چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

 
helpkade
چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم
چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

Publisher –

چند وقت پیش که مراجعی داشتم که از شدت وابستگی اش، مرد مورد علاقه اش را از خود رانده بود، دیگر کم کم نسبت به ازدواج کردن، نا امید شده بود. در واقع او به دنبال راهی برای فراموش کردن عشق و درمان شکست عشقی بود. هر چند من دستوراتی برای این منظور به او یاد دادم، اما بدون این که متوجه شود، از ترفند هایی با تمرکز بر بی تفاوت بودن استفاده کردم که منجر به ترمیم رابطه عاشقانه شان شد.

بی تفاوتی نسبت به مرد در جای جای رابطه می تواند تعریف و فرمول خاص خود را داشته باشد . اما در این بخش از آموزش ما سعی داریم بخش هایی از رابطه را شرح دهیم که بیشتر برای دختران رخ می دهد.

این 5 حالت دقیقا زمانی است که بی تفاوت بودن در هر کدام به نوعی کمک می کند تا یک دختر رابطه اش را التیام بخشد. جالا سعی دارم با دقت این ویژگی ها را توضیح دهم

 

چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

این مورد که به عنوان مورد 5 ام در لیست بالا ذکر شد، یکی از بی خطر ترین حالت هایی است که مرد از شما دور می شود. در مقاله ای به این پرداخته ام که ” دور شدن پسر از دختر چه زمانی معنی های خوبی دارد. این مقاله را هم حتما بخوان اما ادامه این آموزش را فراموش نکن.

در غار تنهایی مرد به دلایلی که خودش هم اصلا از آن راضی نیست توی لاکش می رود و برای تجدید قوا نیاز به تنها چیزی که دارد این است که تو بروی دنبال کارت و بی تفاوت باشی تا حالش خوب شود و برگردد.

این ویدیو در این باره به تو کمک می کند بی تفاوت بودن با مرد هنگام غار تنهایی را بهتر درک کنی.

 

این ترفند برای هر زنی لازم است.

اما در مورد بازی های روانی مردان چه می دانید؟

این مورد را مصداقی به شما یاد می دهم تا متوجه ماجرا شوید.

مریم سه ماهی است از اعضای پک قرص صورتی است و حدود  یک ماهی است که عشقش از او خواستگاری کرده است. مریم دختری با ارزش و خواستنی برای پسر مورد نظر است، اما روز اول که قرار بود پسر قراری را ست کند تا در مورد آینده حرف بزنند، پسر گفت با دوستم می آیم چون کاری در شهر شما دارد، طفیلی آن تو را هم می بینم. مریم از این برخورد ناراحت شد و گفت که تو بخاطر دوستت می خواهی بیایی نه به خاطر من!

پسر متوجه حساسیت مریم شد و از این بازی روانی بارها و بارها استفاده کرد. البته مریم متوجه نمی شد که چرا مدام پسر از دوستش حرف می زند، و دختر بر افروخته می شود و قرار ها کنسل می شود.

وقتی که چت هایشان را خواندم متوجه شدم پسر در حال بازی روانی است. به مریم پیشنهاد دادم بعد از این، هرگز نسبت به دوستش ( دوست عشقش ) حساسیتش را نشان ندهد. به طور جالبی بعد از اولین صحبت و بی تفاوت بودن مریم در مقابل عشقش مساله حل شد.

 

و اما داستان مهراوه و بی تفاوت بودن که او را نجات داد. مهراوه که 1 سالی است از اعضای پک قرص صورتی است، به خاطر مشکلات مهاجرت ازدواجش به تعویق افتاده است. با مطالعه چت هایشان متوجه شدم که پسر مورد نظر، روی عصبی بودن مهراوه حساسیت دارد. مدام او را به چالش می کشد تا عصبی اش کند. او تصمیم دارد به محض دیدن اولین حالت عادی در مهراوه در شرایطی که معمولا عصبی می شود، قرار خواستگاری را ست کند. به لطف خدا این اتفاق در حال انجام است.

 

یکی از اشتباهات دختران این است که مرد ها را با زن ها اشتباه می گیرند. بدین معنی که فکر می کنند مرد ها هم با شدت توجه مثل خودشان، عاشق می شوند. دختران عاشق کسانی می شوند که به آن ها توجه می کنند. درست است ؟ تو هم اینگونه ای؟

برای وابسته کردن مرد به چند طریق باید بی تفاوتی را آموخت تا بتوان این مساله را حل کرد.

برای مثال:

این موارد را در دوره وابسته کردن مرد از  پک قرص صورتی که سیاست های دخترانه یاد داده ام، همه ذکر شده است. در تمامی این موارد باید با مختصات درست بی تفاوت بود و از روش های درست استفاده کرد تا بتوانید مردی را از آن خود کنید.

می خواهم شیوه های وابسته کردن مرد را به درستی یاد بگیرم

 

سرد شدن مرد ها، اگر دلیلش منطقی باشد، و مثلا غار تنهایی باشد، بهترین پاسخ و علاجش بی تفاوتی است. حتی اگر مردی سرد شده و شما دلیلش را نمی دانید، هم بی تفاوت بودن بهترین راه حل است. وقتی پسری توجه نمی کند، وقتی پسری جواب تلفن نمی دهد، و وقتی که پسری جواب پیامک ها را نمی دهد بهترین کار این است که او را رها کنید. اصلا درمان قطعی بی توجهی پسر به دختر همین بی تفاوتی است. نگران نباشید و این کار را انجام دهید. این کار را حتی تا 40 روز باید انجام دهی. این کار موجب می شود که ارزش تو حفظ شود و پسر مورد نظر با خیال آسوده تری، به سمت شما برگردد.

 

وقتی که تو بیش از حد به او پیام و زنگ زده ای، مطمئنا او را از خود دلسرد می کنی. شاید در هفته یا دو هفته اول این موضوع خودش را نشان ندهد. اما دو ماه که گذشت بسیار تمیز متوجه این قضیه می شوی. بنابراین باید قبل از این که این مساله رخ دهد، پودر بی تفاوت بودن روی خودت بپاشی و از این عاقبت در امان باشی.

حتی اگر زیاده روی کردی و حالا باید به دنبال روش هایی برای بهبود رابطه عاطفی ات باشی، بهترین کار این است که بی تفاوت باشی. کمی خودت را عقب بکش و توجه 100 درصدی ات را روی پسر مورد نظر بردار و بگذار به 10 درصد تقلیل پیدا کند.
در چنین شرایطی شاید نشانه های تنفر پسر از دختر را در او نبینی. اما باید بدانی وقتی پسری خودش را از دختری عقب می کشد، چه معانی می تواند داشته باشد و راه درمان چیست؟ ( که یکی از درمان ها به تناسب همین بی تفاوت بودن در برابر مرد است )

 

گاهی اوقات بی تفاوت بودن در برابر مرد ها، می تواند رابطه را درست کند. اما گاهی وقتی نشانه پسری که دختری را دوست ندارد در او می بینی، شاید نا امید شوی و به التماس و تکاپو بیفتی. اما باید بدانی به دو دلیل بهترین کار در این شرایط بی تفاوتی و اعتماد به زمان است. چرا که:

بی تفاوت بودن در مقابل بی توجهی های یک مرد بیش از هر چیز ارزش وجودی تو را حفظ می کند.

من به دختر ها می گویم توی رابطه مثل خدا باشید! اگر کسی رقیب تان شد، او را با رقیب رها کنید. برای خود ارزش قائل باشید. هیچ مردی به التماس های دختری که رهایش کرده، جواب نمی دهد. پس بی تفاوتی در برابر مرد را تمرین کن. بی تفاوت بودن موجب می شود ارزش تان خیلی زود بالا برود.

چند روش جالب برای بی تفاوت بودن با مرد ها وجود دارد که احتمال برگشتن این مرد را زیاد تر می کند

این آموزش زندگی ات را تغییر می دهد: چطور در شب و روز ولنتاین یک دختر مجرد و شاد باشم؟

به جرات می توانم بگویم که کاربران شادزیستی با این راه حل ها توانسته اند رابطه های 100 درصد خراب را اغلب درست کنند و بعد با آموزه هایی مثل پک قرص صورتی رابطه مفید خود را پیش برده اند و برخی نیز به ازدواج رسیده اند.

می خواهم بدانم پک قرص صورتی چه چیزی در چنته دارد

 

در مطلبی با عنوان جذب مرد با موبایل یا عاشق کردن با موبایل این موضوع را آموزش داده ام که وقتی مردی جواب پیامک نمی دهد، شما باید خونسردی تان را حفظ کنید و از مسیج های رگباری خود داری کنید.

این کار کمک می کند که نشانه های وابستگی در شما زایل شود و مرد بیشتر به سمت شما گرایش پیدا کند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

بدین ترتیب می توانید از حضور او در حوالی تان استفاده کنید و بهتر او را بشناسید و در مورد ازدواج تان عاقلانه فکر کنید.

اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره رایگان شادزیستی به روش های زیر استفاده کنید.روش ارتباط با شادزیستیتلگرام:  اینجا را کلیک کنایمیل: info@shadzisti.irواتس اپ – آی گپ – گپ – بله : 09030280078

منبع عکس ها:  vixendaily

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

41 سوال در قرار اول آشنایی برای 45 دقیقه مکالمه

Next Post

آیا موقع بلاک شدن و آنبلاک کردن پسر پیام و زنگ بزنیم

داستان پرونده آبنبات تلخ یا زنانه دو شوهره

هنگام سوال از مرد این اشتباهات را نکن

چطور اولویت اول زندگی نامزدم باشم

13 ویژگی پسر نرمال برای زندگی آرام و ازدواج

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

× پنج = 10

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

شش − = 4

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

× هفت = 21

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3871موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4438موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 2010موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 36484موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4242موضوع : چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9395موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19514موضوع :

این مطلب در مورد موضوعات به چالش کشیدن مردان، چگونگی به چالش کشیدن مردان، مرد بی تفاوت، چرا مردها بی احساس میشوند، نحوه برخورد با مرد بی توجه، ۱۰ نقص زنانه که مردان دوست دارند، چرا مردها سرد میشوند، بی توجهی زن به مرد نوشته شده است.

به چالش کشیدن مردان

هرگز به مردان بیش از آنچه آنها به شما توجه می کنند، توجه نکنیدبرای اینکه بتوانید عشق و محبت یک مرد را برای همیشه برای خود داشته باشید مستلزم این است که شما هم از او عشق دریافت کنید. بسیاری از زنان تصور می کنند هر چه بیشتر به یک مرد توجه کنند و نیازهای کوچک و بزرگ او را برآورده کنند، بیشتر در دل او جای خواهند داشت.

از آنجا که این کار را بیشتر جامعه زنان در دنیا انجام می دهند، زنان تصور می کنند این مسیر درست است و تخت‌گاز به سمت انتهایی که نمی دانند چیست می تازند. اما هر چه بیشتر در عمق این روش می روند، بیشتر آسیب‌پذیر می شوند و کمتر عشق دریافت می کنند.

مردها وقتی بیشتر از آنچه به شما می دهند از شما دریافت کنند، دلزده می شوند. خاموش می شوند و ممکن است روش رفتاری خود را تغییر دهند. هنگامی که یک مرد دایما با حجم زیادی توجه، نگرانی، کادو، علاقه، قربان‌صدقه، آماده بودن غذا و تمیز بودن خانه و …. مواجه می شود احساسش به شما عوض خواهد شد.

او شما را همچون مادری می بیند که دایما مراقب فرزند خود است تا چیزی کم نداشته باشد. این همه توجه و زحمتی که شما می کشید هرگز به چشمش نخواهد آمد و نمی تواند برای آنها به شما عشق بیشتری بدهد.

برخلاف تصور زنان، توجهات بیش از اندازه نه تنها باعث افزایش علاقه مردان به زنان نمی شود که درست برعکس، احساسات عاشقانه آنها را از بین می برد.

مردها به واسطه قوی تر دانستن خود بیشتر دوست دارند دهنده باشند تا گیرنده. آنها می خواهند آنها باشند که نیازهای زن را تامین می کنند. وقتی زن همه کار را انجام دهد، مردها نقش خود را بسیار کمرنگ می بینند و تصور می کنند آن جذبه مردانه را ندارند و این باعث می شود تا زنی که این حس را در آنها به وجود آورده است را دوست نداشته باشند.

چگونگی به چالش کشیدن مردان

قبل از جذب یک مرد، شما باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهیدبه خودتان بگویید چه شخص بسیار عالی هستید! به خودتان بهترین ویژگی ها و مهارت های خود را یاد آوری کنید و افتخار کنید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. یک برخی از نقاط قوت خود را به عنوان یک شخص برجسته کنید تا احساس کنید که شما ارزش توجه یک مرد را دارد.

همیشه نگرش مثبت را حفظ کنید! ذهن خود را به آن تنظیم کنید

به خاطر داشته باشید که. اگرچه همه ما کامل و بی نقص نیستیم،اما قبل از صرف یک شب،خودتان را درآینه نگاه کنید و بهترین ویژگی های خود را به خاطر بسپارید، اون ممکن است که لبخند تان،یا دندان های زیبایتان و یا پاهای کشیده ی شما باشد. اگر شما بر جنبه های مثبت ظاهر خود تمرکز کنید، مردان هم آنها را خواهند دید. خودتان باشید و نترسیداز نشاندادن لبخند کج خودتان یا پاهای کوتاهتان! هرگز از خودت شرمنده نشو!

با افراد جدیدی آشنا شوید. تعامل با افراد جدید می تواند ترسناک باشد. یک مرد بیشتر به سمت زنی کشیده میشود که دوستان زیادی و تعامل اجتماعی خوبی دارد تا کسی که دچار غم و اندوه ست و همیشه به سمت تنهایی می رود.

مرد بی تفاوت

با مرد بی تفاوت چه باید کرد؟برای باز شدن چشمان همسرتان که می‌پندارید به یک مرد بی تفاوت تبدیل شده است، بخواهید تصور کند یکی از فرزندانتان یا حیوان خانگی‌اتان که خیلی هم دوستش دارید، رفته زیر ماشین و در حالی که از او خون می‌رود گوشه‌ای افتاده است. آیا در چنین موقعیتی شوهرتان می‌گوید من هرگز اعتقادی به دکتر و بیمارستان و این حرف‌ها ندارم و حوصله هم ندارم کاری بکنم؟ آیا همسرتان او را همانجا تنها خواهد گذاشت تا از شدت خونریزی بمیرد؟ یا سعی می‌کند از کسی کمک بگیرد؟ پاسخ این پرسش واضح و روشن است. شکی نیست که شوهرتان در چنین موقعیتی هرچه سریعتر پسرتان یا سگتان را به بیمارستان خواهد رساند و عاجزانه از گروه پزشکی تقاضا خواهد کرد عزیزش را نجات دهند.

رابطه و ازدواج شما نیز همینطور روی زمین افتاده و رو به مرگ است. چنانچه کمک نگیرید خواهد مرد. یک بار دیگر از او بخواهید تلاش کند و با هر روشی از گفتگوهای دونفره و خواندن کتاب گرفته تا رفتن به پیش مشاور و روانشناس و گرفتن کمک حرفه‌ای به رابطه‌اتان جان دوباره ببخشید. اما چنانچه همسرتان سرباز زد و با لجبازی تمام به حرف خودش چسبید، بدانید وقت آن رسیده که این رابطه یا ازدواج را ترک گویید چرا که شما نیز به لحاظ روحی و عاطفی رو به مرگ هستید و باید خودتان را نیز نجات دهید.

چرا مردها بی احساس میشوند

اغلب مردهایی که در معرض استرس شدید قرار دارند در خود فرو‌می‌روند، سکوت می‌کنند و بی‌احساس می‌شوند ‌تا مسئله خود را به شکلی حل کنند.

از آن جایی که طبیعت اصلی مرد ، مردانه و مذکر است، برای مبارزه با ‌استرس به این نیاز دارد که خود را از معرکه عقب بکشد و مدتی را به تنهایی بگذراند.

‌این رفتار قدرت مردانه او را تشدید و تقویت می‌کند. بنابراین ‌زمان مناسبی برای رسیدگی به واکنش‌های عاطفی و احساسی نیست. اغلب مردها در برخورد با استرس ابتدا با ‌احساسات خود قطع رابطه می‌کنند تا بتوانند به طور عینی و منطقی با مسئله پیش آمده برخورد کنند. ‌

زن‌‌ها از این رفتار مردها به هراس می‌افتند زیرا اگر قرار باشد زنی با احساسات خود قطع ارتباط کند باید به ‌قدری ناراحت باشد که بخواهد کسی را رد کند، اما این موضوع در مورد مردها صدق نمی‌کند در حالی‌که مردها ‌خود به خود در واکنش به استرس با احساسات خود قطع رابطه می‌کنند.

‌مرد توانایی آن را دارد که در لحظه‌ای در خود فرو برود و سکوت اختیار کند به همین شکل می‌تواند در لحظه‌ای ‌از این حال خارج شود. وقتی مردها متعادل‌تر می‌شوند برای آنها صحبت درباره اینکه از چه موضوعی ‌ناراحت بـودنـد، سـاده‌تر می‌شود. ‌

وقتی مرد از دنیای سکوت و تنهایی بازمی‌گردد ممکن است حرفی برای گفتن نداشته باشد زیرا ممکن است به این ‌نتیجه رسیده باشد که دلیل و موضوعی برای ناراحت شدن وجود ندارد.در اغلب موارد وقتی مرد از سکوت و‌انزوا خارج می‌شود و می‌گوید که همه چیز خوب و عالی است، بهتر است همسرش به این گفته او اطمینان کند و در ‌شرایط آرام قرار بگیرد.

نحوه برخورد با مرد بی توجه

قدم اول:

به نامزد یا همسرتان توضیح دهید که تصویر ذهنی تان از همسر و رابطه ایده آل چیست. در این رابطه دقیق باشید و با روشنی و وضوح کامل صحبت کنید و بپرسید که آیا خود او فکر می کند، همسر ایده آلی است؟

قدم دوم:

از نامــزد یا همسرتان بخواهیــــد خواسته ها و ایده آل های خود را از یک رابطه ایده آل برایتان توضیح دهد. مراقب باشید از جانب او صحبت نکنید و بگذارید که خودش نقطه نظراتش را توضیح دهد.

قدم سوم:

درباره اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهد، بیندیشید و به رفتارش دقت کنید تا ببینید که آیا فقط صحبت می کند یا براستی نیز ویژگی هایی که شما به دنبالش هستید را از خود نشان می دهد؟

نکته مهم: تنها به یک شرط می توان به مردی کمک کرد تا از لحاظ احساسی بازتر شود که او نیز مایل باشد به خودش کمک کند. البته که عشق شما می تواند روی زندگی یک مرد تاثیر بگذارد.

۱۰ نقص زنانه که مردان دوست دارند

۱- بوی خوش زن! من در مورد عطر سیصد هزار تومانی شما صحبت نمی کنم بلکه بویی شیرین، واقعی و اصیل که از یک خانم برمی خیزد؛ مردان این بو را دوست دارند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

۲- موهای خیس: ممکن است موهای خیس برای شما کلافه کننده باشد چون به هرجایی می چسبد. اما برای مردان نشان دهنده یک چهره جذاب و تحریک کننده است.

۳- زمانی که پیراهن مردانه همسرتان را به تن می کنید.اوکی، مسئله ای نیست اما فقط آن را از ما ندزدید و برای خودتان نکنید. ما آنها را به دلایل خاصی خریده ایم و چون شما لباس دیگری ندارید که در خانه بپوشید، دلیل نمی شود پیراهنی که ما برای مهمانی های رسمی خریده ایم به تن کنید. اگر این روال عادی و تکرار شود ، دیگر کسی برای خودش خرید نمی کند!

۴- کک و مک: این کک و مک ها خیلی دوست داشتنی و بامزه هستند پس دیگر سعی نکنید که آنها را با خروارها کرم پودر بپوشانید.

۵- زمانی که سرتان را روی گردن مان می گذارید و نفس می کشید:از بعضی ها شنیده ام که این کار را ناراحت کننده می دانند و نمی توانند به خواب بروند اما اغلب مردان زمانیکه شما سرتان را روی شانه یا گردن شان می گذارید احساس صمیمیت و نزدیکی و مالکیت می کنند.

۶- در آغوش گرفتن: ما در آغوش گرفتن را دوست داریم.نمی گوییم که آن را بیشتر از رابطه زناشویی دوست داریم ، اما این کار را هم دوست داریم.

۷- هر کاری که با تخت خوابتان انجام می دهید دوست داریم:آنچه که من به عنوان یک مرد در تمام سالهای عمرم فهمیده ام، تخت خواب شامل پتو، روانداز هایی که پتو را می پوشاند، بعضی ملحفه ها و بالش می شود. اما نه. تخت خواب دختران و خانمها فرق می کند. به نظر می رسد تخت خواب آنها از ۹ لایه اضافی و ۳-۴ تا بالش برای راحتی تشکیل شده است تا آنها احساس راحتی کنند.

بخوانید : باردار نیستید اما جواب تست بارداری مثبت است!۸- با خنده صحبت کردن: زمانیکه من می خندم و حرف می زنم شاید جالب توجه نباشد اما خنده خانم ها گرم و مطبوع است مانند رقصیدن درمیان باد وما این خنده ها را دوست داریم.

۹- زمانیکه ما را چک می کنید: بعضی خانم ها این کار را انجام می دهند و این بعضی اوقات جذاب و قابل توجه به نظر می رسد، اما اگر این کار برای طولانی مدت و همیشگی انجام شود، زجر آور و خسته کننده می شود.

۱۰- گاز گرفتن لب پایینی: اگر در حال صحبت کردن در مورد چیزی هستید و ناگهان چیزی می گویید که نباید می گفتید ، لب تان را گاز می گیرید، مردان این حالت خانم ها را خیلی دوست دارند.

چرا مردها سرد میشوند

مریخی‌‌ها یا همان آقایان هم از اینکه وقت‌شان را با همسرشان بگذرانند لذت می‌برند اما نکته مهم در آقایان این است که اگر دائما با همسرشان باشند، نیاز به صمیمیت در آنها برطرف نمی‌شود. آقایان بیشتر از اینکه روی ارتباطات تمرکز کنند، روی عملکرد و رفتار تاکید داشته و در این رابطه بیشتر تلاش می‌کنند. خانم‌ها تمایل و علاقه شدید دارند که ارتباطات خود با شوهرشان را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار بدهند و تمام وقتی را که با او سپری می‌کنند صرف بالا و پایین کردن این جزئیات ارتباطی ‌کنند‌ اما آقایان برای آنکه مطمئن شوند همه چیز خوب پیش می‌رود لازم نمی‌دانند دوباره تمام کلمات و عبارات رد و بدل شده را مرور کنند یا تمام جزئیات را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند. در عوض آقایان روی وظایف و کارهای بعدی که باید انجام دهند تمرکز می‌کنند. به عبارت دیگر آقایان بیشتر سعی می‌کنند کاری انجام دهند که کلیت رابطه زناشویی را بهتر کند و در کل شادی و آرامش را برای همسرشان به همراه داشته باشد.

نکته : خانم مایل است به همسرش کمک کند تا او احساس بهتری پیدا کند و فکر می‌کند اگر شوهرش در این مورد صحبت کند، تسکین پیدا می‌کند. اینجاست که زوج‌های جوان باید نکته اساسی در این زمینه را بدانند؛ روش برخورد زنان و مردان با مشکلات کاملا متفاوت است

وقتی سیارات به‌ هم برخورد می‌کنند!

وقتی آقا روی موضوعی کار می‌کند که نتیجه آن ایجاد رضایت و خوشحالی در همسرش است، هر عاملی که نگذارد او به هدفش برسد، برایش یک مانع محسوب می‌شود. گاهی وقت‌ها خانم برای برقراری ارتباط تلاش می‌کند، این خود، برای آقا یک مانع و عامل حواس‌پرتی محسوب می‌شود. وقتی خانم می‌گوید که شاد نیست، آقا سعی می‌کند مشکل او را حل کند تا خانم دوباره احساس شادی کند. این در حالی است که اکثر مواقع خانم نمی‌خواهد کسی مشکل او را حل کند بلکه فقط می‌خواهد یک گوش شنوا پیدا شود تا با او همدردی کند. وقتی در این شرایط خانم از ارائه راه‌حل توسط آقا ناراحت می‌شود، آقا هم حس می‌کند همسرش به او و اقداماتش اعتماد ندارد. حتی به این باور می‌رسد که پیشنهادات و راهکارهایش برای شاد کردن خانم کافی نبوده است. گاهی خانم از یک روز کاری بسیار بد شاکی است اما همسرش فکر می‌کند مسئول ناراحتی خانم است، چون نتوانسته حال او را بهترکند و شادی را به او برگرداند. وقتی بار‌ها و بار‌ها این اتفاق تکرار شود، آقا به این نتیجه می‌رسد که خواسته‌های خانم ورای توان اوست و هیچ‌وقت نمی‌تواند شوهر خوبی برایش باشد و همین موضوع باعث دلسردی مرد می‌شود. وقتی مرد‌ها حس کنند دیگر مورد اعتماد نیستند، ناراحت شده و بهم می‌ریزند. (نگاه کنید به چگونه با مردی که سرد شده رفتار کنیم)

بی توجهی زن به مرد

دلایل بی توجهی زن به مرد:

۱- انتقام‌جوییگاهی بی‌وفایی یک زن از حس انتقام جویی او ناشی می‌شود. گاهی زنان برخلاف میل باطنی خود به شوهر خود خیانت می‌کنند تا به او بفهمانند حس مورد خیانت قرار گرفتن چقدر دردناک است و جالب اینکه در خیلی موارد این حربه پاسخ می دهد.محققی در این زمینه می گوید: «مردها به اندازه زنان احساساتی نیستند، بنابراین در اکثر موارد درد و رنج ناشی از خیانت همسر را درک نمی کنند، مگر اینکه خودشان طعم آن را چشیده باشند. زنان با این کار می خواهند شرایطی برابر با شوهر خود داشته باشند چون احساس می‌کنند آنچه تا به حال به آن پایبند بوده‌اند دیگر ارزش و اعتباری ندارد!»

۲- بی‌تفاوتی همسرگاهی بی وفایی زنان از احساس نادیده گرفته شدن یا بی تفاوتی همسر نسبت به مسائل و مشکلات ناشی می شود. یک کارشناسی در این زمینه می‌گوید: «اکثر زنان در ابتدا سعی می کنند به همسرانشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است اما اگر شوهر متوجه اشارات غیرمستقیم نشود، به همسر خود بی اعتنایی کند یا گلایه های او را جدی نگیرد، زن به خیانت روی می آورد چون احساس می کند راه دیگری نمانده است.»

۳- احساس ناامنی و خلأ عاطفیزنان نیاز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسین قرار گیرند. کارشناسان خانواده در این زمینه می‌گویند: «خیانت معمولا زمانی اتفاق می افتد که زنی احساس کند آنطور که باید و شاید مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمی گیرد و همسرش قدر او را نمی داند. معمولا زنان به سمت مردان دیگر جذب می شوند چون از زبان آنها تعریف ها و تحسین‌هایی می شنوند که از زبان شوهر خود نمی‌شنوند. زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق‌العاده باشند. این یک باور جدی است!»

۴- بازگشت به گذشتهبازگشت به روابط قبلی راهی آسان برای یافتن کسی است که بتواند کمبودهای زندگی زنان را برای مدت کوتاهی جبران کند. البته این راه حل بسیار مقطعی است و نمی‌تواند تاثیر ماندگاری داشته باشد. آنچه زنان می‌خواهند شخص قبلی نیست بلکه احساساتی است که در رابطه قبلی تجربه کرده‌اند یا دیدی است که در آن زمان نسبت به خود داشته‌اند. بازگشت به روابط گذشته باعث می‌شود زنان احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کنند.

۵- رابطه یکنواختاکثر زوج‌هایی که برای مدت طولانی با هم زندگی کرده‌اند کم کم احساس می کنند آن حرارت و عشق روزهای اول را ندارند. کارشناسی می‌گفت: «روزهای اول یک رابطه، زمانی هستند که احساس می‌کنید انتخاب شده‌اید و مورد توجه و علاقه هستید اما در مورد روابط طولانی قضیه کاملا متفاوت است چون دیگر هورمون هایی که در اوایل رابطه با دیدن طرف مقابل در بدنتان ترشح می شد کمتر شده اند.»آمارها نشان می‌دهد زوج‌هایی که همیشه رابطه‌ای آرام و بدون تنش دارند، بیشتر در معرض خطر خیانت و بی‌وفایی هستند.

بیشتر بدانید:

جذب مردان و ایجاد وابستگی

جملات مورد علاقه مردان

چگونگی به چالش کشیدن مردان

۵ مرحله ی ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

چگونه توجه شوهرم را جلب کنم

راز و رمزهای دلتنگ کردن مردان

novinatlas 1707 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

بارها از خودتون پرسیدید که چگونه نسبت به مردان بی تفاوت باشیم .بله گاهی لازم است نسبت به برخی از مردان بی‌تفاوت بود. هدف از بی توجهی زن به مرد می‌تواند متفاوت باشد؛ اما هدف هر چه باشد، بعضی اوقات تنها همین بی‌تفاوتی نشان دادن است که برخی از مشکلات را حل می‌کند! در این […]

بارها از خودتون پرسیدید که چگونه نسبت به مردان بی تفاوت باشیم .بله گاهی لازم است نسبت به برخی از مردان بی‌تفاوت بود. هدف از بی توجهی زن به مرد می‌تواند متفاوت باشد؛ اما هدف هر چه باشد، بعضی اوقات تنها همین بی‌تفاوتی نشان دادن است که برخی از مشکلات را حل می‌کند! در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جنبه‌های مختلف بی تفاوتی نسبت به مردان بپردازیم.

توجه زیاد از حد به مردی که با او زندگی می‌کنید و با او رابطه احساسی دارید، ممکن است گاهی دردسرساز شود. همیشه سعی کنید کمی آن‌ها را تشنه محبت و عشق بگذارید. به اندازه‌ای به آن‌ها توجه کنید و عشق بورزید که آن‌ها هم پاسخگوی این محبت و عشق شما باشند. برخی از مردان در ابراز احساساتشان دچار مشکل هستند و اصطلاحاً سختشان است بخواهند به معشوق، همسر، نامزد و … خود عشق بورزند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

گاهی از گفتن جمله ساده‌ای مانند “دوستت دارم ” امتناع می‌ورزند. این مردان باید یاد بگیرند که عشق برای نشان داده شدن است. اگر احساسی در دل وجود دارد باید به طرف مقابل نشان داده شود و الا چگونه شریک زندگی شما از احساساتان باخبر شود؟!

اگر شریک عاطفی شما در ابراز احساسات سرد رفتار می‌کند، شاید کمی بی تفاوتی نسبت به مردان آن ها را از خواب بیدار کند و به آنها یادآوری کند که وقت این رسیده است که کمی مردی احساساتی باشد! پس بهتر است در برابر رفتار سرد یک مرد، گاهی مثل او بی‌تفاوت باشید. در ابراز احساسات پیش‌قدم نشوید و اجازه دهید این مرد شما باشد که این بار به شما ابراز احساسات می‌کند.

میخواهم یاد بگیرم مرد مورد علاقه ام را مجذوب و وابسته خودم کنم

برخی از بانوان همانند مادری دلسوز و فداکار رفتار می‌کنند. آن‌ها بیش از حد به مرد خود توجه می‌کنند. مدام نگران وقت غذا، دارو، خواب و … او هستند. این توجه بیش از حد موجب می‌شود یک مرد احساس کند که در بسیاری از موارد ساده زندگی خود وابسته است. مدام کسی او را می‌پاید. همیشه باید مراقب انجام چیزهای ساده باشد. کمی در انجام چنین اموری بی تفاوتی نسبت به مردان واجب است! هر انسانی نیاز دارد گاهی در حال خود فرو برود. گاهی چیزهای ساده را فراموش کند! گاهی رها و آزاد باشد.

مقاله مرتبط: چگونه بی‌ توجهی همسر را سریعا از بین ببریم؟

درست است زنی که این کارها را انجام می‌دهد، در واقع می‌خواهد عشق و توجه خود را به شریک عاطفی‌اش نشان دهد، اما نباید این توجه به گونه‌ای بروز پیدا کند که انگار فرد را در غل و زنجیر می‌کشد. گاهی این توجه‌ها آن قدر زیاد می‌شود که بعد از مدتی دیگر محبت‌های شما به چشم مردتان نمی‌آید! او همیشه چنین توجه و محبتی از شما دیده است و ممکن است فکر کند که همه زنان این گونه محبت می‌ورزند و توجه می‌کنند و یا حتی این میزان توجه و رسیدگی، وظیفه زنان است.

در نتیجه، او نمی‌تواند پاسخگوی محبت شما باشد زیرا فکر می‌کند همه این گونه رفتار می‌کنند. ممکن است شما هم با خود فکر کنید که چرا شریک عاطفی شما به شما توجه کافی را ندارد! در واقع این شما هستید که بیش از حد به او توجه می‌کنید و ممکن است او توان پاسخگویی به این میزان توجه را نداشته باشد. برای همین با کمی بی‌تفاوتی نسبت به مرد خود می‌توانید به او یادآوری کنید که این حجم محبت از روی لطف شماست نه انجام وظیفه!

وقتی فردی عاشق کسی می‌شود و یا از او خوشش می‌آید، سیگنال‌هایی به سمت او می‌فرستد. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید مردی به شما نسبت به دیگران خیلی توجه می‌کند. به حرف‌های شما بیشتر از سایرین گوش می‌دهد و یا بیشتر حرف‌های شما را در جمع تایید می‌کند. نظرات شما برای او مهم است و… . ممکن است شما هم متقابلاً از این فرد خوشتان بیاید؛ اما بهتر است از همان ابتدای کار شما هم با علاقه به نگاه نکنید و زیاد او را موردتوجه قرار ندهید. گاهی بی‌تفاوتی نسبت به مردی که عاشق شما شده است، لازم است! البته بی تفاوتی نسبت به مردان باید در حد معمول باشد و زیاده‌روی در آن نشود.

وقتی شما نسبت به مردی که به شما علاقه‌مند شده است (و البته شما هم به او علاقه دارید) کمی بی‌تفاوتی نشان دهید، در چشم او شما یک انسان متشخص و بااعتماد به نفس هستید که با یکی دو جمله محبت‌آمیز و توجه وابسته نمی‌شوید! مقداری بی‌تفاوتی موجب می‌شود او بیشتر به شما دل ببندد؛ اما یادتان باشد که در این زمینه زیاده‌روی نکنید و مرد عاشق را فراری ندهید!

همه انسان‌ها درگیر دغدغه‌ها و مشکلات زیادی هستند. گاهی این مشکلات موجب می‌شود که شریک عاطفی خود را فراموش کنید. او را نادیده بگیرید. با توجه به این که در جامعه ایران اغلب مردان هستند که بیشتر کار می‌کنند (زیرا استخدام بانوان کمتر انجام می‌شود و این مشکل شما نیست!)، وقتی از سر کار برمی‌گردند، خسته هستند و دیگر توانی برای توجه به همسرشان ندارند.

شاید در وهله اول این دلیل قانع‌کننده به نظر برسد. او خسته است. شما باید هوایش را داشته باشید! اما حقیقت این است که ابراز احساسات نیاز به هیچ توانی ندارد! حتی با گفتن جملاتی مثل دوستت دارم، امروز دلم برات بیشتر تنگ شده بود و… آن‌ها بیشتر انرژی می‌گیرند. اگر همسر شما در این زمینه افراط می‌کند، کل زندگی شما در خانه خلاصه شده است و هر روزتان به یک شکل می‌گذرد، شاید کمی بی‌تفاوتی و کم‌توجهی به همسرتان موجب شود او قدردان زندگی با شما باشد و متوجه شود که در صورت عدم توانایی برای تغییر روزمرگی، حداقل کاری که می‌تواند بکند این است که کمی به شما توجه کند، به حرف‌هایتان گوش دهد و چند ساعتی از روز را برای شما وقت بگذارد.

مقاله مرتبط: با شوهر بی احساس خود چه کنیم؟ (تکنیک های عاشق کردن شوهر)

راه‌های مختلفی برای ابراز بی‌تفاوتی وجود دارد و این شما هستید که باید با توجه به شناختی که به همسر و شریک عاطفی خود دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در واقع بهتر است بگوییم راه‌های منحصر به فردی با توجه به ویژگی و خصوصیات هر فرد وجود دارد. ممکن است روشی که دوست شما برای جلب توجه همسرش استفاده میکند، به کار شما نیاید. به همین علت، شما باید ابتدا همسر خود را به خوبی بشناسید و ارزیابی کنید که با عدم انجام چه کارهایی می‌توانید توجه او را نسبت به بی‌تفاوتی خود جلب کنید.

به صورت کلی، برای نشان دادن بی تفاوتی نسبت به مردان بهتر است یکی از رفتارهای محبت‌آمیز خود را کمی کمرنگ‌تر کنید. اگر هر روز با اشتیاق فراوان به سمت در می‌روید تا از همسر خود استقبال کنید، می‌توانید این بار کمی این استقبال را کمرنگ‌تر کنید. ممکن است در طول روز بارها به همسر خود بگویید که دوستش دارید (البته گفتن زیاد از حد این جمله توصیه نمی‌شود)، می‌توانید این ابراز احساسات را کمتر کنید.

بی تفاوتی نسبت به مردان می‌تواند در زمان‌های زیادی راه‌حلی برای برطرف کردن یک مشکل باشد؛ اما باید بدانید که زیاده‌روی در این حرکت موجب می‌شود که این رفتار شما برای فرد مقابل عادی شود و دیگر به چشم نیاید.

برای نشان دادن بی تفاوتی نسبت به مردان هم روش‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد که تنها با شناخت از فرد مقابل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برای همین از راهکارهای دیگران استفاده نکنید. ابتدا ببینید کمرنگ کردن چه رفتاری توجه همسر یا نامزد شما را جلب می‌کند و سپس سعی کنید با همان رفتار بی‌تفاوتی خود را نشان دهید.

داشتن دوست پسر دروغگو می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. کسی دوست ندارد با فردی دروغگو وارد رابطه شود. اصولاً افراد به قصد ازدواج وارد رابطه با…

ممکن است جز آن دسته از افرادی باشید که مشکل زود وابسته شدن دارند. این ویژگی می‌تواند زندگی را بر انسان بسیار سخت کند. افرادی…

داشتن زندگی خشک و بدون خنده برای هیچ کسی جذاب نیست. شاید شخصیت‌های جدی به نظرمان جذاب بیایند اما در نهایت، افراد ترجیح می‌دهند با…

یکی از مواردی که در جامعه ما بسیار منع می‌شود، ازدواج با دختر بزرگتر است. اصولاً مردان بزرگتر از همسر خود هستند. حتی به صورت…





کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آموزشی تکامل من میباشد.

معمولا برخی از روابط بعد از گذشت مدتی رو به سردی می‌روند و دو طرف نسبت به یکدیگر بی‌احساس می‌شوند. اما اوضاع زمانیکه فقط یک طرف رابطه نسبت به طرف دیگری یخ و بی‌احساس باشد، سخت‌تر می‌شود؛ مخصوصا اگر این پسر باشد که نسبت به دوست دخترش احساسی به خرج نمی‌دهد. معمولا دختران بدلیل بالاتر بودن سطح هیجاناتشان نسبت به پسران بیشتر تمایل دارند که مورد محبت و ابراز احساسات فراوان قرار بگیرند و اگر این محبت را از سمت آنها دریافت نکنند مسلما فشار روانی بسیاری به آنها وارد می‌شود. ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم احساسات شما را در این شرایط درک کنیم، قصد داریم در این مقاله دلایل بی‌احساس بودن دوست پسرتان و راهکارهای برطرف کردن آن را ارائه کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها دوباره به همان شور و حال روزهای اول آشنایی بازگردید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

فهرست مطالب

گاهی اوقات یکی از دلایل بی‌احساس شدن مردان در رابطه می‌تواند داشتن افکار و احساسات منفی نسبت به خودشان باشد. زمانیکه او احساس می‌کند شخص دوست‌داشتی و لایقی نیست کم کم به لاک تنهایی خودش فرو می‌رود و دوست دارد تنها باشد. این حالت بیشتر وقتی در آنها دیده می‌شود که به هدفی که داشتند نرسیده‌اند یا در یک کار شکست خورده‌اند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

این دلیل معمولاً رایج‌ترین دلیل سردی و بی‌احساس شدن آقایان است. شیوه‌ی برخوردی که مردان و زنان برای مقابله با استرس و مشکلات زندگی انتخاب می‌کنند، با هم تفاوت دارد. درحالی که زنان به نزدیک‌ترین عزیزان خود پناه می‌برند تا با آنها درباره‌ی مشکلاتشان صحبت کنند و با درد و دل کردن و گریه کردن بار دلشان را سبک کنند، مردان ترجیح می‌دهند که به تنهایی با مشکلاتشان دست و پنجه نرم کنند. یک مرد نمی‌خواهد دیگران، به ویژه همسرش یا زنی که به او اهمیت می‌دهد، او را مردی ضعیف و ناتوان ببیند. این مشکلات نگران کننده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ شاید مرد موردعلاقه‌تان در کارش به مشکلی برخورده، شاید مسائل مالی یا خانوادگی نگرانش می‌کند یا شاید مشکلات عاطفی باعث شده که این روزها نسبت به شما بی‌توجه و بی‌تفاوت بشود.

هیچ کس کامل نیست. ترس‌ها و نگرانی‌ها گاهی به شما غلبه می‌کنند و رابطه‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، به گونه‌ای که مرد مورد علاقه‌تان را ناخواسته و ندانسته از خودتان دور می‌کنید. شاید به عشقتان اعتماد ندارید، می‌ترسید مبادا او شما را ترک کند، هرچند هیچ کاری انجام نداده که نشان دهنده‌ی چنین قصدی باشد، شاید هم برای اعتماد به نفس پیدا کردن و باارزش شمردن خود بیش از اندازه به او وابسته هستید. دلیلش هر چه که باشد، عشقتان را مسئول کارها و اتفاقاتی کرده‌اید که کاملاً تحت کنترل خودتان هستند. هیچ کس دوست ندارد چنین بار و فشاری به او تحمیل شود، پس وقتی شما تا این حد عشقتان را تحت فشار می‌گذارید، او در واکنش به این کارتان از شما فاصله می‌گیرد.

گاهی اوقات دلیل بی احساس شدن مردان می‌تواند یکنواخت و کسل کننده شدن زندگیشان باشد. وقتی که هر روز مجبور می‌شوند راس یک ساعت مشخص در محل کار حاضر شوند، غذا بخورند یا بخوابند. این روتین شدن کارها می‌تواند برای دوست پسر شما خسته کننده باشد و به شکل بی‌حوصلگی، سردی و بی احساسی خود را نشان دهد.

شک و تردید جزئی از رابطه‌ی عاشقانه است، به علاوه هر فردی نمی‌تواند نیمه‌ی گمشده‌ی ما باشد. همه این موضوع را می‌دانند و هیچ کس نمی‌خواهد درگیر رابطه‌ی نادرستی بشود یا عشق زندگیش را رها کند. شاید دلیل بی‌تفاوتی عشقتان این باشد که او مطمئن نیست آیا واقعاً می‌خواهد به رابطه با شما ادامه بدهد یا خیر.

یک روز با هم آشنا شدید، به سمت هم جذب شدید و ناگهان از آن روز به بعد تک‌تک لحظات زندگیتان را در کنار هم می‌گذرانید. وقتی همه چیز ناگهان کاملاً جدی و به شدت پرشور می‌شود، طبیعی است که مردان بخواهند خودشان را کنار بکشند تا شرایط را دوباره بسنجند. حرکت کردن با سرعت نور ترسناک است، در این بین طبیعی است که مردی بخواهد سرعت پیشرفت رابطه را آهسته‌تر کند، به علاوه آهسته و با اطمینان پیش رفتن به رابطه‌سالم‌تری منجر می‌شود.

بی‌احساسی و بی‌حوصلگی در رابطه عاطفی می‌تواند نشانه وجود مشکلات خلقی در دوست پسرتان باشد. البته به یاد داشته باشید که برای صحیح تشخیص دادن این موضوع باید به چند نکته توجه کنید. آیا از همان ابتدا که با دوست پسرتان آشنا شدید خلق او پایین بود یا اینکه بعد از گذشت مدتی اینگونه شد؟ آیا او فقط در رابطه با شما این‌طور است یا در برخورد با همه حتی اعضای خانواده‌اش نیز بی‌احساس است؟ بی‌احساس بودن و ناتوانی در  ابراز علاقه  می‌تواند یکی از نشانه‌های افسردگی باشد که البته بهتر است در این خصوص حتما با یک روانشناس نیز مشورت کنید.

نکته: بی‌احساس بودن خصیصه‌ایست که در بسیاری از مشکلات روانی دیده می‌شود، لذا با قطعیت زیادی نمی‌توان در این زمینه صحبت کرد؛ مگر اینکه شرح‌حال بیمار توسط روانشناس گرفته و تشخیص نهایی مطرح شود.

 

اگر عشقتان نسبت به شما سرد و بی‌تفاوت شده است، کارهای زیر را به هیچ وجه انجام ندهید، مگر آن که بخواهید او را بیشتر از خودتان دور کنید.

مشکل چیه؟ چه اتفاقی افتاده؟ من چیکار کردم؟ چرا جواب پیام‌هام رو نمیدی؟ چرا اینطوری باهام حرف میزنی؟ عشقتان را با انبوه سوال به رگبار نبندید، چون جواب درستی نخواهید گرفت و دقیقاً مانند این می‌ماند که با یک دیوار آجری تنیس بازی کنید. اگر مردی تحت فشار باشد یا مشکلات عاطفی در زندگیش وجود داشته باشد، آخرین چیزی که در این دنیا می‌خواهد، درگیر شدن در یک بازجویی مفصل است. این سین جیم کردن‌ها به موضوع نگران کننده‌ی دیگری در زندگیش تبدیل می‌شود که طبعاً او ترجیح می‌دهد از آن فرار کند. البته می‌توانید یک بار برای همیشه از او بپرسید که آیا می‌خواهد درباره‌ی مشکلش با شما صحبت کند، اگر تمایلی نداشت، اصرار بیجا نکنید.

تحت فشار گذاشتن یک رابطه، ثمری به جز به نابودی کشاندن آن ندارد. شاید با این وسواس فکری دائمی احساس مفید بودن بکنید، اما واقعیت این است که اصلاً کار مفیدی انجام نمی‌دهید. در واقع فقط انرژیتان را هدر می‌دهید و خودتان را با این کار دیوانه می‌کنید. استرس و نگرانی هرگز نتیجه‌ی خوبی نمی‌دهد.

او از شما فاصله گرفته و سرد و بی‌احساس شده است، پس شما هم فاصله‌تان را بیشتر می‌کنید و بیشتر به او بی‌محلی می‌کنید. شاید هم فقط برای این که به او ثابت کنید، کدام‌تان رئیس است و او نمی‌تواند با این رفتارش قسر دربرود، حتی با مردان دیگری آشنا شوید و با آنها قرار بگذارید. درست است که عصبانی هستید و دنبال فرصتی برای تلافی می‌گردید، اما به خاطر بسپارید که این روش‌ها، راهکار وحشتناکی است.

بی‌اعتنایی و بی‌احساسی دوست پسرتان به احتمال زیاد ربطی به شما ندارد، پس از این که خودتان را به عنوان مشکل ببینید، دست بردارید، مگر آن که واقعاً مطمئن شوید که مشکل از خود شما است.

مردان نیاز دارند که قدرت و توانایی را در وجودشان احساس کنند. اگر سعی کنید مشکلات عشقتان را برایش حل کنید، او احساس می‌کند که ضعیف است و خود را یک شکست خورده می‌بیند. البته وقتی او خودش از شما مشورت می‌خواهد، موضوع فرق می‌کند. اما اگر خودش از شما درخواست کمک نکرد، او را تحت فشار نگذارید.

سریع‌ترین راه برای پس زدن و ساکت کردن یک نفر وقتی سفره‌ی دلش را پیش شما باز می‌کند، این است که قضاوتش کنید. یعنی به خاطر همین موضوع اینقدر ناراحت بودی؟ چقدر احمقانه! اگر او در نهایت صداقت و بی‌پناهی نزدتان آمد، با مهربانی و دلسوزی به حرفهایش گوش کنید. همان لحظه‌ای که او را قضاوت کنید، او به سرعت دوباره از شما فاصله خواهد گرفت و سرد و ساکت خواهد شد.

سعی کنید پشتیبان عشقتان باشید. درست است که وقتی ناراحت، آزرده خاطر و سردرگم هستید، قرار گرفتن در نقش حامی سخت است، اما حمایت کردن از عشقتان بسیار مهم است. بگذارید مرد زندگیتان متوجه شود که شما آماده‌اید تا در صورت لزوم به او کمک کنید، سپس فعلاً به همین حد اکتفا کنید تا او قدم بعدی را بردارد.

وقتی یک مرد نیاز دارد تنها باشد، باید او را تنها بگذارید، به همین سادگی! می‌دانیم که دوست ندارید از عشقتان فاصله بگیرید، می‌دانیم که دوست دارید او نزدیکتان بیاید و راز دلش را با شما در میان بگذارد، اما شما نباید این تصمیم را بگیرید. این تصمیم به او و نیازهایش مربوط می‌شود، بهترین کاری که شما می‌توانید انجام بدهید، این است که به خواسته‌های عشقتان احترام بگذارید. این حرکت نشانه‌ی بلوغ عاطفی است و اگر بتوانید آن را با موفقیت انجام بدهید، او بیشتر از قبل عاشقتان می‌شود و قدرتان را می‌داند.

وقتی متوجه بی‌احساس شدن عشقتان شدید، بهتر است قدری خودتان را واکاوی کنید. قبل از آن که عشق‌تان را زیر بار نگرانی‌ها و سوالات وحشتناک خود خفه کنید، ابتدا قدری به خویشتن‌نگری بپردازید و احساسات درونی خود را بررسی کنید. گاهی اوقات احساسات درونی خود را بدون این که حتی بدانید، به دوست پسرتان منتقل می‌کنید. مواقعی هم وجود دارد که دلیل اصلی بی‌احساسی و بی‌اعتنایی عشقتان فقط و فقط خودتان هستید. احساسات فعلی و افکار و هیجاناتی را که قبل از پی بردن به بی‌حوصلگی و بی‌اعتنایی عشقتان داشتید، با دقت در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که شما آن کسی هستید که خشمگین، آزرده یا ناراحت است، محرک‌های این احساسات ناخوشایند را پیدا کنید. چنانچه عشقتان نقشی در عصبانی و آزرده خاطر کردنتان داشته است، از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید با همفکری یکدیگر راهی را برای تغییر دادن رفتارتان در آینده پیدا کنید.

اگر بعد از خویشتن‌نگری و بررسی دقیق شرایط و احساساتتان متوجه شدید که عشقتان رفتار عجیبی با شما دارد و واقعاً به شما بی‌محلی می‌کند، درباره‌ی اقدام بعدیتان تصمیم بگیرید. از داستان‌گویی برای خود و تلاش برای توجیه کردن رفتارهای دوست پسرتان دست بردارید. در ذهنتان این موضوع را برای خودتان حلاجی کنید که خواسته‌ی قلبیتان چیست و چه عواملی برای رسیدن به این خواسته به شما کمک می‌کند. پی بردن به احساسات فعلی عشقتان برای غلبه بر این سردی و بی‌احساسی و رسیدن به رابطه‌ی دلخواهتان بسیار مهم است. درهر حال ابتدا باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید، وقتی از خواسته‌ی قلبی‌تان آگاهی پیدا کردید، واژگان مناسبی را برای بیان آن پیدا کنید و سپس خودتان را برای شنیدن حرفهای عشقتان آماده کنید. در این گفتگو از اتهام زدن یا حدس زدن اتفاقاتی که فکر می‌کنید برای او افتاده است، پرهیز کنید. در عوض از عشقتان بخواهید که احساسات خود، هم احساسات کلی و هم احساسات مربوط به رابطه‌‍تان را با شما در میان بگذارد. به عشقتان بگویید که این بی‌تفاوتی و بی‌احساسی او چه تاثیری بر شما دارد. نادیده گرفتن این احساسات باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. برای عشقتان توضیح بدهید که بی‌توجهی او تا چه حد ناراحتتان می‌کند، اما ضمناً مراقب باشید که به او حمله نکنید. حرف زدن درباره‌ی نقاط ضعفی که خود، وجود آنها را باور دارید، به بهبود رابطه‌تان کمک می‌کند و مهر سکوت عشقتان را می‌شکند.

به عشقتان زمان بدهید تا درباره‌ی گفته‌هایتان فکر کند و آنها را درک کند. عشق و توجه او را گدایی نکنید یا با اصرارهای بیجا او را به ستوه نیاورید، در غیر این صورت او بیشتر از شما فاصله خواهد گرفت. به عشقتان این آزادی را بدهید تا سر فرصت به خوبی درباره‌ی حرفهایتان فکر کند. در واقع این آزادی و فاصله گرفتن شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

با تغییر دادن واکنش‌هایتان نسبت به سردی و بی‌احساسی عشقتان او را وادار کنید که مشارکت بیشتری در رابطه‌تان داشته باشد و احساس بیشتری را در رابطه خرج کند. به خود و رابطه‌تان اعتماد داشته باشید و استقلال را در خودتان تقویت کنید. این کارها عشقتان را به فکر می‌اندازد و چشم او را به روی مسائل و ویژگی‌هایی باز می‌کند که تا به حال آنها را بدیهی و حق مسلم خود فرض می‌کرد.

اجازه ندهید که احساسات منفی‌ بر مثبت‎نگری‌تان غلبه کند. درست است که می‌ترسید و احساس نگرانی و ناامنی می‌کنید، اما این احساسات ناخوشایند از درون خودتان نشأت می‌گیرد و او لزوماً مسبب آنها نیست. با دوستانتان بیشتر معاشرت کنید، کارهای مورد علاقه‌تان را انجام بدهید و در یک کلام از زندگی لذت  ببرید. شادی انسان‌ها را جذب می‌کند. اگر شادی و انرژی مثبت از شما ساطع شود، او هرچه زودتر به نزدتان باز خواهد گشت. بخندید و با هم خوش بگذرانید. فیلم‌های خنده‌دار نگاه کنید، کارهایی را انجام بدهید که از انجام دادنشان لذت می‌برید و سعی کنید به عشقتان یادآوری کنید که چرا عاشقتان شده است. بی‌احساسی او به مرور زمان و با صبر و تلاش شما جای خودش را به احساساتی پرشور خواهد داد.

اگر مضطرب و عصبی باشید، او متوجه می‌شود. نهایت تلاشتان را برای حفظ خونسردی و آرامشتان بکنید. سعی کنید جنبه‌ی عاشق و مهربان وجودتان را بیدار کنید تا عشقتان از بودن در کنار شما احساس خوبی پیدا کند.

اگر رابطه‌تان سرد شده، شاید وقت آن رسیده است که مدتی از هم فاصله بگیرید و به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب هر دو نفر این فرصت را پیدا می‌کنید تا دلتان برای هم تنگ شود. البته منظورمان این نیست که کلاً از هم جدا شوید، اما باید به خودتان زمان بدهید تا در خلوت روی خودتان متمرکز شوید و احساس واقعی‌تان را نسبت به این رابطه کشف کنید. رابطه‌های عاشقانه بسیاری از اوقات نامتعادل و آشفته می‌شوند. اگر احساس شما نسبت به رابطه‌تان قوی‌تر از احساس عشقتان باشد، شما وابستگی بیشتر در رابطه پیدا می‌کنید و مانند چسبی می‌شوید که با سماجت به طرف مقابل چسبیده‌اید. بهترین رابطه، رابطه‌ای مبتنی بر به‌هم پیوستگی و مشارکت هر دو طرف است. کمی از هم فاصله بگیرید تا بتوانید روی علائق فردیتان متمرکز شوید و در نهایت بهترین تصمیم را برای خود و رابطه‌تان بگیرید.

این احتمال وجود دارد که او در نهایت نخواهد به رابطه با شما ادامه بدهد. خودتان را برای این احتمال و پذیرش آن آماده کنید. درست است که به پایان رسیدن یک رابطه‌ی عاشقانه بسیار دردناک است، اما پایان دنیا نیست. ترس، اضطراب و نگرانی بعد از شکست عشقی از این طرز تفکر نشأت می‌گیرد که فکر می‌کنید اگر عشقتان را از دست بدهید، زندگیتان از هم فرومی‌پاشد، اما اصلاً این‌طور نیست. این حقیقت را به خودتان یادآوری کنید که بدون او هم می‌توانید به خوبی به زندگیتان ادامه دهید.

بی احساس شدن درخواست غیر مستقیم برای پایان رابطه

شاید یکی از دلایلی که دوست پسر شما بی‌احساس شده است تمایل او برای تمام کردن رابطه است. اگر موارد مطرح شده را در ارتباط خود اعمال کردید ولی همچنان در رفتار او تغییری احساس نکردید شاید به نقطه‌ای در ارتباطتان رسیده اید که دوست پسر شما احساس می کند دیگر از بودن در کنار شما احساس رضایت نمی‌کند. اما شما به راحتی و با یادگیری تکنیک‌های روانشناسی جذب می‌توانید او را به رابطه بازگردانید. رادیو عشق در کارگاه بازگرداندن آموزش محور عشق و ازدواج به شما صفر تا صد راه‌های بازگرداندن عشقتان را آموزش می‌دهد. پس ناامید نشوید و مطمئن باشید این دوره در هر رابطه عاطفی ایجاد می‌شود و طبیعی است. فقط کافی است به موقع اقدام کنید و دوباره پسرموردعلاقه‌تان را در کنار خود داشته باشید.

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یک رابطه زمانی است که یکی از طرفین دیگر احساس روز اول را ندارد. اگر دوست پسر شما بی‌احساس است و ابراز محبت نمی‌کند بهتر است بدانید که این کار او دلایل ریز و درشتی دارد. از مشکلات شخصی در زندگی‌اش گرفته تا مشکلات خفیف خلقی؛ اما بهتر است بدانید که در چنین شرایطی نباید نمک به زخم خودتان و ارتباطتان بپاشید. پس، از سرزنش کردن ، سوال و جواب کردن، قضاوت کردن و مقصر جلوه دادن او بپرهیزید. در عوض تلاش کنید که با پیدا کردن علت مشکلتان را حل کنید. کمی به او فرصت دهید. به رفتارهای خودتان هم نگاهی بیندازید. در موقعیت مناسب با او صحبت کنید و پاسخ‌هایش را بشنوید. واکنش‌های اشتباهتان را تغییر دهید و سعی کنید شاد باشید. گاهی نیز در این شرایط کمی فاصله موقتی بین شما می‌تواند دوای دردتان باشد، اما به شرطی که دوست پسرتان تمایل به تمام کردن رابطه برای همیشه را نداشته باشد. درک می‌کنیم که قرار گرفتن در این شرایط قطعا دشوار است، اما شاید جدایی، از آسیب‌های روانی طولانی مدت در شما جلوگیری کند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

چگونه احترام پسر را جلب کنیم؟

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

22 بازدید

49 بازدید

31 بازدید

38 بازدید

40 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

معمولا برخی از روابط بعد از گذشت مدتی رو به سردی می‌روند و دو طرف نسبت به یکدیگر بی‌احساس می‌شوند. اما اوضاع زمانیکه فقط یک طرف رابطه نسبت به طرف دیگری یخ و بی‌احساس باشد، سخت‌تر می‌شود؛ مخصوصا اگر این پسر باشد که نسبت به دوست دخترش احساسی به خرج نمی‌دهد. معمولا دختران بدلیل بالاتر بودن سطح هیجاناتشان نسبت به پسران بیشتر تمایل دارند که مورد محبت و ابراز احساسات فراوان قرار بگیرند و اگر این محبت را از سمت آنها دریافت نکنند مسلما فشار روانی بسیاری به آنها وارد می‌شود. ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم احساسات شما را در این شرایط درک کنیم، قصد داریم در این مقاله دلایل بی‌احساس بودن دوست پسرتان و راهکارهای برطرف کردن آن را ارائه کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها دوباره به همان شور و حال روزهای اول آشنایی بازگردید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

فهرست مطالب

گاهی اوقات یکی از دلایل بی‌احساس شدن مردان در رابطه می‌تواند داشتن افکار و احساسات منفی نسبت به خودشان باشد. زمانیکه او احساس می‌کند شخص دوست‌داشتی و لایقی نیست کم کم به لاک تنهایی خودش فرو می‌رود و دوست دارد تنها باشد. این حالت بیشتر وقتی در آنها دیده می‌شود که به هدفی که داشتند نرسیده‌اند یا در یک کار شکست خورده‌اند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

این دلیل معمولاً رایج‌ترین دلیل سردی و بی‌احساس شدن آقایان است. شیوه‌ی برخوردی که مردان و زنان برای مقابله با استرس و مشکلات زندگی انتخاب می‌کنند، با هم تفاوت دارد. درحالی که زنان به نزدیک‌ترین عزیزان خود پناه می‌برند تا با آنها درباره‌ی مشکلاتشان صحبت کنند و با درد و دل کردن و گریه کردن بار دلشان را سبک کنند، مردان ترجیح می‌دهند که به تنهایی با مشکلاتشان دست و پنجه نرم کنند. یک مرد نمی‌خواهد دیگران، به ویژه همسرش یا زنی که به او اهمیت می‌دهد، او را مردی ضعیف و ناتوان ببیند. این مشکلات نگران کننده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ شاید مرد موردعلاقه‌تان در کارش به مشکلی برخورده، شاید مسائل مالی یا خانوادگی نگرانش می‌کند یا شاید مشکلات عاطفی باعث شده که این روزها نسبت به شما بی‌توجه و بی‌تفاوت بشود.

هیچ کس کامل نیست. ترس‌ها و نگرانی‌ها گاهی به شما غلبه می‌کنند و رابطه‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، به گونه‌ای که مرد مورد علاقه‌تان را ناخواسته و ندانسته از خودتان دور می‌کنید. شاید به عشقتان اعتماد ندارید، می‌ترسید مبادا او شما را ترک کند، هرچند هیچ کاری انجام نداده که نشان دهنده‌ی چنین قصدی باشد، شاید هم برای اعتماد به نفس پیدا کردن و باارزش شمردن خود بیش از اندازه به او وابسته هستید. دلیلش هر چه که باشد، عشقتان را مسئول کارها و اتفاقاتی کرده‌اید که کاملاً تحت کنترل خودتان هستند. هیچ کس دوست ندارد چنین بار و فشاری به او تحمیل شود، پس وقتی شما تا این حد عشقتان را تحت فشار می‌گذارید، او در واکنش به این کارتان از شما فاصله می‌گیرد.

گاهی اوقات دلیل بی احساس شدن مردان می‌تواند یکنواخت و کسل کننده شدن زندگیشان باشد. وقتی که هر روز مجبور می‌شوند راس یک ساعت مشخص در محل کار حاضر شوند، غذا بخورند یا بخوابند. این روتین شدن کارها می‌تواند برای دوست پسر شما خسته کننده باشد و به شکل بی‌حوصلگی، سردی و بی احساسی خود را نشان دهد.

شک و تردید جزئی از رابطه‌ی عاشقانه است، به علاوه هر فردی نمی‌تواند نیمه‌ی گمشده‌ی ما باشد. همه این موضوع را می‌دانند و هیچ کس نمی‌خواهد درگیر رابطه‌ی نادرستی بشود یا عشق زندگیش را رها کند. شاید دلیل بی‌تفاوتی عشقتان این باشد که او مطمئن نیست آیا واقعاً می‌خواهد به رابطه با شما ادامه بدهد یا خیر.

یک روز با هم آشنا شدید، به سمت هم جذب شدید و ناگهان از آن روز به بعد تک‌تک لحظات زندگیتان را در کنار هم می‌گذرانید. وقتی همه چیز ناگهان کاملاً جدی و به شدت پرشور می‌شود، طبیعی است که مردان بخواهند خودشان را کنار بکشند تا شرایط را دوباره بسنجند. حرکت کردن با سرعت نور ترسناک است، در این بین طبیعی است که مردی بخواهد سرعت پیشرفت رابطه را آهسته‌تر کند، به علاوه آهسته و با اطمینان پیش رفتن به رابطه‌سالم‌تری منجر می‌شود.

بی‌احساسی و بی‌حوصلگی در رابطه عاطفی می‌تواند نشانه وجود مشکلات خلقی در دوست پسرتان باشد. البته به یاد داشته باشید که برای صحیح تشخیص دادن این موضوع باید به چند نکته توجه کنید. آیا از همان ابتدا که با دوست پسرتان آشنا شدید خلق او پایین بود یا اینکه بعد از گذشت مدتی اینگونه شد؟ آیا او فقط در رابطه با شما این‌طور است یا در برخورد با همه حتی اعضای خانواده‌اش نیز بی‌احساس است؟ بی‌احساس بودن و ناتوانی در  ابراز علاقه  می‌تواند یکی از نشانه‌های افسردگی باشد که البته بهتر است در این خصوص حتما با یک روانشناس نیز مشورت کنید.

نکته: بی‌احساس بودن خصیصه‌ایست که در بسیاری از مشکلات روانی دیده می‌شود، لذا با قطعیت زیادی نمی‌توان در این زمینه صحبت کرد؛ مگر اینکه شرح‌حال بیمار توسط روانشناس گرفته و تشخیص نهایی مطرح شود.

 

اگر عشقتان نسبت به شما سرد و بی‌تفاوت شده است، کارهای زیر را به هیچ وجه انجام ندهید، مگر آن که بخواهید او را بیشتر از خودتان دور کنید.

مشکل چیه؟ چه اتفاقی افتاده؟ من چیکار کردم؟ چرا جواب پیام‌هام رو نمیدی؟ چرا اینطوری باهام حرف میزنی؟ عشقتان را با انبوه سوال به رگبار نبندید، چون جواب درستی نخواهید گرفت و دقیقاً مانند این می‌ماند که با یک دیوار آجری تنیس بازی کنید. اگر مردی تحت فشار باشد یا مشکلات عاطفی در زندگیش وجود داشته باشد، آخرین چیزی که در این دنیا می‌خواهد، درگیر شدن در یک بازجویی مفصل است. این سین جیم کردن‌ها به موضوع نگران کننده‌ی دیگری در زندگیش تبدیل می‌شود که طبعاً او ترجیح می‌دهد از آن فرار کند. البته می‌توانید یک بار برای همیشه از او بپرسید که آیا می‌خواهد درباره‌ی مشکلش با شما صحبت کند، اگر تمایلی نداشت، اصرار بیجا نکنید.

تحت فشار گذاشتن یک رابطه، ثمری به جز به نابودی کشاندن آن ندارد. شاید با این وسواس فکری دائمی احساس مفید بودن بکنید، اما واقعیت این است که اصلاً کار مفیدی انجام نمی‌دهید. در واقع فقط انرژیتان را هدر می‌دهید و خودتان را با این کار دیوانه می‌کنید. استرس و نگرانی هرگز نتیجه‌ی خوبی نمی‌دهد.

او از شما فاصله گرفته و سرد و بی‌احساس شده است، پس شما هم فاصله‌تان را بیشتر می‌کنید و بیشتر به او بی‌محلی می‌کنید. شاید هم فقط برای این که به او ثابت کنید، کدام‌تان رئیس است و او نمی‌تواند با این رفتارش قسر دربرود، حتی با مردان دیگری آشنا شوید و با آنها قرار بگذارید. درست است که عصبانی هستید و دنبال فرصتی برای تلافی می‌گردید، اما به خاطر بسپارید که این روش‌ها، راهکار وحشتناکی است.

بی‌اعتنایی و بی‌احساسی دوست پسرتان به احتمال زیاد ربطی به شما ندارد، پس از این که خودتان را به عنوان مشکل ببینید، دست بردارید، مگر آن که واقعاً مطمئن شوید که مشکل از خود شما است.

مردان نیاز دارند که قدرت و توانایی را در وجودشان احساس کنند. اگر سعی کنید مشکلات عشقتان را برایش حل کنید، او احساس می‌کند که ضعیف است و خود را یک شکست خورده می‌بیند. البته وقتی او خودش از شما مشورت می‌خواهد، موضوع فرق می‌کند. اما اگر خودش از شما درخواست کمک نکرد، او را تحت فشار نگذارید.

سریع‌ترین راه برای پس زدن و ساکت کردن یک نفر وقتی سفره‌ی دلش را پیش شما باز می‌کند، این است که قضاوتش کنید. یعنی به خاطر همین موضوع اینقدر ناراحت بودی؟ چقدر احمقانه! اگر او در نهایت صداقت و بی‌پناهی نزدتان آمد، با مهربانی و دلسوزی به حرفهایش گوش کنید. همان لحظه‌ای که او را قضاوت کنید، او به سرعت دوباره از شما فاصله خواهد گرفت و سرد و ساکت خواهد شد.

سعی کنید پشتیبان عشقتان باشید. درست است که وقتی ناراحت، آزرده خاطر و سردرگم هستید، قرار گرفتن در نقش حامی سخت است، اما حمایت کردن از عشقتان بسیار مهم است. بگذارید مرد زندگیتان متوجه شود که شما آماده‌اید تا در صورت لزوم به او کمک کنید، سپس فعلاً به همین حد اکتفا کنید تا او قدم بعدی را بردارد.

وقتی یک مرد نیاز دارد تنها باشد، باید او را تنها بگذارید، به همین سادگی! می‌دانیم که دوست ندارید از عشقتان فاصله بگیرید، می‌دانیم که دوست دارید او نزدیکتان بیاید و راز دلش را با شما در میان بگذارد، اما شما نباید این تصمیم را بگیرید. این تصمیم به او و نیازهایش مربوط می‌شود، بهترین کاری که شما می‌توانید انجام بدهید، این است که به خواسته‌های عشقتان احترام بگذارید. این حرکت نشانه‌ی بلوغ عاطفی است و اگر بتوانید آن را با موفقیت انجام بدهید، او بیشتر از قبل عاشقتان می‌شود و قدرتان را می‌داند.

وقتی متوجه بی‌احساس شدن عشقتان شدید، بهتر است قدری خودتان را واکاوی کنید. قبل از آن که عشق‌تان را زیر بار نگرانی‌ها و سوالات وحشتناک خود خفه کنید، ابتدا قدری به خویشتن‌نگری بپردازید و احساسات درونی خود را بررسی کنید. گاهی اوقات احساسات درونی خود را بدون این که حتی بدانید، به دوست پسرتان منتقل می‌کنید. مواقعی هم وجود دارد که دلیل اصلی بی‌احساسی و بی‌اعتنایی عشقتان فقط و فقط خودتان هستید. احساسات فعلی و افکار و هیجاناتی را که قبل از پی بردن به بی‌حوصلگی و بی‌اعتنایی عشقتان داشتید، با دقت در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که شما آن کسی هستید که خشمگین، آزرده یا ناراحت است، محرک‌های این احساسات ناخوشایند را پیدا کنید. چنانچه عشقتان نقشی در عصبانی و آزرده خاطر کردنتان داشته است، از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید با همفکری یکدیگر راهی را برای تغییر دادن رفتارتان در آینده پیدا کنید.

اگر بعد از خویشتن‌نگری و بررسی دقیق شرایط و احساساتتان متوجه شدید که عشقتان رفتار عجیبی با شما دارد و واقعاً به شما بی‌محلی می‌کند، درباره‌ی اقدام بعدیتان تصمیم بگیرید. از داستان‌گویی برای خود و تلاش برای توجیه کردن رفتارهای دوست پسرتان دست بردارید. در ذهنتان این موضوع را برای خودتان حلاجی کنید که خواسته‌ی قلبیتان چیست و چه عواملی برای رسیدن به این خواسته به شما کمک می‌کند. پی بردن به احساسات فعلی عشقتان برای غلبه بر این سردی و بی‌احساسی و رسیدن به رابطه‌ی دلخواهتان بسیار مهم است. درهر حال ابتدا باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید، وقتی از خواسته‌ی قلبی‌تان آگاهی پیدا کردید، واژگان مناسبی را برای بیان آن پیدا کنید و سپس خودتان را برای شنیدن حرفهای عشقتان آماده کنید. در این گفتگو از اتهام زدن یا حدس زدن اتفاقاتی که فکر می‌کنید برای او افتاده است، پرهیز کنید. در عوض از عشقتان بخواهید که احساسات خود، هم احساسات کلی و هم احساسات مربوط به رابطه‌‍تان را با شما در میان بگذارد. به عشقتان بگویید که این بی‌تفاوتی و بی‌احساسی او چه تاثیری بر شما دارد. نادیده گرفتن این احساسات باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. برای عشقتان توضیح بدهید که بی‌توجهی او تا چه حد ناراحتتان می‌کند، اما ضمناً مراقب باشید که به او حمله نکنید. حرف زدن درباره‌ی نقاط ضعفی که خود، وجود آنها را باور دارید، به بهبود رابطه‌تان کمک می‌کند و مهر سکوت عشقتان را می‌شکند.

به عشقتان زمان بدهید تا درباره‌ی گفته‌هایتان فکر کند و آنها را درک کند. عشق و توجه او را گدایی نکنید یا با اصرارهای بیجا او را به ستوه نیاورید، در غیر این صورت او بیشتر از شما فاصله خواهد گرفت. به عشقتان این آزادی را بدهید تا سر فرصت به خوبی درباره‌ی حرفهایتان فکر کند. در واقع این آزادی و فاصله گرفتن شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

با تغییر دادن واکنش‌هایتان نسبت به سردی و بی‌احساسی عشقتان او را وادار کنید که مشارکت بیشتری در رابطه‌تان داشته باشد و احساس بیشتری را در رابطه خرج کند. به خود و رابطه‌تان اعتماد داشته باشید و استقلال را در خودتان تقویت کنید. این کارها عشقتان را به فکر می‌اندازد و چشم او را به روی مسائل و ویژگی‌هایی باز می‌کند که تا به حال آنها را بدیهی و حق مسلم خود فرض می‌کرد.

اجازه ندهید که احساسات منفی‌ بر مثبت‎نگری‌تان غلبه کند. درست است که می‌ترسید و احساس نگرانی و ناامنی می‌کنید، اما این احساسات ناخوشایند از درون خودتان نشأت می‌گیرد و او لزوماً مسبب آنها نیست. با دوستانتان بیشتر معاشرت کنید، کارهای مورد علاقه‌تان را انجام بدهید و در یک کلام از زندگی لذت  ببرید. شادی انسان‌ها را جذب می‌کند. اگر شادی و انرژی مثبت از شما ساطع شود، او هرچه زودتر به نزدتان باز خواهد گشت. بخندید و با هم خوش بگذرانید. فیلم‌های خنده‌دار نگاه کنید، کارهایی را انجام بدهید که از انجام دادنشان لذت می‌برید و سعی کنید به عشقتان یادآوری کنید که چرا عاشقتان شده است. بی‌احساسی او به مرور زمان و با صبر و تلاش شما جای خودش را به احساساتی پرشور خواهد داد.

اگر مضطرب و عصبی باشید، او متوجه می‌شود. نهایت تلاشتان را برای حفظ خونسردی و آرامشتان بکنید. سعی کنید جنبه‌ی عاشق و مهربان وجودتان را بیدار کنید تا عشقتان از بودن در کنار شما احساس خوبی پیدا کند.

اگر رابطه‌تان سرد شده، شاید وقت آن رسیده است که مدتی از هم فاصله بگیرید و به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب هر دو نفر این فرصت را پیدا می‌کنید تا دلتان برای هم تنگ شود. البته منظورمان این نیست که کلاً از هم جدا شوید، اما باید به خودتان زمان بدهید تا در خلوت روی خودتان متمرکز شوید و احساس واقعی‌تان را نسبت به این رابطه کشف کنید. رابطه‌های عاشقانه بسیاری از اوقات نامتعادل و آشفته می‌شوند. اگر احساس شما نسبت به رابطه‌تان قوی‌تر از احساس عشقتان باشد، شما وابستگی بیشتر در رابطه پیدا می‌کنید و مانند چسبی می‌شوید که با سماجت به طرف مقابل چسبیده‌اید. بهترین رابطه، رابطه‌ای مبتنی بر به‌هم پیوستگی و مشارکت هر دو طرف است. کمی از هم فاصله بگیرید تا بتوانید روی علائق فردیتان متمرکز شوید و در نهایت بهترین تصمیم را برای خود و رابطه‌تان بگیرید.

این احتمال وجود دارد که او در نهایت نخواهد به رابطه با شما ادامه بدهد. خودتان را برای این احتمال و پذیرش آن آماده کنید. درست است که به پایان رسیدن یک رابطه‌ی عاشقانه بسیار دردناک است، اما پایان دنیا نیست. ترس، اضطراب و نگرانی بعد از شکست عشقی از این طرز تفکر نشأت می‌گیرد که فکر می‌کنید اگر عشقتان را از دست بدهید، زندگیتان از هم فرومی‌پاشد، اما اصلاً این‌طور نیست. این حقیقت را به خودتان یادآوری کنید که بدون او هم می‌توانید به خوبی به زندگیتان ادامه دهید.

بی احساس شدن درخواست غیر مستقیم برای پایان رابطه

شاید یکی از دلایلی که دوست پسر شما بی‌احساس شده است تمایل او برای تمام کردن رابطه است. اگر موارد مطرح شده را در ارتباط خود اعمال کردید ولی همچنان در رفتار او تغییری احساس نکردید شاید به نقطه‌ای در ارتباطتان رسیده اید که دوست پسر شما احساس می کند دیگر از بودن در کنار شما احساس رضایت نمی‌کند. اما شما به راحتی و با یادگیری تکنیک‌های روانشناسی جذب می‌توانید او را به رابطه بازگردانید. رادیو عشق در کارگاه بازگرداندن آموزش محور عشق و ازدواج به شما صفر تا صد راه‌های بازگرداندن عشقتان را آموزش می‌دهد. پس ناامید نشوید و مطمئن باشید این دوره در هر رابطه عاطفی ایجاد می‌شود و طبیعی است. فقط کافی است به موقع اقدام کنید و دوباره پسرموردعلاقه‌تان را در کنار خود داشته باشید.

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یک رابطه زمانی است که یکی از طرفین دیگر احساس روز اول را ندارد. اگر دوست پسر شما بی‌احساس است و ابراز محبت نمی‌کند بهتر است بدانید که این کار او دلایل ریز و درشتی دارد. از مشکلات شخصی در زندگی‌اش گرفته تا مشکلات خفیف خلقی؛ اما بهتر است بدانید که در چنین شرایطی نباید نمک به زخم خودتان و ارتباطتان بپاشید. پس، از سرزنش کردن ، سوال و جواب کردن، قضاوت کردن و مقصر جلوه دادن او بپرهیزید. در عوض تلاش کنید که با پیدا کردن علت مشکلتان را حل کنید. کمی به او فرصت دهید. به رفتارهای خودتان هم نگاهی بیندازید. در موقعیت مناسب با او صحبت کنید و پاسخ‌هایش را بشنوید. واکنش‌های اشتباهتان را تغییر دهید و سعی کنید شاد باشید. گاهی نیز در این شرایط کمی فاصله موقتی بین شما می‌تواند دوای دردتان باشد، اما به شرطی که دوست پسرتان تمایل به تمام کردن رابطه برای همیشه را نداشته باشد. درک می‌کنیم که قرار گرفتن در این شرایط قطعا دشوار است، اما شاید جدایی، از آسیب‌های روانی طولانی مدت در شما جلوگیری کند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

چگونه احترام پسر را جلب کنیم؟

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

22 بازدید

49 بازدید

31 بازدید

38 بازدید

40 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

معمولا برخی از روابط بعد از گذشت مدتی رو به سردی می‌روند و دو طرف نسبت به یکدیگر بی‌احساس می‌شوند. اما اوضاع زمانیکه فقط یک طرف رابطه نسبت به طرف دیگری یخ و بی‌احساس باشد، سخت‌تر می‌شود؛ مخصوصا اگر این پسر باشد که نسبت به دوست دخترش احساسی به خرج نمی‌دهد. معمولا دختران بدلیل بالاتر بودن سطح هیجاناتشان نسبت به پسران بیشتر تمایل دارند که مورد محبت و ابراز احساسات فراوان قرار بگیرند و اگر این محبت را از سمت آنها دریافت نکنند مسلما فشار روانی بسیاری به آنها وارد می‌شود. ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم احساسات شما را در این شرایط درک کنیم، قصد داریم در این مقاله دلایل بی‌احساس بودن دوست پسرتان و راهکارهای برطرف کردن آن را ارائه کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها دوباره به همان شور و حال روزهای اول آشنایی بازگردید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

فهرست مطالب

گاهی اوقات یکی از دلایل بی‌احساس شدن مردان در رابطه می‌تواند داشتن افکار و احساسات منفی نسبت به خودشان باشد. زمانیکه او احساس می‌کند شخص دوست‌داشتی و لایقی نیست کم کم به لاک تنهایی خودش فرو می‌رود و دوست دارد تنها باشد. این حالت بیشتر وقتی در آنها دیده می‌شود که به هدفی که داشتند نرسیده‌اند یا در یک کار شکست خورده‌اند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

این دلیل معمولاً رایج‌ترین دلیل سردی و بی‌احساس شدن آقایان است. شیوه‌ی برخوردی که مردان و زنان برای مقابله با استرس و مشکلات زندگی انتخاب می‌کنند، با هم تفاوت دارد. درحالی که زنان به نزدیک‌ترین عزیزان خود پناه می‌برند تا با آنها درباره‌ی مشکلاتشان صحبت کنند و با درد و دل کردن و گریه کردن بار دلشان را سبک کنند، مردان ترجیح می‌دهند که به تنهایی با مشکلاتشان دست و پنجه نرم کنند. یک مرد نمی‌خواهد دیگران، به ویژه همسرش یا زنی که به او اهمیت می‌دهد، او را مردی ضعیف و ناتوان ببیند. این مشکلات نگران کننده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ شاید مرد موردعلاقه‌تان در کارش به مشکلی برخورده، شاید مسائل مالی یا خانوادگی نگرانش می‌کند یا شاید مشکلات عاطفی باعث شده که این روزها نسبت به شما بی‌توجه و بی‌تفاوت بشود.

هیچ کس کامل نیست. ترس‌ها و نگرانی‌ها گاهی به شما غلبه می‌کنند و رابطه‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، به گونه‌ای که مرد مورد علاقه‌تان را ناخواسته و ندانسته از خودتان دور می‌کنید. شاید به عشقتان اعتماد ندارید، می‌ترسید مبادا او شما را ترک کند، هرچند هیچ کاری انجام نداده که نشان دهنده‌ی چنین قصدی باشد، شاید هم برای اعتماد به نفس پیدا کردن و باارزش شمردن خود بیش از اندازه به او وابسته هستید. دلیلش هر چه که باشد، عشقتان را مسئول کارها و اتفاقاتی کرده‌اید که کاملاً تحت کنترل خودتان هستند. هیچ کس دوست ندارد چنین بار و فشاری به او تحمیل شود، پس وقتی شما تا این حد عشقتان را تحت فشار می‌گذارید، او در واکنش به این کارتان از شما فاصله می‌گیرد.

گاهی اوقات دلیل بی احساس شدن مردان می‌تواند یکنواخت و کسل کننده شدن زندگیشان باشد. وقتی که هر روز مجبور می‌شوند راس یک ساعت مشخص در محل کار حاضر شوند، غذا بخورند یا بخوابند. این روتین شدن کارها می‌تواند برای دوست پسر شما خسته کننده باشد و به شکل بی‌حوصلگی، سردی و بی احساسی خود را نشان دهد.

شک و تردید جزئی از رابطه‌ی عاشقانه است، به علاوه هر فردی نمی‌تواند نیمه‌ی گمشده‌ی ما باشد. همه این موضوع را می‌دانند و هیچ کس نمی‌خواهد درگیر رابطه‌ی نادرستی بشود یا عشق زندگیش را رها کند. شاید دلیل بی‌تفاوتی عشقتان این باشد که او مطمئن نیست آیا واقعاً می‌خواهد به رابطه با شما ادامه بدهد یا خیر.

یک روز با هم آشنا شدید، به سمت هم جذب شدید و ناگهان از آن روز به بعد تک‌تک لحظات زندگیتان را در کنار هم می‌گذرانید. وقتی همه چیز ناگهان کاملاً جدی و به شدت پرشور می‌شود، طبیعی است که مردان بخواهند خودشان را کنار بکشند تا شرایط را دوباره بسنجند. حرکت کردن با سرعت نور ترسناک است، در این بین طبیعی است که مردی بخواهد سرعت پیشرفت رابطه را آهسته‌تر کند، به علاوه آهسته و با اطمینان پیش رفتن به رابطه‌سالم‌تری منجر می‌شود.

بی‌احساسی و بی‌حوصلگی در رابطه عاطفی می‌تواند نشانه وجود مشکلات خلقی در دوست پسرتان باشد. البته به یاد داشته باشید که برای صحیح تشخیص دادن این موضوع باید به چند نکته توجه کنید. آیا از همان ابتدا که با دوست پسرتان آشنا شدید خلق او پایین بود یا اینکه بعد از گذشت مدتی اینگونه شد؟ آیا او فقط در رابطه با شما این‌طور است یا در برخورد با همه حتی اعضای خانواده‌اش نیز بی‌احساس است؟ بی‌احساس بودن و ناتوانی در  ابراز علاقه  می‌تواند یکی از نشانه‌های افسردگی باشد که البته بهتر است در این خصوص حتما با یک روانشناس نیز مشورت کنید.

نکته: بی‌احساس بودن خصیصه‌ایست که در بسیاری از مشکلات روانی دیده می‌شود، لذا با قطعیت زیادی نمی‌توان در این زمینه صحبت کرد؛ مگر اینکه شرح‌حال بیمار توسط روانشناس گرفته و تشخیص نهایی مطرح شود.

 

اگر عشقتان نسبت به شما سرد و بی‌تفاوت شده است، کارهای زیر را به هیچ وجه انجام ندهید، مگر آن که بخواهید او را بیشتر از خودتان دور کنید.

مشکل چیه؟ چه اتفاقی افتاده؟ من چیکار کردم؟ چرا جواب پیام‌هام رو نمیدی؟ چرا اینطوری باهام حرف میزنی؟ عشقتان را با انبوه سوال به رگبار نبندید، چون جواب درستی نخواهید گرفت و دقیقاً مانند این می‌ماند که با یک دیوار آجری تنیس بازی کنید. اگر مردی تحت فشار باشد یا مشکلات عاطفی در زندگیش وجود داشته باشد، آخرین چیزی که در این دنیا می‌خواهد، درگیر شدن در یک بازجویی مفصل است. این سین جیم کردن‌ها به موضوع نگران کننده‌ی دیگری در زندگیش تبدیل می‌شود که طبعاً او ترجیح می‌دهد از آن فرار کند. البته می‌توانید یک بار برای همیشه از او بپرسید که آیا می‌خواهد درباره‌ی مشکلش با شما صحبت کند، اگر تمایلی نداشت، اصرار بیجا نکنید.

تحت فشار گذاشتن یک رابطه، ثمری به جز به نابودی کشاندن آن ندارد. شاید با این وسواس فکری دائمی احساس مفید بودن بکنید، اما واقعیت این است که اصلاً کار مفیدی انجام نمی‌دهید. در واقع فقط انرژیتان را هدر می‌دهید و خودتان را با این کار دیوانه می‌کنید. استرس و نگرانی هرگز نتیجه‌ی خوبی نمی‌دهد.

او از شما فاصله گرفته و سرد و بی‌احساس شده است، پس شما هم فاصله‌تان را بیشتر می‌کنید و بیشتر به او بی‌محلی می‌کنید. شاید هم فقط برای این که به او ثابت کنید، کدام‌تان رئیس است و او نمی‌تواند با این رفتارش قسر دربرود، حتی با مردان دیگری آشنا شوید و با آنها قرار بگذارید. درست است که عصبانی هستید و دنبال فرصتی برای تلافی می‌گردید، اما به خاطر بسپارید که این روش‌ها، راهکار وحشتناکی است.

بی‌اعتنایی و بی‌احساسی دوست پسرتان به احتمال زیاد ربطی به شما ندارد، پس از این که خودتان را به عنوان مشکل ببینید، دست بردارید، مگر آن که واقعاً مطمئن شوید که مشکل از خود شما است.

مردان نیاز دارند که قدرت و توانایی را در وجودشان احساس کنند. اگر سعی کنید مشکلات عشقتان را برایش حل کنید، او احساس می‌کند که ضعیف است و خود را یک شکست خورده می‌بیند. البته وقتی او خودش از شما مشورت می‌خواهد، موضوع فرق می‌کند. اما اگر خودش از شما درخواست کمک نکرد، او را تحت فشار نگذارید.

سریع‌ترین راه برای پس زدن و ساکت کردن یک نفر وقتی سفره‌ی دلش را پیش شما باز می‌کند، این است که قضاوتش کنید. یعنی به خاطر همین موضوع اینقدر ناراحت بودی؟ چقدر احمقانه! اگر او در نهایت صداقت و بی‌پناهی نزدتان آمد، با مهربانی و دلسوزی به حرفهایش گوش کنید. همان لحظه‌ای که او را قضاوت کنید، او به سرعت دوباره از شما فاصله خواهد گرفت و سرد و ساکت خواهد شد.

سعی کنید پشتیبان عشقتان باشید. درست است که وقتی ناراحت، آزرده خاطر و سردرگم هستید، قرار گرفتن در نقش حامی سخت است، اما حمایت کردن از عشقتان بسیار مهم است. بگذارید مرد زندگیتان متوجه شود که شما آماده‌اید تا در صورت لزوم به او کمک کنید، سپس فعلاً به همین حد اکتفا کنید تا او قدم بعدی را بردارد.

وقتی یک مرد نیاز دارد تنها باشد، باید او را تنها بگذارید، به همین سادگی! می‌دانیم که دوست ندارید از عشقتان فاصله بگیرید، می‌دانیم که دوست دارید او نزدیکتان بیاید و راز دلش را با شما در میان بگذارد، اما شما نباید این تصمیم را بگیرید. این تصمیم به او و نیازهایش مربوط می‌شود، بهترین کاری که شما می‌توانید انجام بدهید، این است که به خواسته‌های عشقتان احترام بگذارید. این حرکت نشانه‌ی بلوغ عاطفی است و اگر بتوانید آن را با موفقیت انجام بدهید، او بیشتر از قبل عاشقتان می‌شود و قدرتان را می‌داند.

وقتی متوجه بی‌احساس شدن عشقتان شدید، بهتر است قدری خودتان را واکاوی کنید. قبل از آن که عشق‌تان را زیر بار نگرانی‌ها و سوالات وحشتناک خود خفه کنید، ابتدا قدری به خویشتن‌نگری بپردازید و احساسات درونی خود را بررسی کنید. گاهی اوقات احساسات درونی خود را بدون این که حتی بدانید، به دوست پسرتان منتقل می‌کنید. مواقعی هم وجود دارد که دلیل اصلی بی‌احساسی و بی‌اعتنایی عشقتان فقط و فقط خودتان هستید. احساسات فعلی و افکار و هیجاناتی را که قبل از پی بردن به بی‌حوصلگی و بی‌اعتنایی عشقتان داشتید، با دقت در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که شما آن کسی هستید که خشمگین، آزرده یا ناراحت است، محرک‌های این احساسات ناخوشایند را پیدا کنید. چنانچه عشقتان نقشی در عصبانی و آزرده خاطر کردنتان داشته است، از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید با همفکری یکدیگر راهی را برای تغییر دادن رفتارتان در آینده پیدا کنید.

اگر بعد از خویشتن‌نگری و بررسی دقیق شرایط و احساساتتان متوجه شدید که عشقتان رفتار عجیبی با شما دارد و واقعاً به شما بی‌محلی می‌کند، درباره‌ی اقدام بعدیتان تصمیم بگیرید. از داستان‌گویی برای خود و تلاش برای توجیه کردن رفتارهای دوست پسرتان دست بردارید. در ذهنتان این موضوع را برای خودتان حلاجی کنید که خواسته‌ی قلبیتان چیست و چه عواملی برای رسیدن به این خواسته به شما کمک می‌کند. پی بردن به احساسات فعلی عشقتان برای غلبه بر این سردی و بی‌احساسی و رسیدن به رابطه‌ی دلخواهتان بسیار مهم است. درهر حال ابتدا باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید، وقتی از خواسته‌ی قلبی‌تان آگاهی پیدا کردید، واژگان مناسبی را برای بیان آن پیدا کنید و سپس خودتان را برای شنیدن حرفهای عشقتان آماده کنید. در این گفتگو از اتهام زدن یا حدس زدن اتفاقاتی که فکر می‌کنید برای او افتاده است، پرهیز کنید. در عوض از عشقتان بخواهید که احساسات خود، هم احساسات کلی و هم احساسات مربوط به رابطه‌‍تان را با شما در میان بگذارد. به عشقتان بگویید که این بی‌تفاوتی و بی‌احساسی او چه تاثیری بر شما دارد. نادیده گرفتن این احساسات باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. برای عشقتان توضیح بدهید که بی‌توجهی او تا چه حد ناراحتتان می‌کند، اما ضمناً مراقب باشید که به او حمله نکنید. حرف زدن درباره‌ی نقاط ضعفی که خود، وجود آنها را باور دارید، به بهبود رابطه‌تان کمک می‌کند و مهر سکوت عشقتان را می‌شکند.

به عشقتان زمان بدهید تا درباره‌ی گفته‌هایتان فکر کند و آنها را درک کند. عشق و توجه او را گدایی نکنید یا با اصرارهای بیجا او را به ستوه نیاورید، در غیر این صورت او بیشتر از شما فاصله خواهد گرفت. به عشقتان این آزادی را بدهید تا سر فرصت به خوبی درباره‌ی حرفهایتان فکر کند. در واقع این آزادی و فاصله گرفتن شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

با تغییر دادن واکنش‌هایتان نسبت به سردی و بی‌احساسی عشقتان او را وادار کنید که مشارکت بیشتری در رابطه‌تان داشته باشد و احساس بیشتری را در رابطه خرج کند. به خود و رابطه‌تان اعتماد داشته باشید و استقلال را در خودتان تقویت کنید. این کارها عشقتان را به فکر می‌اندازد و چشم او را به روی مسائل و ویژگی‌هایی باز می‌کند که تا به حال آنها را بدیهی و حق مسلم خود فرض می‌کرد.

اجازه ندهید که احساسات منفی‌ بر مثبت‎نگری‌تان غلبه کند. درست است که می‌ترسید و احساس نگرانی و ناامنی می‌کنید، اما این احساسات ناخوشایند از درون خودتان نشأت می‌گیرد و او لزوماً مسبب آنها نیست. با دوستانتان بیشتر معاشرت کنید، کارهای مورد علاقه‌تان را انجام بدهید و در یک کلام از زندگی لذت  ببرید. شادی انسان‌ها را جذب می‌کند. اگر شادی و انرژی مثبت از شما ساطع شود، او هرچه زودتر به نزدتان باز خواهد گشت. بخندید و با هم خوش بگذرانید. فیلم‌های خنده‌دار نگاه کنید، کارهایی را انجام بدهید که از انجام دادنشان لذت می‌برید و سعی کنید به عشقتان یادآوری کنید که چرا عاشقتان شده است. بی‌احساسی او به مرور زمان و با صبر و تلاش شما جای خودش را به احساساتی پرشور خواهد داد.

اگر مضطرب و عصبی باشید، او متوجه می‌شود. نهایت تلاشتان را برای حفظ خونسردی و آرامشتان بکنید. سعی کنید جنبه‌ی عاشق و مهربان وجودتان را بیدار کنید تا عشقتان از بودن در کنار شما احساس خوبی پیدا کند.

اگر رابطه‌تان سرد شده، شاید وقت آن رسیده است که مدتی از هم فاصله بگیرید و به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب هر دو نفر این فرصت را پیدا می‌کنید تا دلتان برای هم تنگ شود. البته منظورمان این نیست که کلاً از هم جدا شوید، اما باید به خودتان زمان بدهید تا در خلوت روی خودتان متمرکز شوید و احساس واقعی‌تان را نسبت به این رابطه کشف کنید. رابطه‌های عاشقانه بسیاری از اوقات نامتعادل و آشفته می‌شوند. اگر احساس شما نسبت به رابطه‌تان قوی‌تر از احساس عشقتان باشد، شما وابستگی بیشتر در رابطه پیدا می‌کنید و مانند چسبی می‌شوید که با سماجت به طرف مقابل چسبیده‌اید. بهترین رابطه، رابطه‌ای مبتنی بر به‌هم پیوستگی و مشارکت هر دو طرف است. کمی از هم فاصله بگیرید تا بتوانید روی علائق فردیتان متمرکز شوید و در نهایت بهترین تصمیم را برای خود و رابطه‌تان بگیرید.

این احتمال وجود دارد که او در نهایت نخواهد به رابطه با شما ادامه بدهد. خودتان را برای این احتمال و پذیرش آن آماده کنید. درست است که به پایان رسیدن یک رابطه‌ی عاشقانه بسیار دردناک است، اما پایان دنیا نیست. ترس، اضطراب و نگرانی بعد از شکست عشقی از این طرز تفکر نشأت می‌گیرد که فکر می‌کنید اگر عشقتان را از دست بدهید، زندگیتان از هم فرومی‌پاشد، اما اصلاً این‌طور نیست. این حقیقت را به خودتان یادآوری کنید که بدون او هم می‌توانید به خوبی به زندگیتان ادامه دهید.

بی احساس شدن درخواست غیر مستقیم برای پایان رابطه

شاید یکی از دلایلی که دوست پسر شما بی‌احساس شده است تمایل او برای تمام کردن رابطه است. اگر موارد مطرح شده را در ارتباط خود اعمال کردید ولی همچنان در رفتار او تغییری احساس نکردید شاید به نقطه‌ای در ارتباطتان رسیده اید که دوست پسر شما احساس می کند دیگر از بودن در کنار شما احساس رضایت نمی‌کند. اما شما به راحتی و با یادگیری تکنیک‌های روانشناسی جذب می‌توانید او را به رابطه بازگردانید. رادیو عشق در کارگاه بازگرداندن آموزش محور عشق و ازدواج به شما صفر تا صد راه‌های بازگرداندن عشقتان را آموزش می‌دهد. پس ناامید نشوید و مطمئن باشید این دوره در هر رابطه عاطفی ایجاد می‌شود و طبیعی است. فقط کافی است به موقع اقدام کنید و دوباره پسرموردعلاقه‌تان را در کنار خود داشته باشید.

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یک رابطه زمانی است که یکی از طرفین دیگر احساس روز اول را ندارد. اگر دوست پسر شما بی‌احساس است و ابراز محبت نمی‌کند بهتر است بدانید که این کار او دلایل ریز و درشتی دارد. از مشکلات شخصی در زندگی‌اش گرفته تا مشکلات خفیف خلقی؛ اما بهتر است بدانید که در چنین شرایطی نباید نمک به زخم خودتان و ارتباطتان بپاشید. پس، از سرزنش کردن ، سوال و جواب کردن، قضاوت کردن و مقصر جلوه دادن او بپرهیزید. در عوض تلاش کنید که با پیدا کردن علت مشکلتان را حل کنید. کمی به او فرصت دهید. به رفتارهای خودتان هم نگاهی بیندازید. در موقعیت مناسب با او صحبت کنید و پاسخ‌هایش را بشنوید. واکنش‌های اشتباهتان را تغییر دهید و سعی کنید شاد باشید. گاهی نیز در این شرایط کمی فاصله موقتی بین شما می‌تواند دوای دردتان باشد، اما به شرطی که دوست پسرتان تمایل به تمام کردن رابطه برای همیشه را نداشته باشد. درک می‌کنیم که قرار گرفتن در این شرایط قطعا دشوار است، اما شاید جدایی، از آسیب‌های روانی طولانی مدت در شما جلوگیری کند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

چگونه احترام پسر را جلب کنیم؟

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

22 بازدید

49 بازدید

31 بازدید

38 بازدید

40 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

معمولا برخی از روابط بعد از گذشت مدتی رو به سردی می‌روند و دو طرف نسبت به یکدیگر بی‌احساس می‌شوند. اما اوضاع زمانیکه فقط یک طرف رابطه نسبت به طرف دیگری یخ و بی‌احساس باشد، سخت‌تر می‌شود؛ مخصوصا اگر این پسر باشد که نسبت به دوست دخترش احساسی به خرج نمی‌دهد. معمولا دختران بدلیل بالاتر بودن سطح هیجاناتشان نسبت به پسران بیشتر تمایل دارند که مورد محبت و ابراز احساسات فراوان قرار بگیرند و اگر این محبت را از سمت آنها دریافت نکنند مسلما فشار روانی بسیاری به آنها وارد می‌شود. ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم احساسات شما را در این شرایط درک کنیم، قصد داریم در این مقاله دلایل بی‌احساس بودن دوست پسرتان و راهکارهای برطرف کردن آن را ارائه کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها دوباره به همان شور و حال روزهای اول آشنایی بازگردید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

فهرست مطالب

گاهی اوقات یکی از دلایل بی‌احساس شدن مردان در رابطه می‌تواند داشتن افکار و احساسات منفی نسبت به خودشان باشد. زمانیکه او احساس می‌کند شخص دوست‌داشتی و لایقی نیست کم کم به لاک تنهایی خودش فرو می‌رود و دوست دارد تنها باشد. این حالت بیشتر وقتی در آنها دیده می‌شود که به هدفی که داشتند نرسیده‌اند یا در یک کار شکست خورده‌اند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

این دلیل معمولاً رایج‌ترین دلیل سردی و بی‌احساس شدن آقایان است. شیوه‌ی برخوردی که مردان و زنان برای مقابله با استرس و مشکلات زندگی انتخاب می‌کنند، با هم تفاوت دارد. درحالی که زنان به نزدیک‌ترین عزیزان خود پناه می‌برند تا با آنها درباره‌ی مشکلاتشان صحبت کنند و با درد و دل کردن و گریه کردن بار دلشان را سبک کنند، مردان ترجیح می‌دهند که به تنهایی با مشکلاتشان دست و پنجه نرم کنند. یک مرد نمی‌خواهد دیگران، به ویژه همسرش یا زنی که به او اهمیت می‌دهد، او را مردی ضعیف و ناتوان ببیند. این مشکلات نگران کننده می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ شاید مرد موردعلاقه‌تان در کارش به مشکلی برخورده، شاید مسائل مالی یا خانوادگی نگرانش می‌کند یا شاید مشکلات عاطفی باعث شده که این روزها نسبت به شما بی‌توجه و بی‌تفاوت بشود.

هیچ کس کامل نیست. ترس‌ها و نگرانی‌ها گاهی به شما غلبه می‌کنند و رابطه‌تان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، به گونه‌ای که مرد مورد علاقه‌تان را ناخواسته و ندانسته از خودتان دور می‌کنید. شاید به عشقتان اعتماد ندارید، می‌ترسید مبادا او شما را ترک کند، هرچند هیچ کاری انجام نداده که نشان دهنده‌ی چنین قصدی باشد، شاید هم برای اعتماد به نفس پیدا کردن و باارزش شمردن خود بیش از اندازه به او وابسته هستید. دلیلش هر چه که باشد، عشقتان را مسئول کارها و اتفاقاتی کرده‌اید که کاملاً تحت کنترل خودتان هستند. هیچ کس دوست ندارد چنین بار و فشاری به او تحمیل شود، پس وقتی شما تا این حد عشقتان را تحت فشار می‌گذارید، او در واکنش به این کارتان از شما فاصله می‌گیرد.

گاهی اوقات دلیل بی احساس شدن مردان می‌تواند یکنواخت و کسل کننده شدن زندگیشان باشد. وقتی که هر روز مجبور می‌شوند راس یک ساعت مشخص در محل کار حاضر شوند، غذا بخورند یا بخوابند. این روتین شدن کارها می‌تواند برای دوست پسر شما خسته کننده باشد و به شکل بی‌حوصلگی، سردی و بی احساسی خود را نشان دهد.

شک و تردید جزئی از رابطه‌ی عاشقانه است، به علاوه هر فردی نمی‌تواند نیمه‌ی گمشده‌ی ما باشد. همه این موضوع را می‌دانند و هیچ کس نمی‌خواهد درگیر رابطه‌ی نادرستی بشود یا عشق زندگیش را رها کند. شاید دلیل بی‌تفاوتی عشقتان این باشد که او مطمئن نیست آیا واقعاً می‌خواهد به رابطه با شما ادامه بدهد یا خیر.

یک روز با هم آشنا شدید، به سمت هم جذب شدید و ناگهان از آن روز به بعد تک‌تک لحظات زندگیتان را در کنار هم می‌گذرانید. وقتی همه چیز ناگهان کاملاً جدی و به شدت پرشور می‌شود، طبیعی است که مردان بخواهند خودشان را کنار بکشند تا شرایط را دوباره بسنجند. حرکت کردن با سرعت نور ترسناک است، در این بین طبیعی است که مردی بخواهد سرعت پیشرفت رابطه را آهسته‌تر کند، به علاوه آهسته و با اطمینان پیش رفتن به رابطه‌سالم‌تری منجر می‌شود.

بی‌احساسی و بی‌حوصلگی در رابطه عاطفی می‌تواند نشانه وجود مشکلات خلقی در دوست پسرتان باشد. البته به یاد داشته باشید که برای صحیح تشخیص دادن این موضوع باید به چند نکته توجه کنید. آیا از همان ابتدا که با دوست پسرتان آشنا شدید خلق او پایین بود یا اینکه بعد از گذشت مدتی اینگونه شد؟ آیا او فقط در رابطه با شما این‌طور است یا در برخورد با همه حتی اعضای خانواده‌اش نیز بی‌احساس است؟ بی‌احساس بودن و ناتوانی در  ابراز علاقه  می‌تواند یکی از نشانه‌های افسردگی باشد که البته بهتر است در این خصوص حتما با یک روانشناس نیز مشورت کنید.

نکته: بی‌احساس بودن خصیصه‌ایست که در بسیاری از مشکلات روانی دیده می‌شود، لذا با قطعیت زیادی نمی‌توان در این زمینه صحبت کرد؛ مگر اینکه شرح‌حال بیمار توسط روانشناس گرفته و تشخیص نهایی مطرح شود.

 

اگر عشقتان نسبت به شما سرد و بی‌تفاوت شده است، کارهای زیر را به هیچ وجه انجام ندهید، مگر آن که بخواهید او را بیشتر از خودتان دور کنید.

مشکل چیه؟ چه اتفاقی افتاده؟ من چیکار کردم؟ چرا جواب پیام‌هام رو نمیدی؟ چرا اینطوری باهام حرف میزنی؟ عشقتان را با انبوه سوال به رگبار نبندید، چون جواب درستی نخواهید گرفت و دقیقاً مانند این می‌ماند که با یک دیوار آجری تنیس بازی کنید. اگر مردی تحت فشار باشد یا مشکلات عاطفی در زندگیش وجود داشته باشد، آخرین چیزی که در این دنیا می‌خواهد، درگیر شدن در یک بازجویی مفصل است. این سین جیم کردن‌ها به موضوع نگران کننده‌ی دیگری در زندگیش تبدیل می‌شود که طبعاً او ترجیح می‌دهد از آن فرار کند. البته می‌توانید یک بار برای همیشه از او بپرسید که آیا می‌خواهد درباره‌ی مشکلش با شما صحبت کند، اگر تمایلی نداشت، اصرار بیجا نکنید.

تحت فشار گذاشتن یک رابطه، ثمری به جز به نابودی کشاندن آن ندارد. شاید با این وسواس فکری دائمی احساس مفید بودن بکنید، اما واقعیت این است که اصلاً کار مفیدی انجام نمی‌دهید. در واقع فقط انرژیتان را هدر می‌دهید و خودتان را با این کار دیوانه می‌کنید. استرس و نگرانی هرگز نتیجه‌ی خوبی نمی‌دهد.

او از شما فاصله گرفته و سرد و بی‌احساس شده است، پس شما هم فاصله‌تان را بیشتر می‌کنید و بیشتر به او بی‌محلی می‌کنید. شاید هم فقط برای این که به او ثابت کنید، کدام‌تان رئیس است و او نمی‌تواند با این رفتارش قسر دربرود، حتی با مردان دیگری آشنا شوید و با آنها قرار بگذارید. درست است که عصبانی هستید و دنبال فرصتی برای تلافی می‌گردید، اما به خاطر بسپارید که این روش‌ها، راهکار وحشتناکی است.

بی‌اعتنایی و بی‌احساسی دوست پسرتان به احتمال زیاد ربطی به شما ندارد، پس از این که خودتان را به عنوان مشکل ببینید، دست بردارید، مگر آن که واقعاً مطمئن شوید که مشکل از خود شما است.

مردان نیاز دارند که قدرت و توانایی را در وجودشان احساس کنند. اگر سعی کنید مشکلات عشقتان را برایش حل کنید، او احساس می‌کند که ضعیف است و خود را یک شکست خورده می‌بیند. البته وقتی او خودش از شما مشورت می‌خواهد، موضوع فرق می‌کند. اما اگر خودش از شما درخواست کمک نکرد، او را تحت فشار نگذارید.

سریع‌ترین راه برای پس زدن و ساکت کردن یک نفر وقتی سفره‌ی دلش را پیش شما باز می‌کند، این است که قضاوتش کنید. یعنی به خاطر همین موضوع اینقدر ناراحت بودی؟ چقدر احمقانه! اگر او در نهایت صداقت و بی‌پناهی نزدتان آمد، با مهربانی و دلسوزی به حرفهایش گوش کنید. همان لحظه‌ای که او را قضاوت کنید، او به سرعت دوباره از شما فاصله خواهد گرفت و سرد و ساکت خواهد شد.

سعی کنید پشتیبان عشقتان باشید. درست است که وقتی ناراحت، آزرده خاطر و سردرگم هستید، قرار گرفتن در نقش حامی سخت است، اما حمایت کردن از عشقتان بسیار مهم است. بگذارید مرد زندگیتان متوجه شود که شما آماده‌اید تا در صورت لزوم به او کمک کنید، سپس فعلاً به همین حد اکتفا کنید تا او قدم بعدی را بردارد.

وقتی یک مرد نیاز دارد تنها باشد، باید او را تنها بگذارید، به همین سادگی! می‌دانیم که دوست ندارید از عشقتان فاصله بگیرید، می‌دانیم که دوست دارید او نزدیکتان بیاید و راز دلش را با شما در میان بگذارد، اما شما نباید این تصمیم را بگیرید. این تصمیم به او و نیازهایش مربوط می‌شود، بهترین کاری که شما می‌توانید انجام بدهید، این است که به خواسته‌های عشقتان احترام بگذارید. این حرکت نشانه‌ی بلوغ عاطفی است و اگر بتوانید آن را با موفقیت انجام بدهید، او بیشتر از قبل عاشقتان می‌شود و قدرتان را می‌داند.

وقتی متوجه بی‌احساس شدن عشقتان شدید، بهتر است قدری خودتان را واکاوی کنید. قبل از آن که عشق‌تان را زیر بار نگرانی‌ها و سوالات وحشتناک خود خفه کنید، ابتدا قدری به خویشتن‌نگری بپردازید و احساسات درونی خود را بررسی کنید. گاهی اوقات احساسات درونی خود را بدون این که حتی بدانید، به دوست پسرتان منتقل می‌کنید. مواقعی هم وجود دارد که دلیل اصلی بی‌احساسی و بی‌اعتنایی عشقتان فقط و فقط خودتان هستید. احساسات فعلی و افکار و هیجاناتی را که قبل از پی بردن به بی‌حوصلگی و بی‌اعتنایی عشقتان داشتید، با دقت در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که شما آن کسی هستید که خشمگین، آزرده یا ناراحت است، محرک‌های این احساسات ناخوشایند را پیدا کنید. چنانچه عشقتان نقشی در عصبانی و آزرده خاطر کردنتان داشته است، از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید با همفکری یکدیگر راهی را برای تغییر دادن رفتارتان در آینده پیدا کنید.

اگر بعد از خویشتن‌نگری و بررسی دقیق شرایط و احساساتتان متوجه شدید که عشقتان رفتار عجیبی با شما دارد و واقعاً به شما بی‌محلی می‌کند، درباره‌ی اقدام بعدیتان تصمیم بگیرید. از داستان‌گویی برای خود و تلاش برای توجیه کردن رفتارهای دوست پسرتان دست بردارید. در ذهنتان این موضوع را برای خودتان حلاجی کنید که خواسته‌ی قلبیتان چیست و چه عواملی برای رسیدن به این خواسته به شما کمک می‌کند. پی بردن به احساسات فعلی عشقتان برای غلبه بر این سردی و بی‌احساسی و رسیدن به رابطه‌ی دلخواهتان بسیار مهم است. درهر حال ابتدا باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید، وقتی از خواسته‌ی قلبی‌تان آگاهی پیدا کردید، واژگان مناسبی را برای بیان آن پیدا کنید و سپس خودتان را برای شنیدن حرفهای عشقتان آماده کنید. در این گفتگو از اتهام زدن یا حدس زدن اتفاقاتی که فکر می‌کنید برای او افتاده است، پرهیز کنید. در عوض از عشقتان بخواهید که احساسات خود، هم احساسات کلی و هم احساسات مربوط به رابطه‌‍تان را با شما در میان بگذارد. به عشقتان بگویید که این بی‌تفاوتی و بی‌احساسی او چه تاثیری بر شما دارد. نادیده گرفتن این احساسات باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. برای عشقتان توضیح بدهید که بی‌توجهی او تا چه حد ناراحتتان می‌کند، اما ضمناً مراقب باشید که به او حمله نکنید. حرف زدن درباره‌ی نقاط ضعفی که خود، وجود آنها را باور دارید، به بهبود رابطه‌تان کمک می‌کند و مهر سکوت عشقتان را می‌شکند.

به عشقتان زمان بدهید تا درباره‌ی گفته‌هایتان فکر کند و آنها را درک کند. عشق و توجه او را گدایی نکنید یا با اصرارهای بیجا او را به ستوه نیاورید، در غیر این صورت او بیشتر از شما فاصله خواهد گرفت. به عشقتان این آزادی را بدهید تا سر فرصت به خوبی درباره‌ی حرفهایتان فکر کند. در واقع این آزادی و فاصله گرفتن شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

با تغییر دادن واکنش‌هایتان نسبت به سردی و بی‌احساسی عشقتان او را وادار کنید که مشارکت بیشتری در رابطه‌تان داشته باشد و احساس بیشتری را در رابطه خرج کند. به خود و رابطه‌تان اعتماد داشته باشید و استقلال را در خودتان تقویت کنید. این کارها عشقتان را به فکر می‌اندازد و چشم او را به روی مسائل و ویژگی‌هایی باز می‌کند که تا به حال آنها را بدیهی و حق مسلم خود فرض می‌کرد.

اجازه ندهید که احساسات منفی‌ بر مثبت‎نگری‌تان غلبه کند. درست است که می‌ترسید و احساس نگرانی و ناامنی می‌کنید، اما این احساسات ناخوشایند از درون خودتان نشأت می‌گیرد و او لزوماً مسبب آنها نیست. با دوستانتان بیشتر معاشرت کنید، کارهای مورد علاقه‌تان را انجام بدهید و در یک کلام از زندگی لذت  ببرید. شادی انسان‌ها را جذب می‌کند. اگر شادی و انرژی مثبت از شما ساطع شود، او هرچه زودتر به نزدتان باز خواهد گشت. بخندید و با هم خوش بگذرانید. فیلم‌های خنده‌دار نگاه کنید، کارهایی را انجام بدهید که از انجام دادنشان لذت می‌برید و سعی کنید به عشقتان یادآوری کنید که چرا عاشقتان شده است. بی‌احساسی او به مرور زمان و با صبر و تلاش شما جای خودش را به احساساتی پرشور خواهد داد.

اگر مضطرب و عصبی باشید، او متوجه می‌شود. نهایت تلاشتان را برای حفظ خونسردی و آرامشتان بکنید. سعی کنید جنبه‌ی عاشق و مهربان وجودتان را بیدار کنید تا عشقتان از بودن در کنار شما احساس خوبی پیدا کند.

اگر رابطه‌تان سرد شده، شاید وقت آن رسیده است که مدتی از هم فاصله بگیرید و به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب هر دو نفر این فرصت را پیدا می‌کنید تا دلتان برای هم تنگ شود. البته منظورمان این نیست که کلاً از هم جدا شوید، اما باید به خودتان زمان بدهید تا در خلوت روی خودتان متمرکز شوید و احساس واقعی‌تان را نسبت به این رابطه کشف کنید. رابطه‌های عاشقانه بسیاری از اوقات نامتعادل و آشفته می‌شوند. اگر احساس شما نسبت به رابطه‌تان قوی‌تر از احساس عشقتان باشد، شما وابستگی بیشتر در رابطه پیدا می‌کنید و مانند چسبی می‌شوید که با سماجت به طرف مقابل چسبیده‌اید. بهترین رابطه، رابطه‌ای مبتنی بر به‌هم پیوستگی و مشارکت هر دو طرف است. کمی از هم فاصله بگیرید تا بتوانید روی علائق فردیتان متمرکز شوید و در نهایت بهترین تصمیم را برای خود و رابطه‌تان بگیرید.

این احتمال وجود دارد که او در نهایت نخواهد به رابطه با شما ادامه بدهد. خودتان را برای این احتمال و پذیرش آن آماده کنید. درست است که به پایان رسیدن یک رابطه‌ی عاشقانه بسیار دردناک است، اما پایان دنیا نیست. ترس، اضطراب و نگرانی بعد از شکست عشقی از این طرز تفکر نشأت می‌گیرد که فکر می‌کنید اگر عشقتان را از دست بدهید، زندگیتان از هم فرومی‌پاشد، اما اصلاً این‌طور نیست. این حقیقت را به خودتان یادآوری کنید که بدون او هم می‌توانید به خوبی به زندگیتان ادامه دهید.

بی احساس شدن درخواست غیر مستقیم برای پایان رابطه

شاید یکی از دلایلی که دوست پسر شما بی‌احساس شده است تمایل او برای تمام کردن رابطه است. اگر موارد مطرح شده را در ارتباط خود اعمال کردید ولی همچنان در رفتار او تغییری احساس نکردید شاید به نقطه‌ای در ارتباطتان رسیده اید که دوست پسر شما احساس می کند دیگر از بودن در کنار شما احساس رضایت نمی‌کند. اما شما به راحتی و با یادگیری تکنیک‌های روانشناسی جذب می‌توانید او را به رابطه بازگردانید. رادیو عشق در کارگاه بازگرداندن آموزش محور عشق و ازدواج به شما صفر تا صد راه‌های بازگرداندن عشقتان را آموزش می‌دهد. پس ناامید نشوید و مطمئن باشید این دوره در هر رابطه عاطفی ایجاد می‌شود و طبیعی است. فقط کافی است به موقع اقدام کنید و دوباره پسرموردعلاقه‌تان را در کنار خود داشته باشید.

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یک رابطه زمانی است که یکی از طرفین دیگر احساس روز اول را ندارد. اگر دوست پسر شما بی‌احساس است و ابراز محبت نمی‌کند بهتر است بدانید که این کار او دلایل ریز و درشتی دارد. از مشکلات شخصی در زندگی‌اش گرفته تا مشکلات خفیف خلقی؛ اما بهتر است بدانید که در چنین شرایطی نباید نمک به زخم خودتان و ارتباطتان بپاشید. پس، از سرزنش کردن ، سوال و جواب کردن، قضاوت کردن و مقصر جلوه دادن او بپرهیزید. در عوض تلاش کنید که با پیدا کردن علت مشکلتان را حل کنید. کمی به او فرصت دهید. به رفتارهای خودتان هم نگاهی بیندازید. در موقعیت مناسب با او صحبت کنید و پاسخ‌هایش را بشنوید. واکنش‌های اشتباهتان را تغییر دهید و سعی کنید شاد باشید. گاهی نیز در این شرایط کمی فاصله موقتی بین شما می‌تواند دوای دردتان باشد، اما به شرطی که دوست پسرتان تمایل به تمام کردن رابطه برای همیشه را نداشته باشد. درک می‌کنیم که قرار گرفتن در این شرایط قطعا دشوار است، اما شاید جدایی، از آسیب‌های روانی طولانی مدت در شما جلوگیری کند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

چگونه احترام پسر را جلب کنیم؟

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

22 بازدید

49 بازدید

31 بازدید

38 بازدید

40 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

نحوه‌ی رفتار با همسر بی‌تفاوت

 

همسر بی‌تفاوت

بی‌تفاوتی آفتی است که ممکن است هر رابطه بلند مدتی را دست کم یک بار گرفتار کند، زندگی مشترک که دیگر جای خود دارد. انسان وقتی از جانب افراد مهم زندگی خود طرد می شود تصورش از خود به هم می‌ریزد، احساس می کند جذابیتش را برای فرد طرد کننده از دست داده و دیگر مثل سابق برای او ارزشمند نیست.

 

چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

بدیهی است دیری نمی پاید که شادی و نشاط از زندگی چنین فردی رخت بر بسته و او در چنگال دیو هفت سر رنجش، خودخوری، احساس رهاشدگی، خشم، افسردگی، اضطراب و کناره گیری متقابل از فرد طردکننده گرفتار خواهد شد.

 

اولین گام برای درک بی توجهی همسر این است که مطمئن شده باشید که بی‌توجهی همسرتان به دلیل شراط پیش آمده نا مرتبط با شما نیست. اگر موارد زیر اتفاق افتاده است، آنها را به حساب بی توجهی و بی‌تفاوتی همسرتان نسبت به شما نگذارید:

 

– فشار اقتصادی روی خانواده شدید شده است!

– مدتی است که همسرتان از کار اخراج شده است!

– یکی از نزدیکان شما مریضی سختی را سپری می کند!

– یکی از نزدیکان شما به تازگی به رحمت خدا رفته است!

– مدتی است که درگیری های شغلی او بسیار زیاد شده است!

– کمتر از ۳ ماه است که احساس می کنید او بی توجه شده است!

– و …

بسیاری از مواقع ذهن انسان آنقدر درگیری پیدا می کند که از پرداختن به همسر، غافل می شود و این در زندگی زناشویی یعنی جنگ و دعوا! اگر احساس می کنید همسر شما درگیر یکی از موارد بالا یا موارد مشابه شده است، قویا توصیه می کنم به او کمی فرصت دهید!

 

ریشه‌‌ی این بی‌تفاوتی را پیدا کنید

در درمان بی توجهی همسر باید به ریشه ها و علت های اصلی آن بپردازید. سعی کنید کنترل امور زندگی را به دست بگیرید و متوجه شوید چه چیزی جرقه این بی توجهی را روشن کرده است!

 

بسیار طبیعی است که تصور کنید، فاصله بین شما و همسرتان تقصیر اوست. در حقیقت، این وضعیت، تقصیر هیچ کس نیست. برای آن که این بازی حق به جانب خاتمه یابد، هر دوی شما باید قبول کنید که در ایجاد مشکل هر چند به طور جزئی نقش داشته اید. این کار را باید زمانی انجام دهید که از لحاظ جسمی و روحی در آرامش کامل باشید.

 

برای ایجاد آرامش و نشاط در خود، از افکاری که مولد اندوه و سوء تفاهم و اضطراب یا توهمِ بی عدالتی و توهم قربانی بودن هستند، به طور جدی اجتناب کنید.

 

عموما متخصصین، بی توجهی در ازدواج را با کم محبتی یکسان می دانند. زمانی که یکی از طرفین نسبت به همسرش بی محبت باشد، می توان ریشه اصلی را در تربیت خانوادگی او دانست و یا در اجتماعی که در آن بزرگ شده است. خانواده هایی که ابراز محبت را نشانه ضعف می دانند، در آینده باعث می شوند فرزندانشان، تبدیل به همسرانی بی محبت شوند.

 

وقتی از همسرتان قبول کنید، برخی از رفتارهای او از تربیت خانوادگی اش به وجود آمده است و او هیچ تقصیری در این بین ندارد، خیلی راحت تر میتوانید او را درک کنید و زمانی که بتوانید او را درک کنید، خواهید توانست به او کمک کنید و مشکل بی توجهی او را حل کنید.

 

آیا بی تفاوت بودن همسر را میتوان بهبود بخشید؟

بهترین راه برای خلاصی از این وضعیت، گفتگو کردن با همسر است. گفتگو با همسر بی‌تفاوت برای اغلب زن یا شوهرهای طرد شده کار آسانی نیست. برخی می ترسند مطرح  کردن این مسئله مسبب آغاز جنگ انفعالی جدیدی از سوی همسر باشد مثلاً او طرد  کننده تر شود. برخی دیگر چون از صحبت های قبلی نتیجه نگرفته اند ترجیح می دهند با سکوت و سکوت و سکوت روز را شب و شب را روز کنند.

ریشه‌‌ی بی‌تفاوتی همسرتان را پیدا کنید

 

گام اول

به همسرتان بگویید نیاز دارید ساعتی را در خلوت و بدون مزاحم به گفتگو بنشینید و درباره گام های مشترکی که هر دوی شما باید برای بهبود بخشیدن به رابطه تان برمی دارید گفتگو کنید.

 

دیدگاهتان نسبت به رفتار او را بیان کنید

به محض اینکه در جریان گفتگو توجه همسر را به خود جلب کردید، رفتار وی را همان طور که هست، تا حد ممکن شفاف و بدون قضاوت به خودش منعکس کنید. به خاطر داشته باشید میزان آگاهی انسان‌ها از رفتارشان متفاوت است. ممکن است همسر شما جزء افرادی باشد که آگاهی زیادی نسبت به رفتارشان ندارند.

 

پس قبل از این که در دادگاه ذهنتان او را به عنوان فردی که از رفتارش آگاه و نسبت به تأثیر آسیب زای آن بی تفاوت است متهم کنید با او وارد صحبت شوید و فواید گفتگو را به او نشان دهید و روشن و واضح به او بگویید که می خواهید چه چیزی تغییر کند.چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

 

نحوه‌ی نگرش او به مسائل را جویا شوید

اگر نحوه برخورد همسر شما نسبت به پیشنهاد و یا درخواست تغییر، دفاعی است ببینید آیا هستند چیزهایی که ناراحتی از آنها رفتار دفاعی یا احساس کراهت از تغییر را در او تشدید کرده باشد؟

 

ممکن است او احساساتی را در خود سرکوب کرده باشد که منشأ اصلی رفتارهای طرد کننده وی باشند. از او بخواهید تا نحوه نگرش خود را نسبت به مسئله پیش آمده توضیح دهد، یا برای بهتر کردن وضعیت پیشنهاد بدهد.

 

در راه تغییر همراه و پیوسته گام بردارید

گمان نکنید که همه تغییرات باید از جانب همسر باشد. سعی کنید درباره تغییرات کوچکی که انجام آن برای هر دوی شما مقدور و ممکن است به توافق برسید و بعد گام به گام به سمت جلو حرکت کنید. برای اینکه مطمئن شوید تلاش مشترک تان برای تغییر ادامه دار است با همسرتان بر سر داشتن یک دوره چک کردن متفاوت و منظم توافق حاصل کنید.

 

به همسر بی تفاوتتان فرصت دهید

اگر حرف زدن با او فایده‌ای نداشت پس سعی کنید به او کمی فرصت بدهید. ما اغلب برای فکر کردن به مسائل‌مان و سبک و سنگین کردن انتخاب‌های‌مان به زمان نیاز داریم. به او زمان بدهید، شاید خودش مشکل را حل کرد و به طرف شما برگشت و از شما بابت صبوری‌تان ممنون خواهد بود. برای حرف زدن او را در منگنه نگذارید و در عوض تمرکز و توجه را به سمت خودتان تغییر دهید و به خودتان بپردازید. به سرگرمی‌های خودتان مشغول باشید و او را موقتا رها کنید.

 

گاهی پایان دادن تنها راه است

اگر همسرتان علی رغم تمام تلاش‌های‌ شما همچنان پشت سد احساسات باقی ماند پس زمان آن است که رابطه‌تان را جدی ارزیابی کنید. اگر ادامه‌ی رابطه با او برای‌تان واقعا ممکن نیست. ما می‌دانیم که ناگهان خاتمه دادن به یک رابطه، توصیه‌ی ایده آلی نیست.

 

برای پذیرفتن این واقعیت تلخ و چنین اقدامی به زمان نیاز است. اغلب این اتفاق می‌افتد که حتی بعد از پایان دادن رابطه، زنها خود را در موضع ضعف می‌بینند، پس قبل از اینکه همه چیز را تمام کنید از خودتان بپرسید آیا به اندازه کافی تلاش کرده‌اید دلیل فاصله گرفتن طرف مقابل‌تان را پیدا کنید.

 

خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا این شما هستید که دسترسی عاطفی به شما ممکن نیست یا همسرتان؟  دقیق و جدی باشید و ببینید آیا درخواست شما را می‌پذیرد و با شما سهیم می‌شود یا بازهم به شما بی‌اعتنایی می‌کند.

 

اگر مطمئنید که تمام تلاش خود را برای نجات رابطه‌تان کرده‌اید اما نتیجه‌ای نگرفتید، تنها راه این است که شروع کنید به فاصله گرفتن. باید مطمئن باشید که دیگر نمی‌توانید تنها کسی باشید که برای حفظ رابطه تلاش می‌کند و همسرتان هم باید درک کند که دیگر نمی‌تواند شما را نادیده بگیرد. 

 

خودتان را دوست داشته باشید

وقتی که می‌دانید از همسری که احساسی به شما بروز نمی‌دهد چیزی نصیب‌تان نخواهد شد، پس دلیلی ندارد خودتان را وقف او بکنید. دیگر از او محبت گدایی نکنید و کاری کنید که خودتان از انجامش لذت می‌برید. بگذارید متوجه شود که بدون او هم حال‌تان خوب است و وابستگی عاطفی به او ندارید.

 

 

گردآوری: بخش ناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

لیست بهترین باشگاه های تناسب اندام تهران|

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


به همسرت اعتماد نداری؟


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی

مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری

بی محبتی همسر

شوهرم اصلا به من محبت ندارد؛ با بی‌محبتی او چه کنم؟

خیلی از خانم ها از این شکایت دارند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد و حتی برخی هنگامی که با آن‌ها از عشق و احساسات صحبت می‌کنی، چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

 

همه چیز را به سخره می گیرد و علاقه‌ای به صحبت درباره‌ی چنین مسائلی ندارند. این افراد معمولا کم حرف هستند و یا حتی بیان احساسات عاطفی را نشانه ی ضعف می دانند.

 

بی تفاوتی و بی‌محبتی زن به همسرش

این شکایت از زبان برخی مردها نیز نسبت به همسرشان شنیده می‌شود اما می‌توان گفت آمار بی محبتی و سردی زنان در زندگی مشترک از بی توجهی و بی محبتی مردان بسیار کمتر است.

 

اغلب زوج‌ها روزهای اول زندگیشان به خوبی سپری می شود. حرف های عاشقانه و ابراز احساسات در بین انها موج می زند اما رفته رفته محبت‌ها کمرنگ می شود و زن که تحمل کمی در برابر کمبود محبت همسرش دارد و سرشار از احساسات است با این روند نه تنها از زندگی زده می شود بلکه از همسرش هم متنفر می شود.

 

دلیل بی‌محبتی همسرتان صرفا بی‌علاقگی به شما نیست

این بی‌محبتی و بی‌توجهی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد و صرفا دلیل آن به بی‌علاقه شدن همسرتان برنمی‌گردد.

 

به طور مثال می‌توان به خاطر فشارهای زندگی و یا شرایط سخت و موقتی که برای همسرتان پیش آمده باشد.

 

نشانه‌های بی‌علاقگی

برای درک بی‌علاقگی همسرمان به خود، باید به نشانه‌های رفتاری او توجه و با دقت آنها را ریشه‌یابی و بررسی کنیم. این نشانه می‌توانید از موارد زیر باشد:

 

• احساس ناامیدی، غم و تنهایی

• عصبانیت و تحریک‌پذیری

• توجه کمتر به هم و احساس نیاز برای برقراری روابط عاطفی خارج از محدوده زناشویی با غیرهمجنس

• کاهش تعهد به طرف مقابل و درست انجام ندادن مسوولیت‌های معمول

• کاهش تمایل جنسی

• و در مجموع کاهش صمیمیت و کمتر شدن گفت‌وگو‌ها و درد‌ دل‌های روزانه بین زن و شوهر

 

بی‌علاقه بودن زن نسبت به همسرش

به گفته کارشناسان، وقتی زنی به همسرش بی‌علاقه می‌شود در او رفتارهای متفاوتی می‌بینیم مثلا دائما شوهر خود را مسخره می‌کند و از او ایراد می‌گیرد، غرور او را می‌شکند و در جمع به او بی‌احترامی می‌کند.

 

زنان وقتی به شوهر خود بی‌علاقه می‌شوند، نمی‌توانند به نیاز‌های جنسی او پاسخ دهند و دائما دنبال بهانه‌ای برای دور شدن از همسر خود می‌گردند.

 

بی‌محبتی مرد نسبت به همسرش

همچنین وقتی مردی به همسرش بی‌علاقه می‌شود، تحریک‌پذیری او نسبت به رفتارهای همسرش بیشتر می‌شود، یعنی با کوچک‌ترین برخوردهای همسرش از کوره در می‌رود و دنبال بهانه می‌گردد که سر همسرش داد بزند و او را تحقیر کند.

 

مردان با تحقیر همسرشان ـ وقتی به او بی‌علاقه‌اند ـ آرام می‌شوند. این مردان دیگر به برنامه‌های خانوادگی علاقه نشان نمی‌دهند و سر خود را با کار و فعالیت‌های فردی گرم کرده و به بهانه‌های مختلف از خانه فرار می‌کنند. براساس تحقیقات انجام شده، میزان خیانت در میان مردان به دلیل بی‌علاقه شدن به همسر خود بیشتر از زنان است.

 

برای این‌که نشانه‌های بی‌علاقگی را در همسر خود بیابید، خصوصیات کلی وی را به یاد بیاورید و به تغییرات ناگهانی او در رفتار و احساساتش دقت کنید:

 

چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم

به طور مثال:

• اگر او قبلا روی مسائلی مربوط به شما حساسیت نشان می‌داد و اکنون به یکباره نسبت به آن مسائل بی‌تفاوت شده است.

• اگر قبلا با شما مهربان و انعطاف‌پذیر بوده، ولی حالا با شما نامهربان و سنگدل شده است.

• اگر رفتارش با فرزندان و افرادی که شما به آنها علاقه‌مندید، بد شده است.

• اگر از با شما بودن فرار می‌کند و از موقعیت‌هایی که با هم تنها می‌شوید اجتناب می‌ورزد.

 

این نشانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد!

این نشانه‌ها ممکن است به دلیل بی‌علاقه بودن به شما باشد اما گاها این تغییرات رفتاری به دلیل بی‌علاقگی به شما نیست و ممکن است دلیل دیگری داشته باشد.

 

دلایل بی‌علاقه شدن همسر

 

دلایل بی‌علاقه شدن مرد نسبت به همسرش

حال که متوجه تغییر رفتار همسرتان شدید باید به جستجوی دلیل بپردازید:

مهم‌ترین کار پس از کشف بی‌علاقگی در خود یا همسرمان یافتن دلیل این بی‌علاقگی است تا بتوانیم آن را برطرف کرده و عشق میان خود و همسرمان را دوباره زنده کنیم.

 

در یافتن دلایل بی‌علاقه شدن همسرتان اول از همه به خود و رفتارتان مراجعه کنید و ببینید ممکن است کدام خصوصیت و رفتار باعث دوری همسرتان از شما شده باشد.

 

مثلا مشکلات زندگی، کاری و مالی می‌تواند روی همسرتان تاثیر بگذارد. در مواقع بروز این مشکلات مردان به دلیل بار مسوولیتی که دارند، دچار استرس می‌شوند و اگر همسرشان با آنها همراه نشود و به آنها سرکوفت و غر بزند و سرزنش کند و این حس برایشان ایجاد شود که همسرشان در مواقع سختی و مشکلات همراه آنها نیست، ممکن است از زندگی زناشویی خود زده شده و نسبت به همسرشان بی‌علاقه شوند.

 

دلایل بی‌علاقه شدن زن نسبت به همسرش

زنان نیز در مواقع سختی و مشکلات احتیاج به دلگرمی و همراهی دارند و اگر احساس کنند همسرشان از مسوولیت شانه خالی می‌کند و نمی‌تواند تکیه‌گاه خوبی در مشکلات برای خانواده‌اش باشد و در واقع استحکام و قدرتی از همسرش نبیند، ممکن است نسبت به او بی‌علاقه شود.

 

زنانی که احساس می کنند مردان بر زندگی سلطه داشته و همانند دیکتاتور در زندگی رفتار می کنند، نسبت به همسران خود بی تفاوت هستند.

 

مردانی که قصد کنترل همسر خود را دارند ( به طور مثال دستور به اینکه چه بکند، چه بپوشد و …) باعث می شوند زنان نسبت به آنان بی میل شوند.

 

زمانی که شوهر درک نمی کند رابطه زناشویی جدی است، انتظار تعهد داشتن شوهر برای زنان برآورده نمی شود. آنها نسبت به مردانی که زندگی را به بازیچه می گیرند بی تفاوت هستند.

 

حس ارتباط عاطفی برای زنان مهم است، کافی است آنها احساس کنند که شوهر صرفا به دلیل رابطه جنسی تمایل به ارتباط دارند، این باعث می شود کم کم از همسر دلزده شوند.

 

اگر نسبت به همسر خود بی‌علاقه شده ‌اید..

احتمالا در این مدت بارها و بارها موضوعاتی در زندگی پیش آمده که باعث ناراحتی شما شده است و احتمالا بارها این فکر به ذهن شما خطور کرده است که شاید از همان ابتدا، انتخاب شما اشتباه بوده است و باید هرچه زودتر به زندگی مشترک خود پایان دهید.

 

اما برای چند دقیقه به این موضوع فکرکنید که شما در این زندگی مشترک چه چیزهای زیادی یاد گرفته اید! احتمالا شما اکنون کاملا می دانید که چه مسائلی در رابطه تان سر جای خودش نیست و چه مسائلی می تواند باعث اذیت و آزار روحی شما و یا شریک زندگی تان شود. این سرمایه بزرگی است!

 

سه راهی که پیش رو دارید

در صورت بی علاقه شدن نسبت به همسر شما 3 راه در پیش رو دارید.

 

1- اولین گزینه این است که با همین روش (که به همسر خود علاقه ای ندارید) به زندگی ادامه دهید که مهم ترین پیامد این روش آسیب های جبران ناپذیری است که به فرزندان تان وارد خواهد شد.

 

2- دومین گزینه این است که از همسرتان جدا شوید البته طلاق پدیده ای است که عوارض و دشواری های بسیاری را به همراه دارد و در شرایطی که شما در آن قرار دارید، به هیچ عنوان برای راه حل توصیه نمی شود.

 

گرچه طلاق انتخاب آخر است اما باید زمانی به این انتخاب به صورت جدی اندیشید که قدرت مقابله با عوارض و دشواری های آن در فرد وجود داشته باشد و صد البته راه دیگری برای حل مشکلات وجود نداشته باشد.

 

3- سومین گزینه که پیشنهاد می شود این است که برای بهبود رابطه تان به مشاور مراجعه وتلاش کنید تا زندگی تان را دوباره بازسازی کنید. این مقاله می‌تواند در این راه و بازسازی رابطه‌تان به شما کمک کند.

 

مراقب باشید از چاله نیوفتید توی چاه !

وقتی در یک ارتباط زناشویی، مشکلات و تعارضاتی به وجود می آید، قطع آن رابطه و شروع یک زندگی جدید، دقیقا مثل این است که هدیه ای را که گرفته اید و می دانید چیست با هدیه دیگری که اصلا نمی دانید چیست، تعویض کنید! شاید در ابتدا این کار هیجان انگیز به نظر برسد، اما این احتمال نیز وجود دارد که چیزی به مراتب بدتر گیرتان بیاید!

 

در ضمن خوب است که بدانید آمار نشان می دهد که نارضایتی زن و مرد در ازدواج دوم و سوم به مراتب بیشتر از ازدواج اول گزارش شده است. بنابراین وقتی شما می توانید یک رابطه مغشوش را به رابطه ای سالم و مسرت بخش تبدیل کنید، چرا این کار را انجام ندهید؟

 

همسر بی‌تفاوت

 

نحوه‌ی برخورد با شوهر بی‌محبت و بی‌تفاوت

• قدم اول: تصویر ذهنی خود را درباره یک رابطه ایده آل و همسرتان را به او توضیح دهید. در رابطه تان صریح و واضح با همسر خود صحبت کنید و دقیق باشید و از او بپرسید که فکر می کند فرد ایده آلی برای زندگی است.

 

• قدم دوم: از همسرتان بخواهید که خواسته های خود را از یک رابطه ایده آل توضیح دهد اما تنها بگذارید خودش نظراتش را بیان کند و از طرف او حرف نزنید.

 

• قدم سوم: در مورد صحبت هایی که می کند و اطلاعاتی که در اختیارتان می گذارد فکر کنید و به رفتار او دقت نمایید که آیا خصوصیاتی که به دنبالش هستید را از خود بروز می دهد و یا تنها صحبت میکند.

 

همسرتان فردی با اساس و با محبت می‌شود به شرطی که…

عشق، محبت و توجه شما می تواند تاثیرات فوق العاده ای روی زندگی یک مرد داشته باشد و می تواند حمایت، امنیت، شوق و جراتی را که برای روبرویی با دنیای درونی احساساتش نیاز دارد را به او بدهد. اما باید خودش نیز پذیرای این عشق باشد تا این عشق، محبت و توجه بتواند در او اثر کند.

 

متاسفانه عشق ورزیدن به همسر در همه مواقع نمی تواند او را تغییر دهد اما می‌تواند تا حدود زیادی تاثیر گذار باشد. گاهی مردها از لحاظ عاطفی بازتر و پذیراتر می شوند، اما به اندازه ای که برای موفقیت در رابطه کافی باشد، نیست.

 

گاهی هم این فرآیند طولانی است و شما چنانچه دیگر از این رابطه ناامید شده و حتی در فکر پایان دادن به آن هستید، او متوجه تاثیر عشق شما در خود شده و تصمیم بر تغییر رفتار خود می‌گیرد اما شاید برای تغییر خیلی دیر شده باشد.

 

عشق را به رابطه‌تان هدیه کنید

• اولین گام این است که از همسر خود تقاضا کنید که می خواهید در فرصت مناسب با یکدیگر صحبت کنید.

 

• به حرف های همسر به دقت گوش دهید.

 

• از لابه لای حرف های او می توانید نکاتی که برای بهبود رابطه لازم است را فراگیرید.

 

• به ویژگی های مثبت همسر خود توجه کنید و از وی به دلیل وجود این ویژگی ها تمجید کنید.

 

• انتظارات خود را با همسرتان در میان بگذارید. یکی از اشتباهات زوجین این است که تصور می کنند « چون همسرم مرا دوست دارد باید بداند که به چه محبتی نیاز دارم، چه انتظاراتی دارم و اگر نیاز خود را بیان کنم بی ارزش می شوم. » واقعیت این است تا زمانی که درباره نیازها و خواسته هایتان صحبت نکنید، هیچ فردی حتی نزدیک ترین افراد به شما (همسرتان) نمی داند که شما چه می خواهید.

 

• انتظارات خود را صریح و روشن بیان کنید. دقت کنید این انتظارات باید واقعی و قابل دسترس باشد؛ برای مثال می توانید مشخصا بیان کنید دوست دارید همسرتان با شما چگونه رفتار کند و چگونه به شما محبت و توجه خود را ابراز کند.

 

• از همسرتان بخواهید که وی نیز در مورد نوع و روش محبتی که از شما خواهان است صحبت کند تا به تدریج زبان مشترکی را در ابراز محبت به یکدیگر بیاموزید و صمیمیت بین خود را افزایش دهید.

 

• در مورد نیاز و انتظارات شوهر بی توجه خود با او صحبت کنید. در نظر داشته باشید مردان به دلیل مسئولیت تامین مخارج خستگی زیادی را متحمل می شوند. پس بهتر است قبل از صحبت و گفت‌ و‌ گوی دونفره ، از تلاش های همسر خود تشکر کنید.

 

• زمانی که شوهر صحبت می کند به دقت به کلام او گوش دهید. اگر می خواهید شوهرتان احساس کند درکش می کنید زمانی که پاسخ می دهد ، گفته هایش را بازگو کنید و بپرسید که ” منظورت این بود ؟ ” من درست متوجه شدم ؟”

 

• یکی از رفتارهای مناسب با شوهر بی توجه این است که نشان دهید او را درک می کنید. به صور ت شفاف و واضح به همسر بگویید که شرایط کاری و روحی او را درک می کنید و می فهمید.

 

• زمانی که همسر شما صحبت می کند به او توجه کامل داشته و سر خود را، به نشانه تائید صحبت های او تکان دهید.

 

• شوهر بی توجه ممکن است نتواند دوست داشتن خود را ابراز کند. اگر دوست دارید در مورد رفتارهای خاص شما مثلا آرایش کردن ، احساست خود را ابراز کنند ، به جای انتقاد با او صحبت کنید و بیان کنید که ” می دونم دوستم داری ولی من نیاز به ابراز زبانی هم دارم”

 

• لمس و نوازش جسمانی برای شوهر بی توجه بسیار کارساز است. صمیمیت و علاقه مندی مردان با نوازش افزایش می یابد. این کار باعث می شود که صحبت احساسی بین شما و شوهرتان بیشتر شود و راحت تر بتوانید احساسات خود را بیان کنید.

 

• به همسرتان بگویید که بی توجهی او احساس بی امنیتی به شما می دهد. از او بخواهید صادقانه در مورد این مسئله و راه حل های آن صحبت کنیم.

 

• اگر به همسر خود پیشنهاداتی برای تغییر دادید، اما او با حالت دفاعی برخورد کرد از او بخواهید نظر و باور خود را نسبت به این مسئله بیان کند و راه حل پیشنهادی خود را بگوید.

 

• جذابیت ظاهری در خود ایجاد کنید. جذابیت ظاهری برای مردان مهم است. آراسته کردن خود و مراقبت از پوست و موی خود شما را پرانرژی نشان می دهد.

 

• تعریف و تمجید شوهر را فراموش نکنید. اخلاق بسیاری از مردها همانند کودکان هستند که می خواهند از آنها قدرانی و تشکر شود. برای افزایش اعتماد به نفس شوهر خود باید تفکرات او را تایید کنید. این امر باعث می شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد. با صداقت و گاه با زیرکی همه رفتارهای خوبش را به او بگویید.

 

• برای رابطه جنسی پیش قدم شوید. بهتر است گاهی اوقات شما پیش قدم شوید. این امر سبب می شود شوهر شما احساس کند او را می خواهید. همچنین مردها برای ایجاد رابطه جنسی به زمان نیاز دارند. آنها را درک کنید و صبور باشید و با هم همکاری کنید.

 

• اگر از صحبت های همسر خود احساس رضایت کردید حتما به او یادآوری کنید. چون درک افراد از کلام و صحبت های خود متفاوت است.

 

• رفتارهای مثبت همسر در دورانی که به شما بی تفاوت نبوده است را به او یادآوری کنید. به طور مثال به او بگویید ” زمانی درآغوشت می گرفتم و به من توجه می کردی ، من لذت می بردم”

 

• در مواردی که احساس می کنید مقصر خود هستید ، به طور شفاف به همسر بگویید. به طور مثال ” من از اینکه نمی توانم نیاز جنسی تو را به طور کامل برطرف کنم ، نارحتم و احساس خوبی ندارم”

 

• و در پایان همان گونه که شما به توجه و محبت همسرتان نیاز دارید وی نیز نیازمند توجه و علاقه شماست. هماطور که دوست دارید با شما رفتار شود با او رفتار کنید.

 

عشق را به زندگی مشترکتان بازگردانید

 

سیاست‌هایی برای فهمیدن خواسته‌های همسرتان

برای جلب محبت و علاقه همسرتان باید طبق خواسته‌های او رفتار کنید.

 

به نامزد یا همسرتان کتاب هایی که مختص آن‌ها (زنان/مردان) است را هدیه بدهید. در این زمینه سال های اخیر کتاب های فوق العاده ای نوشته شده که نظرات زیادی را ازدیدگاه (مردها/زن‌ها) و درباره آن‌ها ارائه می دهد. پس به یک کتابفروشی مراجعه کنید و کتاب های روانشناسی را انتخاب کنید که فکر می کنید، برای همسرتان جالب تر است. بعد از خواندن آنکتاب ها نظر همسرتان را جویا شوید، ببینید کدام بخش ها را برای درک بهتر او به شما پیشنهاد می کند تا بخوانید.

 

خطاهایی که باعث بی‌محبتی همسر می‌شود

• برخی اشتباهات کوچک سبب ایجاد سوء تفاهم می شود که نه تنها رابطه شما را بهتر نمی کند بلکه سبب دوری شما از یکدیگر می شود. پس منظورتان را از صحبت یا رفتارتان صریحا بیان کنید.

 

• هرگز همسر خود را به خاطر بی توجهی و بی احساسی خود سرزنش نکنید. ذات مردان بر خلاف زنان به گونه ای است که احساسات و با عاطفه بودن در اولویت قرار ندارد و بسیاری از مسائل را به جای گفتن آن و تخلیه احساسات در خود می ریزند.

 

• زمانی را که برای صحبت انتخاب می‌کنید نباید درمان جمع و یا حتی در حضور فرزندان باشد.

 

• علت ناراحتی همسرتان را بپرسید اما سوالات شما نباید حالت بازجویی داشته باشد و پس از آن به شوهر خود فرصت دهید به آنها پاسخ دهد و عجله ای در شنیدن آن نداشته باشید. سعی کنید سوالات زیاد و طولانی نپرسید.

 

• فراموش نکنید آقایان اگر با مشکلات کاری مواجه شوند ، احساست و عاطفه آنها کم می شود. بنابراین بی توجهی شوهر را مستقیم به مسائل زناشویی و مشکل در محیط خانواده ارتباط ندهید. بیشتر مردها اگر دچار مشکل کاری باشند، تعادل روحی آنها به هم می خورد.

 

• برخی از شوهر های بی توجه از نحوه رفتار خود آگاه نیستند. پس بهتر است به جای اینکه او را به انجام ندادن رفتارهای مورد علاقه سرزنش کنید ، رفتار او را به همان میزان و سطحی که هست برایش توصیح دهید. زمانی که رفتار شوهر را را توصیف می کنید اصلا در مورد خوبی و بدی آن قضاوت نکنید.

 

• انتظار نداشته باشید همه تقصیر ها از جانب همسر است. شما هم باید تلاش کنید که در خود تغییراتی انجام دهید.

 

• از بزرگ ترین اشتباهات زنان این است که برای رابطه خودشان بدون اطلاع نامزد یا همسرشان تصمیمی می گیرند آن را اجرا می کنند. اگربدون آنکه همسرتان بداند درباره رابطه تان تصمیم می گیرید، نه تنها به او احترام نمی گذارید، بلکه رابطه‌تان را دچار مشکل می کنید.

 

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟

درمان رفتار آسیب زاوبهبوداحساس نسبت به خود


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟


همین حالا وکیل بگیر


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


یادگیری زبان با بهترین متدهای روز دنیا


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم
چگونه نسبت به عشق خود بی تفاوت باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *