چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

 
helpkade
چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی
چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی


نتایج بیشتر …

تعیین جنسیت عروس هلندی | عروس هلندی یک از محبوب ترین و پرطرفدارترین پرندگان زینتی در سراسر دنیا می باشد . تعیین جنسیت این پرنده برای کسانی که قصد خرید ، فروش و یا پرورش آن را دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . زمانی که میخواهید پرنده زیبا عروس هلندی را که از راسته طوطی های کاکل دار محسوب میشود پرورش دهید ، برای جوجه کشی و تکثیر نژاد آن می بایست جنس نر و ماده این طوطی را خریده و از تخم نطفه دار آن ها برای جوجه آوری استفاده کنید . در ادامه ما شما را با ترفند های شناسایی جنس این پرنده آشنا خواهیم کرد و روش های جوجه کشی از آن را برایتان معرفی خواهیم کرد .

 

رنگ عروس هلندی و تفاوت آن برای تعیین جنسیت پرنده

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

طوطی زیبا و سخنگو عروس هلندی از جمله طوطیسان هایی می باشد که پس از سن بلوغ و حداکثر بعد از ۲ سال می توان جنسیت آن را از طریق رنگ پرهایش تشخیص داد .

معرفی کامل عروس هلندی ماده : پر های گونه ماده از قسمت ابتدایی بال هایش تا آخرین پر موجود لکه های زرد رنگی دارد . توجه داشته باشید که این لکه ها به شکل خال خال (دایره مانند) می باشند . عروس هلندی نر و ماده هر دو دارای دم های لیمویی رنگ می باشند ولی دم پرنده ماده دارای خط چین هایی می باشد .

عروس هلندی نر : گونه های نر این پرنده دارای پر های سفید رنگ می باشند ولی جالب است بدانید که بخش انتهایی پر های این پرنده به رنگ زده بوده و کاملاً قابل مشاهده است . دم عروس هلندی نر بدون لک ، چین یا هرگونه علامت است .

 

تشخیص جنسیت عروس هلندی با توجه به صدا

عروس هلندی ماده : بعد از آن که عروس هلندی ماده به سن بلوغ می رسد تغییر یا تحولی در حنجره این پرنده رخ نمی دهد ازین رو صدای آن دچار تغییر نمیشود بلکه فقط میزان صدایش بالاتر می رود .

 

نمایش فیلم در یوتوب | اپارات | نماشا

عروس هلندی نر : بعد از آن که عروس هلندی نر به سن بلوغ رسید صدا ها و آواز های جدید و متنوعی تولید می کند . یکی از انواع آواز های این پرنده های بلبلی خواندن می باشد .

 

روش تشخیص جنسیت عروس هلندی با توجه به نشانه های اندامی

عروس هلندی ماده : فرم سینه گونه ماده یکی دیگر از مواردی است که برای تشخیص جنسیت این پرنده مورد استفاده قرار می گیرد . اگر با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که یک فرورفتگی در سینه عروس هلندی ماده وجود دارد ، ابتدای این فرورفتگی گردن و انتهای آن زیر پاهای پرنده می باشد .

عروس هلندی نر : سینه ، گردن و زیر پاهای عروس هلندی نر کملاً صاف بوده و هیچ فرو رفتگی در آن مشاهده نمی شود .

 

 

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه تاج

عروس هلندی ماده : تاج پرنده یکی دیگر از نقاطی است که میتواند شما را در تعیین جنسیت این پرنده یاری کند اما بهره گیری از شیوه مستلزم داشتن دقت بسیار بالا می باشد . طبق تحقیقات انجام شده تاج عروس هلندی ماده نسبتاً کوتاه تر از گونه نر بوده و حالت یکدست ندارد بلکه کاملاً پخش شده و نسبتاً پهن مانند است .

عروس هلندی نر : تاج گونه نر بلند ، یک دست و به طرف بالا می باشد .

روش تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه به پاها

عروس هلندی نر : گونه نر دارای پاهای بلند ، کاملاً کشیده و اندکی باریک (اندامی) می باشند . علاوه بر این ناخن های این پرنده در حالت عادی و گرفته شده بلند هستند .

عروس هلندی ماده : پاها و ناخن های این پرنده کوتاه تر از گونه نر می باشند . علاوه بر این عروس هلندی ماده دارای پاهای زمخت و اندکی پهن بوده و همانند پاهای نر زیبا نیستند .

 

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه به رفتار

عروس هلندی ماده : این پرنده ها آواز نمی خوانند و تنها صدای جیغ مانند از خود در می آورند .  این پرنده های نسبت به گونه های نر آرام تر و ملایم تر هستند .

عروس هلندی نر : این پرنده ها  آواز می خوانند . گاهاً دیده شده همراه با آواز خواند بال هم می زنند که باعث تولید صداهای جدید و جالب می شود .

 

تعیین جنسیت با توجه به واکنش های جنس مخالف

اگر عروس هلندی ماده و نر را در مقابل یکدیگر قرار دهیم :

عروس هلندی ماده هیچ واکنش خواضی از خود نشان نمی دهد . و این در حالی است که عروس هلندی نر واکنش های متنوع و گوناگونی از خود نشان می دهد .

 

 

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه شکل و فاصله پاها  

عروس هلندی ماده : اگر دقت کنید پاهاش گونه ماده باز تر و فاصله دار تر از نر بوده و همچنین ماده هنگام نشستن بر روی میه لم داده و پهن می نشیند .

عروس هلندی نر : پا های گونه نر صاف ، با فاصله کم و در یک راستا بر روی میله یا شاخه درخت قرار می گیرد .

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

 

تعیین جنسیت عروس هلندی با توجه به اندازه لگن

 

عروس هلندی نر : از نظر اندازه ، لگن گونه نر باریک تر از گونه ماده می باشد .

عروس هلندی ماده : برعکس گونه نر ، عروس هلندی ماده دارای لگن پهن تر می باشد . توجه داشته باشید که بعد از اولین تخم گذاری پهن بودن لگن ماده مشخص تر خواهد بود .

 

چگونه بدانیم لگن عروس هلندی پهن است یا باریک ؟

عروس هلندی مورد نظر را در دست بگیرید ، سپس سر پرنده را رو به پایین بگیرید و سپی انگشت اشاره و شصت خود را بین های پرنده قرار دهید ؛ اگر انگشت های شما به صورت همزمان در بین دو پای پرنده فرو رفت و جا شده یعنی پرنده شما ماده است ولی اگر نشد عروس هلندی شما نر است .

 

برای این که بتوانید از انواع پرندگان زینتی جوجه کشی نمایید باید از یک دستگاه جوجه کشی باکیفیت و همچنین با راندمان بالا استفاده نمایید . چرا که تخم نطفه دار پرندگان زینتی بر خلاف سایر پرندگان اهلی از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند از این رو دستگاه جوجه کشی مورد استفاده باید درصد موفقیت و امنیت تخم ها را در فرآیند جوجه کشی تامین نماید . معمولا برای جوجه آوری از طیور زینتی از قبیل عروس هلندی لوتینو و قلباقالی و… از انکوباتور و دستگاه جوجه کشی خانگی که دقت و حساسیت بسیار مناسبی را دارا می باشند استفاده میشود .

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ایزی باتور ۶ طراحی و ساخته شده توسط گروه صنعتی اسکندری می باشد . این دستگاه به صورت ویژه جهت جوجه کشی از انواع پرندگان زینتی طراحی و تولید شده است . از ویژگی های بارز ماشین جوجه کشی نام برده می توان به سیستم چرخش تخم ۳۶۰ درجه اشاره کرد که باعث شده راندمان بالای ۹۵ درصد شود . سنسور به کار رفته در این دستگاه ها از نوع SHT Sensirion می باشد. این سنسور ساخت کشور سوئیس بوده و برعکس بسیاری از سنسور های بی کیفیت چینی به کالیبراسیون مجدد نیاز نداشته و بسیار دقیق می باشد. ده ها ویژگی دیگر همراه با ویژگی های ذکر شده باعث شده تا این ماشین جوجه کشی از جمله پرفروش ترین محصول گروه صنعتی اسکندری باشد .

sultan papağanlar ve daha doğrusu yumurtalarından üreme yapılması için, geleneksel yöntem kullanabilirsiniz, lakin bu papağanlar fazlasıyla yaramaz ve aktif kuşlar oldukları için çoğu zaman yem ve su ihtiyaçlarını gidermek için yumurta üzerinden kalkarlar ve yeniden yumurtalar üzerinde yatmayı unuturlar bu yüzden genel olarak geleneksel veya doğal yöntemde başarısızlıklar olmaktadır.

Sultan papağanların üremesi için sizin için tavsiyemiz Hobi kuluçka makinesi kullanmanız olmaktadır. Hobi kuluçka makineleri firmamız tarafından akıllı ve tam otomatik olarak üretilmektedir ve süs kuşları üremesi için profesyonel modeller kullanıcılar için sunulmaktadır. Hobi kuluçka makineleri firmalar tarafından düşük kapasitelerde üretilmektedir ve genel olarak 100 adetten düşük kapasitelerde üretilir.

Altın kuluçka firması tarafından üretilen kuluçka makineleri tamamen bilimsel araştırmalardan sonra üretilmektedir ve bu yüzden yüksek kalite ve randımana sahip olmaktadır. Makinelerin üretiminde kullanılan teknoloji ve gelişmiş sistemler özelliklede süs kuşlarından kuluçka yapımım için yüksek performansa sahip olmaktadır.

Sultan papağanlar son derece sevimli ve sempatik kuşlar olarak insanlar tarafından ilgi görmektedir ve taklit yetenekleri jakolar kadar olmasada kendilerine has davranışları neden göstermektedir ve eğer bir pet shop sahibi veya evcil kuşlar üremesi yapmak isteyen biriseniz 12 li profesyonel kuluçka makinesi modelimiz sizin için ideal bir seçenek olmaktadır.


سلام.من چند وقت پیش یه عروس هلندی گل باقالی وحشی خریدم بهم گفتن ماده س چون زیر بالاش و دمش خالای زرد بود .درواقع پرهاش به عروس هلندی ماده شبیهه….از قبل هم یه لوتینو نر داشتم که میگفت جوجو بوس بده….الان چهار-پنج ماهه اینا پیش همن وبه جز بعضی وقتا به هم عکس العملای خشن نشون میدن…..امروز دیدم گل باقالیه داره ضرب میزنه صدای پرنده های دیگه رو در میاره و میگه بوس بده…سوالم اینه که الان گلباقالیه نره یا داره از اون یکی تقلید میکنه؟!!!

با این خصوصیاتی که گفتی نر هستش چون ماده ها حرف نمیزنن

من ماده دادم حرف میزنه ولی کمتر از نر

آره

اتفاقا خیلی از ماده ها حرف میزنن اینکه میگن ماده ها قابلیت سخنگو شدن ندارن دروغه

سلام من یه عروس هلندی جوجه خریدم که حدود هشت روز یا ده دوازده روزش هست خیلی تند تند گشنه میشه و زیاد هم جیس جیس میکنه آیا این عادی هسته؟ جواب بدین به خدا هنوز بار اولمه عروس هلندی دارم

به کامنت قبلیتون پاسخ داده شد بررسی کنید . به تغذیه پرندتون به شکل مناسبی توجه کنید

سلام من یک عروس دارم که متاسفانه سرم کلاههههه گذاشتن و الان متوجه شدم اصلا عروس نیست بلکه داماد هست یعنی نر هست از شهر قم هم خریدم حالا سوالم اینه ایا میشود با عمل جراحی تبدیلش کنم به ماده
باتشکر از سایت خوبتون
یوسف ابوطالبی

سلام یوسف جان
نه جانم دیگه نمیشه :دی
همونو نگهدارید یدونه هم عروس براش بگیرید جفت بشن جوجه بدن
خوش باشی

نر باشه که بهتره حداقل به حرف زدن میوفته ماده حرف نمیزنه که

ماده حرف میزنه

خوبه دیگه وقتی از قم میخری همون موقع باید متوجه میشدی که نرو جای ماده میندازند

براش بکار خوب آب و کود بده جوانه بزنه

خجالت اوره واقعا که

سلام من یک عروس هلندی خریدم که بهم گفتن نره اما امروز دیدم داره یک آبنبات رو زیر شکمش میزاره با خودم گفتم این عروس نمیتونه نر باشه ولی گونه هاش خال پررنگی همراه پرهای سفید داره دمش خط های زرد رنگ و بالش خال های زرد داره از کجا بفهمم نره یا ماده؟

حالا من نفهمیدم نر با ارزشتره یا ماده؟!

سلام ، هر دو با رازش هستن

سلام وقت تون بخیر میخواستم بپرسم که عروس هلندی من ۵۰ روزش هست و گونه های زرد رنگی داره.من تا حالا ندیدم عروس هلندی گونه ی زرد داشته باشه.به نظرشما عادی هستش؟

سلام نگران نباشید به مرور زمان حتما تغییر میکنه.

سلام من یک عروس هلندی خریدم چهار ماهش می خواستم ببینم از کجا بفهمم نره یا ماده البته حرف هم مبزنه میگه بدو بیا

وقتی حرف میزنه حتماً نره

ربطی نداره هم ماده و هم نر حرف میزنن

تا ۶ماه مشخص نیست

سلام یه جوجه خریدم ۲ماهشه سرش مثل ماده و دمش مثل نر ها هستش دمش زرد و خط خط داره و پر دمش هم پر پری هستش اخر نفهمیدم نر هستش یا ماده لطفا راهنمایی کنید

سلام چند وقته یک عروس هلندی خریدم نقریبا ۴ماهشه حرف میزنه میگه بدو بیا می خواستم ببینم نره یا ماده

وقتی حرف میزنه یعنی حتماً نره

ماده ها هم سنخگو میشن

این باور که طوطی های ماده نمی تونن حرف بزنن کاملا اشتباهه، به نشانه های دیگه اش توجه کن

اگه میگه بدو بیا حتما نره چون ماده ها فقط میتونن بگن بدو برو

در عکس بالا نر دمب خط خطی دارد ولی در توضیحات نوشته بودید دم ماده خط خطی ست و دمب نر ساده ست
گیج شدیم

احتمالاً عکس رو جا به جا گذاشتن … دم ماده خط خطیه

سلام من یک عروس هلندی دو ساله دارم نمی دونم نره یا ماده حرف هم میزنه پیش چند نفر بردیم میگن ماده است . ولی دو با می خواستیم جفت کنیم ولی جفت نشد می خوام بدونم عروسم ماده است یا نره

روش اول : عروس هلندی ماده : فرم سینه گونه ماده یکی دیگر از مواردی است که برای تشخیص جنسیت این پرنده مورد استفاده قرار می گیرد . اگر با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که یک فرورفتگی در سینه عروس هلندی ماده وجود دارد ، ابتدای این فرورفتگی گردن و انتهای آن زیر پاهای پرنده می باشد . عروس هلندی نر : سینه ، گردن و زیر پاهای عروس هلندی نر کملاً صاف بوده و هیچ فرو رفتگی در آن مشاهده نمی شود . ————————————————————————————————————————————————- روش دوم : عروس هلندی نر : گونه نر دارای پاهای بلند ،… ادامه مطلب »

باید خیلی زمان بزاری پرنده های دستی خیلی دیر جفت می خورن چون وابستگی به صاحبشون دارن ، و اونو به جای جفت خودشون می گیرن حدودا شاید یکسال طول بکشه

سلام من یه عروس هلندی دارم که با آغاز فصل بهار به شدت عاشق پتو و بالشت شده ، یکی از بالشت های خونه رو انتخاب کرده و از صبح تا شب رو اون میشینه و هیچی نمیخوره و به شدت نگرانش شدیم، هر کاری میکنیم که ازون بالشت فاصله بگیره نمیشه و مدام دنبالش میگرده ، یک سال و چهار ماهشه و هنوز نمیدونیم نره یا ماده ولی واقعا واسمون سواله که چرا به این بالشت انقد علاقه داره و نگرانیم که نکنه افسردگی بگیره بخاطر بالشت. لطفا بگین چکار کنیم باهاش

سلام ،زمان جفت گیریش بوده جفت نداشته طوطی سانان وقتی جفت ندارن یه جایی رو برای خو–د ارضـــــایی پیدا می کنن و بهش وابسته می شن اگر هم خواستی جفتشون کنی باید اون پتو و بالش و از دم دستش برداری چون بهش وابستگی داره

سلام عروس هلندی من یکسال و نیم اشه و دمش کنده شده، سوالم اینه آیا دم جدید درمیاره یا دیگه در نمیاره؟ اگه درمیاره چه مدتی طول میکشه که دربیاد؟

اگر از ریشه کنده شده باشه در میاد و اگر شکسته باشه وقتی به پرریزی بره اون پرها میریزه و پرهای جدید جاشو میگیره.

سلام من ی عروس دارم اسمش کنجده
گلباقالی هم هست
حدود ۳ ماهشه .دائم هم صدای بیسیم پلیس میده .فکر میکمنم میخواد. باهام حرف بزنه .
ولی بال هاش خال خالی زرده پاهاشم بزرگ و صاف و یک دسته .
حالا نمیدونم نره یا ماده؟ حسابی گیج شدم🤕
ممنون میشم جوابمو بدین

عروس من هم همینجوریه. دوماهشه و صدا بیسیم درمیاره. والا اینقدری که من باهاش حرف میزنم با بچه های خودم حرف نزدم. ولی جیغ میزنه و وقتی بهش دستی غذا میدم صدا بیسیم درمیاره

سلام عجله نکنید و نا امید نشید و بیشتر تشویقش کنید

سلام یه عروس هلندی اومده بود تو حیاطمون گرفتمش.
وحشیه.تو دست ک میگیریش گاز میگیره. طرف قفسشم ک میرم میترسه و میخواد فرار کنه.
فک میکنم که نر باشه.
ولی نمیدونم چند سالشه.
میخواستم ببینم با اینکه وحشیه میشه دستیش کنم و یادش بدم حرف بزنه؟؟
لطفا جواب بدید

سلام
بله میشه
راه های گفته شده در موردش رو انجام بدید میشه دستی بشه
اول کار زیاد دستتون نگیریدش

میشه بگید باید چیکار کنم؟
راهکار هاشو

تو گوگل سرچ کنید “رام کردن عروس هلندی” سایت اولی که اومد واردش بشید و مطالعه کنید (سایت چیکن دیوایس)
موفق باشید

چرا جواب نمیدین

سلام من یه عروس هلندی جوجه خریدم که خیلی زود به زود گشنه میشه و زیاد هم جیس جیس میکنه آیا این عادی هسته؟ جواب بدین به خدا هنوز بار اولمه عروس هلندی دارم که میترسم بمیره

سلام از تخم کتان و پلیت برای تغذیه پرندتون استفاده کنید

سلام.من یه عروس دارم حدود۲یا۳ سالشه.
امروز همش جیک جیک میکرد.گفتم شاید دل درد داره تو آب یه ذره عرق نعنا ریختم دادم.
یه ذره آروم شد.
الان هم خوابیده آیا مشکلی داره🤔

عروس هلندی بدبخت مرد،آخه به پرنده عرق نعنا میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

سلام یک نفر میشناسم عروس هلندی و … تربیت می‌کنه میفروشه من می‌خوام یکی بخرم الان یکی داره ۵۰ روزشه تازه غذا خور شده تخمه هم بلد نیست بشکنه من می‌خوام طوطی بچه بگیرم میخواستم بدونم از کجا بفهمم ماده هست یا نر چون می‌خوام حرف بزنه نه اینکه ساکت باشه لطفاً جواب بدید 🙏🙏🙏🙏🙏

سلام یه جفت عروس هلندی دارم نرلپش قرمزوزیردمش یک رنگه اصلاسروصدانداره واون یکی لپش کم رنگه زیردمش خط خطی زردهست ویکسره میخونه وسروصدامیکنه ایااینم نرهست یاماده

سلام من یه جفت گرفتم نر اهویی نوکش کج هست یه چشمشم ماته
آوردم توی خونه خیلی میلرزن عادیه،یا مریضن باره اولمه اصن حرف نمیزنن هیچ کدوم

سلام
در روزهای اول ترس عادیه ، محیط رو کمی گرم کنید ممکنه محیط قبلی گرم بوده باشه
از غذاهای مقوی استفاده کنید
حرف زدن هم طول میکشه و دقت کنید که اگه جفت داشته باشه خیلی به صحبت کردن رغبت نشون نمیده

سلام من یه عروس هلندی دارم که تمام نشانه های یه عروس هلندی ماده رو داره اما وقتی پیشه جفتشه صدای بیسیم پلیس در میاره و سرشو بالا پایین میکنه. الان نمی دونم نره یا ماده؟

سلام
اون صدای بیسیم پلیس رو حتما رکوردر گذاشتن کنارش که یاد گرفته
ارتباطی با نر و ماده بودنش نداره !
اگه نشانه های گفته شده رو داره پس مادست

من یه عروس خدیدم بهم گفتن نره الان پنج ماهش مثل بقیه طوطی ها کشیده نیست لپ نارنجی داره بعد پف داره بعد اروم هستش بازیگوشه مشکلی داره آهنگ نمیخونه زیادم حرف نمیزنه من میترسم مشکل داشته باشه مشکل داره ؟؟؟

سلام
نه به نظر که مشکلی نداره
فضلش مشکل داره ؟ آبکیه ؟ چه رنگیه ؟
بهش غذا چی میدید ؟
اگه جفت نداره باید زمان بیشتری رو باهاش بگذرونید تا تنها نباشه وگرنه افسرده میشه
قفس رو بیشتر باز کنید تا بیشتر بگرده

من ی عروس دارم اسمش ویکی ی خیلی با نمک خیلی جذاب ۴ ماهشه ولی از کسی که پرسیدم گفت چون بچه اول نر ولی ایتا رو که خوندم انگل ماده اس همه ی چیزایی که ددرباره ماده گفتید داشت
منو صدا میزنه نر یا ماده؟

سلام
اگه مواردی که گفته شده رو داشته پس مادست !
ماده سروصدای کمتری میکنه و ارومتر هست

چه جالب
من فکر میکردم عروسم ماده ست ولی حالا که وبلاگ شما رو خوندم فهمیدم نر هست

من یک جفت عروس دارم یکسال باهمن ولی تخم نمی کنن هروقت نزدیک هم میشن باهم دعوا میکنن عروسم بعضی وقت یک چشمشو میبنده مشکل نداره

سلام
به امکان زیاد هر دو از یک جنسن ! دقیق تحقیق کنید که هر دو نر یا هر دو ماده نباشن

با نشانه هایی که شما در بالا گفتین نرو مادن

تشخیص دقیق با ازمایش خون هست ، موارد بالا نسبی هستن
اما در کل ، تغذیشون رو بهبود بدید ، از پلت های اماده ی مخصوص این پرنده استفاده کنید
محیط نگهداری رو آروم کنید و رفت و آمدش کم باشه
یه مدت از هم جدا کنید در قفس های نزدیک به هم نگهداری کنید تا همدیگه رو صدا کنن و مست بشن
بیشتر از این کاری نمیشه کرد

سلام من یک عروس هلندی دارم که صورتش شبیه تر هست اما دلش راه راه ماده هست جنسیت اش رو نفهمیدم

سلام
برای تشخیص دقیق جنسیت باید آزمایش خون از پرنده گرفته بشه
باقی موارد مورد نیاز گفته شده در پست

سلام من می خوام پرورش دهم چی کار کنم

سلام
همه چی در مورد این پرنده در پست نوشته شده
مشکلی داشتید بگید تا راهنمایی کنیم

سلام من یک عروس هلندی لوتینو دو ماهه دارم.
زیر شکم عروس هلندیم یه خط خیلی واضح وجود داره انگار پرش قاچ شده، اما فقط تا زیر چینه دانش هست نه تا گردنش، هنوز بهش حرف زدن یاد ندادم که بدونم میتونه یا نه. شیطونی هم می‌کنه، زردی سر و دمش از بالش بیشتره. هنوز پر ریزی نکرده. زیاد هم صدا نمی ده، به جز وقتی می خواد پرواز کنه، صدای جیکش هم خیلی آرومه. به نظرتون آیا تو این سن، میشه تشخیص داد عروسک نره یا ماده؟ لطفاً بهم پاسخ بدین این همه تایپ کردم تا جواب بدین

سلام
سنش خیلی کمه
ولی اگر نشانه هایی که داخل همین پست نوشتیم رو داشته باشه میتونید نسبتا تشخیص بدید که نره یا ماده
موارد گفته شده در پست رو تست کنید

سلام
من یه عروس دارم مال خودم نیست اومده دم پنجره ی یکی از اقوام مون
نمیدونم چند سالشه یا هنوز بالغ شده یا نه
شما نظری درباره ش ندارید؟
و دیگه اینکه میخوام بدونم اینا مستی کردنشون چه جوریه؟
و از این راه که ببینم مستی میکنه یا نه میشه بفهمم اماده جفت گیریه یا نه
لطفا زودتر جواب بدین ممنون

سلام
نظری در چه موردش داشته باشیم دوست عزیز ؟
گرفتینش ؟
مستی کردنشون وفتی اتفاق میفته که جفتشون رو ببینن ، بدون اون بیشتر به حالت افسردگی میرن بخصوص اگه خوب نگهداری نشن

خب بگین چه جوری میشه بفمم چند وقت شه
بله گرفمش

خوب دوست عزیز هیچ مشخصه ای از پرنده ندادید چطوری باید در مورد سن و جنسیت و … نظر داد !؟ در حال حاظر من فقط میدونم که عروس هلندی هست ! طبق گفته های شما !!
در مورد سن که در کل نمیشه نظر داد و راهی برای تشخیصش نیست
در مورد جنسیت هم با موارد موجود در همین پست میتونید جنسیتش رو متوجه بشید
برای تغذیه هم به پست زیر برید :تغذیه ی عروس هلندی

میدونم
معیار های تشخیص سن شون چیه
منظورم اینه
تو پیام اولم همینو گفتم

سلام…
باید عروس لوتینو رو چطوری تشخیص بدیم؟! اینا همش ک درباره نژاد خاکستری بود

سلام
چشمش قرمزه و بدنش زرد روشنه

سلام من می‌خوام یه عروس‌ بگیرم دستی باشه قیمش چنده

سلام
قیمت اطلاعی ندارم ، باید از بازار پیگیرش باشید
دیوار هم موجوده

سلام. با تشکر از مطلب خوبتون. من یک عروس هلندی خاکستری دارم که زیر دمش خط داره و خودش هم خیلی پر سر و صداس ولی از زیر گردن تا شکمش فرو رفتگی هست.پا هاش هم در یک راستاس ولی لم میده.واقعا گیج شدم

سلام
دقیقا مشکلتون رو متوجه نشدم
پرنده مشکلی هم داره در فضله و غذاخوردن و … ؟
از بچگی داشتید ؟ این مورد درش وجود داشت یا جدیدا اینجوری شده ؟

سلام من یه عروس هلندی(نژاد خاکستری) گرفتم یه ماهش هست نمی‌دونم نر هست یا ماده چون پرهای زیریش زرد به صورت خط خط دار هست ولی کلش مانند عکس های که تو اینترنت از ما ه ها هست شبیه نیست و خیلی جس جس می‌کنه
آیا این نر هست یا ماده؟؟
خواهش میکنم زود جوابمو رو بدید

سنش کمه سخته تشخیصش
باید صبور باشید نشانه های بیشتری از خودش نشون بده
هر چند دقیقترین روش ازمایش خون پرنده هستش

سلام دوباره یه سوال خیلی خیلی خیلی خیلی مهم فیلم دومی که تو سایت گذاشتید عروس هلندی نر هست یا ماده؟؟؟
ممنون میشم زود جوابمو بدید

سلام
سخته تشخیصش علی جان به نظرم نر باشه

سلام…ممنون بابت مطالب خوب سایتتون..یه جفت عروس(نر لوتینو.۱۶ماهه و ماده آلبینو ۱۱ماه)دارم البت هنوز جفت نشدن و همین حسابی کلافم میکنه..دوسدارم تخم بزارن ولی هرکاری میکنم اینا جفتگیری نمیکنن..یوقتا ماده میزاره دنبال نر یوقتا نر میزاره دنبال ماده و همدیگه رو میزنن.البته مدتیه دعواشون کمتر شده.کنارهم گاهی وقتا رو چوب وایمیسن.اکثر اوقات هم کنار هم غذا میخورن..بعضی وقتا میبینم ماده سرشو پایین میاره واسه نر.ولی.نر محلش نمیزاره ماده با نوک ب نر میزنه و باز سرشو پایین میگیره واسه نر باز هیچ.نمیدونم سرشو پایین میگیره یعنی تمایل واسه جفتگیری داره یا خاروندن سر. بعضی وقتا هم نر همین کارو میکنه… ادامه مطلب »

سلام
علی جان ماده سنش کمه ! غالبا میگن که ماده باید ۱ تا ۱.۵ سال سن داشته باشه تا اماده ی جفت گیری و تخم گذاری بشه ، گاها دیده شده تا ۲ سال هم اماده نمیشه !
پس صبور باشید ، به نظر من عجله ای برای تخم گذاری نداشته باشید که نگهداری از جوجه کار سختیه !
تا عید صبر کنید و زیاد خیره نشید بهشون
جفت گیری میکنن بزودی

ممنون بابت پاسختون..پیگیری شما و پاسخ دادنتون ب مشکلم باعث دلگرمیم شد و این لطفتون بهم انرژی داد و این باعث شد ک ناامید نشم..ادامه بدم..ممنون بابت لطفتون.بابت وقت باارزشتون ک صرف کردید و پاسخ دادید.درود بر شما.و همکاران خوبتون.براتون بهترینها رو آرزو میکنم.
موفق باشید.خدانگهدارتون

خواهش میکنم
موفق و سلامت باشید …

سلام من عروس ماده دارم میخوام یه نر بگیرم چیکا کنم جفت نشن یا دستی بودن و آواز خون بودنشونو یادشون نره

سلام
نمیشه کاری کرد ! اگه نر بگیرید سعی میکنن با همدیگه خوش باشن و در نتیجه کمتر به شما توجه می کنن.

سلام ایا عروس هلندی نر دم او خط خط افقی است و ماده ساده یا نه برعکس کدومشان

سلام توضیحات کافی داخل پست هست ، موارد دیگه بیشتر حدس و گمان هست و نمیشه استناد کرد بهشون

سلام جوجه طوطی لوتینو رو کت تازه به دون خوردن افتاده از کجا میشه فهمید نره یا ماده ممنون میشم جواب بدید

سلام
راه معمولی نداره
باید آزمایش خون بشه

سلام عروس هلندی حتماً باید دو تا باشه تا تخم کنه

سلام
یدونه هم تخم میکنه ولی اون تخم جوجه نمیشه ! باید دو تا باشن تا تخم نطفه دار بدن و جوجه تولید بشه !

ممنون

ببخشید یه سوال دیگه نژاد عروس هلندی خاکستری بخرم یا لوتینو

این بستگی به خودتون داره
هر دو هم خوبن و هر دو هم ارومن

آخه من مادرم نمیزاره دوتا

نیازی نیست حتما دو تا بخرید
یدونه هم میشه

آخه اون فیلم اولیه خیلی سر و صدا داره

خوب پرنده هستن ! بدون صدا که نمیشه
همشون صدا دارن
ممکنه جیغ هم بکشن ساعت ۶ صبح مثلا !

اگه این دو نژاد رو بخرم آروم هستند؟؟؟

با هم کنار هم نباید باشن
اروم هستن ولی سروصدا هم دارن
مثل مرغ مینا شلوغی نمیکنن

اون فیلم اولیه نژاد هاش خاکستری و لتینو بود

ببخشید یه سوال عروس هلندی ماده همیشه کلش شبیه عکس هستش یا اون رنگ عروس هلندی است

لطفا همه ی سوالاتتون رو داخل یه کامنت بپرسید
ممکنه متفاوت هم باشه بسته به زیر نژادش داره ، ولی اکثرا اینجوریه

سلام من میخوام که یه جوجه عروس هلندی بخرم میخوام که نر باشه از کجا تخشیص بدم جوجه نره یا ناده

سلام
موارد گفته شده به صورت نسبی همین پست هست
برای تشخیص دقیق هم نیاز به ازمایش خون هست

سلام عروس هلندی لوتینو و خاکستری اروم هستند اگه جفت شو بگیرم

منظورتون از اروم بودن چیه ؟ اینکه جیکشون در نیاد ؟
نه همچین پرنده ای نداریم
عروس هلندی هم کلا اروم هست ولی ممکنه گه گاهی جیغ هم بکشه

با سلام
من یک عروس هلندی از نوع آلبینو لایت فیس دارم.فروشنده به ما گفته نره.ولی مطمئن نیستم.۶ یا ۷ ماهشه.بسیار پر سر و صدا ست و از قفس بشدت بدش میاد.بالاش سیاه و سفیده و بدن و دمش خال خاله.نوکشم خمه. سینشم خاکستریه.
به نظرتون نره یا ماده
به خاطر تفاوت قیمتشون لطفا بگید

سلام
نمیشه اینجوری گفت که نره یا ماده
باید ازمایش خون بشه
ماده که گرونتر میشه ! مخصوصا اگه هدف پرورش دهنده تکثیر باشه

i.fb-icon-element.fontawesome-icon.fb-icon-element-1{ color: #ffffff; background-color: #dadcdc; border-color: rgba(51,51,51,0);}i.fb-icon-element.fontawesome-icon.fb-icon-element-1:hover { color: #ffffff; background-color: #dadcdc; border-color: rgba(51,51,51,0);}بازگشت به بالا

ارومیه – بزرگراه خاتم الانبیا – بعد از ورودی خیابان المهدی – ابتدای باند پایین – دفتر فروش وب سایت تخصصی دستگاه جوجه کشی دات نت

دفتر فروش :

۰۴۴۳۲۳۴۶۶۱۲

۰۴۴۳۲۳۴۱۷۹۶

۰۴۴۳۲۳۷۹۱۸۸

کارشناس فروش :

مهندس حنیفه    ۰۹۱۲۵۵۴۷۲۲۹

مهندس محمودی ۰۹۱۴۳۴۰۳۴۶۳

مهندس عرفان اسکندری : ۰۹۱۴۳۸۸۳۳۸۰

مهندس علیزاده    ۰۹۱۴۴۴۷۳۹۲۴

کارشناس فروش دستگاه جوجه کشی ۵۰۰۰ به بالا :

مهندس قصابی : ۰۹۱۲۶۳۴۲۲۶۲

رطوبت ساز و مهپاش

رطوبت سنج

دماسنج

بذر قارچ

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

آموزش جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی اسکندری

سایت چیکن هچ

قوانین و مقررات

پرورش مرغ محلی

پرورش کبک

پرورش کبوتر

پرورش اردک

پرورش قرقاول

پرورش بوقلمون

از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۰۸.۰۰ تا ۱۹:۰۰

۰۹۱۲۵۵۴۷۲۲۹

پیگیری سفارشات

پاسخ به سوالات

وب سایت تخصصی دستگاه جوجه کشی دات نت ، یکی از قدیمی ترین سایت های عرضه کننده ی انواع دستگاه جوجه کشی خانگی ، دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی ، دستگاه جوجه کشی صنعتی ، دستگاه جوجه کشی بلدرچین ، دستگاه جوجه کشی بوقلمون ، دستگاه جوجه کشی خارجی و … می باشد . همچنین در این سایت انواع لوازم دستگاه جوجه کشی شامل موتور دستگاه جوجه کشی ، کنترلر دستگاه جوجه کشی ، شانه جوجه کشی ، ترنر جوجه کشی و … همراه با لوازم مرغداری همچون آبخوری و دانخوری ، هیتر مرغداری ، بخاری گلخانه ، مهپاش ، قفس بلدرچین ، قفس کبک و … نیز در این سایت عرضه می شود .

مقالات مختلفی درمورد پرورش بلدرچین ، پرورش کبک ، پرورش بوقلمون ، پرورش قرقاول ، پرورش غاز و … در این سایت موجود می باشد که می تواند راهگشای شروع یک فعالیت اقتصادی موثر برای مشتاقان به پرورش طیور باشد .


مشاهده سبد‌ خرید
تسـویه حسـاب

مشخصات عروس هلندی نر :در اکثر مواقع گونه (لپ) پرنده نر پررنگتر از جنس ماده است که این علامت ۱۰۰ درصد نیست چون اگر تغذیه پرنده ماده خوب باشه میتونه رنگش پرنگ باشه ، در اکثر پرنده های جنس نر تاج بلند تر و رو به جلو می باشد ۷۰ در صد پرنده نر این علامت دارند ، دم پرنده نر صاف و بدونه علامت است . ۹۰ درصد پرنده نر این گونه هستند. صورت پرنده نر زرد پرنگ است

مشخصات عروس هلندی ماده : (پرنده ماده بر عکس پرنده نر است.) لازم به ذکر است که این موارد بیشتر در مورد نژاد خاکستری و یا معمولی است و تعیین جنسیت در نژاد آلبینو،لیتیون و صورت سفید صدق نمی کند . بهترین روش برای تعیین جنسیت انجام تست ژنتیک است (که در حال حاضر در ایران نیز انجام می شود)

هدف اصلی شناخت ما در این جوجه ها؛ تنها و فقط دم اصلی این جوجه هاست…زمانی که دم اصلی جوجه به نهایت رشد خود رسید؛ دم را بررسی کرده؛ همه می دانیم که نژاد های خاکستری و دارچینی دارای دم های خال خالی یا به اصطلاح عوامانه دون دون هستند.

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

و این یک وجه مشترک میان جنس های نر و ماده می باشد؛ ولی در جنس نر شاهد روشن بودن دم اصلی هستیم به طوری که این خال ها بر روی دم آنها تا حدودی محو هستند.

در حالی که در جنس ماده هر چند که دم اصلی دارای خال می باشد ولی خال ها همگی تیره و نمایان هستند و به عبارتی دیگر خال ها محو نیستند

لوتینو های لیمویی : به عروس هلندی هایی گفته می شود که به همراه وجود پرهای سفید ، شاهد پرهای زرد روشنی در ناحیه ی سینه زیر پرها و قسمتی از پرهای دم هستیم)

در این سری از عروس هلندی ها ، رنگ زرد یک عامل کمک کننده به تعیین جنسیت جوجه ها می باشد؛ به طوری که اگر دم هر دو جنس نر و ماده رو در نظر گرفته:

در جنس نر :میزان رنگ زرد به مقدار بسیار، ناحیه ی دم را فرا گرفته و خال های سفید رنگ به سختی قابل دید هستند و معمولا در جنس نر ، رنگ زرد ، روشن بوده و باعث ترکیب شدن آن با خال های سفید می شود و به همین دلیل خال ها به سختی دیده می شوند.

در حالی که در جنس ماده : در نور مناسب به سادگی شاهد خال های برجسته بر روی دم هستیم و حتی پس از ریزش…پرها به روال قبلی تولید می شوند.

و در جنس نر هم با ریزش پرهای دوران قبل از بلوغ ، پرهای جدیدی که جایگزین می شوند تقریبا همانند پرهای دوران قبل از بلوغ و تا حدودی روشن تر هستند.

در لوتینو های عادی ، تعیین جنسیت بر اساس دم و خال های آن با خطاهای فراوانی همراه هست و به همین دلیل روش جمجمه دقیق ترین روش تعیین جنسیت می باشد.

با این حال بد نیست که خلاصه توضیحاتی در مورد این روش داشته باشیم.

در جنس ماده ، شاهد خال های ریز و نمایان هستیم که حتی پس از ریزش ،پرهایی به شکل پرهای قبلی جایگزین می شوند.

در حالی که در جنس نر ِ، شاهد خال هایی محو و نیمه درشت هستیم و با ریزش آنها پرهایی روشن تر جایگزین سری قبلی خواهند شد.

زمانی که عروس‌ها به سن بلوغ رسیده و بعد از اولین پر ریزی آنان به طور کامل (حداکثر تا دوسالگی)، جنسیت آنان از طریق پرها به سادگی قابل تشخیص است:

عروس نر دارای پرهای سفید ساده که معمولاً در انتهای آنها رنگ زرد قابل تشخیص است و رنگ دم لیمویی کم‌رنگ است و پرهای فاقد هرگونه لک و علامتی هستند.

عروس هلندی ماده دارای پر های زرد بر خلاف نر در قسمت شاه‌پرهای بال‌های خود از ابتدای بال‌ها تا آخرین پر لکه‌هایی به رنگ زرد رنگ و دایره‌ای یا خال خال بر روی بال‌هایس مشاهده خواهد شد.

همچنین در کنار دم لیمویی رنگ شاهد خط چین‌هایی در بین چهار دم پایین عروس ماده لوتینو خواهیم بود.

به طور کلی زمانی که عروس نر به سن بلوغ می‌رسد آواز‌ها و صداهای جدید از خود تولید می‌کند به خصوص بلبلی خواندن و ضرب زدن با نوک خود از آشکارترین ویژگی عروس‌های نر است.

عروس هلندی ماده : عروس ماده زمانی که به سن بلوغ می‌رسد حنجره‌اش تغییری نکرده بلکه با صدای بلندتری جیغ می‌کشد.

عروس هلندی نر : در میان باتجربگان گفته می‌شود عروس هلندی نر دارای تاج‌های بلند و یکدست به گونه‌ای که در یک راستا به سمت بالا امتداد یافته‌اند.

عروس ماده: تاج عروس ماده نسبت به عروس نر کمی کوتاه‌تر بوده و پخش است و نسبت به تاج نر کمی پهن‌تر است.

عروس نر: اگر به سینه عروس هلندی نر توجه شود مشاهده خواهید نمود که فاقد هرگونه فرورفتگی است و از گردن تا زیر پاها کاملا صاف است.

عروس ماده: اگر به سینه عروس هلندی ماده دقت کنید فرو رفتگی را مشاهده خواهید نمود که جایگاه آن از گردن شروع شده و تا زیرپاها ادامه داشته به طوری که سبب تقسیم بدن آنها به دو قسمت خواهد شد.

اگر به صورت کلی مشاهده کنید درظاهر هیچ تفاوتی وجود ندارد ولی اگر کمی خیره‌تر شوید نشانه‌های بیشتری یافت خواهد شد.

عروس نر: پاهای عروس هلندی نر، کشیده و بلند و کمی باریک است و ناخن‌ها در حالت عادی بلند است.

عروس ماده: پاها کمی پهن و کمی زمخت، و ناخن‌ها نسبت به عروس نر کوتاه است همچنین پاها نسبت به عروس نر کوتاه‌تر است.

به طور کلی عروس نر: همواره آوازهای متعددی می‌خواند، در هنگام مست شدن بال‌های خود را به پایین می‌اندازد و همچنین با بال زدن‌های همراه با آواز صداهای مختلفی به وجود می‌آورد.

عروس ماده: نسبت به عروس نر آرامتر است. هیچگونه آوازی سر نداده وتنها جیغ می‌زند. قابلیت تکلم ندارد. در حالت مستی خم می‌شود.

عروس نر : :در صورتی که عروس نر را در مقابل جنس مخالف خود قرار دهید واکنش‌هایی متفاوت را شاهد خواهید بود.

عروس ماده : عروس ماده نسبت به جنس مخالف واکنشی نشان نداده و همواره آرام خواهد بود.

عروس نر : لگن عروس هلندی نر باریک‌تر از عروس ماده است.

عروس ماده : دارای لگن پهن‌تری نسبت به نر بوده به خصوص بعد از اولین تخم‌گذاری بسیار محسوس‌تر خواهد بود.

عروس را به آرامی در دست گرفته و او را به پشت بخوابانید به طوری که سر رو به پایین باشد. سپس دو انگشت شصت و اشاره را در مابین دو پاها فرو ببرید در صورتی که انگشت شمادر بین دو پاها فرو رفت (بین استخوان پاها و لگن در ماده‌ها فاصله است) عروس ماده است در غیر اینصورت عروس لوتینوی شما نر است.

عروس نر: پاهای عروس نر کاملا صاف و در یک راستای مشخصی بر روی میله قرار می‌گیرد.

عروس ماده : پاهای عروس ماده نسبت به نر بازتر بوده و همواره به صورت پهن بر روی میله می‌نشیند.

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

بیشتر بخوانید :

همه چیز درباره ی عروس هلندی

7 مرحله آموزش حرف زدن به عروس هلندی + فیلم

درمان فوری و خانگی اسهال در عروس هلندی

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

 

حداقل 8 کاراکتر

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

امروز با توجه به پرورش زیاد عروس هلندی در منازل افراد زیادی اقدام به استفاده از روش های تشخیص جنسیت عروس هلندی هستند به همین دلیل در این مقاله روش های مهم و پرکاربرد نشخیص جنسیت این پرنده زیبا را برای شما میگوییم اما در نظر داشته باشید برای اطلاع از تشخیص جنسیت ابتدا از بالغ بودن عروس هلندی مطمئن شوید سپس با روش های زیر اقدام به بررسی عوامل نمایید.

برای تعیین جنسیت عروس هلندی  به صورت کلی 9 روش وجود دارد که عبارتند از :

جنسیت عروس های هلندی  زمانی که به سن بلوغ می رسند بعد از اولین پرریزی آنها یعنی حداکثر تا دو سالگی به صورت ساده قابل تشخیص است:

رنگ پرهای عروس هلندی نر به صورت سفید بوده و در انتهای پر آنها رنگ زرد وجود دارد و رنگ دم آنها بیشتر لیمویی بوده و هیچگونه لک و علامتی ندارد. اما عروس های هلندی ماده از ابتدای بال ها تا انتها لکه های به رنگ زرد دارند و بر روی بال ها اشکال دایره ای یا خال خال وجود دارد.

زمانی که عروس نر به سن بلوغ میرسد صدا و آواز از خود تولید میکند یکی از خاص ترین صداها بلبلی خواندن و ضرب زدن با نوک میباشد این ویزگی از نشانه های مهم عروس های هلندی نر میباشد.

اما عروس های ماده بعد از رسیدن به بلوغ دچار تغییر در نوع صدا نشده و فقط با صدای بلندتری نسبت به قبل جیغ میزند.

 

با توجه به گفته افراد پر تجربه عروس های هلندی نر دارای تاج های بلند و یکدست بوده و به صورت یکدست در خط به سمت بالا رشد کرده است. اما عروس های ماده دارای تاج هایی نسبتا کوتاه بوده و به صورت پخش شده است و نسبت به تاج نر کمی پهن است.

 

 

سینه عروس نر به صورت کاملا صاف بوده و از گردن تا پاها بدون هیچ گونه فرورفتگی میباشد. اما اگر به قسمت سینه عروس ماده توجه کنید یک فرورفتگی مشاهده خواهید کرد که از گردن تا پاها ادامه دارد این فرورفتگی به صورتی میباشد که بدن عروس ماده را به دو قسمت تقسیم میکند.

به صورت عادی هیچ گونه تفاوتی در ظاهر پاها وجود ندارد اما اگر با دقت بیشتری به پاهای عروس هلندی نگاه کنید تفاوت های بسیار مشاهده میکنید.

پاهای عروس نر کمی باریک و کشیده است و ناخن ها در حالت عادی بلند هستند اما پاهای عروس ماده پهن بوده و کمی ناخن ها نسبت با نر کوتاه است همچنین طول پاها با توجه به عروس نر کوتاه و کوچک میباشد.

به صورت کلی عروس هلندی همیشه آواز خوانده و در هنگام مست بودن بال های خود را به سمت پایین می اندازد و با زن بال اقدام به آواز خواندن میکند. اما عروس ماده نسبت به عروس نر آرام بوده و به سختی آواز میخواند و تنها جیغ میزند همچنین این نوع از پرنده قابلیت تکلم نداشته و در هنگام مست بودن خم میشود.

لگن عروس ماده پهن تر بوده و در بیش مواقع بعد از اولین تخم گذاری بسیار محسوس تر میشود اما لگن عروس نر باریک تر میباشد این نوع تشخیص دقت زیادی لازم دارد چون میزان پرها گاهی تشخیص ها را با خطا مواجه میکند.

پاهای عروس هلندی نر کاملا صاف بوده و در یک راستا بر روی میله موجود در قفس قرار میگیرد. اما عروس ماده دارای پاهایی نسبتا بازتری دارد و در بیشتر مواقع به صورت پهن بر روی میله می نشیند.

یکی از شیرین ترین قسمت های نگهداری عروس هلندی ، جوجه کشی از عروس هلندی میباشد. زیرا تکثیر و پرورش عروس هلندی بسیار لذت بخش بوده و به عنوان یک زاه کسب و کار شناخته میشود. اما باید در نظر داشته باشید که جوجه کشی عروس هلندی را سعی کنید با استفاده از دستگاه جوجه کشی استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید از دستگاه جوجه کشی حرفه ای که توانایی جوجه کشی از تخم های زینتی دارد استفاده کنید. تا راندمان جوجه کشی افزایش پیدا کند.

پیشنهاد ما استفاده از دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6 استفاده کنید. زیرا این محصول به دلیل برخورداری از سیستم حرفه ای قابلیت جوجه کشی از پرندگان زینتی مثل بلبل ، طاووس و … را دارد. زیرا سیستم هوش مصنوعی این محصول بسیار با دقت بوده و باعث میشود تا خطای فرایند جوجه کشی بسیار کاهش پیدا کند.

به صورت کلی روش تشخیص جنسیت عروس هلندی و سایر پرندگان سخت بوده و باید فرد تجربه کافی را داشته باشد اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و تشخیص جنسیت دقیق آزمایش کروموزوم انجام میشود از روی آزمایش جنسیت دقیق پرنده قابل تشخیص میباشد این روش برای پرندگان زینتی بسیار مهم بوده زیرا باید جنس نر و ماده را برای جفتگیری آماده کنند.

اگر شما روش دیگری برای تشخیص جنسیت عروس هلندی میدانید یا سوالی در مورد این پرنده پرطرفدار دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سلام معمولا از قرمزیه گونه هم تشخیص داده میشه چون بیشتر پرنده های زینتی این مشخصه را دارا هستند عروس هلندی نر قرمزیه گونه هاش سیر تر از ماده میشه وشیطنت پرنده نر معمولا بیشتر از نوع ماده میشه با همه این حرفها تشخیص جنسیتش کارراحتی نیست

با تشکر از راهنمایی شما
این نظر نه رد و نه قبول میشود

من یک عروس هلندی دارم 6ماهه هست زیره دمش زرد با خاکستری و صورتش لپ های خیلی پر رنگی داره و رنگ صورتش زرده شده ولی فقط جلوی صورت زرده
لطفا بگید نر هست یا ماده
ممنون

با سلام وقت بخیر تشخیص با این نشانه ها بسیار کار دشواری هس بهتره توسط دامپزشک انجام بگیره تا دچار اشتباه نشه

سلام من عروس هلندی دارم و خیلی وقت هست که از تشخیص و این جور حرف ها مطلع هستم…..عروس های ماده بیش تر از 3 تا کلمه نمیتونند بگویند و شاید 3 ماه هم طول میکشه تا یاد بگیرن اما نر هاکمتر از 1 ماه طول میکشه و البته بستگی به تمرین هم داره

سلام من دوتا عروس هلندی دارم میخواستم بدونم که جنسیت چیه بردم پیش یک نفر گفت نر و ماده است نر صورتش زرد میشه ولی الان هر دو تا شون صورتشون زرد شده الان تو تا شون نر هستش ؟؟

با سلام وقت بخیر بهتره به یک دامپزشک مراجعه کنین تا بر اساس تجربه به صورت دقیق بگه

با سلام چندوقت پیش یک جفت عروس هلندی خریدم .و صاحبش گفت که جوجه داده . الان پیش همدیگه هستند اما جفت نمیخورند .
ماده اماده است اما نر اماده نیست.سوالم این اینها کی جفت میخورند.ونداشتن دم تاثیری برای جفت گیری داره یا نه؟
اگر دوستان جواب را میدونند کمکی بدهند .ممنون تون میشم.

با سلام وقت بخیر
تو تغذیه پرنده ها دقت کنین و مطمئن بشین که آیا سن پرنده نر مناسب برای جفت گیری هستش

سلام
من یک عروس هلندی کاملا سخنگو دارم که از دو ماهگی بزرگش کردم و الان 8 ماهشرهست، متاسفانه هیچ پرنده فروشی جنسیتش رو قطعی تشخیص نداده و حدود دو هفته هست که براش نر گرفتم ولی اصلا هیچ میلی به همدیگه ندارن و کاملا به همدیگه بی تفاوت هستن. حالا که مطالب شما رو خوندم به نظرم طبق مشخصه ها جفتشون ماده باشن.لطفا راهنمایی کنید

با سلام وقت بخیر شما یک ماده و یک نر خریداری کنین و به مدت یک ماه به صورت جفت نگهداری کنین تا معلوم بشه یا با استفاده از روش هایی که گفته شده اقدام به بررسی بکنین

سلام . اول باید کاملاً بالغ بشن تا بشه به طور قطع گفت نر هست یا ماده دوست عزیزم . صبر کن حدوداً دو سالشون بشه .

سلام ببخشید من چند ماهی است که یک عروس هلندی خردیم و بیشتر کلمات را می‌گفت و الان حرف نمیزنه و روزی یک کلمه میگه میشه راهنمایی ام کنید که باید چکاری انجام دهم ممنونم

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

با سلام وقت بخیر
به احتمال بسیار زیاد پرنده دچار ترس و استرس شده

سلام یک سوال ماده صحبت کردن یاد نمیگیره؟

با سلام وقت بخیر
نوع جنسیت پرنده تاثیری رو عملکرد پرنده نداره ماده راندمان یادگیری نسبتا پایینی داره

سلام وقت بخیر

عروس ماده هم یاد میگیره حرف بزنه ولی نباید انتظار داشت که به اندازه نر حرف بزنه . به مراتب عروس هلندی های ماده خیلی کمتر از نر حرف میزنن.

سلام راه تشخیص سن عروس ھلندی رو میشه بگید . ممنون .

تشخیص سن عروس هلندی تا حدودی غیر ممکنه چون آناتومی عروس هلندی همانند هم نیس
بهترین روش نگهداری جوجه عروس هس یا اگه خریداری کردین از فروشنده جویا بشین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گروه صنعتی و تولیدی EIG با بیش از 20 سال سابقه کاری توانسته است به یکی از برترین تولید کننده های دستگاه جوجه کشی ، محصولات سرمایشی ، گرمایشی ، و … تبدیل شده است. تمامی محصولات تولیدی با بهترین کیفیت ممکن به بازار داخلی و خارجی صادر میشود.

بروز ترین منبع مقالات فارسی جوجه کشی …

نوشته شده در : ۱۳۹۸٫۰۲٫۲۴

با توجه به مشخصات ظاهری عروس های هلندی نحوه تشخیص نر و ماده گی پرنده ها نسبتا سخت نیست مثلا یکی از تفاوت های بارز آنها در رنگ گونه هایشان است. گونه پرنده نر پررنگتر از پرنده ماده است ولی در مواقعی که تغذیه عروس هلندی ماده بهتر از نر باشد ، این وجه تمایز در پرنده ماده پر رنگ تر دیده می شود. 90 درصد دم پرنده های نر صاف و یک دست است  و رنگ صورتشان زرد تر از ماده هاست. تاج بلند تر که رو به جلو است هم، 70 در صد نرینگی پرنده را ثابت می کند ولی داشتن چنین نشانه هایی در نژاد های مختلف عروس هلندی مشترک نیست مثلا  تشخیص نر و ماده بودن نژاد های چون آلبینو،لیتیون و صورت سفید به سختی اتفاق می افتد و نتیجه قطعی با انجام تست DNA به دست می آید.

« تشخیص جنسیت عروس هلندی »

برای تشخیص نر و ماده بودن جوجه عروس های هلندی توجه خود را به دم آنها معطوف کنید چون تنها وجه تمایزی برای تشخیص این امر زمانی است که دم جوجه ها به اندازه کافی رشد کرده باشد. نژاد های خاکستری و دارچینی دم های خال خالی ( دون دون ) دارند.رنگ پرهای دم  جوجه های نر  روشن تر از ماده هاست و خال های کم رنگتری از ماده ها دارند در حالی که رنگ خال ها در دم جوجه های ماده بسیار پر رنگ تر و تیره تر به نظر می رسد.

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

پوشش پرهای این نژاد از عروس های هلندی (لوتینوی لیمویی) سفید است ولی پرهای قسمت سینه و قسمتی از دم به رنگ زرد روشن است. چنین ترکیب رنگی برای تشخیص نرینگی و ماده بودن عروس هلندی بسیار کار ساز است مثلا در جنس نر زردی دم پرنده بسیار روشن و زیادتر از ماده است به طوری که خال های سفید با آنها چنان ترکیب شده است که کم رنگ تر به نظر می رسد و به سختی قابل تشخیص است.در حالی که خال های برجسته پرنده ماده در مقابل نور پررنگ تر و محسوس تر دیده می شود.

اگر برای تعیین جنسیت لوتینو های عادی رنگ دم و خالهای که بر روی آنهاست را مد نظر قرار دهید، ممکن است با خطاهای زیادی مواجه شوید از همین رو بهترین و دقیق ترین روش تشخیص بررسی خال هایی است که در جمجمه های آنها وجود دارد.

خال های موجود در سر جوجه ماده بسیار ریز و مشخص تر است که در صورت ریزش هم  همانند پرهای قبلی رشد خواهند کرد ولی در جنس ماده خال های محو و درتش بعد از اولین ریزش پر روشن تر می شود.

و زمانی که عروس‌ها بالغ می شوند یعنی بعد از پایان سن دو سالگی جنسیت شان از طریق پرهای تیره و روشنی که دارند به راحتی قابل تشخیص است.

عروس نر پرهای سفید و ساده تری دارد و در انتهای دمش با پرهای زرد لیموئی کم رنگش به راحتی قابل تشخیص است مهمتر از همه اینکه پرنده نر  هیچ گونه لک و علامت خاصی ندارد.

درست است که عروس هلندی ماده هم پرهایش زرد رنگ است ولی بر خلاف پرنده نر شاه‌پرهای بال‌هایش از ابتدای تا انتها  به صورت لکه های زرد (خال های درشت دایره ای شکل ) دیده می شود و در در قسمت چهار دم تهتانی آن خط چین‌های خاصی وجود دارد.

زمانی که عروس نر بالغ تر می شود، با صدای خاص شروع به آوازخوانی می‌کند صدایی شبیه بلبل  که با ضرب  به خصوصی همراه است در حالی که عروس ماده بعد از بلوغ قادر به آوزخوانی نیست  چون در حنجره اش هیچ تغییر خاصی اتفاق نیفتاده و صایی شبیه جیغ کشیدن دارد.

« تشخیص جنسیت جوجه عروس هلندی »

روش تعیین جنسیت براساس تاج

عروس هلندی نر تاج ‌بسیار بلند و یکدستی دارد که در یک جهت به سمت بالا  کشیده شده است در حالی که تاج عروس ماده نسبتا کوتاه‌، پراکنده و پهن ست.

روش تعیین جنسیت کوکاتیل براساس نشانه‌های اندامی:

سینه عروس هلندی نر هیچ گونه فرو رفتگی خاصی ندارد یعنی از  قسمت گردن تا زیر پاهایش سینه ای صاف و کشیده تری دارد در حالی که فرو رفتگی سینه عروس ماده  آنقدر آشکار است که آن را به دو قسمت تقسیم می کند که از گردن شروع، و تا زیرپاهایش امتداد دارد.

 

روش تعیین جنسیت عروس هلندی بر اساس پاها

پاهای عروس هلندی نر، کشیده، بلند و باریک تر است و ناخن‌های بسیار بلندتری دارد.بر خلاف پرنده نر، پاهای عروس ماده پهن، زمخت و کوتاه تر است و ناخن هایش به اندازه عروس نر بلند نیست.

 

روش تعیین جنسیت بر اساس رفتار شناسی

عروس نر آوازهای بسیار متعدد یسر می دهد که به  هنگام مست شدن بال‌های خود را رو به پایین نگه می دارد و همراه با بال زدن هم آواز می خواند.

بر خلاف آن عروس ماده شخصیت بسیار آرامتری دارد، فاقد تکلم است و هیچ گونه آوازی به غیر از جیغ های ممتد، از خود سر نمی دهد. فرم بدنش هم در حالت مستی، خمیده می شود

 

تعیین جنسیت در مقابل جنس مخالف

زمانی که عروس نر جنس مخالف خود را می بیند واکنش‌هایی مختلفی چون حالات بی قراری از خود بروز می دهد در حالی که عروس ماده رفتار ساکت و آرام تری دارد و اصلا برای حضور جنس مخالف ابراز وجود نمی کند.

 

تعیین جنسیت براساس اندازه لگن

عروس نر : لگن عروس هلندی نر باریک‌تر است ولی عروس ماده لگن پهن‌تری دارد که بعد از اولین دوره تخم گذاری پهن بودن آن محسوس تر می شود.

 

روش تست لگن عروس ماده

در این حالت بهترین کاری که می توانید بکنید این است که عروس ماده را به آرامی و به پشت در روی دست خود بخوابانید یعنی  سرش رو به پایین و بدنش رو به بالا باشد. بعد دو انگشت شصت و اشاره خود را بین  پاهای پرنده فرو ببرید تا قادر به تشخیص فرو رفتگی  و فاصله ای که بین استخوان پاها و لگن وجود دارد، شوید. اگر چنین فاصله ای را احساس نکردید بدون شک عروس لوتینوی شما ماده نیست.

 

تعیین جنسیت براساس شکل پاها

زمانی که عروس نر بر روی میله قفس می نشیند، فرم پاهایش کاملا صاف، راست و کشیده دیده می شود در حالی که بین  پاهای عروس ماده کمی خمیدگی وجود دارد و زمانی که قصد نشستن بر روی میله قفس را داشته باشد، آنها را از همدیگر باز می کند. البته این شرایط فیزیکی ، زمانی که آنها روی تخم هایشان می نشینند،ارتباط مستقیمی دارد.

مطالب مرتبط :

آموزش پرورش عروس هلندی و جوجه کشی از تخم عروس هلندی

غذای مورد علاقه عروس هلندی ( تغذیه عروس )

آموزش روش تشخیص جنسیت عروس هلندی

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

راهنمای جامع انواع بیماری های عروس هلندی

بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی

مناسب برای استفاده در منزل

قابلیت جوجه کشی از تمامی پرندگان

پیشنهاد ویژه

قیمت : ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان

ورود به بخش

مقالات مفید جوجه کشی …

اطلاعات تماس

جهت ارتباط با کارشناسان فروش دستگاه های جوجه کشی میتوانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان فروش صمیمانه پاسخگوی سوالات ، نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستند

برای مشاهده اطلاعات تماس اینجا را کلیک کنید

مجوزهای فروش

درباره ما

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند … کلیک کنید

استفاده از مطالب این وبسایت برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. طراحی توسط گروه صنعتی اسکندری می باشد

تمامی حقوق محفوظ است ۱۳۹۰-۱۳۹۹

طراحی شده با

عروس هلندی اصالتا یک پرنده استرالیایی میباشد . عروس های استرالیایی معمولا خاکستری رنگ میباشند ، بدن خاکستری رنگ به همراه سر زرد رنگ بنابراین تشخیص آنها به نظر سخت میباشد اما در این مقاله بوسیله علائم رفتاری و فیزیکی تفاوت آنها را برای شما شرح می دهیم .

نشانه های پرنده ۶ تا ۹ ماهه به همراه تشخیص فیزیکی

۱ – صبر کنید تا پرهای اصلی پرنده در بیاید . ۶ الی ۹ ماه صبر کردن برای اینکار لازم است . نر و ماده عروس هلندی در زمانی کوچکی بسیار شبیه یکدیگر هستند . بعد از گذشت ۶ الی ۹ ماه پرهای اصلی پرنده در می آیند و میتوان پروسه تشخیص جنسیت را آغاز کرد .

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

۲ – چک کردن برای داشتن پرهای استاندارد و معمولی . پرهای خاکستری باید یکدست باشد و سر پرنده زرد به همراه گونه با دایره های نارنجی .

۳ – چک کردن دم پرنده از نزدیک . در نژادهای نرمال عروس هلندی ، ماده ها دارای علامتی در زیر دم خود هستند . آنها معمولا خطهای افقی متناوب با ترکیب رنگهایی مانند : خاکستری / خاکستری تیره یا سفید / خاکستری یا زرد / خاکستری میباشند البته امکان دارد که به صورت خال هم وجود داشته باشد ، پس در صورت وجود نشانه فوق عروس هلندی ماده میباشد .

۴ – تشخیص با توجه به صورت پرنده . نرها صورت برجسته تر با خال پر رنگتری دارند و رنگ های زنده تری نسبت به ماده ها دارند . ماده ها دارای خالی کم رنگتر و رنگ زمینه مرده تری نسبت به نرها دارند .

۵ – تشخیص نسبت به پرها . عروس های هلندی نر دارای رنگ خاکستری پر رنگ تری نسبت به ماده ها هستند . در بعضی از نژادها ماده ها دارای خال های زرد زیر پرهای خود میباشند .

تشخیص جنسیت عروس هلندی با توجه به رفتار آنها

۱ – تشخیص نسبت به صدا . تقریبا تمام عروس های هلندی سخنگو نر هستند . نرها بیشتر آواز میخوانند ، در عوض ماده ها آرام تر و بیشتر صدای خس خس در می آورند .

۲ – تشخیص با ترفند آینه . نرها خیلی بیشتر از ماده ها علاقه به آینه دارند ، اگر عروس هلندی شما علاقه خود را نسبت به آینه به سرعت از دست داد احتمالا ماده است .

۳ – حرکات عاشقانه نرها . مطابق شکل :

۴ – حرکات عاشقانه ماده ها . ماده ها علائم کمتری نسبت به نرها دارند .

۵ – تشخیص با توجه به استمناء عروس هلندی . خیلی از صاحبان پرنده متوجه رفتار عجیبی مثل اینکه پرنده مقعد خود را به اجسام اطراف میمالند شده اند که این امر بیشتر در نرها اتفاق می افتد ولی قطعی نیست .

۶ – مراجعه به دامپزشک برای تشخیص قطعی . اگر با توجه به موارد بالا نتوانستید جنسیت عروس هلندی خود را تشخیص دهید تنها راه رفتن پیش دامپزشک میباشد .

دی ۱۴, ۱۳۹۹ در ۹:۱۹ ق.ظ

سن برای تشخیص از ۶ ماه به بالا هست علاقه به اینه و جنس صداش رو چک کن رنگ گونه تاثیر زیادی داره.

پاسخ دادن

دی ۱۳, ۱۳۹۹ در ۶:۰۵ ق.ظ

چجوری ؟

پاسخ دادن

آبان ۲۷, ۱۳۹۹ در ۵:۱۵ ب.ظ

ببخشیدمن۲تا عروس هلندی دارم که یکیش رو اول معمولی گرفتم یکیش رو هم دست آموز گرفتم ولی اصلا به هم علاقه ندارن با هم دعوا میکنن او معمولی به آینه خیلی عادت داشته ولی دیگه بستیمش آینه رو نمیره اونجا و اون یکی هم دست آموز بود چیکار کنم به هم علاقه پیدا کنند(در ضمن من معمولی رو از فروشگاه گرفتم صاحبش گفت ماده هس و دستبند طوسی تو پاش بود به نظرتون راس میگه چون معمولی با توجه به متن بالا به آینه خیلی علاقه داره و اون دست آموزم واضح حرف میزنه و معمولی تازگیها یاد گرفتی یکمی از اون تقلید کن و حرف بزنه چون خیلی حسود هس به نظرتون کدومشون ماده هس و کدومشون نر هس و چیکار کنم با هم پیش برن) لطفا کمک کنین ممنون میشم

پاسخ دادن

شهریور ۶, ۱۳۹۹ در ۳:۰۶ ب.ظ

سلام ببخشید من میخوام عروس هلندی لوتینو ۲ماهه بخرم که خودم اموزشش بدم و بهش یاد بدم چند تا کلمه هم صحبت کنه پس باید نر باشه ولی نمیدونم چجوری تشخیص بدم لطفا کمکم کنید

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

پاسخ دادن

شهریور ۲۲, ۱۳۹۹ در ۷:۰۲ ب.ظ

سلام اگر از جای مطمن میخری قانون پرنده اینه همیشه جوجه اول یا تخم اول نر هست دوم ماده هست سوم نر هست چهارم ماده.

پاسخ دادن

شهریور ۵, ۱۳۹۹ در ۸:۰۸ ق.ظ

سلام .برید کفتر نگه داری کنید عشق کنید .اصلانم دردسر نداره عشقه .عروس هلندی چیه پر از دردسره

پاسخ دادن

مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ در ۲:۵۹ ب.ظ

سلام من دوتا عروس هلندی دارم که یکی لپش کم رنگه وزیردمش خط خط داره وخیلی سروصدامیکنه یکی دیگه فقط جیغ میزنه ولپش قرمزوزیردمش یک دست یه رنگه میخوام بدونم اونیکه لپش کم رنگه وزیردمش خط خط زردداره ماده هست بااینکه انقدرسروصدامیکنه یاهردوتانرهستن

پاسخ دادن

خرداد ۲۱, ۱۳۹۹ در ۵:۳۴ ب.ظ

ببخشید از کجا بفهمیم که جوجه عروس هلندی گل باقالی نره یا ماده؟

پاسخ دادن

فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ در ۹:۰۳ ب.ظ

سلام من یه لوتینو خریداری کردم تمام نشونه های ظاهری نرو داره ولی اون کاری که ماده ها خم میشنو انجام میده میخوام ببینم نره یا ماده لطفا کمک کنید ممنون.

پاسخ دادن

اسفند ۱۳, ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق.ظ

من عروس هلندیم رو روزی ۳ ساعت در بیرون آزاد میکنم و بعد برمیگرده

پاسخ دادن

خرداد ۲۱, ۱۳۹۹ در ۵:۳۶ ب.ظ

آفرین👏👏👏

پاسخ دادن

اسفند ۶, ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ب.ظ

سلام فقط نرها حنجرشون قابلیت تقلید صدا داره پس به احتمال ۹۸ درصد نر هستش

پاسخ دادن

دی ۱۳, ۱۳۹۸ در ۴:۱۵ ب.ظ

سلام دوستان من تازه عروس هلندی گرفتم من را راهنمایی کنین که نر یا ماده هرچه تلاش کردم متوجه نشدم ۲ ماهه اس

پاسخ دادن

آذر ۱۸, ۱۳۹۸ در ۶:۱۶ ب.ظ

سلام به همه ی دوستان عزیز…من جمعه می‌خوام عروس هلندی بخرم و این نقل و نقل های دیگه واقعا بهم کمک کرد.مرسی از همتون.

پاسخ دادن

آبان ۳, ۱۳۹۸ در ۶:۵۹ ب.ظ

سلام یه جفت دارم ماده گل باقالی نر خاکستری کله زرد تخمشون جوجه کرده میخواستم بدون بچشون چی میشه. ممنون

پاسخ دادن

شهریور ۹, ۱۳۹۸ در ۱:۰۱ ب.ظ

سلام من چند وقته یک عروس هلندی گرفتم خاکستریه یک مدت بهش با سرنگ غذا میدادم ولی الان مبخوام دونه بدم ولی مشکلم اینه که بلد نیست دونه بخوره اگه میشه راهنماییم کنین

پاسخ دادن

دی ۲۷, ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق.ظ

مال منم همینطوریه من الان واسش سفیده تخم مرغ میریزم چون نرمه میخوره ولی بلد نیس دونه بخوره

پاسخ دادن

شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ در ۹:۲۲ ب.ظ

غذای قبلیش هرچی بوده همون رو بریز توی ظرف و کمی ارزن هم بپاش روش که پرنده مجبور بشه همراه غذای قبلیش دونه هم بخوره. بعد کم کم مقداره دونه ها روی غذای قبلی رو بیشتر کن و در نهایت غذای قبل رو کامل حذف کن. بهتره سفیده تخم مرغ بدی بهش چون نرمه حتما میخوره روش هم همونطور گه توضیح دادم دونه بپاش.

پاسخ دادن

مرداد ۱۴, ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ب.ظ

سلام من یه جوجه عروس لوتیو گرفتم تقریبا ۲۵ تا ۳۰ روزش هست براش سرلاک حیوانی گرفتم و با سرنگ میخام بدم بهش اما اصلا نمیخوره حتی وقتی چینه دونش هم خالی باشه بازم سمت سرنگ نمیاد و نمیخوره حتی اگه به زور بریزم تو دهنش یه کوچولو میخوره بقیش و فقط نگه میداره تو دهنش و قورت نمیده خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید مرسی

پاسخ دادن

آذر ۷, ۱۳۹۸ در ۹:۴۴ ب.ظ

سلام یکی از اشنایانم جوجه عروس هلندی بزرگ کرد.بهت روزای اول سرلاک میدادبعد دید روش گرون میوفته بهش آدرنخوداد آردو تواب خیس میکرد بعد با سرنگ ک سرش شلنگی بود میاد.الان ماشالله عروسش بزرگ شده ب سن بلوغشم رسیده.

پاسخ دادن

شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ در ۹:۲۴ ب.ظ

زرده تخم مرغ هم میشه با آب گرم قاطی کنی تا نرم بشه بعد بدی. من خودم اینطوری بزرگش کردم

پاسخ دادن

تیر ۲۸, ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۹ ب.ظ

من عروسم لوتینو هست ولی با این که اینارو خوندم باز نشد تشخیصش بدم چیکار کنم؟ هم نشانه نر داره هم ماده. سینه هاش صافه و بدون فرورفتگی بال هاش یک دست سفیده و کلش زرد. ولی زیر دمش خط عای زرد دیدم. لگنشم نشد تشخیص بدم.

پاسخ دادن

دی ۱۴, ۱۳۹۹ در ۹:۱۹ ق.ظ

سن برای تشخیص از ۶ ماه به بالا هست علاقه به اینه و جنس صداش رو چک کن رنگ گونه تاثیر زیادی داره.

پاسخ دادن

تیر ۱۸, ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۴ ق.ظ

آقا الان من موندم.طوطی من گل باقالی هستش.و صورتش زرده.کسی هست تو تلگرام کمک کنه

پاسخ دادن

تیر ۹, ۱۳۹۸ در ۲:۲۵ ب.ظ

ممکنه هم نباشه

پاسخ دادن

تیر ۳, ۱۳۹۸ در ۳:۳۱ ب.ظ

سلام من یک جفت عروس هلندی خریداری کردم چند روز براشون لونه گذاشتم ولی نره همش تو لونه میره و همونجا میمونه تا گشنش بشه .همه رفتارای نر هارو انجام میده به خصوص آواز خواندن .ولی یه یک فرورتگی از سینش تا بین پاهاش قرار داره امکان داره ک پرنده من ماده باشه؟!

پاسخ دادن

آذر ۱۸, ۱۳۹۸ در ۶:۰۸ ب.ظ

دوست عزیز بیشتر نر ها فقط در قفسشان میرن و ماده ها ترجیح میدن آزاد باشند.و فقط نر ها آواز می‌خوانند پس عروس هلندی شما به احتمال ۹۷درصد نر هست

پاسخ دادن

دی ۱۴, ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ق.ظ

اون ۳ درصد رو کجا جا کنیم

پاسخ دادن

خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ در ۱:۰۳ ب.ظ

سلام.من چند وقت پیش یه عروس هلندی گل باقالی وحشی خریدم بهم گفتن ماده س چون زیر بالاش و دمش خالای زرد بود …..از قبل هم یه لوتینو نر داشتم که میگفت جوجو بوس بده….الان چهار-پنج ماهه اینا پیش همن وبه جز بعضی وقتا به هم عکس العملای خشن نشون میدن…..امروز دیدم گل باقالیه داره ضرب میزنه صدای پرنده های دیگه رو در میاره و میگه بوس بده…سوالم اینه که الان گلباقالیه نره یا داره از اون یکی تقلید میکنه؟!!!

پاسخ دادن

مرداد ۴, ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ق.ظ

منم یه عروس هلندی گلباقالی دارم که تنها هست میگه بدو بیا بوس بده و سلام هم میگه الان پنج ماهه هست ولی من نمی‌دونم نر هست یا ماده

پاسخ دادن

دی ۱۴, ۱۳۹۹ در ۹:۲۲ ق.ظ

نر هست

پاسخ دادن

دی ۱۴, ۱۳۹۹ در ۹:۲۱ ق.ظ

پرنده ی شما نره

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب.ظ

سلام وخسته نباشید من سه روز پیش یه عروس هلندی سی و شش روزه خریدم اصلا تمایلی به سرلاک خوردن نداره ولی به زور هم که شده بهش میدم تا خدا یی ناکرده نمیره یه سوال داشتم رنگ پاهاش تیره است نمیدونم چررررا؟؟بعد چرت زیاد میزنه و هراز گاهی یه صدایی درمیاره به صدا هم خیلی عکس العمل نشون میده

پاسخ دادن

شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ در ۵:۰۸ ق.ظ

احتمال زیاد عروس شما مریض باشه حتما ببرینش پیش دامپزشک

پاسخ دادن

مرداد ۷, ۱۳۹۹ در ۸:۵۲ ب.ظ

سلام اشکال نداره دهنشو باز کن از جلو که نگاهش میکنی سرنگو سمته راسته دهنش بده بره پایین تا نره تو ریه هاش و خدایی نکرده خفه بشه تقریبا ۱۰ سی سی بهش سرلاک نه شل نه سفت از ته سرنگ بریز تا اذیت نشی و شلنگی که به سرنگ وصله با نخ ببند تا در نره بره تویه شکمش که اصلا از این مورد دریغ نکن اگرم دهنشو باز نکرد به زور بهش بدید ولی اگه در حین دادن سرلاک برگشت تو دهنش سرنگو در بیارید و دهنشو تمیز کنید و دوباره بدید بهش و اینکه گوشه گیریش هم به خاطر اعتماد نداشتن به شماعه درست میشه و اینکه چهار وفده در روز بهش سرلاک بدید و وقتی دیدید داره به نوک زدن و خوردن اجسام علاقه نشون میده کم کم سبزیجاتی مث تره جعفری گشنیز و سفیده ابپز تخم مرغ بدید بهش جونه گندم و جونه عدس و ماش هم خیلی مقویه بهش بدید و کمکم بعد از اینکه بهتون اعتماد کرد سرلاکشو کم کنید و بیشتر بهش وعده غذایی بدید و اینکه اصلا بهش پیاز نمک شکر آووکادو کاکائو شکلات ندید.فراموش نکنید الانم که فصل بلاله تیکه های بلال رو ابپز کرده فوق العاده دوس داره دیگه سوالی داشتید درخدمتم

پاسخ دادن

دی ۲۶, ۱۳۹۹ در ۴:۲۹ ق.ظ

سلام‌،شما گفتی که روزی چهار بار غذا بهش بدیم.جوجه‌ی من سرلاکیه و کلی تحقیق کردم،یه حرف مشترک بین همه هست که میگن ۱_زمانی که بهش غذا میدی نباید از وعده‌ی قبلی چیزی توی چینه دانش باشه ۲_هر ده ساعت،ده سی‌سی سرلاک بهش بدی من دقت کردم توی ده ساعت هیچی از وعده قبلی توی چینه دانش نمیمونه ولی در زمان کمتر از ده ساعت هنوز مقداری غذا توی چینه دانش وجود داره. طبق قانون ده ساعت،در روز فقط میشه دو‌ بار به جوجه غذا داد ولی اگه بخوایم چهار بار در روز بهش غذا بدیم باید تقریبا هر چهار ساعت و نیم یک بار بهش غذا داد که در این صورت از وعده قبلی هنوز توی چینه دانش هست و براش مضره لطفا منو راهنمایی کنید که چیکار کنم

پاسخ دادن

دی ۱۴, ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ق.ظ

باید تحمل کنید طبیعیه هنوز به محیط جدید عادت نکرده

پاسخ دادن

فروردین ۸, ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق.ظ

سلام مطالب عالي وممنون ازشما فقط أيا اين درسته كه ميگن عروس هلندي هاي مرواريدي وگل باقالي همش ماده هس من يدونه دارم چجوربفهمم نره الان دوماهشه ممنون

پاسخ دادن

دی ۱۴, ۱۳۹۹ در ۹:۲۴ ق.ظ

خیر درست نیست

پاسخ دادن

فروردین ۷, ۱۳۹۸ در ۸:۲۸ ق.ظ

سلام من ی عروس هلندی وحشی خریدم دو روز اول خوب بودروز سوم یهو خودشو پف میکرد ودائم چرت میزد تاشبش ک مرد نمیدونم چرا یهو اینجوری شد غذاش سالم بود ابشم هروز عوض میکردم الان قصد خرید مجدد ولی کاملا دستی و جفت هستم خیلی میترسم اینم بمیره لطفا کمکم کنید..

پاسخ دادن

فروردین ۱۳, ۱۳۹۸ در ۷:۱۴ ق.ظ

احتمالا معتاده خخخخ

پاسخ دادن

تیر ۵, ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ق.ظ

سلام بهار خانم به احتمال قوی شپشک یا انگل داشته و غذای که میخورده جذبش نمیشده سری بعد لطفا به محض خریدن ببرید دامپزشکی انگل زداییش کنید

پاسخ دادن

شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ در ۵:۱۱ ق.ظ

پرنده حتما یه چکاپ باید بره چون معلوم نیست که قبلا کجا رشد کرده و شرایطش چطور بوده

پاسخ دادن

مهر ۹, ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۰ ق.ظ

عزیزم نترس دستیا با هاشون بازی کنی هیچی نمیشه ولی دستیا تو پاییز ممکن سرما بخورن پس هواست بهشون باشه راستی سی کن کوچیک باشه نه دیگه در هد سرلاکی اگر کوچولو میگیری یه دونه بگیر چون اینا هنوز آماده ی جفت گیری نیستن☺

پاسخ دادن

دی ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۲ ق.ظ

والا به خدا سایتتون خیلی عالیه ،از دبی میخوان برام عروس هلندی بیارن نژاد لوتینو فک کنم همچین چیزایی،خیلی عالی بود،شکرا،فی امان الله.

پاسخ دادن

دی ۴, ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۷ ق.ظ

با سلام یک عروس هلندی گرفتم که همیشه هوالی ساعت یک جیغ جیغ میکنه و ساعت دو ساعتی که من از مدرسه میام وبهش غذا میدم ایا ممکنه گرسنش باشه؟؟؟

پاسخ دادن

آذر ۱۹, ۱۳۹۷ در ۷:۳۱ ب.ظ

عالیییی بود

پاسخ دادن

شهریور ۱۷, ۱۳۹۷ در ۸:۵۲ ق.ظ

سلام من هم.قرار است عروس هلندی پسر یکی از دوستانم راخریداری کنم خیلی خوشحال شدم.این مطالب را خواندم واز توجه.شما تشکر میکنم.باسپاس

پاسخ دادن

شهریور ۲۳, ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ب.ظ

خیلی دوست دارم

پاسخ دادن

مرداد ۹, ۱۳۹۷ در ۵:۵۰ ب.ظ

با سلام من ۱۰ سالمه و اسم من یاسمن است من قرار است عروسی زیبا بخرم خیلی هیجان دارم و چند روز است در ایرترنت برای عروس هلندی مراجه میکنم و خیلی درس گرفتم کوتاه می نویسم چون خسته میشم خلاصه از کسانی که این چیز ها رو می نویسن خیلی خیلی متشکرم راستی شما هم حتما این ها رو بخونین متمعن باشین که همه چیزها رو می فهمین خدا حافظ

پاسخ دادن

مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ در ۶:۲۶ ق.ظ

سلام ما هم خوشحالیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت . موفق باشید

پاسخ دادن

تیر ۱۲, ۱۳۹۸ در ۷:۴۲ ق.ظ

عمو جون مطمئن

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

لرزش بدن سگ علت های مختلفی دارد . بعضی از لرزش ها خوب هستند مانند : تخلیه انرژی ، خشک کردن…

موبایل تمایل زیادی برای جذب میکروب ، ویروس ، باکتری و کثیفی دارد و …

ضدعفونی کردن لباس‌ها یکی از قسمت‌های مهم برای تازه ، تمیز و سالم نگه‌داشتن …

بدن شما از دستگاه‌های مختلفی مانند : سیستم ایمنی ، قلبی و عروقی ، …

آشنایی با سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی قابلیت بدن برای جنگیدن با بیماری‌ها یا …

سیستم ایمنی ، بدن شما را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند . …

بسیاری از محصولات تمیزکننده رایج دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند برای سیستم …

گلبول های سفید خون که به لکوسیت معروف هستند سیستم دفاعی بدن در مقابل …

بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبزی جاتی که …

سلامتی ارزشمندترین چیزی است که در زندگی وجود دارد . خیلی از راهها وجود …

اکثر عنکبوت‌ها ترجیح می‌دهند در خارج از خانه زندگی کنند ، اما اغلب اوقات …

کابوس پدیده ای ناخوشایند می باشد ، دلایلی مانند ترس و اضطراب در کیفیت …

زودپز برقی یک دستگاه پخت‌وپز با فشار بالا بوده که قابلیت برنامه‌ریزی دارد و …

۱ – انتخاب رژیم غذایی متنوع برای عروس هلندی . عروس هلندی به انواع …

از دور ریختن پوست مرغ اجتناب کنید بخاطر اینکه یک غذای مناسب و ارزان …

راهنمای خرید آدامس بادکنکی مناسب : حتما از آدامس های مخصوص باد کردن یا …

واضح تر بگوییم بعضی اوقات سگ شما چیزها یا کسانی را میگیرد که نباید …

اگر بیش‌از حد معمول در شب عرق می‌کنید ممکن است به تعریق شبانه یا …

چگونه بفهمیم مرغ عشق مریض است؟ نشانه های زیادی وجود دارد که میشود از …

آیا میخواهید رشد موی خود را زیاد کنید یا موی خود را احیا کنید …

با توجه به آمارهای زیاد حملات هکرها به اطلاعات کاربران ، کسی شما برای …

ریزش مو دارید ؟ نترسید درمان آن همینجاست !! ریزش مو در خانم‌ها در …

بهتری راه غذا خوردن سگ بوسیله مادر توله میباشد اما در صورتی که به …

خروپف یا خرناس صدایی بلند میباشد که در هنگام خواب تولید میشود . خروپف …

ناخن خوردن در هر سنی امکان دارد رخ بدهد ، از کودک ۲ ساله …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام – پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ابتدا باید از بالغ بودن کوکاتیل (عروس هلندی) کاملا مطمئن باشیم.

روش‌های تعیین جنسیت عروس هلندی لوتینو عبارتند از:


– روش تشخیص بر اساس رنگ پرها:

زمانی که عروس‌ها به سن بلوغ رسیده و بعد از اولین پرریزی آنان به طور کامل (حداکثر تا دوسالگی)، جنسیت آنان از طریق پرها به سادگی قابل تشخیص است:

عروس نر دارای پرهای سفید ساده که معمولاً در انتهای آنها رنگ زرد قابل تشخیص است و رنگ دم لیمویی کم‌رنگ است و پرهای فاقد هرگونه لک و علامتی هستند.

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

عروس هلندی ماده بر خلاف نر در قسمت شاه‌پرهای بال‌های خود از ابتدای بال‌ها تا آخرین پر لکه‌هایی به رنگ زرد رنگ و دایره‌ای یا خال خال بر روی بال‌هایس مشاهده خواهد شد.

همچنین در کنار دم لیمویی رنگ شاهد خط چین‌هایی در بین چهار دم پایین عروس ماده لوتینو خواهیم بود.


– روش تعیین جنسیت کوکاتیل بر اساس صدا:

به طور کلی زمانی که عروس نر به سن بلوغ می‌رسد آواز‌ها  و صداهای جدید از خود تولید می‌کند به خصوص بلبلی خواندن و ضرب زدن با نوک خود از آشکارترین ویژگی عروس‌های نر است.

عروس ماده: عروس ماده زمانی که به سن بلوغ می‌رسد حنجره‌اش تغییری نکرده بلکه با صدای بلندتری جیغ می‌کشد.


– روش تعیین جنسیت براساس تاج:

در میان باتجربگان گفته می‌شود عروس هلندی نر دارای تاج‌های بلند و یکدست به گونه‌ای که در یک راستا به سمت بالا امتداد یافته‌اند.

عروس ماده: تاج عروس ماده نسبت به عروس نر  کمی کوتاه‌تر بوده و پخش است و نسبت به تاج نر کمی پهن‌تر است.

– روش تعیین جنسیت کوکاتیل براساس نشانه‌های اندامی:

عروس نر: اگر به سینه عروس هلندی نر توجه شود مشاهده خواهید نمود که فاقد هرگونه فرورفتگی است و از گردن تا زیر پاها کاملا صاف است.

عروس ماده: اگر به سینه عروس هلندی ماده دقت کنید فرو رفتگی‌ای را مشاهده خواهید نمود که جایگاه آن از گردن شروع شده و تا زیرپاها ادامه داشته به طوری که سبب تقسیم بدن آنها به دو قسمت خواهد شد.


– روش تعیین جنسیت عروس هلندی بر اساس پاها:

اگر به صورت کلی مشاهده کنید درظاهر هیچ تفاوتی وجود ندارد ولی اگر کمی بادقت‌تر ببینید نشانه‌های بیشتری یافت خواهد شد.

عروس نر: پاهای عروس هلندی نر، کشیده و بلند و کمی باریک است و ناخن‌ها در حالت عادی بلند است.

عروس ماده: پاها کمی پهن و کمی زمخت، و ناخن‌ها نسبت به عروس نر کوتاه است همچنین پاها نسبت به عروس نر کوتاه‌تر است.


بیشتر بدانیم:


مدفوع خواری در عروس هلندی و طوطی


بیماری مگاباکتریوز در طوطی‌ها


تشخیص جنسیت کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی


– روش تعیین جنسیت بر اساس رفتار شناسی:

به طور کلی عروس نر: همواره آوازهای متعددی می‌خواند، در هنگام مست شدن بال‌های خود را به پایین می‌اندازد و همچنین با بال زدن‌های همراه با آواز صداهای مختلفی به وجود می‌آورد.

عروس ماده: نسبت به عروس نر آرامتر است. هیچگونه آوازی سر نداده وتنها جیغ می‌زند. قابلیت تکلم ندارد. در حالت مستی خم می‌شود.


– تعیین جنسیت در مقابل جنس مخالف:

در صورتی که عروس نر را در مقابل جنس مخالف خود قرار دهید واکنش‌هایی متفاوت را شاهد خواهید بود.

عروس ماده نسبت به جنس مخالف واکنشی نشان نداده و همواره آرام خواهد بود.


– تعیین جنسیت براساس اندازه لگن:


لگن عروس هلندی نر باریک‌تر از عروس ماده است.

عروس ماده: عروس ماده دارای لگن پهن‌تری نسبت به نر بوده به خصوص بعد از اولین تخم‌گذاری بسیار محسوس‌تر خواهد بود.


روش تست لگن عروس ماده:

عروس را به آرامی در دست گرفته و  او را به پشت بخوابانید به طوری که سر رو به پایین باشد. سپس دو انگشت شصت و اشاره را در مابین دو پاها فرو ببرید در صورتی که انگشت شمادر بین دو پاها فرو رفت (بین استخوان پاها و لگن در ماده‌ها فاصله است) عروس ماده است در غیر اینصورت عروس لوتینوی شما نر است.


– تعیین جنسیت براساس شکل پاها:

عروس نر: پاهای عروس نر کاملا صاف و در یک راستای مشخصی بر روی میله قرار می‌گیرد.

عروس ماده: پاهای عروس ماده نسبت به نر بازتر بوده و همواره به صورت پهن بر روی میله می‌نشیند.


منبع: aravet.ir

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی

چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی
چگونه تشخیص جنسیت عروس هلندی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *