چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم
چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم

ارسال رایگان برای خریدهای بیش از 250 هزار تومان

دست چینی از طبیعت بکر ایران زمین

متاسفیم,چیزی در سبد وجود ندارد.

مایع ظرفشویی یکی از پر مصرف ترین مواد شوینده در هر خانه ای می باشد، امروز در تلویزیون عطارین به شما عزیزان طرز تهیه مایع ظرفشویی 100 درصد طبیعی در خانه را آموزش می دهیم، برای این منظور فقط کافیست که ویدیو زیر را با دقت تماشا کنید تا بتوانید به آسانی و به راحتی در منزل این شوینده طبیعی را تهیه نمایید تا با خیالی راحت و بدون استرس ظروف آشپزخانه خود را شست و شو دهید. یک شوینده کاملا گیاهی با عطر و بوی لیمو که یکی از عناصر سازنده این مایع ظرفشویی می باشد. با ما در ادامه همراه باشید و این ویدیو آموزشی را با دوستان و عزیزان خود به اشتراک قرار دهید.

 

چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم

 

 

 

بینهایت عالی و کارامد، سپاسگذار از لطفتون،
در تلگرام کانال ندارید؟
اگه در تلگرام کانال داشتید خیلی خوب میشد
بازهم بابت زحماتتون تشکر

سلام ممنونم از آموزش خوبتون سوالی که داشتم اینه که آیا این مایع ظرفشویی به اندازه بقیه مایع ظرفشویی هایی که میخریم کف میکنه و ظرفارو تمیز میکنه

دقت داشته باشید تمیز کردن به نوع کف کردن نیست و به اثر گذاری شوینده هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ما در نت نوشت کمابیش موفق به مقابله با مواد شوینده شستشوی خانگی شده­ ایم، اما ساختن مایع ظرفشویی طبیعی برای شستشوی دستی ظروف، مدت­ هاست در لیست کار هایی که می­ خواهیم انجام بدهیم، قرار دارد. تیلیغ ساخت مایع ظرفشویی طبیعی که هم کاراست و هم دارای ثبات و قوام مناسبی می باشد،

ما در نت نوشت کمابیش موفق به مقابله با مواد شوینده شستشوی خانگی شده­ ایم، اما ساختن مایع ظرفشویی طبیعی برای شستشوی دستی ظروف، مدت­ هاست در لیست کار هایی که می­ خواهیم انجام بدهیم، قرار دارد. تیلیغ ساخت مایع ظرفشویی طبیعی که هم کاراست و هم دارای ثبات و قوام مناسبی می باشد، می­ تواند از روی بازارگرمی و بر مبنایی نادرست باشد، اما خوشبختانه این نسخه طبیعی، آسان و­ واقعا کارامد است. در ادامه نت نوشت نحوه ساخت مایع ظرفشویی طبیعی را به شما خواهد گفت.

بیشتر بخوانید: خطر شوینده های شیمیایی خانگی برای ریه ها بیشتر از سیگار است!

بیشتر بخوانید: مضرات شوینده های شیمیایی را بدانید و تا می توانید از آنها استفاده نکنید!

چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم

 

این دستورالعمل ساخت صابون به کف متکی بوده و یک پاک­ کننده تغلیظ شده طبیعی است .

تمیز کردن ظروف چرب سخت است، بنابراین در این دستورالعمل برای تقویت هرچه بهتر خاصیت چربی­ زدایی، جوش­ شیرین اضافه می­ کنند.

جوش ­شیرین به عنوان عنوان ماده اصلی در بسیاری از پاک کننده­ های خانگی است (این، همان ماده ­ا­ی نیست که در پخت­ و پز به کار می ­رود، اما می­ توان آن را در آون حرارت داد تا تبدیل به همان جوش شیرین مورد استفاده در شستشو شود). برندهای معمولی برای تنظیم سازگاری و ثبات به تغلیظ­ کننده­ ها متکی­ اند، بنابراین مایع ظرفشویی طبیعی اغلب در رده رقیق­ کننده ­­ها قرار می ­گیرند.با این وجود یک راه حل طبیعی آسان وجود دارد: نمک کوشر (نمک دریایی غنی از مواد معدنی) و نمک هیمالیا برای مصرف، ایده ­آل هستند، زیرا مواد معدنی به خاطر قدرت پاک ­کنندگی خود در ترکیب مایع ظرفشویی طبیعی شرکت می ­کنند.

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح از یخچال , روش های مصرف کمتر برق، نگهداری بهتر غذا و طول عمر بیشتر یخچال

بیشتر بخوانید: نحوه شستن اسباب بازی ؛ روش های ضدعفونی کردن اسباب بازی ها و جلوگیری از بیماری کودکان

استفاده از روغن مرکبات به خاطر تمیزی، تازگی، رایحه و خاصیت ضدمیکروبی، مناسب هستند. اسانس روغن لیمو، پتانسیل ضدباکتریایی دارد و به از بین ­بردن چربی کمک می ­کند. گریپ­ فروت دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضد قارچی و ضدعفونی­ کننده می ­باشد و مناسب برای سلایق مختلف است. هر اسانس روغنی برای این دستورالعمل ممکن است اضافه شود، از جمله اسطوخودوس، پرتقال شیرین، نعنا و اکالیپتوس.

پاک کننده کفی در این دستورالعمل حاوی روغن زیتون قهوه ­ای و صنوبر است. بنابراین بهترین انتخاب، استفاده از اسانسی روغنی است که با رایحه صنوبر ترکیب شود. اسانس روغن اضافی می ­تواند در صورت لزوم حذف شود.

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح از اتوی لباس و روش صحیح اتو کردن لباس ها

تعداد زیادی دستورالعمل ساخ مایع ظرفشویی طبیعی وجود دارد، اما این دستور العمل نسبت به سایرین کارآمدتر است:

مواد اولیه:– دو سوم فنجان Sal Suds (ماده ­ای کف­ زا)
– یک و یک ­سوم فنجان آب مقطر
– ۴۰ قطره اسانس روغن لیمو یا گریپ فروت
– یک قاشق سوپ­ خوری جوش شیرین
– یک قاشق سوپ­ خوری نمک کوشر به علاوه سه قاشق آب داغ
– قابلمه بزرگ
– دستگاه همزن صابون

بیشتر بخوانید: نحوه کار ماشین ظرفشویی و راه هایی برای عملکرد بهتر بهداشتی آن

دستور العمل:

۱- در یک قابلمه کوچک آب و نمک را حرارت دهید تا نمک به طور کامل حل شود، سپس آن را از روی حرارت برداشته و محتویات قابلمه را به به یک ظرف کوچک منتقل کنید و کنار بگذارید. ما از نمک کوشر استفاده کردیم که به طور کامل حل نشد و تکه ­های باقی­مانده را خارج کردیم.

۲- جوش­ شیرین را به اندازه یک فنجان و یک­ سوم در قابلمه حرارت دهید تا به طور کامل حل شود.

۳- Sal Suds، جوش ­شیرین، آب و اسانس روغن را به دستگاه همزن اضافه کنید. اگر ظرف شما دارای سوراخ کوچکی است، بهتر است آن را در یک ظرف شیشه­ ای مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: تخته خردکن آشپزخانه , چوبی یا پلاستیکی ؟ کدام بهداشتی تر است ؟

۴- یک قاشق سوپ­ خوری آب نمک را به صابون اضافه کنید که غلیظ­ تر شود. اگر می ­خواهید غلیظ­ تر ار این شود، یک قاشق دیگر نیز اضافه کنید. به یاد داشته باشید که در اثر گذشت زمان نیز غلیظ ­تر خواهد شد.

۵- مخلوط را به دستگاه همزن صابون منتقل کنید.

* توجه: با گذشت مدت زمانی، ممکن است صابون غلیظ تر شود که می ­توان با اضافه کردن مقداری آب، آن را به قوام قبلی برگرداند.

بیشتر بخوانید: سالم ترین جنس ظرف غذاخوری چیست؟ چینی، شیشه، ملامین یا سفال؟


سعید


۳۱ شهریور ۱۳۹۸ at ۱:۳۷

مطالبتان قابل فهم نبود و کسی ازش چیزی سر در نمی یاره. یکم بهتر توضیح بدین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

طبیب من – تازه‌های سلامت، پوست مو زیبایی تغذیه و بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار طبیب من در بخش «چی چجوری»؛ در این زندگی مدرن که مواد طبیعی در حال کمرنگ شدن هستند و به دلیل سهولت، مواد شیمیایی در حال جایگزین شدن هستند بهتر است خودتان دست به کار شوید و تا جایی که می توانید از مواد طبیعی برای هر کاری استفاده کنید.

چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم

یکی از موادی که اکثر خانم ها در طول روز با آن سرکار دارند مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی است که جزو ضروریات هر آشپزخانه‌ای محسوب می شود.

مایع ظرفشویی معمولا از بیرون تهیه می شود اما در ادامه مقاله قصد داریم طرز تهیه یک مایع ظرف شویی را که قادر است چربی‌های ظروف را به بهترین شکل ممکن نابود کند، معرفی کنیم.

***طرز تهیه

در یک ظرف تقریبا 14 گرم صابون کاستا را با یک چهار فنجان آب تصفیه شده مخلوط کنید. صابون کاستیا در این مایع ظرفشویی عملکرد فوق العاده ای دارد زیرا بسیار طبیعی است و هیچ گونه ماده شیمیایی ندارد.

در مرحله دوم به این مواد 28.3 گرم پودر اسید سیتریک و یک فنجان نمک و 113.3 گرم سرکه سفید به اضافه کنید. سرکه سفید یک ضدعفونی کننده امن و چربی زدای قوی برای ظروف شما است. سرکه شامل استیک اسید است که در درخشندگی ظروف نقش بسزایی دارد و در مرحله آخر نوبت به اضافه کردن روغن های ضروری برای این مایع ظرفشویی طبیعی می رسد.

20 قطره روغن پرتقال وحشی و 20 قطره روغن لیمو را به مواد اضافه کنید. تاکید استفاده از روغن پرتقال به دلیل خاصیت ضدچربی و ضدباکتری بودن است و روغن لیمو سرشار از سیتریک اسید است که خاصیت ضدعفونی کننده، ضد باکتری و ضد قارچی دارد.

 

گفتنی است؛ رایحه این مایع ظرفشویی را می‌توانید با اسانس‌های دیگری تغییر دهید و از این محلول مانند مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

منبع: draxe

انتهای پیام/

داروی درمان میگرن

مطلب قبلی

چشمان صورتی چیست؟+علائم و درمان

مطلب بعدی

قدم به قدم با ما باشید تا در مهارت مدیریت زمان خبره شوید.

سیگار علت ۸۰ درصد از سرطان‌های ریه

تایید تاثیر داروی ACTEMRA بر بیماری کرونا

بهترین ضد عفونی کننده برای کرونا

میگرن کات داروی درمان میگرن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

پستهای اخیر

آیا ممکن است تست مولکولی در فرد مبتلا به کرونا منفی شود؟


همه چیز درباره مضرات و فواید حلوا ارده 


مردها با این 10 روش ابراز عشق می کنند

پستهای اخیر

آیا ممکن است تست مولکولی در فرد مبتلا به کرونا منفی شود؟

همه چیز درباره مضرات و فواید حلوا ارده 

چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم

مردها با این 10 روش ابراز عشق می کنند

«نون پادرازی» کم‌شیرین‌ترین «شیرینی‌» سنتی برای دیابتی‌ها

پستهای اخیر

آیا ممکن است تست مولکولی در فرد مبتلا به کرونا منفی شود؟


همه چیز درباره مضرات و فواید حلوا ارده 


مردها با این 10 روش ابراز عشق می کنند

«نون پادرازی» کم‌شیرین‌ترین «شیرینی‌» سنتی برای دیابتی‌ها

خوش آمدید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


Jump to navigation

۰۶:۲۲ – ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

مایع ظرفشویی که در اصطلاح عامیانه به آن ریکا (نام تجاری یک مایع ظرفشویی متداول) گفته می‌شود، مایعی شوینده است که برای شستن ظروف از آن استفاده می‌شود…

چگونه خودمان مایع ظرفشویی در خانه درست کنیم ؟

مایع ظرفشویی که در اصطلاح عامیانه به آن ریکا (نام تجاری یک مایع ظرفشویی متداول) گفته می‌شود، مایعی شوینده است که برای شستن ظروف از آن استفاده می‌شود.

چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم

نحوه درست کردن مایع ظرفشویی طبیعیاین ماده کف زاست که برای زدودن چربی و اضافات مواد غذایی از روی ظروف طراحی شده‌است. نوع دیگری از آن وجود دارد که برای شستن ظروف درون ماشین ظرف‌شویی ساخته می‌شود. از نظر شیمیائی مایع ظرفشوئی از ترکیب یک سری مواد اصلی پاک کننده تحت عنوان سورفاکتانت و دیگر مواد افزودنی جهت ایجاد کیفیت و بعضی خصوصیات مختلف مثل نرم کنندگی و عطر تشکیل شده است. سورفاکتانتها خود بر اساس نوع ترکیب شیمیایی به نوع آنیونی و کاتیونی و غیر یونی تقسیم میشوند. از ریختن این مایع ظرفشویی خانگی داخل ماشین ظرفشویی خودداری کنید

مواد لازم برای درست کردن مایع ظرفشویی:

درست کردن مایع ظرفشویی خانگییک ظرف اسپری دار را با حدود ۹۰۷ گرم مایع ظرفشویی پر کنید. سپس روغن ها را به آن افزوده و خوب تکان دهید. توجه داشته باشید که این ترکیب را نمی توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.

منبع: پرشین وی

مطالب مرتبط: چگونه ماهی تازه و کهنه را از هم تشخیص دهیم ؟چگونه بدون داشتن چوب آتش روشن کنیم ؟بهترین روش پخت و نگهداری شاه بلوط چیست ؟کاربردهای لاک ناخن در خانه داریکاربردهای نمک در خانه داریچگونه نان را برای مدت طولانی تر تازه نگه داریم ؟کاربردهای نان بیات در خانه داری چیست ؟بهترین روش از بین بردن مارمولک ها در حیاط

۰۵:۱۵ – ۱۳۹۸/۰۹/۲۸

فکر می کنم همه ما دست کم یک بار این را تجربه کرده ایم که لباس های مورد علاقه مان رنگی شده باشد؛ حالا یا حواسمان نبوده و به دیوار رنگی تکیه داده ایم و یا ناخودآگاه قلموی رنگی را به شلوار جین دوست داشتنی مان کشیده ایم بعدش هم به دنبال راه چاره ای برای حل این مشکل گشته ایم.

۰۷:۰۸ – ۱۳۹۸/۱۰/۱۵

کشور چین بزرگترین صادر کننده برنج است و سالانه بیش از 200 تن برنج به کشورهای مختلف جهان صادر می کند اما متاسفانه در این کشور که بسیاری از محصولات شبیه سازی می شود ، برخی تقلب ها در صنایع غذایی رخ می دهد و علاوه بر برنج طبیعی، نوع پلاستیکی آن نیز تولید و به کشورهای دیگر صادر می شود.

۰۶:۳۷ – ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

همیشه لازم نیست برای تمیز کردن و جلا دادن وسایل خانه از انواع و اقسام مواد شیمیایی استفاده کنید. بسیاری از مواد طبیعی که تقریباً در هر خانه ای یافت می شوند علاوه بر خواصی که همه از آن آگاه هستند، ویژگی ها و کاربردهای دیگری نیز دارند.

۰۷:۰۲ – ۱۳۹۸/۱۱/۱۴

ما در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای از بین بردن لکه خودکار روی دیوار را با روش های کاربردی برایتان به اشتراک بگذاریم..

۰۶:۵۰ – ۱۳۹۸/۱۰/۱۲

یخچال و فریزر یک وسیله اساسی در زندگی روزمره ما به حساب می ‎آیند . ما برای نگهداری انوع مختلف مواد غذایی و آشامیدنی های مورد استفاده خود از یخچال استفاده می ‎کنیم .

۰۶:۲۱ – ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

یکی از مواردی که در فضای داخلی خانه می تواند آزار دهنده باشد استشمام بوی نامطبوع فاضلاب است که نشان دهنده نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است….

آمار بازدید:

در این مطلب دستورالعمل تهیه مایع ظرفشویی را برای کسانی که می‌خواهند یک جایگزین طبیعی برای شستن ظروف به کار ببرند را پیشنهاد می‌دهیم. با به کار بردن این روش از مواد غیر طبیعی موجود در مایعات ظرفشویی تجاری اجتناب می‌کنید. همچنین این مایعات ظرفشویی از محصولات نفتی درست شده‌اند که جزء منابع تجدیدناپذیرند.
در زیر یک دستورالعمل تهیه مایع ظرفشویی آورده شده است که حاوی مواد تشکیل‌دهنده طبیعی است و دارای رایحه خوبی در هنگام شستن ظروف است.
تهیه مایع ظرفشویی لیمویی
یک چهارم فنجان تکه‌های صابون
نصف فنجان ابگرم
یک چهارم فنجان گلیسیرین
دو سه قطره اسانس لیمو
طرز تهیه
گام اول: تکه‌های صابون را در داخل آبگرم بریزید و با چنگال تا زمان حل صابون به هم بزنید.
گام دوم: اجازه دهید محلول به مدت تقریبا 5 دقیقه خنک شود.
گام سوم: گلیسیرین و اسانس لیمو را در داخل محلول هم بزنید تا کاملا همه چیز باهم مخلوط شوند.
گام چهارم: مخلوط را در یک بطری مایع ظرفشویی بریزید.
به این نکته توجه داشته باشید که رایحه این مایع ظرفشویی را می‌توانید با اسانس‌های دیگری مانند روغن مرکبات تغییر دهید. از این محلول مانند مایع ظرفشویی می توانید استفاده کنید.

چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم
چگونه در خانه مایع ظرفشویی درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *