چگونه در ذهن دیگران بمانیم

 
helpkade
چگونه در ذهن دیگران بمانیم
چگونه در ذهن دیگران بمانیم


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

انسان‌هایی که ظاهر ثابتی دارند تأثیرگذاری بیشتری در مخاطب خود دارند

 

چگونه در ذهن دیگران بمانیم

 

برای این که شخصیتمان به یک برند تبدیل شود و به یاد دیگران بمانیم؛ باید عواملی را مد نظر قرار دهیم و درون خودمان تقویتشان کنیم.برخی از آن‌ها ظاهری هستند و برخی از آن‌ها رفتاری.عوامل ظاهری:برای خوش پوش بودن حتما نباید برند یا مارک لباس خاصی بپوشیم، شاید دانستن کمی دانش بصری و رنگ شناسی بتواند به ما کمک می‌کند.

1- استفاده درست از لباس‌های مناسب برای مکان‌های مختلف: به طور مثال پوشیدن کت و شلوار برای یک جلسه کاری که قرار است راجع به امور اجرایی باشد شاید جذاب نباشد ، بهتر است از لباس اسپرت استفاده کنیم.2- استفاده از رنگ در لباس: خیلی وقت‌ها با رنگ لباس‌هایی که انتخاب می‌کنیم در حال پیام دادن به مخاطبمان هستیم و وقتی یک نفر مثلا بارها با کت و شلوار خاکستری یا مشکی یا سرمه‌ای با پیراهن سفید دیده شود می‌شود میتوان چیزهایی درباره‌اش حدس زد مثل اینکه آدم محافظه کاری است و یا در اداره دولتی کار می‌کند. و…3- مرتب بودن: شاید مهمترین موضوع در لباس پوشیدن مرتب و تمیز بودن آن است. حتما قبل از پوشیدن لباس اتو فراموش نشود. همچنین از تمیز بودن لباس مطمئن باشید؛ حتی یک لکه کوچک هم در جایی که فکر می‌کنیم دیده نمی‌شود ممکن است دردسر ساز باشد و در نظر مخاطب ما تأثیر منفی بگذارد.4- خوش بو بودن، شاید این مطلب را از پیامبر اسلام (ص) زیاد شنیده‌اید که یک سوم از درآمدشان را خرج خریدن عطر می‌کردند. پس به نظرم حتما هر روز یا یکروز درمیان استحمام کنید و از عطر استفاده کنید. بوی خوش هم به خودتان هم به مخاطبتان احساس بهتری می‌دهد.5- داشتن ظاهر یکسان: به نظرم انسان‌هایی که ظاهر ثابتی دارند تأثیرگذاری بیشتری در مخاطب خود دارند، تا کسانی که هر چند وقت یک بار مدل موها یا آرایش صورتشان تغییر می‌کند.

عوامل  رفتاری:

1. یک سوال متفکرانه بپرسیمسوالی بپرسیم که باعث آغاز یک مکالمه منحصر‌به‌فرد شود. مثلا به جای ” کار شما چیست؟” سوالمان را اینگونه مطرح کنیم: ” هدف شما از شرکت در این رویداد چیست؟” و یا ” انتطار دارید که این رویداد چه نتیجه‌ای برای شما دربرداشته باشد؟”، از آنها بپرسیم که درمورد ایده جدید ما چه فکر می‌کنند. افراد همیشه یک مکالمه جالب را به یاد خواهند داشت.2. گوش دهیماگر اجازه دهیم که طرف مقابل اول صحبت کند و یا پس از مطرح کردن سوال یا شروع بحث، با دقت به پاسخ او گوش دهیم، تاثیري به مراتب بيشتر، مثبت و به‌یادماندنی‌تر خواهیم داشت. اینکه ما دو گوش و یک دهان داریم، دلیلی دارد، پس باید از آنها بر همین اساس نیز استفاده کنیم.3. بپرسیم که چه کمکی می‌توانیم انجام دهیمهنگام ملاقات با یک فرد جدید، یک استراتژی خوب این است که به سرعت بفهمیم که کار طرف مقابل چیست و بلافاصله به دنبال راه‌هایی برای کمک به او باشیم. از او بپرسیم: ” آیا اگر شما را به آقای ایکس مرتبط کنم، کمکی به شما خواهد کرد؟” و یا ” آیا می‌توانم شما را به آقای ایکس معرفی کنم؟”

 

4. بر کیفیت تمرکز  کنیم، نه کمیتدر  حين مکالمه، از خود شور و علاقه واقعی نشان دهیم و  بر روی کیفیت ارتباطاتی که پیدا می‌کنیك تمرکز کنیك، نه بر  تعداد کارت ویزیتهایی که جمع می‌کنیك. کارتهای ویزیت برای شما تبدیل به مشتری نخواهند شد، اما ارتباطات و روابط قوی خواهند شد.

 

در پنج دقیقه اول ملاقات با افراد جدید ، به آنها دلیلی بدهیم تا ما را به خاطر بسپارند

 

5. آنها به دلیلی نیاز دارند تا ما را به خاطر بسپارندیکی از مهمترین کارهایی که می‌توانیم در پنج دقیقه اول ملاقات با افراد جدید انجام دهیم، این است که به آنها دلیلی بدهیم تا ما را به خاطر بسپارند. در یک رویداد مرتبط با کسب‌وکار، ممکن است که آنها افراد مختلفی را ملاقات کنند، اما زمانی که شما در اولین برخورد تاثیری قوی و به‌یادماندنی از خود به جای بگذارید، دفعات بعد آنها شما را در یاد خواهند داشت.

6. به طور شفاف و واضح بگوییم که در انجام چه کاری بهترین هستیمسعی کنیم که مکالمه خود را با افراد جالب سازیم و آن را با شور و علاقه ادامه دهیم. درمورد کار خود باافتخار و باهیجان صحبت کنیم تا پیام خود را شفاف‌تر و دلچسب‌تر ارائه کنیم.

7. از رويدادها غافل نشويم و نبض بازار را بدست گيريمشركت در رویدادهای کسب‌وکار و مجامع صنفي و تخصصي نظير سمينارها و همايش‌ها ، یک راه عالی برای گسترش شبکه‌های حرفه‌ای خود از طریق ملاقات با سایر افراد این حرفه است. ما هیچ وقت نمی‌دانیم که چه کسانی را ملاقات خواهیم کرد و به چه روابط کاری در آینده دست خواهیم یافت.

8. لبخند بزنیم و مديريت توجه را جدي بگيريمافراد در هفت ثانیه اول پس از ملاقات، ما را قضاوت می‌کنند. لبخند زدن به روی آنها و ایجاد تماس چشمی، به آنها نشان می‌دهد که ما خونگرم و به صحبت کردن با آنها علاقمند هستیم. این حرکات کوچک زمینه را برای شروع یک مکالمه معنادار آماده می‌کند.

9. یک داستان بگوییمگفتن داستان بهترین راه برای ایجاد یک استعاره است و به دیگر افراد اجازه می‌دهد نوع تفکر ما را بشناسند.

10. سربزنگاه بر كيفيت ارتباطات خود بيفزاييمتکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده است که شاید روشهاي قديمي‌تر مثل کارتهای ويزيت كمي تحت‌الشعاع قرار گيرند (البته نبايد اثرات كارت ويزيت و ضرورت آن را دست كم گرفت)، البته می‌توانید در پایان هر ملاقات و ردوبدل کردن کارت، از آنها بخواهید تا آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات خود را در تلفن همراه شما وارد کنند. پس از آن، می‌توانید در همان لحظه‌ ایمیل يا ژيامي را از طرق مختلف از جمله پيامك، وايبر،… را برای آنها ارسال کنید و اینجاست که در همان لحظه با آنها مرتبط می‌شوید. ممکن است کمی عجیب به نظر برسید و انجام آن سخت باشد، اما تعداد پیگیریهای افراد بعد از ملاقاتها را بسیار افزایش خواهد داد. اين همان مفهوم بازايرابي سر بزنگاه است!

11. نام آنها را تکرار کنیمهمه افراد دوست دارند که صدا زدن نام خود را بشنوند، این کار کمک زیادی به ایجاد ارتباطات می‌کند. این کار همراه با ارتباط چشمی و دست دادن به روش اصولي، تصور مثبتی از ما را در ذهن آنها ایجاد خواهد کرد (مي‌توانيد مطالب بيشتر درخصوص مهارتهاي ارتباطي غيركلامي و زبان بدن را در كتاب مهارتهاي ارتباط با مشتريان شاكي به قلم اينجانب بخوانيد)

 

12. آنها را تحسین کنیماطمینان حاصل کنید که ظاهر و رفتارشما منعکس‌کننده سلامت و انرژی‌مان است. به افرادی که ملاقات می‌کنیم، علاقه واقعی نشان دهیم؛ از آنها سوالاتی در مورد خودشان بپرسیم و سعی کنیم چیزی در آنها بیابیم تا آن را تعریف و تحسین کنیم.13. درمورد علایق خود صحبت کنیمدر مورد علایق خود با آنها صحبت کنیم و از آنها نیز درمورد علایقشان بپرسیم. این کار از گارد گرفتن افراد جلوگیری می‌کند و به ایجاد رابطه کمک زیادی می‌کند.

گردآوری : بخش روانشناسی بیتوته

منابع :

درگیسلامت نیوز

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


همین حالا وکیل بگیر

خداحافظی باروشهای غیراصولی درمان زودانزالی


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

چگونه در ذهن دیگران بمانیم


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

چهار
 + 

 = 
10

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه در ذهن دیگران بمانیم

بر خلاف باور عموم، داشتن مدارک و شواهد بیشتر باعث قانع کننده تر کردن صحبت هایتان نمیشود…
در عوض این روش را امتحان کنید :
احتمالا در زندگی با افرادی برخورد داشته اید که باید تصمیمی میگرفته اند اما به طور کاملا بی منطق(!) تصمیمی اتخاد میکنند که نه تنها برای شما بلکه برای خودشان نیز هیچ سودی در بر ندارد ! در چنین شرایطی کاری که معمول است این است که شواهد و مدارک و استدلالات بیشتری به شخص مقابل ارایه کنیم تا بفهمد تصمیمش اشتباه است و از تصمیم خود صرف نظر کند.

اما این کار بر خلاف باور عموم کاملا اشتباه است !

مردم ابتدا تصمیمی از روی احساس میگیرند و سپس با مدارک و استدلالات منطقی آنرا توجیه میکنند.

برای مثال فرض کنید دانشجوی حقوق هستید و شما را به پزشک قانونی برده اند تا در رابطه با جرایم قتل و … به شما دروس و تجربایتی ارایه دهند. هنگامی که جسدی را به شما نشان میدهند و شروع میکنند آنرا تشریح کنند جسد تکان میخورد. واکنش شما چی میتونه باشه در آن لحظه؟ جیغ کشیدن، عقب رفتن … ترس (احساس) و بعد از چند ثانیه آرام میشوید و با خود فکر میکنید “جسد که فرد مرده است چطور میتواند حرکت کند حتما ضربه ای یا حرکتی از طرف استاد باعث آن شده” (توجیه منطقی)

به زبان دیگر، وقتی مردم راجع به مسئله ای تصمیمی کاملا اشتباه گرفته اند، هرچقدر مدارک و شواهد و استدلال بیشتری بیاورید و ارایه دهید بیشتر موضع خودشان را حفظ میکنند.

در دنیای تجارت مثال های فراوانی داریم , به عنوان نمونه : ادعای برتری اپل و مایکروسافت
طرفداران هر دو گروه استدلالات خودشان را دارند که چرا اپل یا مایکروسافت بهتر است و با وجود دهه ها مذاکره و بحث و گفتگو هنوز کمتر هوادار یکی از شرکت ها قانع شده که به محصول دیگری به خاطر استدلال درست یا مدارک کامل تر تغییر عقیده دهد.

پس اگر دلیل و منطق نمیتواند کاری برای ما بکند ,چه کار کنیم؟ این روند را دنبال کنید :

اصلا طبیعت انسان است؛ هرچقدر فشار بیشتر باشد مقاومت در برابر فشار هم بیشتر میشود. پس قدم اول در کنترل ذهن طرف مقابلتان این است که قبولش کنید و طرفدار نظرش باشید.
این به معنی آن نیست که از موضع خود عقب نشینی کرده اید, بلکه تاکتیکی است که نشان میدهید من به نظر شما احترام قائلم و قرار است اگر تصمیمی عوض شود تصمیم هردویمان متفقالقل عوض شود نه تصمیم “تو” , بلکه “ما”.

 

معمولا مشکلات به علت نگرش و دید نادرست به وجود می آیند.وقتی شما صورت مسئله را طور دیگری تشریح میکنید, فرصتی به طرف مقابل میدهید تا از موضع خودش شرافتمندانه عقب نشینی کند نه اینکه مجبور باشد به علت دلایل شما از تصمیمش صرف نظر کند.
با این روش شما کنترل ذهن طرف مقابل را در دست میگیرد و باعث میشود به طرف دید متفاوتی بدهید و امکان استفاده از صورت مسئله برای پافشاری بر روی تصمیم گیری اش را ندهید.

وقتی صورت مسئله را عوض کردید و طرف مقابل با صورت مسئله جدید موافق بود شما باید میختان را بکوبید و یک پیشنهاد عالی مطرح کنید تا صورت مسئله جدید را حل کند.
در این گام شما میتوانید شواهدی ارائه دهید, نه اینکه طرف مقابل اشتباه کرده بود بلکه برای اینکه نشان دهید راه حل جدید برای صورت مسئله جدید کارآمد است.

 

مردم در اکثر موارد بر تصمیم شان پافشاری میکنند نه به خاطر اینکه نمیدانند اشتباه است, بلکه به خاطر اینکه نمیخواهند در صورت قبول پیشنهاد شما احمق به نظر برسند. وقتی به طرف مقابل افکارتان را القا کردید باید طوری وانمود کنید که طرف مقابل به این نتیجه گیری رسیده.

برای روشن تر شدن این موضوع مثال زیر را ببینید :
مشتری به شما اطلاع میدهد که از شما دیگر خرید نمیکند و از رقیبتان خرید میکند. شما میخواهید تصمیم مشتری تان را عوض کنید تا از شما خرید کند, صحبت و مذاکره شما میتواند یکی از این دو حالت باشد:

– مشتری: ما تصمیم گرفتیم از xyz خرید کنیم
+ شمــا: شما یک نگاه به تحلیل کیفی محصول ما بیاندازید تا ببینید محصول ما از کیفیت بهتری برخوردار است (شواهد)
– مشتری: تحلیل ها فقط چیزهایی را نشان میدهند که رئسای شرکت ها پول میدهند تا نشان دهند (رد شواهد)
+ شمــا: اما محصولی که میخواهید بخرید عمر کمی خواهد داشت…
– مشتری: آنها مشتری های زیادی دارند (توجیه تصمیم گیریشان)
+ شمــا: شما تصمیم اشتباهی گرفتید
– مشتری: شاید, اما حداقلش اینه که تصمیم خودم بود

 

– مشتری: ما تصمیم گرفتیم از xyz خرید کنیم
+ شمــا: امکانش هست دلیل تصمیم گیریتان را بفرمایید؟
– مشتری: قیمت پایین آنها با بودجه ما سازگار است
– شمــا: شرکت xyz محصول خوبی دارند و قیمت های مناسبی هم دارند من اگر در موقعیت فعلی شما بودم حتما آنها را انتخاب میکردم (موافقت)
+ مشتری: (کمی گیج شده !) به نظر شما تصمیم درستی گرفتم؟
– شمــا: بله, اما دوست داشتم تا که تصمیم را هم در دراز مدت و مسئه بازگشت سرمایه را هم مد نظر قرار میدادید (تغییر صورت مسئله)
– مشتری: اما من نگران بودجه الانم هستم تا آینده !
+ شمــا: بله کاملا درک میکنم به خاطر همین پرسیدم تا به شما شواهدی ارایه دهم اگر موافق باشید که در دراز مدت مبلغ بیشتری از بودجه تان را صرفه جویی کنید (راه حل جدید)
– مشتری: اما الان چی؟
+ شما: من آمار و شواهدی را به شما ارائه میدهم در رابطه با ارتباط بودجه الانتان و سرمایه گذاری تان با آن شما فکر هایتان را بکنید و اگر معقول بود بفرمایید (راه برگشت شرافتمندانه از تصمیم گیری اش)
–مشتری: شاید, مایلم ببینم چه توجیه ای برای حرفتان دارید؟ (تمام.)

دیالوگ های بالا معلوم است که کاملا ایده آل است و در دنیای واقعیت به همین سادگی نیست, اما اصول اولیه همان است و روش اول همیشه غلط میشود و مشتری قانع نمیشود و روش دوم همیشه پیروز میدان است.

اگر به این موضوع علاقه داری توصیه میشود مطالب زیر را حتما بخوانید :

 

مقاله قبلی

چه چیزهایی لازم داریم تا تبدیل به یک سخنران موفق شویم؟

مقاله بعدی

3 راه تضمینی فروش بیشتر در دوران رکود

برای استفاده از قدرت ذهن و خلق معجزات در زندگی از این تمرین استفاده کنید

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

لطفا بهم راه حل بدید که چگونه کسیکه تصمیم گرفته مدافع حرم شود و این ماه اعزام میشود را منصرف کنم؟

به نظرتون چجوری کسیکه تصمیم گرفته مدافع حرم بشه و همین ماه اعزام میشه رو منصرف کنم؟!

عالی دآش

واقعا مطالبی مفیدی دارید خیلی ممنونم استفاده ی زیادی کردم.

واقعا سایت عالیه من تازه عضو شدم و خوشم اومد
ممنون از زحمات ادمین ها

مرسی عالی بود

عالی است

چگونه در ذهن دیگران بمانیم

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

چهار
 + 

 = 
10

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چند سوال که پرسیدن‌شان از خودتان مسیر زندگی‌تان را بالا…

ویدیوکست رنه سینانی و تجربیات کارآفرینی با شهرام فخار

پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت ۱

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

احتمالاً تا به حال چیزهای زیادی در مورد خواندن ذهن دیگران شنیده باشید . بعضی از افراد این استعداد را به طور ذاتی دارند اما نمی دانند که چگونه باید از آن استفاده کنند . برای این قضیه مستندات علمی وجود دارد.

علم روانشناسی ثابت کرده است که می توانید 55 درصد از افکار دیگران را از روی حالات آن ها بفهمید . به همین دلیل در این قسمت از نمناک شما را دعوت می کنیم تا با خواندن ذهن دیگران آشنا شوید.

1. بستن چشمان

اگر فردی هنگام صحبت کردن با شما چشم هایش را می بندد، قطعا سعی دارد که چیزی را از دنیای بیرون از شما پنهان کند. نکته ای که باید به یاد داشته باشید، این است که معنی این کار این نیست که از شما می ترسد، بلکه سعی دارد از دست جواب دادن به شما خلاص شود، زیرا که از شما خسته شده است . در واقع با بستن چشم دوست دارد که شما را از جلوی چشمانش محو کند.

2. پوشاندن دهان با دست

چگونه در ذهن دیگران بمانیم

این عادتی است که معمولاً همه ما از بچگی با خود همراه داریم . در کودکی زمانی که نمی خواستیم چیزی را به دیگران بگوییم ، دستمان را روی دهانمان قرار می دادیم . در جوانی و بزرگسالی هم دقیقاً همین اتفاق می افتد.

قرار دادن چند تا از انگشتان کف دست یا حتی مچ در نزدیک دهان ، یعنی اینکه فرد نمی خواهد کلمه ای را به زبان بیاورد . گاهی اوقات این پوزیشن می تواند از طریق یک سرفه الکی نیز انجام شود.

3. جویدن دسته عینک

اگر فردی هنگام برخورد با شما دسته عینک خود را می جود، باید سعی کنید که از این افراد حمایت کنید یا آن ها را بخندانید زیرا این حرکت بدن نشان دهنده اضطراب در ذهن ناخودآگاه آن ها می باشد.

آن ها سعی دارند که با این کار که شبیه شیر خوردن در دوران نوزادی می باشد، به خودشان احساس امنیت بدهند . همچنین جویدن مداد، خودکار، سیگار یا جویدن آدامس نیز می تواند همین حالت را نشان دهد.

4. قرار دادن دست ها در صورت

معمولا این نوع پوزیشن برای جذب جنس مخالف به کار می رود . زمانی که دستان خود را زیر چانه مان قرار می دهیم، یعنی سعی داریم که با صورتمان صحبت کنیم. با این نوع حرف زدن، دوست داریم که شخص مقابل صورتمان را نیز به وضوح ببیند و تا جایی که می توانند از آن لذت ببرند.

5. لمس کردن چانه

معمولاً این حرکت را افراد مختلف هنگام تصمیم گیری انجام می دهند. فرقی ندارد هنگام لمس کردن چانه دقیقا به کجا نگاه می کنند . آن ها سعی دارند که با این کار عمیق فکر کنند.

6. دست به سینه نشستن

دست به سینه نشستن یکی از بیشترین حرکت های بدنی می باشد . بسیاری از افراد در این پوزیشن احساس راحتی می کنند زیرا به گونه ای آنها را از دیگران دور می سازد و در دنیای خودشان محصور می کند.

اغلب ما انسان ها از این پوزیشن در مواقعی استفاده می کنیم که از چیزی کلافه شده ایم . دست به سینه نشستن گاهی اوقات نشانه این است که فرد در مورد موضوع احساس خوبی ندارد.

7. ایستادن و ظاهر شدن به عالی ترین حالت ممکن

قبول دارید که این پوزیشن معمولاً برای خانم ها بیشتر اتفاق می افتد ؟ زیرا سعی دارند که خودشان را به بهترین حالت ممکن به دیگران نشان دهند . آن ها در این حالت، کمر خود را کامل راست می کنند. سینه های خود را جلو می دهند و دستانشان را در یکدیگر قلاب می کنند و بسیار منظم می ایستند . آن ها با این کار سعی دارند که توجه دیگران را به خود جلب کنند.

8. جلو آوردن سر

اگر به فردی علاقه داشته باشید و بخواهید که ارتباط نزدیک تری با او برقرار کنید، به صورت ناخودآگاه بدن شما به سمت او جلو می آید . در این حالت ممکن است که پاهای شما بی حرکت باشد اما بدنتان بدون کنترل جلو خواهد آمد.

9. عقب کشیدن بدن

اگر شخصی هنگام صحبت کردن با شخص دیگر کاملا به صندلی تکیه داده باشد و بدنش رو به عقب باشد، یعنی از مکالمه خسته شده است و احساس راحتی در حضور آن شخص ندارد.

10. تاب دادن پاشنه و انگشتان پا در حالت ایستاده

این کار فقط مخصوص کودکان نیست . این حرکت نشان می دهد که فرد مورد نظر در مورد موضوعی استرس دارد.

11. مالش دادن دست ها به یکدیگر

این حرکت به معنای این است که احساس مثبتی در مورد چیزی داریم . این حرکت نشان دهنده امیدوار بودن می باشد . زمانی که در مورد فواید و مزایای چیزی در آینده فکر می کنیم ، به صورت ناخودآگاه این حرکت بدن را از خود نشان خواهیم داد.

12. دست دادن با هر دو دست

اگر فردی هنگام دست دادن با شما با دست دیگرش، مچ دستتان را نیز بگیرد، یعنی سعی دارد که به شما نشان دهد ، می توانید با اعتماد کنید.

13. دست دادن با پشت دست رو به سقف

زمانی که فردی به شما دست دهد و دست دیگرش را روی دست شما بگذارد، به طوری که پشت دستش رو به سمت بالا باشد، یعنی می خواهد همدلی و مهربانی خودش را به شما نشان دهد . البته این مورد زمانی صدق می کند که فرد به صورت ناخودآگاه و ناگهان این کار را انجام دهد . بعضی از افراد عادت دارند که همیشه با دیگران این گونه دست دهند که معنی نخواهد داشت.

14. دست دادن با دو دست و کف دست رو به زمین

اگر فردی هنگام دست دادن با شما از دو دست خود استفاده کند و دو دستش را از بغل دست هایتان بگیرد، به طوری که کف دست شما رو به زمین باشد، یعنی قصد دارد به شما نشان دهد که آماده کمک کردن به شماست.

15. دست دادن همراه با لمس کردن بدن

افرادی هستند که هنگام دست دادن با شما از دست آزاد دیگر خود استفاده می کنند و آن را به بازو، شانه، آرنج و یا کمر شما می زنند . چنین حرکتی نشان دهنده علاقه مندی به همکاری با شما می باشد.

16. تنظیم کردن کراوات

انجام چنین حرکتی بستگی به موقعیت دارد . اگر مردی این کار را مقابل یک خانم انجام دهد، احتمالا نشان دهنده علاقه مندی به آن خانم می باشد . این حرکت بدنی همچنین ممکن است نشان دهنده این باشد که فرد با شما احساس راحتی نمی کند و نشان دهنده دروغ گفتن نیز می باشد.

چگونه در ذهن دیگران بمانیم

17. سعی و تلاش برای جمع کردن موهایی که وجود ندارد

این پوزیشن معمولاً حالت خوبی را نشان می دهد . افراد معمولاً خودشان را زمانی درگیر این پوزیشن می کنند که با موضوع موافق نیستند اما نمی خواهند مخالفت خود را نشان دهند . به عبارت دیگر آن ها عقیده واقعی خود را به طور واضح نشان نمی دهند اما کاملاً با صحبت های شما مخالف می باشند.

18. قرار دادن پاها روی میز

این پوزیشن چیزهای زیادی را نشان می دهد . این رفتار کاملا نشانه بی احترامی است . افراد با این حرکت سعی در نشان دادن اینکه “من رئیس هستم” یا اینکه “از سلامتی خودم به شدت مراقبت می کنم” دارند . روانشناسان عقیده دارند که حتی اگر در این پوزیشن احساس راحتی زیادی می کنید هم هرگز نباید این کار را غیر از خانه تان در جای دیگری انجام دهید.

19. روی صندلی نشستن شبیه اسب سواری

صندلی با اسب فرق دارد. پس هرگز نباید پشت صندلی را روبروی مخاطب قرار دهید و خودتان برعکس بنشینید . بسیاری از افراد با این کارشان دیگران را عصبی می کنند اما علت آن ، خشم درونی آن ها می باشد . معمولا افراد برجسته و مشهور در دنیا نیز این کار را انجام می دهند . چنین افرادی هرگز دوست ندارند که ضعیف به نظر برسند.

20. بازی کردن با کفش ها

زمانی که فردی با شما صحبت می کند و همزمان کفش هایش را بدون حرکت از پا درمی آید و دوباره پا می کند، یعنی اینکه قصد دارد نهایت جذابیت خود را به شما نشان دهد که این حرکت برای خانم ها اتفاق می افتد.

در واقع این خانم ها سعی دارند که توجه شما را به پاهایشان جلب کنند . این حرکت نشان دهنده این است که چنین خانمی دارای آرامش درونی می باشد . همچنین روشی برای جذب همسرشان نیز می باشد.

21. ارتباط چشمی

چشم ها دریچه قلب و روح افراد است و یکی از عالی ترین راه ها برای برقراری ارتباط می باشد . در واقع می توانید احساسات مختلف را از چشمان یک فرد بخوانید.

افراد عاشق حرف های خود را از چشم هایشان به یکدیگر می گویند . هنگامی که به چشم کسی نگاه می کنیم که مشتاق ماست، مردمک چشم او چهار برابر از حالت طبیعی بزرگتر می شود اما اگر شخصی عصبانی باشد، مردمک چشم کوچک می شود.

22. خنده های واقعی

دهان می تواند دروغ بگوید اما چشم ها خیر . زمانی که شخصی به شما لبخند می زند، برای سنجش واقعی بودن محبتش، باید به چشمانش دقت کنید و احساس و افکار عمومی را متوجه شوید.

هنگام لبخند زدن باید به گوشه های چشم افراد نگاه کنید، اگر دچار چین و چروک و خط افتادگی شد ، یعنی خنده او کاملا واقعی است اما اگر خلاف چنین چیزی بود، یعنی او سعی دارد که چیزی را از شما پنهان کند.

23. ابروهای بالا داده شده

سه احساس اصلی وجود دارد که باعث بالا دادن ابروها می شود :تعجب، نگرانی و ترس.

آیا تا به حال شده که هنگام یک مکالمه آرام و معمولی با دوستتان ابروهایتان را بالا بدهید؟ قطعا خیر.

اگر فردی در حال صحبت کردن با شماست و ابروهایش را بالا می دهد، یعنی این مکالمه باعث تعجب نگرانی و یا ترس در او شده است.

24. تکان دادن زیاد سر

زمانی که در حال صحبت کردن با شخصی هستید و او بیش از حد سر خود را به نشانه تایید تکان می دهد، یعنی اینکه چنین شخصی در مورد افکار شما نگران است و به توانایی های خود نیز شک دارد.

25. گره خوردن فک

منقبض کردن فک و گردن نشان دهنده استرس می باشد . در واقع فرد در این شرایط احساس راحتی نمی کند. معمولاً ترس و اضطراب این افراد از مکالمه ای است که در حال انجامش هستند.

ذهن این افراد هنگام این مکالمه کاملاً جای دیگری می باشد و بر روی مسئله دیگری تمرکز کرده اند که در مورد آن نگران هستند . معمولاً چنین افرادی حرف های پرت و پلا تحویل ما می دهند و قطعا چیزی از صحبت هایشان در چنین شرایطی متوجه نخواهید شد.

از بالا رفتن قیمت دلار گرفته تا انفجار بیروت و گران شدن کالاها این روزها همه ما در معرض هزاران خبر ناخوشایند قرار گفته‌ایم که فشار روانی شدیدی را با خود به همراه می‌آورد. اگر عادت به مرور اخبار در رسانه‌های مختلف داشته باشید، این اثر منفی به مراتب بیشتر هم خواهید شد. از سوی دیگر در کنار این مشکلات چالش‌های دیگری مثل بیماری، استرس‌های کاری، مشکلات خانوادگی و غیره هم داریم که غلبه بر آنها کار ساده‌ای نیست. برخی در این شرایط از ترس بدتر شدن اوضاع منفعل می‌مانند و عده دیگری هم با دست و پا زدن‌های بیهوده شرایط را بدتر می‌کنند.

در طرف مقابل اما افراد با قدرت ذهنی بالا با قبول مشکلات روحیه خود را حفظ کرده و سعی در کنترل اوضاع خواهند داشت. البته حفظ روحیه و قدرت ذهنی در این شرایط چندان آسان نیست اما با در پیش گرفتن برخی راهکارها می‌توان سپر قدرتمندی در برابر امواج منفی ایجاد کرد. در ادامه مطلب «Amy Morin»، روان درمانگر، مربی پرورش ذهن و نویسنده چندین کتاب پر فروش روش‌هایی را برای حفظ روحیه در شرایط سخت ارائه کرده است.

۱. قدرت درونی خود را باور کنید

تفکراتی مثل «هرگز از این وضع خلاص نمی‌شوم» یا «نمی‌توانم از عهده آن برآیم» توانایی شما را سرکوب خواهد کرد. افراد با ذهن قوی اما زمانی که این فکرها به سراغشان می‌آیند، آنها را پس زده و به خود نهیب می‌زنند که من از این فکرهای منفی قوی‌تر هستم. آنها با یادآوری شرایط سختی که در گذشته بر آن غلبه کرده‌اند اعتماد به نفس کافی برای عبور از دوران سخت کنونی را هم پیدا می‌کنند. در یک کلام باید سخت جانی خود ایمان بیاورید.

۲. مراقب خودتان باشید

چگونه در ذهن دیگران بمانیم

انسان‌های قوی حتی در زمان سختی‌ها هم مراقبت از خودشان را در اولویت قرار می‌دهند چرا که می‌دانند با روان و جسمی پریشان و بیمار نمی‌‌توان به جنگ سختی‌ها رفت. آنها رژیم غذایی سالمی دارند، به اندازه کافی استراحت کرده و حتی ورزش می‌کنند تا ذهن و بدنشان آماده مقابله با چالش‌های دشوار باشد

۳. روی چیزی تمرکز کنید که قدرت کنترلش را دارید

این افراد وقت خود را برای تکرار دوباره و دوباره مکالمات بیهوده، نگرانی درباره پیامدهای فجیع یا این آرزو که ای کاش شرایط جور دیگری بود، هدر نمی‌دهند چرا که می‌دانند چنین چیزهایی تنها توان ذهنی را تحلیل برده و فرصت حل مشکلات را از آنها می‌گیرد. بنابراین شما هم منابعتان را روی تنها چیزی که در کنترل شماست متمرکز کنید؛ حتی اگر این چیز فقط طرز تفکرتان باشد.

۴. اولویت‌هایتان را تغییر دهید

یک ذهن قدرتمند درک می‌کند که بر اساس شرایط ممکن است نیاز باشد اولویت‌ها جایگزین شوند و در این شرایط نباید به جای اینکه برای بچه‌ها وقت نگذاشته یا دست رد به سینه دوستتان زده‌اید خود را شماتت کنید. در چنین شرایطی باید درک کنید که پرداخت بدهی‌ها، پیدا کردن کار جدید یا رفتن به پزشک نسبت به مسائل دیگر از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است.

۵. دست روی دست نگذارید

یک فرد قوی وقت زیادی را به زانوی غم بغل کردن و کنج خانه عزا گرفتن هدر نمی‌دهد. آنها به جای فرار از مشکلات مستقیم سراغ چالش‌ها رفته و سعی در حل آنها دارند. حتی اگر مشکل قابل حل شدن نباشد (مثل بیماری لاعلاج عزیزان) به جای غصه خوردن هر کاری که از دستشان برآید برای بهتر کردن شرایط انجام می‌دهند.

۶. از نظر روانی انعطاف پذیر باشید

سماجت روی موضوعی خاص مثل اینکه به خود بگویید این مساله باید همانطور که من می‌خواهم بشود یا  اینکه نباید حس خاصی داشته باشید، وضعیت را بدتر می‌کند. افرادی که از نظر روانی قوی هستند، می‌دانند که باید منعطف باشند. آن‌ها حاضر به تغییر الگوهای شناختی، عاطفی و رفتاری خود برای انطباق با چالش‌های جدید هستند.

۷. به دنبال فرصت‌های جدید باشید

فرقی نمی‌کند مشکل از دست دادن شغل یا مسائل مربوط به سلامتی باشد، افراد با روحیه قوی از این موضوع اطلاع دارند که شرایط سخت ممکن است آن‌ها را مجبور به تغییر ‌کند. آن‌ها می‌دانند که تغییر ترسناک و البته هیجان انگیز است. این افراد پذیرای فرصت‌های جدید هستند و تلاش می‌کنند مشکلات را تبدیل نکات مثبت کنند.

۸. شکرگزاری را فراموش نکنید

این افراد در شرایط سخت نیز شکرگزاری را تمرین می‌کنند. این موضوع به معنای نادیده گرفتن درد و رنج‌ها نیست. آن‌ها از زخم‌های احساسی خود اطلاع دارند، با این حال نکات مثبتی که در زندگی دارند و منابعی که می‌توانند برای مدیریت شرایط سخت از آن‌ها استفاده کنند را به خود یادآوری می‌کنند.

۹. به درس هایی که گرفته‌اند فکر می‌کنند

در حالی که چندین بار تکرار خاطرات دردناک کار مفیدی محسوب نمی‌شود، فکر کردن درباره آنچه شرایط دشوار به شما آموخته، می‌تواند در غلبه بر آن و رشد بیشتر به شما کمک کند. افرادی که از نظر روانی و ذهنی قوی هستند، می‌دانند که در سخت‌ترین شرایط می‌توانند خود را بهتر بشناسند و به همین دلیل درباره آنچه از چالش‌ها آموخته‌اند، فکر می‌کنند.

۱۰. از درخواست کمک ابایی نداشته باشید

این افراد می‌دانند که درخواست کمک از دیگران بجای اینکه نشان‌دهنده ضعف باشد، از قدرت آن‌ها خبر می‌دهد. آن‌ها می‌دانند که نباید تمام کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند و بجای این کار به سراغ افرادی می‌روند که به آن‌ها برای عبور از این شرایط سخت کمک کنند.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

انساني كه با حقوق فردي خود آشنا باشد هرگز اجازه دخالت به ديگران را در زندگي خود نمي دهد و از حق و حقوق خود دفاع مي كند و خود را در برابر يك سري استاندارهاي غير منطقي ديگران قرار نمي دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تقریبا همه افراد مشاهده کرده اند که بعضي از افراد دوست دارند ديگران را مورد آزار و اذيت قرار دهند و لذت ببرند با حرفهاي بي مورد و يا با نااميد كردن سبب ناراحتي مي شوند، اما باید دانست هيچ كس نمي تواند موجب اضطراب و ناراحتي ما گردد و كسي نمي تواند ما را افسون كند و احساس ما را جريحه دار كند و كسي نمي تواند بدون رضايت ما احساسي را تحميل كند، مگر اينكه خود ما بخواهيم و پذيرش آن را داشته باشيم و مغزمان چون قيفي باشد كه هر كس اجازه داشته باشد هر چه را در آن بريزد.

انسانهايي كه اعتماد به نفس بالا دارند هرگز اجازه نمي دهند فضاي ذهني آنها را هر كسي اشغال كند و بعد بنشينند و غصه بخورند، چون آنها اولا اجازه نمي دهند و ديگران هم جرات نمي كننند چون طرفشان را قوي مي بينند. دوم آنكه، اگر بفهمد كسي قصد آزار و اذيت آنها را دارد و چاره اي ندارد و بايد حرف طرف را گوش كند، گوش خود را دروازه مي كند با اين گوش مي گيرد و از گوش ديگر بيرون مي ريزد. سوم اينكه وقتي كسي اعتماد به نفس بالا دارد در نتيجه خلاء شخصيتي هم ندارد كه تحت تاثير افكار ديگران قرار گيرد.

بنابراین در زندگی باید همیشه درپی راه حل برای مشكلات باشیم و هرگز عجله نداشته باشیم، زيرا خداوند هم كارها را با آرامش و به دور از غضب انجام مي دهد و در عين صبوري بنده اش را پذيرا مي شود و بندگان با ايمان شايستگي دارند كه در پناه آرامش پيش روند و در خود احساس راحتي كنند و مشتاق به حل امور هستند. افراد آگاه و هوشيار رمز ارتباط با خدا را بستر مناسب آرامش مي دانند و دل خود را همواره به نام يار مهربان خويش پيوند مي دهند و از دلدادگي او لذت مي برند و افكر مزاحم و افراد مزاحم را از خود و زندگي خود دور مي سازند تا با ارتباط با خداوند به آرامش عميق دروني برسند.

وقتي قلب و ذهن با خدا پيوند مي خورد قدرتمندترين نيروي شفابخش در انسان يعني عشق به و جود مي آيد و كليد سلامتي واقعي زندگي در دستان فرد قرار مي گيرد. رمز موفقيت هر انسان موثر و سازنده آرامش است كه در راه رسيدن به هدف هاي ارزشمند با صرف كمترين انرژي و غم و غصه و كوتاه ترين راه به مقصد مي رسد.

چگونه در ذهن دیگران بمانیم

حضرت علي(ع)مي فرمايند؛ هر كسي به خدا توكل كند، امور سخت و سنگين بر او خوار و آسان مي شود و اسباب و وسيله ها برايش فراهم مي شود و در آسايش و راحتي جاي مي گيرد. پس خوشرويي و آرامش در رفتار موجب افزودن اعتماد به نفس در انسان مي شود و هرگز به ديگران اجازه ندهيد كه شما را ناراحت و مضطرب كنند قوي و قدرتمند در مقابل ديگران بايستيد و به آنها اجازه نفوذ و مزاحمت را بر افكار خود و خانواده را ندهيد.

سعي كنيد در زندگي براي معاشرت افرادي را انتخاب كنيد كه خصيصه هاي مثبت داشته باشند و افكار مزاحم را به ذهن شما انتقال ندهند چون معاشرت با اين افراد نه تنها روي شما به عنوان پدر و مادر تاثير مي گذارد و شما هم باعث انتقال اين رفتار به فرزندتان مي شويد و وقت ارزشمند خود را بيهوده صرف معاشرت هاي مضر نكنيد و انرژي و زمان خود را صرف هر رابطه اي نكنيد چون اطرافيان در زندگي ما موثر هستند با افرادي كه معاشرت مي كنيد تفاوت قائل باشيد و با هر كسي با توجه به شخصيت او برخورد كنيد نمي توان با همه يك نوع برخورد داشت و براي هر كسي هم بايد احترام خاص خود را قائل شد.

انساني كه با حقوق فردي خود آشنا باشد هرگز اجازه دخالت به ديگران را در زندگي خود نمي دهد و از حق و حقوق خود دفاع مي كند و خود را در برابر يك سري استاندارهاي غير منطقي ديگران قرار نمي دهد و اجازه نمي دهد ديگران در مورد او به قضاوت بنشينند. در نتيجه مي توان گفت در زندگي نبايد بگذاريم ديگران بر افكار ما و خانواده مان غلبه كنند و با افكار بيهوده و پوچ عنان زندگي را از دستمان بگيرند.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

چگونه در ذهن دیگران بمانیم
چگونه در ذهن دیگران بمانیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *