چگونه خیاطی موفق باشیم

 
helpkade
چگونه خیاطی موفق باشیم
چگونه خیاطی موفق باشیم

حتما این اتفاق برایتان افتاده است که به مغازه لباس فروشی بروید، لباسی را ببینید اما بخشی از ظاهر آن را نپسندید و دلتان بخواهد آن لباس تغییراتی داشته باشد. کوتاه و بلند بودن لباس، قد آستین، تنگی و گشادی دور کمر و موارد متعددی از این دست مسائلی هستند که ارتباط مستقیمی با سلیقه شما دارند. در واقع نمی شود همیشه لباسی را بیابیم که تمام  و کمال شبیه به آن چیزی باشد شما در ذهن خود دارید؛ به همین دلیل است که اعتقاد داریم اگر افراد بتوانند خود لباس هایی که می خواهند را بدوزند و مطابق سلایق خود عمل کنند، همیشه زیبایی منحصر به فردی خواهند داشت و لباس هایی که صرفا برای آنها بوده و متناسب با خودشان طراحی شده است را در اختیار خواهند گرفت.
یادگیری خیاطی از چندین جهت می تواند برای شما مفید باشند؛ هم شما می توانید دقیقا مطابق سلیقه خود لباس بدوزید و هم با کمترین هزینه می توانید یک لباس زیبا داشته باشید. همچنین علاوه بر صرفه اقتصادی، از نظر بهداشتی شرایط مناسبی برای شما ایجاد می شود زیرا شما تنها کسی هستید که آن را پرو می کنید و پیش از شما هیچ کس آن را نمی پوشد.
اگر شما هم به این هنر بی نظیر علاقه مند هستید، پیشنهاد می دهیم وقتتان را تلف نکنید و در اولین فرصت در مورد این هنر تحقیقات لازم را به عمل آورید و مراحل آموزش خیاطی را بیاموزید. اگر شما در این مرحله قرار دارید و می خواهید هر چه زودتر خود را در شمایل یک خیاط موفق معرفی کنید، پیشنهاد می دهیم در این گزارش ما را همراهی کنید تا مهمترین نکات در خصوص خیاطی را به شما آموزش دهیم.

حتما می دانید که خیاطی دارای روش های فراوانی است که برخی از آنها مناسب تازه کاران بوده و برخی دیگر برای خیاطان قدیمی تر است. البته باید بگوییم هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف بسیاری بوده و هیچ کدام کامل نیستند.
به طور نمونه روش گولاوین قدیمی ترین روش خیاطی دارای پیچیدگی های بسیاری بوده و مشکلات متعددی دارد به همین دلیل است که این روزها کمتر کسی به سراغ روش گولاوین در خیاطی می رود و این روش به مرور زمان در حال فراموشی است.
اما سه روش بسیار مهم وجود دارد که برای خیاطان مبتدی و تازه کار مورد استفاده قرار می گیرد و هنرجویان به دلیل سادگی این روش ها، کار کردن با آنها را ترجیح می دهند. این روش ها عبارتند از:

متد مولر دارای کمترین پیچیدگی بوده و برای افراد مبتدی بسیار عالی به نظر می رسد. از سوی دیگر این روش دارای دقت بسیاری است که سبب می شود افراد با استفاده از این روش بتوانند به راحتی خیاطی کنند. همچنین متد مولر به دلیل داشتن دقت فراوان سبب شده است لباس، کمتر نیاز به پرو داشته باشد و روند خیاطی سریع تر پیش برود.

متد ساده نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای تازه کارها مناسب به نظر می رسد و خیاطان مبتدی می توانند به راحتی با کمک آن به دوخت و دوز آنچه می خواهند، بپردازند. اما روش ساده در خیاطی دارای یک مشکل جدی است و آن این است که این متد خیاطی کمتر از متد ساده به ریزه کاری ها توجه دارد و بسیاری از آنها را از فرآیند خیاطی حذف می کند.

متد سایز بندی به این روش انجام می شود که خیاطان بر اساس الگوهایی که از قبل طراحی، اندازه گیری و آماده شده اند، کار می کنند. به طور نمونه شما بر اساس الگوهایی که از پیش آماده شده است لباس ها را در سایز های گوناگون همچون ۳۰، ۴۰، ۴۲ و… دوخته و تدارک می بینید.
البته متد سایز بندی دارای مسائلی است که سبب شده خیاط محدودیت های متعددی در برابر خود ببیند با این وجود باید بگوییم این روش به دلیل راحتی در کار و سادگی ذاتی که دارد، یک متد بسیار بسیار خوب برای لباس های تجاری با سایز بندی های سری محسوب می شود.

چگونه خیاطی موفق باشیم

یکی از دقیق ترین روش های خیاطی متد متریک است که دارای محاسبات پیچیده و دستور العمل های متعددی است به همین دلیل به نسبت سایر متدهای خیاطی دشوار به نظر می رسد و مبتدیان کمتر به سراغ آن می روند. متخصصان هنر خیاطی روش متریک را دقیق ترین متد خیاطی می دانند.

اگر مبتدی هستید بهتر است هرگز به سراغ خیاطی بدون الگو نروید زیرا تنها با کمک الگو است که می توانید آن را بر روی پارچه قرار دهید و بدون ایجاد مشکل و با استفاده از کمی دقت، پارچه را ببرید و لباس مورد نظرتان را بدوزید.
البته هنگام طراحی و برش الگو ممکن است یک هنرجو یا یک خیاط تازه کار به مشکلات متعددی برخورد کند و اشتباهات بسیاری داشته باشد اما با وجود این می تواند برای آن که هنگام قرار دادن الگو بر روی پارچه با مشکل رو به رو نشود و یا هنگام برش اشتباهی انجام انجام ندهد، بارها آن را تمرین کرده و با سوزن های مخصوص و گیره های مناسب، الگو را به پارچه وصل کند تا برش دقیق انجام شود. همچنین بسیاری از خیاطان پیش از برش پارچه الگوها را به هم وصل کرده و آنها را همچون یک لباس در می آورند و ابتدا آن را بر تن خود امتحان کرده و سپس با توجه به آنها پارچه را می برند و می دوزند.

همه چیز بستگی به خودتان دارد. شما می توانید تمام عمر خود را صرف یادگیری کنید و مدام طول زمان یادگیری خود را بیافزایید. همچنین می توانید در زمانی کوتاه و با بهره گیری از یک آموزشگاه با اعتبار و استاد با سابقه کاری مناسب و مدرکی معتبر در زمانی کوتاه تر موفقیت خود را ببینید و به سمت تبدیل شدن به یک خیاط حرفه ای قدم بردارید.
در واقع باید بگوییم زمان آموزش خیاطی به چندین عامل مهم بستگی دارد که عبارتند از:

شما می توانید برای آن که در مدت زمان کمتری آموزش خیاطی خود را به اتمام برسانید به کلاس های فشرده و خصوصی بروید اما اگر چنین قصدی ندارید باید بدانید برای تبدیل شدن به یک خیاط کاملا حرفه ای حداقل سه سال زمان نیاز دارید تا به مرور یاد بگیرید، تجربه کسب کنید و بدوزید. در واقع باید بدانید تک تک اشتباهات شما در سه سال ابتدایی خیاطی، خود یک کلاس آموزشی است و شما باید مدام اشتباه کنید تا به یک خیاط حرفه ای تبدیل شوید.
یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشیم آن است که سعی نکنید مدام برای خودتان لباس بدوزید زیرا این کار باعث می شود شما روند خیاطی سایز های گوناگون و اندام های متفاوت را یاد نگیرید و تنها برای یک سایز و آن هم سایز خودتان تجربه کسب کنید. در واقع اگر شما بتوانید برای افراد گوناگون لباس بدوزید و با توجه به اندام آنها الگو را طراحی کنید، پارچه را برش بزنید و روند دوخت لباس را طی کنید آن وقت است که می توانید تجربیات خود را افزایش داده و به یک خیاط با تجربه تبدیل شوید.
همچنین این را بتدانید تلاش شما سبب می شود روند رو به رشد شما سریع تر پی گرفته شود، پس بهتر است از سی دی های آموزش خیاطی، مقالات گوناگون، سایت های خیاطی و… استفاده کرده و سعی کنید هر روز به دانشتان اضافه کنید و برای پیشرفت کاریتان وقت بگذارید و تلاش کنید. البته این را هم بدانید که موارد گفته شده تنها در نقش مکمل عمل می کنند و به هیچ عنوان نمی توانند به جای آموزش حضوری تاثیر گذار باشند زیرا جزئیات تنها در آموزش های حضوری به افراد منتقل می شود.

یکی از نکاتی که باید در ابتدای کار خود به آن توجه کنید آن است که به هیچ عنوان به سراغ پارچه های کشی نروید زیرا دوخت آنها کمی با سایر پارچه ها تفاوت داشته و سختی های خودش را دارد. از همین رو بهتر است در ابتدای کار از پارچه های ساده استفاده کنید تا کمی تجربه به دست آورید و به اصطلاح دستتان راه بیوفتد آن وقت به سراغ سایر پارچه ها بروید.
همچنین به شما پیشنهاد می دهیم ساده ترین الگوها را انتخاب کرده و از آنها شروع کنید. دامن های ساده و بلند و بلوزهای بی آستین، می توانند پیشنهادات خوبی برای یک کارآموز باشند.
در ابتدا چه وسایلی برای خیاطی نیاز داریم؟
تمام خیاطان باید وسایل مورد نیاز را برای خود تهیه کنند اما شاید لازم نباشد در ابتدای کارتان تمامی لوازم خیاطی را تهیه کنید زیرا با لوازم اولیه هم می توان شروع کرد و پس از آن به مرور یک به یک آنچه نیاز دارید را تهیه کنید. اما یه خیاط مبتدی در ابتدای راه به چه لوازمی نیاز دارد؟ پاسخ به این سوال را در ادامه به شما می گوییم:

باید بدانید خرید چرخ خیاطی نیاز به دقت بسیار دارد زیرا چرخ خیاطی دارای انواع گوناگون است که نمونه های آن عبارتند از:

برای مصارف خانگی بوده و دوخت و دوز های کم حجم را پوشش می دهد. چرخ هایی که جنس داخلی آنها از فلز است، عمر بیشتری به نسبت سایر چرخ های خیاطی دارند.

دارای امکانات بسیاری بوده و قیمت بالایی دارند. این نوع چرخ ها در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید مزون بزنید باید از چرخ خیاطی صنعتی استفاده کنید.

بسیار کوچک هستند و عموما تنها یک ردیف دوخت را انجام می دهند.

دوخت میان پارچه و پاک دوزی نیز بر عهده این چرخ ها است.

این چرخ ها برای پاک دوزی و مقابله با ریش شدن لبه های پارچه مورد استفاده قرار می گیرند.

زدن مزون و خیاطی برای آن شرایط خاصی دارد. شما ابتدا باید یک خیاط حرفه ای باشید تا بتوانید لباس را بر تن مانکن کرده و زیبایی های آن را به نمایش بگذارید. در واقع اگر شما نتوانید لباسی در خور بدوزید، بهترین مانکن ها را هم داشته باشید لباستان به چشم نمی آید و زیبایی ندارد. پس ابتدا توانایی خیاطی خود را بالا ببرید.
همان طور که گفته شد برای مزون ها باید از چرخ های صنعتی استفاده کنید زیرا این نوع چرخ ها دارای دوام بسیار بالایی هستند و طول عمر خوبی به نسبت سایر چرخ ها دارند. همچنین امکانات چرخ خیاطی صنعتی به قدری است که می تواند تمامی نیازهای شما را برآورده کرده و کمک کند تا بهترین لباس ها را طراحی کرده و بدوزید.

حتما لازم نیست که به یک خیاط حرفه ای تبدیل شوید زیرا ممکن است تنها بخواهید برای خود و خانواده خود خیاطی کنید. پس نیازی نیست دوره های طولانی آموزش خیاطی را بگذرانید و هزینه های بسیاری را متحمل شوید.
در واقع شما می توانید از روی الگوهای خیاطی آماده که در اینترنت و مجلات وجود دارد، لباس خود را بدوزید پس چرا باید یک خیاط تماما ماهر باشید. در این شرایط بهتر است شما تنها یک دوره سایز بندی را بگذرانید زیرا در این دوره روش های دوخت با الگوهای آماده نیز به شما آموزش داده می شود و شما می توانید با استفاده از الگوهای آماده و ژورنال های خیاطی نیازتان را تامین کنید. در این روش شما تنها الگو را بر روی پارچه قرار می دهید و پارچه را می برید و در نهایت با دوخت آن لباسی زیبا در اختیار می گیرید.
همچنین شما با گذراندن دوره های سایز بندی می توانید سایز الگوها را تغییر داده و متناسب اندام خود آنها را بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.
 





ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

یک سوم عمر و زمان استراحت ما روی انواع مختلفی از پارچه ملحفه ای طی می شود. تخت یا محل…


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


Registration is closed.

کسب درآمد و کسب استقلال مالی یکی از مهمترین دغدغه های افراد جامعه است. بانوان به عنوان قشر مهم در اقتصاد کشور می توانند با استفاده از هنر های مختلف اقدام به راه اندازی کسب و کار های کوچک کنند و به مرور زمان می تواند به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند.

یکی از بهترین شغل ها برای بانوان جامعه، آموزش هنر خیاطی است. خیاطی از جمله هنر های است که انسان به صورت دائم به آن نیاز دارد و همیشه با خلاقیت و سلیقه افراد طرح های جدیدی تولید می گردد.

آموزش خیاطی یک تخصص بسیار سودآور برای هنرجویان این رشته می باشد. این هنر با توجه به شاخه های مختلفی که دارد می توانند بستر مناسبی برای فعالیت افراد جامعه در آن باشد. مزون ها و خیاطی های کوچک خانگی معمولا توانایی تولید ماهیانه میلیون ها تومان درآمد را برای صاحبان خود را دارند. شما می توانید با استفاده از هنر خیاطی که هنری پولساز است یک کسب و کار موفق را برای خود راه اندازی نمایید .

چگونه خیاطی موفق باشیم

در این بخش حوزه های مختلفی که می توانید در آن ها فعالیت کنید و به کسب درآمد برسید را به شما معرفی می کنیم . شما برای کسب تخصص ها کافی است به یک آموزشگاه خیاطی و یا یک آموزشگاه طراحی لباس مراجعه نمایید. برای آشنایی بهتر با زیر مجموعه های هنر خیاطی به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.

یکی از پر طرفدارترین و سودآور ترین بخش های هنر خیاطی، طراحی و دوخت لباس های مجلسی است. این شاخه همیشه طرفداران خاص خود را دارد. این بخش شامل نیازها و سفارش های فراوان برای کسی است که این هنر را آموخته باشد و بتواند با استفاده از آن کسب درآمد نماید. این هنر در آموزشگاه های خیاطی به شما آموزش داده می شود . شما پس از آموزش الگو کشی و برش پارچه ها  می توانید آن را تبدیل به یک لباس مجلسی شیک بکنید.

یکی از بهترین زمینه های فعالیت در حوزه خیاطی، دوخت لباس عروس می باشد. این بخش دارای سود بالا و مخاطبان خاص خود است و شما می توانید خیلی زود خود را در این دسته به یک برند فردی تبدیل نمایید . برای ارائه کار های خود هم دست شما بسیار باز خواهد بود و شما می توانید کارهای خود را به مزون ها بفروشید و یا از آن ها بخواهید که لباس شما را به عنوان امانی به فروش برسانند. یکی  دیگر از کارهای که می توانید در این حوزه انجام دهید ، استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای فروش لباس عروس های تولید شده می باشد. از این طریق می توانید حتی سفارش های اختصاصی برای دوخت این نوع لباس را تهیه نمایید.

لباس شب یکی از پر مخاطب ترین نوع لباس ها می باشد. شما با به عنوان یک هنرجو پس از گذراندن دوره های آموزش لباس شب به راحتی می توانید انواع لباس شب را بدوزید و برای مشتریان خود آماده کنید. راه اندازی یک صفحه اینستاگرام می تواند برای شما تبدیل به یک فروشگاه بزرگ شود و شما با استفاده از آن به کسب درآمد برسید.

مانتو یکی از پر فروش ترین محصولات یک تولیدی خیاطی است . مانتو پوشش رسمی و عرفی جامعه ما می باشد. شما با استفاده از آموزش دوخت مانتو می توانید یک کسب و کار بسیار سودآور را برای خود راه اندازی کنید. دوخت مانتو معمولا بخش بندی های مختلفی دارد. این بخش ها شامل دوخت مانتو مجلسی ، دوخت مانتو اداری ، دوخت مانتو معمولی و … می باشد. هنرجویان این بخش با سرعت بیشتری شروع به کسب درآمد خواهند کرد. دوخت مانتو های سفارشی به صورت تک هم یکی از بهترین بازارهای است که می توانید مورد هدف خود قرار دهید. مانتو های شیک و کار شده معمولا قیمت های بالای دارند و سود شما در فروش و اخذ سفارش این نوع کارها می باشد.

پاسخ این سوال خیر است زیرا افرادی هم به آموزشگاه های خیاطی مراجعه می کنند که هدفشان افزودن یک هنر به قابلیت های خود است. این افراد برای کسب یک مهارت جدید و آموزش طراحی لباس و دوخت لباس های شخصی خود اقدام به یادگیری این هنر می کنند.

گام اول برای یادگیری خیاطی و استفاده از این هنر، داشتن علاقه است. افرادی که علاقه کار در این بخش را دارند کافی استست با مراجعه به آموزشگاه های خیاطی در دوره های مختلف آموزش لباس مجلسی، آموزش لباس شب ، آموزش لباس عروس و یا آموزش دوخت مانتو شرکت کنند. این دوره ها با داشتن سرفصل های مختلف هنر های گوناگونی را به هنرجویان می آموزد. یکی از بهترین و معتبر ترین آموزشگاه های خیاطی در ایران آموزشگاه هنر پارس می باشد که با برگزاری انواع دوره ها هنرجویان موفقی را وارد بازار کار می کند. این آموزشگاه می تواند شما را در هر سطحی جذب نماید و به یک طراح حرفه ای لباس تبدیل کند . از دیگر خدمات این مجموعه استفاده از اساتید مجرب و حرفه ای می باشد و شما پس از به پایان رساندن دوره خود مدرک معتبر مناسب با هنر آموخته شده اخذ می نمایید. این مجموعه توانایی معرفی دانش آموختگان خود را به کارخانجات و تولیدی های فعال در این صنعت را دارد و اگر دانشجویی پس از پایان دوره قصد همکاری با یکی از این مجموعه ها را داشته باشد، می تواند به راحتی جذب یکی از این واحد های صنعتی شود.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خیاطی یکی از مشاغل خدماتی است که تعداد فعالان آن روز به روز بیشتر می‌شود. هرچند که اکثر فعالان این حوزه از وضعیت خود ناراضی هستند و می‌گویند که سود چندانی عایدشان نمی‌شود، اما حضور مستمر آنها نشان می‌دهد این شغل آن‌قدرها هم که می‌گویند بد و بدون سود نیست. درست است که خیاطان زحمت‌ زیادی را برای دوخت یک لباس متحمل می‌شوند اما به همان اندازه دستمزد دریافت می‌کنند. داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی برای این شغل لازم است. در کنار همه اینها شاید بتوان مهم‌ترین عامل موفقیت در شغل خیاطی را داشتن تجربه دانست. مدیریت زمان در این شغل می‌تواند برای شما سکوی پرتابی باشد. اگر می‌خواهید در خصوص این شغل اطلاعات بیشتری به دست آورید، ادامه این گزارش را بخوانید تا به شما بگوییم چگونه با خیاطی پولدار شویم. انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه توسط شغل خیاطی تولید و به بازار عرضه می‌شود. خیاطان شغل بسیار پردردسری دارند. پردردسر از این منظر که باید روی دوخت هر لباس دقت کافی داشته باشند. در این شغل نباید کم حوصله و کم طاقت باشید به این دلیل که خروجی کار شما همان لباسی است که به دست مشتری می‌رسد. اگر بتوانید مشتری را راضی نگه دارید می‌توانید از طریق این شغل پولدار شوید.

در حال حاضر تعداد خیاطان نسبت به قبل افزایش یافته است،از این رو می‌توان دریافت که تعداد خیاطان خانگی روند نزولی داشته است و این شغل به‌عنوان یک کسب‌و‌کار درآمدزا درنظر گرفته شده است. شاید در گذشته لباسی که دچار مشکل می‌شد، مادر خانواده مجبور بود چرخ خیاطی خود را به راه بیندازد تا لباس فرزند خود را بدوزد، اما حالا دیگر این گونه نیست. برخی افراد حتی دوخت لباس‌های میهمانی و پیراهن‌های همسر و فرزندان خود را هم برعهده می‌گرفتند اما اکنون این موضوع کمتر دیده می‌شود و برای کوچک‌ترین مشکلی افراد به خیاطی‌ها مراجعه می‌کنند. این شغل دیگرخانگی نیستدرست است که شغل خیاطی در گذشته به‌عنوان یک شغل خانگی به حساب می‌آمد اما اکنون از این دسته خارج شده و برای خود اتحادیه مجزا دارد. طبق آمارهای به دست آمده 60 درصد افرادی که در این صنف فعالیت دارند از شغل خود راضی هستند و توانسته‌اند از این راه پولدار شوند اما برخی از آنها که اکنون مشغول فعالیت هستند معتقدند که شغل شان نسبت به سایر مشاغل سخت و زیان‌آور است و بعد از مدتی انگشت‌ها و چشم‌هایشان ضعیف می‌شود.

با این حال در همین صنف فعالیت خود را ادامه می‌دهند. به این دلیل که سال‌ها عمر کاری خودشان را در این صنف گذرانده اند و اکنون باید سهم خود را از این بازار بگیرند. خیاط‌ها اگر مدیر هم باشند، باز هم نان بازوی خود را می‌خورند. این جمله به این معنا است که شغل‌ها به چند دسته خدماتی، خدماتی فنی، اداری و تجاری تقسیم می‌شوند و در هر کدام از آنها یک عضو بدن بیشتر باید فعالیت کند. خیاطی از معدود مشاغلی است که هم ذهن را درگیر می‌کند و هم باید کل اعضای بدن برای دوخت یک لباس حتی ساده به کار گرفته شود. از چشمان ریزبین گرفته تا دستان باید بدون خطا پارچه را زیر سوزن خیاطی بفرستد.

زیر و بم فعالیتبرای فعالیت در این شغل حتما باید محل مناسبی را انتخاب کنید. محلی که قصد دارید در آن کار کنید، نباید در خیابان اصلی باشد، اگر انتخاب شما در یکی از محله‌ها باشد بهتر می‌تواند پاسخگوی نیاز کسب‌و‌کارتان باشد. شروع کارتان حدود 10 میلیون تومان هزینه روی دستتان می‌گذارد و این پرداخت به منظور خرید چرخ‌های خیاطی مخصوص و همچنین تهیه میز و لوازم مورد نیاز اولیه است. در مرحله بعدی باید چند خیاط ماهر را استخدام کنید تا کار برای مدت طولانی در مغازه‌تان روی زمین نماند. اگر بخواهید به تنهایی فعالیت کنید شاید نتوانید زمان‌بندی تحویل لباس‌های مشتریان را مدیریت کنید.

چگونه خیاطی موفق باشیم

زمان را مدیریت کنیدممکن است گاهی اوقات یک مشتری کار عجله‌ای از شما بخواهد. یعنی از شما بخواهد که لباسش را طی یک تا دوساعت آینده تحویل دهید. اگر این امکان وجود دارد از این کار غفلت نکنید، به این دلیل که همین فرد می‌تواند مشتری‌های زیادی را روانه مغازه شما کند. مدیریت زمان در این شغل بسیار حائز اهمیت است. به طور معمول صنف خیاطان به دلیل اینکه سرشان شلوغ است در زمان مقرر شده لباس مشتری را تحویل نمی‌دهند و همین امر باعث می‌شود تا مشتریان برای تحویل لباس به شما تردید کنند. در این صورت تنها کار شما می‌تواند مشتریان را به مغازه شما بکشاند. به هر حال اگر بتوانید خوش‌قول و همچنین دارای کار منحصربه‌فرد باشید، مشتری‌های ثابتی خواهید داشت که درآمد زیادی را عایدتان خواهد کرد.

فوت‌های کوزه‌گریبرای سهولت کار، به یک میز به ارتفاع بین 90 تا 110 سانتی‌متر نیاز دارید که سطح آن باید صاف و محکم باشد و طول و عرض آن بستگی به فضای اتاق یا سالن دارد. سعی کنید تمام ملزومات کار را مانند مداد برای رسم الگو، مل یا صابون خیاطی برای رسم خطوط اطراف الگو روی پارچه، رولت برای انتقال طرح الگو روی پارچه، خط‌کش ساده، گونیا، خط‌کش تی، پیستوله برای رسم خطوط منحنی، سوزن نخ‌کن، انگشتانه، قیچی در اندازه‌های مختلف، بشکاف، نخ و سوزن‌های گوناگون و کاربن خیاطی که حرکت چرخشی رولت را به قسمت زیرین پارچه منتقل می‌کند، به تعداد افراد فراهم کنید تا کسی کندی کار خود را به گردن نبود تجهیزات نیندازد. تهیه لوازم مورد نیاز حدود یک تا دو میلیون تومان هزینه دارد. این شغل می‌تواند از یک کسب‌و‌کار خانگی با درآمد محدود تا کارگاه‌های بزرگ و مزون‌های معتبر و پول‌ساز را دربربگیرد. آنچه برای شما در این شغل تمایز ایجاد می‌کند، این است که به روز باشید. یا خودتان طرح‌های روز را پیگیری کنید یا از طراحان بنام در کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. می‌توانید به مشتریان خود در زمینه انتخاب لباس و سفارش، مشاوره بدهید. یکی از نکاتی که شما را از یک خیاط ساده به یک طراح پرآوازه تبدیل می‌کند، خلاقیت و به روز بودن است. همچنین سعی کنید همیشه خوش لباس و آراسته باشید که مشتریان‌تان به سلیقه شما و تمیزی کارتان اطمینان پیدا کنند.

آیا شما یادگیری خیاطی را شروع کرده اید؟
آیا شما تصمیم به خیاطی گرفته اید و به دنبال چندین نکته برای شروع هستید، و از همه مهمتر، می خواهید بدانید که چطور از اشتباهات رایج در خیاطی جلوگیری کنید؟
چگونه خیاطی کنیم و از اشتباهات رایج جلوگیری کنیم؟
وقتی وارد دنیای خیاطی می شوید و سفر خود را آغاز می کنید و می فهمید که چگونه خیاطی کنید، به راحتی امکان دارد که دچار اشتباه شوید.بعضی وقت ها، اشتباه بهترین روش یادگیری است.اما، ما می خواهیم به شما کمک کنیم که این اشتباهات را از بین ببرید، یا حداقل، اگر دچار اشتباه شدید، آن ها را اصلاح کنید.
فراموش نکنید که فقط باید تمرین و تمرین و تمرین کنید و حتی اگر خطا کردید تسلیم نشوید.
تمرین شما را در هر کاری ماهر می کند.
 

1) دو مرتبه اندازه بگیرید، یک بار برش دهید.
اشتباه چیست؟برش نادرست و غلط الگوی شما
لباس خود را روی سطح صافی مانند یک سطح تمییز قرار دهید.اگر پارچه خود را روی میز قرار می دهید، مطمئن شوید که پارچه از لبه های میز آویزان نباشد، زیرا آویزان بودن پارچه باعث بهم خوردن شکل پارچه می شود.اگر لازم می دانید که از روی تای پارچه برش خود را انجام دهید، مطمئن شوید که تای پارچه روی خطوط راه پارچه قرار داشته باشد.همیشه اطمینان حاصل کنید که الگوها با خطوط راه پارچه هم راستا هستند و قبل از برش آن ها را با سنجاق به هم محکم کنید. برش نادرست یکی از اشتباهات مبتدی ها در خیاطی است.با دنبال کردن این مراحل، به راحتی از این اشتباه جلوگیری کنید.
 

2) از پایه دوخت استفاده کنید.اشتباه چیست؟استفاده نادرست از پایه دوخت
پایه دوخت، پارچه را در محل مورد نظر ثابت نگه می دارد، بنابراین شما می توانید تمییز کوک بزنید، پس مطمئن شوید که از پایه دوخت استفاده می کنید.اگر فراموش کنید که پایه دوخت را در حالت رو به پایین نگه دارید، جزئی از پایه دوخت از جای خود درمی آید و گذاشتن آن در جای اولیه خود آسان نیست، و شما با یک عالم نخ گرفتار خواهید شد.
 

3) کشش را درست تنظیم کنید.
اشتباه چیست؟چک نکردن صفحه مدرج کشش و یا ماسوره/قرقره
تنظیم کشش همیشه یکی از مشکلاتی است که خیاطان از آن شکایت دارند، و ماهر شدن در این کار، سخت است، کاری که حتی خیاط های ماهر هم با آن دست و پنجه نرم می کنند.صفحه مدرج کشش، فشار وارده بر روی قرقره را تنظیم می کند.گاهی اوقات، ناصاف و نامنظم و یا سفت بودن کوک ها نتیجه فشار وارده بر روی نخ است.قبل از اینکه با تنظیمات فشار ور بروید، چک کنید که نخ به خوبی در ماسوره قرار گرفته باشد.نخ باید به خوبی در ماسوره و ماسوره هم به درستی در جا ماسوره قرار گرفته باشد، نخ باید در جهت درستی قرار گرفته باشد (معمولا خلاف جهت عقربه های ساعت).شما می توانید ابتدا، برای چک کردن میزان فشار روی پارچه های کوچکی آزمایش کنید.ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از تنظیم کردن فشار، جزئیات صفحه مدرج کشش را یادداشت کنید.
 

4) درزها را فراموش نکنید.
اشتباه چیست؟دوختن نادرست درزها و اتو نکردن آن ها
اگر شما در حال دوختن لباس هستید، دانستن راجع به درزها بسیار ضروری است.وقتی درحال دوختن درزها هستید، مدام درحال دوختن داخل لباس و پشت و رو کردن آن هستید.انجام این حرکت، ماهرانه نیست، اما این خیلی مهم است که درزها را از طرف درست بدوزید.
وقتی از الگوها استفاده می کنید، فراموش نکنید که الگو ها را رو به روی یکدیگر قرار دهید، زیرا زمانی که آن ها برمی گردانید، در پایان کار، سطح بیرونی الگوها نمایان خواهد شد.
همچنین عادت کنید که درزها را قبل از شروع و متصل کردن آن ها به هم اتو کنید و پارچه را هم قبل از شروع اتو کنید.این کار باعث می شود که کار نهایی شما حرفه ای تر به نظر برسد و از چروک شدن پارچه جلوگیری شود.پارچه ناهموار و پر از برآمدگی نتیجه برش و دوخت نامناسب است که همه این ها باعث ایجاد فاجعه در خیاطی می شود.
 

چگونه خیاطی موفق باشیم

5) ایجاد جای دکمه ها
اشتباه چیست؟ اندازه نگرفتن خود برای ایجاد سوراخ دکمه ها در جای مناسب
دکمه ها وایجاد سوراخ دکمه ها مهارتی سخت است و ماهر شدن در آن آسان نیست.
جین چندین نکته به ما گفته است: ” زمانی که سوراخ دکمه ها را بر روی پیراهن یا بلوز ایجاد می کنید، به محل دکمه ها در راهنمای الگوها اعتماد نکنید.من از این راهنماها با دقت زیاد استفاده می کردم و بعدا متوجه شدم که چرا همیشه دکمه های پیراهن هایم در حال ترکیدن بودند.راهنمای ایجاد سوراخ دکمه ها بسیار عمومی است و شما همیشه با اندازه گیری دقیق خودتان نتیجه بهتری خواهید گرفت و متوجه می شوید که سوراخ دکمه ها را در کجا ایجاد کنید.راحت ترین روش برای انجام این کار این است که پیراهن را بپوشید و سنجاقی را در کاملترین قسمت سینه قرار دهید و علامت بزنید.این سوراخ اصلی شما است و اگر این کار به درستی انجام شود، فاصله خیلی زیادی بین دکمه ها نخواهد بود.برای مشخص کردن جای دیگر دکمه ها، طول قسمتی از لباس را که می خواهید دکمه ها روی آن  قرار داشته باشند به طور مساوی به تعداد دکمه ها مورد نظر تقسیم کنید.

برای خواندن مطالب تکمیلی درباره این موضوع می توانید مقاله بهترین راه دوخت دکمه را مطالعه فرمایید
 

6) از پارچه مناسب برای کار خود استفاده کنید.
اشتباه چیست؟انتخاب پارچه نامناسب برای کار
فقط به زیبایی و رنگ پارچه ها توجه نکنید، زیرا این ها، تنها ویژگی های یک پارچه مناسب نیستند.خیلی راحت است که پارچه مورد نظر خود را از روی رنگ و طرح انتخاب کنید، اما، بیشتر الگوها به پارچه ای نیاز دارند که مناسب دوخت لباس مورد نظر باشند.با انتخاب پارچه فقط از روی زیبایی، ممکن است نتوانید کار دوخت خود را به طور کامل به پایان برسانید.

برای خواندن مطالب تکمیلی درباره این موضوع می توانید مقاله نحوه انتخاب و خرید پارچه مناسب را مطالعه فرمایید
 

7) سوزن و نخ خود را چک کنید.
اشتباه چیست؟انتخاب سوزن و نخ نامناسب
برای دوخت اکثر لباس ها، باید از الیاف 100 درصد پلی استر و نخ همه منظوره استفاده کنید.برچسب روی نخ ها را چک کنید تا نخ مشخص خود را انتخاب کنید. نخ ابریشم مصنوعی (ریون)، نخ ابریشمی و نخ لحاف دوزی برای دوخت لباس مناسب نیستند.سوزن های عمومی اغب برای دوختن فیبرهای طبیعی استفاده می شوند، و سوزن های سر گرد و کشتباف مناسب برای دوخت با کاموا هستند.
سوزن هایی وجود دارند که برای پارچه های کشی و استرج طراحی شده اند، ازجمه سوزن کشی، همانطور که سوزن های دیگری مخصوص کار با مواد فلزی و چرمی وجود دارند.اطمینان حاصل کنید که سوزن شما با وزن پارچه کار مورد نظر مطابقت داشته باشد.حالا که داریم راجع به سوزن ها صحبت می کنیم، لازم به ذکر است که باید سوزن چرخ خیاطی خود را به طور معمول تعویض کنید.توصیه می شود که سوزن چرخ خیاطی برای 6 الی 8 ساعت دوخت مورد استفاده قرار بگیرد، و بعد از این مدت زمان باید تعویض گردد.این باعث می شود که کار شما در پایان مرتب و صاف باشد.
 

8) یاد بگیرید که یک الگوی دوخت را چگونه بخوانید.
اشتباه چیست؟متوجه نشدن الگوی دوخت و اصطلاحات خیاطی
هنگامی که شما به دنبال یک الگو هستید، باید توجه داشته باشید که وجود هر علامت، نماد و برچسب بر روی الگو دلیلی دارد و همه آن ها داری معانی خاصی هستند.عباراتی مانند خطوط راه پارچه، خطوط تا، اندازه گیری های پایانی و غیره همه دارای معانی خاصی هستند، و ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع کار شرایط خیاطی را بخوانید.آموزش امری کلیدی است، پس اگر چیزی وجود دارد که متوجه نمی شوید، آن را نگاه کنید و یا از فردی که تخصص بیشتری در خیاطی دارد بپرسید.
 

9) پارچه های زیادی در دسترس داشته باشید.
اشتباه چیست؟نداشتن پارچه های کافی در صورت بروز خطا
هنگامی که شروع به کار می کنید، امکان دارد که در برش الگوی خود دچار خطا یا اشتباه شوید، که باعث خراب شدن پارچه می شود.هنگامی که مواد را برای پروژه دوخت خود می خرید، کمی بیشتر بخرید، تا خطاهای خود را پوشش دهید.بعضی از پارچه ها هنگام شستشن آب می روند، بنابراین با خرید مواد بیشتر و اضافی می توانید خطاهای خود را اصلاح کنید.
 

10) آماده سازی پارچه کلیدی است.
اشتباه چیست؟آماده نکردن پارچه به خوبی
آماده ساختن پارچه خود، قبل از انجام پروژه ضروری است.بعضی از پارچه ها قبل از اینکه بتوانید از آن ها استفاده کنید باید به طور کامل خشک و تمییز شوند.برای مثال، پارچه جین باید با ماشین لباس شویی شسته شود و پارچه پشمی باید کاملا خشک و تمییز شود.بعضی دیگر از پارچه ها پس از شسته شدن، آب می روند و کوچک می شوند و اگر شما این موضوع را پیش بینی نکنید وبرای این موضوع آماده نباشید، لباس شما پس از دوخته شدن کاملا اندازه شما نمی شود.فاجعه خیاطی
امی توماس،سر دبیر مجله، این توصیه را می کند: “ممکن است به راحتی موضوع آب رفتن پارچه را فراموش کنید و بعد از اولین شستشوی لباس و کوچک شدن آن ناراحت شوید.من پیشنهاد می کنم به محض اینکه پارچه را به خانه آوردید آن را بشویید.در این حالت پارچه برای دوخت مناسب خواهد بود.
 

11) از الگویی ساده برای شروع استفاده کنید.
اشتباه چیست؟انتخاب یک الگوی پیچیده زمانی که هنوز یک مبتدی هستید.
قبل از انتخاب یک الگوی پیچیده، بسیار مهم است که بتوانید به درستی و منظم کوک بزنید.لباس های بدون آستین و دامن های بلند، طرح های بسیار زیبایی برای شروع هستند.چون ما خود در این کارهستیم، پیشنهاد می کنیم که در یک زمان مشخص بر روی یک پروژه کار کنید.یک پروژه را تمام کنید و بعد به سراغ کار دیگر بروید.در طول انجام هر کار، شما چیزهای زیادی می آموزید، اشتباهاتی می کنید و یاد می گیرید که در پروژه بعدی اشتباهات قبلی خود را تکرار نکنید.
 

12) از ابزارهای مناسب استفاده کنید.
اشتباه چیست؟استفاده از ابزارهای غلط برای پروژه دوخت
با استفاده از ابزارهای صحیح، می توان از اشتباهات ساده در هنگام دوخت جلوگیری کرد.ما اهمیت سوزن ونخ مناسب را بررسی کردیم، اما این موضوع فقط به این ابزارها محدود نمی شود.
قیچی ها.بین قیچی آشپزخانه و قیچی مناسب خیاطی 180 درجه تفاوت وجود دارد.همه قیچی ها یکسان ساخته نشده اند.شما به قیچی تیز با کیفیت بالا برای بریدن پارچه نیاز دارید.هیچوقت از قیچی معمولی خانگی خود که برای بریدن کاغذ و غیره از آن استفاده می کنید، برای برش در خیاطی استفاده نکنید.این کار به طور قابل توجهی تیغه قیچی شما را کند می کند.قیچی خیاطی را تیز نگه دارید و به خوبی از آن محافظت کنید.با این کار می توانید پارچه را به آسانی ببرید.از قیچی برای شکافندن درزها استفاده نکنید.به جای قیچی، از شکافنده و چاک دهنده درز استفاده کنید.شکافنده و چاک دهنده درز مشخصا برای این منظور ساخته شده است.آن ها سریع تر و بهتر از قیچی ها هستند و از پاره شدن کامل پارچه جلوگیری می کنند.
همچنین ارین استفاده از تکنیک ها وابزارهای سنتی را توصیه می کند: “یکی از اشتباهات رایج، نادیده گرفتن روش ها و تکنیک های قدیمی است.من اغلب کار خیاطی خود را، صرف استفاده از هر تکنیک می کردم و از رویه و روش دیگر خیاطان استفاده نمی کردم، زیرا فکر می کردم که رویه و روش خیاطان، سخت، قدیمی و سنتی است.بالاخره آن روش ها را به کار گرفتم و متوجه شدم که چقدر ساده، مناسب ومفید هستند.الان نمی توانم خیاطی را بدون به کار گرفتن تکنیک های قدیمی حتی تصور کنم و ای کاش از آن ها در طی سال های گذشته استفاده می کردم.
 

13) اندازه های خود را بدانید.
اشتباه چیست؟ندانستن اندازه ها هنگام دوختن لباس برای خود
نه، ما راجع به سایزهای استاندارد فروشگاه ها صحبت نمی کنیم، منظور ما اندازه واقعی بدن شما است.ما در وبلاگ خود راجع به چگونگی اندازه گیری بدن پستی گذاشته ایم، که به شما در این کار کمک می کند.با دانستن اندازه های دقیق کسی که برای او لباس می دوزید، می توانید بدون دغدغه پروژه دوخت خود را کامل کنید.
 

حالا که در مورد خیاطی ایده گرفته اید، چرا یک پارچه برای انجام پروژه خود تهییه نمی کنید؟پارچه های سفارشی ما را با تنوع های زیاد چک کنید، قبل از اینکه شروع به دوختن کنید.

دوره های تصویرگران پویااندیش : کلاس آموزش خیاطی مبتدی


 


۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۴


توسط سوگل پورمهرام

اگر شما هم عاشق مد و فشن باشید، احتمالا تا به حال یک بار هم که شده به این فکر افتاده‌اید که خیاطی را به عنوان شغل خود انتخاب کنید. خیاطی می تواند یک حرفه بسیار لذتبخش باشد، اما برای اینکه یک خیاط ماهر باشید، هم باید به جزئیات کوچک خوب توجه کنید و هم اهل هنر باشید. اکثر مردم فکر می کنند که یک خیاط، فردی است که لباسهای ما را دستکاری می کند؛ یعنی آنها را تنگ میکند، کوتاه میکند، و یا مدلشان را تغییر می دهد اما اینطور نیست. خیاطها می توانند کارهای متفاوتی انجام دهند و شما نیز می توانید حرفه مورد علاقه خود را در دسته‌بندی خیاطی انتخاب کنید. به عنوان مثال، بعضی از آنها لباسهای مخصوص برای مناسبت های خاص را طراحی می کنند، بعضی دیگر طراح لباس در سینما و تیاتر هستند و بعضی دیگر نیز به عنوان خیاط شخصی یک فرد و یا خانواده فعالیت می کنند. در مقاله امروز قصد داریم تا شما را با چگونگی تبدیل شدن به یک خیاط ماهر آشنا کنیم. با چی بپوشم همراه باشید!

چگونه خیاطی موفق باشیم

برای تبدیل شدن به یک خیاط، هیچ الزامی وجود ندارد که شما تحصیلات رسمی داشته باشید. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، شما باید حداقل یک دیپلم دبیرستان یا یک مدرک GED داشته باشید، به خصوص اگر می‌خواهید به عنوان یک خیاط حرفه‌ای برای یک شرکت مد و فشن بزرگ‌تر کار کنید. با مسئولین دبیرستان خود صحبت کنید و ببینید که آیا کلاسی وجود دارد که ممکن است به این زمینه مربوط باشد یا خیر. حداقل، باید سعی کنید که در یک دوره کلاس اقتصاد خانگی شرکت کنید .برخی از مدارس متوسطه ممکن است حتی دوره‌های خیاطی بیشتری داشته باشند که بتوانند به شما در مورد طراحی مد و فشن، خیاطی دستی، و خیاطی ماشینی و صنعتی چیزهایی یاد دهند.​

سعی کنید که دوران مدرسه، به صورت اختیاری در کلاسهای زیبایی شناسی شرکت کنید تا بتوانید در آینده با رنگها و طرحها بهتر کار کنید. همچنین، بهتر است در کلاسهای ریاضی نیز شرکت کنید مهارت‌های پایه ریاضی خود را حفظ کرده، و در آینده با اندازه‌گیری‌ها مشکلی نداشته باشید. اگر قصد دارید که در آینده کسب و کار خود را در زمینه خیاطی راه‌اندازی کنید، بهتر است که در چند کلاس تجارت نیز شرکت کنید. دوره‌های کار – مطالعه نیز می‌توانند مفید باشند، چون ممکن است مربی این دوره‌ها بتواند به شما کمک کند تا با فردی در صنعت مد و فشن آشنا شده و همکاری کنید. ​

با اینکه برای فعالیت در زمینه خیاطی نیازی نیست که یک مدرک دانشگاهی رسمی داشته باشید، اما می‌توانید از شرکت کردن در کلاس‌های دانشگاهی در زمینه مد و فشن بهره ببرید. علاوه بر یادگیری طراحی مد و فشن از کلاسها، داشتن یک مدرک دانشگاهی معتبر ممکن است باعث شود که کارفرما برای شما مشاغلی با سطح بالاتر در نظر بگیرد.​ حتی ممکن است که این مساله باعث ارتقای رتبه شما بشود و به عنوان سرپرست خیاطان دیگر انتخاب بشوید. کالج‌های محلی و مدارس فنی را خوب بررسی کنید؛ احتمال اینکه این مکانها کلاسهای خیاطی و طراحی مد و فشن داشته باشند خیلی بیشتر از دانشگاه‌هایی است که دوره‌های ۴ ساله هنرهای آزاد را برگزار میکنند. همچنین، کلاسهای یک دانشکده فنی ارزان‌تر نیز خواهند بود.​ سعی کنید به دنبال مدارسی بگردید که دوره‌های متنوعی را در سطوح مبتدی، میانی و پیشرفته ارائه می‌دهند. ​موضوعات مربوط به طراحی و دوخت لباس، الگوها، پارچه و طرح آن، جزئیات، و تناسب لباس در بدن را مطالعه کنید. در حالت ایده‌آل، کلاس‌های شما باید اطلاعات کتب درسی و تعداد زیادی تمرین خیاطی را برای شما فراهم کنند. ​

این مساله ضروری نیست، اما ممکن است برایتان مفید باشد که چند واحد درسی در زمینه کسب و کار و امور مالی بگذرانید تا خودتان را برای مسئولیت‌ها و وظایف مرتبط با اداره کردن کسب‌وکار در آینده آماده کنید. ​به دنبال کلاس‌های مرتبط با کسب و کار و امور مالی در کالج‌های محلی منطقه خود بگردید. کلاس‌های تجاری عمومی، کلاس‌های امور مالی کسب‌وکار، کلاس‌های کارآفرینی، کلاس‌های بازاریابی، و هر کلاس دیگری که با مسائل کسب و کارهای کوچک مرتبط است را پیدا کنید و در آن شرکت کنید.​

 

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که با کار کردن به عنوان دستیار یک خیاط با تجربه و حرفه‌ای، خودتان را برای فعالیت به عنوان یک خیاط حرفه‌ای در آینده آماده کنید. یک دوره کارآموزی به شما مهارت‌هایی که برای وارد شدن به کسب ‌و کار در آینده لازم دارید را آموزش می‌دهد، و این تجربه در رزومه شما خوب به نظر خواهد رسید. ممکن است بتوانید یک دوره کارآموزی با یک خیاط که متخصص تعمیر کردن و تغییر دادن لباس است، یک طراح لباس تیاتر و سینما، و یا یک خیاط که در مغازه‌های فروش لباس فعالیت می کند پیدا کنید. یک دوره کارآموزی برای تبدیل شدن به یک خیاط رسمی و متخصص ایجاد تغییر در لباس و تعمیر آن متشکل از حدود ۴۰۰۰ ساعت کار است، در حالی که یک دوره کارآموزی برای تبدیل شدن به یک طراح لباس و یا خیاطی که در مغازه‌های فروش لباس فعالیت میکند حدودا ۸۰۰۰ ساعت طول خواهند کشید.​ خیاطی که تحت نظارت آن قرار می‌گیرید، دوره کارآموزی شما را با کارهای ساده مربوط به خیاطی، از جمله تعمیر کردن و ایجاد تغییر در لباس آغاز خواهد کرد. مادامی که از خودتان مهارت و درک هنری نشان بدهید، وظایف پیچیده‌تری به شما محول خواهد شد.

از آنجا که یک دوره کارآموزی واقعی ممکن است کمی دشوار باشد، شما می‌توانید فقط از طریق کار کردن با یک خیاط و یا کار کردن در دپارتمان تغییرات لباس و انجام وظایفی که مستقیما مربوط به کار خیاطی نیستند، کمی آموزش ببینید و تجربه کسب کنید.

اگر نمی‌توانید که در یک دوره آموزشی رسمی شرکت کنید، سعی کنید بخشی از زمان خود را به کار در بخش تغییرات لباس یک فروشگاه و یا سایر محیط‌های کاری مشابه اختصاص بدهید؛ یعنی به صورت نیمه وقت در این مکانها استخدام بشوید. حتی اگر شما کاری جز پاسخ دادن به تلفن‌ها، مرتب کردن وسایل مغازه و یا تنظیم کردم قرارهای کاری انجام ندهید، حداقل دانش مورد نیاز را در مورد فضایی که قرار است در آینده در آن کار کنید را به صورت حدودی کسب می‌کنید و همچنین، اصطلاحات و مفاهیم  تخصصی و ضروری مرتبط با خیاطی را یاد می‌گیرید.

یک خیاط باید به طور دائمی با مردم سر و کار داشته باشد، به همین دلیل تمرین کردن مهارتهای فروش و خدمات مشتریان در دراز مدت برای شما مفید خواهد بود. علاوه بر این، اگر تصمیم بگیرید که برای کار با یک خیاط یا بخش تغییرات لباس یک فروشگاه درخواست بدهید، داشتن تجربه کاری در فروشگاههای خرده‌فروشی در رزومه شما ممکن است به دردتان بخورد. شما باید مهارت‌های ارتباطی و بین فردی خود را توسعه دهید تا مشتریان با شما احساس راحتی کنند؛ چون زمانی که شما سایز آنها را اندازه‌گیری می‌کنید و بهشان بهترین پارچه برای دوخت لباسشان را پیشنهاد می‌دهید، برای مدتی هرچند کوتاه، با آنها هم‌صحبت میشوید.

در حالی که تمام شغلهای مرتبط با خرده‌فروشی به شما تجربه‌ کار با مردم را ارائه می‌دهد، برخی مشاغل بهتر از شغلهای دیگر هستند.​ مشاغل نیمه وقت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌های فروش لباس، مغازه‌های فروش کفش، و مغازه‌های تخصصی فروش لوازم جانبی، بهتر از این هستند که شما در یک رستوران کار کنید و با مردم ارتباط برقرار کنید. مشاغل فروشگاهی، به خصوص آن‌هایی که قبلا ذکر شدند، بیشتر از هر شغل خرده‌فروشی دیگری به شما کمک میکنند تا به محیطهای مرتبط با مد و فشن عادت کنید. از طرفی دیگر، مشاغلی مانند کار در فروشگاه‌های حیوانات خانگی، و فروشگاه‌های خواربار فروشی هیچ ارتباطی با صنعت مد و فشن ندارند و بنابراین، برای کسب تجربه در زمینه خیاطی ایده‌آل نیستند.

قطعا آموزش حرفه‌ای و رسمی در زمینه خیاطی به شما کمک می‌کند، اما اگر دوست دارید که به یک خیاط عالی تبدیل شوید، باید در زمان آزاد خود نیز مهارت‌هایی که تا به حال کسب کرده‌اید را تمرین کنید. اگر قصد دارید که در آینده کسب و کار شخصی خودتان را در حوزه خیاطی راه‌اندازی کنید؛ خودآموزی ممکن است حتی برای شروع کار شما کافی باشد. ​شما می‌توانید در یک فروشگاه کتاب جستجو کنید و کتابهایی پیدا کنید که به شما تکنیک‌های جدید خیاطی و یا اطلاعات بیشتری در مورد انواع پارچه، طراحی مد و فشن، و دیگر موضوعات مربوط به این زمینه را آموزش دهد. ​شما همچنین می‌توانید در صورت نیاز به مثال‌های دقیق‌تر و یک راهنمای گام‌به‌گام خیاطی، به دنبال آموزشها و ویدئوهای آنلاین باشید تا تکنیک‌های مختلف خیاطی را یاد بگیرید.

مهم نیست که کدام روش را برای آموزش دیدن و تجربه کسب کردن در زمینه خیاطی انتخاب می‌کنید، در هر حالت باید قبل از شروع فعالیت خود به عنوان یک خیاط رسمی و حرفه‌ای، نحوه کار با ابزارهای مورد نیاز برای این حرفه را به خوبی یاد بگیرید. شما باید در استفاده از یک نوار متر استاندارد اندازه‌گیری و همچنین دیگر ابزارهای اندازه‌گیری مهارت داشته باشید. معمولا از یک نوار متر برای اندازه‌گیری سایز بدن استفاده می‌شود. برای اندازه‌گیری فواصل بین دکمه‌ها و سجاف زدن نیز از یک خط‌کش کوتاه استفاده می‌شود.

شما همچنین باید بتوانید با ماشین‌های خیاطی سطح حرفه‌ای و دستگاه سرجرز کار کنید. یادگیری زمان استفاده از تنظیمات مختلف بر روی این ماشین‌ها، انواع مختلف سوزن‌های آنها، و انواع مختلف نخ‌ها نیز برای یک خیاط حرفه‌ای امری ضروری است. سعی کنید که از طیف وسیعی از ابزارهای برش‌زنی، از جمله قیچی خیاطی، قیچی مخصوص شکاف دادن و کاتر چرخشی استفاده کنید و یاد بگیرید که چه موقع و برای چه هدفی از هر یک از آنها استفاده کنید.

 

یادتان باشد که مزایا و معایبی برای هر دو گزینه وجود دارد، بنابراین باید قبل از هر تصمیم‌گیری، آن‌ها را به خوبی بررسی کنید. برای هر دو مسیر خودتان را آماده کنید تا تنوع شغلی خود را افزایش دهید، اما بیشترین تلاش خود را بر روی مسیری که بیشتر دوست دارید متمرکز کنید. کار کردن برای فردی دیگر میزان مسئولیت‌ها محول شده و نگرانی‌های شما در رابطه با مدیریت کسب ‌و کار و بازاریابی را کمتر می‌کند. اما جنبه منفی این گزینه این است که شما آزادی کمتری نسبت به کاری که انجام میدهید خواهید داشت و همچنین، میزان درآمدتان هم نسبت به زمانی که برای خودتان کار میکنید کمتر خواهد بود. از طرفی دیگر، اگر انتخاب کنید که به عنوان یک خیاط مستقل فعالیت ‌کنید، باید به امور بازاریابی و وظایف اداری وقت کافی را اختصاص بدهید. با این حال، نکته مثبت این گزینه این است که شما می‌توانید ساعات کاری و شرایط خودتان را تعیین کنید، و همچنین می‌توانید میزان بیشتری از درآمد خود را حفظ کنید. ​

بر طبق آمار، تخمین زده شده است که ۴۴ درصد از خیاطان به صورت مستقل مشغول به فعالیت هستند، در حالی که ۲۶ درصد از آنها در حوزه خرده‌فروشی فعالیت می‌کنند.۳۰ درصد باقیمانده نیز برای سایر خدمات و صنایع کار می‌کنند.

خیاط‌های حرفه‌ای اغلب توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بوتیک‌های عروس، و دیگر فروشگاه‌های پوشاک و همچنین تولیدکنندگان پوشاک استخدام می‌شوند؛ این کسب و کارها به فردی نیاز دارند که بتواند تغییرات لازم را در لباس‌ها ایجاد کند.​ اگر قصد دارید که برای شخص دیگری کار کنید، به دنبال فرصت‌های شغلی ارائه شده توسط تولیدکنندگان پارچه و پوشاک، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، و حتی خشک‌شویی‌ها بگردید. هر فروشگاه یا تولیدکننده‌ای که در صنعت مد و فشن فعالیت می‌کند، ممکن است که یک فرصت شغلی احتمالی باشد. شما همچنین می‌توانید مغازه‌های خیاطی فعلی در شهر خود را چک کنید و ببینید که آیا آن‌ها به کمک اضافی نیاز دارند یا نه.

شروع کسب‌وکار شخصی خودتان به عنوان یک خیاط رسمی و حرفه‌ای ممکن است که کار دشواری باشد، اما با انجام این کار می‌توانید کنترل بیشتری بر روی وظایفی که قبول می‌کنید داشته باشید، و همچنین می‌توانید به سرعت و بدون نیاز به مصاحبه کردن با کارفرمایان احتمالی مشغول به کار شوید. در ابتدا، کافیست که ​الزامات قانونی و مالی برای راه‌اندازی یک کسب ‌و کار شخصی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کسب‌ و کار شما به شکل رسمی ثبت شده ‌است و می‌توانید از لحاظ تامین مالی اطمینان داشته باشید.

پورتفولیوی شما باید شامل عکس و نمونه‌ کارهای مرتبط با خیاطی باشد، از جمله کارهایی که شما در زمینه تغییر لباس و یا طراحی انجام داده‌اید. این پورتفولیو می‌تواند یک دارایی با ارزش باشد، برای زمانی که شما قصد دارید کار جدید و یا مشتری جدید پیدا کنید. ​یک پورتفولیوی کامل باید شامل عکس‌های نمونه از لباس‌هایی باشد که شما طراحی کرده‌اید و یا در آنها تغییر ایجاد کرده‌اید. همچنین می‌توانید طرح‌های دستی خود از لباسهایی که طراحی کرده‌اید را نیز درون این پورتفولیو قرار بدهید. سعی کنید که نمونه‌ کارهای شما طیف وسیعی از سبک‌های لباس، از لباسهای غیررسمی تا رسمی، و از لباسهای مردانه تا زنانه را شامل بشود. انجام این کار باعث می‌شود که شما خودتان را به کارفرما و یا مشتری، فردی با استعداد و انعطاف‌پذیر نشان بدهید.

سازمان‌های حرفه‌ای که شامل خیاط‌ها و کسانی که در صنعت پوشاک فعالیت دارند هستند، می‌توانند از شما حمایت کرده و منابع آموزشی بیشتری را برایتان تامین کنند. صرف نظر از این که شما کدام مسیر شغلی را انتخاب می‌کنید، این کار می‌تواند برایتان مفید باشد؛ به خصوص اگر تصمیم بگیرید که به صورت مستقل و برای خودتان کار کنید. سازمان‌های حرفه‌ای که ارزش بررسی کردن را دارند عبارتند از انجمن طراحان لباس و انجمن متخصصین طراحی و خیاطی. سازمان‌های حرفه‌ای می‌توانند اعضای خود را قادر سازند که راحت‌تر دوره‌های آموزشی مداوم را ادامه دهند. آن‌ها همچنین ممکن است فرصتی برای خیاط‌ها فراهم کنند تا به لیست‌ خیاط‌های حرفه‌ای  بپیوندند. همچنین، بسیاری از سازمان‌ها منابع بازاریابی و فرصت‌های شبکه سازی را نیز برای اعضای خود فراهم می‌کنند.

اگر برای یک فروشگاه لباس کار کنید، کارفرماها تنها به شما این امکان را می‌دهند که برای مشتریان آنها کار کنید. اما اگر قصد دارید که کسب و کار شخصی خودتان را راه‌اندازی کرده و به آن رونق ببخشید، دانستن اینکه چگونه مشتریان جدید را جذب کنید، بسیار مهم است. سعی کنید که از تبلیغات سنتی، از جمله تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات، و همچنین تبلیغات دیجیتالی، از جمله داشتن یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی محبوب (مانند اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و توئیتر) و وب سایت‌های تجاری به خوبی استفاده کنید. علاوه بر این، شما هرگز نباید قدرت تبلیغات زبانی را دست‌کم بگیرید. مشتریانی که از کار شما راضی باشند، در موردتان با دیگران صحبت خواهند کرد و در نتیجه، کسب و کارتان در میان مردم شناخته خواهد شد.

اگر شما اشتیاق و استعداد لازم برای فعالیت در زمینه خیاطی را داشته باشید، کار کردن به عنوان یک خیاط حرفه‌ای می‌تواند برایتان کاری بسیار لذتبخش و پربار باشد. با این حال، متاسفانه این حرفه نسبت به شغل‌های دیگر، رشد شغلی نسبتا ضعیفی دارد و به همین دلیل، شما نباید انتظار داشته باشید که بیش از حد ثروتمند شوید. عامل موثر بر کمبود تقاضا در حرفه خیاطی این واقعیت است که اغلب لباس‌ها در کشورهای دیگر و با مبلغی ارزان تولید می‌شوند، همچنین تقاضا برای لباس‌های سفارشی گران‌تر روز به روز رو به کاهش است.

محبوبترین مطالب

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

آموزش خیاطی یکی از پر درآمد ترین شغل های دنیاست زیرا بالاخره هر انسانی برای پوشش خود لباس نیاز دارد و لباس هم از هنری به اسم خیاطی ساخته میشود. اگر شما یک فرد مبتدی هستید و تازه میخواهید خیاطی را یاد بگیرید و یا برای خودتان لباس بدوزید یا برای کسب درآمد میخواهید شروع به خیاطی کنید.ابتدا باید بدانید که هیچ کسی از اینترنت تابه حال نتوانسته خیاطی را یاد بگیرد برای همین شما باید در کلاس های آموزش خیاطی شرکت کنید.

در ادامه براتون داستان زندگی یکی از شاگردانمان رو بریتان نوشتیم که با کمک خانم زمانی و آموزش خیاطی توانست به درآمد 10ملیون تومانی برسد

سلام من مونا هستم یکی از شاگردان خانم زمانی امروز میخواهم داستان زندگی خودم را بهتون بگم که چطور خیاطی زندگی من رو نجات داد.من در شهرستان اراک زندگی میکردم  به خاطر دانشگاهم مجبور شدم با خوانواده به تهران سفر کنیم پس از رسیدن به تهران من در خرج و مخارج دانشگاهم گیر کرده بودم و پدرم هم درآمد بسیار بالایی نداشت برای همین من همیشه میخواستم در منزل کسب درآمد کنم که از طریق این سایت با خانم زمانی آشنا شدم و تصمیم گرفتم در کلاس های آموزش خیاطی شون شرکت کنم

همونطور که گفتم پول زیادی نداشتم برای همین با خانم زمانی مشورت کردم و ایشون گفتن که میتوانی به صورت قسطی پرداخت کنید این مبلق را من هم شروع کردم به یادگیری خیاطی و پس ازیک سال دوره به پایان رسید و من شروع کردم به کار کردن در خانه لباس میدوختم و درآمد خیلی کمی داشتم بعد از یکی 2 ماه توانستم

با دریافت وام یک مزون تاسیس کنم و با اون کار هایی که خانم زمانی برای بازاریابی علاوه بر خیاطی بهم آموزش داده بود مشتری جذب کنم و به درآمد ماهیانه 10 ملیون تومان برسم واقعا از خانم زمانی تشکر میکنم که باعث شد من وارد این صنعت بشم و در آمد ملیونی کسب کنم

چگونه خیاطی موفق باشیم

دقت داشته باشید که در هر کلاسی شما نباید ثبت نام کنید

(برای مثال کسی که هیچ چیزی از خیاطی بلد نیست نباید در دوره های،مانتو دوزی یا لباس شب و عروس شرکت کنید.

زیرا این کلاس ها برای افراد فوق حرفه ای هستند شما برای اینکه بخواهید آموزش خیاطی را شروع بکنید

باید ابتدا در کلاس نازک دوزی شرکت بکنید تا بتوانید لباس های ساده ای را بدوزید و با چرخ و… آشنا بشوید

امروز ما 10 نکته برای شما آماده کردیم که بتوانید یک آموزشگاه خیاطی خوب و یک کلاس خوبی را برای خودتان انتخاب کنید.

یکی از کار هایی که تازه در صنعت آموزش خیاطی مد شده شما

وارد یک آموزشگاه خیاطی میشوید و از شما پول های کلان میگیرند.

و چند تا درس فوق حرفه ای در خیاطی به شما یاد میدهند که شما اصلا متوجه نمیشوید

که استادتان چی میگویند.اینجاست که شما باید بدانید که برای شروع خیاطی باید در یک کلاس نازک دوزی را شروع کنید.

کلاس نازک دوزی یک کلاسی است که مخصوص افراد مبتدی ساخته

شده چون بالاخره هر هنر جوی مبتدی ای باید از یک جایی شروع به کار کند

همه دوست دارند یک ماهه تبدیل به یک خیاط فوق حرفه ای شوند

در صورتی که اصلا امکان ندارد شما زود به یک خیاط ماهر تبدیل شوید.

اگر کار آسونی بود همه خیاط بودند.شما حداقل یک سال و نیم باید به کلاس بیایید تا بتوانید به یک خیاط ماهر تبدیل شوید.

خیاطی اصلا کار اسونی نیست و نیاز به صبر و تحمل و تمرین دارد.

برای خزید یک چرخ خیاطی شما نباید به برند آن چرخ خیاطی نگاه کنید. زیرا هر چرخ خیاطی ای برای یک کار خاصی است

سعی کنید سمت چرخ های خیاطی ارزان قیمت و کم کارایی نروید چرخ خیاطی ای که شما نیاز دارید

باید تنوع دوخت زیادی داشته باشد،اگر شما یک چرخ خیاطی ساده ای خریداری بکنید.

بعدا که علم و آگاهی شما بالاتر رفت باید یک هزینه علکی ای برای خزیدن یک چرخ دیگر بدهید.

شما باید یک چرخ خیاطی ای بخرید که بیشتر نیاز های شما برآورده بکند.

و وزن خوبی را داشته باشد که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید.

از برند های خوب و معروف چرخ خیاطی استفاده بکنید. زیرا شما اگر سه ملیون تومان پول چرخ خیاطی بدهید،

بهتر از این است که یک چرخ یک ملیون تومانی بخرید و هی خراب شود و یا حتی بسوزد

سعی کنید چزخ هایی بخرید که قابلیت اضافه کردن اجزای مختلف باشد

آموزشگاه های خیاطی بسیار خوبی در داخل سطح کشور هستند.شما باید یک آموزشگاهی انتخاب بکنید.

که مدرک بین المللی سازمان فنی و حرفه ای به شما بدهد تا بتوانید در سراسر جها شروع به کار کنید.

دقت داشته باشید قیمت ای آموزشکاه ها با هم متفاوت هستند حتی بعضی از آموزشگله ها رایگان دارند آموزش میدهند.

سعی کنید که هزینه نه انچنان زیاد و نه خیلی کمی را پرداخت بکنید

برای مثال دوره های نازک دوزی از1.5ملیون تومان تا حتی4 ملیون تومان هم در داخل سطح شهر هستش.

شما باید طبق نیاز خودتون اون آموزشگاهی رو که دوست دارید را انتخاب کنید.

در خیاطی برای افراد مبتدی باید شما یک سری پارچه ارزان قیمت داشته باشید و روی آن آزمون و خطابکنید.

و نباید یهو بروید و پارچه های گران قیمت بخرید البته در بیشتر آموزشگاه

های های خیاطی پارچه ساده بهتون میدهند برای تست

ولی شما باید انقدر از پارچه های مختلف استفاده بکنید که چشم بسته نوع و جنس و قیمت پارچه هارا بدونید.

زیرا اگر شما یک روزی مزون بزنید یا بخواهید برای کسی لباسی بدوزید باید

چگونه خیاطی موفق باشیم

حتما حتما باید فردی که از شما درخواست کار کرده را از نوع و جنس پارچه آگاه کنید.

زمانی شما در صنعت پارچه شناسی حرفه ای میشوید که وقتی یک پارچه

را با چشمان بسته لمس کید جنس و قیمت و همه چیز آن را بدانید.

شما باید در طول دوره حتما حتما خیاطی را پروژه محور کار کنید یعنی اینگه شما

در همان موقعی که دارید خیاطی را یاد میگیرید،باید باید از روی آموزش یک نمونه برای خودتان درست کنید.

مثلا اگر استاد شما بخواهد به شما دوخت دامن را آموزش دهد شما باید همراه با استاد برای خود یکی بدوزید.

این کار باعث میشود شما درس را در حافظه بلند مدت خود ذخیره بکنید و دیگر آن درس را فراموش نکنید.

آموزشگاه خیاطی فائقه تمامی درس هارا به صورت پروژه محور به شما یاد میدهد.

شما باید وقتی که چند جلسه از کلاس نازک دوزی تان تمام میشود باید بتوانید تمامی

الگوی های شلوار پیراهن دامن را بخوانید و در یک نگاه بگید که این الگوی کجاست.

متاسفانه امروزه در بیشتر آموزشگاه های خیاطی خیلی خیلی کم به این موضوع اهمیت میدهند.

و تقریبا بیشتر هنر جو ها امید خود را در خیاطی از دست میدهند

اگر الگو به صورت کامل و اصولی به هنرجو یاد داده نشود،هنر جو بعد از چند روز میبیند

لباس هایی که میدوزد ایراد های اندامی دارد  و اصلا نمیداند این ایراد ها برای کجاست

و اصلا هنرجو به الگو فکر هم حتی نمیکند و اگر ذهنش به جایی نرسد کلا نا امید میشود.

یک آموزشگاه خیاطی خوب باید به شاگردانش پشتیبانی خوبی رو هم میده اینطور نیست که بعد از اتمام دوره

هنرجو را فراموش میکنند متاسفانه در بیشتر آموزشگاه های خیاطی این مشکل هست که هنرجو دوره را

به اتمام میرساند و حتی مدرک هم از سازمان فنی و حرفه ای کشور هم میگیرد ولی وقتی که هنرجو

کار قبول میکند یا خودش شروع به آموزش خیاطی میکند میبیند که در بعضی نقاط کوچک مشکل دارد

و این کار باعث میشود که از یک خیاط دیگر کمک بگیرد که خیاط هم صد درصد هینه بسیار زیادی را میگیرند.

پس اینجاست که آموزشگاه خیاطی فائقه برجستگی خود را نسبت به بقیه آموزشگاه ها اعلام میکند

در آموزشگاه خیاطی فائقه تکرار تمامی دوره ها رایگاه است یعنی اینکه شما در اخر دوره به هر دلیلی

قسمتی از آموزش یا دوخت را یاد نگرفتید میتوانید در دوره بعدی ما به صورت رایگان شرکت کنید.

اگر میخواید تمامی قسمت های آموزش تک تک در ذهنتون ماندگار باشد باید از تمامی نکات نوت برداری

کنید تا اگر چیزی را فراموش کردید در آینده به دفترچه خود نگاهی بیاندازید و دوباره آن مطلب را به خطر بسپارید

منظور از وسایل یعنی چیز هایی که شما در سر کلاس به آن نیاز دارید همیشه سعی کنید که در داخل یک کیف

وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید تا دیگر به دنبال خودکار نباشید هنگامی که استاد در حال تدریس است

زیرا باعث میشود که شما آن مبحث را به خوبی یاد مگیرید توجه داشته باشید که خیاطی یک درس فرار است

و شما باید تکرار و تمرین منظمی داشته باشید.

اگر میخواهید خیاطی را فقط برای اینکه بلد باشید یا برای خودتان لباس بدوزید نیازی به بازاریابی ندارید ولی اگر میخواهید کسب درآمد کنید چرا

یکی از برتری هایی که آموزشگاه خیاطی فائقه به دیگرآموزشگاه ها دارد این است که شما در آخر دوره درس هایی را یاد میگیرید

که مربوط به بازاریابی و دریافت مشتری میباشد و شما میتوانید با گزراندن آن 2جلسه به راحتی مشتری جذب کنید و به درآمد برسید

در دنیای امروزه بازاریابی و دریافت مشتری یا حتی شاگرد که بهشون آموزش دهید بسیار سخت شده به دلیل مشکلاتی که در اقتصاد کشور

پیش آمده ما به شما کمک میکنیم که حتی در این وضعیت بد اقتصادی هم میتوانید مشتری پیدا کنید و درآمد ملیونی خواهید داشت

خیلی خوب بود مطالبتون ممنون از سایت خوبتون از این پست میتونم آموزشگاه خیاطی بهتری پیدا کنم

ممنون. لذت بردم. من امروز می‌رم کلاس که آموزش ببینم. خیلی خوشحالم و ذوق‌دار:)

شما لطف دارید ممنون

سلام من میخوام کامل خیاطی رو یاد بگیرم باید چه کاری کنم؟

سلام شما باید در کلاس نازک دوزی ما شرکت بکنید تا چیز های اولیه و دوخت دامن و شلوار و پیراهن را یاد بگیرید

سلام من عاشق دوره هاتون هستم تعریفتون رو زیاد شنیدم من در شهرستان زندگی میکنم و فعلا نمیتونم به تهران بیام آیا دوره مجازی یا همچین چیزی دارید

سلام روزتون بخیر
بله شما میتونید در دوره های غیرحضوری آموزشگاه خیاطی فائقه شرکت بکنید
و همچنین اگر سوالی داشتید میتونید از طریق پشتیبانتون بپرسید

سلام میشه بگین دوره غیرحضوریتون چطورهست?ایاکاملا یادمیگیریم اموزشاواضح هست???

سلام خیلی عالی بود مطالبتون من مدتیه کلاس خیاطی میرم از مبتدی شروع کردم ولی مجبورشدم آموزشگاه وعوض کنم قبلا علاقه ای به خیاطی نداشتم ولی از وقتی شروع کردم استعدادش ودارم ودوست دارم ادامه بدم فقط نگرانیم از بابته هزینه اشه خواستم راهنماییم کنید درضمن ساکن کرجم

سلام روزتون بخیر خیلی عالی هست که شما انگیزه این کار و همچنین استعداد این کار را دارید
بابت هزینه ها با شماره 09197236822 تماس بگیرید راهنماییتون میکنند

سلام روزتون بخیر
برای راهنمایی بیشتر
لطفا با شماره 09197236822 تماس بگیرید

اشتراک‌ها: آشنایی با طرح پارچه – نوای زاگرس

سلام هزینه دوره غیر حضوری چنده؟

سلام روزتون خوش. من چند سال پیش چند ماهی را کلاس نازک دوزی رفتم ولی بنا به دلایلی نتونستم ادامه بدم البته مدتی هست که در اصفهان دنبال یک آموزشگاه خوب می گردم ولی هنوز چیزی پیدا نکردم. امکان داره راهنمایی کنید و یک آموزشگاه خوب که واقعا از نظر آموزشی کارش خوب باشه معرفی کنید. باتشکر

سلام ببخشین دوره مجازی دارین برای کل اموزشاتون؟اخه من اهل تهران نیستم شهرستانم خیلیم دوس دارم خیاطی یاد بگیرم اصلا موقعیت کلاس حضوری ندارم ممنونم کمکم کنین

با سلام لطفا بفرمایید در دوره نازک دوزی با کدام چرخ خیاطی سرکار داریم من دوره نازک دوزی را تازه شروع کردم اما مربی راه اندازی و طریقه استفاده از چرخ خیاطی را به من یاد نداده در ضمن آیا من در کلاس باید الگو را اجرا کنم؟

سلام من سالهاست خیاطی میکنم ولی به در امد نداشته برام چون هزینه اجاره ی مکان ندارم و منزل هم فضایی برا اینکار ندارم خیلی دوس دارم بتونم درامد مناسبی داشته باشم . با مزونها هم کار میکنم درامد جالبی که بدرد زندگی بخوره نداره برام تهران هستم بنظرتون چکا ر کنم ؟. ممنون 09306126406

با سلام لطفاهزینه دوره های مجازیتون رو بفرمایید و راهنمایی کنید که به چه صورت اموزش داده میشه؟

سلام.من میخوام خیاطی یاد بگیرم چطور میتونم مجازی شرکت کنم و هزینش چقدر هست؟

سلام روزتون بخیر ممنون از راهنماییتون.من ساکن غرب تهران هستم شما شعبه دیگه ای دارین؟یا میتونید آموزشگاه مطمئنی مثل خودتون بهم معرفی کنید لطفا

سلام. بسیار عالی بود. من دوره نازکدوزی و تموم کردم و مدرکم اومده… ولی هرلباسی که میبینم و نمیتونم متوجه بشم و طراحی کنم.. شما کلاسی برای رفع این مشکل دارین؟…

با سلام
من تازه با سايت‌تون آشنا شدم. خيلي به خياطي علاقه دارم. بيش از 40 سالمه. كارمند هستم و مي‌خواستم بدونم جايي هست كه به مردها هم آموزش بده. متأسفانه توي جامعه ما خيلي‌ها هنرها رو به صورت جنسيتي تفكيك مي‌كنند. معمولا اين طور جا افتاده كه خانم‌ها به كلاس خياطي و گلدوزي و اين تيپ هنرها برن. ممنون ميشم اگر چنين آموزشگاه‌هايي هستند بهم معرفي كنيد.

واقعا مطلب عالی و جامعی بود. ممنونم

سلام من در شهرستان زندگی میکنم چطور میتونم تو کلاسهای مجازی تون شرکت کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز فعلا آموزش آنلاین نداریم

سلام ببخشید من میخام فقط چرخکاری یاد بگیرم باید چیکار کنم؟؟

شما باید در دوره نازک دوزی ما ثبت نام کنید.
برای هماهنگی بیشتر به شماره 09197236822 تماس بگیرید

اشتراک‌ها: انواع چرخ خیاطی جدید یا قدیمی؟ – خیاطی | آموزش خیاطی | نازک دوزی | مانتو دوزی

سلام وقتتون بخیر
ممنون بخاطر مطالب مفیدتون
من یه مبتدی هستم و میخوام شروع به آموزش خیاطی کنم
و چون توی شهرستان هستم امکان ثبت نام در کلاس های شما رو ندارم
ممنون میشم راهنماییم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

شماره تماس: 09197236822

آدرس: خیابان پیروزی،خیابان نیروهوایی،کوچه5.21
پلاک 16 طبقه اول

آموزشگاه خیاطی فائقه

سلام من همیشه میخواستم یک جایی بود که میتونستیم داخلش هر اطلاعاتی در باره ی خیاطی پیدا کنیم الان سال 1399 هست و من مالک این پایگاه داده هستم از خداوند تشکر میکنم که در این راه من رو کمک کرد

خیاطی در خانه …

اگر جز طرفداران و علاقه مندان به خیاطی هستید، میتونید به فکر راه انداختن یک کسب و کار خانگی باشید.

شروع اینکار هم مثل بقیه کارها استرس های خودش را دارد و
شاید با خودتون بگید راه اندازی خیاطی خونگی تصمیم درستی هست یا نه!

اما با داشتن علاقه و مهارت میشه به راحتی پول دراورد و در خانه برای خود کسب و کار ایجاد کرد.

اولین قدم قبل از شروع هر کاری برای راه اندازی خیاطی
خانگی، ارزیابی توانایی ها و مهارت های 
خود است. بی طرفانه به مهارت هایی که دارید نگاه کنید و از خودتون بپرسید
شروع کردن کسب و کار خانگی گزینه مناسبی برای شما هست یا نه!

چگونه خیاطی موفق باشیم

برای ارزیابی میزان مهارت و توانایی خود نمونه کارهای خود را با خیاط هایی که در اطرافتان هستند مقایسه کنید. باید از خیلی از خیاطان پیرامون خود بهتر باشید تا بتوانید یک کسب و کار موفق برای خود راه اندازی کنید و از طریق آن به ثروت زیادی دست یابید.

یکی دیگر از راه هایی که میتوان به مهارت خود اعتماد کنید،
سوال هایی است که مردم از شما میپرسند. اگر لباس هایی که خودتان دوخته اید را بر
تن کردید و مردم از شما پرسیدند که چه کسی لباس را برایتان دوخته است میتواند
نشانه خوبی باشد و میتوانید امیدوار باشید که کارتان با استقبال زیادی روبرو خواهد
شد.

حتی در آینده میتوانید از این فرصت برای تبلیغات خود
استفاده کنید.

باید با خود فکر کنید که چگونه میخواهید سبک زندگی تان را
با کسب و کار جدید هماهنگ کنید.

این موضوع بسیار حائز اهمیت است. باید بررسی کنید چقدر از
لحاظ روحی، زمانی، احساسی و بدنی میتوانید زندگی و کارتان را با هم هماهنگ کنید.
دانستن جواب این موضوع در موفقیت شما تاثیر چشمگیری دارد.

باید نیروی جسمانی خود را در نظر بگیرید زیرا خیاطی شغلی می
باشد که باید ساعت های زیادی را پشت ماشین خیاطی بنشینید.

ارتباط با مشتری و به تبع مدیریت کردن آنها به روحیه ای
صبور نیاز دارد. به روحیه خود فکر کنید و ببینید میتوانید از عهده این ارتباط و
مسئولیت بربیایید یا نه. زیرا بخش عمده ای از کار شما مرتبط با مشتری است. اگر
احساس میکنید تحمل نظرات و کارها و تغییرات مشتری را ندارید به سراغ این کار
نروید. این کار گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

برای شروع کسب و کار خیاطی در خانه نیاز به فضایی برای انجام
کار دارید. آیا چنین فضایی در اختیارتان هست؟ و آیا حاضر هستید مشتری را به خانه
تان راه دهید یا نه؟

همچنین باید بررسی کنید که محل زندگی و  در آینده محل کار شما در چه موقعیت جغرافیایی
قرار دارد. آیا دسترسی به آن برای مشتری ها آسان است یا نه؟

اگر در محله ای دور از دسترس و بسته قرار داشته باشید، مشتری های کمتری به سراغتان می آیند.

باید برای خود حساب کنید با توجه به وقت و انرژی که برای
اینکار صرف میکنید دستمزد خوبی برایتان میماند یا نه.

اگر میانگین درامدی که حساب کردید برای شما کافی بود
میتوانید به ادامه کار فکر کنید.

از سایر خیاط هایی که در اطرافتان هستند در مورد هزینه ها
سوال کنید و با یک مقایسه ببینید میتوانید تخفیفی برای مشتری ها قائل شوید که
تعداد کارهای خود را بالا ببرید و یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه خیاطان داشته
باشید. البته از تخفیف زمانی میتوانید استفاده کنید که برایتان صرفه اقتصادی داشته
باشد.

از یک مشاور نیز میتوانید برای پیشنهاد قیمت های منصفانه به
مشتری ها کمک بگیرید.

مدت زمانی که برای دوخت لباس صرف میکنید ارتباط مستقیم و
زیادی با قیمت دوخت لباس دارد.

اگر خیاطی سریع هستید میتوانید هزینه بیشتری بابت زود تحویل
دادن لباس مشتری بگیرید.

شما برای خیاطی نیاز به ماشین یا چرخ خیاطی با کیفیت بالا دارید. همچنین برای انواع کارهای خیاطی باید مجموعه ای سوزن ها، نخ ها و پارچه ها در اختیار داشته باشید.

اگر هیچ کدام از مواردی که گفته شد را نداشته باشید،
نمیتوانید بدون سرمایه این کار را شروع کنید.

اگر بتوانید یک چرخ خیاطی کمکی برای مواقعی که چرخ خیاطی
اولیه شما نیاز به تعمیر و… داشت تهیه کنید، بسیار عالی میشود.

هرچه کیفیت وسایل و امکانات شما بیشتر باشد راحتتر میتوانید
کار خود را توسعه دهید و کسب درامد بیشتری داشته باشید.

از همان ابتدای شروع کار برای قانونی کار کردن به سراغ
تاسیس یک موسسه قانونی بروید و استراتژی منحصر بفردی برای بازاریابی شغل خود در
نظر بگیرید.

ادارات کسب و کار برای پاسخ دادن به سوالات و رفع نیازهای
شما تاسیس شده اند، از انها برای انجام مراحل قانونی تاسیس موسسه خود کمک بگیرید.

در زمینه بیمه، گواهی و مجوزهای سازمانی نیز به سراغ همین
ادارات بروید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شما برای اینکار نیاز دارید در سامانه های پرداخت مالیات
عضو شوید.

از یک حسابدار کار بلد برای انجام کراحل مالیاتی و… کمک
بگیرید.

برای پیشرفت و هدایت درست کسب و کار نوپای خود سعی کنید
برنامه ها و هدف های بلندمدت و کوتاه مدت خود را یادداشت کنید. اینکار باعث توسعه خیلی
زیاد کسب و کارتان خواهد شد. از آن غافل نشوید.

در برنامه های خود تمام جزییات را ثبت کنید.

اگر احساس میکنید در انجام اینکار نیاز به نیروی کمکی
دارید، تمام مسئولیت های او را بنویسید و لیستی از محصولات و قیمت های کارهای خود
تهیه کنید.

برای شروع کار خیاطی در خانه باید قسمتی از فضای خانه را
برای انجام امور خیاطی در نظر بگیرید.

بستگی به اینکه چقدر به فضا احتیاج دارید میتوانید از یک تا
چند اتاق خانه برای کسب و کار جدید خود استفاده کنید.

فضای مورد نیاز شما باید به گونه ای باشد که بتوانید در آن با مشتذی های خود قرار ملاقات بگذارید، کارهای خیاطی را در انجام دهید و وسایل خود را در آن قرار دهید.

این فضا باید تمیز و مرتب باشد و به مشتری ها حس خوبی
انتقال دهد.

باید فضایی را برای پرو لباس مشتری ها در نظر بگیرید.

اگر بتوانید یک ورودی مجزا را برای ورود مشتری ها به کارگاه
خیاطی خود لحاظ کنید، بسیار عالی میشود.

در برنامه کسب و کار خود تمام وسایل مورد نیازتان را لیست
کنید. برای شروع کار به تک تک این وسایل نیاز دارید و باید آنها را از قبل تهیه
کرده باشید.

چگونه خیاطی موفق باشیم

چرخ با کیفیت, انواع سوزن ها و قیچی عالی که به پارچه
کمترین آسیب را برساند از وسایل حیاتی برای کارتان هستند.

داشتن مشاور میتواند یک دلگرمی بزرگ برایتان باشد. او در
موقعیت های دشوار و بحرانی به روش های مختلفی میتواند به توسعه کاری شما کمک کند.

مشاور شما میتواند در حوزه های مختلفی مانند قیمت گذاری،
راه های ارتباط با مشتری و جذب مشتری یا ادامه دادن تحصیلات به عنوان یک خیاط به شما
راهنمایی و توصیه های ارزشمندی بدهد.

شما کارتان را محدود نکنید و تا جایی که برایتان امکان دارد
خدمات متنوعی ارائه دهید.

خدماتی مانند تعمیر لباس، دوخت لباس های جدید، حاشیه دوزی
و…..

هرچه خدمات متنوع تری بتوانید ارائه دهید موفق تر خواهید
بود.

اخبار مد و روش های خیاطی دنیا را دنبال کنید و همیشه سعی
کنید با اطلاعات جدیدی برای مشتری های خود داشته باشید. از مجله ها و مقالاتی که
در زمینه مد و تجارت وجود دارد الگو بگیرید.

سعی کنید برای شروع در یکی از خدمات خیلی خاص و حرفه ای
باشید تا بتوانید باعث جذب مشتری شوید.

اما فراموش نکنید تنوع زیاد نباید شما را از کار اصلی خود باز دارد.

از قبل برای خدمات و کارهایی که میخواهید انجام دهید یک
ساختار قیمتی مشخص کنید. این کار باعث میشود جلوی مشتری حرفه ای تر نشان داده
شوید.

از قیمت سایر خیاط ها مطلع شوید تا حدود قیمت ها دستتان
بیاید.

قیمت ها را بر اساس تجربه و محل استقرار خود تنظیم کنید.
مثلا هزینه خیاطی در تهران با شهرهای کوچک تفاوت زیادی دارد.

در همان ابتدای کار یک سیستم حسابرسی برای خود تهیه کنید. ساختار
قیمتی را مشخص کنید و فاکتورها و دریافت وجه ها را با توجه به سیستم حسابرسی پیش
ببرید.

برای حساب های کاری خود یک حساب جداگانه باز کنید.

برای بیشتر دیده شدن و در خاطر مشتری ها ماندن نیاز است یک
تصویر تبلیغاتی برای خود درست کنید.

یک لوگو برای کار خود طراحی کنید و در هنگام تبلیغات مجازی
و…. از برند خود استفاده کنید.

از کارهای خود حتما فیلم و عکس تهیه کنید و در شبکه های
اجتماعی یا وب سایت مخصوص خود به اشتراک بگذارید.

هرچه تنوع کاری شما بیشتر باشد مشتری های بیشتری به سمت شما
خواهند امد.

اولین حسی که هر مشتری از شما دریافت خواهد کرد به وسیله
تبلیغات میباشد.

شما باید از رسانه های مختلفی برای جذب مشتری استفاده کنید
و با پیام های ساده و مختصر طیف وسیعی از مشتری را به سمت خود بکشانید.

برای تبلیغات خود میتوانید یک وب سایت طراحی کنید و یک برند
برای خود بسازید.

کسب و کارهای خانگی مانند خیاطی از طریق تبلیغات دهان به دهان
گسترش زیادی میابند.

از مشتری های خود درخواست کنید معرف شما به دیگران باشند.

هرگاه سفارشی را انجام دادید برای کیفیت محصولات و خدمات
خود به مشتری ها ضمانت بدهید.

اگر از کیفیت کار خود مطمین باشید و بتوانید به مشتری ها ضمانت دهید، مشتری برای استفاده از خدمات شما راغب تر خواهد شد و برای انجام کارهای بعدی مجدد به سراغ شما خواهند آمد.

مطلب پیشنهادی: خیاطی، هنری درآمد زا

شما می تونید با انجام آزمون رایگان کاریاب در کمتر از ۵ دقیقه به تحلیل شخصیت دقیق شغلی خودتون دست پیدا کنید ! و نمودار کاملی از ویژگی های خودتون و شخصیتتون پیدا کنید کاریاب موتور جستجوی شغل ایرانه و میتونه به شما شغل هایی که مناسب شخصیتتون هست رو پیشنهاد کنه www.karyab.info

سلام اگر فروشگاه اینترنتی داشته باشیم و مشتری حضوری نداشته باشیم باز هم برای خیاطی در خانه نیاز به مجوز هست ؟؟؟

سلام. اگر بخواهید برندتون بیشتر شناخته شود و روز به روز بزرگتر شوید بهتر است از اول اقدام کنید در غیر اینصورت فعلا نیازی نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

چگونه خیاطی موفق باشیم
چگونه خیاطی موفق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *