرزنش نکنید. شما حق انتخاب داشته‌اید، می‌توانستید ابتدا طلاق بگیرید و بعد رابطه جدیدی را شروع کنید، اما به جای آن تصمیم به خیانت کردن گرفته‌اید. مسئولیت این گناه کاملاً به دوش شما است و باید از همسرتان عذرخواهی کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه بدهید یا خیر. تصمیم همسرتان چیست؟ اگر هر دو برای نجات زندگی‌تان مصمم باشید، ازدواجتان محکوم به شکست نیست، چون هر دو هدف مشترکی دارید.

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را حفظ کنید، با خودتان و همسرتان صادق باشید. تارهای درهم تنیده دروغی را که برای سرپوش گذاشتن روی خیانتتان ساخته‌اید، یک به یک از هم باز کنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را از این دریای متلاطم به ساحل نجات برسانید، باید شفافیت، صداقت و راستگویی را پیشه کنید.

اگر قول داده‌اید که راس ساعت معینی در مکان خاصی باشید، به قولتان عمل کنید. اگر قول داده‌اید کاری را انجام دهید، حتماً قولتان را عملی کنید. قابل اطمینان باشید و زیر قولتان نزنید. اگر قابل اعتماد نباشید، نمی‌توانید اعتماد همسرتان را به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید که اعتماد همسرتان را تا حد زیادی از دست داده‌اید. درباره جایی که هستید، کسی که با او هستید و همه چیز با همسرتان روراست و شفاف باشید. اکنون وقت مرموز بودن و طفره رفتن نیست.

اگر احساساتتان در حد انفجار است یا عواطف یکی از شما به شدت برانگیخته شده است، اشکالی ندارد که مدتی از هم فاصله بگیرید. البته لازم نیست که مدتی طولانی از هم دور باشید. فقط قبل از صحبت کردن درباره موضوعات بحث‌برانگیز یا ارتباط دوباره با هم مدتی به همسرتان فرصت بدهید تا اوضاع آرام شود و آب‌ها از آسیاب بیفتد.

در عین حال که به همسرتان اجازه می‌دهید تا مدتی تنها باشد، باید برای او نیز وقت بگذارید. هر از گاه با هم بیرون بروید و وقتی همسرتان آمادگی کافی را پیدا کرد، دوباره نزد هم برگردید.

انتظار نداشته باشید که همسرتان بلافاصله دوباره به شما اعتماد کند. جلب اعتماد دوباره همسرتان زمان می‌برد.

اگر همسرتان می‌خواهد به مشاور ازدواج مراجعه کند، نه نیاورید. امتناع از کمک گرفتن از مشاور نشان می‌دهد که شما برای نجات زندگی‌تان جدی نیستید. باید صادقانه مشکلاتی را که در زندگی شخصی و مشترکتان وجود دارد، بیابید و درباره آن‌ها صحبت کنید. مشاوره هیجان‌مدار و رهایی از احساسات مخرب روش مناسبی برای مدیریت درد ناشی از خیانت و یافتن راهی برای ایجاد ارتباطی سالم و موثر با یکدیگر است.

باید خودتان را ببخشید، البته منظورمان این نیست که ناجوانمردانه خودتان را از مخمصه نجات دهید، واقعیت این است که احساس گناه تا پایان عمر بر دوشتان سنگینی خواهد کرد.

هرگز، هیچگاه همسرتان را ترغیب نکنید که موضوع را فراموش کند و از آن بگذرد. گوش شنوایی برای شنیدن دردها و رنج‌های همسرتان داشته باشید. در ترس منتظر نمانید که این آتش زیر خاکستر دوباره روزی شعله‌ور شود. صادقانه با هم صحبت کنید و بگذارید همسرتان بداند که شما از این خیانت پشیمان هستید و دیگر او را با این درد آزاردهنده تنها نخواهید گذاشت. مادامی که همسرتان می‌خواهد درباره اندوه و خشمش صحبت کند، حتی اگر به نظرتان بیاید این گله‌گذاری تا ابد ادامه دارد، به او گوش بدهید. اگر می‌خواهید شانه‌های همسرتان دیگر این دردی را که شما مسببش بوده‌اید، تحمل نکند، خودتان باید این بار را از او بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما یا احتمالاً هر دو مدتی طولانی از زندگی مشترک خود ناراضی بوده‌اید.

 

قطعا خیانت، اشتباهی است که عواقب و صدمات بسیاری بدنبال دارد اما هر انسانی در یک برهه از زندگی ممکن است اشتباه کند، اگر به موقع متوجه اشتباه خود شده‌اید حتی یک ثانیه را هم از دست ندهید و برای جبران خیانتی که به شریک زندگیتان کردید تمام تلاشتان را بکنید. برای جبران خیانت اولین قدم خیانت نکردن است. به همسرتان دیگر دروغ نگویید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید، با او صادق باشید، در جلب اعتمادش بکوشید، صبور باشید و زمان بیشتری با او صرف کنید. برای اینکه بتوانید پایه‌های زندگی مشترکتان را دوباره بنا کنید بهتر است سطح شناخت و آگاهی تان را در این زمینه بالا ببرید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

355 بازدید

543 بازدید

572 بازدید

644 بازدید

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ۵ماهه با یه فرد متاهل در حال جدایی آشنا شدم و اینکه گفت همسرم جدا میشه و منم میدونستم جدا میشن از هم قبول کردم و وارد رابطه شدیم و باهم خیلی خوب بودیم تا یکماه اول بعد سرد رفتار می‌کرد باز من خیلی گرم باهاش رفتار میکردم درکش میکردم و میگفت ورشکست شدم من میخوام برم از ایران من گفتم اشکال نداره من صبر میکنم تا بری و بیایی و اینکه صبر می‌کنیم تا شرایطت بهتر بشه همسرش گفته بود ک مهریه منو بده و برو ولی همچنان سرد بود و میگفت مشکل کاری دارم حوصله گوشی رو ندارم برو دنبال زندگیت ولی من وابستگی داشتم و میگفتم بزار شرایط خوب شه ولی اون خیلی سرد شده بود منم دوستم راجع به اون بهم خبر میداد و اینکه گفت یه خواستگاره بیا باهاش صحبت کن من صحبت کردم و اینکه یه بار هم دیدمش و اون شخص نیتش سو استفاده بود و من از پیاماش اینو فهمیدم و به دوستم گفتم من ادامه نمیدم بعد متوجه شدم ک قول داده بوده دوست منو ببره سرکار دوست منم واسه همین منو معرفی کرده بود و فکر می‌کرد اون شخص واقعا خواستگاره ولی رابطه قبلی کاملا تموم نشده بود ولی سرد بود حتی ۳۲روز نیومد منو ببینه بعد همیشه هم میگفت باید بری دنبال زندگیت ما نمیتونیم ادامه بدیم پیامای اون شخص رو من اسکرین گرفته بودم و رو گوشیم داشتم و ایشون دیدن حالا میگه ک خیانت کردی دیگه من گفتم من خیانت نکردم تو اصلا رابطه رو نگه نداشته بودی و به من گفته بودی برو میگه ک من هنوز فکر میکردم به ازدواج باهات و میگفتم شرایط درست میشه بعد من فقط بخاطر دوستم اینکارو کردم وگرنه اگه میخواستم خیانت کنم میکردم و اینقد التماس تو نمیکردم حالا نمیدونم ک چیکار کنم بفهمه من کاری به اون شخص نداشتم حتی اون شخص منو نمیشناسه و اینکه خیلی واسم عذاب اوره رفتارش و وابسته ام بنظر شما جدا بشم بهتره؟ الان شبا قرص امی تریپتلین میخورم با کلرو دیاپوکساید تا خواب برم و چندین بارم ازش درخواست بخشش کردم میگه آبی ریخته بشه جمع نمیشه پ اینکه تو رابطه بودیم میگفت شاید برم با یه خانم مطلقه ازدواج کنم پول داره بهم میده ک بدهیامو بدم 😭از منم درخواست چک ۸۰۰میلیونی کرد من گفتم ن چون همیشه میگفت ما بهم نمیرسیم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مورد سوءاستفاده عاطفی قرار گرفتید و به مرور زمان و بخاطر وابستگی که بوجود آمد، تلاش‌های زیادی انجام دادید تا این رابطه را درست کنید. اما به این نکته دقت نکردید که ایشان هنوز از همسرش جدا نشده است و در واقع به او خیانت کرده و با شما ارتباطش را ادامه می‌دهد. بنابراین بهتر است تا زمانی که ایشان به صورت قطعی جدا نشدند، شما ارتباط خودتان را قطع کنید. سلامتی جسم و روان هزینه‌های گرانی دارد و از دست دادن آن برای شما اصلا به صلاح نیست. برای بهبود شرایط‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

مردی که برای اولین بار به همسرش خیانت کرده و شدیدا پشیمان هست امکانش هست که دوباره پایش بلغزد و تکرار شود چون از همسرش دور هست و ارتباط ندارد با همسرش.

سلام دوست گرامی اگر علت خیانت اول کشف شود و آن را حل کند، احتمال بروز مجدد آن کمتر می‌شود. دوری آنها به چه دلیلی است؟ بعد از خیانت از هم دور شده‌اند یا به علت شغل همسر دور زندگی می‌کنند؟ بهترین راه‌حل مراجعه به زوج‌درمانگر متخصص درمان خیانت است تا بتواند روش‌های اعتمادسازی مجدد را دوباره به زوجین آموزش دهد.

سلام من به مدت یک سال و خورده ای با یکی از هم رشته‌ای هام توی رابطه بودم و خیلی هم عاشق هم بودیم. البته اونجوری که من فکر میکردم شاید اشتباه فکر میکردم.

یک ماه پیش به صورت تصادفی متوجه شدم که دوست پسرم با دوست صمیمی من رابطه دارن و ازش جدا شدم، اون اظهار پشیمونی میکنه و میگه رابطشو باهاش تموم کرده و اصلا مدت زیادی نیست که این رابطه شروع شده اما من تصمیم به این جدایی دارم دوست پسر سابقم خیلی بزدله و خیانت ترسو ترین و بزدلانه ترین راه برای فرار کردن از رابطه ای بود که شاید توش خوشحال نبود میتونست جدا شه من که اسیرش نکرده بودم اصلا اگر عاشق دوستم شده بود به من نمیگفت اما جدا میشد چرا بازی میکنه با من؟ من اصلا متوجه نشدم اون خیلی خوب رولشو بازی کرد مدام حمایتم میکرد کمکم میکرد تو تحصیل توی زندگیم آدمی بود که می تونستم روش حساب کنم ، من نمیخوامش به هیچ وجه من آدم وفاداری هستم و لیاقت بودن توی رابطه متعهد رو دارم، من با مردی خواهم بود که متعهد، صادق و شجاع باشه نه اینقدر دروغ گو و بزدل من میخوام بدونم چی بهش بگم که دست از سر من برداره؟چی مردا رو نا امید میکنه؟ با در نظر گرفتن اینکه اون کمی لجوج و مستبد هست.

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است متاسفیم. بله شما تصمیم درستی گرفتید که برای این رابطه دیگر سرمایه‌گذاری و ریسک بیشتری نکردید. شما می‌توانید تمام راه‌های ارتباطی خودتان با ایشان را قطع کنید(شماره تماس، هدیه، خاطره، عکس، ویدیو و..) تا هم خودتان اذیت نشوید و هم ایشان راهی برای ارتباط با شما نداشته باشد. اگر شما واقعاً نخواهید ایشان نمی‌تواند مججداً به رابطه برگردد یا شما را اذیت کند. خیانت علت‌‌های مختلفی دارد، اما برای اینکه بتوانید مجدداً وارد رابطه‌ای نشوید که در آن به شما خیانت شود، حتما از مشاوره رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام شوهرم با زن شوهر دار خیانت کرده، تمام پیام هاشون رو دارم و نشون میده که رابطه داشتن ولی همسرم دست روی قرآن گذاشته که این کار رو نکرده.دو هفته اس قهرم ولی اصلا سمتم نمیاد انگار من مقصرم و از آبروریزی هم نمیترسه.روانشناسی رفتارش نشون دهنده چیه و چکنم

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است بسیار متاسفیم خیانت یکی از مسائلی است که زندگی زناشویی را دچار چالش جدی می‌کند. اما نیاز هست که حتما ریشه و علت این اتفاق بررسی شود و سهم زوجین در این اتفاق مشخص شود. شما برای رفع این مشکل باید به زوج‌درمانگر مراجعه کنید.

من به همسرم خیانت کردم چگونه میتونم کمکش کنم ؟

سلام خیانت مسئله‌ای که آسیب زیادب به هر دو طرف رابطه می‌زنه. هم کسی که خیانت دیده و هم فردی که خیانت کرده. بنابراین لازمه حتما با مشاور صحبت کنید که هم بتونید شرایط خودتون رو مدیریت کنید و هم آسیبی که به همسرتون و زندگی‌تون زدید رو چبران کنید.

من امروز مشاوره انلاین با خانم حیدری گرفتم خیلییی خوب بود… واقعا راضی کننده بود مخصوصا که تخصصشون خیانت درمانی هست ولی خیلی شکستم… نمیدونم چجوری با خیانت کنار بیام. حرفای مشاورمو چندین و چند بار گوش دادم… ولی بازم نمیتونم بهش اعتماد کنم دوباره… خیلی سخته اعتماد دوباره به کسی که بهت پشت کرده… نمیدونم در چه صورت باید بهش اعتماد کنم… چه ویژگی باید داشته باشه؟ ممنون میشم کمک کنید

سلام خوشحالیم که از مشاوره‌تون راضی بودین. خیانت دیدن ضربه خیلی سنگینیه چون باورهای افراد رو درباره رابطه و طرف مقابل‌شون بهم میریزه و به اعتمادشون لطمه می‌زنه. در این زمینه چند نکته مهمه. اول اینکه از خودتون انتظار نداشته باشید بتونید سریعا طرف مقابل‌تون رو بپذیرید یا تصمیم بگیرید برای همیشه کنارش بذارید. شما و هرکس دیگه‌ای که در این شرایط قرار می‌گیره نیاز به زمان داره تا با موضوع کنار بیاد و بتونه درست‌تر و منطقی‌تر به ماجرا نگاه کنه. ضمن اینکه طرف مقابل‌تون باید کاملا به اشتباهش پی برده باشه و صادقانه خواهان بازسازی رابطه و اعتماد شما باشه. در این صورت شما می‌تونید به از سر گرفتن اون رابطه فکر کنید. البته هردوتون باید تحت نظر یک مشاور اعتمادسازی مجدد رو یاد بگیرید و به درستی در رابطه‌تون پیاده‌اش کنید.

Iبا عرض سلام. و ادب پرسش من این است که من سه بار یک موضوع که شوهرم خوش نداشت و گفته بود نباید تکرار کنم من انرا تکرار نمودم و حال شوهرم کاملا بالایم بی اعتماد شده و بسیار قهر است لطفا برایم رهنمایی کنید که چی کنم تا اعتماد و قلبش دوباره به دست بیارم

سلام دوست گرامی اینکه چندبار کاری که همسرتان دوست نداشتند را انجام داده اید و ایشان ناراحت هستند طبیعی هست اما انچه باید شما اکنون انجام دهید این هست که در رفتار و گفتار ایشان را متوجه پشیمان بودنتان کنید . ضمنا باید به ایشان زمان بدهید تا بتوانند مجدد به شما اعتماد کنند.صحبت کردن با هم میتواند خیلی از سوتفاهمات را حل کند

سلام ، ایا مردی که خیانتش را تکرار میکند و چند بار اظهار پشیمانی کرد (البته در حد دوستی ، تفریح با دوست خانمش ، کادو خریدن ، پول دادن و غیره … ) و هنوز به رابطه جنسی نکشیده باز میشود اعتمادکرد و میشود با او زندگی را ادامه داد هر چند به شدت مجددا اظهار پشیمانی کند .

سلام دوست گرامی در خیلی از رابطه ها پس از یکبار اشتباه و خیانت مرد،زن ها سکوت می کنند و بدون اینکه دنبال راه حل و رفع مشکل باشند و بجای مراجعه به فرد مطمئن و مشاور،سعی می کنند خودشان مشکل را به نوعی یا حل کنند و یا پنهان و این باعث بروز مجدد رفتارها میشود. ابتدا لازم است شما اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بالا ببرید. در مورد اطلاع از خیانت همسرتان با ایشان صحبت کنید و موضع را باز کنید.با ایشان صحبت کنید و دلیل رفتارشان را پیگیری کنید .و با صحبت قاطعانه در مورد ادامه زندگی سوال کنید. در صورتی که اشتباهاتی هم از سمت شما هست بپذیرید و با مشاوره حضوری نسبت به کنترل ایشان اقدام کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن ارتباط میان زنان و مردان در جامعه امروزی، متاسفانه آمار خیانت نیز به شدت افزایش یافته است. گاهی زنان و یا مردان در شبکه‌های اجتماعی و یا در محیط کارشان با کسی آشنا می‌شوند، ممکن است از ابتدا این آشنایی و صمیمت به قصد خیانت نباشد و فقط یک ارتباط ساده باشد اما در نهایت منجر به خیانت به همسرانشان شود. فردی که خیانت کرده ممکن است خیلی زود به اشتباه خودش پی ببرد و بفهمد که رابطه‌هایی از این دست نه تنها سودی برایش ندارد بلکه زندگی و داشته هایش را نابود می‌کند. اما سوال اینجاست کسی که از خیانت خود پشیمان است چطور باید اشتباهش را جبران کند؟ چطور آسیبی که روح و روان همسرش زده است را باید برطرف کند؟ در این مقاله سعی داشته‌ایم تا ابتدا دلایل خیانت و سپس راهکارهای جبران آن را بیان کنیم.

فهرست مطالب

زمانی که به همسرتان و پیوند مقدس‌تان خیانت می‌کنید، در واقع خودتان را از یک زندگی راحت و آرام محروم ساخته‌اید. اکثر افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، جامعه‌ستیز نیستند؛ این افراد وجدان دارند و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی برای اکثرشان دردناک و زجرآور است. بخش بزرگی از همسر خائن می‌خواهد که صادق و وفادار باشد و به تعهد خود پایبند بماند؛ با این توصیف همسر گناهکار دائماً از احساس گناه و خیانت به خود رنج می‌برد. خیانت کردن به ارزش‌های خود حتی چشم‌های خیانتکار را با خواب آرام شبانه بیگانه می‌کند.

یکی از پی‌آمدهای خیانت کردن این است که نه از رابطه با همسر مشروع خود لذت می‌برید و نه رابطه با عشق غیرمجازتان برایتان لذت‌بخش است. هیچ یک از این روابط مبتنی بر اعتماد کامل نیست و هیچ یک از این دو نمی‌تواند جفت گم شده فرد خائن باشد و با او یکی شود. به این ترتیب همسر خائن خود را از یک رابطه کامل و لذتبخش محروم می‌کند. بسیاری از افرادی که زندگی زناشویی‌شان را آلوده به خیانت کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که از هیچ کدام از روابطشان لذتی نبرده‌اند.

همسر خیانتکاری که می‌داند نه تنها به همسرش، بلکه به نوعی به فرزندانش نیز خیانت می‌کند، نمی‌تواند مانند سابق از رابطه با فرزندانش لذت ببرد. چنین پدر یا مادری لذت رابطه با فرزندان را از خودش دریغ می‌کند. بارها و بارها از افرادی که مرتکب خیانت شده‌اند، شنیده‌ایم که حس گناه و حس خیانت به فرزندان باعث دور شدن عاطفی آنها از پاره‌های تن خودشان شده است. به علاوه والدین گناهکار برای فرار از حس خیانت به خود و فاصله گرفتن از فرزندانشان، حضور فیزیکی‌شان نیز کمرنگ‌تر می‌شود. این دوری و کناره گرفتن راهکار همسر خیانتکار برای مدیریت احساسات دردناک شرم و گناه است. البته فرد خیانت‌پیشه با محروم کردن فرزندش از بودن در کنار والدین خود، این حق طبیعی را از کودک بی‌گناه سلب ساخته و در حق او جفا روا داشته است. دوری از فرزندان به روش‌های مختلف به والد خیانتکار آسیب می‌زند، این خیانت عواقب درازمدتی را به روابط او با فرزندانش تحمیل می‌کند و فرزندان نیز به دلیل نداشتن پیوندی صمیمی و قوی با پدر یا مادر خود دچار مشکلات عاطفی درازمدت می‌شوند.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

با خیانت کردن حس عزت نفس خودتان، یعنی ارزیابی ذهنی خود از ارزش کلی‌تان را کاهش می‌دهید. زمانی که ما به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم و سلامت و آرامش زندگی عزیزانمان را به مخاطره می‌اندازیم، مطمئناً ارزش بالایی برای خودمان قائل نخواهیم شد. به علاوه عواقب عزت نفس پایین غالباً جنبه‌های دیگری از زندگی‌مان را فرامی‌گیرد، برای مثال شغل و سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد. کاهش عزت نفس منجر به پایین آمدن بازدهی و کارایی در کار می‌شود و وادارمان می‌کند که انتخاب‌های بدی، مانند کنار گذاشتن ورزش یا روی آوردن به مشروب و مواد، در زندگی داشته باشیم که به نوبه خود عزت نفس را هر چه بیشتر کاهش می‌دهد.

طبیعی است که وقتی انرژی‌تان بین دو رابطه تقسیم شده باشد، دیگر نتوانید رضایت همسرتان را جلب کنید. با این خیانت در واقع خودتان را از فرصت داشتن یک رابطه درازمدت بی‌نظیر محروم ساخته‌اید. چنانچه بهترین بخش از وجودتان را صرف هر چه بهتر ساختن رابطه‌ای کنید که نسبت به آن تعهد دارید، فرصت لذت بردن از رابطه‌ای صمیمانه و پرحرارت  را در اختیار خودتان قرار می‌دهید که به رشد و بالندگی‌تان کمک خواهد کرد.

همسر خیانتکار در واقع به خودش نیز خیانت می‌کند، چون:

شاید باورش سخت باشد، اما واقعیت این است که خیانت لزوماً به معنای پایان رابطه نیست. اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان باشید، بخواهید رابطه نامشروع‌تان را به پایان برسانید و هر دو برای یافتن راهی برای ادامه زندگی‌تان آماده باشید، هیچ دلیلی ندارد که نتوانید زندگی‌تان را نجات دهید. البته بسیاری از همسران به این نتیجه می‌رسند که رابطه‌شان مسیر طبیعی خودش را طی کرده است و این خیانت نیز علامت و معلول وجود مشکل، نه علت آن است.

در هر حال همکاری و همفکری همسران با یکدیگر برای بررسی و حل این مشکلات، بهترین راهکار برای جبران خیانت و جلوگیری از فروپاشی زندگی مشترک است. فردی که مرتکب خیانت شده است، باید مسئولیت رفتار اشتباه خود را قبول کند و بهانه نیاورد. در این بین هر دوی همسران باید مسئولیت مشکلاتی را که قبل از خیانت در رابطه‌شان وجود داشته است، به عهده بگیرند.

برای نجات دادن زندگی مشترک، التیام زخم‌هایی که به همسرتان زده‌اید و ترمیم آسیبی که به اعتماد همسرتان وارد ساخته‌اید، باید مراحل زیر را اجرا کنید:

شاید به نظرتان آسان بیاید، اما در عمل متوقف کردن خیانت یک بار برای همیشه بسیار دشوار است. اما شما باید از عهده این کار بربیایید و به هیچ وجه از هیچ طریقی با آن فرد سوم تماس نگیرید.

از بهانه آوردن برای توجیه خیانت خود دست بردارید. سعی نکنید که این رابطه نامشروع را توجیه کنید، هیچ توجیه قابل قبولی برای خیانت وجود ندارد.

همسرتان را سرزنش نکنید. شما حق انتخاب داشته‌اید، می‌توانستید ابتدا طلاق بگیرید و بعد رابطه جدیدی را شروع کنید، اما به جای آن تصمیم به خیانت کردن گرفته‌اید. مسئولیت این گناه کاملاً به دوش شما است و باید از همسرتان عذرخواهی کنید.

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه بدهید یا خیر. تصمیم همسرتان چیست؟ اگر هر دو برای نجات زندگی‌تان مصمم باشید، ازدواجتان محکوم به شکست نیست، چون هر دو هدف مشترکی دارید.

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را حفظ کنید، با خودتان و همسرتان صادق باشید. تارهای درهم تنیده دروغی را که برای سرپوش گذاشتن روی خیانتتان ساخته‌اید، یک به یک از هم باز کنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را از این دریای متلاطم به ساحل نجات برسانید، باید شفافیت، صداقت و راستگویی را پیشه کنید.

اگر قول داده‌اید که راس ساعت معینی در مکان خاصی باشید، به قولتان عمل کنید. اگر قول داده‌اید کاری را انجام دهید، حتماً قولتان را عملی کنید. قابل اطمینان باشید و زیر قولتان نزنید. اگر قابل اعتماد نباشید، نمی‌توانید اعتماد همسرتان را به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید که اعتماد همسرتان را تا حد زیادی از دست داده‌اید. درباره جایی که هستید، کسی که با او هستید و همه چیز با همسرتان روراست و شفاف باشید. اکنون وقت مرموز بودن و طفره رفتن نیست.

اگر احساساتتان در حد انفجار است یا عواطف یکی از شما به شدت برانگیخته شده است، اشکالی ندارد که مدتی از هم فاصله بگیرید. البته لازم نیست که مدتی طولانی از هم دور باشید. فقط قبل از صحبت کردن درباره موضوعات بحث‌برانگیز یا ارتباط دوباره با هم مدتی به همسرتان فرصت بدهید تا اوضاع آرام شود و آب‌ها از آسیاب بیفتد.

در عین حال که به همسرتان اجازه می‌دهید تا مدتی تنها باشد، باید برای او نیز وقت بگذارید. هر از گاه با هم بیرون بروید و وقتی همسرتان آمادگی کافی را پیدا کرد، دوباره نزد هم برگردید.

انتظار نداشته باشید که همسرتان بلافاصله دوباره به شما اعتماد کند. جلب اعتماد دوباره همسرتان زمان می‌برد.

اگر همسرتان می‌خواهد به مشاور ازدواج مراجعه کند، نه نیاورید. امتناع از کمک گرفتن از مشاور نشان می‌دهد که شما برای نجات زندگی‌تان جدی نیستید. باید صادقانه مشکلاتی را که در زندگی شخصی و مشترکتان وجود دارد، بیابید و درباره آن‌ها صحبت کنید. مشاوره هیجان‌مدار و رهایی از احساسات مخرب روش مناسبی برای مدیریت درد ناشی از خیانت و یافتن راهی برای ایجاد ارتباطی سالم و موثر با یکدیگر است.

باید خودتان را ببخشید، البته منظورمان این نیست که ناجوانمردانه خودتان را از مخمصه نجات دهید، واقعیت این است که احساس گناه تا پایان عمر بر دوشتان سنگینی خواهد کرد.

هرگز، هیچگاه همسرتان را ترغیب نکنید که موضوع را فراموش کند و از آن بگذرد. گوش شنوایی برای شنیدن دردها و رنج‌های همسرتان داشته باشید. در ترس منتظر نمانید که این آتش زیر خاکستر دوباره روزی شعله‌ور شود. صادقانه با هم صحبت کنید و بگذارید همسرتان بداند که شما از این خیانت پشیمان هستید و دیگر او را با این درد آزاردهنده تنها نخواهید گذاشت. مادامی که همسرتان می‌خواهد درباره اندوه و خشمش صحبت کند، حتی اگر به نظرتان بیاید این گله‌گذاری تا ابد ادامه دارد، به او گوش بدهید. اگر می‌خواهید شانه‌های همسرتان دیگر این دردی را که شما مسببش بوده‌اید، تحمل نکند، خودتان باید این بار را از او بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما یا احتمالاً هر دو مدتی طولانی از زندگی مشترک خود ناراضی بوده‌اید.

 

قطعا خیانت، اشتباهی است که عواقب و صدمات بسیاری بدنبال دارد اما هر انسانی در یک برهه از زندگی ممکن است اشتباه کند، اگر به موقع متوجه اشتباه خود شده‌اید حتی یک ثانیه را هم از دست ندهید و برای جبران خیانتی که به شریک زندگیتان کردید تمام تلاشتان را بکنید. برای جبران خیانت اولین قدم خیانت نکردن است. به همسرتان دیگر دروغ نگویید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید، با او صادق باشید، در جلب اعتمادش بکوشید، صبور باشید و زمان بیشتری با او صرف کنید. برای اینکه بتوانید پایه‌های زندگی مشترکتان را دوباره بنا کنید بهتر است سطح شناخت و آگاهی تان را در این زمینه بالا ببرید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

355 بازدید

543 بازدید

572 بازدید

644 بازدید

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام ۵ماهه با یه فرد متاهل در حال جدایی آشنا شدم و اینکه گفت همسرم جدا میشه و منم میدونستم جدا میشن از هم قبول کردم و وارد رابطه شدیم و باهم خیلی خوب بودیم تا یکماه اول بعد سرد رفتار می‌کرد باز من خیلی گرم باهاش رفتار میکردم درکش میکردم و میگفت ورشکست شدم من میخوام برم از ایران من گفتم اشکال نداره من صبر میکنم تا بری و بیایی و اینکه صبر می‌کنیم تا شرایطت بهتر بشه همسرش گفته بود ک مهریه منو بده و برو ولی همچنان سرد بود و میگفت مشکل کاری دارم حوصله گوشی رو ندارم برو دنبال زندگیت ولی من وابستگی داشتم و میگفتم بزار شرایط خوب شه ولی اون خیلی سرد شده بود منم دوستم راجع به اون بهم خبر میداد و اینکه گفت یه خواستگاره بیا باهاش صحبت کن من صحبت کردم و اینکه یه بار هم دیدمش و اون شخص نیتش سو استفاده بود و من از پیاماش اینو فهمیدم و به دوستم گفتم من ادامه نمیدم بعد متوجه شدم ک قول داده بوده دوست منو ببره سرکار دوست منم واسه همین منو معرفی کرده بود و فکر می‌کرد اون شخص واقعا خواستگاره ولی رابطه قبلی کاملا تموم نشده بود ولی سرد بود حتی ۳۲روز نیومد منو ببینه بعد همیشه هم میگفت باید بری دنبال زندگیت ما نمیتونیم ادامه بدیم پیامای اون شخص رو من اسکرین گرفته بودم و رو گوشیم داشتم و ایشون دیدن حالا میگه ک خیانت کردی دیگه من گفتم من خیانت نکردم تو اصلا رابطه رو نگه نداشته بودی و به من گفته بودی برو میگه ک من هنوز فکر میکردم به ازدواج باهات و میگفتم شرایط درست میشه بعد من فقط بخاطر دوستم اینکارو کردم وگرنه اگه میخواستم خیانت کنم میکردم و اینقد التماس تو نمیکردم حالا نمیدونم ک چیکار کنم بفهمه من کاری به اون شخص نداشتم حتی اون شخص منو نمیشناسه و اینکه خیلی واسم عذاب اوره رفتارش و وابسته ام بنظر شما جدا بشم بهتره؟ الان شبا قرص امی تریپتلین میخورم با کلرو دیاپوکساید تا خواب برم و چندین بارم ازش درخواست بخشش کردم میگه آبی ریخته بشه جمع نمیشه پ اینکه تو رابطه بودیم میگفت شاید برم با یه خانم مطلقه ازدواج کنم پول داره بهم میده ک بدهیامو بدم 😭از منم درخواست چک ۸۰۰میلیونی کرد من گفتم ن چون همیشه میگفت ما بهم نمیرسیم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. به نظر می‌رسد مورد سوءاستفاده عاطفی قرار گرفتید و به مرور زمان و بخاطر وابستگی که بوجود آمد، تلاش‌های زیادی انجام دادید تا این رابطه را درست کنید. اما به این نکته دقت نکردید که ایشان هنوز از همسرش جدا نشده است و در واقع به او خیانت کرده و با شما ارتباطش را ادامه می‌دهد. بنابراین بهتر است تا زمانی که ایشان به صورت قطعی جدا نشدند، شما ارتباط خودتان را قطع کنید. سلامتی جسم و روان هزینه‌های گرانی دارد و از دست دادن آن برای شما اصلا به صلاح نیست. برای بهبود شرایط‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

مردی که برای اولین بار به همسرش خیانت کرده و شدیدا پشیمان هست امکانش هست که دوباره پایش بلغزد و تکرار شود چون از همسرش دور هست و ارتباط ندارد با همسرش.

سلام دوست گرامی اگر علت خیانت اول کشف شود و آن را حل کند، احتمال بروز مجدد آن کمتر می‌شود. دوری آنها به چه دلیلی است؟ بعد از خیانت از هم دور شده‌اند یا به علت شغل همسر دور زندگی می‌کنند؟ بهترین راه‌حل مراجعه به زوج‌درمانگر متخصص درمان خیانت است تا بتواند روش‌های اعتمادسازی مجدد را دوباره به زوجین آموزش دهد.

سلام من به مدت یک سال و خورده ای با یکی از هم رشته‌ای هام توی رابطه بودم و خیلی هم عاشق هم بودیم. البته اونجوری که من فکر میکردم شاید اشتباه فکر میکردم.

یک ماه پیش به صورت تصادفی متوجه شدم که دوست پسرم با دوست صمیمی من رابطه دارن و ازش جدا شدم، اون اظهار پشیمونی میکنه و میگه رابطشو باهاش تموم کرده و اصلا مدت زیادی نیست که این رابطه شروع شده اما من تصمیم به این جدایی دارم دوست پسر سابقم خیلی بزدله و خیانت ترسو ترین و بزدلانه ترین راه برای فرار کردن از رابطه ای بود که شاید توش خوشحال نبود میتونست جدا شه من که اسیرش نکرده بودم اصلا اگر عاشق دوستم شده بود به من نمیگفت اما جدا میشد چرا بازی میکنه با من؟ من اصلا متوجه نشدم اون خیلی خوب رولشو بازی کرد مدام حمایتم میکرد کمکم میکرد تو تحصیل توی زندگیم آدمی بود که می تونستم روش حساب کنم ، من نمیخوامش به هیچ وجه من آدم وفاداری هستم و لیاقت بودن توی رابطه متعهد رو دارم، من با مردی خواهم بود که متعهد، صادق و شجاع باشه نه اینقدر دروغ گو و بزدل من میخوام بدونم چی بهش بگم که دست از سر من برداره؟چی مردا رو نا امید میکنه؟ با در نظر گرفتن اینکه اون کمی لجوج و مستبد هست.

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است متاسفیم. بله شما تصمیم درستی گرفتید که برای این رابطه دیگر سرمایه‌گذاری و ریسک بیشتری نکردید. شما می‌توانید تمام راه‌های ارتباطی خودتان با ایشان را قطع کنید(شماره تماس، هدیه، خاطره، عکس، ویدیو و..) تا هم خودتان اذیت نشوید و هم ایشان راهی برای ارتباط با شما نداشته باشد. اگر شما واقعاً نخواهید ایشان نمی‌تواند مججداً به رابطه برگردد یا شما را اذیت کند. خیانت علت‌‌های مختلفی دارد، اما برای اینکه بتوانید مجدداً وارد رابطه‌ای نشوید که در آن به شما خیانت شود، حتما از مشاوره رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام شوهرم با زن شوهر دار خیانت کرده، تمام پیام هاشون رو دارم و نشون میده که رابطه داشتن ولی همسرم دست روی قرآن گذاشته که این کار رو نکرده.دو هفته اس قهرم ولی اصلا سمتم نمیاد انگار من مقصرم و از آبروریزی هم نمیترسه.روانشناسی رفتارش نشون دهنده چیه و چکنم

سلام دوست گرامی برای اتفاقی که افتاده است بسیار متاسفیم خیانت یکی از مسائلی است که زندگی زناشویی را دچار چالش جدی می‌کند. اما نیاز هست که حتما ریشه و علت این اتفاق بررسی شود و سهم زوجین در این اتفاق مشخص شود. شما برای رفع این مشکل باید به زوج‌درمانگر مراجعه کنید.

من به همسرم خیانت کردم چگونه میتونم کمکش کنم ؟

سلام خیانت مسئله‌ای که آسیب زیادب به هر دو طرف رابطه می‌زنه. هم کسی که خیانت دیده و هم فردی که خیانت کرده. بنابراین لازمه حتما با مشاور صحبت کنید که هم بتونید شرایط خودتون رو مدیریت کنید و هم آسیبی که به همسرتون و زندگی‌تون زدید رو چبران کنید.

من امروز مشاوره انلاین با خانم حیدری گرفتم خیلییی خوب بود… واقعا راضی کننده بود مخصوصا که تخصصشون خیانت درمانی هست ولی خیلی شکستم… نمیدونم چجوری با خیانت کنار بیام. حرفای مشاورمو چندین و چند بار گوش دادم… ولی بازم نمیتونم بهش اعتماد کنم دوباره… خیلی سخته اعتماد دوباره به کسی که بهت پشت کرده… نمیدونم در چه صورت باید بهش اعتماد کنم… چه ویژگی باید داشته باشه؟ ممنون میشم کمک کنید

سلام خوشحالیم که از مشاوره‌تون راضی بودین. خیانت دیدن ضربه خیلی سنگینیه چون باورهای افراد رو درباره رابطه و طرف مقابل‌شون بهم میریزه و به اعتمادشون لطمه می‌زنه. در این زمینه چند نکته مهمه. اول اینکه از خودتون انتظار نداشته باشید بتونید سریعا طرف مقابل‌تون رو بپذیرید یا تصمیم بگیرید برای همیشه کنارش بذارید. شما و هرکس دیگه‌ای که در این شرایط قرار می‌گیره نیاز به زمان داره تا با موضوع کنار بیاد و بتونه درست‌تر و منطقی‌تر به ماجرا نگاه کنه. ضمن اینکه طرف مقابل‌تون باید کاملا به اشتباهش پی برده باشه و صادقانه خواهان بازسازی رابطه و اعتماد شما باشه. در این صورت شما می‌تونید به از سر گرفتن اون رابطه فکر کنید. البته هردوتون باید تحت نظر یک مشاور اعتمادسازی مجدد رو یاد بگیرید و به درستی در رابطه‌تون پیاده‌اش کنید.

Iبا عرض سلام. و ادب پرسش من این است که من سه بار یک موضوع که شوهرم خوش نداشت و گفته بود نباید تکرار کنم من انرا تکرار نمودم و حال شوهرم کاملا بالایم بی اعتماد شده و بسیار قهر است لطفا برایم رهنمایی کنید که چی کنم تا اعتماد و قلبش دوباره به دست بیارم

سلام دوست گرامی اینکه چندبار کاری که همسرتان دوست نداشتند را انجام داده اید و ایشان ناراحت هستند طبیعی هست اما انچه باید شما اکنون انجام دهید این هست که در رفتار و گفتار ایشان را متوجه پشیمان بودنتان کنید . ضمنا باید به ایشان زمان بدهید تا بتوانند مجدد به شما اعتماد کنند.صحبت کردن با هم میتواند خیلی از سوتفاهمات را حل کند

سلام ، ایا مردی که خیانتش را تکرار میکند و چند بار اظهار پشیمانی کرد (البته در حد دوستی ، تفریح با دوست خانمش ، کادو خریدن ، پول دادن و غیره … ) و هنوز به رابطه جنسی نکشیده باز میشود اعتمادکرد و میشود با او زندگی را ادامه داد هر چند به شدت مجددا اظهار پشیمانی کند .

سلام دوست گرامی در خیلی از رابطه ها پس از یکبار اشتباه و خیانت مرد،زن ها سکوت می کنند و بدون اینکه دنبال راه حل و رفع مشکل باشند و بجای مراجعه به فرد مطمئن و مشاور،سعی می کنند خودشان مشکل را به نوعی یا حل کنند و یا پنهان و این باعث بروز مجدد رفتارها میشود. ابتدا لازم است شما اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بالا ببرید. در مورد اطلاع از خیانت همسرتان با ایشان صحبت کنید و موضع را باز کنید.با ایشان صحبت کنید و دلیل رفتارشان را پیگیری کنید .و با صحبت قاطعانه در مورد ادامه زندگی سوال کنید. در صورتی که اشتباهاتی هم از سمت شما هست بپذیرید و با مشاوره حضوری نسبت به کنترل ایشان اقدام کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

عذرخواهی کردن در زندگی زناشویی کاری است که بیشتر مردان انجام نمی دهند

 

عذرخواهی کردن در زندگی زناشویی کاری است که بیشتر مردان انجام نمی دهند و این تنها زنان هستند که در زندگی شان باید از شوهرشان عذرخواهی کنند.وقتی اشتباهی بین زوجین صورت می گیرد، معمولا زنان زودتر از مردان عذر خواهی می کنند. شاید گفتن جمله « من را ببخش» یا « معذرت می خواهم» از جملاتی است که مردان کمتر از آن استفاده می کنند.نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که زنان در مقایسه با مردان بیشتر عذرخواهی می‌کنند. زنان در مواجهه با برخوردهای توهین‌آمیز، آستانه تحمل پایین‌تری دارند و به همین دلیل مجبور می‌شوند بیشتر عذرخواهی کنند. همچنین محققان معتقدند، مردان کمتر تمایل به چنین کاری دارند زیرا اغلب حس می‌کنند، فردی که عذرخواهی می‌کند در موضع پایین‌تری قرار می‌گیرد. آقایان ممکن است به دلیل ترس از اعتراف به اشتباه خود، کمتر رغبتی به عذرخواهی کردن داشته باشند. از زنان عذرخواهی کنید تا سکته نکنندشاید گفتن کلمه متاسفم سخت‌ترین کار برای مردان باشد ، تحقیقات نشان می‌دهد عذرخواهی کردن از زنان می‌تواند سلامت آن‌ها را بهبود ببخشد. زنانی که در قبال رفتار بی‌دابانه یا آزاردهنده دیگران عذرخواهی دریافت نمی‌کنند، فشار خونشان بالا می‌رود و این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را در آن‌ها افزایش دهد. برخلاف مردان که پس از شنیدن اقرار به اشتباه دیگران، فشارشان بالا می رود و بیش تر تههیج می شوند. به طور کلی، زنان بعد از شنیدن عذرخواهی سریع‌تر آرام می‌شوند ، در حالی که مردان برعکس زنان بیش‌تر برآشفته می‌شوند. عذرخواهی کردن را یاد بگیریماشتباهاتی که از نظر عاطفی در روابط خود مرتکب می شویم اغلب اثرات ماندگارتر و زیان آوری بر روابط ما با دیگران می گذارد. این خطاها به تدریج بر روی هم انباشته می شود و بعد از چند سال، رابطه ما را با دیگران سرد می کند و حتی می تواند موجب قطع رابطه با آنها شود.پس قوانین یک معذرت خواهی را یاد بگیریم. عذرخواهی با شیوه ای درستهر معذرت خواهی شامل دو بخش است : 1- معذرت خواهی، 2 – پاسخ آن. برای آنکه معذرت خواهی موثر واقع شود، باید به طور کامل و درست بیان شود، مورد تعمق قرار گیرد و در آخر به آن پاسخ داده شود.وقتی کسی دیگری را آزرده می سازد و سپس به شیوه ای سطحی عذرخواهی می کند و عذرخواهی او مورد پذیرش نیز واقع می شود، علاوه بر اینکه مشکل حل نمی شود، ممکن است اثرات زیان بار آن برای همیشه باقی بماند و در طولانی مدت، رابطه را به سوی قهقرا بکشاند و این نوع عذرخواهی، هیچ نتیجه مثبت و سازنده ای به بار نیاورد. بنابراین پذیرش معذرت خواهی نباید به سرعت و بدون تامل و تعمق صورت گیرد.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

معمولا زنان زودتر از مردان عذر خواهی می کنند

 

اشتباه کاملا مشخص شودمعذرت خواهی زمانی موثر واقع می شود که عمل اشتباه فرد در آن کاملا مشخص شود. بعضی اوقات مردم به خاطر عملی که چندان مشکل آفرین نبوده به عذرخواهی می پردازند و عامل اصلی رنجش را فراموش می کنند. لازم است هر مشکلی دقیقا و با موشکافی مورد تحلیل قرار گیرد تا معذرت خواهی به خاطر اصل عمل (نه ظاهر آن) انجام پذیرد. از تاثیر اشتباه تان آگاه شویددر هنگام معذرت خواهی از عمل اشتباه خود، باید از شدت تاثیر آن بر دیگران آگاه باشیم. اگر میزان ناراحتی و رنجش افراد از عملکرد دیگران را به سه بخش «خفیف، متوسط و شدید» تقسیم کنیم، لازم است میزان عذرخواهی ما دقیقا متناسب با میزان یا درجه رنجش طرف مقابل باشد.به یک عذرخواهی لفظی ساده بسنده نکنیدبه کار بردن کلماتی مانند «ببخشید»، «معذرت می خواهم» یا «وای؛ اشتباه کردم» و غیره، به هیچ وجه عذرخواهی واقعی محسوب نمی شود. این نوع عذرخواهی ها شاید در زمانی که ناخواسته به کسی تنه می زنیم یا به میان حرف کسی می پریم مثمر ثمر باشد اما اگر احساسات فردی را شدیدا جریحه دار کرده ایم، به هیچ وجه موثر نیستند. سریع نبخشیدسریع بخشیدن افراد، دقیقا به همان اندازه خطرناک است که نبخشیدنشان، زیرا اگر عذرخواهی دیگران را بدون هیچ واکنشی فورا بپذیرید در روابط عاطفی خود با او به هیچگونه تغییر مثبت یا بهبود عاطفی دست نمی یابید. او ظاهرا آرام است. انتخاب با شماست و هیچ اجباری در کار نیست. اگر فکر می کنید عذرخواهی او از صمیم قلب و واقعی نیست، آن را رد کنید.مردانه عذرخواهی کنیددر اتفاقات مهم ناتوانی در عذرخواهی ممکن است به همه روابط مان صدمه بزند، چه روابط کاری و چه شخصی. اینکه یاد بگیرید چطور به درستی عذرخواهی کنید، قدمی مهم در عاقل شدن تان است. گاهی غرور، شرم و خشم نمی گذارد جمله «معذرت می خواهم» بر زبانمان جاری شود. همه ما گاهی اشتباه می‌کنیم. باید نواقص خود را جزء بخشی از زندگی خود قبول کنیم. سرکوب نکردن آن، شما را از دیگران دور می‌کند و پذیرفتن آن به رشد فکری شما کمک می کند. کارهایی که می توانید انجام دهید

اگر نمی‌توانید به زبان بیاورید، بنویسیدگاهی‌اوقات غرور یا خجالت اجازه نمی‌دهد از کسی عذرخواهی کنید. گاهی‌اوقات یک یادداشت و یا نامه بهتر از حرف زدن است زیرا باعث می‌شود بتوانید همه احساساتتان را بدون اینکه حرفهایتان را فراموش کنید بیان کنید. در صورت لزوم از شوخ‌طبعی استفاده کنیدبعضی شوخی‌ها، اگر درست باشند، می‌تواند فشار موجود را شکسته و باعث خنده هر دو شما شود. البته دقت کنید که گفتیم شوخی که درست و مناسب باشد، اگر به همسرتان خیانت کرده باشید، دیگر نمی‌توانید درمورد آن جوک بسازید و بخندید. یک عذرخواهی بدون جدیت بدتر از عذرخواهی نکردن استناراحتی و عصبانیت فرد از شما با این رفتار بیشتر می‌شود. بگویید که فهمیده‌اید چرا اشتباه کرده‌اید. وقتی می‌خواهید عذرخواهی کنید، کارتان را توجیه نکنید و بهانه نیاوریداین کار ارزش و جدیت اعتراف و عذرخواهی شما را از بین می‌برد. هیچ «اما» و «اگر»ی در جملات خود به کار نبرید.و در آخر اینکه متعهد شوید که جبران می‌کنیداین یک قسمت بسیار مهم از فرایند عذرخواهی است. باید راه‌هایی برای جبران اشتباهی که مرتکب شده‌اید، پیشنهاد دهید. از حل کردن مشکلی که بوجود آورده اید، دریغ نکنید.منبع : tebyan.net 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


راز های داشتن خانواده شاد


درمان افسردگی یک بار برای همیشه


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


بهترین قیمت رزرو هتل برای نوروز1400


ارسال محرمانه محصولات جنسی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اولین مرحله و راحت ترین روش برای بهبود اعتماد، پشیمان شدن و معذرت خواهی از طرف همسر عهدشکن است. معذرت خواهی با صداقت یک نوع معجزه است. برای برگشتن اعتماد، همدری کلامی و معذرت خواهی تنهایی از همسرتان کارساز نیست بلکه باید با یک سری رفتارهای خاصی انجام بدهید. تعداد کمی از مردم بر این باور که صداقت بهترین سیاست است اعتقاد ندارند اما با این حال همیشه به این سیاست پایبند نیستند، حتی افرادی که ما همیشه از آنها دفاع میکنیم و ازشان حمایت میکنیم.

قبل از آنکه شریکتان بفهمد خودتان به او بگویید. هرچه زودتر بهتر، هرچه بیشتر با این دروغ زندگی کنید، صدمه ی بیشتری به زندگی تان زده اید و احتمال اینکه این شراط بهبو پیدا کند کمتر میشود، قبل از اینکه شریکتان از جایی دیگر دست شما را رو کند خودتان به گناه تان اعتراف کنید، اینگونه اعتمادش کمتر خدشه دار میشود .

آماده ی پذیرش ناسازگاری از طرف مقابل تان را داشته باشید حتی اگر بعد از مدتی دوباره وفاداری خود را اثبات کردید خوشحال نشوید و فکر نکیند که همه چیز حل شده است، شریک شما هنوز برای اعتماد کامل به مدارک بیشتری احتیاج دارد پس انتظار نداشته باشید که همه ی حرف های شما را باور کند. این قضیه ممکن است کمی زمان بر باشد پس بهتر است که صبور باشید.

در برابر پرسش های شریکتان حالت دفاعی نگیرید ، آنها باید اطمینان حاصل کنند که شما خطای دیگری نکرده اید و ممکن است در ذهنشان پر از سوالاتی باشد که فقط شما میتوانید به آنها پاسخ دهید، از او بپرسید که آیا جواب دادن به این سوالات به رابطه مان کمکی میکند؟ یادتان باشد که شما میخواهید این رابطه را حفظ کنید، نیازی نیست که جزئیات بی مورد را ارائه دهید تا او نسبت به قضیه حساس شود، سعی کنید جواب هایی بدهید که به حفظ رابطه ی شما کمک میکند، و هر سوال را به عنوان فرصتی برای بهبود اعتماد از دست رفته در نظر بگیرید، حتی اگر سوالات بسیار تکرار شد خسته نشوید و به آنها پاسخ دهید یادتان باشد که آنها برای ترمیم اعتماد خود به جواب های شما احتیاج دارند.

اگر شما اشتباهی دنبال عشق و صمیمیت را در نفر سومی هستید و از نظر دیگران عهد شکنی کردیدف گفتن پشیمانی و عذر خواهی اول راه جبران این اشتباه شماست.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

تماس های زیاد، دادن اطلاعات صادقانه به همسر، نمونه رفتارهایی است که موقر است. اگر این کارها را انجام بدید رابطه گرم و صمیمی با همسر استارت می خوره. اما شک نکنید همسر شما حتما یه خواسته های سنگینی از شما دارد. نگران نباشید با تمام تلاش خود را برای فدارکاری بیشتری آماده کنید تا اشتباه خود را سریع تر جبران کنید.

احساسات شریکتان را ارزیابی یا قضاوت نکنید، توجه کردن به احساسات به این معنا نیست که با آنها موافقید، بلکه میتوانید با احترام به احساس او گوش کنید حتی اگر صحیح نیست، احساسات همیشه درست نیستند اما وجود دارند، با این کار میتوانید احترامی که برای وجود او قائل هستید را نشان دهید.

این را بدانید که بیشتر از آنچه که شما فکر میکنید زمان لازم است تا اعتماد از دست رفته دوباره بازسازی شود، در این راه باید خویشتن داری کنید و با مهربانی و دلسوزی رفتار کنید. این نوع رفتار در نهایت باعث میشود که رابطه ی شما تقویت شود. در برابر خسته شدن مقاومت کنید. هیچ وقت نگویید که این کارها را تمام کن، بلکه جملاتی را بگویید که او دوست دارد بشنود، مثلا بگویید میدانم که در رابطه مان صادق نبودم و تو زمان بیشتری لازم داری تا دوباره به من اعتماد کنی، تا هر زمان که بخواهی میتوانم به تو فرصت بدهم.

در مورد کاری که کردید آگاه باشید و از توجیه کردن و دلیل آوردن برای کارتان خود داری کنید، این را به یاد داشته باشید که شریکتان بسیار بیشتر از قبل در مورد رابطه تان کنجکاو است، اما شاید بعدا او هم برای بهبود شرایط تلاش کند، اما قطعا کمی دیر این اتفاق می افتد.

کار بازسازی اعتماد از دست رفته و دوباره متعهد شدن در رابطه زمان میبرد، و ممکن است بهای سنگینی نیز داشته باشد، اما ارزشش را دارد، یک درمان موفق میتواند این رابطه را به یک اتحاد مقدس تبدیل کند، بسیاری از زوج ها میگویند بعد از دوباره اعتماد کردن، رابطه شان بسیار قوی تر و هم چنین باعث تقویت احساسات مشترک شان شده است. در ابتدا این تلاش برای درمان رابطه برای شما زجرآور است، اما بازیابی رابطه تنها احتمالی است که باید به آن فکر کنید، و بدانید ارزش به دست آوردن دوباره رابطه، از بهایی که در این راه میپردازید بیشتر است، این را میتوانید از هزاران زوج که دوباره به هم اعتماد کرده اند بپرسید.

هر فردی ممکن است در زندگی خود اشتباهاتی مرتکب شود. اشتباهات ما ممکن است، کوچک یا بزرگ باشند.

خیانت به همسر یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که فرد در طول زندگی مرتکب می شود.

با این حال همیشه راهی برای بازگشت وجود دارد. پس لازم نیست نگران به پایان رسیدن زندگی زناشویی خود باشید.

اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان هستید و به دنبال راه های جبران خیانت به همسر می گردید این مطلب شما را در این مسیر کمک می کند.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

قبل از این که با راه های جبران خیانت به همسر آشنا شویم، لازم است دلیل خیانت را ریشه یابی کنید.

چندین دلیل ممکن است شما را به سمت خیانت سوق دهد و رابطه زناشویی شما را زنده نگه ندارد.

بنابراین بهتر است، قبل از ابراز پشیمانی به همسر، دلایل خیانت را با خود مرور کنید.

آیا واقعاً از کرده خود پشیمان هستید؟ یا صرفاً می خواهید بار گناه خود را کم کنید؟! آیا دلایلی که باعث خیانت شما به همسرتان شده هنوز وجود دارند؟! برای برطرف کردن این دلایل چه باید کرد؟

اگر نمی توانید به تنهایی به سوالات بالا پاسخ دهید، بهتر است از مشاور کمک بگیرید.

 مشاور، به شما کمک می کند تا دلایل خیانت را به خوبی ریشه یابی کنید و راه های جبران خیانت به همسر را در اختیار شما قرار می دهد.

در برخی موارد خیانت احساسات ناخوشایند شدیدی در همسر ایجاد می کند که، راهکاری جز طلاق باقی نمی ماند.

 با این حال در ادامه راه های جبران خیانت آورده شده که امیدواریم با استفاده از آن ها بتوانید زندگی زناشویی خود را حفظ کنید.

اگر از خیانت خود پشیمان هستید، لازم است آن را ابراز کرده و دست از خیانت بکشید.

تحکیم پایه های زندگی مشترک بعد از خیانت آسان نخواهد بود.

 لازم است شما اعتماد از دست رفته همسرتان را بازیابی کنید و این کار یک شبه اتفاق نمی افتد.

 پس خود را برای مسیری طولانی آماده کنید.

راه های جبران خیانت به همسر شما را در این مسیر ناهموار کمک خواهند کرد:

اگر زندگی با همسرتان اهمیت ویژه ای دارد و دنبال راه های جبران خیانت به همسر هستید، اولین قدم ادامه ندادن به خیانت است.

شاید ساده و عجیب به نظر برسد اما، بسیاری از افراد نمی توانند به رابطه خود با شخص سوم پایان دهند.

ارتباط با شخص سوم به هر نوعی که باشد، پایه های زندگی مشترک شما را متزلزل می کند.

اگر پیامی از شخص سوم دریافت کردید، همان لحظه به همسر خود اطلاع دهید تا متوجه شود شما دیگر چیزی را پنهان نمی کنید.

بهتر است، دروغ گفتن را متوقف کنید. همسر شما لازم است تمام جریان خیانت را به طور کامل متوجه شود.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند از خیانت خود حرف نزنند یا دروغ بگویند، این کار شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

چرا که اگر در آینده ابعاد جدیدی از خیانت شما روشن شود، همسرتان دیگر حاضر نیست به شما اعتماد کند.

یکی از راه های جبران خیانت به همسر پاسخ دادن به سوالات او بدون دروغ گفتن است.

 اگر لازم است جزئیات رابطه را به صورت واضح به همسرتان توضیح دهید.

پنهان کردن اطلاعات یا دروغ گفتن جزئیات رابطه، عدم تعهد و مسئولیت پذیری شما را نشان می دهد.

صراحت و شفافیت جواب های شما پایه های زندگی و اعتماد را سریعتر محکم خواهد کرد.

صداقت مهم ترین مؤلفه زندگی زناشویی است که هیچ گاه نباید آن را فراموش کرد.

فراموش نکنید مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید.

شما قبل از خیانت می توانستید به زندگی مشترک خود پایان دهید، پس همسر خود را سرزنش نکنید.

این اشتباه فقط روی شانه های شماست نه کس دیگری.

به جای آوردن دلایل توجیه کننده خیانت، از همسر خود عذرخواهی کنید و اعتماد به نفس از دست رفته او را برگردانید.

 برای بازیابی اعتماد همسر، لازم است راه های جبران خیانت به همسر را جدی تر بگیرید.

بعد از خیانت هر دو باید به زندگی مشترک خود و جنبه های مختلف آن بیشتر فکر کنید.

 آیا می خواهید این زندگی ادامه داشته باشد یا موانع روبروی شما ادامه دادن را سخت کرده است؟!

اگر تصمیم گرفتید زندگی مشترک خود را ادامه دهید، تعهد هایی که به یکدیگر دارید، دوباره مرور کنید.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

همسرتان باید توجه و انرژی دوباره شما را ببیند.

برای بازسازی اعتماد و رابطه لازم است، توجه بیشتری به رفتارهای خود داشته باشید.

 اگر تصمیم گرفتید زندگی خود را ادامه دهید اما نمی دانید چگونه اعتماد از دست رفته را بازیابی کنید، مراجعه به مشاور بهترین راهکار پیش روی شماست.

مشاور با بررسی رفتارهای زوجین و توضیح تعهدات زندگی زناشویی، بهترین راه های جبران خیانت به همسر را در اختیارتان قرار می دهد.

بعد از خیانت، همسر جزئی ترین رفتارهای شما را زیر نظر قرار می دهد.

 البته این رفتار طبیعی است چرا که اعتماد سابق را به شما ندارد. درنتیجه اگر وعده ای می دهید به آن عمل کنید.

اگر قرار است در ساعت مشخصی جایی قرار داشته باشید، تأخیر نکنید.

اگر قول دادید کاری را انجام دهید آن را به تعویق نیندازید.

برای جبران خیانت به همسر باید اعتماد و اطمینان او را از نو بسازید، پس لازم است به وعده های خود وفادار باشید.

اگر دنبال راه های جبران خیانت به همسر هستید، بهتر است چیزی را از او پنهان نکنید.

 شاید سوالاتی که همسرتان می پرسد کودکانه به نظر برسد با این حال تمام چیزهایی که لازم است برای او توضیح دهید.

پنهان کاری فقط بازیابی اعتماد از دست رفته را سخت تر می کند.

جواب دادن به سوال های مثل “کجایی؟ با چه کسانی هستی؟ مشغول چه کاری هستی؟ ” شاید خوشایند نباشد اما جواب ندادن به آن ها یا پنهان کردن واقعیت بی اعتمادی همسرتان را به همراه خواهد داشت.

توانایی ارتباط و گفت و گو با همسر یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در ازدواج است.

با همسر خود در رابطه با کوچک ترین موضوعات حرف بزنید و نظر او را بپرسید.

این کار علاوه بر اینکه اعتماد به نفس شریک زندگی شما را بیشتر می کند، زندگی زناشویی سالمی نیز پیش روی شما قرار می دهد.

اگر همسرتان همچنان از جزئیات خیانت شما می پرسد، نباید ناراحت شوید.

بخشش یک شبه اتفاق نمی افتد و ممکن است هنوز ابعادی از رفتار شما در ذهن همسرتان پردازش نشده باشد.

اگر لازم است درباره جزئیات خیانت بارها صحبت کنید و پشیمانی خود را حین گفت و گو نشان دهید. این کار به جبران خیانت به همسر و بازسازی اعتماد او کمک خواهد کرد.

زمانی که به خیانت خود اعتراف کردید، توقع نداشته باشید همسرتان بلافاصله شما را بخشیده و زندگی زناشویی به حالت سابق برگردد.

زمان و پافشاری شما در این مسیر ناهموار شما را موفق خواهد کرد.

اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان هستید، برای جبران خیانت به همسر ، به او به اندازه کافی زمان دهید.

ممکن است همسرتان برای مدتی نخواهد شما را ببیند، وقتی با چنین درخواستی روبرو شدید، عصبانی نشوید.

این درخواست به معنی پایان دادن به زندگی مشترک نیست، بلکه به همسر خود زمان و فضایی آرام تر می دهید تا بهتر بتواند تصمیم بگیرد.

 البته نباید ارتباط خود را به طور کامل قطع کنید.

برای جبران خیانت به همسر صرفاً ابراز پشیمانی کافی نیست. همسر شما نیاز دارد پشیمانی را در رفتارهای شما ببیند.

پس ممکن است چندین بار و ماه ها لازم باشد، پشیمانی خود را ابراز کرده و احساس و علاقه خود را با روش های مختلف به همسرتان ثابت کنید. این کار شما را در جبران خیانت به همسر کمک خواهد کرد.

خیانت و زندگی مشترک پس از آن موضوعی ساده نیست که به تنهایی از پس آن برآیید.

خیانت جنبه های مختلف زندگی زناشویی را تحت تأثیر قرار می دهد.

بنابراین بدون مراجعه، به فردی متخصص جهت بازگرداندن شرایط به حالت سابق، کابوسی پایان نیافتنی خواهد بود.

مشاور زناشویی بهترین راهنمای شماست تا اعتماد متقابل به یکدیگر را بازیابی کنید و با مد نظر قرار دادن به موضوعات کوچک و بزرگ به زندگی مشترک خود برگردید.

بسیاری از افراد بعد از خیانت به دنبال جوابی برای سوال ” چگونه خیانت به همسرم را جبران کنم؟ ” می گردند. خیانت یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که در زندگی مشترک می توان مرتکب شد.

 با این حال اگر پشیمان هستید راه های جبران خیانت به همسر شما را برای بازگشت به زندگی زناشویی کمک خواهد کرد.

در کنار این راهکارها، مشاوره زناشویی همدل مشاور ، با داشتن تخصص و تجربه کافی بهترین انتخاب شما خواهد بود که شما را در این مسیر کمک خواهد کرد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

درباره ما

تماس با ما

درخواست مشاوره

ارتباط تلفنی با مشاوران و متخصصان مااز طریق این دو شماره۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰۰۹۹۳۱۲۰۰۴۰۰

برای همه زن و شوهرها پیش می آید که گاهی ناخواسته به علت یک اختلاف نظر یا سوء تفاهم شروع به جر و بحث و دعوا می کنند و یکدیگر را می رنجانند اما این رنجش با کوتاه آمدن یکی از آنها و عذرخواهی برطرف می شود و باعث ایجاد شکاف بزرگ در زندگی نمی شود. معذرت خواهی مهارتی ضروری در ازدواج و زندگی مشترک است که باید همه همسران این مهارت را بیاموزند و بدانند پس از بگو مگو و بروز دعوا یا قهر در رابطه، چطور از همسر خود به بهترین نحو معذرت خواهی کنند . در این بخش از نمناک چند روش برای عذرخواهی عاشقانه از همسر را آورده ایم .

عذرخواهی از همسر به چه معناست؟

معذرت خواهی بدین معنی نیست که شما همیشه مقصرهستید بلکه ممکن است ناراحتی به دلیل تفاوت نظر و عقیده به وجود آید که در این صورت فردی که قوی تر است و گذشت بیشتری دارد ، غرور خود را کنار می گذارد و از دیگری معذرت خواهی می کند . در رابطه زناشویی اشتباه کردن، قبول اشتباه، احساس خجالت و عذرخواهی بابت آن نشان دهنده ضعیف بودن شما نیست بلکه نشان می دهد “شما آنقدر بزرگ و بالغ شده اید که اشتباهاتتان را پذیرفته اید .

1. اگر همسرتان از دست شما عصبانی شده و رنجیده است باید بررسی کنید که او از کدام حرفتان ناراحت شده است .

2. از روی چهره همسرتان تشخیص دهید که او از مسئله خاصی ناراحت شده و یا صرفاً کمی دلبری می کند و کارهای او ناز و ادای زنانه است در این صورت می توانید با چند کلام زیبا ، ناراحتی را از دل همسرتان در آورید.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

3. اگر همسرتان از شما ناراحت شده ، از او کناره گیری نکنید بلکه با زدن حرفهای قشنگ ناز او را بخرید.

4. پس از ناراحتی همسرتان شما اخم نکنید و بابت کار یا رفتارتان عاشقانه از او عذرخواهی کنیدو قول دهید آن کار یا رفتار را دیگر تکرار نخواهید کرد و او را دوست دارید .

5. اگر شما فقط با کارهای خود به همسرتان نشان دهید که از کارتان پشیمانید سخت در اشتباهید زیرا قوی ترین حس یک بانو حس شنوایی اوست پس قبل از دیدن معذرت خواهی در عملتان از او با زبانتان معذرت خواهی کنید.

6. از همسرتان سریعا عذرخواهی کنید و در معذرت خواهی از همسر تعلل نکنید زیرا در صورت تعلل زیاد میزان ناراحتی همسر شما بیشتر خواهد شد .

7. بعد از عذرخواهی هدیه ای کوچک و یا حتی چند شاخه گل برای همسرتان هدیه بگیرید.

8. اگر هنگام معذرت خواهی فرزندتان در کنار شما بود خجالت نکشید و از همسرتان محترمانه عذرخواهی کنید تا آنها عذرخواهی را از شما بیاموزند.

1. اولین واکنشی که آقایان پس از ناراحتی از حرف همسر خود نشان می دهند ، سکوت کردن و یا اخم و بی محلی است . در این زمان خانم ها باید به آنها زمان دهند تا با خود خلوت کنند.

2. اگر همسر شما سکوت نمی کند و غر می زند بگذارید این کار را انجام دهد زیرا آقایان نیاز به زمان دارند و روند کند تری را در این زمینه نسبت به خانم ها طی می کنند .

3. سریع معذرت خواهی نکنید و بعد از گذشت ده دقیقه این کار را انجام دهید زیرا در صورت معذرت خواهی سریع فقط با عمیق تر شدن ماجرا مواجه خواهید شد.

4. پس از معذرت خواهی دوباره ماجرا را بازگو نکنید و این طور نشان دهید که اتفاقی نیافتاده است.

5. بعد از عذرخواهی به همسرتان زمان دهید تا عذرخواهی تان را بپذیرد و توقع نداشته باشید که او بلافاصله بعد ار عذرخواهی شما را در آغوش بگیرد.

6. بعد از عذرخوهی برای نشان دادن اینکه به او اهمیت می دهید به کارهایی که او دوست دارد یا متعلق به اوست بپردازید .

7. پرداختن به کارهایی که همسرتان دوست دارد و یا از شما می خواهد را انجام دهید برای آقایان خیلی بهتر از معذرت خواهی کلامی است زیرا آقایان بیشتر از اینکه متکی به کلام باشند متکی به عملند.

8. نمناک توصیه می کند در برابر فرزندانتان از همسرتان عذرخواهی کنید تا آنها طریقه عذرخواهی را یاد بگیرد.

9. به صورت کلامی و با بیان جملات محبت آمیز بگویید که کار یا رفتارتان اشتباه بوده و حق را به او بدهید.

پورتال جوانان ایرانی

همه ما مرتکب اشتباه می‌شویم، اما بعضی از اشتباهات از بقیه بزرگتر هستند. هیچکس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند که خیانت به همسر یک اشتباه بسیار بزرگ است. اما اگر مرتکب این اشتباه شدید چه؟ چطور باید با این مشکل برخورد کنید و موقعیت را درست کنید؟ آیا اصلاً این وضعیت ایجاد شده قابل اصلاح است؟


چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

مراحل


۱٫ “چرا!” اولین چیزی که باید درک کنید این است که خیانت به همسر معمولاً نشاندهنده این است که مشکلی در رابطه یا ازدواج شما وجود دارد. هدفتان قبل از عذرخواهی باید این باشد که مشکل را پیدا کنید تا وقتی شما و همسرتان از شوک اولیه این مشکل گذشتید، بتوانید تصمیم بگیرید که چطور می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

۲٫ “آیا دوستش دارید؟!” اگر همسرتان مچ شما برای خیانت بگیرد، مطمئناً عصبانی خواهد شد و احتمالاً سوالات ریز زیادی از شما خواهد پرسید. پاسخ دادن به این سوالات ممکن است دشوار باشد اما باید صادق باشید. سعی نکنید اول جزئیات فاجعه‌بار اشتباهتان را با او مطرح کنید اما درمورد احساستان با او صادق باشید. اگر الان دهانتان را ببندید و به پرسش‌های او پاسخ ندهید، شکاف عمیقی بین شما ایجاد خواهد شد که ممکن است موجب دورتر شدن و ایجاد بی‌اعتمادی بیشتر بین شما شود. همچنین قادر نخواهید بود که درمورد مشکلات با هم حرف بزنید و آنها را حل کنید.

۳٫ حرف بزنید. هیچ راهی برای چسباندن یک چسب زخم روی این موقعیت نیست. برای حل مشکل باید بتوانید عشقتان را دوباره به او ثابت کنید، این یعنی با بی‌اعتمادی او به خودتان کنار بیایید، حتی برای مدتی طولانی. اگر قرار است شبی را دیر به خانه بیایید مدام با او تماس بگیرید و به تماس‌های او نیز پاسخ دهید. به او
بهانه بیشتر برای بی‌اعتماد شدن ندهید. اگر می‌گویید که ساعت ۱۱ به خانه می‌آیید، همان موقع بیایید نه دیرتر. اگر به شما می‌گویند که زود به خانه برگردید، زود برگردید.

۴٫ درک کنید که در موقعیت‌هایی اینچنینی احساسات عمیق و قوی خواهند شد. با این عملتان قسمتی از قلب او را پاره کرده‌اید و جای زخم آن ممکن است تا پایان عمر با او همراه باشد. این به آن معنی نیست که نمی‌توانید رابطه‌تان را نجات دهید. به یاد داشته باشید که خیانت عادی نشانه یک کمبود در رابطه است. آیا فهمیده‌اید که دلیل خیانتتان چه بوده است؟ وقتی احساسات در حال از بین رفتن هستند، با حرف زدن دوباره شعله‌ورشان کنید. برای او توضیح دهید که هیچ بهانه‌ای برای رفتارتان ندارید و خیانتتان راهکاری اشتباه برای یک مشکل جدی بوده است. برای او درمورد جنبه‌هایی از رابطه‌تان که اذیتتان می‌کند توضیح دهید و از او بخواهید که نزد مشاور بروید.

۵٫ ارتباط دومتان را قطع کنید. مطمئناً حالا که خیانت کرده‌اید فقط همسر اولتان تنها فرد درگیر در مشکل نبوده است. شما فرد سومی را هم وارد مشکل کرده‌اید. باید با آن فرد، تحت نظارت همسرتان، تماس بگیرید و برای او توضیح دهید که رفتارهایتان اشتباه بوده است. اگر می‌خواهید همچنان با همسر اولتان زندگی کنید باید دست از آن رابطه دوم بکشید.

۶٫ صبر داشته باشید. هیچ محدوده زمانی برای مدت عصبانی و ناراحت بودن همسرتان تعیین نکنید. وقتی هنوز همسرتان آمادگی لازم را ندارد، انصراف از پاسخ دادن به سوالات او و گفتن اینکه وقت فراموش کردن است راهکار جالبی نیست. خودتان شروع‌کننده این مشکل بوده‌اید و باید برای برخورد کردن و کنار آمدن با مشکلات متعاقب آن آماده باشید. به یاد داشته باشید که از دست رفتن اعتماد یک لحظه طول می‌کشد و به دست آوردن دوباره آن یک عمر.


نکات

 سعی نکنید


هشدارها

 ممکن است

برچسب ها : خیانتعذرخواهیمردمان

۳۰ اردیبهشت, ۱۳۸۷

۳۰ اردیبهشت, ۱۳۸۷

۲ خرداد, ۱۳۸۷

چی باعث میشه یه مردی به همسرش خیانت کنه؟
یا یه زن به شوهرش خیانت کنه؟

یعنی اگه شوهرم به من کم محبت کنه یا وقت کمی برام بذاره یا با هم دعوامون بشه من باید برم بهش خیانت کنم؟؟؟؟؟

پس تعهدم چی میشه؟
کانون مقدس خانواده ام چی میشه؟
دعای سرعقدم چی میشه؟
خدا چی میشه؟
اون داره منو می بینه!!
نه
هرگززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز

احسنت و افرین جدی میگم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

سلامتی و بهداشت

حمله قلبی و سکته : علل، نشانه ها ، علائم و پیشگیری

۷ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

۵ راز استقلال احساسی

۸ خرداد, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۲ نکته برای جلوگیری از خواب آلودگی ظهر

۱ تیر, ۱۳۸۷

سلامتی و بهداشت

شگفتیهای خواب – بخش نخست

۱۹ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

شش فایده نوشتن خاطرات روزانه

۱۸ دی, ۱۳۹۱

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

خیانت به همسر یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که زن یا شوهر در زندگی مشترک خود مرتکب می شوند و پس از پی بردن به اشتباه خود در صدد جبران این خیانت بر می آیند. اگرچه خیانت به همسر می تواند لطمه بزرگی به زندگی مشترک و روابط زناشویی وارد کند اما دنیا که به پایان نرسیده است.

اگر شما نیز به هر دلیلی این اشتباه را مرتکب شده باشید، احتمالا حاضرید هر کاری انجام دهید تا زمان به عقب برگردد. برای جا به جایی زمان، نیاز به ساعت برنارد دارید که البته چنین چیزی غیر ممکن است، اما ناامید نباشید، تنها راه جبران اشتباهتان سفر در زمان نیست. شما باید برای جلب اعتماد مجدد همسرتان تلاش کنید و رابطه تان را از نو بسازید. برای رسیدن به این هدف به راهکار هایی که در این مقاله بیان شده اند، نیاز خواهید داشت.

خیانت تجربه ای دردناک در زندگی زناشویی است. این درد و اندوه فقط متوجه فردی که قربانی خیانت شده، نمی شود. در بسیاری از مواقع فرد خیانت کار هم مجموعه ای از احساسات و عواقب منفی را تجربه می کند. این موضوع به خصوص در مورد شوهر یا زن خیانت کاری اتفاق می افتد که به اشتباه خود پی می برد و موجی از احساسات منفی مانند عذاب وجدان، پشیمانی، ترس، شرمندگی و غیره به سراغش می آید.

برای رهایی از این احساسات منفی باید بتوانید خیانتی که صورت گرفته را جبران کنید. اما احتمالا حتی اگر قصد انجام این کار را داشته باشید، نمی دانید از کجا و چگونه شروع کنید. ما در این مقاله به شما راه های جبران خیانت به همسر را نشان می دهیم تا بتوانید به درستی این مسیر سخت را طی کنید.

 به دروغ هایتان در مورد خیانت پایان دهید.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

اولین قانون برای جلب اعتماد هر کسی، داشتن صداقت است. احتمالا برای لاپوشانی خیانتی که مرتکب شده اید، تا کنون دروغ های بسیاری به همسرتان گفته اید. این دروغ ها چه نتیجه ای جز پریشانی برایتان داشته اند؟ اکنون، زمان آن رسیده که صداقت را امتحان کنید. 

دلتان را به دریا بزنید و قبل از این که خیانتتان برملا شود، اجازه دهید که همسرتان همه چیز را از زبان خودتان بشنود. ممکن است هر نوع واکنشی از همسرتان ببینید، پس برای آن آماده باشید و بدانید که اولین قدم، سخت ترین گام است.

 مسئولیت خیانت خود را بپذیرید.

اگرچه دلیل تراشی برای اشتباهی که مرتکب شده اید، از عذاب وجدانتان کم می کند، اما واقعیت این است که شما توسط نیروهای ماورایی تسخیر نشدید که خیانت کنید یا کسی وادارتان نکرده که این کار را انجام دهید. شما خودتان، آگاهانه انتخاب کرده اید که خیانت کنید، پس دست از سرزنش کردن دیگران بردارید و مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید.

 پشیمانی تان از خیانت را با عذر خواهی بیان کنید.

شما با خیانتتان، غرور و اعتماد شریک زندگیتان را شکسته اید و مقصرید. پس بهتر است غرورتان را کنار بگذارید و صمیمانه از او عذرخواهی کنید. اگرچه شریک زندگیتان لزوما بلافاصله شما را نمی بخشد و باید بدانید که راه سختی در پیش دارید اما حداقل با معذرت خواهی تان به همسرتان یادآوری می کنید که برایش ارزش قائلید.

 پاسخگوی سوالات ریز و درشت همسرتان در مورد خیانت خود باشید.

همسرتان پس از شنیدن اعترافاتتان درباره خیانت، شوکه شده و ذهنش سرشار از سوالات می شود. او می خواهد علت خیانت، چگونگی انجام خیانت، زمان انجام آن و تمام جزئیات خیانتتان را بداند. او این حق را دارد که بداند چگونه قربانی خیانتتان شده است. پس در نهایت صداقت و بدون فرار کردن از موضوع به تمام سوالات همسرتان پاسخ دهید.

 

 

 صبور باشید، بخشش خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد.

عذر خواهی شما پایان موضوع نیست، بلکه فقط یک نقطه شروع است. برای به دست آوردن اعتماد دوباره همسرتان باید صبر داشته باشید. به شریک زندگیتان زمان دهید که با این موضوع کنار بیاید و تصمیمش را درباره ادامه زندگی با شما بگیرد. عجله نکنید، بخشش این گناه، یک شبه اتفاق نمی افتد.

 قوانین جدید بعد از خیانت را بپذیرد.

همسرتان بعد از تجربه یک خیانت، احتمالا برای محافظت بیشتر از خودش محتاط عمل خواهد کرد. او نمی خواهد که بار دیگر صدمه ببیند، بنابراین ممکن است یک سری قوانین سخت را اعمال کند. این قوانین و حد و مرز ها را بپذیرید زیرا باید به همسرتان اطمینان بدهید که قصد آسیب رساندن به او و رابطه تان را ندارید.

 پشیمانی تان از خیانت را در عمل هم نشان دهید.

اعتراف و معذرت خواهی برای بازگرداندن اعتماد همسرتان کافی نیست. او نیاز دارد که این پشیمانی را در رفتارتان هم ببیند. بنابراین مطمئن باشید که تا مدتی زیر ذره بین او خواهید بود و رفتار هایتان مرتبا بررسی می شوند، پس سعی کنید بهترین رفتار را داشته باشید.

 یک مشاور متخصص در زمینه زوج درمانی و خیانت پیدا کنید.

از آنجایی که خیانت مانند یک زلزله، تمام رابطه تان را زیر و رو می کند،برای بازسازی آن نیازمند یک تخصص ویژه خواهید شد. یک مشاور زوج درمانی به شما و همسرتان کمک می کند که اعتماد از دست رفته تان را مجددا بازیاید و زندگی مشترکتان را از سر بگیرید.

 کلام آخر

اگر به هر دلیلی به همسر خود خیانت کرده باشید، باید اشتباهات خود را جبران کنید و برای به دست آوردن اعتماد مجدد او تلاش کنید. این یک هدف بزرگ است و نیاز به صرف زمان و انرژی دارد. بنابراین خودتان را برای همه سختی هایی که متحمل خواهید شد آماده کنید، با همسرتان صادق باشید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید، عذر خواهی کنید و به یک آینده سرشار از صداقت متعهد شوید.

 

 

✔️ اولین گام، پایان دادن به دروغ هاست که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

✔️ برای جبران خیانت به همسر باید با او صادق باشید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید و موارد دیگری که در متن مقاله به طور کامل بیان شده اند.

✔️ بله، باید با صداقت تمام به تمام سوالات همسر پاسخ داد که توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله آمده است.


فوبیا چیست و انواع آن

علت افسردگی چیست

علائم اختلال دو قطبی

درمان اضطراب

جبران خیانت به همسر

بیماری اختلال شخصیت پارانوئید چیست

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

هیپنوتیزم چیست

کاهش اضطراب و استرس در دانش آموزان

راه های کاهش استرس

علائم افسردگی چیست

مصاحب یک سایت روانشناسی درباره موضوعات کودک ، خانواده ، ازدواج ، روان شناسی فردی و شغلی است . محتوای مقالات سایت بر اساس کتب روانشناسی معتبر و توسط کارشناسان و روانشناسان مجرب تولید می شود . امید است که با مطالعه محتوای تولید شده در این سایت مشکلات شخصی ، خانوادگی و اجتماعی کاربران مرتفع شود

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ است.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

اگر در یک رابطه جدی هستید و یا مدتی از ازدواجتان گذشته است، حتما به این نکته پی برده اید که چیزی به نام یک مشارکت بی نقص و عیب وجود ندارد. چرا که همه ی افراد مرتکب اشتباه میشوند و هیچکس کامل نیست. ممکن است اتفاقات کوچک و بزرگی باعث به وجود آمدن دلخوری و ناراحتی بین شما و همسرتان شود مثل فراموش کردن سالگرد ازدواج یا روز تولد همسر، توهین به همسر و…. اما بدانید هر اشتباهی که انجام داده اید، دانستن اینکه چگونه از همسر خود دلجویی کنید اولین قدم برای ترمیم رابطه است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه سعی میکنیم راه های عذرخواهی از همسر، عبارات مناسب برای ابراز ناراحتی و دلجویی…. را بیان کنیم.

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

بدیهی است که برخی اشتباهات بزرگ مثل خیانت و سواستفاده روحی و جنسی و… به راحتی قابل بخشش نیستند و نیاز به همفکری مشاوره زناشویی دارد. اما برای موارد دیگر که ناخواسته همسرتان را ناراحت کرده اید باید با مهربانی و متفکرانه اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که معذرت خواهی از همسر تنها گفتن کلمه ببخشید یا متاسفم نیست. کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای طلب بخشش انجام دهید، از برعهده گرفتن مسئولیت اشتباهتان گرفته تا عذرخواهی صادقانه و… با توجه به شرایط و شدت ناراحتی همسرتان باید به دنبال راه حل مناسب باشید.

بیشتر بخوانید: 13 راه برای اثبات عشق به همسر

برای اینکه ابراز پشیمانی خود را به همسرتان نشان دهید و او به صداقت شما پی ببرد بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. از به کاربردن کلمه “اما” در متن عذرخواهی جلوگیری کنید. چرا که کلمه “اما” بعد از هر عبارتی قرارگیرد، آن عبارت خودبخود معنای واقعی خود را از دست میدهد. مثلا اگر بگویید عزیزم من متاسفم اما…. صداقت شما زیر سوال میبرد.

2. بخشش را حق مسلم خود ندانید. همسرتان حق دارد بخاطر اشتباه شما ناراحت باشد پس به او زمان کافی بدهید.

3. از همسرتان بخواهید شما را ببخشد اما او را تحت فشار قرار ندهید.

4. مسئولیت اشتباهتان را بر عهده بگیرید و همسرتان را به خاطر رفتار خود سرزنش نکنید. به او نگویید که مرا عصبانی کردی و مجبور به انجام این کار شدم، یا تقصیر تو بود که من از کوره در رفتم و…

5. از صبر و شکیبایی شریک زندگیتان تشکر کنید.

6. کلمات و عبارات نرم و ملایم به کار ببرید؛ اما زیاده روی نکنید تا ابراز پشیمانی شما واقعی و از ته دل باشد.

7. برای معذرت خواهی از همسرتان یک یادداشت عاشقانه برایش بنویسید و ناراحتی و تاسف خود را بروز دهید. به یاد داشته باشید که نوشتن یک یادداشت دست نویس موثر تر از ارسال پیام یا ایمیل است.

8. اگر احساس کردید که بابت کاری باید از همسرتان عذرخواهی کنید اما او در دسترس نیست، پیام صوتی بهتر از پیام متنی است.

9. در زمان عذرخواهی از همسر عباراتی همچون” اگر ناراحت شدی” ” اگر کار اشتباهی کردم” و عبارات از این دست استفاده نکنید. چرا که استفاده از این عبارات به معنای جدی نگرفتن احساسات همسرتان است.

بیشتر بخوانید: 9 راه برای انتقاد از همسر

ممکن است برای معذرت خواهی از همسر چه به شکل حضوری و چهره به چهره، چه با ارسال یک پیام صوتی یا متنی، به کمک نیاز داشته باشید. قبل از هر چیز فراموش نکنید که افکار و احساسات خود را به بهترین شکل به همسرتان نشان دهید تا از ناراحتی و تاسف شما مطلع شود. در اینجا به عنوان مثال برخی عبارات مفید برای عذرخواهی از همسر را بیان میکنیم:

نکته ی مهمی که در متن دلجویی باید در نظر داشته باشید این است که هرگز عذرخواهی از شوهر یا خانم خود را با بهانه آوردن خراب نکنید. به جای این کار از عبارات کاربردی زیر استفاده کنید:

بیشتر بخوانید: 10 راه برای قدردانی کردن از همسر

اولین قدم برای عذرخواهی صادقانه، اعتراف به اشتباه است. پذیرفتن اشتباهات، مسئولیت پذیری در قبال آنها و یادگیری از آنها نه تنها باعث میشود، عذرخواهی شما واقعی و قلبی باشد، بلکه به طور کلی شما را به همسر بهتری تبدیل خواهد کرد.

در این مرحله شما باید بپذیرید که باعث ناراحتی و دلخوری همسرتان شده اید. پس از عباراتی که برای بهانه آوردن و طفره رفتن است، استفاده نکنید.  مثل “متاسفم اما” ، “میدانم ناراحتی فقط” و… در عوض به همسرتان بگویید به خاطر احساس بدی که برایت به وجود آوردم متاسفم.

برای نشان دادن پشیمانی و ناراحتی خود به همسرتان سعی کنید در متن سخنانتان از کلمه ی “من” استفاده کنید. مثلا بگویید من بسیار پشیمانم و میخواهم جبران کنم. این کار شما نشان میدهد که قلبا اشتباه خود را پذیرفته اید.

به یاد داشته باشید وقتی از همسرتان میخواهید شما را ببخشد باید منتظر بدترین جواب ها هم باشید. زیرا ممکن است همسرتان هنوز آمادگی لازم را برای بخشیدن شما ندارد. شما نمیتوانید توقع داشته باشید همسرتان فورا شما را ببخشد. بنابراین اگر همسرتان گفت هنوز نمیتواند اشتباه شما را ببخشد ناراحت نشوید و به او بگویید که درک میکنید.

این مرحله همراه با مرحله بالا است. در واقع وقتی همسرتان آمادگی لازم برای پذیرش معذرت خواهی شما را ندارد، باید به او وقت بیشتری بدهید. بسته به درجه لغزش شما ممکن است کمی طول بکشد که همسرتان شما را ببخشد. اشکالی ندارد باز هم تاسف و ناراحتی خود را بروز دهید و صبر کنید.

یک مرحله مهم برای دلجویی از شریک زندگی این است که خودتان را ببخشید. بپذیرید که گاهی ممکن است اشتباه کنید و بیش از حد خودتان را سرزنش نکنید.

بعضی افراد تصور میکنند که تنها عذرخواهی کردن کافی است. این در حالی است که موضوع مهم تر، تکرار نکردن اشتباهات است. به یاد داشته باشید اگر مرتبا همان اشتباهات را انجام دهید، حتی بهترین عذرخواهی هم تاثیر چندانی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آیا در یک رابطه پایدار و سالم هستید یا نه؟

علاوه بر ابراز تاسف به شکل گفتاری یا نوشتاری، یکی از بهترین راه ها برای عذرخواهی هدیه دادن است.  هدیه میتواند یک نشانه از عشق و توجه شما به همسر، دوست دختر یا دوست پسرتان باشد، که برای جبران اشتباه راه حل خوبی است.

مثلا برای معذرت خواهی از دوست دختر هدیه ی ساده ای مثل یک بلیط استخر، دسته گلی زیبا، یک کاردستی خلاقانه و… بدون در نظر گرفتن قیمت و ارزش مادی، میتواند بسیار کمک کننده باشد. معذرت خواهی از دوست پسر یا شوهر نیز میتواند با یک هدیه ساده راحت تر شود. مثلا میتوانید او را به دیدن یک فیلم دو نفره دعوت کنید، یا یک کیک یا غذای لذیذ برایش بپزید. همین هدیه های کوچک میتواند لبخند را روی لبان پارتنر شما بیاورد و مقدمه ای برای آشتی و بخشش باشد.

البته به یاد داشته باشید که هدیه دادن میتواند عذرخواهی شما را تکمیل کند اما نمیتواند جایگزین آن شود. در واقع هدیه دادن ممکن است دردی را که برای همسرتان به وجود آورده اید کمتر کند، اما نباید در ازای هدیه، انتظار بخشش فوری داشته باشید.

به طور طبیعی ممکن است شریک زندگی شما به مدتی برای فکر کردن و آرام شدن احتیاج داشته باشد. اما معمولا بهتر است زودتر عذرخواهی کنید. اگر چه گاهی انتظار نتایج بسیار خوبی دارد. زیرا اگر عصبانیت اولیه همسرتان فروکش کند، احتمال بخشیده شدن بیشتر میشود. اما به یاد داشته باشید که اگر بعد از فروکش کردن عصبانیت نیز برای عذرخواهی پیش قدم نشوید، ممکن است دوباره همه آن ناراحتی ها به وجود بیاید و چرخه نا امیدی و عصبانیت را طولانی تر کند. پس با توجه به روحیات همسرتان در بهترین زمان برای عذرخواهی و طلب بخشش پیش قدم شوید.

در نهایت باید بگوییم که معذرت خواهی، پذیرفتن اشتباهات و ابراز تاسف و ناراحتی از انجام دادن آنها، برای ثبات یک زندگی مشترک الزامی است. علاوه بر این عذر خواهی به موقع، بهترین راهی است برای اینکه هرگز کینه ای در دوران زندگی زناشویی ماندگار نباشد.

من همسرم مدام با من قهر می کند و حتی زمانی که از او عذرخواهی می کنم نیز قبول نمی کند. مرا راهنمایی کنید

سعی کنید او را عصبانی نکنید و علت آن را ریشه یابی کنید. اگر مقصر همسرتان بود و تلاش های شما نیز نتیجه نداد سعی کنید  خانواده تان را برای حل اختلاف واسطه کنید. اگر کارساز نبود حتما  با او به مشاور مراجعه کنید.

همسرم قبول نمی کند که اشتباه کرده و مدام باید به خاطر کاری که نکردم عذرخواهی کنیم. راه حل شما چیست؟

اگر اشتباهش را با گفتگو و مذاکره نپذیرفت آنوقت مشکل شما نیستید، مشکل خود اوست. در این شرایط همسرتان نیاز به مشاوره دارد. احتمالا بهانه گیر است و به دنبال بهانه می گردد تا به نحوی خودش را خالی کند.

یک سال و نیمه که ازدواج کردم  خسته شدم از بس پا پیش گذاشتم. همسرم هیچ وقت برای آشتی پا پیش نمی زاره… به نظر شما چیکار کنم اونم بفهمه که اشتباه کرده؟

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید

همسرتون هم باید از غرورش بزنه. بهترین راه اینه که باهاش صحبت کنید و در فضای آروم خواسته هاتون رو به دور از تنش و عصبانیت بخواید. اگه قبول نکرد و همه راه هارو رفتید، بهتره که حتما به مشاوره مراجعه کنید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (The Best Way to Properly Apologize to Your Spouse – …)

براي مشاوره در زمينه عذرخواهی از همسر|چگونه از همسرم عذرخواهی کنم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید
چگونه بعد از خیانت از همسرتان عذرخواهی کنید
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *