چگونه بعد از دعوا ارام شویم

 
helpkade
چگونه بعد از دعوا ارام شویم
چگونه بعد از دعوا ارام شویم


عذاب اعتياد |از درمان تا سم زدایی


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

 

چگونه بعد از دعوا ارام شویم

موقعیتهای ناراحت کننده، شما را سریعاً در حالت ضعیفی می برند، به طوریکه دیگر قدرت کنترل موقعیت را نداشته باشید. دعواها و مشاجرات ممکن است درنتیجه اختلافات شخصیتی، عدم توافق ها، یا صرفاً ضعف یا فقدان ارتباط صحیح به وجود آیند. اگر احساس می کنید که به کرات تسلط بر اعصابتان را از دست می دهید، یادگرفتن اینکه چطور احساساتتان را به درستی کنترل کنید، بخشی از فرایند رشد شماست. این مهارتی است که همه ندارند و احتمالاً نه شما و نه طرف مقابلتان در آخرین دعوایی که داشتید از خود نشان نداده اید. اما دفعه بعد که با یک اختلاف نظر ،متوجه شدید که فشارخونتان در حال بالا رفتن است، از این ۷ راه برای آرام کردن و حفظ کنترل اعصاب خود استفاده کنید:

 

1 شانه هایتان را بلرزانید.

در اکثر ما، قسمت اعظم فشار در پشت گردن، شانه ها و بالاتنه جمع می شود. دفعه بعد که در یک موقعیت ناراحت کننده گرفتار شدید، اگر دقت کنید خواهید دید که شانه هایتان به جلو خم شده و عضلاتتان منقبض می شوند. لرزاندن شانه ها باعث می شود فرم بدنتان را دوباره به حالت نرمال برگردانید، طبیعی نفس بکشید و کمی آرامتر شوید.

 

2 برای قدم زدن بیرون بروید.

گاهی اوقات نفس کشیدن در هوای آزاد ،همه آن چیزی است که برای تغییر حال و هوا به آن نیاز دارید. وقتی عصبانی می شوید، بیرون رفته و نفس عمیق بکشید. حتی یک پیاده روی کوتاه می تواند خیلی کمک حالتان باشد. بالا بردن گردش خون، حتی اگر برای یک لحظه کوتاه هم که باشد، فکرتان را بازتر می کند.

 

3 یکدسته ورق پاره کنید.

یکی از ساده ترین فعالیت هایی که می تواند حواس شما را از موضوع منحرف کرده و عصبانیت شما را خالی کند، این است که یک دسته ورق را پاره کنید.

 

4 با مدیتیشن و ریلکسیشن خود را آرام کنید.

از بین بردن استرس به طور طبیعی، نیازمند صبر و تحمل است. وقتی روی آرام کردن درون خود تمرکز کنید، آنوقت می توانید با فکری بازتر به همه چیز نگاه کنید.

 

5 ناراحتی هایتان را روی کاغذ بیاورید.

خودکار و کاغذ ابزارهایی بسیار ارزشمند برای بیرون کردن افکار ناراحت کننده از ذهنتان هستند. حتی اگر هیچوقت عادت نداشته اید که برای خالی کردن خودتان از نوشتن استفاده کنید، نوشتن چند جمله خیلی ساده درمورد افکاری که در سرتان می گذرد ،خیلی به آرام کردنتان کمک میکند.

 

6 چشمانتان را ببندید و نفس عمیق بکشید.

اجازه بدهید حتی برای یک لحظه هم که شده، زمان در ذهنتان متوقف شود. با این روش می توانید روی بیرون کردن فشارهای روحی و احساسی از ذهنتان تمرکز کنید و آرام آرام فکرتان را باز کنید.

 

7 شمع وانیلی یا سنبل روشن کنید.

رایحه وانیل ،آرامبخش و تسکین دهنده است، درحالیکه عطر سنبل هم تقریباً خواب آور است. بااستفاده از این رایحه های قوی می توانید به بیرون کردن استرس از بدنتان و از بین بردن عصبانیتتان کمک کنید.

اگر پس از دعوا و مرافعه احساس می کنید ذهنتان مغشوش شده است و بی قرارید، می توانید بااستفاده از هریک از این راهکارها آرامش را به فکر و جسمتان برگردانید. شاید پیدا کردن تعادل در وسط مشاجره دشوار باشد ،اما نیاز به تمرین دارید. فقط یادتان باشد که تنفس عمیق می تواند هر انرژی منفی را از بین ببرد. با این راهکارها ،خیلی زود یاد می گیرید که چطور بر احساسات خود فائق آیید و بدون از دست دادن کنترل، همه مشاجرات را از سر بگذرانید.

منبع:سلامت نیوز

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


کلینیک ترک اعتیاد در مناطق مختلف تهران


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین


مشاوره تلفنی طلاق

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشمچگونه بعد از دعوا ارام شویم


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

رفع دغدغه های فکری که زندگیتون رومختل کرده


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل

در شرایط روانی نامناسب با قرار گرفتن در معرض تابش نور آبی به شرایط بهتری دست یابید

 

چگونه بعد از دعوا ارام شویم

اگر فردی با دوست یا همکارش جر و بحث کند و بدین علت دچار فشار عصبی شود می تواند با پناه بردن به این روش تا حدی از بار این فشار و استرس رها شود.

 

فواید قرار گرفتن در معرض تابش نور آبی برای سلامت روان 

پیش از این دانشمندان تحقیقاتی را در مورد مزایای نور آبی و از جمله نقش آن در کشتن باکتری ها، کمک به کنترل برخی بیماری های پوستی و غیره انجام داده بودند.

 

پژوهشگران دانشگاه گرانادا در اسپانیا، می گویند نور آبی مزایای دیگری هم دارد و افراد بعد از تجربه شرایط روانی نامناسب و فشار و اضطراب می توانند با قرار گرفتن در معرض تابش نور آبی به شرایط بهتری دست یابند.

 

آنان می گویند فشارهای روانی کوتاه مدت که در اثر روابط با اشخاص در اجتماع به وجود می آید، بدین شیوه قابل کاهش است. به عنوان مثال اگر فردی با دوست یا همکارش جر و بحث کند و بدین علت دچار فشار عصبی شود می تواند با پناه بردن به نور آبی تا حدی از بار این فشار و استرس رها شود.

 

محققان با انجام آزمایش هایی بر روی ۱۲ داوطلب ۱۸ تا ۳۷ ساله به این نتایج دست یافته اند. سلامت افراد یادشده پس از تنش عصبی و قرارگرفتن در معرض تابش نور آبی به مدت ۱۰ دقیقه بهبود یافته و وضعیت مغز و قلب آنها بهتر شده است.

 

منبع:mehrnews.com

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

رفع دغدغه های فکری که زندگیتون رومختل کرده


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


آکادمی تخصصی زبان| مبتدی تا پیشرفته

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

از موقعیت مورد نظر دور شوید. از مهم ترین گام های آرام شدن بعد از بحث دور شدن از شرایطی است که شما را به یاد آن می اندازد. به جای دیگری بروید و به منظره های دیگری نگاه کنید. سعی کنید به چیزهایی نگاه کنید که شما را از فکر کردن به بحث دور میکند.

از طریق فعالیت های آرامش بخش خشم خود را تخلیه کنید. برخی فعالیت ها مثل نوشتن خاطرات روزانه، درست کردن یک چیز هنری برای تخلیه ی احساسات، باغبانی و کندن علف های هرز، درددل با حیوان خانگی (مطمئن شوید کسی آن دور و بر نیست) از راهکار های خوب است. می توانید با یک دوست صمیمی هم در این رابطه صحبت کنید. اگر نمی خواهید فرد مورد بحث را بدنام کنید و تصویر بدی از وی بسازید، همه چیز را بدون ذکر نام برای دوستتان تعریف کنید. به هر حال روزی شما دو نفر آشتی می کنید، اما تصویر همسر یا آشنای شما برای همیشه در ذهن دوستتان خراب شده است.

اگر ماندن در خانه و حرف زدن در تخلیه ی عصبانیت کاری برای شما نمی کند بیرون بروید و قدم بزنید. از منظره های اطراف لذت ببرید و سعی کنید به زیبایی های دور و اطراف فکر کنید.

یک حمام گرم بگیرید، یک لیوان چای یا قهوه ی داغ بنوشید و استراحت کنید. حتما بعد از یک بحث طولانی به قدری خسته هستید که این کار باعث شل شدن عضلات و آرامش اعصاب می شود.

برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ی خود را ببینید. سعی کنید برنامه های خنده دار را انتخاب کنید. اغلب پیش می آید که وقتی عصبانی هستید، از شانس بد برنامه ی تلویزیونی شما هم به بحث و دعوا می پردازد یا فیلمی در مورد دعوای زوجین پخش میکند. خیلی بدشانسی می خواهد، اما متاسفانه زیاد پیش می آید. کانال را عوض کنید و هر چیزی به غیر از این موضوع را تماشا کنید، حتی مستندی در مورد قورباغه های جنگل های آمازون.چگونه بعد از دعوا ارام شویم

به کارهای منزل بپردازید. شستشو و سابیدن ظروف تاثیر خوبی در تخلیه ی خشم دارد. تمیز کردن منزل و مرتب کردن اتاق ها و کمدها به ذهن آشفته ی شما پس از بحث نظم می دهد. در حین کار هم می توانید خود را تخلیه کنید و هم به صورت بی طرف و در آرامش و سکوت به کارهای خود فکر کنید.

به دوستتان زنگ بزنید و در مورد چیزهای خنده دار، هر چیزی به جز آن بحث، صحبت کنید. اگر دوستی ندارید که با او درددل کنید و فردا موضوع را از دهان همه نشنوید، از او استفاده ی بهینه ی دیگری بکنید. به هر حال شاید بتوانید از خاطرات گذشته حرف بزنید و کمی بخندید. یا حتی بهتر، شاید بتوانید قرار یک سینما بگذارید.

فکر کنید. بعد از اینکه کمی آرام شدید، در مورد بحث و علل وقوع آن فکر کنید. احتمالا الان که کمی از بحث گذشته و آرام تر شده اید، می توانید به جای دیدی احساساتی، دیدی بی طرف داشته باشید. با این حال سعی کنید در حین فکر کردن به بحث دوباره عصبانی نشوید.

سعی کنید مصالحه کنید. وقتی خوب به علل وقوع بحث به صورت بی طرف فکر کردید، به راه حل های رفع تنش بین خود و فرد مورد نظر فکر کنید. سعی کنید با او کنار بیایید. با این حال تنها زمانی سعی کنید مجددا به بحث اشاره کنید که فرد مقابل هم آرام شده است. در غیر این صورت مجددا بحث بالا می گیرد.

اگر به توافق نرسیدید، با فرد مورد نظر به این نتیجه برسید که هر کس می تواند نظر خود را در این رابطه داشته باشد. یا با شخص ثالثی در این رابطه مشورت کنید.

به کارهای تفریحی بپردازید. اگر مسئله آنقدر مهم نیست و تا حدی حل شده است و فقط کمی دلخوری مانده است، پیشنهاد انجام کاری لذت بخش را به فرد مورد نظر بدهید. رفتن به یک گردش یک روزه یا پیک نیک، انجام تعمیرات در خانه یا رفتن به شهربازی در این حالت به ایجاد پیوند مجدد بین شما کمک می کند.فعالیت های خنده دار حس خشم، نفرت و عصبانیت را از وجود شما دور می کند.

کینه جو نباشید. بعد از تمام شدن بحث و صحبت کردن در مورد آن هر دو آن را دفن کنید. بعد از هر بار شروع مجدد بحث به بحث ها و مشکلات قبلی اشاره نکنید. در حین کارهای روزانه یا وقتی تنها هستید به مشکلات و بحث های خود با همسر یا آشنایان فکر نکنید. این کار باعث بروز احساسات منفی در شما می شود و وقتی با او روبه رو می شوید دچار نوعی حس عصبانیت فروخورده هستید که هر لحظه و با هر محرکی ممکن است فوران کند.

http://www.wikihow.com/Cool-Down-After-an-Argument

کارشناس مترجمی انگلیسی از دانشگاه اصفهان و کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه کاشان





ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بحث و دعوا زن و شوهر با یکدیگر بسیار عادی است زیرا آنها دو انسان با طرز فکرهای متفاوت هستند که در مواردی با هم اختلاف نظر دارند و همین اختلاف نظر سبب می شود با یکدیگر بحثشان بشود. اما برخی از زن و شوهرها پس از بحث با هم کارهای اشتباهی را انجام می دهند که به تثبیت و طولانی تر شدن ناراحتی بسیار کمک می کند. در این مطلب از نمناک اشتباهاتی را یادآور شده ایم که توصیه اکید داریم که بعد از دعوا آنها را ترک کنید و دیگر تکرار نکنید.

سکوت کردن اشتباه است

اگر بعد از دعوا به کمی زمان برای به دست آوردن روحیه خود نیاز دارید و ترجیح می دهید با همسرتان صحبت نکنید ، حتما علت رفتارتان را به او بگویید زیرا او علت رفتار شما را نداند احساس می کند شما برای تنبیه او این کار را می کنید و به همین علت احساساتش را به شما نمی گوید. شما می توانید به او بگویید:«احساسات من به زمان نیاز دارد که به حالت قبلی باز گردد. به من فرصت بده تا حالم خوب شد، با هم صحبت کنیم.»

حرف های همسرتان را فراموش کنید

کلمات آزار دهنده ای که همسرتان در حین دعوا به شما می گوید را فراموش کنید و در ذهن خود نگه ندارید و بگذارید هر چه همسرتان حین دعوا گفته است، همان جا باقی بماند. اما پس از آرامش خود و همسرتان به او بگویید که کدام یک از کلماتی که او در جر و بحث به زبان می آورد، شما را آزار می دهد.چگونه بعد از دعوا ارام شویم

معذرت خواهی نکنید

زمانی که با همسرتان دچار مشکل شدید و با او به جرو بحث پرداختید پس از دعوا تنها ازاو معذرت خواهی نکنید بلکه بگویید که من به خاطر فلان چیز یا فلان حرف، از تو معذرت می خواهم و در آینده سعی می کنم که اشتباهم را جبران کنم.

همچنین برای کار بد خود و برخورد تندتان بهانه تراشی نکنید و نگویید:«روز کاری بدی داشته ام، سردرد دارم یا شب قبل بد خوابیده ام»؛ چون این جملات، مشکل را حل نمی کنندپس اگر عصبانی یا خسته اید و یا از نظر روحی آسیب دیده اید ویا در محل کار یا هر جای دیگری شرایط بدی را گذرانده اید ، قبل از رسیدن به خانه همسرتان را از این موضوع مطلع کنید تا او بداند شما بیشتر از شرایط عادی حساس و شکننده اید.»

از دعوای مجدد نترسید

در صورتی که بحثتان بی نتیجه باقی بماند و مشکلتان حل نشده باشد اما از ترس اینکه دوباره دعوا بین شما پیش آید از صحبت با هم فرار می کنید باید بدانید اینکار اشتباه است زیرا اینگونه ناراحتی ها از بین نمی روند. به حرف های همسرتان واکنش نشان دهید و بگویید:«بنابراین منظور تو این است که… درست است؟» و از او تایید بگیرید تا مطمئن شوید منظورش را خوب متوجه شده اید.

آزار کلامی اشتباه است

اگر در زمان دعوا داد بزنید و به همسرتان برچسب بزنید آثار این کار در زمان بعد از دعوا نیز باقی می ماند و بسادگی از بین نمی رود. وقتی با همسرتان برای بررسی و حل اختلافات به گفتگو می نشینید از کلمات و عبارت های نامناسب برای خطاب کردن او استفاده نکنید و او را نرنجانید و با جملات ساده و قابل فهم به او بگویید:وقتی به خانه برمی گردی و به من بی اعتنایی می کنی، من احساس تنهایی می کنم.

به دنبال راه حل باشید

بعد از دعوا بهتر است روی عواملی که دعوا را به وجود آورده اند، متمرکز نشوید بلکه برای مسئله ای که بر سر آن جر و بحث کرده اید، راه حل پیدا کنید.

به یکدیگر فرصت بدهید

بعد از دعوا بعد از اینکه خونسردی تان را به دست آوردید، موضوع را به میان بکشید و روی آن کار کنید. این وقفه خصوصا برای مردها مفید است، چون یک مرد وقتی که کمی استراحت می کند مغزش برای مدتی از آن موقعیت رها می شود. سپس می تواند با ذهنی بازتر و احساسی گرم تر به موقعیت برگردد و نگاه منطقی تری به آنچه روی داده داشته باشد و راه حل را همراه با همسرش پیدا کند.

از با هم بودنتان لذت ببرید

به جای اینکه تمام روز دعوایتان را به یاد بیاورید و به دنبال مقصر بگردید، سعی کنید نگویید:«منظورم این نبود!» گفتن این جمله مثل این است که می خواهید صورت مسئله را پاک کنید این کار اوضاع را وخیم تر می کند؛

زیرا جوابی که همسرتان به شما می دهد، این است که «چرا منظورت همین بود!» بازگشت به گذشته و تاکید بر گفته های خود و طرف مقابلتان باعث می شود به جای راه حل، بر آنچه گذشته است، تمرکز کنید. اگر همسرتان بعد از دعوا می گوید:«منظورم این نبود». جواب بدهید:«درست است که چنین منظوری نداشتی، اما طوری رفتار کردی که من این طور احساس کنم. پس، از این به بعد این کار را انجام نده.»

سرزنش کردن خود بعد از دعوا اشتباه است

دعوا کردن همیشه هم بد نیست و گاهی اوقات نشانه مهم بودن رابطه برای طرف مقابل است؛ بنابراین اگر با همسرتان جر و بحث می کنید، خوشحال باشید از این بابت که زندگیتان را به حال خودش رها نکرده اید و هنوز این زندگی برایتان مهم است.

جر و بحث و اختلاف در بهترین رابطه ها هم پیش می آید و سرزنش خودتان فایده ای ندارد و وقت تان را هدر می دهدپس خودتان را سرزنش نکنید زیرا اعتماد بنفس تان و احترامی که برای خود قائلید لطمه خواهد خورد. شما با کمی تفکر می توانید از بحث های تان برای نزدیک تر شدن به هم استفاده کنید.

دعوای تان را در شبکه های اجتماعی جار نزنید

دعوای زن و شوهری چیزی است که باید خصوصی بماند و اگر ما به اعتماد همسرمان ضربه بزنیم هر دوی شما دچار آسیب می گردیم. بیرون بردن دعوا به بیرون از خانه سبب قضاوت دیگران ازرابطه ی شما می گردد و هیچ کمکی به حل مشکلات تان نمی کند.

دعواها و اختلاف های تان را پیش خودتان نگه دارید و اگر می خواهید با کسی درباره آنها حرف بزنید ، کسی را انتخاب کنید که به او اطمینان داشته و توصیه های منطقی و صادقانه به شما بکند.

نگذارید مشکل تان مدت زیادی حل نشده بماند

در صورت باقی ماندن اختلافات حل نشده شما به همان صورت احساس خشم و نارضایتی تان بیشتر می شود. خشم ِ حل نشده و احساس آزردگی ِ التیام پیدا نکرده رشد کرده و کنترل بحث های تان را دشوارتر و استرس تان را بیشتر و سلامت رابطه شما را به خطر می اندازد.

یکدنده نباشید و عذرخواهی همسرتان را بپذیرید

اگر همسرتان از شما صمیمانه و صادقانه عذرخواهی کرد آن را بپذیرید تا بیشتر از حد لازم احساسات منفی باقی نمانند. لجبازی و رد عذرخواهی تنها شرایط را بدتر و مشکلات را عمیق ترمی کند.در رابطه ی زناشویی، برنده و بازنده نداریم و هردوی شما در یک جبهه هستید.

بعدها دوباره این دعواها را پیش نکشید

یادآوری مداوم دعواها و ناراحتی ها سبب می شود زمانی برای عشق ورزیدن باقی نماند. در بحث رواشناسی در نمناک گفته بودیم که یادآوری مداوم اختلاف های گذشته حل شده، رفتاری مهربانانه نیست و رابطه را خراب می کندو با این کار دعوای جدیدی را شروع خواهید کرد و به همسرتان هم نشان می دهید که حل اختلاف های پیشین هیچ ارزشی نداشته اند.

نگویید که منظوری نداشته اید

اگر حرف ناراحت کننده ای در زمان دعوا به همسر خود زده اید فقط به او نگویید که منظوری نداشته اید زیرا این حرف می تواند همسرتان را عصبانی کند و نشان دهد که خوب هم منظور داشته اید. اگر بگویید منظوری نداشته اید آن را حل نمی کنید و ممکن است در آینده دوباره پیش بیاید.

رابطه ی جنسی را به عنوان جبران دعوای تان استفاده نکنید

رابطه ی جنسی باید از روی عشق، صمیمیت و توجه باشد و برای برقراری یک رابطه جنسی لذت بخش زمانی مناسب است که هیجان و احساس شما مناسب آن باشد. شما نباید بعد از جنگ و دعوای تان برای تغییر دادن فضا رابطه ی جنسی برقرار نمایید و اگر احساس می کنید نیاز دارید با نزدیک شدن به همسرتان، ارتباط صمیمی را دوباره برقرار کنید.

می توانید او را در آغوش بگیرید و نوازشش کنید و شما تنها زمانی می توانید رابطه ی جنسی انجام دهید که هر دوی شما واقعا آن را بخواهید. استفاده ی ابزاری از رابطه ی جنسی تحت هر شرایطی بد است و می تواند چیزی را که نوعی از صمیمیت و عشق را تداعی می کند به مرز هراس و سوء استفاده بکشاند.چگونه بعد از دعوا ارام شویم

بعد از دعوا قهر نکنید

نادیده گرفتن همسرتان و قهر کردن فقط آزردگی و خشم را بعد از دعوا بیشتر می کند و نوعی سوء استفاده ی عاطفی است که بی احترامی، خوار و خفیف کردن و دغل کاری نیز محسوب می شود.

هرگز اتاق خواب تان را از هم جدا نکنید

بااین کار، همه چیز را بدتر می کنید زیرا این کار سبب می شود دوری و جدایی پیش آید و دعوای شما کش آمده و ادامه دار گردد.

از یک متخصص کمک بگیرید

اگرهمیشه بر سر موضوعات تکراری با همسر خود بحث می کنید یا نمی توانید مسایل گذشته را فراموش کنید، پیش از بدتر شدن اوضاع پیش مشاور بروید تا راهکار تازه ای به شما ارائه برای حل مشکلتان ارائه دهد.  

  چگونه در هنگام مشاجره، آرامش خود را حفظ کنیم ؟ از دعوا بپرهیزید.  وقتی شخص مقابلتان از عصبانیت به نقطه جوش رسیده، خشم متقابل به همان اندازه باعث بدتر شدن اوضاع می شود. تمرکز خود را بر حفظ آرامش متمرکز کنید، و اگر نه در غیر این صورت ممکن است به سرعت درگیر بحث […]

 

چگونه در هنگام مشاجره، آرامش خود را حفظ کنیم ؟ از دعوا بپرهیزید.  وقتی شخص مقابلتان از عصبانیت به نقطه جوش رسیده، خشم متقابل به همان اندازه باعث بدتر شدن اوضاع می شود. تمرکز خود را بر حفظ آرامش متمرکز کنید، و اگر نه در غیر این صورت ممکن است به سرعت درگیر بحث و گفتگو شوید. این به معنای این نیست که شما باید کاملاً بی تحرک عمل کنید، بلکه سعی کنید اجازه ندهید که احساساتتان بیش از حد فوران کند.

وقتی کسی خیلی عصبانی است به سختی می تواند با لحنی نرم صحبت کندو به راحتی جذب عوامل منفی می شود و احساس دفاع می کند.

افراد معمولا وقتی عصبانی میشوند به گفتگوها یا مسائل گذشته بر می گردند مخصوصا اگر بخواهند بیشتر شما را عصبانی کنند. سعی کنید بر وضعیت فعلی و حل راه حل مشکل فعلی، متمرکز شوید. به خودتان اجازه ندهید که از وقایع گذشته عصبانی شوید.چگونه بعد از دعوا ارام شویم

چگونه در هنگام مشاجره، آرامش خود را حفظ کنیم ?اگر به نظر می رسد مکالمه به سمت وقایع گذشته می رود، سعی کنید چیزی مانند این را بگویید ، “بعدا می توانیم درباره آن صحبت کنیم. من فکر می کنم در حال حاضر ، ما باید بر روی آنچه که شما را ناراحت می کند و یافتن راه حل برای آن مشکل متمرکز شویم. بیایید اکنون بر روی یک چیز تمرکز کنیم. ”

اگر کسی در حال فریاد زدن است، بهترین کار این است که ساکت باشید یا حرفی نزنید. اگر صحبت می کنید، با صدای آرام حرف بزنید. ساکت باشید و سعی کنید حالت خنثی صورت و زبان بدن را حفظ کنید. اگر در برابر “طعمه” شخص فریاد زدن واکنشی نشان ندهید، کنترل بیشتری خواهید داشت.

دپارتمان پژوهش مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

منبع:

https://www.wikihow.com/Calm-an-Angry-Person

چگونه بتوانیم بعد از فوت همسرمان ؛ با شخص دیگری ازدواج کنیم؟ (قسمت دوم) ورود به صحنه عشق: بی توجهی به حرف و قضاوت بی اساس مردم: شاید اولین فکری که به ذهنتان خطور کند این باشد که به دوستان صمیمی و اقوام نزدیک خود بگویید که در ارتباط و آشنایی با فردی جدید قرار […]

چه کنم ازادی عملم را نگیرد ؟ آیا تجربۀ گرفته شدن آزادی عمل خود را در رابطه داشته اید؟ یا الان مشغول به تجربۀ این محدودیت در رابطه هستید؟ یکی از مشکلات در رابطه این است که دو طرف آزادی عمل یکدیگر را میگیرند و یا طرف مقابل فشار زیادی می آورد تا آزادی عمل […]

چگونه از ایجاد سوء تفاهم بین خود و همسرتان جلوگیری کنید(قسمت سوم) : به همسرتان به چشم هم تیمی خود نگاه کنید . روی بردن سرمایه گذاری و اصرار نکنید . اگر فکر می کنید که همیشه حق با شماست و باید صدر جدول بحث و گفت و گو ها از لحاظ امتیازی باشید ، […]

نیاز به قدرت در خانواده  یکی از موضوعات اساسی در حوزه ارتباط ” نیاز به قدرت است ” نیاز به قدرت از سه طریق ارضاء می گردد. اولین روش همان شیوه قدیمی ” قدرت بر دیگران ” است که در این روش فرد با کنترل گری و سلطه بر دیگران و ایجاد فشار؛ نیاز به […]

چگونه تفاوت بین عشق و شیفتگی و هوس را بفهمیم : شاید شما اکنون در رابطه هستید یا از کسی صرفا خوشتان آمده است اینکه بفهمیم واقعا حسمان به طرفمان چیست چالش اور است. اینکه بفهمید حس طرفتان به شما چگونه است سخت است ولی حداقل می توانید احساستان را برای خود روشن تر کنید. […]

پاسخ گویی به سوال ها و مشکلات در زمینه روانشناسی

برای ورود اینجا کلیک کنید

بحث و دعوا با هرکسی می‌تواند ناراحت کننده باشد. و وقتی با خانواده خود دعوا می‌کنید، طبیعی است که گیج شوید که چگونه باید از پس آن برآیید. حتی ممکن است به خاطر این اتفاق احساس شرم کنید. و یا چون شرایط بهتر نمی‌شود احساس غم و ناراحتی داشته باشید. درواقع، آنچه بیش از همه می‌خواهید آن است که دوباره آرامش و هماهنگی به خانه بازگردد. چند راه ساده و کلی را با هم بررسی می‌کنیم.

سعی کنید برای مخالفت‌ها و نقاط متضاد راه حلی پیدا کرده و بلوغ خود را نشان دهید. به این نکته توجه کنید که موضوعی که بر سر آن اختلاف دارید چقدر بزرگ و مهم است. اگر موضوعی بسیار بااهمیت است و یک و یا هردوی شما را تحت تأثیر قرار داده، باید سعی کنید برای یکدیگر وقت گذاشته و صحبت کنید.

گاهی اوقات، چون شما از قبل حساس و یا تحت استرس موضوع دیگر هستید ممکن است باعث ایجاد جروبحث و یا دعوا شود. سعی کنید بفهمید که چه زمانی حساس و تحت فشار هستید و در این زمان‌ها کمی به خود اجازه دهید که تنها باشید و ذهن و احساسات خود را جمع و جور کنید. اینکار به شما کمک می‌کند که کنترل خود را حفظ کرده و حرف‌هایی نزنید که بعداً پشیمان شوید.

اگر کاری می‌کنید که باعث ناراحتی آنها می‌شود، سعی کنید راهی برای انجام ندادن آن پیدا کنید. به آنها کمک کنید و نشان دهید که واقعاً قصد دارید با آنها کنار بیایید. این که بخشی از وجودتان و رفتارهایتان را برای کنار آمدن با اطرافیان تغییر دهید موضوعی طبیعی و منطقی است؛ و خواهر و برادرتان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در حالی که فریاد زدن و مقصر نشان دادن دیگران وسوسه انگیز است، اما حل کردن مشکل هدف اصلی است. بیشتر بر چیزهایی که باعث می‌شوند از رابطه سالم با خواهر و یا برادر خود لذت ببرید تمرکز کنید تا به موضوع بردن بحث و پیروز شدن. بدانید که برای اینکه اینکار (صحبت و مذاکره راجع به موضوع) نتیجه دهد، هردو طرف باید چیزهایی روی میز گذاشته و باهم تعامل داشته باشند؛ به این فکرنکنید که این صحبت‌ها را به سمتی ببرید که خودتان می‌خواهید و بیشترین نفع را از آنها ببرید.چگونه بعد از دعوا ارام شویم

تعطیلات، جشن تولد، سالگردها، مراسم عروسی و دورهمی‌های خانوادگی زمان مناسبی برای صحبت راجع به مشکلاتتان با خواهر یا برادرتان نیست. مطرح کردن چنین موضوعاتی می‌تواند باعث ایجاد احساسات منفی شده و روز همه را خراب کند. به علاوه، سایر اعضای خانواده و فامیل که در این مسئله نقشی نداشته‌اند نیز نباید راجع به دعوا بین شما بشنوند و در آن دخالت کنند. به جای اینکار، سعی کنید از بودن با خانواده خود لذت ببرید.

اینکار رایجی است که خواهر یا و برادرها سعی دارند پدر و مادر را وارد مشکلاتشان کرده تا مشخص کنند حق با چه کسی است. اما اینکار هم در حق والدین و هم در حق خواهر و یا برادرتان ناجوانمردانه‌ است. تا جایی که دعوا و مشکلتان حاد و خطرناک نشده سعی کنید والدین را وارد ماجرا نکنید.

 

اگر از دست یکی از والدین خود ناراحت شدید، به خود فرصت آرام شدن دهید. مؤدبانه بهانه‌ای جور کنید و به اتاق دیگر رفته و یا از خانه خارج شوید. برای کسب راحتتر آرامش و کنترل احساسات، تمرینات تنفس عمیق را امتحان کنید.

محترمانه رفتار کنید و از زبانی استفاده کنید که احتمال بی‌احترامی و «برخوردن» به والدین‌تان را کاهش ‌دهد. اگر از جملات با «تو/شما» استفاده کنید ممکن است آنها عصبانی شوند. جملات با «من» می‌توانند احساسات و افکار شما را بدون ایجاد حس بی‌احترامی بیان کنند. اگر از جملاتی که با «تو» یا «شما» شروع میشوند استفاده کنید، ممکن است باعث ایجاد حس «جر و بحث» و «جدل» شود.

جملات «من» به شما امکان می‌دهند که احساسات خود را بیان کنید و با احترام با پدر و یا مادر خود مخالفت کنید.

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که شما با والدین خود دعوا می‌کنید این است که هیچکدام از شما احساس نمی‌کند «شنیده شده است». اگر حس می‌کنید که مشکل اینجاست، و به شما اجازه داده شده که احساسات خود را بیان کنید، این لطف را با گوش کردن به صحبت‌های طرف مقالبتان جبران کنید. از استفاده از طعنه و کنایه هنگامی که از چیزی ناراحت و یا با آن مخالف هستید، اجتناب کنید. قدم‌های زیر را برای بهبود مهارت گوش کردن خود استفاده کنید:

اگر نوجوان هستید و با پدر و یا مادر خود مشکل دارید، ممکن است حس کنید که درگیر یک «جنگ» هستید. هرچقدر که با آنها مشکل دارید و خیلی کم آنها را می‌بینید، آنها شما را دوست دارند و در قلبشان بهترین‌ها را برای شما می‌خواهند. ممکن است حس کنید که در دوطرف مقابل قرار دارید، اما آنها بهترین‌ها را برایتان آرزو می‌کنند.

 

درحالی که تلویزیون گاهاً خانواده ایده‌ آلی را به تصویر می‌کشد که هیچ مشکلی ندارد، اما این نمایشی درست از زندگی عادی نیست. بسیاری از خانواده‌های معمولی مشکلاتی از قبیل استرس، سوء تفاهم، ناامیدی، آسیب دیدن، خشم و عدم ارتباط را تجربه می‌کنند. داشتن بحث و مشکل با عضوی از خانواده بخش عادی از زندگی است که در سالمترین خانواده‌ها نیز رخ می‌دهد. هرچند که این موضوع بسیار عادی و نرمال است، احتمالاً احساساتی نظیر غم، آسیب دیدگی، خشم و نا امیدی را تجربه می‌کنید.

اگر اعضای خانواده مشتاق بودند، با یکدیگر نزد درمانگر بروید.

کمک گرفتن از شخص ثالث بیطرف می‌تواند برای کنار آمدن با دعواهای خانوادگی به شما کمک کند. مطمئن شوید کسی که از او کمک می‌خواهید بدون جهت گیری به شما گوش داده و اعتماد به نفس شما را خدشه دار نمی‌کند. هنگامی که اتفاق ناگواری پیش می‌آید خود را نزد آنها «تخلیه کنید» و از آنها برای مرتب کردن احساسات خود کمک بخواهید.

وقتی مشکلی در خانواده‌تان وجود دارد، باید به احساسات و عواطف خود نیز رسیدگی کنید. حتی ممکن است بعد از دعوا با خانواده‌تان حس نکنید که چقدر تحت استرس و فشار هستید، اما مطمئناً مغز و بدن شما اثرات این موضوع را حس می‌کنند. استرس می‌تواند باعث تصمیم گیری‌های عجولانه و اشتباه شده و حتی سلامت فیزیکی شما را به خطر بیندازد. با مراقبت از بدن و ذهن خود با این استرس مقابله کنید.

فردی متخصص در این زمینه می‌تواند منشأ مشکل را پیدا کرده و به شما و خانواده‌تان برای حل کردن آن کمک کند. مراجعه به درمانگر و همکاری با یکدیگر برای حل کردن مشکل می‌تواند باعث بهبود کیفیت روابطتان شود. متخصص خانواده درمانی فردی است که در زمینه مشکلات خانوادگی و روشهای حل کردن آنها با درنظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی، اعتقادی و فکری و اثر این موارد بر نحوه برخورد با مشکلات تخصص دارد.

یادگیری راههای بهتر برای بیان کردن افکار، احساسات و نظرات بدون آسیب زدن به عزیزان فرآیندی زمانبر است. سعی کنید هنگامی که همه چیز مرتب نیست آرامش خود را حفظ کرده و غمگین نشوید. در عین حال به دنبال نشانه‌های بهبود روابط و روشهای کنار آمدن با مشکلات در خانواده خود باشید.

 

مترجم: امیررضا اشرفی

یک بار راجع به دعوام به یکی از اقوام مشورت کردم و توصیه میکنم اگر مردین هم اشتباه من رو نکنین هم اعتماد همسرم از بین رفت هم اون ادم همه جا رو پر کرد 🙁 این مقاله هم راهنماییهای خوبی کردهhttps://mashverapp.com/blog/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D9%83/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D8%A2%D8%B4%D8%AA%DB%8C/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a24150642905ed7b9f212aa9fb9af4dc” );document.getElementById(“e17d771462”).setAttribute( “id”, “comment” );

تاثیرات روانی زندگی در مناطق شهری : زندگی در شهر می‌تواند چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ روحی پرفشار باشد. شهرنشینان معمولاً میزان بیشتری از جرم و جنایت، آلودگی، قرنطینگی اجتماعی و سایر موارد استرس‌زای محیطی را درمقایسه با روستانشینان تجربه می‌کنند. برای سال‌های متمادی مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط تنگاتنگی میان اسکیزوفرنی […]

اگر در حال ورود به سن بلوغ هستید و یا حتی این دوره شروع شده، ممکن است بخواهید با خانواده‌تان صحبت کنید. دوران بلوغ بخش بسیار مهمی از زندگی شماست، و صحبت راجع به آن با هرکسی، به خصوص پدرومادر، می‌تواند ترسناک و یا دلهره آور باشد. این را بدانید که داشتن چنین احساسی طبیعی […]

ارتباط چشمی ارتباطی به راست یا دروغ گفتن دارد ؟ دفعات زیادی پیش آمده که وقتی با کسی صحبت می‌کنیم و مجبور هستیم کلماتمان را به‌دقت انتخاب کنیم، چشمانمان مرتب جابه‌جا شده و حرکت می‌کند. معمولاً می‌شنویم که سریع جابه‌جا شدن چشم نشانه دروغ گفتن است. اما اگر شما هم حتی هنگامی که کاملاً حقیقت […]

پاسخ گویی به سوال ها و مشکلات در زمینه روانشناسی

برای ورود اینجا کلیک کنید

اختلاف نظر بین دو نفر طبیعی است. طبیعی‌تر از آن اختلاف نظر میان دو جنس مخالف است. درست است که همسران اغلب به تصور داشتن تفاهم با هم ازدواج می‌کنند ولی این تفاهم به معنای هم عقیده بودن در همه جریانات زندگی نیست.

خیلی وقت‌ها همسران بر سر یک مسئله هر چقدر هم بی‌ارزش با هم اختلاف عقیده پیدا کرده و بار‌ها و بار‌ها از دست هم عصبانی می‌شوند. گاهی اوقات این عصبانیت ساعت‌ها طول کشیده و تبدیل به یک معضل می‌شود و‌گاه زود به پایان می‌رسد اما نکته اینجاست که چگونه در مواقع عصبانیت خود را کنترل کنیم تا به معضلات جدی‌تر گرفتار نشویم.

۱- علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید: زمانی‌هایی وجود دارد که به طور ناگهانی با عصبانیت همسرتان مواجه می‌شوید بدون آنکه بدانید او به چه علت عصبانی است.
گاهی رفتار عصبی همسرتان ممکن است دلیلی خارج از خانه و رابطه زناشویی داشته باشد بنابراین بهتر است زن یا شوهر از علت عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.
در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بد‌تر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را‌‌ رها نخواهد کرد.

۲- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بد‌تر از پیش خواهد کرد.

در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید.چگونه بعد از دعوا ارام شویم

۳- احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید: خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می‌دانم عصبانی هستی». این بیان به فرد عصبانی اطمینان می‌دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می‌شود. وقتی همسر بداند هنگام تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری می‌کند.

۴- با همسرتان همدردی کنید: اگر شما هم احساس عصبانیت می‌کنید و از احساس عصبانیت همسرتان ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.

۵- برای صلح پیش قدم شوید: وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی‌تر هم باید بردارید.

۶- از تکنیک رکوردشکنی استفاده کنید: غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از‌‌ همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید.
عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای بعدی موکول کنید و با آرامش به حرف‌های همسرتان گوش فرا دهید. اگر هنگام صحبت پیرامون موضوع پیش آمده مقوله عصبانیت را فراموش کنید. آرامش، همه چیز را حل خواهد کرد.

۷- تکنیک مه آلود: این تکنیک به شما کمک می‌کند تا عیب جویی‌های بی‌دلیل را دفع کنید چون عیب جویی باعث می‌شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بد‌تر شود، به جای بحث کردن با همسرتان درباره موضوع پیش آمده سعی کنید او را از فضای عصبانیتش منحرف کرده و وارد جاده مه آلود کنید.

به طور مثال وقتی او به خاطر خودپسندی شما عصبانی است به او بگویید «موافقم بعضی وقت‌ها درباره عواقب کار‌ها فکر نمی‌کنم اما در این راه سعی خودم را بیشتر می‌کنم» یا اگر او به خاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید «می‌دانم تأخیر داشته‌ام سعی می‌کنم همین امروز این مسئله را طور دیگری جبران کنم.» |روانشناسان|

شیرمحمدعباس استانکزی، یکی از مقامات سرشناس طالبان، جمعه گذشته در مسکو برای نخستین‌بار ادعای عجیبی کرد.

در سال‌های نه‌چندان دور، ظلم و ستم بر جامعه ما چیره شده‌بود و ذهن‌هایمان را مصادره کرد. خفقان دوران، احتضار حیات سیاسی جامعه را رقم زده‌بود.

گفت‌وگو با حمید شاهنگیان؛ آهنگساز سرودهای پر آوازه و خاطره‌انگیز اول انقلاب

گفت‌وگو با زهرا موحدین یکی از خاص‌ترین مادران ایرانی به مناسبت روز مادر

گفت‌وگو با عباس سلیمی‌ نمین درباره «آزادی» یکی از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی

گفت‌وگو با هاتف علیمردانی، کارگردان فیلم «ستاره‌بازی» که دوباره به موضوع مهاجرت پرداخته‌ است

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

چگونه بعد از دعوا ارام شویم
چگونه بعد از دعوا ارام شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *