چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

 
helpkade
چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی
چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

شاید شما هم به تازگی ویندوز 10 مایکروسافت را بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نصب کرده باشید و حال ندانید که چطور باید در این سیستم عامل به شبکه وای‌فای مد نظرتان متصل شوید. به منظور فراگیری این موضوع با کلیک همراه باشید.

کلیک: در ویندوز 10 از نظر ظاهرای و عملکردی تغییراتی ایجاد شده که گاها ممکن است منجر به گیج شدن کاربر شود. یکی از مسائلی که ممکن است پس از نصب ویندوز 10 مشکلاتی برای شما ایجاد کند، مربوط به نحوه اتصال به شبکه وای‌فای است. ما در این مقاله به صورت گام به گام نحوه متصل شدن به شبکه وای‌فای را در سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت آموزش می‌دهیم. دقت داشته باشید که این روش می‌تواند به منظور اتصال به شبکه وای‌فای در هر دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 استفاده شود.

پیش از شروع به کار، باید چند نکته را بدانید. اولین نکته مربوط به نام شبکه وا‌ی‌فایی است که قصد اتصال به آن را دارید. به طور پیش فرض نام شبکه وای‌فایی که به آن متصل می‌شوید با نام خود مودم شما یکی خواهد بود، اما اگر نام آن را قبلا تغییر داده باشید باید به دنبال همان نام اختصاصی مد نظرتان بگردید. نکته دوم در رابطه با پسوورد یا رمز عبور اتصال به شبکه وای‌فای مد نظرتان است که حتما باید آن را دانسته به خاطر داشته باشید.

خلاصه نحوه اتصال به شبکه وای‌فای در ویندوز 10

با فشردن همزمان دکمه ویندوز و کلید A وارد بخش Action Centre شوید. بر روی گزینه Wi-Fi کلیک کنید تا قابلیت وای‌فای دستگاه فعال شود. بر روی این گزینه راست کلیک کرده و سپس گزینه Go to Settings را انتخاب نمایید. در لیست پیش رویتان شبکه وای‌فای مد نظر را انتخاب کنید. رمز عبور شبکه وای‌فای مد نظرتان را وارد کرده و منتظر بمانید تا به شبکه متصل شوید.

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

آموزش قدم به قدو نحوه اتصال به شبکه وای‌فای در ویندوز 10

به طور معمول آیکون وای‌فای در بخش سمت راست تسک‌بار (Taskbar) سیستم عامل شما قابل مشاهده است. منظور از تسک‌بار نواری است که در بخش زیرین صفحه نمایش و رابط کاربری ویندوز خود مشاهده می‌کنید. با کلیک کردن بر روی آیکون وای‌فای واقع شده در این بخش لیستی از شبکه‌های وای‌فای در دسترس شما نمایان می‌شود.

اگر این آیکون در بخش سمت راست تسک‌بار ویندوز شما قرار ندارد، دکمه‌های ویندوز و A را به طور همزمان از صفحه کلید خود بفشارید تا وارد بخش Action Centre شوید. در این شرایط آیکون مربوط به شبکه‌های وای‌فای را در لیست ارائه شده مشاهده خواهید کرد. اگر چنانچه مانند تصویر زیر همچنان آیکون وای‌فای را مشاهده نکردید، بر روی گزینه‌ آبی زنگ Expand کلیک کنید تا لیست کلی مربوط به تنظیمات این بخش ارائه شود. در این شرایط بدون تردید آیکون بخش اتصال وای‌فای را مشاهده خواهید کرد.



با انتخاب گزینه وای‌فای به صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر راه پیدا می‌کنید. در این قسمت لیستی از شبکه‌های وای‌فای موجود در محدوده شما ارائه شده است. با انتخاب شبکه وای‌فای مد نظرتان می‌توانید به آن متصل شوید. بنابراین ابتدا یک بار بر روی شبکه وای‌فای مد نظرتان کلیک کنید تا انتخاب شود. حال تیک مربوط به گزینه Connect automatically را بزنید. انتخاب این گزینه منجر می‌شود که دستگاه شما پس از این به طور اتوماتیک به شبکه وای‌فای انتخاب شده متصل شود. حال گزینه Connect را انتخاب کنید.


هنگامی که گزینه Connect را انتخاب می‌کنید، می‌بایست رمز عبور شبکه وای‌فای مد نظر را وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر شبکه وای‌فای مد نظر رمز عبور نداشته باشد فرآیند اتصال به آن بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. پس از وارد کردن رمز عبور شبکه وای‌فای بر روی گزینه Next کلیک کنید.


در این مرحله پنجره دیگری نمایان می‌شود که مجددا از شما درخواست وارد کردن یک رمز عبور را می‌کند. این رمز عبور در واقع رمز عبوری است که شما حق تعیین کردن آن را دارید تا سایر افرادی که قصد اتصال به شبکه وای‌فای و ارتباط برقرار کردن با دستگاه شما را دارند، با وارد کردن آن امکان این امر را داشته باشند. با در نظر نگرفتن هیچ رمز عبوری برای این قسمت، سایر افراد متصل شده به شبکه وای‌فای مشابه شما می‌توانند بدون هیچ رمز عبور مجزایی با دستگاه شما همگام‌سازی شوند. نهایتا با انتخاب گزینه Next فرآیند اتصال به شبکه وای‌فای مد نظر انجام می‌شود و با توجه به انتخاب گزینه Connect automatically در مرحله قبل، از این پس شما به طور اتوماتیک به این شبکه متصل خواهید شد.


ویژه


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

اگر با مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 مواجه هستید می توانید

اگر با مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 مواجه هستید می توانید

 

با توجه به تغییرات قابل توجهی که ویندوز 10 در بخش های مختلف داشته و با توجه به قابلیت های جدیدی که به بخش شبکه و اینترنت آن اضافه شده است گروه مشاوره هیواتک در این مقاله قصد دارد به بررسی تنظیمات اینترنت و شبکه در ویندوز 10 بپردازد . همچنین در بخش دوم مقاله یکی از مشکلات رایج کاربران ویندوز 10 یعنی مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 و راه حل های این مشکل را بررسی خواهیم پرداخت .

 

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

 

 

 برای رفع مشکلاتی از قبیل مشکل وصل نشدن کامپیوتر به اینترنت ، مشکل اتصال وای فای و یا مشکل no internet در ویندوز 10 باید به بخش تنظیمات اینترنت و شبکه در ویندوز 10 مراجعه کنید . منوی settings جدید در ویندوز 10 به شما امکان دسترسی به تنظیمات کاربردی بدون نیاز به control panel را می دهد . برای دسترسی به بخش تنظیمات اینترنت و شبکه در ویندوز 10 از قسمت تنظیمات ویندوز ( Settings ) وارد تب Network & Internet شوید . این بخش دارای قسمت های مختلفی است که البته تعداد این بخش ها به سیستم شما بستگی دارد . به عنوان مثال با توجه به اینکه سیستم بنده وایرلس ندارد بخش Wifi در تب Network & Internet سیستم بنده دیده نمی شود .

 

تب Status :

 

تب Status در بخش تنظیمات اینترنت و شبکه (Network & Internet  ) ، وضعیت اتصال اینترنت را نمایش می دهد و نشان می دهد که از چه طریق به اینترنت متصل هستید . از طریق این بخش شما می توانید جزئیات اتصال به اینترنت را از طریق گزینه View your network properties مشاهده نمایید . به عنوان مثال آدرس آی پی تان . همچنین از طریق گزینه Network troubleshooter می توانید در صورت مواجهه با مشکل اتصال به اینترنت ، آن را عیب یابی نمایید .

 

تب Wifi :

 

تب بعدی در بخش تنظیمات اینترنت و شبکه در ویندوز 10 ، تب Wifi می باشد . در بالای این بخش یک دکمه تغییر وضعیت قرار دارد که به شما این امکان را می دهد که وای فای خود را روشن و یا خاموش نمایید .  در این بخش همچنین شبکه ای که شما به آن متصل هستید و همچنین سایر شبکه های اطرافتان را نمایش می دهد . در قسمت Manage wifi settings می توانید کنترل بیشتری روی تنظیمات وای فای خود داشته باشید .

 

تب Airplane mode :

 

این تب تنها زمانی ظاهر می شود که سیستم شما از شبکه های رادیویی بی سیم مثل Wifi و Bluetooth استفاده می کند . در این بخش دکمه تغییر وضعیتی وجود دارد که می توانید از طریق off کردن آن کلیه ارتباطات وایرلس را قطع نمایید . در این مورد شما تنها Wifi و Bluetooth را می بینید اما برخی از تبلت ها Cellular data را نیز نمایش خواهند داد .

 

 

تب Data usage :

 

 

این بخش ار تنظیمات اینترنت و شبکه در ویندوز 10 وضعیت مصرف دیتا اینترنت را در سی روز اخیر نمایش می دهد . این بخش بیشتر برای کاربران تبلت که داده های خود را از طریق منابع مختلف مثل وای فای و اینترنت تلفن همراه و … دریافت می کنند کاربردی است و می توانند میزان مصرف دیتا اینترنت خود را مشاهده نمایند . با توجه به اینکه بنده از یک اتصال سیمی اترنت استفاده می کنم بنابراین این بخش تنها یک مورد را نمایش می دهد . با کلیک روی گزینه usage details موجود در هر منبع اینترنت می توانید جزئیات بیشتری در خصوص اینکه کدام برنامه ها دیتا بیشتری مصرف می کنند دریافت نمایید .

 

تب VPN :

 

در این بخش از تنظیمات اینترنت و شبکه ، در بخش Add a VPN Connection می توانید یک vpn اضافه کنید . همچنین می توانید ارائه دهنده vpn را مشخص نموده ، نامی برای اتصال خود انتخاب کرده ، نام و آدرس سرور و اطلاعات ثبت نامی خود را مشخص نمایید .

 

تب Dail up  و تب Ethernet :

 

این دو بخش مربوط به انواع اتصالات اینترنتی می باشد ، اگر از اتصال اترنت استفاده می کنید آدرس IPV4 سرور های DNS ، نام تولید کننده ، نسخه درایور و آدرس فیزیکی را ملاحظه می کنید .

 

تب Proxy :

 

در این بخش ار تنظیمات اینترنت و شبکه در ویندوز 10 می توانید از Proxy اتوماتیک استفاده کنید و یا با وارد کردن آدرس آی پی و پورت سرور Proxy خود ، پروکسی خود را به صورت دستی وارد نمایید . با استفاده از سرور پروکسی می توانید آدرس آی پی خود را مخفی کرده و یا به وب سایت های بسته شده دسترسی پیدا کنید .

 

 

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از کاربران ویندوز 10 با آن مواجه هستند  مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 می باشد که به صورت های مختلفی پدیدار می شود ، به عنوان مثال گاهی خطای Limited connectivity بر روی علامت شبکه نشان داده می شود و گاهی هم به صورت درخواست مداوم رمز عبور می باشد . قبلا در مقاله راهنمای حل مشکل وای فای در ویندوز 7 و 8 به بررسی راه های رفع مشکل اتصال به وای فای در این دو نسخه از ویندوز پرداختیم . در این مقاله به بررسی رفع مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 خواهیم پرداخت .

 

** برای رفع مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 ابتدا ویندوز خود را آپدیت نموده و جدیدترین بروز رسانی های آن را دریافت نمایید . برای این منظور در قسمت start عبارت update را تایپ کرده سپس Check for update را انتخاب نمایید ، سپس بر روی دکمه search کلیک کنید تا جدیدترین آپدیت ها را جستجو کرده و برای شما دانلود نماید و بعد از آن ریستارت کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آپدیت ویندوز 10 می توانید مقاله راهنمای آپدیت ویندوز 10 را مطالعه نمایید .

** اگر بعد از آپدیت ویندوز 10 همچنان با مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 مواجه هستید جدیدترین درایورهای لپ تاپ خود را از وب سایت سازنده آن دانلود و نصب نمایید و در صورتی که از کامپیوتر یا کارت وای فای استفاده می کنید نام کارت خود را که روی آن نوشته شده جستجو کرده و به وب سایت سازنده آن مراجعه کنید و آخرین درایور مربوط به آن را دانلود و نصب نمایید .

** بعد از این مرحله در صورتی که همچنان با مشکل اتصال به وای فای ویندوز 10 مواجه هستید نرم افزار چیپست وای فای را دانلود و نصب نمایید . این درایورها عمومی هستند و برای دستگاه خاصی طراحی نشده اند . برای این منظور به قسمت start ویندوز رفته و روی آن راست کلیک کنید ، سپس گزینه  Device manager را انتخاب کرده بعد از آن به بخش Network Adapter رفته و بر روی فلش کنار آن کلیک کنید . در این بخش می توانید مجموعه ای از دستگاه های نصب شده را ببینید . در گزینه هایی که wireless یا wifi در آن ها وجود دارد ، نام شرکت در کنار عبارت مشاهده می شود بعد از پیدا کردن این نام می توانید آن را در اینترنت سرچ کرده و آخرین درایور مربوط به آن را برای ویندوز 10 دریافت و نصب کنید .

** در آخرین مرحله در صورتی که همچنان مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 شما حل نشده است این احتمال وجود دارد که مشکل به دلیل استفاده از نرم افزارهای VPN باشد . در صورتی که روی ویندوز 8.1 خود نرم افزار VPN استفاده نموده و سیستم خود را ارتقا به ویندوز 10 داده اید این امر می تواند مشکلاتی در اتصال به وای فای ایجاد نماید .

 

** در صورتی که شما به وای فای متصل هستید اما اینترنت ندارید باید بعد از بررسی وای فای و تنظیمات اینترنت سیستم خود را عیب یابی کنید . برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید :
– وارد settings سیستم خود شوید .
– روی گزینه Update and security کلیک کنید .
– Trouble shoot را انتخاب کنید .
– با کلیک روی گزینه internet connection عیب یابی و رفع عیب برای شما انجام می شود .

 

** دستورات زیر را که مربوط به اینترنت وای فای است در cmd سیستم خود به ترتیب تایپ کرده و Enter را بعد از هر کدام بزنید .

** در نهایت در صورت حل نشدن مشکل به وب سایت مایکروسافت رجوع کنید تا به صورت اتوماتیک مشکل سیستم شما شناسایی شده و با راهنمایی های ارائه شده اقدام به حل آن نمایید .

 

اگر با مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 مواجه هستید می توانید

اگر با مشکل اتصال به وای فای در ویندوز 10 مواجه هستید می توانید


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787800-021 تماس حاصل فرمایید.

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

راههای اتصال به وای فای در ویندوز 10

اتصال به وای فای در ویندوز 10

روشن کردن Wi-Fi ساده ترین راه برای اتصال رایانه شخصی ویندوز به اینترنت است ، و اگر اتصال اترنت ندارید ، به احتمال زیاد تنها راه است.

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

وقتی Wi-Fi روشن است ، تا زمانی که رمز عبور را می شناسید ، می توانید به هر شبکه موجود وصل شوید. این روزها نه تنها امکان مرور وب با سرعت فوق العاده سریع و بدون سیم وجود دارد بلکه در واقع محبوب ترین راه برای آنلاین شدن است. 

 

قابلیت های وای فای این روزها تقریباً در همه رایانه های موجود در بازار یک ویژگی است و روشن کردن Wi-Fi سریعترین و آسان ترین راه برای آنلاین شدن در رایانه ویندوز شما است . 

اگر ویندوز 10 را اجرا می کنید ، احتمالاً آداپتور Wi-Fi شما فعال شده است. 

اگر اینگونه نیست ، یا اگر در گذشته به طور تصادفی آن را غیرفعال کرده اید و نمی توانید بفهمید چگونه آن را فعال کنید، نگران نباشید. در اینجا نحوه نصب و راه اندازی WiFi آورده شده است. 

 

اول از همه ، ببینید که آیا دکمه Wi-Fi در صفحه کلید شما وجود دارد (این یک تصویر از امواج است که از یک دایره یا خط خارج می شوند) این مورد در لپ تاپ ها معمول است و به احتمال زیاد شما باید که کلید Fn و یکی از کلیدهای شماره F را در بالای صفحه کلید فشار دهید.

 

معمولاً می توانید Wi-Fi را با دستور صفحه کلید فعال کنید

 

وای فای را از طریق آیکون Wi-Fi روشن کنید :

1. به گوشه سمت چپ پایین صفحه رایانه خود نگاه کنید. در نوار ابزار ، ممکن است یک آیکون Wi-Fi وجود داشته باشد ، که شبیه سیگنال رادیویی است که به سمت بالا منتقل می شود. اگر در آنجا نباشد ، روی پیکان رو به بالا کلیک کنید تا ببینید آیا این گروه با آیکون های دیگر در نوار ابزار شما گروه بندی نشده است.

 

2. روی نماد Wi-Fi در نوار ابزار خود کلیک کنید ، سپس دوباره روی کادر بزرگتر Wi-Fi که در فهرست ظاهر شده است کلیک کنید تا Wi-Fi روشن شود. 

 

برای روشن کردن وای فای، روی کادر بزرگ “Wi-Fi” کلیک کنید

 

3. پس از روشن شدن ، به هر شبکه Wi-Fi مورد نظر خود متصل شوید ، تا زمانی که رمز عبور داشته باشید.

 

Wi-Fi را از طریق منوی Start روشن کنید :

1. بر روی دکمه ویندوز کلیک کنید و وقتی در نتایج جستجو ظاهر شد ، روی ” Settings” کلیک کنید. 

 

 فعال كردن واي فاي در ويندوز ١٠

 

2. بر روی “Network & Internet.” کلیک کنید.

 

3. در نوار منو در سمت چپ صفحه تنظیمات ، روی گزینه Wi-Fi کلیک کنید. 

 

4. گزینه Wi-Fi را روی “On” تغییر دهید تا آداپتور Wi-Fi خود را فعال کنید. 

 

برای روشن کردن Wi-Fi ، سوئیچ را به سمت راست ببرید

 

5. با توجه به اینکه رمز شبکه را می دانید به هر شبکه WiFi که ترجیح می دهید متصل شوید.

 

  

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 


تخفیف های داغ لنوو(لپ تاپ،تبلت،مودم و…)

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

اولین کاری که شما باید در زمانی که مشکل اتصال به اینترنت به وجود می‎آید، انجام دهید؛ تهیه یک گزارش از شبکه بی‎سیم است، چرا که عامل اصلی خیلی از مشکلات از همین جا شروع می‎شود. برای انجام این کار به کادر جستجوی موجود در نوار وظیفه رفته و عبارت Command prompt را تایپ کنید، سپس روی Command prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید، بعد در خط فرمان عبارت netswlan show wlanreport را تایپ کنید. با انجام این کار یک فایل html ساخته خواهد شد که شما می‎توانید آن را در مرورگر خود باز کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که مشکل اتصال مربوط به مودم یا خدمات دهنده اینترنت شما نباشد. اگر هیچ کدام از این عوامل به مشکل اتصال مربوط نبودند مراحل بعد را انجام دهید.


در کادر جستجوی موجود در نوار ابزار یک بار دیگر عبارت Command prompt را تایپ کنید. سپس روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید. در خط فرمان عبارت ipconfig را تایپ کنید. آدرس آی‎پی کنار عبارت Default gateway را پیدا کرده و این آدرس را یادداشت کنید. در خط فرمان عبارت ping را تایپ کرده و کلید Enter  را فشار دهید. شما باید نتیجه‎ای شبیه به خروجی زیر را مشاهده کنید:

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

اگر شما نتیجه بالا را مشاهده کردید اما همچنان نمی‎توانید به اینترنت متصل شویم احتمالا مشکل از مودم یا خدمات دهنده اینترنت شما است.


بعضی مواقع مشکل اتصال به اینترنت می‎تواند ناشی از ناسازگاری درایور آداپتور شبکه شما باشد. برای اطمینان از این که درایور شما به‎روز رسانی شده باشد مراحل زیر را دنبال کنید:

اگر نمی‎‎توانید به طور خودکار درایور جدید را پیدا کنید به وب‎سایت سازنده آداپتور شبکه خود مراجعه کرده و آخرین درایور موجود را دانلود کنید.

گاهی اوقات نصب کردن نسخه قدیمی‎تر درایور نیز ممکن است به رفع مشکل اتصال کمک کند.


یکی دیگر از روش‎های برطرف کردن مشکلات عمومی‎ اتصال به اینترنت استفاده از network troubleshooter خود ویندوز است.

اگر این روش مشکل شما را برطرف نکرد، بخش TCP/IP را ریست کنید، آدرس ای‎پی را بازیابی کنید و سرانجام DNS client resolver cache را تخلیه و ریست کنید. شما باید این فرامین را در پنجره command prompt اجرا کنید. بنابراین command prompt را با سطح دسترسی admin باز کنید و فرامین زیر را به ترتیب اجرا کنید:

بعضی مواقع ممکن است فایروال‎ها از برقراری اتصال جلوگیری کنند. آنها را غیرفعال کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می‎شود. command prompt را با سطح دسترسی admin باز کنید. در خط فرمان عبارت advfirewall set allprofiles state off را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. حالا مرورگر وب خود را باز کنید و ببینید آیا می‎توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. برای فعال کردن مجدد نرم افزار فایروال در خط فرمان عبارت netsh advfirewall set allprofiles state on را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.


یکی دیگر از روش‎های رفع مشکل آن‎ایستال کردن درايور آداپتور شبکه است، اما فراموش نکنید که حتما قبل از انجام این کار یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید.

به عنوان آخرین تلاش برای رفع مشکل اتصال به شبکه از Network reset استفاده کنید تا دستگاه‎های شبکه از نو نصب شوند. اما توجه داشته باشید که برای استفاده از network reset باید ویندوز 10 شما نسخه 1607 باشد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

اگر نمی‎‎توانید به طور خودکار درایور جدید را پیدا کنید به وب‎سایت سازنده آداپتور شبکه خود مراجعه کرده و آخرین درایور موجود را دانلود کنید
مرد مومن اگر میتونستیم به انترنت وصل بشیم که مشکلی نبود. داری میگی اینترنت قطعِِِِِِِِِِ
این راه حل های من درآوری رو که فقط از توی سایت های خارجی ترجمه میکنید به درد خودتون میخوره نه ما

دستور صحیح :
netsh wlan show wlanreport
هست ، لطفا اصلاح کنید.

قدم اول اینه که اول PING 4.2.2.4 رو بگیرین
اگه REPLY داد یعنی مشکل از مرورگره و باید کشش پاک شه و تنظیماتشو چک کنید
اگه ti,me out داد ping مودم رو بگیرین – اگه reply بود ممکنه از تنظیمات مودم باشه و باید ریست کانفیگ شه ولی اگه time out یا destination host بود ارتباط تا مودم برقرار نیست و باید ارتباط بین مودم تا سیستم چک شه

من از وقتی که وای فای خود را مخفی کرده ام از تنظیماتش تا دیگر کسی نتواند که هکش کند . از حالا به بعد هرسری که لب تاب خود را روشن یا خاموش میکنم باید رمز وای فای خود را بزنم تا وای فای ایم را شناسایی کند .
هرکسی راه حلی برای این مشکل من داشت خواهشا بگویید . !

خیلی خیلی خیلی ممنونم

سلام ممنون از اطلاعاتتون
من به اینترنت وصل میشم ولی نمی تونم هیچ صفحه ای رو باز کنم یعنی کانکت هستم ولی از انواع بروزرها استفاده کردم که یک صفحه باز کنم ولی نشد
همه راه هایی که شما گفتین رو هم امتحان کردم

راه آخری جواب داد
خیلی ممنون

خیلی جالب نبود

من دو سال پیش لب تاپ مدا اچ پی خریدم هنوز یک سال تموم نشده بود که وای فای لب تابم مشکل پیدا کرد و قطع و وصل میشد ویندوز رو عوض کردن و درایورها رو نصب کردن ولی بازم انگار نه انگار که درایور ها ی وای فای نصب شده بردیم فروشگاهی که خریده بودیم فرستادن تهذان و بازم همون مشکل رو داره و هروقت خودش دوست داره وصل میشه و یه وقتایی هم کلا اثری از وای فای و فایل مربوط تو لب تاب نیست کسی نتونست مشکل منو حل کنه

سلام خداقوت
بسیار عالی بود ، مشکل اینترنت من با کد هایی که در command prompt وارد کردم، برطرف شد.
سپاسگزارم

خیلی ممنونم عالی بود مطلبتون با ترفند آخر وصل شدم

من همه‌ی عبارات داخل command prompt رو تایپ کردم ولی در پایان اون نتایج reply رو نگرفتم، مشکل از کجا هست لطفا راهنمایی کنید

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

برای اتصال به اینترنت می بایست ابتدا به یک شبکه وصل شوید. برای اتصال به یک شبکه Wi-Fi در ویندوز ۱۰ ، Network را از طریق آیکن و یا منوی taskbar انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب شبکه Wi-Fi مورد نظر Connect را انتخاب و سپس کلمه عبور را وارد و مراحل را طبق راهنما ادامه دهید. حال شما به شبکه متصل شده­اید، و آیکنی مطابق شکل در taskbar ظاهر خواهد شد.

بعد از اتصال به اینترنت حال شما می­توانید ایمیل بسازید، در وبسایت­ها به جستجو بپردازید و بسیاری کارهای دیگر. استفاده از اپلیکیشن های داخلی ویندوز یکی از جذابیت های محیط کاربری ویندوز ۱۰ به شمار می آید.

اگر Wi-Fi در دسترس نباشد و یا شما میخواهید به یک شبکه کابلی متصل شوید، چاره استفاده از کابل اترنت ( Ethernet ) است، تنها کافی است کامپیوتر خود را توسط کابل به روتر یا مودم وصل نموده و سپس به انجام امور آنلاین خود بپردازید.

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

اگر در اتصال به اینترنت دچار مشکل شده­‎اید، مقاله رفع مشکل اتصال به شبکه در ویندوز را بررسی نموده و سعی در حل مشکل داشته باشید.

راهنمایی

برخی کامپیوترها درون خود دارای یک سیم کارت هستند که برای شما امکان اتصال از طریق اینترنت دیتا (cellular data)، مشابه آنچه در تلفن­های همراه است، را فراهم  می­آورند. برای مشاهده اینکه آیا کامپیوتر شما این امکان را داراست، Network را از طریق آیکن و یا منوی taskbar انتخاب نمایید و ببینید آیا گزینه Cellular network در بالای لیست هست یا که خیر.

 


حریم خصوصی


سؤالات متداول


قوانین و مقررات


درباره ما


ثبت نام


پیگیری وضعیت دستگاه


دوره های آموزشی


همکاری با ما

ممنون که عضو شدید!

تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، برج A، طبقه نهم، واحد ۹۰۵

شنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱۸ و پنجشنبه ها ۱۰ صبح تا ۱۵

ارتباط مستقیم: ۰۹۹۰۵۴۰۰۰۵۴

ایمیل: info@fixcheh.com

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای فیکسچه محفوظ است.

یکی از قابلیت ها و مزیت های مهم شبکه کردن کامپیوترها این است که کاربران می توانند بدون استفاده از اینترنت، اطلاعات و داده های خود را با سیستم دیگر استفاده کنند یا به عبارت دیگر از فایلهای مشترک استفاده کنند. در ادامه با چگونگی شبکه کردن دو کامپیوتر در ویندوز ۷ و ۱۰ آشنا می شوید.

بطور کلی شبکه به مجموعه ای از اجزا گفته میشود که هدف واحدی دارند. هر کدام از کامپیوترهای موجود در شبکه باید امکان کارکردن به تنهایی و به دور از شبکه را داشته باشد. با استفاده از شبکه، مدیریت و نظارت بر عملکرد کاربران آسان است. با شبکه کردن دو کامپیوتر یا لپ تاب می توانید هر نوع فایلی را در هر اندازه و حجمی که باشد به آسانی و در کمترین زمان انتقال دهید. اهداف شبکه شامل: اشتراک منابع، بالا رفتن قابلیت اعتماد سیستم، کاهش هزینه، حذف محدودیتهای جغرافیایی و افزایش کارآیی سیستم می باشد.

پست مشابه: آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با مودم adsl (وای فای)

تجهیزات مورد نیاز:

برای شبکه کردن دو کامپیوتر نیاز به سویچ و هاب نداریم و تنها از کابل Twisted Pair استفاده می کنیم. برای اتصال دو کامپیوتر از کابل کراس استفاده می شود، دو سر این کابل را بوسیله سوکت به پشت هر کیس به کارت شبکه آنها وصل می کنیم.

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

خوب تا اینجا دو کامپیوتر از نظر فیزیکی به هم وصل شدند حالا باید پیکربندی آن را انجام دهیم. به طور کلی وظیفه فایروال جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به سیستم می باشد و در صورت روشن بودن و بسته بودن پورت های مرتبط، مانع از ارتباط بین دو کامپیوتر می شود ، به همین دلیل لازم هست که پورت های مورد نیاز را در فایروال آزاد کنیم. خاموش کردن فایروال بطور کامل کار بسیار راحتی بوده اما در مکانهایی که امنیت اطلاعات برایشان بسیار حائز اهمیت هست خاموش کردن فایروال اصلا پیشنهاد نمیشود و باید آن را روشن کرده و تنها پورتهای مورد نیاز را جهت استفاده باز کنید. در صورتی که شما میخواهید دو کامپیوتر موجود، همدیگر را Ping کنند یا ببینند، و به فایلهای موجود در یکدیگر دسترسی داشته باشند لازم هست که فیچر File and Printer Sharing را در تنظیمات فایروال آنها آزاد کنید انجام این کار به شکل زیر است:

با تایپ عبارت Firewall.cpl در RUN پنجره Windows Firewall را مشاهده میکنید اگر میخواهید که فایروال بطور کامل خاموش شود در سمت چپ پنجره در قسمت Turn Windows Firewall on or off میتوانید فایروال را بطور کامل خاموش کنید اما اگر میخواهید فایروال روشن باشد و تنها اجازه دسترسی به فایلها را بدهید آن را روشن کرده و در همان پنجره Windows Firewall در سمت چپ با استفاده از تنظیمات موجود در Allow a program or feature through Windows Firewall دسترسی File and Printer Sharing را برای کارت شبکه خود آزاد نمایید.

برای اینکه دو کامپیوتر بتوانندبا یکدیگر تبادل اطلاعات کنند باید از آی پی آدرسهایی با Network ID یکسان استفاده نمایند بدین منظور برای ست کردن IP عبارت ncpa.cpl را در Run وارد کرده و Enter کنید.

در صفحه بعد کارت شبکه مورد نظر خود را انتخاب و بر روی آن راست کلیک کرده Properties را انتخاب می کنیم . در این باکس میتوانید تنظیمات پروتکل TCP//IP شبکه را انجام دهید. برای ادامه گزینه (Internat Protocol Version 4 (TCP//IPv4 را انتخاب و دکمه Properties را بزنید.در شکل زیر در کادر قرمز رنگ، با انتخاب گزینه اول ، کامپیوتر ما آی پی را بصورت اوتوماتیک از سرویس DHCP می گیرد ولی چون در حال حاضر از سرویس DHCP استفاده نمیکنیم با انتخاب گزینه دوم آی پی دلخواه خود را بصورت دستی (استاتیک) وارد می کنیم. برای مثال آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ (از کلاس C) را در نظر میگیریم و با کلیک بر روی Subnet mask سیستم بصورت اتوماتیک کلاس آی پی مورد نظر را شناسایی میکند و Subnet mask آن را می نویسد. کادر آبی رنگ برای وارد کردن DNS بکار گرفته میشود و چون در حال حاضر از آن استفاده نمیکنیم آن را به حالت پیشفرض خود رها کرده و OK را می زنیم.تا اینجا تنظیمات TCP/IP بر روی یک کامپیوتر انجام شده پس وارد کامپیوتر دیگر شده فایروال را غیر فعال می کنیم و به کامپیوتر دیگر آی پی میدهیم (با همان Subnet قبلی) مانند ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲، دقت داشته باشید همانطور که اشاره شد باید برای اینکه دو کامپیوتر بتوانندبا یکدیگر تبادل اطلاعات کنند باید از آی پی آدرسهایی با Network ID یکسان استفاده نمایند. اکنون تنظیمات بر روی دو کامپیوتر انجام شده. حال به دو دستور پر کاربرد در محیط شبکه اشاره میکنیم این دو دستور به عیب یابی و تست کارت شبکه به ما کمک خواهند کرد. نخستین دستور IPconfig میباشد که با استفاده از آن میتوانیم تنظیمات کارت شبکه خود و وضعیت آن را در شبکه بررسی کنیم. حال وارد Run شده و cmd را تایپ میکنیم و سپس Enter می کنیم تا محیط Comand prompt اجرا شود سپس Ipconfig را تایپ میکنیم و Enter را میزنیم.

این خروجی به شما IP , Subnet Mask و Default Getway کامپیوتر ما را نمایش می دهد. این خروجی نشان میدهد که کارت شبکه شما به درستی نصب شده و آی پی آدرس فوق به آن اختصاص یافته است. دومین دستور Ping می باشد که با استفاده از این دستور میتوانید از برقراری اتصال فیزیکی بین دو کامپیوتر مطمئن شویم. برای اطمینان از صحت برقراری ارتباط رو کامپیوتر در محیط Command Prompt فرمان Ping را تایپ می کنیم و آدرس آی پی کامپیوتر دیگر را مینویسیم برای مثال با اجرای دستور Ping 192.168.1.1 ارتباط کامپیوتر خود را با کامپیوتری با آی پی آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ بررسی می کنیم.با اجرای این دستور تعدادی بسته به آدرس مشخص شده ارسال میشود در صورت برقراری اتصال این بسته ها به مقصد رسیده دوباره به مبدا برمیگردد. در صورتی که اتصال شبکه قطع شده باشد با پیغام Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable مواجه می شوید که در اینصورت تمامی بسته های ارسالی به مقصد از بین رفته اند یعنی ارتباطی وجود ندارد. به صورت پیشفرض تعداد بسته های ارسالی ۴ بسته می باشد اگر بخواهیم تعداد مشخصی بسته ارسال کنیم مثلا ۸ بسته شکل دستور به اینگونه میشود.

Ping 192.168.1.1 –n 8

اگر در آخر این دستور t- را اضافه کنید تعداد بسته ها را میتوانید بصورت نامحدود در آورید که در این صورت می توانید با زدن دکمه Ctrl+C آن را متوقف کنید یعنی به این صورت:

Ping 192.168.1.1 -t

همچنین کامپیوتر دومی هم باید بتواند کامپیوتر اولی را Ping کند. در صورتی که بعد اجرای فرمان Ping در هر دو کامپیوتر، نتیجه ای مشابه شکل به شما نشان داده شد ارتباط بین دو کامپیوتر برقرار شده و با توجه به یوزرهای ایجاد شده و مجوز دسترسی به یوزرهای ساخته شده در کامپیوتر سرویس دهنده، آن دو کامپیوتر میتوانند از منابع یکدیگر استفاده نمایند.

حتماً بخوانید: چگونه کامپیوتر را در ۴ گام ساده به وای فای وصل کنیم؟

در این قسمت، روش دیگر اتصال دو کامپیوتر برای ایجاد یک شبکه خانگی بدون سیم را می آموزید. بهترین پیشنهاد اتصال دو کامپیوتر از طریق کابل اترنت است که به روشی مطمئن و سریع بین کاربران رواج یافته است. کابل اترنت، کابلی است که با سوکت Rj45 بسته شده است. اما دو نوع کابل اترنت وجود دارد که شما میتوانید از آنها با توجه به نیاز خود استفاده کنید. اولین مورد به کابل Straight معروف است و دومین کابل نیز Crossover نام دارد. (در شکل زیر میتوانید نمودار پیکربندی هر یک از کابل ها را مشاهده کنید).

به طور خلاصه باید گفت که با کابل کراس(crossover) تنها میتوانید به انتقال اطلاعات بپردازید اما کابل استرایت(straight) چندین کاربرد مختلف دارد. اتصال دو کامپیوتر تحت شبکه LAN با استفاده از کابل کراس برای انتقال اطلاعاتی از قبیل فایل ها ویدوئوها و تصاویر انجام می گیرد.

۱- برای شروع باید برای هر کامیپیوتر آدرس آیپی مختلفی تنظیم شود برای این کار وارد کنترل پنل خود شوید و روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید و در صفحه نمایان شده مطابق شکل زیر روی گزینه Change adapter settings کلیک کنید.

در پنجره Network Connections مطابق زیر روی گزینه مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

سپس از پنجره Local Area Connection Properties به زبانه Network بروید و روی گزینه Internet Protocol Version 4 کلیک کرده و روی دکمه Properties کلیک کنید. حال آدرس هر یک از کامیپوتر ها را مطابق زیر تعیین کنید.

کامپیوتر اول:

(IP address: (192.168.0.1(Subnet mask: (255.255.255.0

کامپیوتر دوم:

(IP address: (192.168.0.2(Subnet mask:(255.255.255.0

به همین سادگی کار شبکه کردن دو کامپیوتر به پایان رسید. از این پس می توانید فایل های موردنظرتان را به اشتراک بگذارید و همچنین تحت شبکه بازی کنید. چنانچه سؤال مرتبطی در ذهن دارید در بخش نظراتؤ آنها را ثبت نمایید تا پاسخ دهیم.

سلام میشه وقتی دو کامپیوتر به هم شبکه هستن همزمان به اینتریت هم دسترسی داشته باشن؟ یا حتما اینترنت روی شبکه وای فای قطع میشه؟

اگه از طریق کابل وصل شده باشن میشه. در غیر این صورت خیر

سیستم عامل من ویندوز ۱۰ پایه ۶۴ بیتی است. سیستم اصلی ویندوز ۷ پایه ۳۲ بیتی. با سوئیچ کابل شبکه وصل کرده‌ایم. کامپیوتر من (ویندوز ۱۰) در کامپیوتر اصلی (ویندوز ۷) شناسایی می‌شود، اما سیستم اصلی (ویندوز ۷) در کامپیوترم شناسایی نمی‌شود.

چه راه‌کاری پیشنهاد می‌دهید؟

ویندو ۷ رو میشه با ویندوز ۱۰ شبکه کرد

بله با روشی که در بالا گفته شده میشه هر ویندوزی رو باهم شبکه کرد حتی اکس پی با ۱۰ که خودم انجام دادم نکته مهم اینه که هوم گروپ دوتا کامپیوتر هم بایستی حتما یکی باشن از پراپرتی مای کامپیوتر میتونید تعریف کنید. و بعدش نیاز به یک ریستارت دارد. یا علی موفق باشید.

سلام خسته نباشی ممنون بابت زحمات جنابعالی فقط آهنگ میزان ولومش از صدای خودت بیشتره

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

سلام وقت بخیر ، برای سیستم من ipv6 میزنه اینجا ipv4 هستش ،و برای من کادر هاش متفاوته ،میشه راهنمای کنید

سلام خسته نباشی من موقع وصل کردن این پیام را میده رمز شبکه یا key را میزنم بازم میگه اشتباه هستش

یه بار کلیک راست کنید روی اسم اون شبکه، forget رو بزنید و مجددا رمز وارد کنید

سلام وقت بخیر من وقتی در cmd دستور دوم یعنی netsh wlan start hostednetwork را میزنم ارور میده و استارت نمیشه ارور در ادامه اورده شده The hosted network couldn’t be started. The group or resource is not in the correct state to perform the requested operation.

بایاد و نام خداوند بخشنده مهربان چطوری میشود ۱PC با ویندوز ۷ را با ۱Pc با ویندوز ۱۰ با مودم ۴پورت که هر یک به یکی از پورتهای مودم وصل هستند را شبکه کرد؟ ممنون از راهنمایی شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پایین سمت چپ یک دکمه علامت ویندوز روش هست. البته اگر از لبتا…

ممکنه در واچ باشید ولی نشانه ای از هکر نباشه. بهترین کار عوض…

سلام میشه بگید انیمیشن فروزن (السا و آنا) و ماشین ها (همون m…

ایا احتمال داره هک بشیم ولی هیچ نشونی از موبایل و کامپیوتر ن…

سلام دکمه window کدام است…

آموزش برنامه نویسی

آموزش فتوشاپ

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

اپلیکیشن آموزش زبان

روش یادگیری زبان

مرکز کاشت مو

مرکز جراحی بینی

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

هنر فردی

خرید بازی

سلامتی زیبایی

کلیه حقوق متعلق به وب سایت جالب آموز

 

رایانه کمک را بیشتر بشناسید

با خدمات گسترده شامل

این روزها  شبکه کردن چند کامپیوتر به یکدیگر همانند نصب ویندوز در بین کاربران کامپیوتری به یک پیش نیاز تبدیل شده است ،این بدین معناست که شما باید علاوه بر توانایی در نصب هر گونه ویندوز بتوانید چند کامپیوتر را به یکدیگر توسط کابل Lan و یا Wi-fi شبکه کنید. 

 اگر از طرفداران بازی های چند نفره باشید حداقل یک بار تلاش کردید تا سیستم خانگی خودتان را با لپ تاپ یا کامپیوتر دوستتون شبکه کنید. اکثر کاربران برای اولین بار با مشکل شبکه کردن رو به  رو می شدند، البته هر زمان با مشکل کامپیوتری روبه رو شدید ، می توانید با شماره های 0217129  یا 9099071540 تماس گرفته و با کارشناسان رایانه کمک مشکل کامپیوتری خود را حل کنید. 

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

اگر در فرستادن ایمیل، وبگردی، پخش موسیقی آنلاین  و بازی های کامپیوتری آنلاین و یا فرستادن فایل به کامپیوترهای دیگر در شبکه خود با مشکل  مواجه شدید،  احتمالاً به شبکه خود متصل نیستید و نمی توانید وارد اینترنت شوید. با مطالعه این مقاله می توانید با روش های حل مشکل شبکه در ویندوز بیشتر آشنا شوید.

 

شبکه چیست؟

 

 ابتدا پیشنهاد می کنم موارد زیر را برای  برطرف کردن مشکل اتصال به شبکه امتحان کنید. 

 از آیکون های سمت راست نوار وظیفه بر روی نماد کره زمین یا علامت اینترنت کلیک كرده و از روشن بودن وای فای اطمینان حاصل کنید، 

در غیر این صورت وای‌فای را روشن کرده و مطمئن شوید که حالت هواپیما نیز خاموش باشد.

 

 صبر کنید تا شبکه‌ی  مورد نظر در لیست شبکه های وای فای ظاهر شود.  اگر گزینه اتصال اتوماتیک wifi را فعال کرده باشید به صورت خودکار کامپیوتر شما به شبکه مورد نظر متصل خواهد شد،  چند ثانیه صبر کنید و سپس گزینه  Disconnect را انتخاب کنید و سپس مجدداً به وای فای خود متصل شوید.

بسیاری از مودم ها امواج وای فای را از دو باند فرکانسی ۵ و 2.4  گيگاهرتز  پخش میکنند، شبکه ای با باند فرکانسی متفاوت در لیست وای فای پیدا کرده و با آن متصل شوید.

Network troubleshooter (عیب یابی شبکه) به تشخیص و رفع مشکل شبکه شما کمک می‌کند

ریستارت مودم به شما کمک می کند  تا به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود دوباره متصل شوید. پس از ریستارت کردن مودم  ارتباط شما با  مودم به طور موقت قطع می شود، پس از راه اندازی مجدد مودم دوباره به آن متصل شوید.

نكته: مراحل ريستارت مودم ها با یکدیگر متفاوت بوده و به همین دليل در این مقاله مراحل کلی راه اندازی مجدد مودم  برای شما  قرار داده شده است.

توجه شما را به سوال یکی از کاربران رایانه کمک در مورد حل مشکل شبکه در ویندوز ۱۰ جلب می کنم :

” کاربر:  الو رایانه کمک.

کارشناس:  رایانه کمک ،  چطور میتونم کمکتون کنم؟

کاربر: سلام، زمانی که سعی می کنم به پوشه share شده دسترسی پیدا کنم با خطای The network is not present or not started روبرو می شوم، مشکل در کجاست؟ 

کارشناس: حل مشکل دسترسی به پوشه های اشتراک گذاری شده در ویندوز به راحتی با فعال کردن گزینه workstation در سرویس های ویندوز انجام میشود. 

 

آموزش اشتراک گذاری پوشه ها در vmware workstation

 

مشکلات شبکه به دلایل مختلفی مانند خرابی مودم ، مشکل کامپیوتری و یا شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت ممکن است ایجاد شود ، شما می توانید مراحل زیر را جهت  پیدا کردن منبع اصلی مشکل در شبکه انجام دهید و به حل مشکلات شبکه کامپیوتری خود بپردازید

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.1.1: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds:  Minimum = 4ms, Maximum = 5ms, Average = 4ms

 

 اگر نتیجه دستور پینگ شما همانند جواب بالا بود بدین معنی است که شما به روتر وای فای خود متصل هستید و مشکل شبکه و اینترنت شما می تواند  از طرف شرکت ارائه دهنده اینترنت می باشد. چنانچه در نتیجه تست پینگ خود پاسخی از روتر دریافت نکرده اید،  کامپیوتر خود را از طریق کابل لن lan  به مودم متصل کرده و عملیات  بالا را مجدداً تکرار کنید.

از کدهای دستوری زیر برای راه اندازی مجدد شبکه TCP/IP ، ساختن شبکه جدید، Refresh کردن آدرس IP ، فلش کردن شبکه و تنظیم مجدد حافظه DNS می توان استفاده کرد. 

 

 

 

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

 

چنانچه انجام مراحل قبل مشکل شبکه را حل نکرد، سعی کنید درایور شبکه را پاک کرده و سپس کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید. ویندوز به صورت خودکار آخرین درایور های مربوط به کارت شبکه شما را دانلود و نصب می کند،  این روش برای مواقعی که پس از آپدیت کردن ویندوز شبکه شما قطع می شود نیز کارایی دارد. 

نکته: قبل از پاک کردن درایور شبکه حتماً از داشتن نسخه پشتیبان آن در کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید.

 به سایت سازنده دستگاه شبکه خود رفته و آخرین نسخه درایور آن را دانلود کنید (  اگر کامپیوتر شما به اینترنت  متصل نمیشود،  با کامپیوتر دیگری دانلود کرده و با فلش به سیستم مورد نظر انتقال دهید ). برای پیدا کردن درایور شبکه کامپیوتر بهتر است تا اطلاعاتی مانند سازنده دستگاه،  نام مدل دستگاه و یا شماره مدل آن را داشته باشیم.

 

 

آموزش آپدیت درایورهای کامپیوتر

 

 بعد از بالا آمدن کامپیوتر، ویندوز به صورت خودکار درایور های مربوطه را دانلود و نصب  خواهد کرد.چنانچه دوباره در ارتباط با اینترنت یا شبکه به مشکل برخوردید می توانید درایور هایی را که قبلاً بک آپ گرفته بودید نصب کنید. 

ممکن است کامپیوتر شما پس از آپدیت و یا ارتقا به آخرین نسخه ویندوز بلافاصله ارتباط خود را با اینترنت از دست بدهد، می توان گفت درایور فعلی شبکه شما برای نسخه قبلی ویندوز بوده است.  برای حل این مشکل می توانید آخرین آپدیت ویندوز را پاک کنید.

 

 

 

 اگر پاک کردن آخرین آپدیت ویندوز اتصال شما به شبکه را برقرار نکرد ، می‌توانیم برای برطرف کردن مشکل از طریق دیوایس منیجر  درایور کارت شبکه خود را آپدیت کنیم.

 

 

 

چنانچه ویندوز درایور جدیدی  مخصوص صورت شبکه شما پیدا نکرد، میتوانید آخرین درایور کارت شبکه خود را از سایت سازنده دستگاه دانلود کنید. 

 آخرین روش حل مشکل شبکه ” راه اندازی مجدد شبکه “می باشد و بهتر است در مواقعی که هیچ کدام از مراحل بالا موفقیت  آمیز نبودند ، از این راه استفاده شود، به کمک این روش می توانید قطعی شبکه پس از به روز رسانی سیستم عامل از نسخه های قبلی به ویندوز 10 را حل کنید. 

راه اندازی مجدد شبکه تمامی آداپتورهای شبکه نصب شده بر روی کامپیوتر و تنظیمات آن ها را به طور کامل حذف می کند ، پس از ریستارت کردن کامپیوتر مجدداً آداپتور و درایور های شبکه از اول نصب شده و تنظیمات آنها به حالت اولیه خود باز می گردد.

نکته: راه اندازی مجدد شبکه نیازمند ویندوز ۱۰ ورژن ۱۶۰۷ و یا بالاتر می باشد، مراحل زیر را برای  پیدا کردن ورژن ویندوز خود طی کنید.

Start  > Settings  > System > About > os build

 

 

 

 

ممکن است شما پس از راه اندازی مجدد شبکه مجبور به  نصب مجدد نرم افزار و درایورهای شبکه های دیگر مانند VPN و virtual switches شوید، همچنین Network reset پروفایل شبکه های شما را به شبکه‌های عمومی ( public network ) تبدیل می‌کند . 

 در حالت پروفایل ” public network ” برای افزایش امنیت شبکه، کامپیوتر شما  توسط دستگاه ها و شبکه های دیگر قابل مشاهده نیست و شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه از پرینتر  متصل به شبکه خانگی خود می توانیم استفاده کنیم؟ 

 

چگونه پرینتر خود را Share کنیم؟

 

 برای  استفاده از پرینتر  شما باید کامپیوتر خود را در شبکه های عمومی قابل مشاهده کنید، برای انجام این کار به مسیر زیر بروید:

Settings  > Network & Internet  > Wi-Fi 

 از منو Wi-Fi  گزینه Manage known networks را انتخاب کرده و بر روی کانکشن مورد نظر خود کلیک کنید. سپس بر روی Properties کلیک کرده واز قسمت Network profile گزینه Private را انتخاب کنید. 

 

 

کمپانی های تولید کننده مودم وای فای  تنظیمات پیشرفته جداگانه‌ای را برای مودم های خود در نظر می گیرند، این تنظیمات می‌تواند با توجه به نوع اتصال و  محل شبکه متغیر باشند. 

تنظیمات حالت وای فای مودم خود را بررسی کنید ( حالت وای فای پیش فرض مودم ها Auto می باشد)

 سیستم عامل ویندوز برای ذخیره کردن اطلاعات و تنظیمات وای فای از Wi-Fi profile استفاده می کند. پروفایل وای فای شامل اطلاعاتی در مورد نوع امنیت شبکه،  پسورد،  نام شبکه (SSID)  و غیره می باشد، خراب بودن پوشه پروفایل وای فای مشکلاتی در اتصال به اینترنت و شبکه شما به وجود بیاورد.

برای حل مشکل خراب بودن پوشه پروفایل وای فای می‌توانید شبکه وای فای خود را پاک کرده (remove)  و یا به طور کلی forget کنید ، با انجام این کار ویندوز تمامی اطلاعات پروفایل شبکه شما را حذف خواهد کرد.

پس از انجام این عملیات مجددا به شبکه وای فای خود متصل شوید.

کسب دانش کافی در مورد کامپیوتر و شبکه می‌تواند به حل کردن مشکلات روزمره ای که  ممکن است در حین انجام کار و یا در خانه برای ما پیش بیاید کمک کند، امیدوارم مقاله آموزش حل مشکل شبکه در ویندوز ۱۰ برای شما طولانی و خسته کننده نبوده باشد. شما کاربران عزیز می توانید  مشکلات کامپیوتری خود را  به کمک  کارشناسان رایانه کمک با شماره گیری 0217129 و 9099071540  حل کنید. همچنین میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام رایانه کمک از آموزش های کوتاه و کاربردی کامپیوتر و تلفن همراه استفاده کنید.

تگ ها

هر سوال یا مشکلی در کار با کامپیوتر، موبایل یا تبلت خود دارید، از ما بپرسید

کلیه محصولات و خدماتی که در این وبسایت به فروش میرسد، مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشند


021-7129 (سامانه اعتباری)

9099071540 (تماس از تلفن ثابت کل کشور)
021-77192337 (واحد پشتیبانی)

بزرگراه رسالت ، چهار راه دردشت ، نبش خیابان حیدرخانی ، جنب رستوران منصوریان ، شماره ۵۳۱ ، طبقه سوم

شرکت رایانه کمک اولین مرکز ارائه دهنده خدمات رایانه ای تلفنی جهت رفع مشکلات کامپیوتری در سراسر کشور بوده و به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات رایانه ای و موبایلی کاربران می باشد.

جهت استفاده از خدمات کامپیوتری تلفنی کافیست از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071540 تماس حاصل فرمایید. همچنین به منظور برقراری ارتباط با کارشناسان رایانه کمک با موبایل شماره 0217129 را شماره گیری کرده و پس از خرید اعتبار از طریق همین شماره با ما تماس بگیرید.

شبکه های WiFi مخفی ? نام خود را پخش نکرده و نمایش نمی دهند. بنابراین برای وصل شدن به این شبکه ها باید مراحل بیشتری را طی کنید. امروز در انزل وب نحوه وصل شدن به وای فای مخفی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

How to Connect to Hidden WiFi Networks in Windows 10 , 8 and 7

برخی از شبکه های وای فای به صورت مخفی یا پنهان فعال هستند. اما این بدان معنی نیست که نمی توانید به آنها وصل شوید. بلکه برای این کار باید نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات امنیتی را بدانید. برای آشنایی بیشتر می توانید از یکی از روش هایی که در ادامه آموزش می دهیم، استفاده کنید. قابل ذکر است که روش های ذکر شده در نسخه های مختلف ویندوز به شکل مشابه در دسترس می باشد.

در ساده ترین راه نحوه اتصال به وای فای مخفی، ابتدا روی آیکن وای فای در تسکبار کلیک کنید.

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

حال می توانید لیست شبکه های اطراف را ببینید. شبکه مخفی با نام Hidden Network نمایش داده می شود. روی آن کلیک کنید.

سپس گزینه Connect automatically را فعال کرده و روی Connect کلیک کنید.

نام شبکه مخفی را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

اکنون رمز عبور را (در صورت نیاز) وارد کرده و مجدد Next را بزنید.

بسته به شبکه خود برای اجازه جهت قابل کشف بودن کامپیوتر در شبکه بسته به موقعیت، تنظیمات و.. روی Yes یا No کلیک کنید.

در نهایت به شبکه مخفی وای فای وصل می شوید.

همچنین اگر با فعال سازی وای فای مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش روشن کردن و فعال سازی وای فای لپ تاپ و کامپیوتر را هم مطالعه نمایید.

در این روش آموزش تصویری اتصال لپ تاپ به وای فای مخفی، ابتدا به تنظیمات ویندوز رفته و وارد بخش Network & Internet شوید.

از منوی سمت چپ گزینه WiFi را انتخاب کرده و در سمت راست روی Manage known networks کلیک کنید.

در صفحه نمایش داده شده روی دکمه Add a network کلیک کنید.

اطلاعات لازم را در فیلد نمایش داده شده وارد کنید.

در نهایت روی دکمه Save کلیک کنید.

حال بعد از ذخیره، ویندوز سعی می کند به طور خودکار به شبکه متصل شود.

اما در ویندوز های قدیمی تر چگونه کامپیوتر و لپ تاپ را به وای فای مخفی وصل کنیم؟ ابتدا وارد کنترل پنل شده و به بخش Network and Internet و سپس Network and Sharing Center بروید. در پنجره باز شده روی گزینه Set up a new connection or network کلیک کنید.

بعد از باز شدن پنجره Set Up a Connection or Network، گزینه Manually connect to a wireless network را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

اکنون اطلاعات شبکه مخفی خود را وارد کنید.

پس از کامل کردن اطلاعات روی Next کلیک کنید.

حال پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فرایند مشاهده می کنید. روی Close کلیک کنید.

اگر در محدوده شبکه مورد نظر قرار داشته باشید، به طور خودکار به آن متصل می شوید.

در صورتی که برای اتصال و وصل شدن به وای فای در ویندوز ۱۰ و.. دچار مشکل شده اید، راه های زیر را دنبال کنید.

همچنین در صورت نیاز به نصب کارت شبکه، مطالعه مطلب آموزش تصویری نصب کارت شبکه LAN ، USB و وای فای در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ برای شما کاربردی و مفید می باشد.

ابتدا به کنترل پنل و قسمت Network and Sharing Center بروید.

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی

روی نام وای فای شبکه مخفی کلیک کنید.

در پنجره باز شده روی Wireless Properties کلیک کنید.

گزینه Connect even if the network is not broadcasting its name را فعال کرده و تایید کنید.

دکمه های Windows Key+I را فشار داده و وارد تنظیمات شوید. به بخش Devices بروید.

حال Bluetooth را انتخاب کرده و سویچ آن را غیر فعال کنید.

البته راه دیگری نیز وجود دارد و آن زدن دکمه های Windows Key+A برای باز کردن Action Center است. سپس روی Bluetooth کلیک کرده و آن را غیر فعال کنید.

ابتدا Device Manager را باز کنید. درایو شبکه را پیدا کرده و روی آن دابل کلیک کنید. در پنجره باز شده به تب Power Management بروید. گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را غیر فعال کرده و روی OK کلیک کنید.

لیست شبکه های وای فای را باز کنید. روی شبکه مورد نظر کلیک کرده و گزینه Forget را انتخاب کنید.

اگر قصد دارید که شبکه های پنهان موجود را شناسایی کنید، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. برای این کار استفاده از برنامه های جانبی مانند NetStumblerm Kismet یا NetSurveyor را به شما پیشنهاد می کنیم.

در پایان در صورتی که بازهم مشکل در اتصال داشتید، مطالعه مطلب ۱۵ روش حل مشکل وصل نشدن کامپیوتر و لپ تاپ به اینترنت گوشی ، وای فای و.. را هم فراموش نکنید.

در مطلب امروز راه های اتصال به وای فای مخفی شده را به شما معرفی کردیم. نظر شما راجب شبکه های مخفی چیست؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه وصل شدن به اینترنت WiFi مخفی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.


ویندوز من ۷ هست ولی وقتی میزنم setup a network نمیاره باید چیکار کنم

سلام من وصل میشم ولی برای هر دفعه وصل شدن باید تمام مراحل اسم ورمزها رو انجام بدم همه مراحلی که گفتین هم انجام دادم ولی سیو نمیشه چبکار کنم که هردفعه نیازی به وارد کردن اسم و رمز نباشع ممنون

ممنون کمک بزرگی بهم کردین.

عالییییی دو ساعت با لپتاپ کلنجار رفتم نفهمیدم با توضیح شما سریع کانکت شدم
اجرکم عندالله

ویندوز ۷ هست که تا مرحله آخر هم میرم و کاملا هم وصل میشه ولی هیچی بالا نمیاد و تو قسمت وایرلس هم چیزی دیده نمیشه، مشکل چیه؟

سلام هرکاری میکنم به شبکه مخفی متصل نمیشه چیکار کنم ویتدوزم ۷ هستش

سلام من مبینت خودم رو مخفی کردم بعد با روش اول بهش کانکت شدم ولی یه سوال برام پیش اومد وقتی وصل شدم نام و پسورد وارد کردم ۲تا با اسم مال خودم اورد یکی اسم اصلی یکی هم اسم صلی با یه۲ به هرکدوم وصل شم مشکلی نداره>؟

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی
چگونه بعد از نصب ویندوز 10 به اینترنت وصل شوی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *