چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم
چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

بهترین روش‌های جلوگیری از بارداری بعد از رابطه کدام اند؟ روش‌های جلوگیری از بارداری برای زوجینی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمایلی برای بچه دار شدن ندارند. همچنین به کارگیری برخی از این روش‌ها برای حفظ سلامت رابطه جنسی و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی ضروری است. جلوگیری از بارداری معمولا با استفاده از کاندوم و یا قرص‌های اورژانسی صورت می‌گیرد. در این مقاله به بررسی روشی پرداخته‌ایم که بعد از رابطه جنسی کاربرد دارد. زمانی که هنگام سکس از کاندوم استفاده نشود و یا پاره شود از قرص‌هایی استفاده می‌شود که اصطلاحا به آن‌ها «قرص روز» بعد می‌گویند. در ادامه توضیحات بیشتری را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

پیشگیری از باردار شدن بعد از سکس همان طور که از نامش مشخص است تنها زمانی کاربرد دارد که زوجین از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده نکرده‌اند یا نقصی در روش پیشگیری آنها به وجود آمده باشد و در مقاربت‌های عادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد روش های پیشگیری از بارداری کلیک کنید.

نکته قابل توجه در این روش این است که به هیچ عنوان از بیماری‌های مقاربتی پیشگیری نمی‌کند و مصرف میزان بالای هورمون موجود در قرص‌ها عوارض بسیار ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. پس تنها در شرایط اوژانسی که چاره‌ی دیگری وجود ندارد باید تحت نظر یک درمانگر متخصص مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که به صورت خودسرانه از قرص‌های پیشگیری استفاده کرده‌اید، با پزشک متخصص صحبت کنید.

هورمون های استروژن با دوز بالا (HD) می‌توانند از حاملگی بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت جلوگیری نمایند. میزان مصرف قرص برای جلوگیری از بارداری بعد از برقراری رابطه جنسی بستگی به نوع قرص دارد. اولین مصرف باید حداکثر تا 72 ساعت پس از برقراری رابطه جنسی مصرف شود و مصرف بعدی 12 ساعت بعد صورت گیرد.چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

هر چقدر سریعتر از این قرص‌ها استفاده شود، احتمال بارداری بیشتر کاهش می‌یابد. در صورتی که اولین مصرف بعد از 72 ساعت پس از برقراری رابطه صورت گیرد، خطر حاملگی به 75 تا 89 درصد کاهش می‌یابد اما در صورتی که لقاح اتفاق افتاده باشد دیگر مصرف قرص موثر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله قرص های ضد بارداری را مطالعه کنید.

-بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت احتمال بارداری وجود دارد، در اولین فرصت 2 قرص خوراکی HD را با هم همراه با شیر یا آب زیاد مصرف نمایید. ۱۲ ساعت بعد از خوردن قرص‌های نوبت اول، دو قرص HD دیگر با هم مصرف کنید.

-اگر در طی دو ساعت بعد از مصرف قرص‌های ضد بارداری بعد از نوبت اول یا دوم دچار استفراغ شدید. در اولین فرصت باید 2 قرص HD دیگر را مصرف نمایید. اگر این اتفاق بعد از خوردن قرص‌ها در نوبت اول اتفاق افتاد، قرص‌های نوبت دوم را همچنان 12 ساعت بعد مصرف نمایید. اگر استفراغ بعد از 2 ساعت صورت گیرد، اهمیتی ندارد چون دارو جذب بدن شده است.

از هر 100 زنی که از این روش استفاده کرده‌اند، 1 تا 2 نفر حامله شده‌اند. این روش در 98 درصد از زنان نتیجه بخش می‌باشد. این روش تنها روشی است که بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت می‌تواند برای جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی که این روش به نام مستعار قرص روز بعد شناخته می‌شود برخی از افراد به غلط مصرف این قرص‌ها را تا صبح روز بعد به تاخیر می‌اندازند. هر چقدر سریعتر مصرف شوند احتمال حاملگی بیشتر کاهش می‌یابد. بهترین حالت، استفاده از این قرص‌ها بلافاصله بعد از برقراری رابطه جنسی است.

استفاده از این روش برای جلوگیری از بارداری بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت نمی‌تواند از انتقال بیماری‌های مقاربتی پیشگیری کند. برای این منظور حتما باید در حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود. در صورتی که فردی در خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی ناشی از رابطه جنسی و مقاربت باشد توصیه می‌کنیم حتما از یک فرد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. برای اطلاع بیشتر در مورد انواع بیماری های مقاربتی و درمان آن‌ها کلیک کنید.

استفاده از دوز بالا هورمون در این قرص‌ها برای بسیاری از زنان عوارضی مانند تهوع، استفراغ، دردناک شدن پستان‌ها و سردرد را به همراه دارد. این عوارض اکثرا برای یک مدت زمان کوتاه در طول 1 الی 2 روز رخ می‌دهند. بعد از مصرف این قرص‌ها، قاعدگی در زنان تا مدتی نامنظم می‌شود.

عوارض قرص اورژانسی گاه شدیدتر شده و حتی بر کیفیت رابطه نیز تاثیر می‌گذارد. حتما مصرف این قرص‌ها را تحت نظر یک پزشک متخصص انجام دهید تا از خطرات احتمالی آن کاسته شود. گاهی این نشانه‌ها می‌تواند شبیه به سندرم ملال پیش از قاعدگی نیز بروز کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض قرص اورژانسی کلیک کنید.

این روش نباید به عنوان یک روش دائمی برای جلوگیری از بارداری استفاده شود بلکه تنها در شرایط اورژانسی کاربرد دارد مانند زمانی که کاندوم پاره شده است و یا آلت بیرون کشیده شده است یا زمانی که دیافراگم از محل مناسب خود خارج شود و یا موارد مشابه. در صورتی که خانم از بارداری خود خبر داشته‌باشد نباید از قرص اورژانسی استفاده نماید. برای اطلاع از بایدها و نبایدهای دوران بارداری کلیک کنید.

با مراجعه به پزشکان این قرص‌ها تجویز می‌شوند. بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی نیز این قرص‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهند. شما می‌بایست در اسرع وقت پس از انجام رابطه جنسی و مقاربت نامطمئن هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نمایید تا سریعتر بتوانید احتمال بارداری را کاهش دهید.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این قرص‌ها عوارضی دارد و بر کیفیت رابطه جنسی تأثیر گذار است. بهبود کیفیت رابطه جنسی بر بهبود روابط عاطفی تأثیر می‌گذارد و تنها از طریق آموزش و افزایش آگاهی میسر می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم برای بالا بردن کیفیت روابط زناشویی خود و درمان مشکلات از مشاوره جنسی بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از بارداری بعد از رابطه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جلوگیری از بارداری بعد از رابطه

 

2 نوع قرص پيش‌گيري اضطراري از بارداری وجود دارد :

قرص پيش‌گيری اضطراری از بارداری را تا 3 روز بعد از برقراری رابطه جنسی میتوانید استفاده کنید. مارکهای مختلف این قرص وجود دارند. قرص را هرچه سریعتر استفاده کنید. ترجیحا در ظرف ۲۴ ساعت پس از آمیزشمحافظت نشده.

 

چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

قرص پيش‌گيری اضطراری تا 5 روز بعد از رابطه جنسی میتوانید استفاده کنید.

 

پیشگیری از بارداری بعد از رابطه جنسی

 

پيش‌گيري از بارداری ناخواسته به صورت اورژانسی

شیوه اورژانسی به شیوه ای گویند که زوجین تا ۵ روز بعد از تماس جنسی می توانند اقدام به استفاده از آن جهت پيش‌گيري از بارداری ناخواسته نمایند. قرص ضد بارداری تنسی یکی از قرص های نام آور در این زمینه است که می توانید با استفاده آن خیال خویش را راحت کنید، این قرص برای اولین بار در شرکت Atipharmed تولید و به بازار عرضه گردیده است.

 

بعد از یک هفته، چطور میتوان از بارداری پيش‌گيري کرد

بنابراین فکر می کنید در یک موقعیتی قرار دارید که کنترل تولد شما، در طول آخرین امیزش جنسی شما که تقریباً یک هفته پیش بوده است، کارایی مناسبی نداشته است.

 

شاید این مورد به دلیل عدم بروز پریود در روزی باشد که انتظار آنرا داشته اید، یا این که تنها در خصوص مراقبت به کار گرفته شده توسط خودتان و همسرتان شک داشته باشید.

 

نگران نباشید! شما برای توقف بارداری هم چنان زمان دارید.

 

در صورتی که کم تر از پنج روز از امیزش جنسی شما که نسبت به آن نگران هستید، گذشته شده باشد، شما برای پرهیز از حاملگی میتوانید یک ECP بخورید.

 

در صورتی که از این رابطه بیش از پنج روز گذشته باشد، امکان دارد که احتیاج باشد از دیگر مورد های دردسترس مربوط به پيش‌گيري از حاملگی استفاده کنید.

 

بهترین شیوه برای جلوگیری از بارداری در این مرحله، استفاده از داروهایی میباشد که میتواند برای پایان دادن به یک بارداری اولیه استفاده شود. در اکثر موارد، این داروها به محض از دست دادن یک دوره پریود و تائید شدن بارداری شما مورد استفاده قرار داده می شوند.

 

نکته امیدوار کننده که وجود دارد عبارت از این است که شما برای تصمیم گیری زمان دارید. با این وجود، باید از آخرین پریود شما کم تر از ۹ هفته بگذرد تا بتوانید از این داروها استفاده کنید.( معمولاً بعضی از داروها در طول هفته هفتم پس از آخرین پریود مورد استفاده قرار داده میشوند ).

 

سوالی که در این جا مطرح است، عبارت از شیوه محاسبه مقدار روزهای یک بارداری می باشد. معمولاً در ایالات متحده تعداد این روزها، طبق تعداد روزهایی که از آخرین پریود قاعدگی عادی شما گذشته است، محاسبه می شود.

 

راههای اضطراری جلوگیری از بارداری

 

تعداد روزهای بارداری به اینصورت صورتحساب می شود:

یک تاریخ تهیه می کنید. به دنبال روزی میگردید که مربوط به نخستین روز از آخرین پریود قاعدگی شما باشد.

 

تعداد هفته های کاملی را که از آن روز( مرحله ۱) تا به امروز گذشته است را محاسبه می کنید.

 

برای مثال، در صورتی که آخرین پریود قاعدگی شما در اول اکتبر شروع شده باشد و امروز ۱ نوامبر باشد، در اینصورت سن بارداری شما ۴ هفته خواهد بود. این بدان معنی است که از نخستین روز مربوط به آخرین پریود طبیعی شما، ۴ هفته گذشته است.

 

در صورتی که شما در حال بررسی مورد های ممکن برای متوقف کردن یک بارداری باشید، این اطلاعات میتوانند کاملاً موثر باشند.

 

چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

در صورتی که شک داشته باشید، در مورد بهترین شیوه برای پایان دادن به یک بارداری بر مبنای سن بارداری، همواره با یک ارائه دهنده مراقبت بالینی مشورت کنید.

 

پیشگیری اضطراری از بارداری

 

فواید استفاده ازطریق فوري جلوگیری ازبارداری

– می توان پس از مقاربت از آن استفاده نمود.

– استفاده از آن ها اسان است.

– از قرصهای معمولی جلوگیری از بارداری میتوان استفاده کرد.

– اشکالی در بارداری های آينده ایجاد نمی کند .

– معایب استفاده از روش فوري جلوگیری ازبارداری

– دارای عارضه های جانبی مانند تهوع می باشد.

– باید حتماً در طی 72 ساعت پس از مقاربت استفاده شود.

– از بیماریهای عفونی مقاربتی مانند ایدز جلوگیری نمی کند.

– از این شیوه تنها در موارد اورژانسی و اضطراري باید استفاده شود و نباید بطور دائمی از آن استفاده کرد.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


جراحی زیبایی سینه و شکم


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

شکست عاطفی خوردی ونمیدونی چطور ادامه بدی؟


واسه همه چی جا هست!


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

روش های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد اما شاید انتخاب بهترین راه ممکن برای شما مشکل باشد ، شما می توانید با روش های معرفی شده زیر یک راه مطمئن برای جلوگیری انتخاب کنید به خصوص اگر تازه عروس هستید و با شیوه های پیشگیری از بارداری آشنا نیستید.

هر چند اجتناب و پرهیز از برقراری رابطه ی جنسی، تنها روش صد در صد قطعی در پیشگیری از بارداری است، اما متدهای دیگری هم وجود دارد که در صورت استفاده و اجرای درست می تواند تقریبا همین نتیجه را بدهد.

روش بیرون کشیدن آلت روشی طبیعی برای پیشگیری از بارداری

چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

بیرون کشیدن به موقع آلت قبل از انزال یکی از روشهای جلوگیری است که تقریبا 6 دهم زنان در آآمریکا ازاین روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. احتمال بارداری بااین روش 4 درصد در سال و در کل 18 درصد است . این روش در صورتی کارآمد است که مرد لازم در این زمینه را داشته باشد .

قرص ضد بارداری رایج ترین روش جلوگیری از بارداری

یکی از روش های رایج برای جلوگیری از بارداری می باشند که نوع رایج قرص ضد بارداری از هورمون های استروژن و پروژسترون برای جلوگیری از تخمک گذاری استفاده می کند. این قرص ها تاثیر زیادی برای جلوگیری از حاملگی دارند و افرادی با این روش ناخواسته باردار می شوند که دز دارو روی آنها اثر نکند.می توان این قرص ها را بدون تجویز پزشک از داروخانه تهیه کرد.از مزایای قرص های ضد بارداری قاعدگی منظم و خونریزی کم ترو درد های کمتر قاعدگی است و از معایب آن بی اثر بودن آن بر روی بیماری های جنسی و اثرات جانبی مانند سفتی در سینه ها، لک صورت، لخته شدن خون، و فشار خون بالا را می توان نام برد.

پیشگیری از بارداری با کاندوم های مردانه و زنانه

یکی از قدیمی ترین راه های جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم می باشد . کاندوم ها در دو نوع زنانه و مردانه وجود دارند که این کاندوم ها از ورود اسپرم به بدن زن جلوگیری کرده و در برابر بیماری های جنسی هم از زوجین حفاظت می کند. کاندوم زنانه یک کیسه ی پلاستیکی باریک است که باید 8 ساعت قبل از نزدیکی در داخل واژن قراردهید . کاندوم زنانه را باید از طرفی که بسته است با دست گرفته و به داخل واژن بکشید. درصد خطای کاندوم مردانه 15 درصد است ، کاندوم زنانه از نوع مردانه تاثیر کمتری دارد و احتمال خطای آن بیشتر است .کاندوم ها مزایاییمانند ارزان بودن و راحت بودن تهیه آن و حفاظت در برابر بیماری های جنسی را دارند و معایبی همچون یک بار مصرف بودن و کاهش لذت جنسی را به همراه دارند.

آمپول جلوگیری از بارداری

آمپول جلوگیری از بارداری که با نام دپوپروورا شناخته می شود ،یک آمپول هورمونی می باشد که به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری می کند. درصد خطای این آمپول ها تنها 3 درصد است و از قرص های جلوگیری بهتر عمل می کنند. آمپول های جلوگیری مزایایی مانند استفاده در سال فقط 4بار و معایبی مثل هزینه زیاد ، ایجاد لک های پوستی و عدم محافظت در برابر بیماری های جنسی را دارند.

چسب و حلقه روشی برای جلوگیری از بارداری

چسب و حلقه، هر دو جزء روش های هورمونی پیشگیری از بارداری هستند و دارای استروژن و پروژسترونمی باشند . چسب یک تکه ی کوچک پلاستیکی است که روی شکم، باسن، بازو یا بالاتنه ی شما می چسبد و به صورت هفتگی باید تعویض شود. حلقه یک وسیله ی کوچک انعطاف پذیر است که در 5 روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار می دهند و 3 هفته در آنجا باقی می ماند. سپس در پایان هفته ی سوم آن را خارج می کنید و یک هفته ی بعد، دوباره یک حلقه ی نو درون واژن می گذارید .

چسب و حلقه ی ضدبارداری، تمام مزایای قرص های ترکیبی را دارند و فقط استفاده از آنها راحت تر است. همچنین می توانید برای به تأخیرانداختن دوره ی پریودتان، به طور مداوم از آنها استفاده کنید . چسب ضدبارداری و حلقه معایبی مانند واکنش های پوستی در برخی از خانم ها ،لکه بینی، سردرد، نفخ و حساسیت سینه ها دارند.

پیشگیری از بارداری با اسفنج اسپرم کش

اسپرم کش حاوی ماده شیمیایی ای است که اسپرم را می کشد و به صورت کف، ژل، یا کرم قبل از نزدیکی در داخل واژن زن قرار می گیرد. بعضی از انواع اسپرم کش ها باید نیم ساعت قبل از نزدیکی به کار برده شوند .

اسفنج ضدبارداری، یک فوم نرم است که با اسپرم کش پوشیده شده است. این وسیله شبیه دونات به نظر می رسد و وقتی داخل واژن قرار می گیرد، دهانه ی رحم را می پوشاند . اسفنج را می توانید 24 ساعت قبل از رابطه ی جنسی وارد واژن کنید. دست ها را با آب و صابون بشویید و اسفنج را هم با آب تمیز، مرطوب کنید. اسفنج را کمی فشار دهید تا اسپرم کش آن فعال شود، سپس طرفین آن را تا کنید جوری که باریک و بلند بشود. با استفاده از انگشت تان، اسفنج را تا آخرین جایی که ممکن است در واژن بلغزانید. اسفنج بعد از ورد، باز شده و دهانه ی رحم را می پوشاند .

حداقل شش ساعت بعد از رابطه ی جنسی اسفنج را خارج کنید و نگذارید بیشتر از 30 ساعت باقی بماند. برای بیرون آوردن اسفنج، دست ها را با آب و صابون بشویید، یک انگشت را داخل واژن کرده و حلقه را بگیرید و اسفنج را بیرون بکشید. اسفنج یکبار مصرف است . تاثیر فوری، عدم نیاز به پزشک جهت جاانداختن، حس نشدن توسط زن و مرد و امکان استفاده در دوران شیردهی از امتیازات این روش پیشگیری از بارداری است. عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، سخت بودن جا انداختن آن، احتمال بروز حساسیت واژینال، لزوم استفاده از آب و احتمال خشک کردن واژن از معایب این شیوه است .

استفاده از حلقه مهبلی برای جلوگیری از بارداری

حلقه مهبلی یکی دیگر از راههای جلوگیری از بارداری استفاده از حلقه مهبلی است. حلقه مهبلی ،حلقه پلاستیکی نرم هستند که داخل واژن می گذارند ، این حلقه ها هورمون های قرص های جلوگیری از بارداری را آزاد می کنند و به اندازه ی چسب و قرص اثر گذار می باشند.این حلقه ها مزایایی مانند منظم شدن دوره های ماهانه و کاهش خونریزی ماهانه و معایبی مانند التهاب واژن ، عدم محافظت از بیماری های جنسی دارد .

چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

دیافراگم برای جلوگیری از بارداری

دیافراگم یکی دیگر از راههای جلوگیری بارداری است. این کلاهک گنبدی شکل لاستیکی قبل از نزدیکی روی دهانه رحم گذاشته شده و آن را می پوشاند. این وسیله با اسپرم کش در کنار هم استفاده می شود و کارایی آن به اندازه کاندوم مردانه است . مزایای این روش ارزان قیمت بودن آن و معایب آن عدم محافظت از بیماری های جنسی است . درصد خطای این روش 16 درصد می باشد.

کلاهک رحم و جلوگیری از بارداری

یکی از روش های ضد بارداری استفاده از کلاهک رحم می باشد ، کلاهک رحم روی دهانه رحم قرار می گیرد و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند. این وسیله با اسپرم کش استفاده می شود .مزیت کلاهک های رحم قیمت ارزان آن می باشد و از معایب های آن این است که باید به وسیله پزشک جا انداخته شود و عدم محافظت در برابر بیماری های جنسی می باشد.

وازکتومی بهترین راه جلوگیری از بارداری

وازکتومی روشی است که زوجها می توانند برای جلوگیری از بارداری آن را انتخاب کنند. در این روش، با یک جراحی کوچک مسیر وازدفران را که وظیفه آن عبور اسپرم از بیضه است، مسدود می شود و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود. در این روش این امکان برای مردها وجود دارد که همانند خانمها برای باز کردن لوله های خود عمل جراحی انجام دهند . بعد از انجام عمل بازگشت وازکتومی شانس بارداری زوجها 99 درصد نسبت به زمانیکه عمل وازکتومی انجام شده بود افزایش می یابد. هرچند احتمال بارداری پس از وازکتومی کم است اما امکان آن هنوز وجود دارد.

آی .یو.دی یک وسیله ی پیشگیری از بارداری

آی.یو.دی، یک وسیله ی پیشگیری از بارداری مؤثر است و کمتر از 1 درصد از خانم ها علی رغم استفاده از آن باردار می شوند. این وسیله از بیرون مشخص نیست و مجبور نیستید به همراه آن از اسپرم کش استفاده کنید.آی.یو.دی یا دستگاه داخل رحمی، وسیله ای T شکل است که پزشک آن را داخل رحم شما قرار می دهد. در حال حاضر 2 نوع آی.یو.دی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:آی.یو.دی های مسی یا آی.یو.دی هایی که هورمون پروژسترون دارند . از آی.یو.دی مسی می توان برای جلوگیری اورژانسی از بارداری نیز استفاده کرد. برای این منظور باید در عرض 5 روز از رابطه ی جنسی محافظت نشده، درون مهبل قرار داده شود. آی.یو.دی ها دردهای شکمی را افزایش می دهند.

کپسول های کاشتنی ضدبارداری

کپسول کاشتنی، میله ی پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه ی یک چوب کبریت است که دارای پروژسترون می باشد و باید پزشک آن را زیر پوست بازوی شما قرار دهد. این روش می تواند تا 3 سال از بارداری جلوگیری کند . کمتر از 1 درصد از خانم ها علی رغم استفاده از این روش باردار می شوند. بیشتر زنان در طول سال اول کاشت این کپسول ها دچار خونریزی نامنظم می شوند و حتی ممکن است عادت ماهیانه ی برخی از آنها در این مدت قطع شود.

بستن لوله های رحمی در زنان از روش های قطعی جلوگیری از بارداری

بستن لوله های رحمی که به عقیم سازی زنان نیز معروف است، یک روش دائمی پیشگیری از بارداری برای خانم هاست. این روش شامل بستن لوله های فالوپ برای جلوگیری از بارورشدن تخمک های زن و وقوع بارداری است . این روش تقریبا 100 درصد مؤثر است و خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در سال های بعد کاهش می دهد . معایب این روش این است که انجام آن همراه با جراحی و بیهوشی است و به عنوان یک جراحی، معایبی مانند :واکنش به داروی مسکن، آسیب به مثانه یا روده و درد لگن بعد از جراحی را دارد . برگشت عقیم سازی زنان مانند وازکتومی مردان، پرهزینه است و تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.

ژل های ضد بارداری

ژل های ضد بارداری که در واقع ، مواد شیمیایی اسپرم کش هستند ، یکی از وسایل پیشگیری از حاملگی هستند. قبل از آمیزش ،این مواد در مهبل قرار داده می شوند و از رسیدن اسپرم به تخمک و ایجاد حاملگی جلوگیری می کنند .

نکته قابل توجه آن است که هیچ گونه تفاوتی بین کرم و ژل ضد بارداری وجود ندارد و خانم ها بنا به انتخاب و سلیقه خود می توانند یکی از آن ها را از داروخانه تهیه کنند. در زمان خریداری این کرم و ژل همراه با آن یک اپلیکاتور پلاستیکی به مصرف کننده داده می شود که با فشار دادن لوله، محتویات کرم به مقدار مورد نیاز خارج شده و باید در حدود یک ساعت قبل از نزدیکی این محتویات را در داخل مهبل قرار داد.این مواد بصورت شیاف مهبلی ، ژل ، کرم ، خمیر ، کف و اسپری ، وجود دارد .

یکی از انواع این مواد که در ایران وجود دارد کرم نونوکسینول 9 است که باید حداکثر 1 ساعت قبل از مقاربت ( 10 دقیقه قبل از مقاربت ، بهتر است ) مقداری از کرم با آپلیکاتور ( لوله ) بداخل مهبل ریخته شود . قبل از هر بار مقاربت ، استعمال کرم ضروری است . مدت اثر آن 1 ساعت است و پس از آن در صورت نیاز باید دوباره استعمال گردد .

روش جلوگیری از بارداری بصورت اضطراری به مجموعه ای از روشها و تکنیک هایی می گویند که در صورت نزدیکی کردن بدون استفاده از یکی از راههای ایمن پیشگیری از بارداری و یا اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن می توان از آن استفاده کرد.این روش ها به هیچ وجه از انتقال بیماریهای مقاربتی جلوگیری نمی کند.

رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند که بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از این روش استفاده شود .

این روش به نحوه صحیح استفاده و بخصوص زمان مصرف قرصها بستگی دارد و تقریبا در 98% موارد از حاملگی پیشگیری می کند .

قرص ها اضطراری پیشگیری از بارداری به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل :

باید در دو نوبت با فاصله 12 ساعت هر بار 2 قرص HD خورده شود . در واقع بعد از مقاربتی که احتمال بارداری دارد در اولین فرصت 2 قرص خوراکی HD همراه با شیر یا آب زیاد مصرف می شود. باید دقت کرد که قرص نوبت اول در زمانی خورده شود که نوبت دوم را بتوان 12 ساعت پس از آن مصرف کرد. مصرف نوبت اول را نباید بی دلیل به تاخیر انداخت، زیرا میزان تاثیر ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.اگر قرص نوع LD در دسترس باشد، باید در هرنوبت 4 قرص مصرف کرد.نکته مهم:اگر بیش از 72 ساعت (3 روز) از مقاربت گذشته باشد، استفاده از روش اضطراری توصیه نمی شود و باید در این موارد با پزشک مشورت کرد .

خیر، اگر این چنین بود باید تمام مردم دنیا به خصوص ساکنان کشورهای پیشرفته که اجازه نمی دهند خیلی سریع باردار شوند همگی باید نازایی داشته باشند البته اگر خانمی علایمی دال بر اختلال های هورمونی و تخمک گذاری دارد نباید برای مدت طولانی جلوگیری کند و باید سریع تر برای بارداری اقدام کند .اینکه مصرف طولانی مدت قرص های ضدبارداری، ناباروری می آورد اثبات شده نیست ولی توصیه می شود همه خانم ها بعد از 2.5-2 سال مصرف قرص جلوگیری، چند ماه به سیستم هورمونی خود استراحت دهند تا به روال عادی برگردد و از روش های دیگری جز دارو مثل کاندوم یا آی یودی برای پیشگیری استفاده کنند .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی، بهترین روش های جلوگیری از بارداری بعد از رابطه کدام اند؟ روش های جلوگیری از بارداری برای زوجینی مورد استفاده قرار می گیرد که تمایلی برای بچه دار شدن ندارند. همچنین به کارگیری برخی از این روش ها برای حفظ سلامت رابطه جنسی و پیشگیری از بیماری های مقاربتی ضروری است. جلوگیری از بارداری معمولا با استفاده از کاندوم و یا قرص های اورژانسی صورت می گیرد. در این مقاله به بررسی روشی پرداخته ایم که بعد از رابطه جنسی کاربرد دارد. زمانی که هنگام سکس از کاندوم استفاده نشود و یا پاره شود از قرص هایی استفاده می شود که اصطلاحا به آن ها «قرص روز» بعد می گویند. در ادامه توضیحات بیشتری را در اختیارتان قرار داده ایم.

پیشگیری از باردار شدن بعد از سکس همان طور که از نامش مشخص است تنها زمانی کاربرد دارد که زوجین از روش های پیشگیری از بارداری استفاده نکرده اند یا نقصی در روش پیشگیری آنها به وجود آمده باشد و در مقاربت های عادی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

نکته قابل توجه در این روش این است که به هیچ عنوان از بیماری های مقاربتی پیشگیری نمی کند و مصرف میزان بالای هورمون موجود در قرص ها عوارض بسیار ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. پس تنها در شرایط اوژانسی که چاره ی دیگری وجود ندارد باید تحت نظر یک درمانگر متخصص مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که به صورت خودسرانه از قرص های پیشگیری استفاده کرده اید، با پزشک متخصص صحبت کنید.

هورمون های استروژن با دوز بالا (HD) می توانند از حاملگی بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت جلوگیری نمایند. میزان مصرف قرص برای جلوگیری از بارداری بعد از برقراری رابطه جنسی بستگی به نوع قرص دارد. اولین مصرف باید حداکثر تا 72 ساعت پس از برقراری رابطه جنسی مصرف شود و مصرف بعدی 12 ساعت بعد صورت گیرد.

هر چقدر سریعتر از این قرص ها استفاده شود، احتمال بارداری بیشتر کاهش می یابد. در صورتی که اولین مصرف بعد از 72 ساعت پس از برقراری رابطه صورت گیرد، خطر حاملگی به 75 تا 89 درصد کاهش می یابد اما در صورتی که لقاح اتفاق افتاده باشد دیگر مصرف قرص موثر نیست.چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

-بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت احتمال بارداری وجود دارد، در اولین فرصت 2 قرص خوراکی HD را با هم همراه با شیر یا آب زیاد مصرف نمایید. ۱۲ ساعت بعد از خوردن قرص های نوبت اول، دو قرص HD دیگر با هم مصرف کنید.

-اگر در طی دو ساعت بعد از مصرف قرص های ضد بارداری بعد از نوبت اول یا دوم دچار استفراغ شدید. در اولین فرصت باید 2 قرص HD دیگر را مصرف نمایید. اگر این اتفاق بعد از خوردن قرص ها در نوبت اول اتفاق افتاد، قرص های نوبت دوم را همچنان 12 ساعت بعد مصرف نمایید. اگر استفراغ بعد از 2 ساعت صورت گیرد، اهمیتی ندارد چون دارو جذب بدن شده است.

از هر 100 زنی که از این روش استفاده کرده اند، 1 تا 2 نفر حامله شده اند. این روش در 98 درصد از زنان نتیجه بخش می باشد. این روش تنها روشی است که بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت می تواند برای جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی که این روش به نام مستعار قرص روز بعد شناخته می شود برخی از افراد به غلط مصرف این قرص ها را تا صبح روز بعد به تاخیر می اندازند. هر چقدر سریعتر مصرف شوند احتمال حاملگی بیشتر کاهش می یابد. بهترین حالت، استفاده از این قرص ها بلافاصله بعد از برقراری رابطه جنسی است.

استفاده از این روش برای جلوگیری از بارداری بعد از برقراری رابطه جنسی و مقاربت نمی تواند از انتقال بیماری های مقاربتی پیشگیری کند. برای این منظور حتما باید در حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود. در صورتی که فردی در خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی ناشی از رابطه جنسی و مقاربت باشد توصیه می کنیم حتما از یک فرد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

استفاده از دوز بالا هورمون در این قرص ها برای بسیاری از زنان عوارضی مانند تهوع، استفراغ، دردناک شدن پستان ها و سردرد را به همراه دارد. این عوارض اکثرا برای یک مدت زمان کوتاه در طول 1 الی 2 روز رخ می دهند. بعد از مصرف این قرص ها، قاعدگی در زنان تا مدتی نامنظم می شود.

عوارض قرص اورژانسی گاه شدیدتر شده و حتی بر کیفیت رابطه نیز تاثیر می گذارد. حتما مصرف این قرص ها را تحت نظر یک پزشک متخصص انجام دهید تا از خطرات احتمالی آن کاسته شود. گاهی این نشانه ها می تواند شبیه به سندرم ملال پیش از قاعدگی نیز بروز کند.

این روش نباید به عنوان یک روش دائمی برای جلوگیری از بارداری استفاده شود بلکه تنها در شرایط اورژانسی کاربرد دارد مانند زمانی که کاندوم پاره شده است و یا آلت بیرون کشیده شده است یا زمانی که دیافراگم از محل مناسب خود خارج شود و یا موارد مشابه. در صورتی که خانم از بارداری خود خبر داشته باشد نباید از قرص اورژانسی استفاده نماید.

با مراجعه به پزشکان این قرص ها تجویز می شوند. بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی نیز این قرص ها را در اختیار افراد قرار می دهند. شما می بایست در اسرع وقت پس از انجام رابطه جنسی و مقاربت نامطمئن هر چه سریعتر به پزشک مراجعه نمایید تا سریعتر بتوانید احتمال بارداری را کاهش دهید.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این قرص ها عوارضی دارد و بر کیفیت رابطه جنسی تأثیر گذار است. بهبود کیفیت رابطه جنسی بر بهبود روابط عاطفی تأثیر می گذارد و تنها از طریق آموزش و افزایش آگاهی میسر می شود. بنابراین توصیه می کنیم برای بالا بردن کیفیت روابط زناشویی خود و درمان مشکلات از مشاوره جنسی بهره مند شوید.

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
بارداری و زایمان, جنسی و زناشویی

۲۸ دیدگاه
110,954 بازدید

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

جلوگیری از بارداری بصورت اضطراری به مجموعه ای از روشها و تکنیکهایی اطلاق می شود که در صورتی که نزدیکی بدون استفاده از یکی از راههای مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، می توان از آن استفاده کرد.

البته باید در نظر داشت که این روش به هیچ وجه از انتقال بیماریهای مقاربتی جلوگیری نمی کند.چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند.

البته این نام مناسبی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از این روش استفاده شود.

موارد استفاده از این روش زمانی است که نزدیکی از طریق واژن صورت گیرد در حالیکه هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نشده یا بطور ناصحیح و غیر کارآمد استفاده شده باشد. این موقعیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

زمانی که علیرغم استفاده از کاندوم مردانه، در زمان نامناسبی خارج شود یا پاره شود.

زمانی که علیرغم استفاده از دیافراگم یا کلاهک دهانه رحم، بطور زودهنگام بیرون آید و یا بعد از نزدیکی بلافاصله خارج شود.

مقاربت بعد از فراموش کردن اتفاقی یک قرص از دوره قرصهای جلوگیری از بارداری انجام شود.

در صورت استفاده از روش تقویمی، محاسبه زمان تخمک گذاری بطور ناصحیح انجام شود و نزدیکی کامل در زمان باروری زن انجام شده باشد.

برنامه استفاده از روش طبیعی یا انقطاع در نزدیکی با شکست مواجه شود.

نزدیکی بدون استفاده از هیچ روش پیشگیری در حالیکه تصمیم برای بارداری وجود ندارد.

در موارد تجاوزی که به هر شکل احتمال بارداری وجود خواهد داشت.

اثربخشی این روش به نحوه صحیح استفاده و بخصوص زمان مصرف قرصها بستگی دارد. این روش صد درصد موثر نیست، اما تقریبا در ۹۸% موارد از حاملگی پیشگیری می کند.

یعنی از هر ۱۰۰ خانمی که از این روش برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند حدود ۲ نفر در طول یکسال حامله می شوند.

اگر چند بار از این روش استفاده شود، تاثیر آن کمتر شده و احتمال بارداری بیشتر می شود. بنابراین این روش فقط برای موارد اضطراری بکار می رود و نباید بطور مداوم، بعنوان یک روش پیشگیری بکار رود.

بلکه پس از استفاده از این روش، فرد باید به پزشک یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و پس از مشاوره، یکی از روشها را بصورت دائمی انتخاب کند.

باید در دو نوبت با فاصله ۱۲ ساعت هر بار ۲ قرص HD خورده شود.

در واقع بعد از مقاربتی که احتمال بارداری دارد در اولین فرصت ۲ قرص خوراکی HD همراه با شیر یآب زیاد مصرف می شود.

باید دقت کرد که قرص نوبت اول در زمانی خورده شود که نوبت دوم را بتوان ۱۲ ساعت پس از آن مصرف کرد.

مصرف نوبت اول را نباید بی دلیل به تاخیر انداخت، زیرا میزان تاثیر ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.

اگر قرص نوع LD در دسترس باشد،‌ باید در هرنوبت ۴ قرص مصرف کرد.

نکته مهم: اگر بیش از ۷۲ ساعت (۳ روز) از مقاربت گذشته باشد، استفاده از روش اضطراری توصیه نمی شود و باید در این موارد با پزشک مشورت کرد.

مصرف این قرصهای هورمونی با متوقف کردن تخمک گذاری یا تداخل در جایگزینی تخمک لقاح یافته در رحم می تواند مانع حاملگی شود.

از آنجا که تخمک لقاح یافته ظرف مدت کودتاهی در قسمتی از رحم جایگزین می شود، زمان استفاده از این روش بسیار حائز اهمیت است.

در واقع اگر عمل جایگزینی اتفاق افتاده باشد استفاده از این روش مانع از پیشرفت روند بارداری نشده و موجب بروز سقط نخواهد شد.

قرصهای خوراکی اگر به روش اضطراری ذکر شده در بالا مصرف شوند، معمولا عارضه جانبی خطرناکی ندارند.

با این حال ممکن است باعث عوارض جانبی موقتی شوند که رایج ترین آنها تهوع است و می توان برای پیشگیری یا برطرف کردن آن از یک داروی ضد تهوع نیز استفاده کرد.

تقریبا در نیمی از مصرف کنندگان از این روش تهوع دیده می شود و ممکن است در تعدای از مصرف کنندگان استفراغ هم وجود داشته باشد.

گاهی ممکن است سردرد، سرگیجه، گرفتگی شکم و یا احساس پری و درد در سینه ها نیز رخ دهد که البته همه عوارض جانبی گذرا بوده و معمولا‌ پس از یک تا دو روز رفع می شوند.

بعلاوه استفاده از این روش تاثیر در میزان باروری فرد در آینده نخواهد داشت.

اگر فرد در طول دو ساعت پس از مصرف قرصها در نوبت اول یا دوم، دچار استفراغ شد، در اولین فرصت باید ۲ قرص دیگر HD مصرف کند.

اگر این اتفاق بعد از خوردن قرصها در نوبت اول رخ دهد، قرصهای نوبت دوم کماکان باید ۱۲ ساعت بعد از نوبت اول مصرف شوند.

تزریق یک آمپول ب ۶ بصورت عضلانی میتواند در کاهش تهوع موثر باشد. استفراغ اگر بیش از دو ساعت بعد از مصرف قرصها رخ دهد، اهمیتی ندارد زیرا دارو جذب شده است.

بعضی از داروهایی که بطور کلی اثربخشی قرصهای ضدبارداری را کاهش می دهند ممکن است در کارآیی این روش نیز اختلال ایجاد کنند.

برخی از این داروها عبارتند از ریفامپین (نوعی آنتی بیوتیک)، گریزوفولوین (داروی ضد قارچ خوراکی)، باربیتوراتها و برخی از داروهای ضد صرع.

پس از مصرف هیچ علامت فوری که نشان دهد قرصها اثر کرده یا نکرده اند، وجود ندارد و فقط قاعدگی باید به موقع، چند روز زودتر یا دیرتر رخ دهد.

اگر شروع قاعدگی، بیش از یک هفته به تاخیر افتد و یا هر مورد خاص دیگر وجود داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کرد.چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

نکته مهم این است که اگر بعد از مصرف قرصها، دوباره مقاربتی انجام شود که احتمال بارداری در آن وجود داشته باشد، قرصهای قبلی خورده شده از بارداری مجدد جلوگیری نمی کنند.

مقدار استروژن موجود در قرصهای ترکیبی ضد بارداری می تواند در مقدار و کیفیت شیر مادر تاثیر منفی داشته باشد.

اما بنظر نمی رسد که استفاده کوتاه مدت آن این تاثیر را بگذارد. بعلاوه هورمون ترشح شده در شیر آثار نامطلوبی در شیرخوار نخواهد داشت.

تاخیر در قاعدگی بیش از یک هفته.
ادامه خونریزی نامنظم یا وجود دردهای کرامپی شکم بطور مداوم.
درد شدید در ناحیه شکم یا لگن.
احتمال بارداری.
احتمال ابتلا به بیماریهای مقاربتی.

4 هفته پیش

2020-12-08

2020-11-12

درمان بی اولادی روز به روز در افغانستان در حال گسترش است و بسیاری از …

من یک هفته قبل ازپریودم رابطه داشتم مراقب کردم ولی زیاد مطمئن نیستم الان یک روز از پریودم گذشته چه قرصی بخورم که پریود شم؟

با این پزشک مشورت کنید

سلام
من روز هفتم پریودنزدیکی داشتم که کاندوم پاره شد
بلافاصله دو قرص ال دی مصرف کردم و ۱۲ساعت دیگه هم یک قرص مصرف خواهم کرد باتوجه به این که من هر سری که پریود میشم چهارروز عقب میندازم ایا امکان حاملگی وجود داره؟

سلام
امکان بارداری شما تقریبا نزدیک به صفر هست.
میتونید با خانم دکتر عفت حسن زاده مشاوره کنید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت

سلام من با همسرم س روز پیش رابطه بدون دخول داشتیم حتی اب منی هم اصلن با من برخورده نکرده اما نگرانیم از اینک میگه داخل پیش اب اسپرم وجود داره و ما از اون نگرانیم.من باکره ام هستم و دو روز بعد پریودی این اتفاق افتاده ایا اصن میشع باردار شد یا خیر

آیا از گذشتن یک روز از آمیزش بعد قرص بخوری امکان حامله شدن داره یا قرصه تاثیرش میزاره

سلام من با همسرم مقاربت داشتم الان تقریبا ده روز گذشته ولی قرصی مصرف نکرد
الان چهار روز از زمان قاعدگی گذشته ولی هیچ خونی مشاهده نکردیم
چجوری میتونیم از بارداری هسمرم جلوگیری کنیم؟؟؟
لطفا بهمون جواب بدین

اگ با دوس پسرت رابطه داشته باشی بعد ۲ هفته قرص بخوری جلو گیری کنی حامله نمیشی؟
زیر شکمم سمت چپ یکم باد کرده و درد میکنه
من واقعا یادم نمیاد ک از کجا انجام دادیم
خواهش میکنم جواب بدید
تو گوگل زدع بود تا هفته ۶ یا ۸ میتونی جلو گیری کنی با قرص

سلام بعد از ۴ روز از گذشتن نزدیکی آیا قرص ها تاثیر دارن ؟ تورو خدا یه قرص قوی معرفی کنید

چطوری میشه بعد از یک ماه مقاربت از بارداری جلوگیری کرد،لطفا کمک کنید

تورو خداکمکم کنید من ب وسیله ی بی ناموس نزدیکی ب زور داشتم ابشم ریخت بعد از نزدیکی قرص ال دی خوردم چهار عددم بعد از ۱۲ساعت خوردم ولی الان شکم دردو کمر درد دارمـشکمم سفت شده تورو خدا کمکم کنید چیکار کنم

سلام اگربعدگذشت یک هفته ازنزدیکی وشک داشتن به بارداری بخواهیم ازبارداری جلوگیری کنیم چه بایدبکنیم؟

من بعد ی ساعت از نزدیکی قرص لونوژیل ۷۵% را خوردم
الانم وقتم پریودیم هست به نظر شما احتمال حاملگی هست یا ممکنه عادت ماهانم عقب بیوفته

چجوری میشه بعد از گذشتن یک هفته از آمیزش از بارداری جلوگیری کرد؟

سلام .من ۲۰روز پس از شروع پریودی ،در مراقبت احتمال اینکه مایع منی وارد رحم شده باشه دارم با توجه به روش تقویمی وبا توجه به اینکه تقریبا پیودی منظم دارم (هر ماه چند روز عقب وجلو می شود)آیا لازم است قرص lLD بخورم.چون عموما این قرصها باعث لکه بینی من می شوند.لطف کنید جوابم را بدهید چون فرصت ندارم.

Aya zane ardar LD estefade kone bade 21 ghors 3ruz bad peryod mishavad ya na? Lotfan avabe kamel va tozih dahid chera. Merci

سلام مطالبون خیلی جالب بوده ممون ولی اخرش نفهمیدم قرص بارداری مخصوص خانمها یا اقایونه من قرص ضد بارداری اقایون نیاز دارم توی بازار موجود هست ؟ با خیر تشکر

سلام خسته نباشید آیا از قرص اوسپت – اچ دی میتوان برای مواقع اورژانسی استفاده کرد

ببخشید اگه بخوایم بعد از ۱۲ جلوگیری از بارداری کنیم چه راهی را پیشنهاد میکنید؟

سلام الان حدود یک ماه از نزدیکیم میگذره عدلایم بارداری هست چطوری میتونم جلوگیری کنم از بارداری؟
ممنون میشم جواب بدین

چجوری میشه بعد از گذشتن یک هفته از آمیزش از بارداری جلوگیری کرد؟

man ghorse ld baed az rabete chon shak dashtam harshab yeki khordam,ye hafte gozashteo manam 3 roze ghatesh kardam.ehtemale bardarie man vojud dare??

پس از استفاه از قرص hd به شدت خواب آلوده می شوم . چرا این مورد به وجود می آید؟

مرسی از اطلاعات مفیدتون

تشکر بابت نوشته هاتون

مطالبتون خیلی خوبه

سلام خسته نباشی.مطالبی که روی سایت گذاشتی خیلی خوب بود اما همشون بدرد متاهل ها میخورد اگه میشه چند تا مطلب درباره ی رابطه ی مجردها بگذاریدممنون

برام مطالب بفرستید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

پیشگیری اضطراری از بارداری (به انگلیسی: Emergency postcoital contraception) که (اختصاری EC) خوانده می‌شوند به روش‌هایی اشاره دارد که پس از انجام مقاربت از باردار شدن جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری اورژانسی از حاملگی معمولاً دو صورت دارند:[۱][۲][۳]

قرص‌های پیش‌گیری اضطراری (ECPs) که در اصطلاح قرص فشار یا قرص صبح روز بعد (به انگلیسی: Morning-after Pill) نامیده می‌شوند، قرص‌هایی هستند که از لقاح و تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند.

سه نوع قرص فشار برای جلوگیری از بارداری وجود دارد:

قرص‌های فشار درصورتی که درعرض ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می‌توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرص‌ها به‌علت داشتن مقادیر زیاد هورمون، اثر ضد بارداری خود را نشان می‌دهند. در صورتی که این قرصها بعد از آمیزش جنسی، هر چه سریعتر خورده شوند (مخصوصا در ۲۴ ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.(خوردن دو عدد قرص یکجا در اولین فرصت )
چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

امکان استفاده از قرص‌های ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای فشار امکان‌پذیر است. می‌توان بعد از انجام آمیزش جنسی، دو قرص اچ‌دی HD را باهم خورد و سپس ۱۲ ساعت بعد، دوقرص دیگر. این چهار قرص حتماً باید در عرض ۷۲ ساعت بعد از مقاربت خورده شوند. هرچه زودتر این قرص‌ها خورده شوند، تأثیر آن‌ها بیشتر خواهد بود.

توجه: از مصرف هم‌زمان چهار عدد قرص اجتناب نمایید (عوارض خطرناک)

عوارض جانبی این قرص‌ها متفاوت است. تهوع، استفراغ، سردرد، حساس شدن پستان‌ها، سرگیجه، احتباس مایعات در بدن و خونریزی‌های نامنظم. این عوارض جانبی معمولاً بعد از یکی دو روز از بین خواهند رفت. با خوردن این قرصها همراه با غذا یا مصرف داروهای ضد تهوع، می‌توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد می‌کند کم نمود. در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید، استفراغ کردید، باید دوباره قرصها را بخورید.

مصرف اولین دوز قرص‌ها در این روش حتماً باید حداکثر در فاصله زمانی ۷۲ ساعت از تماس جنسی مشکوک صورت گیرد. اگر بیش از ۷۲ ساعت از زمان نزدیکی مشکوک نگذشته باشد، داوطلب می‌تواند با به کار بستن یکی از روش‌های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:

روش دیگر پیشگیری اضطراری از بارداری استفاده از دستگاه آی‌یودی مسی است که قادر است تا ۵ روز پس از رابطه جنسی، از بارداری پیشگیری کند.[۴]

Mechanism of actionCopper-releasing IUCsCombined emergency contraceptive pills. Several clinical studies have shown that combined ECPs containing ethinyl estradiol and levonorgestrel can inhibit or delay ovulation.107–110

بسیاری از زوجها به دلایل مختلف به دنبال راههاي جلوگيري از بارداري بعد از نزديكي هستند. آنها ممکن است برای جلوگیری از بارداری ناخواسته از قرصهای ضد بارداری، کاندوم، دیافراگم یا IUD استفاده کنند. استفاده از این روشها برای برخی از زوجها سخت است. زیرا استفاده از این موارد با عوارضی مثل حساسیت و کاهش لذت و رضایت آنها همراه است. در این مقاله قصد داریم شما را با روشهای پیشگیری طبیعی حاملگی آشنا کنیم. برای دسترسی به پاسخ سوالات خود می‌توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

پیشگیری طبیعی از بارداری به روشهایی گفته می شود که برای تعیین زمان تخمک گذاری عواملی مثل تغییر ترشحات واژن، دمای بدن و سیکل قاعدگی در نظر گرفته می شوند. با استفاده از روشهای طبیعی پیشگیری از حاملگی، بدون مصرف هیچ وسیله یا دارویی تلاش می شود از لقاح تخمک و باروری آن توسط اسپرم جلوگیری شود.  در پیشگیری طبیعی، زمان تخمک گذاری مشخص می شود تا نزدیکی بین زوجین در این زمانها صورت نگیرد.

برخی از مهمترین روش های طبیعی پیشگیری از بارداری ناخواسته عبارت است از:

خروج آلت مرد از واژن قبل از انزال در این نحوه پیشگیری طبیعی، مرد تلاش می کند هیچ اسپرمی وارد بدن زن نشود. برای این کار، مردان قبل از انزال آلت را از رحم خارج می کنند تا مایع منی بیرون از واژن تخلیه شود. این روش زیاد مطمئن نیست و احتمال موفقیت این روش ۷۵ تا ۸۰ درصد است. چون ممکن است مقداری از آب منی که حاوی اسپرم است، قبل از انزال خارج و باعث بارداری شود. از مشکلات این روش این است که مردان به راحتی نمی توانند انزال خود را کنترل کنند. زوجینی که رابطه های جنسی پشت سر هم دارند در استفاده از این روش، بهتر است آقایان قبل از نزدیکی، ادرار کنند. در این صورت اگر از انزال قبلی اسپرمی باقی مانده باشد، خارج می شود. اسپرم های باقی مانده از انزال قبلی می تواند باعث باروری تخمکها شود.چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

بررسی ترشحات واژینالی ترشحات رحم قبل از تخمک گذاری رقیق و شفاف  می شوند. این ترشحات بعد از تخمک گذاری و با افزایش سطح هرمون پروژسترون غلیظ و کدر خواهند شد. ترشحات واژن در محدوده زمان تخمک گذاری، بیشترین لغزندگی را دارد. در نتیجه وقتی ترشحات واژن را بررسی می کنید و متوجه لغزندگی زیاد آن می شوید، باید بدانید که این نشانه ی نزدیک بودن زمان تخمک گذاری است. تا چهار روز بعد از این احتمال بارداری شما بسیار زیاد است و نباید نزدیکی کنید. این روش طبیعی پیشگیری از حاملگی، چندان مطمئن نیست. زیرا بررسی میزان لغزندگی ترشحات واژن برای بسیاری از خانمها سخت است و نمی توان دوره قبل از تخمک گذاری را به دقت و درست محاسبه کرد.

توجه به تغییرات دمای بدن هورمون پروژسترون می تواند دمای بدن زنان را نیم درجه بالا ببرد. این افزایش دما، نشان دهنده تخمک گذاری است.  ایجاد تب در حدود نیم درجه است پس از این خصوصیت میتوان بعنوان نشانه تخمک گذاری استفاده نمود. برای استفاده از این روش، باید هرروز موقع بیدار شدن و قبل از ترک رختخواب، به روش مشابهی دمای بدن را اندازه گیری گنید. هر موقع که دمای بدنتان نیم درجه بیشتر شد یعنی تخمک گذاری انجام شده است. تا سه روز بعد بهتر است نزدیکی نداشته باشید چون احتمال بارداری در این روزها بسیار بالاست.

توجه به برخی علائم و نشانه ها در این روش علاوه بر به کار بردن همزمان روشهای تقویمی، دمای بدن و بررسی ترشحات واژینال، باید به علائمی مثل دل درد خفیف و حساس شدن سینه ها به لمس نیز توجه داشته باشید. این روش، بهترین روش پیدا کردن زمان تخمک گذاری تخمدانها است.

پیدا کردن دوره مطمئن برای نزدیکی احتمال بارداری در روزهای مختلف چرخه پریودی متفاوت است . اسپرم بعد از ورود به واژن حداکثر ۷۲ ساعت می تواند زنده بماند. اگر اسپرم حداکثر ۳ روز قبل از تخمک گذاری وارد بدن زن شود، می تواند باعث بارور شدن تخمک شود. تخمکها بعد از رها سازی می توانند تا ۴۸ ساعت زنده بمانند. برای اطمینان باید زنده ماندن تخمک را نیز ۷۲ ساعت در نظر گرفت. به دوره بین ۳ روز قبل تا ۳ روز بعد از تخمک گذاری، دوره حداکثر احتمال بارداری گفته می شود. به زمانهای دیگری که بیرون از این دوره قرار گرفته اند نیز دوره مطمئن گفته می شود. برای جلوگیری از حاملگی به روش طبیعی می توانید در دوره مطمئن نزدیکی داشته باشید. اگر در دوره حداکثر احتمال بارداری رابطه جنسی برقرار می کنید و قصد بارداری ندارید بهتر است از روشهای محافظت شده و مطمئن استفاده کنید.

روش تقویمی در روش تقومی به کمک توالی روزهای سیکل قاعدگی می توانید دوره مطمئن و دوره حداکثر احتمال حاملگی را محاسبه کنید. البته چرخه قاعدگی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. اکثرا چرخه قاعدگی خانمها بین ۲۰ تا بیش از ۴۰ روز است. باید طول چرخه خود را حتما متوجه شوید. برای استفاده از اگر سیکل شما منظم باشد پیدا کردن این دوره ها راحتتر است. اما اگر سیکل پریودی نامنظم باشد، پیدا کردن این دوره ها با مشکلاتی مواجه خواهد بود. در نظر داشته باشید که اگر قاعدگی نامنظم دارید، طول دوره حداکثر احتمال بیشتر و طول دوره مطمئن کمتر خواهد شد. برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به روش تقویمی باید ۳ تا ۶ ماه تاریخ قاعدگی تان را یادداشت کنید. برای این کار، اولین روز خونریزی پریود را هر ماه یادداشت کرده و تعداد روزهای خونریزی را هر بار بشمرید. ماه به ماه ممکن است به هر دلیلی تفاوتی در تعداد روزها یا شروع خونریزی وجود داشته باشد. اما بعد از ۶ ماه می توانید میانگین این روزها را حساب کنید. با مشخص شدن چرخه قاعدگی می توانید روزهای شروع حداکثر احتمال بارداری را پیدا کنید. رها سازی تخمکها معمولا وسط چرخه قاعدگی اتفاق می افتد. مثالا اگر چرخه قاعدگی شما اغلب ۲۸ روزه است، تخمدان  در روز ۱۴ این سیکل تخمک رها می کند. ۳ روز قبل تا ۳ روز بعد از روز چهاردم ( روز ۱۱ تا ۱۷ چرخه) احتمال بارداری شما بسیار زیاد است. بهتر است رابطه جنسی نداشته باشید یا رابطه تان کاملا محافظت شده باشد.

اگر برای تعیین دوره های مطمئن و اوج احتمال بارداری خود به مشاوره نیاز دارید؛ می توانید از مشاوره و تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو نوبت با شماره ۷۷۷۱۴۴۰۵ و ۰۹۲۱۳۳۴۳۰۲۱ تماس بگیرید.

کیت تخمک گذاری این روش برای کنترل طبیعی بارداری بسیار گران است. کیت تخمک گذاری، مقدار هورمون جسم زرد را در ادرار اندازه گیری می کند. هورمون جشم زرد ۲۰ تا ۴۸ ساعت قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد.

در این روش، از گیاهان دارویی برای جلوگیری از حاملگی استفاده می شود. روشهای خانگی پیشگیری از بارداری بدون هیچ گونه عارضه ای هستند. این روشهای طبیعی پیشگیری، برای قرنها مورد استفاده بوده اند. از مهمترین گیاهان دارویی که برای پیشگیری از بارداری ناخواسته به کار می روند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جعفری: خانمهای جوان می توانند آن را به صورت دمنوش یا چای مصرف کنند.

پوست ریشه گیاه پنبه: مصرف روزانه ۲ لیوان چای ریشه های گیاه پنبه می تواند به خانمها در جلوگيري از بارداري بعد از نزديكي کمک کند.

گلپر: گلپر باعث تحریک انقباضات رحم می شود. بر اساس طب سنتی، زنان باید دو هفته قبل از نزدیکی گیاه گلپر را مصرف کنند.

مصرف میوه هایی مانند انجیرخشک، پاپایا و زرد آلوی خشک: این میوه ها هم خاصیت ضد بارداری دارند و هم باعث سقط جنین می شوند. پس در صورت بارداری به هیچ وجه از این میوه ها استفاده نکنید.

دانه هویج وحشی: این یک داروی ضد بارداری قوی و روش بسیار مطمئنی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته است. بهتر است دانه هویج وحشی با مقدار زیادی آب ترکیب و به صورت منظم مصرف شود.

از مزایای پیشگیری طبیعی حاملگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: قبل از بارداری چه کنیم؟ (معاینات و آزمایشات پیش از بارداری)

استفاده از روشهای جلوگیری طبیعی از بارداری با معایبی نیز همراه است، مثلا:

پیشگیری طبیعی برای مدت طولانی برای بچه دار شدن ایجاد نمی کند. ممکن است مشکل دیگری برای بارداری وجود داشته باشد. اگر باردار نمی شوید باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا وجود مشکلات دیگر را ارزیابی کند. بعد از قطع روشهای جلوگیری، هیچ اطمینانی برای سریعا باردار شدن شما وجود ندارد. برخی خانمها تصور می کنند روشهای پیشگیری طبیعی باعث تنبلی تخمدان و نازایی آنها می شود. اما تنبلی تخمدان ربطی به پیشگیری طبیعی حاملگی ندارد. به هم خوردن تعادل هورمونهای جنسی است که عامل بیماری تخمدان پلی کیستیک است با اینحال با درمان تنبلی تخمدان قدرت باروری شما برمی گردد اما این سوال برای زنان وجود دارد که درمان تنبلی تخمدان چقدر طول می کشد؟ برای دریافت جواب این سوال خواندن این مقاله بسیار ضروری است.

شما هم می توانید برای بررسی علل ناباروری خود از تخصص خانم دکتر منیژه جوانمرد خوشدل بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره تخصصی و رزرو نوبت با شماره ۷۷۷۱۴۴۰۵ و ۰۹۲۱۳۳۴۳۰۲۱ تماس بگیرید.

در صورتی که سوالی درباره پیشگیری طبیعی از حاملگی دارید، می توانید از بخش نظرات زیر این مقاله آنرا مطرح نمایید. در همین صفحه به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

خدمات بارداری و زایمان

بهداشت قاعدگیپیشگیری از بارداریتنبلی تخمدانمراقبتهای بارداری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تصویر امنیتی *

در صورت آمیزش جنسی محافظت نشده ، خطر باردار شدن در زمانی که قصد بارداری ندارید، برای شما وجود دارد.شما زمانی که در دوره باروری بوده، آمیزش جنسی دخول داشته، از یک روش پیشگیری استفاده نکرده و یا در روش پیشگیری مشکلی پیش آمده، خطر باردار شدن دارید.

اگر میخواهید باردار شوید هیچ کاری نکنید.

اگر ترجیح میدهید باردار نشوید ، دو گزینه دارید:

بسته به مارکی که انتخاب می کنید، بسته قرص پیشگیری اضطراری حاوی 1 یا 2 قرص است. این قرص همچنین قرص “صبح روز بعد” نامیده می شود.

قرص پیشگیری اضطراری از بارداری خطر بارداری را پس از آمیزش محافظت نشده،کاهش می دهد. قرص پیشگیری اضطراری تخمک گذاری را متوقف کرده یا آن را به تأخیر می اندازد. حتی اگر تخمک گذاری شما قبلا اتفاق افتاده باشد هم ممکن است باردار شوید. قرص پیشگیری اضطراری از بارداری را بلافاصله بعد از آمیزش مصرف کنید. هر چه زودتر مصرف آن را شروع کنید، شانس باردار نشدن شما بیشتر خواهد شد.چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم

2 نوع قرص پیشگیری اضطراری از بارداری وجود دارد:

استفاده از قرص پیشگیری اضطراری از بارداری سقط جنین محسوب نمی شود. قرص پیشگیری اضطراری تخمک گذاری را قطع کرده یا آن را به تأخیر می اندازد. سقط جنین به یک بارداری واقعی پایان می دهد.

قرص پیشگیری اضطراری را میتوان بدون نسخه از داروخانه گرفت.

اگر بعد از مصرف قرص پیشگیری اضطراری بارداری آمیزش محافظت نشده داشته باشید، ممکن است باردار شوید. تا زمان قاعدگی بعدی از کاپوت )کاندوم استفاده کنید. اگر استفاده از دیگر روش های پیشگیری از بارداری را شروع کرده اید نیز باید همچنان از کاندوم استفاده کنید.پس از مصرف قرص پیشگیری اضطراری از بارداری EllaOne پنج روز صبر کرده و سپس استفاده از دیگر قرص های ضد بارداری یا روش هایی مثل حلقه واژنی یا چسب پیشگیری را شروع کنید. قرص پیشگیری اضطراری EllaOne همزمان با استفاده از این روش ها درست عمل نمی کند.این یعنی استفاده از قرص پیشگیری اضطراری از سایر روش ها نامطمئن تر است. اگر مرتب نیاز به مصرف قرص پیشگیری اضطراری پیدا می کنید، استفاده از سایر روش های مناسب تر برای پیشگیری را مد نظر قرار دهید.

همچنین می توانید برای IUD مسینزد دکتر بروید. آی یو دی مسی از کاشتن تخمک بارورشده جلوگیری میکند. این یک روش معمولی برای پیشگیری است که در موقعیت های اضطراری نیز به کار می آید . با استفاده از آی یو دی مسی شما حداقل برای ۵ سال محفوظ هستید.

در صورت داشتن آمیزش محافظت نشده، خطر ابتلا به بیماریهای آمیزشی برای شما وجود دارد. بیماریهای آمیزشی اغلب دارای علائم روشنی نیستند. اگر فکر می کنید ممکن است به بیماری آمیزشی مبتلا باشید، آزمایش بدهید .

قرص پیشگیری اضطراری بین €۱۰ تا € ۲۰ یورو قیمت دارد یک قرص قرص پیشگیری اضطراری EllaOne € در هلند میتوانید یک قرص پیشگیری اضطراری را بدون نسخه از یک داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی و دارویی بخرید.

دکتر میتواند برای شما یک آی یو دی مسی با هزینه€ ۴۷ تا € ۱۲۰ یورو بگذارد. بسته به مارک IUD مسی ، پس از 5 تا 10 سال، باید برای تعویض آن به پزشک مراجعه کنید.

بیمه سلامت مخارج اکثر روشهای پیشگیری بارداری برای افراد تا سن ۲۱ سالگی را جبران میکند. ولی شما باید اول سهم خود 254> بیمه سلامت را بپردازید. از بیمه سلامت خود بپرسید چه مبلغ از مخارج را جبران خواهد کرد. از سن ۲۱ سال به بعد مخارج پیشگیری فقط وقتی بازپرداخت میشود که شما خود را برای آن بیمه مکمل کرده باشید.

مخارج قرص پیشگیری اضطراری بازپرداخت نمی شود.

Bij onbeschermde seks loopt u het risico zwanger te worden wanneer u dit niet heeft gepland. U loopt een risico wanneer u geslachtsgemeenschap heeft gehad tijdens uw vruchtbare dagen en u geen anticonceptie heeft gebruikt of er is iets misgegaan met de anticonceptie. 

Als u graag zwanger wil worden, hoeft u niets te doen. 

Als u liever niet zwanger wil worden heeft u 2 opties:

Afhankelijk van het merk dat u kiest, bestaat de noodpil uit 1 of 2 pilletjes. De noodpil wordt ook de morning-afterpil genoemd. 

De noodpil verkleint het risico op een zwangerschap na onbeschermde seks. De noodpil verstoort de eisprong of stelt ze uit. U kunt toch zwanger worden als u al een eisprong heeft gehad. Neem de noodpil zo snel mogelijk na de seks. Hoe sneller u de pil neemt, hoe kleiner de kans dat u zwanger wordt.

Er zijn 2 soorten noodpil: 

De noodpil is geen abortus. De noodpil verstoort de eisprong of stelt ze uit. Een abortus eindigt een werkelijke zwangerschap. 

De noodpil is zonder recept te verkrijgen bij de drogist. 

Als u onbeschermde seks heeft nadat u de noodpil heeft genomen, kunt u zwanger worden. Gebruik een condoom tot aan uw volgende menstruatie. Gebruik ook een condoom wanneer u al met een ander anticonceptiemiddel bent gestart. Wacht 5 dagen na inname van de Ella One noodpil om te starten met de anticonceptiepil, vaginale ring of anticonceptiepleister. Door deze anticonceptiemiddelen werkt Ella One niet goed meer. De noodpil is minder betrouwbaar dan gewone anticonceptiemiddelen. Als u de noodpil al vaker nodig heeft gehad, overweeg dan andere anticonceptie die beter bij u past.

U kunt ook naar de dokter gaan voor een koperspiraal. Het koperspiraal voorkomt de innesteling van een bevruchte eicel. Dit is een gewoon anticonceptiemiddel dat ook werkt in noodsituaties. Zo bent u 5 jaar beschermd tegen zwangerschap.

Bij onbeschermde seks loopt u een risico op een soa. Soa’s hebben dikwijls geen duidelijke symptomen. Laat u testen als u denkt dat u een soa heeft. 

De noodpil kost ongeveer € 10 – €20. In Nederland kunt u de noodpil zonder recept in de apotheek of drogist kopen.

Een dokter kan een koperspiraal plaatsen voor ongeveer € 47 tot € 129. Na 5 tot 10 jaar, afhankelijk van het merk, moet u naar de dokter teruggaan voor een nieuw koperspiraal.

Tot 21 jaar  wordt de meeste anticonceptie vergoed. U moet dan wel uw eigen risico hebben opgemaakt. Check uw vergoeding bij uw zorgverzekeraar. Vanaf 21 jaar wordt anticonceptie alleen vergoed als u een aanvullende verzekering voor anticonceptie heeft.

%PDF-1.6
%
7 0 obj
>
endobj

xref
7 52
0000000016 00000 n
0000001583 00000 n
0000001904 00000 n
0000002457 00000 n
0000002570 00000 n
0000003580 00000 n
0000004553 00000 n
0000005409 00000 n
0000006268 00000 n
0000006397 00000 n
0000006422 00000 n
0000006447 00000 n
0000006581 00000 n
0000007140 00000 n
0000007880 00000 n
0000008735 00000 n
0000009420 00000 n
0000009651 00000 n
0000010009 00000 n
0000010680 00000 n
0000011359 00000 n
0000011473 00000 n
0000021757 00000 n
0000021826 00000 n
0000021895 00000 n
0000022010 00000 n
0000037712 00000 n
0000037952 00000 n
0000038701 00000 n
0000038946 00000 n
0000039498 00000 n
0000045472 00000 n
0000045751 00000 n
0000046085 00000 n
0000053828 00000 n
0000054107 00000 n
0000054465 00000 n
0000058282 00000 n
0000058319 00000 n
0000062136 00000 n
0000062173 00000 n
0000065990 00000 n
0000066027 00000 n
0000069844 00000 n
0000069881 00000 n
0000073698 00000 n
0000073735 00000 n
0000077552 00000 n
0000077589 00000 n
0000081406 00000 n
0000081443 00000 n
0000001336 00000 n
trailer
]/Prev 595833>>
startxref
0
%%EOF

58 0 obj
>stream
hb“`b“d`c`Pgd@

چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم
چگونه بعد از رابطه از بارداری جلوگیری کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *