چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

 
helpkade
چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم
چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

صفحه اصلی موفقیت و انگیزشی پنج روش برای تصویرسازی و تجسم ذهنی برای رسیدن به نتایج دلخواه

روش های مختلفی برای تصویرسازی و تجسم ذهنی برای رسیدن به نتایج دلخواه وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها از این توانمندی‌های خود بهره ببرید.

آلیشیا لارنس برای یک شرکت بازاریابی اینترنتی کار می کند. همچنین او یک وبلاگ نویس است و در زمان آزادش در MarCom Land کار می‌ کند. کارهای او توسط انجمن ارتباطات تجاری، Business Insider و  Spin Sucks منتشر شده است.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

مرد بزرگی به نام مارکوس اورلئوس می‌ گوید:

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

زندگی ما همان چیزی است که افکار ما آن‌ ها را می‌ سازد.

اگر ما بخواهیم به موفقیت‌ های بزرگ در زندگی دست پیدا کنیم، باید افکار بزرگی در مورد خودمان در ذهن مان بسازیم، و خودمان را فوق‌ العاده بدانیم. این دقیقا جایی است که تجسم به کار می‌ آید. زمانی که بچه بودم، هر زمانی که می‌ خواستم در یک مسابقه‌ی رقص، اجرای یک نمایش یا در یک نمایشگاه علمی شرکت کنم، پدرم از من می‌ خواست که موفقیتم را تجسم کنم.

او می‌ دانست که این اولین گام اساسی برای اجرای خوب و رسیدن به هدف من است. هم‌ چنین به من فرصتی داد تا نقاط ضعف خود را بفهمم و راه چاره‌ ای برایشان پیدا کنم، بدون اینکه پدرم مجبور باشد آن را به من گوشزد کند. در حال حاضر به عنوان یک بزرگسال، هنوز به قدرت تجسم و توانایی آن در تبدیل رویا به واقعیت اعتقاد دارم. اگر شما علاقه‌ مند به امتحان کردن این روش هستید،

در اینجا چند استراتژی برای استفاده از آن ذکر می‌ شود:

یک نقطه‌ی آرام و دلپذیر پیدا کنید، دراز بکشید و چشم‌ ها را ببندید. تصور کنید در یک سالن سینما نشسته‌ اید که یک صحنه از زندگی شما را به تصویر می‌ کشد. صحنه‌ای که به هدفتان دست پیدا می‌  کنید. اگر می‌ خواهید یک موسیقیدان موفق باشید، می‌ توانید خودتان را در حال نواختن در Carnegie Hall تجسم کنید.

اگر می‌ خواهید یک بازیکن حرفه‌ ای فوتبال باشید، می‌ توانید خود را با پیراهن تیمی که می‌ خواهید در آن بازی کنید، درحال کسب امتیاز در زمین تصور کنید. می‌ توانید دستاورد هر آنچه را که امیدوارید در زندگی خود به آن برسید،  تجسم کنید. در تجسم خود دقیق باشید، فکر کنید که چه چیزهایی ممکن است ببینید و بشنوید، چه احساسی داشته باشید، شکل محیط چگونه باشد، و … هر چقدر تجسم تان دقیق‌ تر باشد، بهتر است.

مطالعه بیشتر: قدرت ذهن و متافیزیک برای جذب شادی و خوشبختی – موفقیت و تصویرسازی ذهنی

این شبیه به عمل فوق‌ الذکر است، اما به جای تجسم صحنه‌ ها به عنوان یک ناظر، این بار شما واقعا در صحنه حضور خواهید داشت. خود را در حالتی تصور کنید که به صحنه پا می‌ گذارید، در آن فضا قرار دارید و در آن حال، متوجه اتفاقات اطرافتان باشید. چه کسانی آنجا هستند؟ چه چیزهایی گفته می‌شود؟ چه اتفاقاتی می‌ افتد؟ کجا اتفاق می‌ افتد؟ تاکید می‌ کنم، تصور جزئیات تا حد ممکن، مفید است.

علاوه بر دو شکل از تجسم که توضیح داده‌ شد، تجسم متنوع یکی دیگر از ابزار مهم  است. به شرایطی که در ذهن دارید فکر کنید، و تصور کنید که در آن شرایط چه انتخاب‌ هایی دارید و چه واکنش‌ هایی نشان می‌ دهید و برای آن‌ ها تمرین کنید. هرگز خودتان را بازنده یا در حال شکست خوردن تصور نکنید، فقط به این فکر کنید که واکنشتان به شرایط بد چطور خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر هدف شما پیروزی در مسابقات سه‌ گانه (مسابقه‌ی ورزشی ترکیبی شامل شنا و دوچرخه‌سواری و دو) باشد، باید برای اتفاقات مختلفی که ممکن است در روز مسابقه اتفاق بیفتد آماده باشید.

در صورت بارندگی چه خواهید کرد؟ اگر در میان ورزشکاران دیگر گیر بیوفتید چه کار می‌ کنید؟ اگر دچار انقباض عضلانی شوید واکنشتان چه خواهد بود؟

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

تجسم چگونگی واکنش در هر یک از این شرایط، در ایجاد احساس آمادگی و اعتماد به نفس در مسابقه کمک بزرگی می‌ کند. در میدان مسابقه ی زندگی نیاز به چه آمادگی هایی دارید؟ استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت پاسخ این سؤال را به شما خواهند داد.

مطالعه بیشتر: چرا گاهی اوقات تصویرسازی ذهنی نتیجه بخش نیست؟

جدای از تکنیک‌ های تجسم ذهنی، هم‌چنین تجسم تصاویر ملموس بنیادی در رسیدن به موفقیت موثر است. به عنوان مثال، اگر هدف شما صرفه‌جویی و پس‌ انداز پول کافی برای سفر به هاوایی است، عکس‌ هایی از مناظر هاوایی در مجله یا بروشورهای سفر پیدا کنید، و عکس‌ های خودتان را ببرید و روی آن‌ ها بچسبانید، طوری که انگار در آنجا هستید.

اگر هدف شما یادگیری موج سواری است، یک تصویر از کسی که موج سواری می‌ کند برش دهید و یک عکس از خودتان را جایگزینش کنید، طوری که به نظر برسد آن شخص در حال موج سواری، شما هستید.

اگر می‌ خواهید با مدرک مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شوید، خود را روی صحنه و در حال دریافت دیپلم تجسم کنید و یا به دوستان و خانواده از دستاورد های خود بگویید. راهی برای ساخت یک تصویر ذهنی از هر آنچه که تصمیم به انجامش دارید، پیدا کنید.

حتی می‌ توانید یک عکس از آن را بکشید و در جایی مانند روی میز کار، در آینه حمام و یا در اتاق خواب یا هر جایی که عموما جلوی چشم تان است قرار دهید.

به عنوان یک دونده، تلقین عامل مهمی برای موفقیت من بود. من یک بسته کارت تهیه کردم و روی هر کارت، تاییدیه ای بر توانایی‌ هایم به عنوان یک دونده نوشتم، مانند

من مانند یک قهرمان جهانی می‌ دوم، من یک مبارزم و مبارزان می‌ جنگند! من به اندازه کافی قوی هستم و از پستی و بلندی‌ هایی که سر راهم قرار می‌ گیرند، عبور می‌ کنم.

من قبل از مسابقات، نگاهی به این فلش کارت ها می‌ انداختم و در نهایت، آن‌ ها آنقدر در ذهنم نهادینه می‌ شدند که به صحت شان اعتقاد پیدا می‌ کردم. بهترین ویژگی تلقین این است که برای هر هدفی که می‌ خواهید دنبال کنید، اعم از ورزشی، هنرهای نمایشی، کسب و کار و حتی زندگی شخصی موثر است.

مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

استاد احمد محمدی

دانش عصایی است که با تکیه بر آن می‌توانی رو به جلو حرکت کنی، ولی نیروی محرکه نیست.

برای هر هدفی که در زندگی‌ تان تلاش می‌ کنید، با تجسم موفقیت در ذهن تان، با دستاوردهای آن در دنیای واقعی روبرو می‌شوید. استراتژی‌ های فوق را همین امروز امتحان کنید؛ چیزی که اکنون رویای شماست، به زودی برایتان به واقعیت می پیوندد. در صورتی که تصویر سازی ذهنی به درستی انجام گیرد، احتمال دستیابی به رویا و هدف شما بیشتر می گردد.

می‌توانید پکیج آموزشی غیرحضوری ذهن قدرتمند را ازطریق فروشگاه آکادمی‌ بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

سلام دوستان من میگم برای تجسم بهتره که او یک تصویر را با اول تجسم خارجی و بعد با تجسم داخلی انجام بدید لطفا اگر اشتباهه جواب من را بدهید

سلام کاربر عزیز
خیلی پیشنهاد عالیه! اتفاقا پیشنهاد ما هم همینه که در ابتدا اگر تجسم ذهنی براتون سخت و یا امکان پذیر نیست. از تجسم اجسام خارجی کمک بگیرید.
ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

با تلقین و تجسم به هیچ جا نمیرسید بابا :/

چرا اتفاقا
من امتحان کردم عالیه و جواب داده
در راستای چیزی که میخواین تلاش کنید و باور داشته باشید

مثل همیشه عالی آقای دکتر
از ودیویتون لذت بردم واقعا. همایشتون کی برگزار میشه؟

foqoladaaaaas.merc azatun k in rahkrro bhmon midin ta be chizi k mikhaym beresim

سلام زیبا عزیز
قطعا، آرزومندیم تمام هم یاران آکادمی بازار به هرچیزی که آرزو دارند و می خواهند برسند.

من تجربه ی این کار رو داشتم، از همینجا هم یاد گرفتم
روشش عالیه

سلام محمدحسین عزیز
خوشحالیم که این روش براتون مفید بود و لذت بردید

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

عالیه، این روش فوق العاده اس
به همه توصیه میکنم این راهکار رو تست کنن

سلام زهرا عزیز
ممنون از اینکه نظر و تجربه تون رو با بقیه به اشتراک میذارید.

سلام. ضمن تشکر از توضیحات خوبتان که خیلی کاربردی بود، می خواستم بدانم کاربرد تمرین تجسم خارجی و تمرین تجسم داخلی چه تفاوتی دارد و کدامیک موثر تر است؟
و آیا در مورد یک موضوع همیشه باید یک تصویرسازی انجام شود و یا با موضوع واحد می توان هر دفعه تصویر سازی دیگری داشت؟

سلام. در مورد تمرینات این چنینی، پیشنهادم این است که تست کنید. شاید یک نفر در تصویرسازی به علاوه کلمات و جملات تاکیدی قوی تر عمل کنه و یک نفر فقط تصویر سازی بهتری داشته باشه یا یک نفر قدرت بیشتری در تجسم داشته باشه … تفاوت تصویر سازی خارجی و داخلی در متن توضیح داده شده ولی لازمه شما تمرین و تست کنید، ببینید خودتون در کدوم روش موفق تر عمل می کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خیلی ها می گویند ما نمی توانیم در ذهن خودمان تصویری را ببینیم وتصویرسازی ذهنی انجام دهیم، یک سوال می پرسم رنگ درب خانه شما چه رنگی است و خانه شما چند اتاق دارد؟ناخودآگاه درذهن شما تصویری از رنگ درب خانه و اتاق های خانه تان نمایان شد واین یعنی شما تصویرسازی ذهنی را انجام دادید، پیراهن یا مانتو مورد علاقه شما که بیشترین مواقع آن را می پوشید چه رنگی است باز هم ناخودآگاه شما پیراهن یا مانتو خود را تصویرسازی کردید.

برای دیدن تصاویر در ذهن یکی از تمرین ها ی دیگراین است که یک تصویر را مقابل خود نگه می داریم و تند تند شروع به پلک زدن می کنیم بعد چشمانمان را می بندیم سپس می بینیم  آن تصویر به آسانی در ذهن ما نمایش داده می شود،از چیزهای خیلی کوچک مثل لیمو یا سیب یا هر چیز دیگه ای  که راحتی هستید شروع به تمرین تصویرسازی ذهنی می کنیم.

 چشمان خود را ببندید و مراحل آرام کردن بدن خود را که در مقاله زیر آموزش دیدید را انجام دهید.                                  تصویرسازی ذهنی چیست؟                                                                                                                                                                          در ذهن خود یک لیموترش را تصور کنید ببینید که به آشپزخانه منزل می روید یک لیموترش از یخچال بر می دارید چه لیموترش تازه ای است لیمو را در دستان خود گرفته و آنرا بو می کنیم چه بوی لذت بخشی انرا در یک پیش دستی می گذاریم سپس با چاقو شروع به نصف کردن لیمو می کنید در هنگام  نصف کردن لیمو مقداری از آب لیمو در پیش دستی می ریزد نصف لیمو را برمی دارید و کمی نمک هم روی آن می ریزید و سپس لیمو را به آرامی  نزدیک دهان می برید ومیل می کنید و طمع ترش لیمو را در دهان خود احساس کنید به به چه طمع ترش مزه نمکی دارد و حسابی طعم لیمو را در دهانتان مزه مزه کنید.

حال با شمارش معکوس مجدد چشمان خود را بازکنیدآیا بزاق دهان شما شروع به ترشح کرده است.

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

اگر بزاق دهان ترشح شده است شما به خوبی تصویرسازی ذهنی را با احساس کامل انجام داده اید.

بنابراین با تصویر سازی میوه ها شروع کنید و آرام آرام اجسام وچیزهای بزرگتری را تصور کنید تا در تصویرسازی ذهنی مهارت کامل را بدست آورید.

 

تصویرسازی ذهنی خانه

اگر خانه مورد علاقه خودمان را می خواهیم تصویر سازی کنیم باید تصور کنیم و در خانه کمی قدم بزنیم به آشپزخانه برویم رنگ کابینت ها چه رنگی است؟ کابینت ها را باز کنیم و ظروف داخل کابینت ها را تماشا کنیم به پذیرایی خانه برویم و نحوه چیده مان مبل ها و سایر وسایل منزل را تماشا کنیم و مبل ها و پرده ها چه رنگی است؟

با جزئیات کامل رنگ اتاق،کف اتاق سرامیک است یا پارکت به حمام  برویم و به دوش ها وسرامیک کف توجه کنیم  سری به بالکن هم بزنیم واز آنجا فضای بیرون را تماشا کنیم ،درختان و گلها را در حیاط  ببینیم  با احساس  و شور و هیجان کامل تصور می کنیم.

کاملا همه چی را تصویرسازی ذهنی می کنیم انگار واقعی واقعی است و به هیچ عنوان خواسته های خود را سانسور نکنید همه چی را آنطور که دوست دارید و لذت می برید تصویرسازی کنید.

کوچینگ موفقیت چیست؟

شما می توانید صبح ها قبل از خارج شدن از رختخواب  یک روز  شاد و موفق را برای آن روز خود تصویرسازی ذهنی کنید وسپس از رختخواب خارج شوید بعد از چند مدت به راحتی می بینید چه روز شادتر وموفق تری دارید.

وقتی می خواهید به یک مهمانی بروید خود و مهمانان را در حالت شاد و دوست داشتنی تصویرسازی ذهنی کنید و آن وقت می بینید وقتی وارد مهمانی شدید چقدر شما و دیگر مهمانان شاد و بشاش و دوست داشتنی هستند.

در روابط با دوستان یا همسر و فرزندان خود را غرق در یک رابطه  شاد و عاشقانه تصور کنید آن وقت می بینید زندگی شاد تر و عاشقانه تری خواهید داشت هر روز از هر لحاظ شاد تر وبانشاط تر می شوید.

وقتی می خواهید به تعطیلات ومسافرت بروید خود را در طول سفر انسان شاد و مسئولیت پذیر و دوس داشتنی تصور کنید آن وقت می بینید تعطیلات ومسافرت بهتری خواهید داشت و از مسافرت خود لذت می برید.

می خواهید در محل کار درخواستی از همکاران و رئیس داشته باشید اول در ذهن خود برآورده شدن آن درخواست را تصویرسازی می کنید سپس درخواست خود را ارائه می دهید و می بینید بادرخواست شما موافقت شده است.

مسابقه ورزشی پیش رو دارید شب ها قبل از مسابقه خود را نفر پیروز و برنده  و موفق درآن مسابقه ببینید سپس خودتان نتایج فوق العاده آن را به وضوح می بینید.

در درس و کنکور و دانشگاه خود را یک انسان موفق و مسئولیت پذیر و درس خوان تصور کنید آن وقت می بینید  میزان قبولی شما در کنکور ونحوه درس خواندن شما چقدر تغییر کرده است. وقتی از لحاظ ذهنی رشد می کنید دیگر درس خواندن  برای شما لذت بخش تر می شود.

هرچه باور وتمرین شما بیشتر باشد موفقیت شما نیزبیشترخواهدشد.

خانم کیت وینسلت بازیگر نقش رز در فیلم تایتانیک

او وقتی با چشمان پر از اشک جایزه اسکار خودش را می گرفت در سخنرانی که داشت، گفت در نوجوانی هر وقت به حمام می رفتم شامپو را به عنوان جایزه اسکار در دست می گرفتم وتصور می کردم که جایزه  اسکار در دست من است و حاضرین در سالن درحال تشویق کردن من هستند ولی الان واقعا دیگه این که دست من است شامپو نیست جایزه اسکار واقعی است و از این بابت خوشحال هستم وتمام حضار او را تشویق می کردند.

چطور جیم کری یکی از بزرگترین کمدین های دنیا با قدرت تصویرسازی ذهنی به هدفش رسید.

تصویرسازی ذهنی

فیلمش رو از طریق لینک زیر تماشاکنید و لذت ببرید.                                https://www.aparat.com/v/nt5Mr

آقای هادی ساعی قهرمان چندین دوره تکواندو المپیک وجهان هم قبل از شروع مسابقه واقعی اول در ذهن خودش با حریف مبارزه می کرد و وقتی از لحاظ ذهنی بر حریف پیروز می شد سپس برای مبارزه واقعی و فیزیکی اقدام می کرد و بر حریفان خویش پیروز می شد.

📚دانلود کتاب موفقیت با تصویرسازی ذهنی

با هم ببینیم کلیپ کوتاه تصویرسازی ذهنی علیرضابیرانوند دروازبان تیم پرسپولیس در دربی ۹۰✌ . ✔این حقیقت رو فراموش نکنیم که اندیشه به معادل فیزیکی خود تبدیل می شود 👈روانشناسان و دانشمندان حوزه عصب شناسی(نوروساینس) با تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدن که مغز ما بین کارهایی که در ذهن انجام میدهیم و کارهایی که بیرون از ذهن انجام می دهیم هیچ تفاوتی قائل نمیشه……..!!!یعنی تصورات ذهنی شما به واقعیت تبدیل میشه پس تا می تونید اهداف و رویاهاتون رو تصویرسازی کنید👌 . ❎در پست های قبلی،مصاحبه سه بازیگر دیگر ،سروش جمشیدی،ریحانه پارسا وجیم کری رو هم که از تصویرسازی ذهنی برای رسیدن به خواسته هاشون استفاده کرده بودند رو براتون گذاشته بودم. . ❎جهت دریافت نسخه الکترونیکی کتاب موفقیت با تصویرسازی ذهنی با تخفیف ویژه می تونید همین الان کلمه تصویرسازی ذهنی را در سایت کتابراهKetabrah.ir جستجوکنید. ❎برای سفارش نسخه فیزیکی کتاب موفقیت با تصویرسازی ذهنی آدرس خود را به دایرکت اینستاگرام بفرستید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آدرس شما ارسال گردد📚 . . . . . . #تصویرسازی_ذهنی #علیرضابیرانوند #بهبودفردی #توسعه_فردی #خودشناسی #بیرانوند #هدف #انگیزشی #دربی۹۰ #قانون_جذب #فیلم_راز #کلیپ_انگیزشی #پرسپولیس #هدفگذاری #تجسم_خلاق #کتاب_تصویرسازی_ذهنی #کلیپ_انگیزشی #فیلم_انگیزشی #ویدیوانگیزشی #پرسپولیس_استقلال #کتاب_موفقیت_باتصویرسازی_ذهنی #مهدی_خادمی_پور🌹 #مربی_و_مدرس_توسعه_فردی #آموزش_مهارتهای_زندگی🌱

A post shared by مهدی خادمی پور/سخنران،نویسنده (@mehdi.khademipour) on Sep 26, 2019 at 8:21am PDT

آلبرت اینشتین

یکی از بزرگترین دانشمندان فیزیک دنیا آقای آلبرت اینشتین است که جمله معروفی دارد:

                                                          تخیل بالاتر از دانش است

آلبرت اینشتین با تخیل و تصویرسازی ذهنی توانست تئوری نسبیت را به جهانیان معرفی کند او خودش می گوید ساعت ها خودم را غرق در تخیل و سفر به فضا و زمان می کردم و خودم را سوار بر نوری در اعماق کرات وکهکشان ها تصورمی کردم،پس وقتی دانشمند به این بزرگی می گوید تخیل بالاتر از دانش است چرا ما انسانها از این هدیه  بزرگ خداوند برای گسترش جهان هستی و رسیدن به اهداف و آرزوهای خودمان استفاده نمی کنیم.

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

تصویرسازی ذهنی ریحانه پارسا بازیگر فیلم پدر ✔تقریبا چهارده سالم بود که یکی از دوستام کتابی رو بهم معرفی کرد و از اون موقع تقریبا من به هر چیزی یا هرموقعیتی که فکر می کنم برام اتفاق میوفته بدون اینکه زمانی براش تعیین کنم. ✔حتی دعوت شدن به برنامه خندوانه رو هم من در ذهنم تصویرسازی می کردم !!!

با هم مصاحبه خانم ریحانه پارسا در مورد تصویرسازی ذهنیش رو در برنامه خندوانه مشاهده کنیم👇👇

. 🎥 تصویرسازی ذهنی ریحانه پارسا بازیگر فیلم پدر ✔تقریبا چهارده سالم بود که یکی از دوستام کتاب قدرت جذب رو بهم معرفی کرد و از اون موقع تقریبا من به هر چیزی یا موقعیتی که فکر می کنم برام اتفاق میوفته بدون اینکه زمانی براش تعیین کنم. ✔حتی دعوت شدن به برنامه خندوانه !!!! . ❎در پست های قبلی،مصاحبه دو بازیگر دیگر ،سروش جمشیدی وجیم کری رو هم که از تصویرسازی ذهنی برای رسیدن به خواسته هاشون استفاده کرده بودند رو براتون گذاشتم. ❎جهت دریافت نسخه الکترونیکی کتاب موفقیت با تصویرسازی ذهنی با تخفیف ویژه می تونید همین الان کلمه تصویرسازی ذهنی را در سایت کتابراهKetabrah.ir جستجوکنید. ❎برای سفارش نسخه فیزیکی کتاب موفقیت با تصویرسازی ذهنی آدرس خود را به دایرکت اینستاگرام بفرستید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آدرس شما ارسال گردد📚 . . . #تصویرسازی_ذهنی #قانون_جذب #فیلم_راز #کلیپ_انگیزشی #تجسم_خلاق #بازیگری #ریحانه_پارسا #کتاب_تصویرسازی_ذهنی #کتاب_موفقیت_باتصویرسازی_ذهنی #مهدی_خادمی_پور🌹 #مربی_و_مدرس_توسعه_فردی #آموزش_مهارتهای_زندگی🌱

A post shared by مهدی خادمی پور/سخنران،نویسنده (@mehdi.khademipour) on Mar 31, 2019 at 6:29am PDT

بتهوون

آقای بتهوون که یکی از بزرگترین موسیقی دان های جهان است در سن ۳۵ سالگی دچار ناشنوایی می شود اما مهمترین آثار او بعد از ۳۵ سالگی است از او رمز کارش را می پرسند می گوید من در ذهنم اول نت های موسیقی را می نوازم و گوش می دهم سپس در بیرون به بهترین آثار موسیقی تبدیل می شود. بله دوستان عزیزم تصویرسازی ذهنی برای ناشنوایان هم کاربرد عالی دارد.

امیدوارم در تمام جنبه های زندگی خود از تصویرسازی ذهنی استفاده کنید ونتایج فوق العاده آنرا با ما به اشتراک بگذارید.

کتاب تصویرسازی ذهنی

  شاد، پیروز و موفق باشید.

[…] چگونه تصویرسازی ذهنی کنیم؟ […]

[…] چطور تصویرسازی ذهنی کنیم؟ […]

[…] ما به وجود می آورد بهترین زمان برای استفاده از جملات تاکیدی مثبت شب موقع خوابیدن و صبح بلافاصله پس از بیداری می […]

سلام ممنون از مقاله خوب و کاربردی که تهیه فرمودید. آگاهیم نسبت به تصویرسازی ذهنی خیلی بالاتر رفت. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

سلام خیلی عالی بود بخصوص اون تصویرسازی که خونه مورد علاقه رو با جزئیات کامل توضیح دادید. متشکرم از شما

سلام دوست عزیز ممنون از شما امیدوارم که اهداف و خواسته هاتون را با جزئیات کامل تصویرسازی ذهنی کنید و به تمامی اونها دست پیدا کنید.

سلام.ممنون آقای خادمی پور عزیز.خیلی عالی بود بنظرم توی تصویرسازی ذهنی،سخت ترین و لذتبخش ترین کار، ایجاد احساس واقعی رسیدن به خواسته است. من الان گوشی دستمه و دراز کشیدم وچنددقیقه پیش تصویرسازی ذهنی کردم.اینکه یه روزی دوباره میام این سایت و اون چیزی که توی دلم از خدا میخوام و بهش رسیدم و با کلی ذوق و شوق اینجا مینویسم و خیلی خوشحالم.

سلام جناب آقای کنعانی عزیز مشتاقانه منتظره اون روز هستم که کامنت موفقیت ها تون رو بخونم و لذت ببرم و اگر تمایل داشته باشید در چاپ دوم کتابم تجربه تصویر سازی ذهنی شما را در کتابم چاپ کنم.

خیلی عالی بود خیلی قشنگ توضیح دادهذبودین ازتون تشکر میکنم

سلام جناب آقای پاکدامن عزیز سپاس از همراهیتون ? امیدوارم همیشه شاد،پیروز و موفق باشید.

سلام. چند روزه که قرار بود یکی چند میلیونی برام بریزه اما نمیریخت و من حرص میخوردم و نگران میشدم.تا اینکه یک ساعت پیش یک صفحه از کتاب جوزف مورفی به نام قدرت ضمیر ناخؤدآگاه در مورد تصویر سازی رو خوندم و همینطور که روی مبل نشسته بودم تصور کردم که پولم تا بعد از ناهار ریخته میشه و برای اینکه ایمانم رو ثابت کنم نگرانیم رو کنار گذاشتم و در کمال خوشحالی ناهار خوردم. بعد از ناهار خواستم بیشتر راجع به تصویر سازی بخونم که این صفحه رو باز کردم براحتی مزه ترش لیمو که در ابتدای مقاله نوشته شده بود رو حس کردم و با همین روش لرزش پیامک بانک رو در دستهام حس کردم و گفتم به خواست خداوند همه چیز درست میشه. جالبه که هنوز مقاله تموم نشده بود که لرزش و صدای ویبره رو حس کردم و دیدم پول به حسابم ریخته شده. حالا تصمیم دارم در باقی مسائل زندگیم هم این تکنیک رو بکار ببرم.فقط حتما باید ایمانتون رو ثابت کنید حس کنید و به نتیجه مطمئن باشید

سلام دوست عزیز خیلی متشکرم تجربه بسیار عالی را با ما و سایر دوستان به اشتراک گذاشتید بله وقتی احساس در تصویرسازی های ذهنی ما درگیر بشه بدون شک اون تصویری رو که میخواید را در واقعیت تجربه خواهید کرد. امیدوارم با تجربه ای که کسب کرده اید باز هم با موفقیت تجربه تصویرسازی های ذهنی خودتون را تکرار کنید و نتایج فوق العاده خودتون را با ما به اشتراک بگذاربد. شاد،پیروز و موفق باشید?

باسلام چند وقتی بود ک میخواستم گواهینامه رانندگیم رو بگیرم ولی نمیتونستم تا اینکه با استاد خادمی پور عزیز مشورت کردم و ایشون گفتن بنویس ک تا تاریخ فلان گواهینامه تو دستته و تصویر سازی ذهنی کن با حس خوب و من هم تصور کردم دارم تو اتوبان رانندگی میکنم و موسیقی گوش میکنم الان خدارو شکر گواهینامه رو دارم دقیق مثل همون تصویر سازی ذهنی ک کرده بودم. باتشکر فراوان از استاد خادمی پور

سلام سرکار خانم افسانه گرامی تبریک میگم? خیلی خیلی خوشحال شدم از شنیدن تجربه موفقیت تون خدارو صدهزار مرتبه شکر بابت نعمت بزرگ تصویرسازی ذهنی که در درون هر یک از ما نهاده است و اگر با ایمان و باور کامل و احساس خوب این کار را انجام دهیم بدون شک تصویرسازی های ذهنی ما به واقعیت می پیونده. داستان های شما عزیزان روز به روز ایمان وباور من و سایر دوستان دیگر رابه تصویرسازی ذهنی قوی تر قوتر میکنه. منتظره خبرهای خوبتون هستم شاد،پیروز و موفق باشید???

بسیار عالی من افسردگی گرفته بودم ولی با استفاده از تصویر سازی مثبت و اهدافم حالم بهتر شده ممنونم

سلام محسن عزیز تبریک میگم به شما که از تصویرسازی ذهنی برای غلبه بر افسردگی خودتون استفاده کرده اید.امیدوارم که همواره برای رسیدن به اهداف و آرزوهاتون از تصویرسازی ذهنی استفاده کنید و به دیگران هم این تکنیک عالی رو آموزش دهید. شاد،پیروز و موفق باشید???

سلام.روزتون پر از شادی.من یه سوال داشتم از خدمتتون.زمانی که شروع به تصویر سازی ذهنی میکنم ذهنم خیلی به اینطرف و انطرف میرود و از تصویر سازی اصلی دور میشوم.با اینکه زمانیکه متوجه میشوم به موضوع اصلی برمیگردم اما پس از گذشت چند دقیقه دوباره ذهنم از کنترلم خارج میشود و غرق در افکارم میشوم.چه باید بکنم؟

سلام نفیس جان تبریک میگم و خوشحالم که شما هم جز ۳ درصد افرادجامعه هستید که از تصویرسازی ذهنی استفاده می کنید. ذهن انسان مثل میمونی می مونه که مدام از این شاخه به آن شاخه می پره و کنترل آن اوایل کمی سخته ولی به مرور با تمرین و تکرار کنترل آن را در دست خواهید گرفت. وکنترل آن مثل دنده ماشین می ماند ابتدا بصورت دستی باید آنرا عوض کنید اما بعد از مدتی که تمرین و تکرار می کنید اتومات میشه و شما بصورت متمرکز و به راحتی تصویرسازی ذهنی را انجام می دهید. در طول روز در هنگام شستشو دست وصورت خود فقط بروی شستشو تمرکز کنید و در هنگام غذا خوردن فقط برروی غذا خوردن خود متمرکز بشید هر کاری انجام می دهید فقط بر روی اون کار متمرکز باشید یعنی تمرین کنید در زمان حال باشید. و زمانی هم که تصویر سازی ذهنی انجام می دهیدهر وقت ذهنتون به جایی دیگه منحرف شد مجدد به آرامی به تصویر سازی خودتون برگردید. رمز موفقیت شما در تمرین و تکرار است. شاد،پیروز و موفق باشید?

ببخشید آیا واقعا با این کار ها که گفتین میشه یک تصویر رو برای ده ثانیه یا حتی بیشتر به طور واضح ببینیم من می تونم تصویر سازی ذهنی کنم اما یک تصویر رو به طور واضح نمی تونم ببینم اما اگر هم ببینم برای دو سه ثانیه است آیا می تون زمان این تصویر رو بیشتر کنم

نیما عزیز سلام ممنون از سوال خوبی که پرسیدید. بله ابتدا شاید دو یا سه ثانیه تصویر را بتوانید در ذهن خودتان ببینید و برخی مواقع هم شایدخیلی مخدوش تصویر را ببینید اما با تکرار و تمرین می توانید تصویرسازی ذهنی خودتون را به مدت چند دقیقه و کاملا شفاف انجام دهید. اول مراحل آرام سازی جسم و ذهن را کاملا انجام دهید در یک مکان آرام ،دوم یک هندوانه را در ذهن خودتان تصور کنید که با چاقو به دونیم تقسیم می کنید و سپس هندوانه را به چند قسمت کوچکتر برش می دهید و میل می کنید این تمرین را یک هفته در ذهن خودتان انجام دهید سپس تمرین و تکرار لازمه موفقیت شما در هرکاریست از جمله تصویر سازی ذهنی امیدوارم همواره شاد،پیروز و موفق باشید?

[…] چگونه تصویرسازی ذهنی کنیم؟ […]

باسلام …یه سوالی داشتم تو تصویر سازی ذهنی….فرض کنیم کسی که هدفش جایزه نوبل باشه و بخواد تصویرسازی کنه اما معلوم نیست جایی میخواد جایزه رو بگیره چه شکلیه و یا دکوراسیون چیه و اطلاعتی نسبت بهش نداره….در تصویرسازی لیمو و چیزای دیگرکه تو سایت بود ما تصویر مشخصی داریم از اون ولی اگر مانند مثال بالا فقط تصویر مشخص از یک چیز داشته باشیم و تصویر چیزای دیگر برامون مبهم باشه چه باید کرد؟تصویرسازی باید فرضی باشه یا خیر؟؟؟

سلام امیرحسین جان متشکرم از سوال خوبتون از اینترنت عکس جایزه نوبل و مکان فعلی دریافت جایزه نوبل رو دانلود کنید و هر روز خودتون رو تصور کنید که جایزه نوبل رو گرفتید و حاضرین در حال تشویق و تبریک به شما هستند. شما نتیجه کار رو با خلاقیت خودتون تصویرسازی کنید مهم اینه که وقتی تصور می کنید،تصویرسازی ذهنی تون انگار براتون واقعی واقعی باشه و با تمام وجودتون انگار به اون خواسته رسیدید و حسش می کنید. امیدوارم تجربه نتایج خوبتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

ممنون خیلی عالی بود بسیار لذت بردم از مقاله خوب و کاربردیتون❤

سپاسگزارم دوست عزیز?

سلام دوستان ممنون از سایت خوبتون ولی من هم یه نکته ای رو بگم که شاید دوستان استفاده نمایند. مهمترین دلیل برای رسیدن به خواسته وهدف با تصویر سازی ذهنی دیدن وقرار گرفتن تصویر سازی درلحظه ودرحال باشه نه درآینده نه در۱ دقیقه دیگه چون زندگی درحال است باید با تمام وجود دراین لحظه اون خواسته وهدفت رو تصویرسازی کنید این مهمترین نقطه هست چون درحقیقت زندگی درگذشته هست ونه آینده زندگی درحال ودرلحظه میباشد

سپاس جناب عارف عزیز?

سلام استاد عزیز، وقت تون بخیر مقاله تون عالی بود ولی استاد من چه در مراقبه و چه در مدیتیشن ، و در هر حالتی که فکرشو بکنید نمیتون تصویرسازی انجام بدم ، ذهنم کاملا رها و آزاد هست ولی به جز تاریکی و سیاهی چیزی نمیبینم بسیار در عذابم و از این قضیه رنج میبرم تمرین سیب رو هم انجام دادم ولی نتیجه نگرفتم ممنون میشم کمکم کنید

سلام مهران جان در حال آماده کردن دوره تصویرسازی ذهنی پیشرفته هستیم که آرام آرام بطور روزانه با تمرینات مخصوص همان روز طی ۴۰ روز شما در تصویرسازی ذهنی حرفه ای خواهید شد. به محض آماده شدن این محصول به اطلاع شما خواهیم رساند. شاد،پیروز و موفق باشید?

ممنون می شم به منم اطلاع بدین

سلام زهرا عزیز چشم‌حتما اطلاع رسانی خواهدشد?

سلام خسته نباشید من از قانون ۷۸ ثانیه میخوام استفاده کنم میخوام که با سحر قریشی دوست باشم من حتی تصویری از خانه اش را هم دارم در ذهن خود تجسم میکنم که با او دوست هستم و در حال گپ زدن هستم بسیار هم وقتی ک تمرین میکنم حس خوبی بهم میده جوری ک انگار با اون دوست هستم

سلام مریم خانم اگه باور بسیار قوی داشته باشید،یه روزی یه جایی یهویی بهم می رسید اما معمولا میگن باید روی ویژگی ها و خصوصیات طرف مقابل بیشتر تصویرسازی کنید نه خود طرف چون اونم بهرحال دارای فرکانس و تصورات خاص خودشه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که در سمینار یا کارگاه یا کلاسی از شما بخواهند تصویر سازی ذهنی انجام دهید. این کاری است که همه ما روزانه در زندگی خود انجام می‌دهیم هرچند ممکن است در زمان تمرین به نظر پیچیده و مشکل بیاید. به طور مثال اگر از شما بپرسند لباسی که دیروز پوشیده بودین چه رنگی بود یا چه مدلی بود به سرعت تصویر آن در ذهن شما جان می‌گیرد و این یعنی تصویرسازی ذهنی.

انسان همیشه در ذهن و باور خود در حال رویاپردازی بوده‌. قدرت تصویر سازی در انسان بسیار بالاست و می توان از تصویر ساده شروع کرد و آن را پرورش و گسترش داد. در واقع تصویر سازی ذهنی یعنی تخیل و فکر کردن عمیق و تمرکز کردن روی آن تصویر و به آن انرژی دادن حتی می‌توانیم به آن تا حدی انرژی بدهیم که بتوانیم در دنیای مادی به صورت عینی محقق کنیم.این تخیل شبیه واقعیتهای بیرونی است و توجه داشته باشید که تصویرسازی ذهنی مهارتی است اکتسابی و براساس خلاقیت و ربطی به هوش و ذکاوت ندارد. برای همه افراد و در تمام سنین کاربردی است.

روانشناسان معتقدند که تخیل بزرگ ترین نیروی ذھن است. دانشمندان می‌گویند انسان می تواند آنچه را در ذهن خود تصور می‌کند خلق کرده و بسازد. شما می‌توانید با استفاده از آن نظام باورهای خود را تحت تاثیر قرارداده و تغییر دهید. به جرأت می‌توان گفت یکی از موثرترین راهھا تصویرسازی ذهنی است.

چارلز فیلمور می گوید: تخیل این توانایی را به آدمی می‌دهد تا خود را از زمان و مکان برون افکند و ورای ھرگونه محدودیت قرار گیرد. گفته می‌شود تصویرسازی ذهنی علاوه بر این که اکتسابی‌ست یک مهارت روانی است که طی آن تصاویر ذهنی مثبت و آشکاری در مغز انسان ایجاد شده یا بازسازی می شود. می‌توان با تصویرسازی ذهنی به آرامش دست یافت.هنگام تصویر سازی ذهنی ما با ذهن ناخودآگاه سروکار داریم و ذهن نا خودآگاه بین تصاویر واقعی و تصاویر غیر واقعی و ساخته ذهن ما نمی‌تواند تفاوت قائل شود بنابراین نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام یک واقعی است از همین نکته می‌توان برای محقق ساختن تصاویرسازی ذهنی استفاده کرد.

 

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

 

تصویرسازی ذهنی کار سختی نیست به طور روزمره همگی این کار را انجام می‌دهیم اما برای آگاهانه و با هدف مشخص انجام دادن آن می‌توان راه زیر را امتحان کرد:

برای تصویر سازی ذهنی با توجه به اینکه با ضمیرناخودآگاه سروکار داریم باید امواج مغزی در حالت آلفا باشند تا بتوانیم به خوبی این تصویر سازی را انجام دهیم. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم سریعتر به حالت آلفا برویم این است که یک موسیقی آرام بخش بگذاریم و به آن گوش دهیم. ابتدا لباسی راحت بپوشید، سپس دراز بکشید در جایی که احساس راحتی می‌کنید یا روی یک صندلی راحت بنشینید و اگر دوست داشتید نور را کم کنید.

چشمان تان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. تصور کنید که به آرامی در یک ساحل زیبا قدم می‌زنید. با هرگام، به این احساس توجه کنید که بیشتر و بیشر آرامش پیدا می‌کنید، زمانی که کاملا آرام شدید، یک منظره دلخواه مثل یک کلبه زیبا، چمنزار یا یک لحظه لذت بخش خاص با دوستان یا خانواده‌تان را مجسم کنید.

زمانی که در منظره مطلوب خود احساس راحتی کردید، تدریجا ذھن خود را به مشکلی که می خواھید حل شود، معطوف کنید. اگر تصاویرمتعددی به ذھن‌تان آمد، یکی از آنھا را انتخاب کرده و تنها روی آن تمرکز کنید. اگر هیچ تصویری به ذهن‌تان نیامد، سعی کنید روی یک حس دیگر تمرکز کنید؛ مثلا صدای رودخانه یا بوی گل‌های وحشی.

اگر این روش‌های گفته شده موثر نبود به این فکر کنید که الان چه احساسی دارید؟ این حس شما چه رنگی می‌تواند داشته باشد؟ چه تصاویری را در ذهن شما می‌سازد؟ در پایان چندبار دیگر نفس عمیق بکشید و حال خود را در حال راه رفتن و قدم زدن در ساحل خیالی‌تان مجسم کنید، درحالی که کم کم نسبت به محیط خود هوشیار می شوید، چشمان‌تان را باز کنید، لبخند بزنید و روز خود را ادامه دھید. در ابتدای کار تصویرسازی ذھنی را برای ١۵ تا ٢٠ دقیقه و حداقل یک بار در روز انجام دهید. اما با تمرین بیشتر مهارت شما افزایش می‌یابد و شما خواهید توانست هربار دقایقی بیشتر تصویرسازی کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

درود بر شما
بسیار مفید بود
در صورت امکان مطالب بیشتر و کامل تری در این زمینه بگذارید

چشم حتما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تصویر سازی ذهنی یک روش بسیار قدرتمند برای استفاده از تخیل و تصورات شما در جهت ساخت زندگی بهتر و رسیدن به خواسته ها و آرزوهای تان است. با قدرت تصویرسازی ذهنی یا همان تجسم خلاق می توانید آینده تان را کامل بسازید. قدرت تصویرسازی ذهنی بسیار زیاد است و تمام افراد معروف و ثروتمند دنیا از این روش در جهت رسیدن به خواسته ها و اهدافشان استفاده کرده اند. در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با تصویرسازی ذهنی آشنا کنم و به شما بگویم که چطور می‌توانید به خواسته ها و اهدافتان برسید.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در زمینه قانون جذب فعالیت می کنند و تمرینات قانون جذب را انجام می دهند یکی از قدرتمندترین روش ها در قانون جذب تصویر سازی ذهنی است. یعنی شما خواسته تان را به صورت دقیق و واضح در ذهنتان بیاورید. اگر به درستی از این تکنیک قدرتمند استفاده کنید در همان روزهای اول نتایجی خواهید گرفت که شما را حیرت زده میکند.

البته با توجه به اینکه خیلی از افراد از تجسم خلاق یا همان تصویر سازی ذهنی استفاده می‌کنند اما نتیجه نمی‌گیرند این است که اصول آن را نمی‌دانند که در این مقاله می خواهیم شما را با اصلی ترین روش های تصویرسازی ذهنی آشنا کنم. پس تا انتهای مقاله همراه من باشید و هر نکته را که می‌گویم انجام دهید.

 

همانطور که گفتیم تصویرسازی ذهنی استفاده از قدرت تخیل و تصورات شما برای به دست آوردن و رسیدن به خواسته های تان است. شما با استفاده از تصویرسازی ذهنی می توانید به هر خواسته و هدفی که دارید برسید. ممکن است شما دنبال جذب پول و ثروت باشید، یا می خواهید یک رابطه عاشقانه زیبا داشته باشید، می خواهید شغل مورد نظرتان را جذب کنید و میخواهید به موفقیت‌های بزرگی در زندگی برسید و…

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

اگر بتوانید به درستی از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید و خواسته هایتان را خیلی دقیق و واضح در ذهنتان تجسم کنید و این کار را ادامه دهید مطمئن باشید نتایج بسیار فوق العاده ای خواهید گرفت. پس منظور کلی از تصویر سازی ذهنی یعنی اینکه شما از قدرت تخیل خود جهت رسیدن به آرزوهایتان استفاده کنید که در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از تصویر سازی ذهنی برای رسیدن به خواسته های تان باید استفاده کنید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تصور ذهنی یا همان تجسم‌خلاق چگونه کار میکند؟ بر اساس قانون جذب وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات و جهان هستی هستید. کائنات با توجه به ارتعاش که ازشما دریافت می‌کنند ناخواسته و یا خواسته ای را وارد زندگی تان می کنند. وظیفه ذهن فرستادن ارتعاش به کائنات است. در کل وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات هستید و کائنات با توجه به اطلاعاتی که از شما دریافت می کنند خواسته یا ناخواسته ای وارد زندگیتان می کنند.

هرچقدر تمرکزتان به خواسته هایتان بیشتر باشد ارتعاش قوی تری به کائنات می فرستید. اگر اصولی از تصویر سازی ذهنی استفاده کنید می توانید ارتعاش بسیار قوی را در جهت رسیدن به آرزوهایتان به کائنات و جهان اصلی بفرستید. البته برای تصویرسازی ذهنی یک سری اصول وجود دارد که در ادامه شما را با اصول فرستادن ارتعاش به کائنات از طریق تصویرسازی ذهنی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

شما به صورت ناخودآگاه هر روز از تصویر سازی ذهنی استفاده می کنید. ممکن است شما در جهت نا خواسته هایتان و آن چیزهایی که نمی خواهید از این قدرت بی نظیر استفاده کنید برای همین ممکن است چیزهای منفی جذب کنید. تنها وظیفه شما این است که به صورت خودآگاه از تصویرسازی ذهنی استفاده کنید.

برای استفاده از تصویرسازی ذهنی چهار مرحله ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را باید خیلی دقیق و واضح انجام بدهید.

اولین قدم در تصویرسازی ذهنی این است که هدف تان را کامل مشخص کنید. باید مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید. بهترین راه برای مشخص کردن اهداف تان این است که کاغذ و قلم بردارید و با جزئیات کامل تمام اهداف و خواسته هایی که دارید را بنویسید. این کار باعث می‌شود که شما دقیقاً بفهمید که چه چیزی را میخواهید. به عنوان مثال با تمام جزئیات مشخصات ماشین مورد نظرتان را بنویسید مثلاً ماشین بی ام و رنگ نوک مدادی و…

دومین مرحله باید خیلی واضح خواسته و هدفتان را تجسم کنید. این مرحله را اگر به درستی انجام دهید نتایج فوق‌العاده خواهد گرفت. هر چه واضح‌تر خواسته و هدف تان را تصویر سازی ذهنی کنید احساس بهتری به شما می دهد. سعی کنید خواسته تان را خیلی شفاف و واضح در ذهن تان بیاورید مثلاً برای همین ماشین مورد نظرتان تصور کنید که دور ماشین موردنظرتان میچرخید، در ماشین را باز می کنید و بوی نویی ماشین را احساس می کنید روی صندلی ماشین میشینید، ماشین را روشن می‌کنید و حرکت می‌کنید، وقتی شروع به حرکت کرده و شیشه تان را پایین بیاورید و … به این صورت باید با تمام جزئیات خواسته تان را احساس کنید.

سومین مرحله همین روند را ادامه می دهید تا احساس تان بهتر و بهتر شود. هر چقدر بیشتر واضح‌تر خواسته تان را تجسم کنید احساستان بهتر و بهتر می شود.

در چهارمین مرحله باید به خواسته تان انرژی مثبت بدهید. یکی از بهترین راه ها برای دادن انرژی مثبت به خواسته هایتان استفاده از جملات تاکیدی و عبارات تاکیدی است. البته در این مقاله در مورد جملات تاکیدی توضیح می‌دهند چون ممکن است مقاله خیلی طولانی شود. برای همین توصیه می کنم حتما این مقاله زیر را مطالعه کنید.

در این بخش قصد داریم به شما آموزش بدهم که چطور می‌توانید از تصویرسازی ذهنی در جهت رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید. هر خواسته و هدفی که دارید را می توانید با همین روش تجسم کنید.

همانطور که گفتم در اولین قدم باید هدفتان را مشخص کنید. البته باید هدف تان را کاملا واضح مشخص کنید طبق اصولی که بالا به شما گفتم. ابتدا یک موضوع را در نظر بگیرید. به یک مکان ساده و آرام که هیچ سر و صدایی در آن نیست بروید و بدون اینکه کسی مزاحم تان شود بنشینید یا دراز بکشید.

در وضعیت راحتی قرار بگیرید و کل بدنتان را آرام کنید که از انگشتان پا شروع کنید و تا پوست سرتان ادامه دهید. این کار باعث ایجاد حس خوب و لذت بخشی در شما می شود. به موضوع مورد نظرتان فکر کنید و تمام جزئیاتش را در ذهنتان مرور کنید. می‌توانید از عبارات تاکیدی هنگام تجسم کردن استفاده کنید. یا اینکه همین طور که دارید تصویر سازی ذهنی می کنید در مورد خواسته تان با خودتان صحبت کنید البته این هم یکی دیگر از روش‌های گفتن جملات تاکیدی است.

به این نکته توجه کنید که در هنگام تصویرسازی ذهنی حتماً باید احساستان خوب باشد. اگر احساس شک و تردید یا حس بدی دارید باید احساس تان را خوب کنید . به این نکته توجه کنید که احساسات بد شما را از خواسته هدفتان دور می‌کند. وقتی احساس تان خوب شد همینطور احساس خوب را در خودتان نگه دارید و این تمرین را از روزانه تا یک ربع ادامه دهید.

بهترین زمان برای استفاده از تکنیک تصویر سازی ذهنی شب ها قبل از خوابیدن و روزها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید است. زیرا در این حالت بدن شما در حالت آلفا قرار دارد و تاثیرگذاری را چندین و چند برابر میکند. پس سعی کنید هر شب قبل از اینکه بخوابید و روزها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید خواسته و هدف تان را کاملا واضح تجسم کنید. مطمئن باشید این تکنیک نتایج فوق العاده ایی خواهید گرفت.

جمع بندی

تصویر سازی ذهنی یکی از روش‌های بسیار قدرتمند برای استفاده از قدرت فکر و ذهن است. در تصویر سازی ذهنی باید شما هدف تان را کامل مشخص کنید که دقیقا چه چیزی را میخواهید. در تصویر سازی ذهنی باید احساس تان خوب باشد سعی کنید وقتی به خواسته و هدفتان فکر می کنید به احساس تان را بهتر و بهتر کنید.

تمام مباحث گفته شده در این مقاله را پیاده سازی کنید و سعی کنید هر روز این تمرین را انجام دهید. بعد از اینکه این تمرین را به درستی انجام دادید بعد از یک هفته نتایج فوق العاده خواهید گرفت. اگر این مقاله را هنوز مطالعه نکردید پیشنهاد می کنم یک بار این مقاله را بخوانید و تمام نکات عملی که در این مقاله به شما آموزش دادم را هر روز عملی کنید تا نتایج خارق العاده بگیرید. منتظر نتایج ارزشمند شما هستم و هرگونه سوالی دارید در انتهای این پست بپرسید تا جواب تان را بدهم . امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید. منتظر نتایج ارزشمند شما هستیم.

من محمد جراحی، مدرس و مشاوره در زمینه قانون جذب و موفقیت فردی هستم. در وبسایت مدیر افکار قصد دارم به شما یاد بدهم چطور میتونید در کوتاه ترین زمان ممکن به وسیله قانون جذب به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید.

لطفا اگرممکنه نام خانوادگی دردیدگاه نوشته نشودفقط ازنام استفاده ومشاهده شود.ممنونم

در تصویر سازی ذهنی .گاهأ شئی که میخواهیم را به درستی نمیشود تجسم کرد ..آیا راهی برای چگونه بهتر تجسم کردن وجود دارد ؟ آیا فقط آن تصویر که ذهنمان از خواسته امان میسازد حالا چه شفاف باشد چه غیر …قابل قبول است؟

سلام وقتتون بخیر. در اوایل راه اگر از تصویرسازی ذهنی استفاده میکنید ممکن کمی براتون سخت باشه. به مرور زمان وقتی تمرین کنید راحت تر میتونید اون چیز تجسم کنید. البته هرچی تجسمتون شفاف تر باشه قطعا ارتعاشش خیلی قدرتمنده. برای تجسم بهتر پیشنهاد میکنم نکات زیر رعایت کنید ۱- استفاده از عبارات تاکیدی مثبت هنگام تصویرسازی ذهنی ۲- در مورد خواستتون با خودتون حرف بزنید و طوری رفتار کنید که انگار اونو دارید ۳- قبل از تصویرسازی ذهنی حتما مراقبه کنید

سلام وقت شما بخیر مطالبتون ارزشمند و پر محتوا بود خیلی ممنونم از زحمات شما، من به مدت یک ماه با شخصی وارد رابطه شدم اول قصدش ازدواج بود اما بعد به این نتیجه رسید که تفاهم نداریم، گفت بعنوان دوست با هم باشیم منم قبول کردم و برای اینکه بفهمم آیا میتونم فقط برای دوستی باهاش باشم یا نه به دیدنش رفتم و اتفاقاتی بینمون افتاد و رابطه جنسی برقرار کردیم، خلاصه از اون جریان چند هفته ای گذشت اما من شخصاً به این نتیجه رسیدم که باهاش تموم کنم چون آخرش هیچی نیس اونم که قصدش ازدواج نبود و بهم گفته بود… درنهایت من جدا شدم ازش در صلح کامل و رضایت دو طرفه، من راه درست رو انتخاب کردم و اون آدم رو رها کردم، تصمیم گرفتم با قانون جذب تلاش کنم که اون آدم به من برگرده اگر قسمتمه، دوسش دارم اما بهش وابسته نیستم میخوام بدونم ایا با قانون جذب و تصویر سازی ذهنی درباره ازدواجم با اون آدم امکانش هست موفق بشم؟میخوام شانسمو اینطوری امتحان کنم بدون اینکه باهاش رابطه جنسی دیگه داشته باشم یا باهاش بمونم و ادامه بدم در بلاتکلیفی که خدای نکرده وابستگیم بیشتر نشه… فقط میخوام بدونم شدنیه؟ جدا شدم اما با قانون جذب برگرده این آدم به زندگیم اما درست و حسابی برای تشکیل زندگی…

سلام وقتتون بخیر دوست عزیز شما نباید کائنات محدود کنید. دنیا پر از فراوانیه . مبحث قانون جذب عشق یه مبحث خیلی گسترده است برای همین توصیه میکنم مقاله قانون جذب عشق مطالعه کنیدhttps://modireafkar.ir/the-law-of-attracting-love-and-getting-half-lost/

ممنونم با توجه به خوندن این مقاله تون حرفام رو زدم… من اون شخص رو میخوام چون ایده آل من هست… معیارهایی که تا این سلام ۲۶ سالگی بهشون فکر کردم… حالا اون آدم پیدا شده اما قصد ازدواج نداره برای همین سوالم این بود حالا که رهاش کردم و میخوام از طریق قانون جذب بدستش بیارم… شدنیه؟

سلام وقتتون بخیر دوست عزیز شما نبایدکائنات محدود کنید! نباید وابسته اون شخص بشید. مطمئن باشید کائنات بهترین چیزهارو وارد زندگیتون میکنه

سلام تشکر می کنم از شما بابت مطالب سایت بسیار عالی است و در ارائه اطلاعات قانون جذب بسیار قوی عمل کردید وخیلی روان برای کاربر قابل استفاده است موفق باشید.

سلام مطالب عالی بود. سوال این هست .اگر مقدار پول بخواهیم .مقدار آن مشخص هست. چگونه تصویر سازی کنیم . چگونه مقدار پول مشخص را تصویر سازی کنیم. جمله مثبت که بدست اوردم. من …….درآمد دارم. شما مثال از تصویر سازی پول بگویید . راهنمایی بدهید .ممنون

سلام وقتتون بخیر در تصویر سازی ذهنی شما اون مقدار پولو تجسم کنید. مثلا تجسم کنید که موجودی حساب بانگیتون اون مقدار پولیه که میخواید و… دیگه بستگی به خودتون داره که چطور تجسم کنید. برای تصویرسازی ذهنی خودم تصور میکنم که ار حسابم موجودی گرفتم و اون مقدار پولی که نیاز دارم دارم میبینم و ار عبارات تاکیدی استفاده میکنم

کبری سلام متشکرم خیلی زیبا وروان شرح دادید ولی درمورد شی واقعا بهتر وآسانتر میشود تجسم سازی کرد ولی درمورد حافظ کل قرآن شدم مشکله ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام وقتتون بخیر شما اون شرایطیو که دوست دارید تجسم کنید . شرایطیو تجسم کنید که به اون خواسته و هدفتون رسیدید

مطالب عالی بود خیلی ممنون از وقت و انرژی فقط یه سوال داشتم برای رسیدن به خواسته یا آرزو باید رو یه آرزو تمرکز کنیم یا چندتا هدف و آرزو رو میشه باهم به دستش آورد؟

سلام وقتتون بخیر دوست عزیز شما میتونید روی تمام خواسته ها و ارزوهاتون تمرکز کنید و از تصویرسازی ذهنی برای جذبشون استفاده کنید

سلام استاد، من چند سال پیش با این علم آشنا شدم یه مدتی هم تمرین کردم ، مثلا من مستاجر بودم و آرزوم بود که خانه مستقل برای خودم بخرم ، به لطف خدا ،و استفاده از این علم ،بعد از مدتی ، کمی بالا وپایین، صاحب خونه شدیم، حالا دوباره میخام از این علم استفاده کنم، بلکه بتونم خونمونو عوضش کنم ،و یه محله بالا نشین برم ،توکل بر خدا

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

سلام.اگه تصور کنم که چشام ابیه بعد از مدتی چشمام ابی میشه؟؟یا از این علم فقط برای بدست اوردن پول و ماشین و این چیزا استفاده میشه؟؟

سلام وقتتون بخیر دوست عزیز برای تغییر رنگ چشم شما باید از فایل های سابلیمینال استفاده کنید

سلام وقت بخیر . من ثبت نام کردم در عضویت در بخش اعضای ویژه فایل کیوین ترودو که فرستادین باز نمیشه . در ضمن تمرینهای مربوطه به کدام آدرس ارسال میشه

سلام وقتتون بخیر برای دریافت تمرینات وارد مطالب قبلی سایت بشید که مطالب دریافت کنید برای اجرای فایل کوین ترودو حتما برنامه winrar نصب کنید

سلام وقتتون بخیر ببخشید من هر موقع که تصویر سازی ذهنی انجام میدم بعدش لبخند رو لبم نمیاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت و سئو توسط آکادمی سبز مدیر افکار بزرگترین و تخصصی ترین گروه تحقیقاتی در زمینه قانون جذب میباشد که فعالیت خود را در دی سال 1397 شروع کرده است .

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ما تا به حال موارد زیادی راجع به هدف گذاری و نحوه دستیابی به هدف ، مطرح کرده‌ایم و در مورد اینکه چگونه عملکردمان را بهبود ببخشیم و افزایش دهیم تا بهتر، راحت‌تر و سریع‌تر به اهدافمان برسیم هم زیاد صحبت کرده‌ایم، اما این بار می‌خواهیم کمی ریشه‌ای‌تر به قضیه هدف گذاری و دستیابی به آن بپردازیم، اینکه چگونه با تصویرسازی به اهداف خود برسیم.

دکتر «ماکسول مالتز» یک جراح پلاستیک که البته امروزه جراح زیبایی نامیده می‌شود، تحقیقات گسترده‌ای روی بیماران خود انجام داد و حاصل آن را در کتابی با عنوان «روانشناسی تصویر ذهنی» ارائه کرد.

به اعتقاد وی، ذهن ما بر اساس تصاویری که در آرشیو خود دارد عمل می‌کند (امروزه درستی نظریه‌های وی به اثبات رسیده است) یا به عبارتی ما بر اساس تصاویر ذهنی که داریم دست به عمل می‌زنیم یعنی رفتار، گفتار، عملکرد، احساسات و پنداره ما و همه موارد دیگر نشئت گرفته از تصاویر ذهنی ما است.

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

چون ذهن ما بر اساس تصاویر ذهنی عمل می‌کند پس اگر تصاویر ذهنی ما ضعیف باشد، عملکرد ما هم ضعیف خواهد بود، اگر تصاویر ذهنی ما مبهم باشد، به نتایج مبهمی هم، دست خواهیم یافت و طبیعی است که اگر این تصاویر ذهنی به صورت روشن، واضح و شفاف باشند ما به نتایج بسیار عالی دست پیدا خواهیم کرد و به همین دلیل است که اساتید حوزه موفقیت معتقدند که باید اهداف و خواسته‌های ما واضح و روشن باشد.

من هم با این قضیه کاملا موافقم اما چیزیکه با آن موافق نیستم این است که این تصاویر لزومی نباید از همان ابتدا واضح و روشن باشد، افراد زیادی فقط به این دلیل که در ابتدا دقیقا نمی‌دانند چه می‌خواهند و یا تصویر واضحی از اهداف خود ندارند، هدفشان را رها می‌کنند.

وقتی به رستورانی می‌روید از روی منو، غذای مورد علاقه‌تان را انتخاب و سفارش می‌دهید، اما اگر از همان ابتدا بدانید چه غذایی می‌خواهید بخورید که دیگر به منو نگاه نمی‌کنید، (مگر به قیمت آن!) هدف گذاری هم تقریبا مثل سفارش از روی منو غذا است، چون ما دقیقا نمی‌دانیم چه خواسته‌ای داریم به همین خاطر از میان اهداف زیاد و در زمینه‌های مختلف، یک یا چند مورد را انتخاب می‌کنیم یعنی هدف گذاری می‌کنیم.

زمانی که هدف خود را انتخاب می‌کنیم، شاید هیچ تصویر واضح و درستی از هدف خود نداشته باشیم، ما می‌دانیم هدفمان خوب و به صلاح ما است، به آن علاقه داریم اما ممکن است تصاویر زیادی از آن هدف در ذهن خود نداشته باشی که کاملا هم طبیعی است.

حالا وظیفه ما این است که تا می‌توانیم ذهن خود را با پیدا کردن تصاویر خوب، مثبت و مرتبط به آن هدف تغذیه کنیم یا حتی با تخیل و فکر کردن، تصویرسازی کنیم.

در ابتدا تصاویر در ذهن ما کم، ضعیف و مبهم‌اند اما بعد از مدتی، وقتی ذهنمان را از تصاویر مثبت تغذیه می‌کنیم یا به عبارتی بعد از مدتی که تصویرسازی می‌کنیم، تصاویر ذهن ما که در ابتدا مبهم بودند واضح و روشن می‌شوند، حالا اینجاست که ذهن ناخودآگاه ما بر اساس این تصاویر، عملکرد بهتری از خود نشان داده و نتایج واضح، روشن و شفافی را به وجود می‌آورد.

به طور کلی تصویرسازی از 4 بخش تشکیل شده است که هر کدام باعث تقویت تصاویر ذهنی و از طرفی وضوح، روشنی و شفافیت آنها می‌شود.

اولین بخش تصویرسازی، تکرار و تناوب است، یعنی هر چقدر تعداد دفعاتی که تصویرسازی می‌کنید بیشتر باشد به همان میزان تصاویری که در ذهنتان ساخته می‌شود، روشن‌تر، واضح‌تر و قدرتمندتر خواهند بود.

وقتی هرماه یک‌بار تصویرسازی کنید نتیجه کمتری می‌گیرید تا زمانی که هفته‌ای یک‌بار تصویرسازی کنید و مطمئنا اگر روزانه آن را انجام دهید نتایجی که می‌گیرید، ده‌ها برابر بهتر و قوی‌تر خواهد بود.

حتی اگر می‌توانید در طی شبانه‌روز چندین بار به تصویرسازی بپردازید و با هدفتان زندگی کنید.

دومین بخش تصویرسازی، مدت آن است، یعنی هرچقدر مدت تصویرسازی‌تان بیشتر باشد به همان میزان نتیجه بهتری می‌گیرید.

اگر روزی یک‌بار تصویرسازی می‌کنید، اینکه 5 دقیقه آن را انجام دهید یا 15 دقیقه کاملا تفاوت دارد. هر چقدر زمان بیشتری به آن اختصاص دهید روی نتایجتان تاثیر مثبت و بیشتری می‌گذارد.

سومین بخش تصویرسازی ، وضوح و روشنی است، وقتی هدف جدیدی انتخاب می‌کنیم، تصویر و یا تجسم ما از هدف معمولا مبهم است، به همین خاطر است که می‌گویم لزومی ندارد از همان ابتدا اهدفتان واضح و روشن باشد، چون در بیشتر مواقع چنین اتفاقی نمی‌افتد.

اما باید بدانید برای اینکه هدفتان محقق شود لازم است این وضوح و روشنی را در طی مسیر به وجود بیاورید و این خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد بلکه وظیفه ما است که آن را به وجود آوریم و البته هر چقدر زودتر این اتفاق بیفتد زودتر هم به نتیجه خواهیم رسید.

چگونه باید وضوح و روشنی را به وجود بیاوریم؟

باید تا می‌توانید راجع به هدفتان بنویسید، راجع به جزئیات آن، نتیجه ای که می‌خواهید به دست آورید و سپس آن را مرور کنید، تصاویر مرتبط با آن را پیدا کنید و بارها و بارها به آن عکس‌ها و جزئیات آنها توجه کنید، حتی لازم است در رابطه با اهدافتان، بارها و بارها با خودتان صحبت کنید و به خودتان بگویید که چه می‌خواهید، هر بار که این کار را انجام می‌دهید خواسته‌تان بیشتر در ذهن ناخودآگاهتان ثبت می‌شود.

وقتی یک قتلی اتفاق می‌افتد، در ابتدا همه چیز گنگ و مبهم است اما کارآگاهان به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردند و بعد از اینکه یافتند آن قدر آنها را دنبال می‌کنند که در نهایت به قاتل می‌رسند و تصویر واضح و روشن می‌شود.

حالا ما به جای قاتل به دنبال مدرک و سرنخ برای اهدافمان می‌گردیم و هر چقدر هدف و خواسته‌هایمان واضح و روشن باشند به همان میزان امکان دستیابی به آن افزایش می‌یابد.

چهارمین بخش تصویرسازی، احساسات است، این بخش مهمترین قسمت تصویرسازی است، اگر در سه قسمت قبلی عالی عمل کرده باشید یعنی توانسته‌اید یک تصویر واضح و روشن از خواسته‌تان را به وجود آورید، اما چیزی که باعث می‌شود به سمت هدف تان کشیده شوید و هدفتان هم به سمت شما بیاید، احساسات است، در حقیقت احساسات ما و اهدافمان را به هم پیوند می‌دهد.

احساسات باعث به وجود آمدن ارتعاش می‌شود و ارتعاش هم قانون جذب را در مورد اهداف مان فعال می‌کند.

پس هر چقدر که تصاویر شما دارای احساس باشد و هرچقدر که این احساسات قوی‌تر باشد به همان میزان احتمال محقق شدن اهداف تان بیشتر می‌شود.

تصویرسازی خلاق و مرتبط با هدف مانند کاشتن دانه سیبی در زمین است، تا مدت‌ها به دانه‌تان آب می‌دهید ولی حتی نمی‌دانید در چه مرحله ای است اما کم‌کم سر از خاک بیرون آورده و باعث شگفتی می‌شود، بعد از گذشت مدتی رشد کرده و به یک درخت بزرگ تبدیل می‌شود و در نهایت میوه‌های آن را مشاهده خواهید کرد. این فرایند نیاز به اطمینان و مراقبت دارد.

تصویرسازی هم همینطور است، لازم است هر روز آن را انجام دهید، بعد از مدتی نشانه‌ی کوچکی را خواهید دید اما اگر صبور باشید و به این فرایند اطمینان کنید، در نهایت میوه آن یعنی هدف تان که محقق می‌شود را خواهید دید.

شاد و موفق باشید. اگر سوالی در این زمینه داشتید و یا تجربه‌ای که به دیگران کمک می‌کند، لطفا در نظرات زیر این مقاله بنویسید.چنانچه این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

نویسنده: افشین محمدی

منبع: مدیر هدف

شما می‌توانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام مدیر هدف روی دکمه زیر کلیک کنید.

با سلام.سپاس از شما مطالب جالب و کاملا کاربردیی از مقاله شما یاد گرفتم.

سلام شما لطف دارید، ممنون شاد و موفق باشید

اگه دو هدف مختلف داشته باشیم.. چطور تصویر سازی کنیم): مثلا یه هدف مربوط به وضع تحصیلمون باشه و هدف بعدی راجع به پرورش اندام؟

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

دوست عزیز سلام سوال خیلی خوبی پرسیدید. اول بهتره برای هر هدف یک زمان مشخص در نظر گرفته بشه و براش تصویرسازی کنید، با فاصله باشه بهتره، منظور اینکه همزمان نباشه.

به احتمال خیلی زیاد اوایل کار تصاویر خیلی واضح و شفاف نیست اما کم کم تصاویر واضح می‌شند، وقتی به این نقطه رسیدید که همه تصاویر واضح و روشن شدند تا اینجای کار قدم بزرگی برداشتید حالا برای اینکه به تصویرسازی‌تون قدرت بیشتری ببخشید بهتره اونها رو با هم ترکیب کنید، به این صورت که:

مثلا تصور کنید توی دانشگاه هستید و همه دارند به شما توجه می‌کنند و راجع به هیکل و تناسب اندام شما صحبت می‌کنند و یا توی باشگاه هستید تصور کنید چند تا از همکلاسی‌های شما به دیدن شما اومدند و از اونجایی که شما شاگرد ممتازی هستید از شما مشاوره می‌خوان و شما هم دارید راجع به این پیشرفت و موفقیت‌تون صحبت می‌کنید و اونها رو راهنمایی می‌کنید.

دو نکته بسیار مهم: 1- اوایل کار معمولا ذهن همکاری نمیکنه و شما نباید مجبورش کنید دقیقا چیزی که می‌خواهید رو تصور کنه، ممکنه خیلی زود حواستون پرت بشه، وقتی متوجه شدید فقط خیلی آروم به تصویر اصلی برگردید، کم کم مقاومت ذهن از بین میره.

2- توی تصویر سازی بیشتر از تصاویر واضح و روشن، احساس مهمه، پس باید خیلی نرم و آهسته تصاویرتون رو به سمتی هدایت کنید که به شما احساس خوبی بدند، حس برنده بودند، موفقیت، پیشرفت کردن، خوشحال بودند و … شاد و موفق باشید

سلام در روز چند دقیقه تصویرسازی واضح و با احساس و….بکنم‌که بعد از یه ماه باردار بشم…..دقیقا با تصویر سازی با همون مشخصاتی که گفتید بدون هیچ تردیدی….ممنون میشم پاسخم رو بدید…

سلام وقت بخیر جواب سوال‌تون به ایمیل‌تون ارسال شد. شاد و موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سایت مدیر هدف به منظور آموزش هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، افزایش بهره‌وری، اعتماد به نفس، عزت نفس و رسیدن به موفقیت ایجاد شده است.

مهمترین هدف ما ارائه آموزش‌های لازم به صورت ساده، کاربردی و قابل اجراست تا با صرف کمترین زمان و انرژی به اهدافتان برسید.

اطلاعات تماس:

تلفن: 44594714-021 و 63510641-021

آدرس ایمیل: info@modirehadaf.com

جهت دانلود دوره روی عکس زیر کلیک کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیر هدف می‌باشد. فعالیت این سایت در زمینه آموزش موفقیت و پیشرفت شخصی می‌باشد.

وارد ناحیه کاربری خود شوید




Remember Me


Fill the forms below to register




لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.



با عرض خوش‌آمد، لطفا وارد شوید

بازیابی رمز عبور.

رمز عبور برای‌تان ایمیل خواهد شد.

طرح طلایی علی عربی – جذب عشق، تحول زندگی

امروز در این مطلب و ویدئو با ما همراه باشید، چرا که تمام تمرینات تجسم خلاق و تصویر سازی ذهنی تان چه برای ثروت، چه فرد مورد علاقه و ازدواج و یا هر چیز دیگر، اشتباه است!

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

قانون جذب تا به امروز موجب از دست رفتن سرمایه و خسارات جانی و حتی مرگ افراد زیادی بوده. لطفا پیش از هر چیز، برای تماشای ضروری‌ترین ویدیوی این سایت، یعنی دروغ و تنها راز قانون جذب و بررسی علمی آن کلیک کنید.

 

تماشا در یوتوب

 

علی عربی هستم، کارشناس برندینگ و استراتژیست بیزینس و مهارت‌های زندگی.

عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟! تنها راه واقعی افزایش…

مردی که با او به شوهرم خیانت کردم (گفتگو + ویدیو)…

جذب فرد خاص با قانون جذب (نمونه واقعی) + متد اختصاصی…

اگر کسی بهت می‌گه راز حقیقت نداره و تو با نشستن یک گوشه‌ی خونه نمی‌تونی چیزی به دست بیاری ازش بپرس با تلاش چطور؟ تلاش بی‌وقفه‌ی ناموفق که فقط نصف جمعیت ایران رو شامل می‌شه – من افراد شکست خورده‌ی زیادی رو با هوش مالی سرشار می‌شناسم. حقیقت اینه که موفقیت تو توی زندگی مخصوصا توی شرایط امروز ایران، نه ربطی به تلاش داره و نه تجسم! همه چیز توی ضمیر ناخودآگاهت برنامه ریزی شده. امروز مهم‌ترین حرف زندگیت رو برات دارم.

امروز می‌خوام رک‌تر از همیشه باهات صحبت کنم. چون از مهم‌ترین موضوعی که طرح طلایی تا به امروز داشته حرف می‌زنم. حتی مهم‌تر از خود آموزش قانون جذب. بدون اطلاع از این موضوع، هر کاری که انجام بدی بی‌فایدست. چه تجسم و چه تلاش بیش از اندازه.

احتمالا تو هم مثل بقیه برداشت اشتباه و انتظار کاملا نادرستی از نتیجه‌ی تمرینات تجسم و تصویر سازی ذهنی داری. به کار انداختن قانون جذب به دلخواه خودت، به سادگی تصور و تخیل توی ۶۸ ثانیه نیست. رک می‌گم، تجسم تو با این شرایط جواب نمی‌ده. برات روشن می‌کنم.

 

 

 تمرین تجسم خلاق عالیه، حرفی درش نیست، اما انتظاری که از اون برای قانون جذب داری رو به این سادگی برات به همراه نداره. ذهن هر ثانیه ۱۱ میلیون بیت اطلاعات رو پردازش می‌کنه و تو قادر به دسترسی و دیدن فقط ۵۰ بیت اون‌ها هستی. موقع تمرین تجسم خلاق و تصویر سازی ذهنی حتی در اوج تمرکزت، ۱۱ میلیون بیت اطلاعات نفوذ ناپذیر و ناشناخته از جنس تصویر و صدا هر ثانیه داره توی ضمیر ناخودآگاهت تحلیل می‌شه. چطور می‌تونی با دسترسی به ۵۰ بیت در برابر ۱۱ میلیون بیت اطلاعات غیر قابل نفوذ ضمیر ناخودآگاه، انتظار خلق و به کار انداختن قانون جذب رو داشته باشی؟

یک موتور غول آسا و پر سر و صدا جلوته که نه چیزی از مکانیزمش می‌دونی و نه جز چهار تا پیچ، هیچ ابزاری توی دستت داری؛ چطور می‌تونی درستش کنی؟

 

فیلم راز به زیبایی تمام نکات لازم برای قانون جذب و تصویر سازی ذهنی رو معرفی کرد، اما چیزهایی رو مثل یک مرحله‌ی ضروری قانون جذب، از قلم انداخت. این‌که خودتو پشت یک اتومبیل زیبا تجسم کنی عالیه، چرم فرمون رو توی دستات لمس کنی و با تجسمت عشق بازی کنی و لذت ببری، عالیه! اگر می‌تونی این کارها رو همیشه انجام بده. اما اگر نتونی چی؟ فیلم راز نگفت چطور.

بریم سراغ چند نمونه از صحبت‌های این روزای شما:

 

 

این صحبت‌ها واقعا ناراحتم می‌کنه. چون مهم‌ترین بخش تجسم خلاق و تصورات ذهنی از قلم افتاده. وقتی شکست تا این اندازه ما رو به زمین می‌کوبه، بلند نشدن دوباره‌مون ریشه در برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه ما داره. وقتی شرایط اقتصادی باعث می‌شه که نتونیم دلخواه‌مون رو حتی تصور کنیم، این موضوع خبر از یک مسئله‌ی عمیق‌تر داره.

توی شرایط عادی نمی‌تونی متوجه ضعف‌های عمیق ضمیر ناخودآگاه بشی. باورهایی توی عمیق‌ترین لایه‌های مغز همراه ما هستن، و در هر ثانیه ضمیر ناخودآگاه درک و تحلیل و پردازش کل ورودی‌ها رو بر مبنای همون باورها انجام می‌ده؛ و ما به طور کل ازشون بی‌خبریم. ما فقط داریم چند پیکسل از یک تصویر بزرگ رو می‌بینم. به گفته‌ی وین دایر، وقتی یک پرتغال رو فشار بدی، آب پرتغال ازش بیرون میاد. هر چیز فقط وقتی که تحت فشار قرار بگیره، هر آن‌چه درون داره، بیرون میاد. فرصت‌ها همیشه توی هر شرایط و توی هر اقتصادی وجود دارن. همین الآن توی شرایط فعلی ایران فرصت‌های به شدت بزرگی وجود داره که بعدا توی سایت کامل باز می‌کنم.

 

 

واضح کردن و شفاف کردن خواسته‌ها، با احساس کامل اون‌ها امکان پذیره. باید بتونی بو کنی، بتونی ببینی، بتونی بشنوی، بتونی لمسش کنی و طعمش رو زیر زبونت حس کنی. چه در مورد عشقت چه هر خواسته‌ی مادی توی زندگی.

اگه فکر می‌کنی تخیل قوی نداری، لازم نیست روی خودت فشار بیاری، بدترین چیز اینه که دچار وسواس تجسم بشی – اون‌وقته که تصویر کاملا خراب می‌شه و تند تند تغییر می‌کنه. اگر فکر می‌کنی تخیل قوی نداری، باید بدونی که تو فقط یک سانسورچی بی‌رحم توی سرت داری. کورتکس جلوی پیشونی، سر راه تخیلت قرار می‌گیره و هر چیزی رو که منطقی ندونه، به سرعت پس می‌زنه. وقتی کوچیک بودی، تجسم هر چیزی برات ممکن بود، اما کورتکس جلوی پیشونی همراه با خودت رشد کرده و امروز زندگیت رو توی چهارچوب منطق اسیر کرده. بهت می‌گم چطور کنارش بزنی.

 

باید تصورت رو با تمام وجودت احساس کنی. یک راه تقویت نیروی تخیل، بازی‌های ویدئویی و هدست‌های واقعیت مجازیه. این بازی‌ها کاملا درگیرت می‌کنه. بعد از چند بار تجربه‌شون، متوجه می‌شی که یک محتوای مدیا، چطور تونست بهت نفوذ کنه و حس و حالت رو عوض کنه. البته من این کارو زیاد توصیه نمی‌کنم. چون باید خیلی مواظب چیزایی که می‌بینی باشی چون ممکنه به سادگی زندگیت جذب بشه.

به جاش، من تجربه‌ی واقعی محیطی که می‌خوای تصور کنی رو بهت توصیه می‌کنم. شاید اگه پشت یک فراری ننشسته باشی و لمسش نکرده باشی، تصورش برات خیلی سخت باشه. کورتکس مغزت به سرعت کنارش بزنه و بگه امکان نداره بتونی ماشینی رو که ندیدی تصور کنی. خونه ای رو که توش نبودی تجسم کنی. یک راه خوب و البته جسورانه اینه که، خودت رو به هر قیمتی که شده، درست توی همون شرایط قرار بدی.

 

 

اگر بتونی به جای جملات تاکیدی مثبت و تجسم خلاق ثروت، خودت رو مستقیم توی دل ثروت بندازی، ره صد ساله رو یک شبه طی می‌کنی.

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

دن پینیا Dan Pena که امروز ملقب به مرد ۵۰ میلیارد دلاری هست، یک زمانی فقط ادای افراد موفق رو مثل یک بازی در میاورده. اگه پای صحبت‌هاش بشینی، امروز بیشتر از هر چیز دیگه روی تمرین موفقیت تاکید داره. زمانی که هیچ پولی در بساط نداشته، می‌رفته داخل رولز رویس می‌نشسته و با تمام وجود چرم صندلی‌ها رو بو می‌کرده. با همسرش می‌رفتن تو خونه‌های چند میلیون دلاری قدم می‌زدن و گاهی اوقات هم به خاطر ظاهرشون متلک و کنایه می‌شنیدن. دن بعدا صاحب اون خونه‌ها می‌شه.

همون‌طور که قبلا هم مفصل گفتم، انجام تمرینات ریلکسیشن و مدیتیشن یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کارها برای کنار زدن کورتکس یا بخش منتقد مغزه. مدیتیشن مهم‌ترین کاریه که باید تو زندگی انجام داد، حتما آموزشش رو تو سایت طرح طلایی ببین.

موقع تجسم خلاق، حسابی حواست به نفس کشیدنت باشه. تنفس باید درست انجام بشه. اینو همیشه یادت باشه: تنفس یعنی همه چیز. اولین کاری که تو این دنیا انجام دادیم تنفسه؛ آخرین کاری هم که انجام می‌دیم، باز تنفس هست. چون روش صحیح تنفس رو قبلا توی آموزش مدیتیشن و ریلکسیشن به طور کامل باز کردم، دوباره تکرار نمی‌کنم؛ فقط هوا رو به پایین و به سمت شکم هل بده.

 

تجسم ما چکار می‌کنه و چرا برای قانون جذب ضروریه؟ تمام دنیا از انرژی تشکیل شده؛ همه چیز انرژیه. ماشین، خونه‌ای که دوست داری و عشق زندگیتم از جنس انرژیه. اگر چیزهایی که می‌خوای امروز توی زندگیت نیست، فقط یک دلیل داره: این‌که فرکانس انرژی تو با انرژی اون خواسته هم جهت نیست. تو با تجسم خلاق و تصویر سازی ذهنی باید فرکانست رو با فرکانس خواسته‌هات یکی کنی. وقتی این اتفاق به طور کامل بیافته و تو با فرکانس اون‌ها هم جهت بشی، خواسته‌هات به زندگیت میان.

 

 

قانون ۱۷ ثانیه قانون جذب که توسط استر هیکس معرفی شد، می‌گه اگر تو توانایی تمرکز کامل و نگه داشتن تصویر خواسته‌تو فقط ۱۷ ثانیه داشته باشی، می‌تونی اونو به زندگیت بیاری و اگر این ۱۷ ثانیه رو تا ۶۸ ثانیه جلو ببری، دیگه هیچ چیز جلو دار رسیدن خواسته‌هات نیست. این تکنیک خوبه؛ مخصوصا که زمان کوتاهی داره و می‌تونی بدونی تنبلی انجامش بدی. اما اگر واقعا منتظر نتیجه هستی، بذار یک داستانی که نزدیکم اتفاق افتاده رو برات تعریف کنم.

برای یک تعمیرکار وسایل الکترونیک یک دستگاه جوش اینورتر آوردن که اون موقع تازه توی بازار اومده بود و قیمت‌های تعمیرش بالا بود. تعمیرکار دستگاه رو باز کرد و زیر ده دقیقه اون رو بست. فردا که برای تحویل اومدن، قیمت داد ۲۰۰ هزار تومن. دستیارش که شاهد ماجرا بود بهش گفت برای این دستگاه ده دقیقه هم که زمان نگذاشتی، چرا اینقدر بالا دادی؟ خندید گفت یک عمر تجربه‌ی من باعث شد که عیب یابی و تعمیرش ده دقیقه طول بکشه. تازه هنوزم خیلی موردا هست که کل روز زمان می‌بره تا عیباش شناسایی بشه.

@c.aliarabi

قانون ۶۸ ثانیه هم درست همینه. بعد از تلاش و مراقبت دائم از افکارت و برنامه ریزی دوباره‌ی ضمیر ناخودآگاهت طوری که بتونه فرکانس تو رو روی فرکانس بالاترِ خواسته‌هات قرار بده، شاید خلق خواسته‌هات ۱۷ ثانیه هم زمان نبره. اما راه انداختن این موتور غول آسای پر سر و صدا بدون هیچ ابزار و بدون اطلاع از خرابی‌های هسته‌ش، مهارت و ممارست نیاز داره.

من تا این‌جا تو سایت طرح طلایی به تکنیک‌های ریلکسیشن و مدیتیشن و ابزارهای تجسم خلاق و یک تصویر سازی ذهنی بی‌نقص به طور کامل پرداختم. که ویدئوهای دوپینگ تصویر سازی ذهنی هم که با جملات تاکیدی مثبت برای ثروت و عشق همراهه هم درست به همین منظور بوده. تا پارادیم رو درست نکرده باشی، هیچ کدوم از این‌ها فایده نداره. پارادایم یک الگوی فکری توی سرته که ناخودآگاهت اونو شکل داده.

 

بدون تغییر پارادایم در واقع هر کاری که در زندگی انجام می‌دی بی‌فایدست. هر کاری! اگر داری مداوم برای تجسم ذهنی و قانون جذب تلاش می‌کنی و هیچ نتیجه نمی‌گیری مشکل این‌جاست. اگر یک عمر صبح و شب رویاهاتو دنبال کردی و کار کردی و امروز هیچ چیز به دست نیاوردی، مشکل همین‌جاست. ضمیر ناخودآگاه تو از کودکی برای موفقیت یا شکستت برنامه ریزی شده.

قبلا هم گفتم، مغز تو هر ثانیه در حال پردازش ۱۱ میلیون بیت اطلاعاتیه که از طریق ورودی‌های حواس پنج‌گانه دریافت می‌کنه. هر چیزی که می‌شنوی و می‌بینی داره هر ثانیه این حجم وسیع اطلاعات رو توی مغزت می‌بره. و مشکل این‌جاست که تو از این ۱۱ میلیون بیت، فقط می‌تونی متوجه ۵۰ بیت اون‌ها بشی. این یعنی اصلا روی خودآگاهت حساب نکن. روی افکار و درکی که تو بیداری از جهان داری حساب نکن. این افکار و تجسم خلاق و خیال فقط پنجاه تا پیکسل از یک عکس ۱۱ میلیون پیکسلیه. فقط پنجاه تا نقطه از این عکس.

 

 

پردازش و تحلیل اطلاعات جایی انجام می‌شه که تو ازش کاملا بی‌خبری. هر زمان که توی تلگرام و اینستاگرام می‌چرخی و بین عکس‌ها و کلیپ‌ها سوایپ می‌کنی، داری هر لحظه ۱۱ میلیون بیت اطلاعات رو بدون هیچ درک خودآگاه ازشون وارد ذهنت می‌کنی. خیلی از شرکت‌های بزرگ از پیام‌های ناخودآگاه برای تبلیغات و اهداف دیگه استفاده می‌کنن. مثلا تو داری فیلمی رو تماشا می‌کنی که هر ثانیه ۲۴ تا تصویر داره، اگر تو هر ثانیه تصویر یک فریم با تصویر دیگه‌ای جایگزین بشه، مثلا صورت یک شخص، تو اون رو نمی‌بینی، اما ناخودآگاهت خیلی خوب می‌بینه و تحلیل می‌کنه. و بعدا که اون شخص رو ببینی احساس می‌کنی قبلا یک جایی دیدیش. این کار خیلی پیش پا افتادست، در واقع تمام دنیا داره از راه‌های به شدت بزرگ‌تر و تاثیر گذارتر، تبلیغات خودش رو وارد ضمیر ناخودآگاه می‌کنه. مخصوصا امروز که ما بیشتر عمر رو توی شبکه‌های اجتماعی به سر می‌بریم.

از ۱۱ میلیون بیت اطلاعاتی که هر ثانیه وارد مغز و تحلیل می‌شه، ۱۰ میلیون فقط از ورودی‌های بینایی دریافت می‌شه. سهم لامسه ۱ میلیون بیت، شنوایی و بویایی ۱۰۰ هزار بیت و چشایی ۱۰۰۰ بیت در هر ثانیه‌س. پس باید بیشتر از اون که تصور کنی، مراقب چیزایی که می‌بینی باشی.

چون قانون جذب رو ضمیر ناخودآگاه‌ت فعال می‌کنه، نه تو. مشکل تجسم خلاق این‌جاست. وقتی داری توی گوشی تصاویر رو همین‌جور رد می‌کنی، ضمیر ناخودآگاهت عکس کامل تصویری که ندیدی رو هم توی ذهنت ثبت می‌کنه. داری تصاویر رو رد می‌کنی و یک عکس یک لحظه توجهت رو جلب می‌کنه. توی مواردی که هم جهت با فرکانس تو هستن، اصلا نیاز به ۱۷ ثانیه هم نیست، توی همون یک ثانیه ممکنه فرداش به زندگیت بیاد. یادت باشه اینا همه ناخودآگاه انجام می‌شه. اصلا معلوم نیست که ممکنه چی رو به زندگیت جذب کنی.

مواظب بزرگ‌ترین ورودی ذهنت باش. اگر برات یک صحنه‌ی دلخراش رو تعریف کنم، ممکنه سه ساعت دیگه کلا از یادت بره، اما اگر اون صحنه رو خودت ببینی، شاید تا عمر داشته باشی یک جایی پس زمینه‌ی ذهنت بمونه. مواظب بینایی باش. اخبار و تصاویر منفی رو دور بریز. از کانال‌های اخبار بیا بیرون. از هر جایی که هر چیز منفی برات داره، زود بیا بیرون.

 

اما مشکل اصلی به خیلی عقب‌تر بر می‌گرده. مشکل از کودکی شروع شده. ضمیر ناخودآگاه وقتی که امواج مغز روی فرکانس‌های پایین‌تر قرار داره، تاثیر به شدت بالاتری از اطلاعات وارد شده می‌گیره. امواج مغز ما در طول شبانه روز توی رنج خیلی وسیعی بالا و پایین می‌شن، اما از وقت به دنیا اومدن تا دو سالگی، امواج فقط روی پایین‌ترین فرکانس یعنی دلتا قرار داره. این وضعیت برای ما به عنوان یک بالغ، برابره با بی‌هوشی. ولی بچه تا دو سالگی توی دلتا هست و بی‌هوش نیست. فقط داره دنیا رو از پشت یک پنجره نگاه می‌کنه.

از ۲ تا ۶ سالگی، یک فرکانس بالاتر به نام تتا اضافه می‌شه. وضعیت تتا چه برای ما و چه بچه‌ها، ترکیب دنیای واقعی و خیاله. برای همینه که بچه توی این سن، تخیل به شدت بالایی توی بازی‌هاش داره.

از ۶ تا ۱۲ سالگی، یک فرکانس بالاتر به اسم آلفا اضافه می‌شه؛ آلفا یک وضعیت آگاهی آرومه. و بعد از ۱۲ سالگی فرکانس بالاترِ بتا اضافه می‌شه که بیشترین زمان روز رو در بر می‌گیره. بتا آگاهی کامل و فعاله. پس تا قبل ۶ سالگی، چیزی که ما به اسم آگاهی می‌شناسیم، برای بچه وجود نداره.

چطور می‌شه ضمیر ناخودآگاه رو دوباره برنامه ریزی کرد؟ نکته این‌جاست که شش سال اول زندگی، وضعیت قابل برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه‌ هست. طبیعیت انسان رو تا ۶ سالگی توی این وضعیت قرار می‌ده که بتونه تا جای ممکن فقط اطلاعات جهان رو دریافت کنه. اگر یک بچه رو تا ۶ سالگی توی یک خونواده مذهبی بذاری، تا آخر عمر مذهبی می‌مونه. اسم این بازه هست هیپنوگاگیک ترنس. این بازه‌ی یادگیری فوق‌العاده‌ست. تو این بازه‌ی ۶ ساله، بچه می‌تونه ۳ تا زبان رو همزمان با هم یاد بگیره. تو همین ۶ سال تو هویت خودت رو از محیط و صحبت‌ها و رفتارهای دیگران برای خودت تعریف کردی.

اگر به تو گفته باشن خوشگلی و خوش صدایی و باهوشی و با رفتار این‌ها رو ثابت کرده باشن، تو رو برای موفقیت برنامه ریزی کردن. اگر برعکس این باشه، تو برای شکست برنامه ریزی شدی. و اگر کسی بخواد باورهای منفی تو رو از طریق هیپنوتیزم تغییر بده، باید اول فرکانس مغزت رو تا تتا پایین بیاره و بعد اطلاعات تازه رو جایگزین کنه. موضوع در مورد تجسم خلاق و تصویر سازی ذهنی برای قانون جذب هم همینه.

 

 

هر چیزی که توی ۶ سال اول زندگی می‌بینی و می‌‌شنوی ضبط می‌شه و بقیه‌ی عمرت توی پس زمینه‌ی ذهنت مدام در حال پخشه. این سال‌ها، پارادایم ذهنی تو رو می‌سازه.

برای تغییر پارادایم فقط دو راه وجود داره:

 

ما توی روز تمام رنج این فرکانس‌ها رو تجربه می‌کنیم، موقع کار و فعالیت، تو بالاترین فرکانس یعنی بتا قرار داریم. وقتی به خونه بر می‌گردیم و روی مبل آروم می‌گیریم، وارد وضعیت آلفا می‌شیم، چشم‌ها که سنگین می‌شه برای چند لحظه واقعیت و خیال رو قاطی می‌کنیم و وارد تتا می‌شیم و با خواب می‌ریم تو پایین‌تر وضعیت یعنی دلتا.

 

 

نکته این‌جاست: درسته که مثل ۲ سالگی تا ۶ سالگی دائم توی وضعیت یادگیری فوق‌العاده نیستیم، اما ما دو بار توی روز چند لحظه‌ای وارد تتا می‌شیم. چند دقیقه‌ی قبل خواب و بعد خواب. باید از این فرصت استفاده‌ی کامل رو ببری. این لحظه وقت تجسم خلاق با بیشترین قدرته. این لحظه وقت دیدن و شنیدن جملات تاکیدی و نگاه کردن ویدئوهای دوپینگ تصویر سازی ذهنی و برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه طرح طلاییه.

خبر خوب اینه که تو این لحظه کورتکس جلوی پیشانی یا منتقد و سانسورچی مغز، فعالیتی نداره و هر خیال دیوانه واری رو می‌تونی توی سرت واقعیت کنی. اگه فکر می‌کنی تخیل قوی نداری یا نمی‌تونی موقع تجسم به شکل اول شخص خودت رو تو فضا ببینی، حتما تو این دو زمان تصورت رو امتحان کن. قدرت تخیل توی این اوقات هیچ حد و مرزی برای هیچکس نداره. این اوقات خیلی کوتاهه و زودتر از اون‌که بتونی کاری انجام بدی تموم می‌شه. باید از قبل همه چیز رو آماده و شرایط رو به طور کامل محیا کرده باشی.

 

اما قبل از هر چیز، باید خواسته‌هاتو کاملا مشخص کرده باشی. باید دقیقا بدونی چی می‌خوای تا بتونی شور کافی برای رسیدن بهش رو توی خودت ایجاد کنی. برای روشن کردن و فهمیدن استعدادها و خواسته‌هایی که توی عمیق‌ترین لایه‌های ذهنت داری، هیچ مجموعه ابزاری بهتر از کتاب زندگی خود را طراحی کنید وجود نداره. نسخه‌ی کامل زندگی خود را طراحی کنید رو با ترجمه‌ی من، می‌تونی الآن از سایت طرح طلایی تهیه کنی. حتما باید تمرینات این کتاب رو انجام بدی. اولین وظیفه‌ت توی زندگی همینه. اگر نکنی، از مرحله‌ی اول و روشن کردن خواسته‌های درونیت از زندگی نمی‌تونی بگذری. اگر خواسته‌هاتو روشن نکنی، ناخودآگاه به طور رندوم هر چیزی رو از هر جایی که برسه به زندگیت جذب می‌کنی و شاید بعد یک عمر آزمون و خطا، توی سنی که دیگه فرصتی نمونده باشه بتونی بفهمی چی‌ می‌خوای.

اگه خواسته‌هاتو روشن نکنی شور و شعف لازمی که بخواد تو رو در جهتش حرکت بده هرگز به وجود نمیاد. تو سردرگمی و می‌شی ابزار جذب خواسته‌های افراد روشن.

 

 

تجسم با توهم فرق داره. تجسم بر پایه‌ی واقعیت و دونستن اینه که استعداد و استحقاق رسیدن به اون خواسته رو درونت داری. حالا می‌تونی قبل خواب برای خودت بهترین موسیقی رو بذاری و تو این زمان کوتاه، شروع به تجسم و گفتن جملات تاکیدی مثبت کنی.

مهم‌ترین کار برای تجسم و فعال کردن قانون جذب، به تکاپو انداختن احساساته. باید احساساتت رو به وجد بیاری. قبلا هم گفتم، یک تکنیک عالی براش اینه که بعد از تجسم هر تصویر از خودت سوال بپرسی. چرا اینو میخوای؟ پاسخ بدی و باز بپرسی خب چرا؟ بپرسی چه حسی داره برات؟ جواب که دادی باز بپرسی که مثلا خب حالا که داریش می‌خوای چکار کنی؟ اولین کاری که باهاش می‌کنی چیه؟ سوال‌ها احساساتت رو درگیر می‌کنن.

احساسات تو زبان انگلیسی به معنای انرژی به تکاپو دراومده‌ست. همه چیز انرژیه. با تکاپو انداختنش فرکانست رو می‌بری تو یک سطح بالاتر. فرکانس خواسته‌هایی که به هر دلیل نداری، تو یک سطح بالاتر از موقعیت الان توئه. اگه قبل از خواب اینکارا انجام ندادی، باید بعد از چند دقیقه کاملا افکارت رو رها کنی و به کائنات اعتماد کنی. این بخش رو قبلا کاملا توضیح دادم.

موقع تجسم یا هر زمان دیگه توی زندگی، از نفس کشیدن درست یادت نره. یادت نره تنفس یعنی همه چیز. یادت نره کیفیت تنفست، کیفیت زندگی‌تو مشخص می‌کنه.

هیچ کس مثل خودت از ضعف‌هات خبر نداره. اگر موقعیتش رو داری، می‌تونی با صدای خودت باورهایی که دوست داری توی ضمیر ناخودآگاهت جایگزین کنی رو با جملات تاکیدی مثبت ضبط کنی و قبل خواب روی تکرار بذاری و گوش بدی. بهتره هدفون روی گوشت باشه که اول کسی متوجه صحبت‌هات نشه و دوم کسی صدا رو قطع نکنه و توی خواب هم همچنان گوش بدی. توی خواب وارد دلتا می‌شی که برابره با بی‌هوشی. تو این وضعیت ورودی‌ها به شدت محدوده اما باز هم شنیدن بی‌تاثیر نیست و تازه موقع بیدار شدنم فرصت شنیدن داری.

الان مهم‌ترین تکنیک و راز تصویر سازی ذهنی و تجسم خلاق رو یاد گرفتی. توی روز هم می‌تونی بعد از مدیتیشن و ریلکسیشن، تجسم و تصویر سازی کنی، اما هیچ وقت به اندازه‌ی دقایق قبل خواب نمی‌تونی نتیجه بگیری.

اینو همیشه یادت بمونه؛ این بزرگ‌ترین راز موفقیته. این حرف نهایی بزرگان زیادیه: موفقیت توی سطح دی ان ای برنامه ریزی می‌شه.

اگر داستان یا تجربه‌ی شخصی یا نظری داری توی سایت کامنت کن. اگر تونستی ضمیر ناخودآگاهت رو برنامه ریزی کنی و چیزی که می‌خواستی رو به زندگیت جذب کنی، حتما بگو. و اگر هر سوالی داشتی فقط همین‌جا، پایین همین پست توی سایت، پاسخگو هستیم.

پیروز باشید

همین حالا با اشتراک طرح طلایی از تازه‌ترین مطالب و به‌روز رسانی‌ها مطلع شوید.

عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟! تنها راه واقعی افزایش عزت نفس

مردی که با او به شوهرم خیانت کردم (گفتگو + ویدیو) روانشناسی بعد از خیانت

جذب فرد خاص با قانون جذب (نمونه واقعی) + متد اختصاصی بازگشت به عشق

برنامه‌های VIP طرح طلایی – دوره بازگشت به عشق

خیلی عالی بود با اینکه مطالعه زیاد داشتم تا حالا برام به این شکل شفاف نشده بود. منتظرم فیلمهای بیشتر از برنامه دوپینگتونم.

ممنون از همراهی، حتما منتظر باشید.

سلام من میخوام با شما صحبت کنم در سوئد زندگی میکنم اگر امکانش هست به ایمیل من لطفان پاسخ بیدید امکانش رو دارام. سپاسگزارم

سلام، با تلگرام @tarhetalayi در تماس باشید.

عالی و بینظیر بود مطمئنم کائنات شمارو سر راه من قرار دادن

سپاس از شما. توی دنیا هیچ چیز اتفاقی نیست.

سلام تشکر از این فیلم فوق العاده من تونستم خیلی از سوال هامو از این فیلم پیدا کنم ولی نمیدونم چجوری احساساتم رو بکار بگیرم و واقعا احساسش کنم لطفا راهنماییم کنید خیلی ممنون

سپاس از شما. همون‌طور که گفتم، بهترین راه به کار گیری احساسات استفاده از زمان‌های قبل و بعد خوابه که امواج روی فرکانس‌های پایین قرار گرفته و کورتکس غیر فعال شده. از خودتون سوال بپرسید و خودتون رو تو موقعیت واقعی خواسته‌هاتون قرار بدید (این مورد دیگه صد در صد احساسات‌تون رو به کار می‌گیره). حتما مطلب آموزش مدیتیشن رو ببینید و هر روز مدیتیشن کنید. مطالب و ویدئوهای مکمل این مطلب در آینده روی سایت قرار می‌گیره.

تشکر ویژه

سلام و خسته نباشید اگر ی خواسته ای رو مدتهاست با احساس خوب و عالی تجسم میکنیم و به اون نمیرسیم،دلیل چی میتونه باشه؟ متشکرم از پاسخگوئیتون

سلام معجزه ی امید. من از دیشب به خاطر مسائل عاطفی که واسم پیش اومده بود واقعا ناراحت بودم و سعی میکردم همه چیو فراموش کنم اما از ته دل میخواستم رابطه مثل اول شه و تو ناخودآگاهم دنبال راهکار بودم تا اینکه سایت شما رو دیدم و دقیقا همون چیزی که میخواستمو پیدا کردم و یبار دیگه برق شادی تو چشام درخشید. ممنونم ازتون پاینده باشید تا به همیشه🌸🌹🌸

سلام و سپاس از انرژی‌تون. تمام هدف من تغییر سبک زندگی و آموزش‌ها و باورهای اشتباه و همگانی هست. امیدوارم لایق باشیم…

سلام از استاد یک سوال مهم داشتم هموتوری که شما گفتین قبل از خواب پس تجسم هر تشویر از خودتون سوالای راجع به اون موضوع بپرسین فقط رو یکی از خواسته های زندگیمون میتونیم تمرکز کتیم یا جنبه های مختلف رو میتونیم تجسم کنم اگه میشه هر کدوم به مدت چند ثانیه لطفا جواب بدون فهمیدن اون نمیتونم تجسم وتمرکز کنن

سلام، توی وضعیت قبل خواب امواج به مغزی به سطحی پایینی می‌رسه و خبری از این وسواسی که الان براتون به وجود اومده نیست. توی اون وضعیت بخش تحلیل‌گر و منطقی مغز که کارش ایجاد سواله به خواب می‌ره. فرصت زیاد نیست، روی یک خواسته تمرکز کنین و با احساسش به خواب برین. با کمک گرفتن از برنامه های جانبی و جملات تاکیدی مثبت ضبط شده، می‌تونید روی تمام جنبه‌ها کار کنید.

سلام استاد ممنون از اینکه علم تونرو در اختیار ما قرار دادین سوالی که داشتم این بود،اگر ببخوایم تو کنکور موفق بشیم، میتونیم از قانون جذب استفاده کنیم؟ راه حلش چیه دقیقا؟

سلام و تشکر از شما، ببین قانون جذب باید عمل و اقدام رو تحریک کنه و تو رو به سمت نتایج هل بده. بله از مدیتیشن و قانون جذب استفاده کن تا با رشد بهره‌وری یا Productivity خودت به سمت نتایجی که می‌خوای، همونا رو به زندگی جذب کنی. هر روز زمانی رو به تمرین قانون جذب طبق این ویدئو و ۴ مرحله‌ی اون اختصاص بده و زمانی که متوجه شدی به سمت مطالعه و اقدام حرکت می‌کنی، بدون موفق شدی.

ممنون بابت توضیحاتتون💐 فقط در قسمت ریلکسیشن:حرکات فیزیکی:چند حرکت یوگارو باید انجام بدیم؟؟؟ تعدادش مهمه؟ دومین سوالمم این هستش که استاد، یجا هم شماگفتین که«مراقب باشین،که خودتون رو به شکل سوم شخص نبینین،یعنی وقتی پایینو نگاه میکنین پاهاتونو ببینین» فکرمیکنم همین بود.من متوجه نشدم.میشه بگین منظورتون چی بوده؟

وقتی یوگا کار می‌کنید باید به برنامه کاملا متعهد باشید. یک ساعت مشخصی رو براش در نظر بگیرید. دیسیپلین رو حفظ کنید. یعنی نباید خودت رو مقابل خودت تصور کنی، باید دنیا رو از چشم‌های خودت تصور کنی.

سلام.من همه ی ویدیو های شمارو دیدم.خیلی واضح تر از ویدیو هایی بودن که قبلا دیده بودم.ویدیو های هرسایتیو که تا حالا دیده بودم اصلا متوجه نشده بودم که دقیق مدیتیشت رو چجوری باید انجام بدم.تشکر بخاطر ویدیو های عالیتون.فقط مشکلی که الان دارم اینه که من از تاریکی میترسم.وقتی مدیتیشن رو انجام میدم همش اون ترسه باهامه.انگار مدیتیشن رو هم بی فایده میکنه چون وقتی چشممو میبندمو نمیتونم جایی رو ببینم حسه خیلی بدی پیدا میکنم.و چون تنهام تو یه اتاق ترسه باهامه. همه میگن با ترست کنار بیا.پلی خب چیزیه که چند ساله همینطوریه.اگه بخوام به طور دقیق تر بگم از جن میترسم حقیقتش.میدونم شاید مسخره باشه ولی همیشه همینطوری بوده. میخواستم نظر شمارو راجبه این موضوع بدونم.تشکر بخاطر توضیحات فوق العاده.

سلام و سپاس از شما. تمام تلاش من، از بین بردن اطلاعات و مطالب تکراری و کهنه و انتقال تجارب شخصی خودم به ساده‌ترین حالت ممکنه. می‌تونی چشم‌ها رو نبندی. فوبیای تاریکی خیلی راحت قابل درمانه، اما الان جای باز کردن این موضوع نیست. موقع مدیتیشن دور از تاریکی باش. نباید جلوی ترس رو گرفت. هیچ تلاشی برای از بین بردنش نکن، همراهت بذار بیاد و فقط تماشاش کن. به قول تونی رابینز، باید با ترست برقصی.

سلام استاد وقتتون بخیر لطف میکنید نظرتون رو راجع به تکنیک ان ال پی بگید. من شنیدم قبل از قانون جذب بهتره به کمک اون تکنیک ناخودآگاه رو آماده کنیم. این تکنیک خوبیه؟ نظر شما چیه؟؟ و سوال دوم اینکه در فرآیند جذب زمان و تاریخ رسیدن به خواسته خود را مشخص کنیم یا نه؟ سپاس از شما که وقت میگذارین.

سلام، بله شما از طریق NLP می‌تونید به ناخودآگاه که رفتارها و افکار غیر ارادی و عادت‌های شما رو می‌سازه دست پیدا کنید؛ اما منظور من دانش NLP نیست. نباید تصور کرد با دانش NLP حتما می‌شه اون رو در زندگی به کار بست. مشکل ما اساسا “دانش” نیست. یک پزشک بیمار رو تصور کنید که دانش لازم برای جراحی و مداوای خودش رو داره اما عملا نمی‌تونه این کار رو خودش به انجام برسونه چون تیم لازم و ابزارهای لازم رو در اختیار نداره (فقط دانش کاربرد اون‌ها رو می‌دونه). صرفا مدرک و دانش این پزشک نمی‌تونه کمکی براش باشه. شما می‌تونید با سلف تراپی به اعماق وجودتون نفوذ کنید؛ اما این کاری نیست که به این سادگی‌ها قابل انجام باشه. شما اگر قدرت انجام چنین کاری رو داشته باشید یک اسطوره روانشناسی هستید. علم NLP رو یاد بگیرید چون در تمام زندگی به شما کمک می‌کنه. اما مسائل رو اینقدر پیچیده نکنید. پیچیدگی شما رو به جایی نمی‌رسونه دوست عزیز. به این دید نگاه نکنید که تا این علم رو نداشته باشم قابل انجام نیست یا بر عکس، اگر یاد بگیرم حتما قابل انجامه. قانون جذب رو ناخودآگاه شما فعال می‌کنه. کودک درون شما که هیچ منطقی نمی‌شناسه و در دقایق قبل و بعد از خواب، کاملا اکسپوز و در دسترسه. زمان رو برای پلنی که دارید مشخص کنید. مثلا توی پلن‌تون هست که طبق این برنامه، با این اقدامات و برآوردها، تا فلان تاریخ فلان ماشین رو می‌تونم به دست بیارم. اما اگر خواسته‌ی شما منطق روشنی نداره و هیچ نمی‌دونید چطور باید بهش رسید، خیر. زمان مشخص نکنید. فقط با تموم وجود احساسش کنید و بگذارید انرژی و عشق به عمق ناخودآگاه‌تون نفوذ کنه. با تصویر و احساسش زندگی کنید. ناخودآگاه هیچ منطقی نداره و می‌تونه بی‌منطق چیزهایی رو به زندگی‌تون جذب کنه. قانون جذب رو انرژی و عشق فعال می‌کنه نه انتظار.

ای کاش راجع به تله پاتی ام حرف بزنید . یه ویدیو بزارید توضیح بدید.

برنامه‌های زیادی در دست هست و زمان به شدت محدود. به امید خدا.

سلام استادمن ده ساله پیگیرقوانین کائنات وجذبم ولی هیچ کدوم ب اندازه فرمایشات شماب دلم ننشست واثرنکرد ایالفسردگی روچطورمیشه باقانون جذب رفع کرداخه واقعانمیشه بااین ناراحتی روی چیزی تمرکزکردوفکردچ برسه بهاجرای قانون جذب

سلام و سپاس از درک‌تون، بله افسردگی و اضطراب رو می‌شه با قانون جذب درمان کرد. افراد بی‌شماری هستن که بعد از سال‌ها تراپی، اختلال افسرده‌خویی رو فقط با قانون جذب تونستن درمان کنن. موضوع به این سادگی نیست و جای صحبت خیلی زیاد داره. حتما در برنامه پرسش و پاسخ شرکت کنید.

نظرتون درباره فایل های سابلیمینال چیه؟شنیدم اونها میتونن ضمیرناخودآگاه رو برنامه ریزی کنن، آیا درسته؟یا اینکه اونا رو هم باید قبل و بعد خواب گوش کنیم؟ در ضمن میشه این پاکسازی ضمیر ناخودآگاه رو با هواپونوپونو انجام داد؟

برای فایل‌های سابلیمینال هم مثل هر چیز دیگه که به ذهن مربوطه، تعابیر خرافی و غیر واقعی ساخته شده. خودم به مراجعانم فایل‌های خریداری شده با کیفیت بالا از سایت‌های معتبر رو ارائه می‌دم. اما هرگز نباید به مسائل غیر واقعی توجهی کرد. این فایل‌ها در بهترین حالت، ذهن شما رو وارد فاز قابل برنامه ریزی می‌کنن؛ کاری جز این انجام نمی‌دن. برنامه ریزی با خودتونه. باینورال بیتز سال ۱۸۳۹ توسط هنریک ویلهلم ساخته شده و مکانیزم به این صورته که دو ضرب با فرکانس‌های متفاوت به دو گوش می‌رسه و فرکانس امواج مغز، تبدیل به اختلاف اون دو می‌شه. باینورال بیتز نیاز به هدفون و فایل‌های با کیفیت داره. ایزوکرانیک تونز سیستم خیلی تازه‌تری هست که سال ۱۹۸۱ توسط آرتورو مانز ساخته شده و فقط با تکرار یک فرکانس، می‌تونه فرکانس مغز رو به چیزی که نیاز هست نزدیک کنه. این نیاز به هدفون نداره و با اسپیکر خوب هم قابل پخشه. پس این‌ها یک ابزار کمکی هستن، نه همه کاره. همون‌طور که گفتم بهترین زمان قبل خوابه. هواپونوپونو می‌تونه با یک سری اصول و دیسیپلین به شما جهت بده، نه بیشتر. خیلی خوبه که مراحل اون رو همیشه به یاد داشته باشید.

سلام واقعا ممنونم که اینقد کامل توضیح دادید.میشه خواهش کنم یه راهنمایی کلی درباره اینکه چطور می تونم جذب های موفقی داشته باشم، بکنید؟ آخه توی سایتهای مختلف خیلی توصیحات مختلفی میدن مثلا میگن رضایتمندی، تفکر مثبت، جملات تاکیدی و مثبت و نوشتن اهداف و بعضی جاهای دیگه توضیحات مفصل تری میدن، اینجا شما سه مرحله مدتیشین و تجسم و رها سازی رو ذکر کردین، و توی کل سایت خیلی صحبت کردین، با این همه تعاریف واقعا آدم گیج میشه. کاش بتونین توی لیست مراحل رو بنویسین که مسیر درستش کدومه و از کجا شروع کنم و مرحله به مرحله به همون بچسبم. تشکر از بزرگواری شما.

سلام استاد.ممنون از این همه راهنمایی های خوب.فقط با این ویدیو های اموزشی که شما گذاشتین اگر هرروز من اینارو انجام بدم و تلاشمو بکنم امکان قبولی در کنکور هست.من تازه ویدیو های شمارو دیدم.سایت های دیگه فقط میگن پکیج رو تهیه کن تا مشکلت حل بشه.به نظر شما باید چیکنم؟ نیازی به مشاوره خصوصی با شما هست؟؟ یا همین ویدیو ها کافی هستن؟

این پکیج هایی که میگن نجات دهندی،شک نکن کنکور قبول میشی درسته اصلا؟ یا برای اروم کردن ذهن؟؟ من فقط استرس دارم.لازمه به جلسه ی خصوصی اگر هست،من اقدام کنم؟

سلام استاد گرامی ممنون از مطالب ناب و انرژی بخشتون..من قبلا عضو گروه اساتید جذب بودم و اونها برنامه ریزی ضمیر ناخوداگاه رو از طریق خودهیپنوتیزمی جلوی آینه آموزش دادن..حالا من چندوقتی هست جلوی آینه بخودم میگم که تجسمات قدرتمندی داری..آیا این روش خوبی برای برنامه ریی مجددضمیرناخودآگاه؟سوال دوم اینه که شخصی دوست دارم ک ازنظر اعتقادی باهم فرق داریم و به تفاهم نمیرسیم ازنظر اعتقادی ولی همدیگرو دوست داریم واقعا نمیدونم چه تصمیمی بگیرم کلا کنارش بزنم یا همون فرد تو بهترین حالت تفاهم تجسم کنم؟ممنون میشم جواب رو بدید

سلام، نمی‌دونم تخصص‌شون در هیپنوتیزم در چه سطحی هست و چه آموزش‌هایی به شما دادن. اما چیزی که معلومه، به این سادگی‌ها که عنوان می‌کنید نیست. نیاز به نفوذ به ناخودآگاه و پایین آوردن امواج مغزی و بعد بارگذاری باورها و اصلاحات داره که از طریق Hypnotherapy و شیوه‌های دیگری قابل انجامه. اما در کل، هر فعالیتی که حال خوب براتون داره قطعا مفیده. برای رابطه، نیاز به بررسی هست و لطفا در برنامه شرکت کنید.

سلام استادمن ده ساله پیگیرقوانین کائنات وجذبم ولی هیچ کدوم ب اندازه فرمایشات شماب دلم ننشست واثرنکرد ایالفسردگی روچطورمیشه باقانون جذب رفع کرداخه واقعانمیشه بااین ناراحتی روی چیزی تمرکزکردوفکردچ برسه بهاجرای قانون جذب

سلام، خوشحالم که دوست داشتید و درک کردید؛ این سوالی هست که دوست داشتم پرسیده بشه تا پاسخ جامعی به اون بدم. لطفا در برنامه پرسش و پاسخ شرکت کنید. پاسخ این سوال اولویت بسیار بالا داره. کلیک کنید.

اقای عربی من خودم محصلم ایا میتونم با این قوانین کاری کنم ک کل خانوادم و پدرم به ی موقعیت خیلی خوب برسن و ثروت بدست بیارن؟چون اونا اصلا به این چیزا اعتقاد و توجهی ندارن و گاهی اوقات هم بسیار منفی هستن

موقعیت فعلی شما حاصل این قانونه، بله می‌تونید اما بی‌توجه به تبلیغات پر زرق و برق، باید قانون جذب رو با تغییر برنامه ریزی ناخودآگاه به نفع خودتون به کار ببندید. مهارت‌های پول ساز بزرگ این روزها مثل سئو و دیجیتال مارکتینگ رو دنبال کنید تا با قرار گرفتن در فرکانس بالاتر، بتونید جذب درست داشته باشید. باید به این سمت حرکت کنید. ما در بهترین موقعیت برای پیشرفت قرار داریم.

یک سوال خیلی مهم زمانی ک در حال خوابیدن هستیم و یا درحال بیدار شدن چطور میتونیم از خودمون سوال بپرسیم یا قبلش مدیتیشن انجام بدیم؟؟

باید صدای خودتون رو ضبط و پخش کنید.

سلام خسته نباشید.خدمتتون عرض کنم درمورد قانون شکرگزاری میشه توضیح بدین

سلام، منتظر ویدیویی در این خصوص باشید.

سلام. من میخواهم فردی رو که خصوصیات شخصیتی و ظاهری مد نظر من رو داره و تو فکرم تصویر سازیش کردم به زندگی ام جزب کنم. چطور ضمیر ناخودآگاهم رو برنامه ریزی کنم که زودتر وارد زندگی ام بشه.؟به جز تصویرسازی دیگه چه کارهایی باید بکنم؟ لطفا راهنمایی کنید

سلام ویدیوهای قانون جذب رو تماشا کنید.

با سلام و خسته نباشید همونطور که میدونین قانون جذب منتقدین زیادی داره و متاسفانه حرفاشون روی من تاثیر میذاره. به نظر شما چطور میتونم دیگه به انتقاداتشون توجه نکنم. و سوال دیگه هم اینه که اصلا چرا اونها با این شدت با این قانون مخالفند؟ باتشکر

سلام، بنده یک ویدیو کامل در این مبحث در نظر دارم. به طور کلی، مغزهای استدلالی وجود هر قانونی غیر از قوانین فیزیک و چیزهای ملموس رو رد می‌کنن. علت اینه که دوست دارن همه چیز راحت قابل هضم باشه. در حالی که همین حالا هضم مکانیک کوانتوم که ثابت شده هم هست، هیچ امکانی براشون نداره. هضم ماده سیاه هیچ امکانی براشون نداره.

سلام خسته نباشید مرسی از اینک اظلاعاتتون رو با ما در میون گذاشتید واقغا خیلی ها فقط دارن از مردم سو استفاده میکنن من ی سوال داشتم اینکه وقتی ما روی یک موضوع تمرکز کردیم و خاستیم مدیتیشن انجام بدیم و کلا بهش برسیم تا چ موقع باید ادامه بدیم تا وقتی ک ب خاسته برسیم یا بستگی ب چیز خاصی داره و اینک وقتی ی خاسته داریم میتونیم ی خاسته دیگه هم دنبال کنیم یا تا پایان اینک ب ی خاسته نرسیدیم نریم سراغ بعدی

سلام، اگر خواستن واقعی و اشتیاق وجود داشت، هرگز چنین سوالی ایجاد نمی‌شد و قانون جذب به انتظار پاسخ نمی‌ده.

با سلام و احترام استاد من برای اولین بار وارد مطالعه در موردرقانون جذب شدم ، میخواستم نظم سر فصلهای بحث های شما رو بدونم ، با چه ترتیبی باید ویدئوها و مقالاتتون رو بخونم که موثر تر باشه ؟؟؟؟ ایا همین صفحه کافیه یا شما صفحه دیگری دارید ؟ ممنونم

سلام استاد ی سوال داشتم .در گذشته تجسم های منفی زیادی انجام دادم با پوست و گوشت و استخوانم حسش کردم.الان که داستان رو فهمیدم اصلاح کردم خودم رو اما چه بلایی به سر تجسم های بد گذشتم میاد شدیدا درگیرم کرده لطفا کمکم کنید با سپاس و آرزوی سربلندی

سلام آقای عربی من ده الی ۱۵ دقیقه در وسط روز با یک آهنگ لایت و بدون کلام، خواسته مو که برگشتن وعاشق شدن شخص مورد علاقم بعد از دوسال به منه به شکلهای گوناگون تجسم میکنم. و بعد از تجسم بهذحالت آرامشی میرسم که انگار روح و جسمم ارضا شده و بعد از اون به حالت بی تفاوتی میرسم که باعث تعجبم میشه! بنظرتون این حالت خوبه؟

سلام، بله بسیار عالی و متفاوت هست. چون القا لذت از لحظه رو داره؛ بر خلاف تمام دوستان که هدف رو انتظار رسیدن دونسته و نتیجه‌ای حاصل نمی‌کنن.

بیتفاوتی از این منظر که خواسته ام در همون لحظات تجسم حس خوبی بهم میده اما بعد از تمام شدن تجسم اون خواسته برام بی اهمیت میشه!!

استاد ضمنا ازتون سپاسگزارم بابت مطالب کاربردیتون و اینکه اینهارو با ما باشتراک میگذاریدو همه جانبه بررسی میکنید.

سلام جناب عربی سوالی داشتم مبنی بر اینکه آیا با مدیتیشن و تصویر سازی ذهنی و تجسم در مورد شخصی که دوسش داریم و میخواهیم برگشت به ما داشته باشه و مراحل برگشت به خودمون رو هم تصور کنیم امکانپذیر هست یا خیر؟

سلام استاد شما کانال تلگرامی ندارین۰انگار کائنات شما رو آورده سر راهم نمیدونم چجوریه الان تو این صفحه هستم ۰من کلی یکدفعه بی تفاوت شدم به آینده شغلی و ازدواجم انگار تو این دنیا نیستم۰البته بدلیل مشکلات فراوانم دقیقا خواسته هام فراموش شده چجوری به کدام ترتیب باید قانون جذب رو ازتون یاد بگیرم

سلام، بله همه چیز در زندگی جذب ماست. ابتدا، مطلب اشتباه بزرگ تجسم رو برای از بین بردن باورهای نادرست قانون جذب ببینید. کانال تلگرام: @tarhetalayi

سلام جناب عربی تقریبا تمام کامنت ها رو خوندم البته برنامه تون رو هم دیدم سوال من اینکه اگه شخصی باتوجه به اینکه توی سایت خودتون اعلام کردید تمام ضمیر ناخودآگاهتون تا ۶ سالگی بطور قوی برنامه ریزی میشه با این وضعیت کسی که در کودکی پدر یا مادرش رو از دست میده باید چیکار کنه آیا ممکنه که تمام مسائلی که در بزرگسالی بهش برخورد میکنه از همون برنامه ریزی داغون یا تنشهای باشه که در گذشته داشته میشه این قضیه رو باز کنید اگر نه ممکنه این رو توضیح بدهید ممنون از لطفتون جناب عربی

سلام، سوال خوبیه و نیاز به پاسخ جامع داره، به شکل صوتی کوتاه بپرسید و ارسال کنید به تلگرام.

سلام جناب عربی سوالی داشتم آیا میشه با تجسم فرم اعضای بدن رو هم تغییر داد؟ مثلا فرم بینی و اینکه آیا سابلیمینال هایی که برای این منظور ارائه میشن رو اگر با تجسم همراه کنیم آیا موثرند؟

بله فرم بدن رو می‌شه تغییر داد اما نه با تجسم و نه با فایل‌های سابلیمینال به تنهایی. نیاز به مهارت زیاد و تعهد بالا داره. در واقع زمانی قادر به انجامش هستید که از هر لحاظ در زندگی فقط لذت و انرژی دریافت می‌کنید. خواهش می‌کنم فریب نخورید.

ممنون از پاسختون😊

سلام ازینکه با صبر و مهربونی پیام ها رو میخونید و جواب میدید سپاسگزار شما هستم من همه پادکست ها رو گوش کردم در جایی شما گفتید باید پلن داشته باشیمدر مسیر اون گام برداریم اینجوری صمیر ناخودآکاه مارو لایق میدونه و قانون جذب رو به حرکت در میاره سوالم این هست که مثلا برای بازگشت عشق از دست رفته امون چه پلنی بچینیم ؟ خب کسی که رفته و نمیدونیم کجاس و کنار چه کسی هست میشه فقط با احساس دلتنگی جذبش کنیم یا پلن خاصی باید چید و بعد چطور خودمون رو توی مسیر پلنمون بندازیم؟ که در نهایت ناخودآگاهمون مارو لایق اون بدونه و به گفته شما ۶۸ ثانیه ام براش زیاد باشه برای رسیدن به خواسته امون. من رویه عزت نفسم دارم کار میکنم ولی جایی گفتید عزت نفس جذابیت شما رو زیاد میکنه خب کسی که رفته و نمیدونم من رو از طریق سوشال مدیاها چک میکنه یا نه چطور میخواد بفهمه من آدم بهتری شدم که بعد برگرده؟

سلام استاد خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم که سایلیمینال هایی ک درجهت زیبایی اند واقعی اند؟؟؟ و آیا بدون ساب هم میشه فرم صورت رو تغییر داد در حدی ک شبیه ب کسی شد؟ اگه میشه لطفا بگین چ طوری

سلام استاد من چند ماهه با بر نامه هاتون و شما آشنا شدم تمام مراحل رو یک به یک انجام دادم چند وقتی میشه توی احساسات عشق از دست رفتم تغییراتی مشاهده میکنم . میدونی من بعد بلاک شدنم دیگه فاصله مشخصی رو رعایت کردم و دیگه نه پیام دادم و نه درخواست براشون فرستادم اما چند روزی میشه طوری که متوجه نمیشد شاهد تغییر رفتار توی شبکه های اجتماعی شون شدم . ایشون اصلا توی صفحات اجتماعی کم تحرک و صحبتی از عشق و شکست و تنهایی و رابطه نداشتن ولی مدتی دارم میبینم که ایشون بطور نامحسوس بنده رو مشاهده میکنن و علائمی خوبی نشون دادن و شایدم فهمیدن که بنده متوجه توجه ایشون شدم . بنظرشما با نشون دادن علائم از ایشون و احساس دلتنگی در ایشون میشه من قدم اول رو برای شروع رابطه خوب بردارم مثلا پیام کوتاهی بفرستم ایشون رو وارد یک گفتگو کنم چون من کاملا آمادم با واقعیت در تجسم روبرو بشم و احساس میکنم چون ایشون خانوم هستن شاید من باید پیش قدم بشم . قصد من ازدواج نه دوستی اجتماعی و فلان ضمنا کتابتون رو هم تهیه کردم و تا حدودی خوندم و مراحل این کتاب مفید رو عملی کردم . ممنونم

سلام مدت هاست از یک ساب افزایش قد دارم استفاده میکنم اما نتیجه نگرفتم درواقع همون مسئله باور نکردنه خب وقتی تغییری نکردم چجور باور کنم که بلندتر شدم.وقتی از شرایط بدنی خودم در هر لحظه آگاهم

سلام من خیلی سال از اضافه وزن ازار میدیدم.تمام رژیم ها رو امتحان گردم.همه قرصی خوردم اما نشو.حتی نیم گیلو کم نکردم.تا این که یه ایینه قدی خریدم گه من و ۸ کیلو لاغر تر نشون میداد.هر وز که از جلوش رد میشدم،خودم و ۸ کیلو لاغر نر میدیدم.احساس یگردم همه چیز بهم میاد.تا این که گیاهخوار شدم.منی که نمیتونستم رژیم درست بگیرم.با گیاه خواری ۸ کیلو کم کردم و تصویری که تو ایینه قدی که داشتم تبدیل به واقعیت شد. من با دیدن خودم تو اون ایینه باور کرده بودم که لاغر شدم و در واقعیت هم لاغر شدم.

سلام استاد لطفا جوابم روبدید،ایا ممکنه کسی نتونه تجسم کنه من وقتی چشمام رو میبندم چیز خاصی رو نمیتونم تجسم کنم همش سیاهیه وقتی خیلی دقت میکنم ی چیز های خیلی تار از خواستم یا اشیاء اطرافم رو میبینم ،اما همون طور گفتم خیلی تاره لطفا کمکم کنید

سلام ببخشید باید در مورد مقداری پول چطور تجسم کنیم ممنون میشم توضیح دهید مثال هم بزنید ممنون.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “af3cd9303940616123b3e19079d39593” );document.getElementById(“d8f7fc51e4”).setAttribute( “id”, “comment” );

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از کامنت‌های آینده‌ی این پست مطلع کن. (همچنین می‌توانید بدون ارسال کامنت مشترک شوید.)

آخرین مطالب

عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟! تنها راه واقعی افزایش…

بهترین راه برای برگرداندن عشقم چیست؟ پرسش از علی عربی…

جذب فرد خاص با قانون جذب (نمونه واقعی) + متد اختصاصی…

با تمرینات قانون جذب شما به عشقم رسیدم، با دخالت…

آموزش قانون جذب عشق: چگونه عشقم را برگردانم؟ فیلم‌های…

مردی که با او به شوهرم خیانت کردم (گفتگو + ویدیو)…

علی عربی هستم؛

دنیای امروز یک بوگاتی‌ست که نیمه شب با سرعت 400 کیلومتر در ساعت، در جاده‌های تو در توی بارانی در حرکت است. این‌جا فرصت تردید نیست.

من با کوچینگ و همراهی فارسی زبان‌ها و غیرفارسی زبان‌های کل جهان، و با بینش‌ها، دانسته‌ها، داستان‌ها و تجربیات در کنار مربیان و انستیتوت‌های جهانی و ایجاد روابط فرهنگی بین‌الملل از هند تا برزیل، امروز فضایی خالص و نو به وجود آورده‌ام. طرح طلایی فضایی بی‌پرده‌ و خالص مثل طلاست؛ و پذیرش محدود، از اولین اصول آن است.

پاره کردن الگوها، باورها و ساختارهای کهنه‌ و خطرناک زندگی، رابطه و کسب و کار، اولین خصیصه‌ی من است. چیزی که در جمع ما مشهود، و در آموزش‌های این وب‌سایت رد پای آن معلوم است.

tarhetalayi@gmail.com

You cannot print contents of this website.

با عرض خوش‌آمد، لطفا وارد شوید

بازیابی رمز عبور.

رمز عبور برای‌تان ایمیل خواهد شد.

ورود و ثبت نام

وبلاگ

بدون شک این کاملترین و جامع ترین مقاله فارسی در حال حاضر در زمینه تصویر سازی ذهنی است. تلاش شده است این مفهوم به ساده ترین حالت ممکن خدمت شما عزیزان ارائه گردد.

همه ما انسان ها در تمام  مراحل زندگی مان در حال تصویر سازی ذهنی هستیم.

اما از این مسبله بی اطلاعیم و به همین دلیل تصور می کنیم که تصویر سازی ذهنی کار سخت و پیچیده ای است.

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

انسان ها در همه ی مراحل زندگی خود از قدرت تصویر سازی استفاده کرده اند.

اما مشکل این است که اغلب انسان ها به درستی از تصویر سازی ذهنی استفاده نمیکنند.

در تصویر سازی ذهنی ، باید ذهن و تصویر سازی شما به طور پیوسته متوجه چیزهایی که می خواهید باشد.

 

اگر مقاله پیشین سایت ما در رابطه با تصویر سازی را مطالعه نکرده اید حتما پیش از خواندن این مقاله آن را  مطالعه کنید.

مطالعه دو گام ابتدایی تصویرسازی ذهنی

 

برای نمونه و الگو برداری برای شما دو سبک از تصویر سازی ذهنی را قرار داده ام.

با کمک گرفتن از این نمونه ها می توانید به سادگی قوای تصویر سازی خود را تقویت کرده و از آن بهره ببرید.

تمرکز هنگام مطالعه یکی از اساسی ترین معضلات علاقه مندان به تحصیل و کسب دانش است.

راه های افزایش تمرکز چیست؟

مطالعه این مقاله در سایت

تصویر سازی لغات انگلیسی عموما میتواند به دو شیوه صورت گیرد.

برای انجام مورد اول عموما دانش آموزان و دانشجویان راحت ترند.

اما یافتن تصویری دقیقا مرتبط با لغت عموما کار ساده ای نیست و کمی نیاز به خلاقیت دارد.

در تصویر زیر یک نمونه از تصویر سازی با کمک روش اول را می بینید.

شایان به ذکر است تمام تصاویر در این زمینه برگرفته شده از کانال اینستاگرام jadoye_zaban@ می باشد.

در این روش ما از دو تکنیک همراه باهم استفاده کردیم. داستان سازی همراه با تصویر سازی .

این دو تکنیک باهم ذهن شما را یاری می کنند تا لغت ها را به یاد بیاورید.

نمونه ی این تصویر سازی را میتوانید در تصویر زیر ببینید.

یافتن چنین تصاویری برای هر لغت شاید کمی دشوار باشد اما اگر بتوانید از چنین روشی برای تصویر سازی ذهنی استفاده کنید.

شک نکنید به صورت موفق و همیشگی این لغت را یاد خواهید گرفت.

 

میدونستید در مغز همه ی ما یه میمون وجود داره؟

که اجازه نمیده ما کار درست رو انجام بدیم؟

مطالعه مقاله در سایت

شما می توانید اصطلاحات کاربردی را هم به همین طریق به سادگی تصویر سازی کنید به این صورت :

تمام تلاشم رو کردم با  استفاده از این تصاویر ساده به شماعزیزان تصویر سازی ذهنی را به خوبی آموزش بدهم.

در اصل از نظر من همین مقدار نمونه و الگو برای اینکه شما تصویر سازی را بیاموزید کافی است.

پیش از بیان دیگر نمونه ها به شما توصیه میکنم مقالات تقویت حافظه سایت ما را نیز مطالعه کنید.

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

باید بدانید تمام مطالب مذکور در بخش حافظه برای تصویر سازی نیز کاربردی و مفید است.

چرا باید حافظه مان را تقوبت کنیم؟

راهکار های ساده و موثر برای تقویت حافظه در این مقاله

در این بخش به بیان چندی از تصاویر تعیین شده برای اعداد خواهیم پرداخت.

در حد فرصت چند نمونه از این تصاویر را برای شما عزیزان قرار می دهم 🙂

 

پس از این به بعد برای یاد آوری عدد ۱۱ آن را به آلبالو متصل می کنیم .

حال برویم سراغ یک سبک دیگر برای ساختن تصویر برای اعداد . در این سبک ما از حروف عدد استفاه خواهیم کرد.

 

آیا واقعا خوراکی تقویت حافظه وجود دارد؟

مطالعه این مقاله در سایت



حالا ما تلاش می کنیم نزدیک ترین کلمه ای که میشه رو پیدا کنیم. که در داخل آن از حروف چ و ی استفاده شده باشد.

پس عدد ۱۱ شد آلبالو و عدد ۴۱ شد چای !

معرفی کتابی که خواندن آن برابر است با خواندن پنج جلد کتاب!

کتاب بی سوادی الکترونیکی

شاید در نگاه اول در نظر شما عزیزان این تصویر سازی ذهنی مضحک سخت و یا غیر موثر برسد.

اما به شما پیشنهاد میکنم فقط یکبار این روش را امتحان کنید.

این را هرگز فراموش نکیند.

کارگاه آموزش تندخوانی و تقویت حافظه

https://vojkaniway.com/product/کارگاه-آموزشی-تندخوانی-و-تقویت-حافظه/

این راه را ما در دوره های آموزشی برای شما عزیزان ساده تر کرده ایم و با استفاده از تصاویر قراردادی برای عدد ۱ تا ۲۰ به ذهن شما کمک خواهیم کرد.

بهتر و ساده تر از تکنیک تصویر سازی ذهنی بهر ببرید.

در پایان اگر علاقه مند به این آموزش ها شدید به شما توصیه می کنیم دیگر محصولات آموزشی سایت ما را نیز مشاهده کنید.

به واقع تصور نمی کنم تا به حال مقاله ای به این شیوه در زمینه تصویر سازی نوشته شده باشد.

سعی کردم به سادگی هر چه تمام تر مطالب را برایتان بیان کنم تا برایتان مفید و کاربردی واقع شود.

 

 

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

چقدر خوب بود

Veeeeeeerrrryyyyy goooooood mr vojkani

عالی بود، تصویر سازی هایی که معرفی نمودید خیلی می تواند در به خاطر سپاری ها مؤثر باشد.

سلام ممنون از مطلب خوب شما , دوستان علاقمند به این حوزه لینک زیر رو هم مطالعه کنند برای من که خیلی جالب بودhttp://www.hoosheabi.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

سلام من میخوام بتونم خوب یه چیزی رو یاد بگیرم و تصویری سازی ذهنی رو هم دقیق یاد بگیرم لطفا راهنمایی کنید من رو با تشکر

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با ثبت نام در خبرنامه شما می توانید از آخرین اخبار سایت و همچنین جدیدترین جزوات و کتاب های منتشر شده مطلع شوید.

ثبت نام شما انجام شد با سپاس

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


ورود


نام کاربری: perm_identity


رمز عبور: lock_open


وبلاگ

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

از زمانی که به لطف خانم راندا برن مستند و کتاب راز منتشر شد تصویرسازی ذهنی هم با آن رواج پیدا کرد.

البته تبعات بسیاری را به جا گذاشت که برای بسیاری از افراد گران تمام شد.

در این فیلم راز به صورت کاملا مبهم و حتی اغراق آمیز پیشنهاد می‌شود که شما تجسم کنید اتفاق می‌افتد.

بعد از آن افراد بسیاری پیدا شدند که سعی در ارتقای آن داشتند.

مثلا:

برخی می‌گفتند باید دقیق و با جزئیات تجسم کنید تا اتفاق بیافتد.

برخی دیگر معتقد بودند که در حین تجسم باید به قدرتی برسید که به هیچ چیز دیگری فکر نکنید تا اتفاق بیافتد.

بعضی افراد هم در بهترین اصلاح آن گفتند باید همزمان با عمل ذهنی، عمل جسمی هم داشت وگرنه موفقیت و رسیدن به خواسته میسر نیست.

به همین دلیل می‌بینیم که این روزها برای هرموضوعی یک تکنیک تجسم و تصویرسازی ذهنی مطرح می‌شود.

مثلا تصویرسازی ذهنی برای ازدواج یا برای کنکور یا برای تربیت فرزند سالم یا برای درس خواندن.

اما در این بین واقعیتی بیان نشده که در این مقاله آن را به شما می‌گویم.

آماده‌اید کمی فکرتان را درگیر کنم؟ پس سعی کنید به سوال زیر پاسخ دهید و با من همراه باشید.

چرا تصویرسازی ذهنی برای اغلب افراد عمل نمی‌کند؟

همزمان که سعی می‌کنید به این سوال پاسخ دهید من اطلاعات دقیقی درباره تصویرسازی ذهنی به شما می‌دهم و بعد از به سراغ پاسخ اصلی این سوال می‌رویم.

 

 

همانطور که از نامش پیداست اگر ما بتوانیم توسط ذهن خود تصویری را بسازیم در واقع درحال تصویرسازی ذهنی هستیم و هیچ کس در دنیا نیست که این قابلیت را نداشته باشد.

اگر دچار پرش افکار هستید یا نمی‌توانید درست تمرکز کنید دلیل بر عدم توانایی در تصویرسازی ذهنی نیست.

البته تصویرسازی ذهنی دو حالت متفاوت دارد:

 

در این حالت ما چیزهایی که قبلا دیده‌ایم یا تجربه کرده‌ایم را دوباره در ذهنمان بازسازی می‌کنیم.

مثلا:

شما می‌دانید درب اتاقتان کجاست و اگر چشمان خود را ببندید به خوبی می‌توانید تصویر آن در ذهنتان بسازید.

برخی افراد به خاطر نوع شخصیتی که دارند به طور کلی توجه بسیاری به اجزا هر چیز می‌کنند و همین باعث می‌شود هنگام ساخت این تصویر جزئیات بیشتری را در آن دخیل کنند.

بنابراین اگر دوست شما می‌تواند کمی دقیق‌تر تصاویر را در ذهنش بسازد و بعد برای شما تعریف کند نگران نشوید.

شما هم بعد از چند بار تصویرسازی می‌توانید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید.

 

 

در حالت دوم شما باید چیزی را که قبلا با حواس پنج‌گانه خود درک نکرده اید را تجسم کنید.

مثال معروف آن هم این است: شما نمی‌توانید تصویر یک فیل زرد را در ذهنتان ایجاد نکنید.

شما قبلا فیل زرد را از نزدیک ندیده‌اید اما ذهن شما به شکل خلاقانه‌ای تصویر آن را ایجاد کرد.

البته این حالت از تصویرسازی ذهنی یک ایراد بزرگ دارد و آن عملی نبودن آن در بسیاری از موارد است.

اینجا همان جایی است که مستند و کتاب راز مبهم باقی گذاشت و بقیه افراد هرکدام به سلیقه خودشان سعی در کامل کردن آن داشتند.

به همین دلیل است که راز برای اغلب افراد عملی نبود.

لطفا اگر نسبت به این مستند و آموزه‌های آن متعصب هستید آن را کنار بگذارید چرا که ما اینجا جمع شده‌ایم تا چیزی یاد بگیریم و تعصب زیاد مانع یادگیری است.

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

از طرفی ماهیت علم این است که بتوانیم آن را زیر سوال ببریم.

بنابراین تا پایان مقاله را بدون تعصب همراه من باشید و بعد اگر مطلب مفیدی را یاد گرفتید آن را اجرا کنید.

 

 

اگر تصویرسازی را یک ابزار در نظر بگیریم در صورتی که از آن در جای درست و زمان درست استفاده کنیم بهترین اثر را دارد و در غیر این صورت بی اثر خواهد بود.

به عبارتی می‌توان گفت اگر از حالت بازسازی آن استفاده کنیم همیشه نتیجه می‌گیریم.

اما اگر از حالت تجسم خلاق استفاده کنیم بسیاری نکات وجود دارند که اگر آن‌ها را رعایت نکنیم هرگز نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

 

به عنوان مثال:

همین حالا شامپویی که در حمام برای شستشوی سر استفاده می‌کنید را تجسم کنید. توانستید؟

خیلی ساده است چون شما قبلا بارها از آن استفاده کرده‌اید و از طرفی شستشوی سر برای شما به این روش کاملا تبدیل به یک عادت شده است.

حالا تصور کنید در حال رانندگی با یک بنز مدل بالا در یکی از جاده‌های کالیفرنیا هستید. چه اتفاقی افتاد؟

اگر تا قبل از این شما در جاده‌های کالیفرنیا رانندگی نکرده باشید و همچنین سوار یک بنز مدل بالا نشده باشید مغزتان از همه تصاویری که در خود ذخیره کرده استفاده می‌کند.

فیلم‌های تلویزیونی و یا مستندهای ماشین می‌توانند انتخاب‌های خوبی از جانب مغزتان باشند.

البته در کنار این موارد کمی از خلاقیت درون خود هم استفاده کرده و براساس سلیقه خود می‌چیند.

مثلا:

رنگ بنز و یا شرایط آب‌وهوایی کالیفرنیا در ذهن هر شخص ممکن است متفاوت باشد.

اما چقدر می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد؟ واقعا نمی‌توان گفت.

اینجاست که مستند راز استفاده از قدرت تجسم را به صورت کاربردی مطرح نکرده است و همین موضوع باعث شده تا عده زیادی هیچ نتیجه‌ای ( حتی نتایج کوچک) را از آن گرفته‌اند.

اگر دقت کنید به اندازه تعداد نفراتی که درباره راز صحبت می‌کنند سلیقه وجود دارد و چیزی که سلیقه عده زیادی در آن دخیل شود و هرکس به روش خود آن را مطرح کند دیگر قانون نیست.

پس با این حساب تصویرسازی به چه درد می‌خورد؟ در ادامه به شما می‌گویم.

 

 

ممکن است بسیار سخت باشد که مدت زیادی خودمان را درگیر تصویرسازی ذهنی کرده‌ایم.

اما به خاطر استفاده نادرست نتایج کاربردی و همیشگی نگرفته‌ایم.

اما وقتی کاربردهای آن را بدانید به احتمال زیاد این احساس در شما بهتر خواهد شد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

 

تصویرسازی ذهنی می‌تواند از حافظه شما یک دنیای دیگر بسازد.

افرادی که مدام با خودشان مرور تصویری از وقایع روزمره دارند خود به خود حافظه بلند مدت‌شان را نیز تقویت کرده‌اند و راحت‌تر می‌توانند جای اشیا و یا یک خاطره قدیمی را بیابند.

البته مواردی مانند احساسات هم دخیل است اما به طور کلی تصویرسازی ذهنی را می‌توان یک تمرین خوب برای تقویت حافظه دانست.

 

 

این که در طول روز چقدر به وقایع توجه می‌کنید را می‌توان با تمرین تصویرسازی ذهنی افزایش داد.

شما با تصویرسازی ذهنی می‌توانید توجه خود را مدیریت کرده و به جای استفاده ناخوداگاه ( طبق عادت ) از تلفن همراه، به همسر و فرزندان خود بیشتر توجه کنید.

همچنین با تصویرسازی ذهنی می‌توانید راحت‌تر مسائلی که در زندگی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید را حل کنید.

 

 

کاربرد اول و دوم تصویرسازی ذهنی با استفاده از حالت بازسازی اتفاق می افتاد اما کاربرد سوم آن یا همان تجسم خلاق برای افزایش خلاقیت بسیار عالی عمل می‌کند.

در واقع اگر می‌خواهید از تجسم خلاق خود بیشترین بازدهی را داشته باشید می‌توانید از آن برای افزایش خلاقیت استفاده کنید ( نه صرفا برای رسیدن به آرزوها )

در فایل صوتی به خوبی به این تمرین اشاره شده است.

 

 

در انجام تصویرسازی ذهنی نباید سخت‌گیر باشید.

فراموش نکنید که برای انجام یک تصویرسازی عالی لازم است کمی نیم کره چپ مغزتان را کم‌کار و نیم کره راست مغزتان را پرکار کنید.

زیرا نیم کره راست می خواهد بی‌پروا به همه جا و همه چیز سرک بکشد.

اما نیم‌کره چپ با منطق خود مدام جلوی آن را می‌گیرد.

بنابراین خودتان را آزاد بگزارید و بی پروا و بدون منطق به همه چیز سر بزنید. ( البته در ذهنتان)

تصویرسازی ذهنی می‌تواند تبدیل به یک عادت شود و عادت با تمرین کافی شکل می‌گیرد.

بنابراین روزهای ابتدایی را به تمرین به اندازه کافی اختصاص دهید و بعد از تبدیل شدن آن به یک عادت، دیگر در هر شرایطی می توانید یک تصویرسازی عالی در هر شرایطی داشته باشید.

معمولا تصویرهای ذهنی در حین انجام کار و بر اساس شرایط مختلف ناگهان شروع به نقش بستن در ذهن می‌کنند.

اگر در آن لحظه مقدور بود برای دقایقی کار خود را رها کنید و به مغزتان اجازه دهید شما به جایی ببرد که خودش دلش می‌خواهد.

سعی کنید در هر فرصتی که دارید وقایع اطراف را به چالش بکشید.

مثلا:

رنگ دیوارهای خانه را در ذهنتان تغییر دهید.

یا سعی کنید جزئیات صورت خود را در ذهن کنار هم بچینید تا تصویر چهره خود را ببینید.

برای انجام بهتر این کار از تمرین آینه استفاده کنید.

در ذهن خود تصور کنید جلوی یک آینه ایستاده‌اید، خودتان را چگونه می‌بینید؟

تصویرسازی ذهنی تکنیک خاصی ندارد و شما فقط نکات بالا را به خوبی رعایت کنید تبدیل به یک فرد ماهر در تصویرسازی ذهنی می‌شوید.

البته گوش دادن به موسیقی و کشیدن نقاشی هم می‌توان تجسم خلاق شما را افزایش دهد.

به طور کلی هرچیزی که بر نیم کره راست مغز شما تاکید دارد به گونه‌ای به توانایی تصویرسازی ذهنی مربوط می‌شود.

پس به نیم کره راست مغزتان بیشتر توجه کنید.

 

 

به عنوان بخش پایانی این مقاله لازم است کمی شما را با بازی‌های روانی مغزتان آشنا کنم.

اگر تا به حال چیزی را گم کرده باشید به احتمال زیاد اولین بار آن را به خوبی به یاد می‌آورید.

زمانی که ما چیزی را برای اولین بار گم می‌کنیم نمی‌خواهیم باور کنیم که این اتفاق افتاده است.

زیرا ما همه چیز را رعایت کردیم و دنیا ناعادل بوده پس برای این بی عدالتی نمی خواهیم قبول کنیم که آن چیز با ارزش را گم کرده‌ایم.

درباره قدرت تجسم خلاق و رسیدن به آرزوها هم این موضوع صدق می‌کند.

زیرا در راه رسیدن به آرزوها آنقدر عوامل موثر و بیشتری وجود دارند که تجسم خلاق جزئی از راه‌های فرعی آن به حساب می‌آید.

افرادی که فکر می‌کنند به خاطر تجسم به آرزوهایشان می‌رسند ناآگانه بسیاری از آن موارد اصلی را رعایت و اجرا می‌کنند.

اما چون از تجسم خلاق خود اگاه هستید فکر می‌کنند به خاطر تصویرسازی‌های ذهنی به آرزوی خود می‌رسند.

وقتی شخصی با وجود تجسم خلاق و تصویرسازی ذهنی حتی نزدیک به آرزوی خود نمی‌شود به این افراد مراجعه می‌کند و راهنمایی می‌خواهد پاسخ معمول آن‌ها اینگونه است:

حتما چیزی را به خوبی رعایت نکردی، شاید جزئیات را به خوبی تصور نکردی یا اینکه ممکن است بگویند نمی دانم چرا برای تو عمل نمی‌کند.

 

 

اگر من از شما بخواهم یک پارچه را با تکنیک زیگ زاگ خیاطی بدوزید و راه و اصول آن را هم به شما بگویم اکثرا می‌توانید آن را انجام دهید.

فقط شاید کمی باید بیشتر تمرین کنید.

علت این موضوع اصول و قواعد تعیین شده‌ای است که قطعا منجر به نتیجه مشابه می‌شود.

یعنی هرکس با هر سطح دانش و توانایی این تکنیک را پیاده کند می‌تواند به صورت زیگ زاگ بدوزد.

 

اما آیا همین موضوع در رابطه با تصویرسازی برای رسیدن به آرزو‌ها صدق می‌کند؟

گمان نمی‌کنم اینگونه باشد. می توانید به ۸۰ درصد افرادی مراجعه کنید که در سراسر دنیا مستند راز را دیده‌اند عمل کرده‌اند و نتیجه‌ای جز امید واهی و سپس بی انگیزگی نسیبشان نشده است.

در واقع می‌توان گفت اگر در تصویرسازی ذهنی استفاده می‌کنید مستقیما نیازی نخواهید داشت که خواسته خود را مجسم کنید.

مخصوصا اگر قبلا آن را هرگز با هیچ‌کدام از حواس پنج‌گانه درک نکرده‌اید.

تصویرسازی ذهنی در راستای آرزوهای شما جادو نخواهد کرد

بمقاله‌ای درباره سیستم RAS مغز نوشته‌ام که به خوبی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اگر هنوز ابهامی باقی مانده یا سوالی دارید می‌توانید از بخش “ از من بپرس” یا بخش کامنت زیر همین مقاله استفاده کنید و با من در ارتباط باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

 

 

 


 

مدتی است که تصمیم به تحقیق و تغییر خودم در زندگی گرفته‌ام و به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانسته‌هایم با بقیه جدی‌ترین رسالتم است.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

فایل صوتی خیلی عالی بود

با سلام
مرسی از همراهی شما و اینکه نظر خودتون رو بیان کردید
بسیار خوشحالم که لذت بردید
موفق باشید

سلام من اصلا نمیتونم تصویر بسازم تو ذهنم میتونم ب هر چی میخام فکر کنم ولی تصویر سازی ک اون چیزی ک میخام رو واضح ببینم با شکل و رنگ رو نمیتونم

پیشنهاد می‌کنم کمتر از وسایلی که تمرکز حواس شما رو پرت می‌کنن استفاده کنید. مثل گوشی
استمرار داشته باشید درست میشه

درود بر شما
فوق العاده بود
فوق العاده
تصویر سازی ذهنی راهکاری درست و دقیق برای انجام غیر ممکن های ذهن است…
شاد و پیروز باشید
لحظه شاد و درستی گذشت
در میان این همه ذهنیت به هم ریخته و پوچ
فوق العاده بود
فوق العاده.

سلام و درود خدمت شما
ممنون از حسن توجه شما. بسیار خوشحالم که مفید واقع شده
موفق باشید

فایل صوتی عالی بود
برای تهییه چنین فایل های صوتی مشابه راهنمایی کنید ممنون میشم

سلامت و پیروز باشید
خوشحالم که علاقه‌مند بودید
برای دریافت فایل‌های بیشتر می‌توانید در گوگل به دنبال فایل صوتی برای تصویرسازی ذهنی بگردید. البته در ذهنولوژی به زودی فایل‌های مشابه بیشتری تولید خواهیم کرد

سلام .درود بر شما .موشکافانه و وجذاب بیان کردید .مشخصا خیلی زحمت کشیدین و تحقیق و تمرین کردین .به صورت دقیق و علمی توضیح دادین . حتما من تمرین خواهم کرد .تشکر از زحماتتون

سلام و درود خدمت شما
مرسی از این حسن توجه ارزشمند شما
باعث خوشحالی بنده هست که مفید بوده
موفق باشید

سلام
سپاسگزارم از مطلب خوبتون
لینک فایل صوتی خراب است و دانلود نمیشود

سلام و درود
بسیار خوشحالم که مفید بوده
ممنون از اطلاع رسانی
پیگیری کردم درست شد
می‌تونید استفاده کنید
موفق باشید

از مقاله خوبتون ممنونم.
انسان هر چیزی رو توی ذهنش به تصویر بکشه و بتونه به مرحله باور برسوندش, اون رو بدست میاره. برای اینکه تصویر ذهنی ما نمود فیزیکی پیدا کنه چنتا مولفه باید باشه. هدف واضح تعریف بشه. اشتیاق سوزان داشته باشیم و برامون قابل باور باشه. اگه قابل باور نباشه ارتعاش شک ارسال میشه و نبود اون چیز جذب میشه. بعد از همه اینها ما با ۶۸ ثانیه تصویر سازی از خواسته مون, افکار مشابه اون رو در طول روز به صورت آگاهانه و ناخودآگاه جذب میکنیم و تفکر به خواسته توام با باور و احساس خوب و اشتیاق وسواس گونه فکر غالب ذهن ما میشه طوری که انتظار نمود فیزیکیش رو داریم. در این وضعیت طی چند روز یا چند هفته خواسته ما وارد زندگیمون میشه چرا که به قول ارل نایتینگل ما به چیزی تبدیل میشیم که بیشتر اوقات بهش فکر میکنیم.
من از این تکنیک بارها نتیجه گرفتم و در حال حاضر روی اهداف بزرگتر تمرکز میکنم.

مرسی از توضیحات تکمیلیتون
درسته
موفق و پیروز باشید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذهنولوژی بستری برای آموزش‌های تخصصی در حیطه بهبود و توسعه فردی است که بیش از ۲ سال فعالیت آن می‌گذرد. شما با ذهنولوژی می‌توانید لحظه به لحظه در زندگی شخصی‌تان رشد کنید.


http://8upload.ir/uploads/f861206278.mp3Downloads-icon


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور


چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

 

 

با سلام
ممنون از این مقاله زیباتون
موفق باشید

سلام .خیییلللیییی عالی بود ممنون. به امید موفقیت

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

از سایت خوب تان ممنونم ! مطالب مفید و جالب بود !

سلام
ممنون. عالی بود

سلام
.
من از گوگل اتفاقی اومدم اما جالبه برام ۳۰ دقیقست اینجا دارم
.
با اجازتون اینجا برای دوستم تو واتس اپ فرستادم
.
ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

من با 12 راهکار به رشد و توسعه شخصی تو کمک میکنم

https://metafekr.com/thanks


دانلود رایگان 3 گام طلایی برای شناسایی سریع علایق و استعدادهای پنهان

09127408199

info@metafekr.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید …

برای دانلود رایگان کتاب 4 ستون طلائی هدف گذاری کلیک کنید

جعبه ابزار ذهنی


تست هوش و استعدادیابی گاردنر

تست هوش وکسلر بزرگسالان، معرفی، تاریخچه و کاربردها


معرفی تست رضایت زناشویی انریچ ENRICH

تصویرسازی ذهنی بزرگترین کشف روانشناسی در صد سال اخیر است. طبق تعریف انجمن سرطان‌شناسی آمریکا تصویرسازی ذهنی شامل تمرینات ذهنی طراحی شده برای پذیرش ذهنی نفوذ سلامتی و بهبودی در بدن است. تصویرسازی ذهنی به دو شکل انجام می شود:

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم

تجسم یعنی بازبینی تصاویری که قبلا دیده ایم. چیزهایی را که قبلا دیده ایم دوباره در ذهنمان ببینیم. تجسم خلاق یعنی دیدن چیزهایی که تا به حال ندیده ایم.

این باور که تصویرسازی ذهنی می‌تواند به شفای بیماری‌ها کمک کند، باوری بسیار قدیمی است. تصویرسازی تقریباً در همه فرهنگ‌های دنیا به عنوان یک ابزار درمانی مورد توجه بوده و در بسیاری از مذاهب نیز مطرح شده است. مثلاً سرخپوستان ناوایو دارای شکل مفصلی از تصویرسازی هستند که فرد را ترغیب می‌کند خود را سالم «ببیند». برخی می‌گویند که قدمت این تکنیک‌ها به بابلی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌های باستان می‌رسد. مصریان و یونانی‌های باستان، و نیز ارسطو و بقراط پدر پزشکی نوین، بر این باور بودند که تصویرهای ذهنی در مغز ارواحی را آزاد می‌کنند که قلب و بخش‌های دیگر بدن را برمی‌انگیزند. آن‌ها همچنین باور داشتند که یک تصویر ذهنی قوی از بیماری برای ایجاد نشانه‌های آن کافی است. تصویرسازی ذهنی قرن‌ها به عنوان یک درمان طبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شواهد ثبت شده‌ای وجود دارد که راهبان تبتی در قرن ۱۳ و ۱۴ با مدیتیشن و تصویرسازی کار می‌کردند که مجسم کنند بودا بیماری‌ها را شفا می‌دهد. سیمونتون‌ها در سال ۱۹۷۸ به این درمان‌ها با انتشار کتاب پرفروشی به نام «بهبودی دوباره» معروفیت بخشیدند. در این کتاب تجربیات آنان در درمان بیماران سرطانی با تصویرسازی و درمان‌های دیگر تشریح شده است. در حال حاضر از تصویرسازی ذهنی در کلینیک‌های مراکز پزشکی و بیمارستان‌های منطقه‌ای استفاده می‌شود. این روش را اغلب با درمان‌های روان‌شناختی دیگر ترکیب می‌کنند.

“ایوان لندل” اهل چک، ده سال قهرمان تنیس حرفه ای جهان شد. زمانی که ایوان لندل از ورزش حرفه ای خداحافظی کرد، خبرنگاری از او پرسید: “آقای لندل میخوایم بدونیم چی شد که شما توانستید ده سال نفر اول باشید؟” لندل گفت: من دو کار انجام می دادم. مثل همه قهرمان های جهان هر روز عملا تمرین می کردم. من روزی یک ساعت گوشه ای می نشستم و در ذهنم با حریفی بازی می کردم که این حریف از من خیلی قوی تر بود ولی برنده بازی من بودم چون ذهن خودم بود و هر کار می خواستم می کردم. من هر وقت در عرصه های جهانی روبروی حریف هایم قرار می گرفتم هیچ یک از حریف هایم به قدرت حریف ذهنی من نبودند. من حریف ذهنیم رو هر روز شکست می دادم و حریف های واقعی رو مثل آب خوردن شکست می دادم.

میکل آنژ، والت دیزنی و گوته هر سه جداگانه در در زندگی نامه هاشون گفته اند: هر شب که می خواستم بخوابم، چشمهایم را می بستم. و چیز هایی که می خواستم فردا توی زندگیم اتفاق بیوفتت را در ذهنم می دیدم. و جالب اینجاست که هر سه در زندگی نامه شان گفتند که بیشتر اتفاق هایی که روز بعد می افتاد چیزهایی بود که دیشب در ذهنم دیده بودم و می خواستم که اتفاق بیوفتد.

بتهوون در ۳۵ سالگی کر می شود. ناشنوای مطلق. جالب است بدانید بزرگ ترین آثار موسیقی بتهوون بعد از ۳۵ سالگی او خلق شده است! بعد از اینکه ناشنوای مطلق شده است! کسانی که دستی در موسیقی دارند می دانند که یک موسیقی دان اول موسیقی را به صورت نت در خطوط حامل می نویسد و بعد آن نت را با آلت موسیقی اجرا می کند و در اجرا متوجه می شود که ایراد نت کجاست و ایراد رو اصلاح می کند، بتهون وقتی ناشنوا است و نتی را که روی کاغذ آورده است را نمی تواند بشنود، جای تعجب دارد که چطور نت هایش را اصلاح می کرده است! جالب تر این که شاهکارهایش بعد از ناشنوا شدنش خلق شده است. از بتهوون می پرسند “آقای بتهوون شما چطور این آثار را خلق می کنید؟! شما که نمی توانید بشنوید؟
می گوید: من نمی تونم بشنوم؟! من نت ها رو می نویسم. چشم هایم رو می بندم. در ذهنم می بینم که گروه کنسرت دارد نت های من را اجرا می کند. اشتباهاتش رو با گوش ذهنم می شنوم و اصلاح می کنم.

این روش‌ها شامل تکنیک‌های تشخیص و ارزیابی بر مبنای تصویرسازی ذهنی، روش‌های آرمیدگی، درون‌بینی، فراخوانی و تکنیک‌های پایگاه‌سازی در ذهن می‌شود. یک تجربه تصویرسازی ذهنی مانند رویاپردازی است به استثنای این که لازم نیست «صبر کنیم» تا ناهشیار، رویا یا آن موضوع را ایجاد کند. هر زمان که بخواهیم می‌توانیم رویایی ایجاد کنیم که به موضوع دلخواه ما مربوط باشد. اگر بخواهیم تصویرسازی ذهنی را برای صدمات عاطفی یا مشکلات جسمی به کار بریم، می‌توانیم از شیوه‌های دینامیک استفاده کنیم.یکی از معروف‌ترین تکنیک‌ها، کار با «کف دست» است. این تکنیک شامل قراردادن کف دست‌ها روی دو چشم و تجسم رنگی می‌شود که شما با اضطراب یا استرس تداعی می کنید (مثلاً قرمز) و بعد آن رنگ که با آرمیدگی و آرامش تداعی می‌شود (مانند آبی). تجسم یک رنگ آرامش بخش باعث می‌شود شما احساس آرمیدگی کنید و سلامتی و احساس بهبودی را در شما تقویت می‌کند. در دیگر تکنیک‌ها از تصویر استفاده می‌شود مانند تجسم یک توپ از انرژی شفابخش ملایم که در قفسه سینه شکل می‌گیرد و همراه با تنفس در سراسر بدن گسترش می‌یابد. بسیاری از شیوه‌ها شامل تصویرسازی از خود در یک منظره آرامش‌بخش به انتخاب شخص است. جایی مانند ساحل یا چمنزار، با همه مناظر، صداها، بوها و دیگر حس‌ها تا تصویری کامل تجربه شود. تکنیک رایج دیگر، تصویرسازی هدایت شده نام دارد که شامل تجسم یک تصویر یا هدف مطلوب خاص می‌شود و سپس تصویرسازی از خود در حالی که به این هدف دست می‌یابید. ورزشکاران از این تکنیک‌ها برای پیشرفت ورزشی استفاده می‌کنند. نوعی از درمان هدایت شده که برای بیماران مبتلا به سرطان مفید است، متد سیمونتون خوانده می‌شود. این متد در دهه ۷۰ توسط کارل سیمونتون، یک سرطان‌شناس پرتودرمان‌گر، و استفانی سیمونتون، یک روان‌درمان‌گر ابداع شد. در متد سیمونتون از بیماران دچار سرطان خواسته می‌شود که تجسم کنند بدن آن‌ها در حال جنگ با سلول‌های سرطانی است و در جنگ پیروز می‌شود.یک تمرین معروف، براساس یک بازی ویدیویی قدیمی به نام Pac-Man طراحی شده است. بیماران باید شخصیت‌های Pac-Man کوچک را تجسم کنند که سلول‌های سرطانی را می‌خورند و نابود می‌کنند، همان‌طور که دشمنان را در بازی از بین می‌برند. سیمونتون‌ها از این متد در کنار درمان‌های رایج سرطان استفاده می‌کردند. اجرای هر جلسه از این تکنیک‌ها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

مروری بر ۴۶ مطالعه انجام شده از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۸ مطرح می‌کند که تصویرسازی هدایت شده می‌تواند در درمان استرس، اضطراب و افسردگی و کاهش فشارخون، درد و برخی از عوارض جانبی شیمی‌درمانی سرطان مفید باشد. مروری دیگر در سال ۲۰۰۲ نشان داد که احتمالاً تصویرسازی ذهنی برای اضطراب و نیز برای تهوع و استفراغ پیش از شیمی‌درمانی سرطان مفید است. (معمولاً پس از چند دوز شیمی‌درمانی بیمار دچار تهوع و استفراغ می‌شود. برخی افراد درست پیش از تجویز دوزهای بعدی دچار تهوع یا استفراغ می‌شوند. این حالت، تهوع یا استفراغ شرطی یا پیشگویانه نامیده می‌شود.) به طور کلی، تصویرسازی ذهنی یکی از مفیدترین اقدامات روان‌شناختی برای کاهش برخی عوارض جانبی شیمی درمانی محسوب می‌شود.می‌توانیم از تصویرسازی ذهنی برای حفظ و استحکام سلامتی در یک بدن قوی یا روبرویی با یک مشکل در سلامتی استفاده کنیم.

چشمان خود را ببندید و ببینید که «محلول جادویی» متعلق به درون شما، سموم، زهرها، درد یا بیماری را از بدنتان می‌زداید، و بدن شما در صلح و آرامش غوطه‌ور می‌شود. یک نفس عمیق بکشید و عمداً خود را ریلکس کنید. در این مرحله از آرمیدگی یا تصویرسازی ذهنی، تغییراتی در بدن تجربه می‌شود. تغییرات فیزیولوژیک به وقوع می‌پیوندد و شفا آغاز می‌شود.

در بسیاری از بیماری‌ها، تصویرسازی ذهنی می‌تواند مشکلات احساسی زمینه‌ای را آشکار کند و به بدن اجازه شفا بدهد. این عشق و حمایت اغلب می‌تواند معجزاتی را در جسم پدید آورد. معجزاتی که بارها در درمان بیماری‌های لاعلاج به ثبت رسیده است.

از آنجا که عملکرد ورزشکاران بازتابی از افکار و احساسات آنها است، پس می توانند با ایجاد تصاویر ذهنی مثبت از خودشان در حال انجام مهارت، مهارت خود را هم بالا ببرند. علاوه بر این، آنها می توانند مهارت را به مراتب بیشتر از آنچه بر روی دیواره انجام می دهند در ذهن خود تصور کنند. همچنین ایجاد تصاویر ذهنی موفقیت آمیز، احساس اعتماد به نفس آنها را تقویت می کند، در نتیجه تصویرسازی ذهنیت ها کمک خواهد کرد تا عملکردی با نتیجه مثبت پیش روی داشته باشند.

ورزشکاران همچنین می توانند از تصویر سازی ذهنی برای یادگیری استراتژی استفاده کنند. برای مثال، صعود کننده می تواند از تصویر سازی ذهنی برای آگاهی از وضعیت خود و تکالیف مربوط به آن وضعیت استفاده کند. همچنین کوهنوردان می توانند با استفاده از تصویر ساز ی ذهنی، با مسیر آشنا تر شوند.

ورزشکاران باید تصویر سازی ذهنی را پیش از تمرین، در خلال آن و بعد از تمرین انجام دهند.

رعایت دستورالعمل های زیر به ورزشکاران تازه کار در امر تصویر سازی کمک می کند:

چند دقیقه خود را آرمیده (ریلکس) کنید. مطالعات نشان می‌دهد که تصویرسازی ذهنی بهترین تأثیر را زمانی دارد که همراه با یک تکنیک آرمیدگی همراه شود.
لباس خود را راحت کنید، کفش‌های خود را در بیاورید، دراز بکشید یا بر یک صندلی راحت بنشینید و اگر مایل هستید نور را کم کنید. چشمانتان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. تصور کنید که از یک پلکان پایین می‌روید. با هر گام، به این احساس توجه کنید که بیشتر و بیشتر آرمیده می‌شوید.
زمانی که کاملاً آرمیده شدید، یک منظره دلخواه را مجسم کنید. این منظره می‌تواند یک ساحل باشد. دامنه یک کوه یا یک لحظه لذت‌بخش خاص با دوستان یا خانواده. هر زمان به تمرین تصویرسازی خود می‌پردازید به این منظره وارد شوید.
زمانی که در منظره مطلوب خود احساس راحتی کردید، تدریجاً ذهن خود را به مشکلی که می‌خواهید حل شود معطوف کنید.
اگر تصویرهای متعددی به ذهن آمد، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا در جلسه جاری روی آن کار کنید. اجازه دهید این تصویر ذهنی زنده‌تر و واضح‌تر شود. اگر وضوح تصویر کم و زیاد می‌شود، نگران نشوید.
اگر هیچ تصویری به ذهن نیامد، سعی کنید به یک حس دیگر معطوف شوید. مثلاً صدای رودخانه یا بوی گل‌های وحشی در چمنزار.
اگر روش‌های بالا کارساز نشد، به این فکر کنید که در حال حاضر چه احساسی دارید. عصبانی؟ خسته؟ رنگ این عصبانیت چیست؟ چه تصویرهایی را برمی‌انگیزد؟ از حس‌ها برای شکل دادن به تصاویر ذهنی استفاده کنید.
هر زمان چنین می‌کنید، مجسم کنید که مشکل شما در انتهای جلسه کاملاً بهبود می‌یابد. این کار، طرح اولیه شفا را در درون ایجاد می‌کند که بدنتان در شفای خود از آن پیروی می‌کند.
در پایان جلسه، چند نفس عمیق دیگر بکشید و خود را در حال بالا رفتن از پلکان خیالی مجسم کنید، در حالی که تدریجاً به محیط خود آگاه می‌شوید. چشمانتان را باز کنید، بدنتان را کش و قوس دهید، لبخند بزنید و روز خود را ادامه دهید.
در آغاز، این تمرین تصویرسازی ذهنی را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حداقل یک بار در روز انجام دهید. با کسب مهارت بیشتر، احتمالاً خواهید توانست فقط هر بار برای چند دقیقه و چندین بار در روز انجام دهید و همان فواید را برای شما داشته باشد.

اصول و تکنیک های ایده پردازی

آموزش تجسم خلاق

مقدمه ای بر تکنیک های حافظه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

تست های پربازدید


تست آنلاین عشق و عاشقی واقعی


تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان


تست آنلاین اختلال دو قطبی


تست شخصیت شناسی نئو

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم


تست آنلاین سلامت روان scl-90


تست اسکیزوفرنی آنلاین


تست آنلاین وسواس فکری


تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی


تست افسردگی آنلاین


تست هوش و استعدادیابی گاردنر

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک 17، واحد 2

شماره تماس: ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

ایمیل: Info@mindtoolbox.ir

   

سایت روانشناسی  تست هوش

تست روانشناسی  تست وسواس

تست شخصیت شناسی  مهارت های ارتباطی

تست تله های زندگی  جملات انگیزه دهنده

چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم
چگونه در ذهنمان تصویر سازی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *