چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

 
helpkade
چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم
چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

تماشای فیلم های ترسناک گاهی اوقات ممکن است باعث شود فرد احساس ترس کند و بسیار وحشت زده شود. اگر پس از تماشای یک فیلم ترسناک، ترسان و یا مضطرب شدید، تصدیق و صحبت کردن در مورد آنچه که شما را ترسانده است روشی است که می تواند با ترس خود روبرو شوید. در مورد مبارزه با ترس پس از دیدن فیلم های ترسناک منطقی برخورد کردن نیز یک روش موثر است.

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه: تماشای فیلم های ترسناک گاهی اوقات ممکن است باعث شود فرد احساس ترس کند و بسیار وحشت زده شود. اگر پس از تماشای یک فیلم ترسناک، ترسان و یا مضطرب شدید، تصدیق و صحبت کردن در مورد آنچه که شما را ترسانده است روشی است که می تواند با ترس خود روبرو شوید. در مورد مبارزه با ترس پس از دیدن فیلم های ترسناک منطقی برخورد کردن نیز یک روش موثر است.

یک روش دیگر که می توانید امتحان کنید این است که ذهنتان را نسبت به فیلمی که دیده اید منحرف کنید. تماشای یک فیلم و یا متن خنده دار می تواند به کمک تان بیاید. در چنین شرایطی می توانید دست به کارهایی بزنید که برای شما آرامش به همراه می آورند و می توانند تمرکزتان را بالا ببرد. طراحی اتاق خواب نیز می تواند به شما کمک کند تا شب آرامی داشته باشید.


مواجهه با ترس

چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

1. چیزهایی را که از آن می ترسید، را تایید کنید

پس از تماشای یک فیلم ترسناک، ممکن است درباره زامبی ها، ارواح، قاتلان سریالی و یا بسیاری از چیزهای ترسناک دیگر نگران شوید. درباره چیز هایی که از آنها ترسیده اید فکر کنید و ترجیحا سعی کنید آن ها را اذعان کنید. تشخیص آنچه که شما را ترسانده است می تواند به شما کمک کند تا با آن ترس به صورت منطقی برخورد کنید. (البته این روش ممکن است برای همه کارایی ندارد.)

2. صحبت کردن در مورد چیزهایی که از آن می ترسید

صحبت کردن و بیان احساسات خود با شخص دیگر درباره چیز که از آن می ترسید، می تواند برای شما مفید باشد. شما می توانید درباره چیزی که می ترسید با خواهر، برادر، والدین و یا دوستان خود صحبت کنید. ترجیحا در مورد انتخاب مخاطب خود دقت کنید. شخصی که مخاطب شما است باید نقش حمایت کننده داشته باشد و بتواند برای شما شفاف سازی کند و درباره صحنه های ناراحت کننده برای شما توضیح دهد.

شما می توانید به اتاق خواهر و یا برادر خود بروید و به آنها بگوئید: من از فلان شخصیت فیلم ترسناک می ترسم چرا که فکر می کنم همان بلاها را سر من هم بیاورد. در چنین مواردی برادر و یا خواهر بزرگ تر می توانند شما را آرم کنند و به نحوی به شما کمک کنند که درعالم واقعیت از چنین چیز هایی خبری نیست.

3. در مورد آنچه که شما را ترسانده است منطقی باشید

به یاد داشته باشید سطح ایمنی خانه شما با قبل از دیدن فیلم های ترسناک تغییری نکرده است همان ایمنی که وجود داشت، بعد از دیدن این چنین فیلم هایی نیز پا برجا خواهد ماند. به خودتان بگویید که این یک فیلم بود، نه واقعیت و سازندگان آن عمدا برای ترساندن مخاطبانشان آن را ترسناک ساخته اند. بیاد داشته باشید 100 ها نفر شبانه روز با صرف هزینه های بالا برای ساخت چنین فیلم هایی زحمت کشیده اند البته میلیون ها دلار صرف ساخت لباس، آرایش و افزودن جلوه های ویژه برای ایجاد صحنه های ترسناک و وحشت آور هزینه شده است. چنین دیدگاهی باعث می شود تا شما به حقیقت موضوع نزدیکتر شوید در چنین مواردی استفاده از یک تفکر منطقی برای رهایی از ترس و وحشت بکارتان خواهد آمد.

اگر چه در فیلم ها از صحنه های ترسناک و وحشت آور استفاده می کنند هیچ کدام از این صحنه ها در دنیای واقعی جایی ندارد.


4. بر ترس خود غلبه کنید

بهترین راه برای غلبه بر ترس این است که با آن برخورد کنید. سعی کنید در مواقعی که بعد از دیدن فیلم های ترسناک از چیزی که ترسیده اید، خود را با آن مواجه کنید. به عبارتی خود را در معرض چیزی که از آن می ترسید قرار دهید. در چنین مواقعی نفس عمیق بکشید. حتی اگر باز هم ترس به سراغ تان آمد به خودتان قوت قلب بدهید. صحبت کردن با خودتان می تواند موثر واقع شود.

به عنوان مثال، اگر بعد از تماشای یک فیلم ترسناک از تاریکی ترسیدید، چراغ های درون اتاق خود را خاموش کنید. سعی کنید چند دقیقه قبل از روشن کردن چراغ ها در تاریکی بنشینید تا خیالتان راحت شود که هیچ چیزی برای صدمه زدن به شما وجود ندارد. این کار ترس و دلهره از محیط تاریک را نیز، از وجودتان پاک می کند. شاید بعد از دیدن برخی فیلم های ترسناک درباره حشراتی چون، عنکبوت ها که بی اندازه بزرگ می شوند و یک شهر را به آشوب می کشند. دچار ترس و دلهره شوید، بهتر است یک عنکبوت زنده را با حفظ احتیاط شاید سمی باشد را بررسی کنید و به خودتان بگوید در دنیایی که ما زندگی می کنیم چنین جهشی در واقعیت امکان پذیر نیست، این کار باعث می شود وحشت حمله عنکبوت ها در هنگام خواب کمتر شود.


5. فیلم ها را با پشت صحنه ببینید

تماشای فیلم به همراه پشت صحنه آن به شما کمک می کند تا خنده های و رفتار های بامزه ای که در پشت صحنه بین بازیگران رخ دهد را ببینید این شوخی ها عملا در هنگام پخش فیلم به شما نشان داده نمی شود. دیدن پشت صحنه فیلم های ترسناک واقعیت این چنین فیلم هایی را برای شما آشکار می کند که چگونه با استفاده از جلو های ویژه می توانند باعث ترساندن شما شوند. با دیدن پشت صحنه فیلم ها، عملا می فهمید که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

شما همچنین می توانید از افزودنی های موجود در فیلم هم چون مصاحبه با بازیگران، و یا کلیپ های کوتاه درباره نحوه ساخت فیلم، نحوه آماده سازی لباس ها و نحوه آرایش کردن بازیگران در شخصیت ها مختلف را ببینید، تا با شخصیت واقعی هر کدام از بازیگران بیشتر آشنا شوید و خیالتان از وحشی و خطرناک نبودنشان راحت شود. اگر فیلمی را که مشاهده می کنید پشت صحنه و یا مصاحبه با بازیگران خود را ندارد با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید به پشت صحنه فیلمی را که قرار است نگاه کنید دست یابید.


منحرف کردن خود

6. دیدن فیلم خنده دار بعد از تماشای فیلم ترسناک

اگر قرار است تحت تاثیر فیلم های ترسناک قرار نگیرید بهتر است بعد از دیدن این چنین فیلم هایی یک فیلم کمدی نیز مشاهده کنید. دیدن یک فیلم کمدی و یا هر نمایش خنده دار دیگری می تواند شما را از فضای فیلم ترسناک بیرون بیاورد.اگر فیلم های طنز را با دقت نگاه کنید می توانند نگرش و خلق و خوی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهند. خندیدن در هنگام دیدن فیلم های خنده دار ذهنیت تان نیز تغییر ایجاد می کند این تغییرات می توانند به کمک تان بیایند تا صحنه های فیلم های ترسناک را از یاد ببرید.


7. مرور آنلاین شبکه های اجتماعی

بعد از دیدن فیلم های ترسناک گوشی و یا کامپیوتر خود را روشن کنید به به دنبال شبکه های اجتماعی باشد. معمولا تعداد بسیار زیادی فیلم و کلیپ خنده دار در چنین شبکه هایی وجود دارد. حتی شما می تواند به وب سایت مورد علاقه خود سر بزنید و در مورد چیز هایی غیر از فیلم و مواردی که شما را آرام می کنند باشید. این کار شما را از حال و هوای فیلم های ترسناک دور کرده و ذهنیت شما را عوض می کند.


8. چت کردن با دوستان

چت کردن با دوستان و سر زدن به پروفایل های آنلاین شان می تواند فضای ترس حاکم بر شما را از بین ببرد.


9. خواندن کتاب

وقتی فیلم ترسناکی را مشاهده کردید با خواندن کتاب بعد از دیدن فیلم می توانید روحیه خود را عوض کنید. البته به دنبال کتاب های جناحی و ترسناک نباشید این کار می تواند روحیه شما را بدتر کند. توصیه می شود کتاب هایی را بخوانید که به کارتان می آید و یا داستان های جذاب و طنز گونه ای دارد. خواند مجله و روزنامه نیز می تواند ذهنیت تان را عوض کند.

از کسانی که در خواندن کتاب سابقه دارند آمار کتاب های طنز و بامزه را بگیرد حتی با سرچ کردن در اینترنت نیز می توانید یک آمار جامع از کتاب های مختلف را تهیه کنید.


10. گوش دادن به موسیقی

گوش دادن به یک موسقی که دوستش دارید می تواند روحیه تان را تحت تاثیر قرار دهد در هنگام گوش دادن به موسیقی می توانید یکسری کارهایی را نیز انجام دهید. به طور مثال کتابخانه خود را مرتب کنید و یا وسایل بهم ریخته درون اتاق تان را جمع کنید. چنین کارهایی باعث می شوند تا صحنه های فیلم های ترسناک از ذهن تان بیرون بروند.


11. انجام دادن کارهای آرامش بخش

انجام دادن یکسری حرکات از جمله شمارش اجسام، انجام حرکات یوگا و نفس کشیدن عمیق و آرام، می تواند ضربان قلب تان را پایین بیاورد. این کار همچنین به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و از هیجان های کاذب فاصله بگیرید. تمرکز کردن بر روی اعمالی که گفته شد می تواند ذهن تان را از صحنه های فیلم ترسناک دور کند.

12. انجام دادن فعالیتی که نیاز به تمرکز دارد

وقتی شما پازل، جدول کلمات متقاطع و یا سودکو را حل می کنید. نیاز به تمرکز دارید انجام چنین اموری می تواند ترس حاصل از فیلم های ترسناک را از شما دور کند. همچنین انجام دادن تکالیف مدرسه، و بازی کردن با گوشی نیز می تواند تمرکزتان را بالا ببرد. وقتی تمرکزتان بالا رفت خود به خود صحنه های ترسناک از ذهن تان بیرون می رود.


آماده کردن محیط اطراف


13. در اتاق خواب تنها نباشید

در صورت امکان پس از آنکه احساس وحشت می کنید سعی کنید از یکی از اعضاء خانواده بخواهید که شب پیش شما بخوابد. با این شرایط وحشت شما تا حد زیادی کاهش می یابد. اگر امکان نداشت که برادر و یا خواهر و حتی والدین شما در اتاق تان بخوابند سعی کنید شما به اتاق شان بروید. وقتی شخصی پیش شما باشد احساس امنیت بیشتری خواهید کرد در چنین شرایطی ترس و دلهره نیز از شما فاصله خواهند گرفت.


14. باز یا بسته کردن در اتاق

برخی افراد از اینکه در اتاق شان بسته باشد احساس امنیت بیشتری می کنند این در حالی است که برخی دیگر با باز بودن در اتاق احساس امنیت می کنند بسته به نوع رفتارتان در اتاق را یا باز بگذارید و یا ببندید. وقتی دریاره موضوعی احساس امنیت می کنید ترجیحا همان کار را اگر درست باشد انجام دهید. از بسته و قفل بودن پنجره ها مطمئن شوید اکثر افراد بعد از دیدن فیلم های ترسناک با باز بودن پنجره ها مشکل دارند این کار روحیه شان را ضعیف تر می کند. این گونه افراد با باز بودن پنجره ها احساس ناامنی شان بیشتری می کنند.
چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم


15. راحت باشید

سعی کنید بعد از دیدن فیلم های ترسناک آرامش خود را حفظ کنید. از لباس های راحت در هنگام خوابیدن استفاده کنید بالش زیر سر خود را تنظیم کنید و به آرمی زیر پتو قرار بگیرید. سعی کنید قبل از خوابیدن درجه بخاری را در فصل سرما و درجه کولر را در فصل گرما تنظیم کنید. و قبل از خوابید به چیزهایی که دوست دارید فکر کنید از توجه به اطراف اتاق خوداری کنید و با خیال آرام به خواب بروید.


منبع: wikihow


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

مجله دانستنیها و سبک زندگی

فهرست مطالب

اگر فیلم ترسناک دیده‌اید و اکنون ترس و اضطراب وجودتان را فرا گرفته است، نگران نباشید! با انجام دادن کارهایی مانند تماشای یک نمایش خنده‌دار یا گوش دادن به موسیقی با ریتم تند پس از تماشای فیلم ترسناک می‌توانید ترس‌تان را متوقف کنید. با مقداری اطمینان بخشی و اعتماد، شما می‌توانید به سادگی از ترس فاصله بگیرید و آرامش را تجربه کنید.

به جای این‌که فیلم را پس از غروب آفتاب تماشا کنید، در ابتدای روز فیلم ببینید. زمانی‌که موعد خواب است، به اندازه‌ی تمام فعالیت‌هایی که در طی روز انجام داده‌اید حواس‌تان از موضوع فیلم پرت می‌شود. در نتیجه، ترس زیادی از فیلم نخواهید داشت.چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

– اگر در زمان تاریکی هوا فیلم ببینید، بیشتر می‌ترسید. – این ترس به این معنی نیست که باید فیلم ترسناک دیدن را فراموش کنید.

اغلب مواقع، فیلم‌های ترسناک وقتی تنها هستید و عامل حواس‌پرت کنی زیادی در اطراف‌تان قرار ندارد، ترسناک‌تر به نظر می‌رسند. برای جلوگیری از این موضوع، حداقل با یک نفر دیگر به تماشای فیلم ترسناک بپردازیو هر چه بیشتر، بهتر!

– به این ترتیب، احتمال کمتری وجود دارد که پس از تمام شدن فیلم بترسید.

اگر با دیگران به تماشای فیلم مشغول شده‌اید، درباره‌ی طرح فیلم، مکان و شخصیت‌های فیلم با دوستان‌ یا افراد خانواده صحبت کنید. اگر به تنهایی فیلم می‌بینید، جملاتی مانند “چه احمقانه!” را با خودتان تکرار کنید. به این ترتیب، به خودتان (و دیگران) اطمینان خاطر می‌دهید و تنش‌های ایجاد شده به خاطر فیلم را از بین می‌برید.

– اظهار نظر در مورد فیلم به کاهش استرس کمک می‌کند و احساس آرامش به شما می‌دهد. – می‌توانید جملاتی مانند “چه مدل موی قشنگی” یا “دیدی چه‌قدر آرام می‌دوید” را با لحن مسخره تکرار کنید.

وقتی موسیقی پخش می‌شود و می‌دانید یک اتفاق ترسناک در حال وقوع است، بخندید یا یک چیز خنده‌دار بگویید. حتی اگر آن قسمت از فیلم خنده‌دار نیست باز هم این کار را انجام دهید. خندیدن موجب بهبود تنش‌ها می‌شود و لحظات ترسناک، زیاد وحشتناک به نظر نمی‌رسند.

– این کار باعث می‌شود خلق و خوی کلی‌تان نیز بهتر شود، بنابراین اگر با دیگران به تماشای فیلم می‌پردازید این کار موجب آرامش یافتن آن‌ها نیز می‌شود.

اگر نحوه‌ی ساخت فیلم را ببینید، از میزان ترسناک بودن و واقعی بودن فیلم کاسته می‌شود. اکثر DVD ها، بخش پشت صحنه دارند و شما می‌توانید جلوه‌های ویژه‌ی آن را ببینید. جلوه های ویژه به جزئیات شخصیت‌ها می‌پردازد، که موجب غیرواقعی‌تر شدن آن می‌شود.

– شما می‌توانید بازبینی‌های مربوط به فیلم را نیز مطالعه کنید تا درک بهتری از فیلم داشته باشید.

تا زمانی‌که باورتان شود این عبارت‌ها را با خودتان تکرار کنید “این واقعی نیست” و “جای من امن است”. این کار به تکرار و خوداعتمادی نیاز دارد، ولی خوب است به خودتان اطمینان بدهید که این فیلم زاییده‌ی داستان است. شما می‌توانید بخش‌هایی از فیلم را که واقعی نیستند به یاد بیاورید تا خودتان را متقاعد کنید. اگر قفل کردن درب به آرامش یافتن شما کمک می‌کند حتما این کار را انجام دهید.

– حتی فیلم‌های ترسناکی که تحت عنوان “بر مبنای داستان واقعی” تبلیغات می‌کنند نیز مبالغه شده و برای ترسناک‌تر کردن آن شرایط را تشدید کرده‌اند.

– به‌عنوان مثال، ممکن است شخصیت منفی داستان آرایش صورت بدی داشته باشد تا همواره هویت واقعی او را به یاد داشته باشید.

– یا شاید شخصیت‌های فیلم در زندگی واقعی، غیرواقعی باشند، مانند زامبی یا هیولای برکه. این جزئيات می‌توانند شما را به سمت داستانی بودن فیلم هدایت کنند.

پس از تماشای یک فیلم ترسناک، در وضعیت جنگ یا گریز قرار می‌گیرید. ورزش کردن می‌تواند در کاهش استرس به شما کمک کند. کارهایی مانند رقصیدن، درجا زدن در محل، بالا و پایین پریدن یا جنگ بالشتی را انجام دهید.

– از تمرین بیش از اندازه قبل از خواب اجتناب کنید. این کار ممکن است خوابیدن را برای‌تان دشوار کند.

یک راه آسان برای این‌که نترسید این است که حواس‌تان را پرت کنید. بلافاصله یک فیلم دیگر یا برنامه‌ی تلویزیونی پخش کنید و مطمئن باشید موضوع آن برنامه خوب است و لحن مثبتی دارد. به این ترتیب، بر موارد مثبت متمرکز می‌شوید و احساس نگرانی و اضطراب نخواهید داشت.

– به عنوان مثال یک مستند الهام بخش یا کمدی ببینید.

– شما می‌توانید یک کتاب یا مجله نیز بخوانید یا نقاشی کنید.

– به‌علاوه، بر رویدادهای آتی مثبت تمرکز کنید تا حواس‌تان را پرت کنید.

اگر با دیگران فیلم را تماشا کرده‌اید، همچنان با آن‌ها وقت بگذرانید. اگر تنها به تماشای فیلم پرداخته‌اید و پس از آن ترسیده‌اید، نزد یکی از دوستان یا اعضای خانواده بروید. مثلا از آن‌ها دعوت کنید با هم بیرون بروید. بودن دیگر در کنار شما باعث اطمینان خاطر شما می شود.

– می‌توانید غذایی درست کنید و درباره‌ی روزتان صحبت کنید یا با هم بازی کنید.

در نزدیک‌ترین پریز برق‌تان یک چراغ خواب بزنید، و در زمان خواب بگذارید روشن باشد. به این ترتیب، شما می‌توانید اطراف را ببینید و شاهد این موضوع باشید که هیچ روح یا هیولایی به سمت شما نمی‌آید. این کار را به زمانی محدود کنید که فیلم ترسناک دیده‌اید تا خوابیدن شما به روشن بودن چراغ خواب منوط نشود.

– به‌عنوان مثال، شما می‌توانید از یک نور شب تزیینی، مانند ماه یا ستاره، یا یک لامپ خواب ساده استفاده کنید.

موسیقی پس زمینه می‌تواند شما را به خواب ببرد، حتی اگر نگران فیلم ترسناکی باشید که دیده‌اید. پیش از خواب، یک صدای طبیعی، مانند امواج دریا یا پرندگان در جنگل پخش کنید. سپس، با آرامش بخوابید.

– شما همچنین می توانید به موسیقی‌های مخصوص خوابیدن نیز گوش کنید.

– شما می‌توانید از طریق هدفون یا سیستم صوتی موسیقی را پخش کنید.

اگر خواب‌تان برد ولی اواسط شب از ترس بیدار شدید، به خودتان یادآوری کنید که صرفا یک کابوس دیده‌اید و واقعی نیست. سپس، با خودتان تکرار کنید احساس ترس شما صرفا به خاطر فیلم بوده ست. تا زمانی‌که مجددا خواب‌تان برد این کار را ادامه دهید.

– همزمان با تکرار آن، نفس‌های عمیق بکشید. این کار به آرامش یافتن شما و خوابیدن‌تان کمک می‌کند.

اگر نمی‌توانید بخوابید، بهتر است از یک نفر بخواهید شب را در خانه شما سپری کند. به این ترتیب، شما با آرامش بیشتری به خواب خواهید رفت.

– اگر واقعا ترسیده‌اید و هیچ روشی جواب نمی‌دهد، این کار را انجام دهید.

منبع: wikihow

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت



وقتی که شما یک فیلم ترسناک را تماشا می کنید، بعد از تماشای فیلم احساس غریبی دارید، اینطور نیست؟ بعد از تماشای یک فیلم ترسناک همان احساس بعد از تماشای یک فیلم کمدی و یا درام را نخواهید داشت. فیلم ترسناک باعث می شود که بارها از جای خود پریده و هر چقدر هم که وانمود کنید و حتی داد بزنید که نترسیده اید باز واقعیت این است که ترسیده اید و حس متفاوتی دارید. محققان دریافته اند که تماشای صحنه های ترسناک روی پرده عکس العمل هایی طبیعی و فراگیر را در بدن شما ایجاد می کنند.

شاید فکر کنید که تماشای فیلم ترسناک کار بیهوده و حتی مضری باشد اما باید بدانید که برخی از افراد به دلایل عجیب بیولوژیکی تماشای فیلم های ترسناک را دوست دارند و این چیزی است که علم ثابت کرده برای شما مفید خواهد بود. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با اتفاقاتی که با تماشای یک فیلم ترسناک در بدن شما رخ می دهد آشنا کنیم/

این یکی خبری بسیار خوب برای کسانی است که از ورزش کردن و فعالیت بدنی بیزارند یا وقت کافی برای آن ندارند. بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ توسط محققان دانشگاه وست مینستر انجام شده، شما می توانید با تماشای یک فیلم ترسناک مقداری کالری بسوزانید. این محققان میزان اکسیژن ورودی به ریه ها، میزان دی اکسید کربن خروجی و تعداد ضربان قلب افراد را هنگام تماشای فیلم های ترسناک مختلف اندازه گیری کرده و با هم مقایسه نمودند. افراد شرکت کننده در این آزمایش به طور متوسط هر کدام با تماشای یک فیلم ترسناک در حدود ۱۱۳ کالری می سوزاند که کالری زیادی به نظر نمی رسد.چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

اگر چه این میزان سوزاندن کالری زیاد نیست اما باید بدانید که این مقدار کالری به اندازه کالری است که با نیم ساعت پیاده روی می سوزانید. این مقدار کم از هیچ بهتر است آن هم در حالی که اصلاً لازم نیست از خانه خارج شوید و لباس خاصی بپوشید. اما قبل از این که زیادی خوشحال شوید باید بگوییم که فیلم ترسناکی که تماشا می کنید باید خیلی ترسناک باشد و شما را بارها از سر جایتان بلند کند. در واقع چنین فیلم هایی باعث می شود که آدرنالین خون بالا رفته و این موضوع افزایش ضربان قلب را در پی دارد. بر اساس این تحقیق، کسانی که به تماشای فیلم «درخشش» (The Shining) ساخته استنلی کوبریک نشسته بودند به طور متوسط ۱۸۴ کالری انرژی مصرف کرده بودند که بیشترین مقدار در میان شرکت کنندگان بود. فیلم های «آرواره ها» (Jaws) و «جن گیر» (The Exorcist) در رتبه های بعدی قرار داشتند.

ادعای نترسیدن و خنده های عصبی شاید بتواند اطرافیانتان را کمی گول بزند و به آن ها بقبولاند که نترسیده اید اما شما نمی توانید قلبتان را گول بزنید. بر اساس مطالعاتی که در کالج لندن انجام شده مشخص گردید که بعد از تماشای تکه هایی کوتاه از فیلم های ترسناک، افزایش فشار خون، ضربان قلب و تغییرات واضحی در ماهیچه های قلب شرکت کنندگان مشاهده شد. شینگو موراکامی محققی است که فیلم هایی که ۱۰.۰۰۰ نفر از تماشاگران ترسناکتر از بقیه می دانستند را دسته بندی کرده و سپس برخی از تماشاگران را به تماشای ترسناک ترین فیلم های این رده بندی وادار کرده و همزمان ضربان قلب آن ها را کنترل کرد.

ترسناک ترین فیلم های در این رده بندی فیلم های «درخشش» ، «جن گیر» و «وحشت در خیابان الم» (A Nightmare on Elm Street) بودند که تاثیر خارق العاده ای بر روی ضربان قلب داشتند. بررسی ها نشان می داد که با تماشای هر کدام از این فیلم ها به طور متوسط ۲۵.۳ درصد افزایش در ضربان قلب دیده می شود که با یک تمرین سبک برابری می کند. البته به گفته پزشکان تماشای فیلم های ترسناک چنان تاثیر شدیدی بر روی قلب دارد که می تواند افراد دارای قلب ضعیف یا دارای سابقه حملات قلبی را به کام مرگ بفرستد.

زمانی که بر سر شخصیت دوست داشتنی فیلم ترسناک فریاد می زنید که فرار کند در درون مغز شما نیز اتفاقاتی رخ می دهد: واکنش فرار یا مقابله. برای این که از احمق های درون فیلم  عصبانی هستید که هیچگاه فیلم ترسناک ندیده اند یا خطر ظاهراً واضحی که آن ها را تهدید می کند را نمی بینند دلیلی علمی وجود دارد زیرا واکنش های بیولوژیکی و بنیادین بدنتان شما را درست در جای شخصی که در فیلم ترسناک مورد تهدید قرار گرفته جای می دهد. شما حس می کنید که همانی هستید که در فیلم خطر او را تهدید می کند، آسب رسیدن به شخصیت اصلی فیلم آسیب رسیدن به شماست. محققان دانشگاه کونکوردیا در تحقیقی سعی کردند اتفاقاتی که در هنگام تماشای یک فیلم ترسناک در مغز رخ می دهد را مورد بررسی قرار دهند.

در کمال ناباوری مشخص شد که با تماشای فیلم ترسناک قسمت های اصلی مغز بخصوص بخش بادامی مغز (آمیگدال) که مسئول واکنش به ترس و خطر است، هیپوکامپوس که شرایط را برای تحریک آماده می کند و  هیپوتالاموس که باعث بروز واکنش فرار یا مقابله می شود به شدت تحریک می شوند. این عکس العمل آن چنان بزرگ و شدید است که یک موسسه بازاریابی عصبی در سن دیگو راه اندازی شده و با استفاده از داده هایی که از ام آر آی افراد هنگام تماشای فیلم های ترسناک جمع آوری شده به فیلم سازان هالیوودی مشاوره می دهد که چگونه فیلم های ترسناکی بسازند و چه عناصری را در آن ها برجسته سازی نمایند که بیشتر از قبل تماشاگران را بترسانند.

ترس و لذت هیچگاه همراه هم نمی آیند مگر این که شما یک شخصیت روانی جامعه ستیز باشید. قصد قضاوت نداریم اما بر اساس مطالعات دکتر دیوید زالد در دانشگاه وندربیلت، افرادی هستند که از دیدن فیلم ترسناک و دیگر چیزهایی که باعث ایجاد ترس در انسان می شوند لذت می برند. وی در تحقیق خود بر روی مقدار و تفاوت نحوه دریافت هورمون شادی دوپامین هنگام ترسیدن متمرکز شد. افرادی که دوست داشتند خود را در موقعیت های ترسناک قرار دهند گیرنده های اتوماتیک (ترمزها) کمتری در مغز خود برای توقف ترشح دوپامین داشتند و به گفته دکتر زالد این توانایی مقاومت در برابر ترس سهم زیادی در بقای انسان های نخستین داشته است.

نترس بودن باعث شده که بهتر خود را برای مقابله با خطراتی که در اطرافمان وجود دارد آماده کنیم. به همین دلیل است که هنگام تماشای یک فیلم ترسناک خود را جای شخصیت در معرض خطر داستان قرار داده و خود را نیز در خطر فرض می کنیم. همچنین مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در یک موقعیت ترسناک باعث می شود که پس از رها شدن از خطر اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند که البته احساس خوب و عجیبی همراه با شادی دارد.

هرگاه بعد از لذت بردن از تماشای یک فیلم ترسناک کسی به شما گفت که دیوانه اید یا خل و چل هستید بهتر است از دلایل علمی برای رد ادعای او استفاده نمایید. بر اساس مطالعات انجام گرفته در دانشگاه بُن، تماشای فیلم ترسناک از لحاظ ژنتیکی بر شما و بدنتان تاثیر می گذارد. این مطالعات نشان می دهد که ژنی به نام «COMT» مسئول تعیین مقدار مشخصی از انتقال دهنده های عصبی در مغز بوده و بر هدایت سیگنال هایی که از یک رشته عصبی به رشته عصبی دیگر می روند تاثیر می گذارد. بر اساس این مطالعات افرادی که کپی های یکسانی از این ژن داشتند بیشتر ترسی که یک فیلم ترسناک ایجاد می کند را درک و تجربه خواهند نمود.

به عبارت دیگر اینها همان کسانی هستند که در سالن های نمایش فیلم ترسناک جیغ می زنند زیرا ژنتیک آن ها باعث می شود که سطح اضطرابشان بالا رفته و به آن ها می گوید که باید بترسند. افرادی که دو نسخه ی متفاوت از این ژن را در بدن خود دارند معمولاً از دیدن فیلم ترسناک لذت برده و حتی در برخی از صحنه های ترسناک فیلم لبخند خواهند زد.

بخشی از واکنش فرار یا مقابله شامل افزایش هوشیاری و تقویت حواس است. وقتی که محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسن، واکنش های داوطلبان هنگام تماشای فیلم ترسناک را مورد بررسی قرار دادند دریافتند که حرکات چشم این افراد هنگام تماشای فیلم های مذکور همراه با افزایش ضربان قلب و میزان تنفس افزایش پیدا می کند. مطالعات یک موسسه تحقیقاتی در جورجیا نیز نشان می داد که تماشاگران داوطلب فیلم های ترسناک معلق کننده، به ویژه فیلم های ترسناک آلفرد هیچکاک، در بیشتر لحظات ترسناک فیلم تمام حواسشان را روی داستان و ماجرای فیلم متمرکز می کنند. فیلمنامه نویسان و کارگردانان نیز از این موضوع اطلاع داشته و از آن بهترین بهره را می برند.

مطالعات نشان می دهد که فیلم های ترسناک از حقه های فراوانی برای ایجاد چنین حالتی در تماشاگران استفاده کرده و قرار دادن بسیاری از صحنه های ترسناک در یک شب تاریک و طوفانی تصادفی یا بدون دلیل خاصی نیست. در واقع تاریکی صحنه باعث می شود که چشم های شما سریع تر حرکت کند تا بتوانید رنگ هایی که در تاریکی تشخیص نمی دهید را بهتر ببینید. در فیلم های ترسناک معمولاً از رنگ قرمز استفاده می شود و این هم بی دلیل نیست زیرا رنگ قرمز در فیلم های ترسناک باعث می شود که مغز دچار آشفتگی گردد.

علاوه بر این صداها نیز سهم زیادی در ترسناک شدن یک فیلم دارند و این موضوع تنها به بوق ها و یا موسیقی های ترسناک خلاصه نمی شود زیرا کارگردانان فیلم های ترسناک اخیراً به استفاده از صداهای با فرکانس پایین روی آورده اند که اگر چه آن ها را نمی شنوید اما حضور آن ها را حس خواهید کرد و این موضوع حس بسیار ترسناک تری را در شما ایجاد خواهد کرد.

لوکوسیت های گلبول های سفیدی هستند که مسئول مبارزه با بیماری های و عفونت ها شناخته می شوند. تعداد زیادی از این گلبول ها در بدن وجود دارد و حتی نحوه واکنش به آلرژی ها را نیز در کنترل دارند. این گلبول ها بسیار کارآمد و مهم هستند اما تماشای فیلم ترسناک آن ها را نیز در حالت هشدار و آماده باش قرار می دهد. محققان دنشگاه کاونتری میزان گلبول های لوکوسیت گروه کنترل و گروهی که برای اولین بار فیلم ترسناک «کشتار با اره برقی در تگزاس» (The Texas Chainsaw Massacre) را می دیدند با هم مقایسه کردند.

نتایج نشان می داد که مقدار لوکوسیت های در حال گردش در بدن گروهی که به تماشای فیلم مذکور نشسته بودند بسیار بیشتر بود. حتی میزان فشار خون  و غلظت هموگلوبین در این افراد بیشتر شده بود که ثابت می کرد تماشای یک فیلم ترسناک آنچنان می تواند استرس زا باشد که سیستم ایمنی بدن را وادار به تلاش برای درمان و رفع آن کند. نمی توان ادعا کرد که چنین موضوعی می تواند باعث شود بدنتان مقاومت بیشتر و بهتری در برابر سرماخوردگی داشته باشد اما مطمئناً خطری نیز برای شما ایجاد نخواهد کرد.

دکتر مارجی کِر جامعه شناس و متخصص ترس شناسی است. وی مطالعات گسترده ای در مورد انواع ترس ها و تاثیر آن ها بر روی کودکان انجام داده و به همین دلیل همواره به والدین هشدار داده تا بچه هایشان را در معرض چیزهای ترسناک قرار ندهند. ذهن کوچک و حساس کودک براحتی می تواند خاطراتی را شکل دهد که در ادامه زندگی آن ها را با دیدن چیزهایی که برای دیگر افراد بسیار بی خطر و خنثی به نظر می رسد دچار ترس و حمله عصبی نماید. مطالعات انجام گرفته در دانشگاه میشیگان نشان داد که تماشای فیلم های ترسناک می تواند تاثیر طولانی مدت و البته ناخوشایندی بر روی ذهن کودکان داشته باشد.

بر اساس این مطالعات مشخص شد که از هر ۴ نفر یک نفر از آن ها باقیمانده هایی از ترس دوران کودکی را همراه خود داشتند. به عبارت دیگر تماشای فیلم های ترسناک در کودکی باعث می شود که ترس های دائمی در کودکان ایجاد شود که در ادامه زندگی همراه آن ها خواهد بود و می تواند خود را به شکل عرق کردن، سرما خوردن و تب کردن، لرزیدن، تهوع، دل درد، گیجی، مشکل در تنفس و حتی احساس فلج شدن نشان دهد. بنابراین هنگام تماشای فیلم های ترسناک مطمئن شوید که کودکانتان نظاره گر فیلم نیستند.

دکتر مارجی کر دریافته است که دلیل این که برخی از افراد از صحنه های ترسناک نمی ترسند این است که خوش شانس هستند. همچنین همگرایی واکنش های بیولوژیکی هنگام دیدن فیلم ترسناک همراه با این واقعیت که هنگام تماشای چنین فیلمی ما در موقعیتی امن قرار داریم و خطری ما را تهدید می کند باعث می شود که از تماشای یک فیلم ترسناک لذت ببریم. از طرف دیگر تماشای یک فیلم ترسناک مانند چالشی بزرگ است که فرد می خواهد آن را تجربه کرده و سربلند بیرون بیاید. به همین دلیل وقتی که فیلم به پایان می رسد و شما آن را کامل نگاه کرده باشید با خود حس می کنید شاخ غول شکانده اید و چالشی بزرگ و ترسناک را پشت سر گذاشته اید و این احساس اعتماد به نفس بسیار قوی است.

در واقع ترسی که از تماشای یک فیلم ترسناک حاصل می شود با ترسی که در زندگی واقعی تجربه می کنیم متفاوت است. در واقع در هنگام تماشای یک فیلم ترسناک بدنمان به سرعت واکنش نشان می دهد و مغز نیز با همان سرعت می فهمد که خطر واقعی نیست. مطالعات نشان می دهد بهترین ترس از نوعی است که با خنده عصبی و شوخی های متعاقب همراه باشد.

اگر خواندن این مطلب طولانی شما را برای تماشای فیلم ترسناک متقاعد کرده است می توانید لینک های زیر را نیز مطالعه نمایید.

بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۷ از نگاه منتقدان

ترسناک ترین فیلم های خارج از ژانر وحشت تاریخ سینما را بشناسید

فیلم های فوق العاده ترسناکی که بیش از یک بار تحمل تماشای آن ها را ندارید

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد. چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

واقعا عالی خیلی ممنون

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

845audio

845audio

845audio

آیا از فیلم های ترسناک لذت می برید اما اغلب خوابیدن بعد از تماشای آنها مشکل است؟ نگران نباش؛ شما تنها کسی نیستید که اینگونه احساس می کند. خلاص شدن از شر ترس های خود پس از تماشای فیلم ترسناک کار آسانی

چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

آیا از فیلم های ترسناک لذت می برید اما اغلب خوابیدن بعد از تماشای آنها مشکل است؟ نگران نباش؛ شما تنها کسی نیستید که اینگونه احساس می کند. خلاص شدن از شر ترس های خود پس از تماشای فیلم ترسناک کار آسانی نیست ، اما اگر نمی خواهید مشکلات خواب و سلامتی خود داشته باشید ، باید این کار را انجام دهید. برای نکات آسان ، خواندن مقاله های زیر را امتحان کنید!


845audio

845audio | ar | az | be | bg | bn | ca | cs | da | de | el | es | et | ga | fi | fr | hi | hu | hy | is | it | iw | ja | ka | ko | kk | ky | lb | lo | lt | lv | ms | mr | nl | no | pl | pt | ro | ru | sl | sq | sr | sv | ta | te | tg | th | tl | tr | uk | uz | vi | zh


Sitemap

تماشای فیلم‌های ژانر وحشت ریزه‌کاری‌هایی دارد که اگر آن را بدانید هم می‌توانید از دیدنش لذت ببرید و هم درعین‌حال یک دل سیر هیجان تجربه کنید.

مجله مهر: هیجان لازمه حیات است. آن هم در دوره و زمانه‌ای که خطر روزمرگی و افتادن به ورطه تکرار معضل زندگی این روزهاست؛ چیزی که در حال حاضر آدم‌ها را به این فکر  وا می‌دارد که هر از چندگاهی برای فرار از اتفاقات تکراری و بی‌حوصلگی‌های زندگی‌شان به فکر آپشن ها و گزینه‌هایی باشند که ترجیحا اندکی مقدار آدرنالین موجود در خونشان را افزایش دهد. حالا افزایش این آدرنالین می‌تواند تجربه بانجی جامپینگ، سوار شدن ترن هوایی در شهربازی و یا تماشای دورهمی یک فیلم ترسناک باشد؛ ولی روی صحبت ما همین گزینه آخری است یعنی فیلم ترسناک. گزینه‌ای که با دیدن آن به طور مداوم به شما این امکان را می‌دهد که احساس ترس، لذت و هیجان را توأمان تجربه کنید. این موضوع از جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید چندی پیش تحقیقات علمی  دانشمندان ثابت کرد که تماشای فیلم‌های ترسناک علاوه بر اینکه اوقات فراغت شما را پر خواهد کرد بلکه به لحاظ پزشکی نیز برای شما مفید خواهد بود چون دیدن فیلم‌های ترسناک هم باعث کاهش وزن می شوند و هم  با افزایش گلبول‌های سفید خون سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند.

وقتی از ژانر وحشت حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟

فیلم‌های ترسناک اوصولا چند دسته‌اند؛ دسته اول، فیلم‌هایی است که  حول محور اتفاقات یک موجود غیرطبیعی ،تخیلی و ترسناک است مثل دراکولا. دسته دوم  فیلم‌هایی هستند که صرفاً با روح و روانتان بازی می‌کنند و به اصطلاح روانشناسانه‌اند مثل «سکوت بره‌ها» یا «درخشش» دسته سوم فیلم‌هایی هستند که سرشار از خون و خونریزی‌اند مثل فیلم «اره» یا «هالوین»، دسته آخر هم فیلم‌های ماورایی‌اند مثل «جن‌گیر»، «دیگران» یا «طالع نحس»

چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

فیلمت را بشناس

اگر امکانش را دارید قبل از دیدن فیلم درباره آن در اینترنت سرچ کنید، رتبه آن را در سایت‌های معتبر ببینید، خلاصه داستان را بخوانید و از نظرات مختلف درباره آن اطلاع پیدا کنید. این کار باعث کمتر شدن ترستان می‌شود نه هیجان فیلم. فقط حواستان باشد که در این کار احتیاط کنید چون در این مرحله با خطر لو رفتن داستان رو به رو هستید. در ضمن به یاد داشته باشید که خیلی گول خون و خونریزی فیلم‌ها را نخورید چون در بین فیلم‌هایی ترسناک تاریخ سینما می‌شود فیلم‌های وحشتناک و روانشناسانه زیادی را پیدا کرد که کشت و کشتار زیادی ندارد ولی به مراتب ترسناک‌ترند.

اکران چراغ خاموش با در و پنجره‌های  روغن‌کاری شده!

وقتی فیلم ترسناک را انتخاب می‌کنید یعنی به دنبال ترس و در نهایت یکی دو ساعت هیجان اید. برای ترس و لذت هرچه بیشتر جهت بالا بردن آدرنالین خونتان فضا را برای خودتان آماده کنید. جهت بالا بردن تمرکز روی فیلم چراغ‌ها را خاموش‌کنید و در اتاق تاریک به تماشای فیلم بنشینید و ترجیحاً زمان آن را به آخر شب و در سکوت کامل موکول کنید. قبل از نشستن و دیدن حتما در و پنجره‌ها را ببندید یا حتماً آنها را روغن‌کاری کنید چون درصحنه‌های دلهره‌آور کوچک‌ترین و معمولی‌ترین صداها می‌تواند عده ای را تا مرز سکته جلو ببرد.

در جمع دوست بذله‌گو داشته باشید

یکی از لذت‌های فیلم دیدن، تماشای دست جمعی آن است. اگر جزو آدم‌هایی تلقی می‌شوید که چندان دل و جرئتی ندارند اصلاً فیلم‌های ترسناک را تنهایی تماشا نکنید چون موقع تماشای صحنه‌های ترسناک فیلم به این موضوع پی می‌برید که چقدر حضور دوست کناردستی‌تان دلگرم کننده است حتی اگر خود او هم مثل شما چندان آدم بی باکی نباشد اما حضور فیزیکی‌اش به شما این کمک را خواهد  کرد که به کنه جمله «نترسید، نترسید ما همه باهم هستیم» پی ببرید. فقط به یاد داشته باشید که بین جمع دوستانتان حتماً یکی دو دوست بذله‌گو هم داشته باشید. حضور این آدم‌ها باعث می‌شود حین تماشای فیلم اشک و لبخند را باهم تجربه کنید؛ چون این دسته از افراد همه ترس و لرزشان را پشت  مزه‌پرانی‌ها و بذله گویی هایشان پنهان می‌کنند تا فضا را تلطیف کنند. کاری که هم به خودشان کمک می‌کند هم به شما !

نقل مجلس نباشید

 بعد از همه این‌ها باید محل اسکان خود را جهت تماشای فیلم انتخاب کنید. نکته ساده‌ای که حتی ممکن است چندان مورد توجه نباشد؛ اما هنگام تماشای فیلم می‌شود به میزان اهمیت آن پی برد. به همین خاطر موقع دیدن فیلم‌های ترسناک به هیچ وجه من الوجوه وسط اتاق یا سالن ننشینید و پشتتان را خالی نکنید. چون اگر آدم ترسویی باشید و در تاریکی به تماشای فیلم نشسته باشید در لحظه‌های هولناک فیلم به قدری غرق ماجرا می‌شوید و شخصیت‌های فیلم  برایتان واقعی می‌شوند که موقع تماشای فیلم توهم حمله شخصیت‌های فیلم می‌تواند بیش از اندازه برایتان آزار دهنده  باشد. 

پشت سنگر پتو و متکا پناه بگیرید

بر خلاف تصور کاربرد پتو و متکا فقط و فقط به ادوات خوابیدن ختم نمی‌شود. موقع تماشای فیلم دور و برتان را با پتو و متکا محاصره کنید تا فضای دنج و دل‌چسبی را با پتو و متکا برای خودتان رقم بزنید چون موقع نگاه کردن فیلم خواهید فهمید که این دو یار همیشگی چقدر می‌توانند به شما احساس آرامش و امنیت ببخشند.

در مصرف آب صرفه جویی کنید

اگر آخر شب فیلم را می‌بینید. اگر در تماشای فیلم ترسناک تازه کار هستید، اگر چراغ‌ها را خاموش می‌کنید قبل از شروع فیلم سری به دستشویی بزنید تا بعد از آن با طیب خاطر به تماشا بنشینید. توجه داشته باشید که زمان دیدن فیلم از خوردن آب و هندوانه پرهیز کنید؛ چون اگر وسط فیلم به دستشویی احتیاج پیدا کنید باید به آن تاریکی و تنهایی را هم اضافه کنید. کاری که در آن لحظه برایتان حکم سخت‌ترین کار دنیا را پیدا می‌کند.

در حفظ و حراست کنترل کوشا باشید

حالا که قید فیلم‌های درام و کمدی را زده اید و فیلم ژانر وحشت را انتخاب کرده‌اید پس به محض پلی کردن فیلم در حفظ و حراست کنترل کوشا باشید تا جایی که اصلاً می‌توانید فرد خاصی را در جمع به عنوان  مسئول نگهداری کنترل انتخاب کنید چون طی نگاه کردن فیلم حتماً با صحنه‌هایی مواجه خواهید شد که دلتان می‌خواهد دکمه پاز یا فروراد را فشار دهید و اگر در چنین لحظاتی کنترل در دسترس نباشد حتماً در جمع تان یکی را پیدا می‌کنید که از شدت ترس یا به پریز برق متوسل شود یا دکمه پاور تلویزیون!

با پشت صحنه فیلم به زندگی عادی برگردید

بعد از اینکه فیلم تمام شد، یک دل سیر ترسیدید و مزه هیجان به جانتان نشست. از جایتان بلند شوید و چراغ‌ها را روشن کنید و به همدیگر لبخند بزنید. شایع‌ترین معضل و مشکلی که بیشتر افراد با دیدن فیلم ترسناک دارند وحشت بعد از اتمام فیلم است چیزی که تا چند روز  با آن درگیر هستند و دست از سرشان بر نمی‌دارد. یکی از کارهایی که می‌شود برای تمام شدن این کار انجام داد تماشای پشت‌صحنه فیلم بعد از اتمام آن است چون دیدن آن  به شما کمک می‌کند که ترستان را کم کنید به زندگی طبیعی بر گردید. اگر هم به پشت‌صحنه فیلم دسترسی نداشتید تا چند شب قبل از خواب به محض یادآوری صحنه‌های دلهره‌آور مدام این جمله را برای خودتان تکرار کنید: «این فقط یک فیلم بود»

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

بسیاری از افراد علاقه وافری به تماشای فیلم های ترسناک دارند و ظاهرا عاشق آن هستند. گاهی آن ها به حدی به این فیلم ها معتاد می شوند که روزانه حتماً باید یکی از آن ها را تماشا کنند اما دلیل علمی پشت این قضیه وجود دارد که چرا ما عاشق فیلم های ترسناک می شویم ؟ در این قسمت از سایت نمناک به اتفاق هایی اشاره می کنیم که هنگام تماشای فیلم ترسناک در بدن ما رخ می دهد.

1. دو بخش از مغز ما با یکدیگر صحبت می کنند.

دو بخش در مغز وجود دارد که می تواند در مواقع ترس واکنش نشان دهد و مطالعات روانشناسانه ثابت کرده است که کورتکس پیشین مغز مسئول عملکرد های ذهنی با شدت بالا می باشد و سیستم لیمبیک نیز بخشی است که می تواند هنگام تماشای چیز های ترسناک یا روی دادن اتفاق وحشتناک وارد عمل شود. این دو سیستم واکنش شما را هنگام ترس بررسی می کنند و در واقع هنگام رویداد اتفاق ترسناک با یکدیگر صحبت می کنند و عکس العمل شما را برنامه ریزی می کنند .

2. ترس معمولی یا پاسخ به ترس

این پاسخ های ترس توسط هیپوتالاموس دریافت می شود که مسئول تنظیم دمای بدن و ضربان قلب می باشد . بعد از پاسخ ترس، این عکس العمل به هیموتالاموس منتقل می شود که باعث می شود نفس های شما کم عمق تر شوند که می توان این رویداد را پاسخی به اتفاقات ترسناک تلقی کرد .چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

3. خالی شدن ذهن

زمانی که در مورد تمرین های مدیتیشن فکر می کنید، قطعاً چیزهای ترسناک به ذهن شما می رسد اما از طرفی تماشای فیلم های ترسناک ممکن است که باعث روی دادن اتفاقاتی شود که می تواند ذهن شما را آرام کند چرا که ذهن تان را برای مدتی از مسائل دیگر منحرف می کند . تحقیقات نشان می دهد که افراد می توانند بسیاری از فکرهای مخرب ذهن را هنگام تماشای فیلم ترسناک کنار بگذارند و آن ها را فراموش کنند و در واقع فیلم ترسناک می تواند به اندازه مدیتیشن روی آرامش و تمرکز ما تاثیر داشته باشد .

4. درگیر شدن هورمون کورتیزول و افزایش ادرنالین

هورمون کورتیزول لزوماً هورمون بد و مضری نیست و زمانی که استرس مزمن در افراد ایجاد می شود، کورتیزول ها ترشح می شوند که این مورد اصلاً برای بدن خوب نیست اما در بعضی از موارد کورتیزول به مقدار کم می تواند به بدن شما اجازه دهد که پردازش های احساسی خوبی داشته باشند و آدرنالین شما را افزایش دهد که باعث ایجاد حس هیجان فوق العاده در فرد می شود و به همین دلیل است که افراد معمولاً دوست دارند هنگامی که خوشحال هستند، فیلم های ترسناک ببینند و انرژی خود را آزاد کنند و در واقع فیلم ترسناک می تواند نوعی استرس مفید را به فرد القا کند.

5. دسترسی پیدا کردن به احساسات ممنوعه

ترس گاهی اوقات می تواند احساسات ما را در جامعه تنظیم کند.احساسات انواع مختلفی دارد که گاهی اوقات قادر به بروز بعضی از آن ها نیستیم . تماشای فیلم های ترسناک به شما اجازه می دهد که این احساسات را بروز دهید و آن ها را بپذیرید و گاهی اوقات توانایی تغییر آن ها را نیز درون شما ایجاد می کند.

چنانچه در سلامت نمناک گفته ایم فیلم های ترسناک گاهی اوقات باعث می شود اتفاقات مخربی را در فرد رقم بزند و در جامعه امروزی همه ما تمایل داریم که احساسات منفی ترسناک و درد آلود را تماشا کنیم اما گاهی اوقات به شدت هم از آن فاصله می گیری م. در واقع فیلم های ترسناک به ما اجازه می دهند که با اتفاقات منفی به صورت خیالی و در قالب یک فیلم مواجه شویم و این موضوع که این اتفاقات همگی خیالی هستند، باعث آرامش ذهن خواهد شد و باعث می شود که از راهی مفید به احساسات ممنوعه خود راه پیدا کنیم . 

6. افزایش انرژی

شاید برایتان جالب باشد اما فیلم های ترسناک به طور وسیعی با انرژی شما مرتبط هستند و می تواند فوایدی را به شما برساند . طبق مطالعه ای که روی تعدادی از افراد انجام دادیم ، حدود 90 درصد شرکت کننده ها مایل به تجربه این چنینی بودند و 10 درصد هرگز تمایلی نشان ندادند و این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد. احتمالاً افرادی که تمایلی به انجام این کار نداشته اند، با احساسات عمیق عاطفی خود درگیر بودند و فعلاً توانایی تحمل هیجان بالا و انرژی زیاد را نداشتند .

7. از بین بردن تشویش و رسیدن به آرامش

اختلالات اضطراب و فوبیای اجتماعی می تواند در اثر تماشای فیلم های وحشتناک تا حدی کاهش پیدا کند اما در موارد نادری ممکن است بر عکس آن نیز اتفاق بیفتد و به طور کلی فیلم های ترسناک می توانند به شما اجازه دهند که احساسات خود را باز یابی کنید و به علت افزایش انرژی و هیجان بتوانید از اضطراب خود دوری کنید و اجازه دهید که احساسات مخرب شما در قالب فیلم به یک باره آزاد شود .

8. برای مغز ما (به ویژه زنان مغز) خوب است

تماشای فیلم ترسناک به نفع مثبت مغز ماست. احساسات بالا و پایین ما هنگام تماشای فیلم ترسناک می تواند مواد خوبی در مغز ما مانند دوپامین ، سروتونین و گلوتامات منتشر کند. این مواد آدرنالین ایجاد می کنند که مانند یک تزریق برای بدن ما عمل می کند و این تغییر برای مغز زنان بسیار مفیدتر از مردان است.

9. ما را برای مواجهه با واقعیت آماده می کند.

فیلم ترسناک می تواند به ما کمک کند تا از نظر ذهنی و جسمی خود را برای مواجهه با مسئله ناگهانی آماده کنیم. ما می توانیم آنها را در زندگی واقعی خود اعمال کنیم. ما در محیط اطراف خود آگاه تر خواهیم بود ، به عنوان مثال می توان موارد خطرناکی را در زندگی ما پیش بینی کرد. وقتی فکر می کنیم که در معرض خطر هستیم ، به طور خودکار به این فکر خواهیم کرد که چگونه از خود دفاع کنیم. فیلم های ترسناک توانایی این مسئله را در شما افزایش می دهند.

10. شرایط اشتراک گذاری احساسات را فراهم می کند

دیدن فیلم های ترسناک برای زن و شوهر خوب است زیرا می توانند ترس خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و با اشتراک این احساسات خود را از افکار پرتنش رها سازند.

11 . کالری می سوزاند

براساس مطالعه انجام شده در دانشگاه وستمینستر مشخص شد که 90 دقیقه آدرنالین که در بدن ما پمپ می شود می تواند 113 کالری بسوزاند. فیلم ترسناک می تواند ضربان ما را سریعتر کند و خون پمپ شده ما به واسطه ی افزایش همین ضربان کالری را بسوزاند و این میزان برابر است با یک ساعت پیاده روی . کالری آزاد شده حین تماشای فیلم ترسناک برابر با کالری یک بسته شکلات است.

12. قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

بعد از تماشای فیلم ترسناک به مدت یک ساعت و نیم، سیستم بدن ما آرام خواهد شد و سیستم ایمنی بدن ما قوی تر می شود. این زمانی است که سیستم ایمنی ما برای مدتی قوی تر می شود. براساس تحقیق، کار مغز ما افزایش می یابد زیرا باعث آزاد شدن موادی مانند دوپامین، گلوتامات و سروتونین می شود. بنابراین، مغز ما برای مدتی هوشیار خواهد بود.

13 . برای دی ان ای ما مفید است


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری

بيشتر تحقيقاتي که در مورد تاثير فيلم‌هاي ترسناک انجام گرفته، روي کودکان متمرکز شده است چون کودکان تفاوت بين خيال و واقعيت را به خوبي تشخيص نمي‌دهند و تاثير منفي اين‌گونه فيلم‌ها روي کودکان بيشتر است تا بزرگسالان اما تاثير کلي فيلم‌هاي ترسناک را بايد ابتدا از هدفي که از ساختن اين فيلم‌ها وجود دارد، بررسي کرد. هدف از ساختن اين‌گونه فيلم‌ها ايجاد رعب و وحشت و اضطراب در بيننده است. ممکن است در يک جاي آرام نشسته و با هيجان و در عين حال لذت، مشغول ديدن فيلمي ترسناک و مهيج باشيد اما تغييرات فيزيکي و جسمي ناخوشايند و مضري در بدن شما در حال وقوع باشد مثل افزايش ضربان قلب و بالا رفتن فشارخون و حتي لرزش دست.تاثير مهم فيلم‌هاي ترسناک ايجاد اضطراب است. اين‌گونه فيلم‌ها باعث برانگيختن برخي واکنش‌هاي اضطرابي در افراد مي‌شود و در کساني که مستعد اضطراب هستند، شاهد اضطراب طولاني‌مدتي خواهيم بود. وقتي مي‌ترسيم، هورمون آدرنالين در بدن ترشح مي‌شود و اين حالت براي کساني که دنبال هيجان هستند بسيار لذت‌بخش است.مشکل بعدي ديگر بي‌خوابي است. بعد از تماشاي فيلم به دليل ديدن اتفاقات مهيج و در عين حال ترسناک فرد ممکن است همان شب يا چند شب بعد بر اثر ترس و اضطراب دچار بي‌خوابي شود. اين موضوع سلامت جسمي افراد را به خطر مي‌اندازد اما تماشاي اين‌گونه فيلم‌ها روي الگوي خواب کودکان تاثير بدي مي‌گذارد و با ايجاد اختلال در خواب، تاثير مستقيمي روي رشدشان مي‌گذارد.فيلم‌هاي ترسناک در روحيه بچه ها چه تاثيري مي گذارندمتاسفانه کودکان زير 10 سالي که شاهد اين‌گونه فيلم‌ها هستند با خطرات جدي روبرو هستند چون کودکان در اين رده سني قادر به درک معاني منتقل‌شده در فيلم نيستند. علاوه بر اين کودکان دنبال الگوپذيري هستند و وقتي با چنين صحنه‌هاي مهيجي روبرو مي‌شوند رفتار قهرمانان فيلم را الگوبرداري مي‌کنند و در زندگي روزمره خود به کار مي‌گيرند. در واقع نوعي کپي‌برداري از رفتار قهرمانان فرضي خود انجام مي‌دهند.برخي کودکان به دليل بي‌توجهي خانواده‌ها عادت به ديدن فيلم‌هاي ترسناک را در خود مي‌پرورانند و در نتيجه نسبت به همسالان خودشان، واکنش‌هاي شديدتري نسبت به اتفاقات روزمره‌شان نشان مي‌دهند و حتي ممکن است شخصيت‌هاي تخيلي و فرضي داخل فيلم‌ها را به صورت توهمي در زندگي‌شان ببينند و تظاهر به داشتن ارتباط با آنها کنند. موضوع مهم‌تر که حتي در مورد بزرگسالان نيز وجود دارد عدم کنترل روي خوراکي و تنقلاتي است که هنگام ديدن فيلم به وجود مي‌آيد. هنگام تماشاي صحنه‌هاي مهيج کودک ناخودآگاه به خوراکي پناه مي‌برد و چون با هيجان چيزي مي‌خورد کنترلي روي خوراکش ندارد. اين موضوع باعث چاقي و اضافه وزن در کودکان مي‌شود.تماشاي فيلم‌هاي ترسناك و صحنه‌هاي دلخراش موجب ايجاد هيجان عاطفي كاذب در كودك مي‌شود. تاثير منفي تماشاي چنين صحنه‌هايي ممكن است تا مدتي طولاني در ذهن كودك باقي بماند. به همين دليل لازم است خانواده‌ها مانع تماشاي فيلم‌ها و صحنه‌هاي ترسناك و خشن از سوي كودكان شوند. اما مشکل اينجاست بعضي خانواده ها خودشان به اين موضوعات علاقه دارند و به کودک خود در اين زمينه توجهي ندارند و کنار او به تماشاي اين فيلم‌ها مي‌‌نشينند.اين کار نه‌تنها باعث ايجاد ترس و کابوس شبانه در فرزندان مي‌شود بلکه در برخي موارد باعث افت تحصيلي کودکان نيز خواهد شد. البته تماشاي فيلم‌هاي ترسناک در تنهايي تاثير مخرب‌تري نسبت به تماشاي آن در جمع دارد. نه‌تنها در مورد فيلم‌هاي ترسناک بلکه در موارد ديگر نيز والدين هميشه بايد کنار کودک خود باشند و با او فيلم‌ها يا انيميشن‌هاي مورد علاقه‌اش را تماشا کنند. حتي برخي از انيميشن‌ها به توضيح والدين نياز دارد تا مفاهيم درست در ذهن کودک جا بيفتد.توصيه‌هاي سينمايي به والدين1) در انتخاب فيلم مناسب براي مشاهده کودکان در منزل بايد همانند مشاهده فيلم در سينما دقت به خرج داد.2) اگر صحنه غيرمنتظره ترسناکي در فيلم وجود داشت بايد به کودک درباره آن توضيح داد. يکي از توضيحات مي‌تواند اين باشد که گرچه در فيلم‌ هنرپيشه‌اي که مورد خشونت واقع شده کشته شده يا صدمه جدي به او وارد شده است اما در دنياي واقعي چنين نيست.اگر فيلمي فرزند ما را ترساند بهتر است آن را خاموش کرده يا سالن سينما را ترک کنيم.صدور مجوز اينکه فرزندي بتواند بدون همراهي والدين به سينما برود مشروط به اين است که تا چه ميزان به پختگي رسيده است و چه کساني او را همراهي مي‌کنند. براي مشاهده فيلم و امثال آن بايد محدوديت زماني برقرار کرد.بهتر است در اتاق خواب کودکان تلويزيون يا دستگاه پخش ويدئو از هر نوع وجود نداشته باشد. مشاهده فيلم در هر سني به نظارت والدين نياز دارد. در صورت مشاهده صحنه خشونت‌آميز بايد توضيح داد خشونت بهترين روش براي حل مشکلات نيست.اگر لازم باشد براي کاهش فشار ناشي از تمايل همسالان مي‌توان با کمک پدر و مادر دوستان فرزند، محدوديت لازم را برقرار کرد.

منبع:زندگی مثبتبرترین ها

چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

آنچه والدین باید بدانند


راهنمای سفر کم هزینه در ایران


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


تا عید به وزن ایده آل برس!

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سازندگان فیلم های ترسناک با روش های معمول و غیر معمول سعی در ترساندن مخاطب دارند. با این روش های جالب آشنا شوید

فیلم سازی هنری پیچیده است. از درام تا کمدی، رمانس تا ترسناک، هر ژانری متدهای مخصوص خود را برای خلق شاهکارهای هنری دارد تا ما بتوانیم تماشا کرده و لذت ببریم. برخی از این تکنیک ها واضح و روشن است، مثل گریم و آرایش های خوب، لباس های خوب و فیلمنامه .روش زیرکانه دیگری نیز لازمه برای ساخت خوب هستند که از چشم مردم پنهان هستند.وقتی هم صحبت از المان های ترس و وحشت در سینما به میان می اید، به عیر از تکنیک های معمول  ابزارهای مختلف دیگری نیز وجود دارند تا بتوانند شما را بترسانند.

بیشتر بدانید : سازندگان فیلم های ترسناک چگونه ما را می ترسانند؟! + عکس (قسمت1)

 فاکتور حماقتاواین مورد در لیست ما یکی از فاکتورهای اصلی در فیلم های ترسناک سطحی و متوسط است؛ فاکتور حماقت بازیگران. همیشه تعدادی نوجوان قهرمان با هم به خانه دور افتاده ای می روند و بعد از شنیدن صدا در نیمه های شب بیرون زا خانه رفته تا منشا صدا را پیدا کنند! آیا آنها انتظار دارند نیمه شب وسط جنگل اتفاق های جالبی برایشان بیفتد؟ یا اینکه زیادی احمق هستند؟!در صحنه های بعدی هم همه می دانید که این جوان ها قربانی شده و یا با صحنه های ترسناکی روبرو خواهند شد.درحالیکه فیلم های ترسناک باکیفیت سعی می کند با کمک کردن از موزیک و گروه بازیگری خوب بیننده را بترسانند و ترس واقعی را القا کنند، فیلم های رده پایین تر با استفاده از بی فکری و رفتارهای احمقانه می خواهند صحنه های ترسناک خلق کنند. که البته این نوع ترساندن کلیشه ای و غیرواقعی است و دیگر فیلم بازان حرفه ای را نمی ترساند.چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم

بازیگران Cabin in the Woods

حس کاذب و مصنوعی امنیت این تکنیک زیرکانه بوده، اما عنصر کامل یک فیلم ترسناک خوش ساخت است. یک ردیف از سکانس پرش می تواند ترسناک باشد، اما جیغ کشیدن های بی وقفه خسته کننده بوده و حس و حال بیننده ها را می گیرد.فیلم سازی هنر واقعی ترساندن را بلد است که خود را کنترل کرده عناصر ترس انگیز را ذخیره کرده و در جاهای درست با صداهای ناگهانی یا موزیک ترسناک در لحظه مناسب رو کند. این کار را چگونه انجام می دهند؟ به بیننده اجازه می دهند در یک فضای امن استراحت مختصری داشته باشد یا به او اجازه می دهند به آرامش برسد تا حس کاذب امنیت را پیدا کند.با دقت کردن در فیلم های ترسناک با این عنصر زیاد روبرو می شویم. صحنه های پر از قتل و خشونت و کشتار همیشه بیننده را از فیلم ترسناک دلزده می کنند. فیلم سازان خوب در فیلم یا سریال بارها به بیننده حس کاذب امنیت را می دهند تا مدتی در آرامش به تماشای صحنه های عاشقانه و شادی بازیگران بنشیند و بعد در لحظه ای که انتظارش را ندارند با صحنه ترسناک مواجه می شود.

 اندرو لینکلون و چندلر ریگز در مرده های متحرک

اختراعات شاید بهترین نمونه این عنصر را در قلب ژانر وحشت ببینیم. در سری مجموعه اره انواع و اقسام وسایل ابداعی برای شکنجه کردن و اذیت کردن قربانیان دیده می شود. از تله خرس تا شال گردن سیمی، یا زنجیره سوزن ها، و صدها وسایل عجیب و غریب دیگر که همه نفرت انگیز و خوفناک هستند.سازندگان فیلم ترسناک «اره» هر راهی را استفاده کردند تا بیننده های ترسان را تا آخر این مجموعه با خود همراه کنند. ساخته شدن چندین قسمت ازین فیلم و فروش بالای آن نشان از موفقیت این وسایل مبتکرانه در فیلم های ترسناک است. جیگساو هم جدیدا قرار است دوباره این فیلم را زنده کند (به خاطر طرفداران نه منتقدین) تا ثابت کند اختراعات او همیشه می تواند ترس را برای بیننده ها بیاورد.

شانی اسمیت در اره

عناصر و وسایل روانشناسیوقتی  در مور عنصر روان شناسی در فیلم های ترسناک صحبت می شود، باز اولین فیلمی که می توان در مورد آن بحث کرد فیلم  های ترسناک «اره» استیکی از اصول واقعا ترسناک فیلم های اره استفاده از شکنجه های روانشناسانه بود. وقتیکه فردی در حالت های اجبار و استیصال کارهایی انجام می دهد که هیچ وقت در حالت عادی قادر نبود انجام دهد، ترس روانشناسانه حس می شود و توانایی های واقعی انسان شناخته می شود. فراموش نشدنی ترین صحنه با این مضمون صحنه ای است که دکتر لاورنس گوردون مجبور است پای خودش را اره کند تا نجات پیدا کند. شکنجه روانشناسی یکی از موثرترین روش ها برای ترساندن مخاطب است.

صحنه ای از فیلم اره

معنویتدرحالیکه بعضی از فیلم ها با عقل تان بازی می کند، برخی دیگر از فیلم ها هستند که روحتان را تخت تاثیر می دهند. در طول قرن های گذشته مردم اتفاقات ترسناک را به هیولا وشیطان و جن و دیگر مخلوقات تاریکی نسبت می دادند.به همین دلیل بوده که افسانه های قومی و محلی به یکی پرطرفدارترین موضوعات جهان بدل شده است. با گذشت زمان موضوعات معنوی و ماورایی و افسانه ای محبوبیت خود را ازدست نداده و حتی در سینما نیز جایگاه خاصی کسب کرد. از چشم ها درخشان قرمز، تا کج و معوج بودن اندام هایشان،  این مخلوقات غیرزمینی تبدیل به تکنیک های کلاسیک برای به تپش اوردن قلب ما شدند.فقط نگاه کنید ببینید در چند فیلم ترسناک واژه «جن گیری» به چشم می خورد. افکار پلید شیطانی و هیولاهایی که انسانیت را از بین می برند نیز از جمله موضوعات دیگر این فیلم های وابسته به مذهب هستند.

صحنه ای از فیلم جن گیری امیلی رز

عنصر خونبالاخره ازین فاکتور مهم صحبت کردیم! خون لزونا به خودی خود نشانه ترور نیست. این عنصر می تواند در فیلم ها مفید واقع شود، خصوصا وقتی با فاکتورهای دیگر ترکیب شود. با این حال خون و خون ریزی می تواند یکی از عناصر سینمای وحشت باشد، خصوصا اگر با صدا و موسیقی همراه باشد. ومی تواند به خوبی ترس را در  دل ما بیندازد. فاکتوری که در اکثر فیلم های ترسناک استفاده می ششود.نمونه استفاده زیاد از این فاکتور را در مجموعه فیلم های «اره» و سریال مرده های متحرک زیاد دیدیم. گاهی اوقات از خون می توان بیش از اندازه استفاده کرد. برای مثال زامبی های مشهور خونین مرده های متحرک علامت مشخصه و ترسناک این سریال بودند. اما حقیقت این است که گاهی در استفاده از آن اغراق می شود. برای مثال  در سکانسی از فصل هفتم که نیگان با چوب دستی اش مغز گلن و آبراهام را له می کند! این صحنه سخت ترین صحنه ای بود که بتوان روی صفحه تلویزیون تماشا کرد. حتی استفاده زیاد از زامبی های خون آلود و پاره کرده بدن و دیگران گاهی اوقات بیشتر حال بهم زن می شود تا ترسناک.در انتها به این نکته اشاره می کنیم که خون یکی از اصلی ترین فاکتور های فیلم های ترسناک است، به شرطی که در جای درست و به اندازه از آن استفاده شود، وگرنه تهوع آور یا خنده دار  می شود.

صحنه ای از فیلم مرده های متحرک Walking Dead

تصوراتاین پست را با یکی از چالش برانگیز ترین و مهم ترین تکنیک های سینما به پایان می رسانیم: اینکه ترس و وحشت را در ذهن و تصورمان ایجاد کنیم. ما دیدیم که چگونه در برخی از صحنه های مرده های متحرک بیش از اندازه از خون استفاده شده بود ولی برایمان اصلا ترسناک نبود.از طرفی هم می توانیم با حداقلی از فاکتورهای ترس و حتی بدون اینکه اتفاق ترسناکی در واقعیت بیفتد انسان ها را ترساند.به دست گرفتن تخیل و تصورات ذهنی بیننده ها کار سختی است، اما وقتی تماشاچیان در حالیکه بدنشان را چنگ می زنند و راه می روند بدون اینکه هیچ موجود ترسناکی دیده باشند، این نشانه واقعی ساختن یک شاهکار ترسناک است. به طور خلاصه می خواهیم بگوییم مغز ما بهتر از هر صحنه ای روی پرده سینما می تواند ما را بترساند.لحظه قبل از حمله، نگاه اجمالی به ابزارهای شکنجه که قرار است استفاده شود، شواهد نشان دهنده ترس فراوان قربانی می تواند صحنه هایی بسیار ترسناک باشد.یکی از صحنه های خوب با این فاکتور، را در صحنه پایانی فیلم شجاع دل دیدیم. در صحنه شهادت ویلیام والاس (مل گیبسون) به شدت آسیب دیده است، اجزا داخلی بدنش بیرون ریخته اما هنوز زنده است… اما واقعا اینها را نمی بینیم. ما فقط تصویری از صورت کلوزآپ مل گیبسون می بینیم، ما تاثیرات صدا را می شویم و موزسیقی که به موقع شنیده می شود. ما با تصور اینکه چه اتفاقی می افتد رها می شویم.

مل گیبسون در شجاع دل

بیشتر بدانید : 10 صحنه وحشتناک از فیلم‌های ترسناک که ما را عاشق ژانر وحشت کردند!! +عکس

بیشتر بدانید : فیلم های ترسناک و استرس زایی که نفس ها را در سینه حبس می کند + تصاویر

بیشتر بدانید : 10 تا از مشهورترین زنان در فیلم های ترسناک + عکس ( قسمت1)

بیشتر بدانید : فیلم های ترسناک چرا واقعا ما را می ترساند؟

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغseemorgh.com/cultureاختصاصی سیمرغ

پنجمین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، پنجشنبه ۱۶ بهمن، در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم
چگونه بعد از فیلم ترسناک نترسیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *