چگونه حیوان خانگی بخریم

 
helpkade
چگونه حیوان خانگی بخریم
چگونه حیوان خانگی بخریم

برای پیدا کردن جواب چگونه حیوان خانگی بخریم باید دقت داشته باشیم که در درجه اول خریدن حیوان خانگی سرگرمی و عادت نیست. مراقبت و نگهداری از یک موجود و ارتقای کیفیت زندگی آن است. استفاده مثبت از زمان خودتان. در این چرخه تبادل انرژی، همزیستی حیوانات باعث ارتقای شادابی و سلامت روح و روان انسان ها میگردد. بهتر است حیوان را به سرپرستی بگیرید اما اگر پیدا نشد خریدن حیوان کار بدی نیست اگر از افراد دارای جواز پرورش باشد. زیرا در جهت ارتقای نسل و تولید درست و به اندازه علاوه بر حیوانات خانگی دام های کوچک نیاز انسانها نیز می باشد.

ابتدا مشخص نمایید از چه حیوانی می خواهید نگهداری نمایید.
دقت داشته باشید که با نگهداری از یک حیوان خانگی چه جنبه هایی از زندگی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و آیا زمان، انرژی و شرایط نگهداری از یک حیوان را در محیط خانه خود دارید یا خیر.
مشخص نمایید جهت نگهداری از یک حیوان خانگی به چه پیش زمینه هایی برای تهیه غذا، سرپناه و مراقبت نیاز دارید.
مخارج و مسئولیت های خود در اين زمينه را به خوبي مورد توجه قرار دهيد.
به حیوانات مختلف فکر کنید و نه تنها به همان گونه ای که از ابتدا مد نظر قرار داده اید، شاید نگهداری از حیوان دیگری بیشتر متناسب با شرایط شما باشد. از مقاله ها و مطالب بروز هر حیوان خاصی که خوشتان می‌آید مطالعه نمایید. حتی مطالب زیادی در رابطه با هزینه نگهداری گربه یا هر حیوانی که میخواهید میتوانید پیدا کنید.
حیوان کوچکی را که خریداری می کنید به زودی بزرگ می شود. آیا شرایط نگهداری آن را خواهید داشت.

یکی از شرایط مهم در پیدا کردن پاسخ مناسب برای چگونه حیوان خانگی بخریم، با افرادی که حیوان یا نژاد مورد نظر شما را داشته و یا پرورش می دهند و همچنين با دكتر دامپزشك مشورت نمایید.
مراكز مختلف نگهداري پانسیون حیوانات و پرورش حيوانات خانگي را مورد بررسي قرار دهيد تا از مكاني با كيفيت خوب حيوان مورد نظر خود را خريداري كنيد.
در صورت تمايل به پناهگاهها يا مركزي كه از حيوانات بي سرپرست و واگذار شده نگهداري مي كنند سر بزنيد شايد حيواني را كه واقعا به كمك شما نياز دارد بدون هزينه بدون خریدن حیوان خانگی بيابيد. برای این کار می توانید از قسمت حیوانات واگذاری سایت چارپا استفاده نمایید روزانه کیس های زیادی اضافه و برداشته می شوند. و اگر برای خرید حیوان خانگی میخواهید اقدام نمایید همچنین توصیه میشود تمام مراکز را از سایت چارپا می توانید بیابید کمک میکند تا جواب مورد نظر را که چگونه حیوان خانگی بخریم به عمل تبدیل کنید. اما مرکزی را براي تهيه حيوان مورد نظر خود انتخاب نمایید که اصول و ضوابط بهداشتی برای نگهداری را رعایت می کند.
با مشورت دكتر دامپزشك بهتر است حيواناتي را كه گواهي سلامت (درمان ضد انگل يا واكسيناسيون در صورت الزام براي آن گونه حيواني) دارند در اولویت انتخاب خود قرار دهيد.

محيط زندگي حيوان (بستر، قفس، فضاي مورد نياز و غيره) را قبل از گرفتن آن مشخص و آماده نماييد.
لوازم مورد نیاز جهت نگهداری از حیوان را پیش از خريداري آن فراهم نمایید.
رژيم غذايي و نيازهاي تغذيه اي حيوان خود را از همان ابتدا با مشورت با دكتر دامپزشکی بدانيد. همچنين در صورتيكه حيوان رژيم غذايي و يا دارويي خاصي دارد از آن مطلع گشته و در صورت مناسب بودن (پس از مشورت با دامپزشک) سعي كنيد غذايي مشابه با آنچه حيوان به آن عادت نموده در اختیارش قرار دهيد.

چگونه حیوان خانگی بخریم

بدانيد كه حيوان خانگي که به تازگی آورده اید تحت استرس شديدي قرار دارد.
با حيوان تازه وارد خود با صبر و ملايمت رفتار نماييد.
خود را براي نكات مثبت و همچنين مسايل مرتبط با نگهداري از يك حيوان خانگي آماده كنيد چرا كه در هر ارتباطي هر دو جنبه وجود دارد.
توجه داشته باشید انتقال و جابجايي برای حیوان استرس زا می باشد.  بنابراین در ابتدا به آن استرس بیشتر وارد ننمایید.
طوری رفتار کنید که حیوان احساس امنیت نماید و آن را در محلی آرام قرار دهید تا به مکان جدید خود عادت نماید.
بعد از گرفتن حيوان به منظور معاينه و گرفتن اطلاعات صحيح در زمينه نگهداري آن به دكتر دامپزشك مراجعه نماييد.حيوان خانگي را بر اساس هوس و ميل و تصميم آني نگيريد.
حيوان خانگي را به منظور خودنمایی، جلب توجه و نشان دادن به ديگران نگيريد.
گرفتن حيوان خانگي به عنوان هديه براي فرد ديگر خطا مي باشد چرا كه نگهداري از حيوان مسئوليت بزرگي است و فردي كه گيرنده حيوان است مي بايست نسبت به كليه مراحل فوق در بخش بايدها مطلع باشد.
گرفتن حيوان درحالي كه شرايط زندگي شما در آستانه تغيير و تحول مي باشد (براي مثال جدا شدن از خانواده) و امكان صرف وقت و انرژي كافي را به شما نمي دهد، خطا است.
گرفتن حيوان بسيار نامتعارف (گونه هاي وحشي) كه از نظر دامپزشك نمي تواند به عنوان حيوان خانگي نگهداري شود، ممنوع مي باشد.
تنها به راهنمايي هاي فرد فروشنده حيوان در زمينه بهداشت، سلامت و نگهداري از حيوان خانگي اعتماد نمايد.
تحت تأثير فرد فروشنده حيواني را كه از شرايط نگهداري آن مطلع نبوده و مطمئن نيستيد كه از عهده آن برآييد، خريداري ننماييد
به خاطر دلسوزي تصميم به نگهداري از حيواني نگيريد مگر اينكه اطمينان داشته باشيد كه حيوان در وضعيت مناسبي نبوده و شما امكان فراهم نمودن شرايط بهتري را براي آن داريد.
از افراد متفرقه و دست فروش ها و يا از مراكزي كه حيوان را به لحاظ بهداشتي در شرايط نامناسب نگه مي دارند، حيوان خريداي نكنيد.

قبل از اينكه حيوان شما به شرايط جديد عادت كند، از ديگران براي ديدن آن دعوت نكنيد چون اين كار براي آن استرس زا  مي باشد.
بازي كردن و دست زدن زياد به حيوان در روزهاي اول و قبل از آشنا شدن كامل با محيط و افراد جدید برای حیوان استرس زا بوده و مي تواند مشكلاتي را فراهم نمايد. این مطلب در پیدا کردن پاسخ به اینکه چگونه حیوان خانگی بخریم میتواند به شما زمینه ذهنی مناسبی دهد.

دکتر نرگس خرمی متخصص حیوانات کوچک

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

افرادی که سگ یا گربه نگهداری میکنند، سیستم ایمنی و دفاعی بدنشان میتواند قوی تر عمل نماید. در دوران کرونا این افراد کمتر دچار بیماری شده اند

بازار حیوانات

برای تبلیغات، انتقاد یا پیشنهادات خود می توانید از ایمیل زیر یا فرم تماس استفاده نمایید

ایمیل: support@petha.com


فرم تماس


مجله اینترنتی حیوانات خانگی
ساخته شده با عشق
تمامی حقوق محفوظ است

وب‌سایت هندبوک جرمنی مشتاق است که مطالب را به بهترین شکل در اختیار شما بگذارد. 

ما اطلاعات مربوط به بازدید شما از این وب‌سایت را در قالب «کوکی‌ها» ذخیره می‌کنیم. با استفاده از این وب‌سایت، شما موافقت خود با این موضوع را به صورت ضمنی تایید می‌کنید. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد «کوکی‌ها» و نحوه استفاده از آنها لطفا روی لینک زیر کلیک کنید:

داشتن حیوان خانگی و مسئولیت های آن در آلمان

سگ، گربه، انواع ماهی ها، موش …. حیوانات بی شماری وجود دارند که مردم دوست دارند از آنها به عنوان حیوانات خانگی نگهداری کنند. یک حیوان خانگی می تواند شادی و زیبایی های زیادی به ارمغان بیاورد، اما نگرانی و مسئولیت نیز به همراه دارد. اینجا در مورد مهمترین مقررات پیرامون نگهداری از حیوانات خانگی توضیح می دهیم.

چگونه حیوان خانگی بخریم

ابتدا باید شرایط قرارداد اجاره خانه خود در مورد نگهداری از حیوان خانگی را رعایت کنید. در بسیاری از قرارداد های اجاره، نگهداری از حیوانات و در بعضی موارد یک حیوان خاص را ممنوع شده است. اگر در قرارداد اجاره شما ممنوعیت وجود دارد، باید رعایت کنید.
برای نگهداری از سگ ها، باید قوانین دیگری هم در مورد گردن بند، دهن بند، مالیات سگ و بیمه مسئولیت سگ نیز رعایت کنید. این قوانین در ایالت های مختلف متفاوت است و حتی در  شهر متفاوت است. برای اطلاعات دقیق در مورد این قوانین در شهر خود به این وب سایت hunde.de مراجعه کنید.
برای برخی از حیوانات خیلی خاص مانند عنکبوت یا مارها هم ممکن است در شهر شما مقررات خاصی وجود داشته باشد. در بعضی از شهرها، این حیوانات فقط با مجوز ویژه ممنوع یا مجاز هستند.

روش های مختلفی برای خرید حیوان خانگی وجود دارد. حیوانات کوچکتر مانند پرندگان، موش ها، مارها یا ماهی را می توانید در یک فروشگاه حیوانات خانگی یا در فروشگاه  های لوازم ساخت و ساز خانه در بخش حیوانات خریداری کنید.

بسیاری از حیوانات کوچک و همچنین حیوانات بزرگتر مانند گربه ها و سگ ها را نیز می توانید از خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) خریداری کنید. در خانه های نگهداری از حیوانات، حیواناتی قرار می گیرند که توسط صاحبان قبلی آنها به این خانه های امن آورده شده اند و  همچنان حیواناتی که در خیابان ها یافت میشوند. از آنجای که بسیاری از این خانه ها غالباً شلوغ هستند، ایده خوبی است که آنجا دنبال حیوان  بگردید. حیواناتی که آنجا زندگی میکنند، قبلاً واکسین شده و سالم هستند. می توانید قبل از اینکه آن ها را به خانه ببرید، ابتدا با  انها آشنا شوید. اگر به یک حیوان  در یک خانه نگهداری از حیوانات علاقه مند باشید، کارکنان آنجا از شما در مورد وضعیت زندگی و تجربیات شما، برای اطمینان از راحت بودن حیوان نزد شما سؤال می کنند.

همچنین می توانید حیوان خانگی خود را از یک پرورش دهنده حیوانات (Züchter) خریداری کنید. این حیوانات گرانتر هستند. وقتی در گوگل نام شهر و نام حیوان خانگی مورد نظر خود را بنویسید، می توانید یک پرورش دهنده در منطقه خود را پیدا کنید. قبل از خرید حیوان از یک پرورش دهنده، باید حیوان و همچنان پرورش دهنده را دقیق بشناسید. همه ارائه دهندگان حیوانات کار شان جدی  و قانونی نیست. برای خرید از پرورش دهنده معتبر، باید قرارداد خرید داشته باشید و پاسپورت حیوان خانگی را هم دریافت کنید.

امکان خرید یا گرفتن حیوان از افراد خصوصی نیز وجود دارد. بسیاری از افراد به عنوان مثال فرزندان حیوان خانگی خود را ارائه میکنند و یا میفروشند. به عنوان مثال در  روزنامه ها این إعلانات را میبینید. اما اطمینان حاصل کنید که حیوانات را فقط از افراد معتبر خریداری کنید و  وقتی حیوان گرفتید هزینه آن را پرداخت کنید.

به طور کلی، شما مسئول هر گونه خسارت ناشی از رفتار حیوان خانگی خود هستید. اگر سگ شما به فردی یا چیزی صدمه وارد کند، باید هزینه آن را به عنوان جبران خسارات بپردازید. بیمه مسئولیت در چنین مواردی برای این خسارت شما را کمک میکند. برخی از حیوانات، مانند گربه ها را می توانید شامل بیمه مسئولیت عادی خود کنید. برای حیوانات دیگر، مانند سگ ها نیاز به بیمه مسئولیت خاص حیوانات دارید. برای مثال در سایت tarifcheck.de می توانید بیمه مسئولیت خوب برای سگ ها پیدا کنید. در برخی شهر ها داشتن بیمه مسئولیت برای همه سگ ها یا هم برای نژادهای خاصی اجباری است.

اگر حیوان خانگی شما گم شده و یا فرار کرده است، ابتدا باید از خانه های نگهداری حیوانات (Tierheim) در نزدیکی خود سوال کنید. خانه های نگهداری از حیوانات در منطقه خود را می توانید در وب سایت انجمن بهزیستی حیوانات Website des Tierschutzbundes  ببینید. علاوه بر این، می توانید پوسترهایی با عکسی از حیوان خانگی و شماره تلفن خود  را در محل زندگی خود نشر کنید. از این طریق، همسایگان شما می دانند که حیوان خانگی  شما گم شده و هنگام یافتن یا دیدن آن با شما تماس می گیرند.

حیواناتی که به تنهایی بیرون می روند، خوب است که چیپ با خود داشته باشند. چیپ ذخیره اطلاعات توسط دامپزشک (داکتر حیوانات) زیر پوست حیوان جابجا میشود. همه اطلاعات در مورد حیوان و صاحبش در این چیپ ذخیره میشود که تشخیص حیوان را آسان می کند.  اگر حیوان خانگی شما چیپ داشته باشد میتوانید او را بطور رایگان در مرکز اطلاعاتی TASSO  ثبت کنید. هرگاه که  حیوان خانگی گم شود و به یک دامپزشک یا خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim)  برگردانده شود، به راحتی میتوانید او را پیدا کنید.

بعضی وقت ها مجبور هستید حیوان خانگی خود را تحویل دهید. مثلا اگر در آپارتمان جدید مجاز نیست یا به دلیل بیماری و حساسیت دیگر نمی توانید از حیوان مراقبت کنید. اگر نمی توانید حیوان را به یکی دوستان خود بدهید، می توانید آن را به یکی  از خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) در شهر خود تحویل دهید. در خانه های نگهداری از حیوانات، حیواناتی قرار می گیرند که توسط صاحبان قبلی آنها به این خانه های امن آورده شده اند و  همچنان حیواناتی که در خیابان ها یافت میشوند. با یکی از این خانه ها در منطقه خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا در حال حاضر برای حیوان خانگی شما جایی وجود دارد یا خیر. سپس تمام اطلاعات مربوط به حیوان را برای آنها ارسال کنید.

لطفا توجه داشته باشید: ممکن است حیوان فقط توسط صاحبش یا توسط فردی با داشتن وکالت از طرف مالک تحویل داده شود. خانه های نگهداری از حیوانات در منطقه خود را می توانید در وب سایت انجمن بهزیستی حیوانات Website des Tierschutzbundes  ببینید.

برای آوردن حیوان خانگی خود به آلمان باید قوانین زیادی را رعایت کنید. این شرایط به کشور مبدا حیوان شما بستگی دارد. اگر حیوان خانگی شما از کشور های اتحادیه اروپا یا از کشور های که در این لیست درج شده اند آمده است، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

اگر حیوان خانگی شما از کشور دیگری می آید، باید شرایط بیشتری را رعایت کنید. برای برخی از کشورهای غیر اروپایی روش ساده تری برای ورود حیوانات به آلمان اعمال می شود. این کشورها را می توان در قسمت دوم لیست کشورهای ثالث ببینید. برای ورود حیوانات از این کشور ها باید شرایط زیر را رعایت کنید:

اگر کشور مبداء حیوان خانگی شما در لیست های بالا قرار نداشته باشد شرایط دشوارتر است. در این حالت، پیش نیازهای زیر باید برآورده شود:

لطفاً توجه داشته باشید: یک فرد نمیتواند حداکثر  بیشتر از ۵ حیوان را همزمان با خود به آلمان بیاورد.

اگر حیوان خانگی  ولگرد و یا رها شده پیدا کردید، باید آن را به پلیس یا یکی از خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) تحویل دهید. خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) نقاط جمع آوری حیوانات خانگی ولگرد یا رها شده است. حیوانات در آنجا تغذیه می شوند و تا زمانی که صاحب آن پیدا شود یا شخص دیگری که بخواهد حیوان را بگیرد از آنها مراقبت میشود.

لطفا توجه داشته باشید: شما نباید حیوان خانگی را که پیدا می کنید برای خود نگه دارید. باید آن را به پلیس یا خانه نگهداری از حیوانات (Tierheim) تحویل دهید. اگر مالک آن پس از ۶ ماه پیدا نشد، میتوانید حیوان بگیرید.

اگر یک حیوان مصدوم پیدا کنید، پلیس به شما کمک می کند. با تماس به شماره ۱۱۰ به پلیس زنگ بزنید. حیوانات اهلی یا وحشی کوچک را می توانید مستقیماً به نزدیکترین دامپزشک (داکتر حیوانات) یا کلینیک دامپزشکی ببرید. اما اجازه ندارید حیوانات وحشی بزرگ مانند گوزن یا گرازهای وحشی را خودتان حمل کنید.

لطفا توجه داشته باشید: اگر خودتان به طور اتفاقی حیوان را مجروح كردید ، وظیفه قانونی دارید كه از حیوان مصدوم مراقبت كنید و با پلیس تماس بگیرید.

هزینه های دامپزشک را در این حالت معمولاً یا صاحب حیوان یا شهرداری که در آن حیوان پیدا شده است پرداخت می کند. بسیاری از دامپزشکان همچنین حیوانات یافت شده را بطور رایگان درمان می کنند. فقط در موارد بسیار نادر شاید مجبور شوید هزینه‌ها را به عنوان یابنده بپردازید.

یک دامپزشک (داکتر حیوانات) یا دامپزشکی در نزدیکی خود  را در راهنمای آنلاین دامپزشکی Tierarzt-Onlineverzeichnis  پیدا کنید. کلینیک های دامپزشکی معمولاً بصورت شبانه روز ی باز هستند.

نمیتوانید به سادگی و بدون دلیل حیوان خود را رها کنید و همچنین بدرفتاری با حیوان ممنوع است. بدرفتاری با حیوانات میتواند تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو جریمه داشته باشد.

ویدیو های صدای آلمان (دویچه وله) برای پناهندگان و مددکاران.

معمول ترین سوالات در باره هندبوک جرمنی را اینجا جواب داده ایم.

© 2020 کلیه حقوق برای موسسه کارمندان جدید رسانه های المان (NDM) محفوظ است.


این لیستDownloads-icon


قسمت دوم لیست کشورهای ثالثDownloads-icon


Liste der EinreiseorteDownloads-icon

از کجا حیوان خانگی بخریم قبل از خرید حیوانات خانگی ابتدا مشخص نمایید از چه حیوانی می خواهید نگهداری نمایید. حیواناتی مانند سگ ها، گربه، همستر، ماهی پرنده  و حیوانات مجاز دیگر. دقت داشته باشید که با نگهداری از یک حیوان خانگی چه جنبه هایی از زندگی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و …

ابتدا مشخص نمایید از چه حیوانی می خواهید نگهداری نمایید. حیواناتی مانند سگ ها، گربه، همستر، ماهی پرنده  و حیوانات مجاز دیگر.

دقت داشته باشید که با نگهداری از یک حیوان خانگی چه جنبه هایی از زندگی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و آیا زمان، انرژی و شرایط نگهداری از یک حیوان را در محیط خانه خود دارید یا خیر.

مشخص نمایید جهت نگهداری از یک حیوان خانگی به چه پیش زمینه هایی برای تهیه غذا، سرپناه و مراقبت نیاز دارید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

مخارج و مسئولیت های خود در این زمینه را به خوبی مورد توجه قرار دهید.

به حیوانات مختلف فکر کنید و نه تنها به همان گونه ای که از ابتدا مد نظر قرار داده اید، شاید نگهداری از حیوان

دیگری بیشتر متناسب با شرایط شما باشد.

حیوان کوچکی را که خریداری می کنید به زودی بزرگ می شود. آیا شرایط نگهداری آنرا خواهید داشت.

با افرادی که حیوان یا نژاد مورد نظر شما را داشته و یا پرورش می دهند و همچنین با دکتر دامپزشک مشورت نمایید.

مراکز مختلف نگهداری و پرورش حیوانات خانگی را مورد بررسی قرار دهید تا از مکانی با کیفیت خوب حیوان

مورد نظر خود را خریداری کنید.

در صورت تمایل به پناهگاهها یا مرکزی که از حیوانات بی سرپرست و واگذار شده نگهداری می کنند سر بزنید شاید حیوانی را که واقعا به کمک شما نیاز دارد بدون هزینه بیابید. برای این منظور از سایت چارپا قسمت واگذاری ها کمک بگیرید. در قسمت واگذاری ها از سگ ژرمن شپرد، انواع خرگوش همسترها و گربه پرشین سگ های کوچک و بزرگ گله مانند سگ سرابی هم قرار میگیرد اما گاهی در عرض فقط چند دقیقه واگذار میگردند و حذف میشوند. صبوری کنید و چند روزی برای این منظور وقت بگذارید و سایت را بررسی کنید.

اگر از واگذاری ها به هر دلیلی نخواستید حیوان خود را به سرپرستی بگیرید. از فروشندگان متعددی که بروی سایت چارپا قرار دارند انتخاب نماید. همه فروشندگان موظفند توضیحات لازم را برای شما بدهند و از شما برای بازدید دعوت بعمل بیاورند.

مرکزی را برای تهیه حیوان مورد نظر خود انتخاب نمایید که اصول و ضوابط بهداشتی برای نگهداری را رعایت می

کند.

با مشورت دکتر دامپزشک بهتر است حیواناتی را که گواهی سلامت (درمان ضد انگل یا واکسیناسیون در صورت الزام برای آن گونه حیوانی) دارند در اولویت انتخاب خود قرار دهید.

محیط زندگی حیوان (بستر، قفس، فضای مورد نیاز و غیره) را قبل از گرفتن آن مشخص و آماده نمایید.

لوازم مورد نیاز جهت نگهداری از حیوان را پیش از خریداری آن فراهم نمایید.

رژیم غذایی و نیازهای تغذیه ای حیوان خود را از همان ابتدا با مشورت با دکتر دامپزشک بدانید. همچنین در صورتیکه حیوان رژیم غذایی و یا دارویی خاصی دارد از آن مطلع گشته و در صورت مناسب بودن (پس از مشورت با دامپزشک) سعی کنید غذایی مشابه با آنچه حیوان به آن عادت نموده در اختیارش قرار دهید.

بدانید که حیوان خانگی که به تازگی آورده اید تحت استرس شدیدی قرار دارد.

با حیوان تازه وارد خود با صبر و ملایمت رفتار نمایید.

خود را برای نکات مثبت و همچنین مسایل مرتبط با نگهداری از یک حیوان خانگی آماده کنید چرا که در هر ارتباطی هر دو جنبه وجود دارد.

توجه داشته باشید انتقال و جابجایی برای حیوان استرس زا می باشد ،  بنابراین در ابتدا به آن استرس بیشتر وارد ننمایید.

طوری رفتار کنید که حیوان احساس امنیت نماید و آن را در محلی آرام قرار دهید تا به مکان جدید خود عادت نماید.

بعد از گرفتن حیوان به منظور معاینه و گرفتن اطلاعات صحیح در زمینه نگهداری آن به دکتر دامپزشک مراجعه نمایید.

مهم نیست یک پرنده کوچک دارید، گربه ای ملوس یا حتی ماهی های ریز . یا سگ غول پیکر و حتی اسب. مهم داشتن شرایط و آمادگی هست تمام این حیوانات مهم هستند چه ارزان قیمت و چه گران. پس

حیوان خانگی را بر اساس هوس و میل و تصمیم آنی نگیرید.

حیوان خانگی را به منظور خودنمایی، جلب توجه و نشان دادن به دیگران نگیرید.

گرفتن حیوان خانگی به عنوان هدیه برای فرد دیگر خطا می باشد چرا که نگهداری از حیوان مسئولیت بزرگی است و فردی که گیرنده حیوان است می بایست نسبت به کلیه مراحل فوق در بخش بایدها مطلع باشد.

گرفتن حیوان درحالی که شرایط زندگی شما در آستانه تغییر و تحول می باشد (برای مثال جدا شدن از خانواده) و امکان صرف وقت و انرژی کافی را به شما نمی دهد، خطا است.

گرفتن حیوان بسیار نامتعارف (گونه های وحشی) که از نظر دامپزشک نمی تواند به عنوان حیوان خانگی نگهداری شود، ممنوع می باشد.

تنها به راهنمایی های فرد فروشنده حیوان در زمینه بهداشت، سلامت و نگهداری از حیوان خانگی اعتماد ننمایید.

تحت تأثیر فرد فروشنده حیوانی را که از شرایط نگهداری آن مطلع نبوده و مطمئن نیستید که از عهده آن برآیید، خریداری ننمایید

به خاطر دلسوزی تصمیم به نگهداری از حیوانی نگیرید مگر اینکه اطمینان داشته باشید که حیوان در وضعیت مناسبی نبوده و شما امکان فراهم نمودن شرایط بهتری را برای آن دارید.

از افراد متفرقه و دست فروش ها و یا از مراکزی که حیوان را به لحاظ بهداشتی در شرایط نامناسب نگه می دارند، حیوان خریدای نکنید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

قبل از اینکه حیوان شما به شرایط جدید عادت کند، از دیگران برای دیدن آن دعوت نکنید چون این کار برای آن استرس زا  می باشد.

بازی کردن و دست زدن زیاد به حیوان در روزهای اول و قبل از آشنا شدن کامل با محیط و افراد جدید برای حیوان استرس زا بوده و می تواند مشکلاتی را فراهم نماید.برای مطالعه بیشتر از نگهداری حیوانات و بازدید از حیوانات به سایت چارپا میتونین مراجعه نمایید.

کلیه حقوق مادی و معنوی اين سایت متعلق به میهن فال میباشد و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام است.

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه حیوان خانگی بخریم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه حیوان خانگی بخریم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه حیوان خانگی بخریم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه حیوان خانگی بخریم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

در ایران  سه دسته فروشنده حیوان وجود دارند:
 ۱_ افرادی که در خانه خود سگ و گربه ای دارند و با جفت گیری و بدنیا امدن توله ها یا بچه گربه مبادرت به فروش آنها می کنند.
 ۲_ وارد کنندگانی که سگ و گربه خاص را از خارج وارد و آنها را می فروشند.
۳_ کلاپهای که نژادهای خاصی را پرورش  می دهند و توله ها را می فروشند.‌

 

سالها در ایران تصور می شد که سگها و گربه های  که در خانه  زندگی می کنند گزینه مناسبتر برای خرید حیوان خانگی هستند شاید از منظر قیمتی این خرید گزینه مناسب باشد. اما از لحاظ علمی و بهداشتی گزینه مناسب نیست.
سیستم پرورش در کلاپهای معتبر دنیا به این صورت است که کلاپ اقدام به خرید حیوان نر و ماده با شجرنامه کامل می کند. این شجرنامه شامل درجه خلوص بالا، کم بودن درصد بیماری مادرزادی، داشتن سلامت کامل از لحاظ بیماری.
این موارد عاملی می شود که قیمت تمام شده سگهای مولد بسیار بالا تمام شود.
در کلاپها مولدها توسط جیره استاندارد  تغذیه می شوند. واکسیناسیون مرتب مولدها بسیار حائز اهمیت است، همچنین مولدها مرتب از لحاظ بیماری چک می شوند. نخستین زایمان مولدها در کلاپها بسیار اهمیت دارد زیر در صورت مشاهده بیماری خاصی در توله ها آن مولد بطور کل حذف می شود. اینها عواملی هستند که قیمت تمام شده یک توله را در کلاپ معتبر تعیین می کند.
این عوامل سبب شده است تا بسیاری از متخصصان برجسته داخلی دامهای کوچک دنیا، پیشنهاد خرید حیوان خانگی را از کلاپهای معتبر می دهند.سوالی که در ذهن برخی نقش می بندد این است چرا حیوانی که در خانه بدنیا می آید بهتر از حیوان کلاپ نیست؟
برخی از دلایل را در بالا بیان کردیم سلامت کامل حیوان در حیوانات خانه چه از لحاظ بیماریهای ژنتیکی و چه از لحاظ بیماری داخلی در نر و ماده مورد بررسی قرار نمی گیرد( منظور سلامت مربوط به نسل گیری است) برای همین دامپزشکان توصیه عقیم کردن  حیواناتی که در خانه نگهداری می شوند را می دهند. همچنین در صد خلوص نژاد در این حیوانات کاهش می یابد.

شماره شما فقط جهت ارسال پاسخ آگهی‌دهنده مورد استفاده قرار می گیرد و نمایش داده نخواهد شد.

چگونه حیوان خانگی بخریم

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.

این سایت صرفاً برای اطلاع‌رسانی کاربران است. لذا هرگونه استفاده‌ی تجاری و تبلیغاتی از محتویات آن ممنوع است و پیگیرد قانونی دارد.

برترین‌ها هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی‌های موجود در سایت ندارد. قبل از اقدام به استفاده از خدمات، اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کاربران آنلاین :

بازدید کل :
۵۷۵,۰۳۱,۲۲۰

بازدید دیروز سایت :
۴۴۲,۱۳۶

ممکنه خیلی از افراد دوست داشته باشن حیوان خانگی داشته باشن اما به خاطر نگرانی از دردسر و مشکلاتش تا حالا سمت این کار نرفته باشن. البته درسته که نگهداری از یک حیوان شرایط خاص خودش رو داره اما بعضی از حیوانات و پرندگان هستن که نگهداری نسبتا ساده‌ای دارن و با کمی مراقبت می‌تونید یه حیوان شاد و سالم داشته باشید.

در این مطلب با ۱۲ تا از بهترین حیوانات خانگی بی ‌دردسر و مناسب در ایران آشنا می‌شیم که بسیار محبوب و پرطرفدار هستن. اگه دوست دارید یه حیوان خانگی داشته باشید که نگهداری چندان سختی نداشته باشه و مخصوصا اگه دنبال یه حیوان خانگی مناسب برای کودکان و نوجوانان می‌گردید می‌تونید یکی از این حیوانات رو انتخاب کنید. در ادامه با پت پرس همراه باشید تا با اسامی و ویژگی‌های این حیوانات دوست داشتنی بیشتر آشنا بشیم.

خرگوش‌ها به خاطر ظاهر بامزه و دوست داشتنی که دارن همیشه جزء بهترین حیوانات خانگی بودن و بچه‌ها هم فورا عاشق اونا می‌شن. بنابراین اگه دنبال حیوان خانگی بی دردسر و مناسب برای کودکان می‌گردید خرگوش می‌تونه انتخاب خوبی باشه.

خرگوش رو هم در حیاط و هم داخل خونه (تو یه اتاق یا قفس بزرگ) می‌تونید نگهداری کنید. اما حواستون باشه که خرگوش‌ها خیلی شیطون و پرانرژی هستن و قفسشون باید حتما بزرگ و جادار باشه.

جالبه بدونید که بر خلاف تصور همه، غذای خرگوش فقط هویج نیست و بهترین غذا برای خرگوش شامل علوفه خشک و یونجه تازه، انواع میوه، انواع سبزیجات و همینطور غذای پلت مخصوص خرگوش هست که می‌تونید از پت شاپ‌ها تهیه کنید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

نحوه نگهداری از خرگوش خیلی برای سالم موندنش مهمه. برای اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری از خرگوش مطلب مرتبطش رو در پت پرس مطالعه کنید.

 

یکی از حیواناتی که تو چند سال گذشته به شدت محبوب و پرطرفدار شده خوکچه هندی است. این حیوان خانگی کوچک ظاهری بین خرگوش و موش داره و به خاطر ذات آروم و بی‌آزاری که داره می‌تونه دوست خوبی برای بچه‌ها باشه و به نظر خیلی ها بخاطر ظاهر زیبا، هوش فراوان و راخت بودن نگهداری ازش بهترین حیوان خانگی است.

جالبه بدونید بر خلاف اسمش، خوکچه هندی هیچ ارتباطی به خوک نداره و جزء جوندگان به حساب می‌آد. ظاهرا دلیل این نامگذاری شباهت صدای این حیوان به نوزاد خوکه!

اگرچه نگهداری از خوکچه هندی کار سختی نیست و یک حیوان خانگی بی دردسره، اما لازمه با مشورت دامپزشک رژیم غذایی مناسب این حیوان رو بهش بدیم. غذای عمده خوکچه هندی علوفه سفت و خشکه که هم فیبر بالایی داره و هم با جویدنش از رشد بی رویه دندان‌های خوکچه هندی جلوگیری می‌کنه.

در مطلب نگهداری و معرفی خوکچه هندی براتون بیشتر در مورد این حیوان خانگی بامزه و دوست داشتنی، توضیح میدیم.

 

اما نوبتی هم که باشه نوبت همستره! همسترها خیلی شیطون و بانمکن، به راحتی تو جیب جا می‌شن، نگهداری سختی ندارن ولی برای کودکان بهترین حیوان خانگی نیستن! یعنی اصلا برای بچه ها مناسب نیستن.

دلیلش هم این هست که همسترها شبگردن یعنی در طول روز میخوابن و شب ها فعالیت میکنن. برای همین اگر کودکان بخوان روزها باهاشون بازی کنن و اونا رو از خواب بیدار کنن همستر عصبانی شده و گازهای بدی میگیره!

همسترها تقریبا همه چیزخوارن، اما باید حواستون باشه که همه مواد لازم برای بدنش تامین بشه.  البته در مقایسه با بقیه حیوانات خانگی عمر نسبتا کوتاهی دارن و ۲-۳ سال عمر می‌کنن.

 

در مورد حیوان خانگی سوال داری و از دامپزشکان پت پرس راهنمایی میخوای؟

در ۳ قدم ساده حساب کاربری بساز، شارژش کن، سوالت رو از دامپزشک بپرس و در اسرع وقت جواب بگیر.

میخوام سوال بپرسم

 

 

خب به ماهی قرمز می‌رسیم که برای ما بیشتر یادآور سفره هفت سینه و عیده! البته همونطور که می‌دونید خیلی از این ماهیا متاسفانه به دلیل نگهداری غلط و اشتباه به سرعت تلف می‌شن و شاید فکر کنیم که عمر کوتاهی دارن. اما باید بدونید که طول عمر ماهی قرمز در صورت نگهداری صحیح و درست می‌تونه از ۱۰ سال هم بیشتر باشه!

ماهی قرمز که با اسمی مختلفی مثل ماهی گلی، ماهی طلایی یا گلدن فیش هم شناخته می‌شه بهترین حیوان خانگی از نظر بی دردسر بودنه و با کمی مراقبت می‌تونید تا سال‌ها ازش نگهداری کنید. تغدیه مناسب، محیط مناسب و تمیز و اکسیژن کافی در آب از جمله مواردی هستن که در نگهداری از ماهی قرمز باید بهش توجه بشه.

اگه دنبال یه حیوان خانگی بی دردسر هستید و تصمیم گرفتید از این ماهی خوشگل و زیبا نگهداری کنید توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر فروش آبزیان مراجعه کنید و از خرید این ماهی از دستفروشان خودداری کنید. فراموش نکنید که ماهی قرمز هم یه حیوان خانگی به حساب می‌آد و نیاز به مراقبت و نگهداری اصولی طبق نظر دامپزشک داره.

 

یکی دیگر از حیوانات بی‌ دردسر و  مناسب خانگی، پرنده‌ای کوچک و بامزه به اسم فنچ است که بسیاری از پرنده‌بازها سابقه نگهداری ازش رو دارن.

فنچ خیلی شیطون و بامزه است، صدای جیک جیک زیبایی داره، به راحتی تکثیر می‌شه و قیمت ارزونی هم داره.

همه این عوامل باعث شده تا از قدیم فنچ به عنوان یه حیوان خانگی بی دردسر و دوست داشتنی مورد توجه قرار بگیره. در صورتی که به خوبی از این پرنده بانمک نگهداری کنید بین ۴-۷ سال عمر می‌کنه.

مرغ عشق به خاطر ظاهر رنگارنگ و زیبا، نگهداری نسبتا راحت و قیمت مناسبی که داره جزء محبوب‌ترین پرنده‌ها برای نگهداری است و یه حیوان خانگی بی دردسر به حساب می‌آد. با این حال خیلی از ما اطلاعات کافی در مورد ریشه و اصل این پرنده نداریم و صرفا به خاطر ظاهر زیباش ازش نگهداری می‌کنیم؛ اما مرغ عشق قابلیت‌های زیادی داره که ازش بی‌خبریم:

مرغ عشق یا باجریگار جزء خانواده طوطی‌سانان هستن و در کمال تعجب قابلیت حرف زدن و تقلید صدا دارن و با آموزش و تربیت صحیح می‌تونید یه مرغ عشق سخنگو داشته باشید!

پیشنهاد می‌کنیم مرغ عشق رو به صورت جفت بخرید تا احساس تنهایی نکنن، اما اگه می‌خواید به صورت جدی روی مهارت حرف زدنش کار کنید باید بدونید که مرغ عشق نر تنها توانایی بیشتری برای صحبت کردن داره و راحت‌تر دستی می‌شه. در مطلب راهنمای کامل نگهداری از مرغ عشق می‌تونید اطلاعات خوبی در مورد خرید، تغذیه و نگهداری از این پرنده‌ها پیدا کنید.

مرغ عشق رای افرادی که به پرندگان علاقه مندن و بودجه زیادی برای خرید و نگهداری از یه پت رو ندارن، میتونه بهترین حیوان خانگی باشه.

 

تو مطلب بالا دیدیم که مرغ عشق یا باجریگار جزء خانواده طوطی‌سانانه. خب جالبه بدونید که طوطی برزیلی در واقع اسم اصلیش لاو برد (love bird) یا مرغ عشق هست و یه جورایی ما ایرانی‌ها اشتباهی اسم یه پرنده دیگه رو روی پرنده باجریگار گذاشتیم!

طوطی برزیلی پرنده‌ای کوچک و بامزه است که در رنگ‌های مختلف و زیبایی وجود داره و یکی از بهترین و محبوب‌‌ترین پرنده‌ها و حیوانات خانگی در ایران به حساب می‌آد.

این پرنده در ایران با اسم‌های مختلفی مثل طوطی کوتوله، طوطی عشق و در جهان با عنوان لاو برد شناخته می‌شه.

طوطی برزیلی خیلی اجتماعی و دوست‌داشتنیه و اگه به صورت تنها نگهداری بشه به سرعت به صاحبش خو می‌گیره و باهاش صمیمی می‌شه.

قیمت این نوع طوطی در بازار ایران نسبتا بالاست و جزء پرنده‌های زینتی گران‌قیمت به حساب می‌آد.

در صورتی که از این پرنده به خوبی نگهداری بشه حدود ۱۵-۲۰ سال و شایدم بیشتر عمر می‌کنه. طوطی برزیلی اگرچه جزء پرنده‌های سخنگو دسته‌بندی می‌شه اما در مقایسه یا سایر طوطی‌های دیگه توانایی حرف زدن کمتری داره و بیشتر صداها و آواها رو تقلید می‌کنه. در مطلب ۷ طوطی سخنگو و محبوب خانگی در ایران می‌تونید با این طوطی‌ها بیشتر آشنا بشید.

چگونه حیوان خانگی بخریم

 

قناری یکی از پرنده‌های زیبا و دوست داشتنیه که از قدیم به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شده. اگرچه قناری یه حیوان خانگی بی دردسر محسوب می‌شه اما این پرنده کوچک و بامزه هم مثل هر حیوان دیگه‌ای نیاز به مراقبت‌های خاصی داره.

محبوبیت قناری ها به دلیل قدرت فوق العاده اون ها برای آوازخواندنه.

صورتی که خوب از این پرنده دوست داشتنی نگهداری بشه تا ۱۴ سال عمر می‌کنه و با شیطنت‌هاش و البته آواز خوندن زیباش  شما را حسابی سرگرم می‌کنه.

برای اینکه در مورد نگهداری از قناری اطلاعات بیشتری پیدا کنید پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای کامل نگهداری از قناری رو مطالعه کنید.

 

اگه دنبال یه حیوان خانگی خاص و منحصر بفرد می‌گردید عروس هلندی بهترین حیوان خانگی برای شماست.

این پرنده جزء خانواده طوطی‌سانانه و به خاطر ظاهر زیبا، هوش و قابلیت سخنگو بودنش تو سالهای اخیر بسیار محبوب و پرطرفدار شده.

عروس هلندی خیلی اجتماعی و دوست داشتنیه و به راحتی با آدم‌ها اخت می‌شه و با کمی آموزش حرف زدن هم یاد می‌گیره.

البته مهارت اصلی این پرنده در سوت زدن هست و می‌تونید انواع سوت‌ها رو هم بهش یاد بدید!

این پرنده باهوش و کنجکاو رو می‌تونید چندساعتی در روز و زمانی که کاملا مراقبش هستید بیرون از قفس بذارید تا تو خونه پرواز کنه و تو خونه سرک بکشه.

برای اطلاع بیشتر از نحوه نگهداری از این پرنده، رژیم غذایی، خرید و قیمت عروس هلندی و … توصیه می‌کنیم مطلب راهنمای کامل نگهداری از عروس هلندی رو بخونید.

 

دیدیم که خیلی از پرنده‌ها به خاطر توانایی صحبت کردن و تقلید صداشون محبوب هستن. خب، پس باید بدونید که مرغ مینا بعد از کاسکو، بیشترین توانایی تقلید صدا رو داره و به همین دلیل هم یکی از بهترین و پرطرفدارترین پرنده‌ها در ایران است. البته مرغ مینا به دلیل خشونتی که نشون میده بهترین حیوان خانگی برای کودکان نیست.

این پرنده باهوش و کنجکاو جزء خانواده سارها هست و با نگهداری صحیح و درست تا ۱۲ سال هم می‌تونه عمر کنه!

مرغ مینا در طبیعت همه‌چیزخوار به حساب می‌آد و اصولا یه حیوان خانگی بی دردسر هست، اما حواستون باشه یه رژیم غذایی غلط و نحوه نگهداری نامناسب می‌تونه به تلف شدن این پرنده دوست‌داشتنی منجر بشه.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای کامل نگهداری ار مرغ مینا رو بخونید تا با تغذیه، نحوه آموزش و تربیت و … مرغ مینا بیشتر آشنا بشید.

کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی است. دلیل اون هم قدرت سخنگویی و تقلید صدای بالای این پرنده است.

کاسکو پرنده‌ای بسیار باهوشه و در واقع ماهرترین طوطی سخنگو و مقلد صدا در جهان به حساب می‌آد.

اگر دوست دارید یه حیوان خانگی سخنگو داشته باشید کاسکو بهترین حیوان خانگی برای شماست.

کاسکو متقاضیان زیادی در سراسر جهان داره و قیمت بالایی هم داره. البته همین تقاضای زیاد متاسفانه باعث قاچاق و خروج غیرقانونی تعداد زیادی از این پرنده‌ها از وطن اصلیشون یعنی آفریقا شده و نسل اونا رو در معرض نابودی قرار داده.

از طرفی نگهداری نامناسب و غلط از این پرنده زیبا و باهوش هم می‌تونه به سلامتشون لطمه بزنه؛ اما کاسکوها در صورتی که خوب ازشون نگهداری بشه ۴۰-۶۰ سال عمر می‌کنن!

 

آخرین مورد از حیوانات خانگی بی دردسر که به شما معرفی می‌کنیم طوطی کاکادو یا کاکاتو یا طوطی کاکلی است.

این طوطی بسیار باهوش و اجتماعیه و گزینه مناسبی به عنوان حیوان خانگی محسوب می‌شه.

البته توجه داشته باشید که کاکادو به صاحبش زیاد وابسته می‌شه و حداقل ۲ ساعت در روز به توجه و ارتباط فیزیکی با صاحبش نیاز داره. این پرنده زیبا اگه زیاد تنها بمونه یا بهش بی‌توجهی بشه رفتارهایی مثل جیغ کشیدن و پرکنی از خودش نشون می‌ده.

پس قبل از خرید طوطی کاکادو اول با یک دامپزشک مشورت کنید و اگه شرایط نگهداریشو دارید اقدام به خرید اون بکنید.

 

 

در این مقاله ۱۰ تا از بهترین حیوانات خانگی رو معرفی کردیم و ویژگی های اون ها رو هرچند مختصر براتون شرح دادیم. حالا نوبت شماست که به ما بگید از نظرتون بهترین حیوان خانگی چه حیوانیه و تجربتون رو در مورد نگهداری از اون ها با ما و کاربران دیگه در میون بذارید.

مشتاقانه منتظریم!

 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

به نظر من بهترین حیوان دنیا یکی سگ هاسکیه یکی طوطی عروس هلندی من این دوتا رو تو یه خونه نگه میدورم طوطیه مال همسرم سگ هاسکی را همسرم بهم هدیه داده

سلام، من می خوام برای مادرم یک حیوون خونگی بگیرم تا حوصلشون سر نره. از طرفی چون در آپارتمان زندگی می کنن نم ی خوان بو بده یا کثیف کنه. میشه پیشنهاد بفرمایید؟
می گم شاید پرنده به اندازه سگ نتونه سرگرم کننده باشه ولی سگ درد سر خودش رو داره

سلام مهران عزیز ، بله نگهداری و تربیت سگ میتونه کمی سخت باشه ، میتونین گربه هم در نظر داشته باشین چون هم سرگرم میشن باهاش و هم خیلی تمیز و راحت تره ، مطالعه ی مقاله نگهداری از گربه میتونه کمک بهتون بکنه.

سلام من ۱۳سالم نمی دونم که همستر بگیرم یا خرگوش و مرغ عشق پدر مادرم می گن خرگوش موش می ریزه مرغ عشق سر و صدا می کنه به نظر شما من کدوم بگیرم و درسن من کدوم خوبه

سلام دوست عزیز ، بهتره نظر خانوادتون رو در نظر بگیرین ، بله خرگوش ها تا حدودی ریزش مو دارن اما با مراقبت و برس کشی روزانه تا حدودی میتونین کنترل کنین و پرنده ها هم کلا سر و صدای خاص خودشون رو دارن و علاوه بر رسیدگی و تربیت و هزینه های دامپزشکی و تغذیشون هم در نظر بگیرین ، به نظر میرسه همستر برای شما بهتر باشه چون آرومه و در مکان محدودتری نسبت به خرگوشه اما عمر کوتاهشون شاید اذیتتون کنه

سلام من سارا هستم میخواستم بدونم که آیا همستر برای من مشکلی از نظر بیماری های مثل طائون ندارند🤔

سلام سارا عزیز ، همسترها کلا خیلی بیماری مشترک زیادی با انسان ندارن و نگهداری راحتی دارن ، طاعون بیشتر از طریق کک های بدن موش بخصوص موش صحرایی منتقل میشه و یا گازگرفتگی توسط جوندگان آلوده که در صورت رعایت بهداشت محیط زندگی مشکلی بوجود نمیاد.

خرگوش ممکنه کرونا داشته باشه ؟
نظرتو راجب خریداری خرگوش در این دوران چیه؟

سلام ستایش عزیز ، خیر تا الان هیچ منبعی مبنی بر این که حیوانات خانگی می توانند کوویید-۱۹ را به افراد سرایت دهند وجود ندارد . به سرپرستی قبول کنید تا خریداری .

سلام من صبا هستم و ۱۱ سالمه من داخل آپارتمان زندگی میکنم و میخواستم بدونم که آیا عروس هلندی مناسب هست مریضی نداره یا زود با من اخت میشه لطفا بهم بگین و میخواستم بدونم که بین خرگوش و عروس هلندی کدام بهتر است و آیا عروس هلندی برای سن من خوبه

سلام صبا عزیز ، در صورت مراقبت هیج کدوم بیماری برای شما به وجود نمیارن ، برای اینکه بهترین انتخاب مطابق سیک زندگیتون داشته باشین پیشنهاد میکنم دو مقاله ی نگهداری از خرگوشhttps://petpors.com/rabbit-training/ و نگهداری از عروس هلندی https://petpors.com/cockatiel-care/ را مطالعه کنید.

سلام خسته نباشید
من یه حیون أرام و کم دردسر میخوام که تو خونه و رو فرش خرابکاری نکنه و کلا خونه رو بهم نریزه یا کثیف کنه
و دارای بیماری های زیادیم نباشه
لطفا پیشنهادتون بهم بگین
و اینکه چون خانوادم حساسه میتونم تو پارکینگ نگهش دارم

سلام دوست عزیز ، همه ی حیوانات اگر آموزش و تربیت ببینن قابل کنترل هستن و مشکلی ایجاد نمیکن این شما هستین که تعیین میکنین و اگر شرایط نگهداریشونو کامل ندارین بهتون پیشنهاد نمیکنم چون در اثر تنها موندن دچار مشکلات رفتاری میشن و آسیب میبینن.

من یک خرگوش دارم چکار کنم که بامن دوست بشه و دیگه از من نترسه وفرارنکنه

سلام دوست عزیز ، بهتره بزارین تا کمی به شما و محیط زندگیتون عادت کنه و خودش بهتون نزدیک بشه ، پیشنهاد میکنم مقاله https://petpors.com/rabbit-training/ سایت را مطالعه کنید ، ، مطالعه کتاب الکترونیکی تربیت خرگوش https://petpors.com/product/rabbit-training/ میتونه بهتون خیلی کمک بکنه.

سلام من خیلی حیوان دوست دارم. ولی نمیدونم چی بخرم چون توی آپارتمان زندگی میکنم مشیه کمکم کنید🤔🤔

سلام دوست عزیز ، اول پیشنهاد میکنم حیوانات را به سرپرستی قبول کنید ، و مقالات متعددی در رابطه با نگهداری ازشون در سایت وجود داره که بسته به سبک زندگیتون میتونین انتخاب کنید.

سلام. من میخوام یه حیوون خونگی بخرم که زود باهام اخد بشه و بتونیم راحت با هم ارتباط برقرار کنیم. هزینه هاش هم زیاد نباشه. همچنین میخوام بیشتر وقت ها تو دستم باشه.آخه میگن بعضی حیوونا اگه بهشون دست بزنین مریض میشن.
نمیدونم بین خرگوش و همستر و مرغ عشق و طوطی برزیلی و فنچ و گربه کدوم رو انتخاب کنم. لطفاً راهنماییم کنید 🌷🙏🏻

سلام ملیکا جان،
اکثر حیوونا زمان میبره تا بهتون عادت کنن و باید براشون صبوری و وقت خرج کنین.
از بین گزینه هاتون خرگوش و بعد مرغ عشق مناسبتر از بقیه هستن.

سلام من صدرا هستم ۱۲ سالمه خانه ما ۹۰ متر است بعد میخواهم سگ بگیرم میگن نمیشه جا شو نداریم بعد میگن که دو روز باهاش بازی میکنی ما باید نگهداریش کنیم . من میگم خودم همه کاراش رو میکنم میگن نه نه. بعد میگن غذا و پول واکسن هاش گرونه . لطفا زود پاسخ دهید.

سلام صدرا عزیز
لازمه باهاشون مشورت کنین و دلیل مخالفتشونو بپرسین، دلایل خودتون و مسئولیتایی که قبول میکنین رو هم توضیح بدین تا درنهایت بتونین به یه نقطه اشتراکی برسین
همچنین میتونین مقالات و کتاب های سایتمون رو هم برای مطالعه خانواده در رابطه با نگهداری از حیوانات خانگی و نوع اون ها و … بهشون معرفی کنین

سلام خانوم دکتر من ۱۱ سالمه از بچگی عاشق حیوون بودم قبلا یه خرگوش که جلوی ماشین افتاده بود رو ۵ ۶ ماه پیشم بود
اما الان میخام سگ یا گربه بگیرم که پدر و مادرم نمیذارن میگن سگ نجسه و گربه مریضی داره
چطوری میتونم راضیشون کنم؟
و اگه راضی شدن چطوری سگ و گربه رو دستی کنم؟
و یه نزاد کم قیمت سراغ دارین؟
ممنون میشم پاسخ بدید

سلام فریماه جان،
راجع به بیماریای مشترک گربه و انسان و راهای پیشگیریشون مقاله داریم که با مطالعه و توضیح اونا میتونین تا حد زیادی قانعشون کنین.چند بیماری گربه به انسان قابل انتقال است؟ (+ راه پیشگیری)
و تعداد خیلی زیادی سگ و گربه (با نژاد و بی نژاد) توی واگذاریا منتظر سرپرستن و نیازی به پرداخت هزینه برای داشتنشون نیست.

انواع متنوعی از خرگوش‌ها وجود داره که از لحاظ ظاهری و شخصیتی متفاوت از هم هستن و رفتارهای خاصی دارن. مثلا بعضی از اون‌ها شیطون و بازیگوشن و نیاز به فعالیت زیادی دارن و نوع دیگه‌ای از اون‌ها‌ نیاز به محبت و ناز و نوازش داره. اگه خرگوش خونگی دارین یا…

عروس هلندی (طوطی کوکاتیل) پرندۀ بومی استرالیا است و به طور طبیعی و در زیستگاه اصلی خودش یعنی استرالیا به رنگ خاکستری با زمینۀ سفید دیده می‌شه. در سال ۱۸۹۴ دولت استرالیا صادرات هرگونه پرندۀ بومی رو از کشورش ممنوع کرد. بعد از این، تلاش برای تکثیر این…

تقریبا هرکسی که عروس هلندی می‌خره دوست داره جنسیت پرنده‌ش رو هم بدونه؛ مخصوصا اگه قراره جفت بخرین و قصد پرورش عروس هلندی و جوجه‌دار شدن ازشون رو هم داشته باشین تشخیص جنسیت عروس هلندی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. اما چطور می‌تونیم جنسیت پرنده‌مون رو…

عروس هلندی‌ها ذاتا پرنده‌هایی اجتماعی و خونگرم هستن. با این حال دستی کردن و رام کردن عروس هلندی نیاز به صبر و حوصله زیاد و البته استفاده از اصول و روش صحیح داره. وقتی یه عروس هلندی رو تازه به خونه میارید معمولا از شما و محیط زندگی جدیدش می‌ترسه؛ چون…

 دریافت PDF  و ویدیو  راهنمای تربیت اصولی سگ

 معرفی بهترین پت شاپ برای خرید غذا و لوازم حیوانات خانگی

همه ما برای نگهداری درست از حیوانات خانگی مون نیاز به داشتن اطلاعات درست و کامل داریم.

ما در تیم پت پرس تلاش میکنیم تا این اطلاعات رو به بهترین نحو در اختیار شما قرار بدیم. شما میتونین پاسخ سوالاتتون درباره نگهداری از سگ، گربه، پرندگان و جوندگان خانگی رو در پت پرس پیدا کنین یا مستقیم از دامپزشک متخصص بپرسین.

هدف پت پرس اینه که روزی بیاد تا هیچ کدوم از حیوانات خانگی به خاطر کمبود اطلاعات ما، بیمار نشن.

 

021-91302721

شنبه تا چهارشنبه 9:30 تا 19

پنج شنبه ها 9:30 تا 16

 

 

خانه

مقالات

دامپزشک آنلاین

کتاب و فیلم

پروفایل

ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید باخبر بشید و باهامون در تماس باشید. ما هم از پیدا کردن دوستان جدید خوشحال میشیم.


همین حالا وکیل بگیر


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

پیش از خرید یک حیوان خانگی باید شرایط تان را بررسی کنید و ببینید که بهترین حیوان خانگی برای شما چیست؟

 

آشنایی با حیوانات خانگی مناسب کودکان

چگونه حیوان خانگی بخریم

 

انسان ها و حیوانات خانگی از زمان های باستان رابطه محکمی داشته اند. حیوانات خانگی نیازمند محبت و مراقبت هستند و انسان ها به همدم نیاز دارند. این نیاز دوطرفه رابطه زیبایی را بین حیوانات خانگی و صاحبش ایجاد می کند که خالی از هرگونه توقع و اعتراض است. نگهداری از حیوانات خانگی یک تعهد طولانی مدت و مسئولیت دلپذیر است. اما برخلاف باور عمومی همه حیوانات خانگی به مراقبت‌ شدید نیاز ندارند.

 

اگر شما کودکی دارید و با دقت تصمیم گرفته اید که یک حیوان خانگی خاص، می تواند انتخاب مناسبی باشد سعی کنید حیوانی را انتخاب کنید که آرام بوده و نگهداری از آن نیز کار آسانی باشد. نگهداری حیوانی در خانه برای کودک مناسب است که بتواند طبع پر سر و صدا و غیر قابل کنترل کودک را نیز به نحوی تحمل کند.

 

مانند هر حیوان خانگی دیگری، افراد بزرگتر خانواده باید روابط و رفتارهای کودک با حیوان را تحت نظر داشته و در صورت لزوم موقعیت را تحت کنترل بگیرند. نکته مهم دیگر این است که به کودکان آموزش دهید حتما پس از بازی با هر نوع حیوانی، دستانشان را با دقت بشویند تا از بیماری های احتمالی جلوگیری کنند.

 

در این مطلب به چند نمونه از حیوانات خانگی اشاره می‌کنیم که برای کودکان و بزرگسالان مناسب هستند.

 

گربه ها در جهان محبوب ترین حیوان خانگی آپارتمانی به شمار می آیند.

سگ ها گرچه چندان برای زندگی در آپارتمان ها مناسب نیستند، اما اگر حوصله‌ و وقت نگهداری از آن ها را داشته باشید می توانید از برخی نژاد‌هایشان در آپارتمانتان نگهداری کنید. 

 

سنجاب

سنجاب ها از حیوانات خانگی بامزه و دوست داشتنی است. اگر در مورد نگهداری این دسته از حیوانات خانگی تحقیق کنید با نظرات متفاوتی روبه‌رو خواهید شد، چرا که افراد تجربه متفاوتی از این نوع حیوانات خانگی دارند.

 

بهتر است از بدو تولد نگهداری یک سنجاب را به عهده بگیرید چون اگر آن را به خوبی تربیت کنید از داشتن چنین حیوان خانگی فعالی بسیار خرسند خواهید شد، در ضمن باید مراقب دندان ها و چنگال های تیز این نوع حیوانات خانگی باشید.

 

سنجاب های بالغ مستلزم مراقبت ویژه و حوصله بیشتری هستند زیرا ممکن است در فصل جفتگیری رفتارهای تهاجمی داشته باشند. در این شرایط سنجاب می تواند انسان را گاز بگیرد و یا روی پوست او خراش بیاندازد و باید تربیت صحیح آن ها را از کودکی آغاز کرد.

 

 

سنجاب ها را داخل یک قفس یا آزاد برای گردش و بازی در خانه نگهداری کنید. برای تغذیه سنجاب ها از آجیل و تنقلات استفاده کنید.

طول عمرسنجاب ها از 4 تا 7 سال است بستگی به شرایط نگهداری از سنجاب ها دارد.

 

سنجاب ها از حیوانات خانگی بی نهایت بامزه و دوست داشتنی است

 

جربیل

جربیل با نگهداری و مراقبت منظم، کاملا اهلی می شوند. جربیل ها بسیار اجتماعی هستند و باید به صورت جفت یا گروهی نگهداری شوند. تماشای بازی کردن آنان با یکدیگر بسیار لذت بخش است. همچنین در طول روز نسبت به دیگر جوندگان فعال تر هستند (جای اینکه کل روز یا کل شب را خواب باشند، در طول شبانه روز چندین بار می خوابند و بیدار می شوند).

 

در اهلی کردن جربیل باید صبر و شکیبایی به خرج دهید. مراقب باشید که کودک هیچگاه جربیل را از دم نگیرد.

 

در اهلی کردن جربیل باید صبر و شکیبایی به خرج دهید

 

لاک پشت

لاک پشت گزینه خوبی به عنوان حیوانات خانگی بی دردسر هستند. نسبت به سایر حیوانات خانگی عمر بیشتری دارند و نگهداری از آن ها آسان تر است. از جمله حیوانات خانگی آرام و ساکت که کودکان می توانند از تماشا و غذا دادن به آن ها لذت ببرند.

باید به هنگام بازی کودکان، مراقب این حیوانات خانگی باشیم زیرا برخلاف ظاهر سخت و سنگی، اندام های داخلی آسیب پذیری دارند. 

چگونه حیوان خانگی بخریم

 

انتخاب خانه و غذای مناسب با توجه به اندازه و نژاد لاک پشت متغییر است، طول عمر لاک پشت 30 تا 40 سال و لاک پشت های دریایی بیش از 80 سال است.

 

نگهداری از لاک پشت ها آسان تر است

 

همستر

همسترها به فضای زیادی نیاز ندارند و بدون جفت می تواند زندگی کند. همسترها معمولا اهلی شده و نگهداری از آن ها به کمی صبر و حوصله نیاز دارد. این حیوانات تا حدی می توانند با کودکان تعامل داشته باشند.

 

همسترها شب زی هستند و خیلی خود را با برنامه شما وفق نخواهند داد. بنابراین هنگامی که کودکان می خواهند با همستر بازی کنند ممکن است بسیار خواب آلود باشد و متاسفانه همستر خواب آلود تمایل بیشتری به گاز گرفتن برای دفاع از خود دارد.

 

با این که همسترهای کوتوله نیز به راحتی قابل خرید هستند با این حال به علت اندازه کوچکی که دارند نگهداری و رام کردن آنان نسبت به همسترهای سوری کمی سخت تر است.

 

همستر موجودی کوچک، کم دردسر، کم هزینه و مناسب برای نگهداری در آپارتمان به شمار می آید. 

 

همسترها به فضای زیادی نیاز ندارند و بدون جفت می تواند زندگی کند

 

خوکچه هندی

خوکچه های هندی بطور کلی آرام و اهلی هستند، نگهداری آسانی داشته و معمولا گاز نمی گیرند. خوکچه هندی با گذشت زمان از عادات صاحب خود باخبر خواهد شد و با او به تعامل خواهد پرداخت که این موضوع می تواند برای کودکان بسیار سرگرم کننده باشد. آن ها همچنین در طول روز و شب جنب و جوش و فعالیت دارند بنابراین احتمال بیدار بودن آنان در زمان هایی که کودکان نیز بیدار هستند، زیاد است.

 

خوکچه هندی با اینکه حیواناتی قوی هستند با این حال باید با لطافت با آنان برخورد شود. خوکچه های هندی را باید به صورت جفت نگهداری کرده و فضای بزرگی برای آنان مهیا کرد. همچنین برای تامین ویتامین ث مورد نیازشان باید میوه های سالم و تازه در اختیار آنان قرار دهید.

 

خوکچه هندی با اینکه حیواناتی قوی هستند باید با لطافت با آنان برخورد شود

 

طوطی

پرنده ها فوق العاده باهوش هستند و اگر بتوانید پرنده ای کم سر و صدا پیدا کنید، یکی از گزینه های مناسب برای نگهداری در آپارتمان محسوب می شوند.

 

طوطی ها پرحرف، رنگارنگ و شاد هستند. آن ها حیوانات خانگی احساساتی و با شخص مورد اعتماد خود مهربان هستند. صدها گونه طوطی در جهان وجود دارد.

طوطی ها برخلاف سایر حیوانات خانگی دو پا دارند بنابراین شما برای درک زبان بدن آن ها نیاز به تلاش بیشتری دارید. حواس تان باشد که یادگیری زبان طوطی کار مشکلی است.

 

نکته

رعایت رژیم غذایی طوطی آسان و ضروری است که می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

توانایی در تکلم، سر و صدا و خلق و خوی طوطی به نژاد آن بستگی دارد.

 

نظافت و مرتب کردن قفس، یادگیری صحیح زبان بدن طوطی به طول عمر طوطی می افزاید.

طول عمر طوطی متغیر است، برحسب نژاد طوطی از 5 تا 100‌ سال طول عمر دارد.

 

برحسب نژاد طوطی از 5 تا 100‌ سال عمر می کند

 

گکو پلنگی

گکو لئوپارد (Leopard Geckos) رنگ های بسیار زیبایی داشته و نگهداری از آنان، نسبت به دیگر خزندگان بسیار آسان تر است. آن ها حیواناتی مطیع و اهلی هستند که باید با لطافت با آنان برخورد شود. به فضای زیادی احتیاج ندارند و یک جفت از این حیوان را می توانید در تانکی کوچک نگهداری کنید.

 

هر چند که گکو پلنگی به نور UV خاصی نیاز ندارند، با این حال باید به تجهیزات مورد نیاز آنان توجه شود. این موجودات برخلاف پستانداران اشتیاق و واکنش های زیادی از خود نشان نمی دهند. هرچند گکوهای پلنگی در سرتاسر جهان به صورت گسترده خرید و فروش می شوند، پیدا کردن آنان در ایران به سادگی دیگر کشورها نیست.

 

نگهداری از گکو پلنگی، نسبت به دیگر خزندگان بسیار آسان تر است

 

جوجه تیغی

حیوانات خانگی که پشت آن ها پوشیده از خارهای تیزی است که برای دفاع در برابر شکارچیان استفاده می شود. اینکه جوجه تیغی با کودکان شما بازی می کنند غیر قابل باور است. واقعیت این است که این حیوانات خانگی برای کودکان خطری ندارند و خیلی خجالتی و نگران هستند. آن ها حالت تهاجمی نداشته و به همبازی خود حمله نمی کنند و از تیغ هایشان صرفا برای دفاع استفاده می کنند.

 

تماشای جوجه تیغی به نوعی سرگرمی است. این حیوانات خانگی مناسب کودکان 12‌ سال و بالاتر می باشند. هنگامی که جوجه تیغی احساس خطر می کند به یک توپ خاردار تبدیل می شود و بازگرداندن آن به حالت عادی کار آسانی نبوده و نیاز به صبر و زمان زیادی است.

 

قفس جوجه تیغی را مدام نظافت و مرتب کنید. برای جوجه تیغی آب و غذای تازه فراهم کنید.

طول عمر جوجه تیغی از 3 تا 8 سال می باشد.

 

نگهداری از جوجه تیغی مناسب کودکان 12‌ سال و بالاتر می باشند

 

موش

نگهداری از موش ها کار ساده ای است و آنان به فضای بزرگی نیز نیاز ندارند. گروهی از موش های ماده، معمولا با خوشحالی در کنار یکدیگر زندگی کرده و با بازی کردن خود را سرگرم می کنند.

 

موش ها بسیار سریع، فرز و چموش هستند، بنابراین نگهداشتن آنان برای کودکان می تواند کمی دشوار باشد. برای کودکان بهتر است قانون “نگاه کن ولی دست نزن” را اجرا کرد. موش ها معمولا شب ها فعالیت بیشتری دارند.

 

نگهداری از موش ها برای کودکان می تواند کمی دشوار باشد.

 

خرگوش

خرگوش ها زیباترین حیوانات خانگی جهان هستند. تقریبا 60 نوع نژاد با رنگ و اندازه مختلف وجود دارد. آن ها دوست داشتنی هستند و نیازی به مداخله انسان ندارند و در طبیعت بسیار آرام و باهوش هستند.

 

بازی کردن کودکان با خرگوش ها تحت نظارت والدین فعالیت مناسبی است به این دلیل که این حیوانات خانگی مستقل هستند، خرگوش ها بسیار حساس هستند و بی احتیاطی کودکان می تواند به پاها و کمر آن ها آسیب وارد کند و متقابل ناخن های تیز خرگوش نیز کودک را زخمی می کند خرگوش ها عمدا به کسی آسیب نمی زنند.

 

خرگوش ها مانند انسان ها دارای خصلت های گوناگون هستند. بعضی بازیگوش و بی احتیاط و برخی خجالتی و محتاط هستند. همه این صفات به نژاد انتخابی شما بستگی دارد.

 

موهای خرگوش را شانه بزنید و ناخن ها را هفتگی کوتاه کنید. جعبه نگهداری خرگوش ها را مرتب و نظافت کنید. در رژیم غذایی خرگوش ها علف بگنجانید. طول عمر خرگوش ها 8 تا 12 سال است.

 

در رژیم غذایی خرگوش ها علف بگنجانید

 

ماهی

اگر هزینه و زمان زیادی برای نگهداری از حیوانات خانگی ندارید، ماهی انتخاب خوبی برای شما است. ماهی یکی از بهترین‌ گزینه ها برای کودکان می باشد و نگهداری از آن آسان است. قطعا کودکان شما از تماشای فعالیت و حرکت ماهی های رنگارنگ خوشحال می شوند.

 

ماهی ها متفاوت ترین حیوان خانگی به شمار می آیند. آن ها رابطه‌ عاطفی با شما برقرار نمی کنند، اما تماشای شنا کردن آن ها فوق العاده آرامش بخش است.

 

برای نگهداری از ماهی ابتدا یک آکواریوم به همراه گیاهان آبی، دستگاه تصفیه آب و برنامه غذایی تهیه کنید. بعد از این کار می توانید روزانه یک یا دو مرتبه به آن ها غذا بدهید و اگر برای چندین روز قصد مسافرت دارید می توانید آن ها را در خانه رها کنید.

 

آکواریوم را نظافت و پاکسازی کنید. تغذیه مرتب و با برنامه برای ماهی ها داشته باشید. طول عمر ماهی ها برحسب نوع ماهی متغیر است.

 

تماشای شنا کردن ماهی ها فوق العاده آرامش بخش است

 

گردآوری: بخش علمی بیتوته

چند دقیقه با دانستنی ها


کسب درآمد با سرمایه کم در خانه


انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


زیباترین باغ رستوران فشم تهران


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


ارزان ترین راه سفر به نقاط مختلف داخلی


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


استخدام نیروی دورکار در شرکت اروپایی


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مدت زمان زیادی است که حیوانات خانگی نقش بسیار پررنگی در کانون گرم خانه ها دارند و در بسیاری از خانواده ها جزو جدایی ناپذیر و محبوب به شمار می روند. از این رو سفرهای چند روزه با هواپیما در مواقع زیادی دغدغه صاحبان حیوانات خانگیست. چه بسا که این افراد تمایل دارند حیوانات خانگی خود را نیز با خود به سفر ببرند.

مدت زمان زیادی است که حیوانات خانگی نقش بسیار پررنگی در کانون گرم خانه ها دارند و در بسیاری از خانواده ها جزو جدایی ناپذیر و محبوب به شمار می روند. از این رو سفرهای چند روزه با هواپیما در مواقع زیادی دغدغه صاحبان حیوانات خانگیست. چه بسا که این افراد تمایل دارند حیوانات خانگی خود را نیز با خود به سفر ببرند. درواقع حیوانات خانگی آنقدر در دل صاحبانشان عزیز شده‏‌اند که جدایی از آن‎ها آن هم به مدت چندین روز برای صاحبانشان کار چندان ساده‌‏ای نباشد. همین موضوع سبب شده است تا مسافرانی که قصد رزرو بلیط هواپیما دارند تا چند روزی به سفر بروند و در هتلی چند ستاره اتاق رزرو کنند، این دغدغه را داشته باشند که لذت سفر به کنار با دوری حیوان خانگی خود چه کنند و چطور حیوان زبان بسته را به حال خود تنها رها کنند؟ خوشبختانه مسافرانی که برای پرواز به مقاصد داخلی و خارجی بلیط هواپیما می‎خرند، آنقدرها هم دست و پا بسته نیستند و برای همسفر شدن با حیوان خانگی خود می‎توانند از خدماتی بهره‌مند شوند که ایرلاین‎ها برای مسافران خود در نظر می‎گیرند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که با توجه به مقوله جابه‎جایی حیوانات به عنوان موجودات زنده کاری پیچیده و پر از جزئیات است، ایرلاین‎ها نیز مجبور هستند تا برای اینکه در جریان پرواز و سفر مشکلی برای حیوان به وجود نیاید یا مزاحمتی برای مسافرانی که بلیط هواپیما می‎خرند پیش نیاید، قوانین دقیقی در زمینه حمل و جابه‌‏جای حیوانات خانگی در سفرها تنظیم کنند و به اجرا در بیاورند. اگر چه در قالب یک مطلب نمی‎توان به تمام قوانینی پرداخت که ممکن است مسافران ایرانی هنگام جابه‌جایی هوایی حیوانات خود با آن‎ها روبه‎رو باشند، اما با این حال در ادامه با اشاره با برخی از مقررات چند ایرلاین مسافرپسند، سرنخ‎هایی در مورد نحوه خرید بلیط هواپیما برای حیوان خانگی در اختیارتان علاقه‏‌مندانی قرار می‎دهیم که دوست ندارند در روزهای سفر از دوری حیوان خانگی خود احساس دلتنگی یا ملال داشته باشند.

فهرست مطالب موجود در این مقاله

بطور کلی هواپیمایی ماهان جهت حمل موجود زنده دو راه را به مسافرانی که بلیط هواپیمای این ایرلاین را خریده‎اند، پیشنهاد می‎کند:

از طریق پایانه‎های مسافری (همراه)

چگونه حیوان خانگی بخریم

بعلت مسائل ایمنی و بازرسی خارج از اختیارات هواپیمایی ماهان و همچنین عدم کنترل حیوانات در مواقع اضطراری، ورود حيوانات اهلی و پرندگان به كابين مسافری (PETC) مجاز نمی‌باشد و این امكان فراهم می‌شود تاحيوان در پايانه مسافری پذيرش و هنگام ورود در فرودگاه مقصد در سالن دریافت بار به مسافر تحويل شود. مسافران می‌توانند از اين سرويس در اكثر مقاصد ماهان بهره‌مند گردند.

از طریق پایانه‌های باربری (غیر همراه یا کارگو)

هنگامی كه به هر علتی مسافر نتواند درسفر همراه حيوان خود باشد اين سرويس دراختيار وی قرار داده می‌شود. حيوان اهلی یا وحشی مسافر در پايانه باربری پذيرش و درفرودگاه مقصد به مسافر يا شخصی كه در بارنامه معرفی شده، در محل ترخیص بارنامه تحويل داده می‌شود.

كامل بودن تمام اسناد قابل اطلاق مثل مجوزهای ورود به كشور مقصد مانند:

حمل اینگونه حیوانات با دارا بودن تمامی مدارک ذکر شده و رعایت شرایط حمل و نقل بارنامه، بصورت غیر همراه امکان پذیر می‌باشد.

​قفس مناسب

قفس باید دارای ابعاد مناسب باشد ، درغير اين صورت از سفر حيوان ممانعت می گردد.

هواپیمایی ایران ایر نیز با ورود حیوانات خانگی به داخل کابین مسافران مخالفت می‌کند.

می‌توانید حیوان خانگی خود را در قفس مخصوصی قرار داده (ایران ایر این قفس مخصوص را به شما قرض می‌دهد) و با خودتان تا مقصد نهایی حمل کنید (البته حیوان خانگی در کابین مسافران نخواهد بود.)

متاسفانه با این روش نمی‌توانید به انگلستان و عمان سفر کنید. برای سفر به این کشورها باید حیوان خانگی خود را جداگانه و با Cargo بفرستید.

در حالت دیگر، در صورتی که صرفا می‌خواهید یک حیوان خانگی را به یک مقصد مشخص بفرستید و نمی‌خواهید که خودتان نیز با حیوان سفر کنید، می‌توانید او را با Cargo بفرستید.

هواپیمایی قطر نیز، اجازه نمی‌هد تا حیوان خانگی خود را وارد کابین مسافران کنید.

می‌تواند حیواناتی نظیر سگ، گربه، پرنده‌های خانگی و… را در قفس‌های مخصوصی به نام «Checked Baggage» با خودتان حمل کنید (اما نه در کابین) و یا این که با خطوط Cargo هواپیمایی قطر آن‌ها را حمل کنید.

دو روز قبل از اینکه بخواهید پرواز کنید، باید با هواپیمایی قطر این موضوع را هماهنگ کنید که قرار است با خودتان چه حیوانی را و به چه تعدادی حمل کنید.

از آن جایی که قوانین کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند، ممکن است در برخی از مسیرهای ترانزیتی با مشکلاتی برخورد کنید. لذا قبل از هرگونه اقدام در راستای حمل حیوان خود در سفر، با هواپیمایی قطر هماهنگی لازم را انجام دهید.

چنان‌چه بلیط هواپیما خود را از هواپیمایی امارات تهیه کرده‌اید، قوانین زیر در مورد حمل حیوان خانگی شما صدق می‌کند.

حیوانات، اجازه ورود به کابین مسافران را ندارند.

به جز شاهین و قرقی، در مقاصد خاصی مانند دبی و پاکستان همه‌ی حیوانات خانگی، بایستی منطبق با قوانین کشور امارات، با خطوط حمل بار (Emirates Sky Cargo) منتقل شوند.

شما کدام ایرلاین را برای جابه‎جایی حیوانات خانگی و خرید بلیط هواپیما برای سفر به همراه این موجودات دوست‎داشتنی پیشنهاد می‎کنید؟

کشورها از لحاظ میزان شیوع بیماری هاری که یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، به سه دسته تقسیم می‌شوند:

که به اصطلاح rabies free countries گفته می‌شود. مثل کشورهای :انگلیس و استرالیا.

که به اصطلاح Third countries گفته می‌شود. مثل کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا ، کانادا و مکزیک…

که به اصطلاح high incidence of rabies گفته می‌شوند. مثل ایران، ترکیه، امارات…

این نکته خیلی مهم است که قبل از سفر، مقصد خود را بدرستی شناسایی کنید و بدانید جزو کدام دسته کشورهاست.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید لیست کشورهای طبقه‌بندی‌شده براساس بیماری هاری را در سایت pettravel.com ببینید.

ورود به این کشورها از ایران بدون قرنطینه، ممنوع است.

انگلیس از سال ۲۰۱۲ تغییراتی در مقررات ورود حیوانات داده است ولی در صورت داشتن شرایط زیر، ورود بلامانع است:

– میکروچیپ
– واکسیناسیون هاری

بعد از واکسینه‌کردن حیوان خانگی باید حتما اطلاعات واکسیناسیون در گواهی بهداشتی بین‌المللی و شناسنامه ثبت شود.

این اطلاعات شامل موارد زیر :

– سن حیوان
– شماره میکروچیپ و تاریخ دقیق تزریق میکروچیپ
– تاریخ دقیق انجام واکسیناسیون
– نام واکسن و شماره سری واکسن و تاریخ انقضاء آن
– تاریخ واکسیناسیون یادآور (که باید زمان واکسیناسیون با محاسبات شرکت سازنده واکسن هم‌خوانی داشته باشد.)
– تست خون جهت اندازه‌گیری تیترآنتی بادی هاری

نمونه خون باید حداقل ۳۰ روز پس از واکسیناسیون هاری گرفته‌شود و باید به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تأیید اتحادیه اروپا فرستاده شود.

(این ۳۰ روز باید از روز بعد از واکسیناسیون محاسبه گردد.)

تست خون باید تیتر آنتی بادی را IU/ML 5/0 و یا بیشتر از این مقدار نشون بده

اگر تست خون توسط آزمایشگاه قابل قبول اعلام گردد، حیوان سه ماه بعد از نمونه‏‌گیری اجازه ورود به این کشور را دارد.

چگونه حیوان خانگی بخریم

-مدارک مربوطه (گواهی بهداشتی بین المللی صادره از سازمان دامپزشکی ویا واحدهای تابعه و فرم (Veterinary certificate Eu- Annex2 )
– درمان انگلی سگ‌ها بین ۲۴ تا ۱۲۰ ساعت قبل از ورود (Tapeworm)
– حمل و نقل باید توسط خطوط هوایی و شرکت های حمل ونقل مورد تأیید AHVLA انجام شود.

در این مورد تجربه یکی از مسافران از برای بردن سگ به لندن را در انتهای همین متن بخوانید.

جهت سفر به این کشورها مدارک ذیل لازم است.

-میکروچیپ
– انجام تست خون جهت اندازه گیری تیتر آنتی بادی هاری (از آزمایشگاه‌های مورد تائید اتحادیه اروپا)
– تکمیل و تایید فرم رسمی اتحادیه اروپا توسط سازمان دامپزشکی کشور یا واحدهای تابعه
– گواهی بهداشتی بین المللی صادره از سازمان دامپزشکی کشور یاو احدهای تابعه

جهت سفر به آمریکا و کانادا که جزو کشورهای دسته دوم می باشند نیازی به آزمایش تیتر هاری نمی‌باشد.

فقط نیاز به گواهی بهداشتی صادره از سازمان دامپزشکی کشور یا سایر واحدهای تابعه می‌باشد.

(کشورهای مالزی و امارات علاوه بر گواهی بهداشتی نیاز به آزمایش تیتر هاری دارند که آزمایشگاه های ایران مورد تائید این کشورها هستند)

در صورت داشتن تجربه در بردن حیوانات خانگی خود، برای ما بنویسید تا دیگران هم از آن بهره ببرند.

این مطلب رو می نویسم برای این که می دونم خیلی ها می خوان سگ یا حیوانی که دیگه اعضای خانواده‌شان است را با خود از ایران ببرند اما به خاطر عدم سابقه و تاریخ در این زمینه، خیلی به مشکل بر می‌خورند. من تمام مراحلی که با سختی طی کردم رو برایتان می‌نویسم که بدونید باید چکار کنید. اما چون این متن مربوط به سال 2013 است باید در مورد بعضی از تغییرات احتمالی دوباره پرس و جو کنید.

ما سگمون کوکی رو در ماه سپتامبر 2013 از تهران به لندن انتقال دادیم اتفاقی که هر از چند سال یک بار می‌افتد و خیلی‌ها حتی در خود انگلستان هم از این که ما توانستیم سگ را از ایران به لندن ببریم تعجب کرده بودند و همیشه می‌پرسیدند که چطوری این کار را کردید. اگر با جدیت تمام دنبال قضیه را بگیرید می‌توانید این موجودات دوست داشتنی را با خود ببیرد. ما بدون کوکی رفتن به لندن را متصور نمی‌شدیم و اگر نمی‌شد از رفتن به لندن صرف نظر می‌کردیم، چون نمی توانیستیم بچه خودمان را بگذاریم و بریم.

بردن سگ از ایران و به خصوص انتقال آن به کشورهای اتحادیه اروپا خیلی مشکل است و یکی از مشکل‌ترین کشورها انگلستان است. وقتی مطابق با سایت انگلستان تمام مدارک را فراهم کردم و به دفاتر آژانس‌های هواپیمایی رفتم همه آن‌ها می‌گفتند که بردن سگ به لندن قدغن است و فرودگاه‌های لندن اجازه ورود سگ را نمی‌دهند. شاید باورتان نشود ولی تمام دفاتر هواپیمایی در ایران همین جواب را به من دادند و من را دلسرد کرده بودند: کی ال ام، ترکیش ایرلاین، هواپیمایی امارات، قطر ایرویز، حتی لوفتهانزا. اما من می دونستم که میشه چنین کاری کرد.

من با خود دفتر لوفتهانزا در فرانکفورت تماس گرفتم و کلی صحبت کردم. به من گفتند که دفتر مرکزی ما در تهران از این موضوع اطلاع ندارد برای همین به شما گفته که نمیشه این انتقال را انجام داد. شماره دفتر کارگو رو به من دادند که بالاخره تونستم با لوفتهانزای کارگو سگم رو به لندن بفرستم. طبق شنیده‌هایم و حرف‌هایی که بهم میگفتن بعد از تعطیلی سفارت انگلستان در ایران تنها سگی که از ایران به انگلستان برده شده بود سگ سفیر انگلستان بود و کوکی قرار بود دومین سگ باشد.

هنوز هم اگه به دفاتر هواپیمایی زنگ بزنید به شما خواهند گفت که لندن سگ قبول نمی‌کند. در صورتی که اگر با کارگو فرستاده شود امکان‌پذیر است. این یک قانون در فرودگاه‌های لندن است اگر سگتون رو به همراه خود به صورت چکین check in بخواهید وارد انگلستان کنید چنین اجازه‌ای به شما داده نمیشود اما به صورت بار یا کارگو می توانید این کار را انجام دهید.

بردن سگ شامل چند مرحله است که همه باید به درستی انجام شود اگر در یکی از این موارد دچار اشتباه شوید کل پروسه زیر سوال میرود و شکست خواهید خورد. ایران برای خود یک سری مدارک می‌خواهد، کشور مقصد برای خودش یک سری مدارک دیگر نیاز دارد. مراحل کار به شرح زیر است:

اول باید سگتان میکروچیپ داشته باشه. یعنی باید ببرید یک دکتری در ایران براش میکروچیپ بزنه. واکسن هاری باید بعد از میکروچیپ خورده باشه حتی یک ساعت بعد هم مشکلی نیست اما نباید قبلش خورده باشه. اگر واکسن هاری قبل از میکروچیپ خورده و الان شما یک شناسنامه دارید که تاریخ‌های واکسن هاری در آن خورده و سگتون میکروچیپ نداره دو راه وجود داره: راه اول این که به دکترش بگید میکروچیپ براش بزنه و در قسمتی که در شناسنامه برای میکروچیپ در نظر گرفته شده تاریخ میکروچیپ رو دو روز یا یک روز قبل از تاریخ واکسن هاری بزنه. معمولا دکترها با شما در این مورد کنار می‌آیند. راه دوم و قانونی تر این است که میکروچیپ را به سگ بزنید و یک روز بعد واکسن هاری را تکرار کنید. اما اگر این کار را بکنید نمونه خون سگ را باید یک ماه بعد از این تاریخ بگیرد. (در پایین توضیح دادم که چرا نمونه خون سگ لازمه). در مورد تاریخ‌ها باید بگم که همه را به میلادی وارد کنید با اعداد لاتین هم وارد کنید که انگلیسی‌ها متوجه شوند.

یک آزمایشی است که سطح آنتی بادی هاری را تو خون سگ شما مشخص می‌کنه. یعنی نشون میده که این سگ در برابر هاری مقاوم هست یانه. اگر سگتون رو دارید از کشورهای غیر اروپایی و کشورهای که اروپا به لحاظ دامپزشکی قبولشون ندارد مثل ایران می‌برید، باید این آزمایش رو انجام بدید. اما مشکل این است که این آزمایش اگر در ایران انجام شود مورد قبول اتحادیه اروپا نیست، اونها یک لیست دارند از مراکزی که مجاز به انجام این آزمایش هستند. لیست اون آزمایشگاه‌ها اینجاست:

http://ec.europa.eu/food/animal/liveanimals/pets/approval_en.htm

البته این لیست موسساتی است که خارج از اتحادیه اروپا هستند اما اتحادیه اروپا اونها رو قبول داره. می‌توانید لیست موسساتی که در خود اتحادیه هم هست را پیدا کنید. در داخل این لیست کشور ترکیه هم هست که یک موسسه را معرفی کرده من از طریق این موسسه اقدام کردم.

Tel: +90.312.326.00.90 (8 lines)/ +90.321.17.55
ehh.o@merkezvet.gov.tr
etlikvet.gov.tr
merkzevet.gov.tr

باید به موسسه ترکیه ایمیل بزنید و بگید که می خواهید نمونه خون سگ رو بفرستید برای آزمایش تیتر هاری. اونها براتون فرم‌های لازم و نحوه ارسال سرم خون را می‌فرستند. به دکتر سگتون بگید که سرم خون باید برای سگتون آماده بشه و ببینید که دستگاه‌های لازم برای این سرم را داره یا نه. سرم خون یعنی مواد محلول در خون به غیر از گلبول های قرمز. باید سرم تهیه کنید و بفرستید که خون سگ در این مدت دلمه نشه.

برای ارسال سرم خون باید بروید بورس لوازم آزمایشگاهی و یک کلمن کوچیک برای انتقل خون بخرید. من این کلمن را 40 هزار تومان خریدم … هرچه کوچکتر باشد بهتر است چون هزینه پست دی اچ ال کمتر خواهد بود. بورس لوازم آزمایشگاهی هم در تهران تقاطع خیابان جمهوری و خیابان ولی‌عصر است. در ضمن چند تا یخ خشک هم بخرید که دمای کلمن رو پایین نگه‌دارد. ترکیه روزهای سه‌شنبه صبح آزمایش رو انجام میده اگه خون دوشنبه برسه خیلی خوبه. پس شما سعی کنید پنجشبه صبح یا چهارشنبه عصر خون رو بفرستید که حتما دوشنبه به دستشون برسه. برای من به موقع نرسید یعنی هفته بعد سه‌شنبه آزمایش انجام شد. یخ خشک و کلمن و سگ را باید یک روز صبح زود ببرید پیش دکتر و از قبل با دکتر هماهنگ کنید. دکتر کوکی خیلی به ما کمک کرد.

فرم‌ها را با دکتر پر کنید، سرم را تهیه کنید و داخل کلمن بچسباید و سریع خودتون رو به مرکز دی اچ ای تو میدان آرژانتین برسانید. البته قبلش با دی اچ ال صحبت کنید چرا که اون‌ها هم چند تا فرم برایتان می‌فرستند که باید پر کنید و به همراه کلمن و فرم‌های ترکیه ببرید. فرم‌های ترکیه را روی کلمن بچسبانید و بسته را ارسال کنید. هزینه‌ای که از من گرفتن در اون سال 840 هزار تومان بود. وقتی به این مرحله برسید 30 درصد کار را تقریبا انجام داده‌اید و می‌توانید یک نفس نیمه راحت بکشید. وقتی آزمایش انجام شود جوابش برای دکترتون ارسال میشود پس دکتر را در جریان قرار دهید که به محض دریافت نتیجه سریع شما را در جریان قرار دهد. وقتی جواب به دستتان رسید اولین کار تهیه یک اسکن از همه مدارک است.

دیگه تا زمانی که می‌خواهید بیاید کاری ندارید مگر این که در این مدت تاریخ تجدید واکسن هاری فرا برسد طبق روال اون واکسن را هم تزریق می‌کنید و در فرآیند کار شما تاثیری ندارد. یک ماه قبل از پرواز باید دوباره کارها را شروع کنید. با کارگوی یکی از هواپیمایی‌ها در فرودگاه امام خمینی تهران تماس بگیرد. من با لوفتهانزا تماس گرفتم چون اونها خیلی در زمینه سگ و انتقال آن حساس هستند. هزینه خیلی بالایی هم می‌گیرند اما ما برای این که خیالمان راحت باشد این کار را کردیم. وقتی پیش مسئول لوفتهانزا می‌روید خیالتان راحت می‌شود که یک نفر بالاخره در اداره‌های ایران سگ را دوست دارد. بگویید که همه کارهای سگ را انجام داده‌اید و همه مدارک را آماده کرده‌اید.

یکی دیگر از حسن های انتخاب لوفتهانزا این است که سگ در کمترین زمان ممکن به انگلستان می‌رسد. یعنی سگ ابتدا می‌رود به فرانکفورت بعد به لندن ارسال می‌شود. اما مثلا اگر هواپیمایی عمان را انتخاب کنید ابتدا سگ می‌رود به مسقط و از مسقط به لندن که پروازهای طولانی و خسته کننده برای سگ است و اصلا معلوم نیست در کشورهای عربی با سگ چه برخوردی می‌کنند. این را هم بگویم که لازم نیست پرواز خودتون با لوفت هانزا باشه ما پروازمون با ترکیش ایرلاین بود و کوکی با لوفتهانزا اما طوری پرواز‌ها رو خریده بودیم که تقریبا هم زمان با هم برسیم به فرودگاه لندن. اگر همزمان نرسید فرودگاه لندن برای هر ساعت دیرکرد کلی از شما پول می‌گیرد ما حدود 4 ساعت دیر رسیدیم و 70 پوند اضافه دادیم. در انتها مدارک و سگتان را به همراه قفس به دفتر کارگو فرودگاه امام ببرید که اونها همه چیز را چک کنند.

شرایط باکس:

در بازار یک سری باکس های سگ است که به باکس هواپیما معروف است از جنس پی وی سی ساخته شده‌اند. جنس خوبش را بخرید و در خرید آن صرفه جویی نکنید. اندازه آن باید طوری باشد که سگ بتواند در آن بنشیند بدون این که سرش به سقف بخورد. بتواند در آن بچرخد و بتواند در آن دراز بکشد البته نه این که دست و پایش را باز کند همین که لم بدهد کافی است. وقتی باکس رو خریدید به همراه همه مدارک به فرودگاه بروید. پارکینگی که برای رفتن به دفاتر کارگو در نظر گرفته شده از خود دفتر کارگو حدود 15 دقیقه پیاده روی دارد و شما که وسایل زیادی همراه دارید کلی اذیت خواهید شد. اما اگر دو نفری رفته باشید خیلی راحت تا کارگو می‌روید و یکی هم در ماشین منتظر می‌ماند.

اگر کسی تو ماشین نباشه، ماشینتون رو با جرثقیل می‌برند. پس بهتره دونفری برید که یکی به شما کمک کنه. وقتی سگ و جعبه را بازدید کردند ازتون می خواهند که همه مدارک رو اسکن کنید و براشون بفرستید از قبیل شناسنامه، تیتر هاری و هر مدرک دیگری که دارید. پس اسکن این‌ها را از قبل همراه داشته باشید که همون جا تحویل دهید. مسئول مربوطه به فرودگاه هیترو در لندن ایمیل می‌زند و قضیه را می‌گوید. اونها چند تا فرم برای ایشون ارسال می‌کنند که همه فرم‌ها باید به دقت پر شود یکی از مشکلات کار پر کردن همین فرم‌ها است. چون پر کردن فرم‌ها خیلی طولانی و وقت گیر است.

سعی کنید خودتان کار را انجام دهید و دکتر مربوطه فقط باید امضاء و مهر کند. فقط یادتان باشد که قبل از این که سگ را پیش دکتر ببرید از دکتر بخواهید که مهر انگلیسی هم داشته باشد. اگر ندارد بهتر است یکی برای خودش تهیه کند چرا که تمام شناسنامه‌ها اگر مهر انگلیسی نداشته باشند خارج از ایران فاقد ارزش هستند. درست است که در لندن تمام دامپزشکی‌ها کار ما را راه انداختند اما کار اگر به دولت انگلستان بکشد ایراد می‌گیرند که این ایراد‌ها هم قابل رفع نیست. پس بهتر است دکتری را پیدا کنید که مهر انگلیسی داشته باشد. فرم‌ها را پر کنید و اسکن کنید و برای مسئول مربوطه در فرودگاه بفرستید که ایشان برای یک شرکت دیگر در فرودگاه هیترو بفرستند و آن‌ها آمدن سگ شما را بر مبنای این مدارک تایید کنند.

در انگلستان روال بدین صورت است که خودتان نمی توانید سگ را از گمرک فرودگاه خارج کنید بنابراین باید شرکتی را معرفی کنید که این کار را برای شما انجام دهد. یک شرکت است که با خود لوفتهانزا کار می‌کند و نزدیک به 280 تا 300 پوند از شما می‌گیرد و کارهای سگ را انجام می‌دهد. هزینه را هم همانجا به صورت نقد تو فرودگاه پرداخت می کنید. آن‌ها هم برای خودشان فرم‌هایی دارند که به موقع برایتان می‌فرستند که پر کنید.

اما در این مرحله یک چیز بسیار مهم بخشی از فرم‌ها است که مربوط به درمان کرم یا worm است که باید 24 قبل از رسیدن سگ به لندن به سگ داده شده باشد و نباید دو روز از آن گذشته باشد. یعنی نمی‌توانید یک هفته قبل از پرواز درمان کرم را انجام دهید و سگ را وارد انگلستان کنید. این مسئله مشکل ایجاد می‌کند چون یک روز قبل باید درمان رو انجام بدید و دکتر بعد دادن قرص ضد کرم باید یک قسمت از فرم را مهر و امضاء کند و بعد دوباره باید اون بخش از مدرک اسکن شود و برای شرکت انگلیسی ارسال شود که در روز آخر نمی‌توانید چنین کاری کنید چون دوباره شرکت انگلیسی باید مدارک را تایید کند.

راه حل این مسئله این است که دکتر زیر اون بخش باید با مداد بنویسد که این سگ در تاریخ مثلا 22 سپتامبر (یعنی یک روز قبل از ارسال) درمان ضد کرم خواهد شد. شما مدارک را اسکن می کنید و می فرستید و در تاریخ مورد نظر دوباره فرم را پیش دکتر می برید و مهر و امضاء می‌کنید. بعضی از دکترها از چند روز قبل هم تاریخ آینده را حاضر هستند بزنند و امضاء کنند. پس اگر قبول کنند کارتان خیلی راحت‌تر خواهد شد. اما یادتان باشد که اون فرم را یک روز قبل به دست مسئول فرودگاه برسانید که داخل مدارک سگ قرار دهند.

برای خروج سگ از ایران باید مراحلی جداگانه را طی‌کنید. ابتدا باید سگ را پیش دکتر خودش ببرید حدود سه روز قبل از پرواز، دکتر سگ را چک می‌کند و یک نامه برای سازمان دامپزشکی به شما می‌دهد. شما نامه را به همراه شناسنامه سگ به سازمان دامپزشکی واقع در میدان توحید می‌برید. این آدرس‌ها را دقیقا دوباره چک کنید چون معلوم نیست عوش شده باشند یا نه.

وقتی بردید سازمان دامپزشکی، اونها یک Health Certificate به شما می‌دهند که در سه نسخه متفاوت است یکی برای گمرک فرودگاه یکی دیگه به صورت انگلیسی است و دیگری را الان یادم نمی آید شاید هم دو نسخه می‌دادند به هر حال هر کدام از نسخه‌ها با دیگری فرق می‌کند. اون مدارک را باید ببرید فرودگاه امام خمینی بخش قرنطینه دامی. حدودا دو روز قبل از پرواز باید این کار را انجام دهید چون آن مدرکی که سازمان دامپزشکی به شما می‌دهد تا چند روز بیشتر اعتبار ندارد اگر از قبل بگیرد زمان آن باطل می شود.

بخش قرنطینه دامی در پایین‌ترین طبقه فرودگاه امام خمینی در منتها علیه شرقی قرار دارد. وقتی می‌خواهید وارد آن قسمت شوید یک مامور نیروی انتظامی هست. با ماموران بحث و مشاجره نکنید مخصوصا این که روزهای آخر است و یک سنگ کوچک سر راهتان می‌تواند کل سفر را به عقب بیاندازد و مخصوصا که باید اون بخش را با سگتان بروید که دیگه خیلی مامور نیروی انتظامی عصبانی خواهد بود چون نمی تواند درک کند سگ شما چرا برایتان اینقدر عزیز است. بنابراین باز هم توصیه می کنم اگر کسی الکی گیر داد چیزی نگید و توضیح بدید و متین باشید.

یک مسئله مهم: یک پوشه برای خود بخرید که تمام مدارک سگ را همراه داشته باشید. قرنطینه دامی از شما کپی تمام صفحات شناسنامه سگ را به همراه کپی اون مدرک سازمان دامپزشکی لازم دارد ما نمی‌دانستیم به سختی افتادیم تا در فرودگاه امام دستگاه کپی پیدا کنیم.

بعد خود آقای داستانی شما را با یک نفر دیگه به همراه مدارک می فرسته بخش گمرک که یک سری مراحل قانونی را طی کنید. اون آقا می دونه که به کی باید رشوه بدید و چقدر باید بدید معمولا رشوه های روی 10 هزار تومان ، 20 هزار تومان است نه بیشتر. پس پول نقد همراه داشته باشید. آخر سر هم که کارهای گمرکی انجام شد یک پولی به همون آقا بدید که کمکتون کرده.

همون روز هم سگ رو وزن می‌کنند و هزینه را لوفتهانزا از شما می‌گیره کوکی ده کلیو بود که 1000 دلار هزینه ارسالش شد.

لوفتهانزا ساعت 2 به زمین میشیند و ساعت 3 و نیم شب هم دوباره به آلمان برمی‌گردد اما شما باید ساعت دوازده تو فرودگاه باشید چون سگ را ساعت 2 سوار هواپیما می‌کنند نه ساعت 3 و نیم. پس پرواز خودتون رو همون سه و چهار صبح بگیرید که سریع شما هم برسید لندن. مثلا اگر با ایران ایر برید خیلی خوبه اما از همه پروازها گرونتره. ما با ترکیش رفتیم پروازه ما ساعت چهار و بیست دقیقه صبح بود و ساعت یک و چهل دقیقه بعد از ظهر رسیدیم لندن. کوکی هم ساعت 12 رسید لندن. مطمئن باشید که تو فرودگاه فرانکفورت به سگتون بیشترین رسیدگی را می‌کنند. حتی از ما هم پرسیدن که به سگ تو فرانکفورت چه غذایی داده بشه. سگ را از قفس هم در میاورند و در یک محوطه بازی می‌کنه.

شب ساعت یازده دوازده سگ رو تحویل بدهید به لوفتهانزا و یا با هم بروید همان بخش گمرک که یک سری مامور قفس را از اشعه ایکس رد می‌کنند البته بدون سگ. بعد به شما سگ می‌گویند سگ را در قفس بگذارید و باهاش خداحافظی می‌کنید. باز هم تاکید می‌کنم با هیچ کدام از مسئولان کل کل نکنید و فقط هر چیزی گفتن تایید کنید که قضیه تو ایران تموم بشه. وقتی سگ رو تحویل دادید می توانید بروید به پرواز خودتان برسید. دیگه نگران هیچ چیز نباشید همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

وقتی وارد انگلستان شدید باید مستقیم به سمت ساختمانی که حیوانات را در آن نگهداری می‌کنند بروید یک مقدار از خود فرودگاه هم دورتر است حدود 15 پیاده روی دارد که با چمدان نمی‌توانید این کار را انجام دهید. بنابراین اگر کسی به دنبال شما می‌آید، از او بخواهید که چمدان را برایتان نگه دارد که شما بروید و سگ را تحویل بگیرید و برگردید. یا این که اگر کسی را در لندن دارید که حاضر است به شما کمک کند، نام او را به عنوان دریافت کننده سگ بزنید و از او بخواهید که زود‌تر به آن جا برود و سگ را تحویل بگیرد و با سگ به دنبال شما بیاید. اگر هیچ کس را ندارید که کمک کند یک مقدار کارتان سخت خواهد شد.

اگر دیر برای گرفتن سگ بروید جریمه می‌شوید. ما را به دلیل 4 ساعت تاخیر حدود 70 پوند جریمه کردند. در ضمن پوند به صورت نقد همراه داشته باشید که پول 300 ، 400 پوند اون شرکت را پرداخت کنید. اما بعد از گرفتن سگ دیگه برای همیشه راحت شده‌اید. هم شما و هم اون موجود دوست داشتنی.

از جمله مواردی که لازم است تاکید کنم: هزینه نگهداری سگ در انگلستان بسیار بالا است. واکسیناسیون سگ‌ها هر ساله حدود 100 پوند هزینه دارد و هفته‌ای هم 4 تا 6 پوند هزینه نگهداری سگ است. یعنی تقریبا 30 تا 40 پوند در هفته.

در صورتی که تجربه‌ای برای بردن حیوانات خانگی از ایران را دارید برای ما ارسال کنید.

در ادامه می توانید با قوانین فرودگاهی کشور ترکیه آشنا شوید.

چقدر خوب و مفیده مطالبتون. مخصوصا این مطلب که عالیه. برای من و امثال من که حیوان خانگی داریم و دوری از آنها برامون کار آسونی نیست بسیار جامع و مفیده .مرسی واقعا

برای حیوانات خانگی میتونید بلیط هواپیمای مجزا تهیه کنید و از سفر همراه اونها لذت ببرید.

سلام
سپاسگذارم از اطلاع رسانی و پاسخگوئی سریعتون
با توجه با اطلاعات داده شده تمام خطوط پروازی ایرانی قوانین منع ورود حیوانات به کابین رو دارن !
با توجه به اینکه میخوام سگم رو با خودم در کابین حمل کنم
آیا ایر لاین خارجئی هست که ورود سگ به کابین مجاز باشه
در ضمن خانمی سوال کرده بودن که سگشون رو به اسپانیا بردن و الان اجازه ی ورودش و به کشور نمیدن
مقصد من هم اسپانیاس
ارز چه طریق میتونم در مورد بازگشتش اطلاعات کسب کنم

با سلام
ایرلاین ترکیش اجازه حمل داخل کابین رو میداد ولی در حال حاضر باید استعلام بگیرید
تا اونجایی که قوانین جدید میگه، نمیتونید داخل کابین ببید با خودتون
در مورد بازگشت به ایران هم با تغییراتی که در قوانین صورت گرفته خیلی سخت بتونید دوباره با خودتون به داخل بیارید
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آژانس تماس بگیرید چون این قوانین متغیر هست و نساز به استعلام دارد
02196621777

دقیقا، مطالبتون واقعا مفیده، خود من اصلا تا به حال نمی‌دونستم که میشه حیوانات خانگی رو هم سوار هواپیما کرد یا نه.الان فهمیدم که میشه واسشون بلیط هم تهیه کرد. ممنون

سلام
سپاس از اینکه مطالب وبلاگ رو می‌خونید و نظر خودتون رو با ما در میون میزارید
در مورد حیوانات خانگی این رو بگم که:
در واقع برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما نمی‌خریم، بلکه شما با خرید بلیط هواپیما برای خودتون میتونید به عنوان بار با شرایط تعیین شده هزینه حمل رو با توجه به وزن حیوان خانگی به همراه قفسش پرداخت کنید و با خودتون به سفر ببرید.

هزینه بلیط هواپیما واسه حیوون خانگی هم به اندازه یه مسافر هست؟

سلام
برای حیوانات خانگی نیاز به تهیه بلیط هواپیما نیست
شما به عنوان بار به شرایط و قوانینی که برای حیوانات خانگی تعیین شده می توانید حیوان خانگی خودتون رو حمل کنید.
مبلغ حمل حیوان خانگی شما هم بر حسب وزن مانند بار حساب خواهد شد.

سلام درسته که میگن دیزنی لند فلوریدا اجازه داده حیوان خانگی خودمون رو هم ببریم تو شهربازی هاش؟ من میخواستم بلیط هواپیما به فلوریدا بگیرم و برم دیزنی لند اونجا رو ببینم

بلی.
یکی از ویژگی های دیزنی لند فلوریدا همراه بردن حیوانات خانگی با صاحبانشان می‌باشد.
برای اینکه با دیزنی لند ها آشنا شوید به مطلب دیزنی لند، سرزمینی به وسعت آرزوهای کودکانه مراجعه کنید.

سگ هاسکی میتونه بره المان برای زندگی کردن

ممنونم عالی مفید و کاربردی. من یک سگ نر ناز دارم از این پاکوتاه ها اسمش پیامه میخوایم عید نوروز ببرمش دانمارک و فرانسه . خدا دلتون رو شاد کنه دلم شاد شد

از اینکه مطالب ما تونسته به شما کمک کنه خوشحالیم

سلام
ببخشید شما فقط بلیط هواپیما میفروشید؟ برای این سوال کردم که میخوام بدونم شما میدونید مزنه انتقال حیوانات چنده الان

سلام
برای انتقال حیوانات خانگی با توجه به وزن در قسمت بار هواپیما هزینه حمل و نقل از شما دریافت میشود و در کل نیازی به خرید بلیط هواپیما برای حیوانات خانگی نیست

آهان ببخشید توی متن پیدا کردم ج.ابمو ممنون

سلام
یعنی هیچ راهی نیست که گربه من در طول سفر کنارم باشه؟
فکر کنم ترکیش اجازه میده.

سلام
تا اونجایی که در قوانین هواپیمایی جمهوری اسلامی نوشته شده نمیتونید داخل کابین هواپیما ببرید
باید با قفس و اونم در قسمت بار بفرستید

سلام، اگر با ترکیش ایرلاین پرواز کنیم، من فکر میکنم میشه که گربه همراه خودمون باشه و نه در بار.
یکی از دوستام با ایرلاین روسی به ایران سفر کرد و سگ رو با خودش به کابین برد.

سلام و خسته نباشید خدمت شما .خواستم بپرسم آیا از دبی میشه سگ فرستاد به تفلیس گرجستان با چه پروازی ممنون میشم یه سوالم جواب بدین سپاسگزارم

سلام ممنون از اطلاعات
میخواستم راهنمایی کنید که بهترین پرواز برای یک توله شیتزو بدون پوزه به لارناکا که بشه داخل کابین برد چی هست ؟
ممنون

سلام
طبق قوانین شما نمیتونید توله شیتزو تون رو داخل کابین ببرید و فقط از طریق بار میتونید با خودتون به لارناکا ببرید

سلام ایا برای حیوان (سگ) در طول پرواز مشکلی از لحاظ هوا اکسیژن و سرما پیش نمیاد

مشکلی از این بابت گزارش نشده
معمولا محل چمدان ها و حیوانات خانگی از هم فاصله داره و مشکل تنفسی پیش نمیاد

سلام
برای انتقال پرنده خانگی مثل کاسکو با پرواز داخلی آیا به قفس مخصوص نیاز است یا همان قفس خودش در قسمت بار هواپیما پذیرش می شود؟ و حتما باید گواهی سلامت یا دفتر واکسیناسیون داشته باشد؟

مشکل نوع قفس نیست و اینکه حتما قفس خاصی باشه، اما همونطور که در تصاویر مقاله و مواردی که در مورد قفس گفته شده میبینید، بهتره قفسی مشابه تصاویر باشه که از نظر اندازه و مقاومت استاندارد لازم رو داشته باشه.
گواهی سلامت و پزشکی هم مواردش رو ذکر کردیم و بدون اون ها اجازه پرواز داده نمیشه.

سلام
ابجیه من از انکارا اومده تهران با پرواز ایرانی .سگش همراش بوده حالا میگن واسه سگت باید برای گمرکی پول واریز کنی گیر کرده
حالا واقعا همینطوره؟

تا این حد جزئی اطلاع کامل نداریم
اما معمولا چون از طریق حمل بار وارد کشور میشه، برای بار اضافی هزینه میگیرن!

سلام من تبریز هستم ولی سگم تهران هستش یکی از دوستانم که تهران هستش رو سپردم توله سگم رو برام بیاره دوستم برگه سلامت رو به اسم خودش گرفته ولی شناسنامه ی سگ به اسم من هست ایا فرودگاه مهراباد ایراد میگیره برا این؟

موارد زیر در سایت هواپیمایی نوشته شده :
• اصل گواهی بهداشتی از دامپزشکی دولتی کشور مبدأ به نام مسافر و به زبان فارسی یا انگلیسی
• شناسنامه بهداشتی حیوان به نام مسافر

حالا ممکنه ایراد نگیرن ولی قانونش اینه که به نام مسافر باشه جفتش

با سلام,
سوال داشتم از حضورتون , آیا با قوانین جدید میتوان حیوان خانگی خودمون رو ( یک قلاده سگ) که از خارج از ایران تهیه شده به ایران بیاریم ؟ به صورت کارگو و یا به صورت همراه. هرکدوم که مقدور هست. اخیرا گویا اجازه ورود نمیدهند البته گویا قانون به صورت کامل شفاف نیست و قرنطینه فرودگاه امام یک حرف می گوید و گمرگ حرف دیگری میزند.
ممنون

• ورود سگ و گربه به صورت ارسال پستی (فریت) به کشور ممنوع است.
• ورود سگ و گربه به همراه مسافر حداکثر ۲ قلاده و ورود پرندگان خارج از لیست citis 10 قطعه می باشد ضمنا” ورود پرندگان خانگی نظیر مرغ و خروس و غاز و اردک و نظایر آن ممنوع می باشد.
• ورود حیوانات مشمول مقررات Citis علاوه بر موارد فوق مستلزم دریافت مجوز ورود از سازمان دامپزشکی کشور و همچنین دارا بودن گواهی نامه citis از سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبدا می باشد.
• ورود حیوانات به صورت CARGO (به استثناء سگ و گربه که ممنوع است) مستلزم دریافت مجوز ورود از سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

سلام خسته نباشید ، من پکن زندگی میکنم ، اما پرشین کت ایران دارم ، میخواستم اون رو بیارمش پکن ، اما بکسری میگن پکن اجازه نمیده حیوان بیاریم ، میشه بهم بگید چطور میتونم بیارمش ؟

سلام
باید اطلاعات دقیق رو از هواپیمایی چین بگیرید و دقیق بدونید که شرایط ورود حیوان با هواپیما به کشور چین به چه صورت است
در کل به این نکات توجه کنید:
بر اساس قوانین وزارت کشاورزی و اداره‌ی کل گمرک مربوط به ورود سگ و گربه‌ی خانگی هر مسافر می‌تواند تنها یک سگ یا گربه‌ی خانگی با خود داشته باشد.
بعد از تکمیل و تحویل فرم مربوط به همراه داشتن سگ یا گربه گمرک اسناد مربوط به قرنطینه و واکسن هاری حیوان را که در کشور مبدا صادر شده بررسی خواهد کرد.
گمرک باید به دفتر قرنطینه‌ی مرزی اطلاع دهد تا حیوان مورد نظر قرنطینه شود و مدارک مربوط به قرنطینه به صاحب آن تسلیم شود.
این مدارک 30 روز اعتبار دارند. اگر مسافر نتواند مدارک لازم را ارائه دهد یا بیش از تعداد مجاز حیوان همراه داشته باشد دفتر قرنطینه می‌تواند موقتا آنها را ضبط کند.
مسافر باید در مدت زمان اعلام شده مراحل اداری مربوطه را برای آزاد کردن حیوان خود انجام دهد. در غیر این صورت حیوانات به عنوان حیوان بدون صاحب اعلام خواهند شد.
در چنین شرایطی اقدامات لازم برای قرنطینه‌ی حیوان از سوی این دفتر انجام خواهد گرفت.
همچنین توجه نمایید:
امکان بردن همستر به چین نیست. تنها حیوانات مجاز برای ورود به چین سگ و گربه‌ی خانگی است و بردن بقیه‌ی حیوانات ممنوع است. اگر قصد بردن گربه یا سگ خود را دارید باید مدارک مربوط به قرنطینه و واکسن آن را حتما همراه داشته باشید.

سلام و عرض ادب. در مورد پرواز های دیگه‌مثل کیش ایر و یا اتا هم این قانون حمل حیوانات هست؟ منظورم تو قسمت بار، اکسیژن دارن؟ چون چند روز پیش شنیدم که این قانون رو برداشتن‌و اجازه حمل حیوانات به هیچ ایرلاینیو نیمدن. میخاستم‌قبل از خرید بلیط هواپیما کیش مطمئن بشم.

سلام
در این مورد که هیچ ایرلاینی اجازه حمل حیوانات رو نمیده بخش نامه ای برای ما ارسال نشده و قوانین طبق روال گذشته هست.
بهترین راه برای شما اینه که مسیر و بلیط و ایرلاین خودتون رو مشخص کنید و با پشتیبانی تماس بگیرید. اونها استعلام میگیرن که اون ایرلاین در اون روز و ساعت اجازه حمل رو به شما میده یا خیر.
اگر پرواز مورد نظر شما اجازه حمل نده کارشناسان ما میتونن پروازی که اجازه حمل حیوان شما رو میده معرفی کنن.
شماره تماس کارشناس پشتیبانی سفرستان 96621777
ممنون از شما

سلام، کاش دقیقاً فهرست هواپیمایی های که چنین خدماتی (حمل و نقل هوایی حیوانات) رو میپذیرن مینوشتین، و اینکه حیوان بالغ رو تا حداکثر چه وزن و ابعادی قبول میکنن
چون بنده میخواستم یه سگ از نژاد سرابی (که جثه نسبت درشتی داره) رو برای فروش به یک مشتری از استان تهران به شهر دمشق در سوریه ارسال کنم
واقعاً نمیدونم هواپیمایی ای وجود داره که قبول کنه یا به دلیل بزرگ بودن این سگ بالغ، حملش رو نمی پذیرن

سلام
فهرست مشخص و خاصی وجود نداره و معمولا به دلیل اینکه دائم هر ایرلاینی برای خودش بازی در میاره، بهترین راه استعلام گرفتن هست
شما با شماره تماس 96621777 تماس بگیرید و در این مورد از کارشناس پشتیبانی راهنمایی بگیرید تا برای شما بتونن استعلام بگیرن و جواب رو اعلام کنن

به همین دلیل ما توصیه میکنیم اول زمان و تاریخ و ایرلاین رو انتخاب کنید تا بتونن براتون استعلام لازم رو بگیرن و اگر اون ایرلاین اجازه حمل رو نمیده بلیط هواپیما دیگری رو معرفی کنن که بشه

در ضمن موضوعی که خدمتتون باید عرض کنم در مورد خرید بلیط هواپیما دمشق هست
کلا از ایران پروازی به دمشق انجام نمیشه و شما نمیتوانید به این مقصد بلیط هواپیما بخرید

سلام من خیلی به همسترم وابسته ام اونم میتونم ببرم؟

توصیه میکنم اول زمان و تاریخ و ایرلاین رو انتخاب کنید و بدونید که با چه پروازی و در چه روزی قصد سفر دارید تا کارشناس پشتیبانی بتونه براتون استعلام لازم رو بگیره و اگر اون ایرلاین اجازه حمل رو نمیده بلیط هواپیما دیگری رو معرفی کنن
شما با شماره تماس ۹۶۶۲۱۷۷۷ تماس بگیرید و در این مورد از کارشناس پشتیبانی راهنمایی بگیرید تا برای شما استعلام بگیرن و جواب رو اعلام کنن

کلینیک های دامپزشکی که مجوز سلامت می دن برای سگ ها قبل از خرید بلیط هواپیما
petiran.com

خیلی ممنون از اطلاعاتتون

سلام
ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.
ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب کار میکنیم.
با توجه به اینکه شما هم در این زمینه
فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید
تا تعاملات مفیدی در زمینه فروش بلیط هواپیما باهم داشته باشیم

سلام روز به خير
ما سگمون را آورديم اسپانيا ٣ ماه هست كه اينجا هستيم مي خواستم بپرسم براي اينكه بخوايم برگرديم چه كارهايي اينجا بايد براش انجام بديم چون بايد فعلا برگرديم ايران
ممنون مي شم راهنماييم كنين

سلام
باید بگید که با چه ایرلاینی قصد بازگشت به ایران رو دارید
و اینکه حیوان خانگی شما از نظر سلامت و واکسن و … در چه وضعیتی هست
تا اینکه ما استعلام بگیریم ببینیم امکان ورود سگ به کشور هست یا خیر
چون در حالت کلی بخش نامه اومده که ورود حیوانات خانگی که با خودتون به کشور دیگه ای ببرید ممنوع هست.

سگ من از نژاد شیتزو است و باعمان ایر بازگشت از مالزی به مشهد را دارم لطفا شرایط را برایم بنویسید

سلام
طبق بخشنامه هواپیمایی کشوری مقرر گردیده که ورود هرگونه حیوان اعم از سگ و گربه ممنوع شود. تنها حیواناتی اجازه ورود دارند که برای تحقیقات آزمایشگاهی، آموزشی و … باشند.
ولی شما اگر بتونید PNR بلیط هواپیما خودتون رو بفرستید برای کارشناسان سفرستان میتونند از ایرلاین مورد نظر استعلام دقیق بگیرند.
شماره پشتیبانی 96621777 داخلی 1

با سلام و تشكر از مطالبتون كه باهث آگاهي بيشتر مسافران ميشه
لطفا مي تونيد من و در مورد همراه بردن پرنده ى خانگي كاسكو توسط ايرلاين آليتاليا از ايران به ايتاليا راهنمايي كنيد؟ آيا اين شركت هم مانند شركت هايي كه شما توضيح داديد عمل مي كنند؟
با سپاس

سلام
در زمان‌های مختلف قوانین حمل حیوامات خانگی ممکن است تغییر کند
برای خروج از ایران سخت‌گیری کمتری به عمل میاد ولی این نکته را توجه کنید که برای ورود خیلی سخت‌گیری میشه !!!
از طریق پشتیبانی براتون استعلام گرفته میشه
لطفا با شماره 96621777 داخلی 1 تماس بگیرید

سلام و عرض خسته نباشین
بسیار ممنونم از اطلاعات خوبتون
من شنیدم ورود سگ به ایران ممنوع شده، نظرهای دوستان رو خوندم و دیدم شما پاسخ دادین که همراه مسافر میشه آورد.من در کشور اوکراین زندگی میکنم. با توجه به اینکه اوکراین یکی از این کشورهایی بوده که همیشه از اینجا سگ وارد ایران میکردن ممکن هست محدودیت خاصی براش گذاشته باشن؟
متاسفانه هرچی گشتم توی اینترنت جوابی پیدا نکردم.شما میتونین کمک کنین.
ممنونم

باید از ایرلاینی که میخواید بلیط بگیرید استعلام کنید که اجازه ورود میدن یا خیر
قوانین این بخش زود به زود تغییر میکنه
حتمن قبل هر اقدامی با آژانس مربوطه که بلیط رو تهیه میکنید و یا ایرلاین مربوطه هماهنگ کنید تا استعلام گرفته شود

سلام
اگه بخوایم از اروپا مثلا سوئد، با خودمون کبوتر ببریم ایران، آیا امکانش هست؟
تعدادش همون زیر ۱۰عدد
و اگه اماکان داره چه هواپیمایی رو پیشنهاد میکنید!
ار بین ترکیش ایران ایر، قطر، یا…؟

معمولا قوانین ترکیش ایرلاین برای حمل حیوانات راحت تر است
ولی برای اینکار باید استعلام گرفته شود

سلام
ايا امكان خروج سگ از ايران به انگليس امكان پذير هست ؟ و از طريق كدام اير لاين ؟

سلام
باید از ایرلاینی که قصد سفر دارید استعلام کنید
باید مشخص کنید که با چه ایرلاینی قصد سفر دارید تا کارشناسان ما استعلام به روز بگیرند براتون
در صورت راهنمایی تلفنی با شماره 96621777 داخلی 2 تماس حاصل کنید

سلام . تنها سایتی هستید که دیدم به تک تک سوالات هر چند تکراری جواب دادید. متشکر و آرزوی موفقیت بیشتر براتون دارم

تشکر از اینکه سفرستان رو دنبال می‌کنید

سلام
من شنیدم پروازهای داخلی امنیت لازم رو برای جا به جایی پت ندارن از نظر اکسیژن استاندارد نیستن . کسی هست که تجربه ی اینکارو داشته باشه ؟ لطفا راهنماییم کنید
چون من یه سگ نژاد پامرانین دارم و این نژاد از نظر تنفسی حساسه
و اینکه اگه ببرمش خارج از کشور موقع برگشت اجازه ی ورودش رو میدن یا به مشکل برمیخورم ؟
ممنون میشم اگه پاسخگو باشید

هزينه فرستادن سگ شيتزو ترير كوچك با كارگو به اروپا هلند از تهران چقدر ميباشد؟ ٦ كيلو وزنشه
ايا سازماني وجود دارهه كه در مقابل مبلغي همه كارها را برامون انجام بده؟

در این مورد اطلاعات کاملی وجود ندارد
ولی برای اطلاعات کامل حتمن باید از ایرلاین مربوطه استعلام گرفته شود
چون قوانین حمل برای هر ایرلاین متفاوت است

سلام من میخواهم برم مالزی سگم را میخوام ببرم چیکار باید بکنم؟ چند روز قرنطینه داره؟!

از ایرلاینی که بلیط هواپیما مالزی رو خرید میکنید باید استعلام بگیرید
اینکار رو کارشناسان آژانس هم انجام میدهند

سلام من 6 عدد قناری میخام بفرستم برای دوستم تو المان. ایا امکانش هست؟ چون پرنده ی حساسی هستش هم نسبت به اکسیژن هم استرس ناشی از پرتاب قفس؟

لطفا با ایرلاینی که قصد سفر دارید هماهنگ کنید و استعلام بگیرید
برای راهنمایی بیشتر با شماره 96621777 داخلی 2 تماس بگیریدhttps://www.safarestan.com/

سلام و خسته نباشین من برای اواسط تیر ماه میخوام برای زندگی به ازمیر برم کارهای بچه هام که دوتا هستن انجام دادم فقط امضااداره ی دامپزشکی کل مونده که باید یک هفته مانده انجام بدم
سئوالم اینه که از چه ایر لاینی باید بگریم که با سگ مشگل ندارن
سپاس گذارم

سلام
برای اطلاعات دقیق در این مورد که چه ایرلاینی اجازه حما حیوانات خانگی را به شما می دهد، قانون خاصی وجود ندارد و شما باید با دفتر سفرستان تماس بگیرید تا پشتیبان مربوطه برای شما در مورد ایرلاین مورد نظر شما و مقصد مورد نظر شما استعلام گرفته و ایرلاینی که اجازه حمل سگ را به شما می‌دهد انتخاب کنید.
021-96621777 داخلی 1

سلام ببخشید ایا میشه خرگوش را هم داخل هواپیما ترکیش ایرلاین کرد؟

اینکه بشه برد یا نه بستگی داره که استعلام شرکت ترکیش در مورد حیوان خانگی شما درست باشه

سلام من بلیط امارات دارم به مقصد هیوستون آمریکا. میخواستم ببینم میشه گربه با خودم ببرم؟ کلا شرایطش به چه شکله؟
ممنونم

شرایط بردن حیوانات خانگی با هواپیما بستگی به قوانین خود ایرلاین ها دارد
برای اینکه مطمئن بشید که میتونید با خودتون ببرینشپ
با آژانسی که بلیط هواپیما خریدید هماهنگ کنید تا براتون از ایرلاین استعلام بگیرین
در صورت نیاز با کارشناسان سفرستان در تماس باشید. شاره تماس: 96621777 داخلی 2

سلام ببخشید می خواستم بپرسم کسی تا به حال این تجربه رو داشته که در سفر حدودا ۱۴ ساعته با 1 توقف گربه پرشین رو در قسمت بار با خودش برده باشه و همه چیز خوب بوده؟؟ چون شنیدم که گربه پرشین به خاطر فرم صورتش مشکل تنفسی داره و احتمال داره در قسمت بار مشکل بخوره. ممنون میشم اگر کسی تجربه این کار رو داره به اشتراک بزاره.

سلام
ممنون بابت مطالب مفيد و پاسخگويي عاليتون.
من يك گربه پرشين دارم كه ميخوام از ايران به كانادا ببرمش.
از اونجا كه پرواز خيلي طولاني هست، مطلب خاصي به غير از مواردي كه ذكر كرديد بايد بدونم؟

خیر
فقط زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما دارید حتمن با ایرلاینی که پرواز دارید چک کنید مشکلی نباشه و حتمن از طریق کارشناسان آژانس از ایرلاین استعلام لازم رو بگیرید
در صورت نیاز و تماس با کارشناسان سفرستان با شماره 96621777 داخلی 2 تماس بگیرید

سلام
خسته نباشین . برادر من هفته آینده داره با پرواز ماهان از تایلند میاد . میخواستم ببینم میتونه یه توله سگ با خودش بیاره برام ؟ چون شنیدم مثل اینکه جدیدا اجازه ورود سگ همراه مسافر رو نمیدن .
ممنون از پاسخگوییتون 🙂

سلام
لطفا از ایرلاین ماهان بپرسند چون مستقیما به ایرلاین مربوط هست
در صورت عدم پاسخگویی ایرلاین با کارشناسان ما تماس بگیرید تا استعلام گرفته شود

سلام دوست عزیز . من به کشور کانادا میرم (با هواپیمایی ترکیش ایرلاینس) عروس هلندی دارم که ارام و معمولا بی سر و صداست . میخولم حتما ببرمش ، ایا شما از قوانین ترکیش ایرلاین مطلعید؟ نمیخوام با cargo یا تو بار بفرستم …. اگه بیهوش یا از طریق قرص از جیغش جلوگیری کنم میشه به کابین بردش(با ترکیش ایرلاین) ممنون

سلام من یه عروس هلندی ۳ ساله دارم که معمولا اروم و بی سر و صداست .من میخوام به کشور کانادا برم و عروس هلندیم رو ببرم … اگه بخوام ببرمش (با ترکیش ایرلاینس ) میتونم با بیهوشی یا بی صدا کردنش از طریق قرص ببرمش ؟ نه از طریق cargo یا بار
ممنون

سلام
باید از ترکیش ایرلاین استعلام بگیرید
چون قوانین مربوط به pets (حیوانات خانگی) زود به زود تغییر میکنند
در صورت راهنمایی بیشتر با آژانس مربوطه که بلیط خود را تهیه کرده اید تماس حاصل نمایید تا برای شما از ایرلاین ترکیش استعلام بگیرند

سلام قفس كاسكو براي حمل در پرواز كيش تهران با هواپيمايي معراج جه شرايطي داره ؟
ممنون از راهنماييتون

قفس حیوانات خانگی می بایست استاندارد بوده و به گونه ای باشد که از 3 طرف تهویه داشته باشد، روزنه های قفس طوری باشد که امکان لمس حیوان وجود نداشته باشد و همچنین می بایست به گونه ای باشد که حیوان بتواند در داخل آن بایستد، بچرخد و بخوابد.
لازم است آب و غذا توسط مسافر در داخل قفس گذاشته شده و برچسب اطلاعات خود شامل نام کامل، نشانی و شماره تماس مسافر را بر روی قفس الصاق نماید.

درود و سپاس از سایت خوبتون من میخوام دوتا توله سگ از ایران باخودم به ترکیه بیارم میخوام بدونم هزینه حملشون حدودا چقدر میشه اگه وزن دوتایشون 4 کیلو باشه اخه هیچ اطلاعی از هزینه جایی ندیدم اگر حدودشو بهم بگید ممنون میشم باسپاس

هزینه حمل رو باربری فرودگاه اعلام میکنه
تو آخرین استعلام ها و فایلی که به ما رسیده برای سگ هر قلاده‌ای 295.227 تومان بوده

درود من میخوام سگمو بدم به دوستم برام بیاره ترکیه ایا حتما باید سگ به اسم شخصی که میاره باشه یا فرقی نمیکنه؟ اگه سگ به اسمش نباشه کاری میشه انجام داد که بشه اوردش؟

لطفا از ایرلاینی که قصد خرید بلیط هواپیما دارید استعلام بگیرید
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با شماره 02196621777 تماس بگیرید

سلام آیا کسی هست که از پروازی به انگلستان یک جفت توله سگ برام بیاره اگه میشه یه اطلاع رسانی بهم بکنید
09217723423

سلام میخواستم بدونم من میتونم با هواپیما از تهران کبوتر بفرستم به تورنتو (کانادا) برای یکی از اقوام. تشکر

ارسال حیوانات شامل قوانین خاص هر ایرلاین میشه و شما باید ببینید از کدوم ایرلاین میخواین استفاده کنین و از ایرلاین استعلام گرفته بشه

سلام من کانادا هستم .خواهرم داره میاد ومیخواد سگمو بیاره
واکسناش خورده و میشه بهم بگید چه مدارکی لازم هست و باید بلیط گرفت براش یا اینکه باید اضافه بار داد
من اصلا نمیدونم لطفا راهنماییم کنید ممنون از سایت خوبتون

مدارک مورد نیاز رو میتونید تو این مقاله مطالعه کنید
و در مورد قوانین حمل حیوانات از هر ایرلاینی که بلیط هواپیما برای شخص خرید میکنید استعلام بگیرید چون برای هر ایرلاین این قوانین متفاوت هست
و اینکه حیوانات رو در قسمت بار حمل میکنند و برای حمل هم شرایط خاص خودش رو داره که داخل این مقاله مطرح شده

سلام ببخشید میخواستم ببینم امکان حمل خروس خانگی هم با هواپیما مقدور هست.
البته با خودم میخوام ببرم نه cargo

حمل حیوانات خانگی فقط در قسمت بار و با شرایط اعلام شده توسط همون ایرلاینی که قصد خرید بلیط هواپیما را دارید انجام می گیرد

باسلام من شش تا گربه ی یک ساله وشش ماهه دارم ومیخوام به ترکیه سفر کنم ایا میتونم اونار هم باخودم ببرم وشرایط برای بردن این شش گربه ام باهواپیما چگونه است خواهشا راهنماییم کنید

حداکثر حیوانات خانگی قابل حمل با مسافر 2 عدد سگ یا گربه هست.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با سفرستان در تماس باشید.
02196621777 داخلی 2

Comments are closed.

هرچند که خرید یا به سرپرستی گرفتن حیوانات همیشه یکی از بحث‌های طرفداران حقوق حیوانات است و خرید و فروش حیوانات را عاملی برای استفاده سودجویان از حیوانات و وادار کردن آنها به توله کشی می‌دانند، از گرانترین نژادهای سگ می‌توان به پامرین خرسی اشاره کرد که قیمتی بین چهار تا ۳۰ میلیون دارد. قیمت این نژاد وابسته به وزن و اندازه آنهاست و هرچقدر کوچکتر و کم وزن‌تر باشند، قیمت بیشتری دارند.

الهه صالحی: اکثر ما داشتن حیوان خانگی را با جوجه‌های رنگی زمان بچگی تجربه کردیم. جوجه‌های ارزان قیمتی که به جز خریدشان، هزینه دیگری نداشتند و البته غالبا زود هم می‌مردند.

زندگی انسان در کنار حیوانات از ابتدا گره خورده به هم بود اما به مرور و با گذشت زمان و حتی با وجود تغییر شکل زندگی و کوچک‌تر شدن فضای زندگی، حیوانات اهلی و حتی غیر اهلی جایگاه خودشان را از دست نداده و به زندگی و خانه انسان‌ها نزدیک‌تر شده اند و این علاقه انسان به حیوانات و همزیستی در کنار آنها باعث رونق فراوان بازار رنگ‌ووارنگ فروش حیوانات با انواع و قیمت‌های متنوع شده است.

سگ و گربه و پستانداران کوچک، محبوب‌ترین حیوانات خانگی

نژادهای سگ‌ها بی شمارند. از شناخته شده ترین نژادهای سگ میتوان به بولداگ، هاسکی، شتیزو تریر، گلدن، لابرادور، باکسر، ژرمن شپرد، چاو چاو، پامرین و … اشاره کرد که جای خودشان را در این سالیان در بین خانواده‌های ایرانی باز کرده و محبوب شده اند.

چگونه حیوان خانگی بخریم

هرچند که خرید یا به سرپرستی گرفتن حیوانات همیشه یکی از بحث‌های طرفداران حقوق حیوانات است و خرید و فروش حیوانات را عاملی برای استفاده سودجویان از حیوانات و وادار کردن آنها به توله کشی می‌دانند، از گرانترین نژادهای سگ می‌توان به پامرین خرسی اشاره کرد که قیمتی بین چهار تا ۳۰ میلیون دارد. قیمت این نژاد وابسته به وزن و اندازه آنهاست و هرچقدر کوچکتر و کم وزن‌تر باشند، قیمت بیشتری دارند.

هاسکی

از یک میلیون به بالا

گلدن

از ۵ میلیون به بالا

پیت بول

از یک میلیون و پانصد به بالا

دالمیشن

از یک میلیون و هشتصد به بالا

گریت دین

از دو میلیون و پانصد به بالا

باکسر

از سه میلیون به بالا

مالینویز

از دو میلیون به بالا

دوبرمن

از دو میلیون به بالا

ژرمن شپرد

از سه میلیون به بالا

معروف‌ترین و پرطرفدارترین نژادهای گربه نیز پرشین، اسکاتیش، بریتیش، سیامی، هیمالین و فلت هستند که اسکاتیش گرانترین آنها بوده و تا حداکثر ۵ میلیون تومان قیمت دارد.

چگونه حیوان خانگی بخریم

انواع همستر و خرگوش که بیشتر مورد علاقه کودکان و جز حیوانات کم دردسرتر محسوب می‌شوند هم در بازار خرید و فروش جایگاه جدی دارند. خرگوش‌ها با توجه به نژاد قیمت گذاری می‌شوند و از ۳۰ هزار تومان برای خرگوش‌های معمولی و مینیاتوری به بالا تا حداکثر ۵۰۰ هزار تومان برای نژاد لوپ هلندی قیمت دارند.

آریا یک فروشنده عمده همستر است و در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: «همستر یکی از بی‌دردسرترین حیوانات خانگی است و نسبت به سگ و گربه و پرنده، سر و صدا و خرج آنچنانی ندارد و حیوان آپارتمانی مناسبی است؛ نژادهای مختلف همستر روسی، سوری و کینگ و کمپل هستند که در این بین نژاد کمپل بهترین و گرانترین نژاد است که تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. باقی نژادها از ۱۰ هزار تومان به بالا هستند.»

بازار لوازم جانبی؛ از تهیه غذای خانگی تا کفش زمستانی برای سگ‌ها

«شیوا» صاحب دو سگ است و به خبرآنلاین می‌گوید: «بیشتر هزینه‌ی سگ‌ها، برای غذای خشک ماهیانه است که هر بسته ۱۵ کیلویی آن تا یک میلیون تومان و هر بسته غذای تشویقی هم تا ۵۰ هزار تومان قیمت دارد. البته اگر نیاز به دکتر و اسکن هم داشته باشند، هزینه هربار آن تا ۲۰۰ هزار تومان است. سایر هزینه‌های پزشکی مانند هزینه عقیم سازی و یا هزینه مربی برای تربیت سگ‌ها هم یک تا دو میلیون تومان است.»

او ادامه می‌دهد: «البته برخی به طور افراطی برای حیواناتشان هزینه می‌کنند؛ مثلا برای لباس، کرم کف دست و پا، اسباب بازی‌های گران قیمت و یا کشف‌های زمستانی هزینه زیادی پرداخت می‌کنند.»

جالب است بدانید که هر دست لباس تا حدود ۲۰۰ هزار تومان و هر چهار جفت کفش تا ۱۰۰ هزار تومان و بالاتر و کرم و شامپو هم از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

لوازم جانبی گربه و سگ نسبتا مشابه هستند. هرچند که گربه برای دستشویی رفتن به خاک گربه و ظرف دستشویی خاص نیاز دارند که هزینه جداگانه‌ای دارد.

تهیه غذای خانگی برای سگ و گربه‌ها هم یکی از شغل‌هایی است که این روزها در نتیجه علاقمندی ایرانی‌ها به حیوانات به وجود آمده است.

یکی از تولیدکنندگان این غذاها که مایل به ذکر اسمش نبود، به خبرآنلاین می‌گوید: «غذایی که ما تولید می‌کنیم، مناسب افرادی است که می‌خواهند از سلامت و کیفیت غذایی که به سگ یا گربه خود می‌دهند اطمینان داشته باشند. ما دستور این غذاها را با مشورت با چندین دامپزشک تهیه کرده ایم تا تمام پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز بدن این حیوانات را تامین کند.»

گفتنی است این غذاها منو و انواع مختلفی دارند که از کیلویی شش هزار تومان که با سبزیجات و استخوان مرغ تهیه می‌شود تا کیلویی ۳۶ هزار تومان که از گوشت گوساله تهیه می‌شود، متفاوت است.

سگ

گربه

جای خواب

شروع از ۱۵۰ هزار تومان

از ۱۰۰ هزار تومان

وان حمام/ دستشویی

۵۰ هزار تومان

از ۱۰۰ هزار تومان

باکس حمل

۳۰۰ هزار تومان

از ۸۰ هزار تومان

ظرف غذا

۴۰ هزار تومان به بالا

مکمل غذایی

از ۳۰ هزار تومان

غذای خشک

از کیلویی ۲۰ هزار تومان به بالا

از کارتون عمو جغد شاخدار تا نگهداری جغد شاخدار در خانه

روزگاری کبوتر و قناری و مرغ عشق محبوبترین پرندگان در خانه‌های ایرانی بودند. اما کم کم با گذشت زمان، طوطی و انواع عروس هلندی، جای خودشان را پیدا کردند و تبدیل به محبوب‌ترین پرندگان در صفحات خرید و فروش آنلاین یا بازارهای واقعی شدند.

امیر یک فروشنده است و می‌گوید: «طوطی‌ها و عروس‌های هلندی نژادهای مختلفی دارند که از پانصد هزار تومان تا دو میلیون متغیر است و این اختلاف قیمت به جنسیت، سخنگو بودن، نژاد و سن بستگی دارد.»

شاه طوطی

شروع قیمت از ۶۰۰ هزار تومان

عروس آلبینو

هر جفت ۹۰۰ هزار تومان

فنچ

هر جفت ۳۰۰ هزار تومان

کوتوله آبی

جفتی ۳۵۰ هزار تومان

مرغ مینا

شروع از ۴۰۰ هزار تومان

فنچ لپ سیاه

شروع قیمت از جفتی ۴۵۰ هزار تومان

طاووس

چهار میلیون تومان

وایت فیس

جفتی یک میلیون و صد هزار تومان

طوطی ملنگو

دو میلیون به بالا

شکیلا قرمز

جفتی یک میلیون

محسن که پرورش دهنده پرندگان است به خبرآنلاین می‌گوید: «هزینه نگهداری پرندگان نسبت به سایر حیوانات کمتر است و اگر کسی بخواهد خیلی اشرافی برای پرنده خود هزینه کند، تنها باید هزینه قفس که از ۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان است، ظرف آب و غذا که حدود ۳۰ هزار تومان است و هزینه غذای خشک (یا سرلاک) که بین ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان است را بپردازد. البته بخواهد از سلامت دائمی پرنده خودش مطمئن باشد، هزینه دامپزشکی و واکسن هم به این مجموعه اضافه می‌شود.»

اما از خرید و فروش پرندگان متداول که بگذریم، پرنده‌ای که روزی نشان نحسی بود و کسی فکرش را نمی‌کرد در خانه از آن نگهداری شود، جغد بود؛ اما اکنون این پرنده با وجود خطراتی که برای انسان ایجاد می‌کند و شرایط خاص زندگی، طرفداران خودش را دارد.

جغدهایی که به طور غیرقانونی در ایران خرید و فروش می‌شوند، جغدهای مینیاتوری، شاخدار و جغد سفید هستند. که به ترتیب از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و ۷۰۰ تا یک میلیون و دویست هزار تومان قیمت دارند. البته اگر کسی تمایل به خرید انواع دیگری مانند جغد سفید مینیاتوری داشته باشد باید تا ۵ میلیون برای آن هزینه کند.

همه این هزینه‌ها برای این پرنده در حالی است که ساعت بیداری و فعالیت، نیاز به فضای زیاد، گوشتخوار و شکارچی بودن جغد نگهداری آن را در خانه تبدیل به کاری سخت و حتی خطرناک می‌کند اما با این حال این موارد مانعی برای دوست داران آن نیست.

یک فروشنده خزندگان: مردم به جای خرید بیشتر تعجب می‌کنند

شاید در سال‌های گذشته تنها خزنده‌ای که مردم به فکر نگهداری از آن می‌افتادند، لاک پشت بود. اما این روزها نگهداری از ایگوانا و انواع خزندگان مشابه و مار و حتی رتیل در خانه متداول شده است. حیواناتی که نگهداری آنها به دلیل نوع غذایی که می‌خورند و شرایط خاص نگهداری شان، بسیار از سایر حیوانات سخت‌تر است.

یکی از صاحبان مراکز خرید و فروش خزندگان که مایل به ذکر نامش نبود، در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به استقبال مردم از خزندگان به عنوان حیوان خانگی می‌گوید: «مردم بیشتر از اینکه خرید کنند، تعجب می‌کنند.»

صحبت به قیمت که می‌رسد، فروشنده که چندان مایل به ارائه قیمت نیست، می‌گوید قیمتی ندارند! اما با اصرار اضافه می‌کند برای خرید این حیوانات باید از ۶۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون هزینه کرد و گرانترین خزنده، نوعی مار کمیاب است.

مار و ایگوانا و سایر این خزندگان را نمی‌توان در خانه رها کرد و باید برای آنها قفسی شبیه به آکواریوم که به آن تراریوم گفته می‌شود، تهیه کرد. گفتنی است که بعضی از خزندگان در محیط زندگی خود نیاز به رطوبت دارند و این رطوبت توسط همین تراریوم‌های دربسته تامین می‌شود. این تراریوم‌ها با توجه به سایز قیمت‌ گذاری می‌شوند و از ۳۰۰ هزار تومان به بالا قیمت دارند.

میزان رطوبت مورد نیاز برای انواع مارها یا ایگواناها متفاوت است و به این دلیل باید با نصب رطوبت سنج در این محفظه شیشه‌ای دائما میزان رطوبت صحیح را سنجید. به طور مثال مار پیتون توپی که قیمتی بین یک میلیون و پانصد تا سه میلیون دارد، به عنوان متداول‌ترین مار خانگی محسوب می‌شود، به ۶۰ تا ۸۰ درصد رطوبت نیاز دارد.

بعد از قیمت خرید خود حیوان و فراهم کردن لوازم جانبی زندگی آنها، نوبت به هزینه های نگهداری و خوراک این حیوانات می‌رسد. مارهایی که در خانه نگهداری می‌شوند، گوشتخوارند و نمی‌توان برای تغذیه به آنها گوشت معمولی داد. اغلب از موش و پستانداران کوچک و برخی از پرندگان تغذیه می‌کنند و صاحب آنها باید موش را به صورت زنده یا یخ زده از فروشگاه‌های مخصوص خزندگان تهیه کند و به حیوان خانگی خود بدهد.

قیمت موش و رت در این فروشگاه‌ها با توجه به سایز متغیر است و از سه تا هفت هزار تومان برای موش‌های زنده و تا شش هزار تومان برای موش‌های فریز شده به فروش می‌رسد.

جعبه حمل

۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان

غذای خشک خزندگان (لاک پشت و ایگوانا)

۸۰ هزار تومان به بالا

لامپ نوری و حرارتی

۵۰ هزار تومان به بالا

دما سنج و رطوبت سنج تراریوم

از ۲۵ هزار تومان به بالا

حیوانات وحشی که خانگی می‌شوند؛ شیر و ببر و هزینه نگهداری میلیونی!

روزگاری شیر و ببر و گرگ حیواناتی بودند که باعث ترس انسان شده و تهدیدی برای زندگی به شمار می‌رفتند. اما حالا دیگر از این خبرها نیست و حیوانات وحشی هم کم کم در حال تبدیل شدن به حیوان خانگی هستند. تضادی که هرچند خنده دار به نظر می‌رسد اما هزینه زیادی روی دست کسانی که قصد نگهداری حیوانات وحشی را در خانه دارند، می‌گذارند؛ همین عاملی است که نگهداری چنین حیواناتی برای برخی کاری خاص و اشرافی به نظر برسد و نسبت به انجام آن تمایل نشان بدهند.

در حالی که خرید یک توله شیر یا توله ببر چیزی دست کم چیزی در حدود ۲۵ میلیون هزینه در بردارد، مسئله اصلی تنها خرید این حیوانات نیست چرا که یک توله شیر یا ببر هر دو روز یک بار برای تغذیه به حدود ۱۷ الی ۱۸ کیلوگرم گوشت نیاز دارد، علاوه بر اینکه به گفته متخصصان، گوشتی که این حیوانات می‌خورند نباید هر روز تکراری باشد و باید در غذای آنها تنوع وجود داشته باشد.

بعد از خطرات احتمالی که این هم نشینی ممکن است برای انسان داشته باشد، مسئله دیگری که در این باره مطرح می‌شود، جدا کردن یک حیوان از محیط و طبیعت زندگی اوست و عده‌ای معتقدند که جدا کردن حیوان از زیستگاهش نوعی حیوان آزاری محسوب می‌شود که می‌تواند منجر به افسردگی یا حتی مرگ حیوان شود؛ موضوعی که چندان برای کسانی که علاقمند به نگهداری از چنین حیواناتی در خانه هستند، مطرح نیست.

۴۷۲۳۲

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

برند ‌هافمن نام آشنایی در صنعت درب و پنجره‌های نسل جدید است که شما آن را می‌شناسید و می‌دانید آنها تولیدکننده برتر پروفیل‌های درب و پنجره یوپی‌وی‌سی و برند محبوب سال از نگاه مصرف کنندگان هستند.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چگونه حیوان خانگی بخریم
چگونه حیوان خانگی بخریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *