چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

 
helpkade
چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم
چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم


نام کاربری:


رمز عبور:


{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “دلیل اهمیت تمرین در طراحی چیست ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “طراحی پایه و اساس نقاشی است. اگر طراحی شما خوب نباشد شک نکنید که در نقاشی موفق نخواهید بود. هیچ راه میانبری برای پیشرفت در طراحی وجود ندارد و تنها راه تمرین کردن است.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “در کل چند تمرین برای یادگیری طراحی داریم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “تمرین های طراحی بسیار زیاد هستند؛ اما 13 تمرین وجود دارد که در صورت مداومت در انجام ، سطح شما بسیار بهبود خواهد یافت.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “تمرین هاشور زدن مخروط چیست ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “هاشور زدن مخروط دو مسیر دارد؛ یکی مسیر عمودی(شبیه استوانه) دیگری مسیر منحنی (شبیه کره).
تذکر: برای رسم مخروط ابتدا یک بیضی رسم کرده و یک خط عمود بر مرکز بیضی رسم می کنیم و از نوک خط عمود دو خط به طرفین بیضی رسم می کنیم.


}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “چگونه دایره رسم کنیم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “اول دستتون رو روی کاغذ طوری حرکت بدید که انگار میخوایید دایره رسم کنید طوری که صدای سائیده شدن انگشت ها بروی کاغذ شنیده شود
انگار که داریم دایره ای نامرئی رسم می کنیم، بعد دایره را می کشیم. چرخش دست برای رسم دایره می تواند در جهت دلخواه باشد. در جهت های مختلف دایره را رسم کنید.”
}
}]
}

طراحی پایه و اساس نقاشی است. اگر کسی طراحیش خوب نباشد شک نکنید که در نقاشی موفق نخواهد بود. هیچ راه میانبری برای پیشرفت در طراحی وجود ندارد و تنها راه تمرین طراحی است. اگر تمرین نباشد هر چقدر هم که اصول و مبانی را بدانید و اطلاعات زیادی در این زمینه داشته باشید ولی کار و تمرین عملی نکنید هیچ پیشرفتی در طراحی شما صورت نمی گیرد. پس کلید پیشرفت در طراحی ؛ تمرین است. ما دراین مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه طراحی کنیم .

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

تمام کسانی که میخواهند طراحی و نقاشی را به صورت حرفه ای دنبال کنند باید بدانند که بدون شناخت اولیه از “خط” و “ارزش خطی” و همچنین تقویت دست در کشیدن خط این کار غیرممکن است به طوری که بدون آن در مراحل بعدی طراحی و نقاشی به مشکل برخواهیم خورد. در چند تمرین به راحتی می توانیم این کار را انجام دهیم به شرطی که بسیار تمرین کنیم.

تمرین های زیر رو انجام بدید. به شما قول میدیم اگه با جدیت این کار رو بکنید و چندین بار هر کدوم از این تمرین های طراحی رو تکرار کنید ، کاملا یاد میگیرید که چگونه طراحی کنیم .

در کاغذ A3 شروع کنید به کشیدن خط. چجوری؟ بدون اینکه مچ و انگشتانتون حرکت کنند از بالای صفحه تا پایین خط های صاف بکشید بعد از چپ به راست و سپس از راست به چپ بعد شروع کنید از پایین به بالا این خطوط را رسم کنید . تا جایی که می توانید سعی کنید خطوط راست رسم کنید و با فاصله های میلیمتری. یادتون نره که فقط آرنج و کتف هستند که در این تمرین حرکت می کنند و تنها مغز هست که فرمان میده.

نقاطی در مکان های مختلف کاغذ رسم می کنیم و نقاط را با خط راست به هم وصل می کنیم. نقطه گذاری ها هیچ ترتیب خاصی نباید داشته باشد. برای کشیدن خط از یک نقطه به نقطه ی دیگر چشم باید به نقطه ای که خط می خواهد به آن برسد نگاه کند. هدف از تمرین آن است که خط بدون خطا به نقطه ی دوم برسد.

یک خط افقی می کشیم و در وسط آن یک نقطه می گذاریم سپس خطوط راستی می کشیم که بدون خطا از نقطه عبور کنند.

روی کاغذ سه و چهار نقطه می گذاریم و با خط راست به هم وصل می کنیم. دست نباید از روی کاغذ برداشته شود. اشکال نباید مشخصاً مثلث و مربع شوند. هر شکل جدیدی که دلتون می خواد خلق کنید.

روی کاغذ پنج یا شش نقطه میذاریم و با خط راست به هم وصل می کنیم. دست نباید از روی کاغذ برداشته شود.چند ضلعی ها را از هر سمتی که به هم وصل می کنیم بار دیگر برعکس می کشیم.

اول دستتون رو روی کاغذ طوری حرکت بدید که انگار میخوایید دایره رسم کنید طوری که صدای سائیده شدن انگشت ها بروی کاغذ شنیده شود انگار که داریم دایره ای نامرئی رسم می کنیم، بعد دایره را می کشیم. چرخش دست برای رسم دایره می تواند در جهت دلخواه باشد. در جهت های مخلتف دایره را رسم کنید.

حالا همون کاری رو که برای کشیدن دایره انجام دادیم برای رسم بیضی هم انجام میدیم. بیضی ها را در  جهات عمودی، افقی و اریب می کشیم .مهارت در رسم بیضی بسیار مهم است.

رسم بیضی های متحدالمرکز. دست را روی کاغذ بگذارید و بیضی هایی عمودی، افقی و اریب به سمت راست و چپ بکشید به طوری که این بیضی ها همگی دارای یک مرکز باشند. تا زمانی که کشیدن بیضی ها را تمام نکرده این دست را از روی کاغذ برندارید. این یکی از مهم ترین تمرین هایی ست که برای تقویت دست و شناختن ارزش خط در طراحی باید انجام دهیم.

یک مربع را به صورت پیوسته رسم می کنیم. هدف تمرین آن است که خط را آنجا که می خواهیم نگه داریم.

گوشه های مربع ها همگی باید در راستای هم بوده و از اتصال آنها به هم خط اریب صافی رسم شود. در واقع در این تمرین می توانیم مشاهده کنیم که اشکال به وجود آمده مکعب هستند.

1 یک خط پررنگ روی کاغذ می کشیم (فشار مداد روی کاغذ باید تا حدی باشد که کاغذ نزدیک به پاره شدن باشد اما پاره نشود) با مقداری فاصله از خط پررنگ و در زیر آن یک خط با فشار متوسط (به اندازه ی فشاری که هنگام نوشتن به مداد می دهیم) رسم می کنیم و در آخر در زیر خط متوسط با فاصله، خطی بسیار کم رنگ (نزدیک به محو شدن) می کشیم.

در بین این سه خط باید شش خط با ارزش خطی متغیر رسم کنیم (از بالا به پائین خطوط کم رنگ تر می شود. باید سعی کنیم فشار مداد را به روی کاغذ تنظیم کنیم.). این تمرین به ما کمک می کند تا پلان های رنگی را به خوبی بشناسیم. ما ده پلان رنگی داریم که از ده به یک آنها را تقسیم می کنیم. در طراحی باید قادر باشیم این ده پلان رنگی را به روی کاغذ آورده و طرح هایی با پلان های رنگی بیشتری خلق کنیم.

یک خط به شکل دلخواه می کشیم و یک خط عمودی در کنار آن می کشیم و در طرف دیگر قرینه ی آن را می کشیم. خطی که می خواهیم قرینه ی آن را رسم کنیم باید با تامل انتخاب شود و شکل مشخصی داشته باشد. قرینه را باید نسبت به خط دلخواه سریع تر رسم کنیم. در این تمرین به دو مورد باید دقت شود: دقت و سرعت!

تمرین های هاشور زدن یکی از مهم ترین تمرین ها برای این است که یاد بگیریم چگونه طراحی کنیم. حتما این تمرین ها رو انجام بدید.

دو خط عمودی موازی می کشیم و آن را به سه قسمت تقسیم می کنیم، در قسمت اول باید 30 خط در قسمت دوم 10 خط و در قسمت سوم 25 خط افقی موازی باهم رسم کنیم که با تمرین بیشتر باید سرعت افزایش یابد و سعی شود خطوط از دو خط عمودی بیرون نزند.

دو خط موازی منحنی می کشیم و در بین آنها خطوط مایل می کشیم. هاشور زدن احجام: در هاشور زدن احجام باید دقت شود هاشور زدن متناسب با فرم و ساختار حجم مور نظر باشد.

همچنین در تمرین های هاشور زدن باید منبع نور را در جهت های مختلف در نظر گرفت. مسیر حرکت هاشور نیز مهم است.

هاشور زدن استوانه: برای هاشور زدن استوانه خطوط هاشور باید عمودی باشد، هر چه از طرفین استوانه دور می شویم فاصله ی خطوط بیشتر می شود.
تمرین 13-4: (هاشور زدن کره)

کره را از هر زاویه ای که نگاه کنیم دایره است. در نتیجه ابتدا یک دایره رسم می کنیم. هاشور زدن کره دارای سایه و نیم سایه است. ابتدا مسیر حرکت هاشور را مشخص می کنیم سپس سایه و نیم سایه را در دو جهت متفاوت هاشور می زنیم.

هاشور زدن مخروط دو مسیر دارد؛ یکی مسیر عمودی(شبیه استوانه) دیگری مسیر منحنی (شبیه کره). تذکر: برای رسم مخروط ابتدا یک بیضی رسم کرده و یک خط عمود بر مرکز بیضی رسم می کنیم و از نوک خط عمود دو خط به طرفین بیضی رسم می کنیم. (دیگه کم کم داریم یاد میگیریم چگونه طراحی کنیم )

هاشور زدن گنبد یک مسیر دارد اما شکل مسیر ترکیبی از فرم مخروط و دایره است. خطوط هاشور همچون مخروط از نوک بالا به پائین است (همچون مخروط) اما شکل خطوط منحنی است. در واقع شکل خطوط هاشور گنبد شبیه مسیر هاشور دایره و مخروط است.

برای هاشور زدن مکعب جهت مایل خطوط هاشور مناسب است.در واقع باید جهتی را انتخاب کنیم که طول خطوط هاشور کوتاه تر باشد. در هاشور زدن مکعب باید هر سه وجه به شکلی متفاوت هاشور زده شود (جهت هاشور زدن تغییر کند) تا تفاوت وجه ها مشخص شود. سعی شود در هاشور زدن مکعب تراکم خطوط هاشور تغییر کند.
حالا با هم تمرین کنیم. تمرین، تمرین، تمرین؛ تا بتونیم بهتر و اصولی تر طراحی کردن و در مراحل بالاتر نقاشی کردن را یاد بگیریم.

[accordions]
[accordion title=”دلیل اهمیت تمرین در طراحی چیست ؟” load=”hide”]طراحی پایه و اساس نقاشی است. اگر طراحی شما خوب نباشد شک نکنید که در نقاشی موفق نخواهید بود. هیچ راه میانبری برای پیشرفت در طراحی وجود ندارد و تنها راه تمرین کردن است.[/accordion]
[accordion title=”در کل چند تمرین برای یادگیری طراحی داریم؟” load=”hide”]تمرین های طراحی بسیار زیاد هستند؛ اما 13 تمرین وجود دارد که در صورت مداومت در انجام ، سطح شما بسیار بهبود خواهد یافت.[/accordion]
[accordion title=”تمرین هاشور زدن مخروط چیست ؟” load=”hide”]هاشور زدن مخروط دو مسیر دارد؛ یکی مسیر عمودی(شبیه استوانه) دیگری مسیر منحنی (شبیه کره).
تذکر: برای رسم مخروط ابتدا یک بیضی رسم کرده و یک خط عمود بر مرکز بیضی رسم می کنیم و از نوک خط عمود دو خط به طرفین بیضی رسم می کنیم.

[/accordion]
[accordion title=”چگونه دایره رسم کنیم؟” load=”hide”]اول دستتون رو روی کاغذ طوری حرکت بدید که انگار میخوایید دایره رسم کنید طوری که صدای سائیده شدن انگشت ها بروی کاغذ شنیده شود
انگار که داریم دایره ای نامرئی رسم می کنیم، بعد دایره را می کشیم. چرخش دست برای رسم دایره می تواند در جهت دلخواه باشد. در جهت های مختلف دایره را رسم کنید.
[/accordion]
[/accordions]

حتما این نکته رو متوجه شدیم که طلایی ترین کلید برای اینکه بدونیم و بتونیم که چگونه طراحی کنیم اینه که تمرین کنیم و تمرین کنیم و باز هم تمرین کنیم. شاید بعضی ها فکر کنن که نقاشی و طراحی نیازمند استعداد ذاتی است ؛ اما من این رو قبول ندارم و اعتقاد دارم با تمرین کردن زیاد خواهیم فهمید که چگونه طراحی کنیم .

 

 

‌ دنیای یه عکاس خلاصه میشه توی دوربینش و سوژه‌های جلوی دوربینش . لازم نیست حال یه عکاس رو بپرسید . به عکساش نگاه کنید ؛ سیر تا پیاز حالشو براتون تعریف میکنه . یه عکاس وقتی غمگین باشه عکساش ناخودآگاه بی رنگ میشه ‌، سیاه و سفید میشه ‌،‌ دل‌مرده میشه . اما وقتی شاد باشه رنگ رو توی عکساش می‌پاشه ، عکساش انرژی میده ، لبخند میده . خیلی وقته که وقتی عکاسی رو می‌بینم ، ازش نمی‌پرسم حالت چطوره . بلکه بهش میگم عکسات چطورن ؟ امیدوارم عکساتون خوب باشه… حالتون خوب باشه. ‌ #رضاصاد #عکاسی #حال_خوب

A post shared by محمدرضا صادقی / رضاصاد (@rezasaad) on Mar 2, 2018 at 12:22am PST

من می‌نا رمضانی هستم . یک مترجم حرفه‌ای ، نقاش حرفه‌ای و شاعر . اخیرا کتاب شعری با عنوان “تنهایی‌ام از شلوغ‌ترین ایستگاه مترو آغاز شد” چاپ کردم.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام، اگر توضیحات همراه با تصویر بود خیلی بهتر می شد.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

سلام مینا جان
ممنونم برای اینکه وقت گذاشتید و این نکات رو برای ما مطرح کردید واقعاا شپاس گزارم

سلام ممنون از این مطالب خوبتون
من میخوام پیشتر با نقاشی دیجیتالی اشناشم باید چیکار کنم ؟
و اینکه چیکار کنم که نقاشیم توی هر زمینه ای بهتر بشه ؟
هرکی میدونه جواب بده ممنون

سلام ممنون از این مطالب خوبتون
من میخوام پیشتر با نقاشی دیجیتالی اشناشم باید چیکار کنم ؟
و اینکه چیکار کنم که نقاشیم توی هر زمینه ای بهتر بشه ؟
هرکی میدونه جواب بده ممنون

سلام مینا جان
مطالب بسیار خوبی هستند
منبع شما چی هست ؟

سلام من تازه شروع کردم به نقاشی کشیدن و این تمرین هارو انجام میدم اما میترسم و اینکه موقع کشیدن خطوط دستم میلرزه میشه بگید چیکار باید بکنم

سلام من الناز هستم مرسی از مطالب قشنگتون

۲۰

سلام من در۹و۱۰ سالگی تقریبا در کلاس این تمرین هارو کردم و اشیا بی جانم خیلی کشیدم ولی دیگه کلاس نرفتم و الان خیلی چهره کشیدن برام سخته چیکار باید بکنم؟

لطفا اگه کسی میدونه جواب سوالمو بدع!

این خط کشیدنا چ ربطی ب طراحی داره اخه؟؟؟؟

این خطوط در واقع تمرین تسلط ما هست بر روی خطوط طرح و چشم… اولا تمرین برای دستتونه که نلرزه و بتونید خطوط پر قدرت بکشید یا فشار دستتون رو‌کنترل کنین و در هر جهتی دستتون عادت کنه به طراحی … دوما به شما کمک میکنه فواصل رو با کمک دیدن و هماهنگی بین چشم و مغز درک کنید … یه نمرین کلی برای هماهنگی دستتون و مغز و وشم هست … یکی از بهترین تمرین هاست شک نداشته باشید

باعث هماهنگی دست و مغز و تمرکز اونا میشه

ببین احمق این خط کشیدن دست مونا برا طراحی آماده می کنه

لطفا جوابم سوالمو اگه کسی میدونه بده

کشیدن هر طرحی نیاز به رسم صحیح خطوط و اشکال داره.تازمانی که شما نتونی خطوط و اشکال و به درسی بکشی نمیتونی طراح خوبی بشی.اینها تمارینی هستن که توی رشته معماری هم حتی انجام میدن دانشجوها

ممنون از آموزش کامل و دقیقتون، گاهی میدونی باید چگونه عمل کنی اما در بیان مساله داری، ولی شما بسیار روان نوشتین.

باسلام خانم رمضانی من هم فامیلی ام رمضانی است من 13 سالمه وعشق طراحی ام وکاملا به طراحی مسلط هستم

سلام وقت بخیر
خیییییلی ممنونم که این مطالب رو با ما به استراک گذاشتید واقعا نیاز داشتم به این راهنمایی ها .
در مورد تمرین شماره ۲ سوال دارم . اگر موقع وصل کردن نقاط به هم ، کاغذ رو بچرخونیم ایراد داره ؟ یا اصلا نباید کاغذ رو تکون بدیم و باید فقط زاویه قرارگیری دستمون تغییر کنه ؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

واقعا عالی بود ، و مطمینم این مطلب به درد خیلی از تازه کار ها و حتی حرفه ای ها می خوره تا کارشون رو بهتر و اصولی تر کنن ، سپاس گزار.

سلام شماکه گرافیست هستیدمیشه بگیدآینده شغلیش چیه ودرچه جاهایی میشه مشغول به کارشدچون منم رشته ی گرافیکو دارم به اجبارمیخونم وعلاقه ای ندارم میخواستم بدونم واقعاارزش وقت گذاشتن داره البته من دارم کاردانی این رشته رومیگیرم

سلام.وقت شما بخیر.من تازه نقاشی کشیدن رو شروع کردم.امکان داره راهنمایی بگیرم از تجربیات شما?
ایمیل بندهmostafa.mohammadi360@gmail.com

سپاس. عالی بود😍

سلام،هنوز سعی نکردم توضیحاتتونو اجرایی کنم ولی مطمئنم عدم وجود تصویر در کنار اونها کاراییشونو خیلی پایین میاره

ممنون.خیلی خوب بود

بسیار عالییی بوودفقط اگه همرا با عکس بود بهتر میشد 

فقط همراه باعکس باشن بهتر میشه

خیلی ممنون از نویسنده مقاله خانم رمضانی نکته های خوبی گفته بودن.بعضی هاش خودم یادم رفته بود..

خیلی ممنون از نویسنده این مقاله خانم رمضانی. نکته های خوبی بود بعضی هاش خودم یادم رفته بود.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

در اینستاگرام محتوایی منتشر میکنم که در سایت منتشر نخواهد شد

سعی کردیم از به‌روز ترین و بهترین منابع دنیا براتون آموزش‌هایی رو آماده کنیم که خیلی سریع‌تر و با کیفیت‌تر بتونید از هنر و علم عکاسی کسب درآمد کنید یا حتی اگر چشم‌داشت تجاری ندارید ، از این هنر لذت ببرید. شما می‌تونید از مطالب “رایگان” سایت با ذکر منبع در صفحات اجتماعی و وبسایت خودتون استفاده کنید.

فصل 6 دوره جامع طراحی کاراکتر منتشر شد

آرت تول – آموزش مجازی طراحی و نقاشی دیجیتال

بسیاری از هنرجویان و تازه واردان به عرصه هنر این سوال در ذهنشان تداعی میشود : چگونه نقاشی را شروع کنیم ؟ در آموزش طراحی مبتدی برای شروع طراحی به چه چیزی نیاز داریم؟ به زبان ساده طراحی فقط فرآیند لایه بندی است ، همان طور که در مقاله چگونه نقاشی کنیم توضیح دادیم ، شما از یک طرح ساده شروع می‌کنید و لایه لایه طرح را توسعه می دهید تا زمانی که نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

اگر در حال تمرین با این دوره آموزشی هستید، امیدواریم که پیشرفت خود را با ما و دیگران در قسمت دیدگاه در میان بگذارید، نظرات شما پاداش کاری است که ما انجام می دهیم.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

در این درس ما می خواهیم روی روند کار یعنی اسکچ تمرکز کنیم. اگر می توانید روی یک تکه کاغذ با مداد طرحی را ایجاد کنید، پس می توانید طراحی را هم یاد بگیرید! آموزش طراحی از پایه بهترین روش یادگیری است. برای اینکه یک هنرمند باشید لازم نیست بتوانید خطوط صاف یا دایره های کاملی بکشید.

 آموزش ابتدایی طراحی با مداد ، همانند نوشتن ایده روی کاغذ است با تفاوت به اینکه شما به جای نوشتن خط خطی می کنید و این امکان را به شما داده می‌شود ایده های خود را به سرعت خلق کنید تا در طولانی مدت بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید. این یک روش عالی برای طوفان مغزی ( همان طراحی آزاد بدون محدودیت که در نهایت به یک ایده ختم می شود ) است!

نکته جالب در مورد چگونه طراحی شروع کنیم این است که لایه ها و خط ها معمولاً با هم مخلوط می شوند یا بر روی هم محو می شوند در حالی که شما همچنان به طراحی خود می پردازید.

این مرحله برای تجربه بدست آوردن است! وقتی اشتباه می کنیم ، روش هایی جدیدی را پیدا می کنیم و از این تجربه تازه و اصلاح آن به نفع خودمان استفاده می کنیم. با حوصله طراحی کنید، از اشتباهات خود درس بگیرید و هرگز نترسید! اگر احساس میکنید کارتان خراب شده و قابل اصلاح نیست. از نو شروع کنید. شما در حال تمرین هستید.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

آموزش طراحی از پایه به این گونه است که بهتر است از خطوط کم رنگ استفاده کنید. این خطوط به نرمی و به آرامی کشیده می شوند. برای این کار فشاردست و حالت مداد را روی دست خود تنظیم کنید تا دست شما هم خسته نشود و هم خطوط مناسبی ترسیم کنید.

در آموزش طراحی مبتدی اگر دست شما بعد از تمرین طراحی کمتر از یک ساعت خسته می شود، احتمالاً آن را خیلی محکم در دست نگه می دارید. ریلکس باشید.

هنگام ترسیم یک طرح اولیه ، ذهن کمال گرای خود را خاموش کنید و روی شکل‌های کلی و ابتدایی تمرکز کنید. به اندازه، شکل، زاویه و … توجه کنید. آخرین چیزی که باید به آن فکر کنید جزئیات سوژه است!

از آنجایی که این آموزش طراحی برای مبتدیان ساخته شده ، من از دست چپ خود (دست غیر تخصصی و تعلیم ندیده ) استفاده می کنم تا به شما نشان دهیم که لازم نیست حتما کنترل خوبی روی دست خودمان داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی طراحی کنیم.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

آموزش ابتدایی طراحی با مداد این گونه است که ، من یک دایره را با استفاده از یک دسته از خطوط آزاد طراحی کردم. اگر خطوط شما به جهات اشتباهی می‌رود نگران نباشید. برای اولین بار انتظار نمی‌رود دایره کامل و بی نقصی را رسم کنید. این کاملاً عادی است به یاد داشته باشید، ما قرار است به صورت لایه لایه و مرحله ایی کار کنیم.

من یک دایره را با استفاده از یک دسته از خطوط آزاد طراحی کردم. اگر خطوط شما به جهات اشتباهی می‌رود نگران نباشید. برای اولین بار انتظار نمی‌رود دایره کامل و بی نقصی را رسم کنید. این کاملاً عادی است به یاد داشته باشید، ما قرار است به صورت لایه لایه و مرحله ایی کار کنیم.

در آموزش ابتدایی طراحی با مداد پس از ترسیم طرح اولیه خود ، مناطقی را پیدا کنید که به اصلاح نیاز دارد و آن را اصلاح کنید تا به نتیجه دلخواه خود نزدیک شوید.

مرحله پیشین تا آنجایی تکرار کنید که به نتیجه دلخواه خود برسید.

یک نکته جالب : می توانید کاغذ طراحی خود را بچرخانید تا به چشمانتان کمک کند شکل متفاوتی را ببیند. ممکن است برخی از مناطق نیاز به اصلاح داشته باشد که در وضعیت فعلی کاغذ دیده نشوند و با گرداندن آن مشاهده شوند.

به طور کل شکل طراحی شده را بررسی کنید. چگونه به نظر میرسد؟ اگر هنوز ایرادی دارد از خطوط بیشتری برای اصلاح دایره استفاده کنید. می توانید خطوط اضافی را پاک کنید تا دایره بخوبی شکل بگیرد.

 

برای مشاهده ویدیو روی دکمه کلیک کنید

این طرح ها را سعی کنید با این روش بکشید و تمرین کنید. من بعد از ترسیم همه این مثال ها و استفاده بیشتر از دست غیر تخصصی، متوجه پیشرفت های بزرگی در خودم شدم!

عادت کردم که آرنج و مفصل شانه خود را به منظور طراحی حرکت دهم که خطوطی نرم تر به من می داد. اگر به نمونه های بالا در تصاویر نگاه کنید ، متوجه می شوید که خطوط من به تدریج بسیار بهتر می شوند.

تاکید میکنم نیازی نیست که در ترسیم خطوط عالی باشید یا روی مداد خود کنترل صد در صد و شگفت انگیزی داشته باشید تا بتوانید طراحی کنید. کنترل عالی فقط به این معنی است که نقاشی شما تمیزتر و دقیق تر به نظر برسد.

چیزهایی که باید در هنگام طراحی به خاطر بیاورید:

با دنبال کردن مراحل این درس ، یک صفحه کامل را در صفحه طراحی خود پر کنید.

مدل طراحی را در اطراف خانه ، بیرون یا گوگل جستوجو کنید. وقتی صفحه طراحی خود را پر کردید، به سراغ صفحه دیگری بروید.

در اینجا چند ایده برای طراحی شما آورده شده است:

ویدیو پیشنهادی: اموزش طراحی مو فر

در اینجا تکالیف و چالش شما در یک تکلیف قرار گرفته است! این یعنی چه؟ اگر تکالیف این درس را کامل کنید و آن را در صفحه اینستاگرام خود با منشن کردن آیدی اینستاگرام آرت تول (Arttool_ir) ارسال کنید، ما با بررسی تکالیف شما را در استوری پیج اینستاگرام آرت تول به اشتراک خواهیم گذاشت.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

به ما اطلاع دهید که آیا شما پیشرفت کرده اید و چگونه این درس به شما کمک کرده است که بهتر ترسیم کنید؟

منتظر درس 2 باشید – برای اطلاع از انتشار درس دوم لطفا اطلاعیه که در بالای صفحه آمده است، گزینه بله خبر بده را انتخاب نمایید.

اگر در حال تمرین با این دوره آموزشی هستید ، امیدواریم که پیشرفت خود را با ما و دیگران در قسمت دیدگاه در میان بگذارید، نظرات شما پاداش کاری است که ما انجام می دهیم.

دوستان شما ویدیو آموزش طراحی چشم هایپررئال را مشاهده کردند.

امیدواریم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید، اگر مطلبی هست که من اشاره نکردم یا اطلاعات و نکته ای را میدانید که برای ما و دیگر هنرجویان آرت تول مفید است، و همچنین اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا در بخش نظرات با ما و دیگر هنرجویان در میان بگذارید.

پست قبلی

آموزش نقاشی چهره دیجیتال در فتوشاپ 8 مرحله تا طراحی چهره [به همراه ویدیو]

پست بعدی

نقاشی دیجیتال [دوره آموزشی رایگان]

چگونه نقاشی را شروع کنیم ؟ درس اول

کاغذ نقاشی چی بخریم ؟ راهنمای خرید و معرفی بهترین کاغذ طراحی [به همراه ویدیو]

پرسپکتیو ؛ چگونه پرسپکتیو یک نقطه ای و دو نقطه ای رسم کنیم

چگونه دفتر طراحی درست کنیم ؟ دانلود برنامه طراحی SketchBook [به همراه ویدیو]

سلام
تشکر تازه می خوام طراحی رو شروع کنم از هیچ

چند تا سوال کوچیک
سوال اول
الان ما پنچ تا درس رو دیدیم بعدش بریم سراغ کدوم. مطلب توی سایت….؟

سوال دوم
برای هر درس چقدر تمرین کنیم
یعنی فاصله ی بین دو درس چند روز باشه

تشکر که پاسخ میدین

سلام این دوره 10 درس هس که به مرور کنتشر میشه
بعد از پایان دوره میتونید ویدیو های دیگه مارو ببینید
هرچه بیشتر تمرین کنید بهتر هست خودتون محدود به ساهت و روز نکنید تا جایی که میتونید تمرین کنید

آموزش هاتون عالی اند
فقط ببخشید چرا از درس ۶ به بعد نیست؟

سلام زینب جان . ممنون لطف دارید . انشالله به زودی منتشر میشه

خیلی خوشحالم این سایت رو دیدم…کمک بزرگی برام بود..خدا پشت و پناهتان
سوالی داشتم..راه ارتباطی برای اینکه طرح های ما توسط شما بررسی شوند فقط گذاشتن استوری در اینستاگرام است؟

سلام زینب جان میتونید از طریق پشتیبانی واتساپ تمرین هاتون بفرستید

سلام کاش یه گروه تلگرامی داشتین تاراحت تر ب پاسخامون میرسیدین

سلام وقت بخیر پشتیبانی واتساپ پیام بدید لطفا

اين درس ها واقعا عاليه و من هر روز مثل يه دانش اموز تكاليف گفته شده را اجرا ميكنم و اين ايده ي تكليف دادن عاليه. از استاد ها بالاتريد بقران خوشم اومد

سلامت باشید خیلی مممنون . لطف دارییین بقران

سلام و خداقوت
ممنون بابت سایت و اطلاعات خوبتون .

آرتا جان ممنون از اینکه با دیدگاه ارزشمندتون بهمون انرژی میدید
هموراه موفق و پیروز باشید

سلام بر اسا تید بنده چگونه میتونم کار هایم را بفرستم تا هم بفهمم سط ام در کجاست هم چیکار کنم قوی تر شه

با سلام و احترام بله به پشتیبانی در واتساپ پیام دهید

سلام این مطلب
عالی بود لذت بردم و هدفم پیش رفتن با شماست فقط برای من اطلاعیه ایی مبنی بر بله به من خبر بده بالای صحفه نیست که بخوام از درس دوم مطلع بشم

سلام مها جان
ممنون از دیدگاه ارزشمندتون
درس دو تا شش منشر شده میتونید مطالعه کنید
موفق باشید

ممنون از تیم آرت تول آموزش خیلی مفیدی بود

سپاس از دیدگاه ارزشمندتون
پیوسته موفق باشید

درود و سپاس بابت آموزش های مفیدتان

سپاس از دیدپگاه ارزشمندتون

♦▫اولین و بهترین سایتی که تمام توضیحات کامل و بی عیب و نقص و مفید بود
♥▫خیلی ممـــنون و با عرض خسته نباشــید😊😊💙💙

سلام زهرا جان خیلی ممنون از حسن توجه شما بینهایت سپاس از محبتتون و انرژی که به ما میدید. موفق باشید

سلام..
من چنتا نقاشی کشیدم با آموزشای سایتتون چجوری میتونم بهتون نشون بدم..
البته من هنوز مبتدیم

سلام فاطیمای عزیز.از طریق پشتیبانی واتساپ یا تلگرام و اینستاگرام هر کدوم که راحتترین با ما در ارتباط باشین.

عالی بود ❤🙂

سپاس علی جان موفق باشید

خوشمان آمد

متشکریم . از رضایت شما خوشحالیم. موفق باشید

عالی بود ممنونم

زهره جان ممنون از اینکه ببا کامنت ارزشمندتون بهمون انرژی میدید . پیوسته موفق باشید

زسیار عالی و روان اموزش دادین.ممنون

بسیار عالی

سپاس گزاریم بزرگوار

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن.

تعداد موارد موجود در سبدخرید: 0


چگونه نقاشی را شروع کنیم ؟ درس اول

کاغذ نقاشی چی بخریم ؟ راهنمای خرید و معرفی بهترین کاغذ طراحی…


حتما تا قبل از این که این مطلب را بخوانید برای شما سخت بود که نقاشی بکشید. اگر می خواهید در طراحی کردن و نقاشی کشیدن بهتر شوید، باید بیشتر تمرین کنید.

اگر هدفتان این است که یاد بگیرید که چطور نقاشی بکشید یا بخواهید در آن پیشرفت کنید، پس مدادهایتان را بردارید و با نکاتی که به شما می گویم کار خود را از همین الان شروع کنید. این اولین قدم برای رسیدن به هدفتان است.

با ما همراه شوید و به نکات و ایده های خوب برای تمرین کردن نقاشی دقت کنید.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

 

مدادتان را بردارید و روی کاغذی بکشید.

می توانید از یک ماژیک، خودکار، مداد، مداد شمعی و … برای کشیدن استفاده کنید. اما مداد بهترین وسیله برای تمرین کردن اولیه است.

اگر یک چیز برای بهتر شدن و پیشرفت شما در طراحی باشد، این است که در درجه ی اول برای کشیدن و پیشرفت کردن اشتیاق داشته و از کاری که می کنید راضی و خشنود باشید.

با خواندن این موارد تا حدودی با موضوع و روش کار آشنا می شوید.

در این مرحله باید بسیار تمرین کنید و از کار کردن خسته نشوید. کشیدن را دوست داشته باشید تا بتوانید بهتر تمرین کنید.

 

روی کار خود متمرکز شوید

خطوطی که می کشیم نشان دهنده ی فکری است که ما در ذهن داریم. پس برای برقرار کردن ارتباط با فکرمان باید مداد را روی کاغذ بگذاریم و شروع به کشیدن کنیم. زیرا توانایی ارتباط برقرار کردن بین ذهن و کشیدن خلاقانه بسیار مهم است. در واقع وقتی می توانید اثری خلاق بکشید که بر گرفته از ذهن خودتان باشد.

برای کشیدن و تمرین کردن چیزی که در ذهن دارید، یا کشیدن چیزی را که به آن فکر می کنید، باید ذهنی متمرکز داشته باشید و تمام حواستان به چیزی که می خواهید بکشید باشد نه به خطوطی که رسم می کنید.

و حالا چطور این کار را انجام دهیم؟

آرامش در فکر و جسم خود به وجود بیاورید. تا بتوانید تمرکز کنید. به چیزی که می خواهید بکشید فکر کنید.

نسبت به خطوطی که روی کاغذ می کشید اشتیاق داشته باشید. به جای ثابت نگه داشتن مداد، خطوطی سریع، نازک و بدون اینکه به جزئیات آن دقت کنید، بکشید. کم کم با خطوطی که می کشید، تصویری دوست داشتنی بدست می آورید.

به چطور کشیدن فکر نکنید، تصاویر خودشان روی کاغذ نقش می بندند به شرطی که ذهنی متمرکز داشته باشید. و برای کشیدن خطوط و هر آن چیزی که روی کاغذ می آورید وسواس نداشته باشید.

به نتیجه ی کار فکر نکنید و روی آن به هیچ وجه تمرکز نکنید، آزاد آزاد مداد را روی کاغذ بچرخانید و بکشید و از این کار لذت ببرید. حالا ببینید چه چیزی از آب در می آید. و بیشتر روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید. و این باعث به وجود آمدن یک اثر خلاقانه می شود.

بهتر است برای این تمرینات از کاغذ های باطله ( یا هرکاغذی که مورد استفاده ی جدی نباشد) استفاده کنید. زیرا شما می خواهید تمرین زیاد داشته باشید و در شروع کار بسیار دچار اشتباه می شوید. با این کار، هم از کاغذهایی که دور ریختنی بود دوباره استفاده کرده و هم در هزینه ی خرید کاغذ صرفه جویی کرده اید.

 

نقاشی در لحظه

وقتی می خواهید شروع به کشیدن کنید، به نوع رسم کردن و یا استفاده از روش خاصی فکر می کنید. اما اجازه دهید که ذهنتان این کار را برای شما انجام دهد، یعنی به روشی خاصی فکر نکنید و ذهنتان را محدود به یک روشی که می دانید نکنید.

مثلا می خواهید یک درخت بکشید، با استفاده از آموزش هایی که قبلا دیده اید کار نکنید. البته آموزش ها کمک می کند ولی این بار بگذارید ذهنتان با تصوری که از درخت دارد، آن را بکشد.

اگر این اجازه را به ذهنتان بدهید، می بینید که چطور تصاویر خلاقانه ای ابداع می کند. یاد گرفتن یک روند ثابت و دائمی نیست. اما این به منظور یاد نگرفتن نیست.

بلکه مسیر همیشه در حال تغییری است که به نتایج مختلف و متفاوت کمک می کند. زمانی که در حال تمرین نقاشی هستیم نباید به نتیجه ی آن فکر کنیم دست و ذهنتان را برای خلق هر چیزی آزاد بگذارید و از چیزی که به وجود آمده و شما رسم کرده اید لذت ببرید حتی اگر زیبا نباشد، این نوع تمرین باعث می شود دست شما قدرتمند شود تا خطوط را در هنگام کشیدن کنترل کند.

در هنگام یادگیری از تجربه ای که در این کار به وجود آمده استقبال کنید. کمی حوصله به خرج دهید تا برای رسیدن به هدفتان پله پله راه را بپیمایید.

 

اشتباه کنید!

آنقدر زیاد اشتباه کنید که نتوانید آنها را بشمارید.

برای رسیدن به هدف و موفقیت باید اشتباه کنید تا به نتیجه ی درست برسید.

جملاتی که ممکن است در حین اشتباهاتی که می کنید با خود بگویید:

* بیشتر شبیه سگ شده تا گربه

* چشم راستش بزرگتر شده

* خط های دستش خیلی کج شده است

* پای چپش چقدر کوتاهتر شده

* چرا کشیدن دست ها آنقدر سخت است؟

*… و هزاران هزار اشتباه دیگر که در هنگام تمرین کردن آن را تجربه می کنید.

ناامید نشوید، هزاران راه برای رسیدن به یک تجربه موفقیت آمیز وجود دارد و آن این است که هزاران بار تمرین کنید و هیچ وقت از این کار خسته نشوید. اشتباهاتی که می کنید، شاید باعث دلسردی شما بشود اما اشتباهات می توانند بسیار مفید و آموزنده باشند، تا شما دیگر آن اشتباه را تکرار نکنید. پس در تمرین بعدی حتما کارتان بهتر از نقاشی قبلی می شود.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

وقتی کاری که انجام داده اید، به نتیجه ی دلخواه نرسید، تسلیم شدن و رها کردن کارتان راحت ترین کار است، اما بدانید که تسلیم شدن، شما را به سمت موفقیت هدایت نمی کند، شما باید مصمم باشید تا به هدفتان برسید.

 

حالا چطور ناامید و دلسرد نشویم؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر هنرمند ماهری باید از نقطه ای شروع کند و برای اینکه سرانجام در کار خود به فردی حرفه ای تبدیل شود حتما در راه رسیدن به هدف خود، اشتباهاتی انجام می دهد.

بنابراین دفعه ی بعدی که موفق نشدید، از آن به عنوان یک تجربه یاد کنید تا بتوانید اشتباهاتتان را اصلاح کنید. و در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

اگر دوست دارید تا به نتیجه ی بهتری برسید حتما قسمت بعدی را نیز دنبال کنید.

ادامه دارد…

 

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

من نقاشیم افتضاحه! این متداول ترین جمله ای هست که خیلی از ما با دیدن یک نقاشی یا طراحی زیبا به خودمون میگیم. تا حالا به این فکر کردید که شما هم می تونید ساخته های ذهنی خودتون رو روی کاغذ به تصویر تبدیل کنید؟ برای بسیاری از آدم ها نقاشی و طراحی خیلی هیجان انگیزتر از عکس واقعی بنظر میرسه. چرا؟ چون یک خلق هنرمندانه هست. حالا هم دیر نیست. اگه این تجربه رو ندارید، حداقل یک بار امتحانش کنید. پیشنهاد می کنم خوندن این 11 نکته کلیدی از آموزش طراحی با مداد رو از دست ندید.

اگه شما جزء اون دسته از افرادی هستید که وقت خریدن مداد اصلا براتون مهم نیست نوک قلم چه خصوصیاتی داره، به این نکته دقت بیشتری کنید. قبل از شروع طراحی با مداد ، باید بدونیم که بهترین مداد برای طرحی که میخوایم بکشیم چی هست؟ درجه سختی گرافیت مداد یک نشانگر محسوب میشه. می تونید اون رو بر بدنه مداد پیدا کنید. مدادها به دو دسته کلی B و H تقسیم میشن. مدادهای B نرم‌تر (پر رنگ) و مدادهای H سخت‌تر (کم رنگ) هستند. دسته دیگری از مدادها هم هستند که بین این دو درجه بندی قرار می‌گیرن که به مدادهای HB می‌شناسیمشون.

بین مداد 4H تا 4B تفاوت خیلی زیادی وجود داره. تجربه خیلی از طراحان اینو به ما یاد داده که برای شروع طراحی از مداد خانواده H استفاده کنیم. بعد برای کامل کردن طراحی، از مدادهای خانواده B استفاده کنیم.

اگر در مرحله یادگیری طراحی با مداد قرار دارید، می ارزه که برای شروع بجای مداد چوبی از یک مداد نوکی استفاده کنید. چرا؟ چون معمولا مدادهای نوکی برای طرح های ظریف و دقیق بیشتر مناسب هستند. در حالی که مدادهای چوبیِ متداول، برای طراحی بافت و تصویر در اندازه‌های بزرگ‌تر کاربرد بیشتری دارند. یادتون باشه که اغلب مدادهای نوکی با نوک گرافیت HB کار می‌کنند؛ که به شما فقط امکان طراحی در حد میانه را می‌دهد.     

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

نکته خیلی ساده، ابتدایی ولی کلیدی هست. کنترل مداد شما در اختیار شماست. اگر دست ماهرتون رو به قسمت‌های بالایی مداد (نزدیک نوک) نزدیک کنید، کنترل بهتری روی مداد دارید. با این کار می توانید روی ظرافت های طراحی یا نقاشیتون مسلط تر کار کنید. این تکنیک باعث میشه، خطوط پر رنگ تری بکشید.

برعکس، هر چه قسمت های پائین تر قلم (یعنی به سمت بدنه و انتهای مداد) رو به دست بگیرید کنترل کمتری روی مداد و ظریف کاری خواهید داشت. طبیعتا با این تکنیک میشه خطوط کمـرنگ تر و سایه مانند رو به راحتی کشید.

هزاران هزار تکنیک طراحی با مداد وجود داره که شما رو برای طراحی سبک‌ها و افکت‌های مختلف تمرین و آموزش میده. تصویر نمونه زیر، یک تمرین هست از راه‌های متفاوت برای ایجاد فرم و عمق. مهم این هست که تمرین کنیم و بهترین نتیجه رو برای کارمون استفاده کنیم. با این کار، هم طراحیتون تکمیل میشه و هم برجستگی کار نمود پیدا می کنه. ون رودن طراح میگه:

من ترنزیشن های نازک با مخلوطی از خطوط مدادهای مختلف رو بجای سایه روشن و خطوط بیرونی نازک ترجیح میدم. اما ممکنه شما به استفاده از خطوط مورب شطرنجی بجای خطوط بیرونی کلفت علاقه داشته باشید.      

در روند یادگیری طراحی با مداد ، از خط های مختلف استفاده کنید. همه خطوط یکی و برابر نیستند. تغییرات ظریف و نامحسوس در پهنا و تیرگی خطوط شما، طراحیتون رو دینامیک و از لحاظ بصری جذاب می کنه. اوایل کار، شاید قلم کمی تو دست شما چموشی و بدقلقی کنه، اما به مرور و البته با تمرین می تونید رامِـش کنید. اون وقت به راحتی با کشیدن خطوط با فرم های ناهمسان میشه یک تصویر منسجم ساخت. برای تمرین از مدادهای رده 3H تا 6B (عکس اول مقاله) استفاده کنید. یادتون باشه مدادها رو در زاویه های مختلف نسبت به صفحه هم امتحان کنید.

وقتی می خواهید سایه بزنید، یک برگه کاغذ اضافه زیر دستتون بگذارید. این کار ساده باعث میشه اصطحکاکی بین دست و سیاهه طرح روی کاغذ به وجود نیاد. اگه راست دست هستید، طراحی و سایه زدن رو از چپ به راست شروع کنید. و اگه چپ دست هستید برعکس. من چپ دست هستم!

تو طراحی با مداد شاید هیچ عجزی بالاتر از این وجود نداشته باشه که بخواهید طرحی که تمیزی و شفافیتش رو به خاطر کثیف کاری از دست داده به تمیزی اولش برگردونید. در عوض، میشه از این تکنیک برای نرم کردن و لطافت سایه‌ روشن استفاده کرد. وسایل متفاوتی برای این کار وجود داره! من از یک تکه کاغذ ساده یا انگشت برای این کار استفاده می‌کنم.

یکی از طراحان معروف به نام روینا کیی، برای مشخص کردن لبه های یک شیء (یا آبجکت) 4 تکنیک پیشنهاد کرده: نازک، سخت، محو و نامشخص.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، لبه های نازک (Thin) و سخت (Hard) به اشیا مرزی جامد و قابل تفکیک میده. اما اگر لبه‌ها محو (Lost) باشند، رنگ شیء و پس‌زمینه با هم مخلوط می‌شوند. در واقع با این تکنیک، لبه و حاشیه وضوح نداره، اما میشه ضمنی قبولش کرد. ولی برای پیدا کردن لبه‌های نامشخص (Undefined Edges)  بیننده باید رمزگشایی بلد باشه. به عبارتی ساده تر، مرز اشیا به خاطر پیچیدگی و آمیختگی خط ها، به سادگی قابل تمییز نیست. پیشنهاد می‌کنم  هر 4 مدل پیشنهادی رو تمرین و با هم مخلوط کنید تا جذبه کارهاتون بالا بره.

راستی برای دیدن کارهای بیشتر از این هنرمند، به صفحه اینستاگرام اون سری بزنید.

در بسیاری از طراحی های با مداد -مثلا برای نمایش کرانه آسمان- نیاز هست از افکت‌ های نرم و یکدست استفاده کنیم. این کار با مخلوط کردن اثر مدادها به راحتی امکان پذیره. گاهی اوقات ترجیح بر اینه که سایه شما کمتر خط خطی و بیشتر نرم و محو باشد. مخلوط کردن خطوط مداد دقت زیادی می‌خواهد، وگرنه امکان دارد طرح شما را خراب کند. برای ایجاد سایه نرم، از مدادهای نرم، تکه های کاغذ، و البته ابزارهای حرفه ای تری مثل Tortillion و Paper Stump استفاده میشه.

برای جلوگیری از خرابکاری‌های احتمالی، ماریسا لویس پیشنهاد خوبی ارائه کرده. لویس گفته:

کاغذهای باطله رو جمع کنید. به کمک مداد گرافیت نرم یا مداد ذغالی خطوط دَرهم و خوشه‌ای شکل رسم کنید. بعد، یک تکه کاغذ بردارین و روی بخش کمرنگ بکشید تا شدت رنگ سایه مدنظر شما اون رو سیاه کنه. حالا میشه از این کاغذ برای سایه زنی تصویر اصلی استفاده کرد. در صورت نیاز هم میشه با اضافه کردن گرافیت، سایه پررنگ تری داشته باشید.

برای دیدن پروفایل این هنرمند در Instagram و طراحی های او، کلیک کنید. 

کمتر می تونه بیشتر باشه! قانون 70/30 به شما کمک می کنه تا عناصر تاثیرگذاری خلق کنید. این قانون میگه: 30 درصد اسکچ خودتون رو به تمرکز روی بخش­ های اصلی طرح و جزئیات اون اختصاص بدید. مابقی (یعنی 70 درصد باقی مونده) رو صرف پر کردن صفحه کنید. وجود همین بخش ­های نه چندان جذاب در طرح شما، به خودی خود توجه بیننده ­ها را به سمت موضوع اصلی اثر شما معطوف می کنه. در تصویر زیر، اسکچی از وُن رودن و دی-الیا رو می بینید که این قاعده رو در کار طراحی با مداد رعایت کردند. 

طرح های متقارن زیبا به نظر می­ رسند، اما غالبا سریع خسته کننده میشن. یک راه مناسب برای جلوگیری از این اتفاق، اضافه کردن تغییرات جزئی به کار هست. علاوه بر این، به جای اینکه به هر بخش کوچک و جزئی طراحی خاصیت آیینه ای بدید، فقط خطوط کلی رو متقارن بکشید. برخی از عناصر یا خطوط رو هم به دلخواه و متناسب با طرحتون، غیر متقارن رسم کنید تا طرحتون از تکرار و کسل کنندگی در امان بمونه. البته بعضی طرح ها ایجاب می کنه کاملا متقارن رسم بشن. این نکته کلی هست!

     در شکل زیر، دو تصویر طراحی با مداد با رعایت اصول تقارن نشون داده شده؛ که تصویر سمت راست (خانه) کاملا متقارن و احتمالا خسته کننده اما تصویر سمت چپ یک تصویر نسبتا متقارن همراه با تصاویر غیرمتقارن هست که بنظر جذابیت بیشتری به طراحی داده.

برای نشون دادن بافت ها و ساختارهای متفاوت در طراحی با مداد ، لازمه تا تکنیک خود رو با طبیعت اشیا تنظیم کنید. به عبارت ساده تر، لازم نیست همونطور که مثلا آهن و فلزات رو سایه می زنید، پوست رو سایه بزنید. هر کدام از این دو، ویژگی های منحصر بفردی در جذب نور و ایجاد سایه دارند. اگر به این جزئیات طبیعی و پر اهمیت در طراحی با مداد دقت کنید، مهارت طراحی شما آسانسوری اوج می گیرد.   

     نقطه شروع خوب برای انتخاب مدل سایه زدن این هست که از خودمون بپرسیم: بافت یا جنس شی ای که طراحی می کنم سخته یا صاف؟ اگر نور به آن بتابد، نور را چقدر جذب یا منعکس می کنه؟ یک بافت صیقلی و منعکس کننده مانند کروم، معمولا کنتراست (تضاد) بیشتر و هایلایت (بخش روشن) برجسته تری داره. در حالی که بافت سخت و جاذب نوری مانند پارچه و لباس، کنتراست کمتر و در عین حال هایلایت اندکی داره یا اصلا هایلایت نداره.    

نیازی نیست که اسکچ ها به واقعیت کاملا نزدیک باشند. با این حال، هنرمندان طراحی معتقدند که یک طراح اول باید کشیدن اسکچ های واقعی و رئال را بلد باشه. تمرکز باید روی عناصری مثل نورپردازی، نسبت­ ها، تاثیر رنگ ها (پررنگی یا کمرنگی) و آناتومی باشه، قبل از اینکه طرح رو به سمت سبک هنری خاصی ببرین. تصویر زیر به خوبی آثار رئال (واقع گرایانه) رو از تصاویر سبک اختصاصی شده (Stylized) و گرافیکی متمایز کرده.

وقتی متوجه شدید چطور چیزی را به صورت واقعی بازسازی کنید، به طرز باورنکردنی ایجاد یک نسخه با سبک خاصی از همون شیء، به ویژه در طراحی کاراکترها و موجودات، براتون آسان میشه. با گذشت زمان، می تونید با مهارتی که کسب کردین، دست به انتخاب زده و تغییرات جزئی یا کلی تو طراحی ایجاد کنید و به تدریج سبک و استایل طراحی خودتون رو پی بگیرین. پس، اول تسلط کامل روی واقعیت ها و بعد ایجاد سبک اختصاصی.

امیدوارم این نکات در مورد طراحی با مداد ، روی طراحی هاتون موثر باشه. در ضمن، بروزرسانی های بعدی این مقاله رو از دست ندید؛ قراره تکنیک های کاربردی بیشتری رو معرفی کنیم. با نوشیکا همراه باشید.              



28 اردیبهشت, 1398

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

عالی بود علی متین



31 اردیبهشت, 1398

سپاس از شما



4 مرداد, 1399

ممنون



6 خرداد, 1398

درودبرشما
خدا قوت
بسیار بسیار عالی و کامل بود
خدا خیرت بده



7 خرداد, 1398

از توجه شما متشکریم 🙂



4 تیر, 1398

سلام
بسیار ساده ولی مهم و خوب بود …..بسیار تشکر



8 تیر, 1398

سلام؛ ممنون از نظر مثبت شما



6 تیر, 1398

عالی بود ولی در مورد این مورد بیشتر متن بزار برای افراد مبتدی مثلا روش نشاشی بامداد رنگی رو توضیح بده



8 تیر, 1398

خواهش می کنم؛
پیشنهاد خوبیه، میشه روش کار کرد.



10 تیر, 1398

سلام میشه لطفا اصول پایه ای کشیدن یک خط ساده از پایین به بالا و بلعکس رو بر اساس زاویه تابش نور با جزئیات بیشتر یاد بدید ؟



17 آبان, 1398

سلام. کمی سوالتون گنگ بنظر می رسه، اینطور نیست؟
اصولی ترین راه برای کشیدن خط از بالا به پائین و بالعکس بنظرم حرکت دادن دست به همراه بازو هست. یعنی بجای “چرخش مُچ”، از “حرکت دست و بازو” روی صفحه استفاده کنید.



17 تیر, 1398

بسیار عالی و کاربردی



17 آبان, 1398

ممنون



2 مرداد, 1398

با سلام و خسته نباشی
واقعا برای مبتدیان عالی بود
ولی توضیحات اساسی و کاربردی با انواع مدادهای سخت مداد و سایه روشن ونیز روش استفاده صحیح از محوکردن رو تکمیلا بزارین بخصوص جزئیات بافت ها و راندوهای مختلف با مدادهای سخت.
بسیار ممنون از سایت تون.
با توجه به اینکه من مشگل اعصاب دارم آیا برای ابتدای کارم سفارش شما از چه روشی برای طراحی با مداد برای تکمیل کردن طرح ام توصیه میکنید.
چونکه برام عجز آوره که قبل از تکمیل طرح اون رو رها میکنم و دیگه سعی نمیکنم برگردم به طرح رها شده.ولی بسرعت میرم سراغ یه طرحی دیگه با موضع دیگه ای.
بینهایت ممنون از راهنمای تون.
لطفا به ایمیلم پاسخ رو ارسال کنید.



16 مرداد, 1398

سلام!
از نظر دلگرم کننده شما ممنونم.
پیشنهاد خوبی هست برای ادامه دادن طراحی به صورت حرفه ای. البته باید بگم نوشیکا اون چه که در مسیر ساخت گرافیک و انیمیشن نیاز هست رو دنبال می کنه و آموزش میده.
پاسخ سوالتون رو ایمیل می کنم.
موفق باشید



5 مرداد, 1398

سلام. بسیار آموزنده بود ممنون



16 مرداد, 1398

سلام. سپاس از شما



1 شهریور, 1398

خوب بود اما به نظر من تفاوت های زیادی نداشت برای من که خیلی وقت هست که می کشم در همین حوزه



2 شهریور, 1398

ممنون از نظر شما دوست عزیز!
درسته؛ هنر طراحی، ظرایف و تکنیک هاش شبیه یک اقیانوسه! ما در مقالات آموزشی نوشیکا سعی می کنیم به سمتی بریم که با آشنایی و تسلط به طراحی تا حد نیاز، از این ابزار تو صنعت گرافیک و انیمیشن استفاده کنیم.



14 آبان, 1398

ببخشيد براي شروع انيميشن حتما بايد اينكار هاي مربوط به طراحي رو انجام داد؟



15 آبان, 1398

یکمی سوالتون کلیه و به عوامل مختلفی بستگی داره
بذارید اینطور جواب بدم
این پست نکاتی رو درمورد طراحی با مداد گفته که برای کسایی که میخوان کار تخصصی طراحی فیگوراتیو بکنن، نقاشی پرتره و یا مناظر بکشن کاربردی و لازمه
ولی خب، آیا همه این‌ها توی انیمیشن به کار میره و یا اصلا لازمه؟
جواب اینه: بسته به سبک کار انیمیشن شما ممکنه لازم باشه یا نه. بسته به تعداد افراد تیمتون، تخصص‌هاشون و حتی نیاز داستان میتونید توی این سطح از جزئیات برید یا نه.
ولی در کل، نکاتی که درباره انتخاب مداد، قانون 70-30 و نکاتی مثل لبه‌ها و… گفته شده میتونه توی هر سبک کاری استفاده بشه و براتون راه‌گشا باشه اما توصیه من اینه اول پیدا کنید چکار میخواید بکنید و بعد دنبال ابزارش باشید
قطعأ موفق می‌شید



17 آبان, 1398

با پاسخ آقای دهزاد موافق هستم.
اگر در بخش طراحی کاراکتر یا محیط در انیمیشن می خواهید فعالیت کنید بهتره به نکات کلی یادآوری شده توجه کنید و از تکنیک هایی که مختص طراحی با مداد هست بگذرید. با فرض تسلط شما بر اصول اولیه طراحی، تمرکز رو بگذارید روی طراحی دیجیتال یا اصطلاحا دیجیتال پینتینگ.
اگر هم در بخش طراحی استوری بورد انیمیشن می خواهید فعالیت کنید، لزوما نیازی به پرداختن به این همه جزئیات نیست. واژه استوری بورد را در سایت نوشیکا سرچ کنین، مقالاتی هست که می تونه به شما کمک کنه در این زمینه. مثل:https://nooshika.com/become-a-storyboard-artist/
موفق باشید



7 آذر, 1398

سلام من هیچی درمورد هنر طراحی و نقاشی نمیدونم
و کلا از اون ادمایی هستم که نمیتونن یه خط راست هم بکشن
ولی واقعا به طراحی علاقه مند شدم
میخواستم ببینم میتونم شروع کنم این کارو و توی مدت کوتاهی پیشرفت کنم؟
اگه میشه یکم درجورد این هنر توضیح بدید که اشنا بشم



7 آذر, 1398

سلام دوست عزیز!
بنظرم بیشترین عاملی که روی یادگیری هنر طراحی و نقاشی اثر داره، بخش پشتکار و تمرین و تکرار اونه. مبتدی ترین افراد با تمرین زیاد تونستن کمتر از یک سال به سطح قابل قبولی از توانایی برای ارائه کار برسند. بقیه ی عوامل مثل سن، ابزار، استعداد و غیره فقط می تونه سرعت پیشرفت هنرجو رو بهبود ببخشه.
هنر طراحی، پایه همه زمینه های کاری دیگه طراحی مثل نقاشی، طراحی صنعتی، گرافیک، دکوراسیون و معماری حساب میشه. بنابراین یادگیری و تسلط قدم به قدم بر روی مبانی ابتدایی اون می تونه تو انتخاب جهت گیری کار هنری به کمکتون بیاد. اصول اولیه هنر طراحی مثل طراحی خطی از طبیعت بی جان، آشنایی با پیکره بندی و سایز، آشنایی با پرسپکتیو، آشنایی با آناتومی انسان و جانوران، فیگوراتیو، اثر نور و تاریکی و غیره هست. با یادگیری این اصول به صورت نسبی، هنرجو رفته رفته وارد طراحی چهره یا هر طراحی کامل دیگه ای میشه و روی ظرایف و تکنیک های کار آموزش می بینه.
این خلاصه ای بود از شروع طراحی؛ هنری که پایان نداره 😉



22 آذر, 1398

با سلام و تشکر. بسیار عالی و قابل فهم برای عموم افراد علاقه مند به هنر زیبای طراحی مطالب را بیان کرده اید. من با هیچ پیش زمینه از هنر طراحی اخیرا شروع به یادگیری کرده ام. لطفا بیشتر در مورد تکنیک های سایه زنی برای اشیا, طبیعت و تکنیک طراحی صحیح احجام مطلب بگذارید. با سپاس فراوان و آرزوی موفقیت برای جنابعالی.



20 دی, 1398

سلام. ممنون از اینکه مقالات ما رو می خونید و کامنتتون رو با ما به اشتراک می گذارین. سایه زنی به تمرین و تکرار نیاز داره، البته از پیشنهاد شما استقبال می کنیم برای آپدیت های جدیداین مقاله، تا این موارد هم به مرور آموزش داده بشه.
آرزوی پیشرفت و موفقیت دارم براتون!



22 آذر, 1398

با سلام و تشکر. بسیار عالی و قابل فهم برای عموم افراد علاقه مند به هنر زیبای طراحی مطالب را بیان کرده اید. من با هیچ پیش زمینه از هنر طراحی اخیرا شروع به یادگیری کرده ام. لطفا بیشتر در مورد تکنیک های سایه زنی برای اشیا, طبیعت و تکنیک طراحی صحیح احجام مطلب بگذارید. با سپاس فراوان و آرزوی موفقیت برای جنابعالی.



22 آذر, 1398

سلام. ممنون از لطف شما دوست خوب! چشم، در مقالات آینده در خصوص طراحی به موارد درخواستی شما بیشتر خواهیم پرداخت.
از طراحی لذت ببرید.
سپاس



9 دی, 1398

سلام و خسته نباشید،عالی بود ممنون از وقتی که گذاشتین



10 دی, 1398

سلام. و ممنون از اینکه مطالعه کردین و نظرتتون رو به اطلاع ما رسوندین.



10 دی, 1398

درود وقتی دیدم آخرین پاسختون مال امروز کلی خوشهال شدم. دادش من خیلی دوس دارم برا خودم گه گاهی برای خودم طراحی کنم ولی تقریبا هیچ چیز از طراحی و نقاشی نمیدونم فقط گه گاهی خودم با آزمون خطا یه کارایی میکنم. سپاس از مطلب مفیدتون



10 دی, 1398

زنده باشی آقا ابوذر! آزمون و خطا تو نقاشی خیلی خوبه. البته برای زیباتر کشیدن بهتره اول اصول رو یاد بگیریم و بعد دست به تغییر و آزمون و خطا بزنیم؛ اینطوری سرعت پیشرفتمون بالاتر میره.



14 دی, 1398

سلام وقت شما بخیر من میخوام شروع به طراحی کنم یعنی یاد بگیرم بعد از اون طرحم رو ببرم توی illustrator
برای شروع طراحی با مداد از کجا شروع کنم ممنون میشم راهنماییم کنید



14 دی, 1398

Illustrator بخاطر وکتور بیس بودن، سبک‌های طراحی خاص خودش رو داره. این یعنی لزوما همه تکنیک هایی که برای طراحی روی کاغذ (با مداد و …) بکار میرن (مثل موارد این مقاله) رو نمیشه در این نرم افزار پیاده سازی کرد. هر چند با پیشرفت این نرم افزار، فوتوشاپ و ایلاستریتور دارند از لحاظ ظاهری به هم نزدیک میشن؛ ولی در هر صورت تکنیک‌های اجراییشون با هم متفاوته.
شما مشخص نکردید هدف شما از یادگیری طراحی با مداد و سپس نقاشی دیجیتال چیه، اما در هر صورت اینجا به اجمال دو راه رو می تونم پیشنهاد بدم:
– اگر میخواید طراحی با مداد خوبی داشته باشین، مثلا پرتره بکشین، طبیعت بکشین و از اینجور کارها، فوتوشاپ انتخاب مناسب تریه.
پس 1- برید طراحیتون رو قوی کنین و 2- با محیط فوتوشاپ آشنا بشید؛
با یه کم وقت گذاشتن و آشنایی با تکنیک‌های فتوشاپ میتونین چیزهای خارق العاده‌ای طراحی کنین، که قطعا نمونه هاش رو تو فضای مجازی دیدین.

– و اگه میخواین طراحی با مداد رو فقط به عنوان یک گرته و طرح ذهنی برای چیزهایی مثل لوگو -و حتی برخی تیپ از طراحی کاراکتر- استفاده کنین، پس باید تناسبات و اصولی زیبایی‌شناسی قوی‌تری داشته باشین. یعنی ذهنتون باید بتونه شکل ها رو خوب با هم قاطی کنه. اونوقته که تکنیکها و امکانات نرم افزار ایلاستریتور به کمکتون میاد تا نواقص طراحیتون رو برطرف کنین.

در هر صورت باید سبک طراحی خودتون رو مشخص کنین. در این مسیر، از خوندن مقالات و کتاب و دیدن ویدئوهای آموزشی غافل نشید.
موفق باشید.



18 دی, 1398

سلام – ممنونم از توضیحاتتون
قصد دارم طراحی یاد بگیرم تا بتونم نقاشی کنم برای خودم در اوقات فراغتم. سبک و اصول خاصی رو نمیشناسم. ممکنه بفرمایید از کجا شروع کنم؟



18 دی, 1398

سلام. خواهش می کنم.
نمی دونم چه نوع نقاشی و طراحی منظورتون هست؛ هر ابزاری یک سری تکنیک هایی داره و بسیار وسیع هست.
اگه منظورتون طراحی هست، شاید تمرین گام به گام کتاب Drawing for the Absolute Beginner بتونه به پیشرفتتون کمک کنه. این کتاب رو از آخر بخونید 🙂



21 بهمن, 1398

سلام و ممنون آقای متین فر از وقتی که گذاشتید.
میخوام اگه بشه رنگ روغن کار کنم. و کتابی که معرفی فرمودید، فارسی هم داره؟



21 بهمن, 1398

خواهش می کنم. تو رنگ روغن تخصصی ندارم ولی خیلی علاقمندم بهش. پیشنهاد می کنم کارهای استاد روح الامین رو دنبال کنید.
کتابی که معرفی کردم فارسی نداره تا جایی که می دونم. شامل اصول اولیه هست که به درد طراحی میخوره خصوصا طراحی با قلم. در مورد تکنیک های نقاشی رنگ روغن توش چیزی نیست.



20 بهمن, 1398

سلام خسته نباشین. حدود 1 ماه سیاه قلم طراحی چهره کلاس میرم و یکم تو سایه زدن مشکل دارم الان دارم رو یه مدل کار میکنم.. میشه راهنمایی کنین چطوری میتونم خودم تمرین کنم؟ اصلا تمرین شخصی نیازه؟ ممنون از زحماتتون



20 بهمن, 1398

سلام.
طراحی چهره یکی از ظریف ترین بخش های طراحیه. شاید در کنار مساله تناسب اجزای صورت، سایه زنی یکی دیگه از مسایل مهم این هنر باشه. بنظرم درست ترین مسیر رو برای توسعه هنر فردیتون انتخاب کردین، یعنی کلاس حضوری آموزشی، دیدن دست استاد، گوش دادن به نکات، تمرین حضوری.
یک ماه قطعا زمان کمی برای تسلط به فنون سایه زنی با ذغال و انواع قلم هاست. نگران نباشید. به مرور بهتر میشید. اگه تمرینتون کمه، ساعت تمرین های شخصی تون رو باید بیشتر کنید. بی محابا اتود سایه بزنید. انواع سایه و زاویه نور رو روی یک چهره تمرین کنید.اگه به دنبال تمرین های مجازی هستید شاید ویدیوهای خوبی رو بتونید در یوتیوب پیدا کنید.

موفق باشید



20 بهمن, 1398

ممنون بابات پاسخگویی ❤️واسه تمرین سایه زدن کتابی یا وسیله برای پیشرفت نداره؟،. طراحی با قلم ن ذغال



21 بهمن, 1398

چون تمرکز ما روی طراحی برای خلق کاراکتر، استوری بورد و از این قبیل برای انیمیشن هست از طیف کتابهای خوبی که بشه هنرجویان استفاده کنن خیلی باخبر نیستم. اما کتاب Artist’s Drawing Techniques رو ورق زدم، نشر DK. تکنیک هایی از طراحی با مداد، خودکار و غیره رو معرفی کرده. در مورد سایه زنی توضیحات خوبی داده. کتاب خوبی به نظر میرسه. البته بخش طراحی چهره نداره.



21 بهمن, 1398

آقا ایول…خیلی خوب بود…



21 بهمن, 1398

خواهش می کنم. ممنون از نظرتون



22 بهمن, 1398

سلام من بیشتر میخوام طراحی کاراکتر انجام بدم و قصد دارم بیشتر از ایلوستریتور استفاده کنم ولی نمیدونم اصول طراحی کاراکتر چیه. یا اینکه چطور جذاب تر میشه.چطور میشه از بیس قوی کارکرد.هر منبعی یا راهنمایی که دارید ممنون میشم بگید.



22 بهمن, 1398

سلام. در خصوص طراحی کاراکتر، نرم افزار خوبی رو انتخاب کردین. اصول طراحی کاراکتر شامل شناخت آناتومی بدن، حالات چهره، خط کنش، اغراق و غیره میشه.
قبلا مقاله ای کوتاه در این خصوص تو نوشیکا منتشر کردیم. مقاله اصول طراحی شخصیت : https://nooshika.com/character-design/
برای اینکه از پایه به صورت اصولی طراحی رو یاد بگیرید، آموزش گام به گام طراحی شخصیت با کتاب های زیر رو پیشنهاد می کنم.
1- اصول طراحی شخصیت در انیمیشن (احسان سپهر، نشر فرهنگسرای میردشتی)
2- شخصیت پردازی در انیمیشن (وینسنت ودکوک، نشر فرهنگسرای میردشتی)

امیدوارم خیلی زود از تجربیاتتون، اینجا برای ما و کاربرهای دیگه بنویسید.
موفق باشید



22 بهمن, 1398

ممنونم
حتماً



23 بهمن, 1398

عاشششششقتم ینی👍👍👍👍👍👏👏👏👏



23 بهمن, 1398

ممنون از لطفتون! 😊



8 اسفند, 1398

برای من كه طراحی حرفه ای میکنم بسیار جذاب بود. ممنؤن آقای متین فر😊😊



8 اسفند, 1398

متشکرم خانم ثمین، از نظر امیدوارکننده شما.
مشتاقیم اینجا تو قسمت کامنت ها، تجربه های افراد حرفه ای تو زمینه طراحی یا بعضی نکات آموزشی که بهش اشاره نشده رو هم ببینیم.
از همین تریبون از بقیه هنرمندایی که این پیام رو می خونن، صمیمانه دعوت می کنم. 🙂



14 اسفند, 1398

سلام
بهترین نرم افزار طراحی که امکانات مثل طراحی با مداد داشته باشه چیه؟



14 اسفند, 1398

سلام
برای windows و mac: نرم‌افزار Photoshop! 🙂 و باید با قلم نوری استفاده کنید
برای ios: نرم‌افزار procreate
برای android: خیلی کار نکردم توی اندروید، ولی نرم‌افزار Sketchbook شرکت Autodesk قابل قبوله؛ البته نسخه ویندوز این نرم‌افزار که استفاده کردم، امکانات جالبی داره

ولی دوتا نرم‌افزار اولی فوق‌العاده هستن…



14 اسفند, 1398

با تشکر از جواب کامل جناب دهزاد؛ اسکچ بوک اتودسک واقعا کاملا تو اندروید.
البته من خودم دو نرم افزار MediBang Paint و Sketch رو استفاده می کنم، چون باهاشون نقاشی دیجیتال می کنم تا طراحی با مداد…



25 اسفند, 1398

عالی خسته نباشی داداش خدا قوت دمت



25 اسفند, 1398

از نظر مثبت شما ممنونیم!



2 فروردین, 1399

باسلام حضورشماکه درراه هنر تلاش می کنید



2 فروردین, 1399

سلام به شما همراه گرامی



2 فروردین, 1399

عالی



2 فروردین, 1399

ممنون



13 فروردین, 1399

واقعا عالی بود ممنونم از مطالب خوبتون



13 فروردین, 1399

متشکرم از لطف شما



15 فروردین, 1399

عالیه



15 فروردین, 1399

ممنونم



16 فروردین, 1399

سلام روشاتون خیلی خوب و کاربردی بود. ممنون از مطالب خوبتون .



16 فروردین, 1399

سلام روشاتون خیلی خوب و کاربردی بود. ممنون از مطالب خوبتون .



16 فروردین, 1399

سلام
ممنونم
از این که نظرتون رو با ما در میان می گذارید متشکریم.



19 فروردین, 1399

سلام
ممنون از همه مطالبی که در اختیار ما گذاشتید.
آقای متین فر من خیلی طراحی و گرافیک رو دوست دارم ولی معلومات و تجربم نسبت به طراحی صفر کیلومتره. خیلی دوست دارم حداقل بتونم در حد ابتدایی طراحی کنم میشه یه منبعی بهم معرفی کنین که بهتر بتونم یاد بگیرم البته سایت ومطالب شما عالیه ولی برای من که هیچی درباره ی طراحی نمی دونم کمی کلمات گنگی داره.
ممنون فراوان از زحمات شما



20 فروردین, 1399

سلام و ممنون از محبتی که به ما دارید.
از پیام شما نفهمیدم منظورتون کدوم سبک از طراحی هست؛ برای همین، با توجه به اینکه گفتین از پایه میخواهید شروع کنید، مطالعه و تمرین با کتاب های «شیوه طراحی 1 و 2» (نوشته محسن وزیری مقدم، نشر سروش) و «کلیدهای طراحی» (اثر برت دادسون-نشر یساولی) رو پیشنهاد می کنم. فیلم ها و کتاب های خوب دیگه ای هم حتما وجود دارن که ممکنه بی اطلاع مونده باشم ازشون؛ بنابراین، از دستشون ندید.
ناگفته نمونه اگه علاقه تون به طراحی و گرافیک جدیّه، پس تمرین شخصی رو پیِ هر آموزش جدی بگیرید، وگرنه چیزی که زیاد هست کتاب و کلاس طراحی.

با آرزوی موفقیت برای شما



20 فروردین, 1399

واقعا خوب بود.اما اگر ممکنه روشی واسه طراحی چهره بگید خصوصا کشیدن چشم.
من میکشم اما حالت چشمش اونی ک هست نمیشع باید چیکار کنم ؟!



20 فروردین, 1399

ممنونم.
در قالب کامنت توضیح این که چطور عضوی مثل چشم رو میشه طراحی کرد، ارزش آموزشی پایینی داره؛ مثل این می مونه یکی در قالب کلمات به کسی آموزش بده چجوری شنای پروانه بره.
اما از فحوای پیام شما متوجه شدم که اول باید بیشتر با فیزیولوژی و اجزای چشم واقعی آشنا بشین. برای این کار:
1- اول اجزای چشم رو جست و جو کنید و با تصویر اون ها رو بشناسید.
2-در مرحله بعد، سعی کنید اون اجزا و ترکیب و فرمش رو در چشم افراد مختلف با دقت بررسی و پیدا کنید. حتی به چشم های خودتون خیره بشید و زوم کنید..

اگه با این دو کار جزئیات “چشم”، تو “ذهن” شما شکل گرفت، اتودهاتون از این رو به اون رو میشه



13 اردیبهشت, 1399

سلامخسته نباشید .
مطالبتون خیلی به دردم خورد . ممنون ازشما .



13 اردیبهشت, 1399

سلام. خوشحالیم ازین بابت
زنده باشید



27 اردیبهشت, 1399

سلام ممنونم نکات بسیار خوبی بودن.اقای متین فر من وقتی طراحی میکنم به این نکات توجه نمیکنم مخصوصا نکات سایه زنی اما نقاشیم در کل خوب از اب در میاد .ولی خب حتما باتوجه به نکات شما وقتی طراحیم و یه نفر که ماهر هست ببینه متوجه میشه رعایت نکردم



27 اردیبهشت, 1399

سلام
سایه زنی هنر ظریفی هست که با تجربه و تمرین به بلوغ میرسه. مطمینا ظرافتی که امروز به خرج میدید برای نقاشی با اثر سه سال دیگه ی شما قابل قیاس نیست.
توجه به نکاتی که تو این مقاله اشاره شد، و هزاران تکنیک و نکته ای که وجود داره تو هنر نقاشی، میتونه نقاشی شما رو از خوب به عالی برسونه.
پیروز باشید



27 اردیبهشت, 1399

عالی بود



10 خرداد, 1399

سلام
عالی بود
من روی سایه زدن و نشان دادن جنس مشکل دارم . دستم سنگین هست. مقاله برای این مورد دارید



10 خرداد, 1399

سلام
ممنون از نظرم مثبت شما
نکاتی در این زمینه وجود داره و راهکارهایی. اینجا چند موردش رو ذکر می کنم، شاید بعدا به صورت کامل تر مقاله کردیمش.
برای ساده کردن موضوع طراحی و انتخاب درجات خاکستری اون جسم، «حساسیت بصری» و «تجربه طراحی» دو تا رکن اساسی هستن. تجربه که به مرور زمان بدست میاد؛ اما حساسیت نسبت به درجات تیره و روشن و ترکیب و قرار گیری اون ها کنار هم به ما کمک می کنه تا بافت و جنس اشیا رو به صورت طرح خطی نمایش بدیم.
بخشی از حساسیت بصری با آنالیز طیف خاکستری اجسام بدست میاد. اهمیت نور طراحی شدت و جهت اون هم خیلی بالاست. بدون درنظر گرفتن شدت نور، بافت و جنسی متناسب بدست نمیاد!
پس، زمان زیادی صرف دقت در اجسام کنید.
برای تشخیص بهتر و درست تر، تکنیک هایی وجود داره. حس لامسه یکی از توصیه های اساتید طراحی هست. بعد از دیدن درست، لمسش کنید.
گاهی برای تشخیص و تفکیک طیف های رنگی بازتاب شده از اون جسم، لازم هست که چشمانتون رو به صورت تار یا به صورت نیمه باز در بیارید تا درک بهتری از خاکستری اون جسم بدست بیارید.
توصیه می کنم برای تقویت حساسیت بصری و البته تجربه اندوزی، از نمونه های طراحی شده که تو کتاب ها یا فضای نت قابل دسترسی هست، اتود بزنید.
از پارچه و لباس گرفته تا سطح تخم مرغ یا یک لیوان شیشه ای یا قوطی فلزی.
مهمه با این تمرینات بدونید مثلا در بعضی سطوح خاکستری از تیره تا روشن به آرامی و نظم کنار هم کشیده میشن اما در سطوح صیقلی ممکنه کنار یک خط خاکستری روشن، یک خط خاکستری تیره هم به چشم میاد. یا مثلا از مسئله انعکاس روی شیشه نباید به سادگی گذشت.

موفق باشید



14 خرداد, 1399

سلام
واقعا عالی بود . خیلی مفید بود .



14 خرداد, 1399

سلام.
ممنون از محبت شما



19 خرداد, 1399

سلام ممنون از نظرتون من اصلا كلاس نقاشي نرفتم اصلا اما خوب نقاشي ميكنم اما چهره را به درستي نمتونم نقاشي كنم به خصوص دو چشم ابرو را به اندازه نمشه كج مياد لطفا ميشه رهنمايي كنيد



20 خرداد, 1399

سلام خانم شریفی.
چشم ها حساس ترین عضو چهره هستند. معمولا در تقسیم بندی اجزای سر، چشم به عنوان یک واحد درنظر گرفته میشه و بر اساس طول و عرض اون، تناسبات بیان میشه. بر اساس همین تناسبات تخمینی، خط میانی سر از بین دو چشم میگذره و برای طراحی یک چهره عادی، فاصله بین دو چشم، به اندازه سایز یک چشم برآورد میشه.
در حالت نیم رخ هم چشم ها روی خطی طراحی میشن که از پره های بینی رو به بالا عبور می کنه.
از لحاظ تشابه ساختاری، چشم و ابروها لزوما قرینه هم نیستن. برای همین نباید عیناً چشم سمت راست مثل چشم سمت چپ و بالعکس طراحی بشه. همینطور ابروها.
کتاب های طراحی مختلفی در بازار وجود داره که برای درک بهتر تناسبات اجزای چهره می تونید اون‌ها رو هم تورّق کنید.

موفق باشید



12 تیر, 1399

سلام جناب متین فر مطالب خوبی اشاره کردین اکثر نظرات رو خوندم جالب بودو در فهم طراحی کمکم کرد
یه سوال از حضورتون داشتم اینکه کار من در زمینه معماری و طراحی فضای سبز ویلا هست و اطلاعتم بیشتر فنی هست اما طراحیم در حد اصول اولیه هست در این دو موضوعی که بیان کردم برای اینکه طراحی خوبی داشته باشم چطور و چگونه پیش برم ممنون میشم راهنمایی کنیددر ضمن با نرم افزار های مکس کد و فتوشاپ و اسکچاپ اشنا هستم ولی هنوز هیچکدوم رو بعنوان کار حرفه ای انتخاب نکردم ممنون میشم بگید کدوم میتونه برای انتقال طراحام و کاملتر کردنشون برای ارایه و بیان ایده هایم کمکم کنه
ممنون میشم به ایمیلم پاسخ بدین



12 تیر, 1399

با سلام
ممنون از نظر شما.
اصول اولیه طراحی در رشته های مختلف با هم تفاوتی نداره. مثلا داشتن درک بسیار درستی از پرسپکتیو برای همه رشته ها خصوصا رشته های معماری و طراحی فضای سبز و غیره بسیار حیاتیه. نمی دونم تا چه حد روی اصول اولیه تبحر دارید، از طرفی خودم با هنر معماری و طراحی فضای سبز آشنایی عملیاتی ندارم، اما میدونم دانش دقیق پرسپکتیو و انتخاب زاویه دید مناسب برای طراحی به بهبود طرح هایی که می کشید و ارائه می کنید کمک زیادی می کنه.
محصولی با عنوان «طراحی پرسپکتیو (همراه با آرون بلیز)» قابل پیش خرید در صفحه محصولات نوشیکاست.

همه نرم افزارهایی که اشاره کردین، نرم افزارهای گرافیکی پیشرفته ای هست. با مشورتی که با یکی از اساتید در این زمینه داشتم، برای کارهای تخصصی معماری و ارائه طراحی فضا، اسکچ آپ و تری‌دی مکس توصیه میشه. البته برای کارهای دقیق تر از AutoDesk Revit هم استفاده میشه. تری دی مکس و اسکچ آپ از موتور رندرگیری VRay استفاده میکنن و خروجی های باکیفیت و واقعی تری ارائه می‌کنن.

موفق باشید



12 تیر, 1399

ممنون میشم به ایمیلم پاسخ بدین



12 تیر, 1399

با سلام و ادب
ایمیلی از سمت شما دریافت نشد.
اگر سوالی است همینجا بفرمایید تا پاسخگو باشیم

با تشکر از شما



13 تیر, 1399

عالیه عالیه عالی بود به من که کمک زیادی تو طراحی فیگور کرد



13 تیر, 1399

خوشحالم از این بابت
موفق باشید



14 تیر, 1399

درود بر شما
سپاسگذارم بابت مطالب مفيدى كه نوشتيد .🙏



14 تیر, 1399

از حسن نظر شما بسیار سپاسگزارم



21 تیر, 1399

سپاس🙏



21 تیر, 1399

متشکر!



31 تیر, 1399

خوب بود به نظر من که به اندازه ی کافی توضیح داده شده بود ولی ای کاش با فیلم هم توضیح می دادی



31 تیر, 1399

خیلی ممنونم.
این هم پیشنهادیه



7 مرداد, 1399

واقعا عالی بود



7 مرداد, 1399

سپاس از شما



11 مرداد, 1399

عالی بود ممنونم



11 مرداد, 1399

خیلی متشکرم



14 مرداد, 1399

من میخوام با مداد طراحی های ساده ایزوتریک داشته باشم مه تا حدی هم واقع گرایانه باشه ولی نه خیلی، واسه این موضوع آموزشی دارین؟(هر چی تو گوگل سرچ کردم پیدا نکردم)



14 مرداد, 1399

بعیده که آموزشی در این مورد تو نت پیدا کنین. من هم در مورد این سبک هنری، تا حالا آموزش خاصی جایی ندیدم؛ صرفا یک سری کتاب های لاتین در آرشیو دارم که پیرامون مفاهیم هنر ایزوتریک ایلاستریشن مطالبی آورده و پیچیدست، مثل The Esoteric Tarot و The Ultimate Guide to the Rider Waite Tarot.
با دیدن آثار ایزوتریک، در کنار هم قرار گذاشتن، تحلیل و نقدشون، احتمالا می‌تونید به صورت خودآموز تا حدی جلو برید.

با آرزوی موفقیت



21 مرداد, 1399

سلام. درود بر شما. من مدت کوتاهی هست که طراحی با مداد رو شروع کردم. اطلاعات و توضیحاتی که گذاشتید بسیار عالی هست و من خیلی استفاده کردم. ازتون ممنون و سپاسگزارم.



21 مرداد, 1399

سلام
ممنون از حسن نظر شما
با آرزوی موفقیت



29 مرداد, 1399

سلام. وقتتون بخیر. من واقعا مقالات نوشیکا رو دوست دارم. قشنگگگگگگ چکیده یه موضوع رو بیان میکنید و اول یه دید کلی به آدم میدید. من راستش یک دوره گرانقیمت نقاشی ثبت نام کردم. اما اونقدر کسالت بار و بی مفهوم و تمارین آزاردهنده داشت که ادامه اش ندادم و خیلی از خریدش هم پشیمونم. تو زمان تحصیل بنا به رشته مون تمارین طراحی و اسکیس زدن رو داشتیم. نکته ای که آموزگار و همکلاسیهام بهم میگفتن اینه که: دستت قویه، رنگ شناسیت قویه، ولی انگار خیلی عجله داری و گاهی تناسبات رو نمیتونی دربیاری. من خیلی تمرین میکردم اما واقعا خط رو درک نکردم. مثلا اسکیس و راندو از درخت که میزدیم کار من رئال میشد ولی کار دوستان واقعا اسکیس معماری بود. نمیدونم مغزم توان درک خط و ترسیم نداره یا دستم بالاخره؟



29 مرداد, 1399

سلام
متشکریم از لطف شما نسبت به نوشیکا.
شما جواب رو تو کامنت به خودتون دادید. مدل طراحی شما سرعتی هست، بنابراین سلیقه هنری تون به طراحی اسکیس از مدل واقعی می خوره. از مدل های بی جان و جاندار بدون اینکه به صفحه زیاد نگاه کنید، اسکیس بزنید و دستتون رو از روی کاغذ تا جایی که ممکنه برندارید. لزومی نداره طراحی شما مثل طراحی معماران عزیز باشه. رئال هم یک سبک پرطرفدار از طراحیه. مشکل تناسبات با اسکیس زدن و تمرین آروم آروم حل میشه. «خط» هم یه عنصر بصریه که در سبک های مختلف طراحی، حالت های مختلفی هم به خودش می گیره. می تونه مستقیم باشه، زیگزاکی یا منحنی باشه یا اعوجاج داشته باشه. نرمی و سختی داره، صافی و زبری داره. بنابراین از مربی‌تون بخواهید که کاربرد این خطوط رو در طراحی‌تون به شما توضیح بده.



3 شهریور, 1399

من تازه طراحیو شروع کردم و مطلبتون خیلی برام مفید بود کلی ازش یاد گرفتم ممنونم



3 شهریور, 1399

خواهش می کنم!
بسیار خوشحالم که تونستم با این مقاله به شما «یکی» عزیز کمک کنم.



5 شهریور, 1399

خیلی ممنون از توجه تون این دو منبعی که معرفی کردین خیلی عالیه
موفق و سربلند باشید با آرزوی بهترین ها برای شما



6 شهریور, 1399

خواهش می کنم
با آرزوی پیشرفت و موفقیت برای شما.



16 شهریور, 1399

من خیلی به طراحی‌به مداد علاقه مندم و واقعا زیاد وقت می زارم، اما بعضی وقتها انگار مغزم خالی می شه و هیچی‌نمی تونم بکشم.
ممنون می شم راهنماییم کنید
خسته نباشید



16 شهریور, 1399

اطلاعاتی که از خودتون به ما دادید، برای راهنمایی مناسب کفایت نمی کنه. اگه منظورتون از خالی شدن ذهن، خستگیه. استراحت کنید! قرار نیست هر طراحی رو یک شبه تموم کنین. و اگه منظورتون از خالی شدن ذهن، پیدا نکردن سوژه مناسب هست، فقط کافیه سرچ کنید و از روی الگوهای مختلف، یکی رو انتخاب کنید.
موفق باشید.



18 شهریور, 1399

سلام . من پادکست مربوط به موضوع طراحی رو از کجا شروع کنیم رو گوش کردم . شما توش گفته بودید که برو طراحیت رو قوی کن اما نگفتید چجوری ! ببینید الان سایت شما از طراحی فقط اموزش پرسپکتیو رو داره . پس لطفا بگید که چه دوره هایی ؟ و از کدوم منابع و سایت ها ؟ و چجور محتوای اموزشی رو ببینیم؟(کتاب ، مقاله، دوره ظبط شده،دوره حضوری، ویدئو های توی یوتیوب). من اول از همه خیلی روی منبع سوال دارم و دوم اینکه از چی شروع کنیم. من کسایی که کلاس طراحی رفتن رو دیدم . اولش روی کشیدن اشکال هندسی مثل کره و مکعب و … تمرکز میکنن بعدشم پرسپکتیو و … ولی مشکل اینه که من الان نمیدونم برای اینکه به طور کلی هنر طراحیم خوب بشه از کشیدن چی شروع کنم؟ اشیاء؟ اشکال هندسی؟ چهره؟کشیدن خط راست؟؟
در واقع چیزی که من میخوام یه نقشه راه برای یادگیری طراحی هست
خیلی گیج شدم
میشه یه مقاله حسابی در این رابطه بنویسید؟



18 شهریور, 1399

سلام به شما دوست خوبم
داخل همون پادکست، اشاره شده که برای قوی‌کردن مهارت طراحی باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید.
البته من یک راه دیگه هم بهش اضافه می‌کنم؛ اگر زبانتون خوبه، قدرت سرچ خوبی هم دارید و وقت کافی هم دارید، می‌تونید با سرچ زدن از کلی منابع پراکنده ولی رایگان خارجی زبان استفاده کنید؛ اما معمولاً این روش اتلاف وقت زیادی داره و ممکنه نکات تکراری زیاد ببینید که انرژی‌تون رو هدر میده، اما مجبور میشید تمرین کنید که به شدت خوبه!
دوره‌های آموزشی، هم حضوریش هست و هم آنلاینش. حضوری که به خاطر کرونا محدود هست و باید توی شهر خودتون چک کنید شرایطش رو. ولی آنلاین متأسفانه توی سطح وب فارسی خیلی خیلی محدود و انگشت شماره.
بخاطر همین ما یک برنامه بلندمدت برای تولید این آموزش‌ها توی نوشیکا چیدیم. در حال حاضر فقط دوره طراحی پرسپکتیوش رونمایی شده. خود من در حال تدوین دوره‌های طراحی شخصیت (انسانی/حیوانات)، طراحی بک‌گراند، طراحی آناتومی، طراحی فیگوراتیو و… هستم.
خیالتون رو راحت کنم، دغدغه خود من برای تولید آموزش، شروع کردن از نقطه صفر آموزشه: یعنی از پایه‌ای‌ترین مباحث و به ساده‌ترین شکل دارم تلاش می‌کنم مباحث رو یاد بدم. جوری که اگر کسی تا حالا تجربه نداشته توی این زمین، بتونه گام به گام با من پیش بیاد. همین مثالی که از شکل‌های ساده زدید، بخشی از تمرین‌های اموزشی هست که دارم تولید می‌کنم.
درضمن برای سطوح حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر هم داریم آموزش‌های اساتید مطرح جهانی رو توی زمینه طراحی با زبان فارسی تولید می‌کنیم که به نظرم در سطح وب فارسی و برای جامعه انیمیشن ایران، یک اتفاق ماندگار و ارزشمنده. چرا که تکنیک‌ها و نکات بالاترین سطح انیمیشن‌سازی دنیا برای شما قایل استفاده خواهد بود و ضعف زبان انگلیسی مانع پیشرفت شما نمیشه.
اگر با نوشیکا همراه باشید می‌تونم بهتون قول بدم که کامل‌ترین و جامع‌ترین آموزش‌ها رو در زمینه تخصص‌های مربوط به انیمیشن‌سازی پیدا خواهید کرد.
تا کمتر از یک ماه دیگه هم، تمامی محصولات با ریز سرفصل‌ها توی وبسایت نوشیکا قرار می‌گیره که می‌تونید ببینید چه دوره‌هایی در حال آماده‌سازی هستن و اون‌ها رو با قیمتی کمتر پیش‌خرید کنید تا هم زودتر تولید بشن و هم موقع انتشار درجا در اختیارتون قرار بگیره.
بازم سوالی بود درخدمتیم.



18 شهریور, 1399

بی صبرانه منتظر اموزش هاتون هستم
ممنون از توجه هاتون و زحماتی که میکشید



18 شهریور, 1399

سلام وقت بخیر
چطور میتونم به نسخه کامل دفترچه معرفی جشنواره های انیمیشن دسترسی داشته باشم؟
چون اون لینکی که داخل pdf هست هدایتت میکنه به صفحه اصلی سایت و هرچقدر هم گشتم مطلبی راجع به این دفترچه پیدا نکردم!
میشه راهنمایی کنید



18 شهریور, 1399

با عرض سلام و ادب
دانلود محصول نسخه کامل دفترچه معرفی جشنواره‌های انیمیشن
ممنون از همراهی شما.



19 شهریور, 1399

انشاءالله یه روزی برسه که برای اموزش طراحی ، گرافیک ، و انیمیشن بیایم به شهر ک نوشیکا.
فکرشم ادمو هیجان زده میکنه. یک سوم شهرک برای مسائل اموزشی و ما بقی برای ساخت انیمیشن
منتظر اون روز هستم



2 مهر, 1399

خیلی ممنون توضیحاتی کاملی بود و البته رشته منم همینه



2 مهر, 1399

سپاس از همراهی شما



7 مهر, 1399

سلام
سایتی هست ک بتونم تمام وسایل رو انلاین خریداری کنم !؟



8 مهر, 1399

یه سرچ کنید توی گوگل، فروشگاه های اینترنتی زیادی هست که این وسایل رو میفروشن



8 مهر, 1399

خیلی سایت هایی وجود داره ولی نظرات مشتریان رو پاک میکنن میشه یه سایتی رو معرفی کنید ک کیفیت محصولاتش زیاد باشه اگر میتونید ادرس سایت رو بدید



9 مهر, 1399

سلام، ببخشید آموزش طراحی خصوصی هم دارید؟



9 مهر, 1399

سلام
در حال حاضر بخاطر شرایط کرونا داریم آموزش‌های آنلاین تولید می‌کنیم و چون سلامتی شما برامون باارزش‌تره، کلاس‌های حضوری نداریم.
ولی حتماً پیشنهاد می‌کنم یک سر به دوره‌های آرون بلیز توی بخش دوره‌های سایت نوشیکا بزنید؛ چون چه کرونا باشه یا نباشه، کلاس رفتن پیش یکی از اساتید دیزنی، یکمی سخته ولی اینجا ممکنه براتون 🙂



16 مهر, 1399

واقعا یک نوشته عاای بود به من که خیلی کمک کرد در حدی که من تو مسابقه نقاشی از رتبه ۸ شدم اول ممنون از این مطلب



16 مهر, 1399

باعث افتخاره
خواهش می کنم 🙂



16 مهر, 1399

ممنون آقای متین فرمطلبتون خیلی رومن تاثیرگذاشت



17 مهر, 1399

خواهش می کنم!



16 مهر, 1399

ممنون آقای متین خیلی مطلب کاربردی بود



17 مهر, 1399

خیلی متشکرم



17 مهر, 1399

سلام
ممنون از کمک های شما
یه جا گفته بودید برای پیشرفت توی انمیشن باید اول ببینی که دوست داری در کدوم قسمتش کار کنی،خوب علاقه ی من بیشتر طراحی کاراکتر هستش و از نظر طراحی از روی شیء قوی هستم اما نمیدونم برای طراحی شخصیت از کجا شروع کنم مثلا باید فیگور یاد بگیرم یا..؟



18 مهر, 1399

با سلام و ادب
ممنون از شما
توی اموزش طراحی پرسپکتیو دقیقا به صورت پایه ای یاد می گیری که چطوری طراحی کنی و بسیار بهت کمک میکنه



26 مهر, 1399

خیلی ممنون از راهنمایی های بسیار اموزنده شما…من برای برادر زادم نکته به نکته هر چی که شما گفتین رو یادداشت کردم و حتی خودم هم امتحان کردم…و دیدم که هر چی شماا گفتین به کارم اومد و بسیار درست بود…برادر زاده بسیار چهره را درست میکشید ولی تنها مشکلی که داشت چشم و ابرو بود که اونا رو هم خوب میکشید ولی یک ذره واقعی به نظر نمیرسید…با راه حل هایی که شماا دادین تونست چشم و ابرو رو بسیار دقیق و هم اندازه بکشه…خیلی ممنون که وقت خودتون رو برای ملت عزیز ایران میزارین…براتون ارزوی بهترین ها دارم…بسیار ممنون…



26 مهر, 1399

خوشحالیم تونستیم کمکی بکنیم
امیدواریم بدرخشید



2 آبان, 1399

سلام وقتتون بخیر . من علاقه مند به انیمیشن دو بعدی هستم ممنون میشم منو راهنمایی کنید . بین نقاشی دیجیتال و نقاشی روی کاغذ کدوم رو ترجیح میدین ؟ و اینکه تفاوتی در نتیجه نهایی دارن ؟ برای شروع کار کدوم یکی بهتره یا راحت تره ؟ راستش من هیچ کدومو بلد نیستم و نمیدونم کدومشون برای شخص خودم بهتره . بازم ممنون.



3 آبان, 1399

سلام و وقت بخیر
قطعا تفاوت های زیادی بین انیمیشن دوبعدی کاغذی و دیجیتال وجود داره.
به شخصه امروزه کمتر کسی پیدا میشه مزیت های انیمیشن دوبعدی دیجیتال رو به نقاشی روی کاغذ ترجیح بده، مگه این که دنبال هدف خاصی باشه.
تولید انیمیشن دوبعدی دیجیتال خیلی سریع تره، ابزار کمتری نسبت به انیمیشن روی کاغذ می خواد، برای شروع کار با توجه به اینکه قابلیت ویرایش به هر فریم میده بسیار بهتر از نقاشی روی کاغذ به نظر می رسه.
البته کسی که می خواد انیمیشن دیجیتال خوب بسازه، باید مقدمات نقاشی رو بلد باشه؛ که در این مورد تفاوتی بین دیجیتال و انیمیشن کاغذی نیست.
موفق باشید.



10 آبان, 1399

من به نقاشی علاقه زیادی دارم ولی استعدادشو ندارم باید چیکار کنم
لطفا راهنماییم کنید



10 آبان, 1399

تبریک میگم
شما فقط 1% ماجرا رو ندارین
میتونید روی 99% دیگش سرمایه‌گذاری کنید که به تلاشتون بستگی داره
آموزش خوب ببینید، تمرین زیاد کنید، از اساتید کامنت بگیرید، خودتون رو اصلاح کنید
همین چرخه رو ادامه بدین، مطمئنم موفق میشین (البته اگر واقعاً علاقه داشته باشین! چون اگر نداشته باشین، توی 5 دور اول چرخه‌ای که گفتم، کم میارین)



17 آبان, 1399

سلامو عرض خسته نباشید خدمت شما!
بنده شرو به طراحی چهره کردم در طراحی تمام رخ مقدار کمی مهارت دارم اما در طراحی سه رخ واقعا افتضاح عمل میکنم با این که نسبت های طلایی چهره رو هم میدونم و ساختمان سه رخ هم بلدم اما وقتی تموم میکنمش شبیه طراحی یک فرد بسیار تازه کار میشه از چند نفر هم پرسیدم گفتن باید طراحی پایرو یاد بگیرم اما روی تمام مراحلی که اینجا گفتین تسلط کامل دارم



17 آبان, 1399

سلام
خداقوت به شما
تا نمونه کار طراحی شما رو نبینیم نمیشه قطعی نظر تخصصی داد ولی میشه حدس زد که شما هنوز دستتون در گرفتن مداد و رسم شکل‌ها روون نشده هنوز
ممکن هم هست مشکل از نوع چرخش دستتون باشه که فشار زیاد بهش وارد میکنه و باعث لرزش دستتون و درنتیجه، لرزش خطوط میشه (چون حرکت دست باید از کتف باشه و نه مچ دست؛ رعایت کردن همین نکته خیلی توی طراحیتون تأثیر داره، چون مجبور میشید که خطوطتون رو صاف بکشید)
مشکلی که خیلی از دوستان تازه‌کار دارن اینه که سعی می‌کنن خیلی با دقت خطوط پایه‌ای رو بکشن و این مسئله، باعث میشه طراحی پایه‌ی اون‌ها تبدیل به طراحی اصلیشون بشه و خیلی خوب نباشه (باید با روش لایه به لایه کشیدن کار بکنید و خود بخود اشکالاتتون رو اصولی رفع کنید)
با رعایت این اصول مطمئن هستم که تا حدود خیلی زیادی به تصویر رفرنسی که مدنظر دارید نزدیک خواهید شد
بقیش تمرینه

خبر خوب اینه که در حال تدوین یک آموزش خوب برای طراحی آناتومی بدن انسان و بعد از اون طراحی شخصیت هستم که به نظر خودم روش خیلی خیلی ساده و کاربردی برای آموزش دادن طراحی داخلش بکار گرفته شده و فکر میکنم مشکلتون رو بشه با اون آموزش حل کرد
در این آموزش از روش‌های متعددی برای طراحی درست استفاده خواهیم کرد که تقریباً میتونم بگم هر کسی با این آموزش میتونه طراحی انجام بده (حتی اگر تازه‌کار باشه)؛ چه طراحی چهره و چه طراحی سه‌رخ
امیدوارم بتونیم زودتر از این آموزش رونمایی کنیم
نوشیکایی‌ها منتظر باشن 🙂



17 آبان, 1399

عرض احترام
نمیدونم ولی فکر نمیکنم لرزش دست داشته باشم یا مشکل از گرفتن مداد در دست باشه چون طراحی تمام رخی که انجام دادم خییییلی بهتر از سه رخ شد اما موقع طراحی سه رخ یا نیم رخ گیج میشم و حتی نمیدونم از کجا شرو کنم و حالا نمیدونم به خاطر چی هست .
همینطور با زاویه های چشم یا لب مشکل دارم حالا اگر اشکالی نداره میشه یک راه ارتباطی معرفی کنید تا بتونم به اصطلاح تمرین سه رخم رو براتون ارسال کنم



18 آبان, 1399

آها
چون گفتید ساختمان چهره رو میدونید فکر کردم مهارت‌های اولیه رو در این زمینه دارید
پس احتمال زیاد تجربی و اون هم فقط نمای روبروی چهره رو یادگرفتید که در نماهای پیچیده‌تر گیج میشید
بله میتونید بفرستید؛ توی سایت ثبت‌نام کنید و توی پنل کاربریتون تیکت پشتیبانی رو بزنید
درضمن همین دیشب یک دوره طراحی شخصیت خفن از آرون بلیز منتشر کردیم که فکر میکنم کمکتون کنه
حتماً بهش نگاه بندازین



20 آبان, 1399

عالی بود
نیکویی اقلید فارس



21 آبان, 1399

سپاسگزاریم



21 آبان, 1399

واقعاا خیلی خوبه واقعا ولی یه سوالی دارم
عیر ابعزک در هنر معناش چیه



21 آبان, 1399

خیلی متشکرم!
نمی دانم.



21 آبان, 1399

واقعا دمت گرم استفاده کردم دستت طلا



21 آبان, 1399

ممنون از شما



26 آبان, 1399

خدا خیرت بده
من ن دانشجو گیرافیکم ن رشته های هنری دنبال میکنم
فقط ب صورت تفننی میکشم و این مطالب ب نظرم عالی بودن



26 آبان, 1399

خیلی ممنون.
این لطف شما رو می رسونه!



2 آذر, 1399

سلام
من محمدرضاحبیب اللهی هستم و حدود چهار سال است است که که به طور روزانه در زمینه انیمیشن تجربه و تحقیق میکنم و خدارو شکر از عمل کرد پیشرفت خودم رازی بودم
ولی من حدود ده دقیقه میشود که این سایت را پیدا کردم ! ! !
و باورم نمیشد به غیر از سایت animation.ir سایت دیگری در زمینه انیمیشن سازی در ایران وجود داشته باشد
و باید بگم این سایت فوق العاده است ( البته بیشتر مطلب هایش برایم جدید نبود چون از قبل تجربه ها و تحقیق های زیادی داشتم )
امید وارم در آینده افراد بیشتری در ایران علاقه مند به انیمیشن سازی شوند



2 آذر, 1399

سلام. خیلی ممنونیم! نوشیکا متولد اسفند نود و ششه، از آشنایی با شما خوشحاله و به همراهی تون می باله.



2 آذر, 1399

سلام مجدد
من بعضی از قسمت های سایت رو تازه دیدم مثل قسمت کتاب ها یا قسمت پادکست ها… و واقعا باید بگم دمتون گرم ، این سایت انیمیشن فوق العاده است



2 آذر, 1399

سلام.
تقدیر و تشکر مجدد از شما!



5 آذر, 1399

سایتتون عالیــــــــــــــــــــــــــــــه👌🌹
فقط این جملتون خیلی ذهنم رو درگیر کرده👇
“در جنگل بی ببر و پلنگ، شیر نباش!”



5 آذر, 1399

خیلی ممنونیم!



12 آذر, 1399

سلام.من طراحیم با عکاسیم خوبه امسال هم باید تعیین رشته کنم میخواستم چه رشته ای برم که فقط این دوتا جز کاری اصلی باشه



13 آذر, 1399

سلام. هیچ رشته ای وجود نداره که فقط دوتا درس جزو دروس یا فنون اصلی باشن. طراحی و عکاسی در رشته های مختلف، نمودها و زاویه های مختلفی دارند؛ مثلا در رشته معماری با یک هدف و دیدی انجام میشه، ولی در رشته ارتباط تصویری با هدف و نگاهی دیگه. بنابراین برای این که هدف کار آینده خودتون رو بهتر مشخص کنید، خوبه که عنوان دروس 1. پایه، 2. اصلی و 3. تخصصی رشته های هنری دفترچه آزمون رو بررسی کنید. رشته هایی مثل: هنرهای تجسمی، ارتباط تصويری، عكاسی خبری، نقاشی، گرافیک، چاپ، طراحی پارچه، تلويزيون و هنرهای ديجيتالی، عكاسی، مجسمه سازی، طراحی صنعتی، سينما، كارگردانی و صدالبته انيميشن رو بررسی کنید که در دروسشون عکاسی و طراحی وجود داره. برخی ارتباط نزدیک تری دارن با عکاسی و طراحی (مثل رشته نقاشی، عکاسی، انیمیشن، گرافیک و ارتباط تصویری و …) و برخی کمتر (چاپ، طراحی پارچه، کارگردانی و …).
موفق باشید.



19 آذر, 1399

سلام ببخشید فیلمش رو هم میذارید



19 آذر, 1399

سلام. این آموزش فعلا فیلمی نداره



19 آذر, 1399

واااااای خیلی مفید و جالب بود. سپاس بیکران از شما.😊😊
من واقعا طراحیم خوب شد///



19 آذر, 1399

خیلی ممنونیم و واقعا خوشحالیم. 😊



24 آذر, 1399

عالي بود



24 آذر, 1399

ممنون از شما



27 آذر, 1399

لطفا یک کانال تلگرام درست کنید و دقیقا همین نکات را آنجا بگذارید.



27 آذر, 1399

با سلام و ادب
همه اموزش های ما در وبسایت منتشر می شود



1 دی, 1399

اقای متین فر عزیز سلام
خواهش میکنم درباره اصول اولیه کادر وتقسیم بندی کادر در طراحی اموزش بدین لطفا همراه با عکس باشه..
ممنون



2 دی, 1399

سلام همراه عزیز!
این هم پیشنهاد خوبیه برای آپدیت های بعدی ای که روش کار کنیم، ولی واقعیتش اولویتمون بیشتر انیمیشنه.



5 دی, 1399

همه ی این ها رو نمیتونی براشون فیلم بزاری



6 دی, 1399

در حال حاضر، خیر



6 دی, 1399

عالی بود من ک خیلی استفاده کردم



6 دی, 1399

سپاس از توجه شما



18 دی, 1399

خیلی خیلی خوب بود.سپاس



18 دی, 1399

خیلی متشکرم



24 دی, 1399

خیلی خیلی عالی بود. ممنونم



24 دی, 1399

ممنون از لطف شما



30 دی, 1399

عکساش قشنگ بود متن هاشو نخوندم
صوتی تصویری نداری نگاه کنیم
از خوندن متلب خوشم میاد 🖖🏿



30 دی, 1399

متشکرم.
خیر، صوتی تصویری برای این مقاله نداریم. در مورد بعضی از تاپیک ها پادکست صوتی داریم که از صفحه اصلی قابل دسترسیه



30 دی, 1399

سلام ممنون از سایت خیلی خوبتون
با وضعیتی که الان پیش اومده باید کاری پیدا کرد برا اوقات فراغت
من واقعا طراحی و نقاشی رو دوست دارم با اینکه اصلا به رشته تحصیلیم نمیخوره .
اگه طرز استفاده و جاهای استفاده از ابزار مختلف رو هم بگید ممنون میشم
و اینکه مقاله جدیدتون رو از کجا میتونم پیدا کنم؟



1 بهمن, 1399

سلام. خیلی متشکریم.
اگه در مورد ابزار خاصی سوال دارید در کامنت از ما بپرسید.
مقاله در صورت بروزرسانی در همین صفحه و در ادامه مقاله فعلی قرار می گیره. یعنی چیزی که مطالعه کردید نسخه بروزشده از مقاله قدیمی طراحی با مداد بوده.



30 دی, 1399

سلام
ممنون از توضیحاتتون
ولی اگه میشه متن هاتونو به صورت روانتر و ساده تر توضیح بدید



1 بهمن, 1399

سلام.
ممنون از کامنت و نظر خوبتون. حتما.



4 بهمن, 1399

سلام ببخشید اصولا جاهایی که طراحی یاد میدن یا طراحی چهرست یا طراحی اشیا و یا منظره و معمولا توی انیمیشن ها از کاراکترهای کاریکاتوری و کودکانه استفاده میکنن اینارو چجوری میشه یاد گرفت ؟ و اینکه میشه توی چهار سال حرفه ای شد ؟



4 بهمن, 1399

سلام. بله درسته و کاملا به این بستگی داره بخواهید با هنر طراحی تون در چه زمینه ای فعالیت هنری داشته باشین. اگه با یادگیری طراحی به دنبال طراحی کاراکتر هستین شما رو به پنل محصولات نوشیکا و محصول آموزشی طراحی شخصیت با ارون بلیز ارجاع میدم.
بله قطعا میشه در 4 سال حرفه ای شد. به زمان گذاشتن و تمرین روزانه شما بستگی مستقیم داره.
موفق باشید



4 بهمن, 1399

با سلام و ادب خدمت دوست مهربان من
ما یه آموزشی داریم که تمام اجزای آناتومی بدن انسان رو آموزش دادیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آکادمی

مقالات

پادکست

کتابخانه

میکروبلاگ

نمونه‌کار

موشن گرافیک

طراحی تبلیغاتی

طراحی هویت

عکاسی تبلیغاتی

ارتباط با ما

استخدام

خدمات

اینستاگرام

آپارات

درباره ما

لوگو

تمامی حقوق این وبسایت، متعلق به استودیو گرافیک و انیمیشن نوشیکا می‌باشد.

آکادمی

مقالات

پادکست

کتابخانه

میکروبلاگ

ارتباط با ما

استخدام

خدمات

اینستاگرام

آپارات

درباره ما

نمونه‌کار

لوگو

تمامی حقوق این وبسایت، متعلق

به استودیو گرافیک و انیمیشن نوشیکا می‌باشد.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

در روزهایی که کرونا برگزاری کلاس‌های هنری را با مشکل روبه‌رو کرده است، از طریق مطالب آموزشی در فضای مجازی مهارت هنری خود را ارتقا دهید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماهی است در پی شیوع ویروس کرونا، بسیاری از آموزشگاه‌ها، فرهنگسراها و انجمن‌های هنری کلاس‌های آموزشی خود را به صورت مجازی و یا با ظرفیت‌های بسیار محدود برگزار می‌کنند.

همیشه کلاس‌های هنری از جمله کلاس‌های نقاشی و یا طراحی، جزو پرطرفدارترین کلاس‌ آموزشگاه‌ها در فصل تابستان بوده‌اند. اما قصه تابستان امسال کمی متفاوت است و دیگر معنای واقعی کلاس‌های تابستانی را احساس نمی‌کنیم.

در این روزها فضای مجازی نقش مهمی در گذراندن وقت مردم دارد. با اینکه هیچ برنامه مجازی جایگزین حضور فیزیکی در کلاس و گفت‌وگوی هنرجو با استاد از نزدیک نمی‌شود؛ اما می‌توان تاحدودی مطالب مفید و آموزنده از برخی سایت‌ها را دریافت کرد.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

در این گزارش راه‌های آموزش طراحی که از شاخه‌های پرطرفدار نقاشی است، توضیح داده شده است:

طراحی‌های مقدماتی: نوع مداد، نوع کاغذ، طرز ایستادن

یادگیری طراحی آسان است به محض اینکه دفتر طراحی را باز کرده و نحوه‌ گرفتن مداد و قرار دادن کاغذ و ایستادن را یاد بگیرید و همچنین موضوع خود را به عنوان یک مبتدی بیابید، کار آغاز خواهد شد. اگر شما یک هنرجوی تازه کار هستید و یا هنرمندی که به دنبال روش و ابزار مناسب برای اجرای آثارش است، اینکه بدانید از کجا و چگونه شروع کنید نکته‌ای بسیار مهم به شمار می‌آید.

این نکات ضروری به شما در افزایش مهارت و طراحی‌های بهتر کمک خواهند کرد.

۱- طرز در دست گرفتن مداد

نحوه‌ گرفتن قلم در نوشتن سبب می‌شود، خطوط محکم و کنترل شده خلق کنید. البته از این حرکت می‌توانید در افزودن جزئیات به طراحی استفاده کنید. گرفتن قلم از بالا (overhand grip) یعنی زمانی که مداد بین انگشت اشاره و شست قرار می‌گیرد و انگشت میانی آن را تحت کنترل نگه داشته و سایر انگشت‌ها بر روی کاغذ قرار می‌گیرند. این طرز گرفتن مداد امکان ایجاد حرکات وسیع‌تر و چنانچه از پهلو گرفته شود، سایه‌های کم رنگ‌تر و پهن تری را فراهم می‌کند. بر عکس اگر از نوک مداد استفاده کنید، سایه‌ها تیره‌تر و باریک‌تر خواهند شد.

هنگامی که مداد را به شکل نوشتن در دست گرفتید، بهترین نحوه‌ قرارگیری کاغذ روی سطح افقی بوده. هنگامی که قلم را از بالا در دست می‌گیرید،  باید کاغذ را تقریباً عمودی (مایل) قرار دهید.

۲- نحوه‌ ایستادن

نحوه‌ ایستادن و یا نشستن شما اهمیت بسیاری در طراحی دارد. اگر ایستاده اید مطمئن شوید که وزن خود را بر روی یک پا نمی‌اندازید و در صورتی که نشسته طراحی می‌کنید، پاهای خود را روی زمین قرار دهید. تنها قانون این است که سعی کنید همیشه طراحی را از حرکات شانه شروع کنید. محدود نمودن حرکات مچ در طراحی جزئیات تکنیکی کارآمد محسوب می‌شود، اما برای حرکات اولیه مچ دست را بی حرکت قرار داده و بقیه‌ دست تا شانه را حرکت دهید.

۳- طراحی برای مبتدیان

ابتدا نقاط اصلی را بر روی کاغذ مشخص کنید و بعد هنگامی که اصول را دریافتید، حرکات مداد را در دفتر طراحی آغاز کنید.‌

می‌توانید آزادانه انواع خطوط افقی، عمودی، دوایر، اریب و بیضی را ایجاد کنید. چند صفحه را با این خطوط تمرین کنید. پس از آن یک موضوع انتخاب کنید؛ این موضوع می‌تواند گل یا گلدان یا یک مجسمه باشد. نیاز نیست نگران اندازه‌ها یا دقیق بودن آن‌ها باشید. تنها به خطوط اصلی نگاه کنید و نه جزئیات.

۴- بدون اینکه نگاه کنید طراحی کنید

در این مرحله یکی از موضوع‌های مرحله قبل را انتخاب کرده و بدون اینکه به کاغذ نگاه کنید، خطوط بیرونی را طراحی کنید. باید به چشم هایتان اجازه دهید که دست‌ها را در طراحی ابعاد بیرونی موضوع هدایت کنند. این بهترین روش برای افزایش اعتماد به نفس است.

۵- از دور به طراحی خود نگاه کنید

در طول طراحی هر از گاهی به خود استراحت داده و از دور به نقاشی و همچنین تصویر نمونه‌ای که از آن نقاشی می‌کشید، نگاه بیندازید. این حرکت تصویر جدیدی در ذهن ایجاد خواهد کرد. درست مانند زمانی که بعد از مدتی طراحی نصفه و نیمه‌ خود را ادامه می‌دهید. در این صورت می‌توانید متوجه اشکالات آن شوید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است در نهایت در طراحی خود اشکالاتی بیابید که دیگر حتی پاک نمی‌شوند. پیشنهاد ما این است که این تکنیک را در طراحی خود اجرا کنید؛ به خصوص قبل از اینکه سایه‌های سنگین را اضافه کنید.

همچنین بخوانید:

فیلم | چگونه یک ژورنال بولت درست کنیم؟ | راهکارهایی برای تهیه دفتر برنامه‌ریزی شخصی

چگونه در خانه صابون بسازیم؟ | مهارت لذت‌بخشی که بسیار آسان است

۶- بر عکس طراحی کنید

هنگامی که طرح کلی را نمی‌بینید (مثلاً یک پرنده) بیشتر بر سایه‌های آن دقت کنید. این کار ذهن شما را گول خواهد زد تا تصاویر پیچیده را آسان‌تر دریافت کنید.

۷- اشکال اولیه و اندازه‌ها در طراحی انسان

یک شکل ذوزنقه که قسمت بالای آن عریض‌تر باشد، گزینه‌ مناسبی برای بالاتنه‌ انسان از شانه‌ها تا کمر به حساب می‌آید. حال یک ذوزنقه‌ کوچک‌تر و برعکس را می‌توان در قسمت کمر و پایین‌تنه قرار داد. به طور میانگین در انسان‌ها، ابتدای پاها خط میانه‌ بدن به حساب می‌آیند و دست‌ها نیز به همین اندازه هستند و یا در صورت تفاوت اندکی بلندترند. سر را می‌توان به شکل یک بیضی نمایش داد. به طور میانگین قد بدن انسان‌ها با اندازه‌ شش سر و گردن برابر است؛ اندازه‌ ذوزنقه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، معمولاً به اندازه‌ دو سر و گردن است. قسمت بالایی پاها تا ذوزنقه‌ پایینی ادامه دارد که به لگن متصل است و این نقطه به همراه پاها به اندازه‌ سه و نیم سر و گردن خواهد بود.

۸- از اشتباه کردن و خراب شدن کار نترسید.

سعی کنید به سراغ اشتباه کردن بروید و از آن‌ها درس بگیرید.

۹ – سوژه خود را در پرسپکتیو ببرید.

یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی که به عنوان طراح باید به آن آگاه باشید، دانستن پرسپکتیو یا علم مناظر و مرایاست. برای خلق آثار سه بعدی، تنها با دانستن خط افق، نقطه گریز و آگاهی از قوانین پرسپکتیو خطی قادر به خلق اثر مورد نظرتان خواهید شد.

۱۰- نقاشی را با آگاهی درست از مسیر آن آغاز کنید

اگر می‌خواهید در مسیرتان موفق باشید، باید سه چیز را در نظر بگیرید: زمینه کار، قلم مو و پالت. زمانی که با این سه مورد آشنا باشید و به‌راحتی کار کنید، مطمئن باشید، درست شروع کرده‌اید.

۱۱- از تمامی آموزش‌های طراحی برای پیشبرد کار خود بهره ببرید و امتحانشان کنید.

۱۲- ابزار مختلف را بشناسید

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

در دنیایی که مملو از ابزار، مواد و رنگ‌های متفاوت است، چگونه باید درست‌ترین آن‌ها را برگزینیم؟ ابتدا باید شناخت درستی از آن‌ها داشته باشید تا بنا به خواست خود بتوانید انتخابی صحیح کنید.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

طراحی مهارتی جذاب است.
ایده ها به واسطه ی طراحی در معرض نمایش قرار می گیرند
و می توان آنها را به وسیله ی اشکال و رنگ های ایجاد شده با ابزاری ساده به دیگران نشان داد.
به همین خاطر است که افراد بسیاری به یادگیری طراحی علاقه مند می شوند.
اما متاسفانه، برخی مواقع دستیابی به چنین مهارتی غیرممکن به نظر می رسد.

در این مقاله خواهید آموخت که گرچه طراحی مهارتی دشوار است،
اما این قدرت ذهن انسان است که دستیابی به موفقیت را دشوارتر می سازد.
این موانع ذهنی قدرت یادگیری را کاهش داده و در افراد محدودیت ایجاد می کنند.

این جمله که « من نمی توانم طراحی کنم» گول زننده است.
اغلب مردم در طراحی اشیا به آن شکل که به واقعیت نزدیکتر باشد، مهارت ندارند
و از این جهت این عدم مهارت را به حساب عدم توانایی در طراحی به صورت کلی نهاده و از ادامه ی راه منصرف می شوند که در این صورت تلاشی برای یادگیری انجام نمی گیرد.

اما این عقیده از کجا نشات می گیرد؟ در زمان کودکی همه ی ما قادر به طراحی بودیم.
البته شاید تا هنگامی که سایر کودکان مهارت بیشتری کسب نکرده بودند.
با ملاک های واقع گرایانه بودن یک طراحی آشنا شدیم و آنها را با طراحی های خود مقایسه نمودیم،
اما شباهتی نداشتند؛ پس بنابراین از تلاش دست کشیده و به این نتیجه رسیدیم که مهارت طراحی نداریم.

این جمله به کمتر بودن مهارت اشاره دارد، درست مثل وقتی که می گوییم « من نمی توانم آشپزی کنم» که یعنی « نمی توانم خوب آشپزی کنم»،
و با جملات « شنا کردن بلد نیستم» و « شطرنج بلد نیستم» متفاوت است.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

تخصص های بسیاری برای هر مهارت وجود دارد.
اول اینکه میان ۰ « نمی توانم» و ۱ « کمی بلدم» تفاوت زیادی نهفته است.
همینطور سطوح دیگر، که رسیدن به هر یک از این سطوح سخت تر از سطح قبل است.
اگر ۱۰ را عالیترین سطح بدانیم، که دستیابی به آن مثل سرعت نور غیرممکن است،
هنوز هم می توانید ادامه دهید، اما هر چه جلوتر می روید، آهسته تر خواهید بود.

نکته ی عجیب این است که بیشتر مردم تنها دو سطح برای طراحی قائل هستند،
یا سطح ۰ ( نمی توانم) و یا سطح ۱۰ ( بسیار حرفه ای هستم).
اگر شما طراحی فردی را دوست داشته باشید، یعنی می تواند طراحی کند
و برعکس اگر دوست نداشته باشید، یعنی نمی تواند.
گرچه عقیده ی ساده ایست اما همین رویای شما در خصوص نقاشی را بر هم خواهد زد.
چطور می توان فضای خالی میان این دو سطح را با یک پرش طی نمود؟

اما حقیقت این است که طراحی نیز مانند آشپزی سطوح مختلفی دارد.
سطح ۰ برای فردی در نظر گرفته می شود که توانایی به دست گرفتن قلم و ایجاد خطوط را بر روی کاغذ ندارد.
اگر شما قادر به انجام این کار هستید یعنی حداقل در سطح ۱ قرار دارید.
توجه داشته باشید که این عقیده ی شخصی است و بر پایه ی تحقیقات علمی قرار ندارد.
با توجه به تعریف شما از « مهارت طراحی» این عقیده قابل تغییر است.

۱. قلم را به دست گرفته و خطوط رسم می کنید.

۲. برخی اشکال ساده ی هندسی را رسم می کنید، اما کنترل کامل بر روی نداشته و به صورت کامل شکل نمیگیرند.
می توانید خطوط یک نقاشی را تقلید کنید.

۳. برخی اشکال هندسی ساده را رسم می کنید.

۴. در رسم خطوط کلی تصویر و رنگ آمیزی از روی تصویر نمونه مهارت دارید.

۵. برخی مراجع تصویری در ذهن دارید که بدون نگاه کردن از روی آنها، می توانید طراحی کنید.

۶. می توانید از جهان حقیقی طراحی کنید و طرحی جدید از واقعیت رسم کنید ( مثلا یک حالت انسان که تا به حال ندیده اید).

۷. نه تنها خطوط بیرونی تصویر را به خوبی رسم می کنید، بلکه مهارت پایه را کسب کرده و  سایه زنی و همچنین ایجاد عمق و بافت را فراگرفته اید.

۸. طراحی شما واقع گرایانه نیست اما برای سایرین قابل تشخیص و صحیح است.

۹. طراحی تصوری شما از تصویر اصلی غیرقابل تشخیص بوده و یا شاید حتی سبک بهتری از حقیقت داشته باشد.
شما می توانید با مداد و قدرت ذهن خود دنیاها و ابعاد جدیدی با سرعت بالا خلق کنید.

۱۰. در این مرحله می توانید هر چیزی را طراحی کنید، و حتی اشیای غیرواقعی را طبیعی تر از واقعیت آن جلوه دهید.
چیز جدید دیگری برای یادگیری باقی نمانده است.

همانطور که اشاره شد، فاصله ی میان سطوح به تدریج طی خواهد شد
و این یعنی مدت زمان بیشتری برای گذر از هر سطح نیاز خواهد بود.
همچنین سطوح پایین تر راحت تر فراگرفته می شود.
طبیعتا مبتدیان(۱-۲) و مبتدیان ماهر(۳-۴) بیشتری نسبت به طراحان حرفه ای (۵-۷) وجود دارند.
افراد کمی در طراحی کهنه کار (۸-۹) بوده و هیچ هنرمند کاملی (۱۰) وجود ندارد.
افرادی که در سطح کهنه کار هستند، بقیه ی عمر خود را در این سطح می مانند.

اما چرا بیشتر مردم تنها دو سطح را مشاهده می کنند؟
به این خاطر که تشخیص طراحی مورد علاقه ی شما از طرحی که دوست ندارید قابل تشخیص است و این زمانی رخ می دهد که در طراحی مبتدی باشید.
برای تشخیص تفاوت سبک ها و اشتباهات در تصاویر زیبا باید مهارت بیشتری در طراحی دارا باشید.
مبتدیان توانایی تشخیص اشتباهات را ندارند به این خاطر که از اشتباهات طراحی آگاه نیستند.
بنابراین تنها اتفاقی که رقم می خورد یا این است که « ای کاش می توانستم به این سبک طراحی کنم» (۱۰) و « نمی توانم این چنین طراحی کنم» (۰).

همه ی این ها به یک تصور غلط منتهی می شود:

قبلتر اشاره شد که فاصله ی میان مهارت ها و آموخته های یک فرد مبتدی بسیار زیاد است.
در عین حال، افرادی را می بینند که به راحتی طراحی می کنند، بنابراین شانس خود را امتحان کرده
و خطوطی رسم می کنند تا درست مانند همان افراد طراحی کنند. و این امر غیرممکن است.

در مقاله های متعددی از « استعداد» به عنوان یکی از مهمترین عوامل عدم موفقیت در طراحی یاد شده است.
زیرا از ابتدا فرد را ناامید خواهد ساخت.
وقتی فرد در طراحی خود ناموفق باشد، دست از تلاش برداشته و به این نتیجه می رسد که استعدادی در نقاشی و طراحی ندارد.

استعداد یکی از ویژگی هایی است که سبب افزایش یادگیری فرد خواهد شد.
هنرمند با استعداد در سطوح اولیه به سرعت پیشروی می کند، اما هنوز هم باید یادگیری مرحله به مرحله را بگذراند
و معمولا در سطح چهار کند می شوند، البته توجه داشته باشید که «کند شدن» در اینجا یک نکته ی مثبت به شمار می آید.
به این خاطر که تا این سطح به سرعت پیشروی کرده بودند، متوجه روند یادگیری خود نبوده و حال انتظار دارند که تا سطح ۱۰ به همین صورت طی کنند.

از سطح ۴ به بعد، روند فعال تر خواهد بود: فعالیت هایی همچون « جمع آوری کردن» و « تحلیل کردن».
هنرمند از این مرحله به بعد به تلاش بیشتری نیاز خواهد داشت و این همان دلیلی است که استعداد را یک مانع معرفی می نماید.
اگر شما از ابتدا به صورت فعال مشغول به یادگیری بودید،
این مرحله نیز مانند مراحل قبل شما را مجبور به تلاش بیشتر خواهد ساخت،
اما برای یک فرد با استعداد این مرحله مانند برخورد با یک دیوار است، البته پس از پیمودن یک سطح صاف!

آیا افراد با استعداد آغاز کار راحت تری دارند؟ بله، اما چندان نقطه ی قوتی به شمار نمی رود.
مانند این است که فرد از ۱۰۰ امتیاز لازم، حداقل ۵ امتیاز دریافت کرده باشد.
حتی اگر فردی از بدو تولد در سطح ۴ بوده باشد، باید در نظر داشت که این ۴ سطح آسانترین مراحل یادگیری بودند.
با اندکی تلاش می توانید خود را به سطح افراد با استعداد برسانید.

وقتی یک طراحی تنها در چند دقیقه کشیده می شود، به این معنا نیست که طراح آن با استعداد بوده باشد.
در واقع چیزی که در این چند دقیقه تماشا می کنید،
نتیجه ی سالها تجربه و تمرین است نه مزیت متولد شدن با استعداد یادگیری.
افراد با استعداد زیادی در سطح ۳ هستند که به دلیل مقایسه ی خود با افراد با مهارت، از استعداد ذاتی خود بی خبرند.

وقتی که انتظار دارید مهارت طراحی به صورت ناگهانی در اختیار شما قرار گیرد
و مسلما این اتفاق رخ نمی دهد، استعداد زیر سوال خواهد رفت.
اما طراحی چیزی به یادگیری ارتباط زیادی ندارد.
مثلا شاید صدها دست طراحی کنید اما تا زمانی که ساختار یک دست را بررسی نکنید، در آن پیشرفتی نخواهید داشت.
به جای اینکه منتظر باشید تا مهارت به سراغ شما بیاید، روند یادگیری خود را آغاز کنید.

در ادامه ی موضوع استعداد این نکته قابل ذکر است که مبتدیان با طراحی چیزی خلق نمی کنند.
در واقع تنها به موضوعی فکر کرده، مداد را بر روی کاغذ به حرکت در می آورند و امیدوارند که بهترین اثر خود را بر روی کاغذ بیاورند.
به این خاطر که کنترلی بر نتیجه ی کار  ندارند، استعداد به میان آمده و «امیدوارند که اثر خوبی از آب درآید».

اما حقیقت این است که طراحی ها همانند حرف زدن و راه رفتن در ذهن شکل می گیرند
و چون به میزان کافی برای یادگیری آن تلاش کرده ایم، توجه زیادی به خود جلب نمی کنند.
سطوح اولیه ی یادگیری طراحی بر دانشی مبتنی هستند که ما از قبل آموخته ایم و به همین خاطر است که به راحتی به خاطر آورده می شوند.
مثلا نگه داشتن مداد ممکن است از مهارت نگه داشتن قاشق در دست برگرفته شده باشد.

هرچه مهارت طراحی افزایش یابد، طراح از واقعیات ملموس دورتر خواهد شد.
چرا باید با وجود اینکه می توانید ظاهر گربه را از تصاویر نگاه کنید، سعی می کنید آن را به خاطر بیاورید (سطح ۵)؟
چرا باید نحوه ی خم شدن زانوی پا را بررسی کنید( سطح۶) در حالیکه زانوی خودتان به خوبی از عهده ی این کار برمی آید؟
مهارت هایی که بر پایه ی این فعالیت ها قرار دارند، فرصتی برای گسترش ندارند بنابراین ذهن شما بدون کمک قادر نخواهد بود تا یک طراحی واقع گرایانه خلق کند.

هنرمندان باتجربه مهارت های بسیار پیچیده ای در ذهن خود می پرورانند.
کشیدن اندام انسانی بدون هیچ خط کمکی و راهنمایی، تنها می تواند حاصل ساعت ها کار و کسب تجربه باشد.
درست مثل هر مهارت دیگری… با تمرین مداوم و جدی به مرور زمان، کسب این نتایج غیرارادی و عادی خواهد بود.

یک مبتدی با استعداد می داند که طراحی باید به درستی انجام شود، زیرا تاکنون اینگونه بوده است.
فردی که از کودکی طراحی را آغاز کرده باشد، متوجه خواهد شد که با گذشت زمان و تجربه ی بیشتر، مهارت او نیز بیشتر خواهد شد.

مهارت های ذهنی و ارادی یعنی همان مهارت هایی که یادگیری آنها به شکل ناآگاهانه انجام می گیرند، تنها تا سطح ۴ ادامه خواهند داشت.
اگر حافظه ی قوی تری داشته باشید ممکن است تا سطح ۵ نیز به همین شکل ادامه دهید، اما در اینجا به پایان خواهد رسید.

در صورتی که واقعیت را درک نکرده باشید، نمی توانید آنها را اصلاح کنید.

هنرمندان بااستعداد و با مهارت به راحتی قابل تشخیص هستند.
هنرمند با مهارت به همه ی اسکیس های نامرتب خود علاقه مند نمی شود،
زیرا یقین دارند که توانایی تکرار طراحی خود را داشته و هر بار آن را به طرح بهتری تبدیل خواهد نمود.
اما هنرمند بااستعداد طراحی های بسیاری انجام می دهد
و اگر بر حسب اتفاق یکی از این طراحی ها به واقعیت نزدیک باشد به آن مشتاق می شود.
و چون با چگونگی شکل گیری طراحی خود آگاه نیستند، نمی توانند طراحی خود را تکرار کنند.

بدترین قسمت این ماجرا این است که چون هنرمند از چگونگی برتری طرح خود نسبت به طراحی های دیگر اطلاعی ندارد، یقینا از این طراحی چیزی یاد نخواهد گرفت.
از سوی دیگر طراحی های هنرمند با مهارت به خوبی انجام گرفته و اشتباهات در طرح های بعدی اصلاح خواهند شد.

اگر برخی اوقات طراحی های شما موفق است و گاهی نیست، زمان آن رسیده که چشم انداز خود را تغییر دهید.
برای هماهنگ شدن دست ها و مغز، وقت خود را هدر ندهید.
یکی از طراحی های خوب خود را با طرحی که به نظر درست انجام نگرفته، مقایسه کنید. تفاوت ها در چیست؟
از این تفاوت ها چه خواهید آموخت؟ چگونه از این آموزه ها در طراحی های بعدی استفاده می کنید؟

اگر طراحی درست نبوده، باید چرایی کار را از خود بپرسید.
چه چیزی باعث می شود تا طراحی بد باشد؟ چرا آن را دوست ندارید؟
اگر در طراحی گرگ، پاها بیش از حد بلند باشند باید پاهای گرگ حقیقی را بررسی کنید.
به حافظه متکی نباشید. اگر مهارتهای غیرارادی شما مناسبند
و چهره ای که رسم کردید، شاید به این خاطر باشد که در ذهن شما چهره به آن شکل می باشد.
اگر نیست، پس باید بتوانید از حافظه، چهره را تشریح کنید.

ذهن شما برای سالیان درگیر یادگیری طراحی بوده است، تا به شکل فعلی درآید.
برای رسیدن به سطوح بالاتر باید به ذهن خود کمک کنید.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

آیا تحت تاثیر قرار دادن یکی از دلایل طراحی نیست؟
در کودکی، نقاشی ها فقط برای سرگرمی بوده و خیلی زود متوجه شدیم با طراحی های زیباتر تشویق و توجه دیگران را به خود جلب می کنیم
و این نکته ی مهمی است. اما اگر تحت تاثیر قرار دادن دیگران تنها دلیل طراحی برای شما باشد، خود را به زحمت انداخته اید.
آیا توان صرف ساعتها تلاش و کار را تنها برای رضایت دیگران در خود می بینید؟

گاهی رضایت ساعت ها تلاش و زحمت بر روی یک طراحی، رضایت پایان کار  با یک نظر منفی به هدر می رود،
تنها به این خاطر که یک غریبه به اندازه ی شما از نقاشی لذت نبرده باشد.
شاید بهترین کار این باشد که طراحی های خود را به کسی نشان ندهید، اما هنوز هم به امید یک نظر مثبت این کار را انجام می دهیم.

حتی اگر نتایج کار دیده نشوند، هنوز هم لذت یادگیری و رضایت خلق یک چیز ارزشمند هستند.
تقسیم این حس لذت با دیگران امری بدیعی است، اما اگر به یکی از انگیزه های اصلی تبدیل شود، آغاز راه خسته کننده خواهد بود.

اگر توانایی طراحی را در خود نمی بینید باید به دنبال علت آن باشید.
لیستی از انگیزه های خود تهیه کنید و از این میان، آنهایی که ارزش تلاش شما را دارند، انتخاب کنید.
یادگیری طراحی موفق آسان نیست، زمان بسیار زیادی طلب می کند
که شما می توانستید به نحو دیگری بگذرانید، پس تصمیم شما باید کاملا آگاهانه باشد.
اگر «تحسین شدن» برای شما در الویت است، شاید بهتر باشد که تمام تلاش خود را بر روی کاری که علاقه دارید متمرکز کنید،
در اینصورت موفقیت شما تحسین نیز به دنبال خواهد داشت.

در بسیاری از فرهنگ ها، طراحی برای تقلید از طبیعت خلق می شده است، مشخصا هرچه واقع گرایانه تر باشد، طراحی بهتری به شمار می آید.
گرچه با اختراع دوربین، طراحی ها دیگر با طبیعت مقایسه نمی شوند بلکه این عکس ها هستند که برای رقابت انتخاب شده اند.
شاید در ظاهر تفاوتی نداشته باشند، اما دوربین ها با لنز و سخت افزارهای خود، نگرش جدیدی نسبت به چشم ها و مغز ما، به ما نشان می دهند.

عکس هایی که از یک دوربین به دست می آیند به اندازه ای واقع گرایانه هستند که ما را با صحنه ی حقیقی آشنا سازند.
چندگانه بودن جنبه های حقیقت با وجود عکس ها، موضوع چندان جالب توجهی نیست.
حتی فیلم ها نیز با تصاویر و صداها، تنها نگرش آن نیستند.
عکس ها واقعیت را این چنین نشان می دهند:

اما تصویر نزدیکتر به این شکل است:

نکته ی دیگر این است که انسان ها توانایی بسیاری در تشخیص الگوها دارند.
ما به تصویر کاملا دقیق و درستی از واقعیت برای تشخیص نیاز نداریم.
در حقیقت ما در طراحی از خطوط استفاده می کنیم و خطوط در جهان اطراف ما وجود ندارند.
در نقاشی از اتصال تیرگی و روشنایی برای تصور سایه روشن ها استفاده می شود.
دست ما برای ساده سازی در نقاشی باز است.

عنصر سوم نگرش، پس از لنزها و سخت افزار( مغز)، قدرت ادراک یا استنباط است.
یک عکس ممکن است توسط افراد مختلف بر حسب تجربیات و خاطرات و حتی حالات، به شیوه های متفاوت استنباط شود.
تغییر رنگ ها برخی اوقات موجب تغییر موضوع عکس از حالت شادی به غم آلود و یا داستان امیدوار کننده و ناامیدی خواهد بود.
با تغییر جریان خطوط، اندکی از واقعیات گرفته شده و احساسات به عکس تزریق می شود.

با توجه به این نکته، دلیلی برای محدود شدن در یک سبک و کپی برداری از عکس ها وجود ندارد.
روش های بسیاری برای توضیح واقعیت ها وجود دارد
و با استنباط خاص خود می توانید طراحی را با جزییات بیشتری نسبت به عکس خلق کنید.
مادامی که می توانیم از طریق طراحی پیام خود را منتقل سازیم، به تاکید بر کج روی ها نیاز نخواهیم داشت.

اگر دو طراحی سبک دار و واقع گرایانه را در کنار یکدیگر قرار دهید
و فکر کنید که نقاشی واقع گرایانه بهتر و جالب تر از نقاشی اول است، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید
که یک نقاشی واقع گرایانه به راحتی با کپی برداری نقطه به نقطه و یا پیکسل به پیکسل قابل اجراست
و برای خلق آن به استعداد نیاز ندارید بلکه فقط به زمان و صبر احتیاج خواهید داشت.

آیا چنین فردی هنوز یک هنرمند به حساب می آید؟ البته زحمت و تلاشی که برای این طراحی خرج شده، ارزشمند و قابل تقدیر است.
اما آیا کپی برداری از یک عکس واقعا هنر محسوب می شود؟

سبک سازی نه آسانتر از طراحی واقع گرایانه است
و نه شیوه ی خوبی برای افراد تنبل و بی مهارت( تا زمانی که کپی برداری از سبک فرد دیگری انجام گیرد) به حساب می آید.
البته سبک سازی روند دشوار تری دارد.
سبک سازی مانند خلق یک اثر واقع گرایانه است، چیزی در واقعیت نظیر ندارد اما هنوز می توان آنها را شناسایی نمود.

البته هنوز هم برای سبک سازی نیاز به درک واقعیات دارید.
هر سبک گونه ای تغییر یافته از واقعیت است که هر یک بر مبنای قوانین خاص خود شکل می گیرند.
اگر شما از طراحی خود راضی هستید ولی فرد دیگری از آن انتقاد کرد
و به غیر واقع گرایانه بودن آن اشاره داشت، از جمله ی « این سبک شخصی من است» استفاده نکنید.
سبک سازی آگاهانه است و اگر قصد شما یک طراحی واقع گرایانه بوده و یا ابدا قصد خاصی در آن نداشتید، به خود دروغ نگویید.

این موضوع نیز با استعداد مرتبط است.
اگر سالها طراحی می کنید و طراحی های شخصی که به تازگی طراحی را آغاز نموده از شما بهتر است، لزوما به این معنی نیست که کار شما دچار اشکال شده باشد.
شاید به این معنی باشد که در طول این سالها در واقع در حال یادگیری نبوده اید.

همچنین می توان آن را با نکته ی سوم این مقاله مرتبط دانست.
اگر شما به دنبال یادگیری بر اساس طراحی باشید و طراحی شما همیشه و همیشه از یک موضوع باشد تا زمانی که بهتر و زیباتر شود، عدم نتیجه گیری موفق شما از اینجا آغاز می شود.
درست مانند زمانی که با یک ماشین در مسیرهای متفاوت و نامعلوم، به دنبال دستیابی به مقصدی هستید.

شاید هم تا به حال تلاشی برای یادگیری نکرده باشید.
ممکن است سوار ماشین شده باشید و وقتی خودش حرکت نکرد، شما هم از آن بیرون آمدید.
این اتفاق زمانی رخ می دهد که به قدرت استعداد اکتفا می کنید.
در چنین مواقعی تنها باید انتظارات خود را تغییر دهید.
در این مسیر باید تلاش خود را افزایش دهید، و اگر همه چیز آسان است یعنی روند یادگیری شما متوقف شده است.

یا ممکن است طراحی مسیر مناسب شما نباشد.
و شاید توانایی لازم برای طراحی را نداشته باشید.
در این مواقع می توانید رشته های هنری دیگر مانند نقاشی، مجسمه سازی و گلدوزی را انتخاب کنید.
اگر انگیزه ی شما از انتخاب طراحی تنها مورد تشویق قرار گرفتن باشد، بهتر است خود را به انجام غیرممکن ها مجبور نکنید.
طبیعتا روش های دیگری را که برای خودتان هم لذت بخش باشند را می توانید بیابید.
طراحی را به خاطر آسان بودن انتخاب نکنید، چون اصلا اینطور نیست.

این مورد نیز به نکته ی اول مرتبط است.
طراحی تنها یک مهارت نیست، بلکه رشته ای گسترده است
و از یک طرف کاریکاتوریست ها و از طرف دیگر معماران را در بر می گیرد.
خوب بودن در حرفه نیاز به تخصص دارد، با تلاش برای خوب بودن در هر چیز، تنها به نقطه ی میانی در همه چیز دست می یابید.

مهارت طراحی تا سطح پنجم به نظر متحد و هدفمند می آید.
اما زمانی که به سطح پنجم دست یافتید، باید موضوع تمرکز خود را مشخص کنید.
انسان ها، پس زمینه، ماشین ها، لباس، ساختمان یا اسلحه، از میان این ها باید یکی را انتخاب کنید
و در این صورت در هر یک از این موارد، بخشهای گوناگونی خواهید یافت.
مثلا، موجودات می توانند هیولاها و حیوانات فانتزی باشند، و یا دایناسورها، پستانداران، خزندگان، پرنده ها و همینطور گونه های مختلف موجودات، موضوعات بسیاری برای یادگیری وجود دارد.

با این تعریف، هدف راهی مشخص می شود.
پس از سطح ۴ باید توانایی طراحی هر چیزی را از تصویر نمونه داشته باشید،
اما اگر حقیقتا به دنبال خلق کردن باشید، باید از این مرحله آغاز کنید.
موضوع مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و یا شاید همان موضوعی که شما را به سمت طراحی جذب کرده بود و پس از آن تمام تلاش خود را انجام دهید.

تخصص یافتن مانند یک پرشکن عمل می کند، می توانید به اعماق نفوذ کرده و در هر بار شاخه های جدیدی کشف کنید و این روند هیچ گاه پایان نمی یابد.
می توانید امتیازهای بسیاری به یک مهارت اختصاص داده و یا آنها را بین مهارت های مختلف تقسیم کنید
و شاید به همین دلیل یک مبتدی ممکن است در طراحی حیوانات از یک متخصص در طراحی اسلحه بهتر باشد.

یک هنرمند خوب کسی نیست که می تواند هر چه را که دوست دارد طراحی کند، بلکه هر آنچه را که دوست داشته باشد یاد خواهد گرفت.
او در یادگیری مهارت دارد و می داند که انتظار چه چیز را داشته باشد و پیشرفت خود را برنامه ریزی خواهد نمود.
در هر حال بهتر است تا زمانی که به رشته ی خود کاملا اشراف نیافتید، تنها بر روی آن متمرکز باشید.
نباید از یک شاخه به شاخه ی دیگر بپرید و از طراحی اندام انسان ها به پس زمینه ها متمایل شوید، تنها به این خاطر که هنرمندان دیگر این کار را انجام می دهند.
لزوما نباید در همه ی شاخه های طراحی موفق باشید.

دو نوع کتاب آموزش طراحی در بازار وجود دارد: طراحی صرفا برای تفریح و طراحی کاملا حرفه ای.
نوع اول مجموعه ای از راهنمایی های قدم به قدم طراحی یک موضوع خاص است که مطلب مهمی را آموزش نمی دهد.
در پایان شما یک طراحی خواهید داشت که بدون وجود این کتاب قادر نخواهید بود آن را رسم کنید.

نوع دیگر کتاب ها اندکی پیچیده تر هستند.
معمولا در فصل اول این کتاب ها توضیحات بسیاری در خصوص ابزار ارائه شده است.
نویسنده به این فکر بوده که فردی که به دنبال طراحی است
باید از ابتدای کار با انواع مدادها، پاکن ها و کاغذها و سایر اطلاعات لازم در خصوص ابزار مانند مرکب و ذغال طراحی آشنا شود.

شما در حالیکه مداد HB خود را به دست گرفته اید و با پاکن و کاغذ معمولی منتظر نشسته بودید، با دیدن فصل اول کتاب دچار تردید خواهید شد.
درست مانند این است که یک دستور غذایی جدید را بخواهید با مواد اشتباه امتحان کنید، طبیعتا بر نتیجه ی کار تاثیرگذار خواهد بود.

همین اتفاق زمانی تکرار خواهد شد که شما طراحی افراد دیگر با تبلت گرافیکی را ببینید و ابزاری که در اختیار دارید، تنها یک مداد باشد.
آنها می توانند از لایه های مختلف استفاده کرده و اشکالات را پاک کنند و به رنگ ها نیز دسترسی دارند.
اما با یک مداد چه مقدار از این کار را می توان انجام داد؟ و حتی اگر شما هم تبلت داشته باشید
اما این تبلت نمایشگر درونی نداشته باشد، از دیدن خطوط به هم ریخته و نامرتب کلافه خواهید شد.

هنگامی که به اسکیس های لئوناردو داوینچی دقت کنید به یک جواب قانع کننده دست خواهید یافت.
طبیعتا او به تبلت های گرافیکی دسترسی نداشته است.
پس می توان با یک مداد یا خودکار چنین طراحی هایی خلق نمود، تنها کافیست که بر یادگیری متمرکز شوید و نه ابزار.
اگر به مداد HB خود فرصت کافی دهید، حتما به نتایجی خوبی دست خواهید یافت.

مهارت های بیشماری در طراحی وجود دارد که شاید دلیلی بر ابزارهای گوناگون موجود در این حرفه باشد.
اما به این معنا نیست که حتما باید همه ی این ابزارها را در اختیار داشته باشید و بدون آنها هیچ کاری پیش نمی رود.
یکی از آسان ترین های آن را انتخاب کرده و بر روی آن تمرکز کنید.
هنگامی که در طراحی پیشرفت کردید وارد سطح ۶ می شوید و در این قسمت می توانید تکنیک های خود را افزایش دهید.
اما به خاطر داشته باشید که هیچوقت به دلیل دشواری کار، ابزار خود را تغییر ندهید.

طراحی عموما به شکل یک بازی کودکانه دیده می شود.
همه ی کودکان طراحی می کنند اما تنها آنهایی که استعداد طراحی دارند آن را دنبال کرده و ادامه می دهند.
اگر با این جمله هم عقیده هستید، آغاز یادگیری طراحی حتی در سن بیست سالگی هم برای شما دشوار خواهد بود. اما هنوز هم می توان امیدوار بود.

نکته ی مهم این است که حتی یک کودک با استعداد نیز از فرد بزرگسالی که طراحی را آگاهانه و مستمر یاد گرفته، بهتر نیست.
دوباره به لیست نگاه کنید، تا سطح ۴ از افرادی تشکیل شده که به صورت غیر ارادی و با تمرین کمی طراحی را بلدند، درست مثل کودکان!
و پس از این مرحله، کودک با استعداد به جای رفتن به سطح ۵ در ادامه ی یادگیری ناآگاهانه قرار می گیرد.
غیر ممکن است که این کودک بتواند بر فردی که کاملا آگاهانه طراحی را فراگرفته، برتری داشته باشد.

ممکن است در ابتدا دشوار به نظر آید و یا شاید لازم باشد تا با برخی مهارت های اولیه مانند در دست گرفتن قلم آشنا شوید، اما به معنای ناتوانی شما در این قضیه نیست.
درست مانند نواختن یک ساز، درست است که سخت و دشوار است اما باید همینطور باشد.

طراحی مهارتی نیست که تنها از کودکی بتوان به پرورش آن پرداخت.
به این خاطر طراحی برای جوان ترها و کودکان اختصاص داده شده که آنها وظایف و مسئولیت های کمتری دارند و در نتیجه زمان بیشتری را صرف سرگرمی می نمایند.
با افزایش سن و به دلیل نیاز به کسب درآمد، طراحی جنبه ی سرگرمی خود را از دست خواهد داد.
شاید در کارهایی مثل بسکتبال یا بازی های رایانه ای موفق نباشید، اما هنوز هم از آنها لذت می برید ولی طراحی این چنین نیست و خیلی زود از آن خسته خواهید شد.

در سنین بزرگسالی با دو گروه از افراد مواجه می شوید که به طراحی می پردازند: کودکان و بزرگسالان با استعداد.
شما در هیچ یک از این دو گروه قرار ندارید، بنابراین ناامید خواهید شد.
اما شما به این خاطر از کار طراحی دست کشیدید که پیشرفتتان متوقف شد و توقف پیشرفت نیز به این خاطر بوده است که طراحی باید آموخته شود و نه اینکه صرفا ادامه یابد.
حال که از این نکته آگاهی یافتید، بهتر است دست به کار شوید.

چنانچه در طی این سالها طراحی نکرده باشید، مهارت های شما در سطح همان دوران کودکی و یا حتی پایین تر باقی خواهد ماند.
البته مشخص است که چون در سطح مبتدی هستید، طبیعتا در آغاز ضعیف تر خواهید بود.
آرزوهای بزرگ و البته غرور سبب ایجاد این حس ناامیدی در آغاز راه خواهند شد، بنابراین بهتر است آنها را فراموش کرده و درست مثل هر مهارت دیگری به یادگیری بپردازید.
بزرگتر بودن دلیلی بر مهارت بیشتر نیست، به همین خاطر نباید از چیزی نگران بود.

مشکل دیگری که وجود دارد، کمبود زمان است.
حال که مسئولیت های بیشتری نسبت به مدرسه و تکالیف مدرسه دارید، زمان لازم جهت یادگیری طراحی در اختیار نخواهید داشت.
این قضیه در خصوص افراد مختلف متفاوت است و همه چیز به الویت ها باز می گردد.
اگر برای تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای زمان کافی دارید و طراحی را در این برنامه قرار نداده اید، به این دلیل است که طراحی در الویت های شما قرار ندارد.

بنابراین چندان هم نمی توان زمان را مقصر دانست و در حقیقت کم اهمیت بودن طراحی نسبت به سرگرمی های دیگر، مشکل اصلی به شمار می رود.
گرچه این هم مشکل بزرگی نیست و تنها باید قبول داشته باشید که می توانید در طراحی پیشرفت کنید و تصمیم گیری همه ی این ها به شما بستگی دارد.

این مورد یکی از بزرگترین اشتباهات در خصوص تعریف طراحی است.
تفاوت طراحی و مجسمه سازی به طور واضح قابل مشاهده و ملموسند، اما به نظر می آید که هنرهای مسطح بر روی یک ورق کاغذ تنها نتیجه ی یک مهارت هستند.

طراحی و نقاشی با یکدیگر تفاوت دارند.
اگر در طراحی مهارت دارید و در هنرهای دیجیتال و تنظیم رنگ آن به مشکل برخوردید، به این معنا نیست که مهارت های شما در طراحی ناکافی است.
شما وارد یک رشته ی جدید شده اید و پس از سالها تجربه و طراحی های زیبا، دوباره یک مبتدی هستید و این بار در نقاشی!

برخی از مهارت های طراحی و نقاشی برابر هستند.
مهارت های خلق آثار در مجسمه سازی نیز کاربرد دارند.
برخی دیگر از این مهارت ها تنها در رشته ی خود کاربرد دارند، مثلا درک کردن بیشتر از نقاشی، در طراحی مفید و کاربردی است.
موضوع از این قرار است که هر هنرمندی نخواهد توانست با ابزارهای گوناگون به خلق آثار بپردازد.

اگر با مشاهده ی یک نقاشی، این فکر به ذهنتان خطور کرد که « ای کاش می توانستم مانند او نقاشی کنم»،
مثل این است که با دیدن یک کیک پز بگویید « ای کاش می توانستم مانند او آشپزی کنم»، به این خاطر که به طور دقیق نخواهید دانست.

طراحی بر خطوط مبتنی است، کوتاه یا بلند، ضخیم یا نازک، همیشه خطوط خواهند بود.
برخی اوقات این خطوط را با شیوه های گوناگون ترکیب می کنید، و این همان نکته است که در یادگیری طراحی باید از آن آگاه باشید.

این نکته در طراحی های دیجیتالی بیشتر حائز اهمیت است،
زیرا در فوتوشاپ یا سایر برنامه های مرتب، طراحی و نقاشی با یکدیگر ترکیب می شوند.
در یادگیری این مهارت ها دقت کافی داشته باشید،
زیرا برخی از این دو به چشم یک مهارت نگاه می کنند که این امر برای مبتدیان گیج کننده خواهد بود.

در روند یادگیری طراحی بهتر است رنگ ها را نادیده بگیرید.
اسکیس های شما برای زیباتر شدن به رنگ ها نیاز ندارند، پس تمرکز خود را بر روی سبک طراحی بگذارید.
از طرف دیگر، نورپردازی مهارت بسیار مهمی است و باید این بخش را در خود تقویت نمایید.
اما قانون کلی این است: عجله نکنید، ابتدا در یک مهارت تخصص یافته و سپس به سراغ سایر مهارت ها بروید.

بزرگترین اشتباه در خصوص مفهوم طراحی که به سایر مفاهیم نادرست منجر شده، این است که طراحی مهارتی آسان است.
و به آن اندازه آسان و راحت است که کودکان هم از پس آن بر می آیند و اگر از عهده ی شما خارج است، تنها به این معناست که در آن استعداد کافی ندارید.
زمانی که این طرز فکر غلط را تغییر دهید و یادگیری طراحی را آغاز کنید، ممکن است در انتها به هدف دست یابید.
در این مسیر به طولانی بودن راه اهمیت ندهید.

این نکته نیز جالب توجه است که اجباری برای طراحی عالی وجود ندارد.
شاید هرگز یک هنرمند مشهور یا فوق العاده نشوید، اما به این معنا نیست که شکست خورده باشید.
یادگیری طراحی مادامی که از آن لذت می برید و هدف نهایی چندان اهمیتی ندارد، به خودی خود یک جایزه محسوب می شود.
اگر تا اینجا قانع نشده اید، به افرادی فکر کنید که از یادگیری وحشت دارند،
شما در سطح بالاتری نسبت به آنان قرار دارید، پس آرزوهای خود را دست کم نگرفته و به سمت سطوح بالاتر حرکت کنید.

با 29 سال قدمت آموزش نقاشی و رشته های هنرهای تجسمی ، افتخار این را داریم که آموزش نقاشی را از پایه بصورت اصولی بنا نهادیم . در پایان تمامی آموزش ها از آثار نقاشی هنرجویان نمایشگاه های مختلف برگزار کردیم . موفقیت هزاران هنرجوی متخصص تربیت شده توسط ما خود گواه و گویای این واقعیت است .

تهران – پاسداران – ابتدای گلستان سوم – بعد از رستوران چیتر برگر – ساختمان 120
مرکز تخصصی آموزش نقاشی – تصویرگران پویا اندیش

تلفن ها : 05 05 58 22 – 587 587 22 – ( 021 )

خط ویژه :  28111110

شماره واتساپ : 60 73 973 0912

هیچ راه مشخصی برای شروع نقاشی معرفی نشده است. نقاشها بسته به سبک کاریشان از روشهای مختلفی استفاده میکنند. اما اگر مبتدی باشید برای شما یک یا دو راه وجود دارد که بااستفاده از آنها میتوانید کارتان را شروع کنید.

در این مقاله ما پنج روش معمول برای آغاز نقاشی کاراکتر- جاندار را به شما آموزش میدهیم و مزایا و معایب هریک از آنها را هم برایتان بیان میکنیم. به این ترتیب متوجه می شوید که کدامیک از این ۵ روش بهترین روش برای شماست.

این روش معروفترین و پرکاربردترین روش برای مبتدیان است. در تمام داستانهای موجود درباره نقاشان معروف مشخص شده است که همه آنها هم با این روش شروع به نقاشی کشیدن کرده اند. اساسا کپی برداری یعنی کشیدن از روی یک تصویر و کپی کردن خطوط آن، به صورت جزئی یا کلی. در نهایت میتوانید یک تصویر با خطوطی واضح و همینطور تناسب کاملی داشته باشید. برای این کار باید از اصول زیر پیروی کنید:

مزایای این روش

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

معایب این روش

این روش بین مبتدیان به عنوان قابل اطمینان ترین روش شناخته میشود. در این روش ممکن است از یک منبع استفاده کنید یا شاید هم استفاده نکنید؛ بهرحال برای نقاشی کردن با استفاده از این روش باید از تصور و تخیلتان برای کشیدن خطوط استفاده کنید. این فرایند به این صورت انجام میشود:

ممکن است انتظار داشته باشید که تصویری که از یک ماده شیر می کشید مانند تصویر بالا از آب در بیاید اما ممکن است چنین اتفاقی نیفتد و بعد دلسرد بشوید.

مزایای این روش

معایب این روش

حتما بخوانید: آموزش ترسیم حیوانات: سگ و گرگ و آموزش آناتومی آنها بصورت گام به گام

زمانی که به طور جدی یادگیری نقاشی را شروع میکنید مربیتان به شما میگوید که خطوط نهایی شما (مثلا در نقاشی یک جانور)، باید با پیروی از دستورالعملهای مشخصی کشیده شود؛ یعنی اصول مربوط به شالوده و ساختمان داخلی یک نقاشی را رعایت کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این اطلاعات استفاده کنید:

مزایای این روش

معایب این روش

هر موجود زندهای ریتم خاصی دارد که در هر وضعیتی از بدن به یک حالت دیده میشود. این ریتم میتواند بسرعت و براحتی نقاشی شود اما شما نمیتوانید فقط با کمک این روش تصویرتان را تکمیل کنید. با پیروی از اصول زیر میتوانید از این روش استفاده کنید:

این روش ممکن است ساده بنظر برسد اما کمک به تقویت قوه تخلیتان کمک زیادی می کند.

مزایای این روش

معایب این روش

پس چطور یاد بگیریم؟

حتما بخوانید: دانلود ۳۰ تا از زیباترین طرح های نقاشی رنگ روغن (کاملا جدید)

این روش بیشتر توسط نقاشهای دیجیتالی به کار میرود مگر اینکه از یک میز شفاف (مثل شیشه) یا از ابزار دیگیر برای شبیه سازی لایه ها استفاده کنید. این روش ساده ترین و ابتدایی ترین روش ممکن است که در آن حتی برای شروع هم به ایده احتیاج ندارید. شاید بپرسید چطور؟ به صورت زیر:

ممکن است بیش از ده عکس بکشید تا بالاخره چیز جالبی از میان آنها کشف کنید اما مشکلی نیست چون کشیدن هرکدام از آنها چند ثانیه بیشتر طول نمیکشد.

مزایای این روش

معایب این روش

چطور یاد بگیریم؟

الگوهای پیرامونتان را مشاهده و سعی کنید که جزئیات آنها را به خاطر بسپارید. این کار به شما ایده های خوبی برای نقاشیهای بعدی می دهد و باعث افزایش خلاقیت ذهنی تان میشود. علاوه بر این میتوانید با این روش برای اشیاء مختلف ژستهای ساختگی ایجاد و آنها را نقاشی کنید؛ مثلا خطوط یک تانک میتواند با یک جاندار قوی تلفیق شود.

حتما بخوانید: ۹ باور غلط راجب نقاشی که شما را از پیشرفت و یادگیری باز می دارند

همانطور که مشاهده کردید روشهای پایه واقعا روشهای سختی هستند. با راین روش ها نمیتوانیم متوجه شویم که دقیقا چه چیزی نقاشی کردیم مگر اینکه بتوانیم چیزی پیدا کنیم که نقاشی مان را با آن مقایسه کنیم. مهم نیست که از چه روشی استفاده میکنید مهم شروع خوب با یک کارسریع و ساده است که بعدا بتوان از آن به عنوان بیس و اساس و مبنای خطوط پیچیده تر در مراحل بعدی استفاده کرد.

برای جمعبندی نهایی بهترین راه برای استفاده از هر روش به صورت زیر تعریف می شود:

یادتان باشد رمز موفقیت شروع کردن از حالت کلی و خام و بعد حرکت به سمت جزئیات بیشتر است. موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

یه سوال؟دقیقا چرا اسم وینگ چون رو یادتون رفت😐طرف اگه وینگ چو…

Hello, my name is Gary. I liked your training from Barcelona…

سلام در بخش فروشگاه. یا اینکه در قسمت جستجوی سایت سرچ کنید…

سلام من مجتبی هستم اهل ورامین 16سالمه خیلی بازیکن حرفه نینطن…

ببخشین میشه شیوه دفاع استاد “لاسکر” رو تو سایتتون بزارین یا…

سلام کجا میتونیم پکیج کامل آموزشی را بخریم ؟…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغات    تماس با ما 

329,000 تومان

(تغییرات آپدیت ۴  طراحی چهره نسبت به نسخه قبل افزایش جلسات است، در نسخه ۲ مجموع زمان فیلم ها حدود ۷۸۰ دقیقه بود، حجم کلی برای دانلود حدود  17 گیگابایت(بروزرسانی جلسه سوم اضافه شد) است

اگر قصد خرید جلسات را بصورت جداگانه با مبلغ کمتر دارید به قسمت پایین توضیحات سرفصل و مطالب هر جلسه در پایین بروید و هر جلسه ای که تمایل دارید را سفارش دهید)

پیش نیاز: مهارت طراحی پایه (حداقل مبانی طراحی رایگان سایت)

پشتیبانی: ۲۶ هفته(قابلیت تمدید در اپلیکیشن اندروید مخصوص هنرجوهای طراحی روشن)

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

 فیلم توضیحات دوره و سرفصل های دوره آموزش ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره را در قسمت پایین مشاهده کنید

شیوه قدیم:

شیوه جدید:

شما چه کلاس‌هایی برای آموزش طراحی گذرانده‌اید؟ آیا مانند این دوره به شما ضمانت یادگیری داده بودند. اگر هم کلاس و دوره آموزشی را شرکت نکرده‌اید، دلیل قابل قبولی نیست که چون مهارتی را بلد نیستیم پس دنبال آموزش نرویم، مانند این است که کسانی که میخواهند کلاس شنا بروند بگویند چون استعداد نداریم نمی‌رویم.

قبل از شرکت در دوره آموزشی ببینید خود مدرس چقدر در آن مهارت موفق هست، نمونه طراحی های گروه روشن در سایت موجود است و همچنین می‌توانید فیلم های طراحی  را تماشا کنید. بعلاوه ما تجربه آموزش به چندین دوره هنرجو حضوری را داشته ایم.

شما با شرکت در این دوره ساعت ها از رفت و آمد و هزینه خود صرفه جویی می‌کنید. در ضمن فیلم‌ها را در اختیار دارید تا هر وقت علاقه داشتین چند بار تماشا کنید. همچنین در بخش پایین همین بخش می‌توانید سوالات خود را مطرح کنید تا در یک روز کاری به آن‌ها پاسخ داده شود.

شما با ثبت نام در این دوره امکان ارسال عکس تمرین‌های خود بصورت هفتگی را خواهید داشت تا طراحان ما راهنمایی لازم را طبق این عکس‌ها به شما ارائه دهند.

شما با این هزینه می‌توانید فقط یک ترم از کلاس‌های هنری را شرکت کنید و یا می توانید سفارش طراحی چهره یک چهره را به هنرمندی که این مهارت را دارد بدهید.

بیش از ۱۱۰۰ دقیقه فیلم عملی(فارسی تولید شده توسط گروه طراحی روشن) + فایل صوتی که در هنگام طراحی و مطالعه کتاب ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره مطالعه کنید + کتاب الکترونیکی(معرفی وسایل طراحی و چک لیست تمرین آموزش طراحی چهره pdf)

گروه طراحی روشن بخش قابل توجهی از درآمد خود را از سفارش‌های طراحی چهره و کاریکاتور چهره تامین می‌کند و این سفارش‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

بعلاوه اینکه از سال ۹۲ تجربه آموزش به شاگردان بصورت خصوصی و جمعی را دارد و اغلب شاگردانش بعد از دو جلسه پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

طراحان چهره طراحی روشن بطور میانگین روزی ۲ تا ۳ سفارش طراحی چهره در لیست خود دارند. تمام آموزش‌هایی که در این دوره گفته شده است اصولی هستند که طراحان چهره گروه طراحی روشن از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما سوال بعدی که آموزش ها در اینترنت پیدا میشوند؛ بله آموزش های رایگان زیادی در اینترنت موجود هستند، اما ۸۰%  آنها ایرانی نیستند، که اگر هم ترجمه شده باشند، وسایل و ابزاری که استفاده میکنند معرفی نمیشود و معمولا در بازار ایران پیدا نمی شوند.

اما ما در جلسه دوم ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره تمام ابزار لازم برای طراحی چهره را معرفی کرده ایم و بسته به قیمت آنها در بازار ایران صحبت کرده ایم.

اما اگر عبارت دانلود فیلم آموزش طراحی چهره با مداد به زبان فارسی را در گوگل جستجو کنید نتایج مربوط به ۲۰% آموزش های موجود در اینترنت است که ایرانی هستند، که معمولا بدلیل عدم توانایی در آموزش دادن و زاویه بد فیلمبرداری مفید نیستند، یا آموزش طراحی چهره مبتدی و کارتونی را نمایش داده اند.(این آموزش ها را بررسی کرده ایم)

مورد آخر اینکه ما تمام تجربه خود + تکنیک های مختلف طراحی  را با هم در این جلسات آموزشی ترکیب کرده ایم تا هنرجو سریعتر و بدون احتیاج به منبع دیگری طراحی چهره را فرابگیرد.

اگر فیلم آموزش طراحی چهره جلسه چهارم دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره را تهیه کرده باشید، مشاهده میکنید که ما با ۳ روش مختلف نسبت های طلایی چهره را آموزش میدهیم و انتخاب یکی از آن ها را به هنرجو توصیه میکنیم.

می توانید برای نمونه، آموزش طراحی چهره رایگان در بخش مقالات را که فیلم طراحی چشم مبتدی و طراحی مو وجود دارد، بخش هایی از دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره است را نیز مشاهده کنید.

با ثبت نام در این دوره درس جلسه اول را دریافت خواهید کرد که شامل یک فیلم و دستور العمل همراه است و پس از آن هر هفته یک درس برای شما ارسال می‌شود و شما در طول این هفته به انجام تمرین‌ها گفته شده می‌پردازید و رفع اشکال می‌کنید.

شما پس از این دوره می‌توانید سفارش‌های طراحی چهره را انجام بدهید و به اشخاصی که می‌خواهند این مهارت را بیاموزند کمک کنید، به همین علت این دوره برای مدرسان و استادان طراحی چهره نیز مفید می‌باشد.

نمونه پیشرفت چند هنرجو غیر حضوری دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره:

جلسه اول: طراحی مادرزادی (۷۱ مگابایت فایل صوتی و pdf)

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

– باور های رایج درباره استعداد!

– تفاوت من با طراحان

– یادگیری در زمان طلایی

جلسه دوم: وسایل طراحی چهره (۳۶۰ مگابایت فیلم، فایل صوتی و pdf)

– انواع وسایل چهره

– روش استفاده اصولی از وسایل طراحی چهره

– نگهداری از وسایل طراحی برای حفظ کیفیت

جلسه نور و سایه (بروزرسانی)، جلسه مشترک نهم طراحی پایه انیشتین: نور، سایه و لبه ها (۲.۸ گیگ فیلم و pdf)

– انواع و تکنیک سایه روشن

– مکان های سایه روی چهره و انواع مختلف نورپردازی

جلسه چهارم: ساختمان صورت و سر (۵۳۵ مگابایت فیلم و pdf)

– روش های ترسیم فرم سر

– نسبت های طلایی چهره

– ساختمان سر از زوایای مختلف (آموزش طراحی چهره سه رخ، تمام رخ و نیم رخ)

جلسه پنجم: نکات طراحی اجزای چهره (۴٫۱ گیگابایت فیلم و pdf)

– چشم کلید توجه چهره

– فرم بینی و گوش

– همه چیز درباره طراحی لب

– تکمیل زیبایی چهره با مو

– تمرین های اصلی جلسه پنجم

جلسه ششم: طراحی از روی عکس (۲٫۳۵ گیگابایت فیلم)

– تفاوت طراحی از روی عکس با مدل زنده

– روش های طراحی از روی عکس

– سایه زدن از روی عکس

جلسه هفتم: طراحی از روی مدل زنده (۷۳۵ مگابایت فیلم)

– طراحی سریع چهره مدل زنده

– طراحی چهره مدل در حالت سه رخ

– طراحی چهره مدل زنده در حالت تمام رخ

جلسه هدیه(هشتم): مقدمه طراحی چهره با زغال بصورت سیاه قلم(۸۵۰ مگابایت فیلم)

– نکاتی در طراحی سیاه قلم با زغال

– نکات طراحی چهره افراد مسن

جلسه نهم: طراحی چهره روی مقوای نخودی اسکیس (۲٫۵۶ گیگابایت فیلم)

– نکات ریز در طراحی چهره

جلسه دهم: طراحی چهره با مداد لوموگراف و انواع روش محو کردن سایه ها

(۱٫۵۶ گیگابایت فیلم)

– نکات جذابیت در طراحی چهره

اگر تا بحال دوره آموزشی شرکت نکرده‌اید خبر خوبی برای شما داریم، شما سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد‌. بعلت اینکه پیش زمینه ذهنی ندارید آموزش‌ها را بهتر درک می‌کنید و در تمرین‌ها موفق‌تر هستید.

خیر، این دوره بصورت فیلم ضبط شده است و شما می‌توانید فیلم‌ها را چند بار تماشا کنید، و یک هفته فرصت دارید تمرین های هر جلسه را انجام دهید.

بله، به محض ثبت نام  دسترسی شما از طریق حساب کاربری به تمام فایل ها باز میشود، اما از طریق ایمیل نیز جلسات برای شما بصورت اتوماتیک  با فاصله زمانی درس جلسه بعد و…، این روند در سیستم تعریف شده است.

بله البته،زمان پشتیبانی برای این دوره مشخص شده است، تمرین ها و سوالات بصورت هفتگی در اپلیکیشن طراحی روشن توسط جناب طهانی بررسی می شود.

اگر فایل تکمیلی برای آموزش طراحی چهره آماده کردیم، برای دوستانی که ثبت نام کرده اند این آپدیت بصورت رایگان ارائه خواهد شد و تمام فرم‌ها و دستورالعمل‌ها را رایگان می‌توانند دریافت کنند.

خیر، با توجه به امکان آپدیت که در سوال قبل جواب دادیم، به فایل ها دسترسی خواهید داشت.

بله، اما بدلیل تفاوت هزینه حجم اینترنت و بسته بندی، هزینه بسته فیزیکی طراحی چهره با دوره دانلودی تفاوت دارد.

با گذراندن این دوره خواهید توانست:

و اگر تمام موارد بالا را قبل از شما دوستان دیگری که در خدمتشان بوده‌ایم تجربه کرده باشند، تجربه یادگیری آسان و لذت بخش طراحی چهره

نظرتان چیست؟

تمام پاسخ‌ها در دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره نهفته است.

این فیلم بخشی از جلسه چهارم از که بعنوان آپدیت ارائه شده است و در آن ساختمان سر و نسبت های طلایی به روش لومیز بیان شده است که یکی از روش های حرفه ای در سطح جهان می باشد. این فیلم کاملا مستقل می باشد و نیازمند جلسات قبل و بعد نمی باشد.

زمان و مطالب گفته شده در این فیلم:

این فیلم با حجم ۲۶۰ MB و زمان ۱۵ دقیقه بصورت آپدیت به جلسه چهارم اضافه شده است.

ساختمان سر در سه زاویه مختلف رسم و توضیح داده میشود و براجتی میتوانید آن را تمرین کنید.

 

در تهیه این فیلم شک نکنید، مبلغی معادل یک شارژ موبایل را پرداخت میکنید تا بخشی از این دوره کامل را ببینید تا اگر تمایل داشتید به باشگاه هنرجویان موفق طراحی روشن بپیوندید.


فاطمه شایسته
– نوامبر 12, 2016

جلسه دوم واقعا عالی بود من همیشه دنبال توضیحی درباره وسایل طراحی اینطوری بودم. مرسی


Roshandesign
(خریدار محصول) – دسامبر 10, 2016

خیلی ممنون، دقیقا خود ما هم نبود این توضیحات برای خرید وسایل طراحی در ایران را درک کردیم برای همین این جلسه را سعی کردیم کامل در این مورد صحبت کنیم.


zizi.k
– نوامبر 13, 2016

slm, mishe do bare takhfif bezarin man mikham sherkat konam:-(


Roshandesign
(خریدار محصول) – دسامبر 10, 2016

سلام، انشاا.. تخفیفی باشه اطلاع خواهیم داد.


a_karkon
(خریدار محصول) – دسامبر 10, 2016

این جور آموزش برای من که در طول روز وقت ندارم عالیه.من حدود ۳ چهار ماهی هست که خیلی شدید عاشق نقاشی چهره شدم.بیشتر شبها حداقل دو سه ساعت طراحی میکنم.امید وارم با این بسته به نتیجه مطلوب برسم


Roshandesign
(خریدار محصول) – دسامبر 10, 2016

خیلی عالیه، همینطور عاشق بمونید، زمان طراحیتون هم خیلی عالیه، اگه زمانی دلسرد شدین فایل جلسه اول دوباره گوش کنید، استمرار داشته باشین معجزه میبینید ما تست کردیم.


م دلجو
– دسامبر 11, 2016

توی جلسه چهارم طراحی با دایره خیلی خوب بود.من میخوام کلا طراحی چهره با دایره ماهر بشم،بعد این ۶جلسه بازم فیلم بزارین ممنون میشم


saeedarchit
– فوریه 18, 2017

ببقشید آموزش ها فقط درباره طراحیه یا نقاشی هم جزوشون میشه؟


Roshandesign
(خریدار محصول) – فوریه 19, 2017

منظورتون از نقاشی دقیقا متوجه نشدیم،اگه منظورتون رنگ روغن هست، این دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره اصول کلی طراحی چهره هست و شما میتونید با هر تکنیکی انجام بدین،تکنیک هایی مانند مدادرنگی ، زغال، آبرنگ و… در آینده قرار داده میشه


سعید آرشیت
(خریدار محصول) – آوریل 9, 2017

ممنون از آموزش های خوبتون . امیدوارم همیشه موفق باشید. در ضمن منتظر آموزش تکنیک های مداد رنگ و آبرنگ و زغال و … هستم ، کی تکنیک ها رو اضافه میکنید؟ . بازم ممنون از سایت خوبتون.


صابر Admin
(خریدار محصول) – آوریل 9, 2017

ممنون از نظر بزرگوارانتون، انشاا.. از اردیبهشت دوره ۰ تا ۱۰۰ مداد رنگی شروع میشه، بعد باشگاه مغز هنرمند و سپس زغال و کاریکاتور چهره و…
البته دو جلسه جدید با موضوع طراحی چهره از روی عکس و طراحی از مدل زنده هم آماده شده و به زودی به دانلود های دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره اضافه میشه


سعید آرشیت
(خریدار محصول) – آوریل 9, 2017

انشاالله. و امیدوارم یکی از شاگردهای نخبه ی شما در زمینه طراحی و نقاشی شوم تا اینگونه پاسخگوی زحمات شما باشم.باتشکر فراوان.


صابر Admin
(خریدار محصول) – آوریل 9, 2017

حتما نخبه هستین،مرسی از لطفتون


Marym.Tamadon
(خریدار محصول) – آوریل 12, 2017

با عرض ادب واحترام خدمت گروه عزیز طراحی روشن من دانشجو هستم وعاشق نقاشی اصلا وقت کلاس رفتن ندارم ودوستانم که کلاس میرفتن هم دیده بودم فقط کپی میکنند اصلا جای درست اعضای صورت رو نمیدونند?واقعااا ناامید بودم تا با سرچ طراحی چهره تو سایت آپارات با دیدن نقاشی های گروه طراحی روشن شگفت زده شدم ثبت نام کردم و ازلحن شیوا ودلنشین ودلگرم کننده وآموزشهای ساده وقابل فهم استاد طهانی بزرگوارو استاد پشتیبانم که صمیمانه وصبورانه جوابگوی سوالاتم هستند سپاسگزارم من بی صبرانه منتظر دوره های بعدی هستم شما گروه فوق العاده ای هستیدکه دلسوزانه آموزش میدید درپناه خدا مستدام وپاینده وموفق تر از اینی که هستید باشید ????


roshandesign
(خریدار محصول) – آوریل 13, 2017

با سلام، ممنون از لطفتون
شما یکی از بهترین هنرجوهای ما هستید که با اراده و علاقه ای که دارید به ما نیز برای طی این مسیر روحیه میدین، ممنون از انرژی و متانتی که دارید.
امیدواریم همیشه همینطور موفق و با انرژی باشید


رضا حسنی
– می 6, 2017

سلام خدمت شما من ایران نیستم و خیلی عااقه دارم به طراحی چهره وقتی یروز تو میدان شهر دیدم که یک نفر نشسته و صد نفر در اطراف اون جمع شده دیدم که دارد چهره یک دختر را که جلو اون نشسته طراحی میکند خیلی جذاب بود میخوام طراحی صورت بصورت حرفه ای یاد بگیرم و هدفم اینه که تومیدان شهرم بشینم و هر کس که خواست چهره او را طرح کنم آیا با این محصول آموزشی امکان دارد


roshan design
(خریدار محصول) – می 6, 2017

سلام، من هم وقتی بچه بودم، توی پارک ملت دیدم یک نفر چهره بچه ای طراحی میکنه و دقیقا مثل حالتی که شما گفتین،الان روزهای تعطیل با گروه میریم و توی یک پارک چهره کودکان بعنوان مدل زنده طراحی میکنیم و واقعا لذت بخش است.
دقیقا این محصول کامل ترین محصول طراحی چهره که میتونستیم تولید کنیم است، تمام مطالعه و دوره هایی که شرکت کردیم و تجاربمون هست که هم طراحی از روی عکس و هم مدل زنده را شامل میشه، هنرجوهای ما در کمتر از ۲ ماه تغییرات بزرگی ایجاد کردن


رامین
– جولای 2, 2017

فرق این دوره با اون دوره دیگه که تموم شده در چیه؟
چرا قیماتاش فرق میکنه؟


roshan design
(خریدار محصول) – جولای 2, 2017

سلام،اگر منظورتون دوره حضوری هست که تکمیل شده، تفاوت بخاظر حضوری و غیرحضوری بودن هست، و دوره حضوری بدلیل هزینه کلاس و سایر مسائل هزینه بیشتری دارند. محتوا ولی یکسان است


Maziyar
– جولای 29, 2017

عالی بود


roshan design
(خریدار محصول) – جولای 29, 2017

خیلی ممنون


جعفری
– اکتبر 17, 2017

باسلام
ضمن تشکر از وزانت و اعتلای خدمات آن مجموعه ی بلند اندیش ، رجا واثق دارد با این مدیریتِ روانشناسانه و متخصصانه و بلندنظرانه و نیز در سایه شریف و مقدّسِ ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا ع ، شما آینده ای بسیار زیبا و درخشان را برای هنرجویان ایران و جهان رقم خواهید زد ،در ضمن دیروز در خصوص بسته ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره ، تلفنی هماهنگ شد و آدرس هم خدمت مدیریت محترم ارسال شد /ان شاالله موفق و موید و پیروز و سلامت باشید / به برکت صلوات بر محمد و آل محمد ص


roshan design
(خریدار محصول) – اکتبر 20, 2017

سلام
سفارش شما ارسال شد
ممنون از دعای خیر، لطف بیکرانتون


بهروز
– اکتبر 19, 2017

با سلام
من قصد خیرید دوره آموزش ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره (غیر حضوری) رو داشتم و می خواستم بدونم که حجم این آموزش دقیقا چقدر هست برای دانلود چقدر هستم ممنون می شم اگه اطلاع بدید. با تشکر.


roshan design
(خریدار محصول) – اکتبر 20, 2017

سلام
در حال حاضر حدود ۱۲ گیگابایت است


دهقانی
– اکتبر 20, 2017

سلام
خسته نباشبد و ممنون بابت سایت خوبتون.
من چند ساعتی میشه که وقتم رو توی سایت شما صرف کردم و از این موضوع خیلی خوشحال شدم.
من علاقه ی خیلی زیادی به نقاشی دارم و همیشه دیدنش منو به سر شوق میاره اما سطح نقاشی کردن من در حد همون خونه و دودکش بچه های چهار پنج ساله هستش.
تست روانشناشی سایت شمارو انجام دادم و گفتش که مغز هنرمند شما بسیار فعال میباشد.
این نکته رو هم عرض کنم که من موسیقی کار کردم و توی هنر پیش ضمینه ی ذهنی دارم.
و اما سوال من اینه که من مشهد نیستم و به صورت غیر حضوری از پایه میخام آموزش ببینم.
هزینه اش چقدر میشه و به چه صورت باید تهیه کنم.
فقط سطح هنری منو توی نقاشی ملاک قرار بدین کخ از صفر باید شروع کنم یعنی خط راست.
ممنون بابت وقتی که گذاشتین و پیام من رو خوندین.
یزدان_دهقانی


roshan design
(خریدار محصول) – اکتبر 20, 2017

سلام
خیلی ممنون از شما
از طریق تلگرام با شما ارتباط برقرار شد


بنیامین
– اکتبر 20, 2017

سلام من بنیامین هفده ساله از افغانستانم برنامه شما خیلی عالیه میتونم شماره تلگرامتونو داشته باشم میخاستم نقاشی هامو بیبینید


roshan design
(خریدار محصول) – اکتبر 20, 2017

سلام ممنون، از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار میشود


مجتبی مرادی
– نوامبر 3, 2017

سلام استادعزیز یه مشاوره کوچیک میخواستم و باهاتون در مورد خرید پکیج ها صحبت کنم


مجتبی مرادی
– نوامبر 3, 2017

سلام استاد عزیز
اگه امکانش هستش باهاتون یه مشاوره کوچیک بگیرم در مورد خرید پکیج و …


roshan design
(خریدار محصول) – نوامبر 3, 2017

سلام، از طریق ایمیل باهاتون ارتباط برقرار شد


نعیمه
– نوامبر 21, 2017

سلام
خوشحالم با گروه طراحی روشن آشنا شدم
اول فکر میکردم هزینه ی کلاس مجازی خیلیه آخه کم پیش میاد آدم ضرری از خرید اینترنتی نکرده باشه
ولی خوشحالم بسته رو خریداری کردم و بنظر خودم با دو سه روز تمرین خیلی پیشرفت کردم که البته این رو مدیون توجهات خانم افشار هم هستم
اما من بخاطر مشکلاتی که دارم سخت فرصت میکنم برم سراغ طراحی
امیدوارم بتونم با گرفتن انگیزه و دیدن طرح های بقیه ی هنرجو ها پیشرفت کنم
یه جا دیگه هم بهتون پیام دادم و پیشنهاد کردم یه گروه تلگرام از هنرجو ها درست کنید که همه طرح هاشونو ارسال کنن
اینطوری خیلی به پیشرفت ما کمک میکنه و یه کلاس واقعی رو تجربه میکنیم
ممنون میشم پیشنهادمو عملی کنید


roshan design
(خریدار محصول) – نوامبر 21, 2017

با سلام
ممنون از نظرتون
سعی میکنیم این امکان فراهم کنیم
موفق و پیروز باشید


محمد تقی مرحبا
– نوامبر 25, 2017

با سلام و خدا قوت محضر شریفتان
من انتظار داشتم تخفیفات ویژه ای که برای محصولاتتان در نظر گرفته اید برای تک تک آن ها اعمال می شد مثلا برای طراحی ۰ تا ۱۰۰ چهره که در فرصت مناسب دیگر برای خرید دیگر محصولاتتان اقدام می شد که توان مالی علاقه مندان شرط ادامه خرید می باشد بنظر بنده تخفیف بصورت ۰ تا ۱۰۰ چهره با آموزش مداد رنگی ۱ مثل فروش شتر با گردنبند آن می باشد که این موضوع اعمال تخفیفات را روی محصولات زیر سوال می برد و باعث عدم اسقبال از فروش محصولات می گردد . بنده درخواست دارم ضمن اعمال تخفیف روی تک تک محصولات ، در موقعیت های دیگر نیز اطلاع رسانی گردد. با تشکر


roshan design
(خریدار محصول) – نوامبر 25, 2017

سلام،ممنون از نظرتون
اتفاقا روی تک تک محصولات دیروز تخفیف داشتیم در سه ساعت مختلف،هم بسته و هم دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره، جدا تخفیف خوردن. دراین هفته نیز برای کسانی که اطلاعیه تخفیف یا ایمیل ها را دیر دیدن یک کوپن تخفیف صادر میشود.


Mina tabarnasab
– دسامبر 12, 2017

سلام خدمت گروه طراحی روشن و جناب طهانی
بنده حدودا دو ماه با سایتتون آشنا شدم و قصد تهیه دوره طراحی چهره را داشتم،اینکه دو ماه شک دارم،کیفیت کار شما نیست،راستش یک سالی هست مادرم از دست دادم،مشوق من تو همه کارها حتی علاقه ام طراحی بود،میخوام دوباره شروع کنم ولی نمیدونم،یک کمبودی دارم،شاید علاقه ام کم شده،ببخشین این حرفارو میزنم ولی با این وضعیتم میتونم شروع کنم؟
ممنون میشم پاسخ بدین


roshan design
(خریدار محصول) – دسامبر 13, 2017

با سلام،ممنونیم که به ما اعتماد کردین و وضعیتتون شرح دادین، پاسختون از طریق ایمیل داده شد


مزجردی
– دسامبر 23, 2017

سلام…استاد عزیز واقعا آموزشتون عالیه…عالی…عالی…بیست…وقتی اموزشتانو می‌بینم یا همین دی ودیایی که خریداری کردم از شما یک بغض تو گلوم میشه اشک…که کاش منم تو مشهد سکونت میکردم وافتخار داشتم که شمارو حضوری ببینم ودر کلاساتون حضوری شرکت میکردم…اما نیمشه من ساکن شهرستان تربت حیدریه هستم واز این خیلی خوشحالم که تونستم سایت اموزش خوب شمارو داشته باشم وخدارو شکر می‌کنم من بی نهایت به هنر علاقه دارم وتا الان هم در شهرستان خودم کلاس هایی زیادی رفتم واز وقتی سایت شما ودی ودیای شمارو دارم بیشتر اوقات خانه هستم واموزشهای شمارو می‌بینم وتمرین می‌کنم…واز شما تشکر می‌کنم…وارزوی سلامتی شما استاد عزیز را دارم.


roshan design
(خریدار محصول) – دسامبر 23, 2017

با سلام
ممنون از لطف بیکران شما، دوری و نزدیکی اهمیت نداره، موفق ترین هنرجویان ما تا اکنون بیشتر هنرجویان غیرحضوری و از راه دور بوده اند، بدلیل تلاش و وقت بیشتری که در خانه برای تمرین میگذارند.امیدواریم در پناه خدا موفق و سلامت و خوش باشین


T.m
– ژانویه 4, 2018

سلام و خسته نباشید
برای من به ایمیلم فیلم ارسال کردید خب اما من به ایمیلم دسترسی ندارم میشه لطفا به ایمیل دیگری برام بفرستید
این ایمیلم رو که بهش دسترسی ندارم


roshan design
(خریدار محصول) – ژانویه 4, 2018

سلام سلامت باشین
از قسمت دانلود رایگان ایمیل جدیدتون ثبت کنین، اگر هم محصولات را خریداری کردین از تماس با ما، با پشتیبانی تماس بگیرین


نفیسه
(خریدار محصول) – فوریه 2, 2018

واقعا ممنون از اموزش های مفیدتون خیلی عالیه. همیشه دنبال یه اموزشگاه حرفه ای اموزش طراحی چهره بودم اما متاسفانه هر جا رفتم زیاد تعریفی نداشت تا اینکه با برنامه طراحی روشن اشنا شدم واقعا حرف نداره.همه تمرین هاشونو انجام میدم خیلی پیشرفت کردم خیلی هم راضی ام.


roshan design
(خریدار محصول) – فوریه 2, 2018

ممنون از لطفتون بزرگوار، ان شاا.. همیشه موفق باشین


عارفه
– فوریه 5, 2018

همین دوره صفر تا صد رو تمرین کنیم حرفه ای میشیم؟؟بعد اینکه حدودا چقدر طول میکشه


roshan design
(خریدار محصول) – فوریه 6, 2018

بله خوب تمرین کنین حرفه ای میشین، تو ۲ تا ۳ ماه اغلب نتیجه گرفتن بعد ۵ -۶ ماه هم سفارش گرفتن


امیر لطفعلی
– مارس 7, 2018

باعرض سلام وعرض ادب
احتراما به استحضار صاحبان این سایت ارزشمند میرساند؛بنده از اطلاع رسانی کامل بسیار سپاسگزارم.امید است برای هنرجویان تازه وارد مفید واقع شود و منفعت مادی کلان و سود معنوی مقدس بر صاحبان این سایت واقع شود.انشاالله


امیر لطفعلی
– مارس 7, 2018

دیدگاه بنده از منظر هزینه پکیج آموزشی این است که بنظر من قدری گران است و لذا پرداخت مبالغ اقلام آموزشی برای برخی هنر جویان مانند بنده که دانشجو هستیم دشوار است .باسپاس


سعیده
– مارس 14, 2018

سلام من عاشق طراحی ام مخصوصا چهره …اما الان واقعا نمیتونم بپردازم هزینشو….کاشکی اعلام میکردین هزینه وسایل لازم ک معرفی کردین چقدر میشه ….و اینکه واقعا کسی سفارش میده بکشیم چهرشو….هرکی بمن میرسه انتظار رایگان داره…ولی من ب کسب درامد واقعا نیاز دارم…..با تشکر از محبتتون


roshan design
(خریدار محصول) – مارس 14, 2018

سلام، میتونین فعلا از آموزش های رایگان سایت استفاده کنین. وسایل تنوع زیاد داره از ۲۰ تومان وسایل اولیه شروع میشه تا تکمیل وسایل با ۳۰۰-۴۰۰ تومان
ما داریم از همین راه کسب درآمد میکنیم و هنرجوهامون هم تا الان کلی سفارش انجام دادن، این مورد بستگی به خودتون داره


amirreza
– مارس 18, 2018

سلام
تو کانال تلگرامتون راجع یه اپدیت جدید صحبت کردین
اون اگدیت کی عرصه میشه تا من زودتر بخرم اموزشو؟


roshan design
(خریدار محصول) – مارس 18, 2018

سلام، تو فروردین آپدیت میشه و قیمت دوره تغییر خواهد کرد،آپدیت قبل از اون تاریخ رایگان ارسال میشه به ایمیل هنرجویان که خریداری کردن


Mohammad
– مارس 20, 2018

سلام
اگه کسی تو طراحی تقریبا صفر باشه
اگر هر روز مداوم ۱ ساعت تمرین کنیم و علاقه مند باشیم
با اموزش های شما تقریبا چقدر طول میکشه تا مسلط شیم ب اموزش هاتون؟


roshan design
(خریدار محصول) – مارس 20, 2018

سلام
با روزی یک ساعت حدود ۳ تا ۴ ماه به پیشرفت خوبی دست پیدا میکنید


Zizi
– مارس 25, 2018

من دوست داشتم جلسه ۳ رو فقط بخرم نمیشه جلسه سه رو تنها به فروش بزارین؟بدون جلسه ۱ و ۲


roshan design
(خریدار محصول) – مارس 25, 2018

مبلغی که قرار داده شده فقط برای جلسه سوم هست، جلسه اول و دوم رایگان روی این جلسه قرار دارد


علی
– مارس 29, 2018

با سلام و خسته نباشید به گروه فوقالعاده طراحی روشن
اگه میشه آموزش های رنگ روغن،زغال،کاریکاتور و… رو در سایت بزارید.


roshan design
(خریدار محصول) – مارس 29, 2018

سلام، ممنون از لطفتون،چشم سال ۹۷ آموزش های جدید داریم


علی
– مارس 31, 2018

سلام ببخشید من در طراحی سطح مطلوبی دارم و همه اینها بخاطر طراحی های مکرر بوده درواقع من خوداموز طراحی یاد گرفتم اگه بخام خودمو به سطح پیشرفته ارتقا بدم این بسته کافیه ؟و اینکه تو این بسته نحوه کشیدن دندان ها و واقعی جلوه دادن انها وجود داره ؟چون تو این مورد ضعف شدید دارم …موفق باشید


roshan design
(خریدار محصول) – آوریل 3, 2018

سلام، این دوره روی اصول طراحی چهره کار میشه، نحوه طراحی چهره از روی عکس و مدل زنده. اگر براحتی یک چهره را شبیه طراحی میکنید ولی روی بافت پوست و نکات حرفه ای دارای ایراد هستید دوره سیاه قلم هایپررئال را شرکت کنید


مرتضی احمدی
– آوریل 13, 2018

سلام خسته نباشید، بخش هایی از جلسه اول برام فرستادید از طریق ایمیل، خیلی خیلی عالی بود و تونستم تمام لوازم مربوط طراحی چهر ره به هر طریقی باشه تهیه کنم اینجا من تو روستا هستم و امکانات کافی نیست ممنون میشم اگه بخش هایی بعدس در جلسه دوم و آیدی تلگرامتون رو برام بفرستید تا فعالیتم بیشتر بشه و بیشتر یاد بگیرم من عاشق نقاشی و طراحی هستم در سن پایین تر که بودم نقاشی میکشیدم ولی حرفه ای نبود اما الان میخوام اگه میشه با کمک شما حرفه ای کار کنم با تشکر فراوان..


roshan design
(خریدار محصول) – آوریل 15, 2018

سلام ممنون،آموزش های رایگان بخش های کوتاهی هستند و شامل دوره های آموزشی کامل سایت نمیشوند


vahideh_goli_ghaedi
– آوریل 30, 2018

واقعا عالی بـــــود…ممنونم از شما???


Raha
– آوریل 30, 2018

سلام. میخواسـتم بگم من تو طراحی و نقاشی بدون هیچ مبالغه و اغراقی،صفرم . میتونـم جدی رو این بسـته آموزشی شما حساب باز کنم؟؟ (اگه واقعا هر روز تمرین کنم ؟ )


roshan design
(خریدار محصول) – می 3, 2018

سلام بله واقعا.اگه اراده تمرین مداوم حداقل ٢ تا ٣ ماه روزانه یا یک روز درمیان دارید شک نکنید


آزاده
– می 11, 2018

سلام اگه میشه یه مشاوره میخواستم باهاتون داشته باشم…


roshan design
(خریدار محصول) – می 11, 2018

سلام از طریق چت آنلاین و راه هاى ارتباطى تماس با ما میتوانید سوالتون بکنین


علی
– می 21, 2018

سلام خسته نباشید از همه ی عزیزانی که این مجموعه رو درست کردن تا بتوانیم به راحتی طراحی کنیم متشکریم از شما انتقادی داشتم صدایی که در توضیح بر روی تصویر هست مثل ویس های تلگرامی قطع و وصل میشه و نثل یه ربات تیکه تیکه حرف میزنه و این باعث خسته شدن و دلزده شدن ار دیدن فیلم در ادامه میشه از شما خواهشمندم که در بحث صداگذاری بر روی فیلم طوری عمل کنید که روان صحبت بشه از شما خیلی ممنونم


roshan design
(خریدار محصول) – می 22, 2018

سلام خیلی ممنون
منظورتان کدام فیلم است؟


زهرا ارشيا
– می 21, 2018

سلام سایتون واقعا عالیه من خیلی علاقه به طراحی دارم وچون هرینه کلاس های اموزشی زیاده در توانم نیست خیلی خوبه که اینجا استعداد هها شکوفه میشه


roshan design
(خریدار محصول) – می 22, 2018

سلام ممنون از لطفتون


حسینی
– می 23, 2018

سلام وقتتون بخیر،من عاشق طراحی هستم از کودکیاین تا به حال که ۳۳سال سن دارم،فکر میکردم از پسش بربیام خودم تمرین کردمو ولی نشد منم روحیم و از دست دادم و ناامید شدمشده،الانم میترسم که خریداری کنم بی فایده باشه….فقط میتونم بگم خوشبحالتون


roshan design
(خریدار محصول) – می 27, 2018

سلام خیلی ممنون
نیاز نیست کلاس برید یا دوره ای خریداری کنید تا لذت ببرید، برای لذت خودتون طراحی کنید، ما هنرجوهای غیرحضوری ۶۰-۷۰ سال داریم که خیلی عالی تمرین میکنند


بهار
– می 31, 2018

سلام.من دو دختر کوچیک تو خونه دارم ولی نمیدونم با وجود بچه کوچیک میتونم یا خیر.رشته تحصیلیمم معماری بوده و نقاشی کودکانه با ابرنگ زیاد برای بچه هام میکشم.با اکثر ابزارهای طراحی کار کردم.از کنته و مداد رنگی و پاستل و راپید گرفته تا آبرنگ.ولی تو طراحی چهره واقعی واقعا لنگ میزنم.حس بدیه که نتونی .میخوام ببینم اگه سی دی ها دستم برسه و سوال پیش بیاد کمکم میکنید؟


roshan design
(خریدار محصول) – ژوئن 1, 2018

سلام بله بعد دریافت بسته میتوانید در مورد تمرین ها مشاوره بگیرید


Zeinab
– ژوئن 14, 2018

سلام من قبلا دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره رو خریدم ولی الان ایمیلم پریده و نمیتونم بازگردانیش کنم حالا باید چکار کنم؟پ


roshan design
(خریدار محصول) – ژوئن 24, 2018

سلام مشکلتون حل شد


r.jaguar.a8
– ژوئن 19, 2018

سلام من میخواستم بدونم با این دوره توی ۲ ماه میتونم از روی چهره ی کسی طراحی کنم البته مسلما بحث تلاش خودم هم هست که اگر روری ۲ ساعت و با دقت باشه کافی هست برای ۲ ماه یادگیری یا خیر؟
و اینکه تخفیف جدید میدید چون میخوام تهیه کنم بسته رو؟


roshan design
(خریدار محصول) – ژوئن 24, 2018

سلام، بله میشه البته ۲ ساعت اگر مفید باشه،طبق تجربه هنرجوهامون شده و میشه
ان شاا… تابستان


مبینا
– ژوئن 19, 2018

سلام
ی سوال داشتم فرق بسته دانلودی با بسته فیزیکی چیه


roshan design
(خریدار محصول) – ژوئن 24, 2018

سلام، تفاوتی ندارند همان محتوا روی dvd تکثیر شده است برای رفاه دوستانی که مشکل اینترنت دارند


محبوبه
– جولای 12, 2018

سلام روزتون بخیر من خیلی اتفاقی سایتتون رو دیدم و قصد داشتم امروز کلاس طراحی شرکت کنم و کاملا در تصمیمم دو دل شدم


roshan design
(خریدار محصول) – جولای 14, 2018

سلام متاسفیم این اتفاق افتاد، با تصمیم قاطع هر آموزشی شروع کنین


narjes
– جولای 15, 2018

خیلی خوب بود..ممنون


roshan design
(خریدار محصول) – جولای 16, 2018

ممنون از لطفتون


yasser.hadipoor
(خریدار محصول) – جولای 23, 2018

سلام.من اموزش ۰تا ۱۰۰چهره را خرید کردم ولی فقط دو جلسه برای دانلود اومد رو جیمیلم


roshan design
(خریدار محصول) – جولای 23, 2018

سلام، ایمیلتون مجدد رفرش کنید و بخش اسپم و تبلیغات هم چک بفرمایین


laleh p
– آگوست 5, 2018

سلام استاد خسته نباشید.
نمیدونم چطوری ولی خداخواسته یهویی از سایت شما سر در آوردم و اینو لطف خدا میدونم.من ازبچگی علاقه زیادی به کارای هنری دارم ولی متاسفانه بخاطر خانوادم نتونستم این رشته رو تو دانشگاه بخونم چون معتقد بودن هنرو خودم بلدم بهتره رشته دانشگاهیم چیز دیگه ای باشه.خلاصه اینکه الان چن سالی هس که دانشگاهو تموم کردمو شروع به انجام کارای هنری کردم.با تمام وجود طراحی رو دوس دارم ولی متآسفانه تا حالا نتونستم از استادی که واقعا تو این رشته خبره باشه کمک بگیرم.الان باعث افتخاره که با شما آشنا بشم و بتونم ازتون این هنرو یاد بگیرم.فقط یه سوال اینکه میشه یه توضیح مختصر در مورد ثبت نام غیرحضوری و دریافت فیلمها بفرمایین؟همچنین مبلغ شهریه؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 6, 2018

سلام اولا ممنون از لطفتون
دوما توضیحات مربوطه همین دوره های آموزشی هست که در اون قرار دارید و اینکه از کجا شروع کنید، توصیه میکنم به برگه راهنمای سایت مراجعه کنید


مینا
– آگوست 7, 2018

سلام. بنده تمام مطالب سایت رو مطالعه کردم و سوالی برام پیش اومده که تو این دی وی دی ها آیا پرتره خیس و چروک آموزش داده میشه؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 8, 2018

سلام، پرتره دارای چروک در جلسه هشتم کار شده است، پرتره خیس هم در جلسه یازدهم بصورت آپدیت ارائه میشود


مهدی صالحی
– آگوست 8, 2018

باسلام من طراحی چهره ام خوب نیست ولی شخصیت های انیمیشنی معروف رو به خوبی میشکم بنظر شما با حظور تو جلسات شما میتونم هر طرحی که بخواهم بکشم


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 8, 2018

سلام به پشتیبانی سایت پیام دهید با عنوان مشاوره و تعیین سطح برای تهیه دوره،نمونه کارهاتون بررسی میکنن و راهنمایی میکنن


سجاد
– آگوست 19, 2018

سلام. تخفیف تا کی هست؟ بعد تابستان هم تخفیف میذارین؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 19, 2018

سلام فعلا تا شهریور.بعد آپدیت و افزایش قیمت ها ممکن است با دوره جدید تخفیف قرار دهیم


محمد امین مردانی
– آگوست 21, 2018

سلام خدمت گروه روشن
نمیشه تمام آموزش ها رو یک جا در یک پک قرار بدید .


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 22, 2018

سلام منظورتون کدام آموزش ها هست چون هر کدام بصورت پک وجود دارند، مانند طراخی چهره،مداد رنگی و…


Alireza
– آگوست 25, 2018

سلام و درود میگم به شما و گروه طراحی روشن
آقای طهانی شما قصد ساخنن آموزش های جدید مثل اکریلیک و رنگ روغن و … رو ندارید؟ اگع ندارید ایا امکتنش هست؟

لطفا راهنمایی کنید با تشکر از گروه طراحی روشن


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 26, 2018

سلام خیلی ممنون
در برنامه ما اغلب تکنیک ها هست ولی بدلیل اینکه تالیف مطالب و تحقیق زمان بر هست بترتیب این دوره ها را آماده میکنیم و در سایت قرار میدهیم


افسانه عباسی
– سپتامبر 2, 2018

سلام خواهش میکنم دوره های مدادرنگی رو هم مثل طراحی چهره به صورت فصل دربیارید تا امکان خرید داسته باشیم


طراحی روشن
(خریدار محصول) – سپتامبر 2, 2018

سلام بصورت جلسه وجود دارد، به بخش جلسات دانلودی مراجعه بفرمایین


saeidhouse
– سپتامبر 2, 2018

سلام
من بخشی از جلسه چهارم را با ۹۰درصد تخفیف گرفتم و در همین ۱۴دقیقه نکات بسیار اساسی و مشکل گشایی را یادگرفتم و تصمیم به خرید کل بسته را دارم انشالله تا آخر ماه اقدام میکنم و میخواستم یک نکته را برایتان بازگو کنم امکان داره بعضی از هنرجویان معلول باشند من ناشنوا هستم و خیلی از صحبت های حین آموزش را متوجه نشدم و بهتر بود این نکات بصورت زیر نویس در فیلم ها قرار داده می شد یا توسط استاد حین آموزش نوشته می شد تا یادگیری برای ما معلولان هم راحت تر صورت بگیره و اینکه امکان داشته باشه تخفیفی هم برای ما در نظر بگیرید چون واقعا مانند افراد عادی از وضع مالی خوب و مساعدی برخوردار نیستیم با سپاس و قدردانی از سایت عالی و آموزش های شما همیشه روشن باشید


طراحی روشن
(خریدار محصول) – سپتامبر 2, 2018

سلام
خیلی ممنون از نظرتون، نکته اول سعی میکنیم مدنظر داشته باشیم برای آینده مرسی که گوشزد کردید
نکته دوم، فعلا ما هزینه ها را ثابت نگاه داشتیم با توجه به اینکه از خدمات آلمان استفاده میکنیم و افزایش قیمت یورو روی قیمت خیلی نمیتونیم کمکی بکنیم
موفق باشید


مهلا ناطقی
– سپتامبر 8, 2018

سلام خدمت شما جناب طهانی من تمام دوره ها رو خریداری کردم هنوز دوره یه اولو دارم تمرین میکنم ویه سوال برام پیش اومد در رابطه با جلسه چهارم ،شما خودتون تو فیلم میگین که نسبت هایه طلایی در چهره ها کمی با تغیر هست واین روش ها برای ساده سازیه ولی اگه بخوای چهره ای رو بکشی باید نقطه به نقطه یه ای که میکشی…، واقعا ازتون ممنونم با اموزش بسیار خوبتون واقعا هر کلاسی رفتم اینطوری واضحو روشن نتونستن تناسبارو توضیح بدن واقعا بهتون احسنت میگم درکارتون بی نظرینین


طراحی روشن
(خریدار محصول) – سپتامبر 10, 2018

سلام خیلی ممنون از لطفتون، بخشی از سوالهاتون حذف کردیم، این موارد تخصصی را از پشتیبان بپرسید راحت تر و کامل تر توضیح خواهند داد و نیاز نیست در بخش نظرات اونها را مظرح کنید
موفق باشین


طراحی روشن
(خریدار محصول) – سپتامبر 23, 2018

سلام خیلی ممنون از لطفتون
ان شاا…نتیجه خیلی خوپی از انتخابتون بگیرید
بله در حال آماده سازی مواردی که گفتین هستیم


نگار
– سپتامبر 28, 2018

سلام کاش دوره طراحی چهره صد و پنجاه هزار بود که منم میتونستم بخرم.


طراحی روشن
(خریدار محصول) – اکتبر 1, 2018

سلام جلسات تکی که مناسبتون هست خریداری کنین


Leila
– سپتامبر 28, 2018

سلام و خداقوت..
دو روزه با سایتتون آشنا شدم، دنبال کلاس طراحی با قیمت مناسب و اینکه به تایم کاریم بخوره میگشتم که اینجا رو دیدم نظرم عوض شد، میخواستم پک و تهییه کنم اما تا دو ماه اینده نمیتونم بابت هزینه تصمیم گرفتم تک جلسه ای تهیه کنم اما یه سوالی برام پیش اومد قیمت پک ارزون تر در میاد نسبت به اینکه بخواییم تک جلسه برداریم؟ و یه سوال دیگه اینکه کی تخفیف میذارید برای پک هاتون.


طراحی روشن
(خریدار محصول) – اکتبر 1, 2018

سلام خیلی ممنون
بله قیمت پک کلی از جلسات تکی کمتر در میاد
فعلا تابستان تخفیف داشتیم تخفیفی باشه در کانال تلگرام واز طریق ایمیل اطلاع خواهیم داد


Farzam
– اکتبر 8, 2018

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم که این بسته آموزشی بر طراحی شخصیت های کامیک بوک تاثیر داره یا نه ، یا باید بسته آموزشی دیگه ای انتخاب کنم .
راستش نمیدونستم این سوال کجا بپرسم و ممنون میشم که راهنمایی کنید.


طراحی روشن
(خریدار محصول) – اکتبر 13, 2018

سلامت باشین
برای چهره اونها و تقویت طراحی بله موثر است، علاوه بر اون طراحی کاراکتر و فیگور نیز باید تمرین شود


مرتضی
– اکتبر 30, 2018

سلام آیا در این بسته از فیگور و حالات بدن هم صحبتی شده !


طراحی روشن
(خریدار محصول) – اکتبر 31, 2018

سلام، خیر، فقط اصول چهره و تناسبات در این دوره وحود دارد


مرتضی
– اکتبر 31, 2018

سلام آموزشی در رابطه با فیگور دارین!


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 2, 2018

سلام در حال تولید هستیم فعلا خیر


بهزاد
– نوامبر 2, 2018

سلام.. ممنون از دوره های خوبتون…
لطفا به فکر دانشجو ها هم باشید… براشون تخفیف بزارید تا بتونن استفاده کنن


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 4, 2018

سلام خیلی ممنون
ما هر چند وقت تخفیف دوره ای قرار داده ایم، در کانال تلگرام و از طریق ایمیل اطلاع رسانی میشود


Sajjad
– نوامبر 6, 2018

سلام،
من دوره ۰تا۱۰۰ چهره و ۰تا۱۰۰ هایپررئال رو میخوام و منتظر تخفیفم!، راهی نیست که در صورت گذاشتن تخفیف بهم اطلاع بدین؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 10, 2018

سلام، از طریق پشتیبانی یا تلگرام با خانم افشار در این رابطه هماهنگی کنید


مهسا
– نوامبر 7, 2018

سلام من دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره رو خریداری کردم و تا جلسه ۶م نگاه کردم تا اینجا که عالی بود و ممنون از زحمتی که کشیدین. فقط یه انتقاد دارم و اون اینکه پشتیبان بنده خیلی دیر پاسخ میدن و ما واقعا به پاسخگویی سریع و نظرات کامل شما برای تمرین هامون نیاز داریم ، چون جایی کلاس نمیریم که استاد داشته باشیم و اشکالامون گرفته بشه .یه ستاره کم کردم فقط به خاطر همین موضوع وگرنه پکیج عالی بود.


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 10, 2018

سلام خیلی ممنون از نظرتون
در رابطه با پشتیبانی، هیچ کم کاری انجام نمیشه، اگر برخی اوقات تاخیر هست به دلیل حجم زیاد تمرین ها هست که باید تک تک بررسی بشه
باز هم ممنون، امیدواریم موفق باشید


کاظم
– نوامبر 12, 2018

تخفیف برای ثبت نام قرار نمیدید؟ خیلی وقته منتظر هستیم! توی کانال هم خبری نیست!


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 13, 2018

تازگی تخفیف داشتیم،حدود ۲ هفته پیش


علی
– نوامبر 22, 2018

, سلام.
تمام سایتها برای جمعه حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد تخفیف گذاشتند، ولی شما فقط ۲۰ درصد تخفیف گذاشتید، چرا آنقدر کم؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 25, 2018

سلام ما هم از ۵۰ درصد تخفیف قرار دادیم صفحه تخفیفات مراجعه بفرمایید


مجتبی
– نوامبر 22, 2018

سلام خسته نباشین
تو قسمت محصول تخفیف خورده ولی در قسمت خرید با قیمت اصلی زدین
جریان چیه؟!


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 25, 2018

سلامت باشین
احتمالا صفحه اینترنتتون رفرس نشده وگرنه قیمت ها کلی تغییر میکند

کاظم اسماعیلزاده
(خریدار محصول) – نوامبر 24, 2018

سلام و خسته نباشید به اقای طهانی و گروهتون.
کماکان منتظر اپلیکیشنتون هستیم برای سهولت در آموزش و ارسال تمرین ها.واقعا اموزشتون جامع و کامله.ممنون


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 25, 2018

سلامت باشین
مشغول هستن همکاران،آماده شد نسخه نهایی براتون ایمیل میشه


سجاد
(خریدار محصول) – نوامبر 25, 2018

سلام طراحی چروک با مداد رو تو آپدیت بعد لحاظ کنید. جلسه ی هشتم به روش سیاه قلمه


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 25, 2018

سلام بله تو برنامه داریم


علی
– نوامبر 25, 2018

هزینه دوره خیلی بالاست و تخفیفات برای این دوره خیلی پایینه. امکان خرید کل پکیج های سایت رو هم نداریم که بخوایم مثلا از ۵۰ درص تخفییف استفاده کنیم، قیمت هاتون رو بیارید پایین تر. رسالت شما پوله یا آموزش؟ به نظر من که فقط پوله!!!!!!!


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 25, 2018

شما میتونین از آموزش های رایگان استفاده کنین یا جلسات جداگانه تهیه کنید که هزینه خیلی کمی دارد،ما محتوای رایگان و جلسات تکی را برای همچنین شرایطی قرار دادیم.ممنون از نظرتون

کاظم اسماعیلزاده
(خریدار محصول) – نوامبر 28, 2018

سلام و خسته نباشید به گروه طراهی روشن.ممنون از این همه انرژی و امیدتون.واقعا ادمو متحول میکنین.
من عاشق طراهی هستم،الان مرحله اول جلسه اموزشی طراهی روشن رو هر روز گوش میدم،روزی حد اقل چهار بار امید و انرژیمو بیشتر میکنم و محکم میرم جلو.


طراحی روشن
(خریدار محصول) – دسامبر 4, 2018

سلامت باشین،خیلی عالیه،آرزوی موفقیت براتون داریم، دوره طراحی چهره برنامه های بلند مدتی دارد


ژیلا
– ژانویه 8, 2019

سلام منتظر تخفیف هستم.برای خرید دوره هایپرریال. کی تخفیف میخوره؟؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژانویه 21, 2019

سلام با عرضه بسته تخفیف خورده


Ebi
– ژانویه 18, 2019

سلام وقت بخیر قیمت کلی بسته آموزشی ۰تا صد واسم ایمیل کنید .مرسی


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژانویه 21, 2019

سلام خیلی ممنون،قیمتش در همین صفحه نوشته شده


محمد
– ژانویه 31, 2019

سلام وقت بخیر
ممنون از اینکه این مجموعه عالی رو تهیه کردید ، خیلی خیلی عالیه . میخواستم اگر میشه آموزش فیگور و طراحی شخصیت و کاراکتر( حیوان هایی با ظاهر انسال – موجودات اساطیری- شخصیت های فیلم های مارول – شخصیت های کمیک ها…) رو هم در لیست آموزش های آینده تون قرار بدید
من برای طراحی بازی و شخصیت های بازیم به اینگونه آموزش ها خیلی نیاز دارم که بتونم طراحی رو انجام بدم با قلم دیجیتال و بعد در فتوشاپ بصورت نقاشی دیجیتال دربیارم و به موتور های بازی سازی انتقال بدم


طراحی روشن
(خریدار محصول) – فوریه 2, 2019

سلام خیلی ممنون
بله حتما در برنامه این موراد خواهیم داشت ولی تولید اموزش ها کمی زمان بر است، سعیمون میکنیم تا کامل و سریع باشد


saeed
– فوریه 1, 2019

سلام خسته نباشید
این بسته طراحی ۰تا ۱۰۰ چهره کی تخفیف میخوره؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – فوریه 2, 2019

سلامت باشین
تخفیف جدیدی باشد از طریق کانال تلگرام و ایمیل اطلاع رسانی میشود


محمد رسول خلج
(خریدار محصول) – فوریه 2, 2019

سلام
یه پیشنهاد برای آموزش های آینده
یه بخش بالای سایت باز کنین و آموزش های آینده که قراره انتشار بدین رو توش قرار بدین و بصورت درصدی پیشرفت کاریتونو جلوی هر آموزش تعیین کنین
وقتی کسی مزه آموزش با کیفیت رو چشیده باشه اگر بدونه که قراره در آینده ای نزدیک میخوایین آموزش مورد علاقه شو انتشار بدین حتما صبر میکنه تا آموزش شما تکمیل بشه ،دیگه به سمت آموزش های کم کیفیتی که توی اینترنت وجود داره یا زبونشون فارسی نیست نمیره ،اینجوری در زمان و هزینه افرادی که دوستتون دارن و آموزشهاتونو تهیه میکنن صرفه جویی میشه


طراحی روشن
(خریدار محصول) – فوریه 10, 2019

سلام
ممنون از نظرتون،حتما به این پیشنهاد توجه میکنیم


سمانه
– فوریه 4, 2019

سلام شما در دوره هاتون رفع اشکال هم میکنید هر جلسه؟
و اینکه هرجلسه چندتا تمرین داره؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – فوریه 10, 2019

سلام بررسی تمرین ها و رفع اشکال هفتگی انجام میشود
تعداد تمرین بستگی به جلسه دارد


سمانه
– فوریه 4, 2019

و یه سوال دیگه تو همین پکیج آموزش سایه زدن اینا ام دارید یا باید پیش زمینه طراحی رو داشته باشیم؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – فوریه 10, 2019

بله هست جلسه سوم


محمد اسماعیل اکبری
– فوریه 5, 2019

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم پس از پرداخت اینترنتی هزینه دوره صفر تا صد طراحی چهره تمام محصول رو به صورت یکجا میشه دانلود یا هر هفته یک درس؟ دوم اینکه طراحی هامون رو به ایمیل شما بفرستیم یا به کانال تلگرامی شما.
من قلم لموگراف همه چی گرفتم از از ادم کوچلو کشیدن هم با دیدن چند جلسه شما در اومدم همه هم کلاسیامم انگشت به دهن موندن تازه گفتم کجاشو دیدین این اولشه . موفق باشید


طراحی روشن
(خریدار محصول) – فوریه 10, 2019

سلامت باشین
یکجا ارسال میشود و یکبار دیگر هم جلسه ای، یعنی دوبار
برای رفع اشکال و پشتیبانی همکاران راهنماییتون میکنن


لیلا
– فوریه 12, 2019

سلام. بعد از پرداخت هزینه و دریافت لینک دانلود میتونیم تو گوشی سیو کنیم یا فقط به صورت آنلاین قابل مشاهده هست؟ چون من دسترسی زیاد به اینترنت ندارم


طراحی روشن
(خریدار محصول) – فوریه 26, 2019

سلام بله امکان دانلود وجود دارد


بنیامین
– فوریه 26, 2019

سلام
آموزش طراحی فیگور و فیزیک بدن انسان هم میزارید ؟
همچنین اموزش طراحی منظره و حیوانات هم میزارید ؟؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – مارس 3, 2019

سلام
بله


م.ج
– فوریه 28, 2019

سلام. من از مطالب رایگان سایت استفاده کردم و به شدت راضی بودم. خیلی ممنون از اینکه بطور رایگان قرار دادید. این دوره هم خیلی دوست دارم شرکت کنم ولی فعلا میخوام طراحی پایه و اجسام و…کار کنم. لطفا فیلم های اموزشی اجسام، حیوانات،منظره و فیگور رو هم تهیه کنید. من فقط یک سایت دیگه برای اموزش مجازی پیدا کردم اما اموزششون مثل شما پایه ای نبود. لطفا زمان تخفیف این دوره رو هم به ایمیلم ارسال کنید.تشکر


طراحی روشن
(خریدار محصول) – مارس 3, 2019

سلام خیلی ممنون از نظرتون،اطلاع رسانی ها انجام خواهد شد


سجاد
(خریدار محصول) – مارس 5, 2019

سلام آپدیت ۵ کی میاد؟ وتغییراتش چیه؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – مارس 8, 2019

سلام، سال ۹۸، جلسه جدید هایپر با مداد و ساختمان سر اضافه میشود و تغییر قیمت دارد


alipour.sadegh
– مارس 29, 2019

سلام, من ۱۰ روز پیش صفر تا ۱۰۰ طراحی رو خرید کردم, اما هنوز بدستم نرسیده, خیلی طول نکشیده?


طراحی روشن
(خریدار محصول) – مارس 29, 2019

سلام
بله شما ۲۹ اسفند سفارش دادید، در سایت اعلام کردیم بدلیل تعطیلی پست سفارشات ۵م به بعد ارسال میشود، سفارش شما نیز ۵ فروردین ارسال شذه است
با کد رهگیری: ۲۹۸۳۴۹۸۰۰۵۰۰۰۶۳۸۷۰۰۷۵۱۱۱
سامانه رهگیری پست زده ۸م به بندر دیر رسیده است.


احسان مبارکی
– آوریل 24, 2019

با سلام من فصل یک و سه رو خریداری کردم و بخش دو رود دیدم ولی یه سوال الان برای فصل سه می خواستم ببینم چه مدادی بخرم لطفا راهنماییم کنید .


طراحی روشن
(خریدار محصول) – می 2, 2019

سلام مداد b6 یا b4، این موارد از پشتیبانتون میتونین سوال کنین


pariya
– می 1, 2019

سلام وقت بخیر برای نقاشی با رنگ اکریلیک روی بوم هم این دوره مناسبه؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – می 2, 2019

سلام خیلی ممنون
برای طراحی طرح اولیه چهره هر تکنیکی این دوره مناسب است


فرشته
– می 2, 2019

سلام
من شاغل هستم و علاقه زیادی به نقاشی دارم هرچند در کشیدن اون چندان استعدادی ندارم، تصمیم گرفتم یه صورت جدی شروع کنم آیا این دوره میتونه به من کمک کنه؟ اگه کمک میکنه تصمیم هم دارم که بعدش رشته نقاشی رو ادامه بدم، ۳۲ سال هم دارم
ممنون میشم راهنماییم کنین


طراحی روشن
(خریدار محصول) – می 3, 2019

سلام، شما طبق توصیه راهنمای سایت ابتدا از مبانی طراحی شروع کنین


جعفری
– می 20, 2019

شعر زیررا در وصف استادالاساتید در اخلاق و هنر جناب آقای طهانی سرودم
و تقدیمشان می دارم

سلامی چو گلهایِ زیبایِ نیلوفران
به استاد طهانیِ ، هنرمندِ خوب و جوان
من از محضرِ این گُلِ عرصه یِ عاشقان
گرفتم تمامِ فنونِ را عیان و نهان
خداوند یاری گرش باشد و حافظش
که این افتخاری ست بر نامِ ایرانیان

جعفری


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 1, 2019

سلام و ممنون جناب جعفری بزرگوار، همیشه به ما لطف داشتین
جناب طهانی خوشحال شدن از تمرین های جدیدتون


محمد
– می 26, 2019

سلام.برای یادگیری طراحی فیگور از کدوم دوره ها باید شروع کرد ؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 1, 2019

سلام از مبانی طراحی رایگان


مریم صراف زاده
– ژوئن 6, 2019

سلام…. ببخشید من امشب خلاصه اموزش رو به قیمت ۴۹۰۰۰ریال خریدم …. متاسفانه اول قسمت پرداخت کارت به کارت خرید سایت شما باز نشد و من بوسبله کارت به کارت تلفنی پرداخت کردم…. عکس فیش واریزی رو براتون میفرستم…… اما بار دیگه که تونستم قسمت پرداخت رو باز کنم دوباره پرداخت کردم تا ویدیوی اموزشیتون رو زودتر دریافت کنم…. حالا میشه این مبلغ اضافی رو برای خریدهای دیگه ی من در نظر بگیرید؟؟؟؟ فقط یک شماره تلفن یا یک آدرس بهم بدید تا عکس فیش واریزی رو براتون بفرستم…… ممنون


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 6, 2019

سلام
یک خرید با ایمیل شما بصورت کارت به کارت برای مبلغ ۴۹۰۰تومان ثبت شده است
و یک خرید اینترنتی لغو شده
میتوانید با پشتیبانی سایت یا شماره تلگرام در پایین سایت ارتباط برقرار کنید برای مواردی که فرمودین


مهدی
– ژوئن 8, 2019

سلام. میتونم با کانال تلگرام شما درارتباط باشم؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 11, 2019

سلام
کانال تلرگام در پایین سایت هست


Mobaraka Bahrami
– ژوئن 11, 2019

سلام وقت بخیر. من دوبار به شما ایمیل دادم متاسفانه جوابی دریافت نکردم. سوالم این بود که چطور میشه از طریق پی پال هزینه دانلود طراحی چهره ۰ تا ۱۰۰ را پرداخت کرد؟ و چقد تفاوت هزینه داره( از استرالیا تماس میگیرم)


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 11, 2019

سلام خیلی ممنون
متاسفیم،ایمیلی مشاهده نکردیم
لینک مربوطه را میفرستم مشاهده کنینhttps://d.roshandesign.com/pay
تفاوت هزینه،چون در سال ٩۵ قیمت گذاری شده،تغییری نکرده و با توجه به کاهش ریال در زمانی فعلی هزینه یورو بیشتر است


قاسم آتشکار
(خریدار محصول) – ژوئن 25, 2019

سلام وقت بخیر
دوره آموزش ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره (غیر حضوری) خرید کردم خواستم بدونم با چه مدادی و چه شماره ای تمریناتم شروع کنم مثل سایه زدن و کار های ابتدایی از این قبیل


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 25, 2019

سلام خیلی ممنون
از طریق اپ یا راه های دیگه لیست وسایل پیشنهادی را از پشتیبانتون تهیه کنین


SH
– جولای 25, 2019

سلام
دوره های آموزشی رو میتونید از طریق تلگرام هم بفرستید؟
منظور خرید دوره های آموزشی،آپدیت و… هستش، که بتونیم از طریق تلگرم خرید و دانلود کنیم.


SH
– جولای 25, 2019

سلام
امکان تهیه دوره های آموزشی از طریق تلگرام وجود داره؟
منظورم اینه که میشه از طریق تلگرام دوره های آموزشی رو خرید و بشه از اونجا بسته ها رو دانلود کرد؟
دومین باره این پیام رو میفرستم
نمیدونم چرا ثبت نمیشه


طراحی روشن
(خریدار محصول) – جولای 26, 2019

سلام
خیر لینک های دانلود از طریق ایمیل و حساب کاربری سایت در دسترس است


مهسا
– جولای 31, 2019

سلام. فکر نمیکنید تفاوت قیمت زیادی بین خرید یکجا محصول با خرید جداگانه هر محصول وجود داره؟؟ من چون روزانه حدود نیم ساعتی بیشتر وقت ندارم که تمرین کنم میخواستم هر جلسه رو جداگانه بخرم که برای تمرین هر جلسه حدود ۱ ماه وقت بذارم بعد دراین صورت مشاوره ۲۶ جلسه ای چطوری شامل من میشه… یعنی اگه آموزش این دوره برا من ۱۰ ماه طول بکشه پشتیبانی توی این ۱۰ ماه منو کمک میکنه یا فقط همون ۲۶ هفته اول. نمیدونم متوجه شدید یا نه


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 1, 2019

سلام خیر، برای افرادی که یکجا تهیه میکنن باید وجه مثبتی وجود داشته باشه و اینکه شخصی تکی خرید میکنه هر زمان تصمیم داشت پول پرداخت میکنه ،نباید فقط جنبه اختلاف قیمت را دید.
برای کل دوره ٢۶ هفته پشتیبانی است، معمولا در ۴ماه تمرین جلسات تمام میشه طبق میانگین هنرجوهای قبل، البته نیم ساعت زمان برای تمرین خیلی کم است. اگر پشتیبانی تمام شد از داخل اپ میتوانید پشتیبانی را بر حسب نیازتون تهیه کنید
برای بخش های تکی نیز هر بخش حدود٣ هفته پشتیبانی دارد


مریم
– آگوست 1, 2019

سلام
از خارج از کشور چطور میتونم ازتون خرید کنم؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 1, 2019

سلام محصولات دانلودی را یا از طریق دوستان و آشنایان داخل ایران میتونید تهیه کنید یا از طریق صورتحساب پی پال، که روش دوم هزینه اش بیشتر است


امیر حسین
– آگوست 17, 2019

سلام خسته نباشید من طراحی رو خیلی دوست دارم ولی تا حالا به قول معروف نتونستم یک خط راست رو بعد چند بار پاک کردن و دوباره کشیدن کامل کنم و از این نگرانم که پک اموزش طراحی چهره شما رو خریداری کنم ولی بازم نتونم طراحی کنم و به اون نتیجه دلخواهم برسم خواستم بدونم ایا شما این بسته رو به کسایی که هیچ سر رشته ای در طراحی ندارن و تازه می خوان استارت بزنن توصیه میکنید و مناسب میدونید یا نه با تشکر
یاعلی.


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 21, 2019

سلامت باشید
توصیه ما برای افراد مبتدی شروع از مبانی طراحی است که در سایت قرار داده شده سپس طراحی چهره


زینب دستا
(خریدار محصول) – آگوست 23, 2019

سلام.چطور میشه با پشتیبان در ارتباط بود آقای طهانی؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 25, 2019

سلام از طریق اپلیکیشن اندروید که در صفحه اول سایت قرار دارد


احمد
(خریدار محصول) – آگوست 23, 2019

سلام استاد تو یکی از نمایشگاه ها فکر کنم سال ۹۷ که گذاشتین گفته بودین که میخواین چهره خیس رو اموزش بدین خواستم بدونم برای طراحی ۰ تا ۱۰۰ چهره است یا برای هایپر رال و این که کی اماده میشه چون خیلی تاثیر داره هم برای فروش و هم سطح ما رو بالا می بره . مرسی


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 25, 2019

سلام برای دوره طراحی چهره است


فاطمه
– سپتامبر 2, 2019

سلام
من دو هفته هست که این پکیج را تهیه کردم, و یک هفته پیش برای پشتیبانی(تلگرام) تمرین هام را ارسال کردم اما هیچ جوابی دریافت نکردم, همین طور چند بار بهتون ایمیل زدم که برای دانلود اپلیکیشن مشکل دارم و باز هم جوابی دریافت نکردم!!!
لطفا پیگیری کنید.ممنون


طراحی روشن
(خریدار محصول) – سپتامبر 2, 2019

سلام،پاسختون که دادن،ایمیلتون اشتباه تایپ کرده بودید و مجدد باید براتون حساب کاربری میساختن تا از اپ استفاده کتید، الان میتونین استفاده کنید


مصطفی مختاری
– نوامبر 14, 2019

با عرض سلام و خسته نباشید
من همین الان میخام بسته اموزشی صفر تا ۱۰۰ طراحی چهره رو سفارش بدم
میخاستم بدونم در طول دوره اگه سوالی پیش اومد از طریق تلگرام یا ایمیل راهنمایی هم میکنید؟؟
ممنون


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 21, 2019

سلامت باشید
بله پشتیبانی برای دوره ها وجود دارد از طریق اپلیکیشن می توانید استفاده کنید


سیما
– نوامبر 28, 2019

سلام وقتتون بخیر الان که بک فرایدی هست شما تخفیف نمیزارین ؟ لطفا تخفیف بزارید که ما هم بتونیم دوره رو خریداری کنیم راستش وضعیت اقتصاد اینقدر بد شده که برای نیاز روزمره مون هم به مشکل داریم میخوریم من این دوره رو خیلی دوست دارم اما هزینشو متاسفانه ندارم اگر میشه تخفیف بزارید


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 28, 2019

سلام خیلی ممنون، جمعه ۸ آذر سایت را چک بفرمایید


فاطمه یادگاری
(خریدار محصول) – نوامبر 30, 2019

سلام من دوره ی صفر تا صد طراحی چهره رو خریداری کردم ولی این اپلیکیشن و تازه نصب کردم میخام ازش استفاده کنم میگه شما هنوز هیچ دوره ای خریداری نکردید .میشه لطفا راهنمایی کنید


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 30, 2019

سلام یکبار از اپ خارج بشید و مجدد وارد بشید، تست کردیم داخل اپ لینک های دانلود و پشتیبانیتون فعال است


melina ja
(خریدار محصول) – دسامبر 3, 2019

سلام . اصلا پشتیبانیتون خوب نیست . من از یک شنبه منتظرم پشتیبان جواب بده . بعد گفتن سه شنبه جواب میدن . الان هم شب سه شنبه هنوز جواب ندادن . و از اون روز منتظرم . واقعان که !


طراحی روشن
(خریدار محصول) – دسامبر 4, 2019

سلام،ممنون از نظرتون، اپ را چک کنید،همان سه شنبه پاسختون دادن در مورد وسایل،چک نکردید
موفق باشید

حسین غربانی زاده اصل
(خریدار محصول) – دسامبر 18, 2019

من سالها بود که نقاشیو گذاشته بودم کنار
و همیشه بخاطر مشکلاتی که داشتم نمی تونستم تو دوره های حضوری شرکت کنم
ویک ترس و وحشت نسبت به طراحی چهره داشتم
ولی از وقتی این دوره رو تهیه کردم
الان به جلسه چهارم رسیدم

باید بگم که با راهنمایی ها و توجهات خوب استاد طهانی و همه دست اندر کاران سایت روشن دیزاین تونستم بر ترس خودم غلبه کنم

امیدوارم بتونم همینجور تا اخر دوره پیش برم و بلاخره نقاش چهره بشم
و اینکه یک روووز بلاخره یک نمایشگاه شرکت کنم 😀


طراحی روشن
(خریدار محصول) – دسامبر 22, 2019

زنده باشید،تمرین و ارادتون خیلی خوب است و به همین دلیل پیشرفت کردید،قلم خوبی دارید،حیف بود کنار گذاشته بودید
حتما روزی نمایشگاه تون خواهیم دید


مهسا
– ژانویه 4, 2020

سلام شما از روش بازل استفاده میکنید ؟؟؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژانویه 6, 2020

سلام بازل چه روشی است؟


مصطفی مقیمیان
(خریدار محصول) – ژانویه 5, 2020

سلام
جلسه چهارم طراحی چهره ۴ تا آپدیت داره، ولی من فقط آپدیت ۱ و ۴ رو دارم
نیازی هست ۲ و ۳ رو یاد بگیرم؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژانویه 6, 2020

سلام کل دوره آپدیت چهارم است، وگرنه برای جلسه چهارم یک آپدیت آمده تا این تاریخ؟


پردیس
– مارس 9, 2020

سلام وقتتان بخیر ببخشید یه سوال داشتم طراحی چهره به مناسبت عید نوروز تخفیف می خوره ؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – مارس 9, 2020

سلام، بله ان شاا…


ستایش قنبری
– مارس 27, 2020

سلام خسته نباشید من هزینه بسته ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره رو واریز کردم چطوری باید به فایل ها دسترسی داشته باشم ؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آوریل 2, 2020

سلامت باشید، این مورد را باید به پشتیبانی آنلاین اطلاع بدید و گزینه پرداخت کارت به کارت را فعال می کنند


علی اصغر
– مارس 28, 2020

باسلام و خسته نباشید.
بسته فیزیکی رو چطور میتونیم سفارش بدیم؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آوریل 2, 2020

سلامت باشید از لینک زیر:https://roshandesign.com/shop/education/drawing-portraits-absolute-beginner-package/


Saye
– آوریل 30, 2020

سلام خسته نباشید ببخشید این دوره واسه کسی ک هیچی (دقیقا هیچی) از نقاشی نمیدونه و مبتدی هستش، مناسبه؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آوریل 30, 2020

 سلامت باشید، خیر برای مبتدی دوره طراحی پایه انیشتین مناسب است


زینب
(خریدار محصول) – می 3, 2020

سلام من این دوره رو سال گذشته تهیه کرده… (ادامه متن lorem spem)


طراحی روشن
(خریدار محصول) – می 3, 2020

سلام، بله با توجه به اینکه از پشتیبانی استفاده نکردید، به پشتیبانی آنلاین پیام بدید راهنماییتون میکنند، دایره سبز رنگ پایین سایت


Parniyan
– می 11, 2020

سلام ببخشید این دوره فقط سایه زنی رو آموزش می ده یا طراحی ساختمان صورت هم داره؟؟؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – می 11, 2020

سلام هر دو داخل دوره هست، سرفصل هاش را مطالعه بفرمایید


اسماء دهقان
– می 16, 2020

سلام وقتتون بخیر
راستش من میخوام ازدوره مجازی شما استفاده کنم ولی نمیدونم میتونم ازروی سی دی خوب یادبگیرم یانه. واقعیتش یکم میترسم نتونم اون چیزی که انتطارشو دارم بشه.
من بشدت به طراحی چهره علاقه دارم وآرزومه که یه آدم حرفه ای تواین کاربشم.ومطمئن هستم که میشم(انشاءالله)…میخوام شروع درستی داشته باشم


اسماء دهقان
– می 18, 2020

سلام
من کتاب طراحی چهره رودانلود کردم ودردوره آموزشهای رایگان ثبت نام کردم .
دانلود کتاب برام اومده ولی آموزشها نیومدن هردوروهم بایه ایمیل فرستادم. میشه بهم بگین مشکل کجاست.
ممنون ازلطفتون


طراحی روشن
(خریدار محصول) – می 30, 2020

سلام بخش اسپم ایمیل را هم چک کنید اگر یک ایمیل آمده باقی هم دریافت می شود ارسال ایمیل ها اتومات است


فرناز
– می 19, 2020

با سلام و درود فراااااوان.
ببخشید من سی سال دارم، آیا سنم زیاد هست برای یادگیری و اینکه من قبلا کلاس طراحی میرفتم و اونجا در حدود چند جلسه هم پرتره گفتن بهمون، میخواستم ببینم ایا با آموزشهای شما قاطیشون میکنم یا نه؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – می 30, 2020

سلام علاقه فاکتور اول است، سن بدلیل مشغله تفاوت ایجاد میکند. ما اطلاع نداریم با چه متدی کار کردید، ما طراحی چهره را از پایه مطرح میکنیم، بعد از مبانی طراحی


Parniyan
– ژوئن 8, 2020

سلام وقت بخیر، ببخشید من بسته رو خریداری کردم و تا الان خیلی راضی هستم فقط یه سوال داشتم می خواستم بدونم تو این آموزش ها طراحی دست هم آموزش داده می شه یا نه؟ چون تو بعضی از چهره ها دست بخشی از چهره رو پوشش می ده‌.


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 9, 2020

سلام خیلی ممنون، تو بسته فعلا نیست ولی احتمالا آموزشی برای دست قرار بگیره


احمد
(خریدار محصول) – ژوئن 10, 2020

سلام استاد خدا قوت. استاد تو لایو گفتید قراره دوره های جدید رو اماده کنید سوالم اینه که استاد کی اپدیت چهره خیس اماده میشه ایا قبل از دوره های جدیده و اگه حدودی بگید کی اماده میشه ممنون میشم به خدا خیلی وقته استاد منتظر این اپدیتیم . خیلی ممنون


طراحی روشن
(خریدار محصول) – ژوئن 20, 2020

سلام خیلی ممنون، چهره خیس در تابستان به طراحی چهره اضافه میشه


amirhooseinvashahi
– ژوئن 27, 2020

سلام آموزش طراحی فیگور هم دارید؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – جولای 2, 2020

سلام بعد دوره طراحی پایه


علی رهبر
– جولای 2, 2020

با عرض سلام و خسته نباشید
من چند وقته به شدت میخوام طراحی به سبک انیمه و مانگا رو یاد بگیرم ولی برعکسش زیاد علاقه ای به طراحی های هایپررئال ندارم
کدوم یکی از دوره های سایت میتونه مفید باشه؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – جولای 4, 2020

سلامت باشید، اگر مبتدی هستید، دوره طراحی پایه انیشتین براتون مناسب است


محمد
– جولای 24, 2020

سلام وقت بخیر …ببخشید میشه هرجلسهرو بصورت مجزا خرید و دانلود کنیم ؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 1, 2020

سلام خیلی ممنون بخش جلسات دانلودی میتوانید تکی تهیه کنید


موسوی
– آگوست 1, 2020

سلام من اصلا هیچی از طراحی و نقاشی نمی دونم آیا این دوره به درد من می خوره؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – آگوست 2, 2020

سلام دوره طراحی پایه به سبک انیشتین برای مبتدی مناسب تر است


مرضیه
– سپتامبر 26, 2020

سلام.تازخ شمارو پیدا کردم وعاشق سایت تون شدم. داشتم تحقیق میکردم که ببینم کدوم دوره برام مناسب تره که مهلت نخفیفات تموم شد. به شدتتتتتت ناراحتم.
دیگه تخفیف نمیذارید؟ معلوم نیست کی بذارید؟


طراحی روشن
(خریدار محصول) – سپتامبر 29, 2020

سلام
اگر مجدد تخفیفی بود،از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهیم کرد


parisa
– اکتبر 25, 2020

سلام توی هر دوره وسایل موردنیاز گفته میشه


طراحی روشن
(خریدار محصول) – اکتبر 30, 2020

سلام بله پشتیبانی هم موارد جایگزینی میتواند معرفی کند


زهره…
– نوامبر 19, 2020

با سلام..ببخشید من میخوام طراحی چهره رو یاد بگیرم که بتونم سفارش بگیرم و کسب درآمد داشته باشم.میخواستم بدونم هزینش چنده چون هرجاش یه قیمتی نوشته بود خواستم دقیقتر بدونم واینکه کلاس از کی شروع میشه؟ممنون میشم پاسخ بدید


طراحی روشن
(خریدار محصول) – نوامبر 21, 2020

سلام دو حالت برای این دوره است، دانلودی یا بسته فیزیکی که تفاوت قیمت دارند، راهنمای سایت مطالعه بفرمایید


الناز
– نوامبر 30, 2020

سلام ببخشید کاتالوگ ساختمان سر حدودا دیگه چقدر آماده میشه؟همراه با توضیح؟
من خیلی خیلی دوست دارم بتونم چهره روذهنی از هر زاویه ودرهر حالتی بکشم چکارباید بکنم؟درسته که تمرین لازم داره ولی نمیشه که همه رو از روی مدل کارکرد بالاخره باید یه اصولی داشته باشه که طبق اونا بشه تمرین کرد لطفا راهنمایی کنید خیلی واسم مهمه


طراحی روشن
(خریدار محصول) – دسامبر 5, 2020

سلام تا یک ماه دیگر حدودا بعد دوره طراحی پایه جناب طهانی گفتن تکمیل میکنن.اصولش همان نسبت های جلسه چهارم است و در کاتالوگ با همان متد رسم میشه و فقط یک مثال است که مشاهده کنید


rojin.joon
– دسامبر 2, 2020

سلام و خسته نباشین
من هنوز بسته هاتونو تهیه نکردم ولی خلاصه اموزشهایی که تو سایت و اپارات گذاشتین واقعا عالی هستن انشاله دست و بالم باز شه بتونم پکاتونو تهیه کنم


طراحی روشن
(خریدار محصول) – دسامبر 5, 2020

سلامت باشید
امیدواریم موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

طراحی روشن نام برندی است که بصورت تخصصی در زمینه طراحی و نقاشی فعالیت میکند. بطور کلی تا آبان 95 میتوان خدمات و محصولات طراحی روشن را به سه دسته تقسیم بندی کرد: – ارائه تی شرت ایرانی، شال نستعلیق و تنپوش های سنتی و فارسی با طراحی های متفاوت: این بخش اصلی ترین فعالیت ما به حساب می آید؛ با توجه به جنگ نرم و نفوذ فرهنگ غرب در بین جوانان م…

تلفن ثابت :

051-37114037

09028881002

ساعت فعالیت ۱۰ الی ۱۷

(روزهاى تعطيل، تعطیل هستیم)

پاسخگویی در ساعات ديگر: پشتیبانی آنلاین سایت

(دایره سبز رنگ پایین سایت)

کانال تلگرام : [email protected]

اینستاگرام: Roshandesign

یوتیوب: Roshandesign

آپارات: Roshandesign

ایمیل : [email protected]

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به روشن دیزاین می باشد.


 دانلود سرفصل های دوره آموزش ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره و دستور العمل جلسه صفرDownloads-icon


https://roshandesign.com/wp-content/uploads/2014/12/audio0t100.mp3Downloads-icon


https://roshandesign.com/wp-content/uploads/2017/03/audio0t1002.mp3Downloads-icon


https://roshandesign.com/wp-content/uploads/2017/03/0t100roshan3.mp3Downloads-icon


https://roshandesign.com/wp-content/uploads/2017/03/0t100roshan4.mp3Downloads-icon


https://roshandesign.com/wp-content/uploads/2017/08/0t100roshan5.mp3Downloads-icon


https://roshandesign.com/wp-content/uploads/2017/08/0t100roshan6.mp3Downloads-icon

آموزش نقاشی حرفه ای هم برای هنرجویان و هم مدرسین موضوع مهمی است، در این فیلم و مطلب آموزشی قصد داریم موارد مرتبط به یادگیری و آموزش طراحی و نقاشی را بازگو کنیم.

در این فیلم جناب طهانی ابتدا شرایط هنرجو در هنگام یادگیری، همچون؛ ۱- علاقه ۲- سن ۳- پیش زمینه و سطح اولیه ۴- هدف را بررسی میکنند.

سپس به این سوال پاسخ میدهند که برای آموزش طراحی و نقاشی چند ساعت تمرین نیاز است؟ و نحوه بررسی پیشرفت و تمرین هنرجو چگونه است؟

و در آخر از ۰ تا ۱۰۰ مراحل و پیش نیاز های آموزش نقاشی حرفه ای چهره ، طراحی فیگور، نقاشی طبیعت و… را عنوان میکنند.

اگر امکان دانلود فیلم ها را ندارید، میتوانید مقاله زیر که برگرفته از این فیلم ها میباشد را مطالعه کنید.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

فهرست مطالب :

چهار عامل مهم برای هر هنرجو در آموزش نقاشی از مبتدی تا حرفه ای وجود دارد:

شاید خیلی کلیشه ای باشد که از علاقه صحبت کنیم ولی مهمترین عامل موفقیت در طراحی و نقاشی، علاقه ثابت و پایدار است.

دائمی و پایدار بودن علاقه خیلی اهمیت دارد، چون علاقه کاذب و زودگذر کمکی در مسیر آموزش طراحی و نقاشی نمیکند.

چگونه بفهمیم به طراحی و نقاشی علاقه پایدار داریم؟

علاقه به نقاشی به مرور زمان دقیق تر و پخته تر میشود، بعنوان مثال من در کودکی علاقه به نقاشی داشتم و به مرور علاقه ام به طراحی کاریکاتور و کارتون با تکنیک نقاشی دیجیتال واضح تر شد.

آموزش نقاشی حرفه ای به سن هنرجو خیلی مرتبط است، ما بر اساس تجربه هنرجو ها را بر اساس سن به چهار دسته تقسیم بندی کرده ایم:

داشتن علاقه و لذت بردن از طراحی و نقاشی در هر چهار دسته مشترک است.

تا سن ۱۱ سال را شامل میشوند.

برای آموزش نقاشی کودکان فقط باید روی لذت بردن و تقویت علاقه تمرکز کرد، طراحی را بصورت داستان محور بایستی به کودکان آموخت تا خلاقیتشان بیشتر نمایان شود.

این دسته زمان زیادی برای تمرین دارند و جنبه درآمد از راه طراحی و نقاشی اصلا مهم نیست.

اعتماد به نفس بالا و نترسیدن از اشتباهات در طراحی و نقاشی از دیگر ویژگی های کودکان است، بطوریکه از کودکان بخواهید چهره شما را نقاشی کنند شروع به نقاشی میکنند و ترسی از طراحی و اشتباه کردن ندارند.

برای آموزش به کودکان داشتن دانش روانشناسی لازم است و وظیفه مدرس نقاشی کودک تقویت علاقه و خلاقیت کودک به روش غیرمستقیم است تا کودک فقط از نقاشی که انجام میدهد لذت ببرد.

۱۱ تا ۱۹ سال شامل این دسته میشوند.

آموزش نقاشی حرفه ای از پایه از دسته دوم تا چهارم یکسان است.

نوجوانان اعتماد به نفس کمتری نسبت به کودکان دارند و از اشتباهات خود در طراحی و نقاشی در مقابل دیگران کمی خجالت میکشند و ممکن است ناامید شوند.

زمان تمرین برای نوجوانان متوسط است، اغلب در این دسته دانش آموز هستند.

جنبه درآمد از راه طراحی و نقاشی برای این دسته مهم نیست ولی سن مناسبی برای پیش زمینه آینده دارند و فقط روی افزایش مهارت خود باید تمرکز کنند.

۱۹ تا ۳۵ سال را شامل میشود.

جوانان معمولا در این بازه به فکر بی استعداد بودن در طراحی و نقاشی میافتند و ممکن است از ادامه مسیر صرف نظر کنند.

اعتماد به نفس جوانان به نسبت کمتر است و اشتباهات خود را بدلیل غرور پنهان میکنند.

زمان تمرین کمتری دارند چون اغلب دانشجو یا شاغل هستند.

جنبه درآمد از راه طراحی و نقاشی برای این دسته اهمیت دارد، زیرا باید هزینه تهیه وسایل نقاشی و دوره های آموزشی را تهیه کنند تا بتوانند مسیر آموزش نقاشی را ادامه دهند.

۳۵ سال به بالا در این دسته قرار میگیرند.

ما بزرگترین هنرجویی که داشتیم ۷۰ ساله بودند و در این دسته علاقه و لذت بردن از نقاشی، حس آرامشی به این افراد میدهد و صرفا برای دل خودشان طراحی و نقاشی میکنند.

اعتماد به نفس متوسطی دارند و اشتباهات را بواسطه لذت بردن خیلی با اهمیت نمیدانند.

این دسته از انجام تمرین های مداوم و تکراری صرف نظر میکنند.

زمان تمرین متوسط دارند و معمولا بدلیل داشتن درآمد جنبی خیلی به فکر کسب درآمد از طراحی و نقاشی نیستند.

 

نحوه آموزش نقاشی حرفه ای برای کودکان کاملا متفاوت است که در این مطلب اشاره نمیکنیم ولی برای نوجوانان ، جوانان و افراد بالغ مراحل طبق ترتیبی است که در ادامه بیان خواهیم کرد.

استعداد نقاشی باور غلطی است که مانع یادگیری بسیاری از هنرجوها شده و می شود.

طبق تجربه ما، هر هنرجو در مهارتی پیش زمینه قوی تری دارد، بعنوان مثال برخی طراحی ذهنی فیگور انسان را خوب انجام می دهند، برخی رنگ ها را سریع تر تشخیص میدهند و…، پیدا کردن این پیش زمینه و تشخیص سطح هنرجو در شروع آموزش نقاشی بسیار اهمیت دارد.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم

با مشاهده تمرین های هنرجو و انجام تست هایی تشخیص پیش زمینه هنرجو امکان پذیر است.

ما هنرجویی داشتیم که پس از تکمیل اصول طراحی چهره، شروع به فراگیری آموزش نقاشی سیاه قلم چهره و نقاشی مداد رنگی چهره کرد. اما بعد از مدتی مشاهده کردیم ترکیب رنگ ها را در نقاشی مداد رنگی خیلی بهتر انجام میدهد و در مقابل در مشاهده جزئیات در نقاشی سیاه قلم دشوار عمل میکند و او را به سمت تکنیک های رنگی متمایل کردیم و بسیار موفق تر بود.

نکته بسیار مهم این است که بهتر است پیش زمینه با علاقه در یک راستا باشند، بعنوان مثال ممکن است شخصی طراحی ذهنی را خوب انجام دهد ولی علاقه اش به نقاشی بصورت چشمی باشد و این دو زمینه در یک راستا نیستند، من نیز طراحی مینیاتور یا همان نگارگری ایرانی را تا حدی خوب انجام میدادم ولی با علاقه تخصصی ام که کاریکاتور و کارتون با تکنیک نقاشی دیجیتال بود اختلاف داشت و تصمیم گرفتم روی علاقه ام انرژی و وقت بیشتری اختصاص بدهم.

در مورد هدف و انگیزه قبلا در مقاله ( ۵ قانون طلایی ایجاد انگیزه یادگیری طراحی و نقاشی ) صحبت کردیم، علاقه و نتیجه آن یعنی هدف، انرژی ما برای پیمودن مسیر آموزش نقاشی حرفه ای هستند، ناامیدی ها، خستگی ها و نظرات اطرافیان همه با علاقه به نقاشی کردن و تجسم رسیدن به هدف نهایی قابل تحمل میشود، به همین علت علاقه پایدار و هدف شفاف و قابل تجسم بسیار اهمیت دارد.

چند وقت پیش یکی از هنرجوهای نوجوان ۱۸ ساله ایمیل زده بود و در مورد هدف خود و مراحل رسیدن به آن از ما نظر خواسته بود، اینکه از سن نوجوانی آینده خود را مجسم میکنند یکی از فاکتورهای موفقیت است و بنظرم آن نوجوان نقاش موفقی خواهد شد که به هدف خود فکر میکند و برای آن تلاش میکند.

در بخش پایانی مراحل و پیش نیاز های رسیدن به هر کدام از شاخه های طراحی و نقاشی را بیان میکنیم، ممکن است یکی از این موضوعات هدف نهایی شما باشد.

این سوال رایجی بین هنرجوهای مبتدی است، چون اغلب عجله زیادی دارند و میخواهند تخمین بزنند که بعد چه مدت به مهارت مورد نظرشان میرسند.

اما در بین نقاشان حرفه ای و متوسط این سوال بستگی به شخص دارد، چون آن ها بعد مدتی قابلیت یادگیری، میزان ساعتی که میتوانند به تمرین اختصاص دهند و سرعت و پیشرفت خود را مشاهده کرده اند و هدف گیری دقیق تری دارند.

اما بطور حداقلی روزانه ۹۰ دقیقه یا یک روز در میان ۱۲۰ دقیقه تمرین مداوم برای آموزش نقاشی حرفه ای لازم  است و نتیجه اولیه بطور میانگین بعد ۳ – ۴ ماه دیده میشود ولی اگر زمان تمرین از حداقل گفته شده کمتر باشد، نتیجه اولیه نیز دیرتر مشاهده میشود.

و با همین زمان بندی هنرجو بعد یک سال به یک طراح متوسط که قابلیت سفارش گرفتن در شاخه مورد فعالیت خود را دارد تبدیل میشود.

بطور میانگین برای آموزش نقاشی حرفه ای به ۱۰۰۰ ساعت تمرین حداقل نیاز است، حال بستگی دارد ما روزی چند ساعت یا هفته ای چند ساعت به تمرین مداوم اختصاص دهیم.

اگر ما روزی ۱ ساعت تمرین کنیم بجز آخر هفته، هفته ای ۶ ساعت تمرین کرده ایم و اگر در سال یک ماه را نیز حذف کنیم برای موارد خاص، بعد ۱۱ ماه ۲۶۴ ساعت تمرین کرده ایم و حدودا نزدیک به ۴ سال به نقاش حرفه ای تبدیل میشویم.

اما اگر روزی ۲ ساعت تمرین کنیم، این میزان نصف میشود و حدودا بعد ۲ سال به مهارت حرفه ای میرسیم.

توصیه ما این است که زمانی که اختصاص میدهیم برای تمرین نقاشی و طراحی مداوم باشد و به مرور زمان تمرین را افزایش دهیم، یعنی اگر در ابتدا یک ساعت روزی تمرین میکنیم بعد دو ماه به ۹۰ دقیقه و ۱۲۰ دقیقه افزایش دهیم.

حتی طبق فیلم چگونه تمرین طراحی را در هر کجا و هر زمان انجام دهیم؟ میتوانیم زمان های خالی بیشتری در بین روز پیدا کنیم.

در سال ۲۰۰۸ فکر میکنم فرضیه ای مطرح شد که برای رسیدن به قله استادی هر مهارتی که رقیبی نداشته باشیم به ۱۰۰۰۰ ساعت تمرین نیاز است، که بسیاری از هنرمندان با نمایش میزان پیشرفتشان در مدت کم این فرضیه را رد کردند، یکی از این اشخاص کیم جونگ جی (kim jung gi) هنرمند کره ای است که در زمان کوتاه تری به مهارتی در زمینه طراحی ذهنی بدون استفاده از مداد رسید که مثالی برای تمام هنرمندان شده است.

پس مهمترین توصیه حفظ تمرین مداوم طراحی و نقاشی است، تا بصورت تدریجی رابطه بین چشم و دست هنرجو تقویت شود، تمرین مداوم باعث میشود تا حافظه عظلانی(muscle memory) تقویت شود، بطور ساده توضیح دهیم؛ انجام برخی کارها که قبلا با زمان و فکر کردن همراه بود بصورت ناخودآگاه انجام داده شود.

معمولا هنرجوهای مبتدی در ابتدای شروع آموزش طراحی، هر روز تمرین های خود را مقایسه میکنند و گاهی که تمرین خوب انجام داده اند خوشحال و پر انرژی می شوند و گاهی که پیشرفت نمی بینند ناامید و بی انگیزه می شوند، این فاصله زمانی برای بررسی میزان پیشرفت اشتباه است.

مقایسه روزانه بدلیل اینکه ممکن است شرایط روحی ما در هر روز متفاوت باشد نموداری با شیب نا مشخص به ما بدهد، این تفاوت شرایط روحی بعد مقایسه تمرین ها تقویت میشود، یعنی در زمانی که حال خوبی نداریم و تمرین خوبی انجام نداده ایم با مشاهده تمرین و مقایسه با روزهای قبل حس خوبی به تمرین روز بعد نداریم.

ولی اگر ما مجموع پیشرفت ها را بعد یک ماه بررسی کنیم شیب نمودار پیشرفت مشخص میشود، علاوه بر اینکه بیشتر تمرین های اولیه برای کنترل بهتر دست هنرجو و آمادگی چشم و تغییر نوع دیدن همچون نقاشان است و نتیجه روی کاغذ اهمیتی ندارد، تمرین هایی مانند تمرین طراحی از مدل بدون مشاهده کاغذ یا طراحی خطی که در دوره طراحی به سبک انیشتین انجام میشود، از این نوع تمرین ها است، در این تمرین ها نتیجه روی کاغذ بسیار خنده دار است ولی تمرین های بسیار قدرتمند برای هماهنگی چشم و دست، افزایش سرعت طراحی، قوی شدن دید طراح و… میباشد.

پس فاصله زمانی یک ماه برای بررسی میزان پیشرفت هنرجو مناسب است.

در این بخش مراحل آموزش طراحی و نقاشی را مانند ساختن یک ساختمان از پایه عنوان میکنیم، هر چه پایه یک ساختمان قوی تر باشد، ساختمان بلند تر و مستحکم تر خواهد بود.(مواردی که در ادامه بیان میکنیم هر یک مطالب عمیق و آموزش جداگانه هستند که ما برای شروع این مراحل را فقط، عنوان میکنیم)

طراحی اشکال ساده و پیچیده اولین بخش از طراحی پایه است، اشکال ساده شامل اشکال ساده هندسی دو بعدی و سه بعدی میشود که در مبانی طراحی ۳ اشکال ساده را آموزش دادیم، اشکال هندسی ساده از این نظر دارای اهمیت است که ما بیشتر سوژه های اطرافمان را بایستی ابتدا به این اشکال، ساده سازی کنیم.

اما برخی اشکال هستند که فرم هندسی مشخصی ندارند و در هنگام طراحی ساده سازی آن ها دشوار است، مانند کاغذ مچاله، گل، پارچه و…، برای طراحی این اشکال پیچیده بایستی دید طراح تقویت شود و تمرین های مرتبط برای تقویت دید را در دوره طراحی به سبک انیشتین که طراحی پایه است آموزش داده ایم.

انواع لبه در طراحی پایه ۴ نوع است که در اینجا برای ساده بودن مطلب به دو نوع آن اشاره میکنیم، لبه نرم و لبه سخت.

لبه نرم؛ قسمتی روی جسم است که سایه به تدریج تغییر میکند یعنی از روشن به تیره یا بالعکس کاملا یکنواخت و تدریجی تغییر کرده است.

لبه سخت؛ مرزی بین دو جسم یا روی جسم یا جسم و پس زمینه که سایه و تن یکباره تغییر کرده است، مانند مرز تخم مرغ و پس زمینه یا مرز دو تخم مرغ، یا لبه پارچه هایی که روی هم قرار گرفته است.

آشنایی با انواع لبه برای هنرجوی مبتدی و استفاده از آن برای سایه پردازی در نقاشی بسیار مهم است.

اگر در مبحث نقاشی با رنگ بخواهیم توضیح دهیم، روشنایی و تیرگی زیر مجموعه خصوصیات رنگ است ولی ما در این مطلب طراحی پایه را بدون رنگ در نظر گرفته ایم.

معمولا در طراحی نور را با سفید و تیرگی و سایه را با سیاه نشان میدهند، اما سایه های دیگر ما بین این روشنایی و تیرگی را با تن های مختلف باید مشخص کرد، که نمایش دهنده تغییر تدریجی روشنایی به تیرگی است.

ما بطور پیش فرض این نوار سایه در ۱۲ خانه طراحی میکنیم و هنرجو باید این ۱۲ تن را تشخیص دهد و روی کاغذ ایجاد کند.

مهارت تشخیص خاکستری های مختلف در سوژه ها و مدل های طراحی برای یک طراح بسیار اهمیت دارد.

در هر طراحی کنتراست مناسبی بین روشنایی و تیرگی وجود دارد و اگر فقط از تن های میانی این ۱۲ خانه استفاده شود یک طراحی خام و تخت ایجاد میشود.

معمولا هنرجویان مبتدی از تعداد کمی تن برای طراحی های خود استفاده میکنند که با تمرین مشاهده و سایه پردازی باید این تردید و ترس از بین برود و هنرجو با جسارت از تمام تن هایی که مشاهده میکند در طراحی خود استفاده کند.

(در مورد انواع نور، زاویه نور و فاصله نور تا سوژه و همینطور انواع سایه مطالب بسیار عمیق تر و پیچیده تر است و برای طراحی پایه مناسب نیست)

محیط پیرامون ما بصورت سه بعدی است، هر جسمی که مشاهده میکنیم در فاصله مشخصی با جسم دیگر قرار دارد، اما کاغذ یک صفحه تخت است و برای نشان دادن نقاشی روی کاغذ مشابه تصویری که چشم ما مشاهده میکند، مفهوم پرسپکتیو یا عمق نمایی مطرح میشود.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم پرسپکتیو در آموزش نقاشی حرفه ای توصیه میکنیم، مطالب پرسپکتیو چیست؟ آموزش پرسپکتیو یک نقطه ای، دو نقطه ای، سه نقطه ای، که مبانی طراحی ۴ تا ۷ را شامل میشود، مطالعه کنید و فیلم های آموزشی را دانلود کنید.

این ۴ مفهوم پایه طراحی ما را برای آموزش نقاشی حرفه ای شکل میدهند، اما دو مفهوم کاربردی و جنبی دیگر نیز وجود دارد، که بستگی به شاخه و موضوعی دارد که هنرجو اتتخاب میکند.

به این دلیل این دو مفهوم را بصورت جنبی معرفی کردیم که میزان تسلط و اشراف هنرجو برای این دو مفهوم با توجه به هدف یادگیری موضوع نقاشی متفاوت است، بعنوان مثال: هنرجویی که در حال یادگیری آموزش نقاشی چهره سیاه قلم است، به تئوری رنگ و کمپوزیسون ارتباط مستقیمی ندارد ولی هنرجویی که قصد یادگیری آموزش نقاشی حرفه ای طبیعت با آبرنگ را دارد به هر دو این مفاهیم نیاز خواهد داشت.

اما تعریف هر کدام از این مفاهیم (البته خیلی سخت است که این دو مفهوم عمیق را در چند سطر تعریف کنیم):

ترکیب بندی در نقاشی به معنی قرار دادن سوژه در قسمتی از کادر نقاشی و تنظیم باقی عناصر و سوژه ها در کنار آن بطوری که بین همه عناصر وحدت و تعادل باشد و وزن کل نقاشی قرینه باشد و سوژه اصلی نیز نظر بیننده را جلب کند.

اگر ترکیب بندی درست نباشد، عناصر جدا از هم دیده میشوند و سوژه اصلی مشخص نیست و ممکن است از نظر وزن بخشی از کادر نامتناسب دیده شود.

کمپوزیسیون را کودکان بصورت ذاتی خوب درک میکنند و اغلب در نقاشی های خود ترکیب بندی مناسبی دارند ولی به مرور دید ما جزئی نگر میشود و اگر تمرین مناسبی انجام ندهیم، ترکیب بندی های خوبی در نقاشی هایمان ایجاد نخواهیم کرد.

ترکیب بندی بر اساس رنگ و میزان روشنایی و تیرگی نیز تنظیم میشود و فقط بر اساس شکل سوژه های نقاشی نیست.

مجموعه مفاهیمی است که بر اساس ذات رنگ و تاثیر رنگ بر بیننده، در ترکیب با هم یا در کنار هم تدوین شده است تا به ما در استفاده از تکنیک های رنگی کمک کند، این اصطلاحات و مفاهیم شامل؛ ترکیب بندی رنگ، دایره رنگی، عمق نمایی رنگ، کنتراست های رنگ، خصوصیات رنگ و… میباشد.

همانطور که در قسمت روشنایی و تیرگی از ۴ مفهوم طراحی پایه بیان کردیم، روشنایی و تیرگی در مبحث رنگ جز خصوصیات رنگ برشمرده میشود.

خصوصیات رنگ شامل:

روشنایی و تیرگی رنگ:

روشنایی و تیرگی در رنگ ها با مفهوم اصلی تفاوتی ندارد ولی ما باید بصورت چشمی رنگ ها را از این نظر با هم مقایسه کنیم، بعنوان مثال بین رنگ ها رنگ زرد روشن ترین رنگ است.

فام رنگ:

ریشه اصلی رنگ یا ته رنگی که دارد را فام رنگ میگویند البته فام اصلی رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های دیگر ساخته نشده اند مانند سه رنگ زرد و قرمز و آبی و رنگ های دیگر در دسته بعدی فام قرار میگیرند.

خلوص رنگ:

درجه واقعی یک رنگ بالاترین خلوص رنگ را دارد و اگر با رنگ سفید یا سیاه ترکیب شود از خلوص آن کاسته میشود.

 

این مطالب بطور خلاصه بخشی از تئوری رنگ جلسات سوم و چهارم دوره نقاشی مداد رنگی ۱ است که در فیلم و مطلب استفاده شد.

بعد از طراحی پایه وارد موضوعات آموزش طراحی حرفه ای میشویم.

۱- آموزش طراحی حرفه ای چهره

۲- آموزش طراحی فیگور و آناتومی

۳- آموزش طراحی داستان محور

۵- آموزش نقاشی حرفه ای طبیعت

۶- آموزش گرافیک

هنرجو بعد از طراحی پایه باید یک یا چند موضوع از آموزش طراحی حرفه ای را بر اساس علاقه اش انتخاب کند.

بعد از مرحله انتخاب موضوع طراحی وگذراندن این دوره وارد مرحله آموزش نقاشی حرفه ای میشود.

قبل از ادامه بررسی مراحل یادگیری نقاشی حرفه ای این موضوع را توضیح دهیم؛ در آکادمی های کلاسیک بین آموزش طراحی و نقاشی تفاوت قائل میشوند، در این آکادمی ها ابتدا آموزش طراحی مطرح میشود و سپس آموزش نقاشی شروع میشود، البته هر آکادمی تفاوت بین این دو را از دید خود مطرح میکند. برخی تکنیک وسایل خشک مانند؛ مداد، خودکار، زغال را طراحی مینامند و استفاده از متریال های رنگ و قلم مو را شاخه نقاشی عنوان میکنند.

ولی ما در اینجا هر جا آموزش طراحی عنوان کردیم منظورمان اصول کلی، پایه و دانش موضوع مورد بحث است و هر جا آموزش نقاشی عنوان کردیم استفاده از تکنیک، جزئیات و استفاده از متریال های مختلف است.

تکنیک های نقاشی بسیار وسیع هستند، تکنیک های بومی، تکنیک های خلاقانه و خود ساخته و یا تکنیک های که از ترکیب چند تکنیک ایجاد شده است، اما ما اینجا پرکاربردترین تکنیک ها را بیان میکنیم که در برنامه آموزشی گروه طراحی روشن نیز قرار دارد.

تکنیک های دیگری مانند؛ نقاشی مومی، نوماتو، کلاژ، ایربراش و… جز تکنیک های خاص تر هستند.

بعد از اینکه هنرجو یک یا چند موضوع را انتخاب کرد به همراه انتخاب تکنیک وارد مرحله تخصصی تر آموزش میشود، چون شاخه و زیر مجموعه هر کدام از موضوعات زیاد است ما جداگانه و موارد مهم تر را فهرست میکنیم.

* برای تمام موضوعات تخصصی که در ادامه بیان میکنیم، تمام تکنیک ها مانند نقاشی چهره قابل استفاده است و ما برای طولانی و خسته کننده نشدن مطلب از نوشتن جزئی تکنیک ها مانند بالا صرف نظر میکنیم.

آموزش کاریکاتور نیز با تمام تکنیک ها قابل اجرا است، البته تکنیک های رایج و مورد استفاده بیشتر؛ آب مرکب، مارکر، مداد رنگی و نقاشی دیجیتال است.

این شاخه کمتر به مهارت طراحی دستی نیاز دارد و بیشتر نیازمند خلاقیت و ایده است و کمبود مهارت دستی با تسلط به نرم افزار های گرافیکی مانند؛ فتوشاپ، کرل، پینتر، ایلوستریتور و… جبران میشود و لازم تر است.

موضوعات و شاخه هایی که در بالا بیان کردیم بنا به شاخه هنرجو ممکن است از چند شاخه استفاده شود، به عنوان مثال؛ برای شخصی که میخواهد طراحی کاراکتر را فرا بگیرد، بعد از طراحی پایه، باید دوره طراحی فیگور انسان و حیوانات و کمی طراحی چهره را آموزش ببیند و اگر بخواهد با تکنیک مانند نقاشی دیجیتال کاراکتر خود را انجام دهد، نیاز به تئوری رنگ نیز دارد.

یا برای شخصی که در زمینه میکاپ قصد فعالیت دارد، بعد از مبانی طراحی و طراحی پایه، تئوری رنگ و تناسبات چهره دارای کاربرد است.

اما میزان فراگیری هر کدام از موضوعات بنا به نیاز هنرجو متفاوت است.

این موضوع را جز شاخه های آموزش طراحی حرفه ای قرار ندادیم به این علت که، از نظر ما این موضوع نیازمند داشتن دانش در اغلب شاخه های طراحی است، یعنی طراحی که به طور ذهنی فعالیت میکند بایستی با مشاهده، موضوعات را به حافظه تصویر خود بسپارد و سپس در ذهن پردازش کند و به طراحی چهره، فیگور و آناتومی، طبیعت و… تا حدی اشراف داشته باشد تا طرح خود را در ذهن خلق کند و روی کاغذ آن را منتشر کند.

تمرین هایی برای تقویت طراحی ذهنی وجود دارد، شاخه کاریکاتور و کارتون نیز به این مهارت کمک میکند.

سبک ها حاصل جنبش های هنری در دوران مختلف تاریخ هستند که بین هنرمندان اون دوره رواج داشته است و سبک و استایل آن هنرمندان شده است، در زیر ما لیستی از سبک های رایج را قرار میدهیم و جداگانه هر کدام را در مقاله ای توضیح خواهیم داد:

سبکی که ما در سایت طراحی روشن روی آن تمرکز داریم رئالیسم و هایپررئال میباشد.

این مطلب و مقاله مانند فهرست یک کتاب بزرگ برای آموزش نقاشی حرفه ای است، مانند فهرست یک کتاب مرجع که هنرجو بر حسب نیاز و علاقه اش موضوع مورد نظر را انتخاب میکند و اصلا نیاز نیست کل کتاب را فرا بگیرد، ولی باید طبق فصل های گفته شده پیش برود تا بهترین نتیجه را بگیرد.

شاید بهتر بود اسمی از سبک های نقاشی در این مطلب قرار نمیدادیم، چون سبک ها زمانی معنی پیدا میکند که هنرجو تمام مراحل طراحی پایه، طراحی حرفه ای، نقاشی حرفه ای را بگذراند و کامل مسلط شود سپس سراغ سبک یا استایل شخصی خود برود و چهارچوب ها را بشکند.

پس تا زمانی که به سطح مورد نظر هنرجو نرسیده است، او را با سبک گمراه نکنید، سبک پایه برای شروع رئالیسم است.

و نکته دیگر اینکه چرا سایت طراحی روشن روی طراحی چهره مانور بیشتری داده است؟ طبق توصیه جناب طهانی وقتی ذهنیت سخت بودن طراحی چهره از بین برود هنرجو هر سوژه دیگری را نیز میتواند با اعتماد بنفس طراحی کند، به همین دلیل در دوره طراحی چهره تمام مفاهیم طراحی مرتبط با چهره گفته میشود.

ممنون از اینکه این مطلب را مطالعه کردید، اگر شاخه و موضوع مورد نظرتان در فهرست بالا موجود نبود و مسیر آموزش نقاشی حرفه ای خود را نمیدانید، در قسمت نظرات موضوع مورد نظر را مطرح نمایید تا به کمک سایر دوستان در حد دانش خود راهنمایی کنیم.

سلام به گروه محترم طراحی روشن:
صمیمانه سپاسگزارم از محبت سخاوتمندانه شما،از خداوند بزرگ آرزوی بی نیازی و سربلندی برای شما بزرگواران دارم⁦❤️⁩

سلام
خیلی ممنون از لطف و بزرگواریتون

خیلی عالی و جامع بود ممنونم

ممنون از نظرتون

عاااااالی بود،یک مطلبو فیلم طولانی نمیتونست من اینطوو جذب کن من همه اموزشاتون گرفتم و واقعا خسته مباشید میکم

موفق باشید

عرض سلام و خسته نباشید خدمت استادان عزیز و پشتیبانان گرامی.به عنوان هنرجوی یکی از دوره هاتون تموم صحبت هایی که شد رو قبول دارم و اتفاقا انگار به همچین فیلمی که توش صحبت بشه در این باره و یا مقاله ای به این صورت نیاز داشتم.
مثل تموم انسان ها طراح ها هم گاهی در شرایط روحی بدی قرار میگیرند و نسبت به طراحی هاشون ناامید میشوند.اما روز های بعدش انگار طراحی ها به حالت سابق برمیگردند و دوباره امید و خوشبینی به طراح بر میگرده.
مطلب دیگه ای که عرض میکنم خدمتتون اینکه ۱۶ سالمه و روزی بالغ بر چهار ساعت تمرین دارمولی خب بقول خودتون نمیشه به تعداد روزهایی که شروع کردیم پیشرفت رو ببینیم.
نوع نگاه دید هنرجو هم خیلی بستگی به پیشرفتش داره
با آرزوی موفیقیت برای تمام هنرجویان سایت
و همچنین آرزوی بهترینها برای دست اندرکاران طراحی روشن
با احترام‍♂️

سلامت باشین
نظرتون کاملا درست است
موفق باشید

سلام استاد بسیار مفید بود مطالب من خیلی دوست دارم که به صورت ذهنی یه چیزی بکشم طراحی از روی عکسم خوبه ولی حتی یه پرنده ذهنی نمیتونم بکشم واینکه خیلی علاقه دارم که از خودم اثاری خلق کنم که مفهومی باشه ولی فک میکنم استعدادشو ندارم ،ایا میشه بهش برسم یا این سبک خودش اموزش جدایی داره واینکه سبک رنگ روغن هایپر رئال و اموزش میدین به صورت مجازی ،چون بیشترین علاقم تو رنگ روغنه وهمچنین خلق اثار از خودم
طراحی فیگور ،طراحی ذهنی ،و نقاشی هایپر رئال رنگ روغن خواهش میکنم منو به ارزوهام و هدفام برسونید ☺ممنون استاد

سلام ممنون از نظرتون
برای طراحی ذهنی شما نیمی از وقتتون را روی مشاهده مدل های اطراف و طراحی سریع بکنید
طراحی فیگور در برنامه نیمه سال است

راستی استاد رنگ امیزی موی روشن قرار بوده به صورت اپدیت تو سایت قرار بدید لطفا بزارید که نیاز دارم ممنون

بله آپدیت ها به محض تکمیل ارسال خواهند شد

سلام استاد ان شاءالله همیشه در پناه علی بن موسی الرضا علیه السلام باشید در بین تمام آموزش ها و سایت ها فقط آموزش شما از جذابیت خاصی برخوردار است
اسم طراحی روشن خیلی برازندستد چرا که هیچ مطلب گنگ و نا مفهومی نیست برخلاف خیلی آموزش ها که یک مشت فقط اصطلاح هست

سلام ممنون از لطفتون،سعی میکنیم همانطور که شما فرمودین باشیم

سلام استاد با عرض سلام و خسته نباشید استاد طهانی من همون نوجوون ۱۵ سالم که پبام دادم ودرباره انگیزم بهتون ایمیل دادم
استاد نقاشی شب پرستاره اثر وینسنت ون گوگ که در بخش اخر قرار دادید مرا متحیر کرد دیوانه کرد خیلی زیبا بود حالم رو خوب کرد .این نقاشی به چه سبکی کشیده شده؟خیلیییی زیباست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ممنون وباتشکر

سلام بله شما هم در تلگرام پاسخ داده شده بود،موفق باشید
سبک پست امپرسیونیسم است

سلام وعرض ادب وخسته نباشید
ممنونم بابت این همه تلاش و پشتیبانی به هنرجو ها دستت مریزاد یا حق

سلامت باشین
ممنون از لطفتون

سلام .. منون از سایت خوبتون .. مطالبتون واقعا عالیه ..ببخشین من علاقه زیادی به طراحی طبیعت دارم ولی توی اون بخش طراحی طبیعت اون چیزهایی که نوشتین رو اصلا نمیدونم چیه … مثلا همون نقاشی پس زمینه کمیک استریپ یا استوری برد یا انیمیشن و جلوه های ویژه … میشه یه توضیحی بهم بدین در مورد این موارد و اینکه چطور میتونم یاد بگیرمشون .. ؟؟ ممنونم

سلام .. ممنون از سایت خوبتون .. مطالبتون واقعا عالیه ..ببخشین من علاقه زیادی به طراحی طبیعت دارم ولی توی اون بخش طراحی طبیعت اون چیزهایی که نوشتین رو اصلا نمیدونم چیه … مثلا همون نقاشی پس زمینه کمیک استریپ یا استوری برد یا انیمیشن و جلوه های ویژه … میشه یه توضیحی بهم بدین در مورد این موارد و اینکه چطور میتونم یاد بگیرمشون .. ؟؟ ممنونم

سلام
کمیک استریپ به داستان های مصور گفته میشه، در این نوع داستان ها پس زمینه داستان ها را معمولا طراح طبیعت نقاشی میکند، استوری برد هم فیلم نامه مصور فیلم یا انیمیشن است، که در اون هم پس زمینه فیلم و انیمیشن توسط نقاش طبیعت اجرا میشود
هر کدام را جدا بعد توضیح خواهیم داد ولی برای شروع باید اول پله های قبل را فراگرفت

ممنونم .. طبیعت باید نقاشی کار بشه یعنی با رنگ روغن و مدادرنگی و … یا با سیاه قلم طبیعت کار بشه ؟

مطلب توصیه میکنم مجدد مطالعه کنین، اینها تکنیک هست که بیان کردین

نقاشی دیجیتال که ازش اسم بردین با استفاده از نرم افزار هست ؟

بله

با سلام و خسته نباشید به همه اساتید گروه طراحی روشن
مثل همه ی مطالبتون این مطلب هم بسیار مفید بود و پازل ذهن من رو مرتب کرد. واقعااا ازتون ممنونم من نقاشی چهره تکنیک سیاه قلم انجام میدم و در انجام این تکنیک موفق هستم و سفارش هایزیادی میگیرم. اما چیزی که آزارم میده ضعفم توی طراحی ذهنی و چشمی چهره است چون طرح اولیه کارهام رو با استفاده از روش جدول بندی میکشم. و این هرگز منو راضی نمیکنه آرزو و هدفم اینه که بتونم طراحی ذهنی و چشمی چهره و فیگور رو یاد بگیرم و در نهایت در سبک سورئال فعالیت کنم. امیدوارم موفق بشم با آموزش ها و مطالب خوب شما و تلاش خودم.

سلامت باشید
امیدواریم در این راه موفق باشید

درود استاد طهانی عزیز
هیچ کلمه یا جمله ای را نمی توانم در وصف جنابعالی بکار ببرم جز اینکه بگویم :

آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری

هزار ماشاالله به این همه قدرت کلام و سخن و سطح علم و دانش و مهارت

بنده جنابعالی را از مفاخر ایران زمین می دانم و با تمام تحقیقات و پژوهش هائی که از حضرتعالی دیده ام آن شخصیت محترم را هنرمندی منحصربفرد میدانم
واقعا استادی بزرگ هستید
بنده از صفر شروع کرده ام و در مدت زمان کوتاهی کار با ارشادات موثر حضرتعالی به مواردی خوب دست یافته ام

نمونه کار اخیرم که با راهنمایی های حضرتعالی کار کرده ام

سلام جناب جعفری، شما همیشه لطف زیادی به گروه ما داشتید، امیدواریم همچنان سرشار از هنر و سلامتی و شادی باشید
کارتون خیلی عالی شده، جسارت و سبکتون و ارادتون همیشه خوشحال کننده بوده

سلام . من نقاشی بلد نیستم.ولی خیلی دوست دارم یاد بگیرم .قبلا از روی نقاشی های چشم و ابرو نقاشی کشیدم و خیلی خوب بود تقریبا همون کار از اب دراومده.ولی از ذهنی نمیتونم نقاشی بکشم.میخواستم ببینم اگه فیلم های اموزش نقاشی و بخرم تو خونه و بدون رفتن به کلاس میتونم مهارت کافی کسب کنم و نقاشی با مداد رنگی یا رنگ روغن و سیاه قلم و یاد بگیرم؟

سلام بله شما باید اول طراحی پایه را فرا بگیرید و سپس برای تکنیک های دیگر تصمیم بگیرید

سلام.استاد ممنون بابت مطالب جامع وکاملتون.منم دوره طراحی پایه رو تهیه کردم.خیلی دوق دارم که زودتر شروع بشه وتمرینات بیشتری انجام بدم ویاد بگیرم.انشاالله بتونم تمام تکنیکها رو بعد از طراحی پایه وچهره تهیه کنم وتو این مسیر پیشرفت داشته باشم.ممنون از شما وگروه طراحی روشن.

سلام، امیدواریم موفق و پیروز باشید

سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی . من با نرم افزار زیبراش طراحی کاراکتر ( مجسمه سازی دیجیتال ) انجام میدم ولی در درک فرم و مفاهیم ابتدایی طراحی بخصوص بخصوص بخصوص زمانی که باید شبیه سازی انجام بدم و فیگور یا چهره واقعی رو حجاری کنم به مشکل بر میخورم . آیا این دوره میتونه کمکم کنه که به درک بهتری از حجم و فهم طراحی برسم ؟ ممنون از سایت خوبتون

سلام دوره طراحی به سبک انیشتین و سپس فیگور و آناتومی براتون مناسب است

سلام.
مقاله خیلی زیبا و پرمغز بود و کمک خوبی به من کرد . من استعداد ندارم ولی علاقه شدید به طراحی دارم. مقاله ها شما کمک شایانی به من کرده است .این یکسال شما دنبال میکنم. چیزهای خوبی یاد گرفتم

سلام موفق باشید، ممنون

سلام ممنون از مطلب مفیدی که قرار دادید بسیار کاربردی و واضح و مفید بود .
من تصمیم دارم طراحی رو شروع کنم و خییلی هم علاقه دارم قبلا هم روی منظره کارکردم ولی احساس میکنم هرچی یادگرفتم رو فراموش کردم .
تصمیم دارم از چهره شروع کنم(دوره اموزش ۰ تا ۱۰۰ چهره ) ولی سوالی که برام پیش اومده شما عنوان کردید که باید از طراحی پایه یعنی رسم خطوط و شناخت انواع لبه شروع کرد و تمرین کرد
یعنی من اول باید تمرین کنم این مراحل رو بعد بسته ی شمارو تهیه کنم یا داخل بسته آموزشی این مراحل قرار داره ؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید .

سلام بله توضیح دادیم طراحی پایه لازم است، پیش نیاز چهره است

درود و مهر جناب طهانی. وقتتون بخیر و شادی
در این دوره آموزش طراحی پایه؛ شما نور و سایه رو هم توضیح دادین؟

سلام خیلی ممنون، بله جلسه نهم

خیلی به کارم امد من میخواهم نقاشی رو شروع کنم و ۱۴ سالم علاقه خاصی به نقاشی دارم اما نمیتوانم بدم به کلاس نقاشی آیا آنلاین هم میشه نقاشی یاد گرفت اگه میشه چه چیز های لازم است این سوال های من است

بله آنلاین هم می توان یاد گرفت، وسایل توضیح کلی دارد که در سایت مطلب زیاد قرار دادیم

سلام
من میخوام توی زمان کمتری مهارت پیدابکنم…
باید چقدر تمرین کنم؟

سلام با انگیزه بیشتر و روزانه حدود ۴تا ۸ ساعت

سلام من میخوام طراح بشم اما نمیدونم از کجا شروع کنم و چی بخرم. نمیدونم بسته صفر تا صد طراحی چهره رو بگیرم یا هایپررئال. ۱۴ سالمه و مبتدی هستم

سلام در همین مطلب توضیح داده شده، . راهنمای سایت مطالعه بفرمایید ترتیب دوره ها نوشته شده است

درود بزرگوار
بنده شاغلم منتها هنرجوی موسیقی هم هستم یعنی دوتاساز تمرین دارم درروز شاید بتونم روزی اگه وقت ازاد داشته باشم نهایتا دوساعت چقدر زمان میبره نهایتا به سطح حرفه ای رسید

سلام،باید بر اساس میزان علاقه و سرعت یادگیریتون در نظر گرفت

آموزش طراحی ابرو به روش هایپررئال سیاه قلم که در ادامه مشاهده می کنید، بخشی از آپدیت جلسه چهارم دوره …


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار



ثبت نام


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

 

طراحی روشن نام برندی است که بصورت تخصصی در زمینه طراحی و نقاشی فعالیت میکند. بطور کلی تا آبان 95 میتوان خدمات و محصولات طراحی روشن را به سه دسته تقسیم بندی کرد: – ارائه تی شرت ایرانی، شال نستعلیق و تنپوش های سنتی و فارسی با طراحی های متفاوت: این بخش اصلی ترین فعالیت ما به حساب می آید؛ با توجه به جنگ نرم و نفوذ فرهنگ غرب در بین جوانان م…

تلفن ثابت :

051-37114037

09028881002

ساعت فعالیت ۱۰ الی ۱۷

(روزهاى تعطيل، تعطیل هستیم)

پاسخگویی در ساعات ديگر: پشتیبانی آنلاین سایت

(دایره سبز رنگ پایین سایت)

کانال تلگرام : [email protected]

اینستاگرام: Roshandesign

یوتیوب: Roshandesign

آپارات: Roshandesign

ایمیل : [email protected]

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به روشن دیزاین می باشد.

چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم
چگونه در خانه طراحی یاد بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *