چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

 
helpkade
چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم
چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

رژیم غذایی دکتر کرمانی

بعد از کلی تلاش و سختی به وزن ایده آل رسیدید حالا باید برای ثابت نگه داشتنش تلاش کنید. یکی از سوال های رایج برای خیلی از کسایی که رژیم می گیرن اینه که چکار کنم دوباره چاق نشم؟ چالش ثابت نگه داشتن وزن از خودِ وزن کم کردن سخت تره. با این حال با ابزار درست و شاید مهمتر از اون ذهنیتی صحیح، موندن تو وزن ایده آل، نبردی دشوار نباشه.

برخی از کسانی که رژیم می گیرن بعد از مدتی دوباره وزن اضافه می کنن. درسته که تو هر کاری وقتی عدم کار آمدی چیزی رو ببینید دیگه سراغشو نمی گیرید. اما در مورد رژیم، اکثر افراد، بی نظمیشون رو عامل بازگشت وزنشون می دونن. در واقع افراد معمولا یا درگیر کاهش وزن هستن یا موفق به کاهش وزن شدن و یا دوباره وزنشون برگشته.

رژیم های غذایی سخت کمک می کنه که همون ابتدا وزن زیادی کم کنید، اما پیروی از این رژیم برای طولانی مدت غیر ممکنه. اگه از چنین برنامه هایی برای کاهش وزن استفاده می کنید، در واقع خودتون برای اضافه کردن مجدد وزن آماده کردید. چیزی که بیشتر مردم متوجه نمیدونن اینه که رژیم غذایی موفق فقط با کاهش کالری امکان پذیره.

چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

اگه سوالتون اینه که چکار کنم چاق نشم، باید برنامه غذایی سالمی داشته باشید. به آرامی از کالری برنامه تون کم کنید. با این کار زمانی که به وزن ایده آل می رسید کافیه برای ثابت نگه داشتنش مقدار بیشتر از آنچه در طول رژیم می خوردید کالری مصرف کنید.

اگه نمی خواید بعد از رسیدن به وزن مورد نظر دوباره چاق بشید، نباید خودتونو از غذاهایی که دوست دارید محروم کنید. اگه کربوهیدرات دوست دارید تو برنامه تون از نان های سبوس دار استفاده کنید. گاهی اوقات فست فود بخورید. برنامه غذایی شما باید واقع بینانه و انعطاف پذیر باشه تا در طولانی مدت جواب بده. در غیر این صورت وزنی که کم کردید خیلی سریع برمی گرده. مهمترین بخش اینه که در طول روز غذاهایی با کالری کم و حجم بالا استفاده کنید تا احساس گرسنگی نداشته باشید. وقتی در طولانی مدت موفق به کنترل غذا خوردن می شید احساس خوب و رضایت زیادی خواهید داشت.

اگه بتونید در طول روز برای خودتون وعده های دلپذیری آماده کنید و فضای معده را با غذاهای کم کالری پر کنید کاهش وزن آسون تر می شه. سعی کنید در طول برنامه، خودتون رو همیشه راضی نگه دارید. با انجام این کارها ثابت نگه داشتن وزن ساده تر می شه چون برای ثابت موندن وزن میزان کالری بیشتری استفاده می کنید.

ممکنه بعد از مدتی اون شور و شوق اولیه کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل از بین بره و یا فرد دوباره به عادت های گذشته برگرده. حقیقت تلخ اینه که ثابت نگه داشتن وزن کار ساده ای نیست. یک پژوهش در سال ۲۰۰۵ نشون داد که تنها ۲۰ درصد از افرادی که وزن کم کردن تونستن وزنشون رو ثابت نگه دارن.

بر خلاف نتایج دلهره آور پژوهش ها،  بسیاری از متخصصان معتقدن که کنترلِ ذهنیت به جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته کمک می کنه.

این که کاهش وزن رو به عنوان یک هدف نبینید و فقط اون رو تغییری در سبک زندگی بدونید بسیار اهمیت داره. اگه تصمیمتون رو بر اساس تغییر سبک زندگی بگیرید، تثبیت وزن بسیار ساده خواهد بود. ذهنیتی که با پیشرفت در کاهش وزن برای خودتون تصور می کنید برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت ضروریه.

وقتی تصمیم می گیرید سبک زندگی تون رو به طور اساسی تغییر بدین، خواهید دید که تثبیت وزن بسیار ساده تر از اون چیزیه که فکرشو می کردین. تثبیت وزن یک ماجراجویی طول و درازه و اگه می خواید موفق باشید باید برای طولانی مدت پیگیرش باشید.

بعضی از متخصصان استراحت در برنامه کاهش وزن مخصوصا تو سفرهای گردشی و یا تعطیلات مجاز نمی دونن. وقتی به خودتون استراحت می دین در واقع چشم از هدفتون برداشتین و معمولا درگیر عادت های غذایی بد شدین، در نتیجه وزنتون اضافه می شه. رویکرد بهتر اینه که شدت ورزش و محدودیت کالری ها رو کمی کاهش بدین تا به یک تعادل در رژیم و ورزش برسید.

قبل از اینکه وارد برنامه تثبیت بشین، مشخص کردن وزن هدف بسیار اهمیت داره. این کار کیفیت برنامه ریزی تون از ابتدا تا انتها رو هم تعیین می کنه. وقتی هدف مشخص نباشه، ممکنه در میانه مسیر دچار سردرگمی بشید. راه هایی وجود داره که با استفاده از اونها می تونید هدفتون رو مشخص کنید اما بهترین کار صحبت کردن با یک متخصصه که همه چیز رو می دونه ( سابقه شما، BMI، بافت عضلانی و غیره ).

برای اینکه خیلی سریع تعیین هدف کنید ابزارهای بسیار زیادی وجود دارن که با دریافت اطلاعات، وزن هدف رو تعیین می کنن از طریق این لینک با مشاورین به اندام نیز تماس بگیرید و درباره وزن هدف و رژیم غذایی اطلاعات کسب کنید.

حالا وارد قسمت سخت ماجرا یعنی خارج شدن از فکر کاهش وزن و تثبیت ذهنیت می شیم. دکتر مک کیتریک (متخصص تغذیه) می گه در زمان تثبیت وزن همیشه باید گوش به زنگ باشید. ایشون همیشه به مراجعینش توصیه می کنه وقتی به وزن ایده آل رسیدن این رویکرد سه شاخه رو دنبال کنن:

۱- پایبندی که شامل پیروی از سبک زندگی سالم و پرهیز از پرخوریه.

۲- فراموش کردن که شامل از یاد بردن اشتباهات و شروع هرچه سریعتر

۳- و تاکید روی مرتب وزن کردن هست

۷۵ درصد افرادی که تو تثبیت وزن موفق بودن حداقل دو هفته ای یکبار خودشون رو وزن می کردن. این کار کمک می کنه قبل از اینکه افزایش وزن شدت بگیره جلوی اون رو بگیرید و رفتارهایی که نتایجش افزایش وزنتونه تغییر بدین.

اگه کاهش وزنتون به خاطر یه روتین شدید ورزشی باشه، تثبیت اون ممکنه کمی دشوارتر بشه. وقتی افراد بعد از رسیدن به وزن ایده آل دوباره به روتین طبیعی برمی گردن همه چی رو فراموش می کنن. اگه کالری کمتری می سوزونید باید کالری کمتری هم دریافت کنید. اما باید این رو هم در نظر بگیرید که آیا روتین ورزشی جدیدتون باعث تثبیت عضلاتی که ساختید می شه یا نه، چون اگه بافت عضلانی از دست بدین سوخت و ساز بدنتون به شکل قابل توجهی کند می شه و دوباره وزنتون بالا می ره.

در حالی که روتین ورزشی جدیدتون باید شدتش رو حفظ کنه، نوع ورزش کردنتون هم باید چالش برانگیز باشه اما نباید اجازه بدین که به سیستم عصبی مرکزی بیش از حد فشار بیاره چون نتیجه اون خستگی شدید خواهد بود.

محققان دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیدن که این کار به شرکت کنندگان کمک می کنه حداقل ۱۵ کیلو رو طی یک سال و یا بیشتر ثابت نگه دارن:

متخصصان تقریبا همگی معتقدن که تعطیلات جای کاهش وزن نیست. اما از طرفی نباید تو این دوره کاملا رژیم و روتین ورزشیتون رو فراموش کنید. دکتر مک کیتریک می گه تعطیلات زمان مناسبی برای محروم کردن خودتون نیست. اما توصیه ما این هست که از قبل برنامه ریزی کنید و هر روز تا حدودی به خود اجازه غذا خوردن بدین. مهم، ایجاد یک تعادل در سبک زندگیه. کاری انجام بدین که از نظر فیزیکی مشغولتون کنه برای مثال پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا کردن.

تلاش برای ورزش شدید و کاهش وزن در طول تعطیلات ایده چندان جالبی نیست. تعطیلات زمانیه که باید به فرد خوش بگذره و از نظر فیزیکی و روانی ریکاوری بشه.

چه به دلیل پرخوری در تعطیلات یا مسافرت و چه لغزش در روزهای عادی ممکنه  فرد با شکست مواجه بشه و این کاملا طبیعییه. مهم اینه که شما چگونه با این لغزش ها روبرو می شید.

اگه چند کیلو به وزنتون اضافه شد خودتون رو سرزنش نکنید. به عقب برگردید و ببینید چه چیزهایی سبب کاهش وزنتون شدن. توصیه می شه دفترچه ای برای پیگیری غذا خوردن، فعالیت ها و درست خوابیدن داشته باشید. لغزش ها رو به عنوان شانس دیگری برای شروع مجدد ببینید نه پایان کار. شکست به شما انگیزه می ده و دوباره به مسیر بازمی گردونه. مسیر رسیدن به تناسب اندام، دو سرعتی نیست بلکه ماراتنِ.

همه ما در نقاطی از این ماراتن کم می یاریم و شکست می خوریم اما مهم اینه که خودمون رو ببخشیم، بلند شیم، گرد و خاک رو از روی خودمون پاک کنیم و ادامه بدیم. اگه از شکست درس بگیری، قدرت خودتون رو تضمین کردید.

شما تا به حال چند نوع رژیم رو امتحان کردین؟ کدوم رژیم بهترین نتیجه رو برای شما داشت؟

پاسخ های خودتون رو برای ما کامنت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

سلام اقای دکتر من وزنم ۶۲ ومی خوام به وزن ۴۷ برسم ومی ترسم دوباره بر گرده چون ۶۵ کیلو بودم و۵۹ کیلو شدم ودوباره ۶۲ کیلو شدم

صبای عزیز، برنامه غذایی نادرست بعد از مدتی باعث برگشت وزن میشه. پیشنهاد می کنیم با یک برنامه غذایی اصولی به وزن دلخواه برسید. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

سلام من چگونه وزنم رو ثابت نگه دارم

چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

امین عزیز، مشکل خیل یاز افرادی که وزنشون کم کردن ، نگه داشتن وزن هست. ما در اینجا برنامه غذایی بهشون ارائه میدیم که بتونن با خیال راحت غذاشون بدون افزایش وزن میل کنن. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02532143 تماس بگیرید.

سلام من قبل از قرنطینه ۵۲ کیلو بودم و الان تقریبا یک ماه هستش که تصمیم به کاهش وزن گرفتم و الان ۴۷ کیلو هستم به نظرتون کاهش وزنم متعادله؟؟؟
راستی قد من ۱۶۰ هستش

سمیه عزیز، به طور استاندارد کاهش 4 کیلو در ماه مورد تایید دکتر هست.

من کلا تو وعده های غذایی میوه و سبزیجات استفاده میکردم و وقتایی هم که گرسنه میشدم اب و میوه میخوردم‌
توی یکماه ۶ کیلو وزن کم کردم

دوست عزیز، ممنون از همراهیتون.

سلام جناب دکتر کرمانی بنده یه خانم ۴۴ساله هستم باقد۱۵۵ و اولین باریست که تصمیم جدی برای لاغرشدن گرفتم وبوسیله دوستم بابرنامه زیره آشناشدم من قبل از رژیم زیره۹۱کیلوبودم والان بعداز۹ماه به وزن۷۳کیلورسیدم البته روزانه پیاده روی هم میکنم راستش اوایل باور نمی کردم که بتونم وزن کم کنم ولی خداروشکرموفق شدم من همیشه شمارودعامیکنم.

دوست عزیز، ممنون از اینکه همراه ما هستین.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

اگر شما هم با برنامه های مختلف کاهش وزن توانسته اید وزن تان را کم کنید، باید در فکر ثابت نگه داشتن این کاهش وزن باشید. با ترفندهای زیر به راحتی وزن تان را ثابت نگه دارید

قبل از این که سراغ باز کردن پاکت چیپس بروید یک لیوان آب بنوشید . گاهی اوقات مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند .در این زمان است که با خوردن یک لیوان  آب سرد جلوی مصرف کالری اضافه را می گیرید. اگر خوردن آب معمولی نتوانست جلوی شما را بگیرد نوشیدن آب گازدار با طعم دار یا یک فنجان چای میوه یا دمنوش گیاهی را امتحان کنید.

  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  بهترین راه برای آغاز کاهش وزن

اشتهای کاذب معمولا بعد از خوردن شام به سراغتان می آید به خصوص وقتی که در حال استراحت جلوی تلویزیون نشسته اید وسوسه خوردن تنقلات شما را رها نخواهد کرد. به هر حال  بهتر است آشپزخانه را بعد از ساعت خاصی تعطیل کنید یا از تنقلات کم کالری مثل کلوچه هایی که حدود 100 کالری انرژی دارند یا نصف لیوان بستنی کم چرب استفاده نمایید.چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

به جای این که مصرف خوراکیهای مورد علاقه خود را به یکباره قطع کنید، میزان آن ها را کمتر نمایید. مثلا به جای یک جعبه کلوچه فقط یک عدد از کلوچه  مورد علاقه خود یا یک تکه شکلات به جای یک بسته خریداری کنید. به این شکل شما می توانید از خوراکیهای مورد علاقه ی خود لذت ببرید. کلید اصلی در این روش رعایت اعتدال است.

اگر کمتر از کالری ای که می سوزانید مصرف کنید ؛ کاهش وزن خواهید داشت . ولی اگر همیشه احساس گرسنگی کنید مصرف کالری کم برای شما مضر خواهد بود. مطالعات نشان می دهد افرادی که روزانه 4-5 وعده و میان وعده غذایی در طول روز دارند ، بهتر قادر به کترل اشتها و وزن خود هستند .بنا بر گفته ” ربکا ریوز ” محقق و دکترای بیماریهای مرتبط با چاقی، توصیه می شود کالری مصرفی روزانه خود را به وعده و میان وعده های کوچکتر به خصوص در صبح تقسیم نموده و شام باید آخرین وعده ی غذایی شما باشد.

  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  راههای ساده برای کاهش وزن

مصرف پروتئین نسبت به چربی و کربوهیدرات ها مدت زمان بیشتر احاس سیری به شما می دهد . همچنین برای حفظ توده عضلانی و سوختن بیشتر چربیها مفید است. بنابراین حتما سعی کنید از ترکیب پروتئین های سالم مانند غذاهای دریایی ، گوشت بدون چربی ، سفیده تخم مرغ ، ماست ، پنیر ، سویا ، آجیل یا لوبیا در وعده ها و میان وعده های غذایی خود استفاده نمایید.

اضافه کردن ادویه جات ، فلفل و ترشی به مواد غذایی عطر و طعم آن ها بهتر کرده و به شما کمک می کند احساس رضایت بهتری از خوردن غذا داشته باشید.

به گفته “مالنا پردومو” سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا، مواد غذایی که بتوانند جوانه های چشایی شما را تحریک کنند احساس رضایت بیشتری از خوردن به شما القا میکنند بنابراین با مصرف میزان کمی از غذا به رضایت دلخواهتان خواهید رسید . زمانی که حس می کنید نیاز به خوردن شیرینی دارید بهتر است از آب نبات های تند فلفلی که کالری کمی داشته و طعمی شیرین و تند دارند استفاده کنید.

  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  یک رژیم کامل و موثر برای کاهش وزن

زمانی که شما نیاز به خوردن میان وعده دارید داشتن تنقلات آماده کلید موفقیت شماست . اگر بتوانید در عرض 10 دقیقه یک میان وعده سالم برای خود تهیه کنید به احتمال زیاد دیگر تمایلی برای خرید یا سفارش پیتزا نخواهید داشت   سبزیجات فریز شده ، ماکارونی سبوس دار ، پنیر کم چرب ، کنسرو گوجه فرنگی و لوبیا ، سینه مرغ کبابی و پخته ، چیپس غلات کامل و سبزی های سالاد ملزوماتی است که باید در آشپزخانه ی شما موجود باشد.

سفارش غذای کودک یک راه عالی برای کاهش کالری مصرفی غذای شماست. استفاده از منوی غذای بچه ها سبب می شود چشمتان به خوردن حجم کمتر غذا عادت کند. یکی دیگر از ترفندهای مفید در این زمینه استفاده از بشقابهای کوچکتر است . این روش سبب می شود که غذایتان بیشتر به چشم آید و ذهنتان ارضا شود در نتیجه شکمتان هم به این میزان غذا راضی خواهد شد.

  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  برای کاهش وزن “متفورمین” بخوریم ؟!

به سادگی با کمتر کردن مصرف نان و پاستا و جایگزین کردن آن با سبزیجات میتوانید در سال یک سایز لباس یا شلوارتان را کم کنید .”به گفته سینتیا ساز” سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا، با کم کردن بخشی از نشاسته غذایتان و جایگزین کردن آن با سبزیجات به راحتی 100-200 کالری را از غذایتان حذف خواهید نمود.

شاید یک رژیم غذایی آسان این باشد که با نخوردن صبحانه وزن کم می کنید ولی مطالعات خلاف این ادعا را اثبات می کنند. نخوردن وعده صبحانه می تواند باعث افزایش اشتها وگرسنگی و در نتیجه پرخوری در ناهار و شام شود . برای کاهش وزن و نگه داشتن آن همیشه جا برای یک وعده صبحانه سالم حاوی مقادیر بالای فیبر  ، غلات ، شیر کم چرب و میوه دارید.

  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  22 روش برای یک کاهش وزن آسان

فیبر به هضم غذا کمک کرده ، مانع از ایجاد یبوست شده و کلسترول را کاهش می دهد بنابراین می تواند در کاهش وزن کمک کننده باشد. اکثر آمریکاییها فقط نیمی از فیبر مورد نیاز خود را مصرف می کنند . میزان  فیبری که مصرف روزانه آن برای بدن مفید است در اغلب زنان حدود 25 گرم و مردان حدود 38 گرم  یا 14 گرم در 1000 کالری است. غنی ترین منابع فیبر عبارتند از ، بلغور جو دوسر ، لوبیا ، غلات کامل ، انواع میوه ها و سبزیجات.

اگر در کمدتان چیپس و در فریزرتان بستنی دارید کاهش وزنتان به سختی انجام خواهد گرفت. اگر می خواهید بر وسوسه خوردن تنقلات غلبه کنید مطمئن شوید که خانه ی خود را از این خوردنیها کاملا پاک کرده اید، بنابراین وقتی هوس تنقلات به سرتان زد مجبور خواهید شد برای خریدشان از خانه خارج شوید بهتر است با پای پیاده برای خرید تنقلات بروید.

  اگر می خواهید بیشتر بدانید  :  4 ترفند عالی برای کاهش وزن

اگر شما به آرامی در حال کاهش وزن هستید اصلا نگران نباشید . کاهش هر گرم وزن درست مانند افزایش آن زمان بر است. بنابر نظر کارشناسان کاهش وزن واقع بینانه حدود نیم تا یک کیلو در هفته است . اگر انتظاراتتان را خیلی بالا ببرید ممکن است به خاطر نرسیدن به آن، انگیزه خود را برای کاهش وزن از دست بدهید. به خاطر داشته باشید که با کم شدن 5تا 10 درصد وزن خود شاهد نشانه های تاثیر آن بر سلامت خود خواهید بود.

بیشتر بدانید : کاهش وزن در 40 سالگی با چند ترفند ساده و کاربردی

بیشتر بدانید : کاهش وزن با 3 دمنوش موثر گیاهی!!

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

امروزه بیشتر افراد به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند زیرا رژیم غذایی و سبک نادرست زندگی موجب این مشکل شده است.در این میان افرادی هستند که تصمیم به رژیم سخت می گیرند اما نمی توانند به آن پایبند باشند به همین دلیل در این بخش از تناسب اندام نمناک به شروط لاغری پس از گرفتن رژیم می پردازیم.

فردی که مسیر تقریبا دشواری برای کاهش وزن طی کرده باشد حتما راه ساده لاغر ماندن بعد از آن را ادامه خواهد داد ؛ اگر از اضافه وزن یا چاقی رنج می برید احتمالا حداقل یک بار سراغ رژیم های غذایی لاغری یا ورزش رفته اید و به علت نتیجه نگرفتن از آن دست کشیده اید. اگر هم تا حالا فکری به حال چاقی نکرده باشید، بهتر است از همین امروز شروع کنید.

روی غذای خود تمرکز کنید

ممکن است اولین فکر شما این باشد که دوست ندارید باشگاه بروید تا وزن کم کنید، اما اگر خوب غذا نخورید، نمی توانید ورزش کافی انجام دهید. تحقیقات نشان داده اند که ورزش به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست، زیرا زمانی که آن را با رژیم کنار هم می گذارید به موفقیت خواهید رسید.

برنامه رژیم غذایی شما نباید باعث احساس بد و منفی شودچگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

شما نباید هنگام کاهش وزن احساس بد و منفی داشته باشید. یعنی، اگر هر غذایی که در طول روز می خورید احساس گناه کرده و یا خود را به خاطر خوردن چیزی شیرین تنبیه کنید، نتیجه مطلوب را نمی گیرید. بهترین کاری که باید انجام دهید رها کردن رژیم غذایی شدید است.

احساسات منفی را کنار گذاشته و بر چیزهای مثبت تمرکز کنید. به آنچه که قبلا انجام داده اید، فکر کنید به یاد داشته باشید گاهی اوقات کنار گذاشتن رژیم غذایی خوب است.

رژیم غذایی کنترل شده اما نه خیلی سخت را انتخاب کنید

اگر تصمیم به شروع رژیم غذایی سختی دارید ،بدانید که به طور فیزیکی خود را آزار داده و عوارض جانبی و بیماری مانند اضطراب، استرس، عصبانیت، ریزش مو، از دست دادن تمرکز اختلالات خوردن را تجربه خواهید کرد . بهترین ایده ، مشورت با متخصص تغذیه است.

اهداف واقع گرایانه تعیین کنید

اولین چیزی که باید بدانید این است که کاهش وزن چند کیلویی در طول یک هفته یک هدف واقع بینانه و دست یافتنی نیست که برای خود تعیین کرده اید .به یاد داشته باشید که تغییر ناگهانی و کامل در رژیم غذایی برای سلامتی بد است . بهتر است تغییرات کوچک و مستمر داشته باشید. این تنها راه رسیدن به یک بدن سالم و زیبا است.

یک قاعده ساده را فراموش نکنید؛ کم زیاد است

اگرچه ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما خوردن وعده های غذایی کم و مکرر در تمام روز، کلید کاهش وزن موفق است و باعث کاهش احساس گرسنگی و فعالیت متابولیسم می شود.

مقدار زیادی آب بنوشید و نوشابه ، آب میوه و … کنار بگذارید

سلول های شما به آب زیادی نیاز دارند، بنابراین هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز ضروری است. بله، می توانید مقداری از مایعات بدن را از نوشیدنی ها دیگر تامین کنید، اما مراقب مصرف کالری های غیر ضروری باشید.

فراموش نکنید که رژیم خود را دنبال کنید

باید هر روز وزن و تمام تغییرات خود را ثبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا با ارزیابی پیشرفت خود در مسیر بمانید، حتی اگر هم کم باشد. به یاد داشته باشید که پیشرفت آهسته و ثابت ، راه ایده آلی برای کاهش وزن ، حفظ آن و بهبود عادت های شما بدون رنج زیاد است.

کالری با کیفیت به جای حذف آن بخورید

شکر یک ماده مخدر است که می توانید آن را کنار بگذارید. یک وقفه یک ماهه، ایده آل است، هر کاری برای ترک مصرف شیرینی جات انجام دهید تا نیاز شما به شیرینی کاهش یابد ، زیرا غذاهای مملو از شکر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند و علاوه بر گرسنه کردن شما باعث اضافه وزن می شود. بنابراین روی تمام حبوبات، میوه ها و سبزیجات، ماهی و پروتئین تمرکز کنید.

ورزش

برنامه رژیم غذایی سالم به شما در کاهش وزن کمک می کند. با این حال، شما هیچ یک از ماهیچه ها و عضله ها را بدون ورزش و نرمش از دست نخواهید داد. مجبور نیستید کل زندگی خود را در یک سالن ورزش سپری کنید ، فقط قدم های کوچک بردارید.

15 دقیقه ورزش روزانه برای شروع خوب است! فعالیت فیزیکی واقعا به شما در کاهش وزن سریعتر کمک می کند.. علاوه بر این، باعث می شود احساس بهتری داشته باشید ، خطر بیماری های متعددی را کاهش می دهد و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

کالری کافی بخورید تا شما را سیر نگه دارد

بدن به غذا نیاز دارد، پس باید غذا بخورید. عادتی در خود ایجاد کنید که به آن پایبند باشید، نه اینکه از گرسنگی جان خود را از دست بدهید.

صبحانه را کنار نگذارید

خوردن صبحانه به حفظ قند خون پایدار در تمام طول روز کمک می کند تا دیگر نیازی به میان وعده نباشد. مطالعه افرادی که موفق به کاهش وزن شده اند نشان داده است تقریبا 80 درصد افراد روزانه صبحانه را به عنوان بخشی از استراتژی کاهش وزن خود می خوردند.

به قدرت ذهن خود اعتماد کنید

ذهن شما مهم ترین نقش را در رسیدن به هر هدفی دارد و واقعا به شما کمک می کند تا بر ترس از شکست غلبه کنید.

در هر زمان دلخواه ورزش کنید و یا چیزی “ممنوع” بخورید، بر روی اهداف خود تمرکز کرده و سعی در فعال نگهداشتن ذهن خود کنید . زیرا با سر رفتن حوصله اتان ، احساس گرسنگی می کنید.

خواب کافی داشته باشید

خواب یک عامل بسیار مهم در کاهش وزن و حفظ آن است. افرادی که زیاد می خوابند از مصرف کالری بیشتر در طول روز محروم هستند و به احتمال زیاد وزن کم می کنند.

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

هرچقدر کاهش وزن و رژیم گرفتن کار دشواری باشد، ثابت نگه داشتن وزن بعد از لاغری ۱۰ برابر از آن هم سخت‌تر است!

جالب است بدانید که براساس نتایج به دست آمده فقط ۲۰ درصد افراد بعد از اتمام دوره رژیم می‌توانند وزنشان را در همان حالت نگه دارند و بقیه شکست خورده و در کمترین زمان ممکن به وزن قبل از رژیم خود برمی‌گردند.

به نظر شما علت این مشکل چیست؟ چرا بعد از تحمل آن همه سختی و نخوردن‌ها انقدر سریع وزن به حالت اولیه خود بازمی‌گردد؟

در این مطلب از فیتامین علت این مشکل را بررسی کرده و نکات فوق‌العاده‌ای برای ثابت نگه داشتن وزن را به شما یاد خواهیم داد.

با به کارگیری این موارد، دیگر ثابت نگه داشتن وزن برایتان مثل آب خوردن شده و هربار با خیال راحت پایتان را روی ترازو خواهید گذاشت.

 

ثابت نگه داشتن وزن بعد از یک دوره رژیم و برنامه ورزشی معنا پیدا می‌کند. یعنی شما بعد از یک دوره رعایت رژیم و انجام تمرینات برنامه ورزشی و چند کیلو کاهش وزن، حالا به دنبال راه‌ِحلی برای ثابت نگه داشتن وزن و جلوگیری از چاق‌شدن هستید.

مقاله منتخب: (چگونه بهترین رژیم لاغری را انتخاب کنم؟)

 

اگر فرآیند کاهش وزن و لاغر شدنتان را درک کنید، متوجه می‌شوید که علت دشواریِ این کار دقیقاً به چه چیزی برمی‌گردد. وقتی شما لاغر می‌شوید و چربی‌هایِ قدیمی را می‌سوزانید، هورمونی به نام لپتین در بدنتان ترشح می‌شود.

این هورمون یک راست به سراغ گیرنده‌هایِ مغزی رفته و به آن‌ها هشدار می‌دهد که میزان چربیِ ذخیره‌شده در بدن، در حد بحرانی است و باید خیلی سریع وزن اضافه کنیم.

در نتیجه اشتهایتان بیشتر شده و حتی غذا به دهانتان خوشمزه‌تر از قبل خواهد آمد. همین روند ساده در بدن است که ثابت نگه داشتن وزن را تا این حد دشوار و گاهی اوقات دست نیافتنی می‌کند.

یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای ثابت نگه داشتن وزن رفتن روی ترازو است؛ مثلاً اگر ببینید وزنتان بالا رفته بلافاصله مصرف چربی‌ها را کنار گذاشته و خودتان محتاط‌تر خواهید شد.

در صورتی‌که وزنتان نسبت به زمانِ رژیم بیش از ۲ و نیم کیلو بیشتر بود، باید زنگ خطر را به صدا درآورید! زیرا مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌اید و دارید تمام زحمات دورانِ سختِ رژیم را به باد می‌دهید.

 

تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته نشان می‌دهد، کسانی در ثابت نگه داشتن وزن بعد از دوره رژیم، به موفقیت رسیدند که وعده غذایی صبحانه را حذف نکرده و به خوردن آن پایبند بوده‌اند.

به همین خاطر است که متخصصانِ تغذیه تا این حد به خوردنِ این وعده غذایی تأکید دارند. پس با این تفاسیر، ‌باید برای خودتان لیستی از صبحانه‌های مغذی و سالم تهیه نموده و هر روز صبح به آن پایبند باشید.

همین راهکار ساده از ریزه‌خوری‌های یواشکی در طول روز جلوگیری کرده و عدد روی ترازو را تا مدت‌ها ثابت نگه خواهد داشت.

 

اگر می‌خواهید هنگام تماشای سریال مورد علاقه‌تان و حتی در خواب هم چربی‌سوزی داشته باشید، بهترین راه در دنیا فقط «عضله‌سازی» است! یادتان باشد که هرچقدر بدن عضلانی‌تری داشته باشید، کالری سوزی‌تان هم در طول روز بیشتر خواهد بود.

کافی است وزنه‌زدن و بدنسازی را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید تا دیگر نگرانِ عدد روی ترازو نباشید. اگر هم هنوز برنامه ورزشی اختصاصی برای خود ندارید، می‌توانید از کارشناسان فیتامین کمک بگیرید.

 

انگیزه دادن به خود برای حفظ وزن، یکی دیگر از نکات مهمی است که باید حسابی روی آن کار کنید. برای شروع،‌ بهتر است زمان مشخصی مثل عروسی نزدیکان، تعطیلات عید یا هر زمانی‌که دوست دارید را مشخص کنید و با خود بگویید اگر وزنم تا آن زمان همین قدر بماند، برای خودم هدیه فلان وسیله را خواهم خرید!

 

 

کالری هرچیزی که می‌خورید را در یک دفترچه یادداشت بنویسید و محاسبه کنید. ننوشتنِ میزان خوراکی‌هایی که در طول روز میل می‌کنید، باعث می‌شود که حساب و کتاب همه چیز از دست شما خارج شده و به روالِ قبل از رژیمتان بازگردید.

 

اگر با رژیمی سخت بخواهید وزن کم کنید، مطمئن باشید که وزنتان دوباره به حالت قبل و یا حتی بیشتر بازمی‌گردد.

برای این‌که بتوانید در کاهش وزن و بعد از آن در تثبیت وزن موفق عمل کنید، باید رژیمی را انتخاب کنید که آهسته و پیوسته شما را به وزن ایده‌آل برساند.

در رژیم تثبیت وزن دکتر کرمانی مقدار غذاها متناسب با نیاز بدن هر فرد در نظر گرفته شده، که این حجم غذا نسبت به رژیم کاهش وزن، بیشتر است.

 

هیچ‌گاه بعد از پایانِ دوره رژیم ارتباط خود را با پشتیبان‌ها قطع نکنید. حتی اگر لازم باشد هزینه اضافه‌ای بپردازید تا بازهم پشتیبان با شما تماس بگیرد و جویایِ حال و وزنتان باشد. یادتان نرود که قول‌هایی که به پشتیبانتان می‌دهید، تضمینی برای ثابت نگه داشتن وزن شما خواهد بود.

 

چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

حالا که با موفقیت از پس یک دوره رژیم برآمدید، زمان رفتن سراغ اهداف بعدی است. هیچ وقت بدونِ هدف زندگی نکنید. البته حتماً هدفتان نباید ربطی به کاهش وزن داشته باشد؛ بلکه می‌توانید برنامه بریزید تا نزدیک عید اعتمادبه‌نفستان را بیشتر کنید. همین هدف، تضمین این موضوع است که وزنتان روی عدد مورد نظر، ثابت باقی خواهد ماند.

 

لطفاً از رژیم برای خودتان یک غول نسازید. اگر دنبال راهکاری تضمینی برای لاغر شدن و به دنبال آن ثابت نگه داشتن وزن خود هستید، بهتر است که از تنها راه آن یعنی رژیم غذایی اصولی و برنامه ورزشی استفاده کنید.

به توصیه متخصصان تغذیه ورزشی می‌توانید در کنار رژیم غذایی دکتر کرمانی در برنامه ورزشی آنلاین و کاملاً شخصی فیتامین ثبت نام کنید.

انجام تمرینات این برنامه در کنار رعایت رژیم، ‌وزنتان را ثابت نگه داشته و شما را به آرزویتان یعنی داشتن اندام ایده‌آل می‌رساند.

 

همه ورزشکاران، می خواهند بیشترین استفاده را از انجام ورزش ببرند؛ مکمل‌های قبل تمرین نیز مدعی هستند که این کار را برای تان خواهند کرد و با خوردن این مکمل …

بعضی از مواد غذایی باعث افزایش سوخت‌وساز بدن و کاهش وزن می‌شوند، و همراه با ورزش می‌توانند شما را به اندام ایده‌آل و متناسب برسانند؛ پس اگر می‌خواهید وزن کم …

آیا تا به‌حال درباره عضله‌ساز بودنِ سیب چیزی شنیده‌اید؟ حتماً شما هم بارها از افراد مختلف شنیده‌اید که با خوردنِ یک سیب در روز دیگر هیچ نیازی به دکتر نخواهید …

همه افراد به‌ویژه ورزشکاران، برای رشد و عضله‌سازی به پروتئین نیاز دارند، اما خیلی‌ها بر این باورند که تنها راه عضله‌سازی و استفاده از پروتئین مصرف گوشت است. در صورتی‌که …

سالاد رژیمی چربی‌سوز و لاغرکننده ؛ اضافه‌کردنِ سالاد رژیمی به برنامه غذایی می‌تواند باعث لاغری همه افراد به‌ویژه ورزشکاران شود. سالادها یکی از بهترین و خوش‌رنگ‌ترین ترکیبات غذایی است که …

در این مقاله با سه نوع غذا برای افرادی‌که وقت کافی ندارند آشنا خواهیم شد. اگر شما نیز جزو آن گروه از افرادی هستید که برای غذا پختن و آوردن …

شما به یه برنامه غذایی و سالم نیاز دارین تا هم شامل همه مواد مغذی و ضروری باشه، هم متناسب با مدل بدنی و هدفتون (کاهش وزن، سایز و تناسب‌اندام، …

با داشتن یک برنامه تغذیه ای عالی می توان به بهترین نتایج در مسابقه رسید؛ کربوهیدرات ها برای ورزشکاران به خصوص در مسابقه اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا منبع اصلی تأمین …

آیا می‌دانید پرطرفدارترین مکمل برای افزایش قدرت عضلانی چیست؟ در حال حاضر کراتین یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین مکمل‌ها  است؛ اگر جستجویی در وب داشته باشید خواهید دید که چه …

دانستن چیزهایی که باید قبل از دویدن بخورید هیچ وقت آسان نیست، مخصوصا اگر جزء گیاه خواران باشید. به جز اینکه نمی دانید قبل از دویدن چه چیزی بخورید، دانستن …

پروتئین‌ها برای ترمیم و رشد بافت‌های عضلانی به کار می‌آیند؛ گوشت گاو، مرغ، تخم‌مرغ، شیر، پنیر و ماهی‌ منابع پروتئینی هستند. در مواد غذایی مانند پاستا، برنج، سیب‌زمینی‌ و آجیل‌ …

جالب است بدانید، هر غذایی که برای خوردن انتخاب می‌کنید، نقش موثری در حال و وضعیت شما خواهد داشت. حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان خوشحالی یا …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

اصلا هم ربطی به صبحانه خوردن نداره من خودم یک سال و نیمه وزنم روی ۱۰۰ الی ۱۰۴ مونده بدون اینکه هر روز صبحانه بخورم

همون دیگه صبحانه نخوردی ک الان ۱۰۰کیلویی .وقتی سر ازچیزی درنمیارید نظر ندید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

 

 

چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم

 

هدف ما این است که وزن به دست آمده را ثابت نگه داریم. این کار به هیچ وجه آسان نیست و کاری طولانی و زمان بر است.

 

کم کردن وزن کار سختی است اما ثابت نگه داشتن وزنی که بعد از یک رژیم سخت به دست آمده، به مراتب دشوارتر است.

 

به افرادی که اضافه وزن دارند یا بیش از حد چاق هستند، توصیه می شود که حداقل 5 تا 10% از وزن شان را برای به دست آوردن سلامتی کم کنند، البته این افراد حتماً باید دقت داشته باشند که فوراً وزن کم شده شان برنگردد. در این مطلب چند توصیۀ اساسی برای کمک در مسیر تثبیت وزن ارائه می شود.

 

فعالیت جسمی برای حفظ تناسب اندام شما ضروری است.

هدف ما این است که وزن به دست آمده را ثابت نگه داریم. این کار به هیچ وجه آسان نیست و کاری طولانی و زمان بر است. در واقع، اصلاح روش زندگی کار امروز و فردا نیست. این کار نیازمند برطرف کردن خطاها و ایجاد تغییرات به مرور زمان است. این هزینۀ ثابت نگه داشتن وزن است.

 

هدف، ایجاد تعادل بین مصرف انرژی (فعالیت های جسمانی) و انرژی وارد شده به بدن (تغذیه) است. بیشتر اوقات فعالیت جسمی کافی نیست، و مقدار مواد غذایی وارد شده به بدن اضافه می آید. بنابراین باید عادات مان را معکوس کنیم.

 

بدون انجام فعالیت های جسمی و سوزاندن انرژی، خیلی محال است که بتوان وزن را ثابت نگه داشت. در عوض، صرفاً یک برنامه ورزشی هم کافی نیست، مهم است که این فعالیت به طور منظم انجام شود. مانند، نیم ساعت پیاده روی، ژیمناستیک یا دوچرخه سواری با سرعت متعادل (که می توان در آپارتمان هم انجام داد)، به شرطی که هر روز انجام شوند، می توانند مفید باشند.

 

باید بدانید که هرچه بیشتر تحرک داشته باشید، در ثابت نگه داشتن وزن موفق تر خواهید بود: ورزش کمک می کند تا تعادل انرژی در بدن برقرار شود، فعالیت های قلبی و ریوی بهبود یابد و احتمال ابتلا به افسردگی، دلسردی، فرسودگی و پیری را کاهش می دهد.

 

* مقدار وعده های غذایی تان را کم کنید، بهتر است از بشقاب های کوچک استفاده کنید، این بشقاب ها باعث می شوند که احساس کنید غذای بیشتری خورده اید.

 

*هر روز 5 واحد میوه و سبزی بخورید.

 

*حتماً هر روز 3 وعده غذا بخورید، البته شام تان باید سبک باشد.

 

*میزان کالری دریافتی تان را با حذف حداکثری چربی ها و الکل کم کنید. این دو، یعنی چربی ها و الکل، نه تنها کالری بسیار بالایی دارند، بلکه باعث افزایش اشتها می شوند.

 

*کربوهیدرات های کامل را که در فیبرها به مقدار زیادی وجود دارند، جزء الویت های تان قرار دهید.

 

*در محل کار و یا جشن ها، نباید از غذا خوردن صرف نظر کنید، اما باید با دقت در انتخاب غذا و کاهش مقدار آن، میزان کالری دریافتی تان را مدیریت کنید. (به این منظور، برای پیش غذا مواد خام و برای دسر میوه بخورید، ضمناً از خوردن چیپس غوطه ور در سس هم خودداری کنید) هرگونه زیاده روی، باعث افزایش وزن در طول هفته خواهد شد.

 

*علت های ریزه خواری تان را تحلیل کنید و از بین ببریدشان.

 

*ثابت نگه داشتن وزن، مختص چند روز و چند هفته نیست، بلکه تمام طول یک زندگی طولانی و سالم را در بر می گیرد. به همین علت، باید سبک زندگی تان را به آهستگی با عملکرد و ویژگی های طبیعی بدن مطابقت دهید. غیر از این باشد، تثبیت وزن در تمام طول زندگی غیرممکن است زیرا این راه پر از محرومیت است که این محرومیت ناگزیر باعث دلسردی و بدگمانی نسبت به خود می شود.

منبع : chegoneh.com

مقصدتوانتخاب ودرسریعترین زمان بلیط رزروکن

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


زیباترین باغ رستوران فشم تهران

چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


تخته نرد خاتم، بهترین انتخاب برای هدیه

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


فروشگاه سیسمونی آنلاین


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم
چگونه بعد از رژیم لاغر بمانیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *