چگونه در خانه نان بپزیم

 
helpkade
چگونه در خانه نان بپزیم
چگونه در خانه نان بپزیم

چگونه در خانه نان بپزیم | پخت نان خانگی

 

برای همه ما  زمانی پیش آمده که دلمان لک زده باشد برای بو و عطر نان تازه. وقتی هوس نان تازه داشته باشیم می­توانیم شال و کلاه کنیم و به نزدیک­ترین نانوایی محله برویم یا در اقدامی دلنشین­تر خودمان دست به کار شویم و نانی مطابق سلیقه خودمان را داغ و تازه سر سفره بگذاریم. بر کسی پوشیده نیست که لذت خوردن نانی که حاصل دسترنج خودمان است چقدر دل­چسب­تر است.

در این مطلب ما سه نوع از پرطرفدارترین نان­های مورد استفاده ایرانیان را ذکر می­کنیم و برای هر کدام دستور پختشان را شرح می­دهیم. همراهمان باشید با طرز تهیه نان لواش، نان بربری و نان تافتون:

 

چگونه در خانه نان بپزیم

نان لواش از ملزومات نانی سفره ما ایرانی­هاست. البته که کلمه لواش خاستگاه ارمنی دارد و این نان هم اصالتی ارمنی دارد ولی روی سفره ما نیز خودنمایی می­کند. این نان که با خمیر فطیر یا خمیر «کم ورآمده» پخته می‌شود، ضخامتی کم در حد ۳ میلی­متر دارد. برای دستور پخت نان لواش خانگی با ویکی چه همراه باشید.

 

مواد لازم:

آرد :۲ پیمانه تقریبا

اب:۳/۴ پیمانه

نمک: نوک قاشق چای خوری

روغن: ۴ قاشق غذا خوری

بیکینگ پودر:یک قاشق چای خوری

 

طرز تهیه:

در ابتدا همه مواد خشک را اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه مواد خشک را به هم زدیم، وسط این مواد خشک را گود می‌کنیم و به آن روغن اضافه می‌کنیم. بعد از اضافه کردن روغن، آب ولرم را به مخلوط اضافه می­کنیم.

آب را به طور آهسته­ای گرم میکنیم. نباید داغ بشه فقط کمی گرم بشه کافی هست، بعد کم کم به مواد اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط میکنیم.

این مخلوط را به حدی به هم می­زنیم  تا خمیر یک دستی به دست بیاید. خمیر باید نرم و لطیف باشد و هیچ گونه ناهمواری یا برجستگی درون بافتش حس نشود. اگر میزا آردتان زیاد باشد یا آبی رکه اضافه می­کنید کم باشد خمیرتان سفت می‌شود و در نتیجه یک نان خشک به شما تحویل می­دهد.

اگر دیدید خمیرتان چسبناک است به خمیرتان کم کم آرد اضافه کنید تا وقتی که حس کنید دیگر چسبناک نیست.

روی مخلوط خمیری­مان یک پارچه‌ی نم دار می اندازیم تا حدود ۳۰ دقیقه روی مخلوط بماند و باعث شود که خمیر به اصطلاح ور بیاید،

بعد از۳۰ دقیقه از خمیرمان گلوله‌هایی به اندازهٔ نارنگی بر می‌داریم و کنار می­گذاریم

سطح کار را آرد میپاشیم و با کمک وردنه گلوله‌ها را باز می­کنیم

تا جایی که میتونید خمیر را با وردنه نازک کنید

ماهی­تابه تفلون یا چدن را داغ کنید و خمیر رو بپزید البته حواستان باشد این مرحله را بدون روغن انجام می­دهید.

ماهی­تابه باید داغ شود و بعد حرارت روی متوسط گذاشته شود. میزان شعله را کم و زیاد نکنید. سپس خمیر را روی ماهیتابه بندازید

در این مرحله می­بینید که خمیر شروع می­کند به حباب زدن های ریز و درشت در سطحش.

اگر نانتان هنگام پخت حباب نزد نتیجه می­گیریم که خمیرتان سفت شده است و نانی که تهیه می­کنید خیلی سفت می­شود. ذز این صورت بهتر هست ادامه ندهید و خمیر رو مستقیم به سطل اشغال هدایت کنید!

وقتی یک طرف خمیر کمی قهوه ای شد و خالهای قهوه ای به خودش گرفت طرف دیگه خمیر را برگردانید تا سسمت دیگر نان هم بپزد.

وقتی که  نانها خالهای قهوهای به خود گرفتند یعنی کاملا پخته و آماده هستند.

نکته مهم در مورد نان ­این است که بلافاصله بعد از پخت و خنک شدن نانها، آنها را داخل جای نان بگذارید تا خشک نشوند.

اگر بعد از پخته شدن نانها احساس کردید که خشک هستند نگران نباشید. اگر در محفظه مخصوص نان بگذارید بعد از ۲-۳ ساعت کاملا نرم می­شوند.

می­توانید نان­ها را درون پارچه و پلاستیک به مدت چند روز نگه دارید و استفاده کنید

 

 

 

 

نان بربری یکی از محبوب­ترین نانها برای مصرف صبحانه است. این نان ترکیبی لذت بخش در کنار سفره ایجاد می­کند.

مواد لازم :

چگونه در خانه نان بپزیم

 

آب : ۲ پیمانه

آرد :  ۵ پیمانه

خمیر مایه : ۲ و ۱/۲ قاشق چایخوری

شکر : ۳ قاشق غذاخوری

نمک : ۱ و ۱۱/۲ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر : ۱ قاشق مرباخوری

 

مواد لازم جهت روی نان:

کنجد

آرد:  ۱ قاشق غذاخوری

آب: چند قاشق که آرد درونش حل شود

 

طرز تهیه :

شکر را با آب ولرم که حرارتی رو به گرمی دارد، حرارت داره  مخلوط و خمیر مایه را روی آن می ریزیم. به مدت ۱۰ دقیقه صبر می­کنیم تا این مخلوط کناری بماند تا به عبارتی، عمل بیاید.

نمک و بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و بعد مایه خمیر رو به این تزکیب اضافه کرده و به مدت یک ربع خوب ورز می­دهیم. یک قاشق آرد را در مقدار خیلی کمی آب حل می­کنیم. کف سینی را سبوس یا آرد می پاشیم و خمیر رو به شکل نان بربری پهن میکنیم و آب و آرد رو با برس روی خمیر می­مالیم و با کارد خطوطی روی نان به شکل عمودی روی نان یه وجود می­آوریم و کنجد میپاشیم.

یک ربع به خمیر استراحت داده و سپس همراه یک کاسه آب در فر قرار داده و نان را طبخ می کنیم ـ اگر روی نان برشته نشد کمی آنرا گریل کنید ـ

 

پخت نان خانگی تافتون طرفداران زیادی دارد. با ما همراه باشید تا دستور پخت این نان را یاد بگیریم.

 

مواد لازم:

 

آرد:  ۵ لیوان (۴۵۰ گرم)

مایه خمیر: ۲ قاشق چایخوری

روغن مایع:  ۳ قاشق چایخوری

نمک:  ۲ قاشق چایخوری

شکر:  ۳ قاشق چایخوری

آب گرم: ۲۷۰ میلی لیتر

طرز تهیه و دستور پخت:

 

یک لیوان آب را که حرارتی ملایم دارد با شکر و مایه خمیر مخلوط می­کنیم و این مواد در یک ظرف در بسته قرار می­دهیم. این مواد را تا ۷-۸ دقیقه کناری می­گذاریم تا به عبارتی عمل بیاید و پف کند.

در قسمتی جداگانه آرد، و نمک را مخلوط کرده و در ظرف مناسبی می­ریزیم. مثل تهیه خمیر نان­های دیگر وسط آن را کمی گود می­کنیم. بعد از اینکه مایه خمیر آماده شد، این مایه و روغن را در محلی که گود کردید بریزید و با قاشق چوبی، کم کم آرد و آب را مخلوط کنید. هر بار مقدار کمی از آرد را از اطراف به وسط گودی بیاورید و با آب مخلوط کنید.

این مخلوط را به حدی به هم می­زنیم  تا خمیر یک دستی به دست بیاید. خمیر باید نرم و لطیف باشد و هیچ گونه ناهمواری یا برجستگی درون بافتش حس نشود. اگر میزا آردتان زیاد باشد یا آبی رکه اضافه می­کنید کم باشد خمیرتان سفت می‌شود و در نتیجه یک نان خشک به شما تحویل می­دهد.

اگر دیدید خمیرتان چسبناک است به خمیرتان کم کم آرد اضافه کنید تا وقتی که حس کنید دیگر چسبناک نیست.

از خالی کردن یکباره آرد اضافی روی خمیر خودداری کنید چون ممکن است خمیر شما سفت تر از اندازه‌ای که باید، بشود. خمیر را به این ترتیب حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید. سعی کنید با کف دست خود که آردی کرده اید خمیر را ورز دهید و از چنگ زدن خمیر بپرهیزید.

برای اینکه سراغ چهن کردن این خمیر بروید در ظرف بزرگتری مقدار کمی آرد بپاشید یا مقدار کمی روغن اسپری کنید و خمیری را که ورز داده اید، به داخل آن منتقل کنید. مجددا روی خمیر مقدار خیلی کمی آرد بپاشید و روی ظرف را با پارچه تمیزی بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر در جای گرمی حدود یکی دو ساعت بماند تا حجم خمیر ۲ یا ۳ برابر شود و حسابی عمل بیاید.

قبل از اینکه نان را درون فر قرار دهید باید فر را روشن کنید و با حرارتی حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشنش کنید.  خمیر را به ۳ یا ۴ قسمت تقسیم کنید و تکه‌های مساوی از خمیرتان بسازید. حالا مقدار خیلی کمی آرد روی سطح کار خود ریخته و با وردنه خمیر را صاف و کمی گرد کنید تا خمیر باز شود و اندازه دلخواه را بگیرد.

خمیر را در سینی فر گذاشته و با انگشتان خود، خمیر را فشار دهید تا حفره هایی بر روی خمیر ایجاد شود و خمیر فرم بگیرد. با چنگال سوراخ های ریزی بر روی خمیر ها ایجاد کنید تا در هنگام  پخت نان خانگی ، حباب های درشتی بر روی نان ها ایجاد نشود. در صورت تمایل می توانید روی خمیر خود کنجد هم بپاشید. یک ظرف آب کف فر بگذارید. ئر حالت کلی این کار باعث می‌شود تا هوای داخل فر مرطوب شود و از خشک شدن نان‌ها جلوگیری شود.

نان‌ها را در طبقه وسط فر بگذارید. برای پخت هر نان به زمانی حدود ده دقیقه احتیاج دارید. اگر می­خواهید از زمان آاماده شدن نانتان باخبر شوید به رنگ نانتان دقت کنید. در صورت تغییر رنگ یعنی نان آماده است. اگر نان پخته بود ولی هنوز رنگ دلخواه شما نبود، از بالای فر ۱ دقیقه حرارت به نان بدهید تا روی آن نیز خوشرنگ شود.

برای پخت نان خانگی تافتون حتما به فر احتیاج ندارید. می­توانید از یک ماهیتابه چدنی استفاده کنید و روی گاز نان تافتون را بپزید. روش کارتان هم به این شکل خواهد بود کخ کف ماهیتابه را با قلمو کمی چرب کنید و نان را درون آن بپزید و وقتی زیر آن رنگ گرفت، نان را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز رنگ بگیرد. همچنین می توانید بجای برگرداندن نان، وقتی داخل ماهیتابه پختید برای برشته کردن روی آن، داخل فر قرار دهید تا رنگ بگیرد.

نظر

نام *

ایمیل *

سایت اینترنتی

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آشپزی کردن علاوه بر یک نیاز روزمره یک هنر است که با آن می توانید لبخند بر لب میهمانان بیاورید. اگر هنوز نمی دانید که چگونه آشپزی کنید یا اهالی خانه از آشپزی شما استقبال نمی کنند می توانید با مطالعه ی این مطلب از ویکیچه…

شاید تا به حال نوشیدن آب کرفس را امتحان نکردید اما حتما در مورد فواید آن شنیدید. آب کرفس فواید بسیاری برای بدن دارد و برای طرفدارانش نوعی مکتب محسوب می شود. آنتونی ویلیام نویسنده ی مشهور در مقاله های بسیاری از خواص مصرف…

پخت این کیک ساده ی وانیلی بسیار آسان است و اگر قصد داشتید آن را با وسایل دم دست و ساده تزئین کنید می توانید از پودر شکر، میوه و گل های طبیعی یا خوراکی استفاده کنید. در این مطلب از ویکیچه طرز پخت کیک ساده وانیلی را با هم…

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید :MailChimp documentation.

تمامی حقوق برای این قالب محفوظ می باشد.

پختن نان در خانه یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها و البته راه حل خوبی برای روزهایی است که نمی‌توانیم از خانه بیرون برویم. اگر برای اولین بار می‌خواهید در خانه نان بپزید اصلا نگران نباشید؛ در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ، طرز تهیه نان خانگی در تابه را به شما آموزش می‌دهیم. مواد لازم در دستور پخت این نان تابه‌ای بسیار کم است و نیازی به فر یا لوازم آشپزخانه خاصی هم ندارد.

۱.برای شروع مایه خمیر را همراه شکر در یک پیمانه آب ولرم بریزید و کاملا حل کنید. بهتر است از یک کاسه‌ی بزرگ برای این کار استفاده کنید.

چگونه در خانه نان بپزیم

۲.مقداری از آرد را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که مایه مانند تصویر غلظتی شبیه مایه‌ی کیک پیدا کند. حالا ظرف را با یک دستمال تمیز بپوشانید و برای ۱۰ دقیقه آن را در جای نسبتا گرم قرار دهید تا مایه خمیر فعال شود و حباب‌های اولیه در آن به وجود بیاید.

اگر مایه خمیر بعد از ۱۰ دقیقه فعال نشد و حبابی در خمیر به چشم نخورد، احتمال دارد مایه خمیر کهنه یا خراب باشد.

۳.زمانی که مایه خمیر فعال شد، آرد را به آرامی به آن اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد. نیمی از روغن را هم در کنار آرد به خمیر اضافه کنید. برای جلوگیری از سفت شدن خمیر نان، آرد را به آرامی و کم‌کم اضافه کنید، چون آرد زیاد باعث سفت شدن نان می‌شود.

۴.مهم‌ترین نکته در پخت نان این است که به اندازه‌ی مناسب آرد به خمیر اضافه کنید، تا جایی که مانند تصویر با فشار دادن، خمیر به دست نچسبد. دقت کنید که اگر وقتی دستتان را روی خمیر نگه می‌دارید بعد از چند لحظه خمیر به دست می‌چسبد نیازی به اضافه کردن آرد بیشتر نیست؛ این چسبندگی با ورز دادن از بین می‌رود.

۵.سطح میز یا تخته کار را آرد بپاشید و خمیر را برای ۱۰ دقیقه روی آن ورز دهید. مابقی روغن را در این مرحله کم‌کم به خمیر اضافه کنید.

۶.بعد از ورز دادن، کف و دیواره‌های یک کاسه‌ی بزرگ را چرب کنید و خمیر را در آن بگذارید. روی خمیر را با سلفون و سپس یک پارچه بپوشانید و آن را در جای نسبتا گرم قرار دهید. اجازه دهید خمیر شما بین ۱ تا ۱٫۵ ساعت استراحت کند. بعد از این که خمیر خوب پف کرد روی آن را بردارید و با دست پف آن را بگیرید.

۷.سطح میز یا تخته کار را آردپاشی و خمیر را روی آن به ۶ چانه‌ی مساوی تقسیم کنید. روی چانه‌ها را دوباره با سلفون و پارچه بپوشانید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه‌ی دیگر استراحت کنند.

سلفون‌ها را دور نریزید، بعد از ۱۵ دقیقه چانه‌های خمیر را بردارید و با وردنه روی سطح آردپاشی شده به ضخامت ۲ الی ۳ سانتی‌متر باز کنید. سپس با همان سلفون‌ها دوباره روی آن‌ها را بپوشانید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه‌ی دیگر هم استراحت کنند.

۸.تابه‌ی نچسب خود را روی حرارت متوسط رو به زیاد داغ کنید. خمیری که باز کردید را داخل تابه قرار دهید و اجازه دهید بپزد. وقتی روی نان شروع به حباب زدن کرد، آن را برگردانید. چند بار دیگر این کار را تکرار کنید تا دو طرف نان به طور یکدست طلائی شود.

وقتی نان‌ها پختند آن‌ها را از تابه خارج کنید و در یک پارچه‌ی تمیز بپیچید تا خشک نشوند.

1
 + 

 = 
شش

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

در این مطلب قصد آموزش یک نوع نان خانگی خوشمزه رو داریم؛ نان پیده ترکی نوعی نان گرد است که روی آن با دانه های کنجد تزیین شده است. این نان به طور سنتی در ماه رمضان در ترکیه خورده میشود و بافتی شبیه نان بربری ایرانی دارد اما پوک تر و سبک تر است. این نان علاوه بر ماه رمضان، گزینه مناسبی برای صبحانه و عصرانه است و کنار پنیر و گردو و ریحان و… سرو میشود.
پختن نان در منزل جزو لذت بخش ترین کارهاست و با پیچیدن بوی نان خانگی در منزل بوی زندگی استشمام میشود؛ پس میتوانید خیلی راحت نان سالم و خوش طعمی برای وعده صبحانه آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

1- خمیر مایه و شکر و آرد رو داخل ظرفی مخلوط میکنیم.

2- آب ولرم رو به اون اضافه و با یه قاشق مخلوط میکنیم.

چگونه در خانه نان بپزیم

3- روی ظرف سلفون میکشیم و پنج دقیقه زمان میدیم تا خمیر مایه پف کنه و حباب هایی در ظرف ایجاد بشه که نشانه عمل اومدن خمیر مایه ست( اگه خمیر مایه شما پف نکنه و هیچ عکس العملی نشون نده یعنی تاریخ انقضاش گذشته و قابل مصرف نیست) درجه آبی که به خمیر مایه اضافه میکنین باید حدود ۳۵- ۴۰ درجه باشه.اگر دماسنج ندارید: نوک انگشت مون رو داخل آب میزنیم؛ دمای آب باید به صورتی باشه که حرارت رو حس کنیم اما دستمون نسوزه و بتونیم داخل آب نگهش داریم. این دما برای عمل اومدن خمیر مایه مناسبه! اگه دمای آب زیاد باشه خمیر مایه از بین میره و اگه دما کم باشه شروع به فعالیت نمیکنه (شکر و آرد اضافه شده هم برای تغذیه خمیر مایه ست تا بتونه فعالیت کنه)

4- بعد از عمل اومدن خمیر مایه، اون رو داخل ظرف مناسبی میریزیم و بهش سفیده تخم مرغ( سرد نباشه) اضافه میکنیم.

5-شیر (خنک نباشه و به دمای محیط رسیده باشه) و آب ولرم رو هم اضافه میکنیم.

6- روغن مایع رو هم رو اضافه و مخلوط میکنیم.

7- آرد و نمک رو در ظرف جدا با هم مخلوط کنین ( توی نون ها بهتره که نمک رو به آرد اضافه کنیم و نمک به طور مستقیم به خمیر مایه اضافه نشه چون جلوی فعالیت خمیر مایه رو میگیره).

8-  نصف آرد رو به ظرف اضافه کنین و با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط کنین بعد از اون آرد رو کم کم اضافه و با دست یا همون قاشق مخلوط کنین. فقط دقت کنین که خمیر این نان چسبندگی داره پس نیازی نیست با اضافه کردن مقدار بیشتری آرد چسبندگی اون رو بگیریم!

9- میزان چسبندگی خمیر بعد از اضافه کردن کل آرد در عکس سمت چپ مشخصه؛ اما کیفیت آردها و میزان جذب آب اونها با هم متفاوته پس اگه دیدین که با همین مقدار آرد گفته شده، کم کم چسبندگی خمیرتون به طور کامل گرفته میشه همه آرد رو اضافه نکنین!

10- خمیر رو با قاشق خوب مخلوط کنین تا یکدست بشه و بعد روی ظرف سلفون بکشین و روی اون رو با دستمال بپوشونین و حدود 40الی 60 دقیقه در فضای آشپزخونه (محیط) استراحت بدین.

11- بعد از استراحت، خمیرتون پف میکنه و حجمش دو برابر میشه. با قاشق یا لیسک خمیر رو مخلوط کنین تا هوای داخل خمیر خارج بشه و به حجم اولیه برگرده.

12-داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنین؛ خمیر چسبناکه! هر دو دستتون رو با روغن مایع چرب کنین ( تا خمیر به دست ها نچسبه) و با دست های چرب شده خمیر رو بردارین و داخل سینی پوشیده شده با کاغذ روغنی قرار بدین. اگه سینی فر بزرگی دارین میتونین کل خمیر رو یکجا شکل بدین اما اگه سینی فر شما کوچیکه یا میخواین نون های شما کوچیک باشه میتونین خمیر رو نصف کنین و دو عدد نون داشته باشین.
13- با دستتون ( دست های چرب) خمیر رو کف سینی پهن کنین و شکل گرد ( یا بیضی) بهش بدین.

14- بعد با نوک انگشت کنار نون حاشیه ایجاد کنید و وسط اون رو هم شکل مربع یا لوزی بزنین. هم از نوک انگشت میتونین استفاده کنین ( مدل رایج و سنتی نوک انگشته) و یا اینکه سر لیسک رو چرب کنین و از اون برای شکل دادن کمک بگیرین.

15-بعد از اینکه نون رو شکل دادین رومال رو حاضر کنین؛ زرده تخم مرغ، شیر، روغن و نمک رو مخلوط کنین و با قلمو روی نون بزنین تا همه سطح نون به رومال آغشته بشه.

16- روی اون کنجد و سیاه دانه ( اگه سیاه دانه دوست ندارین تخم خرفه بپاشین یا کلا حذف کنین). نان رو داخل فر ۱۹۰ درجه از قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه بپزین! زمان در فر های مختلف متفاوته وقتی زیر نون کمی طلایی شد کافیه. اگه فرتون برقی نیست بعد از پخت گریل رو روشن کنین تا روی نون طلایی بشه.

17- اجازه بدین نون از حرارت بیفته و کمی خنک بشه بعد از کاغذ روغنی جدا کنین و مورد مصرف قرار بدین.

امیدواریم از این آموزش تهیه نان خانگی لذت برده باشید؛ این نان را میتوانید برای صبحانه همراه با پنیر، کره و مربا استفاده کنید. از بین مرباها، مربای بالنگ و مربای به جز سالم ترین مرباها هستند. پس سعی کنید برای ایجاد تنوع در وعده صبحانه از این مرباها استفاده کنید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

اگر فر نباشه میشه در ماهیتابه درست کرد؟

عالی بود ممنونم

من چند بار نون بربری در فر پختم بربری ها خشک شدن . حتی خمیر رو با شیر درست کردم باز بربری خشک شدن فکر کنم درجه حرارت فر یکنواخت نیس به خاطر اون بربریها خشک میشن . نظرتون چیه؟

بسیار عالی یاد دادید ممنون
من درست کردم هم خودم هم خانواده ام خیلی دوست داشتن بازم ممنون

خیلی ممنون ،بسیار خوب توضیح داده شده. چند بار درست کردم خیلی نرم و خوشمزه است.ولی اگر مقدار مایعات به ml بود خیلی بهتر بود ،چون گنجایش لیوان ها باهم متفاوت است.
باز هم تشکر.

عالی مرسی

عالی بودازاینکه به نکته های مهم اشاره شدخیلی خوشم اومد،ممنون

عالی بودازاینکه به نکته های مهم اشاره شدخیلی خوشم اومد،ممنون

سلام . پخت نانم خیلی خوب در میاد ولی کاغذ روغنی به
پشت نا میچسبه وجدا نمیشه . چکار کنم کاغد را جدا کنم
با نوک کارد تیز هم نشد که نشد . ممنون

نظری که دادم اولین بار بود بگید بلد نیستید جواب بدید ولی نگید تکراری هست . چون من اولین بار هست که نان پختم وکاغد بهش چسبید .

آیا ماست هم برروی بربری مالیده میشه

فقط میشه اب زد به خمیر از شیر اصلا استفاده نشه؟

ممنون خیلی عالی بود همیشه موفق وپیروز باشید. یک سئوال داشتم چطور به مخمر های وحشی دسترسی پیداکنیم چون نانهای قدیم که در روستاها پخته میشدند خیلی معطر بود عطر بویشان را چند همسایه می فهمیدند اما مخمرهای صنعتی فاقد آن عطر مشام اند

چگونه در خانه نان بپزیم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در این مطلب قصد آموزش یک نوع نان خانگی خوشمزه رو داریم؛ نان پیده ترکی نوعی نان گرد است که روی آن با دانه های کنجد تزیین شده است. این نان به طور سنتی در ماه رمضان در ترکیه خورده میشود و بافتی شبیه نان بربری ایرانی دارد اما پوک تر و سبک تر است. این نان علاوه بر ماه رمضان، گزینه مناسبی برای صبحانه و عصرانه است و کنار پنیر و گردو و ریحان و… سرو میشود.
پختن نان در منزل جزو لذت بخش ترین کارهاست و با پیچیدن بوی نان خانگی در منزل بوی زندگی استشمام میشود؛ پس میتوانید خیلی راحت نان سالم و خوش طعمی برای وعده صبحانه آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

1- خمیر مایه و شکر و آرد رو داخل ظرفی مخلوط میکنیم.

2- آب ولرم رو به اون اضافه و با یه قاشق مخلوط میکنیم.

چگونه در خانه نان بپزیم

3- روی ظرف سلفون میکشیم و پنج دقیقه زمان میدیم تا خمیر مایه پف کنه و حباب هایی در ظرف ایجاد بشه که نشانه عمل اومدن خمیر مایه ست( اگه خمیر مایه شما پف نکنه و هیچ عکس العملی نشون نده یعنی تاریخ انقضاش گذشته و قابل مصرف نیست) درجه آبی که به خمیر مایه اضافه میکنین باید حدود ۳۵- ۴۰ درجه باشه.اگر دماسنج ندارید: نوک انگشت مون رو داخل آب میزنیم؛ دمای آب باید به صورتی باشه که حرارت رو حس کنیم اما دستمون نسوزه و بتونیم داخل آب نگهش داریم. این دما برای عمل اومدن خمیر مایه مناسبه! اگه دمای آب زیاد باشه خمیر مایه از بین میره و اگه دما کم باشه شروع به فعالیت نمیکنه (شکر و آرد اضافه شده هم برای تغذیه خمیر مایه ست تا بتونه فعالیت کنه)

4- بعد از عمل اومدن خمیر مایه، اون رو داخل ظرف مناسبی میریزیم و بهش سفیده تخم مرغ( سرد نباشه) اضافه میکنیم.

5-شیر (خنک نباشه و به دمای محیط رسیده باشه) و آب ولرم رو هم اضافه میکنیم.

6- روغن مایع رو هم رو اضافه و مخلوط میکنیم.

7- آرد و نمک رو در ظرف جدا با هم مخلوط کنین ( توی نون ها بهتره که نمک رو به آرد اضافه کنیم و نمک به طور مستقیم به خمیر مایه اضافه نشه چون جلوی فعالیت خمیر مایه رو میگیره).

8-  نصف آرد رو به ظرف اضافه کنین و با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط کنین بعد از اون آرد رو کم کم اضافه و با دست یا همون قاشق مخلوط کنین. فقط دقت کنین که خمیر این نان چسبندگی داره پس نیازی نیست با اضافه کردن مقدار بیشتری آرد چسبندگی اون رو بگیریم!

9- میزان چسبندگی خمیر بعد از اضافه کردن کل آرد در عکس سمت چپ مشخصه؛ اما کیفیت آردها و میزان جذب آب اونها با هم متفاوته پس اگه دیدین که با همین مقدار آرد گفته شده، کم کم چسبندگی خمیرتون به طور کامل گرفته میشه همه آرد رو اضافه نکنین!

10- خمیر رو با قاشق خوب مخلوط کنین تا یکدست بشه و بعد روی ظرف سلفون بکشین و روی اون رو با دستمال بپوشونین و حدود 40الی 60 دقیقه در فضای آشپزخونه (محیط) استراحت بدین.

11- بعد از استراحت، خمیرتون پف میکنه و حجمش دو برابر میشه. با قاشق یا لیسک خمیر رو مخلوط کنین تا هوای داخل خمیر خارج بشه و به حجم اولیه برگرده.

12-داخل سینی فر کاغذ روغنی پهن کنین؛ خمیر چسبناکه! هر دو دستتون رو با روغن مایع چرب کنین ( تا خمیر به دست ها نچسبه) و با دست های چرب شده خمیر رو بردارین و داخل سینی پوشیده شده با کاغذ روغنی قرار بدین. اگه سینی فر بزرگی دارین میتونین کل خمیر رو یکجا شکل بدین اما اگه سینی فر شما کوچیکه یا میخواین نون های شما کوچیک باشه میتونین خمیر رو نصف کنین و دو عدد نون داشته باشین.
13- با دستتون ( دست های چرب) خمیر رو کف سینی پهن کنین و شکل گرد ( یا بیضی) بهش بدین.

14- بعد با نوک انگشت کنار نون حاشیه ایجاد کنید و وسط اون رو هم شکل مربع یا لوزی بزنین. هم از نوک انگشت میتونین استفاده کنین ( مدل رایج و سنتی نوک انگشته) و یا اینکه سر لیسک رو چرب کنین و از اون برای شکل دادن کمک بگیرین.

15-بعد از اینکه نون رو شکل دادین رومال رو حاضر کنین؛ زرده تخم مرغ، شیر، روغن و نمک رو مخلوط کنین و با قلمو روی نون بزنین تا همه سطح نون به رومال آغشته بشه.

16- روی اون کنجد و سیاه دانه ( اگه سیاه دانه دوست ندارین تخم خرفه بپاشین یا کلا حذف کنین). نان رو داخل فر ۱۹۰ درجه از قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه بپزین! زمان در فر های مختلف متفاوته وقتی زیر نون کمی طلایی شد کافیه. اگه فرتون برقی نیست بعد از پخت گریل رو روشن کنین تا روی نون طلایی بشه.

17- اجازه بدین نون از حرارت بیفته و کمی خنک بشه بعد از کاغذ روغنی جدا کنین و مورد مصرف قرار بدین.

امیدواریم از این آموزش تهیه نان خانگی لذت برده باشید؛ این نان را میتوانید برای صبحانه همراه با پنیر، کره و مربا استفاده کنید. از بین مرباها، مربای بالنگ و مربای به جز سالم ترین مرباها هستند. پس سعی کنید برای ایجاد تنوع در وعده صبحانه از این مرباها استفاده کنید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

اگر فر نباشه میشه در ماهیتابه درست کرد؟

عالی بود ممنونم

من چند بار نون بربری در فر پختم بربری ها خشک شدن . حتی خمیر رو با شیر درست کردم باز بربری خشک شدن فکر کنم درجه حرارت فر یکنواخت نیس به خاطر اون بربریها خشک میشن . نظرتون چیه؟

بسیار عالی یاد دادید ممنون
من درست کردم هم خودم هم خانواده ام خیلی دوست داشتن بازم ممنون

خیلی ممنون ،بسیار خوب توضیح داده شده. چند بار درست کردم خیلی نرم و خوشمزه است.ولی اگر مقدار مایعات به ml بود خیلی بهتر بود ،چون گنجایش لیوان ها باهم متفاوت است.
باز هم تشکر.

عالی مرسی

عالی بودازاینکه به نکته های مهم اشاره شدخیلی خوشم اومد،ممنون

عالی بودازاینکه به نکته های مهم اشاره شدخیلی خوشم اومد،ممنون

سلام . پخت نانم خیلی خوب در میاد ولی کاغذ روغنی به
پشت نا میچسبه وجدا نمیشه . چکار کنم کاغد را جدا کنم
با نوک کارد تیز هم نشد که نشد . ممنون

نظری که دادم اولین بار بود بگید بلد نیستید جواب بدید ولی نگید تکراری هست . چون من اولین بار هست که نان پختم وکاغد بهش چسبید .

آیا ماست هم برروی بربری مالیده میشه

فقط میشه اب زد به خمیر از شیر اصلا استفاده نشه؟

ممنون خیلی عالی بود همیشه موفق وپیروز باشید. یک سئوال داشتم چطور به مخمر های وحشی دسترسی پیداکنیم چون نانهای قدیم که در روستاها پخته میشدند خیلی معطر بود عطر بویشان را چند همسایه می فهمیدند اما مخمرهای صنعتی فاقد آن عطر مشام اند

چگونه در خانه نان بپزیم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چون این نون با بکینگ پودر هست خیلی سریع میشه امادش کرد و نیازی نداره مثل نون لواشهایی که خمیر مایه دارن 1 ساعت بزاریم خمیرشون ور بیاد…

آرد :2 پیمانه تقریبا
اب:3/4 پیمانه
نمک: نوک قاشق چای خوری
روغن: 4 قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر:یک قاشق چای خوری

همه مواد خشک را اضافه می‌کنیم وسط مواد خشک را گود می‌کنیم و روغن اضافه می‌کنیم ، بعد اب ولرم را اضافه میکنیم
اب رو گرم میکنیم نباید داغ بشه فقط کمی گرم بشه کافی هست، بعد کم کم به مواد اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط میکنیم

تا خمیر یک دست به دست بیاید , خمیر باید نرم و لطیف باشه اگر اردتون زیاد باشه یا آبتون کم خمیرتون سفت می‌شه و در نتیجه نون‌هاتون خشک خواهد شد
اگر دیدید خمیر چسبناک هست کم کم بهش ارد اضافه کنید تا وقتی که دیگه چسبناک نباشه

حدود 30 دقیقه روش رو یه پارچه‌ی نم دار می ندازیم تا خمیر ور بیاد،
بعد از30 دقیقه از خمیر گلوله‌های اندازهٔ نارنگی بر می‌داریم و کنار میذاریم

چگونه در خانه نان بپزیم

سطح کارمون را آرد میپاشیم و با کمک وردنه گلوله‌ها را باز میکنیم

تا جایی که میتونید خمیر را با وردنه نازک کنید
ماهی تابه تفلون یا چدن را داغ کنید و خمیر رو بپزید البته بدون روغن

ماهی تابه باید داغ بشه و بعد حرارت رو بزارید روی متوسط و دیگه کم و زیادش نکنید بعد خمیر رو بندازید توی ماهی تابه
میبینید که خمیر شروع میکنه به حباب زدن های ریز و درشت

اگر نونهاتون مثل عکس موقع پخت حباب نزد پس خمیرتون سفت شده و نونهاتون خیلی سفت میشه بهتر هست ادامه ندید و خمیر رو مستقیم به سطل اشغال هدایت کنید
وقتی یک طرف خمیر کمی قهوه ای شد و خالهای قهوه ای به خودش گرفت طرف دیگه خمیر رو برگردونید تا طرف دیگه نون هم بپزه

نانها وقتی که خالهای قهوهای به خود گرفتن یعنی پختن

نکته مهم اینکه بلا فاصله بعد پخت و خنک شدن نانها, انها را داخل جا نونی بگذارید تا خشک نشود

اگر بعد پخت نانها احساس کردید که خشک هستند نگران نباشید اگه در جا نونی بگذارید بعد 2-3 ساعت کاملا نرم میشوند

میتونید نان ها رو درون پارچه و پلاستیک به مدت چند روز نگه دارید و استفاده کنید


نوش جان…

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

با سلام، هر کسی و با هر سلیقه ای که زیر بنای علمی نداره، نباید هر مطلبی رو بنویسه. دوست عزیزی که نون رو برامون پیشنها پختش رو داده، باید حتما در مورد پخت نون تحقیقی می‌کرد و بعد پیشنهاد میداد.بهترین نون، نونی هست که با مخمر تهیه بشه نه با بیکینگ پودر و بدون استراحت. معده ی بیچاره،هنگ خواهد کرد با بی تدبیری ما.
یه بیچاره ای هم بدون اطلاع از فرآوری مواد خام مثل آرد، هم از نظر اقتصادی ضرر خواهد کرد و هم از نظر جسمی که آخرش باز به اقتصاد هم می‌رسد.

سلام واقعا بعضیا چطور اینقدر راحت میتونن بگن برکت خدارو هدایت کنین سطل آشغال واقعا جای تاسف داره

دست گلتون درد نکنه! اگه خمیر سفت بود میندازین سطل آشغال؟! خیلی سخته کمی آب اضافه کنید و دوباره ورز بدید؟!!!
ان الله لا یحب المسرفین

دست شما درد نکنه راه کارتون عالیه حتما پیشنهاد می کنم درست کنید

نوشته زود آماده میشه بعد میگه نیم ساعت بمونه.چه فرقی کرد؟؟؟؟!!!

Xob bbud

نان خانگی همیشه یکی از غذاهای مورد علاقه ی من بوده. همانطور که می بینید اسم سایت گویای این واقعیت است. هیچ چیزی خوشمزه تر از یک تکه نان داغ با یک روکش ضخیم کره نیست! مممممممم! این رسپی فوق العاده دو قرص نان به شما می دهد، به راحتی قابل اجراست و تنها دو ساعت از وقت شما را می گیرد. مواد موجود در رسپی قابل تغییر است، از این رو می توانید از آرد گندم کامل استفاده کنید. بعد از بیرون آوردن نان از فر و خنک شدن آن، کمی کره ی آب شده روی سطح نان بمالید. همه ی افراد خانواده به خاطر این کار از شما تشکر خواهند کرد!

بله، شما می توانید این نان را در نان پز بپزید. مطلب را دنبال کنید تا رسپی و مواد لازم را ببینید. می توانید برای استفاده از نان پز از مواد لازم پرینت بگیرید.

من عاشق آشپزی و یک آشپز ماهر هستم. اما چیزی که برای پیدا کردن آن زحمت زیادی کشیدم یک دستور عالی برای نان خانگی بود. شاید این موضوع برای شما جالب باشد. چرا که هزاران رسپی مختلف به صورت آنلاین وجود دارند و نان یکی از مواردی است که همه از پس درست کردن آن بر می آیند. اما من همیشه به دنبال رسپی های جدید هستم. و بالاخره توانستم دستوری پیدا کنم که واقعا نتیجه اش را دوست دارم. از این مهمتر اینکه پخت این نان از ابتدا تا انتها تنها به 2 ساعت زمان نیاز دارد.

اگر تا به حال نان درست نکرده اید باید بدانید که یک فرمول پایه برای تهیه ی نان وجود دارد. این رسپی هم از این فرمول پیروی می کند. اما بسیار راحت تر است. به من اعتماد کنید، عطر نان تازه همه ی افراد خانواده را برای شام هیجان زده می کند!

شما به آب گرم، شکر، خمیر مایه فوری یا فعال، روغن گیاهی یا کانولا و آرد نیاز دارید. همین!

چگونه در خانه نان بپزیم

این مرحله ی ساده تنها به 5 دقیقه زمان نیاز دارد.  در عکس خمیر مایه ی فعال را مشاهده می کنید. استفاده از آب داغ، باعث کشته شدن خمیر مایه خواهد شد. بنابراین باید از آب ولرم یا حدود 105 درجه فارنهایت(40 درجه سانتی گراد) استفاده کنید. خمیر مایه، آب، و یک قاشق غذاخوری شکر را در کاسه ای با هم مخلوط کنید. در این زمان می توانید پف کردن خمیر مایه را ببینید. سطح کف کرده ی خمیر مایه سطح آب را می پوشاند.

شکر، روغن، نمک و آرد (می توانید از آرد همه منظوره و یا آرد نان استفاده کنید) درون کاسه ی خمیر مایه بریزید. سپس با استفاده از همزن برقی مواد را حدود 2 دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. می توانید این کار را در زمان طولانی تر با دست هم انجام دهید.

شاید بگویید:”صبرکن! مواد کاملا مخلوط شده اند.” این کافی نیست! ورز دادن خمیر یک مرحله ی ضروری برای شکل دادن بافت نهایی نان است. ورز دادن خمیر باعث شکل گیری گلوتن، ور آمدن خمیر و در نتیجه داشتن نانی نرم و سبک خواهد شد. می توانید کار ورز دادن را با همزن یا دست انجام دهید.  من از پره ی خمیرگیر همزن استفاده کردم و خمیر را به مدت 7 دقیقه ورز دادم. ورز دادن خمیر با دست، با توجه به میزان تداوم شما در ورز دادن، به 10 تا 11 دقیقه زمان نیاز دارد.

خمیر نرم و لطیف و پلاستیکی خود را در کاسه ای که آن را با روغن چرب کرده اید قرار داده و روی آن را با سلفون یا یک حوله ی تمیز بپوشانید. استفاده از سلفون باعث حبس شدن هوای گرم در کاسه و سرعت بخشیدن به ور آمدن اولیه می شود. به خاطر داشته باشید که باید سطح داخلی سلفون را با روغن چرب کنید. اگر فضای خانه سرد باشد، زمان ور آمدن خمیر بیشتر خواهد بود. در فصل زمستان که خانه سردتر از معمول است، من فر را حدود 2تا3 دقیقه روشن می کنم تا گرم شود. سپس آن را خاموش کرده و کاسه ی خمیر را درون فر خاموش قرار می دهم. فر با محبوس کردن هوای گرم باعث ور آمدن خمیر خواهد شد.

ضربه زدن به خمیر باعث خالی شدن حفره های هوا از خمیر و پف یکنواخت نان خواهد شد. خمیر را به شکل یک توپ درآورده، و 2-3 بار روی سطح کار رول کنید. من معمولا بعد از خالی کردن هوای خمیر، آن را به سرعت شکل داده و درون قالب نان قرار می دهم.

من ترجیح می دهم که ور آمدن ثانویه در فر خاموش صورت بگیرد. درست قبل از خالی کردن هوای خمیر فر را روشن می کنم و درست در هنگام قرار دادن قالب درون فر، آن را خاموش می کنم. در واقع فر به مدت 1 تا 2 دقیقه روشن است. ور آمدن ثانویه حدود 30 دقیقه طول می کشد و به شکل دادن هرچه بهتر نان کمک می کند.

به انتهای کار نزدیک می شویم! نان برای پخت به 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز دارد. می دانید برای چک کردن پخت نان چه کاری انجام می دهم؟ از یک دماسنج دیجیتال آشپزی استفاده می کنم! یک نان پخته شده حدود 190 تا 200 درجه فارنهایت دما دارد. رسپی هایی که در آن از شیر استفاده شده باید تا دمای 20 درجه پخته شوند. از آنجایی که این رسپی فاقد شیر است، باید نان را به محض رسیدن به دمای 190 درجه از فر خارج کنیم. سطح نان قهوه ای طلایی خواهد بود.

دماسنج مورد علاقه ی من Thermapan می باشد. این دماسنج بسیار سریع و با دوام است. یکی دیگر از دماسنج های فوق العاده Thermopop است. این دماسنج به اندازه ی Thermopen پیشرفته نیست، اما کار شما را راه می اندازد.

اجازه دهید نان به مدت 10 تا 15 دقیقه در قالب خنک شود. سپس قالب را برگردانده و نان را از آن خارج کنید. نان را روی شبکه ی فلزی یا حوله ی تا شده قرار دهید تا کار خنک شدن ادامه یابد. اگر نان را در زمان گفته شده از قالب خارج نکنید، بخار حاصل از گرما نان شما را خیس می کند. هیچکس نان خیس دوست ندارد!

اگر از خمیر مایه فوری استفاده می کنید، می توانید آن را به دیگر مواد خشک اضافه کنید. اما در صورت استفاده از خمیر مایه فعال، باید قبل از استفاده آن را در آب حل کنید. برای راحتی کار، من همیشه از خمیر مایه فوری استفاده می کنم. اما این رسپی با هر دو نوع خمیرمایه قابل اجراست.

من زیاد نان می پزم. می توانم بگویم که بهترین قالب ها، انواع آلومینیوم استیل و سرامیکی هستند. هر دوی این قالب ها به پخت یکنواخت نان کمک می کند. همچنین نان به راحتی از آنها خارج می شود. من قبلا از قالب شیشه ای هم استفاده کرده ام. اما اغلب اوقات نان در این نوع قالب جمع می شد. بنابراین دیگر از قالب شیشه ای استفاده نکردم. همچنین استفاده از قالب های تیره و نچسب را پیشنهاد نمی کنم. چراکه پخت نان را از حالت یکنواخت خارج می کنند. استفاده از این قالب ها همچنین باعث پخته شدن سطح نان و نپخته ماندن بخش داخلی شده و احتمال سوختن نان را افزایش می دهند.

اگر تا به حال در خانه نان نپخته اید این نکات را رعایت کنید:

در این رسپی خمیر به مدت 7 دقیقه ورز داده می شود که ارزشش را دارد! ورز دادن طعم و بافت نان را بهبود می بخشد. پس هرگز زمان ورز دادن را کاهش ندهید.

اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید، نسبت به میزان آرد گفته شده، به 4/1 تا 2/1 پیمانه آرد بیشتری نیاز دارید. خمیر، به خصوص بعد از ور آمدن اولیه، کمی چسبناک اما قابل شکل دادن است. خمیر باید در هنگام ورز دادن جمع شده و نباید بعد از خارج کردن از کاسه، به دیواره بچسبد. اما معمولا کمی از خمیر به کف کاسه می چسبد. از اضافه کردن آرد اضافی خودداری کنید. این کار باعث فشرده شدن بافت نان خواهد شد. اگر خمیر را به بالا بکشید، کمی از آن به انگشتتان می چسبد. مهار خمیر بعد از ور آمدن اولیه، راحت تر است.

اگر فضای خانه سرد باشد، زمان ور آمدن خمیر بیشتر خواهد بود. در فصل زمستان که خانه سردتر از معمول است، من فر را حدود 2تا3 دقیقه روشن می کنم تا گرم شود. سپس آن را خاموش کرده و کاسه ی خمیر را درون فر خاموش قرار می دهم. فر با محبوس کردن هوای گرم باعث سریعتر ور آمدن خمیر خواهد شد.

بعد از ور آمدن اولیه، نباید خمیر را زیاد ورز دهید. من معمولا در عرض 1 دقیقه هوای خمیر را گرفته و آن را شکل می دهم. سپس آن را درون قالب گذاشته و برای ور آمدن ثانویه آماده می کنم. من ترجیح میدهم مرحله ی ور آمدن ثانویه در قالب نان و درون فر خاموش صورت بگیرد. چرا که بعد از ور آمدن نیازی به انتقال خمیر به قالب ندارم. کافیست که بعد از ور آمدن خمیر، فر و تایمر را روشن کنم!

من ترجیح می دهم که از دماسنج آشپزی استفاده کنم. دماسنج من دیجیتال و به راحتی قابل استفاده است . یک نان پخته شده حدود 190 تا 200 درجه فارنهایت دما دارد. رسپی هایی که در آن از شیر استفاده شده باید تا دمای 20 درجه پخته شوند. از آنجایی که این رسپی فاقد شیر است، باید نان را به محض رسیدن به دمای 190 درجه از فر خارج کنیم. سطح نان قهوه ای طلایی خواهد بود.

نان باقی مانده را در ظرف های در دار نگهداری کنید. من از کیف های نان که از Amazon تهیه کردم استفاده می کنم. من عاشق این کیف ها هستم!

نان خانگی با استفاده از مواد در دسترس و طرز تهیه ی دقیق و عکس. این نان خانگی را بپزید و از بافت طعم آن لذت ببرید.

نکته

کالری:13 کیلو کالری/ کربوهیدرات:24 گرم/ پروتئین: 2 گرم/ چربی:2گرم/ چربی اشباع: 1 گرم/ سدیم:147 میلی گرم/ پتاسیم:30 میلی گرم/ شکر:4 گرم/ کلسیم:5 میلی گرم/ آهن:1.2 میلی گرم

این رسپی برای پخت در نان پز بسیار مناسب است. من از نیمی از مواد استفاده کردم. می توانید رسپی را در ادامه ببینید و در صورت تمایل از آن پرینت بگیرید:

کالری:182 کیلو کالری/ کربوهیدرات:34 گرم/ پروتئین:4 گرم/ چربی:3 گرم/ چربی اشباع:2 گرم/ سدیم:176 میلی گرم/ پتاسیم:49میلی گرم/ فیبر:1 گرم/ شکر:5 گرم/ کلسیم:6 میلی گرم/ آهن:1.8میلی گرم

نکته:در عکس ها تنها یک قرص نان را مشاهده می کنید. اما از این رسپی دو قرص نان حاصل می شود. 

قیمت پخت کیک

سفارش پخت کیک

چگونه در خانه نان بپزیم
چگونه در خانه نان بپزیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *