چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم
چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

هر آنچه که می خورید بر تک تک سلول های بدن شما تاثیر گذار است، به همین سبب یکی از مهمترین راههای تقویت رحم بعد از سقط جنین توجه به تغذیه است. با در پیش گرفتن یک تغذیه مناسب بعد از سقط جنین می توانید فرصت کافی برای بازیابی بدن و نیز تقویت رحم پس از سقط جنین را فراهم کنید. در ادامه این مطلب با شما درمورد راههای تقویت رحم بعد از سقط جنین گفت و گو خواهیم کرد.

اگر سابقه سقط جنین داشتید، احتمالا بدنتان بعد از آن دستخوش تغییرات بسیاری ناشی از بارداری و سقط خواهد شد. با این حساب مصرف آهن، ویتامین و کلسیم بدن افزایش می یابد. اگر بارداری شما با استفاده از قرص سقط جنین منجر به سقط شده باشد، خونریزی واژینال بعد از آن زیاد خواهد بود و باعث کاهش سطح ویتامین های B12 ، B9 ، B2 ، آهن و ریبوفلاوین می شود. برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و کم خونی، باید تعادل غذایی بین همه گروه های غذایی به ویژه در مورد آهن، کلسیم و ویتامین های B برقرار شود.

در ادامه اطلاعات درباره رژیم غذایی به عنوان یکی از راههای تقویت رحم بعد از سقط جنین ارائه می کنیم:

نیازی نیست که بعد از سقط کار بخصوصی انجام دهید. با درپیش گرفتن تغذیه سالم، ورزش، حفظ آرامش و دوری از استرس به عنوان راههای تقویت رحم بعد از سقط جنین می توانید به راحتی بدنتان را برای بارداری مجدد آماده کنید.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

 مطالعه بیشتر:

بارداری موفق بعد از سقط جنین با شناخت دلایل و علائم

چگونه بعد از سقط جنین به آرامش روحی و روانی برسیم؟

آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

 منبع: medium 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

سقط جنین

این بخش در حال طراحی می باشد

خوراکی های بعد از سقط جنین را بشناسیمسقط جنین از آنجا که سقط جنین معمولا با ناراحتی و افسردگی برای زنان همراه است زعفران روحیه آنها را بهتر می‌ کند. بعد از سقط جنین همه چیز دست به دست هم میدهد تا مدت ها زنان دچار مشکلات روانی و فیزیکی باشند.برای از بین بردن مشکلات روانی تنها به قدرت خودشان و همسرشان و عشقشان باید اعتماد کنند و برای مشکلات فیزیکی بهتر است به دنبال درمانهای خانگی مطمئن باشند تا هر چه زودتر قدرت جسمی خود را به دست بیاورند.

خونریزی شدید، کمبود آهن و ویتامین های B۱, B۲, B۹, ریبوفلاوین، در مرحله اول بعد از سقط جنین ایجاد می‌شود شاید اینها تنها کمترین مشکل فیزیکی در مقابل مشکلات روحی و روانی باشند.در کنار کمبود این مواد احتمالا احساس درد شدید واژن، دردهای شدید شکمی و استفراغ هم زیاد است.برای کم کردن ریسک کم خونی، پوکی استخوان، رژیم غذایی باید سرشار از آهن ، کلسیم، و ویتامین B باشد.

بنابراین اگر به دنبال درمان‌های خانگی و رژیم غذایی موثر برای بهبودی هر چه سریعتر بعد از سقط جنین هستید این مطلب را دنبال کنید. این درمان ها از طب هندی و بودایی گرفته شده اند و در طول سالها و قرنها مورد استفاده قرار گرفتند و همه از آن راضی بودند.

مفیدترین خوراکی های بعد از سقط جنینشیر و زردچوبه یک قاشق چایخوری زردچوبه را با نصف قاشق غذاخوری کره تفت بدهید.بعد آن را با یک لیوان شیر مخلوط کنید.کمی خلال یا پودر بادام درختی، پسته و گردو به آن اضافه کنید می‌توانید برای بهتر شدن مزه آن کمی شکر یا عسل هم اضافه کنید.این ترکیب را دو تا سه بار در روز بنوشید تا خیلی سریع حالتان خوب شود.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

شیر با زعفران از آنجا که شیر سرشار از کلسیم است و ضعف و ناتوانی را قوت می‌بخشد همیشه باید از آن استفاده کنید.از آنجا که سقط جنین معمولا با ناراحتی و افسردگی برای زنان همراه است زعفران روحیه آنها را بهتر می‌کند.

شیر را با زعفران و پودر بادام درختی مخلوط کنید و روزی دوبار آن را بنوشید. در این مدت سعی کنید روغن کنجد را جایگزین روغن های دیگر برای غذاها بکنید در سبزیجاتتان حتما جعفری را بگنجانید چای را با دارچین بخورید و آناناس میوه هر روزتان باشد.در کنارش اگر می‌خواهید از مکمل‌های غذایی استفاده کنید حتما با پزشک صحبت کنید.

این درمان های خانگی بعد از سقط جنین به اندازه کافی در کنار غذاهای خون ساز مثل جگر و گوشت قرمز شما را سرحال می‌کند.اگر هضم جگر و گوشت قرمز برایتان سخت است به هیچ وجه ریسک نکنید و تا بهبودی کامل از آن نخورید.

طبیعی ترین خوراکی های بعد از سقط جنینتخم مرغ محلی با شیر یک لیوان شیر گرم تهیه کنید و یک تخم مرغ محلی خام در داخل آن بشکنید.برای طعم بهتر می‌توانید عسل هم به ان اضافه کنید این ترکیب معجزه آسا را روزی دوبار قبل از خواب ظهر و شب بنوشید تا ببینید چقدر زود حالتان بهتر می‌شود.

روغن کنجد و روغن تخم کدوتنبل ۶ قاشق غذاخوری آرد سمولینا را در ۳ قاشق غذاخوری کره تفت دهید تا رنگش قهوه ای روشن شود بعد ۱ قاشق چایخوری روغن کنجد اصل و یک قاشق چایخوری روغن تخم کدو تنبل هم به آن اضافه کنید.

بعد به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دوباره این ترکیب را تفت بدهید می‌توانید به این ترکیب یک تخم مرغ اضافه کنید و برای صبحانه به مدت ۲ هفته این این ترکیب فوق العاده را بخورید تا خیلی زود قدرت و انرژی قبل را به دست بیاورید.

خوراکی های بعد از سقط جنین۱-شبانه نیم کیلو گندم را در آب تمیز خیس کنید و صبح آبش را بگیرید و بگذارید گندم ها در آفتاب خشک شوند.۲- سه لیوان آب را بجوشانید و صد گرم شکر قهوه ای به آن اضافه کنید و بگذارید کاملا حل شود.۳- سپس گندم و سه قاشق غذاخوری پودر زنجبیل به آن اضافه کنید وخوب ترکیب را هم بزنید.۴- کمی پودر پسته، بادام و گردو به آن اضافه کنید.۵- بگذارید ترکیب کاملا سرد شود.۶- سه قاشق غذاخوری از این ترکیب را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید و هر روز روزی ۲ تا ۳ بار این ترکیب را بنوشید به مدت ۲ هفته این کار را انجام دهید تا تمام ضعف و بی حالی بعد از سقط جنین را درمان کنید.همان طور که گفته شد سقط جنین باعث خونریزی شدید می شود.

خونریزی پس از سقط جنین باعث کمبود آهن در بدن می شود. همچنین ممکن است کم خونی و علائم مرتبط با آن را تجربه کنید. احساس ضعف و خستگی از علائم رایج بعد از سقط جنین است. به همین دلیل بعد از سقط جنین، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مهم است.

بهترین نوع آهن که باید بعد از سقط جنین مصرف کرد، heme-iron است. این نوع آهن به راحتی توسط بدن جذب می شود. بهترین منبع heme-iron گوشت قرمز است. بنابراین گوشت قرمز را بعد از سقط جنین به مقدار زیاد بخورید. اما به یاد داشته باشید گوشت را بخوبی بپزید.

تقویت رحم و آماده سازی بدن برای بارداری1- خوردن به و فراوده های آن مانع انداختن جنین زنها میشود.(باعث تقویت رحم می شود)خوردن به بصورت خام خوب نیست و مضر می باشد زیرا به خام رگهای بدن را مسدود می سازد و چون گرم است برای کسانیکه گرم مزاجند خوب نیست . 2-لوبیاى سبز براى تقویت رحم و جلوگیرى از سقط جنین همتا ندارد.3- در چین ، ژاپن و کشورهای خاور دور از ترکیب عسل و دارچین برای تقویت رحم در زنانی که باردار نمی شوند استفاده می شود. . کمی پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری عسل خمیر کرده و آن را در در طول روز به طور مکرر برروی لثه ها می گذارند تا به آهستگی با بزاق دهان مخلوط شده و وارد بدن شود. 4-ستاخینس گرم و خشک و لطیف دم کرده معطر، مقوی اعصاب ، مفید برای خانمهای نازا در جهت تقویت رحم و تخمدانها شش قسمت صبح یا شب سه استکان آب مثل چای دم کرده و میل نمائید . 5-میخک برای تقویت نیروی جنسی سرد مزاجان مفید است.برای درمان غذایی و تقویت رحم باید از 4 گرم میخک، هر روز به طور مرتب استفاده نمود. ۶- کاسنی در ازدیاد نطفه و زیبایی چهره کودک تازه متولد مفید است.کاسنی رحم را به وظیفه طبیعی خود وا می دارد. برگ کاسنی، دارای مقداری ویتامین(ث) است و لذا در حفظ جوانی مؤثر است.کاسنی، توان و نیروهای بدنی را تجدید می کند.

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

علاقمند به مطالب بارداری زنان زایمان دانشجوی رشته پرستاری همچنین علاقمند به رفتار شناسی کودکان نحوه رشد جنین و …

جنین نطفه ی بزرگ شده ی داخل رحم مادر است که از به هم پیوستن اسپرم و تخمک تشکیل شده است در این بین برخی جنین ها هستند که رشد کافی و مناسب را ندارند و سقط می شوند پس از این عمل خوراکی های بعد از سقط جنین برای بدن مادری که به تازگی جنینی را سقط کرده است بسیار مهم است چونکه با سقط جنین میزان زیادی از انرژی و ویتامین های بدنی مادر از بین می رود و او نیاز به تامین این انرژی از دست رفته دارد . در ادامه با ما با راهکار های تقویت رحم بعد از سقط جنین با ما همراه باشید.

در صورت وجود علائم سقط جنین، پزشک با معاینۀ لگن، سونوگرافی و آزمایش خون، سقط جنین را تشخیص می‌دهد. هدف اصلی مراقبت و درمان در زمان سقط و دوران پس از آن، جلوگیری از خونریزی و عفونت است. در اغلب موارد، بدن زن تمام بافت‌های مربوط به حاملگی را دفع می‌کند. اگر سقط جنین در اوایل بارداری رخ دهد، این احتمال که بدن به تنهایی فرایند سقط جنین را کامل کند بیشتر است. اگر تمام بافت‌های مربوط به حاملگی دفع نشود، سقط جنین ناقص رخ می‌دهد که در این حالت برای جلوگیری از خونریزی و عفونت، نیاز به درمان خواهید داشت.

سقط جنین از آنجا که سقط جنین معمولا با ناراحتی و افسردگی برای زنان همراه است زعفران روحیه آنها را بهتر می‌ کند.بعد از سقط جنین همه چیز دست به دست هم میدهد تا مدت ها زنان دچار مشکلات روانی و فیزیکیباشند.برای از بین بردن مشکلات روانی تنها به قدرت خودشان و همسرشان و عشقشان باید اعتماد کنند و برای مشکلات فیزیکی بهتر است به دنبال درمانهای خانگی مطمئن باشند تا هر چه زودتر قدرت جسمی خود را به دست بیاورند.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

خونریزی شدید، کمبود آهم و ویتامین های B۱, B۲, B۹, ریبوفلاوین، در مرحله اول بعد از سقط جنین ایجادمی‌شود شاید اینها تنها کمترین مشکل فیزیکی در مقابل مشکلات روحی و روانی باشند.در کنار کمبود این مواد احتمالا احساس درد شدید واژن، دردهای شدید شکمی و استفراغ هم زیاد است.برای کم کردن ریسک کم خونی،پوکی استخوان، رژیم غذایی باید سرشار از آهن ، کلسیم، و ویتامین B باشد.

برنامه غذایی‌های قبل از بارداری باید از چند ماه قبل از اقدام برای باردار شدن اجرا شود.غذا های مقوی را مورد استفاده قرار دهید. تغذیه قبل از بارداری باید کامل و سالم باشد.برای خوراک قبل از بارداری و تقویت قدرت خود از خوراک زیر استفاده کنید.

کاهش جریان خون به علت کم ورزش کردن، کم آبی و غلظت خون می تواند جریان خون غنی از اکسیژن را برای سلامتی تخم ک و تخمدان سالم محروم کند.ننوشیدن آب کافی می تواند جریان خون را در سیستم تولید مثل مختل کند. هر روز آب بنوشید و از یک برنامه روتین ورزشی پیروی کنید که شامل راه رفتن، دویدن یا یوگا برای تحریک گردش خون تازه به سلول ها در تخمدان ها و رحم است.

ماساژ باروری یک درمان باروری طبیعی است که برای کمک به زنان در نظر گرفته شده است. این مجموعه ای از تکنیک های ساده ماساژ مانند چی نای تانگ (ماساژ ارگان آسیایی)، طب فشاری، رفلکسولوژی، ماساژ بافت های عمیق و ماساژ درمانی برای حمایت از چرخه قاعدگی، سلامت باروری و باروری شماست. هنگامی که یاد بگیرید این تکنیک های ماساژ را برای خودتان استفاده کنید، می توانید به توانایی خود برای باردار شدن کمک کنید. ماساژ باروری کمک می کند با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار کنید، در نتیجه نیروهای بهبود می توانند سلامت روانی، جسمی و احساسی شما را افزایش دهند. این امر به شما کمک می کند در برخورد با اضطراب و ترس از سلامت باروری خود، قوی تر شوید.

بنابراین، ماساژ باروری میتواند راه موثر و ارزان برای افزایش باروری بدن شما باشد تا به کاهش خطرات نازایی کمک کند. مزایای سلامت فیزیکی ماساژهای درمانی عبارتند از:

مشکلات معده خود را بر طرف کنید

اگر در معده خود احساس ضعف و ناراحتی دارید، حتما قبل از اقدام برای بچه دار شدن این مسئله را برطرف کنید. برای جلوگیری از مشکلات معده بعضی از عادات را باید ترک کنید.

بعضی از غذاهایی که برای سیستم گوارشی در تغذیه قبل از بارداری مفیدند عبارتند از:

استرس، رژیم غذایی نامناسب و دیگر بیماری های سبک زندگی باعث عدم تعادل در هورمون ها می شود.این باعث می شود که تخمک خنثی شود، چرخه باروری اش قطع شود و تخمک گذاری اتفاق نیفتد.سعی کنید استرس کمتری داشته باشید و رژیم غذایی سالم داشته باشید تا تعادل هورمونی و یک سیستم غدد درون ریز را در هنگام تلاش برای حامله شدن کسب کنید.

بیشتر خوراکی‌های آماده، غذاهای مفید برای باردار شدن نیستند. ممکن است به غذاهای آماده (فست فود) و شیرینی‌ها علاقه داشته باشید.

برای سلامتی خود و نوزادتان در آینده این عادت را ترک کنید.لبنیات و غذاهای سرشار از کلسیم را فراموش نکنید.مواظب غذاهایی که مقادیر زیادی از جیوه دارند همچون(شاه ماهی، اره ماهی) باشید چرا که به نوزاد شما آسیب می رسانند.تا جایی که می توانید کمتر چای و قهوه میل کنید. کافئین جریان انتقالی خون به رحم را کند می کند.

در میان توصیه‌های مربوط به تغذیه، مصرف میوه و سبزی به مقدار كافی كلیشه‌ای به‌نظر می‌رسد اما همیشه این توصیه را جدی بگیرید. برای حفظ قدرت باروری باید از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده كرد. بهترین راه این است كه مطمئن شوید رژیم غذایی‌تان سرشار از میوه و سبزی‌هاست به‌خصوص آنهایی كه رنگی هستند. زیرا هرچه میوه و سبزی خوشرنگ‌تر باشد، خواص آن نیز بیشتر است و این، همان چیزی است كه شما نیاز دارید.

تخم مرغ محلی با شیر یک لیوان شیر گرم تهیه کنید و یک تخم مرغ محلی خام در داخل آن بشکنید.برای طعم بهتر می‌توانید عسل هم به ان اضافه کنید این ترکیب معجزه آسا را روزی دوبار قبل از خواب ظهر و شب بنوشید تا ببینید چقدر زود حالتان بهتر می‌شود.روغن کنجد و روغن تخم کدوتنبل ۶ قاشق غذاخوری آرد سمولینا را در ۳ قاشق غذاخوری کره تفت دهید تا رنگش قهوه ای روشن شود بعد ۱ قاشق چایخوری روغن کنجد اصل و یک قاشق چایخوری روغن تخم کدو تنبل هم به آن اضافه کنید.بعد به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دوباره این ترکیب را تفت بدهید می‌توانید به این ترکیب یک تخم مرغ اضافه کنید و برای صبحانه به مدت ۲ هفته این این ترکیب فوق العاده را بخورید تا خیلی زود قدرت و انرژی قبل را به دست بیاورید.

راهکار های تقویت رحم بعد از سقط جنین

علاقمند به مطالب بارداری زنان زایمان دانشجوی رشته پرستاری همچنین علاقمند به رفتار شناسی کودکان نحوه رشد جنین و …

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

یکی از سؤالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا بعد از سقط جنین لازم است رحم را با مواد خاصی تمیز و پاکسازی کنیم؟ یک جواب کلی وجود دارد؛ خیر. نیازی به این کار نیست زیرا رحم خود به خود و به طور طبیعی این کار را انجام می‌دهد. ترشحاتی که از واژن خارج می‌شود و یا خونریزی که طی عادت ماهانه رخ می‌دهد، راهی طبیعی برای تمیز شدن رحم هستند. تنها در صورتی که بقایای جنین به طور کامل از رحم خارج نشود، روش‌های جراحی لازم خواهد شد. پاکسازی رحم با روش‌های پزشکی جراحی مثل کوتاژ یکی از رایج‌ترین روش‌هاست. در کنار آن، طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی نیز علاوه بر پاکسازی، به تقویت رحم کمک می‌کند.

رایج ترین روش پزشکی برای تمیز کردن رحم و خروج محتویات باقی مانده در آن، جراحی است. این کار با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. شش ساعت قبل از عمل نباید غذایی خورده شود و معمولاً یک ساعت بعد از عمل، می‌توانید مرخص شوید. کورتاژ و ساکشن سقط جنین از جمله روش‌های جراحی است.

واقعیت این است که همه بانوان برای سقط از عمل‌های جراحی استفاده نمی‌کنند. از این رو، بسیاری از زنانی که از روش سقط جنین با قرص استفاده کرده‌اند، تمایل دارند با خوردن غذاهایی که به پاکسازی رحم کمک می‌کند، فضای رحم را تمیز و آن را تقویت کنند. بعد از اینکه سقط به طور کامل انجام شد، لازم است تا یک ماه چکاپ انجام دهید. چکاپ سونوگرافی مشخص می کند که آیا خروج  بافت جنین از رحم‌تان کامل صورت گرفته است یا خیر.

 

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

هر آنچه که در طب سنتی سبب سقط جنین می‌شود و زنان باردار از خوردن آن اجتناب می‌کنند، برای خروج کامل بافت‌های باقی مانده جنین، کاربردی و مفید است. یک مثال بارز، سقط جنین با گیاهان دارویی مثل زعفران یا دمنوش دارچین معروف است. به طور کلی، می‌توان گفت گیاهانی که دارای طبیعت گرم هستند، می‌توانند رحم شما را تمیز کنند. خوردن این گیاهان به ویژه مدتی قبل از پریود و در زمان پریود، در تمیز کردن رحم شما مؤثرتر خواهند بود. نعناع، پونه، زنجبیل و زعفران گزینه های خوبی برای تخلیه کامل رحم بعد از سقط هستند.

 

در کنار همه مواردی که ذکر شد، مصرف آناناس نیز مؤثر است. این میوه علاوه بر پاکسازی رحم، به تقویت قوای عمومی بدن‌تان نیز کمک می‌کند و از آنجا که حاوی ویتامین C است، سیستم ایمنی بدن‌تان را نیز تقویت خواهد کرد. از مصرف انواع آجیل، شیره توت، شیره انگور، خرما، کشمش، گردو، مویز و توت خشک نیز غافل نشوید که برای ترمیم و تقویت رحم بعد از سقط بسیار مؤثر هستند. بدیهی است که در کنار همۀ این‌ها، استراحت نیز لازم است. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما سرشار از آهن، پروتئین، ویتامین B و کلسیم باشد.

وقتی از طب‌های سنتی برای پاکسازی رحم بعد از سقط استفاده می‌کنیم، دیگر خبری از عوارض جانبی که ممکن است روش‌های پزشکی داشته باشند، نیست. وقتی از ساکشن یا کوتاژ استفاده می‌کنید، خطر سوراخ شدن رحم، عفونت و خونریزی وجود دارد که ممکن است باعث مشکلاتی در آینده شود. اگر مدت‌ها بعد از سقط، رحم‌تان هنوز بقایایی از بافت‌های جنین را در خود نگه داشته است، نشان از ضعف رحم دارد. بنابراین، بهتر است آن را تقویت کنید. روش‌های سنتی به رحم کمک می‌کند تا علاوه بر پاکسازی، بتواند خود را تقویت و از بقایای موجود پاک کند.

 

جهت مشاوره سقط جنین یا هر گونه راهنمایی در این زمینه، با ماما و متخصصان آنا مشاور ارتباط برقرار کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1399-11-16

طرز استفاده صحیح از قرص سقط جنین

1399-11-13

برای سقط جنین چی بخورم؟

1399-11-11

یائسگی (Menopause)

1399-11-07

علائم سقط جنین چیست؟

1399-11-04

تنگ کردن واژن

مشاوره تلفنی در حوزه زنان ، زایمان و نازایی

1399-11-16

طرز استفاده صحیح از قرص سقط جنین

1399-11-13

برای سقط جنین چی بخورم؟

1399-11-11

یائسگی (Menopause)

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

برای تقویت رحم بعد از سقط باید چیکار کرد؟؟ بعد سقط و فاصله بینش زود باردار میشم؟؟ چ غسلی باید انجام داد 

من شنیدم ۴۰ روز بعد از سقط و بعد از یه دوره پریودی بهترین تایم برای بارداریه خودمم منتظر پریود اولم تا باز اقدام کنم

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

دکتر منم گفت جلوگیری نکن برو تو اقدام دوباره.دیگه از روزی که سقط کردم جلوگیری نکردم.هنوزم پریود نشدم

باز باید دید دکتر چی میگه ولی من بعد دو یا سه دوره اقدامم رو شروع میکنم ولی خب الان بدم بسیار ضعیفه

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

جدا؟؟؟ 

بعداز ده روز غسل نفاس اگه اشتباه نکنم

شما چطور سقط کردید طبیعی یا کوتاژ؟؟

چند وقته بودی ک سقط کردی من دیروز  سقط شد و از وقتی سقط شده هیچ خونریزی ندارم انگار فقط اون میخواست منو ترک کنه همین 

اره من تو هفته پنج دیگه جنین رشد نکرد و تو هفته هشت سقط شد خودش.گفت جلوگیری نکن.الانم تقریبا یه ماهه که سقط کردم

مال من طبیعی زدیروز سقط شد و الانم هیچ درد و خونریزی و… ندارم 

عزیزم دکتر فوق تخصص بهم این حرفو زد و گفت سریع اقدام کن برعکس گفت به حرف بقیه دکترا گوش نده طولش بدی تا یک سال دیگم حامله نمیشی و عقب میندازی

اخه من اللن هیچ خونریزی ندارم 

اگه خونریزی نداری که یعنی رحمت پاک شده.منم بعدش خونریزیم بند اومد و تموم شد بعد از دو سه روز.عین روزای پریود

وا کی گفته؟؟ رحم ضعیفه باید سه تا شش ماه صبر کرد وگرنه شاید رحم ظرفیت نداشته باشه دوباره سقط شه من ۷ ماه صبر کردم بعدشم با اولین اقدام شدم

تهرانید دکترتون کجاست؟؟؟ 

دوست عزیزمن الان ۶ روزه طبیعی دفع کردم اما هنوز خونریزی دارم البته کمه اما برای شما هم همین بود؟؟

من تا یکسال بعد از سقطم جلوگیری کردم دکتر گفت هفت ماه جلوگیری کن 

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

هنوزم باردار نشدم 

ربطی ندارع کلا زن بعداز زایمان غسل گردنش سقطم زایمان

دکتر فوق تخصصت اشتباه کرده😑 

نه هیچ خونریزی و درد و… ندارم یعنی دو روز دیگه پریود میسم؟؟ پنج هفتمم بود

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

سقط جنین برای هر مادری موضوعی دردناک و آزاردهنده است. مادرانی که فرزند خود را از دست می دهند علاوه بر حمایت عاطفی نیاز دارند از نظر خوراکی تقویت شوند.

زیرا سقط جنین باعث ضعیف شدن بدن می شود.آشنایی با تغذیه بعد از سقط جنین می تواند به بهبود حال مادر و جلوگیری از سقط در بارداری های بعدی کمک کند.در این مطلب قصد داریم شما را با مواد غذایی مناسب و نامناسب بعد از سقط جنین آشنا نماییم.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

همان طور که گفته شد سقط جنین باعث خونریزی شدید می شود. خونریزی پس از سقط جنین باعث کمبود آهن در بدن می شود. همچنین ممکن است کم خونی و علائم مرتبط با آن را تجربه کنید.

احساس ضعف و خستگی از علائم رایج بعد از سقط جنین است. به همین دلیل بعد از سقط جنین، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مهم است.

بهترین منبع heme-iron گوشت قرمز است. بنابراین گوشت قرمز را بعد از سقط جنین به مقدار زیاد بخورید. اما به یاد داشته باشید گوشت را بخوبی بپزید.

بیشتر بخوانید : مواد غذایی حاوی آهن + راههای جذب سریعتر این مواد

منابع غنی از آهن

علاوه بر این مواد غذایی غنی از آهن، مواد غذایی غنی از ویتامین ث نیز مصرف کنید.

این مواد غذایی باعث جذب بهتر آهن می شود. میوه هایی مانند پاپایه، توت فرنگی و گریپ فروت نیز باید جزو رژیم غذایی بعد از سقط جنین باشد.

دم کرده رازیانه و عرق رازیانه برای جلوگیری از دردهای زیر شکمی و دوران قاعدگی و افزایش میل جنسی مناسب است. رازیانه احتمال ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم را کاهش می‌دهد.

به طور مثال نوشیدنی‌های کافئین دار همچون قهوه، نسکافه، چای، شکلات، نوشابه و الکل، شکر، غذاهای سرخ کردنی، گوشت قرمز و نمک را نباید در این دوران میل کنید. پس سعی کنید مصرف این مواد ذکر شده را در این دوران به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید : ۱۶ مزیت معجزه آسای دمنوش رازیانه

کرفس و تره فرنگی به دلیل آنکه دارای طبع گرم هستند، برای تقویت میل جنسی و همچنین رحم بسیار مناسب خواهند بود.

در طول بارداری، کلسیم ذخیره شده در بدن کاهش می یابد. به همین دلیل باید در طول بارداری مواد غذایی غنی از کلسیم مصرف کنید. برخی منابع غنی از کلسیم شامل:

شیر محصولات لبنی غذاهای دریایی مانند سالمون و ساردین میوه های خشک شده سویا سبزیجات برگ دار غذاهایی که احساس خوبی می دهند

از دست دادن جنین باعث افسردگی می شود. کنار آمدن با سقط جنین و فراموشی رویاهای مربوط به آن کار دشواری است. افسردگی در بین خانم های مختلف به شکلی متفاوت بروز می کند.

بعضی افراد به راحتی با آن کنار می آیند و بعضی دیگر ماه ها و سال ها از آن رنج می برند.

می توانید با مصرف مواد غذایی مناسب پس از سقط جنین کنار بیایید. می توانید مواد غذایی غنی از منیزیم برای بهبود افسردگی مصرف کنید.

منیزیم نه تنها باعث می شود با افسردگی کنار بیایید بلکه به تولید انرژی، ترمیم سلول های اعصاب و عملکرد عضلات کمک می کند.

۷ برگ کاسنی را دم کنید و برای تقویت رحم بعد از سقط جنین میل کنید. همچنین لازم به ذکر است که عرق کاسنی نیز می‌تواند موثر باشد و رحم را تقویت کند. کاسنی نقش موثری در افزایش میل جنسی نیز دارد.

مقداری پودر دارچین را همراه با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و مخلوط به دست آمده را میل کنید. دو الی سه بار در روز می‌توانید این مخلوط را برای تقویت رحم بعد از سقط جنین مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : ۲۳ خاصیت معجزه آسا عسل و دارچین

همچنین باید پس از سقط جنین، میوه و سبزیجات به مقدار زیاد مصرف کنید. این مواد به تامین مواد مغذی از دست رفته بدن در طول بارداری کمک می کنند.

به میوه‌ای گرم است که موجب تقویت رحم می‌شود و همچنین از سقط جنین جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که به را بهتر است به صورت پخته مصرف کنید چراکه خوردن به، به صورت خام منجر به مسدود شدن رگ‌های بدن می‌شود.

در صورتی که مزاج شما گرم است، بهتر است قبل از مصرف به با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

شیر و زردچوبه یک قاشق چایخوری زردچوبه را با نصف قاشق غذاخوری کره تفت بدهید. بعد آن را با یک لیوان شیر مخلوط کنید

کمی خلال یا پودر بادام درختی، پسته و گردو به آن اضافه کنید می‌توانید برای بهتر شدن مزه آن کمی شکر یا عسل هم اضافه کنید.این ترکیب را دو تا سه بار در روز بنوشید تا خیلی سریع حالتان خوب شود.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه شیر زردچوبه برای درمان سرماخوردگی

میخک علاوه بر تقویت رحم بعد از سقط، در افزایش میل جنسی خانم‌ها تاثیر گذار است.

شیر با زعفران از آنجا که شیر سرشار از کلسیم است و ضعف و ناتوانی را قوت می‌بخشد همیشه باید از آن استفاده کنید.

از آنجا که سقط جنین معمولا با ناراحتی و افسردگی برای زنان همراه است زعفران روحیه آنها را بهتر می‌کند. شیر را با زعفران و پودر بادام درختی مخلوط کنید و روزی دوبار آن را بنوشید.

بیشتر بخوانید : شیر و زعفران : طرز تهیه شیر و زعفران یک نوشیدنی پر خاصیت

شیره چغندر، برای افزایش احتمال باروری و تقویت رحم بعد از سقط جنین مناسب است. می‌توانید یک قاشق غذاخوری شیره چغندر میل کنید.

در این مدت سعی کنید روغن کنجد را جایگزین روغن های دیگر برای غذاها بکنید در سبزیجاتتان حتما جعفری را بگنجانید چای را با دارچین بخورید و آناناس میوه هر روزتان باشد.

در کنارش اگر می‌خواهید از مکمل‌های غذایی استفاده کنید حتما با پزشک صحبت کنید. این درمان های خانگی بعد از سقط جنین به اندازه کافی در کنار غذاهای خون ساز مثل جگر و گوشت قرمز شما را سرحال می‌کند.

لوبیا سبز دارای ارزش غذایی بالا است و برای تقویت رحم و همچنین جلوگیری از سقط جنین بسیار مناسب است.

گیاه ستاخینس را دم کرده و میل کنید. این گیاه برای تقویت رحم بعد از سقط بسیار مناسب است و همچنین اعصاب شما را تقویت می‌کند. این دم کرده را می‌توانید ۶ بار در روز مصرف کنید.

سعی کنید دوبار در روز کاهو بخورید چراکه رحم و تخمدان‌ها تقویت می‌شوند. بنابراین می‌توانید با مصرف کاهو به صورت روزانه بارداری سالم خود را تضمین کنید.

بیشتر بخوانید : عوارض جبران ناپذیر مصرف زیاد کاهو در رژیم لاغری

تخم مرغ محلی با شیر یک لیوان شیر گرم تهیه کنید و یک تخم مرغ محلی خام در داخل آن بشکنید.برای طعم بهتر می‌توانید عسل هم به ان اضافه کنید این ترکیب معجزه آسا را روزی دوبار قبل از خواب ظهر و شب بنوشید تا ببینید چقدر زود حالتان بهتر می‌شود.

بیشتر بخوانید : خاصیت تخم مرغ بومی نسبت به تخم مرغ ماشینی

روغن کنجد و روغن تخم کدوتنبل ۶ قاشق غذاخوری آرد سمولینا را در ۳ قاشق غذاخوری کره تفت دهید تا رنگش قهوه ای روشن شود بعد ۱ قاشق چایخوری روغن کنجد اصل و یک قاشق چایخوری روغن تخم کدو تنبل هم به آن اضافه کنید.

بعد به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دوباره این ترکیب را تفت بدهید می‌توانید به این ترکیب یک تخم مرغ اضافه کنید و برای صبحانه به مدت ۲ هفته این این ترکیب فوق العاده را بخورید تا خیلی زود قدرت و انرژی قبل را به دست بیاورید.

رژیم غذایی سالم به معنی خوردن مواد مغذی نیست. بلکه نخوردن مواد نامناسب نیز مهم است. غذاهایی که نباید بعد از سقط جنین بخورید:

در دوران بارداری و همچنین به منظور تقویت رحم بعد از سقط جنین می‌بایست از مصرف برخی از مواد غذایی جلوگیری کرد.

به طور مثال نوشیدنی‌های کافئین دار همچون قهوه، نسکافه، چای، شکلات، نوشابه و الکل، شکر، غذاهای سرخ کردنی، گوشت قرمز و نمک را نباید در این دوران میل کنید. پس سعی کنید مصرف این مواد ذکر شده را در این دوران به حداقل برسانید

کربوهیدرات سوخت مورد نیاز بدن را تامین می کند و قند بدن را کنترل می کند. اما حبوبات و نشاسته کم فیبر تاثیر معکوس دارد. این مواد باعث نوسان سریع قند می شود. به همین دلیل باید مصرف نشاسته کم فیبر را کاهش دهید.

از خوردن مواد غذایی شیرین که شاخص قند خون بالا دارند خودداری کنید زیرا باعث نوسان قند خون می شوند.

بعد از سقط جنین، باید از التهابی که باعث درد شود جلوگیری کرد. چربی موجود در گوشت و محصولات لبنی باعث تورم و التهاب می شود.

گوشت گاو گوشت گوسفند گوشت خوک کره پنیر شیر پرچرب غذاهای ناسالم

ممکن است غذاهای ناسالم هوس کنید؛ خوردن مقدار کمی از آن ها مشکلی ایجاد نمی کند.

سویا برای سلامتی مناسب است اما سرشار از فیتات است و مانع از جذب آهن می شود. بنابراین مصرف محصولات سویا را بعد از سقط جنین کاهش دهید.

علاوه بر این مواد غذایی، باید از مواد غذایی که محیطی مناسب برای رشد باکتری ها می باشند نیز اجتناب کنید زیرا باعث عفونت می شوند.

سقط جنین باعث ناراحتی می شود. اما سعی کنید درباره آن صحبت کنید. این کار باعث راحت تر پذیرفتن آن می شود. همچنین سعی کنید به رژیم غذایی خود نیز توجه کنید. زیرا بدن نیاز به مراقبت دارد تا در بارداری های بعدی با سقط جنین مواجه نشوید

ممکن است غذاهای ناسالم هوس کنید؛ خوردن مقدار کمی از آن ها مشکلی ایجاد نمی کند. اما بعد از سقط جنین، غذاهای ناسالم را جزو رژیم غذایی اصلی خود قرار ندهید. غذاهای ناسالم شکم شما را پر می کند اما کالری ندارد و از مصرف مواد مغذی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید :

سقط جنین در قانون چه مجازتی دارد ؟

۱۸ روش طبیعی برای سقط جنین در مراحل اولیه بارداری

سقط جنین با قرص سایتوتک (میزوپرستول)+عوارض این قرص

نحوه خرید داروی سقط جنین + آشنایی با قرص های سقط جنین

 

برای برخی از خانم ها پیش می آید که پس از بارداری، جنین خود را سقط می کنند که البته این اتفاق دلایل مختلفی را با خود به همراه دارد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

0

سایر خبرها

این هستند که چنانچه این دکل ها را توسعه دهیم از باب سلامت بهتر است و دسته دوم معتقدند با تجمیع این دکل ها توان خروجی الکترو مغناطیسی آن افزایش پیدا می کند. وی با تاکید بر اینکه این دکل ها در تهران در پشت بام خانه ها و در رشت در حیاط برخی خانه ها احداث شده اند بیان کرد: برخی معتقدند که این امواج می تواند موجب سقط جنین و ایجاد نقص در نسل آینده، اختلالات عصبی و غیره شود. مشاور …

. همچنین اگر رنگ کردن مو زیاد انجام شود، احتمال بروز سرطان مثانه را نیز افزایش می دهد. رنگ ها می توانند باعث سقط جنین شوند، به همین دلیل استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود. استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب به مو و حتی بروز موخوره می شود. خشک و زبر شدن و شکنندگی مو ها نیز از آسیب هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به وجود می آید. استفاده مکرر از رنگ …

سوال مخاطب نی نی بان: ممکنه مثلا خانمی باردار باشه و هر ماه هم پریود بشه مثلا 6 7 ماه؟طوری ک پد پر از خون بشه ؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز ما اصلا چیزی به عنوان پریود در بارداری نداریم. خونریزی یا لکه بینی بارداری ربطی به پریود ندارد و معمولا کسانی که در بارداری خونریزی و لکه بینی دارند تهدید به سقط محسوب می شوند. …

…: فیلم سینمایی گودزیلا – سلطان هیولاها به کارگردانی مایکل دووگرتی پس از نزدیک به 3 ماه با فروشی معادل 385 میلیون دلار با دو رتبه سقط به جایگاه بیستم جدول فروش جهان رسید. اخبار فرهنگ و هنر – گودزیل – سلطان هیولاها فیلمی به کارگردانی مایکل دووگرتی است که از سوی لجندری پیکچرز در سال 2019 منتشر خواهد شد. دووگرتی به همراه زک شیلدز و مکس بورنستاین فیلمنامهٔ این فیلم را نوشته که …

و در کتابی تحت عنوان بازگشت به عفاف معتقد است که راه غرب برای بازگشت به ارزش ها، همان بازگشت به عفاف است. دولت ها در غرب سیاست مهدکودک ها را دنبال می کنند در تحقیق موسسه گالوپ می گوید بهترین جا در سنین قبل از مدرسه، خانه و در کنار والدین است. اما دولت سیاست مهدکودک را دنبال می کند، زن ها سقط جنین دلخواه را نفی می کنند اما دولت 90 درصد این سقط جنین را تبلیغ می کند که همین نوعی …

می گیرد. علت علت های مختلف و ناشناخته ای برای بروز این اتفاق وجود دارد که متداول ترین آن ها به شرح زیر است: بارداری های چند قلو بالا بودن سن مادر جراحی های قبلی رحم (مانند برداشتن فیبر رحمی، سزارین یا کورتاژ ) سابقه سقط جنین شکل غیر طبیعی رحم علائم برای تشخیص پایین بودن جفت علائم زیادی وجود دارد که مهم ترین آن ها خونریزی کم یا زیاد واژینال و البته بدون درد …

…، بایستیم و بازیچه جنگ روانی او نشویم. لزوم بررسی تاثیر آلودگی آب و هوا بر بیماری های خاص زنان عضو مجمع مشورتی زنان خوزستان خواستار بررسی تاثیرات ریزگردها و آلودگی آب بر سلامت زنان این استان شد و گفت: میزان اثرگذاری این آلودگی ها بر بیماری های خاص زنان اعم از سرطان ها، افزایش سقط و نازایی باید بررسی شود. صغری افشار در نشست مجمع مشورتی زنان خوزستان با حضور ابتکار …

بهینه شدن امر سلامت خانواده از جمله عملکردهای مدنظر این فدراسیون است که گام های ما در همین مسیر طی شد. شهریاری ادامه داد: توانستیم با حمایت طلبی از مسئولان برای سیاستگذاری بهینه در حوزه سلامت، پیشنهاداتی مانند قانون سقط درمانی، قانون اهدای جنین و غیره را به صورت طرح و لوایح به مجلس ارائه دهیم که قانونی شد. وی افزود: در هنگامه بحران هم در تمام مواردی که بحران در ایران ایجاد شد …

دارویی زیره سیاه هنگام بارداری و شیردهی می تواند خطرناک باشد. زیره سیاه در طب سنتی برای باز شدن قاعدگی استفاده می شده و ممکن است در بارداری موجب سقط شود. در هنگام شیردهی نیز، باید مراقب بود چرا که اطلاعات کافی درباره آن وجود ندارد. دیابت: این نگرانی وجود دارد که زیره قند خون را کاهش دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید و از زیره سیاه استفاده می کنید، باید با دقت چربی و قند خون خود را تحت نظر بگیرید …

. لیست و عناوین مقالات نمایه شده از دوره 22، شماره 10 این ژورنال به صورت زیر می باشد: 1. مقایسه میزان افزایش طول مدت بارداری در تجویز شیاف پروژسترون و قرص دوفاستون در بارداری های مبتلا به زایمان زودرس بعد از توقف روند زایمان 2. مقایسه تاثیر درمان افت فشارخون ناشی از بیحسی نخاعی با افدرین یا فنیل افرین بر وضعیت گازهای خون شریانی و آپگار نوزاد در زایمان سزارین مادران چاق …

مرده را از بافت ها تخلیه می کند. همچنین اگر رنگ کردن مو زیاد انجام شود، احتمال بروز سرطان مثانه را نیز افزایش می دهد. رنگ ها می توانند باعث سقط جنین شوند، به همین دلیل استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود. استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب به مو و حتی بروز موخوره می شود. خشک و زبر شدن و شکنندگی مو ها نیز از آسیب هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به …

استفاده می شده و ممکن است در بارداری موجب سقط شود. در هنگام شیردهی نیز، باید مراقب بود چرا که اطلاعات کافی درباره آن وجود ندارد. دیابت: این نگرانی وجود دارد که زیره قند خون را کاهش دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید و از زیره سیاه استفاده می کنید، باید با دقت چربی و قند خون خود را تحت نظر بگیرید. با مصرف زیره باید دوز دارو هایی که برای دیابت مصرف می کنید، بازبینی شوند. آهن بیش از حد در بدن (هموکروماتوز …

… لایحه منع خشونت علیه زنان با پیگیری های جدی شهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری وقت در آذرماه سال 96 به مجلس رسید، اما شانسی برای تصویب به دست نیاورد. چندی بعد، دولت این لایحه را در دست گرفت و با بررسی های مجدد روانه قوه قضاییه کرد. این لایحه بیش از 2 سال در این قوه ماند و همین چند ماه پیش، پس از وعده های جدی ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، بالاخره نهایی شد. لایحه …

مرده را از بافت ها تخلیه می کند. همچنین اگر رنگ کردن مو زیاد انجام شود، احتمال بروز سرطان مثانه را نیز افزایش می دهد. عوارض رنگ کردن مکرر مو رنگ ها می توانند باعث سقط جنین شوند، به همین دلیل استفاده از آن در دوران بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود. استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب به مو و حتی بروز موخوره می شود. خشک و زبر شدن و شکنندگی مو ها نیز از آسیب هایی است که …

دارو ها و خطرات احتمالی آن ها اشاره خواهیم کرد: NSAID های تجویز شده ممکن است خطر سقط جنین را در نیمه اول بارداری افزایش دهند. مسکن های مخدردار ممکن است خطر ابتلا به نقص جنین را هنگام مصرف در سه ماهه اول بارداری افزایش دهد. مصرف استامینوفن در دوران بارداری ممکن است با افزایش خطر ابتلا به کمبود توجه بیش فعالی در کودکان مرتبط باشد. زنان باردار باید پیش از مصرف هرگونه داروی ضددرد با …

و علی هادی دخترانش را عایشه نامیده اند. پاسخ اجمالی هر ازدواج و وصلتی ممکن است که به انگیزه های مختلفی صورت بگیرد و همیشه وصلت دو خانواده دلیل بر این نیست که آن دو خانواده از هر نظر دارای فکر و عقیده مشترکی بوده و هیچگونه اختلاف فکری ندارند. مضافاً بر این که ممکن است در یک برهه ای از زمان دو نفر با هم از هر جهت هماهنگ باشند و نقاط مشترک زیادی داشته باشند ولی بعد از گذشت اندک …

عضو مجمع مشورتی زنان خوزستان خواستار بررسی تاثیرات ریزگردها و آلودگی آب بر سلامت زنان این استان شد و گفت: میزان اثرگذاری این آلودگی ها بر بیماری های خاص زنان اعم از سرطان ها، افزایش سقط و نازایی باید بررسی شود. صغری افشار دوشنبه شب در نشست مجمع مشورتی زنان خوزستان با حضور ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان، در سالن جلسات شرکت شهرک های صنعتی، اظهار داشت: تاثیر ریزگردها بر آموزش زنان …

کلانتری چشم ها و دست ها/ پناه برخدا رضایی ساعت 18 تا 20 هم نفس/ محمدحسین دامن زن مهمانشهر/ مهدی سقط چی جایزه شهید آوینی ساعت 20 تا 22 بوکس برای صلح/ محسن جهانی زندگی میان پرچم های رنگی/ محسن اسلام زاه ساعت 22 تا 24 مادر جبهه ها/ شهرام میراب اقدم مرهم/ مسعود زارعیان سالن …

در دوران بارداری می تواند به دلیل لانه گزینی باشد که در حدود نه روز پس از عمل لقاح (در زمان تخمک گذاری) اتفاق می افتد و بین شش تا 12 روز به طول می انجامد. در حین لانه گزینی تخمک باور شده در درون رحم قرار می گیرد و ممکن است در این بین خونریزی جزئی رخ دهد. همچنین احتمال آن وجود دارد که چند روز بعد ترشحات قهوه ای دیده شود. نزدیک شدن به زمان بارداری قبل از شروع درد زایمان ممکن است پلاک …

گونه ای که اکنون 27 هزار نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و سالانه 2000 نفر به این تعداد افزوده می شود. وی بر ضرورت بررسی معلولیت های مادرزادی تاکید و تصریح کرد: معلولیت های ناشی از بیماری های مادرزادی که در اثر مشکلات ژنتیک است باید بررسی و پیشگیری شود؛ از سال 94 تا 98 حدود 4500 مورد اختلالات ژنتیکی در جنین تشخیص داده شده که سقط درمانی برای آن ها با مجوز های …

آنها داده نمی شود بلکه با مشکلات بسیاری روبه رو می شوند. همچنین در کشور ما روی بعد فرهنگی ازدواج هم کار نمی شود. مساله دیگر اینکه بسیاری از سونوگرافی های مادران ما مشکل دارد به این معنا که به مادر اعلام می شود قلب کودکش نمی تپد و مادر عملا فریب خورده و راضی به سقط فرزندش می شود، در حالی که تنها ضربان قلب کودک ضعیف بوده است. از اینگونه مشکلات در دوره بارداری زیاد داریم. عده ای نمی خواهند و نمی …

سلولها کمک می کند تا به سرعت تکثیر شوند تا عملکرد طبیعی داشته باشند. همچنین پروتئین موجود در شیر به تقویت رحم، بهبود خونرسانی و تغذیه جنین کمک می کند. اگر پروتئین به اندازه کافی به جنین نرسد ممکن است باعث کم وزنی او شود. زنان باردار روزانه به 40 تا 70 گرم پروتئین نیاز دارند. مصرف سه لیوان شیر در روز می تواند در رفع یک سوم از نیازهای پروتئین کمک می کند. کلسیم بدن زنان باردار به مقدار …

افراد ممکن است مصرف زیاد آن موجب اسهال، نفخ، سوزش هنگام ادرار، سوزش معده، سردرد، گیجی و تشنج شود. با توجه به این که آنغوزه دارای خاصیت قاعده آور است، مصرف زیاد آن می تواند موجب سقط جنین شود؛ بنابراین توصیه می شود در دوران بارداری و شیردهی مصرف نشود. در بعضی از موارد باعث تحریک گلو، تورم لب ها، آروغ زدن، گاز معده و اسهال شود و علاوه بر این ها افرادی که دارای بیماریهای عصبی هستند …

…، خودم بودم. خودم را بر می داشتم و می گذاشتم جلوِ روم. باش کل کل می کردم که دوباره بنشین و ببین چه باید می کردی؟ کجا باید حرف می زدی؟ کجا باید می گفتی که هزار رییس جمهور و هزار نام زد هرگز لکی به چهره ی امام نمی اندازند؟ کجا باید می گفتی و کجا نباید می گفتی… کجا را، کجاها را اشتباه کرده بودی رضا؟ بنویس… عبرت بگیر برای آینده… بعد می رفتم سراغ متغیرهای دیگر… نام زد …

خواهند سقط جنین آزاد و قانونی باشد و رهبران اجتماعی خواهان پایان یافتن خشونت در جوامع روستایی هستند. معترضان همچنین با “قانون رشد اقتصادی” که همراه با اصلاحات مالیاتی است، مخالفند. این اصلاحات بخشی از چیزی است که معترضان آن را “بسته دوکو” (ایوان دوکو، رییس جمهور کلمبیا) می خوانند و این ناآرامی ها را به دنبال داشته و موضوع اصلی گفتمان های عمومی شده است. دوکو که 15 ماه از ریاست جمهوری اش می گذرد، با یکی از دشوارترین محک های دوران ریاست جمهوری اش روبه رو است. حالا کار او این است که استراتژی ای بیاید تا معترضان آن را بپذیرند و ناآرامی های فعلی را آرام کند. …

این روغن نیز ممکن است در برخی افراد حساس بثورات پوستی و خارش به وجود آورد. افراد در شرایط زیر باید هنگام مصرف زیره سیاه مراقب باشند: بارداری و شیردهی: مصرف دارویی زیره سیاه هنگام بارداری و شیردهی می تواند خطرناک باشد. زیره سیاه در طب سنتی برای باز شدن قاعدگی استفاده می شده و ممکن است در بارداری موجب سقط شود. در هنگام شیردهی نیز، باید مراقب بود چرا که اطلاعات کافی درباره آن وجود …

) 36) شیب تند (لقمان خالدی) 37) قصری با دیوارهای قرمز (عباس رزیجی) 38) کاغذپاره ها (بهزاد نعلبندی) 39) گلوله باران (مرتضی پایه شناس، حسین مؤمن) 40) ماهر (مسعود دهنوی) 41) مهمانشهر (مهدی سقط چی) 42) واکَس چه (کامران حیدری) *مستندهای بلند 43) بانو عصمت (محمد حبیبی منصور) 44) پروژه ازدواج …

) گلوله باران (مرتضی پایه شناس، حسین مؤمن) 40) ماهر (مسعود دهنوی) 41) مهمانشهر (مهدی سقط چی) 42) واکَس چه (کامران حیدری) *مستندهای بلند 43) بانو عصمت (محمد حبیبی منصور) 44) پروژه ازدواج (حسام اسلامی، عطیه عطارزاده) 45) تارهای ممنوعه (حسن نوری) 46) جایی برای فرشته ها نیست (سام کلانتری) 47) خُسوف (محسن …

هند نزدیک به 10 سال می گذرد. این مصوبه در آگوست 2010 تصویب شد. افزون بر این، در سال 2011 پس از انتشار آمارهایی که نشان می داد به ازای هر یک هزار پسر، تنها 918 دختر وجود دارد، دولت هند برنامه ای به نام دختر را حفظ کنید، دختر را آموزش دهید (Beti Bachao Beti Padhao) را به اجرا درآورد. دلیل عمده این نامتعادل بودن جنسیتی در جمعیت هند، سقط جنین های دختر است. برنامه دختر را حفظ کنید، دختر را آموزش دهید …

همه‌گیری کروناویروس جدید کووید-۱۹، یک وضعیت اضطراری در دنیا اعلام شده است و طبعاً زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری داشته‌اند در مورد همه چیز…

استفاده از روش‌های کمک‌باروری، مرحلۀ بعدی درمان مشکلات باروری پس از انجام اقدامات اولیه برای درمان ناباروری است. روش‌های کمک‌باروری در ایران بسیار…

فشار خون بالا بعد از هفتۀ ۲۰ بارداری اگر با علائم بیماری‌های دیگری همراه نباشد، می‌تواند نشانۀ بیماری فشار خون حاملگی باشد. کنترل نکردن به موقع…

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه…

بعد از تولد کودک و زایمان همسرتان، احتمالاً کمی اطرافتان شلوغ است و شاید یکی از اعضای خانوادۀ همسرتان یا نزدیکان شما در کنار همسر شما بماند، اما…

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

ریفلاکس در کودکان یا طبیعی است یا غیرطبیعی. در این ویدیو، خانم دکتر غزال علیزاده، متخصص كودكان و نوزادان و فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان، در مورد…

اگر دوست ندارید کودکتان را هنگام خواب تنها بگذارید تا گریه کند یا روش‌های ناپدید شدن تدریجی و گریه تا خواب را امتحان کرده‌اید ولی مؤثر نبوده‌ است،…

تقریباً تمام والدین یک کودک نوپا با این پرسش مواجه می‌شوند که چرا فرزندشان یکدفعه الم‌شنگه به پا می‌کند. در این مطلب به دلایل و راهکارهای رفع و…

کودک از چه سنی می‌داند غریبه‌ چه کسی است و چگونه باید در مورد تعامل با غریبه‌ها با فرزندتان صحبت کنید؟ در این مطلب با این موضوع بسیار مهم آشنا شوید…

سندرم التهابی چند سیستمی یا سندرم میس می‌تواند به دنبال واکنش نسبت به کووید ۱۹ در بدن برخی اطفال و کودکان ایجاد ‌شود. سندرم میس بیماری است که در آن…

اگر نوزاد شما هم تازه به دنیا آمده است یا منتظر تولد کودکتان هستید، شاید بهتر باشد بدانید چطور ریفلاکس کودک را تشخیص دهید و عوارض آن را بشناسید تا…

کودکتان پس از تولدش می‌تواند گهواره، تخت یا هر دو را در دو زمان مشخص یعنی برای چند ماه اول، یک گهواره و سپس یک تختخواب داشته باشد. در واقع این شما…

علائم و نشانه‌های سقط جنین به مرور و با پیشرفت فرایند سقط بیشتر می‌شود. در این حالت، لکه‌بینی تبدیل به خونریزی شدید می‌شود و گرفتگی‌های عضلانی، قوی‌تر از قبل خواهد شد. اگر یکی از علائم سقط جنین را داشتید، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا تشخیص سقط شدن جنین باید توسط او انجام شود. در این مطلب با مراقبت‌های پزشکی و بهبودی پس از سقط جنین آشنا شوید.

در صورت وجود علائم سقط جنین، پزشک با معاینۀ لگن، سونوگرافی و آزمایش خون، سقط جنین را تشخیص می‌دهد. هدف اصلی مراقبت و درمان در زمان سقط و دوران پس از آن، جلوگیری از خونریزی و عفونت است.

در اغلب موارد، بدن زن تمام بافت‌های مربوط به حاملگی را دفع می‌کند. اگر سقط جنین در اوایل بارداری رخ دهد، این احتمال که بدن به تنهایی فرایند سقط جنین را کامل کند بیشتر است. اگر تمام بافت‌های مربوط به حاملگی دفع نشود، سقط جنین ناقص رخ می‌دهد که در این حالت برای جلوگیری از خونریزی و عفونت، نیاز به درمان خواهید داشت. برای خارج کردن بافت‌های باقی‌مانده معمولاً از سه روش زیر استفاده می‌شود:

انتظار و تحت نظر گرفتن مادر: در این روش هفت تا ۱۴ روز صبر می‌کنند تا جنین سقط‌شده به شکل طبیعی توسط بدن دفع شود. درصورتی‌که این فرایند به صورت کامل انجام نشود، ممکن است پزشک به سراغ روش‌های دیگری برود.

قرص‌هایی برای کمک به خارج کردن بافت‌ها: در این روش، پزشک با تجویز قرص‌های واژینال پروستاگلاندین، باعث تخلیه شدن محتویات رحم می‌شود. با توجه به شرایط، ممکن است پزشک یک قرص دیگر با نام میفپریستون تجویز کند که پس از آن، تخلیۀ رحم بهتر اتفاق می‌افتد.

عمل جراحی کورتاژ برای تخلیۀ رحم: در این روش، رحم با عمل کورتاژ تخلیه می‌شود. این عمل معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، اما گاهی نیز ممکن است بیهوشی عمومی لازم باشد. در این عمل، دهانۀ رحم به آرامی باز می‌شود و بافت‌های باقی‌مانده از طریق ساکشن خارج می‌شود. به این عمل اصطلاحاً اتساع و تخلیه یا کورتاژ تخلیه‌ای می‌گویند.

در مواردی که منتظر ماندن برای دفع خودبه‌خود بافت‌های باقی‌مانده باعث ایجاد مشکل می‌شود مانند خونریزی زیاد یا عفونت، پزشک ممکن است بدون انتظار برای دفع، تصمیم به عمل کورتاژ برای تخلیۀ بافت باقی‌مانده بگیرد.

در صورت خارج نشدن کامل بافت جنین و جفت از رحم پس از سقط جنین، پزشک از روشی به نام کورتاژ برای خارج کردن بافت باقی‌مانده استفاده خواهد کرد. در این روش، پزشک ابتدا واژن و دهانۀ رحم را با یک مادۀ ضدعفونی‌کننده تمیز خواهد کرد، سپس با استفاده از یک وسیلۀ فلزی نازک، دهانۀ رحم را باز خواهد کرد، مگر اینکه دهانۀ رحم از قبل به خاطر خروج مقداری بافت گشاد شده باشد.

در این روش نیازی به بیهوشی عمومی نیست و برای فرد یک داروی آرام‌بخش تجویز می‌شود و تحت بی‌حسی موضعی قرار خواهد گرفت. سپس پزشک از طریق روش ساکشن یا با استفاده از روش قدیمی و استفاده از ابزار، بافت باقی‌مانده را خارج خواهد کرد.

در روش ساکشن، پزشک با استفاده از یک لولۀ پلاستیکی توخالی که وارد رحم می‌کند، بافت‌های باقی‌ماندۀ جنین و جفت را توسط مکش از رحم خارج خواهد کرد و در روش قدیمی کورتاژ، پزشک با استفاده از وسیله‌ای شبیه قاشق‌، به آرامی بافت‌های جنین را از دیوارۀ رحم جدا و از رحم خارج می‌کند. خارج کردن بافت، کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و کل عمل در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

در برخی موارد، اگر سقط جنین در سه ماهۀ دوم اتفاق افتاده باشد، ممکن است نیاز به عملی به نام اتساع و تخلیه باشد که در این حالت علاوه بر ساکشن، لازم است پزشک با استفاده از فورسپس و ابزارهای بیشتر، نسبت به جدا کردن و خارج کردن بافت اقدام کند و در انتها اگر Rh خون مادر منفی باشد، به او پادتن Rh تزریق خواهد شد.

اگر خروج بافت به صورت خودبه‌خود یا با مداخلۀ جراحی صورت گیرد، به مدت یک روز یا بیشتر، گرفتگی عضلانی مشابه عادت ماهانه وجود دارد و برای یک تا دو هفته خونریزی اندکی نیز وجود خواهد داشت. بهتر است برای خونریزی از پد یا نوار بهداشتی استفاده شود و برای گرفتگی عضلانی، استامینوفن و ایبوبروفن مصرف شود. از رابطۀ جنسی، شنا کردن، تمیز کردن واژن، استفاده از تامپون و داروهای واژینال، حداقل برای دو هفته و تا زمان توقف کامل خونریزی باید پرهیز کنید. در طول این دوره به احتمال زیاد، پزشک برای جلوگیری از عفونت، آنتی‌بیوتیک یا سایر داروها را تجویز خواهد کرد.

اگر شروع به خونریزی شدید کردید؛ به معنی آغشته به خون شدن یک پد در طول یک ساعت، یا در صورت وجود علائم عفونت مانند تب، درد، ترشحات بدبو از واژن یا احساس ضعف، گیجی و حواس‌پرتی، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید. اگر خونریزی شما افزایش یافته است و احساس ضعف، گیجی یا حواس‌پرتی می‌کنید، احتمالاً دچار شوک شده‌‌اید. در این شرایط هرچه سریع‌تر به اورژانس مراجعه کنید.

از دست دادن جنین طی بارداری واقعه‌ای تلخ و غم‌انگیز است. بسیاری از زوج‌ها پس از سقط جنین احساس ناراحتی می‌کنند. این حس کاملاً طبیعی است، بنابراین به خودتان برای بهبودی زمان بدهید. خانواده و دوستان در این شرایط می‌خواهند به شما آرامش بدهند، اما در واکنش مناسب به این رویداد با مشکل مواجه هستند. در صورت امکان به آنها بگویید که به پشتیبانی و حمایتشان نیاز دارید و روی کمکشان حساب کرده‌اید. سقط جنین می‌تواند مشکلات فیزیکی و احساسی زیادی برای شما و همسرتان ایجاد کند. در طول این مدت، فشار و استرس زیادی را تحمل خواهید کرد.

برخی از افراد نیز خود یا همسرشان را مقصر سقط جنین می‌دانند. هرچند بعید به نظر می‌رسد هر یک از آنها مبادرت به انجام کاری کرده باشد که منجر به سقط جنین شود یا از انجام اقدامی برای جلوگیری از آن دریغ کرده باشد. به خاطر داشته باشید که شما هنوز این شانس را دارید که در آینده نوزاد سالمی به دنیا آورید.

نگرانی بابت وقوع دوبارۀ سقط جنین در بارداری بعدی امری قابل درک است، اما متخصصان یک سقط ناخواستۀ جنین را لزوماً علامتی برای وجود مشکل در مادر یا پدر تلقی نمی‌کنند. در هر صورت، برای بارداری بعدی شاید مجبور شوید کمی صبور باشید و منتظر بمانید.

در هر یک از شرایط سقط ناخواسته، با کمک دارو یا روش‌های درمانی و جراحی پس از چهار تا شش ماه، چرخۀ عادت ماهانۀ شما دوباره شروع خواهد شد. برخی متخصصان معتقدند که پس از این عادت ماهانه می‌توانید برای بارداری مجدد اقدام کنید، اما گروهی دیگر توصیه می‌کنند که یک دورۀ دیگر از عادت ماهانه را نیز طی کنید. بنابراین زمان بیشتری برای بهبود جسمی و روحی نیاز خواهید داشت. در این مدت باید از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کنید، زیرا ممکن است شما دو هفته پس از سقط جنین، تخمک‌گذاری کنید و امکان بارداری مجدد وجود داشته باشد.

مدت زمان لازم برای باردار شدن زنان بعد از قطع روش‌های پیشگیری از بارداری متفاوت است. طول مدت این زمان کاملاً وابسته به روش جلو‌گیری شماست. توانایی…

اتمام بارداری پیش از هفتۀ ۲۰ را سقط ناخواستۀ جنین می‌گویند. بیشتر سقط جنین‌های ناخواسته به صورت تصادفی و به خاطر وجود مشکلات کروموزومی و ژنتیکی در…

در سه ماهۀ اول یا میانۀ بارداری گاهی به دلیل وجود نقص‌های مادرزادی در جنین یا مشکلات دیگر، پزشک ممکن است تصمیم به ختم بارداری و انجام سقط جنین…

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© کلیه حقوق مادی و معنوی متون، گرافیک، تصاویر و ویدیوها و محتویات سایت صرفاً متعلق به شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار می باشد. بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب و بازنشر کامل و بدون جرح و تعدیل) بلامانع است. کليۀ حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

بارداری می تواند زمانی عالی برای شادی باشد ، اما ممکن است با نگرانی و حتی غم  نیز پر شود – به خصوص اگر قبلاً تجربه سقط جنین را داشته باشید.

طبیعی است که طیف وسیعی از احساسات را پس از از دست دادن جنین خود تجربه کنید. با اینکه ممکن است دوستانتان هنگام نوشیدن قهوه در مورد آن صحبت نکنند اما سقط جنین در واقع نسبتاً رایج است ، بنابراین شما در تجربه این امر تنها نیستید.خبر خوب این است که بیشتر زنانی که سقط جنین را تجربه می کنند ، تلاش خود را برای داشتن کودک سالم ادامه می دهند.

سفر همیشه یک خط مستقیم نیست ، اما در اینجا آنچه را که باید در مورد بارداری مجدد و داشتن یک بارداری سالم بعد از سقط جنین بدانید به شما میگوییم.

حدود 10 تا 15 درصد از بارداری ها در سه ماهه اول یا قبل از هفته 12 بارداری به سقط جنین ختم می شوند. 1 تا 5 درصد از زنان در اوایل سه ماهه دوم ، بین هفته های 13 و 19 ، دچار سقط جنین می شوند.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

و ممکن است تا 50 درصد از بارداری ها به سقط جنین خاتمه یابند ، اما این امر در بسیاری از موارد زمانی اتفاق می افتد که یک زن حتی نمی داند که باردار است.

سقط جنین ناشی از مواردی مانند موارد زیر میباشد :

 

برخی از سقط ها به طور ناگهانی اتفاق می افتند – ممکن است خون مشاهده شود و سریعاً بافت های حاملگی خارج شوند. برخی دیگر مانند از دست دادن سقط جنین ممکن است بدون علائم اتفاق بیفتند. تا زمانی که برای سونوگرافی به پزشک خود مراجعه نکردید ، ممکن است متوجه نشوید که مشکلی وجود دارد.

مهم نیست که چگونه این اتفاق بیفتد ، ممکن است احساس شدید غم و اندوه ، عصبانیت یا ناراحتی را تجربه کنید. حتی ممکن است در ابتدا حسی نداشته باشید اما در ادامه احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد.

ممکن است بهبودی شما بعد از سقط جنین چند هفته تا یک ماه یا بیشتر طول بکشد. زمان بهبودی شخصی است و  به نوع سقط جنینی که شما تجربه می کنید و این که آیا به مداخله پزشکی  مانند یک اتساع و کورتاژ (D&C) برای کمک به سقط جنین نیاز دارید یا خیر بستگی دارد.

بلافاصله.

ممکن است تعجب کنید که می توانید بلافاصله بعد از سقط جنین باردار شوید حتی اگر یک دوره قاعدگی “طبیعی” نداشته باشید. چگونه؟

خب ، پس از سقط جنین ، بدن شما فرآیند بازگشت به روال معمول تولید مثل خود را شروع می کند. این بدان معنی است که شما قبل از شروع یک عادت ماهیانه دیگر ، تخمک گذاری خواهید داشت.

تخمک گذاری ممکن است صرف 2 هفته پس از سقط جنین رخ دهد. اگر در طول اولین تخمک گذاری باردار شوید ، ممکن است زودتر از آنچه فکر می کنید علامت مثبت آزمایش بارداری را مشاهده کنید.

چندین منبع معتبر وجود دارند که از ایده بارداری طی 1 تا 3 ماه پس از سقط جنین حمایت می کنند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که باردار شدن در طی 3 ماه پس از سقط جنین ممکن است نتیجه بهتری – خطر پایین تر برای سقط بعدی – از بارداری دیر تر داشته باشد. یک تئوری این است که بارداری قبلی ممکن است بدن را برای پذیرش بارداری آینده آماده کند.

با این وجود ، پزشک شما ممکن است دستورالعمل هایی مخصوص سلامت و سقط جنین شما داشته باشد.

به عنوان مثال ، اگر شما تجربه یک کورتاژ را داشته باشید ، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند چندین ماه قبل از بارداری صبر کنید تا رحمتان سلامت قبلی خود را به دست آورد.

اگر مکررا سقط جنین را تجربه کرده باشید ، پزشک ممکن است برای شما آزمایشاتی بنویسد تا قبل از بارداری مجدد مشخص شود که علت اساسی وجود دارد یا خیر.

شما ممکن است از نظر عاطفی احساس کنید که پس از تجربه سقط ، آمادگی بارداری مجدد را ندارید. بنابراین ، با اینکه از نظر جسمی آماده هستید اما شرایط مختلفی وجود دارند که باعث میشوند شما دست نگه دارید.

در نتیجه باید منتظر بمانید تا از نظر جسمی و عاطفی آمادگی خود را به دست آورید.

بیشتر زنان پس از تجربه یک سقط جنین ، دوباره باردار میشوند تا یک فرزند سالم داشته باشند. در حقیقت ، خطر کلی سقط جنین – 20 درصد – میباشد و اگر شما یک سقط داشته باشید این خطر افزایش نمیابد.

با این حال ، حدود 1 زن از هر 100 زن سقط مکرر جنین یا دو یا چند سقط جنین پشت سر هم را تجربه می کند.

سقط های مکرر جنین ممکن است در اثر مواردی مانند مشکلات انعقاد خون، مسائل هورمونی، اختلالات خود ایمنی ویژه ، قند خون بالا و سندرم تخمدان پلی کیستیک ایجاد شوند.

اگر شما دو مورد سقط جنین داشته باشید ، طبق Mayo Clinic ، خطر تجربه یک سقط دیگر به 28 درصد افزایش می یابد. پس از سه سقط متوالی ، خطر سقط جنین بعدی به 43 درصد افزایش می یابد.

به همین دلیل ، دانشکده زنان و زایمان و جنین شناسی آمریکا  ، توصیه می کند که اگر سه یا چند مورد سقط مکرر جنین را تجربه کرده اید ، آزمایشاتی انجام دهید.

در صورت بروز سقط مکرر ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

در حالی که تا 75 درصد از موارد سقط های مکرر جنین ممکن است علت مشخصی نداشته باشند ، برخی مشکلات خاص مربوط به سلامت وجود دارند که ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای سقط قرار دهند. اگر بتوانید مشکلات خود را مشخص کنید ، درمان علت اصلی ممکن است به شما در بارداری و حفظ آن کمک کند.

آزمایش ها ممکن است  شامل مواردی مانند موارد زیر باشند :

آزمایش خون: برای بررسی سطح هورمون ها (تیروئید ، پروژسترون) ، اختلالات انعقاد خون یا اختلالات خود ایمنیآزمایش های ژنتیکی: کاریوتایپینگ- برای بررسی تغییرات ژنتیکی در هر یک از والدین که ممکن است در زمان بارداری کروموزوم ها را تحت تاثیر قرار دهند. سونوگرافی: واژینال یا شکمی – برای بررسی رحم ، تخمدان ها و لوله های فالوپهیستروسالپنگوگرام: روشی برای رویت رحم و لوله های فالوپ که در آن یک رنگ رادیواکتیو به رحم شما تزریق میشود و توسط اشعه ایکس خوانده می شود.سونوهیستروگرام: روشی برای رویت رحم و پوشش داخلی آن که در این روش مایعی برای خواندن تصویر از طریق سونوگرافی واژینال به رحم شما تزریق می شود.هیستروسکوپی: روشی که برای رویت گردن رحم و رحم استفاده می شود که در آن یک لوله نازک و سبک (هیستروسکوپ) به داخل واژن فرستاده می شود.لاپاروسکوپی: روشی که برای رویت قسمت بیرونی رحم ، لوله های فالوپ و تخمدان ها استفاده می شود و یک دوربین تخصصی (اندوسکوپ) از طریق یک برش در شکم وارد بدن می شود.

باز هم ، ممکن است شما هرگز علت اصلی سقط خود را حتی پس از انجام آزمایش ها متوجه نشوید.

اگرچه این امر ممکن است نگران کننده و ناراحت کننده باشد ، خبر خوب این است که حتی پس از سه مورد سقط جنین بدون علت مشخص ، حدود 65 درصد از زوجین در بارداری بعدی موفق میشوند.

درک این نکته مهم است که شما لزوماً نمی توانید از سقط جنین جلوگیری کنید. حدود 50 درصد از سقط ها به دلیل آنچه به آن ناهنجاری های کروموزومی گفته می شود اتفاق می افتند.

زنان بالای 35 سال نیز با احتمال بیشتری دچار سقط جنین می شوند زیرا تخمک ها با افزایش سن استعداد بیشتری برای ناهنجاری های کروموزومی دارند.

با این وجود پیروی از یک شیوه زندگی سالم می تواند به تقویت یک بارداری سالم کمک کند. سعی کنید مقدار زیادی آب بنوشید و رژیم متعادلی داشته باشید.

کارشناسان توصیه می کنند که زنان روزانه 10 فنجان مایعات بنوشند و از سه ماهه دوم بارداری برای حمایت از بارداری 300 کالری بیشتر مصرف کنند.در زمان بارداری ، حتماً روزانه یک مولتی ویتامین با اسید فولیک مصرف کنید تا بتواند در حفظ ذخایر مواد مغذی به شما کمک کند. هر هفته حداقل 150 دقیقه ورزش متعادل داشته باشید. پیاده روی / دویدن آهسته ، شنا ، یوگا و پیلاتس گزینه های خوبی هستند. شما باید از انجام فعالیت های خاصی مانند ورزش های تماسی ، فعالیتهایی با خطر افتادن یا مواردی مانند یوگا داغ  که ممکن است بیش از حد گرم شوید اجتناب کنید. (دستورالعملهای مخصوص سلامت و بارداری خود را با پزشک خود در میان بگذارید).از مصرف موادی مانند الکل ، نیکوتین و داروها خودداری کنید. مصرف کافئین باید کنترل شده باشد. نوشیدن قهوه خوب است ، اما سعی کنید روزانه تنها یک فنجان (200 میلی گرم) از هر نوشیدنی کافئین دار مصرف کنید.به ویزیت های پیش از تولد خود ادامه دهید و در صورت ایجاد هرگونه مشکلی برای سلامت خود یا کودکتان با پزشک خود تماس بگیرید.بیماری های مزمنی که دارید مدیریت کنید و داروهای خود را به موقع مصرف کنید.همگام با مراقبت از جسم خود ، حتماً مراقب احساسات خود نیز باشید. کاملاً طبیعی است که طیفی از احساسات مختلف را حین بارداری و پس از تجربه سقط داشته باشید.

و  با این که هیچ روش صحیح یا غلطی برای احساس وجود ندارد ، در صورت تجربه اضطراب و یا افسردگی از دیگران کمک بخواهید.

یک درمانگر معتبر می تواند به شما کمک کند تا به بسیاری از احساسات خود جهت دهید و ابزاری برای مقابله به شما ارائه می دهد. می توانید این گفتگوها را با شریک زندگی خود یا یک دوست نزدیک یا عضوی ازخانواده خود نیز ادامه دهید.

بارداری بعد از سقط جنین ممکن است آن چیزی نباشد که انتظار دارید. ممکن است بخواهید احساس هیجان و خوشحالی داشته باشید ، اما در عوض احساس گناه یا ناراحتی میکنید. شاید شما اضطراب سقط مجدد را داشته باشید.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم

هر چه میخواهید انجام دهید – وقت بگذرانید و به خود پاداش دهید.

برخی از خانم ها نسبت به بارداری جدید و کودک خود به عنوان “نوزاد رنگین کمان” احساس خوبی دارند. این اصطلاح مدتی است که وجود دارد و در رسانه های اجتماعی بسیار محبوب است.

به طور خلاصه : کودک رنگین کمان یک نور رنگارنگ پس از یک دوره تاریک و طوفانی سقط میباشد. استفاده از این اصطلاح ممکن است به شما کمک کند تا تجربیات خود را تغییر دهید و هم به نوزادی که از دست داده اید و هم به نوزادی که باردار هستید افتخار کنید.

البته ممکن است شما در جشن تولد نوزاد رنگین کمان نیز احساس گناه یا درد داشته باشید. احساسات مختلف قطعاً بخشی از بازی هستند.  واقعا لازم نیست به تنهایی این احساسات را تحمل کنید.

خطر اضطراب و افسردگی ، به ویژه افسردگی پس از زایمان ، پس از تجربه سقط ، کمی افزایش میابد. بنابراین در صورت نیاز از دیگران کمک بخواهید.

به یاد داشته باشید : هیچ راه صحیح یا اشتباهی در مورد احساس سقط جنین وجود ندارد.

در مورد بارداری بعد از سقط نیز همین گونه است.

برای اکثر خانمها ، شانس حاملگی سالم و دیدار با کودک رنگین کمان وجود دارد. مهم نیست که چه اتفاقی می افتد ، بدانید که شما تنها نیستید. از دوستان و خانواده خود در صورت نیاز کمک بخواهید.

و اگر سقط های مکرر را تجربه کردید- با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است شما یک بیماری اساسی داشته باشید که به درمان نیاز داشته باشد.

آزمایشگاه مندل از جمله مراکز پیشرو در تشخیص بیماری ها بوده و با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات روز دنیا در بخش های ژنتیک و کلینیکال به روزترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می نماید.
حسن شهرت این آزمایشگاه در کنار خدمات بروز و دقیق باعث شده تا علاوه بر مراجعین حضوری آزمایشگاه، افتخار سرویس دهی به بیش از 400 مرکز آزمایشگاهی همکار را نیز داشته باشیم. در این راستا سیاست اجرایی آزمایشگاه مندل اطمینان از رضایت مراجعین و همکاران آزمایشگاهی می باشد، لذا خواهشمند است با نظرات و انتقادات سازنده خود ما را در راستای ارتقا بیش از پیش یاری نمایید.

آزمایشگاه مندل از جمله مراکز پیشرو در تشخیص بیماری ها بوده و با در اختیار داشتن جدید ترین تجهیزات روز دنیا در بخش های ژنتیک و کلینیکال به روز ترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می نماید. حسن شهرت این آزمایشگاه در کنار خدمات بروز و دقیق باعث شده تا علاوه بر مراجعین حضوری آزمایشگاه، افتخار سرویس دهی به بیش از 400 مرکز آزمایشگاهی همکار را نیز داشته باشیم. در این راستا سیاست اجرایی آزمایشگاه مندل اطمینان از رضایت مراجعین و همکاران آزمایشگاه می باشد، لذا خواهشمند است با نظرات و انتقادات سازنده خود مارا در راستای ارتقا بیش از پیش یاری نمایید.

برای
ورود
یا
ثبت نام
شماره تلفن خود را وارد کنید.

گذرواژه
خود را وارد کنید.
چنانچه گذرواژه خود را به یاد نمی آورید روی دکمه ارسال گذرواژه جدید کلیک کنید.
شماره همراه وارد شده
{{account.authorizeModule.phone}}
می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

گذرواژه جدید برای شما ایجاد شده و به شماره
{{account.authorizeModule.phone}}
ارسال شد.

نام کامل و گذرواژه
ارسال شده به همراه خود را وارد کنید.
شماره همراه وارد شده
{{account.authorizeModule.phone}}
می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم
چگونه بعد از سقط رحم را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *