چگونه خوش مسافرت باشیم

 
helpkade
چگونه خوش مسافرت باشیم
چگونه خوش مسافرت باشیم

قطعا مسافرت کردن با دیگران برایتان چالش هایی به همراه خواهد آورد. ممکن است فردی که با آن در مسافرت هستید خوش سفر باشد یا اینکه شرایط را برای شما کاملا سخت و طاقت فرسا کند. اما بحث امروز ما این نیست که چگونه با یک فرد بد سفر کنار بیاییم. این مقاله به آموزش اینکه چگونه فردی خوش سفر باشیم و شرایط را برای دیگران نه تنها سخت نکنیم بلکه به یک خاطره به یاد ماندنی بدل کنیم می پردازد.

یک مسافرت دو یا چند نفری دارای ریزه کاری های بسیار زیادی است. مهم نیست که برای یک بار از خمیر دندان همسفرتان استفاده کنید یا اینکه اگر کیف پول خود را همراهتان نیاورده اید از او کمک بخواهید. این اتفاقات به هیچ عنوان نشانگر بد سفر بودن شما نیست. بر خلاف آن نحوه برخورد، صحبت و نگاه هایتان میتواند تاثیرات بسزایی در کیفیت یک سفر داشته باشند. ۱۰نکته ای که در ادامه به آن اشاره میکنیم به شما کمک خواهند کرد تا روند سفر  خود را به اندازه کافی خوب نگه دارید و بیاموزید که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز همسفری خوب باقی بمانید.

ححتی نزدیک ترین فرد به شما به میزان خاصی از تنهایی و دوری نیاز دارد. یک همسفر نیز از این قاعده مستثنی نیست. قبول کنید که همسفر شما نیز لازم دارد که کمی از وقت خود را بدون حضور شما بگذراند. هیچ لزومی ندارد که شما حتما همه چیز را با یک‌دیگر تجربه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر چند وقت یکبار کمی از همسفرتان جدا شوید.

بهتر است در بعضی اوقات از نظر ها دور شوید. مثلا محل اقامت را به بهانه خرید از سوپرمارکت یا داروخانه ترک کنید. شاید هم برای زمانی طولانی‌تر. مثلا برای رفتن به موزه‌ای که هم‌سفرتان علاقه‌ای به دیدن آن ندارد و یا یک گشت‌زنی شبانه در محلی نزدیک که مجذوب آن شده‌اید. زمان‌ها و موقعیتهایی که دوست دارید در آن‌ها تنها باشید بسنجید. شاید دوست داشته باشید که یک روز صبح، قبل از این که هم‌سفرتان بیدار شود، زودتر از خواب بلند شوید به یک پیاده روی صبحگاهی خوب بپردازید. بگذارید که او با آرامش در اتاق خلوت از خواب بلند شده و کمی  مطالعه کرده و یا  کمی تلویزیون تماشا کند و یا بدون این که کسی مزاحم او شود، کارهایی که دوست دارد را انجام دهد. مسافرت زمانی برای استراحت است نه مواجهه با چالش های جدید.

یکی از اهداف این که کمی وقتتان را جدا از بقیه بگذرانید این است تا بتوانید کمی برای خودتان زندگی کنید. پس بیشترین بهره را از این زمان ببرید و هنگامی که برمی‌گردید، چیز ارزشمندی برای گفتن به هم‌سفرتان داشته باشید. مثلا اگر برای دیدن آثار تاریخی رفته‌اید ، زمانی که برگشتید بگویید که آنجا پر از توریست و گردشگر بود. با این روش، این طور به نظر خواهد رسید که در مورد تنها رفتنتان در حال شکایت هستید. ایده‌ای دیگر برای زمانی که به تنهایی جایی می‌روید این است تا کاری برای هم‌سفرتان انجام دهید.  مثلا برای او روزنامه، غذاهای محلی، کارت پستال یا هر المان کوچک دیگری را بخرید. این سورپرایز های کوچک میتواند بیشتر از هر چیزی شما را به یک انسان خوش سفر بدل کند.چگونه خوش مسافرت باشیم

به یاد داشته باشید که یکی اقدامات مهم این است که به کمبود های محل اقامتتان توجه کنید. به عنوان مثال اگر لوازم یاوسایلی در محل اقامتتان کم و کاست بود حتما آن را تهیه کنید. ضمنا اگر قصد یک گردش تنهایی را داشتید از حاضرین بپرسید که آیا به چیزی احتیاج دارند یا خیر.

بعضی از مسافرین همیشه در حال تکاپو هستند و دوست دارند همیشه دنبال هیجان و تجربه کردن باشند و برخی دیگر دوست دارند تا اماکنی را فقط برای نشستن و تماشا کردن پیدا کنند. زمانی که شما با افراد دیگری مسافرت می کنید، قطعا همیشه سبک های زندگیتان با یک‌دیگر هماهنگ نخواهد بود. چگونگی کنار آمدن با این موضوع در شرایط مختلفت، متفاوت است. البته باید این موضوع را بیان کرد که سبک مسافرت و مقصد شما تا حد زیادی نشانگر میزان هیجان و تجربه آن سفر است. به عنوان مثال اگر قصد دارید در ساحل یک دریاچه کمپ بزنید هیجان کمتر و تجربه بسیار بیشتری نسبت به یک سفر با قایق در امواج خروشان در انتظارتان خواهد بود.

با این که این نکته کاملا بدیهی است اما آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که نمیتوان به آن اشاره نکرد. اگر یک بخش از سفر برای همسفرانتان مهم است حتما آن بخش را با کمال میل انجا دهید. اگر خواسته های همسفرانتان براوره نشوند یکی از دلایلش شما خواهید بود و آنها تا مدت زیادی شما را با عنوان شخصی بد سفر خطاب خواهند کرد.

نکته قابل توجه دیگر است که علاوه بر زمان های خوشحالی یک سفر ممکن است برهه هایی وجود داشته باشند که هیچ کس از آن ها استقبال نمیکند. مانند ایستادن در صف پرواز یا زمان تحویل گرفتن چمدان ها در فرودگاه. اما وظیفه شما به عنوان شخصی خوش سفر این است که در همه حال خوشحال و پر انرژی باشید. این انرژی قطعا به دیگران هم انتقال پیدا کرده و زمان را برای آنها زهر نمیکند.

علاوه بر موارد گفته شده، سعی کنید در طول مسافرت در کار ها شریک باشید. تمیز کردن محل اقامت، کمک به حمل وسایل یا حتی پخت غذا نشان دهنده احترام شما برای جمع است.

در هنگام سفر سعی کنید خنثی نباشید. در ایده پردازی ها و برنامه های مسافرت شریک شوید و نظرات خود را بیان کنید. صحبت کردن درباره برنامه های روز بعد انرژی مضاعفی را به شما و همراهانتان خواهد داد و نشاندهنده این موضوع است که همگی از همنشنی و مصاحبت با یکدیگر لذت میبرید. البته نباید تصمیم ها بر دوش یک نفر باشد. همینطور برنامه ها باید با دموکراسی کامل شکل بگیرند. به طوری که همه از انجام آن راضی باشند.

اگر یک روز از مسافرت را به پیشنهاد یکی از دوستان همراهتان در سفر انجام دادید سعی کنید تا حد ممکن از این برنامه لذت ببرید. چراکه خسته جلوه دادن شما یا ناراحتیتان قطعا باعث فشار مضاعفی بر روی دوش آن فرد است چرا که این برنامه به پیشنهاد او بوده.

آیا در خواندن نقشه عالی هستید؟ پس همان کار را انجام دهید. آیا به عنوان یک عکاس مهارت زیادی دارید؟ و یا  اگر بهترین سیگنال تلفن و اینترنت را دارید بیشترین جستجوهای اینترنتی لازم را شما بر عهده بگیرید. اگر صبح‌ها زود از خواب پا می‌شوید پس بهتر است که شما برای سایرین چای تازه دم درست کنید و نان صبحانه را تهیه کنید. اگر جوک‌های زیادی بلدید، می‌توانید بقیه را سر‌گرم کنید. در نهایت انتخاب و قضاوت با خودتان است.

قطعا رعایت کردن این نکته برای زندگی روزمره شما نیز خواهد بود و رعایت آن هنگام مسافرت اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید، که این مسائل جزئی هستند که بیشتر باعث به وجود آمدن اختلاف می‌شوند. وسایلی که به آنها نیاز پیدا خواهید کرد را همراه خود داشته باشید که نیازی به استفاده از وسایل دیگران پیدا نکنید. در صورتی که از فردی چیزی میخواهید حتما قبلا از خودش درخواست کنید.

بهترین روش برای سفر این است که همه به یک اندازه پول را به فردی مناسب تحویل داده و آن فرد تمام خرج کرد های مسافرت را به عهده بگیرد. سعی کنید در هنگام پرداخت پول بد قولی نکنید و دقیقا به همان اندازه ای که باید، هزینه را واریز نمایید.

Greg Hughes در این باره می‌گوید که:  پارتنرهای سفر خوب افرادی هستند که بر روی حساب کردن  خیلی دقیق و ریز، پافشاری نمی‌کنند. مسلما سفر کردن نیازمند خرج کردن است. هدف از مسافرت لذت بردن از جاییست که به آن رفته‌اید  و هدف این نیست که مدام مشغول حساب و کتاب باشید و درباره خرج‌هایی که کرده‌اید با سایرین صحبت کنید. یک هم‌سفر خوب برخی چیزهای لازم را می‌خرد و بقیه هم باید مانند او باشند و در نهایت همگی باید به یک نسبت خرج کنند.

بیش از حد برنامه ریزی کردن و بسیار مقید به آن ماندن، می‌تواند تا هدف کلی سفر  را که کمی از محدوده خود خارج شدن و تجربه کردن و دنیا را سیاحت کردن است را از بین ببرد. هم‌سفران  خوب همیشه مایل به انعطاف پذیری با اتفاقات احتمالی در حین سفر هستند. اغلب چیزهایی هستند که باید درباره‌شان تصمیم گیری شود مانند جایی که در آن غذا بخورید، تمایل به این که  به شهر جدیدی رفته و یا یک شب بیشتر در جایی که هستید بمانید. هم‌سفران خوب همیشه هنگام مواجه با اتفاقات ناگهانی خونسرد هستند. آنها همیشه برای اتفاقات غیر منتظره آماده اند. بخش زیادی از سفرهای سرگرم کننده، لذت بردن از تفاوت‌های کوچکی است که یک مکان جدید با خود به همراه می‌آورد.

ممکن است که سلیقه هم‌سفرتان به اندازه کافی خوب نباشد. یا عادت داشته باشد که برای درمان حال بدش حتما غذا بخورد و شما را با خود به فست‌‌فود بکشاند. این روش زندگی اوست. قطعا شما نیز مجبور نیستید که موقعیت های خطرناک و غیرمعمول را بپذیرید. اما اگر هیچ مشکلی با انتخاب او ندارید  وجود نداشته باشد، اجازه دهید تا  از مسافرتش لذت ببرد. به عنوان مثال اگر همراهتان تصمیم بگیرد که به بانجب جامپینگ یا پرش از ارتفاع برود می‌توانید او را همراهی کرده و زمانی که او در حال لذت بردن از یک تجربه است، شما در یک سفره خانه نزدیک مشغول لذت برندن از یک چای باشید. انعطاف داشتن در یک مسافرت مهمترین ویژگی یک فرد خوش سفر است. اینکه شما راننده هستید دلیل بر این نیست که شما باید موسیقی را در طول مسیر انتخاب کنید.

آیا تا بحال با افراد بد سفر همراه بوده اید؟ چه خصوصیاتی از آنها شما را سرد و ناراحت کرده است؟

آداب سفر با هواپیما که باید بدانید ( 13 مورد)

چگونه خود را برای کمپ زمستانی آماده کنیم؟ ( نکات مهم کمپ زمستانی)

در تابستان امسال به کجا سفر کنیم ؟

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

در سفر، احتمالا با نقش مهم همسفر آشنا شده‌اید. یک همسفر خوب می‌تواند سفر شما را چندبرابر لذت‌بخش‌تر کند. خوش‌سفر بودن نیز صفتی است که هرکسی نصیبش نمی‌شود. برای اینکه بتوانید همسفر خوبی باشید، باید ترفندهایی را به کار ببندید. در این مطلب با ترفندهایی آشنا می‌شوید که با به کار بستن آن، می‌توانید در چشم دوستان‌تان به عنوان یک فرد خوش‌سفر شناخته شوید. 

 

اگر با دوستان‌مان به سفر می‌رویم، قبل از هر چیزی یادمان باشد که با چند خلقُ خو و فرهنگ متفاوت از هم، همسفر شده‌ایم. پس بهتر است رفتارهای خوب و بد را از هم تفکیک کنیم. همیشه در سفر اتفاق‌هایی عجیب و دور از ذهن می‌افتد که بدون شک بعدها از آن با هیجان تعریف می‌کنید. گم شدن کیف پول‌تان، ریختن آب روی پاسپورت‌ها، گم شدن در طبیعت و…مهم این است با همه‌ اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی از ما به عنوان یک فرد خوش سفر یاد کنند. در ادامه نکاتی خواهیم گفت تا با رعایت کردن آن‌ها، حال سفرتان خوش شود.

تور رایگان استانبول‌گردی

چگونه خوش مسافرت باشیم

همه‌ ما دوست داریم لحظاتی را برای خودمان، در تنهایی، سر کنیم. فرقی نمی‌کند، مادرمان باشد، همسرمان یا دوست‌مان. اجازه بدهید همسفر شما در سفر دقایقی را برای خود تجربه کند. خودتان نیز می‌توانید به یک کافه و یا تماشای یک جاذبه دیدنی بروید. حتی بهتر است، در زمان خستگی و پیاده‌روی‌های طولانی از صحبت کردن‌های طولانی پرهیز کنیم و بگذاریم اطرافیان‌مان به موسیقی مورد علاقه‌شان گوش دهند.

تصور کنید تنهایی به تماشای یک مکان دیدنی رفتید، وقتی بازگردید حرف‌های زیادی برای گفتن از آن‌جا خواهید داشت که دیگران از شنیدن‌شان وسوسه می‌شوند. پس تعریف کنید. از طرفی هم به حرف‌های همسفران‌تان که ساعت‌ها برای خود تنها بودند گوش کنید. همان‌قدر که ما از حرف زدن در مورد جاهایی که دیده‌‌ایم لذت می‌بریم آن‌ها هم لذت می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم وقتی بدون همراه‌تان بیرون می‌روید برایش یک هدیه‌ کوچک بخرید. چیزی مثل یک روزنامه، مقداری غذا و یا یک یادگاری، با این کار غافلگیرش می‎‌‌کنید.

خیلی‌ از افراد در سفر پر از جنبُ جوش و هیجان هستند، اما برخی دوست دارند یک جا آرام بنشینند. سفر زمانی به شما خوش می‌گذرد که با همسفران‌تان به یک تعادل برسید و اجازه ندهید تفاوت‌ها آزاردهنده شوند. این تفاوت‌ها نه تنها به تفاوت‌های فردی و شخصیتی بلکه به فضای سفر هم بستگی دارد. سازگاری پیشه بگیریم.

بارها شده است که از کسی چیزی پرسیدید و در جواب از عبارت هرکاری دوست داری انجام بده استفاده کرده است و شما را در تصمیم‌گیری تنها گذاشته است. این رفتار اگر از ما هم سر بزند حس بد و بی‌تفاوتی را ایجاد می‌کند. پس توصیه می‌کنیم، اگر هنگام سفر درخواستی دارید و می‌شنوید، با شفافیت نظرتان را بیان کنید. بی‌تفاوت بودن مسئولیت ارائه دادن ایده‌های خوب را بر دوش همسفران شما می‌اندازد.

سعی کنید از توانایی‌های‌تان در سفر استفاده کنید. مثلا شاید شما در خواندن نقشه مهارت دارید، خب مسئولیت آن را قبول کنید. عکس‌های خوبی می‌گیرید؟ دوربین‌تان را فراموش نکنید. زودتر از دیگران از خواب بیدار می‌شوید؟ پس یک صبحانه خوشمزه درست کنید. شوخ طبع هستید؟ جمع با جک‌های شما حسابی سرگرم می‌شود.

چیزهای کوچکی در زندگی روزمره ما هست که در سفر از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. معمولا افراد دوست ندارند که بدون اجازه به وسایل‌شان دست بزنیم چرا که اگر گم شوند تبدیل به یک ناراحتی می‌شوند. اگر می‌بینیم وسیله‌ای روی زمین افتاده به این معنا نیست که صاحب آن به وسیله هیچ احتیاجی ندارد.

یکی از چیزهایی که در سفر شما بایستی شفاف و با احترام مورد بحث قرار بگیرد مسائل مالی است. پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار دنگ است. معمولا در سفرها کسی به عنوان یک مادر خرج شناخته می‌شود و مسئولیت خرج کلی سفر را به عهده می‌گیرد و در انتهای سفر هزینه هر شخص را اعلام می‌کند. در این شرایط توصیه می‌کنیم مانند مجرم برخورد نکنیم. به یکدیگر اعتماد کنیم و بپذیریم سفر به پول احتیاج دارد و با صرف هزینه‌ای می‌خواهیم کنار هم لذت ببریم. ضمن اینکه لازم نیست هر هزینه‌ای را هم دقیقا تقسیم بر تعداد کنیم، همه چیز پول نیست.

برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق و حساسیت زیاد مفهوم سفر را زیر سوال می‌برد. همسفر خوب فردی است که در سفر انعطاف به خرج بدهد. گاهی اوقات شاید برنامه باب میل ما نباشد. جاذبه‌ای قرار است ببینیم که چندان مورد علاقه‌ی ما نیست. اما بودن‌مان در کنار همسفران حس خوبی برای‌شان ایجاد می‌شود. تمام لذت سفر به تجربه‌ی فضاهای جدید و متفاوت، محدود می‌شود.

شاید سلیقه شما با دوست‌تان شبیه به هم باشد، شاید هم نباشد. آنچه که شما را کنار هم قرار می‌دهد احترام و انعطاف است. این که دوست شما به فست فود علاقه دارد نباید از طرف شما مورد قضاوت قرار بگیرد. اگر شما به پریدن از ارتفاع و یا خوردن یک غذای خاص علاقه‌مندید نباید از سمت دوست‌تان مورد نقد و قضاوت قرار بگیرید. خیلی از کسانی که مدام در سفر به سر می‌برند قوانین خیلی خاصی را برای خود دارند. یادتان باشد لازم نیست هر شرایطی را با قوانین عقلی پیش ببرید.

تور با ماشین شخصی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهولطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

حتما اصطلاح «خوش سفر بودن» را شنیده‌اید. به افرادی خوش
سفر می‌گویند که در طول سفر خیلی سخت نمی‌گیرند و با همه چیز به خوبی کنار می‌آیند.

سفر گروهی با دوستان و آشنایان، هر چه قدر هم قدیمی و صمیمی
باشند، استرس‌زا است! وقتی ۲۴ ساعت شبانه روز را در یک محیط جدید با هم‍سفران خود
می‌گذرانید، هر اتفاق و مشکل ساده‌ای پتانسیل تبدیل شدن به یک دعوای تاریخی را
دارد.

در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید شخص خوش سفری باشید و سفر را به کام دیگران تلخ نکنید.

همیشه در بین افراد گروه، فردی پیدا می‌شود که از بقیه نظم
و دقت بیشتری دارد؛ ولی این مورد نباید بهانه‌ای باشد تا مسئولیت برنامه‌ریزی،
رزرو بلیط و… همه بر دوش آن شخص بیفتد.

تلاش کنید در برنامه‌ریزی سفر به دیگران کمک کنید و خود را
کنار نکشید. با کار گروهی و شرکت در تصمیم‌گیری‌ها احتمال بروز ناراحتی و دلخوری
کمتر می‌شود.

چگونه خوش مسافرت باشیم

گذراندن ۲۴ ساعت شبانه روز با یک فرد یا جمع خاص زمان زیادی
است؛ حتی اگه همسر یا خانواده شما باشند. با این فرض که همه چیز خوب پیش برود و
تحت کنترل باشد، کاملا طبیعی است که همسفران شما بخواهند زمانی را در تنها
بگذرانند؛ به خصوص اگر سفرتان بیش از ۲ هفته طول بکشد.

سعی کنید در طول سفر خودتان را به یک کافه دعوت کنید و چند
ساعتی را تنها و به دور از جمع بگذارنید.

خیلی از
افراد اخلاقشان تحت تاثیر گرسنگی تغییر می‌کند؛ پس قبل از اینکه همسفرتان را به
اجبار با خود به موزه ببرید بهتر است به فکر این باشید که با هم غذای کوچکی بخورید
تا او با رویی گشاده و خوش اخلاق‌تر شما را در بازدید از موزه همراهی کند.

اگر در طول
سفر مشکلی پیش آمد و برنامه‌ها طبق روال پیش نرفت، سخت نگیرید و لبخند بزنید. سعی
کنید بی‎حوصلگی‌تان را به دیگران منتقل نکنید.
شاید این کارها در آن لحظه کمی سخت باشند ولی در آینده تبدیل به خاطراتی می‌شوند
که به یاد آوردنشان خنده را بر لب‌های شما می‎نشاند.

حتی زن و شوهرهایی که اعتقاد دارند برای هم ساخته شدند، علایق و سلایق مختلفی دارند؛ این یک امر طبیعی است. نکته اصلی این است که بدانید کی و کجا کوتاه بیایید و سازش کنید؛ مخصوصا در سفرهای کوتاه که وقت کمی دارید.

به جای اینکه لیستی از کارهای مورد علاقه خود تهیه کنید، لیستی تهیه کنید که علایق همه را شامل شود و همه افراد گروه از انجام آن لذت ببرند.

برای آشنایی با شهرهای ایران و جهان به مجله گردشگری ایسفر مراجعه نمایید.

برای رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل کلیک نمایید.

دیدگاه شما می‌تواند شامل چند پاراگراف باشد…

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

Created by eSafar · Copyright 2021 · All rights reserved

 اصولا در زندگی، هر فعالیت اجتماعی که ما انجام می دهیم دارای فرهنگ و قوانین خاص خود است. مسافرت نیز از این قاعده مستثنی نیست.با رعایت کردن برخی از قوانین قبل از شروع سفر و در هنگام مسافرت می توانید لحظات خوب و خوشی را در کنار دیگران سپری کرده و لذت سفر خود را دو چندان کنید. 

5 قانون طلایی مسافرت شامل :محیط زیست ، همسفر خوب ، سفر مجهز ، لذت از سفر ، تعامل با دیگران 5 قانون طلایی سفر هستند که با رعایت آنها سفری ماندگار …

 

اتاقک، همسفری اقتصادی و مطمئن

سفر رفتن مسئله مهمی است که اگر نکته‌های ریزی در آن رعایت نشود می‌تواند نه تنها به ما خوش نگذرد بلکه تا آخر عمر از رفتن به آن پشیمان شویم. مهم‌ترین مورد در یک سفر خوب می‌تواند هم‌سفر ما باشد. شاید باورتان نشود اما کسی‌ که برای یک سفر با ما همراه می‌شود تعیین می‌کند که قرار است به ما خوش بگذرد یا نه. ما در این مطلب چند نکته کلیدی را به شما می‌گوییم تا کمک کند که یک هم‌سفر خوب باشید. هیچ‌وقت فراموش نکنید که یک سفر خوب می‌تواند با یک هم‌سفر بد به بدترین خاطره تبدیل شود و برعکس.

بهتر است قبل از شروع سفر لیستی از وسیله‌های ضروری را تهیه کنیم و همه آن‌ها را آماده کنیم و لیست را با هم‌سفر خود نهایی کنیم.

ساعت حرکت را با هم‌سفران خود نهایی کنیم  و رأس ساعت آماده و سرحال در محل حاضر شویم. اگر دوستانمان به هر دلیلی کمی و یا حتی بیشتر از کمی تأخیر داشتند با آن‌ها بدخلقی نکنیم، اصلاً خوب نیست که سفر خود را با ناراحتی و دلخوری شروع کنیم.چگونه خوش مسافرت باشیم

اگر با خودروی شخصی به سفر می‌رویم سعی کنیم روز قبل از سفر کامل استراحت کنیم تا در مسیر به‌راحتی رانندگی کنیم و اگر هم خودمان راننده نیستیم در کنار راننده چرت نزنیم. موسیقی پخش کنیم، با هم‌سفرمان صحبت کنیم و برایش از خاطرات شیرینمان بگوییم و هرگز به‌طور مداوم علائم هشداردهنده راه‌ها و پیچ و خم‌های جاده را به راننده گوشزد نکنیم. یادمان باشد که او هم مثل  ما تابلوها را می‌بیند.

هزینه‌ها در سفر بسیار مهم‌اند، قبل از سفردورنمایی از هزینه‌ها را در ذهن خود داشته باشیم تا در طول سفر با مشکل مالی برخورد نکنیم.

بد نیست گاهی برای خوش‌گذرانی بیرون از برنامه هم هزینه کنیم فقط حواسمان باشد ولخرجی نکنیم.

هیچ‌کس یک هم‌سفر اخمو و عبوس را دوست ندارد. سعی کنیم شوخ‌طبع باشیم و در طول سفر اوقات خودمان و هم‌سفرمان را تلخ نکنیم.

ممکن است در سفر اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی بیفتد که در برنامه سفرمان نبوده است. بهتر است در این موارد خوش‌برخورد باشیم و دیگران را هم به آرامش دعوت کنیم و اتفاق پیش‌آمده را به موقعیت جدیدی برای خوش‌گذرانی تبدیل کنیم.

مدام بهانه نگیریم و برای هر اتفاقی آیه یأس نخوانیم، ما به سفر می‌رویم تا خاطره‌ شیرینی را در زندگی‌مان ثبت کنیم پس غر زدن را کنار بگذاریم و از گفتن عبارت‌هایی مثل: «من می‌دونستم، من که گفته بودم، اگه این کارو نمی‌کردید، حالا باید چی کار کنیم، کاش نمی‌اومدم» و از این دست جملات خودداری کنیم.

یک هم‌سفر خوب همان طور که مراقب خودش است حواسش از دیگران هم پرت نمی‌شود. سعی کنیم مراقب خودمان و هم‌سفرانمان باشیم و در خوردن غذا هم زیاده‌روی نکنیم.

با وجود تلفن‌های همراه هوشمند لازم نیست مانند قدیم دوربین‌های سنگین را در سفر با خود حمل کنیم. همه لحظه‌های خوب سفر را با فیلم و عکس در تلفن همراه خود ثبت کنیم، از دوستانمان در حالت‌های خوب و شاد بدون اینکه حواسشان باشد عکس بگیریم و لحظه‌ها را شکار کنیم و بعد از تمام شدن سفر و رسیدن به خانه عکس‌ها را برایشان بفرستیم تا هم تجدید خاطره‌ای کرده باشند و هم از دیدن خودشان در لحظه‌های شادی که توسط ما ثبت شده است لذت ببرند.

بعضی‌ها در سفر بیشترین وقت خود را در خواب می‌گذرانند و برای بیرون رفتن و گشت‌و‌گذار باید آن‌ها را به‌زور از تخت بیرون کشید. اگر می‌خواهیم هرگز لقب «بد سفر» را یدک نکشیم باید از این مسئله دوری کنیم. یادمان باشد سفر برای گشت‌وگذار و تفریح است و زمانی که به خانه برمی‌گردیم فرصت برای خوابیدن بسیار است!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اجاره روزانه خانه در تهران

اجاره ویلا در شمال

اجاره ویلا در رامسر

اجاره روزانه خانه و سوئیت در کیش

اجاره ویلا در کردان

 

زمانی که قصد سفر می‌کنیم مسائل زیادی ذهن ما را به خود مشغول می‌کند و به آن‌ها می‌پردازیم. برای مثال اجاره اقامتگاه ، رزرو ویلا یا سوئیت، جمع کردن وسایل و بستن چمدان‌ها، تهیه لیست برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مقصد و… ساعت‌ها یا حتی روزها وقتمان را صرف این موارد می‌کنیم تا بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم و سفرمان را خاطره انگیز کنیم. اما در کنار همه این‌ها یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند سفر ما را بسیار تحت تاثیر خودش قرار دهد، داشتن همسفر خوب است.

خیلی‌ها باور دارند برای داشتن اوقاتی خوش در سفر، مهم‌تر از مقصد سفر و امکانات همسفر شدن با کسانی است که به اصطلاح خوش سفرند و با آن‌ها حسابی به آدم خوش می‌گذرد. اما برای این که همسفر خوب نصیبمان شود، قبلش خودمان باید یاد بگیریم که چطور همسفر خوبی باشیم. کار سختی هم نیست مثل هر مهارت دیگری تاکتیک‌ها و روش‌هایی ساده دارد که با رعایت آن‌ها به راحتی می‌توان به یک همسفر خوب تبدیل شد. در این مقاله تعدادی از ویژگی‌های یک همسفر خوب را با هم مرور می‌کنیم.

 

مسئولیت پذیر باشیم

مهم‌ترین چیزی که ما را به یک همسفر خوب تبدیل می‌کند مسئولیت پذیری است. برای این که در سفر به همه خوش بگذرد، باید کارها نیز بین همه افراد تقسیم شود و بار مسئولیت‌ها فقط روی دوش یک نفر نیفتد. برای مثال اگر همسفر شما بلیت هواپیما را خریداری کرد شما هم به فکر محل اقامت باشید و پیش از سفر به صورت آنلاین نسبت به اجاره آپارتمان، ویلا، سوئیت و یا هر جای دیگری که مد نظرتان است اقدام کنید. همچنین در طول سفر هم از تقسیم وظایف غافل نشوید. این که شما فردی توانمند باشید و به دیگران نشان دهید می‌توانند روی شما حساب کنند، به همسفر شما اطمینان و دلگرمی می‌دهد و موجب رضایت او می‌شود.چگونه خوش مسافرت باشیم

زمانی را به تنهایی خود و همسفرمان اختصاص دهیم

در طول سفر همان طور که افراد به وقت گذراندن با هم نیاز دارند، همان قدر هم گاهی نیاز دارند تنها و مستقل باشند. همسفر بودن به این معنا نیست که هر دقیقه و هر ساعت لزوما پیش هم باشید. شاید گاهی شما یا همسفرتان نیاز داشته باشید چند ساعتی را با خودتان خلوت کنید، در محل اقامت خود استراحت کنید، تنهایی به رستورانی بروید یا به جاهای دیدنی سر بزنید. برای این که یک همسفر خوب باشید باید این اجازه را به هم بدهید و از هم دلخور نشوید.

به حریم شخصی همدیگر احترام بگذاریم

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک همسفر خوب احترام گذاشتن به حریم شخصی دیگران است. شما هر چقدر هم با همسفر خود صمیمی باشید اجازه ندارید به وسایل شخصی او دست بزنید. ممکن است این مساله چندان برای شخص شما مهم نباشد ولی برای همسفرتان اهمیت زیادی داشته باشد. پس اگر قصد داشتید از وسایل او استفاده کنید حتما از قبل اجازه بگیرید که دلخوری و بحثی پیش نیاید. این عادت در زندگی روزمره هم اهمیت بسیاری دارد و باعث اعتماد دیگران به ما می‌شود اما در سفر چندین برابر اهمیت پیدا می‌کند.

ای بی نظر بکوش که صاحب نظر شوی

بعضی‌ها کلا نظر خاصی ندارند و همیشه تابع جمع هستند! اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید بهتر است در سفر شیوه خود را عوض کنید و سعی کنید که نظر بدهید و ایده داشته باشید. بی تفاوت نباشید و همسفرتان را برای تصمیم گیری تنها نگذارید تا او بتواند به شما اعتماد کند. لازمه سفر کردن با جمع و این که یک همسفر خوب باشید، این است که کار گروهی و مشارکت را بلد باشید. از میان همین ایده‌ها و نظرها می‌تواند ماجراهای جالبی رخ دهد و سفر شما را حسابی خاطره انگیز کند.

انعطاف پذیر باشیم

قطعا گاهی در سفر پیش می‌آید که چیزی طبق برنامه پیش نرود، یا کاری که قرار است به صورت جمعی انجام دهیم خیلی باب میل ما نباشد، اتفاق غیرمنتظره‌ای بیفتد و … برای مثال شاید همسفرتان از شما بخواهد یک شب را بیشتر در سفر بمانید اگر برایتان مقدور است مخالفت نکنید. در این موارد یک همسفر خوب فردی منعطف است، آرامش خود را حفظ می‌کند و به دیگران نیز انتقال می‌دهد. جدای از این که هر کدام نظرهای متفاوتی داریم و باید به آن‌ها هم بها بدهیم، لازم است که به سازش و تعادل نسبی با همسفران خود برسیم و طبق نظر جمع پیش برویم. از تجربه‌های جدید استقبال کنید و به خود و اطرافیانتان سخت نگیرید تا از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

مدیریت زمان و هزینه را بلد باشیم

چه قبل از سفر و چه در طول سفر یکی از مواردی که توجه به آن از شما یک همسفر خوب می‌سازد، مدیریت زمان و هزینه است. این که قبل از حرکت دیر برسید و برای مدت زیادی همسفرتان را معطل کنید و باعث اضطراب و انتظار او شوید، اصلا چیز خوشایندی نیست. در طول سفر هم سعی کنید منظم باشید و زمان خود و اطرافیانتان را ارزشمند بدانید.

نکته مهم دیگر خرج و مخارج سفر است. باید بتوانید هزینه‌ها را مدیریت کنید، نه خسیس باشید و نه خرج اضافه بتراشید و به این ترتیب همسفرتان را معذب نکنید. برای مثال شاید همسفر شما نخواهد همه وعده‌های غذایی را در رستوران‌های گران نوش جان کند یا به جای اقامت در هتلی چند ستاره و لوکس ترجیح بدهد در آپارتمان، سوئیت یا ویلایی ارزان بماند. برای این که اختلافی پیش نیاید بهتر است تا حد امکان قبل از سفر برای خرج و مخارج و هزینه‌ها برنامه ریزی کنید و راجع به آن‌ها با هم صحبت کنید.

هم صحبت خوبی برای همسفرمان باشیم

اگر می‌خواهید یک همسفر خوب باشید باید اهل گفت و گو باشید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفرهای جمعی، هم صحبت شدن همسفران با هم است، این که با علاقه و دقت به هم گوش بدهند و همدیگر را همراهی کنند. داشتن روحیه شاد و شوخ طبعی نیز ویژگی‌هایی است که دیگران را مشتاق سفر با شما می‌کند.

همه این مواردی که در بالا گفتیم و بسیاری از خصوصیات دیگر همچون سازگاری، خوش قول بودن، ماجراجو بودن، بهانه گیر نبودن، داشتن روابط عمومی قوی، احترام به علایق شخصی دیگران، ریسک پذیر بودن و… موارد ساده‌ای است که با رعایت آن‌ها می‌توانیم به سادگی به یک همسفر خوب تبدیل شویم. یک همسفر خوب سفر را برای خود و همسفران خود دلنشین و به یاد ماندنی می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر از آن می‌سازد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


کد کپچا *

سایت شب برای بهبود کیفیت اقامت در منازل شخصی، ویلا و سوئیت تاسیس شد. حاصل فعالیت مجموعه شب ارائه هزاران اقامتگاه و ویلا شخصی مطمئن و ده ها هزار شب اقامت در نقاط مختلف کشور است. هدف این مجموعه ایجاد بستر لازم برای معرفی اقامتگاه های شخصی سلامت و ایجاد تجربه های نو برای میهمانان است. شب به عنوان اولین مجموعه اجاره روزانه در شمال و سایر نقاط ایران، با نظارت بر کیفیت اقامت در فضای مجازی، افتخار همکاری با میزبان های متعهد و میهمانان با سلایق متنوع را داشته است. شب با مدلسازی کامل فضای اجاره ویلای کشور موفق به خلق مسیری مطمئن برای تضمین پرداخت ، اصالت و نظافت منازل گشته و با پشتیبانی 24 ساعته و تیم تامین رضایت مشتری، در هر لحظه از اقامت همراه شماست. شما در سایت شب می‌توانید از شهرهای های دنج ایران، اقامتگاه و ویلای شخصی خود را رزرو و اجاره کنید و با پرداخت آنی رزرو خود را قطعی کنید. کافیست در سایت شب اجاره ویلا در شمال، اجاره ویلا در کیش، اجاره سوئیت در تهران و اطراف تهران و اجاره روزانه آپارتمان در مشهد یا سایر شهرها را انتخاب کنید. سایت شب پرداخت شما را تضمین کرده و قابلیت استرداد وجه و پرداخت مبلغ لغو رزرو را داراست. ویلا، سوئیت و اقامتگاه خود را با ارزان ترین قیمت اجاره کنید.

شما از آن دسته افرادی هستید که خوش سفرند و خیلی‌ها دوست دارند که همراهی‌تان کنند یا از آن دسته بدسفرهایی هستید که آخرش تنها می‌مانید؟ یا حتی، بدتر از همه، وقتی با دیگران به سفر می‌روید، دلخوری و هزار و یک حرف از آن سفر برای شما و بقیه باقی می‌ماند؟
اگر جزو دسته دوم هستید، با شنیدن این کتاب صوتی به فردی تبدیل می‌شوید که پایه ثابت تمام سفرهای دسته‌جمعی است و حتی از سفرهای انفرادی نیز لذت می‌برد.
درباره کتاب صوتی «چگونه خوش سفر باشیم»:
همه ما یک‌شبه به فردی خوش سفر تبدیل نمی‌شویم. این ویژگی نوعی مهارت است که در اثر تجربه و…
(بیشتر بخوانید)

شما از آن دسته افرادی هستید که خوش سفرند و خیلی‌ها دوست دارند که همراهی‌تان کنند یا از آن دسته بدسفرهایی هستید که آخرش تنها می‌مانید؟ یا حتی، بدتر از همه، وقتی با دیگران به سفر می‌روید، دلخوری و هزار و یک حرف از آن سفر برای شما و بقیه باقی می‌ماند؟

اگر جزو دسته دوم هستید، با شنیدن این کتاب صوتی به فردی تبدیل می‌شوید که پایه ثابت تمام سفرهای دسته‌جمعی است و حتی از سفرهای انفرادی نیز لذت می‌برد.

همه ما یک‌شبه به فردی خوش سفر تبدیل نمی‌شویم. این ویژگی نوعی مهارت است که در اثر تجربه و کسب آگاهی آن را به دست می‌آوریم.چگونه خوش مسافرت باشیم

در این کتاب صوتی ده قاعده ارائه شده است که با شنیدن آن‌ها می‌توانید به فردی خوش سفر تبدیل شوید و در هر سفر، هم خودتان و هم دیگران از چنین حضوری لذت ببرید.

حالا این سوال پیش می‌آید که این ده قاعده ساده چیست؟ اینها قواعدی هستند که کافی است به واسطه‌شان فقط کمی نگاه‌تان را به جهان تغییر دهید و از طرفی، خودتان را با شرایط وفق دهید. مثلا اگر شما از آن کسانی هستید که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، به جای آن که حرص بخورید یا به دیگران غر بزنید، شما بساط صبحانه را فراهم کنید… مابقی قواعد هم به سادگی است!

«چگونه خوش سفر باشیم» با ترجمه بهار خرم و خوانش ندا پوریان منتشر شده است.

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


سینما رو به خونت بیار!

داشتن یک همسفر خوب می تواند هر سفری را خاطره انگیز کند‎

 

چگونه خوش مسافرت باشیم

داشتن یک همسفر خوب می تواند هر سفری را خاطره انگیز کند. پس اگر در تعطیلات سال نو قصد سفر دارید تا دیر نشده به دنبال یک همسفر خوب برای خودتان باشید. 

 

برای خیلی ها از بهمن ماه این دغدغه مطرح می شود که «تعطیلات عید کجا بریم؟». بر عکس این گروه بعضی ها هم تا دقیقه نود تردید دارند که اصلاً در تعطیلات عید به سفر بروند یا نروند؟ اما چیزی که هست این است که اکثر خانواده ها در تعطیلات سال نو سفر می کنند و اکثراَ هم ترجیح می دهند که به تنهایی به مسافرت نروند. اما با چه کسانی بهتر است به سفر بروید؟

 

سفر فقط با افراد خوش سفر

حتماً شما هم شنیده اید که می گویند فلانی آدم خوش مسافرتی است. به نظر شما آدم های خوش مسافرت چه ویژگی هایی دارند؟ نقش شما در همسفر شدن با افراد خوش مسافرت چیست؟ به عبارت دیگر شما برای انتخاب همسفرانی خوش سفر چه ملاک هایی دارید؟  

 

اینگونه سفرتان را به یاد ماندنی کنید

پیدا کردن یک همسفر خوب کار چندان سختی هم نیست. کافی است که اولاً روابط عمومی خوبی داشته باشید و ثانیاً زحمت چند کار کوچک را به جان بخرید؛ از جمله: 

 

شرایط جیب هایتان را بسنجید

عامل اقتصادی یکی از عوامل مهم در پیدا کردن همسفر مناسب است. چون اگر شما با کسی که ثروتمند تر از شما است به سفر بروید، هر چند هم که او آدم دست و دلباز و خوش خلقی باشد اما بالأخره یک جایی طاقت خودتان طاق می شود و ممکن است از اینکه نمی توانید لطف او را جبران کنید پیش خودتان و یا خانواده تان شرمنده بشوید.

 

بر عکس این وضعیت هم صادق است یعنی اگر با فردی که بی پول است سفر کنید طبیعتاً مجبور خواهید شد بخشی از هزینه های او را به عهده بگیرید که این هم ممکن است برای شما مقدور نباشد. پس مهم است که کسی را برای همسفر شدن انتخاب کنید که شرایط جیبش شبیه خودتان باشد! 

 

پیدا کردن یک همسفر خوب کار چندان سختی هم نیست‎

 

ویژگی های رفتاری را در نظر بگیرید

 یکی دیگر از شرایط همسفر خوب این است که از لحاظ ویژگی های خُلقی و روانی تفاوت های عمیقی با شما نداشته باشد. برای مثال فرض کنید شما فردی نسبتاً درون گرا هستید. حالا اگر با کسی که خیلی برونگرا و هیجان طلب است همسفر بشوید به احتمال زیاد وسط سفر مجبور خواهید شد راهتان را از هم جدا کنید.

 

همینطور باید دقت داشته باشید که کسی را که به عنوان همسفر انتخاب می کنید تا چه حد روحیه جمعی دارد. به این معنی که برای مثال اگر در بین سفر تصمیم گرفتید خودتان غذایی فراهم کنید آیا او هم مشارکت خواهد کرد یا نه؟ 

 

سازگاری و انعطاف پذیر بودن هم یکی دیگر از ویژگی های رفتاری است که در انتخاب همسفر باید به آن دقت داشته باشید. گذشته از سایر تفاوت های فردی، دو ویژگی منفی رفتاری یک همسفر که بدون شک می تواند بهترین شرایط سفر را هم به کام شما تلخ کند غُرغُرو بودن و خسیس بودن است. پس به این دو نکته هم توجه ویژه ای داشته باشید!

 

هر چه حرفه ای تر بهتر

 اگر شما کسی را به عنوان همسفر خود انتخاب کنید که در سفر حرفه ای تر از شما باشد دو مزیت را برایتان به دنبال خواهد داشت: اول اینکه او می تواند سفرتان را به سمت استفاده بهتر از زمان هدایت کند برای مثال اگر قرار است فقط یک روز در یک شهر اقامت داشته باشید، تجربه او به شما کمک می کند تا بتوانید در همین مدت کم از مکان های تاریخی- فرهنگی- طبیعی بیشتری بازدید کنید. 

 

دوم اینکه داشتن یک همسفر مجرب می تواند صرفه جویی اقتصادی برای شما به ارمغان بیاورد برای مثال ممکن است برای خریدن سوغات شما را به بازارهایی که قیمت مناسبتری دارند راهنمایی کند و یا اقامت گاه های مناسب تری را سراغ داشته باشد.

 

منبع: تبیان

 

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


خرید ماست ساز پونته

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟چگونه خوش مسافرت باشیم

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


طراحی و بازسازی فضای داخلی

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه خوش مسافرت باشیم
چگونه خوش مسافرت باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *