چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم
چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشکی و جرم گیری حرفه ای است می توان این کار را به راحتی در منزل انجام داد. دندان های زیبا و شفاف وقتی با افراد دیگر سر و کار دارید اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد اما دلایل زیادی وجود دارد که موجب جرم دندان می شود بنابراین راه حل هایی برای غلبه بر جرم دندان ها وجود دارد.

اگر این نیز همان چیزی است که در مورد آن فکر می کنید، به خواندن این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک ادامه دهید تا با برخی نسخه های خانگی جرم های دندان را رفع کنید.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل زیر پیروی کنید:

یک قاشق چای خوری جوش شیرین و کمی آب را آماده و آن ها را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی سفت را شکل دهید . از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه دندان را با مسواک و خمیر دندان بشویید.

حدود یک هفته، متوجه اثرات سفید شدن دندانها خواهید شد از آنجا که جوش شیرین تاثیر سفید کنندگی دارد تنها باید این روش را 2 – 3 بار در هفته اعمال کنید. با این درمان دندان های زرد در طول زمان بهبود خواهد یافت.

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

سرکه مایع آرامش بخش است که از تخمیر الکل اتیل (فرمول شیمیایی )تشکیل شده است جز اصلی سرکه، محلول اسید استیک است که غلظت حدود 5 % دارد با این ویژگی های شیمیایی، می توانیم جوش شیرین و سرکه را به طور موثر مخلوط کنیم.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل زیر پیروی کنید:

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، 2 – 3 قطره سرکه و کمی آب را آماده کنید جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید، سپس سرکه را اضافه کنید، خوب هم بزنید از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید

بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید. این روش اثر موثرتری نسبت به روش 1 دارد، بنابراین اعمال این روش 1 – 2 بار در هفته کافی است. این باعث می شود که دندان ها سفیدتر شوند و مینا تحت تاثیر قرار نگیرد.

لیمو غنی از ویتامین ث است، پس عصاره لیمو نوعی نوشیدنی است که برای سم زدایی و تصفیه بدن عمل می کند. علاوه بر این، لیمو نیز تاثیر سفید کنندگی دندان را دارد و خون ریزی دندان را متوقف می کند. ترکیب جوش شیرین و لیمو در واقع درمانی برای دندان های زرد است که باید امتحان کنید.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل پیروی کنید:

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، 2 – 3 قطره آب لیمو و کمی آب را آماده ، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید، سپس آب لیمو را اضافه کنید خوب هم بزنید از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید

بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید لطفا این روش را 1 – 2 بار در هفته اعمال کنید تا نتایج مورد انتظار حاصل شود.

توت فرنگی خاصیت سفید کنندگی دندان دارد ترکیب توت فرنگی حاوی مقدار زیادی اسید مالیک است که از تشکیل پلاک روی سطح دندان جلوگیری می کند و منجر به سفید شدن دندانها می شود ترکیب جوش شیرین و توت فرنگی فرمول تمام عیار خمیر دندان را ایجاد می کند.

برای اعمال این روش، لطفا از مراحل زیر پیروی کنید:

توت فرنگی رسیده و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را آماده کنید توت فرنگی را خرد کنید جوش شیرین را اضافه و خوب هم بزنید از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید لطفا این روش را 2 – 3 بار در هفته اعمال کنید تا نتایج مورد انتظار حاصل شود.

نمک دریایی جز ضروری در پخت وپز روزمره هر خانواده است اثر ضدعفونی کنندگی نمک به سفید کردن دندان ها به طور طبیعی با تمیز کردن پلاک روی دندان ها کمک می کند

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، 1 / 3 قاشق چای خوری نمک دریایی و کمی آب را آماده کنید نمک را به آب اضافه کنید، به خوبی هم بزنید و این آب شور را با جوش شیرین مخلوط کنید تا ترکیب سفتی ایجاد شود از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید لطفا این روش را 2 – 3 بار در هفته اعمال کنید تا نتایج مورد انتظار حاصل شود

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل زیر پیروی کنید:

نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و مقدار کافی خمیر دندان را آماده آن ها را با هم مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید. برای این که بهترین تاثیر را از این روش به دست آورید، آن را 2 تا 3 بار در هفته به کار ببرید.

روغن نارگیل یکی از ترکیبات بسیار خوب برای سلامتی دهان است ترکیب منحصر به فرد روغن نارگیل، قادر به از بین بردن استرپتوکوکی یکی از باکتری هایی است که منجر به از بین رفتن مینای دندان می شود ترکیب روغن نارگیل با جوش شیرین برای جرم گیری دندان های زرد یکی از راه هایی است که بسیاری از افراد استفاده می کنند.

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، 2 – 3 قطره روغن نارگیل و کمی آب را آماده و جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید، سپس روغن نارگیل را اضافه کنید خوب هم بزنید از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید لطفا این روش را 2 – 3 بار در هفته اعمال کنید تا نتایج مورد انتظار حاصل شود.

پیش از این هم در بخش سلامت نمناک اشاره کرده بودیم که روغن زیتون قادر است اسیدهای چرب را در دهان حل و پلاک روی دندان ها را پاک کند و دندان ها جرم گیری و سفیدتر کند. شما می توانید جوش شیرین و روغن زیتون را با مشکل دندان مخلوط کنید.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل زیر پیروی کنید:

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، 2 تا 3 قطره روغن زیتون و کمی آب را آماده کنید. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط ضخیم را شکل دهید، سپس روغن زیتون اضافه کنید، خوب حرکت کنید.

از این مخلوط برای مسواک زدن به آرامی استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید لطفا این روش را 2 – 3 بار در هفته اعمال کنید تا نتایج مورد انتظار حاصل شود.

یکی از درمان های خانگی برای رفع جرم دندان ها استفاده از توت فرنگی است توت فرنگی علاوه بر داشتن ویتامین های خوب برای بدن نیز حاوی بسیاری از موادی است که در درمان جرم دندان ها به خوبی عمل می کنند.

توت فرنگی حاوی اسید مالیک و ویتامین ث است که برای از بین بردن لکه های زرد و جلوگیری از تشکیل پلاک و باکتری های مضر روی دندان ها عمل می کند به طور خاص، توت فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین آ، ب1، ب2 و ث است که دارای اثر ضد التهابی خوبی هستند. این میوه برای حفاظت از سلامت دهانی بسیار عالی است.

این روش یقینا شما را هیجان زده می کند هفته ای چند بار توت فرنگی بخورید وقتی توت فرنگی را گاز می زنید اسید مالیک در توت فرنگی به دندان ها نفوذ می کند و به پاک کردن پلاک روی دندان ها کمک کند.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل پیروی کنید:

توت فرنگی تازه آماده آن را ببرید و سپس هر یک از آن را بردارید وروی سطح دندان بمالید بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید می توانید این روش را روزی یک بار بدون نگرانی درباره آسیب مینای دندان اعمال کنید.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل زیر پیروی کنید:

توت فرنگی و مقدار کافی خمیر دندان را آماده کرده توت فرنگی را خرد کرده و با خمیر دندان ترکیب کنید از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنیدبرای این که تاثیر بیشتری به دست آورید، آن را 2 تا 3 بار در هفته به کار ببرید.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل پیروی کنید:

توت فرنگی رسیده و 1 / 3 قاشق چای خوری نمک دریا را آماده ، توت فرنگی له شده و نمک را اضافه کنید از این مخلوط برای مسواک زدن استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید لطفا این روش را 2 – 3 بار در هفته اعمال کنید تا بهترین اثرات را داشته باشد.

در مراقبت دندان کیفیت رژیم غذایی به شدت به سلامتی دندان بستگی دارد غذاهایی که می توانند به سلامت دندان کمک کنند :

این درمان یکی از درمان های خانگی شناخته شده برای جرم گیری دندان ها است ممکن است ندانید نمک دریایی حاوی 60 عنصر مورد نیاز بدن انسان بدون هیچ گونه مواد غذایی قابل مقایسه است نمک ادویه ضروری برای زندگی هر موجود زنده است نمک دریایی به طور عمده به خاطر محتوای غنی معدنی اثر خوبی بر زیبایی دارد.

چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان در نمناک اشاره کرده ایم بسیاری از مردم از نمک برای جرم زدایی استفاده می کنند هنگامی که خمیر دندان درست نشده بود از نمک دریا به عنوان خمیر دندان استفاده می شد.

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

می توانید از نمک دریایی برای جرم گیری دندان های زرد با یکی از روش های زیر استفاده کنید:

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل پیروی کنید:

1/4قاشق چای خوری نمک دریایی و مقدار کافی خمیر دندان را آماده و آن ها را با هم مخلوط کنید از این مخلوط برای مسواک زدن دندان هایتان به عنوان معمول استفاده کنید می توانید این روش را روزی یک بار استفاده کنید تا رنگ دندان ها را بهبود دهید.

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل زیر پیروی کنید:

نصف قاشق چای خوری نمک دریا و 1 / 2 قاشق چای خوری آب لیمو را آماده و آن ها را با هم مخلوط کنید پس از مسواک زدن، از این مخلوط برای شستشوی دهان استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه، تف کنید و دهان را با آب تمیز کنید لطفا این روش را 2 – 3 بار در هفته اعمال کنید تا بهترین اثرات را به دست آورید.

روغن نارگیل می تواند دندان ها را تمیز و جرم گیری کند تحقیقات نشان می دهد که هنگام استفاده از روغن نارگیل، بزاق ترشح می شود و آنزیم را فعال می کند تا بتواند سموم ایجاد شده توسط باکتری ها را از بین ببرد و به سفید شدن دندان کمک کند.

روغن نارگیل قادر به از بین بردن استرپتوکوکی یکی از باکتری هایی که باعث می شود مینای دندان از بین برود این روغن همچنین می تواند رشد استرپتوکوکی را مهار کند، باکتری پیشگام که باعث پوسیدگی دندان می شود. به همین دلیل استفاده از روغن نارگیل برای جرم گیری دندان های زرد انتخاب عالی است.

علاوه بر این روغن نارگیل اثرات ضدمیکروبی دارد، بنابراین برای تمیز کردن دندان و حفاظت نیز عالی است.

می توانید از روغن نارگیل برای جرم گیری دندان های زرد با یکی از روش های زیر استفاده کنید:

برای اعمال این روش، لطفا از این مراحل زیر پیروی کنید:

مقدار کافی روغن نارگیل را 2 تا 3 دقیقه قرقره کنید سپس روغن را بیرون بریزید و مسواک بزنید. این روش را هر روز قبل از رفتن به رختخواب برای تاثیر بیشتر استفاده کنید چون استفاده منظم از روغن نارگیل به مینای دندان آسیب نمی رساند.

برای اعمال این روش، لطفا از مراحل زیر پیروی کنید:

آماده سازی روغن نارگیل و روغن زیتون به نسبت مساوی آن ها را با هم مخلوط کنید و 2 تا 3 دقیقه قرقره کنید سپس مسواک بزنید می توانید این روش را هر روز قبل از رفتن به خواب به کار ببرید.

درمان بعدی در این لیست درمان های خانگی برای جرم گیری دندان های زرد، استفاده از آب برنج است می توانید از آب برنج برای مسواک زدن دندان هایتان استفاده کنید زیرا حاوی ویتامین است این ویتامین قادر به پاک سازی آلودگی اطراف ریشه ها، تمیز کردن دندان های پوسیده ، مبارزه با التهاب لثه و کاهش تنفس بدبو در دهان است. آب برنج نیز در درمان بیماری های مربوط به سلامت دهانی بسیار موثر است.

برای اعمال روش درمانی، لطفا از مراحل زیر پیروی کنید:

آب برنج را آماده کرده بعد از مسواک زدن، از آب برنج برای شستشوی دهان استفاده کنید بعد از 2 تا 3 دقیقه، تف کنید و دهان خود را با آب تمیز کنید می توانید این روش را روزانه اجرا کنید با این حال، این روش طبیعی برای سفید کردن دندان نیاز به تداوم طولانی مدت دارد.

این عامل ضد باکتری است که به خوبی به عنوان تمیزکننده دهان و دندان عمل می کند و دهان را از میکروب حفظ می کند می توانید از دهان شویه خوب استفاده کنید که حاوی آب اکسیژنه است کاری که باید انجام دهید این است:

آب را با هیدروژن پراکسید به نسبت مساوی ترکیب کنید این مخلوط را به مدت یک دقیقه در دهان بچرخانید سپس دهان را بشویید.

طبق تحقیقات، نشان داده شد هیدروژن پراکسید به عنوان عامل ضد باکتری ، ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند که می تواند با از بین بردن باکتری های بد تنفس را تازه نگه دارد هم چنین قادر به سفید کردن دندان و با حفاظت طبیعی در برابر بیماری های لثه و… است.

هم چنین می توانید هیدروژن را با جوش شیرین ترکیب کنید تا خمیر مناسبی برای از بین بردن پلاک داشته باشید.

برای انجام این روش، باید مقدار کافی جوش شیرین و هیدروژن پراکسید را ترکیب کنید، چون جوش شیرین مانند کاغذ سنباده است باید مراقب باشید. اگر شما بیش از حد از این مواد استفاده کنید، می توانید به مینای دندان آسیب بزنید این خمیر را 30 ثانیه روی دندان ها بمالید و سپس با آب بشویید.

اگر جوش شیرین وجود ندارد، استفاده از خاک رس را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید. فقط مقداری آب را با خاک رس مخلوط کنید و آن را روی دندان هایتان اعمال کنید. این روش را یک هفته یا بیشتر انجام دهید (از زیاده روی کردن آن خودداری کنید).

موز واقعا میوه خوبی برای سلامتی است در حالی که پوست موز واقعا برای دندان مفید است این یکی از سریع ترین راه های سفید کردن دندان ها است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوست موز را به آرامی در عرض 2 دقیقه روی دندان ها مالش دهید، سپس مسواک بزنید. ویتامین د و مواد معدنی در پوست موز دندان ها را سفید می سازد.

این یکی از درمان های خانگی شناخته شده برای جرم گیری دندان های زرد است سیب نه تنها برای سلامتی خوب است بلکه می توانند دندان ها را سفیدتر کنند.

این راز سفید کردن دندان ها است، به این دلیل که چند تکه سیب در روز می تواند پلاک روی دندان ها را از بین ببرد این چیزی است که باید برای بهبود دندان های زرد انجام دهید. وقتی سیب می خورید، آن را به طور کامل بجوید تا اسید و فیبر سیب فرصت بیشتری برای کار روی دندان ها داشته باشند و به پاک کردن لکه ها کمک کنند.

یکی دیگر از روش های خانگی برای جرم گیری دندان های زرد، استفاده از روغن زیتون است روغن زیتون ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی کلسترول نیست، بنابراین برای کاهش وزن و سلامتی قلبی و عروقی خوب است. در 100 گرم روغن زیتون حاوی 11 گرم لیپید ، 735 میلی گرم سدیم، 8 پتاسیم، و ویتامین های دیگر است.

هنگامی که به روغن تبدیل شود، نسبت این مواد بیشتر می شود روغن زیتون قادر است اسیدهای چرب را در دهان حل کند و پلاک روی دندان ها را پاک کند و دندان ها را سفیدتر کند علاوه بر این، همچنین دندان را قوی تر می کند.

برای اعمال این روش درمانی، لطفا از مراحل زیر پیروی کنید:

روغن زیتون و پد پنبه آماده کنید روغن زیتون را با مایکروویو گرم کرده و از پد پنبه استفاده کنید، سپس آن ها را به آرامی روی سطح دندان بمالید بعد از 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید

در میان درمان های خانگی برای جرم گیری دندان های زرد، سرکه سیب با توجه به مصارف متنوع و فواید آن، توجه بسیاری به خود جلب می کند این امر منطقی به نظر می رسد که این جز می تواند به خوبی به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی و همچنین تمیز کننده دندان کار کند در نتیجه می تواند برای از بین بردن لکه های سرسخت روی دندان به کار رود.

به خصوص سرکه سیب برای پاک کردن لکه های ناشی از قهوه و نیکوتین (به دلیل سیگار کشیدن)بسیار مفید است. بسیاری از مطالعات پیشنهاد کرده اند که این جز نیز همانند محصولات تجاری در رابطه با پاک کردن لکه های سیاه عمل می کند.

رازهای پشت این قدرت سرکه سیب این است که ترکیباتی به نام استیک اسید، منیزیم، پتاسیم، آنزیم ها و پروبیوتیک ها وجود دارد که می توانند میکروب ها (باکتری های بد)را بکشند و رشد باکتری خوب را افزایش دهند. چون اسیدی است، می تواند پلاک را همراه با دیگر موادی که به دندان ها چسبیده اند بشکند.

علاوه بر این، pH سرکه سیب می تواند لکه های روی دندان های شما را از بین ببرد و به طور طبیعی به سفید کردن دندان ها کمک کند.

اما استفاده از سرکه سیب برای سفید کردن دندان ها، باید ثابت باشد و حداقل یک ماه به طور مداوم از آن استفاده کنید. با این حال، مراقب باشید چون اسیدهای آن ممکن است مینای دندان را آسیب بزند اگر خیلی زیاد و سخت مسواک بزنید.

بعد از مسواک زدن این جز بر روی دندان ها، با خمیر دندان معمولی دوباره مسواک بزنید و دهان را به خوبی آبکشی کنید از انگشت خود برای مالیدن سرکه سیب روی دندان به مدت 60 ثانیه استفاده کنید سپس دهان را با اب تمیز کنید.

راه سفید کردن دندان های سفید با شکر قهوه ای توسط بسیاری از افراد بکار برده شده است شکر قهوه ای با شکر سفید تفاوت دارد و ملاس و رنگ قهوه ای بیشتری دارد شکر قهوه ای حاوی مواد معدنی مشتق شده از ملاس مثل کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است، بنابراین دانه های کوچک شکر می تواند مشکلات دندان های زرد را درمان کند

برای استفاده از شکر قهوه ای به عنوان داروی خانگی برای جرم گیری دندان های زرد، این مراحل زیر را دنبال کنید:

نصف قاشق چای خوری شکر قهوه ای را آماده کنید.شکر قهوه ای را 5 تا 10 دقیقه در دهان نگه دارید.آن ها را بیرون بریزید و مثل همیشه مسواک بزنید. باید این نسخه را دو بار در صبح و شب قبل از مسواک زدن برای گرفتن بهترین نتیجه اعمال کنید این یکی از بهترین درمان های خانگی برای دندان های زرد است.

 

هزینه ایمپلنت چقدر است؟ قیمت ایمپلنت دندان از 3 تا 8 میلیون

هزینه ایمپلنت چقدر است؟ قیمت ایمپلنت دندان از 3 تا 8 میلیون

لمینت دندان چیست؟ قیمت و هزینه لمینت دندان از 1 تا 2 میلیون

لمینت دندان چیست؟ قیمت و هزینه لمینت دندان از 1 تا 2 میلیون

مزایا، معایب، قیمت و هزینه ارتودنسی دندان از 5 تا 23 میلیون

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

مزایا، معایب، قیمت و هزینه ارتودنسی دندان از 5 تا 23 میلیون

اگر به فکر سلامت خود هستید و می‌خواهید با طب سنتی و گیاهی از جرم گیری دندان ها جلوگیری کنید، در مسیر درستی قدم برداشته‌اید. در صورتی که دندان‌های شما در مراحل اولیه تشکیل پلاک و تارتار قرار دارد با روش های خانگی می‌توانید آن‌ها را به طور کامل از بین ببرید. در این نوشته با ۸ روش طبیعی و گیاهی جرم گیری دندان در خانه از جمله استفاده از جوش شیرین ، پوست گردو و … آشنا خواهید شد. همچنین ۲ فیلم آموزشی کوتاه در این خصوص تهیه شده است که می‌توانید آن‌ها را نیز تماشا نمایید.

جرم گیری دندان با جوش شیرین یکی از بهترین روش‌های خانگی می‌باشد. این روش قادر است جرم و پلاک باکتری‌ها را به خوبی از بین ببرد. برای استفاده از جوش شیرین ۲ روش وجود دارد. در روش اول کافی است که مقداری جوش شیرین را بر روی مسواک خود ریخته و دندان‌های خود را به آرامی مسواک بزنید. در روش دوم می‌توانید ۱ قاشق نمک را با ۲ قاشق جوش شیرین مخلوط کرده و دندان خود را با این ترکیب مسواک بزنید.

به یاد داشته باشید که نباید در این کار زیاده روی کنید. جرم گیری دندان به مرور مینای دندان را تضعیف کرده و باعث حساسیت دندانی می‌شود. با مسواک زدن صحیح و نخ دندان کشیدن به موقع، دندان‌ها به سختی جرم گرفته و نیاز به جرم گیری متعدد از بین می‌رود.

مطالعه بیشتر  ⇔ مراحل و روش های جرم گیری دندان توسط دندانپزشک

برای جرم گیری دندان با پوست گردو ، مقداری گردو خریده و پوست آن را جدا کنید. سپس پوست های جدا شده را خرده کرده و آن را برای جوشاندن در یک ظرف فلزی بریزید. کمی بیشتر از ارتفاع گردوها در ظرف آب ریخته و آن را به مدت ۱۰ دقیقه با شعله کم بجوشانید. اجازه دهید تا محلول سرد شده و با این محلول طبیعی و خانگی دندان‌های خود را مسواک بزنید.

لازم به ذکر است که این روش‌های طب سنتی و گیاهی تنها برای مراحل اولیه تشکیل جرم و تارتار بوده و در موارد پیشرفته حتماً باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید. مطالب جامع و کاملی در این خصوص جمع آوری شده که در لینک‌های زیر می‌توانید آن را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر ⇔  هزینه جرم گیری دندان

مطالعه بیشتر  ⇔ عوارض و مضرات جرم گیری دندان

مطالعه بیشتر  ⇔ اقدامات بعد از جرم گیری دندان

توت فرنگی و گوجه سرشار از ویتامین C هستند. برای پاک‌سازی پلاک باکتری‌ها تنها کافی است به روش کاملاً طبیعی توت فرنگی و یا گوجه را به مدت ۵ دقیقه بر روی دندان‌های خود قرار دهید. این کار باعث نرم شدن و تضعیف تارتار و پلاک باکتری‌ها می‌شود. در نهایت دهان خود را شستشو دهید.

انتخاب خمیر دندان مناسب یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری دندان در خانه است. همان‌طور که اطلاع دارید انواع مختلفی از خمیر دندان‌ها (ضد حساسیت، مخصوص کودکان و …) در بازار موجود می‌باشند. نوع خاصی از خمیر دندان های ضد جرم و ضد تارتار وجود داشته که به خوبی قادر هستند جرم ها و پلاک باکتری‌ها را پاک‌سازی نمایند. تنها کافی است در هنگام خرید خمیر دندان دقت کنید که عبارت “tartar protection” بر روی آن درج شده باشد. علاوه بر خمیر دندان برخی از دهان شویه‌ها نیز این ویژگی را داشته و می‌توانید آن را تهیه نمایید.

مطالعه بیشتر  ⇔ انتخاب خمیر دندان مناسب 

پوست پرتقال به دلیل دارا بودن خواص اسیدی قادر است که تارتار و پلاک باکتری‌ها را حذف نمایید. برای این کار تنها کافی است پوست پرتقال را جدا کرده و آن را بر روی دندان‌های خود بمالید. همچنین می‌توانید پوست پرتقال به خوبی له کرده و خمیر درست کنید. سپس آن را بر روی جرم ها و تارتارهای تشکیل شده قرار دهید. برای چند دقیقه اجازه دهید تا خمیر پوست پرتقال بر روی جرم ها باقی مانده و سپس آن را بشویید.

از دانه های کنجد می‌توان برای جرم گیری دندان استفاده کرد. این روش طب سنتی قادر است بدون آسیب به مینای دندان تارتارها را حذف کند. برای این کار مقداری دانه سویا را در دهان خود ریخته و آن را بجوید. سپس تفاله ها را از دهان خود بیرون ریخته و از خوردن آن بپرهیزید. در نهایت با استفاده از یک مسواک قدیمی دهان و دندان خود را تمیز نمایید.

این یک روش ایدئال جرم گیری دندان نبوده ولی روشی طبیعی و گیاهی بدون ضرر است. سرکه قطعاً مزه بدی دارد ولی کاملاً مؤثر می‌باشد. ۲ قاشق سرکه، ۱ قاشق نمک و ۱۲۰ گرم آب را با یکدیگر مخلوط کنید. و روزی ۲ تا ۳ بار دهان خود را با محلول مورد نظر شستشو دهید.

خوردن انجیر باعث تقویت لثه و تمیز شدن دندان‌ها می‌شود. برای این کار روزانه ۳-۴ عدد انجیر را بجوید تا با تمامی سطوح دندان‌های شما در تماس قرار گیرد. انجیر به صورت طبیعی دندان‌های شما را پاک‌سازی می‌کند.

اگر تمایلی به جرم گیری دندان توسط روش‌های سنتی و دندانپزشکی ندارید، شاید لیزر پاسخ سؤال شما باشد. لیزر با قدرت و کارایی بسیار بالا قادر به سفید کردن دندان و درمان عفونت لثه است. جهت مطالعه بیشتر به لینک‌های زیر سری بزنید.

مطالعه بیشتر  ⇔ سفید کردن دندان با لیزر

مطالعه بیشتر  ⇔ درمان عفونت لثه با لیزر

با دادن ستاره از ما حمایت کنید.

1 >> 2 >> 3 >> 4 >> 5 ستاره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ارسال دیدگاه

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه‌ای، هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت ممنوع است. (الس)

برای داشتن دندان های سفید باید مراقبت از آنها را بیشتر کنید و علاوه بر رعایت رژیم غذایی در تمیز کردن آنها نیز وقت بیشتری صرف کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمان؛ جرم دندان، یک لایه نرم و چسبناک باکتری است که روی دندان‌هایتان، پرشدگی‌ها، لثه‌ها، و زبان ایجاد می‌شود.

وقتی لایه‌های متعددی از جرم با موادمعدنی موجود در بزاق ترکیب می‌شود، به ماده‌ای آهکی و گچی سفیدرنگی تبدیل می‌شود که رسوب یا تاتار نام دارد.

رسوب زمینه را برای رشد باکتری‌های دهانی که از قند موجود در غذاهایی که می‌خورید تغذیه می‌کنند، فراهم می‌کنند. بعلاوه اینکه این ماده در طی این فرآیند اسید تولید می‌کند که مینای دندان را از بین برده و موجود پوسیدگی‌های دندانی می‌شود. باکتری همچنین سمومی تولید می‌کند که منجر به مشکلات متعدد لثه می‌شود.

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

عوامل مختلفی با ایجاد جرم دندان‌ها در ارتباط است، مثل بهداشت ضعیف دهان و دندان، روش نادرست مسواک زدن، انتخاب‌های بد غذایی، ارث و نداشتن مراقبت‌های تخصصی.

حفظ بهداشت دندان‌ها رمز پیشگیری از ایجاد جرم می‌باشد. شما باید:

– دندان‌هایتان را با یک خمیردندان خوب روزی دو بار مسواک بزنید. از یک مسواک نرم استفاده کنید که برسی نرم و صاف داشته باشد. مسواک را با زاویه ۴۵ درجه از خط لثه‌تان نگه دارید.

– حتماً زبانتان را هم مسواک بزنید زیرا زبان به رشد باکتری‌هایی که منجر به ایجاد جرم می‌شود کمک می‌کند.

– به طور منظم برای تمیز کردن دندان‌ها و لثه‌هایتان از نخ دندان استفاده کنید.

علاوه بر بهداشت منظم دندان‌ها، می‌توانید از بعضی روش‌های طبیعی هم برای از بین بردان جرم دندان استفاده کنید. یادتان باشد، وقتی جرم دندان‌هایتان با موادمعدنی ترکیب شود، دیگر برداشتن آن از روی دندان‌ها بسیار دشوار است. ولی اگر به صورت منظم جرم روی دندان‌ها را از بین ببرید، می‌توانید از بروز پوسیدگی‌های دندان در دراز مدت جلوگیری کنید.

در زیر به ۱۰ روش طبیعی برای از بین بردن جرم دندان اشاره می‌کنیم:

روغن‌کشی یک روش بسیار قدیمی است که به سلامت دهان کمک کرده و جرم‌های روی دندان‌ها را هم از بین می‌برد. روغن نارگیل طبیعی برای این روش بسیار عالی است زیرا سرشار از اسید لائوریک است که خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد.

یک تحقیق که در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت، پیشنهاد می‌کند که روغن‌کشی با روغن نارگیل برای کاهش ایجاد جرم دندان بسیار موثر است.

بعلاوه بر اینکه می‌توانید روزانه چند قطره روغن نارگیل را هم روی لثه‌هایتان ماساژ دهید. روغن‌کشی را می‌توانید با روغن کنجد گرم هم انجام دهید.

جوش‌شیرین که بیکربنات‌سدیم هم نامیده می‌شود، روش خانگی عالی برای از بین بردن جرم دندان‌هاست. این ماده اسید را در دهان خنثی کرده و درنتیجه میزان باکتری‌های مضر را در دهان کم می‌کند. همچنین به سفید کردن دندان‌ها کمک می‌کند.

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، مشخص شد که خمیر جوش‌شیرین یا پودر آن به طور بسیار موثرتری نسبت به سایر محصولات موجب از بین رفتن جرم‌های دندان می‌شود.

– مقدار کمی جوش‌شیرین را روی مسواک خشک خود بریزید و دندان‌هایتان را با آن مسواک کنید. سپس دهانتان را با آب ولرم بشویید. – همچنین می‌توانید، یک قاشق چاخوری نمک را با ۲ قاشق چایخوری جوش‌شیرین مخلوط کنید. مسواکتان را روی این مخلوط بزنید و سپس دندان‌ها را با آن مسواک بزنید. – یک روش دیگر این است که یک قاشق چایخوری جوش‌شیرین را به میزان کافی آب اکسیژنه ۵ درصد مخلوط کنید تا خمیر درست شود. سپس از آن برای مسواک زدن دندان‌ها و لثه‌ها استفاده کنید.

هر کدام از این روش‌ها را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

نکته: به میزان زیاد از جوش‌شیرین استفاده نکنید زیرا به مرور زمان موجب از بین بردن مینای دندان می‌شود.

هم میوه و هم برگ‌های گوارا عوامل فوق‌العاده ضدجرم به حساب می‌آیند که به از بین بردن جرم‌های انباشته‌شده روی دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. بعلاوه، خاصیت ضدالتهابی و تسکینی هم دارد که به کاهش تورم و درد لثه‌ها کمک می‌کند.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت، مشخص شد که عصاره برگ گوارا موجب کاهش چسبیدن جرم‌ها به دندان می‌شود.

– چند برگ لطیف گواوا را بشویید و آنها را به طور کامل در دهانتان بجوید. سپس بیرون بیندازید. اینکار را روزانه برای کاهش خطر ایجاد جرم روی دندان‌ها تکرار کنید. – یک تکه گوارا نارس بردارید، روی آن نمک بپاشید و آن را آرام بجوید. اینکار را به مدت چند روز یک تا دو بار در روز تکرار کنید. – همچنین می‌توانید از دهان‌شویی محتوی عصاره برگ گواوا استفاده کنید.

آلوئه‌ورا در مقابله با بیماری‌های لثه که بخاطر وجود جرم ایجاد می‌شود، بسیار موثر است. آلوئه‌ورا که آنتی‌میکروبی است، باکتری‌هایی که موجب ایجاد جرم دندان می‌شوند را از بین می‌برد. همچنین با بوی بد دهان هم مبارزه می‌کند.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت، مشخص شد که آلوئه‌ورا تاثیری مشابه دهان‌شوی کلرهکسیدین بر روی جرم دهان دارد.

سیر له‌شده سالهاست که بعنوان یک درمان خانگی برای برطرف کردن دندان‌درد مصرف می‌شود. از آن می‌توان برای مقابله با میکروب‌های داخل دندان که موجب جرم می‌شوند هم استفاده کرد.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت، مشخص شد که یک دهان‌شوی گیاهی که حاوی سیر، روغن درخت چای و ریحان است، ایجاد کولونی‌های میکروبی را کاهش داده که آن را به یک عامل ضدجرم تبدیل کرده است.

– یک قاشق چایخوری پودر سیر را با کمی روغن‌زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را روی دندان‌هایتان بمالید، چند دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. اینکار را دو بار در روز انجام دهید.

– برای سلامت دهان و دندان همچنین می‌توانید یک یا ۲ حبه سیر را به طور روزانه بجوید. اینکار بوی بد دهان که بخاطر باکتری‌های دهان ایجاد می‌شوند را هم از بین می‌برد.

سرکه سفید حاوی اسید استیک است که می‌تواند به پیشگیری از تخریب مینای دندان و همچنین جلوگیری از تجمع جرم روی دندان‌ها کمک کند. همچنین خواص آنتی‌باکتریال دارد.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت، مشخص شد که درمقایسه با آب مقطر و گلیسریل، میزان قابل‌توجهی از انحلال دکستران جرم در سرکه دیده شده است.

پوست پرتقال اغلب بعنوان سفیدکننده طبیعی دندان برای از بین بردن لکه‌های روی دادن استفاده می‌شود.

بعلاوه اینکه، لیمونین موجود در پوست پرتقال بدون آسیب رساندن به مینای دندانتان، جرم‌های روی دندان را از بین می‌برد. ویتامین C موجود در آن هم از رشد میکروارگانیسم‌ها روی دندان جلوگیری می‌کند.

اگر پوست پرتقال تازه در دسترس ندارید، می‌توانید از پودر پوست پرتقال خشک هم استفاده کنید.

اسانس رزماری بعنوان یک ضدعفونی‌کننده برای باکتری‌های دهانی عمل می‌کند. می‌تواند از ایجاد جرم و پوسیدگی جلوگیری کرده و بوی بد دهان را نیز رفع کند. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت، مشخص شد که عصاره گیاهی رزماری از رشد باکتری‌های دهان، فعالیت گلوکوسیل‌ترانسفراز، تولید گلوکان و ایجاد جرم جلوگیری می‌کند.

اگر اسانس رزماری در خانه ندارید می‌توانید از اسانس مریم‌گلی یا آویشن هم استفاده کنید.

آب کشیدن دندان‌ها با چای سیاه بخاطر خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌میکروبی آن، می‌تواند باکتری‌های دهان را کنترل کرده و خطر ایجاد جرم را کاهش دهد. علاوه بر اینکه منبع بسیار غنی از فلوراید است.

این ماده معدنی به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند، کیفیت مینای دندان را تقویت کرده و توانایی باکتری‌های دهانی برا یتولید اسید که موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود را کاهش می‌دهد.

در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت، چای سبز ایرانی غنی‌شده با فلوراید و چای سیاه، خواص آنتی‌باکتریال دارند.

پنیر به تولید بزاق آلکالین که اسید جرم (پلاک) را خنثی می‌کند، کمک می‌کند. همچنین لایه‌ای محافظ دور دندان‌هایتان ایجاد می‌کند که اسید باکتری جرم را دور نگه می‌دارد. بعلاوه، حاوی کلسیم و فسفات است که به تجدید موادمعدنی دندان‌هایتان کمک می‌کند.

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت، مشخص شد که پنیر بدون قند اضافه می‌تواند با افزایش کلسیم و فسفات در جرم دندان، از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

یک تکه پنیر سفت بعد از غذا بخورید تا از ایجاد جرم روی دندان‌ها جلوگیری کنید.

– برای تحریک غدد بزاقی‌تان، غذاها پرادویه بخورید. بزاق به تمیز نگه داشتن دهان و لثه‌ها کمک می‌کند و درنتیجه از بروز بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

– یک ساعت بعد از خوردن غذا، یک سیب سفت گاز بزنید. اینکار دندان‌هایتان را تمیز کرده و لثه‌ها را هم تقویت می‌کند.

– خوردن انجیر هم می‌تواند دندان‌هایتان را تقویت کرده و جریان بزاق را تحریک کند. دقت کنید که آنها را خوب و کامل بجوید.

– مصرف غذاهای فراوری‌شده که حاوی قند و نشاسته هستند را محدود کنید. باکتری‌های دهانی از قند موجود در غذاهایی که می‌خورید تغذیه می‌کنند.

– حداقل سالی یکبار دندان‌هایتان را نزد متخصص جرم‌گیری کنید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه “جرم دندان” را بدون هزینه از بین ببریم؟

مقدمه ای در مورد از بین بردن جرم و زردی دندان

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

جرم دندان علاوه بر ایجاد شکل ظاهری ناخوشایند به مرمرو زمان موجب از بین رفتن لثه ها می شود پس جرم زدایی را باید جدی گرفت. و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

هر روز با خوردن مواد غذایی و حتی نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه باعث می شوید که دندان های تان حالت زردی را به خود بگیرند و از حالت شفافی که شما تمایل دارید، خارج شوند.

زرد شدن دندان ها می تواند نشانه پوسیدگی و تراکم جرم باشد. این مسئله پس از مصرف غذاهای مختلف نیز ایجاد می شود، اما با استفاده از توصیه های زیر می توان زردی دندان ها را از بین برد و ظاهر آن را زیباتر کرد.

پلاک دندانی با مسواک زدن به سهولت پاک می شود. یکی از دلایلی که دندانپزشکان توصیه می کنند که دفعات مسواک زدن زیاد باشد در واقع حذف پلاک دندانی که به سرعت روی سطوح دندانی تشکیل می گردد. پلاک دندانی در صورتی که حذف نگردد در ابتدا باعث التهاب لثه می شود که به آن رُنزیوت می گویند.

رفته رفته پلاک از حالت نرم به حالت سخت تبدیل شده، که اصطلاحاً جرم نامیده می شوند.

باید دقت کنید که هر تغییر رنگی بر روی دندانها نشانه جرم دندان نیست بلگه پوسیدگی ها هم در رنگ طبیعی دندان تغییر ایجاد می کنند.

گاها لکه هایی هم بر روی دندان وجود دارد که حتی با جرم گیری هم از بین نمی رود که این ممکن است ناشی از مصرف داروهایی در زمان رشد و تکامل دندان باشد. دلایل رایج دیگری که در ایجاد جرم دندان ها نقش دارند مصرف بیش از حد چای و قهوه و بدتر از همه مصرف دخانیات است.

از لحظه ای که مسواک زده می شود، حدوداً ۱۰ دقیقه بعد روی سطوح دندانی موادی شروع به تجمع می کنند که اصطلاحاً پلاک دندانی نامیده می شوند. پلاک دندانی از مواد غذایی مصرف شده یا مواد معدنی موجود در بزاق ایجاد میشود، اگر کمی دقت کنیم بعد از مسواک زدن در شب و نخوردن چیزی هنگامی که از خواب بیدار می شویم چنانچه با زبان روی دندانها تماس برقرار کنیم زبری خاصی را احساس می کنیم که در واقع همان پلاک دندانی می باشد.

تشکیل جرم دندان در واقع یک فرآیند مخرب می باشد.

جرم دندان باعث تخریب لثه و بافتهای نگه دارنده دندان می شود و لثه سالم را تبدیل به لثه بیمار و پرخون و ملتهب می نماید و باعث افزایش عمق شیار لثه شده و لثه چسبنده که باعث نگهداری دندان در حفرۀ استخوانی است را از بین برده، به دنبال آن تخریب استخوان حادث می شود که در نهایت لقی دندان ایجاد می شود که در اصطلاح به این حالت بیماری پریودنتیت می گویند.

در پریودنتیت از بین رفتن استخوان و متعاقب آن از دست رفتن دندانها بسیار اتفاق می افتد و تخریب استخوان گاهی آنقدر زیاد است که بعد از آنکه دندانها از دست رفتند امکان جایگزینی آنها را بسیار مشکل می کند.

بسیاری از مردم می پندارند جرم گیری برای دندانها ضرر دارد. و توجیه آنها این است که بعد از جرم گیری دندانهای ما پوسیده شده یا لثه از بین رفته اند و بعضی حساس شدن دندانها را بهانه کرده، از جرم گیری فرار می کنند و با همین تفکرات غلط به شدت از جرم گیری پرهیز می کنند، باید به این افراد بگویم جرم گیری نه تنها باعث پوسیدگی دندانها نمی شود بلکه لثه ها را هم از بین نمی برد. تازه جرم گیری و حذف جرم مانع تخریب و از دست رفتن لثه ها می شود.

لثه ها شاداب و کاملاً صورتی رنگ و بدون خونریزی می شوند و بوی بد دهان که متعاقب التهاب لثه ها ایجاد می شود هم از بین می رود، برای تسریع رفع حساسیت استفاده از دهانشویه توصیه می شود.

علت تصور پوسیدگی بعد از جرم گیری هم در حقیقت این است که این دندانها پوسیدگی مختصری داشته اند و وقتی که جرم روی همان نواحی قرار گرفت عملاً هیچگونه مسواکی در آن نواحی زده نمیشود و این پوسیدگی های اندک در زیر جرم ها کم کم زیاد می شوند و وقتی که جرم گیری انجام می شود تازه وسعت پوسیدگی خود را نشان می دهد.

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

لازم به ذکر است که داشتن دندانهای پوسیده به مراتب وضعیت بهتری از داشتن لثه های پر از جرم است زیرا پوسیدگی را به سهولت می توان ترمیم کرد ولی عدم جرم گیری ممکن است علیرغم داشتن دندانهای سالم در زمان کوتاهی، بی دندانی را به دنبال داشته باشد، حال تصمیم با شماست می خواهید دندانهای ترمیم شده داشته باشیدیا بی دندان باشید، می خواهید لثه های سالم و دهانی خوشبو داشته باشید یا لثه های ملتهب با دهانی بدبو و یا می خواهید موقع مسواک زدن از اینکه از لثه ها خون می چکد بنالید یا با لذت مسواک کنید .

روش سفید کردن دندان ها بصورت طبیعی و سریع

جوش شیرین

ماده ای است که باعث سفیدی دندان های شما می شود. می توانید این ماده را بر روی مسواک خود بزنید و به دندان هایتان بمالید. البته باید دقت کنید که مبادا آن را قورت دهید و در حین اینکه دندان های تان را با این ماده می شویید، دهانتان را از آب پُر کنید تا مبادا غلظت زیاد این ماده باعث از بین رفتن مینای دندان تان نشود.

بعضی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شوند، زیرا این دو میوه، موادی دارند که باعث می شوند رسوبی که بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود و جرم روی دندان هایتان نیز پاک شود.

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین خودمان

بیکربونات سدیم یا همان جوش شیرین، بخشی از درمان های طبیعی و بسیار موثر برای سفید کردن دندان هاست. در ترکیب اکثر خمیر دندان های صنعتی از این ماده ی سفید کننده استفاده می شود.جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود.

در واقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. البته لازم است که دندان هایتان را با دقت مسواک بزنید.

روش استفاده

خیلی ساده است. اگر می خواهید تا عید دندان هایتان را سفیدتر کنید، می توانید برای مسواک زدن از این ماده استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از آن را روی مسواک تان ریخته و دندان ها را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین بیشتر شده و خطر آسیب های احتمالی به دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

با دقت همه ی دندان ها را مسواک بزنید و در نهایت مثل همیشه آنها را با آب بشویید.

ریحان

این گیاه علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.

نمک

نمک یکی از قدیمی ترین درمان ها برای رفع زردی دندان هاست. کافی است مقداری نمک و زغال را با هم مخلوط و دندان را با آن تمیز کنید. دانه های نمک، صیقل دهنده است و لایه زرد چسبیده روی دندان را از بین می برد. این روش نسبت به خمیردندان اثر ملایم تری دارد.

پوست پرتقال

پوست پرتقال درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان است. کافی است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال را نیز به خمیردندان اضافه کرد.

هویج

فیبر موجود در هویج به عنوان پاک کننده دندان عمل می کند. جرم ها و زردی دندان را نیز از بین می برد.

چریش

از قدیم، از چریش به عنوان سفید کننده دندان استفاده می شود. با چوب درخت چریش نه تنها ذرات غذای گیر کرده از بین دندان خارج می شود بلکه بوی بد دهان نیز از بین می رود و زبان نیز تمیز می شود. این گیاه خاصیت طبیعی ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده دارد.

کربن گیاهی روشی شگفت آور

کربن گیاهی از سوزاندن چوب برخی از گیاهان به دست می آید. در کشورهایی مانند هند سالیان زیادی است که مردم از آن برای سفید کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید که کربن گیاهی خطری برای بدن ندارد و حتی از پودر آن برای برطرف کردن مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و استفراغ، بوی بد دهان و غیره نیز استفاده می شود.

روش استفاده

می توانید از پودر خالص کربن گیاهی استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

همچنین می توانید پودر کربن گیاهی را با چند قطره آب لیموترش یا آب معمولی ترکیب کرده و یک ماده ی خمیر مانند تهیه کنید. می توانید از این ترکیب خمیری شکل نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

توصیه می کنیم از این روش دو مرتبه در هفته استفاده کنید نه بیشتر. معمولا در داروخانه ها و عطاری ها، پودر کربن گیاهی به فروش می رسد.

خودتان خمیردندان طبیعی تهیه کنید

برای اینکه با طبیعی ترین شکل ممکن، همیشه دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید، دست به کار شوید و یک خمیردندان دست ساز داشته باشید.

می توانید یک تا دو مرتبه در هفته از خمیردندان خودتان استفاده کنید و از سفیدی دندان هایتان لذت ببرید.

روش استفاده

خیلی ساده است. مسواک را به مقداری خاک رس سبز یا جوش شیرین آغشته کنید.

سپس یک قطره عصاره ی روغنی (افشره ی خوراکی) لیموترش یا نارنگی روی آن بچکانید.

دندان هایتان را به آرامی با این ترکیب مسواک بزنید و در نهایت بشویید.

می توانید در پایان نیز از جوشانده نعنا به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

میوه ها و سبزیجات سفت مانند هویج و سیب به دلیل سفتی با فشار بیشتری گاز زده می شوند که همین یک حالت سایش بر روی دندان ها ایجاد می کند که در از بین بردن جرم دندان ها فوق العاده موثر است.کرفس و هویج هم همین خاصیت را دارند.توت فرنگی را بر روی دندان ها بمالید تا جرم گیری طبیعی و خوشمزه داشته باشید.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد دکتر سجودی کاملا محفوظ می باشد

جرم گیری دندان + هزینه – حتما اگر شما هم دندان هایی زرد رنگ و جرم گرفته دارید این سوال به ذهنتان آمده که آیا جرم گیری دندان می تواند برای آنها مفید باشد یا مضر؟

آنچه که در این مقاله خواهید خواند:

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

جرم دندان چیست و جرم گیری چه کاری انجام می دهد؟

هزینه جرمگیری دندان در سال 98

هر چند مدت یکبار نیاز به جرم گیری است؟

آیا جرم گیری دندان می تواند برای آنها مفید باشد یا خیر؟

هر چند وقت باید جرم گیری کنیم؟

روش جرم گیری دندان در خانه

جرم گیری دندان چیست؟

آیا انجام دادن جرم گیری خطر دارد؟

آیا دندان ها با جرم گیری لق می شوند؟

 

سلام وقت بخیر جناب امیری گرامی
در صورت جرم زیاد دندان ها سالی یکبار در غیر اینصورت هر دو سال یکبار می توانید برای جرمگیری اقدام کنید

آدرس :شهرک غرب – بلوار دادمان – بین خیابان فلامک و بلوار فرحزادی – نبش خیابان گلسا (گل افشان)- پلاک 34 – واحد 2
تلفن : 41 29 08 88 021 | 95 23 56 88 021
ایمیل : info@drsojodi.com

مسیر دسترسی:
میدان صنعت، بلوار فرحزادی، بیمارستان آتیه. (از بیمارستان آتیه به سمت خیابان فلامک، نبش خیابان گلسا)

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعق به دکتر سجودی می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات توسط مدیروب


موارد بیشتر

لبخند زیبا یکی از جذاب‌ترین عواملی است که فرد می‌تواند با خود به همراه داشته باشد. متأسفانه موارد بسیاری وجود دارند که می‌توانند به زیبایی دندان‌ها لطمه بزنند که یکی از آن‌ها جرم دندان است. چاره این مشکل جرم گیری دندان است. در شرایطی که جرم دندان کم باشد، جرم گیری دندان در خانه و در صورتی که جرم زیاد باشد جرم گیری توسط دندان‌پزشک توصیه می‌شود. در این مقاله ما هردوی این روش‌ها را بررسی می‌کنیم و به سؤالات رایج در مورد آن‌ها پاسخ می‌دهیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه باشید.

پلاک دندان ماده‌ای نرم و چسبنده است که به سطوح خارجی دندان در اطراف خطوط لثه متصل می‌شوند. معمولاً می‌توان با استفاده از روش‌های خانگی از تجمع پلاک دندان جلوگیری کرد اما اگر شخصی بهداشت دهان و دندان‌ها را آن‌طور که باید رعایت نکند، این پلاک‌ها در دهان تجمع یافته و موجب ایجاد جرم دندان یا همان تارتار می‌شود. جرم پشت دندان جلو شایع‌ترین نوع جرم دندان است.

وقتی غذا می‌خوریم، باکتری‌های داخل دهان کربوهیدرات‌های داخل غذا را به اسید تبدیل می‌کنند. این اسید باعث ترکیب کردن باقی‌مانده مواد غذایی و بزاق دهان و تولید پلاک می‌شود. روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از به وجود آمدن جرم دندان یا تارتار جلوگیری می‌کند.

در شرایطی ممکن است مقادیر کمی از جرم دندان به وجود بیاید که در این صورت جرم گیری دندان در خانه توصیه می‌شود. اگر جرم دندان آن‌قدر زیاد باشد که روش‌های خانگی جرم گیری دندان مثل استفاده از بهترین خمیردندان جرم گیر کارآمد نباشد، جرم گیری دندان باید در مطب و توسط دندان‌پزشک انجام شود.

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

در این مقاله ما همه روش‌های جرم گیری دندان در خانه را توضیح می‌دهیم که از آن‌ها برای جرم گیری پشت دندان در خانه نیز می‌توان استفاده کرد. همچنین اگر شما به دنبال جمع‌آوری اطلاعات برای جرم گیری دندان توسط پزشک هستید، ادامه مطالب را دنبال کنید.

شاید مشکل دندان‌های شما جرم دندان نباشد و تنها به لکه‌های دندانی مبتلا باشید. در این صورت به شما توصیه می‌کنیم مقاله‌های ” درمان لکه‌های قهوه‌ای روی دندان ” و ” چگونه لکه و زردی دندان را از بین ببریم ” را از مرجع پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

یک پیشنهاد رایگان به کاربران : در صورتی که سوالی دارید، می‌توانید به بخش مشاوره پزشکی آنلاین سایت پزشکی دکتر سوشا مراجعه کرده و سؤالات خود را مطرح نمایید. 

در زیر همه روش‌های جرم گيري دندان در خانه آمده است. دقت داشته باشید که جرم گيري و سفيد كردن دندان متفاوت هستند و در این مقاله هدف ما جرم گیری دندان است که گاهی ممکن است با سفید شدن دندان همراه باشد. برای آشنایی با سفید کردن دندان با زغال و سفید کردن دندان در خانه این مقاله‌ها را از مجله پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

جوش شیرین بهترین پودر جرم گیر دندان است که در جرم گیری دندان به روش سنتی از آن استفاده می‌شود. برای جرم گیری دندان با استفاده از جوش شیرین ،کافی است یک قاشق چای‌خوری از جوش شیرین را به نصف قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید، مسواک را داخل این مخلوط فرو برده و دندان‌هایتان را با استفاده از آن مسواک بزنید.

دقت کنید جوش شیرین هم اثر سفید کنندگی دارد و هم اثر جرم گیر دندان و این روش استفاده با ترکیب جوش شیرین و سرکه برای سفید کردن دندان‌ها متفاوت است.

این یک روش جرم گیری دندان گیاهی است که تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. برای این کار باید یک خمیردندان طبیعی درست کنید. یک لیوان آب، نصف لیوان جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، 4 قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی و یک قاشق غذاخوری روغن لیمو را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. روزی یک‌بار دندان هایتان را با این مخلوط مسواک بزنید و تغییر دندان‌هایتان را حس کنید.

وقتی پرتقالی را میل کردید، پوست آن را روی دندان‌هایتان بمالید. این کار روشی ساده برای جرم گیری دندان رایگان است. پوست پرتقال به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند و از به وجود آمدن تجمع باکتری‌ها که عامل جرم دندان هستند، جلوگیری می‌کند. پوست پرتقال را به مدت چند دقیقه روی دندان‌هایتان بمالید و سپس با آب، آبکشی نمایید.

برای اینکه با استفاده از کنجد دندان‌هایتان را جرم گیری کنید، مقداری کنجد را بردارید و در دهان خود به مدت چند دقیقه بجوید، حتی می‌توانید بعد از جویدن باقی‌مانده کنجد را بیرون ریخته و قورت ندهید. در نهایت، از یک مسواک خشک برای پاک کردن باقی‌مانده دانه‌های کنجد استفاده کنید.

پیشنهاد: برای مطالعه مقالات بیشتر در مورد سلامت دهان و دندان روی لینک کلیک کنید.

له کردن و مخلوط کردن میوه‌ها و سبزی‌های حاوی ویتامین ث یک روش سریع برای جلوگیری از تشکیل پلاک روی دندان‌ها است. مقداری گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی و پرتقال را له کرده و مخلوط نمایید. مخلوط حاصل را روی مسواک گذاشته و دندان‌هایتان را با آن مسواک بزنید. اجازه دهید که این مخلوط بین 6-5 دقیقه روی دندان‌هایتان باقی بماند. این مخلوط باکتری‌های موجود در دهان شما را از بین می‌برد و اجازه تشکیل جرم دندان را نمی‌دهد.

این محلول شاید بدمزه باشد، اما کاملاً طبیعی است و بدون ایجاد هیچ‌گونه آسیبی دندان‌ها را جرم گیری می‌کند. برای این کار 2 قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق غذاخوری نمک و نصف لیوان آب را مخلوط کنید. به مدت چند روز دهانتان را با این محلول آبکشی نمایید.

برخی از روغن‌ها می‌توانند باکتری‌های دهان را از بین برده و از به وجود آمدن جرم دندان جلوگیری کنند. این روغن‌ها عبارت‌اند از روغن نارگیل، روغن‌زیتون، روغن بادام و روغن کنجد. مقدار یک قاشق غذاخوری از روغن گرم را در دهان خود قرار دهید و حدود 10-5 دقیقه در دهان بچرخانید و سپس به بیرون بریزید. توجه داشته باشید بهتر است روغن ها را در سینک شست‌وشو خالی نکنید چون ممکن است باعث گرفتگی لوله‌ها شود.

جرم دندان گاهی ممکن است آن‌قدر زیاد باشد که با استفاده از روش‌های خانگی نتوان آن‌ها را به خوبی پاک کرد. از آنجایی که جرم دندان می‌تواند آسیب زیادی وارد کند، بهتر است اگر جرم دندان شدید دارید به پزشک مراجعه کنید.

جرم گیری دندان یا همان بروساژ دندان روشی است که دندان‌پزشک جرم‌های سفت شده دندان را پاک می‌کند. اگر جرم‌های دندان سطحی باشد، این کار با استفاده از جرم گیر ساده انجام می‌شود. اگر جرم های دندان عمقی باشند، با استفاده از یا وسیله اولتراسونیک این کار انجام می‌شود.در این نحوه جرم گیری دندان ،ابزاری که برای جرم گیری اولتراسونیک استفاده می‌شود لرزش‌های ریزی در بین دندان‌ها ایجاد می‌کند که موجب حذف هرگونه جرم دندانی می‌شود.

طبق تعرفه دندانپزشکی، هزینه جرم گیری دندان سال 98 برای هر فک برابر با 86 هزار تومان است. این مبلغ ممکن است با توجه به شرایط دندان‌ها، پزشک انجام دهنده، یا شهرهای مختلف متفاوت باشد.

جرم گیری دندان به هدف سفید کردن دندان‌ها انجام نمی‌شود، اما از آنجایی که به از بین بردن جرم سیاه دندان کمک می‌کند، نتیجه آن با سفید شدن دندان‌ها همراه است.

خیر، این باور کاملاً غلط است. جرم گیری هیچ لایه‌ای از دندان را نمی‌تراشد بلکه تنها خود جرم‌ها را برمی‌دارد. اگر جرم‌ها روی دندان باقی بمانند باعث پوسیدگی دندان می‌شوند.

همان‌طور که اشاره شد، اگر جرم‌های دندان برداشته شوند، از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌شود. از دیگر فواید جرم گیری دندان این است که بوی بد دهان را از بین می‌برد و ظاهر سفیدی به دندان‌ها می‌دهد.

برای آشنایی با بهداشت دهان و دندان در طب سنتی و جلوگیری از بوی بد دهان، این مقاله را از سایت پزشکی دکتر سوشا مطالعه نمایید.

خیر، جرم گیری دندان خود دندان را نمی‌تراشد و بدون درد است.

خیر، جرم گیری دندان کاملاً بی‌خطر است. گاهی مواقع ممکن است بعد از جرم گیری دندان ، دچار حساسیت دندانی شوید که این مسئله کاملاً طبیعی و از مضرات جرم گیری دندان است. جرم‌ها می‌توانند به عنوان عایق سرما و گرما برای دندان‌ها عمل کنند که برداشتن آن‌ها باعث حساس شدن دندان به تغییر دما می‌شود. معمولاً بعد از گذشت چند روز این حساسیت دندانی از بین می‌رود.

فواصل انجام جرم گیری دندان به شرایط دندان‌ها و میزان رعایت بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. به طور کلی، پزشکان توصیه می‌کنند این کار هر 6 ماه یک‌بار انجام شود.

بهترین روش جرم گیری دندان به نوع جرم دندان‌های شما بستگی دارد. اگر دندان‌های شما جرم کمی دارند، می‌توانید از روش‌های خانگی مثل استفاده از جوش شیرین، سرکه و روغن‌ها استفاده کنید. اما اگر جرم دندان شما زیاد است، بهتر است به یک دندان‌پزشک مراجعه کنید تا با توجه به شرایط دندان‌هایتان جرم گیری را انجام دهد.

این باور که جرم گیری دندان مینای دندان را از بین می‌برد کاملاً غلط است. جرم گیری هیچ لایه‌ای از دندان را نمی‌تراشد بلکه تنها خود جرم‌ها را برمی‌دارد و بی‌خطر است.

سایر مقالات غلط نامه سلامت را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سؤالات خود را در سایت ثبت کنید.

ویدیو آموزشی روش صحیح مسواک زدن با تصویر

ویدیو آموزشی صحیح نشستن پشت کامپیوتر

ویدیو آموزشی اهدای سلولهای بنیادی و مغز استخوان

ویدیو آموزشی روش ماساژ دادن نوزاد

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم

دانلود رایگان کتاب “راهنمای کامل بارداری هفته به هفته”

result

ثبت نام نکرده اید؟ ثبت نام

result

اگر قبلا در دکتر سوشا | مرجع تخصصی پزشکی و سلامت عضو شده اید، وارد شوید. ورود

چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم
چگونه در خانه دندانمان را جرم گیری کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *