چگونه دختری شاد داشته باشیم

 
helpkade
چگونه دختری شاد داشته باشیم
چگونه دختری شاد داشته باشیم

والدین بخصوص مادران بشدت بر روی دختران تأثیرگذارند

به گزارش «تابناک با تو»؛ تربیت دختران کمی پیچیده است همه‌جا شما با تبلیغات دختران قوی و تأثیرگذار و دستاوردهای چشمگیر آن‌ها روبرو می‌شوید اما افسردگی و اضطراب تهدیدی بسیار واقعی برای دختران است. ما در اینجا به شما راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا به‌رغم همه مشکلات دخترتان بهترین و کامل‌ترین خودش باشد.

رازهای تربیت دختر شاد و قویدرست است که دختران روی کاغذ خیلی خوب عمل می‌کنند اما زمانی که دقیق‌تر نگاه می‌کنیم این داستان موفقیت، کمی رنگ می‌بازد. درحالی‌که دستاوردهای دختران در سطح دانشگاهی در حال رشد است و آن‌ها همواره عملکرد بهتری نسبت به پسرها داشته‌اند، به همان نسبت میزان استرس، اضطراب و افسردگی آن‌ها نیز در حال رشد است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که میزان افسردگی در بین دختران تقریباً سه برابر پسران است.

این آمار نشان می‌دهد زمانی که دختران تمام تلاششان را می‌کنند تا به بهترین نحو خودشان را نشان دهند، از آن کار لذت نمی‌برند؛ و این شکاف موجود دقیقاً جایی است که والدین و معلم‌ها باید بر روی آن متمرکز شوند. مهم‌تر از اینکه دختران موفقی داشته باشیم باید یاد بگریم که چگونه شادی را به آن‌ها یاد بدهیم و دختران شادی داشته باشیم آن‌ها باید از روحیاتی برخوردار باشند تا بتوانند با چالش‌های زندگی در دوران بعد از بلوغ با موفقیت کنار بیایند و همچنین نسبت به خودشان حس خوبی داشته باشند.

چگونه دختری شاد داشته باشیم

تأثیرپذیری از مادرفراموش نکنید که والدین بخصوص مادران بشدت بر روی دختران تأثیرگذارند. طبق آماری که از حدود ۱۱۰۰ دختر ۱۳ تا ۱۸ ساله گزارش‌شده ۶۳% آن‌ها بیان کردند که الگوی آن‌ها در زندگی مادرشان است و ۴۸% آن‌ها نیز گفتند زمانی که به مشکلی برمی‌خورند به اولین فردی که مراجعه می‌کنند مادرشان است. فقط ۱۵% آن‌ها گفتند که برای مشورت گرفتن به دوستانشان رجوع می‌کنند. دختران جوان‌تر بیشتر به مادرشان گرایش دارند. دختران در دوران راهنمایی با دوستانشان مشورت می‌کنند اما مادرشان مطمئن‌ترین فرد برای آن‌هاست.

با توجه به یافته‌های تحقیق بالا و سایر نتایج باید در نظر داشته باشید که شما به‌عنوان مادر همه‌چیز دخترتان هستید. تمام گزارش‌ها تأیید می‌کنند که رفتار مادر جلوی دخترش تأثیر خیلی زیادی بر روی رفتار او خواهد گذاشت. سعی کنید در خانه یک مادر اکتیو باشید وقتی دخترتان می‌بیند که شما برای دویدن بیرون می‌روید و یا در خانه ورزش می‌کنید درواقع دارید به او یاد می‌دهید که بدنش را دوست داشته باشد.

به او کمک کنید تا احساس خاص بودن داشته باشدبنا بر گزارش انجمن زنان دانشگاهی امریکا میزان اعتمادبه‌نفس در میان دختران در دوران راهنمایی و دبیرستان سه و نیم برابر کمتر از پسران است. حال چه باید کرد؟ با تشویق شخصیت و فردیت دختر جوانتان شما سکوهای قدرتمند عاطفی را در وجودش پایه گزاری می‌کنید تا زمانی که به سن نوجوانی می‌رسد بتواند با پیچیدگی‌های آن سن به‌خوبی کنار بیاید. بگذارید خودش را باور داشته باشد به او اجازه دهید تا استعدادهایش را بشناسد و خودش تصمیم بگیرد که در چه زمینه‌ای استعداد دارد. به‌جای اینکه اسمش را کلاس شنا بنویسید چون همه همکلاسی‌هایش این ورزش را انتخاب کرده‌اند و ورزش محبوبی است، فهرستی از گزینه‌هایی که می‌تواند انتخاب کند را برایش آماده کنید و اجازه دهید خودش از میان آن‌ها یکی را انتخاب کند. وقتی به چیزی علاقه نشان داد بگذارید تا برود و آن مسیر را تجربه کند.

اشتباهاتش را بپذیرد و تشویقش کنیدشاید برایتان عجیب باشد بدانید یکی از بهترین راه‌های بالا بردن اعتمادبه‌نفس دخترتان این است که اجازه دهید اشتباه کند. فلسفه پشت این ماجرا ازاین‌قرار است که ما سهواً زمانی دختران را با واژه «آفرین دختر خوب» تشویق می‌کنیم که کامل و بی‌نقص باشند. پس آن‌ها از این طریق به‌سرعت یاد می‌گیرند که اشتباه کردن به این معنی است که به‌اندازه کافی خوب نیستی. مشکل این روش این است که باعث می‌شود او در آینده از قدرت ریسک‌پذیری پایینی برخوردار شود و اعتمادبه‌نفسش را از دست بدهد.

ما می‌خواهیم که همه کارها را خودمان برای بچه‌ها انجام دهیم تا آن‌ها راحت‌تر زندگی کنند چراکه معتقدیم آنها در انجام آن کار موفق نخواهند بود. به دخترتان یاد دهید که اشتباهات امری عادی در زندگی هستند. درباره اقدامات اشتباه زندگی خودتان با او صحبت کنید و به او فرصت اشتباه کردن بدهید حتی اگر این اشتباهات از دید شما خیلی احمقانه به نظر برسند. فهرستی از کارهای کوچکی که می‌توانید به او یاد دهید آماده کنید تا با کمک هم انجامش دهید کارهایی مثل نیمرو درست کردن.

به دخترتان کمک کنید تا احساس خاص بودن داشته باشد

فرایند یادگیری از طریق روش آزمون‌وخطا می‌تواند اعتمادبه‌نفسش را بالا ببرد. گاهی نیز می‌توانید باهم چیزهای جدید را امتحان کنید تجربه پخت یک شیرینی جدید، رفتن به کلاس هنرهای رزمی جایی که هردوی شما می‌توانید از ناکامل بودن و اشتباهات یاد بگیرید و شادباشید.

اعتمادبه‌نفس اجتماعی‌اش را بالا ببریدشاید فکر می‌کنید که در حال حاضر نیاز نیست که نگران این مباحث در رابطه با کودکتان باشید اما شرایط سخت اجتماعی زودتر از آنکه فکرش را بکنید شروع می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که نیمی از کودکان و نوجوانان که تعداد زیادی از آنان دختران هستند خشونت در رابطه را تجربه می‌کنند. خشونت در رابطه زمانی است که سایر کودکان عمداً یک کودک را طرد می‌کنند یا دیگر کودکان را مجبور می‌کنند تا فرد مشخصی را طرد کنند. برخورد و دعوا در زندگی کودکان اجتناب‌ناپذیر است؛ و به همین دلیل نیاز هست که به دخترتان یاد دهید که چطور از پس این شرایط برآید.

احساسات ابزار فوق‌العاده قدرتمندی هستند و ما باید به مادران و دخترانمان آموزش دهیم که زمانی که شما عصبانی و ناراحت هستید چنین احساساتی نشان‌دهنده این است که چیزی برایتان مهم است و شما باید آن را بیان کنید. اول‌ازهمه عصبانیتتان را امری نرمال نشان دهید به این صورت که به دخترتان با توجه به شرایط سنی‌اش توضیح دهید که چه چیزی موجب آشفتگی شما شده است.

وقتی دخترتان دچار یکی از انواع مشکلات در ارتباطات اجتماعی‌اش شد مثلاً به یک مهمانی تولد دعوت نشد این اتفاق را نادیده نگیرد و به او نگویید که این اتفاق خیلی بزرگی نیست. وقتی این‌گونه رفتار می‌کنید این برایش به این معناست که احساساتش اهمیتی ندارند. بجای آن سعی کنید با او صحبت کنید و حرف‌هایش را بشنوید. اجازه دهید دخترتان عضو یک گروه باشد، چه این گروه یک تیم ورزشی باشد یا جمعی از دوستانش که در یک کلاس یک‌هفته‌ای هنر شرکت کرده‌اند. دختران وقتی با بچه‌های دیگر بر روی یک هدف مشترک کار می‌کنند از حس استقلال و افتخار سرشار می‌شوند حتی اگر این‌یک کار ساده مثل درست کردن یک تصویر کلاژ باشد.

ورزش‌های تیمی بخصوص می‌تواند برای دختران خیلی سودمند باشد زیرا برد وباخت انعطاف‌پذیری را به آن‌ها یاد می‌دهد. در نظرسنجی اخیری که از ۴۰۰ زن که جزو مدیران ارشد در سراسر جهان هستند صورت گرفت، ۹۴ درصد از آنان در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کردند و ۷۴ درصد از آنان اذعان داشتند که آن تجربه بر توانایی‌های شغلی آن‌ها تأثیرگذار بوده است. در انتها باید بگوییم که برای تمام چالش‌هایی که دخترتان با آن‌ها روبرو است و تمام تلاش‌هایی که شما می‌کنید تا به او کمک کنید تا در این میان راه خودش را پیدا کند هیچ‌چیزی مهم‌تر و قدرتمندتر از عشق بی‌قیدوشرط شما نسبت به او نیست. بیشتر از هر چیزی بچه‌ها دوست دارند پاسخ این سه سؤال را بدانند:

درباره من چه فکر می‌کنی؟منو درک می‌کنی؟چه آرزویی برایم داری؟

جوابهای شفافی به دخترتان در خصوص این سوالات بدهید و آینده او روشن‌تر از همیشه خواهد شد.

منبع: bartarinha.ir

Publisher –

وقتی که این عنوان را با نام دختر مجرد و شاد  شروع کردم احساس کردم باور اجتماعی عموم این است که دختران مجرد افسرده اند! البته که این باور برای گروهی درست است اما برای برخی هرگز واقعیت ندارد. دختر مجرد و شاد در اطراف من بسیار است اما این که تو به این جا آمده ای تا این مطلب را بخوانی یعنی قرار است دنیا و زمین جای بهتری باشد.

در این باره دلایل مختلفی وجود دارد.

اگر دقت کرده باشی وقتی پسرها به دنبال دختر خوب می گردند، به دنبال ویژگی شاد نیز در آن ها هستند خب حق دارند چرا که زندگی به یک عنصر نیاز دارد که درد ها را التیام بخشد! مگر نه با برج زهر مار بازی که اوضاع خوب نمی شود و نمی توان معشوقه بود! ( والا )

چگونه دختری شاد داشته باشیم

به نظر من این موضوع علت های زیادی دارد.

در تمام نکته های بالا نقطه های دردی گنجانده شده که اگر تو در یکی از این ها گیر کرده ای باید سریع تر مشکلت را با خودت حل کنی.

در ادامه این مقاله در چند بخش مجزا به 11 شیوه ای می پردازیم که کمک می کند هر دختر مجرد زندگی شادی تجربه کند و موفق تر باشد.

 

تو یک دختر مجرد هستی که دیر یا زود همدم یک نفر دیگر خواهی بود. باید پیش از هرچیز وقت بگذاری و با خودت باشی. برای خودت و در خدمت خودت باشی. تو این روزها بیش از هر چیز به خودت نیاز داری تا یک همسر و حامی.

یکی از کلید های خوشبختی یک زن شاد و مجرد این است که بلد باشد اوقات تنهایی اش را با لذت سپری کند. این حس کمک می کند تا بفهمی که واقعا گاهی و یا بیشتر اوقات نیازی به داشتن کسی در اطرافت نداری.

برای این که زن شاد و خوشحالی باشی و از مجردی ات لذت ببری بنظرت باید چه تغییری در خودت ایجاد کنی؟

این تغییرات شامل:

می باشد. از میان این گزینه ها حسابی با فکر کردن، بهترین تغییرات را بیرون بکش

وقتی که می خواهی در مجردی شاد باشی، یعنی می خواهی وقت بیشتری برای خودت بگذاری. فارغ از زندگی کاری ات، تو وقت بیشتری برای خودت داری که با هیچ مرد دیگری پر نمی شود پس برای شادی و هیجان اوقاتت به دنبال سرگرمی ها و علایق شخصی ات برو و سعی کن از آن ها لذت ببری

با این شیوه ها می توانی یک مجردی شاد و پر تکاپو داشته باشی و تبدیل به آن دختر مجرد و شاد شوی که هدفمندی و قدرتمندی اش آرزوی هر مردی است.

این گزینه واقعا چیزی است که خیلی از ما به آن توجه نداریم. بیشتر افرادی که حالشان در زندگی خوب نیست چون داشته های شان را نمی بینند. خداوند هم خوب می گوید که بسیاری از بندگانم نا سپاس اند.

ببین برای شکر گزاری چه چیزهایی داری!؟ اصلا بگو چه نداری!!

همه به تو کمک می کنند که بتوانی بهتر و بهتر در این وضعیت شاد باشی و انرژی مثبت روانه خود کنی.

اگر واقعا نمی توانی شکر گزاری کنی توصیه می کنم کتاب معجزه از راندا برن و ترجمه خانم معتکف را خریداری کنی و در تمرین های 28 روزه چشمت را روی تمام نعمت هایت باز کنی و از داشته هایت لذت ببری. 

اگر الان مجرد و غمگین هستی شاید یکی از دلایل اش این است که با شکست عاطفی روبرو بوده ای. اگر در این حالت هستی، این مقاله که در مورد نحوه شاد شدن بعد از شکست عشقی عاطفی است به تو کمک می کند تا خودت را بازسازی کنی. اما تا زمان برای خودت داری می توانی استاندارد هایت را چک کنی اشتباهاتی که داشته ای را بررسی کنی و تلاش کنی که هر طور که شده، برای رابطه بعدی ات وضعیتی انتخاب کنی که شاد تر باشی و به شکست نخوری.

نکته ای که هست این است که امیدوارم برای زندگی متاهلی و شریک عاطفی صرفا منتظر همسر الهی ات باشی و پا در هر رابطه مسموم دیگری نگذاری چرا که شکست و افسردگی و هدر دادن عمر با خود دارد.

تو یک زن منحصر به فرد، زیبا و محبوب خداوند هستی پس باید حسابی به خودت برسی و احترام بگذاری. خب برای این کار، توصیه می کنم که کارهایی کنی که ارزشت را بالا می برد. رسیدگی به خودت و زندگی ات هر چقدر هم که ظاهری باشد کم کم به تو کمک می کند که حالت بهتر شود

کارهای زیادی می توانی کنی که 10 مورد را من در بالا گفتم. راستی خودت چه چیزی به ذهنت می رسد؟

شاید تو در حال حاضر، در حال انجام کاری باشی و سمتی برای خود داشته باشی. بهترین کار این است که تلاش کنی تا ارتقا پیدا کنی و بیشتر مهارت کسب کنی چرا که

هم به شادی تو کمک می کند

و هم این که در متاهلی فرصتی برای این کار کمتر داری

بنابراین از رئیس ات بخواه تا فرصتی برای ارتقای تو در نظر بگیرد

اما همه این ها به تو کمک می کند که مجردی ات را شاد تر سپری کنی و چیزی بر داشته هایت بیفزایی.

این که بخواهید برای همیشه مجرد بمانید، کمی غیر قابل باور است. باید به دنبال این باشید تا راهکارهایی بیابید تا در دوران ارتباط و متاهلی هم شاد تر باشید. به طور کلی اگر فردی دارای یک ارتباط سالم و شاد باشد، خوشحالی و شادمانی و نشاط اش هم بیشتر خواهد بود.

تا آن جا که می توانی به روابط آینده ات فکر کن تا بتوانی بهترین را انتخاب کنی

وقتی که قصد دارید شاد باشید این بدین معنی نیست مجرد بودن و شاد بودن فقط و فقط در ارتباط با خود تنهای تو شکل می گیرد. معنای مجرد بودن نداشتن شریک عاطفی است اما تو و امثال تو به یک گروه دوستانه نیاز دارند تا همیشه حامی هم باشند و شریک غم و شادی هم باشند. این گروه را تشکیل دهید و برای آن اصولی بسازید و بدان پایبند باشید. در آموزش پاکسازی کوانتومی که آن را در این دوره آموزش داده ایم به این گروه همیار می گوییم.

چگونه دختری شاد داشته باشیم

 

وقتی که تو مجرد هستی بدین معنی است که می خواهی به راحتی، تمام وقت و پولت را و انرژی ات را به طور اختصاصی صرف کنی. یعنی فقط خودت تصمیم گیرنده هستی. پس باید در این باره اولویت هایی را بچینی.

برای این موضوع می توانید

اینجور مواقع معمولا می گویند آدم باید فکر کوری و پیری اش باشد! اصطلاح مودبانه و فرهنگ مآبانه آن این است که فکر پیری و ضعف خودت باش. معمولا زنان این قدر که از ایام پیری و کهولت می ترسند از چیز دیگری نمی هراسند. تلاش باید براین استوار باشد که برای ایام پیری پس انداز داشته باشند و بتوانند به هر شکلی که شده خود را از هر جهت بیمه کنند.

همچنین برای سلامتی در دوران پیری از همین امروز برنامه ریزی کنید.

در بسیاری از جوامع از جمله خود ایران باورهای گروهی بر این استوار است که دختری که به جوانی پا می گذارد، باید کدبانو شود، شوهر کند و بعد خوشحال باشد چرا که قله قاف را فتح کرده است. در حالی که این باور کلا اشتباه است.

قرار نیست که همه ازدواج کنند هر چند جفت برای همه وجود دارد. اما تو می توانی در راستای این باور اشتباه، عملکردهایی داشته باشی تا اجتماع باور خود را عوض کند

اگر می توانی در راستای اهداف گفته شده در بالا گامی برداری حتما این کار را انجام بده.

 

نظرت را هم برایم بنویس.

 

 

 

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

چطور پدرم را شاد و خشنود کنم؟

Next Post

تست 7 – سوالاتی در مورد گذشته و مادر – هفته دوم – دوره ملکه شاد

داستان پرونده آبنبات تلخ یا زنانه دو شوهره

9 حرکت رمانتیک برای افزایش صمیمیت رابطه

با چه کاری توی بگو مگو ها و دعوا عزیز تر شوم

3 روش کاهش استرس با نفس عمیق در لحظه

خیلی ممنون مطلب جالبی بود من ٤٦سالمه و مجردم هیچوقت از ازدولج نکردنم پشیمون نیستم و ناخوداگاه به مطالبی که شما برای شاد بودن عنوان کردین عمل کردم.از مجردی خود لذت میبرم و ناگفته نماند که توانسته ام انواع مهارت های مورد علاقه ام را کسب کنم.از خداوند به خاطر تمام موهبت هایش بینهایت سپاسگذارم و ارزوی سعادت برای همه موجودات زنده دارم.

سلام و احترام و تشکر از شما
شما می تونین در دوره های جذب همسر دلخواه شرکت کنید و به هدف های بالاتری هم برسید.

سلام
این راهها همه پول می خواد و آزادی
من هیچ کدوم را ندارم

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

9 + پنج =

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

× دو = 12

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

+ چهار = 8

به کودک تان مهارت های حل مسئله را یاد دهید و بخواهید که مسیر موفقیتش را خودش طی کند. چه چیزی باعث شاد بودن کودک می شود؟! همه ما می خواهیم کودکانی شاد و موفق داشته باشیم. ما می خواهیم که آن ها با عشق بزرگ شوند و دوست داشتن را یاد بگیرند، به دنبال آرزوهایشان بروند و موفق شوند. اما چقدر در انجام این کار موفق می شویم؟! آیا قادر به کنترل خوشحالی و شاد بودن کودک هستیم؟ در ادامه مطلب راهکارهای مفیدی برای تربیت یک کودک شاد در اختیارتان خواهیم گذاشت.

به این مثال توجه کنید:

پسر ۷ ساله من از اول تولدش کودک غمگین و ناراحتی بود در حالی که دختر ۵ ساله ام همیشه کودک سرزنده و شادی است. پسرم همیشه از روی دنده چپ بلند می شود. در حالی که دخترم روزش را با لبخند شروع می کند. معمولا از دوران بچگی هم می شد فهمید که عادت و رفتارشان به ژنتیک شان بستگی دارد.

ولی این به این معنی نیست که شاد بودن یک کودک از قبل کاملا برنامه ریزی شده است شما باید برایتربیت یک کودک شاد تلاش کنید، دکتر باب مُری نویسنده کتاب ” چگونه کودکانی خوش بین داشته باشیم” در رابطه با این موضوع می گوید: درست است که ژنتیک ما گرایش باطنی برای افسرده شدن دارد ، اما ژن های ما بسته به محیط اطراف، توانایی انعطاف دارند. او هم چنین می گوید” تحقیقات به وضوح نشان می دهد که کودکانی که شاد و مثبت اندیش هستند حتما محیط خانوادگی و خانه ی شادی دارند ” حتی اگر از نقش ژنتیک در این زمینه چشم پوشی کنیم.

چگونه دختری شاد داشته باشیم

چگونه می توانیم محیطی شاد برای کودکان مان که در حال یاد گرفتن این حس هستند فراهم کنیم؟ با خواندن این ۷ راهکار می توانید میزان درک کودک تان از خوشحالی و شادی را چند برابر کنید.

یکی از موثر ترین راه های تقویت کردن سلامت روانی و احساسی کودکان داشتن روابط گرم و صمیمی خانواده است. طوری که کودک احساس تعلق کند حتی به دوستان، همسایه، پرستار و حتی حیوان خانگی خود. دکتر ادوارد هالووِل روانشناس کودکان و نویسنده ی کتاب ” دوران کودکی، ریشه ی خوشحالی در بزرگسالی دارد” می گوید: ” احساس تعلق کودک کلید شاد بودن او در آینده است” .

او همچنین به مطالعات سلامت روانی جوانان در ملیت ها و موقعیت های جغرافی مختلف به عنوان سند گفته های خود اشاره می کند که در این مطالعه بر روی حدود ۹۰ هزار افراد جوان انجام شده است و نشان می دهد که “حس تعلق” – حس درک شدن و مورد محبت دیگران قرار گرفتن – بزرگترین سد در مقابل فشار های روانی، افکار خودکشی و ناهنجاری های رفتاری مانند سیگار کشیدن، مصرف مواد و نوشیدنی های الکلی است.

خوشبختانه طبق گفته های دکتر هالووِل همه ی ما به راحتی می توانیم با عشق ورزیدن روابط اولیه خودمان و حس تعلق کودک به خودمان را تقویت کنیم. او هم چنین می گوید:

” انگار این حس و رابطه کمی نا آشنا شده است ، اگر در زندگی کودک تنها یک نفر بوده که او را تحت هر شرایطی دوست داشته این کودک در آینده در حل مشکلات دچار ضعف خواهد شد. این که فقط بگوییم که او را دوست داریم کافی نیست بلکه کودک باید این حس دوست داشتن را درک کند “.

هر چه قدر می توانید او را در آغوش بگیرید، به گریه هایش با نرمی و بردباری پاسخ دهید، او را صدا کنید و با هم بازی کنید و بخندید.

دکتر کریستین کارتر عضو هیئت رئیسه بخش مرکز تحقیقات عالی دانشگاه کالیفرنیا که سازمانی برای پژوهش در مورد شادی افراد است، پیشنهاد می دهد که برای کودکان موقعیت های زیادی در جهت برقراری رابطه دوستانه با دیگران فراهم کنیم. او هم چنین اشاره می کند که:

” داشتن تعامل اجتماعی حتی اگر مهم ترین عامل شادی نباشد اما باز هم در میزان شادی افراد تاثیر زیادی دارد. همچنین این موضوع به کمیت روابط بستگی ندارد بلکه به کیفیت آن بستگی دارد که به طوری که هر چقدر کودک احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری کند بهتر است. “

شاید کمی دور از عقل به نظر برسد اما بدانید که بهترین راه برای اینکه کودک تان را مدام شاد ببینید این است که دست از فراهم کردن شادی های زود گذر بردارید. بانی هَریس نویسنده ی کتاب ” وقتی که کودکان شما را عصبانی می کنند چه باید کرد ” و بنیان گذار انجمن کور پَرنتینگ ( میزان تاثیر روابط والدین بر روی عملکرد کودک ) در پیتربورگ در این باره می گوید:

” اگر هر چیز که کودک مان می خواهد را برای او فراهم کنیم او یاد می گیرد که خواسته هایش همواره به راحتی برآورده می شود اما در دنیای واقعی انتظار دیگر در پیش روی است. “

او هم چنین می گوید که والدین مسئول خوشحالی کودک شان نیستند پس کودکان را نازپرورده بار نیاورید. والدینی که نگران خوشحالی و عواطف حساس کودک شان هستند از رویارویی کودک شان با احساساتی مانند ترس، خشم یا نا امیدی بیزار هستند.

ما والدین عادت داریم هر طور که شده هر چیزی که به ذهن مان می رسد را فقط برای خوشحال کردن کودک مان یا رفع کردن ناراحتی شان برایشان فراهم کنیم. اما کودکانی که هرگز شرایط دست و پنجه نرم کردن با این احساسات منفی را نداشته اند مسلما در سنین بزرگسالی در مواجه با آن بسیار آسیب پذیر می شوند.

زمانی که قبول کردید که نمی توانید کودک تان را بیشتر از این شاد کنید نه تنها دیگر سر و کله زدن با احساسات او برایتان کم اهمیت می شود بلکه مایل هستید برای او شرایطی فراهم کنید که خودش مهارت هایش را بشناسد و رویارویی با سختی های زندگی را یاد بگیرد.

از آن جایی که ما نمی توانیم شاد بودن کودک مان را کنترل کنیم اما حداقل در مورد خودمان می توانیم این کار را بکنیم. از طرفی دیگر هم باید مواظب رفتارمان باشیم چون کودکان همه چیز را از والدین تقلید می کنند. بنابراین کودکانی که در خانواده ای با والدین شادتر بزرگ شده اند مسلما کودکان شادتری هستند اما کودکانی که در خانواده ای غمگین بزرگ شده اند دو برابر کودکان عادی در معرض افسردگی هستند.

بنابراین بهترین راه حل برای تربیت یک کودک شاد این است که اول مراقب رفتار خودتان باشید: از ساعت های تفریح خود لذت ببرید و استراحت کنید و از همه مهم تر روابط محبت آمیز در خانه داشته باشید. روابط محبت آمیزتان با همسرتان را افزایش دهید. دکتر مُری می گوید:

” اگر والدین در تربیت یک کودک شاد روابط محبت آمیز و خوبی با یک دیگر داشته باشد این رفتار به طور قطعی در شاد بودن کودک تان تاثیر می گذارد زیرا او هم رفتار های شما را دنبال می کند. “

جای تعجب ندارد که همه ی ما روابط دوطرفه ی اعتماد به نفس و شادی را می دانیم. کودکی که شادتر از بقیه است به طور حتم اعتماد به نفس بیشتری هم نسبت به بقیه دارد. همه ی ما به خوبی این موضوع را می دانیم و حتی گاهی اوقات بیش از اندازه در مورد آن عکس العمل نشان می دهیم.

حتی با وجود دست خط خرچنگ قورباقه او فکر می کنیم که او یک پا پیکاسو است یا اگر گل بزند حتما دیوید بکام می شود یا اگر ۲ به علاوه ۱ را حل کند حتما منسای ( ریاضیدان ) دیگری می شود. اما این تحسین های بی جا در نتیجه، نتیجه ی معکوس می دهند.

دکتر مُری می گوید: کودک برای جلب کردن توجه شما تلاش می کند که دست به هر کاری بزند و این یک نشانه ی خطر است. حتی ممکن است فکر کند که اگر در انجام آن کار موفق نشود والدین اش دیگر او را دوست نخواهند داشت.

اگر هم والدین فقط از کودک شان انتظار داشتن توانایی های خاص، هوش، زیبایی و مهارت های دیگر داشته باشند این کار در نهایت باعث کاهش اعتماد به نفس کودک می شود زیرا آن ها در محیطی در حال رشد هستند که داشتن این خصوصیات از کنترل شان خارج است.

دکتر مُری همچنین از ما می پرسد که: ” اگر مدام زیبایی کودک تان را تحسین کنید آن وقت وقتی که او پیر شود و زیبایی خودش را از دست بدهد چه اتفاقی برای او می افتد؟، چه چیزهایی برای او ارزشمند می شوند؟ جالب است که بدانید تحقیقات نشان داده است کودکانی که در خانواده به خاطر هوش تحسین و تشویق می شوند در واقع در آینده افراد خجالتی و ترسویی در مقابله با شکست شان در کاری به بار می آیند و احساس بی ارزشی می کنند.

دکتر مُری اضافه می کند که: ” راه حل این مشکل در واقع به این معنی نیست که از تشویق کردن شان دست برداریم بلکه در جهت درست، این کار را انجام دهیم. بیشتر، تلاش او را برای انجام کاری تشویق و تحسین کنید نه نتیجه ی انجام آن کار را. همیشه خلاقیت، پشتکار و ثبات قدمی او را تحسین کنید، این کار باعث می شود که کاری که انجام می دهند برایشان ارزش بیشتری داشته باشد تا نتیجه ی آن. “

دکتر کارتر با این نظریه موافق است که باید در کودک تان یک ذهنیت خلاق به وجود آورید و یا باور به این که هر نتیجه ی خوبی همراه با تمرین و پشتکار است نه هوش فردی آدم. او هم چنین می گوید:

” کودکانی که به صورت دائم باهوش تلقی می شوند دوست دارند که این را به بقیه ثابت کنند اما درحالی که مطالعات نشان داده کودکانی که ذهنیت ترقی وخلاق دارند از کارشان خیلی لذت می برند و اصلا نگران فکر مردم که اگر شکست بخورند چه می گویند نیستند.”

خوش بختانه مطالعات نشان داده است که این ذهنیت را به راحتی با گفتن چند کلمه ی ساده می توان القا کرد: تو کارت را خیلی خوب انجام دادی، حتما خیلی سخت تلاش کردی. پس به این معنا نیست که اصلا از او تعریف نکنید بلکه کارهای او را تحت کنترل تان قرار دهید و طبق آن عمل کنید.

اگر می خواهید اعتماد به نفس کودک تان را افزایش دهید دست از تعریف و تمجید زیاد بردارید و برای او موقعیت های زیادی فراهم کنید که بتواند مهارت های مختلف را یاد بگیرد. دکتر هالووِل می گوید برتری ( نه تعریف و تمجید ) در واقع بنیان اعتماد به نفس است.

از تاثیر تعریف و تمجید در تربیت یک کودک شاد غافل نشوید، خوش بختانه اگر کمتر از ۴ نفر باشند، هر کاری که انجام دهند به گونه ای موقعیت برای کسب مهارت است زیرا تمام این کار ها برایشان تازگی دارد مثلا چهار دست و پا راه رفتن، راه رفتن، غذا خوردن و لباس پوشیدن، استفاده کردن از توالت فرنگی و راندن سه چرخه. چالش ما در این موارد این است که عقب بایستیم و اجازه دهیم کودک مان خودشان از پس کارشان بر بیایند.

دکتر هالووِل هم چنین می گوید: ” بزرگترین اشتباه والدین این است که هر کاری از دستشان بر بیاید برای کودک شان انجام می دهند و به آن ها کمک می کنند. “

اگرچه دیدن کلنجار رفتن کودک با چیزی برای والدین سخت است اما تا زمانی که این اجازه را به او ندهید که خطر شکست را بچشد او هرگز طعم واقعی لذت کشف مهارت و موفقیت را نمی تواند بچشد. بعضی راه حل ها به آسانی در تلاش های اولیه به دست می آید.

اما رسیدن به ترقی فقط به تلاش و تمرین نیاز دارد. با قرار گرفتن مداوم در انجام این کار ها تجربه ی کسب این مهارت ها بیشتر می شود و یک رفتار خود اتکایی در او بوجود می آید که ( من از پس این کار بر می آیم ) به آن ها اجازه می دهد که با میل و رغبت به سمت چالش های زندگی شان بروند.

دکتر مُری می گوید: ” احساس خوش بختی یعنی احساس ما به چیزی که برای آن ارزش قائل هستیم و هم چنین برای دیگران هم ارزشمند است. بدون این حس ممکن است نگران محرومیت از اقشار ها باشیم. هم چنین تحقیقات نشان داده است که ممانعت و محروم سازی انسان بدترین کابوس او می تواند باشد.

در واقع انسان ها به طور کلی یک تمایل ذاتی به تعلق داشتن و مفید بودن دارند. پس اگر از همان ابتدا بتوانید به کودک تان بفهمانید که او در راستای خانواده کار های درستی انجام می دهد و در خانواده مشارکت دارد او حس می کند که برای شما مفید واقع شده است و خوشحالی اش را چند برابر می کند. دکتر مُری هم چنین می گوید کودکان ۳ ساله نقش مهمی در خانواده ایفا می کنند حتی اگر آن پر کردن کاسه ی غذای گربه یا گذاشتن دستمال سفره باشد. سعی کنید تا جایی که می توانید نقش هایی به او بدهید که با توانایی جسمانی او یکسان باشد.

مثلا اگر کودک تان دوست دارد وسایل ها را کنار هم بگذارد و تزئین کند از او بخواهید که کار چیدن چنگال و قاشق میز غذا خوری را انجام دهد. اگر کودک تان بزرگ تر است و توانایی انجام کار بزرگ تری را هم دارد می توانید از او بخواهید که وقتی شما در حال شام خوردن هستید مراقب خواهر کوچک خود باشد و با او بازی کند. پس تا زمانی که می دانید او در انجام کار ها و فعالیت ها مشارکت می کند این کار باعث می شود او حس تعلق خاطر و اعتماد به نفس که دو شرط اصلی برای احساس شادی است داشته باشد.

در نهایت مطالعات در مورد حس رضایت و شادی به صورت مداوم به سلامت روانی و حس قدر دانی مرتبط است. تحیقات دانشگاه کالیفرنیا، داویس، نشان داده است افرادی که قدر دان هستند و آن لحظه ها را ثبت می کنند افراد خوش بین تری هستند و در زندگی بیشتر از بقیه ترقی می کنند و احساس رضایت زیادی از زندگی و اطراف خود دارند.

دکتر کارتر می گوید:

چگونه دختری شاد داشته باشیم

” درست است که نوشتن روزانه خاطرات برای کودکان دور از واقعیت است اما یک راه برای تقویت حس قدر دانی کودک این است از تمام اعضای خانواده بخواهید که روزانه با صدای بلند چیز هایی که او باید بابت آن شکر گزار باشد را نام برد مثلا می توانید این کار را میان صرف وعده ی غذایی تان انجام دهید.

و مهم تر از همه این است که این کار را با انجام مداوم آن به شکل یک رسم و آداب تبدیل کنید. این کار باعث پرورش احساسات مثبت در کودک می شود و می تواند به احساس رضایت و شادی دائم او منجر شود. “

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

روحیه شاد یعنی جوانی و سلامت، به این فکر نکنید که چقدر مشکلات زندگی شما سخت و غیرقابل حل است، به این فکر کنید که چگونه روحیه شادی در خود ایجاد کنید تا جوانتر به نظر برسید. گاهی اوقات کوچک در زندگی ما سبب می شود که به اهداف بزرگ خود دست یابیم و سالم تر زندگی کنیم . این تغییرات هر چند کوچک شادتر شدن روحیه خواهد شد . پس از همین امروز این تغییرات را که در این بخش از نمناک آورده ایم را در زندگی خود لحاظ کنید تا زندگی سالم و شادی را تجربه نمایید.

زندگی سالم تر با سوزاندن بیشتر کالری ها

عضله ها نسبت به چربی ها کالری بیشتری می سوزاند. برای بهره ی بیشتر از زمان ورزش بهتر است ابتدا با حرکت هوازی اسکوات تمرکز خود را روی بزرگترین عضله های بدن قرار دهید و سپس به ورزش پاها و باسن بپردازید. روی پاهایتان بایستید و پاها را بیشتر از عرض مفصل ران باز کنید ، سپس بازوها را در مقابلتان موازی با زمین بکشید.

زانوهایتان را خم کرده و مفصل ران خود را آرام به عقب ببرید و باسن را بر زمین رها کنید، این حرکت را تا هنگامی که ران شما با زمین موازی شود ، ادامه دهید. حالا 2 ثانیه مکث کنید وسپس سریع بلند شوید.این حرکت به 11 بار تکرارنیاز دارد. در صورتی تمرین موثر و سخت تر می شود که آهسته تر پایین بیائید.

چگونه دختری شاد داشته باشیم

افزایش نشاط و سلامتی در ابتدای روز با حالت گربه

هر روز صبح 30 تا 60 ثانیه بعد از بیدار شدن خود را مانند یک گربه بکشید تا این حرکت سبب بازیابی بدن شما شود. روی کف اتاق چهار دست و پا شوید و سپس پشتتان را به طرف سقف بپیچانید و 10 ثانیه در این حالت بمانید، سپس به سمت معکوس خم شویدو شکمتان را به سمت کف اتاق پایین آورید.

کشش گربه در ابتدای صبح سبب افزایش جریان خون و کمک به کشش بدن خواهد شد . این حرکت سبب می شود که شما جوان تر از سنتان به چشم آیید. 

پوستی روشن و جوان با استفاده از خطای چشمی

پوست زمانی که چشمانتان سفیدتر به نظر برسد، روشن ترخواهد شد . استفاده از اسطوخودوس به عنوان سایه چشم موجب درخشش چشم ها و خنثی نمودن قرمزی پوست اطراف چشم می شود. به اطراف پلک چشم خود پودر اسطوخودوس بزنید و مژه های خود را با ریمیل مشکی پررنگ کنید تا چشمان زیبا و درخشان داشته باشید.

اصلاح روش غذا خوردن و کمک به لاغری

60 ثانیه قبل از غذا خوردن ،به غذا فکر کنید. برای یک دقیقه عطر خوش غذا را استشمام کنید و مواد تشکیل دهنده ی غذا و چگونگی گرد هم جمع شدنشان فکر کنید. سپس اولین قاشق از غذا را میل کنید و مزه مزه نمایید . افرادی وزن کمتری دارند که برای خوردن عجله نمی کنند و مکث زیادی بین هر لقمه نسبت به کسانی که سریع غذا می خورند، دارند.

داشتن تغذیه مناسب

تغذیه در سلامت انسان تأثیرگذار است . عادت های سالم تغذیه ای به حفظ سلامت انسان کمک می کنند . تغذیه سالم سبب رشد بدن، ترمیم بافت آسیب دیده بدن و… کمک می کند . توجه و کنترل کردن وزن در حد تعادل که بارها در نمناک به ان پرداخته ایم ، استفاده کردن از مواد غذایی متنوع و مصرف کمتر از چربی، نمک و قند و استفاده از لبنیات سبب افزایش سلامتی خواهد شد.

مدیتیشن و کاهش استرس

60 ثانیه مدیتیشن روزانه سبب غلبه به نگرانی های ناشی از کار می شود . برای انرژی بخشی و رهایی از کج خلقی ها ، چهار نفس عمیق و آرام به داخل و بیرون بکشید. مدیتیشن ، سبب کم شدن سطح استرس و کاهش ترشح کورتیزول در بدن می شود. مدیتیشن سبب کاهش وزن و جلوگیری از نوسانات وزن و بهبود خلق و خو خواهد شد.

ترک سیگار کشیدن

مصرف دخانیات سلامت افراد را تهدید می کند و به خطر می اندازد و موجب ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مشکلات ریوی، سرطان دهان و حنجره می شود. کشیدن سیگار سبب کاهش عمر انسان و تهدید سلامت انسان می شود . برای غلبه به استرس به جای مصرف سیگار در برنامه خود تفریحات سالم و روابط اجتماعی سالم را بگنجانید ، از راه های تقویت عزت نفس استفاده کنید.

رعایت اصول رانندگی

از دیگر عواملی که زندگی انسان و سلامت آن ها را به خطر می اندازد ، رانندگی های پرخطر ، رعایت نکردن قوانین رانندگی و بی توجهی نسبت به آن است که سبب بالا رفتن آمار مرگ و میر می شود . رانندگی نکردن در هنگام خواب آلودگی ،بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی ، توجه و رعایت کردن علائم رانندگی می تواند تا حد زیادی به کاهش خطرات رانندگی کمک کند.

شاید مهم تر از همه این مواردی که بیان شد حفظ سلامت روحی و روانی برای داشتن زندگی با شیوه ای سالم دارای اهمیت می باشد افرادی که در زندگی از سلامت روان برخوردارند و افرادی نسبتاٌ شاد می باشند در زندگی سالم تر زندگی می کنند و راحت تر با مشکلات و تنش ها روبه رو می شوند.

صبح زود بیدار شوید 

بیدار شدن هر روز صبح نیم ساعت زودتر از زمان مورد نیازتان سبب آرام تر شدن شما و زندگی سالم و شادتر می شود . بیدار شدن در صبح زود مانع عجله کردن شما و داشتن استرس می شود.

بخندید و گریه کنید 

خندیدن و گریه کردن در برخی از مواقع حس خوبی به ما می دهد . خندیدن سبب آزاد شدن اندروفین یا همان هورمون خوشحالی می شود و حس خوبی به شما می دهد. گریه کردن سبب تخلیه شدن احساسات و بیرون ریختن استرس درونی با رها نمودن اشک ها می شود پس هر وقت دلتان گرفت ، شاید تنها راه حلتان گریه باشد.

لبخند بزنید 

لبخند زدن سبب آزاد نمودن هورمون شادی یا اندروفین در بدن می شود و شما را خوشحال تر می کند.

با افراد شاد و مثبت معاشرت کنید 

معاشرت با افراد شاد ، بی شک ما را هم خوشحال خواهد کرد همانطور که عادات و خلق وخوی ما بر روی مردم اطرافمان تاثیر گذار است آنها نیز می توانند روی ما تاثیر بگذارند.

معنویت را وارد زندگی تان کنید 

مطمئن ترین راه دعوت شادی به زندگی تان داشتن ارتباط مذهبی فراتر از قدرت انسان است . پس وارد یک گروه مذهبی شوید زیرا در فعالیت های مذهبی همواره انرژی مثبت زیادی وجود دارد.

سپاسگزاری کنید

برای چیزی که دارید سپاسگزاری کنید تا همان چیز را چند برابر دریافت کنید.

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

اما با این حال همان طور که دکتر رابرت پاتنام از دانشگاه هاروارد  اشاره می کند:

پول تنها می تواند شما را خوشحال کند نه خوشبخت

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.

چگونه دختری شاد داشته باشیم

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن کوهن

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. – آندره توریه

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

محققان دانشگاه اسکس می گویند زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.

یک مطالعه نشان داده که پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده درست است فقط به این معنی است که شما دیگر نمی خواهید درد ناشی از آن را تحمل کنید.

هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می کنیم و این باعث می شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند اما تحقیقات روانشناسی نشان داده که افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند.

دکتر الکس لیکرمان می گوید که انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.

حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بازی کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز شما شده و باعث احساس خوشبختی و شادی در زندگی می شود.

تحقیقات نشان داده که شنیدن صدای مادر می تواند به کاهش استرس کمک کند و باعث می شود که شما زندگی شادتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند که مثبت تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افرد شود.

شادی واقعا مسری است، تحقیقات نشان می دهد که زمانی که افراد بیشتر با دوستان شاد خود زمان می گذرانند خوشحال تر و شادتر می شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده که برنامه ریزی برای تعطیلات هم می تواند شما را شاد کند.

چگونه دختری شاد داشته باشیم

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی کردن باعث شادتر شدن افراد می شود شما می توانید زمانی را به پختن یک غذای خوشمزه برای اعضای خانواده اختصاص دهید.

تحقیقات نشان می دهد که دوستان زیاد داشتن شادی و رفاه ما را افزایش می دهد، برای اینکه دوستان جدید پیدا کنید می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا با همکاران خود وقت بیشتری سپری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب گرم باعث افزایش احساس شادی در افراد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که گریه کردن می تواند منجر به بهبود خلق و خوی و باعث افزایش احساس شادی شود.

یک مطالعه در مورد چگونگی تاثیر بوییدن گل بر روی شاد بودن نشان داده که شرکت کنندگان در اتاق عطر گل، سه برابر بیشتر از افراد دیگر شاد بودند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و باعث احساس شادی در افراد می شود.

مطالعات نشان داده زمانیکه موفقیت های کوچک و بی اهمیت را جشن می گیرید روحیه شما تقویت شده و بیشتر احساس شادی در زندگی دارید.

موفقیت کلید شادمانی نیست، شادمانی کلید موفقیت است، اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر

تحقیقات نشان می دهد یادآوری خاطرات شاد قدیمی می تواند باعث افزایش احساس شادی در افراد شود.

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید : ما دو گوش داریم و یک دهان پس باید دو برابر گوش کنیم.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که سلفی گرفتن در واقع اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال تر و شادتر می کند.

اگر توقع زیاد از خودتان و دیگران داشته باشید ممکن است نرسیدن به آن ها موجب نا امیدی شما شود، انتظارات خود را کاهش دهید تا زندگی شادتری داشته باشید.

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا کنید.

اغلب به ما توصیه می شود که اگر می خواهید بیشتر بخندید بهتر است جوک، لطیفه و کتاب های طنز و خنده دار را بخوانید.

کمدین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برنامه های طنز او را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمی خواهم به شما بگویم که تلویزیون تماشا کنید اما می توانید زمان هایی را به تماشای برنامه ی طنز مورد علاقه ی خود در تلویزیون اختصاص دهید.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خنده دار می تواند برای درمان افسردگی و درمان بیماری ها مفید باشد.
مثلا تام و جری بسیار خنده دار است، یک کاسه پاپ کورن آماده کنید و به یاد کودکی به تماشای این سریال زیبا و خنده دار بنشینید.

فیلم زیر را مشاهده کنید و اگر توانستید نخدید! باور می کنید هیچکس تا به حال نتوانسته با دیدن این فیلم نخدد؟

گوش دادن به اخبار که بیشتر جنایت های جامعه و مشکلات اقتصادی را منعکس می کند تنها باعث افسردگی شما می شود، اگر می خواهید که بیشتر بخندید تا حد امکان اخبار را دنبال نکنید و به جای آن به پادکست های طنز گوش کنید.

حیوانات خانگی کار های بامزه انجام می دهند که باعث خنده ی شما می شوند پس می توانید یک سگ یا گربه داشته باشید که با او بازی کنید و به کار های او بخندید و شاد باشید.

شما می توانید با دوستان و خانواده ی خود بازی های مفرح انجام دهید و با کنار هم بودن بخندید و شاد باشید.

یک دفترچه بردارید و نقل قول های خنده دار که از کسی می شنوید و یا در جایی می خوانید بنویسید و هر چند وقت یکبار به آن ها سر بزنید و بخندید.

اگر از افرادی هستید که به سختی می خندید وقتی تنها هستید، یوگای خنده را تمرین کنید.

می نوش که عمر جاودانی اینست
خود حاصلت از دور جوانی اینست
هنگام گل و باده و یاران سرمست
خوش باش دمی که زندگانی اینست
خیام

منابع :  wikihow – lifehack – themindunleashed – huffingtonpost

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.



تربیت دختران کمی پیچیده است همه جا شما با تبلیغات دختران قوی و تأثیرگذار و دستاوردهای چشمگیر آن ها روبرو می شوید اما افسردگی و اضطراب تهدیدی بسیار واقعی برای دختران است. ما در اینجا به شما راهکارهایی ارائه می دهیم تا به رغم همه مشکلات دخترتان بهترین و کامل ترین خودش باشد.
درست است که دختران روی کاغذ خیلی خوب عمل می کنند اما زمانی که دقیق تر نگاه می کنیم این داستان موفقیت، کمی رنگ می بازد. درحالی که دستاوردهای دختران در سطح دانشگاهی در حال رشد است و آن ها همواره عملکرد بهتری نسبت به پسرها داشته اند، به همان نسبت میزان استرس، اضطراب و افسردگی آن ها نیز در حال رشد است. مطالعات اخیر نشان می دهد که میزان افسردگی در بین دختران تقریباً سه برابر پسران است.
این آمار نشان می دهد زمانی که دختران تمام تلاششان را می کنند تا به بهترین نحو خودشان را نشان دهند، از آن کار لذت نمی برند؛ و این شکاف موجود دقیقاً جایی است که والدین و معلم ها باید بر روی آن متمرکز شوند. مهم تر از اینکه دختران موفقی داشته باشیم باید یاد بگریم که چگونه شادی را به آن ها یاد بدهیم و دختران شادی داشته باشیم آن ها باید از روحیاتی برخوردار باشند تا بتوانند با چالش های زندگی در دوران بعد از بلوغ با موفقیت کنار بیایند و همچنین نسبت به خودشان حس خوبی داشته باشند.

تأثیرپذیری از مادر
فراموش نکنید که والدین بخصوص مادران بشدت بر روی دختران تأثیرگذارند. طبق آماری که از حدود یک هزار و صد دختر سیزده تا هیجده ساله گزارش شده شصت و سه درصد آنها بیان کردند که الگوی آن ها در زندگی مادرشان است و چهل و هشت درصد آن ها نیز گفتند زمانی که به مشکلی برمی خورند به اولین فردی که مراجعه می کنند مادرشان است. فقط پانزده درصد آن ها گفتند که برای مشورت گرفتن به دوستانشان رجوع می کنند. دختران جوان تر بیشتر به مادرشان گرایش دارند. دختران در دوران راهنمایی با دوستانشان مشورت می کنند اما مادرشان مطمئن ترین فرد برای آن هاست.
با توجه به یافته های تحقیق بالا و سایر نتایج باید در نظر داشته باشید که شما به عنوان مادر همه چیز دخترتان هستید. تمام گزارش ها تأیید می کنند که رفتار مادر جلوی دخترش تأثیر خیلی زیادی بر روی رفتار او خواهد گذاشت. سعی کنید در خانه یک مادر اکتیو باشید وقتی دخترتان می بیند که شما برای دویدن بیرون می روید و یا در خانه ورزش می کنید درواقع دارید به او یاد می دهید که بدنش را دوست داشته باشد.

به او کمک کنید تا احساس خاص بودن داشته باشد
بنا بر گزارش انجمن زنان دانشگاهی امریکا میزان اعتمادبه نفس در میان دختران در دوران راهنمایی و دبیرستان سه و نیم برابر کمتر از پسران است. حال چه باید کرد؟ با تشویق شخصیت و فردیت دختر جوانتان شما سکوهای قدرتمند عاطفی را در وجودش پایه گزاری می کنید تا زمانی که به سن نوجوانی می رسد بتواند با پیچیدگی های آن سن به خوبی کنار بیاید. بگذارید خودش را باور داشته باشد به او اجازه دهید تا استعدادهایش را بشناسد و خودش تصمیم بگیرد که در چه زمینه ای استعداد دارد. به جای اینکه اسمش را کلاس شنا بنویسید چون همه همکلاسی هایش این ورزش را انتخاب کرده اند و ورزش محبوبی است، فهرستی از گزینه هایی که می تواند انتخاب کند را برایش آماده کنید و اجازه دهید خودش از میان آن ها یکی را انتخاب کند. وقتی به چیزی علاقه نشان داد بگذارید تا برود و آن مسیر را تجربه کند.

اشتباهاتش را بپذیرد و تشویقش کنید
شاید برایتان عجیب باشد بدانید یکی از بهترین راه های بالا بردن اعتماد به نفس دخترتان این است که اجازه دهید اشتباه کند. فلسفه پشت این ماجرا ازاین قرار است که ما سهواً زمانی دختران را با واژه «آفرین دختر خوب» تشویق می کنیم که کامل و بی نقص باشند. پس آن ها از این طریق به سرعت یاد می گیرند که اشتباه کردن به این معنی است که به اندازه کافی خوب نیستی. مشکل این روش این است که باعث می شود او در آینده از قدرت ریسک پذیری پایینی برخوردار شود و اعتمادبه نفسش را از دست بدهد.
ما می خواهیم که همه کارها را خودمان برای بچه ها انجام دهیم تا آن ها راحت تر زندگی کنند چراکه معتقدیم آنها در انجام آن کار موفق نخواهند بود. به دخترتان یاد دهید که اشتباهات امری عادی در زندگی هستند. درباره اقدامات اشتباه زندگی خودتان با او صحبت کنید و به او فرصت اشتباه کردن بدهید حتی اگر این اشتباهات از دید شما خیلی احمقانه به نظر برسند. فهرستی از کارهای کوچکی که می توانید به او یاد دهید آماده کنید تا با کمک هم انجامش دهید کارهایی مثل نیمرو درست کردن.
فرایند یادگیری از طریق روش آزمون وخطا می تواند اعتمادبه نفسش را بالا ببرد. گاهی نیز می توانید باهم چیزهای جدید را امتحان کنید تجربه پخت یک شیرینی جدید، رفتن به کلاس هنرهای رزمی جایی که هردوی شما می توانید از ناکامل بودن و اشتباهات یاد بگیرید و شاد باشید.

چگونه دختری شاد داشته باشیم

اعتماد به نفس اجتماعی اش را بالا ببرید
شاید فکر می کنید که در حال حاضر نیاز نیست که نگران این مباحث در رابطه با کودکتان باشید اما شرایط سخت اجتماعی زودتر از آنکه فکرش را بکنید شروع می شود. تحقیقات نشان می دهند که نیمی از کودکان و نوجوانان که تعداد زیادی از آنان دختران هستند خشونت در رابطه را تجربه می کنند. خشونت در رابطه زمانی است که سایر کودکان عمداً یک کودک را طرد می کنند یا دیگر کودکان را مجبور می کنند تا فرد مشخصی را طرد کنند. برخورد و دعوا در زندگی کودکان اجتناب ناپذیر است؛ و به همین دلیل نیاز هست که به دخترتان یاد دهید که چطور از پس این شرایط برآید.
احساسات ابزار فوق العاده قدرتمندی هستند و ما باید به مادران و دخترانمان آموزش دهیم که زمانی که شما عصبانی و ناراحت هستید چنین احساساتی نشان دهنده این است که چیزی برایتان مهم است و شما باید آن را بیان کنید. اول ازهمه عصبانیتتان را امری نرمال نشان دهید به این صورت که به دخترتان با توجه به شرایط سنی اش توضیح دهید که چه چیزی موجب آشفتگی شما شده است.
وقتی دخترتان دچار یکی از انواع مشکلات در ارتباطات اجتماعی اش شد مثلاً به یک مهمانی تولد دعوت نشد این اتفاق را نادیده نگیرد و به او نگویید که این اتفاق خیلی بزرگی نیست. وقتی این گونه رفتار می کنید این برایش به این معناست که احساساتش اهمیتی ندارند. بجای آن سعی کنید با او صحبت کنید و حرف هایش را بشنوید. اجازه دهید دخترتان عضو یک گروه باشد، چه این گروه یک تیم ورزشی باشد یا جمعی از دوستانش که در یک کلاس یک هفته ای هنر شرکت کرده اند. دختران وقتی با بچه های دیگر بر روی یک هدف مشترک کار می کنند از حس استقلال و افتخار سرشار می شوند حتی اگر این یک کار ساده مثل درست کردن یک تصویر کلاژ باشد.
ورزش های تیمی بخصوص می تواند برای دختران خیلی سودمند باشد زیرا بردوباخت انعطاف پذیری را به آن ها یاد می دهد. در نظرسنجی اخیری که از چهارصد زن که جزو مدیران ارشد در سراسر جهان هستند صورت گرفت، نود و چهار درصد از آنان در فعالیت های ورزشی شرکت می کردند و هفتاد و چهار درصد از آنان اذعان داشتند که آن تجربه بر توانایی های شغلی آن ها تأثیرگذار بوده است. در انتها باید بگوییم که برای تمام چالش هایی که دخترتان با آن ها روبرو است و تمام تلاش هایی که شما می کنید تا به او کمک کنید تا در این میان راه خودش را پیدا کند هیچ چیزی مهم تر و قدرتمندتر از عشق بی قیدوشرط شما نسبت به او نیست. بیشتر از هر چیزی بچه ها دوست دارند پاسخ این سه سؤال را بدانند:

 درباره من چه فکر می کنی؟
 منو درک می کنی؟
 چه آرزویی برایم داری؟

جوابهای شفافی به دخترتان در خصوص این سوالات بدهید و آینده او روشن تر از همیشه خواهد شد.


منبع: نی نی سایت

اطلاعات بیشتر درباره قالب‌بندی‌های متن

© کلیه حقوق این سایت متعلق به ضیاءالصالحین بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.



چگونه دختری شاد داشته باشیم
چگونه دختری شاد داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *