چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

 
helpkade
چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم
چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

همه‌گیری کروناویروس جدید کووید-۱۹، یک وضعیت اضطراری در دنیا اعلام شده است و طبعاً زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری داشته‌اند در مورد همه چیز…

برای شروع درمان مشکلات باروری، لازم است بدانید که چه کسانی و در چه زمانی باید برای درمان این مشکلات اقدام کنند. در این ویدیو، دکتر مهراندخت عابدینی…

پره‌اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی؛ ،Preeclampsia عارضه‌ای جدی است که اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند خطرهای جدی برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد….

لحظۀ تولد کودک شما پس از ۹ ماه انتظار نزدیک است. آگاهی و شناخت نسبت به نشانه‌های شروع درد زایمان تا پس از تولد نوزاد باعث آرامش بیشتر مادران باردار…

بیشتر مادران قادرند تمام شیر مورد نیاز کودک خود را تأمین کنند، اما زمان‌هایی وجود دارد که یا مادران بیش از حد در مورد گرسنگی نوزادشان نگرانند یا…چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

تغذیهٔ خوب برای رشد ذهنی و جسمی کودک شما بسیار مهم است و پس از تولد نوزاد، لازم است افزایش وزن و وزن‌گیری او به دقت توسط یک پزشک اطفال مورد اعتماد…

اگر دوست ندارید کودکتان را هنگام خواب تنها بگذارید تا گریه کند یا روش‌های ناپدید شدن تدریجی و گریه تا خواب را امتحان کرده‌اید ولی مؤثر نبوده‌ است،…

تقریباً تمام والدین یک کودک نوپا با این پرسش مواجه می‌شوند که چرا فرزندشان یکدفعه الم‌شنگه به پا می‌کند. در این مطلب به دلایل و راهکارهای رفع و…

فرض کنید دختر چهار ساله‌تان از شما بخواهد که برایش لوازم آرایش بخرید یا ماتیکتان را به او بدهید تا روی لبش بزند، شما هم درخواستش را رد می‌کنید، بعد…

احیای قلبی تنفسی یا CPR، یک اقدام نجات‌دهنده است که شما می‌توانید برای نجات جان کودکی که هیچ علائمی از زندگی نشان نمی‌دهد، یعنی بیهوش است و نفس نمی…

زایمان طبیعی گاهی با تزریق بی‌حسی‌ انجام می‌شود. این زایمان‌ها، زایمان بدون درد نامیده می‌شود. در این ویدیو، خانم ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی…

شاید عجیب به نظر بیاید اما شرایط زندگی شما در نوع کالسکه‌ای که به آن نیاز دارید تأثیر می‌گذارد. قبل از خرید کالسکهٔ کودکتان بهتر است به شهر یا…

ماما

شما بعد از پریودتان احتمالاً متوجه چند روز خشکی واژن می‌شوید و به دنبال آن رطوبت رو به افزایشی خواهید داشت که تا وقتی ترشحات دهانهٔ رحم حالت کش‌دار و لیزی پیدا می‌کند ادامه می‌یابد. این همان زمانی است که رابطهٔ جنسی بیشترین احتمال برای منجر شدن به لقاح و باردار شدن را دارد.

اگر قصد بارداری ندارید و درد پریود شما را آزار می‌دهد، می‌توانید بعد از تأیید پزشکتان از برخی محصولات کاهش درد قاعدگی استفاده کنید.

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© کلیه حقوق مادی و معنوی متون، گرافیک، تصاویر و ویدیوها و محتویات سایت صرفاً متعلق به شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار می باشد. بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب و بازنشر کامل و بدون جرح و تعدیل) بلامانع است. کليۀ حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

بیشتر افراد تصور می کنند دوران قاعدگی زمانی است که معمولا در طی آن، قبل و روزهای بعد از آن، بارداری رخ نمی دهد. اما آیا این تصور صحیح است؟ آیا امکان حاملگی بعد پریودی وجود دارد؟ امکان حاملگی بعد پریودی در چه افرادی بیشتر و در چه افرادی کمتر است؟

قاعدگی زمانی است که سیستم تولید مثل شما پوشش داخلی رحم را فرو می ریزد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دوره ماهانه قبلی شما پایان یافته و قاعدگی جدید شروع شده است.

دوره قاعدگی (عادت ماهانه) همچنین کمک می کند، مرحله تخمک گذاری در حدود روز چهاردهم دوره عادت ماهانه شما تنظیم شود. شانس شما برای باردار شدن در دوره تخمک گذاری در بالاترین حد ممکن است. اما آیا امکان بارداری در پریودی که به عنوان یک زمان ناباروری شناخته می شود وجود دارد؟ احتمال حاملگی بعد از پریود چقدر است؟ آیا امکان بارداری با وجود پریود شدن هست؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

 

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

احتمال بسیار ضعیفی وجود دارد که در این زمان شما باردار شوید. ما می دانیم که برای بانوانی که دوره قاعدگی آنان 28 تا 30 روز است، باز شدن پنجره تخمک گذاری از روز 11 تا 19 متغیر است. بنابراین؛ داشتن رابطه جنسی درست قبل از شروع دوره بعدی، امن ترین زمان برای جلوگیری از باردار شدن است.

با این حال، اگر تخمک گذاری شما به دلیل مشکلات سلامتی یا استرس، به تعویق بیافتد و به اواخر دوره قاعدگی موکول شود، به احتمال زیاد شما قبل از قاعدگی می توانید باردار شوید. مسئله پیچیده در اینجا این است که چگونه می توان فهمید که تخمک گذاری شما تاخیر داشته است.

به غیر از داشتن چرخه قاعدگی منظم، نمی توان فهمید که چه روزهایی از ماه شما امکان بارداری دارید و چه روزهایی نمی توان باردار شد. افزون بر این سردرگمی ها، تصورات غلط بیشماری است که در طول سالیان به ما منتقل شده است. بنابراین گرچه این احتمال کم است اما امکان بارداری چند روز قبل از پریودی صفر نیست.

 

به طور کلی، دوره قاعدگی در چرخه قاعدگی شانس باروری پایین است و احتمال باردار شدن کم است. اما نمی توان احتمال آن را کاملا رد کرد، بیایید ببینیم چرا.

در یک دوره معمول 28 روزه، تخمک گذاری در حدود روز 14 آغاز می شود. در طی فرایند تخمک گذاری، تخمک آزاد شده وارد لوله فالوپ می شود و به مدت 12 تا 14 ساعت باقی می ماند.

در مورد چرخه قاعدگی کوتاهتر مثل 21 تا 23 روز، تخمک گذاری خیلی زودتر شروع می شود (با استفاده از ماشین حساب تخمک گذاری می توان پیش بینی کرد) که به این معنی است که فاصله زمانی بین قاعدگی و تخمک گذاری کمتر است. از آنجایی که اسپرم ها می توانند به مدت سه تا شش روز تحت شرایط مطلوب در داخل دستگاه تناسلی زنده بمانند، اگر در دوران قاعدگی شما رابطه جنسی داشته باشید، شانس بارداری در پی تخمک گذاری زودرس در دوره های کوتاه وجود دارد زیرا اسپرم هنوز در بدن شما وجود دارد.

اگر دوره قاعدگی شما مدت طولانی یعنی بیشتر از 4 روز طول بکشد و دوره شما کوتاه باشد، پس ممکن است تخمک گذاری درست پس از قاعدگی انجام شود. بنابراین اگر بپرسید آیا امکان حاملگی بعد پریودی وجود دارد یا نه؟ باید به شما بگوییم که بله! اگر شما در پایان قاعدگیتان، رابطه جنسی داشته باشید، احتمال بارداری وجود دارد.

گاهی اوقات ممکن است لکه بینی تخمک گذاری با خونریزی اشتباه گرفته شود و شما بلافاصله پس از آن رابطه جنسی بدون محافطت داشته باشید. داشتن رابطه جنسی تحت چنین شرایطی ممکن است باعث بارداری شما شود. زمان دقیق تخمک گذاری، به ویژه زمانی که قاعدگی شما نامنظم باشد، دشوار است.

گر شما نمی خواهید باردار شوید پس بهتر است رابطه جنسی شما محافظت شده باشد حتی زمانی که همین امروز قاعدگی شما به پایان رسیده است. شما می توانید از کاندوم یا قرص ضدبارداری استفاده کنید. اگر قصد دارید باردار شوید، دوره قاعدگی زمان مناسبی برای اقدام به این کار نیست.

در مورد دوره های کوتاه تر (24 روز)، تخمک گذاری در حدود روز 10 اتفاق می افتد. بنابراین، اگر خونریزی شما بعد از پنج روز متوقف شود و در آخرین روز خونریزی، شما رابطه جنسی داشته باشید، امکان بارداری در روز پنجم پریود وجود دارد.

برای دوره های طولانی تر (32 روز) احتمالا تخمک گذاری در روز 18 روی می دهد و در چنین مواردی، اگر خونریزی شما بعد از 5 روز متوقف شود شما یک پنجره امن دارید، زیرا تا زمان شروع تخمک گذاری زمان زیادی باقیمانده است.

اگر قصد باردار شدن دارید، این زمان مناسبی نیست. اما اگر می خواهید از باردار شدن جلوگیری کنید، باید از روش های ضدبارداری استفاده کنید.

 

حال اگر بپرسید که آیا امکان حاملگی بعد از پریود هست یا نه باید بگوییم که بله! احتمال آن وجود دارد. مرحله بعد از چرخه قاعدگی زمانی است که شما وارد باروری می شوید.

برای دوره قاعدگی 28 تا 30 روزه، دوره تخمک گذاری حدوداً بین روزهای 11 تا 19 شروع می شود. اگرچه شانس باردار شدن بلافاصله پس از قاعدگی حداقل است، اما غیر ممکن نیست.

اجازه دهید با استفاده از یک مثال موضوع را درک کنیم. اگر شما یک دوره 28 روزه قاعدگی دارید، پنجره باروری از روز 9 تا 14 باز خواهد شد. همانطور که قبلا توضیح دادیم، اسپرم می تواند تا شش روز در دستگاه تناسلی زنده بماند. اکنون، فرض کنید که دوره شما به ششمین روز برسد و شما در 5 روز آینده آمیزش جنسی داشته باشید. اسپرم باید تا شش روز در لوله فالوپ باقی بماند؛ و اگر شما در روز 14 تخمک گذاری کنید، تخمک می تواند بارور شود و شما ممکن است باردار شوید. این نشان می دهد که شما درست بعد از قاعدگی می توانید باردار شوید.

با این حال، اگر دوره قاعدگی شما زود قطع شود (مثلا بعد از 3 روز)، مدت زیادی تا شروع تخمک گذاری باقی می ماند و بنابراین ممکن است شما شانسی برای باردار شدن نداشته باشید.

 

 

 

بیایید در اینجا به برخی از داستان ها در مورد بارداری در دوران قاعدگی بپردازیم:

احتمال باردار شدن بعید است اما نمی توان به طور کامل این احتمال را رد کرد. همانطور در بالا اشاره شد اگر تخمک گذاری نزدیک به قاعدگی شما رخ دهد، احتمال بارداری وجود دارد. اما همانطور که توضیح داده شد، امکان حاملگی بعد پریودی وجود دارد.

اگر شما قاعدگی های کمتری در طول سال داشته باشید. آنگاه شانس باردار شدن شما کاهش می یابد. زیرا به فرایند تخمک گذاری نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این، قاعدگی نامنظم، پیش بینی زمان تخمک گذاری را با دشواری مواجه می کند و شما روزهای باروری خود را در چرخه قاعدگی پیدا نمی کنید.

معمولا، زمان امن برای باروری 4 روز قبل از دوره تخمک گذاری است. شانس بارداری در صورت داشتن رابطه جنسی در طول قاعدگی، افزایش می یابد. اگر شما تا زمان تخمک گذاری صبر کرده و هیچ رابطه ای نداشته باشید، ممکن است زمان باروری را از دست بدهید.

اکنون با مطالعه این مطلب متوجه شده اید که امکان حاملگی بعد پریودی در چه افرادی با چه نوع چرخه های قاعدگی بیشتر و در چه افرادی کمتر است.

 

مطالعه بیشتر:

1- راههای تست بارداری در منزل قبل از موعد مقرر قاعدگی

2- لکه بینی قهوه ای قبل از پریود نشانه چیست؟

3- آیا نتیجه آزمایش بارداری قبل از پریود قابل اعتماد است؟

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

زمانی که برای باردار شدن تلاش می کنید، داشتن رابطه جنسی تنها به قصد لذت بردن نیست. شما می خواهید هر کاری در رختخواب انجام دهید تا شانس خود را برای باردار شدن به حداکثر برسانید. هیچ روش مقاربت خاصی برای بارداری اثبات نشده است. با این وجود چند تغییر در زمان و تعداد رابطه جنسی ممکن است به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند. اگر می پرسید که چگونه خیلی سریع باردار شویم، در ادامه این مطلب ما راهکارهای را به شما معرفی می کنیم تا هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسید.

بهترین زمان برای باردار شدن، بارورترین نقطه در چرخه قاعدگی شما است. « پنجره باروری» شما شامل پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است. دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشترین احتمال باروری وجود دارد. داشتن رابطه جنسی در این بازه زمانی بیشترین شانس باروری را به شما می دهد. بنابراین وقتی می خواهید بدانید که چگونه خیلی سریع باردار شویم، ابتدا باید روز دقیق تخمک کذاری خود را پیدا کنید.

در طی تخمک گذاری، تخمدان شما یک تخمک بالغ را آزاد می کند. این تخمک در مسیر خود به رحم راه خود را به سوی لوله فالوپ در پیش می گیرد. در این مسیر، اسپرم ها با تخمک ملاقات کرده و آن را بارور می کنند. اسپرم می تواند حدود پنج روز زندگی کند، بنابراین اگر می خواهید باردار شوید، هدف این است که هنگام تخمک گذاری اسپرم زنده در لوله های فالوپ وجود داشته باشد.

چگونه می فهمید که تخمک گذاری رخ می دهد؟

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

یک روش این است که روزهای چرخه خود را بشمارید. چرخه های قاعدگی خود را ثبت کنید یا از یک برنامه و ابزار برای پیگیری آن استفاده کنید. هر چرخه از روز اول دوره شما شروع می شود و در روز قبل از شروع دوره بعدی شما پایان می یابد. به دنبال نقطه میانی چرخه خود باشید. اگر چرخه شما ۲۸ روزه است، معمولا در حدود روز ۱۴ تخمک گذاری اتفاق می افتد.

 آیا می دانستید که: همه بانوان در میانه چرخه خود تخمک گذاری نمی کنند. اگر برای باردار شدن مشکل دارید و‌گمان می کنید تخمک گذاری شما زودتر یا دیرتر از میانه چرخه باشد، با پزشک خود در مورد استفاده از روش دیگری برای تأئید تخمک گذاری صحبت کنید. همچنین می توانید علائمی مانند موارد زیر را که نشان دهنده تخمک‌ گذاری است جستجو‌کنید:

نکته: این تنها به شما می گوید که تخمک گذاری کرده اید ولی نمی توانید آن را پیش بینی کنید. با این حال، اگر دمای پایه خود را برای چند چرخه ردیابی می کنید، می توانید در نظر بگیرید که چه روزی در‌چرخه تخمک گذاری می کنید.

داروخانه ها کیت های تخمک گذاری را به فروش می رسانند. این کیت ها تغییرات هورمونی در ادرار را ثبت می کنند و می توانند به شما اطلاع دهند که چه زمان در حال تخمک گذاری هستید. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل این تست ها مراجعه کنید.

با وجود صدها میلیون اسپرم در هر ارگاسم مرد، هر رابطه جنسی محافظت نشده در طول زمان تخمک گذاری می تواند منجر به بارداری شود. تا زمانی که اسپرم وارد واژن شود احتمال بارداری وجود دارد.

احتمال افزایش شانس باروری با وضعیت های مشخص مقاربت، به اثبات نرسیده است. با این وجود وضعیت های خاصی ممکن است بهتر از سایرین باشد تا اطمینان حاصل شود که اسپرم های شناور راه خود را به تخمک پیدا می کنند. وضعیت مرد در بالاو وضعیت داگ استایل ( مرد در پشت) امکان نفوذ عمیق تر را فراهم می کند و اسپرم را به دهانه رحم نزدیک تر می کند.

در وضعیت های ایستاده و یا وضعیت زن در بالا، در واقع جاذبه علیه شما کار می کند. با این وجود ایستادن درست پس از رابطه جنسی نباید شانس بارداری شما را کاهش دهد. اسپرم ها شناگران بسیار خوبی هستند و پس از وارد شدن به واژن می توانند ظرف ۱۵ دقیقه به دهانه رحم برسند.

 توصیه می شود که بعد از مقاربت پاهای خود را در هوا بلند کنید، یا حتی روی پشت خود دراز بکشید تا به آنها کمک کند تا به واژن برسند. گذاشتن یک بالش در زیر باسن می تواند اسپرم را در جهت صحیح هدایت کند.

شاید خوانده باشید که رابطه جنسی بیش از حد، کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان داده اند که اسپرم ها پس از یک دوره ۲-۳ روزه پرهیز از رابطه، کیفیت بهتری دارند. مطالعات همچنین نشان داده اند که در زن و شوهرهایی که یک روز درمیان رابطه جنسی دارند، میزان شانس باروری بیشتر می شود.

برقراری رابطه جنسی یک روز در میان در طول پنجره باروری شانس بارداری شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، اما خود را ملزم به رعایت یک برنامه نکنید. این می تواند به استرس غیر ضروری منجر شود. در نهایت، تعداد ایده آل رابطه جنسی چیزی است که برای شما راحت باشد.

تقریبا کمتر از دو سوم بانوان از ژل روان کننده در طول رابطه جنسی استفاده می کنند. اما سؤالاتی در مورد اینکه آیا این محصولات ممکن است بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند، وجود دارد. در مطالعات آزمایشگاهی، روان کننده های مبتنی بر آب مانند آستروگلید و Y-K حرکت اسپرم را ۶۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش داده اند.

قبل از ترسیدن و دور انداختن روان کننده تان، بهتر است بدانید که مطالعات معتبر نشان داده اند که روان‌ کننده ها در زوج هایی که سعی در باردار شدن دارند تأثیر منفی نداشته است و در حقیقت روان کننده ممکن است با ایجاد راحتی در رابطه جنسی به باردار شدن کمک کند.

 سایر توصیه ها برای باردار شدن

تغییر شیوه های رابطه جنسی تنها راه بالا بردن احتمال بارداری نیست. در زیر چند راهکار برای تقویت باروری شما ذکر می شود:

 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر برای باردار شدن تلاش کرده اید، اما شانس با شما یار نبوده، به پزشک مراقبت های اولیه یا یک متخصص باروری مراجعه کنید.

چه مدت قبل از دیدن پزشک باید صبر کنید؟ این به سن شما بستگی دارد.

– بانوان جوان تر از ۳۵ سال باید حداقل ۱ سال قبل از درخواست کمک پزشکی تلاش کنند.

– بانوان ۳۵ ساله و بالاتر باید بعد از ۶ ماه تلاش به پزشک مراجعه کنند.

اگر هر یک از موارد زیر را دارید که می تواند بر شانس  باروری شما تأثیر بگذارد، هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید:

– دوره های نامنظم یا نداشتن عادت ماهانه

– آندومتریوز

– بیماری التهابی لگن

– سابقه سقط جنین

– عمل جراحی فتق یا وجود مشکل در بیضه های شریک زندگی شما.

پزشک تاریخچه سلامتی و پزشکی شما را ارزیابی می کند.

داروها، روش های تلقیح و عمل جراحی می توانند به افراد در زمینه باروری کمک کنند.

درحقیقت وقتی می پرسید که چگونه خیلی سریع باردار شویم، باید به شما بگوییم هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده برای باردار شدن مناسب است. اما زمان بندی درست و به موقع رابطه جنسی شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

اگر بارداری بلافاصله برای شما اتفاق نیفتد، به خود یا شریک زندگی تان فشار نیاورید. باردار شدن ممکن است چند ماه طول بکشد، به خصوص اگر در سن ۳۰ سالگی یا بیشتر باشید. اما اگر مدت زیادی تلاش کرده اید و هنوز هم با اضطراب در انتظار یک بچه هستید، برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

آموزش پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آميزش براي باردار شدن

افزایش احتمال بارداری و باردار شدن سریع با روش های کاربردی

علت دیر باردار شدن زنان چیست و چگونه قابل پیشگیری است؟

 منبع: healthline 

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

تغذیه پیش از بارداری

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

این بخش در حال طراحی می باشد

برخی از مواقع زوجین تصمیم می گیرند تا هر چه زودتر صاحب فرزند شوند و خانواده خود را گسترده کنند اما در این راه ممکن است مطابق برنامه پیش نروند و با شکست مواجه شوند و به سرعت باردار نشوند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و می خواهید که هر چه زودتر صاحب فرزند شوید، این نکته ها که در این بخش از نمناک آورده ایم به شما کمک می کنند که درصد باروری تان را افزایش دهید و زودتر باردار شوید.

قبل از اقدام به بارداری حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا شانس بیشتری برای باردار شدن داشته باشید . پزشک متخصص قبل از بارداری به شما اسید فولیک و ویتامین های مورد نیاز بدن را می دهد و از شما آزمایشات لازم را می گیرد.

اگر می خواهید سریعتر باردار شوید عادات بد غذایی و زندگی خود را مانند نوشیدن الکل و کشیدن سیگار را ترک کنید و مصرف کافئین را محدود گردانید و غذاهای مغذی و پر ویتامین مصرف کنید و با ورزش وزن خود را نرمال کنید.چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

دانستن زمان تخمک گذاری برای سریعتر حامله شدن بسیار مهم است زیرا حداکثر طول عمر یک تخمک بین 12 تا 24 ساعت و حداکثر طول عمر یک اسپرم بین 48 تا 72 ساعت بعد از نزدیکی است؛ بنابراین زمان خیلی کمی برای به وجود آمدن یک بچه وجود دارد.

زمان تقریبی تخمک گذاری 14 روز بعد از شروع قاعدگی است (با احتساب روز اول پریود به عنوان روز اول) که البته زیاد نمی توان روی این روش حساب کرد زیرا بسیاری از زنان دوره های قاعدگی نا منظم دارند و ممکن است بین 24 تا 35 روز متغیر باشد و دقیقا 28 روزه نباشد.

روش دقیق تر این است که بگوییم که زمان تخمک گذاری 14 روز قبل از پریود بعدی است، با این حساب زنی که دوره قاعدگی 24 روزه دارد، در حوالی روز 10 و زنی که دوره 35 روزه دارد حوالی روز 21 تخمک گذاری می کند.اگر چرخه های قاعدگی نامنظم دارید شاید زمان دقیق تخمک گذاری کمی مشکل باشد و باید برای این کار از پزشک تان مشاوره بخواهید.

از پنج روز قبل تخمک گذاری هر روز نزدیکی داشته باشید تا اطمینان یابید که اسپرم و تخمک فرصت کافی برای لقاح داشته اند. از کیت تشخیص زمان تخمک گذاری استفاده کنید، هر زمانی که نتیجه آن مثبت شد به مدت چند روز، هر روز نزدیکی داشته باشید. به جزئیات نزدیکی توجه نکنید زیرا هیچ تاثیری روی قدرت باروری نخواهد داشت.

رابطه جنسی مکرر و هر روزه موجب افزایش شانس حامله شدن نمی شود ولی مقاربت نکردن قبل از تخمک گذاری سبب جمع شدن اسپرم مرده در منی می شود. پس بهتر است هم قبل از تخمک گذاری و هم پس از آن مقاربت منظم داشته باشید.

اسپرم های سالم شانس بارور شدن تخمک را افزایش می دهد. برای بهبود باروری خود می توانید موارد زیر را انجام دهد:

ورزش بیش از حد و یا انجام تمرینات مکرر شدید می تواند روند تخمک گذاری را مختل می کند اما انجام ورزش در هفته می تواند به آمادگی بدن زن برای نیازهای بارداری و زایمان کمک کند.

هر چه سن خانم ها کمتر باشد بارداری سریعتر اتفاق می افتد زیرا تغییرات وابسته به سن در تخمدان باعث کاهش کمیت و کیفیت تخمک می گردد.

 

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر
استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و
ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttp://niniban.com/fa/forms/1

سلام و
ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttp://niniban.com/fa/forms/1چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

سلام و
ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttp://niniban.com/fa/forms/1

سلام و
ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttp://niniban.com/fa/forms/1

سلام و
ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttp://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

 

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp 

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

شاید شما آمادگی برای بارداری دارید و مشتاق هستید باردار شوید و یا شاید می خواهید بچه شما در زمان خاصی به دنیا بیاید. دراینجا 4 ترفند وجود دارد که با انجام ان زودتر در حاملگی موفق می شوید. اگر حداقل یک ماه قبل از تلاش برای بارداری شروع به مصرف اسید فولیک نمایید، خطرات جدی تولد به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت.

اگر فیزیک مناسبی برای بارداری داشته باشد به احتمال زیاد شما بارداری موفقی خواهید داشت. باید بدانید آیا فیزیک بدن شما مناسب بارداری هست یا خیر؟! ( یاد بگیرید چه تغییراتی در این راستا به شما کمک خواهد کرد. (یک برنامه ی چکآپ قبلی با دکتر یا ماما. می تواند مفید باشد. ممکن است قادر به گرفتن وقت از ماما یا حل مشکلات بهداشتی به طورسریع نشوید اما برداشتن این قدم ها در اسرع وقت به بارداری سریع کمک خواهد کرد.

بارداری میتواند به گذشته ی ژنتیکی و تاریخچه ی قومی بستگی داشته باشد بدین منظور پزشک از شما آزمایش غربالگری خواهد گرفت تا شاید که شما و یا همسرتان بیماری های ارثی مانند فیبروز کیستیک  -بیماری سلول داس  و بیماری های دیگر به ارث نبرده باشید. انجام این آزمایش ها  نیاز به بزاغ دهان یا نمونه خون هر کدام از شما دارد که میتواند تنها راه مطمئن و مهم برای کمک به اطمینان داشتن یک فرزند سالم باشد که شما میتوانید انجام دهید و البته از این لحاظ تحت پوشش بیمه سلامت هستید.

 

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

بزرگترین راز بارداری دانستن زمان تخمک گذاری است (آزاد شدن تخمک از تخمدان) فکرکنید تخمک هدف و اسپرم ها به صورت تیری هستند. تخمک گذاری به هر بار دوره قاعدگی بستگی دارد فقط چند روز بعد از هر دوره زمانی که شما نزدیکی میکنید در واقع میتواند به حاملگی بیانجامد. دانستن زمان تخمک گذاری این معنا را میدهد که شما و همسرتان میتوانید قلب هدف را تشخیص دهید و به هدف بزنید به جای اینکه بی مقصود شلیک کنید و هیچ اتفاقی نیافتد. برای یافتن زمان تخمک گذاری چند راه حل وجود دارد. اگر شما دوره ی ماهانه ی نامنظم دارید نشانه ی تخمک گذاری سخت است و باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

حالا شما میدانید که زمان آزاد کردن تخمک از تخمدان چه زمانی است شما میتوانید برای نزدیکی در طول روز ازادانه برنامه ریزی کنید. از 3 روز قبل از زمان تخمک گذاری شروع کنید ضرری نخواهد داشت. بعضی از خانم ها با نزدیکی که 6 روز قبل از تخمک گذاری اتفاق افتاده بود باردار شده اند. (ما یک محدود زمانی برای بارداری داریم چون اسپرم ها میتوانند بین 3-6 روز در بدن شما زنده بمانند و تخمک  فقط برای یک روز زنده میماند). این به این معنی است اگر شما دوشنبه نزدیکی داشته اید اسپرم ها میتوانند در لوله های فالوپ زنده بمانند و انتظار تخمک شناور را تا حدود روز پنجشنبه یا شاید حتی یکشنبه بکِشند. اگر مطمئن نیستید محدوده باروری شما چه زمانی است هر روز نزدیکی کنید. داشتن نزدیکی در اغلب روز ها یعنی شما اسپرم های سالمی دارید که هرروز در لوله های فالوپ منتظر و حاضر به عملیات هستند تا زمانی که تخمک ازاد شود. (اگر شما میخواهید هرروز نزدیکی داشته باشید، این به حاملگی شما کمک نخواهد کرد. ولی ضرر هم نخواهد داشت.

 

اسپرم زمانی می تواند بهترین باروری را داشته باشد که سالم و قوی وفراوان باشند. مواردی که زوج شما به وسیله آن می تواند اسپرم هایش را تقویت کند درادامه آمده است :

در همین رابطه بخوانید: دلایل ناباروری در مردان

هرچه سریعتر همسر شما این تغییرات را انجام دهد بهتر است. اگر امروز شروع به انجام موارد فوق کنید تا 3 ماه آینده دارای اسپرم های قوی با قابلیت باروری بالا خواهید داشت.

اگرقصد بارداری به صورت طبیعی دارید معمولاً در 3 ماه اول این اتفاق خواهد افتاد.  کسانی که این روش را امتحان کرده اند از میان 10 جفت 6 جفت در 3 ماه اول باردار شده اند.

بعد از این سه ماه اینکه چه مدت باید تلاش کنید و بعد از آن به پزشک مراجعه نمایید دقیقاً به سن شما بستگی دارد. اگر 40 سال به بالا هستید همین الان به متخصص مراجعه کنید و اگر بین 35 تا 40 سال سن دارید بعد از 6 ماه تلاش و عدم موفقیت با پزشک خود تماس بگیرید. و اگر کمتر از 35 سال دارید قبل از گرفتن کمک تا یکسال تلاش کنید و در صورت عدم موفقیت کمک بگیرید.

البته اگر شما به توانایی باروری خود و یا شریکتان شک دارید یک وقت ملاقات با پزشک خود ترتیب دهید. دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد. برای یادگیری مطالب مرتبط با بارداری، در کانال تلگرام بارداری عضو شوید. سوالات خود را نیز در بخش نظرات بنویسید تا کارشناس مامایی سایت، پاسخ دهد.

برای یادگیری چیزهای درباره نوزاد و کودکان نیز در کانال تلگرام نی نی کده و در اینستگرام با اکانت ninikadeh ما را فالو کنید.

سلام خانم دکتر 27 سالمه. دوساله که ازدواج کردم و اقدامی برای بارداری نداشتیم. تمام آزمایشات قبل بارداری رو انجام دادم و سالم بودم. 21ام شهریور پریود شدم و از 4 مهر تا 7مهر هم هر روز اقدام کردم برای بارداری اما 20مهر پریود شدم و باردار نشدم! شوهرم کمبود وزن داره و در نعوظ هم کمی با مشکل مواجه هست.شوهرم 32سالشه. لطفا راهنمایی کنید. اگه امکانش هست پاسخ من رو در شخصی و ایمیلم بفرمایید. بسیار ممنونم

سلام، با یک ماه نمیتوان گفت نابارور هستید پس چند ماه تلاش کنید،در ضمن اگر شوهر شما مشکل نعوظ دارند حتما ازمایش اسپرم انالیز انجام دهید

ببخشیدمیشه کمکم کنیدمن میخوام پسردارشم الان 4ماهه تغذیه سدیم پتاسیم دارم 2ماهه فقط دارم توروزتخمک گذاری یعنی 14سیکل ام فقطیک بارنزدیکی دارم نتیجه ای ندادراهنمایم کنین فقط یک بارکافیه

اگر سیکل قاعدگی شما 28روزه نباشد که روز 14تخمک گذاری ندارید ،از کیت تخمک گذاری یا سونو سریال استفاده کنید بعد طبق روز تخمک گذاری نزدیکی کتید

سلام.من21ساامه و شوهرم23سالشه.هفت ماهه اقدام ب بارداری کردم ولی هنوز باردارنشدم پری هام30روزس و منظم ماه پیش از دادم دکترگف فولیکول15دارم و قرص متفورمین وگلوکوفاژ داد مصرف کردم ولی بازم باردارنشدم.توروخداکمکم کنیدچیکارکنم؟؟؟؟؟

اول از سلامت شوهرتان مطمئن شوید بعد اقدام کنید در ضمن هنوز هم 5ماه فرصت دارید،بعد از ان اقدام به درمان کنید

سلام من دوساله ازدواج كردم و دكتر بهم گفت كه تخمدان هات تنبله واسم قرص كلوميفن تجويز كرد با متوفرمين و گفت بعد از تموم شد ن سونوگرافي بده سونو دادم و گفت تخم دان هات عالين گفت برا بارداري هيچ مشكلي نداري .و من امشب زير دلم وحشتناك درد ميكرد و تير ميكشيد يبوست دارم و احساس گرماي بيش از حد ميكنم و در همين حين نزديكي كردم چون احساس كردم زمان تخمك گزاريمه.توروخدا راهنماييم كنيد آيا باردار ميشم؟؟؟ و ناگفته نماند دكتر گفت از بيستوم زمان تخمك گذاريته تا بيست و هفتم .من دهوم به دهوم پريود ميشم توروخدااااا كمك كنيد آيا ممكنه درد زير شكم و يبوست و درد لگن و تير كشيدن مقعد و احساس گرما كردن دليل بارداري باشه يا دليل زمان تخمك گذاريه؟؟؟

این علائمی که گفتید میتواند علامت تخمک گذاری باشد ولی نه صد درصد!پس از 20-27حتما نزدیکی یک شب در میان داشته باشید تا باردار شوید

سلام من ۱۹ سال سن دارم ونزدیک ۳سال هست ازدواج کردم وبعد از ازدواج پریودم نامنظم شد ونزدیک یک سال نزدیکی به قصد بچه دارشدن کردیم ولی نشد ورفتم پیش پزشک وبعدازیک دوره قرص خوردن اسیدفولیک و لووتیروکسین سدیم وویتامین د۳ ماهی یک عدد خوردم و۱۹برج ۴ای یو ای شدم بعداز ۱۴روز پریود شدم ودوباره دوماه بعد ۱۵برج ۶دومین ای یو ای انجام دادیم واین بار هم بعداز ۱۶ روز پریود شدم پریودم هم ۱-۲تا۶بوده تا الان از برج ۴.هم من هم شوهرم هم هیچ مشکلی نداریم فقط من اضافه وزن دارم خیلی وتخم دان هام خیلی کم ظعیف هستند. اینم بگم که مامانم وخواهرام هم دیر باردار شدن مشکلی هم نداشتن به نظر شما من باید چیکار کنم خیلی دوست دارم زود باردارشمً؟؟

طبق گفته خودتان قرص لوویتروکسین مصرف میکنید که برای درمان تیروئید کم کار استفاده میشود، اگر تیروئید دارید کمی بارداری را به تعويق می اندازد،پس کمی صبر داشته باشید و ایکنه اضافه وزن بدترین عامل برای آزاد نشدن تخمک هاست،وزن خود را پایین بیاورید تا زودتر به نتیجه برسید

سلام خانم دکترایاقرص کلومیفن باعث دوقلوزایی میشود؟من مامارفتم برادوقلوزایی فقط کلومیفن داد.بعدپریودیم من ده تاشوخوردم باقرص ویتامین ای وقرص فیفول. ازمایش سنوهم دادم مشکلی نداشتم

بله،باعث ازاد شدن چند تخمک به طور همزمان میشود و باعث چند قلویی میشود

سلام من سه بارسقط داشتم وحالایک سال ازاخرین سقطم میگذره سنودادم تخم دونه هام خوبن ولی پرتاب اسپرم شوهرم ضعیمه ایامیشه بارداربشم

اگر شما سه بار حامله شده اید و سقط کردید پس باردارید میشوید نگران نباشید

سلام خسته نباشید من برادوقلوزایی رفتم دکتر.ب من قرص کلومیفن وویتامین ای داد.سن بیستودوهستم کلومیفن باعث دوقلوزایی میشه ممنون میشم جواب بدین

سلام
من 26 سالم 15ماه ازدواج کردم دوره قاعدگیم 23الی25روز.پریودی منظم دارم این ماه اقدام ب بارداری کردم دو روز بعد اتمام پریودی شروع به اقدام کردم از بعداولین اقدام درد زیرشکم و تکرر ادرار و سردرد و خستگی و… داشتم یک هفته بعداز اولین اقدامم رفتم پیش ماما گفتن باید تحمل کنم تا دوره قاعدگی بعدی تا آا
زمایش بدم طی دوهفته همچنان این درد باهام بودپزشک شک ب بارداری داشت اما بعد دوروز تاخیر پریود شدم و دردوحشتانکی در روز اول داشتم میخوام بدونم این درد ها ک بعد اقدامم شروع شد به چه علت بوده و روز تخمک گذاری حدودا چندروز بعد اتمام قاعدگیم هست؟

سلام این دردهای شما میتونه بعلت تخمک گذاری یا عفونت بعد از نزدیکی باشد اگر بارداری رد شده باشد

سلام دكترجان خسته نباشيد من يك بجه 7ساله دارم و الآن ٢ماهه أقدام برأي بارداري كردم 22/7عادت شدم دوروز خون قهوه اي رنك هميشه 5روزه مدت عادتم أين باردوروز بود. احتمال هست باردارباشم اكر نه كه لطف كنيدبكيد جندروز بعداز إتمام عادت بايد أقدام كنم دوباره ممنون

احتمال بارداری وجود دارد،حتما تست دهید،اگر باردار نبوید وسط سیکل قاعدگی نزدیکی داشته باشید

سلام خسته نباشین،من ۲۵ سالمه قصد بار داری دوم دارم الان ۳ ماهه اقدام کردم خبری نیست ،چکنم

سلام . شما تا یکسال تلاش کنید جا دارید. اگر به یکسال رسید و باردار نشدید باید برای معاینات به پزشک مراجعه کنید.

سلام.خسته نباشید.من ۲۶ سالمه و دو سال و نیم هست که ازدواج کردم پارسال یه سقط داشتم ۲ماهم بودکه خودش سقط شد دکتر گفت که ۶ ماه صبر کن بعد اقدام کن ۶ ماه صبر کردم الان حدود ۶، ۷ ماه هست داریم اقدام میکنیم ولی نتیجه نگرفتیم میشه راهنمایی کنید

اگر علت سقط ناهنجاری های رحم شما بوده باید اول درمان شوید،و اگر 6ماه جلوگیری از روش هرمونی استفاده کرده اید پس منتظر باشید و تلاش کنید،اگر بعد از یکسال تلاش باردار نشدید به پزشک متخصص مراجعه کنیدچگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

سلام من ٩ساله ازدواج كردم و يك دختر٧ساله دارم و براي بارداري اولم زير نظر پزشك بودم و با مصرف قرص و آمپول ،هاش ان جي باردار شدم بعد از اون جلوگيري فقط طبيعي بوده و الان ٣ساله ك جلوگيري ندارم وبي باردار نميشم و پزيوديمم نامنظمه دكتر رفتم و آزمايش داديم و سونو چيزي مانع بارداريم نيس ولي جواب نگرفتم ،فقط دو سال پيش ايروييد داشتم كه رفع شد و كيست هاي ريز داتم درمان كردم ،ميشه راهنمايي كنيد هم واسه بارداريم و هم پسر دار شدن

سلام،اگر برای بچه دار شدن از امپول و دارو استفاده کردید پس به احتمال زیاد شما تنبلی تخمدان داشتید،اگر قصد مجدد بارداری دارید حتما به پزشک مراجعه کنید تا با دارو بتوانید باردار شوید و خود تیروئید کمی بارداری را به تعویق می اندازد

سلام.خسته نباشید.من الان ۳سال ازدواج کردم وبرای بارداری ۱۵ ماهه اقدام کردم اما تاالان باردارنشدم وپریودیم نامنظمه لطفا راهنماییم کنید

سلام، شما باید حتما تحت نظر پزشک سونو گرافی از لگن و ازمایش هرمونی انجام دهید وبرای اطمینان بیشتر برای همسرتان ازمایش اسپرم انالیز انجام دهید.

سلام خسته نباشین
من ۳ساله ازدواج‌کردم بعد ۱سال تصمیم ب بارداری گرفتم اما هنوز ک هنوزه اتفاقی نیفتاده همسرمم سالمه
دکتر رفتم هم تیروئید پرکار دارم هم تخمدان پلی کیستیک
ب نظرتون امکانش هست من باردار شم؟؟؟؟؟!!!!!

به متخصص مراجعه کنید که تا حد امکان تخمدان پلی کیستیک درمان شود و از نظر تیروئید هم کنترل شده باشد تا باردار شوید،حتما امکانش هست

سلام دکتر خسته نباشید من ۱۸ سالمه و قلیون‌میکشم و متاهل هستم‌ همسرمم ۲۸ سالشه هرروز هم نزدیکی داریم الان دوماهه هرشب ما اقدام ب بارداری کردیم ولی خبری نشده و پریود شدم و طی این دوماه سرگیجه و حالت تهو و تند ب تند هم ادارمیگیرم ولی ۲ قطره اداربیشترهم‌نمیاد ایا من باردارمیشم ؟خواهش میکنم پاسخ بدید خیلی ممنونم

سلام،ممنون!اگر قصد بارداری دارید حتما قلیون را کنار بگذارید،و اشتباه دیگر شما این است که هر روز نزدیکی دارید،برای باردار شدن باید یک روز در میان نزدیکی کنید که کیفیت اسپرم پایین نیاید، اگر تست بارداری شما منفی بوده است این علائم به احتمال زیاد نشانه عفونت است

سلام خانم دکتر . من 31 سالمه و همسرم 42 سالشه . من بعد از هشت سال بچه دار شدم.چند بار کاشتم نشد طبیعی باردار شدم پریودامم نامنظمه الا دخترم دو سالشه اقدام کردم نشده پریودم نمیشم چه کار کنم امکان داره بازم طبیعی باردار شم

سلام،بله امکان داره باز طبیعی باردار شوید ولی برای درمان پریود نشدن و بی نطمی ها حتما به پزشک مراجعه کنید

سلام من شروع پریدم ۸ مهر ماه بوده پریودمم ۲۸ روزه است چند روز مونده به پریدم بی بی چک مثبت شد و روز ۷ آبان آزمایش دادم bchg 380 بود آزمایشگاه گفت مثبت رفتم دکتر ایشونم تائد کرد فقط گفتن دوباره ۱۳ آبان هم آزمایشو تکرار کن زود آزمایش دادی حالا من خیلی نگرانم ممکنه حاملگی خارج از رحم یا پوچ باشه؟

سلام،نگران نباشید، دکتر شما خواستند از سیر طبیعی بارداری و هفته ان مطمئن شوند،و اگر هم خارج رحمی یا چیزی باشد در مرحله اول مشخص شود،جای هیچ نگرانی نیست

سلام خسته نباشید خانم دکتر من الان من ۱۰ ماه میشه که ازدواج کردم اقدام به بارداری کردم ولی باردار نمیشم خیلی میترسم که یوقت بار دار نشم عفونت قارچی هم دارم الان ۷ ساله که لپوس دارم وقتی نزدیک می کنم مثل آب ریزش میکنم قایدگیم هم اول ۱۱ بود حالا ۶ شده ممنون از شما

سلام . شما باید برای درمان لوپوس تحت نظر باشید و تا یکسال فرصت دارید نزدیکی کنید،اگر بعد از ان باردار نشدید به متخصص مراجعه کنید

سلام من ۲۳سالمه ۵ساله ازدواج کردم میخوام بارداربشم اماهمسرم نمیخوادازکاندوم استفاده میکنیم چندبارباسرنگ منی رو داخل واژن ریختم اماباردارنشدم الان ۵ماهه نزدیکی تخمک گذاری یاروزش اما بی فایده بوده کمکم کنید

سلام،باید همسر خود را راضی کنید که بتوانید نزدیکی مکرر و منظم داشته باشید وگرنه با این روش احتمال بارداری کم است

سلام من ۲۰ سالمه و دوماهه که ازدواج کردم و خواستم بدونم اگه بخوام باردار شوم باید چیکار کنم؟ و برای باردار شدن باید هر روز جنابت کنم؟ عادت ماهیانه منظمی دارم. روز سوم آبان عادت شدم و خواستم بدونم زمان تخمک گذاری من کی هست؟

شما تا یکسال وقت دارید جهت بچه دار شدن اقدام کنید. (یک روز در میان در روزهای تخمک گذاری). مقاله ی محاسبه تخمک گذاری را بخوانید.

با سلام
چهل سالمه سه ماه ازدواج کردم از اولین روزم پیشیگیری نداشتیم ولی حامله نشدم در ضمن دوره پریودم هر ماه دو روزه ولی خیلی منظم پریود میشم.خیلی نگرانم حامه نشم

سلام، بعلت بالا بودن سن سه ماه دیگر مهلت دارید صبر کنید و بعد از آن حتما خود و شوهرتان به پزشک متخصص مراجعه کنید تا چک و درمان شوید

سلام ببخشید منم پریودم 28 روزه بود الان ابن ماه 25 روزه شد هر ماه کمی جلو میندازم .پری هم 3 روز مداوم میاد و روز 4 قطع میشه روز 5 لک بینی هست آیا این طبیعی هس

عزیزم این طبیعی است و شما مشکلی ندارید

سلام من 29 ساله هستم. بعد از زایمان اولم 7سال قرص LD خوردم. الان 2ماه میشود که اقدام کردم اما باردار نشدم. بار اول در شهریور ماه فقط 1بار اقدام کردم زیر نظر دکتر هم بودم که بهم آمپول زد و قرص کلومیفن هم خوردم. ولی باردارنشدم و بعد در آبان ماه اقدام کردم ولی بدون آمپول و قرص اما باز هم باردار نشدم. پریودیم در 18 شهریور بود . در مهرماه 17 بود و در آبان ماه 20 که بیشتر از 2یا 3 روز بیشتر پریود نیستم. به نظر شما من مشکلی دارم؟ میشود بخاطر قرص LD باشد؟ احتمال دارد کیست داشته باشم؟

سلام
عزیزم شما مدت زمان زیادی از قرص استفاده کرده اید،احتمال اینکه 3-12ماه تخمک گذاری نداشته باشید وجود دارد،پس نگران نباشید تا تخمک گذاری بطور طبیعی اتفاق بیفتد و باردار شوید،در ضمن خونریزی کم هم از اثرات قرص LDبوده،غیر طبیعی نیست!

سلام خانم دکتر من شش ماه .پیش یه سقط دوماهه داشتم.از مردادماه درحال اقدامم وازاونموقع یک هفته پریودم جلو میفته از اینکه تو این شش ماه باردارنشدم خیلی نگرانم چیکار کنم؟همش میترسم که بارد ارنشم . ؛

نگران نباش عزیزم ،حتما باردار میشوید البته کمی زمان میبرد،از سونو یا کیت تخمک گذاری استفاده کنید تا زمان دقیق تخمک گذاری را بفهمید و در همان زمان نزدیکی داشته باشید

سلام من بیست سالمه یک ماهه اقدام کردم برای بارداری ماه پیش هجدهم پریود شدم روز سیزدهم این ماه یعنی یک هفته قبل از تاریخ پریودم لکه بینی داشتم و کمی ترشحات قهوه ای که یک روز بیشتر نبود و رفع شد فکر کردم خون لانه گزینی باشه تا بیست و یکم هم پریود نشدم ولی دل درد داشتم روز بیست و یکم دوباره ترشحات قهوه ای داشتم نمیدونم نشونه پریودیه یا چیز دیگه ای یکم نگرانم دوست دارم زود تر باردار شم درضمن تاریخ پریودم مرتبه و فولیکول هم داشتم.

سلام،عزیزم احتمال داره باردار باشید،حتما تست بارداری انجام دهید

سلام خسته نباشید
من 19سالمه و 8ماهه ک ازدواج کردم…از اول پریودی های نامنظمی داشتم رفتم دکتر ک متوجه شدم تخمدان سمت راستم دارای کیست نبوتین است.دکتر دارو داد در طی مدتی ک دارو میخوردم اقدام ب بارداری کردم حدود 4ماه پریود منظمی داشتم اما ماه پنجم 7روز عقب افتاد و لکه بینی خفیفی ب مدت 3روز داشتم من 9روز مونده بود ب پریودم اقدام ب بارداری کردم الان 2ماه و 5 روز از اقدامم میگذره ب جز اون لکه بینی چیز دیگه ای ندیدم ایا من باردارم و با کیست میشه باردارشد

سلام ممنون
بله که با کیست هم میشود باردار شد،چرا تا این زمان تست ندادید؟؟ شما باید حتما سونوگرافی انجام دهید تا مطمئن شوید

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر…اول بابت راهنمایی های خوبتون تشکر میکنم دوما این که من 27 سالمه و حدود 2و نیم هست که عروسی کردم طی این مدت من کامل از کاندوم استفاده کردم الان حدود دوماه هست که تصمیم به بچه دار شدن گرفتم واز کاندوم استفاده نمیکنیم میخواستم بدونم استفاده از کاندوم امکان این رو داره که بارداری رو به تاخیر بندازه؟؟؟و اینکه من بعد رابطه با همسرم حدود 10 دقیقه دراز میکشم ولی بعدا که به دستشویی میرم یه مایع زیادی ازم خارج میشه این طبیعیه؟؟؟

سلام ممنون
نه عزیزم،کاندوم بارداری را به تعویق نمی اندازد.
بله طبیعیه،مایع منی مرد باید از بدن خارج شود که این همان مایع است،نگران نباشید

سلام من ۳۸ سالمه سه ماهه دارم با شوهرم سعی میکنیم حامله بشیم چند‌بار هم رفتیم دکتر ولی فایده ای نداشت. دکتر هم میگه هیچکدوم تون مشکلی ندارین و تا حالا ۳ تا بچه داریم اما بعد از ۱۰ سال جلوگیری که طبیعی‌بوده نمیتونم الان حامله بشم
اگه میشه لطفا کمکم کنید راه حل چیه ..

سلام، اگر هر دو سالم هستید و مشکلی ندارید پس حدود سه ماه دیگر اقدام کنید و استرس و نگرانی از خود دور کنید تا باردار شوید

سلام آیا مصرف زنجبیل برای زود باردار شدن تأثیر دارد؟؟؟

سلام خدمت مشاور عزیز و گرامی من آزمایش رو تکرار کردم بتا یک هفته بعد از آزمایش اول ۳۶۳۰ شده بود به دکترم اعلام کردم ایشون گفتن ۸ آذر ماه برم برای سنو قلب ولی نمیدونم الان تو هفته چند هستم ؟ و اینکه خیلی حالت تهوع ندارم نگران کننده نیست؟

عزیزم تاریخ حاملگی طبق اولین روز از آخرین قاعدگی محاسبه میشود و طبق سونو دکتر بهتون میگن چند هفته هستید،اینطوری نمیتوان گفت!
خیر،حالت تهوع که علامت حتمی از بارداری نیست

سلام خسته نباشي من در بيستم مرداد به علت سندرم ترنر سقط جنين داشتم در پانزده هفتگي ،بعد از سقط من تنبلي تخمدان گرفتم ودكتر به من قرص گلاي وانس روزي دو عدد و قرص دوفاستون داد و از اين ماه اجازه اقدام به بارداري دارم ماه گذشته با اين قرص گلاي وانس تخمكگذاري داشتم آيا امكان بارداي با اين قرصها است؟؟؟

سلام،بله حتما امکان بارداری وجود دارد

خسته نباشيد براي پسر دار شدن بايد چكار كنم آيا روش ها و رژيم هاي پزشكي جوابگو هستن؟

با سلام من از قرص ید فلویک پیش از بارداری استفاده میکنم الان تقریبا یک ماه هستش که دارم استفاده میکنم میخواستم بدونم آیا در حین مصرف ید فلویک میتونم باردار بشم یا ید فلویک مانع بارداری میشه

سلام،عزیزم این قرص ضروری هست برای بارداری و هیچ مانعی برای بارداری نیست و در طی بارداری هم ادامه دهید

سلام من ٣٤سالمه و همسرم ٤٣ساله ١١ساله كه ازدواج كردم فقط يك سال از قرص استفاده كردم و نه سال به صورت طبيعي و يا كاندوم جلوگيري كرديم الان تقريبا ٩ماه هست كه جلوگيري نكرديم پريود ها م هم منظمه ٢٢ يا٢٩روزه اما هنوز باردارنشدم علت چي مي تونه باشه؟ممنون از راهنمايي تون

سلام،عزیزم با توجه به سنتون باید هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا هردوتای شما ازمایش و سونو شوید که علت مشخص شود و تحت درمان قرار بگیرید زیرا همینطور نمیتوان گفت علت چی میتونه باشه

سلام دکتر من 2ساله ک ازواج کردم. تا الان بیشتر از 6 بار هم قرص اورژانسی مصرف کردم. میخواستم باردار شم. الان 2ماه هس ک اقدام ب بارداری کردم اما نتیجه ای نداشت. باید چیکار کنم تا باردار شم. خیلی دوس دارم زود باردارم شم

عزیزم شما قرص اورژانسی زیاد مصرف کردید،باعث بهم خوردن تعادل در هرمون ها و تخمک گذاری شده است ،پس باید چندین ماه صبر کنید تا باردار شوید

بإسلام و خسته نباشيد
من يك سال و پنج ماهه ازدواج كردم ٢١سالمه شوهرمم٢٦سالشه نزديك دوماهه برا بارداري اقدام كرديم ولي باردار نشدم لطفأ كمكم كنيد خيلي دلم بچه ميخواد

تا یکسال فرصت دارید اقدام کنید اگر باردار نشدید بعد به متخصص مراجعه کنید تا خودتان و همسرتان چک شوید،فعلا نیاز نیست مراجعه کنید

سلام و خسته نباشيد
من ٢٧ سالمه و ازدواج كردم فعلا قصد ندارم بچه دار شم ولي ٦ ماه پيش سونو دادم كه مشخص شد فيبروم دارم با يه كيست مشخصاتشم براتون مينويسم دكترا بهم گفتن برو باردار شو
به نظرتون با وجود اين كيست و فيبروم من ميتونم باردار شم؟خيلي ميترسم كه يه وقت نتونم بچه دار شم 🙁 الان دو ماهه قرص ياسمين ميخورم
ممنون ميشم ببينين..و اينكه من پريودام منظمه و خونريزي ندارم اصلا

سلام ممنون
بله عزیزم میتونید باردار شوید و سعی کنید تا اندازه فیبروم و کیست بزرگتر نشده باردار شوید

سلام.خسته نباشید.من ۴ ساله که ازدواج کردم و ۲۲ سالمه و همسرم ۲۶ سالشه.ما الان ۱ سال که جلوگیری نداریم.ولی باردار نشدم.هم خودم هم همسرم پیش پزشک رفتیم و گفتند که مشکی نداریم .من قرص آهن مصرف میکنم و زمانی که از قرص استفاده میکنم پریود هام منظمه ولی وقتی قطع میکنم پریود هام هم نامنظم و خونریزی قهوه ای رنگ دارم.۱ ساله که جلوگیری نداریم و من هنوز باردار نشدم.پیش پزشک هم میرم میگه مشکلی نیست.تست پاپ اسمیر هم دادم و جوابش منفی بوده.چند تا سوال داشتم.۱ سایز آلت تناسلی مرد تأثیری داره؟
۲ من بعد از نزدیکی شستشو میکنم آیا دلیل بر باردار نشدنم هست؟
واینکه نیاز هست به مراکز ناباروری برم؟

ممنون
سایز الت تاثیری ندارد ولی اختلال نعوظ تاثیر دارد،
شستشو معمولی با آب اشکال ندارد البته سعی کنید تا نیم ساعت بعد از نزدیکی تکان نخورید و واژن را با موادی مثل جوش شیرین و دیگر شوینده ها نشویید!
برای درمان ناباروری اقدام کنید چون از یکسال گذشته است

سلام خسته نباشیدمن20سالمه سه ساله اقدام به بارداری کردم ولی بی نتیجه بوده دکترم رفتم ولی…حالادوماهه که پزشکم بهم لتراکس بادوفاستون بهم داده همیشه که دوفاستون مصرف میکردم بعداینکه تموم میشدبعددوسه روزپری میشدم ولی این دفعه نمیدونم واسه چی به خاطرلتراکسه یاخدامیدونه بیبی چکم دوتااستفاده کردم منفی بودالان 20روزه که میگذره ازپریودم خیلی نگرانم احتمال حاملگی هست نیست کمکم کنیددرضمن شوهررمم سالمه

قرص لتراکس در تحریک تخمک گذاری نقش دارد و باعث این علت نیست ،یک سونو از لگن انجام دهید و بجای بی بی چک ازمایش خون انجام دهید

ممنون خانوم دکترعزیز.فقطسونولگن براچیه

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل خود را وارد کنید. لینک نمایش یا بازیابی گذرواژه برای شما ارسال خواهد شد.

بخش ورود

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل خود را وارد کنید. لینک نمایش یا بازیابی گذرواژه برای شما ارسال خواهد شد.

بخش ورود

بارداری سریع و نکات مهم اقدامات برای افزایش شانس بارداری.

داستان جالب اینجاست که دو نفری که باهم ازدواج می‌کنند، تمایلی به زود بچه دار شدن ندارند.پس از گذشت سال‌ها، حالا زوجین تصمیم می‌گیرند که بچه دار شوند.پس از تصمیم به بارداری خیلی دوست دارند هر چه زودتر و سریع‌تر بچه‌دار شوند.

اقدامات لازم برای اقدام به بارداری را انجام داده‌اید; پس از چند بار اقدام به بارداری به دنبال اطلاعاتی هستند تا بتوانند هر چه سریع‌تر وارد دوران بارداری شوند و یک نفر به جمع خانواده اضافه شود.خانم می‌گوید: می‌خواهم این ماه حامله شوم.زن و شوهر از خود می‌پرسند:چه غذایی بخوریم؟ قرص بارداری سریع هست تا بخوریم؟مرتب از دوستان و آشنایان در مورد سریع باردار شدن سؤال می‌کنند.

باز هم اقدام و امید اما نتیجه‌ای حاصل نشد! حالا این سؤال برایتان میش می‌آید که یعنی ما نازاییم ؟ پس چرا بچه دار نمی‌شویم؟هرماه در انتظار مثبت شدن تست بارداری هستید و هیجان وصف ناپذیری برای این داستان دارید!

جالب است بدانید چند فاکتور مهم و روش های انجام فاکتورها هستند که شانس بارداری را افزایش می‌دهد.این عوامل بالا بردن احتمال بارداری عبارتند از:

در صورتی که همه این موارد وجود داشته باشد شانس باردار شدن در هر بار اقدام ۲۵‌درصد افزایش می‌باشد.پس شما دوست ارجمندی که می‌خواهید بچه‌دار شوید، نباید شتاب داشته.با امیدواری، آرامش پنداری، و اقدام به بارداری منظم به امید خدا دریک زمان مناسب شما هم بچه دار خواهید شد.

بهتر است این را هم بدانید:برای بارداری سریع و سریع بچه دار شدن راه‌هایی وجود دارد که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد:

جالب بدانید اگر شما از زمان دقیق تخمک گذاری آگاه باشید; و در این زمان مقاربت و اقدام به بارداری داشته باشید شانس بارداری بیشتری دارید.اگر پریود شما منظم است معمولاً روز ۱۴ از اولین روز قاعدگی تخمک گذاری انجام می‌شود.اگر پریود شما نامنظم است می‌توانید از پزشک خود یاری بگیرید.پزشک با معرفی روش‌های گوناگون برای تعیین تخمک گذاری به شما کمک خواهد کرد.

گفتیم برای تسریع بارداری، تخمک گذاری منظم و اسپرم کافی و با کیفیت و رابطه جنسی محافظت نشده نیاز است.در صورتی که تخمک گذاری انجام نشود و اسپرم به اندازه کافی و خوب نباشد; و همچنین لوله‌های فالوپ بسته باشند، احتمال بارداری به شدت کاهش یافته و شانس حاملگی صفر است.

در صورت طولانی شدن عدم بارداری در ماه های اول شکیبا باشید; آرامش خود را حفظ کنید چون به‌طور طبیعی ممکن است بارداری طول بکشد.زنانی که کمتر از ۳۵ سال سن دارند به بارداری سریع فکر نکنند; چون لازم است به‌طور منظم یک سال بعد پایان قاعدگی یک شب در میان یا ۲ تا ۳ بار در هفته نزدیکی داشته باشند.در صورت عدم بارداری به پزشک مراجعه کنند.

در زنان بیشتر از ۳۵ سال اگر ۶ ماه به‌طور منظم بعد قاعدگی یک شب در میان نزدیکی داشتند و باردار نشدند، به پزشک زنان مراجعه کنند.پس دوست عزیز باردار شدن شما نیاز به زمان و صبر و حوصله دارد. عجله نکنید.

مشاوره قبل از بارداری با پزشک قبل اقدام به بارداری شانس بارداری را افزایش می‌دهد.بهتر است این مشاوره با حضور همسر باشد.

پزشک با انجام یکسری آزمایش‌های قبل بارداری و معاینه واژینال و تجویز مکمل‌ها و ویتامین های مورد نیاز پیش از بارداری برای، به شما کمک می‌کند.همچنین زمان نزدیکی و نحوه نزدیکی و زمان تخمک گذاری را برای شما توضیح می‌دهد.سلامتی شما برای باردار شدن شانس بارداری را افزایش می‌دهد.

برای مشاوره گرفتن از کارشناس مامایی ( خانم البرزی) می‌توانید روی « مشاوره برای باردار شدن » کلیک کنید.

از عوامل و راه‌کارهای سرعت بخشیدن به بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوامل بالا موجب تسریع در بارداری می‌شوند.برای سرعت بخشیدن به بارداری و سریع بچه دار شدن، سلامت جسم، روح و روان شرط لازم و کافی است.بعد چند بار تلاش و اقدام در ماه‌های اول و بچه دار نشدن، دلسرد، نگران و نا امید می‌شوید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است.این افکار منفی و استرس شما مانع از باردار شدن شما خواهند شد.در صورتی که خیلی آدم مضطربی هستید و استرستان بالاست; حتماً با یک روان‌پزشک مشورت کنید.حرکات ورزش یوگا می‌تواند ذهن، روح و روان شمارا آرام کند.پس اگر مضطرب، پر حاشیه یا استرسی هستند، سبک زندگی خودتان را تغییر دهید.

تغذیه مناسب قبل از بارداری بر سلامت شما و جنین در دوران بارداری تاثیر بسیاری دارد.داشتن رژیم غذایی سالم و مقوی بدن انسان را برای باروری آماده‌تر می‌کند.

اگر ورزشکار هستید و ورزش‌ها و تمرینات بدنی سنگین انجام می‌دهید; این کار را کنار بگذارید.برای اینکه انجام ورزش‌های سنگین موجب برهم زدن تعادل هورمون‌های بدن می‌شود; و تخمک گذاری را مختل می‌کند. و مانع از لقاح و باردار شدن می‌شود.

داشتن رابطه جنسی قبل از تخمک گذاری و آشنایی با زمان تخمک گذاری: در مورد زنانی که سیکل های منظمی دارند، روز ۱۴ از اولین روز قاعدگی زمان تخمک گذاری است.البته این تعیین زمان قطعی نیست; اما بهترین روز برای آزاد شدن تخمک است.داشتن رابطه جنسی یا نزدیکی ۴ تا ۵ روز قبل از تخمک گذاری، احتمال بارداری را افزایش می‌دهد.

نکته اینجاست که وقتی تخمک آزاد شد باید ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد بارور شود.در غیر این صورت فرصت بارداری و شانس بارداری کاهش می‌یابد.برای اینکه زمان دقیق تخمک گذاری قطعی نیست و ناممکن است، بهتر است قبل از آزاد شدن تخمک لقاح صورت بگیرد.

طول عمر اسپرم در بدن یک زن، ۵ روز است.بهتر است از چند روز قبل از تخمک گذاری، اسپرم‌ها را ذخیره کنید که در رحم و لوله‌های فالوپ حضورداشته باشند; تا به‌محض آزاد شدن تخمک، لقاح انجام شود و بارداری صورت گیرد.این‌گونه است که شانس بارداری افزایش می‌یابد.

یکی از راههای تقویت تخمدان و افزایش شانس بارداری مصرف ویتامین‌های موردنیاز بدن است.مصرف ویتامین هایی مثل فولیکول اسید روزانه ۶۰۰ میکروگرم حداقل از ۳ ماه قبل بارداری برای افزایش قدرت تخمدان و باروری توصیه می‌شود.مصرف فولیک اسید علاوه بر افزایش احتمال و شانس بارداری ، از نقایص مادرزادی و نقص لوله عصبی در جنین جلوگیری می‌کند ‌.

چاقی و اضافه وزن باعث تنبلی تخمدان‌ها می‌شود; همچنین وزن نامناسب تاثیر منفی بر باردار شدن دارد; و سرعت حامله شدن را کاهش می‌دهند.پس برای زودتر باردار شدن سعی کنید به وزن ایده آل خود برسید. همان‌طور که گفتیم داشتن:

رژیم غذایی مفید مغزی و سالمسلامتی جسمی و روانی فردتغییر در نگرش زندگی و داشتن افکار مثبتفکر کردن به حاملگی

بدن زن را برای باردار شدن آماده می‌کند. اگر اضافه وزن دارید برای مشاوره رژیم غذایی به پزشک مراجعه کنید.

مصرف سیگار، قلیان، مواد مخدر و الکل باعث کاهش شدید شانس بارداری می‌شوند. همچنین مصرف مواد حاوی کافئین مثل نسکافه، قهوه و چای را محدود کنید; چون باعث کاهش قدرت باروری زنان می‌شود.

اگر دوست دارید سریع باردار شوید، استرس را کم کنید و خواب کافی و استراحت را فراموش نکنید; استراحت عملکرد مغز را افزایش می‌دهد.استرس زیاد جلوی آزاد شدن هورمون‌های مفید را می‌گیرد; به هم خوردن تعادل هورمون‌های بدن باعث ناباروری می‌شود.

نرمش‌ها و حرکات ورزشی مناسب و سبک، باعث آرامش و ریلکس شدن یا تن آرامی بدن می‌شود.ورزش‌های مناسب و مفید مانند حرکات یوگا راهکاری مناسب برای کاهش استرس بسیار مناسب است.

در اینجا باید به این سؤال پاسخ دهیم آیا پوزیشن های صحیح نزدیکی در بارداری سریع مؤثر است در پاسخ باید گفت پوزیشن مناسب نزدیکی می‌تواند احتمال باروری را افزایش دهد. بهترین پوزیشن نزدیکی روش سنتی است..چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

این تصور که بالا نگه‌داشتن پاها باعث بارداری سریع و افزایش شانس باروری شود کاملاً اشتباه است. این موضوع علمی نیست و عوام تصور می‌کنند این پوزیشن حرکت اسپرم را سریع‌تر می‌کند.سرعت حرکت اسپرم ربطی به بالا نگه‌داشتن پاهای خانم ندارد.فقط به زن توصیه می‌شود ۲۰ تا ۳۰ بعد نزدیکی دراز بکشد.

بهترین شرایط اسپرم برای بارداری سریع تخمک زمانی است که سالم و قوی باشد و تعدادش زیاد باشد.در اینجا اطلاعاتی در رابطه با راه های افزایش و تقویت اسپرم را متذکر می‌شویم.

برای تسریع بارداری قرص های محرک تخمک‌گذاری وجود دارد.اما توصیه می‌شود بدون اجازه‌ی پزشک این داروها را مصرف نکنید.پزشک شما در صورت صلاحدید این قرص‌ها رو برای بارداری سریع یا اهداف دیگر تجویز می‌کند; مصرف خودسرانه قرص های تقویت تخمدان، ممکن است باعث تحریک بیش‌ازاندازه تخمدان‌ها و ایجاد کیست تخمدان و مشکلات دیگری شوند.پس هیچ‌وقت بدون اجازه پزشک و به توصیه دوستان برای زودتر باردار شدن از مصرف قرص بارداری سریع و داروهای محرک تخمدان و تخمک‌گذاری اکیداً خودداری کنید.

منابع: توراهیبارداری سریع baby center

نویسنده:

سلام من الان هشت سال ازواج کردم اما متاسفانه بالدار. نشدم

آخی

سلام من چهل دو سال هستم میخام باردار شوام

حتما قبل از بارداری مشاوره بشوید با شماره ۰۹۰۵۶۲۸۳۱۰ تماس بگیرید

عزیزم ایشالله میشی..منم دوتارو از دست دادم الان 9 ماهه نمیشم خیلی نگرانم

سلام من۸ساله ازدواج کردم بعداز ۳ماه از ازدواج باردار شدم الان یه پسره ۷ساله دارم واما الان ۳ساله پیش گیری ندارم ولی باردار نمیشم به دکتر هم رفتم ازمایش دادم وسنوگرافی رفتم کفت در سمت چب تخمدان کیست داری دارو خوردم برطرف شد ولی حامله نمیشم چکنم راهنمای کنید ممنون میشم

لطفا جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۵۶۲۱۸۳۱۰ تماس بگیرید

لطفا جهت مشاوره با مشاوره توراهی تماس بگیرید

سلام من هفت ماه اقدام به بارداری کردم اما هنوز باردار نشدم

نمیدونم

سلام داکتر خوبی هستی من هفت ماه میشود سقط کردم نمیفهمم چرا دیگر بارادر نشدم😭😭😭😭

سلام با مشاوره توراهی تماس بگیرید جهت راهنمایی بیشتر ۰۹۰۵۶۲۱۸۳۱۰

سلام من سه ماهه که جلو گیری نمی کنم فعلا باردار نشدم و تخمدان هایم هم ضعیف هستن چکار کنم تا تخمدان ها قوی شوند ممنون

سلام برای بارداری پسر کدوم روزا باید نزدیکی انجام بشه، من شش روزه پریودم تموم شده اگه از سه روز دیگه شروع کنم خوبه، تخمکم هدر نمیره،

من تنبلی تخمدان دارم که متفورمین وکلومیفن یه ماه مصرف میکنم دو روزه پریود شدم چیکار کنم که زود باردار بشم

عزیزم، حتما ی دکتر نازایی برین، نمیگم نازایی ولی دکترای نازایی تبحر بیشتری دارند، رازیانع با نبات بخور، بنظرم امپول سینال اف جواب میده

با توجه به تخمدان پلی کیستیک حتما باید جهت بررسی فولیکول خوب سونو بدید

لطفا جواب بدین

سلام من ی سال و نیم ازدواج کردم و اصلا جلوگیری نکردم و باردار هم نشدم باید چیکار کنم تو رو خدا زود جواب بدین خیلی ناراحتم

حالا حالا ها باید منتظر باشی..

حتما هم خودت هم شوهرت ازمایشات لازم انجام بدین

من هورمون شیر دهی دارم باعث میشود ک باردار شوم یان

نخیر تا زمانی هورمون شیردهی بسطح نرمال نرسه،بارداری صورت نمیگیره،حتما بپزشک مراجعه کنید،با قرص طی دوماه بسطح نرمال میرسه

باید درمان شوید چون مانع بارداری میشه

سلام من پنج ماه اقدام کردم حامله نشدم دکتررفتم ازمایش وسونوگرافی رفتم رحم خوب بوده پس چرا حامله نمیشم

من که دوتا سقط داشتم الان 9 ماهه اقدام میکنم نمیشه که نمیشه..میگن استرس نداشته باش ولی نمیشه بخدا نمیشه

لطفا جهت مشاوره با مشاوره توراهی تماس بگیرید اگر ازمایشاتتون خوب بوده ۵ ماه قابل صبر وتامل برای بارداری

من سه بار سقط خود به خودی دوبار در پنج ماه ویکبار در یک ماه ونیم حالا هم شش ماه اقدام به بارداری کردم حامله نشدم خیلی ناراحتم چیکار کنم

سلام من خیلی از علائم بارداری مثل حالت تهوع و زیر دل درد دارم و ۲روزهم از پریودم گذشته ازمایش بتا دادم نتیجه ۳.۶ این یعنی چی ؟ اگر باردار نیستم مگه نباید بتا ۱باشه چرا ۳.۶؟ ممنونم از راهنمایی و مطالبتون

سلام من 5 ماه که اقدام به بارداری کردم پریدم خیلی منظم بود ولی ماه چهارم دو بارلکه دیدم فکرمیکردم که باردارم ولی الان پرید شدم اگه داهنماییم کنین خیلی ممنون میشم

سلام من 1ساله اقدام به بارداری کردم اما نتیجه نگرفتم چیکار باید بکنم

سلام من یکو نیم سال هس ازدواج کردم باردار میشم اما سقط میکنم علتش هم کیست هم کیستم برطرف میشه حامله میشم سقط میشه هیچ مشکلی هم ندارم حالا هم کیست داشتم برطرف شده میخوام باردار شم چکار کنم هم سریع باردار شم هم بمونه

من 7ماهه اقدام به بارداری کردم ولی باردارنمیشم پریودم امروز تموم شده چیکارکنم تاباردارشم

لطفا جهت مشاوره و دادن اطلاعات بیشتر با مشاور توراهی تماس بگیرید 09056218310

من ۶سال ازدواج کردم

سلام من الان دوسال اقدام به بارداری کردم ولی نشدم دکتر رفتم حتی عکس رنگی دادم میگن مشکل ندارم پس چرا باردار نمیشم

ایا تنبلی تخمدان باسوزن اچ تی سی برطرف میشود

خیر اگر امپول HCG منظورتون برای تحریک تخمک گذاری وبارداری هست و در موارد تخمدان پلی کیستیک مصرف نمیشود

بله ولی حتما باید اگر اضافه وزن دارید وزنتون رو کم کنید و بعد اینکه پلی کیستیک را درمان کنید

سلام منم تقریبا دو ساله تو اقدامیم اما باردار نشدم ازمایش و سونو و همه چی منو شوهرم انجام دادیم گفتن سالمید بیزحمت بگین علتش چیه

سلام لطفا جهت شرح حال و راهنمایی بهتر با شماره ۰۹۰۵۶۲۱۸۳۱۰ جهت ارتیاط با مشاوره توراهی تماس بگیرید

سلام من 2 سال اقدام کردم نتیجه نگرفتم ازمایش دارم من وهمسرم مشگلی ندتریم نرمال عکس رنگی ار رحم هم دادم انسداد لوله ها ندارم و 6 ما از روز سوم کلومفین و لتروز مصرف و از روز 8 تا ی11 امپول دور ناف hmgو روز دوازده دوتا با هم امپول ولی نشده چرا؟

عزیزمممکن است باردار نشدن شما بدون دلیل باشد ولی بهتره با یک مرکز نازایی مشورت کنید میتونید IUI و IVF کنید

سلام خسته نباشید شرمنده من یک سال هست که اقدام به باردارشدن کردم ولی باردار نمیشوم یه لچه ۸ ساله هم دارم چیکار کنم

سلام عزیزم لطفا جهت مشاوره و گرفتن شرح حال بیشتر و راهنمایی بهتر با شماره ۰۹۰۵۶۲۱۸۳۱۰ تماس بگیرید

سلام من 38 سالمه بار اول اقدام کردم در هفته چهارم بارداری خونریزی کردم و هفته های بعدی بعلت عدم تشکیل قلب خودبخود سقط شد . بعد چند ماه دوباره اقدام کردم الان پریودم عقب افتاده جواب بتای خونم 23 شده و باز لک بینی دارم خواهشا منو راهنمایی کنین این لک بینی نشانه چیه ایا اصلا من باردارم؟ اگر باردارم چیکار کنم که مثل قبل نشه میترسم

سلام با توجه به جواب ازمایش باردارید مجددا آزمایش خون بارداری تکرار بشه ودر صورت بالا رفتن B_hcg شیاف پروژسترون روزانه مصرف کنید و خدمت پزشک تان بروید . اگر مقدار بتا پایین آمده سقط شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

اشتراک در خبرنامه توراهی: مطالب مفید سایت بارداری

ویدئو، عکس و مطالب جذاب در رابطه با سلامت زنان و نوزاد را در شبکه‌های اجتماعی توراهی دنبال کنید.

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل خود را وارد کنید. لینک نمایش یا بازیابی گذرواژه برای شما ارسال خواهد شد.

بخش ورود

 

 

چگونه حامله شویم

تخمک گذاری چیست؟

تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بطور طبیعی بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را “دوره باروری” در سیکل قاعدگی می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان شما به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و درونِ لوله های فالوپ، به طرف رحم حرکت می کند.اینکه در هر بار، کدام تخمدان یک تخمک آزاد می کند، نسبتا نامشخص است.آنچه مشخص است این است که وظیفه تخمک گذاری در سیکلهای قاعدگی به صورت منظم و یکی در میان، بین تخمدانها تقسیم نمی شود.چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

 

چگونه زمان بیشترین باروری، با تخمک گذاری مشخص می شود؟

برای حامله شدن و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و حامله شوید،باید در مدت یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری تا ۲۴ ساعت پس از آن، آمیزش داشته باشید. دلیل این امر آن است که اسپرمها می توانند دو تا سه روز زنده بمانند، اما تخمک نمی تواند بیشتر از ۲۴ ساعت پس از تخمک گذاری به حیات خود ادامه دهد مگر اینکه لقاح صورت پذیرد.

 

اگر در حوالی زمان تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید، احتمال حامله شدن شما افزایش می یابد و شما می توانید خوشحال باشید، زیرا شانس با شما برای حامله شدن همراه است:در زوجهای معمولی که می توانند به صورت طبیعی حامله شوند،در هر دوره ۲۰% احتمال بارداری وجود دارد.حدودا ۸۵% از خانمهایی که بدون استفاده از یکی از روشهای جلوگیری از بارداری آمیزش دارند، ظرف یکسال حامله می شوند. شما می توانید با تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

همچنین شما می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و با خودداری از آمیزش در نزدیکی زمان تخمک گذاری،از بارداری و حامله شدن جلوگیری کنید.البته توجه داشته باشید که این روش،بهترین روش جلوگیری از بارداری نیست و استفاده از آن ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

چگونه می توانم زمان تخمک گذاری و حداکثر آمادگی برای بارداری را تشخیص دهم؟

زمانی را که دوره پریود بعدی شما آغاز می شود در نظر بگیرید، سپس ۱۲ تا ۱۶ روز از آن کم کنید. این چند روز، همان محدوده زمانی است که احتمال تخمک گذاری شما در آن بسیار زیاد است. برای خانمهایی که یک دوره کامل آنها ۲۸ روز طول می کشد، چهاردهمین روز معمول روز تخمک گذاری است. برای استفاده از این روش، شما باید بدانید که دوره کامل شما معمول چند روز طول می کشد.

با این حال، بهترین روش برای تعیین زمانی که احتمال باروری شما در آن حداکثر است این است که به وضعیت بدنی خود توجه کنید و روش تشخیص نشانه های تخمک گذاری را فرا بگیرید.

تغییر در ترشحات دهانه رحم: هر چقدر روزهای بیشتری از دوره شما بگذرد، حجم این ترشحات افزایش پیدا کرده و بافت آنها نیز تغییر می کند. این تغییرات، بیانگر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما است. هنگامی که این ترشحات شفاف، لیز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدن شما به حداکثر می رسد. به نظر بسیاری از خانمها، ترشحات در این دوره مانند سفیده تخم مرغ است.

این ترشحات در حالت طبیعی به عنوان یک سد محافظ عمل می کنند،اما در زمان اوج توانایی حامله شدن در شما، این ترشحات به اسپرم اجازه می دهند تا از مجرای رحم عبور کرده و به سمت رحم بروند، سپس به طرف لوله های فالوپ حرکت کنند تا با تخمک شما برخورد نمایند.

 

افزایش دمای بدن: پس از تخمک گذاری، دمای بدن شما ممکن است بین ۰٫۴ تا ۱٫۰ درجه افزایش پیدا کند. شما این تغییر را احساس نخواهید کرد، اما می توانید با استفاده از یک دماسنج، “دمای پایه بدن” یا BBT خود را اندازه گیری کنید.

دمای پایه بدن یعنی دمای بدن در هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب، پیش از آنکه هرگونه فعالیتی انجام دهید. این افزایش دما بیانگر آن است که تخمک گذاری در بدن شما انجام شده است، زیرا آزاد شدن یک تخمک منجر به تحریک و افزایش تولید هورمون پروژسترون می گردد، که دمای بدن را افزایش می دهد.

زمان حداکثر توانایی شما برای باردار شدن،دو تا سه روز پیش از این است که دمای بدن شما افزایش پیدا کند. برخی از متخصصان بر این باورند که ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از مشاهده اولیه افزایش دما نیز شما شانس باردار شدن را دارید، اما اکثر آنها اذعان می کنند که این زمان برای حامله شدن خیلی دیر است.

پس از تخمک گذاری، یک تا دو روز طول می کشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدی برسد که دمای بدن شما را افزایش بدهد. اما از آنجا که تخمک تنها حداکثر ۲۴ ساعت می تواند زنده بماند، هنگامی که دمای بدن افزایش پیدا می کند، دیگر برای باردار شدن خیلی دیر شده است.

 

 

چگونه حامله شویم

 

به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند که دمای بدن خود را برای چند ماه دقیقا زیر نظر گرفته و نموداری برای آن طراحی کنید تا بتوانید الگوی افزایش دما را تشخیص داده و زمان احتمالی تخمک گذاری خود را مشخص کنید. در این صورت می توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که دو تا سه روز پیش از موعد افزایش دمای بدن خود، آمیزش داشته باشید.

 

 

درد در ناحیه پایین شکم: حدودا ۲۰% از خانمها می توانند تخمک گذاری و فعالیت مربوط به آن را احساس کنند، که نشانه های آن می تواند از درد ملایم تا تیر کشیدن های شدید و ناگهانی باشد. این حالت، که به آن میتل اشمرز ی mittelschmerz گفته می شود، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

 

تستهای پیش بینی کننده تخمک گذاری چگونه کار می کنند؟

این تستها که در داروخانه ها یا فروشگاههای دیگر موجود بوده و بدون نسخه نیز به فروش می رسند، افزایش هورمون LH را، که دقیقا قبل از تخمک گذاری رخ می دهد، در ادرار شما تشخیص می دهند.استفاده از این تستها ساده تر بوده و نتایج آنها نیز دقیق تر از دماسنجهای BBT است و می توانند تخمک گذاری را ۱۲ تا ۳۶ ساعت زودتر تشخیص داده و احتمال بارور شدن شما را در همان ماه اولی که از این تستها استفاده می کنید به حداکثر برسانند.

اما این دستگاهها خالی از اشتباه نیز نیستند. در مواردی نادر، آنها وجود LH را ثبت می کنند. در واقع پاسخی که دستگاه به شما می دهد، یک جواب “مثبت” یا “منفی” است، نه یک عدد. به این ترتیب نمی توان تضمین کرد که در صورت مثبت بودن پاسخ، حتما تخمک گذاری انجام خواهد شد؛در واقع میزان هورمون LH می تواند با یا بدون آزاد شدن تخمک، افزایش پیدا کند.همچنین ممکن است افزایش میزان این هورمون به صورت کاذب نیز اتفاق بیفتد،که دوباره سطح آن کاهش یافته و پس از آن کمی مانده به تخمک گذاری مجددا افزایش پیدا می کند.

برای به دست آوردن حداکثر دقت،راهنما و دستورالعمل تست را به دقت مطالعه و پیگیری کنید. با این حال، اگر راهنمای تست به شما می گوید که اولین ادرار خود در طول روز را تست کنید، ممکن است بهتر باشد که دومین ادرار خود را تست کنید. ادرار شما در طول شب غلیظ می شود، که در نتیجه ممکن است نتیجه تست “مثبت” ولی “کاذب” باشد.

دوره شما از اولین روزی که پریود آغاز می شود، محاسبه می گردد. در صورتی که دوره شما ۲۸ روزه باشد، تست را از روز یازدهم آغاز کرده و به مدت ۶ روز ادامه دهید؛ یا تست را به تعداد روزهایی که شرکت تولید کننده دستگاه توصیه کرده است، ادامه دهید. در صورتی که دوره شما بین ۲۷ تا ۳۴ روز است، روز تخمک گذاری شما ممکن است بین روزهای سیزدهم تا بیستم باشد. تست را از روز یازهم آغاز کرده و تا روز بیستم ادامه دهید. در صورتی که دوره شما نامنظم است، ممکن است به این نتیجه برسید که استفاده از این تست نمی تواند آزمون مناسبی برای تشخیص زمان تخمک گذاری در شما باشد.

 

اگر بخواهم حامله شوم، چه زمانی برای آمیزش بهتر از سایر اوقات است؟

برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد.اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند.برای افزایش احتمال حامله شدن،باید در حوالی زمان تخمک گذاری،بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.

البته،زمان دقیق رها شدن تخمک در خانمها،مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانمها معمولا ۱۴ روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت کنید که این زمان،بر خلاف باور عموم،دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد.اگر دوره شما ۲۸ روزه باشد (که متوسط سیکل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت که تخمک گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود.اما اگر مثلا دوره شما ۳۵ روزه باشد، تخمک گذاری در روز بیست و یکم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم که وسط دوره است.چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

چگونه می تواتم بفهمم که در حال تخمک گذاری هستم؟

برخی از خانمها متوجه تخمک گذاری می شوند و برخی دیگر، تغییر خاصی را مشاهده نمی کنند. اگر به فکر بارداری هستید، دوره ماهیانه خود را برای چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید. برخی از نشانه های ظریف تخمک گذاری عبارتند از:

-حساس شدن پستان ها

-درد خفیف در ناحیه پایین شکم

-افزایش ترشحات واژن و تبدیل شدن این ترشحات به ماده ای شبیه به سفیده تخم مرغ.

-اندکی افزایش (در حدود ۰٫۴ تا ۱ درجه) در دمای پایه بدن یا BBT: شما می توانید دمای بدن خود را هر روز صبح پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید اندازه گیری کنید؛ این افزایش دما، دو روز پس از تخمک گذاری صورت می گیرد. در صورتی که نمودار دمای بدن خود را به مدت چند ماه ترسیم کنید، می توانید زمان تقریبی تخمک گذاری را پیش بینی کنید.

 

اگر پریودهای من منظم نباشند، حامله شدن برایم سخت تر خواهد بود؟

اکثر خانمها ۱۲ بار در سال پریود می شوند، اما برخی از آنها ممکن است کمتر پریود شده یا حتی اصلا پریود نشوند. استرس، تمرینهای سنگین ورزشی، افزایش یا کاهش شدید وزن و مواردی دیگر، از جمله عواملی هستند که می توانند بر پریود شما اثر بگذارند. هر چقدر پریود شما نامنظم تر باشد، تشخیص زمان دقیق تخمک گذاری مشکل تر می شود. در صورتی که زمان تخمک گذاری را در چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید، می توانید چند روزی را که بیشترین احتمال حامله شدن وجود دارد، تشخیص دهید.

فرض کنید سه دوره متوالی شما به ترتیب ۲۸، ۲۱ و ۳۲ روزه باشد. سیکل قاعدگی خود را برای چند ماه متوالی در نظر گرفته و یادداشت نمایید. سپس عدد ۱۷ را از کوتاهترین دوره ماهیانه، و عدد ۱۱ را از طولانی ترین دوره ماهیانه کم کنید. تعداد روزهای مابین این دوعدد، روزهایی هستند که احتمال باردار شدن شما در آنها بیشتر از سایر روزها است. اگر دوره های شما نامنظم بوده و بیشتر از ۳۵ روز نیز طول می کشند، با یک متخصص مشورت نمایید تا علت این بی نظمی را مشخص کند. علت آن می تواند یکی از موارد زیر باشد: سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یا به زبان ساده تر کسیت تخمدان، اختلال عملکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید، یا افزایش میزان پرولاکتین.

 

آیا ممکن است آمیزش را امتحان کنیم تا ببینیم حاملگی اتفاق می افتد یا نه؟

مسلما لازم نیست که هر روز دمای بدن خود را اندازه گیری کرده یا موارد متعددی را یادداشت کنید. حتی رسیدن به اوج لذت جنسی نیز برای حامله شدن لازم نیست. حداقل دو بار در هفته آمیزش داشته باشید، شاید شانس به کمک شما بیاید.

 

تستهای تشخیص حاملگی خانگی

چگونه باید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کرد؟

تستهای حاملگی خانگی، وجود یکی از هورمونهای نشانگر حاملگی به نام “گونادوتروپین جفتی انسان” یا hCG را در ادرار نشان می دهد. این هورمون که توسط سلولهای جفت تولید می شود، ابتدا هنگامی که تخمکِ بارور شده، در رحم جای می گیرد (تقریبا شش روز پس از حامله شدن)، در جریان خون شما وارد می شود. سپس میزان هورمون hCG در طی هفته های بعدی حاملگی در بدن به سرعت افزایش پیدا کرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر می شود.

 

چگونه حامله شویم

 

۱۴ روز پس از حاملگی (یعنی تقریبا همان زمانی که شما انتظار دارید پریود بعدی شروع شود)، برخی از تستهای حاملگی ممکن است بتوانند این هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای حاملگی را اعلام کنند. اما بر خلاف ادعاهای تهیه کنندگان آنها، این تستها غالبا آنقدر دقیق نیستند که بتوانند حاملگی را در این مرحله تشخیص دهند.در واقع، اگر یک هفته دیگر هم (پس از زمانی که انتظار داشته اید پریود بعدی آغاز شود) صبر کنید، می توانید امید داشته باشید که نتیجه دقیق تری از این تستها در مورد حامله شدن به دست آورید.

اگر در اولین روزی که انتظار پریود شدن را داشته اید اما پریود نشده اید از این تستهای حاملگی استفاده کنید، نتیجه تا چه حد دقیق خواهد بود؟

اکثر این تستهای حاملگی ادعا می کنند که بیش از ۹۹% دقت دارند، یعنی به طور ضمنی بیان می کنند که شما همین که زمان پریود بعدی تان فرا رسید اما پریود نشدید، می توانید از این تستهای حاملگی استفاده کنید؛اما تحقیقات نشان داده است که این ادعاها چندان هم صحیح نیستند.واقعیت این است که میزان hCG در ادرار در روزهای پس از لقاح،در افراد مختلف متفاوت است.

ممکن است از انواع تست های حاملگی موجود در بازار، یک یا تعداد کمی از آنها به اندازه کافی دقیق باشد که بتواند در اولین روز از پریود بعدی، سطح هورمون hCG را تشخیص داده و نتیجه مثبت بدهد.در واقع علت اصلی این است که حساسیت برخی از این تستها بقدری نیست که بتواند به آن مقداری از این هورمون که در ادرار خانمهای حامله در اولین روز از پریود بعدی شان وجود دارد، واکنش نشان دهد.

اکثر این تستهای حاملگی در روز اول از موعد پریود بعدی، تنها قادرند ۱۶% از حاملگی ها را تشخیص دهند؛ هر چند یک هفته بعد از موعد پریود بعدی، اکثر این تستها می توانند نتیجه مثبت حاملگی را ارائه دهند.

پس چگونه این تستها می توانند ادعای دقت در همان روزهای اول باردار شدن را داشته باشند؟

در واقع آنها چنین ادعایی ندارند. آنها صرفا ادعا می کنند که در مجموع “بیش از ۹۹% دقت دارند”، سپس به طور جداگانه می گویند که می توانید در اولین روز از موعد پریود بعدی، از این تستهای حاملگی استفاده کنید. در صورتی که تهیه کنندگان یک تست بخواهند از برچسب “دقت بیش از ۹۹%” بر روی تست حاملگی خانگی خود استفاده کنند باید نشان دهند که نتیجه این تست در آزمایشگاه، مشابه با نتیجه سایر تستهای موجود یا حتی بهتر از آنها است.

از آنجا که تستهای موجود دقیق تر از تستهای قدیمی هستند، تعجبی ندارد که بتوانند به این ادعاهای خود جامه عمل بپوشانند؛ اما توجه داشته باشید که این تستها ممکن است نتوانند حاملگی را در اولین روز از موعد پریود بعدی تشخیص دهند در حالیکه با گذشت زمان این امکان وجود دارد.

چگونه می توانم تشخیص دهم که کدام یک از تستهای حاملگی بهتر و دقیق تر هستند؟

به سادگی نمی توان به این سوال پاسخ داد. هر روزه محصولات جدیدی به بازار می آیند و تستهای فعلی نیز پیشرفته تر می شوند.

به همراه برخی از این تستها، اطلاعاتی نیز در مورد میزان “حساسیت” و “دقت” تست ارائه شده است. میزان حساسیت تست بدین صورت ارائه می شود: حداقل میزان غلظت hCG (بر حسب میلی واحد در یک میلی لیتر از ادرار) که تست قادر به تشخیص دادن آن است. به عنوان مثال، تست حاملگی که ادعا می کند می تواند میزان ۲۰ mIU/ml از hCG را تشخیص دهد، باید دقیق تر از تستی باشد که می گوید می تواند میزان ۵۰ mIU/ml را تشخیص دهد.

متأسفانه باید گفت که نمی توان به این اطلاعات چندان اعتماد کرد، زیرا انواع مختلفی از hCG وجود دارد و این اعداد لزوما بیانگر توانایی تشخیص نوعی از hCG نیست که در اوائل بارداری در ادرار دیده می شود.

 

چگونه می توانم از تست حاملگی خانگی استفاده کنم؟

ابتدا تاریخ انقضاء محصول را نگاه کنید،خصوصا اگر مدتی از خرید آن گذشته است، تا مطمئن شوید که هنوز می توانید از آن استفاده کنید. اگر محصول را در محل مرطوب یا گرم مانند حمام نگهداری کرده باشید، ممکن است فاسد شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد؛ پس بهتر است آن را دور بیندازید و یک تست جدید بخرید.هنگامی که می خواهید از تست حاملگی استفاده کنید، دستورالعمل نحوه استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید، زیرا نحوه استفاده از محصولات مختلف ممکن است متفاوت باشد. در اکثر این قبیل از تستها باید نمونه ادرار خود را در یک ظرف بریزید و سپس نوار کاغذی مخصوص را در آن فرو کنید.

ممکن است در برخی دیگر با استفاده از قطره چکانی که در کنار محصول به شما داده شده است، چند قطره از آن را در سوراخی که روی دستگاه تعبیه شده است، بریزید. در برخی دیگر از تستهای حاملگی می توانید مستقیما روی کاغذ مخصوص ادرار کنید.در بعضی هم می توانید از هر کدام از دو روش که مایل هستید استفاده کنید.

همچنین نحوه نمایش نتیجه نیز در این تستها متفاوت است:برخی از آنها نوارهای باریک صورتی یا آبی رنگ را بر روی کاغذ تست نمایش می دهند،اما برخی دیگر ممکن است علامت مثبت یا منفی را بر روی یک پنجره نمایش دهند. در اکثر این تستها، یک نشانگر کنترل نیز وجود دارد که نشان می دهد آیا نتیجه تست معتبر است یا نه. اگر این نشانگر تغییر رنگ ندهد بیانگر آن است که نتیجه تست معتبر نیست.

شاید به علت فاسد شدن یا دلایلی از این قبیل باشد و ممکن است نتیجه بارداری به دست آمده از آن واقعا اشتباه باشد. در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، می توانید با فروشنده کالا تماس گرفته و بخواهید که یک تست جدید برایتان بفرستند، هر چند ممکن است رسیدن این تست جدید مدتی طول بکشد و شما نتوانید به سرعت از آن استفاده کنید.

اکثر تستها عنوان می کنند که نتیجه تست ظرف ۵ دقیقه مشخص می شود، هرچند که ممکن است برای گرفتن نتیجه مثبت مجبور باشید تا ۱۰ دقیقه نیز صبر کنید.

 

آیا ممکن است نتیجه تست منفی باشد، اما باردار باشید (یعنی نتیجه منفی کاذب به دست بیاید)؟

در صورتی که نتیجه تست منفی باشد و در صورتی که هنوز پریود نشده اید، چند روز یا یک هفته دیگر صبر کرده و مجددا از تست استفاده کنید. شاید تخمک گذاری دیرتر از زمانی که تصور می کرده اید انجام شده باشد و در نتیجه هنوز برای انجام تست حاملگی بسیار زود باشد.برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید از اولین ادرار خود در صبح استفاده کنید،زیرا ادرار در آن زمان بیشترین غلظت را دارد.

توجه داشته باشید که نتیجه منفی لزوما به معنای حامله نبودن نیست.در صورتی که در موعد مقرر پریود نشدید، ممکن است حامله شده باشید؛ پس بهتر است از مصرف دارو و سایر کارهایی که در دوران حاملگی خطرناک است خودداری کنید. در صورتی که تا یک هفته بعد پریود نشدید و نتیجه تست هم هنوز منفی بود، بهتر است به ملاقات پزشک خود بروید تا علت این امر مشخص شود.

 

آیا ممکن است نتیجه تست مثبت باشد، اما باردار نباشید (یعنی نتیجه مثبت کاذب به دست بیاید)؟

بله؛ نتیجه مثبت کاذب هم ممکن است مشاهده شود و این یعنی نتیجه تست مثبت باشد، اما شما حامله نباشید.در صورتی که شما نتیجه مثبت زودهنگام از تست بگیرید و کمی بعد هم پریود شوید، ممکن است دچار عارضه “حاملگی شیمیایی” شده باشید. این بدان معناست که یک تخمک بارور شده به رحم منتقل شده و سپس به اندازه ای رشد کرده است که هورمون hCG تولید کند؛ اما پس از آن، رشد تخمک بنا به دلایلی متوقف شده است. این اتفاق برای ۲۰ تا ۵۰ درصد از تخمکهای بارورشده می افتد، که دلیل آن ممکن است غیرطبیعی یا ناسالم بودن تخمک یا عدم توانایی آن برای رشد و تبدیل شدن به جنین، باشد.در این حالت، شما دوباره پریود خواهید شد، هرچند این دوره پریود ممکن است کمی دیرتر شروع شده و خونریزی شما نیز بیشتر از حد معمول باشد. در گذشته که تستهای حاملگی به اندازه امروز دقیق نبودند، این حاملگیهای شیمیایی هیچ وقت تشخیص داده نمی شدند.به همین دلیل، برخی از متخصصان بر این باورند که بهتر است تا یک هفته پس از موعد مقرر پریود بعدی خود نیز صبر کنید و سپس تست حاملگی را انجام دهید تا نتیجه دقیق تری به دست بیاورید.

توجه داشته باشید که در “بارداری خارج رحمی” (یعنی زمانی که تخمک بارور شده در جایی غیر از دیواره رحم قرار گرفته باشد)،ممکن است نتیجه مثبت یا منفی از تستهای حاملگی به دست بیاید.در صورتی که درد در ناحیه شکم یا خونریزی غیرطبیعی مشاهده کرده اید (صرف نظر از نتیجه تست حاملگی)، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

تستهای حاملگی خانگی با تستهایی که در مطب پزشکان یا ماماها انجام می شود، چه تفاوتی دارند؟

در برخی از کلینیکها، دقیقا از همان تستهای خانگی استفاده می شود. پزشکان و ماماها، زمانی که می خواهند مقدار دقیق hCG در خون شما یا تغییرات مقدار آن در طول زمان را بدانند، مثلا زمانی که به سقط جنین مشکوک باشند، از آزمایش خون بارداری استفاده می کنند. در این آزمایش تنها به یک جواب مثبت یا منفی اکتفا نمی شود و مقدار دقیق نوعی از hCG بنام “بتا” در خون اندازه گیری می شود.

 

تست حاملگی خانگی را از کجا می توانم خریداری کنم؟

شما می توانید این تستهای حاملگی را از اکثر داروخانه ها تهیه نمایید،و برای خریداری آنها به نسخه پزشک نیاز نخواهید داشت.اما دقت کنید که در برخی بسته ها ممکن است بیشتر از یک تست وجود داشته باشد که اگر آنها را بخرید، معامله بهتری انجام داده اید!

 

چه مدت طول می کشد تا حامله شوم؟

تعیین اینکه چه مدت طول می کشد تا یک نفر حامله شود شود، دشوار است. عواملی مانند سن، سلامت عمومی و سلامت دستگاه تناسلی، زمان آمیزش و لقاح، همگی بر احتمال حامله شدن شما تاثیر می گذارند..

با این حال، آمارهای کلی زیر می تواند تا حدودی بیانگر مدت زمان لازم برای حامله شدن باشد. زوجهای طبیعی و سالم در هر دوره یک ماهه، ۲۵% احتمال باردار شدن دارند؛ که اگر یک دوره یکساله را برای آنها در نظر بگیرید، شانس حامله شدن آنها (در طول دوازده ماه) بین ۷۵ تا ۸۵ درصد می شود. با این حال، این مدت ممکن است برای برخی از زوجهای کاملا سالم و طبیعی، بیشتر از یکسال نیز طول بکشد.شما می توانید با تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

 

۱۰ نشانه اصلی که بیانگر بارداری احتمالی است:

آیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از آن، نشانه خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

در صورتی که در چند ماه اخیر وضعیت قاعدگی خود را به دقت زیر نظر نداشته اید، یا اگر پریود شما نامنظم بوده و هر ماه تغییر می کرده است، ممکن است نتوانید موعد دقیق قاعدگی بعدی خود را مشخص نمایید. اما اگر برخی از نشانه های زیر در شما ظاهر شدند و تا مدتی هم پریود نشدید، ممکن است باردار شده باشید. دقت کنید که همه خانمهای حامله این نشانه ها را مشاهده نخواهند کرد. در این حالت می توانید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کنید تا مطمئن شوید!

توجه کنید که این نشانه ها به ترتیب عکس اهمیت چیده شده اند و شماره ۱۰ کم اهمیت ترین و شماره ۱ مهمترین علامت هستند.

۱۰- تورم و حساسیت در پستانه

یکی از نشانه های اولیه حاملگی، حساس و دردناک شدن پستانها به علت افزایش سطح هورمونها است. درد پستانها ممکن است شبیه به درد آنها در هنگام پریود، یا کمی شدیدتر باشد. این عارضه پس از سه ماهه اول حاملگی و با عادت کردن بدن به تغییرات هورمونی، تا حد زیادی از بین می رود.

۹- خستگی

ناگهان احساس خستگی می کنید؟ یا نه، احساس کوفتگی و ضعف عمومی شدید دارید؟ هیچ کس به درستی نمی داند که علت بروز این خستگی های ناگهانی در اوائل حاملگی چیست، اما احتمالا افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون می تواند یکی از عوامل بروز خواب آلودگی باشد.

با ورود به سه ماهه دوم حاملگی احتمالا سرحال تر شده و احساس انرژی بیشتری خواهید کرد، اما احساس ضعف و خستگی در اواخر دوران حاملگی دوباره باز خواهد گشت، زیرا در آن دوران وزن نسبتا زیادتری را باید حمل کرده و همچنین به علل مختلف ممکن است خواب کافی نداشته باشید.

۸- خونریزی ناشی از لانه گزینی

برخی از خانمها در حدود روزهای یازدهم یا دوازدهم پس از حاملگی (یعنی تقریبا همزمان با زمان پریود بعدی)، مقدار کمی خونریزی یا لکه بینی مشاهده می کنند. این خونریزی ممکن است ناشی از ورود تخمکِ بارور شده به بافت پر خونِ رحم شما باشد، اما کسی دلیل قطعی آن را نمی داند. حرکت تخم لقاح یافته به سمت رحم، ۶ روز پس از بارور شدن آغاز می شود و هنگامی که می خواهد در دیواره رحم، محلی را برای استقرار خود برگزیند، مختصر خونریزی اتفاق می افتد.

این خونریزی بسیار کم و اغلب به صورت لکه های قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز خواهد بود و تنها یک یا دو روز طول خواهد کشید. در صورت مشاهده خونریزی یا لکه بینی، خصوصا اگر همراه با درد باشد، پزشک خود را در جریان بگذارید؛ زیرا این موارد ممکن است نشانه های حاملگی خارج رحمی باشند.

 

۷- تهوع یا استفراغ

در اکثر خانمها، تهوع صبحگاهی تا حدودا یک ماه پس از باردار شدن رخ نمی دهد.حتی برخی از خانمها آنقدر خوش شانس هستند که هیچ گاه این عارضه را تجربه نمی کنند. اما احساس تهوع در تعدادی از خانمهای حامله، بسیار زودتر آغاز می شود؛ همچنین این تهوع ممکن است فقط در صبحگاه رخ ندهد. عارضه ویار بارداری ممکن است صبح، ظهر یا حتی شب هنگام بروز کند.

تقریبا نیمی از خانمهایی که به این عارضه دچار می شوند، با آغاز سه ماهه دوم حاملگی، به کلی بهبود پیدا می کنند. شدت این عارضه در بقیه خانمها نیز غالبا در ماه چهارم یا پنجم حاملگی کاهش می یابد.

 

 

چگونه حامله شویم

 

۶- افزایش حساسیت نسبت به بوها

 

اگر در اوائل دوران حاملگی به سر می برید، ممکن است احساس خوشایندی نسبت به برخی بوها، مثلا بوی ساندویچ یا حتی یک فنجان قهوه نداشته باشید؛ و حتی ممکن است برخی بوهای خاص موجب بروز حالت تهوع در شما شوند. این امر ممکن است ناشی از افزایش سریع میزان هورمون استروژن در بدن شما باشد، اما این صرفا یک احتمال است و کسی از علت قطعی آن خبر ندارد. همچنین ممکن است مشاهده کنید برخی از غذاهایی که قبلا بسیار دوست داشته اید، اکنون حال شما را به هم می زنند؛ این هم کاملا طبیعی است!

 

۵- نفخ شکم

تغییرات هورمونی در اوائل حاملگی ممکن است موجب بروز حالت نفخ در شما بشوند؛ که این حالت مشابه با همان وضعیتی است که برخی از خانمها پیش از آغاز پریود ماهانه خود تجربه می کنند. به همین دلیل، حتی در اوائل حاملگی که رحم شما هنوز هم بسیار کوچک است، ممکن است احساس کنید که اندازه دور کمر لباسها برای شما کوچک شده است!

۴- تکرر ادرار

اندکی پس از باردار شدن، ممکن است احساس کنید که به طور مرتب نیاز به ادرار کردن دارید. چرا؟ علت عمده این مطلب آن است که در دوران حاملگی، حجم خون و مایعات در بدن شما افزایش پیدا می کند، که در نتیجه حجم بیشتری از مایعات به کلیه ها و در نتیجه مثانه شما وارد می شود.

این عارضه ممکن است از هفته ششم حاملگی آغاز شده و در طول دوران حاملگی ادامه پیدا کرده یا حتی وخیم تر شود، البته رحم در حال رشد شما نیز فشار بیشتری بر مثانه وارد خواهد کرد.

۳- تاخیر پریود

اگر پریود شما معمولا منظم بوده اما این بار به موقع شروع نشده است، می توانید پیش از آنکه سایر نشانه های فوق را مشاهده کنید، از تست حاملگی استفاده نمایید. اما اگر قاعدگی شما منظم نبوده یا اینکه زمان پریودهای قبلی خود را یادداشت نکرده اید، تهوع، حساسیت پستانها یا افزایش دفعات استفاده از دستشویی می توانند نشانه های حاملگی باشند.

۲- دمای پایه بدن شما بالا مانده است

اگر دمای پایه بدن خود را یادداشت می کرده اید و اکنون مشاهده می کنید که این دما به مدت ۱۸ روز در مقدار بالاتر از معمول باقی مانده است، احتمالا حامله شده اید.

و نهایتا:

۱- تست حاملگی خانگی که نتیجه مثبت بدهد

علی رغم تبلیغاتی که روی جعبه های این تستها دیده می شود، اکثر آنها تنها یک هفته پس از موعد پریود بعدی می توانند حاملگی را تشخیص دهند. پس اگر زودتر از این موعد از این تستها استفاده کرده و نتیجه منفی گرفتید، بهتر است چند روز بعد دوباره تست را تکرار نمایید. البته اگر هنوز پریود نشده باشید!

پس از اینکه یکی از این تستهای حاملگی نتیجه مثبت داد، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. هنوز هم قطعی ترین روش اثبات بارداری، حداقل در ایران، انجام آزمایش خون و اندازه گیری -hCGβ است. شاید هم پزشک شما ترجیح دهد برای پیگیری های آینده، از حالا مقدار آنرا اندازه گیری کند.

منبع:pezeshkan.org

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


دانستنی های سلامت واژن

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

The online version of the Iranian daily Hamshahri

مهم‌ترین توصیه‌ به زنی که می‌خواهد باردار شود، این است که بدنش به خصوص چرخه قاعدگی‌اش را بشناسد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس، مهم است که بدانید دوره ماهیانه شما چند روزه است تا بتوانید زمان آمیزش جنسی‌تان را طوری ترتیب دهید که احتمال بارداری‌تان بیشتر شود.

برای اینکه احتمال باروری‌تان را افزایش دهید، به این ۱۰ نکته توجه کنید:

۱- فواصل چرخه قاعدگی‌تان را ثبت کنید:

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

زنی که می‌خواهد بچه‌دار شود، باید به این مسئله توجه کند که آیا روزهای نخست پریودش (دوران خونریزی قاعدگی) در ماه‌های متوالی فاصله زمانی یکسانی دارند یا نه. اگر این زمان یکسان باشد، پریودهای زن منظم است و در غیر این صورت زن پریودهای نامنظم دارد، یعنی چرخه ماهیانه‌اش از ماهی به ماه دیگر طول زمانی متفاوتی دارد.

زنان با ثبت این اطلاعات در یک تقویم می‌توانند بهتر زمان تخمک‌گذاری‌شان، زمانی که تخمدان‌ها در هر ماه یک تخمک را آزاد می‌کنند، پیش‌بینی کنند.

تخمک زن پس از آزاد شدن از تخمدان فقط برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت قابلیت باروری دارد. اما اسپرم مرد می‌تواند درون بدن زن تا پنج روز زنده بماند.

۲-  تخمک‌گذاری‌تان را پایش کنید:

زنان دارای چرخه‌های منظم ماهانه تقریباً دو هفته پس از شروع خونریزی قاعدگی‌شان تخمک‌گذاری می‌کنند. در زنانی که چرخه‌های ماهیانه نامنظم دارند، پیش‌بینی زمان تخمک‌گذاری مشکل‌تر است، اما معمولاً ۱۲ تا ۱۶ روز پیش شروع خونریزی قاعدگی بعدی رخ می‌دهد.

چندین روش وجود دارد که به زنان کمک می‌کند بارورترین روزهای هر ماه را تعیین کنند.

کیت‌های پیش‌بینی تخمک‌گذاری که در دراگ ‌استورها فروخته می‌شوند، می‌توانند به شما کمک کنند. این کیت‌ها میزان «هورمون لوتئینیزه‌ کننده» (LH)، هورمونی که میزان آن هرماه هنگام تخمک‌گذاری بالا می‌رود و باعث آزادی تخمک از تخمدان‌ها می‌شود، را در ادرار اندازه می‌گیرند. سه روز پس از نتیجه مثبت این تست، بهترین زمان برای آمیزش و بچه‌دار شدن است.

یک روش دیگر پیش‌بینی تخمک‌گذاری بررسی ترشحات مخاطی دهانه رحم است که در آن زن به‌طور مرتب مقدار و ظاهر ترشحات مخاطی در واژنش را بررسی می‌کند. درست پیش از زمان تخمک‌گذاری هنگامی‌که زن بیشترین احتمال باروری را دارد، این ترشحات مخاطی افزایش می‌یابند و رقیق‌تر، شفاف‌تر و لغزنده‌تر می‌شوند.

هنگامی ترشحات دهانه رحم لغزنده‌تر شوند، به اسپرم در راه یافتن به سوی تخمک کمک می‌کنند. یک بررسی که در ژورنال «باروی و ناباروری» منتشر شده است، نشان داد که زنانی که ترشحات مخاطی دهانه رحمشان را وارسی می‌کنند، در طول یک دوره شش‌ماهه با احتمال ۲.۳ برابر بیشتر احتمال دارد باردار شوند.

۳- در طول «پنجره باروری» یک روز در میان آمیزش داشته باشید:

«پنجره باروری»، فاصله‌ای شش‌روزه از پنج روز پیش از تخمک‌گذاری تا یک روز پس از آن، بهترین زمان برای باروری زنان است.

برخی از زنان با به وسایل تکنولوژی جدید مانند اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های ردیابی باروری روی می‌آورند تا بهترین زمان را برای بارور شدن را پیدا کنند، اما یک بررسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که این اپلیکیشن‌ها ممکن است آن‌قدرها دقیق نباشند.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند تفاوت زیادی در میزان‌های بارداری میان زوج‌هایی که در طول «پنجره باروری» هرروز آمیزش جنسی دارند (۳۷ درصد) و زوج‌هایی که در این دوره یک روز در میان آمیزش دارند (۳۳ درصد) وجود ندارد. آمیزش جنسی یک روز در میان ممکن است برای زوج‌ها آسان‌تر باشد.

باورهای نادرستی درباره تأثیر وضعیت قرارگیری همسران در هنگام آمیزش و تأثیر آن بر باروی وجود دارد، در حال حاضر شاهدی علمی در تأیید این ادعاها وجود ندارد.

البته باید توجه داشته باشید که برخی از لغزنده‌سازهای آب‌پایه واژن ممکن است حرکت اسپرم را کاهش دهند، بنابراین اگر هدف بچه‌دار شدن است، برای لغزنده‌سازی بهتر از آن‌ها استفاده نکنید.

۴- به دنبال رسیدن به وزن سالم بدن باشید.

وزن بیش‌ازحد سنگین احتمال باروری زن را کاهش می‌دهد، لاغری بیش‌ازحد حتی بیشتر مانع بچه‌دار شدن می‌شود.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در زنی که اضافه‌وزن دارد نسبت به زنی که شاخص توده بدنی طبیعی دارد، بارور شدن ممکن است تا دو برابر بیشتر وقت بگیرد و در زنی که وزن کمتر از حد طبیعی دارد، بارور شدن ممکن است ۴ برابر بیشتر به درازا بکشد.

داشتن مقدار بیش‌ازحد چربی در بدن باعث تولید اضافی هورمون جنسی استروژن می‌شود که مانع از تخمک‌گذاری می‌شود. کم کردن ۵ تا ۱۰ درصد وزن پیش از تلاش برای باردار شدن می‌تواند احتمال باروری را بیشتر کند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۷ نشان داد برای زوج‌هایی که هر دو چاق هستند، نسبت به زوج‌های غیر چاق مدت زمانی که طول می‌کشد تا بارداری رخ دهد، ممکن است ۵۵ تا ۵۹ درصد بیشتر باشد.

زنان خیلی لاغر هم ممکن است چرخه‌های قاعدگی نامنظمی داشته باشند یا تخمک‌گذاری در آنان متوقف شود.

۵-  پیش از باروری ویتامین مصرف کنید:

کارشناسان توصیه می‌کنند زنانی که در تلاش برای بارداری هستند، یک فراورده مولتی‌ویتامین را امتحان کنند تا دریابند که کدام فراورده برایشان قابل‌تحمل‌تر است و در صورت باردار شدن بتوانند همان را ادامه دهند.

یک هدف دیگر مصرف مولتی‌ویتامین درصورتی‌که دست‌کم دارای ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک (یک نوع ویتامین بی) باشد، پیشگیری از نقایص هنگام تولد در مغز و نخاع نوزاد است.

توصیه می‌شود زنان از دست‌کم یک ماه پیش از باردار شدن، هرروز دست ۴۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف کنند تا به جلوگیری از نقایص هنگام تولد کمک شود.

شروع زودرس مصرف مکمل اسیدفولیک کار خوبی است، زیرا لوله عصبی رویان در ۳ تا ۴ هفته پس از لقاح به مغز و نخاع تبدیل می‌شود.  در این دوران بسیاری از زنان ممکن است حتی خبر نداشته باشند که باردار هستند.

۶- غذاهای سالم بخورید:

گرچه رژیم غذایی خاصی که باروری را تقویت کند، وجود ندارد، اما مصرف انواعی از غذاهای سالم ممکن است با فراهم آوردن مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، پروتئین و آهن بدن زن را برای بارداری آماده کند. برای این کار باید انواع سبزی و میوه، گوشت و مواد پروتئینی بی‌چربی، غلات کامل یا سبوس‌دار، لبنیات و روغن‌های سالم مصرف کنید.

همچنین به‌جز مکمل‌های حاوی اسیدفولیک، می‌توانید این ویتامین بی را از مواد غذایی مانند سبزی‌ها با رنگ سبز تیره، کلم براکلی، نان‌ها و غلات غنی‌شده با اسیدفولیک، حبوبات، مرکبات و آب‌پرتقال هم به دست آورید.

هنگامی در تلاش برای بارداری هستند، مقدار کمتری ماهی‌های با محتوای جیوه بالا مانند کوسه‌ماهی، اره‌ماهی، شاه‌ماهی خال‌مخالی، نیزه‌ماهی یا ماهی مارلین بخورید. خوردن ماهی تون سفید الباکور را هم به ۱۷۰ گرم در هفته محدود کنید تا از قرارگیری در معرض این فلز سمی در امان بمانید.

همچنین درباره مصرف کافئین‌تان را هم باید محتاط باشید. مصرف بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز با کاهش باروری در زنان مرتبط شده است. مصرف یکی دو فنجان قهوه یا کمتر از ۲۵۰ میلی‌گرم کافئین در روز ظاهراً اثری بر احتمال باروری ندارد.

۷- فعالیت‌های جسمی توان‌فرسا را کم کنید:

داشتن فعالیت جسمی در اغلب روزهای هفته به آماده شدن بدن زن برای نیازهای بارداری و زایمان کمک می‌کند، اما ورزش خیلی شدید یا انجام تمرین‌های مکرر سنگین ممکن است تخمک‌گذاری را مهار کند.

پزشکان در زنانی که فعالیت‌های ورزشی شدید دارند، اختلالات قاعدگی را مشاهده می‌کنند و این گروه زنان اگر بخواهند باردار شوند، باید از میزان ورزش‌شان بکاهند.

۸- به کاهش توانایی باروری با افزایش سن توجه کنید:چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم

توانایی باروری زنان با افزایش سن کاهش می‌یابد که به علت تغییرات مربوط به سن در تخمدان‌ها است که به کاهش کمیت و کیفیت‌ تخمک‌ها منجر می‌شود.

زنان با افزایش سن در معرض خطر بیشتر دچار شدن به مشکلات پزشکی مانند فیبروئیدهای رحم، آندومتریوز و انسداد لوله‌های رحم هستند که با کاهش باروری مربوط هستند.

زنان از شروع دهه ۳۰ زندگی‌شان کاهش تدریجی در باروری‌شان پیدا می‌کنند، کاهش اندکی سریع‌تر پس از ۳۷ سالگی و کاهش بازهم سریع‌تر پس از ۴۰ سالگی رخ می‌دهد. این کاهش‌ها به معنای آن است که مدتی بیشتری طول می‌کشد تا زن باردار شود.

۹ – سیگار کشیدن را کنار بگذارید:

سیگار کشیدن باعث مشکلات باروری هم در زنان و هم در مردان می‌شود. مواد شیمیایی که در دود سیگار وجود دارند، مانند نیکوتین و مونوکسید کربن سرعت از دست رفتن تخمک‌های زن را افزایش می‌دهند.

سیگار کشیدن باعث پیر شدن تخمدان‌ها و کاهش زودرس ذخیره تخمک‌های آن‌ها می‌شود.

زنان همچنین برای افزایش بخت باروری‌شان باید از دود سیگار محیطی هم دور بمانند.

۱۰- بدانید در چه زمانی باید کمک بخواهید:

درصورتی‌که سن زن ۳۵ و بالاتر باشد و زوج پس از شش ماه آمیزش جنسی منظم بدون وسیله پیشگیری باردار نشده باشند، هم مرد و هم زن باید ازلحاظ ناباروری ارزیابی شوند.

در زنان زیر ۳۵ سال اگر پس از یک سال آمیزش جنسی منظم بدون وسیله پیشگیری بارداری رخ نداده باشد، زن و شوهر باید مشاوره ناباروری بگیرند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم
چگونه بعد از پریودی زود باردار شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *