چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

 
helpkade
چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم
چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی | پس از انجام تمام عمل‌های بینی یا رینوپلاستی و هر گونه آسیب‌دیدگی بینی مانند شکستن بینی، اعمال کوچکترین فشاری به بینی، به ویژه فشار ناشی از وزن عینک طبی یا آفتابی باعث حساسیت و دردی طاقت‌فرسا می‎شود. به علاوه پس از جراحی یا آسیب‌دیدگی بینی به بسیاری از بیماران گفته می‌شود که به هیچ وجه عینک به چشم نزنند. حال اگر بیمار بدون عینک نتواند به خوبی ببیند و کارهای روزمره را انجام دهد، یا چشم‌هایش بسیار حساس باشد و بدون عینک نتواند رانندگی کند، چکار باید کرد؟

 پرسش مشترک اکثر بیماران این است که چه مدت پس از رینوپلاستی می‌توان عینک زد؟ پاسخ این پرسش بستگی به نوع تغییراتی دارد که در عمل ایجاد شده است. چون در طول عمل استخوان‌های بینی شکسته می‌شود، اگر هر ضربه‌ای به کنار بینی وارد شود، منجر به جابجا شدن استخوان‌ها خواهد شد. بیمارانی که نگران عینک زدن بعد از عمل جراحی-هستند، باید بدانند که در هفته نخست پس از جراحی که اسپلینت روی بینی وجود دارد، می‌توانند با خیال راحت عینک بزنند. بنابراین عینک زدن بعد از عمل جراحی هیچ اثر منفی بر بینی ندارد.

 پس از باز کردن آتل بینی نباید عینک را به مدت 8 ـ 4 هفته، مستقیماً روی بینی بگذارید. خودتان را برای ورم متوسط و کبود شدن مختصر پوست آماده کنید. شدت ورم در تمام بیماران یکسان نیست. بخش اعظم ورم و کبودی ظرف یک تا دو هفته فروکش می‌کند، اما بینی به مدت دو ماه تاحدی متورم است. بهترین کار این است که عینک به چشم نزنید، چون وزن عینک استخوان‌های در حال التیام یافتن بینی را جابجا می‌کند و باعث فرورفتگی روی بینی می‌شود که انجام عمل ثانویه و ترمیمی بینی را ضروری می‌سازد.

برای کسانی چشم‌های بسیار ضعیفی دارند بطوریکه که بدون عینک فعالیت‌های روزانه برایشان سخت می‌شود یا افرادی که در طول روز ساعات بسیاری مطالعه می‌کنند یا با کامپیوتر کار می‌کنند پس از عمل جراحی بینی استفاده از لنز طبی، درصورت رعایت بهداشت لنز، گزینه بسیار عالی، بدون درد و آسیب به بینی است. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا چشم و لنز مطابق شوند، برای این منظور بهتر است استفاده از لنز را چند هفته قبل از عمل بینی آغاز کنند.

یکی از پرسش‌های بیماران رینوپلاستی این است که اگر لازم باشد جراحی لیزیک انجام دهند، کدام جراحی را باید اول انجام داد، لیزیک یا رینوپلاستی؟ در پاسخ باید گفت که اگر اول چشم‌ها عمل شود، یک ماه بعد می‌توان جراحی بینی را انجام داد. بنابراین بافت‌های چشم حین جراحی بینی هیچ آسیبی نمی‌بیند و بیمار می‌تواند دوره نقاهت پس از رینوپلاستی را بدون عینک زدن در آرامش سپری کند.چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

از آنجایی که عینک دقیقا بروی ناحیه پل فشار وارد می‌کند، باعث درد و تغییر شکل استخوان بینی در این ناحیه می‌شود. در صورتی که بیمار راهی به جز استفاده از عینک نداشته باشد بهتر است در ماه‌های اولیه که هنوز استخوان بینی نرم است از عینک‌های سبک و بدون پل استفاده کند تا فشار کمتری به بینی وارد شود.

برای عینک آفتابی نیز باید به نکات ذکر شده درباره عینک طبی توجه کرد. بهتر است بیماران تا بهبودی کامل بخیه‌ها از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنند، زیرا نور آفتاب باعث تیره شدن جای بخیه‌ها می‌شود.

اگر فکر می‌کنید که به عینک حساسیت دارید، باید علائم را بررسی کنید تا ببینید که آیا عینک علت بروز علائم است یا خیر. یکی از نشانه‌های اصلی حساسیت به عینک این است که پوست فقط در محل زیر عینک یا در محل تماس پوست با عینک تحریک می‌شود. ممکن است راش یا حساسیت پوستی ماسک مانندی دور چشم ایجاد شود یا جوش و لکه فقط در ناحیه تماس عینک با پوست ایجاد شود. علائم تمام بیماران یکسان نیست.

برخی بیماران به فریم عینک حساسیت دارند. یکی از شایع‌ترین آلرژی‌ها حساسیت به نیکل است که باعث راش پوستی در ناحیه‌های تماس با عینک می‌شود. اگر به نیکل آلرژی دارید، فریم عینک پلاستیکی یا تیتانیومی خریداری کنید. عینک تیتانیومی بهترین گزینه برای افراد دارای حساسیت به نیکل است، اما اگر باز هم حساسیت برطرف نشود، باید عینک پلاستیکی را امتحان کرد. عینک استیل ضدزنگ نیز به این افراد توصیه می‌شود، چون برخی بیماران به پلاستیک نیز حساسیت دارند. برخی به پدهای بینی روی فریم فلزی آلرژی دارند. اکثر این پدها از سیلیکون یا استات ساخته می‌شود، البته پلی وینیل کلراید (PVC)، نیکل، تیتانیوم یا لاستیک نیز در ساخت پدهای عینک به کار برده می‌شود. سیلیکون گاهی مشکل‌ساز می‌شود، بعضی سیلیکون‌ها، مانند سیلیکون‌های پزشکی، ضدحساسیت هستند، اما اکثر سیلیکون‌ها از نوع ساده‌اند و به بروز واکنش‌های آلرژیک دامن می‌زنند.  نشانه اصلی حساسیت به پد بینی راش پوستی است که دور بینی در محل تماس پد با صورت ایجاد می‌شود.

خوشبختانه روش‌های متعددی برای رفع این مشکلات وجود دارد. برای مثال می‌توانید پل عینک را به پیشانی بچسبانید، تا پدها با بینی تماس نداشته باشد و به این ترتیب حساسیتی هم ایجاد نشود. البته پوست اکثر افراد چرب است و چسب بعد از چند بار گذاشتن و برداشتن عینک شل می‌شود و دیگر به پوست نمی‌چسبد. همچنین می‌توانید عینک‌هایی خریداری کنید که تکیه‌گاه آن روی گونه است یا این نوع عینک را خودتان با استفاده از سنجاق سر درست کنید، به این ترتیب وزن عینک روی بینی قرار نمی‌گیرد، فقط هنگام برداشتن و زدن عینک مراقب چشم‌هایتان باشید.

برای نگه داشتن عینک می‌توانید از وسیله‌ای به نام نوزکامفورت (NoseComfort) استفاده کنید. NoseComfort اجازه نمی‌دهد که عینک با پوست تماس داشته باشد و به این ترتیب مشکل تحریک و حساسیت پوست حل می‌شود. کافی است NoseComfort را مانند هدبند دور سر بیاندازید، قلاب متصل به این هدبند روی بینی قرار می‌گیرد. به جای آن که عینک را روی پل بینی بگذارید، آن را به قلاب گیر بدهید.

 

در هر نوع جراحی، بخصوص در عمل جراحی زیبایی بینی امکان بروز تورم و کبودی در صورت وجود دارد و این کبودی یا تورم می‌تواند تا ماهها باقی بماند. اگرچه این موارد بر روی نتیجه جراحی تاثیری نخواهد داشت، با اینحال وجود تورم می‌تواند ترسانند باشد و حضور شما در اماکن عمومی و برقراری ارتباطات اجتماعی را تا حدی محدود کند. بنابراین اجرای چند گام می‌تواند از مقدار تورم در اطراف محل جراحی بکاهد. بیایید نتیجه تجربیات 20 ساله‌مان را به اختصار در رابطه با هر روش ببینیم :

با بالا گرفتن سر شما مقدار فشار به سر را می‌کاهید. حداقل سازی نیاز به خم شدن و بالا گرفنت سرتان حتی در زمان خوابیدن، به کمک نیروی جاذبه مقدار تورم را کاهش خواهد داد و استفاده از صندلی استراحت به شکلی به سمت عقب باشد نیز در دوره نقاهت توصیه می‌شود.

وقتی که فعالیت هایی چون پیاده روی، هر چه سریع تر آغاز شوند به گردش جریان خون کمک نموده و از تجمع آن در منطقه جراحی جلوگیری نموده و دوباره به سمت رگ‌های خونی جذب می‌شوند.

مشخص است که هر گونه فعالیت بدنی شدید نمی تواند به کاهش تورم کمک نماید و حتی در واقع به بدتر شدن زخم‌های جراحی می‌انجامد. بنابراین چنین فعالیتهایی را تنها پس از مشاوره با جراح و بهبود کامل زخم‌های جراحی می‌توان انجام داد.

کاربرد کمپرس سرد در اطراف چشمان و بدون اینکه لازم باشد که روی محل جراحی قرار داده شود، می‌تواند در کاهش تورم اطراف این منطقه موثر باشد و چنین کاری را باید به شکل 3 مرتبه در روز و هر مرتبه به مدت 20 دقیقه انجام دهید تا از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد.

این داروها نیز به شما در کاهش تورم کمک می‌کند. با انجام این اقدامات، می‌توان مدت زمان و میزان تورم و زمان دوره نقاهت را در اکثر موارد به حداقل رساند.

کپی فقط با ذکر لینک و منبع بلامانع است.

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی عینکی هستند و می‌خواهند که دقیقاً بدانند که تا چه مدتی پس از عمل نمی‌توانند عینک بزنند و چه راه‌حل‌هایی دارند؟

از طرفی برای بسیاری سؤال است که اگر قرار باشد که عمل لیزیک یا اعمال مشابه برای خلاصی از عینک انجام دهند بعد از چه مدتی می‌توانند برای جراحی بینی اقدام کنند.

این‌ها سؤالاتی هستند که در این نوشته با هم به دنبال جواب‌هایشان خواهیم بود و در یک لیست نکات مهم و کاربردی آن را مرور می‌کنیم:

۱- در طول هفته اول بعد از عمل که آتل روی بینی قرار دارد می‌توان عینک را روی آتل گذاشت.

۲- در کل معمولاً در ۳تا ۴ هفته پس از عمل استخوان‌های بینی کاملاً سفت شده‌اند و زدن عینک مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آورد ولی با توجه به ورم بافت نرم و پوست روی آن ، توصیه می‌شود که تا ۶هفته و برطرف شدن کامل ورم ناحیه قرارگیری عینک صبر کنیم.چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

۳- اگر امکان تهیه و استفاده از لنزهای تماسی برای بیمار وجود داشته باشد بهترین پیشنهاد این است که برای ۶ تا ۸ هفته اول از عینک استفاده نشود و بجای آن از لنز بهره بگیرند.

 

 

۴- اگر فرد تمایلی به استفاده از لنز نداشته باشد، پس از برداشت آتل در روز ششم یا هفتم تا ۶-۸ هفته بعد از عمل می‌تواند عینک‌ را به پیشانی‌اش چسب بزند یا اگر از کلاه استفاده می‌کند عینک را به آن متصل کند.

۵- اگر تصمیم دارید که اول عمل چشم انجام دهید حداقل یک تا دو ماه زمان لازم است تا برای جراحی بینی اقدام نمایید.

۶- درهرحال اگر واقعاً می‌خواهید که ظاهر بینی‌تان تغییر کند و عمل موفقی را پشت سر بگذارید، یاد ضرب‌المثل “پر طاووس و جور هندوستان ” باشید و چند هفته این وضعیت را تحمل کنید.

 

مشکل دیگری که موجب اشکال در تنفس می‌شود،…

اصطلاح ” پوست کلفت ” در فرهنگ های…

در این قسمت با هم اثرات مثبت و…

توضیح: این سری سه گانه ، از مطالبی…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وبسایت

دیدگاه

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی تا مدتی پس از آن ، ممنوع است . در صورتی که استفاده از عینک ضرورت دارد ، تنها در مواقع لزوم و آن هم برای مدت زمان کوتاهی مجاز به استفاده از عینک می باشید . دراین شرایط نیز ، توصیه می شود تا عینک را به وسیله یک تکه چسب به پیشانی چسبانده شود ، تا وزن عینک آسیبی به بینی تان نرساند .

بعد از جراحی بینی استخوان های بینی ،حدوداً بین یک تا دو ماه نرم می باشد و اگر به روی استخوان بینی فشار بیاید امکان دارد منجر به تغییر فرم استخوان گردد .

همچنین با توجه به اینکه  به طور معمول ، حدوداً 7 تا 10 روز پس از جراحی ، بروی بینی گچ یا قالب پلاستیکی ( اسپلینت ) وجود دارد و استخوان ها در موقعیت جدید ثابت نگه داشته می شوند ، نسبتاً در حالت تازه خود فیکس می گردند ، اما کاملاً ثابت نمی شوند .البته در طی این مدت می توان از عینک استفاده نمود ، ولی بعد از برداشتن قالب ، پیشنهاد می شود طی این مدت از لنز طبی استفاده نمایید و پس از آن با نظر پزشک از هفته ششم تا هشتم به بعد از عینک های طبی بدون فرم استفاده کنید .ضمناً با توجه به اینکه عینک های آفتابی عموماً سنگین هستند ، بهتر است بین 6 تا 12 ماه از عینک های آفتابی استفاده نکنید .

در صورتی که تصمیم دارید تا چشم هایتان را لیزیک کنید ، بهتر آن است تا اول چشم های تان را عمل کنید ، سپس اقدام به عمل جراحی زیبایی بینی نمایید ، تا پس از انجام عمل جراحی بینی مشکلی برای عینک نداشته باشید . درصورتی که به هر دلیلی می خواهید ابتدا بینی تان راجراحی کنید و پس از آن برای جراحی  چشم اقدام نمایید ، مانعی ندارد . حداقل فاصله زمانی لازم بین جراحی بینی و لیزیک چشم بنا به شرایط و نظر پزشک از دو تا چهار هفته متغیر است .چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

رینو پلاستی به معنای تغییر فرم بینی است وو به منظور زیبایی بیشتر ظاهر بینی صورت می گیرد اما لازم است تا جراح  ، با به کار گیری تکنیک های جراحی زیبایی بینی و جراحی پلاستیک و عدم ایجاد اختلالات تنفسی برای انجام جراحی دست به کار شود .

 

نظرات بسته شده است.


By نویسنده

Posted In جراح بینی اصفهان, خدمات جراح پلاستیک اصفهان

افرادی که برای ضعیفی چشم از عینک استفاده می کنند باید توجه کنند که بعد از جراحی بینی ، عینک نباید بر روی بینی قرار گیرد و می توانند عینکشان را با یک چسب به پیشانی خود نصب کنند و در صورت عینکی نبودن ، تا دو ماه از زدن عینک خودداری کنند . استفاده از لنزهای طبی بعد از کاهش تورم ، اشکالی ندارد .

 پرسش مشترک اکثر بیماران این است که چه مدت پس از رینوپلاستی می‌توان عینک زد؟

پاسخ این پرسش بستگی به نوع تغییراتی دارد که در عمل ایجاد شده است. چون در طول عمل استخوان‌های بینی شکسته می‌شود، اگر هر ضربه‌ای به کنار بینی وارد شود، منجر به جابجا شدن استخوان‌ها خواهد شد.چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

بیمارانی که نگران این موضوع بعد از عمل جراحی بینی هستند، باید بدانند که در هفته نخست پس از جراحی که اسپلینت روی بینی وجود دارد، می‌توانند با خیال راحت عینک بزنند. 

برای کسانی چشم‌های بسیار ضعیفی دارند بطوریکه که بدون عینک فعالیت‌های روزانه برایشان سخت می‌شود یا افرادی که در طول روز ساعات بسیاری مطالعه می‌کنند یا با کامپیوتر کار می‌کنند پس از عمل جراحی بینی استفاده از لنز طبی، درصورت رعایت بهداشت لنز، گزینه بسیار عالی، بدون درد و آسیب به بینی است.

اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا چشم و لنز مطابق شوند، برای این منظور بهتر است استفاده از لنز را چند هفته قبل از عمل بینی آغاز کنند.

بنابراین بافت‌های چشم حین جراحی بینی هیچ آسیبی نمی‌بیند و بیمار می‌تواند دوره نقاهت پس از رینوپلاستی را بدون عینک زدن در آرامش سپری کند.

فریم تیتانیومی بهترین گزینه برای افراد دارای حساسیت به نیکل است، اما اگر باز هم حساسیت برطرف نشود، باید فریم پلاستیکی را امتحان کرد. فریم استیل ضدزنگ نیز به این افراد توصیه می‌شود، چون برخی بیماران به پلاستیک نیز حساسیت دارند.

برخی به پدهای بینی روی فریم فلزی آلرژی دارند. اکثر این پدها از سیلیکون یا استات ساخته می‌شود، البته پلی وینیل کلراید (PVC)، نیکل، تیتانیوم یا لاستیک نیز در ساخت پدهای عینک به کار برده می‌شود.

سیلیکون گاهی مشکل‌ساز می‌شود، بعضی سیلیکون‌ها، مانند سیلیکون‌های پزشکی، ضدحساسیت هستند، اما اکثر سیلیکون‌ها از نوع ساده‌اند و به بروز واکنش‌های آلرژیک دامن می‌زنند.  نشانه اصلی حساسیت به پد بینی راش پوستی است که دور بینی در محل تماس پد با صورت ایجاد می‌شود.

البته پوست اکثر افراد چرب است و چسب بعد از چند بار گذاشتن و برداشتن شل می‌شود و دیگر به پوست نمی‌چسبد. همچنین می‌توانید عینک‌هایی خریداری کنید که تکیه‌گاه آن روی گونه است یا این نوع عینک را خودتان با استفاده از سنجاق سر درست کنید . 

به این ترتیب وزن عینک روی بینی قرار نمی‌گیرد، فقط هنگام برداشتن و زدن عینک مراقب چشم‌هایتان باشید.

کافی است NoseComfort را مانند هدبند دور سر بیاندازید، قلاب متصل به این هدبند روی بینی قرار می‌گیرد. به جای آن که عینک را روی پل بینی بگذارید، آن را به قلاب گیر بدهید.

دکتر مهدی راستی اردکانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان

کانال تلگرام :

dr_mehdirasti

اینستاگرام:

dr.rasti.mehdi_plastic_surgeon

عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی

جراح بینی اصفهان

اینستاگرام فوق تخصص جراح پلاستیک اصفهان

کانال تلگرام بهترین جراح سینه و پستان اصفهان

سامانه معرفی، نوبت دهی اینترنتی و اتوماسیون تحت وب کلینیک24

نرم افزار مطب و کلینیک پزشکی

نرم افزار مطب و کلینیک دندانپزشکی

نرم افزار مرکز مشاوره و روانشناسی

نرم افزار رادیولوژی و سونوگرافی

نرم افزار آزمایشگاه و ژنتیک

طراحی سایت پزشکی

چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

بانک اطلاعاتی مراکز پزشکی

نوبت دهی تلفن گویا

جراح بینی و پلاستیک اصفهان، دکتر مهدی راستی اردکانی

متخصص دندانپزشكی كودكان دکتر مریم حاجی احمدی

متخصص ارتودنسی در اصفهان دکتر فاطمه تیموری

فوق تخصص نوزادان اصفهان دکتر مهتاب رفاهی

دندانپزشک جراح اصفهان دکتر بهزاد آیت اللهی

متخصص کودکان اصفهان دکتر نسرین السادات دوامی

بهترین متخصص پوست و مو اصفهان دکتر جویا

متخصص  زنان و زایمان اصفهان دکتر فهیمه ثابت

متخصص دندانپزشک کودکان اصفهان دکتر نجمه اخلاقی

آزمایشگاه ژنتیک اصفهان آزمایشگاه ژن آزما

dr.rasti.mehdi_plastic_surgeon

استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل بینی اشکالی دارد؟ تا چه مدت نمی‌توان از عینک استفاده کرد؟ بعد از عمل و به‌واسطه محدودیت‌های آن، آیا راهی برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید وجود دارد؟

در ادامه این مطلب به تمامی سوالات بالا پاسخ داده‌ایم با ما همراه باشید.

برخی از پزشکان اعتقاد دارند بهتر است بین ۴ تا ۸ هفته پس از عمل بینی به استفاده از عینک آفتابی یا عینک طبی فکر نکنید. در طول این یک یا دو ماه، بینی متورم است و هر نوعی فشاری می‌تواند سبب تغییر شکل و فرم بینی بشود.

تحمیل وزن اضافه به بینی که تازه عمل شده، نتیجه‌ی نهایی را خراب می‌کند و ممکن است احتمال ترمیم جراحی بینی را افزایش دهد.

البته توجه داشته باشید که بلافاصله پس از عمل جراحی بینی می‌توانید عینک آفتابی به چشم بزنید. به این خاطر که تا حدود یک‌ هفته (یا دست‌کم ۵ روز)، آتل (splint) روی بینی است. خب، این گچ‌گرفتگی از بافت و استخوان‌های بینی محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا فشاری روی آن وارد شود. چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

اما پس از این دوره بهتر است تا یکی دو ماه فکر استفاده از عینک را هم از سر خارج کنید. همان‌طور که گفتیم این کار به شکل بینی شما لطمه می‌زند و در نتیجه تمام وقت و پولی که صرف کرده‌اید هدر خواهد رفت.

اگر کار شما به‌گونه‌ای است که لازم است بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه سپری کنید، مجبور هستید عینک آفتابی با عدسی‌های ضد UV به چشم بزنید. اما از طرفی، پزشکان هم توصیه اکید دارند که استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل بینی به هیچ عنوان کار درستی نیست. پس چه کار باید بکنید؟

خب، این کار خیلی ظاهر قشنگی ندارد اما در مواقع اجبار خیلی هم بد نیست. یک تکه چسب کاغذی را بردارید، دور پل عینک آفتابی بپیچید و دنباله‌ی چسب را به اندازه حدود ۳ تا ۴ سانتی‌متر نگه دارید.

عینک را در مقابل چشم‌ها و بالای صورت نگه دارید و خیلی آرام و با احتیاط (مراقب باشید عینک روی بینی قرار نگیرد)، چسب را به پیشانی وصل کنید.

با این کار، عینک روی چشم‌هاست اما سنگینی آن روی بینی شما که تازه عمل کرده‌اید، قرار نمی‌گیرد. شاید بتوان گفت این ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین روشی است که می‌توانید برای استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل بینی از آن کمک بگیرید؛ اگر چه روش تمیز و زیبایی نیست اما سلامت چشم و بینی را تضمین می‌کند.

تقریبا بیشتر پزشکان پیشنهاد می‌کنند که بین ۴ تا ۸ هفته پس از عمل بینی از عینک آفتابی، عینک دودی یا هر عینک دیگری استفاده نکنید. دلیلش را هم در بالا به طور مفصل توضیح دادیم.

اما مدت زمانی پیشنهادی پزشکان حدود ۴ هفته با هم فرق دارد. بعضی‌ها، مخصوصا پزشکان ایرانی می‌گویند شما بعد از یک ماه می‌توانید خیلی محدود و برای مدت زمان کوتاهی، عینک‌های سبک به چشم بزنید. این در حالیست که بیشتر متخصصان غیرایرانی معتقدند بهتر است تا ۸ هفته از عینک استفاده نکنید.

اما این که روی حرف کدام یک می‌توان تکیه کرد به وضعیت بینی شما بعد از عمل بستگی دارد. یعنی پزشک جراح شما بسیار بهتر می‌تواند تشخیص دهد که روند بهبودی بینی چه مدتی طول می‌کشد. بنابراین توصیه ما این است برای اطمینان از اینکه چه مدت بعد از عمل بینی می‌توانید عینک بزنید، از پزشک متخصص خودتان سوال بپرسید.

تورم بینی برخی از افراد در عرض یک یا دو هفته از بین می‌رود. این در حالیست که در بعضی دیگر ممکن است این روند حتی تا دو ماه هم ادامه داشته باشد.

منبع: nosecomfort

حدود ۴ تا ۸ هفته بعد از عمل بینی، استخوان و بافت آن نرم است و اگر شما عینک آفتابی روی آن قرار دهید، به تغییر شکل بینی منجر خواهد شد. به همین خاطر است که جراحان توصیه اکید دارند بعد از جراحی بینی از عینک استفاده نکنید.

حداقل ۴ تا ۸ هفته بعد از عمل بینی، عینک استفاده نکنید. اما تعیین زمان دقیق به عهده پزشک است. او بر اساس روند بهبودی بینی پس از عمل جراحی به شما می‌گوید که چه مدت باید عینک را کنار بگذارید.

ترجیحا در طول روز بیرون نروید. اما اگر مجبور هستید زیر آفتاب باشید، توصیه می‌کنیم عینک آفتابی خود را با چسب به پیشانی بچسبانید تا سنگینی آن روی بینی نباشد. یا می‌توانید از پایه‌های نگهداره عینک روی پیشانی استفاده کنید.

بعد از گذشت ۳ ماه از زمان جراحی بینی می‌توان به راحتی از عینک‌های آفتابی استفاده کرد. این کار باعث ایجاد مشکل ظاهری در بینی نمی‌شود و نتیجه عمل بینی شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این پرسش که استفاده از عینک بعد از عمل بینی مجاز است همواره برای افرادی که جراحی بینی انجام می دهند پیش می آید. جراح بینی اکثرا پس از رینوپلاستی به بیمار توصیه می کند که تا ۳ ماه از عینک طبی، آفتابی یا هر چیزی که روی پل بینی سوار می شود، خودداری کند.

برخی معتقدند که می توان تا زمان در آوردن گچ بینی (یک هفته بعد از جراحی بینی) از عینک استفاده کرد. زیرا سطح محکم گچ مانع هر گونه آسیب به شکل بینی می شود. اما پس از در آوردن گچ بینی به هیج وجه نباید تا حداقل ۶ هفته از عینک (خصوصا عینک هایی با فرم پلاستیکی که تماما بالای استخوان بینی قرار می گیرند) استفاده کرد. عینک زدن در این زمان می تواند بر نتیجه ی عمل و شکل نهایی بینی تاثیر منفی داشته باشد. از آنجایی که بینی هنوز نرم است، وزن عینک می تواند به استخوان در حال ترمیم، فشار وارد کند و شکل بینی را تغییر دهد. همچنین توصیه شده که بیماران تا ۶ ماه پس از جراحی بینی از گذاشتن طولانی مدت عینک روی بینی خودداری کنند. اما برخی دیگر از جراحان نیز معتقدند که ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی برای امتناع از عینک کافی می باشد.

راه حل چیست؟

بسیاری از بیماران بدون عینک های طبی قادر به دیدن چیزی نیستند و از طرفی به دلایلی مانند آلرژی تمایلی به استفاده از لنزهای طبی نیز ندارند. بنابراین یکی از راه هایی که می توان به این بیماران پیشنهاد کرد، استفاده از عینک با چسباندن آن به پیشانی است. از این طریق بیماران می توانند در هنگام رانندگی یا انجام کار های روزمره خود از عینک استفاده کنند. به علاوه می توانید از عینک های فوق سبک که آسیبی به بینی نمی زنند نیز استفاده کنید.

البته لازم است تا بعد از عمل در خصوص این مشکل با متخصص جراحی بینی که عملتان را انجام داده است، مشورت کنید.چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

در مجموع، مشکلتان را قبل و بعد از جراحی بینی با پزشک در میان بگذارید. یک جراح آگاه حتما شما را راهنمایی کرده و بهترین دستورالعمل ها را در طول دوران نقاهت در اختیارتان قرار خواهد داد. با عمل کردن به دستورات پزشک  می توانید سرعت بهبودیتان را بالا برده و هر چه زودتر به زندگی عادی تان بازگردید.

تقریبا تمام افرادی که یک عمر عینکی بوده اند، آرزو دارند روزی بتوانند بدون استفاده از عینک به درستی دنیای اطرافشان را ببینند و از آن لذت ببرند. عمل لیزیک چشم این رویا را برای هزاران نفر به حقیقت رسانده است و به این دلیل در بین مردم از محبوبیت بسیاری برخوردار است. با پیشرفت تکنولوژی، ایمنی بالا رفته و قیمت ها مقرون به صرفه تر شده است، از این رو افراد بیشتری می توانند تحت عمل لیزیک چشم قرار بگیرند. البته این به معنی نیست که لیزیک، تصمیمی لحظه ای و بی برنامه است.

انجام جراحی بینی و لیزیک چشم هیچ مغایرتی با هم نداشته و افراد عینکی می توانند قبل از جراحی بینی عمل لیزیک چشم را انجام دهند. کبودی اطراف چشم پس از جراحی بینی، تاثیری روی قرنیه که نقطه هدف جراحی لیزیک است، نخواهد داشت.

برخی جراحان بینی معتقدند که بهتر است رینوپلاستی قبل ازجراحی لیزیک چشم انجام شود تا خطرات احتمالی جراحی بینی به حداقل برسد. البته باید قبل از گرفتن چنین تصمیمی با یک چشم پزشک مشورت کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

عینک بعد از عمل بینی

عینک زدن پس از عمل بینی بسیاری از متقاضیان جراحی بینی عینکی می‌باشند و میخواهند که دقیقاً بدانند که تا چه مدتی بعداز عمل نمی‌توانند عینک بزنند و چه راه‌حل‌هایی دارند؟

از طرفی برای بخش اعظمی سؤال است که در‌حالتی که قرار باشد که عمل لیزیک یا این که اعمال شبیه برای خلاصی از عینک انجام دهند بعداز چه مدتی می توانند برای جراحی بینی مبادرت نمایند .

این‌ها سؤالاتی میباشند که در‌این متن با هم به‌دنبال جواب‌هایشان خوا‌هیم بود و در یک لیست نکات اصلی و کاربردی آن را مرور میکنیم :

۱ – در زمان هفته نخستین پس از عمل که آتل روی بینی جای‌دارد می‌توان عینک را روی آتل گذاشت .چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم

۲ – در کل معمولاً در ۳تا ۴ هفته بعد از عمل استخوان‌های بینی کاملاً محکم شده‌اند و زدن عینک مشکلی برای آنها پیش نمی‌آورد اما با دقت به ورم بافت قابل انعطاف و پوست روی آن , پیشنهاد می گردد که تا ۶هفته و برطرف شدن کامل ورم منطقه قرارگیری عینک حوصله کنیم .

۳ – در صورتی امکان تنظیم و استفاده از لنزهای تماسی برای مریض وجود داشته باشد بهترین توصیه این است که برای ۶ تا ۸ هفته اول از عینک استفاده نشود و بجای آن از لنز بهره بگیرند .

لنز تماسی

۴ – در صورتی شخص تمایلی به استفاده از لنز نداشته باشد , بعد از برداشت آتل طی روز ششم یا این که هفتم تا ۶ – ۸ هفته بعداز عمل می تواند عینک‌ را به پیشانی‌اش چسب بزند یا این که در‌صورتی‌که از کلاه استفاده می کند عینک را به آن متصل نماید . ۵ – در شرایطی‌که تصمیم دارید که اول عمل چشم انجام دهید دست‌کم یک تا دو ماه زمان لازم است تا برای جراحی بینی مبادرت فرمایید .

تا یک ماه بعد از عمل بینی ، نمی توانید از عینک استفاده کنید. اگر استفاده از عینک ضرورت دارد، برای مدت کوتاه و فقط در مواقع ضروری، عینک را با چسب به پیشانی بچسبانید تا وزن عینک روی بینی نباشد.

کسب اطلاعات لازم در مورد عمل بینی در مشهد

چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم
چگونه بعد از عمل بینی عینک بزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *