چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

 
helpkade
چگونه ب همسر خود ارامش دهیم
چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

جستجو در سایت

کاهش استرس و افزایش میل جنسی همسر

اثرات بوسیدن همسر بر سلامتی

چطور ازهمسرتان حمایت کنید

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


16237

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232642897


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

ازدواج موجب ایجاد محبت ، تفاهم و آرامش میان زن و مرد می شود ن چنان که خداوند در یکی از سوره های خود فرموده است :برای شما همسرانی از جنس خودتان آفریدیم تا با آنها آرام شوید و بین شما رحمت و مودت قرار داده ایم.» ازدواج بسیاری از نیازهای روحی انسان را تأمین می کند و انسان در سایه تأمین این نیازها به آرامش روحی دست می یابد.

محبت و دوستی روش مخصوص به خود را دارد و موجب شادی و آرامش زن و شوهر می شود. اگر دوست دارید خانه ای پر از محبت داشته باشید، اما احساس ناتوانی می کنید زیرا فکر می کنید تمام راهها را رفته اید و کسی به این انگیزه ی شما توجه نمی کند، پیشنهاد می کنیم این بخش از نمناک را از دست ندهید.

مهر و محبت بین زن و شوهر موجب آرامش خانواده و دلبستگی عاطفی بین زوجین می شود. محبت از گذشت، حق شناسی، همدلی زوجین نسبت به یکدیگر سرچشمه می گیرد واز هر گونه تحقیر و تهمت دور است.

حمایت یکدیگر

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

محبت بین زن وشوهر با حمایت کردن آن ها در مشکلات زندگی از یکدیگر بیشتر می شود و تداوم وآرامش خانوادگی را به همراه دارد . حمایت زن و شوهر از یکدیگر سبب آموزش حامی بودن به طور غیر مستقیم به فرزندان می شود.

الکی گوش نکنید!

اگر می خواهید در زندگی زناشویتان غرق محبت شوید به همسرتان گفتگوهای همدلانه داشته باشید و به دقت به حرف های او گوش کنید و حرف های او را سرسری نگیرید.

آیا همسرتان را پذیرفته اید؟

بسیاری از زوجین دائما در حال گله کردن از همسرشانند و همسر خود را آنچنان که هست نپذیرفته اند . محبت پذیرش همسر به همان صورتی که هست با همه کمی وکاستی هایش. پذیرش نقایص یکدیگر از طرف زوجین سبب ایجاد اعتماد و بهتر شدن روابط می گردد.

بهترین راه دوستی با همسر

بسیاری از زوجین به همسرشان مشکوکند و دوست دارند وسایل خصوصی او را بگردند . آن ها نمی دانند که یکی از راه های ایجاد محبت در زندگی اعتماد به یکدیگر است . محبت یعنی اعتماد ، اعتماد یعنی تعهد، اعتماد قلب و روح عشق است.

حرمتها را حفظ کنید

احترام رنگ وبوی زندگی را تغییر می دهد و حرمتها را حفظ می کند و زندگی شما را سرشار از محبت می کند. جنبه های قابل احترام یکدیگر را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید.

پای میز مذاکره بروید

با شریک زندگی تان بر سر تفاوتها و پیدا کردن نکات مشترک یکدیگر گفت و گو کنید. مذاکره و گفت وگو بهترین راه حل برقراری تعادل و سازش در زندگی است.

فراز و نشیب های محبت

نداشتن مهارت بیان احساسات و عواطف به طرف مقابل یکی از مشکلات زن و شوهرها است . برخی از زوجین نمی توانند محبت خود را به طرف مقابل ابراز کنندو عبارت های نامناسب برای بیان محبت ابراز می کنند، به عنوان مثال مرد نمی گذارد همسرش به بیرون از خانه برود زیرا طاقت دوری از همسر خود را ندارد.

زنان و مردان در ابراز محبت متفاوت عمل می کنند . مردان اغلب محبت خود را سخنان محبت آمیز و خرید هدیه ابراز می کنند و زنان با محبت ، درست کردن غذای مورد علاقه همسر و خانه داری و… ابراز محبت می نمایند. پی بردن به تفاوت های زنان و مردان در محبت کردن موجب کاهش سوء تفاهم ها می شود.

تبدیل محبت به عشق

محبت در اوج خود به عشق تبدیل می شودو عشق از شناخت بیشتر و درست زوجین نسبت به یکدیگربه وجود می آید . عشق با دوست داشتن خودتان آغاز می شود و بعد به دوست داشتن طرف مقابل می رسد.

افراد عاشق، عشق خود را به صورت ابراز محبت کلامی و جسمانی، رفتارهای شادی بخش و خشنود کننده برای یکدیگر، حمایت عاطفی و اخلاقی از همدیگر در همه شرایط زندگی، صبور و شکیبا بودن نسبت به رفتارهای ناخوشایند طرف مقابل و گذشت از خطاهای همسر نشان می دهند. 

 

همیشه باید برای درک همسرتان تلاش کنید‎

 

اداره‌ی زندگی مشترک، مهم‌ترین وظیفه‌ی هر مرد و زنی است. برخی از افراد در اداره کردن زندگی مشترک ضعف دارند و فقط همسر خود را محکوم به درک نکردن می‌کنند در حالی که درک باید دو طرفه باشد و شما همیشه باید برای درک همسرتان تلاش کنید.

 

بیشتر خانم‌ها فقط انتظار درک شدن از طرف همسرشان را دارند، ولی خودشان برای درک همسر تلاشی نمی‌کنند. این درست نیست که فقط همسرتان را مقصر بدانید گاهی از خودتان بپرسید که من نسبت به همسرم چگونه هستم؟

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

 

خانم‌ها فکر می‌کنند که آقایان نیاز به درک شدن ندارند و هیچگاه نباید ناراحت باشند، در حالی که آقایان هم گاهی نیاز به درک شدن و دلداری دادن دارند. در ادامه این مطلب، آموزش دلداری دادن به همسر را خواهیم داشت. همراه ما باشید.

 

چند راه ساده برای دلداری دادن به همسر 

آرامش در زندگی مشترک، حرف اول را می‌زند، همسرتان باید در کنار شما آرامش داشته باشد تا بتواند همه مشکلاتش را با شما در میان بگذارد. زندگی فقط خوشی و خنده نیست، گاهی شرایطی پیش می‌آید که یکی از طرفین نیاز به دلداری دارند تا آرامش از دست رفته‌ی خود را برگردانند. شما به عنوان یک خانم باید با روش دلداری دادن به همسر آشنا باشید تا در مواقع سخت زندگی از شما دلسرد و ناامید نشود زیرا مردان از زنانی که خودخواه باشند، دلزده می‌شوند. در ادامه روش‌های دلداری دادن به همسر را مطالعه می‌کنیم:

 

صادق باشید 

شاید اکثر ما تصور می‌کنیم، یکی از روش‌های دلداری دادن همسر این است که به او بگوییم “نگران نباش، همه چیز درست می‌شود” در حالی که هر دو طرف می‌دانند که فعلا شرایط بد است و شاید هم ادامه یابد، پس دلیلی نیست که اغراق کنیم و همسرمان نیز احساس کند که دروغ می‌گوییم بهتر است صادق باشیم و به جای جمله بالا رو راست بگوییم که: “عزیزم نمی‌دانم چه بگویم، در شرایط سختی قرار داریم ولی من کنارتم و هر کاری از دستم بر بیاید انجام می‌دهم” با این جمله یا هر جمله‌ای که احساس واقعی شما را نشان می‌دهد. نسبت به همسرتان صادق باشید تا او بداند که شما درکش می‌کنید و متوجه اوضاع هستید. (فقط در صورتی که واقعا مشکل وجود داشته باشد)

 

همسرتان باید در کنار شما آرامش داشته باشد‎

 

به حرف‌هایش گوش دهید 

خانم‌ها بیشتر به کسی نیاز دارند که به حرف‌هایشان گوش دهند، این احساس نیاز در آقایان کمتر پیش می‌آید ولی اگر همسرتان خواست با شما حرف بزند، گاهی فقط گوش کنید و نظر ندهید. فقط با جان و دل به حرف‌هایش گوش دهید و این را با حالت چهره‌تان نشان دهید. چون اگر نشان ندهید، همسرتان فکر می‌کند که حواستان پیش او نیست.

 

اجازه دهید به شیوه خودش ناراحت شود 

معمولا خانم‌ها با گریه کردن ناراحتی خود را ابراز می‌کنند ولی این قضیه در آقایان متفاوت است، برخی از آقایان با تنها ماندن ناراحتی‌شان را ابراز می‌کنند، برخی دیگر با راه رفتن، عده‌ای با داد زدن و عده‌ی دیگر با سکوت کردن و … پس شما باید با شناختی که نسبت به همسرتان دارید، اجازه دهید ناراحتی‌اش را ابراز کند.

 

اگر همسرتان خواست، با هم سکوت کنید 

مردان از حرف زدن فراری هستند، اگر همسرتان از شما خواست که در مورد موضوع خاصی صحبت نکنید، سریع قبول کنید. بعد از آن سعی نکنید که دور شوید، بلکه باهم سکوت کنید تا همسرتان بداند که در هر شرایطی شما در کنارش هستید.

 

به او امید دهید 

یکی دیگر از روش‌های آموزش دلداری دادن به همسر، امید دادن به او هست. اگر راهکاری دارید به او ارائه دهید، آینده را توصیف کنید، نکات مثبت او را به یادش آورید.

 

از مسئولیت‌های او آگاه شوید 

گاهی مسئولیت هر کاری بر عهده مردان می‌افتد و خانم‌ها با دانستن مسئولیت‌های همسر، گاهی آن را فراموش می‌کنند و همیشه نسبت به عصبانیت و بی‌حوصلگی همسر شکایت می‌کنند در حالی که با دانستن مسئولیت‌های همسر، درک بهتری نسبت به او می‌رسند.

 

اجازه دهید یک روز را به خودش اختصاص دهد 

همانطور که گفتیم ابراز ناراحتی مردان با زنان متفاوت است، مردان گاهی نیاز دارند، که یک روز را برای خودشان اختصاص دهند و تنها باشند، تا آرام شوند. پس اگر همسرتان در ناراحتی به سر می‌برد و می‌خواهد یک روز را به خودش اختصاص دهد، با کمال میل قبول کنید و به هیچ وجه ناراحت نشوید.

 

از او بپرسید که چگونه می‌توانید به او کمک کنید 

اگر واقعا نمی‌دانید که چه چیز در موقع ناراحتی حال همسرتان را خوب می‌کند، بهتر است صادقانه از خودش بپرسید که چگونه می‌توانم به تو کمک کنم؟ دلم می‌خواهد زودتر حال تو را خوب ببینیم. در جواب همسرتان انعطاف پذیر باشید.

 

همیشه برای عاشقانه و شاد نگه داشتن زندگی مشترکتان تلاش کنید و هیچگاه همه‌ی مسئولیت‌های زندگی را گردن همسرتان نیندازید. وقتی شما انتظار درک همسرتان را دارید، خودتان نیز باید برای درک همسرتان انرژی صرف کنید و در برخی از مسائل خودتان را جای همسرتان قرار دهید و از زاویه او به قضیه نگاه کنید تا گاهی در مقابل عصبانیت همسرتان، سکوت کنید و به او آرامش دهید. ممنون که مطلب ” آموزش دلداری دادن به همسر ” همراه ما بودید، امیدواریم مورد پسدنتان قرار گرفته باشد.

 

منبع: صورتی ها

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


طراحی و بازسازی فضای داخلی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


قاعدگی دردناک زنان و دختران

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه به همسر خود آرامش بدهیم؟

زن و مرد با هم فرق می کنن و چیزی که شما را خوشحال می کنه ممکنه نه تنها شریکتون را خوشحال نکنه بلکه باعث ناراحتیش هم بشه . پس یاد بگیرید به فرد همون محبتی را بکنید که نیاز داره. یکی از مشکلات اصلی توی روابط اینه که آقایون بلد نیستند درست به صحبت خانم ها گوش بدن وقتی خانمتون داره غر می زنه ابراز ناراحتی و یاس می کنه شدیدا از اندرز و نصیحت خودداری کنید بلکه فقط گوش کنید و باهاش همدردی کنید . زن ها وقتی ناراحتند دوست دارند صحبت کنند به حرفهاشون گوش کنید و در مورد صحبتی که می کنند ازشون سوال کنید تا بدونند به موضوع علاقه مند هستید . چگونه به همسر خود انگیزه بدهیم : بهترین کار برای خانم ها اینه که بهشون توجه کنید ، ابراز عشق کنید و کادو و گل براشون بخرید . گفت و گو به زبان های مختلف : مردها معمولا همون چیزی را می گن که منظورشونه اما زن ها نه پس مردها بیشتر توجه کنند و زن ها هم باید بدونند که سکوت مردها به معنای عدم علاقه و سردی نیست بلکه دارند تحلیل می کنند . مثلا وقتی زن می گه همه چیز خرابه از این اوضاع حالم بهم می خوره . منظورش اینه که خسته ام دوباره بهم بگو دوستم داری و مطمئنم کن . بگو برات مهمه که ناراحتم .زن ها به موج شباهت دارند : زن ها ممکنه بدون دلیل ناراحت باشند در حقیقت وقتی به اوج شادی برسند بعد آروم آورم ناراحت می شن . باید اجازه بدین تا ته ناراحتی برن و حسشون را تخلیه کنند سرزنششون نکنید فقط شنونده باشید . نیازهای احساسی متفاوت : زن ها بیشتر به صمیمت ، توجه ، درک و احترام نیاز دارند .چگونه از مشاجره بپرهیزیم : مشاجره با بحث فرق داره . معمولا زن نارحت هست به صورت نامناسبی ناراحتیش را بیان می کنه ، مرد فکر می کنه قدرش را نمی دونن واکنش نشون می ده و زن عذر خواهی می کنه و ناراحتی اصلا از بین نمی ره . با آرامش دلیل ناراحتیتون را بیان کنید و با آرامش به ناراحتی خانمتون گوش بدهید . امتیاز جمع کردن با همسر : مردها فکر می کنن مثلا خرید یک گردن بند ۲ میلیونی ۱۰ امتیاز مثبت براشون داره و تا ۱۰ روز لازم نیست کاری بکنند در صورتی که برای زن خرید هدیه ۱ امتیاز داره و برای ۱ روز کافیه .مرد باید یاد بگیره با خدمات جزئی که برای خانم ها خیلی مهمه امتیاز کسب کنه مثلا به حرفاش گوش کنه ، تا از راه می رسه همسرش را در آغوش بگیره ، اگر قراره دیر بیاد زنگ بزنه و اطلاع بده ، گاهی بدون دلیل کادو بده ، ازش سوال هایی بکنه که نشون بده به حال و اوضاعش علاقه منده . در ضمن زن وقتی ناراضی هست نباید تو خودش بریزه و به سرویس دهی ادامه نده چگونه احساس ناخوشایند خود را با همسرمان در میان بگذاریم :وقتی ناراحتید به جای واکنش سریع نامه بنویسد به چه دلیل ناراحتید و به چه دلیل دوستش دارید بعد جوابی که دوست دارین همسرتون بهتون بده را هم بنویسید و هر دو را بهش بدهید بخونه چگونه درخواست کمک کنیم و آن را به دست آوریم : زن ها انتظار دارند قبل از تقاضا کردن مرد خودش بفهمه و اون کار را بکنه این اشتباهه چون طبیعت مرد این طور نیست . پس خانم ها باید یاد بگیرن چیزی را که می خوان حتی اگه مطمئن هستند که همسرشون انجام نمی ده ازش بخوان اگه قبول نکرد نرنجند و در جواب غر زدن مرد هم فقط سکوت کنند و بذارن تا اون کار رو انجام بده . عشق ماندگار : بدونید عشق فصل های مختلفی دارید فصل زمستان صبور باشید

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

شاید مهم ترین نکته برای آقایون این باشه که یاد بگیرن به صحبت خانم ها گوش کنند وقتی خانمی داره گله و شکایت می کنه دفاع نکنید یا راه حلل ارائه ندهید بلکه فقط باهاش همدردی کنید تا آروم شه وقتی مثلا می گه عصر با دوستم بیرون بودم ازش سوال کنید تا بدونه علاقه مندید مثلا کجا رفتین ؟ چی خریدی ؟ خوش گذشت ؟ … در ضمن براش کادو و گل بخرید .

نویسنده:جان گری

احتمالا برای آرام کردن همسر خود در شرایط بحرانی بسیاری از راه‌هایی که در ذهن داشتید را انجام داده‌اید. گاهی موفق به آرام کردن همسر خود شده‌اید اما در مواقعی نه تنها آرام نشده بلکه خودتان هم در آتش خشم او گرفتار شده‌اید. عصبانیت و خشم همسر علاوه بر لطمه ای که به رابطه میان زوجین می‌زند، یک نوع الگوی رفتاری نامناسب برای فرزندان نیز محسوب می‌شود. نقش شما به عنوان همسر برای تسکین دردهای او بسیار مهم و پر اهمیت است. شاید شما نتوانید مشکلات او را حل کنید، اما می‌توانید با پشتیبانی و حمایتتان او را در برابر هر ناملایمتی مقاوم‌تر کنید. آگاهی از روش‌های آرام کردن همسر به شما کمک می‌کند تا آرامش خانه خود را حفظ کرده و از بحث و دعوا پیشگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از اختلافات زناشویی کلیک کنید.

واکنش هر فرد در زمان عصبانیت متفاوت است. حفظ آرامش در موقعیت‌های بحرانی به شما کمک می‌کند تا مسائل را به روش‌های بهتری حل نمایید. معمولا در دعوای بین زوجین اوضاع زمانی از کنترل خارج می‌شود که خشم و عصبانیت بر هر دو غلبه کرده و مانع از رسیدن به نتیجه‌ای منطقی می‌شود. داشتن مهارت‌هایی چون کنترل خشم به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم کلیک کنید.

شما می‌توانید برای آرام کردن همسر و حفظ آرامش خانه‌تان اقداماتی انجام دهید که به شرح زیر می‌باشند:

در هنگام عصبانی شدن همسر، شما به صورت ناخودآگاه واکنشی به اندازه عصبانیت او نشان خواهید داد. در این زمان عقب بایستید، آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنید که پیش از هر واکنشی، تحت تاثیر عصبانیت او قرار نگیرید. با حفظ آرامش بهتر می‌توانید فکر کنید. می‌توانید با مطالعه مقاله راهکارهایی برای یافتن آرامش به این هدف دست یابید. 

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

سعی کنید علت عصبانیت همسر خود را بفهمید. آیا روز بدی داشته؟ آیا خسته است؟ در مورد موضوع خاصی نگران است؟ علت خشم او هر چه که باشد رفتار نامناسب او را توجیه نمی‌کند؛ اما پی بردن به علت نا آرامی‌اش، به شما کمک می‌کند تا در مورد موضوعی که او را به این حال دچار کرده، صحبت کنید. به این صورت بیشتر می‌توانید به آرام شدن همسرتان امیدوار باشید. در نظر داشته باشید که گاهی افسردگی یا نداشتن مهارت‌های ارتباطی در همسرتان و یا خود شما مانع از آرامش دادن به او می‌شود. در این زمان بهتر است که برای حل مسائل، از یک روانشناس حرفه‌ای کمک بگیرید.

کلامی که برای آرام کردن همسر استفاده می‌کنید بسیار اهمیت دارد؛ جملاتی مثل “سعی کن آرام باشی، داد نزن”، کمکی به آرام کردن او نمی‌کند. از خود همدردی و پذیرش نشان دهید. برای این کار تنها به حرف و کلام اتکا نکنید؛ ارتباط غیر کلامی تاثیر بیشتری نسبت به حرف و سخن دارد. به او نشان دهید که درکش می‌کنید. برای مثال می‌توانید بگویید ” به نظر عصبانی و خشمگین می‌آیی، بگو چه چیزی تو را انقدرناراحت کرده”. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط غیر کلامی کلیک کنید.

هر کسی ممکن است در زمان عصبانیت حرف‌هایی گفته یا کارهایی بکند که بعدا از آن‌ها پشیمان شود. پس اگر در زمان عصبانیت به حرف‌های همسرتان پاسخ دهید، شرایط بدتر می‌شود. اگر شروع به سرزنش و دعوا با شما کرد، خود را از آن موقعیت خارج کرده و از او بخواهید که پس از آرام شدن با هم صحبت کنید. برای مثال همسرتان با عصبانیت شروع به دعوا و سرزنش شما می‌کند؛ به آرامی به او بگویید “می‌دونم عصبانی هستی، من هم دلم می‌خواهد به حرف‌های تو گوش دهم، اما تا زمانی که بتوانی با من با احترام صحبت کنی به آشپزخانه می‌روم”. برخورد صحیح در بسیاری از موارد باعث تمام شدن بحث و دعوا می‌شود. برای آگاهی بیشتر در زمینه برخورد صحیح در زمان دعوا کلیک کنید.

افراد در هنگام عصبانیت تا حد زیادی ظرفیت‌های ذهنی خود را از دست می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود که در فرایندهای عالی مغز نظیر تصمیم‌گیری و تفکر منطقی با اختلال مواجه شده و نتوانند آن طور که باید عمل کنند. در نتیجه برای آرام کردن اوضاع، بهتر است حرف زدن در مورد مسائل مهم و گرفتن تصمیمات را به زمان دیگری موکول کنید. متأسفانه برخی از افراد با وجود اینکه عصبانیت فرد مقابل را می‌بینند اصرار دارند که همان موقع تکلیف موضوعات را مشخص کنند. این امر نه تنها منجر به خشم بیشتر در طرف مقابل می‌شود بلکه با منتهی شدن به پیامدهای غلط می‌تواند منجر به تداوم یافتن هیجانات منفی و دعواهای بیشتر در بین شما نیز شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوای بین زوجین کلیک کنید.

برای اینکه هنگام تجربه خشم از جانب همسرتان بتوانید اوضاع را کنترل کرده و او را آرام کنید، باید نشانه‌های ابتدایی خشم را بشناسید و به موقع بحث را خاتمه دهید. برای مثال هنگامی که می‌بینید در گفت و گو تن صدا بالا رفته، فرد مقابل برافروخته شده و با هیجان صحبت می‌کند به جای تمرکز بر موضوع بحث در مورد احساسات همسرتان به او بازخورد دهید و بپرسید چه چیزی او را آشفته کرده. در واقع در این شرایط باید به او نشان دهید که درکش می‌کنید و حاضرید که پس از آرام شدن، دوباره در مورد موضوع مورد بحث با او حرف بزنید.

بسیاری از زوجین در زندگی تنها به دنبال به کرسی نشاندن حرف‌های خود هستند، دائماً در برابر یکدیگر گارد می‌گیرند و هر بحثی را به میدان جنگی تبدیل می‌کنند که تنها یک برنده دارد. زندگی در این شرایط باعث می‌شود که دائماً از دست یکدیگر عصبانی شده و هیچ کدام نتوانید در آرام کردن فرد مقابل نقش مثبتی داشته باشید.

در نتیجه اگر می‌بینید چرخه خشم و پرخاشگری در بین شما و همسرتان به دفعات زیادی اتفاق می‌افتد، بهتر است به روابطتان نگاه مجددی بیندازید و ببینید چقدر می‌توانید صمیمانه در کنار هم باشید و احساسات طرف مقابل خود را درک کنید. اگر مدت‌هاست چنین تجربه‌ای نداشته‌اید، بهتر است از یک مشاور متخصص در حیطه زوج درمانی کمک بگیرید.

یکی از کارهایی که در هنگام عصبانیت همسر می‌تواند آتش خشم او را بیشتر شعله ور کند، ذهن خوانی کردن و حرف زدن از جانب اوست. در شرایطی که خود و همسرتان در موقعیت تنش‌زایی قرار دارید به جای آنکه در مورد همسرتان قضاوت کنید از او در مورد افکار و احساساتش سؤال بپرسید و بگذارید او خود راجع به افکارش با شما صحبت کند. این کار هم از تحت فشار قرار گرفتن همسرتان جلوگیری می‌کند و هم می‌تواند به درگیر نشدن شما در خشم و عصبانیت کمک کند. در غیر این صورت خشم همسرتان بیشتر شده و ممکن است و دعواهای خانوادگی منجر شود. برای آگاهی بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند دیگران تنها از روی ضعف و ناتوانی عذرخواهی می‌کنند. این امر باعث می‌شود که اگر در زندگی اشتباهات بسیار مهمی هم انجام دادند، از عذرخواهی فرار کنند. پافشاری بر موضع خود و اقدام نکردن برای عذرخواهی در این موقعیت باعث شدت گرفتن عصبانیت فرد مقابل شده و احتمال پرخاشگری نیز بالا می‌رود. این مسئله را در نظر بگیرید که عذرخواهی نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه نشان دهنده سطح بالای رشد فردی است که به شخص کمک می‌کند ضعف‌های خود را ببیند و برای از میان بردن آن‌ها گام بردارد.

اگر خشم همسر شما باعث آسیب جسمی یا روانی به شما می‌شود، بهتر است از یک نفر سوم درخواست کمک کنید. دخالت خانواده‌ها در این شرایط، شکاف رابطه شما را بیشتر می‌کند؛ پس بهتر است از یک فرد بی طرف در خواست کمک کنید. اگر در وضعیت بسیار بحرانی قرار گرفتید و با رفتارهایی نظیر کتک زدن از جانب همسر رو به رو شدید در اولین فرصت با خدمات اورژانس اجتماعی تماس بگیرید. هم چنین کمک گرفتن از مشاوره خانواده می‌تواند به طور ریشه‌ای، چرخه‌های معیوب ارتباطی و علت ناآرامی‌ها را شناسایی و حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با همسر و آرام کردن همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج/ نیر حیدری: خانواده در اسلام کانون مقدسی است که با پیوند زن و مرد پایه گذاری می شود؛ هرچند موانع بسیاری تشکیل خانواده را سخت کرده اما تداوم و بقای خانواده بسیار مهم تر و سخت تر از تشکیل ان است.

همان طور که می دانید که حتما هم می دانید، نوع روابط حاکم بین زن و شوهر کلیدی ترین امر در بقای بنیان خانواده است اما متاسفانه برخی نمی دانند و بدتر اینکه قبول هم نمی کنند که نمی دانند! شاید آنها همان مردانی هستند که فکر می کنند شب و روز سرکار بودن، جان کندن و پول درآوردن نهایت خدمت  به همسر و خانواده است؛ و شاید همان زنانی هستند که گمان می کنند با کار در بیرون از خانه و کمک خرج زندگی بودن شاهکار می کنند و اگر به فکر شست و رفتن و این نوع کارهای خانه هستند، شده اند بانوی نمونه! در حالی که این مردان و این زنان با چنین پندارهای اشتباهی دارند تیشه به ریشه ی عشق و علاقه ی بین هم می زنند و حتی گاه کارشان به طلاق می کشد.

اینان نمی دانند و ما می نویسیم که بدانند قضیه غیر از اینهاست؛

در ابتدا با حجت الاسلام حمید محمودی رئیس موسسه شفا (شبکه فعالین ازدواج) در این مورد به گفت و گو پرداختیم و وی در پاسخ به این سوال که دین اسلام چه وظایفی را در داخل خانه و در رابطه همسران با یکدیگر، برای زن و مرد تعریف کرده است، گفت: در اسلام برای زن و مرد دو نوع وظیفه حقوقی و عاطفی تعریف شده است که وظایف عاطفی خیلی مهم تر و حساس تر هستند.

این باور که گربه را باید دم حجله کشت یک خرافه ی ضد قرآنی است

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

وی افزود: مرد باید به همسر خود اظهار محبت کند چرا که قدرت عاطفی مرد یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده است و پیامبر نیز فرموده زنان گل هستند و باید به آنها اظهار محبت کنید؛ در اسلام مدیریت مشت و لگدی کاملا مردود است و این باور که گربه را باید دم حجله کشت، یکی از خرافات ضد قرآنی است و باعث ایجاد ناآرامی در روابط بین زن و شوهر می شود.

وی ادامه داد: زن نیز علاوه بر اظهار محبت باید نقش زنانگی اش را به خوبی انجام بدهد که البته نقش زنانگی با دایگی و کنیز بودن فرق دارد و انجام کارهای خانه و شست و رفتن در اولویت های بعدی قرار دارد.

محمودی بیان کرد: از نظر دینی و از نظر منطقی هیچ الزامی وجود ندارد که زن کارهای خانه و شستن و رفتن را در اولویت اول قرار دهد چرا که طبق آموزه های دینی و سیره ی ائمه ی اطهار(ع) جهاد زن شوهر داری است نه خانه داری.


چگونه مایه ی آرامش همسرمان را فراهم کنیم


وی در خصوص اینکه چگونه می توان مایه ی آرامش همسر را فراهم کرد گفت: مرد از همسرش انتظار احترام دارد و از او می خواهد که اقتدارش را حفظ کند نه اینکه با توهین و تحقیر غرور مردانگی اش را بشکند؛ شاید یکی از مصادیق احترام و تسکین مرد اجازه خواستن از او و پرسیدن نظر او هنگام خروج از خانه است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اگر زن از شوهر خود اطاعت پذیر نباشد و مدام خلاف خواسته های او را انجام بدهد، اقتدارش را می شکند و موجب دلزدگی او می شود.

وی اضافه کرد: بهداشت زن، آرایش و آراستگی او نیز برای مرد خیلی اهمیت دارد و می خواهد همسرش همیشه آراسته و پاکیزه باشد؛ مردان همسر دلربا را بیشتر می پسندند اما این دلربایی نباید همراه با تکبر باشد.


لحن صحبت برای مردها مهم است

محمودی توضیح داد: زنان باید هنگام صحبت با شوهر خود مراقب لحن مورد استفاده باشند چرا که لحن صحبت برای مردان خیلی مهم است و شاید خانم نمی داند که این امر و نهی آنها به شوهر منجر به پرواز مرغ عشق از خانواده می شود.

وی بیان داشت: مردان نیز باید محبت خود را به همسرانشان ابراز کنند و به آنها عشق بورزند چرا که عدم ابراز احساسات و رابطه ی کلامی محبت آمیز منجر به دلخوری زنان می شود و شاید به تدریج آنها را نسبت به احساسات شما بی تفاوت کند.

وی گفت: مرد نباید در بحث تمکین به همسر خود فشار وارد کند و موجب اضطراب و استرس او شود.

این کارشناس ادامه داد: مرد باید در رابطه با نیازهای مالی و غیر مالی زن احساس مسئولیت بکند و انها را برآورده سازد چون با این کار زن احساس خوبی به شوهر خود پیدا می کند به نوعی به آرامش می رسد.


پاسخ یک تناقض

گفتنی است شاید شما نیز شنیده اید که از یک سو می گویند اجازه ی زن دست مرد است و از سوی دیگر می گویند زن و مرد در عین احترام به تفاوت های همدیگر باید مستقل باشند؛ و یا در روایتی داریم که پیامبر می فرماید: اگر سجده بر غیر خدا شرک نبود می گفتم زن بر شوهرش سجده کند؛ و در آیه ای از قرآن نیز می بینیم که خداوند می فرماید: گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست. در این میان این سوال به ذهن می رسد که چطور می توان این تناقض ها را توجیه کرد.


اسلام با سلطه جویی و سلطه پذیری مخالف است

محمودی در این خصوص گفت: اسلام سلطه جویی و سلطه پذیری را تایید نمی کند و هم زن و هم مرد را محترم می شمارد و با هر گونه زور گویی و استرس آفرینی مخالف است؛ لذا اگر هم در روایات بحث از سجده ی زن به مرد پیش می آید، از جهت اهمیت احترام برای مردان است نه اینکه مرد همه کاره باشد و اگر فرموده اند زن باید مطیع همسرش باشد؛ این اطاعت هنگام تمرد زن از احکام دینی است نه حوزه های دیگر. مثلا وقنی مرد به همسرش می گوید حجابت را کامل کند، زن باید اطاعت کند وگرنه ارزش زن در اسلام به حدی است که پیامبر(ص) دست دخترش حضرت فاطمه(س) را بوسید زمانی که اعراب دختران خود را زنده به گور می کردند.

وی بیان داشت: مردانی را می بینیم که شبانه روز در حال کار کردن و پول درآوردن هستند، تا حدی که وقت برای خلوت با همسر خود و رسیدگی به نیازهای غیر مادی آنها را ندارند؛ اینها سخت در اشتباهند چرا که با وجود چشم و هم چشمی هایی که امروزه وجود دارد اگر چند برابر هم کار کنند بازهم نمی توانند خلاء های به وجود آمده را پر کنند؛ گاه نیز زنان با مصرف گرایی بیش از حد دایره ی نیازهای خانواده را افزایش می دهند و مرد نیز برای برآوردن این نیازها مجبور می شود ساعات زیادی از زندگی خود را صرف کار کردن و پول درآوردن بکند؛ با این همه مرد ها باید بین ساعات کاری و مدت زمانی که باید در کنار همسر خود باشند تعادل برقرار کنند.

این کارشناس ادامه داد: برای زنان نیز اولویت اول همسرداری، مدیریت خانه و تربییت فرزندان است و اگر هم می خواهند شاغل باشند، باید شغلی را انتخاب کنند که در اثر آن لطافت زنانگی شان از بین نرود و یا به وظایف اصلی او که همان همسرداری، تربیت فرزند و مدیریت خانه است آسیب وارد نشود و این طور نباشد که زن ده ساعت بیرون از خانه کار کند و خسته و بدون انرژی به خانه برگردد که هیچ حوصله ای برای رسیدگی به فرزندان و صحبت با همسرش نداشته باشد.

با رعایت این نکات علاقه ی همسرتان را نسبت به خود بیشتر کنید

حتما خیلی از زنان و مردان می خواهند بدانند با انجام چه کارهایی می توانند علاقه ی همسرشان را نسبت به خود افزایش بدهند که ما نیز در پی پاسخ به این سوال سراغ خانم مریم چوبدار، کارشناس روانشناسی و امور خانواده رفتیم و وی چنین پاسخ داد: اولین قدم در جذب علاقه ی همسر به خود محبت کردن است؛ همواره زن و شوهر باید به همدیگر محبت کنند چرا که انسان بنده ی محبت است و از این طریق می توانید علاقه ی طرف مقابل را به خود دو چندان کنید.


وی افزود: عوامل زیادی وجود دارد که زن و شوهر می توانند با بهره گیری از آن رابطه ی خود با همسر را شیرین تر کنند که من به چند مورد از آنها اشاره می کنم:

–  زن و مرد باید باهمدیگر ارتباط کلامی عاطفی برقرار کنند و توجه داشته باشند که فارغ از مسائل و روابط جنسی، ارتباط کلامی محبت آمیز و عاطفی تاثیر زیادی در بقای عشق و علاقه ی زن و مرد و بیشتر شدن آن دارد.

– پیش داوری ها و قضاوت های منفی موجب کاهش تدریجی علاقه ی زوجین به همدیگر می شود لذا بهتر است برای پیشگیری از این اتفاق تلخ از قضاوت های منفی و ناآگاهانه بپرهیزید.

–  به جای انتقاد کردن، خواسته هایتان را بیان کنید.

– به نیازهای درونی و پنهان همسرتان توجه کنید؛ گاه زن یا مرد در مواجهه با همسر خود به بهانه های مختلفی جر و بحث می کنند و احساس نارضایتی دارند در حالی که موضوعی که مطرح می کنند بهانه ای بیش نیست و اصل مطلب چیز دیگری است که در دورن او پنهان است و به دلایل مختلفی چون خجالت نمی تواند آن را بیان کند، لذا شما باید به نیازهای درونی همسرتان توجه بیشتری داشته باشید که اگر در این مورد شناخت پیدا کنید و سعی در برآوردن آن داشته باشید قطعا علاقه تان نسبت به همدیگر بیشتر می شود.

– به همدیگر هدیه بدهید و مناسبت های خاص مثل روز زن، روز مرد، روز تولد و سالگرد ازدواجتان را فراموش نکنید اما قرار نیست که هدیه دادن را منحصر به مناسبت های خاص بکنید بلکه می توانید بدون مناسبت نیز برای یکدیگر هدیه بگیرید.

–  در مواردی که باهم اختلاف سلیقه دارید صحبت کنید و به نقطه ی توافق برسید تا هماهنگ عمل کنید و با ناهماهنگی ها موجب دلخوری همسرتان نشوید.

– نیمه ی پر لیوان را ببینید و به جای منفی نگری به نقاط مثبت همسر خود توجه کنید.

–  نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشید؛ اگر همسرتان بداند که شما خود را در زندگی مشترک مسئول می دانید، بیشتر به طرف شما جذب خواهد شد.

–  از افکار غیرمنطقی و منفی بافی ها دوری کنید چون با این کار دل همسرتان را می شکنید و علاقه اش نسبت به شما کمتر می شود.

– زنان حتما در حضور همسرشان آرایش کرده و زیبا و آراسته باشند و در محیط بیرون نیز آراستگی خود را حفظ کنند در حدی که شلخته به نظر نرسند. مردها نیز با پوشیدن لباس مناسب رضایت همسرشان را فراهم کنند.

– به همدیگر برچسب نزنید و همسرتان را با القاب نامناسب خطاب نکنید؛ با این کار در دل طرف مقابل نسبت به شما کینه ایجاد می شود.

– به زندگی و همسر خود تعهد داشته باشید و هنگام هر تصمیم گیری فراموش نکنید که متاهل هستید. و خیلی از کارهای دیگر وجود دارد که می توانید با انجام دادن آن و توجه به آنها علاقه ی همسرتان را نسبت به خود بیشتر بکنید که متاسفانه مجال ذکر همه ی آنها وجود ندارد.

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

چوبدار با بیان اینکه باید در برخورد با همسرتان از او شناخت کافی داشته باشید، گفت: زن و مرد هر دو انسانند اما انسان هایی متفاوت از هم که داای نگرش ها و خواسته های متفاوتی هستند؛ مثلا مردها نمی توانند به راحتی ابراز احساسات کنند در مقابل زنان دوست دارند شوهرش محبتش را بیان کند و اگر ابراز احساسات و تعریف و تمجید نکند، ناراحت می شود. بنابراین زن و مرد باید این تفوت ها را بشناسند و متناسب با آن رفتار کنند.

وی ادامه داد: مردها از نظر دیداری خیلی قوی هستند و خیلی زود خوب و بد ظاهر را تشخیص می دهند؛ لذا لازم است زن در حضور شوهرش به ظاهر و اراستگی خود اهمیت بدهد.

وی بیان داشت: گاه زنان برخی اقدامات زیرکانه را انجام می دهند تا محبت خود به شوهرشان را نشان دهند اما مردها این رفتار های زیرکانه را تشخیص نمی دهند؛ پس بهتر است احساس خود را واضح تر بیان کند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: هر چه سن مردها بالا می رود اضطرابشان در مورد عملکردی که دارند افزایش می یابد و دوست ندارند زیر سوال بروند؛ زن ها نباید همسر خود را زیر سوال ببرند و ضعف و ناتوانی انها را به رخشان بکشند. مثلا اگر شوهرتان از نظر مادی و مالی و یا جسمی توانایی کافی ندارد، شما به عنوان همسر نباید این ضعف و کم توانی را مطرح کنید.


یک زن دوست دارد همیشه برای شوهرش نفر اول باشد


وی افزود: یک زن دوست دارد همیشه برای شوهرش نفر اول باشد و اگر شوهرش از زنی دیگر مثل خواهر خودش، تعریف و تمجید کند، احساس می کند از نقطه ی نفر اولی افتاده است؛ در پی این احساس علاقه زن نسبت به شوهرش کم می شود. به همین دلیل لازم است مرد هنگامی که مثلا از خواهرش تعریف می کند به توانایی ها و نقاط قوت همسر خودش نیز اشاره کند و از همسر خود نیز تمجید کند.

وی توضیح داد: وجود یک مرد به قدرتش وابسته است و زن نباید اقتدار شوهرش را زیر سوال ببرد؛ نباید تحقیرش کند و اگر چه می خواهد از شوهرش انتقاد کند، لازم است اول نقاط قوتش را بیان کند و سپس بعد منفی را.

گفتیم شاید خالی از لطف نباشد که از علل موفقیت همسران موفق و یا از علل شکست همسران ناموفق در زندگی مشترک بپرسیم تا تجربه ای عینی گواه مطالبمان باشد.

خانم مونا جدیری زنی است که چهار سال از زندگی مشترکش می گذرد و خود را فردی موفق در روابط زناشویی می داند؛ وقتی از علل موفقیتش پرسیدیم، گفت: زندگی واقعی یک زوج زمانی آغاز می شود که زیر یک سقف بروند؛ ما که هر دو شاغل هستیم پس از آغاز زندگی مشترکمان برنامه ریزی و تقسیم کار کردیم تا با همکاری یکدیگر امور خانه را سامان دهیم و بار این مسئولیت بر دوش یک نفر نیافتد.

وی بیان کرد: البته ما بیشتر وقت خود را برای همدیگر صرف می کنیم و من همیشه سعی می کنم تا اندازه ای کار کنم که انرژی کافی برای خلوت با همسرم داشته باشم. ما باهم فیلم های مورد علاقه مان را نگاه می کنیم، باهم آشپزی می کنیم، با هم خرید می کنیم و در انتخاب اجناس با یکدیگر مشورت می کنیم. ما گاه حتی نماز های یومیه را نیز باهم اقامه می کنیم.

این شهروند اضافه کرد: هر زن و شوهری اختلافاتی هرچند کوچک باهم دارند که ما نیز مستثنی نیستیم اما سر هر اختلافی به صورت منطقی باهم صحبت کرده و موضوع را فیصله می دهیم.

درک متقابل و پرهیز از قضاوت زودهنگام رمز موفقیت زندگی ماست

وی اظهار کرد: به جرأت می توانم بگویم درک متقابل و پرهیز از قضاوت زودهنگام رمز موفقیت زندگی ماست.

وی بیان داشت: ما هردو در بچه داری بی تجربه بودیم برای همین وقتی دخترمان به دنیا آمد خیلی به ما سخت می گذشت اما با تقسیم کار امور خود را سامان دادیم. شوهرم مرا که تازه مادر شده بودیم خیلی درک می کرد و با همه ی محبت هایش حتی شبها که دخترمان گریه می کرد بیدار می ماند و از او نگهداری می کرد تا من هم قدری بخوابم؛ یعنی این طور نبود که همه ی بی خوبی و تحمل گریه های بچه سهم من باشد و او به استراحتش برسد.

این شهروند گفت: من همواره سعی می کنم هوشیار باشم و خیلی زود موارد مورد علاقه یا مورد تنفر شوهرم را کشف کنم؛ مثلا می دانم او از تماشای فیلم های کره ای لذت می برد و من سعی می کنم گه گاه زمینه این لذت را برایش فراهم کنم.

ترجیح می دهم آواره خیابان باشم و وعده ام را با نان خشک سپری کنم ولی در خانه با همسرم سر یک سفره ننشینم!

وحید ساجدی مردی است که با همسر خود اختلاف دارد و به مشاور مراجعه کرده است؛ او نمونه ی یک مرد ناموفق در زندگی مشترک است که می گفت: من ترجیح می دهم آواره خیابان باشم و وعده ام را با نان خشک سپری کنم ولی در خانه با همسرم سر یک سفره ننشینم!


همسرم برای من حکم خانم معلم را دارد

وی افزود: همسرم بیشتر برای من حکم خانم معلم را دارد تا یک همسر؛ او مدام به من گیر می دهد و انتقاد و اعتراض می کند. همیشه خود را سرتر و به حق می داند و تلاش می کند مرا اصلاح کند؛ شاید باور نکنید اما او حتی به نوع غذا جویدن من نیز گیر می دهد و این رفتارهایش مرا بسیار اذیت می کند.

این شهروند ادامه داد: همسر من فقط بلد است غذا درست کند و خانه تمیز کند که این زحماتش را نیز با غرزدنهایش حرامم می کند.

همسرداری موضوعی بسیار مهم بخصوص برای خانواده های امروزی است که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته اند و چه خانواده هایی که به بهانه هایی ریز و درشت از هم می پاشند در حالی که شاید با رعایت چند ریز نکته می توانند شیرین ترین زندگی ها را تجربه کنند.

آن روز که همدیگر را یافتیم، یافتنمان هنر نبود؛ هنر این است که یکدیگر را گم نکنیم.


انتهای یپام/پ

اختلاف نظر بین دو نفر طبیعی است. طبیعی‌تر از آن اختلاف نظر میان دو جنس مخالف است. درست است که همسران اغلب به تصور داشتن تفاهم با هم ازدواج می‌کنند ولی این تفاهم به معنای هم عقیده بودن در همه جریانات زندگی نیست.

خیلی وقت‌ها همسران بر سر یک مسئله هر چقدر هم بی‌ارزش با هم اختلاف عقیده پیدا کرده و بار‌ها و بار‌ها از دست هم عصبانی می‌شوند. گاهی اوقات این عصبانیت ساعت‌ها طول کشیده و تبدیل به یک معضل می‌شود و‌گاه زود به پایان می‌رسد اما نکته اینجاست که چگونه در مواقع عصبانیت خود را کنترل کنیم تا به معضلات جدی‌تر گرفتار نشویم.

۱- علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید: زمانی‌هایی وجود دارد که به طور ناگهانی با عصبانیت همسرتان مواجه می‌شوید بدون آنکه بدانید او به چه علت عصبانی است.
گاهی رفتار عصبی همسرتان ممکن است دلیلی خارج از خانه و رابطه زناشویی داشته باشد بنابراین بهتر است زن یا شوهر از علت عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.
در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بد‌تر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را‌‌ رها نخواهد کرد.

۲- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بد‌تر از پیش خواهد کرد.

در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید.

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

۳- احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید: خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می‌دانم عصبانی هستی». این بیان به فرد عصبانی اطمینان می‌دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می‌شود. وقتی همسر بداند هنگام تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری می‌کند.

۴- با همسرتان همدردی کنید: اگر شما هم احساس عصبانیت می‌کنید و از احساس عصبانیت همسرتان ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.

۵- برای صلح پیش قدم شوید: وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی‌تر هم باید بردارید.

۶- از تکنیک رکوردشکنی استفاده کنید: غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از‌‌ همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید.
عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای بعدی موکول کنید و با آرامش به حرف‌های همسرتان گوش فرا دهید. اگر هنگام صحبت پیرامون موضوع پیش آمده مقوله عصبانیت را فراموش کنید. آرامش، همه چیز را حل خواهد کرد.

۷- تکنیک مه آلود: این تکنیک به شما کمک می‌کند تا عیب جویی‌های بی‌دلیل را دفع کنید چون عیب جویی باعث می‌شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بد‌تر شود، به جای بحث کردن با همسرتان درباره موضوع پیش آمده سعی کنید او را از فضای عصبانیتش منحرف کرده و وارد جاده مه آلود کنید.

به طور مثال وقتی او به خاطر خودپسندی شما عصبانی است به او بگویید «موافقم بعضی وقت‌ها درباره عواقب کار‌ها فکر نمی‌کنم اما در این راه سعی خودم را بیشتر می‌کنم» یا اگر او به خاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید «می‌دانم تأخیر داشته‌ام سعی می‌کنم همین امروز این مسئله را طور دیگری جبران کنم.» |روانشناسان|

در سال‌های نه‌چندان دور، ظلم و ستم بر جامعه ما چیره شده‌بود و ذهن‌هایمان را مصادره کرد. خفقان دوران، احتضار حیات سیاسی جامعه را رقم زده‌بود.

دهه ۶۰ بود. واکسن فلج اطفال درست اثر نکرد. پاشنه‌های نوجوان روستایی به سختی به زمین می‌رسید.

افزایش ابتلای افراد ۵تا ۱۷سال به کرونا بحث داغ این روزهاست و دلایل مختلفی برای این مساله مطرح می‌شود اما حقیقت این است که هنوز هیچ مستنداتی مبنی بر این که ویروس کرونا در کشور تغییرات بیولوژیکی داشته است، در دست نیست.

گفت‌وگو با اعظم آخوندی، لژیونر فوتسال ایران در عراق

گفت‌وگو با بابک کریمی، بازیگر نقش دکتر در فیلم «بی‌همه‌چیز»

معاون سیما در بازدید از پشت صحنه سریال «جشن سربرون»:

گفت‌وگوی جام‌جم با سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

آرامش در زندگی زناشویی بهترین نعمت است اما گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است همسرتان کم بیاورد و آرامش اون مختل شود …

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمان؛ برای آن روزهایی که همسرتان دیگر قادر به ادامه دادن نیست.

چنین زن‌هایی را همه جا می‌بینید: در میوه‌فروشی، محل‌کار، زمین بازی یا جلو مدرسه ابتدایی.

زن‌هایی که اشک‌های فرزندشان را از روی صورتشان پاک می‌کنند، زن‌هایی که بدون کوچکترین خودخواهی هر روز را بدون هیچ چشمداشت تشکر یا قدردانی خدمت می‌کنند، آنهایی که کار بیرون و تربیت بچه ها را همزمان اداره می‌کنند، زن‌هایی هم شوهرانشان را می‌پرستند، زن‌هایی که حواسشان به خواسته‌ها و نیازهای همه به جز خودشان هست. آنها زن‌هایی هستند که با آرامش در حال گرداندن جهان‌اند.

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

و اگر شما که این مقاله را می‌خوانید یک زن هستید، منظورمان خود شما هستید.

نگاه چشمانتان را خیلی خوب می‌شناسم. می‌دانم چه معنی دارد وقتی همه چیزت را می‌دهی و هیچوقت تصور نمی‌کنی که کافی بوده است. می‌دانم چه حسی دارد وقتی بیدار شوی و به این فکر کنی که تا آخر روز را با این حجم کار چطور باید سپری کنی. فقط باید بدانید که شما تنها نیستید.

شوهرها با شما هستم. ما به شما نیاز داریم. ما می‌دانیم که نمی‌توانیم مسیر زندگی را به تنها طی کنیم. وقتی بیفتیم، به شما نیاز داریم که بلندمان کرده و کمکمان کنید که سر پا بایستیم. به شما نیاز داریم که اشک را از روی گونه‌هایمان پاک کنید و آنقدر سفت در آغوشمان بگیرید که دیگر حتی نفس کشیدن برایمان سخت شود. به شما نیاز داریم که قوتی تحمل کردن زندگی سخت شد، آراممان کنید.

شاید برای مردها سخت باشد که بدانند چه باید بکنند. می‌دانم که گاهی پیدا کردن جملات درست کار سختی می‌شود. ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم که کمکمان کنید.

به همین دلیل از زنان سراسر دنیا خواستم که تصورشان را درمورد اینکه چطور شوهرانشان می‌توانند در زمان‌های سختی و استرس کمکشان کنند، بگویند. امیدوارم که این ایده‌ها برای شما هم مفید باشد.

چه همسرتان سر کار برود و چه خانه‌دار باشد، آیا می‌دانید که روزش را چطور سپری می‌کند؟ اگر نمی‌دانید از او بپرسید. برنامه کاری روزانه او مطمئناً پر از انبوه کارهایی فرای زمان و انرژی اوست. حواستان به نیازهای او باشد و ازخودگذشتگی‌هایش را قدردان باشید.

بهترین زمان برای کمک کردن به همسرتان همین الان است. نباید منتظر بنشینید که ناامید و سرخورده و درهم‌شکسته شود تا به دادش برسید.

برای بچه دار شدن به دو نفر نیاز است. برای خوب بودن یک ازدواج هم به مشارکت هر دو نفر نیاز است. اداره خانه هم دو نفر می‌خواهد. سعی کنید در هر مرحله از زندگی خانواده‌اید فعال باشید. کار کردن سخت است ولی وضعیت کاری‌تان به شما این اجازه را نمی‌دهد که از بار مسئولیت‌های خانه شانه خالی کنید.

فقط گوش کنید. این تنها کاری است که لازم است انجام دهید. و اگر بخواهد راه‌حلی برایش پیدا کنید، مطمئن باشید که خودش از شما می‌خواهد.

بچه‌ها را به کاری سرگرم کنید و بعد همسرتان را در آغوش بگیرید و به او بگویید که چه اندازه دوستش دارید. او را محکم در آغوش بگیرید و بگذارید اگر خواست در آغوشتان گریه کند.

گاهی‌اوقات بهترین راه برای انگیزه یافتن دوباره یک زن این است که همه افکارش را بیرون بریزد. بگذارید همسرتان درمورد احساسات و مشکلات خود با شما حرف بزند. با او همدلی کنید. خوب به حرف‌هایش گوش دهیداز او سوال بپرسید و کاملاً فعالانه با او گفتگو کنید.

ازدواج یعنی شریک شدن یک زندگی با هم. یعنی به دوش کشیدن دشواری‌های زندگی همدیگر. یعنی گریه کردن با هم، خندیدن با هم. یعنی حمایت کردن از همدیگر در مواقع سختی. ازدواج یعنی دوست، پشتیبان و عاشق هم بودن. شما فقط دو انسان که با هم زندگی می‌کنند نیستید، شما یک اتحاد زیبا از دو انسانی هستید که می‌خواهند تا آخر عمر همدیگر را دوست داشته باشند.

تشویقش کنید. به او بگویید که چه ویژگی‌هایش را دوست دارید. کاری کنید نقاط مثبت را هر موقعیتی ببیند. وقتی ناامید و خسته است، به او امید و انگیزه‌ی دوباره دهید.

عادت کنید همیشه چشمتان به دور و بر خانه باشد تا چیزی که نیاز به تعمیر دارد را درست کنید. آیا ظرف‌شویی پر از ظرف است؟ لازم است سگتان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید؟ لامپ‌های لوستر سوخته است؟ نباید صبر کنید تا همسرتان به شما بگوید، خودتان زودتر دست به کار شوید!

هیچ چیز بیشتر از یک مانیکور، پدیکور، اصلاح موها، ماساژ و یک لباس جدید به خانم‌ها حس خوب نمی‌دهد. بگذارید یک روز دیرتر از خواب بیدار شود، یک حمام داغ بکند و تا آخر روز را تنها به کارهایی که خودش دوست دارد سپری کند. از او حمایت کنید و سعی کنید کارهای روزانه‌اش را آن روز به گردن بگیرید تا او بتواند بدون دغدغه به خودش برسد.

درست قبل از خواب، با هم کنار تختتان زانو بزنید و دست در دست‌های همدیگر دعا کنید. به خدا بگویید تا چه اندازه همسرتان را دوست دارید و بگذارید بداند که چه چیزهایی را در او تحسین می‌کنید. از خداوند کمک بخواهید. از او بخواهید که نشانتان دهد که چطور می‌تواند همسر بهتری باشید و از خداوند برای همسرتان آرامش بخواهید.

همسرتان می‌داند که شما برای کمک کردن به او چه می‌توانید بکنید. مطمئن باشید خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید خوشحال خواهد شد. چون می‌دانید چرا؟ او هم شما را خیلی دوست دارد و هر روز برای کمک‌هایی که به او می‌کنید قدردانتان خواهد بود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3795موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4362موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 1960موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 36281موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4223موضوع :

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9341موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19343موضوع :

این مطلب در مورد موضوعات آرامش مردان، آرام کردن مرد، چگونه به شوهرمان آرامش دهیم، چطوری به شوهرم ارامش بدم، آرام کردن زن، رام کردن مرد سرکش، آرامش دادن به دختر، روش آرام کردن همسر نوشته شده است.

آرامش مردان

فرمان اول: باورش کن!

بیشتر مردها به طرز بچه گانه ای دل شان می خواهد که همسرشان باورشان کند. اصلاً خوش شان نمی آید که همسرشان در توانایی ها و قابلیت هایشان (مثلاً در تأمین امنیت، رفاه و…) شک داشته باشد. سرتان را به باد ندهید! با رفتار و گفتارتان به آنها بفهمانیدکه توانایی، مهارت، استعداد و پشتکارشان را باور دارید؛ البته دروغ هم نگویید، چون می فهمند. ضمن این که ردوغ گفتن، اساساً خوب نیست.

فرمان دوم: حرف بزن

برای این که همسرتان بفهمد شما اورا درک می کنید، خودتان را موظف کنید که هر روز به مدت کوتاهی در همین خصوص با او حرف بزنید؛ بیست دقیقه در طول یک روز که زیاد نیست. هست؟ حتی اگر جواب تان به این سؤال، مثبت باشد، باز هم این صحبت ۲۰ دقیقه ای را ازهمسرتان دریغ نکنید، چون تأثیرش خیلی بیش از این ۲۰ دقیقه ای است که در ذهن شماست. بی انصافی نکنید؛ نگویید که همسرتان ارزش این ۲۰ دقیقه را هم ندارد!

فرمان سوم: تأییدش کن!

اکثر آدم ها دوست دارند که مورد تأیید باشند همسر شما هم مثل بقیه آدم ها. چه فرقی می کند!؟ تا می توانید به مناسبت های مختلف، همسرتان را تأیید وتشویق کنید؛ نه با استفاده از جملات کلیشه ای و مسخره که مثلا: «وای تو فوق العاده ای! بی نظیری! حرف نداری! و…» این حرف ها را دیگر هیچ مردی باور نمی کند. خودتان را خسته نکنید! دل تان باید با زبان تان یکی باشد. البته می دانم که کار سختی است.، ولی اگر بتوانید از عهده این کار سخت برآیید، قدم بزرگی در جهت تحکیم پیوند تان برداشته اید. موفق باشید!

آرام کردن مرد

۱- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به‌هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بدتر از پیش خواهد کرد.

در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث واقعی درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید. و با با ارائه رفتاری مشابه وضعیت او را همچون آینه منعکس کنید. به این معنی که اگر نشسته شما هم بنشینید .اگر او ایستاده شما هم بایستید.

۲- هنگامی که او عصبانیت و خشم خود را بر ملا می‌سازد به حرف هایش گوش کنید و بگذارید هر چه می‌خواهد به زبان بیاورد. در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را رها نخواهد کرد.

۳- احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید: خیلی آرام و جدی و بی پرده به او بگویید می‌دانم عصبانی هستی و اگر اوضاع کمی بهتر بود بگویید می‌دانم درباره این موضوع عصبانی هستی این بیانات به فرد عصبانی این اطمینان را می‌دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می‌شود

وقتی همسر بداند هنگام تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری می‌کند. البته الان موقع لبخند زدن یا بغل کردن همسرتان برای دعوت به آرامش نیست جدی و آرام باشید. پس از آن که او هم عقده‌اش را خالی کرد به او اجازه دهید که این برخورد را تمام کند.

۴- برای صلح آماده باشید: وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع‌بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید مسئولیت اعمال خود را درنظر بگیرید و برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش‌آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید، به همسرتان هم فرصت و فضایی دهید تا او هم قدم ها را برای آشتی بردارد.

چگونه به شوهرمان آرامش دهیم

احساسات خودتان را بشناسید

چون همدلی بر پایه خودآگاهی است، باید هرچه بیشتر از احساسات خودتان آگاهی داشته باشید تا بهتر بتوانید احساسات دیگران را درک کنید. همچنین شما باید در زمان همدلی به حالات چهره و حرکات شوهرتان توجه کنید. چنین رفتارهایی باعث می‌شود که شوهرتان حس همدردی شما را باور کند.

خودتان را جای شوهرتان بگذارید

با درک احساسات شوهرتان به او بفهمانید که برایش اهمیت، ارزش و احترام قائل هستید. برای همدلی و همدردی موثر در ارتباط با شوهرتان یا دیگران قبل از اقدام به هر عملی، لحظه‌ای هم که شده خود را به جای آن‌ها قرار دهید تا واکنش شما منطقی‌تر باشد.

احساس همدلی را از بین نبرید

از رفتارهایی که احساس همدلی را در شوهرتان از بین می‌برد و باعث می‌شود که شوهرتان تمایلی به همدردی و همدلی با شما نداشته باشد، پرهیز کنید. به طور مثال، دستور دادن، قضاوت کردن، نصیحت کردن و سرزنش کردن احساس همدلی را از بین می‌برد که باید از این رفتار‌ها پرهیز کنید. در همدلی با شوهرتان، هیچ‌گاه او را مقصر ندانید و سرزنش نکنید. به طور مثال، گفتن جملاتی مانند تقصیر خودت است یا همیشه از این نوع مشکل‌ها داری، به جای همدردی، آرامش شوهرتان را بر هم می‌زند.

احساسات خود را شمرده بیان کنید

هنگام همدلی و همدردی با شوهرتان، احساسات خود را شمرده بیان کنید تا او احساس آرامش بیشتری از ارتباط با شما داشته باشد. همچنین به سخنان شوهرتان کاملا گوش کنید و به او اطمینان دهید که سعی دارید مانند او به مشکل توجه کنید تا با کمک یکدیگر، بهترین راه حل را بیابید.

آرام کردن زن

فرمان اول:علاقه ات را مخفی نکنما همگی نیاز به دوست داشتن داریم وزنان بیشتر از مردان به دوست داشتن نیاز دارند.نمی خواهد با کادو یا هدیه یا جشن ابراز علاقه کنید شما میتوانید با چند جمله ساده وکوتاه این علاقه را ابراز کنید ودل همسرتان را نزدیکتر کنید.ولی مواظب باشید که حرفتون درغ نباشد چون زنان پلیس خوبی در تشخیص مرد دروغگو هستند پس علاقه ات را مخفی نکن.

فرمان دوم:بگذرهیچ انسانی کامل نیست و حتما روزی باشد که ناراحت باشد دلتنگ باشد حوصله نداشته باشدوحق دارد که از درک وگذشت شما بهره مند شود.چه وقت وکی وبرای چه کسی میخواهید گذشتتان را خرج کنید؟این را بدانید که هیچ رابطه ای بدون گذشت ودرک متقابل پایدار نمی ماند؟بگذرید.

فرمان سوم:حرف بزنهمه حرفاتون را در محل کارتان خرج نکنید.کمی را هم برای خانه وخانواده نگه داریدواجازه ندهید حرفاتون فقط پیرامون فرزندان و کارروزانه و وضع معیشتی باشد.

رام کردن مرد سرکش

برای رام کردن یک مرد سرکش، کافی ست که نه از او بخواهیم با ما به خرید بیاید، نه به مهمانی یی که دوست ندارد. و مهمتر از همه باید به او ثابت کرد که رییس کل قواست. همه چیز بر مبنای تصمیم اوست. خیلی راحت هم میتوانید عمل کنید. نود درصد مردها این طوریاند. اگر میخواهید به مسافرت بروید، به مرد بگویید؛ «عزیزم!… من فکر میکنم کمی خسته شده-ای!… نیاز به استراحت داری. پیشنهاد میکنم چند روزی را مرخصی بگیر و در خانه استراحت کن!»این پیشنهاد خیلی زیرکانه است. چرا؟ چون شما با علم به این که دارید دستور غیرمستقیمی را صادر میکنید، این حرف را زده اید. پس مرد هم برای این که ریاست خودش را ثابت کند و هم با شما سد در سد مخالفت نکرده باشد، با بخش مرخصی موافقت می کند. و بعد مرثیه ای از سختی کار و مشقاتش برایتان خواهد گفت. ولی از آنجا که مرد است، باید با شما مخالفت کند و به نوعی شما را هم مدیون خودش نماید. پس با کمال افتخار و با نهایت سخاوت خواهد گفت: «بله. موافقم. ولی در خانه نمیمانیم. یک سفر کوچک می رویم شمال!»…این طور شما به خواسته ی خودتان رسیده اید. هم ریاست مرد را به عنوان یک اصل تغییر ناپذیر، پذیرفته اید و هم حرف خودتان را به کرسی نشانده اید.این فقط یک مثال کوچک بود. بسیاری از موارد هست که در زنده گی با آن برخورد می کنید که پیرو همین قانون اند.

آرامش دادن به دختر

۱. از مسئولیت‌های او آگاه باشید.

چه همسرتان سر کار برود و چه خانه‌دار باشد، آیا می‌دانید که روزش را چطور سپری می‌کند؟ اگر نمی‌دانید از او بپرسید. برنامه کاری روزانه او مطمئناً پر از انبوه کارهایی فرای زمان و انرژی اوست. حواستان به نیازهای او باشد و ازخودگذشتگی‌هایش را قدردان باشید.

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم

۲. قبل از عصبانی شدن خودتان را وارد جریان کنید.

بهترین زمان برای کمک کردن به همسرتان همین الان است. نباید منتظر بنشینید که ناامید و سرخورده و درهم‌شکسته شود تا به دادش برسید.

۳. شرکت‌کننده‌ای فعال باشید.

برای بچه‌دار شدن به دو نفر نیاز است. برای خوب بودن یک ازدواج هم به مشارکت هر دو نفر نیاز است. اداره خانه هم دو نفر می‌خواهد. سعی کنید در هر مرحله از زندگی خانواده‌اید فعال باشید. کار کردن سخت است ولی وضعیت کاری‌تان به شما این اجازه را نمی‌دهد که از بار مسئولیت‌های خانه شانه خالی کنید.

۴. سعی نکنید مشکلاتش را حل کنید.

فقط گوش کنید. این تنها کاری است که لازم است انجام دهید. و اگر بخواهد راه‌حلی برایش پیدا کنید، مطمئن باشید که خودش از شما می‌خواهد.

روش آرام کردن همسر

۱- علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید: زمانی‌هایی وجود دارد که به طور ناگهانی با عصبانیت همسرتان مواجه می‌شوید بدون آنکه بدانید او به چه علت عصبانی است.گاهی رفتار عصبی همسرتان ممکن است دلیلی خارج از خانه و رابطه زناشویی داشته باشد بنابراین بهتر است زن یا شوهر از علت عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بد‌تر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را‌‌ رها نخواهد کرد.

۲- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بد‌تر از پیش خواهد کرد.

در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید.

۳- احساسات همسرتان را در نظر گرفته و به زبان آورید: خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می‌دانم عصبانی هستی». این بیان به فرد عصبانی اطمینان می‌دهد که همسرش درک مناسبی از او داشته و موضوع بزودی حل می‌شود. وقتی همسر بداند هنگام تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری می‌کند.

۴- با همسرتان همدردی کنید: اگر شما هم احساس عصبانیت می‌کنید و از احساس عصبانیت همسرتان ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.

۵- برای صلح پیش قدم شوید: وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی‌تر هم باید بردارید.

۶- از تکنیک رکوردشکنی استفاده کنید: غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از‌‌ همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید.عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای بعدی موکول کنید و با آرامش به حرف‌های همسرتان گوش فرا دهید. اگر هنگام صحبت پیرامون موضوع پیش آمده مقوله عصبانیت را فراموش کنید. آرامش، همه چیز را حل خواهد کرد.

خصوصیات متولدین تیر

جملاتی که مردان را دلتنگ می کند

درمان مرد عصبی

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

novinatlas 1706 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

چگونه ب همسر خود ارامش دهیم
چگونه ب همسر خود ارامش دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *