چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم
چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

عکس‌های رادیولوژی ضخامت لازم را برای این کار دارند، تنها یک عیب دارند که آن هم وجود مواد شیمیایی روی آن است که طبعا برای پوست و مو مفید نیست. البته رفع این عیب هم زیاد کار سختی نیست.برای آموزش بیشتر با دلگرم همراه شوید.

طلق از جنس همان طلق‌ی است که همراه با شیرازه برای فنری کردن جزوه‌های‌تان استفاده می‌کنید. با این تفاوت که کمی ضخیم‌تر است. طلق‌های روسری به شکل ذوزنقه بریده شده‌اند و لبه‌های تیزشان گرد شده است.

طلق با اینکه محکم است، انعطاف‌پذیر است. کافی است یک لایهٔ باریک طلق بین دو لایهٔ روسری بگذارید تا وقتی روسری را زیر چانه محکم می‌کنید، قسمت لبهٔ بالایی روسری‌تان به شکل یک نیم دایره بایستد؛ گرد و شکیل.

با این حساب دیگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبهٔ روسری‌تان نخواهید بود، خصوصا اگر جنس روسری لطیف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممکن است کمی در اطراف صورت‌تان احساس گرما کنید.

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

برای استفاده از آن، آن را بین دو لایهٔ روسری قرار بدهید و بعد روسری را سر کنید. یا می‌توانید ابتدا روسری یا مقنعه را سرتان کنید و بعد طلق را بین دو لایهٔ آن قرار دهید و با نوک انگشتان‌تان آن را به جای خودش هدایت کنید. فقط دقت کنید که ضلع بزرگ‌تر آن باید به طرف لبهٔ تاخوردهٔ روسری باشد.

یک طلق در این ابعاد، تقریبا اندازهٔ استاندارد است، ولی اگر احساس کردید که طلق، زیادی بلند است و مانع از این می‌شود که گوشه‌های روسری‌تان را تو بزنید، می‌توانید به موازات دو ضلع کوچک آن، یکی دو سانت کوتاه‌ترش کنید. و برعکس، اگر احساس می‌کنید که اندازهٔ طلق برای صورت شما کوتاه است، یک طلق دیگر با طول بیشتر ببرید و استفاده کنید.

گاهی طلق‌ها توی نور برق می‌زنند و ممکن است شما این را دوست نداشته باشید. خصوصا اگر جنس روسری‌تان نازک باشد. برای رفع این مشکل طلق‌هایی ساخته‌اند که یک لایهٔ پارچه‌ای روی آن کشیده شده است که هم مانع از انعکاس نور می‌شود و هم از سُر خوردن و جابجایی آن جلوگیری می‌کند. حتی این نوع از طلق را هم در منزل می‌شود تهیه کرد.

یک مقدار لایی‌چسب مشکی با طولی مساوی طول طلقی که برش زده‌اید و عرضی دو برابر آن، تهیه کنید. (می‌شود تقریبا ۳۲ در ۱۳سانتی‌متر). بعد طلق را طوری روی آن بگذارید که ضلع بزرگ‌ترش بیفتد درست وسط لایی‌چسب. (حواستان باشد که یک طرف لایی‌چسب، چسب دارد و طرف دیگرش ساده است. طلق را روی طرفی که چسب دارد بگذارید.)

بعد لبهٔ دیگر لایی‌چسب را روی طلق برگردانید و برای احتیاط یک تکه پارچهٔ نازک روی آن بیندازید که اتو مستقیما با طلق و لایی‌چسب تماس نداشته باشد. حالا اتوی داغ را روی آن بگذارید تا چسب ِ لایی‌چسب به طلق بچسبد. دقت کنید که حرارتِ زیاد به طلق ندهید، پلاستیک است و آب می‌شود!

بعد که مطمئن شدید لایی‌چسب خوب به طلق چسبیده است، با قیچی گوشه‌های اضافی آن را ببرید. حالا طلق آمادهٔ استفاده است. دیگر نه لیز می‌خورد و نه انعکاس نور دارد.

می‌توانید یک طلق سفید هم، درست مثل همین طلق مشکی، با لایی‌چسب سفید درست کنید برای استفاده در روسری‌هایی که رنگ روشن دارند.

آن دخترهای لبنانی‌ای که گفتم را یادتان هست؟ بعضی از آن‌ها طلق را به جای اینکه بین دو لایهٔ روسری بگذارند، بعد از پوشیدن روسری‌شان، زیر روسری (بین سر و روسری‌) قرار داده بودند. این‌ جوری هم می‌شود استفاده کرد. فقط اگر استفاده از طلق در ابتدای کار، برای‌تان مشکل به نظر می‌رسد، نگران نباشد؛ خیلی زود برای‌تان عادی می‌شود.

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی


قاعدگی دردناک زنان و دختران


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟

آموزش استفاده از طلق برای شال و روسری

 

امروز می خواهیم یک ترفند جالب و آسان برای پوشیدن روسری به صورت صاف و مرتب را به شما آموزش بدهیم.

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

 

اکثر خانم های عربی و لبنانی خیلی مرتب روسری سرشان کرده اند بدون اینکه روسری حرکت بکند و بهم بریزد.

 

خیلی پیگیر شدم و متوجه شدم كه از طلق استفاده می کنند و آن صاف و مرتبی روسری هم به خاطر همان طلق است. احتمالا بعضی ها می پرسند طلق چه ربطی به روسری دارد؟ و اصلا طلق چيست؟!

 

این روزها در فروشگاه های چادر و روسری فروشی از این طلق ها زیاد دیده می شود. البته می توانید این طلق ها را خودتان هم درست کنید. برای درست کردن این طلق ها فقط به یک عکس رادیولوژی نیاز دارید. اگر این عکس ها را نداشتید می توانید از ورقه های شیرازه یا پوشه های دکمه دار محکمی که پاره شده است استفاده کنید.

 

“طلق روسری” چيست؟ و چه چیزی ساخته شده است؟

طلق از جنس همان طلقی است كه همراه با شيرازه برای فنر كردن کتاب و جزوه استفاده می كنيد. با اين تفاوت كه كمی ضخيم تر است. طلق های روسري به شكل ذوزنقه بريده شده اند و لبه های تيزشان گرد شده است. برای این که پارچه روسری تان آسیب نبیند، لبه های تیز آن را گرد نمایید. البته بعضی از طلق ها به صورت نیم دایره برش خورده اند.

 

طلق با اينكه محكم است، انعطاف پذير است. كافی است يک لايه ی باريک طلق بين دو لايه ی روسری بگذاريد تا وقتي روسري را زير چانه محكم می كنيد، این قسمت بالای سر شما به صورت نیم دایره به صورت گرد و شکیل قرار بگیرد.

با اين روش ديگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبه ی روسری تان نخواهيد بود، خصوصا اگر جنس روسری لطيف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممكن است كمی در اطراف صورت تان احساس گرما كنيد.

 

طلق های روسری را در زیر کتاب قرار بدهید و از آن ها نگهداری کنید زیرا با فشار آمدن روی آن می شکند و دیگر صاف نمی ماند.

 

آموزش بستن طلق روسری

 

آموزش درست کردن طلق روسری

طلق را می شود از بعضی از فروشگاه های حجاب تهيه كرد. در عين حال، خودتان هم می توانيد به راحتی آن را درست كنيد.

 

برای اين كار از عكس های راديولوژی استفاده كنيد. احتمالا همه چند ورق عكس راديولوژی در منزلشان دارند و اگر نبود حتما در منزل پدر و مادرتان پيدا می شود.

 

عكس های راديولوژی ضخامت لازم را براي اين كار دارند، تنها يک عيب دارند كه آن هم وجود مواد شيميايي روي آن است كه طبعا براي پوست و مو مفيد نيست. البته برطرف کردن اين عيب هم کار زياد سختی نيست.

 

كافی است يک ورقه از عكس های راديولوژي را داخل تشتی از آب و محلول سفيدكننده بگذاريد تا كم كم تبديل به يک ورقهٔ شفاف شود. (با عكس های MRI خودتان را خسته نكنيد، سفيدكننده هيچ اثری روی آن ها ندارد!)

 

الگوی طلق روسری

 

بعد، از آن يك ذوزنقه در ابعاد تقريبي 32 سانتیمتر در بياوريد. يعني ذوزنقه‌اي كه ضلع بزرگتر آن 32 سانتیمتر باشد، ضلع كوچکتر آن حدود 28 سانتیمتر و ضخامتش حدود 6 و نيم سانتيمتر. سعي كنيد ضلع بزرگتر را روی لبه ی ورقه ی راديولوژي قرار بدهید؛ چون اين قسمت از طلق بيشترين تماس را با روسري يا مقنعه دارد و اگر خوب قيچي نخورد، هم ممكن است نتيجه ی دلخواه را به‌ شما ندهد هم احتمال اينكه صيقلي نبودن لبه ی طلق روسری را نخ كش كند هست.

 

بعد كه ذوزنقه را درآورديد، چهار گوشه ی آن را گرد كنيد كه تيزی آن به روسری گير نكند. به همين راحتی حالا شما هم يک طلق آماده ی استفاده داريد.

 

آموزش استفاده از لایی چسب برای طلق روسری

 

طرز استفاده از طلق روسری

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

برای استفاده از طلق، آن را بين دو لايه ی روسري قرار بدهيد و بعد روسری را سر كنيد. يا می توانيد ابتدا روسري يا مقنعه را سرتان كنيد و بعد طلق را بين دو لايه ی آن قرار دهيد و با نوک انگشتانتان آن را در جاي خودش قرار بدهید. فقط دقت كنيد كه ضلع بزرگتر آن بايد به طرف لبه ی تاخورده ی  مقنعه یا روسری تان باشد.این سایز يک طلق در اين ابعاد، تقريبا اندازه ی استاندارد است، ولي اگر احساس كرديد كه طلق، زيادي بلند است و مانع از اين مي‌شود كه گوشه‌هاي روسری تان را تا بزنيد، می توانيد به موازات دو ضلع كوچک آن، يكي دو سانت آن را كوتاهتر كنيد. و برعكس، اگر احساس می كنيد كه اندازه ی طلق براي صورت شما كوتاه است، يک طلق ديگر با طول بيشتر ببريد و استفاده كنيد.

 

بستن روسری با طلق

 

جلوگیری از برق زدن طلق روسری

بعضی طلق ها داخل نور برق می زنند و ممكن است شما اين را دوست نداشته باشيد. خصوصا اگر جنس روسری تان نازک باشد. براي رفع اين مشكل طلق هايی ساخته اند كه يك لايه ی پارچه ای روی آن كشيده شده است كه هم مانع از انعكاس نور مي‌شود و هم از سُر خوردن و جابجايی آن زیر مقنعه و روسری جلوگيری می كند. حتی اين نوع از طلق را هم در منزل می توانید درست کنید.

 

يک مقدار لايی چسب مشكي با طولي به اندازه طول طلقي كه برش زده ايد و عرضی دو برابر آن، تهيه كنيد. (می شود تقريبا 32 در 13 سانتیمتر). بعد طلق را طوري روي آن بگذاريد كه ضلع بزرگ تر آن درست وسط لایی چسب باشد. (حواستان باشد كه يک طرف لايی چسب، چسب دارد و طرف ديگرش ساده است. طلق را روی طرفي كه چسب دارد بگذاريد.)

 

بعد لبه ی ديگر لايی چسب را روی طلق برگردانيد و براي احتياط يک تكه پارچه ی روی آن بيندازيد كه اتو مستقيما با طلق و لايی چسب تماس نداشته باشد. زیرا باعث جمع شدن طلق می شود. سپس اتوي گرم را روي آن بگذاريد تا چسب لايی چسب به طلق بچسبد. دقت كنيد كه حرارت زياد به طلق ندهيد، پلاستيک است و آب می شود!

 

بعد كه مطمئن شديد لايی چسب خوب به طلق چسبيده است، با قيچی گوشه های اضافي آن را ببريد. هم اکنون طلق آماده ی استفاده است. ديگر نه ليز می خورد و نه انعكاس نور دارد.

می توانيد يک طلق سفيد مانند همين طلق مشكی، با لای چسب سفيد درست كنيد برای استفاده در روسری هايی كه رنگ روشن دارند.

 

برای روسری های روشن از طلق روشن استفاده کنید

 

فقط اگر استفاده از طلق در ابتدا، برایتان مشكل است، نگران نباشد؛ خيلی زود برایتان عادی می شود.

 

برای درست کردن طلق روسری می توانید سایز گوش تا گوشتان را اندازه بگیرید و بعد برش بزنید.

 

می توانید از طلق به شکل مستطیل هم استفاده کنید ولی در کل ذوزنقه از همه مدل بهتر است.

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

 

در جستجوی مد

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حداقل 8 کاراکتر

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

این روزها خانم های جوان برای ایستایی بهتر شال و روسری از انواع فیکسر روسری استفاده می کنند. دل تان می خواهد وقتی روسری نخی سر می کنید لبه هایش صاف و مرتب بماند؟ پس با ما همراه باشید. شما در این مطلب یاد می گیرید که چطوری طلق روسری درست کنید؟ با نحوه صحیح استفاده از طلق روسری آشنا می شوید. و در انتها به این سوال پاسخ می دهیم که از کجا طلق روسری بخریم؟

 

آنچه که در این مطلب می خوانید:

بهترین راه جلوگیری از سر خوردن روسری استفاده از طلق روسری می باشد. البته بگذارید همین ابتدای کار این موضوع را روشن کنیم که طلق هم برای شال استفاده می شود و هم برای روسری. اما چون خانم های محجبه بیشتر از روسری استفاده می کنند تا شال این مدل فیکسر به طلق روسری مشهور شده است. برخی از انواع شال و روسری به خاطر نازک بودن لبه های شان خوب نمی ایستد. برای حل این مشکل می توانید داخل روسری یا شال طلق بگذارید، و با یک گیره روسری آن را زیر گلو یا کنار صورت تان فیکس کنید.

 

 

طلق به شکل ذوزنقه بریده می شود و لبه های تیزش گرد شده است. این لبه ها را گرد می کنند تا پارچه روسری آسیب نبیند. یک مدل طلق نیم دایره هم تو بازار موجود است ولی رایج نیست. جنس طلق بسیار محکم ولی انعطاف پذیر است. اگر آن را بین دو لایه روسری بگذارید و روسری را زیر چانه تان محکم کنید قسمت بالای سرتان به صورت نیم دایره مرتب و شیک می ایستاد. با استفاده از طلق دیگر لازم نیست نگران صاف و مرتب بودن لبه روسری تان باشید حتی اگر لطیف ترین و نرم ترین روسری را هم سر کنید با طلق اصلا تکان نمیخورد.

 

 

این طلق ها را اکثر فروشگاه های ملزومات حجاب دارند. البته شما می توانید با به عکس رادیولوژی یا ورقه های شیرازه ای که لوازم و تحریری ها دارند آن را درست کنید. ما در این مطلب الگو و مراحل ساخت طلق روسری را به طور کامل به شما آموزش داده ایم. اما اگر طلق در دسترس ندارید و یا وقت کافی برای این کار ندارید. می توانید طلق روسری را از فروشگاه کاشانه سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. با ما همراه باشید…

 

طلق های بازار در دو مدل بدون روکش و با روکش وجود دارند. مزبت طلق بدون روکش و بی رنگ این است که با همه رنگ شال و روسری هماهنگ است. یعنی با هر رنگ شال و روسری که آن را استفاده کنید اصلا دیده نمی شود. البته طلق های بدون روکش بی کیفیت به مرور زمان روسری را نخ کش می کنند. همچنین این مدل طلق راحت تر می شکند و نگهداری آن سخت تر است.

همچنین گاهی برق طلق بدون روکش از زیر روسری دیده می شود. برای مثال وقتی زیر نور مستقیم خورشید و در فضای باز هستید این اتفاق می افتد. به همین دلایل ما به شما استفاده از طلق روکش دار را توصیه می کنیم.

در انواع روکش دار یک لایه اضافی روی طلق قرار می گیرد و تمام مشکلات فوق را رفع می کند. نکته استفاده از طلق روکش دار این است که باید آن را با روکش همرنگ شال یا روسری تان استفاده کنید. تا مطمئن باشید که سایه آن از زیر روسری و شال دیده نمی شود. یک راه این است که یک طلق سفید برای شال و روسری های رنگ روشن و یک طلق مشکی برای رنگ های تیره تان داشته باشید.

 

 

روکش این مدل طلق ها مزیت های مختلفی دارد. برای مثال نگه داری از این مدل طلق راحت تر است و به راحتی نمی شکند. همچنین طلق روکش دار زیر روسری ثابت تر از مدل بدون روکش قرار می گیرد. تا حدی که به هیچ فیکسر یا گیره روسری دیگری نیاز نخواهید داشت. مشکل برق طلق هم در این مدل طلق روسری کاملا رفع شده است.

 

باید طلق را بین دو لایه روسری قرار بدهید و بعد روسری را سر کنید. یا می توانید اول روسری تان را مثل همیشه تا بزنید و روسری سر بیاندازید. بعد طلق را بین دو لایه آن قرار بدهید و با نوک انگشتان تان آن را سرجایش تنظیم کنید. دقت کنید که ضلع بزرگتر آن را باید به سمت تا خورده و لبه روسری تان باشد. اگر حس کردید که طلق برای شما زیادی بلند است و مانع این می شود که گوشه های روسری تان را درست تا بزنید یکی دو سانتی متر از دو طرف کوتاهش کنید. همینطور اگر می بینید اندازه طلق برای صورت شما کوتاه است یک طلق دیگر با طول بیشتر برش بدهید.

 

به هیچ عنوان طلق بی کیفیت استفاده نکنید. چون ممکن است به روسری تان آسیب برساند و آن را نخ کش کند. از هر جایی که طلق می خرید یادتان باشد یک طلق استاندارد باید خصوصیات زیر را داشته باشد.

 

 

 

 

می توانید طلق روسری را فروشگاه کاشانه بخرید. اما اگر نمی خواهید طلق را آماده بخرید می توانید خودتان آن را در منزل بسازید. برای این کار به وسایل زیر احتیاج دارید:

یک طلق شفاف بی رنگ / قیچی / الگو / خط کش و خودکار

ورقه های طلق A4 را می توانید از لوازم التحریری ها تهیه کنید. اگر در منزل عکس رادیولوژی قدیمی دارید می توانید از آن استفاده کنید. اتفاقا ضخامت عکس های رادیولوژی برای این کار خیلی مناسب هم هست. فقط ابتدا باید مواد شیمیایی روی عکس را پاک کنید. می توانید ورقه عکس را داخل تشتی که از آب و محلول سفید کننده پر کرده اید قرار دهید. اینطوری کم کم ورقه کاملا شفاف می شود. یادتان باشد عکس های MRI پاک شدنی نیستند و به درد این کار نمی خورند.

 

برای ساختن طلق روسری ابتدا نیاز به الگویی برای برش داریم. با ما همراه باشید تا با هم مراجل تهیه طلق روسری را ببینیم.

 

یک مدل الگوی برش طلق روسری را در زیر مشاهده می کنید.

باید یک ذوزنقه مطابق اندازه فوق برش بدهید.برای این کار ابتدا یک مستطیل ۳۲ در ۸ سانتی متر از ورقه طلقی که تهیه کردید برش دهید. یک سمت مستطیل را از هر طرف ۲ سانتی متر به طرف داخل علامت بزنید. سپس این علامت ها را به گوشه پایین وسط کنید. حالا یک ذوزنقه دارید که صلع بزرگتر آن ۳۲ سانتی متر و ضلع دیگرش ۲۸ سانتی متر می باشد. حالا قسمت های اضافه مستطیل را برش بدهید.

پیشنهاد می کنیم طوری الگوی تان را برش دهید که ضلع بزرگتر ذوزنقه روی لبه عکس رادیولوژی قرار بگیرد. چون این قسمت از عکس بیشترین تماس را با روسری شما دارد و اگر خوب آن را برش ندهید ممکن است صیقلی و نرم نباشد و روسری تان را نخ کش کند. حالا گوشه های تیز ذوزنقه را مطابق عکس بالا با قیچی گرد کنید. برای اینکه این الگو را سفارشی برای خودتان دربیارید می توانید سایز گوش تا گوش تان را اندازه بزنید و روی الگو اعمال کنید.

 

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

 

اگر می خواهید یک طلق روکش دار داشته باشید می توانید لایی چسب با طول هم اندازه طلق و عرض دو برابر برش بدهید. برای الگوی فوق باید لایه چسب را ۳۲ در ۱۷ سانتی متر باشد. بعد طلق را در طرفی که چسب دارد قرار بدهید. آن را روی طلق تا کنید و با اتو بچسبانید. سپس لبه های اضافی لایه چسب را ببرید. برای احتیاط موقع اتو کردن یک پارچه دیگر روی کار بیاندازید. اتوی گرم باعث می شود چسب لایی به طلق بچسبد. حواس تان باشد طلق را با حرارت زیاد اتو آب نکنید. این لایه لایه چسب هم جلوی برق طلق را می گیرد و هم از سر خوردن روسری روی طلق جلوگیری می کند.

یادتان باشد لایه چسب را با رنگ هماهنگ روسری تان انتخاب کنید.

 

همه سریال زیبای دلدادگان را به خاطر داریم. پانته آ بهرام و سانیا سالاری در اکثر سکانس های این سریال از طلق روسری استفاده می کردند.

در تصویر زیر می توانید به وضوح تفاوت استفاده از طلق روسری را مشاهده کنید. همان طور که می بینید طلق روسری باعث شده لبه روسری سانیا سالاری بسیار مرتب و صاف بایستد. به لبه روسری ملیکا شریفی نیا دقت کنید تا این تفاوت را بهتر درک کنید.

 

باز هم تصویر دیگری از پانته آ بهرام که از طلق روسری استفاده کرده اند.

 

 

طلق روسری نباید بشکند چون یک طلق شکسته دیگر اصلا صاف نمی ماند. مثلا می توانید طلق تان را زیر کتاب بزارید تا همیشه صاف بماند.

می توانید یک طلق روسری سفید و یک طلق مشکی برای خودتان درست کنید. به این ترتیب هر وقت بخواهید روسری رنگی سر کنید بهتر است از طلق سفید استفاده کنید. از این نکته که باید طلق همرنگ با روسری تان استفاده کنید به سادگی عبور نکنید. طلق سفید زیر روسری های مشکی و تیره دیده می شود!

 

 

در صورتی که اگر برای این روسری شیک یک طلق مشکی استفاده کنید نتیجه عالی می شود:

 

 

پک دوتایی حاوی یک طلق سفید و یک مشکی را می توانید از فروشگاه کاشانه تهیه فرمایید.

 

 

یادتان باشد اگر به نظرتان استفاده از طلق سخت است زود ناامید نشوید. خیلی زود به آن عادت می کنید.

 

 

مشکل خیلی ها با طلق این است که حین استفاده روی سر روسری کم کم لیز می خورد. در واقع این مشکل در مدل های ساده طلق وجود دارد که بدون هیچ لایه اضافی و صرفا طلق برش خورده می باشند. در طلق های کاشانه دو طرف طلق با لایه ای پارچه ای پوشانده شده که از لغزش جلوگیری می کند. پس اگر تجربه خوبی در استفاده از طلق روسری نداشته اید به شما پیشنهاد می کنیم فقط یک بار طلق روسری فوق العاده کاشانه را امتحان کنید.

 

 

اگر جنس شال تان لیز است می توانید لبه شال را تا بزنید و طلق روکش دار بین آن قرار دهید. به این ترتیب شال شما کمتر لیز می خورد. البته بهتر است در این حالت از گیره مخفی برای ثابت نگه داشتن شال روی سر استفاده کنید.

 

شما عزیزان می توانید همین الان با ۵۰ درصد تخفیف و فقط ۵ هزار تومان خرید طلق روسری را از فروشگاه کاشانه انجام دهید. در تصویر طلق روسری کاشانه را مشاهده می کنید.

 

 

طلق روسری سفید یا مشکی هر کدام با تخفیف ۵ هزار تومان می باشد. البته می توانید با تهیه پک دوتایی سفید و مشکی به جای ۲۰ هزار تومان فقط با قیمت ۸ هزار تومان خرید به صرفه تری را انجام دهید.

 

پیشنهاد می کنیم اگر به ملزومات ساخت طلق دسترسی ندارید و یا زمان کافی برای انجام این کار ندارید خیلی راحت آن را از فروشگاه کاشانه سفارش دهید.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به سوال های تان پاسخ داده باشیم. شما هم نظرتان را برای ما کامنت کنید. آیا تجربه استفاده از طلق روسری را دارید؟ به عنوان جایگزین طلق روسری چه پیشنهادی دارید؟

 

شما تلق روسری تو فروشگاه نمیزارین؟ تو هیچ فروشگاه آنلاینی موجود نیست

سلام ساراجان اتفاقا تو اینستاگرامم درخواست طلق زیاد ازمون می کنند. به زودی موجودش می کنیم

طلق روسری در فروشگاه کاشانه موجود شد دوست عزیز

از کجا طلق روسری بخریم

سلام لیلاجان، یه زودی آموزش تصویری مرحله به مرحله برای ساختن طلق تو وبلاگ میزاریم. می تونید از اونجا یاد بگیرین و خودتون تو خونه بسازینش. البته تو فروشگاه کاشانه هم به زودی طلق روسری می زاریم

طلق روسری در فروشگاه کاشانه موجود شد

سلام، ممنونم از مطلب خوب و کامل تون. روسری با طلق واقعا قشنگ وایمیسته! می خواستم بپرسم قیمت طلق روسری چنده؟

سلام عزیزم، قیمت طلق خیلی پایینه. زیر ده هزار تومن می تونید طلق روسری تهیه کنید

طلق روسری در فروشگاه کاشانه موجود شد. قیمت فقط ۵ هزار تومان

سلام من تو گوگل دنبال طلق روسری می گشتم و به سایت شما رسیدم. فروش عمده هم دارین؟

سلام عزیزم. اگر منظورتون فروش با قیمت عمده هست خیر چنین امکانی نداریم. قیمت طلق روسری کاشانه واقعا با حداقل سود ممکنه. در کل خرید طلق روسری با هر تعدادی که بخواهید امکان پذیره. می تونید سفارش تون رو توی سایت ثبت کنید یا با شماره ۰۹۳۰۰۵۴۹۴۹۷ در واتساپ برای سفارش تون هماهنگ کنید

سلام، من طلق خریدم و استفاده می کنم ولی هنوز بهش عادت نکردم. ولی واقعا از نتیجه راضی ام خیلی روسری شیک و منظم وایمیسته

چند بار اول طبیعیه ولی بعدش بهش عادت می کنید و اصلا یادتون میره طلق روی سرتون هست. ممنون بابت نظرتون

شما طلق روسری هم میفروشین؟

بله اینجا می تونید طلق های کاشانه رو مشاهده کنید: طلق روسری

کاش تو یه ویدیو طرز استفاده از طلق رو نشون میدادین من طلق دارم ولی باهاش مشکل دارم

چشم در اولین فرصت تو یه ویدیو طرز استفاده از طلق رو بهتون نشون میدم. اینستاگرام کاشانه رو اگه دنبال کنید خبردار میشین

خواستم ازتون تشکر کنم از روی الگوی شما طلق روسری درست کردم خیلی خوبه واقعا ممنون

خواهش می کنم عزیزم خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده ممنون بابت انرژی خوبتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شروع چت واتس اَپ

برچسب‌ها:آموزش بستن شال با طلق در این آموزش از شال عریض و لطیف …, آموزش درست کردن طلق روسری + ترفند پوشیدن روسری طلق دار, آموزش درست کردن طلق شال و روسری – آپارات, آموزش ساخت طلق روسری در خانه – آپارات, آموزش ساخت طلق روسری در خانه – تکوید, آموزش ساخت طلق روسری در خانه – نماوید, آموزش ساخت طلق روسری در خانه – ویدجین, آموزش ساخت طلق روسری در خانه – ویدیاب, آموزش صاف ایستادن روسری با طلق – کافه فیلم, آموزش صاف ایستادن روسری با طلق دیدئو dideo, ایده بستن روسری لبنانی با طلق – تازه ترین ها – تماشا, با این 9 راهکار از حجاب خود لذت ببرید – باحجاب, ترفندی فوق العاده جالب برای پوشیدن روسری..تصاویر – پارس ناز, تولیدی طلق روسری – تبلیغ رسانه, حجـــابِ دختــرِ مسلمان, درست کردن طلق روسری – دنیای خلاقیت, درست کردن طلق روسری پورتال جامع ایران بانو, طلق روسری در قم, طلق روسری را خودمان درست کنیم – چارقد, فرهنگی – هنری و گردشگری – نیستان, يكي از ترفندهاي روسري پوشيدن – بیتوته, يكي از ترفندهاي روسري پوشيدن – سپند جام

    چارقد:چند سال پیش در یک سفر تابستانی به مشهد، عده‌ای از دخترهای عرب که احتمالا لبنانی بودند را…

احتمالا شما هم تا به حال دختران عرب لبنانی را دیده‌اید که مدل خاصی روسری خود را می‌بندند. جدای از نحوه بستن، روسری آن ها نیز به شکل عجیبی صاف بر روی سر آن‌ها قرار می‌گیرد. اگر کمی بیشتر به این زنان لبنانی دقت کنید متوجه می‌شوید که چیزی در زیر روسری آن‌ها برق می‌زند. این برق به خاطر استفاده از طلق روسری است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چگونه از طلق برای صاف ایستادن روسری استفاده می‌کنند. پس تا انتهای این مقاله با بانک روسری ایران همراه باشید.

جنس این طلق بسیار شبیه به طلق و شیرازه ای است که برای نگهداری کاغذ استفاده می‌شود. برای استفاده از این طلق‌های روسری، باید آن‌ها را به شکل ذوزنقه ببرید و البته برای این که پارچه روسری‌تان آسیب نبیند، لبه‌های تیز آن را گرد نمایید. بعد از برش کافی است تا قطعه بریده شده را بین دو لایه‌ی روسری بگذارید تا وقتی روسری بسته می‌شود، این قطعه بالای سر شما به صورت نیم دایره قرار گیرد.

این روزها در فروشگاه‌های چادر و روسری فروشی از این طلق‌ها زیاد دیده می‌شود. البته می‌توانید این طلق‌ها را خودتان هم درست کنید. برای درست کردن این طلق‌ها فقط به یک عکس رادیولوژی نیاز دارید. اگر این عکس‌ها را خودتان ندارید، می‌توانید از مغازه‌هایی که مواد بازیافتی را جمع‌آوری می‌کنند با هزینه ناچیزی تهیه کنید.

مهم‌ترین عیب طلق‌های رادیولوژی استفاده از مواد شیمیایی در آن‌هاست که می‌تواند برای پوست و موی شما مضر باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید این عکس‌ها را در محلول آب و سفیدکننده قرار دهید تا کم کم به یک ورقه شفاف تبدیل شود.

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

بعد از آن که طلق آماده شد یک ذوزنقه با اندازه قاعده‌ی ۳۲ و ۲۸ سانتی‌متر و ارتفاع حدود ۶.۵ سانتی متر از داخل آن جدا کنید. سعی کنید قاعده بزرگتر را بدون نیاز به برش، با استفاده از لبه‌های عکس رادیولوژی در بیاورید چرا که اگر در برش این قسمت خوب عمل نکنید، ممکن است باعث نخ‌کش شدن روسری‌تان بشود. همچنین حواستان باشد تا راس‌های ذوزنقه را نیز گرد ببرید تا آسیبی به روسری وارد نکند.

حالا دیگر طلق شما آماده‌ی استفاده است، کافی است فقط آن را بین دو لایه‌ی روسری قرار دهید و بعد روسری را سر کنید. (لبه طولانی‌تر ذوزنقه باید در قسمت لبه‌ی تا خورده روسری‌تان قرار گیرد. توجه داشته باشید که اندازه‌های ذوزنقه به صورت حدودی و بر اساس اندازه نرمال صورت افراد اندازه گرفته شده است. شما می‌توانید بر اساس اندازه صورت‌تان این ذوزنقه را بزرگ یا کوچک‌تر کنید تا حالت قرارگیری آن نیز به آن چیزی که انتظار دارید، نزدیک‌تر باشد.

تا اینجا روسری شما درست ایستاده است، فقط یک مشکل کوچک وجود دارد. روسری شما نور را بازتاب می‌دهد و برق می‌زند و بعضی‌وقت‌ها هم سر می‌خورد. برای رفع این مشکل باید از لایی چسب مشکی رنگ کمک بگیرید.

 یک تکه پارچه لایی مستطیل شکل(۳۲ سانتی متر طول و ۱۳ سانتی متر عرض) را بر روی طلق قرار دهید. حالا لبه‌ی دیگر لایی چسب را برگردانید. و برای آن که طلق در حرارت اتو آسیب نبیند، یک تکه پارچه بر روی آن قرار دهید و اتو کنید. حالا در مدت زمان کوتاهی اتو را بر روی پارچه بگذارید.(قرار گرفتن اتو در مدت زمان طولانی باعث می‌شود طلق آب شده و حالت خود را از دست دهد.) بعد از این مرحله گوشه‌های اضافی لایی را ببرید.

اگر روسری‌هایتان به رنگ روشن هستند، می‌توانید به جای لایی مشکلی از لایی سفید نیز استفاده کنید.

scarfbank_admin می‌گوید:

Zahra می‌گوید:

scarfbank_admin می‌گوید:

بردی نیاز قوامی می‌گوید:

ana می‌گوید:

بانک روسری به عنوان مرجع اطلاعات، دانش و تکنولوژی؛ فرآیند تامین، طراحی و تولید پوشش سر و خدمات وابسته آن، فعالیت خود را برای تجمیع و هم‌افزایی نیروی بالقوه ارکان این صنعت آغاز نموده و چشم انداز خود را تحت حمایت تک تک تولیدکنندگان و توزیع کنندگان صنعت نساجی و پوشاک فراهم ساختن بستر توسعه روزافزون اشتغال و اقتصاد در این صنعت قرارداده است.

 ابتکار دختران لبنانی

با این حساب دیگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبه روسری‌تان نخواهید بود، خصوصا اگر جنس روسری لطیف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممکن است کمی در اطراف صورت‌تان احساس گرما کنید. طلق را می‌شود از بعضی از فروشگاه‌های حجاب (خصوصا در قم) تهیه کرد. در عین حال، خودتان هم می‌توانید آن را درست کنید؛ کاری که ما پیش از اینکه طلق‌ی در ایران بیابیم می‌کردیم. برای این کار از عکس‌های رادیولوژی استفاده کنید.


چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

چند سال پیش در یک سفر تابستانی به مشهد، عده‌ای از دخترهای عرب که احتمالا لبنانی بودند را دیدم که در حالی‌که روسری‌شان خیلی صاف و صوف روی سرشان ایستاده بود، چیزی زیر روسری داشت برق می‌زد.

بعدتر فهمیدم که طلق بوده و آن صاف و صوفی روسری هم به خاطر همان طلق بوده است. احتمالا بعضی‌ها می‌پرسند طلق چه ربطی به روسری دارد؟ و اصلا طلق چیست؟!

طلق روسری چیست؟

طلق با اینکه محکم است، انعطاف‌پذیر است. کافی است یک لایه باریک طلق بین دو لایه روسری بگذارید تا وقتی روسری را زیر چانه محکم می‌کنید، قسمت لبه بالایی روسری‌تان به شکل یک نیم دایره بایستد؛ گرد و شکیل.

با این حساب دیگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبه روسری‌تان نخواهید بود، خصوصا اگر جنس روسری لطیف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممکن است کمی در اطراف صورت‌تان احساس گرما کنید.

طلق روسری را خودمان درست کنیم

برای این کار از عکس‌های رادیولوژی استفاده کنید. احتمالا همه چند ورق عکس رادیولوژی توی منزل‌شان هست و اگر نبود حتما در منزل پدربزرگ و مادربزرگ‌تان یکی دو ورقش پیدا می‌شود.

 عکس‌های رادیولوژی ضخامت لازم را برای این کار دارند، تنها یک عیب دارند که آن هم وجود مواد شیمیایی روی آن است که طبعا برای پوست و مو مفید نیست. البته رفع این عیب هم زیاد کار سختی نیست. کافی است یک ورقه از عکس‌های رادیولوژی را توی تشتی از آب و سفیدکننده بگذارید تا کم‌کم تبدیل به یک ورقه شفاف شود. (با عکس‌های MRI خودتان را خسته نکنید، سفیدکننده هیچ اثری روی‌شان ندارد!)

بعد، از آن یک ذوزنقه در ابعاد تقریبی 32 سانت در بیاورید. یعنی ذوزنقه‌ای که ضلع بزرگ‌ترش 32 سانتی‌متر باشد، ضلع کوچک‌ترش حدود 28 سانتی‌متر و ضخامتش حدود 6 و نیم سانتی‌متر. سعی کنید ضلع بزرگ‌تر را منطبق کنید بر لبه? ورقه? رادیولوژی؛ چون این قسمت از طلق بیشترین تماس را با روسری یا مقنعه دارد و اگر خوب قیچی نخورد، هم ممکن است نتیجه? دلخواه را به‌تان ندهد هم احتمال اینکه صیقلی نبودنش روسری را نخ‌کش کند هست.

بعد که ذوزنقه را درآوردید، چهار گوشه آن را گرد کنید که تیزی آن به روسری گیر نکند. به همین راحتی حالا شما هم یک طلق ِ آماده استفاده دارید.

چطور از طلق در روسری و مقنعه استفاده کنیم؟

یک طلق در این ابعاد، تقریبا اندازه استاندارد است، ولی اگر احساس کردید که طلق، زیادی بلند است و مانع از این می‌شود که گوشه‌های روسری‌تان را تو بزنید، می‌توانید به موازات دو ضلع کوچک آن، یکی دو سانت کوتاه‌ترش کنید. و برعکس، اگر احساس می‌کنید که اندازه طلق برای صورت شما کوتاه است، یک طلق دیگر با طول بیشتر ببرید و استفاده کنید.

چه کار کنیم که طلق توی نور برق نزند؟

یک مقدار لایی‌چسب مشکی با طولی مساوی طول طلقی که برش زده‌اید و عرضی دو برابر آن، تهیه کنید. (می‌شود تقریبا 32 در 13سانتی‌متر). بعد طلق را طوری روی آن بگذارید که ضلع بزرگ‌ترش بیفتد درست وسط لایی‌چسب. (حواستان باشد که یک طرف لایی‌چسب، چسب دارد و طرف دیگرش ساده است. طلق را روی طرفی که چسب دارد بگذارید.)

بعد لبه دیگر لایی‌چسب را روی طلق برگردانید و برای احتیاط یک تکه پارچه نازک روی آن بیندازید که اتو مستقیما با طلق و لایی‌چسب تماس نداشته باشد. حالا اتوی داغ را روی آن بگذارید تا چسب ِ لایی‌چسب به طلق بچسبد. دقت کنید که حرارتِ زیاد به طلق ندهید، پلاستیک است و آب می‌شود!

بعد که مطمئن شدید لایی‌چسب خوب به طلق چسبیده است، با قیچی گوشه‌های اضافی آن را ببرید. حالا طلق آماده? استفاده است. دیگر نه لیز می‌خورد و نه انعکاس نور دارد.

می‌توانید یک طلق سفید هم، درست مثل همین طلق مشکی، با لایی‌چسب سفید درست کنید برای استفاده در روسری‌هایی که رنگ روشن دارند.

آن دخترهای لبنانی‌ای که گفتم را یادتان هست؟ بعضی از آن‌ها طلق را به جای اینکه بین دو لایه روسری بگذارند، بعد از پوشیدن روسری‌شان، زیر روسری (بین سر و روسری‌) قرار داده بودند. این‌ جوری هم می‌شود استفاده کرد. فقط اگر استفاده از طلق در ابتدای کار، برای‌تان مشکل به نظر می‌رسد، نگران نباشد؛ خیلی زود برای‌تان عادی می‌شود.

 

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع:http://www.tebyan.net/social/house_family/child/trainingchildscreativity/2011/8/8/174930.html

تا چند سال دیگر از”ISO” یا همان بسیج ایران اسلامی و حزب الله لبنان در پاراچنار بیشتر خواهید شنید

عکس:محمد باقر اهل پاراچنار

سفر به کشور عراق با هدف زیارت حرم ائمه معصومین(ع) برکات بسیار برایم داشت. از جمله برکاتش آشنایی به شیعیان دیگر کشورهای منطقه بود.

اما اصل ماجرا:

پس از یک روز حرکت و عبور از مرزخسروی با توجه به تمام پیش زمینه های ذهنی که دوستان ورئیس کاروان برایم در مورد چگونگی ورود به عراق و انگشت نگاری توسط  آمریکایی ها و  حضورمنافقین در عراق، ولی نه خبری  از انگشت نگاری توسط آمریکایی ها بود و نه خبری از منافقین، بدون هیچ مشکلی وارد عراق شدم.

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

پس از چند ساعت سفر در خود عراق به نجف اشرف رسیدم. وقت ورود به رستوران هتل الصفا با جوانی سلام واحوالپرسی کردم که به نظر عراقی نمی خورد. چهره ای مظلوم و دلنشینی داشت. بعد چند وعده صرف غذا در رستوران و ارائه سرویس توسط همین جوانک مظلوم ناگهان بعد یک شام سر صحبت با وی باز شد. دوستم”محمد صادق” پرسید اهل کجایی؟

جوانک با مظلومیت خاصی گفت:”پاراچنار”

چقدر این اسم آشناست!!!!                                         گفتم: پاراچنار پاکستان

 جوانک مظلوم ما گفت :نعم                      از نامش پرسیدم ؟

جوانک گفت:  محمد باقر

چقدر اسمت قشنگه!

وقتی فهمید که  با بچه بسیجی ها دمخور هستم انگار گفته باشم اهل یه خاندان بزرگ هستم یا خبر خیلی خوش و مسرت بخشی به وی داده باشم مدل خاصی همراه با احترام بسیار با من رفتار کرد

با هم دست دادیم و رو بوسی کردیم بعد دست خودش را به نشانه ای احترام بوسید و گفت: التماس دعا

ناگهان گفت:انا مقلد امام خامنه ای حفظه الله

به آرشیو نداشته و مختصر اطلاعات ذهنم مراجعه کردم

آره یادم آمد

شنیده بود مردم  شیعه پاراچنار مقلد آقا هستند

با محمد باقر خداحافظی کردم به همراه رفیقم”محمدصادق” به سمت اتاق هتل رفتیم ما همچنان به محمد باقر فکر می کردیم.

دنبال فرصتی برای صحبت کردن با محمد باقر بودم تا اینکه شب آخر انگار قسمت بود ما به خاطر زیارت حضرت امیر المومنین(ع) دیرتر از همه به رستوران رسیدیم.کار محمد باقر تموم شده بود. برای ما غذا آورد و روبروم نشست. نوشیدنی را باز کردم یک لیوان برایش ریختم.با هزار زور و زحمت قبول کرد و خورد

سر صحبت با یه بسیجی تمام عیار پاراچناری باز شد. گوشی موبایلش را برادشت  عکس آقا را از صفحه موبایل خودش نشانم داد. با فارسی مختصری که مشخص بود تو هتل یاد گرفته است”زبان اصلی تو پاکستان و پاراچنار اردو هست که به زبان فارسی نزدیکه”

گفت:”من هر روز صبح عکس  امام خامنه ای را نگاه می کنم و غیر ممکنه این کار را نکنم”

محمد باقر از اعضای”ISO” پاراچنار هست.از صحبت های محمد باقر متوجه شدم. “”ISO چیزی تو مایه های بسیج در ایران و حزب الله در لبنان می باشد.

بچه های “ISO” موظف اند تحصیل علم،قرائت قرآن و آموزش نظامی را دنبال کنندو خوب یاد بگیرند همه اعضا مقلد آقا هستند.  این گروه جهادی شیعی در پاراچنار تازه تاسیس هست و مسن تر ین افراد چیزی در سن سال محمد باقر هستند یعنی بین 20 الی 25 سال می باشند.

با وجود محرومیت شدید در پاراچنار تسلط محمد باقر به زبان انگلیسی بسیار برایم تعجب بر انگیز  بود.” یحتمل از وقتی وارد عراق شده بود یاد گرفته”

محمد باقر با یه حالت افتخار یه مرتبه گفت: رهبر ما تو پاراچنار مقلد امام خامنه ای هست. تازه فهمید کلهوم اجمعین مرید امام خامنه ای هستند.

 ازیک سال پیش که محمدباقر برای زیارت به عراق آمده بود در نجف ماندگار شد و ماهی 250دلار حقوق می گرفت که قسمت اندکی را برای خانواده و اصل پول را به حساب “ISO”و می ریخت تا کمک مالی به بچه های “ISO” کرده باشد.

فقط توانستم بگویم:احسنت. شیرمردی پسر… “متوجه نشد چی گفت

می گفت:آمریکایی ها به خاطر تسلط زبانش به انگلیسی ،فارسی،عربی و اردو به دلیل پاکستانی بودنش با در آمد ماهیانه 1000دلار  به وی پیشنهاد کار در بغداد  داده اند ولی قبول نکرد

گفت: دوست دارم در نجف و هتل الصفا بمانم و افتخار خادمی و خدمت گذاری زائرین ایرانی نصیبم شود

“هتل الصفا معمولا هر روز محل اسکان  زائرین ایرانی هست”

“یک لحظه  احساس کرده همان اصحاب قلیل بهشتی”فاصحب الیمینه ما اصحاب الیمینه” که”قلیل من الاخرین” رو بروم نشسته است”

سوره واقعه

امثال محمد باقر از جایی الگو گرفتنه اند که من از همان دیارم  ولی انگار و به یقین امثال محمد باقر اهل این دیار هستند و  من خیلی غریبه ام..محمد باقر از من و امثال من در ایران بهتر باکری ها و همت ها را می شناسد و مسیر شان را ادامه می دهند. از صحبت های محمد باقر مشخص است علاقه ای بسیار به ایران و انقلاب اسلامی دارد. . و هر بار می گفت ان شالله به ایران میایم.

تازه صدور انقلاب اسلامی ایران را به چشم دیدم روی پیشانی بچه  شعیه های لبنان گرفته تا پاراچنار و بحرین باید نوشت”این فرد کپی بچه بسیجی های ایران است” البته از نوع اصلی بچه بسیجی ها

جوانک مظلوم پاراچناری که مثل یه مرد خدایی حرف میزد.با نفرت خاصی ظلم وهابی ها در پاراچنار می گفت. گویا منطقه پاراچنار در محاصره وهابی ها هست و وهابی های”لعنت الله علیه”بچه های خردسال شیعیان را می دزدند و تیکه تیکه می کنند.چون معتقدند خون شیعه تو رگه بچه های منطقه پاراچنار هست. دوست محمد باقر سال پیش روز عاشورا تو یک بمب گذاری تو پاراچنار شهید شد.بهش تسلیت گفتم ولی انگار این بچه و مردم دیارش شاگرد مکتب حسین(ع)هستندو مرگ  برایشان از عسل شیرین تر است.

جوان پاراچنار هر روز سحر از ساعت 3 الی چهار به زیارت امیرالمومنین می رود. از دعاهایش پرسیدم

گفت:

 دعام ظهور امام الازمان،طول حیات امام خامنه ای، سلامتی سیدحسن نصرالله واحمدی نژاد و پیروزی بسیج حزب الله و “ISO” و شیعیان بحرین

الله اکبر….الله اکبر

به والله به جوانک پاراچناری غبطه خوردم. چه عمق نگاهی چه دل بزرگی، با وجود همه بدبختی ها خانواده اش در پاراچنار، به جای دعا  برای سروسامان دادن به زندگی شخصی خودش ،چسبیده به پیروزی بسیج و حزب الله با وجود اینکه با هزار دلیل میشود””ISO را یک جورایی توجیح کرد .

هرچند تمام امید و آرزوهای امثال محمد باقر پاراچناری در منطقه از انقلاب ایران سرچشمه می گیرد.

از محمد باقر پرسیدم: رهبر ایران، امام خامنه ای اگر فتوای جهاد دهد حاضری برای جنگ خودت را به ایران برسانی؟

محکم بدون معطلی همراه با تکان دادن سرش گفت:

نعم!!!!

تازه فهمیدم  چرا حرف های قائدنا امام خامنه ای  مو به مو توسط غربی ها رصد می شود. آنها بهتر می دانند هزاران موشک در سینه جوانان شیعه در کشور های منطقه نهفته است که اگرقرار باشد سر بیرون آورد حداقلش خاورمیانه دیگر برایشان امن نخواهد بود.

 

محمد باقر مشت خودش را بالا آورد و محکم گفت:

ان شالله به کمک هم “بسیج،حزب الله و “”ISO ” اسرائیل را نابود می کنیم.

منبع:http://mohsen-sadi.blogfa.com/

 چند هفته پیش تعدادی از دختران نوجوان عضو موسسه فرهنگی کشافه‌المهدی لبنان در سفری زیارتی به ایران آمدند که گروهی از آنها ابتدا به حرم حضرت معصومه (س) و گروهی نیز ابتدا به زیارت حرم علی‌بن موسی‌الرضا (ع) مشرف شدند و در ادامه مسیر اردوی زیارتی خود، به شهرستان چالوس در استان مازندران وارد شدند و در اردوگاه شهید مهدی‌زاده (دلگشا) چالوس دو روز میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند. هدف آنها از حضور در این کانون، آشنایی بیشتر با فعالیت‌های آن و رفع خستگی گذشتن از مسیرهای طولانی‌ای بود که طی کردند.در این دو روز تجربه‌های جالبی حاصل شد؛ هم از طرف لبنانی‌ها و هم از طرف ما ایرانی‌ها که در ذیل به آنها اشاره خواهم کرد. کشافه‌المهدی آنطور که آنها گفتند یعنی پیش‌آهنگ‌های امام مهدی (عج). بنابراین برای ما واضح شد که سرودهایی که آنها می‌خواندند، نشأت گرفته از همین مسئله است.یک روز قبل از شروع اردو به ما خبر دادند که گروهی که از قم عازم مشهد بودند و قرار بود در میانه راه به چالوس بیایند، گرفتار ترافیک شدید جاده کندوان شدند و به شمال نمی‌رسند. بچه‌ها هم گرسنه و بی‌حال در اتوبوس‌ها هستند. چند نفر از بچه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران به همراه مدیر کانون، بدون اتلاف وقت به سمت بچه‌ها حرکت کردند و شام را به آنها رساندند. با هر سختی بود بالأخره مهمانانمان در نیمه‌های شب و نزدیک به صبح به اردوگاه رسیدند.

به رهبر سفت و سخت می‌گویند امام خامنه‌اییک گروه دیگر هم تقریباً به‌موقع رسیدند و در ابتدای حضورشان در اردوگاه، با آن خستگی مسیر که با اتوبوس هم آمده بودند، تا زمانی که مسئولینشان بروند خوابگاه‌ها را تحویل بگیرند، نشستند زیر آلاچیق محوطه اردوگاه و شروع کردند به خواندن سرودهای مختلف. من هم واقعاً متعجب بودم. آخر انتهای شب باورم نمی‌شد که اینها چه حس و حالی برایشان مانده که این چنین فعال مشغول تمرین سرود هستند. به هر حال بعد از تحویل خوابگاه‌ها به آنجا هدایت شدند و تا صبح استراحت کردند.قرار بود ساعت 8:30 برنامه افتتاحیه اردو را برگزار کنیم که به دلیل خستگی بیش از اندازه بچه‌ها، این برنامه ساعت 11:30 و بعد از صرف صبحانه انجام شد. خیر مقدم یک دختر مازندرانی با لباس شمالی به زبان عربی و بعد مازندرانی، و خیر مقدم یکی از مسئولین کانون و پخش یکی دو کلیپ مانند ولایت عشق، کلیپ‌های سرود رسمی حزب‌الله لبنان و… از برنامه‌های افتتاحیه بود که سعی کردیم آن را مختصر و مفید اجرا کنیم که بچه‌ها را هم خسته نکنیم.

   چیزی که خیلی در این بین قابل توجه بود، حجاب یک‌دست و کامل و مانتو‌های بلند و نسبتا گشاد دختران لبنانی بود که به یک پوشش نسبتاً کامل برای آنها تبدیل شده بود. البته خیلی از آنها هم، چادر به سر داشتند. بعد از مراسم افتتاحیه و بعد از خواندن نماز جماعت و ناهار، تصمیم گرفته بودیم گروه را برای شنا به دریا ببریم تا از امکاناتی که برای شنا برایشان در نظر گرفته بودند، استفاده کنند؛ اما آنها برای شنا کردن در دریا اعتقادات جالبی داشتند. وقتی برنامه را به مسئولینشان اعلام کردیم، با مخالفت شدید مواجه شدیم. در لبنان سواحل زیادی وجود دارد که به‌صورت مختلط از آن استفاده می‌کنند و این قضیه برای مسلمانها و مخصوصا شیعیان لبنان آزاردهنده است؛ برای همین شنا در دریا را تقریبا برای خودشان غیرممکن کرده‌اند. نکته‌ی جالب‌تر اینکه اگر این شیعیان از بچه‌های حزب‌الله باشند، خیلی بیشتر در این مسئله احتیاط می‌کنند. همینطور هم بود. بسیاری از آن دخترها سال‌های سال بود که نتوانسته بودند از سواحل دریای سرزمین خودشان استفاده کنند.آنها با اینکه شنیده بودند خانم‌های ایرانی می‌توانند از دریا به صورت تفکیک‌شده استفاده کنند، اما مسئولین آنها موافقت نمی‌کردند. نظرشان بر این بود که در هیچ‌جایی از جهان این مسئله باب نیست که طرح سالم‌سازی وجود داشته باشد و تنها در ایران این قضیه باب است و در عرف ما نیست که خانم‌ها در دریا شنا کنند چون یک‌جورهایی شنای مختلط را برایمان تداعی می‌کند. به هر حال آنها از دریا دیدن کردند اما نه برای شنا، بلکه برای ساخت مجسمه‌های شنی.

نکته‌ی جالب‌تر این بود که در حین نشستن کنار دریا و درست‌کردن مجسمه‌های شنی، می‌دیدند که با اینکه ساعت طرح سالم‌سازی بود و خانم‌های ایرانی مشغول شنا بودند اما مردها به آن مکان نزدیک می‌شوند و حتی تردد می‌کنند. همین تصویر باعث شد که یکی از مسئولینشان بگوید چندان هم این طرح سالم نیست و بعد گفت: به آن بالا نگاه کنید. فردی که با چتر نجات به قایق وصل است و در آسمان حرکت می‌کند، دید کاملی به خانم‌ها دارد. یا حضور آقایانی که با جت اسکی در دریا هستند و از جلوی خانم‌ها هم رد می‌شوند. این امنیت و فضای سالم را از خانم‌ها می‌گیرد. دیدم راست می‌گوید. چقدر دلمان خوش بود طرح سالم‌سازی داریم.مجسمه‌های شنی دختران ایرانی و لبنانی

  

بچه‌ها مشغول ساختن مجسمه‌هاشان شدند. با اینکه اولین‌بار بود مجسمه شنی درست می‌کردند اما مجسمه‌های زیبایی درست کردند و جالب اینجاست که یک فرق اساسی با مجسمه بچه‌های ایرانی که چند وقت پیش آنها را به دریا آورده بودیم داشت. مجسمه‌های شنی بچه‌های لبنانی رنگ و بوی اعتقادات و دین و جهاد داشت اما مجسمه‌های بچه‌های ایران بیشتر حیوانات و این جور چیزها بود.حرم امام رضا(ع)، کعبه، عباراتی از قبیل «یا فاطمه» و «یا مهدی» و شکل‌هایی مانند تانک و… نمونه‌هایی از مجسمه‌های شنی دختران لبنانی بود. مدیر ما گفت آنها توپ و تانک و حرم و کعبه درست می‌کنند اما بچه‌های ما قورباغه و لاک‌پشت. امیدوارم این حال و هوا در دختران لبنانی باقی بماند.

بعد از چهار ساعت به اردوگاه برگشتیم. در همین حین که خیلی خسته بودیم و می‌خواستیم برویم استراحت کنیم، دیدیم چند تا از بچه‌ها در مکان‌های مختلف اردوگاه نشسته‌اند و در حال خواندن زیارت عاشورا هستند و گریه می‌کنند. …تفریحات اردو به تله‌کابین نمک آبرود و امام‌زاده عبدالوافی کلارآباد هم رسید. بعد از اینکه به بالای کوه رفتند گروه گروه شدند و شروع کردند به خواندن سرودهای دسته‌جمعی. کم‌کم داشتیم به لحظه‌های آخر اردو نزدیک می‌شدیم. غروب مراسم اختتامیه، اهدای جوائز به برندگان مسابقات مختلفی که برگزار کرده بودیم انجام شد. سه نفر از فرزندان شهدای جنگ 33 روزه هم در بین اعضای این اردو حضور داشتند که از آنها به پاس مقاومت و ایستادگی خود و پدرانشان قدردانی شد. این اردو با همه خوبی‌هایش به پایان رسید اما درس‌های زیبایی از این اردو گرفتم که در ذیل به گوشه‌ای از آنها اشاره می‌کنم:- یکی از حرکت‌های این دختران لبنانی، خواندن سرودهای مخصوص گروهی بود که هم شکل حماسی و هم شکل شاد و اردویی داشت؛ البته با محتوای اعتقادی و سیاسی. مثل اعلام بیزاری از رژیم صهیونیستی و ارادت نسبت به امام خمینی، امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله. حتی برایشان فرقی نداشت کجا هستند؛ جنگل، دریا، داخل اتوبوس. و این کار روحیه حماسی آنها را به رخ دیگران می‌کشید. – حجاب آنها که معرف شیعه بودن و البته لبنانی بودنشان بود، مثل یک مروارید گران‌بها روح زیبایشان را به نمایش می‌گذاشت.

یک کار دیگر هم دیدم و یاد گرفتم؛ اینکه هر وقت اسمی از امام زمان (عج) برده می‌شد، دست راست را به احترام بر روی سرشان می‌گذاشتند و هنگام خواندن دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) از جا بلند می‌شدند. دختران لبنانی چه می‌گویند؟:سیدحسن نصرالله همچون ذوالفقاری در دستان امام خامنه‌اییکی از دختران لبنانی گفت: امام‌خمینی ادامه‌دهنده راه ائمه معصومین بود و امام خامنه‌ای همچون شمشیر دوالفقاری بودند در دست ایشان. سیدحسن نصرالله هم در این زمان مانند شمشیر ذوالفقاری هستند در دستان امام خامنه‌ای که می‌خواهند به وسیله آن جهان را از ظلم پاک کنند.

دوست دارید چه هدیه‌ای از ایران برای دوستان خود ببرید؟دوست دارم غیر از گلی که برایم  نمادی از شهداست، امام خمینی و امام خامنه‌ای را به همراه خودم به لبنان ببرم چون فکر می‌کنم که آنها از سربازان اصلی حضرت ولیعصر (عج) در زمان ظهور هستند و آنها هستند که می‌توانند در این زمان سلامتی و امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند.

تومان

این کالا توسط فروشنده آن، فروشگاه شهر حجاب، قیمت‌گذاری شده‌ است.


فروشگاه شهر حجاب


فروشگاه شهر حجاب

این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم

تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon

چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم
چگونه در خانه طلق روسری درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *