چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

 
helpkade
چگونه دختری کاریزماتیک باشیم
چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

جذب افراد | جذب پسر و دختر با راهکارهای 100% نتیجه بخشچگونه دختری کاریزماتیک باشیم

به‌ نظر می‌رسد کاریزما آن‌ قدرها هم عامل ناشناخته‌ای نباشد.با این کارها ،کاریزما جذابیت داشته باشید.

 

حتما بخوانید: چگونه با زبان بدن قوی باشیم؟

با کمی کاریزماتیک می‌توانید مدیر، سیاستمدار، پدر یا مادر و یا مربی کارآمدی باشید. کاریزماتیک یکی از عوامل موفقیت (در واقع یکی از عوامل ناشناخته‌ی موفقیت) در رهبری است. در گذشته‌های دور هم، رهبران و شخصیت‌های کاریزماتیک وجود داشتند. این رهبران وقتی ظاهر می‌شدند که جامعه برای مواجهه با جنگ یا حادثه‌ای دیگر به اتحاد سریع مردم نیاز داشت. آنها توانایی متحد کردن افراد زیادی را دارند. آنها می‌توانند مردم را تشویق کنند تا برای موفقیت گروه از خود گذشتگی کنند. این افراد قدرت کاریزماتیک دارند. مثلا وینستون چرچیل، مارتین لوتر کینگ و نلسون ماندلا.

 

در ظاهر، این‌ها هیچ ربطی به دنیای تجارت یا آموزش ندارند، ولی در این حوزه‌ها هم کمی کاریزماتیک می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. حالا شما کاریزما دارید؟ اگر ندارید، نگران نباشید. چون با تمرین آن را به‌دست می‌آورید. به‌ نظر می‌رسد کاریزما آن‌ قدرها هم عامل ناشناخته‌ای نباشد. گروهی از دانشمندان به رهبری جان آنتوناکیس (John Antonakis) از دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه لوزان، تحقیقاتی در این مورد انجام دادند. آنها به مدیران، چند روش برای رهبری کاریزماتیک آموختند. در نتیجه، این مدیران شخصیت کاریزماتیک‌ تری پیدا کردند و رهبران کارآمدتری هم شدند.

 

حتما بخوانید: کاریزما چیست؟

در تحقیق اول، آنها چند مدیر را به طور تصادفی از یک شرکت بزرگ سوئیسی انتخاب کردند. به گروهی از آنها آموزش کاریزماتیک دادند و به گروه دیگر آموزش ندادند. این آموزش، سخنرانی در مورد رهبری کاریزماتیک (به همراه صحنه‌هایی از فیلم‌هایی مانند انجمن شاعران مرده) ارائه و گزارش بازخورد را شامل می‌شد. همکاران این مدیرها قبل از آموزش و سه ماه بعد از دوره، آنها را ارزیابی کردند. آنها نمی‌دانستند چه کسانی در دوره شرکت کرده‌اند. کاریزمای شرکت‌کنندگان در دوره، تا حد زیادی افزایش پیدا کرده بود.

در تحقیق بعدی، محققان به گروهی از دانشجویان MBA آموزش کاریزما دادند و سخنرانی آنها را قبل و بعد از دوره‌ی آموزشی ضبط کردند. افراد بی‌طرف این سخنرانی‌ها را بر اساس معیارهای کاریزما ارزیابی کردند. دوباره در تحقیقات به این نتیجه رسیدند که کاریزمای دانشجویان آموزش‌دیده خیلی بیشتر بود. در نهایت، این دانشجویان رهبران مؤثرتری شدند.

چه مهارت‌هایی به آن‌ها آموزش داده می‌شوند؟ محققان روش‌های زیادی را برای بهبود کاریزما (CLTها) ابداع کرده‌اند. اگر می‌خواهید کاریزمای شخصی خود را بهبود ببخشید، ادامه‌ی این مقاله را بخوانید تا با مهم‌ترین CLTها و کاربردهای اولیه‌ی آنها آشنا شوید.

 

حتما بخوانید: 4 راهکار عمده برای تبدیل شدن به یک شخصیت کاریزماتیک؟

مثلا «ما رقبای خود را به‌زانو درآورده‌ایم»، «باید مسیر خود را تغییر دهیم».

عملکرد: استعاره نشان می‌دهد چقدر باهوش هستید.

 

حتما بخوانید: 14 اصول افزایش اعتماد به نفس درمقابل دیگران

عملکرد: داستان‌های شخصی بهتر در یاد مخاطب می‌مانند.

 

حتما بخوانید: چگونه با راه متقاعد کردن دیگران فرد با نفوذی بشویم؟

مثلا بگویید: «این کار درست است».

عملکرد: نشان می‌دهید رهبر درست‌کاری هستید و صداقت دارید.

«قوی‌تر خواهیم شد.»

عملکرد: با این کار به مخاطب نشان می‌دهید نگران رفاه آنها هستید، نه نگران خودتان.

 

حتما بخوانید: راههای اعتماد به نفس در زنان چیست؟

عملکرد: نشان می‌دهد باید قوی باشید تا بتوانید از پس بحران‌ها بربیایید.

6. کاریزماتیک،اعتماد به‌ نفس خود را به دیگران نشان دهید

7. کاریزماتیک،از استفهام انکاری استفاده کنید

چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

 

حتما بخوانید: 10 چیز که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید

«چرا باید به حرف من گوش دهید؟»

کاربرد: دیدگاه خود را به دیگران منتقل می‌کنید.

8. حواس‌تان به تأثیر زبان بدن باشد

 

حتما بخوانید: افزایش عزت نفس با چند روشی که شخصیت شما را می‌سازد

مثلا بلند کردن دستان، بالا بردن انگشت شصت یا جلو دادن سینه

کاربرد: این حرکات (زبان بدن) باعث می‌شوند بزرگ‌تر، بهتر و مهم‌تر به نظر برسید.

9. به حالت‌های صورت‌تان توجه کنید

 

حتما بخوانید: 60 روش برای افزایش اعتماد به نفس

مثلا لبخند زدن، تکان‌دادن سر یا آرام به‌ نظر رسیدن.

کاربرد: مخاطبان ناخودآگاه این حالت‌های صورت را تقلید می‌کنند. این باعث می‌شود حس بهتری داشته باشند.

10. تُن صدای خود را بالا و پایین ببرید

 

حتما بخوانید: افزایش اعتماد به نفس در خانم ها

کاربرد: باعث می‌شود مخاطبان به همه‌ی سخنرانی شما گوش دهند. قبل از شروع سخنرانی، شاید بهتر باشد اول مهارت‌های کاریزماتیک را جلوی آینه یا عزیزان‌تان تمرین کنید.

از کجا می‌فهمید کاریزمای خود را بهبود بخشیده‌اید؟ اگر بتوانید کودکان خود را بدون شکایت به رختخواب بفرستید و کاری کنید سبزیجات بخورند، حتما موفق هستید!

 

منبع :  psychologytoday

قدرت باور نکردنی کلمات
کلمه ها عقاید شکل گرفته و افکار بیان شده هستند. به عبارت ساده آنچه می گویی فکری است که بیان میشود. کلمهها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی و امور ما شکل میدهند. ناخودآگاه مان، تنها افکار و کلمات به کار برده شده را میشنود و غیرارادی آنها تکرار میکند، و بر وجود ما تاثیر میگذارد. پس چه بهتر که این افکار را در مسیر مثبت و سازنده و با کلماتی نیرو زا و قدرتمند به کار ببریم تا اثرات فوق العاده آن را در خود حس کنیم

آیا تا به حال به این نکته دقت کرده‌اید که هر کدام از آدم‌ها تا چه اندازه توانایی شیفته کردن هر فردی را دارند؟ فرقی نمی‌کند ظاهرشان چطور باشد یا چقدر پول داشته باشند، بعضی از افراد می‌توانند به محض ورود به اتاق، در مرکز توجه قرار بگیرند.

تعداد کل امتیازات این مطلب 8

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب

مشاوره رایگان :
09369668103

تاریخ انتشار :

سه شنبه 31 فروردین 1395

بازدید :
30036

چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

انگار بعضی از انسان‌ها از بدو تولد ژن محبوبیت دارند و بدون این‌که کار خاصی انجام بدهند خود به خود دوست داشتنی هستند، اما بقیه هم می‎‌توانند برای خودشان جذبه داشته باشند. فارغ از این‎که افراد از نظر کلی چه جور شخصیتی دارند، روش‌هایی وجود دارد که هر کسی می‌تواند با به‌کارگیری و تمرین آن‌ها پلاگین‌هایی را به اخلاق خودش اضافه کند که به فرد دلچسب‌تر، قابل اطمینان‌تر و با نفوذتری تبدیل شود. این شما و این هم راه‌هایی برای با جذبه شدن:   

 

استیو جابز در سنین جوانی

اول از همه این را روشن کنیم که منظور ما از جذبه، همان جاذبه‌ی مثبت رفتاری است که باعث می‌شود فردی در بین افراد دیگر محبوب شود. در این مقاله جذبه ترکیبی از خوش صحبت بودن و خوش مشرب بودن و نیک سرشت بودن و … است تا حسی که از به خاطر آوردن فردی مثل صدام حسین به انسان دست می‌دهد. اگر دنبال این‌جور جذبه‌ی منفی هستید که هیچ ! اما اگر تا بحال کسی را دیده‌اید که بدون دلیل خاصی از او خوشتان آمده، در اصل شما اسیر و ابیر جذبه‌ی او شده‌اید. با جذبه بودن مثل دوچرخه سواری چیزی یاد گرفتنی است و شما هم می‌توانید با جذبه شوید. برای این‌کار باید اصلاحاتی در رفتار خود به کار ببرید. ضمیر ناخودآگاه، سرنخ‌های اجتماعی، حالات فیزیکی و نوع برخورد شما با افراد دیگر نقش تعیین کننده‌ای در شکل گیری و توسعه‌ی جذبه‌ی شما دارد.

 

مرلین مونرو ستاره هالیوود

برای شروع بگذارید یک مثال بزنیم.  مریلین مونرو  را که احتمالاً همه‌تان می‌شناسید. در یک روز بسیار شلوغ خانم مونرو دست یک عکاس را گرفت و او را با خود به ایستگاه متروی گراند سنترال در نیویورک برد. در آن روز مترو چنان شلوغ بود که جای سوزن انداختن هم وجود نداشت، اما با این حال هیچ کسی متوجه حضور یکی از معروف‌ترین آدم‌های دنیا در آن‌جا نشده بود. مریلین مونرو سوار قطار شد و بدون این‌که جلب توجه کند یک ایستگاه بعد پیاده شد. هدف از این‌کار چه بود؟
متخصص روانشناسی رفتاری اولیویا فاکس کابان در این‌باره می‌گوید: “چیزی که مریلین می‌خواست به ما نشان دهد این بود که دست خودش بود که خانم مریلین مونروی دلفریب باشد یا این‌که یک آدم معمولی به نام نورما جین بیکر (اسم واقعی‌اش ) باشد. در داخل مترو او نورما جین بود اما وقتی دوباره از زیر زمین به سطح زمین بازگشت و پا در پیاده روهای نیویورک گذاشت تصمیم گرفت که مریلین مونرو شود. نگاهی به اطراف انداخت و با همان لوندی خاص خودش از عکاس پرسید “می‌خوای ببینیش؟ مریلین رو می‌گم؟” و بعد عکاسه گفت که هیچ ژست خاصی در او نمی‌بیند. تنها کاری که مریلین کرد این بود که دست در موهایش انداخت وموهاشو افشون کرد و سریع یک ژست عکاسی گرفت. با همین حرکت ساده در چشم بر هم زدنی دوباره به همان مریلین مونروی لوند و دلفریب تبدیل شد. انگار که یک چوب جادویی را برداشته باشد و به خودش بزند. ناگهان برای یک لحظه همه چیز از حرکت ایستاد و در تصویری سیاه و سفید چیزی شروع به درخشش کرد. مردمی که از کنارش عبور می‌کردند تازه شصت‌شان خبردار شد که ستاره‌ای در میان‌شان حضور داشته و آن‌ها تاکنون هواس‌شان به او نبوده. به یک‌باره نگاه جمعیت به سوی او منعطف شد و …”

مریلین مونرو زن زیبایی بود، اما ثابت کرد چیزی که باعث شهرتش شده نه زیبایی فیزیکی‌اش، بلکه چیزی درونی بوده است. در اصل شخصیت مریلین مونرو درون نورما جین بیکر وجود داشت و او آن‌را بیدار کرد.
منظور از پرورش جذبه این نیست که کلاغ را تشویق کنیم تا به سبک کبک راه برود. چیزی که از آن صحبت می‌کنیم تقلید از افراد دیگر به قصد عوض کردن شخصیت نیست. در اصل کسی که می‌خواهد نیروی جذبه را در خود بپروراند، لایه‌ی سطحی ارتباطی خودش را برای برقراری ارتباط مطلوب‌تر با سایرین به صورت خودآگاهانه اصلاح می‌کند.

” سکوت” با فاصله‌ی کمی نسبت به ” اعتماد به نفس” مهم‌ترین وجه جذبه است. معنی سکوت این است که در جمع گوش‌ نیوش بسپارید به صحبت‌های دیگران و کلام‌شان را قطع نکنید. لازمه‌ی کاریزماتیک بودن این است که به سایر افراد نشان بدهیم تمام حواس‌مان به آن‌ها هست. اگر اعتماد به نفس نداشته باشید شاید سایرین فکر کنند که شما آدم خجالتی یا توداری هستید و خیلی برای‌تان بد نمی‌شود، اما اگر موقعی که دیگران صحبت می‌کنند بپرید وسط حرف‌شان، معنی‌اش این است که قصد خودنمایی دارید. مثل همیشه، بهترین حالت برقراری تعادل است.

در واقع خصلتی که هنر سکوت آن‌را بزرگ‌نمایی می‌کند این است که به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید واقعاً جذبه داشته باشید اول باید این‌را یاد بگیرید که شما همیشه مرکز توجهات نیستید.
در  وب سایت هنر مردانگی  چنین نوشته شده است:

معنی جذبه یا کاریزما این نیست که خودتان را باحال‌تر از بقیه جلوه دهید. راز تناقض گونه‌ی جذبه این است که افراد نباید به اثبات بهتر بودن خودشان از بقیه بپردازند، در عوض باید کاری کنند که سایرین در مورد خودشان حس بهتری داشته باشند. جذبه‌ی واقعی آن است که وقتی اشخاص از پیش شما می‌روند احساس کنند فرد مهم‌تری هستند.

یک آدم معمولی اول از همه خودش را دوست دارد و علاقه دارد که درباره خودش صحبت کند. اما یک آدم دوست داشتنی و کاریزماتیک به افراد اجازه می‌‎دهد که درباره خودشان صحبت کنند. شق القمری که افراد دوست داشتنی انجام می‌دهند این است که روحیه‌ی مثبت گرایانه‌ای دارند، منیت را کنار می‌گذارند و با سکوت‌شان به طرف مقابل توجه می‌کنند!

به تک تک لغاتی که از دهان طرف مقابل در می‌آید توجه کنید. تصور کنید که دارید یک فیلم تماشا می‌کنید یا یک کتاب می‌خوانید و آهسته آهسته با شخصیت اصلی داستان آشنا می‎شوید. تمام هوش و هواس‌تان را به نقش اصلی بدهید. در عین حال، موقعی که دیالوگ‌های او را می‌شنوید پارازیت نیندازید. ممکن است که این‌کار به نظر منفعلانه بیاید که فقط یک نفر حرف بزند و شما صرفاً گوش کنید اما اگر لای هر نفس کشیدنِ طرف شما بخواهید جوابیه‌ای برای او صادر کنید و یا هنوز خاطره‌ی طرف تمام نشده شروع کنید ماجرای خودتان را تعریف کنید به طرف مقابل این حس دست می‌دهد که گوش‌های شما دکوری است و فقط منتظرید تا صدای او قطع شود تا خودتان حرف بزنید.
طرف در جمع نشسته و با کلی آب و تاب از این‌که مجبور بوده در دوران سربازی‌اش آب شور قُم را بخورد تعریف می‌کند و انتظار دارد که بقیه به حرف‌هایش گوش بدهند اما هنوز نفسش فرو نرفته که یک نفر در جمع می‌گوید: “پس دوغ شتر نخوردی …!!! ” البته منظور این نیست که در هر جمعی یک متکلم وحده انقدر حرف بزند که دور دهانش کف کند و بقیه هم او را مثل جغد نگاه کنند. هر چیزی حد وسطش خوب است. صبر کنید تا حرف نفر مقابل تمام شود و نتیجه‌ی مورد نظرش را از باز کردن دهانش بگیرد سپس با طمأنینه حرف خودتان را شروع کنید.

اعتماد به نفس داشتن یک پای کاریزماتیک بودن است، اما پروراندن آن مثل آب خوردن نیست. افراد نه می‌خواهند آدم پرافاده و متکبری به نظر برسند و نه فرد خجالتی و ترسویی. این حسی است که از درون به آدم منتقل می‌شود. آدم می‌تواند با ورزش کردن مداوم یا تیپ زدن و صحبت کردن در مورد اطلاعاتی که از این‌ور و آن‌ور دارد احساس خوبی را به خودش منتقل کند. بعدازظهر یک ساعت به باشگاه می‌روید و یک حال اساسی به سیکس پک و جلو بازو و کول و ساق پا می‌دهید، بعد می‌روید خانه و یک دوش حسابی می‌گیرید و تیپ اسپرت می‌زنید و یک ادکلن خوشبو روی خود خالی می‌کنید و می‌روید پاتوق دوستان‌تان و آخرین فیلم جیمز باند را برای‌شان کارشناسی می‌کنید. از ته دل احساس می‌کنید که هیچ‌کسی جلودارتان نیست.
اما این درست نیست که خوره بازی در بیاورید. برای جذبه داشتن بد نیست به بقیه هم اجازه صحبت کردن بدهید تا نشان دهید که برای دانستن چیزهای جدید آدم کنجکاوی هستید. افراد معمولی در هنگامی که چیزی از بحث سر در نیاورند بجای این‌که کنجکاوی به خرج دهند، سریع به وضعیت دفاعی در می‌آیند و سعی می‌کنند جریان بحث کردن را به سمت چیزهایی که خودشان از آن سر در می‌آورند عوض کنند. اما داشتن روحیه کنجکاوی به فرد این اجازه را می‌دهد که نه تنها اعتماد به نفس خود را از دست ندهد، بلکه چیزی به اطلاعات خود بیفزاید و باعث شود سایرین هم از بیان اطلاعات خود احساس خوبی داشته باشند و در نهایت جذبه‌ی خود را بالا ببرد.

از طرف دیگر، افراد با جذبه و با اعتماد به نفس با هدف خود زندگی می‌کنند. تشخیص این‌که بعضی افراد در کار خود سرگردان و بی هدف هستند کار چندان سختی نیست. حلقه‌ی گم شده در این‌جا فقدان یک ” عاملِ-به-جلو-‌راننده “‌ است. شور و اشتیاق یک چیز است و اعتماد به نفس یک چیز دیگر. اگر انسان یک ماشین باشد، شور و اشتیاق ضبط آن است، و اعتماد به نفس موتور آن.
جردن لیجوان پایه‌گذار وب‎سایت معتبر High Existence اعتقاد دارد بدون انگیزه کاری از پیش نمی‌رود. او در این‌باره می‌گوید : ” دلیلی، هدفی، تفکری … را بردارید و با آن زندگی کنید. آدمیزاد به هدف‌گذاری زنده است. اگر به چیزی شدیداً باور داشته باشید دیگر نیازی نیست کسی شما را به سمت آن هل بدهد. خودتان به صورت طبیعی به سمت آن می‌روید. همیشه از خودتان مطمئن باشید. حتی اگر به چیزی شک دارید آن‌را مثل طاعون بین همه پخش نکنید. طوری رفتار کنید که انگار ۱۰۰ درصد از کارتان مطمئن هستید. ”

هیچ‌کسی نیست که همیشه بداند کارش به کجا ختم می‌شود، اما آدمی کارش درست است که پایش را محکم بردارد. فکر کنید یک بازیگر تئاتر هستید که حتی اگر روی سِن یک لحظه نمایشنامه از یادتان رفت باید طوری بازی کنید که هیچ‌کسی این را متوجه نشود. همه ما در زندگی لحظاتی را داریم که پیش خودمان می‌گوییم فلان جا عجب گندی زدم. این‌ها را فراموش کنید! حتی یک اپسیلون ثانیه فکر کردن به این لحظات باعث می‌شود که شما تمرکز خود را از دست بدهید که این از دید دور و بری‌های شما پنهان نمی‌ماند. اعتماد به نفس یعنی این‌که آدم شخصیت خود و کاری که می‌کند را قبول داشته باشد و به بقیه‌ی مسائل توجه نکند. مردم از آدم با اعتماد به نفس خوششان می‌آید، حتی اگر این آدم از لحاظ سایر خصوصیات اخلاقی چندان جالب نباشد. اگر توانستید اعتماد به نفس خود را بدست بیاورید، بیشتر راه با جذبه بودن را طی کرده‌اید.

افراد با جذبه بلدند که چگونه با مردم صحبت کنند. آن‌ها می‌دانند که چطور یک بحث را شروع کنند، به آن مسیر بدهند و طوری صحبت کنند که به سایرین احساس آرامش بدهند. اگر این‌ چیزها را بلد نیستید، باید تمرین کنید. کسی هم نمی‌گوید کسب مهارت در این زمینه کار آسانی است اما اگر شجاعتش را داشته باشید که از دیوار ذهنی خود عبور کنید و خود را در این زمینه ارتقاء دهید، بعداً پاداشش را خواهید گرفت. اوایلش کمی به شما سخت خواهد گذشت، اما بهتر شدن همیشه از طریق سخت گذراندن حاصل می‌شود.

اگر نمی‌دانید که  چطور یک گفتگو را آغاز کنید ، خلاقیت به خرج دهید. اول به این بیندیشید که دوست دارید درباره چه چیزهایی صحبت کنید و از صحبت کردن درباره چه مسائلی بدتان می‌آید. اگر چیزی باشد که شما از صحبت کردن درباره آن معذب شوید، احتمالاً این مطلب آن‌های دیگر را هم معذب می‌کند. نکته‌ی دیگری که باعث می‌شود شما آدم خوش صحبتی به نظر برسید این است که بجای این‌که زور بزنید خود را فرد باهوشی نشان دهید، سعی کنید آدم مهربانی باشید. البته اگر جایزه نقدی می‌دهند حتماً تلاش خودتان را بکنید که با کل کل کردن طرف‌تان را از رو ببرید، اما اگر در گفتگوهای روزمره‌تان با مردم مهربان باشید به فرد با جذبه‌ای تبدیل می‌شوید.

 

وقتی به فرض همکارتان را در آسانسور می‌بینید و هیچ حرفی برای گفتن ندارید ناگهان سکوت آزار دهنده‌ای بین شما ایجاد می‌شود. اگر برای شروع گفتگو چیزی به ذهن‌تان نمی‌‎رسد نگران نباشید. از  قانون تاریخ-فلسفه-استعاره  استفاده کنید و هیچ‌وقت در نمانید. هر کاری از دست‌تان بر می‌آید بکنید تا از سکوت آزار دهنده جلوگیری کنید.

افراد خوش صحبت بلدند که چطور خود و هم‎صحبت‌های‌شان را داخل یک قایق بنشانند. این‌جور افراد وسط گفتگو از تجربه‌های‌شان می‌گویند و لای صحبت‌های‌شان داستانی از شِل سیلوراشتاین را به یکی از قصه‌های کلیله و دمنه می‌چسبانند و با تعریف کردن جوک در جای مناسب، رنگ و لعابی به حرف‌های‌شان می‌دهند تا به شما گوشزد ‎‌کنند خوش صحبتی فراتر از اطلاع رسانی خشک و خالی است. به کار گیری جوک و شوخ طبعی در حین صحبت کردن مهارت خاصی را می‎طلبد. اگر قصد دارید ماجرای خنده‌داری را برای کسی تعریف کنید بهتر است، علاوه بر این‌که آن‌را بدون مِن مِن کردن بیان می‎کنید، ربطی هم به سر و ته بحث داشته باشد. در کل برخورداری از حس شوخ طبعی می‎تواند شما را به فرد محبوبی در جمع تبدیل کند به شرط آن‌که ظرافت‌های استفاده از آن را رعایت کنید.

آخرین مورد در خوش صحبت بودن این است که سؤال بپرسید. کسی که صحبت می‌کند دوست دارد که سایرین گوش‌ به حرف‌هایش بسپارند. سیمون رینولدز از مجله‌ی معروف فوربس می‌گوید سؤال پرسیدن بهترین فرصت را برای محبوب شدن در اختیار می‌گذارد: ” آدمی که سؤال می‌پرسد جلسه‌ی گفتگو را کنترل می‎کند و کسی که سؤال‌های معقولانه و هوشمندانه‌ای بپرسد خودش را به‌عنوان یک آدم خوش‌فکر و باهوش جا می‌اندازد – صفتی که باعث می‎شود فردی جذبه پیدا کند. جالبی‌اش این‌جاست که پرسیدن یک سؤال خوب نسبت به ارائه‌ی یک پاسخ مناسب، دانش کمتری را می‌طلبد و در اصل همه‌ی تحسین‌ها باید به سمت فرد پاسخگو سرازیر شود اما با این‌حال آن کسی که سؤال خوبی بپرسد وجهه‌ی بسیار خوبی از خود به‌جا می‌گذارد. ”

یادش بخیر. شادروان منوچهر نوذری بازیگر بود، دوبلور بود، در رادیو فعالیت می‌کرد و همچنین برنامه‎های زیادی را در تلویزیون اجرا کرده بود اما بیشتر از همه این‎ها به خاطر مسابقه‌ی تلویزیونی جالبی که اجرا می‎کرد معروف شده بود. این مسابقه نامش ” مسابقه‌ی هفته” بود و مرحوم نوذری یک برگه دستش بود و با لحن جالبی یک سری سؤالاتی از شرکت کننده‎ها می‌پرسید تا اطلاعات عمومی‌شان را بسنجد. عبارت معروفی که در این مسابقه بارها و بارها از زبان منوچهر نوذری بیان می‌شد ” از کی بپرسم؟ ” بود.

من به شخصه، جذبه‌ای که منوچهر نوذری در این مسابقه داشت را در هیچ احد و الناسی ندیدم.

از نسل فعلی هم می‌‎توانید عادل فردوسی‌پور یا علی ضیاء را در نظر بگیرد که مجری‌های باحالی هستند. اغراق نیست اگر بگوییم این دو جزو محبوب‌ترین و با جذبه ترین آدم‌های این مملکت هستند و کارشان را تا حدود زیادی خوب انجام می‎دهند. شاید بگویید که این محبوبیت به خاطر بامزه بودن‌شان است اما در واقع چیزی که آن‌ها را متمایز می‎کند این است که از مهمانان برنامه‌شان سؤال‌های خوبی می‎پرسند و به طرز دوست داشتنی‌ای کنترل بحث را در اختیار می‎گیرند. جذبه داشتن بیشتر بر این اساس است که درباره‎‌ی سایرین چیز یاد بگیریم تا این‎که سایرین چیزی درباره ما یاد بگیرند.

بعضی وقت‌ها یک چشم در چشم شدن کوتاه بهتر از یک ساعت حرف زدن است. برقراری ارتباط چشمی مناسب به این معنی است که شما به حرف طرف مقابل گوش می‎دهید و برای او اهمیت قائل هستید و او را فرد محترمی می‌دانید. از بالا به پایین نگاه کردن یا چرخاندن مداوم سر در هنگام صحبت کردن طرف نشانگر این است که شما علاقه‌ای به صحبت کردن با آن فرد ندارید و هوش و هواس شما به جای دیگری است.چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

با این حال تمرین ارتباط چشمی مبحث دو دو تا چهارتایی نیست. ارتباط چشمی زیاد می‌تواند دفع کننده باشد و از آن طرف کمش هم خوب نیست. اگر می‎خواهید به اندازه مناسب ارتباط چشمی برقرار کنید باید حسابی تمرین کنید.

بعد از این‌که مدتی تمرین کردید، قلقش دست‎تان می‌آید که چقدر چشم در چشم شوید. اما ارتباط چشمی فقط به زمان آن بستگی ندارد. نحوه‌ی چشم در چشم شدن هم مهم است. اگر می‌ترسید که در حین نگاه کردن به چشم طرف، مثل آدم‌های روانی فیلم‌های راب زامبی به نظر برسید، فکری برای این قضیه بکنید. برای نمونه می‎‌توانید به رنگ چشم افرادی که روبروی‎تان قرار دارند دقت کنید و از این قضیه برای خودتان عادتی بسازید. بعضی از افراد موقع حرف زدن طوری به مخاطبان‎شان نگاه می‎کنند که روباه مکار به پینوکیو نگاه نمی‎کرد.

 

آدم‌های با جذبه احساسات‌شان را به چندین شیوه بروز می‎‌دهند. استفاده از بدن برای تأکید کردن در مورد موضوعات مختلف، یکی از این شیوه‌هاست. فکر کنم با من موافق باشید که اگر کسی مثل چوب خشک بایستد و بدون هیچ حرکتی بخواهد چیزی را برای‌تان بگوید به دقیقه‌ی دوم نکشیده حوصله‌تان را سر می‌برد.

حتماً دکتر حمیدرضا صدر را در تلویزیون دیده‌اید که می‎توان گفت در بین کارشناسان فوتبال، مهیج ترین اجراها متعلق به اوست زیرا دائم دست و بالش در حرکت است که این‌کار شور و هیجان خاصی به صحبت‌هایش می‎بخشد. بر عکس آقای مرتضی محصص را می‌بینم که با وجود اطلاعات فنی بسیار بالا، اما به این دلیل که خیلی یکنواخت و بدون حرکت صحبت می‎کند، بیننده را جذب نمی‌کند.

اگر می‌خواهید زبان بدن خود را تقویت کنید از لبخند زدن شروع کنید. آدم‌هایی که دائم لبخند بر لبان‌شان است بیشتر از کسانی که چهره‌ای خشک و اخمو دارند به دل می‌نشینند. جناب سیمز ویث، یکی از افراد مشهور در حوزه رسانه‌های اینترنتی، توصیه می‎کند که برای تقویت زبان بدن به یاد آدم‌ها یا حیواناتی که می‎شناسید و حرکات فیزیکی‌ای که انجام می‎دهند بیفتید. وی می‌گوید: به مادربزرگ‌تان فکر کنید که وقتی بعد از مدت‌ها شما را می‌بیند آغوشش را برای‎تان باز می‌‎کند و لبخند می‎زند یا اگر در مزرعه‌تان سگی نگه‌می‌دارید، به او فکر کنید که وقتی آخر شب به مزرعه بر می‎گردید با هیجان تمام به سمت‎تان می‎‌دود و گوش‌تان را لیس می‎زند. ”

مردم از آدم‌هایی که موقع حرف زدن خیلی پر شور و نشاط هستند خوش‌شان می‌آید. البته حرکات بدن می‌بایست متناسب با موضوع بحث باشد. مثلاً در یک جلسه کاری کسی نمی‌آید با بالا گرفتن دست‌ها و چرخاندن کمرش همزمان با قهقهه زدن، چرخه‌ی عرضه و تقاضا را نمایش دهد. این کار را کاسبی انجام می‌‎دهد که کالایی را خریده و انبار کرده و حالا قیمت دلار افزایش یافته است.

بعضی مواقع حرکات بدن به جای این‌که باعث خیر شوند بانی شر می‌شوند. فردی دارد صحبت می‎کند و شما در حال سر تکان دادن مبنی بر تأیید حرف‌هایش هستید، اما اگر بیش از حد سر تکان بدهید انگار که مسخره گیر آورده‌اید. فرد مقابل این صحنه را می‌بیند و یاد آن سگ تزئینی‌ها که مردم روی داشبورد ماشین‌شان می‌گذراند می‌افتد و دیگر دل و دماغی برای حرف زدن برایش باقی نمی‌ماند. بد نیست که از دوستان‌تان در این زمینه مشورت بگیرید که اگر هر یک از حرکات‌تان مانند همین سر تکان دادن بیش از حد توهین آمیز به نظر می‎رسد، دیگر آن‌را اجرا نکنید.

شنیده‌اید که می‌گویند مؤمن آینه‌ی مؤمن است؟ در راستای تلاش برای با جذبه شدن گاهی اوقات لازم است که بعضی از افراد را الگو قرار دهید. سعی کنید جذابیت‌های افراد مختلف را برای خودتان مصادره کنید. البته لازم نیست با تمام افکار و عقاید فرد مقابل موافق باشید. صرفاً از بخشی از حرکات و سکنات آن‌ها برای ارتقاء وجوه خارجی شخصیت خود استفاده کنید.
چه بسا که اگر بخواهیم بر اساس کتاب مرحوم داروین و الگوهای رفتاری مد نظر وی در جانداران صحبت کنیم، این امر خودش به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افتد. اما هدف ما از الگوبرداری، کپی برداری نیست.

کلینت ایستوود در جوانی فیلم‌های وسترن زیاد بازی می‎کرد و در اکثر این فیلم‌ها نقش فردی را بازی می‌کرد که هفت تیر کش بسیار سریعی بود اما بیشتر از این‎که مردم به قدرت هفت تیر کشی او احترام بگذارند کلاه‌شان را به خاطر جذبه‌ی او از سر برمی‌داشتند، زیرا او جوانمردی بود که از کسی نمی‌ترسید و البته زیاد هم حرف نمی‌زد. اگر پایش می‎افتاد قادر بود ۱۰-۲۰ نفر را افقی کند. این شخصیت برای مردم جذاب و دوست داشتنی بود. برای الهام گیری از جذابیت‌های کلینت ایستوود لازم نبود که روی کسی هفت تیر بکشی. همین‌که آدم نترسی بودی و خیلی مختصر و شمرده حرف می‌زدی تو هم به فرد با جذبه‌ و محبوبی تبدیل می‌شدی.

نیاز به طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه آنلاین خود دارید ؟ یک مشاوره رایگان مهمان ما باشید

Alexa.com یکی از سایت های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره درجه میزان بازدید ( تر…

هاست اشتراکی یکی از رایج‌ترین سرویس‌های میزبانی است. در هاست اشتراکی، منابع (هارد، CPU و RAM) به صورت مشت…

سرور مجازی در حقیقت یک سرور اختصاصی است که بر روی یک کامپیوتر نصب شده و به چندین وب‌سایت خدمت‌رسانی می‌کن…

گوگل گاراژ سرویسی که کورس هایی را در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ به صورت رایگان در اختیار افراد قرار …

در تماس باشید

خدمات طراحی سایت سیرن

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت

صفحه نخست

سفارش طراحی

نمونه کارها

وبلاگ

تماس با ما


دانلود رزومه شرکتDownloads-icon

دیجی رو – دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

گلکسی ام 02 معرفی شد؛ یکی از ارزان‌ترین گوشی های سامسونگ

بروزرسانی اندروید 11 برای ردمی نوت 9 اس عرضه شد

تأییدیه بلک شارک 4 صادر شد؛ گوشی گیمینگ جدید شیائومی در راه است

شیائومی یک عینک هوشمند با قابلیت های درمانی می‌سازد!
چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه گلکسی اس 21 پلاس؛ پرچمدار بینابینی سامسونگ!

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020


بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

آیا تا به حال با افرادی که شخصیتی کاریزماتیک دارند برخورد کرده‌اید؟ به نظر می‌رسد این اطراف ذاتا با کاریزمای درون به دنیا آمده‌اند، اما امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که هر فردی می‌تواند کاریزمای درون خود را ارتقاء دهد. شما تنها با آشنایی با چند نکته، تمرین کردن آن‌ها و اعمال این نکات در رفتار فردی خود می‌توانید آدم‌های اطرافتان را همانند آهنربا جذب کرده و حس اعتماد و داشتن شخصیت موثر را در آن‌ها بیدار کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند نکته‌ی بسیار کاربردی در این زمینه آشنا شوید و از حالا به بعد جزء همان افراد کاریزماتیکی باشید که آرزویش را داشتید!

بیشتر بخوانید: 10 کاری که افراد دوست‌داشتنی هرگز انجام نمی‌دهند!

به خاطر داشته باشید که افراد با کاریزما به دنیا نمی‌آیند بلکه کاریزما چیزی است که شما با یادگیری و تمرین در شخصیت خود اعمال می‌کنید.

هر وقت با شخصی دوست داشتنی آشنا شدید که دلیل علاقه‌ی خود به آن فرد را به طور دقیق نتوانید توضیح دهید، شما قطعا با یک فرد کاریزماتیک در ارتباط بوده‌اید. شما هم می‌توانید کاریزماتیک باشید و تنها کاری که نیاز دارید در مورد این موضوع انجام دهید، این است که چند نکته‌ی خاص را روی رفتار و برخورد خود با دیگران اعمال کنید. کاریزما در رفتار و گفتار شماست. کاریزما دقیقا همان کاری است که شما انجام می‌دهید. به عبارت دیگر می‌توان گفت نوع رفتار و عملکرد بوده که از شما یک فرد کاریزما می‌سازد. نحوه‌ی برخورد فیزیکی شما، برخوردهای اجتماعی، ناخودآگاهتان و همچنین شیوه‌ی رفتارتان با بقیه‌ی مردم، همگی در ارنقاء کاریزمای درون شما نقش عمه‌ای ایفا می‌کنند.

کارشناس رفتاری و نویسنده Olivia Fox Cabane داستان بسیار جالبی را از ستاره‌ی محبوبی که نامش برای همه آشنا است یعنی مرلین مونرو (Marilyn Monroe) نقل می‌کند:

در ساعت شلوغی روزی، مرلین مونرو یکی از عکاسانش را به همراه خود در Grand Central Station در نیویورک داشت. ایستگاه بسیار شلوغ بود و عده‌ی زیادی در آن تردد می‌کردند، اما نکته‌ی جالب این بود که کسی وی را شناسایی نکرد. مرلین مونرو نیز بدون انجام هیچگونه حرکت جالب توجهی سمت ایستگاه مورد نظر خود حرکت کرد بدون اینکه کسی حتی متوجه حضورش شود.

Cabane در ادامه اظهار دارد:

مونرو سعی داشت تا نکته‌ای را به ما گوشزد کند. نکته‌ی مهم این‌جا بود که مرلین مونرو می‌توانست انتخاب کند تا به عنوان فرد مهم در میان جمعیت دیده شود یا به عنوان همان Norma Jean Baker (نام حقیقی وی) ساده حتی در شلوغ‌ترین مرکز شهر به نظر برسد. آن روز در ایستگاه مترو، او تصمیم گرفت تا Norma Jean باشد اما وقتی که به روی صحنه برگشت، تصمیم گرفت تا مرلین مونرو درون خود را بیدار کند. سپس با زیرکی از عکاس خود پرسید که آیا دوست دارد مرلین مونرو را ببیند؟ بعد از پرسیدن این سئوال او با ژست گرفتن و حرکات منحصر به فرد خود همانند آهن ربا تمامی توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد. مردم داخل ایستگاه مترو همگی ایستادند و محو درخشش و زیبایی این ستاره‌ی بی نظیر شدند.

در این که مرلین مونرو (Marilyn Monroe) زیبا بود هیچ شکی نیست، اما او می‌خواست ثابت کند که کاریزما چیزیست که شما آن را خلق کرده و بدست می‌آورد، نه چیزی که با آن بدنیا می‌آیید! تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مرلین مونروی وجودی خودتان را از درون Norma Jean Baker بیرون بکشید. مطمئنن او در درون شماست پس باید تمرین کرده و آن را پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که به هر حال در این مسیر شما به اندکی جسارت و شجاعت احتیاج دارید. ارتقاء کاریزما در واقع روندی است که باید تمام کارهایی را که انجام می‌دهید را زیر ذره‌بین بگذارید و به دقت به آن‌ها توجه کنید.

ممکن است خیلی از چیزهایی که در این پروسه در رفتار خود مشاهده می‌کنید، خوشتان نیاید اما به خاطر داشته باشید که هرگز نباید خود را به خاطر این رفتارها سرزنش کرده و بکوبید. توجه داشته باشید که در این روند قرار نیست شخصیت خود به عنوان یک انسان مورد تغییر قرار دهید، بلکه تنها کافیست شیوه‌ی ارتباط برقرار کردن خود با آدم‌های اطرافتان را تغییر دهید.

لحظه مهم‌ترین جنبه‌ی کاریزما به شمار می‌رود. گام دوم بعد از حضور، اعتماد به نفس بوده که جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است. حضور به معنای تعامل واقعی با بقیه‌ی آدم‌ها است. به ویژه شما باید به دیگران نشان دهید که تمام توجه‌هتان به آن‌هاست و این موضوع بدون اعتماد به نفس امکان‌پذیر نیست. زیرا بدون آن شما به عنوان فردی خجالتی و بی علاقه به ارتباط با دیگران به نظر می‌رسید. پس نکته‌ی حائز اهمیت در این بخش این است که حتما ویژگی حضور در لحظه و اعتماد به نفس را تقویت کرده و تمرین کنید.

هنگامی که بحث از کاریزما می‌شود ممکن است فکر کنید که باید خیلی عالی به نظر برسید اما در حقیقت کاریزما بدین معنا نیست که ویژگی‌های مثبت خود را به نمایش بگذارید، بلکه باید سعی کنید به سایر افراد حس خوب ببخشید. کاریزمای واقعی باعث ایجاد حس خوب در افراد می‌شود. به عبارت دیگر افراد بعد از پایان تعامل با شما، حس بهتری نسبت به خود دارند.

حقیقت این است که انسان‌ها دوست دارند تا راجع به خودشان صحبت کنند. افرادی که در زندگی شما کاریزماتیک و دوست داشتنی هستند به شما این اجازه را می‌دهند تا راجع به خودتان صحبت کنید. مثبت اندیش باشید، انتظارات خود را متوقف کنید و تمام حواستان را به شخص مقابل بدهید. کاریزما به همین سادگی است!

به تمام صحبت‌های طرف مقابلتان توجه داشته باشید. برای سهولت این‌کار تصور کنید که در حال تماشای فیلم و یا کتاب خواند هستید، باید به آرامی شخصیت اصلی را بشناسید. روی توجه‌تان سرمایه‌گذاری کنید و روی صحبت آن‌ها متمرکز شوید. مهم‌تر از همه هیچ‌گاه در حین صحبت افراد به جوابی که می‌خواهید به آن‌ها دهید فکر نکنید این کار ممکن است در ابتدا خیلی کاربردی به نظر بیاید ولی تنها باعث می‌شود تا افراد حس کنند که شما به آن‌ها گوش فرا نمی‌دهید. باید بین این دو عمل تعادل ایجاد کنید. نمی‌توانید تمام روز به صحبت‌های بقیه گوش فرا دهید! اینکه باید چگونه با آن‌ها صحبت کرده و با اعتماد به نفس ابراز وجد کنید نیز بسیار حائز اهمیت است.

داشتن اعتماد به نفس کافی در کاریزماتیک شدن شخصیت شما نقش به‌سزایی دارد اما همان‌طور که می‌دانید ساختن آن خیلی کار آسانی نیست! در این مرحله از اعتماد به نفس شما نباید مغرور و گستاخ باشید در عین حال نیز نباید مثال افراد خجالتی یا ترسو نیز به نظر بیایید. همه‌ی این‌ها در نهایت به احساسی که به خود دارید، مرتبط می‌شود. برای ایجاد حس خوب درونی و همچنین ساخت اعتماد به نفس، کافیست سعی کنید به طور منظم ورزش کنید، از لباس‌هایی استفاده کنید که در آن‌ها احساس راحتی دارید و سعی کنید در مورد مسائلی صحبت کنید که درک خوبی از آن‌ها دارید. همه‌ی این موارد در کنار هم و تمرین مکرر آن‌ها در ساخت اعتماد به نفس درونی نقش به سزایی خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که نیازی نیست مدام تنها راجع‌به مسائلی که در مورد آن‌ها اطلاع دارید صحبت کنید، سعی کنید در حین حفظ اعتماد به نفس خود، در مورد مسائلی که کنجاو هستید نیز با بقیه‌ی افراد صحبت کنید. اکثر افراد هنگامی که وارد مکالمه‌ای می‌شوند که از آن اطلاعی ندارند، استرس می‌گیرند و سریعا به جای آن‌‌که کاملا با نداشتن اطلاعات راجع به موضوع خاص احساس راحتی کنند، شروع به جبهه گیری ‌کرده و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. اگر در این موارد از حالت دفاعی خود به حالت کنجکاوی تغییر فاز دهید، بسیار با اعتماد به نفس‌تر در نظر سایر افراد دیده می‌شوید! جدای از این موضوع، کنجکاوی یکی از علائمی است که باعث می‌شود شما حالت حضور در جمع خود را پررنگ‌تر کنید. جالب است که بدانید در این حالت در حالیکه مستقیما لازم نیست دنبال جوابی در ذهن خود باشید، به طور کامل در مکالمه شرکت دارید.

افرادی که دارای اعتماد به نفس و کاریزما هستند، هدفمند زندگی خود را می‌گذرانند. Jordan Lejuwaan توصیه می‌کند تا چیزی را انتخاب کنید که هر روز به شما انگیزه دهد و به دنبال هدف خود بروید:

یک علت، هدف یا دیدگاه را انتخاب کرده و آن را زندگی کنید. به چیزی که انتخاب کرده‌اید باور داشته باشید و بعد از آن خواهید دید که هر حرکت شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از هر کاری که انجام می‌دهید مطمئن باشید و به بقیه هم نشان دهید به کاری که می‌کنید کاملا اطمینان و باور دارید. جوری وانمود کنید که می‌دانید هدفتان چیست و به کدام سمت می‌روید حتی اگر 100% هم از این موضوع اطمینان نداشته باشید!چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

افرادی که دارای کاریزما هستند، همیشه نمی‌دانند که قرار است چه کاری انجام دهند اما جوری به نظر می‌آید که گویا از هر قدم خود کاملا اطمینان دارند. به یاد داشته باشید که اگر شما وارد یک سناریو شده‌اید پس باید جوری رفتار کنید که تمام نمایش‌نامه را از بر می‌باشید. همه‌ی ما لحظاتی داریم که در بعد از انجام کاری به خودمان می‌گوییم «کاملا احمقانه بود!». اکنون وقت آن رسیده که آن لحظات را به طور کامل از ذهن خود پاک کرده و به دست فراموشی بسپارید. مطمئن باشید بعد از انجام این کار رفتار شما به طرز قابل توجه‌ای دستخوش تغییرات بزرگی خواهید شد. اعتماد به نفس در واقع یعنی با خودتان و هر کاری که انجام می‌دهید راحت باشید! به خاطر داشته باشید که اگر بتوانید اعتماد به نفس را در خود تقویت کنید، نصف بیشتر مسیر کاریزماتیک بودن را پیموده‌اید!

افراد کاریزماتیک کسانی هستند که می‌دانند دقیقا چگونه با مردم صحبت کنند. این افراد می‌دانند که چگونه باید آغازگر یک مکالمه از جای درست باشند و در عین حال راحتی بقیه افراد را نیز در این مکالمه ایجاد کنند. اگر در مراحل اولیه‌ی شروع یک مکالمه به مشکل برخوردید، باید حتما تمرین کنید. این مرحله ممکن است کمی برایتان سخت باشد اما به خاطر داشته باشید که اگر به اندازه‌ی کافی شجاعت و جسارت به خرج دهید و از لحاظ ذهنی خود را آماده کنید، خیلی برایتان لذت بخش خواهد بود. در ابتدا ممکن است انجام این کار برایتان سختی‌هایی را نیز به همراه داشته باشد اما بعد از چند بار تکرار، تمرین و تجربه همه‌چیز برایتان راحت‌تر و بهتر پیش خواهد رفت!

اگر نمی‌دانید که یک مکالمه را چگونه باید آغاز کنید، خلاقیت را به میان بیاورید. اول از همه به این که دوست دارید راجع‌به چه مسائلی صحبت کرده یا اصلا حرفی به میان نیاورید! قطعا مسائلی وجود دارند که حرف زدن در مورد آن‌ها باعث احساس ناراحتی در شما می‌شود. به یاد داشته باشید که این‌گونه مسائل احتمالا طرف مقابلتان را نیز ناراحت خواهد کرد پس هرگز حرفی از آن‌ها به میان نیاورید. اگر چیزی برای آغاز مکالمه به ذهنتان خطور نمی‌کند می‌توانید از قواینن فلسفی، تاریخی و تشبیهی استفاده کنید. برای جلوگیری از به وجود آمدن سکوت معذب کننده، هر کاری از دستتان بر می‌اید انجام دهید.

افراد خوش صحبت معمولا تجربیات و داستان‌هایشان را با مردم به اشتراک گذاشته و همچنین از حس شوخ طبعی خود برای جذابیت بیشتر مکالمه استفاده می‌کنند. در این میان به خاطر داشته باشید ک اگر در حین مکالمه از گفتن یک شوخی یا جوک خیلی مطمئن نیستید، به هیچ عنوان آن را مطرح نکنید. اگر شوخ طبیعی به جا و درست باشد در جذابیت و محبوبیت فرد بسیار موثر واقع خواهد شد.

در نهایت سعی کنید از افراد سئوال بپرسید. مردم دوست دارند تا شنیده شوند و همانطور که Siimon Reynolds می‌گوید:

سئوال پرسیدن فرصت خوبی برای دوست داشتنی شدن خود شماست!

فردی که سئوال می‌پرسد معمولا کسی است که جمع را تحت کنترل خود گرفته است و به خاطر داشته باشید شخصی که سئوالات خود را هوشمندانه مطرح می‌کنید بسیار عاقل به نظر می‌آید و همین دو مشخصه باعث می‌شوند تا کاریزمای شما تا چندین برابر افزایش پیدا کند.

برای مثال به مجری‌های برنامه‌های تلویزیونی توجه کنید، این افراد از دوست داشتنی‌ترین و کاریزماتیک‌ترین افراد تلقی می‌شوند زیرا علاوه بر این‌که شوخ‌طبع هستن، اکثر مواقع هم از مهمانان خود فقط سئوال می‌پرسند و به طرز بسیار خاص و منحصر به فردی کنترل موقعیت را نیز به دستان خود می‌گیرند. به یاد داشته باشید که کاریزما بیشتر از این‌که به بقیه راجع به خودتان بگویید، شنیدن و یادگیری در مورد بقیه‌ی افراد است.

برخی اوقات برقراری تماس چشمی مناسب، می‌تواند بیشتر از هر مکالمه‌ای باعث ایجاد ارتباط شود. نوع نگاه و تماس چشمی شما با شخص مقابل می‌توان بیانگر این باشد که شما به وی اهمیت داده، به سخنانش گوش می‌دهید و همچنین فرد مقابل به عنوان یک شخص پذیرفته‌اید. نگاه کردن مداوم به اطراف یا زمین باعث می‌شود که شما به فرد مورد نظر حس بی‌میلی را القاء کنید.

Ramit Sethi نویسنده و موسس I Will Teach You To Be Rich پیشنهاد انجام تمرین زیر را می‌دهد:

سعی کنید در ابتدا ارتباط چشمی را بیشتر از حدی که همیشه داشتید، حفط کنید. چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ شخص مقابل چه واکنشی را از خود نشان می‌دهد؟ به خاطر داشته باشید، خیلی فرصت برای انجام این تمرین دارید. شما می‌توانید این کار را هنگام برخورد با یک گارسون، باریستا یا حتی شخص صندوق‌دار نیز انجام دهید!

افراد کاریزماتیک به راحتی می‌توانند هر حسی که دارند را به شکل‌های مختلف برای مخاطب خود بیان کنند. استفاده از زبان بدن به شما کمک می‌کند تا به عباراتی که به صورت کلمه بیان می‌کنید، تاکید داشته باشید. هیچ‌کس شخصی که بی حرکت جایی ایستاده و مشغول به صحبت حس را جذاب و کاریزماتیک نمی‌داند. سعی کنید به مخاطب خود لبخند بزنید اگر هم خیلی از زبان بدن و نحوه‌ی آغاز آن اطمینان ندارید، می‌توانید آن را روی افراد نزدیک و یا حتی حیوان خانگی خود امتحان و تمرین کنید.

همچنین باید هشیار باشید که حرکات بدنی نادرست و نامناسب را بدانید و از به کار بردن آن‌ها اجتناب کنید. اگر از برخی از حرکات فیزیکی خود و خوشایند بودن آن اطمینان ندارید توصیه‌ی ما این است که حتما از یک دوست یا شخصی که به آن اعتماد دارید سئوال بپرسید، در غیر این صورت هرگز نمی‌توایند آن را اصلاح کنید.

برخی مواقع هماهنگی با حرکات فیزیکی و سطح انرژی افراد به شما کمک می‌کند تا جذاب‌تر و کاریزماتیک‌تر به نظر بیایید و با انجام این تکنیک در واقعیت نتیجه‌ی بسیار مثبتی را از آن‌ها خواهید گرفت. برای این‌کار لازم نیست که به طور مداوم با آن‌ها موافقت کنید تنها کافیست تا سعی کنید جوری به نظر بیایید که تا حدودی با آن‌ها هم‌سو و هم‌فکر هستید. این شیوه در واقع یکی از ترفندهایی است که به وسیله‌ی آن می‌توانید جذابیت خود را افزایش دهید. همچنین سعی کنید به رفتار و حرکات بقیه‌ی افراد توجه کنید و قسمت‌های مورد علاقه‌تان را الگو برداری کنید.

Joyce Newman، رئیس Newman Group به شما توصیه می‌کند که به افراد به چشم شخصیت کاریزماتیک نگاه کنید:

سعی نکیند رفتار بقیه را عینا کپی کنید، بلکه تلاش کنید تا نکات برجسته‌ی رفتار آن‌ها را الگوبرداری کرده و در رفتارتان، با سبک منحصر فرد خود اعمال کنید. در این مورد بسیار دقت داشته باشید زیرا این ترفند همان اندازه که می‌تواند باعث موفقیت شما شود، در عین حال ممکن است خطر آفرین باشد.

به رفتار سلبریتی‌های هالیوودی یا هر فردی که از نظر شما کاریزماتیک است به دقت توجه کنید و نکات جالب و جذاب آن‌ها را به خاطر بسپارید سپس این نکات را طبق ویژگی‌های شخصیتی خود اصلاح کرده و به کار گیرید، این ترفند قطعا بسیار کاربردی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که شما هم می‌توانید دوست داشتنی‌تر و کاریزماتیک باشید و لزوما تغییراتی که در  خودتا ایجاد می‌کنید، نباید خیلی بزرگ و اساسی باشند. تنها سعی کنید با حضور، اعتماد به نفس، تسلط روی رفتار و صحبت و کنترل و دقت روی زبان بدن خودتان، شاهد پیشرفت و افزایش کاریزمای درون خود شوید.

توسعه دهنده و طراح وب و نویسنده در زمینه‌ی فناوری، سبک زندگی و هرچیزی که بهش علاقه داشته باشم.

کاریزما چیست و چگونه می‌توانیم کاریزماتیک باشیم؟

7 نشانه‌ای که نشان می‌دهد شما در نوع خود جذاب هستید

عالییی

دقیقا :). همه ی اینا مهمن برای کاریزما داشتن.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام، ایمیل و مشخصات من را برای ثبت دیدگاه مجدد در مروگر ذخیره کن

آخرین‌ اخبار

گلکسی ام 02 معرفی شد؛ یکی از ارزان‌ترین گوشی های سامسونگ

بروزرسانی اندروید 11 برای ردمی نوت 9 اس عرضه شد

تأییدیه بلک شارک 4 صادر شد؛ گوشی گیمینگ جدید شیائومی در راه است

شیائومی یک عینک هوشمند با قابلیت های درمانی می‌سازد!

تصاویر و برخی مشخصات ایسوس راگ فون 5 توسط TENAA فاش شد

در عکاسی گلکسی اس 21 اولترا از ماه حقه ای در کار است؟!

دیجی فکت

حقایقی جالب و شنیدنی در مورد کار کردن در گوگل


چند نکته جالب و خواندنی در مورد پیتزا

48 نکته‌ خواندنی درباره نابغه موسیقی، بتهوون


43 حقیقت خواندنی در مورد سلامت روان

دیجی 10

با 10 مورد از بزرگترین حیوانات جهان آشنا شوید

جذاب‌ترین و برترین فیلم های تاریخ با پایانی مبهم

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

با 10 مورد از حیرت انگیزترین دستاوردهای هوش مصنوعی آشنا شوید

گلکسی ام 02 معرفی شد؛ یکی از ارزان‌ترین گوشی های سامسونگ

بروزرسانی اندروید 11 برای ردمی نوت 9 اس عرضه شد

تأییدیه بلک شارک 4 صادر شد؛ گوشی گیمینگ جدید شیائومی در راه است

شیائومی یک عینک هوشمند با قابلیت های درمانی می‌سازد!

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه گلکسی اس 21 پلاس؛ پرچمدار بینابینی سامسونگ!

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020


بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

همه ما طرفدار این هستیم که همیشه خاص و جذاب باشیم دلمان می‌خواهد همیشه دیگران را شگفت‌زده کنیم و تحت تاثیر خود قرار دهیم اما امروزه خاص بودن دغدغه بیشتر آدم‌های اطراف ما شده است به طوری که گویی همه دارند از یک خط تولید بیرون می‌آیند و همگی شبیه به هم می شوند. در چنین موقعیتی که خاص بودن چالش و دغدغه ای فراگیر باشد برای متفاوت و خاص شدن باید به دنبال متفاوت نشدن و خاص نبودن بود. کمی گیج شدید اما به هیچ وجه نگران نشوید چون در ادامه خواهید خواند که چگونه می‌توان به معنی واقعی کلمه خاص و متفاوت بود. اما سوال اصلی این است که چگونه کاریزماتیک باشیم ؟

بگذارید در ابتدا شما را با کلمه کاریزماتیک آشنا کنم ، جذابیت شخصیتی و فردی یک انسان است که توانایی نفوذ در بقیه افراد را دارد و آنان را به ذوق و فداکاری و هیجان وادار می‌کند. این‌گونه شخصیتی اوایل در بعضی از فرقه های مسیحی وجود داشت که به دیگر ادیان هم نفوذ کرد. البته این اصطلاح گاها در علوم سیاسی و جامعه‌شناسی هم به کار برده می شود تا به کمک آن رهبرانی را که توانایی تاثیرگذاری عمیق در پیروان خود را دارند با استفاده از این قابلیت فردی توصیف کنند. ماکس وبر نخستین کسی بود که اصطلاح کاریزما را مطرح کرد. البته کاریزماتیک در رشته های گوناگونی مورد بحث قرار می‌گیرد و به همین دلیل تعاریف متعددی در ارتباط با آن رشته دارد اما ما می خواهیم درباره افراد کاریزماتیک در رشته روانشناسی صحبت کنیم و راهکارهایی درباره چگونه کاریزماتیک باشیم به شما بدهیم.

در جامعه امروزی ، اراده قوی فردی را که می تواند دیگران را تحت تاثیر بگذارد و آدم‌های زیادی را به تبعیت از خود بدون اجبار و یا دادن امتیازی بازار کند فردی کاریزماتیک می‌دانند. اگر بخواهیم به طور کلی تعریف کنیم باید بگوییم که نوع خصوصیات و ویژگی است که بعضی از افراد دارند و به این افراد کاریزماتیک می‌گوییم.

افرادی که این ویژگی را دارند در تعامل و روابط اجتماعی خود بسیار موفق هستند و می‌توانند به راحتی با هر فردی ارتباط برقرار کنند. این افراد از دید بقیه عموماً دارای جذابیت خاصی هستند و غالباً فردی الهام‌بخش می باشند که شما از صحبت کردن با آنها نه تنها خسته نمی شوید بلکه دوست دارید بیشتر با هم در گفت و گو باشید. افراد کاریزماتیک علاوه بر توانایی بالای برقراری ارتباط و اعتماد به نفس دارای ظاهری شیک و دلنشین هستند همین امر سبب جذابیت و محبوبیت آن‌ها در بین عوام میشود.چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

می‌دانیم که بسیاری از ما به دنبال سوال چگونه کاریزماتیک باشیم هستیم و دوست داریم همه ما را به عنوان فردی کاریزماتیک بشناسند اما برای رسیدن به آن باید قوانین و اصول را رعایت کنیم و همیشه پیرو آن باشیم . به عبارت دیگر باید عوامل کلیدی شخصیت کاریزماتیک را همواره رعایت کنیم.

در حین گوش دادن به سخنان فرد مقابل، همه توجه خود را هم متمرکز او کنید و اگر سوالی به ذهنتان آمد بپرسید. چک کردن تلفن همراه در زمان گفت و گو به دور از شخصیت کاریزماتیک می باشد. افراد کاریزماتیک همواره در جلسه ها و گفت و گوها گوشی خود را سایلنت میکنند می‌دانم که ترک این عادت سخت است اما با تمرین و کم کردن سرکشی به گوشی می توانید بر آن غلبه کنید ، گوش سپردن همراه با توجه و شور و شوق فرد مقابل را برای حرف زدن ترغیب می‌کند و باعث ارتباط بهتر شما با او می‌شود همواره شنوندگان کاریزماتیک در دید مردم جایگاه خاص و مثبتی را دارند.

حالت بدن شما باعث ایجاد حس اطمینان در فرد مقابل می شود ، سعی کنید همیشه صاف بایستید و محکم قدم بردارید شانه هایتان را پایین و صاف نگه دارید گودی کمر را حفظ کنید و سرتان را زیاد خم نکنید برای این کار نیاز به تمرین زیاد دارد.

توجه داشته باشید که در هنگام صحبت از صداها و کلمات ناکارآمد مانند : میدونی ، راستش ، به خدا ، اها ، اهوم و … استفاده نکنید، تا وضوح سخن شما بیشتر شود . زمانی که قرار است در یک جمع یا گروهی که تازه با آنها آشنا شده اید و یا بار اولتان می باشد حتماً از قبل تمرین کنید. درباره موضوعاتی که اطلاعات کاملی و مطمئنی از آنها ندارید حرف نزنید لازم نیست حتماً درباره همه چیز اظهار نظر کنید. 

لبخند به لب داشته باشید

سعی کنید همیشه با چهره‌ای شاداب حضور داشته باشید و لبخند بزنید. منظورمان از لبخند زدن ، لبخند دندان نما و یا لبخند ژکوند نیست بلکه لبخندی ملیح برای ایجاد احساس رضایت دیگران در برخورد با شما می باشد.

زیباترین و مهمترین اسم از نظر هر فردی نام خود اوست ، و در عین حال تاثیر گذارترین نیز هست. وقتی برای بار اول کسی را ملاقات می کنید و نام او را می‌شنوید نامه او را با بیان جملاتی مثل : سلام علی یا از دیدن تو خیلی خوشحال شدم علی، تکرار کنید. و به خاطر داشته باشید که در پایان صحبت هم از اسم فرد مقابل استفاده کنید و سعی کنید هیچگاه اسمها را فراموش نکنید.

در مواقعی که با فردی در حال گفت‌ و گو هستید و یا کسی با شما سخن می‌گوید حتماً ارتباط چشمی را برقرار کنید که موجب می شود متوجه شوید که آیا پیام شما را درست فهمیده است یا خیر. در هنگام سخنرانی هم تماس چشمی را از یاد نبرید چرا که موجب احساس نزدیکی و صمیمیت حضار با شما می شود. یکی از مهم ترین موارد در پاسخ به سوال چگونه کاریزماتیک باشیم است.

افراد کاریزماتیک هیچ تمایلی به جا ماندن از بقیه ندارند ، برای همین همیشه سعی در به روز بودن دارند برای آنها اهمیت دارد که جدیدترین پیشرفت های فناوری را بدانند و در صورت امکان از آنها استفاده کنند.

فکر کنید قصد سفر به شمال را دارید و در همان روز سفر باران می گیرد شما میتوانید از این سفر در روزهای بارانی لذت ببرید و خاطره های جالب و جدید بسازید و یا سفر خود را کنسل کنید . افراد کاریزماتیک معتقد هستند خوش‌بینی به شما یاد اوری می کند که اتفاقات بد و مشکلات گذرا هستند و همین خوش بینی است که  باعث می شود دیگران جذب آنها می‌شوند.

این گونه افراد با احترام بر انسانیت فردی مورد اعتماد برای دیگران می‌شوند. این یکی دیگر از توانایی‌های آدمهایی با رفتار کاریزماتیک است، چرا که برقرار کردن ارتباط با دیگران برایشان خوشایند است و از این کار لذت می‌برند و پاسخ به کسانی است که همواره به دنبال پاسخ سوال چگونه کاریزماتیک باشیم است.

آنها همیشه درباره سایرین کنجکاو هستند. سوال پرسیدن ، گوش سپردن و مثبت بودن همراه با مهربانی باعث می‌شود که طرف مقابل هم نسبت به شما علاقه مند شود. اگر درباره دیگران کنجکاوی نباشید برای برقراری ارتباط با آنها دچار مشکل می‌شوید.

انسان های کاریزماتیک همیشه خود واقعی شان را نشان می‌دهند، هیچ وقت نقش بازی نمی‌کنند و نقاب به صورت ندارند این افراد دوست دارند که شما آنها را همانگونه که هستند ، بشناسید و دوست داشته باشید.

همیشه سر قولشان هستند حتی اگر دیگران سرقول هایشان نمانند. این یکی از جذاب ترین ویژگی افراد با کاریزما است ، آنها حرفی را می‌زنند که بتوانند به آن عمل کند این ویژگی برای آنها خیلی ارزشمند است برای همین تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا همیشه خوش قول باشند.

چگونه کاریزماتیک باشیم و خوشتیپ باشیم ؟ آراسته بودن یکی دیگر از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است. این ویژگی اصلاً ربطی به خوش چهره و یا زشت و زیبا بودن شما ندارد . افراد کاریزماتیک به دور از هرگونه معیار زیبایی، سعی می کنند همیشه آراسته و مرتب باشند. داشتن ظاهری زیبا و جذاب برای افراد کاریزماتیک بسیار حائز اهمیت است، ان ها همیشه به دنبال اصول صحیح ست کردن و مد هستند و همین پوشش سبب شود که ستاره درخشان مجالس باشند.

وقتی وارد جمعی می شوید توجه همه به سمت شما جذب می‌شود و دوست دارند به صحبت‌های شما گوش کنند و مشتاق حرف زدن با شما می‌شوند باعث همه این رفتار ها شخصیت کاریزماتیک است، که موجب می‌شود دیگران شما را دوست داشته باشند، مورد اعتماد آنها باشید و تمایل داشته باشند با شما و زیر نظر شما کار کنند.

درست است که داشتن ثروت موجب خودکفایی و جایگاه اجتماعی و اقتصادی بالا می شود اما فقدان آن هم دلیل بر این نیست که شما نتوانید شخصیتی کاریزماتیک داشته باشید. شخصیت کاریزماتیک یک امری اکتسابی است که شما بعدا آن را بر حسب موقعیت اجتماعی و برخورد با دیگران کسب می کنید این شما هستید که باید با خود تمرین کنید و دوست داشته باشید که دیگران برای شما ارزش و احترام قائل شوند .

شما با داشتن شخصیتی کاریزماتیک و ظاهری مرتب می توانید پولدار شوید اما با پولدار بودن نمی‌توانید شخصیت کاریزماتیک بخرید و داشته باشید برای مثال: فرض کنید صاحب یک کارخانه بزرگ هستید و می‌خواهید نیرو استخدام کنید فردی با شخصیت کاریزماتیک با ظاهری مرتب و آراسته برای استخدام اقدام کرده است و فردی دیگر با موقعیت مالی بسیار خوب ولی با رفتاری گستاخ و بی ادب ،هر دو ان ها میخواهند در کارخانه شما کار کنند کدامیک را انتخاب میکنید؟

طبیعی است که انسان هایی که دارای شخصیت کاریزما هستند زندگی شاد و موفق تری را نسبت به دیگران خواهند داشت چرا که این افراد در زندگی مشترک همیشه سعی بر حل مشکلات با حرف زدن دارند، همدیگر را درک میکنند، با احترام با یکدیگر رفتار میکنند و به نظرات هم احترام می گذارند. این افراد با خوش بینی زندگی شاد و ایده ال دارند و از کنارهم بودن لذت میبرند .

امیدواریم که در این مقاله به سوال چگونه کاریزماتیک باشیم پاسخ داده باشیم.

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد
طراحی و سئو توسط لومین


پاسخگوی شما 9 صبح الی 12 شب

  بیوگرافی گوکچه آکیلدیز بازیگر و همسرش مصطفی اوزیورت با عکس خانوادگی و ناگفته های زندگی شخصی تا علایق اش را می خوانید   بیوگرافی گوکچه آکیلدیز     گوکچه آکیلدیز متولد 30 اکتبر 1992 در ترکیه ، بازیگر سینما و مدل است   فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشگاه هالیچ استانبول می باشد […]

 

کاریزما و جذابیت چگونه فردی جذاب و کاریزماتیک باشیم اصول کاریزماتیک بودن چیست روش دختر و پسر کاریزماتیک را در سایت فتوکده می خوانید

 

چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

 

 

همه‌ ما کسانی را می‌ شناسیم که به‌ محض قدم گذاشتن در مجلس یا مهمانی، همه‌ توجه‌ ها به سمت او جلب می‌ شود و افراد زیادی تمایل به گفتگو و همکلام شدن با وی دارند

 

یا بار‌ها دیده‌ ایم، بعضی از آدم‌ ها چنان شیوا و روان حرف می‌ زنند که شیفته‌ صحبت‌ کردن آنها می‌ شویم، این افراد غالبا کاریزما دارند و همین امر باعث جذابیت آنها می‌ شود

 

این افراد به درستی اصول جذابیت و چگونه کاریزماتیک بودن را می دانند

 

 

اگر شما هم به‌ دنبال این هستید تا جذاب باشید با ساختن اعتماد به‌ نفس خود شروع کنید و یاد بگیرید که چگونه افراد را تحت تاثیر قرار دهید

 

سپس روی بهبود ارتباط کلامی و غیر‌کلامی‌ خود کار کنید؛ اما به‌ چه‌ صورتی ؟

 

 

تماس چشمی باعث می‌ شود که توجه افراد به یکدیگر جلب شود و اینطور نشان دهد که شما به هم‌ صحبتی با آنها علاقه‌ مند هستید.

 

به‌محض ورود به‌ جایی، به چشم افراد نگاه کنید و هنگام صحبت با اشخاص، تماس چشمی خود را حفظ کنید.

 

نکته:

 

اگر در برقراری ارتباط چشمی مشکل دارید، با شخصی که احساس راحتی می‌کنید یا دوستش دارید این تمرین‌ را انجام بدهید. سپس به‌ تدریج تمرین را گسترش دهید

 

تا بعد از مدتی بتوانید با افرادی که نمی‌ شناسید هم ارتباط چشمی داشته باشید.

 

 

هنگام مکالمه، تمام توجه خود را به فرد مقابل نشان دهید؛ این حرکت از طرف شما نشان می‌ دهد، از شنیدن آنچه که دیگران می‌ گویند لذت می‌ برید.

 

آگاهانه خود را به آنها یاداوری کنید، این کار باعث می‌ شود که به دیگران بفهمانید در حال حاضر درگیر او و حرف‌ هایش هستید.

 

 

دستانتان را بغل نکنید. سعی کنید بازوهای خود را آزاد نگه‌ دارید.

 

چگونه دختری کاریزماتیک باشیم

بغل کردن بازو‌ها ناخوداگاه این پیام را به مخاطب می‌ رساند که شما علاقه‌ ای به شنیدن حرف طرف مقابل ندارید و این کار، کاریزماتیک بودن شما را کم‌ رنگ می‌ کند

 

 

لبخند‌ زدن توجه مردم را به سمت شما جلب می‌ کند.

 

لبخند صورت شما را روشن می‌ کند و باعث می‌ شود شما مثبت‌ تر بنظر برسید؛ درست و زیبا لبخند‌ زدن را تمرین کنید تا بتوانید به طور طبیعی در مکالمات خود استفاده کنید.

 

نکته :

 

یادتان باشد، وقتی در مورد مرگ کسی یا موضوعی دردناک و یا بیماری صحبت می‌ کنید لبخند نزنید! مردم این موضوع را نامناسب خواهند دید

 

 

هنگام حرف زدن با دیگران، از دست‌ ها یا حالت صورت خود‌ هم بهره ببرید، اما نه آنقدر افراطی که باعث شود رفتار شما مضحک به‌ نظر برسد؛ درست در زمان مناسب خودش !

 

اگر نمی‌ دانید چطوری از حرکات دست و صورت استفاده کنید. جلوی آینه بروید و شروع به صحبت کردن کنید. تا حد امکان از خودتان فیلم بگیرید تا بعدا نقاط ضعف خود را به‌ سرعت پیدا کنید و بتوانید درست کنید.

 

 

چگونه کاریزماتیک باشیم سخت نیست فقط نیاز به آشنایی با تکنیک های آن می باشد

 

همیشه با شانه‌ های خود بلند شوید. چانه‌ حود را به سمت بالا بگیرید و همیشه به صورت نافذ به جلوی خود نگاه کنید. برای چک کردن وضعیت خود از آینه استفاده کنید

 

همچنین می‌ توانید هنگم قدم زدن در اتاق از خودتان فیلم‌ برداری کنید تا بعدا با بررسی بتوانید عیبهای خود را بر‌طرف کنید و وضعیت خوبی را داشته باشید

 

 

شما سزاوار این هستید تا درست مثل هر کس دیگری مجلس را در دست بگیرید و دیده شوید. حرف نزدن، یا کوچک شمردن خود باعث می‌ شود که افراد کمتر دیده شوند.

 

فضای مورد نیاز خود را به دست بگیرید و از آن استفاده کنید، این یکی از اصلی ترین اصول چگونه کاریزماتیک باشیم هست که باید با تمرین به آن برسید

 

مثلا گاهی اوقات در دورهمی های مختلف، دوستانه یا کاری شرکت کنید. می‌ توانید انجا گاهی اوقات مجلس را به دست بگیرید و حتی ادعا داشته باشید.

 

 

 

اگر مردم شما را مثل خودشان ببینند برای آنها راحت‌ تر است که شما را دوست داشته باشند. اما دانستن نقاط قوه‌ خود و استعداد‌ها و یا هر چیزی که شخصیت‌ شما را ویژه می‌ کند، می‌ تواند کمک کننده باشد.

 

با پیشبرد صفات مثبت خود بی‌ شک می‌ توانید فردی تاثیر برانگیز باشید.

 

برای اینکار لیستی از خصوصیات مثبت و استعداد‍‌ها و دستاوردهای خود را تهیه کنید. ممکن است از افرادی که در اطراف شما هستند هم بپرسید و اینگونه از ویژگی‌ های خود مطلع شوید و اعتماد بنفس بالایی کسب کنید.

 

 

داشتن یک ذهنیت مثبت مردم را به سمت شما سوق می‌ دهند و باعث می‌ شود آنها بخواهند اطراف شما باشند. سعی کنید افکار مثبت‌ تان را با مردم به اشتراک بگذارید.

 

چالش‌ها و موانع را صرفا به عنوان یک فرصت طلایی در نظر بگیرید و وارد این چالش ها شوید.

 

 

● با مثبت فکر کردن و گفتن جملات مثبت و پرانرژی با افکار منفی مقابله کنید

 

مثلا اگر مشکلی برای شما رخ داده، بجای اینکه بگویید ” من حتما شکست خواهم خورد” جنبه مثبت ماجرا را نگاه کنید و بگویید “حتی اگه شکست هم بخورم، باز این فرصتی هست تا چیزهای بیشتر و بهتری یاد بگیرم”

 

● برای اینکه در راه مثبت اندیشی ثابت‌ قدم‌ تر باشید با افرادی مثل خود یعنی مثبت اندیش رابطه داشته باشد. حدالامکان با افراد منفی‌ باف قطع رابطه کنید

 

● با خنده روحیه خودتان را بهبود ببخشید. یک فیلم خنده دار را تماشا کنید. شوخی کنید و داستان ها و جوک های طنز بخوانید

 

هر روز خندیدن باعث می‌ شود شما همیشه احساس مثبت خوبی داشته باشید

 

● لیستی از نعمت ها و استعدادی که خدا به شما داده تکمیل کنید و سپس برای اینکه خدا آنها را به شما داده سپاسگذار باشد

 

● روی قسمتی از زندگی خودتان که دوستش ندارید، یا نقطه ضعفتان است کار کنید. وقتی پیشرفت خود را حس کردید احساس مثبت و آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد.

 

 

لباس شما به دیگران می‌گوید که چه احساسی در مورد خود دارید همچنین در مورد شخصیت شما هم در وهله ی اول حرف خواهد زد.

 

لباسی را انتخاب کنید که شخصیت شما را عالی نشان دهد و همچنین باعث شود بهترین احساس را داشته باشید.

 

لباس هایی را بپوشید که مناسب شما باشد و رنگ های زیبا و شادی داشته باشد، لباسی را که فکر می‌ کنید مد روز است اما دوستش ندارید و در ان احساس ناخوشایندی دارید هرگز نپوشید.

 

چه لزومی دارد که لباس شما مد روز باشد اما احساس کلافگی و ناراحتی شما را رها نکند. توصیه ما این است که لباس راحت و مطابق میل خودتان بپوشید.

 

 

وقتی در مورد دستاوردهای خود فکر می‌ کنید، مغز شما ماده‌ شیمیایی بنام اکسی توسین را آزاد می‌ کند که باعث می‌شود حس خوبی نسبت به‌ خودتان داشته باشید.

 

اگر اعتماد بنفس ندارید. تقویت اکسی توسین می‌ تواند به شما کمک کند تا برای مدت کوتاهی احساس اطمینان بیشتری داشته باشید

 

قبل از شروع یک کار به دستاوردهای قبلی خود فکر کنید

 

برای مثال اگر قرار است که به یک مهمانی بروید قبل از رفتن به آنجا عکس هایی که مربوط به موفقیت شما بوده را نگاه کنید. بعد از آن تلنگری میتواند در شما ایجاد شود و حس اعتماد بنفس بالایی در شما شکل گیرد.

 

 

در چه چیزی مهارت بالایی دارید؟ می توانید با برگزاری کلاس‌ ها روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشید و عملکرد راحت و بهتری داشته باشید.

 

علاوه‌ بر آن باعث میشود که روی پاهای خود بایستید و مستقل‌ تر شوید.

 

برگزاری کلاس، پیوستن به گروه های مختلف، باعث می‌ شود که شما از پوسته‌ خود جدا شوید و اجتماعی تر شود و همین اجتماعی شدن شما در بالا بردن اعتماد بنفس شما تاثیر زیادی دار

 

 

 

استفاده از دستگاه‌ های الکترونیگ خود، در حالی که طرف مقابل شما دارد صحبت می‌ کند باعث می‌ شود احساس کند شما اهمیت و ارزش چندانی برای او قائل نیستید.

 

تلفن همراه خودتان را خاموش کنید و آنرا در جیب کت یا کیف خود نگه دارید علاوه بر آن از بازی با ساعت هوشمند یا اشیای دیگر دست بردارید و تمام حواستان را به فرد مقابل بدهید

 

 

هنگام صحبت فرد مقابل سراپا گوش شوید؛ توجه خود را به آنچه طرف مقابل شما می‌ گوید بدهید، نه ـنچه که شما در جواب خواهید گفت

 

وقتی صحبت می‌ کند، اظهارات تایید‌ آمیز “اوه، چه جالب” یا “وای” را ارائه بدهید تا نشان دهید که به سخن او گوش می‌ دهید.

 

 

سخن گفتن در مورد نقاط مثبت اطرافیان یا قدردانی از رفتار آنها باعث می‌ شود که حس خوبی نسبت به شما داشته باشند.

 

مثلا دوستی سخنرانی خوبی در مجلس داشته پس حتما به او بگویید که “امروز تو سخنرانی خیلی خوبی داشتی”؛ تعریف کار، موفقیت، نقاط مثبت برای دیگران می‌ تواند دلگرم کننده و انگیزه‌ بخش باشد.

 

 

وقتی با افرادی تازه آشنا می‌ شوید سعی کنید اسم انها را به خاطر بسپارید و سپس در ملاقات بعدی از نام او استفاده کنید.

 

اینکه اسم انها را به خاطر سپردید به افراد دیگر نشان میدهد که به آنها اهمیت می دهید و شخصیت آنها برای شما مهم است از این رو اسمشان را میدانید.

 

این کار باعث میشود مردم حس خوبی به شما داشته باشند.

 

 

به درددل‌ های اطرافیانتان گوش دهید و سعی کنید خود را در جای آنها قرار دهید، تا بفهمید که چه احساسی دارند و به درستی با آنها همدلی کنید.

 

با تصدیق کلامی و در‌ میان گذاشتن احساس خود به طرف مقابلتان نشان دهید که به احساسشان اهمیت می‌ دهید

 

هیچوقت قضاوتشان نکنید یا هنگامی که با شما صحبت می‌ کنند به او نگویید که اشتباه کرده‌ اند. سعی کنید فقط شنونده باشید، اگر به این توانایی با حس درستید رسیدید شما حتما چگونه کاریزماتیک باشیم را بلدید

 

 

برای تاثیر گذاشتن روی دیگران داستان‌هایی از زندگی خود برایشان نقل کنید. این امر باعث می‌ شود که شما چشمگیر بنظر برسید و همچنین نشان می‌ دهد که برای رسیدن به کار یا هدفتان چقدر سخت تلاش کرده‌ اید

 

مراقب باشید که از مشکلات شخصی خود گله و شکایت نکنید. یا تمام مسائل شخصی خود را بازگو نکنید.

 

 

 

طبیعی‌ ست که شروع یک مکالمه‌ کوتاه برای برخی افراد سخت باشد اما افراد کاریزماتیک خوب می‌ دانند که چگونه با هر کسی صحبت کنند.

 

برای تمرین چند نکاتی را برای خود پیدا کنید و سپس شروع به صحبت کردن کنید، آنقدر این تمرین را با خودتان انجام بدهید تا مکالمه‌ های کوتاه برای شما آسان شود.

 

 

می‌ توانید شوخی‌ های خنده‌ دار بکنید یا داستان‌ های طنز تعریف کنید؛ این کار باعث می‌ شود تا اطرافیانتان با شما احساس راحتی کنند و از بودن در کنار شما لذت ببرند.

 

 

گفتن داستان ها و ماجراها توجه افراد را به شما جلب می‌ کند و باعث می‌ شود که جذاب بنظر برسید، وقتی در مورد موضوعی حرف می‌ زنید سعی کنید داستانی هم در ارتباط با آن موضوع ضمیمه اش کنید.

 

هنگام صحبت کردن سعی کنید با هیجان، حرکات متحرک، و یک بیان جذاب، داستان را تعریف کنید

 

 

مردم به دلیل عدم اطمینان و اعتماد به نفس خاموش هستند اما شما این اشتباه را مرتکب نشوید به انتخاب های خود و آنچه که خواهید گفت باور داشته باشید 

 

حتی اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید اما هنگام انتخاب مطمئن باشید. همین اعتماد به خود باعث می‌شود شما به‌عنوان یک فرد کاریزماتیک دیده شوید.

 

با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار دارید سعی کنید بهترین تصمیم ها را بگیرید.

 

اگر شما کاری را با اطمینان شروع کردید و متوجه شدید که اشتباه است، اعتماد بنفس خود را از دست ندهید و رها کنید. دوباره سراغ کار دیگری بروید.

 

 

مردم به سمت افرادی کشیده می‌ شوند که پرشور به نظر برسند؛ بی فکر صحبت نکنید. فقط ایده هایی که به آنها اعتقاد دارید به اشتراک بگذارید.

 

هنگام صحبت در مورد چیزی با هیجان تعریف کنید، اعتماد بنفس خود را هنگام تعریف کردن چیزی از دست ندهید. اینگونه جذاب تر و کاریزماتیک تر بنظر خواهید رسید

 

چگونه فردی جذاب و کاریزماتیک باشیم | سایت فتوکده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده برای (خبرگزاری ها) بدون اجازه کتبی ممنوع است

چگونه دختری کاریزماتیک باشیم
چگونه دختری کاریزماتیک باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *