چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم
چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

info@aromiss.com


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *


ورود

مرا به خاطر بسپار


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست شما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست شما، زیبایی و لطافت پوست شما تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند.اثرات تخریبی نور خورشید و سرعت پایین ترمیم سلول‌های پوست باعث ایجاد لکه‌ها و چین و چروک‌هایی روی پوست می‌شوند. در این مقاله به روش‌های کم هزینه‌ای خواهیم پرداخت که می‌توانید به کمک آنها سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید.چه اتفاقی برای پوست شما می‌افتد؟ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست شما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست شما، زیبایی و لطافت پوست شما تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند. اولین خطوط و چین و چروک‌ها معمولا در اطراف چشم‌ها و لب‌ها به وجود می‌آیند.بعد از تمام شدن دهه سوم زندگی پوست شما نازک‌تر و ظریف‌تر می‌شود. این قضیه به دلیل کم شدن میزان کلاژن و همچنین کاهش سرعت بازسازی سلول‌های پوست است. این حالت ممکن است باعث شود که صورت شما کسل‌کننده و شل به نظر برسد و دیگر گونه‌های شما به آن شادابی گذشته نباشد. از طرفی زندگی‌های مدرن و شلوغ امروزی باعث افزایش استرس شده که همین قضیه می‌تواند روی پوست شما تأثیر بدی داشته باشد.از طرفی دیگر پوست شما مانند دوران نوجوانی و دهه ٢٠ سالگی غیرقابل پیش‌بینی نیست. در این دهه از زندگی تقریبا تمرکز شما باید روی لایه‌بردارها باشد.لایه‌برداری به بازسازی سلول‌های پوست و هیدراتاسیون کمک می‌کند و با بروز لکه‌های پوستی مقابله می‌کند.به دنبال محصولات آرایش و بهداشتی‌ای باشید که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و ویتامین داشته باشند. این محصولات می‌توانند پوست شما را سالم و جوان نگه دارند.برس‌های تمیزکنندهبرس‌های تمیز‌کننده سلول‌های پوست را تشویق می‌کند تا سریع‌تر خود را تجدید کنند. برس کشیدن همچنین باعث می‌شود که محصولات مراقبتی و بهداشتی بتوانند عمیق‌تر به داخل پوست نفوذ کنند. این کار باعث می‌شود که شما پوستی زیبا و سالم داشته باشید.سعی کنید برای این منظور از تمیز کننده‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها (مانند چای سبز و سفید)، ویتامین C و اسید‌های آلفا هیدروکسی (AHAs) هستند استفاده کنید.لایه‌برداریپوست شما نیاز دارد در هفته دوبار لایه‌برداری شود. این کار را جدی بگیرید. از لایه‌بردارهایی که دانه‌های درشت و نامنظم دارند استفاده نکنید. به جای آن از لایه‌بردارهایی با الیاف مصنوعی و ریز استفاده کنید.مرطوب‌کننده‌هاهیدراتاسیون یکی از کلیدهای اصلی دروازه سلامت و زیبایی پوست است که در مقابل آسیب‌های اشعه UV و آلودگی‌ها از شما محافظت می‌کند و تولید کلاژن و آلاستین را بهبود می‌بخشد. روزانه حداقل دو بار از مرطوب‌کننده‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید. این کار را به آرامی و ملایمت انجام دهید.مرطوب‌کننده شما باید حتما حاوی ویتامین C باشد. ویتامین C از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث شفاف و درخشنده‌شدن پوست شما می‌شود.

کرم‌های چشمکرم‌های چشمی را انتخاب کنید که حاوی هیدروکینون و ویتامین C باشد.برای مقابله با پف زیر چشم می‌توانید از کافیین و برای افزایش رطوبت می‌توانید از محصولات حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید.چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

آرایش‌کردنبه دنبال محصولاتی باشید که حاوی مقدار قابل قبولی از پپتید و گلیسیرین باشند. گلیسیرین باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و پپتید به تولید کلاژن کمک می‌کند. شما می‌توانید از این محصولات قبل از استفاده از مواد آرایشی استفاده کنید یا این‌که از محصولات آرایشی‌ای استفاده کنید که حاوی این مواد هستند. برای پوشاندن کبودی زیر چشم می‌توانید از کرم‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر از رنگ پوست خودتان استفاده کنید.

درمان در طول شبهر هفته یک شب از ماسک‌های غنی از آنزیم‌ها استفاده کنید. کرم‌هایی که در طول شب استفاده می‌کنید باید قوی‌تر باشند. لایه‌بردارها و محصولات بدون روغن می‌توانند در افزایش هیدراتاسیون به شما کمک کنند.به‌دنبال محصولاتی بگردید که حاوی پلی‌پپتید باشند. این محصولات باعث جوانسازی و بازسازی پوست می‌شوند. محصولات حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می‌توانند در هیدراتاسیون به شما کمک کنند. رتینول نیز برای خوش فرم شدن پوست‌های نازک، تحریک بازسازی سلولی، کاهش خطوط ریز و درخشندگی پوست مفید است.منبع: آرایشیک

 

رازهای زیبایی


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


دانستنی های سلامت واژن


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

کفش دست دوز چرم با کیفیتی فراتر از انتظار

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


حریر طرحدار ترک /*سفارش آنلاین

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


خرید هدیه خاص برای روز زن


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

همه ما در مورد کاربرد خوب ویتامین E و c و هیالورونیک اسید شنیده ایم. اما واقعاً پوست ما برای سلامت بیشتر به چه چیزی نیاز دارد و چگونه می توانیم روی آن تاثیر گذار باشیم؟ جدا از استفاده از مکمل ها و وجود موادی مثل الاستین و کلاژن در بدن، استفاده از ضدآفتاب، خوردن غذاهای سالم باید از نوع توده استخوانی و تغییرات هورمونی در بدن خود آگاهی کامل داشته باشیم.

با گذشت زمان انعطاف پوست ما کاهش پیدا می کند و ما باید بیشتر از همیشه مراقب آن باشیم. باید از کرم های مراقبت پوست، مزوتراپی و دیگر پروسه هایی که برای بهبود پوست ما موثر هستند استفاده کنیم.

ظاهر شدن چین و چروک های روی پوست، فقط به خود پوست ما بستگی ندارد بلکه چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم اجزای ساختاری عمیق در پوست هستند که در آن تاثیر گذار می باشند. مثل بافت های نرم، چربی ها و نوع استخوان بندی صورت. اگر بدانیم که هر کدام از این ها چگونه کار می کنند، می توانیم پروسه پیر شدن را به تعویق بیندازیم.

جذب مواد توسط استخوان ها بافت استخوان را تشکیل می دهد. استخوان های ما در طول زندگی تجدید پذیر می باشند. اما بعد از 35 تا 40 سال، نمی توانند بازیابی پیدا کنند و رشد آنها کاهش پیدا می کند.چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

هنگامی که سن ما بالاتر می رود، اسکلت بدنی ما تقریباً 10 درصد بزرگتر و شکننده تر می شود. مثلا استخوان لگن تا 25 تا 30 سالگی رشد می کند. بعد از چهل سالگی لگن شروع به باریک و باریک تر شدن می کند.

جذب مواد توسط استخوان می تواند روی مهره های ما نیز تاثیر گذار باشد و موارد زیر را در ظاهر ما نشان دهد:

با بالا رفتن سن، چین و چروک های اطراف بینی و لب ها عمیق تر می شوند و حالت استخوان چانه تغییر پیدا می کند. علت آن این است که انعطاف پوست کاهش پیدا کرده و تغییرات بافت نرم در زیر پوست اتفاق افتاده است. از طرفی این مسائل می تواند روی دندان و سلامت آنها نیز تاثیر گذار باشد.

چرخش استخوان ها در اطراف چشم ها مخصوصاً در گوشه بیرونی چشم و داخلی بیشتر از همیشه می شود. به همین دلیل است که ابروها کمی افتاده می شود.

بعضی از افراد فکر می کنند که با لیفت صورت می توانند این مشکل را برطرف کنند، اما مشکل اینجاست که پوست انعطاف خودش را از دست داده و شل شده و چروک ها پدیدار شده اند.

با استفاده از تکنولوژی های مدرن، محققان فرصت زیر را پیدا کردند که بهتر بفهمند تغییرات اسکلتی صورت چگونه بودند و کدام قسمت را بیشتر از همه جا تحت تاثیر قرار می گیرند. دانشمندان توجه بیشتر و بیشتری روی ارتباط چارچوب و استخوان ها با یکدیگر اعمال کرده اند.

اهداف اصلی شامل موارد زیر است:

ما با بالا رفتن سن، همزمان چربی بیشتری در بدن مان جذب می کنیم، استخوان های ما کم کم تحلیل می روند و به روش هایی اعتماد می کنیم که ناگهان پوست ما را جوان می کند که اصلا نباید این روش ها را برای افراد زیر 15 تا 20 سال انجام داد.

باید حتما به متخصص مراجعه کنید که ویژگی های پیری صورت را به خوبی می شناسد و هرگز به سلامتی شما آسیب نمی زند.

اگر می خواهید که ظاهر جوان صورت تان را حفظ کنید، مجبورید که این پروسه پیری صورت و تغییرات در استخوان های بدن را به تعویق بیندازید. در بین جوانان معمولاً پوست لطیف تر می باشد.

زیرا کلاژن و الاستین زیادی دارد و چربی صورت نیز به طور متعادل در بین قسمت های مختلف توزیع شده است. همزمان که سن بالاتر می رود، پوست ما کلاژن را از دست می دهد و لایه های چربی دار حجم خود را از دست می دهند و به همین دلیل است که چین و چروک و شل شدگی پوست اتفاق می افتد.

الگوی غذای خود را دوباره بررسی کنید. طبق اعلام آکادمی سلامت آمریکا بهتر است که قند کمتری مصرف کنیم. زیرا قند و شکر پروسه پیری را سرعت می بخشند و به جای آنها باید میوه ها و سبزیجات را بیشتر از قبل مصرف کنید که از آسیب سلول ها جلوگیری می کند.

پوست را مرطوب نگهدارید و با اسکراب ها و ماسک های بسیار سنگین به آن آسیب نزنید.

همیشه باید پوست خود را در برابر بادهای شدید و سرما محافظت کنید و استفاده از ضد افتاب را فراموش نکنید.

مراقب هورمون های بدن خود باشید. مثلاً هورمون تیروئید باعث می شود که پروژسترون بیشتر شود که همین باعث کاهش سرعت پیری می شود. ویتامین D نیز یک منبع بسیار کاربردی می باشد. اما بیش از حد مصرف کردن آن تاثیر منفی خواهد داشت. برای پیدا کردن تعادل در این ویتامین باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

از تزریق بوتاکس اجتناب کنید. مطالعات نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند تحلیل استخوان را افزایش دهد.

مراقب دندان های خود باشید. اگر یکی از دندان هایان را از دست دهید، پروسه پیری سرعت پیدا می کند. زیرا در ظاهر چانه شما تاثیرگذار است. لب ها نازک تر می شوند و چین و چروک های اطراف لب افزایش پیدا می کنند و عمیق تر می شود.

صورت شما نیز بسیار لاغرتر از همیشه به نظر می رسد. به همین دلیل است که چانه در این افراد کوچکتر است. در طول ده سال ممکن است بفهمید که 60 درصد از سایز چانه شما از بین رفته است. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید ایمپلنت کنید و ریشه دندان را جایگزین کنید.

همانطور که می دانید، صورت از داخل نیز تغییر می کند. البته باید مراقبت از پوست خود را انجام دهید. اما باید به موارد دیگر نیز توجه کنید و استفاده از محصولات مضر آرایشی را کنار بگذارید که روز به روز صورت شما را پیرتر از همیشه می کند.

دسته‌بندی‌ها

مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی با ۱۰ راهکار موثر!

مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. معمولاً در این دوران دچار تغییراتی می‌شوید که تا پیش از این سن با آن‌ها رو به رو نشده‌اید. اما جای نگرانی نیست. با چند راهکار ساده می‌توانید پوست جوان و شاداب داشته باشید. این مقاله را دنبال کنید تا همه‌ی روش‌های مفید را بدانید.

نکات مهمی که برای داشتن پوست خوب باید بدانید:

چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

مراقبت از پوست با تمیزی آن ارتباط مستقیم دارد. هر روز صبح پوستتان را بشویید تا تمیز شود و  هر شب پیش از رفتن به رختخواب کاملاً از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید. این موارد باعث می‌‌شود تا روند بازسازی پوست تسریع شود. رفع آلودگی‌ها از روی پوست به آن امکان تنفس می‌دهد تا شاداب و جوان بماند. از متخصص پوست مشاوره بگیرید تا پاک‌کننده‌های مناسب را به شما معرفی کند. روش‌های مختلفی در کلینیک‌های پوست وجود دارد که برای شما عمل پاکسازی را انجام دهند.

لایه برداری پوست باعث جوان شدن آن می‌شود و بهتر است هنگام شب انجام شود. لایه بردارهای مختلفی برای انواع پوست ها وجود دارد که متناسب با جنس و بافت پوست خودتان آن را انتخاب کنید. لایه برداری در شب باعث می‌شود که پوست مرده از سطح صورت شما برداشته شود تا عمل بازسازی سلول های پوست هنگام استراحت در شب به خوبی انجام شود. اگر پوست چرب یا جوشدار دارید، عمل پاکسازی را دو بار در هفته انجام دهید، در غیر این صورت یک بار در هفته کافیست.

در طول روز برای مراقبت از پوست خود از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین ث استفاده کنید. این دو ماده در ترکیب با هم یک محافظت کننده‌ی قوی هستند. دقت کنید که در ابتدا ضدآفتاب را روی پوست خود بمالید و بعد از این سرم‌ها استفاده کنید.

از خشک شدن پوست در اثر کم‌آبی جلوگیری کنید. بیشتر از ۵ دقیقه دوش آب گرم نگیرید و با آب ولرم حمام کنید. آب خیلی گرم چربی طبیعی روی پوست شما را از بین می‌برد. معمولاً بعد از ۳۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود در نتیجه بیشتر در معرض خشکی است. برای مراقبت از پوست در مقابل خشکی، از شامپوهای شستشوی حاوی مرطوب کننده استفاده کنید و بعد از آن با کرم‌های مرطوب کننده از پوست محافظت کنید.

به راحتی می‌توانید در خانه ترکیب‌ موثری را برای آبرسانی تهیه کنید: ۴ – ۵ قطره از هر کدام از مواد معرفی شده را با دو لیوان آب مخلوط کنید و روی بدن اسپری کنید: روغن بدن + روغن بادام + روغن ویتامین ای + روغن کنجد.

کرم ضدآفتاب با درجه‌ی مناسب از SPF را برای حفاظت در برابر UVA/UVB را هر روز روی پوست خود به خصوص پوست صورت بمالید. اشعه‌ی UVA اثرات مضر طولانی‌مدت دارد و در افزایش چروک و پیری زودرس پوست موثر است. برای مراقبت از پوست مهم نیست در چه فصل یا آب و هوایی هستید: آفتابی، ابری، بارانی و یا برفی، بلکه باید همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید.

مراقبت از پوست با مرطوب‌کننده‌های قوی را دست کم نگیرید. لوسیون‌ بدن و انواع کرم‌ها را بعد از شستشوی پوست و حمام استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها در سلامتی پوست شما موثر است و باعث آبرسانی به آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: سی سالگی و لباس‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید

کلاژن یکی از موارد مهم در بازسازی و جوانسازی پوست است. بعد از سن ۳۰ سالگی روند تولید کلاژن کند می‌شود پس باید به تولید آن کمک کرد. اگرچه کرم‌های حاوی کلاژن به بازسازی پوست کمک می‌کنند اما نقش تغذیه در کلاژن‌سازی مهم‌تر است. ماهی، سبزیجات تازه‌ی سبز، ویتامین ث، تخم مرغ، گوجه فرنگی، مغز تخم کدو، آووکادو، سیر، دانه‌ی گیاه شیا و ژلاتین منابع مهم در تولید کلاژن بدنتان هستند. از متخصص تغذیه برای مکمل‌هایی که به کلاژن‌سازی کمک می‌کنند نیز مشورت بخواهید.

از مراقبت پوست دور چشم غافل نشوید. پوست دور چشم حساس‌ و آسیب‌پذیر است پس در فرآیند افزایش سن به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. از پاک‌کننده‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید و  بعد از آن یک کرم مخصوص دور چشم را روی پوست اطراف چشم بمالید.

برای مراقبت از پوست به اندازه‌ی ۸ تا ۱۰لیوان آب بنوشید! به همین سادگی! نوشیدن منظم آب برای آب‌رسانی به ارگان‌های داخلی بدن حیاتی است. می‌توانید کمی آبلیمو یا تکه‌های لیموترش را به آب اضافه کنید تا نتیجه موثرتری بر سلامت پوست داشته باشد. مواد غذایی با فیبر بالا به سیستم گوارشی شما کمک می‌کند تا آب کمتری از دست بدهید.

روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا ورزش کنید و  استرس را  کاهش دهید. استرس موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن و کاهش بازسازی سلول‌های بدن می‌شود. فعالیت‌های بدنی نه تنها به مراقبت پوست کمک می‌‌کند بلکه فعالیت‌های سلول‌های خون را نیز افزایش می‌دهد و اکسیژن‌رسانی را بهبود می‌‌بخشد.  ورزش موجب بالا رفتن ضربان قلب و ترشح هورمون‌های مفیدی می‌شود که استرس را کم می‌کند و در نتیجه روند جوانسازی پوست افزایش می‌یابد.

 

مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاه خودتان را ارسال کنید انصراف

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

مشاهده عنوان‌های بیشتر

مجله اینترنتی دیجی استایل

برای دنبال کردن مجله اینترنتی دیجی‌استایل و اطلاع از آخرین نوشته ها و اخبار داغ، ایمیل خود را وارد کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

استفاده از مطالب مجله اینترنتی دیجی استایل فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت آوازه نو پوشان پارسی (فروشگاه اینترنتی دیجی استایل) است.

Digistyle.com – 2021 © Copyright

سی ساله شدن به معنای شروع دوران جدیدی از زندگی خانم هاست. شما در سی سالگی در اوج جذابیت و زیبایی هستید به شرطی که ارزش خود را بدانید و از بدن و پوست خود درست مراقبت کنید. مراقبت از پوست صورت و بدن به ویژه بعد از ۳۰ سالگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. با دانستن مهم‌ترین نکات مراقبت پوست برای خانم‌های بالای سی سال این کار ساده‌تر خواهد شد و شما بهتر می‌توانید برنامه مراقبتی خود را برای دهه جدید زندگی خود، به روز کنید.

هر چند نمی توان روند با پیری پوست مقابله کرد اما می توان با راهکارهایی آن را به تاخیر انداخت. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی در در دهه سی زندگی، لازم است استفاده از کرم ضدآفتاب و کرم دور چشم جز جدایی ناپذیر روند مراقبت از پوست روزانه شود. کرم‌های ضدآفتاب به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید محافظت کرده و کرم‌های دور چشم نیز پوست نازک و ظریف اطراف چشم را از آسیب‌های مختلف محفوظ نگه می دارند.

یکی از دلایل پیری زودرس و چروک شدن پوست، اشعه ماوراء بنفش خورشید است. بسیاری از افراد به مقدار کافی از ضدآفتاب استفاده نمی کنند در حالی که ضد آفتاب یک سد محافظتی در برابر نور خورشید ایجاد می کند و از بروز چین و چروک و لکه های قهوه ای روی پوست جلوگیری می کند. توصیه می کنیم برای مراقبت از پوست هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید و هر چند ساعت یک بار آن را تجدید کنید. (هنگام خرید ضد آفتاب به چه نکاتی دقت کنیم؟)

 

از مراقبت پوست دور چشم غافل نشوید. پوست دور چشم حساس‌ و آسیب‌پذیر است، پس در فرآیند افزایش سن به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. در این سن بهتر است به سراغ کرم های دور چشم بروید که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی  دارای خواص ضد چروک و ضد پف و ضد تیرگی دور چشم هم باشند. (راهنمای جامع خرید کرم دور چشم)چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

 

معمولاً بعد از ۳۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود و در نتیجه پوست بیشتر در معرض خشکی است و این خشک شدن، زمینه ساز ایجاد چین و چروک در نقاط مختلف پوست و صورت تان است. برای جلوگیری از این مشکل باید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. آب رسان علاوه بر مرطوب کردن پوست، باید تا چند ساعت رطوبت را روی صورت‌ حفظ کند و وظیفه‌ی آب رسانی را انجام دهد. کرم آبرسان را علاوه بر صورت روی گردن هم ماساژ‌ دهید. (بررسی بهترین کرم های آبرسان موجود در بازار )

به‌راحتی می‌توانید در خانه ترکیب‌ مؤثری برای آبرسانی به پوست تهیه کنید. ۴ تا ۵ قطره از هر کدام از مواد زیر را با دو لیوان آب مخلوط و روی بدن اسپری کنید.

همچنین مراقبت از پوست با مرطوب‌کننده‌های قوی را دست کم نگیرید. لوسیون‌ بدن و انواع کرم‌ها را بعد از شست‌وشوی پوست و حمام استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها در سلامتی پوست شما مؤثرند و باعث آبرسانی به آن می‌شوند.

پس از سی سالگی سرعت بازسازی سلول‌های پوستی کاهش پیدا می‌کند و ریزش سلول‌های مرده نیز کمتر می‌شود. در نتیجه پوست مستعد کدر شدن و پوسته پوسته شدن است اما محصولاتی که حاوی ویتامین C، رتینولو گلایسولیک اسید باشند از این اتفاق جلوگیری می‌کنند.

همه کارشناسان استفاده از رتینول را به خصوص پس از سی سالگی توصیه می‌کنند. این ماده شکلی از ویتامین A است که کلاژن سازی را تقویت کرده، پوست را سفت و شاداب کرده و لکه‌ها و جای جوش را محو می‌کند.

ویتامین C نیز نوعی آنتی اکسیدان است که اثر روشن کننده دارد و از بروز جوش‌های سرسیاه جلوگیری کرده، چروک‌ها را از بین برده و پوست را یکدست می‌کند. برای بهره بردن از خواص ویتامین C می توانید علاوه بر خوردن مرکبات و مواد غذایی حاوی ویتامین C از سرم ها و محصولات حاوی این ویتامین استفاده کنید.

لایه برداری از پوست: خانواده AHA شامل اسید کلایسولیک، اسید لاکتیک و اسیدهای میوه نیز لایه بردارهایی قوی هستند که اثر ضدلک و ضدچروک دارند و روزنه‌ها را کوچک‌تر می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از این ترکیبات فعال ممکن است به زیان پوست شما باشد و باعث بروز التهاب شود، پس حتما با مشورت پزشک ماده مناسب را انتخاب و از آن به مقدار مناسب استفاده کنید. (روش صحیح مصرف کرم های لایه بردار)

 

هنگام خرید کرم های روز و شب توجه داشته باشید که این کرم ها، حاوی ویتامین C، رتینول، ضد چروک و دیگر فاکتورهای ضروری برای محافظت و ترمیم پوست باشند.

 

شستشوی صورت قبل از خواب (حتی اگر آرایش نداشته باشید) از مهم‌ترین نکات مراقبت پوست است و همه افراد در هر سنی باید آن را انجام دهند. در طول روز پوست شما از چربی، آلودگی و مواد آرایشی پوشیده می‌شود و اگر با همین وضعیت به خواب بروید رادیکال‌های آزاد به درون پوست شما راه یافته و ساختار DNA آن را تغییر خواهند داد. با این کار، به مرور زمان تولید کلاژن در لایه‌های زیرین پوست کاهش خواهد یافت و پیری زودرس به سراغ شما خواهد آمد. هر شب قبل از خواب با یک شوینده مناسب نوع پوست تان، پوست صورت و گردن خود را بشویید. (بهترین ژل های شستشوی صورت مناسب پوست چرب و مستعد آکنه)

علاوه بر این که آبرسانی و مرطوب کردن پوست باید از خارج از پوست انجام شود شما به تامین رطوبت و آب مورد نیاز بدن از داخل بدن نیز نیاز دارید و به این منظور باید روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. نیاز بدن به آب با افزایش سن بیشتر می‌شود و شاید مقدار آبی که قبل از سی سالگی می‌نوشیدید پس از آن کافی نباشد پس حتما روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید.

 

شاد ماندن راز زیبایی و جوانی است. استرس و نگرانی می‌تواند سبب تسریع روند پیری شما شود. در اثر استرس چین و چروک سریع‌تر روی پوست‌تان پدیدار خواهد شد. لبخند زدن و دوری از استرس کلید زیبایی و داشتن پوستی درخشان است.

 

استفاده از ابزارهای حرارتی آسیب‌های جبران ناپذیری را به موهای شما وارد می‌کند که با هیچ ماسک مو و تقویت کننده‌ای برطرف نمی‌شوند. در دهه سی زندگی بهتر است حالت موهایتان را همان طور که هست بپذیرید و سعی در آبرسانی و درخشان کردن موهایتان داشته باشید. به جای شامپوهای قوی که چربی کف سر را پاک می‌کنند از شامپوهای آبرسان و تغذیه کننده استفاده کنید و روغن‌های تقویت کننده و ماسک مو را نیز به برنامه مراقبت از موی خود اضافه کنید تا در سنین بالا نیز موهایی زیبا داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:

برنامه روزانه مراقبت از پوست با محصولات طبیعی

روش تهیه ۷ ماسک نرم کننده خانگی برای آبرسانی و تقویت موها

چگونه آرایش کنیم که طبیعی به نظر برسد؟

 

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

3 روز قبل

4 روز قبل

4 روز قبل

5 روز قبل

5 روز قبل

چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

6 روز قبل

1 هفته قبل

1 هفته قبل

1 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

2 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

3 هفته قبل

4 هفته قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار



کاربر جدید هستم!

0

موضوعات داغ

اکثر افراد در اوایل دهه سی زندگی متوجه تغییراتی در شرایط پوست خود می‌شوند، این تغییرات برای برخی زودتر و برای برخی دیرتر رخ می‌دهد اما معمولا سی سالگی آغاز دورانی جدید در نیازهای مراقبتی پوست است و ایجاد تغییرات ناگهانی در وضعیت پوست نیازهای جدیدی را به برنامه مراقبت از پوست شما اضافه می‌کند. اما این برنامه جدید شامل چه کارهایی است؟ پس از سی سالگی برنامه مراقبت از پوست چگونه تغییر می‌کند؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز بخوانید.

سی سالگی آغاز دوره کنترل در زنگی شماست، شما در این دوره به استقلال مالی و اجتماعی می‌رسید و به عنوان یک عنصر فعال در جامعه شمرده می‌شوید که باعث می‌شود ظاهر شما اهمیت بیشتری پیدا کند. اما در همین سن است که اولین چروک‌های سطحی در اطراف دهان و چشم پدیدار می‌شوند. برخی افراد در این دوره همچنان درگیر آکنه هستند که به آن آکنه بزرگسالی می‌گویند. پس از سی سالگی پوست به تدریج سفتی و طراوات خود را از دست می‌دهد و حالت شل و آویزان پیدا می‌کند و شاید دیگر مانند گذشته از چیزی که در آینه می‌بینید راضی نباشید. تنها خانم‌ها درگیر این مشکلات نیستند و حدود بیست درصد آقایان پس از این سن به تاسی مردانه مبتلا می‌شوند که ناشی از تغییرات سطح هورمون مردانه است. گفتیم که همه این تغییرات در همه افراد به طور همزمان رخ نمی دهد، هرچند برخی از این تغییرات اجتناب ناپذیرند اما با اصلاح برخی عادات و تغییر در برنامه‌های مراقبت از بدن و پوست می‌توان جوانی و شادابی پوست را به مدت طولانی‌تری حفظ کرد.

برای این که پس از سی سالگی زیبایی و شادابی پوست خود را حفظ کنید باید چند عادت بد را ترک کنید، سیگار کشیدن، برنزه کردن، استفاده از الکل، رژیم‌های غذایی نامنظم، تعذیه نامناسب، ورزش شدید و کم تحرکی را برای همیشه کنار بگذارید و کارهای زیر را به برنامه مراقبتی پوست خود اضافه نمایید:

پاکسازی پوست: اگر قبل از این سن این عادت خوب را جزو برنامه خود داشته‌اید همچنان به آن ادامه دهید. هر روز صبح پس از بیدار شدن و هر شب قبل از خواب از یک پاک کننده مناسب پوست خود استفاده کرده و همه مواد آرایشی، چربی و آلودگی را از روی سطح پوست خود بزدایید. اگر در انتخاب ماده پاک کننده مناسب مردد هستید برای اطمینان می‌توانید به پزشک پوست خود مراجعه کنید و از وی بخواهید یک پاک کننده مناسب برای پوست شما معرفی کند. در هر حال فراموش نکنید که یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست خوابیدن با آرایش است.

لایه برداری: لایه برداری پوست پس از سی سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون باعث پاک شدن سلول‌های مرده از سطح پوست و جوان‌سازی آن می‌شود. این کار را ترجیحا شب‌ها انجام دهید چون در طول خواب پوست شما قابلیت بازسازی بیشتری دارد و اگر لایه برداری را قبل از خواب انجام دهید صبح روز بعد پوستی زیباتر و شفاف‌تر خواهید داشت. اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید دو یا سه بار و اگر پوست معمولی دارید یک بار در هفته لایه برداری را فراموش نکنید.

حفاظت: یکی از راه‌های حفاظت از پوست در مقابل عوامل خارجی و آسیب‌زا استفاده از سرم‌های آنتی اکسیدان است. این سرم‌ها حاوی ویتامین سی هستند و خاصیت جوان کنندگی دارند و به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند اما فراموش نکنید که این سرم‌های حفاظت کننده را حتما پس از زدن ضدآفتاب استفاده کنید.

آبرسانی: یکی از عوامل پیرکننده پوست خشکی و نرسیدن رطوبت و آب کافی به آن است. استفاده از آب داغ و بخار داغ یکی از دلایل اصلی خشک شدن پوست است پس تا حد ممکن زمان حمام کردن خود را کوتاه کنید و از آب ولرم به جای آب داغ استفاده کنید و در حمام از شوینده‌های ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید. بلافاصله پس از حمام از مرطوب کننده مناسب روی صورت و بدن خود استفاده کنید تا رطوبت آن از بین نرود، این مرطوب کننده را می‌توانید به سادگی در منزل بسازید، کافی است چند قطره روغن کنجد یا روغن بادام و یا روغنی که در قرص ویتامین E وجود دارد در دو لیوان آب بریزید و مخلوط مورد نظر را روی بدن خود بمالید تا پوششی محافظ روی پوست ایجاد شود و آن را از خشک شدن حفاظت کند.

ضدآفتاب: اهمیت ضدآفتاب در جوان نگه داشتن پوست بر کسی پوشیده نیست چون علت اصلی پیری پوست تابش اشعه ماورا بنفش روی آن است و قرار گرفتن در معرض تابش خورشید خطر پیری و امراض خطرناک پوستی را چندین برابر می‌کند. فراموش نکنید که ضدآفتاب مخصوص روزهای آفتابی نیست و در روزهای ابری و روزهای سرد زمستان نیز به استفاده از ضدآفتاب نیاز دارید. ضدآفتاب را نه تنها روی صورت بلکه روی هر قسمتی از بدن که در معرض آفتاب قرار دارد مثل دست‌ها نیز استفاده کنید.

مرطوب کننده: استفاده مرتب از مرطوب کننده باعث می‌شود پوست شما همیشه نرم و هیدراته باقی بماند و احتمال ایجاد چروک و پیری از بین برود. مرطوب کننده را بعد از هر با حمام و هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

نوشیدن آب کافی: علاوه بر این که آبرسانی و مرطوب کردن پوست باید از خارج از پوست انجام شود شما به تامین رطوبت و آب مورد نیاز بدن از داخل بدن نیز نیاز دارید و به این منظور باید روزانه به مقدار کافی آب بنوشید. نیاز بدن به آب با افزایش سن بیشتر می‌شود و شاید مقدار آبی که قبل از سی سالگی می‌نوشیدید پس از آن کافی نباشد پس حتما روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید.

دوری از استرس: شاید عمل کردن به این مورد کار ساده‌ای نباشد اما استرس از عوامل اصلی پیری پوست است و تا زمانی که نتوانید بر استرس و نگرانی‌های خود غلبه کنید نباید انتظار تعویق پیری را داشته باشید.

استفاده از رتینوییدها: این ماده از ترکیبات ویتامین A  است و نقش مهمی در جوان‌سازی پوست دارد، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند. این ماده را به صورت خوراکی یا موضعی می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کرده و با دستور پزشک مصرف کنید.چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز، شاخه مراقبت پوست مطالعه کنید.

منبع: LiveStrong (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)

کپی شد

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۱۴ بهمن ۱۳۹۹

۱۴ بهمن ۱۳۹۹

۱۳ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

626,190

472,079

444,404

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید یا این‌که به دنبال روش‌هایی برای جوان تر شدن، مراقبت از پوست، انتخاب مدل مو و آرایش هستید در این نوشتار با ما همراه باشید.


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

اقامت ترکیه

چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

ارسال بار

چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم
چگونه بعد از سی سالگی پوستی جوان داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *