چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم
چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

بعد از نصب ویندوز چه کنیم؟ تاحالا شده ویندوزتون به هر نحوی مشکل پیدا کنه و خودتون بخواهید ویندوز رو عوض کنید؟ بعد از مقاله آموزش نصب ویندوز 10 تصمیم گرفتیم یادتون بدیم مهمترین نکات بعد نصب ویندوز چه چیزهایی هستند و این که تازه اصل کارتون شروع میشه! باید فعال‌ سازی ویندوز را انجام بدین و یه سری برنامه اولیه نصب کنید که سیستمتون ویروس نگیره یا کار کردن با ویندوز آسونتر بشه توی این مقاله میخواهیم نرم افزار های ضروری ویندوز رو معرفی کنیم تا در انتهای این مقاله یه سیستم مناسب کارهای روزمره داشته باشید.

این آموزش ها با موضوع بعد از نصب ویندوز 10 چه کنیم؟! تنظیم شده ولی تفاوت زیادی با بقیه ویندوزها مانند 8 windows و حتی windows 7 نمیکنه!

بعد از خوندن این مقاله یاد می گیریم که:

کارهای لازم بعد از نصب ویندوز چیست؟

در کل می خوایم واستون یه محیط کاربری خوب بسازیم که در آینده کمتر دچار مشکل بشید.😎چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

نرم افزارهای مورد نیاز بعد از نصب ویندوز موجب ساده تر کردن محیط کاربری ویندوز و سهولت کارهای روزمره می شوند. برای این منظور لیستی از برنامه های اولیه برای شما تهیه کرده ایم در پایین مشاهده می کنید.

 

اولین و مهمترین کاری که بعد از نصب ویندوز باید انجام بدیم بالا بردن امنیت ویندوز با نصب آنتی ویروس هستش که خیلی مهمه و باید باید آنتی ویروس را برای جلوگیری از ورود هر گونه ویروس چه از راه اینترنت چه از راه هر گونه حافظه جانبی نصب کنیم.

اگر دیسک نصبی آنتی ویروس را دارید کافیه نصبش کنید ولی اگه دیسک ندارید کافیه با همون internet explorer (چون فعلا مرورگری روی سیستم نداریم!) وبسایت مرجع یکی از آنتی ویروس های معتبر را باز کنید و یکی را نصب کنید. این کار مهمترین پاسخ به سوال بعد از نصب ویندوز چه کنیم هستش!

لیستی از بهترین آنتی ویروس ها:

یکی دیگر از اقدامات بعد از نصب ویندوز، نصب و راه اندازی مرورگر هست. چون برای وبگردی لازم داریم. هر چند بعد از نصب ویندوز به صورت پیشفرض مرورگر اینترنت اکسپلورر را روی سیستم داریم.

مرورگر گوگل کروم که امروزه در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار هست توسط گوگل ارائه شده. ظاهر ساده، کارایی، سهولت نصب و سرعت بالا از ویژگی های ممتازی هست که می تونیم به اون ها اشاره کنیم. جالبه بدونید که گوگل کروم در ابتدا به صورت آزمایشی طراحی اما بعد از اون با استقبال کاربران مواجه شد.

دانلود مرورگر گوگل کروم

موزیلا فایرفاکس هم در رقابت با گوگل کروم انصافا خوش عمل کرده. افزودنی های ارائه شده برای این مرورگر موجب شده کاربران قادر باشند قابلیت های مدنظرشان را کنار مرورگر داشته باشند.

دانلود مرورگر فایرفاکس

3. دانلود برنامه winrar

از بهترین برنامه های فشرده سازی می تونیم به برنامه WinRAR اشاره کنیم که واقعا در بین کاربران محبوب و کاربردی واقع شده. این برنامه قادر هست که اکثر فایل های فشرده شده مثل

دانلود WinRAR

internet download manager هم یکی دیگه از برنامه های کاربردی هستش که بعد از نصب ویندوز روی سیستم عامل پیاده سازی میشه. تصور کنید در حین وبگردی قصد دارید فایلی را دانلود کنید. وجود این برنامه باعث میشه که قادر باشید فایل مدنظرتون را با سرعت خیلی بیشتر و بدون قطعی دانلود کنید.

دانلود دانلود منیجر

فلش پلیر هم جزء برنامه هایی هست که ترجیح میدیم روی سیستم عامل نصب بشه. چون موقع گشت و گذار در اینترنت با فایل های صوتی، ویدیویی و چند رسانه ای مواجه می شیم، فلش پلیر در چنین شرایطی به عنوان یک نرم افزار قدر عمل می کنه.

دانلود فلش پلیر

از دیگر برنامه هایی که باید بعد از نصب ویندوز، نصب کنیم برنامه های پخش ویدیو هست.  از بهترین و محبوب ترین برنامه های پخش ویدیو می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بهترین گزینه برنامه ای هست که در عین سرعت قادر باشه انواع فرمت های ویدیویی را پشتیبانی کنه.

دانلود km player   دانلود برنامه vlc media player

آفیس هم برنامه محبوب و بسیار بسیار کاربری برای کاربران تلقی میشه. برنامه ای که به واسطه اون قادر باشید متون خودتون را نوشته و ویرایش کنید. این برنامه هم توسط مجموعه ماکروسافت ارائه شده.

دانلود برنامه word office

نصب درایور بعد از نصب ویندوز

از کارهای مهمی که بعد از نصب نصب ویندوز باید انجام بدیم آپدیت درایورها هست که داخل مقاله قبلی کامل واستون توضیح دادم. اینکار برای خیلی از برنامه ها و بازی ها لازم هستش و مهم اینه که از طریق بهترین روش اینکار را انجام بدین.

سوال: اصلا ویندوز 10 نیاز به نصب درایور دارد؟ ویندوز 10 اکثر درایورها را خود به خود از طریق آپدیت نصب می کند ولی برای رعایت جوانب احتیاط چک کردن آنها از طریق راه هایی که در مقاله نصب و آپدیت درایورها بررسی کردیم، بهتر است.

 چگونه درایورهای ویندوز را آپدیت کنیم؟


حتما می پرسید که پارتیشن بندی ویندوز چیست؟ و اصلا چرا بعد از نصب ویندوز پارتیشن بندی کنیم؟ پارتیشن بندی به زبان ساده تقسیم بندی هارد سیستم است که قبل یا بعد از نصب ویندوز یا بعد از نصب ویندوز می توان انجام داد. در این مقاله چون می خواهیم بدونیم بعد از نصب ویندور چه کنیم پارتیشن بندی بعد از نصب ویندوز را هم برای کاربرانی که قصد مدیریت هارد سیستم را دارند، آموزش می دهیم.

اگه می خواهید حجم یک درایو را کمتر و آن را تقسیم بندی کنید کافیه روی اون درایو راست کلیک کرده و گزینه shrink volume را انتخاب کنید و مقدار حجمی که می خواهید جدا کنید را داخل کادر سوم بنویسید.

فعال کردن ویندوز الزامی نیست اما به مرور زمان کاربر با مشکلاتی مواجه میشه و ممکن هست این اعلان ها برای اون آزاردنده باشندوبرای فعال کردن ویندوز می تونید آموزش فعالسازهای ویندوز را دنبال کنید.

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

برای اجرا کردن بعضی برنامه ها و بازی ها نیازمند بعضی برنامه ها هستین که ارور هایی مثل msvcp140.dll یا openal32.dll و vcredx86 و… رو روی صفحتون نبینید باید برنامه های زیر رو نصب کنید.

در آخر میتونید ویندوزتون رو شخصی سازی کنید و  برنامه های پیشفرض را از منو unpin کنید یا  این که کلا از قسمت add or remove programs برنامه مد نظر را حذف کنید.

پس توی این مقاله یاد گرفتیم که بعد از نصب ویندوز چه کنیم که یه سیستم خوب داشته باشیم که ویروس نگیره، کاربریش راحت باشه، اکثر فایل های عمومی را باز کنه و اینکه با چه برنامه هایی ارورهای که برای باز کردن برنامه ها و بازی ها پیش میاد رو برطرف کنیم با این مقاله و مقاله نصب ویندور 10 صفر تا صد نصب ویندوز 10 رو میتونید خودتون تو خونه انجام بدین! 🙂

مقاله خوبی بود. امیدوارم همچون خدمات هاستینگ ؛ در این زمینه هم موفق باشید.

سلام و احترام؛
ممنون از انرژی هایی که بهمون میدید. خوشحالم که مفید واقع شده.

سلام ممنون از این متن ها خیلی مفید بود ولی من یک مشکل داشتم وقتی بعضی از برنامه ها را از اینترنت دانلود می کنم فایل به صورت یک برنامه سفید رنگ دانلود می شه و وقتی می خواهم باز کنم باز نمی شه اگر کمک کنید ممنون می شم

سلام روزبخیر؛
باید ببینید فرمت اون فایل چیه و چه پسوندی داره ؟
مثلا اگر تصویره چه نوع فرمتی داره؟ و اینکه داخل تنظیمات ویندوز بررسی کنید آیا نمایش پسوند فایل ها در حالت فعال قرار گرفته یا غیر فعال
بعد نام اون تک فایلی که دچار مشکل هست رو دستی اصلاح کنید

من حتی فتوشاپ رو میتونم نصب کنم ولی نمیتونم برنامه افیست رو نصب کنم چون ارور 1935 میده NET FRAM WORK رو هم نصب کردم اما بازی نمیشه

سلام روزبخیر؛
اول NET framework رو repair کنید اگه مشکل رفع نشد Microsoft Visual C++ رو هم نصب کنید و وضعیت نصب آفیس رو بررسی کنید.

سلام. من با یک ارور تو اکسل مواجه میشم که عبارت ‘run-time error ‘9 subscript out of range رو نشون میده. لطفا راهنمایی کنید یه دنیا ممنون

بسیار عالی و مفید بود. من همیشه ویندوز 7 رو نصب میکردم چون از نصب ویندوز 10 می ترسیدم. اما امروز تصمیم گرفتم با راهنمایی های سایت شما ویندوز 10 رو نصب کرده و کارهای لازم بعد از نصب رو هم دقیقا از روی دستوراتتون انجام بدم. خیلی خوب بود.

بسیار بسیار مممنونننننننننن حدود 5 بار ویندوز عوض کردم و درایور و انتی ویروس نصب میکردم و بعد هربار توی این 5 ویندوز که عوض کردم با خطای MSVCP110.dllمواجه شدم و ترجمه کردم گفت که اینMSVCP110.dllاز سیستم شما پریده و من اصلا نفهمیدم که یعنی چی هست ئ از سایت شما فهمیدم که باید ویژوال سی سی نصب کنم واقعا ممنون و من لبتابم رو به سایت شما مد یونم با تشکر

سلام روزبخیر؛
خوشحالیم که این مقاله موثر بوده و تونسته شما رو در رفع مشکلتون یاری کنه. 😊😊
موفق باشید.

سلام من ویندوزم 7 هست میخواستم روی سیستم ویندوز 10 نصب کنم ویندوز فعلی من رو درایو cنصب هست.
من تو درایو dوe یک سری فیلم و اطلاعات دارم مخواستم ببینم وقتی ویندوزمو عوض کنم اطلاعات درایو dوe پاک میشن لطفا جواب بدین.
ممنون

سلام روزبخیر؛
با توجه به اینکه در حال حاضر ویندوز رو روی درایو c سیستم نصب کردید در صورتی که سایر پارتیشن ها رو فرمت نکنید و ویندوز رو مجددا در همین دریو نصب کنید اطلاعاتتون حذف نمیشه.

سلام
من یه سوال داشتم، ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.
برای نصب یک نرم افزار، ارور میده که باید net fram 4.5 نصب باشه، ولی ورژن ویندوز من (ویندوز 10) 1511 هست و از این نسخه نت فریم پشتیبانی نمیکنه، حالا میخواستم بدونم که اگه من خود ویندوز رو آپدیت کنم، میتونم نسخه ی جدید تری از نت فریم رو نصب کنم.
با تشکر.

سلام روزبخیر؛
باید پیش نیازهای مربوط به برنامه و نسخه مورد نظرتون رو بررسی کنید در صورت پشتیبانی برنامه در نسخه های جدید ویندوز بله با آپدیت مشکلتون حل میشه.
در صورت تمایل به راهنمایی بیشتر میتونید متن ارور دریافتی را برای ما ارسال کنید.

سلام
مرسی خیلی خوب بود استفاده شد و واقعا کمک کرد
موفق باشید!

سلام من تازه ویندوز 10 نصب کردم همه ی این کارارو انجام دادم ولی هیچ برنامه ی رو نصب نمی کنه؟ الان چی کار کنم؟

سلام دوست عزیز سوالتون واضح نیست اروری میاد یا اصلا اتفاقی نمیفته؟

ممنون خيلي عالي بود

ممنون از سایت خوبتون

بسیار عالی بابت زحماتتون تشکر میکنم که مطالب خوبی برای ما به اشتراک گذاشتید آرزوی موفقیت دارم براتون

خواهش می کنم 🙏

سلام، واقعا مفید بود و علاوه بر توضیحات کاملی ک دادید و معرفی نرم افزار ها لینک دانلودشون هم از سایت معتبر قرار دادید عالیه 🙏

سلام روزبخیر؛
خوشحالیم که از مقاله رضایت داشتید و سپاس از محبتتون به میزبان فا.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام دوست عزیز آپدیت رو از چه طریقی انجام دادین؟…

سلام ویندوز 10 من بعد از دریافت یه اپدیت و نصبش روز به روز د…

انجام دادم اما بازم اینترنت وصل نشد…

خیلی ممنون از راهنمایی تون سایت خیلی خوبی دارید…

ببینید قطعات معمولا از رم و پردازنده استفاده می کنند و تا حد…

سلام دوست عزیز آپدیت رو از چه طریقی انجام دادین؟…

سلام ویندوز 10 من بعد از دریافت یه اپدیت و نصبش روز به روز د…

انجام دادم اما بازم اینترنت وصل نشد…

خیلی ممنون از راهنمایی تون سایت خیلی خوبی دارید…

ببینید قطعات معمولا از رم و پردازنده استفاده می کنند و تا حد…

اغلب کاربران سوال می کنن که بعد از نصب ویندوز چه برنامه هایی باید نصب شود؟ برنامه های ضروری برای لپ تاپ و موارد مورد نیاز برای اجرای بازی ها مثل کارت گرافیک و… می بایست به درستی نصب و پیکربندی بشه. نصب درایور ویندوز  اولین گزینه هستش که به ذهن هر شخصی می رسه تا بتونه ارتباط سیستم با قطعات سخت افزاری رو فراهم کنه. نصب و آپدیت درایورهای ویندوز و بعد از اون نصب برنامه های کاربردی ویندوز از جمله مباحثی هستش که در این آموزش بررسی می کنیم.

در این مقاله از میزبان فا مگ می آموزیم که:

یکی از مشکلاتی که افراد بعد از نصب ویندوز باید باهاش دستو پنجه نرم کنند، نصب درایور های ویندوز هستش که هر کسی ترجیح میده از یه مسیر اینکارو انجام بده بعضیا از قسمت device manager خود ویندوز اینکارو انجام میدن، بعضی ها از طریق دیسک های همراه دستگاه هنگام خرید اینکارو انجام میدن، بعضی از طریق مجموعه دیسک هایی به نام driver pack اینکار را انجام میدن که اصلا راه خوبی نیست و من به شخصه هیچوقت پیشنهاد نمیدم! ولی بهترین راه نصب درایور های ویندوز و آپدیت درایور ها از طریق اینترنت هست چون آخرین نسخه اون درایور براتون نصب میشه و اکثر برنامه و بازی هایی که می خواهیم نصب کنیم با آخرین ورژن درایورها همخونی بهتری داره و باعث روانتر شدن اون برنامه ها میشه البته جدا از اینکه خیلی از باگ های نسخه های قبلی با نصب شدن آخرین ورژن بر طرف میشه!

پس روش های نصب درایور های ویندوز به شکل زیر هست:

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

سپس به صورت اتوماتیک درایور ویندوز شما از طریق اینترنت آپدیت می شود برای درایور هایی که به این شکل نیستند ولی مشکوکید به اینکه آخرین آپدیت آنها نصب شده یا نه هم به همین منوال می توانید آنها را تست کنید.

جهت نصب و آپدیت درایورهای ویندوز میشه از نرم افزارهای مربوطه هم کمک گرفت.

در این روش ما برنامه هایی را روی ویندوز نصب می کنیم که خودشون به صورت اتوماتیک درایورهای آپدیت نشده یا نصب نشده شما را پیدا میکنن و بروزرسانی میکنن که روش راحت و نسبتا خوبی است و می توانید روش نصب و راه اندازی هر کدام را جداگانه در لینک های مرتبط ببینید.

بهترین نرم افزار آپدیت درایور ها عبارت اند از:

نصب درایور ها از طریق دیسک یا فلش یا هر گونه حافظه های جانبی تنها مزیتی که داره اینه که شما زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید می تونید از این روش استفاده کنید ولی پیشنهاد نمیشه چون بروزرسانی نشده اند هر کدام روش نصبی خودش رو داره چیز سختی نیست.

لینک دانلود آخرین نسخه درایور پک سلوشن Driver Pack Solution

در این آموزش روش نصب و آپدیت درایور های ویندوز رو یاد گرفتیم و اینکه چجوری دانلود درایور آنلاین رو انجام بدیم و بهترین نرم افزار آپدیت درایور و نرم افزار شناسایی و نصب درایور کدوما هستن. سعی کنید اگه کاربر معمولی هستید از نرم افزار آپدیت درایورها استفاده کنید چون کاربری راحتی دارند.

چندتا نکته نهایی:

موفق و پیروز باشید 🙂

سلام وقت بخیر. با برنامه iobit درایورها رو آپدیت کردم. با برنامه Driver Reviver هم بررسی کردم تعدادی از درایورهای مربوط به مادربورد و غیره باقی مونده که باید آپ بشه. سوالم این هست که هنگام نصب Driver Reviver آنتی ویروس ناد32 مدام فایلهاش رو بعنوان تروجان و ویروس میشناسه و آدرس سایت این برنامه رو هم مدام پیغام میده که باید بلاک بشه. معنیش این هست که به برنامه Driver Reviver نباید اعتماد کرد و ممکنه با درایورهاش به سخت افزار حساس مثلا مادربورد و … صدمه بزنه؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

سلام عزیز اگر برنامه رو از سایت های معتبر دریافت کردید ایرادی نداره انتی ویروس خودتون رو برای نصب این برنامه غیر فعال کنید معمولا انتی ویروس ها با فعال ساز های این برنامه ها مشکل دارند قبل از اینکار سعی کنید از روش های دیگه برای اپدیت درایور هاتون استفاده کنید در مرحله اخر اگر نشد از برنامه هایی که انتی ویروس شما با اونها درگیر میشند استفاده کنید.

سلام لپ تاپ منhp zbook 15 و درایور های حسگر اثر انگشت و وبکمش نصب نیست و از هرکجا هم دان میکنم تاثیری نداره واین درایور جدیدی در device manager اضافه نمیشه. چگونه نصب کنم. ممکنه قطعه شو نداشته باشه وبکم و حسگر؟؟؟؟

نه دوست عزیز مشکل از قطعات شما نیست…
1-روش های بالا رو امتحان کردید؟
2-وب کم ها اجازه دسترسی می خواهند اجازه دسترسی رو بهشون دادید؟
3-فعال کردن اثر انگشت روش های خاص خودش رو داره و روش داره اونها رو بلدین؟

سلام کامپیوتر من قبلا سرعتش خیلی عالی بود و بهترین بازیها رو بالا می اورد بدون ایراد الان همش با لگ بالا میاد و سیستم سرعتش خیلی کاهش یافته لطفا کمک کنید کلافه شدم سیستمم بالا هس

سلام مهدی جان ببینید شما با نصب برنامه های مختلف بعضی وقتی باعث می شید که داخل سیستمتون یه سری کش ذخیره می شه و یا بعضی وقتی نا خواسته برنامه هایی در کنار بازی هامون نصب می کنیم که ممکن باعث کم شدن سرعت سیستممون باشه و فقط در صورتی که شما کاربر حرفه ای ویندوز باشید متوجه میشید این امر رو و کاربرانی که نیمه حرفه ای باشند متوجه این امر نمی شوند ، پیشنهاد من به شما اینه که ویندوزتون رو هر چند یکبار عوض کنید.

سلام و درود عرض میکنم خدمت عزیزان زحمت کش این سایت
من یک سیستم دارم که اخیرا خیلی سرعتش نسبت به قبل پایین اومده و هرچندبار ویندوز های مختلف نصب میکنم و درایور نصب میکنم و … باز هم سرعت خیلی پایینه به حدی که حتی با سرچ کردن در مرورگر کروم گاهی اوقات هنگ میکنه
واقعا خیلی اذیت میکنه نمیدونم چیکارش بکنم
امکانش هست بخاطر عدم همخوانی قطعات یا یه همچین چیزی باشه؟؟
مشخصاتش:
RAM:4
Ati radeon HD 5450
Cpu: intel celeron 2.6

سلام و احترام؛
کند شدن ویندوز دلایل متعددی میتونه داشته باشه

برنامه هایی که در پس زمینه ویندوز اجرا می شوند.
پرونده های موقت
کمبود فضا
خرابی هارد
ویروسی بودن سیستم
آپدیت نکردن درایورهای ویندوز
تنظیمات رجیستری
یکپارچه نبودن درایوها
کمبود حافظه RAM
داغ کردن قطعات کامپیوتر
آپدیت نبودن بایوس

پیشنهاد میکنم مقاله آموزشی زیر رو مطالعه کنید:علت کند شدن ویندوز چیست؟

داداش برو پوشه user اولی ک اسم ویندوزت برو بعد پوشه app data بعد گزینه local و بعد پوشه temp برو همش حذف کناگ شبیه ساز دارید پوشه شبیه ساز حذف نکن و اگ نداری همش حذف کن بعد بیت بیرون رو مای کامپیوتر کلیک راسست کن اخرین گزینه بزن بعد تو گوشه بگرد دنبال system protestion بزن روش گزینه admin اولیم sttings بزن بعد صحفه باز شد 4 گزینه به پایین میاد تو سومی بزن کامپیوتر ریس کن شاید کیفیت صحفه بیاد پایین ولی تو گیم عالی کار میکنه همه گیمرا این روش به کار میبرن بعد میتونی کلیک راست تو صحفه بزنی اخری بزنی عکس تغییر بده صحفه درست میشه

با آپدیت ویندوز هم میشه. کافیه روی check for update بزنی.

سلام اگه همه رو شناخت اونوقت لازم نیست دیسک های مربوطه رو نصب کرد؟؟؟
و اگه نشناخته باشه و ما قبل از نصب اون درایورها اقدام به نصب برنامه ها بکنیم با مشکل مواجه میشیم؟؟؟

سلام روزبخیر؛
با راست کلیک و انتخاب گزینه آپدیت درایور به صورت اتوماتیک به دنبال درایور مربوطه در اینترنت میگرده و اون رو نصب یا آپدیت میکنه.
اگر به هر دلیلی انجام نشد به صورت مجزا هم امکان دانلود و نصبشون رو دارید و مشکلی پیش نمیاد.

سلام خسته نباشید.من درایور مورد نظرم رو نصب کردم از اینترنت، ولی از قسمت device manager پیداش نمی کنم یعنی اصلا گزینه هایی که شما در عکس نشون دادید رو نداره سیستم من.چه کار باید بکنم؟

سلام روزبخیر؛
از نصب درایور اطمینان حاصل کنید.
سیستم عامل شما چه نسخه ای هست؟ و اینکه در صدد نصب چه درایوری بودید؟

سلام من کامپیوترم نمیدونم چش شده وقتی فلش رو بهش وصل میکنم میرم داخل درایو فلش دوباره یه درایو دیگه مثل درایو فلش داخل هست هرچه بار فرمت یا حذف میکنم دوباره میاد

سلام من روی موس کامپیوترم دامُن دایره ابی رنگ لودینگو میاره کنارش زود زود میادو قطع میشه نمیدونم مشکلش چیه

سلام و درود
دوست عزیز خیلی سپاسگزارم .
واقعا آموزش هاتون را بصورت خیلی ساده نوشتید
و امثال من هم که مبتدی هستند براحتی ازشون بهرمند می شوند.
موفق باشین

سلام و احترام؛
خوشحالیم که مقاله موثر و مفید بوده.
سپاس از شما

با سلام و خسته نباشید
من یه مشکلی در آپدیت درایور خودم دارم….. زمانی که آخرین ورژن را دانلود کردم ونصب کردم رزولیشن صفحم پایین اومد و در تنظیمات گزینه ی بالاتری برای انتخاب نمایش داده نمیشه ….رزولیشن من از 1360در 786 تغییر کرده به 1024 در 786…..و زمانی که ورژن قدیمی را دوباره نصب میکنم به صورت خودکار مشکل حل میشه اما قدیمیه حالا باید چیکار کنم ….لطفا کمک کنید ……

سلام دوست عزیز معمولا وقتی که شما اخرین نسخه از درایورتون رو دریافت میکنید به صورت اتوماتیک اخرین رزولوشنی که ساپورت میکنه سیستمتون توی قسمت رزولوشن ها میاد و بالاتر اون احتمال زیاد برای سیستم شما مناسب نیست

سلام..
من وقتی اینترنت لپتاپمو روشن میکنم و میخام وب گردی کنم سرعت ویندوز به شدت کم میشه و این مشکل فقط وقتی اینترنت روشنه پیش میاد…یه مدت کلیک راست لپتاپ روی فایل ها کار نمیکرد ولی این مشکل باعث شده بود سرعت ویندوز درست بشه و دیگه سرعت کم نبود…الان مجددا با درست شدن کلیک راست سرعت کم شده‌….لطفا راهنمایی کنید

سلام
من لپتاپ سرفیس دارم و متوجه شدم که ویندوز اصلی رو اون نصب نیست
ویندوز هم آپدیت میخواد. الان یک مشکل دارم اونم وقتی گوشیمو به لپتاپ وصل میکنم فقط شارژ میکنه و فایل منتقل نمیکنه(مشکل از گوشی نیست چون روی کامپیوتر میتونم فایل منتقل بدم)
گوشیم usb تایپc داره بقیه گوشیا که تایپ 2 هستن روی لپتاپ کار میکننچگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

به یه تعمیرکار مراجعه کردم گفتن که اگه ویندوز رو اپدیت کنم غیرفعال میشه یا بعضی چیزا از کار میوفته و همچنین گفت که درایور های سرفیس سخت گیر میاد
از شما سوالم اینه با روشی که شما گفتین (اپدیت درایور ها از device manager) اگه اپدیت کنم ممکنه مشکلی برا لپتاپم پیش بیاد؟

سلام من hp 255 j7 دارم زده گرافیک مجزا 1 گیگ هرچی نگاه میکنم اون قسمت display یه گرافیک نشون میده حالا نمیدونم نصب نشده نشون نمیده یا چی؟

سلام روزبخیر؛
در پنجره dxdiag می تونید مشخصات هر کارت گرافیک رو به صورت مجزا مشاهده کنید.
اگر حس میکنید کارت گرافیک نصب شده مراحل زیر رو دنبال کنید:
تشخیص مدل کارت گرافیک نصب نشده
برای تشخیص مدل کارت گرافیک نصب نشده از طریق cmd کافیست:
استارت منو را باز کنید و cmd را تایپ کنید.
برنامه cmd به شما پیشنهاد داده می شود روی آن کلیک کنید.
سپس متن زیر را در آن تایپ کنید و کلید اینتر بزنید.
wmic path win32_videocontroller get name

سلام.من ویندوز ۱۰ داشتم و وقتی usb رو وصل می کردم به اینترنت وصل می شد الان ویندوز خودم رو ۷ کردم کیبورد و موس ‌… کار میکنن ولی وقتی usb رو وصل می کنم به اینترنت متصل نمیشه و درایور مربوط به اون نصب نمیشه.جواب رو تو ایمیل به بگویید خیلی ممنون

سلام روزبخیر؛
مشخصات مودم جیبیتون رو بفرمایید؟

سلام،خسته نباشید
من چند روزه روی سیتمم ویندوز ۱۰ نصب کردم ولی فایلایی ک حجمشون نسبتا بالاست رو نمیشه انتقال داد داخل سیستم و اینکه یسری از درایورها نصب نیست،منم بوسیله‌ی CDدرایور نصب میکنم اما نصب نمیشه
دلیلش چیه؟؟

سلام روزبخیر؛
زمان نصب درایور خطایی دریافت میشه؟

با سلام و خسته نباشید، بنده می خواستم مدل کارت گرافیک رایانه خود را ببینم اما نمی دونم نصب هست یا نه، از مسیرهایی که شما گفتید رفتم اما در قسمت اسم کارت گرافیک این عبارت اومد
Microsoft Basic Display Adapter
ممنون از پاسختون

سلام دوست عزیز احتمال زیاد گرافیک شما نصب نیست چون این متنی که نوشتید ارتباطی به مدل کارت گرافیک نداره

سلام
من ویندوزم رو عوض کردم و قبل از اون سی دی کارت گرافیک رو هم گم کردم
چند تا کارت گرافیک نصب کردم ولی نتیجه ای نداره و خیلی از برنامه ها رو روی سیستم باز نمیکنه
ممنون میشم راهنماییم کنید.

سپاس

سلام دوست عزیز داخل مقاله اشاره شده.

سلام
ببخشبد من لپتاب سامسونگ مدل NP300E5X دارم که چندین سال پیش تهیه کردم ولی متاسفانه CD درایورهاشو ندارم. و الان که ویندوز 7 رو دوباره نصب کردم ولی متاسفانه درایورهای لپتابم رو ندارم و پشتیبانی سایت سامسونگ ایران نتونسته کمکم کنه تا بتونم درایورهای این مدل لپتابم رو داشته باشم. جتی یکی دیگر از پشتیبانی اصلی سایت که در کشور آمریکاهم بود مکاتبه کردم و اونم نتونست درایورهای لپتابم را در دسترسم قرار بدهد.

یک سوال از حضورتون داشتم و اینکه اگه درایورهای مدل های دیگه ای از لپتاب های سامسونگ رو دانلود کنم و روی این مدل NP300E5X نصب کنم مشکلی پیش نمیاد؟؟
خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز در مقاله برنامه هایی برای آپدیت درایور ها معرفی شده از اون ها استفاده کنید.

سلام اگه میشه یه راه حلی بدید که درایور های کامپیوترم درست شناسایی کنه usbهام رو الان هر فلشی یا موس خودم رو شناسایی میکتم جز unknown ها شناسایی میکنه و مشکل دارم همۀ کارها رو کردم غیر update driveم و ویندوزم رو آپدیت کنم میشه یه راهی بهم بگید که راحت بتونم درستش کنم.ممنون

سلام دوست عزیز ، روش های کمک به شما درون مقاله هست استفاده کنید 🌹🙏

سلام اقای صادقی خسته نباشید من از قبل بلوتوث را روی لپ تاپم داشتم ولی موقعی که ویندوز رو عوض کردم یکهو ناپدید شد
میشه راهنمایی کنید
با تشکر

سلام دوست عزیز بسته به نوع ویندوز و آپدیت درایور های اون یه مقدار متفاوت هست مثلا روی ویندوز 10 به صورت خودکار با آپدیت کردن ویندوز درایور ها هم معمولا آپدیت میشن ولی روی ویندوز 7 شما حتما باید به یکی از روش های بالا درایور هاتون رو آپدیت کنید.

سلام اگر درایور ها رو آپدیت کنیم چیزی پاک نمیشه.
و در سرعت بازی تاثیری دارد
ممنون😃🙂

سلام دوست عزیز خیر چیزی پاک نمیشه و فقط به روز میشه و بله توی سرعت بازی هم میشه گفت تاثیر داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام دوست عزیز آپدیت رو از چه طریقی انجام دادین؟…

سلام ویندوز 10 من بعد از دریافت یه اپدیت و نصبش روز به روز د…

انجام دادم اما بازم اینترنت وصل نشد…

خیلی ممنون از راهنمایی تون سایت خیلی خوبی دارید…

ببینید قطعات معمولا از رم و پردازنده استفاده می کنند و تا حد…

سلام دوست عزیز آپدیت رو از چه طریقی انجام دادین؟…

سلام ویندوز 10 من بعد از دریافت یه اپدیت و نصبش روز به روز د…

انجام دادم اما بازم اینترنت وصل نشد…

خیلی ممنون از راهنمایی تون سایت خیلی خوبی دارید…

ببینید قطعات معمولا از رم و پردازنده استفاده می کنند و تا حد…

ویندوز 10 روند قدیمی سازگاری سخت‌افزاری سیستم‌عامل‌های ویندوز را با پشتیبانی از مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های موجود در مجموعه ویندوز ادامه می‌دهد. تشخیص سخت‌افزار بخش مهمی از تجربه‌های خارجی ویندوز است. نرم‌افزار درایور امکان برقراری ارتباط بین سخت‌افزار و سیستم‌عامل را فراهم می‌آورد. در این مقاله، ما نصب و به‌روزرسانی درایورهای ویندوز 10 را بررسی می‌کنیم.

به‌روزرسانی ویندوز بهترین نقطه شروع برای حل رایج‌ترین مشکلاتی است که شما ممکن است بعد از نصب و یندوز 10 تجربه کنید. برای انجام این کار، به مسیر Start > Settings > Update and recovery بروید و بر روی گزینه check for updates کلیک کنید یا دکمه win+R را فشار دهید. سپس، در کادر جستجوی بالای صفحه عبارت «ms-settings:windows update» را بنویسید و دکمه enter را فشار دهید. آنگاه، بر روی check for updates کلیک کنید (مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید).

هنگامی‌که ویندوز نصب می‌کنید یا ویندوز قبلی خود را ارتقا می‌دهید، شما باید آخرین نسخه‌های درایورهای نرم‌افزاری را از وب‌سایت کارخانه سازنده رایانه خود دانلود کنید. مهم‌ترین درایورها عبارتند از: درایورهای تراشه‌ها، ویدیو، صدا، اینترنت (اترنت/ بیسیم). برای لپ‌تاپ‌ها مطمئن شوید که آخرین نسخه درایور صفحه لمسی را دانلود کرده‌اید. درایورهای دیگری نیز وجود دارند که احتمالاً به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، اما شما اغلب می‌توانید این درایورها را پس از اتصال به اینترنت دانلود کنید.

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

اغلب درایورها را می‌توان در بخش پشتیبانی وب‌سایت کارخانه‌های سازنده رایانه پیدا کرد؛ در قسمت پشتیبانی احتمالاً زیر بخش‌هایی برای نرم‌افزارها و درایورها وجود دارد. روش پیدا کردن درایورها با توجه به برند رایانه شما متفاوت است. شما می‌توانید نام مدل رایانه و درایور موردنظرتان را در موتور جستجو وارد کنید؛ برای مثال در موتور جستجو عبارت “Hp 8460 p drivers” را بنویسید، احتمالاً یک لینک مستقیم پیدا خواهید کرد.

اگر با استفاده از بخش windows update نتوانستید درایور موردنیاز خود را پیدا کنید، اگر درایور سازگار با رایانه خود را دارید سعی کنید آن را به‌طور دستی نصب کنید. درایورهای ویندوز 10 و نسخه‌های قبل‌تر مانند ویندوز 7 مشابه هستند، بنابراین درایورهای نسخه‌های قبل‌تر ویندوز برای ویندوز 10 نیز مناسب خواهد بود. برای انجام این کار، کلیدهای win+x را بفشارید، سپس بر روی Device manager کلیک کنید.

هنگامی‌که Device manager باز شد، دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید، بر روی دستگاه راست کلیک کرده و Update Driver software را کلیک کنید.

اگر هر دو فرآیند windows update و driver update ناموفق بود، گزینه بعدی انتخاب Troubleshoot compatibility است. Troubleshoot compatibility یک روش ساده برای استفاده از درایورهای قدیمی در نسخه‌ی جدید ویندوز است. به‌طوری‌که درایورها مطمئن می‌شوند که بر روی نسخۀ پشتیبانی شده ویندوز نصب می‌شوند.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب مکان ذخیره‌سازی فایل‌های نصبی است. فایل نصبی ممکن است بر روی یک فلش یا CD/DVD باشد. مکان ذخیره‌سازی فایل نصبی را باز کنید. بر روی فایل نصبی راست کلیک کنید، این فایل می‌تواند Setup.exe یا فایلی مشابه به آن باشد. بر روی Troubleshoot compatibility کلیک کنید.

این کار برنامه Troubleshoot compatibility را برای بررسی مشکل راه‌اندازی می‌کند. گزینه “Troubleshoot program” را انتخاب کنید، سپس مشکلاتی که هنگام نصب یا استفاده از نرم‌افزار با آنها روبه‌رو هستید را انتخاب کنید، آنگاه بر روی Next کلیک کنید. یک نسخه از ویندوز که می‌دانید برنامه بر روی آن کار می‌کند را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید. با کلیک بر روی test the program، اجرای برنامه از طریق تنظیمات معمولی برنامه انجام می‌شود. دستورالعمل‌های ظاهرشده را برای نصب برنامه دنبال کنید.

اگر تمام مراحل با موفقیت انجام شد، در نهایت برای ذخیره این تنظیمات برای برنامه بر روی “yes” کلیک کنید. تا زمانی که تنظیمات ذخیره شوند، منتظر بمانید.

اگر این مطلب مورد توجه شما واقع شده است، آموزش‌های زیر برای شما مفید خواهند بود:

#

بر اساس رای 50 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام .
سیستم من مشکل درایور داره و مدل GT730هست اما هر چی داخل اینترنت برای آبدیت اون می گردم مدلش رو پیدا نمی کنم .
وقتی هم که به نت وسط می شم و یا نرم افزار هایی مثل پروتئوس رو نصب می کنم صفحه اون قدر پرش می کنه که ارور درایور بیاد و بعد یک سری آبشن ها مثل حالت اسلیپ و هایبرلاین (خواب زمستانی) از کار میوفته .
ممنون می شم راهنماییم کنید که چه کار کنم .

سلام و خسته نباشی لپ تاپ من سونی مدل VPCF226HG تو سایت سونی همچین مدلی نیست باید چیکار کنم

عالی بود.مرسی از زحماتتون

دمت گرم من کارت گرافیکم مشکل داشت با دیدن کلیپ شما مشکلم حل شد. مرسی دمتون گرم

در صورت امکان لطفاً مقاله یا مطلبی در مورد ترتیب نصب درایورها بر روی ویندوز نیز تهیه کنید. چون عدم رعایت این موضوع باعث ایجاد مشکل و ناپایداری در دراز مدت در همان مراحل اولیه نصب میشه. مطالب زیادی در اینترنت وجود داره و هر کسی نظر شخصی خودش رو گفته لطفاً در این باره به صورت تخصصی مطلبی ارائه کنید.
با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

ویندوز 10 روند قدیمی سازگاری سخت‌افزاری سیستم‌عامل‌های ویندوز را با پشتیبانی از مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های موجود در مجموعه ویندوز ادامه می‌دهد. تشخیص سخت‌افزار بخش مهمی از تجربه‌های خارجی ویندوز است. نرم‌افزار درایور امکان برقراری ارتباط بین سخت‌افزار و سیستم‌عامل را فراهم می‌آورد. در این مقاله، ما نصب و به‌روزرسانی درایورهای ویندوز 10 را بررسی می‌کنیم.

به‌روزرسانی ویندوز بهترین نقطه شروع برای حل رایج‌ترین مشکلاتی است که شما ممکن است بعد از نصب و یندوز 10 تجربه کنید. برای انجام این کار، به مسیر Start > Settings > Update and recovery بروید و بر روی گزینه check for updates کلیک کنید یا دکمه win+R را فشار دهید. سپس، در کادر جستجوی بالای صفحه عبارت «ms-settings:windows update» را بنویسید و دکمه enter را فشار دهید. آنگاه، بر روی check for updates کلیک کنید (مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید).

هنگامی‌که ویندوز نصب می‌کنید یا ویندوز قبلی خود را ارتقا می‌دهید، شما باید آخرین نسخه‌های درایورهای نرم‌افزاری را از وب‌سایت کارخانه سازنده رایانه خود دانلود کنید. مهم‌ترین درایورها عبارتند از: درایورهای تراشه‌ها، ویدیو، صدا، اینترنت (اترنت/ بیسیم). برای لپ‌تاپ‌ها مطمئن شوید که آخرین نسخه درایور صفحه لمسی را دانلود کرده‌اید. درایورهای دیگری نیز وجود دارند که احتمالاً به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، اما شما اغلب می‌توانید این درایورها را پس از اتصال به اینترنت دانلود کنید.

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

اغلب درایورها را می‌توان در بخش پشتیبانی وب‌سایت کارخانه‌های سازنده رایانه پیدا کرد؛ در قسمت پشتیبانی احتمالاً زیر بخش‌هایی برای نرم‌افزارها و درایورها وجود دارد. روش پیدا کردن درایورها با توجه به برند رایانه شما متفاوت است. شما می‌توانید نام مدل رایانه و درایور موردنظرتان را در موتور جستجو وارد کنید؛ برای مثال در موتور جستجو عبارت “Hp 8460 p drivers” را بنویسید، احتمالاً یک لینک مستقیم پیدا خواهید کرد.

اگر با استفاده از بخش windows update نتوانستید درایور موردنیاز خود را پیدا کنید، اگر درایور سازگار با رایانه خود را دارید سعی کنید آن را به‌طور دستی نصب کنید. درایورهای ویندوز 10 و نسخه‌های قبل‌تر مانند ویندوز 7 مشابه هستند، بنابراین درایورهای نسخه‌های قبل‌تر ویندوز برای ویندوز 10 نیز مناسب خواهد بود. برای انجام این کار، کلیدهای win+x را بفشارید، سپس بر روی Device manager کلیک کنید.

هنگامی‌که Device manager باز شد، دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید، بر روی دستگاه راست کلیک کرده و Update Driver software را کلیک کنید.

اگر هر دو فرآیند windows update و driver update ناموفق بود، گزینه بعدی انتخاب Troubleshoot compatibility است. Troubleshoot compatibility یک روش ساده برای استفاده از درایورهای قدیمی در نسخه‌ی جدید ویندوز است. به‌طوری‌که درایورها مطمئن می‌شوند که بر روی نسخۀ پشتیبانی شده ویندوز نصب می‌شوند.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب مکان ذخیره‌سازی فایل‌های نصبی است. فایل نصبی ممکن است بر روی یک فلش یا CD/DVD باشد. مکان ذخیره‌سازی فایل نصبی را باز کنید. بر روی فایل نصبی راست کلیک کنید، این فایل می‌تواند Setup.exe یا فایلی مشابه به آن باشد. بر روی Troubleshoot compatibility کلیک کنید.

این کار برنامه Troubleshoot compatibility را برای بررسی مشکل راه‌اندازی می‌کند. گزینه “Troubleshoot program” را انتخاب کنید، سپس مشکلاتی که هنگام نصب یا استفاده از نرم‌افزار با آنها روبه‌رو هستید را انتخاب کنید، آنگاه بر روی Next کلیک کنید. یک نسخه از ویندوز که می‌دانید برنامه بر روی آن کار می‌کند را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید. با کلیک بر روی test the program، اجرای برنامه از طریق تنظیمات معمولی برنامه انجام می‌شود. دستورالعمل‌های ظاهرشده را برای نصب برنامه دنبال کنید.

اگر تمام مراحل با موفقیت انجام شد، در نهایت برای ذخیره این تنظیمات برای برنامه بر روی “yes” کلیک کنید. تا زمانی که تنظیمات ذخیره شوند، منتظر بمانید.

اگر این مطلب مورد توجه شما واقع شده است، آموزش‌های زیر برای شما مفید خواهند بود:

#

بر اساس رای 50 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام .
سیستم من مشکل درایور داره و مدل GT730هست اما هر چی داخل اینترنت برای آبدیت اون می گردم مدلش رو پیدا نمی کنم .
وقتی هم که به نت وسط می شم و یا نرم افزار هایی مثل پروتئوس رو نصب می کنم صفحه اون قدر پرش می کنه که ارور درایور بیاد و بعد یک سری آبشن ها مثل حالت اسلیپ و هایبرلاین (خواب زمستانی) از کار میوفته .
ممنون می شم راهنماییم کنید که چه کار کنم .

سلام و خسته نباشی لپ تاپ من سونی مدل VPCF226HG تو سایت سونی همچین مدلی نیست باید چیکار کنم

عالی بود.مرسی از زحماتتون

دمت گرم من کارت گرافیکم مشکل داشت با دیدن کلیپ شما مشکلم حل شد. مرسی دمتون گرم

در صورت امکان لطفاً مقاله یا مطلبی در مورد ترتیب نصب درایورها بر روی ویندوز نیز تهیه کنید. چون عدم رعایت این موضوع باعث ایجاد مشکل و ناپایداری در دراز مدت در همان مراحل اولیه نصب میشه. مطالب زیادی در اینترنت وجود داره و هر کسی نظر شخصی خودش رو گفته لطفاً در این باره به صورت تخصصی مطلبی ارائه کنید.
با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

ویندوز 10 روند قدیمی سازگاری سخت‌افزاری سیستم‌عامل‌های ویندوز را با پشتیبانی از مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های موجود در مجموعه ویندوز ادامه می‌دهد. تشخیص سخت‌افزار بخش مهمی از تجربه‌های خارجی ویندوز است. نرم‌افزار درایور امکان برقراری ارتباط بین سخت‌افزار و سیستم‌عامل را فراهم می‌آورد. در این مقاله، ما نصب و به‌روزرسانی درایورهای ویندوز 10 را بررسی می‌کنیم.

به‌روزرسانی ویندوز بهترین نقطه شروع برای حل رایج‌ترین مشکلاتی است که شما ممکن است بعد از نصب و یندوز 10 تجربه کنید. برای انجام این کار، به مسیر Start > Settings > Update and recovery بروید و بر روی گزینه check for updates کلیک کنید یا دکمه win+R را فشار دهید. سپس، در کادر جستجوی بالای صفحه عبارت «ms-settings:windows update» را بنویسید و دکمه enter را فشار دهید. آنگاه، بر روی check for updates کلیک کنید (مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید).

هنگامی‌که ویندوز نصب می‌کنید یا ویندوز قبلی خود را ارتقا می‌دهید، شما باید آخرین نسخه‌های درایورهای نرم‌افزاری را از وب‌سایت کارخانه سازنده رایانه خود دانلود کنید. مهم‌ترین درایورها عبارتند از: درایورهای تراشه‌ها، ویدیو، صدا، اینترنت (اترنت/ بیسیم). برای لپ‌تاپ‌ها مطمئن شوید که آخرین نسخه درایور صفحه لمسی را دانلود کرده‌اید. درایورهای دیگری نیز وجود دارند که احتمالاً به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، اما شما اغلب می‌توانید این درایورها را پس از اتصال به اینترنت دانلود کنید.

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

اغلب درایورها را می‌توان در بخش پشتیبانی وب‌سایت کارخانه‌های سازنده رایانه پیدا کرد؛ در قسمت پشتیبانی احتمالاً زیر بخش‌هایی برای نرم‌افزارها و درایورها وجود دارد. روش پیدا کردن درایورها با توجه به برند رایانه شما متفاوت است. شما می‌توانید نام مدل رایانه و درایور موردنظرتان را در موتور جستجو وارد کنید؛ برای مثال در موتور جستجو عبارت “Hp 8460 p drivers” را بنویسید، احتمالاً یک لینک مستقیم پیدا خواهید کرد.

اگر با استفاده از بخش windows update نتوانستید درایور موردنیاز خود را پیدا کنید، اگر درایور سازگار با رایانه خود را دارید سعی کنید آن را به‌طور دستی نصب کنید. درایورهای ویندوز 10 و نسخه‌های قبل‌تر مانند ویندوز 7 مشابه هستند، بنابراین درایورهای نسخه‌های قبل‌تر ویندوز برای ویندوز 10 نیز مناسب خواهد بود. برای انجام این کار، کلیدهای win+x را بفشارید، سپس بر روی Device manager کلیک کنید.

هنگامی‌که Device manager باز شد، دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید، بر روی دستگاه راست کلیک کرده و Update Driver software را کلیک کنید.

اگر هر دو فرآیند windows update و driver update ناموفق بود، گزینه بعدی انتخاب Troubleshoot compatibility است. Troubleshoot compatibility یک روش ساده برای استفاده از درایورهای قدیمی در نسخه‌ی جدید ویندوز است. به‌طوری‌که درایورها مطمئن می‌شوند که بر روی نسخۀ پشتیبانی شده ویندوز نصب می‌شوند.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب مکان ذخیره‌سازی فایل‌های نصبی است. فایل نصبی ممکن است بر روی یک فلش یا CD/DVD باشد. مکان ذخیره‌سازی فایل نصبی را باز کنید. بر روی فایل نصبی راست کلیک کنید، این فایل می‌تواند Setup.exe یا فایلی مشابه به آن باشد. بر روی Troubleshoot compatibility کلیک کنید.

این کار برنامه Troubleshoot compatibility را برای بررسی مشکل راه‌اندازی می‌کند. گزینه “Troubleshoot program” را انتخاب کنید، سپس مشکلاتی که هنگام نصب یا استفاده از نرم‌افزار با آنها روبه‌رو هستید را انتخاب کنید، آنگاه بر روی Next کلیک کنید. یک نسخه از ویندوز که می‌دانید برنامه بر روی آن کار می‌کند را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید. با کلیک بر روی test the program، اجرای برنامه از طریق تنظیمات معمولی برنامه انجام می‌شود. دستورالعمل‌های ظاهرشده را برای نصب برنامه دنبال کنید.

اگر تمام مراحل با موفقیت انجام شد، در نهایت برای ذخیره این تنظیمات برای برنامه بر روی “yes” کلیک کنید. تا زمانی که تنظیمات ذخیره شوند، منتظر بمانید.

اگر این مطلب مورد توجه شما واقع شده است، آموزش‌های زیر برای شما مفید خواهند بود:

#

بر اساس رای 50 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام .
سیستم من مشکل درایور داره و مدل GT730هست اما هر چی داخل اینترنت برای آبدیت اون می گردم مدلش رو پیدا نمی کنم .
وقتی هم که به نت وسط می شم و یا نرم افزار هایی مثل پروتئوس رو نصب می کنم صفحه اون قدر پرش می کنه که ارور درایور بیاد و بعد یک سری آبشن ها مثل حالت اسلیپ و هایبرلاین (خواب زمستانی) از کار میوفته .
ممنون می شم راهنماییم کنید که چه کار کنم .

سلام و خسته نباشی لپ تاپ من سونی مدل VPCF226HG تو سایت سونی همچین مدلی نیست باید چیکار کنم

عالی بود.مرسی از زحماتتون

دمت گرم من کارت گرافیکم مشکل داشت با دیدن کلیپ شما مشکلم حل شد. مرسی دمتون گرم

در صورت امکان لطفاً مقاله یا مطلبی در مورد ترتیب نصب درایورها بر روی ویندوز نیز تهیه کنید. چون عدم رعایت این موضوع باعث ایجاد مشکل و ناپایداری در دراز مدت در همان مراحل اولیه نصب میشه. مطالب زیادی در اینترنت وجود داره و هر کسی نظر شخصی خودش رو گفته لطفاً در این باره به صورت تخصصی مطلبی ارائه کنید.
با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

ویندوز 10 روند قدیمی سازگاری سخت‌افزاری سیستم‌عامل‌های ویندوز را با پشتیبانی از مجموعه گسترده‌ای از دستگاه‌های موجود در مجموعه ویندوز ادامه می‌دهد. تشخیص سخت‌افزار بخش مهمی از تجربه‌های خارجی ویندوز است. نرم‌افزار درایور امکان برقراری ارتباط بین سخت‌افزار و سیستم‌عامل را فراهم می‌آورد. در این مقاله، ما نصب و به‌روزرسانی درایورهای ویندوز 10 را بررسی می‌کنیم.

به‌روزرسانی ویندوز بهترین نقطه شروع برای حل رایج‌ترین مشکلاتی است که شما ممکن است بعد از نصب و یندوز 10 تجربه کنید. برای انجام این کار، به مسیر Start > Settings > Update and recovery بروید و بر روی گزینه check for updates کلیک کنید یا دکمه win+R را فشار دهید. سپس، در کادر جستجوی بالای صفحه عبارت «ms-settings:windows update» را بنویسید و دکمه enter را فشار دهید. آنگاه، بر روی check for updates کلیک کنید (مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید).

هنگامی‌که ویندوز نصب می‌کنید یا ویندوز قبلی خود را ارتقا می‌دهید، شما باید آخرین نسخه‌های درایورهای نرم‌افزاری را از وب‌سایت کارخانه سازنده رایانه خود دانلود کنید. مهم‌ترین درایورها عبارتند از: درایورهای تراشه‌ها، ویدیو، صدا، اینترنت (اترنت/ بیسیم). برای لپ‌تاپ‌ها مطمئن شوید که آخرین نسخه درایور صفحه لمسی را دانلود کرده‌اید. درایورهای دیگری نیز وجود دارند که احتمالاً به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، اما شما اغلب می‌توانید این درایورها را پس از اتصال به اینترنت دانلود کنید.

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

اغلب درایورها را می‌توان در بخش پشتیبانی وب‌سایت کارخانه‌های سازنده رایانه پیدا کرد؛ در قسمت پشتیبانی احتمالاً زیر بخش‌هایی برای نرم‌افزارها و درایورها وجود دارد. روش پیدا کردن درایورها با توجه به برند رایانه شما متفاوت است. شما می‌توانید نام مدل رایانه و درایور موردنظرتان را در موتور جستجو وارد کنید؛ برای مثال در موتور جستجو عبارت “Hp 8460 p drivers” را بنویسید، احتمالاً یک لینک مستقیم پیدا خواهید کرد.

اگر با استفاده از بخش windows update نتوانستید درایور موردنیاز خود را پیدا کنید، اگر درایور سازگار با رایانه خود را دارید سعی کنید آن را به‌طور دستی نصب کنید. درایورهای ویندوز 10 و نسخه‌های قبل‌تر مانند ویندوز 7 مشابه هستند، بنابراین درایورهای نسخه‌های قبل‌تر ویندوز برای ویندوز 10 نیز مناسب خواهد بود. برای انجام این کار، کلیدهای win+x را بفشارید، سپس بر روی Device manager کلیک کنید.

هنگامی‌که Device manager باز شد، دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید، بر روی دستگاه راست کلیک کرده و Update Driver software را کلیک کنید.

اگر هر دو فرآیند windows update و driver update ناموفق بود، گزینه بعدی انتخاب Troubleshoot compatibility است. Troubleshoot compatibility یک روش ساده برای استفاده از درایورهای قدیمی در نسخه‌ی جدید ویندوز است. به‌طوری‌که درایورها مطمئن می‌شوند که بر روی نسخۀ پشتیبانی شده ویندوز نصب می‌شوند.

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب مکان ذخیره‌سازی فایل‌های نصبی است. فایل نصبی ممکن است بر روی یک فلش یا CD/DVD باشد. مکان ذخیره‌سازی فایل نصبی را باز کنید. بر روی فایل نصبی راست کلیک کنید، این فایل می‌تواند Setup.exe یا فایلی مشابه به آن باشد. بر روی Troubleshoot compatibility کلیک کنید.

این کار برنامه Troubleshoot compatibility را برای بررسی مشکل راه‌اندازی می‌کند. گزینه “Troubleshoot program” را انتخاب کنید، سپس مشکلاتی که هنگام نصب یا استفاده از نرم‌افزار با آنها روبه‌رو هستید را انتخاب کنید، آنگاه بر روی Next کلیک کنید. یک نسخه از ویندوز که می‌دانید برنامه بر روی آن کار می‌کند را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید. با کلیک بر روی test the program، اجرای برنامه از طریق تنظیمات معمولی برنامه انجام می‌شود. دستورالعمل‌های ظاهرشده را برای نصب برنامه دنبال کنید.

اگر تمام مراحل با موفقیت انجام شد، در نهایت برای ذخیره این تنظیمات برای برنامه بر روی “yes” کلیک کنید. تا زمانی که تنظیمات ذخیره شوند، منتظر بمانید.

اگر این مطلب مورد توجه شما واقع شده است، آموزش‌های زیر برای شما مفید خواهند بود:

#

بر اساس رای 50 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام .
سیستم من مشکل درایور داره و مدل GT730هست اما هر چی داخل اینترنت برای آبدیت اون می گردم مدلش رو پیدا نمی کنم .
وقتی هم که به نت وسط می شم و یا نرم افزار هایی مثل پروتئوس رو نصب می کنم صفحه اون قدر پرش می کنه که ارور درایور بیاد و بعد یک سری آبشن ها مثل حالت اسلیپ و هایبرلاین (خواب زمستانی) از کار میوفته .
ممنون می شم راهنماییم کنید که چه کار کنم .

سلام و خسته نباشی لپ تاپ من سونی مدل VPCF226HG تو سایت سونی همچین مدلی نیست باید چیکار کنم

عالی بود.مرسی از زحماتتون

دمت گرم من کارت گرافیکم مشکل داشت با دیدن کلیپ شما مشکلم حل شد. مرسی دمتون گرم

در صورت امکان لطفاً مقاله یا مطلبی در مورد ترتیب نصب درایورها بر روی ویندوز نیز تهیه کنید. چون عدم رعایت این موضوع باعث ایجاد مشکل و ناپایداری در دراز مدت در همان مراحل اولیه نصب میشه. مطالب زیادی در اینترنت وجود داره و هر کسی نظر شخصی خودش رو گفته لطفاً در این باره به صورت تخصصی مطلبی ارائه کنید.
با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹


اسلایس براونی آلبالو


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

اقدامات بعد از نصب ویندوز 10

 

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

فرآیند نصب ویندوز دشواری خاص خودش را دارد و از این رو کاربران سعی می کنند تا جای ممکن، از آن فرار کنند. این فرآیند تنها محدود به پیش بردن مراحل نصب نبوده و بعد از اتمام آن، تازه قسمت اصلی ماجرا فرا می رسد. در این مطلب به 5 فعالیت مهم که باید بلافاصله پس از نصب ویندوز 10 انجام دهید، اشاره می کنیم.

 

آپدیت ویندوز

می دانیم آپدیت کردن ویندوز به حوصله زیاد کاربر نیاز دارد و باید وقت زیادی هم صرف آن شود. به همین دلیل هم اکثر کاربران تصمیم به فراموش کردن آپدیت سنتر ویندوز می گیرند.

 

از بین بردن باگ های احتمالی و دریافت جدیدترین پچ های امنیتی، دو موردی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند و باید کاربر را به سمت دکمه Update، ترغیب کنند. مطمئنا شما نمی خواهید سیستم خود را با ضعف تمام در برابر خطرات احتمالی موجود رها کنید؛ به همین دلیل هم پیشنهاد می کنیم اولین کاری که بعد از نصب ویندوز انجام می دهید، آپدیت کردن آن باشد.

 

تنظیمات ویندوز 10

 

برای آپدیت ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

در منوی استارت، windows update را جستجو کرده و Windows Update settings را انتخاب کنید.

بر روی Check for updates کلیک کرده و منتظر بمانید. در صورت وجود آپدیت آن را انتخاب نمایید.

منتظر بمانید دانلود به پایان برسد.

در آخر کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

 

 

نصب درایورها

درایورها در واقع بخشی هستند که سخت افزار و نرم افزار سیستم شما را با هم هماهنگ می کنند. مایکروسافت همیشه در تلاش بوده تا ویندوز بتواند از جدیدترین درایورهای سیستم پشتیبانی کند؛ اما گاهی چنین چیزی اتفاق نمی افتد و خود کاربر باید دست به کار شود. عدم نصب درایور باعث ایجاد مشکلاتی مانند لگ و کندی در رابط و کار نکردن بخش خاصی از سیستم خواهد شد.

 

با توجه به موارد گفته شده، حتما پیشنهاد می کنیم بعد از نصب ویندوز 10 از نصب بودن درایورهای بخش های مختلف، مطمئن شوید. برای این کار می توانید از طریق Device Manager ویندوز اقدام و تمامی درایورها را مشاهده نمایید.

 

تنظیمات بعد از نصب ویندوز 10

 

نصب هر درایور از طریق سایت سازنده و یا اپ های مدیریت درایور، قابل انجام است. به این نکته هم توجه داشته باشید که هر سازنده معمولا برای درایورهای نصبی خود، آپدیت هایی به صورت دوره ای منتشر می کند و کاربر بهتر است همیشه از جدیدترین نسخه های موجود بر روی سیستم استفاده کند.

 

نصب برنامه های ضروری بعد از نصب ویندوز 10

با این که شاید اپ های پیش فرض موجود بر روی ویندوز کارتان را تا حد زیادی راه بیندازند، اما مطمئنا برای بسیاری از کاربران کافی نیستند. بدین منظور هم باید سراغ اپ های جانبی موجود در بخش های مختلف رفت و آن ها بر روی سیستم نصب نمود.

 

برنامه های محافظتی

نصب یک برنامه آنتی ویروس را پس از نصب ویندوز 10 هرگز فراموش نکنید. با این که ویندوز از سیستم امنیتی خودش با نام Windows Defender بهره می برد، اما نمی توان به طور کامل به آن اعتماد داشت و کل بخش محافظتی دستگاه را به دوش آن انداخت.

 

اپ های مختلفی در این زمینه برای ویندوز موجود بوده که می توانید از آن ها برای محافظت دستگاه خود استفاده نمایید. از طرفی هم پیشنهاد می کنیم، نسخه رایگان Malwarebytes را دانلود و به صورت هفتگی، محافظت سیستم را بررسی کنید.

 

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

ترفندهای ویندوز 10

 

برنامه مرورگر وب

مایکروسافت Edge آن قدرها هم بد نیست؛ اما فکر نمی کنیم با توجه به مشکلاتش کاربران زیادی به سمتش بروند. مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم می توانند انتخاب خوبی برای مرورگر پیش فرض شما در ویندوز 10 باشند.

 

برنامه های مدیا

هیچ برنامه ای در این بخش توانایی مقابله با پلیر VLC را ندارد. پخش انواع کدک ها از فایل های صوتی و تصویری، قدرت این برنامه را در برابر پلیر پیش فرض ویندوز، نشان می دهد.

البته برنامه های دیگری هم مانند کلاسیک پلیر، KM Player و… در این زمینه وجود دارند که عملکرد بهتری نسبت به نسخه پیش فرض ویندوز از خود نشان می دهند.

 

برنامه های کاربردی مورد نیاز

تنها خودتان هستید که توانایی انتخاب برنامه های مورد نیازتان بر روی ویندوز را دارید. برای مثال می توان به برنامه های اجرا کننده PDF مانند Adobe Acrobat، برنامه های فشرده ساز مانند WinRAR، برنامه های مدیریت فضای ابری مانند دراپ باکس و بسیاری دیگر از این موارد، اشاره کرد.

 

تغییر تنظیمات پیش فرض ویندوز

معمولا همه آن دسته از تنظیماتی که ویندوز به صورت پیش فرض برای تان انجام داده، به نفع کاربر نیستند و بهتر است پیش از هر چیز و بعد از نصب ویندوز 10 آن ها را تغییر دهید. در ادامه به چند موردی که حتما باید تغییرشان دهید، اشاره می کنیم:

 

تغییر اپ های پیش فرض

در منوی استارت، default app را تایپ کرده و گزینه Default app settings را انتخاب نمایید.

اپ های مورد نظر برای بخش های موجود را انتخاب کنید.

در بخش پایینی بر روی Choose default apps by file type کلیک کنید تا تایپ فایل های بیشتری را در دسترس داشته باشید.

 

غیرفعال کردن اپ ها از استارتاپ

با فشردن کلید ترکیبی Ctrl + Shift + Esc، تسک منیجر را اجرا کنید.

More details را انتخاب نمایید.

Startup را انتخاب نمایید.

بر روی هر اپی که نمی خواهید در پس زمینه اجرا گردد، کلیک راست کرده و گزینه Disable را انتخاب کنید.

 

ایجاد تغییرات در Appearance

در منوی استارت عبارت adjust appearance را نوشته و پس از آن گزینه Adjust the appearance and performance of Windows را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده می توانید دو گزینه Let Windows choose what’s best for my computer و Adjust for best performance را برگزینید. مورد اول شرایط ویندوز را با توجه به توانایی سیستم بهینه می سازد. مورد دوم تمامی فعالیت های سنگین ویندوز را غیرفعال خواهد کرد.

 

تنظیم بخش پاور ویندوز

در این بخش می توانید نحوه استفاده سیستم از انرژی را تعیین کنید تا بهترین بازده را داشته باشید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

 

در منوی استارت، power plan را سرچ کرده و گزینه Choose a power plan را برگزینید.

پلن مورد نظر برای حفظ انرژی را انتخاب نمایید و در آخر بر روی Change plan settings کلیک کنید.

بر روی Change advanced power setting کلیک کنید.

تغییرات مورد نیاز در بخش های مختلف سیستم را اعمال و در آخر بر روی OK کلیک نمایید.

بررسی بخش های امنیتی

این که سیستم عامل ویندوز به صورت خودکار اطلاعاتی را از شما ذخیره و حفظ می کند، کاملا درست است. از همین رو بهتر است برای جلوگیری از این قبیل فعالیت ها، به بخش های امنیتی ویندوز سری بزنید. این بخش ها در منوی تنظیمات با عناوین زیر مشخص شده‌اند:

 General privacy settings

Telemetry privacy settings

Microsoft account privacy settings

Cortana privacy settings

Windows Store privacy settings

 

برای بکاپ گیری سیستم خود برنامه ریزی کنید

فرض کنید سیستم تان ویروسی شده و تمامی اطلاعات آن از بین رفته است. در این وضعیت در صورتی که از داده ها بکاپ نداشته باشید، نمی توانید هیچ کاری انجام دهید. بهتر است از همان روزهای اول به فکر یک برنامه بکاپ گیری قوی برای ویندوز باشید و یا از بخش Backup Settings خود ویندوز اقدام نمایید.

 

منبع:click.ir

چند گام بالاتر


تهیه اینترنتی بلیط اتوبوس به قیمت ارزان


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین


طراحی و بازسازی فضای داخلی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


تخفیف های داغ لنوو(لپ تاپ،تبلت،مودم و…)


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تلفن:09399839877

ایمیل : Info@4rahecomputer.com

تلفن:09399839877

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم


25,000 تومان 0 تومان

مشخصات دوره آموزش کار حیاتی بعد از نصب ویندوزمخاطب: افرادی که می‌خواهند برای خودشان با دیگران نصب ویندوز حرفه‌ای انجام دهندمدرس: اردشیر کاویانی مدت زمان فیلم: حدود 50 دقیقهفرمت فیلم: فیلم‌ها با پسوند MP4 است و به صورت دانلودی ارائه می‌شود.قابلیت پخش: فیلم‌ ارائه شده قابل پخش بر روی کامپیوتر است.مدت زمان دوره: 5 روز ( دوره به صورت ایمیلی است و هر درس در یک‌روز ارسال می‌شود)این دوره آموزشی به صورت دانلودی است و هیچ چیزی به صورت فیزیکی برایتان ارسال نمی‌شود. درس‌ها برای شما ایمیل می‌شوند پس ایمیل صحیح خودتان را وارد کنید.


25,000 تومان 0 تومان

 

بعد از نصب ویندوز کارهای مهمی وجود دارد که باید انجام شوند. از نصب درایورها گرفته تا تهیه نسخه پشتیبان برای روز مبادا. در این مقاله به صورت کامل اقدامات بعد از نصب ویندوز را آموزش میبینید.

وقتی یک کامپیوتر جدید می‌خرید، اولین کاری که باید انجام دهید نصب ویندوز است. نصب ویندوز کار سختی نیست. کافی است ساختار پارتیشن بندی ویندوز را بلد باشید تا بتوانید درایو مناسب را ایجاد کنید و نصب ویندوز را انجام دهید. البته تصور نکنید نصب ویندوز فقط همین است و بسیار ساده است. خیر،این کار دارای تکنیک‌های زیادی است که باید رعایت شود. شرایط زیادی وجود دارد که باید برای مقابله با آنها آماده باشید. برخی از آنها عبارتند از:

۱- وجود اطلاعات مهم بر روی درایو۲- کم بودن فضای درایو۳- مبتنی بر Bios یا UEFI بودن و …

به هر حال این آموزش درباره نصب ویندوز نیست. در این آموزش درباره ۵ کار بسیار مهم و حیاتی است که باید بعد از نصب ویندوز انجام دهید. در ادامه به معرفی این ۵ کار حیاتی می‌پردازیم.

اولین کار بعد از نصب ویندوز، فعال کردن (Activate) آن است. حالا یک سؤال؟اصلاً چرا باید ویندوز را فعال کرد و اگر ویندوز فعال نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

در قدیم اگر ویندوز غیرفعال (Deactive) می‌شد، بعد از ۳۰ روز نسخه ویندوز شما غیرقابل استفاده می‌شد و باید دوباره آن را فعال می‌کردید. ولی در طی این سال‌ها رفتار مایکروسافت نسبت به نسخه‌های ویندوز غیر اصل عوض‌شده است و باقدرت گرفتن رقبایش دیگر سخت‌گیری را کنار گذاشته و تنها به شما پیامی مبنی بر غیرفعال بودن ویندوز می‌دهد و چند محدودیت ساده را اعمال می‌کند. این محدودیت‌ها عبارت‌اند از:

۱- یک واترمارک (Watermark) با عنوان Activate Windows در سمت راست پایین صفحه وجود خواهد داشت.۲- در قسمت Personalization اجازه انجام هیچ کاری ندارید. تمام گزینه‌ها وجود دارند ولی غیرفعال هستند.۳- امکان دریافت آپدیت‌های مربوط به قابلیت‌های جدید را ندارید. (همچنان آپدیت‌های امنیتی و مهم را دریافت می‌کنید)

خوب پس لازم است که ویندوز را اکتیو کنیم. در ضمن اکتیو کردن ویندوز بسیار ساده است. کافی است یکی از نرم‌افزارهای مخصوص اکتیو کردن را دانلود کنید و اجرا کنید.

 

۱- با دستور Winver آشنا می‌شوید و می‌‌توانید نسخه ویندوز خودتان را تشخیص دهید.

۲- می‌آموزید که چرا باید ویندوز را فعال کرد.

۳- با انواع روش‌های فعال‌سازی ویندوز ( کرک کردن و فعال‌سازی قانونی) آشنا می‌شوید.

۴- روش کار با دستور  Slmgr را می‌آموزید.

۵- با بهترین روش فعال‌سازی قانونی ویندوز آشنا می‌شوید و می‌توانید برای همیشه ویندوزتان را فعال کنید.

طبق اعلام رسمی شرکت مایکروسافت، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ آخرین نسخه سیستم‌عامل این شرکت است و دیگر قرار نیست نسخه‌های دیگری از ویندوز ارائه شوند. البته بدین معنا نیست که دیگر سیستم‌عامل به‌روز نشود. اتفاقاً برعکس قرار است سیستم‌عامل ویندوز خیلی زودبه‌زود آپدیت شود و تمام آپدیت‌ها برای همین سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ارائه می‌شود و دیگر نیازی به خرید ویندوز جدیدتر ندارید.خوب پس حالا که ویندوز قرار است همواره آپدیت شود، بهتر است مدیریت آپدیت‌ها را خودتان بر عهده بگیرید تا اذیت نشوید.

 بر اساس اعلام رسمی سایت مایکروسافت آپدیت‌های ویندوز به ۳ دسته کلی تقسیم می‌شوند.

در اینجا قصد نداریم به تفاوت‌های این سه دسته بپردازیم ولی نکته مهم این است که شما باید حتماً آپدیت‌های امنیتی را همیشه نصب کنید تا ازلحاظ امنیتی دچار مشکل نشوید.نصب دو دسته دیگر به خودتان بستگی دارد ولی اگر تنظیم آپدیت‌های ویندوز را بلد نباشید مایکروسافت به‌طور خودکار همه آپدیت‌ها را برای شما نصب می‌کند.بعد از نصب ویندوز باید از نسخه فعلی ویندوزتان مطلع شوید و تصمیم بگیرید گه می‌خواهید در حال حاضر ویندوز را آپدیت کنید یا به زمانی دیگر موکول می‌کنید.

برای اطلاع از نسخه فعلی ویندوزتان کافی است دستور Winver را در منوی Run اجرا کنید. (توضیحات تکمیلی در فیلم وجود دارد.)

اگر قصد دارید آپدیت خودکار ویندوز را متوقف کنید باید به روش زیر عمل کنید.

در نسخه‌های قبلی ویندوز امکان غیرفعال کردن آپدیت وجود داشت ولی از نسخه ۱۷۰۹ به بعد دیگر امکان متوقف سازی همیشگی وجود ندارد و تنها یک‌راه باقی‌مانده است. متوقف سازی آپدیت برای مدت ۳۵ روز. برای این کار کافی است بر روی دگمه Start رایت کلیک کنید و وارد Settings شود. سپس وارد Update & security شوید. بر روی گزینه Advanced Option کلیک کنید و در قسمت Pause Update دگمه رادیویی را به حالت On ببرید. با این کار آپدیت خودکار ویندوز برای مدت ۳۵ روز از کار می‌افتد و سپس دوباره فعال می‌شود که باید دوباره همین کار را انجام دهید تا غیرفعال شود.

 

 

۱- مدیریت آپدیت‌های ویندوز ( نصب کردن و پاک‌کردن آپدیت‌ها) را می‌آموزید.

۲- زمان‌بندی‌کردن آپدیت‌های ویندوز را می‌آموزید.

۳- با سرویس Windows Update در ویندوز آشنا می‌شوید.

۴- تنها راه باقی‌مانده برای غیر‌فعال‌کردن آپدیت ویندوز را می‌آموزید.

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که بعد از نصب ویندوز باید انجام دهید نصب درایورهای سیستم است.

درایور چیست؟

سیستم‌عامل‌ها برای اینکه بتوانند با یک قطعه سخت‌افزاری ارتباط برقرار کند باید مشخصات و نحوه کارکرد آن قطعه را بلد باشد. سیستم‌عامل‌ها نحوه کار تمام قطعات دنیا را بلد نیستند. پس وظیفه سازنده قطعات این است که نحوه کار قطعه خودشان را به سیستم‌عامل یاد بدهند. پس درایور در اصل نحوه ارتباط برقرار کردن با قطعه را به سیستم‌عامل آموزش می‌دهد.

مایکروسافت با شرکت‌های سازنده قطعات همکاری می‌کند و آن‌ها می‌توانند درایور قطعات خودشان را به مایکروسافت بدهند تا در دل ویندوز و یا در مخزن آپدیت‌ها قرار گیرد و دیگر نیازی به نصب درایور جداگانه نباشد و توسط ویندوز شناسایی شوند.

نکته: قرار دادن آپدیت در دل ویندوز توسط دستور Pnputil امکان‌پذیر است که در فیلم همراه این قسمت به معرفی آن پرداخته‌ام.چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

اگر درایورهای قطعات شما به‌درستی نصب نشده باشند، کامپیوتر شما کارایی لازم را ندارد و در انجام برخی کارها به مشکل برمی‌خورید. شما می‌توانید از طریق برنامه Device Manager از مشخصات درایورهای‌ نصب‌شده اطلاعات کافی به دست آورید.

نصب درایور به ۳ روش امکان‌پذیر است که در فیلم آموزشی انواع آن آموزش داده‌ شده است.

۱- نصب از طریق Setup ساخته‌شده توسط سازنده

۲- نصب از طریق برنامه Device Manager ویندوز

۳- نصب درایورهای Unsigned در ویندوز (درایورهایی که مورد تائید نیستند)

 

۱- با انواع درایور در ویندوز آشنا می‌شوید.

۲- با دستور PnpUtil که برای افزودن درایور به ویندوز است آشنا می‌شوید.

۳- نصب سه نوع درایور در ویندوز را یاد می‌گیرید.

۴- روش نصب درایورهای UnSigned در ویندوز را می‌آموزید.

نصب نرم‌افزار در ویندوز آن‌قدر ساده است که در نگاه اول شاید نیاز به هیچ آموزشی نداشته باشد. البته نصب و کرک کردن نرم‌افزارهای تخصصی نیاز به مهارت بیشتری دارد.

در این آموزش نرم‌افزارها را به دو دسته «نرم‌افزارهای ضروری» و «نرم‌افزارهای تخصصی» تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

دسته اول: نرم‌افزارهای ضروری

منظور از نرم‌افزارهای ضروری، آن‌هایی است که برای کار معمولی با ویندوز حتماً به آن‌ها نیاز دارید. مثل مرورگرها، فشرده‌سازها و… . لیست تعدادی از آن‌ها را در زیر آورده‌ام که به نظر من حتماً باید نصب شوند.

دسته دوم: نرم‌افزارهای تخصصی

 این بخش برای افراد مختلف متفاوت است و بسته به کاری که با کامپیوتر انجام می‌دهند نیاز است نرم‌افزارهای مختلفی را نصب کنند. در اینجا تنها به معرفی چند دسته بزرگ این نرم‌افزارها بسنده می‌کنیم.

نکته بسیار مهمی که باید دقت کنید این است که برخی از نرم‌افزارها برای نصب باید حتماً به اینترنت متصل باشند تا بتواند فایل نصبی را از وب‌سایت سازنده دانلود کنند؛ و برخی دیگر باید حتماً اتصال اینترنت قطع باشد تا بتوانید آن‌ها را کرک کنید.

در فیلم زیر انواع فایل‌های نصب برنامه را بررسی کرده‌ایم و پاسخ یک سؤال مهم را می‌شنوید.

سؤال: آیا حتماً باید نرم‌افزار را در درایو C نصب کرد؟ اگر جای دیگر باشد، بعد از نصب ویندوز، همچنان کار می‌کند؟

 

۱- با انواع فایل‌های نصبی در ویندوز آشنا می‌شوید.

۲- با نحوه کار فایل‌های Portable یا قابل حمل آشنا می‌شوید.

۳- نصب  انواع نرم‌افزار در ویندوز را می‌آموزید.

۴- تفاوت نصب برنامه‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی را می‌آموزید.

۵- روش غیرفعال‌سازی Windows Defender را می‌آموزید.

بعد از چند ساعت گذاشتن زمان برای نصب ویندوز، درایورها و برنامه‌ها حالا وقت آن رسیده که کاری کنیم که دیگر نیازی به گذاشتن زمان طولانی برای نصب ویندوز نباشد.

شما می‌توانید از ویندوز نصب‌شده‌تان بک‌آپ تهیه کنید. دو نوع بک‌آپ از ویندوز وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد.

۱- بک‌آپ‌گیری بر اساس فایل یا File Base

این نوع بک‌آپ بر اساس فایل ‌کار می‌کند و مزایای جالبی دارد. مزایای این نوع بک‌آپ عبارت‌اند از:

این نوع بک‌آپ بسیار حرفه‌ای است و آموزش آن نیاز به پیش‌نیازها و تخصص و مهارت دارد که در اینجا نمی‌گنجد.

نکته: در کارگاه آموزش نصب ویندوز در ۳۰ دقیقه، آموزش این نوع بک‌آپ گیری و پیاده‌سازی آن تدریس می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه کارگاه مراجعه کنید.

۲- بک‌آپ‌گیری بر اساس سکتور یا Sector Base

این نوع بک‌آپ بر اساس خانه‌های حافظه کار می‌کند و بسیار رایج‌تر است. این نرم‌افزارها تمامی سکتورهای دیسک معرفی‌شده را عیناً کپی می‌کنند و محتوا قابل‌تغییر نیست پس به‌عنوان بک‌آپ بسیار کارآمد است. سرعت پیاده‌سازی این نوع بک‌آپ بالاتر است. ولی دو محدودیت وجود دارد.

نرم‌افزارهای زیادی در این دسته وجود دارند. ولی Norton Ghost و Acronis True Image از معروف‌ترین آن‌ها هستند.

 

 

۱- با قوی‌ترین نرم‌افزار بک‌آپ گیری در جهان (Acronis True Image) آشنا می‌شوید و کار با آن را می‌آموزید

۲- دو تکه کردن پارتیشن ویندوز ( درایوی که ویندوز نصب شده است) را می‌آموزید.

۳- با منوهای اصلی و کاربردی نرم‌افزار Acronis True Image آشنا می‌شوید.

۴- حرفه‌ای ترین روش بک‌آپ گیری از ویندوز را می‌آموزید. 


فرزاد
– 28/04/1399

خیلی خوب.فقط یه چیز فککنم جا افتاده.یه برنامه هم نصب کنید که بتونین به پارتیشنای سیستم دسترسی داشته باشین.البته خود منیج ویندوزم داره ولی خیلی کاربردی نیست و بعضی کارایارو نداره.ممنون از سایت//.


مهوی نصر
(خریدار محصول) – 13/10/1398

سلام ببخشید من دوره رو خریدم ولی نمیدونم از کجا بازش کنم البته قیمتش رو رایگان زده بود


اردشیر کاویانی
– 14/10/1398

درود بر شما. ایمیلتون رو چک کنید.
علاوه بر قسمت حساب کاربری توی سایت، لینک فیلم‌ها به ایمیلتون هم ارسال می‌شود.

موفق باشید.


شایان
– 29/09/1398

بعد از نصب ویندوز جدید باید گرافیت هم نصب کنیم


اردشیر کاویانی
– 30/09/1398

درود بر شما.
اگر منظورتون گرافیک هست باید بگم که بله. بعد از نصب ویندوز باید تمام درایورها نصب بشه ولی ویندوز ۱۰ بسیار هوشمندانه خودش این کارها رو براتون انجام میده و در اغلب سیستم‌ها نتیجه رضایت بخشه و مشکلی وجود نداره.

موفق باشید.


سهراب رجیمی
(خریدار محصول) – 07/09/1398

با سلام ودعای خیر. مهندش فیلمهای آموزشی ۵کار حیاتی بعد از نصب ویندوز را از کدام قسمت خریداری کنم متشکر میشم راهنمایی دقیق بفرمایید


اردشیر کاویانی
– 09/09/1398

آقای رحیمی عزیز همین محصول رو به سبد خرید اضافه کنید و مراحل رو تا انتها ادامه بدید.
موفق باشید.


الهه ضیایی
– 27/06/1398

بعد از نصب ویندوز ۱۰ چه کنیم؟
نمیشه اینو خیلی ساده توی همین صفحه آموزش بدید تا اقدامات بعد از نصب ویندوز رو راحت انجام بدیم؟


اردشیر کاویانی
– 27/06/1398

الهه جان درود بر شما.
مراحلی که باید انجام بشه، به صورت کامل توی همین صفحه گفته شده و اگر بلد باشید ترتیب و کارها رو می‌تونید از همینجا مرور کنید ولی توضیح این موارد به صورت متن اصلا کاربردی نیست. به همین خاطر به صورت فیلم آموزشی تهیه شده و در اختیارتون قرار گرفته.
از اونجایی که این آموزش جزو موارد کاربردی و اولیه نیز هست، اون رو به صورت رایگان منتشر کردیم تا همه بتونن استفاده کنند.

موفق باشید.


علی
– 02/06/1398

چه اسم سایت مسخره ای:


اردشیر کاویانی
– 02/06/1398

علی جان ( شاید هم دوست داری الکس صدات کنم) احتمالا اهل تهران نیستی . اگر اهل تهران باشی می‌دونی که حدفاصل میدان ولیعصر تا چهارراه ولیعصر، مرکز کامپیوتر تهران هست و در این مرکز بیش از ۱۰ مرکز کامپیوتری وجود داره.
یکی از دلایل انتخاب اسم چهارراه کامپیوتر برای سایت این مورد بود و البته دلایل دیگری نیز داشت.

به هر حال هرکسی نظری دارد و سپاس از اینکه نظرتون رو بیان کردید.


علی مولایی
– 31/05/1398

در مورد اقدامات بعد از نصب ویندوز اگر سیستممون ویروسی شده باشه چیکار باید بکنیم
من کل هاردم ویروسی و تا ویندوز نصب میکنم دوباره ویروسی میشه و کنده نمیتونم کار کنم?
چیکار باید بکنم دستم به دامنتون


اردشیر کاویانی
– 01/06/1398

ببینید ویروس‌ها انواع مختلفی دارند. اکثر ویروس‌ها بر روی سیستم‌عامل نصب شده‌اند و با تعویض سیستم‌عامل و نصب آنتی ویروس و آپدیت اون مشکل حل میشه.حتی اگر فایل‌هاتون ویروسی شده باشه.
ولی اگر سیستم شما به صورتی ویروسی شده باشه که حتی اجازه نصب آنتی‌ویروس رو هم به شما نده باید از آنتی‌ویروس‌های لایو استفاده کنید.
این آنتی ویروس‌ها به صورت لایو و آنلاین آپدیت می‌شوند و سیستم شما راچک می‌کنند.


علی مولایی
– 02/06/1398

خب این آنتی ویروسای لایو رو از کجا باید تهیه کنم و استفاده کنم و آیا نسخه کرک شده این آنتی ویروس های لایو هم وجود داره یا نه؟


اردشیر کاویانی
– 02/06/1398

تقریبا بیشتر آنتی ویروس‌های درست و حسابی دنیا نسخه لایو نیز دارند.
کافیه اسم آنتی ویروس و سپس کلمه لایو رو سرچ کنی. البته به انگلیسی.
یا این عبارت رو سرچ کن: Best Live Antivirus

این هم لینک ۱-۲ تا از این سایت‌ها

https://www.eset.com/int/home/online-scanner

https://free.kaspersky.com/endoflife

https://www.bitdefender.com/toolbox/

راه دیگر هم اینه که از CD های لایو این آنتی ویروس‌ها استفاده کنی که توی برخی از DVD های نرم‌افزاری مثل کینگ شرکت پرند وجود داره. این هم یک سایت که ۱۶ تا از این سی‌دی ها رو به همراه مزایا و معایبشون معرفی کرده و لینکشون رو گذاشته:

https://www.lifewire.com/free-bootable-antivirus-tools-2625785


melani
– 31/05/1398

توی آپدیت جدید وندوز هم همین مراحل و همین ترتیب رو داره؟
مثلا فعال سازیش به همین صورت انجام میشه؟


اردشیر کاویانی
– 01/06/1398

درود بر شما.
بله دقیقا به همین صورت هست. در آپدیت جدید ویندوز هم مراحل دقیقا به همین ترتیب هست.
این روش دقیقا روش اصلی فعال‌سازی مایکروسافت است و احتمالا هیچ وقت با روش دیگری جایگزین نخواهد شد.
این روش با نام KMS نیز شناخته می‌شود.


ganoosh
– 29/05/1398

تجربه به من اینو میگه‌:
۱٫win+Activate
۲٫٫NET Framework
۳٫++Microsoft Visual C
۴٫ابتدا درایور کارت گرافیک
۵٫سپس درایور‌های سیستم
۶٫نصب آنتی ویروس، ابدیت و اسکن
۷٫نصب نرم‌افزارهای موردنیاز


اردشیر کاویانی
– 29/05/1398

آخرش هم یه بک‌آپ بگیرید که خیالتون راحت باشه بتونید برگردید به زمانی که همه چیز اکیه.

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نصب حرفه‌ای ویندوز

نصب و راه‌اندازی انواع مودم

فتوشاپ کاربردی برای مدرسان و وبمسترها

ساخت کسب‌ و کار کامپیوتری

ایمیل : Info@4rahecomputer.com


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


کلمه عبور *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

با سلام و احترام

بعد اولین بار که ویندوز رو نصب می کنیم باید درایورها رو نصب کنیم؟

من خیلی گیج دستم در این رابطه

چون وقتی ویندوز ویروسی میشه و عوضش می کنم دیگه درایوری نصب نمی کنم!

ویندوز 7 هم شنیدم که خاصیت Plug &Play داره…

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

بنابران جریان چیه؟

دوست عزیز پس از هر تعویض ویندوزی نیاز به نصب درایورهای اون سیستم هست،ویندوز7 نیز شامل همین موضوع میباشد.

سلام

دوست عزیز ویندوز درایور های پایه رو داره معمولا برای PC خیلی مشکلی پیش نمیاد اما برای لپ تاپ باید حتما درایور رو نصب کنید

در ضمن درایور هایی که ویندوز داره نسبتا قدیمیه و ممکنه کارایی سیستم رو پایین بیاره

در کل نصب درایور بعد از نصب ویندوز لازمه

کاملاً واضح هست که ویندوز 7 تمام درایور هارو نداره ، به عنوان مثال درایور audio ممکنه به خوبی کار کنه اما درایور Graphic CArd کار نخواهد کرد … پس بهتره درایور ها رو کامل نصب کنید!

سلام به دوستان

باتشکر از پاسخ های شما

من هربار ویندوز نصب می کنم صفحه کلید و موس و ….همه چیز در ظاهر درست داره کار می کنه

منظور شما از درایور ها کدومه؟

دوستان.. کسی نبود پاسخ بده؟؟؟ واقعا خیلی مهمه

من معمولا وقتی ویندوز عوض میکنم اولین مورد برام درایور کارت گرافیک و کارت شبکه هست،اما اگر به device manager مراجعه کنید درایورهایی که نصب نشده باشند یه مثلث زرد رنگ روی آنها وجود داره که نشان دهنده این هست که نصب نیستند میتونید با استفاده از روشهای معرفی شده توسط دوستان اقدام به نصب اونها کنید…

دوست عزیز درایور یه جورایی زبان ارتباط نرم افزار (OS) با سخت افزاره

هر چه این زبان به روز تر و سلیس تر باشه ارتباط بهتر انجام میشه

همونطور که گفتم ویندوز درایور های پایه رو داره

ممکنه که در ظاهر درست کار کنه اما در استفاده های زیاد ممکنه مشکل پیش بیاره

باتشکر از همه دوستان

درایور های پایه منظورتون همین موس و صفحه کلید و این ها هست؟

من هربار وارد Device manager هم میشم مشکلی وجود نداره.

یعنی از این مثلث زرد ها نمیبینم من!

درایور های پایه یعنی درایور های اصلی و نسبتا به روز در زمان ارایه ویندوزه

مثلا نسخه پایین تر درایور رو بصورت پیش فرض داخل ویندوز داره

البته بعضی از دستگاه ها هم هستن که درایور پیش فرض ویندوز رو پشتیبانی نمیکنن و اون مثلث زرد میاد جلوشون

ثبت نام شما تکمیل شد. اکنون می توانید با نام کاربری و کلمه عبور خود به سایت وارد شوید.

یک پیام به پست الکترونیکی شما ارسال شد. بر روی لینک ارسال شده کلیک کنید تا ثبت نام شما کامل شود.

از ثبت نام شما ممنونیم. کد اعتبار سنجی به شماره موبایل شما ارسال شد.

بعد از ثبت نام، کلمه عبور و کد فعال سازی به شماره وارد شده ارسال خواهد شد.

شماره های تماس با + شروع شده، سپس کد کشور به همراه شماره تماس بدون صفر

کد اعتبار سنجی دو مرحله ای به شماره همراه یا پست الکترونیک شما ارسال شد.

گاهی اوقات شما به دلیل اینکه سرعت ویندوزتان کند شده کلافه هستید؛که ممکن است دلایلی زیادی داشته باشد مثل نصب و حذف کردن زیادی نرم افزار یا اینکه یک مشکل حاد برای سیستم اتفاق افتاده باشد؛ که با عوض کردن و نصب جدید ویندوزاین مشکلات رفع می شوند. تعویض ویندوز کار چندان راحتی نیست و با تعویض آن باید کل نرم افزارهایی را که لازم دارید از اول نصب کنید که ممکن است وقت شما را بگیرد. در این مطلب برای شما نحوه نصب ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ را آموزش می دهیم.

وقتی از اصطلاح عوض کردن ویندوز استفاده می کنیم به معنای نصب کردن یک ویندوز جدید، روی ویندوز قدیمی است و کار آنچنان سختی نیست. اما بخاطر اینکه تمام تنظیمات و نرم افزارها از روی ویندوز حذف شده و شما مجبور به نصب دوباره و تنظیمات مجدد هستید شاید زمان گیر باشد. اما زمانی فرا می‌رسد که شما مجبور به عوض کردن ویندوز هستید. و دلیل اصلی این خواسته کند شدن ویندوز به مرور زمان است.

اگر سیستم ویندوز شما کند شده باشد و با هیچ یک از راه حل های گفته شده و حذف اپلیکیشن ها هم این مشکل حل نشود، چاره ای به جز نصب دوباره ویندوز نخواهید داشت. گاهی اوقات هم نصب دوباره ویندوز می تواند راه حلی سریع تر از سرو کله زدن با بد افزارها، یا پیدا کردن راه حل برای مشکلات خاص سیستم عاملی باشد. دلایل متعددی وجود دارد مثل: افزوده شدن برنامه های زیاد به بخش آغازگر ویندوز که فرآیند بالا آمدن را طولانی تر ساخته اند، اپلیکیشن هایی که میانبرهای خود را به منوی ویندوز اکسپلورر اضافه می کنند، اگر به درستی برنامه نویسی نشده باشند، می توانند مدت زمان باز شدن منوی راست کلیک روی فایلها را بسیار طولانی کنند، مجموعه ابزارهای امنیتی (Security Suite) همچون نورتون اغلب بسیار سنگین هستند و برای انجام وظایف شان، منابع سیستمی بسیار زیادی را مصرف می کنند، تولبارهای مرورگر و … . در کل دلیل اصلی اینکه کارکرد ویندوز کند می شود، نصب نرم افزارهای اضافی و بدون کارایی لازم است.

نکته: برای نصب ویندوز باید سخت افزار دستگاه شما بررسی شود. مشخصات سخت افزاری از قبیل میزان حجم حافظۀ سخت، Ram، سرعت پردازش CPU، سرعت و حافظۀ کارت گرافیک را می‌توانید از درون شناسنامۀ رایانه یا کاغذ خریدش به دست آورید. در غیر این صورت تمامی این موارد را از داخل خود ویندوز هم نوشته است.چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

پس از بررسی سخت افزار رایانه باید یک نسخه ویندوزی را انتخاب کنید که با سخت افزار رایانه شما هماهنگ باشد.

برای اینکه بیشتر درباره ویندوز بدانید: چطور ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ را فارسی کنیم؟ (ساده ترین راه ممکن)

۱- اولین مرحله برای تعویض ویندوز این است که باید تنظیمات بوت را روی CD یا DVD تنظیم کنید. برای اینکار اول سیستم خود را ریستارت کرده و قبل از شنیدن صدای بالا آمدن ویندوز کلید DEL کیبورد را فشار دهید.نکته: در برخی از لپ تاپ ها باید روی F2 ، در برخی از مادروبردها هم باید F12 را فشار دهید.

۲- به سربرگ Boot رفته و سپس Boot Device Priority را انتخاب و دکمه اینتر را فشار دهید.

۳- در این مرحله گزینه  ۱st Boot Device را انتخاب کنید اینک برای بوت شدن از روی CD باید درایور CDRom را انتخاب کنید ، برای بوت شدن از روی فلش دیسک باید USB FLASH رو انتخاب کنید و یا نام فلش دیسک خودتان را انتخاب کنید.

نکته: دقت داشته باشید برای بوت شدن از طریق فلش باید فلش دیسک شما حتما قبل از امدن به بایوس وصل باشد و مادربورد شما از این خاصیت پشتیبانی کند.

برای ذخیره تغییرات اکنون روی F10 کیبورد خودتان کلیک کنید و سپس روی Yes یا OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود ، تمام شد اکنون شما برای نصب ویندوز اماده هستید .

نکته مهم: اگر می خواهید اطلاعات قبلی تان پاک نشود باید ویندوز جدید را روی یک درایو متفاوت از ویندوز قبلی نصب کنید.

۱- DVD ویندوز ۷ را داخل DVDROM قرار دهید، بعد از بوت شدن توسط DVD تصویری مشابه تصویر زیر برای شما ظاهر میشودکه باید تا پر شدن گراف صبر کنید.

۲- در این مرحله بدون اینکه فیلدی را تغییر دهیم، روی Next کلیک می کنید.

۳- گزینه Install Now کلیک کنید.

۴- نوع ویندوز خود را بر اساس سیستم انتخاب کنید.

۵- در این مرحله تیک گزینه I accept the license terms را بزنید.

۶- در این مرحله صفحه که برای شما باز می شود دارای دو گزینه است برای ارتقا ویندوز قبلی به ویندوز ۷ گزینه اول را انتخاب کنید و این گزینه فقط زمانی در دسترس هست که یک نسخه از ویندوز در کامپیوتر شما نصب شده باشد. اما در صورتی که می خواهید ویندوز قبلی را پاک کرده و ویندوز جدیدی نصب کنید بر روی گزینه Custom کلیک کنید.

۷- در این مرحله اگر هاردی که قرار است ویندوز روی آن نصب شود هارد نو باشد باید از قسمت Drive Options بر روی گزینه New کلیک کنید و ظرفیت درایو C خود را به گیگابایت انتخاب کنید.

اما اگر از قبل روی هارد دیسک شما ویندوز نصب شده باشد، بر روی گزینه Load Drive کلیک کرده و از گزینه هایی که در اختیار شما قرار می گیرد گزینه Format را زده و بعد از آن بر روی کلید Next کلیک کنید.

۸- نصب و راه اندازی ویندوز شروع میشود. منتظر باشید تا این مرحله به پایان برسد.

۹- پس از ری استارت شدن، نام کاربری خود را وارد و بعد از آن بر روی کلید Next کلیک کنید.

۱۰- در این مرحله اگر بخواهید از سیستم و اطلاعات آن حافظت کنید، رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید.

۱۱- در پنجره ای که برای شما باز می شود سه گزینه مشاهده می کنید:

گزینه اول: آپدیت های جدید از طریق اینترنت بر روی رایانه شما نصب می شود.چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

گزینه دوم: فقط آپدیت های مهم بر روی کامپیوتر شما نصب می شود

گزینه سوم: هیچ آپدیتی روی ویندوز شما انجام نشود.

۱۲- اگر سیستم عامل ویندوز ۷ خود را به صورت اورجینال خریداری کرده اید که یک شماره سریال به شما داده می شود که باید در کادر مربوطه در این مرحله وارد کنید و اگر هم به صورت دانلودی یا از فروشگاه های نرم افزاری خریداری کردید که دوباره یک سریال نامبر در یک فایل TXT یا متنی به شما داده می شود که باید در این کارد وارد کنید. و در نهایت گزینه NEXT را بزنید.

۱۳- در این قسمت، لازم است که تنظیمات زبان و زمان خود را وارد کنید. زمانی که این قسمت را انجام دادید، بر روی گزینه ی Next کلیک نمایید.

۱۴- این مرحله با انتخاب شبکه ای که به آن متصل هستید، تنظیمات اطلاعات موجود در کامپیوتر شما با سطوح مختلف امنیتی انجام می‌شود این سه گزینه از بالا به پایین شبکه موجود در خانه، محل کار و اماکن عمومی می‌باشد. روی گزینه Home network کلیک کنید.

۱۵- کمی صبر کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

۱۶- پس از اینکه مرحله قبل به پایان رسید شما میتوانید مشاهده کنید که ویندوز با موفقیت نصب شده و آماده برای نصب درایورهای کارت گرافیک و مادربرد است.

مراحل اولیه نصب ویندوز ۸ همانند مراحل اولیه نصب ویندوز ۷ می باشد (مراحل ۱ تا ۸). اما از آن به بعد مراحل نصب متفاوت است.

۱- بعد از اینکه پارتیشن بندی انجام شد و مشخص کردید ویندوز در کدام درایو نصب شود، ویندوز شروع به نصب شدن میکند سپس بعد از اتمام نصب ویندوز، سیستم شما ریستارت شده و شما وارد مراحلی می شوید که در آن ها نیاز است تنظیمات حساب کاربری خود را برای استفاده از ویندوز وارد کنید. ویندوز خود را شخصی سازی کرده، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب و نام برای سیستم ورد کرده و کلید Next را بزنید.

۲- در این مرحله اگر با تنظیمات خودکاری که ویندوز به شما نشان می دهد موافق هستید گزینه Use express setting را انتخاب و اگر با این تنظیمات موافق نیستید گزینه Customise را انتخاب تا انتخاب هایی را داشته باشید که خودتان میخواهید.

۳- در صفحه جدید که باز می شود میتوانید تنظیمات شبکه را انجام دهید. اگر در یک شبکه ناشناس قرار دارید گزینه دوم را انتخاب کنید.

۴- پنج گزینه ای در این مرحله مشاهده میکنید که موارد اول و دوم مربوط به آپدیت ویندوز می باشند و سه مورد دیگر برای فعالسازی ویژگی های امنیتی اینترنت اکسپلورر هست. برای اینکه بتوانید دایور ها را دریافت کنید حتما گزینه دوم را On کنید.

۵- در این مرحله مایکروسافت میخواهد به برخی اطلاعات کاربران در مورد نحوه استفاده از برنامه ها دسترسی داشته باشد که شما میتوانید همه آنها را Off کنید.

۶- با روشن گذاشتن این موارد وقتی ویندوز شما دنبال مشکل شد مایکروسافت از طریق منابع آنلاین به دنبال حل مشکل میگردد.

۷- در این مرحله گزینه آخر یعنی Sing in without a microsoft acconunt را انتخاب کنید.

۸- Local account را انتخاب کنید.

۹- در این مرحله باید یک نام کاربری و یک پسورد برای ویندوز انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه Finish کلیک کنید تا تنظیمات پیکربندی ویندوز پایان یابد.

۱۰- هنوز یکمی صبر کنید تا نصب ویندوز به پایان برسد.

۱۱- در این مرحله میتوانید به آموزشهایی ویندوز که مایکروسافت برای شما تعبیه کرده توجه کنید.

۱۲- نصب ویندوز به پایان رسید و اولین صفحه ای که شما با ان مواجه می شوید صفحه استارت روبرو می شوید که به جای منوی استارت در این ویندوز قرار دارد و همان کارایی را دارد.

۱- مراحل اولی نصب ویندوز ۱۰ هم مانند ویندوز ۷ و ۸ است. از مرحله بعد از انتخاب پارتیشن نصب ویندوز (در این مرحله ممکن است سیستم شما چند بار ری استارت شود) و نصب ویندوز مراحل کمی متفاوت می شود. در پایان این مراحل سیستم شما ری استارت شده و لوگوی ویندوز ۱۰ را خواهید دید و مجددا سیستم ری استارت خواهد شد. و کمک میکند تا شما وارد مرحله نهایی نصب شوید حال باید روی use express setting کلیک بفرمایید.

۲- صبر کنید تا این مرحله به پایان برسد.

۳- در صفحه ای که برای شما باز خواهد شد اگر اکانت مایکروسافت دارید آن را وارد کنید و دکمه Next را انتخاب کنید و در غیر اینصورت یک اکانت تستی وارد کرده و سپس مانند تصویر زیر روی continue without a Microsoft account کلیک نمایید.

۴- گزینه Create a local account را انتخاب کنید.

۵- در این قسمت می توانید در قسمت username یک نام برای کامپیوتر خود انتخاب نمایید و در صورت تمایل برای سیستم خود رمز بگذارید . می توانید این قسمت را خالی گذاشته و دکمه Finish را انتخاب کنید.

ویندوز شما با موفقیت نصب شد.

سلام من رلبتاب نصب میکنم اما تو مرحله هشت ارور با کد ۰X80070017میده این ینی چی؟!

سلام من سی دیم بوت نمیشه چجوری میتونم عکسشو بفرستم

میشه بفرمایید ویندوزتون رو دانلود کردین یا اینکه بصورت دی وی دی خریداری کردین؟

سلام قبل از اینکه ویندوز بالا بیاد دکمه Delete رو میزنم اما اتفاقی نمی‌افته که بخوام بوت رو بزارم روی دی وی دی و بقیه کاراش رو بکنم

با سلام و خسته نباشید قصد ارتقاء ویندوز رو دارم اما ترس اینو دارم اطلاعاتم پاک بشه حدودا ۴۰۰ گیگ هم میشه نمیدونم کجا ازشون بک اپ بگیرم ایا نگرانیم الکیه یا پاک میشه (ویندوزم ۷ هست و روی درایو c نصبه هیچ کدوم از فایلامم تو c سیو نیس. تو بقیه درایو هاس. ویندوز ۱۰ میخام نصب کنم) اگه شد جواب بدید دمتون گرم

فقط فایلهای نصب شده به مشکل میخورن اما بقیه مثل فیلم و عکس و… نه!

سلام روزتون بخیر از این ک روی سی دی بوت نمیشه دلیل بر اینکه باید روی دی وی دی راید کنین

سلام وقتتون بخیر لطفا جواب منو بدین من خاستم عوض بکنم ویندوز رو یکی از اشناها ی چیزی گفتن و تنظیمات پاک کردن انجام دادم الان نمیتونم حتی برگردونم به حالت قبلی لطفا هرکی میتونه کمک کنه بهم پیام بده

سلام من ویندوز سیستمم ۱۰ بوده و حالا میخواستم بخاطر کندی سرعتش ۷ نصب کنم اما نه ۸ و نه ۷ نصب نمیشه مشکل از چی میتونه باشه ینی؟ و اینکه لازمه ریکاوریش کنم یا نه؟ببرمش پیش کسی ک بهتر بلده؟!!!! ممنون میشم جواب بدید

عرض ادب. اگر از طریق بوت نصب کنید هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. احتمالا از داخل خود ویندوز سعی کردید نصب کنید که چون نسخه ویندوز ۷ از ۱۰ پایین تره خود ویندوز اجازه نمی ده

سلام من هم سیستمم همینجوریه ویندوز ۱۰ نصبه میخوام ۷ نصب کنم ولی واسه تنظیم بوت موقع روشن کردن دیلت رو میزنم ستاپ بالا نمیاد ولی فکر کنم خودش تنظیمه اون قسمتی که میگه یکی از دکمه هارو بزن تا دی وی دی باز بشه هر چی دکمه هارو میزنم باز نمیشه چیکار باید بکنم؟

اگر دکمه رو میزنید و وارد ستاپ نمیشه به این خاطر هست که ویندوزتون bootable نیست یا مشکل داره. از یک سی دی ویندوز دیگه استفاده کنید درست میشه

سلام. ویندوز ۱۰ نصب کردم اما بعد از اون دیگه دی وی دی درایو رو نمی‌تونم ازش استفاده کنم.

شما اول باید ویندوز تِن رو پاک کنین بعد دیندوز دلخواهتون رو ران کنین

ببخشید من یه سوال داشتم قبل این که بخواییم بوت رو انجام بدیم باید DVD یا CD داخل دستگا باشه ،بعد بوت رو شروع کنیم …… لطفا سریع جواب بدین

سلام. بله حتما همینطور هست

دستت طلا داداش،بهترین آموزش تصویری

سلام ببخشید میخواستم بدونم بعد از اینکه بوت رو انجام دادیم باید واسه نصب ویندوز جدید باید اونو خریده باشیم یا میشه دانلود کرد ؟؟ اصلا بعد از تنظیمات بوت باید چطوری ویندوزی ک میخوایمو نصب کنیم

سلام نه نیاز به خرید نیست. در فرایند نصب فقط next بزنین. بعد که ویندوز بالا اومد با یک نرم افزار کرک کنید

سلام، ببخشید اسم برنامه کرک چی هست و عملیات آن چطور انجام میشه؟ تشکر

سلام مثل فرایند نصب یک نرم افزار هست. برای ویندوز ۷:https://soft98.ir/os/windows-7/205-%DA%A9%D8%B1%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-1-7.html برای ۸:https://soft98.ir/tags/%DA%A9%D8%B1%DA%A9+%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2+8/ برای ۱۰:https://soft98.ir/os/12921-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2.html

سلام ببخشید بوت از تریق usb چجوری هست

سلام برای بوت شدن از روی فلش روی ۱st boot deviceگزینه usb flash را انتخاب میکنیم

سلام ببخشید من ویندوز ۱۰ دارم میخوام ویندوز ۷ نصب کنم سی دی هم خریداری کردم اما برای boot نمیدونم چجوری انجامش بدم وقتی میرم تو ویندوز قبل از این که بالا بیاره f2 رو میزنم و یا دیلیتم میزنم هردوش میاد ولی روی بات منو که میزنم دو گزینه بیشتر نیست

سلام از سربرگ بالاترش boot رو باید انتخاب کنید.

سلام من delمیزنم صفحه ی بوت نمیاد یه صفحه ی دیگه میاد

سلام F3 بزنید

سلام ویندو۷لب تاب را به۸٫۱ارتقا دادم اما وب کم ان تصویرش سیاه است و زمانی هم که کلیک میکنم از من به صورت وارونه عکس میگیرد نمی دانم چکار کننم

سلام این ارور یعنی چیwindows can not be installed to this disk. The selected disk is of the GPT partition style

سلام. این موضوع به این خاطر هست که حالت بوت ویندوز در حالت legacy BIOS هست ولی هارد/فلش یا دی وی دی شما به صورت GPT پارتیشن بندی شده

خوب راه حل چیه

سلام من خواستم ویندوزXP را به جای۷ نصب کنم. وقتی گزینه پارتیشن بندی اومد درایوC را فرمت کردم. اما یک فضای صد مگابایتی فقط باقی موند و بجز اون، دو درایو رو نشون میده در حالی که بجز درایو ویندوز، من فقط یک درایو دیگه روی کامپیوترم داشتم و نمیدونم اون یکی دیگه از کجا اومده و ۴۰۰گیگ هم فضا داره که ۲۰۰گیگش پر هست. درحالی که اصلا نمیدونم چیه. ترسیدم ادامه مراحل رو انجام بدم که نکنه اطلاعاتم از بین بره. لطفا زودتر راهنمایی کنین منو خیلی ازتون ممنونم

سلام. بله بعد از فرمت درایو سی اون بخش سیستمی اضافه شده. اون ۲۰۰ گیگ هم اطلاعات خودتون هست که داخل درایو دیگه بوده. توی همون مرحله پارتیشن بندی رو انجام بدین. یه درایو خالی بسازید مال ویندوز و روی اون نصب کنید

با سلام و خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون بسیار عالی کامل و مفید خدا قوت

سلا من اصلا تو قسمت تنظیمات بایوس گزینه ی cd/rom ندارم کمکم کنید لطفا

خب حتما سی دی رام ندارین یا وصل نیست. بجاش گزینه یو اس بی رو انتخاب کنید و با یو اس بی نصب کنید

سلام من میخوام ویندوز هفت رو نصب کنم تا مرحله ی ۷ پیش رفتم ولی از اون به بعدش نمیشه. موقعی که کاستوم رو انتخاب میکنم میخام لود درایو رو انتخاب کنم پایینش یک هشدار میاد نمیتونم چشه

لطفا یه راه حل نشون بدین! سپاس

سلام احتمالا فضای کافی ندارین. اگر هاردتون سالم باشه

سلام بعد از لود درایو میشه بنویسید چه پیغامی میده؟

سلام یه سوال بدون سی دی مادربورد هم می توانم نصب کنم و اینکه سیستمم قدیمه ایا ویندوز جدید نصب میشه؟؟

سلام من خاستم ویندوز از ۱۰ ببرم ۷ ولی تو اون مرحله که مینیویسه windows loading fils ارور میده چجوری میتونم عکس ارورش رو بفرستم؟؟ کمکم کنید

ممنون خیلی کمک کرد بهم

وقت بخیر.من میخوام کامپیوترم رو بفروشم چجوری حافظه کامپیوترم رو ریست کنم؟که خیالم بابت برنگشتن اطلاعات راحت باشه.اصن امکانش هست همه محتویات کامپیوتر رو برایه همیشه پاک کرد؟ممنون میشم زود پاسخ بدین

سلام من ویندوز ۱۰ میخاستم نصب کنم نیمه کاره سیدی دراوردم الان فقط عکس مساد بعد خاموش میشه کامپیترم. الان ن ویندوز ۷ نصب میشه ن ۸ ن خوده ۱۰

سلام. چرا از طزیق بوت به راحتی می تونید انجام بدین

سلام من میخوام ویندوز ۱۰ نصب کنم موقع انتخاب درایو ارور میاد که دیسک شما Mbg است ویندوز فقط روی GPT نصب میشود. ویندوز قبلم فرمت کردم هیچی ندارم. چکارش کنم؟؟

تغییر فرمت دادم حل شد

چجوری میتونم ویندوز رو بعد از نصبکرک کنم لطفازود تر جواب بدید و بگید با چی ممنون از شما و سایت خودتون

سلام. این نرم افزار رو دانلود کنید و در کمتر از ۳۰ ثانیه می تونید ویندوز رو کرک کنید

سلام به همه ببخشین من زیاد تر بیست بار ویندوز کامپیوترم را تبدیل کردم اما هر دفع به یک مشکل بر خوردم این که ویندوز قدیمی پاک نشده اگر کمکم کنید خوش حال می شوم

سلام میخاستم بدونم گه چه تور باید اکانت ماکرو سافت زد یا از فعال شاز استفاده کرد قبل از نصب یا بعد از نصب ممنوم لطفا زئد جواب بدین عجله دارم

سلام. بعد از نصب ویندوز شما ۳۰ روز برای کرک کردن وقت دارید. کافی ست فعال ساز رو در این فاصله ۳۰ روزه روی کامپیوترتون نصب کنید

سلام و خسته نباشید.منظور از کرک سیستم چیست؟ یعنی چه ممنون میشم بگید

یعنی سریال نامبر یعنی خرید به صورت غیر قانونی نرم افزار

سلام. کامپیوتر من ویندوز ۷عه و چون ویروسی شده میخوام ویندوزشو ۱۰ کنم. دی وی دی ویندوزارو دارم. فقط دی وی دیو بزارم توی کامپیوتر و مراحلو انجام بدم؟ویندوز قبلی خودش حذف میشه؟ و اینکه همه ی اطلاعات کامپیوتر حذف میشن یا فقط اطلاعاتی که روی درایو cعه؟

سلام. بله. فقط در مرحله ای که میخواین محل نصب ویندوز رو مشخص کنید باید درایو ویندوز قبلی رو فرمت کنید

سلام و خسته نباشید ممنونم از نوشته خوب و مفیدتون من ویندوز رو از سیدی های نشر گردو دانلود کردم ایا باز نیازی به کرک کردن دارند یا خیر؟؟

معمولا کرک شده هستند از قبل

برای نصب درایور کارت گرافیک و وایرلس چیکار کنم؟

سلام. این نرم افزار رو نصب کنید تا همه درایورهاتون رو اتوماتیک نصب کنه

سلام من نمیخوام از ویندوز کزک شده استفاده کنم فرقی می کنه که چجوری عوض کنم یا نه

من هرکاری که اینجا و سایت های دیگه نوشته رو انجام میدم اصلا اصلا اصلا با سی دی ویندوز بالا نمیاد همه مراحل بالا رو هم انجام دادم اصلا با سی دی بالا نمیاد ممنون میشم جواب بدید

سلام.من وقتی ویندوز ۱۰ از روی فلش نصب میکنم بعد از اتمام نصب میبینم ترتیب نام درایوها تغییر میکنه مثلا درایو D شده E .حتی بعد ار اتصال فلش به سیستم میبینم درایو فلش جای قبلی درایو D را گرفته.آیا این تغییر ایجاد شده به اطلاعات داخل درایوها صدمه میزنه ؟ من میدونم میشه نام درایوها را اصلاح کرد آیا این کار به اطلاعات داخل درایوها صدمه ای میزنه؟لطفا راهنمایی کنید.

خیر دوست عزیز من خودم برای نیاز کاریم ۲ ویندوز نصب کردم و این مشکل رو دارم ولی به فایل های مورد نیاز من اسیبی نرسیده خیالتون راحت.:)

ممنون از زحماتتون خیلی عالی بودسپاس

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگه بخواییم ویندوز ۱۰ و ۸.۱را در سیستم های جداگانه نصب کنیم چه نرم افزار هایی رو باید بعد از نصب ویندوز نصب کرد؟

سلام و عرض ادب. از مطالب شما بسیار سپاسگزارم. بسیار جامع ،کامل و مفید بود.

ببخشید با چه برنامه و چطوری بعد از نصب ویندوز اون رو کرک کنم…

سلام من میخوام ویندوز ۱۰رونصب ولی وقتی می رسه به قسمتی که باید ویندوز قبل و فرمت کنم نمیتونم چون ویندوز فیلم تو درایو cهست ولی اینجا درایو c اصلا خمیازه که فرمت کنم چیکارکنم؟

سلام. اینجا نام گذاری درایوها بر اساس عدد هست. از روی حجم درایو باید متوجه بشین

سلام خسته نباشید ازبازاردی وی دی ویندوز۱۰ روخریدم که فقط نصب کننده این ویندوز بودیعنی بعد از بوت سیستم می شد از طریق این نصاب ویندوز رو نصب کرد لطفا در مورد این موضوع هم اطلاعاتی رو تو سایت قرار بدید ممنون

بله حتما. ممنون از توجه شما

سلام ببخشید راهی هست برای نصب ویندوز بدون بوت کردن دی وی دی رام ؟ چون تنظیمات بایوس لپتاب در حال حاضر خراب شده و گزینه های بوت و main کار نمیکنه

لطفا اگه راهی غیر از بوت کردن هست بگید ممنون

سلام. سی دی ویندوز رو قرار بدین و از گزینه repair استفاده نمایید

سلام ببخشید امکان داره بخاطر ویندوز پایین تلگرام با نشه؟؟؟؟؟

سلام خیر

من یک سوال داشتم وقتی نصب و راه اندازی ویندوز شروع میشه باید به اینترنت وصل باشیم

خیر هیچ نیازی به اینترنت نیست

سلام ایا با عوض کردن ویندوز تمام فیلم ها و فایل هایمان پاک میشوند؟

سلام. اگر ویندوزتان را در یک درایو متفاوت از درایو فیلم و فایلهایتان نصب کنید پاک نمی شوند ولی همه فایل های درایو ویندوز حذف می شوند

سلام من الان ویندوز ۷ دارم می خوام ۶۴ بیتش کنم دی وی دی رامم خرابه اما از قبل رو ویندوز همه درایورها رو نصب کردم حتی مال گرافیک به نظرتون اگه از فلش ویندوز نصب کنم بازم به نصب درایور ها نیازه؟

چیز مشخصیه اگه ویندوز جدید نصب کنید نیاز دارید مثل عوض کردن با دی وی دی هست.:)

آیا ویندوز ۱۰روی رم ۴ می خوره

DvD bootabl همون سی دی نصب ویندوزه

یعنی دی وی دی که قابلیت بوت داره. بله اگر ویندوز روش نصب هست همون سی دی نصب ویندوزه

داداش من ویندوز ۷ تا حالا نصب کردم مشکلی نداشته.اگ ویندوز ۱۰ نصب کنم سیستم کُند نمیشه؟ RAM .8 CPU:i3-3240core geforce Nvidia GT 610

سلام نه برای این سیستم مشکلی نداره

سلام من لپ تاپ دارم شارژش کم بود و آلارم نداد و ویندوز ۱۰ رو نصب کردم نسخه ۳۲ بیتی ولی در موقع وارد کردن حساب ماکروسافت صفحه قفل کرد و موس و کیبورد تکان نمی خورد بعد ویندوز رو ریپیر کردم ولی فایده ای نداشت امدم دوباره ویندوز رو نصب کنم ولی دیگه نمی شد یعنی تا مرحله بوت کردن و انتخاب نسخه ۳۲ میره ولی بعد دیگه پیش نمیره

یک بار از برق قطع کنید که مموری موقتش غیر فعال بشه و مجددا تست کنید. اگر نشد یک بار فورمت صفر کنید و مجددا تست نمایید

سلام اگه نخوام اطلاعات فعلی تو کامپیوتر پاک نشه باید چیکار کنم؟ الان ۷ نصبه و میخوام ۸ نصب کنم

سلام. اول ببینید پوشه ویندوز در کدام درایو هست. بعد موقع نصب اون درایو رو کاری نداشته باشین و ویندوز جدید رو داخل یه درایو دیگه نصب کنید

سلام برای منbot device priorityپیدا نمیشه

اگر پیدا نشه مشکل از هارد هست. یا دارین دکمه ها رو اشتباه میز نید. اف ۳ رو هم تست کنید

(ویرایش)چرا تو اون توضیح نصب کتمل ویندوز ۱۰ بطور کامل توضیحش نداده مگه نباید کارت گرافیک و اینجور چیرارو توضیح نصب کنیم؟؟؟

بعد از نصب خود ویندوز این موارد رو نصب می کنه

سلام ببخشید من ویندوزم ۱۰هست میخوام ۱۰ جدید تر نصب کنم که چندتا برنامه دیگه هم نصب کنم. تو قسمت بوت legasy و UEFI میاد کدوم رو باید انتخاب کنم؟

اگر لبتاب یا سیستم تون جدید هست یا متعلق به ۴-۵ سال اخیر از گزینه UEFI

سلام ببخشید من میخوام ویندوز ده نصب کنم ولی وقتی سی دیو میزارم و بوت میکنم وقتیf10 رو میزنم ذخیره شه بعد که از بوت میاد بیرون بره صفحه نصب ولی صفحه ای نمیاد لطفا سریع جواب بدید سپاس ممنون

سلام سی دی یا فلش ویندوزتون بوت ایبل نیست. یک سی دی دیگه امتحان کنید

سلام من قسمت boot رو کامل انجام دادم ولی وقتی کامپیوتر رو ریستارت میکنم هیچ نوشته ای نمیاد که من یکی از دکمه ها رو بزنم و وارد پروسه اینستال ویندوز بشه.سی دی هم bootable هست

اگر از منوی بوت، گزینه اول تون رو روی دی وی دی گذاشتین و هنوز هم نوشته ای نمایش داده نمیشه سی دی تون بوت ایبل نیست

یعنی چی سی دی بوت ایبل نبست باید چی کار کرد ?

سلام ، اگه از روش بوت ویندوز رو نصب کنم اطلاعاتم پاک نمیشه .

سلام ببخشید من روی لپ تاپم ویندوز ۸ نصب شده و الان دارم ازش استفاده می کنم . اشتباها اکانت مدیر کامپیوتر رو حذف کردم و حالا نمی دونم باید چیکار کنم . مثلا وقتی روی برنامه ی مای کامپیوتر کلیک راست می کنم و گزینه ی manag رو می زنم یک ارور میاد .

سلام . خسته نباشید . من روی لپ تاپم وینوز ۸ نصب هست و می خوام ویندوز ۱۰ رو نصب کنم . موقعی که لپ تاپ رو ری استارت کردم و می خواستم به بوت برم هر دکمه ای رو که زدم نیومد . لپ تاپم acer هست .

سلام من یه مشکلی پیدا کرده کامپیوترم سی دی ویندوز رو بالا نمی یاره اول میومد اما الان هر کار می کنم نمی یاد

سلام ببخشید من ویندوز تن نصب میکنم تا میخوام یه درایو بسازم ارور میده oxd28c0620 مشکل از کجاست

سلام ظاهرا لپ تاپ من ویروسی هست و باید ویندوز رو پاک کنم و نصب دوباره دی وی دی هم خریدم اما وقتی روشن میکنم قبل شروع ویندوز هیچ گزینه ستاپی نداره که کلیدی براش معرفی کنه delوf2و f12رو هم زدم اما یه صفحه میاد که اینتر میکنم تستارت میشه ویندوز ویندوزم ۷هست

سلام من میخاستم با دانلود ویندوز۷ به کامپیوتری که ویندوز۷بوت شده نصب کنم میشه البته با دانلود روی گوشی که بعدش بریزمش تو فلش میشه؟

سلام خسته نباشید توی نصب ویندوز هفت، بعد از قسمت هشتم آموزش کامپیوتر باید ریستارت بشه و قسمت ۹ رو بیاره ولی برای من قسمت هشت که کامل شد کامپیوتر خاموش میشه و خود به خود روشن نمیشه وقتیم دستی روشن میکنم میگه دوباره باید نصب کنی از اول مشکل از کجاشه

سلام من اف۱۰ میزنم هچی نمیاره ینی گزینه سیو رو نمیارع سی دی توشه مشکل چیه؟

سلام خسته نباشید من ویندوز ۱۰ دارم خیلی کند شده میخوام ویندزشو از طریق CD عوض کنم کلا دوتا درایو داره یکی درایو C یکی درایو E برای عوض کردن ویندوز کدوم یکی حافش پاک میشه؟ لطفا راهنمایی کنید

سلام و خسته نباشید من میخواهم ویندوز کامپیوتر رو عوض کنم در مرحله بوت وقتی که CD or DVD را انتخاب میکنم در مرحله بوت مینویسد که Ctrl+alt+deleteکن و اصلا بالا نمیاد چند تا هم DVD Windowsامتحان کردم نمیشه چیکار کنم؟والبته اینم بگم قبل اینکارا یه بار در مرحله نصب ویندوز کامپیوتر را ریستارت کردم وبعد اون این اتفاقا افتاده لطفاً راهنماییم کنید ممنون میشم.

سلام و خسته نباشید من لپ تاب رو روشن میکنم یه صفحه سیاه و با این عبارت برام بالا میاد No bootable device__insert boot disk and press any key ممنون میشم بگین چیکار کنم تا ویندوز رو بتونم عوض کنم

سلام سی دی ویندوز ۷ رو باید بخرم؟راه دیگه ای نداره؟؟؟

سلام می تونید دانلود کنید و به صورت بوتیبل رایت کنید روی سی دی یا فلش

سلام ببخشید یه سوال داشتم من وقتی میرم رو حالت boot اگر بخوام با فلش انحجام بدم مراحل ویندوز ۱۰ رو باید چیکار کنم چون نمیخوام با dvd انجام بدم میخوام با usb انجام بدم

با عرض سلام و خسته نباشید کارتون بسیار عالیست هیچ کجا اینقدر عالی به سئوال ها پاسخ نمی ده جنابعالی بسیار عالی خود را متعهد به پاسخ دادن تقریبا تمامی سئوالات مشکلات … کرده اید امیدوارم اولا در این دوران کرونا سلامت باشید و بدور از هر گونه بیماری و همیشه بتوانید با نیرو و انرژی کافی هموطنان خود را راهنمائی کنید اگر چه می دونم کار بسیار مشکل و وقت گیری است با نهایت احترام

سلام اطلاعاتم ازجمله عکس و فیلم موقع ویندوز عوض کردن پاک میشه؟

اگه رم سیستم تون از ۳ بیشتر هست ۶۴ نصب کنید

سلام ببخشید من میخواستم ویندوز سون رو نصب کنم مراحل بوت از دی وی دی رو میزنم و سیو میکنم بعد که ریست میشه صفحه سیاه میاد و خط تیره اما press any key نمیاد بعد چند ثانیه ویندوز قبلی میاد بالا . دی وی دی رام هم سالمه سی دی هم سالمه میشه راهنمایی کنین ممنون میشم

سلام این موضوع به این دلیل هست که سی دی شما بوتیبل نیست. یک سی دی دیگه تست کنید درست میشه

در واقع ایا نیاز هست که فایل iso رو دانلود کنم یا خود ویندوز ۸ رو !؟

ویندوز ۸ رو که اکسترکت کنید به صورت iso هست

سلام من cd گردو رو خریدم ولی توش نرم افزار های دیگری جز ویندوز روش هست چجوری میشه از همین روش میشه نصب کرد؟

سلام خسته نباشید. ویندوز اصلی لپ تاپ من ۷ هست می خوام ۸ یا ۱۰ نصب کنم ولی تو قسمت expanding windows ارور می ده. و البته از قسمت بوت می رم تا ویندوز رو نصب کنم

سلام و احترام خسته نباشید عذر میخوام من ویندوز ۷ رو روی مینی لپتاپم با رم ۲ که از قبل ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت روش نصب بود تونستم نصب کنم اما انتهای نصب ریستارت شد صفحه سیاه بالا اومده و الان دو گزینه ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ رو نمایش میده و هیچکدوم هم بالا نمیاد کلا. ممنون میشم راهنماییم کنین واقعا نمیدونم چیکار کنم

احتراما با عرض سلام خدمت مدیریت سایت سئوالی داشتم که قبلا نیز مطرح کرده بودم ظاهرا جنابعالی وقت نداشتید پاسخ بدهید اگر امکان دارد بفرمایید چطور و به کدام ایمیل خدمتتان سئوال را ارسال کنم اگر هم هزینه ای لازم است برای حل مشکل نرم افزاریم پرداخت کنم شماره حساب بفرمایید قبل از ارسال سئوال پرداخت انجام شود با نهایت تشکر

سلام حجم ایمیل ها زیاد هست لطفا مجددا ایمیل بزنید. اگر بتوانم پاسخ خواهم داد در غیر این صورت از شما عذرخواهی می کنم

با سلام و خسته نباشید ، ببخشید لب تاپ من یک مقدار قدیمی هستش و متاسفانه اومدم یک سری کار انجام بدم که حسابی خرابش کردم ، حالا دارم از درایو c,d,e در درایو اف بک آپ میگیرم ، میخوام بعدش ویندوز ۷ را پاک کنم و بجاش یک ویندوز جدید نصب کنم اونم از طریق گوشی ، آیا امکان داره یا خیر ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام من ویندوز xp روی کامپیوترم نصب هست میخام ویندوز ۷ رو نصب کنم تا مرحله ۶ پیش میرم و وقتی گزینه upgrade رو میزنم ارور میده the computer started using the windows instalation medya. remove the instalation medya and restart your computer so that windows starts normally. then insert the instalation medya and restart the upgrade

چیکار باید بکنم😔 لطفا راهنمایی کنید

سلام آپگرید رو نزنید Customize رو چک کنید اگر باز هم مشکل بود بخاطر این هست که دی وی دی ویندوزتون بوتیبل نیست یا مشکل داره

خیلی ممنونم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

سلام خسته نباشید من تمامی آموزش های که برای هر سه نصب ویندوز ها نوشتید رو دیدم اما یه سوال داشتم تو فیلم نصب ویندوز ۷ زمانی که پارتیشن بندی میکنه برای تشخیص درایو c گفته شده چون مشخص نمیشه که درایو c کدوم است یکی از راه های تشخیص درایو c این هست که اونی که جلوش سیستم نوشته شده هست و اونی که اول از همه هست قطعا درایو c مون هست ولی در فیلم آموزش ویندوز ۱۰ گفته شده که به هیچ عنوان اون قسمتی که جلوش سیستم نوشته شده رو انتخاب نکنید من متوجه نمیشم بلاخره باید کدوم انجام بدیم؟ کدومش درست هست؟ لطف میکنید راهنمایی کنید

اون که توی ویندوز ۱۰ نوشته انتخاب نکنید برای وقتی هست که می خواین بدون از دست دادن اطلاعات ویندوز نصب کنید. در اون صورت درایوی به جز درایو ویندوز قبلی باید انتخاب بشه

سلام من ویندوز ۷ دارم و میخوام به ۱۰ ارتقا بدم و چند سوال داشتم: ۱٫سی دی ویندوز ۱۰رو خریدم ایا باز هم نیازه که بوت کنم؟ ۲٫داخل بعضی سایت ها مقاله هایی نوشتند که در داخل خود محیط دسکتاپ میتونیم ویندوز رو اپدیت کنیم ایا با این روش فرقی داره؟ ۳٫نرم افزاری که ویندوز رو فعال میکنه رو باید قبل از نصب ویندوز ۱۰ نصب کنم یا بعد؟ سپاس فراوان از تلاش های شما ممنون میشم سریع جواب بدید.

سلام دوستان من به یه مشکلی خوردم تو نصب ویندوز ۱۰ اونم اینکه پارتیشن Cمن ۳۷گیگ هستش الان اومدوم ویندوز ۱۰نصب کنم درایو Cشده ۳۶ گیگ قبلش ۲تا درایو بوت سیستمی داده که من کلن فرمت و دلیت زدم الان درایو سCشده ۳۶ گیگ نسخه ویندوز ۱۰ عوض کردم اما اجازه نمیده ویندوز نصب بشه ۱گیگ ناپیده شده اون هیچ نمیذاره ویندوز نصب بشه ویندوز ۱۰Pro بوده اون از نوع اکتیو کسی میتونه کمک کن راه حل بده منتظرم

سلام من وقتی ریست میکنم بعد f12 میزنم سی ری روم هم انتخاب میکنم بعد دوباره که ریست میشه f12 میزنم ولی ویندوز قبلی میاد بالا دیگه اتفاقی نمی افته لطفا سریع بگید!!!!!!.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پایین سمت چپ یک دکمه علامت ویندوز روش هست. البته اگر از لبتا…

ممکنه در واچ باشید ولی نشانه ای از هکر نباشه. بهترین کار عوض…

سلام میشه بگید انیمیشن فروزن (السا و آنا) و ماشین ها (همون m…

ایا احتمال داره هک بشیم ولی هیچ نشونی از موبایل و کامپیوتر ن…

سلام دکمه window کدام است…

آموزش برنامه نویسی

آموزش فتوشاپ

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

اپلیکیشن آموزش زبان

روش یادگیری زبان

مرکز کاشت مو

مرکز جراحی بینی

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

هنر فردی

خرید بازی

سلامتی زیبایی

کلیه حقوق متعلق به وب سایت جالب آموز

 


دانلود ۳ تااز بهترین جزوه های pdf آموزش ویندوز ۷ به زبان فارسیDownloads-icon



8:22
Downloads-icon


آموزش استفاده از فایل های pdf در ویندوزDownloads-icon

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم

پارتیشن‌بندی دیسک را می‌توان به چند روش انجام داد. برای سهولت کار می‌توانید از نرم‌افزارهای پارتیشن‌بندی شخص ثالث استفاده کنید. اما همچنان توصیه می‌کنیم که به سراغ نرم‌افزارها نروید، چون ویندوز 10 به شما امکان می‌دهد تا با برنامه سیستمی به نام Disk Management Tool یک پارتیشن جدید بسازید. در ادامه دستورالعمل کامل این کار را به شما ارائه می‌دهیم.

مرحله 1: به “Windows Start Menu” بروید و “Disk Management Tool” را جستجو کنید، روی “Create & Format Disk Partition,” کلیک نمایید.

مرحله 2: وقتی “Disk Management Tool,” باز شد، رابط را مطابق تصویر مشاهده خواهید دید، دیسک اصلی که می‌خواهید از آن یک پارتیشن جدید بسازید را راست کلیک نمایید. روی “Shrink Volume“ کلیک نمایید.

مرحله 3: حالا در کادر قابل ویرایش، اندازه دیسک را که می‌خواهید به پارتیشن جدید اختصاص دهید، وارد نمایید. روی “Shrink”  کلیک کنید. حال پارتیشن ساخته می‌شود، اما شما آن را در سیستم خود نمی‌بینید؛ شما پارتیشن را در “Disk Management Tool”  با نام “Unallocated Partition” دریافت خواهید کرد.

مرحله 4: روی “Unallocated Partition” راست کلیک کرده و اولین گزینه یعنی “New Sample Volume” را کلیک نمایید.

مرحله 5:روی  Next کلیک کنید.

مرحله 6: روی Next کلیک کنید.

مرحله 7: روی Next کلیک کنید.

مرحله 8: Finish را کلیک کنید.

حال پارتیشن جدید را در سیستم خود دریافت خواهید کرد.

امیدواریم به کمک این مقاله بتوانید بدون کمک از نرم افزار شخص ثالث پارتیشن جدید را در ویندوز 10 خود بسازید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم
چگونه بعد از نصب ویندوز درایو نصب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *