چگونه تاجر موفق باشیم

 
helpkade
چگونه تاجر موفق باشیم
چگونه تاجر موفق باشیم



All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

مهمترین قدم در تاجر شدن، شناخت دقیق خود و تجارتتان می باشد. هر کس باید از جایی شروع کند و شروع ما هم از اینجاست. ابتدا خود را بشناسیم و مکان فعلی و آینده تجارتمان را درک کنیم. ابتدا باید نیازمندیهای تاجر شدن را برای خودمان فراهم کنیم. مسلما داشتن یک مدرک دانشگاهی معتبر در زمینه تجارت، مثل mba می تواند تا حد بسیار زیادی به موفقیت یک تاجر کمک نماید. اگر شما در دروس مرتبط با اصول تجارت نمرات خوبی کسب می کنید پس به این معنی است که شما اصول را می دانید. کافیست پا به عرصه آن بگذارید.

تاجر شدن بسیار آسان است. با اندکی استفاده از فرصت ها و غلو کردن درباره محصولات و یا احیانا استفاده از روش های معمول در معرفی محصولات یا اندکی زیر پا گذاشتن اصول انسانی به راحتی می توان به پول زیادی دست یافت و یک تجارت موفق را پایه گذاری کرد. اما این روش تجارت و پولدار شدن برای خیلی از ما پسندیده نیست و خیلی از ما به آن پشت خواهیم کرد. اما تاجر شدن و تجارت کردن ، آن هم بصورت حساب شده و بدون پایمال کردن حق دیگران هم ممکن است.

*چند ویژگی که یک تاجر موفق باید داشته باشد:

1-خلاق باشد.

چگونه تاجر موفق باشیم

همیشه به دنبال راه‌هایی برای ارتقای کارتان باشید تا آن را در بین رقبا متمایز و برجسته کنید. باید درک کنید که شما همه چیز را نمی‌دانید و باید از ایده‌ها و نگرش‌های جدید برای کارتان استقبال کنید.

2-متمرکز باشد.

اینکه کار یا تجارتی را شروع کرده‌اید به این معنی نیست که فوراً به پول خواهید رسید. زمان می‌برد که مردم شما را بشناسند، به همین علت باید روی رسیدن به اهداف کوتاه‌مدتتان تمرکز کنید و بگذارید بقیه اتفاقات به موقع خود روی دهد.

4- از تجربه های دیگران استفاده کند.

از افراد موفق راه موفقیت را سوال کنیم و از افراد شکست خورده دلیل شکستشان. این عوامل می تواند بسیار بسیار به ما در زمینه موفقیت در تجارتمان کمک رسان باشد.

5- ریسک پذیر باشد.

از اصول تجارت ریسک پذیری و قدرت انتخاب است، تاجر موفق باید حس ششم خوبی هم در زمینه تجارت و هم در شناخت افراد داشته باشد، براساس آمارهای ثبت شده، تاجران جوان دارای بیشترین قابلیت ریسک پذیری هستند.

6- محکم و استوار باشد.

باید هر روز برای موفق شدن پشتکار داشته باشید. این عادت‌های مثبتی در طولانی‌مدت ایجاد می‌کند که کمکتان می‌کند به مرور زمان سود ببرید.این را باید دانست استواری یکی از رمزهای تبدیل شدن به یک تاجر موفق است.

7- برنامه ریزی اصولی انجام دهد.

برنامه ریزی یعنی به اهداف خود، وضعیت بازار، معضلات موجود و به طور خلاصه، تمامی جوانب فکر کنید و برای آن راهکار داشته باشید. اگر بدانید به چه می خواهید برسید، تکلیف مسیری که باید طی کنید روشن خواهد شد.

8- زمان را مدیریت کند.

 مدیریت زمان از فشار روحی و استرس شما کم میکند،بر محبوبیت و احترام شما نیز می افزاید و شان واقعی شما را بیش از پیش آشکار می کند. همچنین باعث میشود وقت شناس بشوید.

9- بازاریابی را شروع کند.

اگر محصول خوبی را تولید می کنید، اگر تبلیغات و بازاریابی مناسبی برایش در نظر نگرفته باشید، اوضاع برای شما به خوبی پیش نخواهد رفت. فروشنده ها و پخش کننده ها ماموران اصلی شرکت شما می باشند.

10- حل مسئله کند.

یک فرد بازاریاب و یا یک تاجر باید در مواقع خاص هنگام روبه رو شدن با مسئله ها و مشکلات پیچیده در کارش آنها را با دقت تمام حل کند حل مسائل و مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن از اقدامات و تدابیر موثر یک مدیر و تاجر قابل و آینده نگر است.

پس نتیجه میگیریم که:

باید برای تیدیل شدن به یک تاجر موفق و پیروز تلاش کرد و استوار بود و همینطور از نکاتی که برایتان گفته شده استفاده کنید و بالاترین بهره رو ببرید .

*موفق باشید*

 

 

کارمند یک شرکت بودن با مالکیت یک کسب و کار، دو مبحث کاملاً متفاوت می باشد. مالک یک کمپانی می تواند حس کنترل بر روی کل جهان را داشته باشد. حتی اگر برای تجارتی مشغول به کار هستید، حتماً تا به حال رویای راندن آن شرکت را در سر پرورانده اید. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که وظیفه بسیار خطیری بر دوش مدیران یک شرکت می باشد. با یوکن همراه باشید. 

فاکتور های زیادی برای موفقیت یک مدیر شمرده می شوند. در این مقاله، تعدادی از نکاتی که قبل از قبول این سمت، باید بدانید را به شما خواهیم گفت.

برای موفقیت در هر زمینه‌ای از زندگی، شما باید یک برنامه مدون داشته باشید. چه صاحب یک تولیدی باشید و چه یک شرکت خدماتی، داشتن یک برنامه ریزی و مدل حرکتی از ضروریات شناخته می شود. یک مدیر موفق باید تعهد و تلاش کافی را از خود نشان دهد، تا مجموعه ای که برایش کار می کنند نیز از وی پیروی نمایند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن فکر نمود، این است که شما برای چه کاری ساخته شده اید. دانستن زمینه کاری که شما بهتر قادر به اداره آن هستید، می تواند اولین قدم برای شروع فعالیت شما باشد. برای مثال، یک شرکت دارویی نمی تواند  صاحب یک کمپانی تولید اتومبیل نیز باشد. پس انعطاف پذیر باشید و گزینه های مختلف را بررسی کنید. اما در نهایت آن چه با آن راحت تر هستید را انتخاب کنید.

این مرحله معمولاً جایی است که عمده مدیران دچار اشتباه می شوند. برنامه ریزی یعنی شما به اهداف خود، وضعیت بازار، معضلات موجود و به طور خلاصه، تمامی جوانب فکر کنید و برای آن راهکار داشته باشید. اگر بدانید به چه می خواهید برسید، تکلیف مسیری که باید طی کنید روشن خواهد شد.چگونه تاجر موفق باشیم

شاید این اولین نکته ای باشد که لازم است در موردش فکر کنید. قبل از انتخاب زمینه کاری خود، باید بدانید که جامعه ای را هدف قرار می دهید و آیا این هدف، برای شرکت شما سود کافی را به همراه خواهد آورد یا خیر. زمانی که نیاز ها و ملزومات مرتبط با مشتریان هدف خود را شناختید، می توانید قدم های بعدی را بردارید.

حتی اگر محصول خوبی را تولید می کنید، اگر تبلیغات و بازاریابی مناسبی برایش در نظر نگرفته باشید، اوضاع برای شما به خوبی پیش نخواهد رفت. فروشنده ها و پخش کننده ها ماموران اصلی شرکت شما می باشند. جمله معروفی می گوید: «شما 30 درصد وقت خود را باید صرف تولید و 70درصد بقیه را صرف بازاریابی نمایید.»

 

منبع: SuccessStory.com

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

اهداف بلند داشته باشید حتا اگر در کوچک ترین این نقطه جهان جای دارید پرواز های بلند داشته باشید .







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

برای انجام یک تجارت موفق سلسله عواملی وجود دارد که به تبیین و تفسیر آن ها می پردازیم.

بعضی از آن ها کاری و شخصیتی بوده و برخی دیگر اخلاقی و روابطی می باشند.

لذا با در نظر گرفتن همه عوامل قطعا به موفقیت های قابل توجهی دست خواهید یافت.

زیرا موفقیت در کاری که شروع کرده اید بسیار حائز اهمیت است.

اما اگر وارد یک حوزه کاری شدید و هیچ انتظاری از خود نداشته اید؛ باید نسبت به طرز تفکر تان تردید داشته باشید.چگونه تاجر موفق باشیم

درست است که ما به دنبال پول هستیم؛ اما همین پول را می شود به بهترین شکل، کمترین انرژی و هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به دست آورد.

لذا برای رسیدن به موفقیت باید استراتژی ها، افکار، برنامه ها و اعمالی را اجرا نماییم.

وگرنه این طور نیست که هر کس هر مسیری را که شروع کرده و پیش گرفته حتما موفق می شود.

بزرگ ترین مزیت همکاران ما در آراد برندینگ این است که مسیر کاملا روشن و شفافی را پیش گرفتیم و به سمت جلو حرکت می کنیم.

همچنین ایده هایی پیش روی شما قرار داده شده تا به سمت پیشرفت هدایت شوید و نیاز به تفکر، بر رسی و جستجو نداشته باشید.

اما فقط بعضی از کار ها به شما مربوط می شود که باید انجام دهید.

برای این که شما تاجر موفقی شوید؛ باید برای تمام امور کاری و زندگی تان برنامه ریزی داشته باشید

یعنی اهداف زندگی خود را از بزرگ به کوچک دسته بندی کنید.

زیرا انسان ها یک آرمان دارند که به آن هدف بلند مدت می گویند.

آن ها یک استراتژی و یک خط مشی در ذهن شان دارند که می خواهند به نقطه صد برسند

برای برنامه کاری خود در تجارت یک نقطه ۱۰۰ در نظر بگیرید.

یک نقطه پنجاه و نقطه هایی که تکرار می شوند و برای این قدم ها حتما برنامه مشخصی داشته باشید.

مثال: اگر شما را در یک جاده ای رها کنند؛ ولی افق مسیری که می خواهید به آن برسید و نهایت مقصد روشن و مشخص نباشد؛ انسان دچار رنج و زحمت خواهد شد و طی طریق برایش غیر ممکن می شود.

انسان به هیچ وجه نادانی و ابهام را نمی تواند تحمل کند.

بنابراین اگر ندانید در آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد و به دنبال چه مسیری هستید؛ قطعا دچار سر خوردگی خواهید شد.

لذا بهترین حالت در کار تجارت این است که برای خود اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر بگیرید.

اهداف کوتاه مدت شما باید یک ماهه، پنج ماهه و یک ساله، و میان مدت هم پنج ساله و بلند مدت نیز باید ده ساله تنظیم شود.

شما ده سال بعد انتظار دارید کجا بایستید؟

دوست دارید به کجا رسیده باشید؟

اگر شما چنین مسیری برای خود تعریف نکنید؛ رشد شما یک رشد پراکنده، بدونه تمرکز و بسیار مشکل است.

بسیاری از افرادی که با آراد کار می کنند؛ این پراکندگی را در تجارت شان دارند.

در نتیجه به موفقیتی که اساتید مجموعه تعریف کرده اند نخواهند رسید.

یکی از مهم ترین پارامتر های موفقیت داشتن تعهد نسبت به اهداف تان می باشد.

شما اهداف خود را تعریف می نمایید؛ ولی آیا عملا نسبت به آن ها تعهد دارید؟

لذا باید در تجارت هم به صورت عملی تعهد داشته باشید.

نظم و تلاش دائمی در کار بسیار حائز اهمیت است.

ما انسان های بیسواد، کم توان، و کم استعدادی را می شناسیم که به دلیل داشتن نظم و ترتیب و تلاش مداوم توانسته اند به موفقیت های بزرگی برسند.

اما انسان های بزرگی هم هستند که هوش و توانمندی های بالایی داشتند؛ ولی به قدری پراکنده کار می کردند و به اصطلاح از این شاخه به آن شاخه می پریدند که نتوانستند به موفقیتی که مدنظر شان بود برسند.

بنا بر این از بهانه جویی های واهی جدا خود داری نمایید.

اگر به بزرگان هر حرفه اعم از تجاری و علمی و سایر مشاغل توجه داشته باشید به وضوح مشاهده می کنید که همه این بزرگان دارای نظم و تلاش مداوم بودند و موفقیت های بسیاری را نصیب خود نمودند.

 فکر کردن به ایده های جدید هم یکی از ویژگی های تجارت موفق محسوب می شود.

بنابراین شما باید ذهن پویایی داشته باشید تا بتوانید به ایده های جدید برای فروش محصول فکر کنید.

این خیلی مهم است که حداقل ماهی یک مرتبه فکر کنید که برای فروش بهتر چه کار هایی باید انجام دهید.چگونه تاجر موفق باشیم

سعی کنید به ایده های جدید در رابطه با حوزه کاری خود فکر کنید.

مثلا مدتی بود که فروش بنده متوقف شد.

اما پس از اندکی تفکر به این نتیجه رسیدم که باید واژگان مکالماتم را تغییر دهم.

ما برای پیشرفت در فروش برنامه های کاری را تغییر دادیم.

پیگیری های مشتری ها را جدی گرفتیم و بخشی از کار را مجددا به روز رسانی نمودیم.

بنابراین با خود فکر کردیم که تأمین کننده ما به غیر محصول خود مان چند محصول دیگر هم دارد.

فروشنده ها  هم اکثرا عمده فروش هستند و در کنار آن محصول اجناس دیگری هم می فروشند.

ما تبلیغات خاص و ویژه ای روی کانال مان انجام نمی دادیم.

ولی هر مشتری که تماس می گرفت محصولات دیگر را هم معرفی می نمودیم.

لیست قیمت ها را هم به آن ها اعلام می کردیم و در ایامی که فروش آن محصولات خوب بود؛ فروش بسیار عالی فروختیم و سود های بالایی هم نصیب مان شد.

لذا باید به ایده های جدید و به روز فکر کنید و ذهن تان را درگیر نمایید و آموزش ها را دنبال کنید.

مسأله دیگر این است که شما نسبت به تغییر و تحولات ترسی نداشته باشید.

در آراد یک اتفاق بزرگ به وقوع می پیوندد که کار ها هر از چند گاهی به روز می شوند و موضوعات جدید مطرح می شود.

اما ما به وضوح می بینیم که بسیاری از افراد به خاطر ترس از تغییر زمان زیادی را از دست می دهند و متوجه نیستند که اساتید و مشاورین زبده همه مسائل را به خوبی رصد نموده و به موضوعات کاملا اشراف دارند.

کارشناسان همه چیز را آنالیز کرده و مورد آزمایش قرار دادند و در نهایت به صورت عمومی اعلام نمودند.

بنا بر این لازم است ترس را کنار بگذارید و وارد حوزه تجاری مورد نظر تان شوید و آمادگی هر تغییری را در خود ایجاد نمایید.

اگر از تغییرات بترسید قطعا موفقیت خود را به تأخیر انداخته اید.

بدترین ویژگی که انسان را از موفقیت دور می کند؛ تنبلی است.

متأسفانه برخی افراد برای ایجاد تغییر تنبلی می کنند و آن را اعمال نمی کنند.

لذا باید تنبلی را کنار بگذارید تا به موفقیت فوق العاده ای دست پیدا کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

A CUSTOM COMMENT LABEL

نام

ایمیل

بسیار عالی است من تولید کننده جالیز وگل پامچال سینیر و لیسیین توی وزنبوری شمعدانی و کالانکوادر گلخانه هستم میخواهم جز خانواده صادر کننده ها شوم لطفا راهنمایی

سلام دوست عزیز به بخش (درباره ما) در سایت مراجعه کنید و از مشاورین تجاری آراد مشورت بگیرید

بسیار عالی است من تولید کننده جالیز وگل پامچال سینیر و لیسیین توی وزنبوری شمعدانی و کالانکوادر گلخانه هستم میخواهم جز خانواده صادر کننده ها شوم لطفا راهنمایی ام کنید

صادق باشیم تا تاجر موفقی باشیم صداقت

با سلام و عرض ادب برای تاجر موفق شدن اول باید هدفمند باشیم و بدانیم که هدفمان چیست و میخواهیم چه کاری انجام دهیم بعد برنامه ریزی دقیق را برای خود بنویسیم و در آخرین گام که در واقع گام اول هم محسوب میشود تماس گرفتن با مشاورین آراد برندینگ است تا با بهترین راهکارها به ما کمک کنند به هدف خود برسیم

درکار تجارت باید پشتکار پشتکار پشتکار داشته باشی تابه موفقیت برسی با تشکر فراوان از مشاوران آراد

سایت آرادبرندینگ رو دنبال کنیم با این کار به موفقیت میرسیم

سلام ممنونم از مطالب ارزنده‌ خوبتون سپاسگذارم majid

هدف ما پرورش و رشد تاجران است. به آنان می آموزیم تجارتشان را پرسود نمایند. ما ثروتمند شدن را در تجارت و صادرات می دانیم. زیرساخت های تجارت را نیز برایشان اجرا می کنیم.

در این مقاله درمورد تعریف تجارت آنلاین، چگونگی تجارت آنلاین، مقایسه تجارت آنلاین و تجارت الکترونیک صحبت خواهیم کرد، و  به انواع تجارتهای آنلاین خواهیم پرداخت.

برحسب یک تعریف کلاسیک، به مجموعه ای از راه ها و روش هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خرید و فروش کالا و یا معرفی خدمات در فضای مجازی ختم می شود، تجارت آنلاین گفته می شود.

تجارت الکترونیک که بیشتر مردم می شناسند، به تأثیری که الکترونیک در تجارت دارد بر می گردد. به عنوان مثال پزشکی که سالها کار طبابت را انجام می دهد و امروزه تصمیم می گیرد از بحث تجارت الکترنیک استفاده کند تا مراجعه کنندگان و به عنوان مثال بیماران بتوانند وقت قبلی بگیرند یا اینکه بتوانند پرداخت ویزیت را از طریق اپلکیشن انجام دهند.

اگر این اتفاق بیافتد گفته می شود که از تجارت الکتروینک استفاده شده است، یعنی از یک زیر ساخت الکترونیک برای کسب و کار خود استفاده کرده است.

بحث تجارت آنلاین یک مقدار وسیع تر می باشد، به این مفهوم که، تجارت آنلاین از تجارت الکترونیک به عنوان یک ابزار استفاده  می کند. اما تمام حرفی که در تجارت آنلاین است صرفا به این معنی نیست که فقط از بخش الکترونیک آن استفاده می شود، تجارت آنلاین بر خلاف تصور، تنها یک سایت نیست بلکه متشکل از روش هایی برای پیشرفت کسب و کار در فضای مجازی می باشد.چگونه تاجر موفق باشیم

برای اینکه بتوانید در تجارت آنلاین فعالیت کنید باید به روشهای که برای پیشبرد تجارتتان است توجه کنید و این چیزی است که مجموعه آراد برندینگ بر روی آن تأکید می کند.

نظر کارشناسان آراد برندینگ بر این است که شما از فضای اینترنت و فضای مجازی صرفا یه عنوان یک ابزار برای تجارت استفاده می کنید. و اگر روزی و به هر دلیلی این فضا نباشد باز هم می شود از روشهای دیگری برای تجارت استفاده کرد. هرچند تجارت آنلاین بر روی بستر الکترونیک کار می کند، اما لزوما همه موفقیت شما در تجارت آنلاین به تجارت الکترونیک ختم نمی شود، و باید فاکتورهای دیگری را در نظر بگیرید. در بحث های موفقیت در تجارت به این مسأله خواهیم پرداخت که بتوانید در تجارت موفق باشید. بنابراین فقط داشتن یک سایت برای موفقیت در تجارت کفایت نمی کند.

در تجارت آنلاین اگر با نگاه تجارت اکترونیک به آن نگاه کنیم، چیزی که در مجموعه آراد برندینگ بر روی آن تاکید می شود بحث تجارت Business- to-Business است. شما با روشهای دیگر تجارت که عمدتا یک بخشی از آنها عمده فروش باشد کاری ندارید، و قرار است که شما به صورت عمده تجارت کنید و از طریق فروش عمده در بازار داخلی و بازارهای خارجی سود خوبی داشه باشید.

بنابراین هدف آراد برندینگ در تجارت آنلاین، تجارت های B To B است.

تجارتBusiness to Consumer  به فروشگاه های اینترنتی مربوط می شود، که به مشتریان و مصرف کننده نهایی جنس می فرشد.

در این نوع تجارت به طور مثال فردی پروژه ای در نظر دارد و می خواهد پروژه انجام شود، آن را  بصورت آنلاین ارسال میکند و شرکت ها برای آن پروژه پیشنهاد قیمت می دهند و در نهایت شخص اولیه یا همان Consumer اولیه قیمت ها را بررسی می کند  و شرکت مورد نظر را انتخاب میکند.

در این نوع تجارت افراد و مشتریان می توانند با هم کالا خرید فروش کنند مانند سایت معروف eBay وقتی در مورد تجارت آنلاین صحبت می کنیم منظور همان تجارت آنلاین B 2 B می باشد که شما به عنوان تاجر با سایر تجار یا شرکت ها و موسسات وارد یک خرید و فروش می شوید.

به این مسأله از چند زاویه میتوان نگاه کرد. یک بخش آن بخش ظاهری قضیه می باشد که بخش الکترونیک قضیه است که باید آن را درنظر بگیرید، ولی بخش های مهمتری هم وجود دارد که وقتی شما وارد بخش تجارت آنلاین می شوید باید آنها را به عنوان اولین  قدم در نظر بگیرید تا بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید:

قبل از هر چیز چون تجارت آنلاین پایه ی الکترونیک دارد. طبیعتا شما باید یک سایت داشته باشید و هویت برای خود تعریف کنید.

خیلی مهم است که یک دامین مناسب برای سایتتان انتخاب کنید و یک لوگوی  شکیلی داشته باشید که بتواند معرف هویت کسب و کار شما باشد، این اولین چیزی است که باید برای راه اندازی تجارتی که بر مبنای الکترونیک است داشته باشید.

سایتی که شما راه اندازی می کنید باید هاست مناسبی نیز داشته باشید، هاست ها با توجه به اینکه یک فضای ذخیره اطلاعات هستند اهمیت زیادی دارند، هاست از لحاظ ظرفیتی که به سایت شما اختصاص می دهد و هم ار لحاظ سیستم عاملی که سایت شما را ساپورت می کند اهمیت زیادی دارد،  تا در نهایت منجر به این شود که سایت شما سئو خوبی داشته باشد و براحتی بتوان از آنها استفاده کرد.

نکته دیگری که در موضوع سایت وجود دارد، این است که سایتی که شما کار می کنید سایت جذابی باشد.

در آینده و در بحث موفقیت در تجارت گفته خواهد شد که چه سایتی می تواند در جذب مخاطب تاثیر زیادی داشته باشد و کمک کند که تجارت بهتری داشته باشید.

همان طور که می دانید سایت شما باید سئو شده باشد. سایتی باشد که وقتی راه اندازی می شود، اگر کسی نمی داند که سایت شما با  یک دامین خاص روی هاست و  قابل دسترس است، بتواند کلید واژه های مد نظر خود را جستجو کند و در نهایت به شما برسد.

سایت شما باید از نظر سئو یک سایت قوی باشد، تا بتوانید به راحتی اطلاعاتی که مد نظرتان است را به مشتریان خود منتقل کنید. و کسانی که می خواهند کالایی را که مد نظر شما است و شما تاجر آن هستید را تهیه کنند، شما را براحتی پیدا کنند.

صرفا فقط داشتن یک سایت کافی نیست و نمی تواند کمک کننده باشد، و باید سایتی باشد که دیده شود یعنی مشتریان در سرچ موتورهای جستجو بتوانند شما را پیدا کنند و با شما ارتباط برقرار کنند.

اگر در حال فعالیت با مجموعه آراد برندینگ باشید، طبیعتا این بخش از قضیه را بخوبی می دانید و در جریان بحث سئو و کارهایی که برای سایتتان باید انجام شود، هستید.

اشتباهی که اکثر افراد برای شروع یک کار صادراتی می کنند این است که اصرار دارند یک سری محصولات خاصی را برای صادارت انتخاب کنند. ولی شما باید مطمئن باشید، کاری که می خواهید انجام دهید بر پایه یک نیاز باشد.

به طور مثال در جامعه جهانی نیاز است که محصولی وارد شود و ممکن است تا بحال در جامعه ایران حداقل پاسخ دهنده خوبی برای آن پیدا نشده باشد. چه بسا کشور همسایه ما یک محصولی را نیاز داشته باشد و ما در واقع در حال تولید آن محصول باشیم، اما آن محصول را در بازار جهانی به صورت مناسبی عرضه نکرده باشیم و خودرا معرفی نکرده باشیم.

مخاطبان شما باید بتوانند با سرچ هایی که در موتورهای جستجو انجام می دهند شما را پیدا کنند. اگر شما برای آن محصول خاص این هدف و این کار را انجام نداده باشید، طبیعتا مخاطبین شما نمی توانند شما را پیدا کنند.

از طرفی دیگر محصولاتی هستند که شناخته شده هستند مانند زعفران، فرش ایرانی، و پسته،  اشخاص زیادی می دانند که باید این محصولات را از ایران خریداری کنند و تاجران زیادی نیز هستند که بر روی این محصولات کار می کنند.

وقتی شما وارد این محصولات می شوید عملا کسب و کار خود را بر مبنای یک نیاز بنا نکرده اید. زیرا این نیاز از راه دیگری تأمین می شود و شما می خواهید به نوعی با افرادی در جامعه ایران و هموطنانی که این محصول را تأمین می کنند رقابت کنید، در حالی که محصولات دیگری نیز هستند، که جامعه جهانی به آنها نیاز دارد و ما عرضه کننده خوبی برای آن محصول هستیم ولی آن محصول را بدرستی معرفی نکرده ایم.

برای اینکه نیاز کشورهای دیگر را متوجه شوید و یا هر محصولی که مد نظرتان باشد، می توانید از طریق سایت www.trademap.org و سایتهایی که اطلاعات گمرک کشورهای دیگر را در اختیار شما قرار می دهند و نشان می دهند که هر کشوری در آخرین آمار خود چه محصولی را وارد کرده است و چه محصولی را صادر کرده است.

اگر شما بدانید که کشورهای دیگر چه محصولی را نیاز دارند که می توانید آن را تأمین کنید، و اینکه آن محصول تا به امروز از طرف ایران صادر نشده، و یا بخوبی صادر نشده است، و یا به هر دلیلی حجم صادرات آن کم بوده است،  مخصوصا اگر این نیاز در کشورهای همسایه باشد، گزینه خوبی است که شما کسب و کارتان را بر پایه آن بگذارید.

یک کسب کار موفق، کسب و کاری است که بر پایه نیاز تعریف شده باشد، نه محصولی که دیگران بر روی آن کار می کنند، زیرا وقتی شما وارد آن می شوید داستان اقیانوس سرخ و اقیانوس آبی پیش می آید.

چگونه و با کمک چه کسانی می توانیم وارد تجارت شویم؟ هر فردی می تواند با پول و سرمایه ای که دارد وارد تجارت شود و در هر کجا که می خواهد سرمایه گذاری کند. برایتان پیش آمده که چطور و چگونه در تجارتی که می خواهید باید سرمایه گذاری کنید؟ برای این که به درستی تجارتی را شروع کنید و کسب و کاری را برای خود راه اندازی کنید باید از افراد حرفه ای در این کار کمک بگیرید تا موفق شوید.

آیا هرکسی می تواند تاجر شود؟ برای تجارت به چقدر سرمایه نیاز است؟ چگونه می توانیم تاجر شویم؟ موضوعاتی از این قبیل بسیار زیاد در اینترنت سرچ می شود که تیم برندسازی استاد زیارکلائی کاملا حرفه ای به تمامی این سوالات پاسخ می دهد و شما را با امر تجارت و برندسازی آشنا می نماید. بله تاجر شدن از صفر ممکن است و روشهایی دارد که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

برخی از مردم علاقه به تجارت دارند و فکر میکنند با مطالعه و تحصیل در رشته های بازرگانی می توانند تاجر شوند. مهندسین صنایع نیز چنین طرز فکری داشتند ولی هیچکدام از این رشته ها نتوانستند تاجر شوند. تجارت با درس آمیخته نیست. تجارت اصول و فنونی دارد که هر انسان بی سوادی هم که این اصول را بداند می تواند تجارت کند. در اینجا منظور از بی سواد این است که الزام به دانش دانشگاهی نیست و هرکس که الفبای تجارت را بداند هم می تواند تاجر شود.

تجارت به معنای خرید و فروش کالا از کشوری به کشور دیگر و یا در حد کوچکتر آن در بازار داخلی یک کشور گفته می شود. صادرات و واردات نوعی از بزرگترین تجارت ها است.

یک تاجر ابتدا بازاریابی می کند و پس از اینکه مشتری خود را پیدا کرد، محصولش را به وی می فروشد و سود می برد. حال این محصول می تواند توسط خودش تولید شده باشد و یا اینکه از تولید کننده گان دیگری خریداری کرده باشد و یا بعضا از تامین کنندگانی دریافت کند.

تاجر شدن هیچ مرحله قانونی ندارد و هرکس به شما گفت که باید مدرک قانونی داشته باشید تا تجارت کنید دروغ گفته است.ارسال بار برای مشتری و ثبت مراحل گمرکی و حمل و نقل نیاز به مجوز قانونی دارد ولی اینکه شما بخواهید تاجر باشید نیاز نیست که مدرکی شخصا داشته باشید تا درس آن را خوانده باشید و …

چنانچه در امور تبلیغات و اینترنت اطلاعات داشته باشید و یا یک مشاور و مربی داشته باشید می توانید یاد بگیرید که چگونه می توانید بدون سرمایه تجارت کنید و در تجارت خود موفق شوید. در غیر این صورت افرادی هستند که حق شما را خواهند خورد و شما را فریب می دهند و یا اگر بخواهید به شیوه سنتی عمل کنید، باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید.چگونه تاجر موفق باشیم

تاجر موفق کسی است که از تجارت دیگران الگو بر میدارد و حرف مربیان خودش را گوش می دهد تا مسیر سخت را برای خودش آسان کند و سریعتر به مقصد برسد. اما در ادامه مهمترین نکات در تجارت موفق:

تجارتی خوب است که سود زیادی داشته باشد و کار آن نیز آسان باشد و رقیب هم نداشته باشد و محصول هم انحصاری باشد و به سادگی توسط مشتریان تهیه نشود. تجارت خوب شاخصه های مهمی دارد که نیاز هست در اختیار شما قرار دهیم.

کافی است همین حالا عدد ۱ را به شماره ۰۹۱۲۰۱۶۹۵۱۴ ارسال نمایید تا مشاورین ما به صورت رایگان با شما تماس حاصل نمایند و اطلاعات لازم در این زمینه را برایتان ارسال کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

A CUSTOM COMMENT LABEL

نام

ایمیل

یک میوه سیب را با تزییناتی مثل چشم مصنوعی دست مصنوعی وبا یک لبخند مصنوعی آن را در اختیار مردم گذاشت تا بادوستان خود را خوشحال کنند

هدف ما پرورش و رشد تاجران است. به آنان می آموزیم تجارتشان را پرسود نمایند. ما ثروتمند شدن را در تجارت و صادرات می دانیم. زیرساخت های تجارت را نیز برایشان اجرا می کنیم.

چگونه یک تاجر موفق باشیم؟ از زبان آکادمی شاهزاده تجارت Business Princess بشنوید هر آنچه لازم است که برای تجارت موفق بدانید و مهارت‌های خود را محک بزنید. حتما شما هم شنیده‌اید که هر موضوعی را می‌توان با ضد آن بشناسی!

شاید شما هم در ذهن‌تان سوالات زیادی داشته باشید که چگونه تاجر موفقی باشید؟ چه معیارها و رفتارهایی لازم است تا پولدار شوید؟ گاهی اوقات لازم است تا دلایل شکست تاجران را که عموما رخ می‌دهد بررسی کنیم تا از معکوس آن رفتارهای درست را پیدا کنیم. یعنی گاهی لازم است نبایدها را دربیاوریم تا بایدها معلوم گردند.
وقتی وارد تجارت می‌شویم، روابط و رفتارها نسبت به آنچه در خانه، جمع دوستان، مدرسه، دانشگاه و حتی کارورزی داشته‌ایم تفاوت دارد. بسیاری از رفتارها در جمع غیر تجاری درست است و در جمع تجاری کاملا نادرست و بلعکس. با بررسی این موارد می‌بینید که تجارت کردن اصلا کار سختی نیست.
چگونه است که یک دفعه یک تجارت به آنی رشد می‌کند و تجارت دیگری خسارت می‌بیند؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد علت شکست تاجران و یا رفتارهای نادرست بنویسیم. شما باید همه تلاش خود را انجام دهید تا از این رفتارها پرهیز کنید:

چگونه یک تاجر موفق باشیم؟؛ بازاریابی و تبلیغات ضعیف
چگونه یک تاجر موفق باشیم؟؛ نداشتن موضع درست برای رقابت
چگونه یک تاجر موفق باشیم؟؛ عدم انعطاف پذیری
چگونه تاجر موفقی باشیم؟؛ نداشتن تجربه کافی
چگونه تاجر موفقی باشیم؟؛ عدم کنترل سرمایه گذاری

اگر برای استراتژی‌های فروش خود به اندازه کافی وقت نگذارید و یا بازاریابی و تبلیغات شما ضعیف باشد، مطمئنا شکست می‌خورید. سوالی که از شما داریم این است که بدون بازاریابی و تبلیغات درست، چگونه می‌خواهید محصولات و خدمات‌تان را بفروشید؟
حتی وقتی بازاریابی و تبلیغات هم انجام دادید، نباید آن را متوقف کنید. سرمایه و گردش مالی شما همیشه باید به روز و در جریان باشد تا بتوانید وارد حوزه‌های جدید کاری شوید. ضمن آنکه همیشه نیاز دارید تا به مشتریان خود بیافزایید.
وقتی درست بازاریابی نکنید، جایگاه شما در بازار به دست رقبای شما می‌افتد و پس گرفتن این بازار کار سختی است.

چگونه تاجر موفق باشیم

شما باید محلی از رقابت با دیگر شرکت‌های همکار داشته باشید. یک ارزش افزوده و یک ویژگی خاص که شما را منحصر به فرد کند و منحصرا در اختیار شما باشد. مثلا محصولی که تولید کرده‌اید، یک ویژگی جدید داشته باشد که دیگر رقبا نمی‌توانند انجام دهند و یا فناوری آن را در دست ندارند. بعضی از شرکت‌ها نیز ایده‌های جدید را پیاده سازی می‌کنند و برای اولین بار محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهند. البته فروش محصولی که کاملا جدید است سخت است و نیاز به بازاریابی قوی دارد. اما اگر این محصول یک برتری نسبت به محصولات رقبا داشته باشید و مشتری را خوب توجیه کنید می‌توانید بفروشید. مثلا وقتی انواع تبلت‌ها به بازار آمد، همزمان فناوری لپ تاپ و گوشی‌ها نیز هوشمندتر شد و لازم بود شرکت‌های تولیدکننده محصول تبلت را برای مشتری به خوبی توجیه کنند تا خرید شود و یا امروزه که انواع دستگاه‌های چاپ عکس روی لباس آمده و به راحتی می‌توان لباس‌های زیبا تولید کرد، این البته یک مزیت رقابتی به حساب می‌آید.

هرگاه احساس کردید لازم است در سیستم خود تغییراتی اعمال کنید، حتما این کار را انجام دهید. شاید لازم است مکان خود را تغییر دهید، کارگاه را به کارخانه تبدیل کنید، خط تولید را تغییر دهید، کارمندان را جابجا کنید و یک سرمایه گذاری جدید را آغاز کنید. شاید هم لازم است یکی از خطوط تولید را متوقف کنید، بازاریاب‌ها را بیشتر کنید، قرارداد خود را با بعضی شرکا و رقبا تغییر دهید و امثال رفتارهایی که سر بزنگاه لازم است. انعطاف پذیری یعنی بپذیرید که گاهی تغییر لازم است و در بعضی موارد اشتباه کرده‌اید.

اگر در موضوعی که وارد شده‌اید تجربه لازم را نداشته باشید، موفق نخواهید شد. شما مسئول تمام تصمیماتی هستید که می‌گیرید. پس اگر امروز یک کارگاه خیاطی راه اندازی کردید، باید طراح لباس و دوخت و دوز آن را داشته باشید. اگر امروز وارد موضوع بازی‌های اندرویدی شده‌اید، نیازمند تیم برنامه نویسی می‌باشد و برای فروش باید همه جوانب را بررسی کرده باشید. البته هیچ کس در ابتدای کار خود تجربه زیادی ندارد. پس اگر کاری را انجام می‌دهید که نیاز به تجربه بالایی دارد، آن را از افراد سرشناس بپرسید و یاد بگیرید.

مهم است سرمایه‌ای که با زحمت کسب کرده‌اید را کجا خرج می‌کنید. حتی اگر این سرمایه گذاری با ارث به شما رسیده باشد، باز هم باید آن را حفظ کنید. اگر لازم است برای کاری سرمایه گذاری کنید، پس حتما این کار را انجام دهید. اما اگر در موضوعی لازم نیست پول خرج کنید، به هیچ وجه دنبال موضوعات لوکس و گران قیمت نروید.

آکادمی شاهزاده تجارت Business Princess توصیه می‌کند که پول خود را بی‌جهت هدر ندهید. وقتی سرمایه زیادی دست شما رسید، مواظب باشید. چون ممکن است همزمان هزینه‌های غیر ضروری سراغ شما بیاید و یک شبه آن پول را از دست بدهید. در کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول نوشته رابرت کیوساکی دقیقا همین موضوع یادآوری شده است افرادی که هوش مالی ندارند، حتی اگر پولدار هم شوند، یک شبه آن را از دست می‌دهند و در عوض کسانی که هوش مالی دارند، پول کم را تبدیل به سرمایه زیاد می‌کنند و ارزش افزوده می‌آفرینند.

مطمئنا شما لیستی از خرج های ضروری برای خود آماده کرده‌اید. پس هرگاه سرمایه دست شما رسید، این خرج‌ها را از گردن خود خارج کنید. مثلا حقوق کارمندان باید یکی از اولویت‌های شما باشد و یا افزودن چند مدیر فروش نسبت به افزودن خط تولید باید در اولویت شما قرار گیرد.

Get updates on special events and receive your first drink on us!

ویژگی های یک تاجر موفق از دید آکادمی شاهزاده تجارت Business Princess چه مواردی می‌باشد؟ چکار کنیم که مانند دیگر تاجران ایده‌های خود را پیاده سازی کنیم؟
تنها یک چیز می‌تواند سد راه‌تان باشد؛ خودتان!
آیا شما هم مانند بسیاری از افراد، موضوعات جدیدی برای تجارت دارید و دوست دارید سطح خود را بالا ببرید؟ حتما می‌خواهید بدانید چطور شروع کنید و از کجا آغاز کنید. درست است؟ شاید هم می‌خواهید بدانید راز موفقیت ثروتمندان در چیست؟
واقعیت این است که ثروتمندان موجوداتی نیستند که از فضا آمده باشند و شاخ هم ندارند. دقیقا شبیه من و شما هستند که آرزوهای خود را عملی کرده‌اند. اما چگونه؟!
گاهی اوقات لازم نیست دنبال فرمول‌های سخت هوش تجاری باشیم. شاید رعایت چند نکته ساده ما را به مقصد و مقصودمان برساند. در آکادامی شاهزاده تجارت در مقالات بسیاری این موضوعات را بررسی کرده‌ایم و به شما تقدیم می‌کنیم.
خیلی‌ها دوست دارند به آنی و لحظه‌ای یک تاجر موفق باشند. تاجر موفق شدن به لحظه‌ای و آنی امکان پذیر است، البته بعد از یک دوره تحمل سختی‌ها و مشقت‌های کار و بعد از سختی‌ها مطمئنا آسانی به سراغ شما خواهد آمد. تاپیک‌های زیر را بخوانید تا بیشتر اطلاعات کسب کنید:

ویژگی های یک تاجر موفق؛ خواندن کتاب برای تفریح
ویژگی های یک تاجر موفق؛ نه گفتن به موقعیت‌های بد
ویژگی های یک تاجر موفق؛ کار کردن مداوم
ویژگی های یک تاجر موفق؛ سحر خیز بودن
ویژگی های یک تاجر؛ مدیریت پول و درآمد
ویژگی های یک تاجر؛ تعیین اهداف و اولویت بندی

تاجران موفق تلاش می‌کنند تا جدیدترین ایده‌ها را از کتاب، مجله و مقالات علمی بگیرند. آن‌ها هیچ وقت خود را محدود به دانش فعلی نمی‌کنند و دوست دارند همیشه یاد بگیرند. یادگیری مداوم ذهن آن‌ها را فعال‌تر می‌کند. تاجران موفق معمولا پای فیلم‌ها و برنامه‌های حاضر آماده نمی‌شینند. گرچه دنیای امروزه، دنیای صوت و تصویر است و در تلویزیون انواع فیلم‌ها و کارتن‌ها را مشاهده می‌کنیم. اما واقعیت این است که بعد از مدتی رسانه روی ذهن تاثیر مستقیم می‌گذارد. مگر اینکه خود را آموزش داده باشید تاثیر نگیرید. به همین دلیل افراد موفق تلاش می‌کنند تا ایده‌های خود را پیاده کنند، نه ایده‌هایی که به آن‌ها تزریق می‌شود.

وقتی در تجارت هستید، پیشنهادات بسیاری به طرف شما روانه می‌شود. تاجران موفق یاد گرفته‌اند چطور قاطعانه به موقعیت‌های بد، نه بگویند. آن‌ها می‌دانند بسیاری از راه حل‌های تجاری، روش‌های فروش و بازاریابی، سرمایه گذاری و… برای آن‌ها خسارت بار است و باید دست بکشند.چگونه تاجر موفق باشیم

تمرکز روی کار و کار مداوم بسیار لازم است مخصوصا اگر ابتدای تجارت خود هستید. شاید اوایل تجارت مجبور باشید بسیاری از تفریحات، دور همی‌ها، با خانواده بودن‌ها، جشن رفتن‌ها و … را کنار بگذارید و روی کار وقت بگذارید. این فقط مربوط به شما نیست و تمامی افراد که امروزه تاجران موفقی هستند بسیار کار کرده‌اند. برای اینکه به کار مداوم علاقه‌مند شوید، باید آن را تفریح ببینید. کار مداومی که سبب افزایش فروش و گردش مالی شما می‌شود، خوشحال کننده و تحسین برانگیز است. پس تفکر خود را درست کنید.

اول صبح بهترین وقت برای فکر کردن و کار کردن است. ورزش کردن، صبحانه خوردن و بسیاری از کارها ابتدای صبح حسابی روحیه آدمی را شاد می‌کند. حتما می‌دانید که روزی آدم‌ها در ابتدای صبح می‌باشد. عموم تاجران موفق از صبح بلند می‌شوند و از انرژی بی‌کرانی که صبح به آن‌ها می‌بخشد استفاده می‌کنند. ابتدای صبح ذهن آدمی آزاد و آرام است و می‌تواند بهتر تجزیه تحلیل کند. البته ابتدای صبح کارهای خسته کننده و کم ارزش مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی را انجام ندهید. این کار صرفا انرژی می‌گیرد. اما می‌توانید ابتدای صبح به کسب مهارت‌ها، خواندن کتاب، تفکر روی آینده تجارت‌تان و امثال این‌ها وقت بگذارید.

وقتی افزایش فروش داشتید، هم خوشحال باشید هم نگران. پول زیاد را باید به درستی پس انداز و سرمایه گذاری کنید و نگذارید هدر برود. اگر ایده‌ای برای تجارت‌تان داشتید، پول خرج کنید و اگر نداشتید حتما پس انداز کنید. در صندوق‌ها و انجمن‌هایی سرمایه گذاری نکنید که پول‌تان را به باد می‌دهد و تمامی انرژی و وقتی که گذاشتید را سریع از دست ندهید. برای حل چنین مشکلی در هر ماه به راه حل‌های تجاری بیشتر فکر کنید تا وقتی پول دست‌تان آمد، برای ایده‌هایتان خرج کنید؛ شاید این بهتر باشد.

شما باید بین چند کار و چند ایده بتوانید اولویت بندی کنید. اگر اهداف و برنامه ریزی شما معلوم باشد، اولویت بندی سخت نیست. بین اینکه الان باید کارمند جدید اضافه کنید و یا خط تولید جدید راه اندازی کنید، باید دید کدام بیشتر اولویت دارد. بین اینکه الان بین دو خط تولید کدام یک را بیشتر نیاز دارید، باید بتوانید اولویت بندی کنید.

در مورد شیوه‌های فروش هم آکادمی شاهزاده تجارت Business Princess توصیه می‌کند اولویت بندی کنید. اگر سرمایه لازم را دارید، می‌توانید چندین شیوه تبلیغات را انتخاب کنید و اگر سرمایه شما محدود است، اولویت بندی کنید کدام روش بهینه‌تر است.
مثلا این روزها کمپین‌های تبلیغاتی روی بورس است. کمپین تبلیغاتی یعنی چندین نام جالب و جذاب تبلیغاتی برای خود انتخاب می‌کنید و به همراه ویدئوهایی که درست می‌کنید، از طریق نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، برنامه تلویزیونی، لایوها و… به سمع و نظر مشتریان خود می‌رسانید. کمپین تبلیغاتی می‌تواند با هدف فروش و یا هدف معرفی برند انجام گردد.

Get updates on special events and receive your first drink on us!

چگونه تاجر موفق باشیم
چگونه تاجر موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *